Četvrtak, 17.09.2020.

15:49

Tajni ugovor, 15 tačaka: Veliki sporazum između Srbije i Albanije

Izvor: B92

Tajni ugovor, 15 taèaka: Veliki sporazum izmeðu Srbije i Albanije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 3 godine

jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.
(Komša, 17. septembar 2020 21:1
Znaci, islamizirani Srbi su Albanci.A stacsu Bosnjaci o Goranci?
(Vladeta, 18. septembar 2020 05:40) 

Ne Vladeta.Tirska imperija je bila isto što i Romejsko carstvo ,samo je vladajuca religija bila islam.
Onako kako se situacija na terenu menjala u Romejskom carstvu u zavisnosti od toga koja se dinastija domogla vlssti,pa se pojavom grčkih dinastija lagano uvodio grčki službeni ,dolazilo je do lagane helenizacije recimo Peloponeza (čak do 10.veka slovenski bio dominantan) tako su mnogi narodi ,tačnije islamizirani pripadnici mnogih naroda u okviru Turske imperije ostvarivali neki uticaj u Istambulu i njihove etničke grupe su ponekad imale koristi.
Kosače,srpsja vlastela su do 15.veka vladale Bosnom jer su prihvatile Islam ,Srbi su imali desetak velikih vezira a jedan od 4 sluzbena jezika je bio srpski.
Takodje - odnosi izmedju etnickih grupa unutar carstva nije uvek bio dobar - fanarioti su gusili srpsku Patrijarsiju,kasnije se pojavljuje bugarska Egzarhija ,koju Srbi prvo prihvataju da bi pruzili otpor grckom svestenstvu ali ubrzo shvataju da je u pitanju isto to samo malo drugacije.
Nije jednostavno.Neki albanski velikasi su malo ojacali ubtom periodu i koristili sotuaciju za sirenje teritorija...
Nije jednostavno bas kako romantičari zamišljaju.

Vatra

pre 3 godine

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Inace sve starlete, mafijasi i politicari su pravi Beogradjani?
Gomila sljama se navukla u Beograd, slobidno ih vratite kucama, jel posteno ?

milan

pre 3 godine

Koja
Tako je! Najgora odluka koju je ikad Srbija donaeia i od koje teško da će se ikad oporaviti je ona koju je potpisao A. Karađorđević o stvaranju SHS.a

miki

pre 3 godine

Esat Pasha največi albanski izdajnik, završio kako je zaslužio.
(Leo, 17. septembar 2020 19:22)

Naravno, umesto da omogući svom divljem narodu da napada srpsku vojsku i civile on ih je zaštitio. Normalno da mu njegovi neće oprostiti što im nije dozvolio da rade ono što najviše vole, da sprovode nasilje nad Srbima.

Ante

pre 3 godine

Jel to onaj "Tiranin iz Tirane"?
Onaj što je ubio zapovjednika Skadra, preuzeo njegovo mjesto, pa onda predao Skadar Crnogorcima bez borbe, da ga zauzvrat podrže u borbama za vlast?

Dobar neki tip, čujem da su ga Albanci obožavali.

David Web

pre 3 godine

@Steta sto smo celi rat proveli na otoku umesto da se bijemo
(čoković đovak, 17. septembar 2020 19:49)
Ujo na srpskom se otok kaze ostrvo.
Ne brini ti za bitke, resili smo mi to, nasa dvoglavo orao je pobednicki umarsirao cak i u Split, Zagreb, Rijeku i Ljubljanu.

Trixi

pre 3 godine

Ekstremni Srbi i ekstremni Alabanci se ovde vidim prepucavaju, jedni druge bi pobili samo zato sto su druge nacionalnosti ili vere. A ovaj sporazum je bio put za lep zivot oba naroda, u miru i s postovanjem, ali eto desio se WWI

DechkoTzar

pre 3 godine

@3210 @Oki Postoji serija slika tj poštanskih razglednica pod naslovom "Sprovod turskih zarobljenika u Beogradsku tvrđavu" a ima i mala knjižica nekog doktora koji brinuo o njima sa slikama zarobljenika. Ne znam odakle vam uopšte takve informacije ali verovatno nisi na srpskom jeziku. Inače ako pitaš ove iz Sarajeva za te slike oni kažu da su to slike progona i proterivanja muslimana

Aleksa Pufta

pre 3 godine

@3210, Decentralizacije ne funkcioniše tako. To što si ti naveo nije to, nego dekoncentracija.

Sto bi rek`o Sojic to sam i kazo`
Da li je vazna forma ili sustina onoga sto pisem?
Ni Krusevljanin ni Nislija nece vojno ministarstvo ali vojna lica jedini moraju da zive tamo gde ih prekomanduju a onda i trose svoje plate.
Pa mnogo vise su 90tih mobilisali Beogradjana nego Krusevljana, po Rakovici i Paliluli to je bilo masovno i Hrvati dan danas siznu kad vide BG table tamo. Sve vreme sankcija i ratova sgurno je bilo lakse onima koji su bili oslonjeni na obliznja imanja nego u Beogradu. Sad za vreme korone isto moji drugari koji su nesmatano setali sumom i po imanjima su bili ljuti kad vide da su Beogradjani izasli na Adu i Kosutnjak da vikendom udahnu vazduh i osete sunce.
Kazete ostavite nam nase pare a to sto je sada namesteno da kod vas i nema bas nesto posebno.
Eto nek uvedu da se pdv na gorivo i hranu placa u budzet opstine gde je prodajno mesto a ne po sedistu firme, i nek smisle jos stota sta ne bi li mlade zadrzali u svojim sredinama.

Na kraju o temi, postojao je taj Esad Pasa koji od nas dobi ulicu jos malo u Marinkovoj bari a sada vidimo u Crnoj Gori da Dritan abazovic ima istorijsku priliku da odnose Srba i Albanaca povede u nekom dobrom pravcu na sta su uzasnuti fasisti na obe strane. Vaznije je sta ce mu reci obicni sunarodnici koji zive od plate a ne od droge i kriminala.
Samo videcemo posle 2-3 godine da li dela prate reci.

Boža

pre 3 godine

Istina je da je bilo zločina na obe strane ali mislim da ima mnogo više pozitivnih primera. Ovi sada ( i naši i njihovi) sve rade da nas drže posvađane i seju mržnju jer to vlasti odgovara. Treba napraviti zajedničke komisije koje će da utvrde nesporne činjenice i to staviti u školske programe na obe strane. Ista stvar je i sa Crnom Gorom, Hrvatskom i Makedonijom.

cvele

pre 3 godine

U osmanskom carstvu u kome je srbija bila oko pet vekova, hrišćanski svet je bio biološki ugrožen.Oslobađanje od turaka podrazumevalo je i oslobađanje od svih islamskih elemenata u kulture.Svi koji su se smatrali ugroženim otišli su za tursku.Islamski svet koji je ostso na balkanskim prostorima smatrao se lojanim sa suživot sa neislamskim narodima.Balkan je evropski životni prostor sa svojom kulturom i osobinama.Svi narodi na balkanu koji žele da žive u miru i slozi su dobrodošli.Militantima nije mesto na balkanu, posebno onima koji kultorološki ne pripadaju balkanu.Pet vekova su islamske horde držale balkan u pokornosti posledice njihovog primitivizma, nasilja i kulture ostaće još vekovima.

nepismeni

pre 3 godine

Aleksa Pufta...Драго ми је што се велики број људи слаже са тобом. Било би одлично да војска оде из БГ, да и ми мало живимо. Ево сад гледам да ће да праве Нови Сад на води. Већина људи овде је писало како се Београд "гради", како све паре иду у БГ, па Вам ја сада желим, пошто изгледа жељно очекујете, Нови Сад на води, Ниш на Води, Крагујевац на води...са нас мало да сјашу.

