Sreda, 15.07.2020.

10:17

Kako su rokeri iz bivše Jugoslavije gledali na čuveni koncert Live Aid: "Maherski potez kapitalizma"

Izvor: Index

Kako su rokeri iz bivše Jugoslavije gledali na èuveni koncert Live Aid: "Maherski potez kapitalizma" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

105 Komentari

Sortiraj po:

22. maj

pre 3 godine

Morrissey je odbio da nastupi na Live Aid zgrožen licemerstvom kapitalističkog sveta.

People like Thatcher and the royals could solve the Ethiopian problem within ten seconds.

Morrissey

Bre!

pre 3 godine

Nije Nele nista filozofirao vec je preneo stav nekog drugog da bi objasno svoja osecanja. Da je hteo da pametije prepricavao bi Lenonovu izjavu a njega ne bi uopste ni spomenuo.
Ovi drugi sto su davali izjave su vecinom elitni kafanski muzicari i sitni biznismencici pa su im i takve izjave.

Bluzer

pre 3 godine

Uglavnom su to bili bendovi koji su prošli zenit svoje karijere - Ultravox, Led Zeppelin... Pa hajde da zaradimo koju kintu na staru slavu dok još možemo. Možda su Queen bili častan izuzetak.

Lemi

pre 3 godine

Nele je sve tacno rekao, sto je vreme i pokazalo, a svi ostali su bili u fazonu: ako kazem da je to super, onda sam i ja super i mi rokeri smo bas carevi svi!

Najbolja je bila backing vocalist Style Council

pre 3 godine

Nele je to izjavio odmah posle koncerta i sve je pogodio, kakav Nemanja?!
(kiceraj, 15. jul 2020 23:55)

Nele je izuzetan intelektualac...ista zapažanja nakon najkvalitetnije analize u to vreme su imale, i još uvek imaju, naše službe bezbednosti

Shamu

pre 3 godine

Nisam bas bio siguran koliko je ljudi u SFRJ zaista pratilo Live Aid, broj komentara me iznenadio, pozitivno! Narocito ovih iz vojske :) Ja sam tad imao 13 godina i pratio sam koncert u diskoteci u Ulcinju. Najbolji dogadjaj ikad. Kupio sad DVD set prvog dana kad je izasao. Slazem se za Queen, a U2 je iskoristio Live Aid za promociju, sto se kasnije pokazalo kao Bonov modus oprandi. Neletov komentar bih uporedio sa kriticarima Novaka Djokovica - jednostavno takvi smo ljudi, mora da se nadje zamerka i pametuje. Live Aid je bila plemenita ideja, fantasticna organizacija, zajedno sa USA for Africa; a sa lopovima neka se ganja policija a ne Simon Lebon ...

Nenad, S

pre 3 godine

Odgledao koncerty od pocetka do kraja. Makedonski televiziski komentator je svo vreme najavljivao iznenadjenje koje priprema organizator, a to je obnavljavanje The Beatles. Uz Pol Makartnija, Ringa Strara, Gjordja Harisona, vokal bi trebao da bude tada popularni teen star, Julian Lennon, sin od Johna Lennona. Na, zalost do tok spektakularnog okupljanja nije doslo, a verujem da je postojala ideja.

breka

pre 3 godine

Naravno Nele zna kako je to kada kapitalisti organizuju nesto u humanitarne svrhe, ali kada to organizuje nas Nole, onda je to naravno drugacije...

Milosav

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.
(Sa 22 si tropa, 15. jul 2020 15:46)

Sada citam komentare i ne mogu da verujem koliko ima bivsih vojnika JNA koji su gledali ovaj concert.
Pozdrav avgustovska 1984. godine!! Postojna pa Pivka!
Pozdrav iz Toronta.

Milosav

pre 3 godine

Te davne 1985. godine sam vec bio stari vojnik u JNA u Sloveniji. Sa ponosom mogu da kazem da smo gledali ceo koncert i trampili strazarstvo (posto nisu znali sta da rade sa nama poslali su nas u mesto Rakek da cuvamo neke magacine) za pivo sa onima koji nisu marili za koncert kako bi mogli da gledamo bez prestanka. Ako neko zakunja dogovor je bio da ga odmah budimo.
Istorijski koncert, mnogima je to Woodstock, ali za mene je Live Aid neuporedivo bolji, doduse bolje je bio i organizovan. Woodstock je mozda bio spontaniji i vise imrovizovan.
Zamislite Phil Collins nastupi na Wembliju pa onda sedne u supersonicni Concord i nastupi u USA, a mi sve to gledamo u malenoj Jugoslaviji uzivo!
Pre nekoliko godina sam nabavio DVD set ovog concerta i gleado ga nekoliko puta preko vikenda i uvek se najezim kao i prvi put kada sam gledao.
Pozdrav iz Toronta.

Blek - Chicago

pre 3 godine

“Milan Delčić (ex-U škripcu): “ : Evo našeg dragog Delče!!!! Sigurno se smeje odozgo....Delča , nedostaješ nam.....

kiceraj

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!
(warlock, 15. jul 2020 14:44)

Nele je to izjavio odmah posle koncerta i sve je pogodio, kakav Nemanja?!

Goran

pre 3 godine

Sa muzičke strane koncert je zaista vrhunski organizovan , bio je to veliki spektakl...
Ali sa druge strane što je inače Nele dobro i konstatovao ,nažalost sav taj veliki novac i nije baš upotrebljen u ono što mu je bila svrha i u šta se sam Geldof kleo...
Imate čitavu gomilu dokumentaraca na internetu koji (argumentovano) govore o tome koliko je samo mahinacija i malverzacija napravljeno sa novcem skupljenim od live AID-a...
Za jedan (manji deo novca) se zna da je dat vlastima u Etiopiji, ali za veći deo novca nema nikakvih tragova niti se zna gde je završio ,uostalom sam inicijator Bob Geldof do tog koncerta nije bio niti nešto posebno poznat i slavan u rok krugovima, a još manje je bio bogat,a posle live AID-a je bukvalno preko noći postao i bogat i slavan,saberite 2+2 pa će vam sve biti jasno !

kaokako

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!
(warlock, 15. jul 2020 14:44)

Hahah! Ja bih ti savjetovao da malo otvoris oci i ugasis tv.

Najbolja je bila backing vocalist Style Council

pre 3 godine

Nisam znao da je postojala avgustovska klasa u JNA. Znao sam za majce, a jedan je dosao u kuhinju mesec dana pre nego sto sam se skinuo. Da, da, bio sam junac :)
(Trovach, 15. jul 2020 17:40)

Mi smo oni kojima su 1984. došli u škole i anketirali nas da li želimo 12, 12+3 ili 15 meseci službe. 100 % je bilo za 12. Dobili smo 15.
Dok je londonski deo zabave išao u sobu mi je uleteo Varaždinac (fini momak) i urliknuo "joj dećki, Nikica Keršou !".
Preskočio sam ogradu i koncert nastavio u boji u tv sali potpuno novog hotela "Vranje"

Trovach

pre 3 godine

Nisam znao da je postojala avgustovska klasa u JNA. Znao sam za majce, a jedan je dosao u kuhinju mesec dana pre nego sto sam se skinuo. Da, da, bio sam junac :)

Avgust 1984

pre 3 godine

(@Sa 22 si tropa)
Prijatno Avgust ! Klaso i ja sam odgledao ceo koncert u Prilepu. Crko sam od gladi( ali ne i žeđi)i od umora ali mi nikada nije bilo krivo. ISTORIJA

achtwn

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.
(Sa 22 si tropa, 15. jul 2020 15:46)
Ista situacija. JNA Zadar, Kasarna 2. Brojao sitno i gledao koncert. Eeee dobra stara gamgasterska vremena.

Avgust 1984

pre 3 godine

(@Sa 22 si tropa)
Prijatno Avgust ! Klaso i ja sam odgledao ceo koncert u Prilepu. Crko sam od gladi( ali ne i žeđi)i od umora ali mi nikada nije bilo krivo. ISTORIJA

Don Kihot Balkanski

pre 3 godine

Televizija je onomad bila mono... a koncert je prenosila neka radio stanica (Beograd 202?)u stero tehnici tako da sam muzičku liniju sa odvojivim zvučnicima stavio pored TV a zvučnike sa svake strane.... i prvi put u životu gledao TV u stereo!

A koncert je vredeo naravno. Odgledao sam ga celog i svi su bili fantastični. Apsolutno svi!

a Fil Kolins posle svirke u Londonu je seo u Konkord otišao za Njujork pa helikopterom do Filadelfije.... i odsvirao i tamo! Jedini covek u istoriji koji je svirao na dva kontinenta u istom danu!

I na kraju sam pre desetak godina naleteo na komplet DVD (i kupio naravno) sa oba koncerta! Koja sećanja...

Da, i pokazao sam ih mojoj deci....

Bivša Juga šalje pomoć....

Kakva su to vremena bila....

Bob Geldof koji je imao sam jedan jedini hit sa svojom grupom je napokon postao planetarno poznat ... i postao milioner.... Koliko znam godinama se bavio humanitarnim radom....

I organizovao je Live Aid 2 2005 godine koji je nazvan Live 8 jer se organizovao u zemljama G-8 .... 8 koncerata plus u jos 3 zemlje....

Storno

pre 3 godine

Nele izdominirao. Sve lepo rekao i zato ga i nisu zvali da peva u onoj šlager smejuriji od YU rock misije.
A koncert je inače bio kao ondašnji MTV. Mainstream i dosadan.

sk

pre 3 godine

@sasha, 15. jul 2020 10:38

Kome je skrenulo pažnju i ko je šta dobro uradio za taj zaboravljeni kontinent? Ništa se nije promenilo. Bar ne na bolje. Od 1985. do danas, stvari se menjaju uglavnom od lošeg ka gorem. Par država je stabilno i ima neki stabilan rast. A svuda drugo idalje - glad i državni udari.

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.

Vlasta Skokoglavac iz Kozjaka

pre 3 godine

Što se tiče koncerta bio je odličan. Secam se dobro i kod nas u Yugi se gledao i pratio. A sto se tiče poruke zarade i spasenja sirotinje nista se nije desilo. Jedino je '' nestao" aparthejd u JAR-u mislim tako Englezi kažu ja nisam bio tamo pa ne mogu da sudim.

licemeri

pre 3 godine

35 godina robovlasnici ovo koriste za dokazivanje kako oni u stvari pomazu svojim robovima koje pljackaju vekovima.
Jedini problem je sto je istina potpuno suprotna od ove licemerne propagande.

Ne pomazu oni Africi nista, vec se bogate na racun Afrike, i lazno promovisu sebe kao dobrotvore onih koje u stvari pljackaju.
Ne idu pare iz Engleske u Afriku, vec obrnuto. Nije se Afrika obogatila na racun Engleske, vec je osiromasila da bi se Engleska bogatila.

