Sreda, 26.02.2020.

14:49

On je rodonačelnik dinastije Nemanjića: Ovde počiva Simeon Mirotočivi

Izvor: B92

On je rodonaèelnik dinastije Nemanjiæa: Ovde poèiva Simeon Mirotoèivi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 4 godine

@Rh
Možda kada govorimo o književnom jeziku jer je nastao iz staroslovenskog koji je standardizovan tako što je "mustra" za jezik uzeta sa ovih prostora.
Vremenom je narodni jezik "prodirao" u književni/crkveni iz prostog razliga što su crkveni ljudi/jedini pismeni ljudi tog vremena bili iz naroda .Pa je dolazilo do promena u samom jeziku i do stvaranja redakcija - ponovnog standardizovanja staroslivenskog(knjizevnog).
Što se tiče toga da su Rusi i Srbi isti narod - nista vise nego ostali Sloveni.
Rusi su relativno "mlad" narod i njihova se etnogeneza čak moze ispratiti - ruski savez se pominje negde u 9.veku tek i nastaje ujedinjenjem Vjatiča,Kriviča ,Severana i drugih plemena ,za koje znamo sa su deo slovenskog korpusa sa Varjazima (za koje postoje mišljenja da su inoplemenici sa severa ili baltosloveni sa prostora kasnije Pruske).
Srbi se pominju u prvom veku kao zasebno pleme ili narod (nedefinisano) u knjizi "poznavanje prirode" i to na teritoriji današnje Ukrajine.Ime je znatno starije.
Mi znamo za sukobe koje je Igor vodio sa slovenskim plemenima (Drevljani,koji se kasnije javljaju u Paganiji i cak imamo grad Drevlju) pa čak i gine u borbi protiv njih a Olga ga svezi tako sto njihove vodje zove na pomirenje i ubija ih...
To se se desava u 10.veku,neposredno pre dolaska Svjatoslava - Rusi kao narod jos nisu kompaktna celina.Još su savez.

Rh

pre 4 godine

Srbi nisu doseljenici na ove prostore, oduvek su/smo ovde i bili!
Javna je tajna, koja to i nije za Rusku akademiju nauka i umetnosti da su svi Rusi poreklom Srbi!
Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.
(Beobrad, 26. februar 2020 22:38)

Lingvisti, ruski, znaju da je srpski jezik izvorni za ruski, a ne obratno. Što upućuje da jeste to o poreklu tačno.

aco

pre 4 godine

@?
Не може се за Војисављевиће наћи ниједан други придев него - српски. И у Италији је било више држава током средњег века, али ту је живео италијански народ који је међусобно ратовао. Дакле, ниједан историчар Војисављевиће није назвао црногорским или хрватским, у списима стоји само - српски. У другој половини 20. века се појављује теорија да Војисављевићи нису Срби и то само у тадашњој Југославији.

nm

pre 4 godine

@ Куп је битан
Niko nikad nije tvrdio da su sloveni odjednom dosli ispod save i dunava, naravno da je to trajalo postepeno. Da li postoje grobnice slovena iz tog perioda juznije od srema? Koliko ima grobnica severnije? Zasto su rimski limesi bili na dunavu, tj kako to da su tu podelili "prapostojbinu srba i slovena" i toliko dugo drzali tu granicu? Naravno da je odgovor u zvanicnoj istoriji a ne pseudo. Na kraju krajeva, genetski gledano, svi mi na balkanu smo mesavina naroda, nekog manje a nekog vise i ne znam zasto bi to bio problem

samo da primetim

pre 4 godine

(Kidamo vam zivce, 27. februar 2020 07:21)
Katolička vera priznaje samo krst, nije bitno ili katolički ili pravoslavni, a za pravoslavne ne znam. Ako je kriza za popovske pare, krsti se i jariće kažu!

prosigoj

pre 4 godine

@neki tamo
Ako su Srbi pre Nemanjica bili nepismeni otkud onda zlatni pecat kneza Strojimira Vlastimirovica iz 800 i neke godine?
Otkud Sinajski psaltir iz 1000 i neke godine?
Kako su to nepismeni imali svoj jezik,svoju vlastelu i svoju drzavu?
Porfirogenit pise da su Srbi sa svojim vladarem dosli na Balkan 630. godine. Ko je onda vladao tih 500 godina pre Nemanje?

Ne slusajte ove botove,mislite svojom glavom.

маки

pre 4 godine

Читајући поједине коментаре схватио сам да је Џорђ Мартин инспирацију за Игру престола нашао у тим династијама пре Немањића а не у Династијама Јорк и Ланкастер.Молио бих новоисторичаре из Србије и Хрватске да ми одговоре да ли су диносауруси били кућни љубимци тих великих нација и њихових краљева,царева ,свештеника.Да нема Јеротића и осталих лудака свет би био празан.

Drax

pre 4 godine

Nigde se ne spominje ko je vladao na ovim prostorima pre Nemanjića. Verujem da su Srbi starosedeoci i da su ovde bili pre Rimske i Vizantijske imperije.
Hvala,

studenica

pre 4 godine

6717. Godina.

A sta je bilo pre Nemanje. Nije on bio ni prvi Srbin ni prvi srpski vladar. Postoji duga istorija Srbije i pre Nemanje.

...

pre 4 godine

@Borislav
Nemanja je zacetnik DINASTIJE! Jel kapiras ti to? On je bio vladar, ne njegov otac.
Ovo o Karadjordjevicima je tek debilizam. Kako se zvao Petrov otac? A deda?
Ti si ocigledno neznalica, a dinastije bi da menjas.

sms

pre 4 godine

@bikas
Ma jasno, becka skola je svemocna, jedino nije mogla da srusi manastire, ili da napise da su ih napravili Grci npr. Jel tako srbendo, oni mogu sve, osim najlaksih stvari.

?

pre 4 godine

@aco
Vojislavljevici nemaju nikakve veze sa Srbijom i nisu srpski vladari. Mihajlo je bio kralj Duklje, a Vojislavljevici vodili ratove protiv Raske.
Nemanja je okupirao Duklju i do temelja spalio sve njene gradove, osim Kotora.
Zasto bi srpski vladar palio srpske gradove?

bulldog

pre 4 godine

Koja je to bila tradicija i odricanje od vlasti, kada se vladar posle vladanja zamonasi i ostavi svo bogatstvo svetovno i odrekao svega, da bi sluzio Bogu! Kakav sjajan primer, pravih vlada i pravih Srba!

Пилипенда

pre 4 godine

(bratt, 26. februar 2020 22:27)

Свакако мораш знати да је касније крштен по источном обреду, али и да период од век, век и по након Раскола није било баш разлика међу њима и нама.

Куп је битан

pre 4 godine

Драго ми је када прочитам многе коментаре у којима се износе сумње у службену историју и њене тврдње да смо се доселили однекуд "иза Карпата". Ништа у нашој митологији не говори о томе. Један такав догађај не може а да не остави неке трагове у колективној свести и предањима. Али зато имамо песму у којој се помиње "проклета Инђија", причу о цару Тројану, тј. Трајану итд. У Срему су пронађени словенски гробови из 1. века н.е.,што су потврдили ДНК тестови рађени у иностранству. Археолог који је радио на том налазишту био је под страховитим притиском да се резултати истраживања не објаве. Постоји још много тога. Једини "релевантан" извор о наводном досељавању је Порфирогенит, који о томе пише након више од 300 година. Његов рад садржи бројне нелогичности.

Ja

pre 4 godine

Srbi se se doselili na Balkan posle velike pobede Deneris Targarijan u bici kod Zimovrela i rusenja Kraljeve Luke. Sansa kao cuvar Severa je dozvolila Sorabima (jer su u bitkama bili u prvim redovima) da se presele u toplije krajeve prema jugu.

Da nam neki strucnjak ovako opise istoriju Srba mi bi poverovali.

Samo kažem

pre 4 godine

Sloveni su na Balkanu mnogo duže nego sto im zvanicna istorija pripisuje. Od dva plemena nastaju ostali. To su bili Srbi i Hrvati. Imamo naravno Tatere na istoku, romanizovana plemena u Rumuniji, Helene na jugu, Germane na severu i Albance koji vuku korene od Tračana i Ilira, ali su danas više preci romanskih naroda. Dosta toga pokazale DNK analize. Inače od Srba i Hrvata nastaju danasnje nacije poput Makedonaca, Bosanaca i Crnogoraca, ali im je svima predak u jednom od ova dva plemena. Bugari su zadržali svoju liniju sa precima. Grci i Albanci danasnji malo veze sa precima imaju. Zašto se istorija namerno menjala zna bečka škola, ali verovatno je razlog tome pokušaj slabljenja uticaja slovenskih naroda na ovim prostorima i stavljanje u podredjeni polozaj.

