Petak, 23.10.2020.

16:11

Ahmed Ademović, zaboravljeni heroj Kumanovske bitke

Izvor: B92

Ahmed Ademoviæ, zaboravljeni heroj Kumanovske bitke IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

miro split

pre 3 godine

Šta ste vi dosadni sa tim svojim junaštvom iz balkanski ratova i prvog svjetskog rata.
Stvar je jako jednostavna. Srpski seljak se oslobodija dahija i ropstva i po prvi put je bija svoj na svome. Po cijenu života to nije tija izgubit. Zato se i borija ka lav. Za svoju njivu i svoju kuću. Nije se borija ni za Jugoslaviju, a ni za veliku Srbiju.
Borija se čovik za svoju slobodu.
Jedino za šta se pametan čovik i triba borit.

Komša

pre 3 godine

Let us do it...., 23. oktobar 2020 21:16)

Pogrešno ste vi druga shvatili - nije bitan ni Ahmed ,ni nehaj sugradjana pa čak ni to u kojoj državi se dešavalo - samo niko da ne dira komuniste.

Nema veze čak da li je Drug Tia ,Drug Staljin,Drug Lukašenko ili Drug Maduro u pitanju - bitno je da će Amerika i Kanada biti zemlje udruženog rada i da pobedi sveCka revolucija.
Taj rad.

ja

pre 3 godine

Još jedan Rom iz leskovačkog kraja (Bojnik) je imao slične podvige - Rustem Sejdić, rođeni deda čuvenog trubača Fejata Sejdića, je bio "odgovoran" za našu pobedu protiv Bugara na Kajmakčalanu, kada je, nakon nekoliko neuspešnih naleta neprijatelja, kontra naređenja koje je imao, svirao juriš i obodrio našu vojsku, koja je zbog toga odnela pobedu.

Takođe je, sa još dvojicom osvetnika iz svog Gvozdenog puka, a u cilju osvete zbog masovnih zločina bugarskih okupatora nakon Topličkog ustanka, pod okriljem noći, upao u bugarske rovove na Solunskom frontu, gde su zatrpali Bugare bombama, nakon čega je odsvirao melodiju za srpski juriš, pa za bugarsko povlačenje. Srpska vojska je odnela pobedu, a Rustem je, umesto vojnog suda, dobio odlikovanja od regenta Aleksandra i Franša Deperea lično...

Zbog vojničkog ponosa koji je uvek imao zbog svog dede, Fejat Sejdić je jedino na vojničkim ispraćajima svirao besplatno - i nikad nije odbio da svira na ispraćaju...

Deki

pre 3 godine

Oduvek sam voleo Cigane. Taj osmeh na njohovim licima i lucidnost, bez obzira na muke i teskoce sa kojima se svakodnevno suocavaju, nesto sto je za divljenje i veliki naklon svih koji znaju o cemu pricam

Let us do it....

pre 3 godine

....molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
@kraja

Postovani, ova nasa "drzava" bi mogla da bude Kraljevina Srbija, Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, Kraljevina Jugoslavija, FNRJ, SFRJ, SRJ, Srbija i Crna Gora, Republika Srbija,....itd.

Hajde da POJEDNOSTAVIMO ovako: ako je bitka bila 1912. rec je o srpskoj vojsci, u pitanju je gradjanin Srbije, grada Leskovca,.....a ZABORAVILI SU da mu se zahvale, oduze ili bar da ga pomenu njegovi SUGRADJANI, Srbi u svakom slucaju (bez obzira kako im se drzava u tom trenutku zvala...)
Nemojte da se stalno vadimo za nase brljotine, i da nam je uvek neko drugi kriv....Vreme je da sazrimo i priznamo da su nam se ovakvi previdi u istoriji desavali i pre, a i posle ove 1912....Hajde da neke, koje mozemo, ispravimo....

key and peele

pre 3 godine

@pera - greska u kucanju, linija je bila 72, harmonika bus. kod trecih vrata zena, rane tridesete, vodi devojcicu koja ima mozda sedam, osam godina a sincic ima mozda cetiri ili pet. vetropir pravi. kako mu to rece, da ce ga dati ciganima, dete poce da vristi, kao napad da ima, gusi se. nemoj mama, necu, necu da me uzmu. strasno videti. ima tome dosta godina, ziveo sam u domu, krenuo na faks. al i dalje pamtim.

nije 73, nemoj da blatimo krajisnike iz bataje bas sa sve :)

MilaS

pre 3 godine

...ajd sto nisam znala za Ahmeta,nisam za rodjenog djeda znala kuda je prosao i gde se borio u Balkanskim ratovima,Solunski front...imao je nesrecu da se preselio iz svoje Hercegovine u jednoj od Titovih kolonizacija i svo svoje ordenje i spomenice ostavio u rodnoj kuci,jer mu u novoj državi nisu bili plus,vec su mu bili greh... doseljen je da obradjuje tesku banatsku crnicu...o proslosti je cutao...nije bio podoban,borio se za kralja...ubrzo je umro,što od tuge,sto od bolesti...tata o tome nije pričao,nikad...i on je imao žig četničkog deteta...a ja celu pricu i njegov herojski život saznam tek skoro...zavet cutnje...drzava je pocinjala tek sa komunistima...moooreee

Trovach

pre 3 godine

Nije on zaboravljen. Dosta cesto se ti i tamo pojavi tekst o njegovom podvigu da nas podseti. Uglavnom, svaka mu cast za hrabrost i dovitljivost.

Trovach

pre 3 godine

U ovom tekstu nije navedeno da je Ahmed, zahvaljujuci odlicnom muzickom sluhu, zapamtio tursku naredbu za povlacenje. Znaci, ne samo hrabrost i dovitljivost, vec i nesvakidasnji talenat.

Aks

pre 3 godine

Trg u naselju Podvrce u Leskovcu treba dobiti ime po njemu! To je bar nesto minimalno sto treba uraditi. Svakako se ovom heruju ne mozemo oduziti.

