Ponedeljak, 27.01.2020.

17:00

Sinonim je nacističkih zločina, a u Austriji je dugo bio tabu-tema

Izvor: B92

Sinonim je nacistièkih zloèina, a u Austriji je dugo bio tabu-tema IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

mrmlj

pre 4 godine

@(War Inside My Head, 27. januar 2020 22:04)
takodje treba posteno reci da se izraz "dalmatinci" odnosi na stanovnike dalmacije, medju kojima je bilo mnogo srba.

Јабучило

pre 4 godine

ove što hvale austrijsku kulturu samo da podsetim, austrija je 1915. godine imala logor u Doboju za Srbe iz Srbije i iz Bosne.
(nile, 27. januar 2020 23:13)

Видела је Србија ту културу по Мачви.

ivan

pre 4 godine

Jovan, 27. januar 2020 23:05)
Maspokovci su svi bili prvoborci i komunisti. Pokret je bio za decentralizaciju i malo više demokracije. Nitko nije pričao o nezavisnosti.

mrki

pre 4 godine

Bio, video, osetio, zaprepastio se, najezio, shvatio kakvih razmera je bio zlikovački kamp, ali i razumeo koliko zlikovački je bio tadašnji državni aparat Nemacke. Grozno i uzasno.
Ne zaboraviti im nikad i uvek i podsećati!
Pokušavali su nekoliko puta u istoriji da pokore Evropu pokušaće opet, to je moje misljenje.
Pozdrav,

Pantagruel

pre 4 godine

Да резимирамо: Оба досадашња светска рата започели су Аустријанци. Прво Франц Јозеф, а други Адолф Хитлер. За први су кажњени губитком царства и великог дела територија, међутим (поучени тим искуством) нашли су начин да на крају Другог навуку "јагњећу кожу", пре руше се у жртву и избегну онакво вишедеценијско гажење какво је доживела Немачка. Никада нису присилно и темељно денацификовани, само су прикрили своја права опредељења. И ево, већ 25 година поново вршљају по Балкану, "цивилизујући" нас онако како су то радили у Босни, након окупације из 1878. Само овога пута за то имају смоквин лист" у виду мандата међународних мисија, попут EUFOR-a, Kfor-a и EULEX-a. Мораћемо поново да се ослобађамо, на исти начин како су то радили наши стари, само за то мора да протекне време, док помре садашња, а роде се и одрасту неке боље (мање корумпиране и склоне конзумеризму) генерације Срба. Тек оне ће бити способне за велика дела, јер великих достигнућа нема и никада није било без спремности на велике жртве.

Dragan Lo

pre 4 godine

Austrijanci maze, paze, miluju i neguju taj nacistički gen. "Brisanje" Tomasa Bernharta je lepa lektira na ovu temu, tako da eto Srbi i Hrvati - slavljenje zločinaca i hulja nije samo ovdašnja tradicija. I Tomas je u Austriji bio tretiran kao i svako ovde ko ima mrvu samokritike.

vule

pre 4 godine

Drug moj austrijanac i ja u Grazu pre 10 god....kaze meni ajde sa mnom u nedelju na flohmarkt (buvljak pa naski, naski znaci srpski u sustini prodaja polovnih stari stvari).
Poneo covek ordenje od svoga dede iz prvog svetskog rata... Nisam ni znao... U prvi mah prolaze austrijanaci zgrozenih faca pored ordenja... Za nekih 15 tak min isti ti zgrozeni... Ne pitajuci za cenu... Pokupovase sve... Deda mu bio izgleda junak, 5 ordenja....naubijao se nasih deda... Mi drugari i da danas...

nowave7

pre 4 godine

@banjica

Nekako je na Balkanu najlakše gledati u tuđe dvorište, pa onda se praviti pametan i pridikovati šta ne valja, a nikao da se pogleda šta kod kuće ne valja i kako to popraviti.

Jovan

pre 4 godine

@War Inside My Head, 27. januar 2020 22:04

Istina, oni su osvetlali obraz u II sv. ratu, inace bi bilans bio jos gori. Obicni ljudi su svuda isti, gledaju kako da prezive, ali na zalost Hrvati imaju jedan deo svoje elite koja je nesto najgore sto su ovi prostori doneli u proteklis 100 i vise godina. Ta elita je smislila Jasenovac i rasne zakone i cuvene tri trecine. MASPOK je bio 1971 i na zalost jos nisu otvorene arhive da se vidi sta je sve SFRJ sprecila tih godina da se desi. Zatim su po nasledju maspokovci 89-91 po Austrailiji velicali ustastvo da bi pridobili ustasku dijasporu (npr. Mesic) za borbu za novu neovisnu drzavu i se itekako se inspirisali i ponosili tim ustaskim zlikovcima kada su krenuli u borbu za izdvajanje iz Jugoslavije. Sama pojava konzervi 88-89 sa "cistim hrvatskim zrakom" je bila naznaka sta je njima cilj koji nisu zavrsili 41-45.

Куп је битан

pre 4 godine

Да ли неко може да ми објасни зашто се користи термин нацистички, а не националсоцијалстички? Хитлерова партија звала се Националсоцијалистичка радничка партија.

banjica

pre 4 godine

Zaboravio sam u prethodnom komentaru da dodam: Oni se stide svojih mračnih sila iz tog perioda, a narodi na Balkanu se ponose. Na Balkanu nema ni s od stida! I ne samo da se ponose, nego se još i utrkuju ko će više da upražnjava taj WW2 folklor!

War Inside My Head

pre 4 godine

@s1pac,NDH je zauzimala cijelu BiH,dio Raške ili ti Sandžaka do Sjenice.Međutim reći da je današnja Hrvatska nasljednica iste je prilično pretenciozno i neukusno.Ne sporim da desničarski dio negira žrtve ustaških koljača,čak i dio vladajućih struktura,ali treba pošteno reći da su Dalmatinci-katolici,dali ogroman broj partizana,na Sutjesci su npr. imali veliki broj poginulih.

