Utorak, 13.09.2022.

14:25

NASA: Ponovo odloženo

Izvor: Tanjug

NASA: Ponovo odloženo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Gramatika pre astronautike

pre 1 godinu

"gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022 21:43)"

A, pa to je zato što avioni napreduju ZADNJIH 70 godina, a rakete su napredovale u PREDNJIM godinama....

ProRok

pre 1 godinu

Osamdesetih je SFRJ lansirala ribicu raketom do izvesne visine. Mislim da je to bilo u okolini Sarajeva. Ako neko zna više detalja, neka se javi.

AleksandarG

pre 1 godinu

Samo kad poleti sa Zemlje, a onda je dalje sve lako. Sletiš na Mesec, raspališ roštilj gore, malo se sunčaš na 3000C i vratiš se nazad. Bez problema, kao onih šezdesetih.

Sa1e

pre 1 godinu

Podržavam ovakve poduhvate, koja god država da ih sprovodi. Nauka mora ići brže napred, na dobrobit svih nas!
Nadam se da će projekat Artemis biti istorijski!
PS Samo mi je smešna poruka sa promo videa za Artemis program "We are ready!" ;-)

Zoran

pre 1 godinu

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Pa bili su, što bi išli ponovo. Zaboravili ključeve?

NSBGD

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.
(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)
Znamo i da gravitacija na mesecu iznosi samo 1/6 zemljine gravitacije. Znamo i da Mesec nema atmosferu. Znamo i da se lunarni modul spajao u orbiti sa letelicom za povratak, pa nije potrebna druga kosmicka brzina. A znamo i da je gravitaciona sila zemlje mnogo veca, pa shodno tome da nema kretanja i rotacije mesec bi sam od sebe pao na zemlju. Gotovo da vam i ne trebaju rakete za povratak na zemlju, osim za start (sreca da astronauti nisu mnogo skakali, inace bi se odrazili do zemlje- karikiram) i usmeravanje pri ulasku u zemljinu atmosferu. Dakle relativno lako su mogli da napuste povrsinu meseca i da se vrate na zemlju, tehnicki gledano.

Mile

pre 1 godinu

Ja sam kao klinac gledao na televiziji to americko " sletanje na Mesec," i stvarno sam verovao u to,ali na njihovu zalost,svako dete poraste i ne veruje vise u bajke. Primetio sam da ovi moderni "(botovi),koji to nisu gledali u svom zivotu,jer nisu bili u petogodisnjem planu u to vreme,lupaju minuse ovakvim komentarima i to udarnicki,a da sve im je objasnio " Google," oni tamo sve znaju...

Dex

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici misle da su pametni...

Pitam ozbiljno

pre 1 godinu

Da li neko zna kako je daljinski kontrolisana kamera prilikom lift-off-a sa meseceve povrsine i povratka na zemlju Appola 17. Na snimku kamera prvo pravi blagi zoom-out i zatim perfektno prati putnju modula pomerajuci fokus na vise. Snimak mozete naci ovde: https://m.youtube.com/watch?v=9HQfauGJaTs

Saraj56

pre 1 godinu

." Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec."

Hm,a bila je napredna(tehnologija) da odu na Mesec i da se vrate???
Imaš li podatak kolika je temperatura bila kad su,"bili" gore??

Mile

pre 1 godinu

Pitam se da li nepismene srpske neverne Tome znaju da su hiljade ljudi licno posmatrali lansiranje Saturna V? Ako je tako lako lansirati 3000 tona tesku raketu, sta je onda stvarno problem? Zasto su Rusi vise puta pokusavali da bezuspesno lansiraju svoju N1 raketu i zasto su priznali svoj neuspeh? Da li zato sto nisu umeli da lazu? Postoji svi planovi rakete na mikrofilmovima i postoje nekoriscene Saturn rakete jos uvek. Ako ste toliko pametni, recite sta ne valja sa njima. Zasto bi neko toliko ulozio i uradio sve sto je potrebno za let do meseca ako je sve planirao da lazira? Osim toga, ostavljeno je retrogradno ogledalo na mesecu pa svako ko ima dovolno snazan laser i detektor laserskog zraka moze da se uveri da je tamo neko bio (i koliko je Mesec udaljen). Samo lansiranje ljudi na Mesec u sadasnjim parama je kostalo oko milijardu dolara dok sadasnje lansiranje kosta oko 4 milijarde tako da ne znam sta ovi komentatori pricaju da je tehnologija pojeftinila. Uostalom, Elon Musk ce verovatno sve ovo uciniti tehnolosko zaostalim i neisplativim za par godina.

Veliki brat

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022 21:43)

Napredovala je elektronika, a raketni motori se zasnivaju na istoj fizici kao i pre 70 godina. Malo su usavršavani, bolja kontrola rada upravo zahvaljujući elektronici, ali princip je isti kako ga je postavio još Ciolkovski - za više korisnog tereta potrebno je više goriva, a više goriva je više ukupnog tereta...


(citalac, 13. septembar 2022 22:22)

Tada se išlo po svaku cenu, sa ciljem da se ode jednom i vrati, ali se išlo više puta, a sada je planirano da se na Mesecu formira baza za duži boravak, tako da su potrebna nova ispitivanja, nema veze sa van Alenovim pojasima, već kosmičkim zračenjem na Mesecu.



Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?
(Влада, 13. septembar 2022 22:59)

Ta stara bi sa nekih 500 poletanja uništila kompletan ozonski omotač, takva je bila procena, tako da ta tehnologija nije danas prihvatljiva.



4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Isto što i da naprave naslednika SR-71 Blackbird iz 1964. godine, koji je 1990. na poslednjem letu postigao prosečnu brzinu 3400km/h na letu od L.A. do Vašingtona - nema para! A za špijuniranje bolje posao završavaju sateliti!

Marko

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.
(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)
------------
Gravitacija prijatelju, odnosno nedostatak iste.

Kiki

pre 1 godinu

Da su ljudi bili na mesecu pre vise od pola veka.danas bi imali ekskurzije na mesec sa setnjom.s'obzirom kada se uporedi danasnja tehnologija sa onom od pre 50g.recimo superkompjuter koji je racunao put i povratak sa meseca je bio na nivou digitrona!!!znaci ljudska posada je bez problema sletela na mesec i vratila na zemlju???a danas u 21.veku NASA ima problem mesec dana da odlepi raketu u orbitu???znaci obicnu raketu?a pre pola veka kao sto rekoh isli su u oba pravca na mesec?pitanje je zasto rus cuti i potvrdjuje?pa zbog Gagarina koji nije ni video raketu,a ne da je bio u zemljinoj orbiti.pokrivaju oni zajedno jedno drugog i lazu ljudsku rasu!!!saznace se jednog dana sve,samo polako.halo ljudi pricamo o putu na mesec u oba pravca,iz prve!!!pre vise od 50g???

Lule

pre 1 godinu

Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?
(Влада, 13. septembar 2022 22:59
Ćoveče znaš lli da je bilo još pet misija na mesecu posle apola 11? Čoveče razumeš li ti da je ukupno dvanaest ljudi bilo na mesecu? čoveče razumeš li ti koliko to košta? čoveče razumeš li ti da misija na mesec nije jeftina zabava? Čoveče, da li ti je bar malo čudno ako misliš da su lažirali te odlaske na Mesec zašto ne bi onda i sad lažilrali ovo kansiranje nego javno priznaju da imaju probleme? Čoveče da li ti je bar malo čudno što su i tadašnji Sovjetski Savez a i Kina apsolutno priznali da su bili na mesecu i to nisu dovodili u pitanje? Čoveče razumeš li ti to?

aleks

pre 1 godinu

@max
Sprečava ih isto što ih je sprečavalo i 60ih. Poduhvat je težak. 60ih je NASA imala dobar procenat budžeta i apetit za rizik je bio dosta veći - čitaj: nije bilo bitno ako poneka raketa eksplodira ili ukoliko nekoliko ljudi pogine.

