Sreda, 08.01.2020.

15:43

Otkrivena planeta na kojoj je moguć život: Udaljena od Zemlje 100 svetlosnih godina VIDEO

Izvor: B92

Otkrivena planeta na kojoj je moguæ život: Udaljena od Zemlje 100 svetlosnih godina VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

don

pre 4 godine

CATAPA

Tvoja percepcija stvarnosti je takva da je za tebe Bog licnost. To je potpuno pogresno. Da, jeste, sve je apsolutno savrseno u univerzumu. Da savrsenije ne moze biti.

brana

pre 4 godine

E bas lepo,sad neka se spakuju svi ti vajni"naucnici"i nek se lepo presele na tu planetu.Mnogo mi bre ide kiselo od tih baba Vanga naucnika koji imaju titule i zvanja,ekstra plate i počasti za svoj trud i "genijalni"rad koji se zasniva na pretpostavkama i terminima tipa:mozda,moguce,neizvesno,trebalo bi i sličnim glupostima koji se ocenjuju kao stručni i naučni rad visokoumnih ljudi....ima jedna planeta na 350 miliona svetlosnih godina levo gde postojd tragovi kristala koji mogu ukazivati da je tu nekafa postojala voda sto bi opet trebalo da znaci da je nekada bio moguc zivot i ako bi se otkrilo da u dubini i dalje ima zaledjene vode nije nemoguce da bi ljzdi jednoga dana mogli tamo da naprave koloniju i da uzgajaju sargarepu i grasak samo da se stabilizuje temperatura koja je sada mozda -400 c ali se verovatno polako zagreva i postoji mogucnost dok covek tamo doputuje za nekoliko hiljada godina tu bude mozda i klima slicna zemljinoj.Mislim da koje izlaganje zasluzuje makar Nobela za nagadjanje?

Posmatrac

pre 4 godine

20% већа од Земље, значи огромна сила гравитације, све је 20% "теже"...пробајте са 15 кила на леђима да живите читав живот...
(goran, 9. januar 2020 14:24)

Ne mora da znaci.
Prvo ne znamo kolika je prosecna gustina planete, i samim time njena masa. Ako je redja od Zemlje, ne bi bila masivnija.
Drugo, uzmimo da je istog sastava kao i Zemlja. 20% veci precnik znaci vecu masu, ali i vecu udaljenost povrsine od centra. Stoga je gravitacija priblizno ista!
(F = G*m1*m2/r*r - ako povecamo precnik planete, veca je masa, ali sila na povrsini manja).

Kako je zvezda crveni patuljak, znaci da je "zlatokosa" zona blize zvezdi. Sto znaci da je planeta izlozena vecim kolicinama svih ostalih zracenja sa zvezde, sto umanjuje sanse za zivot.

all seeing eye

pre 4 godine

Distanca je iluzija u holografskom svemiru. Kroz inverzan prostor to je blizu. Lako je napraviti tehnologiju koja skoci tamo za tren oka. Samo osloboditi um od ajnstajnovskih gluposti.

Dott

pre 4 godine

Tu planetu oni ne mogu videti teleskopom iako je teleskop na nekom satelitu u orbiti, to su ogromne daljine na kojima mogu proucavati samo zvezde. Da u blizini zvezde postoji planeta, otkrivaju tako sto se za trenutak prekine svetlosni snop zvezde npr ili sta ti ja znam, prekid nekakvog ipulsa koji su oni misle uhvatili i potice sa neke zvezde, ma bezveze, zamajavanje naroda u cilju oprvdanja sredstva koja se u njih ulažu.
Kosmos je za nas velika nepoznanica, licno meni potpuno su smesni u iznosenju tvrdnji, a ustvari su sve pretpostavke donesene na osnovu logickih zakljucaka, a kad otkriju nesto sta veze nema sa logikom, onda hajd iz početka.
Zanimljiva pretpostavka poslednje decenije je da je citav kosmos jedan organizam, sto znači da je ceo kosmos živ, onda bi mi blili jedna njegova bolesna ćelija. Nadam se da nismo kancerogeni, jer nam onda sledi skorašnja amputacija.

CATAPA

pre 4 godine

i naravno da postoji Bog jer savrsene stvari i kompleksne stvari ne nastaju tek tako!
(milos, 9. januar 2020 13:28)
Po čemu ti Miloše misliš da su te "savršene stvari" savršene? Da li si video nesavršene? Da li uopšte postoje te "nesavršene"?
Stvari su stvari, ne postoji ništa apsolutno savršeno, ni nesavršeno. To što mi neke stvari tako zovemo je zbog naših potreba, navika ili antropocentričnog podrazumevanja. Kosmos i pogotovo je u isto vreme haos i savršen, podjednako.
Izmišljeni bog (ili bogovi) je isto samo personifikacija naše iluzije o postojanju savršenosti kao takve. Vrsta "pomirljivosti" kakvu ti predlažeš je prevedeno da mogu da važe fizički zakoni, a i ne moraju. Da moraju da važe logički principi, a i ne moraju. Zašto bi onda morao da postoji "Bog" kad ni on ne mora? Plus bi još morali da se dogovorimo o kom "bogu" uopšte pričamo, na kog ti misliš? Onog što je prvo stvorio dan i noć, a onda Sunce i ostale zvezde? Ili onog što je Mojsiju natakao rogove? Ili nekog sasvim trećeg, desetog?

Trovach

pre 4 godine

@boa...Postoji takozvana "zona Zlatokose" u kojoj su uslovi najpogodniji za nastanak i odrzanje zivota, a zavisi od udaljenosti neke planete od maticne zvezde, koja je opet i u vezi i sa velicinom (i ostalim osobinama) te zvezde. Venera je malko preblizu Suncu, a Mars je malo predaleko. Pored toga Mars je i nedovoljno velik, skoro da nema magnetno polje...

Cinique

pre 4 godine

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.
(Programator, 9. januar 2020 11:15)
Tvoj čika Ajnštajn je ispaljivao mnoge gluposti, tipa onoga da ljudi koriste samo 10% mogućnosti mozga, te da "quantum entanglement" nije moguć jer bi informacija išla brže od svetlosti. Pa je eksperimentalno dokazano da ide najmanje 10^9 brže verovatno trenutno i na najmanje planetarnim rastojanjima. Onda je pričao bajku o jadnom malom invalidnom fotonu čija je kinetička energija nula.
Čika Ajnštajn je pričao i bajku o dva brata, kao čika Anderson o Ivici i Marici. Tako brat koji je (nekim čudom i magijom) godinama bio pod dejstvom užasnog ubrzanja koje kida organe (pa dva puta tako), došao nazad čio veseo i mlad, a brat mu ostario i jedva mrda. Pa pre ću da verujem u Ivicu, Maricu i gospođu Vešticu.

Cirkus

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.
(Programator, 09. januar 2020 11:15)

Svetlosna godina je merna jedinica za rastojanje, udaljenost koju svetlost (svojom nepromenjivom brzinom)predje za godinu dana. Znaci svetlosti je potrebno 100 godina da prevali to neko rastojanje, toliko je daleko ta planeta. Kako onda mislis da stignes tamo u kratkom trenutku?
Brzinom svetlosti da letis do Sunca, treba ti oko 8 minuta.

mmm

pre 4 godine

Jedan zastrasujuc podatak, u nasoj galaksiji ima zvezda i planeta koliko na svim plazama nase Zemlje ima zrna peska. Takodje u istrazenom svemiru ima toliko galaksija, koliko i zrna peska...
Nije samo nasaa planeta jedna sicusna nevidljiva neprimetna tacka u nasoj galaksiji, nije samo ni suncev ceo sistem, cela nasa galaksija je najsitnija tackica u celom svemiru, nezamislivo ali nezamislivo mala tackica.

Miki

pre 4 godine

Znaci ako bi ljudi mogli da lete brzinom svetlosti onda bi morali da putuju jednu godinu :(
(cobo, 09. januar 2020 10:04)

Čuj godinu? Ma za po sata brze vožnje.

Sale

pre 4 godine

Navala religioznih fanatika koji sipaju brznom ...
(nikola, 9. januar 2020 12:09)
Ponavljam, komentar nije glup ako je zasnovan na jasnim argumentima, takav komentar je konstruktivan. Tvoje je ako mislis drugacije da argumentima to sto mislis i odbranis, komentari u prazno su samo zauzimanje prostora. Po tebi je glupost da je Bog stvorio zivot na Zemlji, neko ima dokaze u suprotno, ako imas argumente da to srusis slobodno se javi, ali ne komentarom u prazno tipa "sta vi znate". Sto se tice "ravne zemlje" ko jos ozbiljan u to veruje, ne trpaj sve u isti kos. Ozbiljni religiozni ljudi u to ne veruju, to je samo skretanje fokusa i pokusaj kompromitovanja ljudi koji veruju u Boga. Dakle, samo argumenti bez praznih i supljih komentara podrzavam.

goran

pre 4 godine

20% већа од Земље, значи огромна сила гравитације, све је 20% "теже"...пробајте са 15 кила на леђима да живите читав живот...

R.

pre 4 godine

Zvezde su to uradile umesto nas.
(Posmatrac, 9. januar 2020 13:48)
Zvezde to nisu uradile za nas, pa i sve što su napravile ljubomorno čuvaju.

Poenta onog što sam pisao je nešto drugo. Mi SADA predstavljamo ove daleke planete kao mesto na kom je moguć život, ali da bismo i mi do njih stigli neophodni su vekovi u kojima to kako nama sada izgledaju nije ni najmanje važno. Ukoliko bi čovek ovladao neophodnim NIVOOM tehnologije svemirskih putovanja, te predaleke planete nam ni za šta ne bi bile potrebne.

Ja naravno ne znam da li će biti moguće od kamenja praviti vodu, ili da nikakvo kamenje neće biti neophodno, eventualno samo danas nezamislivo mnogo energije ili čak ni to. Ali pouzdano znam da nepostojanje ili postojanje planete sa vodom na 100 svetlosnih godina od nas nema apsolutno nikakvog praktičnog značaja. I ne samo za nas, nego i za one koji (ako ikad) budu u prilici da se upuste u takva putovanja.
To je toliko nebitno da je konačno nebitno i da li je plod mašte ili realno postoji. Toliko nebitno da nikada ne može ni da postane ništa bitnije. Savršena nebitnost.

