Četvrtak, 30.06.2022.

10:13

Ćerka Ume Turman opsovala Vrhovni sud: Ne bih postojala da moja majka nije abortirala u mladosti

Izvor: index.hr

Æerka Ume Turman opsovala Vrhovni sud: Ne bih postojala da moja majka nije abortirala u mladosti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Nex

pre 1 godinu

Meni je sokantno da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa! Po prvi put u zivotu zaista osecam toliki bes koji potencijalno vodi do ludila i ne znam kako bih se iskrotrolisala kada bih upoznala nekog ko bi mi rekao da podrzava abortus. Postojanje takvih je samo dokaz da neke trudnoce ne treba izneti
(Ana, 30. jun 2022 11:51)

Sokantno ti je da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa, a ne bi mogla da se iskontrolises kada bi ti neko rekao da podrzava abortus? Znaci ni jedno ni drugo.

Entropy fighter

pre 1 godinu

A za SAD... većina država članica je već imala odluke kojima je abortus zabranjen, ali je Ustavni sud SAD kao viša instanca to suspendovao garantujući ustavno pravo na abortus. Sada je ta odluka preinačena pa je nadležnost vraćena državama članicama od kojih će neke samo aktivirati pravosnažnost davno donesenih odluka o zabrani abortusa.
(Veliki brat, 30. jun 2022 23:13)
Nije tacno. U njihovom ustavu nema nista o abortusu, a ubaciti ustavni amandman za takve stvari je gotovo nemoguce i zato je cela ova galama moguca. Ovo je cista politika jer sve drzave u kojima su demokrate na vlasti vec imaju dozvoljene abortuse a hoce to silom da nametnu i svim ostalim drzavama. S druge strane, prosto je neverovatno da u relativno civilizovanoj americi jos uvek raspravljaju o osnovnim ljudskim pravima samo zato sto nisu u ustavu koji je ocigledno zastareo. Pravo na slobodan govor i nosenje oruzja su prva dva amandmana ali Asanz trune u zatvoru, a masovne pucnjave su svakodnevna pojava. Amerika je dosla do stanja u kojem su bila mnoga prethodna carstva: vreme za raspad. Na zalost, kao posledica globalizacije, povuci ce i dobar deo sveta sa sobom...

Ja

pre 1 godinu

Me moze slučajno da se zatrudni, kao sto ne moze niko slucajno da nabije nekom penis u vaginu. Moze da postoji nezeljena trudnoca, ali slucajna ne postoji.

wiener

pre 1 godinu

(Jk1, 30. jun 2022 15:36)

znaci ti svoje dete ne bi zeleo da podrzis? ostavio bi ga na cedilu? samo u inat zenama i njihovim pravima.

wiener

pre 1 godinu

A šta ako otac želi to dete? To je podjednako i njegov genetski materijal koji on želi da odgaji i podigne.
Odakle ženi pravo da se u to meša?

Ako žena ne želi da zatrudni, apstinencija!
(Otac, 30. jun 2022 20:56)

ako otac zeli to dete neka ga sam rodi.

deda

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života
(Štef, 30. jun 2022 11:17)

Jel znas ti uopste sta je zivot? I zasto je dete zaceto silovanjem manje vredno od tvog zivota? Licemeru.

Helios

pre 1 godinu

@CATAPA
Čim neko koristi "ekstremni desničari fašisti" 99% verovatno je u pitanju leftard. Oni što zapljuvavaju svakog ko im se ne dopada sa "fašisti" a posle zato misle da su argumentom pobedili.
Zadnjih par decenija USA je u bitnome oblikovan sudskim aktivizmom Vrhovnog Suda. A protiv volje većine građana USA i velike većine pravnika u njoj. Bukvalno veliko ideološko nasilje dolazi odatle. Leftardi su to podržavali iz sve snage. A sada CATAPA primer da bi shvatio značenje termina koji ne razumeš. Na poznatom referendumu u Kaliforniji građani su glasali 52% protiv gey-brakova, nasuprot 48% za. Odbijeno je! A onda je, ničim izazvan, Vrhovni Sud preinačio volju građana Kalifornije! Ne samo da je tu izvršeno pravno nasilje nego je potom izmenjena tom odlukom i struktura države, koja je potom od naznaka postala potpuno Kommifornija.
Da znaš išta i o čemu a tek ne o temi shvatio bi da Tramp nije ubacio u Sud... nijednog "desničara". Već pravne tradicionaliste, nasuprot mode bilo desnih bilo levih aktivista. One koji se drže slova zakona a ne njegove "dinamičke (re)interpretacije". Ako zakon ne valja, ili je zastareo - a vi ga menjajte, a do daljnjeg on je takav kakav je.
Ne očekujem da ovo neki leftard koji trtlja o lomačama razume. (A "ljudska prava" su najdestruktivniji aktivizam leftarda, i najveći uništitelj ljudskih prava.) Ali normalni ljudi možda. Još jednom, a protiv medijske dezinformacije: Sud nikakvu zabranu nije doneo. Već da u Ustavu to pitanje nije rešeno.

Veliki brat

pre 1 godinu

Kako se to slučajno zatrudni?
(Mirkosoft, 30. jun 2022 11:06)

Neka američka književnica je jednom izjavila da joj se ne dopada ideja da zatrudni, ali da voli da pokušava :)


A za ove što pričaju da je začet plod ŽIV, postoje i starije religije od Hrišćanstva, čiji spisi, daleko stariji od Biblije čiji Stari Zavet je dobrim delom baziran na pričama iz Sumera i Vavilona, daju i neka tumačenja o tome kada duša ulazi u telo - navodno, definitivno ulazi u telo nakon fizičkog rađanja, odnosno porođaja majke, a povremeno tokom trudnoće ulazi u telo fetusa na kratko da bi se prilagodila ovom fizičkom svetu koji je, opet navodno, veoma mučan - kako sam to slikovito shvatio, otprilike kao kad bismo bili naterani da plivamo u kanalizaciji umesto u kristalno čistoj vodi.

To na neki način objašnjava što se beba ponekad "ritne" ili lagano pomeri, ali to nije prepreka našim verskim fanaticima da izvedu zaključak kako je fetus definitivno živi da prestavlja život.

Sa druge strane, neću da kažem da je abortus nešto što je poželjno i na šta se treba tek tako odlučiti, jer na većinu žena ostavlja doživotne traume, fizičke i psihičke.

A za SAD... većina država članica je već imala odluke kojima je abortus zabranjen, ali je Ustavni sud SAD kao viša instanca to suspendovao garantujući ustavno pravo na abortus. Sada je ta odluka preinačena pa je nadležnost vraćena državama članicama od kojih će neke samo aktivirati pravosnažnost davno donesenih odluka o zabrani abortusa.

Dane

pre 1 godinu

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.
(bgd011, 30. jun 2022 12:20)

Pa neka abortira. Ko joj brani.
Neće lekari smeti to da urade, a ona neka sama abortira do prekosutra.

Zuba Ronaldo

pre 1 godinu

Ako žena ne želi da rodi to dijete koje nosi može da se posluži nekim tradicionalnim, da ne kažem srednjevijekovnim metodama koje će potencijalno biti fatalni i po nju. Zašto ne omogućiti zdravstvenu pomoc i podršku u tom slučaju?
(N1vaders, 30. jun 2022 12:34)

Ne treba niko da tera lekare da ubijaju te bebe.
Žene treba da imaju dozvolu za abortus, pa neka abortiraju same.

Ko može, i pod kakvom pretnjom da tera medicinske radnike da se time bave?

A vakcine? Je l telesna autonomija važi i za te eksperimentalne lekove, ili samo za ubijanje beba?

Kakvo je stanje sa očevima koji žele tu decu? Je l imaju i oni neka prava?
Ako nemaju, onda ukinite alimentaciju.
Ne može žena da ima pravo da ubije dete, a otac nema pravo ni da ga napusti.

Licemeri BRE.

Otac

pre 1 godinu

abortus treba da bude licni izbor zene i gotovo to je trauma sa kojom ce se ona nositi ceo zivot i sta ima ko da se mesa u licni izbor zene.puna podrska zenama po pitanju abortusa.
(banacanin, 30. jun 2022 11:36)

A šta ako otac želi to dete? To je podjednako i njegov genetski materijal koji on želi da odgaji i podigne.
Odakle ženi pravo da se u to meša?

Ako žena ne želi da zatrudni, apstinencija!

Straight Outta München

pre 1 godinu

Sta sam upravo procitao…. “Da moja majka nije abortirala, ja ne bih postojala”.
Planeta je zrela za jedan ozbiljan reset. Kakav bolesni um ovo moze da izjavi, misli…stoji iza toga.
Satana ne mora ni da postoji, dovoljan je covek.

Straight Outta München

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Nista gluplje nisam procitao u zivotu. Bukvalno.

Baba Yaga

pre 1 godinu

Dete kada premineš opet ćeš biti ništa. Nećeš znati niti da si se rodila niti da si ćerčica Ume niti da si prosjak niti da si car niti da si mrtva. Mrtvi ne znaju ništa. Toliko se vi smrtnici borite za vlast, bogatstvo, ispraznu slavu kao da ćete živeti do vjeka dok je vaš život samo kao para koja se digne pa nestane i ime će vam se zaboravit.

Јабучило

pre 1 godinu

Zasto "muskarci" se najvise bune? Vi ste obicne pi*kice.. ne brukajte muski rod, zatucani i nepismeni stvorovi, ne znate cestito ni da se potpisete, ali hocete da odlucujete o tudjim telima.

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.
(bgd011, 30. jun 2022 12:20)

Тај плод је добила са неким. Изузетак је вештачка оплодња из банке сперме, где се отац унапред одрекао очинства. Имај битно на уму: ако мајка сама има право на одлуку да ли ће задржати плод или не, онда не може да има право на било какво издржавање и одгајање детета од стране оца ако отац не жели да учествује у издржавању и одгајању детета. И понављам, побачај није контрацептивно средство за промискуитетне.

tu u kraju

pre 1 godinu

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Logika vam je sve gluplja i gluplja.
Ubijate život koji je stvoren, i kažete "isto je kao vi što niste ni stvorili novi život"?
(XP, 30. jun 2022 14:18)

A šta je to "život koji je stvoren"? Čemu služi jajna ćelija, i spermazoid, zar nisu tome namenjeni, pa zar nisu onda i oni život?

Sve to je tek potencijal, nema tu još nikakve svesti, nikakve osobe, već obična molekularna biologija.
I da li će taj potencijal biti uskraćen time što ili neće biti ni seksa, ili neće biti zaštite, ili će biti abortus, suštinski je sve ista stvar. Jedino su ljudi psihološki svesniji šta može da se desi kod trudnoće i počnu razmišljati o tome. Ali to je psihologija, a ne principijelna razlika.

sladoledsmesom

pre 1 godinu

Možda bi najsrećnije rešenje bila lekarska komisija koja bi uzela u obzir sve činioce konkretnog slučaja (silovanje, rizik za život trudnice, koliko je plod oformljen, defekti...). Znači da odlučuje tim profesionalaca, ne država i sud.

Hamurabi

pre 1 godinu

Slušajte situaciju. Porodica sa sela, bogata, devedesete godine 20.v. Žena srećno rodi ćerku, pa još jednu i još jednu. Dakle tri ćere. Žena zatrudni opet, urade ranu proveru pola, ne znam kako se to zove... Ono najranije. Rezultat kaže žensko i oni abortiraju. Sledeće je bilo muško srećom, pa su ga zadržali. A da je bilo još 10 ženskih, deset abortusa bi uradili. Evo ko odobrava ovakvu praksu, izvolite plus.

Jk1

pre 1 godinu

Ako je abortus opcion i izdrzavanje deteta treba da bude. Iskreno za sam i za jedno I za drugo. Ako zena ima autonomiju da ce ili nece da rodi onda i muskarac treba da ima autonomiju da li ce ili ne da izdrzava to dete (naravno ako ne onda nema nikakvih roditeljskim prava). Ne vidim da se zene mnogo zalazu za to pravo muskaraca, na protiv. Ali onda se cude sto muskarci nece da se zalazu za njihovo pravo na abortus. Tacno koliko se vi budete borile za moja prava toliko cu i ja za vasa.

CATAPA

pre 1 godinu

Da je prethodna odluka suda bila tkzv. "sudski aktivizam". I to je ono što je ovaj saziv suda korigovao:
(Helios, 30. jun 2022 11:40)
Naprotiv, sada je na delu sudski aktivizam, odnosno politički sud. Nije nimalo slučajno da se "koriguje" sada kada je Tramp u taj sud ugurao verske fanatike i ekstremne desničare (fašiste). Pa zbog toga ih je i postavio, Tramp je četiri godine sistematski uništavao sve institucije savezne države. Čak i instituciju samog predsednika farsom na kraju.

