Sreda, 29.07.2020.

08:25

"Ljudska vrsta nema sredstva da spreči udar asteroida u Zemlju"

Izvor: Tanjug

"Ljudska vrsta nema sredstva da spreèi udar asteroida u Zemlju" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Petar

pre 3 godine

Koliki je bio rizik za planetu od nastanka coveka do modernog doba?I?Naravno da se ljudska vrsta mora spremiti za takav dogadjaj, ali gledajuci koliko je vremena proslo i na kom tehnoloskom stepenu razvoja smo bili, nema mesta anksioznosti.

sklek

pre 3 godine

Ako bi se desilo nelim cudom to..posle toga krece vegetacija a onda krecu i zivotinje da se vracaju i to svakakve....a neke od njih vole da krkaju meso.....
tu se ne zna jel bolje da pogines na pocetku filma kao kaskader ili da bezis ceo film od njih pa na kraju da te cape i ispresavijaju kao zeca.

in greed we trust

pre 3 godine

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!
(Ad astra, 29. jul 2020 18:45)

Pred apokalipsu, u opštoj panici, više ne funkcionišu službe koje će tom milijarderu garantovati njegovo mesto u bunkeru (policija, sudstvo...) Do bunkera će doći oni koji su dobro naoružani i spremni da se izbore za svoje mesto a ne oni koji imaju papir da je to mesto njihovo.

123

pre 3 godine

Ја као председник удружења љубитеља комете Апофис се радујем шанси од 1:100000. Има наде!
(maladapte, 29. jul 2020 15:47)


Druze bolje da si igrao na Lacio.

sir oliver

pre 3 godine

Ma vazi, 1 prema 100 000, zanemarljiva sansa da 2036 udari u zemlju,a verovatnoca da nekog udari grom 1 prema 625 000,znaci jos 6 puta zanemarljivije pa opet malo malo pa nekog rokne
(Sale, 29. jul 2020 20:21)
Ajde malo matematike! Zemlja je jedna i verovatnoca je 1:100 hiljada! Ljudi na zemlji je preko 7,5 milijardi, a verovatnoca da ce nekog da udari je po tebi 1:625 hiljada! Po ovome bi trebalo da grom udari milion i dvesta hiljada ljudi, sto je malo previse! Mozda 1:625 miliona je verovatnoca da nekog udari grom, po ovome strada 1200 ljudi, sto je realno!

Igor

pre 3 godine

@(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)
Jedna lepa analogija zasto bomba ne bi unistila asteroid je primer saveznickog bombardovanja brana u 2. svetskom ratu. Brane su pokusali da bombarduju klasicnim bombama iz vazduha i te bombe nisu pravile skoro nikakvu stetu. Onda su dosli na ideju da branu gadjaju specijalnom bombom koja bi eksplodirala na strani brane gde je voda na nekoj dubini uz sam zid brane. Dovoljna je bila jedna jedina pravilno pustena bomba da srusi celu branu. Zasto? Zasto sto sa druge strane nije vazduh nego mnogo crvrsci materijal-voda. Eksplozija se bukvalno odbija od vode i rusi zid. E sad, u svemiru nema ni vazduha, nema nicega od cega bi eksplozija mogla da se 'odbije' i zbog toga je veliko pitanje da li bi napravila bilo kakvu znacajnu stetu. Jedino resenje je dubinska eksplozija ali su tu tehnicki izazovi znatno veci.

boki

pre 3 godine

milijarderi u svoje bunkere i ostali mocniji gradjani kojih je mozda 10%trenutne populacije na zemlji,pezivece par godina dok se vegetacija vrati ali postoji problem mnogo veci od toga..ko ce posle da im radi,dzaba im i novci i zlato i sve kad ce morati zasukati rukave i motike u ruke,nece biti brana,struje,telekomunikacije itd,vrtice se u 15vek..

Sale

pre 3 godine

Ma vazi, 1 prema 100 000, zanemarljiva sansa da 2036 udari u zemlju,a verovatnoca da nekog udari grom 1 prema 625 000,znaci jos 6 puta zanemarljivije pa opet malo malo pa nekog rokne

momke

pre 3 godine

@Konačno reset!
(Miki, 29. jul 2020 15:27)

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!
(Ad astra, 29. jul 2020 18:45)

Od cega cega ce da zive ti milijarderi kada potrose hranu posle par godina? Ko ce da ih leci?

