Sreda, 23.06.2021.

15:51

Pevačica kaže da je kraj njenog života blizu, podržava eutanaziju

Izvor: B92

Pevaèica kaže da je kraj njenog života blizu, podržava eutanaziju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Марко

pre 2 godine

"Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28)"
Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!
(Miskec, 23. jun 2021 19:46)

Па, наравно да је мали. Циљ легализације еутаназије није да би пола популације извршило самоубиство, већ да би они који за то заиста имају озбиљне разлоге, као што је неизлечива болест, себи скратили муке. Наравно да је број таквих људи мали у целој популацији.

neutral fe

pre 2 godine

Мој отац ми је издахнуо на рукама од рака,сат времена пре смрти ми је једва изустио да га убијем из пиштоља толики су болови били да ни морфијум није помогао!Е сад,да сам имао пиштољ ма горео у паклу урадио бих то да се не мучи човек који мрава није згазио у животу!Б.м те судбино клета!
(бивши Граничар, 23. jun 2021 20:23)


sličan slučaj - jedino što smo imali pištolj ali nisam poslušao. u principu, i sa pištoljem i bez, kajanje ti ne gine: kajao bi se i da si mu "učinio poslednju uslugu" isto kao što se verovatno potajno kaješ zato što nisi.

još bolnije od takvih dilema i situacija je kad pogledaš i setis se u šta bolest pretvori nekadašnju ljudinu... ima ona strašna, narodna, najgora kletva, kaže: dabogda umro manji no što si se rodio. ne verujem u sve te kletvanske tange frange, ali da mu j sve po spisku ko je prvi smislio i rekao.

eugen

pre 2 godine

Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!
(Miskec, 23. jun 2021 19:46)

A sta si ti ocekivao, jagmu za eutanazijom? Vecina tesko bolesnih se do kraja nada (cesto uzaludno), da ce nesto mozda ipak na bolje da se promeni, ali avaj, obicno je to samo produzavanje agonije. Na drzavi je da zakonski i u saradnji sa medicinom odobri neku vrstu eutanazije, da pacijenti imaju izbor, a na pacijentu da odluci.

Vladimir

pre 2 godine

(Perhan, 23. jun 2021 20:21) # Link komentara

Apsolutno dostojanstven primer. Nisu u pitanju samo bolesti. Imate situaciju kada u staarosti sve gubi smisao i život se pretvori samo u brojanje dana. U Holandiji i takve slućajeve razmatraju pa kada priholozi zaključe da je odluka duboka i jasna , odobravaju.
Ja imam 64 godine, odličnog sam zdravlja i kondicije. Ali plašim se besmislenih dana i godina u nekoj imaginarnoj starosti bez obzira da li sam zdrav ili ne. A ukoliko je neko smrtno bolestan o tome ne treba ni trošiti reči. Najtužnije je kada iz bolnice itpuste nekog ko je teško bolestan. To je prosto poruka "idi kući da umreš". S time se ne mirim. To nije ni pitanje vere nniti pitanje racia. Jednostavno "budimo ljudi".

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Miskec@
Za privatne bolnice moras imati PARE.
Negovala sam dve godine bolesnika od CA.
Nedao Vam Bog da dozivite.
Nema ni patronazne sluzbe da pomogne sa morfinskim injekcijama ,flasterima ...
Slovenija je to imala 1980.
Prepusteni ste sami sebi i u zdravlju i u bolesti.
MNOGO BOLI U OBA SLUCAJA.

Oliver

pre 2 godine

@bivsi granicar

Zao mi je zbog vaseg oca,ali da ste stvarno hteli da ubijete oca i olaksate mu muke,mogli ste da ga ugusite jastukom i niko vas ne bi nikada otkrio. Svi bi mislili da je umro prirodno od bolesti. Zasto to niste uradili? Zato sto niste ubica i ne bi bili u stanju da zivite sa svojom savescu. Ja znam za 2 identična slucaja u mojoj porodici i naravno niko nikog nije ubio. Nije fer sto nas umirući stavljaju u tako tesku situaciju. Oni moraju sami da izvrse suicid dok jos imaju snage. Na zalost,kod nas se ne rade neurohirurske operacije otklanjanja bola kada morfin ne deluje. Ima vise takvih operacija,lobotomija,talamotomija itd. One su toliko efikasne da ljudi posle njih izjavljuju da osećaju bol,ali da ih nije briga za to. Unistava se afektivna,emotivna komponenta bola koja pravi najvise problema. Sramota je da se u 21. veku oseca bol.

Miskec

pre 2 godine

"Bez priče o eutanaziji, Srbija nema mesto uz bolnice da terminalni pacijenti umru sa ljudskim dostojanstvom! Nemamo palijativne bolnice ili ustanove. Porodica "umire zajedno sa pacijentom", u kući, iz neznanja donose veći bol pacijentima a pacijenti ne primaju kontrolisanu terapiju za ublažavanje bolova pa se izgubi uz pacijenta i porodica.
(Zoran, 23. jun 2021 19:45)"
KBC Zvezdara je i palijativna bolnica, a ako se ne varam i KBC Bezanijska Kosa, zatim postoji nekoliko specijalizovanih privatnih palijativnih klinika u Beogradu, kao i u Srbiji!
Informisite se pre nego sto ovako pisete!