Komša

pre 3 godine

Nisu bili turski vojnici, bili su Albanci sa tradicionalnom nacionalnom odecu.
(Oki, 17. septembar 2020 22:53) 

Pripadnici kolonijalnih jedinica naše saveznice Francuske su često bili obučeni u svoju tradicionalnu odeću,o čemu svedoče slike naših pradedova sa njima.
Oni nisu bili ni Alžirci,ni Marokanci nego braca po oružuju i možda se baš neki Milisav vratio kući u Smederevo jer je neki Ahmet ili Muhamed iz Alžira ostao na žicama bugarskog bunkera na Dobrom polju.
To se pamti - i poštuje.
Albanci u tradicionalnoj albanskoj nošnji koji su ratovali u sastavu turskih jedinica (i u Prvom srpskom ustanku i kad god su turci krenuli na balkansje hrišcane ) su neprijateljski vojnici.
Kačaci su bili neprijatelji.
Vojnici Esad Paše su saveznici iako su nosili istu tu albansku nošnju.

Nažalost,odnosi Albanaca i Srba nisu krenuli u smeru u kojem je to želeo Esad pasa pa možda zbog toga (losih odnosa) mnogo ljudi u Srbiji i ne znaju da je takav jedan čovek postojao - a da nije,valjalo ga je izmisliti.

Vladeta

pre 3 godine

U jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.
(Komša, 17. septembar 2020 21:1
Znaci, islamizirani Srbi su Albanci.A stacsu Bosnjaci o Goranci?

Obrt

pre 3 godine

Da hoće mogli bi preko noći da okrenu retoriku te da se u medijima piše kako su Albanci i Srbi tradicionalno bratski narod što brojni primeri u prošlosti i sadašnjosti mogu potvrditi. Ali... od takvih priča se ne živi!

nixKO

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)
I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.
(Milos, 17. septembar 2020 19:36)

@Miloše srpsko ime ; pobogu dijete, ko je okupirao Crnogorce? Mi iz Boke, od Budve do Herceg Novog smo iz Austrougarske ušli u savez sa Srbijom, nikada sa Katunjanima. Brda i stara Hercegovina isto tako.... Jedino se možda Cetinjani osjecaju okupirani ali to je već stanje uma i posebna dijagnoza. Pozdrav iz Boke koja je sada okupirana od strane Cetinjana!

no

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Tako je! I vratite niski aerodrom Nislijama

ZA INAT

pre 3 godine

STO SU VAM POMOGLI DA SLOBODNO IDETE U KRFU, U POVRATKU KAKO STE IM VRATILI ALBANCIMA.
A ZA SVE OVO NEPRIJATELJSTVO SA ALBANCIMA NAJBOLJE JE PISAO SRBSKI LIBERALA DIMITRIJE TUCOVIC. I SVE JE BIO U PRAVU SVAKA MU CAST

Ako si ti Miloš, ja sam Aljbin Kurti

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)

I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.
(Milos, 17. septembar 2020 19:36)

Alo bre, nije li te sramota da tako gnusno lažeš, Esat-paša Toptani je od Albanaca proglašen za izdajnika, a oni su ga na kraju i ubili, da bi naposletku bio sahranjen u Beogradu! A ovo za Crnu Goru šta reći nego: hahahahaha, no reci ti nama kako smo mi to okupirali Crnu Gori, tako što
smo razjurili Austrougare iz Podgorice, je li? hahahahaha...

bokica

pre 3 godine

Ovog leta sam stajalana doku u Albaniji odakle su naša vojska i civili bili prebačeni na Krf. Mnogo teško u srcu!
(zozoblansh, 17. septembar 2020 19:11)

Ma suza suzu stize... nego, sta su trazili tamo????
(objavite slobodno, 17. septembar 2020 21:23)

Išli su da se spasu od pošasti koja ih je napala i da omoguce tebi i takvima kao što si ti da mogu da kuckaju gluposti posle 100god.na tastaturi.

Amerikanac

pre 3 godine

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Reče Nišlija i osta živ. Pa vi se najviše ložite na te starlete i mafijaše.

Jim Beam

pre 3 godine

@3210
Inače Trijumfalne kapije po prestonicama zapadnih zemalja građene su da bi tuda prolazili njihovi zlatni odbojkaši i ostali sportisti. Možeš misliti, samo mi tako postupali, užas. Sada je to turistička atrakcija, ali tada je to bilo sasvim normalno i nastavljao se na tradiciju starog Rima, opstajajući sve do II svetskog rata, a u nekim zemljama i kasnije. Mi smo sada kao divljaci, a kada su Nemci i Francuzi to jedni drugima radili 40 godina kasnije to je bilo ok.

Oki

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.
(3210, 17. septembar 2020 20:11)

Ne znam čemu takve laži, to su bili zarobljeni turski vojnici i niko nije bio vezan. Postoje fotografije tog događaja
(DechkoTzar, 17. septembar 2020 21:09)

Nisu bili turski vojnici, bili su Albanci sa tradicionalnom nacionalnom odecu.

DechkoTzar

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.
 (3210, 17. septembar 2020 20:11) 

Ne znam čemu takve laži, to su bili zarobljeni turski vojnici i niko nije bio vezan. Postoje fotografije tog događaja

John

pre 3 godine

(Aleksa Pufta, 17. septembar 2020 19:08)

Decentralizacije ne funkcioniše tako. To što si ti naveo nije to, nego dekoncentracija.
Ako ćeš za ono što si išao u Beograd, sada da ideš u Niš/Kragujevac... nisi, realno, dobio ništa (osim ako živiš baš tamo). Decentralizacija je, najprostije rečeno, kad isti posao možeš da završiš na više od jednog mesta.

(3210, 17. septembar 2020 20:11)

"Kolega, jeste li vi tamo vodili zapisnik?"

objavite slobodno

pre 3 godine

kako je paša na kraju zavrsio od strane njegovih albanaca?
(maler, 17. septembar 2020 20:54)

Upravo onako kako je i trebao da zavrsi, zao mi je sto se to nije desilo daleko ranije!!!

Koja

pre 3 godine

Ima puno ovde pametnjakovica, ali hajde redom, ovo pre 100god je bila pametna odluka i šteta što nije uspela, puno je je tada bilo i dobrih i loših odluka, najlošija je naravno savez za SHS a ovo sa Alvanijom bi bilo dobro jer bi mogli da ih kontrolišem lakše a onda se ne bi dogodilo gubljenje Kosova, gomila žrtvi, bombardovanje itd. Pametna diplomatija čuva živote građana a inat i sujeta.. Znate vec

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Kad Srbi prihvate politiku nasih neprijatelja pa pljuju po Srbima iz Krajine, Hercegovine, Like, Korduna, Crne Gore... Sa pojavom korone sada su tu meta Beogradjani a pravih Beogradjana, kojima su deda i baba odavde nema sto hiljada od dva i po miliona dusa. Sve su to vasi rodjaci i njihova deca.
Da li vi mislite da im teku med i mleko Savom i Dunavom?
Meni ne smetaju nasi ljudi koji su dosli pa iako su mnogi nevaspitani vec se stari Beograd ne da siriti i kolaps je u saobracaju. Zasto bacati deset milijardi na metro kad se mogu otvoriti poslovi u unutrasnjosti za te pare.
Kroz svoj hobi prolazim sve planine Srbije i ako vam stane auto na Goliji, Staroj planini, Suvoj planini na tri sata ne mozete naci mlade u selu.
To je pretuzno. Mislim da 2/3 Madjara zivi u Budimpesti.
Da li to treba da bude cilj?