Neki tamo lik

pre 4 godine

Ko nam je kao gumicom izbrisao istorinu pre Nemanjića?
Nije moguće da i pre njih nisu živeli neki Srbi
(malo, 26. februar 2020 20:40)

Živeli su neki Srbi, ali potpuno nepismeni...tako da nije imalo šta da se briše, jer ništa nije ni bilo napisano..nacrtano..možda je nešto malo izgrađeno..i to se zna Stari Ras, Petrova crkva..

Kidamo vam zivce

pre 4 godine

Znate li da je Simeon prvo kršten kao katolik?
 (bratt, 26. februar 2020 22:27) 

Da, znamo, ta greska je ispravljena pravoslavnim krstenjem. Znamo i da su nekadasnji nasi katolicki Srbi u Drugom svetskom ratu pokrstili vise od 50.000 pravoslavne dece u katolicku jeres. Mogli su i da ih pobiju. Steta je sto su tu decu posle ucili da mrze pravoslavne Srbe. Tuga jedna.

VUK

pre 4 godine

@poznavalac studeničkih prilika, 26. februar 2020...Tako je. U Studenici, ali ne ispod tepiha ili pored oca, nego ispod oca i bez obeležja. Podjednako strašno da jedan od Nemanjića počiva bez obeležja je i činjenica da nije jasno narodu Srpskom prezentirana sudbina ovog princa koji je po rođenju i Božijoj pravdi imao pravo da nasledi presto. Surovost onih koji su u Studenici u čivotima prema njemu ,svojoj krvi i mesu je strašna. Ista surovost se ponovila i prema princu Đorđu Karađorđeviću toliko vekova kasnije . Da nije bilo državnog/porodičnog udara i da je Vukan vladao koliko njegova braća, danas bi Srba bilo 70 miliona ,a ne 7. Njega pod tepih , a nas vezali za leđa mrtve Vizantije i osudili na večno "bratstvo" sa Rusima. Da li su mogli gore?

Миљуш

pre 4 godine

@(Borislav, 26. februar 2020 22:37

Завидин отац, претпоставља се, био је велики жупан Рашке, Вукан. Немањин син Вукан очигледно по прадеди је добио име.
Што се тиче ових што лупетају о календару, нек проуче прво по ком календару се равнао Цариград па ће сазнати (мрски им) одговор.

zoki

pre 4 godine

Znate li da je Simeon prvo kršten kao katolik?
(bratt, 26. februar 2020 22:27)
Znaš li da je katoličko krštenje priznato u pravoslavnoj crkvi, a da se pre nego što su krstaši opljačkali Carigrad (1204.) na raskol gledalo više kao na individualne anateme koje su papa i patrijarh bacili jedan na drugog, a ne na podelu crkve na dva dela? Znaš li da su se tada i katolici krštavali pogružavanjem i pričešćivali iz putira? Znaš li da katolici i danas, kada čitaju simbol vere na grčkom, čitaju bez tog dodatka oko koga je izbio raskol?

Miljanov

pre 4 godine

Стари наш календар није исти као ромејски и наш има још коју стотину година....тако да...

Bruder Jakob

pre 4 godine

Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.
(Beobrad, 26. februar 2020 22:38)


Pa od Hrvata se razvio čitav ljudski rod, to se jasno vidi po nalazištu neandertalaca u Krapini.
I BTW, taj stari kalendar koji taj tvoj veliki i stari narod koristi je uveo Julije Cezar još prije nove ere iliti prije Krista.
I stvarno ne znam ko vam to "vekovima" radi o glavi i "falsifikuje" istoriju, mnogo ste bitni.
Pritom ne mislim na Srbe općenito nego na ovakve prolupance ko što si ti koji su uvjereni u Deretićevu radikalsku priču o Nebeskom narodu koji je izumio i kokoš i jaje.

hoodie melo

pre 4 godine

Ko nam je kao gumicom izbrisao istorinu pre Nemanjića?
Nije moguće da i pre njih nisu živeli neki Srbi
(malo, 26. februar 2020 20:40)

Koliko god to nekima bilo teško da iz današnje perspektive prihvate, izbrisali su je hrišćani. Došli su na ove prostore i zaveli svoju strahovladu, uništili sve hramove i ostatke stare slovenske i srpske istorije i vere, pogubili one koji su se bunili i tako doveli Nemanjiće koji su pristali da vladaju na taj način što će propovedati i širiti hrišćanstvo.
Stari sloveni nisu bili pismeni, za razliku od hrišćana koji su to iskoristili da istoriju skroje na način koji žele, i da izbrišu sve pre njihovog dolaska. Medjutim, tradicija i vera starih Srba je bila toliko jaka da mnogobrojni običaji i obredi iz predhrišćanskog perioda opstaju i danas, posle toliko vekova nametanja druge religije. Inače, hrišćani su starim Slovenima nadenuli, danas opšteprihvaćeni naziv pagani, od reči pagan, odnosno pogan, što znači prljav.

Argumentacija

pre 4 godine

ko god misli da nam je neko zabranio da znamo istoriju pre Simeona
(trebao sam, 26. februar 2020 20:43)

Ko? Kako? Gde? Zasto? Samo argumentovano! Dakle, kakve argumente nudite? Dokumente, izvore, citate, izvolite!

Mare

pre 4 godine

Посетите манастир Студеницу, видећете које је године заправо подигнута и схватићете колико је српски народ заиста стар.
1881. године је у Србији уведено ново рачунање времена.
Данас је 7528. година по српском рачунању времена.
(Бранислав, 26. februar 2020 21:12)

Shvataš li da kada se kaze 7528 godina, ne misli se na godinu od nastanka Srba, nego godinu od nastanka Zemlje? Nisu naši preci računali vreme od nastanka Srba, već su smatrali da je Zemlja toliko stara.

Hammer

pre 4 godine

Srbi se po prvi put kao narod i pod tim imenom tačno i precizno, nedvosmisleno, decidno i bez ikakve kontroverze pominju kod rimskih istoričara Plinija i Ptolomeja pre više od 2 hiljade godina mnogo pre bilo kakvih Slovena koji se po prvi put pominju nakon 5-6 vekova po prvom pomenu Srba. O ovome je pisao slovenački istoričar Niko Župančič, a inače se i sam izjašnjavao kao Srbin iako je bio Slovenac. Naziv SRB je najstariji etnonim među svim slovenskim narodima i bio je zajednički za sve Slovene, a značio je isto što i rođak ili rodbina, o ovome su pisali brojni domaći i strani istoričari i istraživači, a neki od njih su: Pavel Šafarik, Franjo Rački, Jozef Dobrovski, Miloš S. Milojević, brojni nemački istoričari i mnogi drugi.

Komšija

pre 4 godine

Stefan Nemanja - Stefano No Magno, iliti mali vladalac, vladar malog posjeda.

Zna se da je Zavidin sin ali se ne zna ni krsno ime kao što se ne zna ni prezime Zavidino. Znaju se samo mitovi i budalaštine.

Takođe Nemanjići su bili mahom krvnici, rušili gradove, klali bogumile, tukli se između sebe iz generacije u generaicju, a onda sami sebe proglašavali za svece, usput ukidajući i protjerujući kultove koji su bili samonikli na ovim prostorima.

Mislim sve je to Ok za srednji vijek, svaka čast, nego ne znam čemu bajke i budalaštine i ta zakucanost u njihovo doba. Mnogo je zanimljive istorije bilo i prije i poslije njih, i treba se osloboditi zatucanosti.

Лука

pre 4 godine

Срби су Трибали.Краљ Милутин Архонт Миза и Трибала,Стефан Немања Велики Архонт Трибала,Константин Велики,Лициније све Трибали.Трибали су ратовали и са Александром Великим,све се то зна,све је записано.

Natasa

pre 4 godine

U Dubrovackim arhivama stoji da je Nemanja prodao u roblje 200000 mladica poreklom iz danasnje Srbije koja je tada bila deo Velike Bugarske. Tada je na tim prostorima zivelo nesto vise od 600000 ljudi. Citava plemena su izvrsavala masovno samoubistvo da ne bi pali pod Nemanjinom tiranskom rukom. Pametnom dosta.

Le Scorpion Serbe

pre 4 godine

Narod koji se doselio na Balkan sa Karpata i nisu bili Srbi, već Sloveni, što onda, pak, povlači pitanja: KO su u toj priči Srbi, koliko istinski postoje kao narod i kultura, ako ima pisanih izvora o njima gde su izvori...? A u isto vreme i pitanje: zašto Porfirogenit piše o nekakvom "nepoznatom Knezu" i "beloj Srbiji", ako je priča raskrinkana kao falsifikat? Mnogo je damnatio memoriae-a i pseudopodataka. A ne olakšava to što sami ič nikada nismo marili za istinu o svojoj prošlosti, premda nam je sigurno bila dovoljno dostojanstvena da nije bilo potrebe za farsama.

