Sreda, 16.09.2020.

14:20

Završen mozaik u Hramu Svetog Save na čak 15.000 kvadrata FOTO

Izvor: B92

Završen mozaik u Hramu Svetog Save na èak 15.000 kvadrata FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

135 Komentari

Sortiraj po:

Spike

pre 3 godine

"Prema članu 44. Zakona o porezu na dobit preduzeća nevladina organizacija (NVO) se oslobađa plaćanja poreza na dobit"- Joj koliko volim vas priucene ovako ex catedra da obrazujem. Koji porez placaju NVO? PDV na kifle iz pekare jedino.
(NoWack, 17. septembar 2020 01:08)

Ne znam na kojoj katedri predajes, ali bih je rado zaobisao. :) Navedeni clan se odnosi na nedobitne organizacije, i to samo pod odredjenim uslovima. Nevladine organizacije nisu nuzno nedobitne, a nasa crkva je "dobitna" organizacija i to par excellence i to od svog osnivanja pa do danas. Pravo ekonomsko cudo takoreci.

Ja zaista ne razumem u cemu je problem sa vama, vernicima. Niko vam ne brani da se organizujete i da od priloga finansirate izradnju novih hramova i crkava. Zaista u tome nema niceg spornog. Ali, zasto toliko imate potrebu da druge primoravate da finansiraju vase verske potrebe. Ok, znam da ste ostrvljeni na ateiste, ali da li zaista smatrate da je u redu da otmete novac od nekog, recimo, muslimana ili katolika i njime finansirate svoje crkve? Mislite li da bi Hrist to zeleo? Da je to bila njegova poruka? Da bi se radovao tako nastalim bogomoljama u njegovo ime?

haha

pre 3 godine

Divota koliko iskrenih vernika koje ne zanima materijalno vec duhovno... jos da su takvi svestenstvo, patrijarh i vladike gde bi nam bio kraj

Srdjan

pre 3 godine

ХВАЛА ТИ БОЖЕ ЗА ХРАМ! ХВАЛА ТИ ЗА ДОБРОТВОРЕ! ХВАЛА ТИ ЗА УМЕТНИКЕ,АРХИТЕКТЕ,ЗА СРПСКИ НАРОД КОЈИ ВЕРУЈЕ У ТЕБЕ ЈЕДИНОГА БОГА И ТВОРЦА НЕБА И ЗЕМЉЕ И СВЕГА ВИДЉИВОГ И НЕВИДЉИВОГ.АМИН БОЖЕ ДАЈ!!!

jovan

pre 3 godine

Crkva je arhitektonski promašaj. A onaj beli mermerje odvratan, kao gastabajtersko kupatilo. Srpska megalomanija. Mozaici deluju jeftino a likovi na njima ko statisti. Trebalo je da Rusi malo skoknu do crkve na Oplencu da nauče nešto. Ovako, dobili smo još jedan Bgd ali ne na vodi nego na vračarskom visu.

Indijanac

pre 3 godine

(citam komentare, 16. septembar 2020 21:00)
Odvojena je od države kada su u pitanju porezi i doprinosi, a kad treba da se dobije od države onda su deo te države. U Evropi sve crkve plaćaju poreze. Samo kod nas i možda u još nekoj zemlji ne plaćaju.

Indijanac

pre 3 godine

A ispred Hrama rupa do rupe. Popucale ploče, pola se klati i pre nego da kreneš da gaziš po njima treba svrati ti u hram da se pomoliš Bogu da se ne slomio. Nažalost iskusio sam ovu tvrdnju kada sam uganuo bogu na jednu ploču koja se klatila.

gargleblaster

pre 3 godine

Porediti ovaj lose osmisljen kic sa remek delima renesanse I gotike je zla namera.
Najvise novokomponovanih I za srpstvo spremnih I po defaultu vernika ne moze razlikovati vrhunsku kompoziciju starih majstora od ovog. Velicina I zlato je ono sto srbe odmah ubedi da je to vrednost kojoj ce se diviti ceo svet. Naravno da nece.

sale

pre 3 godine

Vidim ova gospoda sto lupaju minuse za pozitivne komentare, a za sta su trebali pare da daju za kafane, stadione i splavove ili mozda javne kuce.Niko vama nije kriv sto ste sektasi i sto vam smeta bozja kuca.To je najpametnija investicija u zadnjih 50 godina i kao pravoslavac podrzavam 100 posto, kamo srece da se okrenemo svi Gospodu ziveli bi mnogo bolje

Trovach

pre 3 godine

@Nick...Ne znam na koju clanarinu mislis. Ako je to SKJ, nije bilo obavezno clanstvo. Meni je bilo ponudjeno u vojsci, pa sam odbio. Clanarinu sam placao dok sam igrao folklor i to sam voleo. Sada placam dozvolu za pecanje i registraciju auta, ali me niko ne tera da vozim i pecam. Ovo uzimaju od svih nas iz budzeta, umesto da crkva sama sebi gradi "poslovni prostor". Neka prodaju skupe limuzine i dzipove. Moze se i u puntu, ili fiesti otici na posao. Ja to dobro znam.

gojko

pre 3 godine

Колико је успешно било расрбљавање народа под руководством КПЈ у периоду 1945 -1999 види се и по броју негативних коментара тзв. атеиста, који су у ствари потомци скојеваца и скојевки, чији је мозак испран марксизмом, па су ту традицију касније пренели на децу. Храм је највећи споменик Светосавља и симбол припадности српскога народа Христу кроз Светог Саву, није уперен против деце комунизма. Велики поздрав.

Tommy_Bijeljina

pre 3 godine

Od srpstva neće ostati ni traga u bliskoj budućnosti, jer većini vas je jedino bitno na šta su pare potrošene, koliko je koštalo ovo ili ono.
Postoje stvari na ovom svijetu čija je duhovna vrijednost mnogo veća od materijalne. Za nevjericu je koliko je ateista i bezbožnika po tom velikom Beogradu i okolini, čudom se čudim svakodnevno.
Savjet za većinu ljudi ovdje, pričitajte malo pravu srpsku istoriju, pročitajte stari i novi zavjet, istražite ko su vam bili bar bliski preci kako bi shvatili značenje pravoslavlja u srpskom narodu.
Pozdrav iz RS-a.

Šmrki

pre 3 godine

Bilje da su sagradili par bolnica, skole ili neku fabriku. Koliko znam Srbija je sekularna drzava i nema sta da drzava finansira crkvu ili ovakve gradjevine. Uostalom u nasoj drzavi ima dosta muslimana, katolika, protestanata , ateista... Zasto bi oni davali pare za ovako nesto? A davali su na neki nacin neznajuci. Moze li neko da mi objasni?

Бог зна

pre 3 godine

Фасцинантно. Само још да свим срцем верујемо у Господа нашег Исуса Христа, да почнемо да живимо и верујемо како Он проповеда и спасићемо се. Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј нас грешне. Амин.

Биља

pre 3 godine

Моје поимање вере и Православља је у ономе што је суштина, Синвол вере. Где се молиш, небитно је, важно је да у срцу и души имаш -Љубав.Ово препуцавање у коментарима много говори о нама.Велелепни Храм Светог Саве је ништа, ако у њега улазимо празне душе и срца.Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј нас грешне! Амин.

normalno

pre 3 godine

Koliko novca se u zadnje vreme ulaze u crkve i kojekakve spomenike.. A skole i bolnice se raspadaju. U skoli mog deteta roditelji samoinicijativno skupljali pare za klima uredjaj u ucionici.
Jasni pokazatelji u kom smeru ovo drustvo ide.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vlasta, 16. septembar 2020 15:07)

Normalno je da skupite pare za vasu decu. to vam je obaveza. Trebali ste i ranije. Drzava nije - DAJ, nego i IZVOLI.

NoWack

pre 3 godine

SPC dobija novac od drzave upravo kao nevladina organizacija. :) Guglaj budzetska linija 481. I to ne samo da je SPC nevladina organizacija, nego su ubedljivi broj jedan po novcu koji dobijaju iz budzeta, a u koji nista ne ubacuju. Ostale NVO i "slicni lezilebovici", da te podsetim, su u obavezi da placaju porez i podlozni su finansijskoj kontroli i inspekciji.
(Spike, 16. septembar 2020 23:32)
"Prema članu 44. Zakona o porezu na dobit preduzeća nevladina organizacija (NVO) se oslobađa plaćanja poreza na dobit"- Joj koliko volim vas priucene ovako ex catedra da obrazujem. Koji porez placaju NVO? PDV na kifle iz pekare jedino.

di

pre 3 godine

Vama koji kritikujete, a vidin dosta vas je.

Da li tako, i da li bi ste tako govorili i o Aja Sofini i Justinijanu?
Plavoj Dzamiji, Notr Damu, Rimskom i Atinskom Partrenonu? I zasto ne.

Spike

pre 3 godine

@Trovac
A to sto su meni uzimali clanarinu a nisam verovao sto se tada nisi bunio da mi pomognes. Vidis ni ja mozda nevolim sto ti volis pa oni to urade. Izadji iz feudalizma pa onda komentarisi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Nick, 16. septembar 2020 23:36)

Clanstvo u Savezu komunista nije bilo obavezno, mada je postojao "meki" pritisak radi napredovanja u drustvu i clanstvo kao neformalni uslov za obavljanje odredjenih funkcija. Ali, vecina stanovnistva nije bila uclanjena. Stavise, Savez komunista Jugoslavije krajem 1981. imao je nesto preko 2.1 miliona clanova, tako da je njegovo članstvo činilo 9,5 odsto ukupnog stanovništva zemlje.

A to sto su tebi "uzimali clanarinu", znaci da si bio clan, pa je zanimljivo u kom trenutku tacno si se setio Sv. Save i pravoslavlja. I zasto. :)

безбожник

pre 3 godine

Ja sam kao ateista (a ujedno i kao veliki poštovalac srpske crkve) presrećan zbog ovoga. Ovo će podstaći nacionalni ponos i jednistvo.
Ovo mogu da pljuju samo autošovinisti i bogoborački anti-teisti.
(Nikola, 16. septembar 2020 22:05)

Ti si onaj koji ne veruje u Boga ali veruje da ima "nešto" i ne sluša narodnjake ali Ceca je OK

Spike

pre 3 godine

Ja bih dao još više para za hram.
Malo je dato.
Meni smeta izdvajanje države za nevladine organizacije i slične lezileboviće.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (vuk, 16. septembar 2020 22:02)

SPC dobija novac od drzave upravo kao nevladina organizacija. :) Guglaj budzetska linija 481. I to ne samo da je SPC nevladina organizacija, nego su ubedljivi broj jedan po novcu koji dobijaju iz budzeta, a u koji nista ne ubacuju. Ostale NVO i "slicni lezilebovici", da te podsetim, su u obavezi da placaju porez i podlozni su finansijskoj kontroli i inspekciji.

Nick

pre 3 godine

@CATAPA
Auu stvarno te pogadja ovo sumorno doba. O kakvom retro dizajnu ti pricas? Ova crkva je projektovana pre nekoliko vekova sada se samo zavrsava jer znamo zbog cega nije zavrsena. Kao drugo vecinu ako ne i sve finansira Rusija i sam narod iz dobrovoljnih priloga. Mene niko nije terao da dam pare a kod tvojih crvendaca je bila obavezna clanarina. Kao trece drzava daje pare za crkvu samo ako je crkva, manastir itd proglasen istorijskim spomenikom. Nama je Hram veoma vazan kao sto je i vama bila zgrada CK ta ne retro nakaradna gradjevina.

Dobronamernik

pre 3 godine

Razumem i jedne i druge i treće. Razumem i vernike i ateiste i one koji nisu zadovoljni odnosom između države i crkve. Ako uspemo sve te stavove i podele da ostavimo po strani na trenutak, dolazimo lako do podatka da ogroman broj ljudi u Srbiji i van Srbije oseća radost zbog završetka Hrama i da Beograd dobija jedan stranim turistima veoma zanimljiv sadržaj. To sve zbirno nije loše. Šta su Milano bez Duoma i Beč bez Katedrale svetog Stefana? Hram svetog Save simbolizuje našu istoriju i nacionalni i identitet Beograda. Imaš svako pravo da ti se naša istorija i naš kolektivni identitet ne dopadaju i da razmišljaš na temu kako bi ti to drugačije uradio i organizovao i da kritikuješ i postavljaš pitanja.