Zoran

pre 2 godine

KBC Zvezdara je i palijativna bolnica, a ako se ne varam i KBC Bezanijska Kosa, zatim postoji nekoliko specijalizovanih privatnih palijativnih klinika u Beogradu, kao i u Srbiji!
Informisite se pre nego sto ovako pisete!
(Miskec, 23. jun 2021 21:04)

Ja ne moram da se informišem, vi to treba da uradite. Ja sam vodio oca koji je imao tumor mozga, pluća i karlice. Morfijum nije delovao a trajalo je nekoliko meseci. Imao je sreću pa se nije mnogo mučio!
Ne postoji bolnica za palijativno lečenje!
Postoji: "Kliničko odeljenje za palijativno zbrinjavanje je počelo sa radom 16. juna 2015. godine. Odeljenje je u sastavu Klinike za Interne bolesti. (KBC Zvezdara)
Prema preporukama Ministarstva zdravlja Republike Srbije dužina hospitalizacije za ove pacijente iznosi maksimalno 14 dana."
Takođe je tada bilo odelenje na Bežanijskoj kosi.
Ako vi mislite da se na ovaj način rešava problem pacijenata i plaćanjem privatnih palijativnih klinika to je super (šta je to platiti par meseci 24h negu pacijenta, sa osobljem koje nije obučeno za taj posao).
Nadam se da nećete biti u prilici da korisitite usluge ovih odelenja.

iridium

pre 2 godine

Podržavam eutanaziju.

Moj otac je oboleo od raka, i ti poslednji dani su bili nesnosni za porodicu, a kamoli za njega (ne mogu ni da zamislim kroz šta je prolazio).

LEGALIZUJTE EUTANAZIJU!

Odobrite mi komentar, molim vas.

Milica

pre 2 godine

@Milica

Sta ste Vi zelili je nebitno,kako ste se Vi osecali je nebitno, cak malo sebicno. Jedino je bitno sta je Vasa majka u tom trenutku zelela.
(Xp, 23. jun 2021 19:04) # Link komentara

Da, i ona je zelela i borila se kao lavica. Zato, apsolutno, ne prihvatam teorije da svako "ode" jer to zapravo (podsvesno) zeli. Ona nije zelela do poslednjeg trena i nadala se da ce neko cudo da se desi.

Perhan

pre 2 godine

Moja majka je prisustvovala izvrsenju eutanazije u kucnim uslovima svoje prijateljice u Holandiji. Kada se vratila, neko izvesno vreme nije mogla da se oporavi od onoga cemu je prisustvovala. Ali je jedno sigurno - ta gospodja je otisla onako kako je zivela - sa stilom. Ali je potpuno neverovatno to sto je sama rekla kog datuma zeli da ode i ko da bude prisutan. Toga dana se lepo obukla (da je ne oblace pokojnu), nasminkala, sredila..uredno su svi porodicno rucali, zezali se dok nisu dosli lekari. Onda je samo presla u krevet i to se zavrsilo..za 5min..

Djordje

pre 2 godine

@Milan Indjija
U Holandiji je udeo smrti eutanazijom u ukupnom broju smrti dostigao 4.5% 2015 godine i odrzao se na tom nivou, preko 4% od svih smrti, do 2019. Dakle od 25 koji umru, jedan je izvrsio asistirano samoubistvo. Ne cini se bas kao statisticka greska. Dok je eutanazija bila ilegalna, taj procenat je bio 1.7%, a otkad je legalizovana, u stalnom je rastu, narastao do 4.5% 2015. Ovih par godina ce korona malo smanjiti taj procenat, naravno. Ali ljudi svakako koriste tu opciju, masovno. Evo link https://healthcare-in-europe.com/en/news/a-critical-look-at-the-rising-euthanasia-rates-in-the-netherlands.html

бивши Граничар

pre 2 godine

Мој отац ми је издахнуо на рукама од рака,сат времена пре смрти ми је једва изустио да га убијем из пиштоља толики су болови били да ни морфијум није помогао!Е сад,да сам имао пиштољ ма горео у паклу урадио бих то да се не мучи човек који мрава није згазио у животу!Б.м те судбино клета!

Slavisa V.

pre 2 godine

Milan Indjija je sve rekao, nema sta da se doda. Medicina je toliko napredovala da neizlecivo bolesni sad zive po nekoliko godina u teskim mukama, za koje vreme citave porodice bivaju unistene, a cesto i dovedene do prosjackog stapa.

Oliver

pre 2 godine

#trooki gavran

To pravo vec imamo i zove se samoubistvo. Niko ne brani neizlečivo bolesnima da izvrse samoubistvo. Ima puno nacina za bezbolan i efikasan suicid. Problem je kod onih pacijenata cija priroda bolesti ih sprečava da izvrse suicid. Npr,kvadriplegicari ne mogu da izvrse suicid,jer su paralisani ispod vrata. A prema statistici 6 od 10 kvadriplegicara zeli smrt. U Americi je bio cuveni slucaj kad je kvadriplegicar zeleo da lekari prestanu da mu daju lekove sto bi bila pasivna eutanazija,lekari su odbili,on ih je tuzio sudu i sud mu je dao za pravo. Lekari su morali da pristanu na pasivnu eutanaziju. Aktivna eutanazija je pak kad lekar ubrizgava smrtonosnu injekciju pacijentu na njegov zahtev. Ali to praktično nijedan lekar na svetu ne zeli da uradi. Ostaje dakle samo pasivna eutanazija. A pacijenti oboleli od raka koji najcesce traze eutanaziju,treba da izvrse suicid ako ne zele vise da pate,a ne da traze da lekari postanu ubice.To je protivno medicinskoj etici i hipokratovoj zakletvi.