Zaštita osnovnih ljudskih prava MORA da bude u nadležnosti savezne države ili, realno, ona nema razloga da postoji. Pravo na telesni integritet je osnovno ljudsko pravo. Iz tog prava su izvedena sva druga. Jedino pravno pitanje je kada to pravo počinje i kada se završava. Dosadašnja rešenja su bila vezana za stanje svesti, pa je i pitanje pacijenata sa prestankom moždane aktivnosti regulisano tako. Naravno umesto pacijenta, saglasnost daje porodica.
Surogat majke! Koliko željene dece se neće roditi zato što je drastično povećan rizik da budu izigrane i prevarene od neodgovornih "roditelja"?

Puno je tih stvari koje bi sada trebalo tumbe okrenuti. Mnogo toga nije bilo moguće u srednjem veku i ne mogu se primenjivati pravila i moralna načela iz tog vremena. Amerika stiže na korak od lova na veštice, uopšte ne mislim na metaforički lov. Zabrana abortusa povlači kriminalizaciju onih koji će to ipak da rade. A sad ti zamisli na šta će to da liči u "bible belt"-u! Ja ne bih isključio ni lomače.

Jk1

pre 1 godinu

@Nina
Isto onda vazi i za tebe ako ne zelis decu imas kondom ili apstinenciju. Mislim posto su ti rizici o kojima pricas tako veliki onda abortus treba svakako zabraniti. A rizici inace su bas takvi da se cesce rade abortusi od vadjenja zuba.

svoju vrednost sa sobom nosim!

pre 1 godinu

moja p.moja stvar kažu naše mladje žene..
Da ali samo kad mi nadjemo način produženja nacije bez vašeg učešća.
I naravno, kad se uvede potpuna jednakost.Jer nema jednakosti gde je p.najveća vrednost i prednost.

XP

pre 1 godinu

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Logika vam je sve gluplja i gluplja.
Ubijate život koji je stvoren, i kažete "isto je kao vi što niste ni stvorili novi život"?

CATAPA

pre 1 godinu

Ima li odrasla osoba pravo na život? Ne samo osuđenici, nego na primer vojnici? Ako "nerođena osoba", kako to vole da kažu religijski debili, ima pravo da mu niko ne prekine život, onda makar isto toliko pravo ima i onaj koji ne želi u rat. Ako su doneli takvu odluku, onda savezni vrhovni sud mora da donese odluku da je neustavno bilo kako kažnjavati dezerterstvo.

Primer vojnika uopšte nije nategnut; najveći zagovornici zabrane abortusa su crkve i vojske, glavni pokretači ratova. Crkvi i vojsci uopšte nije bitno kako i zašto je neko rođen, nego kako i za šta treba da bude ubijen.

Amerika je duboko fašizovano, dakle religijski militarizovano društvo. Bilo bi zapravo čudno da zadrži liberalna i sekularna pravila iz vremena kada nije bila fašizovana, bar ne u ovoj meri i ne na federalnom nivou. Nakon religijskog retarda Buša mlađeg, Amerika se nezadrživo survava u religijski militarizam koji je Buš nazvao "Novim krstaštvom". Treba obezbediti dovoljno vojnika za to. Ako nemaju za šta da žive, tim bolje; naći će im već generali i popovi za šta će da ginu.

Ja

pre 1 godinu

Ne, čin abortusa je ubistvo. Zato tebe treba da bude sram jer podržavaš ubistvo. Zanimljivo je da su komunjare preobučene u liberalno odelo (da, mislim na tebe) puni priče o ljudskim pravima itd. i konstantno potenciraju kako su savremeni i idu ukorak s vremenom. Pa kad je tako onda koristite kontracepciju. 21. vek je u toku, vi ste prepametni, valjda znate šta je kontracepcija. Ups, zaboravih. Za neke stvari je neophodan i mozak.
(vesiću, ti li si?, 30. jun 2022 12:35)

Kontracepcija ne štiti 100%, u najboljem slučaju 98%. Piše i na samim kontraceptivnim sredstvima da nisu stopostotna zaštita. To znači i da pored kontracepcije 2 žene od 100 mogu da zatrudne. Da li i one ne bi trebalo da imaju pravo na abortus? Pošto takva slučajna trudnoća nije njihova krivica, korišćena je zaštita.

Smatram da ljudi idu previše u krajnost, nije sve crno-belo...

Baja St. Patak

pre 1 godinu

Izgleda da cela ova stvar vodi ukidanju seksa i ljudskog razmnožavanja. Time će svi problemi biti rešeni i više neće biti razloga za ove neprijatne svadje.

ajemsasa

pre 1 godinu

"...Ali ne, ne smeta levičarskom talogu toliko čak ni sam abortus, već to što je njihova federalna diktatura dobila još jednu pukotinu, i što, eto, slobodni ljudi mogu negde da urede sebi život po svojim moralnim kriterijumima, a ne bolesnim neokomunističkim.
(EU Citizen, 30. jun 2022 11:41)"

Levicarski talog ili zlobna desnicarska budaletina, pitanje je sad!

Neko iz mase

pre 1 godinu

Nije ti kriv Vrhovni sud, vec Ustav. Menjaj Ustav SAD. Usput, da ti je majka opet abortirala, ni tebe ne bi bilo... Kakav je to bolesni rezon?

VV

pre 1 godinu

Ne razumem bilo kakva pravdanja i lične priče na ovu temu. Ako fetus nema mozak, onda žena ima puno pravo da odluči šta da radi s trudnoćom, a ako ima onda je to etičko pitanje za lekare i sudove.

[]

pre 1 godinu

Žena treba sama da odluči da li će da abortira ili ne !
(BG, 30. jun 2022 11:04)

Apsolutno. Ali neka onda sama to sređuje. Nije u redu prisiljavati ginekologe da se bave tim.

Никола87

pre 1 godinu

Сматраш да је инфантицид твоје мајке био предуслов твог постојања и нешто чему дугујеш дивљење? А како знаш да ти не би постојала све и да је прво дете твоје мајке преживело? А да, ТИ си могла да се родиш једино као Hollywood royalty (са IQ-ом испод птичјег).

N1vaders

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života
(Štef, 30. jun 2022 11:17)

U irskoj je do prije 7 godina abortus bio nelegalan. Tada je jedna žena, trudna u poodmaklom stadijumu trudnoće saznala da je beba u stomaku umrla, ali iz nekog 1 u milion slučajeva nije izazvalo spontani. Tražila je dozvolu od vlasti da abortira, nije joj dozvoljeno i morala je mrtvo dijete da nosi do kraja trudnoće. Kraj trudnoće se nije nikad desio jer je došlo do komplikacija i trovanja krvi trudnice koja je umrla. Nakon toga je na referendumu izglasana promjena zakona.

Nije sve crno i bijelo. Ako se abortus dozvoli neće 9 od 10 trudnoća tako da se završi. Ali po meni ta opcija mora da postoji za sve. Ako žena ne želi da rodi to dijete koje nosi može da se posluži nekim tradicionalnim, da ne kažem srednjevijekovnim metodama koje će potencijalno biti fatalni i po nju. Zašto ne omogućiti zdravstvenu pomoc i podršku u tom slučaju?

bgd011

pre 1 godinu

Zasto "muskarci" se najvise bune? Vi ste obicne pi*kice.. ne brukajte muski rod, zatucani i nepismeni stvorovi, ne znate cestito ni da se potpisete, ali hocete da odlucujete o tudjim telima.

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.

Nina

pre 1 godinu

ALI. Mislim da ako muskarac zeli da ona abortira, a onda to odbije, da samim tim muskarac vise nije obavezan da se brine ili placa za to dete, ako ne zeli. Zaista mislim da je to fer solucija.
(D10S, 30. jun 2022 10:43) # Link komentara


Vidis, nije fer solucija. Fer bi bilo, da ako zena abortira zato sto je muskarac tako zeleo, i to se iskomplikuje i dovede do hajde da ne kazem smrti (jer se u sistemu gde je abortus legalan i sprovodi se u bolnicama to retko desava) ali do npr steriliteta, onda i muskarac podvrgne vazektomiji jer zasto samo zena da placa cenu toga sto su oboje zabrljali?
Vidis, upravo zato sto zena snosi sve rizike, kako trudnoce, tako i abortusa (koji iako mnogi misle rutinska operacija ipak nosi poprilicne rizike pogotovo kod zena koje nisu pre radjale), zato je odluka na zeni. A ako odluci da rodi, dete je odgovornost oba roditelja, bar finansijska, jer vidis, ne placas samo ti za to dete (koje ste zajedno napravili) placa i ona, mnogi od vas to posmatraju kroz prizmu ona odlucila da rodi a ja cu da placam - NE, ona je odlucila da rodi jer je rizik abortusa/porodjaja iskljucivo na njoj, a OBOJE cete da placate sto u novcu, sto vremenom, jer da se ne lazemo niste 99.5% vas nikakvi milioneri da mozete zeni i detetu da platite sve zivo plus bebisiterke i cuda, i mozda i vecina doprinosi novcano vise od zena ali isto tako vecina vas provodi daleko manje vremena sa detetom.
Tako da, ako ne zelite decu, imate kondom ili apstinenciju.

vesiću, ti li si?

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Ne, čin abortusa je ubistvo. Zato tebe treba da bude sram jer podržavaš ubistvo. Zanimljivo je da su komunjare preobučene u liberalno odelo (da, mislim na tebe) puni priče o ljudskim pravima itd. i konstantno potenciraju kako su savremeni i idu ukorak s vremenom. Pa kad je tako onda koristite kontracepciju. 21. vek je u toku, vi ste prepametni, valjda znate šta je kontracepcija. Ups, zaboravih. Za neke stvari je neophodan i mozak.

Katarina

pre 1 godinu

Ženi koja se odluči na abortus je najteže - to ostavlja i ožiljak na duši i bolna je i rizična operacija.
Žene koje su se odlučile na abortus za to imaju jake razloge: nedostatak podrške za dete i sebe, nedostatak novca da detetu pruže dobar život, zdravstvene razloge i dr.
Plašim se da su komentari koje sam sada pročitala, komentari ljudi koji ne preduzimaju ništa da ženama pomognu da svoju decu zadrže, već se zalažu za to da se ženi nametne zabrana abortusa, pa posle nek' živi kako zna il' umre, šta ih se tiče...

Mirkosoft

pre 1 godinu

Kako se to slučajno zatrudni? Kao kada bi rekla da si povlačila ivicu oštrog noža po koži i slučajno si se posekla. Ili uskočila u bazen i slučajno se pokvasila. Kada upražnjavaš seks onda budi spreman na posledice. Ovo što je gospođa Turman izjavila je neviđena nebuloza i naravno naša savremena kultura uskače sa brdom empatije u celu priču jer nam to odgovaramo, mi bi da se seksamo a onda kad zagusti da “čistimo” plod. Ne ide to tako drage dame i gospodo. Kad se igrate sa stvarima za odrasle i zrele osobe, budite spremni na posledice koje iz toga proističu.

Štef

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života

ajemsasa

pre 1 godinu

"Isti oni koji se sada bore za autonomiju tela zalagali su se za prisilno maskiranje, vakcinaciju, hapšenja i zatvaranja, nasilje nad građanima...bla bla bla...
(Zuba Ronaldo, 30. jun 2022 10:39)"

Ma da, bre, korona je izmisljena, vakcina nepotrebna i maska nije najjednostavnija zastita. Sve je to izmisljeno da bi se vrsila hapsenja i nasilje nad gradjanima!!!
Definitivno, budalu ne trebas svecom traziti...

zk

pre 1 godinu

Jel vam nije zanimljivo to sto se republikanci zalazu za zabranu abortusa u isto vreme zalazu se protiv drzavne socijalne zastite i zdravstvenog. Kakve uslove i prava ima trudnica,buduca majka garantovane zakonom,pogotovo na federalnom nivou?!