Bogati ne daju pomoc nikome. To sto oni zovu pomoc je pljacka, a ne pomoc.

Dragan

pre 3 godine

@mr t, majstore, jesi li ti svestan da je Lenon ubijen 1980., a ovaj koncert je održan 1985.? Kako to misliš "odbio je da učestvuje"? :-D

Chisho

pre 3 godine

Nele ih jedini provalio. Licemerje Zaoada, uvedu visoke carine na oriizvide iz siromasnih zemslja da stite svoje proizvode oa onda salju nrvice da ovi ne umiru a oni umire savjest i strah ored Bogom. Zivim na Zapadu u znam kako kupuju savjest.

Mislim

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mr t, 15. jul 2020 13:07)
Prijatelju, 'aj pročitaj šta si napisao u vezi sa Lenonovim učešćem. Siguran sam da bi Lenon učestvovao da je mogao, a ti se priupitaj zašto nije mogao. No hard feeling.

ajmo

pre 3 godine

@Realno

Zar nemaš najmanje siromašnih u zemljama gde imaš najviše bogatih?
Mi u Srbiji nemamo milijardere pa smo siromašniji?
Ako je nečiji dobitak nečiji gubitak u Americi bi imao 100 milijardera i 350 miliona ultra sirotinje.
Preliva se bogatstvo pre svega progresivnim porezima u svakoj bogatoj državi. Tako da, pusti levičarenje nema od toga ništa.

bole

pre 3 godine

Mr T, činjenice radi, Lenon je ubijen 1980 a koncert je bio 1985. Dakle, nije odbio da učestvuje, već je bio mrtav pet godina u vreme koncerta. Nemoj lupati, dobronameran savet.

Nele, uz svakako značajnu harizmu, naporan bio-naporan ostao.

Koncert nije promenio ništa u materijalnom smislu verovatno, ali, kao što neko reče, primarno je bilo da se podigne svest ljudi o stanju u Africi, pretežno Etiopiji.

CJC

pre 3 godine

mr t

Svaka čast Lenonu ako je i hteo da učestvuje iako je do tada bio mrtav dobrih 5 godina. A gomilu pluseva koju si dobio tek da ne komentarišem.

Staka Zulu

pre 3 godine

"Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje."
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mr t, 15. jul 2020 13:07)

Naravno da nije hteo da učestvuje, a verovatno i zbog toga što je umro pet godina ranije.

commie

pre 3 godine

Na kraju, Africi niko ne može da pomogne nikakvim novcem dok oni ne odluče da žele da menjaju stvari.
(brm, 15. jul 2020 12:28)

Da, samo od Afrike zavisi...
npr. Belgija je drugi najveći izvoznik dijamanata a nema niti jedan rudnik. Kongo ima. Kongo ima i kobalt koji je neophodan za proizvodnju litijumskih baterija...
Kongo je jedna od najsiromašnijih zemalja sveta a njihovim bogatstvom raspolažu zapadne kompanije.

gare

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Grešiš. Nele je izdomonirao. Osim značaja na polju muzike i jednokratne pomoći (koja je bila kap u moru njihovih potreba) nije bilo suštinskog i dugoročnog uticaja na položaj ljudi u Africi. Kao dokaz, pogledajmo kakva je danas situacija u Africi. Nema pravične prerapodele bogatstva u Svetu. I dalje su bogati sve bogatiji, a siromašni sve siromašniji. Sva manje njih ima sve više, a milijarde je gladnih, žednih, bosih, ... Ali koncert, donacije.. super.. taman da povlašćeni umire grižu savesti i osete se kao humanitarci.

Fox Mulder

pre 3 godine

Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Nije mogao Geldof da iskopa Lenona iz groba i oživi, pošto je tada već prošlo pet godina od njegovog susreta sa Čepmenom.

Skimanijak

pre 3 godine

Jura i Film su tada svirali u kampu "Goran" u Makarskoj, pa zato nisu mogli da gledaju ceo koncert... a i bili su ucirkani non stop... bio tamo, na licu mesta kao teenager od 17 godina.
Vrhunska svirka U2 i Status Quo..

Dule

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mr t, 15. jul 2020 13:07)

# Link komentara
Ovo je vrh, ma ne, ovo je biser Mediterana a i šire. Džon Lenon odbio da učestvuje!!! Kako li su ga samo kontaktirali, neka mađija??? Čovek je do tada već % (pet) godinabio, nažalost, na onom svetu.

Jovan

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Džon Lenon je ubijen 1980, a koncert je bio 1985, tako da nikako nije mogao da odbije da učestvuje.

warlock

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!

nnn

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Kako bre Lenon odbio da učestvuje 1985-e? Bilo bi morbidno da su ga iznijeli na binu

VKK

pre 3 godine

@ mr t

Dobro da se neko seća kako je Džon Lenon prozreo sve aspekte Live Aida 1985 godine i odbio da u tome bilo kako učestvuje. Zli jezici bi rekli da je Lenona od učešća spasila smrt koja ga je prerano uzela 1980. godine, ali radujem se da još ima promoćurnih ljudi koji znaju da je sve to jedna velika igra i nameštaljk, kako Lenonova smrt tako i Live Aid, a i Band-Aid koji je u stvari brend jedne velike multinacionalne korporacije i kao takav simbol razpomamljenog neoliberalizma, da ne upotrebim neku težu reč ...

WillyWonka

pre 3 godine

Nele u namjeri da, eto, ispadne prepametan i kritikuje zapad i u ovoj prilici, kako bi se opet uvukao vladajućoj garnituri, izvali toliko gluposti na jednom mjestu, da je to jednostavno previše i za njega kao alpinistu. Evo šta čovjek spoji u istoj misli: "...fantastičan maherski medijski potez kapitalizma...", "...ja većinu tih bendova volim i cenim, jer će rokeri uvek biti dobri kada treba da sviraju besplatno...". E sad neka meni dr. Karajlić objasni kakav je to kapitalizam gdje se svira besplatno? Zašto je uopšte poanta njegove izjave na društvenopolitičkom poretku, kad to nije imalo veze sa cijelom akcijom? Zašto mora blatiti i ono malo ljudskog što neko uradi, da bi sebe promovisao kao velikog mudraca i "učitelja života". Uradi nešto Nele za druge, pa onda komentariši tuđe poteze. Barem nekad plati kafu. Mudroser.

komkam

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Ili si se mozda ti izblamirao sto si uopste pokusao da osudis Neleta ?
Stvari se ne uzimaju zdravo za gotovo... Nele je za razliku od tebe usao u srz problema. Ovakve se stvari trebaju posmatrati dosta dublje od samog prikaza u medijima. Zar ne zvuci idealno napraviti jedan koncert koji ce pocepati srca mnogih a nedugo zatim ostace samo istorija. I sta je do dana danasnjeg promenjeno na temu gladi u Africi ? Broj neprestano raste, ratovi ne staju, ljudi umiru ko na traci, kapitlisti otimaju, Afrika gori i dan danas.

Ideja je bila plemenita ali realizacija ideje je pod upitnikom ako se uzmu u obzir spekulacije koje su usledile posle toga.

Pozadina ovakvih stvari je najbitnija, a maketinski slag nam od svega pravi bajku.

Vanja LFC

pre 3 godine

Mislim da je nepotrebno polemisati oko toga koliko je novca otislo zaista za potrebne gladne dece u Etiopiji. Sve te humanitarne organizacije imaju stalno zaposlene i njihove plate treba namiriti. Naravno da su tu ekstremno visoke plate direktora i ljudi koje vode te kopaninje tako da (uglavnom) samo mali deo sredstava zavrsi tamo gde treba. Humanitarci (uglavnom) su veliki prevaranti. A od Neleta nisam ni ocekivao normalan komentar.
Ono sto su muzicari uradili te 1985. je velicanstveno. Malo.su otvorili oci ljudima, skupili nesto pomoci i dobar deo planete je imao opasan provod.

the Prince

pre 3 godine

Prins je odbio da svira, rekao je da je to prazna propaganda, i onda dao milion dolara za pomoc siromasnima u svom rodnom gradu.

šleperi

pre 3 godine

Nele nikad nije ništa pametnije izjavio...
(Denis, 15. jul 2020 11:26)
Glupost,kopiro je Lenona i strpo se u istu veličinu...ko je ikad čuo za njega od onih što su nastupali,a on je čuo za sve njih.
Onda pljuje po kapitalizmu a ne gadi mu se uzet lovu za svoju poluumjetnost,baziranu uglavnom na seljacizmu.
Dobar radnik i seljak se nikad ne boje kapitalizma jer je plaćen za svoj rad,ljenčinama pada socijalizam puno bolje a znamo i zašto.

Ante

pre 3 godine

To je taj komunistički sklop razmišljanja. Nije koncert spasio gladne. Trik kapitalista.
A što je koncert odmogao? Ništa.
Nije mu ni bila namjera da na hrani sve gladne u Africi, niti bi to mogao. Ali se zbog koncerta, više pričalo o tome, fokus javnosti se više bavio s time. Kad se javnost bavi s time bave se i političari, da dobiju koji poen više. Taj problem je i više približen mladima, koji o tome nisu baš puno razmišljali.
Trik kapitalista. Barem da danas ima takvih trikova, koji donose puno više dobrog nego lošeg.
Pa trikajte do mile volje, samo pomozimo kome treba. Barem malo.
Nije posao muzičara da riješi problem Afrike. Ali barem su pokušali NEŠTO.
Da li su i oni dobili na popularnosti, i slično, manje je bitno. Puno manje.

Goran

pre 3 godine

"Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da učestvuje."

Druže, Lenon je ubijen 8.12.1980.!

mr t

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.

Nenad PVO

pre 3 godine

Jednom prilikom sam procitao da je organizacija koncerta imala za cilj, da prikupi novac, kojim bi se velika kolicina mesa kojoj je isticao rok za cuvanje u hladnjacama, bila otkupljena za novac od koncerta, i poslata u Afriku. Tako da je humanost uvek negde zamazana pravim motivima, nekim i necijim profitom...

i naravno Džej

pre 3 godine

Zato naše rokere ne možeš da vidiš nikako na koncertu, kao da su koncerti zabranjeni.
I posle se čude što vlada turbofolk.

vedran

pre 3 godine

Nele pokušao da bude opet pametan. Ljudi se odazvali, organizovali istorijski koncert, pokušali pomoći, to gdje su pare otišle ne bih znao ali sama ideja je dobra bila. Svi dali komentare o muzici i dobroj svirci samo Nele opet o politici, čudo nije već tada spomenuo ugroženost Srba u njegovom Sarajevu...

Mad Max

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Da li je ista poboljsano tim skretanjem paznje? To je kao da ja tebe opljackam pa kao organizujem nesto za sakupljanje novca gde nekim drugim putevima uzmemsav taj novac za sebe i kao nesto simbolicno ti poklonim. Naravno posle svega nastavim i dalje da te pljackam.