Danas je drugačije i svakom lansiranju se pristupa pažljivije.

Na kraju, kao što su to uradili i 1969, uradiće opet. Možda ne toliko brzo koliko srbi žele, ali u narednih desetak-dvadeset godina pisaćemo ovde komentare i na vest o prvoj bazi na mesecu (i ubeđivaćemo se kako to nije snimljeno u holivudskom studiju).

R.P.F.

pre 1 godinu

@ Rajko reptilijanac

Na Mesecu se nalaze ogledala koje su tamo ostavili clanovi misija Apolo. Ona se koriste da se udaljenost Zemlja-Mesec odredi sa preciznoscu manjom od jednog metra....

Bokyyyy

pre 1 godinu

Smrznite se,nego sta.Sve bih vam to I ja uradio...da vam presedne svaki komad oruzja koje ste "donirali" Ukraini...Sram vas bilo,ni jednom recju ne pozvaste na mir,prekid vatre,razgovor,kompromis.Zinulo vam povampireno nacisticko dupe da zgazite I pokradete Rusiju.Od toga nema nista...
(Vasiona, 13. septembar 2022 17:30)

kako mislis "kad smo bili"
bili ameri prijatelju... koji crni vi...

rebro

pre 1 godinu

Koliko vas komentatora je posetilo Vanuatu?
Niko, uključujući i mene.
Pa kako znate da isti postoji?
Videli ste na TV?
Bio neko pa preneo informaciju?
Znate nekog ko je bio? Znate nekog ko zna nekog?

Tako je i sa Mesecom.
Neko je pre 70 godina bi na Mesecu i masa ovde misli da je to lažirano jer je Stenli Kjubrik na samrti nešto odvalio. Koliko vas je pratilo živtoni put Kjubrika? Niko.
Njegovu laž veličate a izjavu austronauta Edgara Mičela nipodaštavate, a čovek je lepo objasnio zašto ne mogu ljudi ponovo na Mesec.

Zoran

pre 1 godinu

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?
(rara, 13. septembar 2022 23:36)

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Tvoj glavni problem, kao i kod ogromne vecine drugih, jeste da mislis kako su Rusi, Kinezi, Ameri neprijatelji. Zbog toga mislis kako bi jedni druge otkrivali u takvim stvarima. Nisu neprijatelji, vec takozvnao neprijateljstvo je igra da mase drze u strahu i kontroli. Na vrhu piramide nema neprijatelja. Zajedno se radi.
bilo koja osoba , sa malo tehnickog znanja, zdrave logike, mozga koji nije ispran, doci ce do zakljucka da misja Apolo je lazna i spustanje na Mesec, u to vreme, nemoguce.
Mozes otici na zvanicni sajt NASA organizacije i citati o tek sada otkrivenim, pogubnim, zracenjima na samoj povrsini Meseca. Bukvalno bi se astronauti, da su bili tamo, posle par godina raspali.
Da se to desilo, do danas bi Ameri imali baze tamo, budi sasvim siguran u tako nesto.

La čupakabra

pre 1 godinu

(Самосвесна грађанка, 13. septembar 2022 22:33)

Našim građanima su nekoliko decenija kasnije rekli da se zatvore u kuće zbog pomračenja Sunca, i oni se zatvoriše. Svi, i obrazovani i neobrazovani. Seljaci i građanština.

Ljudska naivnost nema granica, baš kao ni ljudska glupost.

Zemun

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

Ni po' jada da je samo to... Gutaju sve sto im se servira, koliko god bilo besmisleno i smesno, za njih je zvanicna verzija bilo cega kao Sveto pismo. Gde ces bolji primer od Marta 2020, pa na ovamo.

Zoran

pre 1 godinu

Ako imate sacuvano neku vlas kose ili tako nesto od Fon Brauna, klonirajte ga. Nemate vi vise LJUDSKOG potencijala, a i ove sto uvozite, nametnuli ste im americke vrednosti, tako da i oni osakaceni. :) To je ono: Uvozim ove sto znaju da misle, a u isto vreme im namecem zaglupljivanje u njihovoj drzavi. I taman ste svima nametnuli svoje vrednosti, magare crce - navikkao ga da ne jede i crklo.

rebro

pre 1 godinu

@Влада, da li ti razumeš da ne postoji tehnologija da se napravi ta stara raketa?
Da li razumeš da ne možeš da napraviš Nokia 3310 jer ne postoje mašine da ga naprave?
Koliko je teško to shvatiti?
Ne možeš TV lampaš da napraviš jer ne postoje komponente za to i ne postoji fabrika za njega.
Da li je moguće da vi to ljudi ne shvatate?

dude belzebub

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

imaš pravo. osim tebe i par upućenih, 90 odsto domorodaca nam veruje. nemaš šanse zemaljski druže, ili si sa nama ili protiv. odluči se.
kao bonus dobijaš original snimke kjubrika iz arizone.
i bedž I

Zoran

pre 1 godinu

"1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec."

Potrazi kako skidali ljude sa slika 1920 i neke...nista se ne primecuje. :)

MisterNo

pre 1 godinu

Za to vreme, SpaceX je testirao svih 6 motora drugog stepena (StarShip-a) odjednom, a ceka se testiranje svio 33 motora odjednom na SuperHeavy nosacu.

Nisam bio

pre 1 godinu

(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)

Ako su stvarno sleteli na Mesec, pretpostavljam da poletanje ne bi bio toliki problem zbog slabe gravitacione sile i nedostatka naše atmosfere.

Opet, akonsu sleteli. Ne znam. Nisam bio.

lily

pre 1 godinu

Postavlja se samo pitanje zasto nikada posle nismo isli na mesec, i novac nije razlog jer je tehnologija pojeftinila a milijarde se sipaju u neke glupe rover misije ka marsu. Sta su to astronauti videli ma mracnoj strani meseca?
(Bucko, 13. septembar 2022 22:40)

ne postavlja se uopste pitanje. jer je odavno dat odgovor zasto se nije islo i zasto se sad ide. ajd malo google, pa da se informises.

Max

pre 1 godinu

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?
(rara, 13. septembar 2022 23:36)

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?

Ja ostajem.

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.

rara

pre 1 godinu

"Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс
(rajko, 13. septembar 2022 21:43)"

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?

citalac

pre 1 godinu

Danas se pojavio snimak KOji je poslat Bartu Sibreli, čoveka koji je na samrti priznao da je 1969. sletanje snimljeno u studiju. Ako imaju problem sa motorima što ne koriste F1 motore na kerozin koji su savršeno radili 1969. kao i celu tu tehnologiju i zašto šalju lutke kad su živi ljudi prošli van alenov pojas i nije im bilo ništa? Zaista morate imati slab iq ako verujete da su 1969 iz prve uspešno sleteli i zuzleteli sa Mesca, i da je motor na LEMU uspešno uzlete sa meseca iako nikad nije testiran i da su baterije iz 1969 bile tako dobre da su Raaaasturale bolje od litijumskih danas. A tek kompjutee koji su imali 1969... neverovatno kako su ljudi glupi

dude

pre 1 godinu

Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс
(rajko, 13. septembar 2022 21:43)

jašta no матрикс.

Bucko

pre 1 godinu

Ameri su sleteli na mesec al je zracenje unistilo primitivne foto/video trake koje su tad koristene i onda su morali Kjubrika da unajme da snimi film o sletanju na mesec. Postavlja se samo pitanje zasto nikada posle nismo isli na mesec, i novac nije razlog jer je tehnologija pojeftinila a milijarde se sipaju u neke glupe rover misije ka marsu. Sta su to astronauti videli ma mracnoj strani meseca?