Komša

pre 3 godine

Milan, 17. septembar 2020 19:59) 
Pa dobro ,sigurno je došlo do proterivanja stanovništva koje se identifikovalo sa Turskim osvajačem ,prilikom svakog od proširenja teritorije koje su Obrenovici izborili ali ne možemo svesti stradanje Srba u sada severnoj Albaniji i KiM na osgovor Turske.
Progon Srba (ali i ostalih hriscana) se ,izmedju ostalog intenzivirao usled Kiparske krize i grčko- turskog rata.Oko 20000 Albanaca ,regrutovanih od strane Turaka je odbilo da vrati oruzje i (uz mlake reakcoje Turaka) počelo da pljačka i proteruje hriscane (mahom Srbe ) - priključili su se kačacima koji su vec decenikama to radili.
O tome svedoče mnoga istorijska dokumenta jer je takvo delovanje Kačaka izazvalo česte reakcije tadasnje medjunarodne zajednice (velikih sila) koja je vrsila pritisak na Tursku.
Do kulminacije dolazi pred same balkanske ratove jer pocetkom 20.veka Kačaci prodiru i na Kosmet pa imamo veliki pokolj u Vučitrnu a kasnije i ubistvo rudkog konzula koji je alarmirao evropsku javnost u vezi toga.
Dakle,nije bas tako jednostavno.U jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.

objavite slobodno

pre 3 godine

Ovog leta sam stajalana doku u Albaniji odakle su naša vojska i civili bili prebačeni na Krf. Mnogo teško u srcu!
(zozoblansh, 17. septembar 2020 19:11)

Ma suza suzu stize... nego, sta su trazili tamo????

pantoha

pre 3 godine

Esad pasa- Toptani je ubica i najveci albanski izdajnik svih vremena. Zato je i sahranjen na srpskom groblju.Srbiji ovakvi "prijatelji" nisu potrebni.

koronarius

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.

mikac678

pre 3 godine

Meni je najinteresantnije da na ovom istorijskim temama čitam komentare suseda koji se predstavljaju kao Srbi i pišu "interesantne" komentare

3210

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.

Mile

pre 3 godine

@hm? nije da nisu pokušavali i pored Esad Paše.On nije bio previše popularan u samoj Albaniji, pogotovu u centralnom i južnom delu zemlje.Srpska Vojska i pored nezavidnog položaja nijednog trenutka nije posustala ili se dezintegrisala i dala u beg tako da albanske bande nisu mogle da nanesu više od sporadične štete, a i tamo gde je bilo gusto i gde zasede nisu uspevale pre su bili zainteresovani da trguju.

Milan

pre 3 godine

Prvo, lepo je pomenuti da su srbi i albanci ponekad umeli i da sarađuju na obostranu korist a ne samo da se sukobljavaju. Treba takođe razjasniti da je u osnovi sukoba kontrola teritorija.
Možda nije loše ni podsećanje da je srbija posle proširenja 1878 proterala sve albance sa svoje teritorije, za uzvrat je od tada turska proterivala srbe sa kosova.
Za kraj, mislim da sporazumi koji vode ka omekšavanju granica, lakšem protoku roba i usluga pomažu stabilizaciju odnosa i smanjenje tenzija. Nadam se da ćemo najzad krenuti u tom pravcu.

Darko

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Krusevljanin

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac
(Aleksa Pufta, 17. septembar 2020 19:08)
Neka hvala. Dajte vi nama ministarstvo finansija ili nešto slicno, a ne rat. Kad treba rat, onda gurni nas u rat. E pa nama ne treba ministarstvo odbrane niti generalštab. Nećemo da nam grad lici na vojnu kasarnu, dok vi Beogradjani uzivate.

Komša

pre 3 godine

@Darko
To je tačno.Čdk je i tražio da ga sahrane pored Srba.
Nazalost ,slabo je uspeo da kontrolise teritoriju pa je nasa vojska (i stanovništvo) ipak bila izlozena napadima bandi prilikom povlačenja.
Posle rata se oslanjao na NKV Aleksandra ,pa je čak naša vojska intervenisala u Albaniji (koristili smo i kozake za to ).
Duga priča.
Jako pozitivan istorinski lik.

Milos

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)
I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Darko

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.

bokica

pre 3 godine

Ovog leta sam stajalana doku u Albaniji odakle su naša vojska i civili bili prebačeni na Krf. Mnogo teško u srcu!
(zozoblansh, 17. septembar 2020 19:11)

Ma suza suzu stize... nego, sta su trazili tamo????
(objavite slobodno, 17. septembar 2020 21:23)

Išli su da se spasu od pošasti koja ih je napala i da omoguce tebi i takvima kao što si ti da mogu da kuckaju gluposti posle 100god.na tastaturi.

Krusevljanin

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac
(Aleksa Pufta, 17. septembar 2020 19:08)
Neka hvala. Dajte vi nama ministarstvo finansija ili nešto slicno, a ne rat. Kad treba rat, onda gurni nas u rat. E pa nama ne treba ministarstvo odbrane niti generalštab. Nećemo da nam grad lici na vojnu kasarnu, dok vi Beogradjani uzivate.

mikac678

pre 3 godine

Meni je najinteresantnije da na ovom istorijskim temama čitam komentare suseda koji se predstavljaju kao Srbi i pišu "interesantne" komentare

Komša

pre 3 godine

@Darko
To je tačno.Čdk je i tražio da ga sahrane pored Srba.
Nazalost ,slabo je uspeo da kontrolise teritoriju pa je nasa vojska (i stanovništvo) ipak bila izlozena napadima bandi prilikom povlačenja.
Posle rata se oslanjao na NKV Aleksandra ,pa je čak naša vojska intervenisala u Albaniji (koristili smo i kozake za to ).
Duga priča.
Jako pozitivan istorinski lik.

koronarius

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.

DechkoTzar

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.
 (3210, 17. septembar 2020 20:11) 

Ne znam čemu takve laži, to su bili zarobljeni turski vojnici i niko nije bio vezan. Postoje fotografije tog događaja

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Kad Srbi prihvate politiku nasih neprijatelja pa pljuju po Srbima iz Krajine, Hercegovine, Like, Korduna, Crne Gore... Sa pojavom korone sada su tu meta Beogradjani a pravih Beogradjana, kojima su deda i baba odavde nema sto hiljada od dva i po miliona dusa. Sve su to vasi rodjaci i njihova deca.
Da li vi mislite da im teku med i mleko Savom i Dunavom?
Meni ne smetaju nasi ljudi koji su dosli pa iako su mnogi nevaspitani vec se stari Beograd ne da siriti i kolaps je u saobracaju. Zasto bacati deset milijardi na metro kad se mogu otvoriti poslovi u unutrasnjosti za te pare.
Kroz svoj hobi prolazim sve planine Srbije i ako vam stane auto na Goliji, Staroj planini, Suvoj planini na tri sata ne mozete naci mlade u selu.
To je pretuzno. Mislim da 2/3 Madjara zivi u Budimpesti.
Da li to treba da bude cilj?

3210

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.