Trovach

pre 2 godine

Predivan senzualan glas. Pre oko 2 godine je isla neka reklama za kroasane i malo sam se potrudio da pronadjem tu pesmu. Cuo sam njene pesme, ali je to bilo davno i drago mi je bilo sto sam se podsetio.

Xp

pre 2 godine

@Milica

Sta ste Vi zelili je nebitno,kako ste se Vi osecali je nebitno, cak malo sebicno. Jedino je bitno sta je Vasa majka u tom trenutku zelela.

Ena

pre 2 godine

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)
A ja sam zbog muka mog oca postala pristalica eutanazije..

Zoran

pre 2 godine

Bez priče o eutanaziji, Srbija nema mesto uz bolnice da terminalni pacijenti umru sa ljudskim dostojanstvom! Nemamo palijativne bolnice ili ustanove. Porodica "umire zajedno sa pacijentom", u kući, iz neznanja donose veći bol pacijentima a pacijenti ne primaju kontrolisanu terapiju za ublažavanje bolova pa se izgubi uz pacijenta i porodica.

Miskec

pre 2 godine

"Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28)"
Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!

NYC

pre 2 godine

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)

A reci mi da li misliš da ti je i majka želela da bar još jedan minut bude tu?

Ako i jeste, potpuno podržavam. Ali daj mogućnosti i onima koji hoće da odu.

Istu zelju imam, ali...

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28) # Link komentara

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)

Minut duze zbog sebe ili nje?

yesyoudo

pre 2 godine

Sigurno jedna od najlepših pojava u muzici ikada. Ko nije slušao, predlažem pesmu Voila. Inače istu tu pesmu obradio je i Dirty Beaches, ali pod nazivom Lord Knows Best, takođe jako zanimljiva izvedba.

Milica

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28) # Link komentara

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...

А. Петров

pre 2 godine

Нисам сигуран да ћу погодити француски правопис, али уз ову вест најбоље иде наслов једног од њених највећих хитова:”Comment te dire adieu”.

Yeke

pre 2 godine

Pristalica sam dobrovoljne eutanazije i to je nesto najhumanije sto moze da se ucini muceniku na samrti. Bilo bi lepo kad bi i u Srbiji postojala takva mogucnost. Niko nije zasluzio da glada sebe kako umire u mukama a zna da mu nema pomoci. Svi smo zasluzili dostojanstvenu smrt.

Dott

pre 2 godine

Prelepa zena koja danas pati u bolovima. Zivot je isuvise surov, nekad su sigurno mnogi patili za njom i njenom ljubavlju.
Nije on kriva, nije mogla svima pruziti, ali zato je pevala, mogli su je bar gledati.

Milan Indjija

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.

xx

pre 2 godine

Slazem se da treba uvesti asistirano samoubistvo. Evo recimo mene trenutno samo koci bol koja bi se desila da ga izvrsim sam sebi. Borba posle toliko godina nema vise svrhu za mene...

Трооки Гавран

pre 2 godine

Svako bi trebalo da ima pravo da okonča svoj život na dostojanstven način ukoliko ne želi više da živi, pogotovo ako je u bolovima i pati.

Milan Indjija

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.

Istu zelju imam, ali...

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28) # Link komentara

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)

Minut duze zbog sebe ili nje?

Ena

pre 2 godine

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)
A ja sam zbog muka mog oca postala pristalica eutanazije..

Yeke

pre 2 godine

Pristalica sam dobrovoljne eutanazije i to je nesto najhumanije sto moze da se ucini muceniku na samrti. Bilo bi lepo kad bi i u Srbiji postojala takva mogucnost. Niko nije zasluzio da glada sebe kako umire u mukama a zna da mu nema pomoci. Svi smo zasluzili dostojanstvenu smrt.

Xp

pre 2 godine

@Milica

Sta ste Vi zelili je nebitno,kako ste se Vi osecali je nebitno, cak malo sebicno. Jedino je bitno sta je Vasa majka u tom trenutku zelela.

Zoran

pre 2 godine

Bez priče o eutanaziji, Srbija nema mesto uz bolnice da terminalni pacijenti umru sa ljudskim dostojanstvom! Nemamo palijativne bolnice ili ustanove. Porodica "umire zajedno sa pacijentom", u kući, iz neznanja donose veći bol pacijentima a pacijenti ne primaju kontrolisanu terapiju za ublažavanje bolova pa se izgubi uz pacijenta i porodica.

NYC

pre 2 godine

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)

A reci mi da li misliš da ti je i majka želela da bar još jedan minut bude tu?

Ako i jeste, potpuno podržavam. Ali daj mogućnosti i onima koji hoće da odu.

Трооки Гавран

pre 2 godine

Svako bi trebalo da ima pravo da okonča svoj život na dostojanstven način ukoliko ne želi više da živi, pogotovo ako je u bolovima i pati.