пера

pre 3 godine

Наивност је мислити да ће капиталисти дозволити да новац стигне до сиротиње.

Mipex

pre 3 godine

Anarhija All Over Baščaršija, Neću da budem švabo u dotiranom filmu, Zenica Blues, Djevojčice kojima miriše koža, Stanje šoka, itd itd su sve pesme u kojima Nele, za razliku od rođenog brata pokojnog Dražena i, primarno, Seje Sexona nije napisao nijedno slovo niti jednu notu i to u vreme kad je davao ovu izjavu.
Neko ko je na takvom nesrazmeru talenta i biografije uspeo da živi od (tuđe) muzike ima da ćuti o kritici kapitalizma.
A i trideset godina od raspada benda (jer budimo realni, Pušenje je prestalo da postoji 1991. i ni Neletovo i Sejino to nije) nema šta da govori o kapitalizmu.

Istina leči....

pre 3 godine

Gledao sam veći deo koncerta i stekao utisak da je to koncert Fila Kolinsa i prijatelja...
Šalu na stranu.
Obradovah se tada Cepelinima jer ih nikad nisam video uživo. No, ubrzo me prošla radost. Queen je bio događaj dana, sećam se da su i Who bili odlični. Bio je to veliki događaj u Ex-Yu jer su nadležni odlučili da preko 24h u kontnuitetu ''zapadna propaganda kvare omladinu''. I pokvariše nas, definitivno...

brm

pre 3 godine

Finansijski gledano, događaj nike uspeo. Kasnije se ispostavilo da organizacije u Africi koje su bile zadužene za raspoređivanje pomoći su taj novac uglavnom slale u privatne džepove, čak je deo novca otišao i za nabavku oružja. Sa druge strane, podigla se svest o problemu i to je najveći uspeh. Ipak, i dan danas novac koji se šalje u Afriku kao pomoć često završava tamo gde ne treba i to je i dalje ostao veliki problem koji je teško rešiti. Na kraju, Africi niko ne može da pomogne nikakvim novcem dok oni ne odluče da žele da menjaju stvari.

Dragan PA

pre 3 godine

Veliki veliki koncert...nesto nezaboravno...secam se na Vembliju mnogi dole u publici sa U2 natpisima, cak zastavama...ja klinac 15 godina, nemam pojma o cemu se radi...nista, sacekao, odslusao, i ostalo je istorija.

paket pomoci

pre 3 godine

Znaci Englezi pomazu Africi, koja je njihova kolonija koju besomucno pljackaju vekovima. Ko je bio rob kome, Englezi Afrikancima ili obrnuto? Jesu li Afrikanci pljackali dijamante i zlato iz Engleske?
I onda nakradeni Englezi pomazu svojim robovima tako sto prave koncert kojim sami sebe proglase za njihove dobrotvore.

Prodavac magle

pre 3 godine

Pogledajte taj koncert i razmislite dobro: gde je svet bio tada, a gde je sada? Koliko se opuštenije živelo, pa i kod nas. Mogao si da putuješ gde hoćeš, ideš na more, kupuješ ploče, studiraš šta hoćeš, ideš u bioskop, posećuješ žurke i upoznaješ lepe devojke. A sad?

majka

pre 3 godine

Meni je nevjerovatno da je Etiopija za koju su skupljali novac i hranu za ovih 35 godina UTROSTRUCILA broj stanovnika. Sa 40 miliona na 110 miliona danas. Ako je Live Aid doprineo tome, svaka cast. Ali ako smo stvorili 3 puta vise gladnih, onda dosta veliki kanal.

.

pre 3 godine

Depeche Mode su odbili da učestvuju. Martin Gor je rekao da bi bendovi trebalo da daju novčane priloge onima kojima je to potrebno i da se zadrže na tome, a ne da prave cirkus od tragičnih ljudskih sudbina.

Alexa

pre 3 godine

"pamtim to kao da je bilo danas" počinjem komentar rečima Dr Neleta. Gledao sam prenos,bio oduševljen izvođačima koje i danas rado preslušavam u audio ili video formatu. rekao big da postoji humani gest u organizaciji koncerta "Glad u Africi", ali glad u africi je bila i ostala, kao i u Aziji, Južnpj Americi i drugim oblastima u svetu. Kao što su naši muzičari primetili, zvuk i izvođenje su bili na visokom nivou, mnogi su eksplodirali u svojim karijerama posle toga i dokazali se ka umetnici. Mnogo sponzora je bilo upetljano i pre i posle koncerta, tako da mislim da je komentar Dr Neleta na mestu uz citat John Lennon-a na istu temu. završio bih rečima Dr Neleta " nije moj jarane Ibro fukara, Ibro ti je defakto umjetnik".

objektivan

pre 3 godine

Gledao sam tv prenos celog koncerta, dela u UK i dela iz SAD. Najbolji su mi bili Šade i Klepton i naravno dvojac koji obožavam Mik Džeger i Tina Tarner. Ovo je sigurno muzički događaj koji ću zauvek pamtiti.

Bowie Queen

pre 3 godine

Uz veliko poštovanje prema svim ostalim, glavne zvijezde su bili Bowie i Queen, što se tiče mene. Veliki sam fan legendi Bowie i Queen i žao mi je što nisu izveli Under pressure uživo, a Live Aid je bila jedinstvena prilika. Pratio sam i uspoređivao karijeru Bowie-a i Queena. Ima li nas još? Veliko poštovanje Collinsu, U2, Claptonu, Stingu, Eltonu i ostalim.

Realno

pre 3 godine

Koncert je u muzičkom smislu bio spektakularan ali dr. Nele potpuno u pravu. Ništa taj koncert nije promenio. Nakon 35 godina, bogati su još bogatiji a siromašni još siromašniji jer je u interesu bogatih da ovi ostanu siromašni. Siromaštvo se ne rešava koncertima jer su oni bukvalno milostinja koju daješ prosjaku na ulici. Sa druge strane muzičari su imali najbolju namjeru i svaka čast za to.

Kasabian

pre 3 godine

Dr.Nele, pametan i inteligentan od mladosti do danasnjih dana. Licemerje kapitalizma koji tezi da uspostavi apsolutnu kontrolu, kupi svakog i promovise sebe po svaku cenu. Prvo opljackaju Afriku a onda im organizuju humanitarne koncerte bendova iz sopstvene produkcije da bi i na tome zaradili. Show biz uz sportska takmicenja su jedne od osnovnih poluga manipulacije.

Др. Уги

pre 3 godine

Најбоље је Др. Неле објаснио речима Џона Ленона:"Не желим да свирам на добротворним концертима, јер врло добро знам где тај новац иде."
Тако је и било...
Новац од Лајв Ејда је отишао у погрешне руке. За куповину оружја...
"Tons of food transported by Live Aid have been confiscated by the Ethiopian government to pay its army in grain or to trade for arms from the Russians".

Realno

pre 3 godine

Koncert je u muzičkom smislu bio spektakularan ali dr. Nele potpuno u pravu. Ništa taj koncert nije promenio. Nakon 35 godina, bogati su još bogatiji a siromašni još siromašniji jer je u interesu bogatih da ovi ostanu siromašni. Siromaštvo se ne rešava koncertima jer su oni bukvalno milostinja koju daješ prosjaku na ulici. Sa druge strane muzičari su imali najbolju namjeru i svaka čast za to.

Kasabian

pre 3 godine

Dr.Nele, pametan i inteligentan od mladosti do danasnjih dana. Licemerje kapitalizma koji tezi da uspostavi apsolutnu kontrolu, kupi svakog i promovise sebe po svaku cenu. Prvo opljackaju Afriku a onda im organizuju humanitarne koncerte bendova iz sopstvene produkcije da bi i na tome zaradili. Show biz uz sportska takmicenja su jedne od osnovnih poluga manipulacije.

Др. Уги

pre 3 godine

Најбоље је Др. Неле објаснио речима Џона Ленона:"Не желим да свирам на добротворним концертима, јер врло добро знам где тај новац иде."
Тако је и било...
Новац од Лајв Ејда је отишао у погрешне руке. За куповину оружја...
"Tons of food transported by Live Aid have been confiscated by the Ethiopian government to pay its army in grain or to trade for arms from the Russians".

.

pre 3 godine

Depeche Mode su odbili da učestvuju. Martin Gor je rekao da bi bendovi trebalo da daju novčane priloge onima kojima je to potrebno i da se zadrže na tome, a ne da prave cirkus od tragičnih ljudskih sudbina.

Mad Max

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Da li je ista poboljsano tim skretanjem paznje? To je kao da ja tebe opljackam pa kao organizujem nesto za sakupljanje novca gde nekim drugim putevima uzmemsav taj novac za sebe i kao nesto simbolicno ti poklonim. Naravno posle svega nastavim i dalje da te pljackam.

Bowie Queen

pre 3 godine

Uz veliko poštovanje prema svim ostalim, glavne zvijezde su bili Bowie i Queen, što se tiče mene. Veliki sam fan legendi Bowie i Queen i žao mi je što nisu izveli Under pressure uživo, a Live Aid je bila jedinstvena prilika. Pratio sam i uspoređivao karijeru Bowie-a i Queena. Ima li nas još? Veliko poštovanje Collinsu, U2, Claptonu, Stingu, Eltonu i ostalim.

brm

pre 3 godine

Finansijski gledano, događaj nike uspeo. Kasnije se ispostavilo da organizacije u Africi koje su bile zadužene za raspoređivanje pomoći su taj novac uglavnom slale u privatne džepove, čak je deo novca otišao i za nabavku oružja. Sa druge strane, podigla se svest o problemu i to je najveći uspeh. Ipak, i dan danas novac koji se šalje u Afriku kao pomoć često završava tamo gde ne treba i to je i dalje ostao veliki problem koji je teško rešiti. Na kraju, Africi niko ne može da pomogne nikakvim novcem dok oni ne odluče da žele da menjaju stvari.

пера

pre 3 godine

Наивност је мислити да ће капиталисти дозволити да новац стигне до сиротиње.

Prodavac magle

pre 3 godine

Pogledajte taj koncert i razmislite dobro: gde je svet bio tada, a gde je sada? Koliko se opuštenije živelo, pa i kod nas. Mogao si da putuješ gde hoćeš, ideš na more, kupuješ ploče, studiraš šta hoćeš, ideš u bioskop, posećuješ žurke i upoznaješ lepe devojke. A sad?

paket pomoci

pre 3 godine

Znaci Englezi pomazu Africi, koja je njihova kolonija koju besomucno pljackaju vekovima. Ko je bio rob kome, Englezi Afrikancima ili obrnuto? Jesu li Afrikanci pljackali dijamante i zlato iz Engleske?
I onda nakradeni Englezi pomazu svojim robovima tako sto prave koncert kojim sami sebe proglase za njihove dobrotvore.

majka

pre 3 godine

Meni je nevjerovatno da je Etiopija za koju su skupljali novac i hranu za ovih 35 godina UTROSTRUCILA broj stanovnika. Sa 40 miliona na 110 miliona danas. Ako je Live Aid doprineo tome, svaka cast. Ali ako smo stvorili 3 puta vise gladnih, onda dosta veliki kanal.

