- Komentari -
  1. Nominirana za Nobelovu nagradu ??
    Mora da je srpkinja,ne vidim neko drugo objasnjenje..
    (Crni, 8. oktobar 2021 23:05)

    # Link komentara

  2. Ljude koji su iza sebe ostavili trag na ovom svijetu komentiraju beznačajne nule od ljudi koji se nikad neće uzdići iznad svojih nacionalističkih torova
    (razum, 8. oktobar 2021 16:31)

    # Link komentara

  3. zaboravili ste Ivu Andrica!
    (Boris, 8. oktobar 2021 13:46)

    # Link komentara

  4. Haruki Murakami je ponovo ostao bez (zaslužene) nagrade. Izgleda da će morati da počne da piše o problemima izbeglica i transrodnih osoba ako misli da je konačno dobije.
    (Beli, 8. oktobar 2021 11:54)

    # Link komentara

  5. Ugrešić je srpsko prezime, to se vrlo dobro zna.
    (мики маус, 7. oktobar 2021 22:58)

    Srbi su prezimena dobili nekoliko stoljeca nakon Hrvata. To se dobro zna.
    (Mario, 8. oktobar 2021 11:43)

    # Link komentara

  6. Svaki onaj srbin koji ne moze progutati tu cinjenicu (grobovi, pisani dokazi itd postoje) - a to je 90% srba- ima mentalni problem. To zahtjeva lijecenje, no za to je prekasno. Vi ste otisli u aut nakon turskog silovanja od 500 god. Izmislili ste paralelnu dimenziju da mozete podnijeti sami sebe.
    (Protujevrej Staford, 8. oktobar 2021 00:44)

    То су били кметови, а опет ни тим кметовима се не зна где су гробови. У сваком случају били сте једно 1000 година слуге Бечу да не кажем конјушари. Док је Србиј абила 350 година под Турцима,да ти буде мало јасније. Док смо дизали устанке и имали цареве ви сте били под влашћу неких јачих.
    (Pez, 8. oktobar 2021 11:08)

    # Link komentara

  7. Ja bi samo ove Jugoslavene (tko nas bre zavadi) pitao zašto nisu svoje jugoslavenstvo dokazivali kada su po Zagrebu pucali snajperi iz vojnih nebodera. Što onda nisu došli i pokazali svoje jugoslavenstvo.
    Tako i ova hrvatica (ne postoji srpkinja sa imenom Dubravka) oženjena za srbina našla se kritizirati vlast države koja jedva preživjela i vidi čuda nije naišla na lijep prijem.
    Da je slučajno u Srbiji napisala nešto protiv Arkana ili Slobe zagubio bi joj se trag. Kao i mužu koji je hrvat.
    Ovako jadni su otišli. Pa svako si bira sredinu koja mu odgovara. Tome i služi putovnica. Samo je indikativno da nije otišla u Srbiju.
    Jer joj se gade nacionalizmi. Vjerojatno je odgajana kao jugoslavenka pa ostala bez zemlje. I sada ćemo svi plakati.
    (Ivan ZG, 8. oktobar 2021 10:15)

    # Link komentara

  8. Milorad Pavic i Borislav Pekic... a mislim i Miodrag Bulatovic...Heroj Na Magarcu....zasluzili su i vise od bilo kakve nagrade. To je neprocenjivo..
    (Sekula, 8. oktobar 2021 09:38)

    # Link komentara

  9. Ne mogu da razumem ove komentare na nacionalnom principu.
    Ovde je reč o gospođi Ugrešić Dubravki, koja je ima značajan i vredan opus književničkog rada.
    Napisala je "Forsiranje romana reke" i to sam prvo pročitala, još osamdesetih godina.
    Potom je bila stalno politički aktivna i aktuelna.
    Piše sve do danas, uporno i predano.
    Značajan autor, vredan pažnje.
    Žao mi je što nije dobila Nobel-a.
    Za pisca koji je dobio Nobel-a nikada nisam čula.
    (JANA, 8. oktobar 2021 09:28)

    # Link komentara

  10. Srbima najveći pisac Andrić, jer je eto, dobio Nobelovu nagradu. A da ih pitaš koliko su Andrićevih knjiga pročitali, ne bi znali ni naslove nabrojati.
    Najbolje vas opisao Svetislav Basara u "Kontraefedrinu" i "Ljestvici Andrićevih užasa". Al Basara nema Nobelovu nagradu, pa nije zanimljiv.
    (Mate, 8. oktobar 2021 09:00)

    # Link komentara

  11. Prosto neverovatno da se Leopold Ruziska ili Lavoslav Ruzicka, Slovak po etno-pripadnosti rodjen u Austrougarskoj proglasava hrvatskim nobelovcem. On je hrvatski nobelovac isto koliko je i Tesla hrvatski pronalazac. Vladimir Prelog je iz Kraljevine Jugoslavije iselio u Svajcarsku i nije se etnicki opredeljivao kao Hrvat, vec kao Jugosloven. Sto se Iva Andrica tice, sve je vec receno. Dakle, Dubravka Ugresic bi bila prvi hrvatski nobelovac, da je osvojila tu nagradu. Sve u svemu, malo vise tacnosti u navodjenju cinjenica nije "na odmet".
    (ketiS, 8. oktobar 2021 01:33)

    # Link komentara

  12. (Kao mletačku ili rimsku baštinu, a imamo Rumu i "Sirmijum", Vinču itd...)

    Koja 'mletacka i rimska bastina'? Mi se ne pozivamo na to. Nemamo veze s arenom ili dioklecijanovom palacom.
    Vi? Nemate vi nista osim bezgranicnog kompleksa nize vrijednosti i autisticnog nacionalizma. Mjera vase poremecenosti i vaseg autisticnog fasizma su hrvatski kraljevi. Svaki onaj srbin koji ne moze progutati tu cinjenicu (grobovi, pisani dokazi itd postoje) - a to je 90% srba- ima mentalni problem. To zahtjeva lijecenje, no za to je prekasno. Vi ste otisli u aut nakon turskog silovanja od 500 god. Izmislili ste paralelnu dimenziju da mozete podnijeti sami sebe.
    (Protujevrej Staford, 8. oktobar 2021 00:44)

    # Link komentara

  13. Da li je moguće da se u komentarima na tekst o jednom borcu protiv nacionalizma ljudi prepiru na nacionalističke teme?!

    Život piše drame...
    (Dušan, 8. oktobar 2021 00:09)

    # Link komentara

  14. goran@ pa ako je mislio uspjeti u Jugi ,pogotovo prvoj, sigurno bi mu pomoglo da se izjasnjavao kao Hrvat
    (eto, 7. oktobar 2021 23:02)

    # Link komentara

  15. Intelektualke kao Dubravka Ugrešić nemaju milione sledbenika na Tik-Toku kao što imaju TDK sestre. QQ, civilizacijo.
    (V5, 7. oktobar 2021 23:00)

    # Link komentara

  16. Ugrešić je srpsko prezime, to se vrlo dobro zna.
    (мики маус, 7. oktobar 2021 22:58)

    # Link komentara

  17. @ Patae
    Hvala na odgovoru, bez ljutnje, radije bih bio tikva bez korena nego branio gluposti a pre svega preuzimao zasluge od ljudi sa kojima, osim ljudskom rukom ucrtanih (prolaznih) granica, malo šta delim.
    (Brkajlo, 7. oktobar 2021 22:22)

    # Link komentara

  18. "molio bih nekog zaista, ako može da mi objasni, šta je to pojam i pripadnost naciji i zašto je to bitan??" Nije bitno ako to niko ne spominje i ne treba da spominje. Postaje bitno samo ako to neko netacno spominje.
    (Goran, 7. oktobar 2021 22:20)

    # Link komentara

  19. Jedna mala sitnica. Andrić se izjašnjavao kao Srbin jer je veoma dobro znao šta je radio u diplomatiji u Berlinu do početka rata 1941. Da bi se dokazao kao lojalan i da bi sačuvao ugodan život eto nije mu se bilo teško odreći svog hrvatstva. Nama ovakvi “Srbi” nisu potrebni. Veoma licemerno.
    (komentator, 7. oktobar 2021 21:55)

    # Link komentara

  20. (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 16:44)

    Oooj, smanji alkohol druže moj!