Рајко Четник

pre 4 godine

Сви који сте у прилици да посетите Београд, обиђите изложбу у Галерији САНУ у Кнез Михајловој о Студеници која траје до 31.марта.
На улазу имате јединствену прилику да видите тродимензионални приказ Студенице са холограмом Светог Саве коју је направио београдски уметник Марко Тодоровић.Такође у позадини галерије је и тродимензионални приказ испоснице Светог Саве и то не пропустите.

stefan

pre 4 godine

Kakvi su ovo komentari sa brisanjem istorije.. Lep tekst ali voelo bih da slicne vidjam i posle cele ove price sa litijama u cg..... Pouka i savet entuzijastama oko teorija zavere - naucite prvo knjige iz osnovne srednje skole pa sa faxa pokupite info pa tek onda uzmite alternativu.

Solomon

pre 4 godine

Taj srpski kalendar su u stvari Srbi preuzeli od Vizantije i kada je ona propala, Srbi i Rusi su nastavili da ga koriste. Zove se Carigradska ili Vizantijska era. Ništa novo.

poznavalac studeničkih prilika

pre 4 godine

@A da li znate gde je sahranjen Vukan, njegov sin prvenac. Znamo gde su sahranjeni Simeun, Stefan, majka Ana, da je Rastko/Sv.Sava spaljen....samo Crkva vešto skriva gde su mošti Vukanove. E ...malo nas zna. Ajd sad Srbi veliki da Vas čujem. Gde je sahranjen princ Vukan Nemanjić ?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (VUK, 26. februar 2020 21:50)

Vukan Nemanjić je takođe sahranjen u Studenici, odmah pored očevog sarkofaga. Ako si kad bio u Studenici i prilazio Nemanjinom sarkofagu, Vukan je odmah ispod onog malog tepiha-staze.

Borislav

pre 4 godine

Ako hoćemo 7528.godinu, Svevladoviće, Stojimira, onda moramo da prestanemo da dinastiju nazivamo Nemanjići već moramo da je nazivamo onako kako Bog zapoveda a to je Zavidovići. Ne može sin da bude ocu i braći rodonačelnik porodice i dinastije. Otac Zavida,pre njega za poreklo im se ne zna, izrodio 4 sina. Znači on je rodonačelnik a Nemanja je samo najplodotvorniji od njih 4-voro sinova. Istu grešku pravimo i kod Đorđa "crnomanjastog". Zna se da mu je otac bio Petar. Znači oni mogu samo biti Petrovići. Verovatno zbog mitomanije i Petrovića iz CG nije uzeto to prezime. Još veći paradoks da je ukaz o prezimenima u Srbiji proglasio knez A.Karađorđević 1852/3. Ko je njemu dao prezime ? I kako je dato prezime po nadimku, kada ukaz definiše da to može biti samo po imenu pretka? Kako su Karađorđevići bili sahranjeni po Evropi sa tri različita prezimena, tri godine je trajala procedura ozakonjenja njihovog prebacivanja i sahrane na Oplencu. Znači srednjvekovna dinastija Zavidovići a uz Obrenoviće i dinastija Petrovići.

Beobrad

pre 4 godine

Srbi nisu doseljenici na ove prostore, oduvek su/smo ovde i bili!
Javna je tajna, koja to i nije za Rusku akademiju nauka i umetnosti da su svi Rusi poreklom Srbi!
Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.

chupavi

pre 4 godine

@ malo, 26. februar 2020 20:40

Pa ziveli su, ali to niko ne pominje. Eto isti Porfirogenit koji je pisao o dolasku Slovena, pisao je i o dinastiji Svevladovica, koji su po njemu prvi srpski knezevi na Balkanu ali o njima ne znamo gotovo nista. Postoji i taj Stojmirov pecat iz IX veka koji je nasa vlada sa ponosom donela u Srbiju jos 2006 godine a o tome niko nista nije napisao... Interesantna je i godina koju je Sveti Sava uklesao, jer jedino su Srbi racunali vreme na taj nacin jer je jevrejski kalendar mladji od tog srednjevekovnog srpskog za oko 2000 godina. Isti kalendar je koristio i despot Stefan Lazarevic kada je pisao na spomeniku njegovom ocu i palim junacima na Kosovu a isti i SPC do pre samo dva veka...

aco

pre 4 godine

Нико озбиљан не тврди да српска историја почиње са Немањићима. Михаило Војисављевић је први српски краљ, а постијали су српски владари и пре њега, нпр кнез Вишеслав из 8. века. Имамо две крајности: да нам је историја богатија од римске или грчке или да смо најгори народ у Европи, без историје. Има доста тига из наше историје што је за понос, али не треба нам претеривање.

Бранислав

pre 4 godine

Посетите манастир Студеницу, видећете које је године заправо подигнута и схватићете колико је српски народ заиста стар.
1881. године је у Србији уведено ново рачунање времена.
Данас је 7528. година по српском рачунању времена.

VUK

pre 4 godine

A da li znate gde je sahranjen Vukan, njegov sin prvenac. Znamo gde su sahranjeni Simeun, Stefan, majka Ana, da je Rastko/Sv.Sava spaljen....samo Crkva vešto skriva gde su mošti Vukanove. E ...malo nas zna. Ajd sad Srbi veliki da Vas čujem. Gde je sahranjen princ Vukan Nemanjić ?

as

pre 4 godine

Zanimljivo da naša zvanična istorija počinje sa njim, kao dete sam mislio da je on prvi Srbin,jer sam tako učen u školi.
Ali kasnije kad sam odrastao shvatio sam da je velika laž fraza o Slovenima koji žive u močvarama dalekog istoka i od jednom reše da dođu na Balkan.

NEKO NAM JE IZBRISAO ISTORIJU
NEMANJIĆE SU MORALI DA PRIKAŽU JER POSTOJE MATERIJALNI DOKAZI U VIDU MANASTIRA IZA NJIH

as

pre 4 godine

Zanimljivo da naša zvanična istorija počinje sa njim, kao dete sam mislio da je on prvi Srbin,jer sam tako učen u školi.
Ali kasnije kad sam odrastao shvatio sam da je velika laž fraza o Slovenima koji žive u močvarama dalekog istoka i od jednom reše da dođu na Balkan.

NEKO NAM JE IZBRISAO ISTORIJU
NEMANJIĆE SU MORALI DA PRIKAŽU JER POSTOJE MATERIJALNI DOKAZI U VIDU MANASTIRA IZA NJIH

Бранислав

pre 4 godine

Посетите манастир Студеницу, видећете које је године заправо подигнута и схватићете колико је српски народ заиста стар.
1881. године је у Србији уведено ново рачунање времена.
Данас је 7528. година по српском рачунању времена.

aco

pre 4 godine

Нико озбиљан не тврди да српска историја почиње са Немањићима. Михаило Војисављевић је први српски краљ, а постијали су српски владари и пре њега, нпр кнез Вишеслав из 8. века. Имамо две крајности: да нам је историја богатија од римске или грчке или да смо најгори народ у Европи, без историје. Има доста тига из наше историје што је за понос, али не треба нам претеривање.

poznavalac studeničkih prilika

pre 4 godine

@A da li znate gde je sahranjen Vukan, njegov sin prvenac. Znamo gde su sahranjeni Simeun, Stefan, majka Ana, da je Rastko/Sv.Sava spaljen....samo Crkva vešto skriva gde su mošti Vukanove. E ...malo nas zna. Ajd sad Srbi veliki da Vas čujem. Gde je sahranjen princ Vukan Nemanjić ?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (VUK, 26. februar 2020 21:50)

Vukan Nemanjić je takođe sahranjen u Studenici, odmah pored očevog sarkofaga. Ako si kad bio u Studenici i prilazio Nemanjinom sarkofagu, Vukan je odmah ispod onog malog tepiha-staze.

chupavi

pre 4 godine

@ malo, 26. februar 2020 20:40

Pa ziveli su, ali to niko ne pominje. Eto isti Porfirogenit koji je pisao o dolasku Slovena, pisao je i o dinastiji Svevladovica, koji su po njemu prvi srpski knezevi na Balkanu ali o njima ne znamo gotovo nista. Postoji i taj Stojmirov pecat iz IX veka koji je nasa vlada sa ponosom donela u Srbiju jos 2006 godine a o tome niko nista nije napisao... Interesantna je i godina koju je Sveti Sava uklesao, jer jedino su Srbi racunali vreme na taj nacin jer je jevrejski kalendar mladji od tog srednjevekovnog srpskog za oko 2000 godina. Isti kalendar je koristio i despot Stefan Lazarevic kada je pisao na spomeniku njegovom ocu i palim junacima na Kosovu a isti i SPC do pre samo dva veka...