Istina leči....

pre 3 godine

Gledao sam veći deo koncerta i stekao utisak da je to koncert Fila Kolinsa i prijatelja...
Šalu na stranu.
Obradovah se tada Cepelinima jer ih nikad nisam video uživo. No, ubrzo me prošla radost. Queen je bio događaj dana, sećam se da su i Who bili odlični. Bio je to veliki događaj u Ex-Yu jer su nadležni odlučili da preko 24h u kontnuitetu ''zapadna propaganda kvare omladinu''. I pokvariše nas, definitivno...

commie

pre 3 godine

Na kraju, Africi niko ne može da pomogne nikakvim novcem dok oni ne odluče da žele da menjaju stvari.
(brm, 15. jul 2020 12:28)

Da, samo od Afrike zavisi...
npr. Belgija je drugi najveći izvoznik dijamanata a nema niti jedan rudnik. Kongo ima. Kongo ima i kobalt koji je neophodan za proizvodnju litijumskih baterija...
Kongo je jedna od najsiromašnijih zemalja sveta a njihovim bogatstvom raspolažu zapadne kompanije.

Alexa

pre 3 godine

"pamtim to kao da je bilo danas" počinjem komentar rečima Dr Neleta. Gledao sam prenos,bio oduševljen izvođačima koje i danas rado preslušavam u audio ili video formatu. rekao big da postoji humani gest u organizaciji koncerta "Glad u Africi", ali glad u africi je bila i ostala, kao i u Aziji, Južnpj Americi i drugim oblastima u svetu. Kao što su naši muzičari primetili, zvuk i izvođenje su bili na visokom nivou, mnogi su eksplodirali u svojim karijerama posle toga i dokazali se ka umetnici. Mnogo sponzora je bilo upetljano i pre i posle koncerta, tako da mislim da je komentar Dr Neleta na mestu uz citat John Lennon-a na istu temu. završio bih rečima Dr Neleta " nije moj jarane Ibro fukara, Ibro ti je defakto umjetnik".

Mipex

pre 3 godine

Anarhija All Over Baščaršija, Neću da budem švabo u dotiranom filmu, Zenica Blues, Djevojčice kojima miriše koža, Stanje šoka, itd itd su sve pesme u kojima Nele, za razliku od rođenog brata pokojnog Dražena i, primarno, Seje Sexona nije napisao nijedno slovo niti jednu notu i to u vreme kad je davao ovu izjavu.
Neko ko je na takvom nesrazmeru talenta i biografije uspeo da živi od (tuđe) muzike ima da ćuti o kritici kapitalizma.
A i trideset godina od raspada benda (jer budimo realni, Pušenje je prestalo da postoji 1991. i ni Neletovo i Sejino to nije) nema šta da govori o kapitalizmu.

mr t

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.

Dragan PA

pre 3 godine

Veliki veliki koncert...nesto nezaboravno...secam se na Vembliju mnogi dole u publici sa U2 natpisima, cak zastavama...ja klinac 15 godina, nemam pojma o cemu se radi...nista, sacekao, odslusao, i ostalo je istorija.

Vanja LFC

pre 3 godine

Mislim da je nepotrebno polemisati oko toga koliko je novca otislo zaista za potrebne gladne dece u Etiopiji. Sve te humanitarne organizacije imaju stalno zaposlene i njihove plate treba namiriti. Naravno da su tu ekstremno visoke plate direktora i ljudi koje vode te kopaninje tako da (uglavnom) samo mali deo sredstava zavrsi tamo gde treba. Humanitarci (uglavnom) su veliki prevaranti. A od Neleta nisam ni ocekivao normalan komentar.
Ono sto su muzicari uradili te 1985. je velicanstveno. Malo.su otvorili oci ljudima, skupili nesto pomoci i dobar deo planete je imao opasan provod.

Chisho

pre 3 godine

Nele ih jedini provalio. Licemerje Zaoada, uvedu visoke carine na oriizvide iz siromasnih zemslja da stite svoje proizvode oa onda salju nrvice da ovi ne umiru a oni umire savjest i strah ored Bogom. Zivim na Zapadu u znam kako kupuju savjest.

Dragan

pre 3 godine

@mr t, majstore, jesi li ti svestan da je Lenon ubijen 1980., a ovaj koncert je održan 1985.? Kako to misliš "odbio je da učestvuje"? :-D

kiceraj

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!
(warlock, 15. jul 2020 14:44)

Nele je to izjavio odmah posle koncerta i sve je pogodio, kakav Nemanja?!

Staka Zulu

pre 3 godine

"Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje."
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mr t, 15. jul 2020 13:07)

Naravno da nije hteo da učestvuje, a verovatno i zbog toga što je umro pet godina ranije.

objektivan

pre 3 godine

Gledao sam tv prenos celog koncerta, dela u UK i dela iz SAD. Najbolji su mi bili Šade i Klepton i naravno dvojac koji obožavam Mik Džeger i Tina Tarner. Ovo je sigurno muzički događaj koji ću zauvek pamtiti.

the Prince

pre 3 godine

Prins je odbio da svira, rekao je da je to prazna propaganda, i onda dao milion dolara za pomoc siromasnima u svom rodnom gradu.

Fox Mulder

pre 3 godine

Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Nije mogao Geldof da iskopa Lenona iz groba i oživi, pošto je tada već prošlo pet godina od njegovog susreta sa Čepmenom.

Nenad PVO

pre 3 godine

Jednom prilikom sam procitao da je organizacija koncerta imala za cilj, da prikupi novac, kojim bi se velika kolicina mesa kojoj je isticao rok za cuvanje u hladnjacama, bila otkupljena za novac od koncerta, i poslata u Afriku. Tako da je humanost uvek negde zamazana pravim motivima, nekim i necijim profitom...

licemeri

pre 3 godine

35 godina robovlasnici ovo koriste za dokazivanje kako oni u stvari pomazu svojim robovima koje pljackaju vekovima.
Jedini problem je sto je istina potpuno suprotna od ove licemerne propagande.

Ne pomazu oni Africi nista, vec se bogate na racun Afrike, i lazno promovisu sebe kao dobrotvore onih koje u stvari pljackaju.
Ne idu pare iz Engleske u Afriku, vec obrnuto. Nije se Afrika obogatila na racun Engleske, vec je osiromasila da bi se Engleska bogatila.

Bogati ne daju pomoc nikome. To sto oni zovu pomoc je pljacka, a ne pomoc.

Don Kihot Balkanski

pre 3 godine

Televizija je onomad bila mono... a koncert je prenosila neka radio stanica (Beograd 202?)u stero tehnici tako da sam muzičku liniju sa odvojivim zvučnicima stavio pored TV a zvučnike sa svake strane.... i prvi put u životu gledao TV u stereo!

A koncert je vredeo naravno. Odgledao sam ga celog i svi su bili fantastični. Apsolutno svi!

a Fil Kolins posle svirke u Londonu je seo u Konkord otišao za Njujork pa helikopterom do Filadelfije.... i odsvirao i tamo! Jedini covek u istoriji koji je svirao na dva kontinenta u istom danu!

I na kraju sam pre desetak godina naleteo na komplet DVD (i kupio naravno) sa oba koncerta! Koja sećanja...

Da, i pokazao sam ih mojoj deci....

Bivša Juga šalje pomoć....

Kakva su to vremena bila....

Bob Geldof koji je imao sam jedan jedini hit sa svojom grupom je napokon postao planetarno poznat ... i postao milioner.... Koliko znam godinama se bavio humanitarnim radom....

I organizovao je Live Aid 2 2005 godine koji je nazvan Live 8 jer se organizovao u zemljama G-8 .... 8 koncerata plus u jos 3 zemlje....

kaokako

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!
(warlock, 15. jul 2020 14:44)

Hahah! Ja bih ti savjetovao da malo otvoris oci i ugasis tv.

Skimanijak

pre 3 godine

Jura i Film su tada svirali u kampu "Goran" u Makarskoj, pa zato nisu mogli da gledaju ceo koncert... a i bili su ucirkani non stop... bio tamo, na licu mesta kao teenager od 17 godina.
Vrhunska svirka U2 i Status Quo..

achtwn

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.
(Sa 22 si tropa, 15. jul 2020 15:46)
Ista situacija. JNA Zadar, Kasarna 2. Brojao sitno i gledao koncert. Eeee dobra stara gamgasterska vremena.

Goran

pre 3 godine

"Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da učestvuje."

Druže, Lenon je ubijen 8.12.1980.!

Ante

pre 3 godine

To je taj komunistički sklop razmišljanja. Nije koncert spasio gladne. Trik kapitalista.
A što je koncert odmogao? Ništa.
Nije mu ni bila namjera da na hrani sve gladne u Africi, niti bi to mogao. Ali se zbog koncerta, više pričalo o tome, fokus javnosti se više bavio s time. Kad se javnost bavi s time bave se i političari, da dobiju koji poen više. Taj problem je i više približen mladima, koji o tome nisu baš puno razmišljali.
Trik kapitalista. Barem da danas ima takvih trikova, koji donose puno više dobrog nego lošeg.
Pa trikajte do mile volje, samo pomozimo kome treba. Barem malo.
Nije posao muzičara da riješi problem Afrike. Ali barem su pokušali NEŠTO.
Da li su i oni dobili na popularnosti, i slično, manje je bitno. Puno manje.

vedran

pre 3 godine

Nele pokušao da bude opet pametan. Ljudi se odazvali, organizovali istorijski koncert, pokušali pomoći, to gdje su pare otišle ne bih znao ali sama ideja je dobra bila. Svi dali komentare o muzici i dobroj svirci samo Nele opet o politici, čudo nije već tada spomenuo ugroženost Srba u njegovom Sarajevu...

VKK

pre 3 godine

@ mr t

Dobro da se neko seća kako je Džon Lenon prozreo sve aspekte Live Aida 1985 godine i odbio da u tome bilo kako učestvuje. Zli jezici bi rekli da je Lenona od učešća spasila smrt koja ga je prerano uzela 1980. godine, ali radujem se da još ima promoćurnih ljudi koji znaju da je sve to jedna velika igra i nameštaljk, kako Lenonova smrt tako i Live Aid, a i Band-Aid koji je u stvari brend jedne velike multinacionalne korporacije i kao takav simbol razpomamljenog neoliberalizma, da ne upotrebim neku težu reč ...

Mislim

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mr t, 15. jul 2020 13:07)
Prijatelju, 'aj pročitaj šta si napisao u vezi sa Lenonovim učešćem. Siguran sam da bi Lenon učestvovao da je mogao, a ti se priupitaj zašto nije mogao. No hard feeling.

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.