Milan

pre 3 godine

Prvo, lepo je pomenuti da su srbi i albanci ponekad umeli i da sarađuju na obostranu korist a ne samo da se sukobljavaju. Treba takođe razjasniti da je u osnovi sukoba kontrola teritorija.
Možda nije loše ni podsećanje da je srbija posle proširenja 1878 proterala sve albance sa svoje teritorije, za uzvrat je od tada turska proterivala srbe sa kosova.
Za kraj, mislim da sporazumi koji vode ka omekšavanju granica, lakšem protoku roba i usluga pomažu stabilizaciju odnosa i smanjenje tenzija. Nadam se da ćemo najzad krenuti u tom pravcu.

Milos

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)
I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.

Mile

pre 3 godine

@hm? nije da nisu pokušavali i pored Esad Paše.On nije bio previše popularan u samoj Albaniji, pogotovu u centralnom i južnom delu zemlje.Srpska Vojska i pored nezavidnog položaja nijednog trenutka nije posustala ili se dezintegrisala i dala u beg tako da albanske bande nisu mogle da nanesu više od sporadične štete, a i tamo gde je bilo gusto i gde zasede nisu uspevale pre su bili zainteresovani da trguju.

Jim Beam

pre 3 godine

@3210
Inače Trijumfalne kapije po prestonicama zapadnih zemalja građene su da bi tuda prolazili njihovi zlatni odbojkaši i ostali sportisti. Možeš misliti, samo mi tako postupali, užas. Sada je to turistička atrakcija, ali tada je to bilo sasvim normalno i nastavljao se na tradiciju starog Rima, opstajajući sve do II svetskog rata, a u nekim zemljama i kasnije. Mi smo sada kao divljaci, a kada su Nemci i Francuzi to jedni drugima radili 40 godina kasnije to je bilo ok.

Koja

pre 3 godine

Ima puno ovde pametnjakovica, ali hajde redom, ovo pre 100god je bila pametna odluka i šteta što nije uspela, puno je je tada bilo i dobrih i loših odluka, najlošija je naravno savez za SHS a ovo sa Alvanijom bi bilo dobro jer bi mogli da ih kontrolišem lakše a onda se ne bi dogodilo gubljenje Kosova, gomila žrtvi, bombardovanje itd. Pametna diplomatija čuva živote građana a inat i sujeta.. Znate vec

Komša

pre 3 godine

Milan, 17. septembar 2020 19:59) 
Pa dobro ,sigurno je došlo do proterivanja stanovništva koje se identifikovalo sa Turskim osvajačem ,prilikom svakog od proširenja teritorije koje su Obrenovici izborili ali ne možemo svesti stradanje Srba u sada severnoj Albaniji i KiM na osgovor Turske.
Progon Srba (ali i ostalih hriscana) se ,izmedju ostalog intenzivirao usled Kiparske krize i grčko- turskog rata.Oko 20000 Albanaca ,regrutovanih od strane Turaka je odbilo da vrati oruzje i (uz mlake reakcoje Turaka) počelo da pljačka i proteruje hriscane (mahom Srbe ) - priključili su se kačacima koji su vec decenikama to radili.
O tome svedoče mnoga istorijska dokumenta jer je takvo delovanje Kačaka izazvalo česte reakcije tadasnje medjunarodne zajednice (velikih sila) koja je vrsila pritisak na Tursku.
Do kulminacije dolazi pred same balkanske ratove jer pocetkom 20.veka Kačaci prodiru i na Kosmet pa imamo veliki pokolj u Vučitrnu a kasnije i ubistvo rudkog konzula koji je alarmirao evropsku javnost u vezi toga.
Dakle,nije bas tako jednostavno.U jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.

Amerikanac

pre 3 godine

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Reče Nišlija i osta živ. Pa vi se najviše ložite na te starlete i mafijaše.

Oki

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.
(3210, 17. septembar 2020 20:11)

Ne znam čemu takve laži, to su bili zarobljeni turski vojnici i niko nije bio vezan. Postoje fotografije tog događaja
(DechkoTzar, 17. septembar 2020 21:09)

Nisu bili turski vojnici, bili su Albanci sa tradicionalnom nacionalnom odecu.

objavite slobodno

pre 3 godine

Ovog leta sam stajalana doku u Albaniji odakle su naša vojska i civili bili prebačeni na Krf. Mnogo teško u srcu!
(zozoblansh, 17. septembar 2020 19:11)

Ma suza suzu stize... nego, sta su trazili tamo????

pantoha

pre 3 godine

Esad pasa- Toptani je ubica i najveci albanski izdajnik svih vremena. Zato je i sahranjen na srpskom groblju.Srbiji ovakvi "prijatelji" nisu potrebni.

objavite slobodno

pre 3 godine

kako je paša na kraju zavrsio od strane njegovih albanaca?
(maler, 17. septembar 2020 20:54)

Upravo onako kako je i trebao da zavrsi, zao mi je sto se to nije desilo daleko ranije!!!

John

pre 3 godine

(Aleksa Pufta, 17. septembar 2020 19:08)

Decentralizacije ne funkcioniše tako. To što si ti naveo nije to, nego dekoncentracija.
Ako ćeš za ono što si išao u Beograd, sada da ideš u Niš/Kragujevac... nisi, realno, dobio ništa (osim ako živiš baš tamo). Decentralizacija je, najprostije rečeno, kad isti posao možeš da završiš na više od jednog mesta.

(3210, 17. septembar 2020 20:11)

"Kolega, jeste li vi tamo vodili zapisnik?"

miki

pre 3 godine

Esat Pasha največi albanski izdajnik, završio kako je zaslužio.
(Leo, 17. septembar 2020 19:22)

Naravno, umesto da omogući svom divljem narodu da napada srpsku vojsku i civile on ih je zaštitio. Normalno da mu njegovi neće oprostiti što im nije dozvolio da rade ono što najviše vole, da sprovode nasilje nad Srbima.

nixKO

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)
I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.
(Milos, 17. septembar 2020 19:36)

@Miloše srpsko ime ; pobogu dijete, ko je okupirao Crnogorce? Mi iz Boke, od Budve do Herceg Novog smo iz Austrougarske ušli u savez sa Srbijom, nikada sa Katunjanima. Brda i stara Hercegovina isto tako.... Jedino se možda Cetinjani osjecaju okupirani ali to je već stanje uma i posebna dijagnoza. Pozdrav iz Boke koja je sada okupirana od strane Cetinjana!

Ako si ti Miloš, ja sam Aljbin Kurti

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)

I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.
(Milos, 17. septembar 2020 19:36)

Alo bre, nije li te sramota da tako gnusno lažeš, Esat-paša Toptani je od Albanaca proglašen za izdajnika, a oni su ga na kraju i ubili, da bi naposletku bio sahranjen u Beogradu! A ovo za Crnu Goru šta reći nego: hahahahaha, no reci ti nama kako smo mi to okupirali Crnu Gori, tako što
smo razjurili Austrougare iz Podgorice, je li? hahahahaha...

David Web

pre 3 godine

@Steta sto smo celi rat proveli na otoku umesto da se bijemo
(čoković đovak, 17. septembar 2020 19:49)
Ujo na srpskom se otok kaze ostrvo.
Ne brini ti za bitke, resili smo mi to, nasa dvoglavo orao je pobednicki umarsirao cak i u Split, Zagreb, Rijeku i Ljubljanu.

Vatra

pre 3 godine

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Inace sve starlete, mafijasi i politicari su pravi Beogradjani?
Gomila sljama se navukla u Beograd, slobidno ih vratite kucama, jel posteno ?

