Sreda, 20.11.2019.

09:21

Ima atmosferu kao Zemlja, ima vetar, kišu i planine i jedno je od najboljih mesta za traženje života

Izvor: B92, Sputnik

Ima atmosferu kao Zemlja, ima vetar, kišu i planine i jedno je od najboljih mesta za traženje života IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

analiza

pre 4 godine

Pominju se loši klimatski uslovi tj temp ispod nule na Titanu.Šta je to problem Rusima i Eskimima.Pošaljemo prvo neke bakterije koje mogu da iskoriguju atmosferu da nama odgovara,pa posle i mi za njima.Kada se prodaju placevi na Titanu,da rezervišem na vreme u centru?

Trovach

pre 4 godine

Strasno je sto vecina ne zna sta je to organsko poreklo. Izgleda da nisu zavrsili ni osnovnu skolu. Poreklo organskih jedinjenja nije obavezno u vezi sa bioloskim procesima, a mnogi to greskom poistovecuju. Metan na Titanu nije nastao bioloskim procesima, kao sto ni sva nafta na Zemlji nije nastala na taj nacin. Tu teoriju podupiru nalazista na mestima i dubinama gde nije mogla nastati raspadanjem mnostva zivih bica. Veoma je moguce da je dobar deo nafte i ostalih ugljovodonika nastao jos tokom formiranja planete Zemlje. Postoji vise teorija koje su u suprotnosti, a mi smo u skolama ucili onu koja je tada bila opsteprihvacena. Ne tvrdim da ni Teorija evolucije jednom nece biti revidirana, ali ona se zasad' dobro drzi. Kada mi neko ispostavi dokaze da smo stvoreni genetskim inzenjeringom vanzemaljaca, ja cu mu priznati da je u pravu. Dotle vise verujem fosilima nego jutjuberima.

Djenka

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka. (Djenka, 20. novembar 2019 11:14)

iz cega si zakljucio da nije organskog porekla?
(bozza, 20. novembar 2019 11:57)

Koliko krda mamuta, bizona, brontosaurusa i ostalih zivujlki je zivelo na Titanu?
Zasto se vecina naftnih polja obnavlja i ponovo puni na Zemlji?
Sta se desava sa vodonikom i ugljenikom pod pritiskom od 40 kilobara i temperaturu od oko 800 stepeni celzijusa?
I pre nego sto ciknes u odbranu teorije koja ne pije vodu obrazuje se malo. Cinjenice su slobodno dostupne svima. Nauka se ne da osporiti zaludelim teorijama onih koji se trude da nam naftu prodaju kao nesto posebno. Nafte i pridodnog gasa ima SVUDA u svemiru. Zivota ne.
Pametnome dosta.

Рајко

pre 4 godine

@Raso
То да су нафта и земни гас продукти изумрлих организама у раном стадијуму живота планете Земље су приче за малу децу.Нафта је настала у геолошким процесима као што су настајале,рецимо, стене и нафта постоји,на различитим дубинама,на целој земаљској кугли.Та нафта је негде лако доступна (Арапске земље,Сибир,Тексас,неке Латиноамеричке земље,нафтне платформе у Северном мору итд) и тамо се експлоатише,а негде се налази на много већим дубинама и са данашњом технологијом је недоступна за вађење.

majtimajk

pre 4 godine

"Ovaj tekst je laž do laži. Ne da samo nije ništa tačno, nego je to brutalna laž! Zlonamerna. Ili je ovo test da se vidi koliko ljudi će da se primi na ovu priču. Uzmite lepo Gugl ili knjige pa pročitajte šta je istina. Jedan primer:na Titanu je -180ºc!!"
(severni sektor, 20. novembar 2019 12:01)

- pa dobro, za malo deblju jaknu!

tinfoilhat

pre 4 godine

Da pojasnim određenim komentatorima koji hemiju u školi nisu slušali, to što je nešto organsko jedinjenje ne znači da je životinjskog ili biljnog porekla, nego da sadrži ugljenik u sebi. Titan ima ugljene hidrate iz kojih se može vući energija kao i iz nafte, čak i padaju sa neba tamo. Ali da je članak ne pominje baš najbolje da su uslovi na Titanu u teoriji mogući jedino za neke ekstremne oblike jednostavnih živih bića, to stoji...

