- Komentari -
  1. Nemam pojma otkud na ovoj vesti, valjda br komentara.
    Nisam ljubitelj, samo kod starih dobrih drugara rado išao, ja se još i zadnji iz društva oženio, samo kumovi, kafana, rezervisan sto i koliko košta po meniju, toliko.
    No koliko se to sada daje? Imaju tu neke klase, školski, dalji, bliži (brat od strica, tetke) rodjaci ..
    Pre 10+ godina bilo 50e sasvim ok za dvoje, a sad?
    (Papillon, 14. septembar 2021 00:39)

    # Link komentara

  2. ma sta prevazidjena, nasim ljudima u becu je svadba highlight zivota i svih zivotnih ocekivanja. koji su to spektakli i tacno se vodi racuna ko je i koliko u koverti doneo. tako i finansiraju svadbe a cesto im i ostane novaca.
    (prcko, 13. septembar 2021 07:04)

    # Link komentara

  3. Svadba je prevazidjena ionako se svi smore kada moraju nekome na svadbu.
    (Dragan, 12. septembar 2021 22:35)

    # Link komentara

  4. Svaki poklon bice nam drag a novcani najdrazi..
    (Www, 12. septembar 2021 21:02)

    # Link komentara

  5. Ja budala majko mila, i zaslužilisu da im pola ljudi ne dođe...
    (Filip III, 12. septembar 2021 20:12)

    # Link komentara

  6. Problem je što se sve izdaje u nekakvim paketima, po stolici, po zvanici .... Nekad se zakupljivao prostor a hranu i piće biste organizovali sami. Ako si zakupio prostor, mogao si da pozoveš 5, 50 ili 500 zvanica, u zavisnosti od kapaciteta. Ako fulaš sa količinom hrane i pića, sam si kriv. Danas je to po "stolici", a onda vrlo često dobiješ osrednju uslugu i vrlo jadnu ponudu pića. Platiš ručak sa neograničenim pićem po zvanici, a onda se konobari rpave blesavi na pozive i narudžbe, pa se sa istima natežeš. Žalosno je to, danas ne bih ni pravio svadbu ni za šta. Žurka sa švedskim stolom i muzikom i ćao.
    (Toni, 12. septembar 2021 15:02)

    # Link komentara

  7. Pa kada prave svadbe sa po 300-500 ljudi, pozovu i kaserku iz lokalne prodavnice... Najelpse svadbe su samo sa svojim najblizima, to nije opste naraodno veselje nego proslava licne srece.
    (Ja, 12. septembar 2021 13:59)

    # Link komentara

  8. Ovo treba češće da se primenjuje,šta je teško reći “ne mogu da dodjem”! Ljudi platili tvoje mesto a ti ih iskuliras,takve osobe ne trebaju ni kao rodbina ni kao drugari.
    (gunneR, 11. septembar 2021 19:41)

    Lako je reći “ne mogu da dodjem” jednom, ali ako počnu da te isptuju "a zašto?" i vrše pritisak iznova i iznova ponavljajući isto pitanje onda je jednostavno lakše reći "dolazim" i ne doći.
    (pera, 12. septembar 2021 12:59)

    # Link komentara

  9. Kakvi, pa, imbecili...
    Venčanje je jedan krajnje atavistički običaj koji - budimo iskreni - nikada nije niti imao smisla. Uostalom, uvek je bio način da se mladenci malo. ah, opare. Ili opreme dom o trošku drugih. I šta uopšte znači taj imbecilini peer pressure da apsolutno morate otići na nečije venčanje ako ste pozvani? What the actual eff? Bio sam u više navrata pozivan na venčanja bliskih rođaka i prijatelja, i uvek sam odbio poziv. Baš me briga ako je iko imao problem s tim. Zanimljivi su mi komentari u kojima se ljude kojima je mladi bračni par iz članka uručio kaznu / račun naziva lažnim prijateljima. Again - what the actual eff? Oni su lažni prijatelji, a ovo dvoje koristoljubivih gadova - A što su to drugo ako ne koristoljubivi gadovi, kada uručuju račune onima koji se nisu pojavili na venčanju? - su Ok i hvale vredni!? Right...
    Brak je jedna prevaziđena institucija kojoj u XXI veku CE stvarno ne treba biti mesta - uglavnom je način da se obezbedi materijalna egzistencija, ili način da se - let's face it - podmire seksualni prohtevi bez posećivanja prijateljica noći™. I naravno, način da se zaradi na brzinu, otputuje negde ili opremi dom. O trošku drugih, naravno. Venčanja / svadbe su atavistički običaj. Koji svakoj osobi vrijednoj svoje soli ide na živce. To naročito važi za balkanske svadbe, gde su trubači, cajke i bahato ponašanje norm. Venčanja u US nisu ništa bolja. Plus, reč je o effing industriji.

    *Objavite komentar, u celosti.
    (Low Key Lyesmith, 12. septembar 2021 12:10)

    # Link komentara

  10. Harbinder Singh
    Kako da ti kazem? Prijatelju stipsa si,tesi se raznin izgovorima al to je istina. Pravio svadbu pre 25 leta, tri dana slavlja, 300+ ljudi. Jel imas ti familyju prijatelje. Ne, vama je lakse da ste satro neoptereceni Tim sitnicama. Bitna je LOVA, cim je spominjes kao prvu stavku komentara.
    Idem na dvadesetak slava svake godine, familija,orijatelji i da pravimo 4 proslave godisnje, jeste da kosta Al nije sve u parama. Videces vremenom
    (joj meni, 12. septembar 2021 11:42)

    # Link komentara

  11. Mene bi sramota pojela da svadbu koju ja platim da zet i cerka ili snaja i sin salju racun po rodbini jer nisu dosli na svadbu. Na zapadu kaoi u Srbiji troskove svadbe snose roditelji, izuzev ako su neki androidi otudjeni od svega. Inace srpske svadbe su nesto najlepse sto mi se desava u mom malom zivotu.
    (David, 12. septembar 2021 11:35)

    # Link komentara

  12. ja pozvao sve na svadbu ono niko nije došao, ni mlada
    (da probam ponovo ?, 12. septembar 2021 11:30)

    # Link komentara

  13. Ne bi im uzeli novac, samo su ih isprozivali jer su ispaljivaci koji nisu u stanju ni da jave da ne dolaze. Nekutura...
    (Miloš, 12. septembar 2021 11:18)

    # Link komentara

  14. ovo je tip ljudi koji prvo šta uradi kad se završi svadba prebrojava se da vide koliko su "dobri" i koga će da eliminišu od prijatelja zbog poklona

    treba da ih prijave policiji zbog uznemiravanja i iznude
    (padobranac na svadbeni prebranac, 12. septembar 2021 11:13)

    # Link komentara

  15. Nije u redu sto nisu dosli bez javljanja, ali nije ni u redu da im "naplate". Ali glavna stvar je sto su oni pozvali svakoga umesto da razmisle koga zovu. Ti koji nisu dosli im verovatno ni nisu neki prijatelji.
    (DaLanik, 12. septembar 2021 11:12)

    # Link komentara

  16. Utaja poreza, na računu fali tax ili pdv. Pothitno ih kazniti
    (mafijaš aco, 12. septembar 2021 10:42)

    # Link komentara

  17. Venčali smo se pre 30 godina. Na ceremoniju i proslavu samo pozvali užu porodicu, kumove i bliske prijatelje. Unapred smo svima rekli da ne prihvatamo poklone i novac. U hotelu smo rezervisali 30 mesta. Svima je ponuđen hotelski meni po izboru, bez ograničenja pića. Muzika je ionako bila hotelska. Na kraju sam izvadio čekove i platio ceh za sve, a konobare i muziku častio sa napojnicom. Nismo imali obavezu prema nikome. Mnogi su nam tada zamerili, neki nas nisu zvali na svoje proslave. Tada, a i danas smatramo da smo ispravno postupili. što je najvažnije još uvek se volimo!
    (Nesha, 12. septembar 2021 09:41)

    # Link komentara

  18. Mi smo u svadbu zvali rodbinu i drugove za koje smo bili sigurni da ce doci. To je bilo 1999. i vencanje smo zakazali dok je jos trajalo bombardovanje. Nismo mogli priustiti veliku svadbu, ali je i tako broj zvanica bio oko 150. Mislim da niko nije odbio niti izostao. Znaci, treba pozvati samo prave prijatelje.
    (Trovach, 12. septembar 2021 09:40)

    # Link komentara

  19. DA SE NE LAŽEMO.

    Svako ko pravi danas svadbe preko 100 zvanica, radi to zbog para.

    Možda 1 od 100 voli taj cirkus i napinjanje koje ide uz ceo cirkus koji generalno nije vredan toga.