Naivac

pre 3 godine

E moj Ahmete.
Bio si se protiv svojih a na pogresnoj strani.
Tvoja strana te svakako zaboravila
(Ne sam Ahmete!, 23. oktobar 2020 19:31

Ova druga, "civilizovana" strana mu je streljala oba sina, meni se ne čini da je bio na pogrešnoj strani.

Komša

pre 3 godine

kraja, 23. oktobar 2020 19:12)

Ne,prvoborcima nikada nismo oprostili sto su ratovali pod komandom onih protiv kojima su nam se pradede borile i za račun Sovjetije a ne svoje zemlje.

Što se tiče njihovog odnosa prema svojim borcima uopste ne čudi da su bogato nagradjeni za izvodjenje revolucije - na kraju krajeva ,za to su se i borili.

I na kraju - kako su se komunisti odnosili prema srpskim herojima najbolje možda govori odnos prema Vojvodi Bojovicu ,kojeg su odveli na "razgovor" čim su ušli u Beograd.
Ta časna starina je ubržo po "razgovoru" preminula od "obostrane upale pluća" a sina su mu zatvorili na dugogodišnju robiju...

Tako da se ne bojite - poklonici imperije zla i Josipa Staljina i njegovog ovdašnjeg šegrta će biti upamceni i nikako ih necemo mesati sa starom Jugoslavijom.

kraja

pre 3 godine

"-Slava mu. A ovo je sramota vlasti. Šta ćeš ne može da bude dovoljno za skroman život ovog heroja pored lopuža i partijskih drugova..."

...molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
...inace je kraljevina poznata po tome sto je svoje junake i borce vrlo brzo zaboravila, sto su zivotarili sakati i bolesni...
...zato komunistima nikada nisu oprostili sto su o prvoborcima vodili brigu i sto su dobijali nesto vise novca za svoje ratne zasluge...
...90-tih su doziveli da ih narod po ulicama naziva "crvenim smradovima" i "komunistickom bandom"...

Bosfor

pre 3 godine

Duboki naklon i večna zahvalnost svim časnim Romima sa kojima sam bio vojnik na Kosovu tokom 1998. godine. Nemam nikakvu sumnju da su bili jednako odlučni i hrabri u odbrani Srbije. Ako ne i više.

1914

pre 3 godine

Bravo, legendo. Slava mu!
P.S. danas sam prvi put čuo za ovaj podvig, a imam 30+ godina. Ne znam da li je to moja sramota, ili sramota školstva jer udžbenicima nigde nije bilo reči o ovom podvigu... U svakom slučaju, svaka čast b92
(ajdared, 23. oktobar 2020 18:26)
U udžbenicima su nas učili da je Drugi svetski počeo 1941. i sve je išlo na vodenicu da su partizani praktično sami pobedili Nemce.Šta očekivati od takvih krivotvoritelja istorije pre kojih nije postojao svet pa su ga oni izmislili...
Ahmedu dići spomenik pod hitno.

Hammer

pre 3 godine

Inače su prostor ove današnje takozvane Severne Makedonije u Prvom balkanskom ratu 1912. godine oslobodili niko drugi do srpska prva armija i vojvoda Radomir Putnik i to posle punih 520 godina permanentne muslimanske okupacije koja je otpočela padom Skoplja. Poslednji ko je branio Skoplje pred njegov pad u ruke okupatora te davne 1392-e godine bili su Vuk Branković i njegovi odredi koji su 3 godine ranije učestvovali u Kosovskom boju. Vuk Branković je tada bio zarobljen i utamničen posle čega je ubrzo i preminuo. Skoplje je dugi niz godina pre toga bilo jedna od nekoliko poznatih srednjevekovnih srpskih prestonica.

andreas kisser

pre 3 godine

U udžbenicima su nas učili da je Drugi svetski počeo 1941. i sve je išlo na vodenicu da su partizani praktično sami pobedili Nemce.Šta očekivati od takvih krivotvoritelja istorije pre kojih nije postojao svet pa su ga oni izmislili...
Ahmedu dići spomenik pod hitno.
(1914, 23. oktobar 2020 19:21)

u nijednom udzbeniku istorije dok sam ja isao u skolu 1980ih to ne pise! ista fama se danas prosipa po internetu o zlim komunistima koji nas navodno nikad nisu ucili o srbiji pre nemanjica. ti i takvi kao ti ili lazete, ili ste zluradi (u oba slucaja namerno jer imate neki motiv), ili ste jednostavno bili losi djaci koji nije nisu otvorili udzbenik istorije, pa se sada pod stare dane edukujete sa jutjuba i preko interneta.

radetoronto

pre 3 godine

Vec cuo sam za ovu pricu.

Tipicna srpska prica. Smeni se politika na neki nacin, i onda sve se zaboravi. Posle 1918 borci su prilicno zaboravljeni, a za period posle 1945 da i ne pricam. Uzas.

Ovaj heroj treba pod hitno da dobije ulicu i neki spomenik u Leskovcu.

Ne sam Ahmete!

pre 3 godine

E moj Ahmete.
Bio si se protiv svojih a na pogresnoj strani.
Tvoja strana te svakako zaboravila.
A nesposobno vodstvo se okitili tvojim perjem.

nm

pre 3 godine

...molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
...inace je kraljevina poznata po tome sto je svoje junake i borce vrlo brzo zaboravila, sto su zivotarili sakati i bolesni...

- osim sto im je dala plodnu zemlju u vojvodini (nova naselja su izgradjena - veternik, stepanovicevo...), na kim, makedoniji...

U to vreme nigde u svetu nisu postojale boracke penzije, u SAD su cak odbili da isplate ugovore vojnicima pa se desio mars na vasington (gde je vojska pucala po ugovorcima)

Al koga jos briga za cinjenice...

