Ponedeljak, 14.09.2020.

18:40

Nađeni tragovi života na Veneri?

Izvor: B92

Naðeni tragovi života na Veneri? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

106 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 3 godine

Na Veneri teško, na površini su pritisak i toplota preveliki za bilo kakve složenije molekule, a bez njih nema života kako ga mi trenutno shvatamo, ali je sasvim moguće da je neka forma života uspela da se formira i preživi u višim slojevima atmosfere. Teško je reći kako, ali život je, kao što znamo, jako snalažljiv :)

slayer

pre 3 godine

2023 - Neznatno se menja orbita Zemlje;

2025 - Evropa je slabo naseljena;

2028 - Pronalazak novog izvora energije. Polazak letelice sa ljudskom posadom ka Veneri;

2033 - Led na zemljinim polovima se topi. Povećava se nivo svetskog Okeana;

2043 - Svetska privreda cveta. Evropom vladaju muslimani;

2046 - „Uzgajaju” se svi organi ljudskog tela, a zamena bolesnih postaje najbolji metod lečenja;

2066 - Tokom napada na muslimanski Rim, SAD prvi put primenjuju novo klimatsko oružje - naglo zahlađenje;

2076 - Zemljom zavladava novo besklasno društvo - komunizam;

2084 - Priroda se polako oporavlja;

2088 - Pojavljuje se nova bolest - starenje za nekoliko sekundi;

2097 - Brzo starenje je pobeđeno;

2100 - Veštačko Sunce počinje da osvetljava tamnu stranu Zemlje;

2111 - Ljudi postaju kiborzi-živi roboti;

2123 - Male države ratuju međusobno, velike se ne mešaju;

2125 - U Mađarskoj uhvaćeni signali iz kosmosa, svi se setili Vange;

2130 - Ljudske kolonije pod vodom - uz pomoć i savete vanzemaljaca;

2164 - Životinje naučnici pretvaraju u polu-ljude;

2167 - Pojavljuje se nova religija;

2170 - Planetarna suša;

2183 - Ljudska kolonija na Marsu postaje nuklearna sila i traži nezavisnost od Zemlje;

2187 - Naučnici uspevaju da spreče erupcije dva najveća vulkana na Zemlji;

2195 - Kolonije pod morem u potpunosti postaju nezavisne - obezbeđene hranom i energijom;

Nikola Radovanovic

pre 3 godine

Bila bi vest da je pronadjen vazduh u Pancevu ili ispravna voda za pice u Zrenjaninu ili da je mozda Marko Djuric postao ambasador u USA.

pacific202

pre 3 godine

"Neverovatna je i pomisao da bi tu nešto moglo da živi okruženo sumpornom kiselinom. Svi geološki i fotohemijski procesi koje poznajemo su suviše neprikladni da bi mogli da proizvedu fosfane kakve smo videli", smatra profesorka Džejn Grivz sa Univerziteta u Kardifu.

I dalje, i dalje, traze zemaljski zivot van Zemlje. Nista zemaljsko ne bi zivelo tamo, ali venersko da. Znaci sta je zivot, materija (organizovana u organizam) koja ima svest. Ko kaze da se neka materija ne bi mogla ishranjivati upravo sa H2SO4 u svojoj prirodnoj sredini Veneri? Da li bi bila socijalna? Verovatno ne bi, jer to je redak fenomen cak i na Zemlji karateristican samo za ljude i mrave.

Bex

pre 3 godine

@DZK
Pojam "galopirajuci efekat staklene baste" je pojam koji koriste ekolozi koji su po meni "tanki" iz hemije, geologije. Pitanje za sve one koji prihvataju stavove a da ih pre ne provere, koliko je kiseonika bilo potrebno da se na planeti velicine Venere stvori atmosfera ciji je pritisak na povrsini 93 bara i sa udelom od 96.5% ugljen dioksida. Odakle toliki kiseonik u slobodnom stanju kada je to 2-gi najreaktivniji element u prirodi. Na kojoj temperaturi se razlazu CaC03 i MgCO3 ubedljivo najrasprostranjeniji karbonati u solarnom sistemu, koji bi eventualno mogli biti drugi izvor ugljen dioksida?

Jaggy Jaggy

pre 3 godine

(Runzo Objektivni, 15. septembar 2020 07:15). Ti druže od drveta ne vidiš šumu.. Pročitaj dva puta, niko ne priča o preseljenju ljudi na mars pošto ćemo do tada odavno izumreti a sve opisano je u periodu od par milijardi godina.. To je dugotrajan proces koji je tebi zbog sujete ne pojmljiv

nalogodavac

pre 3 godine

Žao mi je što za mog života neće otkriti planetu gde ima života da znam ovde o njoj . Ova nagađanja su bez veze. Tako su i na marsu našli vodu pre nekoliko godina i ništa se ne dešava otada.
Sigurno ima života na nekoj planeti, kad je mogla zemlja, zasto ne bi mogla druga da se naseli i stvori život.

Marko

pre 3 godine

Ako im je ovo dokaz onda nista od toga. Pre 10 godina su otkrili vodu na Marsu, da vodu jednu od najzastupljenijih supstanci u svemiru, i tad su isto naslovi bili pronadjen zivot na Marsu. Ne kazem da u svemiru nema drugog zivota, bilo bi cudno da ga nema, ali ovo nisu dokazi. To sto mi mislimo da ova supstanca nastaje na jedan jedini nacin je dokaz naseg neznanja i nista vise.

Lars

pre 3 godine

(Low Key Lyesmith, 14. septembar 2020 21:49)

Momak, ajde sad se vrati na tekst i procitaj ga. Brat se raspisao, nema kraja, a nigde veze sa temom. I jos trazi od redakcije da mu objave komentar....transfer blama. Niko ne pominje Venerino tlo, vec 50 km iznad, gde je pritisak isti kao na Zemlji, a temperatura 20-ak stepeni.

Miskec

pre 3 godine

Za sve vas koji verujete da je u takvom okruzenju nemoguc zivot, pogledajte u kakvom okruzenju zive Pancevci, Borani, Smederevci, ... sumpor, fosfor, ..., moze se kad se hoce!

Runzo Objektivni

pre 3 godine

zvezdan, 14. septembar 2020 22:34

Sto se tice vode, istrazivanje NASA je imalo veliku ulogu u smislu otkrivanja istorije Marsa, sigurno ne mislis da tragovi vode nadjeni na polovima mogu da se iskoriste za neki irigacioni sistem?
Magnetno polje je posebna prica. Mozda ne igra presudnu ulogu za opstanak NEKOG zivota (recimo vodenih medveda), ali za opstanak ljudskog, i ogromne vecine poznatih vrsta sa nase planete - itekako da. Za coveka, magnetno polje je mnogo vise od dobre osnove za GPS. Istrazi malo sta je solarna radijacija, kako utice na zive celije i sta nas od nje stiti, pa se vrati ovde da nastavimo diskusiju.

lal

pre 3 godine

za to vreme na veneri:
brate ja ne verujem sta pricaju ovi na vestima... kao pronasli fosfan iznad zemlje... povezuju sa zivim bicima... ma jeeeste... tamo je hladno u 3pm... jos ima vode koliko hoces... TEORIJE NEMA da tamo nesto moze da opstane... alo venercijanci... to je voda, ne pricamo o zivotom bogatoj sumpornoj kiselini...

Za sve naučno religiozne imam ljubavnu raketu, najveću na svetu!

pre 3 godine

Kada su astronomi i astrolozi u staroj "grčkoj" propovedali na trgovima, Diogen bi im prilazio, pogledao ih u oči i upitao:
"A, kad si ti to sišao sa Neba na Zemlju?"

I znate šta je još uobičavao da radi?

Diogen bi stao na neki trg i uzvikivao:
"Ljudi, ljudi! Okupite se, imam nešto važno da vam kažem!"
I kad bi se sakupio nemali broj oko njega, uzeo bi motku sa zemlje i počeo da bije redom sve, vikući:
"Rekao sam LJUDI, ne stoka!"

CATAPA

pre 3 godine

живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.
(my way, 14. septembar 2020 22:30)
To nema veze sa logikom, a tek "matematička neminovnost" je argument tipa da čim nešto možeš da kažeš i drugim jezikom, mora da je tačno.

A kako u praksi izgleda ta "neminovnost"? Evo ovako: što se više novih planeta otkrije /naravno bez života na njima) to vernici jače veruju da "statistički" na sledećoj mora neminovno da bude. Otprilike isto kao (često ponavljan "argument") da ako na peščanoj plaži postoje milijarde zrna peska, bar jedn od njih mora da je i inteligentno. Ili makar da ima oblik Mikelanđelovog Davida (u minijaturi).
To nije logika, to je naprotiv totalno odsustvo logike. Verovanje u vanzemaljce je naprosto religija, bilo da je reinkarnirana politeistička, bilo kao modifikovana monoteistička. To što ljudi u tu (relativno novu) religiju JAKO veruju ne čini to verovanje ništa tačnijim.

Mogao bih istom takvom "logikom" da tvrdim kako nege u nekoj galaksiji, na nekoj planeti žive zmajovi. Ili bilo koja i kakva do sada izmišljena bića, eventualno samo ne na istoj planeti. "Statistički neminovno".

Nekada davno u jednom kraljevstvu

pre 3 godine

Nije fosfan, nego fosfin PH3, koji je fosforni analog amonijaku( NH3). Inače na visini od 50 do 55 km u Venerinoj atmosferi, atmosferski pritisak je od 1-1,5 atm (101,3MPa do oko 155 MPa), a temperatura od 27 do 75 stepena Celzijusovih. U tom pojasu verovatno ima mikroskopskog života, jer su uslovi za opstajanje istog, vrlo dobri ).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 14. septembar 2020 18:58)

Dodao bih samo jednu ispravku, ne ulazeći u samu suštinu, a to je da je 1 - 1,5 atm = 0,1013 - 0,155 Mpa

Locutus

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre
(profesor Dušan, 14. septembar 2020 22:27)

Organizmi na dnu okeana trpe pritisak od preko 1000 bara. Postoje takođe organizmi koji žive u sumpornoj kiselini na preko 120 stepeni i ne koriste kiseonik. To je još uvek daleko od 500 stepeni, ali neki drugi oblici života, na drugoj planeti - što da ne?!

Raspevani hemoroid

pre 3 godine

Вазда су на Венери најлепше и најватреније жене живеле... Шалу на страну, живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.
(my way, 14. septembar 2020 22:30)


A kakve veze imaju logika i matematika sa fizickom stvarnosti?

Aristokratija

pre 3 godine

Zemlja je konstruisani planetoid deltoidne forme. Otuda sličnost sa piramidama,komunikacionim portalima multiverzuma.
Šteta što ljude zbunjuju pričama o ravnoj ploči, Anunakijima, ljudima-gušterima i sličnim intelektualnim, fizičkim i biološkim nonsensima, pa pokušaji da se sazna istina idu u pogrešnim pravcima. Ljudi nisu slučajnost, već genetski eksperiment razvijenih civilizacija, ali to je već druga tema.
Što se Venere tiče, reč je o polisfernoj bazi, doduše, bez života na način poznat i dostupan ljudima.

Zemljoradnik

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.
(dd, 14. septembar 2020 23:06)
Ne mislimo, nego jednostavno na nasem stupnju razvoja nismo u mogucnosti da trazimo drugacije oblike zivota od naseg.
(my way, 14. septembar 2020 23:29)
- Ne da nismo u mogućnosti nego o ovoj temi ne znamo ništa. Nemamo odgovor ni kako je naš život nastao, a tu nam je sve ispred nosa. Kad budemo savladali mehanizam stvaranja života od nežive materije ovde na Zemlji, moći ćemo da razumemo i kako život može da nastane i na drugim mestima. Da se nauka pomakne od Miler=Urijevog eksperimenta i sinteze amino kiselina i da napravi od tih aminokiselina i najprostiji jednoćelijski organizam koji živi i razmnožava se. E to će biti prodor koji će dati odgovore na mnoga pitanja. A moguće je da je po ovom pitanju nauka na potpuno pogrešnom tragu.