Nick

pre 3 godine

@Trovac
A to sto su meni uzimali clanarinu a nisam verovao sto se tada nisi bunio da mi pomognes. Vidis ni ja mozda nevolim sto ti volis pa oni to urade. Izadji iz feudalizma pa onda komentarisi.

Jovana

pre 3 godine

A kako starešina hrama zna da je ruska tehnika mozaika bolja od venecijanske? Na osnovu kakvih merila to ustvrdjuje i da li ima neophodno obrazovanje za iznetu tvrdnju? Ili je politika u pitanju, kao i sve kada je Rusija umešana? Da li je navedeni hram preuzela Rusija budući da sve sve radi kako Rusi kažu?

Nikola

pre 3 godine

Ja sam kao ateista (a ujedno i kao veliki poštovalac srpske crkve) presrećan zbog ovoga. Ovo će podstaći nacionalni ponos i jednistvo.
Ovo mogu da pljuju samo autošovinisti i bogoborački anti-teisti.

Eto!

pre 3 godine

Буне се антитеисти и не пропуштају прилику да опљуну по цркви. Овај храм је дужност свих нас Срба да га завршимо.
(goxy, 16. septembar 2020 21:00)

Sto se mene tice, bas me briga da li ce to biti "najveci" hram na Balkanu, posto je davno zapocet, pa ove generacije na to nisu uticala, ALI, mislim da bi bio red da se, kad se sve zavrsi narodu prikaze POTPUNI BUDZET ZA HRAM, pa da se crno na belo vidi koliko je ulozila izvikana SPC (koja ne place porez), koliko drzava, a koliko su doprinele donacije, posebno stampane postanske marke i slicne mamipare i prisilni haraci za narod.
Cisto da se zna!

goxy

pre 3 godine

Буне се антитеисти и не пропуштају прилику да опљуну по цркви. Овај храм је дужност свих нас Срба да га завршимо.

Arch Enemy

pre 3 godine

Čitam komentare na ovu i slične text vijesti, moj comment je definitivno sljedeći : U BG ne treba ništa da se gradi i obnavlja kako bi svi oni koji žive u BG konačno bili zadovoljni!

citam komentare

pre 3 godine

Ljudi i dalje ne shvataju ono sto je Evropa prihvatila pre 200 godina:

CRKVA JE ODVOJENA OD DRZAVE!

Dakle, nema veze s narodnim kuhinjama, bolnicama, nacionalnim stadionima, itd, itd...

Crkva se bavi duhom, ne telom.

Komša

pre 3 godine

"...Freskoslikarstvo predstavlja poseban vid slikarstva ili grupu slikarskih tehnika kojima se iscrtavaju istorijski likovi i događaji ili predanja(kad-kad i mitovi) važni za hrišćanstvo ili za neki od pravoslavnih hrišćanskih naroda; sve te freske i ikone su bili i ostali nekakvi pokušaji da se na naredne generacije hrišćana, a posebno pravoslavnih hrišćana prenesu predanja o ranijim važnijim događajima i istorijskim ličnostima, objektima i slično. Tako na primer, mi na osnovu nekih fresaka iz srpskih crkava i manastira možemo da rekonstruišemo spoljašnji izgled tih objekata ukoliko su oni iz ovog ili onog razloga bili oštećeni ili uništeni spolja, jer su neretko ovakve zadužbine srpskih vladara i velikaša bile verodostojno oslikavane zajedno sa njihovim ktitorima koji su ih podizali. Danas je ovo svakako prevaziđena stvar, ali je ostalo kao tradicija i umetnička dekoracija.
(Hammer, 16. septembar 2020 14:56) 

To je samo deo priče o freskama.
Suština je mnogo dublja i možda najbolje ju je opisao Ava Dorotej u svojoj odbrani svetih ikona...
Kao što umetnici,s pravom tvrde da oni obradjuju kamen a kamen njih tako i ikonopisac u procesu izrade ikone ili freske ,uz post i molitvu ,koji su sastavni deo procesa doživljava neku vrestu duhovnog uzdizanja ...Tek takva ikona/ freska ima smisao.
Mnogo je vise od obicne slike ,iako nam je slika prvo sto primetimo.
Naravno, to ne negira kulturno- istorijsku vrednost/namenu ikone/freske.
Tradicija je takidje bitna.

CATAPA

pre 3 godine

Ceo taj "hram" je jedan megalomanski kičeraj, a i ovo se uklapa u taj kič koncept. "Retro" dizajn u primenjenoj umetnosti može da ima kratkotrajnu privlačnost i duhovitost dotle dok se ne potroši "retro" efekat, ali u arhitekturi je retro unapred osuđeno da bude večni kič. Nešto kao oni zamkovi i kule po selima gastarbajtera ili njihove monumentalne porodične grobnice... pored tih sela.
O ovom "oslikavanju" da i ne govorim, to je unapred i samo najvulgarnija kičerica; ne samo da se kopiraju likovi sa starih fresaka, nego je to copy-paste jednog istog lika. Liče na one pijačne ikone, fotokopije zalepljene na dasku.

Ne sumnjam da će pomenuti gastarbajteri biti oduševljeni ovim i ovakvim "hramom", čak mislim da će neki od njih napraviti i sopstvenu umanjenu verziju. Ako već neko nije.

Privlačnost kiča je baš u tome što unapredd računa na dopadanje kod najmasovnije kategorije idiotiziranog stanovništva. Kod onih koji će ovo prokomentarisati sa "Au, br'te, brutalno!". Za njih je ovo i pravljeno, doduše i od para onih koji nisu primitivni na toliko niskom nivou, ali i od njihovih.

Mr. Max

pre 3 godine

Kripta u Hramu je lepa ali su likovi jako loše oslikani tj. svi izgledaju identično po liku samo razlika brkovi ili brada i garderoba. Posebno se to vidi gde stoje po dva tri sveca zajedno. To mi je jedina ali velika zamerka.

Dejan

pre 3 godine

Ja zelim da mi se vrati novac kojim financiram ,evo vec 45 godina Ateiste i antisrbe,koji parazitiraju na mojoj grbaci u raznim drzavnim firmama ,institucijama i agencijama drzave Srbije...i sa drzavnih kompijutera ostavljaju komentare protiv Crkve.

Trovach

pre 3 godine

Preko postanskih markica su uzimali novac od nas koji nismo vernici, ali i od katolika, muslimana, protestanata, budista... Ne zelim da ucestvujem u necemu u sta ne verujem, ali me "drzava" na to primorava. Kao u nekom kalifatu.

Isusov sledbenik

pre 3 godine

Isus :"Jao onima koji zlo zovu dobro".
Jao vama kad Isus dođe sutra da sudi izopačenom naraštaju.
Hram Duha Svetoga je živo telo čoveka koji se pokorava Božjoj Reči.Koji je ponizno kao dete došao Isus u militvi,pokajanjem za grehe i okretanjem od istih rodio ponovo,od Božjeg Duha,neraspadljivog Božijeg semena/reči.
POKAJTE SE,ISUS SE BRZO VRAĆA !!!

Aleksandra

pre 3 godine

Ne znam kako te, koji su ulupali silan novac na ovo, nije sramota bolesne djece i raspalih bolnica. Bolje bi im bilo da spoznaju da ih Hrist nece "voljeti vise" ako mu sagradite hram, vec ako bolnome pomognete i svojim nacinom zivota primjer dobar date.

Marko

pre 3 godine

Kako peva Bora: "svima su stavili amove, sebi sagradili hramove..."
(Proka, 16. septembar 2020 17:30)

Nemoj samo Boru. Recitovao je 1991. "Becke konjusare", a danas zivi u Ljubljani. O dodatnom politickom angazmanu ne bih.

Drug

pre 3 godine

To je zavetni hram svih Srba
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zoki, 16. septembar 2020 14:46)

A sta je sa Srbima koji se izjasnjavaju kao muslimani, katolici, adventisti ili ateisti kao ja?

I zasto pisu na grckom ova slova, a ne na srpskom, a da zaboravio sam da hriscanstvo nije izvorno slovensko.

Suma summarum, uzaludno bacene pare, koje ja kao i drugi dajemo ovoj drzavi da se grade projekti koji ne daju nazad nista. Bolje da je otvorena neka fabrika u drzavnom vlasnistva.

lepsa proslost

pre 3 godine

Hram je zahvalnost srpskog naroda za sve sto je za zivota ucinio Rastko Nemanjic, potonji Sveti Sava.Izbacimo na tren svu ozlojedenost sa svim i svacim ovovremenim problemima i pozdravimo nesto sto je velicanstveno i lepo.To je sada nasa bastina,na ponos Beograda I cele Srbije.Da potreban je novac za skole i bolnice ali neki na pogresnoj strani vidite navodnu rasipnost.Sta mislite na primer,koliko novca se ulaze u uzasne rijalitije.Da nije bilo svetosavlja kao narod bi nas pojeo mrak vekova i vetrometina ovog istorijskog prostora.

Spike

pre 3 godine

Za neupucene Rusija je donirala 3 000 000 evra za zavrsetak radova u Hramu. Ostatak je gradjen doniranjem. Prema tome ne vidim sto vama to smeta, em niste vi placali em ocigledno niste ni vernici, ovo je tema koju najmanje imate razloga da komentarisete.
(mirko, 16. septembar 2020 16:08)

Apsolutno netacno!

Hram je najvecim delom finansiran iz budzeta Republike Srbije koji se puni sredstvima svih gradjana Srbije, a medju njima ima i muslimana, i katolika, i ateista, i drugih nepravoslavnih pojedinaca i grupa. Obzirom da je Srbija ustavom definisana kao gradjanska drzava i sekularna, ovo je bahato krsenje ustava. Da ne pominjem kolika se sredstva izvdajaju godisnje za SPC, a opet iz budzeta. Inace, SPC se tu vodi kao nevladina organizacija i prva je po kolicini novca koji joj se uplacuje. Prva sledeca, daleko iza, je Crveni krst.

O serijama obaveznih doplatnih markica izdavanih godinama i u vise serija, u milionskim tirazima, da ne govorim...

Moza(i)k

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)
Mogu ti reći da si u pravu. Maločas mi se javio preko Vibera i kaže da je oduševljen.

mirko

pre 3 godine

Za neupucene Rusija je donirala 3 000 000 evra za zavrsetak radova u Hramu. Ostatak je gradjen doniranjem. Prema tome ne vidim sto vama to smeta, em niste vi placali em ocigledno niste ni vernici, ovo je tema koju najmanje imate razloga da komentarisete.

Aca

pre 3 godine

Ovima sto kukaju za pare. Prvo, dobar deo je platila Rusija. Drugo, ko god sa strane dodje u Beograd, ide da obidje Hram. To vam je prvorazredna atrakcija a sada ce biti jos vise. Dakle, na stranu tradicija ovo ono - Hram ce se i ekonomski isplatiti kroz povecanje obima turisticke posete Srbiji i Beogradu.

Mile

pre 3 godine

Ko je imalo hriscanin (ili pak musliman), znao bi da nijedna vera ne propagira rasipnistvo. U vreme kada je Hriscanstvo nastalo, nisu se zlatom kitili hramovi, niti se placalo da bi vas neko krstio, vencao, itd...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ona, 16. septembar 2020 15:49)

А шта један атеиста,агностик или који већ враг зна о хришћанству или црквама и данас,а камоли у време када јехришћанство настајало

Alija Sirotanović

pre 3 godine

Za ljude koji pitaju koliko to košta... Najjeftinije pločice, sa radom i materijalom su 30e po kvadratu. E, sada, mozaik, od specijalni ruski, verovatno pozlaćen na nekim mestima, plus ruke a to nisu obične jer se penješ veoma viskoko, pa zakrivljeno svod, vreme rada a tada idu i dnevnice, recimo brat bratu nije ispod 150e kvadrat (s tim da mi je realnije da je izašao preko 300e)...