John

pre 4 godine

Austrijanci... šta reći...
Situaciju najbolje opisuje ono "Austrijanci su najbolju stvar uradili kada su ceo svet ubedili da je Mocart Austrijanac, a Hitler Nemac"

s1pac

pre 4 godine

Imamo i mi jednu sličnu zemlju u našem okruženju koja isto negira najstrašnije zločine u 2 svetskom ratu koji ljudski rod nije nikada pre a ni posle toga doživeo...Strahote na koje su Nemački vojnici povraćali i zgrožavali...Austrijanci su male mace za njih....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 27. januar 2020 19:02)
Imamo i treba reći otvoreno i koja je to..Hrvatska,naslednica NDH,koja je uz pomoć Vatikanskog pokrštavanja,ubijanja i proterivanja Srba ostvarila deo vekovnih želja da nas potisnu sve dalje i dalje.

banjica

pre 4 godine

Da, tačno, Austrijanci i Nemci ne žele da pričaju o svojim zlodelima iz Drugog svetskog rata. Oni su svesni svoje krivice i da će taj "žig" nositi večno. Ali zato su se na Balkanu povampirile mračne sile iz Drugog svetskog rata...ustaše, četnici, "komunjare", rehabilitacije, Draža, okretanje prasića na Ravnoj gori, protesti raznoraznih spodoba ispred suda, kokarde, smotre nekakvih paramilitarnih grupa u crnim uniformama u Hrvatskoj, polaganje venaca u Blajburgu, paljenje sveća za Nedićev rođendan u Beogradu itd. E zato su današnji Austrijanci i Nemci bolji i pošteniji od nas!

dr

pre 4 godine

Razumljivo je donekle da se nemci,tu smatram i austrijance,rado sećaju nacizma, ipak su za manje od 10 godina zauzeli čitavu evropu i pola planete...i mi se rado sećamo Dušana Silnog i njegovih osvajanja i teritorija...ono što nije dobro,je što to njihovo lepo sećanje podrazumeva i do tada neviđene zločine i sistematska ubistva i pljačke,njihove se elite, posebno ekonomske a i intelektualne, nikada nisu odrekle suštinskog nacizma, dakle vere da su bolji,pametniji i sposobniji od drugih,te da im to daje za pravo da istrebljuju i eksploatišu druge...čast izuzecima kao što je Handke,koji je istinski imtelektualac i koji istinski voli svoju zemlju i svoj narod i kome je kao takvom jasno da nema budućnosti i sreće u nacizmu,naprotiv da je to siguran put u propast.Ironija je,a možda i iskonska pravda to što će uskoro azilanata i sličnih u nemačkoj biti više nego samih nemaca,pa će im onda biti surovo jasno da nisu ni najbolji ni najpametniji ni najjači

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Prvi Nemac optuzen i osuđen za Aušvic tek 1963.Sta se cekalo skoro pa dvadeset godina da se sazna za holokaust???Uglavnom Englezi su izvrsno i maestralno prevarili po ko zna koji put celi svet.Od 1945 postoje Hitler i Staljin kao asocijacija za genocid istrebljenje...a svi zaboravise Engleska dobra dela u Indiji 70miliona pobijenih,Indijanaca 25miliona,Afrikanaca 50miliona,Kineza 25miliona...Mislim da ne nabrajam.Mislim jako je glupo povezivati danasnju Nemacku koja kao kolonija nema pravo glasa ali.njihova industrija ponovo osvaja svet.
Jos na kraju cudno je i to da su Rusi oslobodili skoro sve logore a za svo vreme Englezi i Ameri su uporno bombardovali gradove a zaboravili pruge ceste i firme u.kojima su dovozili i radili Židovi!?Niko da spomene Jasenovac i logore po ndh!?Jos podrzavaju istu tu tugu od države.Pitam se da li je uopste proslo vreme fašizma i nacizma?Mislim da nije.Od 1945 pod imenom demokratije pobijeno je preko 70miliona ljudi.Zna se ko stoji iza svega isti oni koji su sprovodili civilizaciju po svetu do 1941.Dok je Engleske svetu đavo ne treba

Rob Sinji

pre 4 godine

@ Mitar

Apsolutno si u pravu. Pre par nedelja imao sam priliku da se u kafani zadesim uz jednog majora bundesvera u penziji koji sada zivi u Srbiji. Posle trece rakije čovek opušteno reče da je sto za jednog bilo pravedno zato što smo se usudili da ubijemo sa ledja nemačkog vojnika od 18 godina. Nacizam se u Nemačkoj vojsci prikriveno gaji odavno i zaista ako dodje do ponavljanja tog groznog dela istorije treba odmah biti svestan da ništa nisu naučili iz drugog svetskog rata i znati šta nas čeka ako budu jači. Najtužnije od svega je što je čovek Prus. Dakle germanizovani Sloven. Ali valjda to kod nas uvek ide tako. Otpadnici od plemena uvek najviše mrze pleme od koga su otpali.

nnn

pre 4 godine

U Sarajevu osnovna skola nosi naziv po Mustafi Busuladzicu fasisti i osnivacu fasisticke organizacije "Mladi muslimani" koji je pozivao na ubijanje Srba, Jevreja i Roma, a osnovna skola u Gorazdu nosi naziv po SS oficiru Huseinu ef. Djozi i pripadniku Handzar divizije. Da ne pricam o ucescu u ustasama, vrazijoj diviziji, crnoj legiji... ministarskim pozicijama u NDH...

Dosta nacija se opralo od II SR, a najvise ovi iz srednje Bosne.
(Samo jako, 27. januar 2020 19:42)

Kako misliš "ovi iz srednje Bosne". Valjda hoćeš da kažeš bosanski muslimani, odnosno narod koji je od 1993 počeo da se zvanično naziva "Bošnjacima". Oni su jednako doprineli ustaškom genocidu nad Srbima kao i Hrvati, ali imaju baš kao i nekad Austrijanci tu maniju poricanja istorijskih činjenica i prikazivanja muslimanskih fašista kao nečeg odvojenog od ustaštva. Oni su čak počeli Hrvate da nazivaju pogrdno ustašama. Problem se može rešiti upotrebom termina "hrvatsko-muslimanski ustaški koljači" jer je najbolje opisuje i poreklo i prirodu pripadnika ustaštva.

sasa

pre 4 godine

Mauthausen jedan od tri najvecih logora. Sastojao se vise od sto manjih logora sirom Austrije. Na mnogim mestima tih logora danas nema nista. Kao da nikada nista nije bilo! Jedan od takvih logora se nalazi na granicnom prelazu Ljubelj izmedju Slovenije i Austrije. Na Austrijskoj strani na mestu logora nalazi se samo jedna mala tabla i apsolutno nista drugo. Sa slovenacke strane tog logora postoje spomenici, table i ocuvani temelji zgrada tog logora. Ti logori su bili radni logori (kopali tunele) gde je vecina logorasa (Slovena) umrla od iscrpljenosti a veliki broj i zbog medicinskih eksperimenta. Vecina Austrijanca o tome naravno nema pojma, niti znaju da je Hitler bio njihov. Nista oni ne znaju.