Влада

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Hahaha. Ne budi lenj pa pogledaj šta je sve prethodilo u Apolo prugramu pre nego što su došli do Meseca. Posade koje su poginule, neuspela lansiranja i tako dalje. Najlakše je podmevati se a nemati pojma o onome što komentarišeš. Pozdrav hahahaču.
(Lule, 13. septembar 2022 21:27)

Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?

dude

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022

naravno da jesu.
spacex i nasa rade već godinama paralelno.
naravno, neuspeli pokušaji su danas dostupni svima.
malo ko pita koliko su rusi (pogotovo rusi) ili ameri imali neuspešnih lansiranja 60tih godina i koliko je pilota poginulo tih godina. tada su i jedni i drugi samo uspehe obelodanili…
fakt: ameri napokon imaju svoje rakete, kinezi igraju ozbiljno, rusi ne igraju više nikakvu ulogu-tehnički…iako nasa i ruski stručnjaci i dalje imaju vrlo dobre odnose, uprkos političkoj situaciji.

paljba

pre 1 godinu

Ne znam šta vas čudi.
Uporedite pouzdanost jedne 123-ke i E serije iz 2010., 2015., ili ne daj bože najnovije i sve jasno. Nastavi niz sa BMW, Fordom, čime 'oćeš....
Dakle, nije upitna efikasnost, već pouzdanost!
Neprikosnovene kasne ''70, '80.

Самосвесна грађанка

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)


Rusi su prvi poslali u kosmos raketu bez ljudske posade, prvi su poslali raketu sa dva psa: Strelku i Belku, prvi su u kosmos poslali prvo ljudsko biće: Jurija Gagarina, i prvu ženu: valentinu Terješkovu -dakle: pre Amerikanaca. Pa zar stvarno veruješ da su se Amerikanci usudili da lažu da su na Mesecu bili američki kosmonauti a da se ne uplaše da će Rusi celom svetu objaviti da Amerikanci lažu da su njihovi kosmonauti sleteli na Mesec?(...) Moji roditelji su brata i mene probudili u rano jutro da svi zajedno gledamo direktan tv prenos, Jugin je komentarisao, a mesecima posle toga i bilo kada kasnije u sovjetskim medijima nije bilo ni jedne reči sumnje da su Amerikanci - i tada neprijatelji br. 1! - lažirali da su njihovi sletanje kosmonauta, a ni obični građani SFRJ nisu sumnjali da se to nije dogodilo.

Boris

pre 1 godinu

Ove likove kapiram, 70 godina prodaju maglu ovcama i okrecu lovu, ali najjaci su mi ovi koji im veruju da su bili gore, i zbog toga sebe smatraju pametnim... cirkus.

lily

pre 1 godinu

Daj !! kupite raketni motor od rusa.... radice sigurno !. ili ovako ameri lete u svemir bez nemackih (nacistickih) inzenjera prisilno dovedenih posle rata - npr fon Brauna, alfe i omege programa Apolo.
(NS oldtajmer, 13. septembar 2022 21:24)

rade motori, ne radi hladjenje. dosadni ste vise sa tim rusima.

Goran

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Zahvaljujuci takvim pametnjakovicima nas srba jos neku deceniju nece biti ni na zemlji, a kamoli van nje...

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Daj !! kupite raketni motor od rusa.... radice sigurno !. ili ovako ameri lete u svemir bez nemackih (nacistickih) inzenjera prisilno dovedenih posle rata - npr fon Brauna, alfe i omege programa Apolo.

rajko

pre 1 godinu

Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс

Lule

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Hahaha. Ne budi lenj pa pogledaj šta je sve prethodilo u Apolo prugramu pre nego što su došli do Meseca. Posade koje su poginule, neuspela lansiranja i tako dalje. Najlakše je podmevati se a nemati pojma o onome što komentarišeš. Pozdrav hahahaču.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Njima ovaj SLS "curka" na ovaj ili onaj nacin jos od aprila. Ocigledno imaju konstrukcionu gresku, al je puno para da se ponovo sve to radi pa sad koriste majstor Rile skpri-zbudzi fazone.

dude

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

ko bre tebe moze da za..be.
faca si. ti protiv NJIH.
care. legendo.
nadam se da je prenos tvojih gena osiguran za sledeće generacije. blago njima. i nama.
šta reći, no hvala.

sarkasticni kes kredit

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?

mrk

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

ne kontas ni sta se tad desavalo, ne kontas ni sad. ni ti, ni ovi strucnjaci ispred trafike. lepo obidjite vest ako vam se ne svidja.

Reptilijanac

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.

Reptilijanac

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.

Lule

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Hahaha. Ne budi lenj pa pogledaj šta je sve prethodilo u Apolo prugramu pre nego što su došli do Meseca. Posade koje su poginule, neuspela lansiranja i tako dalje. Najlakše je podmevati se a nemati pojma o onome što komentarišeš. Pozdrav hahahaču.

Goran

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Zahvaljujuci takvim pametnjakovicima nas srba jos neku deceniju nece biti ni na zemlji, a kamoli van nje...

rajko

pre 1 godinu

Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс

Boris

pre 1 godinu

Ove likove kapiram, 70 godina prodaju maglu ovcama i okrecu lovu, ali najjaci su mi ovi koji im veruju da su bili gore, i zbog toga sebe smatraju pametnim... cirkus.

dude

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

ko bre tebe moze da za..be.
faca si. ti protiv NJIH.
care. legendo.
nadam se da je prenos tvojih gena osiguran za sledeće generacije. blago njima. i nama.
šta reći, no hvala.

Самосвесна грађанка

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)


Rusi su prvi poslali u kosmos raketu bez ljudske posade, prvi su poslali raketu sa dva psa: Strelku i Belku, prvi su u kosmos poslali prvo ljudsko biće: Jurija Gagarina, i prvu ženu: valentinu Terješkovu -dakle: pre Amerikanaca. Pa zar stvarno veruješ da su se Amerikanci usudili da lažu da su na Mesecu bili američki kosmonauti a da se ne uplaše da će Rusi celom svetu objaviti da Amerikanci lažu da su njihovi kosmonauti sleteli na Mesec?(...) Moji roditelji su brata i mene probudili u rano jutro da svi zajedno gledamo direktan tv prenos, Jugin je komentarisao, a mesecima posle toga i bilo kada kasnije u sovjetskim medijima nije bilo ni jedne reči sumnje da su Amerikanci - i tada neprijatelji br. 1! - lažirali da su njihovi sletanje kosmonauta, a ni obični građani SFRJ nisu sumnjali da se to nije dogodilo.

sarkasticni kes kredit

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?

Ja ostajem.

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Njima ovaj SLS "curka" na ovaj ili onaj nacin jos od aprila. Ocigledno imaju konstrukcionu gresku, al je puno para da se ponovo sve to radi pa sad koriste majstor Rile skpri-zbudzi fazone.