    SAMO PARE
    Nikakva ljubav i povezanost sa familijom.
    (NikolaC, 12. septembar 2021 09:37)

    # Link komentara

  20. Mislim da je 120$ po njihovim standardima odnosno 20,25-30e po nasim koliko kosta meni za jednu osobu u restoranu mali novac da vidis na koga ne mozes da racunas u zivotu. Tako da ne bi trebalo da budu ljuti i salju racune vec da budu srecni i da otkace te ljude zauvek. Na mojoj svadbi se desilo da jedna od boljih drugarica moje supruge koja je nekoliko puta potvrdila da sigurno dolazi ne dodje. Svi gosti stigli a nje nema pa se supruga zabrinula za drigaricu i nazvala je. Dobila je odgovor da se duze zadrzala na poslu pa posle nije mogla da juri kod sminkera i frizera. Nakon razgovora supruga je samo obrisala njen broj. Prijatelji su tu da sa njima podelis srecne i tuzne trenutke ako neko nece da te ispostuje i da ti javi da nece stici ne treba ti u zivotu.
    (Daba, 12. septembar 2021 09:30)

    # Link komentara

  21. Supruga,ja,kuma i kum.I gotovo za par minuta.
    (Debeli šef, 12. septembar 2021 09:08)

    # Link komentara

  22. Mom sinu je nedelju dana pre njegove svadbe puklo slepo crevo. Naravno da je svadba otkazana i svi su nam izašli u susret s puno razumevanja. Šta bi bilo sa ovim parom da im se to dogodilo? Da li bi svojim zvanicama platili troškove nastale zbog otkazivanja svadbe? Većina tih zvanica je odložila neki svoj posao da bi bila na svadbi, možda kupila avionsku kartu, zadužili se za poklon/benzin,...?
    Ne može se sve gledati kroz dinar. Možda je nekom pozlilo, imao nesrećan slučaj, iskrsle nepredviđene okolnosti koje je morao da rešava. Ne verujem da im nije došlo 30% zvanica, već 3-4. Ako ih je zavrnulo njih 30%, onda nek razmisle zašto je to tako. U tom slučaju krivica je njihova, samo treba da se sete kada su to zaslužili.
    (Arsenije, 12. septembar 2021 08:53)

    # Link komentara

  23. На југу Крита праве свадбе са преко 1000 гостију, чак и у микро-селима са 20-30 кућа. Од сакупљеног новца парови почињу заједничку егзистенцију прилично далеко од нуле. На крају све испадне нешто као добротворна вечера или као код нас, сакупљање новца за лијечење болесне дјеце.
    (Боске, 12. septembar 2021 08:51)

    # Link komentara

  24. Evo ja danas imam dve svadbe u istom terminu. Jedna kod osobe do koje mi jeste stalo, ali u drugom gradu, i javila mi pošto sam već potvrdio prvoj. Na sve načine sam pokušao da uklopim da bar ceremoniji prisustvujem, nije uspelo. Poslaću samo poklone koje sam kupio, s čestitkom. Uzgred, već sam rekao da me ne računa što se mesta tiče, za to sam znao da nije izvodljivo.
    Možda mi se još dva puta desilo da nisam mogao da se pojavim, otkazao sam, istina u zadnji čas, bilo je iz zdravstvenih razloga. Nije mi bila namera da zbog protokola bilo kome upropastim veselje. Ima stvari koje ne mogu da se predvide, a posebno danas. Koliko njih je naprasno moglo da bude pozitivno uoči same svadbe? Evo gledam na primeru dve u poslednje vreme, zadesi i bliske ljude koji u zadnji čas izostanu.
    Ima komentara koji su jako lepo uočili da su se veselja kod nas pretvorila u biznis, što je deo kulture koji smo prihvatili sa strana odakle su navedeni mladenci. To je potpuno tačno, negativne reakcije na njihove komentare to i potvrđuju potpuno. Ako već od veselja praviš biznis, e onda budi svestan toga da biznis podrazumeva i rizik, ne samo profit.
    (Avanturista, 12. septembar 2021 08:26)

    # Link komentara

  25. Mogli su da pitaju i sto puta da gost potvrdi dolazak, ali ako buduće goste nisu unapred i to pismeno upozorili na posledicu nedolaska, onda nemaju pravo da im posle svega, naknadno nameću nova pravila i traže pare, poklone, niti bilo šta drugo.
    (Bojan, 12. septembar 2021 08:24)

    # Link komentara

  26. Nisam fan svadbi-
    1)dođe gomila rodbine koju vidiš možda i prvi put, a neki ti žele samo zlo, da ne znaš ni ko su.
    2)na seoskim svadbama šator i pun šaržer dok se ne ispuca
    3)muzika... kad krene da zavija pevaljka, pa joj meću pare na grudi i 'armonikašu u
    'armoniku.
    4)svadba se često otegne na 2 do 3 dana.
    (NikolaBg, 12. septembar 2021 08:20)

    # Link komentara

  27. (Nikola, 11. septembar 2021 22:10)

    Nije to uopšte mala svadba. To je jedna sasvim normalna, gradjanska svadba. pozdrav
    (igor, 12. septembar 2021 08:19)

    # Link komentara

  28. @ Nebojsa, 11. septembar 2021 19:35

    Upravo tako, cist biznis. Imam komsiju koji je odlozio vencanje kad je krenuo kovid, nije zeleo samo vencanje u opstini uz roditelje i kumove. Kaze covek ne pada mi na pamet da se zenim dok ne dozvole slavlja sa mnogo gostiju, isplanirao covek da kupi auto od poklona (novca) koji dobije. Sto je strasnije u tome ga podrzava i verenica. Znaci bitnije im pare od sopstvenog vencanja i pocetka zajednickog zivota. Sad imaju zakazanu svadbu u novembru a kako opet najavljuju kovid mere izgleda ce vencenje opet odloziti a kola ce sacekati.
    (Admiral, 11. septembar 2021 19:58)

    Ha, ha, ha..cuti dobro je, zamisli da se razvedu posle mesec dana, mada i pitanje je sta cemu osim auta, kasnije jos trebati))
    (Sljivovica, 12. septembar 2021 08:18)

    # Link komentara

  29. Sve zavisi kolika je bila svadba. Ako si pozvao njih 500, a nije došlo njih 20-25...ok..nije strašno. Ali ako se nije pojavilo 50%, onda se zamisli koga si pozivao, odnosno problem je u tebi i tvojoj megalomaniji.
    (igor, 12. septembar 2021 08:15)

    # Link komentara

  30. (Admiral, 11. septembar 2021 19:58)

    A s obzirom da su kola u medjuvremenu poskupela, moraće da prošire spisak 'prijatelja' koje će da pozovu:)
    (igor, 12. septembar 2021 08:03)

    # Link komentara

  31. Hoće li i da ih tuže?
    (PeraBeblja, 12. septembar 2021 07:54)

    # Link komentara

  32. Mlada i mladoženja odmah da pošalju po jednu fakturu jedan-drugom tako ti to danas,cist posao-kratka ljubav...

    Svadbu verovatno nisu ni osetili jer većina drži telefone i misli samo kako da se namesti u dobrom uglu i nakon toga da se okači na ovaj Fb/INS i dobije što više palčeva (smešno vreme došlo)!
    (unknown, 12. septembar 2021 07:53)

    # Link komentara

  33. Da li je kasno da ja sad pošaljem račun onima koji mi nisu došli na svadbu 2015godine.
    (Gagi, 11. septembar 2021 19:01)
    Verovatno ti nisu došli oni koje vidjaš jednom u deset godina ili uopšte nemaš pojma ko su oni.Ali zovu se svi da svadba bude velika da se prica.Ko je bre taj ko ima 200 i više prijatelja?Ono imam 300 ljudi.Od tih 300 druži se sa njih 20 maksimum.Sestra ova,brat onaj a poslednji put se videli kada su imali 5 godina.Ja živim u malom mestu imam brace i sestara ne zna im se broj,niti ja idem kod njih ,niti oni dolaze kod mene.Ako se sretnemo javimo se samo ako moramo,inace se pravimo kao da se nismo videli.I ja to treba da zovem na neku proslavu.
    (Back in Black, 12. septembar 2021 07:50)

    # Link komentara

  34. Kukuriku Siti !
    (Kva Kva, 12. septembar 2021 07:42)

    # Link komentara

  35. Nisam dobio ručak i nema plaćanja !
    (BG, 12. septembar 2021 07:41)

    # Link komentara

  36. 240 USD X 200 pozvanih =48.000 USD
    240 USD X 300 pozvanih =72.000 USD

    A mi pod šator za 3000-5000evra,kao Dotraci....
    (Cipjonka, 12. septembar 2021 07:28)

    # Link komentara

  37. Evo za dva sata krecem na svadbu. Pricam prkjuce s mladozenjom, kaze oktazalo im 40 ljudi od ukupnog broja. Kaze, nije problem to sto je toliko otkazalo, vec to sto je 23 otkazalo nakon 3 potvrde i u poslednja 3-4 dana sto je nakon sto su poslali finalni spisak restoranu. I opet ajd nekima se desilo tu pehova pa su stvarno morali, al bilo je idiotskih razloga.