EU Citizen

pre 1 godinu

Glumački plaćenički ološ. Pritom Vrhovni sud nije zabranio abortuse, već je samo vratio slobodu saveznim državama da to učine, ako žele. Pa u Americi se barem ljudi često sele s kraja na kraj te velike zemlje jer su, recimo, dobili novi posao negde ili su porezi niži i slično, kome se ne dopada što neće moći da abortira u svojoj državi, neka prosto pređe da živi negde drugde ili otputuje par stotina kilometara i to uradi, ako je baš zapeo. Ali ne, ne smeta levičarskom talogu toliko čak ni sam abortus, već to što je njihova federalna diktatura dobila još jednu pukotinu, i što, eto, slobodni ljudi mogu negde da urede sebi život po svojim moralnim kriterijumima, a ne bolesnim neokomunističkim.

teorija zavere

pre 1 godinu

"Zanimljivo da su protiv abortusa uglavnom muskarci.
Ne razumem sta muskarci ima da se pitaju da li ce zena da abortira ili ne.
To je iskljucivo zenska odluka. (Minimaxista)" --- Po toj logici onda treba ukinuti alimentaciju? Ako je to samo ženska odluka, onda su i obaveze samo njene. Taj fetus nije bubuljica koja je izrasla na ženi pa ona o tome odlučuje. To je novo telo koje raste u ženi. Beba nema 100% gene samo od majke, često ima drugu krvnu grupu, može više da liči na oca nego na majku... To je posebna jednika. Abortus, kod nas, može da se uradi do 12 nedelje. Da li ste znali da otkucaji fetusa mogu da se registruju već u 3. nedelji? Kada lekar uradi abortus i izvadi fetus njegovo srce prestaje da kuca. Kako to onda nije ubistvo? A što se tiče ove glumice, šta reći? To što je njena majka abortirala je omogućilo da se ona rodi?

key and peele

pre 1 godinu

prepuna srpska seljana boga i protivljenja abortusu. e, vidis ovako. svi ste sa sela rodom, tek je posle 1950. krenula seoba u grad, tako da vecina vas jos ima dedu i babu koji je ili na selu ili je sin-cerka roditelja koji su presli u grad.

od njih prica koliko oces kako se na selu pre abortiralo. odu kod vracare-vidare ili lekara koji je sa strane to radio, plate, mozda neko nazalost i umre. ali se radilo. cak je u zikinoj dinastiji zavrsila takva situacija.

samo se pokondireni poluintelektualni novopatriotski novopravoslavci cude i kunu u svetog savu i slavu da oni nikad ne bi. a vase se babe satirale od seksa na mobama i kad im he muz bio u ratu pa posle ubijale decu. ili abortusom ili cedomorstvom

Miki

pre 1 godinu

Zaista dirljiva ispovest, i tacna, ali uporno ignorise 1 krupan problem - zasto se zene j__u bez kondoma (cuj trazi tako muskarac), pijane, napusene, po zurajama, kord producenata i biznismena, puni ih svaka budala kao gusku, a onda one idu u klanicu da rese taj "neocekivani" problem, i jos ponegde o trosku budzeta.
Postenije je reci, ok, sirilo nam se, imale smo jasan inters za to, sada idemo da ga roknemo, jer nam smeta. I opet i opet i .... sve dok se sretno ne udamo i budemo kakve smo zelele da budemo. To je centar i uzrok problema. Ipak, gledajuci unapred da ce takva deca biti balast za drustvo zbog lose kombinacije gena, da ili ne nije bas jednostavna presuda.

Helios

pre 1 godinu

Ustavni Sud USA je donosio 3 odluke u jednoj, spram 3 odluke u prethodnoj presudi.
1. Da li je abortus definisan Ustavom USA ili nije? Izvesno eksplicitno nije. A pitanje је dalje da li ta odluka nekako sledi iz Ustava? Da li se princip slobode pojedinca prenosi na tu odluku? Da li se princip nenasilja sa druge strane prenosi na tu odluku?
2. O opsegu federalnog spram pojedine države u Republici USA. Dokle ide jedan a odakle drugi domen odlučivanja?
3. Tek tada de fakto status abrtusa u legalnom smislu.
Ranija odluka bila je da postoji Ustavom zagarantovano to pravo i da se onda kroz federalnu Ustavnu nadmoć ima primeniti u celoj USA. A time je i de fakto abortus zagarantovan u USA. Dugo potom su išle dve linije kontraargumenata. Očito da ogroman broj njih to ne razume; samo su ostrašćena gomila. Ne opažaju, osim primarnog: abortus ili ne, onaj drugi aspekt. Da je prethodna odluka suda bila tkzv. "sudski aktivizam". I to je ono što je ovaj saziv suda korigovao:
Abortus nije definisan u Ustavu a federalna direktiva se onda ne može prenositi na svaku USA državu - to je cela odluka. Nikakvo "ukidanje abrtusa" se nije desilo, tražilo, impliciralo.
Posebno se kuršlus vidi u velikoj histeričnoj neoliberalnoj populaciji bezmozgaša. Oni su mahom bili za prinudnu vakcinaciju, a sad im nije kontradikcija da ponavljaju "moje telo moja odluka"?
U realnosti svaki će State sad odlučiti sam. A u USA... izbor: držve zla prinudne vakcinacije, ili države zla zabrane abortusa. Veselo!

Ja

pre 1 godinu

Evo, meni je jasno sta je htela da kaze, i potpuno je podrzavam. Da, postoji pogresno i pravo vreme da se rodi dete. Nije svejedno da li ti je mama siromasna tinejdzerka zaustavljena u skolovanju, bez perspektive za bilo kakav napredak u zivotu, bez mogucnosti da ti pruzi dostojan zivot, a otac pobegao ko zna gde, ili s druge strane ostvarena zena, stabilna, situirana, u stabilnoj vezi, gde su i ona i partner spremni da detetu pruze sve. Ja glasam za zivotni kvalitet pre nego kvantitet. Zabrana abortusa bi mozda dovela do veceg broja radjanja, ali bi dovela i do vece ljudske mizerije, patnje, zivota kakav nije vredno ziveti. Abortus je cena na koji moramo da pristanemo da bismo svi ziveli malo dostojanstveniji zivot. I ne, ne bih zamerila mami da me je abortirala, jer u tom slucaju ne bih ni bila svesna sta propustam pa bi mi bilo sasvim svejedno.

Ana

pre 1 godinu

Meni je sokantno da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa! Po prvi put u zivotu zaista osecam toliki bes koji potencijalno vodi do ludila i ne znam kako bih se iskrotrolisala kada bih upoznala nekog ko bi mi rekao da podrzava abortus. Postojanje takvih je samo dokaz da neke trudnoce ne treba izneti

banacanin

pre 1 godinu

abortus treba da bude licni izbor zene i gotovo to je trauma sa kojom ce se ona nositi ceo zivot i sta ima ko da se mesa u licni izbor zene.puna podrska zenama po pitanju abortusa.

Goran

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.

nislija

pre 1 godinu

"Abortus koji sam imala kao tinejdžerka bio je najteža odluka u mom životu, ona koja mi je tada izazivala teskobu i koja me rastužuje i sada, ali to je bio put do života punog radosti i ljubavi koju sam doživela."

b o l e s t

mandrak

pre 1 godinu

ok,razumem da vam je odluka tamo svima bas tesko pala i kontam da e odluka suda mentolska....26 stejtova ce uvesti zabranu ovi ostali nece,sednes lepo u avion i odes u Kaliforniju,urade sta treba,mozda dobijes i neku plastiku gratis

Dragorad

pre 1 godinu

A da je abortirala opet, ne bi se ni ti rodila. Ali, bitno je da si se ti rodila i da je tebi sve dato. Pre tebe i posle tebe je i valjalo da abortira, ali sa tobom je dobro što nije. Životns filosofija savremenog čoveka - ja, meni, moje. Drugi ne postoje.

Minimaxista

pre 1 godinu

Zanimljivo da su protiv abortusa uglavnom muskarci.
Ne razumem sta muskarci ima da se pitaju da li ce zena da abortira ili ne.
To je iskljucivo zenska odluka.

Ako mislite da tu odluku donosite zajedno sa zenama ili bez zena onda mozda mozete da pocnete da uvidjate sta je problem.

Takodje smatram da zene treba da se pitaju o tome da li cete vi muskarci da masturbirate ili ne, posto je to biblijski opisan greh.
Dakle, ako vam majke ili devojke, zene dozvole, samo onda masturbacija dola,i u obzir. Do tada, nemojte da vam pada na pamet.

Zoran

pre 1 godinu

Bitno je da ti postojis, a to dete sto je abortirano nije moralo da postoji. Po tvojim izjavama, ocigledno je tvoja majka zadrzala pogresno dete.
(ili, 30. jun 2022 10:29)

Hteo sam da napišem prvu rečenicu, ali ova druga je još bolja :)

Zuba Ronaldo

pre 1 godinu

Isti ovo koji se sada bore za autonomiju tela zalagali su se za prisilno maskiranje, vakcinaciju, hapšenja i zatvaranja, nasilje nad građanima.
Zašto bi ih bilo ko shvatao za ozbiljno.
Ova devojka je glupa koliko je lepa, a prilično je lepa.

miki

pre 1 godinu

a isto mozemo i mi da kazemo ,je**e se vama koji zivite neigovorno u ovom zemaljskom zivotu .sebičnost je greh.zivite odgovorno i bez ubijanja.ko ste vi da ubijate.pa nije rat

D10S

pre 1 godinu

U sustini sam za pravo zene da odluci o ovome. Mislim da zena i samo ona ima pravo da donese odluku o tome da li zeli da dobije dete. Ako zeli da abortira, mislim da muskarac nema pravo da joj to zabrani. ALI. Mislim da ako muskarac zeli da ona abortira, a onda to odbije, da samim tim muskarac vise nije obavezan da se brine ili placa za to dete, ako ne zeli. Zaista mislim da je to fer solucija.

Katarina

pre 1 godinu

Ženi koja se odluči na abortus je najteže - to ostavlja i ožiljak na duši i bolna je i rizična operacija.
Žene koje su se odlučile na abortus za to imaju jake razloge: nedostatak podrške za dete i sebe, nedostatak novca da detetu pruže dobar život, zdravstvene razloge i dr.
Plašim se da su komentari koje sam sada pročitala, komentari ljudi koji ne preduzimaju ništa da ženama pomognu da svoju decu zadrže, već se zalažu za to da se ženi nametne zabrana abortusa, pa posle nek' živi kako zna il' umre, šta ih se tiče...

Zuba Ronaldo

pre 1 godinu

Isti ovo koji se sada bore za autonomiju tela zalagali su se za prisilno maskiranje, vakcinaciju, hapšenja i zatvaranja, nasilje nad građanima.
Zašto bi ih bilo ko shvatao za ozbiljno.
Ova devojka je glupa koliko je lepa, a prilično je lepa.

key and peele

pre 1 godinu

prepuna srpska seljana boga i protivljenja abortusu. e, vidis ovako. svi ste sa sela rodom, tek je posle 1950. krenula seoba u grad, tako da vecina vas jos ima dedu i babu koji je ili na selu ili je sin-cerka roditelja koji su presli u grad.

od njih prica koliko oces kako se na selu pre abortiralo. odu kod vracare-vidare ili lekara koji je sa strane to radio, plate, mozda neko nazalost i umre. ali se radilo. cak je u zikinoj dinastiji zavrsila takva situacija.

samo se pokondireni poluintelektualni novopatriotski novopravoslavci cude i kunu u svetog savu i slavu da oni nikad ne bi. a vase se babe satirale od seksa na mobama i kad im he muz bio u ratu pa posle ubijale decu. ili abortusom ili cedomorstvom

miki

pre 1 godinu

a isto mozemo i mi da kazemo ,je**e se vama koji zivite neigovorno u ovom zemaljskom zivotu .sebičnost je greh.zivite odgovorno i bez ubijanja.ko ste vi da ubijate.pa nije rat

Minimaxista

pre 1 godinu

Zanimljivo da su protiv abortusa uglavnom muskarci.
Ne razumem sta muskarci ima da se pitaju da li ce zena da abortira ili ne.
To je iskljucivo zenska odluka.

Ako mislite da tu odluku donosite zajedno sa zenama ili bez zena onda mozda mozete da pocnete da uvidjate sta je problem.

Takodje smatram da zene treba da se pitaju o tome da li cete vi muskarci da masturbirate ili ne, posto je to biblijski opisan greh.
Dakle, ako vam majke ili devojke, zene dozvole, samo onda masturbacija dola,i u obzir. Do tada, nemojte da vam pada na pamet.

bgd011

pre 1 godinu

Zasto "muskarci" se najvise bune? Vi ste obicne pi*kice.. ne brukajte muski rod, zatucani i nepismeni stvorovi, ne znate cestito ni da se potpisete, ali hocete da odlucujete o tudjim telima.

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.

Goran

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.

N1vaders

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života
(Štef, 30. jun 2022 11:17)

U irskoj je do prije 7 godina abortus bio nelegalan. Tada je jedna žena, trudna u poodmaklom stadijumu trudnoće saznala da je beba u stomaku umrla, ali iz nekog 1 u milion slučajeva nije izazvalo spontani. Tražila je dozvolu od vlasti da abortira, nije joj dozvoljeno i morala je mrtvo dijete da nosi do kraja trudnoće. Kraj trudnoće se nije nikad desio jer je došlo do komplikacija i trovanja krvi trudnice koja je umrla. Nakon toga je na referendumu izglasana promjena zakona.

Nije sve crno i bijelo. Ako se abortus dozvoli neće 9 od 10 trudnoća tako da se završi. Ali po meni ta opcija mora da postoji za sve. Ako žena ne želi da rodi to dijete koje nosi može da se posluži nekim tradicionalnim, da ne kažem srednjevijekovnim metodama koje će potencijalno biti fatalni i po nju. Zašto ne omogućiti zdravstvenu pomoc i podršku u tom slučaju?

