- Komentari -
  1. ja ,svojim ucenicima savetujem da sami upisu svoji telesnu masu u LICNI KARTON, koju su merili na svojoj vagi .to i nije toliko bitno da bude toliko tacno jer je potrebno za odredjivanje BMIa.
    (dusan, 29. septembar 2021 05:01)

    # Link komentara

  2. @Бата, 28. septembar 2021 12:34 Kakve stresne i ponižavajuće situacije kada se radi sistematski pregled? A nije ponižavajuće što se iste devojčice oblače kao male prostitutke, da im se vidi pola zadnjice iz šortsa, ili nose pantalone i helanke koje ističu zadnjicu kao da je najbitniji deo ličnosti?! Ako je neko debeo ili mršav to se vidi i bez sistematskog. Samo je pitanje trenutka kada će se podsmevati jedni drugima. Treba učiti decu da se ne podsmevaju, a ne da se kriju i stide.
    (Mila, 28. septembar 2021 21:52)

    # Link komentara

  3. kao mali sam bio poprilicno mrsav i secam se da je to skidanje u donji ves i merenje visine i tezine pred drugom decom (koja jedva cekaju da nekoga vredjaju) bilo nesto najstresnije za mene. Jos imali nastavnika fizickog koji je bio alkoholicar i koji je uzivao da deci daje pogrdne nadimke na osnovu fizickog izgleda. Nedelju dana pre tog sistematskog sam svako jutro pred polazak u skolu imao mucnine i povracanje.
    (aca, 28. septembar 2021 21:19)

    # Link komentara

  4. Da su se manje fokusirali na izvlačenje ušiju, a više na gramatiku, možda bi znao da se "ne bi" piše odvojeno
    (lagano, 28. septembar 2021 12:38)

    Izgleda da su i tebe vukli za jedno uho, a na drugo ulivali gramatiku do pola, inace bi, valjda, primetio da on govori o sebi, u prvom licu. Prema tome, ne samo da se "ne bi" pise odvojeno, nego tu fali i jedno "h" - "ne biH".
    (automatski generisan komentar, 28. septembar 2021 20:35)

    # Link komentara

  5. Sva sreća da se golim okom ne vidi da su nam deca debela, celulitična i troma, pa ih niko neće zezati dok ne čuje da je vaga rekla stotka. Brinite se malo o zdravim navikama dece, a manje o tzv traumama, sad je sve, bože moj, trauma...a klinci sve kilaviji
    (mrša, 28. septembar 2021 19:50)

    # Link komentara

  6. Mislim da je bitnije da stanu na put preteranoj gojaznosti kod dece nego da kriju tezinu. Svuda u svetu deca postaju kao ona bica iz filma Wall-e
    (Sarkazam, 28. septembar 2021 17:17)

    # Link komentara

  7. Ovim ne resavamo problem, ako ih stitimo od svega, kad i kako ce izgraditi samopouzdanje? Na tome moramo raditi, ovo je samo prikrivanje ocitog.
    (Pera, 28. septembar 2021 15:40)

    # Link komentara

  8. Odrastanje mi je obeležilo što su mi pred polovinom razreda govorili da sam neuhranjena. Ismevala me deca zbog toga, a imam bolestan želudac. Nije trebalo nikakvo pravilo doktorima da kaže da to jednostavno nije u redu.
    (Zzzz, 28. septembar 2021 14:05)

    # Link komentara

  9. Треба забранити рађање деце јер се дете стресира кад изађе из мајчиног стомака. Зато и плаче када се роди.
    (др, 28. septembar 2021 13:57)

    # Link komentara

  10. Pitanje je cemu uopste sluzi taj pregled i merenje tezine? Za nekakvu statistiku? To je neki zastareli protokol iz ko zna koje ere, to se u Evropi nigde ne radi. Za zdravlje deteta je svakako odgovoran roditelj, a ne skola. U skoli eventualno mogu da uce o zdravom nacinu zivota, a ne da ponizavaju decu nekim masovnim skidanjima i merenjima.
    (petra, 28. septembar 2021 13:53)

    # Link komentara

  11. U vremenu u kome živimo, sa rol modelima "idealnih" proporcija, deca nužno postaju žrtve masovne kulture i njenih nazora. I jeste, u osetljivim godinama puberteta i formiranja ličnosti, skloni su da za minimalna odstupanja od "propisanih" standarda jedni druge dovode u pitanje.
    Poznato je da je sud većine i to vršnjaka od ogromnog uticaja, bez obzira na poruke koje šalju roditelji. Zato je predlog dobar!
    (Linda, 28. septembar 2021 13:53)