Žao mi je ako i dalje nije, ne mogu jasnije.

miro split

pre 4 godine

@Coba
Stari kad se ugriju motori i varp jezgra i kad se sve stabilizira, opleteš po gasu i na varp devet za dvadeset minuti si tamo i nazad.
Samo se drži starog pravila da ne ločeš dok voziš i da se vežeš.

pa da

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
Fantastičan vest za dokone
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Po opstoj teoriji rekativiteta, starenje se usporava sto putujemo blize brzini svetlosti.
(Larry, 09. januar 2020 10:06)

Ali, povecava se i masa do beskonacnosti.
Tako da nista od starenja. Nemoguce, ako je teorija tacna. Jedino da postoji, da sami zakrivimo prostor-vreme, pa onda tako da putujemo i to bez brzine svetlosti. Za sada je otkriveno da masa nebeskih tela zakrivljuje prostor i utice na gravitaciju.

Shamgar

pre 4 godine

TOI 700 je “Crveni patuljak” Ove zvezde emituju svetlost koja je 5% svetlosne snage naseg sunca. Planete koje su u njihovom sistemu su nepriljateljske za zivot. Da bi bila dovoljno topla planeta bi morala da se rotira dosta blizu ove zvezde. Opet fotosinteza bi bila nemoguca na nocnoj strani a i na dnevnoj zbog crvenog svetla, sto znaci ne bi bilo ni biljaka ni hrane ni kiseonika. Takodje ovi “Crveni Patuljci” su nestabilne zvezde i cesto imaju solarne oluje i super solarne oluje koje bi sterilisale planetu koja se rotira oko nje. Naucnici su za 30 godina posmatranja i analizaranja Sunca ustanovili da je Sunce neverovatno stabilna zvezda, njegova snaga varira samo 0.06%. Zanimljivo je da se na zvezdama poput nase jednom u 100 godina dogadjaju super solarne oluje koje su u stanju uniste atmosferu i sterilisu planetu, ipak to se na nasem Suncu nikada nije desilo. Bog je fino podesio nasu zvezdu i nasu planetu kako bi zivot ovde bio moguc. Masa Sunca opada i sa njim i gravitacija, mozemo zakljuciti da je nekada u proslosti sunce bilo vece i gravitacija mu je bila jos jaca. Ovo predstavlja problem za aktuelnu teoriju kako je nastao nas solarni sistem, zato sto bi sunce u proslosti zbog jake gravitacije usisalo i Merkur i Veneru.

JPR24

pre 4 godine

Znaci ako bi ljudi mogli da lete brzinom svetlosti onda bi morali da putuju jednu godinu :(
(cobo, 09. januar 2020 10:04)

Auuu, kakav znalac, kakav matematičar !! Da ne radiš u nekoj radnji možda !? A !?

milos

pre 4 godine

da bih pomirio neka nepotrebno zavadjena misljenja, treba istaci da je svemir za ljudski um nezamislivo ogroman, da postoje zivoti u drugim galaksijama.... naravmo da su vasionska tela loptastog izgleda prosto gravitacija tako fukcionise ( naravno manja tela poput asteroida i td su n nepravilnog oblika)... i naravno da postoji Bog jer savrsene stvari i kompleksne stvari ne nastaju tek tako!

ovo je divna vest , i uz pomoc nauke ali i vere svet treba da ide ka ovim saznanjima, a da se mane ratova i samounistavanja!

garant

pre 4 godine

Primetila sam da su komentatori sve gluplji kako vreme prolazi. Pre neku godinu to nije bilo tako, sta se desilo ?! Ili se namerno objavljuju glupi komentari...
Mici, 9. januar 2020 11:13)

Ne brini Mici, sve je pod kontrolom;)

Posmatrac

pre 4 godine

@R.
Niste u pravu, mi danas znamo kako da jedan element pretvorimo u drugi - u nuklearnom reaktoru. Plutonijum je prvi vestacki elemenat koji je stvoren, a kasnije i ostali. Samo sto bi proces pravljenja zlata iz necega drugoga toliko kostao, da nema smisla ni pocinjati ga.
Ne znam zasto se pozivate na alhemicare, tu su slucajno bili u pravu, s tim sto hemijskim postupkom to nije moguce.

Takodje, ne vidim zasto bi prozivodili vodonik, to je najzastupljeniji elemenat u kosmosu. A i vode ima na svakom koraku, pa i kiseonik mozemo dobiti uz malo struje. Tako da nema potrebe da ga sintetisemo procesom fuzije. Zvezde su to uradile umesto nas.

boa

pre 4 godine

Prema navedenim kriterijumima, i Mars i Venera bile bi naseljive planete. A one, em su negostoljubive, em nedostižne, em najbliže moguće. Nema gore ništa, a kada to prihvatimo, konačno ćemo se na pravi način posvetiti sebi.

čovečanstvo brzo napreduje

pre 4 godine

Iskreno me raduje brz napredak nauke.Teleskopi pomoću kojih vidimo toliko udaljene objekte su pravo čudo tehnike.Videti nešto prečnika 15 hiljada kilometara sa daljine od 100 svetlosnih godina!Zamislite te ljude koji su učestvovali u tom projektu,napravili taj teleskop,lansirali ga u orbitu,obradili sve te podatke.Svaka čast!

nikola

pre 4 godine

Prvo, velika zahvalnost B92 sto praktikuje slobodu govora po tome se razlikujete od drugih i daleko ste iznad, to se danas u svetu kakvom zivimo jako ceni.
Drugo, Daglas Adams ako u nesto verujes ili neverujes, tvoje je da to argumentima branis. Ovde se vodi cesto konstruktivan razgovor gde ljudi mozda i neke nove stvari cuju od drugih ljudi i nesto novo nauce. Upravo zbog toga je zanimljiv B92 i ovakva tematika pogotovo. Diktaturu ostavi za neko daleko proslo vreme, stvarno je prevazidjeno.
I da dodam, upravo zbog ljudi koji su drugacije mislili, covecansto je napredovalo ovoliko. Kada to budes razumeo, mozda si jos mlad, poceces slobodu da cenis i ovakve teme ce ti biti jos zanimljivije.
(Sale, 9. januar 2020 11:40)

Navala religioznih fanatika koji sipaju brznom munje gluposti kako život postoji samo na Zemlji jer ga je Bog stvorio, da NASA laže, da je Zemlja ravna i dr. sigurno ne predstavlja slobodu govora niti neku pametnu razmenu mišljenja.

zz

pre 4 godine

-prvo covek treba da izmisli nesto pomocu koga tog "nesto" moze da putuje brzinom svetlosti
-brzina svetlosti je u samo u teoriji pomocu koje samo svetlost putuje,tako kaze nauka i nista drugo osim toga!
-putovanje brzinom svetlosti trazi extremno precizan proracun zbog asteroidnih pojaseva,zvezdane prasine,i raznih drugih objekata u svemiru
-znaci fakticki nema teoretske sanse da non-stop putujes tom brzinom
-treba ti ogroman svemirski brod sa ljudskom populacijom koji bi tamo zivela vise od jednog veka!!!ako covecanstvo ne bi imalo tehnologiju hibernacije kao u filmovima,to bi tesko bilo izvodljivo

vidim mnogi pricaju da pre 100g ljudi nisu mogli da zamisle mobilni telefon,osim Tesle naravno!

ali ovde pricamo o mnogo ozbiljnijim stvarima,koje se nece desiti jos za par hiljada godina,a mozda se nikada nece ni desiti

tako da nemojte uporedjivati babe i zabe..a do tada i svog kratkog zivota gledajte filmove na tu foru kao sto je "PASSANGERS"

ovo je ozbiljna tema i nemojte je uporedjivati sa kompjuterima,avionima,telefonima...jer je to na mnogo vecem nivou koju ljudski mozak jos ne moze da shvati i poredjenje je smesno da ne kazem neku tezu rec...poz

Хајдук

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e. 
(Daglas Adams, 09. januar 2020 10:49) 

a ko bi tebe onda čitao?
(monkey on the spinning ball, 09. januar 2020 11:42)

Администратор који филтрира коментаре је требао да прочита његов коментар. Очигледно није прочитао његов комемтар само га објавио. Нажалост није прочитао ни твој.. Баш ме интересује да ли ће и ово да објави хахахахахха.... Ало админ ово је тема о науци и мени се свиђају овакве теме. Стварно зашто објављујете бесмислене коментаре. Ако неко има нешто паметно да каже објавите а ко не боље да ни нема комементара само текст. Има довољно текстова о политици где можемо да лупетамо....

Sale

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e.
(Daglas Adams, 9. januar 2020 10:49)
Prvo, velika zahvalnost B92 sto praktikuje slobodu govora po tome se razlikujete od drugih i daleko ste iznad, to se danas u svetu kakvom zivimo jako ceni.
Drugo, Daglas Adams ako u nesto verujes ili neverujes, tvoje je da to argumentima branis. Ovde se vodi cesto konstruktivan razgovor gde ljudi mozda i neke nove stvari cuju od drugih ljudi i nesto novo nauce. Upravo zbog toga je zanimljiv B92 i ovakva tematika pogotovo. Diktaturu ostavi za neko daleko proslo vreme, stvarno je prevazidjeno.
I da dodam, upravo zbog ljudi koji su drugacije mislili, covecansto je napredovalo ovoliko. Kada to budes razumeo, mozda si jos mlad, poceces slobodu da cenis i ovakve teme ce ti biti jos zanimljivije.

Programator

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.

R.

pre 4 godine

To što ima (ako ima) tekuće vode je savršeno nebitno. Ljudi i kada bi ovladali tehnologijom kojom tamo mogu da stignu, ovladali bi i tehnologijom kojom kiseonik i vodonik mogu da proizvode od drugih dostupnih elemenata.
Mi sada smatramo da je voda sastavljena od dva atoma vodonika i jednog kiseonika, ali je to ukupno 10 protona, 10 elektrona i 8 neutrona identičnih i u svakom drugom elementu periodnog sistema. Da to uporedim sa početkom gvozdenog doba, mi smo sada na nivou kada se smatralo da se gvožđe može dobiti samo u elementarnom stanju, od meteorita i erupcija vulkana.
Drevni alhemičari su bili potpuno u pravu, i zlato je sasvim moguće dobiti od olova, jedino ni oni nisu znali kako. Ne znamo ni mi. Kada (ako ikad) budemo ovladali neophodnim brzinama za svemirska putovanja, znaćemo, jer u protivnom nećemo ni ovladati tim brzinama i bićemo zauvek prikovani za najviše naš solarni sistem. U nauci nema i ne može da bude individualnih velikih skokova, tipa da se napravi avion na snagu konja (ili čoveka). Sve druge potrebne principe je znao i Leonardo, ali nije imao motor. Nije mnogo drugačije ni sa naukom danas, nije jer ne može ni da bude drugačije.

Mici

pre 4 godine

Primetila sam da su komentatori sve gluplji kako vreme prolazi. Pre neku godinu to nije bilo tako, sta se desilo ?! Ili se namerno objavljuju glupi komentari...

