- Komentari -
  1. Istorija-povijest, Geografija-zemljopis, Zvanično-službeno, Obezbeđenje-osiguranje, Avion-zrakoplov, Porodica-obitelj, Vaspitanje-odgoj, Komšija-susjed, Sveštenik-velečasni, Štampa-tisak, Advokat-odvjetnik, Saobraćaj-promet, Šofer-vozač, Šarafciger-odvijač, Frižider-hladnjak, Šnicla-odrezak, Pištolj-samokres, Mašingan-strojnica, Kundrak-usadnik, Nišan-ciljnik, Sanžer-spremnik, Lenjir-ravnalo, Kajiš-opasač, Brushalter-grudnjak, Jelek-prsluk, Barjak-stijeg, Kajmak-vrhnje, Šerpa-lonac, Jorgan-poplun, Ćebe-deka, Ekser-čavao, Kapija-porta, Pantalone-hlače, Džemper-vesta, Oluk-žlijeb, Pendžer-prozor, Paradajz-rajčica, Kašika-žlica, Česma-slavina, Avlija-dvorište, Bašta-vrt, Ortak-suradnik, Bešika-mjehur, Fabrika-tvornica, Direktor-ravnatelj, Selfi-sebić, Skrin-zaslon, Tipfeler-zatipak, Sekretarica-tajnica, Bekstejdž-zapozorje, Tastatura-tipkovnica, Vakcina-cjepivo, Pandemija-velepošast, Dezinficijans-raskuživač, Lokdavn-zatvaranje, Influenser-utjecajnik, Fudbal-nogomet, Golman-vratar, Ofsajd-zaleđe, Penal-jedanajesterac, Faul-prekršaj, Selektor-izbornik...
    (Jezik, 12. oktobar 2021 12:38)

    # Link komentara

  2. Hrvatski prsluk i slovenski brezrokavnik su sigurno bolji od srpskog rurcizma sa jelekom i.
    Ili to Srbi odbacuju jelek pa je i njima hrvatski prsluk?
    (KRAJ, 12. oktobar 2021 10:47)

    # Link komentara

  3. Mišo....na internetu si, guglaj Evropska karta prezimena i videćeš da je Horvat najčešće u Hrvatskoj i u Slovačkoj a i drugo je najčešče u Sloveniji i Češkoj i treće najčešće je u Poljskoj i četvrto najčešće u Mađarskoj, ali se o tome ovde ne sme pisati. Isto ko i o Evropskoj karti gena koja pokazuje da je kod Hrvata najveći odsto tog južnoslovenskog gena...
    Svi smo mi Horvati a ne Sloveni.
    (Mali, 12. oktobar 2021 10:06)

    # Link komentara

  4. CCCC i Milos....nije vam lako gledati kako braća Hrvati štite hrvatski jezik a Srbe nije briga za njega, nije ih briga ni za ćirilocu koja propada, nije ih briga ni za vekovno srpako more pa letuju u Grčku i Albaniju? Sve vam je jasno, sve sami vidite?
    (Mali, 12. oktobar 2021 08:55)

    # Link komentara

  5. @Vera Možda sam popravoslavljeni Hrvat ali se osećam Srbinom. Ima mnogo pokatoličenih vlaha pa vam takve vlaščine ne smetaju a mi vlaščine da, je l? Jesam, vlaščina sam, turčina, pravili su mi sukurđela turci a pravili su i vaše sve do Beča a i posle one orgije na Krbavi. Nos dole i oduvaj taj bijeli prah s njega bićeš srećnija.
    (Varg, 12. oktobar 2021 02:21)

    # Link komentara

  6. Ono što Hrvatijanci nazivaju bezrukavnikom nisam čuo ali prsluk je izvorna reč (odeća za na prsa) i mojim prijateljima iz HR bi bilo smešno. Mljevenci, to će se ustaliti vremenom, turska je reč, još uvek koriste izraz ćevapi ali oni izovaraju čevapi (Hrvatijanci nemaju slovo ć, jedino u pravopisu, Hrvati u Hercegovini i Dalmaciji imaju slovo ć u govoru).
    (Irma, 12. oktobar 2021 02:03)

    # Link komentara

  7. #Slaven Horvat
    Roďače, al' si se ti nalupetao gluposti danas! Ako se nimalo ne stidiš svega toga, onda si stvarno H(o)rvat.
    Zamisli! Horvat najčešće slovensko prezime?! Koliko moraš biti ograničen, pa tako nešto reći?!
    (Mišo, 12. oktobar 2021 01:34)

    # Link komentara

  8. Jesu li građani Rusije Rusijanci ili Rusi, a Rumunije Rumunijanci ili Rumuni, isto bih mogo da te pitam i za građane Španije, Italije, Gruzije i tako dalje i tako dalje, ako mi za sebe kažemo da smo Srbi, onda će tako i biti.
    (Hammer, 11. oktobar 2021 11:19)

    Kako vi naprimjer zovete ljude iz Cipra,Armenije,Španjolske ili kako zovete jezik koji govore Sloveci?
    (vox, 11. oktobar 2021 20:55)

    # Link komentara

  9. Triple-double, i ožeži,...
    (bravo mediji, 11. oktobar 2021 19:17)

    # Link komentara

  10. Vrsta jela nastala u drugom jezickom podneblju i kulturi trebala bi se izgovarati u originalu.Naravno pod uslovom da se i prezentuje originalno ili da je zasticena.Odevni predmet vec ne.Vrsta odevnog predmeta je onakva kako se i izgovara u pojedinacnim jezicima.Niti je dobra preterana higijena jezika ka sto nije dobra i jezicka anarhija.Jedni su uporni do zamora materijala dok su drugi lenji i istovremeno preterano osetljivi na svaku jezicku promenu.Ovakve kontradiktornosti su generalno i osnovne karakterne osobine dva naroda.
    (Padjine969, 11. oktobar 2021 14:52)

    # Link komentara

  11. Vidi ovih kroata u komentarima sto su se iznervirali. Kradete od sloveneca ne bi li se odajili od srba i jos glumite ludilo....
    (sasa, 11. oktobar 2021 14:48)

    # Link komentara

  12. (Jezik, 11. oktobar 2021 09:18)



    Šta misliš da si dokazao tim svojim komentarom, osim što si nabrojao srpske reči i njihove sinonime, izuzev u nekoliko slučajeva gde si upotrebio novonastale izmišljene hrvatske kovanice? Niko u Srbiji ne kaže kurir, nego poštar, kurir je poštar u vojsci, isto tako niko ne kaže šofer, nego vozač, šofer je profesionalniu vozač kamiona ili autobusa, kapija i ograda nisu isto, kapija je deo ograde na koji se ulazi u neki prostor i tako dalje. Isto važi i za skore sve ostale primere koje si naveo, sve su to uglavnom srpske reči i njihovi sinonimi.
    (Miloš Bg, 11. oktobar 2021 13:13)

    # Link komentara

  13. @Phil
    "Ovakvo slaganje vise rijeci u jednu i nije u duhu hrvatskog jezika..zvuci pretenciozno i "njemacki"."

    Nije u duhu hrvatskog jezika? A što ćeš uzeti prije nego što izađeš na kišu? Kišobran? Na stranu što je hrvatska riječ za kišu - daž(d).

    Doduše na cjenicima u Hrv. ćete naći dosta nepravilnih riječi. Jedan od razloga za to je što su najčešći distributeri robe široke potrošnje u Hrv. - Slovenci. Kako to često biva oni se ne zamaraju s prijevodom već nađu nekoga tko je više od 2 tjedna godišnje u Hrv. pa mu daju da prevede što treba, jer eto, čovjek zna. Tako dobijete hrpu zanimljivih konstrukcija od (ipak razumljivih) očala do (nešto manje razumljivih) nahrbtnika i mize.
    (mali marinko, 11. oktobar 2021 12:26)

    # Link komentara

  14. Hammer i Pitagora....naučite prvo šta je to palatalizacija i jotacija i simbleralizacija...
    (Jao, 11. oktobar 2021 12:24)

    # Link komentara

  15. Rvati, pa sjajan vam je i onaj termin 'okolokućno vodomočkalo'. Usiljeno menjanje rečnika je smešno, žalosno i može biti čak i opasno jer predstavlja neku vrstu fašizma. Nešto drugo je kad se jezik spontano menja kroz žargon i strane reči za koje je uglavnom bolje ne izmišljati tužne i glupozvučeće prevode
    (Miša, 11. oktobar 2021 12:09)

    # Link komentara

  16. Istorija-povijest, Geografija-zemljopis, Zvanično-službeno, Obezbeđenje-osiguranje, Avion-zrakoplov, Porodica-obitelj, Vaspitanje-odgoj, Komšija-susjed, Sveštenik-velečasni, Kurir-poštar, Štampa-tisak, Advokat-odvjetnik, Saobraćaj-promet, Šofer-vozač, Šarafciger-odvijač, Frižider-hladnjak, Šnicla-odrezak, Pištolj-samokres, Mašingan-strojnica, Kundrak-usadnik, Nišan-ciljnik, Sanžer-spremnik, Lenjir-ravnalo, Kajiš-opasač, Jelek-prsluk, Barjak-stjeg, Kajmak-vrhnje, Šerpa-lonac, Jorgan-pokrivač, Ekser-čavao, Pantalone-hlače, Džemper-vesta, Oluk-žlijeb, Kapija-ograda, Pendžer-prozor, Paradajz-rajčica, Kašika-žlica, Česma-slavina, Avlija-dvorište, Bašta-vrt, Ortak-suradnik, Bešika-mjehur, Fabrika-tvornica, Direktor-ravnatelj, Selfi-sebić, Skrin-zaslon, Tipfeler-zatipak, Sekretarica-tajnica, Bekstejdž-zapozorje, Tastatura-tipkovnica, Vakcina-cjepivo, Pandemija-velepošast, Dezinficijans-raskuživač, Lokdavn-zatvaranje, Influenser-utjecajnik, Fudbal-nogomet, Golman-vratar, Ofsajd-zaleđe, Penal-jedanajesterac, Faul-prekršaj, Selektor-izbornik...
    (Jezik, 11. oktobar 2021 07:09)


    Šta bre trabunjaš, 90% navodnih hrvatskih reči su ustvari srpske reči koje oni koriste kod sebe: službeno, poštar, vozač, hladnjak, odrezak, narezak...
    čuj vozač bi sad kao trebalo da je hrvatska reč hahaha
    vozač od glagola voziti, to je srpska reč, hahaha, čime se vi sve služite hahaha
    (ccc..., 11. oktobar 2021 11:54)

    # Link komentara

  17. @Hammer - ako su gradjani Srbije Srbi, zasto onda na srpskom nisu gradjani Austrije Austri, gradjani Belije Belgi, gradjani Malija Mali, gradjani Indije Indi, gradjani Malezije Malezi, gradjani Indonezije Indonezi, gradjani Kolumbije Kolumbi, itd

    @(Pitagora, 11. oktobar 2021 09:10)








    Jesu li građani Rusije Rusijanci ili Rusi, a Rumunije Rumunijanci ili Rumuni, isto bih mogo da te pitam i za građane Španije, Italije, Gruzije i tako dalje i tako dalje, ako mi za sebe kažemo da smo Srbi, onda će tako i biti.
    (Hammer, 11. oktobar 2021 11:19)