mr

pre 4 godine

Najveći nacosti su bili poreklom iz Austrije, pa i sam Hitler. Komandanti logora smrti, kao Franz Stangl, ideolog genocoda Odilo Globocnik, i mnogi drugi

Aron

pre 4 godine

pa naravno kad ih je sramota toga, pa su gledali da to zaborave. To je narod visoke kulture i odgovornosti o kojoj mi možemo samo da sanjamo. Mi ovde nemamo ni osnove lepog vaspitanja i reda, farma nam je vrhunac kulture i umetnosti. Oni koji su bili čuvari i upravitelji logora su bili SS-ovci i nisu imali osećaj zažaljenja, križu savest i humanosti. Takvi ljudi birani za logore po ideološkom antisemitskom ključu. Oni ne samo da su mrzeli Jevreje nego su imali i zavet ćutanja da o tim strahotama uopšte ne govore običnim Nemcima . Oni ne samo da su mrzeli Jevreje nego su imali i zavet ćutanja da o tim strahotama uopšte ne govore običnim Nemcima ili Austrijancima. Kad su posle rata Nemcima puštali snimke iz logora oni su bili šokirani i jer o tome niko od stotina hiljada ljudi koji su radili u tom sistemu nije progovorio ni reč. Ni saveznici nisu imali informacija i nisu znali šta se tamo radi. Toliko je osećaj pripadnosti i zavet ćutanja bio jak.

Mitar

pre 4 godine

@Aron

jeftin pokušaj pravdanja.. Radim kao naučnik godinama u Nemačkoj. Mogu ti reći da mnogi jako pametni Nemci perfektno glume otvorenost, tolerantnost, a duboko ispod površine misle da su najpametniji i najsposobniji (godine ručka sa istim ljudima svaki radni dan da se osete naznake ovoga), što je i srž nacizma (najobrazovaniji Srbi ne misle da smo najpametniji narod na svetu, to je kod nas "rezervisano" za one ne baš pametne).

Da potkrepim svoje tvrdnje: decenijama su sistematski učeni da je nacizam loš, da se opravdaju pred svetom, da ih ne sravne sa zemljom. U zadnjoj deceniji, sa pojavom AfD (čisti nacisti, kod nas popularni jer kažu da je Kosovo Srbija, ali ne što nas vole nego zato što im trenutno odgovara da mrze islamiste više), prvo je mali broj ljudi glasao za njih. Opravdavali su to sa "možda imaju nacističke ideje, ali...". Zadnjih par godina ovo "ali" se sve više preskače i u pojedinim pokrajinama AfD osvaja i po 20%. Zaključak - polako pokazuju svoje pravo lice.. Naravno, puno je iskrenih pacifista, pričam o trendu. Komentari kao tvoj samo im olakšavaju. Npr, sve više istorijskih emisija koristi samo reč nacisti, nigde Nemci, u čitavoj emisiji. Kao da su ti nacisti "pali sa neba", a ne dobijali izbore sa komotnom većinom. Žao mi je Nemaca i Nemačke, super su zemlja i ljudi po mnogo kriterijuma. Ali, ako ne izbiju iz glave ideju o superiornosti, idući put ih stvarno treba sravniti sa zemljom.

Zato, da zaključim ovaj dug odgovor na tvoj komentar, u interesu je Nemaca da ne revidiraju istoriju i ne pravdaju i relativizuju svoje zločine. Samim tim, ni ti to ne bi trebao da radiš.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Imamo i mi jednu sličnu zemlju u našem okruženju koja isto negira najstrašnije zločine u 2 svetskom ratu koji ljudski rod nije nikada pre a ni posle toga doživeo...Strahote na koje su Nemački vojnici povraćali i zgrožavali...Austrijanci su male mace za njih....

Samo jako

pre 4 godine

U Sarajevu osnovna skola nosi naziv po Mustafi Busuladzicu fasisti i osnivacu fasisticke organizacije "Mladi muslimani" koji je pozivao na ubijanje Srba, Jevreja i Roma, a osnovna skola u Gorazdu nosi naziv po SS oficiru Huseinu ef. Djozi i pripadniku Handzar divizije. Da ne pricam o ucescu u ustasama, vrazijoj diviziji, crnoj legiji... ministarskim pozicijama u NDH...

Dosta nacija se opralo od II SR, a najvise ovi iz srednje Bosne.

Giska

pre 4 godine

Cuj, Austrija prva zrtva nacizma...
Anslus je bio prihvacen od strane Austrijanaca koji su se smatrali delom rajha i snose gotovo istu krivicu kao i osti Nemci

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Imamo i mi jednu sličnu zemlju u našem okruženju koja isto negira najstrašnije zločine u 2 svetskom ratu koji ljudski rod nije nikada pre a ni posle toga doživeo...Strahote na koje su Nemački vojnici povraćali i zgrožavali...Austrijanci su male mace za njih....

Giska

pre 4 godine

Cuj, Austrija prva zrtva nacizma...
Anslus je bio prihvacen od strane Austrijanaca koji su se smatrali delom rajha i snose gotovo istu krivicu kao i osti Nemci

Mitar

pre 4 godine

@Aron

jeftin pokušaj pravdanja.. Radim kao naučnik godinama u Nemačkoj. Mogu ti reći da mnogi jako pametni Nemci perfektno glume otvorenost, tolerantnost, a duboko ispod površine misle da su najpametniji i najsposobniji (godine ručka sa istim ljudima svaki radni dan da se osete naznake ovoga), što je i srž nacizma (najobrazovaniji Srbi ne misle da smo najpametniji narod na svetu, to je kod nas "rezervisano" za one ne baš pametne).

Da potkrepim svoje tvrdnje: decenijama su sistematski učeni da je nacizam loš, da se opravdaju pred svetom, da ih ne sravne sa zemljom. U zadnjoj deceniji, sa pojavom AfD (čisti nacisti, kod nas popularni jer kažu da je Kosovo Srbija, ali ne što nas vole nego zato što im trenutno odgovara da mrze islamiste više), prvo je mali broj ljudi glasao za njih. Opravdavali su to sa "možda imaju nacističke ideje, ali...". Zadnjih par godina ovo "ali" se sve više preskače i u pojedinim pokrajinama AfD osvaja i po 20%. Zaključak - polako pokazuju svoje pravo lice.. Naravno, puno je iskrenih pacifista, pričam o trendu. Komentari kao tvoj samo im olakšavaju. Npr, sve više istorijskih emisija koristi samo reč nacisti, nigde Nemci, u čitavoj emisiji. Kao da su ti nacisti "pali sa neba", a ne dobijali izbore sa komotnom većinom. Žao mi je Nemaca i Nemačke, super su zemlja i ljudi po mnogo kriterijuma. Ali, ako ne izbiju iz glave ideju o superiornosti, idući put ih stvarno treba sravniti sa zemljom.