Najbolja je bila backing vocalist Style Council

pre 3 godine

Nisam znao da je postojala avgustovska klasa u JNA. Znao sam za majce, a jedan je dosao u kuhinju mesec dana pre nego sto sam se skinuo. Da, da, bio sam junac :)
(Trovach, 15. jul 2020 17:40)

Mi smo oni kojima su 1984. došli u škole i anketirali nas da li želimo 12, 12+3 ili 15 meseci službe. 100 % je bilo za 12. Dobili smo 15.
Dok je londonski deo zabave išao u sobu mi je uleteo Varaždinac (fini momak) i urliknuo "joj dećki, Nikica Keršou !".
Preskočio sam ogradu i koncert nastavio u boji u tv sali potpuno novog hotela "Vranje"

Goran

pre 3 godine

Sa muzičke strane koncert je zaista vrhunski organizovan , bio je to veliki spektakl...
Ali sa druge strane što je inače Nele dobro i konstatovao ,nažalost sav taj veliki novac i nije baš upotrebljen u ono što mu je bila svrha i u šta se sam Geldof kleo...
Imate čitavu gomilu dokumentaraca na internetu koji (argumentovano) govore o tome koliko je samo mahinacija i malverzacija napravljeno sa novcem skupljenim od live AID-a...
Za jedan (manji deo novca) se zna da je dat vlastima u Etiopiji, ali za veći deo novca nema nikakvih tragova niti se zna gde je završio ,uostalom sam inicijator Bob Geldof do tog koncerta nije bio niti nešto posebno poznat i slavan u rok krugovima, a još manje je bio bogat,a posle live AID-a je bukvalno preko noći postao i bogat i slavan,saberite 2+2 pa će vam sve biti jasno !

warlock

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!

sk

pre 3 godine

@sasha, 15. jul 2020 10:38

Kome je skrenulo pažnju i ko je šta dobro uradio za taj zaboravljeni kontinent? Ništa se nije promenilo. Bar ne na bolje. Od 1985. do danas, stvari se menjaju uglavnom od lošeg ka gorem. Par država je stabilno i ima neki stabilan rast. A svuda drugo idalje - glad i državni udari.

gare

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Grešiš. Nele je izdomonirao. Osim značaja na polju muzike i jednokratne pomoći (koja je bila kap u moru njihovih potreba) nije bilo suštinskog i dugoročnog uticaja na položaj ljudi u Africi. Kao dokaz, pogledajmo kakva je danas situacija u Africi. Nema pravične prerapodele bogatstva u Svetu. I dalje su bogati sve bogatiji, a siromašni sve siromašniji. Sva manje njih ima sve više, a milijarde je gladnih, žednih, bosih, ... Ali koncert, donacije.. super.. taman da povlašćeni umire grižu savesti i osete se kao humanitarci.

WillyWonka

pre 3 godine

Nele u namjeri da, eto, ispadne prepametan i kritikuje zapad i u ovoj prilici, kako bi se opet uvukao vladajućoj garnituri, izvali toliko gluposti na jednom mjestu, da je to jednostavno previše i za njega kao alpinistu. Evo šta čovjek spoji u istoj misli: "...fantastičan maherski medijski potez kapitalizma...", "...ja većinu tih bendova volim i cenim, jer će rokeri uvek biti dobri kada treba da sviraju besplatno...". E sad neka meni dr. Karajlić objasni kakav je to kapitalizam gdje se svira besplatno? Zašto je uopšte poanta njegove izjave na društvenopolitičkom poretku, kad to nije imalo veze sa cijelom akcijom? Zašto mora blatiti i ono malo ljudskog što neko uradi, da bi sebe promovisao kao velikog mudraca i "učitelja života". Uradi nešto Nele za druge, pa onda komentariši tuđe poteze. Barem nekad plati kafu. Mudroser.

i naravno Džej

pre 3 godine

Zato naše rokere ne možeš da vidiš nikako na koncertu, kao da su koncerti zabranjeni.
I posle se čude što vlada turbofolk.

bole

pre 3 godine

Mr T, činjenice radi, Lenon je ubijen 1980 a koncert je bio 1985. Dakle, nije odbio da učestvuje, već je bio mrtav pet godina u vreme koncerta. Nemoj lupati, dobronameran savet.

Nele, uz svakako značajnu harizmu, naporan bio-naporan ostao.

Koncert nije promenio ništa u materijalnom smislu verovatno, ali, kao što neko reče, primarno je bilo da se podigne svest ljudi o stanju u Africi, pretežno Etiopiji.

šleperi

pre 3 godine

Nele nikad nije ništa pametnije izjavio...
(Denis, 15. jul 2020 11:26)
Glupost,kopiro je Lenona i strpo se u istu veličinu...ko je ikad čuo za njega od onih što su nastupali,a on je čuo za sve njih.
Onda pljuje po kapitalizmu a ne gadi mu se uzet lovu za svoju poluumjetnost,baziranu uglavnom na seljacizmu.
Dobar radnik i seljak se nikad ne boje kapitalizma jer je plaćen za svoj rad,ljenčinama pada socijalizam puno bolje a znamo i zašto.

Storno

pre 3 godine

Nele izdominirao. Sve lepo rekao i zato ga i nisu zvali da peva u onoj šlager smejuriji od YU rock misije.
A koncert je inače bio kao ondašnji MTV. Mainstream i dosadan.

komkam

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Ili si se mozda ti izblamirao sto si uopste pokusao da osudis Neleta ?
Stvari se ne uzimaju zdravo za gotovo... Nele je za razliku od tebe usao u srz problema. Ovakve se stvari trebaju posmatrati dosta dublje od samog prikaza u medijima. Zar ne zvuci idealno napraviti jedan koncert koji ce pocepati srca mnogih a nedugo zatim ostace samo istorija. I sta je do dana danasnjeg promenjeno na temu gladi u Africi ? Broj neprestano raste, ratovi ne staju, ljudi umiru ko na traci, kapitlisti otimaju, Afrika gori i dan danas.

Ideja je bila plemenita ali realizacija ideje je pod upitnikom ako se uzmu u obzir spekulacije koje su usledile posle toga.

Pozadina ovakvih stvari je najbitnija, a maketinski slag nam od svega pravi bajku.

Vlasta Skokoglavac iz Kozjaka

pre 3 godine

Što se tiče koncerta bio je odličan. Secam se dobro i kod nas u Yugi se gledao i pratio. A sto se tiče poruke zarade i spasenja sirotinje nista se nije desilo. Jedino je '' nestao" aparthejd u JAR-u mislim tako Englezi kažu ja nisam bio tamo pa ne mogu da sudim.

Dule

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mr t, 15. jul 2020 13:07)

# Link komentara
Ovo je vrh, ma ne, ovo je biser Mediterana a i šire. Džon Lenon odbio da učestvuje!!! Kako li su ga samo kontaktirali, neka mađija??? Čovek je do tada već % (pet) godinabio, nažalost, na onom svetu.

CJC

pre 3 godine

mr t

Svaka čast Lenonu ako je i hteo da učestvuje iako je do tada bio mrtav dobrih 5 godina. A gomilu pluseva koju si dobio tek da ne komentarišem.

Jovan

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Džon Lenon je ubijen 1980, a koncert je bio 1985, tako da nikako nije mogao da odbije da učestvuje.

Avgust 1984

pre 3 godine

(@Sa 22 si tropa)
Prijatno Avgust ! Klaso i ja sam odgledao ceo koncert u Prilepu. Crko sam od gladi( ali ne i žeđi)i od umora ali mi nikada nije bilo krivo. ISTORIJA

Milosav

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.
(Sa 22 si tropa, 15. jul 2020 15:46)

Sada citam komentare i ne mogu da verujem koliko ima bivsih vojnika JNA koji su gledali ovaj concert.
Pozdrav avgustovska 1984. godine!! Postojna pa Pivka!
Pozdrav iz Toronta.

ajmo

pre 3 godine

@Realno

Zar nemaš najmanje siromašnih u zemljama gde imaš najviše bogatih?
Mi u Srbiji nemamo milijardere pa smo siromašniji?
Ako je nečiji dobitak nečiji gubitak u Americi bi imao 100 milijardera i 350 miliona ultra sirotinje.
Preliva se bogatstvo pre svega progresivnim porezima u svakoj bogatoj državi. Tako da, pusti levičarenje nema od toga ništa.

nnn

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Kako bre Lenon odbio da učestvuje 1985-e? Bilo bi morbidno da su ga iznijeli na binu

Avgust 1984

pre 3 godine

(@Sa 22 si tropa)
Prijatno Avgust ! Klaso i ja sam odgledao ceo koncert u Prilepu. Crko sam od gladi( ali ne i žeđi)i od umora ali mi nikada nije bilo krivo. ISTORIJA

Blek - Chicago

pre 3 godine

“Milan Delčić (ex-U škripcu): “ : Evo našeg dragog Delče!!!! Sigurno se smeje odozgo....Delča , nedostaješ nam.....

Milosav

pre 3 godine

Te davne 1985. godine sam vec bio stari vojnik u JNA u Sloveniji. Sa ponosom mogu da kazem da smo gledali ceo koncert i trampili strazarstvo (posto nisu znali sta da rade sa nama poslali su nas u mesto Rakek da cuvamo neke magacine) za pivo sa onima koji nisu marili za koncert kako bi mogli da gledamo bez prestanka. Ako neko zakunja dogovor je bio da ga odmah budimo.
Istorijski koncert, mnogima je to Woodstock, ali za mene je Live Aid neuporedivo bolji, doduse bolje je bio i organizovan. Woodstock je mozda bio spontaniji i vise imrovizovan.
Zamislite Phil Collins nastupi na Wembliju pa onda sedne u supersonicni Concord i nastupi u USA, a mi sve to gledamo u malenoj Jugoslaviji uzivo!
Pre nekoliko godina sam nabavio DVD set ovog concerta i gleado ga nekoliko puta preko vikenda i uvek se najezim kao i prvi put kada sam gledao.
Pozdrav iz Toronta.

Trovach

pre 3 godine

Nisam znao da je postojala avgustovska klasa u JNA. Znao sam za majce, a jedan je dosao u kuhinju mesec dana pre nego sto sam se skinuo. Da, da, bio sam junac :)

22. maj

pre 3 godine

Morrissey je odbio da nastupi na Live Aid zgrožen licemerstvom kapitalističkog sveta.

People like Thatcher and the royals could solve the Ethiopian problem within ten seconds.

Morrissey

Shamu

pre 3 godine

Nisam bas bio siguran koliko je ljudi u SFRJ zaista pratilo Live Aid, broj komentara me iznenadio, pozitivno! Narocito ovih iz vojske :) Ja sam tad imao 13 godina i pratio sam koncert u diskoteci u Ulcinju. Najbolji dogadjaj ikad. Kupio sad DVD set prvog dana kad je izasao. Slazem se za Queen, a U2 je iskoristio Live Aid za promociju, sto se kasnije pokazalo kao Bonov modus oprandi. Neletov komentar bih uporedio sa kriticarima Novaka Djokovica - jednostavno takvi smo ljudi, mora da se nadje zamerka i pametuje. Live Aid je bila plemenita ideja, fantasticna organizacija, zajedno sa USA for Africa; a sa lopovima neka se ganja policija a ne Simon Lebon ...