    # Link komentara

  18. Jedino reč Srbosjek nisu ukrali od nas
    (J J Zmaj, 11. oktobar 2021 10:08)

    # Link komentara

  19. Istorija-povijest, Geografija-zemljopis, Zvanično-službeno, Obezbeđenje-osiguranje, Avion-zrakoplov, Porodica-obitelj, Vaspitanje-odgoj, Komšija-susjed, Sveštenik-velečasni, Kurir-poštar, Štampa-tisak, Advokat-odvjetnik, Saobraćaj-promet, Šofer-vozač, Šarafciger-odvijač, Frižider-hladnjak, Šnicla-odrezak, Pištolj-samokres, Mašingan-strojnica, Kundrak-usadnik, Nišan-ciljnik, Sanžer-spremnik, Lenjir-ravnalo, Kajiš-opasač, Jelek-prsluk, Barjak-stjeg, Kajmak-vrhnje, Šerpa-lonac, Jorgan-pokrivač, Ekser-čavao, Pantalone-hlače, Džemper-vesta, Oluk-žlijeb, Kapija-ograda, Pendžer-prozor, Paradajz-rajčica, Kašika-žlica, Česma-slavina, Avlija-dvorište, Bašta-vrt, Ortak-suradnik, Bešika-mjehur, Fabrika-tvornica, Direktor-ravnatelj, Selfi-sebić, Skrin-zaslon, Tipfeler-zatipak, Sekretarica-tajnica, Bekstejdž-zapozorje, Tastatura-tipkovnica, Vakcina-cjepivo, Pandemija-velepošast, Dezinficijans-raskuživač, Lokdavn-zatvaranje, Influenser-utjecajnik, Fudbal-nogomet, Golman-vratar, Ofsajd-zaleđe, Penal-jedanajesterac, Faul-prekršaj, Selektor-izbornik...
    (Jezik, 11. oktobar 2021 09:18)

    # Link komentara

  20. @Hammer - ako su gradjani Srbije Srbi, zasto onda na srpskom nisu gradjani Austrije Austri, gradjani Belije Belgi, gradjani Malija Mali, gradjani Indije Indi, gradjani Malezije Malezi, gradjani Indonezije Indonezi, gradjani Kolumbije Kolumbi, itd
    (Pitagora, 11. oktobar 2021 09:10)

    # Link komentara

  21. Ne znam zašto minusi na ovaj komentar i ko ih daje, ali meni je moja mati još početkom 60-ih (u Sremskim Karlovcima) rekla za ovu njihovu (novo)kovanicu. Mislim da su je oni usvojili za vreme ustaške ndh!
    (glukozamin, 10. oktobar 2021 18:31)

    Ha, majka ti je bila prosta žena koja je to čula od nekog svog fakera pa i ona pokušala biti duhovita.
    (Tereza, 11. oktobar 2021 08:58)

    # Link komentara

  22. Prsluk je hrvatska reč za srpsko-turski jelek a bezrukavnik je slovenska reč, a super je videti kako Srbima kompleksi rade jer im je jasno da govore porurčenim hrvatskim jezikom, kojeg se ne štiti u Srbiji ko ni vizantijsku ćirilicu. Srbi su samo popravoslavljeni Hrvati, to im je sve jasnije.
    (Vera, 11. oktobar 2021 08:33)

    # Link komentara

  23. Imate i vi Srbi odnedavno novu riječ, stiker. Kako je tek ovo smiješno, u svakom pogledu. Hahaha...
    (MayaRi, 11. oktobar 2021 08:25)

    # Link komentara

  24. Овим данашњим хрватима би било много лакше у животу да прихвате да постоје нације као Американци, Бразилци, Аустралијанци, и сл. Овако долажењем на овакве теме само се додатно укопавају. Жалосно је огроман број тема које би они хтели да нису њихове, али јесу, и они их сами највише отварају. Имам разумевања у том смислу јел су млађани и осетљив пројекат, али би појединци ипак могли да размисле мало својом главом.
    (mr, 11. oktobar 2021 08:23)

    # Link komentara

  25. Jelek je turcizam, a brezrokavnik je slovenizam i ovde je očito neka Slovenska firma koja prodaje u Hrvatskoj krivo prevela jer prsluk je hrvatizam i dolazi od reči prsa isto ko i grudnjak od reči grudi....Srbe nije briga da štite hrvatski jezik a i vizanrijska čirilica im propada i nestaje polako...sramota.
    (Prsluk za spašavanje, 11. oktobar 2021 07:17)

    # Link komentara

  26. Istorija-povijest, Geografija-zemljopis, Zvanično-službeno, Obezbeđenje-osiguranje, Avion-zrakoplov, Porodica-obitelj, Vaspitanje-odgoj, Komšija-susjed, Sveštenik-velečasni, Kurir-poštar, Štampa-tisak, Advokat-odvjetnik, Saobraćaj-promet, Šofer-vozač, Šarafciger-odvijač, Frižider-hladnjak, Šnicla-odrezak, Pištolj-samokres, Mašingan-strojnica, Kundrak-usadnik, Nišan-ciljnik, Sanžer-spremnik, Lenjir-ravnalo, Kajiš-opasač, Jelek-prsluk, Barjak-stjeg, Kajmak-vrhnje, Šerpa-lonac, Jorgan-pokrivač, Ekser-čavao, Pantalone-hlače, Džemper-vesta, Oluk-žlijeb, Kapija-ograda, Pendžer-prozor, Paradajz-rajčica, Kašika-žlica, Česma-slavina, Avlija-dvorište, Bašta-vrt, Ortak-suradnik, Bešika-mjehur, Fabrika-tvornica, Direktor-ravnatelj, Selfi-sebić, Skrin-zaslon, Tipfeler-zatipak, Sekretarica-tajnica, Bekstejdž-zapozorje, Tastatura-tipkovnica, Vakcina-cjepivo, Pandemija-velepošast, Dezinficijans-raskuživač, Lokdavn-zatvaranje, Influenser-utjecajnik, Fudbal-nogomet, Golman-vratar, Ofsajd-zaleđe, Penal-jedanajesterac, Faul-prekršaj, Selektor-izbornik...
    (Jezik, 11. oktobar 2021 07:09)

    # Link komentara

  27. -Najčešće prezime među Slavenskim narodima je Horvat.
    -Analiza gena je pokazala da je najveći odsto južnoslovenskog gena u Evropi eto baš kod Hrvata.
    -Poljski kardinal i učenjak Stanislav Hojus piše da je hrvatski jezik MAJKA SVIH SLAVENSKIH JEZIKA.
    -Legenda o ČEHU LEHU MEHU govori o tome da su Česi i Slovaci i Poljaci nastali od Hrvata koji su došli iz Hrvatske.
    -Konstanrin Porfirogenet piše da reč Hrvati znači "oni koji imaju mnoge zemlje".
    (Slaven Horvat, 11. oktobar 2021 07:08)

    # Link komentara

  28. DNA ANALIZA Američki znanstvenici tvrde: Croatan indijanci i hrvatskog su podrijetla!
    (Croatan indians, 11. oktobar 2021 07:06)

    # Link komentara

  29. A šta reći o Srbima koji ne pštuju ni svoj poturčeni hrvatski jezik, a niti poštuju od Vizantije nametnuto pismo ćirilicu? Mislim da se SANU i četnici živi jedu izunutra, zato šta nisu prvi krenuli u zaštiti srpskog jezika, e tek bi onda negirali sve druge južnoslovenske? SANU da sada krene očistit srpski jezik od preko 35% turcizma morali bi prepisati sve od Hrvata, baš kako je to uradio i Vuk 1818g posle 500g ropstva. Ako ga ne očiste i ne štite od novih tuđica nestaće za nekih 100g skroz će se izgubiti u tuđicama. Nama laganja i mitova i teorija sada u 21veku pored jasne i egzaktne analize gena a Evropska analiza je još 2013g uništila sve srpske laži jer je pokazala da Srbi imaju najšareniju kartu gena u Evropi i da su po genima 33% Južnosloveni-Hrvati(plavo) i 13% Severnosloveni(žuto) i zamislite vi to ČAK 20% Grci(svetlocrvena) a to je očito i razlog zašto su Srbi odvojeni pravoslavci sa Vizantijom dok su Hrvati i dalje ostali sa Papom... Srpska karta gena je najšarenija na svetu, to je đubrište gena od svih osvajača kroz istoriju... brilliantmaps.com/the-genetic-map-of-europe/
    (Slaven Horvat, 11. oktobar 2021 07:04)

    # Link komentara

  30. (Dalmacija, 10. oktobar 2021 21:07)


    Kad pominješ Turke i prvu bračnu noć, ne zaboravi da su Turci prvo-bračno noćali po najvećem delu Dalmacije dobrih 200 do 250 godina, ostalih do 1200 godina bračne obaveze po Dalmaciji su upotpunjavali Talijani Mlečani i Austro-Ugari.
    (1000 godina hopa-cupa pod HUNgarima, Opaa, 11. oktobar 2021 02:38)

    # Link komentara

  31. (Hammer, 10. oktobar 2021 18:22)

    To što ti misliš da je ekavica je glas jat ĕtъ ili na latinici ě. On u praslovenskom nije imao jedinstven izgovor pa su tako i nastali ijekavica, jekavica, ikavica, ekavica pa čak u nekim jezicima i akavica.

    Npr meso (ruski: мясо, poljski: mięso, češki: maso, slovački: mäso, slovenački: meso, hrvatski: meso, bugarski: месо, makedonski: месо, ukrajinski: м'ясо)

    @(Doktor nauka za tebe, 10. oktobar 2021 20:27)







    "Doktore" nedostaju ti činjenice, ali da odgovorim i tebi, sanskrit kao majka-jezik svih indo-evropskih jezika gde spadaju i svi slovenski jezici u svojoj leksici ne sadrži oblike reči na ijekavici, sanskrit sadrži samo ekavicu i ponegde ikavicu.
    (Hammer, 11. oktobar 2021 02:01)

    # Link komentara

  32. hrvatinci, zašto kažete meso, a ne mijeso? Otkuzd ekavica kod vas?

    Isto bih mogao da vas pitam za još bar 100 hiljada ekavičkih reči koje postoje kod vas u ijekavici.
    (Hammer, 10. oktobar 2021 18:22)

    Nisam Hrvat ali pričam ijekavski. Logikom za primjer "meso", objasni mi zašto se u Srbiji kaže "objekat" a ne "obekat"? Zašto je moj komentar objektivan a ne "objektivan"?

    @(mostarac, 10. oktobar 2021 21:32)









    Pa kad me već pitaš vrlo rado ću ti odgovoriti na to pitanje, dakle...

    Kao PRVO, ti bi kao ijekavac trebalo da znaš da "objekat" nije ijekavica, nego jekavica, a ijekavica od objekat bi bila "ob-ij-ekat" i

    kao DRUGO(i mnogo važnije), reč objekat kao i reč subjekat su preuzete iz latinskog jezika, tako da to izvorno nisu naše reči, a kad smo ih preuzeli iz latinskog, preuzeli smo ih u onom obliku u kome su ih stari Latini koristili.

    Nasuprot tome primeri reči koje sam ja dao poput imenica: meso, med, žena, žetva, sestra, selo, zemlja, zelenilo, zelje, zec itd. su izvorno i etimološki naše srpske reči za koje i sam znaš da su na EKAVICI u obliku u kojem ih koristite i vi ijekavci. Izvorne srpske reči su dakle isključivo na ekavici, a tek kasnije su se na tu ekavičku osnovu nadovezali novonastali ijekavski oblici reči. Pa prema tome srpska ijekavica je mlađa dijalekatska forma drevnije srpske ekavice.
    (Hammer, 11. oktobar 2021 01:54)

    # Link komentara

  33. Srpski prije bilo “go” a već neko vrije je kao i u hrvatskom “gol”
    (hrvatski i “srpski”, 10. oktobar 2021 14:23)
    Prije čega? Svašta si ti pomešao ili nikad nisi ni znao. Fudbalski termin je oduvek bio "gol", poslušaj najavu za radio emisiju "Vreme sporta i razonode" od pre više od pola veka. Za nekog bez odeće se kaže da je "go", a na hrvatskom je to takođe oduvek bilo "gol".
    Zato te pitam "prije čega" jer ja tako pamtim da je od šezdesetih, a tako je i danas i u srpskom i u hrvatskom.
    (Cane, 11. oktobar 2021 00:59)

    # Link komentara

  34. Kod vas je otadžbina naziv za domovinu ali u zadnje vrijeme jako puno čujem da je i kod vas ustaljena riječ domovina.
    Toliko o tome!
    (HR, 10. oktobar 2021 16:00) # Link komentara
    Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

    Mljeveniku, otadzbina i domovina se oduvek koristilo, nema to nikakve veze sa ovom tvojom konstrukcijom a u cilju pravdanja gluposti. Idi fizicki maltretiraj migrante. Seti se predaka iz Drugog svetskog rata. Sramoto.
    (Sasa, 11. oktobar 2021 00:06)