Joe

pre 3 godine

Čitam komentare i ne verujem koliko nam je svest uska,plitka. Vidimo, čujemo i prihvatamo samo ono što nam se servira. Da li je moguće da ljudi stvarno misle da ne postoje vanzemaljska bića?
Otvorite malo oči i knjige,uključite mozak, pogledajte češće u nebo,u bića oko sebe,zagrebite malo ispod fasade,pustite Veneru,Mars,progledajte...Oni su tu, medju nama... Čovek koji ne prihvata ove činjenice ili ga ne interesuju, treba dobro da se zapita. Dulce baza,Bob Lazar,Steven Greer,David Icke. Vreme je da se osvestimo i pustimo u pogon i onih preostalih 95% mozga.
Rusi i Ameri od pedesetih u tajnosti
proučavaju astralna putovanja i daleko su stigli,a vi polemisete oko leda na Marsu.

rebro

pre 3 godine

@Will Mosley, ako je nešto normalno ljudima ne znači da takva normalnost mora da postoji u ostatku univerzuma.
Kako pingvini opstaju na -40 ili niže? Možeš li ti da opstaneš na toj temperaturi bez pomoći odeće?
Kako ribe žive na velikim dubinama? Kako čovek nije u stanju a sastoji se od 70% vode?
Zaključak je da ono što je normalno tebi, meni i ostatku čovečanstva je naša normalnost, ali ne i za ostatak svemira. Tvrditi da smo mi jedini živi stvorovi u čitavom univerzumu je apsurd. Ne možemo da dobacimo do središta Zemlje, a znamo da nema života u svemiru.
Apsurd.

max

pre 3 godine

Ali ne kapiram kako je moguce da je na Veneri skoro pa 10 puta veca temperatura nego na Zemlji iako su to susedne planete. Nije mi logicno da je samo na Zemlji normalna i podnosljiva temperatura, ostale planete imaju ili vrlo toplu ili ledenu unutrasnjost.

Na Veneri je sada kako ce verovatno biti na Zemlji u dalekoj buducnosti. Veneri je stradao ozonski omotac koji apsorbuje suncevu UV svetlost. Na Veneri je efekat staklene baste. Ne zna se kada i kako se to desilo. Postoje razlicite teorije. Po jednoj je stradavao polako a po drugoj je stradao odjednom usled udara nekog nebeskog tela u nju. Prema prvoj teoriji moze biti i da se zivelo kao na Zemlji pa je polako sa slabljenjem ozonskog omotaca izumirao zivot usled sve veceg zracenja i temperature. Mozda je bilo i kolonizovanja Zemlje? U sustini to je bilo veoma davno pa mozemo samo da nagadjamo. Verovatno si cuo za rupe u Zemljinom ozonskom omotacu? To bi trebalo da je pocetak procesa na kraju koga ce liciti na Veneru. Moze se reci da je Venera sestra bliznakinja bez zastite ili tacnije sa vrlo slabom zastitom od sunca. Sa Marsom je obrnuto. Na Marsu je u toku formiranje omotaca i pocetak procesa na kraju koga ce liciti na Zemlju. Sve tri planete su na idealnoj udaljenosti od sunca ali im se razlikuje stepen zastite.

ave

pre 3 godine

Ako bi se dokazalo da na Veneri ili bilo gde drugde u suncevom sistemu postoje i najprimitivniji oblici zivota, to bi imalo ogromne implikacije. U sustini, to bi bio dokaz da je svemir prepun zivota. To bi, po meni, bilo najvaznije otkrice u istoriji.

Blek - Chicago

pre 3 godine

“Venera se smatra "bliznakinjom" planete Zemlje, jer su obe planete slične veličine, mase i stenovite kompozicije. Ali tu njihove sličnosti prestaju, jer tamo gde je na Zemlji voda, na Veneri je vreo predeo.” Svejedno Kakva je Venera planeta, ali njenji bregovi su nešto najlepše na univerzumu..

my way

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.
(dd, 14. septembar 2020 23:06)
Ne mislimo, nego jednostavno na nasem stupnju razvoja nismo u mogucnosti da trazimo drugacije oblike zivota od naseg.

Will Mosley

pre 3 godine

I jos nesto, fosfin (jedinjenje jednog atoma Fosfora i tri atoma vodonika) je veoma toksican gas koji proizvode mrlje jezera i mocvare, tako da zivot na Veneri nije moguc, kad na sve to dodamo da je prosecna temperatura planete 460 stepeni sto je jednako temperaturi zagrejane rerne. Ali ne kapiram kako je moguce da je na Veneri skoro pa 10 puta veca temperatura nego na Zemlji iako su to susedne planete. Nije mi logicno da je samo na Zemlji normalna i podnosljiva temperatura, ostale planete imaju ili vrlo toplu ili ledenu unutrasnjost.

dd

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.

z

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor Dušan, 14. septembar 2020 22:27) #

To je stanje na površini Venere i tamo nema teorije da išta može da opstane. Ovde se govori (i ne samo sad, već decenijama unazad) o sloju atmosfere upravo na spomenutoj visini, 50-60 km, gde je atmosferski pritisak sličan našem a temperatura prijatnih 20 Celzijusa. Odavno se spekulisalo da u Venerinim oblacima može biti životnih oblika. U stvari, ako se ikada bude ostvarila ljudska misija na Veneru zna se da to može samo da bude samo do oblaka - s obzirom na gustinu oblaka i ogroman pritisak ispod verovatno bi se na određenoj visini i hodalo po njima.

A zašto se Mars toliko reklamira kad se još od šezdesetih zna da bi Venera bila mnogo bolji kandidat za otkriće života - a i jednostavnije je stići tamo, ko bi ga znao. Možda upravo zato.

profesor Dušan

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre

my way

pre 3 godine

Вазда су на Венери најлепше и најватреније жене живеле... Шалу на страну, живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.

Will Mosley

pre 3 godine

odakle druže tebi podatak da na marsu nema leda kada je to predmet istraživanja koju izvodi NASA od pre 10 - 15 god.? Čak šta više pronađen je led ispod površine.. Magnetno polje ne igra presudnu ulogu za opstanak nekog oblika života. Vrlo je verovatna pretpostavka da će sunce jednog dana progutati i merkur i veneru..
(zvezdan, 14. septembar 2020 22:34)

Progutace i Zemlju ali to ce se desiti kad se desi.

Mile Dodik

pre 3 godine

Zamisli prvu fudbalsku utakmicu na SAO Veneri. Igra reprezentacija SAO Venere protiv Vatrenih iliti reprezentacije Hrvatske. Pravi spektakl!

Will Mosley

pre 3 godine

i moj komsija Pera nasao gedore pre neki dan na tavanu, nove...
(salle, 14. septembar 2020 20:29)

Ko jos drzi NOVE gedore na tavanu? Cim su gedore na tavanu znaci da su vec koriscene, a to dalje implicira da nisu nove. Hvala na paznji.

trofejni

pre 3 godine

Prema evolucionistickom modelu Zemlja i Venera su trebale biti jako slicne, formirale su se istim procesom, u isto vreme, na istom mestu i od istog materijala. Ali u poslednjh nekoliko decenija naucnici su otkrili da se planete jako razlikuju, kao prvo otkriveno je da povrsina Venere nije ni nalik onome sto su naucnicu ocekivali. Izgleda bukvalno kao Biblijski pakao....
@ shamgar

Da li je onda Zemlja, ustvari Biblijski raj? Sve sa zelenilom, vodom i u izobilju hrane. Da li smo dosli sa neke trece planete? Da li je taj dogadjaj ostao u nekom dobokom sjecanju, hiljadama generacija i na kraju na neki nacin, ostao zapisan i u Bibliji? Mnogo toga je zapisano, samo sto, vjerovatno nikada necemo moci rastumaciti . PS. Objavite nekad komentar za promjenu. Hvala

Komentator

pre 3 godine

Prva sonda koju je SSSR poslao na Veneru snimila je velike kupolaste građevine. To vam naučnici ne govore iako je ostalo zabeleženo u tadašnjim medijima (ne žutoj štampi već u NY Times i sl).

zvezdan

pre 3 godine

Runzo Objektivni, 14. septembar 2020 21:49 odakle druže tebi podatak da na marsu nema leda kada je to predmet istraživanja koju izvodi NASA od pre 10 - 15 god.? Čak šta više pronađen je led ispod površine.. Magnetno polje ne igra presudnu ulogu za opstanak nekog oblika života. Vrlo je verovatna pretpostavka da će sunce jednog dana progutati i merkur i veneru..

Dule

pre 3 godine

Zapravo, ono što naučnici ovim otkrićem žele da kažu jeste to da i vanzemaljac sa Venere, kao i naša žena ovde (što mi se svojevremeno, dok sam bio odviše mlad i naivan, činilo gotovo neverovatnim), ume da prdne.

kosmi

pre 3 godine

@MM

Znaju tako sto posmatraju svetlost koja dolazi sa planete pa se onda vrsi spektralna analiza te svetlosti. Svaki element moze da odbije svetlost sa odredjenom talasnom duzinom i na osnovu toga mogu da vide koji se elementi nalaze u atmosferi.

Isto tako mogu da posmatraju objekte na povrsini u infracrvenom delu spektra jer taj spekrat ima mnogo vecu prodornu moc od vidljivog dela. Tako da npr povrsina planete sa gustom i zamagljenom atmosferom u infracrvenom spektru je mnogo bolje uocljivija.

Peric

pre 3 godine

U svakom slučaju Zemlju ćemo vremenom morati da napustimo zbog zagađenja.
Mars je prva destinacija a usputna stanica Mesec.
Ali više o tome u budućem životu.

Runzo Objektivni

pre 3 godine

Jaggy Jaggy, 14. septembar 2020 19:56

Ja prosto ne mogu da verujem koliko si ti pluseva nadobijao za ovu gomilu gluposti. Nije Sunce bilo malo, za planetu ispred Merkura, iskreno, prvi put cujem. Venera nije vrela jer je Sunce "poraslo" vec zbog efekta staklene baste - da ga neka ranija kataklizma nije izazvala, verovao ili ne, Venera bi mozda bila nesto nalik tropskim kisnim sumama, ali gotovo da je nemoguce znati kakva je bila atmosfera pre nekoliko stotina miliona godina. Na Marsu nije problem niska temperatura, vec odsustvo magnetnog polja i, mnogo ociglednije, odsustvo vode (koja je poodavno isparila - u uslovima manjeg pritiska temperatura kljucanja pada). Da ima leda i magnetnog polja, ljudi bi cak mogli da razmisljaju o teraformiranju tako sto bi vestacki izazvali efekat staklene baste i podigli temperaturu.

Dejan

pre 3 godine

Колико има ликова овде који су ( можда) школовани и просипају памет овде о Венери и сличним назови планетама причајући све што су прочитали а засновано је све на само и само претпоставкама илити нагађањима . Сутра да неки стручњак , читај научник, каже да на пример на Месецу или Венери или где год већ, има трагова Короне они би поверовали и млатили данима о томе .

Beoman

pre 3 godine

@Ja vama da kažem ovako, sunce je u početku svog nastajanja bilo malo manje i ono i dalje raste sve dok ne sagori i ne postane beli patuljak.. U početku je bila još jedna planeta bliža suncu, tj pre merkura ali ga je sunce progutalo, na veneri je postojao život kao na zemlji ali je on nestao kako je sunce raslo (ovi fosfati su ostaci) a neki od njeni stanovnika kao i ostali biljni i životinjski svet je emigrirao na zemlju i ovde evoluirao u život kakav danas poznajemo.. Tako ćemo i sa zemlje emigrirati na mars pošto će on sledeći biti pogodan za život.. Kako sunce bude raslo zemlja će izgoreti a na marsu će se led otopiti i stvoriće se pogodna klima za neki budući oblik života ali on verovatno neće biti sličan ovome.. I tako redom dok nas sve jednog dana ne usisa neka crna rupa pa sve iz početka za nekih par milijardi godina
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jaggy Jaggy, 14. septembar 2020 19:56)
100% si upravu i sldeca je zemlja, ipak prije nas ce nestati hrvati i zapad to je za slavu.