Komša

pre 3 godine

Nisu bili turski vojnici, bili su Albanci sa tradicionalnom nacionalnom odecu.
(Oki, 17. septembar 2020 22:53) 

Pripadnici kolonijalnih jedinica naše saveznice Francuske su često bili obučeni u svoju tradicionalnu odeću,o čemu svedoče slike naših pradedova sa njima.
Oni nisu bili ni Alžirci,ni Marokanci nego braca po oružuju i možda se baš neki Milisav vratio kući u Smederevo jer je neki Ahmet ili Muhamed iz Alžira ostao na žicama bugarskog bunkera na Dobrom polju.
To se pamti - i poštuje.
Albanci u tradicionalnoj albanskoj nošnji koji su ratovali u sastavu turskih jedinica (i u Prvom srpskom ustanku i kad god su turci krenuli na balkansje hrišcane ) su neprijateljski vojnici.
Kačaci su bili neprijatelji.
Vojnici Esad Paše su saveznici iako su nosili istu tu albansku nošnju.

Nažalost,odnosi Albanaca i Srba nisu krenuli u smeru u kojem je to želeo Esad pasa pa možda zbog toga (losih odnosa) mnogo ljudi u Srbiji i ne znaju da je takav jedan čovek postojao - a da nije,valjalo ga je izmisliti.

cvele

pre 3 godine

U osmanskom carstvu u kome je srbija bila oko pet vekova, hrišćanski svet je bio biološki ugrožen.Oslobađanje od turaka podrazumevalo je i oslobađanje od svih islamskih elemenata u kulture.Svi koji su se smatrali ugroženim otišli su za tursku.Islamski svet koji je ostso na balkanskim prostorima smatrao se lojanim sa suživot sa neislamskim narodima.Balkan je evropski životni prostor sa svojom kulturom i osobinama.Svi narodi na balkanu koji žele da žive u miru i slozi su dobrodošli.Militantima nije mesto na balkanu, posebno onima koji kultorološki ne pripadaju balkanu.Pet vekova su islamske horde držale balkan u pokornosti posledice njihovog primitivizma, nasilja i kulture ostaće još vekovima.

Aleksa Pufta

pre 3 godine

@3210, Decentralizacije ne funkcioniše tako. To što si ti naveo nije to, nego dekoncentracija.

Sto bi rek`o Sojic to sam i kazo`
Da li je vazna forma ili sustina onoga sto pisem?
Ni Krusevljanin ni Nislija nece vojno ministarstvo ali vojna lica jedini moraju da zive tamo gde ih prekomanduju a onda i trose svoje plate.
Pa mnogo vise su 90tih mobilisali Beogradjana nego Krusevljana, po Rakovici i Paliluli to je bilo masovno i Hrvati dan danas siznu kad vide BG table tamo. Sve vreme sankcija i ratova sgurno je bilo lakse onima koji su bili oslonjeni na obliznja imanja nego u Beogradu. Sad za vreme korone isto moji drugari koji su nesmatano setali sumom i po imanjima su bili ljuti kad vide da su Beogradjani izasli na Adu i Kosutnjak da vikendom udahnu vazduh i osete sunce.
Kazete ostavite nam nase pare a to sto je sada namesteno da kod vas i nema bas nesto posebno.
Eto nek uvedu da se pdv na gorivo i hranu placa u budzet opstine gde je prodajno mesto a ne po sedistu firme, i nek smisle jos stota sta ne bi li mlade zadrzali u svojim sredinama.

Na kraju o temi, postojao je taj Esad Pasa koji od nas dobi ulicu jos malo u Marinkovoj bari a sada vidimo u Crnoj Gori da Dritan abazovic ima istorijsku priliku da odnose Srba i Albanaca povede u nekom dobrom pravcu na sta su uzasnuti fasisti na obe strane. Vaznije je sta ce mu reci obicni sunarodnici koji zive od plate a ne od droge i kriminala.
Samo videcemo posle 2-3 godine da li dela prate reci.

Komša

pre 3 godine

jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.
(Komša, 17. septembar 2020 21:1
Znaci, islamizirani Srbi su Albanci.A stacsu Bosnjaci o Goranci?
(Vladeta, 18. septembar 2020 05:40) 

Ne Vladeta.Tirska imperija je bila isto što i Romejsko carstvo ,samo je vladajuca religija bila islam.
Onako kako se situacija na terenu menjala u Romejskom carstvu u zavisnosti od toga koja se dinastija domogla vlssti,pa se pojavom grčkih dinastija lagano uvodio grčki službeni ,dolazilo je do lagane helenizacije recimo Peloponeza (čak do 10.veka slovenski bio dominantan) tako su mnogi narodi ,tačnije islamizirani pripadnici mnogih naroda u okviru Turske imperije ostvarivali neki uticaj u Istambulu i njihove etničke grupe su ponekad imale koristi.
Kosače,srpsja vlastela su do 15.veka vladale Bosnom jer su prihvatile Islam ,Srbi su imali desetak velikih vezira a jedan od 4 sluzbena jezika je bio srpski.
Takodje - odnosi izmedju etnickih grupa unutar carstva nije uvek bio dobar - fanarioti su gusili srpsku Patrijarsiju,kasnije se pojavljuje bugarska Egzarhija ,koju Srbi prvo prihvataju da bi pruzili otpor grckom svestenstvu ali ubrzo shvataju da je u pitanju isto to samo malo drugacije.
Nije jednostavno.Neki albanski velikasi su malo ojacali ubtom periodu i koristili sotuaciju za sirenje teritorija...
Nije jednostavno bas kako romantičari zamišljaju.

milan

pre 3 godine

Koja
Tako je! Najgora odluka koju je ikad Srbija donaeia i od koje teško da će se ikad oporaviti je ona koju je potpisao A. Karađorđević o stvaranju SHS.a

DechkoTzar

pre 3 godine

@3210 @Oki Postoji serija slika tj poštanskih razglednica pod naslovom "Sprovod turskih zarobljenika u Beogradsku tvrđavu" a ima i mala knjižica nekog doktora koji brinuo o njima sa slikama zarobljenika. Ne znam odakle vam uopšte takve informacije ali verovatno nisi na srpskom jeziku. Inače ako pitaš ove iz Sarajeva za te slike oni kažu da su to slike progona i proterivanja muslimana

Trixi

pre 3 godine

Ekstremni Srbi i ekstremni Alabanci se ovde vidim prepucavaju, jedni druge bi pobili samo zato sto su druge nacionalnosti ili vere. A ovaj sporazum je bio put za lep zivot oba naroda, u miru i s postovanjem, ali eto desio se WWI

ZA INAT

pre 3 godine

STO SU VAM POMOGLI DA SLOBODNO IDETE U KRFU, U POVRATKU KAKO STE IM VRATILI ALBANCIMA.
A ZA SVE OVO NEPRIJATELJSTVO SA ALBANCIMA NAJBOLJE JE PISAO SRBSKI LIBERALA DIMITRIJE TUCOVIC. I SVE JE BIO U PRAVU SVAKA MU CAST

Obrt

pre 3 godine

Da hoće mogli bi preko noći da okrenu retoriku te da se u medijima piše kako su Albanci i Srbi tradicionalno bratski narod što brojni primeri u prošlosti i sadašnjosti mogu potvrditi. Ali... od takvih priča se ne živi!