    # Link komentara

  35. Moja baba i dan danas govori PRUSLUK i VINĐAKNA

    HAHAHAHAHA
    (Milojko Novi Sad, 10. oktobar 2021 23:38)

    # Link komentara

  36. Jezik je živ i svakodnevno se mijenja. Prije nije postojala tastatura, pa su je Englezi nazvali keyboard, Nijemci tastatur, a Hrvati tipkovnica. Kad je prvi šrafenciger donesen jz Njemačke zvao se šrafenciger jer nije bilo riječi za njega. Danas je odvijač. Svake godine se održava i natjecanje u kojem nagradu dobiva najbolja nova hrvatska riječ. Neke zažive u jeziku, neke ljudi nikad ne prihvate. Prošle godine je pobijedila riječ uspornik- za ležećeg policajca, ne znam kako se u Srbiji kaže za to. Znam da u Srbiji te riječi izazivaju salve smijeha, ali isto tako vidim kako se neke udomaće i postanu dio jezika i kod vas. Kod nas se točno zna ime čovjeka koji je u jezik uveo riječi drvored i gromobran, nismo ih do tada imali i izmišljene su. I ja sam se iznenadio kad sam prolazio ulicom u Budimpesti i shvatio da razumijem jedino rijec Panasonic od svih natpisa koje sam vidio. Ako smatrate da je fudbal bolje od nogomet, a da Hrvati samo kradu srpske riječi, na volju vam. Meni se više svidja hrvatski pristup.
    (Mrki ZG, 10. oktobar 2021 23:07)

    # Link komentara

  37. Boli me uvo koje reči Hrvati upotrebljavaju.
    Samo mi dve reči smetaju: Srbijanac/Srbijanka.
    (Lala, 10. oktobar 2021 22:48)

    # Link komentara

  38. Molim te reci mi da se šališ!

    I svim slavenskim jezicima se javlja jelavica, ijekavica, ikavica, ekavica pa čak u nekim jezicima i akavica. A sve one su nastale od refleksije staroslavenskog glasa jat (ĕtъ).

    @(Professor emeritus, 10. oktobar 2021 18:14)








    Još jedan detalj, po zvaničnoj istoriografiji sanskrit je majka svih indo-evrospkih jezika u koje spadaju i ti takozvani slovenski jezici, međutim tu sad ima jedan problem za vas hrvatince, u sanskritu ne postoji ijekavica, sve reči u sanskritu su nam na ekavici i jedan manji broj im je na ikavici, kako to objasniti? Sanskrit kao naša majka-jezik ne zna za ijekavicu, već samo za ekavicu, dakle to dalje znači da je ijekavica nastala znatno kasnije i ja upravo o tome i pišem. Znači, prvo je iz sanskrita nastao jezik na ekavici, pa je od tih naših predaka Srba ekavaca vremenom nastao deo naroda koji je govorio srpskom ijekavicom, što se sve dešava mnogo pre tog tvog pomenutog staroslovenskog glasa "jat", e baš to ste svi vi bivši Srbi i Srbi ijekavci, ENDE!
    (Hammer, 10. oktobar 2021 22:22)

    # Link komentara

  39. hrvatinci, zašto kažete meso, a ne mijeso? Otkuzd ekavica kod vas?

    Isto bih mogao da vas pitam za još bar 100 hiljada ekavičkih reči koje postoje kod vas u ijekavici.
    (Hammer, 10. oktobar 2021 18:22)

    Nisam Hrvat ali pričam ijekavski. Logikom za primjer "meso", objasni mi zašto se u Srbiji kaže "objekat" a ne "obekat"? Zašto je moj komentar objektivan a ne "objektivan"?
    (mostarac, 10. oktobar 2021 21:32)

    # Link komentara

  40. Okologuzni pantalodržac
    (Poglavnik gumica, 10. oktobar 2021 21:16)

    # Link komentara

  41. Mile@ Naravno mi smo platili englezima, njemcima, amerikancima, vatikanu samo da vasu velebnu povijest srozamo. Nu reci mi ko je platija netflixu da snimi seriju o padu Konstantinopola i da vas prikaze ka turske vojnike?? Naravno opet mi:)) Ode su se pisale knjige dok su kod vas turci imali pravo prve bracne noci. Pa nije slucajno sta bas vasa matica prisvaja Gundulica, Kacica, Drzica jer tu je jedna ogromna rupa od nekih 500 godina di nemate knjizevnosti, europske kulture, renesanse, gotike. Pa su tako vasi umnjaci odlucili di god ovi navedeni pisci spomenu Slavene da su to automatski Srbi. Uostalom ka sta sam vec komentira nama je bitno sta misli o nama ostatak svita a neki ljubomorni susjed koji je umislija da je bitan. A bitan u svjetskom okviru ka snig u Maroku. A sve svjetske velikane na koje ste ponosni su rodeni izvan vase drzave. Tesla, Andric, Selimovic.... Pa tu nitko ne bi uspija jer bi ih sve opstruirali ka sta danas pokusavate s svim susjedima. Zapravo bolje za vas da smo vam mi neprijatelji jer u suprotnom bi se medusobno mlatili. To je taj mentalitet. Morate imat nekog zlog neprijatelja dok ste vi jadne zrtve. Valjda je tih 500 godina prominilo vas mentalitet pa sad samo ka neke zene kmecite. A pricanje o povijesti ljudi koji maksimalno imaju srednju skolu je smisno. Da vas pitam kako je karantena dobila ime veze nebi imali, ili tko je uvea 12 miseci u godini, tko je uvea misec juli....
    (Dalmacija, 10. oktobar 2021 21:07)

    # Link komentara

  42. Cevapi i lrsluk su turske rijeci.
    (drago, 10. oktobar 2021 20:34)

    # Link komentara

  43. "Odavde sledi da je ijekavica nastala znatno kasnije, te da je to mlađa lingvistička i dijalekatska forma, što znači da je mortala da nastane od predhodne znatno starije ekavice, to je još jedan dokaz da ijekavci u lingvističkom smislu vod poreklo od ekavaca, što je i logično

    Srbi ijekavci su nastali od Srba ekavaca, a onda su od pojedinih Srba ijekavaca nastali hrvatinci, bošnjakinci i montenegrinci.

    ili da ilustrujem:



    hrvatinci, zašto kažete meso, a ne mijeso? Otkuzd ekavica kod vas?

    Isto bih mogao da vas pitam za još bar 100 hiljada ekavičkih reči koje postoje kod vas u ijekavici.
    (Hammer, 10. oktobar 2021 18:22)

    To što ti misliš da je ekavica je glas jat ĕtъ ili na latinici ě. On u praslovenskom nije imao jedinstven izgovor pa su tako i nastali ijekavica, jekavica, ikavica, ekavica pa čak u nekim jezicima i akavica.

    Npr meso (ruski: мясо, poljski: mięso, češki: maso, slovački: mäso, slovenački: meso, hrvatski: meso, bugarski: месо, makedonski: месо, ukrajinski: м'ясо)
    (Doktor nauka za tebe, 10. oktobar 2021 20:27)

    # Link komentara

  44. Protest zutih bezrukavnika. Za ovo bi trebao titl.
    (Goran, 10. oktobar 2021 17:01)

    Prosvjed (žutih bezrukavnika).
    (ccc, 10. oktobar 2021 19:54)

    # Link komentara

  45. Upaljač se na hrvatskom kaže vatreni pimpek.
    (Dmitar Zvonimir, 10. oktobar 2021 19:38)

    # Link komentara

  46. 😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣
    (Zoc, 10. oktobar 2021 19:29)

    # Link komentara

  47. Bljutoser umesto jezik...
    (tata, 10. oktobar 2021 19:26)

    # Link komentara

  48. Okolokućno vodopišalo, okolotrbušni pantalodržač, međunožno guralo...
    (hahaha, 10. oktobar 2021 19:22)

    # Link komentara

  49. Ma otkuda ti to??? Ja nikad nisam cuo za bezrukavnik i ne namjeravam da koristim te glupave rijeci.
    (Pozdrav iz Rijeke, 10. oktobar 2021 11:50)

    Ti da si iz Rijeke,napisao bi ne namjeravam koristiti te glupave rijeci.
    Ovako si se samo otkrio.
    (Jadni ste kad se predstavljate kao Hrvati, 10. oktobar 2021 19:19)

    # Link komentara

  50. Koja nova rec? kumim vas bogom. Cija je rec bez, cija je rec rukav, i dodati tri slova nik bez- rukav- nik, Hrvati se glupiraju, jel znate kad ce dobiti novi jezik na sveti nikad, od Srpskog jezika i reci pobeci nikad nece.
    (Milorad, 10. oktobar 2021 19:07)

    # Link komentara

  51. JRM 1988@ Ti si nas bas nahvalija ali ima i kod nas budala. Ipak slazem se sta si napisa jer Dalmatinci stvarno jesu takvi. Sta se tice naseg govora on je unikatan. Naprimjer mi kuzimo odma kad cujemo splicu, zadranina, sibencanina, dubrovcanina. Isto tako dalmatinska zagora govori malo drukcije s drugacijim naglaskom. Boduli( otocani) imaju govor koji mi ne razumimo ali zavisi od otoka do otoka. Evo nekih rici. Ae znaci da se slazes s nekim ili moze znacit ka pitanje kad ti neko nesto isprica pa pitas ae. Ma e moze znacit ka nije tako, da se ne slazes ili jesi li lud...Ai znaci ajde poist, rucat, vecerat. Ajmo ca je idemo a ajde ca je bjezi. Brukva je ekser ali ako neko nrsto kupi na dug znaci da je uzea na brukvu. Retaj je komad, ostatak neceg ali je vecinom koristimo da za nekoga ili nekome kazemo da je idiot, glup, zakinut. Makina je motor ali isto tako znaci dobar auto, brod, motor. Svica je zarulja i vostanica. Drito je ravno, špara-stedi, manit- lud, pa cak i pun energije. Zato kazes da neko manita. Za biciklu znamo reci bičikleta, rupa je buža, kad idemo negdi pjeske kazemo idemo na noge, parapet-trotoar i more drugih rici i znacenja. Pozdrav dobri covice
    (Che, 10. oktobar 2021 19:00)

    # Link komentara

  52. Mi u Bosni zovemo to vesta
    (Bo_Sana_c, 10. oktobar 2021 18:50)

    # Link komentara

  53. Pozdrav iz Rijeke, 10. oktobar 2021 11:50
    Dečko dragi,ti Rijeku u životu nisi vidio.
    (Zagorec, 10. oktobar 2021 18:49)

    # Link komentara

  54. A sto hrvati ne izmisle neki svoj portal pa tamo botuju za svoj jezik?
    (sasa, 10. oktobar 2021 18:41)

    # Link komentara

  55. Pas se kaže "guzogriz".
    (Voćni jogurt, 10. oktobar 2021 18:38)

    # Link komentara

  56. Okolokućno vodopišalo - oluk.
    (Dušan, 10. oktobar 2021 15:17)

    Ne znam zašto minusi na ovaj komentar i ko ih daje, ali meni je moja mati još početkom 60-ih (u Sremskim Karlovcima) rekla za ovu njihovu (novo)kovanicu. Mislim da su je oni usvojili za vreme ustaške ndh!
    (glukozamin, 10. oktobar 2021 18:31)

    # Link komentara

  57. Kombinacijom srpskih reči stvaranje hrvatskog jezika i nije baš nešto što se zove inventivnost.
    (Mita Pankov, 10. oktobar 2021 16:47)

    Koje srpske reči?

    Bez? Ruka? Jesu to srpske reči?

    *Bez
    prasl. *bez (rus. bez) ← ie. *bheg'h- (lit. be, skr. bahiš: osim)

    *Rukav izvedevica od ruka:
    prasl. i starosl. rǫka (rus. ruká, polj. ręka), lit. ranka

    Rukav: (ruski: рукав, poljski: rękaw, češki: rukáv, slovački: rukáv, slovenački: rokav, hrvatski: rukav, makedonski: ракав, bugarski: ръкав)

    Bez: (ruski: без, poljski: bez, češki: bez, slovački; bez, slovenački: brez, hrvatski: bez, makednski: без, bugarski: без)
    (Doktor nauka za tebe, 10. oktobar 2021 18:25)

    # Link komentara

  58. појма немаш о језицима а поготову српском који је све само не сиромашан.
    (Trepetljika trepetala,

    Srpski je jezik bogat a narod medju najsiromasnijima u evropi.
    (Đoković, 10. oktobar 2021 18:23)

    # Link komentara

  59. Još malo činjenica:

    Sanskrit je po zvaničnoj istoriografiji i lingvističkoj nauci predački jezik svih indo-evropskih jezika, gde spadaju i slovenski jezici.