    Pa ako krenem da ti nabrajam sve šta je na našem kontu, kad kažem NAŠEM, mislim na ISKONSKI NAŠE, ne na oteto i prineto trećem nekome.

    Mileva Marić-Ajnštajn, Pupin i Vilhem Gotfrid Lajbnic... zbog ovog trećeg je moguće programiranje i softver, jer je čovek u 17. veku ustanovio binarni kod. Zovu ga "prvi Tesla". A ime zbunjuje, ni ovde ne znaju ljudi šta je po pripadnosti. Ti sam istraži... kakve bre velikane ti spominješ? Nobelovce? Pa za Bibliju, Kuran, Bahgavat Gitu, Tibetansku knjigu mrtvih, Karlos Kastaneda sva ta dela nemaju nagardu ovog sveta, a iznad svih knjiga su i po kvalitetu i po sisemu "nagrada"... mučeniče.

    Vas poštuju tako što napišu da ih Bog čuva kuge, gladi i vas, a sami su pošast bili ti koji su to pisali.

    Pa vam Ruzvelt kaže da morate stalno biti pod starateljstom, i gle čuda nikad NEZAVISNI! Sutra ćete svojatati sve što nemac i EU radi da vas plaća šta ste dužni, da rus i kinez ne ulete tu sa kapitalom...

    A da ne dužim i da se ne raspravljam ja sa pijanima, mlevljenicima i tisućljetnom ubogom dušom jalovom... objasni majstore zašto su svi ti "vaši" velikani pisali ili crkveno-slovenski ili ćirilicu! I kako nijednog kralja ili junaka ne opevaše. A lažem, Dučić vas je opevao! Srbin je morao da vas ukalupi!

    To ovde objasni, crkveno-slovenski i ćirilicu pa da i tebe tako unikatnog stavimo pod UNESCO...
    (Kao mletačku ili rimsku baštinu, a imamo Rumu i "Sirmijum", Vinču itd..., 7. oktobar 2021 21:37)

    # Link komentara

  21. Boss... Andriću u rodnoj listi piše da je Hrvat u krsnojm listi piše da je katolik, a onda je postao Mason...
    (Vera, 07. oktobar 2021 19:20)

    Pomesala si naciju, veru i tajno drustvo, smesno. Andric je pisao EKAVICOM kraj price.
    (Boss, 7. oktobar 2021 21:20)

    # Link komentara

  22. Samo Dobrica Čosić, je lek za vas
    (Beki, 07. oktobar 2021 20:51)

    Dobrica Čosić ne postoji, postoji Dobrica Ćosić priznati pisac kojeg čitaju i Hrvati, do duše samo jednu rečenicu kojioni ne razumeju.

    Nego, zna li se gde je neki grob mitskih hr kraljeva.
    (...., 7. oktobar 2021 21:14)

    # Link komentara

  23. Ova zena je izvanredna. Nazalost je 90ih morala pretrpiti sudbinu mnogih intelektualaca sa ovih prostora. Dubravku je oterao "cisti hrvatski zrak".
    (MikaSG, 7. oktobar 2021 21:08)

    # Link komentara

  24. Boss... Andriću u rodnoj listi piše da je Hrvat u krsnojm listi piše da je katolik, a onda je postao Mason...
    (Vera, 07. oktobar 2021 19:20)


    Pa i Dado Prso je i to od oba roditelja Srbin, rodjeni brat mu je u Srbiji, ali se ex fudbaler odrekao svojih korena, tako da mozda to i pise u krstenici, medjutim Andric je citav zivot govorio da je Srbin i da pise srpskim jezikom,2/3 zivota ziveo je u SRB gde je i sahranjen po sopstvenoj zelji.
    (111, 7. oktobar 2021 20:59)

    # Link komentara

  25. Samo Dobrica Čosić, je lek za vas
    (Beki, 7. oktobar 2021 20:51)

    # Link komentara

  26. "molio bih nekog zaista, ako može da mi objasni, šta je to pojam i pripadnost naciji i zašto je to bitan??"
    (Brkajlo, 
    Možda zato što se neko, ko nema ništa što je plod njegovog uma ili ruku, bolje oseća kao deo krda i pripisuje sebi vrednosti pojedinaca koji su, pukim slučajem, pripadnici istog krda?
    (J., 7. oktobar 2021 20:49)

    # Link komentara

  27. "čovek je bio Hrvat, čime se nije naročito hvalio, ali tako se rodio". Izgleda da se toliko nije hvalio time da je u licnoj karti izdatoj 15. juna 1951. u rubrici narodnost uneo "Srbin". Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“. Prilikom ulaska u Komunističku partiju 1955, u evidentni list Andrić je svojom rukom na mesto za nacionalnost napisao „srpska“. Isto stoji i u venčanom listu iz septembra 1958. kada se u opštini Stari grad venčao sa Milicom Babić.
    (Goran, 7. oktobar 2021 20:23)

    # Link komentara

  28. Dok normalan narod se ponosi ako ima višenacionalne pretke mi se svađamo koje je vjere i nacije Ivo Andrić.Stvarno smo sirovine.Kako biste okarakterisali ovogodišnju pobjednicu US Opena, kojoj je otac Rumun, majka Kineskinja.Rođena je u Torontu u Kanadi a igra za reprezentaciju Velike Britanije. Ja mislim da je neko ovakav sa naših prostora već bi izbio rat zbog njega
    (Cijanid, 7. oktobar 2021 20:07)

    # Link komentara

  29. @Andrić se nije izjašnjavao ko srbin. Bio je jugoslovenski ambasador u Nemačkoj, najzaslužniji za potpisivanje trojnog pakta.Istine radi.
    (Miodrag, 7. oktobar 2021 16:32)

    Ovo je stvarno vrhunac ironije.
    Tip koji nikad nije izasao iz svoje zemlje, ni pasos nema, ne govori nijedan jezik osim svoga..nasao da kritikuje svetski priznatog knjizevnika, nekad vrhunskog diplomatu, uz to dobitnika Nobelove nagrade..hehehehheeee tugo nesreco....
    (Drndo Maroje, 7. oktobar 2021 19:57)

    # Link komentara

  30. Burek je samo s mesom, tesla je bosanac iz teslića.
    (let 3, 7. oktobar 2021 19:50)

    # Link komentara

  31. Boss... Andriću u rodnoj listi piše da je Hrvat u krsnojm listi piše da je katolik, a onda je postao Mason...
    (Vera, 07. oktobar 2021 19:20)

    Ne, ne...prvo je Alfred Nobel bio katolik, pa onda Hrvat,pa tek onda nesto deseto.