Margo

pre 3 godine

Vi nemate pojama. Brus Vilis je to pitanje odavno resio. Doduse i on je otisao sa asteroidom ali je zet ostao ziv. On nam je jedina nada.

Izvinite, gospođo.

pre 3 godine

Jel vi i dalje stvarno verujete u bajke o asteroidima koji udaraju u Zemlju? Asteroid je stvaran koliko i izmišljena bolest "korona". Ćao.

dzigi

pre 3 godine

Nuklearna bomba - ne može. Ne zato što ne bi bila efikasna (možda bi a možda i ne bi), već su ogromni rizici prilikom lansiranja i samog leta.
Šta ako raketa eksplodira u atmosferi? Šta ako padne na Zemlju i aktivira se? Ili ne aktivira? I tako dalje...
Ozbiljna pitanja vezana za bezbednosti i niko ne želi da preuzme ogromnu odgovornost za eventualni ogromni gubitak ljudi, i zagađenje atmosfere.
A opet, i da sve prođe kako treba, šta ako se ne aktivira? Neće sprečiti asteroid, a ako padne na isti i ne eksplodira - može nam se vratiti.

Ad astra

pre 3 godine

@Konačno reset!
(Miki, 29. jul 2020 15:27)

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Ne bih da se pravim previše pametan jer imaš više o tome na google, ali da probam.
Ako uzmeš u obzir brzinu asteroida, njegovu masu, te njegovu energiju, uslove u vakuumu, sastav asteroida i možda još ponešto doći ćeš do zaključka da bomba ne može da promeni njegovu putanju, ne može da ga uništi, već eventualno da od njega odlomi neki komad koji će i dalje ići ka Zemlji. Tada nisi rešio problem jer ćeš imati umesto jednog, dva ili više problema. Svi delovi će udariti u Zemlju na različitim mestima što je i gore nego da nisi ništa dirao. Dakle, bomba ne rešava ništa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (uzimam.kokice, 29. jul 2020 16:45)

Brate, Brus Vilis je dokazao da je moguce,sta ti sad tu nesto izmisljas . hahaha

uzimam.kokice

pre 3 godine

@
Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Ne bih da se pravim previše pametan jer imaš više o tome na google, ali da probam.
Ako uzmeš u obzir brzinu asteroida, njegovu masu, te njegovu energiju, uslove u vakuumu, sastav asteroida i možda još ponešto doći ćeš do zaključka da bomba ne može da promeni njegovu putanju, ne može da ga uništi, već eventualno da od njega odlomi neki komad koji će i dalje ići ka Zemlji. Tada nisi rešio problem jer ćeš imati umesto jednog, dva ili više problema. Svi delovi će udariti u Zemlju na različitim mestima što je i gore nego da nisi ništa dirao. Dakle, bomba ne rešava ništa.

Trovach

pre 3 godine

Ako nesto nisam pobrkao, Apofis se krece skoro istom putanjom kao i Zemlja, samo ne ide istom brzinom, tako da su prilicno cesti medjusobni susreti.
Verovatno bismo vec imali oruzje protiv asteroida da se silni novac ne baca na naoruzanje. Doduse, to oruzje bi bas nastalo razvojem naoruzanja, ali je ova trka u naoruzavanju postala besmislena. Imamo kapacitet da vise puta unistimo sami sebe i jos nam nije dosta.

dartanjan

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Asteroid od 200m će dobrim delom da sagori u atmosferi pre nego sto ono sto je ostalo od njega udari u zemlju ili eksplodira u vazduhu (kao sto je to slučaj bio u Sibiru). Materijalna šteta bi teoretski bila manja od troška lansiranja nuklearne bombe i usadjivanje iste u sam asteroid. Pri tom, ne zna se gde bi taj asteroid udario tacno pa samim tim ni jedna zemlja konkretno nema potrebu da izfinansira takvu misiju trenutno. Da je taj asteroid veliki nekoliko kilometara u prečniku, onda bi bio globalna pretnja umesto lokalne pa bi se verovatno shodno s tim i ophodile raznovrazne svemirske agencije i verovarno bi posegle za nekom merom koja bi uključila i nuklearnu bombu u cilju uništavanja ili deflekcije asteroida sa njegove putanje.

