Četvrtak, 07.10.2021.

15:19

"Vidiš, ljubimče, šta čini neposlušnost". I video je; Car Dušan nije bio samo "Silni"

Izvor: Sanja Dojkiæ

"Vidiš, ljubimèe, šta èini neposlušnost". I video je; Car Dušan nije bio samo "Silni" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Da se ne lažemo

pre 2 godine

@"citavi narodi su se stavljali u sluzbu nekih drzava. Recimo Kumani.
Pre toga Pečenjezi (ubili Svjatoslava po nalogu Romeja)."

Taman isto toliko koliko smo mi Srbi ubili Franca Ferdinanda. Čin pojedinca ili grupice, a ne celog naroda.

ban Kulin

pre 2 godine

Samo usporedi nacin vladanja hrvatskih kraljeva i dinastija sa srpkim kraljevskim porodicama i videces da su i onda Hrvati bili napredniji !! Covece ovaj je ubio brata i obogaljio oca, pa tako nesto neces naci niti u jednoj evropskoj kraljevskoj porodici !

(Anna, 8. oktobar 2021 10:09)









Ima jedan vic koji kaže: Bili jednom hrvatinski kraljevi.

KRAJ VICA!

hahahahahahahahaha...

Komša

pre 2 godine

Ne, Sase je prvi doveo kralj Uroš I, i ustanovio rudarstvo u Srbiji. I na taj način udario temelje moći i bogatstvu kasnije nemanjićke Srbije.
(djuro, 8. oktobar 2021 00:02) 

To kada pricamo o radnicima/zanatlijama.Kako se zemlja razvijala rasla je potreba za njima.
Ali Nemci i drugi severnjaci su veoma rano poceli da rade za Srbe (i za ostale vladare/plemice) - nije to nista čudno,to je bio trend u Evropi i Srbi su ga ispratili.
Placena vojska je u drustvu zog vremena znacila vladarima sigurnost na unutrasnjem planu i nezavisnost od unutrasnjih prilika na teritorijama kojima su vladali.
Mala je verovatnoca bila i retko se desavalo da placenik bude deo zavera kije su tada bile ceste - vezivali su se za gazdu i radili za novac (nesto slicno ssmurajima,pragmatičnije ali kodeksi su neki pistojali).
U porodicnim sukobima nisu pravili pitanje da li vladara ugrozava brat,stric,ujak,otac/sin niti su surovali sa sitnijom vladtelom.

Neki izvori tvrde da je kod Dusana broj placenika narastao i do 1000 ljudi.
I zna se da je glavni bio Nemac.

Nije to nista cudno - pa citavi narodi su se stavljali u sluzbu nekih drzava.
Recimo Kumani.
Pre toga Pečenjezi (ubili Svjatoslava po nalogu Romeja).

pera ždera

pre 2 godine

@Nino Belov
I šta se desilo sa našim Srbima od pre 4 hiljade godina?!?
Gde se čuvaju te tablice da zamolimo naše Pink Pantere da ih "pozajme" pa da ceo svet sazna o nama i da nam vrate otete zemlje?
I da se nisu ti Srbi posle 3000 godina vratili "kući" u obliku Turaka?
Daj nešto novije od barem pre 2-3 hiljade godina. Jel i Džizas naš?
Za Rim znamo odavno da čuvaju tajne u svojoj arhivi u koju je ušao samo Robert Langdon i niko nikad više. Osim Švajcarske garde ali to su ovi sa Kosova posle dobijenog azila i dužeg privremenog rada.

Komša

pre 2 godine

Ser Kokeza

Kralj Milutin je zaručio tu devojčicu sa 8 godina ali nije imao sa njom seksualne odnose sa njom dok nije stasala za tako nešto. Naime iako mi danas svaki imamo zakonsku granicu punoletstva od 18 godina ona se ne odnosi na biološke procese ljudskog organizma. Nekada se gledalo (a to je u ovom slučaju bila dvorska svita) kada se kod devojčice razviju kukovi tj da može da radja smatralo se naravno da može da ima seksualne odnose. Ne znam kada se to dešava kod žena ali sigurno u principu ne pre 14 godine mada je možda negde to i individualno.
(Prota, 8. oktobar 2021 00:39) 

Tačno tako - brak nije "konzumiran" na način i u vreme kako to podmece Romej Foka.
Olako preuzimanje tvrdnje izvora koji jeste istorijski ali bez utvrdjivanja okolnosti,polozaja Foke,njegovih interesa i odnosa Dusana i Romeja.
X puta vidjano da su savremenici umeli sa "nagrde" istorijske licnosti iz politickih razloga (Kaligulu,Dioklecijana) ili da neko te izvore posle upotrebljava po svojim potrebama (primer Popa dukljanina ,zapravo kaludjera Rudjera ,poreklom Čeha koji je falsifikovao istoriju iz materijalnih razloga,po porudzbini a par vekiva kasnije su ljudi to upotrebljavali "verujuci" izvoru - Tibor Zivkovic je naoisao sjajnu knjigu o tome).

Veridba je smela od 7 godine a po obicajnom pravu u Evropi (narodnom) mladi su bili "spremni za brak" od 12...Tu je i zapelo jer je bas zato Vaseljenski patrijarh odijao veridbu.

zoran stokic

pre 2 godine

@ (аје) Sterotip koji nam odmaže. Nemanići su zidali puno crkava ali po tuđim kanonima, majtori koji su to izvodili bili su puki - vešti rukovaoci građevinskih i slikarskih tehnika - bez da su bilo šta znali o apstraktnim i opštim pojmovima koji su omogućili te tehnike; bez da su bili sposobni da sami stvore NOVE tehnike, poput majstora u Sen Deniju 1154, Notr Damu 1180, Šartru, Remsu, Bataliji..., gde su stvorene nove gotske konstrukcije; kako onda pre 800 g tako i danas – kultura po Vizantiskom modelu gde se nikada ništa ne menja. Vizantinci (kao i narodi starih civilizacija) nisu umeli da objasne, na pr, zašto nečija ruka, kada se rotira menja svoju veličinu. Koristili su „vertikalnu“ perspektivu (prikazuje prostor u ravni - ono što je udaljenije, postavlja iznad onoga što je bliže, prostorni planovi se slažu jedan iznad drugoga i tsl). Napredak imamo tek na gotskim slikama 13 i 14 veka gde se pojavila „obrnuta perspektiva“; a sa prevodom Alhazenove „Optike“ na latinski (1200. anatomija oka i pogleda) i njenom distribucijom po liberalnim gradovima u Italiji, Alhazenove ideje (koje nisu bile razvijene ni u arapskom svetu ni Vizantiji) su takoreći odmah našle svoju - razvojnu liniju - u italijanskom sikarstvu i arhitekturi - Filippu Brunelleschiju, Masaccio, Paolo Uccello, Piero della Francesca i Luca Pacioli, proučavali su „linearnu perspektivu“, pisali rasprave i ugrađivali je u svoja dela, spajajući tako umetnost, matematiku i kinematiku – put ka nauci....

srbija

pre 2 godine

@djuro
Rudarstvo u Srbiji postoji mnogo pre i Nemanjica i Sasa. Srbija je jedna od svetskih kolevki rudarstva i metalurgije, jos iz doba vincanske kulture.

Plocnik kod Prokuplja je mozda i najstariji metalurski centar na svetu. Tu su pravljeni predmeti od bakra pre 7 000 godina.

Nije istorija pocela sa Nemanjicima, ima mnogo toga i pre njih.

Istina leči...

pre 2 godine

@zoran stokic

Kažeš:
"...car Dušan je to samo cementirao, i našu "sudbinu" vezalo za Vizantiski duhovnu matricu, na taj način su propustili jedinstvenu priliku da i mi budemo deo - istorijske mutacije - od srednjovekovne sholastičke tradicije ka moderni.
Za oca sholastike Anselma Kenteberiskiog (1033-1109) - dijalektika je bila ključ pomoću koga ste otključavali vrata - razumevanja vere i društva.''
Dakle na prelasku iz 11. u 12.vek mi ostali zatucani a ostali pojurili u moderno dobra? Jel si ti čuo za inkviziciju, katakombe, ropstvo? To ju vrednosti koje su bile i pre i posle Kenteberiskog, njegovo učenje nikakav napredak nije donelo. To što ti imaš u sebi mehanizam auto-šovinizma, to je tvoj problem. Nađi bolji način da ga iskažeš i sebe zadovoljiš, ovde si skroz omanuo.
Inače, Car Dušan je svakako bio čovek ispred svog vremena i to mnogo vekova. Baš zbog toga što je bio dijalektičar po rođenju, takvim ga je Bog stvorio

aco

pre 2 godine

Душанив законик је једини правни акт из средњег века којим се ограничава власт владара. Магна Карта Либертатум такође има сличне одредбе, али је Јован Без Земље тај акт донео под присилом. Не знам што се та чињеница не спомиње довољно често.

Anna

pre 2 godine

@ban Kulin

Samo usporedi nacin vladanja hrvatskih kraljeva i dinastija sa srpkim kraljevskim porodicama i videces da su i onda Hrvati bili napredniji !! Covece ovaj je ubio brata i obogaljio oca, pa tako nesto neces naci niti u jednoj evropskoj kraljevskoj porodici !

ana

pre 2 godine

@@@ Car Dusan se jeste ozenio vizantijskom princezom koja je imala samo 8 godina, iz politickih razloga, u skladu sa obicajima tog vremena (kako bi odrzao mir sa Vizantijom), ali to ne znaci da je imao odnose s njom kao detetom, vrlo vam je zlonameran komentar!

Ferdo

pre 2 godine

Kupio Dubrovnik od Venecije za 25 perpera ako se ne varam. Sjajan trgovac , Tito pre Tite.
Realno vladar ispred vremena, sto bi se u narodu reklo.
(Obi Wan, 7. oktobar 2021 23:53)

Kad je to Dubrovnik bio pod Venecijom? Educuraj nas malo.
To sto kazes je isto kao da ja prodajem Sabac Srbima.
Jedino ako je neki mletacki kokosar prevario tog vaseg Dusana. Mogao mu je prodati i Rim da je bio pametan.

ctrl

pre 2 godine

Ne vjerujem u istoriju jer istoricari hoze da im se plati za ono sto
napisu a ko ce im platiti ako mu se ne svidja ono sto je napisano.
Jedna od lazi je da je Dusan sjekao ruku lopovima a poznavajuci nas mi
nikako ne bi mogli prezivjeti u ono vrijeme kad se zivjelo od
poljoprivrede i rucno oralo. Mozda su dvojica drzali isti plug sto je
malo vjerovatno.
Ko napise istinu proglase ga autosovinistom pa bolje ne cackati da se zamjeras sa narodom.
(serdar i vojvoda, 07. oktobar 2021 22:51)


Izvini, ali nikada nisam procitao glupavije prve 4 reci u bilo kom komentaru na bilo kom portalu na bilo kom jeziku od kada postoji internet.

Komša

pre 2 godine

@(@@@) "Njegov sveti otac, kralj Milutin, ozenio je devojcicu od 8 godina, spavao s njom (silovao je) i to kao covek od 60 godina."

Greška je posmatrati neki istorijski dogadjaj oslanjajuci se isključivo na izvor a ne obracati paznju na verodostojnost izvora,vreme kada je to napisano,razloge zasto je napisano,okolnosti u kojima je pisano i sam odnos izvira i osobe o kojoj se pise...
U ovoj tvrdnji mnogi su se oslanjali na zapis Nicifora Foke. Čoveka koji je bio nesto izmedju hroničara feljtoniste i tablodnog novinara romejskog carstva koje je grcalo pod udarima Milutina.
Istorija poznaje to - primer Kaligule govori o tom npr.Primer Dioklecijana koji je cak proglasen za najveceg progonitelja hriscana (a bio je Galerije) koji je csk ubio zenu i cerku zbog toga - covek ciji su zena i cerka bile hriscanke i koji je cak placao otkup za njih pokusavajuci da ih spase,pragmatican politicar toga vremena.
Proveravajuci izvore docicemo do situacije u kojoj se nasao Tobor Zivkovic kada je raskrinkao Letopis popa Dukljanina,otkrio ko je ,kada i zasto narucio to,ko je kada i kako napisao,kada je dopisivao itd.
I tako "otac Dukljdnin" dobi ime Rudjer - kaludjer českog porekla,vrhunski intelektgdlac tog vremena koji je sahranjen u danasnjoj Austriji - radio to iz materijalnih razloga...
Slicno je i sa Fokom - glasogovornik Romeja tog vremena.

Nino Belov

pre 2 godine

Edukujte se ljudi malo.

Naiveći Srpski vladari su bili car Serbon i carica Serbona kako ih na zapadu zovu (izvorno Srbin po kome smo i dobili naziv kao narod).

