Nedelja, 20.12.2020.

13:39

Postojala su dva Ante Pavelića: Jedan je stvorio, a drugi razorio Jugoslaviju

Izvor: Istorijski zabavnik

Postojala su dva Ante Paveliæa: Jedan je stvorio, a drugi razorio Jugoslaviju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

miro split

pre 3 godine

@ Marko Split
A, kojem Paveliću nek je slava?
Prvom ili drugom.
Ja koliko san svatija tekst ovi Pavelići su obiteljski skloni ludostima.
Ne daj bože da se pojavi treći.

vestacka inteligencija, jer prirodna nije

pre 3 godine

Kakva Velika Srbija, zar mislite da bi stvarno velike sile dozvolile to. To je bila samo šargarepa na štapu za nas. SHS je bila najbolje rešenje u tom trenutku mada je moglo da se desi da se raspadne 1929. što bi svima odgovaralo.

Dana

pre 3 godine

Iz Niša sam, i meni je prva asocijacija na ime Ante, Ante Marković, zašto ne pišete o njemu, koga boli uvo za ovog psihopatu. Da su ljudi bili pametni kao što nisu, na celom balkanu, krajem '80ih bi izabrali put Ante Markovića i ako bi došlo do razlaza to bi bilo civilizovano kao Češka i Slovačka, ali ne, većina koja glasa je izmilela ispod kamena, zato smo tu gde jesmo. Pozdrav manjini.

VR_68

pre 3 godine

Joca

O kakvim izmišljenim "zločinima" Karađorđevića pišeš?!

Slovenci su posle Srba bili najviše naklonjeni kralju i Jugoslaviji. Kroz Sokolsko društvo i međusobne društvene i poslovne organizacije svakako, a u II sv. ratu su imali i svoj ravnogorski pokret koji je priznat pre noego što smo mi rehabilitovali Mihajloviića i JVUO. Na obeležavanju godišnjica "slovenačkih četnika" redovno je prisutan Janez Janša i dr.
Deo familije mi je hrvatski i dobro pamtim da su žalili za kraljevinom kao građanskom državom, u kojoj se cenila privatna svojina i pravo na individualne slobode koje su izgubili pod Brozom i komunistima. Čak je jedan, Hrvat, bio ravnogorac, pripadnik JVUO, tu negde oko Splita. U tom istom gradu, posle mučkog ubistva Karađorđevića u Marseju, Splićani su ganuto odavali poštu kralju.
Stvarno je neverovatno šta sve neko može na napiše. "O tempora o mores"!

lemy

pre 3 godine

@Al' sam se zarumwnila
imaju i neki Karađorđevići malo zasluga ali fakatt je da su više učinili loše no dobro. Više cenim delo Obrenovića i njihovu viziju nego ovih potonjih koji dođoše na u krvi izbrisanoj lozi presto,satrli prezime Obrenovića njih oko 300 ,nije bitan bio uzrast,da slučajno ne bi ostala loza,samo da bi ovi što danas ,ne da ne znaju Srpski već su im i imena strana došli i radili šta su radili,ili šta im je rečeno da rade...

veštačka inteligencija jer prirodna nije

pre 3 godine

Volim kada poznavaoci istorije maštaju o Velikoj Srbiji nakon Prvog svetskog rata, kao nama je to bilo ponuđeno. Vi i dalje ne razumete kako velike sile rade, oni ponude dok njima odgovara, kada se stvari promene oni to povuku. Nama je ta navodna priča o proširenju Srbije ponuđena 1915. u jeku rata da bi nas odobrovoljili na borbu i savezništvo, 1918. je već bila priča da treba da stvaramo zajedničku državu sa Hrvatima i Slovencima. I kako mislite da bi teritorija sa popriličnim brojem Hrvata i muslimana ostala u okviru te Srbije do danas, dobrovoljno? Kako da ne. Najbolje što je moglo da se dogodi je da se SHS raspala 1929. i da krenemo da živimo odvojeno pre II svetskog.

e

pre 3 godine

Inteligentni pojedinci destruktivno nastrojeni znanjem i harizmom uspeli su razbiti dugo građenu zajednicu. To su bili Pavelić, tito, Tuđman, Mesić. Narod na ovim prostorima bio je kao guske u magli.

bulldog

pre 3 godine

Cist dokaz da ne postoji los Hrvat, Srbin, Kinez, Japanac itd. samo lose osobe, i osobe vodjene pogresnom politikom.
(dzej, 22. decembar 2020 21:54)

Не, не, хрвати су посебна фела и дан данас прогоне оно мало Срба у хрватској.

ljubiša

pre 3 godine

još malo pa će opet krenuti jugonostalgija, ali ne zbog stvarne želje, već iz muke. hrvati (ono malo što ih ostade i bez stotina hiljada proteranih srba) postaju nacija na izdisaju. Nema turizma zbog korone i naredne godine, nema proizvodnje hrane i svega bitnog za održavanje nacije. dug prema nemačkim prijateljima je već toliki da se očekuke grčki scenario samo bez mnogo buke.
čekajte i gledajte sunovrat lijepe njihove i nemojte se slučajno zavarati usklicima za jugoslavijom i ostalim s...

gulag

pre 3 godine

Nije, hrvatska politika (ne govorim o narodu) nikada iskreno nije htela da bude u Kraljivini SHS - to je za nju samo bio nuzan medjukorak u stvaranju nezavisne Hrvatske.

A zašto je to problem da Hrvatska ima svoju državnost i da je Jugoslavija bila međukorak do te državnosti? Savezi sa sastavljaju i raspadaju. Rimsko Carstvo se isto raspalo.

finoki

pre 3 godine

.....Plate bile 1000 DM i on nije valjao nego Milošević sa platom od 2 DM...
Goran Loznica, 22. decembar 2020 23:22)

Plate 2 DM, a nacionalistički napon 1000 V. Od naelektrisanosti se živelo. Kako je lako obrlatiti stado.

marko

pre 3 godine

Hrvati su činili najbolesnije zločine u istoriji čovečanstva. Imali su "alat" za klanje koji se zvao Srbosek, zamislite tu bolest.

crush

pre 3 godine

U decembru 1918. su se Hrvati pobili u Zagrebu oko Jugoslavije (tzv. Prosinačke žrtve).
(zoki, 22. decembar 2020 22:59)
A jel? Sad su se vec Hrvati medjusobno ubijali hahaha kakav spin majko mila, to mozete samo vi... zna se dobro tko je bio Angjelinovic i gdje je zavrsio... o njemu svasta mozemo pricati, ali da je bio Hrvat nikako

Zastava101Specijal

pre 3 godine

Jedino što bas spasti može je povećani natalitet i ništa drugo, ovo što je bilo, bilo je i ne ponovilo se, e sad kako naterati Srbkinje da rađaju decu, neki će reći bolji standard života, ja mislim da nije jer širom Evrope i sveta nas ima tako da srpska familija u švajcarskoj ništa više dece ne rađa nego recimo u Srbiji.