Interstellar

pre 4 godine

Vidiš @Mrsoje, ja razumem da NASA i ostali istražuju druge mesece i planete. Ali ja ne mogu da razumem kako to procesor radi na nekoliko gigaherca zna gde se elektron nalazi u jezgru i da li je 0 ili 1, pa radi na toj bazi neku aritmetiku, pa šalje taj impuls preko nekih žica, koji onda ide fiber-optičkim kablovima preko pola planete, dolazi u drugi kompjuter, i završava kao neka skupina piksela na ekranu, i formira reč "Mrsoje", bez greške. Vidiš, to je meni ČUDO, mnogo veće od onog da je neko usmerio spektroskop negde, a to čudo Mrsoje ti koristiš da bi negirao neke daleko jednostavnije stvari.

Bobb

pre 4 godine

Kako ste napisali, neko ko ne zna već bi raspitivao kako da kupi zemlju na Titanu za vikendicu. Nigde reči da su temperature skoro -200C i da su mora i reke u stvari tečni metan

zz

pre 4 godine

a na povrsini -180 stepeni i ta atmosfera je veoma toksicna,gadi mi se ova NASA,brate znaju sve cak i ako ima vode znaju dubinu,zapreminu,temperaturu,u procentima sastav svega...sve znaju!a na planeti zemlji ti veliki naucnici istrazili samo 15% okeana na zemlji,i nemaju pojma sta ima u njima?????a ovde nas gadjaju informacijama o nekim mestima koja su udaljena na milione,miljarde km,i svetlosnim godinama,i nude nam tacna merenja,informacije???

satanisticka organizacija koja ima ulogu da laze covecanstvo po nalogu od onih koje te laze kontrolisu i plasiraju ljudskoj civilizaciji preko NASE,i koja ima logo zmijski jezik,pogani i lazljivi!!!

istrazeno samo 15% okeana i vode na zemlji koja cini 70% povrsine planete!!! prst na celo i ukljucite mozak!!!!!

pravo je pitanje,ZASTO NAS LAZU?

Igor

pre 4 godine

Stotinu puta vece rezerve nafte i gasa?!?

To u prevodu znaci da je tu bujao zivot pre nego sto je poceo na nasoj planeti pa logicno bi bilo da se tamo pronadju i istaci drevnih nadeobina.

Moguce je da se populacija u jednom trenutku preselila na zemlju.

Raspevani hemoroid

pre 4 godine

- 180 stepeni C, u atmosferi nema kiseonika, padaju kiše od metana, odatle bre i bakterije pobegle. .... (Joker, 20. novembar 2019 09:40)

Zamisli da ima kiseonika, sva ta mora i atmosferu od etana bi mogla zapaliti jedna sibica.
(zec, 20. novembar 2019 10:22)

Dodje Srbin i zapali cigaru na Titanu.

Ostalo je istorija.

Miroljub

pre 4 godine

@ako poseduje 100 puta vece rezerve nafte i gasa nego zemlja, zar to niie znak da su i tamo ziveli mikrorganizmi i slicna bica, jer nafta i gas su produkti izumrlih fosila na zemlji?
(Raso, 20. novembar 2019 10:28)

Nafta nije organskog porekla. To je jedna od najvecih prevara. Zemlja je sama proizvodi. Busotine koje su presusile pre 30-40 godina ponovo postaju aktivne. Davno je grupa Sovjetskih naucnika to dokazala, no to se zataskalo. Uostalom pricalo se 70-ih godina da nece biti nafte za 20-30 godina. Kad uporedite potrosnju nafte iz 70-ih godina proslog veka i danas, videcete da tu nesto debelo ne stima. U svakom slucaju da bi se nesto prodalo po dobroj ceni treba ga predstaviti kao nesto cega nema dovoljno i sto moze nestati. To su prvo uradili sa naftom, a vec dve decenije to rade sa vodom i flasiranjem iste.