Najbolja je bila backing vocalist Style Council

pre 3 godine

Nele je to izjavio odmah posle koncerta i sve je pogodio, kakav Nemanja?!
(kiceraj, 15. jul 2020 23:55)

Nele je izuzetan intelektualac...ista zapažanja nakon najkvalitetnije analize u to vreme su imale, i još uvek imaju, naše službe bezbednosti

breka

pre 3 godine

Naravno Nele zna kako je to kada kapitalisti organizuju nesto u humanitarne svrhe, ali kada to organizuje nas Nole, onda je to naravno drugacije...

Lemi

pre 3 godine

Nele je sve tacno rekao, sto je vreme i pokazalo, a svi ostali su bili u fazonu: ako kazem da je to super, onda sam i ja super i mi rokeri smo bas carevi svi!

Bre!

pre 3 godine

Nije Nele nista filozofirao vec je preneo stav nekog drugog da bi objasno svoja osecanja. Da je hteo da pametije prepricavao bi Lenonovu izjavu a njega ne bi uopste ni spomenuo.
Ovi drugi sto su davali izjave su vecinom elitni kafanski muzicari i sitni biznismencici pa su im i takve izjave.

Bluzer

pre 3 godine

Uglavnom su to bili bendovi koji su prošli zenit svoje karijere - Ultravox, Led Zeppelin... Pa hajde da zaradimo koju kintu na staru slavu dok još možemo. Možda su Queen bili častan izuzetak.

Nenad, S

pre 3 godine

Odgledao koncerty od pocetka do kraja. Makedonski televiziski komentator je svo vreme najavljivao iznenadjenje koje priprema organizator, a to je obnavljavanje The Beatles. Uz Pol Makartnija, Ringa Strara, Gjordja Harisona, vokal bi trebao da bude tada popularni teen star, Julian Lennon, sin od Johna Lennona. Na, zalost do tok spektakularnog okupljanja nije doslo, a verujem da je postojala ideja.

Mipex

pre 3 godine

Anarhija All Over Baščaršija, Neću da budem švabo u dotiranom filmu, Zenica Blues, Djevojčice kojima miriše koža, Stanje šoka, itd itd su sve pesme u kojima Nele, za razliku od rođenog brata pokojnog Dražena i, primarno, Seje Sexona nije napisao nijedno slovo niti jednu notu i to u vreme kad je davao ovu izjavu.
Neko ko je na takvom nesrazmeru talenta i biografije uspeo da živi od (tuđe) muzike ima da ćuti o kritici kapitalizma.
A i trideset godina od raspada benda (jer budimo realni, Pušenje je prestalo da postoji 1991. i ni Neletovo i Sejino to nije) nema šta da govori o kapitalizmu.

Nenad PVO

pre 3 godine

Jednom prilikom sam procitao da je organizacija koncerta imala za cilj, da prikupi novac, kojim bi se velika kolicina mesa kojoj je isticao rok za cuvanje u hladnjacama, bila otkupljena za novac od koncerta, i poslata u Afriku. Tako da je humanost uvek negde zamazana pravim motivima, nekim i necijim profitom...

mr t

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.

Kasabian

pre 3 godine

Dr.Nele, pametan i inteligentan od mladosti do danasnjih dana. Licemerje kapitalizma koji tezi da uspostavi apsolutnu kontrolu, kupi svakog i promovise sebe po svaku cenu. Prvo opljackaju Afriku a onda im organizuju humanitarne koncerte bendova iz sopstvene produkcije da bi i na tome zaradili. Show biz uz sportska takmicenja su jedne od osnovnih poluga manipulacije.

Storno

pre 3 godine

Nele izdominirao. Sve lepo rekao i zato ga i nisu zvali da peva u onoj šlager smejuriji od YU rock misije.
A koncert je inače bio kao ondašnji MTV. Mainstream i dosadan.

Др. Уги

pre 3 godine

Најбоље је Др. Неле објаснио речима Џона Ленона:"Не желим да свирам на добротворним концертима, јер врло добро знам где тај новац иде."
Тако је и било...
Новац од Лајв Ејда је отишао у погрешне руке. За куповину оружја...
"Tons of food transported by Live Aid have been confiscated by the Ethiopian government to pay its army in grain or to trade for arms from the Russians".

warlock

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!

Vanja LFC

pre 3 godine

Mislim da je nepotrebno polemisati oko toga koliko je novca otislo zaista za potrebne gladne dece u Etiopiji. Sve te humanitarne organizacije imaju stalno zaposlene i njihove plate treba namiriti. Naravno da su tu ekstremno visoke plate direktora i ljudi koje vode te kopaninje tako da (uglavnom) samo mali deo sredstava zavrsi tamo gde treba. Humanitarci (uglavnom) su veliki prevaranti. A od Neleta nisam ni ocekivao normalan komentar.
Ono sto su muzicari uradili te 1985. je velicanstveno. Malo.su otvorili oci ljudima, skupili nesto pomoci i dobar deo planete je imao opasan provod.

Realno

pre 3 godine

Koncert je u muzičkom smislu bio spektakularan ali dr. Nele potpuno u pravu. Ništa taj koncert nije promenio. Nakon 35 godina, bogati su još bogatiji a siromašni još siromašniji jer je u interesu bogatih da ovi ostanu siromašni. Siromaštvo se ne rešava koncertima jer su oni bukvalno milostinja koju daješ prosjaku na ulici. Sa druge strane muzičari su imali najbolju namjeru i svaka čast za to.

Mad Max

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Da li je ista poboljsano tim skretanjem paznje? To je kao da ja tebe opljackam pa kao organizujem nesto za sakupljanje novca gde nekim drugim putevima uzmemsav taj novac za sebe i kao nesto simbolicno ti poklonim. Naravno posle svega nastavim i dalje da te pljackam.

vedran

pre 3 godine

Nele pokušao da bude opet pametan. Ljudi se odazvali, organizovali istorijski koncert, pokušali pomoći, to gdje su pare otišle ne bih znao ali sama ideja je dobra bila. Svi dali komentare o muzici i dobroj svirci samo Nele opet o politici, čudo nije već tada spomenuo ugroženost Srba u njegovom Sarajevu...

paket pomoci

pre 3 godine

Znaci Englezi pomazu Africi, koja je njihova kolonija koju besomucno pljackaju vekovima. Ko je bio rob kome, Englezi Afrikancima ili obrnuto? Jesu li Afrikanci pljackali dijamante i zlato iz Engleske?
I onda nakradeni Englezi pomazu svojim robovima tako sto prave koncert kojim sami sebe proglase za njihove dobrotvore.

пера

pre 3 godine

Наивност је мислити да ће капиталисти дозволити да новац стигне до сиротиње.

Chisho

pre 3 godine

Nele ih jedini provalio. Licemerje Zaoada, uvedu visoke carine na oriizvide iz siromasnih zemslja da stite svoje proizvode oa onda salju nrvice da ovi ne umiru a oni umire savjest i strah ored Bogom. Zivim na Zapadu u znam kako kupuju savjest.

šleperi

pre 3 godine

Nele nikad nije ništa pametnije izjavio...
(Denis, 15. jul 2020 11:26)
Glupost,kopiro je Lenona i strpo se u istu veličinu...ko je ikad čuo za njega od onih što su nastupali,a on je čuo za sve njih.
Onda pljuje po kapitalizmu a ne gadi mu se uzet lovu za svoju poluumjetnost,baziranu uglavnom na seljacizmu.
Dobar radnik i seljak se nikad ne boje kapitalizma jer je plaćen za svoj rad,ljenčinama pada socijalizam puno bolje a znamo i zašto.

Prodavac magle

pre 3 godine

Pogledajte taj koncert i razmislite dobro: gde je svet bio tada, a gde je sada? Koliko se opuštenije živelo, pa i kod nas. Mogao si da putuješ gde hoćeš, ideš na more, kupuješ ploče, studiraš šta hoćeš, ideš u bioskop, posećuješ žurke i upoznaješ lepe devojke. A sad?

Bowie Queen

pre 3 godine

Uz veliko poštovanje prema svim ostalim, glavne zvijezde su bili Bowie i Queen, što se tiče mene. Veliki sam fan legendi Bowie i Queen i žao mi je što nisu izveli Under pressure uživo, a Live Aid je bila jedinstvena prilika. Pratio sam i uspoređivao karijeru Bowie-a i Queena. Ima li nas još? Veliko poštovanje Collinsu, U2, Claptonu, Stingu, Eltonu i ostalim.

WillyWonka

pre 3 godine

Nele u namjeri da, eto, ispadne prepametan i kritikuje zapad i u ovoj prilici, kako bi se opet uvukao vladajućoj garnituri, izvali toliko gluposti na jednom mjestu, da je to jednostavno previše i za njega kao alpinistu. Evo šta čovjek spoji u istoj misli: "...fantastičan maherski medijski potez kapitalizma...", "...ja većinu tih bendova volim i cenim, jer će rokeri uvek biti dobri kada treba da sviraju besplatno...". E sad neka meni dr. Karajlić objasni kakav je to kapitalizam gdje se svira besplatno? Zašto je uopšte poanta njegove izjave na društvenopolitičkom poretku, kad to nije imalo veze sa cijelom akcijom? Zašto mora blatiti i ono malo ljudskog što neko uradi, da bi sebe promovisao kao velikog mudraca i "učitelja života". Uradi nešto Nele za druge, pa onda komentariši tuđe poteze. Barem nekad plati kafu. Mudroser.

kiceraj

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!
(warlock, 15. jul 2020 14:44)

Nele je to izjavio odmah posle koncerta i sve je pogodio, kakav Nemanja?!

gare

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Grešiš. Nele je izdomonirao. Osim značaja na polju muzike i jednokratne pomoći (koja je bila kap u moru njihovih potreba) nije bilo suštinskog i dugoročnog uticaja na položaj ljudi u Africi. Kao dokaz, pogledajmo kakva je danas situacija u Africi. Nema pravične prerapodele bogatstva u Svetu. I dalje su bogati sve bogatiji, a siromašni sve siromašniji. Sva manje njih ima sve više, a milijarde je gladnih, žednih, bosih, ... Ali koncert, donacije.. super.. taman da povlašćeni umire grižu savesti i osete se kao humanitarci.