Влада

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Hahaha. Ne budi lenj pa pogledaj šta je sve prethodilo u Apolo prugramu pre nego što su došli do Meseca. Posade koje su poginule, neuspela lansiranja i tako dalje. Najlakše je podmevati se a nemati pojma o onome što komentarišeš. Pozdrav hahahaču.
(Lule, 13. septembar 2022 21:27)

Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?

rara

pre 1 godinu

"Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс
(rajko, 13. septembar 2022 21:43)"

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?

lily

pre 1 godinu

Postavlja se samo pitanje zasto nikada posle nismo isli na mesec, i novac nije razlog jer je tehnologija pojeftinila a milijarde se sipaju u neke glupe rover misije ka marsu. Sta su to astronauti videli ma mracnoj strani meseca?
(Bucko, 13. septembar 2022 22:40)

ne postavlja se uopste pitanje. jer je odavno dat odgovor zasto se nije islo i zasto se sad ide. ajd malo google, pa da se informises.

mrk

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

ne kontas ni sta se tad desavalo, ne kontas ni sad. ni ti, ni ovi strucnjaci ispred trafike. lepo obidjite vest ako vam se ne svidja.

citalac

pre 1 godinu

Danas se pojavio snimak KOji je poslat Bartu Sibreli, čoveka koji je na samrti priznao da je 1969. sletanje snimljeno u studiju. Ako imaju problem sa motorima što ne koriste F1 motore na kerozin koji su savršeno radili 1969. kao i celu tu tehnologiju i zašto šalju lutke kad su živi ljudi prošli van alenov pojas i nije im bilo ništa? Zaista morate imati slab iq ako verujete da su 1969 iz prve uspešno sleteli i zuzleteli sa Mesca, i da je motor na LEMU uspešno uzlete sa meseca iako nikad nije testiran i da su baterije iz 1969 bile tako dobre da su Raaaasturale bolje od litijumskih danas. A tek kompjutee koji su imali 1969... neverovatno kako su ljudi glupi

Max

pre 1 godinu

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?
(rara, 13. septembar 2022 23:36)

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Daj !! kupite raketni motor od rusa.... radice sigurno !. ili ovako ameri lete u svemir bez nemackih (nacistickih) inzenjera prisilno dovedenih posle rata - npr fon Brauna, alfe i omege programa Apolo.

paljba

pre 1 godinu

Ne znam šta vas čudi.
Uporedite pouzdanost jedne 123-ke i E serije iz 2010., 2015., ili ne daj bože najnovije i sve jasno. Nastavi niz sa BMW, Fordom, čime 'oćeš....
Dakle, nije upitna efikasnost, već pouzdanost!
Neprikosnovene kasne ''70, '80.

lily

pre 1 godinu

Daj !! kupite raketni motor od rusa.... radice sigurno !. ili ovako ameri lete u svemir bez nemackih (nacistickih) inzenjera prisilno dovedenih posle rata - npr fon Brauna, alfe i omege programa Apolo.
(NS oldtajmer, 13. septembar 2022 21:24)

rade motori, ne radi hladjenje. dosadni ste vise sa tim rusima.

dude

pre 1 godinu

Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс
(rajko, 13. septembar 2022 21:43)

jašta no матрикс.

dude

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022

naravno da jesu.
spacex i nasa rade već godinama paralelno.
naravno, neuspeli pokušaji su danas dostupni svima.
malo ko pita koliko su rusi (pogotovo rusi) ili ameri imali neuspešnih lansiranja 60tih godina i koliko je pilota poginulo tih godina. tada su i jedni i drugi samo uspehe obelodanili…
fakt: ameri napokon imaju svoje rakete, kinezi igraju ozbiljno, rusi ne igraju više nikakvu ulogu-tehnički…iako nasa i ruski stručnjaci i dalje imaju vrlo dobre odnose, uprkos političkoj situaciji.

MisterNo

pre 1 godinu

Za to vreme, SpaceX je testirao svih 6 motora drugog stepena (StarShip-a) odjednom, a ceka se testiranje svio 33 motora odjednom na SuperHeavy nosacu.

Nisam bio

pre 1 godinu

(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)

Ako su stvarno sleteli na Mesec, pretpostavljam da poletanje ne bi bio toliki problem zbog slabe gravitacione sile i nedostatka naše atmosfere.

Opet, akonsu sleteli. Ne znam. Nisam bio.

Bucko

pre 1 godinu

Ameri su sleteli na mesec al je zracenje unistilo primitivne foto/video trake koje su tad koristene i onda su morali Kjubrika da unajme da snimi film o sletanju na mesec. Postavlja se samo pitanje zasto nikada posle nismo isli na mesec, i novac nije razlog jer je tehnologija pojeftinila a milijarde se sipaju u neke glupe rover misije ka marsu. Sta su to astronauti videli ma mracnoj strani meseca?

Dex

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici misle da su pametni...

NSBGD

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.
(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)
Znamo i da gravitacija na mesecu iznosi samo 1/6 zemljine gravitacije. Znamo i da Mesec nema atmosferu. Znamo i da se lunarni modul spajao u orbiti sa letelicom za povratak, pa nije potrebna druga kosmicka brzina. A znamo i da je gravitaciona sila zemlje mnogo veca, pa shodno tome da nema kretanja i rotacije mesec bi sam od sebe pao na zemlju. Gotovo da vam i ne trebaju rakete za povratak na zemlju, osim za start (sreca da astronauti nisu mnogo skakali, inace bi se odrazili do zemlje- karikiram) i usmeravanje pri ulasku u zemljinu atmosferu. Dakle relativno lako su mogli da napuste povrsinu meseca i da se vrate na zemlju, tehnicki gledano.

AleksandarG

pre 1 godinu

Samo kad poleti sa Zemlje, a onda je dalje sve lako. Sletiš na Mesec, raspališ roštilj gore, malo se sunčaš na 3000C i vratiš se nazad. Bez problema, kao onih šezdesetih.

Mile

pre 1 godinu

Ja sam kao klinac gledao na televiziji to americko " sletanje na Mesec," i stvarno sam verovao u to,ali na njihovu zalost,svako dete poraste i ne veruje vise u bajke. Primetio sam da ovi moderni "(botovi),koji to nisu gledali u svom zivotu,jer nisu bili u petogodisnjem planu u to vreme,lupaju minuse ovakvim komentarima i to udarnicki,a da sve im je objasnio " Google," oni tamo sve znaju...

Sa1e

pre 1 godinu

Podržavam ovakve poduhvate, koja god država da ih sprovodi. Nauka mora ići brže napred, na dobrobit svih nas!
Nadam se da će projekat Artemis biti istorijski!
PS Samo mi je smešna poruka sa promo videa za Artemis program "We are ready!" ;-)

Lule

pre 1 godinu

Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?
(Влада, 13. septembar 2022 22:59
Ćoveče znaš lli da je bilo još pet misija na mesecu posle apola 11? Čoveče razumeš li ti da je ukupno dvanaest ljudi bilo na mesecu? čoveče razumeš li ti koliko to košta? čoveče razumeš li ti da misija na mesec nije jeftina zabava? Čoveče, da li ti je bar malo čudno ako misliš da su lažirali te odlaske na Mesec zašto ne bi onda i sad lažilrali ovo kansiranje nego javno priznaju da imaju probleme? Čoveče da li ti je bar malo čudno što su i tadašnji Sovjetski Savez a i Kina apsolutno priznali da su bili na mesecu i to nisu dovodili u pitanje? Čoveče razumeš li ti to?

Mile

pre 1 godinu

Pitam se da li nepismene srpske neverne Tome znaju da su hiljade ljudi licno posmatrali lansiranje Saturna V? Ako je tako lako lansirati 3000 tona tesku raketu, sta je onda stvarno problem? Zasto su Rusi vise puta pokusavali da bezuspesno lansiraju svoju N1 raketu i zasto su priznali svoj neuspeh? Da li zato sto nisu umeli da lazu? Postoji svi planovi rakete na mikrofilmovima i postoje nekoriscene Saturn rakete jos uvek. Ako ste toliko pametni, recite sta ne valja sa njima. Zasto bi neko toliko ulozio i uradio sve sto je potrebno za let do meseca ako je sve planirao da lazira? Osim toga, ostavljeno je retrogradno ogledalo na mesecu pa svako ko ima dovolno snazan laser i detektor laserskog zraka moze da se uveri da je tamo neko bio (i koliko je Mesec udaljen). Samo lansiranje ljudi na Mesec u sadasnjim parama je kostalo oko milijardu dolara dok sadasnje lansiranje kosta oko 4 milijarde tako da ne znam sta ovi komentatori pricaju da je tehnologija pojeftinila. Uostalom, Elon Musk ce verovatno sve ovo uciniti tehnolosko zaostalim i neisplativim za par godina.