Samosvesna građanka

pre 3 godine

Hvala za tekst. To nisam znala, ni jedan podatak. Nadam se da će bar bar u deset najvećih gradova neka ulica blizu centra svakog grada imati naziv po njemu a bar u jednom i dostojan spomenik.

Драган

pre 3 godine

У прошлом сазиву скупштине један посланик стално подносио предлог резолуције о одавању почасти херојима ослободилачких ратова Србије који нису Срби.Власт упорно остајала глува.Причао и ову причу и сваког уторка и четвртка о другом јунаку.Сећања и истине ради.

Iza brda

pre 3 godine

@Hm, 23. oktobar 2020 18:41
Nije Beja Pašić bio profiter i baraba, več njegov sin. U svakom slučaju, bilo je manje ratnih profitera, liferanata, trgovaca oružjem i akciznim robama izmadju dva svetska rata,, nego što je bilo u Titino, Slobino, DOS-ovo i ovo napredno vreme.

Dušan

pre 3 godine

Kakva priča, ni ja je nisam znao.

Sramota za Leskovac da čovek nema nek obeležje u gradu, ali i za Srbiju jer tamo nije ratovao Leskovac već Srbija.

3210

pre 3 godine

Mene je sramota što nisam znao ništa o ovom čoveku i njegovom podvigu.

Ustvari to je sramota države Srbije 8 njenog obrazovnog sistema,medija i istoričara.

bitno je da 99% mladih zna junake rijaliti programa.

Stingray

pre 3 godine

Ne zaboravite i Rustema Sejdića, trubača Gvozdenog puka koji je, takodje odlikovan Karadjordjevom zvezdom. Slava im! I hvala. Obojici.

my way

pre 3 godine

Вечна ти слава, јуначе! Какав човек, какав Циганин, туга због трагедије коју му је нанео немачки нацистички шљам!

key and peele

pre 3 godine

tako je kad nepotizam odlucuje. aleksandru su dali komandu nad armijom a on nije umeo ni izvidnice da sredi na par dana od granice. bukvalno smo
nabasali na turke kod kumanova, kao da nismo znali da na njih idemo. stavise, stanje u tom trenu je bilo izrazito nepovoljno i zbog toga sto je koordinacija bila uzasna, dobar deo armije uopste nije stigao da se aktivira u bitki zbog cega je poraz bio prilicno izgledan.

e onda je ahmed, da li sam, ili po savetu od saboraca, mozda i po naredjenju, to ne znam, uradio sta je uradio, turci su prestali sa napadom a kad au skapirali prevaru, odvec je bilo kasno jer je nasima skocio moral.

i sve to zbog njega, ciganina. a danas je puna srbija imbecila koji malu decu plase sa "odvesce te cigani" (cak sam gledao zenu kako sincica tako plasi na metar od mene na liniji 73, negde kod siv-a), ubise onog malisu u beogradskoj ulici, ubise profesora iz "lepih sela" jer je licio na ciganina, pa grobari prebise bivseg predsednika bokserskpg kluba partizan jer im je bio mnogo crn.

tuga.

Sirano

pre 3 godine

Znam za ovu pricu odavno, ali dobro je da se opet pise o tome, da znaju i mladje generacije. Na zalost kroz nasu istoriju je cesto bilo tako. Posle 1918 mnogi nasi junaci su zaboravljeni na sve nacine. Sada se isto desava sa nekim nasim junacima cista obraza iz zadnjih ratova.

ajdared

pre 3 godine

Bravo, legendo. Slava mu!
P.S. danas sam prvi put čuo za ovaj podvig, a imam 30+ godina. Ne znam da li je to moja sramota, ili sramota školstva jer udžbenicima nigde nije bilo reči o ovom podvigu... U svakom slučaju, svaka čast b92

Goran Loznica

pre 3 godine

“Doživeo je duboku starost. Umro je u svojoj u kući u leskovačkom naselju Podvorce - siromašan i od države zaboravljen, navodi "RTS"...



-Slava mu. A ovo je sramota vlasti. Šta ćeš ne može da bude dovoljno za skroman život ovog heroja pored lopuža i partijskih drugova...

Dušan

pre 3 godine

Kakva priča, ni ja je nisam znao.

Sramota za Leskovac da čovek nema nek obeležje u gradu, ali i za Srbiju jer tamo nije ratovao Leskovac već Srbija.

ajdared

pre 3 godine

Bravo, legendo. Slava mu!
P.S. danas sam prvi put čuo za ovaj podvig, a imam 30+ godina. Ne znam da li je to moja sramota, ili sramota školstva jer udžbenicima nigde nije bilo reči o ovom podvigu... U svakom slučaju, svaka čast b92

my way

pre 3 godine

Вечна ти слава, јуначе! Какав човек, какав Циганин, туга због трагедије коју му је нанео немачки нацистички шљам!

key and peele

pre 3 godine

tako je kad nepotizam odlucuje. aleksandru su dali komandu nad armijom a on nije umeo ni izvidnice da sredi na par dana od granice. bukvalno smo
nabasali na turke kod kumanova, kao da nismo znali da na njih idemo. stavise, stanje u tom trenu je bilo izrazito nepovoljno i zbog toga sto je koordinacija bila uzasna, dobar deo armije uopste nije stigao da se aktivira u bitki zbog cega je poraz bio prilicno izgledan.

e onda je ahmed, da li sam, ili po savetu od saboraca, mozda i po naredjenju, to ne znam, uradio sta je uradio, turci su prestali sa napadom a kad au skapirali prevaru, odvec je bilo kasno jer je nasima skocio moral.

i sve to zbog njega, ciganina. a danas je puna srbija imbecila koji malu decu plase sa "odvesce te cigani" (cak sam gledao zenu kako sincica tako plasi na metar od mene na liniji 73, negde kod siv-a), ubise onog malisu u beogradskoj ulici, ubise profesora iz "lepih sela" jer je licio na ciganina, pa grobari prebise bivseg predsednika bokserskpg kluba partizan jer im je bio mnogo crn.

tuga.