    Stvari su jednostavne, ako 3 puta potvrdis i onda otkazes 2 dana pred svadbu jer nesto si ustao na levu nogu i ne ide ti se, onda je to izuzetno nepostovanje i na kraju nevaspitanje, a da ne pricamo o onima koji se samo ne pojave a prethodno potvrdili. Pare su tu najmanje bitne. Al uvek ce biti samozivih ljudi.
    (Milojko, 12. septembar 2021 07:24)

    # Link komentara

  38. E, od sada na svadbe nosim iskljucivo poklone....
    (Tor, 12. septembar 2021 06:44)

    # Link komentara

  39. Sad im neće doći ni kad se budu razvodili.
    (Zvrndov, 12. septembar 2021 06:28)

    # Link komentara

  40. Разликују се и људи и обичаји. Код нас места нису скупа, али се носе велики поклони. На Западу су места скупа, све је превизно организовано - нема шансе да се појави неко ко није унапред планиран, али зато се плаћа свако место без обзира да ли се гост појавио или не. Зато се позивнице шаљу месецима унапред и неопходно је потврдити долазак. У НАЈМАЊУ руку је ружно ако неко, ко је претходно потврдио долазак не дође, па је овај пар потпуно у праву. Иначе, поклони су код њих углавном симболични и ретко прелазе $200 (ако двоје долази). Углавном не више од $100. То се односи на локалце. Наши су потпуно друга прича - и овде и тамо.
    (Ксенија, 12. septembar 2021 06:20)

    # Link komentara

  41. велике свадбе су идиотизам. реално, свако има веома мали круг блиских и верних пријатеља, и на томе би требало да се заврши. наравно, друга је прича да родбином, која у принципу најчешће и финансира свадбу.
    (Вук Караџић, 12. septembar 2021 03:05)

    # Link komentara

  42. То је право пријатељство- "нећеш? е ћеш платит за то!"
    (милан, 12. septembar 2021 02:52)

    # Link komentara

  43. @Mrzim venčanja. Odnosno proslavu. Venčanje bi trebalo da je intimna stvar. Ako već proslavljaš nemoj brate seljačku svadbu sa 500 zvanica. Ako imaš ekipu organizuj opušteno momačko veče. Posle venčanja ručak za porodicu. Malo častiš kolege na poslu kad se sve slegne i to je to. Proslaviš sa ljudima s kojima si blizak. A ne da ti na svadbu dolaze babe i tetke i rođaci koje nikad nisi video.
    (kol, 11. septembar 2021 19:34)
    A kada onda da vidiš te rodjake ?
    (BG team, 12. septembar 2021 02:35)

    # Link komentara

  44. Pa kakvi su vam to prijatelji koji nisu hteli da dodju. To vise govori kakvi ste Vi. Mene bi bilo sramota da im trazim pare.
    (Cuburac, 12. septembar 2021 02:35)

    # Link komentara

  45. Meni mladozenja duguje 100 evra

    Prvi put mu posudio 500 drugi put 600 evra
    I tip nestao
    Nema ga nigde ne javlja se

    Vratio mi posle 1000 u dve rate
    Izigravao sam detektiva da ga nadjem
    I pravi se lud da je to gotovo

    Posle mi napise da ako sam u Srbiji da bi voleo da dodjem i u Nis, reko nisam siguran kad se vracam ne obecavam, uglavnom vratio sam se u srb dan posle vencanja i ocekujem da mi vrati 100 evra, a racun da mu nesto platim, ne ocekujem.
    (Zvekan, 12. septembar 2021 02:26)

    # Link komentara

  46. Zbog ovakvih stvari, ali i ukupne pompe oko ove šarade zvana svadba, sve preko 10 ljudi je previse. Mladenci, njihovi roditelji, rodjenji braca/sestre ako imaju i eventualno kumovi. To je oko 10ak ljudi. Prava stvar, intimno, sa najblizima. Nije stvar u novcu, ljudi cesto i zarade na ovim paradama, vec u celoj besmislenosti koju sa sobom nosi ceremonija, sto bi rekao pokojni Balasevic, pijanstva i kiča.
    (kD, 12. septembar 2021 01:51)

    # Link komentara

  47. Idi@ opet informativno, nije tacno da kuvana hrana nije obuhvacena ( nema nikakve podele hrane) ja sam 3 godine hranio beskucnike hranom iz menze fakulteta preko neprofitne organizacije . Kakvo je tvoje iskustvo ? Ali lakse je da se baci ...
    (Moze ali je mnogo lakse da kazes da je zabranjeno, 12. septembar 2021 01:42)

    # Link komentara

  48. Ma ja mislim da svadbe treba praviti online! Svako kod svoje kuce, prvo uplata poklona pa onda mozes da upadnes na neku vrstu Zoom-a, slikanje screenshot i za ta te fotke posaljes gostu racun, gosti bi mogli da naruce klopu preko wolta o njihovom troski, pustiš u pozadini muzikicu sa bluetooth zvucnika i svako svojoj kući...
    (lane, 12. septembar 2021 01:41)

    # Link komentara

  49. Sto komentara i niko da kaže a COVID, šta ćemo sa epidemijom

    Nedavno smo preskočili odlazak na neku proslavu u restoranu, malo me grizla savest ali samo dva dana kasnije se testiram i budem pozitivan. Bez nekih posebnih simptoma ni pre ni posle testiranja (jerry vakcina) ali eto baš ja sam mogao da budem taj koji je proširio zarazu na slavlju i možda ugrozio nekoga, samo da smo otišli.
    (slavlje u doba corone, 12. septembar 2021 01:23)

    # Link komentara

  50. Mene lik sa kojim sam bio odlican ortak na faksu, a kog sam posle toga vidjao 1 u 2 godine, pita da mu budem kum. Odbio sam ga glat, znam da sam ispao kreten ali nije to to. Ne znam tacno sta je bio razlog da mene pita, mozda novac al nisam siguran, jer znam da ima i drugih kandidata.
    (Branko, 12. septembar 2021 00:57)

    # Link komentara

  51. Nebitno je koji je razlog zašto neko pravi svadbu. Negde je to želja da se zaradi, negde pritisak porodice i rodbine da bude velika svadba i milion drugih razloga. Svačije je pravo da pravi koliku svadbu hoće iz kojih razloga hoće i nema potrebe da osuđujete. Uvek možete da kažete da nećete doći i to je ok. Ali ako već potvrdite dolazak, onda znajte da je zbog potvrde vašeg dolaska rezervisano mesto za vas koje košta 30+ evra po osobi (mislim da je danas prosek oko 40-50). Samo neka vam to dopre do mozga, ako ništa drugo.

    Moja supruga i ja nismo pravili svadbu, bukvalno su samo kumovi (svedoci) bili. Išli smo posle na večeru u jednu lepu vinariju na Fruškoj gori i to je to. Neki prijatelji i rodbina su se durili malo, ali to je naša odluka bila i nije nas se ticalo. Ne volimo žurke, taj tip veselja, niti da gubimo vreme i živce oko organizacije svadbe. Sa druge strane, oboje dobro zarađujemo, pa nas nije ni zanimalo da nam svadba bude neki biznis.

    Bilo da ste gost ili se venčavate, stanite iza svoje odluke i ne osuđujte druge.
    (đole, 12. septembar 2021 00:32)

    # Link komentara

  52. ovaj mladi bračni par treba da se zapita-a zašto ti ljudi nisu došli na njihovo venčanje? s'obzirom na njihov potez(slanje računa onima koji nisu došli) vidi se da nisu baš,što bi kod mene u selu rekli-u vinklu. otprilike zato i ti ljudi nisu došli jer ih ne smatraju svojim prijateljima.evo primera:kada sam se ja ženio (2014.god),moj kolega i prijatelj je istog dana bio na svadbi svog sinovca (koja je bila u restoranu 80km udaljenog od restorana gde sam ja pravio svadbu),ali je taj moj kolega oko 21h došao sa zajedno sa suprugom kod mene na svadbu,kako je rekao-da me ispoštuje. to je meni mnogo značilo,i dan-danas smo prijatelji,a on je od mene stariji 18 godina,ali smo pravi prijatelji i družimo se porodično. A kod ovog bračnog para ima nešto zbog čega im dosta ljudi nije došlo? Pozdrav iz Lazarevca
    (DzoniBGood, 12. septembar 2021 00:30)

    # Link komentara

  53. Ciganska posla što bi rekao naš narod...

    čitam komentare i niko od vas nije pomislio da je to druga zemlja, drugačija, a drugčijom kulturom, običajima, sa drugačijim međuljudskim odnosima itd itd ....
    (Profesor Dušan, 12. septembar 2021 00:13)

    # Link komentara

  54. Ispravan potez,ovakvi prijatelji im i né trebaju
    (Momabrazil, 11. septembar 2021 23:58)

    # Link komentara

  55. Svadba ,kao ,uostalom, i brak može biti iskren i pošten odnos,čin ljubavi i poštovanja ,a može postati i sukobilište različitih interesa i sujeta ! Za treće je čist posao !
    (Superhik, 11. septembar 2021 23:58)