Gramatika pre astronautike

pre 1 godinu

"gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022 21:43)"

A, pa to je zato što avioni napreduju ZADNJIH 70 godina, a rakete su napredovale u PREDNJIM godinama....

La čupakabra

pre 1 godinu

(Самосвесна грађанка, 13. septembar 2022 22:33)

Našim građanima su nekoliko decenija kasnije rekli da se zatvore u kuće zbog pomračenja Sunca, i oni se zatvoriše. Svi, i obrazovani i neobrazovani. Seljaci i građanština.

Ljudska naivnost nema granica, baš kao ni ljudska glupost.

R.P.F.

pre 1 godinu

@ Rajko reptilijanac

Na Mesecu se nalaze ogledala koje su tamo ostavili clanovi misija Apolo. Ona se koriste da se udaljenost Zemlja-Mesec odredi sa preciznoscu manjom od jednog metra....

rebro

pre 1 godinu

Koliko vas komentatora je posetilo Vanuatu?
Niko, uključujući i mene.
Pa kako znate da isti postoji?
Videli ste na TV?
Bio neko pa preneo informaciju?
Znate nekog ko je bio? Znate nekog ko zna nekog?

Tako je i sa Mesecom.
Neko je pre 70 godina bi na Mesecu i masa ovde misli da je to lažirano jer je Stenli Kjubrik na samrti nešto odvalio. Koliko vas je pratilo živtoni put Kjubrika? Niko.
Njegovu laž veličate a izjavu austronauta Edgara Mičela nipodaštavate, a čovek je lepo objasnio zašto ne mogu ljudi ponovo na Mesec.

Zoran

pre 1 godinu

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?
(rara, 13. septembar 2022 23:36)

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Tvoj glavni problem, kao i kod ogromne vecine drugih, jeste da mislis kako su Rusi, Kinezi, Ameri neprijatelji. Zbog toga mislis kako bi jedni druge otkrivali u takvim stvarima. Nisu neprijatelji, vec takozvnao neprijateljstvo je igra da mase drze u strahu i kontroli. Na vrhu piramide nema neprijatelja. Zajedno se radi.
bilo koja osoba , sa malo tehnickog znanja, zdrave logike, mozga koji nije ispran, doci ce do zakljucka da misja Apolo je lazna i spustanje na Mesec, u to vreme, nemoguce.
Mozes otici na zvanicni sajt NASA organizacije i citati o tek sada otkrivenim, pogubnim, zracenjima na samoj povrsini Meseca. Bukvalno bi se astronauti, da su bili tamo, posle par godina raspali.
Da se to desilo, do danas bi Ameri imali baze tamo, budi sasvim siguran u tako nesto.

Saraj56

pre 1 godinu

." Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec."

Hm,a bila je napredna(tehnologija) da odu na Mesec i da se vrate???
Imaš li podatak kolika je temperatura bila kad su,"bili" gore??

Zoran

pre 1 godinu

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Pa bili su, što bi išli ponovo. Zaboravili ključeve?

dude belzebub

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

imaš pravo. osim tebe i par upućenih, 90 odsto domorodaca nam veruje. nemaš šanse zemaljski druže, ili si sa nama ili protiv. odluči se.
kao bonus dobijaš original snimke kjubrika iz arizone.
i bedž I

Marko

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.
(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)
------------
Gravitacija prijatelju, odnosno nedostatak iste.

Zoran

pre 1 godinu

"1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec."

Potrazi kako skidali ljude sa slika 1920 i neke...nista se ne primecuje. :)

Bokyyyy

pre 1 godinu

Smrznite se,nego sta.Sve bih vam to I ja uradio...da vam presedne svaki komad oruzja koje ste "donirali" Ukraini...Sram vas bilo,ni jednom recju ne pozvaste na mir,prekid vatre,razgovor,kompromis.Zinulo vam povampireno nacisticko dupe da zgazite I pokradete Rusiju.Od toga nema nista...
(Vasiona, 13. septembar 2022 17:30)

kako mislis "kad smo bili"
bili ameri prijatelju... koji crni vi...

Zemun

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

Ni po' jada da je samo to... Gutaju sve sto im se servira, koliko god bilo besmisleno i smesno, za njih je zvanicna verzija bilo cega kao Sveto pismo. Gde ces bolji primer od Marta 2020, pa na ovamo.

rebro

pre 1 godinu

@Влада, da li ti razumeš da ne postoji tehnologija da se napravi ta stara raketa?
Da li razumeš da ne možeš da napraviš Nokia 3310 jer ne postoje mašine da ga naprave?
Koliko je teško to shvatiti?
Ne možeš TV lampaš da napraviš jer ne postoje komponente za to i ne postoji fabrika za njega.
Da li je moguće da vi to ljudi ne shvatate?

aleks

pre 1 godinu

@max
Sprečava ih isto što ih je sprečavalo i 60ih. Poduhvat je težak. 60ih je NASA imala dobar procenat budžeta i apetit za rizik je bio dosta veći - čitaj: nije bilo bitno ako poneka raketa eksplodira ili ukoliko nekoliko ljudi pogine.

Danas je drugačije i svakom lansiranju se pristupa pažljivije.

Na kraju, kao što su to uradili i 1969, uradiće opet. Možda ne toliko brzo koliko srbi žele, ali u narednih desetak-dvadeset godina pisaćemo ovde komentare i na vest o prvoj bazi na mesecu (i ubeđivaćemo se kako to nije snimljeno u holivudskom studiju).

Kiki

pre 1 godinu

Da su ljudi bili na mesecu pre vise od pola veka.danas bi imali ekskurzije na mesec sa setnjom.s'obzirom kada se uporedi danasnja tehnologija sa onom od pre 50g.recimo superkompjuter koji je racunao put i povratak sa meseca je bio na nivou digitrona!!!znaci ljudska posada je bez problema sletela na mesec i vratila na zemlju???a danas u 21.veku NASA ima problem mesec dana da odlepi raketu u orbitu???znaci obicnu raketu?a pre pola veka kao sto rekoh isli su u oba pravca na mesec?pitanje je zasto rus cuti i potvrdjuje?pa zbog Gagarina koji nije ni video raketu,a ne da je bio u zemljinoj orbiti.pokrivaju oni zajedno jedno drugog i lazu ljudsku rasu!!!saznace se jednog dana sve,samo polako.halo ljudi pricamo o putu na mesec u oba pravca,iz prve!!!pre vise od 50g???

Veliki brat

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022 21:43)

Napredovala je elektronika, a raketni motori se zasnivaju na istoj fizici kao i pre 70 godina. Malo su usavršavani, bolja kontrola rada upravo zahvaljujući elektronici, ali princip je isti kako ga je postavio još Ciolkovski - za više korisnog tereta potrebno je više goriva, a više goriva je više ukupnog tereta...


(citalac, 13. septembar 2022 22:22)

Tada se išlo po svaku cenu, sa ciljem da se ode jednom i vrati, ali se išlo više puta, a sada je planirano da se na Mesecu formira baza za duži boravak, tako da su potrebna nova ispitivanja, nema veze sa van Alenovim pojasima, već kosmičkim zračenjem na Mesecu.



Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?
(Влада, 13. septembar 2022 22:59)

Ta stara bi sa nekih 500 poletanja uništila kompletan ozonski omotač, takva je bila procena, tako da ta tehnologija nije danas prihvatljiva.