Zato, da zaključim ovaj dug odgovor na tvoj komentar, u interesu je Nemaca da ne revidiraju istoriju i ne pravdaju i relativizuju svoje zločine. Samim tim, ni ti to ne bi trebao da radiš.

sasa

pre 4 godine

Mauthausen jedan od tri najvecih logora. Sastojao se vise od sto manjih logora sirom Austrije. Na mnogim mestima tih logora danas nema nista. Kao da nikada nista nije bilo! Jedan od takvih logora se nalazi na granicnom prelazu Ljubelj izmedju Slovenije i Austrije. Na Austrijskoj strani na mestu logora nalazi se samo jedna mala tabla i apsolutno nista drugo. Sa slovenacke strane tog logora postoje spomenici, table i ocuvani temelji zgrada tog logora. Ti logori su bili radni logori (kopali tunele) gde je vecina logorasa (Slovena) umrla od iscrpljenosti a veliki broj i zbog medicinskih eksperimenta. Vecina Austrijanca o tome naravno nema pojma, niti znaju da je Hitler bio njihov. Nista oni ne znaju.

Samo jako

pre 4 godine

U Sarajevu osnovna skola nosi naziv po Mustafi Busuladzicu fasisti i osnivacu fasisticke organizacije "Mladi muslimani" koji je pozivao na ubijanje Srba, Jevreja i Roma, a osnovna skola u Gorazdu nosi naziv po SS oficiru Huseinu ef. Djozi i pripadniku Handzar divizije. Da ne pricam o ucescu u ustasama, vrazijoj diviziji, crnoj legiji... ministarskim pozicijama u NDH...

Dosta nacija se opralo od II SR, a najvise ovi iz srednje Bosne.

Rob Sinji

pre 4 godine

@ Mitar

Apsolutno si u pravu. Pre par nedelja imao sam priliku da se u kafani zadesim uz jednog majora bundesvera u penziji koji sada zivi u Srbiji. Posle trece rakije čovek opušteno reče da je sto za jednog bilo pravedno zato što smo se usudili da ubijemo sa ledja nemačkog vojnika od 18 godina. Nacizam se u Nemačkoj vojsci prikriveno gaji odavno i zaista ako dodje do ponavljanja tog groznog dela istorije treba odmah biti svestan da ništa nisu naučili iz drugog svetskog rata i znati šta nas čeka ako budu jači. Najtužnije od svega je što je čovek Prus. Dakle germanizovani Sloven. Ali valjda to kod nas uvek ide tako. Otpadnici od plemena uvek najviše mrze pleme od koga su otpali.

nnn

pre 4 godine

U Sarajevu osnovna skola nosi naziv po Mustafi Busuladzicu fasisti i osnivacu fasisticke organizacije "Mladi muslimani" koji je pozivao na ubijanje Srba, Jevreja i Roma, a osnovna skola u Gorazdu nosi naziv po SS oficiru Huseinu ef. Djozi i pripadniku Handzar divizije. Da ne pricam o ucescu u ustasama, vrazijoj diviziji, crnoj legiji... ministarskim pozicijama u NDH...

Dosta nacija se opralo od II SR, a najvise ovi iz srednje Bosne.
(Samo jako, 27. januar 2020 19:42)

Kako misliš "ovi iz srednje Bosne". Valjda hoćeš da kažeš bosanski muslimani, odnosno narod koji je od 1993 počeo da se zvanično naziva "Bošnjacima". Oni su jednako doprineli ustaškom genocidu nad Srbima kao i Hrvati, ali imaju baš kao i nekad Austrijanci tu maniju poricanja istorijskih činjenica i prikazivanja muslimanskih fašista kao nečeg odvojenog od ustaštva. Oni su čak počeli Hrvate da nazivaju pogrdno ustašama. Problem se može rešiti upotrebom termina "hrvatsko-muslimanski ustaški koljači" jer je najbolje opisuje i poreklo i prirodu pripadnika ustaštva.

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Prvi Nemac optuzen i osuđen za Aušvic tek 1963.Sta se cekalo skoro pa dvadeset godina da se sazna za holokaust???Uglavnom Englezi su izvrsno i maestralno prevarili po ko zna koji put celi svet.Od 1945 postoje Hitler i Staljin kao asocijacija za genocid istrebljenje...a svi zaboravise Engleska dobra dela u Indiji 70miliona pobijenih,Indijanaca 25miliona,Afrikanaca 50miliona,Kineza 25miliona...Mislim da ne nabrajam.Mislim jako je glupo povezivati danasnju Nemacku koja kao kolonija nema pravo glasa ali.njihova industrija ponovo osvaja svet.
Jos na kraju cudno je i to da su Rusi oslobodili skoro sve logore a za svo vreme Englezi i Ameri su uporno bombardovali gradove a zaboravili pruge ceste i firme u.kojima su dovozili i radili Židovi!?Niko da spomene Jasenovac i logore po ndh!?Jos podrzavaju istu tu tugu od države.Pitam se da li je uopste proslo vreme fašizma i nacizma?Mislim da nije.Od 1945 pod imenom demokratije pobijeno je preko 70miliona ljudi.Zna se ko stoji iza svega isti oni koji su sprovodili civilizaciju po svetu do 1941.Dok je Engleske svetu đavo ne treba

John

pre 4 godine

Austrijanci... šta reći...
Situaciju najbolje opisuje ono "Austrijanci su najbolju stvar uradili kada su ceo svet ubedili da je Mocart Austrijanac, a Hitler Nemac"

mr

pre 4 godine

Najveći nacosti su bili poreklom iz Austrije, pa i sam Hitler. Komandanti logora smrti, kao Franz Stangl, ideolog genocoda Odilo Globocnik, i mnogi drugi

s1pac

pre 4 godine

Imamo i mi jednu sličnu zemlju u našem okruženju koja isto negira najstrašnije zločine u 2 svetskom ratu koji ljudski rod nije nikada pre a ni posle toga doživeo...Strahote na koje su Nemački vojnici povraćali i zgrožavali...Austrijanci su male mace za njih....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 27. januar 2020 19:02)
Imamo i treba reći otvoreno i koja je to..Hrvatska,naslednica NDH,koja je uz pomoć Vatikanskog pokrštavanja,ubijanja i proterivanja Srba ostvarila deo vekovnih želja da nas potisnu sve dalje i dalje.