Nina

pre 1 godinu

ALI. Mislim da ako muskarac zeli da ona abortira, a onda to odbije, da samim tim muskarac vise nije obavezan da se brine ili placa za to dete, ako ne zeli. Zaista mislim da je to fer solucija.
(D10S, 30. jun 2022 10:43) # Link komentara


Vidis, nije fer solucija. Fer bi bilo, da ako zena abortira zato sto je muskarac tako zeleo, i to se iskomplikuje i dovede do hajde da ne kazem smrti (jer se u sistemu gde je abortus legalan i sprovodi se u bolnicama to retko desava) ali do npr steriliteta, onda i muskarac podvrgne vazektomiji jer zasto samo zena da placa cenu toga sto su oboje zabrljali?
Vidis, upravo zato sto zena snosi sve rizike, kako trudnoce, tako i abortusa (koji iako mnogi misle rutinska operacija ipak nosi poprilicne rizike pogotovo kod zena koje nisu pre radjale), zato je odluka na zeni. A ako odluci da rodi, dete je odgovornost oba roditelja, bar finansijska, jer vidis, ne placas samo ti za to dete (koje ste zajedno napravili) placa i ona, mnogi od vas to posmatraju kroz prizmu ona odlucila da rodi a ja cu da placam - NE, ona je odlucila da rodi jer je rizik abortusa/porodjaja iskljucivo na njoj, a OBOJE cete da placate sto u novcu, sto vremenom, jer da se ne lazemo niste 99.5% vas nikakvi milioneri da mozete zeni i detetu da platite sve zivo plus bebisiterke i cuda, i mozda i vecina doprinosi novcano vise od zena ali isto tako vecina vas provodi daleko manje vremena sa detetom.
Tako da, ako ne zelite decu, imate kondom ili apstinenciju.

Ja

pre 1 godinu

Evo, meni je jasno sta je htela da kaze, i potpuno je podrzavam. Da, postoji pogresno i pravo vreme da se rodi dete. Nije svejedno da li ti je mama siromasna tinejdzerka zaustavljena u skolovanju, bez perspektive za bilo kakav napredak u zivotu, bez mogucnosti da ti pruzi dostojan zivot, a otac pobegao ko zna gde, ili s druge strane ostvarena zena, stabilna, situirana, u stabilnoj vezi, gde su i ona i partner spremni da detetu pruze sve. Ja glasam za zivotni kvalitet pre nego kvantitet. Zabrana abortusa bi mozda dovela do veceg broja radjanja, ali bi dovela i do vece ljudske mizerije, patnje, zivota kakav nije vredno ziveti. Abortus je cena na koji moramo da pristanemo da bismo svi ziveli malo dostojanstveniji zivot. I ne, ne bih zamerila mami da me je abortirala, jer u tom slucaju ne bih ni bila svesna sta propustam pa bi mi bilo sasvim svejedno.

Dragorad

pre 1 godinu

A da je abortirala opet, ne bi se ni ti rodila. Ali, bitno je da si se ti rodila i da je tebi sve dato. Pre tebe i posle tebe je i valjalo da abortira, ali sa tobom je dobro što nije. Životns filosofija savremenog čoveka - ja, meni, moje. Drugi ne postoje.

Mirkosoft

pre 1 godinu

Kako se to slučajno zatrudni? Kao kada bi rekla da si povlačila ivicu oštrog noža po koži i slučajno si se posekla. Ili uskočila u bazen i slučajno se pokvasila. Kada upražnjavaš seks onda budi spreman na posledice. Ovo što je gospođa Turman izjavila je neviđena nebuloza i naravno naša savremena kultura uskače sa brdom empatije u celu priču jer nam to odgovaramo, mi bi da se seksamo a onda kad zagusti da “čistimo” plod. Ne ide to tako drage dame i gospodo. Kad se igrate sa stvarima za odrasle i zrele osobe, budite spremni na posledice koje iz toga proističu.

zk

pre 1 godinu

Jel vam nije zanimljivo to sto se republikanci zalazu za zabranu abortusa u isto vreme zalazu se protiv drzavne socijalne zastite i zdravstvenog. Kakve uslove i prava ima trudnica,buduca majka garantovane zakonom,pogotovo na federalnom nivou?!

banacanin

pre 1 godinu

abortus treba da bude licni izbor zene i gotovo to je trauma sa kojom ce se ona nositi ceo zivot i sta ima ko da se mesa u licni izbor zene.puna podrska zenama po pitanju abortusa.

mandrak

pre 1 godinu

ok,razumem da vam je odluka tamo svima bas tesko pala i kontam da e odluka suda mentolska....26 stejtova ce uvesti zabranu ovi ostali nece,sednes lepo u avion i odes u Kaliforniju,urade sta treba,mozda dobijes i neku plastiku gratis

Ja

pre 1 godinu

Ne, čin abortusa je ubistvo. Zato tebe treba da bude sram jer podržavaš ubistvo. Zanimljivo je da su komunjare preobučene u liberalno odelo (da, mislim na tebe) puni priče o ljudskim pravima itd. i konstantno potenciraju kako su savremeni i idu ukorak s vremenom. Pa kad je tako onda koristite kontracepciju. 21. vek je u toku, vi ste prepametni, valjda znate šta je kontracepcija. Ups, zaboravih. Za neke stvari je neophodan i mozak.
(vesiću, ti li si?, 30. jun 2022 12:35)

Kontracepcija ne štiti 100%, u najboljem slučaju 98%. Piše i na samim kontraceptivnim sredstvima da nisu stopostotna zaštita. To znači i da pored kontracepcije 2 žene od 100 mogu da zatrudne. Da li i one ne bi trebalo da imaju pravo na abortus? Pošto takva slučajna trudnoća nije njihova krivica, korišćena je zaštita.

Smatram da ljudi idu previše u krajnost, nije sve crno-belo...

Štef

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života

vesiću, ti li si?

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Ne, čin abortusa je ubistvo. Zato tebe treba da bude sram jer podržavaš ubistvo. Zanimljivo je da su komunjare preobučene u liberalno odelo (da, mislim na tebe) puni priče o ljudskim pravima itd. i konstantno potenciraju kako su savremeni i idu ukorak s vremenom. Pa kad je tako onda koristite kontracepciju. 21. vek je u toku, vi ste prepametni, valjda znate šta je kontracepcija. Ups, zaboravih. Za neke stvari je neophodan i mozak.

Neko iz mase

pre 1 godinu

Nije ti kriv Vrhovni sud, vec Ustav. Menjaj Ustav SAD. Usput, da ti je majka opet abortirala, ni tebe ne bi bilo... Kakav je to bolesni rezon?

ajemsasa

pre 1 godinu

"Isti oni koji se sada bore za autonomiju tela zalagali su se za prisilno maskiranje, vakcinaciju, hapšenja i zatvaranja, nasilje nad građanima...bla bla bla...
(Zuba Ronaldo, 30. jun 2022 10:39)"

Ma da, bre, korona je izmisljena, vakcina nepotrebna i maska nije najjednostavnija zastita. Sve je to izmisljeno da bi se vrsila hapsenja i nasilje nad gradjanima!!!
Definitivno, budalu ne trebas svecom traziti...

nislija

pre 1 godinu

"Abortus koji sam imala kao tinejdžerka bio je najteža odluka u mom životu, ona koja mi je tada izazivala teskobu i koja me rastužuje i sada, ali to je bio put do života punog radosti i ljubavi koju sam doživela."

b o l e s t

D10S

pre 1 godinu

U sustini sam za pravo zene da odluci o ovome. Mislim da zena i samo ona ima pravo da donese odluku o tome da li zeli da dobije dete. Ako zeli da abortira, mislim da muskarac nema pravo da joj to zabrani. ALI. Mislim da ako muskarac zeli da ona abortira, a onda to odbije, da samim tim muskarac vise nije obavezan da se brine ili placa za to dete, ako ne zeli. Zaista mislim da je to fer solucija.

Zoran

pre 1 godinu

Bitno je da ti postojis, a to dete sto je abortirano nije moralo da postoji. Po tvojim izjavama, ocigledno je tvoja majka zadrzala pogresno dete.
(ili, 30. jun 2022 10:29)

Hteo sam da napišem prvu rečenicu, ali ova druga je još bolja :)

Ana

pre 1 godinu

Meni je sokantno da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa! Po prvi put u zivotu zaista osecam toliki bes koji potencijalno vodi do ludila i ne znam kako bih se iskrotrolisala kada bih upoznala nekog ko bi mi rekao da podrzava abortus. Postojanje takvih je samo dokaz da neke trudnoce ne treba izneti

Straight Outta München

pre 1 godinu

Sta sam upravo procitao…. “Da moja majka nije abortirala, ja ne bih postojala”.
Planeta je zrela za jedan ozbiljan reset. Kakav bolesni um ovo moze da izjavi, misli…stoji iza toga.
Satana ne mora ni da postoji, dovoljan je covek.

Никола87

pre 1 godinu

Сматраш да је инфантицид твоје мајке био предуслов твог постојања и нешто чему дугујеш дивљење? А како знаш да ти не би постојала све и да је прво дете твоје мајке преживело? А да, ТИ си могла да се родиш једино као Hollywood royalty (са IQ-ом испод птичјег).

CATAPA

pre 1 godinu

Ima li odrasla osoba pravo na život? Ne samo osuđenici, nego na primer vojnici? Ako "nerođena osoba", kako to vole da kažu religijski debili, ima pravo da mu niko ne prekine život, onda makar isto toliko pravo ima i onaj koji ne želi u rat. Ako su doneli takvu odluku, onda savezni vrhovni sud mora da donese odluku da je neustavno bilo kako kažnjavati dezerterstvo.

Primer vojnika uopšte nije nategnut; najveći zagovornici zabrane abortusa su crkve i vojske, glavni pokretači ratova. Crkvi i vojsci uopšte nije bitno kako i zašto je neko rođen, nego kako i za šta treba da bude ubijen.

Amerika je duboko fašizovano, dakle religijski militarizovano društvo. Bilo bi zapravo čudno da zadrži liberalna i sekularna pravila iz vremena kada nije bila fašizovana, bar ne u ovoj meri i ne na federalnom nivou. Nakon religijskog retarda Buša mlađeg, Amerika se nezadrživo survava u religijski militarizam koji je Buš nazvao "Novim krstaštvom". Treba obezbediti dovoljno vojnika za to. Ako nemaju za šta da žive, tim bolje; naći će im već generali i popovi za šta će da ginu.

ajemsasa

pre 1 godinu

"...Ali ne, ne smeta levičarskom talogu toliko čak ni sam abortus, već to što je njihova federalna diktatura dobila još jednu pukotinu, i što, eto, slobodni ljudi mogu negde da urede sebi život po svojim moralnim kriterijumima, a ne bolesnim neokomunističkim.
(EU Citizen, 30. jun 2022 11:41)"

Levicarski talog ili zlobna desnicarska budaletina, pitanje je sad!

XP

pre 1 godinu

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Logika vam je sve gluplja i gluplja.
Ubijate život koji je stvoren, i kažete "isto je kao vi što niste ni stvorili novi život"?

Miki

pre 1 godinu

Zaista dirljiva ispovest, i tacna, ali uporno ignorise 1 krupan problem - zasto se zene j__u bez kondoma (cuj trazi tako muskarac), pijane, napusene, po zurajama, kord producenata i biznismena, puni ih svaka budala kao gusku, a onda one idu u klanicu da rese taj "neocekivani" problem, i jos ponegde o trosku budzeta.
Postenije je reci, ok, sirilo nam se, imale smo jasan inters za to, sada idemo da ga roknemo, jer nam smeta. I opet i opet i .... sve dok se sretno ne udamo i budemo kakve smo zelele da budemo. To je centar i uzrok problema. Ipak, gledajuci unapred da ce takva deca biti balast za drustvo zbog lose kombinacije gena, da ili ne nije bas jednostavna presuda.

teorija zavere

pre 1 godinu

"Zanimljivo da su protiv abortusa uglavnom muskarci.
Ne razumem sta muskarci ima da se pitaju da li ce zena da abortira ili ne.
To je iskljucivo zenska odluka. (Minimaxista)" --- Po toj logici onda treba ukinuti alimentaciju? Ako je to samo ženska odluka, onda su i obaveze samo njene. Taj fetus nije bubuljica koja je izrasla na ženi pa ona o tome odlučuje. To je novo telo koje raste u ženi. Beba nema 100% gene samo od majke, često ima drugu krvnu grupu, može više da liči na oca nego na majku... To je posebna jednika. Abortus, kod nas, može da se uradi do 12 nedelje. Da li ste znali da otkucaji fetusa mogu da se registruju već u 3. nedelji? Kada lekar uradi abortus i izvadi fetus njegovo srce prestaje da kuca. Kako to onda nije ubistvo? A što se tiče ove glumice, šta reći? To što je njena majka abortirala je omogućilo da se ona rodi?

[]

pre 1 godinu

Žena treba sama da odluči da li će da abortira ili ne !
(BG, 30. jun 2022 11:04)

Apsolutno. Ali neka onda sama to sređuje. Nije u redu prisiljavati ginekologe da se bave tim.