Рајко Четник

pre 4 godine

Сви који сте у прилици да посетите Београд, обиђите изложбу у Галерији САНУ у Кнез Михајловој о Студеници која траје до 31.марта.
На улазу имате јединствену прилику да видите тродимензионални приказ Студенице са холограмом Светог Саве коју је направио београдски уметник Марко Тодоровић.Такође у позадини галерије је и тродимензионални приказ испоснице Светог Саве и то не пропустите.

Beobrad

pre 4 godine

Srbi nisu doseljenici na ove prostore, oduvek su/smo ovde i bili!
Javna je tajna, koja to i nije za Rusku akademiju nauka i umetnosti da su svi Rusi poreklom Srbi!
Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.

Solomon

pre 4 godine

Taj srpski kalendar su u stvari Srbi preuzeli od Vizantije i kada je ona propala, Srbi i Rusi su nastavili da ga koriste. Zove se Carigradska ili Vizantijska era. Ništa novo.

Borislav

pre 4 godine

Ako hoćemo 7528.godinu, Svevladoviće, Stojimira, onda moramo da prestanemo da dinastiju nazivamo Nemanjići već moramo da je nazivamo onako kako Bog zapoveda a to je Zavidovići. Ne može sin da bude ocu i braći rodonačelnik porodice i dinastije. Otac Zavida,pre njega za poreklo im se ne zna, izrodio 4 sina. Znači on je rodonačelnik a Nemanja je samo najplodotvorniji od njih 4-voro sinova. Istu grešku pravimo i kod Đorđa "crnomanjastog". Zna se da mu je otac bio Petar. Znači oni mogu samo biti Petrovići. Verovatno zbog mitomanije i Petrovića iz CG nije uzeto to prezime. Još veći paradoks da je ukaz o prezimenima u Srbiji proglasio knez A.Karađorđević 1852/3. Ko je njemu dao prezime ? I kako je dato prezime po nadimku, kada ukaz definiše da to može biti samo po imenu pretka? Kako su Karađorđevići bili sahranjeni po Evropi sa tri različita prezimena, tri godine je trajala procedura ozakonjenja njihovog prebacivanja i sahrane na Oplencu. Znači srednjvekovna dinastija Zavidovići a uz Obrenoviće i dinastija Petrovići.

Le Scorpion Serbe

pre 4 godine

Narod koji se doselio na Balkan sa Karpata i nisu bili Srbi, već Sloveni, što onda, pak, povlači pitanja: KO su u toj priči Srbi, koliko istinski postoje kao narod i kultura, ako ima pisanih izvora o njima gde su izvori...? A u isto vreme i pitanje: zašto Porfirogenit piše o nekakvom "nepoznatom Knezu" i "beloj Srbiji", ako je priča raskrinkana kao falsifikat? Mnogo je damnatio memoriae-a i pseudopodataka. A ne olakšava to što sami ič nikada nismo marili za istinu o svojoj prošlosti, premda nam je sigurno bila dovoljno dostojanstvena da nije bilo potrebe za farsama.

stefan

pre 4 godine

Kakvi su ovo komentari sa brisanjem istorije.. Lep tekst ali voelo bih da slicne vidjam i posle cele ove price sa litijama u cg..... Pouka i savet entuzijastama oko teorija zavere - naucite prvo knjige iz osnovne srednje skole pa sa faxa pokupite info pa tek onda uzmite alternativu.

VUK

pre 4 godine

A da li znate gde je sahranjen Vukan, njegov sin prvenac. Znamo gde su sahranjeni Simeun, Stefan, majka Ana, da je Rastko/Sv.Sava spaljen....samo Crkva vešto skriva gde su mošti Vukanove. E ...malo nas zna. Ajd sad Srbi veliki da Vas čujem. Gde je sahranjen princ Vukan Nemanjić ?

Kidamo vam zivce

pre 4 godine

Znate li da je Simeon prvo kršten kao katolik?
 (bratt, 26. februar 2020 22:27) 

Da, znamo, ta greska je ispravljena pravoslavnim krstenjem. Znamo i da su nekadasnji nasi katolicki Srbi u Drugom svetskom ratu pokrstili vise od 50.000 pravoslavne dece u katolicku jeres. Mogli su i da ih pobiju. Steta je sto su tu decu posle ucili da mrze pravoslavne Srbe. Tuga jedna.

studenica

pre 4 godine

6717. Godina.

A sta je bilo pre Nemanje. Nije on bio ni prvi Srbin ni prvi srpski vladar. Postoji duga istorija Srbije i pre Nemanje.

Пилипенда

pre 4 godine

(bratt, 26. februar 2020 22:27)

Свакако мораш знати да је касније крштен по источном обреду, али и да период од век, век и по након Раскола није било баш разлика међу њима и нама.

Ja

pre 4 godine

Srbi se se doselili na Balkan posle velike pobede Deneris Targarijan u bici kod Zimovrela i rusenja Kraljeve Luke. Sansa kao cuvar Severa je dozvolila Sorabima (jer su u bitkama bili u prvim redovima) da se presele u toplije krajeve prema jugu.

Da nam neki strucnjak ovako opise istoriju Srba mi bi poverovali.

zoki

pre 4 godine

Znate li da je Simeon prvo kršten kao katolik?
(bratt, 26. februar 2020 22:27)
Znaš li da je katoličko krštenje priznato u pravoslavnoj crkvi, a da se pre nego što su krstaši opljačkali Carigrad (1204.) na raskol gledalo više kao na individualne anateme koje su papa i patrijarh bacili jedan na drugog, a ne na podelu crkve na dva dela? Znaš li da su se tada i katolici krštavali pogružavanjem i pričešćivali iz putira? Znaš li da katolici i danas, kada čitaju simbol vere na grčkom, čitaju bez tog dodatka oko koga je izbio raskol?

Hammer

pre 4 godine

Srbi se po prvi put kao narod i pod tim imenom tačno i precizno, nedvosmisleno, decidno i bez ikakve kontroverze pominju kod rimskih istoričara Plinija i Ptolomeja pre više od 2 hiljade godina mnogo pre bilo kakvih Slovena koji se po prvi put pominju nakon 5-6 vekova po prvom pomenu Srba. O ovome je pisao slovenački istoričar Niko Župančič, a inače se i sam izjašnjavao kao Srbin iako je bio Slovenac. Naziv SRB je najstariji etnonim među svim slovenskim narodima i bio je zajednički za sve Slovene, a značio je isto što i rođak ili rodbina, o ovome su pisali brojni domaći i strani istoričari i istraživači, a neki od njih su: Pavel Šafarik, Franjo Rački, Jozef Dobrovski, Miloš S. Milojević, brojni nemački istoričari i mnogi drugi.

Mare

pre 4 godine

Посетите манастир Студеницу, видећете које је године заправо подигнута и схватићете колико је српски народ заиста стар.
1881. године је у Србији уведено ново рачунање времена.
Данас је 7528. година по српском рачунању времена.
(Бранислав, 26. februar 2020 21:12)

Shvataš li da kada se kaze 7528 godina, ne misli se na godinu od nastanka Srba, nego godinu od nastanka Zemlje? Nisu naši preci računali vreme od nastanka Srba, već su smatrali da je Zemlja toliko stara.

Drax

pre 4 godine

Nigde se ne spominje ko je vladao na ovim prostorima pre Nemanjića. Verujem da su Srbi starosedeoci i da su ovde bili pre Rimske i Vizantijske imperije.
Hvala,

Bruder Jakob

pre 4 godine

Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.
(Beobrad, 26. februar 2020 22:38)


Pa od Hrvata se razvio čitav ljudski rod, to se jasno vidi po nalazištu neandertalaca u Krapini.
I BTW, taj stari kalendar koji taj tvoj veliki i stari narod koristi je uveo Julije Cezar još prije nove ere iliti prije Krista.
I stvarno ne znam ko vam to "vekovima" radi o glavi i "falsifikuje" istoriju, mnogo ste bitni.
Pritom ne mislim na Srbe općenito nego na ovakve prolupance ko što si ti koji su uvjereni u Deretićevu radikalsku priču o Nebeskom narodu koji je izumio i kokoš i jaje.

hoodie melo

pre 4 godine

Ko nam je kao gumicom izbrisao istorinu pre Nemanjića?
Nije moguće da i pre njih nisu živeli neki Srbi
(malo, 26. februar 2020 20:40)

Koliko god to nekima bilo teško da iz današnje perspektive prihvate, izbrisali su je hrišćani. Došli su na ove prostore i zaveli svoju strahovladu, uništili sve hramove i ostatke stare slovenske i srpske istorije i vere, pogubili one koji su se bunili i tako doveli Nemanjiće koji su pristali da vladaju na taj način što će propovedati i širiti hrišćanstvo.
Stari sloveni nisu bili pismeni, za razliku od hrišćana koji su to iskoristili da istoriju skroje na način koji žele, i da izbrišu sve pre njihovog dolaska. Medjutim, tradicija i vera starih Srba je bila toliko jaka da mnogobrojni običaji i obredi iz predhrišćanskog perioda opstaju i danas, posle toliko vekova nametanja druge religije. Inače, hrišćani su starim Slovenima nadenuli, danas opšteprihvaćeni naziv pagani, od reči pagan, odnosno pogan, što znači prljav.