cvrko

pre 3 godine

Nebojša@
Vidi se da ne poznaš astrofiziku jer bi morao onda znati da je ljudska civilizacija uspela da napravi rakete koje lete maksimalno 29000km/h a meteori odnosno meteoriti lete brzinom vecom od 100000km/h,to bi moglo onda samo sa "sacekušom" a pri tome bi neko morao da izbuši i rupu za atomsku bombu posto u svemiru nema otpora i malo bi bilo i stotinu bombi,samo bi okrznuli asteorid :(

Zemunac_KG

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Koliko ja znam, problem je što se asteroidi kreću suviše brzo za takvu vrstu presretanja a problem mogu biti i krhotine ako je asteroid većeg prečnika. Takođe, opet koliko je meni poznato, takve rakete bi morale biti bazirane u Zemljinoj orbiti a ne na tlu a to za sobom povlači pitanje zloupotrebe, odnosno "nuklearizacije" svemira. Ne postoji ICBM od 100 megatona. Trenutno najveće na svetu, ruske YARS i SARMAT imaju maksimum ja mislim između 10 i 12 megatona razorne moći. Najveća ikada detonirana je imala negde oko 60 megatona čini mi se.

Straight Outta München

pre 3 godine

Vrlo mi je zanimljiva cinjenica da imamo nuklearnih bombi taman toliko da bukvalno unistimo Planetu, ali zato ne mozemo da se izborimo sa objektom velicine 80m.
Ne razumem se sta su to ogranicenja da presretnemo tu gromadu od 80m sa gomilom raketa kada se priblizi ? Hoce neko da mi objasni?
Saljemo misije na Mars, ali sa druge strane ne mozemo da razbijemo kamen od 80m.

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Pa ako nemamo nikakve sanse,onda nema potrebe da se stresiramo oko toga. STa mi tu mozemo.. a stresirati se oko neceg na sta ne mozemo da uticemo je apsurd.

the

pre 3 godine

Не, Балега, људска врста. Него Руси немају, има научника и у другим земљама.

Jovan

pre 3 godine

Asteroidi ne postoje. Samo jos jedno sredstvo za drzanje ljudi u stalnom strahu, da se ne bi probudili i videli ko su vlasnici njihovih zivota. Robovi do smrti.

maladapte

pre 3 godine

Ја као председник удружења љубитеља комете Апофис се радујем шанси од 1:100000. Има наде!

Nebojša

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Pa ako nemamo nikakve sanse,onda nema potrebe da se stresiramo oko toga. STa mi tu mozemo.. a stresirati se oko neceg na sta ne mozemo da uticemo je apsurd.

Margo

pre 3 godine

Vi nemate pojama. Brus Vilis je to pitanje odavno resio. Doduse i on je otisao sa asteroidom ali je zet ostao ziv. On nam je jedina nada.

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Ne bih da se pravim previše pametan jer imaš više o tome na google, ali da probam.
Ako uzmeš u obzir brzinu asteroida, njegovu masu, te njegovu energiju, uslove u vakuumu, sastav asteroida i možda još ponešto doći ćeš do zaključka da bomba ne može da promeni njegovu putanju, ne može da ga uništi, već eventualno da od njega odlomi neki komad koji će i dalje ići ka Zemlji. Tada nisi rešio problem jer ćeš imati umesto jednog, dva ili više problema. Svi delovi će udariti u Zemlju na različitim mestima što je i gore nego da nisi ništa dirao. Dakle, bomba ne rešava ništa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (uzimam.kokice, 29. jul 2020 16:45)

Brate, Brus Vilis je dokazao da je moguce,sta ti sad tu nesto izmisljas . hahaha

momke

pre 3 godine

@Konačno reset!
(Miki, 29. jul 2020 15:27)

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!
(Ad astra, 29. jul 2020 18:45)

Od cega cega ce da zive ti milijarderi kada potrose hranu posle par godina? Ko ce da ih leci?

maladapte

pre 3 godine

Ја као председник удружења љубитеља комете Апофис се радујем шанси од 1:100000. Има наде!