    # Link komentara

  12. Kad sam ja bio osnovac, jedna od stresnijih situacija je bila dolazak tročlane komisije iz medicinskog centra da pregledaju ko ima vaške. Nakon pregleda je uvek izdvojeno par učenika van učionice, a posle ih ni Dunav ni Sava nisu mogli oprati od sumnje da su imali vaške.:(
    (ex apatrid, 28. septembar 2021 13:02)

    То је рађено у време када се појавиле вашке, тако да су тако и објашњавали свима. Вашке се појављују периодично, а деца ко деца, све разнесу најбрже могуће.
    (mr, 28. septembar 2021 13:47)

    # Link komentara

  13. Jeste, ne vidi se golim okom ko je debeo pa ce na javnom merenju to izaci na videlo
    (masa, 28. septembar 2021 13:46)

    # Link komentara

  14. Ja ne znam kako je sada,ali ranih osamdesetih se nije merila visina i tezina u skolama,nego na redovnim sistematskim pregledima u dispanzeru. U jednoj prostoriji se svi skinu do pojasa i ulaze u ordinaciju lekara,gde se proverava da li neko ima krivu kicmu,ravne tabane,meri visina i tezina itd. Doduse,vrata izmedju te dve prostorije nisu bila zatvorena tako da nije postojala diskrecija,ali ne secam se da je neko nekog zavitlavao zbog bilo cega. To je bila zemlja gde se negovao kolektivisticki,socijalisticki duh pa nikom nije smetao grupni pregled. Sem toga,u mom razredu od 32 djaka bila je samo jedna gojazna ucenica. Svi ostali su bili sa odlicnim BMI indeksom. Takodje je bio i samo jedan ucenik od razvedenih roditelja. To samo pokazuje koliko se drustvo drasticno promenilo za 40 godina u svakom mogucem smislu i to,na zalost,na gore.
    (Oliver, 28. septembar 2021 13:40)

    # Link komentara

  15. Ajde od malena da ih samo pazimo i mazimo jer ce i kasnije kroz ceo zivot biti mazeni i pazeni. Odgajajte svoju decu tako da budu sposobna za zivot i kada vas ne bude na ovom svetu.
    (Vlado, 28. septembar 2021 13:38)

    # Link komentara

  16. Meni to nije bilo uopste stresno a cini mi se ni mojim drugarima. I onako sam se celo leto bio polu-ovucen pa mi to merenje nije bilo nikakvo cudo.
    (Dragan, 28. septembar 2021 13:38)

    # Link komentara

  17. Hahahaha...dobro ne mere nešto drugo grupno
    (Pera, 28. septembar 2021 13:34)

    # Link komentara

  18. Jos jedna neo marksisticka glupost.
    (DaLanik, 28. septembar 2021 13:26)

    # Link komentara

  19. "Zbog toga se postavlja pitanje da li postoji drugi način da se učenici motivišu i usmere ka zdravom životu, a da to ne podrazumeva izlganje nečemu što za njih predstavlja stres i sramotu."


    Ne znam, možda da škola EDUKUJE decu o zdravom životu? Mislim, koja je svrha škole ako se ona pita postoji li drugi način sem poniženja...
    (kad škola ne zna šta treba da čini, možda nam škola ni ne treba..., 28. septembar 2021 13:19)

    # Link komentara

  20. Od danasnje dece se prave teletabisi. Sve im se tolerise, tetose se, umislja se da su princevi i princeze, rade sta hoce po skolama, vredjaju nastavnike, drugove...a niko im nista ne sme, jer pobogu to su deca. Pa i mi smo bili deca. Plasili se tetkica, nastavnika, direktora...dobijali cuske i samare, a niko od nas nije ni pomisljao da se zali kuci, jer bi tek tada kuci dobio batine od roditelja. Danas ovi niti gori, niti nekulturniji, a roditelji im drze stranu. Ambis totalni.
    (Milan Indjija, 28. septembar 2021 13:18)

    # Link komentara

  21. Podrzavam. Secam se toga iz osnovne skole i zaista mi nikad nije bilo prijatno. Uvek sam nekako gledala kako da izbegnem sistemataki ili kako da "skinem" koji kg sa vage...
    (nk, 28. septembar 2021 13:15)