Goran

pre 3 godine

Prvo je pentagon priznao da postoje Ufo. Onda neki dan kazu da signal su uhvatili neki ali neznaj sta ga je poslalo. Sad govore da su nasli dokaze o zivotu na Veneri. Sljedeci korak je intervju sa ET- em.

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Gluposti. Na Veneri, jednostavno, ne postoje uslovi za život. Planeta na kojoj su i temperatura i atmosferski pritisak preveliki, i nepodesni za život. Planeta čija je atmosfera toksična. I, kao šlag na torti, planeta koja ima retrogradnu orbitu. Ali, zaista retrogradnu orbitu - ne radi se o nekakvoj optičkoj varci, tzv. prividnom retrogradnom kretanju, za koju se hvataju oni koji veruju u astrologiju, i ini slučajevi za posmatranje. Šanse da na Veneri ima života, makar i microbial, su, pa, astronomske. Veće su šanse da neki od domaćih fubalskih klubova osvoji Ligu Šampiona, i to svako takmičenje u narednih trideset godina.

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

xyz

pre 3 godine

Mozda vanzemaljski zivot na drugim planetama zahteva temperaturu od 1000 stepeni. Nigde ne pise da je zivot u citavom svemiru moguc samo na temperaturama od 20 do 30 stepeni i da su obavezne ogromne kolicine vode, piva i rostiljskog mesa...

Igor Gavran

pre 3 godine

Nasli gas cija je hemijska formula PH3. Znaci ukupno cetiri atoma. Pa to je prost molekul da ne moze prostije biti. Da su nasli nesto sto ima hiljade, milione atoma poredjane na neki specifican nacin, pa ajd da im poverujemo. Ovako, posluzicemo se onom nasom starom "i onda je mrmot zavio cokoladu u foliju..."

Hu

pre 3 godine

Naravno, život nije jedini mogući izvor... Ali svakako zanimljiva vest, posebno zbog toga što i neki domaći profesori već godinama rade na istraživanju mogućeg života u Venerinoj atmosferi.

Anfield

pre 3 godine

To što mi ne bi preživeli na tim temperaturama ne znači da druge, nama nepoznate nikad viđene vrste ne mogu da žive u takvim uslovima.

Xli

pre 3 godine

Slazem se sa teorijom da svemir vrvi od zivota. Izgleda da cemo uskoro saznati o najnovijoj misiji na Veneru koja ce da trazi bakterije. Samo ne bi bilo pametno da ih donese nazad ili moze svasta da bude.

Shamgar

pre 3 godine

Prema evolucionistickom modelu Zemlja i Venera su trebale biti jako slicne, formirale su se istim procesom, u isto vreme, na istom mestu i od istog materijala. Ali u poslednjh nekoliko decenija naucnici su otkrili da se planete jako razlikuju, kao prvo otkriveno je da povrsina Venere nije ni nalik onome sto su naucnicu ocekivali. Izgleda bukvalno kao Biblijski pakao. Venera nema tektonske ploce, nema magnetno polje, nema mesec. Zasto se toliko razlikuju ako su trebale biti slicne? Navodno objasnjenje je udar asteroida (uvek isti patern kada ne mogu da objasne nesto, naravno da za taj udar nema dokaza). Drugo, zasto povrsina Venere izgleda tako mlado, nigde bilioni godina erozije da se prikazu na povrsini? Opet njihova teorija, da je cela planeta, ne tako davno, bila prekrivena lavom u isto vreme, CELA PLANETA. Zasto se to desilo i kako, to niko ne zna, ali mora da se desilo da bi evolucionisticki model bio tacan. Sa druge strane, model odredjivaca starosti pomocu kratera se pokazao pogresan, to su pokazale studije na nasem mesecu i dalje u solarnom sistemu. Dakle, vidimo da iako evolucionisti insistiraju da je Venera dosta stara, svi dokazi ukazuju da je mlada planeta. Veneru i ceo solarni sistem je stvorio Bog tvorac i nije stara bilionima godina.

Знојави.Тестиси

pre 3 godine

Valijant Tor je sa planete Venere, inače jedini čovek vanzemaljac koji je 3 godine boravio u USA i Beloj kući pred Kubansku krizu od 1958-1961 godine.
Imate sve o tome na Gugl.

Jaggy Jaggy

pre 3 godine

Ja vama da kažem ovako, sunce je u početku svog nastajanja bilo malo manje i ono i dalje raste sve dok ne sagori i ne postane beli patuljak.. U početku je bila još jedna planeta bliža suncu, tj pre merkura ali ga je sunce progutalo, na veneri je postojao život kao na zemlji ali je on nestao kako je sunce raslo (ovi fosfati su ostaci) a neki od njeni stanovnika kao i ostali biljni i životinjski svet je emigrirao na zemlju i ovde evoluirao u život kakav danas poznajemo.. Tako ćemo i sa zemlje emigrirati na mars pošto će on sledeći biti pogodan za život.. Kako sunce bude raslo zemlja će izgoreti a na marsu će se led otopiti i stvoriće se pogodna klima za neki budući oblik života ali on verovatno neće biti sličan ovome.. I tako redom dok nas sve jednog dana ne usisa neka crna rupa pa sve iz početka za nekih par milijardi godina

DZK

pre 3 godine

Ne znam šta je tu tako senzacionalno novo. Venera je sve do pre nekih 700 miliona godina bila planeta prilično slična Zemlji, sa velikim okeanom i atmosferom povoljnom za razvoj životnih formi. Taj period je trajao više od 3 milijarde godina i uopšte nije isključeno da je za to vreme stvorena prlično kompleksna biosfera. Globalna katastrofa (najverovatnije udar nekog masivnog kosmičkog tela) je pokrenula stravične vulkanske erupcije i galopirajući proces tzv. "staklene bašte" koji je uzrokovao ogromno zagrevanje i isparavanje okeana. Međutim, na većim visnama su uslovi znatno pogodniji nego na površini, tako da je lako moguće da su u tim delovima opstali neki otporni mikroorganizmi iz bivšeg okeana. O tome je Karl Sagan odavno govorio, a neki noviji orbitalni snimci su pokazali da u višim delovima atmosfere postoje ogromni tamni pojasevi za koje neki naučnici smatraju da bi mogli predstavljati velike kolonije mikroorganizama. Sve će biti jasnije kada Veneru posete nove robotske misije sa mnogo boljim instrumentima, ali ima razloga za optimizam jer su nova saznanja o tzv. ekstremofilima pokzala da su naki životni oblici mnogo izdržljiviji i otporniji na ekstremne uslove nego što se pre mislilo.

Skakač_sa_Bgd_Mostova

pre 3 godine

Ovo se zna već decenijama,,ništa novo nije rečeno

Ja verujem i ubeđen sam u to da svemir vrvi od života , a neki od tih života nas posećuju svakodnevno,,ko zna koliko su te civilizacije stare i na kom su stepenu razvoja,,Pogledaj nas,,,oko 10000 godina nam je stara civilizacija zvanično mada Henkok se ne bi složio sa zvaničnicima i za tih 10000 godina smo stigli gde smo stigli,,,očigledan napredak ,a zamisli neku civilizaciju staru 500K godina ili 2 miliona ili 10 , 50,,?

Smuleco

pre 3 godine

Nije fosfan, nego fosfin PH3, koji je fosforni analog amonijaku( NH3). Inače na visini od 50 do 55 km u Venerinoj atmosferi, atmosferski pritisak je od 1-1,5 atm (101,3MPa do oko 155 MPa), a temperatura od 27 do 75 stepena Celzijusovih. U tom pojasu verovatno ima mikroskopskog života, jer su uslovi za opstajanje istog, vrlo dobri ).

Smuleco

pre 3 godine

Nije fosfan, nego fosfin PH3, koji je fosforni analog amonijaku( NH3). Inače na visini od 50 do 55 km u Venerinoj atmosferi, atmosferski pritisak je od 1-1,5 atm (101,3MPa do oko 155 MPa), a temperatura od 27 do 75 stepena Celzijusovih. U tom pojasu verovatno ima mikroskopskog života, jer su uslovi za opstajanje istog, vrlo dobri ).

xyz

pre 3 godine

Mozda vanzemaljski zivot na drugim planetama zahteva temperaturu od 1000 stepeni. Nigde ne pise da je zivot u citavom svemiru moguc samo na temperaturama od 20 do 30 stepeni i da su obavezne ogromne kolicine vode, piva i rostiljskog mesa...

Skakač_sa_Bgd_Mostova

pre 3 godine

Ovo se zna već decenijama,,ništa novo nije rečeno

Ja verujem i ubeđen sam u to da svemir vrvi od života , a neki od tih života nas posećuju svakodnevno,,ko zna koliko su te civilizacije stare i na kom su stepenu razvoja,,Pogledaj nas,,,oko 10000 godina nam je stara civilizacija zvanično mada Henkok se ne bi složio sa zvaničnicima i za tih 10000 godina smo stigli gde smo stigli,,,očigledan napredak ,a zamisli neku civilizaciju staru 500K godina ili 2 miliona ili 10 , 50,,?

DZK

pre 3 godine

Ne znam šta je tu tako senzacionalno novo. Venera je sve do pre nekih 700 miliona godina bila planeta prilično slična Zemlji, sa velikim okeanom i atmosferom povoljnom za razvoj životnih formi. Taj period je trajao više od 3 milijarde godina i uopšte nije isključeno da je za to vreme stvorena prlično kompleksna biosfera. Globalna katastrofa (najverovatnije udar nekog masivnog kosmičkog tela) je pokrenula stravične vulkanske erupcije i galopirajući proces tzv. "staklene bašte" koji je uzrokovao ogromno zagrevanje i isparavanje okeana. Međutim, na većim visnama su uslovi znatno pogodniji nego na površini, tako da je lako moguće da su u tim delovima opstali neki otporni mikroorganizmi iz bivšeg okeana. O tome je Karl Sagan odavno govorio, a neki noviji orbitalni snimci su pokazali da u višim delovima atmosfere postoje ogromni tamni pojasevi za koje neki naučnici smatraju da bi mogli predstavljati velike kolonije mikroorganizama. Sve će biti jasnije kada Veneru posete nove robotske misije sa mnogo boljim instrumentima, ali ima razloga za optimizam jer su nova saznanja o tzv. ekstremofilima pokzala da su naki životni oblici mnogo izdržljiviji i otporniji na ekstremne uslove nego što se pre mislilo.

Anfield

pre 3 godine

To što mi ne bi preživeli na tim temperaturama ne znači da druge, nama nepoznate nikad viđene vrste ne mogu da žive u takvim uslovima.

Jaggy Jaggy

pre 3 godine

Ja vama da kažem ovako, sunce je u početku svog nastajanja bilo malo manje i ono i dalje raste sve dok ne sagori i ne postane beli patuljak.. U početku je bila još jedna planeta bliža suncu, tj pre merkura ali ga je sunce progutalo, na veneri je postojao život kao na zemlji ali je on nestao kako je sunce raslo (ovi fosfati su ostaci) a neki od njeni stanovnika kao i ostali biljni i životinjski svet je emigrirao na zemlju i ovde evoluirao u život kakav danas poznajemo.. Tako ćemo i sa zemlje emigrirati na mars pošto će on sledeći biti pogodan za život.. Kako sunce bude raslo zemlja će izgoreti a na marsu će se led otopiti i stvoriće se pogodna klima za neki budući oblik života ali on verovatno neće biti sličan ovome.. I tako redom dok nas sve jednog dana ne usisa neka crna rupa pa sve iz početka za nekih par milijardi godina

my way

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.
(dd, 14. septembar 2020 23:06)
Ne mislimo, nego jednostavno na nasem stupnju razvoja nismo u mogucnosti da trazimo drugacije oblike zivota od naseg.