Milica

pre 3 godine

Verujem da popovi ovo nisu platili posto ni porez ne placaju...
A sto drzi po 2 dignuta prsta kao Japanci ? Znam da je mir u pitanju ali izgleda ko danasnji selfiji

Mile

pre 3 godine

super...divno..a dečije bolnice neko da sredi?...jok...ovo je bitnije...izvinjavam se...za zdravlje ćemo tu da se molimo tako da eto...rešeno. ????
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bojana, 16. septembar 2020 15:43

Јарац,пар канти боје па иди и сређуј ако ти већ то толико смета

pajo

pre 3 godine

ni ovo nevalja, u pravu su ovi sto traze bolnice da se prave, samo psihijatriske da se smjeste ovi nesrecnici sto im nista u srbiji ne valja

Mile

pre 3 godine

ja bih da mi se isplati deo koji mi se na sve moguce nacine oduzima za zavrsavabje pa dekoraciju ovoga a mene apsolutno ne zanima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andorp, 16. septembar 2020 15:33)

Шипак. Ето таман је толики твој део. Можеш га преузети сваки дан од 9-17 часова где год желиш

Leon

pre 3 godine

Samo što su nas x puta ostavili na cedilu i zabili nož u leđa.

(Srki, 16. septembar 2020 15:48)

Da, X puta, s tim što X pripada intervalu [0,1]

ona

pre 3 godine

Ko je imalo hriscanin (ili pak musliman), znao bi da nijedna vera ne propagira rasipnistvo. U vreme kada je Hriscanstvo nastalo, nisu se zlatom kitili hramovi, niti se placalo da bi vas neko krstio, vencao, itd...

Дрндоје

pre 3 godine

Радови на велелепном храму се завршавају беликом заслугом братске Русије са којом никада нисмо ратовали (хвала Богу) и од које смо увек имали подршку, за разлику од западних "партнера" чији је циљ окупација, поробљавање и експлоатација Србије и Срба.

Cvexi

pre 3 godine

ja bih da mi se isplati deo koji mi se na sve moguce nacine oduzima za zavrsavabje pa dekoraciju ovoga a mene apsolutno ne zanima.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (andorp, 16. septembar 2020 15:33)

Pretpostavljam da bi neko na tvom kulturnom nivou isplacene pare potrosio na splavu.

Srki

pre 3 godine

@Дрндоје

Samo što su nas x puta ostavili na cedilu i zabili nož u leđa.

Vi se divite ovoj fresci, a koliko to košta? Na televiziji crkva traži pare za narodne kuhinje na Kosovu, a sa druge strane se razbacuje sa parama!

Pranje para

pre 3 godine

Jesus u fazonu peace bro!
BTW, Visoki Decani su izgradjeni za 8 godina, pre skoro 700 godina. Hram Svetog Save se grati decenijama. Da ne uporedjujem tehnologije koje su dostupne sada, sa tehnikama koje su se koristile pre 700 god.

miki

pre 3 godine

"Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda."

Prisutni ste od dolaska Turaka, mi to ovde vec znamo dugo, dugo.

bojana

pre 3 godine

super...divno..a dečije bolnice neko da sredi?...jok...ovo je bitnije...izvinjavam se...za zdravlje ćemo tu da se molimo tako da eto...rešeno. ????

CitizenX

pre 3 godine

Naravno nikada necemo koliko je kostalo ovo i koliko i kako je crkva mogla sa tim novcem da pomogne svom narodu. Vazno da je sada lepo!

Zvaka za seljake

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)

A koji je to bog, jel neki srpski? Ako keste kako se zove? Ako nije a sto bicuvao samo Srbe? Kladim se da si od onih koji stavljaju krst na retrovizor.

Goran

pre 3 godine

Megalomanija u Srba je neizleciva bolest. Drvena crkva u selu Brajkovac kod Lazarevca je 13.000.000 puta lepsa i velicanstvenija od ove mermerne zgrade. Zgrada nije nastala iz verske potrebe vec da bi se hvalilo kako je najveca a to hvalisanje je smrtni greh.

vlasta

pre 3 godine

Koliko novca se u zadnje vreme ulaze u crkve i kojekakve spomenike.. A skole i bolnice se raspadaju. U skoli mog deteta roditelji samoinicijativno skupljali pare za klima uredjaj u ucionici.
Jasni pokazatelji u kom smeru ovo drustvo ide.

ElHombre

pre 3 godine

Isus Hrist je jedini put ka Svetom Ocu. Nije vam dao vise od dva izbora, ili jeste Boziji Sin ili je bio mentalno bolestan, pa sad vi sami odlucite ko je Isus Hristos, ja sam ubedjen da je On moj Gospodar i Spasilac.

ID

pre 3 godine

Napravljeno kao ruska crkva, sramota. Po mom mišljenju, bolje da je nezavršeno nego da se vekovima govori da su je napravili Rusi,jer mi nismo mogli. Ruski stil, kod nas?!?!?
Kraj takvih dragulja živopisanja, kakve u Rusiji ne možeš naći.
Neka pogledaju bilo koju crkvu u našem stilu. Naše crkve nisu žute unutra, trebalo je da buse ton kao vizantijsko plavo.
Katastrofalno.

Goran Loznica

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)


-Bog da čuva Srbe ne bi dozvolio da su narodne kuhinje pune gladnog naroda.Da svako drugo dete nema 3 redovna obroka.Da bolesnu decu lečimo sms porukama.Da se pretvara za svet u svilu i kadifu(hramovi,crkve,putevi...)a narod mu sirotinja najveća na svetu!


-Evo malo podataka za npr.državnika Gadafija...


Ukoliko bi neki građanin odabrao da se bavi zemljoradnjom, od države bi dobio kuću sa zemljom, poljoprivrednu opremu, seme i goveda, kako bi započeo biznis i sve to bespovratno.

Malo je poznato da u Libiji nisu postojali računi za struju, a nisu postojale ni kamate na kredite u bankama koje su sve bile državne.

Gadafi je izlazio u susret mladencima. Tako je svaki mladi bračni par dobijao od države po 50.000 američkih dolara kako bi kupio stan i zasnovao porodicu.

SubZero

pre 3 godine

Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda.
(eeeeeej, 16. septembar 2020 14:37)

Beograd i ima velelepno zdanje u vidu Bajrakli džamije, možda i najlepše džamije u Srbiji. Ona nije impozantno zdanje samo po sebi ali stoji kao pokazatelj koliko je naš grad raznovrstan i koliko je kultura uticalo na njega.

Hammer

pre 3 godine

Moram da pojasnim funkciju freskoslikarstva u pravoslavnim crkvama; u današnje vreme se informacije prenose putem najrazličitijih savremenih tehnologija na internetu, TV ekranima, manje-više na radiju, pa preko štampanih medija i slično, međutim u ta davna vremena jedini način da se prenesu nekakve informacije na naredne generacije bila su usmena predanja, spisi i slikarstvo. Freskoslikarstvo predstavlja poseban vid slikarstva ili grupu slikarskih tehnika kojima se iscrtavaju istorijski likovi i događaji ili predanja(kad-kad i mitovi) važni za hrišćanstvo ili za neki od pravoslavnih hrišćanskih naroda; sve te freske i ikone su bili i ostali nekakvi pokušaji da se na naredne generacije hrišćana, a posebno pravoslavnih hrišćana prenesu predanja o ranijim važnijim događajima i istorijskim ličnostima, objektima i slično. Tako na primer, mi na osnovu nekih fresaka iz srpskih crkava i manastira možemo da rekonstruišemo spoljašnji izgled tih objekata ukoliko su oni iz ovog ili onog razloga bili oštećeni ili uništeni spolja, jer su neretko ovakve zadužbine srpskih vladara i velikaša bile verodostojno oslikavane zajedno sa njihovim ktitorima koji su ih podizali. Danas je ovo svakako prevaziđena stvar, ali je ostalo kao tradicija i umetnička dekoracija.

eeeeeej

pre 3 godine

Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda.

SubZero

pre 3 godine

Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda.
(eeeeeej, 16. septembar 2020 14:37)

Beograd i ima velelepno zdanje u vidu Bajrakli džamije, možda i najlepše džamije u Srbiji. Ona nije impozantno zdanje samo po sebi ali stoji kao pokazatelj koliko je naš grad raznovrstan i koliko je kultura uticalo na njega.

ona

pre 3 godine

Ko je imalo hriscanin (ili pak musliman), znao bi da nijedna vera ne propagira rasipnistvo. U vreme kada je Hriscanstvo nastalo, nisu se zlatom kitili hramovi, niti se placalo da bi vas neko krstio, vencao, itd...

Goran

pre 3 godine

Megalomanija u Srba je neizleciva bolest. Drvena crkva u selu Brajkovac kod Lazarevca je 13.000.000 puta lepsa i velicanstvenija od ove mermerne zgrade. Zgrada nije nastala iz verske potrebe vec da bi se hvalilo kako je najveca a to hvalisanje je smrtni greh.

eeeeeej

pre 3 godine

Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda.

Дрндоје

pre 3 godine

Радови на велелепном храму се завршавају беликом заслугом братске Русије са којом никада нисмо ратовали (хвала Богу) и од које смо увек имали подршку, за разлику од западних "партнера" чији је циљ окупација, поробљавање и експлоатација Србије и Срба.

Srki

pre 3 godine

@Дрндоје

Samo što su nas x puta ostavili na cedilu i zabili nož u leđa.

Vi se divite ovoj fresci, a koliko to košta? Na televiziji crkva traži pare za narodne kuhinje na Kosovu, a sa druge strane se razbacuje sa parama!

Marko

pre 3 godine

Kako peva Bora: "svima su stavili amove, sebi sagradili hramove..."
(Proka, 16. septembar 2020 17:30)

Nemoj samo Boru. Recitovao je 1991. "Becke konjusare", a danas zivi u Ljubljani. O dodatnom politickom angazmanu ne bih.

bojana

pre 3 godine

super...divno..a dečije bolnice neko da sredi?...jok...ovo je bitnije...izvinjavam se...za zdravlje ćemo tu da se molimo tako da eto...rešeno. ????

Zvaka za seljake

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)

A koji je to bog, jel neki srpski? Ako keste kako se zove? Ako nije a sto bicuvao samo Srbe? Kladim se da si od onih koji stavljaju krst na retrovizor.

Moza(i)k

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)
Mogu ti reći da si u pravu. Maločas mi se javio preko Vibera i kaže da je oduševljen.

miki

pre 3 godine

"Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda."

Prisutni ste od dolaska Turaka, mi to ovde vec znamo dugo, dugo.

vlasta

pre 3 godine

Koliko novca se u zadnje vreme ulaze u crkve i kojekakve spomenike.. A skole i bolnice se raspadaju. U skoli mog deteta roditelji samoinicijativno skupljali pare za klima uredjaj u ucionici.
Jasni pokazatelji u kom smeru ovo drustvo ide.

Goran Loznica

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)


-Bog da čuva Srbe ne bi dozvolio da su narodne kuhinje pune gladnog naroda.Da svako drugo dete nema 3 redovna obroka.Da bolesnu decu lečimo sms porukama.Da se pretvara za svet u svilu i kadifu(hramovi,crkve,putevi...)a narod mu sirotinja najveća na svetu!


-Evo malo podataka za npr.državnika Gadafija...


Ukoliko bi neki građanin odabrao da se bavi zemljoradnjom, od države bi dobio kuću sa zemljom, poljoprivrednu opremu, seme i goveda, kako bi započeo biznis i sve to bespovratno.

Malo je poznato da u Libiji nisu postojali računi za struju, a nisu postojale ni kamate na kredite u bankama koje su sve bile državne.