Igor

pre 3 godine

@(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)
Jedna lepa analogija zasto bomba ne bi unistila asteroid je primer saveznickog bombardovanja brana u 2. svetskom ratu. Brane su pokusali da bombarduju klasicnim bombama iz vazduha i te bombe nisu pravile skoro nikakvu stetu. Onda su dosli na ideju da branu gadjaju specijalnom bombom koja bi eksplodirala na strani brane gde je voda na nekoj dubini uz sam zid brane. Dovoljna je bila jedna jedina pravilno pustena bomba da srusi celu branu. Zasto? Zasto sto sa druge strane nije vazduh nego mnogo crvrsci materijal-voda. Eksplozija se bukvalno odbija od vode i rusi zid. E sad, u svemiru nema ni vazduha, nema nicega od cega bi eksplozija mogla da se 'odbije' i zbog toga je veliko pitanje da li bi napravila bilo kakvu znacajnu stetu. Jedino resenje je dubinska eksplozija ali su tu tehnicki izazovi znatno veci.

Nebojša

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.

Ad astra

pre 3 godine

@Konačno reset!
(Miki, 29. jul 2020 15:27)

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!

boki

pre 3 godine

milijarderi u svoje bunkere i ostali mocniji gradjani kojih je mozda 10%trenutne populacije na zemlji,pezivece par godina dok se vegetacija vrati ali postoji problem mnogo veci od toga..ko ce posle da im radi,dzaba im i novci i zlato i sve kad ce morati zasukati rukave i motike u ruke,nece biti brana,struje,telekomunikacije itd,vrtice se u 15vek..

Zemunac_KG

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Koliko ja znam, problem je što se asteroidi kreću suviše brzo za takvu vrstu presretanja a problem mogu biti i krhotine ako je asteroid većeg prečnika. Takođe, opet koliko je meni poznato, takve rakete bi morale biti bazirane u Zemljinoj orbiti a ne na tlu a to za sobom povlači pitanje zloupotrebe, odnosno "nuklearizacije" svemira. Ne postoji ICBM od 100 megatona. Trenutno najveće na svetu, ruske YARS i SARMAT imaju maksimum ja mislim između 10 i 12 megatona razorne moći. Najveća ikada detonirana je imala negde oko 60 megatona čini mi se.

uzimam.kokice

pre 3 godine

@
Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Ne bih da se pravim previše pametan jer imaš više o tome na google, ali da probam.
Ako uzmeš u obzir brzinu asteroida, njegovu masu, te njegovu energiju, uslove u vakuumu, sastav asteroida i možda još ponešto doći ćeš do zaključka da bomba ne može da promeni njegovu putanju, ne može da ga uništi, već eventualno da od njega odlomi neki komad koji će i dalje ići ka Zemlji. Tada nisi rešio problem jer ćeš imati umesto jednog, dva ili više problema. Svi delovi će udariti u Zemlju na različitim mestima što je i gore nego da nisi ništa dirao. Dakle, bomba ne rešava ništa.

dartanjan

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Asteroid od 200m će dobrim delom da sagori u atmosferi pre nego sto ono sto je ostalo od njega udari u zemlju ili eksplodira u vazduhu (kao sto je to slučaj bio u Sibiru). Materijalna šteta bi teoretski bila manja od troška lansiranja nuklearne bombe i usadjivanje iste u sam asteroid. Pri tom, ne zna se gde bi taj asteroid udario tacno pa samim tim ni jedna zemlja konkretno nema potrebu da izfinansira takvu misiju trenutno. Da je taj asteroid veliki nekoliko kilometara u prečniku, onda bi bio globalna pretnja umesto lokalne pa bi se verovatno shodno s tim i ophodile raznovrazne svemirske agencije i verovarno bi posegle za nekom merom koja bi uključila i nuklearnu bombu u cilju uništavanja ili deflekcije asteroida sa njegove putanje.

in greed we trust

pre 3 godine

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!
(Ad astra, 29. jul 2020 18:45)