    U tom sanskritu nema ijekavice, sve je na ekavici, a jedan minorni broj reči je na ikavici.

    Odavde sledi da je ijekavica nastala znatno kasnije, te da je to mlađa lingvistička i dijalekatska forma, što znači da je mortala da nastane od predhodne znatno starije ekavice, to je još jedan dokaz da ijekavci u lingvističkom smislu vod poreklo od ekavaca, što je i logično

    Srbi ijekavci su nastali od Srba ekavaca, a onda su od pojedinih Srba ijekavaca nastali hrvatinci, bošnjakinci i montenegrinci.

    ili da ilustrujem:



    hrvatinci, zašto kažete meso, a ne mijeso? Otkuzd ekavica kod vas?

    Isto bih mogao da vas pitam za još bar 100 hiljada ekavičkih reči koje postoje kod vas u ijekavici.
    (Hammer, 10. oktobar 2021 18:22)

    # Link komentara

  60. Pa to je kad Bezmozgovići nemaju drugog posla! hrvat, to je dijagnoza!
    (glukozamin, 10. oktobar 2021 18:16)

    # Link komentara

  61. Zaključak:
    Svi ijekavci bili oni Srbi ili bivši Srbi iz Hr, BiH ili MNE su nastali od Srba EKAVACA, a najbolji dokaz za to je ijekavica u kojoj idalje dominiraju prađedovske srpske reči na EKAVICI!
    (Hammer, 10. oktobar 2021 15:41)

    Molim te reci mi da se šališ!

    I svim slavenskim jezicima se javlja jelavica, ijekavica, ikavica, ekavica pa čak u nekim jezicima i akavica. A sve one su nastale od refleksije staroslavenskog glasa jat (ĕtъ).
    (Professor emeritus, 10. oktobar 2021 18:14)

    # Link komentara

  62. A prezervativ bi mogao biti "prekoglavnik".
    (Kolubara i Brda, 10. oktobar 2021 13:53)

    Ne, već "udna tuljica", već su se pohvalili tom novom reči.
    (Trepetljika trepetala, 10. oktobar 2021 17:28)





    Pa i "UD" je srpska reč, mora sad nešto novo da smisle.
    (BB, 10. oktobar 2021 18:13)

    # Link komentara

  63. Samo paćenici bez indentiteta puni kompleksa, ne treba da im se smejemo uopšte, jadni su i bez toga... Zato i umišljaju i izmišljaju.
    (Nikola, 10. oktobar 2021 18:11)

    # Link komentara

  64. Što bi rek’o Cane na koncertu u Zagrebu: “Šta je bre hrvati?” (kroz nos)
    (Dorćolac, Srbin, Crnogorac, 10. oktobar 2021 17:59)

    # Link komentara

  65. Jedino gde Hrvati ispravno istrajavaju na slovenskim nazivima su meseci u godini. Stvarno je notorna glupost ovaj mesec zvati "oktobrom", odnosno sve od septembra do decembra pogrešno. Koristimo latinske nazive, a na latinskom su pogrešni!
    A da zlo bude gore i pokondireni Hrvati sve više umesto "siječanj, veljača..." koriste "prvi mjesec, drugi mjesec...". Kod nas gde je ionako pogrešno numerisano 4/12 to niko ne upotrebljava.

    Nije to ni zbog nekakve "standardizacije" ili "globalizacije". Dane u nedelji zovemo kao i Hrvati, njihovim slovenskim nazivima. I da li ikome predstavlja problem što dane ne nazivamo po skandinavskim bogovima? Ali zato mesece "moramo" po rimskim bogovima, carevima, a na kraju i pogrešnim brojevima! Ovaj mesec nije "oktobar", nego decembar, deseti mesec, a ne osmi. A najbolje da se zove listopad.
    (CATAPA, 10. oktobar 2021 17:48)

    # Link komentara

  66. U našem srpskom jeziku postoji dosta turcizama koje ni Turci više ne koriste. To su reči koje su Turci koristili do 19 ili 20 veka, a pošto se jezik menja, te reči su postale arhaične. Kada sam bio u Turskoj, pred Turcima sam koristio te turcizme, oni nisu imali pojma šta pričam, da sam im rekao-Pa ovi Turci ne znaju turski!
    (NaTurista, 10. oktobar 2021 17:43)

    # Link komentara

  67. Hrvatski etnos je stariji od srpskog.

    Shodno tim i poviesnim zbiljama puno je bogatiji od srpskog i kulturološki.
    (TF, 10. oktobar 2021 16:22)

    Naravno. Ali samo u placenim serijama na bbc-u. I u besmislenim izjavama o tisucletnjoj kulturi
    (mile, 10. oktobar 2021 17:42)

    # Link komentara

  68. Ovca je na hrvatskom : kratkonogi dugoruni travojed a cuvar ovaca je pozornik kratkonogog dugorunog travojeda.

    Pa sad ti pevaj: Čoban tera ovčice...
    (NM, 10. oktobar 2021 17:34)

    # Link komentara

  69. Ovo je stvarno besmislena reč, mislim nemam ništa protiv, čitaj - šta me briga, ali mera neodređenosti je prevelika, šta sve nema rukave, spisak je poduži, kao i njihov novi termin za vrapca - zrnojed, kao da samo vrapci zobu zrnevlje. Cilj im je uvek isti da se razlikuje od srpskog i onda ga kvare do iznemoglosti, ali ako, tako treba.
    (Trepetljika trepetala, 10. oktobar 2021 17:33)

    # Link komentara

  70. @Hrvatski etnos je stariji od srpskog.

    Shodno tim i poviesnim zbiljama puno je bogatiji od srpskog i kulturološki.
    (TF, 10. oktobar 2021 16:22)
    A maznuli od Vuka gramatiku i standardizaciju. Sto se povesnih okolnosti tice, one su utihnule 1102, etnos se povukao ka severu, Zagrebu i Karlovcu a jug i istok naselili Srbi, gorstaci koji su svojim grudima branili srednju Evropu.
    Cakavski i kajkavski su napredovali u purgertownu a stokavski doneli Srbi,pa preuzeli ostali.
    Kada je prosla oluja, odnosno kada su povesne zbilje bile pogodne, gorstake su prekrizavali, proterivali i zakopali, kulturu pokrali a sa njom prisvajali i umne ljude, jel svojih ,skoro, da nemaju
    (Blagodarim, 10. oktobar 2021 17:32)

    # Link komentara

  71. A prezervativ bi mogao biti "prekoglavnik".
    (Kolubara i Brda, 10. oktobar 2021 13:53)

    Ne, već "udna tuljica", već su se pohvalili tom novom reči.
    (Trepetljika trepetala, 10. oktobar 2021 17:28)

    # Link komentara

  72. Haha Srbi se sa turskim riječima nekome rugaju. Stvarno ste iskompleksirani.
    (drago, 10. oktobar 2021 17:20)

    # Link komentara

  73. Kod vas je otadžbina naziv za domovinu ali u zadnje vrijeme jako puno čujem da je i kod vas ustaljena riječ domovina.
    Toliko o tome!
    Ма стварно, а ви имате тапију на ту реч, ево ти издања збирке песама од Љубивоја Ршумовића из '74.: Домовина се брани лепотом, Установа спомен парк, Крагујевац, 1974, ћир. Нови Сад, Радивој ћирпанов, 1976, лат.
    Кад си се ти излегао не знам али знам да појма немаш о језицима а поготову српском који је све само не сиромашан.
    (Trepetljika trepetala, 10. oktobar 2021 17:20)

    # Link komentara

  74. TF da nije Vuka Karadzica ti bi sada pricao kao Dudek i Regica
    (dovla, 10. oktobar 2021 17:19)

    # Link komentara

  75. Kako broje hrvaćani?

    Pa broje ovako:

    jedan, dva, tri, četiri, pet, šest, sedam, osam, devet, deset...

    Zašto hrvaćani ne broje na ijekavici? Ovako:

    jedan, dva, tri, čijetiri, pijet, šijest, sijedam, osam, dijevet, dijeset...

    Zašto hrvaćani onda broje na EKAVICI, a ne na ijekavici?

    Pa zato što je ijekavica nastala od EKAVICE isto ko što su hrvatinci nastali od Srba!


    Fun Facts:
    U ijekavici je više reči na prađedovskoj srpskoj EKAVICI, negoli na ijekavici!
    (Hammer, 10. oktobar 2021 17:18)

    # Link komentara

  76. Vidim ti si procitaj tekst. Dva puta ponavljas bezrukovnik, a nisi ni primetio u tekstu da je bezrukavnik.
    (dragaN, 10. oktobar 2021 11:55)

    Ajde ne mlati praznu slamu. Covek moze da otkuca pogresno i vise puta u istom tekstu. To ne menja sustinu onoga sto je napisao.
    (Steva, 10. oktobar 2021 17:13)

    # Link komentara

  77. Džaba vam sinovci zamena jedne reči drugom, tj. pravljenje sinonima. To vam neće udaljiti jezik od maternjeg srpskog jezika. Samo drastična promena gramatike to može učiniti. Recimo promena broja padeža, izbacivanje rodova u nekim vrstama reči, ili dodvanja kao kod Mađara. Mađarska gramatika može da vam bude dobra početna tačka.
    (Jezikoslovac, 10. oktobar 2021 13:19)

    Zašto bi mijenjali gramatiku kad je prva (Bartol Kašić) napisana cca 200 godina prije nego srpska? Ista je razlika i u prvim rječnicima. :-)
    (A da nije malo drugacije, 10. oktobar 2021 17:04)

    # Link komentara

  78. Hrvatski etnos je stariji od srpskog.

    Shodno tim i poviesnim zbiljama puno je bogatiji od srpskog i kulturološki.

    (TF, 10. oktobar 2021 16:22)









    Dokazi, a ne mitomanbija i "časna" vatikansaka reč, pa prema tome gde su grobovi hrvatijanskih kraljeva, ajmo dokazi hahahahahahahahaha...