Darko Banja Luka

pre 3 godine

@ Joca. "Zbog zuluma izmedju dva rata koji su kralj i njegova svita cinili nad Hrvatima". Kakav zulum. Prosvijetli me u ove kasne sate. Pa nakon atentata u Marseju postoje snimci Iz Splita. Pogledaj . Daj nam nabaci tu istorijsku gradju glede zuluma. Covjek se uci dok je ziv. Prosvijetli nas.

Paaa

pre 3 godine

Sto je bilo bilo je. Ali stvarno dosta. Srba vise nema u hrvatskoj oni su ostvarili ono sto su i naumili. Ratovi su gotovi. Ostalo je za istoriju krivica je obostrana. Nasa ponajvise zato sto smo glupi. A jos gluplji smo sto ne gledamo napred u buducnost sebe i svoje dece jel nestajemo kao narod od uzasa sopstvene vlasti i politike koja ce nas satrti gore nego bilo koji jasenovac. Treba da pocnemo da se bavimo sobom umesto sto se stalno vracamo u nazad.

John

pre 3 godine

(budimo iskreni, 22. decembar 2020 23:35)

1918 Narodno Vijeće nije proglasilo nikakvu državu Hrvatsku. Proglašena je Država Slovenaca, Hrvata i Srba. Proglašenje nema nikakve veze sa kapitulacijim A-U, Država SHS je proglašena pre kapitulacije A-U (29 oktobar/3 novembar)

C i n i k

pre 3 godine

Stvarao il razarao, nama posledice iste. Prokleta tvorevina koja nas je skupo kostala. Briga me za njih, vise mi smetaju Srbi koji zale za prokletijom
(White trash, 22. decembar 2020 23:20

Slazem se,
1918 je najtragicnija greska srpske politike u citavoj istoriji srpskog naroda!
I danas placamo za posledice te neoprostive greske!

Mantis

pre 3 godine

Pa neće biti da je Pavelić jedini razlog raspada te države.
Možda Hrvatima i Slovencima nije prijao sve jači apsolutizam
i diktatura kralja-čobanina, možda im se za tih 20 godina
Jugoslavila zgadila i postala još gora od omražene Austrougarske.
To je sigurno doprinelo i nivou surovosti i zločina koju su Hrvati
u toku rata (barem oni na ustaškoj strani) demonstrirali nad Srbima
iz Hrvatske i Bosanske Krajine.
(Joca, 22. decembar 2020 21:57)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ne možda, već da ~ zgadilo im se sve u vezi s Jugoslavijom
(i prvom i drugom).

ccc

pre 3 godine

Ko o cemu, srbi o hrvatima. Oni vas skoro da i ne spominju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (let 3, 22. decembar 2020 23:41)

Da, da samo opsedaju naše sajtove.

Транспарент у Београду из 1988

pre 3 godine

"Слобо, да се народ пита
Још данас би заменио Тита."

Joca

pre 3 godine

(Darko Banja Luka, 22. decembar 2020 23:31)

Bože sačuvaj! Ne pravdam nijedan zločin, pogotovo ne logore za decu... svašta!!! Samo konstatujem da su ustaše uspele da mobilizuju tako široku podršku među Hrvatima i, kao posledicu, izvrše tako masovan zločin u II svetskom ratu, delom i zbog zuluma koji je dinastija Karađorđevića između dva rata vršila nad njima.
E, pazi sad - isti takav zulum su Karađorđevići i njihova dvorska bulumenta provodili i nad svojim narodom, ali mi Srbi smo to trpeli zbog ostataka turskog mentaliteta ("ćuti, može i gore!"), a Hrvatima i Slovencima je to očigledno bilo ispod časti.
Uporedite samo jedan Varaždin i jedan Kragujevac tog doba...

Pera

pre 3 godine

Prosto su Hrvati koji su bili protiv Jugoslavije u tome usmeravani i ibstruirani, edukovani od strane Vatikana kome nikako ne bi prijala ideja da u Jugoslaviji kojom dominiraju Srbi i "Hrvati" u nekoj budućnosti shvate da su zapravo Srbi samo katoličke vere ili da Srbi svojim tada ogromnim natalitetom potisnu Srbe katoličke vere.

Zato je NDH i ubijala i satirala sve srpsko, zato je katolička crkva nasilno pokrstavala, jer je Hrvatska bila na pragu da postane druga srpska država i spoji se sa Srbijom za, na primer, 50-70 godina. To je Vatikan morao da spreči. I ne samo Vatikan već i neke Zapadne struje.
Pa pre rata devedesetih su Srbi činili barem 20% Hrvatske + Jugosloveni koji su većinom bili Srbi. A koliki bi odnos bio da u II sv ratu Srbi katolici nisu pobili toliko Srba pravoslavaca? Bilo bi preko 50% posle samo 45 godina od rata. Za 70 godina niko se ne bi ni secao naziva Hrvat nego i Hrvatska bila pojam kao danas Šumadija, kraj srpske države sa takvim imenom.

budimo iskreni

pre 3 godine

Kako je tanka linija....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nixKO, 22. decembar 2020 21:50)

Nije, hrvatska politika (ne govorim o narodu) nikada iskreno nije htela da bude u Kraljivini SHS - to je za nju samo bio nuzan medjukorak u stvaranju nezavisne Hrvatske.
CINJENICA koja se skoro nigde ne pominje (a verovatno nece biti ni ovde objavljena) je da je Narodno vece u Zagrebu dan nakon kapitulacije AU proglasilo nezavisnu drzavu Hrvatsku, zatrazilo priznanje i cak da budu smatrani jednom od zemalja pobednica (ovo na osnovu cinjenice da su imali jednu jedinicu u srpskoj vojsci u poslednjem periodu rata). Jedan od prvih akata ove drzave je bio zahtev srpskoj vojsci da ne prelazi granice Hrvatske "jer oni imaju svoju vojsku".
Medjutim, u zemlji je ubrzo nastao haos, a Italijani su poceli da nadiru na Jadransku obalu... tada je upucena molba srpskoj vojci da dodje da im pomogne.
Ovo dovoljno govori, to sto su se Hrvati posle pozivali na velikosrpstvo, diktaturu kralja Aleksandra (koja je inace isprovocirana u velikoj meri njihovim i komunistickim aktivnostima), to sve nema veze... ocigledno je da je oduvek bio plan da se napravi nezavisna Hrvatska, u kojoj ce Srbi katolici (stotine hiljada istih) biti proglaseni Hrvatima (ovaj proces je vec bio dosta odmakao krajem 19.veka i pocetkom 20.veka), a da se Srbi pravoslavci ili prevedu u katolicku veru (i polako preimenuju u Hrvate), ili redukuju na druge nacine.