Prosečan Srbin

pre 4 godine

Pretvorite vi te svetlosne godine u kilometre do Pefkohorija, da nam bude jasno, jer prosečnom Srbinu samo tako možeš da dočaraš daljinu. Dal je to 20 puta do Pefkohorija ili dalje (što je nemoguće), al ajde da vam "verujemo".

Nenad

pre 4 godine

@rekt. Pa jel to stvarno veruješ da život na drugim planetama, bilo koji njegov oblik, bio inteligentan ili ne, nije pronadjen do sada?

monkey on the spinning ball

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e.
(Daglas Adams, 09. januar 2020 10:49)

a ko bi tebe onda čitao?

Laki

pre 4 godine

Kada li će ljudi shvatiti da ne postoji drugi život osim onog koji je na zemlji,to je jedina planeta koja je stvorena i podčinjena ljudima.
Pamirite se sa tim zaljubljenici u ovaj svijet,znam ja da bi vi voleli nepresušne izvore,nafte,zlata,dijamanata i td...ali nema,, mora da se umre,čeka drugi svijet za duše ljudske.

Miki

pre 4 godine

Hiljade bitnih stvari još ne znamo ni o Zemlji,ali se svojski trudimo da je totalno uništimo.Inače trenutno nismo u stanju da pošaljemo ljudsku posadu ni na Mesec.Ako bi smo to slučajno i uradili oni tamo ne bi mogli da budu duže od 2 dana.

Lizač vulvi

pre 4 godine

B92

Odoh na nju ako na istu ne idu srpski političari,biznismeni i menadžeri....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 09. januar 2020 09:18)

Srecan put! Nadam se da na "TOI 700 d" nema interneta, da se za svagda resimo tvojih sveznajucih komentara...

Larry

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
Fantastičan vest za dokone
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Po opstoj teoriji rekativiteta, starenje se usporava sto putujemo blize brzini svetlosti.

dzericak

pre 4 godine

Mislim da će problem prevaljivanja ovoliko velikih daljina rešiti AI (veštačka inteligencija) a ne čovek. Ne znam da li baš na ovu planetu, ali mislim da će prvi putnici biti roboti a ne ljudi, ili neka unapređena verzija ljudi - i dgovečnija i jača.

Marko

pre 4 godine

Ovo sve treba uzimati sa velikom dozom rezerve jer oni na osnovu svetlosti (dal bese spektrometrija ili tome slicno) koje vide sa te planete pokusavaju da shvate kakav je sastav atmosfere i onda pokusavaju na osnovu grube velicine tela i pozicije u odnosu maticnu zvezdu da li ima sanse da podrzava zivot to jest je li potencijalno naseljiva...

Poredjenja radi to je isto kao da pokusavate da ocenite da li je ocuvana limarija i trap na polovnom automobilu na gooogle maps (gde je auto 10x15 piksela iz pticje perspektive)

Znaci ekstremno grube pretpostavke, i malo senzacionalizma :)

Skywalker

pre 4 godine

Izgleda ne mogu da se dogovore da li je nastanjiva zvezda ili jedna od tri planete u orbiti zvezde! Sta bi sa Ibensima, niti pisu, niti sliku salju, a nema ih ni da dodju.

rekt

pre 4 godine

Alo ljudi, nije bitno koliko je daleko. Niko ne planira da putuje tamo, bar ne u skorijoj buducnosti. Stvar je u tome sto se trazi zivot van ove planete da konacno potvrdimo da nismo sami. Koliko ste samo negativni nije normalno...

Јабучило

pre 4 godine

У, сјајно. Само да откријемо ворп, ето нас за 20-ак година тамо и назад. Обичном брзином светлости, чим откријемо погон, 200-тињак, ако не стајемо пречесто на путу до Земље II.

@@@

pre 4 godine

Ovakvi koji danas pricaju kako je nesamislivo da ljudi naprave tehnologiju koja bi im omogucila da stignu do objekta udaljeno 100 svetlosnih godina su pre 100 godina pricali kako je nemoguce da covek ode u svemir, ili koristi avion za putovanja. Za takve je telefon bio djavolji izum, o radiju i kasnije televiziji da ne pricamo.

tz

pre 4 godine

planeta zemlja nece postojati kao ni ljudska civilizacija dok covek ne stigne do te tehnologije da poseti ovu planetu,mnogi ne znaju koja je to velika daljina,da pojasnim ljudi moraju da putuju 100g brzinom svetlosti da bi stigli tamo,vise od naucne fantastike znaci nikada!!!

ljudska rasa jos nema tehnologiju sa kojom moze da poseti mesec koji je udaljen samo 400K km,a ne objekat koji je daleko od zemlje 100 SG!

i jos je pitanje da li uopste postoji..posto NASA voli da lagi malo!

prevelik uticaj imaju i naucno fantasticni filmovi na ljudsku psihu...jer stvaraju sliku da su ovakve stvari moguce!

e

pre 4 godine

Ovo otkriće bi imalo značaj SAMO ukoliko bi naučnicima uspelo da iskrive putanju svetla tako da se svetlosna udaljenost zemlje i otkrivene planete približe na nekoliko stotina km. Tada bi se političari preselili na ovu drugu planetu, ali bi na zemlji najpre počeli nuklearni rat sa svim zemljama sa kojima nisu pre smeli jer i ove druge poseduju nuklearno oružje.

zigi

pre 4 godine

ne možemo da se dogovorimo i složno živimo na ovoj u miru i blagostanju. a otkrivamo i znamo sve o drugim galaksijama i mogućnosti života na planeti udaljenoj 100 svetlosnih godina.
odo ja na pecanje

Olja

pre 4 godine

"Na kojoj bi bio moguc zivot, koja bi mogla da bude naseljiva ..."
Hajde da sve to bude tako, a onda zamisljam i prve putnike ka toj planeti pa sljedecu "turu" i tako redom, sve dok ne odu svi super bogati. Ah, da, bice tu i nesto sirotinje, jer ipak, roboti ne mogu sve. A ostali? Koga bi bilo briga? Oni i onako nisu vazni, o njihovom stradanju u kataklizmi, a zbog koje bi se bogatasi i preselili, snimace ce se (tamo, gore) filmovi na kojima ce se dobro zaradjivati.
Dakle, sto se tice mene, pronasli naseljivu planetu ili ne, svejedno mi je, svakako sam dio ogromne vecine koja ce na Zemljici i zavrsiti svoj zivotni vijek, na koji god nacin da to bude. Ipak, nemam nista protiv, neka se naucnici malo zabavljaju.

Igor

pre 4 godine

Jel ste vi svesni koliko je 100 svetlosnih godina, mislim da ovo što daju ovakve izjave a ne mogu da se spuste na Mars treba da se jave psihijatru.

Zdravstveni radnik koji jos uvek nije otisao

pre 4 godine

Bio sam tamo,voda je toliko kisela kao da pijes rasol od kiselog kupusa tako da sam sva tri svemirska jutra koliko sam bio tamo pio samo pivo a posto je temperatura oko 40zemaljskih stepeni pio sam mnogo piva pa me ujutru bolela glava i cepao mamurluk pa mi ona voda dobro dosla da se treznim.

@@@

pre 4 godine

Ovakvi koji danas pricaju kako je nesamislivo da ljudi naprave tehnologiju koja bi im omogucila da stignu do objekta udaljeno 100 svetlosnih godina su pre 100 godina pricali kako je nemoguce da covek ode u svemir, ili koristi avion za putovanja. Za takve je telefon bio djavolji izum, o radiju i kasnije televiziji da ne pricamo.

rekt

pre 4 godine

Alo ljudi, nije bitno koliko je daleko. Niko ne planira da putuje tamo, bar ne u skorijoj buducnosti. Stvar je u tome sto se trazi zivot van ove planete da konacno potvrdimo da nismo sami. Koliko ste samo negativni nije normalno...

Lizač vulvi

pre 4 godine

B92

Odoh na nju ako na istu ne idu srpski političari,biznismeni i menadžeri....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 09. januar 2020 09:18)

Srecan put! Nadam se da na "TOI 700 d" nema interneta, da se za svagda resimo tvojih sveznajucih komentara...

Zdravstveni radnik koji jos uvek nije otisao

pre 4 godine

Bio sam tamo,voda je toliko kisela kao da pijes rasol od kiselog kupusa tako da sam sva tri svemirska jutra koliko sam bio tamo pio samo pivo a posto je temperatura oko 40zemaljskih stepeni pio sam mnogo piva pa me ujutru bolela glava i cepao mamurluk pa mi ona voda dobro dosla da se treznim.

Programator

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.

Mici

pre 4 godine

Primetila sam da su komentatori sve gluplji kako vreme prolazi. Pre neku godinu to nije bilo tako, sta se desilo ?! Ili se namerno objavljuju glupi komentari...

dzericak

pre 4 godine

Mislim da će problem prevaljivanja ovoliko velikih daljina rešiti AI (veštačka inteligencija) a ne čovek. Ne znam da li baš na ovu planetu, ali mislim da će prvi putnici biti roboti a ne ljudi, ili neka unapređena verzija ljudi - i dgovečnija i jača.

Marko

pre 4 godine

Ovo sve treba uzimati sa velikom dozom rezerve jer oni na osnovu svetlosti (dal bese spektrometrija ili tome slicno) koje vide sa te planete pokusavaju da shvate kakav je sastav atmosfere i onda pokusavaju na osnovu grube velicine tela i pozicije u odnosu maticnu zvezdu da li ima sanse da podrzava zivot to jest je li potencijalno naseljiva...

Poredjenja radi to je isto kao da pokusavate da ocenite da li je ocuvana limarija i trap na polovnom automobilu na gooogle maps (gde je auto 10x15 piksela iz pticje perspektive)

Znaci ekstremno grube pretpostavke, i malo senzacionalizma :)

Igor

pre 4 godine

Jel ste vi svesni koliko je 100 svetlosnih godina, mislim da ovo što daju ovakve izjave a ne mogu da se spuste na Mars treba da se jave psihijatru.

Larry

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
Fantastičan vest za dokone
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Po opstoj teoriji rekativiteta, starenje se usporava sto putujemo blize brzini svetlosti.

čovečanstvo brzo napreduje

pre 4 godine

Iskreno me raduje brz napredak nauke.Teleskopi pomoću kojih vidimo toliko udaljene objekte su pravo čudo tehnike.Videti nešto prečnika 15 hiljada kilometara sa daljine od 100 svetlosnih godina!Zamislite te ljude koji su učestvovali u tom projektu,napravili taj teleskop,lansirali ga u orbitu,obradili sve te podatke.Svaka čast!