Gadafi je izlazio u susret mladencima. Tako je svaki mladi bračni par dobijao od države po 50.000 američkih dolara kako bi kupio stan i zasnovao porodicu.

lepsa proslost

pre 3 godine

Hram je zahvalnost srpskog naroda za sve sto je za zivota ucinio Rastko Nemanjic, potonji Sveti Sava.Izbacimo na tren svu ozlojedenost sa svim i svacim ovovremenim problemima i pozdravimo nesto sto je velicanstveno i lepo.To je sada nasa bastina,na ponos Beograda I cele Srbije.Da potreban je novac za skole i bolnice ali neki na pogresnoj strani vidite navodnu rasipnost.Sta mislite na primer,koliko novca se ulaze u uzasne rijalitije.Da nije bilo svetosavlja kao narod bi nas pojeo mrak vekova i vetrometina ovog istorijskog prostora.

Dejan

pre 3 godine

Ja zelim da mi se vrati novac kojim financiram ,evo vec 45 godina Ateiste i antisrbe,koji parazitiraju na mojoj grbaci u raznim drzavnim firmama ,institucijama i agencijama drzave Srbije...i sa drzavnih kompijutera ostavljaju komentare protiv Crkve.

Pranje para

pre 3 godine

Jesus u fazonu peace bro!
BTW, Visoki Decani su izgradjeni za 8 godina, pre skoro 700 godina. Hram Svetog Save se grati decenijama. Da ne uporedjujem tehnologije koje su dostupne sada, sa tehnikama koje su se koristile pre 700 god.

Trovach

pre 3 godine

Preko postanskih markica su uzimali novac od nas koji nismo vernici, ali i od katolika, muslimana, protestanata, budista... Ne zelim da ucestvujem u necemu u sta ne verujem, ali me "drzava" na to primorava. Kao u nekom kalifatu.

Aleksandra

pre 3 godine

Ne znam kako te, koji su ulupali silan novac na ovo, nije sramota bolesne djece i raspalih bolnica. Bolje bi im bilo da spoznaju da ih Hrist nece "voljeti vise" ako mu sagradite hram, vec ako bolnome pomognete i svojim nacinom zivota primjer dobar date.

ID

pre 3 godine

Napravljeno kao ruska crkva, sramota. Po mom mišljenju, bolje da je nezavršeno nego da se vekovima govori da su je napravili Rusi,jer mi nismo mogli. Ruski stil, kod nas?!?!?
Kraj takvih dragulja živopisanja, kakve u Rusiji ne možeš naći.
Neka pogledaju bilo koju crkvu u našem stilu. Naše crkve nisu žute unutra, trebalo je da buse ton kao vizantijsko plavo.
Katastrofalno.

Spike

pre 3 godine

Za neupucene Rusija je donirala 3 000 000 evra za zavrsetak radova u Hramu. Ostatak je gradjen doniranjem. Prema tome ne vidim sto vama to smeta, em niste vi placali em ocigledno niste ni vernici, ovo je tema koju najmanje imate razloga da komentarisete.
(mirko, 16. septembar 2020 16:08)

Apsolutno netacno!

Hram je najvecim delom finansiran iz budzeta Republike Srbije koji se puni sredstvima svih gradjana Srbije, a medju njima ima i muslimana, i katolika, i ateista, i drugih nepravoslavnih pojedinaca i grupa. Obzirom da je Srbija ustavom definisana kao gradjanska drzava i sekularna, ovo je bahato krsenje ustava. Da ne pominjem kolika se sredstva izvdajaju godisnje za SPC, a opet iz budzeta. Inace, SPC se tu vodi kao nevladina organizacija i prva je po kolicini novca koji joj se uplacuje. Prva sledeca, daleko iza, je Crveni krst.

O serijama obaveznih doplatnih markica izdavanih godinama i u vise serija, u milionskim tirazima, da ne govorim...

CATAPA

pre 3 godine

Ceo taj "hram" je jedan megalomanski kičeraj, a i ovo se uklapa u taj kič koncept. "Retro" dizajn u primenjenoj umetnosti može da ima kratkotrajnu privlačnost i duhovitost dotle dok se ne potroši "retro" efekat, ali u arhitekturi je retro unapred osuđeno da bude večni kič. Nešto kao oni zamkovi i kule po selima gastarbajtera ili njihove monumentalne porodične grobnice... pored tih sela.
O ovom "oslikavanju" da i ne govorim, to je unapred i samo najvulgarnija kičerica; ne samo da se kopiraju likovi sa starih fresaka, nego je to copy-paste jednog istog lika. Liče na one pijačne ikone, fotokopije zalepljene na dasku.

Ne sumnjam da će pomenuti gastarbajteri biti oduševljeni ovim i ovakvim "hramom", čak mislim da će neki od njih napraviti i sopstvenu umanjenu verziju. Ako već neko nije.

Privlačnost kiča je baš u tome što unapredd računa na dopadanje kod najmasovnije kategorije idiotiziranog stanovništva. Kod onih koji će ovo prokomentarisati sa "Au, br'te, brutalno!". Za njih je ovo i pravljeno, doduše i od para onih koji nisu primitivni na toliko niskom nivou, ali i od njihovih.

Spike

pre 3 godine

Ja bih dao još više para za hram.
Malo je dato.
Meni smeta izdvajanje države za nevladine organizacije i slične lezileboviće.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (vuk, 16. septembar 2020 22:02)

SPC dobija novac od drzave upravo kao nevladina organizacija. :) Guglaj budzetska linija 481. I to ne samo da je SPC nevladina organizacija, nego su ubedljivi broj jedan po novcu koji dobijaju iz budzeta, a u koji nista ne ubacuju. Ostale NVO i "slicni lezilebovici", da te podsetim, su u obavezi da placaju porez i podlozni su finansijskoj kontroli i inspekciji.

Eto!

pre 3 godine

Буне се антитеисти и не пропуштају прилику да опљуну по цркви. Овај храм је дужност свих нас Срба да га завршимо.
(goxy, 16. septembar 2020 21:00)

Sto se mene tice, bas me briga da li ce to biti "najveci" hram na Balkanu, posto je davno zapocet, pa ove generacije na to nisu uticala, ALI, mislim da bi bio red da se, kad se sve zavrsi narodu prikaze POTPUNI BUDZET ZA HRAM, pa da se crno na belo vidi koliko je ulozila izvikana SPC (koja ne place porez), koliko drzava, a koliko su doprinele donacije, posebno stampane postanske marke i slicne mamipare i prisilni haraci za narod.
Cisto da se zna!

Jovana

pre 3 godine

A kako starešina hrama zna da je ruska tehnika mozaika bolja od venecijanske? Na osnovu kakvih merila to ustvrdjuje i da li ima neophodno obrazovanje za iznetu tvrdnju? Ili je politika u pitanju, kao i sve kada je Rusija umešana? Da li je navedeni hram preuzela Rusija budući da sve sve radi kako Rusi kažu?

Drug

pre 3 godine

To je zavetni hram svih Srba
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zoki, 16. septembar 2020 14:46)

A sta je sa Srbima koji se izjasnjavaju kao muslimani, katolici, adventisti ili ateisti kao ja?

I zasto pisu na grckom ova slova, a ne na srpskom, a da zaboravio sam da hriscanstvo nije izvorno slovensko.

Suma summarum, uzaludno bacene pare, koje ja kao i drugi dajemo ovoj drzavi da se grade projekti koji ne daju nazad nista. Bolje da je otvorena neka fabrika u drzavnom vlasnistva.

Hammer

pre 3 godine

Moram da pojasnim funkciju freskoslikarstva u pravoslavnim crkvama; u današnje vreme se informacije prenose putem najrazličitijih savremenih tehnologija na internetu, TV ekranima, manje-više na radiju, pa preko štampanih medija i slično, međutim u ta davna vremena jedini način da se prenesu nekakve informacije na naredne generacije bila su usmena predanja, spisi i slikarstvo. Freskoslikarstvo predstavlja poseban vid slikarstva ili grupu slikarskih tehnika kojima se iscrtavaju istorijski likovi i događaji ili predanja(kad-kad i mitovi) važni za hrišćanstvo ili za neki od pravoslavnih hrišćanskih naroda; sve te freske i ikone su bili i ostali nekakvi pokušaji da se na naredne generacije hrišćana, a posebno pravoslavnih hrišćana prenesu predanja o ranijim važnijim događajima i istorijskim ličnostima, objektima i slično. Tako na primer, mi na osnovu nekih fresaka iz srpskih crkava i manastira možemo da rekonstruišemo spoljašnji izgled tih objekata ukoliko su oni iz ovog ili onog razloga bili oštećeni ili uništeni spolja, jer su neretko ovakve zadužbine srpskih vladara i velikaša bile verodostojno oslikavane zajedno sa njihovim ktitorima koji su ih podizali. Danas je ovo svakako prevaziđena stvar, ali je ostalo kao tradicija i umetnička dekoracija.

Nikola

pre 3 godine

Ja sam kao ateista (a ujedno i kao veliki poštovalac srpske crkve) presrećan zbog ovoga. Ovo će podstaći nacionalni ponos i jednistvo.
Ovo mogu da pljuju samo autošovinisti i bogoborački anti-teisti.

Mile

pre 3 godine

ja bih da mi se isplati deo koji mi se na sve moguce nacine oduzima za zavrsavabje pa dekoraciju ovoga a mene apsolutno ne zanima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andorp, 16. septembar 2020 15:33)

Шипак. Ето таман је толики твој део. Можеш га преузети сваки дан од 9-17 часова где год желиш

Dobronamernik

pre 3 godine

Razumem i jedne i druge i treće. Razumem i vernike i ateiste i one koji nisu zadovoljni odnosom između države i crkve. Ako uspemo sve te stavove i podele da ostavimo po strani na trenutak, dolazimo lako do podatka da ogroman broj ljudi u Srbiji i van Srbije oseća radost zbog završetka Hrama i da Beograd dobija jedan stranim turistima veoma zanimljiv sadržaj. To sve zbirno nije loše. Šta su Milano bez Duoma i Beč bez Katedrale svetog Stefana? Hram svetog Save simbolizuje našu istoriju i nacionalni i identitet Beograda. Imaš svako pravo da ti se naša istorija i naš kolektivni identitet ne dopadaju i da razmišljaš na temu kako bi ti to drugačije uradio i organizovao i da kritikuješ i postavljaš pitanja.

Arch Enemy

pre 3 godine

Čitam komentare na ovu i slične text vijesti, moj comment je definitivno sljedeći : U BG ne treba ništa da se gradi i obnavlja kako bi svi oni koji žive u BG konačno bili zadovoljni!

CitizenX

pre 3 godine

Naravno nikada necemo koliko je kostalo ovo i koliko i kako je crkva mogla sa tim novcem da pomogne svom narodu. Vazno da je sada lepo!

Mile

pre 3 godine

Ko je imalo hriscanin (ili pak musliman), znao bi da nijedna vera ne propagira rasipnistvo. U vreme kada je Hriscanstvo nastalo, nisu se zlatom kitili hramovi, niti se placalo da bi vas neko krstio, vencao, itd...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ona, 16. septembar 2020 15:49)

А шта један атеиста,агностик или који већ враг зна о хришћанству или црквама и данас,а камоли у време када јехришћанство настајало

Mile

pre 3 godine

super...divno..a dečije bolnice neko da sredi?...jok...ovo je bitnije...izvinjavam se...za zdravlje ćemo tu da se molimo tako da eto...rešeno. ????
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bojana, 16. septembar 2020 15:43

Јарац,пар канти боје па иди и сређуј ако ти већ то толико смета

goxy

pre 3 godine

Буне се антитеисти и не пропуштају прилику да опљуну по цркви. Овај храм је дужност свих нас Срба да га завршимо.

mirko

pre 3 godine

Za neupucene Rusija je donirala 3 000 000 evra za zavrsetak radova u Hramu. Ostatak je gradjen doniranjem. Prema tome ne vidim sto vama to smeta, em niste vi placali em ocigledno niste ni vernici, ovo je tema koju najmanje imate razloga da komentarisete.

Aca

pre 3 godine

Ovima sto kukaju za pare. Prvo, dobar deo je platila Rusija. Drugo, ko god sa strane dodje u Beograd, ide da obidje Hram. To vam je prvorazredna atrakcija a sada ce biti jos vise. Dakle, na stranu tradicija ovo ono - Hram ce se i ekonomski isplatiti kroz povecanje obima turisticke posete Srbiji i Beogradu.