бивши Граничар

pre 2 godine

Мој отац ми је издахнуо на рукама од рака,сат времена пре смрти ми је једва изустио да га убијем из пиштоља толики су болови били да ни морфијум није помогао!Е сад,да сам имао пиштољ ма горео у паклу урадио бих то да се не мучи човек који мрава није згазио у животу!Б.м те судбино клета!

yesyoudo

pre 2 godine

Sigurno jedna od najlepših pojava u muzici ikada. Ko nije slušao, predlažem pesmu Voila. Inače istu tu pesmu obradio je i Dirty Beaches, ali pod nazivom Lord Knows Best, takođe jako zanimljiva izvedba.

Dott

pre 2 godine

Prelepa zena koja danas pati u bolovima. Zivot je isuvise surov, nekad su sigurno mnogi patili za njom i njenom ljubavlju.
Nije on kriva, nije mogla svima pruziti, ali zato je pevala, mogli su je bar gledati.

Slavisa V.

pre 2 godine

Milan Indjija je sve rekao, nema sta da se doda. Medicina je toliko napredovala da neizlecivo bolesni sad zive po nekoliko godina u teskim mukama, za koje vreme citave porodice bivaju unistene, a cesto i dovedene do prosjackog stapa.

А. Петров

pre 2 godine

Нисам сигуран да ћу погодити француски правопис, али уз ову вест најбоље иде наслов једног од њених највећих хитова:”Comment te dire adieu”.

Perhan

pre 2 godine

Moja majka je prisustvovala izvrsenju eutanazije u kucnim uslovima svoje prijateljice u Holandiji. Kada se vratila, neko izvesno vreme nije mogla da se oporavi od onoga cemu je prisustvovala. Ali je jedno sigurno - ta gospodja je otisla onako kako je zivela - sa stilom. Ali je potpuno neverovatno to sto je sama rekla kog datuma zeli da ode i ko da bude prisutan. Toga dana se lepo obukla (da je ne oblace pokojnu), nasminkala, sredila..uredno su svi porodicno rucali, zezali se dok nisu dosli lekari. Onda je samo presla u krevet i to se zavrsilo..za 5min..

Zoran

pre 2 godine

KBC Zvezdara je i palijativna bolnica, a ako se ne varam i KBC Bezanijska Kosa, zatim postoji nekoliko specijalizovanih privatnih palijativnih klinika u Beogradu, kao i u Srbiji!
Informisite se pre nego sto ovako pisete!
(Miskec, 23. jun 2021 21:04)

Ja ne moram da se informišem, vi to treba da uradite. Ja sam vodio oca koji je imao tumor mozga, pluća i karlice. Morfijum nije delovao a trajalo je nekoliko meseci. Imao je sreću pa se nije mnogo mučio!
Ne postoji bolnica za palijativno lečenje!
Postoji: "Kliničko odeljenje za palijativno zbrinjavanje je počelo sa radom 16. juna 2015. godine. Odeljenje je u sastavu Klinike za Interne bolesti. (KBC Zvezdara)
Prema preporukama Ministarstva zdravlja Republike Srbije dužina hospitalizacije za ove pacijente iznosi maksimalno 14 dana."
Takođe je tada bilo odelenje na Bežanijskoj kosi.
Ako vi mislite da se na ovaj način rešava problem pacijenata i plaćanjem privatnih palijativnih klinika to je super (šta je to platiti par meseci 24h negu pacijenta, sa osobljem koje nije obučeno za taj posao).
Nadam se da nećete biti u prilici da korisitite usluge ovih odelenja.

iridium

pre 2 godine

Podržavam eutanaziju.

Moj otac je oboleo od raka, i ti poslednji dani su bili nesnosni za porodicu, a kamoli za njega (ne mogu ni da zamislim kroz šta je prolazio).

LEGALIZUJTE EUTANAZIJU!

Odobrite mi komentar, molim vas.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Miskec@
Za privatne bolnice moras imati PARE.
Negovala sam dve godine bolesnika od CA.
Nedao Vam Bog da dozivite.
Nema ni patronazne sluzbe da pomogne sa morfinskim injekcijama ,flasterima ...
Slovenija je to imala 1980.
Prepusteni ste sami sebi i u zdravlju i u bolesti.
MNOGO BOLI U OBA SLUCAJA.

Djordje

pre 2 godine

@Milan Indjija
U Holandiji je udeo smrti eutanazijom u ukupnom broju smrti dostigao 4.5% 2015 godine i odrzao se na tom nivou, preko 4% od svih smrti, do 2019. Dakle od 25 koji umru, jedan je izvrsio asistirano samoubistvo. Ne cini se bas kao statisticka greska. Dok je eutanazija bila ilegalna, taj procenat je bio 1.7%, a otkad je legalizovana, u stalnom je rastu, narastao do 4.5% 2015. Ovih par godina ce korona malo smanjiti taj procenat, naravno. Ali ljudi svakako koriste tu opciju, masovno. Evo link https://healthcare-in-europe.com/en/news/a-critical-look-at-the-rising-euthanasia-rates-in-the-netherlands.html

xx

pre 2 godine

Slazem se da treba uvesti asistirano samoubistvo. Evo recimo mene trenutno samo koci bol koja bi se desila da ga izvrsim sam sebi. Borba posle toliko godina nema vise svrhu za mene...

Trovach

pre 2 godine

Predivan senzualan glas. Pre oko 2 godine je isla neka reklama za kroasane i malo sam se potrudio da pronadjem tu pesmu. Cuo sam njene pesme, ali je to bilo davno i drago mi je bilo sto sam se podsetio.