Goran Loznica

pre 3 godine

“Doživeo je duboku starost. Umro je u svojoj u kući u leskovačkom naselju Podvorce - siromašan i od države zaboravljen, navodi "RTS"...



-Slava mu. A ovo je sramota vlasti. Šta ćeš ne može da bude dovoljno za skroman život ovog heroja pored lopuža i partijskih drugova...

Bosfor

pre 3 godine

Duboki naklon i večna zahvalnost svim časnim Romima sa kojima sam bio vojnik na Kosovu tokom 1998. godine. Nemam nikakvu sumnju da su bili jednako odlučni i hrabri u odbrani Srbije. Ako ne i više.

Stingray

pre 3 godine

Ne zaboravite i Rustema Sejdića, trubača Gvozdenog puka koji je, takodje odlikovan Karadjordjevom zvezdom. Slava im! I hvala. Obojici.

Sirano

pre 3 godine

Znam za ovu pricu odavno, ali dobro je da se opet pise o tome, da znaju i mladje generacije. Na zalost kroz nasu istoriju je cesto bilo tako. Posle 1918 mnogi nasi junaci su zaboravljeni na sve nacine. Sada se isto desava sa nekim nasim junacima cista obraza iz zadnjih ratova.

Trovach

pre 3 godine

U ovom tekstu nije navedeno da je Ahmed, zahvaljujuci odlicnom muzickom sluhu, zapamtio tursku naredbu za povlacenje. Znaci, ne samo hrabrost i dovitljivost, vec i nesvakidasnji talenat.

3210

pre 3 godine

Mene je sramota što nisam znao ništa o ovom čoveku i njegovom podvigu.

Ustvari to je sramota države Srbije 8 njenog obrazovnog sistema,medija i istoričara.

bitno je da 99% mladih zna junake rijaliti programa.

1914

pre 3 godine

Bravo, legendo. Slava mu!
P.S. danas sam prvi put čuo za ovaj podvig, a imam 30+ godina. Ne znam da li je to moja sramota, ili sramota školstva jer udžbenicima nigde nije bilo reči o ovom podvigu... U svakom slučaju, svaka čast b92
(ajdared, 23. oktobar 2020 18:26)
U udžbenicima su nas učili da je Drugi svetski počeo 1941. i sve je išlo na vodenicu da su partizani praktično sami pobedili Nemce.Šta očekivati od takvih krivotvoritelja istorije pre kojih nije postojao svet pa su ga oni izmislili...
Ahmedu dići spomenik pod hitno.

Драган

pre 3 godine

У прошлом сазиву скупштине један посланик стално подносио предлог резолуције о одавању почасти херојима ослободилачких ратова Србије који нису Срби.Власт упорно остајала глува.Причао и ову причу и сваког уторка и четвртка о другом јунаку.Сећања и истине ради.

Naivac

pre 3 godine

E moj Ahmete.
Bio si se protiv svojih a na pogresnoj strani.
Tvoja strana te svakako zaboravila
(Ne sam Ahmete!, 23. oktobar 2020 19:31

Ova druga, "civilizovana" strana mu je streljala oba sina, meni se ne čini da je bio na pogrešnoj strani.

Samosvesna građanka

pre 3 godine

Hvala za tekst. To nisam znala, ni jedan podatak. Nadam se da će bar bar u deset najvećih gradova neka ulica blizu centra svakog grada imati naziv po njemu a bar u jednom i dostojan spomenik.

ja

pre 3 godine

Još jedan Rom iz leskovačkog kraja (Bojnik) je imao slične podvige - Rustem Sejdić, rođeni deda čuvenog trubača Fejata Sejdića, je bio "odgovoran" za našu pobedu protiv Bugara na Kajmakčalanu, kada je, nakon nekoliko neuspešnih naleta neprijatelja, kontra naređenja koje je imao, svirao juriš i obodrio našu vojsku, koja je zbog toga odnela pobedu.

Takođe je, sa još dvojicom osvetnika iz svog Gvozdenog puka, a u cilju osvete zbog masovnih zločina bugarskih okupatora nakon Topličkog ustanka, pod okriljem noći, upao u bugarske rovove na Solunskom frontu, gde su zatrpali Bugare bombama, nakon čega je odsvirao melodiju za srpski juriš, pa za bugarsko povlačenje. Srpska vojska je odnela pobedu, a Rustem je, umesto vojnog suda, dobio odlikovanja od regenta Aleksandra i Franša Deperea lično...

Zbog vojničkog ponosa koji je uvek imao zbog svog dede, Fejat Sejdić je jedino na vojničkim ispraćajima svirao besplatno - i nikad nije odbio da svira na ispraćaju...

kraja

pre 3 godine

"-Slava mu. A ovo je sramota vlasti. Šta ćeš ne može da bude dovoljno za skroman život ovog heroja pored lopuža i partijskih drugova..."

...molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
...inace je kraljevina poznata po tome sto je svoje junake i borce vrlo brzo zaboravila, sto su zivotarili sakati i bolesni...
...zato komunistima nikada nisu oprostili sto su o prvoborcima vodili brigu i sto su dobijali nesto vise novca za svoje ratne zasluge...
...90-tih su doziveli da ih narod po ulicama naziva "crvenim smradovima" i "komunistickom bandom"...

MilaS

pre 3 godine

...ajd sto nisam znala za Ahmeta,nisam za rodjenog djeda znala kuda je prosao i gde se borio u Balkanskim ratovima,Solunski front...imao je nesrecu da se preselio iz svoje Hercegovine u jednoj od Titovih kolonizacija i svo svoje ordenje i spomenice ostavio u rodnoj kuci,jer mu u novoj državi nisu bili plus,vec su mu bili greh... doseljen je da obradjuje tesku banatsku crnicu...o proslosti je cutao...nije bio podoban,borio se za kralja...ubrzo je umro,što od tuge,sto od bolesti...tata o tome nije pričao,nikad...i on je imao žig četničkog deteta...a ja celu pricu i njegov herojski život saznam tek skoro...zavet cutnje...drzava je pocinjala tek sa komunistima...moooreee

Let us do it....

pre 3 godine

....molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
@kraja

Postovani, ova nasa "drzava" bi mogla da bude Kraljevina Srbija, Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, Kraljevina Jugoslavija, FNRJ, SFRJ, SRJ, Srbija i Crna Gora, Republika Srbija,....itd.