Leonida

pre 4 godine

@Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje.
(Ono, 20. novembar 2019 09:37)

Znaš li ti koliko je udaljen Titan? Do tamo nije realno stići u sledećih 150 godina. Na Titanu je - 180 C°, dok je na Marsu - 60C°.

disko nindza

pre 4 godine

U šta sve narod veruje...
(Mrsoje, 20. novembar 2019 11:21)

Veruju u svakakve gluposti a ponajvishe u bajke koje imaju srecan kraj.
Mada, ne vidim vezu sa atmosferom na Titanu.

Henry VIII of England

pre 4 godine

U šta sve narod veruje...
@ (Mrsoje, 20. novembar 2019 11:21)

Da stvarno, veruju da ih je neko božanstvo stvorilo i da su oni posebni i da to božanstvo ispunjava sve njihove želje ako se dovoljno mole i da će živeti večno ali tek kada umru.
To božanstvo je stvorilo čoveka od blata a njegovu ženu od rebra tog čoveka i onda su se oni razmnožavali međusobno, majka sa sinovima, sestre sa braćom itd. itd. Ne nikako ne treba verovati u ovo što nauka kaže jer bože moj to je sve izmišljotina od GPS-a do spuštanja na mesec ili letenja avionom koji je teži od vazduha.

Aleksa

pre 4 godine

Posto je kvadrat placa tamo? Zna li neko..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (brat Djura, 20. novembar 2019 10:19)
Имаш те што продају Месец на нету.
Месец су продавали доста јефтино, мислим да би и Титан био јако повољан...имам ја један повелики, 50000 хектара,на екватору. За сома еура је твој..

Saša

pre 4 godine

Za one koje buni tekst, ne, Titan nema naftu, loše su se izrazili.

U pitanju su tečni ugljovodonici koji mogu da budu izvor energije. Oni nisu organskog porekla već su produkt atmosferskih procesa.

severni sektor

pre 4 godine

Ovaj tekst je laž do laži. Ne da samo nije ništa tačno, nego je to brutalna laž! Zlonamerna. Ili je ovo test da se vidi koliko ljudi će da se primi na ovu priču. Uzmite lepo Gugl ili knjige pa pročitajte šta je istina. Jedan primer:na Titanu je -180ºc!!

direkt

pre 4 godine

Kakav članak, sačuvaj Bože. Nafta je organskog porekla, nema nafte, svašta. Atmosfera je otrovna, nema vode, samo tečni metan. Jezera da, mora da, ali metanska. Život, teeeeeško, šanse su vece za Mars višestruko.

Jovan

pre 4 godine

@Poseduje naftu i to mnogo puta vise nego na zemlji?
Ovo je sad vrlo cudno i zanimljivo. Msm, po onome sto smo ucili u skolama je to dokaz da je na Titanu postojala flora i fauna i to veca nego na zemlji. Steta sto je tekst oskudan. I kako sad da izadje neko na tv i prica nam o tome kad su medije zaokupirali politicari sportisti i rijalitiji
(NS, 20. novembar 2019 11:18)

Pre ce biti da ovo dokazuje da nafta ne nastaje od flore i faune.

Ha Ha komentar

pre 4 godine

Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji.

Cek malo. Ili nafta nije fosilnog porekla ili su sa Titanci, nasi preci naselili zemlju. Mislim kad su ga sjebali. E pa blizi se vreme za povratak kuci. Jos vek ili dva.

bozza

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka. (Djenka, 20. novembar 2019 11:14)

iz cega si zakljucio da nije organskog porekla?