Oliver

pre 2 godine

@bivsi granicar

Zao mi je zbog vaseg oca,ali da ste stvarno hteli da ubijete oca i olaksate mu muke,mogli ste da ga ugusite jastukom i niko vas ne bi nikada otkrio. Svi bi mislili da je umro prirodno od bolesti. Zasto to niste uradili? Zato sto niste ubica i ne bi bili u stanju da zivite sa svojom savescu. Ja znam za 2 identična slucaja u mojoj porodici i naravno niko nikog nije ubio. Nije fer sto nas umirući stavljaju u tako tesku situaciju. Oni moraju sami da izvrse suicid dok jos imaju snage. Na zalost,kod nas se ne rade neurohirurske operacije otklanjanja bola kada morfin ne deluje. Ima vise takvih operacija,lobotomija,talamotomija itd. One su toliko efikasne da ljudi posle njih izjavljuju da osećaju bol,ali da ih nije briga za to. Unistava se afektivna,emotivna komponenta bola koja pravi najvise problema. Sramota je da se u 21. veku oseca bol.

Milica

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28) # Link komentara

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...

Miskec

pre 2 godine

"Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28)"
Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!

Oliver

pre 2 godine

#trooki gavran

To pravo vec imamo i zove se samoubistvo. Niko ne brani neizlečivo bolesnima da izvrse samoubistvo. Ima puno nacina za bezbolan i efikasan suicid. Problem je kod onih pacijenata cija priroda bolesti ih sprečava da izvrse suicid. Npr,kvadriplegicari ne mogu da izvrse suicid,jer su paralisani ispod vrata. A prema statistici 6 od 10 kvadriplegicara zeli smrt. U Americi je bio cuveni slucaj kad je kvadriplegicar zeleo da lekari prestanu da mu daju lekove sto bi bila pasivna eutanazija,lekari su odbili,on ih je tuzio sudu i sud mu je dao za pravo. Lekari su morali da pristanu na pasivnu eutanaziju. Aktivna eutanazija je pak kad lekar ubrizgava smrtonosnu injekciju pacijentu na njegov zahtev. Ali to praktično nijedan lekar na svetu ne zeli da uradi. Ostaje dakle samo pasivna eutanazija. A pacijenti oboleli od raka koji najcesce traze eutanaziju,treba da izvrse suicid ako ne zele vise da pate,a ne da traze da lekari postanu ubice.To je protivno medicinskoj etici i hipokratovoj zakletvi.

Milica

pre 2 godine

@Milica

Sta ste Vi zelili je nebitno,kako ste se Vi osecali je nebitno, cak malo sebicno. Jedino je bitno sta je Vasa majka u tom trenutku zelela.
(Xp, 23. jun 2021 19:04) # Link komentara

Da, i ona je zelela i borila se kao lavica. Zato, apsolutno, ne prihvatam teorije da svako "ode" jer to zapravo (podsvesno) zeli. Ona nije zelela do poslednjeg trena i nadala se da ce neko cudo da se desi.

Vladimir

pre 2 godine

(Perhan, 23. jun 2021 20:21) # Link komentara

Apsolutno dostojanstven primer. Nisu u pitanju samo bolesti. Imate situaciju kada u staarosti sve gubi smisao i život se pretvori samo u brojanje dana. U Holandiji i takve slućajeve razmatraju pa kada priholozi zaključe da je odluka duboka i jasna , odobravaju.
Ja imam 64 godine, odličnog sam zdravlja i kondicije. Ali plašim se besmislenih dana i godina u nekoj imaginarnoj starosti bez obzira da li sam zdrav ili ne. A ukoliko je neko smrtno bolestan o tome ne treba ni trošiti reči. Najtužnije je kada iz bolnice itpuste nekog ko je teško bolestan. To je prosto poruka "idi kući da umreš". S time se ne mirim. To nije ni pitanje vere nniti pitanje racia. Jednostavno "budimo ljudi".

eugen

pre 2 godine

Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!
(Miskec, 23. jun 2021 19:46)

A sta si ti ocekivao, jagmu za eutanazijom? Vecina tesko bolesnih se do kraja nada (cesto uzaludno), da ce nesto mozda ipak na bolje da se promeni, ali avaj, obicno je to samo produzavanje agonije. Na drzavi je da zakonski i u saradnji sa medicinom odobri neku vrstu eutanazije, da pacijenti imaju izbor, a na pacijentu da odluci.

neutral fe

pre 2 godine

Мој отац ми је издахнуо на рукама од рака,сат времена пре смрти ми је једва изустио да га убијем из пиштоља толики су болови били да ни морфијум није помогао!Е сад,да сам имао пиштољ ма горео у паклу урадио бих то да се не мучи човек који мрава није згазио у животу!Б.м те судбино клета!
(бивши Граничар, 23. jun 2021 20:23)


sličan slučaj - jedino što smo imali pištolj ali nisam poslušao. u principu, i sa pištoljem i bez, kajanje ti ne gine: kajao bi se i da si mu "učinio poslednju uslugu" isto kao što se verovatno potajno kaješ zato što nisi.

još bolnije od takvih dilema i situacija je kad pogledaš i setis se u šta bolest pretvori nekadašnju ljudinu... ima ona strašna, narodna, najgora kletva, kaže: dabogda umro manji no što si se rodio. ne verujem u sve te kletvanske tange frange, ali da mu j sve po spisku ko je prvi smislio i rekao.