    A u "krsnom listu" je marsovac, pa tek onda krščanin.
    (Zoki, 7. oktobar 2021 19:44)

    # Link komentara

  32. Ja sam Srbin ateista, pa me opet svi trpaju u Pravoslavce.
    (Srbin ateista, 07. oktobar 2021 18:49)

    Širok pojam pravoslavci. Rumuni, Grci, Bugari, Rusi, Srbi, Kopti...

    kakav besmislen komentar.
    (Zoki, 7. oktobar 2021 19:42)

    # Link komentara

  33. Postoje pisci koji su svaku svoju knjigu pisali kao za Nobela. Prezime je ipak presudno za dobijanje ili nedobijanje te nagrade.

    Borislav Pekić je jedan od njih.

    U današnje vreme se vrednost pisane reči meri prema temi o kojoj se piše, više nego o suštini samog dela.
    (tit_livije, 7. oktobar 2021 19:33)

    # Link komentara

  34. Boss... Andriću u rodnoj listi piše da je Hrvat u krsnojm listi piše da je katolik, a onda je postao Mason...
    (Vera, 7. oktobar 2021 19:20)

    # Link komentara

  35. Prvo, Andrić nije bio katolik, nego ateista"


    Ja sam Srbin ateista, pa me opet svi trpaju u Pravoslavce.
    (Srbin ateista, 07. oktobar 2021 18:49)


    Kako god, opet je Srbin hahahahaaa...kakva blamaža susjeda koji puca po šavovima.
    (Petar, 7. oktobar 2021 19:15)

    # Link komentara

  36. "Prvo, Andrić nije bio katolik, nego ateista"


    Ja sam Srbin ateista, pa me opet svi trpaju u Pravoslavce.
    (Srbin ateista, 7. oktobar 2021 18:49)

    # Link komentara

  37. Žena bila kandidat za Nobela, a u komentarima se njoj i Andriću broje krvna zrnca.
    Zato smo tu gde jesmo.
    (Randy Marsh, 7. oktobar 2021 18:27)

    # Link komentara

  38. @Pa dobro ako cete bas da se svadjate Srbi i Hrvati oko tih 2-3 nobelovca, Madjari imaju 13
    (lala djilkošü

    a ti si madjar?
    (kuka, 7. oktobar 2021 18:27)

    # Link komentara

  39. Lako je proveriti na internetu da su svi nabrojani delom hrvati, sto clanak lepo i kaze.
    A ti si valjda iz neke etnicke policije, odredjujes i objasnjavas ljudima sta su?
    (Pera, 07. oktobar 2021 17:35)


    Delom?! Pa sta sad, ako su delom "hrvati". Valjda je bitnije kako su se izjasnjavali. Čuj, delom hrvati. Delom Srbi su Modric, Subasic, Bjelica, Cro Cop....itd. Kakvo licemerstvo.
    (Petar, 7. oktobar 2021 18:11)

    # Link komentara

  40. Protivnik rata, slovenska dusa, stigla do korak od Nobelove nagrade..
    Umesto da neko citira nesto lepo iz njenog opusa, komentarise njene ideje, mi brojimo krvna zrnca. A vecina poslednju knjigu procitala u osnovnoj, lektira, moralo se.
    (Pera, 7. oktobar 2021 18:00)

    # Link komentara

  41. @berliner

    I onda odu u Berlin gde ljudi cekaju satima na birackim mestima,nema dovoljno listica,negde pogresni listici,negde preko 100% glasova...a kad je Bozic onda gledas da ne naidje neki kamion,a ako si zensko da nemas minic u 11 uvece..
    (Oliver, 7. oktobar 2021 17:59)

    # Link komentara

  42. To je tragedija malih naroda: ne razumeju da oni koji su iz njih ali daleko iznad njih otisli svojim delom, sa tugom gledaju na ovo medjunacionalno gloženje koje promašuje temu. Dubravka je sa naseg govornog podrucja i bila je u užem izboru za Nobela, sto je uspeh po sebi. Knjigu u ruke pa čitajte umesto sto joj merite krvna zrnca!
    (Minja, 7. oktobar 2021 17:55)

    # Link komentara

  43. Evo, odi na hr wiki, imas slike, originalne dokumente: na zg i krakovskom sveucilistu napisao je kao jezik 'hrvatski' a kao narodnost 'hrvat'. Crno na bijelo.
    (Pijani zlotvor, 07. oktobar 2021 16:58)

    Da to jos dok je bio mlad i zelen, nako toga je ne Srbin nego Srbenda, citajte Andrica, upoznajte Srbe, citajte ga od malena jer se tamo Hrvati pominju isto kao gremlini.
    (Boss, 7. oktobar 2021 17:45)

    # Link komentara

  44. Andrić se nije izjašnjavao ko srbin. Bio je jugoslovenski ambasador u Nemačkoj, najzaslužniji za potpisivanje trojnog pakta.Istine radi.
    (Miodrag, 07. oktobar 2021 16:32)

    Ni kraceg komentara ni pakosnijeg supstrata LAŽI, i jos te nije stid da napises na kraju rec istina. Knez Pavle, Cvetkovic, Macek ma svi su oni slusali ambasadora sta im kaze.

    Evo da ti kazem ISTINE RADI kad vec nisi svestan svog neznanja, kad je Nemacka objavila rat Jugoslaviji, Ivo Andric je kao diplomata proteran iz Nemacke i ponudjeno mu je kao etnickom Hrvatu da ga transportuju za Zagreb, medjutim on je trazio da ga transportuju za Beograd gde je ziveo od 1941. do 1945 a osecao se Jugosloveno
    a kasnije se deklarisao kao Srbin, lako proverljivo. Tokom rata je napisao roman Na Drini Cuprija, Travnicku hroniku i Gospodjicu. Bio je u izolaciji i nekoj vrsti kucnog pritvora jer je odbio da potpise "Apel srpskom narodu" (ako znas uopste o cemu pricam). Nakon rata iako kraljev ambasador, biva prihvacen od strane komunista kao jedan od retkih casnih pisaca i ljudi tog doba koji nije imao nikakvih dodirnih tacaka sa okupatorima. Sram te i stid bilo neznalice.
    (Boss, 7. oktobar 2021 17:41)

    # Link komentara

  45. Kako se Hrvati nikad ne otimaju za par stotina hiljada svojih drzavljana koji su proterani iz Hr. Nego samo za uspesne Srbe.
    (Nenad, 07. oktobar 2021 16:53)

    Zato se tih par stotina hiljada otimaju za hrvatsku putovnicu da beže iz Srbije.
    (Berliner, 7. oktobar 2021 17:11)



    To pitanje bi imalo smisla samo kad hrvaćani ne bi masovno bežali iz kroacije za Irsku, Bavarsku i tako dalje, ovako je irelevantno.
    (Šon Koneri, 7. oktobar 2021 17:41)

    # Link komentara

  46. Izmaklo…
    (Mikele, 7. oktobar 2021 17:39)

    # Link komentara

  47. Leopold Ružička - Čeh
    Prelog - Slovenac rodjen u Sarajevu - Bosanac
    Dubravka Ugrešić - srpkinja rođena u Kutini, majka Bugarka
    1993 morala da pobegne iz Hrvatske
    Da proglasimo rimske imperatore Srbima posto su rodjeni u danasnjoj Srbiji
    @Rhynchinoi
    Lako je proveriti na internetu da su svi nabrojani delom hrvati, sto clanak lepo i kaze.
    A ti si valjda iz neke etnicke policije, odredjujes i objasnjavas ljudima sta su?
    (Pera, 7. oktobar 2021 17:35)