    # Link komentara

  56. Kladim se da ih je pola nedodjosa veliki fejsbuk i instagram prijatelji. Sigurno su na tu foru zvali a da nisu ljude ni vidjeli. To su danasnje moderne generacije. Inace svatovi se prave radi okupljanja familije i najblizih prijatelja, a prvenstveno radi mlade i njene matere, svi ostali su ionako nebitni.
    I meni u svatove nekolicina nije dosla iz raznih razloga, naknadno su dosli u cestitare i to je sasvim ok. Bilo je cetvero koji nisu dosli nit su se opravdali, al i to mi je ok, znas na cemu si i cijena stolice je sitnica da shvatis ko su i sto su.
    (gadni, 11. septembar 2021 23:57)

    # Link komentara

  57. Slovenci.
    (emmilia, 11. septembar 2021 23:33)

    # Link komentara

  58. Mnogi su nažalost iskrivili pojam svadbenog veselja, a svadbeno veselje je vid proslave gde porodice mladenaca pozovu prijatelje i rodbinu da bi ih počastili i zajedno sa njima nazdravili u ime srećnog i dugovečnog braka. Ovi sada prave biznis od toga i gledaju to kao izvor zarade, a čašćenje prijatelja kao nužno zlo da bi došli do njihovih koverti.
    (Nebojsa, 11. septembar 2021 19:35) 

    Grešiš.
    Svadbeno veselje je posledica okupljanja a okupljsnje je posledica venčanja.

    Par stupa u brak venčanjem a ne svadbom.
    Na svadbu dolazi rodbina i prijatelji jer
    1.zele da pokazu da je je novi par deo šire zajednice i da ih zajednica prihvata.
    2.svaki gost dolaskom daje do znsnja da novi bračni par moze računati na njega (ili na njegovu porodicu ako je predstavlja)
    3.zele da MATERIJALNO pomognu mladence Nesto kao starinski bračni besksmatni kredit ,koji vracas drugoj porodici kada se neko njihov bude zenio/udavao.

    Kao sto vidis - prvobitni i pravi razlog svadbenog okupljanja je spoj vise praktičnih stvari a snovi o beloj haljini i princu koji ce podici veo ili o fijakeru i princezi koja ce reci DA su normalne,prirodne zelje mladih ljudi.
    Te zelje su zdrave ali nisu SUŠTINA svadbenog veselja.
    E,sad ,posto je svet postao površan pa forma često zameni sustinu ispade vaznije ko ce kakvu vencanicu da ima,ko ce imati koliko gostiju i ko ce se kako provesti.
    Pa i kumova vencdnih ima slucajnih ( na brzinu odabrdnih) cesto...
    (Komša, 11. septembar 2021 23:24)

    # Link komentara

  59. Ako je ovo nekom Ok a vidim da jeste onda izgleda da bi svako trebao na svadbu da pozove i Kurtu i Murtu pa da im posle ispostavi racun jer nisu dosli na vencanje, svasta boze. Prosto čoveče...

    Ako Kurta i Murta potvrde dolazak nekoliko puta, a zbig aktuelne korona situacije kulturno je pitati ko zeli da dodje a ko ne. Ponavljam, potvrde. Ne jednom, nego vise puta, svoj dolazak, lepo je i da plate svoj nedolazak. Zar ne???
    (Goran, 11. septembar 2021 23:07)

    # Link komentara

  60. kakav par, takvi i prijatelji...
    (srb, 11. septembar 2021 23:07)

    # Link komentara

  61. Nisu oni poslali račune da bi ovi zaista platili, jer unapred znaju da neće, nego su želeli da izazovu šok kod neodgovorne rodbine i prijatelja, kakav su i sami doživeli njihovim nedolaskom, a potvrdili su da dolaze. Razmisli, šta je teže:
    1. Napravili ste svadbu, vaši roditelji su tu, kumovi, dan je radosti, ljubavi i poštovanja. Bili ste na mnogim svadbama u prepunim salama i radovali se sreći drugih. Sada, vaša se svadbena sala puni, ali sporo. Dolazak gostiju se razvukao. Za neke gubite nadu da će doći. Dobro, neki stolovi će ostati prazni ili poluprazni tamo u ćošku, ali, joj i na sredini. Ove goste što ste planirali na drugom mestu, prebacujete u središnji deo. Čestitaju vam, smeškate se kiselkasto. Razmišljate da ti ljudi što su došli nisu krivi i već vam je žao što ne možete punog srca i osmeha da im odgovorite na njihova raširena lica. Znate fa delom glumite, a sve zbog jednog dela neodgovornih ljudi koji ni jedan dan u životu nisu mogli da vam pruže poštovanje koje ste im toliko puta pružili. Veselje teče, sve je prošlo u najboljem redu, prilično ste zadovoljni kako je sve proteklo, ali ostaje gorčina u danima koji slede zbog...znate već koga. Razgovarate kako te osobe nemaju pojma da su vam nanele uvredu. Kakvi su to ljudi? Ustvari, znate kakvi su, ali ovim su prevršili svaku meru. Platili ste račun, prazna mesta. Kao da si otišao u prodavnicu, platio, a vratio se kući bez kese. Razmišljate šta da uradite bi i oni bar delom osetili kako se vi sada osećate...
    2. Stiže vam pošta od rodjaka koji su skoro imali svadbu. Šta li sad hoće? Čitate i ne možete da verujete! Šta oni uobražavaju ko su! Da platimo račun?! Bezobrazno, jadno! Dobro nismo ispali baš fer, oni su kod nas bili na svadbi, mi kod njih ne. I potvrdili smo da ćemo sigurno doći. Dobro, pa šta? Naš biznis je važniji od njihove pijanke. Kao da cela svadba uavisi od toga da li ćemo baš mi oći. Pazi, molim ze, drskosti, poslali račun kao da smo mi željni njihove hrane i vina! Ma drugačije ćemo mi od sada. Šta oni umišljaju?! I onaj mali biznis o kome smo razgovarali sa njima sada otpada! Definitivno! Mi znamo ko smo mi, a ko su oni.
    (Nadoljub, 11. septembar 2021 22:57)

    # Link komentara

  62. Ako je ovo nekom Ok a vidim da jeste onda izgleda da bi svako trebao na svadbu da pozove i Kurtu i Murtu pa da im posle ispostavi racun jer nisu dosli na vencanje, svasta boze. Prosto čoveče... nisam dosao jer si mi nebitan u zivotu, tvoj problem sto si pozvao, nisam duzan ni da ti javljam da necu doci.
    (DuffNS, 11. septembar 2021 22:26)
    ---…--

    Ne vredi takvima kao sto si ti objasnjavati, jer jednostavno nemas sposobnost razumevanja. Ovi su ljudi potvrdili da dolaze. Ja objasnio kako to tamo funkcionise. Dobijes pozivnicu, a u pozivnici manja dopisnica (sa povratnom kovertom) koju posaljes i kazes dolazim/ne dolazim.

    @(Moze ali je mnogo lakse da kazes da je zabranjeno, 11. septembar 2021 21:39)

    Good Samaritan Act na koji se pozivas NE POKRIVA kuvanu (znaci pripremljenu) hranu. Prema tome... ovo se bi se bacilo.
    (idi, 11. septembar 2021 22:56)

    # Link komentara

  63. Supruga i ja smo se venčali 17. maja, 2014. Bile su one katastrofalne poplave, to je bio prvi sunčan dan. Svadba zakazana osam meseci ranije. Sve plaćeno naravno, nije nam došlo gotovo 30% gostiju, sve dalja porodica van Beograda. Ljudi nisu mogli, neki su evakuisani, neki nisu mogli da prodju. Takve stvari se dešavaju. I pored svega, pokrili smo i svadbu, i muziku i ostalo je fino novca. Bilo je jako lepo, ali nam je oboma bilo žao što nisu bili svi. Ovo je na zapadu potpuno normalno, ali nikad nisam mislio da moji gosti treba bilo šta da plate. Pravim svadbu jednom u životu, pravim je za ženu, porodicu, prijatelje i sebe, pravim za svoje uspomene i za lep početak.
    (Reziel, 11. septembar 2021 22:56)

    # Link komentara

  64. Ovo su neke budale.
    (Kiriljuk, 11. septembar 2021 22:42)

    # Link komentara

  65. Venčanje nije tuđa obaveza nego zadovoljstvo onih koji se venčavaju. Kad se neko odluči na slavlje i zvanice, logično da se odlučio da sve plati u njihovo ime, došli oni ili ne, pojela se hrana ili bacila. Zato što su valjda odlučili da nešto proslave. Je l' ih neko terao da prave svadbu za zvanice?

    Ja bih račun pocepao (ako nema mog potpisa nije ni moj račun) a njih oterao u tri lepe.