    # Link komentara

  22. Ma da, majbolje da se lepo zabije glava u pesak, i tako rese problemi. Sta ce biti sledeci predlog, da svako dete radi fizicko nasamo sa profesorom. Jer i to je podjednako stresno, ako se ima visak kilograma, to se vidi u opremi za fizicko. Sve se nesto uvija, krije, precutkuje, ne sme se jasno reci sto jeste. Prave se polu debilne generacije.
    (Vladan R, 28. septembar 2021 13:14)

    # Link komentara

  23. Hrvati se prilagođavaju na neoliberalnu doktrinu, samo napred!
    (Goja avramović, 28. septembar 2021 13:13)

    # Link komentara

  24. Hrvati-bivsi Srbi :)))
    (Munem ti blavora, 28. septembar 2021 13:13)

    # Link komentara

  25. Дебео сам и шта ме брига. Уживам у храни ?
    (шиле, 28. septembar 2021 13:11)

    # Link komentara

  26. Isto mislim.
    Kod nas nije bilo javnog merenja ali jeste posebno decaci, posebno devojcice.
    Secam se trenutka kad je nastavnica usla jednom prilikom a mi svi stojimo goli do pojasa.
    Nije nam bilo bas prijatno.
    Ali mislim da je to kao i vecina stvari, u ono vreme daleko manje udobnosti vezano za sve generalno za zivot, lakse je..ajde, djuture.

    Najponizavajuce je bilo ono kad dodju oni da traze vaske pa onaj ko ima mora da ustane i da kaze ime i prezime.
    Strahovao sam od tog trenutka jednom godisnje ali hvala bogu nisam ih nikad imao u tim trenucima kad bi oni dolazili.
    (L, 28. septembar 2021 13:04)

    # Link komentara

  27. I ja imam fakultet i mene su u školi vukli za uši kad nebi nešto dobro uradio. (Che, 28. septembar 2021 12:27)

    Nisu ti dobro izvukli te uši jer bi inače umesto "nebi" napisao "ne bih", kao svaki opismenjeni osnovac.
    (Nebby, 28. septembar 2021 13:02)

    # Link komentara

  28. Kad sam ja bio osnovac, jedna od stresnijih situacija je bila dolazak tročlane komisije iz medicinskog centra da pregledaju ko ima vaške. Nakon pregleda je uvek izdvojeno par učenika van učionice, a posle ih ni Dunav ni Sava nisu mogli oprati od sumnje da su imali vaške.:(
    (ex apatrid, 28. septembar 2021 13:02)

    # Link komentara

  29. Kada se sve uklopi u priču o rastu i razvoju i pri tome naglasi da je to trenutno stanje koje se može promeniti režimom ishrane i vežbom, takva merenja ne predstavljaju problem. Šta više, postoji mnogo primera u mojoj praksi (OŠ)gde su učenici podstaknuti gore navedenim uspeli da premenu svoj fizički status. Takođe je uspeh (možda i veći) da učenik postane svestan svog tela i zadovoljan mogućnostima koje može da postigne uz zalaganje. Prikrivanje nečega nije rešenje, sa problemom se treba boriti.
    (Kosta, 28. septembar 2021 12:49)

    # Link komentara

  30. @Che
    Jeste, zaboravio si da pomeneš kako je tvoj deda mlatio baku od batina i kako joj ništa nije falilo, kako je opušteno vozio u kolima celu porodicu mrtav pijan... Dokle god su nam takva primitivna razmišljanja nema nama pomaka u društvu.
    (Srele, 28. septembar 2021 12:43)

    # Link komentara

  31. Slazem se sa @Che i @br. Znaci nije problem sto su deca debela, nego je problem sto ce neko to da im saopsti? Gospode boze...

    Gledamo u stranu i pravimo se blesavi povodom X stvari, pa kad smo vec tu, daj da gledamo u stranu i pravimo se blesavi da ne vidimo ono sto je ralno. Ponovicu opet - Gospode boze.
    (realno, 28. septembar 2021 12:39)

    # Link komentara

  32. Svašta. Nije vaga parametar bilo cega. Evo ja imam malu visinu za svoju tezinu, ali to je zato sto imam teske kosti!
    (Ayala, 28. septembar 2021 12:39)

    # Link komentara

  33. @Che

    Da su se manje fokusirali na izvlačenje ušiju, a više na gramatiku, možda bi znao da se "ne bi" piše odvojeno
    (lagano, 28. septembar 2021 12:38)