Utemeljivači prvog velikog carstva i prvi koji su u osvajanjima došli do Indije, Ukrajine, Rusije itd.

Posle njih braća Nino Belov i Piko Belov (prezime pi ocu Belim) na zapadu poznati kao Ninus Belus i Pikos).

To se piklapa sa prvim rudnicima u Srbiji koji su napravili revoluciju i prve metalne mačeve, oklope i štitove (već dokazano naučnum radom na Oxfordu) negde 2000 g.p.n.e što nam je dalo premoć.

Nino je otišao na istok i za 20tak godina osvojio ceo bliski istok, sve do Indije. Kasnije se smestio u Iraku i oženio Semiramidu koja ga je kasnije ubila ali njemu u čast podignut je grad Niniveh u kome su Irački arheolozi pronašli najveće blago krunu sa Serbonom rašitenih krila, bodež (mač) i skiptar. Kasnije su Britanci tu našli hiljade pločica sa istorijom koje su odneli u London i ne žele da se sazna šta piše na njima.
Inače sam mač je datiran i napravljen tehnologijom koju su tada imali samo Srbi.

Piko Belov je osvojio celu severnu Evropu ali je poznatiji po tome što je osnivač sadašnje Ankone gde su Srbi došli prelaskom Jadranskog mora a kasnije prešao na zapadni deo Italije i bio vodja naroda koje je osnovalo Rim.

Edukujte se Srbi.

Sve ima i zapisano u starim knjigama kod istoričara kao i dokazano arheološkim i genetskim nalazima.

I Aleksandar Makedonski je bio veći vladar.

аје

pre 2 godine

Сви занемарују да је Србија од краља Милутина до цара Душана достигла врхунац, који се дуго пре тога градио. Србија је тада била једна од најјачих држава у Европи, у то време, тај део света је био центр свега, касније је тек запад добио на значају, пљачакајући и уништавајући Цариград. Цар Душан у неком пренесеном смислу је освајао територије, али их је уствари ослобађају, јер су на тим територијама углавном живели Срби, ту се конкретно мисли на данашњи север Грчке. Конкретно његов случај је највећа мистерија српске историје и СПЦ-а, јер је једини Немњић који није проглашен за свеца. Разлози су вероватно у односу са грчком црквом. Видели смо по житијама да његово довођење царице Јелене у Хиландар нема везе са тим, јер су се увек у време неких тешких догађаја деца и жене склањали унутра зидина манастира, уосталом он је цар, ко сме било шта да му забрани. Како оценити психолошки профил човека који је са 20 година као предводник победио бугаре на велбужду, 20 година!? Људи су тада раније сазревали, све је било другачије, треба разумети дух времена, па онда причати о таквим личностима.

Ђенерал

pre 2 godine

Kakvi su ostali Srbi, kada su im takvi sveci...
(@@@, 07. oktobar 2021 22:02)

Ви Хрвати немате ни краљеве ни свеце.

KosovskaVitina

pre 2 godine

Tačno, ja sam potomak njih. Majka mi je iz sela Letnica, kod Vitine na Kosovu. To mesto i još par čine katoličku enklavu na Kosovu od tada pa do dana današnjeg. Vremenom su kroatizovani pod uticajem hrvatskog katoličkog sveštenstva i početkom devedestih su se većinom odselili u Hrvatsku. Ali svi znamo da smo potomci Sasa.
(Martin, 07. oktobar 2021 23:50)

Ja sam živeo u Vitini do 1985. i odlazio sam često u Letnicu. To je poznato marijansko svetilište i svakog 15.avgusta se na katoličku Veliku Gospojinu održavalo hodočašće tamo gde je bilo na hiljade ljudi. Katolička crkva u tom mestu je prelepa a u njoj je crni kip Bogorodice, jedan od retkih u svetu. Svi smo išli na hodočašće, i mi Srbi i Albanci, i svi smo poštovali to svetilište. Ne znam kakvo je stanje sada tamo i da li uopšte ima ljudi, znam da su 90ih većina otišli, što milom, što silom. Nažalost i Srbi i Albanci su se ogrešili o taj narod, koji je bio izuzetno častan, pošten i vredan.

key and peele

pre 2 godine

sarlatanska knjiga za neznalice u komentarima koje misle da ista znaju o dusanu. a sve pogresno. i on, pisac zeljan kinte na popularnu temu, i oni, neobrazovani srBi koji misle da je dusan bio srbin a ne bogatun zeljan moci na racun besplatnog rada predaka svih tih, danasnjih, neznalica.

krpa ide sa zakrpom i obratno

ban Kulin

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahaha…haha ...
(ban Kulin, 07. oktobar 2021 23:16)

Iskreno, ne znam da li su gori oni koji su opsednuti nama ili vi koji ste opsednuti njima.

(Danilo, 7. oktobar 2021 23:39)













Tačno se vidi ko je s kim opsednut kad redovno obilazite srpske sajtove i obavezno komentarišete na njima.

djuro

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 07. oktobar 2021 22:22)

Ne, Sase je prvi doveo kralj Uroš I, i ustanovio rudarstvo u Srbiji. I na taj način udario temelje moći i bogatstvu kasnije nemanjićke Srbije.

Djokica

pre 2 godine

Propaganda oko Nemanjica je postala dosadna, dosta su i oni stete naneli Srbima proganjanjuci bogumile koji su bili Srbi druge vere. Neprekidno su se izmedju sebe trvili zbog moci i vlasti. I Dusan nije bio nikakav car, niti je Srbija ikad bila carevina. Te price su u rangu Deretica.

djuro

pre 2 godine

kao što se dalo očekivati, komentari su ono o ludom i zbunjenom. Red autohtonaca, red frustrirane bivše braće, red priučenih poluhistorika, red drugosrbijanskih budala, pa ukrug, a nigde ni činjenica ni mozga.

Boss

pre 2 godine

Kakva glupost, Dusan se spremao da napadne Vizantiju, odnosno Rim. I nisu mu bili uzor jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada...
(Ljuba, 07. oktobar 2021 20:22)

Gluplji komentar odavno nisam imao prilike da vidim, ono kad je svaka rec netacna.

DuffNS

pre 2 godine

(Nenad, 07. oktobar 2021 21:07)

Ne vidim poentu tvoje replike, komentara. Pa Feudalci (poglavari, zemljoposednici itd.) su bili vidjeni i bogati u to vreme a narod (seljak) koji kazes da je skoro pa bio njihova svojina je i dan danas u praksi jer smo svojina nekih novih Fedualca (vidjenih i bogatih) tj. pod drugim imenom su sada i pod drugim nazivom sistema ali je u sustini isto. I sada sirom sveta obican narod je nista drugo nego rob, kako onda tako i sada.

Boss

pre 2 godine

Zanimljivo je da je Dušan vladao samo 24 godine a ostavio toliko upečatljivog traga u istoriji Srbije.
(Danilo, 07. oktobar 2021 19:57)

Hitler je vladao dosta krace pa je ostavio dubok trag u istoriji Nemacke, nisu dugo vladali ni Atila, Cezar, Aleksandar Makedonski pa su svi ostavili trag.

Prota

pre 2 godine

@Ser Kokeza

Kralj Milutin je zaručio tu devojčicu sa 8 godina ali nije imao sa njom seksualne odnose sa njom dok nije stasala za tako nešto. Naime iako mi danas svaki imamo zakonsku granicu punoletstva od 18 godina ona se ne odnosi na biološke procese ljudskog organizma. Nekada se gledalo (a to je u ovom slučaju bila dvorska svita) kada se kod devojčice razviju kukovi tj da može da radja smatralo se naravno da može da ima seksualne odnose. Ne znam kada se to dešava kod žena ali sigurno u principu ne pre 14 godine mada je možda negde to i individualno.

komentar

pre 2 godine

@car dusan
I njegov sin Uros je bio car.

Isto tako bi bilo zanimljivo napraviti clanke o vladarima Srbije pre Nemanjica, a ima ih dosta. Nisu Nemanjici prva srpska dinastija.

SC

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahaha…haha ...
(ban Kulin, 7. oktobar 2021 23:16)

A pogledajmo nešto Srbijansko iz doba kada je postojao komad zemlje koji se zvao Hrvatska, pogledajmo samo ta silna pisma, zapise, kamene natpise bajkovitih nam susjeda tzv. Vlastimirovića, vladara mitološkog porijekla, pogledajmo tu državu "Srbiju"... Oh wait...
Error 404 - Ništa do 13. stoljeća hahahaha

Obi Wan

pre 2 godine

Kupio Dubrovnik od Venecije za 25 perpera ako se ne varam. Sjajan trgovac , Tito pre Tite.
Realno vladar ispred vremena, sto bi se u narodu reklo.

ban Kulin

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahahahahahahahahahaha...

Предраг

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 7. oktobar 2021 22:22)

Биће да и ти грешиш. Немци су долазили у Србију много пре Хришћанства или ти за време Родноверја. Сто посто су радили неки Немци за неке Србе за време Родноверја што је и логично за тадашњу државу Србију која је била по површини нешто мања од СФР Југославије.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

@@@, 7. oktobar 2021 22:02

Ta priča sa lobanjom je izmišljotina koja je izmišljena od strane Romeja za bugarskog kana Kruma, ne za Stefana Dečanskog. Ovo za Milutina jeste neukusno sa današnje tačke gledišta, ali j*bi ga, tad je bilo normalno. A to što je Nemanja radio je radio apsolutno svaki vladar i vlastelin u Srednjem veku.

Sada se postavlja pitanje - da li mi danas možemo da ih prihvatimo kao likove koji su jednostavno bili posledica svog vremena bez te tzv. "moderne" perspektive? Ja za sebe znam da mogu, a ti?

Pozdrav.

Martin

pre 2 godine

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 07. oktobar 2021 22:22)

Tačno, ja sam potomak njih. Majka mi je iz sela Letnica, kod Vitine na Kosovu. To mesto i još par čine katoličku enklavu na Kosovu od tada pa do dana današnjeg. Vremenom su kroatizovani pod uticajem hrvatskog katoličkog sveštenstva i početkom devedestih su se većinom odselili u Hrvatsku. Ali svi znamo da smo potomci Sasa.

Danilo

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahahahahahahahahahaha...
(ban Kulin, 07. oktobar 2021 23:16)

Iskreno, ne znam da li su gori oni koji su opsednuti nama ili vi koji ste opsednuti njima.

Шид у срцу.

pre 2 godine

Данијел, 07. oktobar 2021 20:19)
Седи 1 као врата. Милутин је најзначајнији Немањић што се тиче броја Манастира. Све остало захваљујући Душану Силном. Душаново царство је било веће него што смо ( погрешно ) учили у школи. У саставу царства је била и Бугарска. А што се тиче психолошког профила Душана мало је илузорно писати о томе у данашње време. Зна се само да је био зај..ан. Да није био такав, не би било толиког царство. Не тражимо ништа ново, само царство Душаново.

serdar i vojvoda

pre 2 godine

Ne vjerujem u istoriju jer istoricari hoze da im se plati za ono sto
napisu a ko ce im platiti ako mu se ne svidja ono sto je napisano.
Jedna od lazi je da je Dusan sjekao ruku lopovima a poznavajuci nas mi
nikako ne bi mogli prezivjeti u ono vrijeme kad se zivjelo od
poljoprivrede i rucno oralo. Mozda su dvojica drzali isti plug sto je
malo vjerovatno.
Ko napise istinu proglase ga autosovinistom pa bolje ne cackati da se zamjeras sa narodom.

ana

pre 2 godine

Stefan nije bio sroz slep. Njegov delat se sazalio na njega i nije ga sasvim o slepeo. Kad mu je otac oprostio i on se vratio u Srbiju, njegovo vracanje vida je proglaseno za cudo i boziji blagoslov (jer se zabludeli sin vratio na pravi put) Sto se tice Dusanovog motiva da ubije oca to treba gledati u konteksti tog surovog vremena. Dusan je kao mlad mokak stao na celo vojske i vec sa osamnaest, devetnaest godina ima iza sve neke vazne bitke i velike pobede. Stefan Decanski je hteo da ga razvlasti i po nagovoru svoje druge zene ostavi presto njihovom sinu, mladjem polubratu Dusanovom. To je bio razlog da ga prvo utamnici. Vlastela je mahom stala na njegovu stranu no bojeci se da Stefanovi “ljudi” i oni neopredeljeni ne stanu na suprot njemu i tako izazovu sukobe u drzavi i rascep on se a na nagovor vlastele da bi sacuvao jedinstvo odlucio da pogubi oca.
Za sveca nije proglasen jer je Jelenu odveo na Svetu goru, iako ona kazu nogom nije stupila vec su je nosili.

cKKl

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...