R.

pre 4 godine

To što ima (ako ima) tekuće vode je savršeno nebitno. Ljudi i kada bi ovladali tehnologijom kojom tamo mogu da stignu, ovladali bi i tehnologijom kojom kiseonik i vodonik mogu da proizvode od drugih dostupnih elemenata.
Mi sada smatramo da je voda sastavljena od dva atoma vodonika i jednog kiseonika, ali je to ukupno 10 protona, 10 elektrona i 8 neutrona identičnih i u svakom drugom elementu periodnog sistema. Da to uporedim sa početkom gvozdenog doba, mi smo sada na nivou kada se smatralo da se gvožđe može dobiti samo u elementarnom stanju, od meteorita i erupcija vulkana.
Drevni alhemičari su bili potpuno u pravu, i zlato je sasvim moguće dobiti od olova, jedino ni oni nisu znali kako. Ne znamo ni mi. Kada (ako ikad) budemo ovladali neophodnim brzinama za svemirska putovanja, znaćemo, jer u protivnom nećemo ni ovladati tim brzinama i bićemo zauvek prikovani za najviše naš solarni sistem. U nauci nema i ne može da bude individualnih velikih skokova, tipa da se napravi avion na snagu konja (ili čoveka). Sve druge potrebne principe je znao i Leonardo, ali nije imao motor. Nije mnogo drugačije ni sa naukom danas, nije jer ne može ni da bude drugačije.

mmm

pre 4 godine

Jedan zastrasujuc podatak, u nasoj galaksiji ima zvezda i planeta koliko na svim plazama nase Zemlje ima zrna peska. Takodje u istrazenom svemiru ima toliko galaksija, koliko i zrna peska...
Nije samo nasaa planeta jedna sicusna nevidljiva neprimetna tacka u nasoj galaksiji, nije samo ni suncev ceo sistem, cela nasa galaksija je najsitnija tackica u celom svemiru, nezamislivo ali nezamislivo mala tackica.

tz

pre 4 godine

planeta zemlja nece postojati kao ni ljudska civilizacija dok covek ne stigne do te tehnologije da poseti ovu planetu,mnogi ne znaju koja je to velika daljina,da pojasnim ljudi moraju da putuju 100g brzinom svetlosti da bi stigli tamo,vise od naucne fantastike znaci nikada!!!

ljudska rasa jos nema tehnologiju sa kojom moze da poseti mesec koji je udaljen samo 400K km,a ne objekat koji je daleko od zemlje 100 SG!

i jos je pitanje da li uopste postoji..posto NASA voli da lagi malo!

prevelik uticaj imaju i naucno fantasticni filmovi na ljudsku psihu...jer stvaraju sliku da su ovakve stvari moguce!

Prosečan Srbin

pre 4 godine

Pretvorite vi te svetlosne godine u kilometre do Pefkohorija, da nam bude jasno, jer prosečnom Srbinu samo tako možeš da dočaraš daljinu. Dal je to 20 puta do Pefkohorija ili dalje (što je nemoguće), al ajde da vam "verujemo".

zigi

pre 4 godine

ne možemo da se dogovorimo i složno živimo na ovoj u miru i blagostanju. a otkrivamo i znamo sve o drugim galaksijama i mogućnosti života na planeti udaljenoj 100 svetlosnih godina.
odo ja na pecanje

JPR24

pre 4 godine

Znaci ako bi ljudi mogli da lete brzinom svetlosti onda bi morali da putuju jednu godinu :(
(cobo, 09. januar 2020 10:04)

Auuu, kakav znalac, kakav matematičar !! Da ne radiš u nekoj radnji možda !? A !?

Posmatrac

pre 4 godine

20% већа од Земље, значи огромна сила гравитације, све је 20% "теже"...пробајте са 15 кила на леђима да живите читав живот...
(goran, 9. januar 2020 14:24)

Ne mora da znaci.
Prvo ne znamo kolika je prosecna gustina planete, i samim time njena masa. Ako je redja od Zemlje, ne bi bila masivnija.
Drugo, uzmimo da je istog sastava kao i Zemlja. 20% veci precnik znaci vecu masu, ali i vecu udaljenost povrsine od centra. Stoga je gravitacija priblizno ista!
(F = G*m1*m2/r*r - ako povecamo precnik planete, veca je masa, ali sila na povrsini manja).

Kako je zvezda crveni patuljak, znaci da je "zlatokosa" zona blize zvezdi. Sto znaci da je planeta izlozena vecim kolicinama svih ostalih zracenja sa zvezde, sto umanjuje sanse za zivot.

nikola

pre 4 godine

Prvo, velika zahvalnost B92 sto praktikuje slobodu govora po tome se razlikujete od drugih i daleko ste iznad, to se danas u svetu kakvom zivimo jako ceni.
Drugo, Daglas Adams ako u nesto verujes ili neverujes, tvoje je da to argumentima branis. Ovde se vodi cesto konstruktivan razgovor gde ljudi mozda i neke nove stvari cuju od drugih ljudi i nesto novo nauce. Upravo zbog toga je zanimljiv B92 i ovakva tematika pogotovo. Diktaturu ostavi za neko daleko proslo vreme, stvarno je prevazidjeno.
I da dodam, upravo zbog ljudi koji su drugacije mislili, covecansto je napredovalo ovoliko. Kada to budes razumeo, mozda si jos mlad, poceces slobodu da cenis i ovakve teme ce ti biti jos zanimljivije.
(Sale, 9. januar 2020 11:40)

Navala religioznih fanatika koji sipaju brznom munje gluposti kako život postoji samo na Zemlji jer ga je Bog stvorio, da NASA laže, da je Zemlja ravna i dr. sigurno ne predstavlja slobodu govora niti neku pametnu razmenu mišljenja.

Shamgar

pre 4 godine

TOI 700 je “Crveni patuljak” Ove zvezde emituju svetlost koja je 5% svetlosne snage naseg sunca. Planete koje su u njihovom sistemu su nepriljateljske za zivot. Da bi bila dovoljno topla planeta bi morala da se rotira dosta blizu ove zvezde. Opet fotosinteza bi bila nemoguca na nocnoj strani a i na dnevnoj zbog crvenog svetla, sto znaci ne bi bilo ni biljaka ni hrane ni kiseonika. Takodje ovi “Crveni Patuljci” su nestabilne zvezde i cesto imaju solarne oluje i super solarne oluje koje bi sterilisale planetu koja se rotira oko nje. Naucnici su za 30 godina posmatranja i analizaranja Sunca ustanovili da je Sunce neverovatno stabilna zvezda, njegova snaga varira samo 0.06%. Zanimljivo je da se na zvezdama poput nase jednom u 100 godina dogadjaju super solarne oluje koje su u stanju uniste atmosferu i sterilisu planetu, ipak to se na nasem Suncu nikada nije desilo. Bog je fino podesio nasu zvezdu i nasu planetu kako bi zivot ovde bio moguc. Masa Sunca opada i sa njim i gravitacija, mozemo zakljuciti da je nekada u proslosti sunce bilo vece i gravitacija mu je bila jos jaca. Ovo predstavlja problem za aktuelnu teoriju kako je nastao nas solarni sistem, zato sto bi sunce u proslosti zbog jake gravitacije usisalo i Merkur i Veneru.

garant

pre 4 godine

Primetila sam da su komentatori sve gluplji kako vreme prolazi. Pre neku godinu to nije bilo tako, sta se desilo ?! Ili se namerno objavljuju glupi komentari...
Mici, 9. januar 2020 11:13)

Ne brini Mici, sve je pod kontrolom;)

Posmatrac

pre 4 godine

@R.
Niste u pravu, mi danas znamo kako da jedan element pretvorimo u drugi - u nuklearnom reaktoru. Plutonijum je prvi vestacki elemenat koji je stvoren, a kasnije i ostali. Samo sto bi proces pravljenja zlata iz necega drugoga toliko kostao, da nema smisla ni pocinjati ga.
Ne znam zasto se pozivate na alhemicare, tu su slucajno bili u pravu, s tim sto hemijskim postupkom to nije moguce.

Takodje, ne vidim zasto bi prozivodili vodonik, to je najzastupljeniji elemenat u kosmosu. A i vode ima na svakom koraku, pa i kiseonik mozemo dobiti uz malo struje. Tako da nema potrebe da ga sintetisemo procesom fuzije. Zvezde su to uradile umesto nas.

Sale

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e.
(Daglas Adams, 9. januar 2020 10:49)
Prvo, velika zahvalnost B92 sto praktikuje slobodu govora po tome se razlikujete od drugih i daleko ste iznad, to se danas u svetu kakvom zivimo jako ceni.
Drugo, Daglas Adams ako u nesto verujes ili neverujes, tvoje je da to argumentima branis. Ovde se vodi cesto konstruktivan razgovor gde ljudi mozda i neke nove stvari cuju od drugih ljudi i nesto novo nauce. Upravo zbog toga je zanimljiv B92 i ovakva tematika pogotovo. Diktaturu ostavi za neko daleko proslo vreme, stvarno je prevazidjeno.
I da dodam, upravo zbog ljudi koji su drugacije mislili, covecansto je napredovalo ovoliko. Kada to budes razumeo, mozda si jos mlad, poceces slobodu da cenis i ovakve teme ce ti biti jos zanimljivije.

zz

pre 4 godine

-prvo covek treba da izmisli nesto pomocu koga tog "nesto" moze da putuje brzinom svetlosti
-brzina svetlosti je u samo u teoriji pomocu koje samo svetlost putuje,tako kaze nauka i nista drugo osim toga!
-putovanje brzinom svetlosti trazi extremno precizan proracun zbog asteroidnih pojaseva,zvezdane prasine,i raznih drugih objekata u svemiru
-znaci fakticki nema teoretske sanse da non-stop putujes tom brzinom
-treba ti ogroman svemirski brod sa ljudskom populacijom koji bi tamo zivela vise od jednog veka!!!ako covecanstvo ne bi imalo tehnologiju hibernacije kao u filmovima,to bi tesko bilo izvodljivo

vidim mnogi pricaju da pre 100g ljudi nisu mogli da zamisle mobilni telefon,osim Tesle naravno!

ali ovde pricamo o mnogo ozbiljnijim stvarima,koje se nece desiti jos za par hiljada godina,a mozda se nikada nece ni desiti

tako da nemojte uporedjivati babe i zabe..a do tada i svog kratkog zivota gledajte filmove na tu foru kao sto je "PASSANGERS"

ovo je ozbiljna tema i nemojte je uporedjivati sa kompjuterima,avionima,telefonima...jer je to na mnogo vecem nivou koju ljudski mozak jos ne moze da shvati i poredjenje je smesno da ne kazem neku tezu rec...poz

miro split

pre 4 godine

@Coba
Stari kad se ugriju motori i varp jezgra i kad se sve stabilizira, opleteš po gasu i na varp devet za dvadeset minuti si tamo i nazad.
Samo se drži starog pravila da ne ločeš dok voziš i da se vežeš.

brana

pre 4 godine

E bas lepo,sad neka se spakuju svi ti vajni"naucnici"i nek se lepo presele na tu planetu.Mnogo mi bre ide kiselo od tih baba Vanga naucnika koji imaju titule i zvanja,ekstra plate i počasti za svoj trud i "genijalni"rad koji se zasniva na pretpostavkama i terminima tipa:mozda,moguce,neizvesno,trebalo bi i sličnim glupostima koji se ocenjuju kao stručni i naučni rad visokoumnih ljudi....ima jedna planeta na 350 miliona svetlosnih godina levo gde postojd tragovi kristala koji mogu ukazivati da je tu nekafa postojala voda sto bi opet trebalo da znaci da je nekada bio moguc zivot i ako bi se otkrilo da u dubini i dalje ima zaledjene vode nije nemoguce da bi ljzdi jednoga dana mogli tamo da naprave koloniju i da uzgajaju sargarepu i grasak samo da se stabilizuje temperatura koja je sada mozda -400 c ali se verovatno polako zagreva i postoji mogucnost dok covek tamo doputuje za nekoliko hiljada godina tu bude mozda i klima slicna zemljinoj.Mislim da koje izlaganje zasluzuje makar Nobela za nagadjanje?