Goran Loznica

pre 3 godine

(Goran Loznica, 22. decembar 2020 21:59)

Oni i nisu birani nego drugi , ali ne mozemo mi zaustaviti ugovoreni rat.
(Milica, 22. decembar 2020 22:22)

-Pa valjda se nešto i narod pitao ili bila debilana. Ja sam bio tada dete, i lepo se živelo.

“Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije Evrope”

Ante Marković

Evo malo podataka koliko je narod na ovim prostorima kolektivno nenormalan...

“U manje od 2 god je smanjio inflaciju s 3000% na 2,4%, dugove s 21,5 na 12,2, a povećao devizne rezerve s 1,5 na 6,8 milijardi USD.
Dinar je postao konvertibilan a razlika je u odnosu na DM bio 7:1, pa su plate narasle za 300%.”
Plate bile 1000 DM i on nije valjao nego Milošević sa platom od 2 DM...

Pera Realno

pre 3 godine

Pohlepni Aleksandar je umesto Londonskim ugovorom predviđenih područja prihvatio Sloveniju, Hrvatsku i Slavoniju, zabranio đedu Nikoli povratak u Crnu Goru i upropastio ideju Srpske države za račun Jugoslovenstva. Klin u sanduk udario je njegov prvi rođak Pavle Karađorđević koji je stvorio Hrvatsku onolikom kolika nikada u istoriji nije bila, po ideji Starčevića, sve katolike svrstao u Hrvate,iako se Hrvatske kneževine nikada nisu, prostirale južno od Knina.

White trash

pre 3 godine

Stvarao il razarao, nama posledice iste. Prokleta tvorevina koja nas je skupo kostala. Briga me za njih, vise mi smetaju Srbi koji zale za prokletijom

Al’ sam se zarumenila

pre 3 godine

1. децембар 1918 је дан почетка коначне катаклизме српског народа (а почело је са Карађорђевићима 1903),тако да су из те перспективе оба црна да црња не могу бити. И они и онај несретни “Ујединитељ”

seljadin

pre 3 godine

Hrvati se opredelili za mini drzavu koja ce u buducnosti biti zrtva mega drzave koja je inace imala u posedu "mare nostrum", jedan Pavelic je bio dalekovid, drugi Pavelic kao i Tudjman kratkovid, i ovo nece dugo trajati, zapamtite.

Mmmm

pre 3 godine

Jugoslavija je u biološkoj smrt a Srbija u komi. Srbija treba da izađe iz kome zvane jugonostalgija da bi joj bilo bolje. Nije ta država bila loša ali nije mogla da opstane na labavoj osnovi. Nadam se da će biti bolje kada mi mladi zamenimo starije generacije, jer vidimo kakve su kobne greške pravljene a i nacionalno smo osvešćeniji. Nacionalizam je imuni sistem svake države, nama je ova sadasnja država imunodeficijentna.

zoki

pre 3 godine

(Joca, 22. decembar 2020 21:57) Kako to da se “velikosrpska” Jugoslavija nije zgadila Slovencima? Šta ti uopšte znaš o obrazovanju tog “kralja čobana”? Problem Jugoslavije su bili Hrvati, pola su bili najveći protivnici - a druga polovina najveći pobornici zajedničke države. I ORJUNA i Ustaše su bile hrvatske organizacije. U decembru 1918. su se Hrvati pobili u Zagrebu oko Jugoslavije (tzv. Prosinačke žrtve).

Milica

pre 3 godine

Nisu samo Pavelići, pogrešno izabrani. Imali smo i ‘89 opciju da budemo normalno društvo. Da krenemo putem Ante Markovića. Mi smo izabrali Miloševića, Tuđmana i Aliju. Jednom rečju prokletstvo ovih prostora...
(Goran Loznica, 22. decembar 2020 21:59)

Oni i nisu birani nego drugi , ali ne mozemo mi zaustaviti ugovoreni rat.

Ја

pre 3 godine

Овај први започео и омогућио зачетак стварање независне републике Хрватске,а овај други завршио . радили синхронизовано!

Goran Loznica

pre 3 godine

Nisu samo Pavelići, pogrešno izabrani. Imali smo i ‘89 opciju da budemo normalno društvo. Da krenemo putem Ante Markovića. Mi smo izabrali Miloševića, Tuđmana i Aliju. Jednom rečju prokletstvo ovih prostora...

Joca

pre 3 godine

Pa neće biti da je Pavelić jedini razlog raspada te države. Možda Hrvatima i Slovencima nije prijao sve jači apsolutizam i diktatura kralja-čobanina, možda im se za tih 20 godina Jugoslavila zgadila i postala još gora od omražene Austrougarske. To je sigurno doprinelo i nivou surovosti i zločina koju su Hrvati u toku rata (barem oni na ustaškoj strani) demonstrirali nad Srbima iz Hrvatske i Bosanske Krajine.

Goran Loznica

pre 3 godine

Nisu samo Pavelići, pogrešno izabrani. Imali smo i ‘89 opciju da budemo normalno društvo. Da krenemo putem Ante Markovića. Mi smo izabrali Miloševića, Tuđmana i Aliju. Jednom rečju prokletstvo ovih prostora...

Goran Loznica

pre 3 godine

(Goran Loznica, 22. decembar 2020 21:59)

Oni i nisu birani nego drugi , ali ne mozemo mi zaustaviti ugovoreni rat.
(Milica, 22. decembar 2020 22:22)

-Pa valjda se nešto i narod pitao ili bila debilana. Ja sam bio tada dete, i lepo se živelo.

“Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije Evrope”

Ante Marković

Evo malo podataka koliko je narod na ovim prostorima kolektivno nenormalan...

“U manje od 2 god je smanjio inflaciju s 3000% na 2,4%, dugove s 21,5 na 12,2, a povećao devizne rezerve s 1,5 na 6,8 milijardi USD.
Dinar je postao konvertibilan a razlika je u odnosu na DM bio 7:1, pa su plate narasle za 300%.”
Plate bile 1000 DM i on nije valjao nego Milošević sa platom od 2 DM...

ccc

pre 3 godine

Ko o cemu, srbi o hrvatima. Oni vas skoro da i ne spominju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (let 3, 22. decembar 2020 23:41)

Da, da samo opsedaju naše sajtove.

Joca

pre 3 godine

Pa neće biti da je Pavelić jedini razlog raspada te države. Možda Hrvatima i Slovencima nije prijao sve jači apsolutizam i diktatura kralja-čobanina, možda im se za tih 20 godina Jugoslavila zgadila i postala još gora od omražene Austrougarske. To je sigurno doprinelo i nivou surovosti i zločina koju su Hrvati u toku rata (barem oni na ustaškoj strani) demonstrirali nad Srbima iz Hrvatske i Bosanske Krajine.