Hajde da POJEDNOSTAVIMO ovako: ako je bitka bila 1912. rec je o srpskoj vojsci, u pitanju je gradjanin Srbije, grada Leskovca,.....a ZABORAVILI SU da mu se zahvale, oduze ili bar da ga pomenu njegovi SUGRADJANI, Srbi u svakom slucaju (bez obzira kako im se drzava u tom trenutku zvala...)
Nemojte da se stalno vadimo za nase brljotine, i da nam je uvek neko drugi kriv....Vreme je da sazrimo i priznamo da su nam se ovakvi previdi u istoriji desavali i pre, a i posle ove 1912....Hajde da neke, koje mozemo, ispravimo....

Trovach

pre 3 godine

Nije on zaboravljen. Dosta cesto se ti i tamo pojavi tekst o njegovom podvigu da nas podseti. Uglavnom, svaka mu cast za hrabrost i dovitljivost.

Hammer

pre 3 godine

Inače su prostor ove današnje takozvane Severne Makedonije u Prvom balkanskom ratu 1912. godine oslobodili niko drugi do srpska prva armija i vojvoda Radomir Putnik i to posle punih 520 godina permanentne muslimanske okupacije koja je otpočela padom Skoplja. Poslednji ko je branio Skoplje pred njegov pad u ruke okupatora te davne 1392-e godine bili su Vuk Branković i njegovi odredi koji su 3 godine ranije učestvovali u Kosovskom boju. Vuk Branković je tada bio zarobljen i utamničen posle čega je ubrzo i preminuo. Skoplje je dugi niz godina pre toga bilo jedna od nekoliko poznatih srednjevekovnih srpskih prestonica.

Aks

pre 3 godine

Trg u naselju Podvrce u Leskovcu treba dobiti ime po njemu! To je bar nesto minimalno sto treba uraditi. Svakako se ovom heruju ne mozemo oduziti.

Deki

pre 3 godine

Oduvek sam voleo Cigane. Taj osmeh na njohovim licima i lucidnost, bez obzira na muke i teskoce sa kojima se svakodnevno suocavaju, nesto sto je za divljenje i veliki naklon svih koji znaju o cemu pricam

Komša

pre 3 godine

kraja, 23. oktobar 2020 19:12)

Ne,prvoborcima nikada nismo oprostili sto su ratovali pod komandom onih protiv kojima su nam se pradede borile i za račun Sovjetije a ne svoje zemlje.

Što se tiče njihovog odnosa prema svojim borcima uopste ne čudi da su bogato nagradjeni za izvodjenje revolucije - na kraju krajeva ,za to su se i borili.

I na kraju - kako su se komunisti odnosili prema srpskim herojima najbolje možda govori odnos prema Vojvodi Bojovicu ,kojeg su odveli na "razgovor" čim su ušli u Beograd.
Ta časna starina je ubržo po "razgovoru" preminula od "obostrane upale pluća" a sina su mu zatvorili na dugogodišnju robiju...

Tako da se ne bojite - poklonici imperije zla i Josipa Staljina i njegovog ovdašnjeg šegrta će biti upamceni i nikako ih necemo mesati sa starom Jugoslavijom.

andreas kisser

pre 3 godine

U udžbenicima su nas učili da je Drugi svetski počeo 1941. i sve je išlo na vodenicu da su partizani praktično sami pobedili Nemce.Šta očekivati od takvih krivotvoritelja istorije pre kojih nije postojao svet pa su ga oni izmislili...
Ahmedu dići spomenik pod hitno.
(1914, 23. oktobar 2020 19:21)

u nijednom udzbeniku istorije dok sam ja isao u skolu 1980ih to ne pise! ista fama se danas prosipa po internetu o zlim komunistima koji nas navodno nikad nisu ucili o srbiji pre nemanjica. ti i takvi kao ti ili lazete, ili ste zluradi (u oba slucaja namerno jer imate neki motiv), ili ste jednostavno bili losi djaci koji nije nisu otvorili udzbenik istorije, pa se sada pod stare dane edukujete sa jutjuba i preko interneta.

radetoronto

pre 3 godine

Vec cuo sam za ovu pricu.

Tipicna srpska prica. Smeni se politika na neki nacin, i onda sve se zaboravi. Posle 1918 borci su prilicno zaboravljeni, a za period posle 1945 da i ne pricam. Uzas.

Ovaj heroj treba pod hitno da dobije ulicu i neki spomenik u Leskovcu.

Ne sam Ahmete!

pre 3 godine

E moj Ahmete.
Bio si se protiv svojih a na pogresnoj strani.
Tvoja strana te svakako zaboravila.
A nesposobno vodstvo se okitili tvojim perjem.

nm

pre 3 godine

...molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
...inace je kraljevina poznata po tome sto je svoje junake i borce vrlo brzo zaboravila, sto su zivotarili sakati i bolesni...

- osim sto im je dala plodnu zemlju u vojvodini (nova naselja su izgradjena - veternik, stepanovicevo...), na kim, makedoniji...