Runzo Objektivni

pre 3 godine

Jaggy Jaggy, 14. septembar 2020 19:56

Ja prosto ne mogu da verujem koliko si ti pluseva nadobijao za ovu gomilu gluposti. Nije Sunce bilo malo, za planetu ispred Merkura, iskreno, prvi put cujem. Venera nije vrela jer je Sunce "poraslo" vec zbog efekta staklene baste - da ga neka ranija kataklizma nije izazvala, verovao ili ne, Venera bi mozda bila nesto nalik tropskim kisnim sumama, ali gotovo da je nemoguce znati kakva je bila atmosfera pre nekoliko stotina miliona godina. Na Marsu nije problem niska temperatura, vec odsustvo magnetnog polja i, mnogo ociglednije, odsustvo vode (koja je poodavno isparila - u uslovima manjeg pritiska temperatura kljucanja pada). Da ima leda i magnetnog polja, ljudi bi cak mogli da razmisljaju o teraformiranju tako sto bi vestacki izazvali efekat staklene baste i podigli temperaturu.

dd

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.

kosmi

pre 3 godine

@MM

Znaju tako sto posmatraju svetlost koja dolazi sa planete pa se onda vrsi spektralna analiza te svetlosti. Svaki element moze da odbije svetlost sa odredjenom talasnom duzinom i na osnovu toga mogu da vide koji se elementi nalaze u atmosferi.

Isto tako mogu da posmatraju objekte na povrsini u infracrvenom delu spektra jer taj spekrat ima mnogo vecu prodornu moc od vidljivog dela. Tako da npr povrsina planete sa gustom i zamagljenom atmosferom u infracrvenom spektru je mnogo bolje uocljivija.

trofejni

pre 3 godine

Prema evolucionistickom modelu Zemlja i Venera su trebale biti jako slicne, formirale su se istim procesom, u isto vreme, na istom mestu i od istog materijala. Ali u poslednjh nekoliko decenija naucnici su otkrili da se planete jako razlikuju, kao prvo otkriveno je da povrsina Venere nije ni nalik onome sto su naucnicu ocekivali. Izgleda bukvalno kao Biblijski pakao....
@ shamgar

Da li je onda Zemlja, ustvari Biblijski raj? Sve sa zelenilom, vodom i u izobilju hrane. Da li smo dosli sa neke trece planete? Da li je taj dogadjaj ostao u nekom dobokom sjecanju, hiljadama generacija i na kraju na neki nacin, ostao zapisan i u Bibliji? Mnogo toga je zapisano, samo sto, vjerovatno nikada necemo moci rastumaciti . PS. Objavite nekad komentar za promjenu. Hvala

Hu

pre 3 godine

Naravno, život nije jedini mogući izvor... Ali svakako zanimljiva vest, posebno zbog toga što i neki domaći profesori već godinama rade na istraživanju mogućeg života u Venerinoj atmosferi.

Miskec

pre 3 godine

Za sve vas koji verujete da je u takvom okruzenju nemoguc zivot, pogledajte u kakvom okruzenju zive Pancevci, Borani, Smederevci, ... sumpor, fosfor, ..., moze se kad se hoce!

Xli

pre 3 godine

Slazem se sa teorijom da svemir vrvi od zivota. Izgleda da cemo uskoro saznati o najnovijoj misiji na Veneru koja ce da trazi bakterije. Samo ne bi bilo pametno da ih donese nazad ili moze svasta da bude.

Will Mosley

pre 3 godine

i moj komsija Pera nasao gedore pre neki dan na tavanu, nove...
(salle, 14. septembar 2020 20:29)

Ko jos drzi NOVE gedore na tavanu? Cim su gedore na tavanu znaci da su vec koriscene, a to dalje implicira da nisu nove. Hvala na paznji.

Blek - Chicago

pre 3 godine

“Venera se smatra "bliznakinjom" planete Zemlje, jer su obe planete slične veličine, mase i stenovite kompozicije. Ali tu njihove sličnosti prestaju, jer tamo gde je na Zemlji voda, na Veneri je vreo predeo.” Svejedno Kakva je Venera planeta, ali njenji bregovi su nešto najlepše na univerzumu..

z

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor Dušan, 14. septembar 2020 22:27) #

To je stanje na površini Venere i tamo nema teorije da išta može da opstane. Ovde se govori (i ne samo sad, već decenijama unazad) o sloju atmosfere upravo na spomenutoj visini, 50-60 km, gde je atmosferski pritisak sličan našem a temperatura prijatnih 20 Celzijusa. Odavno se spekulisalo da u Venerinim oblacima može biti životnih oblika. U stvari, ako se ikada bude ostvarila ljudska misija na Veneru zna se da to može samo da bude samo do oblaka - s obzirom na gustinu oblaka i ogroman pritisak ispod verovatno bi se na određenoj visini i hodalo po njima.

A zašto se Mars toliko reklamira kad se još od šezdesetih zna da bi Venera bila mnogo bolji kandidat za otkriće života - a i jednostavnije je stići tamo, ko bi ga znao. Možda upravo zato.

Will Mosley

pre 3 godine

odakle druže tebi podatak da na marsu nema leda kada je to predmet istraživanja koju izvodi NASA od pre 10 - 15 god.? Čak šta više pronađen je led ispod površine.. Magnetno polje ne igra presudnu ulogu za opstanak nekog oblika života. Vrlo je verovatna pretpostavka da će sunce jednog dana progutati i merkur i veneru..
(zvezdan, 14. septembar 2020 22:34)

Progutace i Zemlju ali to ce se desiti kad se desi.

my way

pre 3 godine

Вазда су на Венери најлепше и најватреније жене живеле... Шалу на страну, живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.

profesor Dušan

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre

Shamgar

pre 3 godine

Prema evolucionistickom modelu Zemlja i Venera su trebale biti jako slicne, formirale su se istim procesom, u isto vreme, na istom mestu i od istog materijala. Ali u poslednjh nekoliko decenija naucnici su otkrili da se planete jako razlikuju, kao prvo otkriveno je da povrsina Venere nije ni nalik onome sto su naucnicu ocekivali. Izgleda bukvalno kao Biblijski pakao. Venera nema tektonske ploce, nema magnetno polje, nema mesec. Zasto se toliko razlikuju ako su trebale biti slicne? Navodno objasnjenje je udar asteroida (uvek isti patern kada ne mogu da objasne nesto, naravno da za taj udar nema dokaza). Drugo, zasto povrsina Venere izgleda tako mlado, nigde bilioni godina erozije da se prikazu na povrsini? Opet njihova teorija, da je cela planeta, ne tako davno, bila prekrivena lavom u isto vreme, CELA PLANETA. Zasto se to desilo i kako, to niko ne zna, ali mora da se desilo da bi evolucionisticki model bio tacan. Sa druge strane, model odredjivaca starosti pomocu kratera se pokazao pogresan, to su pokazale studije na nasem mesecu i dalje u solarnom sistemu. Dakle, vidimo da iako evolucionisti insistiraju da je Venera dosta stara, svi dokazi ukazuju da je mlada planeta. Veneru i ceo solarni sistem je stvorio Bog tvorac i nije stara bilionima godina.

Goran

pre 3 godine

Prvo je pentagon priznao da postoje Ufo. Onda neki dan kazu da signal su uhvatili neki ali neznaj sta ga je poslalo. Sad govore da su nasli dokaze o zivotu na Veneri. Sljedeci korak je intervju sa ET- em.

Dule

pre 3 godine

Zapravo, ono što naučnici ovim otkrićem žele da kažu jeste to da i vanzemaljac sa Venere, kao i naša žena ovde (što mi se svojevremeno, dok sam bio odviše mlad i naivan, činilo gotovo neverovatnim), ume da prdne.

Igor Gavran

pre 3 godine

Nasli gas cija je hemijska formula PH3. Znaci ukupno cetiri atoma. Pa to je prost molekul da ne moze prostije biti. Da su nasli nesto sto ima hiljade, milione atoma poredjane na neki specifican nacin, pa ajd da im poverujemo. Ovako, posluzicemo se onom nasom starom "i onda je mrmot zavio cokoladu u foliju..."

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Gluposti. Na Veneri, jednostavno, ne postoje uslovi za život. Planeta na kojoj su i temperatura i atmosferski pritisak preveliki, i nepodesni za život. Planeta čija je atmosfera toksična. I, kao šlag na torti, planeta koja ima retrogradnu orbitu. Ali, zaista retrogradnu orbitu - ne radi se o nekakvoj optičkoj varci, tzv. prividnom retrogradnom kretanju, za koju se hvataju oni koji veruju u astrologiju, i ini slučajevi za posmatranje. Šanse da na Veneri ima života, makar i microbial, su, pa, astronomske. Veće su šanse da neki od domaćih fubalskih klubova osvoji Ligu Šampiona, i to svako takmičenje u narednih trideset godina.

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

Beoman

pre 3 godine

@Ja vama da kažem ovako, sunce je u početku svog nastajanja bilo malo manje i ono i dalje raste sve dok ne sagori i ne postane beli patuljak.. U početku je bila još jedna planeta bliža suncu, tj pre merkura ali ga je sunce progutalo, na veneri je postojao život kao na zemlji ali je on nestao kako je sunce raslo (ovi fosfati su ostaci) a neki od njeni stanovnika kao i ostali biljni i životinjski svet je emigrirao na zemlju i ovde evoluirao u život kakav danas poznajemo.. Tako ćemo i sa zemlje emigrirati na mars pošto će on sledeći biti pogodan za život.. Kako sunce bude raslo zemlja će izgoreti a na marsu će se led otopiti i stvoriće se pogodna klima za neki budući oblik života ali on verovatno neće biti sličan ovome.. I tako redom dok nas sve jednog dana ne usisa neka crna rupa pa sve iz početka za nekih par milijardi godina
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jaggy Jaggy, 14. septembar 2020 19:56)
100% si upravu i sldeca je zemlja, ipak prije nas ce nestati hrvati i zapad to je za slavu.

nalogodavac

pre 3 godine

Žao mi je što za mog života neće otkriti planetu gde ima života da znam ovde o njoj . Ova nagađanja su bez veze. Tako su i na marsu našli vodu pre nekoliko godina i ništa se ne dešava otada.
Sigurno ima života na nekoj planeti, kad je mogla zemlja, zasto ne bi mogla druga da se naseli i stvori život.

Marko

pre 3 godine

Ako im je ovo dokaz onda nista od toga. Pre 10 godina su otkrili vodu na Marsu, da vodu jednu od najzastupljenijih supstanci u svemiru, i tad su isto naslovi bili pronadjen zivot na Marsu. Ne kazem da u svemiru nema drugog zivota, bilo bi cudno da ga nema, ali ovo nisu dokazi. To sto mi mislimo da ova supstanca nastaje na jedan jedini nacin je dokaz naseg neznanja i nista vise.

Locutus

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre
(profesor Dušan, 14. septembar 2020 22:27)

Organizmi na dnu okeana trpe pritisak od preko 1000 bara. Postoje takođe organizmi koji žive u sumpornoj kiselini na preko 120 stepeni i ne koriste kiseonik. To je još uvek daleko od 500 stepeni, ali neki drugi oblici života, na drugoj planeti - što da ne?!

Lars

pre 3 godine

(Low Key Lyesmith, 14. septembar 2020 21:49)

Momak, ajde sad se vrati na tekst i procitaj ga. Brat se raspisao, nema kraja, a nigde veze sa temom. I jos trazi od redakcije da mu objave komentar....transfer blama. Niko ne pominje Venerino tlo, vec 50 km iznad, gde je pritisak isti kao na Zemlji, a temperatura 20-ak stepeni.

Dejan

pre 3 godine

Колико има ликова овде који су ( можда) школовани и просипају памет овде о Венери и сличним назови планетама причајући све што су прочитали а засновано је све на само и само претпоставкама илити нагађањима . Сутра да неки стручњак , читај научник, каже да на пример на Месецу или Венери или где год већ, има трагова Короне они би поверовали и млатили данима о томе .