Neki tamo lik

pre 4 godine

Ko nam je kao gumicom izbrisao istorinu pre Nemanjića?
Nije moguće da i pre njih nisu živeli neki Srbi
(malo, 26. februar 2020 20:40)

Živeli su neki Srbi, ali potpuno nepismeni...tako da nije imalo šta da se briše, jer ništa nije ni bilo napisano..nacrtano..možda je nešto malo izgrađeno..i to se zna Stari Ras, Petrova crkva..

...

pre 4 godine

@Borislav
Nemanja je zacetnik DINASTIJE! Jel kapiras ti to? On je bio vladar, ne njegov otac.
Ovo o Karadjordjevicima je tek debilizam. Kako se zvao Petrov otac? A deda?
Ti si ocigledno neznalica, a dinastije bi da menjas.

VUK

pre 4 godine

@poznavalac studeničkih prilika, 26. februar 2020...Tako je. U Studenici, ali ne ispod tepiha ili pored oca, nego ispod oca i bez obeležja. Podjednako strašno da jedan od Nemanjića počiva bez obeležja je i činjenica da nije jasno narodu Srpskom prezentirana sudbina ovog princa koji je po rođenju i Božijoj pravdi imao pravo da nasledi presto. Surovost onih koji su u Studenici u čivotima prema njemu ,svojoj krvi i mesu je strašna. Ista surovost se ponovila i prema princu Đorđu Karađorđeviću toliko vekova kasnije . Da nije bilo državnog/porodičnog udara i da je Vukan vladao koliko njegova braća, danas bi Srba bilo 70 miliona ,a ne 7. Njega pod tepih , a nas vezali za leđa mrtve Vizantije i osudili na večno "bratstvo" sa Rusima. Da li su mogli gore?

Куп је битан

pre 4 godine

Драго ми је када прочитам многе коментаре у којима се износе сумње у службену историју и њене тврдње да смо се доселили однекуд "иза Карпата". Ништа у нашој митологији не говори о томе. Један такав догађај не може а да не остави неке трагове у колективној свести и предањима. Али зато имамо песму у којој се помиње "проклета Инђија", причу о цару Тројану, тј. Трајану итд. У Срему су пронађени словенски гробови из 1. века н.е.,што су потврдили ДНК тестови рађени у иностранству. Археолог који је радио на том налазишту био је под страховитим притиском да се резултати истраживања не објаве. Постоји још много тога. Једини "релевантан" извор о наводном досељавању је Порфирогенит, који о томе пише након више од 300 година. Његов рад садржи бројне нелогичности.

prosigoj

pre 4 godine

@neki tamo
Ako su Srbi pre Nemanjica bili nepismeni otkud onda zlatni pecat kneza Strojimira Vlastimirovica iz 800 i neke godine?
Otkud Sinajski psaltir iz 1000 i neke godine?
Kako su to nepismeni imali svoj jezik,svoju vlastelu i svoju drzavu?
Porfirogenit pise da su Srbi sa svojim vladarem dosli na Balkan 630. godine. Ko je onda vladao tih 500 godina pre Nemanje?

Ne slusajte ove botove,mislite svojom glavom.

Komšija

pre 4 godine

Stefan Nemanja - Stefano No Magno, iliti mali vladalac, vladar malog posjeda.

Zna se da je Zavidin sin ali se ne zna ni krsno ime kao što se ne zna ni prezime Zavidino. Znaju se samo mitovi i budalaštine.

Takođe Nemanjići su bili mahom krvnici, rušili gradove, klali bogumile, tukli se između sebe iz generacije u generaicju, a onda sami sebe proglašavali za svece, usput ukidajući i protjerujući kultove koji su bili samonikli na ovim prostorima.

Mislim sve je to Ok za srednji vijek, svaka čast, nego ne znam čemu bajke i budalaštine i ta zakucanost u njihovo doba. Mnogo je zanimljive istorije bilo i prije i poslije njih, i treba se osloboditi zatucanosti.

aco

pre 4 godine

@?
Не може се за Војисављевиће наћи ниједан други придев него - српски. И у Италији је било више држава током средњег века, али ту је живео италијански народ који је међусобно ратовао. Дакле, ниједан историчар Војисављевиће није назвао црногорским или хрватским, у списима стоји само - српски. У другој половини 20. века се појављује теорија да Војисављевићи нису Срби и то само у тадашњој Југославији.

bulldog

pre 4 godine

Koja je to bila tradicija i odricanje od vlasti, kada se vladar posle vladanja zamonasi i ostavi svo bogatstvo svetovno i odrekao svega, da bi sluzio Bogu! Kakav sjajan primer, pravih vlada i pravih Srba!

маки

pre 4 godine

Читајући поједине коментаре схватио сам да је Џорђ Мартин инспирацију за Игру престола нашао у тим династијама пре Немањића а не у Династијама Јорк и Ланкастер.Молио бих новоисторичаре из Србије и Хрватске да ми одговоре да ли су диносауруси били кућни љубимци тих великих нација и њихових краљева,царева ,свештеника.Да нема Јеротића и осталих лудака свет би био празан.

Лука

pre 4 godine

Срби су Трибали.Краљ Милутин Архонт Миза и Трибала,Стефан Немања Велики Архонт Трибала,Константин Велики,Лициније све Трибали.Трибали су ратовали и са Александром Великим,све се то зна,све је записано.

?

pre 4 godine

@aco
Vojislavljevici nemaju nikakve veze sa Srbijom i nisu srpski vladari. Mihajlo je bio kralj Duklje, a Vojislavljevici vodili ratove protiv Raske.
Nemanja je okupirao Duklju i do temelja spalio sve njene gradove, osim Kotora.
Zasto bi srpski vladar palio srpske gradove?

Rh

pre 4 godine

Srbi nisu doseljenici na ove prostore, oduvek su/smo ovde i bili!
Javna je tajna, koja to i nije za Rusku akademiju nauka i umetnosti da su svi Rusi poreklom Srbi!
Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.
(Beobrad, 26. februar 2020 22:38)

Lingvisti, ruski, znaju da je srpski jezik izvorni za ruski, a ne obratno. Što upućuje da jeste to o poreklu tačno.

Miljanov

pre 4 godine

Стари наш календар није исти као ромејски и наш има још коју стотину година....тако да...

sms

pre 4 godine

@bikas
Ma jasno, becka skola je svemocna, jedino nije mogla da srusi manastire, ili da napise da su ih napravili Grci npr. Jel tako srbendo, oni mogu sve, osim najlaksih stvari.

Argumentacija

pre 4 godine

ko god misli da nam je neko zabranio da znamo istoriju pre Simeona
(trebao sam, 26. februar 2020 20:43)

Ko? Kako? Gde? Zasto? Samo argumentovano! Dakle, kakve argumente nudite? Dokumente, izvore, citate, izvolite!

samo da primetim

pre 4 godine

(Kidamo vam zivce, 27. februar 2020 07:21)
Katolička vera priznaje samo krst, nije bitno ili katolički ili pravoslavni, a za pravoslavne ne znam. Ako je kriza za popovske pare, krsti se i jariće kažu!

Миљуш

pre 4 godine

@(Borislav, 26. februar 2020 22:37

Завидин отац, претпоставља се, био је велики жупан Рашке, Вукан. Немањин син Вукан очигледно по прадеди је добио име.
Што се тиче ових што лупетају о календару, нек проуче прво по ком календару се равнао Цариград па ће сазнати (мрски им) одговор.

Natasa

pre 4 godine

U Dubrovackim arhivama stoji da je Nemanja prodao u roblje 200000 mladica poreklom iz danasnje Srbije koja je tada bila deo Velike Bugarske. Tada je na tim prostorima zivelo nesto vise od 600000 ljudi. Citava plemena su izvrsavala masovno samoubistvo da ne bi pali pod Nemanjinom tiranskom rukom. Pametnom dosta.