4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Isto što i da naprave naslednika SR-71 Blackbird iz 1964. godine, koji je 1990. na poslednjem letu postigao prosečnu brzinu 3400km/h na letu od L.A. do Vašingtona - nema para! A za špijuniranje bolje posao završavaju sateliti!

Zoran

pre 1 godinu

Ako imate sacuvano neku vlas kose ili tako nesto od Fon Brauna, klonirajte ga. Nemate vi vise LJUDSKOG potencijala, a i ove sto uvozite, nametnuli ste im americke vrednosti, tako da i oni osakaceni. :) To je ono: Uvozim ove sto znaju da misle, a u isto vreme im namecem zaglupljivanje u njihovoj drzavi. I taman ste svima nametnuli svoje vrednosti, magare crce - navikkao ga da ne jede i crklo.

Pitam ozbiljno

pre 1 godinu

Da li neko zna kako je daljinski kontrolisana kamera prilikom lift-off-a sa meseceve povrsine i povratka na zemlju Appola 17. Na snimku kamera prvo pravi blagi zoom-out i zatim perfektno prati putnju modula pomerajuci fokus na vise. Snimak mozete naci ovde: https://m.youtube.com/watch?v=9HQfauGJaTs

ProRok

pre 1 godinu

Osamdesetih je SFRJ lansirala ribicu raketom do izvesne visine. Mislim da je to bilo u okolini Sarajeva. Ako neko zna više detalja, neka se javi.

Reptilijanac

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.

Boris

pre 1 godinu

Ove likove kapiram, 70 godina prodaju maglu ovcama i okrecu lovu, ali najjaci su mi ovi koji im veruju da su bili gore, i zbog toga sebe smatraju pametnim... cirkus.

rajko

pre 1 godinu

Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс

Goran

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Zahvaljujuci takvim pametnjakovicima nas srba jos neku deceniju nece biti ni na zemlji, a kamoli van nje...

citalac

pre 1 godinu

Danas se pojavio snimak KOji je poslat Bartu Sibreli, čoveka koji je na samrti priznao da je 1969. sletanje snimljeno u studiju. Ako imaju problem sa motorima što ne koriste F1 motore na kerozin koji su savršeno radili 1969. kao i celu tu tehnologiju i zašto šalju lutke kad su živi ljudi prošli van alenov pojas i nije im bilo ništa? Zaista morate imati slab iq ako verujete da su 1969 iz prve uspešno sleteli i zuzleteli sa Mesca, i da je motor na LEMU uspešno uzlete sa meseca iako nikad nije testiran i da su baterije iz 1969 bile tako dobre da su Raaaasturale bolje od litijumskih danas. A tek kompjutee koji su imali 1969... neverovatno kako su ljudi glupi

dude

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

ko bre tebe moze da za..be.
faca si. ti protiv NJIH.
care. legendo.
nadam se da je prenos tvojih gena osiguran za sledeće generacije. blago njima. i nama.
šta reći, no hvala.

Lule

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Hahaha. Ne budi lenj pa pogledaj šta je sve prethodilo u Apolo prugramu pre nego što su došli do Meseca. Posade koje su poginule, neuspela lansiranja i tako dalje. Najlakše je podmevati se a nemati pojma o onome što komentarišeš. Pozdrav hahahaču.

Bucko

pre 1 godinu

Ameri su sleteli na mesec al je zracenje unistilo primitivne foto/video trake koje su tad koristene i onda su morali Kjubrika da unajme da snimi film o sletanju na mesec. Postavlja se samo pitanje zasto nikada posle nismo isli na mesec, i novac nije razlog jer je tehnologija pojeftinila a milijarde se sipaju u neke glupe rover misije ka marsu. Sta su to astronauti videli ma mracnoj strani meseca?

Max

pre 1 godinu

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?
(rara, 13. septembar 2022 23:36)

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?

Влада

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

Hahaha. Ne budi lenj pa pogledaj šta je sve prethodilo u Apolo prugramu pre nego što su došli do Meseca. Posade koje su poginule, neuspela lansiranja i tako dalje. Najlakše je podmevati se a nemati pojma o onome što komentarišeš. Pozdrav hahahaču.
(Lule, 13. septembar 2022 21:27)

Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Daj !! kupite raketni motor od rusa.... radice sigurno !. ili ovako ameri lete u svemir bez nemackih (nacistickih) inzenjera prisilno dovedenih posle rata - npr fon Brauna, alfe i omege programa Apolo.

lily

pre 1 godinu

Postavlja se samo pitanje zasto nikada posle nismo isli na mesec, i novac nije razlog jer je tehnologija pojeftinila a milijarde se sipaju u neke glupe rover misije ka marsu. Sta su to astronauti videli ma mracnoj strani meseca?
(Bucko, 13. septembar 2022 22:40)

ne postavlja se uopste pitanje. jer je odavno dat odgovor zasto se nije islo i zasto se sad ide. ajd malo google, pa da se informises.

Самосвесна грађанка

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)


Rusi su prvi poslali u kosmos raketu bez ljudske posade, prvi su poslali raketu sa dva psa: Strelku i Belku, prvi su u kosmos poslali prvo ljudsko biće: Jurija Gagarina, i prvu ženu: valentinu Terješkovu -dakle: pre Amerikanaca. Pa zar stvarno veruješ da su se Amerikanci usudili da lažu da su na Mesecu bili američki kosmonauti a da se ne uplaše da će Rusi celom svetu objaviti da Amerikanci lažu da su njihovi kosmonauti sleteli na Mesec?(...) Moji roditelji su brata i mene probudili u rano jutro da svi zajedno gledamo direktan tv prenos, Jugin je komentarisao, a mesecima posle toga i bilo kada kasnije u sovjetskim medijima nije bilo ni jedne reči sumnje da su Amerikanci - i tada neprijatelji br. 1! - lažirali da su njihovi sletanje kosmonauta, a ni obični građani SFRJ nisu sumnjali da se to nije dogodilo.

rara

pre 1 godinu

"Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс
(rajko, 13. septembar 2022 21:43)"

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?

lily

pre 1 godinu

Daj !! kupite raketni motor od rusa.... radice sigurno !. ili ovako ameri lete u svemir bez nemackih (nacistickih) inzenjera prisilno dovedenih posle rata - npr fon Brauna, alfe i omege programa Apolo.
(NS oldtajmer, 13. septembar 2022 21:24)

rade motori, ne radi hladjenje. dosadni ste vise sa tim rusima.

mrk

pre 1 godinu

Hahaha prosli put kad smo bili gore sa sve posadom lansirali bez problema. Sve onaj skakutao po mesecu i brao bele rade. Slikali selfije, viorila se zastava i na kraju piknika skupljali mesecevu prasinu.
(Reptilijanac, 13. septembar 2022 20:58)

ne kontas ni sta se tad desavalo, ne kontas ni sad. ni ti, ni ovi strucnjaci ispred trafike. lepo obidjite vest ako vam se ne svidja.

Ja ostajem.

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.

dude

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022

naravno da jesu.
spacex i nasa rade već godinama paralelno.
naravno, neuspeli pokušaji su danas dostupni svima.
malo ko pita koliko su rusi (pogotovo rusi) ili ameri imali neuspešnih lansiranja 60tih godina i koliko je pilota poginulo tih godina. tada su i jedni i drugi samo uspehe obelodanili…
fakt: ameri napokon imaju svoje rakete, kinezi igraju ozbiljno, rusi ne igraju više nikakvu ulogu-tehnički…iako nasa i ruski stručnjaci i dalje imaju vrlo dobre odnose, uprkos političkoj situaciji.

sarkasticni kes kredit

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?