Знојави.Тестиси

pre 3 godine

Valijant Tor je sa planete Venere, inače jedini čovek vanzemaljac koji je 3 godine boravio u USA i Beloj kući pred Kubansku krizu od 1958-1961 godine.
Imate sve o tome na Gugl.

Peric

pre 3 godine

U svakom slučaju Zemlju ćemo vremenom morati da napustimo zbog zagađenja.
Mars je prva destinacija a usputna stanica Mesec.
Ali više o tome u budućem životu.

ave

pre 3 godine

Ako bi se dokazalo da na Veneri ili bilo gde drugde u suncevom sistemu postoje i najprimitivniji oblici zivota, to bi imalo ogromne implikacije. U sustini, to bi bio dokaz da je svemir prepun zivota. To bi, po meni, bilo najvaznije otkrice u istoriji.

Komentator

pre 3 godine

Prva sonda koju je SSSR poslao na Veneru snimila je velike kupolaste građevine. To vam naučnici ne govore iako je ostalo zabeleženo u tadašnjim medijima (ne žutoj štampi već u NY Times i sl).

zvezdan

pre 3 godine

Runzo Objektivni, 14. septembar 2020 21:49 odakle druže tebi podatak da na marsu nema leda kada je to predmet istraživanja koju izvodi NASA od pre 10 - 15 god.? Čak šta više pronađen je led ispod površine.. Magnetno polje ne igra presudnu ulogu za opstanak nekog oblika života. Vrlo je verovatna pretpostavka da će sunce jednog dana progutati i merkur i veneru..

Nikola Radovanovic

pre 3 godine

Bila bi vest da je pronadjen vazduh u Pancevu ili ispravna voda za pice u Zrenjaninu ili da je mozda Marko Djuric postao ambasador u USA.

max

pre 3 godine

Ali ne kapiram kako je moguce da je na Veneri skoro pa 10 puta veca temperatura nego na Zemlji iako su to susedne planete. Nije mi logicno da je samo na Zemlji normalna i podnosljiva temperatura, ostale planete imaju ili vrlo toplu ili ledenu unutrasnjost.

Na Veneri je sada kako ce verovatno biti na Zemlji u dalekoj buducnosti. Veneri je stradao ozonski omotac koji apsorbuje suncevu UV svetlost. Na Veneri je efekat staklene baste. Ne zna se kada i kako se to desilo. Postoje razlicite teorije. Po jednoj je stradavao polako a po drugoj je stradao odjednom usled udara nekog nebeskog tela u nju. Prema prvoj teoriji moze biti i da se zivelo kao na Zemlji pa je polako sa slabljenjem ozonskog omotaca izumirao zivot usled sve veceg zracenja i temperature. Mozda je bilo i kolonizovanja Zemlje? U sustini to je bilo veoma davno pa mozemo samo da nagadjamo. Verovatno si cuo za rupe u Zemljinom ozonskom omotacu? To bi trebalo da je pocetak procesa na kraju koga ce liciti na Veneru. Moze se reci da je Venera sestra bliznakinja bez zastite ili tacnije sa vrlo slabom zastitom od sunca. Sa Marsom je obrnuto. Na Marsu je u toku formiranje omotaca i pocetak procesa na kraju koga ce liciti na Zemlju. Sve tri planete su na idealnoj udaljenosti od sunca ali im se razlikuje stepen zastite.

Nekada davno u jednom kraljevstvu

pre 3 godine

Nije fosfan, nego fosfin PH3, koji je fosforni analog amonijaku( NH3). Inače na visini od 50 do 55 km u Venerinoj atmosferi, atmosferski pritisak je od 1-1,5 atm (101,3MPa do oko 155 MPa), a temperatura od 27 do 75 stepena Celzijusovih. U tom pojasu verovatno ima mikroskopskog života, jer su uslovi za opstajanje istog, vrlo dobri ).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 14. septembar 2020 18:58)

Dodao bih samo jednu ispravku, ne ulazeći u samu suštinu, a to je da je 1 - 1,5 atm = 0,1013 - 0,155 Mpa

rebro

pre 3 godine

@Will Mosley, ako je nešto normalno ljudima ne znači da takva normalnost mora da postoji u ostatku univerzuma.
Kako pingvini opstaju na -40 ili niže? Možeš li ti da opstaneš na toj temperaturi bez pomoći odeće?
Kako ribe žive na velikim dubinama? Kako čovek nije u stanju a sastoji se od 70% vode?
Zaključak je da ono što je normalno tebi, meni i ostatku čovečanstva je naša normalnost, ali ne i za ostatak svemira. Tvrditi da smo mi jedini živi stvorovi u čitavom univerzumu je apsurd. Ne možemo da dobacimo do središta Zemlje, a znamo da nema života u svemiru.
Apsurd.

Will Mosley

pre 3 godine

I jos nesto, fosfin (jedinjenje jednog atoma Fosfora i tri atoma vodonika) je veoma toksican gas koji proizvode mrlje jezera i mocvare, tako da zivot na Veneri nije moguc, kad na sve to dodamo da je prosecna temperatura planete 460 stepeni sto je jednako temperaturi zagrejane rerne. Ali ne kapiram kako je moguce da je na Veneri skoro pa 10 puta veca temperatura nego na Zemlji iako su to susedne planete. Nije mi logicno da je samo na Zemlji normalna i podnosljiva temperatura, ostale planete imaju ili vrlo toplu ili ledenu unutrasnjost.

Runzo Objektivni

pre 3 godine

zvezdan, 14. septembar 2020 22:34

Sto se tice vode, istrazivanje NASA je imalo veliku ulogu u smislu otkrivanja istorije Marsa, sigurno ne mislis da tragovi vode nadjeni na polovima mogu da se iskoriste za neki irigacioni sistem?
Magnetno polje je posebna prica. Mozda ne igra presudnu ulogu za opstanak NEKOG zivota (recimo vodenih medveda), ali za opstanak ljudskog, i ogromne vecine poznatih vrsta sa nase planete - itekako da. Za coveka, magnetno polje je mnogo vise od dobre osnove za GPS. Istrazi malo sta je solarna radijacija, kako utice na zive celije i sta nas od nje stiti, pa se vrati ovde da nastavimo diskusiju.

Jaggy Jaggy

pre 3 godine

(Runzo Objektivni, 15. septembar 2020 07:15). Ti druže od drveta ne vidiš šumu.. Pročitaj dva puta, niko ne priča o preseljenju ljudi na mars pošto ćemo do tada odavno izumreti a sve opisano je u periodu od par milijardi godina.. To je dugotrajan proces koji je tebi zbog sujete ne pojmljiv

lal

pre 3 godine

za to vreme na veneri:
brate ja ne verujem sta pricaju ovi na vestima... kao pronasli fosfan iznad zemlje... povezuju sa zivim bicima... ma jeeeste... tamo je hladno u 3pm... jos ima vode koliko hoces... TEORIJE NEMA da tamo nesto moze da opstane... alo venercijanci... to je voda, ne pricamo o zivotom bogatoj sumpornoj kiselini...

slayer

pre 3 godine

2023 - Neznatno se menja orbita Zemlje;

2025 - Evropa je slabo naseljena;

2028 - Pronalazak novog izvora energije. Polazak letelice sa ljudskom posadom ka Veneri;

2033 - Led na zemljinim polovima se topi. Povećava se nivo svetskog Okeana;

2043 - Svetska privreda cveta. Evropom vladaju muslimani;

2046 - „Uzgajaju” se svi organi ljudskog tela, a zamena bolesnih postaje najbolji metod lečenja;

2066 - Tokom napada na muslimanski Rim, SAD prvi put primenjuju novo klimatsko oružje - naglo zahlađenje;

2076 - Zemljom zavladava novo besklasno društvo - komunizam;

2084 - Priroda se polako oporavlja;

2088 - Pojavljuje se nova bolest - starenje za nekoliko sekundi;

2097 - Brzo starenje je pobeđeno;

2100 - Veštačko Sunce počinje da osvetljava tamnu stranu Zemlje;

2111 - Ljudi postaju kiborzi-živi roboti;

2123 - Male države ratuju međusobno, velike se ne mešaju;

2125 - U Mađarskoj uhvaćeni signali iz kosmosa, svi se setili Vange;

2130 - Ljudske kolonije pod vodom - uz pomoć i savete vanzemaljaca;

2164 - Životinje naučnici pretvaraju u polu-ljude;

2167 - Pojavljuje se nova religija;

2170 - Planetarna suša;

2183 - Ljudska kolonija na Marsu postaje nuklearna sila i traži nezavisnost od Zemlje;

2187 - Naučnici uspevaju da spreče erupcije dva najveća vulkana na Zemlji;

2195 - Kolonije pod morem u potpunosti postaju nezavisne - obezbeđene hranom i energijom;

Mile Dodik

pre 3 godine

Zamisli prvu fudbalsku utakmicu na SAO Veneri. Igra reprezentacija SAO Venere protiv Vatrenih iliti reprezentacije Hrvatske. Pravi spektakl!

CATAPA

pre 3 godine

живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.
(my way, 14. septembar 2020 22:30)
To nema veze sa logikom, a tek "matematička neminovnost" je argument tipa da čim nešto možeš da kažeš i drugim jezikom, mora da je tačno.

A kako u praksi izgleda ta "neminovnost"? Evo ovako: što se više novih planeta otkrije /naravno bez života na njima) to vernici jače veruju da "statistički" na sledećoj mora neminovno da bude. Otprilike isto kao (često ponavljan "argument") da ako na peščanoj plaži postoje milijarde zrna peska, bar jedn od njih mora da je i inteligentno. Ili makar da ima oblik Mikelanđelovog Davida (u minijaturi).
To nije logika, to je naprotiv totalno odsustvo logike. Verovanje u vanzemaljce je naprosto religija, bilo da je reinkarnirana politeistička, bilo kao modifikovana monoteistička. To što ljudi u tu (relativno novu) religiju JAKO veruju ne čini to verovanje ništa tačnijim.

Mogao bih istom takvom "logikom" da tvrdim kako nege u nekoj galaksiji, na nekoj planeti žive zmajovi. Ili bilo koja i kakva do sada izmišljena bića, eventualno samo ne na istoj planeti. "Statistički neminovno".

pacific202

pre 3 godine

"Neverovatna je i pomisao da bi tu nešto moglo da živi okruženo sumpornom kiselinom. Svi geološki i fotohemijski procesi koje poznajemo su suviše neprikladni da bi mogli da proizvedu fosfane kakve smo videli", smatra profesorka Džejn Grivz sa Univerziteta u Kardifu.

I dalje, i dalje, traze zemaljski zivot van Zemlje. Nista zemaljsko ne bi zivelo tamo, ali venersko da. Znaci sta je zivot, materija (organizovana u organizam) koja ima svest. Ko kaze da se neka materija ne bi mogla ishranjivati upravo sa H2SO4 u svojoj prirodnoj sredini Veneri? Da li bi bila socijalna? Verovatno ne bi, jer to je redak fenomen cak i na Zemlji karateristican samo za ljude i mrave.

Joe

pre 3 godine

Čitam komentare i ne verujem koliko nam je svest uska,plitka. Vidimo, čujemo i prihvatamo samo ono što nam se servira. Da li je moguće da ljudi stvarno misle da ne postoje vanzemaljska bića?
Otvorite malo oči i knjige,uključite mozak, pogledajte češće u nebo,u bića oko sebe,zagrebite malo ispod fasade,pustite Veneru,Mars,progledajte...Oni su tu, medju nama... Čovek koji ne prihvata ove činjenice ili ga ne interesuju, treba dobro da se zapita. Dulce baza,Bob Lazar,Steven Greer,David Icke. Vreme je da se osvestimo i pustimo u pogon i onih preostalih 95% mozga.
Rusi i Ameri od pedesetih u tajnosti
proučavaju astralna putovanja i daleko su stigli,a vi polemisete oko leda na Marsu.