    # Link komentara

  48. Komentari balkanskih ljubitelja književnosti su potpuno promašili temu. Zar je bitno na ovu vest da se prosipa neki suludi, zatucani, balkanski nacionalizam?
    (Gillespie, 7. oktobar 2021 17:29)

    # Link komentara

  49. Svaki pravi i veliki intelektualac nije šovinista, vrlo često nije ni nacionalista. Hulje, predvodnici nacionalizma, su tu da nekog poštenog ocrne i naplate svoj nacionalizam, plaćen glavama drugih koji nisu vajdili.
    (Gillespie, 7. oktobar 2021 17:25)

    # Link komentara

  50. Pa dobro ako cete bas da se svadjate Srbi i Hrvati oko tih 2-3 nobelovca, Madjari imaju 13
    (lala djilkošü, 7. oktobar 2021 17:21)

    # Link komentara

  51. Evo, odi na hr wiki, imas slike, originalne dokumente: na zg i krakovskom sveucilistu napisao je kao jezik 'hrvatski' a kao narodnost 'hrvat'. Crno na bijelo.
    (Pijani zlotvor, 07. oktobar 2021 16:58)


    Evo ja otišao na wiki, i vidim u ličnoj karti piše da je nacionalnost srpska.

    Opet ti nije jasno, predpostavljam.
    (Petar, 7. oktobar 2021 17:20)

    # Link komentara

  52. Leopold Ružička - Čeh
    Prelog - Slovenac rodjen u Sarajevu - Bosanac
    Dubravka Ugrešić - srpkinja rođena u Kutini, majka Bugarka
    1993 morala da pobegne iz Hrvatske
    Da proglasimo rimske imperatore Srbima posto su rodjeni u danasnjoj Srbiji
    (Rhynchinoi, 07. oktobar 2021 14:40)

    Па Јустинијан је и био Србин, само што то многи не могу да прихвате. То му чак и није рођено име. Мало историје па закљујзе сами. Имаш његово житије па читај.
    (Valdens, 7. oktobar 2021 17:19)

    # Link komentara

  53. Kako se Hrvati nikad ne otimaju za par stotina hiljada svojih drzavljana koji su proterani iz Hr. Nego samo za uspesne Srbe.
    (Nenad, 07. oktobar 2021 16:53)

    Zato se tih par stotina hiljada otimaju za hrvatsku putovnicu da beže iz Srbije.
    (Berliner, 07. oktobar 2021 17:11)


    Isto kao i vaši što beže iz Hr. Nisi mi odgovorio na pitanje, zašto se za njih ne otimate, i oni su vaši državljani.


    Čisto licemerstvo.
    (Nenad, 7. oktobar 2021 17:18)

    # Link komentara

  54. Moras se pomiriti s jednostavnom stvari- hrvati su brutalni dominatori u svim aspektima ....

    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 16:44)

    Besmislice koje ispisuješ otkrivaju koliko si duševno jadna i neobrazovana osoba. Uzred, zaista mi ne bio bio problem da priznam postojanje te hrvatske veličine i dominantnosti koju si izmaštao da ona stvarno postoji.
    (kopa, 7. oktobar 2021 17:16)

    # Link komentara

  55. Kako ste opet zastranili u dokazivanje nedokazivog i lepotu međusobnog prepucavanja gde je najvažnije ubediti nekog da on nema pojma i da su svi "njegovi" smešni, a da su "naši" fenomenalni, molio bih nekog zaista, ako može da mi objasni, šta je to pojam i pripadnost naciji i zašto je to bitan??
    (Brkajlo, 07. oktobar 2021 17:04)

    Da ne bi bio tikva bez korena onda ti je bitna pripadnost naciji. Ne znam,mozda ti sebe smatras Marsovcem, nije problem..
    (Petae, 7. oktobar 2021 17:16)

    # Link komentara

  56. Kako se Hrvati nikad ne otimaju za par stotina hiljada svojih drzavljana koji su proterani iz Hr. Nego samo za uspesne Srbe.
    (Nenad, 07. oktobar 2021 16:53)

    Zato se tih par stotina hiljada otimaju za hrvatsku putovnicu da beže iz Srbije.
    (Berliner, 7. oktobar 2021 17:11)

    # Link komentara

  57. Evo, odi na hr wiki, imas slike, originalne dokumente: na zg i krakovskom sveucilistu napisao je kao jezik 'hrvatski' a kao narodnost 'hrvat'. Crno na bijelo.
    (Pijani zlotvor, 07. oktobar 2021 16:58)

    Odem na Wiki koju sam ja pisao. E moj klinac, blage veze nemaš.
    (ja, 7. oktobar 2021 17:11)

    # Link komentara

  58. Evo, odi na hr wiki, imas slike, originalne dokumente: na zg i krakovskom sveucilistu napisao je kao jezik 'hrvatski' a kao narodnost 'hrvat'. Crno na bijelo.
    (Pijani zlotvor, 07. oktobar 2021 16:58)


    Odem na Wiki koju svaka budala moze napisati. Da li si ti realan. Uzimas za izvor vikipediju?! Sa tobom nesto nije u redu.
    (Nenad, 7. oktobar 2021 17:05)

    # Link komentara

  59. Kako ste opet zastranili u dokazivanje nedokazivog i lepotu međusobnog prepucavanja gde je najvažnije ubediti nekog da on nema pojma i da su svi "njegovi" smešni, a da su "naši" fenomenalni, molio bih nekog zaista, ako može da mi objasni, šta je to pojam i pripadnost naciji i zašto je to bitan??
    (Brkajlo, 7. oktobar 2021 17:04)

    # Link komentara

  60. (Pijani zlotvor, 07. oktobar 2021 16:44)


    Hrvatska ima najstarije kraljestvo u ovom delu Evrope?! To su bili kmetovi, na kraju krajeva gde su im grobovi?!

    Srpski pisani dokument "Miroslavljevo jevandjelije" je pisano u 12. veku i starije od svakog "vašeg" dokumenta.


    Antifašizam nastao u Hrvatskoj, pa zato falsifikujete da su Srbi u Srbu digli ustanak?! Beži bre...vaše kolevke su fašizam.



    Za obalu je tačno, ali za fudbal, kako kad nemate nijedan trofej u fudbalu. A Srbija ga ima i u reprezentativnom i u klupskom.

    Dominator" do kraja godine cemo imati jaču ekonomiju od vas, ti živiš u oblacima sine.