MisterNo

pre 1 godinu

Za to vreme, SpaceX je testirao svih 6 motora drugog stepena (StarShip-a) odjednom, a ceka se testiranje svio 33 motora odjednom na SuperHeavy nosacu.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Njima ovaj SLS "curka" na ovaj ili onaj nacin jos od aprila. Ocigledno imaju konstrukcionu gresku, al je puno para da se ponovo sve to radi pa sad koriste majstor Rile skpri-zbudzi fazone.

Nisam bio

pre 1 godinu

(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)

Ako su stvarno sleteli na Mesec, pretpostavljam da poletanje ne bi bio toliki problem zbog slabe gravitacione sile i nedostatka naše atmosfere.

Opet, akonsu sleteli. Ne znam. Nisam bio.

paljba

pre 1 godinu

Ne znam šta vas čudi.
Uporedite pouzdanost jedne 123-ke i E serije iz 2010., 2015., ili ne daj bože najnovije i sve jasno. Nastavi niz sa BMW, Fordom, čime 'oćeš....
Dakle, nije upitna efikasnost, već pouzdanost!
Neprikosnovene kasne ''70, '80.

dude

pre 1 godinu

Па ови су све време лагали и режирали: и летове на месец, и 11 септембар, и убиство Кенедија ... Матрикс
(rajko, 13. septembar 2022 21:43)

jašta no матрикс.

Mile

pre 1 godinu

Ja sam kao klinac gledao na televiziji to americko " sletanje na Mesec," i stvarno sam verovao u to,ali na njihovu zalost,svako dete poraste i ne veruje vise u bajke. Primetio sam da ovi moderni "(botovi),koji to nisu gledali u svom zivotu,jer nisu bili u petogodisnjem planu u to vreme,lupaju minuse ovakvim komentarima i to udarnicki,a da sve im je objasnio " Google," oni tamo sve znaju...

AleksandarG

pre 1 godinu

Samo kad poleti sa Zemlje, a onda je dalje sve lako. Sletiš na Mesec, raspališ roštilj gore, malo se sunčaš na 3000C i vratiš se nazad. Bez problema, kao onih šezdesetih.

Lule

pre 1 godinu

Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?
(Влада, 13. septembar 2022 22:59
Ćoveče znaš lli da je bilo još pet misija na mesecu posle apola 11? Čoveče razumeš li ti da je ukupno dvanaest ljudi bilo na mesecu? čoveče razumeš li ti koliko to košta? čoveče razumeš li ti da misija na mesec nije jeftina zabava? Čoveče, da li ti je bar malo čudno ako misliš da su lažirali te odlaske na Mesec zašto ne bi onda i sad lažilrali ovo kansiranje nego javno priznaju da imaju probleme? Čoveče da li ti je bar malo čudno što su i tadašnji Sovjetski Savez a i Kina apsolutno priznali da su bili na mesecu i to nisu dovodili u pitanje? Čoveče razumeš li ti to?

Mile

pre 1 godinu

Pitam se da li nepismene srpske neverne Tome znaju da su hiljade ljudi licno posmatrali lansiranje Saturna V? Ako je tako lako lansirati 3000 tona tesku raketu, sta je onda stvarno problem? Zasto su Rusi vise puta pokusavali da bezuspesno lansiraju svoju N1 raketu i zasto su priznali svoj neuspeh? Da li zato sto nisu umeli da lazu? Postoji svi planovi rakete na mikrofilmovima i postoje nekoriscene Saturn rakete jos uvek. Ako ste toliko pametni, recite sta ne valja sa njima. Zasto bi neko toliko ulozio i uradio sve sto je potrebno za let do meseca ako je sve planirao da lazira? Osim toga, ostavljeno je retrogradno ogledalo na mesecu pa svako ko ima dovolno snazan laser i detektor laserskog zraka moze da se uveri da je tamo neko bio (i koliko je Mesec udaljen). Samo lansiranje ljudi na Mesec u sadasnjim parama je kostalo oko milijardu dolara dok sadasnje lansiranje kosta oko 4 milijarde tako da ne znam sta ovi komentatori pricaju da je tehnologija pojeftinila. Uostalom, Elon Musk ce verovatno sve ovo uciniti tehnolosko zaostalim i neisplativim za par godina.

rebro

pre 1 godinu

Koliko vas komentatora je posetilo Vanuatu?
Niko, uključujući i mene.
Pa kako znate da isti postoji?
Videli ste na TV?
Bio neko pa preneo informaciju?
Znate nekog ko je bio? Znate nekog ko zna nekog?

Tako je i sa Mesecom.
Neko je pre 70 godina bi na Mesecu i masa ovde misli da je to lažirano jer je Stenli Kjubrik na samrti nešto odvalio. Koliko vas je pratilo živtoni put Kjubrika? Niko.
Njegovu laž veličate a izjavu austronauta Edgara Mičela nipodaštavate, a čovek je lepo objasnio zašto ne mogu ljudi ponovo na Mesec.

Zoran

pre 1 godinu

1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec.

2. Kinezi, Rusi, Indijci, Japanci i tako dalje su nezavisno potvrdili da su Amerikanci sleteli na Mesec

3. Da li je onda lazirano i slanje Jurija Gagarina u svemir? I zasto nije?
(rara, 13. septembar 2022 23:36)

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Tvoj glavni problem, kao i kod ogromne vecine drugih, jeste da mislis kako su Rusi, Kinezi, Ameri neprijatelji. Zbog toga mislis kako bi jedni druge otkrivali u takvim stvarima. Nisu neprijatelji, vec takozvnao neprijateljstvo je igra da mase drze u strahu i kontroli. Na vrhu piramide nema neprijatelja. Zajedno se radi.
bilo koja osoba , sa malo tehnickog znanja, zdrave logike, mozga koji nije ispran, doci ce do zakljucka da misja Apolo je lazna i spustanje na Mesec, u to vreme, nemoguce.
Mozes otici na zvanicni sajt NASA organizacije i citati o tek sada otkrivenim, pogubnim, zracenjima na samoj povrsini Meseca. Bukvalno bi se astronauti, da su bili tamo, posle par godina raspali.
Da se to desilo, do danas bi Ameri imali baze tamo, budi sasvim siguran u tako nesto.

Dex

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici misle da su pametni...

Zoran

pre 1 godinu

4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Pa bili su, što bi išli ponovo. Zaboravili ključeve?

La čupakabra

pre 1 godinu

(Самосвесна грађанка, 13. septembar 2022 22:33)

Našim građanima su nekoliko decenija kasnije rekli da se zatvore u kuće zbog pomračenja Sunca, i oni se zatvoriše. Svi, i obrazovani i neobrazovani. Seljaci i građanština.

Ljudska naivnost nema granica, baš kao ni ljudska glupost.

Saraj56

pre 1 godinu

." Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec."

Hm,a bila je napredna(tehnologija) da odu na Mesec i da se vrate???
Imaš li podatak kolika je temperatura bila kad su,"bili" gore??

NSBGD

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.
(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)
Znamo i da gravitacija na mesecu iznosi samo 1/6 zemljine gravitacije. Znamo i da Mesec nema atmosferu. Znamo i da se lunarni modul spajao u orbiti sa letelicom za povratak, pa nije potrebna druga kosmicka brzina. A znamo i da je gravitaciona sila zemlje mnogo veca, pa shodno tome da nema kretanja i rotacije mesec bi sam od sebe pao na zemlju. Gotovo da vam i ne trebaju rakete za povratak na zemlju, osim za start (sreca da astronauti nisu mnogo skakali, inace bi se odrazili do zemlje- karikiram) i usmeravanje pri ulasku u zemljinu atmosferu. Dakle relativno lako su mogli da napuste povrsinu meseca i da se vrate na zemlju, tehnicki gledano.