Samo kažem

pre 4 godine

Sloveni su na Balkanu mnogo duže nego sto im zvanicna istorija pripisuje. Od dva plemena nastaju ostali. To su bili Srbi i Hrvati. Imamo naravno Tatere na istoku, romanizovana plemena u Rumuniji, Helene na jugu, Germane na severu i Albance koji vuku korene od Tračana i Ilira, ali su danas više preci romanskih naroda. Dosta toga pokazale DNK analize. Inače od Srba i Hrvata nastaju danasnje nacije poput Makedonaca, Bosanaca i Crnogoraca, ali im je svima predak u jednom od ova dva plemena. Bugari su zadržali svoju liniju sa precima. Grci i Albanci danasnji malo veze sa precima imaju. Zašto se istorija namerno menjala zna bečka škola, ali verovatno je razlog tome pokušaj slabljenja uticaja slovenskih naroda na ovim prostorima i stavljanje u podredjeni polozaj.

nm

pre 4 godine

@ Куп је битан
Niko nikad nije tvrdio da su sloveni odjednom dosli ispod save i dunava, naravno da je to trajalo postepeno. Da li postoje grobnice slovena iz tog perioda juznije od srema? Koliko ima grobnica severnije? Zasto su rimski limesi bili na dunavu, tj kako to da su tu podelili "prapostojbinu srba i slovena" i toliko dugo drzali tu granicu? Naravno da je odgovor u zvanicnoj istoriji a ne pseudo. Na kraju krajeva, genetski gledano, svi mi na balkanu smo mesavina naroda, nekog manje a nekog vise i ne znam zasto bi to bio problem

Komša

pre 4 godine

@Rh
Možda kada govorimo o književnom jeziku jer je nastao iz staroslovenskog koji je standardizovan tako što je "mustra" za jezik uzeta sa ovih prostora.
Vremenom je narodni jezik "prodirao" u književni/crkveni iz prostog razliga što su crkveni ljudi/jedini pismeni ljudi tog vremena bili iz naroda .Pa je dolazilo do promena u samom jeziku i do stvaranja redakcija - ponovnog standardizovanja staroslivenskog(knjizevnog).
Što se tiče toga da su Rusi i Srbi isti narod - nista vise nego ostali Sloveni.
Rusi su relativno "mlad" narod i njihova se etnogeneza čak moze ispratiti - ruski savez se pominje negde u 9.veku tek i nastaje ujedinjenjem Vjatiča,Kriviča ,Severana i drugih plemena ,za koje znamo sa su deo slovenskog korpusa sa Varjazima (za koje postoje mišljenja da su inoplemenici sa severa ili baltosloveni sa prostora kasnije Pruske).
Srbi se pominju u prvom veku kao zasebno pleme ili narod (nedefinisano) u knjizi "poznavanje prirode" i to na teritoriji današnje Ukrajine.Ime je znatno starije.
Mi znamo za sukobe koje je Igor vodio sa slovenskim plemenima (Drevljani,koji se kasnije javljaju u Paganiji i cak imamo grad Drevlju) pa čak i gine u borbi protiv njih a Olga ga svezi tako sto njihove vodje zove na pomirenje i ubija ih...
To se se desava u 10.veku,neposredno pre dolaska Svjatoslava - Rusi kao narod jos nisu kompaktna celina.Još su savez.

Beobrad

pre 4 godine

Srbi nisu doseljenici na ove prostore, oduvek su/smo ovde i bili!
Javna je tajna, koja to i nije za Rusku akademiju nauka i umetnosti da su svi Rusi poreklom Srbi!
Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.

VUK

pre 4 godine

A da li znate gde je sahranjen Vukan, njegov sin prvenac. Znamo gde su sahranjeni Simeun, Stefan, majka Ana, da je Rastko/Sv.Sava spaljen....samo Crkva vešto skriva gde su mošti Vukanove. E ...malo nas zna. Ajd sad Srbi veliki da Vas čujem. Gde je sahranjen princ Vukan Nemanjić ?

Бранислав

pre 4 godine

Посетите манастир Студеницу, видећете које је године заправо подигнута и схватићете колико је српски народ заиста стар.
1881. године је у Србији уведено ново рачунање времена.
Данас је 7528. година по српском рачунању времена.

as

pre 4 godine

Zanimljivo da naša zvanična istorija počinje sa njim, kao dete sam mislio da je on prvi Srbin,jer sam tako učen u školi.
Ali kasnije kad sam odrastao shvatio sam da je velika laž fraza o Slovenima koji žive u močvarama dalekog istoka i od jednom reše da dođu na Balkan.

NEKO NAM JE IZBRISAO ISTORIJU
NEMANJIĆE SU MORALI DA PRIKAŽU JER POSTOJE MATERIJALNI DOKAZI U VIDU MANASTIRA IZA NJIH

Solomon

pre 4 godine

Taj srpski kalendar su u stvari Srbi preuzeli od Vizantije i kada je ona propala, Srbi i Rusi su nastavili da ga koriste. Zove se Carigradska ili Vizantijska era. Ništa novo.

Borislav

pre 4 godine

Ako hoćemo 7528.godinu, Svevladoviće, Stojimira, onda moramo da prestanemo da dinastiju nazivamo Nemanjići već moramo da je nazivamo onako kako Bog zapoveda a to je Zavidovići. Ne može sin da bude ocu i braći rodonačelnik porodice i dinastije. Otac Zavida,pre njega za poreklo im se ne zna, izrodio 4 sina. Znači on je rodonačelnik a Nemanja je samo najplodotvorniji od njih 4-voro sinova. Istu grešku pravimo i kod Đorđa "crnomanjastog". Zna se da mu je otac bio Petar. Znači oni mogu samo biti Petrovići. Verovatno zbog mitomanije i Petrovića iz CG nije uzeto to prezime. Još veći paradoks da je ukaz o prezimenima u Srbiji proglasio knez A.Karađorđević 1852/3. Ko je njemu dao prezime ? I kako je dato prezime po nadimku, kada ukaz definiše da to može biti samo po imenu pretka? Kako su Karađorđevići bili sahranjeni po Evropi sa tri različita prezimena, tri godine je trajala procedura ozakonjenja njihovog prebacivanja i sahrane na Oplencu. Znači srednjvekovna dinastija Zavidovići a uz Obrenoviće i dinastija Petrovići.

Le Scorpion Serbe

pre 4 godine

Narod koji se doselio na Balkan sa Karpata i nisu bili Srbi, već Sloveni, što onda, pak, povlači pitanja: KO su u toj priči Srbi, koliko istinski postoje kao narod i kultura, ako ima pisanih izvora o njima gde su izvori...? A u isto vreme i pitanje: zašto Porfirogenit piše o nekakvom "nepoznatom Knezu" i "beloj Srbiji", ako je priča raskrinkana kao falsifikat? Mnogo je damnatio memoriae-a i pseudopodataka. A ne olakšava to što sami ič nikada nismo marili za istinu o svojoj prošlosti, premda nam je sigurno bila dovoljno dostojanstvena da nije bilo potrebe za farsama.

stefan

pre 4 godine

Kakvi su ovo komentari sa brisanjem istorije.. Lep tekst ali voelo bih da slicne vidjam i posle cele ove price sa litijama u cg..... Pouka i savet entuzijastama oko teorija zavere - naucite prvo knjige iz osnovne srednje skole pa sa faxa pokupite info pa tek onda uzmite alternativu.

?

pre 4 godine

@aco
Vojislavljevici nemaju nikakve veze sa Srbijom i nisu srpski vladari. Mihajlo je bio kralj Duklje, a Vojislavljevici vodili ratove protiv Raske.
Nemanja je okupirao Duklju i do temelja spalio sve njene gradove, osim Kotora.
Zasto bi srpski vladar palio srpske gradove?

chupavi

pre 4 godine

@ malo, 26. februar 2020 20:40

Pa ziveli su, ali to niko ne pominje. Eto isti Porfirogenit koji je pisao o dolasku Slovena, pisao je i o dinastiji Svevladovica, koji su po njemu prvi srpski knezevi na Balkanu ali o njima ne znamo gotovo nista. Postoji i taj Stojmirov pecat iz IX veka koji je nasa vlada sa ponosom donela u Srbiju jos 2006 godine a o tome niko nista nije napisao... Interesantna je i godina koju je Sveti Sava uklesao, jer jedino su Srbi racunali vreme na taj nacin jer je jevrejski kalendar mladji od tog srednjevekovnog srpskog za oko 2000 godina. Isti kalendar je koristio i despot Stefan Lazarevic kada je pisao na spomeniku njegovom ocu i palim junacima na Kosovu a isti i SPC do pre samo dva veka...

Samo kažem

pre 4 godine

Sloveni su na Balkanu mnogo duže nego sto im zvanicna istorija pripisuje. Od dva plemena nastaju ostali. To su bili Srbi i Hrvati. Imamo naravno Tatere na istoku, romanizovana plemena u Rumuniji, Helene na jugu, Germane na severu i Albance koji vuku korene od Tračana i Ilira, ali su danas više preci romanskih naroda. Dosta toga pokazale DNK analize. Inače od Srba i Hrvata nastaju danasnje nacije poput Makedonaca, Bosanaca i Crnogoraca, ali im je svima predak u jednom od ova dva plemena. Bugari su zadržali svoju liniju sa precima. Grci i Albanci danasnji malo veze sa precima imaju. Zašto se istorija namerno menjala zna bečka škola, ali verovatno je razlog tome pokušaj slabljenja uticaja slovenskih naroda na ovim prostorima i stavljanje u podredjeni polozaj.