    Molim za objavu komentara, kao odgovor na mitomaniju.
    (Nenad, 7. oktobar 2021 17:04)

    # Link komentara

  61. (joj, 7. oktobar 2021 15:39)

    Evo, odi na hr wiki, imas slike, originalne dokumente: na zg i krakovskom sveucilistu napisao je kao jezik 'hrvatski' a kao narodnost 'hrvat'. Crno na bijelo.
    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 16:58)

    # Link komentara

  62. Kako se Hrvati nikad ne otimaju za par stotina hiljada svojih drzavljana koji su proterani iz Hr. Nego samo za uspesne Srbe.
    (Nenad, 7. oktobar 2021 16:53)

    # Link komentara

  63. A da se potrudite i pogledate izvod iz knjige rođenja.
    (Fanat baštoni, 7. oktobar 2021 16:46)

    # Link komentara

  64. Dr Pavle Savić, bio srpski fizičar i hemičar, koji je svetski renome stekao kada je sa Irenom Žolio Kiri 1937. i 1938. u Parizu otkrio izotope poznatih elemenata bombardovanjem atoma urana sporim neutronima.
    To dovodi Ota Hana i Frica Štrasmana do otkrića nuklearne fisije-cepanja uranovog jezgra.
    Sa Irenom Žolio bio je predložen za Nobelovu nagradu, ali je nju dobio samo Han.
    Bio je prvi direktor "VInče" i smatra se njenim osnivačem.

    Dr Pavle Savić je bio rođen 1909.u Solunu a preminuo u Beogradu 1994.

    Dubravka Ugrešić je Srpkinja iiz Hrvarske, ili ne , sme li to da se zna, čista Hrvatica ili ne, sme li to da se zna ? Ako je bila čista Srpkinja iz Hrvatske onda ne čučdi što je Jugoslovenka, jer to su Srbi, da je čista Hrvatica ili čak mešana hrvatsko turska ili hrvatsko slovenačka ili bilo koja druga mešavina osim da tu ima i nečeg srpskog, nikada se ne bi izjašnjavala jugoslovenski. Zato je Srba sve manje i Srbija sve manja a Hrvatska sa Hrvatima teži da objedini regionalne narode i postavi Zagreb za glavni grad.

    Ali, džaba. Ipak. Pesnici znaju najbolje a oni kažu iako su to pesnici na liniji, da "Srbija je velika tajna". I JESTE.
    (Nikol Dž. Femija, 7. oktobar 2021 16:44)

    # Link komentara

  65. (Deset mljevenika sa lukom za gospodu tisućljetnu...,)

    Bato, nesto cujem... Aktivirao mi se detektor iskompleksiranosti hrvatskom. Ja sam naveo cinjenice a ti kmecis.
    Ja nisam kriv sto iznosim cinjenice koje ti ne odgovaraju.
    Hrvatska ima najstarije kraljevstvo u ovom dijelu europe, cinjenica koja te boli.
    Hrvatska ima nevjerojatnu knjizevnost, marulic je ipak 'malo' stariji i od šekija i cervantesa, a o vama da ne govorim.
    Hrvatska ima najvise nobelovaca, opet cinjenica zbog koje gubis zivce.
    Hrvatska ima najvise unescovih zasticenih spomenika u ovom dijelu svijeta, opet cinjenica.
    U hrvatskoj su nastale 2 ideologije- panslavizam i antifasizam (guglaj organizaciju TIGR), opet cinjenica.
    Hrvatska ima jednu od najljepsih obala u europi, opet cinjenica zbog koje ne mozes spavati.
    Hrvatska ima zlatnu loptu i zlatnu kopacku, opet nesto sto okolni narodi nemaju.
    Moras se pomiriti s jednostavnom stvari- hrvati su brutalni dominatori u svim aspektima i meni je jasno da te to iritira kao kamen na dnu cipele. Tesko je biti srbin jer se svakog dana moras probuditi sa spoznajom da je objekt tvoje mrznje u svemu bolji i uspjesniji od tebe. No to je tvoj problem.
    Molim za objavu komentara jer nisam prekrsio pravila, iznio sam cinjenice a nikog nisam vrijedjao.
    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 16:44)

    # Link komentara

  66. Nikola Tesla vredi vise nego 10 Nobelovaca, tako da Hrvati tisina tamo sa ovim polu-Hrvatima koji su dobili Nobela za spajanje dva molekula.
    (Miroslav, 7. oktobar 2021 16:43)

    # Link komentara

  67. Unatoč svojoj profesiji, najzad je postala popularna, kao neko ko nije dobio Nobelovu nagradu... jbg...
    (Kuntaj Kinte, 7. oktobar 2021 16:35)

    # Link komentara

  68. E moja Dubravka, kao i u svakoj priči iz balkanske krčme, najmanje je riječi o tebi i tvom književnom radu. Srećom pa si daleko od ove kaljuge.
    (Šapica, 7. oktobar 2021 16:35)

    # Link komentara

  69. Andrić se nije izjašnjavao ko srbin. Bio je jugoslovenski ambasador u Nemačkoj, najzaslužniji za potpisivanje trojnog pakta.Istine radi.
    (Miodrag, 7. oktobar 2021 16:32)

    # Link komentara

  70. Daj bre nacionalisti . Da li znate šta su Haplogrupe ? Ajde pročitajte .
    (BorG, 7. oktobar 2021 16:30)

    # Link komentara

  71. Možete ovde da brojite krvna zrnca koliko hoćete, ali Nobelova Nagrada se računa po državljanstvu osobe, a ne etničkom ili nacionalnom poreklu ili nacionalnom statusu. Ako bi gospođa Ugrešić dobila nagradu, bila bi hrvatska nobelovka, jer ima, koliko znam, hrvatsko državljanstvo. Možda i nema. Možda se odrekla, pa ima n.p. američko državljanstvo. Onda bi dobila nagradu kao Amerikanka. Kada bi slučajno Muharem Bazdelj dobio nagradu, bio bi srpski pisac, jer je, koliko znam, srpski državljanin. Iako je Bošnjak. A što se tiče Ive Andrića, pa valjda je bio Jugosloven, kao takav je dobio nagradu, ne kao Hrvat ili Srbin. Nebitno je Nobelovom komitetu ko je kakve nacionalnosti, jer je jedino drzavljanost bitna.
    (Zagor, zvezdarski, 7. oktobar 2021 16:30)

    # Link komentara

  72. Imaju barem Ivu Andrića. A mi nikog.
    (Msmsms, 7. oktobar 2021 16:27)

    # Link komentara

  73. Biće prilike,Dubravka!
    (poznavalac materije, 7. oktobar 2021 16:24)

    # Link komentara

  74. Gde se to Ivo Andric izjasnjavao kao Hrvat da mi je znati? A inace za tvoju informaciju svuda se Andric racuna kao Bosansko-Hercegovac iako ga tamo nesto posebno i ne vole. Sto samo dokazuje koliko je besmisleno da se mi svadjamo kad ce neko drugi vec odluciti umesto nas ko je bio Andric. Ko nas sta pita? Po ovom ispade Bosanci imaju 2 Nobelovca, a svi znamo da nijedan nije stvarno njihov.
    (joj, 07. oktobar 2021 15:39)

    Otac mu je bio Franjevac, a mati radila u samostanu.
    (leptirica, 7. oktobar 2021 16:24)

    # Link komentara

  75. (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 14:45)

    Srbija ima više odbijenih licemernih nagrada nego što hrvašani imaju dobijenih nagrada... iako su i to nagrade na konto srba!

    Monogo vi svojatate nešto što nemate, pa se drma i Split i sve se drma.

    To Bog valjda pleše po Kifli tisućljetnoj od sreće što vas ima takve... od kud znam...
    (Deset mljevenika sa lukom za gospodu tisućljetnu..., 7. oktobar 2021 16:10)

    # Link komentara

  76. Prvo, Andrić nije bio katolik, nego ateista.

    Drugo, iz mešovitog je srpsko-hrvatskog braka, dakle pola-pola, ali...