Pera Realno

pre 3 godine

Pohlepni Aleksandar je umesto Londonskim ugovorom predviđenih područja prihvatio Sloveniju, Hrvatsku i Slavoniju, zabranio đedu Nikoli povratak u Crnu Goru i upropastio ideju Srpske države za račun Jugoslovenstva. Klin u sanduk udario je njegov prvi rođak Pavle Karađorđević koji je stvorio Hrvatsku onolikom kolika nikada u istoriji nije bila, po ideji Starčevića, sve katolike svrstao u Hrvate,iako se Hrvatske kneževine nikada nisu, prostirale južno od Knina.

budimo iskreni

pre 3 godine

Kako je tanka linija....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nixKO, 22. decembar 2020 21:50)

Nije, hrvatska politika (ne govorim o narodu) nikada iskreno nije htela da bude u Kraljivini SHS - to je za nju samo bio nuzan medjukorak u stvaranju nezavisne Hrvatske.
CINJENICA koja se skoro nigde ne pominje (a verovatno nece biti ni ovde objavljena) je da je Narodno vece u Zagrebu dan nakon kapitulacije AU proglasilo nezavisnu drzavu Hrvatsku, zatrazilo priznanje i cak da budu smatrani jednom od zemalja pobednica (ovo na osnovu cinjenice da su imali jednu jedinicu u srpskoj vojsci u poslednjem periodu rata). Jedan od prvih akata ove drzave je bio zahtev srpskoj vojsci da ne prelazi granice Hrvatske "jer oni imaju svoju vojsku".
Medjutim, u zemlji je ubrzo nastao haos, a Italijani su poceli da nadiru na Jadransku obalu... tada je upucena molba srpskoj vojci da dodje da im pomogne.
Ovo dovoljno govori, to sto su se Hrvati posle pozivali na velikosrpstvo, diktaturu kralja Aleksandra (koja je inace isprovocirana u velikoj meri njihovim i komunistickim aktivnostima), to sve nema veze... ocigledno je da je oduvek bio plan da se napravi nezavisna Hrvatska, u kojoj ce Srbi katolici (stotine hiljada istih) biti proglaseni Hrvatima (ovaj proces je vec bio dosta odmakao krajem 19.veka i pocetkom 20.veka), a da se Srbi pravoslavci ili prevedu u katolicku veru (i polako preimenuju u Hrvate), ili redukuju na druge nacine.

zoki

pre 3 godine

(Joca, 22. decembar 2020 21:57) Kako to da se “velikosrpska” Jugoslavija nije zgadila Slovencima? Šta ti uopšte znaš o obrazovanju tog “kralja čobana”? Problem Jugoslavije su bili Hrvati, pola su bili najveći protivnici - a druga polovina najveći pobornici zajedničke države. I ORJUNA i Ustaše su bile hrvatske organizacije. U decembru 1918. su se Hrvati pobili u Zagrebu oko Jugoslavije (tzv. Prosinačke žrtve).

Joca

pre 3 godine

(Darko Banja Luka, 22. decembar 2020 23:31)

Bože sačuvaj! Ne pravdam nijedan zločin, pogotovo ne logore za decu... svašta!!! Samo konstatujem da su ustaše uspele da mobilizuju tako široku podršku među Hrvatima i, kao posledicu, izvrše tako masovan zločin u II svetskom ratu, delom i zbog zuluma koji je dinastija Karađorđevića između dva rata vršila nad njima.
E, pazi sad - isti takav zulum su Karađorđevići i njihova dvorska bulumenta provodili i nad svojim narodom, ali mi Srbi smo to trpeli zbog ostataka turskog mentaliteta ("ćuti, može i gore!"), a Hrvatima i Slovencima je to očigledno bilo ispod časti.
Uporedite samo jedan Varaždin i jedan Kragujevac tog doba...

Pera

pre 3 godine

Prosto su Hrvati koji su bili protiv Jugoslavije u tome usmeravani i ibstruirani, edukovani od strane Vatikana kome nikako ne bi prijala ideja da u Jugoslaviji kojom dominiraju Srbi i "Hrvati" u nekoj budućnosti shvate da su zapravo Srbi samo katoličke vere ili da Srbi svojim tada ogromnim natalitetom potisnu Srbe katoličke vere.

Zato je NDH i ubijala i satirala sve srpsko, zato je katolička crkva nasilno pokrstavala, jer je Hrvatska bila na pragu da postane druga srpska država i spoji se sa Srbijom za, na primer, 50-70 godina. To je Vatikan morao da spreči. I ne samo Vatikan već i neke Zapadne struje.
Pa pre rata devedesetih su Srbi činili barem 20% Hrvatske + Jugosloveni koji su većinom bili Srbi. A koliki bi odnos bio da u II sv ratu Srbi katolici nisu pobili toliko Srba pravoslavaca? Bilo bi preko 50% posle samo 45 godina od rata. Za 70 godina niko se ne bi ni secao naziva Hrvat nego i Hrvatska bila pojam kao danas Šumadija, kraj srpske države sa takvim imenom.

Mmmm

pre 3 godine

Jugoslavija je u biološkoj smrt a Srbija u komi. Srbija treba da izađe iz kome zvane jugonostalgija da bi joj bilo bolje. Nije ta država bila loša ali nije mogla da opstane na labavoj osnovi. Nadam se da će biti bolje kada mi mladi zamenimo starije generacije, jer vidimo kakve su kobne greške pravljene a i nacionalno smo osvešćeniji. Nacionalizam je imuni sistem svake države, nama je ova sadasnja država imunodeficijentna.

Al’ sam se zarumenila

pre 3 godine

1. децембар 1918 је дан почетка коначне катаклизме српског народа (а почело је са Карађорђевићима 1903),тако да су из те перспективе оба црна да црња не могу бити. И они и онај несретни “Ујединитељ”

White trash

pre 3 godine

Stvarao il razarao, nama posledice iste. Prokleta tvorevina koja nas je skupo kostala. Briga me za njih, vise mi smetaju Srbi koji zale za prokletijom

Mantis

pre 3 godine

Pa neće biti da je Pavelić jedini razlog raspada te države.
Možda Hrvatima i Slovencima nije prijao sve jači apsolutizam
i diktatura kralja-čobanina, možda im se za tih 20 godina
Jugoslavila zgadila i postala još gora od omražene Austrougarske.
To je sigurno doprinelo i nivou surovosti i zločina koju su Hrvati
u toku rata (barem oni na ustaškoj strani) demonstrirali nad Srbima
iz Hrvatske i Bosanske Krajine.
(Joca, 22. decembar 2020 21:57)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ne možda, već da ~ zgadilo im se sve u vezi s Jugoslavijom
(i prvom i drugom).