Pred apokalipsu, u opštoj panici, više ne funkcionišu službe koje će tom milijarderu garantovati njegovo mesto u bunkeru (policija, sudstvo...) Do bunkera će doći oni koji su dobro naoružani i spremni da se izbore za svoje mesto a ne oni koji imaju papir da je to mesto njihovo.

cvrko

pre 3 godine

Nebojša@
Vidi se da ne poznaš astrofiziku jer bi morao onda znati da je ljudska civilizacija uspela da napravi rakete koje lete maksimalno 29000km/h a meteori odnosno meteoriti lete brzinom vecom od 100000km/h,to bi moglo onda samo sa "sacekušom" a pri tome bi neko morao da izbuši i rupu za atomsku bombu posto u svemiru nema otpora i malo bi bilo i stotinu bombi,samo bi okrznuli asteorid :(

123

pre 3 godine

Ја као председник удружења љубитеља комете Апофис се радујем шанси од 1:100000. Има наде!
(maladapte, 29. jul 2020 15:47)


Druze bolje da si igrao na Lacio.

Sale

pre 3 godine

Ma vazi, 1 prema 100 000, zanemarljiva sansa da 2036 udari u zemlju,a verovatnoca da nekog udari grom 1 prema 625 000,znaci jos 6 puta zanemarljivije pa opet malo malo pa nekog rokne

Trovach

pre 3 godine

Ako nesto nisam pobrkao, Apofis se krece skoro istom putanjom kao i Zemlja, samo ne ide istom brzinom, tako da su prilicno cesti medjusobni susreti.
Verovatno bismo vec imali oruzje protiv asteroida da se silni novac ne baca na naoruzanje. Doduse, to oruzje bi bas nastalo razvojem naoruzanja, ali je ova trka u naoruzavanju postala besmislena. Imamo kapacitet da vise puta unistimo sami sebe i jos nam nije dosta.

Izvinite, gospođo.

pre 3 godine

Jel vi i dalje stvarno verujete u bajke o asteroidima koji udaraju u Zemlju? Asteroid je stvaran koliko i izmišljena bolest "korona". Ćao.

sklek

pre 3 godine

Ako bi se desilo nelim cudom to..posle toga krece vegetacija a onda krecu i zivotinje da se vracaju i to svakakve....a neke od njih vole da krkaju meso.....
tu se ne zna jel bolje da pogines na pocetku filma kao kaskader ili da bezis ceo film od njih pa na kraju da te cape i ispresavijaju kao zeca.

Straight Outta München

pre 3 godine

Vrlo mi je zanimljiva cinjenica da imamo nuklearnih bombi taman toliko da bukvalno unistimo Planetu, ali zato ne mozemo da se izborimo sa objektom velicine 80m.
Ne razumem se sta su to ogranicenja da presretnemo tu gromadu od 80m sa gomilom raketa kada se priblizi ? Hoce neko da mi objasni?
Saljemo misije na Mars, ali sa druge strane ne mozemo da razbijemo kamen od 80m.

sir oliver

pre 3 godine

Ma vazi, 1 prema 100 000, zanemarljiva sansa da 2036 udari u zemlju,a verovatnoca da nekog udari grom 1 prema 625 000,znaci jos 6 puta zanemarljivije pa opet malo malo pa nekog rokne
(Sale, 29. jul 2020 20:21)
Ajde malo matematike! Zemlja je jedna i verovatnoca je 1:100 hiljada! Ljudi na zemlji je preko 7,5 milijardi, a verovatnoca da ce nekog da udari je po tebi 1:625 hiljada! Po ovome bi trebalo da grom udari milion i dvesta hiljada ljudi, sto je malo previse! Mozda 1:625 miliona je verovatnoca da nekog udari grom, po ovome strada 1200 ljudi, sto je realno!

the

pre 3 godine

Не, Балега, људска врста. Него Руси немају, има научника и у другим земљама.