    Znam ja šta su oni hteli - isto se radi i ovde: napraviš svadbu, krštenje, odlazak u vojsku ili štagod kao vrstu investicije; očekuješ da ti ljudi pokriju troškove i još zaradiš na tome. To je oportunizam modernog konzumerstva, dekadencija koju slavimo prežderavanjem od rođenja pa do opela. Ali to je odmah u startu omašena namera i pre ili kasnija mora da ti se obije o glavu. A tad je kuknjava bespotrebna, jer te niko nije ni terao da zagaziš u to.
    (z, 11. septembar 2021 22:40)

    # Link komentara

  66. Svi vi koji podržavate obaj gest obavezno da se zapitate o nivou vašeg kućnog vaspitanja. Praviš veselje da bi obeležio neki svečani trenutak. Za to su potrebne pare. Ako ih nemaš ne praviš veselje a ne da očekuješ da ti veselje plate gosti pa ako može još i da se zaradi. Kako bilo ko od vas može da zna zašto se neko nije pojavio na veselju iako je potvrdio dolazak? Ne bi me iznenadilo da goste zovete samo ako procenite da ćete dobiti dovoljno novca od njih.
    (ipak više zaslužujete šerpe i tanjire, 11. septembar 2021 20:20)

    placeno sve a oni se nisu pojavili niti su javili da nece doci sto je vrh nepostovanja a i bacene pare posto su platili za njihova mesta i hranu. javi jbt imas telefon
    (genijalac, 11. septembar 2021 22:32)

    # Link komentara

  67. Totolno ok. Imali su prilike da se jave i kažu da neće doći nisu to stigli da urade sad je ok da plate troškove. Kaže nemojte to izgubićete prijatelje. Koje prijatelje, koji to pravi prijatelj ti neće doći na venčanje pa ja sam to jedva čekao.
    (Mr. Max, 11. septembar 2021 22:26)

    # Link komentara

  68. Ako je ovo nekom Ok a vidim da jeste onda izgleda da bi svako trebao na svadbu da pozove i Kurtu i Murtu pa da im posle ispostavi racun jer nisu dosli na vencanje, svasta boze. Prosto čoveče... nisam dosao jer si mi nebitan u zivotu, tvoj problem sto si pozvao, nisam duzan ni da ti javljam da necu doci. Da si mi bitan svakako bi prisustvovao. Svadbe i slicna vrsta proslava su za najblize kako rodbinu tako i prijatelje, sve ostalo je pomodarstvo za pompezno velikim i skupim proslavama u zelji za nekakvim dokazivanjem.
    (DuffNS, 11. septembar 2021 22:26)

    # Link komentara

  69. bravo
    (genijalac, 11. septembar 2021 22:21)

    # Link komentara

  70. mnogi ovde citaju samo naslove a ne ceo tekst al su vrlo grlati i puni mudrosti
    (Gustav, 11. septembar 2021 22:17)

    # Link komentara

  71. BRAVO
    (mitar mitra mitar, 11. septembar 2021 22:12)

    # Link komentara

  72. Svadbe su za polusvet, pa vi razumite kako vam je volja.
    (Nadim, 11. septembar 2021 22:12)

    # Link komentara

  73. Sad već pre 10 godina, moja supruga i ja smo pravili svadbu. Bila je to mala svadba od 60-tak ljudi koje prosto moraš da pozoveš i ljudi za koje mi je bilo drago taj dan da ih vidim na svom venčanju. Bilo je tu posle familije koja se kao šatro ljutila što nije bila pozvana al iskreno malo me briga za ljude koji se samo vode da smo familija a viđamo se jednom u 3-5 godina i to samo na svadbama i sahranama.
    (Nikola, 11. septembar 2021 22:10)

    # Link komentara

  74. Nevaspitani su svi. Prvo, mladenci koji obavezuju goste. Svako je gospodar svoga vremena i možda neće da ga troši na nekoj svadbi. Drugo, zvanice treba da zahvale na pozivnici i da jave da ne dolaze. Nije potrebno ni objašnjenje, jednostavno ne možemo da dodjemo. I to je to.
    (Jedi, 11. septembar 2021 22:10)

    # Link komentara

  75. Ne treba osuditi ovaj par, ne iz razloga jer ovi sto nisu došli nisu otplatili svoje mesto, kako većina piše. Iz svog ugla , ako sam platio sva ta mesta, ne moraju mi nista doneti, ali znam da je imalo svrhe što sam platio jer mi je neko došao da sa mnom podeli neke meni bitne životne trenutke. Mislim da se više radi o nepostovanju nego o trošku. Želim im srećno venčanje! ?
    (Anonymous, 11. septembar 2021 22:03)

    # Link komentara

  76. @
    Da li ste u pozivnici obavestili zvanice da ce biti u obavezi da snose troskove ako odustanu od dolaska na proslavu?
    Ne?
    Jesu li oni potpisali da prihvataju da pokrivaju neke od vasih troskova ukoliko odustanu od dolaska?
    Ne?
    Onda paljba bagro grebatorska!
    (Srdjan, 11. septembar 2021 19:57)

    Jesu li po slovu zakona (anglo-saksonski sistem) potvrdili dolazak: i usmeno - ili bilo kako - a najverov. elektrosnki sms/email na ponudjeni predlog i obligaciju tj ponudjeno - pozitivno potvrdno / odgovorili ili nisu?
    Jesu!
    Dakle - preuzeli su sve obaveze, kao i posledice iz toga - daljim cinjenjem ili necinjenjem?
    Jesu definitivno.
    Anglosaksonski sistem - ponavljam.
    Vrsta ugovora.
    Ponudjeno se nakon prihvatanja smatra obavezujjucim za obe strane.
    Inace - kod amera (engleza) i usmeni dogovor/ugovor je pravno obavezujuci.
    Molim lepo.
    (kad nadripisar poducava advokata njegovom poslu, 11. septembar 2021 22:03)

    # Link komentara

  77. Na nasem vjencanju je bilo 12 ljudi. Proslavili smo kako smo htjeli i kad bi se opet zenili ucinili bismo isto.
    (Misha, 11. septembar 2021 21:59)

    # Link komentara

  78. U pravu su, ako neko potvrdi, treba i da dodje. To je osnovna kultura.
    (milos, 11. septembar 2021 21:54)

    # Link komentara

  79. Nije pitanje novca nego su ti ljudi obecali da ce doci, nekoliko puta su i potvrdili da dolaze, pa su ih ipak ispalili. Ja licno bi na mojoj svadbio platio sve samo da ne gledam moje tetke :))))
    (Sasha, 11. septembar 2021 20:05)

    Напротив, овде је врло питање новца. Да није, не би слали рачун са детаљним упутством како да им се плати.. Послали би само прекор. Негде их и разумем, ако се унапред плаћа - не дође ти тако 20 од 200, то је скоро 2.500 бачених долара (на рачуну пише да је 240 за двоје). Ипак су их (како кажу) четири пута питали. Ти који нису дошли јесу испали џукеле, али то је други пар рукава. Наравно, ризик сваког догађаја је да ће неко да испали, оправдано или не. Зато се увек оставља зазор од 10-ак посто горе-доле кад договараш догађај.
    (Јабучило, 11. septembar 2021 21:53)

    # Link komentara

  80. I ja i žena smo solidni privatnici, svako ima svoj posao, znači pare nisu neki problem. ALI kad smo se venčavali, to je bilo za 10 gostiju! Samo naše rođene porodice i kumovi sa svojim porodicama i tačka - to su ljudi koji su nam važni i za njih pravimo svečanost. Što se nas tiče mogli smo sve da završimo u opštini i da lepo odemo kući. Lepo smo se proveli i to ćemo pamtiti kao nešto prijatno i opušteno. Ko voli da pravi cirkus od svadbe, mora da računa na razne stresne situacije, pa i na ovako nešto. Mogu samo da kažem da su ljudi u pravu, ali nije im to trebalo...
    (Harbinder Singh, 11. septembar 2021 21:49)

    # Link komentara

  81. Мени ресторан није наплатио места на којима се људи нису појавили. Лепо од њих.
    (Из угла, 11. septembar 2021 21:48)

    # Link komentara

  82. Jel pravis veselje da zaradis pare ili da nesto proslavis?
    Svi prave računice koliko ce ko doneti i sl. Zasto?
    Ko primer koji je neko napisao za proslavu 18og rodjendana? Minus 1600 e zato sto pola kolega nije došlo? A sta da su dosli a da nisu dali pare?
    Ako pravis veselje zbog para lepo napisi u pozivnicu koju minimalnu sumu očekuješ od zvanica... Pa ko ti dosao dobro dosao! Neces, sramota je? A nije sramota da kukaks kako nisi zaradio od prijatelka i rodbine? Mrs bre!
    (che, 11. septembar 2021 21:45)

    # Link komentara

  83. slepci. ko pravi svadbu da bi gledao iznos, neka je ni ne pravi. stavise, kad procenim one koji me zovu i skapiram da je prave za 500-600 ljudi da bi zaradili, ni ne idem. nisam pozvan iz postovanja ili sto sam rod vec da donesem 100-200 evra.
    (kbc, 11. septembar 2021 21:45)