U to vreme nigde u svetu nisu postojale boracke penzije, u SAD su cak odbili da isplate ugovore vojnicima pa se desio mars na vasington (gde je vojska pucala po ugovorcima)

Al koga jos briga za cinjenice...

key and peele

pre 3 godine

@pera - greska u kucanju, linija je bila 72, harmonika bus. kod trecih vrata zena, rane tridesete, vodi devojcicu koja ima mozda sedam, osam godina a sincic ima mozda cetiri ili pet. vetropir pravi. kako mu to rece, da ce ga dati ciganima, dete poce da vristi, kao napad da ima, gusi se. nemoj mama, necu, necu da me uzmu. strasno videti. ima tome dosta godina, ziveo sam u domu, krenuo na faks. al i dalje pamtim.

nije 73, nemoj da blatimo krajisnike iz bataje bas sa sve :)

Komša

pre 3 godine

Let us do it...., 23. oktobar 2020 21:16)

Pogrešno ste vi druga shvatili - nije bitan ni Ahmed ,ni nehaj sugradjana pa čak ni to u kojoj državi se dešavalo - samo niko da ne dira komuniste.

Nema veze čak da li je Drug Tia ,Drug Staljin,Drug Lukašenko ili Drug Maduro u pitanju - bitno je da će Amerika i Kanada biti zemlje udruženog rada i da pobedi sveCka revolucija.
Taj rad.

Iza brda

pre 3 godine

@Hm, 23. oktobar 2020 18:41
Nije Beja Pašić bio profiter i baraba, več njegov sin. U svakom slučaju, bilo je manje ratnih profitera, liferanata, trgovaca oružjem i akciznim robama izmadju dva svetska rata,, nego što je bilo u Titino, Slobino, DOS-ovo i ovo napredno vreme.

miro split

pre 3 godine

Šta ste vi dosadni sa tim svojim junaštvom iz balkanski ratova i prvog svjetskog rata.
Stvar je jako jednostavna. Srpski seljak se oslobodija dahija i ropstva i po prvi put je bija svoj na svome. Po cijenu života to nije tija izgubit. Zato se i borija ka lav. Za svoju njivu i svoju kuću. Nije se borija ni za Jugoslaviju, a ni za veliku Srbiju.
Borija se čovik za svoju slobodu.
Jedino za šta se pametan čovik i triba borit.

Ne sam Ahmete!

pre 3 godine

E moj Ahmete.
Bio si se protiv svojih a na pogresnoj strani.
Tvoja strana te svakako zaboravila.
A nesposobno vodstvo se okitili tvojim perjem.

1914

pre 3 godine

Bravo, legendo. Slava mu!
P.S. danas sam prvi put čuo za ovaj podvig, a imam 30+ godina. Ne znam da li je to moja sramota, ili sramota školstva jer udžbenicima nigde nije bilo reči o ovom podvigu... U svakom slučaju, svaka čast b92
(ajdared, 23. oktobar 2020 18:26)
U udžbenicima su nas učili da je Drugi svetski počeo 1941. i sve je išlo na vodenicu da su partizani praktično sami pobedili Nemce.Šta očekivati od takvih krivotvoritelja istorije pre kojih nije postojao svet pa su ga oni izmislili...
Ahmedu dići spomenik pod hitno.

Komša

pre 3 godine

Let us do it...., 23. oktobar 2020 21:16)

Pogrešno ste vi druga shvatili - nije bitan ni Ahmed ,ni nehaj sugradjana pa čak ni to u kojoj državi se dešavalo - samo niko da ne dira komuniste.

Nema veze čak da li je Drug Tia ,Drug Staljin,Drug Lukašenko ili Drug Maduro u pitanju - bitno je da će Amerika i Kanada biti zemlje udruženog rada i da pobedi sveCka revolucija.
Taj rad.

MilaS

pre 3 godine

...ajd sto nisam znala za Ahmeta,nisam za rodjenog djeda znala kuda je prosao i gde se borio u Balkanskim ratovima,Solunski front...imao je nesrecu da se preselio iz svoje Hercegovine u jednoj od Titovih kolonizacija i svo svoje ordenje i spomenice ostavio u rodnoj kuci,jer mu u novoj državi nisu bili plus,vec su mu bili greh... doseljen je da obradjuje tesku banatsku crnicu...o proslosti je cutao...nije bio podoban,borio se za kralja...ubrzo je umro,što od tuge,sto od bolesti...tata o tome nije pričao,nikad...i on je imao žig četničkog deteta...a ja celu pricu i njegov herojski život saznam tek skoro...zavet cutnje...drzava je pocinjala tek sa komunistima...moooreee

kraja

pre 3 godine

"-Slava mu. A ovo je sramota vlasti. Šta ćeš ne može da bude dovoljno za skroman život ovog heroja pored lopuža i partijskih drugova..."

...molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
...inace je kraljevina poznata po tome sto je svoje junake i borce vrlo brzo zaboravila, sto su zivotarili sakati i bolesni...
...zato komunistima nikada nisu oprostili sto su o prvoborcima vodili brigu i sto su dobijali nesto vise novca za svoje ratne zasluge...
...90-tih su doziveli da ih narod po ulicama naziva "crvenim smradovima" i "komunistickom bandom"...

andreas kisser

pre 3 godine

U udžbenicima su nas učili da je Drugi svetski počeo 1941. i sve je išlo na vodenicu da su partizani praktično sami pobedili Nemce.Šta očekivati od takvih krivotvoritelja istorije pre kojih nije postojao svet pa su ga oni izmislili...
Ahmedu dići spomenik pod hitno.
(1914, 23. oktobar 2020 19:21)

u nijednom udzbeniku istorije dok sam ja isao u skolu 1980ih to ne pise! ista fama se danas prosipa po internetu o zlim komunistima koji nas navodno nikad nisu ucili o srbiji pre nemanjica. ti i takvi kao ti ili lazete, ili ste zluradi (u oba slucaja namerno jer imate neki motiv), ili ste jednostavno bili losi djaci koji nije nisu otvorili udzbenik istorije, pa se sada pod stare dane edukujete sa jutjuba i preko interneta.

Komša

pre 3 godine

kraja, 23. oktobar 2020 19:12)

Ne,prvoborcima nikada nismo oprostili sto su ratovali pod komandom onih protiv kojima su nam se pradede borile i za račun Sovjetije a ne svoje zemlje.