Za sve naučno religiozne imam ljubavnu raketu, najveću na svetu!

pre 3 godine

Kada su astronomi i astrolozi u staroj "grčkoj" propovedali na trgovima, Diogen bi im prilazio, pogledao ih u oči i upitao:
"A, kad si ti to sišao sa Neba na Zemlju?"

I znate šta je još uobičavao da radi?

Diogen bi stao na neki trg i uzvikivao:
"Ljudi, ljudi! Okupite se, imam nešto važno da vam kažem!"
I kad bi se sakupio nemali broj oko njega, uzeo bi motku sa zemlje i počeo da bije redom sve, vikući:
"Rekao sam LJUDI, ne stoka!"

Bex

pre 3 godine

@DZK
Pojam "galopirajuci efekat staklene baste" je pojam koji koriste ekolozi koji su po meni "tanki" iz hemije, geologije. Pitanje za sve one koji prihvataju stavove a da ih pre ne provere, koliko je kiseonika bilo potrebno da se na planeti velicine Venere stvori atmosfera ciji je pritisak na povrsini 93 bara i sa udelom od 96.5% ugljen dioksida. Odakle toliki kiseonik u slobodnom stanju kada je to 2-gi najreaktivniji element u prirodi. Na kojoj temperaturi se razlazu CaC03 i MgCO3 ubedljivo najrasprostranjeniji karbonati u solarnom sistemu, koji bi eventualno mogli biti drugi izvor ugljen dioksida?

Zemljoradnik

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.
(dd, 14. septembar 2020 23:06)
Ne mislimo, nego jednostavno na nasem stupnju razvoja nismo u mogucnosti da trazimo drugacije oblike zivota od naseg.
(my way, 14. septembar 2020 23:29)
- Ne da nismo u mogućnosti nego o ovoj temi ne znamo ništa. Nemamo odgovor ni kako je naš život nastao, a tu nam je sve ispred nosa. Kad budemo savladali mehanizam stvaranja života od nežive materije ovde na Zemlji, moći ćemo da razumemo i kako život može da nastane i na drugim mestima. Da se nauka pomakne od Miler=Urijevog eksperimenta i sinteze amino kiselina i da napravi od tih aminokiselina i najprostiji jednoćelijski organizam koji živi i razmnožava se. E to će biti prodor koji će dati odgovore na mnoga pitanja. A moguće je da je po ovom pitanju nauka na potpuno pogrešnom tragu.

Aristokratija

pre 3 godine

Zemlja je konstruisani planetoid deltoidne forme. Otuda sličnost sa piramidama,komunikacionim portalima multiverzuma.
Šteta što ljude zbunjuju pričama o ravnoj ploči, Anunakijima, ljudima-gušterima i sličnim intelektualnim, fizičkim i biološkim nonsensima, pa pokušaji da se sazna istina idu u pogrešnim pravcima. Ljudi nisu slučajnost, već genetski eksperiment razvijenih civilizacija, ali to je već druga tema.
Što se Venere tiče, reč je o polisfernoj bazi, doduše, bez života na način poznat i dostupan ljudima.

Raspevani hemoroid

pre 3 godine

Вазда су на Венери најлепше и најватреније жене живеле... Шалу на страну, живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.
(my way, 14. septembar 2020 22:30)


A kakve veze imaju logika i matematika sa fizickom stvarnosti?

EU Citizen

pre 3 godine

Na Veneri teško, na površini su pritisak i toplota preveliki za bilo kakve složenije molekule, a bez njih nema života kako ga mi trenutno shvatamo, ali je sasvim moguće da je neka forma života uspela da se formira i preživi u višim slojevima atmosfere. Teško je reći kako, ali život je, kao što znamo, jako snalažljiv :)

Shamgar

pre 3 godine

Prema evolucionistickom modelu Zemlja i Venera su trebale biti jako slicne, formirale su se istim procesom, u isto vreme, na istom mestu i od istog materijala. Ali u poslednjh nekoliko decenija naucnici su otkrili da se planete jako razlikuju, kao prvo otkriveno je da povrsina Venere nije ni nalik onome sto su naucnicu ocekivali. Izgleda bukvalno kao Biblijski pakao. Venera nema tektonske ploce, nema magnetno polje, nema mesec. Zasto se toliko razlikuju ako su trebale biti slicne? Navodno objasnjenje je udar asteroida (uvek isti patern kada ne mogu da objasne nesto, naravno da za taj udar nema dokaza). Drugo, zasto povrsina Venere izgleda tako mlado, nigde bilioni godina erozije da se prikazu na povrsini? Opet njihova teorija, da je cela planeta, ne tako davno, bila prekrivena lavom u isto vreme, CELA PLANETA. Zasto se to desilo i kako, to niko ne zna, ali mora da se desilo da bi evolucionisticki model bio tacan. Sa druge strane, model odredjivaca starosti pomocu kratera se pokazao pogresan, to su pokazale studije na nasem mesecu i dalje u solarnom sistemu. Dakle, vidimo da iako evolucionisti insistiraju da je Venera dosta stara, svi dokazi ukazuju da je mlada planeta. Veneru i ceo solarni sistem je stvorio Bog tvorac i nije stara bilionima godina.

Jaggy Jaggy

pre 3 godine

Ja vama da kažem ovako, sunce je u početku svog nastajanja bilo malo manje i ono i dalje raste sve dok ne sagori i ne postane beli patuljak.. U početku je bila još jedna planeta bliža suncu, tj pre merkura ali ga je sunce progutalo, na veneri je postojao život kao na zemlji ali je on nestao kako je sunce raslo (ovi fosfati su ostaci) a neki od njeni stanovnika kao i ostali biljni i životinjski svet je emigrirao na zemlju i ovde evoluirao u život kakav danas poznajemo.. Tako ćemo i sa zemlje emigrirati na mars pošto će on sledeći biti pogodan za život.. Kako sunce bude raslo zemlja će izgoreti a na marsu će se led otopiti i stvoriće se pogodna klima za neki budući oblik života ali on verovatno neće biti sličan ovome.. I tako redom dok nas sve jednog dana ne usisa neka crna rupa pa sve iz početka za nekih par milijardi godina

Igor Gavran

pre 3 godine

Nasli gas cija je hemijska formula PH3. Znaci ukupno cetiri atoma. Pa to je prost molekul da ne moze prostije biti. Da su nasli nesto sto ima hiljade, milione atoma poredjane na neki specifican nacin, pa ajd da im poverujemo. Ovako, posluzicemo se onom nasom starom "i onda je mrmot zavio cokoladu u foliju..."

Will Mosley

pre 3 godine

I jos nesto, fosfin (jedinjenje jednog atoma Fosfora i tri atoma vodonika) je veoma toksican gas koji proizvode mrlje jezera i mocvare, tako da zivot na Veneri nije moguc, kad na sve to dodamo da je prosecna temperatura planete 460 stepeni sto je jednako temperaturi zagrejane rerne. Ali ne kapiram kako je moguce da je na Veneri skoro pa 10 puta veca temperatura nego na Zemlji iako su to susedne planete. Nije mi logicno da je samo na Zemlji normalna i podnosljiva temperatura, ostale planete imaju ili vrlo toplu ili ledenu unutrasnjost.

Знојави.Тестиси

pre 3 godine

Valijant Tor je sa planete Venere, inače jedini čovek vanzemaljac koji je 3 godine boravio u USA i Beloj kući pred Kubansku krizu od 1958-1961 godine.
Imate sve o tome na Gugl.

Skakač_sa_Bgd_Mostova

pre 3 godine

Ovo se zna već decenijama,,ništa novo nije rečeno

Ja verujem i ubeđen sam u to da svemir vrvi od života , a neki od tih života nas posećuju svakodnevno,,ko zna koliko su te civilizacije stare i na kom su stepenu razvoja,,Pogledaj nas,,,oko 10000 godina nam je stara civilizacija zvanično mada Henkok se ne bi složio sa zvaničnicima i za tih 10000 godina smo stigli gde smo stigli,,,očigledan napredak ,a zamisli neku civilizaciju staru 500K godina ili 2 miliona ili 10 , 50,,?

Komentator

pre 3 godine

Prva sonda koju je SSSR poslao na Veneru snimila je velike kupolaste građevine. To vam naučnici ne govore iako je ostalo zabeleženo u tadašnjim medijima (ne žutoj štampi već u NY Times i sl).

Low Key Lyesmith

pre 3 godine

Gluposti. Na Veneri, jednostavno, ne postoje uslovi za život. Planeta na kojoj su i temperatura i atmosferski pritisak preveliki, i nepodesni za život. Planeta čija je atmosfera toksična. I, kao šlag na torti, planeta koja ima retrogradnu orbitu. Ali, zaista retrogradnu orbitu - ne radi se o nekakvoj optičkoj varci, tzv. prividnom retrogradnom kretanju, za koju se hvataju oni koji veruju u astrologiju, i ini slučajevi za posmatranje. Šanse da na Veneri ima života, makar i microbial, su, pa, astronomske. Veće su šanse da neki od domaćih fubalskih klubova osvoji Ligu Šampiona, i to svako takmičenje u narednih trideset godina.

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

Dejan

pre 3 godine

Колико има ликова овде који су ( можда) школовани и просипају памет овде о Венери и сличним назови планетама причајући све што су прочитали а засновано је све на само и само претпоставкама илити нагађањима . Сутра да неки стручњак , читај научник, каже да на пример на Месецу или Венери или где год већ, има трагова Короне они би поверовали и млатили данима о томе .

Mile Dodik

pre 3 godine

Zamisli prvu fudbalsku utakmicu na SAO Veneri. Igra reprezentacija SAO Venere protiv Vatrenih iliti reprezentacije Hrvatske. Pravi spektakl!

Will Mosley

pre 3 godine

i moj komsija Pera nasao gedore pre neki dan na tavanu, nove...
(salle, 14. septembar 2020 20:29)

Ko jos drzi NOVE gedore na tavanu? Cim su gedore na tavanu znaci da su vec koriscene, a to dalje implicira da nisu nove. Hvala na paznji.

Blek - Chicago

pre 3 godine

“Venera se smatra "bliznakinjom" planete Zemlje, jer su obe planete slične veličine, mase i stenovite kompozicije. Ali tu njihove sličnosti prestaju, jer tamo gde je na Zemlji voda, na Veneri je vreo predeo.” Svejedno Kakva je Venera planeta, ali njenji bregovi su nešto najlepše na univerzumu..

Smuleco

pre 3 godine

Nije fosfan, nego fosfin PH3, koji je fosforni analog amonijaku( NH3). Inače na visini od 50 do 55 km u Venerinoj atmosferi, atmosferski pritisak je od 1-1,5 atm (101,3MPa do oko 155 MPa), a temperatura od 27 do 75 stepena Celzijusovih. U tom pojasu verovatno ima mikroskopskog života, jer su uslovi za opstajanje istog, vrlo dobri ).

trofejni

pre 3 godine

Prema evolucionistickom modelu Zemlja i Venera su trebale biti jako slicne, formirale su se istim procesom, u isto vreme, na istom mestu i od istog materijala. Ali u poslednjh nekoliko decenija naucnici su otkrili da se planete jako razlikuju, kao prvo otkriveno je da povrsina Venere nije ni nalik onome sto su naucnicu ocekivali. Izgleda bukvalno kao Biblijski pakao....
@ shamgar

Da li je onda Zemlja, ustvari Biblijski raj? Sve sa zelenilom, vodom i u izobilju hrane. Da li smo dosli sa neke trece planete? Da li je taj dogadjaj ostao u nekom dobokom sjecanju, hiljadama generacija i na kraju na neki nacin, ostao zapisan i u Bibliji? Mnogo toga je zapisano, samo sto, vjerovatno nikada necemo moci rastumaciti . PS. Objavite nekad komentar za promjenu. Hvala

DZK

pre 3 godine

Ne znam šta je tu tako senzacionalno novo. Venera je sve do pre nekih 700 miliona godina bila planeta prilično slična Zemlji, sa velikim okeanom i atmosferom povoljnom za razvoj životnih formi. Taj period je trajao više od 3 milijarde godina i uopšte nije isključeno da je za to vreme stvorena prlično kompleksna biosfera. Globalna katastrofa (najverovatnije udar nekog masivnog kosmičkog tela) je pokrenula stravične vulkanske erupcije i galopirajući proces tzv. "staklene bašte" koji je uzrokovao ogromno zagrevanje i isparavanje okeana. Međutim, na većim visnama su uslovi znatno pogodniji nego na površini, tako da je lako moguće da su u tim delovima opstali neki otporni mikroorganizmi iz bivšeg okeana. O tome je Karl Sagan odavno govorio, a neki noviji orbitalni snimci su pokazali da u višim delovima atmosfere postoje ogromni tamni pojasevi za koje neki naučnici smatraju da bi mogli predstavljati velike kolonije mikroorganizama. Sve će biti jasnije kada Veneru posete nove robotske misije sa mnogo boljim instrumentima, ali ima razloga za optimizam jer su nova saznanja o tzv. ekstremofilima pokzala da su naki životni oblici mnogo izdržljiviji i otporniji na ekstremne uslove nego što se pre mislilo.