Рајко Четник

pre 4 godine

Сви који сте у прилици да посетите Београд, обиђите изложбу у Галерији САНУ у Кнез Михајловој о Студеници која траје до 31.марта.
На улазу имате јединствену прилику да видите тродимензионални приказ Студенице са холограмом Светог Саве коју је направио београдски уметник Марко Тодоровић.Такође у позадини галерије је и тродимензионални приказ испоснице Светог Саве и то не пропустите.

маки

pre 4 godine

Читајући поједине коментаре схватио сам да је Џорђ Мартин инспирацију за Игру престола нашао у тим династијама пре Немањића а не у Династијама Јорк и Ланкастер.Молио бих новоисторичаре из Србије и Хрватске да ми одговоре да ли су диносауруси били кућни љубимци тих великих нација и њихових краљева,царева ,свештеника.Да нема Јеротића и осталих лудака свет би био празан.

Natasa

pre 4 godine

U Dubrovackim arhivama stoji da je Nemanja prodao u roblje 200000 mladica poreklom iz danasnje Srbije koja je tada bila deo Velike Bugarske. Tada je na tim prostorima zivelo nesto vise od 600000 ljudi. Citava plemena su izvrsavala masovno samoubistvo da ne bi pali pod Nemanjinom tiranskom rukom. Pametnom dosta.

aco

pre 4 godine

Нико озбиљан не тврди да српска историја почиње са Немањићима. Михаило Војисављевић је први српски краљ, а постијали су српски владари и пре њега, нпр кнез Вишеслав из 8. века. Имамо две крајности: да нам је историја богатија од римске или грчке или да смо најгори народ у Европи, без историје. Има доста тига из наше историје што је за понос, али не треба нам претеривање.

samo da primetim

pre 4 godine

(Kidamo vam zivce, 27. februar 2020 07:21)
Katolička vera priznaje samo krst, nije bitno ili katolički ili pravoslavni, a za pravoslavne ne znam. Ako je kriza za popovske pare, krsti se i jariće kažu!

Bruder Jakob

pre 4 godine

Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.
(Beobrad, 26. februar 2020 22:38)


Pa od Hrvata se razvio čitav ljudski rod, to se jasno vidi po nalazištu neandertalaca u Krapini.
I BTW, taj stari kalendar koji taj tvoj veliki i stari narod koristi je uveo Julije Cezar još prije nove ere iliti prije Krista.
I stvarno ne znam ko vam to "vekovima" radi o glavi i "falsifikuje" istoriju, mnogo ste bitni.
Pritom ne mislim na Srbe općenito nego na ovakve prolupance ko što si ti koji su uvjereni u Deretićevu radikalsku priču o Nebeskom narodu koji je izumio i kokoš i jaje.

Neki tamo lik

pre 4 godine

Ko nam je kao gumicom izbrisao istorinu pre Nemanjića?
Nije moguće da i pre njih nisu živeli neki Srbi
(malo, 26. februar 2020 20:40)

Živeli su neki Srbi, ali potpuno nepismeni...tako da nije imalo šta da se briše, jer ništa nije ni bilo napisano..nacrtano..možda je nešto malo izgrađeno..i to se zna Stari Ras, Petrova crkva..

poznavalac studeničkih prilika

pre 4 godine

@A da li znate gde je sahranjen Vukan, njegov sin prvenac. Znamo gde su sahranjeni Simeun, Stefan, majka Ana, da je Rastko/Sv.Sava spaljen....samo Crkva vešto skriva gde su mošti Vukanove. E ...malo nas zna. Ajd sad Srbi veliki da Vas čujem. Gde je sahranjen princ Vukan Nemanjić ?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (VUK, 26. februar 2020 21:50)

Vukan Nemanjić je takođe sahranjen u Studenici, odmah pored očevog sarkofaga. Ako si kad bio u Studenici i prilazio Nemanjinom sarkofagu, Vukan je odmah ispod onog malog tepiha-staze.

Komšija

pre 4 godine

Stefan Nemanja - Stefano No Magno, iliti mali vladalac, vladar malog posjeda.

Zna se da je Zavidin sin ali se ne zna ni krsno ime kao što se ne zna ni prezime Zavidino. Znaju se samo mitovi i budalaštine.

Takođe Nemanjići su bili mahom krvnici, rušili gradove, klali bogumile, tukli se između sebe iz generacije u generaicju, a onda sami sebe proglašavali za svece, usput ukidajući i protjerujući kultove koji su bili samonikli na ovim prostorima.

Mislim sve je to Ok za srednji vijek, svaka čast, nego ne znam čemu bajke i budalaštine i ta zakucanost u njihovo doba. Mnogo je zanimljive istorije bilo i prije i poslije njih, i treba se osloboditi zatucanosti.

sms

pre 4 godine

@bikas
Ma jasno, becka skola je svemocna, jedino nije mogla da srusi manastire, ili da napise da su ih napravili Grci npr. Jel tako srbendo, oni mogu sve, osim najlaksih stvari.

Drax

pre 4 godine

Nigde se ne spominje ko je vladao na ovim prostorima pre Nemanjića. Verujem da su Srbi starosedeoci i da su ovde bili pre Rimske i Vizantijske imperije.
Hvala,

Kidamo vam zivce

pre 4 godine

Znate li da je Simeon prvo kršten kao katolik?
 (bratt, 26. februar 2020 22:27) 

Da, znamo, ta greska je ispravljena pravoslavnim krstenjem. Znamo i da su nekadasnji nasi katolicki Srbi u Drugom svetskom ratu pokrstili vise od 50.000 pravoslavne dece u katolicku jeres. Mogli su i da ih pobiju. Steta je sto su tu decu posle ucili da mrze pravoslavne Srbe. Tuga jedna.

Куп је битан

pre 4 godine

Драго ми је када прочитам многе коментаре у којима се износе сумње у службену историју и њене тврдње да смо се доселили однекуд "иза Карпата". Ништа у нашој митологији не говори о томе. Један такав догађај не може а да не остави неке трагове у колективној свести и предањима. Али зато имамо песму у којој се помиње "проклета Инђија", причу о цару Тројану, тј. Трајану итд. У Срему су пронађени словенски гробови из 1. века н.е.,што су потврдили ДНК тестови рађени у иностранству. Археолог који је радио на том налазишту био је под страховитим притиском да се резултати истраживања не објаве. Постоји још много тога. Једини "релевантан" извор о наводном досељавању је Порфирогенит, који о томе пише након више од 300 година. Његов рад садржи бројне нелогичности.

Ja

pre 4 godine

Srbi se se doselili na Balkan posle velike pobede Deneris Targarijan u bici kod Zimovrela i rusenja Kraljeve Luke. Sansa kao cuvar Severa je dozvolila Sorabima (jer su u bitkama bili u prvim redovima) da se presele u toplije krajeve prema jugu.

Da nam neki strucnjak ovako opise istoriju Srba mi bi poverovali.

VUK

pre 4 godine

@poznavalac studeničkih prilika, 26. februar 2020...Tako je. U Studenici, ali ne ispod tepiha ili pored oca, nego ispod oca i bez obeležja. Podjednako strašno da jedan od Nemanjića počiva bez obeležja je i činjenica da nije jasno narodu Srpskom prezentirana sudbina ovog princa koji je po rođenju i Božijoj pravdi imao pravo da nasledi presto. Surovost onih koji su u Studenici u čivotima prema njemu ,svojoj krvi i mesu je strašna. Ista surovost se ponovila i prema princu Đorđu Karađorđeviću toliko vekova kasnije . Da nije bilo državnog/porodičnog udara i da je Vukan vladao koliko njegova braća, danas bi Srba bilo 70 miliona ,a ne 7. Njega pod tepih , a nas vezali za leđa mrtve Vizantije i osudili na večno "bratstvo" sa Rusima. Da li su mogli gore?

nm

pre 4 godine

@ Куп је битан
Niko nikad nije tvrdio da su sloveni odjednom dosli ispod save i dunava, naravno da je to trajalo postepeno. Da li postoje grobnice slovena iz tog perioda juznije od srema? Koliko ima grobnica severnije? Zasto su rimski limesi bili na dunavu, tj kako to da su tu podelili "prapostojbinu srba i slovena" i toliko dugo drzali tu granicu? Naravno da je odgovor u zvanicnoj istoriji a ne pseudo. Na kraju krajeva, genetski gledano, svi mi na balkanu smo mesavina naroda, nekog manje a nekog vise i ne znam zasto bi to bio problem

Hammer

pre 4 godine

Srbi se po prvi put kao narod i pod tim imenom tačno i precizno, nedvosmisleno, decidno i bez ikakve kontroverze pominju kod rimskih istoričara Plinija i Ptolomeja pre više od 2 hiljade godina mnogo pre bilo kakvih Slovena koji se po prvi put pominju nakon 5-6 vekova po prvom pomenu Srba. O ovome je pisao slovenački istoričar Niko Župančič, a inače se i sam izjašnjavao kao Srbin iako je bio Slovenac. Naziv SRB je najstariji etnonim među svim slovenskim narodima i bio je zajednički za sve Slovene, a značio je isto što i rođak ili rodbina, o ovome su pisali brojni domaći i strani istoričari i istraživači, a neki od njih su: Pavel Šafarik, Franjo Rački, Jozef Dobrovski, Miloš S. Milojević, brojni nemački istoričari i mnogi drugi.

bulldog

pre 4 godine

Koja je to bila tradicija i odricanje od vlasti, kada se vladar posle vladanja zamonasi i ostavi svo bogatstvo svetovno i odrekao svega, da bi sluzio Bogu! Kakav sjajan primer, pravih vlada i pravih Srba!