@@@

pre 2 godine

@Danilo
Sveti kralj Stefan Decanski ubio je svog brata, rascerecio ga (rastrgao) i od njegove lobanje napravio pehar (posudu) iz koje je pio vino, do kraja svog zivota.
Takodje, digao pobunu protiv oca, za kaznu oslepljen.
Njegov sveti otac, kralj Milutin, ozenio je devojcicu od 8 godina, spavao s njom (silovao je) i to kao covek od 60 godina.
Sveti Nemanja, osnivac svetorodne dinastije, vrsio je pokolje i masovne pogrome, po zitijama koje je pisao licno njegov sin, svetac, sveti Sava.
Kakvi su ostali Srbi, kada su im takvi sveci...

Blagodarim

pre 2 godine

@Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?
(Manoilo, 07. oktobar 2021 19:51)
Uzdigao arhiepiskopa Joanikija za patrijarha SPC, bez dozvole Vaseljenske patrijarsije, kako bi bio krunisan za cara.
Bacena je kletva na vladara, feudalce i kmetove. Kasnije je kletva povucena, vaseljenska patrijarsija je priznala patrijarsijski tron Srbima, a Vizantija je priznala Srbima pravo na carsku titulu, ali samo kao cara Srbije
, Romejski car je uvek bio i ostao car svih u vaseljeni.

Danilo

pre 2 godine

Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?
(Manoilo, 07. oktobar 2021 19:51)

Da, istina je. Pre nego što c?e se proglasiti za cara 1346. godine, Dušan je obavio neophodne pripreme kako u Srbiji tako i prema državama od kojih je za svoj čin očekivao podršku. Dušan je srpsku arhiepiskopiju digao u rang patrijaršije, na šta Vizantija i Carigradska patrijaršija nisu mogli ni u kom vidu da pristanu.
Carigradski patrijarh Kalist I 1350. bacio je anatemu i prokletstvo na cara Dušana, patrijarha Joanikija II i na celi srpski narod, i sve nas izopštio iz Pravoslavne katoličanske crkve. Od tog trenutka nadalje, Pećka patrijaršija je prestala da liturgijski opšti sa ostatkom Pravoslavne crkve i time je prestala da bude njen deo. Tek 1375. carigradski patrijarh Filotej je skinuo anatemu. Biograf patrijarha Save IV piše: "I bi radost velika i veselje, jer se spojiše udovi s glavom, i crkva opet dobi svoje blagoljepije".

Zambezi

pre 2 godine

Što se tiče ocene da je najsposobniji Nemanjić možemo da raspravljamo. Od ostalih Nemanjića odskakali su: Stefan Nemanja, Rastko Nemanjić, Uroš, Milutin i Dušan. Mada, najsposobniji od svih srpskih srednjovekovnih vladara je bez premca despot Stefan Lazarević.

Nenad

pre 2 godine

Pitam se koliko bi ostalo bogatih i viđenih Srba da je Dušan Silni živ?
(Loznica, Gučevo, Cer…, 7. oktobar 2021 19:48)

Pa nije bilo bogatih i vidjenih Srba, posto je to bilo feudalno drustvo gde je obican narod bio skoro pa svojina svojih feudalaca, ili manastira ukoliko bi bila rec o metohu.

zoran stokic

pre 2 godine

@ Данијел Bitnije od "zlata" je ono što imate u "sivim moždanim ćelijama". Sociološki ugao: Nemanjići, car Dušan je to samo cementirao, su našu "sudbinu" vezali za Vizantiski duhovnu matricu, na taj način su propustili jedinstvenu priliku da i mi budemo deo - istorijske mutacije - od srednjovekovne sholastičke tradicije ka moderni. Umesto gradskih škola i fakulteta podizali su crkve vizantiskog arhitektonskog i duhovnog oblika (ne učenja na greškama). Da se podsetimo: jedna od disciplona trivium-a bila je "dijalektika" "veština dokazivanja kroz pitanja i odgovore u dijaloškoj situaciji". Za oca sholastike Anselma Kenteberiskiog (1033-1109) - dijalektika - je bila osnovni metod razmišljanja - "fides quaerens intellectum"; dijalektika je bila ključ pomoću koga ste otključavali vrata - razumevanja vere i društva. Pomoću razuma ste sada mogli tražiti opravdavanja za sklad koji postoji između Boga i čoveka. Anselm je sholastici dao i temelje - dokaze o postojanju Boga - do kojih se dolazi racionalnim putem. Na gradskim fakultetima najpre se uočava - problem - zatim bi bilo postavljeno quaestio o kojem bi se raspravljalo (to je disputatio) između učitelja i učenika. Najzad, učitelj bi posle rasprave dao rešenje problema – to je deteminatio. To je sve publikovano u "glosama" - „Florilegije“ (na pr, Petra Lombarda 1160.). Ti "komentari" označili su početak - intelektalnog napretka – kritičke rasprave, učenja na greškama.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

"Vizantiju, odnosno Rim...jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada..."

Nisu nam ni trebali robovi. Nama su robovale naše žene.

ban Kulin

pre 2 godine

Kakav je bio psihološki profil cara Dušana to možemo samo da nagađamo, ali ono što zasigurno možemo znati je kakve su mu bile crte lica, koliko je bio visok i snažan ili kakva mu je bila DNK, pošto se njegovi posmrtni ostaci nalaze u crkvi Svetog Marka u Beogradu, ali zato

o takozvanim hrvatijanskim kraljevima ne možemo da saznamo ništa, jer gde su zaboga grobovi hrvatijanskih kraljeva?

odgovor: u kleptomanskim mitovima hrvatijanaca u crtanom filmu na TV Historiju

hahahahahahahahaha...

Ljuba

pre 2 godine

Kakva glupost, Dusan se spremao da napadne Vizantiju, odnosno Rim. I nisu mu bili uzor jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada...

Данијел

pre 2 godine

Србија је најмоћнија била у време Краља Милутина. Није знала шта ће са златом, службени језик у Цариграду је био српски. Највећи мученик је био Стефан Дечански, од оца ослепљен од сина убијен. Најмање значајан је Цар Душан, редак од Немањића који није ушао у ред светитеља, и због убиства оца а и због довођења жене на Свету Гору.

da,moje ime

pre 2 godine

covek je bio veci psiholog nego svi posle njega zajedno. znao je kakav je srpski narod i da samo strogi zakoni i disciplina mogu voditi dobrom cilju. potpuno suprotno od onoga sto se desilo srpskom narodu od njegove smrti pa do dana danasnjeg. posle njega sve sami izdajnici, poltroni,lazovi, lopovi i koristoljupci. svi bi oni bili osakaceni zbog svojih dela u Dusanovo doba.

Car Dušan

pre 2 godine

Nikad mi NEĆE biti jasno, zašto je knez Lazar kod našeg naroda nazivan - CAREM? Zna se, ko je bio jedan JEDINI! D U Š A N... Samo kažem.

my way

pre 2 godine

Треба такође рећи да Душаново ширење царства нису пратиле неке велике крваве битке. Зато и нема зле крви између Грка и Срба, напротив. Једноставно, локалним феудалцима не да није било у интересу да се боре против моћне Душанове војске, него им је одговарало да прихвате његову власт.

Manoilo

pre 2 godine

Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?

Danilo

pre 2 godine

Dušan je naredio da se njegov otac udavi. Po naređenju oca sveti kralj Stefan Dečanski bio je oslepljen, a po naređenju sina, cara Dušana Silnog, bio je udavljen. Postoji legenda da je baš pred smrt izrekao kletvu koja je skupo koštala Srbiju, jer je pretrpela razaranja i velike gubitke teritorije vekovima kasnije. Zanimljivo je da je Dušan vladao samo 24 godine a ostavio toliko upečatljivog traga u istoriji Srbije.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

“Član 134. propisuje da ako se u selu nađe lopov ili razbojnik, to selo je moralo da se raspe, a razbojnik da se obesi strmoglavice, lopov da se oslepi a gospodar sela da se dovede caru da plati sve što je učinio lopov i razbojnik jer svoje seljane nije uspeo da zaštiti od krađe i razbojništva.”


Car Dušan Silni


Pitam se koliko bi ostalo bogatih i viđenih Srba da je Dušan Silni živ?

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

“Član 134. propisuje da ako se u selu nađe lopov ili razbojnik, to selo je moralo da se raspe, a razbojnik da se obesi strmoglavice, lopov da se oslepi a gospodar sela da se dovede caru da plati sve što je učinio lopov i razbojnik jer svoje seljane nije uspeo da zaštiti od krađe i razbojništva.”


Car Dušan Silni


Pitam se koliko bi ostalo bogatih i viđenih Srba da je Dušan Silni živ?

da,moje ime

pre 2 godine

covek je bio veci psiholog nego svi posle njega zajedno. znao je kakav je srpski narod i da samo strogi zakoni i disciplina mogu voditi dobrom cilju. potpuno suprotno od onoga sto se desilo srpskom narodu od njegove smrti pa do dana danasnjeg. posle njega sve sami izdajnici, poltroni,lazovi, lopovi i koristoljupci. svi bi oni bili osakaceni zbog svojih dela u Dusanovo doba.

my way

pre 2 godine

Треба такође рећи да Душаново ширење царства нису пратиле неке велике крваве битке. Зато и нема зле крви између Грка и Срба, напротив. Једноставно, локалним феудалцима не да није било у интересу да се боре против моћне Душанове војске, него им је одговарало да прихвате његову власт.

ban Kulin

pre 2 godine

Kakav je bio psihološki profil cara Dušana to možemo samo da nagađamo, ali ono što zasigurno možemo znati je kakve su mu bile crte lica, koliko je bio visok i snažan ili kakva mu je bila DNK, pošto se njegovi posmrtni ostaci nalaze u crkvi Svetog Marka u Beogradu, ali zato

o takozvanim hrvatijanskim kraljevima ne možemo da saznamo ništa, jer gde su zaboga grobovi hrvatijanskih kraljeva?

odgovor: u kleptomanskim mitovima hrvatijanaca u crtanom filmu na TV Historiju

hahahahahahahahaha...

Martin

pre 2 godine

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 07. oktobar 2021 22:22)

Tačno, ja sam potomak njih. Majka mi je iz sela Letnica, kod Vitine na Kosovu. To mesto i još par čine katoličku enklavu na Kosovu od tada pa do dana današnjeg. Vremenom su kroatizovani pod uticajem hrvatskog katoličkog sveštenstva i početkom devedestih su se većinom odselili u Hrvatsku. Ali svi znamo da smo potomci Sasa.

Nenad

pre 2 godine

Pitam se koliko bi ostalo bogatih i viđenih Srba da je Dušan Silni živ?
(Loznica, Gučevo, Cer…, 7. oktobar 2021 19:48)

Pa nije bilo bogatih i vidjenih Srba, posto je to bilo feudalno drustvo gde je obican narod bio skoro pa svojina svojih feudalaca, ili manastira ukoliko bi bila rec o metohu.

Шид у срцу.

pre 2 godine

Данијел, 07. oktobar 2021 20:19)
Седи 1 као врата. Милутин је најзначајнији Немањић што се тиче броја Манастира. Све остало захваљујући Душану Силном. Душаново царство је било веће него што смо ( погрешно ) учили у школи. У саставу царства је била и Бугарска. А што се тиче психолошког профила Душана мало је илузорно писати о томе у данашње време. Зна се само да је био зај..ан. Да није био такав, не би било толиког царство. Не тражимо ништа ново, само царство Душаново.

Obi Wan

pre 2 godine

Kupio Dubrovnik od Venecije za 25 perpera ako se ne varam. Sjajan trgovac , Tito pre Tite.
Realno vladar ispred vremena, sto bi se u narodu reklo.

Car Dušan

pre 2 godine

Nikad mi NEĆE biti jasno, zašto je knez Lazar kod našeg naroda nazivan - CAREM? Zna se, ko je bio jedan JEDINI! D U Š A N... Samo kažem.

Danilo

pre 2 godine

Dušan je naredio da se njegov otac udavi. Po naređenju oca sveti kralj Stefan Dečanski bio je oslepljen, a po naređenju sina, cara Dušana Silnog, bio je udavljen. Postoji legenda da je baš pred smrt izrekao kletvu koja je skupo koštala Srbiju, jer je pretrpela razaranja i velike gubitke teritorije vekovima kasnije. Zanimljivo je da je Dušan vladao samo 24 godine a ostavio toliko upečatljivog traga u istoriji Srbije.

Danilo

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahahahahahahahahahaha...
(ban Kulin, 07. oktobar 2021 23:16)

Iskreno, ne znam da li su gori oni koji su opsednuti nama ili vi koji ste opsednuti njima.