Sa1e

pre 1 godinu

Podržavam ovakve poduhvate, koja god država da ih sprovodi. Nauka mora ići brže napred, na dobrobit svih nas!
Nadam se da će projekat Artemis biti istorijski!
PS Samo mi je smešna poruka sa promo videa za Artemis program "We are ready!" ;-)

Gramatika pre astronautike

pre 1 godinu

"gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022 21:43)"

A, pa to je zato što avioni napreduju ZADNJIH 70 godina, a rakete su napredovale u PREDNJIM godinama....

Zoran

pre 1 godinu

Ako imate sacuvano neku vlas kose ili tako nesto od Fon Brauna, klonirajte ga. Nemate vi vise LJUDSKOG potencijala, a i ove sto uvozite, nametnuli ste im americke vrednosti, tako da i oni osakaceni. :) To je ono: Uvozim ove sto znaju da misle, a u isto vreme im namecem zaglupljivanje u njihovoj drzavi. I taman ste svima nametnuli svoje vrednosti, magare crce - navikkao ga da ne jede i crklo.

Zoran

pre 1 godinu

"1. Video tehnologija nije bila toliko napredna da bi se lazirao let na Mesec."

Potrazi kako skidali ljude sa slika 1920 i neke...nista se ne primecuje. :)

Zemun

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

Ni po' jada da je samo to... Gutaju sve sto im se servira, koliko god bilo besmisleno i smesno, za njih je zvanicna verzija bilo cega kao Sveto pismo. Gde ces bolji primer od Marta 2020, pa na ovamo.

rebro

pre 1 godinu

@Влада, da li ti razumeš da ne postoji tehnologija da se napravi ta stara raketa?
Da li razumeš da ne možeš da napraviš Nokia 3310 jer ne postoje mašine da ga naprave?
Koliko je teško to shvatiti?
Ne možeš TV lampaš da napraviš jer ne postoje komponente za to i ne postoji fabrika za njega.
Da li je moguće da vi to ljudi ne shvatate?

Kiki

pre 1 godinu

Da su ljudi bili na mesecu pre vise od pola veka.danas bi imali ekskurzije na mesec sa setnjom.s'obzirom kada se uporedi danasnja tehnologija sa onom od pre 50g.recimo superkompjuter koji je racunao put i povratak sa meseca je bio na nivou digitrona!!!znaci ljudska posada je bez problema sletela na mesec i vratila na zemlju???a danas u 21.veku NASA ima problem mesec dana da odlepi raketu u orbitu???znaci obicnu raketu?a pre pola veka kao sto rekoh isli su u oba pravca na mesec?pitanje je zasto rus cuti i potvrdjuje?pa zbog Gagarina koji nije ni video raketu,a ne da je bio u zemljinoj orbiti.pokrivaju oni zajedno jedno drugog i lazu ljudsku rasu!!!saznace se jednog dana sve,samo polako.halo ljudi pricamo o putu na mesec u oba pravca,iz prve!!!pre vise od 50g???

Bokyyyy

pre 1 godinu

Smrznite se,nego sta.Sve bih vam to I ja uradio...da vam presedne svaki komad oruzja koje ste "donirali" Ukraini...Sram vas bilo,ni jednom recju ne pozvaste na mir,prekid vatre,razgovor,kompromis.Zinulo vam povampireno nacisticko dupe da zgazite I pokradete Rusiju.Od toga nema nista...
(Vasiona, 13. septembar 2022 17:30)

kako mislis "kad smo bili"
bili ameri prijatelju... koji crni vi...

R.P.F.

pre 1 godinu

@ Rajko reptilijanac

Na Mesecu se nalaze ogledala koje su tamo ostavili clanovi misija Apolo. Ona se koriste da se udaljenost Zemlja-Mesec odredi sa preciznoscu manjom od jednog metra....

dude belzebub

pre 1 godinu

Nije teško vladati planetom čiji stanovnici veruju u let na Mesec...
(ZokiZoki, 13. septembar 2022 23:53)

imaš pravo. osim tebe i par upućenih, 90 odsto domorodaca nam veruje. nemaš šanse zemaljski druže, ili si sa nama ili protiv. odluči se.
kao bonus dobijaš original snimke kjubrika iz arizone.
i bedž I

aleks

pre 1 godinu

@max
Sprečava ih isto što ih je sprečavalo i 60ih. Poduhvat je težak. 60ih je NASA imala dobar procenat budžeta i apetit za rizik je bio dosta veći - čitaj: nije bilo bitno ako poneka raketa eksplodira ili ukoliko nekoliko ljudi pogine.

Danas je drugačije i svakom lansiranju se pristupa pažljivije.

Na kraju, kao što su to uradili i 1969, uradiće opet. Možda ne toliko brzo koliko srbi žele, ali u narednih desetak-dvadeset godina pisaćemo ovde komentare i na vest o prvoj bazi na mesecu (i ubeđivaćemo se kako to nije snimljeno u holivudskom studiju).

Marko

pre 1 godinu

Zna li neko na koji način su uspeli 1969 da napuste površinu Meseca.
Znamo da se sa Zemlje polece sa lansirnih rampi, uz ogromnu tehnicku podrsku.Znamo za robote i sonde koje su sletele na Mesec i Mars, ali one su putovale samo u jednom smeru.
(Ja ostajem., 13. septembar 2022 23:19)
------------
Gravitacija prijatelju, odnosno nedostatak iste.

Pitam ozbiljno

pre 1 godinu

Da li neko zna kako je daljinski kontrolisana kamera prilikom lift-off-a sa meseceve povrsine i povratka na zemlju Appola 17. Na snimku kamera prvo pravi blagi zoom-out i zatim perfektno prati putnju modula pomerajuci fokus na vise. Snimak mozete naci ovde: https://m.youtube.com/watch?v=9HQfauGJaTs

Veliki brat

pre 1 godinu

gledam samo koliko su avioni i oruzje napredovali zadnjih 70 godina tj.od 2.sv.r.. da li su i rakete za medjuplanetarno putovanje napredovale toliko?i ako nisu zasto?
(sarkasticni kes kredit, 13. septembar 2022 21:43)

Napredovala je elektronika, a raketni motori se zasnivaju na istoj fizici kao i pre 70 godina. Malo su usavršavani, bolja kontrola rada upravo zahvaljujući elektronici, ali princip je isti kako ga je postavio još Ciolkovski - za više korisnog tereta potrebno je više goriva, a više goriva je više ukupnog tereta...


(citalac, 13. septembar 2022 22:22)

Tada se išlo po svaku cenu, sa ciljem da se ode jednom i vrati, ali se išlo više puta, a sada je planirano da se na Mesecu formira baza za duži boravak, tako da su potrebna nova ispitivanja, nema veze sa van Alenovim pojasima, već kosmičkim zračenjem na Mesecu.



Човече да ли је могиће да после више од 50 година од Апола 11, нису у стању да лансирају ракету. Па она стара би летела, разумеш ли ти то?
(Влада, 13. septembar 2022 22:59)

Ta stara bi sa nekih 500 poletanja uništila kompletan ozonski omotač, takva je bila procena, tako da ta tehnologija nije danas prihvatljiva.



4. Sta ih sprecava da nakon 60 godina opet odu ?
(Max, 13. septembar 2022 23:57)

Isto što i da naprave naslednika SR-71 Blackbird iz 1964. godine, koji je 1990. na poslednjem letu postigao prosečnu brzinu 3400km/h na letu od L.A. do Vašingtona - nema para! A za špijuniranje bolje posao završavaju sateliti!

ProRok

pre 1 godinu

Osamdesetih je SFRJ lansirala ribicu raketom do izvesne visine. Mislim da je to bilo u okolini Sarajeva. Ako neko zna više detalja, neka se javi.