BSN

pre 4 godine

@Posto je kvadrat placa tamo? Zna li neko.  (brat Djura, 20. novembar 2019 10:19)

Mene zanima da mi vi mene kažete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

sta nije

pre 4 godine

Kad su tamo izbori? (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

tamo vlada diktatura, zar nisi citao clanak da je sve isto kao i na zemlji;)

Djenka

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka.

dinospetrol

pre 4 godine

@ Stole

ako arapi imaju toliku naftu znaci i tamo je nekad bio raj na zemlji, osim toga ni oni faraoni nisu bili bas mutavi, nego brale moj stigle ih posle klimatske promene zbog najlon kesa i dizelasa, vidis sta su napravili;)

NS

pre 4 godine

Poseduje naftu i to mnogo puta vise nego na zemlji?
Ovo je sad vrlo cudno i zanimljivo. Msm, po onome sto smo ucili u skolama je to dokaz da je na Titanu postojala flora i fauna i to veca nego na zemlji. Steta sto je tekst oskudan. I kako sad da izadje neko na tv i prica nam o tome kad su medije zaokupirali politicari sportisti i rijalitiji

Nobelom nagrađivani

pre 4 godine

Prvo su pobili na milione Indijanaca, pa ubijali i ubijaju koga hoće i gdje hoće na Zemlji, gramzivošću zatiru život na Zemlji pa bi sada i drugdje ...

Raso

pre 4 godine

ako poseduje 100 puta vece rezerve nafte i gasa nego zemlja, zar to niie znak da su i tamo ziveli mikrorganizmi i slicna bica, jer nafta i gas su produkti izumrlih fosila na zemlji?

z

pre 4 godine

ovi nasi izburgijase planetu do nemila da nadju kap nafte a tamo se nafta vidi odavde? (navali narode, 20. novembar 2019 09:45)

Da, "vidi" se odavde, uslovno rečeno. Čitava atmosfera Titana se sastoji pretežno iz metana (CH4) a to je gradivni sastojak nafte i zemnog gasa. Dakle sve atmosferalije i tečni tokovi tamo sami po sebi su goriva. Jedina razlika je što je temperatura -200 Celzijusa, pa je metan jedina stvar koja može da bude tečna na toj temperaturi. U članku su zaboravili da napomenu tu "sitnicu".

JPR24

pre 4 godine

Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje. (Ono, 20. novembar 2019 09:37)

Mnogo manje nego u slučaju Marsa? Temperatura na Titanu je -180, trenutna atmosfrpera sadrzi najviše nitrogena, okeani su od metana. Prirodno bi Titan mogao biti ok za ljude, da ima vodu u obliku tečnosti itd teoretski naravno, tek za 5 milijardi godina, kad sunce bude u fazi crvenog džina, za “rok trajanja” od nekoliko stotinak miliona godina. A da bi mi, ljudi, počeli ikakvu transformaciju, zamisli samo, pa koliko je to lakše od Marsa. I za koju budućnost, da li će covecanstvo uopšte više i postojati...
Za naftu, imaš literaturu kao i za ostalo.

Biće bolje

pre 4 godine

Bez vode nema života, Jupiterova Evropa krije u sebi ogroman okean zaštićen ogromnim omotačem leda. NASA je planirala misiju na Jupiterov satelit, to bi trebalo da bude prioritet, ako negde u solarnom sistemu postoji život to se mora pronaći i objaviti.

rade

pre 4 godine

tamo zive vrlo opasni terorist, demokratija je na niskom nivou, postoji opasnost od proizvodnje oruzija za masovno unistenje, objavljeno je u najnovijem izvestaju stejt dipartmenta, pentagon je hitno doneo odluku o slanju kosmickih snaga, za nadzor Titana

zec

pre 4 godine

- 180 stepeni C, u atmosferi nema kiseonika, padaju kiše od metana, odatle bre i bakterije pobegle. .... (Joker, 20. novembar 2019 09:40)

Zamisli da ima kiseonika, sva ta mora i atmosferu od etana bi mogla zapaliti jedna sibica.