Miskec

pre 2 godine

"Bez priče o eutanaziji, Srbija nema mesto uz bolnice da terminalni pacijenti umru sa ljudskim dostojanstvom! Nemamo palijativne bolnice ili ustanove. Porodica "umire zajedno sa pacijentom", u kući, iz neznanja donose veći bol pacijentima a pacijenti ne primaju kontrolisanu terapiju za ublažavanje bolova pa se izgubi uz pacijenta i porodica.
(Zoran, 23. jun 2021 19:45)"
KBC Zvezdara je i palijativna bolnica, a ako se ne varam i KBC Bezanijska Kosa, zatim postoji nekoliko specijalizovanih privatnih palijativnih klinika u Beogradu, kao i u Srbiji!
Informisite se pre nego sto ovako pisete!

Марко

pre 2 godine

"Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28)"
Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!
(Miskec, 23. jun 2021 19:46)

Па, наравно да је мали. Циљ легализације еутаназије није да би пола популације извршило самоубиство, већ да би они који за то заиста имају озбиљне разлоге, као што је неизлечива болест, себи скратили муке. Наравно да је број таквих људи мали у целој популацији.

Miskec

pre 2 godine

"Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28)"
Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!

Milica

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28) # Link komentara

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...

Miskec

pre 2 godine

"Bez priče o eutanaziji, Srbija nema mesto uz bolnice da terminalni pacijenti umru sa ljudskim dostojanstvom! Nemamo palijativne bolnice ili ustanove. Porodica "umire zajedno sa pacijentom", u kući, iz neznanja donose veći bol pacijentima a pacijenti ne primaju kontrolisanu terapiju za ublažavanje bolova pa se izgubi uz pacijenta i porodica.
(Zoran, 23. jun 2021 19:45)"
KBC Zvezdara je i palijativna bolnica, a ako se ne varam i KBC Bezanijska Kosa, zatim postoji nekoliko specijalizovanih privatnih palijativnih klinika u Beogradu, kao i u Srbiji!
Informisite se pre nego sto ovako pisete!

Milan Indjija

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.

Oliver

pre 2 godine

#trooki gavran

To pravo vec imamo i zove se samoubistvo. Niko ne brani neizlečivo bolesnima da izvrse samoubistvo. Ima puno nacina za bezbolan i efikasan suicid. Problem je kod onih pacijenata cija priroda bolesti ih sprečava da izvrse suicid. Npr,kvadriplegicari ne mogu da izvrse suicid,jer su paralisani ispod vrata. A prema statistici 6 od 10 kvadriplegicara zeli smrt. U Americi je bio cuveni slucaj kad je kvadriplegicar zeleo da lekari prestanu da mu daju lekove sto bi bila pasivna eutanazija,lekari su odbili,on ih je tuzio sudu i sud mu je dao za pravo. Lekari su morali da pristanu na pasivnu eutanaziju. Aktivna eutanazija je pak kad lekar ubrizgava smrtonosnu injekciju pacijentu na njegov zahtev. Ali to praktično nijedan lekar na svetu ne zeli da uradi. Ostaje dakle samo pasivna eutanazija. A pacijenti oboleli od raka koji najcesce traze eutanaziju,treba da izvrse suicid ako ne zele vise da pate,a ne da traze da lekari postanu ubice.To je protivno medicinskoj etici i hipokratovoj zakletvi.

xx

pre 2 godine

Slazem se da treba uvesti asistirano samoubistvo. Evo recimo mene trenutno samo koci bol koja bi se desila da ga izvrsim sam sebi. Borba posle toliko godina nema vise svrhu za mene...

Oliver

pre 2 godine

@bivsi granicar

Zao mi je zbog vaseg oca,ali da ste stvarno hteli da ubijete oca i olaksate mu muke,mogli ste da ga ugusite jastukom i niko vas ne bi nikada otkrio. Svi bi mislili da je umro prirodno od bolesti. Zasto to niste uradili? Zato sto niste ubica i ne bi bili u stanju da zivite sa svojom savescu. Ja znam za 2 identična slucaja u mojoj porodici i naravno niko nikog nije ubio. Nije fer sto nas umirući stavljaju u tako tesku situaciju. Oni moraju sami da izvrse suicid dok jos imaju snage. Na zalost,kod nas se ne rade neurohirurske operacije otklanjanja bola kada morfin ne deluje. Ima vise takvih operacija,lobotomija,talamotomija itd. One su toliko efikasne da ljudi posle njih izjavljuju da osećaju bol,ali da ih nije briga za to. Unistava se afektivna,emotivna komponenta bola koja pravi najvise problema. Sramota je da se u 21. veku oseca bol.

Istu zelju imam, ali...

pre 2 godine

Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28) # Link komentara

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)

Minut duze zbog sebe ili nje?

Xp

pre 2 godine

@Milica

Sta ste Vi zelili je nebitno,kako ste se Vi osecali je nebitno, cak malo sebicno. Jedino je bitno sta je Vasa majka u tom trenutku zelela.