Milica

pre 3 godine

Nisu samo Pavelići, pogrešno izabrani. Imali smo i ‘89 opciju da budemo normalno društvo. Da krenemo putem Ante Markovića. Mi smo izabrali Miloševića, Tuđmana i Aliju. Jednom rečju prokletstvo ovih prostora...
(Goran Loznica, 22. decembar 2020 21:59)

Oni i nisu birani nego drugi , ali ne mozemo mi zaustaviti ugovoreni rat.

seljadin

pre 3 godine

Hrvati se opredelili za mini drzavu koja ce u buducnosti biti zrtva mega drzave koja je inace imala u posedu "mare nostrum", jedan Pavelic je bio dalekovid, drugi Pavelic kao i Tudjman kratkovid, i ovo nece dugo trajati, zapamtite.

Транспарент у Београду из 1988

pre 3 godine

"Слобо, да се народ пита
Још данас би заменио Тита."

Ја

pre 3 godine

Овај први започео и омогућио зачетак стварање независне републике Хрватске,а овај други завршио . радили синхронизовано!

Darko Banja Luka

pre 3 godine

@ Joca. "Zbog zuluma izmedju dva rata koji su kralj i njegova svita cinili nad Hrvatima". Kakav zulum. Prosvijetli me u ove kasne sate. Pa nakon atentata u Marseju postoje snimci Iz Splita. Pogledaj . Daj nam nabaci tu istorijsku gradju glede zuluma. Covjek se uci dok je ziv. Prosvijetli nas.

Paaa

pre 3 godine

Sto je bilo bilo je. Ali stvarno dosta. Srba vise nema u hrvatskoj oni su ostvarili ono sto su i naumili. Ratovi su gotovi. Ostalo je za istoriju krivica je obostrana. Nasa ponajvise zato sto smo glupi. A jos gluplji smo sto ne gledamo napred u buducnost sebe i svoje dece jel nestajemo kao narod od uzasa sopstvene vlasti i politike koja ce nas satrti gore nego bilo koji jasenovac. Treba da pocnemo da se bavimo sobom umesto sto se stalno vracamo u nazad.

VR_68

pre 3 godine

Joca

O kakvim izmišljenim "zločinima" Karađorđevića pišeš?!

Slovenci su posle Srba bili najviše naklonjeni kralju i Jugoslaviji. Kroz Sokolsko društvo i međusobne društvene i poslovne organizacije svakako, a u II sv. ratu su imali i svoj ravnogorski pokret koji je priznat pre noego što smo mi rehabilitovali Mihajloviića i JVUO. Na obeležavanju godišnjica "slovenačkih četnika" redovno je prisutan Janez Janša i dr.
Deo familije mi je hrvatski i dobro pamtim da su žalili za kraljevinom kao građanskom državom, u kojoj se cenila privatna svojina i pravo na individualne slobode koje su izgubili pod Brozom i komunistima. Čak je jedan, Hrvat, bio ravnogorac, pripadnik JVUO, tu negde oko Splita. U tom istom gradu, posle mučkog ubistva Karađorđevića u Marseju, Splićani su ganuto odavali poštu kralju.
Stvarno je neverovatno šta sve neko može na napiše. "O tempora o mores"!

Dana

pre 3 godine

Iz Niša sam, i meni je prva asocijacija na ime Ante, Ante Marković, zašto ne pišete o njemu, koga boli uvo za ovog psihopatu. Da su ljudi bili pametni kao što nisu, na celom balkanu, krajem '80ih bi izabrali put Ante Markovića i ako bi došlo do razlaza to bi bilo civilizovano kao Češka i Slovačka, ali ne, većina koja glasa je izmilela ispod kamena, zato smo tu gde jesmo. Pozdrav manjini.

C i n i k

pre 3 godine

Stvarao il razarao, nama posledice iste. Prokleta tvorevina koja nas je skupo kostala. Briga me za njih, vise mi smetaju Srbi koji zale za prokletijom
(White trash, 22. decembar 2020 23:20

Slazem se,
1918 je najtragicnija greska srpske politike u citavoj istoriji srpskog naroda!
I danas placamo za posledice te neoprostive greske!

finoki

pre 3 godine

.....Plate bile 1000 DM i on nije valjao nego Milošević sa platom od 2 DM...
Goran Loznica, 22. decembar 2020 23:22)

Plate 2 DM, a nacionalistički napon 1000 V. Od naelektrisanosti se živelo. Kako je lako obrlatiti stado.

John

pre 3 godine

(budimo iskreni, 22. decembar 2020 23:35)

1918 Narodno Vijeće nije proglasilo nikakvu državu Hrvatsku. Proglašena je Država Slovenaca, Hrvata i Srba. Proglašenje nema nikakve veze sa kapitulacijim A-U, Država SHS je proglašena pre kapitulacije A-U (29 oktobar/3 novembar)

gulag

pre 3 godine

Nije, hrvatska politika (ne govorim o narodu) nikada iskreno nije htela da bude u Kraljivini SHS - to je za nju samo bio nuzan medjukorak u stvaranju nezavisne Hrvatske.

A zašto je to problem da Hrvatska ima svoju državnost i da je Jugoslavija bila međukorak do te državnosti? Savezi sa sastavljaju i raspadaju. Rimsko Carstvo se isto raspalo.

veštačka inteligencija jer prirodna nije

pre 3 godine

Volim kada poznavaoci istorije maštaju o Velikoj Srbiji nakon Prvog svetskog rata, kao nama je to bilo ponuđeno. Vi i dalje ne razumete kako velike sile rade, oni ponude dok njima odgovara, kada se stvari promene oni to povuku. Nama je ta navodna priča o proširenju Srbije ponuđena 1915. u jeku rata da bi nas odobrovoljili na borbu i savezništvo, 1918. je već bila priča da treba da stvaramo zajedničku državu sa Hrvatima i Slovencima. I kako mislite da bi teritorija sa popriličnim brojem Hrvata i muslimana ostala u okviru te Srbije do danas, dobrovoljno? Kako da ne. Najbolje što je moglo da se dogodi je da se SHS raspala 1929. i da krenemo da živimo odvojeno pre II svetskog.

miro split

pre 3 godine

@ Marko Split
A, kojem Paveliću nek je slava?
Prvom ili drugom.
Ja koliko san svatija tekst ovi Pavelići su obiteljski skloni ludostima.
Ne daj bože da se pojavi treći.