    # Link komentara

  34. Зар је могуће да се то још увек тако ради ?! Ја сам био дете још онда док смо били једна држава, и тада је било сасвим уобичајено да се деца излажу таквим ситуацијама где се потпуно занемари осећај стида и понижености детета. Групни систематски прегледи, свлачење пред целим одељењем, тако су они који имају нешто што се може исмевати у паклу понижења. Слична ствар на часовима физичког, пресвлачење, исмевање дебелих, мршавих, великих, малих, исмевање кад неко нешто не може да уради, наставника боли уво, чак се и он смеје. Из филмова видимо да се исто догађа и на другим меридијанима. Од неких људи сам чуо да је то тако осмишљено као део друштвеног развоја детета, да "очврсне" на изазове и непријатности.
    (Бата, 28. septembar 2021 12:34)

    # Link komentara

  35. Kada sam ja isla u gimnaziju (pre 30 godina), ne samo da je merenje na fizickom bilo javno, vec se posebna ocena dobijala na "fizicke predispozicije" dobijene merenjem. Ukoliko je neko po tezini ili visini odudarao od optimuma definisanog za uzrast i pol, odnosno ukoliko mu je odnos tezine i visine odudarao od proseka, dobijao bi manju ocenu od 5, pa se desavalo da deca dobiju i 1, iako bi im bilo objasnjeno da ce zbog losijih fizickih predispozicija dobiti mozda bolju ocenu za sportske discipline (skok u dalj, bacanje medicinke i sl.) Secam se hladnokrvnog i licemernog ponizavanja dece na taj nacin i to od nekog ko treba da motivise svakog da se bavi sportom nevezano od svojih fizickih mogucnosti a ne obrnuto.
    (SK, 28. septembar 2021 12:31)

    # Link komentara

  36. Čuj stres...Deca će nam biti potpuni idioti. Moj otac je 1950 godište i on je u školi klečao na kukuruzima u kutu pred svim đacima ako nije dobro uradio domaći. I još bi dobio batine kod kuće. Otišao je u penziju s doktoratom mašinstva, a stvorio je firmu koja i danas zapošljava 20 ljudi. Nju danas ja vodim. I ja imam fakultet i mene su u školi vukli za uši kad nebi nešto dobro uradio. Ako će ove buduće generacije nama penziju zarađivati bolje da nas nema...
    (Che, 28. septembar 2021 12:27)

    # Link komentara

  37. patak,isao si u paciju skolu?
    (jovan, 28. septembar 2021 12:27)

    # Link komentara

  38. Hrvati žele da ukinu ovu praksu u školama: "Stresno i ponižavajuće"



    “Što kupujete deci knjige kada su diplome jeftinije”?



    Srpski političari u poslednjih 10 godina
    (Loznica, Gučevo, Cer…, 28. septembar 2021 12:26)

    # Link komentara

  39. Pravilno - da se ne vidi ko je debeo ,a ko nije ,odnosno ako se neko oseća mršavim treba mu omogućiti da se tako oseća, naravno dok SZO ne promeni definiciju gojaznosti (pretilosti)!
    (Superhik, 28. septembar 2021 12:25)

    # Link komentara

  40. Kako kod nas isto? Pa ja kad sam išao u školu, nije se merilo pred celim odeljenjem.
    (Patak, 28. septembar 2021 12:22)

    # Link komentara

  41. Potpuno podrzavam!
    (danas, 28. septembar 2021 12:20)

    # Link komentara

  42. Potpuno su u pravu. To je samo između lekara, deteta i porodice.
    (Utorak, 28. septembar 2021 12:18)

    # Link komentara

  43. Будалаштина.
    (Бабинџем, 28. septembar 2021 12:16)

    # Link komentara

  44. Glupost, danas ljudi okrecu glavu na probleme svih vrsta. Zasto je sramota reci da je neko debeo ne mislim da ga vredjas nego da ako vec dete ima problem sa kilazom u ranom uzrastu velike su sanse da ce kasnije imati jos vece probleme sa kilazom. Vremenom kod mnogih to preraste u zdravstvene probleme a kod nekih u komplekse i zar nije logicno da se vidi u cemu je problem kod deteta u ranom uzrastu i tu se presece i radi sa njim. Nije normalno da dete ima 10-15kg viska sa 7-10 godina ili lose navike u ishrani ili neki zdravstveni problem koji je bolje resiti tada nego ceo zivot vuci probleme i muke.
    (br, 28. septembar 2021 12:12)

    # Link komentara

  45. ukinuti zajednicke tuševe, ne zelim da nabijam komplexe kolegama!
    (bambus koala, 28. septembar 2021 12:10)

    # Link komentara

  46. Slazem se, to mi je bilo jako traumaticno, a imala sam samo par kg viska…
    (Mar, 28. septembar 2021 12:09)

    # Link komentara