Jovan

pre 3 godine

Asteroidi ne postoje. Samo jos jedno sredstvo za drzanje ljudi u stalnom strahu, da se ne bi probudili i videli ko su vlasnici njihovih zivota. Robovi do smrti.

dzigi

pre 3 godine

Nuklearna bomba - ne može. Ne zato što ne bi bila efikasna (možda bi a možda i ne bi), već su ogromni rizici prilikom lansiranja i samog leta.
Šta ako raketa eksplodira u atmosferi? Šta ako padne na Zemlju i aktivira se? Ili ne aktivira? I tako dalje...
Ozbiljna pitanja vezana za bezbednosti i niko ne želi da preuzme ogromnu odgovornost za eventualni ogromni gubitak ljudi, i zagađenje atmosfere.
A opet, i da sve prođe kako treba, šta ako se ne aktivira? Neće sprečiti asteroid, a ako padne na isti i ne eksplodira - može nam se vratiti.

Petar

pre 3 godine

Koliki je bio rizik za planetu od nastanka coveka do modernog doba?I?Naravno da se ljudska vrsta mora spremiti za takav dogadjaj, ali gledajuci koliko je vremena proslo i na kom tehnoloskom stepenu razvoja smo bili, nema mesta anksioznosti.

maladapte

pre 3 godine

Ја као председник удружења љубитеља комете Апофис се радујем шанси од 1:100000. Има наде!

Izvinite, gospođo.

pre 3 godine

Jel vi i dalje stvarno verujete u bajke o asteroidima koji udaraju u Zemlju? Asteroid je stvaran koliko i izmišljena bolest "korona". Ćao.

Jovan

pre 3 godine

Asteroidi ne postoje. Samo jos jedno sredstvo za drzanje ljudi u stalnom strahu, da se ne bi probudili i videli ko su vlasnici njihovih zivota. Robovi do smrti.

Nebojša

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.

the

pre 3 godine

Не, Балега, људска врста. Него Руси немају, има научника и у другим земљама.

Margo

pre 3 godine

Vi nemate pojama. Brus Vilis je to pitanje odavno resio. Doduse i on je otisao sa asteroidom ali je zet ostao ziv. On nam je jedina nada.

Straight Outta München

pre 3 godine

Vrlo mi je zanimljiva cinjenica da imamo nuklearnih bombi taman toliko da bukvalno unistimo Planetu, ali zato ne mozemo da se izborimo sa objektom velicine 80m.
Ne razumem se sta su to ogranicenja da presretnemo tu gromadu od 80m sa gomilom raketa kada se priblizi ? Hoce neko da mi objasni?
Saljemo misije na Mars, ali sa druge strane ne mozemo da razbijemo kamen od 80m.

Ad astra

pre 3 godine

@Konačno reset!
(Miki, 29. jul 2020 15:27)

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Pa ako nemamo nikakve sanse,onda nema potrebe da se stresiramo oko toga. STa mi tu mozemo.. a stresirati se oko neceg na sta ne mozemo da uticemo je apsurd.

Pljuvac svih stilova

pre 3 godine

Ne bih da se pravim previše pametan jer imaš više o tome na google, ali da probam.
Ako uzmeš u obzir brzinu asteroida, njegovu masu, te njegovu energiju, uslove u vakuumu, sastav asteroida i možda još ponešto doći ćeš do zaključka da bomba ne može da promeni njegovu putanju, ne može da ga uništi, već eventualno da od njega odlomi neki komad koji će i dalje ići ka Zemlji. Tada nisi rešio problem jer ćeš imati umesto jednog, dva ili više problema. Svi delovi će udariti u Zemlju na različitim mestima što je i gore nego da nisi ništa dirao. Dakle, bomba ne rešava ništa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (uzimam.kokice, 29. jul 2020 16:45)

Brate, Brus Vilis je dokazao da je moguce,sta ti sad tu nesto izmisljas . hahaha

momke

pre 3 godine

@Konačno reset!
(Miki, 29. jul 2020 15:27)

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!
(Ad astra, 29. jul 2020 18:45)

Od cega cega ce da zive ti milijarderi kada potrose hranu posle par godina? Ko ce da ih leci?