Nick

pre 3 godine

@CATAPA
Auu stvarno te pogadja ovo sumorno doba. O kakvom retro dizajnu ti pricas? Ova crkva je projektovana pre nekoliko vekova sada se samo zavrsava jer znamo zbog cega nije zavrsena. Kao drugo vecinu ako ne i sve finansira Rusija i sam narod iz dobrovoljnih priloga. Mene niko nije terao da dam pare a kod tvojih crvendaca je bila obavezna clanarina. Kao trece drzava daje pare za crkvu samo ako je crkva, manastir itd proglasen istorijskim spomenikom. Nama je Hram veoma vazan kao sto je i vama bila zgrada CK ta ne retro nakaradna gradjevina.

citam komentare

pre 3 godine

Ljudi i dalje ne shvataju ono sto je Evropa prihvatila pre 200 godina:

CRKVA JE ODVOJENA OD DRZAVE!

Dakle, nema veze s narodnim kuhinjama, bolnicama, nacionalnim stadionima, itd, itd...

Crkva se bavi duhom, ne telom.

Cvexi

pre 3 godine

ja bih da mi se isplati deo koji mi se na sve moguce nacine oduzima za zavrsavabje pa dekoraciju ovoga a mene apsolutno ne zanima.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (andorp, 16. septembar 2020 15:33)

Pretpostavljam da bi neko na tvom kulturnom nivou isplacene pare potrosio na splavu.

Milica

pre 3 godine

Verujem da popovi ovo nisu platili posto ni porez ne placaju...
A sto drzi po 2 dignuta prsta kao Japanci ? Znam da je mir u pitanju ali izgleda ko danasnji selfiji

pajo

pre 3 godine

ni ovo nevalja, u pravu su ovi sto traze bolnice da se prave, samo psihijatriske da se smjeste ovi nesrecnici sto im nista u srbiji ne valja

Komša

pre 3 godine

"...Freskoslikarstvo predstavlja poseban vid slikarstva ili grupu slikarskih tehnika kojima se iscrtavaju istorijski likovi i događaji ili predanja(kad-kad i mitovi) važni za hrišćanstvo ili za neki od pravoslavnih hrišćanskih naroda; sve te freske i ikone su bili i ostali nekakvi pokušaji da se na naredne generacije hrišćana, a posebno pravoslavnih hrišćana prenesu predanja o ranijim važnijim događajima i istorijskim ličnostima, objektima i slično. Tako na primer, mi na osnovu nekih fresaka iz srpskih crkava i manastira možemo da rekonstruišemo spoljašnji izgled tih objekata ukoliko su oni iz ovog ili onog razloga bili oštećeni ili uništeni spolja, jer su neretko ovakve zadužbine srpskih vladara i velikaša bile verodostojno oslikavane zajedno sa njihovim ktitorima koji su ih podizali. Danas je ovo svakako prevaziđena stvar, ali je ostalo kao tradicija i umetnička dekoracija.
(Hammer, 16. septembar 2020 14:56) 

To je samo deo priče o freskama.
Suština je mnogo dublja i možda najbolje ju je opisao Ava Dorotej u svojoj odbrani svetih ikona...
Kao što umetnici,s pravom tvrde da oni obradjuju kamen a kamen njih tako i ikonopisac u procesu izrade ikone ili freske ,uz post i molitvu ,koji su sastavni deo procesa doživljava neku vrestu duhovnog uzdizanja ...Tek takva ikona/ freska ima smisao.
Mnogo je vise od obicne slike ,iako nam je slika prvo sto primetimo.
Naravno, to ne negira kulturno- istorijsku vrednost/namenu ikone/freske.
Tradicija je takidje bitna.

Alija Sirotanović

pre 3 godine

Za ljude koji pitaju koliko to košta... Najjeftinije pločice, sa radom i materijalom su 30e po kvadratu. E, sada, mozaik, od specijalni ruski, verovatno pozlaćen na nekim mestima, plus ruke a to nisu obične jer se penješ veoma viskoko, pa zakrivljeno svod, vreme rada a tada idu i dnevnice, recimo brat bratu nije ispod 150e kvadrat (s tim da mi je realnije da je izašao preko 300e)...

Mr. Max

pre 3 godine

Kripta u Hramu je lepa ali su likovi jako loše oslikani tj. svi izgledaju identično po liku samo razlika brkovi ili brada i garderoba. Posebno se to vidi gde stoje po dva tri sveca zajedno. To mi je jedina ali velika zamerka.

ElHombre

pre 3 godine

Isus Hrist je jedini put ka Svetom Ocu. Nije vam dao vise od dva izbora, ili jeste Boziji Sin ili je bio mentalno bolestan, pa sad vi sami odlucite ko je Isus Hristos, ja sam ubedjen da je On moj Gospodar i Spasilac.

Leon

pre 3 godine

Samo što su nas x puta ostavili na cedilu i zabili nož u leđa.

(Srki, 16. septembar 2020 15:48)

Da, X puta, s tim što X pripada intervalu [0,1]

Isusov sledbenik

pre 3 godine

Isus :"Jao onima koji zlo zovu dobro".
Jao vama kad Isus dođe sutra da sudi izopačenom naraštaju.
Hram Duha Svetoga je živo telo čoveka koji se pokorava Božjoj Reči.Koji je ponizno kao dete došao Isus u militvi,pokajanjem za grehe i okretanjem od istih rodio ponovo,od Božjeg Duha,neraspadljivog Božijeg semena/reči.
POKAJTE SE,ISUS SE BRZO VRAĆA !!!

Spike

pre 3 godine

"Prema članu 44. Zakona o porezu na dobit preduzeća nevladina organizacija (NVO) se oslobađa plaćanja poreza na dobit"- Joj koliko volim vas priucene ovako ex catedra da obrazujem. Koji porez placaju NVO? PDV na kifle iz pekare jedino.
(NoWack, 17. septembar 2020 01:08)

Ne znam na kojoj katedri predajes, ali bih je rado zaobisao. :) Navedeni clan se odnosi na nedobitne organizacije, i to samo pod odredjenim uslovima. Nevladine organizacije nisu nuzno nedobitne, a nasa crkva je "dobitna" organizacija i to par excellence i to od svog osnivanja pa do danas. Pravo ekonomsko cudo takoreci.

Ja zaista ne razumem u cemu je problem sa vama, vernicima. Niko vam ne brani da se organizujete i da od priloga finansirate izradnju novih hramova i crkava. Zaista u tome nema niceg spornog. Ali, zasto toliko imate potrebu da druge primoravate da finansiraju vase verske potrebe. Ok, znam da ste ostrvljeni na ateiste, ali da li zaista smatrate da je u redu da otmete novac od nekog, recimo, muslimana ili katolika i njime finansirate svoje crkve? Mislite li da bi Hrist to zeleo? Da je to bila njegova poruka? Da bi se radovao tako nastalim bogomoljama u njegovo ime?

jovan

pre 3 godine

Crkva je arhitektonski promašaj. A onaj beli mermerje odvratan, kao gastabajtersko kupatilo. Srpska megalomanija. Mozaici deluju jeftino a likovi na njima ko statisti. Trebalo je da Rusi malo skoknu do crkve na Oplencu da nauče nešto. Ovako, dobili smo još jedan Bgd ali ne na vodi nego na vračarskom visu.

Биља

pre 3 godine

Моје поимање вере и Православља је у ономе што је суштина, Синвол вере. Где се молиш, небитно је, важно је да у срцу и души имаш -Љубав.Ово препуцавање у коментарима много говори о нама.Велелепни Храм Светог Саве је ништа, ако у њега улазимо празне душе и срца.Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј нас грешне! Амин.

Nick

pre 3 godine

@Trovac
A to sto su meni uzimali clanarinu a nisam verovao sto se tada nisi bunio da mi pomognes. Vidis ni ja mozda nevolim sto ti volis pa oni to urade. Izadji iz feudalizma pa onda komentarisi.

sale

pre 3 godine

Vidim ova gospoda sto lupaju minuse za pozitivne komentare, a za sta su trebali pare da daju za kafane, stadione i splavove ili mozda javne kuce.Niko vama nije kriv sto ste sektasi i sto vam smeta bozja kuca.To je najpametnija investicija u zadnjih 50 godina i kao pravoslavac podrzavam 100 posto, kamo srece da se okrenemo svi Gospodu ziveli bi mnogo bolje

Šmrki

pre 3 godine

Bilje da su sagradili par bolnica, skole ili neku fabriku. Koliko znam Srbija je sekularna drzava i nema sta da drzava finansira crkvu ili ovakve gradjevine. Uostalom u nasoj drzavi ima dosta muslimana, katolika, protestanata , ateista... Zasto bi oni davali pare za ovako nesto? A davali su na neki nacin neznajuci. Moze li neko da mi objasni?

gargleblaster

pre 3 godine

Porediti ovaj lose osmisljen kic sa remek delima renesanse I gotike je zla namera.
Najvise novokomponovanih I za srpstvo spremnih I po defaultu vernika ne moze razlikovati vrhunsku kompoziciju starih majstora od ovog. Velicina I zlato je ono sto srbe odmah ubedi da je to vrednost kojoj ce se diviti ceo svet. Naravno da nece.

gojko

pre 3 godine

Колико је успешно било расрбљавање народа под руководством КПЈ у периоду 1945 -1999 види се и по броју негативних коментара тзв. атеиста, који су у ствари потомци скојеваца и скојевки, чији је мозак испран марксизмом, па су ту традицију касније пренели на децу. Храм је највећи споменик Светосавља и симбол припадности српскога народа Христу кроз Светог Саву, није уперен против деце комунизма. Велики поздрав.

Indijanac

pre 3 godine

(citam komentare, 16. septembar 2020 21:00)
Odvojena je od države kada su u pitanju porezi i doprinosi, a kad treba da se dobije od države onda su deo te države. U Evropi sve crkve plaćaju poreze. Samo kod nas i možda u još nekoj zemlji ne plaćaju.

haha

pre 3 godine

Divota koliko iskrenih vernika koje ne zanima materijalno vec duhovno... jos da su takvi svestenstvo, patrijarh i vladike gde bi nam bio kraj

безбожник

pre 3 godine

Ja sam kao ateista (a ujedno i kao veliki poštovalac srpske crkve) presrećan zbog ovoga. Ovo će podstaći nacionalni ponos i jednistvo.
Ovo mogu da pljuju samo autošovinisti i bogoborački anti-teisti.
(Nikola, 16. septembar 2020 22:05)

Ti si onaj koji ne veruje u Boga ali veruje da ima "nešto" i ne sluša narodnjake ali Ceca je OK

Tommy_Bijeljina

pre 3 godine

Od srpstva neće ostati ni traga u bliskoj budućnosti, jer većini vas je jedino bitno na šta su pare potrošene, koliko je koštalo ovo ili ono.
Postoje stvari na ovom svijetu čija je duhovna vrijednost mnogo veća od materijalne. Za nevjericu je koliko je ateista i bezbožnika po tom velikom Beogradu i okolini, čudom se čudim svakodnevno.
Savjet za većinu ljudi ovdje, pričitajte malo pravu srpsku istoriju, pročitajte stari i novi zavjet, istražite ko su vam bili bar bliski preci kako bi shvatili značenje pravoslavlja u srpskom narodu.
Pozdrav iz RS-a.

Indijanac

pre 3 godine

A ispred Hrama rupa do rupe. Popucale ploče, pola se klati i pre nego da kreneš da gaziš po njima treba svrati ti u hram da se pomoliš Bogu da se ne slomio. Nažalost iskusio sam ovu tvrdnju kada sam uganuo bogu na jednu ploču koja se klatila.