Danilo

pre 2 godine

Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?
(Manoilo, 07. oktobar 2021 19:51)

Da, istina je. Pre nego što c?e se proglasiti za cara 1346. godine, Dušan je obavio neophodne pripreme kako u Srbiji tako i prema državama od kojih je za svoj čin očekivao podršku. Dušan je srpsku arhiepiskopiju digao u rang patrijaršije, na šta Vizantija i Carigradska patrijaršija nisu mogli ni u kom vidu da pristanu.
Carigradski patrijarh Kalist I 1350. bacio je anatemu i prokletstvo na cara Dušana, patrijarha Joanikija II i na celi srpski narod, i sve nas izopštio iz Pravoslavne katoličanske crkve. Od tog trenutka nadalje, Pećka patrijaršija je prestala da liturgijski opšti sa ostatkom Pravoslavne crkve i time je prestala da bude njen deo. Tek 1375. carigradski patrijarh Filotej je skinuo anatemu. Biograf patrijarha Save IV piše: "I bi radost velika i veselje, jer se spojiše udovi s glavom, i crkva opet dobi svoje blagoljepije".

cKKl

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...

ban Kulin

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahahahahahahahahahaha...

Blagodarim

pre 2 godine

@Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?
(Manoilo, 07. oktobar 2021 19:51)
Uzdigao arhiepiskopa Joanikija za patrijarha SPC, bez dozvole Vaseljenske patrijarsije, kako bi bio krunisan za cara.
Bacena je kletva na vladara, feudalce i kmetove. Kasnije je kletva povucena, vaseljenska patrijarsija je priznala patrijarsijski tron Srbima, a Vizantija je priznala Srbima pravo na carsku titulu, ali samo kao cara Srbije
, Romejski car je uvek bio i ostao car svih u vaseljeni.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

@@@, 7. oktobar 2021 22:02

Ta priča sa lobanjom je izmišljotina koja je izmišljena od strane Romeja za bugarskog kana Kruma, ne za Stefana Dečanskog. Ovo za Milutina jeste neukusno sa današnje tačke gledišta, ali j*bi ga, tad je bilo normalno. A to što je Nemanja radio je radio apsolutno svaki vladar i vlastelin u Srednjem veku.

Sada se postavlja pitanje - da li mi danas možemo da ih prihvatimo kao likove koji su jednostavno bili posledica svog vremena bez te tzv. "moderne" perspektive? Ja za sebe znam da mogu, a ti?

Pozdrav.

Ljuba

pre 2 godine

Kakva glupost, Dusan se spremao da napadne Vizantiju, odnosno Rim. I nisu mu bili uzor jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada...

ana

pre 2 godine

Stefan nije bio sroz slep. Njegov delat se sazalio na njega i nije ga sasvim o slepeo. Kad mu je otac oprostio i on se vratio u Srbiju, njegovo vracanje vida je proglaseno za cudo i boziji blagoslov (jer se zabludeli sin vratio na pravi put) Sto se tice Dusanovog motiva da ubije oca to treba gledati u konteksti tog surovog vremena. Dusan je kao mlad mokak stao na celo vojske i vec sa osamnaest, devetnaest godina ima iza sve neke vazne bitke i velike pobede. Stefan Decanski je hteo da ga razvlasti i po nagovoru svoje druge zene ostavi presto njihovom sinu, mladjem polubratu Dusanovom. To je bio razlog da ga prvo utamnici. Vlastela je mahom stala na njegovu stranu no bojeci se da Stefanovi “ljudi” i oni neopredeljeni ne stanu na suprot njemu i tako izazovu sukobe u drzavi i rascep on se a na nagovor vlastele da bi sacuvao jedinstvo odlucio da pogubi oca.
Za sveca nije proglasen jer je Jelenu odveo na Svetu goru, iako ona kazu nogom nije stupila vec su je nosili.

Zambezi

pre 2 godine

Što se tiče ocene da je najsposobniji Nemanjić možemo da raspravljamo. Od ostalih Nemanjića odskakali su: Stefan Nemanja, Rastko Nemanjić, Uroš, Milutin i Dušan. Mada, najsposobniji od svih srpskih srednjovekovnih vladara je bez premca despot Stefan Lazarević.

zoran stokic

pre 2 godine

@ Данијел Bitnije od "zlata" je ono što imate u "sivim moždanim ćelijama". Sociološki ugao: Nemanjići, car Dušan je to samo cementirao, su našu "sudbinu" vezali za Vizantiski duhovnu matricu, na taj način su propustili jedinstvenu priliku da i mi budemo deo - istorijske mutacije - od srednjovekovne sholastičke tradicije ka moderni. Umesto gradskih škola i fakulteta podizali su crkve vizantiskog arhitektonskog i duhovnog oblika (ne učenja na greškama). Da se podsetimo: jedna od disciplona trivium-a bila je "dijalektika" "veština dokazivanja kroz pitanja i odgovore u dijaloškoj situaciji". Za oca sholastike Anselma Kenteberiskiog (1033-1109) - dijalektika - je bila osnovni metod razmišljanja - "fides quaerens intellectum"; dijalektika je bila ključ pomoću koga ste otključavali vrata - razumevanja vere i društva. Pomoću razuma ste sada mogli tražiti opravdavanja za sklad koji postoji između Boga i čoveka. Anselm je sholastici dao i temelje - dokaze o postojanju Boga - do kojih se dolazi racionalnim putem. Na gradskim fakultetima najpre se uočava - problem - zatim bi bilo postavljeno quaestio o kojem bi se raspravljalo (to je disputatio) između učitelja i učenika. Najzad, učitelj bi posle rasprave dao rešenje problema – to je deteminatio. To je sve publikovano u "glosama" - „Florilegije“ (na pr, Petra Lombarda 1160.). Ti "komentari" označili su početak - intelektalnog napretka – kritičke rasprave, učenja na greškama.

@@@

pre 2 godine

@Danilo
Sveti kralj Stefan Decanski ubio je svog brata, rascerecio ga (rastrgao) i od njegove lobanje napravio pehar (posudu) iz koje je pio vino, do kraja svog zivota.
Takodje, digao pobunu protiv oca, za kaznu oslepljen.
Njegov sveti otac, kralj Milutin, ozenio je devojcicu od 8 godina, spavao s njom (silovao je) i to kao covek od 60 godina.
Sveti Nemanja, osnivac svetorodne dinastije, vrsio je pokolje i masovne pogrome, po zitijama koje je pisao licno njegov sin, svetac, sveti Sava.
Kakvi su ostali Srbi, kada su im takvi sveci...

Данијел

pre 2 godine

Србија је најмоћнија била у време Краља Милутина. Није знала шта ће са златом, службени језик у Цариграду је био српски. Највећи мученик је био Стефан Дечански, од оца ослепљен од сина убијен. Најмање значајан је Цар Душан, редак од Немањића који није ушао у ред светитеља, и због убиства оца а и због довођења жене на Свету Гору.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

"Vizantiju, odnosno Rim...jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada..."

Nisu nam ni trebali robovi. Nama su robovale naše žene.

Предраг

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 7. oktobar 2021 22:22)

Биће да и ти грешиш. Немци су долазили у Србију много пре Хришћанства или ти за време Родноверја. Сто посто су радили неки Немци за неке Србе за време Родноверја што је и логично за тадашњу државу Србију која је била по површини нешто мања од СФР Југославије.

serdar i vojvoda

pre 2 godine

Ne vjerujem u istoriju jer istoricari hoze da im se plati za ono sto
napisu a ko ce im platiti ako mu se ne svidja ono sto je napisano.
Jedna od lazi je da je Dusan sjekao ruku lopovima a poznavajuci nas mi
nikako ne bi mogli prezivjeti u ono vrijeme kad se zivjelo od
poljoprivrede i rucno oralo. Mozda su dvojica drzali isti plug sto je
malo vjerovatno.
Ko napise istinu proglase ga autosovinistom pa bolje ne cackati da se zamjeras sa narodom.

Ђенерал

pre 2 godine

Kakvi su ostali Srbi, kada su im takvi sveci...
(@@@, 07. oktobar 2021 22:02)

Ви Хрвати немате ни краљеве ни свеце.

Manoilo

pre 2 godine

Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?

Boss

pre 2 godine

Zanimljivo je da je Dušan vladao samo 24 godine a ostavio toliko upečatljivog traga u istoriji Srbije.
(Danilo, 07. oktobar 2021 19:57)

Hitler je vladao dosta krace pa je ostavio dubok trag u istoriji Nemacke, nisu dugo vladali ni Atila, Cezar, Aleksandar Makedonski pa su svi ostavili trag.

KosovskaVitina

pre 2 godine

Tačno, ja sam potomak njih. Majka mi je iz sela Letnica, kod Vitine na Kosovu. To mesto i još par čine katoličku enklavu na Kosovu od tada pa do dana današnjeg. Vremenom su kroatizovani pod uticajem hrvatskog katoličkog sveštenstva i početkom devedestih su se većinom odselili u Hrvatsku. Ali svi znamo da smo potomci Sasa.
(Martin, 07. oktobar 2021 23:50)

Ja sam živeo u Vitini do 1985. i odlazio sam često u Letnicu. To je poznato marijansko svetilište i svakog 15.avgusta se na katoličku Veliku Gospojinu održavalo hodočašće tamo gde je bilo na hiljade ljudi. Katolička crkva u tom mestu je prelepa a u njoj je crni kip Bogorodice, jedan od retkih u svetu. Svi smo išli na hodočašće, i mi Srbi i Albanci, i svi smo poštovali to svetilište. Ne znam kakvo je stanje sada tamo i da li uopšte ima ljudi, znam da su 90ih većina otišli, što milom, što silom. Nažalost i Srbi i Albanci su se ogrešili o taj narod, koji je bio izuzetno častan, pošten i vredan.

ban Kulin

pre 2 godine

Samo usporedi nacin vladanja hrvatskih kraljeva i dinastija sa srpkim kraljevskim porodicama i videces da su i onda Hrvati bili napredniji !! Covece ovaj je ubio brata i obogaljio oca, pa tako nesto neces naci niti u jednoj evropskoj kraljevskoj porodici !

(Anna, 8. oktobar 2021 10:09)









Ima jedan vic koji kaže: Bili jednom hrvatinski kraljevi.

KRAJ VICA!

hahahahahahahahaha...

ban Kulin

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahaha…haha ...
(ban Kulin, 07. oktobar 2021 23:16)

Iskreno, ne znam da li su gori oni koji su opsednuti nama ili vi koji ste opsednuti njima.

(Danilo, 7. oktobar 2021 23:39)













Tačno se vidi ko je s kim opsednut kad redovno obilazite srpske sajtove i obavezno komentarišete na njima.

djuro

pre 2 godine

kao što se dalo očekivati, komentari su ono o ludom i zbunjenom. Red autohtonaca, red frustrirane bivše braće, red priučenih poluhistorika, red drugosrbijanskih budala, pa ukrug, a nigde ni činjenica ni mozga.

аје

pre 2 godine

Сви занемарују да је Србија од краља Милутина до цара Душана достигла врхунац, који се дуго пре тога градио. Србија је тада била једна од најјачих држава у Европи, у то време, тај део света је био центр свега, касније је тек запад добио на значају, пљачакајући и уништавајући Цариград. Цар Душан у неком пренесеном смислу је освајао територије, али их је уствари ослобађају, јер су на тим територијама углавном живели Срби, ту се конкретно мисли на данашњи север Грчке. Конкретно његов случај је највећа мистерија српске историје и СПЦ-а, јер је једини Немњић који није проглашен за свеца. Разлози су вероватно у односу са грчком црквом. Видели смо по житијама да његово довођење царице Јелене у Хиландар нема везе са тим, јер су се увек у време неких тешких догађаја деца и жене склањали унутра зидина манастира, уосталом он је цар, ко сме било шта да му забрани. Како оценити психолошки профил човека који је са 20 година као предводник победио бугаре на велбужду, 20 година!? Људи су тада раније сазревали, све је било другачије, треба разумети дух времена, па онда причати о таквим личностима.

Prota

pre 2 godine

@Ser Kokeza

Kralj Milutin je zaručio tu devojčicu sa 8 godina ali nije imao sa njom seksualne odnose sa njom dok nije stasala za tako nešto. Naime iako mi danas svaki imamo zakonsku granicu punoletstva od 18 godina ona se ne odnosi na biološke procese ljudskog organizma. Nekada se gledalo (a to je u ovom slučaju bila dvorska svita) kada se kod devojčice razviju kukovi tj da može da radja smatralo se naravno da može da ima seksualne odnose. Ne znam kada se to dešava kod žena ali sigurno u principu ne pre 14 godine mada je možda negde to i individualno.