dzigi

pre 3 godine

Nuklearna bomba - ne može. Ne zato što ne bi bila efikasna (možda bi a možda i ne bi), već su ogromni rizici prilikom lansiranja i samog leta.
Šta ako raketa eksplodira u atmosferi? Šta ako padne na Zemlju i aktivira se? Ili ne aktivira? I tako dalje...
Ozbiljna pitanja vezana za bezbednosti i niko ne želi da preuzme ogromnu odgovornost za eventualni ogromni gubitak ljudi, i zagađenje atmosfere.
A opet, i da sve prođe kako treba, šta ako se ne aktivira? Neće sprečiti asteroid, a ako padne na isti i ne eksplodira - može nam se vratiti.

uzimam.kokice

pre 3 godine

@
Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Ne bih da se pravim previše pametan jer imaš više o tome na google, ali da probam.
Ako uzmeš u obzir brzinu asteroida, njegovu masu, te njegovu energiju, uslove u vakuumu, sastav asteroida i možda još ponešto doći ćeš do zaključka da bomba ne može da promeni njegovu putanju, ne može da ga uništi, već eventualno da od njega odlomi neki komad koji će i dalje ići ka Zemlji. Tada nisi rešio problem jer ćeš imati umesto jednog, dva ili više problema. Svi delovi će udariti u Zemlju na različitim mestima što je i gore nego da nisi ništa dirao. Dakle, bomba ne rešava ništa.

boki

pre 3 godine

milijarderi u svoje bunkere i ostali mocniji gradjani kojih je mozda 10%trenutne populacije na zemlji,pezivece par godina dok se vegetacija vrati ali postoji problem mnogo veci od toga..ko ce posle da im radi,dzaba im i novci i zlato i sve kad ce morati zasukati rukave i motike u ruke,nece biti brana,struje,telekomunikacije itd,vrtice se u 15vek..

dartanjan

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Asteroid od 200m će dobrim delom da sagori u atmosferi pre nego sto ono sto je ostalo od njega udari u zemlju ili eksplodira u vazduhu (kao sto je to slučaj bio u Sibiru). Materijalna šteta bi teoretski bila manja od troška lansiranja nuklearne bombe i usadjivanje iste u sam asteroid. Pri tom, ne zna se gde bi taj asteroid udario tacno pa samim tim ni jedna zemlja konkretno nema potrebu da izfinansira takvu misiju trenutno. Da je taj asteroid veliki nekoliko kilometara u prečniku, onda bi bio globalna pretnja umesto lokalne pa bi se verovatno shodno s tim i ophodile raznovrazne svemirske agencije i verovarno bi posegle za nekom merom koja bi uključila i nuklearnu bombu u cilju uništavanja ili deflekcije asteroida sa njegove putanje.

cvrko

pre 3 godine

Nebojša@
Vidi se da ne poznaš astrofiziku jer bi morao onda znati da je ljudska civilizacija uspela da napravi rakete koje lete maksimalno 29000km/h a meteori odnosno meteoriti lete brzinom vecom od 100000km/h,to bi moglo onda samo sa "sacekušom" a pri tome bi neko morao da izbuši i rupu za atomsku bombu posto u svemiru nema otpora i malo bi bilo i stotinu bombi,samo bi okrznuli asteorid :(

Sale

pre 3 godine

Ma vazi, 1 prema 100 000, zanemarljiva sansa da 2036 udari u zemlju,a verovatnoca da nekog udari grom 1 prema 625 000,znaci jos 6 puta zanemarljivije pa opet malo malo pa nekog rokne

sir oliver

pre 3 godine

Ma vazi, 1 prema 100 000, zanemarljiva sansa da 2036 udari u zemlju,a verovatnoca da nekog udari grom 1 prema 625 000,znaci jos 6 puta zanemarljivije pa opet malo malo pa nekog rokne
(Sale, 29. jul 2020 20:21)
Ajde malo matematike! Zemlja je jedna i verovatnoca je 1:100 hiljada! Ljudi na zemlji je preko 7,5 milijardi, a verovatnoca da ce nekog da udari je po tebi 1:625 hiljada! Po ovome bi trebalo da grom udari milion i dvesta hiljada ljudi, sto je malo previse! Mozda 1:625 miliona je verovatnoca da nekog udari grom, po ovome strada 1200 ljudi, sto je realno!