Što se tiče njihovog odnosa prema svojim borcima uopste ne čudi da su bogato nagradjeni za izvodjenje revolucije - na kraju krajeva ,za to su se i borili.

I na kraju - kako su se komunisti odnosili prema srpskim herojima najbolje možda govori odnos prema Vojvodi Bojovicu ,kojeg su odveli na "razgovor" čim su ušli u Beograd.
Ta časna starina je ubržo po "razgovoru" preminula od "obostrane upale pluća" a sina su mu zatvorili na dugogodišnju robiju...

Tako da se ne bojite - poklonici imperije zla i Josipa Staljina i njegovog ovdašnjeg šegrta će biti upamceni i nikako ih necemo mesati sa starom Jugoslavijom.

Deki

pre 3 godine

Oduvek sam voleo Cigane. Taj osmeh na njohovim licima i lucidnost, bez obzira na muke i teskoce sa kojima se svakodnevno suocavaju, nesto sto je za divljenje i veliki naklon svih koji znaju o cemu pricam

key and peele

pre 3 godine

tako je kad nepotizam odlucuje. aleksandru su dali komandu nad armijom a on nije umeo ni izvidnice da sredi na par dana od granice. bukvalno smo
nabasali na turke kod kumanova, kao da nismo znali da na njih idemo. stavise, stanje u tom trenu je bilo izrazito nepovoljno i zbog toga sto je koordinacija bila uzasna, dobar deo armije uopste nije stigao da se aktivira u bitki zbog cega je poraz bio prilicno izgledan.

e onda je ahmed, da li sam, ili po savetu od saboraca, mozda i po naredjenju, to ne znam, uradio sta je uradio, turci su prestali sa napadom a kad au skapirali prevaru, odvec je bilo kasno jer je nasima skocio moral.

i sve to zbog njega, ciganina. a danas je puna srbija imbecila koji malu decu plase sa "odvesce te cigani" (cak sam gledao zenu kako sincica tako plasi na metar od mene na liniji 73, negde kod siv-a), ubise onog malisu u beogradskoj ulici, ubise profesora iz "lepih sela" jer je licio na ciganina, pa grobari prebise bivseg predsednika bokserskpg kluba partizan jer im je bio mnogo crn.

tuga.

Bosfor

pre 3 godine

Duboki naklon i večna zahvalnost svim časnim Romima sa kojima sam bio vojnik na Kosovu tokom 1998. godine. Nemam nikakvu sumnju da su bili jednako odlučni i hrabri u odbrani Srbije. Ako ne i više.

Iza brda

pre 3 godine

@Hm, 23. oktobar 2020 18:41
Nije Beja Pašić bio profiter i baraba, več njegov sin. U svakom slučaju, bilo je manje ratnih profitera, liferanata, trgovaca oružjem i akciznim robama izmadju dva svetska rata,, nego što je bilo u Titino, Slobino, DOS-ovo i ovo napredno vreme.

Samosvesna građanka

pre 3 godine

Hvala za tekst. To nisam znala, ni jedan podatak. Nadam se da će bar bar u deset najvećih gradova neka ulica blizu centra svakog grada imati naziv po njemu a bar u jednom i dostojan spomenik.

miro split

pre 3 godine

Šta ste vi dosadni sa tim svojim junaštvom iz balkanski ratova i prvog svjetskog rata.
Stvar je jako jednostavna. Srpski seljak se oslobodija dahija i ropstva i po prvi put je bija svoj na svome. Po cijenu života to nije tija izgubit. Zato se i borija ka lav. Za svoju njivu i svoju kuću. Nije se borija ni za Jugoslaviju, a ni za veliku Srbiju.
Borija se čovik za svoju slobodu.
Jedino za šta se pametan čovik i triba borit.

Goran Loznica

pre 3 godine

“Doživeo je duboku starost. Umro je u svojoj u kući u leskovačkom naselju Podvorce - siromašan i od države zaboravljen, navodi "RTS"...



-Slava mu. A ovo je sramota vlasti. Šta ćeš ne može da bude dovoljno za skroman život ovog heroja pored lopuža i partijskih drugova...

my way

pre 3 godine

Вечна ти слава, јуначе! Какав човек, какав Циганин, туга због трагедије коју му је нанео немачки нацистички шљам!

Hammer

pre 3 godine

Inače su prostor ove današnje takozvane Severne Makedonije u Prvom balkanskom ratu 1912. godine oslobodili niko drugi do srpska prva armija i vojvoda Radomir Putnik i to posle punih 520 godina permanentne muslimanske okupacije koja je otpočela padom Skoplja. Poslednji ko je branio Skoplje pred njegov pad u ruke okupatora te davne 1392-e godine bili su Vuk Branković i njegovi odredi koji su 3 godine ranije učestvovali u Kosovskom boju. Vuk Branković je tada bio zarobljen i utamničen posle čega je ubrzo i preminuo. Skoplje je dugi niz godina pre toga bilo jedna od nekoliko poznatih srednjevekovnih srpskih prestonica.

Naivac

pre 3 godine

E moj Ahmete.
Bio si se protiv svojih a na pogresnoj strani.
Tvoja strana te svakako zaboravila
(Ne sam Ahmete!, 23. oktobar 2020 19:31

Ova druga, "civilizovana" strana mu je streljala oba sina, meni se ne čini da je bio na pogrešnoj strani.

Sirano

pre 3 godine

Znam za ovu pricu odavno, ali dobro je da se opet pise o tome, da znaju i mladje generacije. Na zalost kroz nasu istoriju je cesto bilo tako. Posle 1918 mnogi nasi junaci su zaboravljeni na sve nacine. Sada se isto desava sa nekim nasim junacima cista obraza iz zadnjih ratova.

3210

pre 3 godine

Mene je sramota što nisam znao ništa o ovom čoveku i njegovom podvigu.