Хајдук

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e. 
(Daglas Adams, 09. januar 2020 10:49) 

a ko bi tebe onda čitao?
(monkey on the spinning ball, 09. januar 2020 11:42)

Администратор који филтрира коментаре је требао да прочита његов коментар. Очигледно није прочитао његов комемтар само га објавио. Нажалост није прочитао ни твој.. Баш ме интересује да ли ће и ово да објави хахахахахха.... Ало админ ово је тема о науци и мени се свиђају овакве теме. Стварно зашто објављујете бесмислене коментаре. Ако неко има нешто паметно да каже објавите а ко не боље да ни нема комементара само текст. Има довољно текстова о политици где можемо да лупетамо....

e

pre 4 godine

Ovo otkriće bi imalo značaj SAMO ukoliko bi naučnicima uspelo da iskrive putanju svetla tako da se svetlosna udaljenost zemlje i otkrivene planete približe na nekoliko stotina km. Tada bi se političari preselili na ovu drugu planetu, ali bi na zemlji najpre počeli nuklearni rat sa svim zemljama sa kojima nisu pre smeli jer i ove druge poseduju nuklearno oružje.

Olja

pre 4 godine

"Na kojoj bi bio moguc zivot, koja bi mogla da bude naseljiva ..."
Hajde da sve to bude tako, a onda zamisljam i prve putnike ka toj planeti pa sljedecu "turu" i tako redom, sve dok ne odu svi super bogati. Ah, da, bice tu i nesto sirotinje, jer ipak, roboti ne mogu sve. A ostali? Koga bi bilo briga? Oni i onako nisu vazni, o njihovom stradanju u kataklizmi, a zbog koje bi se bogatasi i preselili, snimace ce se (tamo, gore) filmovi na kojima ce se dobro zaradjivati.
Dakle, sto se tice mene, pronasli naseljivu planetu ili ne, svejedno mi je, svakako sam dio ogromne vecine koja ce na Zemljici i zavrsiti svoj zivotni vijek, na koji god nacin da to bude. Ipak, nemam nista protiv, neka se naucnici malo zabavljaju.

milos

pre 4 godine

da bih pomirio neka nepotrebno zavadjena misljenja, treba istaci da je svemir za ljudski um nezamislivo ogroman, da postoje zivoti u drugim galaksijama.... naravmo da su vasionska tela loptastog izgleda prosto gravitacija tako fukcionise ( naravno manja tela poput asteroida i td su n nepravilnog oblika)... i naravno da postoji Bog jer savrsene stvari i kompleksne stvari ne nastaju tek tako!

ovo je divna vest , i uz pomoc nauke ali i vere svet treba da ide ka ovim saznanjima, a da se mane ratova i samounistavanja!

monkey on the spinning ball

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e.
(Daglas Adams, 09. januar 2020 10:49)

a ko bi tebe onda čitao?

Cirkus

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.
(Programator, 09. januar 2020 11:15)

Svetlosna godina je merna jedinica za rastojanje, udaljenost koju svetlost (svojom nepromenjivom brzinom)predje za godinu dana. Znaci svetlosti je potrebno 100 godina da prevali to neko rastojanje, toliko je daleko ta planeta. Kako onda mislis da stignes tamo u kratkom trenutku?
Brzinom svetlosti da letis do Sunca, treba ti oko 8 minuta.

CATAPA

pre 4 godine

i naravno da postoji Bog jer savrsene stvari i kompleksne stvari ne nastaju tek tako!
(milos, 9. januar 2020 13:28)
Po čemu ti Miloše misliš da su te "savršene stvari" savršene? Da li si video nesavršene? Da li uopšte postoje te "nesavršene"?
Stvari su stvari, ne postoji ništa apsolutno savršeno, ni nesavršeno. To što mi neke stvari tako zovemo je zbog naših potreba, navika ili antropocentričnog podrazumevanja. Kosmos i pogotovo je u isto vreme haos i savršen, podjednako.
Izmišljeni bog (ili bogovi) je isto samo personifikacija naše iluzije o postojanju savršenosti kao takve. Vrsta "pomirljivosti" kakvu ti predlažeš je prevedeno da mogu da važe fizički zakoni, a i ne moraju. Da moraju da važe logički principi, a i ne moraju. Zašto bi onda morao da postoji "Bog" kad ni on ne mora? Plus bi još morali da se dogovorimo o kom "bogu" uopšte pričamo, na kog ti misliš? Onog što je prvo stvorio dan i noć, a onda Sunce i ostale zvezde? Ili onog što je Mojsiju natakao rogove? Ili nekog sasvim trećeg, desetog?

Miki

pre 4 godine

Hiljade bitnih stvari još ne znamo ni o Zemlji,ali se svojski trudimo da je totalno uništimo.Inače trenutno nismo u stanju da pošaljemo ljudsku posadu ni na Mesec.Ako bi smo to slučajno i uradili oni tamo ne bi mogli da budu duže od 2 dana.

Cinique

pre 4 godine

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.
(Programator, 9. januar 2020 11:15)
Tvoj čika Ajnštajn je ispaljivao mnoge gluposti, tipa onoga da ljudi koriste samo 10% mogućnosti mozga, te da "quantum entanglement" nije moguć jer bi informacija išla brže od svetlosti. Pa je eksperimentalno dokazano da ide najmanje 10^9 brže verovatno trenutno i na najmanje planetarnim rastojanjima. Onda je pričao bajku o jadnom malom invalidnom fotonu čija je kinetička energija nula.
Čika Ajnštajn je pričao i bajku o dva brata, kao čika Anderson o Ivici i Marici. Tako brat koji je (nekim čudom i magijom) godinama bio pod dejstvom užasnog ubrzanja koje kida organe (pa dva puta tako), došao nazad čio veseo i mlad, a brat mu ostario i jedva mrda. Pa pre ću da verujem u Ivicu, Maricu i gospođu Vešticu.

Sale

pre 4 godine

Navala religioznih fanatika koji sipaju brznom ...
(nikola, 9. januar 2020 12:09)
Ponavljam, komentar nije glup ako je zasnovan na jasnim argumentima, takav komentar je konstruktivan. Tvoje je ako mislis drugacije da argumentima to sto mislis i odbranis, komentari u prazno su samo zauzimanje prostora. Po tebi je glupost da je Bog stvorio zivot na Zemlji, neko ima dokaze u suprotno, ako imas argumente da to srusis slobodno se javi, ali ne komentarom u prazno tipa "sta vi znate". Sto se tice "ravne zemlje" ko jos ozbiljan u to veruje, ne trpaj sve u isti kos. Ozbiljni religiozni ljudi u to ne veruju, to je samo skretanje fokusa i pokusaj kompromitovanja ljudi koji veruju u Boga. Dakle, samo argumenti bez praznih i supljih komentara podrzavam.

Miki

pre 4 godine

Znaci ako bi ljudi mogli da lete brzinom svetlosti onda bi morali da putuju jednu godinu :(
(cobo, 09. januar 2020 10:04)

Čuj godinu? Ma za po sata brze vožnje.

all seeing eye

pre 4 godine

Distanca je iluzija u holografskom svemiru. Kroz inverzan prostor to je blizu. Lako je napraviti tehnologiju koja skoci tamo za tren oka. Samo osloboditi um od ajnstajnovskih gluposti.

boa

pre 4 godine

Prema navedenim kriterijumima, i Mars i Venera bile bi naseljive planete. A one, em su negostoljubive, em nedostižne, em najbliže moguće. Nema gore ništa, a kada to prihvatimo, konačno ćemo se na pravi način posvetiti sebi.

Dott

pre 4 godine

Tu planetu oni ne mogu videti teleskopom iako je teleskop na nekom satelitu u orbiti, to su ogromne daljine na kojima mogu proucavati samo zvezde. Da u blizini zvezde postoji planeta, otkrivaju tako sto se za trenutak prekine svetlosni snop zvezde npr ili sta ti ja znam, prekid nekakvog ipulsa koji su oni misle uhvatili i potice sa neke zvezde, ma bezveze, zamajavanje naroda u cilju oprvdanja sredstva koja se u njih ulažu.
Kosmos je za nas velika nepoznanica, licno meni potpuno su smesni u iznosenju tvrdnji, a ustvari su sve pretpostavke donesene na osnovu logickih zakljucaka, a kad otkriju nesto sta veze nema sa logikom, onda hajd iz početka.
Zanimljiva pretpostavka poslednje decenije je da je citav kosmos jedan organizam, sto znači da je ceo kosmos živ, onda bi mi blili jedna njegova bolesna ćelija. Nadam se da nismo kancerogeni, jer nam onda sledi skorašnja amputacija.

Laki

pre 4 godine

Kada li će ljudi shvatiti da ne postoji drugi život osim onog koji je na zemlji,to je jedina planeta koja je stvorena i podčinjena ljudima.
Pamirite se sa tim zaljubljenici u ovaj svijet,znam ja da bi vi voleli nepresušne izvore,nafte,zlata,dijamanata i td...ali nema,, mora da se umre,čeka drugi svijet za duše ljudske.

Јабучило

pre 4 godine

У, сјајно. Само да откријемо ворп, ето нас за 20-ак година тамо и назад. Обичном брзином светлости, чим откријемо погон, 200-тињак, ако не стајемо пречесто на путу до Земље II.