    Inače Srbi se pominju još kod rimskih istoričara Plinija i Ptolomeja, što je otprilike negde oko 2 hiljade godina i to je po zvaničnoj oficijalnoj istoriografiji
    (ban Kulin, 10. oktobar 2021 17:02)

    # Link komentara

  79. Protest zutih bezrukavnika. Za ovo bi trebao titl.
    (Goran, 10. oktobar 2021 17:01)

    # Link komentara

  80. Astal, čuprija, kapljasve prave srpske reči.
    (pero, 10. oktobar 2021 11:36)

    Астал је ушао из мађарског као исквареница позајмљенице сто(л), коју су примили од околних Словена.
    (Јабучило, 10. oktobar 2021 16:54)

    # Link komentara

  81. onda su kratke pantalonice beznogavnik, gaće kurospremnik, majca na bretele bezramenik, majca sa kratkim rukavima prekoramenik ili dolakatnik....itd. Lak ovaj hrvatski.....
    (srba, 10. oktobar 2021 16:52)

    # Link komentara

  82. Kad nekom kazes da je ispa iz škvare, da nije u skvari znaci da nije sav svoj

    Није у винклу. Ви жабарски, ми швапски.
    (Јабучило, 10. oktobar 2021 16:49)

    # Link komentara

  83. A prezervativ bi mogao biti "prekoglavnik".
    (Kolubara i Brda, 10. oktobar 2021 13:53)

    узњежник :)
    (Јабучило, 10. oktobar 2021 16:47)

    # Link komentara

  84. Kombinacijom srpskih reči stvaranje hrvatskog jezika i nije baš nešto što se zove inventivnost.
    (Mita Pankov, 10. oktobar 2021 16:47)

    # Link komentara

  85. U Sloveniji se kaze "brezrokavnik", nista neobicno. Jezik se menja.
    (Dava, 10. oktobar 2021 16:44)

    # Link komentara

  86. Hrvatski etnos je stariji od srpskog.

    Shodno tim i poviesnim zbiljama puno je bogatiji od srpskog i kulturološki.
    (TF, 10. oktobar 2021 16:22)

    # Link komentara

  87. A, gaće, jajodržač.
    (Pogled sa Rtnja, 10. oktobar 2021 16:21)

    # Link komentara

  88. 50% popust bez rukava, realno, pošteno! :D
    (466453, 10. oktobar 2021 16:16)

    # Link komentara

  89. Ma puca mi bezrukavnik.
    (Građanin, 10. oktobar 2021 14:12)

    Meni nešto drugo.
    (Draxx, 10. oktobar 2021 16:16)

    # Link komentara

  90. nemojmo samo mi da im se smejemo. ukljucite TV i poslusajte nove naglaske...
    (dovla, 10. oktobar 2021 16:14)

    # Link komentara

  91. A auto je cetvorotocno vozalo
    (Alex, 10. oktobar 2021 16:07)

    # Link komentara

  92. Hvala bogu da imamo svojih problema, pa ne bi trebalo da se bavimo tuđim problemima već da rešavamo svoje...
    (Mikkele, 10. oktobar 2021 16:03)

    # Link komentara

  93. Srbi u Bosni koriste nemačku reč "ja" umesto "da", pa nema veće bruke. Ustvari ima, masovno se govori "mašala" (hvala Alahu), a slave se slave.
    (Darko, 10. oktobar 2021 16:02)

    # Link komentara

  94. Kod vas je otadžbina naziv za domovinu ali u zadnje vrijeme jako puno čujem da je i kod vas ustaljena riječ domovina.
    Toliko o tome!
    (HR, 10. oktobar 2021 16:00)

    # Link komentara

  95. Ovca je na hrvatskom : kratkonogi dugoruni travojed a cuvar ovaca je pozornik kratkonogog dugorunog travojeda.
    (Tomislav, 10. oktobar 2021 15:51)

    # Link komentara

  96. Imam predlog da im se pljeskavica zove spljeskani mljevenik.
    (Dejan77, 10. oktobar 2021 15:49)

    # Link komentara

  97. Okolotrbušni pantolodržač (kaiš)
    (daki, 10. oktobar 2021 15:48)

    # Link komentara

  98. To se oduvijek zvalo bezrukavnik.
    Nikad prsluk, što je 100 X gluplja riječ, vjerojatno turcizam. Koristi se i riječ krožet.

    (Ivan, 10. oktobar 2021 14:15)









    Prsluk nije turcizam!
    prsa + luk = prsluk,
    kao u reči slavoluk, gde je
    slava + luk = slavoluk,
    slavoluk je između ostalog posebno ukrašeni svod u pravoslavnim srpskim crkvama i manastirima
    (Hammer, 10. oktobar 2021 15:47)

    # Link komentara

  99. Bezrukavnik ....i to ije hrvatska reč ....to su pozajmili od slovenaca ...u sloveniji je brezrokavnik .....
    (dragan petkovic, 10. oktobar 2021 15:44)

    # Link komentara

  100. koga briga za neke jezike sa balkana? samo engleski!
    (najjaci, 10. oktobar 2021 15:43)

    # Link komentara

  101. Samo činjenice:



    1. ijekavica je nastala iz EKAVICE



    2. u EKAVICI nemate ijekavske reči, ali zato



    3. u ijekavici imate više reči na EKAVICI negoli na ijekavici, evo nekoliko primera:

    nije mjeso, nego meso
    nije mijed, nego med
    nije mijetar, nego metar
    nije sijestra, nego sestra,
    nije zijemlja, nego zemlja
    nije žijena, nego žena
    nije dijesno, nego desno
    nije čijetiri, pijet, šijest, sijedam, dijevet, dijeset, nego četiri, pet, šest, sedam, devet, deset
    i tako dalje



    Zaključak:
    Svi ijekavci bili oni Srbi ili bivši Srbi iz Hr, BiH ili MNE su nastali od Srba EKAVACA, a najbolji dokaz za to je ijekavica u kojoj idalje dominiraju prađedovske srpske reči na EKAVICI!
    (Hammer, 10. oktobar 2021 15:41)

    # Link komentara

  102. Bezrukavnik!
    hahahahahahaha
    (Sasa, 10. oktobar 2021 14:18) U Hercegovini za neradnika, blejaca i badavadziju kazu brezkurac, pa ti vidi...
    (budibogsnama, 10. oktobar 2021 15:34)

    # Link komentara

  103. Bezmozgovnik - nova reč za susjedijanca...
    (Bajkoviti Imaginarijum, 10. oktobar 2021 11:16)

    ok je zajebancija na ovu temu čak se i nasmijem, ali vrijeđaona je karakteristika 'bezmozgovnika'...
    (trigger, 10. oktobar 2021 15:27)

    # Link komentara

  104. Pozz iz Istre - evo samo info: bezrukavnik nije nikakva novotvorina kod nas, ta riječ se koristi oduvijek, iako najčešće za pulover bez rukava... dokoljenke takodjer, ali ne za bermude već za čarape do koljena
    (Niko, 10. oktobar 2021 10:36)

    Ma otkuda ti to??? Ja nikad nisam cuo za bezrukavnik i ne namjeravam da koristim te glupave rijeci.
    (Pozdrav iz Rijeke, 10. oktobar 2021 11:50)

    Nisi ti iz Rijeke. Niko je u pravu. Oduvijek je ta riječ u upotrebi, nije novitet.
    (leptirica, 10. oktobar 2021 15:18)

    # Link komentara

  105. Okolokućno vodopišalo - oluk.
    (Dušan, 10. oktobar 2021 15:17)

    # Link komentara

  106. - Nemanja, kaj fakat vi u Srbiji velite "jok" umjesto "Ne"?
    - Ma jok bre, ko te to lag'o, kaže se "Ne".
    (Triput, 10. oktobar 2021 15:17)

    # Link komentara

  107. Dok mi dodajemo engleske turskim rečima koje su nam nametnute pa više ne znamo ni kojim jezikom govorimo, Hrvati pametno uzimaju srpske reči i obogaćuju svoj srpski jezik.
    (Dušan, 10. oktobar 2021 15:14)

    # Link komentara

  108. Džaba vam sinovci zamena jedne reči drugom, tj. pravljenje sinonima. To vam neće udaljiti jezik od maternjeg srpskog jezika. Samo drastična promena gramatike to može učiniti. Recimo promena broja padeža, izbacivanje rodova u nekim vrstama reči, ili dodvanja kao kod Mađara. Mađarska gramatika može da vam bude dobra početna tačka.
    (Jezikoslovac, 10. oktobar 2021 13:19)

    Ti valjda shvaćaš da to nije srpska gramatika nego slavenska? Gotovo svi slavenski jezici prate slavenski gramatiku, rodove, padeze (osim bugarskog i makedonskog)? Molim te reci mi da to znaš! #šok #nevjerica
    (Professor emeritus, 10. oktobar 2021 15:10)

    # Link komentara

  109. Ma sta mislili o Hrvatima oni su nasa braca i pricamo istim jezikom, imamo skoro pa ista prezimena itd. Zanimljivo da su iste godine Srbi i Hrvati prihvatili Hriscanstvo. To je samo dokaz o bukvalno jednom narodu. Zalim zbog ratova i zrtava na svim stranama. Pozdrav za ovog iz Dalmacije, stvarno su sa jezikom iznad svih, taj sleng i ostalo daleko najbolje objasnjava sustinu stvari. Sluzio JRM u Splitu i to su jedni od najlepsih dana moga zivota. Sto bi se reklo imaju petlju za bas sve, hrabri i ponosni dalmatinci.
    (JRM 1988 Solit, 10. oktobar 2021 14:47)

    # Link komentara

  110. Imam osećaj da je nama Srbima krivo šta Slovenci i Hrvati vise cene i njeguju svoj jezik, mi dalje od podsmeha nismo stigli zato nam rečnik vrvi od stranih reči. Dok mi fokus usmeravamo prema Hrvatima s podsmehom to isto rade svi drugi narodi a tek šta rade Mađari? Kako oni kasape svoj rečnik izrazima za kompjutor, softver i druge tehničke izraze to je neverovatno.
    (Subotica, 10. oktobar 2021 14:38)

    # Link komentara

  111. Golman je odbranio šut, ali je bio ofsajd.

    Vratar je obranio udarac, ali je bilo zaleđe.

    ......

    Pa sad, imamo prvi primjer sirovog južnoslavenskog jezika sa tuđicama, i drugi, profinjeniji, pa vi vidite... :)

    Pozdrav normalnima..!
    (Ružmarinka, 10. oktobar 2021 14:35)

    # Link komentara

  112. A kako zovu vetrovku bez kapuljace? Bezglavnik?

    Ne druže. Poglavnik
    (Munze, 10. oktobar 2021 14:29)

    # Link komentara

  113. Ipak mi je najoriginalniji PASULJ SA KOLENICOM tj. ZGLOBOGRAH
    (BAKI, 10. oktobar 2021 14:26)

    # Link komentara

  114. Srbi se kao rugaju Hrvatima a svako malo preuzmu neku hrvatsku riječ i srpski se sve više kroatizira. Preuzimaju se i konstrukcije rečenice i riječi, a neki preuzimaju čak i korijenski pravopis. Toliko o kompleksima.

    Srpski prije bilo “go” a već neko vrije je kao i u hrvatskom “gol”, mada je to tuđica koju su Srbi koristili na svoj način a Hrvati na svoj, pa su Srbi preuzeli hrvatski način. Ali Hrvati imaju i hrvatski izraz za “gol” i vrlo često ga koriste a to je “zgoditak”.

    srpski “go” (kasnije preuzeli od Hrvata “gol”), stativa, prečka, ram, golman, penal, ofsajd, sudija, šansa,
    hrvatski “gol” ali češće “zgoditak”, vratnica, greda, okvir, vratar, jedanaesterac ili kazneni udarac, zaleđe, sudac, prilika itd.
    (hrvatski i “srpski”, 10. oktobar 2021 14:23)

    # Link komentara

  115. Podrzavam svaku nov rec koji Hrvati uvedu. Uzmite malo pa citajte Djuru Danicica, pa cete videti da vise lici na danasnji hrvatski nego srpski. Covek jeste radio na unapredjenju oba jezika ali ipak je bio Vukov saradnik.
    (Juhuu, 10. oktobar 2021 14:21)

    # Link komentara

  116. Браћа руси кажу за прслук жилет. Хоћете ли се и њима подсмевати?

    Словенци кажу брезрокавник. Мени ту ништа није чудно.