Boss

pre 2 godine

Kakva glupost, Dusan se spremao da napadne Vizantiju, odnosno Rim. I nisu mu bili uzor jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada...
(Ljuba, 07. oktobar 2021 20:22)

Gluplji komentar odavno nisam imao prilike da vidim, ono kad je svaka rec netacna.

DuffNS

pre 2 godine

(Nenad, 07. oktobar 2021 21:07)

Ne vidim poentu tvoje replike, komentara. Pa Feudalci (poglavari, zemljoposednici itd.) su bili vidjeni i bogati u to vreme a narod (seljak) koji kazes da je skoro pa bio njihova svojina je i dan danas u praksi jer smo svojina nekih novih Fedualca (vidjenih i bogatih) tj. pod drugim imenom su sada i pod drugim nazivom sistema ali je u sustini isto. I sada sirom sveta obican narod je nista drugo nego rob, kako onda tako i sada.

komentar

pre 2 godine

@car dusan
I njegov sin Uros je bio car.

Isto tako bi bilo zanimljivo napraviti clanke o vladarima Srbije pre Nemanjica, a ima ih dosta. Nisu Nemanjici prva srpska dinastija.

pera ždera

pre 2 godine

@Nino Belov
I šta se desilo sa našim Srbima od pre 4 hiljade godina?!?
Gde se čuvaju te tablice da zamolimo naše Pink Pantere da ih "pozajme" pa da ceo svet sazna o nama i da nam vrate otete zemlje?
I da se nisu ti Srbi posle 3000 godina vratili "kući" u obliku Turaka?
Daj nešto novije od barem pre 2-3 hiljade godina. Jel i Džizas naš?
Za Rim znamo odavno da čuvaju tajne u svojoj arhivi u koju je ušao samo Robert Langdon i niko nikad više. Osim Švajcarske garde ali to su ovi sa Kosova posle dobijenog azila i dužeg privremenog rada.

djuro

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 07. oktobar 2021 22:22)

Ne, Sase je prvi doveo kralj Uroš I, i ustanovio rudarstvo u Srbiji. I na taj način udario temelje moći i bogatstvu kasnije nemanjićke Srbije.

key and peele

pre 2 godine

sarlatanska knjiga za neznalice u komentarima koje misle da ista znaju o dusanu. a sve pogresno. i on, pisac zeljan kinte na popularnu temu, i oni, neobrazovani srBi koji misle da je dusan bio srbin a ne bogatun zeljan moci na racun besplatnog rada predaka svih tih, danasnjih, neznalica.

krpa ide sa zakrpom i obratno

aco

pre 2 godine

Душанив законик је једини правни акт из средњег века којим се ограничава власт владара. Магна Карта Либертатум такође има сличне одредбе, али је Јован Без Земље тај акт донео под присилом. Не знам што се та чињеница не спомиње довољно често.

Ferdo

pre 2 godine

Kupio Dubrovnik od Venecije za 25 perpera ako se ne varam. Sjajan trgovac , Tito pre Tite.
Realno vladar ispred vremena, sto bi se u narodu reklo.
(Obi Wan, 7. oktobar 2021 23:53)

Kad je to Dubrovnik bio pod Venecijom? Educuraj nas malo.
To sto kazes je isto kao da ja prodajem Sabac Srbima.
Jedino ako je neki mletacki kokosar prevario tog vaseg Dusana. Mogao mu je prodati i Rim da je bio pametan.

ana

pre 2 godine

@@@ Car Dusan se jeste ozenio vizantijskom princezom koja je imala samo 8 godina, iz politickih razloga, u skladu sa obicajima tog vremena (kako bi odrzao mir sa Vizantijom), ali to ne znaci da je imao odnose s njom kao detetom, vrlo vam je zlonameran komentar!

ctrl

pre 2 godine

Ne vjerujem u istoriju jer istoricari hoze da im se plati za ono sto
napisu a ko ce im platiti ako mu se ne svidja ono sto je napisano.
Jedna od lazi je da je Dusan sjekao ruku lopovima a poznavajuci nas mi
nikako ne bi mogli prezivjeti u ono vrijeme kad se zivjelo od
poljoprivrede i rucno oralo. Mozda su dvojica drzali isti plug sto je
malo vjerovatno.
Ko napise istinu proglase ga autosovinistom pa bolje ne cackati da se zamjeras sa narodom.
(serdar i vojvoda, 07. oktobar 2021 22:51)


Izvini, ali nikada nisam procitao glupavije prve 4 reci u bilo kom komentaru na bilo kom portalu na bilo kom jeziku od kada postoji internet.

srbija

pre 2 godine

@djuro
Rudarstvo u Srbiji postoji mnogo pre i Nemanjica i Sasa. Srbija je jedna od svetskih kolevki rudarstva i metalurgije, jos iz doba vincanske kulture.

Plocnik kod Prokuplja je mozda i najstariji metalurski centar na svetu. Tu su pravljeni predmeti od bakra pre 7 000 godina.

Nije istorija pocela sa Nemanjicima, ima mnogo toga i pre njih.

Komša

pre 2 godine

@(@@@) "Njegov sveti otac, kralj Milutin, ozenio je devojcicu od 8 godina, spavao s njom (silovao je) i to kao covek od 60 godina."

Greška je posmatrati neki istorijski dogadjaj oslanjajuci se isključivo na izvor a ne obracati paznju na verodostojnost izvora,vreme kada je to napisano,razloge zasto je napisano,okolnosti u kojima je pisano i sam odnos izvira i osobe o kojoj se pise...
U ovoj tvrdnji mnogi su se oslanjali na zapis Nicifora Foke. Čoveka koji je bio nesto izmedju hroničara feljtoniste i tablodnog novinara romejskog carstva koje je grcalo pod udarima Milutina.
Istorija poznaje to - primer Kaligule govori o tom npr.Primer Dioklecijana koji je cak proglasen za najveceg progonitelja hriscana (a bio je Galerije) koji je csk ubio zenu i cerku zbog toga - covek ciji su zena i cerka bile hriscanke i koji je cak placao otkup za njih pokusavajuci da ih spase,pragmatican politicar toga vremena.
Proveravajuci izvore docicemo do situacije u kojoj se nasao Tobor Zivkovic kada je raskrinkao Letopis popa Dukljanina,otkrio ko je ,kada i zasto narucio to,ko je kada i kako napisao,kada je dopisivao itd.
I tako "otac Dukljdnin" dobi ime Rudjer - kaludjer českog porekla,vrhunski intelektgdlac tog vremena koji je sahranjen u danasnjoj Austriji - radio to iz materijalnih razloga...
Slicno je i sa Fokom - glasogovornik Romeja tog vremena.

Komša

pre 2 godine

Ne, Sase je prvi doveo kralj Uroš I, i ustanovio rudarstvo u Srbiji. I na taj način udario temelje moći i bogatstvu kasnije nemanjićke Srbije.
(djuro, 8. oktobar 2021 00:02) 

To kada pricamo o radnicima/zanatlijama.Kako se zemlja razvijala rasla je potreba za njima.
Ali Nemci i drugi severnjaci su veoma rano poceli da rade za Srbe (i za ostale vladare/plemice) - nije to nista čudno,to je bio trend u Evropi i Srbi su ga ispratili.
Placena vojska je u drustvu zog vremena znacila vladarima sigurnost na unutrasnjem planu i nezavisnost od unutrasnjih prilika na teritorijama kojima su vladali.
Mala je verovatnoca bila i retko se desavalo da placenik bude deo zavera kije su tada bile ceste - vezivali su se za gazdu i radili za novac (nesto slicno ssmurajima,pragmatičnije ali kodeksi su neki pistojali).
U porodicnim sukobima nisu pravili pitanje da li vladara ugrozava brat,stric,ujak,otac/sin niti su surovali sa sitnijom vladtelom.

Neki izvori tvrde da je kod Dusana broj placenika narastao i do 1000 ljudi.
I zna se da je glavni bio Nemac.

Nije to nista cudno - pa citavi narodi su se stavljali u sluzbu nekih drzava.
Recimo Kumani.
Pre toga Pečenjezi (ubili Svjatoslava po nalogu Romeja).

zoran stokic

pre 2 godine

@ (аје) Sterotip koji nam odmaže. Nemanići su zidali puno crkava ali po tuđim kanonima, majtori koji su to izvodili bili su puki - vešti rukovaoci građevinskih i slikarskih tehnika - bez da su bilo šta znali o apstraktnim i opštim pojmovima koji su omogućili te tehnike; bez da su bili sposobni da sami stvore NOVE tehnike, poput majstora u Sen Deniju 1154, Notr Damu 1180, Šartru, Remsu, Bataliji..., gde su stvorene nove gotske konstrukcije; kako onda pre 800 g tako i danas – kultura po Vizantiskom modelu gde se nikada ništa ne menja. Vizantinci (kao i narodi starih civilizacija) nisu umeli da objasne, na pr, zašto nečija ruka, kada se rotira menja svoju veličinu. Koristili su „vertikalnu“ perspektivu (prikazuje prostor u ravni - ono što je udaljenije, postavlja iznad onoga što je bliže, prostorni planovi se slažu jedan iznad drugoga i tsl). Napredak imamo tek na gotskim slikama 13 i 14 veka gde se pojavila „obrnuta perspektiva“; a sa prevodom Alhazenove „Optike“ na latinski (1200. anatomija oka i pogleda) i njenom distribucijom po liberalnim gradovima u Italiji, Alhazenove ideje (koje nisu bile razvijene ni u arapskom svetu ni Vizantiji) su takoreći odmah našle svoju - razvojnu liniju - u italijanskom sikarstvu i arhitekturi - Filippu Brunelleschiju, Masaccio, Paolo Uccello, Piero della Francesca i Luca Pacioli, proučavali su „linearnu perspektivu“, pisali rasprave i ugrađivali je u svoja dela, spajajući tako umetnost, matematiku i kinematiku – put ka nauci....

Djokica

pre 2 godine

Propaganda oko Nemanjica je postala dosadna, dosta su i oni stete naneli Srbima proganjanjuci bogumile koji su bili Srbi druge vere. Neprekidno su se izmedju sebe trvili zbog moci i vlasti. I Dusan nije bio nikakav car, niti je Srbija ikad bila carevina. Te price su u rangu Deretica.

SC

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahaha…haha ...
(ban Kulin, 7. oktobar 2021 23:16)

A pogledajmo nešto Srbijansko iz doba kada je postojao komad zemlje koji se zvao Hrvatska, pogledajmo samo ta silna pisma, zapise, kamene natpise bajkovitih nam susjeda tzv. Vlastimirovića, vladara mitološkog porijekla, pogledajmo tu državu "Srbiju"... Oh wait...
Error 404 - Ništa do 13. stoljeća hahahaha

Komša

pre 2 godine

Ser Kokeza

Kralj Milutin je zaručio tu devojčicu sa 8 godina ali nije imao sa njom seksualne odnose sa njom dok nije stasala za tako nešto. Naime iako mi danas svaki imamo zakonsku granicu punoletstva od 18 godina ona se ne odnosi na biološke procese ljudskog organizma. Nekada se gledalo (a to je u ovom slučaju bila dvorska svita) kada se kod devojčice razviju kukovi tj da može da radja smatralo se naravno da može da ima seksualne odnose. Ne znam kada se to dešava kod žena ali sigurno u principu ne pre 14 godine mada je možda negde to i individualno.
(Prota, 8. oktobar 2021 00:39) 

Tačno tako - brak nije "konzumiran" na način i u vreme kako to podmece Romej Foka.
Olako preuzimanje tvrdnje izvora koji jeste istorijski ali bez utvrdjivanja okolnosti,polozaja Foke,njegovih interesa i odnosa Dusana i Romeja.
X puta vidjano da su savremenici umeli sa "nagrde" istorijske licnosti iz politickih razloga (Kaligulu,Dioklecijana) ili da neko te izvore posle upotrebljava po svojim potrebama (primer Popa dukljanina ,zapravo kaludjera Rudjera ,poreklom Čeha koji je falsifikovao istoriju iz materijalnih razloga,po porudzbini a par vekiva kasnije su ljudi to upotrebljavali "verujuci" izvoru - Tibor Zivkovic je naoisao sjajnu knjigu o tome).

Veridba je smela od 7 godine a po obicajnom pravu u Evropi (narodnom) mladi su bili "spremni za brak" od 12...Tu je i zapelo jer je bas zato Vaseljenski patrijarh odijao veridbu.

Nino Belov

pre 2 godine

Edukujte se ljudi malo.

Naiveći Srpski vladari su bili car Serbon i carica Serbona kako ih na zapadu zovu (izvorno Srbin po kome smo i dobili naziv kao narod).

Utemeljivači prvog velikog carstva i prvi koji su u osvajanjima došli do Indije, Ukrajine, Rusije itd.