Zastava101Specijal

pre 3 godine

Jedino što bas spasti može je povećani natalitet i ništa drugo, ovo što je bilo, bilo je i ne ponovilo se, e sad kako naterati Srbkinje da rađaju decu, neki će reći bolji standard života, ja mislim da nije jer širom Evrope i sveta nas ima tako da srpska familija u švajcarskoj ništa više dece ne rađa nego recimo u Srbiji.

marko

pre 3 godine

Hrvati su činili najbolesnije zločine u istoriji čovečanstva. Imali su "alat" za klanje koji se zvao Srbosek, zamislite tu bolest.

lemy

pre 3 godine

@Al' sam se zarumwnila
imaju i neki Karađorđevići malo zasluga ali fakatt je da su više učinili loše no dobro. Više cenim delo Obrenovića i njihovu viziju nego ovih potonjih koji dođoše na u krvi izbrisanoj lozi presto,satrli prezime Obrenovića njih oko 300 ,nije bitan bio uzrast,da slučajno ne bi ostala loza,samo da bi ovi što danas ,ne da ne znaju Srpski već su im i imena strana došli i radili šta su radili,ili šta im je rečeno da rade...

vestacka inteligencija, jer prirodna nije

pre 3 godine

Kakva Velika Srbija, zar mislite da bi stvarno velike sile dozvolile to. To je bila samo šargarepa na štapu za nas. SHS je bila najbolje rešenje u tom trenutku mada je moglo da se desi da se raspadne 1929. što bi svima odgovaralo.

ljubiša

pre 3 godine

još malo pa će opet krenuti jugonostalgija, ali ne zbog stvarne želje, već iz muke. hrvati (ono malo što ih ostade i bez stotina hiljada proteranih srba) postaju nacija na izdisaju. Nema turizma zbog korone i naredne godine, nema proizvodnje hrane i svega bitnog za održavanje nacije. dug prema nemačkim prijateljima je već toliki da se očekuke grčki scenario samo bez mnogo buke.
čekajte i gledajte sunovrat lijepe njihove i nemojte se slučajno zavarati usklicima za jugoslavijom i ostalim s...

crush

pre 3 godine

U decembru 1918. su se Hrvati pobili u Zagrebu oko Jugoslavije (tzv. Prosinačke žrtve).
(zoki, 22. decembar 2020 22:59)
A jel? Sad su se vec Hrvati medjusobno ubijali hahaha kakav spin majko mila, to mozete samo vi... zna se dobro tko je bio Angjelinovic i gdje je zavrsio... o njemu svasta mozemo pricati, ali da je bio Hrvat nikako

e

pre 3 godine

Inteligentni pojedinci destruktivno nastrojeni znanjem i harizmom uspeli su razbiti dugo građenu zajednicu. To su bili Pavelić, tito, Tuđman, Mesić. Narod na ovim prostorima bio je kao guske u magli.

bulldog

pre 3 godine

Cist dokaz da ne postoji los Hrvat, Srbin, Kinez, Japanac itd. samo lose osobe, i osobe vodjene pogresnom politikom.
(dzej, 22. decembar 2020 21:54)

Не, не, хрвати су посебна фела и дан данас прогоне оно мало Срба у хрватској.

Joca

pre 3 godine

Pa neće biti da je Pavelić jedini razlog raspada te države. Možda Hrvatima i Slovencima nije prijao sve jači apsolutizam i diktatura kralja-čobanina, možda im se za tih 20 godina Jugoslavila zgadila i postala još gora od omražene Austrougarske. To je sigurno doprinelo i nivou surovosti i zločina koju su Hrvati u toku rata (barem oni na ustaškoj strani) demonstrirali nad Srbima iz Hrvatske i Bosanske Krajine.

Pera

pre 3 godine

Prosto su Hrvati koji su bili protiv Jugoslavije u tome usmeravani i ibstruirani, edukovani od strane Vatikana kome nikako ne bi prijala ideja da u Jugoslaviji kojom dominiraju Srbi i "Hrvati" u nekoj budućnosti shvate da su zapravo Srbi samo katoličke vere ili da Srbi svojim tada ogromnim natalitetom potisnu Srbe katoličke vere.

Zato je NDH i ubijala i satirala sve srpsko, zato je katolička crkva nasilno pokrstavala, jer je Hrvatska bila na pragu da postane druga srpska država i spoji se sa Srbijom za, na primer, 50-70 godina. To je Vatikan morao da spreči. I ne samo Vatikan već i neke Zapadne struje.
Pa pre rata devedesetih su Srbi činili barem 20% Hrvatske + Jugosloveni koji su većinom bili Srbi. A koliki bi odnos bio da u II sv ratu Srbi katolici nisu pobili toliko Srba pravoslavaca? Bilo bi preko 50% posle samo 45 godina od rata. Za 70 godina niko se ne bi ni secao naziva Hrvat nego i Hrvatska bila pojam kao danas Šumadija, kraj srpske države sa takvim imenom.

Joca

pre 3 godine

(Darko Banja Luka, 22. decembar 2020 23:31)

Bože sačuvaj! Ne pravdam nijedan zločin, pogotovo ne logore za decu... svašta!!! Samo konstatujem da su ustaše uspele da mobilizuju tako široku podršku među Hrvatima i, kao posledicu, izvrše tako masovan zločin u II svetskom ratu, delom i zbog zuluma koji je dinastija Karađorđevića između dva rata vršila nad njima.
E, pazi sad - isti takav zulum su Karađorđevići i njihova dvorska bulumenta provodili i nad svojim narodom, ali mi Srbi smo to trpeli zbog ostataka turskog mentaliteta ("ćuti, može i gore!"), a Hrvatima i Slovencima je to očigledno bilo ispod časti.
Uporedite samo jedan Varaždin i jedan Kragujevac tog doba...

Pera Realno

pre 3 godine

Pohlepni Aleksandar je umesto Londonskim ugovorom predviđenih područja prihvatio Sloveniju, Hrvatsku i Slavoniju, zabranio đedu Nikoli povratak u Crnu Goru i upropastio ideju Srpske države za račun Jugoslovenstva. Klin u sanduk udario je njegov prvi rođak Pavle Karađorđević koji je stvorio Hrvatsku onolikom kolika nikada u istoriji nije bila, po ideji Starčevića, sve katolike svrstao u Hrvate,iako se Hrvatske kneževine nikada nisu, prostirale južno od Knina.

seljadin

pre 3 godine

Hrvati se opredelili za mini drzavu koja ce u buducnosti biti zrtva mega drzave koja je inace imala u posedu "mare nostrum", jedan Pavelic je bio dalekovid, drugi Pavelic kao i Tudjman kratkovid, i ovo nece dugo trajati, zapamtite.