    # Link komentara

  84. Ma kakva svadba. Samo ručak u krugu uže porodice i to je sve.
    (Mister No, 11. septembar 2021 21:44)

    # Link komentara

  85. Pošteno
    (progym, 11. septembar 2021 21:44)

    # Link komentara

  86. Kod nas dolaze i nepozvani a kamoli pozvani. Neko je radoznao, neko voli
    da pije i jede dzabaka a ima i drugih razloga ali nije ih fino pominjati.
    (tradicija, 11. septembar 2021 21:41)

    # Link komentara

  87. Idi@ nije tacno da je zabranjeno doniranje hrane , to je izgovor da se ne bi zezali sa tim. Mnogo je lakse da se baci nego da pakujes , nosis, cuvas u frizideru. Postoji federalni zakon / akt zvan Dobri Samaricanin koji stiti sve koji su donirali hranu a da po najboljem licnom sudu misle da je hrana u redu. Ovo onako informativno a ovi su ispali teski...
    (Moze ali je mnogo lakse da kazes da je zabranjeno, 11. septembar 2021 21:39)

    # Link komentara

  88. Neće izgubiti ni jednog prijatelja jer ti što su obećali pa se nisu pojavilu nisu prijatelji. Ovo je odličan sistem za eliminisanje kukolja. Ostaće im samo pravi prijatelji.
    (mina335, 11. septembar 2021 21:38)

    # Link komentara

  89. @armadajj, nije baš toliko skupa svadba kao što piše u tekstu. Na fakturi je naznačena jedinična cena 120 dolara, količina 2, tako da je ovde u pitanju neki par koji nije došao
    (NikolaKG80, 11. septembar 2021 21:37)

    # Link komentara

  90. Haha, posle ovog se ne poznajemo. Platio bi im malo juce
    (Rkoma, 11. septembar 2021 20:33)

    Blago tvojim "prijateljima"...
    (neko iz mase, 11. septembar 2021 21:36)

    # Link komentara

  91. Kakve su ovo za....cije? Izgleda da me je vreme pregazilo...

    A najveća tuga kod nas je preša da svadba mora da se isplati!

    Uskoro će isto da se desi i sa dečijim rođendanima. A možda ćemo i ono zajedničko gledanje utakmica i roštiljanje provući kroz kalkulator. U fazonu, ako oćeš da nabodeš ćevap kod ortaka, ponesi 10 evra. Ako misliš da rokneš pet piva, ponesi minimum sedam...
    (Zema, 11. septembar 2021 21:34)

    # Link komentara

  92. Šta ako je neko imao smrtni slučaj ili povredu u krugu porodice,ili havariju u stanu ili.... neku višu Silu? Trebalo je da jave? Baš! Čoveku u muci je muka prioritet. Nije u redu postupak mladenaca. Kada sam ja bio dete, pre 40-ak godina,nije se proslavljalo "uštogljeno" kao sada,niti su se gosti provlačili kroz digitron. U moje vreme,čovek razvuče šator, spremi hrane i pića odokativno, i zove redom. Koliko puta se događalo da gazda svrati i nepozvane goste, praktično, mogao je da sedne za sto svako ko je poznavao slavljenike. To sa plaćanjem mesta, sa zaračunavanjem vrednosti slavlja, samim tim i vrednosti gosta.... to je krajnje ponižavajuće, i to za sve. Jel gosti treba da otplate svadbu? Tako ispada. Ako nemaju para nemoj da prave. Neka organizuju samo porodični ručak i to je to.
    (Igor, 11. septembar 2021 21:29)

    # Link komentara

  93. Haha, posle ovog se ne poznajemo. Platio bi im malo juce
    (Rkoma, 11. septembar 2021 20:33)


    Haha, smesno! Ti njih ispalis za vencanje, a jos rekao da ces doci, pa ces ti posle njima "ne poznajemo se".
    (jao, 11. septembar 2021 21:22)

    # Link komentara

  94. @Kokorayko

    Brat moooiii🤣
    Komentar ko da sam ja pisala. Svaka cast na zapazanju.
    (IntruderBrokoli, 11. septembar 2021 21:18)

    # Link komentara

  95. Supruga i ja smo dva dana pred svadbu saznali da ćemo biti sprečeni da dođemo. Dali smo poklon u vidu novca koji je bio planiran. Organizator venčanja plaća svako mesto i ako ste potvrdili dolazak, bar platite svoje mesto, ako ništa drugo.
    (brm, 11. septembar 2021 21:10)

    # Link komentara

  96. fuj za srpske svadbe. Vrhunac kica, neukusa, loseg ponasanja, nervoze dok se ne popiju galoni alkohola, vestacki osmesi i prijateljstva, a mladenci kao slag, najveci krivci sto zele da zarade od svadbe pa zovu boga i oca...Nikada ne bi delio tako intiman dogadjaj sa ljudima sa kojima nisam u svakodnevnom kontaktu, sa dalekom rodbinom, a kolegama sa posla i slicno...svako ko danas pravi svadbu radi to iz finansijskog interesa, ko napravi svadbu za 10 ljudi, taj je tu iz ljubavi.
    (wlado, 11. septembar 2021 21:10)

    # Link komentara

  97. Kad sam se ja ženio, jedan kućni prijatelj mojih roditelja, koji je bio pozvan u njihovo ime je u zadnji čas otkazao dolazak. Mislim da je prošlo 2 ili 3 dana od svadbe, čovek je došao kod mene i supruge kući da nam se izvini, popije piće i ostavi kovertu sa novcima. Stara škola.
    (samo opusteno, 11. septembar 2021 21:06)

    # Link komentara

  98. danas se svadbe prave da bi se zaradilo...
    a i ovi sto potvrde da dolaze a ne dodju su jos gori...
    (meerty, 11. septembar 2021 21:04)

    # Link komentara

  99. Sve se pretvorilo u pare !
    (BG, 11. septembar 2021 21:02)

    # Link komentara

  100. @lokal-patriota
    Nije njima što gosti nisu došli već što su ostali bez koverte.
    (ja, 11. septembar 2021 20:57)

    # Link komentara

  101. Ako ikad budem pravio svadbu, bice to za najblize i najdraze, a ne da mi dolazi strina iz pripizdine, ili tako nekog mesta. Kad se setim srpskih svadbi do pre nekoliko godina, dok nismo poceli da kopiramo strance...
    (Pljuvac svih stilova, 11. septembar 2021 20:30)

    Момак, и пре 20 и кусур година било је културних свадби, без теткиних стрина, и бабиних сестара. То што ти чекаш странце, то је твој проблем, па говори у своје име. Добро да си признао да си млад, па ти одбијам на то, али немој да мислиш да су сви исти. Сећам се свадбе где је било и гомила смокинга. Сећам се и народних ношњи, журки, свега је било, једино се не сећам тих бабиних стрини и слично. Било је наравно, али ту где је тога било ту су биле и две свадбе.
    (mr, 11. septembar 2021 20:54)

    # Link komentara

  102. Mene kad zovu na svadbu ja se šatro bog zna kako oduševim a u sebi se mislim šta da slažem, kako sad da se izvučem.
    (Miki, 11. septembar 2021 20:54)

    # Link komentara

  103. svadba je postala biznis a trebalo bi da bude proslava…
    (mr.crni, 11. septembar 2021 20:51)

    # Link komentara

  104. Da se ne lažemo, za srpsku svadbu je najbitnije ko je koliko stavio u kovertu. Ostali pokloni su uglavnom nevažni osim ako nisu unapred dogovoreni. Ne podnosim svadbe.
    (Koverta, 11. septembar 2021 20:47)

    # Link komentara

  105. Да су нормални људи којима овакве глупе идеје не падају на памет, дошли би људи...
    (Алекса, 11. septembar 2021 20:44)

    # Link komentara

  106. Nemojte zvati svakoga na svadbu. Napravite najuži izbor najdražih ljudi i pozovite njih. Ostali vam nisu potrebni.
    (i29, 11. septembar 2021 20:40)

    # Link komentara

  107. Haha, posle ovog se ne poznajemo. Platio bi im malo juce
    (Rkoma, 11. septembar 2021 20:33)

    # Link komentara

  108. Slazem se brat !
    (Cile, 11. septembar 2021 20:32)

    # Link komentara

  109. Ja ne idem vise nigde na svadbe, ne mogu da slusam one slan secer, ok super amadeusove bendove,kako ubrzavaju ritmove od kokaina i one kozice sa ispeglanim kosama sto izbacuju levu nogu napred dok se slikaju, ko da imaju neki ortopedski problem.
    muka mi je vise od toga i ne idem vise na takve ugodjaje.
    (Kokorayko, 11. septembar 2021 20:32)