Jovan

pre 4 godine

@War Inside My Head, 27. januar 2020 22:04

Istina, oni su osvetlali obraz u II sv. ratu, inace bi bilans bio jos gori. Obicni ljudi su svuda isti, gledaju kako da prezive, ali na zalost Hrvati imaju jedan deo svoje elite koja je nesto najgore sto su ovi prostori doneli u proteklis 100 i vise godina. Ta elita je smislila Jasenovac i rasne zakone i cuvene tri trecine. MASPOK je bio 1971 i na zalost jos nisu otvorene arhive da se vidi sta je sve SFRJ sprecila tih godina da se desi. Zatim su po nasledju maspokovci 89-91 po Austrailiji velicali ustastvo da bi pridobili ustasku dijasporu (npr. Mesic) za borbu za novu neovisnu drzavu i se itekako se inspirisali i ponosili tim ustaskim zlikovcima kada su krenuli u borbu za izdvajanje iz Jugoslavije. Sama pojava konzervi 88-89 sa "cistim hrvatskim zrakom" je bila naznaka sta je njima cilj koji nisu zavrsili 41-45.

banjica

pre 4 godine

Da, tačno, Austrijanci i Nemci ne žele da pričaju o svojim zlodelima iz Drugog svetskog rata. Oni su svesni svoje krivice i da će taj "žig" nositi večno. Ali zato su se na Balkanu povampirile mračne sile iz Drugog svetskog rata...ustaše, četnici, "komunjare", rehabilitacije, Draža, okretanje prasića na Ravnoj gori, protesti raznoraznih spodoba ispred suda, kokarde, smotre nekakvih paramilitarnih grupa u crnim uniformama u Hrvatskoj, polaganje venaca u Blajburgu, paljenje sveća za Nedićev rođendan u Beogradu itd. E zato su današnji Austrijanci i Nemci bolji i pošteniji od nas!

War Inside My Head

pre 4 godine

@s1pac,NDH je zauzimala cijelu BiH,dio Raške ili ti Sandžaka do Sjenice.Međutim reći da je današnja Hrvatska nasljednica iste je prilično pretenciozno i neukusno.Ne sporim da desničarski dio negira žrtve ustaških koljača,čak i dio vladajućih struktura,ali treba pošteno reći da su Dalmatinci-katolici,dali ogroman broj partizana,na Sutjesci su npr. imali veliki broj poginulih.

nowave7

pre 4 godine

@banjica

Nekako je na Balkanu najlakše gledati u tuđe dvorište, pa onda se praviti pametan i pridikovati šta ne valja, a nikao da se pogleda šta kod kuće ne valja i kako to popraviti.

banjica

pre 4 godine

Zaboravio sam u prethodnom komentaru da dodam: Oni se stide svojih mračnih sila iz tog perioda, a narodi na Balkanu se ponose. Na Balkanu nema ni s od stida! I ne samo da se ponose, nego se još i utrkuju ko će više da upražnjava taj WW2 folklor!

dr

pre 4 godine

Razumljivo je donekle da se nemci,tu smatram i austrijance,rado sećaju nacizma, ipak su za manje od 10 godina zauzeli čitavu evropu i pola planete...i mi se rado sećamo Dušana Silnog i njegovih osvajanja i teritorija...ono što nije dobro,je što to njihovo lepo sećanje podrazumeva i do tada neviđene zločine i sistematska ubistva i pljačke,njihove se elite, posebno ekonomske a i intelektualne, nikada nisu odrekle suštinskog nacizma, dakle vere da su bolji,pametniji i sposobniji od drugih,te da im to daje za pravo da istrebljuju i eksploatišu druge...čast izuzecima kao što je Handke,koji je istinski imtelektualac i koji istinski voli svoju zemlju i svoj narod i kome je kao takvom jasno da nema budućnosti i sreće u nacizmu,naprotiv da je to siguran put u propast.Ironija je,a možda i iskonska pravda to što će uskoro azilanata i sličnih u nemačkoj biti više nego samih nemaca,pa će im onda biti surovo jasno da nisu ni najbolji ni najpametniji ni najjači

Куп је битан

pre 4 godine

Да ли неко може да ми објасни зашто се користи термин нацистички, а не националсоцијалстички? Хитлерова партија звала се Националсоцијалистичка радничка партија.

Aron

pre 4 godine

pa naravno kad ih je sramota toga, pa su gledali da to zaborave. To je narod visoke kulture i odgovornosti o kojoj mi možemo samo da sanjamo. Mi ovde nemamo ni osnove lepog vaspitanja i reda, farma nam je vrhunac kulture i umetnosti. Oni koji su bili čuvari i upravitelji logora su bili SS-ovci i nisu imali osećaj zažaljenja, križu savest i humanosti. Takvi ljudi birani za logore po ideološkom antisemitskom ključu. Oni ne samo da su mrzeli Jevreje nego su imali i zavet ćutanja da o tim strahotama uopšte ne govore običnim Nemcima . Oni ne samo da su mrzeli Jevreje nego su imali i zavet ćutanja da o tim strahotama uopšte ne govore običnim Nemcima ili Austrijancima. Kad su posle rata Nemcima puštali snimke iz logora oni su bili šokirani i jer o tome niko od stotina hiljada ljudi koji su radili u tom sistemu nije progovorio ni reč. Ni saveznici nisu imali informacija i nisu znali šta se tamo radi. Toliko je osećaj pripadnosti i zavet ćutanja bio jak.

Јабучило

pre 4 godine

ove što hvale austrijsku kulturu samo da podsetim, austrija je 1915. godine imala logor u Doboju za Srbe iz Srbije i iz Bosne.
(nile, 27. januar 2020 23:13)

Видела је Србија ту културу по Мачви.

mrmlj

pre 4 godine

@(War Inside My Head, 27. januar 2020 22:04)
takodje treba posteno reci da se izraz "dalmatinci" odnosi na stanovnike dalmacije, medju kojima je bilo mnogo srba.