Лука

pre 4 godine

Срби су Трибали.Краљ Милутин Архонт Миза и Трибала,Стефан Немања Велики Архонт Трибала,Константин Велики,Лициније све Трибали.Трибали су ратовали и са Александром Великим,све се то зна,све је записано.

studenica

pre 4 godine

6717. Godina.

A sta je bilo pre Nemanje. Nije on bio ni prvi Srbin ni prvi srpski vladar. Postoji duga istorija Srbije i pre Nemanje.

Argumentacija

pre 4 godine

ko god misli da nam je neko zabranio da znamo istoriju pre Simeona
(trebao sam, 26. februar 2020 20:43)

Ko? Kako? Gde? Zasto? Samo argumentovano! Dakle, kakve argumente nudite? Dokumente, izvore, citate, izvolite!

zoki

pre 4 godine

Znate li da je Simeon prvo kršten kao katolik?
(bratt, 26. februar 2020 22:27)
Znaš li da je katoličko krštenje priznato u pravoslavnoj crkvi, a da se pre nego što su krstaši opljačkali Carigrad (1204.) na raskol gledalo više kao na individualne anateme koje su papa i patrijarh bacili jedan na drugog, a ne na podelu crkve na dva dela? Znaš li da su se tada i katolici krštavali pogružavanjem i pričešćivali iz putira? Znaš li da katolici i danas, kada čitaju simbol vere na grčkom, čitaju bez tog dodatka oko koga je izbio raskol?

Miljanov

pre 4 godine

Стари наш календар није исти као ромејски и наш има још коју стотину година....тако да...

hoodie melo

pre 4 godine

Ko nam je kao gumicom izbrisao istorinu pre Nemanjića?
Nije moguće da i pre njih nisu živeli neki Srbi
(malo, 26. februar 2020 20:40)

Koliko god to nekima bilo teško da iz današnje perspektive prihvate, izbrisali su je hrišćani. Došli su na ove prostore i zaveli svoju strahovladu, uništili sve hramove i ostatke stare slovenske i srpske istorije i vere, pogubili one koji su se bunili i tako doveli Nemanjiće koji su pristali da vladaju na taj način što će propovedati i širiti hrišćanstvo.
Stari sloveni nisu bili pismeni, za razliku od hrišćana koji su to iskoristili da istoriju skroje na način koji žele, i da izbrišu sve pre njihovog dolaska. Medjutim, tradicija i vera starih Srba je bila toliko jaka da mnogobrojni običaji i obredi iz predhrišćanskog perioda opstaju i danas, posle toliko vekova nametanja druge religije. Inače, hrišćani su starim Slovenima nadenuli, danas opšteprihvaćeni naziv pagani, od reči pagan, odnosno pogan, što znači prljav.

Пилипенда

pre 4 godine

(bratt, 26. februar 2020 22:27)

Свакако мораш знати да је касније крштен по источном обреду, али и да период од век, век и по након Раскола није било баш разлика међу њима и нама.

Rh

pre 4 godine

Srbi nisu doseljenici na ove prostore, oduvek su/smo ovde i bili!
Javna je tajna, koja to i nije za Rusku akademiju nauka i umetnosti da su svi Rusi poreklom Srbi!
Ovo nije teorija zavere, vec istina koju znaju svi oni koji nam vekovima rade o glavi.
Srbi su veliki i stari narod, vidi se po starom kalendaru i godini koja je uklesana kao pocetak izgradnje manastira.
(Beobrad, 26. februar 2020 22:38)

Lingvisti, ruski, znaju da je srpski jezik izvorni za ruski, a ne obratno. Što upućuje da jeste to o poreklu tačno.

Mare

pre 4 godine

Посетите манастир Студеницу, видећете које је године заправо подигнута и схватићете колико је српски народ заиста стар.
1881. године је у Србији уведено ново рачунање времена.
Данас је 7528. година по српском рачунању времена.
(Бранислав, 26. februar 2020 21:12)

Shvataš li da kada se kaze 7528 godina, ne misli se na godinu od nastanka Srba, nego godinu od nastanka Zemlje? Nisu naši preci računali vreme od nastanka Srba, već su smatrali da je Zemlja toliko stara.

Миљуш

pre 4 godine

@(Borislav, 26. februar 2020 22:37

Завидин отац, претпоставља се, био је велики жупан Рашке, Вукан. Немањин син Вукан очигледно по прадеди је добио име.
Што се тиче ових што лупетају о календару, нек проуче прво по ком календару се равнао Цариград па ће сазнати (мрски им) одговор.

...

pre 4 godine

@Borislav
Nemanja je zacetnik DINASTIJE! Jel kapiras ti to? On je bio vladar, ne njegov otac.
Ovo o Karadjordjevicima je tek debilizam. Kako se zvao Petrov otac? A deda?
Ti si ocigledno neznalica, a dinastije bi da menjas.

Komša

pre 4 godine

@Rh
Možda kada govorimo o književnom jeziku jer je nastao iz staroslovenskog koji je standardizovan tako što je "mustra" za jezik uzeta sa ovih prostora.
Vremenom je narodni jezik "prodirao" u književni/crkveni iz prostog razliga što su crkveni ljudi/jedini pismeni ljudi tog vremena bili iz naroda .Pa je dolazilo do promena u samom jeziku i do stvaranja redakcija - ponovnog standardizovanja staroslivenskog(knjizevnog).
Što se tiče toga da su Rusi i Srbi isti narod - nista vise nego ostali Sloveni.
Rusi su relativno "mlad" narod i njihova se etnogeneza čak moze ispratiti - ruski savez se pominje negde u 9.veku tek i nastaje ujedinjenjem Vjatiča,Kriviča ,Severana i drugih plemena ,za koje znamo sa su deo slovenskog korpusa sa Varjazima (za koje postoje mišljenja da su inoplemenici sa severa ili baltosloveni sa prostora kasnije Pruske).
Srbi se pominju u prvom veku kao zasebno pleme ili narod (nedefinisano) u knjizi "poznavanje prirode" i to na teritoriji današnje Ukrajine.Ime je znatno starije.
Mi znamo za sukobe koje je Igor vodio sa slovenskim plemenima (Drevljani,koji se kasnije javljaju u Paganiji i cak imamo grad Drevlju) pa čak i gine u borbi protiv njih a Olga ga svezi tako sto njihove vodje zove na pomirenje i ubija ih...
To se se desava u 10.veku,neposredno pre dolaska Svjatoslava - Rusi kao narod jos nisu kompaktna celina.Još su savez.

prosigoj

pre 4 godine

@neki tamo
Ako su Srbi pre Nemanjica bili nepismeni otkud onda zlatni pecat kneza Strojimira Vlastimirovica iz 800 i neke godine?
Otkud Sinajski psaltir iz 1000 i neke godine?
Kako su to nepismeni imali svoj jezik,svoju vlastelu i svoju drzavu?
Porfirogenit pise da su Srbi sa svojim vladarem dosli na Balkan 630. godine. Ko je onda vladao tih 500 godina pre Nemanje?

Ne slusajte ove botove,mislite svojom glavom.

aco

pre 4 godine

@?
Не може се за Војисављевиће наћи ниједан други придев него - српски. И у Италији је било више држава током средњег века, али ту је живео италијански народ који је међусобно ратовао. Дакле, ниједан историчар Војисављевиће није назвао црногорским или хрватским, у списима стоји само - српски. У другој половини 20. века се појављује теорија да Војисављевићи нису Срби и то само у тадашњој Југославији.