Trovach

pre 3 godine

Ako nesto nisam pobrkao, Apofis se krece skoro istom putanjom kao i Zemlja, samo ne ide istom brzinom, tako da su prilicno cesti medjusobni susreti.
Verovatno bismo vec imali oruzje protiv asteroida da se silni novac ne baca na naoruzanje. Doduse, to oruzje bi bas nastalo razvojem naoruzanja, ali je ova trka u naoruzavanju postala besmislena. Imamo kapacitet da vise puta unistimo sami sebe i jos nam nije dosta.

123

pre 3 godine

Ја као председник удружења љубитеља комете Апофис се радујем шанси од 1:100000. Има наде!
(maladapte, 29. jul 2020 15:47)


Druze bolje da si igrao na Lacio.

Igor

pre 3 godine

@(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)
Jedna lepa analogija zasto bomba ne bi unistila asteroid je primer saveznickog bombardovanja brana u 2. svetskom ratu. Brane su pokusali da bombarduju klasicnim bombama iz vazduha i te bombe nisu pravile skoro nikakvu stetu. Onda su dosli na ideju da branu gadjaju specijalnom bombom koja bi eksplodirala na strani brane gde je voda na nekoj dubini uz sam zid brane. Dovoljna je bila jedna jedina pravilno pustena bomba da srusi celu branu. Zasto? Zasto sto sa druge strane nije vazduh nego mnogo crvrsci materijal-voda. Eksplozija se bukvalno odbija od vode i rusi zid. E sad, u svemiru nema ni vazduha, nema nicega od cega bi eksplozija mogla da se 'odbije' i zbog toga je veliko pitanje da li bi napravila bilo kakvu znacajnu stetu. Jedino resenje je dubinska eksplozija ali su tu tehnicki izazovi znatno veci.

sklek

pre 3 godine

Ako bi se desilo nelim cudom to..posle toga krece vegetacija a onda krecu i zivotinje da se vracaju i to svakakve....a neke od njih vole da krkaju meso.....
tu se ne zna jel bolje da pogines na pocetku filma kao kaskader ili da bezis ceo film od njih pa na kraju da te cape i ispresavijaju kao zeca.

Zemunac_KG

pre 3 godine

Ja ne poznajem previše astofiziku pa pitam kada iz aviona bacimo bombu ona napravi krater zašto bi onda neka jaka nuklearka bila neefikasna protiv asteroida pod uslovom da nije u pitanju neki od nekoliko km a ako se dobro sećam ovaj apofis nije previše velik valjda oko 200 m zar nuklearna bomba od recimo 100 mega tona ne bi uništila neki ovakav ili se oni boje da ga neće uočiti na vreme.
(Nebojša, 29. jul 2020 15:51)

Koliko ja znam, problem je što se asteroidi kreću suviše brzo za takvu vrstu presretanja a problem mogu biti i krhotine ako je asteroid većeg prečnika. Takođe, opet koliko je meni poznato, takve rakete bi morale biti bazirane u Zemljinoj orbiti a ne na tlu a to za sobom povlači pitanje zloupotrebe, odnosno "nuklearizacije" svemira. Ne postoji ICBM od 100 megatona. Trenutno najveće na svetu, ruske YARS i SARMAT imaju maksimum ja mislim između 10 i 12 megatona razorne moći. Najveća ikada detonirana je imala negde oko 60 megatona čini mi se.

in greed we trust

pre 3 godine

Da, konačno će preživeti samo milijarderi i oni koje oni budu hteli da povedu u svoje podzemne bunkere!
(Ad astra, 29. jul 2020 18:45)

Pred apokalipsu, u opštoj panici, više ne funkcionišu službe koje će tom milijarderu garantovati njegovo mesto u bunkeru (policija, sudstvo...) Do bunkera će doći oni koji su dobro naoružani i spremni da se izbore za svoje mesto a ne oni koji imaju papir da je to mesto njihovo.

Petar

pre 3 godine

Koliki je bio rizik za planetu od nastanka coveka do modernog doba?I?Naravno da se ljudska vrsta mora spremiti za takav dogadjaj, ali gledajuci koliko je vremena proslo i na kom tehnoloskom stepenu razvoja smo bili, nema mesta anksioznosti.