Pantagruel

pre 4 godine

Да резимирамо: Оба досадашња светска рата започели су Аустријанци. Прво Франц Јозеф, а други Адолф Хитлер. За први су кажњени губитком царства и великог дела територија, међутим (поучени тим искуством) нашли су начин да на крају Другог навуку "јагњећу кожу", пре руше се у жртву и избегну онакво вишедеценијско гажење какво је доживела Немачка. Никада нису присилно и темељно денацификовани, само су прикрили своја права опредељења. И ево, већ 25 година поново вршљају по Балкану, "цивилизујући" нас онако како су то радили у Босни, након окупације из 1878. Само овога пута за то имају смоквин лист" у виду мандата међународних мисија, попут EUFOR-a, Kfor-a и EULEX-a. Мораћемо поново да се ослобађамо, на исти начин како су то радили наши стари, само за то мора да протекне време, док помре садашња, а роде се и одрасту неке боље (мање корумпиране и склоне конзумеризму) генерације Срба. Тек оне ће бити способне за велика дела, јер великих достигнућа нема и никада није било без спремности на велике жртве.

mrki

pre 4 godine

Bio, video, osetio, zaprepastio se, najezio, shvatio kakvih razmera je bio zlikovački kamp, ali i razumeo koliko zlikovački je bio tadašnji državni aparat Nemacke. Grozno i uzasno.
Ne zaboraviti im nikad i uvek i podsećati!
Pokušavali su nekoliko puta u istoriji da pokore Evropu pokušaće opet, to je moje misljenje.
Pozdrav,

vule

pre 4 godine

Drug moj austrijanac i ja u Grazu pre 10 god....kaze meni ajde sa mnom u nedelju na flohmarkt (buvljak pa naski, naski znaci srpski u sustini prodaja polovnih stari stvari).
Poneo covek ordenje od svoga dede iz prvog svetskog rata... Nisam ni znao... U prvi mah prolaze austrijanaci zgrozenih faca pored ordenja... Za nekih 15 tak min isti ti zgrozeni... Ne pitajuci za cenu... Pokupovase sve... Deda mu bio izgleda junak, 5 ordenja....naubijao se nasih deda... Mi drugari i da danas...

Dragan Lo

pre 4 godine

Austrijanci maze, paze, miluju i neguju taj nacistički gen. "Brisanje" Tomasa Bernharta je lepa lektira na ovu temu, tako da eto Srbi i Hrvati - slavljenje zločinaca i hulja nije samo ovdašnja tradicija. I Tomas je u Austriji bio tretiran kao i svako ovde ko ima mrvu samokritike.

ivan

pre 4 godine

Jovan, 27. januar 2020 23:05)
Maspokovci su svi bili prvoborci i komunisti. Pokret je bio za decentralizaciju i malo više demokracije. Nitko nije pričao o nezavisnosti.

Aron

pre 4 godine

pa naravno kad ih je sramota toga, pa su gledali da to zaborave. To je narod visoke kulture i odgovornosti o kojoj mi možemo samo da sanjamo. Mi ovde nemamo ni osnove lepog vaspitanja i reda, farma nam je vrhunac kulture i umetnosti. Oni koji su bili čuvari i upravitelji logora su bili SS-ovci i nisu imali osećaj zažaljenja, križu savest i humanosti. Takvi ljudi birani za logore po ideološkom antisemitskom ključu. Oni ne samo da su mrzeli Jevreje nego su imali i zavet ćutanja da o tim strahotama uopšte ne govore običnim Nemcima . Oni ne samo da su mrzeli Jevreje nego su imali i zavet ćutanja da o tim strahotama uopšte ne govore običnim Nemcima ili Austrijancima. Kad su posle rata Nemcima puštali snimke iz logora oni su bili šokirani i jer o tome niko od stotina hiljada ljudi koji su radili u tom sistemu nije progovorio ni reč. Ni saveznici nisu imali informacija i nisu znali šta se tamo radi. Toliko je osećaj pripadnosti i zavet ćutanja bio jak.

banjica

pre 4 godine

Zaboravio sam u prethodnom komentaru da dodam: Oni se stide svojih mračnih sila iz tog perioda, a narodi na Balkanu se ponose. Na Balkanu nema ni s od stida! I ne samo da se ponose, nego se još i utrkuju ko će više da upražnjava taj WW2 folklor!

banjica

pre 4 godine

Da, tačno, Austrijanci i Nemci ne žele da pričaju o svojim zlodelima iz Drugog svetskog rata. Oni su svesni svoje krivice i da će taj "žig" nositi večno. Ali zato su se na Balkanu povampirile mračne sile iz Drugog svetskog rata...ustaše, četnici, "komunjare", rehabilitacije, Draža, okretanje prasića na Ravnoj gori, protesti raznoraznih spodoba ispred suda, kokarde, smotre nekakvih paramilitarnih grupa u crnim uniformama u Hrvatskoj, polaganje venaca u Blajburgu, paljenje sveća za Nedićev rođendan u Beogradu itd. E zato su današnji Austrijanci i Nemci bolji i pošteniji od nas!

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Imamo i mi jednu sličnu zemlju u našem okruženju koja isto negira najstrašnije zločine u 2 svetskom ratu koji ljudski rod nije nikada pre a ni posle toga doživeo...Strahote na koje su Nemački vojnici povraćali i zgrožavali...Austrijanci su male mace za njih....

Куп је битан

pre 4 godine

Да ли неко може да ми објасни зашто се користи термин нацистички, а не националсоцијалстички? Хитлерова партија звала се Националсоцијалистичка радничка партија.

Rob Sinji

pre 4 godine

@ Mitar

Apsolutno si u pravu. Pre par nedelja imao sam priliku da se u kafani zadesim uz jednog majora bundesvera u penziji koji sada zivi u Srbiji. Posle trece rakije čovek opušteno reče da je sto za jednog bilo pravedno zato što smo se usudili da ubijemo sa ledja nemačkog vojnika od 18 godina. Nacizam se u Nemačkoj vojsci prikriveno gaji odavno i zaista ako dodje do ponavljanja tog groznog dela istorije treba odmah biti svestan da ništa nisu naučili iz drugog svetskog rata i znati šta nas čeka ako budu jači. Najtužnije od svega je što je čovek Prus. Dakle germanizovani Sloven. Ali valjda to kod nas uvek ide tako. Otpadnici od plemena uvek najviše mrze pleme od koga su otpali.

War Inside My Head

pre 4 godine

@s1pac,NDH je zauzimala cijelu BiH,dio Raške ili ti Sandžaka do Sjenice.Međutim reći da je današnja Hrvatska nasljednica iste je prilično pretenciozno i neukusno.Ne sporim da desničarski dio negira žrtve ustaških koljača,čak i dio vladajućih struktura,ali treba pošteno reći da su Dalmatinci-katolici,dali ogroman broj partizana,na Sutjesci su npr. imali veliki broj poginulih.