Stole

pre 4 godine

Ako poseduje stotine puta vec?e rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji,a nafta je rezultat raspada elemenata organskog porekla onda je ovde bilo zivota

Ono

pre 4 godine

Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje.

Rasa

pre 4 godine

"Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji."

Gotovo je, što su imali, imali su. Posle ove vesti i Titanci postaju pretnja globalnom miru. Amerika već sutra objavljuje rat teroristima sa Titana!

navali narode

pre 4 godine

Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji.

ovi nasi izburgijase planetu do nemila da nadju kap nafte a tamo se nafta vidi odavde?

Rasa

pre 4 godine

"Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji."

Gotovo je, što su imali, imali su. Posle ove vesti i Titanci postaju pretnja globalnom miru. Amerika već sutra objavljuje rat teroristima sa Titana!

Stole

pre 4 godine

Ako poseduje stotine puta vec?e rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji,a nafta je rezultat raspada elemenata organskog porekla onda je ovde bilo zivota

navali narode

pre 4 godine

Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji.

ovi nasi izburgijase planetu do nemila da nadju kap nafte a tamo se nafta vidi odavde?

Raso

pre 4 godine

ako poseduje 100 puta vece rezerve nafte i gasa nego zemlja, zar to niie znak da su i tamo ziveli mikrorganizmi i slicna bica, jer nafta i gas su produkti izumrlih fosila na zemlji?

z

pre 4 godine

ovi nasi izburgijase planetu do nemila da nadju kap nafte a tamo se nafta vidi odavde? (navali narode, 20. novembar 2019 09:45)

Da, "vidi" se odavde, uslovno rečeno. Čitava atmosfera Titana se sastoji pretežno iz metana (CH4) a to je gradivni sastojak nafte i zemnog gasa. Dakle sve atmosferalije i tečni tokovi tamo sami po sebi su goriva. Jedina razlika je što je temperatura -200 Celzijusa, pa je metan jedina stvar koja može da bude tečna na toj temperaturi. U članku su zaboravili da napomenu tu "sitnicu".

NS

pre 4 godine

Poseduje naftu i to mnogo puta vise nego na zemlji?
Ovo je sad vrlo cudno i zanimljivo. Msm, po onome sto smo ucili u skolama je to dokaz da je na Titanu postojala flora i fauna i to veca nego na zemlji. Steta sto je tekst oskudan. I kako sad da izadje neko na tv i prica nam o tome kad su medije zaokupirali politicari sportisti i rijalitiji

zec

pre 4 godine

- 180 stepeni C, u atmosferi nema kiseonika, padaju kiše od metana, odatle bre i bakterije pobegle. .... (Joker, 20. novembar 2019 09:40)

Zamisli da ima kiseonika, sva ta mora i atmosferu od etana bi mogla zapaliti jedna sibica.

rade

pre 4 godine

tamo zive vrlo opasni terorist, demokratija je na niskom nivou, postoji opasnost od proizvodnje oruzija za masovno unistenje, objavljeno je u najnovijem izvestaju stejt dipartmenta, pentagon je hitno doneo odluku o slanju kosmickih snaga, za nadzor Titana

Djenka

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka.

direkt

pre 4 godine

Kakav članak, sačuvaj Bože. Nafta je organskog porekla, nema nafte, svašta. Atmosfera je otrovna, nema vode, samo tečni metan. Jezera da, mora da, ali metanska. Život, teeeeeško, šanse su vece za Mars višestruko.

dinospetrol

pre 4 godine

@ Stole

ako arapi imaju toliku naftu znaci i tamo je nekad bio raj na zemlji, osim toga ni oni faraoni nisu bili bas mutavi, nego brale moj stigle ih posle klimatske promene zbog najlon kesa i dizelasa, vidis sta su napravili;)

Ono

pre 4 godine

Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje.