Spike

pre 3 godine

@Trovac
A to sto su meni uzimali clanarinu a nisam verovao sto se tada nisi bunio da mi pomognes. Vidis ni ja mozda nevolim sto ti volis pa oni to urade. Izadji iz feudalizma pa onda komentarisi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Nick, 16. septembar 2020 23:36)

Clanstvo u Savezu komunista nije bilo obavezno, mada je postojao "meki" pritisak radi napredovanja u drustvu i clanstvo kao neformalni uslov za obavljanje odredjenih funkcija. Ali, vecina stanovnistva nije bila uclanjena. Stavise, Savez komunista Jugoslavije krajem 1981. imao je nesto preko 2.1 miliona clanova, tako da je njegovo članstvo činilo 9,5 odsto ukupnog stanovništva zemlje.

A to sto su tebi "uzimali clanarinu", znaci da si bio clan, pa je zanimljivo u kom trenutku tacno si se setio Sv. Save i pravoslavlja. I zasto. :)

Бог зна

pre 3 godine

Фасцинантно. Само још да свим срцем верујемо у Господа нашег Исуса Христа, да почнемо да живимо и верујемо како Он проповеда и спасићемо се. Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј нас грешне. Амин.

Srdjan

pre 3 godine

ХВАЛА ТИ БОЖЕ ЗА ХРАМ! ХВАЛА ТИ ЗА ДОБРОТВОРЕ! ХВАЛА ТИ ЗА УМЕТНИКЕ,АРХИТЕКТЕ,ЗА СРПСКИ НАРОД КОЈИ ВЕРУЈЕ У ТЕБЕ ЈЕДИНОГА БОГА И ТВОРЦА НЕБА И ЗЕМЉЕ И СВЕГА ВИДЉИВОГ И НЕВИДЉИВОГ.АМИН БОЖЕ ДАЈ!!!

Trovach

pre 3 godine

@Nick...Ne znam na koju clanarinu mislis. Ako je to SKJ, nije bilo obavezno clanstvo. Meni je bilo ponudjeno u vojsci, pa sam odbio. Clanarinu sam placao dok sam igrao folklor i to sam voleo. Sada placam dozvolu za pecanje i registraciju auta, ali me niko ne tera da vozim i pecam. Ovo uzimaju od svih nas iz budzeta, umesto da crkva sama sebi gradi "poslovni prostor". Neka prodaju skupe limuzine i dzipove. Moze se i u puntu, ili fiesti otici na posao. Ja to dobro znam.

di

pre 3 godine

Vama koji kritikujete, a vidin dosta vas je.

Da li tako, i da li bi ste tako govorili i o Aja Sofini i Justinijanu?
Plavoj Dzamiji, Notr Damu, Rimskom i Atinskom Partrenonu? I zasto ne.

NoWack

pre 3 godine

SPC dobija novac od drzave upravo kao nevladina organizacija. :) Guglaj budzetska linija 481. I to ne samo da je SPC nevladina organizacija, nego su ubedljivi broj jedan po novcu koji dobijaju iz budzeta, a u koji nista ne ubacuju. Ostale NVO i "slicni lezilebovici", da te podsetim, su u obavezi da placaju porez i podlozni su finansijskoj kontroli i inspekciji.
(Spike, 16. septembar 2020 23:32)
"Prema članu 44. Zakona o porezu na dobit preduzeća nevladina organizacija (NVO) se oslobađa plaćanja poreza na dobit"- Joj koliko volim vas priucene ovako ex catedra da obrazujem. Koji porez placaju NVO? PDV na kifle iz pekare jedino.

normalno

pre 3 godine

Koliko novca se u zadnje vreme ulaze u crkve i kojekakve spomenike.. A skole i bolnice se raspadaju. U skoli mog deteta roditelji samoinicijativno skupljali pare za klima uredjaj u ucionici.
Jasni pokazatelji u kom smeru ovo drustvo ide.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vlasta, 16. septembar 2020 15:07)

Normalno je da skupite pare za vasu decu. to vam je obaveza. Trebali ste i ranije. Drzava nije - DAJ, nego i IZVOLI.

eeeeeej

pre 3 godine

Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda.

Дрндоје

pre 3 godine

Радови на велелепном храму се завршавају беликом заслугом братске Русије са којом никада нисмо ратовали (хвала Богу) и од које смо увек имали подршку, за разлику од западних "партнера" чији је циљ окупација, поробљавање и експлоатација Србије и Срба.

Goran

pre 3 godine

Megalomanija u Srba je neizleciva bolest. Drvena crkva u selu Brajkovac kod Lazarevca je 13.000.000 puta lepsa i velicanstvenija od ove mermerne zgrade. Zgrada nije nastala iz verske potrebe vec da bi se hvalilo kako je najveca a to hvalisanje je smrtni greh.

Trovach

pre 3 godine

Preko postanskih markica su uzimali novac od nas koji nismo vernici, ali i od katolika, muslimana, protestanata, budista... Ne zelim da ucestvujem u necemu u sta ne verujem, ali me "drzava" na to primorava. Kao u nekom kalifatu.

Dejan

pre 3 godine

Ja zelim da mi se vrati novac kojim financiram ,evo vec 45 godina Ateiste i antisrbe,koji parazitiraju na mojoj grbaci u raznim drzavnim firmama ,institucijama i agencijama drzave Srbije...i sa drzavnih kompijutera ostavljaju komentare protiv Crkve.

Drug

pre 3 godine

To je zavetni hram svih Srba
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zoki, 16. septembar 2020 14:46)

A sta je sa Srbima koji se izjasnjavaju kao muslimani, katolici, adventisti ili ateisti kao ja?

I zasto pisu na grckom ova slova, a ne na srpskom, a da zaboravio sam da hriscanstvo nije izvorno slovensko.

Suma summarum, uzaludno bacene pare, koje ja kao i drugi dajemo ovoj drzavi da se grade projekti koji ne daju nazad nista. Bolje da je otvorena neka fabrika u drzavnom vlasnistva.

Zvaka za seljake

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)

A koji je to bog, jel neki srpski? Ako keste kako se zove? Ako nije a sto bicuvao samo Srbe? Kladim se da si od onih koji stavljaju krst na retrovizor.

CATAPA

pre 3 godine

Ceo taj "hram" je jedan megalomanski kičeraj, a i ovo se uklapa u taj kič koncept. "Retro" dizajn u primenjenoj umetnosti može da ima kratkotrajnu privlačnost i duhovitost dotle dok se ne potroši "retro" efekat, ali u arhitekturi je retro unapred osuđeno da bude večni kič. Nešto kao oni zamkovi i kule po selima gastarbajtera ili njihove monumentalne porodične grobnice... pored tih sela.
O ovom "oslikavanju" da i ne govorim, to je unapred i samo najvulgarnija kičerica; ne samo da se kopiraju likovi sa starih fresaka, nego je to copy-paste jednog istog lika. Liče na one pijačne ikone, fotokopije zalepljene na dasku.

Ne sumnjam da će pomenuti gastarbajteri biti oduševljeni ovim i ovakvim "hramom", čak mislim da će neki od njih napraviti i sopstvenu umanjenu verziju. Ako već neko nije.

Privlačnost kiča je baš u tome što unapredd računa na dopadanje kod najmasovnije kategorije idiotiziranog stanovništva. Kod onih koji će ovo prokomentarisati sa "Au, br'te, brutalno!". Za njih je ovo i pravljeno, doduše i od para onih koji nisu primitivni na toliko niskom nivou, ali i od njihovih.

ona

pre 3 godine

Ko je imalo hriscanin (ili pak musliman), znao bi da nijedna vera ne propagira rasipnistvo. U vreme kada je Hriscanstvo nastalo, nisu se zlatom kitili hramovi, niti se placalo da bi vas neko krstio, vencao, itd...

Nikola

pre 3 godine

Ja sam kao ateista (a ujedno i kao veliki poštovalac srpske crkve) presrećan zbog ovoga. Ovo će podstaći nacionalni ponos i jednistvo.
Ovo mogu da pljuju samo autošovinisti i bogoborački anti-teisti.

bojana

pre 3 godine

super...divno..a dečije bolnice neko da sredi?...jok...ovo je bitnije...izvinjavam se...za zdravlje ćemo tu da se molimo tako da eto...rešeno. ????

Mile

pre 3 godine

Ko je imalo hriscanin (ili pak musliman), znao bi da nijedna vera ne propagira rasipnistvo. U vreme kada je Hriscanstvo nastalo, nisu se zlatom kitili hramovi, niti se placalo da bi vas neko krstio, vencao, itd...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ona, 16. septembar 2020 15:49)

А шта један атеиста,агностик или који већ враг зна о хришћанству или црквама и данас,а камоли у време када јехришћанство настајало

Srki

pre 3 godine

@Дрндоје

Samo što su nas x puta ostavili na cedilu i zabili nož u leđa.

Vi se divite ovoj fresci, a koliko to košta? Na televiziji crkva traži pare za narodne kuhinje na Kosovu, a sa druge strane se razbacuje sa parama!

Nick

pre 3 godine

@CATAPA
Auu stvarno te pogadja ovo sumorno doba. O kakvom retro dizajnu ti pricas? Ova crkva je projektovana pre nekoliko vekova sada se samo zavrsava jer znamo zbog cega nije zavrsena. Kao drugo vecinu ako ne i sve finansira Rusija i sam narod iz dobrovoljnih priloga. Mene niko nije terao da dam pare a kod tvojih crvendaca je bila obavezna clanarina. Kao trece drzava daje pare za crkvu samo ako je crkva, manastir itd proglasen istorijskim spomenikom. Nama je Hram veoma vazan kao sto je i vama bila zgrada CK ta ne retro nakaradna gradjevina.

Mile

pre 3 godine

super...divno..a dečije bolnice neko da sredi?...jok...ovo je bitnije...izvinjavam se...za zdravlje ćemo tu da se molimo tako da eto...rešeno. ????
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (bojana, 16. septembar 2020 15:43

Јарац,пар канти боје па иди и сређуј ако ти већ то толико смета

lepsa proslost

pre 3 godine

Hram je zahvalnost srpskog naroda za sve sto je za zivota ucinio Rastko Nemanjic, potonji Sveti Sava.Izbacimo na tren svu ozlojedenost sa svim i svacim ovovremenim problemima i pozdravimo nesto sto je velicanstveno i lepo.To je sada nasa bastina,na ponos Beograda I cele Srbije.Da potreban je novac za skole i bolnice ali neki na pogresnoj strani vidite navodnu rasipnost.Sta mislite na primer,koliko novca se ulaze u uzasne rijalitije.Da nije bilo svetosavlja kao narod bi nas pojeo mrak vekova i vetrometina ovog istorijskog prostora.

mirko

pre 3 godine

Za neupucene Rusija je donirala 3 000 000 evra za zavrsetak radova u Hramu. Ostatak je gradjen doniranjem. Prema tome ne vidim sto vama to smeta, em niste vi placali em ocigledno niste ni vernici, ovo je tema koju najmanje imate razloga da komentarisete.

Aca

pre 3 godine

Ovima sto kukaju za pare. Prvo, dobar deo je platila Rusija. Drugo, ko god sa strane dodje u Beograd, ide da obidje Hram. To vam je prvorazredna atrakcija a sada ce biti jos vise. Dakle, na stranu tradicija ovo ono - Hram ce se i ekonomski isplatiti kroz povecanje obima turisticke posete Srbiji i Beogradu.

Moza(i)k

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)
Mogu ti reći da si u pravu. Maločas mi se javio preko Vibera i kaže da je oduševljen.

Jovana

pre 3 godine

A kako starešina hrama zna da je ruska tehnika mozaika bolja od venecijanske? Na osnovu kakvih merila to ustvrdjuje i da li ima neophodno obrazovanje za iznetu tvrdnju? Ili je politika u pitanju, kao i sve kada je Rusija umešana? Da li je navedeni hram preuzela Rusija budući da sve sve radi kako Rusi kažu?

goxy

pre 3 godine

Буне се антитеисти и не пропуштају прилику да опљуну по цркви. Овај храм је дужност свих нас Срба да га завршимо.