Mirko Kojotovski

pre 4 godine

Prvi Nemac optuzen i osuđen za Aušvic tek 1963.Sta se cekalo skoro pa dvadeset godina da se sazna za holokaust???Uglavnom Englezi su izvrsno i maestralno prevarili po ko zna koji put celi svet.Od 1945 postoje Hitler i Staljin kao asocijacija za genocid istrebljenje...a svi zaboravise Engleska dobra dela u Indiji 70miliona pobijenih,Indijanaca 25miliona,Afrikanaca 50miliona,Kineza 25miliona...Mislim da ne nabrajam.Mislim jako je glupo povezivati danasnju Nemacku koja kao kolonija nema pravo glasa ali.njihova industrija ponovo osvaja svet.
Jos na kraju cudno je i to da su Rusi oslobodili skoro sve logore a za svo vreme Englezi i Ameri su uporno bombardovali gradove a zaboravili pruge ceste i firme u.kojima su dovozili i radili Židovi!?Niko da spomene Jasenovac i logore po ndh!?Jos podrzavaju istu tu tugu od države.Pitam se da li je uopste proslo vreme fašizma i nacizma?Mislim da nije.Od 1945 pod imenom demokratije pobijeno je preko 70miliona ljudi.Zna se ko stoji iza svega isti oni koji su sprovodili civilizaciju po svetu do 1941.Dok je Engleske svetu đavo ne treba

s1pac

pre 4 godine

Imamo i mi jednu sličnu zemlju u našem okruženju koja isto negira najstrašnije zločine u 2 svetskom ratu koji ljudski rod nije nikada pre a ni posle toga doživeo...Strahote na koje su Nemački vojnici povraćali i zgrožavali...Austrijanci su male mace za njih....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 27. januar 2020 19:02)
Imamo i treba reći otvoreno i koja je to..Hrvatska,naslednica NDH,koja je uz pomoć Vatikanskog pokrštavanja,ubijanja i proterivanja Srba ostvarila deo vekovnih želja da nas potisnu sve dalje i dalje.

dr

pre 4 godine

Razumljivo je donekle da se nemci,tu smatram i austrijance,rado sećaju nacizma, ipak su za manje od 10 godina zauzeli čitavu evropu i pola planete...i mi se rado sećamo Dušana Silnog i njegovih osvajanja i teritorija...ono što nije dobro,je što to njihovo lepo sećanje podrazumeva i do tada neviđene zločine i sistematska ubistva i pljačke,njihove se elite, posebno ekonomske a i intelektualne, nikada nisu odrekle suštinskog nacizma, dakle vere da su bolji,pametniji i sposobniji od drugih,te da im to daje za pravo da istrebljuju i eksploatišu druge...čast izuzecima kao što je Handke,koji je istinski imtelektualac i koji istinski voli svoju zemlju i svoj narod i kome je kao takvom jasno da nema budućnosti i sreće u nacizmu,naprotiv da je to siguran put u propast.Ironija je,a možda i iskonska pravda to što će uskoro azilanata i sličnih u nemačkoj biti više nego samih nemaca,pa će im onda biti surovo jasno da nisu ni najbolji ni najpametniji ni najjači

Mitar

pre 4 godine

@Aron

jeftin pokušaj pravdanja.. Radim kao naučnik godinama u Nemačkoj. Mogu ti reći da mnogi jako pametni Nemci perfektno glume otvorenost, tolerantnost, a duboko ispod površine misle da su najpametniji i najsposobniji (godine ručka sa istim ljudima svaki radni dan da se osete naznake ovoga), što je i srž nacizma (najobrazovaniji Srbi ne misle da smo najpametniji narod na svetu, to je kod nas "rezervisano" za one ne baš pametne).

Da potkrepim svoje tvrdnje: decenijama su sistematski učeni da je nacizam loš, da se opravdaju pred svetom, da ih ne sravne sa zemljom. U zadnjoj deceniji, sa pojavom AfD (čisti nacisti, kod nas popularni jer kažu da je Kosovo Srbija, ali ne što nas vole nego zato što im trenutno odgovara da mrze islamiste više), prvo je mali broj ljudi glasao za njih. Opravdavali su to sa "možda imaju nacističke ideje, ali...". Zadnjih par godina ovo "ali" se sve više preskače i u pojedinim pokrajinama AfD osvaja i po 20%. Zaključak - polako pokazuju svoje pravo lice.. Naravno, puno je iskrenih pacifista, pričam o trendu. Komentari kao tvoj samo im olakšavaju. Npr, sve više istorijskih emisija koristi samo reč nacisti, nigde Nemci, u čitavoj emisiji. Kao da su ti nacisti "pali sa neba", a ne dobijali izbore sa komotnom većinom. Žao mi je Nemaca i Nemačke, super su zemlja i ljudi po mnogo kriterijuma. Ali, ako ne izbiju iz glave ideju o superiornosti, idući put ih stvarno treba sravniti sa zemljom.

Zato, da zaključim ovaj dug odgovor na tvoj komentar, u interesu je Nemaca da ne revidiraju istoriju i ne pravdaju i relativizuju svoje zločine. Samim tim, ni ti to ne bi trebao da radiš.

Samo jako

pre 4 godine

U Sarajevu osnovna skola nosi naziv po Mustafi Busuladzicu fasisti i osnivacu fasisticke organizacije "Mladi muslimani" koji je pozivao na ubijanje Srba, Jevreja i Roma, a osnovna skola u Gorazdu nosi naziv po SS oficiru Huseinu ef. Djozi i pripadniku Handzar divizije. Da ne pricam o ucescu u ustasama, vrazijoj diviziji, crnoj legiji... ministarskim pozicijama u NDH...

Dosta nacija se opralo od II SR, a najvise ovi iz srednje Bosne.

nnn

pre 4 godine

U Sarajevu osnovna skola nosi naziv po Mustafi Busuladzicu fasisti i osnivacu fasisticke organizacije "Mladi muslimani" koji je pozivao na ubijanje Srba, Jevreja i Roma, a osnovna skola u Gorazdu nosi naziv po SS oficiru Huseinu ef. Djozi i pripadniku Handzar divizije. Da ne pricam o ucescu u ustasama, vrazijoj diviziji, crnoj legiji... ministarskim pozicijama u NDH...