EU Citizen

pre 1 godinu

Glumački plaćenički ološ. Pritom Vrhovni sud nije zabranio abortuse, već je samo vratio slobodu saveznim državama da to učine, ako žele. Pa u Americi se barem ljudi često sele s kraja na kraj te velike zemlje jer su, recimo, dobili novi posao negde ili su porezi niži i slično, kome se ne dopada što neće moći da abortira u svojoj državi, neka prosto pređe da živi negde drugde ili otputuje par stotina kilometara i to uradi, ako je baš zapeo. Ali ne, ne smeta levičarskom talogu toliko čak ni sam abortus, već to što je njihova federalna diktatura dobila još jednu pukotinu, i što, eto, slobodni ljudi mogu negde da urede sebi život po svojim moralnim kriterijumima, a ne bolesnim neokomunističkim.

Straight Outta München

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Nista gluplje nisam procitao u zivotu. Bukvalno.

Baja St. Patak

pre 1 godinu

Izgleda da cela ova stvar vodi ukidanju seksa i ljudskog razmnožavanja. Time će svi problemi biti rešeni i više neće biti razloga za ove neprijatne svadje.

Helios

pre 1 godinu

Ustavni Sud USA je donosio 3 odluke u jednoj, spram 3 odluke u prethodnoj presudi.
1. Da li je abortus definisan Ustavom USA ili nije? Izvesno eksplicitno nije. A pitanje је dalje da li ta odluka nekako sledi iz Ustava? Da li se princip slobode pojedinca prenosi na tu odluku? Da li se princip nenasilja sa druge strane prenosi na tu odluku?
2. O opsegu federalnog spram pojedine države u Republici USA. Dokle ide jedan a odakle drugi domen odlučivanja?
3. Tek tada de fakto status abrtusa u legalnom smislu.
Ranija odluka bila je da postoji Ustavom zagarantovano to pravo i da se onda kroz federalnu Ustavnu nadmoć ima primeniti u celoj USA. A time je i de fakto abortus zagarantovan u USA. Dugo potom su išle dve linije kontraargumenata. Očito da ogroman broj njih to ne razume; samo su ostrašćena gomila. Ne opažaju, osim primarnog: abortus ili ne, onaj drugi aspekt. Da je prethodna odluka suda bila tkzv. "sudski aktivizam". I to je ono što je ovaj saziv suda korigovao:
Abortus nije definisan u Ustavu a federalna direktiva se onda ne može prenositi na svaku USA državu - to je cela odluka. Nikakvo "ukidanje abrtusa" se nije desilo, tražilo, impliciralo.
Posebno se kuršlus vidi u velikoj histeričnoj neoliberalnoj populaciji bezmozgaša. Oni su mahom bili za prinudnu vakcinaciju, a sad im nije kontradikcija da ponavljaju "moje telo moja odluka"?
U realnosti svaki će State sad odlučiti sam. A u USA... izbor: držve zla prinudne vakcinacije, ili države zla zabrane abortusa. Veselo!

Јабучило

pre 1 godinu

Zasto "muskarci" se najvise bune? Vi ste obicne pi*kice.. ne brukajte muski rod, zatucani i nepismeni stvorovi, ne znate cestito ni da se potpisete, ali hocete da odlucujete o tudjim telima.

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.
(bgd011, 30. jun 2022 12:20)

Тај плод је добила са неким. Изузетак је вештачка оплодња из банке сперме, где се отац унапред одрекао очинства. Имај битно на уму: ако мајка сама има право на одлуку да ли ће задржати плод или не, онда не може да има право на било какво издржавање и одгајање детета од стране оца ако отац не жели да учествује у издржавању и одгајању детета. И понављам, побачај није контрацептивно средство за промискуитетне.

Zuba Ronaldo

pre 1 godinu

Ako žena ne želi da rodi to dijete koje nosi može da se posluži nekim tradicionalnim, da ne kažem srednjevijekovnim metodama koje će potencijalno biti fatalni i po nju. Zašto ne omogućiti zdravstvenu pomoc i podršku u tom slučaju?
(N1vaders, 30. jun 2022 12:34)

Ne treba niko da tera lekare da ubijaju te bebe.
Žene treba da imaju dozvolu za abortus, pa neka abortiraju same.

Ko može, i pod kakvom pretnjom da tera medicinske radnike da se time bave?

A vakcine? Je l telesna autonomija važi i za te eksperimentalne lekove, ili samo za ubijanje beba?

Kakvo je stanje sa očevima koji žele tu decu? Je l imaju i oni neka prava?
Ako nemaju, onda ukinite alimentaciju.
Ne može žena da ima pravo da ubije dete, a otac nema pravo ni da ga napusti.

Licemeri BRE.

Baba Yaga

pre 1 godinu

Dete kada premineš opet ćeš biti ništa. Nećeš znati niti da si se rodila niti da si ćerčica Ume niti da si prosjak niti da si car niti da si mrtva. Mrtvi ne znaju ništa. Toliko se vi smrtnici borite za vlast, bogatstvo, ispraznu slavu kao da ćete živeti do vjeka dok je vaš život samo kao para koja se digne pa nestane i ime će vam se zaboravit.

Otac

pre 1 godinu

abortus treba da bude licni izbor zene i gotovo to je trauma sa kojom ce se ona nositi ceo zivot i sta ima ko da se mesa u licni izbor zene.puna podrska zenama po pitanju abortusa.
(banacanin, 30. jun 2022 11:36)

A šta ako otac želi to dete? To je podjednako i njegov genetski materijal koji on želi da odgaji i podigne.
Odakle ženi pravo da se u to meša?

Ako žena ne želi da zatrudni, apstinencija!

CATAPA

pre 1 godinu

Da je prethodna odluka suda bila tkzv. "sudski aktivizam". I to je ono što je ovaj saziv suda korigovao:
(Helios, 30. jun 2022 11:40)
Naprotiv, sada je na delu sudski aktivizam, odnosno politički sud. Nije nimalo slučajno da se "koriguje" sada kada je Tramp u taj sud ugurao verske fanatike i ekstremne desničare (fašiste). Pa zbog toga ih je i postavio, Tramp je četiri godine sistematski uništavao sve institucije savezne države. Čak i instituciju samog predsednika farsom na kraju.

Zaštita osnovnih ljudskih prava MORA da bude u nadležnosti savezne države ili, realno, ona nema razloga da postoji. Pravo na telesni integritet je osnovno ljudsko pravo. Iz tog prava su izvedena sva druga. Jedino pravno pitanje je kada to pravo počinje i kada se završava. Dosadašnja rešenja su bila vezana za stanje svesti, pa je i pitanje pacijenata sa prestankom moždane aktivnosti regulisano tako. Naravno umesto pacijenta, saglasnost daje porodica.
Surogat majke! Koliko željene dece se neće roditi zato što je drastično povećan rizik da budu izigrane i prevarene od neodgovornih "roditelja"?

Puno je tih stvari koje bi sada trebalo tumbe okrenuti. Mnogo toga nije bilo moguće u srednjem veku i ne mogu se primenjivati pravila i moralna načela iz tog vremena. Amerika stiže na korak od lova na veštice, uopšte ne mislim na metaforički lov. Zabrana abortusa povlači kriminalizaciju onih koji će to ipak da rade. A sad ti zamisli na šta će to da liči u "bible belt"-u! Ja ne bih isključio ni lomače.

Dane

pre 1 godinu

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.
(bgd011, 30. jun 2022 12:20)

Pa neka abortira. Ko joj brani.
Neće lekari smeti to da urade, a ona neka sama abortira do prekosutra.

VV

pre 1 godinu

Ne razumem bilo kakva pravdanja i lične priče na ovu temu. Ako fetus nema mozak, onda žena ima puno pravo da odluči šta da radi s trudnoćom, a ako ima onda je to etičko pitanje za lekare i sudove.

Hamurabi

pre 1 godinu

Slušajte situaciju. Porodica sa sela, bogata, devedesete godine 20.v. Žena srećno rodi ćerku, pa još jednu i još jednu. Dakle tri ćere. Žena zatrudni opet, urade ranu proveru pola, ne znam kako se to zove... Ono najranije. Rezultat kaže žensko i oni abortiraju. Sledeće je bilo muško srećom, pa su ga zadržali. A da je bilo još 10 ženskih, deset abortusa bi uradili. Evo ko odobrava ovakvu praksu, izvolite plus.

tu u kraju

pre 1 godinu

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Logika vam je sve gluplja i gluplja.
Ubijate život koji je stvoren, i kažete "isto je kao vi što niste ni stvorili novi život"?
(XP, 30. jun 2022 14:18)

A šta je to "život koji je stvoren"? Čemu služi jajna ćelija, i spermazoid, zar nisu tome namenjeni, pa zar nisu onda i oni život?

Sve to je tek potencijal, nema tu još nikakve svesti, nikakve osobe, već obična molekularna biologija.
I da li će taj potencijal biti uskraćen time što ili neće biti ni seksa, ili neće biti zaštite, ili će biti abortus, suštinski je sve ista stvar. Jedino su ljudi psihološki svesniji šta može da se desi kod trudnoće i počnu razmišljati o tome. Ali to je psihologija, a ne principijelna razlika.

svoju vrednost sa sobom nosim!

pre 1 godinu

moja p.moja stvar kažu naše mladje žene..
Da ali samo kad mi nadjemo način produženja nacije bez vašeg učešća.
I naravno, kad se uvede potpuna jednakost.Jer nema jednakosti gde je p.najveća vrednost i prednost.

Veliki brat

pre 1 godinu

Kako se to slučajno zatrudni?
(Mirkosoft, 30. jun 2022 11:06)

Neka američka književnica je jednom izjavila da joj se ne dopada ideja da zatrudni, ali da voli da pokušava :)


A za ove što pričaju da je začet plod ŽIV, postoje i starije religije od Hrišćanstva, čiji spisi, daleko stariji od Biblije čiji Stari Zavet je dobrim delom baziran na pričama iz Sumera i Vavilona, daju i neka tumačenja o tome kada duša ulazi u telo - navodno, definitivno ulazi u telo nakon fizičkog rađanja, odnosno porođaja majke, a povremeno tokom trudnoće ulazi u telo fetusa na kratko da bi se prilagodila ovom fizičkom svetu koji je, opet navodno, veoma mučan - kako sam to slikovito shvatio, otprilike kao kad bismo bili naterani da plivamo u kanalizaciji umesto u kristalno čistoj vodi.

To na neki način objašnjava što se beba ponekad "ritne" ili lagano pomeri, ali to nije prepreka našim verskim fanaticima da izvedu zaključak kako je fetus definitivno živi da prestavlja život.

Sa druge strane, neću da kažem da je abortus nešto što je poželjno i na šta se treba tek tako odlučiti, jer na većinu žena ostavlja doživotne traume, fizičke i psihičke.

A za SAD... većina država članica je već imala odluke kojima je abortus zabranjen, ali je Ustavni sud SAD kao viša instanca to suspendovao garantujući ustavno pravo na abortus. Sada je ta odluka preinačena pa je nadležnost vraćena državama članicama od kojih će neke samo aktivirati pravosnažnost davno donesenih odluka o zabrani abortusa.

Jk1

pre 1 godinu

Ako je abortus opcion i izdrzavanje deteta treba da bude. Iskreno za sam i za jedno I za drugo. Ako zena ima autonomiju da ce ili nece da rodi onda i muskarac treba da ima autonomiju da li ce ili ne da izdrzava to dete (naravno ako ne onda nema nikakvih roditeljskim prava). Ne vidim da se zene mnogo zalazu za to pravo muskaraca, na protiv. Ali onda se cude sto muskarci nece da se zalazu za njihovo pravo na abortus. Tacno koliko se vi budete borile za moja prava toliko cu i ja za vasa.

sladoledsmesom

pre 1 godinu

Možda bi najsrećnije rešenje bila lekarska komisija koja bi uzela u obzir sve činioce konkretnog slučaja (silovanje, rizik za život trudnice, koliko je plod oformljen, defekti...). Znači da odlučuje tim profesionalaca, ne država i sud.

Nex

pre 1 godinu

Meni je sokantno da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa! Po prvi put u zivotu zaista osecam toliki bes koji potencijalno vodi do ludila i ne znam kako bih se iskrotrolisala kada bih upoznala nekog ko bi mi rekao da podrzava abortus. Postojanje takvih je samo dokaz da neke trudnoce ne treba izneti
(Ana, 30. jun 2022 11:51)

Sokantno ti je da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa, a ne bi mogla da se iskontrolises kada bi ti neko rekao da podrzava abortus? Znaci ni jedno ni drugo.

wiener

pre 1 godinu

A šta ako otac želi to dete? To je podjednako i njegov genetski materijal koji on želi da odgaji i podigne.
Odakle ženi pravo da se u to meša?

Ako žena ne želi da zatrudni, apstinencija!
(Otac, 30. jun 2022 20:56)

ako otac zeli to dete neka ga sam rodi.

Jk1

pre 1 godinu

@Nina
Isto onda vazi i za tebe ako ne zelis decu imas kondom ili apstinenciju. Mislim posto su ti rizici o kojima pricas tako veliki onda abortus treba svakako zabraniti. A rizici inace su bas takvi da se cesce rade abortusi od vadjenja zuba.