    Ali pošto se izjašnjavao kao Srbin i kao neko ko piše srpskim jezikom ispada da više preteže na srpsku stranu, tako da Andrić ne može biti hrvatski pisac, a ni hrvat, on je prema tome Srbin i srpski pisac.

    Otac mu je takođe imao srpsko poreklo i Ivo je za to dobo znao.
    (Hammer, 7. oktobar 2021 16:10)

    # Link komentara

  77. Ko je ova?
    (Sima, 7. oktobar 2021 16:04)

    # Link komentara

  78. Andrić je bio po majci Srbin, a otac mu je bio poly-hrvat polu Srbin. Deklarisao se uvek kao Srbin i pisao na srpskom jeziku... a duhom je bio Jugosloven, i kosmopolita, da se ne zaboravi... ali nije dopuštao Hrvatima da ga svojataju naročito posle NDH i 2. svetskog rata.

    Izabrao je da živi i umre u BG, voljen i poštovan.
    (Rocky, 7. oktobar 2021 15:41)

    Најтачнији коментар што се тиче националне припадности Андрића, остало је хрватска митоманија.
    (mitomanijo moja, 7. oktobar 2021 16:03)

    # Link komentara

  79. Koliko znam
    Hrvati imaju 3 nobelovca (Ruzićka, Prelog, Andrić)
    Albanci imaju jednu nobelovku (Majka Tereza - tj. pravim imenom Anjezë Gonxhe Bojaxhiu)
    Ostali iz ex YU nije mi poznato da imaju i jednog nobelovca?
    (Neupućen, 7. oktobar 2021 15:36)

    Hrvati imaju 4 nobelovca. Alfred Nobel je bio Hrvat po prababi sa Korčule. A Miljenko Jergović je donobelovac.
    (Petar, 7. oktobar 2021 16:01)

    # Link komentara

  80. Dubravka Ugrešić ne može biti nacionalni izdajnik kad je Srpkinja, može biti samo državni izdajnik iz hrvatskog kuta gledišta. Ona je ostala nacionalno Jugoslavenka, današnji apatrid.
    (Realnost, 7. oktobar 2021 16:00)

    # Link komentara

  81. Zamalo dobila Nobelovu nagradu, dobio čovek koji sedeo pored nje...
    (Vesa, 7. oktobar 2021 15:59)

    # Link komentara

  82. Hrvatska sama ima vise nobelovaca od ostatka sfrj + bugarska.
    Miljenko jergovic je bolji od ove i to nemjerljivo bolji.
    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 14:45)

    Не, сама Хрватска има већу митоманију од свих осталих. Тако би се могло рећи. Никола Тесла Србин. Иво Андрић се изјашњавао као Србин...има ту још примера.

    Ваши су Томпсон и Павелић, што се тиме не дичите осим на концертима?!
    (...., 7. oktobar 2021 15:58)

    # Link komentara

  83. Aha. Sad važi kako se izjašnjavao. Kad je Luka Modrić bio u pitanju onda je majka bila važna. Kod Dražena Petrovića je bio otac u pitanju a ne kako se izjašnjavaju. 😁😁😁😁
    (Tereza, 7. oktobar 2021 15:13)

    Не знам шта ти није јасно, ако се човек изјашњавао као Србин онда нема више расправе. То само вама није јасно.
    (Nenad, 7. oktobar 2021 15:55)

    # Link komentara

  84. Hrvati uvek prisvajaju nekog koji je rođen u hr, ali samo ako je nešto uspeo.
    (Lošmi, 7. oktobar 2021 15:54)

    # Link komentara

  85. Iz ljubavi prema majci izjasnjavao se kao Srbin i srpski pisac...
    (Marko, 7. oktobar 2021 14:40

    Ne, Ivo Andrić je istražio svoje poreklo i našao je da je ono srpsko. Ivo nije postao Srbin, on je saznao da je oduvek bio Srbin.
    Slično se dogodilo Kusturici.
    (Jagnjetina, 7. oktobar 2021 15:47)

    # Link komentara

  86. @Зоки

    Не делимо се ми већ нас деле они! Аутор текста ју је поделио национално а пошто је то учинио погрешно, логична реакција је да буде иправљена. Ако прећутиш, значи да се слажеш. Да ти сутра неко каже да си шимпанза, ти се не би побунио? Природна реакција је да се побуниш против лажи и неправде.

    Константин Велики није био Србин иако се родио у Нишу, граду који ће касније да постане део Србије. Исто тако неко не може да буде Хрват само зато што се родио у месту које ће касније да постане део Хрватске. Да си се родио у њиви не би био кромпир по националности!
    (Томо, 7. oktobar 2021 15:47)

    # Link komentara

  87. Andrić je bio po majci Srbin, a otac mu je bio poly-hrvat polu Srbin. Deklarisao se uvek kao Srbin i pisao na srpskom jeziku... a duhom je bio Jugosloven, i kosmopolita, da se ne zaboravi... ali nije dopuštao Hrvatima da ga svojataju naročito posle NDH i 2. svetskog rata.

    Izabrao je da živi i umre u BG, voljen i poštovan.
    (Rocky, 7. oktobar 2021 15:41)

    # Link komentara

  88. U raljama života je jedan od 5 najboljih filmova sa ovih prostora ikada!
    Koliko je do nje koliko do Rajka Grlića nebitno!
    (Moj drug iz detinjstva, 7. oktobar 2021 15:39)

    # Link komentara

  89. Prvo, ruzicka je 50% hrvat, 25% ceh, 25% nijemac. Izjasnjavao se kao hrvat, rodjen u hr. Ne vidim sto je sporno.
    Prelog- rodjen u sarajevu, porijeklom iz zagreba, a skroz na krajnjem sjeveru hr postoji mjesto prelog odakle sigurno vuce korijene.
    Andric- etnicki 100% hrvat, izjasnjavao se kao hrvat. Otisao iz zg u bg kad je shvatio da je zg krlezin grad. Tvrdnja da je andric srbin ima smisla koliko i tvrdnja da je stef bobek srbin.
    Zao mi je, vi ste zemlja s 0 nobelovaca.
    No nesto drugo mi je zapelo za oko jer sam pogledao tko su sve bili kandidati. Hoces- neces, ali strsi: niti jedan jedini bijeli muskarac nije bio nominiran.
    (Đes bijo 91?, 7. oktobar 2021 15:10) # Link komentara

    Gde se to Ivo Andric izjasnjavao kao Hrvat da mi je znati? A inace za tvoju informaciju svuda se Andric racuna kao Bosansko-Hercegovac iako ga tamo nesto posebno i ne vole. Sto samo dokazuje koliko je besmisleno da se mi svadjamo kad ce neko drugi vec odluciti umesto nas ko je bio Andric. Ko nas sta pita? Po ovom ispade Bosanci imaju 2 Nobelovca, a svi znamo da nijedan nije stvarno njihov.
    (joj, 7. oktobar 2021 15:39)