Milica

pre 2 godine

@Milica

Sta ste Vi zelili je nebitno,kako ste se Vi osecali je nebitno, cak malo sebicno. Jedino je bitno sta je Vasa majka u tom trenutku zelela.
(Xp, 23. jun 2021 19:04) # Link komentara

Da, i ona je zelela i borila se kao lavica. Zato, apsolutno, ne prihvatam teorije da svako "ode" jer to zapravo (podsvesno) zeli. Ona nije zelela do poslednjeg trena i nadala se da ce neko cudo da se desi.

Yeke

pre 2 godine

Pristalica sam dobrovoljne eutanazije i to je nesto najhumanije sto moze da se ucini muceniku na samrti. Bilo bi lepo kad bi i u Srbiji postojala takva mogucnost. Niko nije zasluzio da glada sebe kako umire u mukama a zna da mu nema pomoci. Svi smo zasluzili dostojanstvenu smrt.

Dott

pre 2 godine

Prelepa zena koja danas pati u bolovima. Zivot je isuvise surov, nekad su sigurno mnogi patili za njom i njenom ljubavlju.
Nije on kriva, nije mogla svima pruziti, ali zato je pevala, mogli su je bar gledati.

А. Петров

pre 2 godine

Нисам сигуран да ћу погодити француски правопис, али уз ову вест најбоље иде наслов једног од њених највећих хитова:”Comment te dire adieu”.

Ena

pre 2 godine

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)
A ja sam zbog muka mog oca postala pristalica eutanazije..

Perhan

pre 2 godine

Moja majka je prisustvovala izvrsenju eutanazije u kucnim uslovima svoje prijateljice u Holandiji. Kada se vratila, neko izvesno vreme nije mogla da se oporavi od onoga cemu je prisustvovala. Ali je jedno sigurno - ta gospodja je otisla onako kako je zivela - sa stilom. Ali je potpuno neverovatno to sto je sama rekla kog datuma zeli da ode i ko da bude prisutan. Toga dana se lepo obukla (da je ne oblace pokojnu), nasminkala, sredila..uredno su svi porodicno rucali, zezali se dok nisu dosli lekari. Onda je samo presla u krevet i to se zavrsilo..za 5min..

NYC

pre 2 godine

Potpuno sam isto mislila kao ti dok mi se majka nije razbolela. A onda zelis bar jos minut duze da je tu...
(Milica, 23. jun 2021 18:31)

A reci mi da li misliš da ti je i majka želela da bar još jedan minut bude tu?

Ako i jeste, potpuno podržavam. Ali daj mogućnosti i onima koji hoće da odu.

бивши Граничар

pre 2 godine

Мој отац ми је издахнуо на рукама од рака,сат времена пре смрти ми је једва изустио да га убијем из пиштоља толики су болови били да ни морфијум није помогао!Е сад,да сам имао пиштољ ма горео у паклу урадио бих то да се не мучи човек који мрава није згазио у животу!Б.м те судбино клета!

Трооки Гавран

pre 2 godine

Svako bi trebalo da ima pravo da okonča svoj život na dostojanstven način ukoliko ne želi više da živi, pogotovo ako je u bolovima i pati.

Zoran

pre 2 godine

Bez priče o eutanaziji, Srbija nema mesto uz bolnice da terminalni pacijenti umru sa ljudskim dostojanstvom! Nemamo palijativne bolnice ili ustanove. Porodica "umire zajedno sa pacijentom", u kući, iz neznanja donose veći bol pacijentima a pacijenti ne primaju kontrolisanu terapiju za ublažavanje bolova pa se izgubi uz pacijenta i porodica.

iridium

pre 2 godine

Podržavam eutanaziju.

Moj otac je oboleo od raka, i ti poslednji dani su bili nesnosni za porodicu, a kamoli za njega (ne mogu ni da zamislim kroz šta je prolazio).

LEGALIZUJTE EUTANAZIJU!

Odobrite mi komentar, molim vas.

yesyoudo

pre 2 godine

Sigurno jedna od najlepših pojava u muzici ikada. Ko nije slušao, predlažem pesmu Voila. Inače istu tu pesmu obradio je i Dirty Beaches, ali pod nazivom Lord Knows Best, takođe jako zanimljiva izvedba.

Djordje

pre 2 godine

@Milan Indjija
U Holandiji je udeo smrti eutanazijom u ukupnom broju smrti dostigao 4.5% 2015 godine i odrzao se na tom nivou, preko 4% od svih smrti, do 2019. Dakle od 25 koji umru, jedan je izvrsio asistirano samoubistvo. Ne cini se bas kao statisticka greska. Dok je eutanazija bila ilegalna, taj procenat je bio 1.7%, a otkad je legalizovana, u stalnom je rastu, narastao do 4.5% 2015. Ovih par godina ce korona malo smanjiti taj procenat, naravno. Ali ljudi svakako koriste tu opciju, masovno. Evo link https://healthcare-in-europe.com/en/news/a-critical-look-at-the-rising-euthanasia-rates-in-the-netherlands.html

Trovach

pre 2 godine

Predivan senzualan glas. Pre oko 2 godine je isla neka reklama za kroasane i malo sam se potrudio da pronadjem tu pesmu. Cuo sam njene pesme, ali je to bilo davno i drago mi je bilo sto sam se podsetio.

Slavisa V.

pre 2 godine

Milan Indjija je sve rekao, nema sta da se doda. Medicina je toliko napredovala da neizlecivo bolesni sad zive po nekoliko godina u teskim mukama, za koje vreme citave porodice bivaju unistene, a cesto i dovedene do prosjackog stapa.