Ja

pre 1 godinu

Me moze slučajno da se zatrudni, kao sto ne moze niko slucajno da nabije nekom penis u vaginu. Moze da postoji nezeljena trudnoca, ali slucajna ne postoji.

Helios

pre 1 godinu

@CATAPA
Čim neko koristi "ekstremni desničari fašisti" 99% verovatno je u pitanju leftard. Oni što zapljuvavaju svakog ko im se ne dopada sa "fašisti" a posle zato misle da su argumentom pobedili.
Zadnjih par decenija USA je u bitnome oblikovan sudskim aktivizmom Vrhovnog Suda. A protiv volje većine građana USA i velike većine pravnika u njoj. Bukvalno veliko ideološko nasilje dolazi odatle. Leftardi su to podržavali iz sve snage. A sada CATAPA primer da bi shvatio značenje termina koji ne razumeš. Na poznatom referendumu u Kaliforniji građani su glasali 52% protiv gey-brakova, nasuprot 48% za. Odbijeno je! A onda je, ničim izazvan, Vrhovni Sud preinačio volju građana Kalifornije! Ne samo da je tu izvršeno pravno nasilje nego je potom izmenjena tom odlukom i struktura države, koja je potom od naznaka postala potpuno Kommifornija.
Da znaš išta i o čemu a tek ne o temi shvatio bi da Tramp nije ubacio u Sud... nijednog "desničara". Već pravne tradicionaliste, nasuprot mode bilo desnih bilo levih aktivista. One koji se drže slova zakona a ne njegove "dinamičke (re)interpretacije". Ako zakon ne valja, ili je zastareo - a vi ga menjajte, a do daljnjeg on je takav kakav je.
Ne očekujem da ovo neki leftard koji trtlja o lomačama razume. (A "ljudska prava" su najdestruktivniji aktivizam leftarda, i najveći uništitelj ljudskih prava.) Ali normalni ljudi možda. Još jednom, a protiv medijske dezinformacije: Sud nikakvu zabranu nije doneo. Već da u Ustavu to pitanje nije rešeno.

Entropy fighter

pre 1 godinu

A za SAD... većina država članica je već imala odluke kojima je abortus zabranjen, ali je Ustavni sud SAD kao viša instanca to suspendovao garantujući ustavno pravo na abortus. Sada je ta odluka preinačena pa je nadležnost vraćena državama članicama od kojih će neke samo aktivirati pravosnažnost davno donesenih odluka o zabrani abortusa.
(Veliki brat, 30. jun 2022 23:13)
Nije tacno. U njihovom ustavu nema nista o abortusu, a ubaciti ustavni amandman za takve stvari je gotovo nemoguce i zato je cela ova galama moguca. Ovo je cista politika jer sve drzave u kojima su demokrate na vlasti vec imaju dozvoljene abortuse a hoce to silom da nametnu i svim ostalim drzavama. S druge strane, prosto je neverovatno da u relativno civilizovanoj americi jos uvek raspravljaju o osnovnim ljudskim pravima samo zato sto nisu u ustavu koji je ocigledno zastareo. Pravo na slobodan govor i nosenje oruzja su prva dva amandmana ali Asanz trune u zatvoru, a masovne pucnjave su svakodnevna pojava. Amerika je dosla do stanja u kojem su bila mnoga prethodna carstva: vreme za raspad. Na zalost, kao posledica globalizacije, povuci ce i dobar deo sveta sa sobom...

wiener

pre 1 godinu

(Jk1, 30. jun 2022 15:36)

znaci ti svoje dete ne bi zeleo da podrzis? ostavio bi ga na cedilu? samo u inat zenama i njihovim pravima.

deda

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života
(Štef, 30. jun 2022 11:17)

Jel znas ti uopste sta je zivot? I zasto je dete zaceto silovanjem manje vredno od tvog zivota? Licemeru.

Štef

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života

miki

pre 1 godinu

a isto mozemo i mi da kazemo ,je**e se vama koji zivite neigovorno u ovom zemaljskom zivotu .sebičnost je greh.zivite odgovorno i bez ubijanja.ko ste vi da ubijate.pa nije rat

Zuba Ronaldo

pre 1 godinu

Isti ovo koji se sada bore za autonomiju tela zalagali su se za prisilno maskiranje, vakcinaciju, hapšenja i zatvaranja, nasilje nad građanima.
Zašto bi ih bilo ko shvatao za ozbiljno.
Ova devojka je glupa koliko je lepa, a prilično je lepa.

[]

pre 1 godinu

Žena treba sama da odluči da li će da abortira ili ne !
(BG, 30. jun 2022 11:04)

Apsolutno. Ali neka onda sama to sređuje. Nije u redu prisiljavati ginekologe da se bave tim.

vesiću, ti li si?

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Ne, čin abortusa je ubistvo. Zato tebe treba da bude sram jer podržavaš ubistvo. Zanimljivo je da su komunjare preobučene u liberalno odelo (da, mislim na tebe) puni priče o ljudskim pravima itd. i konstantno potenciraju kako su savremeni i idu ukorak s vremenom. Pa kad je tako onda koristite kontracepciju. 21. vek je u toku, vi ste prepametni, valjda znate šta je kontracepcija. Ups, zaboravih. Za neke stvari je neophodan i mozak.

mandrak

pre 1 godinu

ok,razumem da vam je odluka tamo svima bas tesko pala i kontam da e odluka suda mentolska....26 stejtova ce uvesti zabranu ovi ostali nece,sednes lepo u avion i odes u Kaliforniju,urade sta treba,mozda dobijes i neku plastiku gratis

Mirkosoft

pre 1 godinu

Kako se to slučajno zatrudni? Kao kada bi rekla da si povlačila ivicu oštrog noža po koži i slučajno si se posekla. Ili uskočila u bazen i slučajno se pokvasila. Kada upražnjavaš seks onda budi spreman na posledice. Ovo što je gospođa Turman izjavila je neviđena nebuloza i naravno naša savremena kultura uskače sa brdom empatije u celu priču jer nam to odgovaramo, mi bi da se seksamo a onda kad zagusti da “čistimo” plod. Ne ide to tako drage dame i gospodo. Kad se igrate sa stvarima za odrasle i zrele osobe, budite spremni na posledice koje iz toga proističu.

Dragorad

pre 1 godinu

A da je abortirala opet, ne bi se ni ti rodila. Ali, bitno je da si se ti rodila i da je tebi sve dato. Pre tebe i posle tebe je i valjalo da abortira, ali sa tobom je dobro što nije. Životns filosofija savremenog čoveka - ja, meni, moje. Drugi ne postoje.

Miki

pre 1 godinu

Zaista dirljiva ispovest, i tacna, ali uporno ignorise 1 krupan problem - zasto se zene j__u bez kondoma (cuj trazi tako muskarac), pijane, napusene, po zurajama, kord producenata i biznismena, puni ih svaka budala kao gusku, a onda one idu u klanicu da rese taj "neocekivani" problem, i jos ponegde o trosku budzeta.
Postenije je reci, ok, sirilo nam se, imale smo jasan inters za to, sada idemo da ga roknemo, jer nam smeta. I opet i opet i .... sve dok se sretno ne udamo i budemo kakve smo zelele da budemo. To je centar i uzrok problema. Ipak, gledajuci unapred da ce takva deca biti balast za drustvo zbog lose kombinacije gena, da ili ne nije bas jednostavna presuda.

nislija

pre 1 godinu

"Abortus koji sam imala kao tinejdžerka bio je najteža odluka u mom životu, ona koja mi je tada izazivala teskobu i koja me rastužuje i sada, ali to je bio put do života punog radosti i ljubavi koju sam doživela."

b o l e s t

Никола87

pre 1 godinu

Сматраш да је инфантицид твоје мајке био предуслов твог постојања и нешто чему дугујеш дивљење? А како знаш да ти не би постојала све и да је прво дете твоје мајке преживело? А да, ТИ си могла да се родиш једино као Hollywood royalty (са IQ-ом испод птичјег).

teorija zavere

pre 1 godinu

"Zanimljivo da su protiv abortusa uglavnom muskarci.
Ne razumem sta muskarci ima da se pitaju da li ce zena da abortira ili ne.
To je iskljucivo zenska odluka. (Minimaxista)" --- Po toj logici onda treba ukinuti alimentaciju? Ako je to samo ženska odluka, onda su i obaveze samo njene. Taj fetus nije bubuljica koja je izrasla na ženi pa ona o tome odlučuje. To je novo telo koje raste u ženi. Beba nema 100% gene samo od majke, često ima drugu krvnu grupu, može više da liči na oca nego na majku... To je posebna jednika. Abortus, kod nas, može da se uradi do 12 nedelje. Da li ste znali da otkucaji fetusa mogu da se registruju već u 3. nedelji? Kada lekar uradi abortus i izvadi fetus njegovo srce prestaje da kuca. Kako to onda nije ubistvo? A što se tiče ove glumice, šta reći? To što je njena majka abortirala je omogućilo da se ona rodi?

Zoran

pre 1 godinu

Bitno je da ti postojis, a to dete sto je abortirano nije moralo da postoji. Po tvojim izjavama, ocigledno je tvoja majka zadrzala pogresno dete.
(ili, 30. jun 2022 10:29)

Hteo sam da napišem prvu rečenicu, ali ova druga je još bolja :)

key and peele

pre 1 godinu

prepuna srpska seljana boga i protivljenja abortusu. e, vidis ovako. svi ste sa sela rodom, tek je posle 1950. krenula seoba u grad, tako da vecina vas jos ima dedu i babu koji je ili na selu ili je sin-cerka roditelja koji su presli u grad.

od njih prica koliko oces kako se na selu pre abortiralo. odu kod vracare-vidare ili lekara koji je sa strane to radio, plate, mozda neko nazalost i umre. ali se radilo. cak je u zikinoj dinastiji zavrsila takva situacija.

samo se pokondireni poluintelektualni novopatriotski novopravoslavci cude i kunu u svetog savu i slavu da oni nikad ne bi. a vase se babe satirale od seksa na mobama i kad im he muz bio u ratu pa posle ubijale decu. ili abortusom ili cedomorstvom

EU Citizen

pre 1 godinu

Glumački plaćenički ološ. Pritom Vrhovni sud nije zabranio abortuse, već je samo vratio slobodu saveznim državama da to učine, ako žele. Pa u Americi se barem ljudi često sele s kraja na kraj te velike zemlje jer su, recimo, dobili novi posao negde ili su porezi niži i slično, kome se ne dopada što neće moći da abortira u svojoj državi, neka prosto pređe da živi negde drugde ili otputuje par stotina kilometara i to uradi, ako je baš zapeo. Ali ne, ne smeta levičarskom talogu toliko čak ni sam abortus, već to što je njihova federalna diktatura dobila još jednu pukotinu, i što, eto, slobodni ljudi mogu negde da urede sebi život po svojim moralnim kriterijumima, a ne bolesnim neokomunističkim.

bgd011

pre 1 godinu

Zasto "muskarci" se najvise bune? Vi ste obicne pi*kice.. ne brukajte muski rod, zatucani i nepismeni stvorovi, ne znate cestito ni da se potpisete, ali hocete da odlucujete o tudjim telima.

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.

Minimaxista

pre 1 godinu

Zanimljivo da su protiv abortusa uglavnom muskarci.
Ne razumem sta muskarci ima da se pitaju da li ce zena da abortira ili ne.
To je iskljucivo zenska odluka.

Ako mislite da tu odluku donosite zajedno sa zenama ili bez zena onda mozda mozete da pocnete da uvidjate sta je problem.

Takodje smatram da zene treba da se pitaju o tome da li cete vi muskarci da masturbirate ili ne, posto je to biblijski opisan greh.
Dakle, ako vam majke ili devojke, zene dozvole, samo onda masturbacija dola,i u obzir. Do tada, nemojte da vam pada na pamet.

Neko iz mase

pre 1 godinu

Nije ti kriv Vrhovni sud, vec Ustav. Menjaj Ustav SAD. Usput, da ti je majka opet abortirala, ni tebe ne bi bilo... Kakav je to bolesni rezon?

Goran

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.

Ana

pre 1 godinu

Meni je sokantno da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa! Po prvi put u zivotu zaista osecam toliki bes koji potencijalno vodi do ludila i ne znam kako bih se iskrotrolisala kada bih upoznala nekog ko bi mi rekao da podrzava abortus. Postojanje takvih je samo dokaz da neke trudnoce ne treba izneti

CATAPA

pre 1 godinu

Ima li odrasla osoba pravo na život? Ne samo osuđenici, nego na primer vojnici? Ako "nerođena osoba", kako to vole da kažu religijski debili, ima pravo da mu niko ne prekine život, onda makar isto toliko pravo ima i onaj koji ne želi u rat. Ako su doneli takvu odluku, onda savezni vrhovni sud mora da donese odluku da je neustavno bilo kako kažnjavati dezerterstvo.