Runzo Objektivni

pre 3 godine

Jaggy Jaggy, 14. septembar 2020 19:56

Ja prosto ne mogu da verujem koliko si ti pluseva nadobijao za ovu gomilu gluposti. Nije Sunce bilo malo, za planetu ispred Merkura, iskreno, prvi put cujem. Venera nije vrela jer je Sunce "poraslo" vec zbog efekta staklene baste - da ga neka ranija kataklizma nije izazvala, verovao ili ne, Venera bi mozda bila nesto nalik tropskim kisnim sumama, ali gotovo da je nemoguce znati kakva je bila atmosfera pre nekoliko stotina miliona godina. Na Marsu nije problem niska temperatura, vec odsustvo magnetnog polja i, mnogo ociglednije, odsustvo vode (koja je poodavno isparila - u uslovima manjeg pritiska temperatura kljucanja pada). Da ima leda i magnetnog polja, ljudi bi cak mogli da razmisljaju o teraformiranju tako sto bi vestacki izazvali efekat staklene baste i podigli temperaturu.

Beoman

pre 3 godine

@Ja vama da kažem ovako, sunce je u početku svog nastajanja bilo malo manje i ono i dalje raste sve dok ne sagori i ne postane beli patuljak.. U početku je bila još jedna planeta bliža suncu, tj pre merkura ali ga je sunce progutalo, na veneri je postojao život kao na zemlji ali je on nestao kako je sunce raslo (ovi fosfati su ostaci) a neki od njeni stanovnika kao i ostali biljni i životinjski svet je emigrirao na zemlju i ovde evoluirao u život kakav danas poznajemo.. Tako ćemo i sa zemlje emigrirati na mars pošto će on sledeći biti pogodan za život.. Kako sunce bude raslo zemlja će izgoreti a na marsu će se led otopiti i stvoriće se pogodna klima za neki budući oblik života ali on verovatno neće biti sličan ovome.. I tako redom dok nas sve jednog dana ne usisa neka crna rupa pa sve iz početka za nekih par milijardi godina
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jaggy Jaggy, 14. septembar 2020 19:56)
100% si upravu i sldeca je zemlja, ipak prije nas ce nestati hrvati i zapad to je za slavu.

CATAPA

pre 3 godine

живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.
(my way, 14. septembar 2020 22:30)
To nema veze sa logikom, a tek "matematička neminovnost" je argument tipa da čim nešto možeš da kažeš i drugim jezikom, mora da je tačno.

A kako u praksi izgleda ta "neminovnost"? Evo ovako: što se više novih planeta otkrije /naravno bez života na njima) to vernici jače veruju da "statistički" na sledećoj mora neminovno da bude. Otprilike isto kao (često ponavljan "argument") da ako na peščanoj plaži postoje milijarde zrna peska, bar jedn od njih mora da je i inteligentno. Ili makar da ima oblik Mikelanđelovog Davida (u minijaturi).
To nije logika, to je naprotiv totalno odsustvo logike. Verovanje u vanzemaljce je naprosto religija, bilo da je reinkarnirana politeistička, bilo kao modifikovana monoteistička. To što ljudi u tu (relativno novu) religiju JAKO veruju ne čini to verovanje ništa tačnijim.

Mogao bih istom takvom "logikom" da tvrdim kako nege u nekoj galaksiji, na nekoj planeti žive zmajovi. Ili bilo koja i kakva do sada izmišljena bića, eventualno samo ne na istoj planeti. "Statistički neminovno".

Dule

pre 3 godine

Zapravo, ono što naučnici ovim otkrićem žele da kažu jeste to da i vanzemaljac sa Venere, kao i naša žena ovde (što mi se svojevremeno, dok sam bio odviše mlad i naivan, činilo gotovo neverovatnim), ume da prdne.

xyz

pre 3 godine

Mozda vanzemaljski zivot na drugim planetama zahteva temperaturu od 1000 stepeni. Nigde ne pise da je zivot u citavom svemiru moguc samo na temperaturama od 20 do 30 stepeni i da su obavezne ogromne kolicine vode, piva i rostiljskog mesa...

Za sve naučno religiozne imam ljubavnu raketu, najveću na svetu!

pre 3 godine

Kada su astronomi i astrolozi u staroj "grčkoj" propovedali na trgovima, Diogen bi im prilazio, pogledao ih u oči i upitao:
"A, kad si ti to sišao sa Neba na Zemlju?"

I znate šta je još uobičavao da radi?

Diogen bi stao na neki trg i uzvikivao:
"Ljudi, ljudi! Okupite se, imam nešto važno da vam kažem!"
I kad bi se sakupio nemali broj oko njega, uzeo bi motku sa zemlje i počeo da bije redom sve, vikući:
"Rekao sam LJUDI, ne stoka!"

Xli

pre 3 godine

Slazem se sa teorijom da svemir vrvi od zivota. Izgleda da cemo uskoro saznati o najnovijoj misiji na Veneru koja ce da trazi bakterije. Samo ne bi bilo pametno da ih donese nazad ili moze svasta da bude.

my way

pre 3 godine

Вазда су на Венери најлепше и најватреније жене живеле... Шалу на страну, живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.

Goran

pre 3 godine

Prvo je pentagon priznao da postoje Ufo. Onda neki dan kazu da signal su uhvatili neki ali neznaj sta ga je poslalo. Sad govore da su nasli dokaze o zivotu na Veneri. Sljedeci korak je intervju sa ET- em.

profesor Dušan

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre

Peric

pre 3 godine

U svakom slučaju Zemlju ćemo vremenom morati da napustimo zbog zagađenja.
Mars je prva destinacija a usputna stanica Mesec.
Ali više o tome u budućem životu.

zvezdan

pre 3 godine

Runzo Objektivni, 14. septembar 2020 21:49 odakle druže tebi podatak da na marsu nema leda kada je to predmet istraživanja koju izvodi NASA od pre 10 - 15 god.? Čak šta više pronađen je led ispod površine.. Magnetno polje ne igra presudnu ulogu za opstanak nekog oblika života. Vrlo je verovatna pretpostavka da će sunce jednog dana progutati i merkur i veneru..

Aristokratija

pre 3 godine

Zemlja je konstruisani planetoid deltoidne forme. Otuda sličnost sa piramidama,komunikacionim portalima multiverzuma.
Šteta što ljude zbunjuju pričama o ravnoj ploči, Anunakijima, ljudima-gušterima i sličnim intelektualnim, fizičkim i biološkim nonsensima, pa pokušaji da se sazna istina idu u pogrešnim pravcima. Ljudi nisu slučajnost, već genetski eksperiment razvijenih civilizacija, ali to je već druga tema.
Što se Venere tiče, reč je o polisfernoj bazi, doduše, bez života na način poznat i dostupan ljudima.

slayer

pre 3 godine

2023 - Neznatno se menja orbita Zemlje;

2025 - Evropa je slabo naseljena;

2028 - Pronalazak novog izvora energije. Polazak letelice sa ljudskom posadom ka Veneri;

2033 - Led na zemljinim polovima se topi. Povećava se nivo svetskog Okeana;

2043 - Svetska privreda cveta. Evropom vladaju muslimani;

2046 - „Uzgajaju” se svi organi ljudskog tela, a zamena bolesnih postaje najbolji metod lečenja;

2066 - Tokom napada na muslimanski Rim, SAD prvi put primenjuju novo klimatsko oružje - naglo zahlađenje;

2076 - Zemljom zavladava novo besklasno društvo - komunizam;

2084 - Priroda se polako oporavlja;

2088 - Pojavljuje se nova bolest - starenje za nekoliko sekundi;

2097 - Brzo starenje je pobeđeno;

2100 - Veštačko Sunce počinje da osvetljava tamnu stranu Zemlje;

2111 - Ljudi postaju kiborzi-živi roboti;

2123 - Male države ratuju međusobno, velike se ne mešaju;

2125 - U Mađarskoj uhvaćeni signali iz kosmosa, svi se setili Vange;

2130 - Ljudske kolonije pod vodom - uz pomoć i savete vanzemaljaca;

2164 - Životinje naučnici pretvaraju u polu-ljude;

2167 - Pojavljuje se nova religija;

2170 - Planetarna suša;

2183 - Ljudska kolonija na Marsu postaje nuklearna sila i traži nezavisnost od Zemlje;

2187 - Naučnici uspevaju da spreče erupcije dva najveća vulkana na Zemlji;

2195 - Kolonije pod morem u potpunosti postaju nezavisne - obezbeđene hranom i energijom;

Anfield

pre 3 godine

To što mi ne bi preživeli na tim temperaturama ne znači da druge, nama nepoznate nikad viđene vrste ne mogu da žive u takvim uslovima.

Joe

pre 3 godine

Čitam komentare i ne verujem koliko nam je svest uska,plitka. Vidimo, čujemo i prihvatamo samo ono što nam se servira. Da li je moguće da ljudi stvarno misle da ne postoje vanzemaljska bića?
Otvorite malo oči i knjige,uključite mozak, pogledajte češće u nebo,u bića oko sebe,zagrebite malo ispod fasade,pustite Veneru,Mars,progledajte...Oni su tu, medju nama... Čovek koji ne prihvata ove činjenice ili ga ne interesuju, treba dobro da se zapita. Dulce baza,Bob Lazar,Steven Greer,David Icke. Vreme je da se osvestimo i pustimo u pogon i onih preostalih 95% mozga.
Rusi i Ameri od pedesetih u tajnosti
proučavaju astralna putovanja i daleko su stigli,a vi polemisete oko leda na Marsu.

dd

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.

lal

pre 3 godine

za to vreme na veneri:
brate ja ne verujem sta pricaju ovi na vestima... kao pronasli fosfan iznad zemlje... povezuju sa zivim bicima... ma jeeeste... tamo je hladno u 3pm... jos ima vode koliko hoces... TEORIJE NEMA da tamo nesto moze da opstane... alo venercijanci... to je voda, ne pricamo o zivotom bogatoj sumpornoj kiselini...

kosmi

pre 3 godine

@MM

Znaju tako sto posmatraju svetlost koja dolazi sa planete pa se onda vrsi spektralna analiza te svetlosti. Svaki element moze da odbije svetlost sa odredjenom talasnom duzinom i na osnovu toga mogu da vide koji se elementi nalaze u atmosferi.

Isto tako mogu da posmatraju objekte na povrsini u infracrvenom delu spektra jer taj spekrat ima mnogo vecu prodornu moc od vidljivog dela. Tako da npr povrsina planete sa gustom i zamagljenom atmosferom u infracrvenom spektru je mnogo bolje uocljivija.

my way

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.
(dd, 14. septembar 2020 23:06)
Ne mislimo, nego jednostavno na nasem stupnju razvoja nismo u mogucnosti da trazimo drugacije oblike zivota od naseg.