Ustvari to je sramota države Srbije 8 njenog obrazovnog sistema,medija i istoričara.

bitno je da 99% mladih zna junake rijaliti programa.

nm

pre 3 godine

...molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
...inace je kraljevina poznata po tome sto je svoje junake i borce vrlo brzo zaboravila, sto su zivotarili sakati i bolesni...

- osim sto im je dala plodnu zemlju u vojvodini (nova naselja su izgradjena - veternik, stepanovicevo...), na kim, makedoniji...

U to vreme nigde u svetu nisu postojale boracke penzije, u SAD su cak odbili da isplate ugovore vojnicima pa se desio mars na vasington (gde je vojska pucala po ugovorcima)

Al koga jos briga za cinjenice...

Dušan

pre 3 godine

Kakva priča, ni ja je nisam znao.

Sramota za Leskovac da čovek nema nek obeležje u gradu, ali i za Srbiju jer tamo nije ratovao Leskovac već Srbija.

ajdared

pre 3 godine

Bravo, legendo. Slava mu!
P.S. danas sam prvi put čuo za ovaj podvig, a imam 30+ godina. Ne znam da li je to moja sramota, ili sramota školstva jer udžbenicima nigde nije bilo reči o ovom podvigu... U svakom slučaju, svaka čast b92

Stingray

pre 3 godine

Ne zaboravite i Rustema Sejdića, trubača Gvozdenog puka koji je, takodje odlikovan Karadjordjevom zvezdom. Slava im! I hvala. Obojici.

radetoronto

pre 3 godine

Vec cuo sam za ovu pricu.

Tipicna srpska prica. Smeni se politika na neki nacin, i onda sve se zaboravi. Posle 1918 borci su prilicno zaboravljeni, a za period posle 1945 da i ne pricam. Uzas.

Ovaj heroj treba pod hitno da dobije ulicu i neki spomenik u Leskovcu.

Let us do it....

pre 3 godine

....molim vas da naglasite koja "drzava" je u pitanju, jer mi je vec muka od ovih komentara koji stalno aludiraju na posle WWII jugoslaviju...
@kraja

Postovani, ova nasa "drzava" bi mogla da bude Kraljevina Srbija, Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, Kraljevina Jugoslavija, FNRJ, SFRJ, SRJ, Srbija i Crna Gora, Republika Srbija,....itd.

Hajde da POJEDNOSTAVIMO ovako: ako je bitka bila 1912. rec je o srpskoj vojsci, u pitanju je gradjanin Srbije, grada Leskovca,.....a ZABORAVILI SU da mu se zahvale, oduze ili bar da ga pomenu njegovi SUGRADJANI, Srbi u svakom slucaju (bez obzira kako im se drzava u tom trenutku zvala...)
Nemojte da se stalno vadimo za nase brljotine, i da nam je uvek neko drugi kriv....Vreme je da sazrimo i priznamo da su nam se ovakvi previdi u istoriji desavali i pre, a i posle ove 1912....Hajde da neke, koje mozemo, ispravimo....

Драган

pre 3 godine

У прошлом сазиву скупштине један посланик стално подносио предлог резолуције о одавању почасти херојима ослободилачких ратова Србије који нису Срби.Власт упорно остајала глува.Причао и ову причу и сваког уторка и четвртка о другом јунаку.Сећања и истине ради.

Trovach

pre 3 godine

U ovom tekstu nije navedeno da je Ahmed, zahvaljujuci odlicnom muzickom sluhu, zapamtio tursku naredbu za povlacenje. Znaci, ne samo hrabrost i dovitljivost, vec i nesvakidasnji talenat.

Aks

pre 3 godine

Trg u naselju Podvrce u Leskovcu treba dobiti ime po njemu! To je bar nesto minimalno sto treba uraditi. Svakako se ovom heruju ne mozemo oduziti.

ja

pre 3 godine

Još jedan Rom iz leskovačkog kraja (Bojnik) je imao slične podvige - Rustem Sejdić, rođeni deda čuvenog trubača Fejata Sejdića, je bio "odgovoran" za našu pobedu protiv Bugara na Kajmakčalanu, kada je, nakon nekoliko neuspešnih naleta neprijatelja, kontra naređenja koje je imao, svirao juriš i obodrio našu vojsku, koja je zbog toga odnela pobedu.

Takođe je, sa još dvojicom osvetnika iz svog Gvozdenog puka, a u cilju osvete zbog masovnih zločina bugarskih okupatora nakon Topličkog ustanka, pod okriljem noći, upao u bugarske rovove na Solunskom frontu, gde su zatrpali Bugare bombama, nakon čega je odsvirao melodiju za srpski juriš, pa za bugarsko povlačenje. Srpska vojska je odnela pobedu, a Rustem je, umesto vojnog suda, dobio odlikovanja od regenta Aleksandra i Franša Deperea lično...

Zbog vojničkog ponosa koji je uvek imao zbog svog dede, Fejat Sejdić je jedino na vojničkim ispraćajima svirao besplatno - i nikad nije odbio da svira na ispraćaju...

Trovach

pre 3 godine

Nije on zaboravljen. Dosta cesto se ti i tamo pojavi tekst o njegovom podvigu da nas podseti. Uglavnom, svaka mu cast za hrabrost i dovitljivost.

key and peele

pre 3 godine

@pera - greska u kucanju, linija je bila 72, harmonika bus. kod trecih vrata zena, rane tridesete, vodi devojcicu koja ima mozda sedam, osam godina a sincic ima mozda cetiri ili pet. vetropir pravi. kako mu to rece, da ce ga dati ciganima, dete poce da vristi, kao napad da ima, gusi se. nemoj mama, necu, necu da me uzmu. strasno videti. ima tome dosta godina, ziveo sam u domu, krenuo na faks. al i dalje pamtim.

nije 73, nemoj da blatimo krajisnike iz bataje bas sa sve :)