Trovach

pre 4 godine

@boa...Postoji takozvana "zona Zlatokose" u kojoj su uslovi najpogodniji za nastanak i odrzanje zivota, a zavisi od udaljenosti neke planete od maticne zvezde, koja je opet i u vezi i sa velicinom (i ostalim osobinama) te zvezde. Venera je malko preblizu Suncu, a Mars je malo predaleko. Pored toga Mars je i nedovoljno velik, skoro da nema magnetno polje...

pa da

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
Fantastičan vest za dokone
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Po opstoj teoriji rekativiteta, starenje se usporava sto putujemo blize brzini svetlosti.
(Larry, 09. januar 2020 10:06)

Ali, povecava se i masa do beskonacnosti.
Tako da nista od starenja. Nemoguce, ako je teorija tacna. Jedino da postoji, da sami zakrivimo prostor-vreme, pa onda tako da putujemo i to bez brzine svetlosti. Za sada je otkriveno da masa nebeskih tela zakrivljuje prostor i utice na gravitaciju.

Skywalker

pre 4 godine

Izgleda ne mogu da se dogovore da li je nastanjiva zvezda ili jedna od tri planete u orbiti zvezde! Sta bi sa Ibensima, niti pisu, niti sliku salju, a nema ih ni da dodju.

R.

pre 4 godine

Zvezde su to uradile umesto nas.
(Posmatrac, 9. januar 2020 13:48)
Zvezde to nisu uradile za nas, pa i sve što su napravile ljubomorno čuvaju.

Poenta onog što sam pisao je nešto drugo. Mi SADA predstavljamo ove daleke planete kao mesto na kom je moguć život, ali da bismo i mi do njih stigli neophodni su vekovi u kojima to kako nama sada izgledaju nije ni najmanje važno. Ukoliko bi čovek ovladao neophodnim NIVOOM tehnologije svemirskih putovanja, te predaleke planete nam ni za šta ne bi bile potrebne.

Ja naravno ne znam da li će biti moguće od kamenja praviti vodu, ili da nikakvo kamenje neće biti neophodno, eventualno samo danas nezamislivo mnogo energije ili čak ni to. Ali pouzdano znam da nepostojanje ili postojanje planete sa vodom na 100 svetlosnih godina od nas nema apsolutno nikakvog praktičnog značaja. I ne samo za nas, nego i za one koji (ako ikad) budu u prilici da se upuste u takva putovanja.
To je toliko nebitno da je konačno nebitno i da li je plod mašte ili realno postoji. Toliko nebitno da nikada ne može ni da postane ništa bitnije. Savršena nebitnost.

Žao mi je ako i dalje nije, ne mogu jasnije.

goran

pre 4 godine

20% већа од Земље, значи огромна сила гравитације, све је 20% "теже"...пробајте са 15 кила на леђима да живите читав живот...

Nenad

pre 4 godine

@rekt. Pa jel to stvarno veruješ da život na drugim planetama, bilo koji njegov oblik, bio inteligentan ili ne, nije pronadjen do sada?

don

pre 4 godine

CATAPA

Tvoja percepcija stvarnosti je takva da je za tebe Bog licnost. To je potpuno pogresno. Da, jeste, sve je apsolutno savrseno u univerzumu. Da savrsenije ne moze biti.

Zdravstveni radnik koji jos uvek nije otisao

pre 4 godine

Bio sam tamo,voda je toliko kisela kao da pijes rasol od kiselog kupusa tako da sam sva tri svemirska jutra koliko sam bio tamo pio samo pivo a posto je temperatura oko 40zemaljskih stepeni pio sam mnogo piva pa me ujutru bolela glava i cepao mamurluk pa mi ona voda dobro dosla da se treznim.

tz

pre 4 godine

planeta zemlja nece postojati kao ni ljudska civilizacija dok covek ne stigne do te tehnologije da poseti ovu planetu,mnogi ne znaju koja je to velika daljina,da pojasnim ljudi moraju da putuju 100g brzinom svetlosti da bi stigli tamo,vise od naucne fantastike znaci nikada!!!

ljudska rasa jos nema tehnologiju sa kojom moze da poseti mesec koji je udaljen samo 400K km,a ne objekat koji je daleko od zemlje 100 SG!

i jos je pitanje da li uopste postoji..posto NASA voli da lagi malo!

prevelik uticaj imaju i naucno fantasticni filmovi na ljudsku psihu...jer stvaraju sliku da su ovakve stvari moguce!

Laki

pre 4 godine

Kada li će ljudi shvatiti da ne postoji drugi život osim onog koji je na zemlji,to je jedina planeta koja je stvorena i podčinjena ljudima.
Pamirite se sa tim zaljubljenici u ovaj svijet,znam ja da bi vi voleli nepresušne izvore,nafte,zlata,dijamanata i td...ali nema,, mora da se umre,čeka drugi svijet za duše ljudske.

Igor

pre 4 godine

Jel ste vi svesni koliko je 100 svetlosnih godina, mislim da ovo što daju ovakve izjave a ne mogu da se spuste na Mars treba da se jave psihijatru.

Olja

pre 4 godine

"Na kojoj bi bio moguc zivot, koja bi mogla da bude naseljiva ..."
Hajde da sve to bude tako, a onda zamisljam i prve putnike ka toj planeti pa sljedecu "turu" i tako redom, sve dok ne odu svi super bogati. Ah, da, bice tu i nesto sirotinje, jer ipak, roboti ne mogu sve. A ostali? Koga bi bilo briga? Oni i onako nisu vazni, o njihovom stradanju u kataklizmi, a zbog koje bi se bogatasi i preselili, snimace ce se (tamo, gore) filmovi na kojima ce se dobro zaradjivati.
Dakle, sto se tice mene, pronasli naseljivu planetu ili ne, svejedno mi je, svakako sam dio ogromne vecine koja ce na Zemljici i zavrsiti svoj zivotni vijek, na koji god nacin da to bude. Ipak, nemam nista protiv, neka se naucnici malo zabavljaju.

Programator

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.

brana

pre 4 godine

E bas lepo,sad neka se spakuju svi ti vajni"naucnici"i nek se lepo presele na tu planetu.Mnogo mi bre ide kiselo od tih baba Vanga naucnika koji imaju titule i zvanja,ekstra plate i počasti za svoj trud i "genijalni"rad koji se zasniva na pretpostavkama i terminima tipa:mozda,moguce,neizvesno,trebalo bi i sličnim glupostima koji se ocenjuju kao stručni i naučni rad visokoumnih ljudi....ima jedna planeta na 350 miliona svetlosnih godina levo gde postojd tragovi kristala koji mogu ukazivati da je tu nekafa postojala voda sto bi opet trebalo da znaci da je nekada bio moguc zivot i ako bi se otkrilo da u dubini i dalje ima zaledjene vode nije nemoguce da bi ljzdi jednoga dana mogli tamo da naprave koloniju i da uzgajaju sargarepu i grasak samo da se stabilizuje temperatura koja je sada mozda -400 c ali se verovatno polako zagreva i postoji mogucnost dok covek tamo doputuje za nekoliko hiljada godina tu bude mozda i klima slicna zemljinoj.Mislim da koje izlaganje zasluzuje makar Nobela za nagadjanje?

boa

pre 4 godine

Prema navedenim kriterijumima, i Mars i Venera bile bi naseljive planete. A one, em su negostoljubive, em nedostižne, em najbliže moguće. Nema gore ništa, a kada to prihvatimo, konačno ćemo se na pravi način posvetiti sebi.

Cinique

pre 4 godine

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.
(Programator, 9. januar 2020 11:15)
Tvoj čika Ajnštajn je ispaljivao mnoge gluposti, tipa onoga da ljudi koriste samo 10% mogućnosti mozga, te da "quantum entanglement" nije moguć jer bi informacija išla brže od svetlosti. Pa je eksperimentalno dokazano da ide najmanje 10^9 brže verovatno trenutno i na najmanje planetarnim rastojanjima. Onda je pričao bajku o jadnom malom invalidnom fotonu čija je kinetička energija nula.
Čika Ajnštajn je pričao i bajku o dva brata, kao čika Anderson o Ivici i Marici. Tako brat koji je (nekim čudom i magijom) godinama bio pod dejstvom užasnog ubrzanja koje kida organe (pa dva puta tako), došao nazad čio veseo i mlad, a brat mu ostario i jedva mrda. Pa pre ću da verujem u Ivicu, Maricu i gospođu Vešticu.

@@@

pre 4 godine

Ovakvi koji danas pricaju kako je nesamislivo da ljudi naprave tehnologiju koja bi im omogucila da stignu do objekta udaljeno 100 svetlosnih godina su pre 100 godina pricali kako je nemoguce da covek ode u svemir, ili koristi avion za putovanja. Za takve je telefon bio djavolji izum, o radiju i kasnije televiziji da ne pricamo.

monkey on the spinning ball

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e.
(Daglas Adams, 09. januar 2020 10:49)

a ko bi tebe onda čitao?

Nenad

pre 4 godine

@rekt. Pa jel to stvarno veruješ da život na drugim planetama, bilo koji njegov oblik, bio inteligentan ili ne, nije pronadjen do sada?

Sale

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e.
(Daglas Adams, 9. januar 2020 10:49)
Prvo, velika zahvalnost B92 sto praktikuje slobodu govora po tome se razlikujete od drugih i daleko ste iznad, to se danas u svetu kakvom zivimo jako ceni.
Drugo, Daglas Adams ako u nesto verujes ili neverujes, tvoje je da to argumentima branis. Ovde se vodi cesto konstruktivan razgovor gde ljudi mozda i neke nove stvari cuju od drugih ljudi i nesto novo nauce. Upravo zbog toga je zanimljiv B92 i ovakva tematika pogotovo. Diktaturu ostavi za neko daleko proslo vreme, stvarno je prevazidjeno.
I da dodam, upravo zbog ljudi koji su drugacije mislili, covecansto je napredovalo ovoliko. Kada to budes razumeo, mozda si jos mlad, poceces slobodu da cenis i ovakve teme ce ti biti jos zanimljivije.

e

pre 4 godine

Ovo otkriće bi imalo značaj SAMO ukoliko bi naučnicima uspelo da iskrive putanju svetla tako da se svetlosna udaljenost zemlje i otkrivene planete približe na nekoliko stotina km. Tada bi se političari preselili na ovu drugu planetu, ali bi na zemlji najpre počeli nuklearni rat sa svim zemljama sa kojima nisu pre smeli jer i ove druge poseduju nuklearno oružje.

all seeing eye

pre 4 godine

Distanca je iluzija u holografskom svemiru. Kroz inverzan prostor to je blizu. Lako je napraviti tehnologiju koja skoci tamo za tren oka. Samo osloboditi um od ajnstajnovskih gluposti.