Biće bolje

pre 4 godine

Bez vode nema života, Jupiterova Evropa krije u sebi ogroman okean zaštićen ogromnim omotačem leda. NASA je planirala misiju na Jupiterov satelit, to bi trebalo da bude prioritet, ako negde u solarnom sistemu postoji život to se mora pronaći i objaviti.

severni sektor

pre 4 godine

Ovaj tekst je laž do laži. Ne da samo nije ništa tačno, nego je to brutalna laž! Zlonamerna. Ili je ovo test da se vidi koliko ljudi će da se primi na ovu priču. Uzmite lepo Gugl ili knjige pa pročitajte šta je istina. Jedan primer:na Titanu je -180ºc!!

JPR24

pre 4 godine

Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje. (Ono, 20. novembar 2019 09:37)

Mnogo manje nego u slučaju Marsa? Temperatura na Titanu je -180, trenutna atmosfrpera sadrzi najviše nitrogena, okeani su od metana. Prirodno bi Titan mogao biti ok za ljude, da ima vodu u obliku tečnosti itd teoretski naravno, tek za 5 milijardi godina, kad sunce bude u fazi crvenog džina, za “rok trajanja” od nekoliko stotinak miliona godina. A da bi mi, ljudi, počeli ikakvu transformaciju, zamisli samo, pa koliko je to lakše od Marsa. I za koju budućnost, da li će covecanstvo uopšte više i postojati...
Za naftu, imaš literaturu kao i za ostalo.

bozza

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka. (Djenka, 20. novembar 2019 11:14)

iz cega si zakljucio da nije organskog porekla?

majtimajk

pre 4 godine

"Ovaj tekst je laž do laži. Ne da samo nije ništa tačno, nego je to brutalna laž! Zlonamerna. Ili je ovo test da se vidi koliko ljudi će da se primi na ovu priču. Uzmite lepo Gugl ili knjige pa pročitajte šta je istina. Jedan primer:na Titanu je -180ºc!!"
(severni sektor, 20. novembar 2019 12:01)

- pa dobro, za malo deblju jaknu!

BSN

pre 4 godine

@Posto je kvadrat placa tamo? Zna li neko.  (brat Djura, 20. novembar 2019 10:19)

Mene zanima da mi vi mene kažete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

sta nije

pre 4 godine

Kad su tamo izbori? (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

tamo vlada diktatura, zar nisi citao clanak da je sve isto kao i na zemlji;)

Interstellar

pre 4 godine

Vidiš @Mrsoje, ja razumem da NASA i ostali istražuju druge mesece i planete. Ali ja ne mogu da razumem kako to procesor radi na nekoliko gigaherca zna gde se elektron nalazi u jezgru i da li je 0 ili 1, pa radi na toj bazi neku aritmetiku, pa šalje taj impuls preko nekih žica, koji onda ide fiber-optičkim kablovima preko pola planete, dolazi u drugi kompjuter, i završava kao neka skupina piksela na ekranu, i formira reč "Mrsoje", bez greške. Vidiš, to je meni ČUDO, mnogo veće od onog da je neko usmerio spektroskop negde, a to čudo Mrsoje ti koristiš da bi negirao neke daleko jednostavnije stvari.

Nobelom nagrađivani

pre 4 godine

Prvo su pobili na milione Indijanaca, pa ubijali i ubijaju koga hoće i gdje hoće na Zemlji, gramzivošću zatiru život na Zemlji pa bi sada i drugdje ...