    # Link komentara

  110. Ako ikad budem pravio svadbu, bice to za najblize i najdraze, a ne da mi dolazi strina iz pripizdine, ili tako nekog mesta. Kad se setim srpskih svadbi do pre nekoliko godina, dok nismo poceli da kopiramo strance, majko mila koja seljana. Satre, deranje, vika, penjanje na stolove, 400 zvanica od kojih 360 ni ne poznajes niti volis.. Kic muzika, prezderavanje, pucanje, tuce, lepljenje para muzicarima na facu, seljacka muzika.. Sto se tice ovog para direktno, super je to sto su uradili, jer lepo su gosti pitani da potvrde dolazak, a ako ste potvrdili red je i da dodjete, ako ste bas spreceni red je da se javite. Verovatno bih isto ucinio ad sam na njihovom mestu. Kod nas se prave svadbe za 300-500 ljudi kako bi se pricalo o domacinu koji je napravio svadbu, a i kako bi mladenci napunili dzepove. Celo vece provedu slikajuci se i brisuci zvale od brkate strine i krezavog tece iz Male Remete. Sve je izopaceno i ogavno, zato i ne idem na svadbe za koje znam da ce biti iz kategorije Zadruga/Farma.
    (Pljuvac svih stilova, 11. septembar 2021 20:30)

    # Link komentara

  111. Потуно су у праву...
    (Milos Radunkovic, 11. septembar 2021 20:27)

    # Link komentara

  112. U pravu su.
    (Pastrmka, 11. septembar 2021 20:24)

    # Link komentara

  113. sam cin vencanja je danas izgubio pravo ono znacenje koje je nekad imao. sada je to biznis u kome moras da profitiras.
    vecina dolazi da zdere i pije i gleda druge ljude i potpuno ih briga i za mladence i za vencanje kao, u ostalom, i mladence za goste. jer nije moguce bas da im je prisustvo svih 200-300 gostiju bitno.
    ali iz iskustva moga, sto grandioznija svadba, to budr losiji brak posle.
    (da, moje ime, 11. septembar 2021 20:24)

    # Link komentara

  114. Aroganciji ljudi koji ne samo da nisu sami i ne damo da ce imati porodice i od cega da zive, nego su jos to hteli da javno demonstriraju u zamenu za hranu i pice, a kada im se to divljenje nije ukazalo, poceli su da besne - ocigledno skromnost obicnog prezivljavanja sa kojom mnogi zive - nije ni poznata ni razlog da imaju saosecajnosti.
    To su Americki pljackasi koji otimaju po svetu. Nije to cela Amerika (a toga i te kako ima i po Srbiji i Srbija se takodje divi takvim gadovima i gadostima)
    (Miloje, 11. septembar 2021 20:21)

    # Link komentara

  115. Svi vi koji podržavate obaj gest obavezno da se zapitate o nivou vašeg kućnog vaspitanja. Praviš veselje da bi obeležio neki svečani trenutak. Za to su potrebne pare. Ako ih nemaš ne praviš veselje a ne da očekuješ da ti veselje plate gosti pa ako može još i da se zaradi. Kako bilo ko od vas može da zna zašto se neko nije pojavio na veselju iako je potvrdio dolazak? Ne bi me iznenadilo da goste zovete samo ako procenite da ćete dobiti dovoljno novca od njih.
    (ipak više zaslužujete šerpe i tanjire, 11. septembar 2021 20:20)

    # Link komentara

  116. A ne da ti na svadbu dolaze babe i tetke i rođaci koje nikad nisi video.
    (kol, 11. septembar 2021 19:34)
    Moj muž ima sestru od rođenog ujaka koju je video samo 2 puta i to na svadbama. Mi živimo u Bg, a ona negde u okolini-daljina nije prepreka. Pre udaje nisam išla na svadbe, mi nismo pravili svadbu, a posle udaje ja sam nastavila da ne idem, a muž ide na svadbe ko svoje rodbine.
    (Svekrvin narativ, 11. septembar 2021 20:19)

    # Link komentara

  117. Ovi sada prave biznis od toga i gledaju to kao izvor zarade, a čašćenje prijatelja kao nužno zlo da bi došli do njihovih koverti.
    (Nebojsa, 11. septembar 2021 19:35)
    ---…--

    Ovde se radi o Americi. U proseku, poklon je mnogo manje vrednosti nego sto je na goste potroseno. Mozda je bezlicno, mozda je malo suvise poslovno, ali je mnogo pametnije.

    Postoji nesto sto se zove RSVP. Posalje se pozivnica, i zatrazi se od gostiju da potvrde dolazak. Gosti potvrde koliko ce ih doci (recimo, ako pozoves cetvoroclanu porodicu, oni jave da ce samo njih dvoje doci) i poruce hranu koju ce da jedu - uglavnom ima tri izbora, govedina, piletina (zdravija) i vegetarijanski obrok.

    Ja ovo ne bih radio, ali je seljacki da ti potvrdis da ce da dodjes, a onda se ne pojavis. Ne samo sto je prazan sto, ne samo sto je bacena hrana (po americkim zakonima, ne moze se ova hrana, recimo, donirati), nego je zauzeto mesto nekome ko bi mozda i dosao.
    (idi, 11. septembar 2021 20:18)

    # Link komentara

  118. Uvek računaš da neće baš svi doći - bolesti, nezgode, povrede, iznenadne poslovne obaveze itd. Tako da, iskreno, ne razumem dramu. Ok, svadba ti je, al šta očekuješ da nikome ništa loše ne može da se dan-dva-tri pred tvoju cenjenu svadbu pa da nema svrhe ni da otkazuje ni da te mrači svojim nevoljama?
    (Bssb, 11. septembar 2021 20:14)

    # Link komentara

  119. Nije pitanje novca nego su ti ljudi obecali da ce doci, nekoliko puta su i potvrdili da dolaze, pa su ih ipak ispalili. Ja licno bi na mojoj svadbio platio sve samo da ne gledam moje tetke :))))
    (Sasha, 11. septembar 2021 20:05)

    # Link komentara

  120. @ Nebojsa, 11. septembar 2021 19:35

    Upravo tako, cist biznis. Imam komsiju koji je odlozio vencanje kad je krenuo kovid, nije zeleo samo vencanje u opstini uz roditelje i kumove. Kaze covek ne pada mi na pamet da se zenim dok ne dozvole slavlja sa mnogo gostiju, isplanirao covek da kupi auto od poklona (novca) koji dobije. Sto je strasnije u tome ga podrzava i verenica. Znaci bitnije im pare od sopstvenog vencanja i pocetka zajednickog zivota. Sad imaju zakazanu svadbu u novembru a kako opet najavljuju kovid mere izgleda ce vencenje opet odloziti a kola ce sacekati.
    (Admiral, 11. septembar 2021 19:58)

    # Link komentara

  121. Da li ste u pozivnici obavestili zvanice da ce biti u obavezi da snose troskove ako odustanu od dolaska na proslavu?
    Ne?
    Jesu li oni potpisali da prihvataju da pokrivaju neke od vasih troskova ukoliko odustanu od dolaska?
    Ne?
    Onda paljba bagro grebatorska!
    (Srdjan, 11. septembar 2021 19:57)

    # Link komentara

  122. Al' bi bilo, mnogo mi je žao... i boli me...
    Svakako su trebali pažljivije da prave spisak.
    (Petar, 11. septembar 2021 19:57)

    # Link komentara

  123. To im sad dokazano nisu prijatelji, a što bi onda zbog takvih imali trošak...
    (KoJeOvdeLud, 11. septembar 2021 19:53)

    # Link komentara

  124. "Ne bi trebalo ovo da radite, izgubićete prijatelje" ... takvi "prijatelji" im i ne trebaju
    (komentator, 11. septembar 2021 19:44)

    # Link komentara

  125. Čitam ovo i shvatam da sam upravo pre par sati otkazao odlazak na svadbu.
    Smatram da je to korektno, javio sam se dosta pre zadnjeg trenutka, naravno , običaj( poklon, torta ) će biti ispoštovan ....
    Smatram da su ovi Ameri ispravno postupili.
    Sam nedolazak je čin nepoštovanja i treba na to nekako ukazati pa makar i ovim računom.
    (Kiki ns, 11. septembar 2021 19:42)

    # Link komentara

  126. Ovo treba češće da se primenjuje,šta je teško reći “ne mogu da dodjem”! Ljudi platili tvoje mesto a ti ih iskuliras,takve osobe ne trebaju ni kao rodbina ni kao drugari.
    (gunneR, 11. septembar 2021 19:41)

    # Link komentara

  127. klasicne jajare
    (vlpr, 11. septembar 2021 19:36)

    # Link komentara

  128. Mnogi su nažalost iskrivili pojam svadbenog veselja, a svadbeno veselje je vid proslave gde porodice mladenaca pozovu prijatelje i rodbinu da bi ih počastili i zajedno sa njima nazdravili u ime srećnog i dugovečnog braka. Ovi sada prave biznis od toga i gledaju to kao izvor zarade, a čašćenje prijatelja kao nužno zlo da bi došli do njihovih koverti.
    (Nebojsa, 11. septembar 2021 19:35)

    # Link komentara

  129. Mrzim venčanja. Odnosno proslavu. Venčanje bi trebalo da je intimna stvar. Ako već proslavljaš nemoj brate seljačku svadbu sa 500 zvanica. Ako imaš ekipu organizuj opušteno momačko veče. Posle venčanja ručak za porodicu. Malo častiš kolege na poslu kad se sve slegne i to je to. Proslaviš sa ljudima s kojima si blizak. A ne da ti na svadbu dolaze babe i tetke i rođaci koje nikad nisi video.
    (kol, 11. septembar 2021 19:34)

    # Link komentara

  130. Ako su to ljudi od kojih se zaista očekivalo da dodju bliski rođaci ili bliži prijatelji mogu da razumem ovaj gest ali ukoliko su u pitanju dalja rodbina ili prijatelji/poznanici onda Dag i Dendra više pameti drugi put :)
    (Nebojša, 11. septembar 2021 19:31)

    # Link komentara

  131. O Amerikancima najbolje govori sledeće, najčitanija knjiga posle Biblije Atlas Shrugged od bolesne osobe koja je propagirala individualizam, pohlepu, sebičnost zvana Ajn Rend.
    Totalno su zastranili bog im je dolar.
    (mare, 11. septembar 2021 19:30)

    # Link komentara

  132. Bit svega neljudskog,suština odnosa u hladnom vrlom svetu!
    Današnje moderno doba karakteriše,usamljenost,pretanki međuljudski odnosi,hladnoća u njima ako ih ima uopšte pojedinac,par,porodica,ko god.