Skywalker

pre 4 godine

Izgleda ne mogu da se dogovore da li je nastanjiva zvezda ili jedna od tri planete u orbiti zvezde! Sta bi sa Ibensima, niti pisu, niti sliku salju, a nema ih ni da dodju.

Marko

pre 4 godine

Ovo sve treba uzimati sa velikom dozom rezerve jer oni na osnovu svetlosti (dal bese spektrometrija ili tome slicno) koje vide sa te planete pokusavaju da shvate kakav je sastav atmosfere i onda pokusavaju na osnovu grube velicine tela i pozicije u odnosu maticnu zvezdu da li ima sanse da podrzava zivot to jest je li potencijalno naseljiva...

Poredjenja radi to je isto kao da pokusavate da ocenite da li je ocuvana limarija i trap na polovnom automobilu na gooogle maps (gde je auto 10x15 piksela iz pticje perspektive)

Znaci ekstremno grube pretpostavke, i malo senzacionalizma :)

Prosečan Srbin

pre 4 godine

Pretvorite vi te svetlosne godine u kilometre do Pefkohorija, da nam bude jasno, jer prosečnom Srbinu samo tako možeš da dočaraš daljinu. Dal je to 20 puta do Pefkohorija ili dalje (što je nemoguće), al ajde da vam "verujemo".

zigi

pre 4 godine

ne možemo da se dogovorimo i složno živimo na ovoj u miru i blagostanju. a otkrivamo i znamo sve o drugim galaksijama i mogućnosti života na planeti udaljenoj 100 svetlosnih godina.
odo ja na pecanje

Larry

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
Fantastičan vest za dokone
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Po opstoj teoriji rekativiteta, starenje se usporava sto putujemo blize brzini svetlosti.

rekt

pre 4 godine

Alo ljudi, nije bitno koliko je daleko. Niko ne planira da putuje tamo, bar ne u skorijoj buducnosti. Stvar je u tome sto se trazi zivot van ove planete da konacno potvrdimo da nismo sami. Koliko ste samo negativni nije normalno...

dzericak

pre 4 godine

Mislim da će problem prevaljivanja ovoliko velikih daljina rešiti AI (veštačka inteligencija) a ne čovek. Ne znam da li baš na ovu planetu, ali mislim da će prvi putnici biti roboti a ne ljudi, ili neka unapređena verzija ljudi - i dgovečnija i jača.

nikola

pre 4 godine

Prvo, velika zahvalnost B92 sto praktikuje slobodu govora po tome se razlikujete od drugih i daleko ste iznad, to se danas u svetu kakvom zivimo jako ceni.
Drugo, Daglas Adams ako u nesto verujes ili neverujes, tvoje je da to argumentima branis. Ovde se vodi cesto konstruktivan razgovor gde ljudi mozda i neke nove stvari cuju od drugih ljudi i nesto novo nauce. Upravo zbog toga je zanimljiv B92 i ovakva tematika pogotovo. Diktaturu ostavi za neko daleko proslo vreme, stvarno je prevazidjeno.
I da dodam, upravo zbog ljudi koji su drugacije mislili, covecansto je napredovalo ovoliko. Kada to budes razumeo, mozda si jos mlad, poceces slobodu da cenis i ovakve teme ce ti biti jos zanimljivije.
(Sale, 9. januar 2020 11:40)

Navala religioznih fanatika koji sipaju brznom munje gluposti kako život postoji samo na Zemlji jer ga je Bog stvorio, da NASA laže, da je Zemlja ravna i dr. sigurno ne predstavlja slobodu govora niti neku pametnu razmenu mišljenja.

Dott

pre 4 godine

Tu planetu oni ne mogu videti teleskopom iako je teleskop na nekom satelitu u orbiti, to su ogromne daljine na kojima mogu proucavati samo zvezde. Da u blizini zvezde postoji planeta, otkrivaju tako sto se za trenutak prekine svetlosni snop zvezde npr ili sta ti ja znam, prekid nekakvog ipulsa koji su oni misle uhvatili i potice sa neke zvezde, ma bezveze, zamajavanje naroda u cilju oprvdanja sredstva koja se u njih ulažu.
Kosmos je za nas velika nepoznanica, licno meni potpuno su smesni u iznosenju tvrdnji, a ustvari su sve pretpostavke donesene na osnovu logickih zakljucaka, a kad otkriju nesto sta veze nema sa logikom, onda hajd iz početka.
Zanimljiva pretpostavka poslednje decenije je da je citav kosmos jedan organizam, sto znači da je ceo kosmos živ, onda bi mi blili jedna njegova bolesna ćelija. Nadam se da nismo kancerogeni, jer nam onda sledi skorašnja amputacija.

Јабучило

pre 4 godine

У, сјајно. Само да откријемо ворп, ето нас за 20-ак година тамо и назад. Обичном брзином светлости, чим откријемо погон, 200-тињак, ако не стајемо пречесто на путу до Земље II.

Miki

pre 4 godine

Hiljade bitnih stvari još ne znamo ni o Zemlji,ali se svojski trudimo da je totalno uništimo.Inače trenutno nismo u stanju da pošaljemo ljudsku posadu ni na Mesec.Ako bi smo to slučajno i uradili oni tamo ne bi mogli da budu duže od 2 dana.

Sale

pre 4 godine

Navala religioznih fanatika koji sipaju brznom ...
(nikola, 9. januar 2020 12:09)
Ponavljam, komentar nije glup ako je zasnovan na jasnim argumentima, takav komentar je konstruktivan. Tvoje je ako mislis drugacije da argumentima to sto mislis i odbranis, komentari u prazno su samo zauzimanje prostora. Po tebi je glupost da je Bog stvorio zivot na Zemlji, neko ima dokaze u suprotno, ako imas argumente da to srusis slobodno se javi, ali ne komentarom u prazno tipa "sta vi znate". Sto se tice "ravne zemlje" ko jos ozbiljan u to veruje, ne trpaj sve u isti kos. Ozbiljni religiozni ljudi u to ne veruju, to je samo skretanje fokusa i pokusaj kompromitovanja ljudi koji veruju u Boga. Dakle, samo argumenti bez praznih i supljih komentara podrzavam.

zz

pre 4 godine

-prvo covek treba da izmisli nesto pomocu koga tog "nesto" moze da putuje brzinom svetlosti
-brzina svetlosti je u samo u teoriji pomocu koje samo svetlost putuje,tako kaze nauka i nista drugo osim toga!
-putovanje brzinom svetlosti trazi extremno precizan proracun zbog asteroidnih pojaseva,zvezdane prasine,i raznih drugih objekata u svemiru
-znaci fakticki nema teoretske sanse da non-stop putujes tom brzinom
-treba ti ogroman svemirski brod sa ljudskom populacijom koji bi tamo zivela vise od jednog veka!!!ako covecanstvo ne bi imalo tehnologiju hibernacije kao u filmovima,to bi tesko bilo izvodljivo

vidim mnogi pricaju da pre 100g ljudi nisu mogli da zamisle mobilni telefon,osim Tesle naravno!

ali ovde pricamo o mnogo ozbiljnijim stvarima,koje se nece desiti jos za par hiljada godina,a mozda se nikada nece ni desiti

tako da nemojte uporedjivati babe i zabe..a do tada i svog kratkog zivota gledajte filmove na tu foru kao sto je "PASSANGERS"

ovo je ozbiljna tema i nemojte je uporedjivati sa kompjuterima,avionima,telefonima...jer je to na mnogo vecem nivou koju ljudski mozak jos ne moze da shvati i poredjenje je smesno da ne kazem neku tezu rec...poz

milos

pre 4 godine

da bih pomirio neka nepotrebno zavadjena misljenja, treba istaci da je svemir za ljudski um nezamislivo ogroman, da postoje zivoti u drugim galaksijama.... naravmo da su vasionska tela loptastog izgleda prosto gravitacija tako fukcionise ( naravno manja tela poput asteroida i td su n nepravilnog oblika)... i naravno da postoji Bog jer savrsene stvari i kompleksne stvari ne nastaju tek tako!

ovo je divna vest , i uz pomoc nauke ali i vere svet treba da ide ka ovim saznanjima, a da se mane ratova i samounistavanja!

Shamgar

pre 4 godine

TOI 700 je “Crveni patuljak” Ove zvezde emituju svetlost koja je 5% svetlosne snage naseg sunca. Planete koje su u njihovom sistemu su nepriljateljske za zivot. Da bi bila dovoljno topla planeta bi morala da se rotira dosta blizu ove zvezde. Opet fotosinteza bi bila nemoguca na nocnoj strani a i na dnevnoj zbog crvenog svetla, sto znaci ne bi bilo ni biljaka ni hrane ni kiseonika. Takodje ovi “Crveni Patuljci” su nestabilne zvezde i cesto imaju solarne oluje i super solarne oluje koje bi sterilisale planetu koja se rotira oko nje. Naucnici su za 30 godina posmatranja i analizaranja Sunca ustanovili da je Sunce neverovatno stabilna zvezda, njegova snaga varira samo 0.06%. Zanimljivo je da se na zvezdama poput nase jednom u 100 godina dogadjaju super solarne oluje koje su u stanju uniste atmosferu i sterilisu planetu, ipak to se na nasem Suncu nikada nije desilo. Bog je fino podesio nasu zvezdu i nasu planetu kako bi zivot ovde bio moguc. Masa Sunca opada i sa njim i gravitacija, mozemo zakljuciti da je nekada u proslosti sunce bilo vece i gravitacija mu je bila jos jaca. Ovo predstavlja problem za aktuelnu teoriju kako je nastao nas solarni sistem, zato sto bi sunce u proslosti zbog jake gravitacije usisalo i Merkur i Veneru.

CATAPA

pre 4 godine

i naravno da postoji Bog jer savrsene stvari i kompleksne stvari ne nastaju tek tako!
(milos, 9. januar 2020 13:28)
Po čemu ti Miloše misliš da su te "savršene stvari" savršene? Da li si video nesavršene? Da li uopšte postoje te "nesavršene"?
Stvari su stvari, ne postoji ništa apsolutno savršeno, ni nesavršeno. To što mi neke stvari tako zovemo je zbog naših potreba, navika ili antropocentričnog podrazumevanja. Kosmos i pogotovo je u isto vreme haos i savršen, podjednako.
Izmišljeni bog (ili bogovi) je isto samo personifikacija naše iluzije o postojanju savršenosti kao takve. Vrsta "pomirljivosti" kakvu ti predlažeš je prevedeno da mogu da važe fizički zakoni, a i ne moraju. Da moraju da važe logički principi, a i ne moraju. Zašto bi onda morao da postoji "Bog" kad ni on ne mora? Plus bi još morali da se dogovorimo o kom "bogu" uopšte pričamo, na kog ti misliš? Onog što je prvo stvorio dan i noć, a onda Sunce i ostale zvezde? Ili onog što je Mojsiju natakao rogove? Ili nekog sasvim trećeg, desetog?