    Више ми је невероватније то да мој народ несвесно користи толико турцизама без да то искорењава.
    (Искрено, 10. oktobar 2021 12:15)

    # Link komentara

    Bezrukavnik!
    hahahahahahaha
    (Sasa, 10. oktobar 2021 14:18)

    # Link komentara

  117. To se oduvijek zvalo bezrukavnik.
    Nikad prsluk, što je 100 X gluplja riječ, vjerojatno turcizam. Koristi se i riječ krožet.
    (Ivan, 10. oktobar 2021 14:15)

    # Link komentara

  118. Ma puca mi bezrukavnik.
    (Građanin, 10. oktobar 2021 14:12)

    # Link komentara

  119. Evo jedna zanimljivost, u srednjevekovnim srpskim spisima se nailazi na reč "obitelj" koja se u hrvatskoj koristi kao termin za porodicu, međutim...
    Međutim u srpskom jeziku reč "obitelj" se koristila za ljude iz vašeg neposrednog okruženja koji tom prilikom ne mora nužno da vam budu članovi porodice, to jest pod tim terminom su se podrazumevli i komšije i prijatelji, ili na primer vojnici iz vašeg garnizona i slično. U Srbiji se na primer idalje koristi odgovarajući glagol "obitavati", ali se imenice "obitelj" više uopšte ne koristi, nego se namesto toga kaže okruženje. Kod naših Srba u srednjem veku i kasnije se koristio termin "tisućnik" i to za vojskovođu koji je zapovedao jedinicama u rangu današnjeg puka, ko što je četovođa nadređeni za jedinicu od 100 vojnika ili centurion za takođe 100 vojnika u nekadašnjim rimskim legijama.
    (Hammer, 10. oktobar 2021 14:05)

    # Link komentara

  120. Sećam se ratne propagande kad su nas ubeđivali da Hrvati kaiš zovu okolo pojasni pantalodržač i još mnogo izmišljenih reći. Meni je samo standard života važan a tu smo baš dosta ispod Hrvata i Slovenaca.
    (Aca, 10. oktobar 2021 10:29) # Link komentara

    @
    Dobar komentar. Mnogo je propagande i laži a cilj je da se nekog omalovaži bez osnove ili iz ljubomore. Hrvati oduvijek za “kaiš” kazu “remen” ali propagandu ne zanima istina nego ima druge planove.
    (pastir čobanin, 10. oktobar 2021 14:04)

    # Link komentara

  121. Hrvatska riječ za kaiš je oduvijek bila opasač. Ne znam zašto ismišljate nekakve okolopojasne šta ti ja znam šta?
    (Krepos, 10. oktobar 2021 13:59)

    # Link komentara

  122. A prezervativ bi mogao biti "prekoglavnik".
    (Kolubara i Brda, 10. oktobar 2021 13:53)

    # Link komentara

  123. Ovo zabavlja i većinu nas Hrvata i slatko se smijemo i izmišljamo riječi koji nikada neće ući u upotrebu u javnom govoru. Ima toga i u drugim jezicima gdje jezikoslovci nastoje vlastiti jezik očistiti od stranih riječi. Tu prednjače Francuzi. Ipak neke riječi su ušle u javnu upotrebu i u rječnik hrvatskog jezika. Npr. tipkovnica, tastatura.
    (Zagrebčan, 10. oktobar 2021 13:53)

    # Link komentara

  124. Džaba vam sinovci zamena jedne reči drugom, tj. pravljenje sinonima. To vam neće udaljiti jezik od maternjeg srpskog jezika. Samo drastična promena gramatike to može učiniti. Recimo promena broja padeža, izbacivanje rodova u nekim vrstama reči, ili dodvanja kao kod Mađara. Mađarska gramatika može da vam bude dobra početna tačka.
    (Jezikoslovac, 10. oktobar 2021 13:19)

    # Link komentara

  125. To je nadkošuljni bezrukavni podkaputnik.
    (Kneževo-Skender Vakuf, 10. oktobar 2021 13:10)

    # Link komentara

  126. Kod nas u Dalmaciji prsluk je đilet. Potkosulja je maica na špaline, gace su mudante a hlace su gace, carape su bicve... Sve ove nove rici kojim se vi bavite danima mi ne koristimo jer jednostavno nece proc u narodu. No ima mnogo rici koje su se ustalile u svakodnevnom govoru. Kako god okrenes neka se fond rici u nasem jeziku povecava. Nadalje glupo je da se rugate s nasim jezikom kad znate da mi govorimo tri dijalekta, narjecja sta nas jezik cini puno bogatijim od vaseg. Pa nas dalmatinski dijalekt je nesto najlipse na Balkanu. Kad nekom kazes da je ispa iz škvare, da nije u skvari znaci da nije sav svoj, da nije normalan. A škvara je stolarski, zidarski kutomjer. Mislim vi se rugate a koristite more rurskih rici u knjizevnom i svom svakodnevnom jeziku. Ili kad kazete super gol od Ðzeka a ne od Ðzeke. Ili kad masakrirate strana imena i gradova. Sad zamislite kako je nama to smisno. Rugala se sova sjenici...
    (Che, 10. oktobar 2021 13:09)

    # Link komentara

  127. logične nazive imaju, ukorenjene u slovenskim jezicima, tako da bi se kod nas trebalo zapitati, da li smo mi smešni jer rađe prihvatamo strane reči od sopstvenih
    (vS, 10. oktobar 2021 13:07)

    # Link komentara

  128. @stefan Hrvati govore srpskim jezikom, po Vukovom pravopisu i pravilniku. Ivan Mazuranic je u Becu trazio dozvolu od Vuka Karadzica i dobio je. Toliko o Hrvatima i njihovom jeziku. U srpskom jeziku, kao i svakom jeziku ima i grckih, latinskih, germanskih, madjarskih izraza i to je normalno. A oni, hoce da menjaju srpski, da bi sakrili svoje srpsko poreklo, kao i u Crnoj Gori, Bosni itd. Vecina danasnje Hrvatske nikad nije bila Hrvatska do Broza. Naravmo, zbog ugarske okupacije od skoro 1000 godina, avarski i hunski gen dominira u zagrebackoj okolini. Oni su opet izvorno turskog porekla. Pa pogledajte Stipu Mesica. Takav oblik ne mozete videti u Srbiji. Realno.
    (Istina boli, 10. oktobar 2021 12:53)

    # Link komentara

  129. Hrvatski jezik je bogat, od Boga izabran i blagoslovljen. Naš hrvatski jezik poštivamo, što je rijetkost u sadašnjoj europi.
    (Dmitar Zvonimir, 10. oktobar 2021 12:53)

    # Link komentara

  130. Xaxaxaxaaaaa
    (222, 10. oktobar 2021 12:49)

    # Link komentara

  131. Ma neka ga zovu kako god žele. Što nas to treba da zanima. Bolje da gledamo sebe. Ništa nismo bolji od njih.
    (Stef, 10. oktobar 2021 12:48)

    # Link komentara

  132. Pa šta? Direktan prevod Engleske riječi "sleeveless".
    (Ok, 10. oktobar 2021 12:45)

    # Link komentara

  133. Neke su hrvatske kovanice bolje, neke lošije. Srbi odavno koriste hrvatske riječi kao što su kìšobran, sladoled, nosorog, rukomet... U zadnje vrijeme na srpskim portalima čitam riječi kao što su okruženje, učinkovitost, sastavnica ... Hrvati su počeli koristiti srpsku riječ bukvalno, uzrečice bolje vas našao, promašio ceo fudbal ... Sve je to lijepo i pzitivno.
    (Tugomir, 10. oktobar 2021 12:45)

    # Link komentara

  134. Kao Hrvat, nikad nisam cuo za "bezrukavnik" i slicne glupave nazive. Ovakvo slaganje vise rijeci u jednu i nije u duhu hrvatskog jezika..zvuci pretenciozno i "njemacki".
    (Phil, 10. oktobar 2021 12:44)

    # Link komentara

  135. Prilično je licemerno rugati se Hrvatima koliko god da svojim glupim nacionalzmom zaslužuju. Spomenuh "licemerje". Sada je u Srbiji jako popularan hrvatski oblik "licemjerstvo" koji su uneli bosanski Srbi, a u Srbiji je ta izvorno hrvatska varijanta samo "ekavizirana" u "licemerstvo".
    Neće prsluk nikada u srpskom postati "bezrukavnik" kao što pantalone nisu postale hlače. Ali to ne znači da srpski neće biti zagađen hrvatštinom u onim "sivim" zonama jezika. To se uostalom jako dobro vidi i na ovom sajtu, u prevodima sa hrvatskih. Ijekavski se prevodi u ekavski, hlače će biti prevedene u pantalone, ali konstrukcije rečenica, obilato korišćenje infinitiva i reči istog korena (licemerje - "licemerstvo") skoro po pravilu prolaze bez prevođenja ili se izmišljaju neke nove varijante ekavskog koje nikada pre nisu postojale.
    (Cinique, 10. oktobar 2021 12:43)

    # Link komentara

  136. "Kao sto im je kaiš, okolotrbušni pantalodržac."
    (Nebojša Berak
    Pantalodrzac, a drži hlace?
    (J., 10. oktobar 2021 12:42)

    # Link komentara

  137. Ma otkuda ti to??? Ja nikad nisam cuo za bezrukavnik i ne namjeravam da koristim te glupave rijeci.
    (Pozdrav iz Rijeke, 10. oktobar 2021 11:50)

    Pa kod mene u SZ dijelu Hrvatske bezrukavnik se koristi od kad ja pamtim a imam pedeset i kusur godina, prsluk također ali se on odnosi samo na onaj iz odijela (ispod sakoa) dok se najviše koristi riječ "lajbec" koji objedinjuje oba dva prethodna naziva.
    (mbranko, 10. oktobar 2021 12:40)

    # Link komentara

  138. Vi svi koji im se smejete znajte da je prsluk čista turska reč. Isto kao i haljina.
    (Che, 10. oktobar 2021 12:40)

    # Link komentara

  139. Mislim da je okolokućno vodobrčkalo originalnije... Čak i četvoronožno zelenočehano štapikalo... ???
    (Veljko, 10. oktobar 2021 12:39)

    # Link komentara

  140. @Bole

    nije " bezrukovnik" nego " bezrukavnik" bez rukava - to je bar jasno.

    Nije da odobravam ovo ali u nasem jeziku ima dodta Turcizama pa je tako i prsluk Turcizam. Bez rukava je logican opis .
    Izgleda da su Hrvat resili da izbace sve Turcizme iz jezika.
    (Dokholiday, 10. oktobar 2021 12:38)

    # Link komentara

  141. Hrvati i Srbi prije 100 god nisu pričali ovako kako danas pričaju, jezik je živ i mijenja se.
    (susjed, 10. oktobar 2021 12:35)

    # Link komentara

  142. Poceli u Hrvatskoj da koriste nas slovenacki jezik.

    U Sloveniji je naziv za to: brezrokavnik.

    Smesno...
    (Slovenc Gorenc, 10. oktobar 2021 12:33)

    # Link komentara

  143. @Vozdovac jrk

    Kratke hlače
    (Krepos, 10. oktobar 2021 12:27)

    # Link komentara

  144. @gargleblaster

    Kako god da "traperice" zvuce u principu je to potpuno pogresna rec. Traperi ni u snu nisu nosili pamucne pantalone. S obzirom da su imali krzno i kozu u izobilju pogadjaj od cega im je bila odeca. Farmeri s druge strane jesu i jos uvek ih nose.
    (mahat, 10. oktobar 2021 12:24)

    # Link komentara

  145. hr - potres
    Srbija - zemljotres
    (kak?, 10. oktobar 2021 12:22)

    # Link komentara

  146. @Expert

    I u srpskom takodje postoje dokolenice, odaaavno...
    (Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945., 10. oktobar 2021 12:21)

    # Link komentara

  147. Браћа руси кажу за прслук жилет. Хоћете ли се и њима подсмевати?

    Словенци кажу брезрокавник. Мени ту ништа није чудно.