Posle njih braća Nino Belov i Piko Belov (prezime pi ocu Belim) na zapadu poznati kao Ninus Belus i Pikos).

To se piklapa sa prvim rudnicima u Srbiji koji su napravili revoluciju i prve metalne mačeve, oklope i štitove (već dokazano naučnum radom na Oxfordu) negde 2000 g.p.n.e što nam je dalo premoć.

Nino je otišao na istok i za 20tak godina osvojio ceo bliski istok, sve do Indije. Kasnije se smestio u Iraku i oženio Semiramidu koja ga je kasnije ubila ali njemu u čast podignut je grad Niniveh u kome su Irački arheolozi pronašli najveće blago krunu sa Serbonom rašitenih krila, bodež (mač) i skiptar. Kasnije su Britanci tu našli hiljade pločica sa istorijom koje su odneli u London i ne žele da se sazna šta piše na njima.
Inače sam mač je datiran i napravljen tehnologijom koju su tada imali samo Srbi.

Piko Belov je osvojio celu severnu Evropu ali je poznatiji po tome što je osnivač sadašnje Ankone gde su Srbi došli prelaskom Jadranskog mora a kasnije prešao na zapadni deo Italije i bio vodja naroda koje je osnovalo Rim.

Edukujte se Srbi.

Sve ima i zapisano u starim knjigama kod istoričara kao i dokazano arheološkim i genetskim nalazima.

I Aleksandar Makedonski je bio veći vladar.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

@"citavi narodi su se stavljali u sluzbu nekih drzava. Recimo Kumani.
Pre toga Pečenjezi (ubili Svjatoslava po nalogu Romeja)."

Taman isto toliko koliko smo mi Srbi ubili Franca Ferdinanda. Čin pojedinca ili grupice, a ne celog naroda.

Anna

pre 2 godine

@ban Kulin

Samo usporedi nacin vladanja hrvatskih kraljeva i dinastija sa srpkim kraljevskim porodicama i videces da su i onda Hrvati bili napredniji !! Covece ovaj je ubio brata i obogaljio oca, pa tako nesto neces naci niti u jednoj evropskoj kraljevskoj porodici !

Istina leči...

pre 2 godine

@zoran stokic

Kažeš:
"...car Dušan je to samo cementirao, i našu "sudbinu" vezalo za Vizantiski duhovnu matricu, na taj način su propustili jedinstvenu priliku da i mi budemo deo - istorijske mutacije - od srednjovekovne sholastičke tradicije ka moderni.
Za oca sholastike Anselma Kenteberiskiog (1033-1109) - dijalektika je bila ključ pomoću koga ste otključavali vrata - razumevanja vere i društva.''
Dakle na prelasku iz 11. u 12.vek mi ostali zatucani a ostali pojurili u moderno dobra? Jel si ti čuo za inkviziciju, katakombe, ropstvo? To ju vrednosti koje su bile i pre i posle Kenteberiskog, njegovo učenje nikakav napredak nije donelo. To što ti imaš u sebi mehanizam auto-šovinizma, to je tvoj problem. Nađi bolji način da ga iskažeš i sebe zadovoljiš, ovde si skroz omanuo.
Inače, Car Dušan je svakako bio čovek ispred svog vremena i to mnogo vekova. Baš zbog toga što je bio dijalektičar po rođenju, takvim ga je Bog stvorio

@@@

pre 2 godine

@Danilo
Sveti kralj Stefan Decanski ubio je svog brata, rascerecio ga (rastrgao) i od njegove lobanje napravio pehar (posudu) iz koje je pio vino, do kraja svog zivota.
Takodje, digao pobunu protiv oca, za kaznu oslepljen.
Njegov sveti otac, kralj Milutin, ozenio je devojcicu od 8 godina, spavao s njom (silovao je) i to kao covek od 60 godina.
Sveti Nemanja, osnivac svetorodne dinastije, vrsio je pokolje i masovne pogrome, po zitijama koje je pisao licno njegov sin, svetac, sveti Sava.
Kakvi su ostali Srbi, kada su im takvi sveci...

Данијел

pre 2 godine

Србија је најмоћнија била у време Краља Милутина. Није знала шта ће са златом, службени језик у Цариграду је био српски. Највећи мученик је био Стефан Дечански, од оца ослепљен од сина убијен. Најмање значајан је Цар Душан, редак од Немањића који није ушао у ред светитеља, и због убиства оца а и због довођења жене на Свету Гору.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

"Vizantiju, odnosno Rim...jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada..."

Nisu nam ni trebali robovi. Nama su robovale naše žene.

serdar i vojvoda

pre 2 godine

Ne vjerujem u istoriju jer istoricari hoze da im se plati za ono sto
napisu a ko ce im platiti ako mu se ne svidja ono sto je napisano.
Jedna od lazi je da je Dusan sjekao ruku lopovima a poznavajuci nas mi
nikako ne bi mogli prezivjeti u ono vrijeme kad se zivjelo od
poljoprivrede i rucno oralo. Mozda su dvojica drzali isti plug sto je
malo vjerovatno.
Ko napise istinu proglase ga autosovinistom pa bolje ne cackati da se zamjeras sa narodom.

zoran stokic

pre 2 godine

@ Данијел Bitnije od "zlata" je ono što imate u "sivim moždanim ćelijama". Sociološki ugao: Nemanjići, car Dušan je to samo cementirao, su našu "sudbinu" vezali za Vizantiski duhovnu matricu, na taj način su propustili jedinstvenu priliku da i mi budemo deo - istorijske mutacije - od srednjovekovne sholastičke tradicije ka moderni. Umesto gradskih škola i fakulteta podizali su crkve vizantiskog arhitektonskog i duhovnog oblika (ne učenja na greškama). Da se podsetimo: jedna od disciplona trivium-a bila je "dijalektika" "veština dokazivanja kroz pitanja i odgovore u dijaloškoj situaciji". Za oca sholastike Anselma Kenteberiskiog (1033-1109) - dijalektika - je bila osnovni metod razmišljanja - "fides quaerens intellectum"; dijalektika je bila ključ pomoću koga ste otključavali vrata - razumevanja vere i društva. Pomoću razuma ste sada mogli tražiti opravdavanja za sklad koji postoji između Boga i čoveka. Anselm je sholastici dao i temelje - dokaze o postojanju Boga - do kojih se dolazi racionalnim putem. Na gradskim fakultetima najpre se uočava - problem - zatim bi bilo postavljeno quaestio o kojem bi se raspravljalo (to je disputatio) između učitelja i učenika. Najzad, učitelj bi posle rasprave dao rešenje problema – to je deteminatio. To je sve publikovano u "glosama" - „Florilegije“ (na pr, Petra Lombarda 1160.). Ti "komentari" označili su početak - intelektalnog napretka – kritičke rasprave, učenja na greškama.

Ljuba

pre 2 godine

Kakva glupost, Dusan se spremao da napadne Vizantiju, odnosno Rim. I nisu mu bili uzor jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada...

Car Dušan

pre 2 godine

Nikad mi NEĆE biti jasno, zašto je knez Lazar kod našeg naroda nazivan - CAREM? Zna se, ko je bio jedan JEDINI! D U Š A N... Samo kažem.

ban Kulin

pre 2 godine

Kakav je bio psihološki profil cara Dušana to možemo samo da nagađamo, ali ono što zasigurno možemo znati je kakve su mu bile crte lica, koliko je bio visok i snažan ili kakva mu je bila DNK, pošto se njegovi posmrtni ostaci nalaze u crkvi Svetog Marka u Beogradu, ali zato

o takozvanim hrvatijanskim kraljevima ne možemo da saznamo ništa, jer gde su zaboga grobovi hrvatijanskih kraljeva?

odgovor: u kleptomanskim mitovima hrvatijanaca u crtanom filmu na TV Historiju

hahahahahahahahaha...

ban Kulin

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahahahahahahahahahaha...

Шид у срцу.

pre 2 godine

Данијел, 07. oktobar 2021 20:19)
Седи 1 као врата. Милутин је најзначајнији Немањић што се тиче броја Манастира. Све остало захваљујући Душану Силном. Душаново царство је било веће него што смо ( погрешно ) учили у школи. У саставу царства је била и Бугарска. А што се тиче психолошког профила Душана мало је илузорно писати о томе у данашње време. Зна се само да је био зај..ан. Да није био такав, не би било толиког царство. Не тражимо ништа ново, само царство Душаново.

da,moje ime

pre 2 godine

covek je bio veci psiholog nego svi posle njega zajedno. znao je kakav je srpski narod i da samo strogi zakoni i disciplina mogu voditi dobrom cilju. potpuno suprotno od onoga sto se desilo srpskom narodu od njegove smrti pa do dana danasnjeg. posle njega sve sami izdajnici, poltroni,lazovi, lopovi i koristoljupci. svi bi oni bili osakaceni zbog svojih dela u Dusanovo doba.

Предраг

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 7. oktobar 2021 22:22)

Биће да и ти грешиш. Немци су долазили у Србију много пре Хришћанства или ти за време Родноверја. Сто посто су радили неки Немци за неке Србе за време Родноверја што је и логично за тадашњу државу Србију која је била по површини нешто мања од СФР Југославије.

Obi Wan

pre 2 godine

Kupio Dubrovnik od Venecije za 25 perpera ako se ne varam. Sjajan trgovac , Tito pre Tite.
Realno vladar ispred vremena, sto bi se u narodu reklo.

Manoilo

pre 2 godine

Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?

Danilo

pre 2 godine

Dušan je naredio da se njegov otac udavi. Po naređenju oca sveti kralj Stefan Dečanski bio je oslepljen, a po naređenju sina, cara Dušana Silnog, bio je udavljen. Postoji legenda da je baš pred smrt izrekao kletvu koja je skupo koštala Srbiju, jer je pretrpela razaranja i velike gubitke teritorije vekovima kasnije. Zanimljivo je da je Dušan vladao samo 24 godine a ostavio toliko upečatljivog traga u istoriji Srbije.

Danilo

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahahahahahahahahahaha...
(ban Kulin, 07. oktobar 2021 23:16)

Iskreno, ne znam da li su gori oni koji su opsednuti nama ili vi koji ste opsednuti njima.

Zambezi

pre 2 godine

Što se tiče ocene da je najsposobniji Nemanjić možemo da raspravljamo. Od ostalih Nemanjića odskakali su: Stefan Nemanja, Rastko Nemanjić, Uroš, Milutin i Dušan. Mada, najsposobniji od svih srpskih srednjovekovnih vladara je bez premca despot Stefan Lazarević.

Loznica, Gučevo, Cer…

pre 2 godine

“Član 134. propisuje da ako se u selu nađe lopov ili razbojnik, to selo je moralo da se raspe, a razbojnik da se obesi strmoglavice, lopov da se oslepi a gospodar sela da se dovede caru da plati sve što je učinio lopov i razbojnik jer svoje seljane nije uspeo da zaštiti od krađe i razbojništva.”


Car Dušan Silni


Pitam se koliko bi ostalo bogatih i viđenih Srba da je Dušan Silni živ?

Nenad

pre 2 godine

Pitam se koliko bi ostalo bogatih i viđenih Srba da je Dušan Silni živ?
(Loznica, Gučevo, Cer…, 7. oktobar 2021 19:48)

Pa nije bilo bogatih i vidjenih Srba, posto je to bilo feudalno drustvo gde je obican narod bio skoro pa svojina svojih feudalaca, ili manastira ukoliko bi bila rec o metohu.

Djokica

pre 2 godine

Propaganda oko Nemanjica je postala dosadna, dosta su i oni stete naneli Srbima proganjanjuci bogumile koji su bili Srbi druge vere. Neprekidno su se izmedju sebe trvili zbog moci i vlasti. I Dusan nije bio nikakav car, niti je Srbija ikad bila carevina. Te price su u rangu Deretica.

Nino Belov

pre 2 godine

Edukujte se ljudi malo.

Naiveći Srpski vladari su bili car Serbon i carica Serbona kako ih na zapadu zovu (izvorno Srbin po kome smo i dobili naziv kao narod).

Utemeljivači prvog velikog carstva i prvi koji su u osvajanjima došli do Indije, Ukrajine, Rusije itd.

Posle njih braća Nino Belov i Piko Belov (prezime pi ocu Belim) na zapadu poznati kao Ninus Belus i Pikos).

To se piklapa sa prvim rudnicima u Srbiji koji su napravili revoluciju i prve metalne mačeve, oklope i štitove (već dokazano naučnum radom na Oxfordu) negde 2000 g.p.n.e što nam je dalo premoć.