Lizač vulvi

pre 4 godine

B92

Odoh na nju ako na istu ne idu srpski političari,biznismeni i menadžeri....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 09. januar 2020 09:18)

Srecan put! Nadam se da na "TOI 700 d" nema interneta, da se za svagda resimo tvojih sveznajucih komentara...

R.

pre 4 godine

To što ima (ako ima) tekuće vode je savršeno nebitno. Ljudi i kada bi ovladali tehnologijom kojom tamo mogu da stignu, ovladali bi i tehnologijom kojom kiseonik i vodonik mogu da proizvode od drugih dostupnih elemenata.
Mi sada smatramo da je voda sastavljena od dva atoma vodonika i jednog kiseonika, ali je to ukupno 10 protona, 10 elektrona i 8 neutrona identičnih i u svakom drugom elementu periodnog sistema. Da to uporedim sa početkom gvozdenog doba, mi smo sada na nivou kada se smatralo da se gvožđe može dobiti samo u elementarnom stanju, od meteorita i erupcija vulkana.
Drevni alhemičari su bili potpuno u pravu, i zlato je sasvim moguće dobiti od olova, jedino ni oni nisu znali kako. Ne znamo ni mi. Kada (ako ikad) budemo ovladali neophodnim brzinama za svemirska putovanja, znaćemo, jer u protivnom nećemo ni ovladati tim brzinama i bićemo zauvek prikovani za najviše naš solarni sistem. U nauci nema i ne može da bude individualnih velikih skokova, tipa da se napravi avion na snagu konja (ili čoveka). Sve druge potrebne principe je znao i Leonardo, ali nije imao motor. Nije mnogo drugačije ni sa naukom danas, nije jer ne može ni da bude drugačije.

goran

pre 4 godine

20% већа од Земље, значи огромна сила гравитације, све је 20% "теже"...пробајте са 15 кила на леђима да живите читав живот...

čovečanstvo brzo napreduje

pre 4 godine

Iskreno me raduje brz napredak nauke.Teleskopi pomoću kojih vidimo toliko udaljene objekte su pravo čudo tehnike.Videti nešto prečnika 15 hiljada kilometara sa daljine od 100 svetlosnih godina!Zamislite te ljude koji su učestvovali u tom projektu,napravili taj teleskop,lansirali ga u orbitu,obradili sve te podatke.Svaka čast!

mmm

pre 4 godine

Jedan zastrasujuc podatak, u nasoj galaksiji ima zvezda i planeta koliko na svim plazama nase Zemlje ima zrna peska. Takodje u istrazenom svemiru ima toliko galaksija, koliko i zrna peska...
Nije samo nasaa planeta jedna sicusna nevidljiva neprimetna tacka u nasoj galaksiji, nije samo ni suncev ceo sistem, cela nasa galaksija je najsitnija tackica u celom svemiru, nezamislivo ali nezamislivo mala tackica.

Trovach

pre 4 godine

@boa...Postoji takozvana "zona Zlatokose" u kojoj su uslovi najpogodniji za nastanak i odrzanje zivota, a zavisi od udaljenosti neke planete od maticne zvezde, koja je opet i u vezi i sa velicinom (i ostalim osobinama) te zvezde. Venera je malko preblizu Suncu, a Mars je malo predaleko. Pored toga Mars je i nedovoljno velik, skoro da nema magnetno polje...

Posmatrac

pre 4 godine

20% већа од Земље, значи огромна сила гравитације, све је 20% "теже"...пробајте са 15 кила на леђима да живите читав живот...
(goran, 9. januar 2020 14:24)

Ne mora da znaci.
Prvo ne znamo kolika je prosecna gustina planete, i samim time njena masa. Ako je redja od Zemlje, ne bi bila masivnija.
Drugo, uzmimo da je istog sastava kao i Zemlja. 20% veci precnik znaci vecu masu, ali i vecu udaljenost povrsine od centra. Stoga je gravitacija priblizno ista!
(F = G*m1*m2/r*r - ako povecamo precnik planete, veca je masa, ali sila na povrsini manja).

Kako je zvezda crveni patuljak, znaci da je "zlatokosa" zona blize zvezdi. Sto znaci da je planeta izlozena vecim kolicinama svih ostalih zracenja sa zvezde, sto umanjuje sanse za zivot.

Mici

pre 4 godine

Primetila sam da su komentatori sve gluplji kako vreme prolazi. Pre neku godinu to nije bilo tako, sta se desilo ?! Ili se namerno objavljuju glupi komentari...

Хајдук

pre 4 godine

Sudeći po komentarima mi smo stvarno glu* narod. Ne objavljujte mi komentar nego uvedite filter za buda*e. 
(Daglas Adams, 09. januar 2020 10:49) 

a ko bi tebe onda čitao?
(monkey on the spinning ball, 09. januar 2020 11:42)

Администратор који филтрира коментаре је требао да прочита његов коментар. Очигледно није прочитао његов комемтар само га објавио. Нажалост није прочитао ни твој.. Баш ме интересује да ли ће и ово да објави хахахахахха.... Ало админ ово је тема о науци и мени се свиђају овакве теме. Стварно зашто објављујете бесмислене коментаре. Ако неко има нешто паметно да каже објавите а ко не боље да ни нема комементара само текст. Има довољно текстова о политици где можемо да лупетамо....

JPR24

pre 4 godine

Znaci ako bi ljudi mogli da lete brzinom svetlosti onda bi morali da putuju jednu godinu :(
(cobo, 09. januar 2020 10:04)

Auuu, kakav znalac, kakav matematičar !! Da ne radiš u nekoj radnji možda !? A !?

R.

pre 4 godine

Zvezde su to uradile umesto nas.
(Posmatrac, 9. januar 2020 13:48)
Zvezde to nisu uradile za nas, pa i sve što su napravile ljubomorno čuvaju.

Poenta onog što sam pisao je nešto drugo. Mi SADA predstavljamo ove daleke planete kao mesto na kom je moguć život, ali da bismo i mi do njih stigli neophodni su vekovi u kojima to kako nama sada izgledaju nije ni najmanje važno. Ukoliko bi čovek ovladao neophodnim NIVOOM tehnologije svemirskih putovanja, te predaleke planete nam ni za šta ne bi bile potrebne.

Ja naravno ne znam da li će biti moguće od kamenja praviti vodu, ili da nikakvo kamenje neće biti neophodno, eventualno samo danas nezamislivo mnogo energije ili čak ni to. Ali pouzdano znam da nepostojanje ili postojanje planete sa vodom na 100 svetlosnih godina od nas nema apsolutno nikakvog praktičnog značaja. I ne samo za nas, nego i za one koji (ako ikad) budu u prilici da se upuste u takva putovanja.
To je toliko nebitno da je konačno nebitno i da li je plod mašte ili realno postoji. Toliko nebitno da nikada ne može ni da postane ništa bitnije. Savršena nebitnost.

Žao mi je ako i dalje nije, ne mogu jasnije.

pa da

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
Fantastičan vest za dokone
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Po opstoj teoriji rekativiteta, starenje se usporava sto putujemo blize brzini svetlosti.
(Larry, 09. januar 2020 10:06)

Ali, povecava se i masa do beskonacnosti.
Tako da nista od starenja. Nemoguce, ako je teorija tacna. Jedino da postoji, da sami zakrivimo prostor-vreme, pa onda tako da putujemo i to bez brzine svetlosti. Za sada je otkriveno da masa nebeskih tela zakrivljuje prostor i utice na gravitaciju.

Posmatrac

pre 4 godine

@R.
Niste u pravu, mi danas znamo kako da jedan element pretvorimo u drugi - u nuklearnom reaktoru. Plutonijum je prvi vestacki elemenat koji je stvoren, a kasnije i ostali. Samo sto bi proces pravljenja zlata iz necega drugoga toliko kostao, da nema smisla ni pocinjati ga.
Ne znam zasto se pozivate na alhemicare, tu su slucajno bili u pravu, s tim sto hemijskim postupkom to nije moguce.

Takodje, ne vidim zasto bi prozivodili vodonik, to je najzastupljeniji elemenat u kosmosu. A i vode ima na svakom koraku, pa i kiseonik mozemo dobiti uz malo struje. Tako da nema potrebe da ga sintetisemo procesom fuzije. Zvezde su to uradile umesto nas.

Cirkus

pre 4 godine

I da možeš da letiš brzinom svetlosti ne bi stigao za života.
(sportetika, 09. januar 2020 09:54)

Da možeš da letiš brzinom svetlosti, stigao bi tamo u kratkom trenutku, dok bi za to vreme na zemlji prošlo 100 godina. Puno pozdrava od čika Ajnštajna i čika Lorenca.
(Programator, 09. januar 2020 11:15)

Svetlosna godina je merna jedinica za rastojanje, udaljenost koju svetlost (svojom nepromenjivom brzinom)predje za godinu dana. Znaci svetlosti je potrebno 100 godina da prevali to neko rastojanje, toliko je daleko ta planeta. Kako onda mislis da stignes tamo u kratkom trenutku?
Brzinom svetlosti da letis do Sunca, treba ti oko 8 minuta.

Miki

pre 4 godine

Znaci ako bi ljudi mogli da lete brzinom svetlosti onda bi morali da putuju jednu godinu :(
(cobo, 09. januar 2020 10:04)

Čuj godinu? Ma za po sata brze vožnje.

garant

pre 4 godine

Primetila sam da su komentatori sve gluplji kako vreme prolazi. Pre neku godinu to nije bilo tako, sta se desilo ?! Ili se namerno objavljuju glupi komentari...
Mici, 9. januar 2020 11:13)

Ne brini Mici, sve je pod kontrolom;)

don

pre 4 godine

CATAPA

Tvoja percepcija stvarnosti je takva da je za tebe Bog licnost. To je potpuno pogresno. Da, jeste, sve je apsolutno savrseno u univerzumu. Da savrsenije ne moze biti.

miro split

pre 4 godine

@Coba
Stari kad se ugriju motori i varp jezgra i kad se sve stabilizira, opleteš po gasu i na varp devet za dvadeset minuti si tamo i nazad.
Samo se drži starog pravila da ne ločeš dok voziš i da se vežeš.