    # Link komentara

  90. Dragi olivere, simpa si mi jer te zamisljam kao jednog starog srbina iz slavonije kojeg znam. Ima razdvojene prednje zube a ima neko ulubljenje na glavi radi cega uvijek nosi bayernovu kapu.
    No da prijedjemo na bitno- kladim se da nikad nista od jergovica nisi citao, osim mozda kolumni u jutarnjem kad ljetujes u prekrasnom hrvatskom rovinju u hrvatskoj istri. Najozbiljniji savjet- procitaj prvo sarajevski marlboro, prvenstveno jer je kratak. Kad se rijesis mlijecnih zuba onda prijedji na tvrdju hranu- dvore od oraha. Kad to rijesis, javi se na konzultacije za daljnje citanje. :D
    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 15:38)

    # Link komentara

  91. Hrvatska sama ima vise nobelovaca od ostatka sfrj + bugarska.
    Miljenko jergovic je bolji od ove i to nemjerljivo bolji.
    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 14:45) # Link komentara

    @
    Koliko znam
    Hrvati imaju 3 nobelovca (Ruzićka, Prelog, Andrić)
    Albanci imaju jednu nobelovku (Majka Tereza - tj. pravim imenom Anjezë Gonxhe Bojaxhiu)
    Ostali iz ex YU nije mi poznato da imaju i jednog nobelovca?
    (Neupućen, 7. oktobar 2021 15:36)

    # Link komentara

  92. Nije hrvatica vec hrvatijanka
    (Miki, 7. oktobar 2021 15:35)

    # Link komentara

  93. Totalno nebitno za velicinu pisca kakav je bio Ivo Andric i Mesa Selimovic sa ovih prostora.Ali fakticki ,ako je tacno da mu je otac bio hrvat,Andric je hrvat.cIJE PREZIME JE aNDRIC,MAJCINO NIJE.
    (goga, 7. oktobar 2021 15:34)

    # Link komentara

  94. Dubravka je jedina knjizevnica dobitnica Nin-ove nagrade za roman godine.
    (ognjen, 7. oktobar 2021 15:34)

    # Link komentara

  95. Imam dosta rodjaka Ugresic iz Slavonije i svi su srbi.
    (Amos Dundee, 7. oktobar 2021 14:13) 

    Ja znam jednu obitelj Matijevic. Svi su hrvati. Najvise Matijevica ima u Hrvatskoj i takodjer su hrvati. Nesto Matijevica ima i u Srbiji ali vrlo malo, pa opet tvrdite da su Matijevici srbi. Vama je nebitno koliko je nekog prezimena na drugoj strani, jer dokle god je jedan srbin sa nekim prezimenom, onda su svi ili su potekli od njega. Ako ih je vise na vasoj strani, e onda je to dokaz kako su to eto sve srbi.
    (Tiganj, 7. oktobar 2021 15:33)

    # Link komentara

  96. nobelova nagrada ze etnicku pripadnost ne postoji. na etnickoj pripadnosti insistiraju oni, koji nikad , ni u vrticu, nikakav talenat nisu pokazali, pa im ne preostaje nista drugo.
    (singrrr!, 7. oktobar 2021 15:32)

    # Link komentara

  97. Hrvatska sama ima vise nobelovaca od ostatka sfrj + bugarska.
    Miljenko jergovic je bolji od ove i to nemjerljivo bolji.
    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 14:45)

    Hrvatska nema nijednog nobelovca. Andrić je rođen u Bosni, pisao na srpskom jeziku i nije se izjašnjavao kao Hrvat iako je bio katoličke vere.

    Miljenko Jergović nije niti bolji, niti prevođeniji pisac od Dubravke Ugrešić. Mislim da su Krleža i Ugrešička najprevođeniji hrvatski pisci. Ako bismo samo prevode gledali, tu bi se mogla dodati i Slavenka Drakulić koja se doduše nije probila književnim umećem ,već ispisivanjem šovinističkih pamfleta i gadosti o Srbima u austrijskoj štampi.
    (kopa, 7. oktobar 2021 15:31)

    # Link komentara

  98. Ivi Andricu je otac, bez koga je rano ostao, bio Hrvat (kao i tetka i teca kod kojih se skolovao), majka Srpkinja, a omiljena dadilja Muslimanka. To moze da objasni njegovu erudiciju i neverovatno poznavanje sva tri naroda i religije. Iz ljubavi prema majci izjasnjavao se kao Srbin i srpski pisac.
    @Marko
    Slijedom logike iz tvog komentara, a znajući književni opus Ive Andrića moglo bi se zaključiti da mu dadilja i nije bila nešto posebno omiljena, naprotiv.
    (Bosnien Sohn, 7. oktobar 2021 15:26)

    # Link komentara

  99. @đes bijo: Andrić se izjašnjavao kao Srbin. Postoji (čuva se) njegova lična karta gde piše 'nacionalnost Srbin'. Takođe, pisao je na 'srpskom', rekao mali milion puta. Na kraju, sahranjen u Beogradu.
    (Zoka Koka, 7. oktobar 2021 15:26)

    # Link komentara

  100. hahah Andrić bi bio 3. on jeste naš srpski pisac ali jasno da je iz hrvatske katoličke porodice tu nema ništa sporno. Iako, zajednički je pisac.
    (Nikola, 7. oktobar 2021 15:24)

    # Link komentara

  101. Jeste to je najbitnije u ovoj vesti. Dok god se delite na srbe , hrvate itd. a ne na dobre ljude i lose ljude, mira na ovim prostorima nece biti.
    (zoki, 7. oktobar 2021 15:03)

    pa da, samo se ovde dele, a u ostatku sveta samo mir, med i mleko. a da se malo pomirise realnost i ne pljuje samo po sebi jer i drugi prostori su problematicni.
    (dux, 7. oktobar 2021 15:24)

    # Link komentara

  102. Koliko znam najuzi kandidati za Nobela su tajni narednih 50 godina.
    Odakle ova informacija?
    (Čitalac, 7. oktobar 2021 15:19)

    # Link komentara

  103. Hrvatska sama ima vise nobelovaca od ostatka sfrj + bugarska.
    Miljenko jergovic je bolji od ove i to nemjerljivo bolji.

    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 14:45)







    Istina je da nemate svoje nobelovce ko što nemate ni svoje kraljeve, ali mitomanija i kleptomanija su temelj vašeg identiteta, pa vam zato izgleda
    ni ne smeta prisvajanje svega tuđeg što vam se zasvidi, inače kad smo već kod kraljeva, nešto da pitam:

    gde su grobovi hrvatijanskih kraljeva
    i gde su grobovi hrvatijanskih nobelovaca


    hahahahahahaha...
    (ban Kulin, 7. oktobar 2021 15:19)

    # Link komentara

  104. Dovoljno je reci da Nobelovu nagradu nisu dobili Tolstoj,Borhes,Dzojs,Nabokov,Prust,Kundera,Umberto Eko. I rest my case.
    (Oliver, 7. oktobar 2021 15:18)

    # Link komentara

  105. Pa valjda zato sto se čovek izjasnjavao kao Srbin jos 1951. godine prilikom izdavanja lične karte, ali avaj...mitomanija je neunistiva.
    (Nenad, 7. oktobar 2021 14:48)

    Aha. Sad važi kako se izjašnjavao. Kad je Luka Modrić bio u pitanju onda je majka bila važna. Kod Dražena Petrovića je bio otac u pitanju a ne kako se izjašnjavaju. 😁😁😁😁
    (Tereza, 7. oktobar 2021 15:13)