Nino je otišao na istok i za 20tak godina osvojio ceo bliski istok, sve do Indije. Kasnije se smestio u Iraku i oženio Semiramidu koja ga je kasnije ubila ali njemu u čast podignut je grad Niniveh u kome su Irački arheolozi pronašli najveće blago krunu sa Serbonom rašitenih krila, bodež (mač) i skiptar. Kasnije su Britanci tu našli hiljade pločica sa istorijom koje su odneli u London i ne žele da se sazna šta piše na njima.
Inače sam mač je datiran i napravljen tehnologijom koju su tada imali samo Srbi.

Piko Belov je osvojio celu severnu Evropu ali je poznatiji po tome što je osnivač sadašnje Ankone gde su Srbi došli prelaskom Jadranskog mora a kasnije prešao na zapadni deo Italije i bio vodja naroda koje je osnovalo Rim.

Edukujte se Srbi.

Sve ima i zapisano u starim knjigama kod istoričara kao i dokazano arheološkim i genetskim nalazima.

I Aleksandar Makedonski je bio veći vladar.

SC

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahaha…haha ...
(ban Kulin, 7. oktobar 2021 23:16)

A pogledajmo nešto Srbijansko iz doba kada je postojao komad zemlje koji se zvao Hrvatska, pogledajmo samo ta silna pisma, zapise, kamene natpise bajkovitih nam susjeda tzv. Vlastimirovića, vladara mitološkog porijekla, pogledajmo tu državu "Srbiju"... Oh wait...
Error 404 - Ništa do 13. stoljeća hahahaha

key and peele

pre 2 godine

sarlatanska knjiga za neznalice u komentarima koje misle da ista znaju o dusanu. a sve pogresno. i on, pisac zeljan kinte na popularnu temu, i oni, neobrazovani srBi koji misle da je dusan bio srbin a ne bogatun zeljan moci na racun besplatnog rada predaka svih tih, danasnjih, neznalica.

krpa ide sa zakrpom i obratno

Anna

pre 2 godine

@ban Kulin

Samo usporedi nacin vladanja hrvatskih kraljeva i dinastija sa srpkim kraljevskim porodicama i videces da su i onda Hrvati bili napredniji !! Covece ovaj je ubio brata i obogaljio oca, pa tako nesto neces naci niti u jednoj evropskoj kraljevskoj porodici !

my way

pre 2 godine

Треба такође рећи да Душаново ширење царства нису пратиле неке велике крваве битке. Зато и нема зле крви између Грка и Срба, напротив. Једноставно, локалним феудалцима не да није било у интересу да се боре против моћне Душанове војске, него им је одговарало да прихвате његову власт.

Martin

pre 2 godine

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 07. oktobar 2021 22:22)

Tačno, ja sam potomak njih. Majka mi je iz sela Letnica, kod Vitine na Kosovu. To mesto i još par čine katoličku enklavu na Kosovu od tada pa do dana današnjeg. Vremenom su kroatizovani pod uticajem hrvatskog katoličkog sveštenstva i početkom devedestih su se većinom odselili u Hrvatsku. Ali svi znamo da smo potomci Sasa.

ana

pre 2 godine

Stefan nije bio sroz slep. Njegov delat se sazalio na njega i nije ga sasvim o slepeo. Kad mu je otac oprostio i on se vratio u Srbiju, njegovo vracanje vida je proglaseno za cudo i boziji blagoslov (jer se zabludeli sin vratio na pravi put) Sto se tice Dusanovog motiva da ubije oca to treba gledati u konteksti tog surovog vremena. Dusan je kao mlad mokak stao na celo vojske i vec sa osamnaest, devetnaest godina ima iza sve neke vazne bitke i velike pobede. Stefan Decanski je hteo da ga razvlasti i po nagovoru svoje druge zene ostavi presto njihovom sinu, mladjem polubratu Dusanovom. To je bio razlog da ga prvo utamnici. Vlastela je mahom stala na njegovu stranu no bojeci se da Stefanovi “ljudi” i oni neopredeljeni ne stanu na suprot njemu i tako izazovu sukobe u drzavi i rascep on se a na nagovor vlastele da bi sacuvao jedinstvo odlucio da pogubi oca.
Za sveca nije proglasen jer je Jelenu odveo na Svetu goru, iako ona kazu nogom nije stupila vec su je nosili.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

@@@, 7. oktobar 2021 22:02

Ta priča sa lobanjom je izmišljotina koja je izmišljena od strane Romeja za bugarskog kana Kruma, ne za Stefana Dečanskog. Ovo za Milutina jeste neukusno sa današnje tačke gledišta, ali j*bi ga, tad je bilo normalno. A to što je Nemanja radio je radio apsolutno svaki vladar i vlastelin u Srednjem veku.

Sada se postavlja pitanje - da li mi danas možemo da ih prihvatimo kao likove koji su jednostavno bili posledica svog vremena bez te tzv. "moderne" perspektive? Ja za sebe znam da mogu, a ti?

Pozdrav.

cKKl

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...

аје

pre 2 godine

Сви занемарују да је Србија од краља Милутина до цара Душана достигла врхунац, који се дуго пре тога градио. Србија је тада била једна од најјачих држава у Европи, у то време, тај део света је био центр свега, касније је тек запад добио на значају, пљачакајући и уништавајући Цариград. Цар Душан у неком пренесеном смислу је освајао територије, али их је уствари ослобађају, јер су на тим територијама углавном живели Срби, ту се конкретно мисли на данашњи север Грчке. Конкретно његов случај је највећа мистерија српске историје и СПЦ-а, јер је једини Немњић који није проглашен за свеца. Разлози су вероватно у односу са грчком црквом. Видели смо по житијама да његово довођење царице Јелене у Хиландар нема везе са тим, јер су се увек у време неких тешких догађаја деца и жене склањали унутра зидина манастира, уосталом он је цар, ко сме било шта да му забрани. Како оценити психолошки профил човека који је са 20 година као предводник победио бугаре на велбужду, 20 година!? Људи су тада раније сазревали, све је било другачије, треба разумети дух времена, па онда причати о таквим личностима.

Danilo

pre 2 godine

Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?
(Manoilo, 07. oktobar 2021 19:51)

Da, istina je. Pre nego što c?e se proglasiti za cara 1346. godine, Dušan je obavio neophodne pripreme kako u Srbiji tako i prema državama od kojih je za svoj čin očekivao podršku. Dušan je srpsku arhiepiskopiju digao u rang patrijaršije, na šta Vizantija i Carigradska patrijaršija nisu mogli ni u kom vidu da pristanu.
Carigradski patrijarh Kalist I 1350. bacio je anatemu i prokletstvo na cara Dušana, patrijarha Joanikija II i na celi srpski narod, i sve nas izopštio iz Pravoslavne katoličanske crkve. Od tog trenutka nadalje, Pećka patrijaršija je prestala da liturgijski opšti sa ostatkom Pravoslavne crkve i time je prestala da bude njen deo. Tek 1375. carigradski patrijarh Filotej je skinuo anatemu. Biograf patrijarha Save IV piše: "I bi radost velika i veselje, jer se spojiše udovi s glavom, i crkva opet dobi svoje blagoljepije".

ban Kulin

pre 2 godine

Samo usporedi nacin vladanja hrvatskih kraljeva i dinastija sa srpkim kraljevskim porodicama i videces da su i onda Hrvati bili napredniji !! Covece ovaj je ubio brata i obogaljio oca, pa tako nesto neces naci niti u jednoj evropskoj kraljevskoj porodici !

(Anna, 8. oktobar 2021 10:09)









Ima jedan vic koji kaže: Bili jednom hrvatinski kraljevi.

KRAJ VICA!

hahahahahahahahaha...

ban Kulin

pre 2 godine

Pogledajte nešto i o hrvatijanskim kraljevima u crtano-filmskom bajko-basnovitom dokumentarcu na Historiju, videćete svu glamuroznost hrvatijanske mašte, konfabulacije, halucinacije, ilizije i mentalno-cerebralne devolucije, jako je zabavno, a pre svega poučno i korisno, jer ako poverujete u taj kabare to vam je znak da se obavezno obratite lekaru i potražite stručnu pomoć...

hahaha…haha ...
(ban Kulin, 07. oktobar 2021 23:16)

Iskreno, ne znam da li su gori oni koji su opsednuti nama ili vi koji ste opsednuti njima.

(Danilo, 7. oktobar 2021 23:39)













Tačno se vidi ko je s kim opsednut kad redovno obilazite srpske sajtove i obavezno komentarišete na njima.

Ђенерал

pre 2 godine

Kakvi su ostali Srbi, kada su im takvi sveci...
(@@@, 07. oktobar 2021 22:02)

Ви Хрвати немате ни краљеве ни свеце.

Istina leči...

pre 2 godine

@zoran stokic

Kažeš:
"...car Dušan je to samo cementirao, i našu "sudbinu" vezalo za Vizantiski duhovnu matricu, na taj način su propustili jedinstvenu priliku da i mi budemo deo - istorijske mutacije - od srednjovekovne sholastičke tradicije ka moderni.
Za oca sholastike Anselma Kenteberiskiog (1033-1109) - dijalektika je bila ključ pomoću koga ste otključavali vrata - razumevanja vere i društva.''
Dakle na prelasku iz 11. u 12.vek mi ostali zatucani a ostali pojurili u moderno dobra? Jel si ti čuo za inkviziciju, katakombe, ropstvo? To ju vrednosti koje su bile i pre i posle Kenteberiskog, njegovo učenje nikakav napredak nije donelo. To što ti imaš u sebi mehanizam auto-šovinizma, to je tvoj problem. Nađi bolji način da ga iskažeš i sebe zadovoljiš, ovde si skroz omanuo.
Inače, Car Dušan je svakako bio čovek ispred svog vremena i to mnogo vekova. Baš zbog toga što je bio dijalektičar po rođenju, takvim ga je Bog stvorio

Blagodarim

pre 2 godine

@Zašto car Dušan kao jedini od Nemanjica nije proglašen svetim? Da li je tačno da je vaseljenski patrijarh bacio na njega anatemu i zašto?
(Manoilo, 07. oktobar 2021 19:51)
Uzdigao arhiepiskopa Joanikija za patrijarha SPC, bez dozvole Vaseljenske patrijarsije, kako bi bio krunisan za cara.
Bacena je kletva na vladara, feudalce i kmetove. Kasnije je kletva povucena, vaseljenska patrijarsija je priznala patrijarsijski tron Srbima, a Vizantija je priznala Srbima pravo na carsku titulu, ali samo kao cara Srbije
, Romejski car je uvek bio i ostao car svih u vaseljeni.

ana

pre 2 godine

@@@ Car Dusan se jeste ozenio vizantijskom princezom koja je imala samo 8 godina, iz politickih razloga, u skladu sa obicajima tog vremena (kako bi odrzao mir sa Vizantijom), ali to ne znaci da je imao odnose s njom kao detetom, vrlo vam je zlonameran komentar!

pera ždera

pre 2 godine

@Nino Belov
I šta se desilo sa našim Srbima od pre 4 hiljade godina?!?
Gde se čuvaju te tablice da zamolimo naše Pink Pantere da ih "pozajme" pa da ceo svet sazna o nama i da nam vrate otete zemlje?
I da se nisu ti Srbi posle 3000 godina vratili "kući" u obliku Turaka?
Daj nešto novije od barem pre 2-3 hiljade godina. Jel i Džizas naš?
Za Rim znamo odavno da čuvaju tajne u svojoj arhivi u koju je ušao samo Robert Langdon i niko nikad više. Osim Švajcarske garde ali to su ovi sa Kosova posle dobijenog azila i dužeg privremenog rada.

komentar

pre 2 godine

@car dusan
I njegov sin Uros je bio car.

Isto tako bi bilo zanimljivo napraviti clanke o vladarima Srbije pre Nemanjica, a ima ih dosta. Nisu Nemanjici prva srpska dinastija.

Prota

pre 2 godine

@Ser Kokeza

Kralj Milutin je zaručio tu devojčicu sa 8 godina ali nije imao sa njom seksualne odnose sa njom dok nije stasala za tako nešto. Naime iako mi danas svaki imamo zakonsku granicu punoletstva od 18 godina ona se ne odnosi na biološke procese ljudskog organizma. Nekada se gledalo (a to je u ovom slučaju bila dvorska svita) kada se kod devojčice razviju kukovi tj da može da radja smatralo se naravno da može da ima seksualne odnose. Ne znam kada se to dešava kod žena ali sigurno u principu ne pre 14 godine mada je možda negde to i individualno.

Boss

pre 2 godine

Kakva glupost, Dusan se spremao da napadne Vizantiju, odnosno Rim. I nisu mu bili uzor jer smo bili njihovi robovi pre toga, a i oni sami su imali robove, a mi Srbi nikada...
(Ljuba, 07. oktobar 2021 20:22)

Gluplji komentar odavno nisam imao prilike da vidim, ono kad je svaka rec netacna.