Ante

pre 3 godine

Jel to onaj "Tiranin iz Tirane"?
Onaj što je ubio zapovjednika Skadra, preuzeo njegovo mjesto, pa onda predao Skadar Crnogorcima bez borbe, da ga zauzvrat podrže u borbama za vlast?

Dobar neki tip, čujem da su ga Albanci obožavali.

nepismeni

pre 3 godine

Aleksa Pufta...Драго ми је што се велики број људи слаже са тобом. Било би одлично да војска оде из БГ, да и ми мало живимо. Ево сад гледам да ће да праве Нови Сад на води. Већина људи овде је писало како се Београд "гради", како све паре иду у БГ, па Вам ја сада желим, пошто изгледа жељно очекујете, Нови Сад на води, Ниш на Води, Крагујевац на води...са нас мало да сјашу.

no

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Tako je! I vratite niski aerodrom Nislijama

Boža

pre 3 godine

Istina je da je bilo zločina na obe strane ali mislim da ima mnogo više pozitivnih primera. Ovi sada ( i naši i njihovi) sve rade da nas drže posvađane i seju mržnju jer to vlasti odgovara. Treba napraviti zajedničke komisije koje će da utvrde nesporne činjenice i to staviti u školske programe na obe strane. Ista stvar je i sa Crnom Gorom, Hrvatskom i Makedonijom.

Vladeta

pre 3 godine

U jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.
(Komša, 17. septembar 2020 21:1
Znaci, islamizirani Srbi su Albanci.A stacsu Bosnjaci o Goranci?

Milos

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)
I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.

3210

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.

objavite slobodno

pre 3 godine

Ovog leta sam stajalana doku u Albaniji odakle su naša vojska i civili bili prebačeni na Krf. Mnogo teško u srcu!
(zozoblansh, 17. septembar 2020 19:11)

Ma suza suzu stize... nego, sta su trazili tamo????

pantoha

pre 3 godine

Esad pasa- Toptani je ubica i najveci albanski izdajnik svih vremena. Zato je i sahranjen na srpskom groblju.Srbiji ovakvi "prijatelji" nisu potrebni.

Oki

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.
(3210, 17. septembar 2020 20:11)

Ne znam čemu takve laži, to su bili zarobljeni turski vojnici i niko nije bio vezan. Postoje fotografije tog događaja
(DechkoTzar, 17. septembar 2020 21:09)

Nisu bili turski vojnici, bili su Albanci sa tradicionalnom nacionalnom odecu.

objavite slobodno

pre 3 godine

kako je paša na kraju zavrsio od strane njegovih albanaca?
(maler, 17. septembar 2020 20:54)

Upravo onako kako je i trebao da zavrsi, zao mi je sto se to nije desilo daleko ranije!!!

Krusevljanin

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac
(Aleksa Pufta, 17. septembar 2020 19:08)
Neka hvala. Dajte vi nama ministarstvo finansija ili nešto slicno, a ne rat. Kad treba rat, onda gurni nas u rat. E pa nama ne treba ministarstvo odbrane niti generalštab. Nećemo da nam grad lici na vojnu kasarnu, dok vi Beogradjani uzivate.

Milan

pre 3 godine

Prvo, lepo je pomenuti da su srbi i albanci ponekad umeli i da sarađuju na obostranu korist a ne samo da se sukobljavaju. Treba takođe razjasniti da je u osnovi sukoba kontrola teritorija.
Možda nije loše ni podsećanje da je srbija posle proširenja 1878 proterala sve albance sa svoje teritorije, za uzvrat je od tada turska proterivala srbe sa kosova.
Za kraj, mislim da sporazumi koji vode ka omekšavanju granica, lakšem protoku roba i usluga pomažu stabilizaciju odnosa i smanjenje tenzija. Nadam se da ćemo najzad krenuti u tom pravcu.

Amerikanac

pre 3 godine

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Reče Nišlija i osta živ. Pa vi se najviše ložite na te starlete i mafijaše.

DechkoTzar

pre 3 godine

Samo dve godine ranije albance njih par hiljada su vezane vodili kroz Beograda pokazujući ih beograđanima kao neku atrakciju kao retke životinje.
 (3210, 17. septembar 2020 20:11) 

Ne znam čemu takve laži, to su bili zarobljeni turski vojnici i niko nije bio vezan. Postoje fotografije tog događaja

koronarius

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

bokica

pre 3 godine

Ovog leta sam stajalana doku u Albaniji odakle su naša vojska i civili bili prebačeni na Krf. Mnogo teško u srcu!
(zozoblansh, 17. septembar 2020 19:11)

Ma suza suzu stize... nego, sta su trazili tamo????
(objavite slobodno, 17. septembar 2020 21:23)

Išli su da se spasu od pošasti koja ih je napala i da omoguce tebi i takvima kao što si ti da mogu da kuckaju gluposti posle 100god.na tastaturi.

mikac678

pre 3 godine

Meni je najinteresantnije da na ovom istorijskim temama čitam komentare suseda koji se predstavljaju kao Srbi i pišu "interesantne" komentare

Komša

pre 3 godine

@Darko
To je tačno.Čdk je i tražio da ga sahrane pored Srba.
Nazalost ,slabo je uspeo da kontrolise teritoriju pa je nasa vojska (i stanovništvo) ipak bila izlozena napadima bandi prilikom povlačenja.
Posle rata se oslanjao na NKV Aleksandra ,pa je čak naša vojska intervenisala u Albaniji (koristili smo i kozake za to ).
Duga priča.
Jako pozitivan istorinski lik.

Koja

pre 3 godine

Ima puno ovde pametnjakovica, ali hajde redom, ovo pre 100god je bila pametna odluka i šteta što nije uspela, puno je je tada bilo i dobrih i loših odluka, najlošija je naravno savez za SHS a ovo sa Alvanijom bi bilo dobro jer bi mogli da ih kontrolišem lakše a onda se ne bi dogodilo gubljenje Kosova, gomila žrtvi, bombardovanje itd. Pametna diplomatija čuva živote građana a inat i sujeta.. Znate vec

Komša

pre 3 godine

Milan, 17. septembar 2020 19:59) 
Pa dobro ,sigurno je došlo do proterivanja stanovništva koje se identifikovalo sa Turskim osvajačem ,prilikom svakog od proširenja teritorije koje su Obrenovici izborili ali ne možemo svesti stradanje Srba u sada severnoj Albaniji i KiM na osgovor Turske.
Progon Srba (ali i ostalih hriscana) se ,izmedju ostalog intenzivirao usled Kiparske krize i grčko- turskog rata.Oko 20000 Albanaca ,regrutovanih od strane Turaka je odbilo da vrati oruzje i (uz mlake reakcoje Turaka) počelo da pljačka i proteruje hriscane (mahom Srbe ) - priključili su se kačacima koji su vec decenikama to radili.
O tome svedoče mnoga istorijska dokumenta jer je takvo delovanje Kačaka izazvalo česte reakcije tadasnje medjunarodne zajednice (velikih sila) koja je vrsila pritisak na Tursku.
Do kulminacije dolazi pred same balkanske ratove jer pocetkom 20.veka Kačaci prodiru i na Kosmet pa imamo veliki pokolj u Vučitrnu a kasnije i ubistvo rudkog konzula koji je alarmirao evropsku javnost u vezi toga.
Dakle,nije bas tako jednostavno.U jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.

Darko

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.