Hu

pre 3 godine

Naravno, život nije jedini mogući izvor... Ali svakako zanimljiva vest, posebno zbog toga što i neki domaći profesori već godinama rade na istraživanju mogućeg života u Venerinoj atmosferi.

z

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (profesor Dušan, 14. septembar 2020 22:27) #

To je stanje na površini Venere i tamo nema teorije da išta može da opstane. Ovde se govori (i ne samo sad, već decenijama unazad) o sloju atmosfere upravo na spomenutoj visini, 50-60 km, gde je atmosferski pritisak sličan našem a temperatura prijatnih 20 Celzijusa. Odavno se spekulisalo da u Venerinim oblacima može biti životnih oblika. U stvari, ako se ikada bude ostvarila ljudska misija na Veneru zna se da to može samo da bude samo do oblaka - s obzirom na gustinu oblaka i ogroman pritisak ispod verovatno bi se na određenoj visini i hodalo po njima.

A zašto se Mars toliko reklamira kad se još od šezdesetih zna da bi Venera bila mnogo bolji kandidat za otkriće života - a i jednostavnije je stići tamo, ko bi ga znao. Možda upravo zato.

Marko

pre 3 godine

Ako im je ovo dokaz onda nista od toga. Pre 10 godina su otkrili vodu na Marsu, da vodu jednu od najzastupljenijih supstanci u svemiru, i tad su isto naslovi bili pronadjen zivot na Marsu. Ne kazem da u svemiru nema drugog zivota, bilo bi cudno da ga nema, ali ovo nisu dokazi. To sto mi mislimo da ova supstanca nastaje na jedan jedini nacin je dokaz naseg neznanja i nista vise.

Lars

pre 3 godine

(Low Key Lyesmith, 14. septembar 2020 21:49)

Momak, ajde sad se vrati na tekst i procitaj ga. Brat se raspisao, nema kraja, a nigde veze sa temom. I jos trazi od redakcije da mu objave komentar....transfer blama. Niko ne pominje Venerino tlo, vec 50 km iznad, gde je pritisak isti kao na Zemlji, a temperatura 20-ak stepeni.

Jaggy Jaggy

pre 3 godine

(Runzo Objektivni, 15. septembar 2020 07:15). Ti druže od drveta ne vidiš šumu.. Pročitaj dva puta, niko ne priča o preseljenju ljudi na mars pošto ćemo do tada odavno izumreti a sve opisano je u periodu od par milijardi godina.. To je dugotrajan proces koji je tebi zbog sujete ne pojmljiv

nalogodavac

pre 3 godine

Žao mi je što za mog života neće otkriti planetu gde ima života da znam ovde o njoj . Ova nagađanja su bez veze. Tako su i na marsu našli vodu pre nekoliko godina i ništa se ne dešava otada.
Sigurno ima života na nekoj planeti, kad je mogla zemlja, zasto ne bi mogla druga da se naseli i stvori život.

Will Mosley

pre 3 godine

odakle druže tebi podatak da na marsu nema leda kada je to predmet istraživanja koju izvodi NASA od pre 10 - 15 god.? Čak šta više pronađen je led ispod površine.. Magnetno polje ne igra presudnu ulogu za opstanak nekog oblika života. Vrlo je verovatna pretpostavka da će sunce jednog dana progutati i merkur i veneru..
(zvezdan, 14. septembar 2020 22:34)

Progutace i Zemlju ali to ce se desiti kad se desi.

Raspevani hemoroid

pre 3 godine

Вазда су на Венери најлепше и најватреније жене живеле... Шалу на страну, живот, па и ителигентан, буја у целом космосу и помирите се са тим. То је елементарна логика и математичка неминовност.
(my way, 14. septembar 2020 22:30)


A kakve veze imaju logika i matematika sa fizickom stvarnosti?

Runzo Objektivni

pre 3 godine

zvezdan, 14. septembar 2020 22:34

Sto se tice vode, istrazivanje NASA je imalo veliku ulogu u smislu otkrivanja istorije Marsa, sigurno ne mislis da tragovi vode nadjeni na polovima mogu da se iskoriste za neki irigacioni sistem?
Magnetno polje je posebna prica. Mozda ne igra presudnu ulogu za opstanak NEKOG zivota (recimo vodenih medveda), ali za opstanak ljudskog, i ogromne vecine poznatih vrsta sa nase planete - itekako da. Za coveka, magnetno polje je mnogo vise od dobre osnove za GPS. Istrazi malo sta je solarna radijacija, kako utice na zive celije i sta nas od nje stiti, pa se vrati ovde da nastavimo diskusiju.

pacific202

pre 3 godine

"Neverovatna je i pomisao da bi tu nešto moglo da živi okruženo sumpornom kiselinom. Svi geološki i fotohemijski procesi koje poznajemo su suviše neprikladni da bi mogli da proizvedu fosfane kakve smo videli", smatra profesorka Džejn Grivz sa Univerziteta u Kardifu.

I dalje, i dalje, traze zemaljski zivot van Zemlje. Nista zemaljsko ne bi zivelo tamo, ali venersko da. Znaci sta je zivot, materija (organizovana u organizam) koja ima svest. Ko kaze da se neka materija ne bi mogla ishranjivati upravo sa H2SO4 u svojoj prirodnoj sredini Veneri? Da li bi bila socijalna? Verovatno ne bi, jer to je redak fenomen cak i na Zemlji karateristican samo za ljude i mrave.

max

pre 3 godine

Ali ne kapiram kako je moguce da je na Veneri skoro pa 10 puta veca temperatura nego na Zemlji iako su to susedne planete. Nije mi logicno da je samo na Zemlji normalna i podnosljiva temperatura, ostale planete imaju ili vrlo toplu ili ledenu unutrasnjost.

Na Veneri je sada kako ce verovatno biti na Zemlji u dalekoj buducnosti. Veneri je stradao ozonski omotac koji apsorbuje suncevu UV svetlost. Na Veneri je efekat staklene baste. Ne zna se kada i kako se to desilo. Postoje razlicite teorije. Po jednoj je stradavao polako a po drugoj je stradao odjednom usled udara nekog nebeskog tela u nju. Prema prvoj teoriji moze biti i da se zivelo kao na Zemlji pa je polako sa slabljenjem ozonskog omotaca izumirao zivot usled sve veceg zracenja i temperature. Mozda je bilo i kolonizovanja Zemlje? U sustini to je bilo veoma davno pa mozemo samo da nagadjamo. Verovatno si cuo za rupe u Zemljinom ozonskom omotacu? To bi trebalo da je pocetak procesa na kraju koga ce liciti na Veneru. Moze se reci da je Venera sestra bliznakinja bez zastite ili tacnije sa vrlo slabom zastitom od sunca. Sa Marsom je obrnuto. Na Marsu je u toku formiranje omotaca i pocetak procesa na kraju koga ce liciti na Zemlju. Sve tri planete su na idealnoj udaljenosti od sunca ali im se razlikuje stepen zastite.

Miskec

pre 3 godine

Za sve vas koji verujete da je u takvom okruzenju nemoguc zivot, pogledajte u kakvom okruzenju zive Pancevci, Borani, Smederevci, ... sumpor, fosfor, ..., moze se kad se hoce!

Nikola Radovanovic

pre 3 godine

Bila bi vest da je pronadjen vazduh u Pancevu ili ispravna voda za pice u Zrenjaninu ili da je mozda Marko Djuric postao ambasador u USA.

rebro

pre 3 godine

@Will Mosley, ako je nešto normalno ljudima ne znači da takva normalnost mora da postoji u ostatku univerzuma.
Kako pingvini opstaju na -40 ili niže? Možeš li ti da opstaneš na toj temperaturi bez pomoći odeće?
Kako ribe žive na velikim dubinama? Kako čovek nije u stanju a sastoji se od 70% vode?
Zaključak je da ono što je normalno tebi, meni i ostatku čovečanstva je naša normalnost, ali ne i za ostatak svemira. Tvrditi da smo mi jedini živi stvorovi u čitavom univerzumu je apsurd. Ne možemo da dobacimo do središta Zemlje, a znamo da nema života u svemiru.
Apsurd.

Zemljoradnik

pre 3 godine

I dalje mislimo da je za zivot u svemiru potrebna voda i temperatura od 5 stepeni zimi i 25 leti. Izgleda da ne mozemo da pojmimo da organizam mozda moze da zivi i funkcionise potpuno razlicito od naseg. Mi ustvari trazimo ljude na nekoj drugoj planeti, a ne druga bica.
(dd, 14. septembar 2020 23:06)
Ne mislimo, nego jednostavno na nasem stupnju razvoja nismo u mogucnosti da trazimo drugacije oblike zivota od naseg.
(my way, 14. septembar 2020 23:29)
- Ne da nismo u mogućnosti nego o ovoj temi ne znamo ništa. Nemamo odgovor ni kako je naš život nastao, a tu nam je sve ispred nosa. Kad budemo savladali mehanizam stvaranja života od nežive materije ovde na Zemlji, moći ćemo da razumemo i kako život može da nastane i na drugim mestima. Da se nauka pomakne od Miler=Urijevog eksperimenta i sinteze amino kiselina i da napravi od tih aminokiselina i najprostiji jednoćelijski organizam koji živi i razmnožava se. E to će biti prodor koji će dati odgovore na mnoga pitanja. A moguće je da je po ovom pitanju nauka na potpuno pogrešnom tragu.

ave

pre 3 godine

Ako bi se dokazalo da na Veneri ili bilo gde drugde u suncevom sistemu postoje i najprimitivniji oblici zivota, to bi imalo ogromne implikacije. U sustini, to bi bio dokaz da je svemir prepun zivota. To bi, po meni, bilo najvaznije otkrice u istoriji.

Locutus

pre 3 godine

organizam koji trpi pritisak od 92 bara, kiše od sumporne kiseline, zivi na temoeraturi od 500 stepeni celzijusa ? Pa Osmi putnik u najavi bre
(profesor Dušan, 14. septembar 2020 22:27)

Organizmi na dnu okeana trpe pritisak od preko 1000 bara. Postoje takođe organizmi koji žive u sumpornoj kiselini na preko 120 stepeni i ne koriste kiseonik. To je još uvek daleko od 500 stepeni, ali neki drugi oblici života, na drugoj planeti - što da ne?!

Bex

pre 3 godine

@DZK
Pojam "galopirajuci efekat staklene baste" je pojam koji koriste ekolozi koji su po meni "tanki" iz hemije, geologije. Pitanje za sve one koji prihvataju stavove a da ih pre ne provere, koliko je kiseonika bilo potrebno da se na planeti velicine Venere stvori atmosfera ciji je pritisak na povrsini 93 bara i sa udelom od 96.5% ugljen dioksida. Odakle toliki kiseonik u slobodnom stanju kada je to 2-gi najreaktivniji element u prirodi. Na kojoj temperaturi se razlazu CaC03 i MgCO3 ubedljivo najrasprostranjeniji karbonati u solarnom sistemu, koji bi eventualno mogli biti drugi izvor ugljen dioksida?

Nekada davno u jednom kraljevstvu

pre 3 godine

Nije fosfan, nego fosfin PH3, koji je fosforni analog amonijaku( NH3). Inače na visini od 50 do 55 km u Venerinoj atmosferi, atmosferski pritisak je od 1-1,5 atm (101,3MPa do oko 155 MPa), a temperatura od 27 do 75 stepena Celzijusovih. U tom pojasu verovatno ima mikroskopskog života, jer su uslovi za opstajanje istog, vrlo dobri ).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 14. septembar 2020 18:58)

Dodao bih samo jednu ispravku, ne ulazeći u samu suštinu, a to je da je 1 - 1,5 atm = 0,1013 - 0,155 Mpa

EU Citizen

pre 3 godine

Na Veneri teško, na površini su pritisak i toplota preveliki za bilo kakve složenije molekule, a bez njih nema života kako ga mi trenutno shvatamo, ali je sasvim moguće da je neka forma života uspela da se formira i preživi u višim slojevima atmosfere. Teško je reći kako, ali život je, kao što znamo, jako snalažljiv :)