Zoran

pre 2 godine

KBC Zvezdara je i palijativna bolnica, a ako se ne varam i KBC Bezanijska Kosa, zatim postoji nekoliko specijalizovanih privatnih palijativnih klinika u Beogradu, kao i u Srbiji!
Informisite se pre nego sto ovako pisete!
(Miskec, 23. jun 2021 21:04)

Ja ne moram da se informišem, vi to treba da uradite. Ja sam vodio oca koji je imao tumor mozga, pluća i karlice. Morfijum nije delovao a trajalo je nekoliko meseci. Imao je sreću pa se nije mnogo mučio!
Ne postoji bolnica za palijativno lečenje!
Postoji: "Kliničko odeljenje za palijativno zbrinjavanje je počelo sa radom 16. juna 2015. godine. Odeljenje je u sastavu Klinike za Interne bolesti. (KBC Zvezdara)
Prema preporukama Ministarstva zdravlja Republike Srbije dužina hospitalizacije za ove pacijente iznosi maksimalno 14 dana."
Takođe je tada bilo odelenje na Bežanijskoj kosi.
Ako vi mislite da se na ovaj način rešava problem pacijenata i plaćanjem privatnih palijativnih klinika to je super (šta je to platiti par meseci 24h negu pacijenta, sa osobljem koje nije obučeno za taj posao).
Nadam se da nećete biti u prilici da korisitite usluge ovih odelenja.

Ocekivanje ?

pre 2 godine

Miskec@
Za privatne bolnice moras imati PARE.
Negovala sam dve godine bolesnika od CA.
Nedao Vam Bog da dozivite.
Nema ni patronazne sluzbe da pomogne sa morfinskim injekcijama ,flasterima ...
Slovenija je to imala 1980.
Prepusteni ste sami sebi i u zdravlju i u bolesti.
MNOGO BOLI U OBA SLUCAJA.

Vladimir

pre 2 godine

(Perhan, 23. jun 2021 20:21) # Link komentara

Apsolutno dostojanstven primer. Nisu u pitanju samo bolesti. Imate situaciju kada u staarosti sve gubi smisao i život se pretvori samo u brojanje dana. U Holandiji i takve slućajeve razmatraju pa kada priholozi zaključe da je odluka duboka i jasna , odobravaju.
Ja imam 64 godine, odličnog sam zdravlja i kondicije. Ali plašim se besmislenih dana i godina u nekoj imaginarnoj starosti bez obzira da li sam zdrav ili ne. A ukoliko je neko smrtno bolestan o tome ne treba ni trošiti reči. Najtužnije je kada iz bolnice itpuste nekog ko je teško bolestan. To je prosto poruka "idi kući da umreš". S time se ne mirim. To nije ni pitanje vere nniti pitanje racia. Jednostavno "budimo ljudi".

eugen

pre 2 godine

Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!
(Miskec, 23. jun 2021 19:46)

A sta si ti ocekivao, jagmu za eutanazijom? Vecina tesko bolesnih se do kraja nada (cesto uzaludno), da ce nesto mozda ipak na bolje da se promeni, ali avaj, obicno je to samo produzavanje agonije. Na drzavi je da zakonski i u saradnji sa medicinom odobri neku vrstu eutanazije, da pacijenti imaju izbor, a na pacijentu da odluci.

neutral fe

pre 2 godine

Мој отац ми је издахнуо на рукама од рака,сат времена пре смрти ми је једва изустио да га убијем из пиштоља толики су болови били да ни морфијум није помогао!Е сад,да сам имао пиштољ ма горео у паклу урадио бих то да се не мучи човек који мрава није згазио у животу!Б.м те судбино клета!
(бивши Граничар, 23. jun 2021 20:23)


sličan slučaj - jedino što smo imali pištolj ali nisam poslušao. u principu, i sa pištoljem i bez, kajanje ti ne gine: kajao bi se i da si mu "učinio poslednju uslugu" isto kao što se verovatno potajno kaješ zato što nisi.

još bolnije od takvih dilema i situacija je kad pogledaš i setis se u šta bolest pretvori nekadašnju ljudinu... ima ona strašna, narodna, najgora kletva, kaže: dabogda umro manji no što si se rodio. ne verujem u sve te kletvanske tange frange, ali da mu j sve po spisku ko je prvi smislio i rekao.

Марко

pre 2 godine

"Eutanazija je nesto najbolje i najhumanije, sto se moze uciniti u takvim slucajevima. Da nije mozda humano pustiti bolesnika da ima nesnosne bolove, da mu najrodjeniji menjaju pelene, da ga gledaju i u sebe misle "zasto ga Bog ne uzme i spasi od muka"? Po ovom pitanju nemam ni jednu dilemu.
(Milan Indjija, 23. jun 2021 17:28)"
Da li uposte znate koliki je procenat onih koji zele eutanaziju tamo gde je dozvoljena? Toliko mali da je manji i od statisticke greske!
(Miskec, 23. jun 2021 19:46)

Па, наравно да је мали. Циљ легализације еутаназије није да би пола популације извршило самоубиство, већ да би они који за то заиста имају озбиљне разлоге, као што је неизлечива болест, себи скратили муке. Наравно да је број таквих људи мали у целој популацији.