Mantis

pre 3 godine

Pa neće biti da je Pavelić jedini razlog raspada te države.
Možda Hrvatima i Slovencima nije prijao sve jači apsolutizam
i diktatura kralja-čobanina, možda im se za tih 20 godina
Jugoslavila zgadila i postala još gora od omražene Austrougarske.
To je sigurno doprinelo i nivou surovosti i zločina koju su Hrvati
u toku rata (barem oni na ustaškoj strani) demonstrirali nad Srbima
iz Hrvatske i Bosanske Krajine.
(Joca, 22. decembar 2020 21:57)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ne možda, već da ~ zgadilo im se sve u vezi s Jugoslavijom
(i prvom i drugom).

budimo iskreni

pre 3 godine

Kako je tanka linija....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (nixKO, 22. decembar 2020 21:50)

Nije, hrvatska politika (ne govorim o narodu) nikada iskreno nije htela da bude u Kraljivini SHS - to je za nju samo bio nuzan medjukorak u stvaranju nezavisne Hrvatske.
CINJENICA koja se skoro nigde ne pominje (a verovatno nece biti ni ovde objavljena) je da je Narodno vece u Zagrebu dan nakon kapitulacije AU proglasilo nezavisnu drzavu Hrvatsku, zatrazilo priznanje i cak da budu smatrani jednom od zemalja pobednica (ovo na osnovu cinjenice da su imali jednu jedinicu u srpskoj vojsci u poslednjem periodu rata). Jedan od prvih akata ove drzave je bio zahtev srpskoj vojsci da ne prelazi granice Hrvatske "jer oni imaju svoju vojsku".
Medjutim, u zemlji je ubrzo nastao haos, a Italijani su poceli da nadiru na Jadransku obalu... tada je upucena molba srpskoj vojci da dodje da im pomogne.
Ovo dovoljno govori, to sto su se Hrvati posle pozivali na velikosrpstvo, diktaturu kralja Aleksandra (koja je inace isprovocirana u velikoj meri njihovim i komunistickim aktivnostima), to sve nema veze... ocigledno je da je oduvek bio plan da se napravi nezavisna Hrvatska, u kojoj ce Srbi katolici (stotine hiljada istih) biti proglaseni Hrvatima (ovaj proces je vec bio dosta odmakao krajem 19.veka i pocetkom 20.veka), a da se Srbi pravoslavci ili prevedu u katolicku veru (i polako preimenuju u Hrvate), ili redukuju na druge nacine.

Goran Loznica

pre 3 godine

Nisu samo Pavelići, pogrešno izabrani. Imali smo i ‘89 opciju da budemo normalno društvo. Da krenemo putem Ante Markovića. Mi smo izabrali Miloševića, Tuđmana i Aliju. Jednom rečju prokletstvo ovih prostora...

zoki

pre 3 godine

(Joca, 22. decembar 2020 21:57) Kako to da se “velikosrpska” Jugoslavija nije zgadila Slovencima? Šta ti uopšte znaš o obrazovanju tog “kralja čobana”? Problem Jugoslavije su bili Hrvati, pola su bili najveći protivnici - a druga polovina najveći pobornici zajedničke države. I ORJUNA i Ustaše su bile hrvatske organizacije. U decembru 1918. su se Hrvati pobili u Zagrebu oko Jugoslavije (tzv. Prosinačke žrtve).

Milica

pre 3 godine

Nisu samo Pavelići, pogrešno izabrani. Imali smo i ‘89 opciju da budemo normalno društvo. Da krenemo putem Ante Markovića. Mi smo izabrali Miloševića, Tuđmana i Aliju. Jednom rečju prokletstvo ovih prostora...
(Goran Loznica, 22. decembar 2020 21:59)

Oni i nisu birani nego drugi , ali ne mozemo mi zaustaviti ugovoreni rat.

ccc

pre 3 godine

Ko o cemu, srbi o hrvatima. Oni vas skoro da i ne spominju.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (let 3, 22. decembar 2020 23:41)

Da, da samo opsedaju naše sajtove.

Mmmm

pre 3 godine

Jugoslavija je u biološkoj smrt a Srbija u komi. Srbija treba da izađe iz kome zvane jugonostalgija da bi joj bilo bolje. Nije ta država bila loša ali nije mogla da opstane na labavoj osnovi. Nadam se da će biti bolje kada mi mladi zamenimo starije generacije, jer vidimo kakve su kobne greške pravljene a i nacionalno smo osvešćeniji. Nacionalizam je imuni sistem svake države, nama je ova sadasnja država imunodeficijentna.

White trash

pre 3 godine

Stvarao il razarao, nama posledice iste. Prokleta tvorevina koja nas je skupo kostala. Briga me za njih, vise mi smetaju Srbi koji zale za prokletijom

Ја

pre 3 godine

Овај први започео и омогућио зачетак стварање независне републике Хрватске,а овај други завршио . радили синхронизовано!

Al’ sam se zarumenila

pre 3 godine

1. децембар 1918 је дан почетка коначне катаклизме српског народа (а почело је са Карађорђевићима 1903),тако да су из те перспективе оба црна да црња не могу бити. И они и онај несретни “Ујединитељ”

Транспарент у Београду из 1988

pre 3 godine

"Слобо, да се народ пита
Још данас би заменио Тита."

Goran Loznica

pre 3 godine

(Goran Loznica, 22. decembar 2020 21:59)

Oni i nisu birani nego drugi , ali ne mozemo mi zaustaviti ugovoreni rat.
(Milica, 22. decembar 2020 22:22)

-Pa valjda se nešto i narod pitao ili bila debilana. Ja sam bio tada dete, i lepo se živelo.

“Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije Evrope”

Ante Marković

Evo malo podataka koliko je narod na ovim prostorima kolektivno nenormalan...

“U manje od 2 god je smanjio inflaciju s 3000% na 2,4%, dugove s 21,5 na 12,2, a povećao devizne rezerve s 1,5 na 6,8 milijardi USD.
Dinar je postao konvertibilan a razlika je u odnosu na DM bio 7:1, pa su plate narasle za 300%.”
Plate bile 1000 DM i on nije valjao nego Milošević sa platom od 2 DM...

ljubiša

pre 3 godine

još malo pa će opet krenuti jugonostalgija, ali ne zbog stvarne želje, već iz muke. hrvati (ono malo što ih ostade i bez stotina hiljada proteranih srba) postaju nacija na izdisaju. Nema turizma zbog korone i naredne godine, nema proizvodnje hrane i svega bitnog za održavanje nacije. dug prema nemačkim prijateljima je već toliki da se očekuke grčki scenario samo bez mnogo buke.
čekajte i gledajte sunovrat lijepe njihove i nemojte se slučajno zavarati usklicima za jugoslavijom i ostalim s...

crush

pre 3 godine

U decembru 1918. su se Hrvati pobili u Zagrebu oko Jugoslavije (tzv. Prosinačke žrtve).
(zoki, 22. decembar 2020 22:59)
A jel? Sad su se vec Hrvati medjusobno ubijali hahaha kakav spin majko mila, to mozete samo vi... zna se dobro tko je bio Angjelinovic i gdje je zavrsio... o njemu svasta mozemo pricati, ali da je bio Hrvat nikako

bulldog

pre 3 godine

Cist dokaz da ne postoji los Hrvat, Srbin, Kinez, Japanac itd. samo lose osobe, i osobe vodjene pogresnom politikom.
(dzej, 22. decembar 2020 21:54)

Не, не, хрвати су посебна фела и дан данас прогоне оно мало Срба у хрватској.

marko

pre 3 godine

Hrvati su činili najbolesnije zločine u istoriji čovečanstva. Imali su "alat" za klanje koji se zvao Srbosek, zamislite tu bolest.