DuffNS

pre 2 godine

(Nenad, 07. oktobar 2021 21:07)

Ne vidim poentu tvoje replike, komentara. Pa Feudalci (poglavari, zemljoposednici itd.) su bili vidjeni i bogati u to vreme a narod (seljak) koji kazes da je skoro pa bio njihova svojina je i dan danas u praksi jer smo svojina nekih novih Fedualca (vidjenih i bogatih) tj. pod drugim imenom su sada i pod drugim nazivom sistema ali je u sustini isto. I sada sirom sveta obican narod je nista drugo nego rob, kako onda tako i sada.

KosovskaVitina

pre 2 godine

Tačno, ja sam potomak njih. Majka mi je iz sela Letnica, kod Vitine na Kosovu. To mesto i još par čine katoličku enklavu na Kosovu od tada pa do dana današnjeg. Vremenom su kroatizovani pod uticajem hrvatskog katoličkog sveštenstva i početkom devedestih su se većinom odselili u Hrvatsku. Ali svi znamo da smo potomci Sasa.
(Martin, 07. oktobar 2021 23:50)

Ja sam živeo u Vitini do 1985. i odlazio sam često u Letnicu. To je poznato marijansko svetilište i svakog 15.avgusta se na katoličku Veliku Gospojinu održavalo hodočašće tamo gde je bilo na hiljade ljudi. Katolička crkva u tom mestu je prelepa a u njoj je crni kip Bogorodice, jedan od retkih u svetu. Svi smo išli na hodočašće, i mi Srbi i Albanci, i svi smo poštovali to svetilište. Ne znam kakvo je stanje sada tamo i da li uopšte ima ljudi, znam da su 90ih većina otišli, što milom, što silom. Nažalost i Srbi i Albanci su se ogrešili o taj narod, koji je bio izuzetno častan, pošten i vredan.

ctrl

pre 2 godine

Ne vjerujem u istoriju jer istoricari hoze da im se plati za ono sto
napisu a ko ce im platiti ako mu se ne svidja ono sto je napisano.
Jedna od lazi je da je Dusan sjekao ruku lopovima a poznavajuci nas mi
nikako ne bi mogli prezivjeti u ono vrijeme kad se zivjelo od
poljoprivrede i rucno oralo. Mozda su dvojica drzali isti plug sto je
malo vjerovatno.
Ko napise istinu proglase ga autosovinistom pa bolje ne cackati da se zamjeras sa narodom.
(serdar i vojvoda, 07. oktobar 2021 22:51)


Izvini, ali nikada nisam procitao glupavije prve 4 reci u bilo kom komentaru na bilo kom portalu na bilo kom jeziku od kada postoji internet.

Ferdo

pre 2 godine

Kupio Dubrovnik od Venecije za 25 perpera ako se ne varam. Sjajan trgovac , Tito pre Tite.
Realno vladar ispred vremena, sto bi se u narodu reklo.
(Obi Wan, 7. oktobar 2021 23:53)

Kad je to Dubrovnik bio pod Venecijom? Educuraj nas malo.
To sto kazes je isto kao da ja prodajem Sabac Srbima.
Jedino ako je neki mletacki kokosar prevario tog vaseg Dusana. Mogao mu je prodati i Rim da je bio pametan.

srbija

pre 2 godine

@djuro
Rudarstvo u Srbiji postoji mnogo pre i Nemanjica i Sasa. Srbija je jedna od svetskih kolevki rudarstva i metalurgije, jos iz doba vincanske kulture.

Plocnik kod Prokuplja je mozda i najstariji metalurski centar na svetu. Tu su pravljeni predmeti od bakra pre 7 000 godina.

Nije istorija pocela sa Nemanjicima, ima mnogo toga i pre njih.

Komša

pre 2 godine

Ser Kokeza

Kralj Milutin je zaručio tu devojčicu sa 8 godina ali nije imao sa njom seksualne odnose sa njom dok nije stasala za tako nešto. Naime iako mi danas svaki imamo zakonsku granicu punoletstva od 18 godina ona se ne odnosi na biološke procese ljudskog organizma. Nekada se gledalo (a to je u ovom slučaju bila dvorska svita) kada se kod devojčice razviju kukovi tj da može da radja smatralo se naravno da može da ima seksualne odnose. Ne znam kada se to dešava kod žena ali sigurno u principu ne pre 14 godine mada je možda negde to i individualno.
(Prota, 8. oktobar 2021 00:39) 

Tačno tako - brak nije "konzumiran" na način i u vreme kako to podmece Romej Foka.
Olako preuzimanje tvrdnje izvora koji jeste istorijski ali bez utvrdjivanja okolnosti,polozaja Foke,njegovih interesa i odnosa Dusana i Romeja.
X puta vidjano da su savremenici umeli sa "nagrde" istorijske licnosti iz politickih razloga (Kaligulu,Dioklecijana) ili da neko te izvore posle upotrebljava po svojim potrebama (primer Popa dukljanina ,zapravo kaludjera Rudjera ,poreklom Čeha koji je falsifikovao istoriju iz materijalnih razloga,po porudzbini a par vekiva kasnije su ljudi to upotrebljavali "verujuci" izvoru - Tibor Zivkovic je naoisao sjajnu knjigu o tome).

Veridba je smela od 7 godine a po obicajnom pravu u Evropi (narodnom) mladi su bili "spremni za brak" od 12...Tu je i zapelo jer je bas zato Vaseljenski patrijarh odijao veridbu.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

@"citavi narodi su se stavljali u sluzbu nekih drzava. Recimo Kumani.
Pre toga Pečenjezi (ubili Svjatoslava po nalogu Romeja)."

Taman isto toliko koliko smo mi Srbi ubili Franca Ferdinanda. Čin pojedinca ili grupice, a ne celog naroda.

djuro

pre 2 godine

kao što se dalo očekivati, komentari su ono o ludom i zbunjenom. Red autohtonaca, red frustrirane bivše braće, red priučenih poluhistorika, red drugosrbijanskih budala, pa ukrug, a nigde ni činjenica ni mozga.

aco

pre 2 godine

Душанив законик је једини правни акт из средњег века којим се ограничава власт владара. Магна Карта Либертатум такође има сличне одредбе, али је Јован Без Земље тај акт донео под присилом. Не знам што се та чињеница не спомиње довољно често.

zoran stokic

pre 2 godine

@ (аје) Sterotip koji nam odmaže. Nemanići su zidali puno crkava ali po tuđim kanonima, majtori koji su to izvodili bili su puki - vešti rukovaoci građevinskih i slikarskih tehnika - bez da su bilo šta znali o apstraktnim i opštim pojmovima koji su omogućili te tehnike; bez da su bili sposobni da sami stvore NOVE tehnike, poput majstora u Sen Deniju 1154, Notr Damu 1180, Šartru, Remsu, Bataliji..., gde su stvorene nove gotske konstrukcije; kako onda pre 800 g tako i danas – kultura po Vizantiskom modelu gde se nikada ništa ne menja. Vizantinci (kao i narodi starih civilizacija) nisu umeli da objasne, na pr, zašto nečija ruka, kada se rotira menja svoju veličinu. Koristili su „vertikalnu“ perspektivu (prikazuje prostor u ravni - ono što je udaljenije, postavlja iznad onoga što je bliže, prostorni planovi se slažu jedan iznad drugoga i tsl). Napredak imamo tek na gotskim slikama 13 i 14 veka gde se pojavila „obrnuta perspektiva“; a sa prevodom Alhazenove „Optike“ na latinski (1200. anatomija oka i pogleda) i njenom distribucijom po liberalnim gradovima u Italiji, Alhazenove ideje (koje nisu bile razvijene ni u arapskom svetu ni Vizantiji) su takoreći odmah našle svoju - razvojnu liniju - u italijanskom sikarstvu i arhitekturi - Filippu Brunelleschiju, Masaccio, Paolo Uccello, Piero della Francesca i Luca Pacioli, proučavali su „linearnu perspektivu“, pisali rasprave i ugrađivali je u svoja dela, spajajući tako umetnost, matematiku i kinematiku – put ka nauci....

djuro

pre 2 godine

Prvi Srbin za koga su radili Nemci
(flccc, 07. oktobar 2021 21:15)

Grešiš, prvi Srbin za kog su radili Nemci je bio njegov deda Milutin. Nemci rudari - Sasi su pobegli od Venecijanaca sa obala Jadrana i došli u Srbiju. Od kralja Milutina su dobili pismene garancije da im se priznaju prava manjine, upotreba jezika i organizovanje u zajednice i zaštita. Za uzvrat su radili za kralja i osnovali rudnike zlata i srebra.

Ubrzo kraljevina Srbija postaje jako bogata, a sam kralj najbogatiji Nemanjić. Plaćala se vojska, doušnici, vlastela...

Kralj Milutin je samo iz rudnika Novo Brdo na KiM imao prihode od oko 1 200 zlatnika - dnevno...
(cKKl, 07. oktobar 2021 22:22)

Ne, Sase je prvi doveo kralj Uroš I, i ustanovio rudarstvo u Srbiji. I na taj način udario temelje moći i bogatstvu kasnije nemanjićke Srbije.

Boss

pre 2 godine

Zanimljivo je da je Dušan vladao samo 24 godine a ostavio toliko upečatljivog traga u istoriji Srbije.
(Danilo, 07. oktobar 2021 19:57)

Hitler je vladao dosta krace pa je ostavio dubok trag u istoriji Nemacke, nisu dugo vladali ni Atila, Cezar, Aleksandar Makedonski pa su svi ostavili trag.

Komša

pre 2 godine

@(@@@) "Njegov sveti otac, kralj Milutin, ozenio je devojcicu od 8 godina, spavao s njom (silovao je) i to kao covek od 60 godina."

Greška je posmatrati neki istorijski dogadjaj oslanjajuci se isključivo na izvor a ne obracati paznju na verodostojnost izvora,vreme kada je to napisano,razloge zasto je napisano,okolnosti u kojima je pisano i sam odnos izvira i osobe o kojoj se pise...
U ovoj tvrdnji mnogi su se oslanjali na zapis Nicifora Foke. Čoveka koji je bio nesto izmedju hroničara feljtoniste i tablodnog novinara romejskog carstva koje je grcalo pod udarima Milutina.
Istorija poznaje to - primer Kaligule govori o tom npr.Primer Dioklecijana koji je cak proglasen za najveceg progonitelja hriscana (a bio je Galerije) koji je csk ubio zenu i cerku zbog toga - covek ciji su zena i cerka bile hriscanke i koji je cak placao otkup za njih pokusavajuci da ih spase,pragmatican politicar toga vremena.
Proveravajuci izvore docicemo do situacije u kojoj se nasao Tobor Zivkovic kada je raskrinkao Letopis popa Dukljanina,otkrio ko je ,kada i zasto narucio to,ko je kada i kako napisao,kada je dopisivao itd.
I tako "otac Dukljdnin" dobi ime Rudjer - kaludjer českog porekla,vrhunski intelektgdlac tog vremena koji je sahranjen u danasnjoj Austriji - radio to iz materijalnih razloga...
Slicno je i sa Fokom - glasogovornik Romeja tog vremena.

Komša

pre 2 godine

Ne, Sase je prvi doveo kralj Uroš I, i ustanovio rudarstvo u Srbiji. I na taj način udario temelje moći i bogatstvu kasnije nemanjićke Srbije.
(djuro, 8. oktobar 2021 00:02) 

To kada pricamo o radnicima/zanatlijama.Kako se zemlja razvijala rasla je potreba za njima.
Ali Nemci i drugi severnjaci su veoma rano poceli da rade za Srbe (i za ostale vladare/plemice) - nije to nista čudno,to je bio trend u Evropi i Srbi su ga ispratili.
Placena vojska je u drustvu zog vremena znacila vladarima sigurnost na unutrasnjem planu i nezavisnost od unutrasnjih prilika na teritorijama kojima su vladali.
Mala je verovatnoca bila i retko se desavalo da placenik bude deo zavera kije su tada bile ceste - vezivali su se za gazdu i radili za novac (nesto slicno ssmurajima,pragmatičnije ali kodeksi su neki pistojali).
U porodicnim sukobima nisu pravili pitanje da li vladara ugrozava brat,stric,ujak,otac/sin niti su surovali sa sitnijom vladtelom.

Neki izvori tvrde da je kod Dusana broj placenika narastao i do 1000 ljudi.
I zna se da je glavni bio Nemac.

Nije to nista cudno - pa citavi narodi su se stavljali u sluzbu nekih drzava.
Recimo Kumani.
Pre toga Pečenjezi (ubili Svjatoslava po nalogu Romeja).