Eto!

pre 3 godine

Буне се антитеисти и не пропуштају прилику да опљуну по цркви. Овај храм је дужност свих нас Срба да га завршимо.
(goxy, 16. septembar 2020 21:00)

Sto se mene tice, bas me briga da li ce to biti "najveci" hram na Balkanu, posto je davno zapocet, pa ove generacije na to nisu uticala, ALI, mislim da bi bio red da se, kad se sve zavrsi narodu prikaze POTPUNI BUDZET ZA HRAM, pa da se crno na belo vidi koliko je ulozila izvikana SPC (koja ne place porez), koliko drzava, a koliko su doprinele donacije, posebno stampane postanske marke i slicne mamipare i prisilni haraci za narod.
Cisto da se zna!

ID

pre 3 godine

Napravljeno kao ruska crkva, sramota. Po mom mišljenju, bolje da je nezavršeno nego da se vekovima govori da su je napravili Rusi,jer mi nismo mogli. Ruski stil, kod nas?!?!?
Kraj takvih dragulja živopisanja, kakve u Rusiji ne možeš naći.
Neka pogledaju bilo koju crkvu u našem stilu. Naše crkve nisu žute unutra, trebalo je da buse ton kao vizantijsko plavo.
Katastrofalno.

CitizenX

pre 3 godine

Naravno nikada necemo koliko je kostalo ovo i koliko i kako je crkva mogla sa tim novcem da pomogne svom narodu. Vazno da je sada lepo!

Spike

pre 3 godine

Za neupucene Rusija je donirala 3 000 000 evra za zavrsetak radova u Hramu. Ostatak je gradjen doniranjem. Prema tome ne vidim sto vama to smeta, em niste vi placali em ocigledno niste ni vernici, ovo je tema koju najmanje imate razloga da komentarisete.
(mirko, 16. septembar 2020 16:08)

Apsolutno netacno!

Hram je najvecim delom finansiran iz budzeta Republike Srbije koji se puni sredstvima svih gradjana Srbije, a medju njima ima i muslimana, i katolika, i ateista, i drugih nepravoslavnih pojedinaca i grupa. Obzirom da je Srbija ustavom definisana kao gradjanska drzava i sekularna, ovo je bahato krsenje ustava. Da ne pominjem kolika se sredstva izvdajaju godisnje za SPC, a opet iz budzeta. Inace, SPC se tu vodi kao nevladina organizacija i prva je po kolicini novca koji joj se uplacuje. Prva sledeca, daleko iza, je Crveni krst.

O serijama obaveznih doplatnih markica izdavanih godinama i u vise serija, u milionskim tirazima, da ne govorim...

vlasta

pre 3 godine

Koliko novca se u zadnje vreme ulaze u crkve i kojekakve spomenike.. A skole i bolnice se raspadaju. U skoli mog deteta roditelji samoinicijativno skupljali pare za klima uredjaj u ucionici.
Jasni pokazatelji u kom smeru ovo drustvo ide.

pajo

pre 3 godine

ni ovo nevalja, u pravu su ovi sto traze bolnice da se prave, samo psihijatriske da se smjeste ovi nesrecnici sto im nista u srbiji ne valja

Isusov sledbenik

pre 3 godine

Isus :"Jao onima koji zlo zovu dobro".
Jao vama kad Isus dođe sutra da sudi izopačenom naraštaju.
Hram Duha Svetoga je živo telo čoveka koji se pokorava Božjoj Reči.Koji je ponizno kao dete došao Isus u militvi,pokajanjem za grehe i okretanjem od istih rodio ponovo,od Božjeg Duha,neraspadljivog Božijeg semena/reči.
POKAJTE SE,ISUS SE BRZO VRAĆA !!!

Aleksandra

pre 3 godine

Ne znam kako te, koji su ulupali silan novac na ovo, nije sramota bolesne djece i raspalih bolnica. Bolje bi im bilo da spoznaju da ih Hrist nece "voljeti vise" ako mu sagradite hram, vec ako bolnome pomognete i svojim nacinom zivota primjer dobar date.

Goran Loznica

pre 3 godine

Bog čuva Srbe i veoma se raduje ovako lepom mozaiku.
(Pravi Srbin, 16. septembar 2020 14:35)


-Bog da čuva Srbe ne bi dozvolio da su narodne kuhinje pune gladnog naroda.Da svako drugo dete nema 3 redovna obroka.Da bolesnu decu lečimo sms porukama.Da se pretvara za svet u svilu i kadifu(hramovi,crkve,putevi...)a narod mu sirotinja najveća na svetu!


-Evo malo podataka za npr.državnika Gadafija...


Ukoliko bi neki građanin odabrao da se bavi zemljoradnjom, od države bi dobio kuću sa zemljom, poljoprivrednu opremu, seme i goveda, kako bi započeo biznis i sve to bespovratno.

Malo je poznato da u Libiji nisu postojali računi za struju, a nisu postojale ni kamate na kredite u bankama koje su sve bile državne.

Gadafi je izlazio u susret mladencima. Tako je svaki mladi bračni par dobijao od države po 50.000 američkih dolara kako bi kupio stan i zasnovao porodicu.

Milica

pre 3 godine

Verujem da popovi ovo nisu platili posto ni porez ne placaju...
A sto drzi po 2 dignuta prsta kao Japanci ? Znam da je mir u pitanju ali izgleda ko danasnji selfiji

Mile

pre 3 godine

ja bih da mi se isplati deo koji mi se na sve moguce nacine oduzima za zavrsavabje pa dekoraciju ovoga a mene apsolutno ne zanima.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (andorp, 16. septembar 2020 15:33)

Шипак. Ето таман је толики твој део. Можеш га преузети сваки дан од 9-17 часова где год желиш

Cvexi

pre 3 godine

ja bih da mi se isplati deo koji mi se na sve moguce nacine oduzima za zavrsavabje pa dekoraciju ovoga a mene apsolutno ne zanima.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (andorp, 16. septembar 2020 15:33)

Pretpostavljam da bi neko na tvom kulturnom nivou isplacene pare potrosio na splavu.

Spike

pre 3 godine

Ja bih dao još više para za hram.
Malo je dato.
Meni smeta izdvajanje države za nevladine organizacije i slične lezileboviće.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (vuk, 16. septembar 2020 22:02)

SPC dobija novac od drzave upravo kao nevladina organizacija. :) Guglaj budzetska linija 481. I to ne samo da je SPC nevladina organizacija, nego su ubedljivi broj jedan po novcu koji dobijaju iz budzeta, a u koji nista ne ubacuju. Ostale NVO i "slicni lezilebovici", da te podsetim, su u obavezi da placaju porez i podlozni su finansijskoj kontroli i inspekciji.

SubZero

pre 3 godine

Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda.
(eeeeeej, 16. septembar 2020 14:37)

Beograd i ima velelepno zdanje u vidu Bajrakli džamije, možda i najlepše džamije u Srbiji. Ona nije impozantno zdanje samo po sebi ali stoji kao pokazatelj koliko je naš grad raznovrstan i koliko je kultura uticalo na njega.

Arch Enemy

pre 3 godine

Čitam komentare na ovu i slične text vijesti, moj comment je definitivno sljedeći : U BG ne treba ništa da se gradi i obnavlja kako bi svi oni koji žive u BG konačno bili zadovoljni!

citam komentare

pre 3 godine

Ljudi i dalje ne shvataju ono sto je Evropa prihvatila pre 200 godina:

CRKVA JE ODVOJENA OD DRZAVE!

Dakle, nema veze s narodnim kuhinjama, bolnicama, nacionalnim stadionima, itd, itd...

Crkva se bavi duhom, ne telom.

Pranje para

pre 3 godine

Jesus u fazonu peace bro!
BTW, Visoki Decani su izgradjeni za 8 godina, pre skoro 700 godina. Hram Svetog Save se grati decenijama. Da ne uporedjujem tehnologije koje su dostupne sada, sa tehnikama koje su se koristile pre 700 god.

Dobronamernik

pre 3 godine

Razumem i jedne i druge i treće. Razumem i vernike i ateiste i one koji nisu zadovoljni odnosom između države i crkve. Ako uspemo sve te stavove i podele da ostavimo po strani na trenutak, dolazimo lako do podatka da ogroman broj ljudi u Srbiji i van Srbije oseća radost zbog završetka Hrama i da Beograd dobija jedan stranim turistima veoma zanimljiv sadržaj. To sve zbirno nije loše. Šta su Milano bez Duoma i Beč bez Katedrale svetog Stefana? Hram svetog Save simbolizuje našu istoriju i nacionalni i identitet Beograda. Imaš svako pravo da ti se naša istorija i naš kolektivni identitet ne dopadaju i da razmišljaš na temu kako bi ti to drugačije uradio i organizovao i da kritikuješ i postavljaš pitanja.

Mr. Max

pre 3 godine

Kripta u Hramu je lepa ali su likovi jako loše oslikani tj. svi izgledaju identično po liku samo razlika brkovi ili brada i garderoba. Posebno se to vidi gde stoje po dva tri sveca zajedno. To mi je jedina ali velika zamerka.

miki

pre 3 godine

"Sad bi bilo lepo, a i krajnje je vreme da i mi muslimani dobijemo jedno velebno zdanje u Beogradu. I mi smo tu prisutni već dugo, dugo. Trebalo bi da se to zna. Bila bi to lepa slika Beograda."

Prisutni ste od dolaska Turaka, mi to ovde vec znamo dugo, dugo.

ElHombre

pre 3 godine

Isus Hrist je jedini put ka Svetom Ocu. Nije vam dao vise od dva izbora, ili jeste Boziji Sin ili je bio mentalno bolestan, pa sad vi sami odlucite ko je Isus Hristos, ja sam ubedjen da je On moj Gospodar i Spasilac.

Leon

pre 3 godine

Samo što su nas x puta ostavili na cedilu i zabili nož u leđa.

(Srki, 16. septembar 2020 15:48)

Da, X puta, s tim što X pripada intervalu [0,1]

Nick

pre 3 godine

@Trovac
A to sto su meni uzimali clanarinu a nisam verovao sto se tada nisi bunio da mi pomognes. Vidis ni ja mozda nevolim sto ti volis pa oni to urade. Izadji iz feudalizma pa onda komentarisi.

Alija Sirotanović

pre 3 godine

Za ljude koji pitaju koliko to košta... Najjeftinije pločice, sa radom i materijalom su 30e po kvadratu. E, sada, mozaik, od specijalni ruski, verovatno pozlaćen na nekim mestima, plus ruke a to nisu obične jer se penješ veoma viskoko, pa zakrivljeno svod, vreme rada a tada idu i dnevnice, recimo brat bratu nije ispod 150e kvadrat (s tim da mi je realnije da je izašao preko 300e)...

Komša

pre 3 godine

"...Freskoslikarstvo predstavlja poseban vid slikarstva ili grupu slikarskih tehnika kojima se iscrtavaju istorijski likovi i događaji ili predanja(kad-kad i mitovi) važni za hrišćanstvo ili za neki od pravoslavnih hrišćanskih naroda; sve te freske i ikone su bili i ostali nekakvi pokušaji da se na naredne generacije hrišćana, a posebno pravoslavnih hrišćana prenesu predanja o ranijim važnijim događajima i istorijskim ličnostima, objektima i slično. Tako na primer, mi na osnovu nekih fresaka iz srpskih crkava i manastira možemo da rekonstruišemo spoljašnji izgled tih objekata ukoliko su oni iz ovog ili onog razloga bili oštećeni ili uništeni spolja, jer su neretko ovakve zadužbine srpskih vladara i velikaša bile verodostojno oslikavane zajedno sa njihovim ktitorima koji su ih podizali. Danas je ovo svakako prevaziđena stvar, ali je ostalo kao tradicija i umetnička dekoracija.
(Hammer, 16. septembar 2020 14:56) 

To je samo deo priče o freskama.
Suština je mnogo dublja i možda najbolje ju je opisao Ava Dorotej u svojoj odbrani svetih ikona...
Kao što umetnici,s pravom tvrde da oni obradjuju kamen a kamen njih tako i ikonopisac u procesu izrade ikone ili freske ,uz post i molitvu ,koji su sastavni deo procesa doživljava neku vrestu duhovnog uzdizanja ...Tek takva ikona/ freska ima smisao.
Mnogo je vise od obicne slike ,iako nam je slika prvo sto primetimo.
Naravno, to ne negira kulturno- istorijsku vrednost/namenu ikone/freske.
Tradicija je takidje bitna.

jovan

pre 3 godine

Crkva je arhitektonski promašaj. A onaj beli mermerje odvratan, kao gastabajtersko kupatilo. Srpska megalomanija. Mozaici deluju jeftino a likovi na njima ko statisti. Trebalo je da Rusi malo skoknu do crkve na Oplencu da nauče nešto. Ovako, dobili smo još jedan Bgd ali ne na vodi nego na vračarskom visu.