    # Link komentara

  106. Leopold Ružička - Čeh
    Prelog - Slovenac rodjen u Sarajevu - Bosanac
    Dubravka Ugrešić - srpkinja rođena u Kutini, majka Bugarka
    1993 morala da pobegne iz Hrvatske
    Da proglasimo rimske imperatore Srbima posto su rodjeni u danasnjoj Srbiji
    (Rhynchinoi, 7. oktobar 2021 14:40)

    Hrvati i drugosrbijanci bi proglasili svakoga za hrvata, ali Bob Dilan im je lepo objasnio.
    (ha ha, 7. oktobar 2021 15:11)

    # Link komentara

  107. Prvo, ruzicka je 50% hrvat, 25% ceh, 25% nijemac. Izjasnjavao se kao hrvat, rodjen u hr. Ne vidim sto je sporno.
    Prelog- rodjen u sarajevu, porijeklom iz zagreba, a skroz na krajnjem sjeveru hr postoji mjesto prelog odakle sigurno vuce korijene.
    Andric- etnicki 100% hrvat, izjasnjavao se kao hrvat. Otisao iz zg u bg kad je shvatio da je zg krlezin grad. Tvrdnja da je andric srbin ima smisla koliko i tvrdnja da je stef bobek srbin.
    Zao mi je, vi ste zemlja s 0 nobelovaca.
    No nesto drugo mi je zapelo za oko jer sam pogledao tko su sve bili kandidati. Hoces- neces, ali strsi: niti jedan jedini bijeli muskarac nije bio nominiran.
    (Đes bijo 91?, 7. oktobar 2021 15:10)

    # Link komentara

  108. @pijani zlotvor

    Miljenko Jergović???? Ahahaha,valjam se od smeha. To je bas nivo Markesa,Kamija ili Hemingveja.
    Ali oprastam ti sve,jer znam da pises pod maliganima,heheheh
    (Oliver, 7. oktobar 2021 15:06)

    # Link komentara

  109. Imam dosta rodjaka Ugresic iz Slavonije i svi su srbi.
    (Amos Dundee, 07. oktobar 2021 14:13)


    Jeste to je najbitnije u ovoj vesti. Dok god se delite na srbe , hrvate itd. a ne na dobre ljude i lose ljude, mira na ovim prostorima nece biti.
    (zoki, 7. oktobar 2021 15:03)

    # Link komentara

  110. Da je dobila Nobelovu nagradu bila bi srpkinja:))
    (Che, 7. oktobar 2021 15:02)

    # Link komentara

  111. Bila bi četvrta ako računamo Ivu Andrića. Ako se računaju švajcarci hrvatskog porekla, ne znam što se Andrić ne računa, ali avaj nismo ratovali protiv Švajcarske.
    (Srb, 7. oktobar 2021 14:21)

    Nemoj biti tako skroman 24- ta kad bi se racunali Hrvati u zadnjih tisucu koljena
    (Zoran, 7. oktobar 2021 14:59)

    # Link komentara

  112. Dubravka je autorka sjajne literature i protivnik nacionalističkog i državotvornog ludila u Hrvatskoj 90tih i kasnije.U vreme izbijanja rata udata za hrvatskog Srbina, maltretirali su je profesionalno, praktično izbacili sa posla. Živi svoje principe i platila je na žalost skupu cenu.
    (Protiv nacionalizma i ludila, 7. oktobar 2021 14:59)

    # Link komentara

  113. Izuzetna žena, izuzetan pisac!:))
    (Smuleco, 7. oktobar 2021 14:57)

    # Link komentara

  114. Niti u jednom mediju u Hrvatskoj ni slova nema ovome, pitam se zasto, mora da je Dubravka moralno ispravno pametno bice, jer takvi nemaju prodju u lijepoj nasoj.
    (Mate, 7. oktobar 2021 14:54)

    # Link komentara

  115. zao mi za murakamija, odavno zasluzio.
    ugrešićki svaka čast.
    a lavoslav ružička je češkog porekla samo iz područja slavonije.
    andric se izjasnjavao kao srbin/jugoslaven, informacija za ove net geneticare.
    (dux, 7. oktobar 2021 14:52)

    # Link komentara

  116. Bila bi četvrta ako računamo Ivu Andrića. Ako se računaju švajcarci hrvatskog porekla, ne znam što se Andrić ne računa, ali avaj nismo ratovali protiv Švajcarske.
    (Srb, 07. oktobar 2021 14:21)

    Pa valjda zato sto se čovek izjasnjavao kao Srbin jos 1951. godine prilikom izdavanja lične karte, ali avaj...mitomanija je neunistiva.
    (Nenad, 7. oktobar 2021 14:48)

    # Link komentara

  117. Nikad čuo za ovu...
    (NikolaBg, 7. oktobar 2021 14:46)

    # Link komentara

  118. Hrvatska sama ima vise nobelovaca od ostatka sfrj + bugarska.
    Miljenko jergovic je bolji od ove i to nemjerljivo bolji.
    (Pijani zlotvor, 7. oktobar 2021 14:45)

    # Link komentara

  119. Murakami već godinama kandidat i ništa. Valjda će mu se posrećiti da dobije nagradu
    (Paja moler, 7. oktobar 2021 14:41)

    # Link komentara

  120. Da nije slučajno naša ?
    (Samber, 7. oktobar 2021 14:41)

    # Link komentara

  121. @Istvan Vinetu

    Ivi Andricu je otac, bez koga je rano ostao, bio Hrvat (kao i tetka i teca kod kojih se skolovao), majka Srpkinja, a omiljena dadilja Muslimanka. To moze da objasni njegovu erudiciju i neverovatno poznavanje sva tri naroda i religije. Iz ljubavi prema majci izjasnjavao se kao Srbin i srpski pisac.
    (Marko, 7. oktobar 2021 14:40)

    # Link komentara

  122. Leopold Ružička - Čeh
    Prelog - Slovenac rodjen u Sarajevu - Bosanac
    Dubravka Ugrešić - srpkinja rođena u Kutini, majka Bugarka
    1993 morala da pobegne iz Hrvatske
    Da proglasimo rimske imperatore Srbima posto su rodjeni u danasnjoj Srbiji
    (Rhynchinoi, 7. oktobar 2021 14:40)

    # Link komentara

  123. Smejurija,cak ni Nobel nije tako nisko pao!
    (Oliver, 7. oktobar 2021 14:35)

    # Link komentara

  124. Bila bi četvrta ako računamo Ivu Andrića. Ako se računaju švajcarci hrvatskog porekla, ne znam što se Andrić ne računa, ali avaj nismo ratovali protiv Švajcarske.
    (Srb, 7. oktobar 2021 14:21)

    # Link komentara

  125. ...jedan od potencijalnih laureata bio je i Haruki Murakami.

    Da li će ovaj čovek najzad dobiti ono što mu pripada?
    (МАРАШ, 7. oktobar 2021 14:14)

    # Link komentara

  126. Imam dosta rodjaka Ugresic iz Slavonije i svi su srbi.
    (Amos Dundee, 7. oktobar 2021 14:13)

    # Link komentara

  127. A, u šta brojite Ivu Andrića? U Srbe ili u Muslimane? To što je on svoje delo zaveštao srpskoj književnosti ga čini srpskim piscem, ali čovek je bio Hrvat, čime se nije naročito hvalio, ali tako se rodio.
    (Ištvan Vinetu, 7. oktobar 2021 14:12)

    # Link komentara

  128. Dobro je, ko bi od njih ziveo...
    (asd, 7. oktobar 2021 14:07)

    # Link komentara