    Више ми је невероватније то да мој народ несвесно користи толико турцизама без да то искорењава.
    (Искрено, 10. oktobar 2021 12:15)

    # Link komentara

  148. U njihovom zvanicnom recniku iz 1941 jer su oni nastavljaci lika i dela tadasnjeg politickog uredjenja, prsluk se ne zove prsluk ni bezrukavnik, nego NATKOŠULJNI POTKAPUTNIK.
    Kao sto im je kaiš, okolotrbušni pantalodržac.
    (Nebojša Berak, 10. oktobar 2021 12:10)

    # Link komentara

  149. A kako zovu vetrovku bez kapuljace? Bezglavnik?
    (Bob, 10. oktobar 2021 12:00)

    # Link komentara

  150. A bermude?
    (Kako ko? Dragan brate iz Novog Sada.., 10. oktobar 2021 11:57)

    # Link komentara

  151. Mogu oni izmišljati što hoću, uglavnom su im reči bazirane na Srpskom jeziku
    (Sudzuk alva i baklava, 10. oktobar 2021 10:46)

    Imaš pravo
    Bezrukavnik = bez + rukav

    *Bez
    praslavenski *bez (rus. bez) ← ie. *bheg'h- (lit. be, skr. bahiš: osim)

    *Rukav izvedevica od ruka:
    praslavenski i staroslavenski rǫka (rus. ruká, polj. ręka), lit. ranka

    Čisti srpski ...
    (Slavistika, 10. oktobar 2021 11:57)

    # Link komentara

  152. Pa bezrukavnik je mnogo bolja, i opisna reč od prsluk. prsluk-Šta luk oko prsi?

    Volimo da se smejemo drugima, a sebe ne vidimo.
    (AfricA, 10. oktobar 2021 09:42)

    Da niste procitali tekst, pitali bi ste se isto kao i ostali - sta li im to znaci ? Parce odece ? Osoba bez ruku ? Novi cin u hrvatskoj vojsci ? Automat (masina kojom se ne upravlja rucno) ? Itd ... "bezrukovnik" nije nista jasnija rec od reci "prsluk". Osim toga, ni jedan pravopis na svetu ne insistira da rec treba da bude opisna. Vazno je da znas sta ta rec znaci, koje god da joj je poreklo. Ono sto je ovde sporno je sto se reci preko noci ubacuju u jezik. Svi znaju sta prsluk znaci, bez obzira da li je to dovoljno opisna rec, jer su je naucili kao mali i koristili kroz ceo zivot, dok za rec "bezrukovnik" nikad niko nije cuo.
    (Bole, 10. oktobar 2021 10:46)

    Vidim ti si procitaj tekst. Dva puta ponavljas bezrukovnik, a nisi ni primetio u tekstu da je bezrukavnik.
    (dragaN, 10. oktobar 2021 11:55)

    # Link komentara

  153. Evo ja mogu da im prodajem dokolenka ako im sledeće leto zatrebaju bermude a ne znaju gde da kupe!
    (Miloš, 10. oktobar 2021 09:35)
    Dokoljenke već postoje u hrvatskoj jeziku. To su čarape do koljena. Zakasnio si.
    (Expert, 10. oktobar 2021 10:31)

    Ево и ја користим реч ‘доколенко’ одувек… само што ГА носим испод панталона/хлача или шорца/безноговника или доњег веша/исподхлачног одјевила…
    (Међуножно гурало, ал’ није бицикл…, 10. oktobar 2021 11:55)

    # Link komentara

  154. Nisam čitao ovaj članak. Majica može biti kratkorukavnik.
    (Pavle, 10. oktobar 2021 11:54)

    # Link komentara

  155. Pozz iz Istre - evo samo info: bezrukavnik nije nikakva novotvorina kod nas, ta riječ se koristi oduvijek, iako najčešće za pulover bez rukava... dokoljenke takodjer, ali ne za bermude već za čarape do koljena
    (Niko, 10. oktobar 2021 10:36)

    Ma otkuda ti to??? Ja nikad nisam cuo za bezrukavnik i ne namjeravam da koristim te glupave rijeci.
    (Pozdrav iz Rijeke, 10. oktobar 2021 11:50)

    # Link komentara

  156. U Hrvatskoj nitko ne govori prsluk. Svaka regija ima neki svoj izdraz: lajkbek, đilet, điletin ... Baš je nedostajala književa zajednička riječ.

    Bezrukvnik je odlična kovanica, sličnu su skovali i Slovenci.

    Kao što je prsluk (prsa + turcizam luk za imenice).
    (Profesor, 10. oktobar 2021 11:48)

    # Link komentara

  157. Puca mi bezrukavnik!
    (Helena, 10. oktobar 2021 11:45)

    # Link komentara

  158. Evo im par predloga i ako ih usvoje, hoću autorsko pravo:
    Jastuk neka se zove pernik.
    Jorgan neka se zove perdeka.
    Čarape neka se zovu nazuvala.

    Inače, koliko smo “različiti” govori to da npr. u Pirotu ljudi govore nalik hrvatskom: Idem doma. Još ponekad se iznenadim kad kažu nešto vrlo slicno hrvatskom.

    Bugari inače isto kažu mrkva, vlak…

    Neko ko samo malo uključi mozak može vrlo lako da zaključi da nas i Hrvate samo vera deli (a tu ie i DNK analiza koja j to već potvrdila), a Bugari su imali nesreću da su se Tatari u velikom broju pomešali sa srpskim/hrvatskim stanovništvom (nazovite nas kako hoćete) - sto je najčudnije dobar deo njih je ponosan na to, iznenađujuće, iskreno. Kače slike tih svojih vladara do 19. veka koji su bili raznorazni “hanovi” dok je slovenski živalj tada bio narod drugog reda. Ipak je većina bilo Slovena pa je i jezik prevladao iznanadjujuce sličan srpskom/hrvatskom.
    (Dobrica Dobrić, 10. oktobar 2021 11:42)

    # Link komentara

  159. Ta stvar se u Hrvatskoj oduvijek naziva LAJBEC i prestanite vise sa lazima.
    (Mehmed Pasa otac moderne nacije, 10. oktobar 2021 11:39)

    # Link komentara

  160. Hrvati izbacili jos jedan turcizam, a nasi se tome smiju. Genijalno, ili ne.
    (Bojan, 10. oktobar 2021 10:17)

    Prsluk nije turcizam, to nam je od Mađara.
    (GoranH, 10. oktobar 2021 11:39)

    # Link komentara

  161. Astal, čuprija, kapljasve prave srpske reči.
    (pero, 10. oktobar 2021 11:36)

    # Link komentara

  162. Pozajmili su rec iz slovenackog jezika. Prsluk=brezrukavnik na slovenackom.
    (IdiAminDada, 10. oktobar 2021 11:35)

    # Link komentara

  163. Još samo da dodam da za prsluk postoji stari purgerski izraz "lajbek" tako da ovo novo bezvezno nema šanse da zaživi u narodu.
    (Rade, ZG, 10. oktobar 2021 11:22)

    # Link komentara

  164. Visoko sedeći konjo dupegledeći - kočijaš.
    (Pilipenda, 10. oktobar 2021 11:22)

    # Link komentara

  165. brezrokavnik je na slovenackom prsluk!
    roka je ruka , brez je bez, rokav je rukav
    (majka, 10. oktobar 2021 11:19)

    # Link komentara

  166. Ha, ha, ha, interesantno da se u Srbiji prije čuje za navodno nove riječi nego u Hrvatskoj. To što je neki bezveznjak napisao mljevenici ne znači da će to narod prihvatiti. To je stvarno bez veze sklepana riječ i siguran sam da će ćevap ostati ćevap, jer je recimo i pljeskavica mljevenik. Ali ima riječi koje su prihvaćene u narodu, recimo tipkovnica umjesto tastatura.
    (Rade, ZG, 10. oktobar 2021 11:18)

    # Link komentara

  167. Bezmozgovnik - nova reč za susjedijanca...
    (Bajkoviti Imaginarijum, 10. oktobar 2021 11:16)

    # Link komentara

  168. Evo ovako.
    Srpski se kaže grudi (npr. pil. grudi, ženske grudi) a hrvatski se kaže prsa (npr. pileća prsa, ženska prsa).
    Za žensko odjevni predmet za grudi srpska riječ je grudnjak (brushalter), a hrvatska prsluk.
    Za odjevni predmet za torzo “srpska” :) riječ je “prsluk” :) ustvari srpska riječ je jelek a hrvatska prsluk ili bezrukavnik. Zašto Srbijanci toliko brinu o hrvatskom jeziku?
    (Ukrajinac, 10. oktobar 2021 11:14)

    # Link komentara

  169. meni nije čudno, čudan mi je naš rečnik pun turcizama i germanskih reči takođe. Mi nemamo pravo da se rugamo...
    (Aleksa1978, 10. oktobar 2021 11:13)

    # Link komentara

  170. Okolokružno vuneno travopasilo - ovca
    (Nikola, 10. oktobar 2021 11:11)

    # Link komentara

  171. Zna li neko kojim jezikom govori u kući treća generacija u Americi?
    (Mita Trta, 10. oktobar 2021 11:08)

    # Link komentara

  172. Ako je sudija sudac,šta je onda kurir?
    (Begač, 10. oktobar 2021 11:06)

    # Link komentara

  173. Okolobrdsko travobrstalo-ovca ili koza mozda krava?
    (Ajdemi, 10. oktobar 2021 11:00)

    # Link komentara

  174. Pantalone su hlace, sto je meni iskreno bolje oduvek nego pantalone. Za ove nove izmisljotine nemam reci
    (NZ, 10. oktobar 2021 09:49)

    Или гаће. Али се та реч преметнула у доње рубље, које је било доње гаће, односно гаћице.
    (Јабучило, 10. oktobar 2021 10:58)

    # Link komentara

  175. Pozz iz Istre - evo samo info: bezrukavnik nije nikakva novotvorina kod nas, ta riječ se koristi oduvijek, iako najčešće za pulover bez rukava... dokoljenke takodjer, ali ne za bermude već za čarape do koljena
    (Niko, 10. oktobar 2021 10:36)

    Код нас доколенице. Има и доколенко. Али је, хм, нешто друго.
    (Јабучило, 10. oktobar 2021 10:56)

    # Link komentara

  176. Bicikl - medjunozno guralo
    (Marko, 10. oktobar 2021 10:50)

    # Link komentara

  177. Mogu oni izmišljati što hoću, uglavnom su im reči bazirane na Srpskom jeziku
    (Sudzuk alva i baklava, 10. oktobar 2021 10:46)

    # Link komentara

  178. Pa bezrukavnik je mnogo bolja, i opisna reč od prsluk. prsluk-Šta luk oko prsi?

    Volimo da se smejemo drugima, a sebe ne vidimo.
    (AfricA, 10. oktobar 2021 09:42)

    Da niste procitali tekst, pitali bi ste se isto kao i ostali - sta li im to znaci ? Parce odece ? Osoba bez ruku ? Novi cin u hrvatskoj vojsci ? Automat (masina kojom se ne upravlja rucno) ? Itd ... "bezrukovnik" nije nista jasnija rec od reci "prsluk". Osim toga, ni jedan pravopis na svetu ne insistira da rec treba da bude opisna. Vazno je da znas sta ta rec znaci, koje god da joj je poreklo. Ono sto je ovde sporno je sto se reci preko noci ubacuju u jezik. Svi znaju sta prsluk znaci, bez obzira da li je to dovoljno opisna rec, jer su je naucili kao mali i koristili kroz ceo zivot, dok za rec "bezrukovnik" nikad niko nije cuo.
    (Bole, 10. oktobar 2021 10:46)

    # Link komentara

  179. Pa dobro ljudi jeste li vi već zaboravili o onome sa "okolokućnim blatobrčkalom", ili ti srpski svinja, ili "prekotrbušni hlačodržač", ili po našem kajš? Pa ja to pamtim još iz devedestih.
    (Sale, 10. oktobar 2021 10:45)

    # Link komentara

  180. Bezrukavno napuhano pokrivalo tijela.
    (Nano komarac, 10. oktobar 2021 10:44)

    # Link komentara

  181. Pa bezrukavnik je mnogo bolja, i opisna reč od prsluk. prsluk-Šta luk oko prsi?

    Kad neko odjavi sa glavom, mi u kraju ga zovemo prsluk..
    (staravolina, 10. oktobar 2021 10:44)

    # Link komentara

  182. kako hrvati zovu šorc? beznogavnik
    (Vozdovac Jrk, 10. oktobar 2021 10:44)

    # Link komentara

  183. Bezrukavnik je slovenska rječ. Inače uvek tvrdim da je tkz. hrvatski jezik mješavina slovenskog i srbskog jezika. Kruh, tisoč... Ima tu malo more rječi koje su slovenske ili staro slovenske, ko mjeseci. A onda tu dođe plajada rječi koje su smislili od 90tih kao oko kućno lajalo, dalekozor, zrakomlat...
    (Slovenac, 10. oktobar 2021 10:43)

    # Link komentara

  184. Svako ko zna slovenacki jasno mu je ko beli dan da oni samo kopiraju slovenacki jezik. Dakle u pokusaju da ga odvoje od srpakog oni pretvaraju ga u slovenacki. Ovo je genocid nad jezikom.
    (sasa, 10. oktobar 2021 10:40)

    # Link komentara

  185. Džabe "kreče", prvo da promene nazive za 'bez' i 'rukav', pa onda skombinuju sta je moguće.
    Logično i tragikomično.
    (Momčo, 10. oktobar 2021 10:38)

    # Link komentara

  186. Pozz iz Istre - evo samo info: bezrukavnik nije nikakva novotvorina kod nas, ta riječ se koristi oduvijek, iako najčešće za pulover bez rukava... dokoljenke takodjer, ali ne za bermude već za čarape do koljena
    (Niko, 10. oktobar 2021 10:36)

    # Link komentara

  187. Srpski jezik je uglavnom turski i austrougarski, najmanje izvorni srpski...Nemamo se sta cuditi hrvatskom koji je uglavnom izvorno hrvatski...
    (Stefan, 10. oktobar 2021 10:36)

    # Link komentara

  188. Brezrukavnik je slovenacka rec. Opet otimaju tudje. Beze od srba, a zele da budu ko slovenci
    (sportdetective, 10. oktobar 2021 10:36)

    # Link komentara

  189. Ma koliko to nama bilo smešno i izveštačeno, Hrvati obogaćuju svoj jezik novim imenicama, a mi ubacujemo tuđice bez kriterijuma i potrebe.
    (MV, 10. oktobar 2021 10:35)

    # Link komentara

  190. Evo srba da uce druge ko Su I sta su. a sto SE bezrukavnika svidja, bravo, prihvatam.
    (trte, 10. oktobar 2021 10:35)

    # Link komentara

  191. Sleeveless - Google prevodi doslovno. Nekom se nije dalo malo potruditi.
    (Mark, 10. oktobar 2021 10:34)

    # Link komentara

  192. Ljudi prave svoj jezik, sa smislenim rečima!
    A mi se smejemo dok nam jezik izjedaju anglicizmi, turcizmi i ostale besmislice!