Mile

pre 3 godine

@hm? nije da nisu pokušavali i pored Esad Paše.On nije bio previše popularan u samoj Albaniji, pogotovu u centralnom i južnom delu zemlje.Srpska Vojska i pored nezavidnog položaja nijednog trenutka nije posustala ili se dezintegrisala i dala u beg tako da albanske bande nisu mogle da nanesu više od sporadične štete, a i tamo gde je bilo gusto i gde zasede nisu uspevale pre su bili zainteresovani da trguju.

John

pre 3 godine

(Aleksa Pufta, 17. septembar 2020 19:08)

Decentralizacije ne funkcioniše tako. To što si ti naveo nije to, nego dekoncentracija.
Ako ćeš za ono što si išao u Beograd, sada da ideš u Niš/Kragujevac... nisi, realno, dobio ništa (osim ako živiš baš tamo). Decentralizacija je, najprostije rečeno, kad isti posao možeš da završiš na više od jednog mesta.

(3210, 17. septembar 2020 20:11)

"Kolega, jeste li vi tamo vodili zapisnik?"

Aleksa Pufta

pre 3 godine

Kad Srbi prihvate politiku nasih neprijatelja pa pljuju po Srbima iz Krajine, Hercegovine, Like, Korduna, Crne Gore... Sa pojavom korone sada su tu meta Beogradjani a pravih Beogradjana, kojima su deda i baba odavde nema sto hiljada od dva i po miliona dusa. Sve su to vasi rodjaci i njihova deca.
Da li vi mislite da im teku med i mleko Savom i Dunavom?
Meni ne smetaju nasi ljudi koji su dosli pa iako su mnogi nevaspitani vec se stari Beograd ne da siriti i kolaps je u saobracaju. Zasto bacati deset milijardi na metro kad se mogu otvoriti poslovi u unutrasnjosti za te pare.
Kroz svoj hobi prolazim sve planine Srbije i ako vam stane auto na Goliji, Staroj planini, Suvoj planini na tri sata ne mozete naci mlade u selu.
To je pretuzno. Mislim da 2/3 Madjara zivi u Budimpesti.
Da li to treba da bude cilj?

Jim Beam

pre 3 godine

@3210
Inače Trijumfalne kapije po prestonicama zapadnih zemalja građene su da bi tuda prolazili njihovi zlatni odbojkaši i ostali sportisti. Možeš misliti, samo mi tako postupali, užas. Sada je to turistička atrakcija, ali tada je to bilo sasvim normalno i nastavljao se na tradiciju starog Rima, opstajajući sve do II svetskog rata, a u nekim zemljama i kasnije. Mi smo sada kao divljaci, a kada su Nemci i Francuzi to jedni drugima radili 40 godina kasnije to je bilo ok.

miki

pre 3 godine

Esat Pasha največi albanski izdajnik, završio kako je zaslužio.
(Leo, 17. septembar 2020 19:22)

Naravno, umesto da omogući svom divljem narodu da napada srpsku vojsku i civile on ih je zaštitio. Normalno da mu njegovi neće oprostiti što im nije dozvolio da rade ono što najviše vole, da sprovode nasilje nad Srbima.

Ante

pre 3 godine

Jel to onaj "Tiranin iz Tirane"?
Onaj što je ubio zapovjednika Skadra, preuzeo njegovo mjesto, pa onda predao Skadar Crnogorcima bez borbe, da ga zauzvrat podrže u borbama za vlast?

Dobar neki tip, čujem da su ga Albanci obožavali.

ZA INAT

pre 3 godine

STO SU VAM POMOGLI DA SLOBODNO IDETE U KRFU, U POVRATKU KAKO STE IM VRATILI ALBANCIMA.
A ZA SVE OVO NEPRIJATELJSTVO SA ALBANCIMA NAJBOLJE JE PISAO SRBSKI LIBERALA DIMITRIJE TUCOVIC. I SVE JE BIO U PRAVU SVAKA MU CAST

Vladeta

pre 3 godine

U jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.
(Komša, 17. septembar 2020 21:1
Znaci, islamizirani Srbi su Albanci.A stacsu Bosnjaci o Goranci?

David Web

pre 3 godine

@Steta sto smo celi rat proveli na otoku umesto da se bijemo
(čoković đovak, 17. septembar 2020 19:49)
Ujo na srpskom se otok kaze ostrvo.
Ne brini ti za bitke, resili smo mi to, nasa dvoglavo orao je pobednicki umarsirao cak i u Split, Zagreb, Rijeku i Ljubljanu.

Trixi

pre 3 godine

Ekstremni Srbi i ekstremni Alabanci se ovde vidim prepucavaju, jedni druge bi pobili samo zato sto su druge nacionalnosti ili vere. A ovaj sporazum je bio put za lep zivot oba naroda, u miru i s postovanjem, ali eto desio se WWI

Aleksa Pufta

pre 3 godine

@3210, Decentralizacije ne funkcioniše tako. To što si ti naveo nije to, nego dekoncentracija.

Sto bi rek`o Sojic to sam i kazo`
Da li je vazna forma ili sustina onoga sto pisem?
Ni Krusevljanin ni Nislija nece vojno ministarstvo ali vojna lica jedini moraju da zive tamo gde ih prekomanduju a onda i trose svoje plate.
Pa mnogo vise su 90tih mobilisali Beogradjana nego Krusevljana, po Rakovici i Paliluli to je bilo masovno i Hrvati dan danas siznu kad vide BG table tamo. Sve vreme sankcija i ratova sgurno je bilo lakse onima koji su bili oslonjeni na obliznja imanja nego u Beogradu. Sad za vreme korone isto moji drugari koji su nesmatano setali sumom i po imanjima su bili ljuti kad vide da su Beogradjani izasli na Adu i Kosutnjak da vikendom udahnu vazduh i osete sunce.
Kazete ostavite nam nase pare a to sto je sada namesteno da kod vas i nema bas nesto posebno.
Eto nek uvedu da se pdv na gorivo i hranu placa u budzet opstine gde je prodajno mesto a ne po sedistu firme, i nek smisle jos stota sta ne bi li mlade zadrzali u svojim sredinama.

Na kraju o temi, postojao je taj Esad Pasa koji od nas dobi ulicu jos malo u Marinkovoj bari a sada vidimo u Crnoj Gori da Dritan abazovic ima istorijsku priliku da odnose Srba i Albanaca povede u nekom dobrom pravcu na sta su uzasnuti fasisti na obe strane. Vaznije je sta ce mu reci obicni sunarodnici koji zive od plate a ne od droge i kriminala.
Samo videcemo posle 2-3 godine da li dela prate reci.

Komša

pre 3 godine

Nisu bili turski vojnici, bili su Albanci sa tradicionalnom nacionalnom odecu.
(Oki, 17. septembar 2020 22:53) 

Pripadnici kolonijalnih jedinica naše saveznice Francuske su često bili obučeni u svoju tradicionalnu odeću,o čemu svedoče slike naših pradedova sa njima.
Oni nisu bili ni Alžirci,ni Marokanci nego braca po oružuju i možda se baš neki Milisav vratio kući u Smederevo jer je neki Ahmet ili Muhamed iz Alžira ostao na žicama bugarskog bunkera na Dobrom polju.
To se pamti - i poštuje.
Albanci u tradicionalnoj albanskoj nošnji koji su ratovali u sastavu turskih jedinica (i u Prvom srpskom ustanku i kad god su turci krenuli na balkansje hrišcane ) su neprijateljski vojnici.
Kačaci su bili neprijatelji.
Vojnici Esad Paše su saveznici iako su nosili istu tu albansku nošnju.