Primer vojnika uopšte nije nategnut; najveći zagovornici zabrane abortusa su crkve i vojske, glavni pokretači ratova. Crkvi i vojsci uopšte nije bitno kako i zašto je neko rođen, nego kako i za šta treba da bude ubijen.

Amerika je duboko fašizovano, dakle religijski militarizovano društvo. Bilo bi zapravo čudno da zadrži liberalna i sekularna pravila iz vremena kada nije bila fašizovana, bar ne u ovoj meri i ne na federalnom nivou. Nakon religijskog retarda Buša mlađeg, Amerika se nezadrživo survava u religijski militarizam koji je Buš nazvao "Novim krstaštvom". Treba obezbediti dovoljno vojnika za to. Ako nemaju za šta da žive, tim bolje; naći će im već generali i popovi za šta će da ginu.

XP

pre 1 godinu

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Logika vam je sve gluplja i gluplja.
Ubijate život koji je stvoren, i kažete "isto je kao vi što niste ni stvorili novi život"?

D10S

pre 1 godinu

U sustini sam za pravo zene da odluci o ovome. Mislim da zena i samo ona ima pravo da donese odluku o tome da li zeli da dobije dete. Ako zeli da abortira, mislim da muskarac nema pravo da joj to zabrani. ALI. Mislim da ako muskarac zeli da ona abortira, a onda to odbije, da samim tim muskarac vise nije obavezan da se brine ili placa za to dete, ako ne zeli. Zaista mislim da je to fer solucija.

ajemsasa

pre 1 godinu

"...Ali ne, ne smeta levičarskom talogu toliko čak ni sam abortus, već to što je njihova federalna diktatura dobila još jednu pukotinu, i što, eto, slobodni ljudi mogu negde da urede sebi život po svojim moralnim kriterijumima, a ne bolesnim neokomunističkim.
(EU Citizen, 30. jun 2022 11:41)"

Levicarski talog ili zlobna desnicarska budaletina, pitanje je sad!

ajemsasa

pre 1 godinu

"Isti oni koji se sada bore za autonomiju tela zalagali su se za prisilno maskiranje, vakcinaciju, hapšenja i zatvaranja, nasilje nad građanima...bla bla bla...
(Zuba Ronaldo, 30. jun 2022 10:39)"

Ma da, bre, korona je izmisljena, vakcina nepotrebna i maska nije najjednostavnija zastita. Sve je to izmisljeno da bi se vrsila hapsenja i nasilje nad gradjanima!!!
Definitivno, budalu ne trebas svecom traziti...

Katarina

pre 1 godinu

Ženi koja se odluči na abortus je najteže - to ostavlja i ožiljak na duši i bolna je i rizična operacija.
Žene koje su se odlučile na abortus za to imaju jake razloge: nedostatak podrške za dete i sebe, nedostatak novca da detetu pruže dobar život, zdravstvene razloge i dr.
Plašim se da su komentari koje sam sada pročitala, komentari ljudi koji ne preduzimaju ništa da ženama pomognu da svoju decu zadrže, već se zalažu za to da se ženi nametne zabrana abortusa, pa posle nek' živi kako zna il' umre, šta ih se tiče...

Otac

pre 1 godinu

abortus treba da bude licni izbor zene i gotovo to je trauma sa kojom ce se ona nositi ceo zivot i sta ima ko da se mesa u licni izbor zene.puna podrska zenama po pitanju abortusa.
(banacanin, 30. jun 2022 11:36)

A šta ako otac želi to dete? To je podjednako i njegov genetski materijal koji on želi da odgaji i podigne.
Odakle ženi pravo da se u to meša?

Ako žena ne želi da zatrudni, apstinencija!

Straight Outta München

pre 1 godinu

Sta sam upravo procitao…. “Da moja majka nije abortirala, ja ne bih postojala”.
Planeta je zrela za jedan ozbiljan reset. Kakav bolesni um ovo moze da izjavi, misli…stoji iza toga.
Satana ne mora ni da postoji, dovoljan je covek.

Dane

pre 1 godinu

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.
(bgd011, 30. jun 2022 12:20)

Pa neka abortira. Ko joj brani.
Neće lekari smeti to da urade, a ona neka sama abortira do prekosutra.

Nina

pre 1 godinu

ALI. Mislim da ako muskarac zeli da ona abortira, a onda to odbije, da samim tim muskarac vise nije obavezan da se brine ili placa za to dete, ako ne zeli. Zaista mislim da je to fer solucija.
(D10S, 30. jun 2022 10:43) # Link komentara


Vidis, nije fer solucija. Fer bi bilo, da ako zena abortira zato sto je muskarac tako zeleo, i to se iskomplikuje i dovede do hajde da ne kazem smrti (jer se u sistemu gde je abortus legalan i sprovodi se u bolnicama to retko desava) ali do npr steriliteta, onda i muskarac podvrgne vazektomiji jer zasto samo zena da placa cenu toga sto su oboje zabrljali?
Vidis, upravo zato sto zena snosi sve rizike, kako trudnoce, tako i abortusa (koji iako mnogi misle rutinska operacija ipak nosi poprilicne rizike pogotovo kod zena koje nisu pre radjale), zato je odluka na zeni. A ako odluci da rodi, dete je odgovornost oba roditelja, bar finansijska, jer vidis, ne placas samo ti za to dete (koje ste zajedno napravili) placa i ona, mnogi od vas to posmatraju kroz prizmu ona odlucila da rodi a ja cu da placam - NE, ona je odlucila da rodi jer je rizik abortusa/porodjaja iskljucivo na njoj, a OBOJE cete da placate sto u novcu, sto vremenom, jer da se ne lazemo niste 99.5% vas nikakvi milioneri da mozete zeni i detetu da platite sve zivo plus bebisiterke i cuda, i mozda i vecina doprinosi novcano vise od zena ali isto tako vecina vas provodi daleko manje vremena sa detetom.
Tako da, ako ne zelite decu, imate kondom ili apstinenciju.

Zuba Ronaldo

pre 1 godinu

Ako žena ne želi da rodi to dijete koje nosi može da se posluži nekim tradicionalnim, da ne kažem srednjevijekovnim metodama koje će potencijalno biti fatalni i po nju. Zašto ne omogućiti zdravstvenu pomoc i podršku u tom slučaju?
(N1vaders, 30. jun 2022 12:34)

Ne treba niko da tera lekare da ubijaju te bebe.
Žene treba da imaju dozvolu za abortus, pa neka abortiraju same.

Ko može, i pod kakvom pretnjom da tera medicinske radnike da se time bave?

A vakcine? Je l telesna autonomija važi i za te eksperimentalne lekove, ili samo za ubijanje beba?

Kakvo je stanje sa očevima koji žele tu decu? Je l imaju i oni neka prava?
Ako nemaju, onda ukinite alimentaciju.
Ne može žena da ima pravo da ubije dete, a otac nema pravo ni da ga napusti.

Licemeri BRE.

Јабучило

pre 1 godinu

Zasto "muskarci" se najvise bune? Vi ste obicne pi*kice.. ne brukajte muski rod, zatucani i nepismeni stvorovi, ne znate cestito ni da se potpisete, ali hocete da odlucujete o tudjim telima.

Zena i samo zena moze da odluci da li ce da abortira ili ne bez, da se pravda bilo kome.

Kraj price.
(bgd011, 30. jun 2022 12:20)

Тај плод је добила са неким. Изузетак је вештачка оплодња из банке сперме, где се отац унапред одрекао очинства. Имај битно на уму: ако мајка сама има право на одлуку да ли ће задржати плод или не, онда не може да има право на било какво издржавање и одгајање детета од стране оца ако отац не жели да учествује у издржавању и одгајању детета. И понављам, побачај није контрацептивно средство за промискуитетне.

Helios

pre 1 godinu

Ustavni Sud USA je donosio 3 odluke u jednoj, spram 3 odluke u prethodnoj presudi.
1. Da li je abortus definisan Ustavom USA ili nije? Izvesno eksplicitno nije. A pitanje је dalje da li ta odluka nekako sledi iz Ustava? Da li se princip slobode pojedinca prenosi na tu odluku? Da li se princip nenasilja sa druge strane prenosi na tu odluku?
2. O opsegu federalnog spram pojedine države u Republici USA. Dokle ide jedan a odakle drugi domen odlučivanja?
3. Tek tada de fakto status abrtusa u legalnom smislu.
Ranija odluka bila je da postoji Ustavom zagarantovano to pravo i da se onda kroz federalnu Ustavnu nadmoć ima primeniti u celoj USA. A time je i de fakto abortus zagarantovan u USA. Dugo potom su išle dve linije kontraargumenata. Očito da ogroman broj njih to ne razume; samo su ostrašćena gomila. Ne opažaju, osim primarnog: abortus ili ne, onaj drugi aspekt. Da je prethodna odluka suda bila tkzv. "sudski aktivizam". I to je ono što je ovaj saziv suda korigovao:
Abortus nije definisan u Ustavu a federalna direktiva se onda ne može prenositi na svaku USA državu - to je cela odluka. Nikakvo "ukidanje abrtusa" se nije desilo, tražilo, impliciralo.
Posebno se kuršlus vidi u velikoj histeričnoj neoliberalnoj populaciji bezmozgaša. Oni su mahom bili za prinudnu vakcinaciju, a sad im nije kontradikcija da ponavljaju "moje telo moja odluka"?
U realnosti svaki će State sad odlučiti sam. A u USA... izbor: držve zla prinudne vakcinacije, ili države zla zabrane abortusa. Veselo!

Straight Outta München

pre 1 godinu

Izvrnuta je logika svih vas koji ste protiv prava na abortus. Kao tim činom se neka osoba neće roditi.

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Nista gluplje nisam procitao u zivotu. Bukvalno.

Ja

pre 1 godinu

Evo, meni je jasno sta je htela da kaze, i potpuno je podrzavam. Da, postoji pogresno i pravo vreme da se rodi dete. Nije svejedno da li ti je mama siromasna tinejdzerka zaustavljena u skolovanju, bez perspektive za bilo kakav napredak u zivotu, bez mogucnosti da ti pruzi dostojan zivot, a otac pobegao ko zna gde, ili s druge strane ostvarena zena, stabilna, situirana, u stabilnoj vezi, gde su i ona i partner spremni da detetu pruze sve. Ja glasam za zivotni kvalitet pre nego kvantitet. Zabrana abortusa bi mozda dovela do veceg broja radjanja, ali bi dovela i do vece ljudske mizerije, patnje, zivota kakav nije vredno ziveti. Abortus je cena na koji moramo da pristanemo da bismo svi ziveli malo dostojanstveniji zivot. I ne, ne bih zamerila mami da me je abortirala, jer u tom slucaju ne bih ni bila svesna sta propustam pa bi mi bilo sasvim svejedno.

Veliki brat

pre 1 godinu

Kako se to slučajno zatrudni?
(Mirkosoft, 30. jun 2022 11:06)

Neka američka književnica je jednom izjavila da joj se ne dopada ideja da zatrudni, ali da voli da pokušava :)


A za ove što pričaju da je začet plod ŽIV, postoje i starije religije od Hrišćanstva, čiji spisi, daleko stariji od Biblije čiji Stari Zavet je dobrim delom baziran na pričama iz Sumera i Vavilona, daju i neka tumačenja o tome kada duša ulazi u telo - navodno, definitivno ulazi u telo nakon fizičkog rađanja, odnosno porođaja majke, a povremeno tokom trudnoće ulazi u telo fetusa na kratko da bi se prilagodila ovom fizičkom svetu koji je, opet navodno, veoma mučan - kako sam to slikovito shvatio, otprilike kao kad bismo bili naterani da plivamo u kanalizaciji umesto u kristalno čistoj vodi.

To na neki način objašnjava što se beba ponekad "ritne" ili lagano pomeri, ali to nije prepreka našim verskim fanaticima da izvedu zaključak kako je fetus definitivno živi da prestavlja život.

Sa druge strane, neću da kažem da je abortus nešto što je poželjno i na šta se treba tek tako odlučiti, jer na većinu žena ostavlja doživotne traume, fizičke i psihičke.

A za SAD... većina država članica je već imala odluke kojima je abortus zabranjen, ali je Ustavni sud SAD kao viša instanca to suspendovao garantujući ustavno pravo na abortus. Sada je ta odluka preinačena pa je nadležnost vraćena državama članicama od kojih će neke samo aktivirati pravosnažnost davno donesenih odluka o zabrani abortusa.

VV

pre 1 godinu

Ne razumem bilo kakva pravdanja i lične priče na ovu temu. Ako fetus nema mozak, onda žena ima puno pravo da odluči šta da radi s trudnoćom, a ako ima onda je to etičko pitanje za lekare i sudove.