Рајко

pre 4 godine

@Raso
То да су нафта и земни гас продукти изумрлих организама у раном стадијуму живота планете Земље су приче за малу децу.Нафта је настала у геолошким процесима као што су настајале,рецимо, стене и нафта постоји,на различитим дубинама,на целој земаљској кугли.Та нафта је негде лако доступна (Арапске земље,Сибир,Тексас,неке Латиноамеричке земље,нафтне платформе у Северном мору итд) и тамо се експлоатише,а негде се налази на много већим дубинама и са данашњом технологијом је недоступна за вађење.

tinfoilhat

pre 4 godine

Da pojasnim određenim komentatorima koji hemiju u školi nisu slušali, to što je nešto organsko jedinjenje ne znači da je životinjskog ili biljnog porekla, nego da sadrži ugljenik u sebi. Titan ima ugljene hidrate iz kojih se može vući energija kao i iz nafte, čak i padaju sa neba tamo. Ali da je članak ne pominje baš najbolje da su uslovi na Titanu u teoriji mogući jedino za neke ekstremne oblike jednostavnih živih bića, to stoji...

Saša

pre 4 godine

Za one koje buni tekst, ne, Titan nema naftu, loše su se izrazili.

U pitanju su tečni ugljovodonici koji mogu da budu izvor energije. Oni nisu organskog porekla već su produkt atmosferskih procesa.

Trovach

pre 4 godine

Strasno je sto vecina ne zna sta je to organsko poreklo. Izgleda da nisu zavrsili ni osnovnu skolu. Poreklo organskih jedinjenja nije obavezno u vezi sa bioloskim procesima, a mnogi to greskom poistovecuju. Metan na Titanu nije nastao bioloskim procesima, kao sto ni sva nafta na Zemlji nije nastala na taj nacin. Tu teoriju podupiru nalazista na mestima i dubinama gde nije mogla nastati raspadanjem mnostva zivih bica. Veoma je moguce da je dobar deo nafte i ostalih ugljovodonika nastao jos tokom formiranja planete Zemlje. Postoji vise teorija koje su u suprotnosti, a mi smo u skolama ucili onu koja je tada bila opsteprihvacena. Ne tvrdim da ni Teorija evolucije jednom nece biti revidirana, ali ona se zasad' dobro drzi. Kada mi neko ispostavi dokaze da smo stvoreni genetskim inzenjeringom vanzemaljaca, ja cu mu priznati da je u pravu. Dotle vise verujem fosilima nego jutjuberima.

Bobb

pre 4 godine

Kako ste napisali, neko ko ne zna već bi raspitivao kako da kupi zemlju na Titanu za vikendicu. Nigde reči da su temperature skoro -200C i da su mora i reke u stvari tečni metan

Raspevani hemoroid

pre 4 godine

- 180 stepeni C, u atmosferi nema kiseonika, padaju kiše od metana, odatle bre i bakterije pobegle. .... (Joker, 20. novembar 2019 09:40)

Zamisli da ima kiseonika, sva ta mora i atmosferu od etana bi mogla zapaliti jedna sibica.
(zec, 20. novembar 2019 10:22)

Dodje Srbin i zapali cigaru na Titanu.

Ostalo je istorija.

Henry VIII of England

pre 4 godine

U šta sve narod veruje...
@ (Mrsoje, 20. novembar 2019 11:21)

Da stvarno, veruju da ih je neko božanstvo stvorilo i da su oni posebni i da to božanstvo ispunjava sve njihove želje ako se dovoljno mole i da će živeti večno ali tek kada umru.
To božanstvo je stvorilo čoveka od blata a njegovu ženu od rebra tog čoveka i onda su se oni razmnožavali međusobno, majka sa sinovima, sestre sa braćom itd. itd. Ne nikako ne treba verovati u ovo što nauka kaže jer bože moj to je sve izmišljotina od GPS-a do spuštanja na mesec ili letenja avionom koji je teži od vazduha.