Alexa

pre 3 godine

"pamtim to kao da je bilo danas" počinjem komentar rečima Dr Neleta. Gledao sam prenos,bio oduševljen izvođačima koje i danas rado preslušavam u audio ili video formatu. rekao big da postoji humani gest u organizaciji koncerta "Glad u Africi", ali glad u africi je bila i ostala, kao i u Aziji, Južnpj Americi i drugim oblastima u svetu. Kao što su naši muzičari primetili, zvuk i izvođenje su bili na visokom nivou, mnogi su eksplodirali u svojim karijerama posle toga i dokazali se ka umetnici. Mnogo sponzora je bilo upetljano i pre i posle koncerta, tako da mislim da je komentar Dr Neleta na mestu uz citat John Lennon-a na istu temu. završio bih rečima Dr Neleta " nije moj jarane Ibro fukara, Ibro ti je defakto umjetnik".

ajmo

pre 3 godine

@Realno

Zar nemaš najmanje siromašnih u zemljama gde imaš najviše bogatih?
Mi u Srbiji nemamo milijardere pa smo siromašniji?
Ako je nečiji dobitak nečiji gubitak u Americi bi imao 100 milijardera i 350 miliona ultra sirotinje.
Preliva se bogatstvo pre svega progresivnim porezima u svakoj bogatoj državi. Tako da, pusti levičarenje nema od toga ništa.

kaokako

pre 3 godine

Nele je poceo mnogo da se pres.....va, Nemanja ima preveliki uticaj na njega. Live aid je bio jedna fantasticna, topla i humana stvar, i dobar podsjetnik kakav je svijet nekad bio a kakav je danas!
(warlock, 15. jul 2020 14:44)

Hahah! Ja bih ti savjetovao da malo otvoris oci i ugasis tv.

Goran

pre 3 godine

Sa muzičke strane koncert je zaista vrhunski organizovan , bio je to veliki spektakl...
Ali sa druge strane što je inače Nele dobro i konstatovao ,nažalost sav taj veliki novac i nije baš upotrebljen u ono što mu je bila svrha i u šta se sam Geldof kleo...
Imate čitavu gomilu dokumentaraca na internetu koji (argumentovano) govore o tome koliko je samo mahinacija i malverzacija napravljeno sa novcem skupljenim od live AID-a...
Za jedan (manji deo novca) se zna da je dat vlastima u Etiopiji, ali za veći deo novca nema nikakvih tragova niti se zna gde je završio ,uostalom sam inicijator Bob Geldof do tog koncerta nije bio niti nešto posebno poznat i slavan u rok krugovima, a još manje je bio bogat,a posle live AID-a je bukvalno preko noći postao i bogat i slavan,saberite 2+2 pa će vam sve biti jasno !

Dragan PA

pre 3 godine

Veliki veliki koncert...nesto nezaboravno...secam se na Vembliju mnogi dole u publici sa U2 natpisima, cak zastavama...ja klinac 15 godina, nemam pojma o cemu se radi...nista, sacekao, odslusao, i ostalo je istorija.

licemeri

pre 3 godine

35 godina robovlasnici ovo koriste za dokazivanje kako oni u stvari pomazu svojim robovima koje pljackaju vekovima.
Jedini problem je sto je istina potpuno suprotna od ove licemerne propagande.

Ne pomazu oni Africi nista, vec se bogate na racun Afrike, i lazno promovisu sebe kao dobrotvore onih koje u stvari pljackaju.
Ne idu pare iz Engleske u Afriku, vec obrnuto. Nije se Afrika obogatila na racun Engleske, vec je osiromasila da bi se Engleska bogatila.

Bogati ne daju pomoc nikome. To sto oni zovu pomoc je pljacka, a ne pomoc.

Trovach

pre 3 godine

Nisam znao da je postojala avgustovska klasa u JNA. Znao sam za majce, a jedan je dosao u kuhinju mesec dana pre nego sto sam se skinuo. Da, da, bio sam junac :)

brm

pre 3 godine

Finansijski gledano, događaj nike uspeo. Kasnije se ispostavilo da organizacije u Africi koje su bile zadužene za raspoređivanje pomoći su taj novac uglavnom slale u privatne džepove, čak je deo novca otišao i za nabavku oružja. Sa druge strane, podigla se svest o problemu i to je najveći uspeh. Ipak, i dan danas novac koji se šalje u Afriku kao pomoć često završava tamo gde ne treba i to je i dalje ostao veliki problem koji je teško rešiti. Na kraju, Africi niko ne može da pomogne nikakvim novcem dok oni ne odluče da žele da menjaju stvari.

komkam

pre 3 godine

Nele se bas izblamirao ovim komentarom. Sam dogadjaj je skrenuo paznju na ovu problematiku, sto je znacajnije od jednokratne finansijske pomoci.
(sasha, 15. jul 2020 10:38)

Ili si se mozda ti izblamirao sto si uopste pokusao da osudis Neleta ?
Stvari se ne uzimaju zdravo za gotovo... Nele je za razliku od tebe usao u srz problema. Ovakve se stvari trebaju posmatrati dosta dublje od samog prikaza u medijima. Zar ne zvuci idealno napraviti jedan koncert koji ce pocepati srca mnogih a nedugo zatim ostace samo istorija. I sta je do dana danasnjeg promenjeno na temu gladi u Africi ? Broj neprestano raste, ratovi ne staju, ljudi umiru ko na traci, kapitlisti otimaju, Afrika gori i dan danas.

Ideja je bila plemenita ali realizacija ideje je pod upitnikom ako se uzmu u obzir spekulacije koje su usledile posle toga.

Pozadina ovakvih stvari je najbitnija, a maketinski slag nam od svega pravi bajku.

bole

pre 3 godine

Mr T, činjenice radi, Lenon je ubijen 1980 a koncert je bio 1985. Dakle, nije odbio da učestvuje, već je bio mrtav pet godina u vreme koncerta. Nemoj lupati, dobronameran savet.

Nele, uz svakako značajnu harizmu, naporan bio-naporan ostao.

Koncert nije promenio ništa u materijalnom smislu verovatno, ali, kao što neko reče, primarno je bilo da se podigne svest ljudi o stanju u Africi, pretežno Etiopiji.

Ante

pre 3 godine

To je taj komunistički sklop razmišljanja. Nije koncert spasio gladne. Trik kapitalista.
A što je koncert odmogao? Ništa.
Nije mu ni bila namjera da na hrani sve gladne u Africi, niti bi to mogao. Ali se zbog koncerta, više pričalo o tome, fokus javnosti se više bavio s time. Kad se javnost bavi s time bave se i političari, da dobiju koji poen više. Taj problem je i više približen mladima, koji o tome nisu baš puno razmišljali.
Trik kapitalista. Barem da danas ima takvih trikova, koji donose puno više dobrog nego lošeg.
Pa trikajte do mile volje, samo pomozimo kome treba. Barem malo.
Nije posao muzičara da riješi problem Afrike. Ali barem su pokušali NEŠTO.
Da li su i oni dobili na popularnosti, i slično, manje je bitno. Puno manje.

.

pre 3 godine

Depeche Mode su odbili da učestvuju. Martin Gor je rekao da bi bendovi trebalo da daju novčane priloge onima kojima je to potrebno i da se zadrže na tome, a ne da prave cirkus od tragičnih ljudskih sudbina.

Istina leči....

pre 3 godine

Gledao sam veći deo koncerta i stekao utisak da je to koncert Fila Kolinsa i prijatelja...
Šalu na stranu.
Obradovah se tada Cepelinima jer ih nikad nisam video uživo. No, ubrzo me prošla radost. Queen je bio događaj dana, sećam se da su i Who bili odlični. Bio je to veliki događaj u Ex-Yu jer su nadležni odlučili da preko 24h u kontnuitetu ''zapadna propaganda kvare omladinu''. I pokvariše nas, definitivno...

VKK

pre 3 godine

@ mr t

Dobro da se neko seća kako je Džon Lenon prozreo sve aspekte Live Aida 1985 godine i odbio da u tome bilo kako učestvuje. Zli jezici bi rekli da je Lenona od učešća spasila smrt koja ga je prerano uzela 1980. godine, ali radujem se da još ima promoćurnih ljudi koji znaju da je sve to jedna velika igra i nameštaljk, kako Lenonova smrt tako i Live Aid, a i Band-Aid koji je u stvari brend jedne velike multinacionalne korporacije i kao takav simbol razpomamljenog neoliberalizma, da ne upotrebim neku težu reč ...

majka

pre 3 godine

Meni je nevjerovatno da je Etiopija za koju su skupljali novac i hranu za ovih 35 godina UTROSTRUCILA broj stanovnika. Sa 40 miliona na 110 miliona danas. Ako je Live Aid doprineo tome, svaka cast. Ali ako smo stvorili 3 puta vise gladnih, onda dosta veliki kanal.

commie

pre 3 godine

Na kraju, Africi niko ne može da pomogne nikakvim novcem dok oni ne odluče da žele da menjaju stvari.
(brm, 15. jul 2020 12:28)

Da, samo od Afrike zavisi...
npr. Belgija je drugi najveći izvoznik dijamanata a nema niti jedan rudnik. Kongo ima. Kongo ima i kobalt koji je neophodan za proizvodnju litijumskih baterija...
Kongo je jedna od najsiromašnijih zemalja sveta a njihovim bogatstvom raspolažu zapadne kompanije.

sk

pre 3 godine

@sasha, 15. jul 2020 10:38

Kome je skrenulo pažnju i ko je šta dobro uradio za taj zaboravljeni kontinent? Ništa se nije promenilo. Bar ne na bolje. Od 1985. do danas, stvari se menjaju uglavnom od lošeg ka gorem. Par država je stabilno i ima neki stabilan rast. A svuda drugo idalje - glad i državni udari.

Don Kihot Balkanski

pre 3 godine

Televizija je onomad bila mono... a koncert je prenosila neka radio stanica (Beograd 202?)u stero tehnici tako da sam muzičku liniju sa odvojivim zvučnicima stavio pored TV a zvučnike sa svake strane.... i prvi put u životu gledao TV u stereo!

A koncert je vredeo naravno. Odgledao sam ga celog i svi su bili fantastični. Apsolutno svi!

a Fil Kolins posle svirke u Londonu je seo u Konkord otišao za Njujork pa helikopterom do Filadelfije.... i odsvirao i tamo! Jedini covek u istoriji koji je svirao na dva kontinenta u istom danu!

I na kraju sam pre desetak godina naleteo na komplet DVD (i kupio naravno) sa oba koncerta! Koja sećanja...

Da, i pokazao sam ih mojoj deci....

Bivša Juga šalje pomoć....

Kakva su to vremena bila....

Bob Geldof koji je imao sam jedan jedini hit sa svojom grupom je napokon postao planetarno poznat ... i postao milioner.... Koliko znam godinama se bavio humanitarnim radom....

I organizovao je Live Aid 2 2005 godine koji je nazvan Live 8 jer se organizovao u zemljama G-8 .... 8 koncerata plus u jos 3 zemlje....

objektivan

pre 3 godine

Gledao sam tv prenos celog koncerta, dela u UK i dela iz SAD. Najbolji su mi bili Šade i Klepton i naravno dvojac koji obožavam Mik Džeger i Tina Tarner. Ovo je sigurno muzički događaj koji ću zauvek pamtiti.