Jk1

pre 1 godinu

Ako je abortus opcion i izdrzavanje deteta treba da bude. Iskreno za sam i za jedno I za drugo. Ako zena ima autonomiju da ce ili nece da rodi onda i muskarac treba da ima autonomiju da li ce ili ne da izdrzava to dete (naravno ako ne onda nema nikakvih roditeljskim prava). Ne vidim da se zene mnogo zalazu za to pravo muskaraca, na protiv. Ali onda se cude sto muskarci nece da se zalazu za njihovo pravo na abortus. Tacno koliko se vi budete borile za moja prava toliko cu i ja za vasa.

Baba Yaga

pre 1 godinu

Dete kada premineš opet ćeš biti ništa. Nećeš znati niti da si se rodila niti da si ćerčica Ume niti da si prosjak niti da si car niti da si mrtva. Mrtvi ne znaju ništa. Toliko se vi smrtnici borite za vlast, bogatstvo, ispraznu slavu kao da ćete živeti do vjeka dok je vaš život samo kao para koja se digne pa nestane i ime će vam se zaboravit.

N1vaders

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života
(Štef, 30. jun 2022 11:17)

U irskoj je do prije 7 godina abortus bio nelegalan. Tada je jedna žena, trudna u poodmaklom stadijumu trudnoće saznala da je beba u stomaku umrla, ali iz nekog 1 u milion slučajeva nije izazvalo spontani. Tražila je dozvolu od vlasti da abortira, nije joj dozvoljeno i morala je mrtvo dijete da nosi do kraja trudnoće. Kraj trudnoće se nije nikad desio jer je došlo do komplikacija i trovanja krvi trudnice koja je umrla. Nakon toga je na referendumu izglasana promjena zakona.

Nije sve crno i bijelo. Ako se abortus dozvoli neće 9 od 10 trudnoća tako da se završi. Ali po meni ta opcija mora da postoji za sve. Ako žena ne želi da rodi to dijete koje nosi može da se posluži nekim tradicionalnim, da ne kažem srednjevijekovnim metodama koje će potencijalno biti fatalni i po nju. Zašto ne omogućiti zdravstvenu pomoc i podršku u tom slučaju?

banacanin

pre 1 godinu

abortus treba da bude licni izbor zene i gotovo to je trauma sa kojom ce se ona nositi ceo zivot i sta ima ko da se mesa u licni izbor zene.puna podrska zenama po pitanju abortusa.

Hamurabi

pre 1 godinu

Slušajte situaciju. Porodica sa sela, bogata, devedesete godine 20.v. Žena srećno rodi ćerku, pa još jednu i još jednu. Dakle tri ćere. Žena zatrudni opet, urade ranu proveru pola, ne znam kako se to zove... Ono najranije. Rezultat kaže žensko i oni abortiraju. Sledeće je bilo muško srećom, pa su ga zadržali. A da je bilo još 10 ženskih, deset abortusa bi uradili. Evo ko odobrava ovakvu praksu, izvolite plus.

Jk1

pre 1 godinu

@Nina
Isto onda vazi i za tebe ako ne zelis decu imas kondom ili apstinenciju. Mislim posto su ti rizici o kojima pricas tako veliki onda abortus treba svakako zabraniti. A rizici inace su bas takvi da se cesce rade abortusi od vadjenja zuba.

zk

pre 1 godinu

Jel vam nije zanimljivo to sto se republikanci zalazu za zabranu abortusa u isto vreme zalazu se protiv drzavne socijalne zastite i zdravstvenog. Kakve uslove i prava ima trudnica,buduca majka garantovane zakonom,pogotovo na federalnom nivou?!

CATAPA

pre 1 godinu

Da je prethodna odluka suda bila tkzv. "sudski aktivizam". I to je ono što je ovaj saziv suda korigovao:
(Helios, 30. jun 2022 11:40)
Naprotiv, sada je na delu sudski aktivizam, odnosno politički sud. Nije nimalo slučajno da se "koriguje" sada kada je Tramp u taj sud ugurao verske fanatike i ekstremne desničare (fašiste). Pa zbog toga ih je i postavio, Tramp je četiri godine sistematski uništavao sve institucije savezne države. Čak i instituciju samog predsednika farsom na kraju.

Zaštita osnovnih ljudskih prava MORA da bude u nadležnosti savezne države ili, realno, ona nema razloga da postoji. Pravo na telesni integritet je osnovno ljudsko pravo. Iz tog prava su izvedena sva druga. Jedino pravno pitanje je kada to pravo počinje i kada se završava. Dosadašnja rešenja su bila vezana za stanje svesti, pa je i pitanje pacijenata sa prestankom moždane aktivnosti regulisano tako. Naravno umesto pacijenta, saglasnost daje porodica.
Surogat majke! Koliko željene dece se neće roditi zato što je drastično povećan rizik da budu izigrane i prevarene od neodgovornih "roditelja"?

Puno je tih stvari koje bi sada trebalo tumbe okrenuti. Mnogo toga nije bilo moguće u srednjem veku i ne mogu se primenjivati pravila i moralna načela iz tog vremena. Amerika stiže na korak od lova na veštice, uopšte ne mislim na metaforički lov. Zabrana abortusa povlači kriminalizaciju onih koji će to ipak da rade. A sad ti zamisli na šta će to da liči u "bible belt"-u! Ja ne bih isključio ni lomače.

tu u kraju

pre 1 godinu

Pa po toj logici vi abortirate svaki put kad propustite priliku da napravite novu bebu, trebalo bi da se seksate bez zaštite non stop, i verovatno sa kim god stignete, inače ste uskratili pravo svim tim potomcima na život, sram vas bilo.
(Goran, 30. jun 2022 10:44)

Logika vam je sve gluplja i gluplja.
Ubijate život koji je stvoren, i kažete "isto je kao vi što niste ni stvorili novi život"?
(XP, 30. jun 2022 14:18)

A šta je to "život koji je stvoren"? Čemu služi jajna ćelija, i spermazoid, zar nisu tome namenjeni, pa zar nisu onda i oni život?

Sve to je tek potencijal, nema tu još nikakve svesti, nikakve osobe, već obična molekularna biologija.
I da li će taj potencijal biti uskraćen time što ili neće biti ni seksa, ili neće biti zaštite, ili će biti abortus, suštinski je sve ista stvar. Jedino su ljudi psihološki svesniji šta može da se desi kod trudnoće i počnu razmišljati o tome. Ali to je psihologija, a ne principijelna razlika.

Ja

pre 1 godinu

Ne, čin abortusa je ubistvo. Zato tebe treba da bude sram jer podržavaš ubistvo. Zanimljivo je da su komunjare preobučene u liberalno odelo (da, mislim na tebe) puni priče o ljudskim pravima itd. i konstantno potenciraju kako su savremeni i idu ukorak s vremenom. Pa kad je tako onda koristite kontracepciju. 21. vek je u toku, vi ste prepametni, valjda znate šta je kontracepcija. Ups, zaboravih. Za neke stvari je neophodan i mozak.
(vesiću, ti li si?, 30. jun 2022 12:35)

Kontracepcija ne štiti 100%, u najboljem slučaju 98%. Piše i na samim kontraceptivnim sredstvima da nisu stopostotna zaštita. To znači i da pored kontracepcije 2 žene od 100 mogu da zatrudne. Da li i one ne bi trebalo da imaju pravo na abortus? Pošto takva slučajna trudnoća nije njihova krivica, korišćena je zaštita.

Smatram da ljudi idu previše u krajnost, nije sve crno-belo...

svoju vrednost sa sobom nosim!

pre 1 godinu

moja p.moja stvar kažu naše mladje žene..
Da ali samo kad mi nadjemo način produženja nacije bez vašeg učešća.
I naravno, kad se uvede potpuna jednakost.Jer nema jednakosti gde je p.najveća vrednost i prednost.

sladoledsmesom

pre 1 godinu

Možda bi najsrećnije rešenje bila lekarska komisija koja bi uzela u obzir sve činioce konkretnog slučaja (silovanje, rizik za život trudnice, koliko je plod oformljen, defekti...). Znači da odlučuje tim profesionalaca, ne država i sud.

Baja St. Patak

pre 1 godinu

Izgleda da cela ova stvar vodi ukidanju seksa i ljudskog razmnožavanja. Time će svi problemi biti rešeni i više neće biti razloga za ove neprijatne svadje.

deda

pre 1 godinu

Samo u slučaju silovanja treba dopustiti abortus, za sve ostalo tu je kondom a ako se omakne jbg, znali ste rizik, nije vaše telesno zadovoljstvo bitnije od života
(Štef, 30. jun 2022 11:17)

Jel znas ti uopste sta je zivot? I zasto je dete zaceto silovanjem manje vredno od tvog zivota? Licemeru.

wiener

pre 1 godinu

A šta ako otac želi to dete? To je podjednako i njegov genetski materijal koji on želi da odgaji i podigne.
Odakle ženi pravo da se u to meša?

Ako žena ne želi da zatrudni, apstinencija!
(Otac, 30. jun 2022 20:56)

ako otac zeli to dete neka ga sam rodi.

Ja

pre 1 godinu

Me moze slučajno da se zatrudni, kao sto ne moze niko slucajno da nabije nekom penis u vaginu. Moze da postoji nezeljena trudnoca, ali slucajna ne postoji.

Helios

pre 1 godinu

@CATAPA
Čim neko koristi "ekstremni desničari fašisti" 99% verovatno je u pitanju leftard. Oni što zapljuvavaju svakog ko im se ne dopada sa "fašisti" a posle zato misle da su argumentom pobedili.
Zadnjih par decenija USA je u bitnome oblikovan sudskim aktivizmom Vrhovnog Suda. A protiv volje većine građana USA i velike većine pravnika u njoj. Bukvalno veliko ideološko nasilje dolazi odatle. Leftardi su to podržavali iz sve snage. A sada CATAPA primer da bi shvatio značenje termina koji ne razumeš. Na poznatom referendumu u Kaliforniji građani su glasali 52% protiv gey-brakova, nasuprot 48% za. Odbijeno je! A onda je, ničim izazvan, Vrhovni Sud preinačio volju građana Kalifornije! Ne samo da je tu izvršeno pravno nasilje nego je potom izmenjena tom odlukom i struktura države, koja je potom od naznaka postala potpuno Kommifornija.
Da znaš išta i o čemu a tek ne o temi shvatio bi da Tramp nije ubacio u Sud... nijednog "desničara". Već pravne tradicionaliste, nasuprot mode bilo desnih bilo levih aktivista. One koji se drže slova zakona a ne njegove "dinamičke (re)interpretacije". Ako zakon ne valja, ili je zastareo - a vi ga menjajte, a do daljnjeg on je takav kakav je.
Ne očekujem da ovo neki leftard koji trtlja o lomačama razume. (A "ljudska prava" su najdestruktivniji aktivizam leftarda, i najveći uništitelj ljudskih prava.) Ali normalni ljudi možda. Još jednom, a protiv medijske dezinformacije: Sud nikakvu zabranu nije doneo. Već da u Ustavu to pitanje nije rešeno.

Entropy fighter

pre 1 godinu

A za SAD... većina država članica je već imala odluke kojima je abortus zabranjen, ali je Ustavni sud SAD kao viša instanca to suspendovao garantujući ustavno pravo na abortus. Sada je ta odluka preinačena pa je nadležnost vraćena državama članicama od kojih će neke samo aktivirati pravosnažnost davno donesenih odluka o zabrani abortusa.
(Veliki brat, 30. jun 2022 23:13)
Nije tacno. U njihovom ustavu nema nista o abortusu, a ubaciti ustavni amandman za takve stvari je gotovo nemoguce i zato je cela ova galama moguca. Ovo je cista politika jer sve drzave u kojima su demokrate na vlasti vec imaju dozvoljene abortuse a hoce to silom da nametnu i svim ostalim drzavama. S druge strane, prosto je neverovatno da u relativno civilizovanoj americi jos uvek raspravljaju o osnovnim ljudskim pravima samo zato sto nisu u ustavu koji je ocigledno zastareo. Pravo na slobodan govor i nosenje oruzja su prva dva amandmana ali Asanz trune u zatvoru, a masovne pucnjave su svakodnevna pojava. Amerika je dosla do stanja u kojem su bila mnoga prethodna carstva: vreme za raspad. Na zalost, kao posledica globalizacije, povuci ce i dobar deo sveta sa sobom...

Nex

pre 1 godinu

Meni je sokantno da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa! Po prvi put u zivotu zaista osecam toliki bes koji potencijalno vodi do ludila i ne znam kako bih se iskrotrolisala kada bih upoznala nekog ko bi mi rekao da podrzava abortus. Postojanje takvih je samo dokaz da neke trudnoce ne treba izneti
(Ana, 30. jun 2022 11:51)

Sokantno ti je da postoje ljudi koji podrzavaju zabranu abortusa, a ne bi mogla da se iskontrolises kada bi ti neko rekao da podrzava abortus? Znaci ni jedno ni drugo.

wiener

pre 1 godinu

(Jk1, 30. jun 2022 15:36)

znaci ti svoje dete ne bi zeleo da podrzis? ostavio bi ga na cedilu? samo u inat zenama i njihovim pravima.