C i n i k

pre 3 godine

Stvarao il razarao, nama posledice iste. Prokleta tvorevina koja nas je skupo kostala. Briga me za njih, vise mi smetaju Srbi koji zale za prokletijom
(White trash, 22. decembar 2020 23:20

Slazem se,
1918 je najtragicnija greska srpske politike u citavoj istoriji srpskog naroda!
I danas placamo za posledice te neoprostive greske!

Darko Banja Luka

pre 3 godine

@ Joca. "Zbog zuluma izmedju dva rata koji su kralj i njegova svita cinili nad Hrvatima". Kakav zulum. Prosvijetli me u ove kasne sate. Pa nakon atentata u Marseju postoje snimci Iz Splita. Pogledaj . Daj nam nabaci tu istorijsku gradju glede zuluma. Covjek se uci dok je ziv. Prosvijetli nas.

e

pre 3 godine

Inteligentni pojedinci destruktivno nastrojeni znanjem i harizmom uspeli su razbiti dugo građenu zajednicu. To su bili Pavelić, tito, Tuđman, Mesić. Narod na ovim prostorima bio je kao guske u magli.

Zastava101Specijal

pre 3 godine

Jedino što bas spasti može je povećani natalitet i ništa drugo, ovo što je bilo, bilo je i ne ponovilo se, e sad kako naterati Srbkinje da rađaju decu, neki će reći bolji standard života, ja mislim da nije jer širom Evrope i sveta nas ima tako da srpska familija u švajcarskoj ništa više dece ne rađa nego recimo u Srbiji.

gulag

pre 3 godine

Nije, hrvatska politika (ne govorim o narodu) nikada iskreno nije htela da bude u Kraljivini SHS - to je za nju samo bio nuzan medjukorak u stvaranju nezavisne Hrvatske.

A zašto je to problem da Hrvatska ima svoju državnost i da je Jugoslavija bila međukorak do te državnosti? Savezi sa sastavljaju i raspadaju. Rimsko Carstvo se isto raspalo.

VR_68

pre 3 godine

Joca

O kakvim izmišljenim "zločinima" Karađorđevića pišeš?!

Slovenci su posle Srba bili najviše naklonjeni kralju i Jugoslaviji. Kroz Sokolsko društvo i međusobne društvene i poslovne organizacije svakako, a u II sv. ratu su imali i svoj ravnogorski pokret koji je priznat pre noego što smo mi rehabilitovali Mihajloviića i JVUO. Na obeležavanju godišnjica "slovenačkih četnika" redovno je prisutan Janez Janša i dr.
Deo familije mi je hrvatski i dobro pamtim da su žalili za kraljevinom kao građanskom državom, u kojoj se cenila privatna svojina i pravo na individualne slobode koje su izgubili pod Brozom i komunistima. Čak je jedan, Hrvat, bio ravnogorac, pripadnik JVUO, tu negde oko Splita. U tom istom gradu, posle mučkog ubistva Karađorđevića u Marseju, Splićani su ganuto odavali poštu kralju.
Stvarno je neverovatno šta sve neko može na napiše. "O tempora o mores"!

vestacka inteligencija, jer prirodna nije

pre 3 godine

Kakva Velika Srbija, zar mislite da bi stvarno velike sile dozvolile to. To je bila samo šargarepa na štapu za nas. SHS je bila najbolje rešenje u tom trenutku mada je moglo da se desi da se raspadne 1929. što bi svima odgovaralo.

Paaa

pre 3 godine

Sto je bilo bilo je. Ali stvarno dosta. Srba vise nema u hrvatskoj oni su ostvarili ono sto su i naumili. Ratovi su gotovi. Ostalo je za istoriju krivica je obostrana. Nasa ponajvise zato sto smo glupi. A jos gluplji smo sto ne gledamo napred u buducnost sebe i svoje dece jel nestajemo kao narod od uzasa sopstvene vlasti i politike koja ce nas satrti gore nego bilo koji jasenovac. Treba da pocnemo da se bavimo sobom umesto sto se stalno vracamo u nazad.

John

pre 3 godine

(budimo iskreni, 22. decembar 2020 23:35)

1918 Narodno Vijeće nije proglasilo nikakvu državu Hrvatsku. Proglašena je Država Slovenaca, Hrvata i Srba. Proglašenje nema nikakve veze sa kapitulacijim A-U, Država SHS je proglašena pre kapitulacije A-U (29 oktobar/3 novembar)

finoki

pre 3 godine

.....Plate bile 1000 DM i on nije valjao nego Milošević sa platom od 2 DM...
Goran Loznica, 22. decembar 2020 23:22)

Plate 2 DM, a nacionalistički napon 1000 V. Od naelektrisanosti se živelo. Kako je lako obrlatiti stado.

veštačka inteligencija jer prirodna nije

pre 3 godine

Volim kada poznavaoci istorije maštaju o Velikoj Srbiji nakon Prvog svetskog rata, kao nama je to bilo ponuđeno. Vi i dalje ne razumete kako velike sile rade, oni ponude dok njima odgovara, kada se stvari promene oni to povuku. Nama je ta navodna priča o proširenju Srbije ponuđena 1915. u jeku rata da bi nas odobrovoljili na borbu i savezništvo, 1918. je već bila priča da treba da stvaramo zajedničku državu sa Hrvatima i Slovencima. I kako mislite da bi teritorija sa popriličnim brojem Hrvata i muslimana ostala u okviru te Srbije do danas, dobrovoljno? Kako da ne. Najbolje što je moglo da se dogodi je da se SHS raspala 1929. i da krenemo da živimo odvojeno pre II svetskog.

lemy

pre 3 godine

@Al' sam se zarumwnila
imaju i neki Karađorđevići malo zasluga ali fakatt je da su više učinili loše no dobro. Više cenim delo Obrenovića i njihovu viziju nego ovih potonjih koji dođoše na u krvi izbrisanoj lozi presto,satrli prezime Obrenovića njih oko 300 ,nije bitan bio uzrast,da slučajno ne bi ostala loza,samo da bi ovi što danas ,ne da ne znaju Srpski već su im i imena strana došli i radili šta su radili,ili šta im je rečeno da rade...

Dana

pre 3 godine

Iz Niša sam, i meni je prva asocijacija na ime Ante, Ante Marković, zašto ne pišete o njemu, koga boli uvo za ovog psihopatu. Da su ljudi bili pametni kao što nisu, na celom balkanu, krajem '80ih bi izabrali put Ante Markovića i ako bi došlo do razlaza to bi bilo civilizovano kao Češka i Slovačka, ali ne, većina koja glasa je izmilela ispod kamena, zato smo tu gde jesmo. Pozdrav manjini.

miro split

pre 3 godine

@ Marko Split
A, kojem Paveliću nek je slava?
Prvom ili drugom.
Ja koliko san svatija tekst ovi Pavelići su obiteljski skloni ludostima.
Ne daj bože da se pojavi treći.