    Više spektakl za druge,nego li porodična i prijateljska potreba proslave,nedolazak samo znači,da su odnosi površinski,nikako duboki,višegodišnji i trajni.
    Ako na ovim prostorima išta obitava,to je dubinska potreba za prijateljima i njihovim okruženjem,intimno shvatanje i negovanje komunikacije sa drugima,rodbinom,komšijama,kolegama prijateljima!
    Ovo birokratsko-ceremonijalno,nasukanje na prazne stolice,govori o udaljenosti savremenog čoveka,jednog od drugog,koji je sav u hedonističkom uživanju,nakon iscrpne radne nedelje.
    (Legolas, 11. septembar 2021 18:58)
    ---…--

    Gluposti srocene u epopeju. Ej, hedonisticko uzivanje, i iscrpna radna nedelja. Pojma ti, sine, nemas o istoriji ljudskog drustva.
    (haha, 11. septembar 2021 19:30)

    # Link komentara

  133. Znam jednog dečka koji uopšte ne ide na svadbe. I otvoreno to svima kaže, nikad ne smišlja opravdanja ili slično. Vremenom sam počeo da ga razumem, jedino što nema svako taj karakter da to iznese. Ne bi ste verovali do kolikih granica ide pritisak prijatelja i rodbine u tim situacijama.
    (Stefan, 11. septembar 2021 19:25)

    # Link komentara

  134. Možda su imali ograničen broj mesta ili ograničen budžet za odredjen broj gostiju i da su mogli da pozovu nekog drugog umesto tih osoba koje se nisu pojavile a potvrdile da će doći. U svakom slučaju podržavam njihov pristup a za one koji laži da će izgubiti prijatelje - pa pitanje je da li bi se prijatelj tako ponašao tako da su sami sebe izbacili sa te liste.
    (Smehotresna olimpijada, 11. septembar 2021 19:24)

    # Link komentara

  135. Drugar pravio 18. rođendan, oni i žena pozvali ukupno oko 100 kolega, dete pozvalo 115 drugara (svi smo se čudili otkud toliko drugova, ali kod svih je išlo i dete na rođendan), plus rodbina, nešto malo preko 300 zvanica koje su potvrdile dolazak.
    Nije se pojavilo ukupno oko 40 kolega, samo za to je nešto preko 800 evra ceh, plus što većina dece nosi tipa 1000 dinara, neki su stavljali u koverat i 500, pa onda rodbina gde je dolazilo po petoro, a davali 100 evra, tako da je "minus" iznosio nešto malo preko 1600 evra.
    Ne može bliska rodbina da "izvadi" veselje pa da daju po 500 evra, ako pozovete bulumentu ljudi.

    Pogledajte samo kako rade bogati, pozovu maksimalno 100 ljudi i to je to, ne mora da se ide kod svih kolega, a i ako ste išli jer su vas zvali, ne morate sve da ih zovete, tamo gde ste išli platili ste to što ste pojeli i popili.

    Veselja odavno nisu u pravom smislu veselja, bila su dok se pravilo u selu pod šatrom, uhrane se prasići i jagnjići, kupi se grožđe i napravi vino, ispeče domaća rakija... jedino se kupovalo belo vino i kisela voda za šrpicer i sokovi. Šatru postave komšije, rodbina radi u posluzi, na kraju svima lepo, a trošak znatno manji nego ovo danas.

    I što je materijalno stanje slavljenika lošije, to se prave grandioznija veselja...

    Zbog toga maštam da se sve prebaci na agencije, agencija pošalje pozivnicu i uplatnicu, ko uplati imaće stolicu, ko ne uplati ne može ni da uđe u salu, i to je to. Jeste ružno, ali nismo za bolje...
    (Veliki brat, 11. septembar 2021 19:23)

    # Link komentara

  136. Deset puta ću ti više dati, samo da ne prisustvujem!
    (Brza Fotografija, 11. septembar 2021 19:21)

    # Link komentara

  137. Ne znam sta je gore, potvrdiiti dolazak i ne pojaviti se ili slati racun kasnije. Ljudi postaju sve jadniji.
    (Society, 11. septembar 2021 19:14)

    # Link komentara

  138. Potpuno su u pravu i totalno podrzavam njihov postupak... sve bi bilo drugacije da nisu cak cetiri puta pitali zvanice da li dolaze... i svi su cetiri puta potvrdili da dolaze i onda ne dodju... a ljudi su dali pare za njih... mogli su da kazu, kada su imali priliku, da nisu u prilici da dodju i sve bi bilo ok, kao sto da ih mladenci nisu pitali da li dolaze, ne bi imali prava da od zvanica traze da plate troskove, ali i tada nedolazak zvanica, a da se sami ne jave da nece doci, ne bi bio u redu... tako da su mladenci sto posto u pravu, svaka cast...
    (choda gaucho, 11. septembar 2021 19:14)

    # Link komentara

  139. Uvek se racuna da 10% nece doci...
    (labud, 11. septembar 2021 19:13)

    # Link komentara

  140. Podrzavam. Nemam problem da platim, vidimo se, proslavimo sta god, ali da platim, a ti iako si najavio da ces doci se ne pojavis... E to je bezveze. Bas bacene pare.
    (Block, 11. septembar 2021 19:13)

    # Link komentara

  141. ne kontam,ti si svakako tu hranu platio dosao gost i pojeo ili nije dosao pa si bacio (a mogli su ti, po meni, spakovati i poneses kuci i u zamrzivac...kad si vec platio). i ja kada sam pravio svadbu zakupio sam celu salu, i napravio pecenja kolko sam pozvao ljudi...naravno da se neki nisu pojavili ali sala i konobari kostaju isto i za 20 i za 200 zvanica
    (lokal-patriota, 11. septembar 2021 19:12)

    # Link komentara

  142. @Legolas

    Tačno sve od reči do reči...
    (unknown, 11. septembar 2021 19:12)

    # Link komentara

  143. Racun je i meni stigao.
    Sta sam drugo mogao nego da ga platim.
    Na svadbu nisam mogao da opdem,
    javio sam im,
    jer sam to vece isao na koncert " Hladnog piva" na Tasmajdan.
    (Pedja, 11. septembar 2021 19:03)

    # Link komentara

  144. Ne treba zvati ljude koji ti nisu dragi.
    Zato su besmislene svadbe od 200+ ljudi..
    (Uros, 11. septembar 2021 19:03)

    # Link komentara

  145. Da li je kasno da ja sad pošaljem račun onima koji mi nisu došli na svadbu 2015godine.
    (Gagi, 11. septembar 2021 19:01)

    # Link komentara

  146. Skupa svadba
    (armadajj, 11. septembar 2021 19:00)

    # Link komentara

  147. Bit svega neljudskog,suština odnosa u hladnom vrlom svetu!
    Današnje moderno doba karakteriše,usamljenost,pretanki međuljudski odnosi,hladnoća u njima ako ih ima uopšte pojedinac,par,porodica,ko god.

    Više spektakl za druge,nego li porodična i prijateljska potreba proslave,nedolazak samo znači,da su odnosi površinski,nikako duboki,višegodišnji i trajni.
    Ako na ovim prostorima išta obitava,to je dubinska potreba za prijateljima i njihovim okruženjem,intimno shvatanje i negovanje komunikacije sa drugima,rodbinom,komšijama,kolegama prijateljima!
    Ovo birokratsko-ceremonijalno,nasukanje na prazne stolice,govori o udaljenosti savremenog čoveka,jednog od drugog,koji je sav u hedonističkom uživanju,nakon iscrpne radne nedelje.
    (Legolas, 11. septembar 2021 18:58)

    # Link komentara

  148. Potpuno ispravno
    (Saša, 11. septembar 2021 18:58)

    # Link komentara

  149. bravo!
    (PiPiCarapica, 11. septembar 2021 18:57)

    # Link komentara