    Jezik je "živ" i kroz vekove su normalne promene!
    (Under KV, 10. oktobar 2021 10:33)

    # Link komentara

  193. Evo ja mogu da im prodajem dokolenka ako im sledeće leto zatrebaju bermude a ne znaju gde da kupe!
    (Miloš, 10. oktobar 2021 09:35)
    Dokoljenke već postoje u hrvatskoj jeziku. To su čarape do koljena. Zakasnio si.
    (Expert, 10. oktobar 2021 10:31)

    # Link komentara

  194. Ha ha ha… da li ste culi za marketing?
    Zamislite samo koliko se više priča o ovom prsluku nego o drugim. Baš me interesuje kako se to odrazilo na prodaju…
    (Jure Kaštelan, 10. oktobar 2021 10:31)

    # Link komentara

  195. Dzaba nama i srpski i hrvatski jezik kada nas zajedno nema ni 10 miliona. Za 100 godina cemo birati da li cemo pricati kineski ili arapski.
    (nece nas biti samo ce jezici palacati, 10. oktobar 2021 10:29)

    # Link komentara

  196. Hrvati su najbolji čuvari srpskog jezika..
    (pjotr, 10. oktobar 2021 10:29)

    # Link komentara

  197. Sećam se ratne propagande kad su nas ubeđivali da Hrvati kaiš zovu okolo pojasni pantalodržač i još mnogo izmišljenih reći. Meni je samo standard života važan a tu smo baš dosta ispod Hrvata i Slovenaca.
    (Aca, 10. oktobar 2021 10:29)

    # Link komentara

  198. Šta se nervirate što druga suverena država formira svoj jezik.
    (Mirisla, 10. oktobar 2021 10:28)

    # Link komentara

  199. Njihov jezik njihova stvar. Samo kako im se zove jastuk (turcizam)? Kušin je opet romanizam.
    (TritonBg, 10. oktobar 2021 10:27)

    # Link komentara

  200. A nekad se zbijale šale tipa: okolovratnik dopupkaš ( kravata), koju su uzgred budi rečeno izmislili. Ali kuda ide novorijek, više ništa nije čudno. Vrabac- zrnojed, helikopter- zrakomlat... ne zna se da li je vic ili ne.
    (Konfučije, 10. oktobar 2021 10:26)

    # Link komentara

  201. Gornjak!
    (drStruka, 10. oktobar 2021 10:26)

    # Link komentara

  202. Tako se može od bilo čega napraviti reč. Bezrukavnik, pa to je i Hrvatima ružno, evo neka kažu.
    (Draxx, 10. oktobar 2021 10:24)

    # Link komentara

  203. da li je onda prsluk bend, bezrukavnik bend ili imaju i drugu reč za bend?
    (Bolontiku, 10. oktobar 2021 10:22)

    # Link komentara

  204. Ukrali reč od Slovenaca.
    (Slovenac, 10. oktobar 2021 10:19)

    # Link komentara

  205. Pa bezrukavnik je mnogo bolja, i opisna reč od prsluk. prsluk-Šta luk oko prsi?

    Volimo da se smejemo drugima, a sebe ne vidimo.
    (AfricA, 10. oktobar 2021 09:42)

    Ma da u pravu si ajd u Afrku lagano....
    (sini, 10. oktobar 2021 10:17)

    # Link komentara

  206. Hrvati izbacili jos jedan turcizam, a nasi se tome smiju. Genijalno, ili ne.
    (Bojan, 10. oktobar 2021 10:17)

    # Link komentara

  207. Čemu se vi smijete, valjda vidite da ovo nije prsluk nego jakna bez rukava? Prsluk je nešto drugo.
    (Robert, 10. oktobar 2021 10:16)

    # Link komentara

  208. “Bezrukavnik” nije nova rijec, preuzeta je iz ruskog “bezrukavka”, tako da sve te rijeci vec postoje u nekom od slavenskih jezika ali kako bi to neuki puk mogao znati??
    (atomicfreak, 10. oktobar 2021 10:10)

    # Link komentara

  209. “Bezrukavnik” nije nova rijec, preuzeta je iz ruskog “bezrukavka”, tako da sve te rijeci vec postoje u nekom od slavenskih jezika ali kako bi to neuki puk mogao znati??
    (atomicfreak, 10. oktobar 2021 10:09)

    # Link komentara

  210. Njihov jezik u budućnosti će biti Nemački i Italijanski, velika riba je uvek gutala malu. Slovenija je već uveliko u procesu asimilacije.
    (realno, 10. oktobar 2021 10:06)

    # Link komentara

  211. Kako cemo zvati rukav, to je srpski, ha, ha... , bezvezno silovanje jezika.
    (Dragan, 10. oktobar 2021 10:06)

    # Link komentara

  212. Opet je to isti jezik: svi ih razumeju da je bez rukava. Nisu oni ništa nikad novo smišljali jer su to kovanice od svima poznatih reči.
    (Juho, 10. oktobar 2021 10:05)

    # Link komentara

  213. Oni sami dokazuju da nemaju sopstveni jezik.
    (Citizen, 10. oktobar 2021 10:05)

    # Link komentara

  214. Čista 'pozajmica' od Slovenaca. Oni kažu brezrokavnik ili telovnik. Toliko o izvornosti te hrvatske reči.
    (Conan, 10. oktobar 2021 10:02)

    # Link komentara

  215. Hmm, a kako će nekog ko je umro proglasiti za umrlog? Bezživotnjik?
    (XXL, 10. oktobar 2021 10:01)

    # Link komentara

  216. Pa bezrukavnik je mnogo bolja, i opisna reč od prsluk. prsluk-Šta luk oko prsi?

    Volimo da se smejemo drugima, a sebe ne vidimo.
    (AfricA, 10. oktobar 2021 09:42)

    a i ti vidim volis da pametujes a ispade suprotno...
    (neko iz mase, 10. oktobar 2021 10:00)

    # Link komentara

  217. A donji ves? Beznogavnik? Eto im ideje...
    (johnny, 10. oktobar 2021 09:59)

    # Link komentara

  218. A kako se na crnogorskom kaze?
    (Nik, 10. oktobar 2021 09:59)

    # Link komentara

  219. "bezrukavnik" su ukrali od Slovenaca, tamo se zove "brezrokavnik" (brez=bez, rokav=rukav). Toliko o originalnosti ka kojoj teže po svaku cenu.
    (Slovenac, 10. oktobar 2021 09:58)

    # Link komentara

  220. Zna li neko šta je to smjehoštrc?
    (zombi, 10. oktobar 2021 09:57)

    # Link komentara

  221. Hrvati su pokazalipoštovanje prema ćevapu kao takvom zato što su ubacili svinjetinu i dali tom proizvodu drugacije ime i to je legitimna pojava.Osim toga suverena zemlja ima pravo da koristi izraze prema svom nahodjenju.
    Mi Srbi bi trebalo da imamo vise poštovanja prema jeziku naših predaka,nazive starih zanimanja smo uzeli od Germana Pa tako imamo tišlera iliti stolara ili šustera ili obućara…za turcizme neću ni da komentarišem…
    (Sasa, 10. oktobar 2021 09:57)

    # Link komentara

  222. Џабе они мењају речи кад користе Вукову граматику, просто је бесмислено да измишљају некакве бизарне синониме, нека промене граматику ако мисле нешто да ураде
    (Марија Антоанета, 10. oktobar 2021 09:56)

    # Link komentara

  223. Kompleksi.
    (Samo jako i snazno, 10. oktobar 2021 09:56)

    # Link komentara

  224. Kratke pantalone Beznogavnik.
    (Sale Jagodina, 10. oktobar 2021 09:54)

    # Link komentara

  225. Evo jos jedan dokaz da nije bolest samo ono sto
    boli...
    (gidra, 10. oktobar 2021 09:51)

    # Link komentara

  226. A imali smo tak lepu Nemačku reč...Lajbek.
    (Dragec, 10. oktobar 2021 09:50)

    # Link komentara

  227. Pantalone su hlace, sto je meni iskreno bolje oduvek nego pantalone. Za ove nove izmisljotine nemam reci
    (NZ, 10. oktobar 2021 09:49)

    # Link komentara

  228. Zanimljivo je koliko Hrvati pate od toga, da budu razliciti u odnosu na Hrvate od pre samo 10-15 godina. Cudi me da rec kruh, I dalje opstaje uprkos tome da je to stara Srpska rec.
    (Deyan X, 10. oktobar 2021 09:48)

    # Link komentara

  229. ipak se nesto desava u hrvatskoj
    (petrovic petar, 10. oktobar 2021 09:48)

    # Link komentara

  230. Dok mi uvodimo u narodni govor targetirati, spinovati, benefit, stiker, rendom, fejk, klaster, pik, buster, hendlovati... bar pokušavaju da sačuvaju svoj jezik. Samo bi mogli da pripaze da ne bude ovoliko komično.
    (., 10. oktobar 2021 09:47)

    # Link komentara

  231. Da ih nema trebalo bi ih izmisliti.
    (DPb, 10. oktobar 2021 09:44)

    # Link komentara

  232. Besmislino silovanje jezika.
    (Nebojša, 10. oktobar 2021 09:43)

    # Link komentara

  233. Ne rade oni nista slucajno. Vestackim stvaranjem reci zele sto vise da udalje hrvatski od srpskog jezika. Jer u suprotnom, kako objasniti da pricas identican jezik sa najmrskijim neprijateljem, kome je, pritom, tvoj cukundeda pripadao pre nego sto je presao u katolicanstvo.
    (Mare, 10. oktobar 2021 09:43)

    # Link komentara

  234. Pa bezrukavnik je mnogo bolja, i opisna reč od prsluk. prsluk-Šta luk oko prsi?

    Volimo da se smejemo drugima, a sebe ne vidimo.
    (AfricA, 10. oktobar 2021 09:42)

    # Link komentara

  235. zvuci logicno koliko i retardirano....
    (pera, 10. oktobar 2021 09:41)

    # Link komentara

  236. To su gluposti koje, kao i mljevenici, nece preziveti. A farmerice su traperice, oduvek su to bile, sto je meni uvek zvucalo bolje.
    (gargleblaster, 10. oktobar 2021 09:36)

    # Link komentara

  237. Nije bolest sve sto boli!
    (Banja Luka, 10. oktobar 2021 09:35)

    # Link komentara

  238. Dobro, njihova drzava, oni rade na tome da za 100 godina nemaju nikajvu vezu sa nama i to je legitimno...
    (Dzile, 10. oktobar 2021 09:35)

    # Link komentara

  239. Evo ja mogu da im prodajem dokolenka ako im sledeće leto zatrebaju bermude a ne znaju gde da kupe!
    (Miloš, 10. oktobar 2021 09:35)

    # Link komentara