Hammer

pre 3 godine

Moram da pojasnim funkciju freskoslikarstva u pravoslavnim crkvama; u današnje vreme se informacije prenose putem najrazličitijih savremenih tehnologija na internetu, TV ekranima, manje-više na radiju, pa preko štampanih medija i slično, međutim u ta davna vremena jedini način da se prenesu nekakve informacije na naredne generacije bila su usmena predanja, spisi i slikarstvo. Freskoslikarstvo predstavlja poseban vid slikarstva ili grupu slikarskih tehnika kojima se iscrtavaju istorijski likovi i događaji ili predanja(kad-kad i mitovi) važni za hrišćanstvo ili za neki od pravoslavnih hrišćanskih naroda; sve te freske i ikone su bili i ostali nekakvi pokušaji da se na naredne generacije hrišćana, a posebno pravoslavnih hrišćana prenesu predanja o ranijim važnijim događajima i istorijskim ličnostima, objektima i slično. Tako na primer, mi na osnovu nekih fresaka iz srpskih crkava i manastira možemo da rekonstruišemo spoljašnji izgled tih objekata ukoliko su oni iz ovog ili onog razloga bili oštećeni ili uništeni spolja, jer su neretko ovakve zadužbine srpskih vladara i velikaša bile verodostojno oslikavane zajedno sa njihovim ktitorima koji su ih podizali. Danas je ovo svakako prevaziđena stvar, ali je ostalo kao tradicija i umetnička dekoracija.

normalno

pre 3 godine

Koliko novca se u zadnje vreme ulaze u crkve i kojekakve spomenike.. A skole i bolnice se raspadaju. U skoli mog deteta roditelji samoinicijativno skupljali pare za klima uredjaj u ucionici.
Jasni pokazatelji u kom smeru ovo drustvo ide.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vlasta, 16. septembar 2020 15:07)

Normalno je da skupite pare za vasu decu. to vam je obaveza. Trebali ste i ranije. Drzava nije - DAJ, nego i IZVOLI.

Marko

pre 3 godine

Kako peva Bora: "svima su stavili amove, sebi sagradili hramove..."
(Proka, 16. septembar 2020 17:30)

Nemoj samo Boru. Recitovao je 1991. "Becke konjusare", a danas zivi u Ljubljani. O dodatnom politickom angazmanu ne bih.

gojko

pre 3 godine

Колико је успешно било расрбљавање народа под руководством КПЈ у периоду 1945 -1999 види се и по броју негативних коментара тзв. атеиста, који су у ствари потомци скојеваца и скојевки, чији је мозак испран марксизмом, па су ту традицију касније пренели на децу. Храм је највећи споменик Светосавља и симбол припадности српскога народа Христу кроз Светог Саву, није уперен против деце комунизма. Велики поздрав.

Srdjan

pre 3 godine

ХВАЛА ТИ БОЖЕ ЗА ХРАМ! ХВАЛА ТИ ЗА ДОБРОТВОРЕ! ХВАЛА ТИ ЗА УМЕТНИКЕ,АРХИТЕКТЕ,ЗА СРПСКИ НАРОД КОЈИ ВЕРУЈЕ У ТЕБЕ ЈЕДИНОГА БОГА И ТВОРЦА НЕБА И ЗЕМЉЕ И СВЕГА ВИДЉИВОГ И НЕВИДЉИВОГ.АМИН БОЖЕ ДАЈ!!!

sale

pre 3 godine

Vidim ova gospoda sto lupaju minuse za pozitivne komentare, a za sta su trebali pare da daju za kafane, stadione i splavove ili mozda javne kuce.Niko vama nije kriv sto ste sektasi i sto vam smeta bozja kuca.To je najpametnija investicija u zadnjih 50 godina i kao pravoslavac podrzavam 100 posto, kamo srece da se okrenemo svi Gospodu ziveli bi mnogo bolje

Tommy_Bijeljina

pre 3 godine

Od srpstva neće ostati ni traga u bliskoj budućnosti, jer većini vas je jedino bitno na šta su pare potrošene, koliko je koštalo ovo ili ono.
Postoje stvari na ovom svijetu čija je duhovna vrijednost mnogo veća od materijalne. Za nevjericu je koliko je ateista i bezbožnika po tom velikom Beogradu i okolini, čudom se čudim svakodnevno.
Savjet za većinu ljudi ovdje, pričitajte malo pravu srpsku istoriju, pročitajte stari i novi zavjet, istražite ko su vam bili bar bliski preci kako bi shvatili značenje pravoslavlja u srpskom narodu.
Pozdrav iz RS-a.

NoWack

pre 3 godine

SPC dobija novac od drzave upravo kao nevladina organizacija. :) Guglaj budzetska linija 481. I to ne samo da je SPC nevladina organizacija, nego su ubedljivi broj jedan po novcu koji dobijaju iz budzeta, a u koji nista ne ubacuju. Ostale NVO i "slicni lezilebovici", da te podsetim, su u obavezi da placaju porez i podlozni su finansijskoj kontroli i inspekciji.
(Spike, 16. septembar 2020 23:32)
"Prema članu 44. Zakona o porezu na dobit preduzeća nevladina organizacija (NVO) se oslobađa plaćanja poreza na dobit"- Joj koliko volim vas priucene ovako ex catedra da obrazujem. Koji porez placaju NVO? PDV na kifle iz pekare jedino.

Бог зна

pre 3 godine

Фасцинантно. Само још да свим срцем верујемо у Господа нашег Исуса Христа, да почнемо да живимо и верујемо како Он проповеда и спасићемо се. Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј нас грешне. Амин.

Šmrki

pre 3 godine

Bilje da su sagradili par bolnica, skole ili neku fabriku. Koliko znam Srbija je sekularna drzava i nema sta da drzava finansira crkvu ili ovakve gradjevine. Uostalom u nasoj drzavi ima dosta muslimana, katolika, protestanata , ateista... Zasto bi oni davali pare za ovako nesto? A davali su na neki nacin neznajuci. Moze li neko da mi objasni?

Биља

pre 3 godine

Моје поимање вере и Православља је у ономе што је суштина, Синвол вере. Где се молиш, небитно је, важно је да у срцу и души имаш -Љубав.Ово препуцавање у коментарима много говори о нама.Велелепни Храм Светог Саве је ништа, ако у њега улазимо празне душе и срца.Господе Исусе Христе, Сине Божији, помилуј нас грешне! Амин.

gargleblaster

pre 3 godine

Porediti ovaj lose osmisljen kic sa remek delima renesanse I gotike je zla namera.
Najvise novokomponovanih I za srpstvo spremnih I po defaultu vernika ne moze razlikovati vrhunsku kompoziciju starih majstora od ovog. Velicina I zlato je ono sto srbe odmah ubedi da je to vrednost kojoj ce se diviti ceo svet. Naravno da nece.

Indijanac

pre 3 godine

(citam komentare, 16. septembar 2020 21:00)
Odvojena je od države kada su u pitanju porezi i doprinosi, a kad treba da se dobije od države onda su deo te države. U Evropi sve crkve plaćaju poreze. Samo kod nas i možda u još nekoj zemlji ne plaćaju.

Spike

pre 3 godine

"Prema članu 44. Zakona o porezu na dobit preduzeća nevladina organizacija (NVO) se oslobađa plaćanja poreza na dobit"- Joj koliko volim vas priucene ovako ex catedra da obrazujem. Koji porez placaju NVO? PDV na kifle iz pekare jedino.
(NoWack, 17. septembar 2020 01:08)

Ne znam na kojoj katedri predajes, ali bih je rado zaobisao. :) Navedeni clan se odnosi na nedobitne organizacije, i to samo pod odredjenim uslovima. Nevladine organizacije nisu nuzno nedobitne, a nasa crkva je "dobitna" organizacija i to par excellence i to od svog osnivanja pa do danas. Pravo ekonomsko cudo takoreci.

Ja zaista ne razumem u cemu je problem sa vama, vernicima. Niko vam ne brani da se organizujete i da od priloga finansirate izradnju novih hramova i crkava. Zaista u tome nema niceg spornog. Ali, zasto toliko imate potrebu da druge primoravate da finansiraju vase verske potrebe. Ok, znam da ste ostrvljeni na ateiste, ali da li zaista smatrate da je u redu da otmete novac od nekog, recimo, muslimana ili katolika i njime finansirate svoje crkve? Mislite li da bi Hrist to zeleo? Da je to bila njegova poruka? Da bi se radovao tako nastalim bogomoljama u njegovo ime?

di

pre 3 godine

Vama koji kritikujete, a vidin dosta vas je.

Da li tako, i da li bi ste tako govorili i o Aja Sofini i Justinijanu?
Plavoj Dzamiji, Notr Damu, Rimskom i Atinskom Partrenonu? I zasto ne.

безбожник

pre 3 godine

Ja sam kao ateista (a ujedno i kao veliki poštovalac srpske crkve) presrećan zbog ovoga. Ovo će podstaći nacionalni ponos i jednistvo.
Ovo mogu da pljuju samo autošovinisti i bogoborački anti-teisti.
(Nikola, 16. septembar 2020 22:05)

Ti si onaj koji ne veruje u Boga ali veruje da ima "nešto" i ne sluša narodnjake ali Ceca je OK

Spike

pre 3 godine

@Trovac
A to sto su meni uzimali clanarinu a nisam verovao sto se tada nisi bunio da mi pomognes. Vidis ni ja mozda nevolim sto ti volis pa oni to urade. Izadji iz feudalizma pa onda komentarisi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Nick, 16. septembar 2020 23:36)

Clanstvo u Savezu komunista nije bilo obavezno, mada je postojao "meki" pritisak radi napredovanja u drustvu i clanstvo kao neformalni uslov za obavljanje odredjenih funkcija. Ali, vecina stanovnistva nije bila uclanjena. Stavise, Savez komunista Jugoslavije krajem 1981. imao je nesto preko 2.1 miliona clanova, tako da je njegovo članstvo činilo 9,5 odsto ukupnog stanovništva zemlje.

A to sto su tebi "uzimali clanarinu", znaci da si bio clan, pa je zanimljivo u kom trenutku tacno si se setio Sv. Save i pravoslavlja. I zasto. :)

Indijanac

pre 3 godine

A ispred Hrama rupa do rupe. Popucale ploče, pola se klati i pre nego da kreneš da gaziš po njima treba svrati ti u hram da se pomoliš Bogu da se ne slomio. Nažalost iskusio sam ovu tvrdnju kada sam uganuo bogu na jednu ploču koja se klatila.

haha

pre 3 godine

Divota koliko iskrenih vernika koje ne zanima materijalno vec duhovno... jos da su takvi svestenstvo, patrijarh i vladike gde bi nam bio kraj

Trovach

pre 3 godine

@Nick...Ne znam na koju clanarinu mislis. Ako je to SKJ, nije bilo obavezno clanstvo. Meni je bilo ponudjeno u vojsci, pa sam odbio. Clanarinu sam placao dok sam igrao folklor i to sam voleo. Sada placam dozvolu za pecanje i registraciju auta, ali me niko ne tera da vozim i pecam. Ovo uzimaju od svih nas iz budzeta, umesto da crkva sama sebi gradi "poslovni prostor". Neka prodaju skupe limuzine i dzipove. Moze se i u puntu, ili fiesti otici na posao. Ja to dobro znam.