Nažalost,odnosi Albanaca i Srba nisu krenuli u smeru u kojem je to želeo Esad pasa pa možda zbog toga (losih odnosa) mnogo ljudi u Srbiji i ne znaju da je takav jedan čovek postojao - a da nije,valjalo ga je izmisliti.

cvele

pre 3 godine

U osmanskom carstvu u kome je srbija bila oko pet vekova, hrišćanski svet je bio biološki ugrožen.Oslobađanje od turaka podrazumevalo je i oslobađanje od svih islamskih elemenata u kulture.Svi koji su se smatrali ugroženim otišli su za tursku.Islamski svet koji je ostso na balkanskim prostorima smatrao se lojanim sa suživot sa neislamskim narodima.Balkan je evropski životni prostor sa svojom kulturom i osobinama.Svi narodi na balkanu koji žele da žive u miru i slozi su dobrodošli.Militantima nije mesto na balkanu, posebno onima koji kultorološki ne pripadaju balkanu.Pet vekova su islamske horde držale balkan u pokornosti posledice njihovog primitivizma, nasilja i kulture ostaće još vekovima.

Vatra

pre 3 godine

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Inace sve starlete, mafijasi i politicari su pravi Beogradjani?
Gomila sljama se navukla u Beograd, slobidno ih vratite kucama, jel posteno ?

no

pre 3 godine

Kao Beogradjanin smatram da se ministarstvo vojske, Generalstab i jos neka ministarstva i drzavne sluzbe trebaju prebaciti iz Beograda u Nis ili Krusevac.
Tako bi se zapocela decentralizacija zemlje i prenelo trosenje novca na centralnu i juznu Srbiju a zapoceo odliv stanovnistva iz Beograda do optimalnih milion i po dusa za sta ima infrastrukturu.
Ovako pola Srbij zivi u trouglu Beograd- Novi Sad- Sabac

Kao Nislija se u potpunosti NE slazem sa tobom. Nista nama ne treba iz Beograda. Ostavite vi samo nama nase, a ministre, politicare, starlete i mafijase zadrzite slobodno.
(koronarius, 17. septembar 2020 20:51)

Tako je! I vratite niski aerodrom Nislijama

Obrt

pre 3 godine

Da hoće mogli bi preko noći da okrenu retoriku te da se u medijima piše kako su Albanci i Srbi tradicionalno bratski narod što brojni primeri u prošlosti i sadašnjosti mogu potvrditi. Ali... od takvih priča se ne živi!

nepismeni

pre 3 godine

Aleksa Pufta...Драго ми је што се велики број људи слаже са тобом. Било би одлично да војска оде из БГ, да и ми мало живимо. Ево сад гледам да ће да праве Нови Сад на води. Већина људи овде је писало како се Београд "гради", како све паре иду у БГ, па Вам ја сада желим, пошто изгледа жељно очекујете, Нови Сад на води, Ниш на Води, Крагујевац на води...са нас мало да сјашу.

Boža

pre 3 godine

Istina je da je bilo zločina na obe strane ali mislim da ima mnogo više pozitivnih primera. Ovi sada ( i naši i njihovi) sve rade da nas drže posvađane i seju mržnju jer to vlasti odgovara. Treba napraviti zajedničke komisije koje će da utvrde nesporne činjenice i to staviti u školske programe na obe strane. Ista stvar je i sa Crnom Gorom, Hrvatskom i Makedonijom.

milan

pre 3 godine

Koja
Tako je! Najgora odluka koju je ikad Srbija donaeia i od koje teško da će se ikad oporaviti je ona koju je potpisao A. Karađorđević o stvaranju SHS.a

Ako si ti Miloš, ja sam Aljbin Kurti

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)

I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.
(Milos, 17. septembar 2020 19:36)

Alo bre, nije li te sramota da tako gnusno lažeš, Esat-paša Toptani je od Albanaca proglašen za izdajnika, a oni su ga na kraju i ubili, da bi naposletku bio sahranjen u Beogradu! A ovo za Crnu Goru šta reći nego: hahahahaha, no reci ti nama kako smo mi to okupirali Crnu Gori, tako što
smo razjurili Austrougare iz Podgorice, je li? hahahahaha...

nixKO

pre 3 godine

Esad-paša Toptani je za Srbe u, tom istorijskom trenutku, bio iskreni prijatelj.Prilikom povlacenja preko Albanije,na terenima koji su bili pod njegovom kontrolom,srpska vojska je bila zasticena od napada i bilo joj je omoguceno snabdevanje.
(Darko, 17. septembar 2020 19:13)
I kako ste mu vratili? I tada niste dozvoljavali Albancima slobodu, trazili ste uniju. Crnogorce ste okupirali a spasili vas na Mojkovcu.
(Milos, 17. septembar 2020 19:36)

@Miloše srpsko ime ; pobogu dijete, ko je okupirao Crnogorce? Mi iz Boke, od Budve do Herceg Novog smo iz Austrougarske ušli u savez sa Srbijom, nikada sa Katunjanima. Brda i stara Hercegovina isto tako.... Jedino se možda Cetinjani osjecaju okupirani ali to je već stanje uma i posebna dijagnoza. Pozdrav iz Boke koja je sada okupirana od strane Cetinjana!

DechkoTzar

pre 3 godine

@3210 @Oki Postoji serija slika tj poštanskih razglednica pod naslovom "Sprovod turskih zarobljenika u Beogradsku tvrđavu" a ima i mala knjižica nekog doktora koji brinuo o njima sa slikama zarobljenika. Ne znam odakle vam uopšte takve informacije ali verovatno nisi na srpskom jeziku. Inače ako pitaš ove iz Sarajeva za te slike oni kažu da su to slike progona i proterivanja muslimana

Komša

pre 3 godine

jednom trenutku Srbi su izgubili uticaj u Istambulu a Albanci ojačali (govorim o islamizirsnim Srbima) i to je tada počelo da se oseca na terenu.
(Komša, 17. septembar 2020 21:1
Znaci, islamizirani Srbi su Albanci.A stacsu Bosnjaci o Goranci?
(Vladeta, 18. septembar 2020 05:40) 

Ne Vladeta.Tirska imperija je bila isto što i Romejsko carstvo ,samo je vladajuca religija bila islam.
Onako kako se situacija na terenu menjala u Romejskom carstvu u zavisnosti od toga koja se dinastija domogla vlssti,pa se pojavom grčkih dinastija lagano uvodio grčki službeni ,dolazilo je do lagane helenizacije recimo Peloponeza (čak do 10.veka slovenski bio dominantan) tako su mnogi narodi ,tačnije islamizirani pripadnici mnogih naroda u okviru Turske imperije ostvarivali neki uticaj u Istambulu i njihove etničke grupe su ponekad imale koristi.
Kosače,srpsja vlastela su do 15.veka vladale Bosnom jer su prihvatile Islam ,Srbi su imali desetak velikih vezira a jedan od 4 sluzbena jezika je bio srpski.
Takodje - odnosi izmedju etnickih grupa unutar carstva nije uvek bio dobar - fanarioti su gusili srpsku Patrijarsiju,kasnije se pojavljuje bugarska Egzarhija ,koju Srbi prvo prihvataju da bi pruzili otpor grckom svestenstvu ali ubrzo shvataju da je u pitanju isto to samo malo drugacije.
Nije jednostavno.Neki albanski velikasi su malo ojacali ubtom periodu i koristili sotuaciju za sirenje teritorija...
Nije jednostavno bas kako romantičari zamišljaju.