22. maj

pre 3 godine

Morrissey je odbio da nastupi na Live Aid zgrožen licemerstvom kapitalističkog sveta.

People like Thatcher and the royals could solve the Ethiopian problem within ten seconds.

Morrissey

i naravno Džej

pre 3 godine

Zato naše rokere ne možeš da vidiš nikako na koncertu, kao da su koncerti zabranjeni.
I posle se čude što vlada turbofolk.

Dule

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (mr t, 15. jul 2020 13:07)

# Link komentara
Ovo je vrh, ma ne, ovo je biser Mediterana a i šire. Džon Lenon odbio da učestvuje!!! Kako li su ga samo kontaktirali, neka mađija??? Čovek je do tada već % (pet) godinabio, nažalost, na onom svetu.

CJC

pre 3 godine

mr t

Svaka čast Lenonu ako je i hteo da učestvuje iako je do tada bio mrtav dobrih 5 godina. A gomilu pluseva koju si dobio tek da ne komentarišem.

Mislim

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mr t, 15. jul 2020 13:07)
Prijatelju, 'aj pročitaj šta si napisao u vezi sa Lenonovim učešćem. Siguran sam da bi Lenon učestvovao da je mogao, a ti se priupitaj zašto nije mogao. No hard feeling.

achtwn

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.
(Sa 22 si tropa, 15. jul 2020 15:46)
Ista situacija. JNA Zadar, Kasarna 2. Brojao sitno i gledao koncert. Eeee dobra stara gamgasterska vremena.

Najbolja je bila backing vocalist Style Council

pre 3 godine

Nisam znao da je postojala avgustovska klasa u JNA. Znao sam za majce, a jedan je dosao u kuhinju mesec dana pre nego sto sam se skinuo. Da, da, bio sam junac :)
(Trovach, 15. jul 2020 17:40)

Mi smo oni kojima su 1984. došli u škole i anketirali nas da li želimo 12, 12+3 ili 15 meseci službe. 100 % je bilo za 12. Dobili smo 15.
Dok je londonski deo zabave išao u sobu mi je uleteo Varaždinac (fini momak) i urliknuo "joj dećki, Nikica Keršou !".
Preskočio sam ogradu i koncert nastavio u boji u tv sali potpuno novog hotela "Vranje"

Bluzer

pre 3 godine

Uglavnom su to bili bendovi koji su prošli zenit svoje karijere - Ultravox, Led Zeppelin... Pa hajde da zaradimo koju kintu na staru slavu dok još možemo. Možda su Queen bili častan izuzetak.

Jovan

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Džon Lenon je ubijen 1980, a koncert je bio 1985, tako da nikako nije mogao da odbije da učestvuje.

Sa 22 si tropa

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.

the Prince

pre 3 godine

Prins je odbio da svira, rekao je da je to prazna propaganda, i onda dao milion dolara za pomoc siromasnima u svom rodnom gradu.

Staka Zulu

pre 3 godine

"Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje."
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mr t, 15. jul 2020 13:07)

Naravno da nije hteo da učestvuje, a verovatno i zbog toga što je umro pet godina ranije.

nnn

pre 3 godine

Cela ta organizacija, sam koncert, toliki broj vrhunskih bendova i izvodjaca na jednom mestu.. stvarno spektakularno. Nasi muzicari su komentarisali ceo dogadjaj cisto sa muzicke strane kao i koji izvodjac im se dopao manje ili vise. I jeste sve to izgledalo vrhunski kao i sama ideja svega toga. Nazalost, Nele je to objasnio iz jednog drugog ugla i sve sto je rekao bio je u pravu. Apsolutno je covek objasnio i nema sta tu da se doda ili oduzme pa ni objasnjava vise. Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje. Neverovatno koliko je zapad i njihov kapitalizam jeziv i licemeran. Kao sto je neko spomenuo u jednom komentaru, prvo opljackaju celu Afriku, izgladne 90 posto ljudi, milioni umru od gladi, a onda organizuju dogadjaj da se skupe pare i ista ta Afrika i ljudi nahrane. A i da oni zgrnu jos koji milion. Ako je 10 posto tih para zavrsilo za hranu i gladne afrikance... Cisto sumnjam da je vise.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Kako bre Lenon odbio da učestvuje 1985-e? Bilo bi morbidno da su ga iznijeli na binu

Dragan

pre 3 godine

@mr t, majstore, jesi li ti svestan da je Lenon ubijen 1980., a ovaj koncert je održan 1985.? Kako to misliš "odbio je da učestvuje"? :-D

Vlasta Skokoglavac iz Kozjaka

pre 3 godine

Što se tiče koncerta bio je odličan. Secam se dobro i kod nas u Yugi se gledao i pratio. A sto se tiče poruke zarade i spasenja sirotinje nista se nije desilo. Jedino je '' nestao" aparthejd u JAR-u mislim tako Englezi kažu ja nisam bio tamo pa ne mogu da sudim.

Avgust 1984

pre 3 godine

(@Sa 22 si tropa)
Prijatno Avgust ! Klaso i ja sam odgledao ceo koncert u Prilepu. Crko sam od gladi( ali ne i žeđi)i od umora ali mi nikada nije bilo krivo. ISTORIJA

Skimanijak

pre 3 godine

Jura i Film su tada svirali u kampu "Goran" u Makarskoj, pa zato nisu mogli da gledaju ceo koncert... a i bili su ucirkani non stop... bio tamo, na licu mesta kao teenager od 17 godina.
Vrhunska svirka U2 i Status Quo..

Avgust 1984

pre 3 godine

(@Sa 22 si tropa)
Prijatno Avgust ! Klaso i ja sam odgledao ceo koncert u Prilepu. Crko sam od gladi( ali ne i žeđi)i od umora ali mi nikada nije bilo krivo. ISTORIJA

Milosav

pre 3 godine

Te davne 1985. godine sam vec bio stari vojnik u JNA u Sloveniji. Sa ponosom mogu da kazem da smo gledali ceo koncert i trampili strazarstvo (posto nisu znali sta da rade sa nama poslali su nas u mesto Rakek da cuvamo neke magacine) za pivo sa onima koji nisu marili za koncert kako bi mogli da gledamo bez prestanka. Ako neko zakunja dogovor je bio da ga odmah budimo.
Istorijski koncert, mnogima je to Woodstock, ali za mene je Live Aid neuporedivo bolji, doduse bolje je bio i organizovan. Woodstock je mozda bio spontaniji i vise imrovizovan.
Zamislite Phil Collins nastupi na Wembliju pa onda sedne u supersonicni Concord i nastupi u USA, a mi sve to gledamo u malenoj Jugoslaviji uzivo!
Pre nekoliko godina sam nabavio DVD set ovog concerta i gleado ga nekoliko puta preko vikenda i uvek se najezim kao i prvi put kada sam gledao.
Pozdrav iz Toronta.

Fox Mulder

pre 3 godine

Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da ucestvuje.
(mr t, 15. jul 2020 13:07)

Nije mogao Geldof da iskopa Lenona iz groba i oživi, pošto je tada već prošlo pet godina od njegovog susreta sa Čepmenom.

Milosav

pre 3 godine

Klasa JNA avgust 1984. Koncert gledao ceo dan iz vojničkog kreveta (imali smo tv u spavaonici) i tada mi se činio koncert nestvarnim. Kao da sam ceo dan proveo u nekom snu. Svima je u sećanju ostao performans grupe Queen, a meni je nastup Shade bio najbolji.
(Sa 22 si tropa, 15. jul 2020 15:46)

Sada citam komentare i ne mogu da verujem koliko ima bivsih vojnika JNA koji su gledali ovaj concert.
Pozdrav avgustovska 1984. godine!! Postojna pa Pivka!
Pozdrav iz Toronta.

breka

pre 3 godine

Naravno Nele zna kako je to kada kapitalisti organizuju nesto u humanitarne svrhe, ali kada to organizuje nas Nole, onda je to naravno drugacije...

Najbolja je bila backing vocalist Style Council

pre 3 godine

Nele je to izjavio odmah posle koncerta i sve je pogodio, kakav Nemanja?!
(kiceraj, 15. jul 2020 23:55)

Nele je izuzetan intelektualac...ista zapažanja nakon najkvalitetnije analize u to vreme su imale, i još uvek imaju, naše službe bezbednosti

Lemi

pre 3 godine

Nele je sve tacno rekao, sto je vreme i pokazalo, a svi ostali su bili u fazonu: ako kazem da je to super, onda sam i ja super i mi rokeri smo bas carevi svi!

Bre!

pre 3 godine

Nije Nele nista filozofirao vec je preneo stav nekog drugog da bi objasno svoja osecanja. Da je hteo da pametije prepricavao bi Lenonovu izjavu a njega ne bi uopste ni spomenuo.
Ovi drugi sto su davali izjave su vecinom elitni kafanski muzicari i sitni biznismencici pa su im i takve izjave.

Goran

pre 3 godine

"Jedna od retkih velikih zvezda koja je odmah razumela sve aspekte tog dogadjaja je Dzon Lenon, koji je takodje rekao istinu i nije pristao da učestvuje."

Druže, Lenon je ubijen 8.12.1980.!

Blek - Chicago

pre 3 godine

“Milan Delčić (ex-U škripcu): “ : Evo našeg dragog Delče!!!! Sigurno se smeje odozgo....Delča , nedostaješ nam.....

Nenad, S

pre 3 godine

Odgledao koncerty od pocetka do kraja. Makedonski televiziski komentator je svo vreme najavljivao iznenadjenje koje priprema organizator, a to je obnavljavanje The Beatles. Uz Pol Makartnija, Ringa Strara, Gjordja Harisona, vokal bi trebao da bude tada popularni teen star, Julian Lennon, sin od Johna Lennona. Na, zalost do tok spektakularnog okupljanja nije doslo, a verujem da je postojala ideja.

Shamu

pre 3 godine

Nisam bas bio siguran koliko je ljudi u SFRJ zaista pratilo Live Aid, broj komentara me iznenadio, pozitivno! Narocito ovih iz vojske :) Ja sam tad imao 13 godina i pratio sam koncert u diskoteci u Ulcinju. Najbolji dogadjaj ikad. Kupio sad DVD set prvog dana kad je izasao. Slazem se za Queen, a U2 je iskoristio Live Aid za promociju, sto se kasnije pokazalo kao Bonov modus oprandi. Neletov komentar bih uporedio sa kriticarima Novaka Djokovica - jednostavno takvi smo ljudi, mora da se nadje zamerka i pametuje. Live Aid je bila plemenita ideja, fantasticna organizacija, zajedno sa USA for Africa; a sa lopovima neka se ganja policija a ne Simon Lebon ...