Dosta nacija se opralo od II SR, a najvise ovi iz srednje Bosne.
(Samo jako, 27. januar 2020 19:42)

Kako misliš "ovi iz srednje Bosne". Valjda hoćeš da kažeš bosanski muslimani, odnosno narod koji je od 1993 počeo da se zvanično naziva "Bošnjacima". Oni su jednako doprineli ustaškom genocidu nad Srbima kao i Hrvati, ali imaju baš kao i nekad Austrijanci tu maniju poricanja istorijskih činjenica i prikazivanja muslimanskih fašista kao nečeg odvojenog od ustaštva. Oni su čak počeli Hrvate da nazivaju pogrdno ustašama. Problem se može rešiti upotrebom termina "hrvatsko-muslimanski ustaški koljači" jer je najbolje opisuje i poreklo i prirodu pripadnika ustaštva.

nowave7

pre 4 godine

@banjica

Nekako je na Balkanu najlakše gledati u tuđe dvorište, pa onda se praviti pametan i pridikovati šta ne valja, a nikao da se pogleda šta kod kuće ne valja i kako to popraviti.

Jovan

pre 4 godine

@War Inside My Head, 27. januar 2020 22:04

Istina, oni su osvetlali obraz u II sv. ratu, inace bi bilans bio jos gori. Obicni ljudi su svuda isti, gledaju kako da prezive, ali na zalost Hrvati imaju jedan deo svoje elite koja je nesto najgore sto su ovi prostori doneli u proteklis 100 i vise godina. Ta elita je smislila Jasenovac i rasne zakone i cuvene tri trecine. MASPOK je bio 1971 i na zalost jos nisu otvorene arhive da se vidi sta je sve SFRJ sprecila tih godina da se desi. Zatim su po nasledju maspokovci 89-91 po Austrailiji velicali ustastvo da bi pridobili ustasku dijasporu (npr. Mesic) za borbu za novu neovisnu drzavu i se itekako se inspirisali i ponosili tim ustaskim zlikovcima kada su krenuli u borbu za izdvajanje iz Jugoslavije. Sama pojava konzervi 88-89 sa "cistim hrvatskim zrakom" je bila naznaka sta je njima cilj koji nisu zavrsili 41-45.

Giska

pre 4 godine

Cuj, Austrija prva zrtva nacizma...
Anslus je bio prihvacen od strane Austrijanaca koji su se smatrali delom rajha i snose gotovo istu krivicu kao i osti Nemci

sasa

pre 4 godine

Mauthausen jedan od tri najvecih logora. Sastojao se vise od sto manjih logora sirom Austrije. Na mnogim mestima tih logora danas nema nista. Kao da nikada nista nije bilo! Jedan od takvih logora se nalazi na granicnom prelazu Ljubelj izmedju Slovenije i Austrije. Na Austrijskoj strani na mestu logora nalazi se samo jedna mala tabla i apsolutno nista drugo. Sa slovenacke strane tog logora postoje spomenici, table i ocuvani temelji zgrada tog logora. Ti logori su bili radni logori (kopali tunele) gde je vecina logorasa (Slovena) umrla od iscrpljenosti a veliki broj i zbog medicinskih eksperimenta. Vecina Austrijanca o tome naravno nema pojma, niti znaju da je Hitler bio njihov. Nista oni ne znaju.

mr

pre 4 godine

Najveći nacosti su bili poreklom iz Austrije, pa i sam Hitler. Komandanti logora smrti, kao Franz Stangl, ideolog genocoda Odilo Globocnik, i mnogi drugi

John

pre 4 godine

Austrijanci... šta reći...
Situaciju najbolje opisuje ono "Austrijanci su najbolju stvar uradili kada su ceo svet ubedili da je Mocart Austrijanac, a Hitler Nemac"

Јабучило

pre 4 godine

ove što hvale austrijsku kulturu samo da podsetim, austrija je 1915. godine imala logor u Doboju za Srbe iz Srbije i iz Bosne.
(nile, 27. januar 2020 23:13)

Видела је Србија ту културу по Мачви.

ivan

pre 4 godine

Jovan, 27. januar 2020 23:05)
Maspokovci su svi bili prvoborci i komunisti. Pokret je bio za decentralizaciju i malo više demokracije. Nitko nije pričao o nezavisnosti.

Pantagruel

pre 4 godine

Да резимирамо: Оба досадашња светска рата започели су Аустријанци. Прво Франц Јозеф, а други Адолф Хитлер. За први су кажњени губитком царства и великог дела територија, међутим (поучени тим искуством) нашли су начин да на крају Другог навуку "јагњећу кожу", пре руше се у жртву и избегну онакво вишедеценијско гажење какво је доживела Немачка. Никада нису присилно и темељно денацификовани, само су прикрили своја права опредељења. И ево, већ 25 година поново вршљају по Балкану, "цивилизујући" нас онако како су то радили у Босни, након окупације из 1878. Само овога пута за то имају смоквин лист" у виду мандата међународних мисија, попут EUFOR-a, Kfor-a и EULEX-a. Мораћемо поново да се ослобађамо, на исти начин како су то радили наши стари, само за то мора да протекне време, док помре садашња, а роде се и одрасту неке боље (мање корумпиране и склоне конзумеризму) генерације Срба. Тек оне ће бити способне за велика дела, јер великих достигнућа нема и никада није било без спремности на велике жртве.

mrki

pre 4 godine

Bio, video, osetio, zaprepastio se, najezio, shvatio kakvih razmera je bio zlikovački kamp, ali i razumeo koliko zlikovački je bio tadašnji državni aparat Nemacke. Grozno i uzasno.
Ne zaboraviti im nikad i uvek i podsećati!
Pokušavali su nekoliko puta u istoriji da pokore Evropu pokušaće opet, to je moje misljenje.
Pozdrav,

mrmlj

pre 4 godine

@(War Inside My Head, 27. januar 2020 22:04)
takodje treba posteno reci da se izraz "dalmatinci" odnosi na stanovnike dalmacije, medju kojima je bilo mnogo srba.

Dragan Lo

pre 4 godine

Austrijanci maze, paze, miluju i neguju taj nacistički gen. "Brisanje" Tomasa Bernharta je lepa lektira na ovu temu, tako da eto Srbi i Hrvati - slavljenje zločinaca i hulja nije samo ovdašnja tradicija. I Tomas je u Austriji bio tretiran kao i svako ovde ko ima mrvu samokritike.

vule

pre 4 godine

Drug moj austrijanac i ja u Grazu pre 10 god....kaze meni ajde sa mnom u nedelju na flohmarkt (buvljak pa naski, naski znaci srpski u sustini prodaja polovnih stari stvari).
Poneo covek ordenje od svoga dede iz prvog svetskog rata... Nisam ni znao... U prvi mah prolaze austrijanaci zgrozenih faca pored ordenja... Za nekih 15 tak min isti ti zgrozeni... Ne pitajuci za cenu... Pokupovase sve... Deda mu bio izgleda junak, 5 ordenja....naubijao se nasih deda... Mi drugari i da danas...