Miroljub

pre 4 godine

@ako poseduje 100 puta vece rezerve nafte i gasa nego zemlja, zar to niie znak da su i tamo ziveli mikrorganizmi i slicna bica, jer nafta i gas su produkti izumrlih fosila na zemlji?
(Raso, 20. novembar 2019 10:28)

Nafta nije organskog porekla. To je jedna od najvecih prevara. Zemlja je sama proizvodi. Busotine koje su presusile pre 30-40 godina ponovo postaju aktivne. Davno je grupa Sovjetskih naucnika to dokazala, no to se zataskalo. Uostalom pricalo se 70-ih godina da nece biti nafte za 20-30 godina. Kad uporedite potrosnju nafte iz 70-ih godina proslog veka i danas, videcete da tu nesto debelo ne stima. U svakom slucaju da bi se nesto prodalo po dobroj ceni treba ga predstaviti kao nesto cega nema dovoljno i sto moze nestati. To su prvo uradili sa naftom, a vec dve decenije to rade sa vodom i flasiranjem iste.

Djenka

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka. (Djenka, 20. novembar 2019 11:14)

iz cega si zakljucio da nije organskog porekla?
(bozza, 20. novembar 2019 11:57)

Koliko krda mamuta, bizona, brontosaurusa i ostalih zivujlki je zivelo na Titanu?
Zasto se vecina naftnih polja obnavlja i ponovo puni na Zemlji?
Sta se desava sa vodonikom i ugljenikom pod pritiskom od 40 kilobara i temperaturu od oko 800 stepeni celzijusa?
I pre nego sto ciknes u odbranu teorije koja ne pije vodu obrazuje se malo. Cinjenice su slobodno dostupne svima. Nauka se ne da osporiti zaludelim teorijama onih koji se trude da nam naftu prodaju kao nesto posebno. Nafte i pridodnog gasa ima SVUDA u svemiru. Zivota ne.
Pametnome dosta.

Jovan

pre 4 godine

@Poseduje naftu i to mnogo puta vise nego na zemlji?
Ovo je sad vrlo cudno i zanimljivo. Msm, po onome sto smo ucili u skolama je to dokaz da je na Titanu postojala flora i fauna i to veca nego na zemlji. Steta sto je tekst oskudan. I kako sad da izadje neko na tv i prica nam o tome kad su medije zaokupirali politicari sportisti i rijalitiji
(NS, 20. novembar 2019 11:18)

Pre ce biti da ovo dokazuje da nafta ne nastaje od flore i faune.

Aleksa

pre 4 godine

Posto je kvadrat placa tamo? Zna li neko..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (brat Djura, 20. novembar 2019 10:19)
Имаш те што продају Месец на нету.
Месец су продавали доста јефтино, мислим да би и Титан био јако повољан...имам ја један повелики, 50000 хектара,на екватору. За сома еура је твој..

zz

pre 4 godine

a na povrsini -180 stepeni i ta atmosfera je veoma toksicna,gadi mi se ova NASA,brate znaju sve cak i ako ima vode znaju dubinu,zapreminu,temperaturu,u procentima sastav svega...sve znaju!a na planeti zemlji ti veliki naucnici istrazili samo 15% okeana na zemlji,i nemaju pojma sta ima u njima?????a ovde nas gadjaju informacijama o nekim mestima koja su udaljena na milione,miljarde km,i svetlosnim godinama,i nude nam tacna merenja,informacije???

satanisticka organizacija koja ima ulogu da laze covecanstvo po nalogu od onih koje te laze kontrolisu i plasiraju ljudskoj civilizaciji preko NASE,i koja ima logo zmijski jezik,pogani i lazljivi!!!

istrazeno samo 15% okeana i vode na zemlji koja cini 70% povrsine planete!!! prst na celo i ukljucite mozak!!!!!

pravo je pitanje,ZASTO NAS LAZU?

Leonida

pre 4 godine

@Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje.
(Ono, 20. novembar 2019 09:37)

Znaš li ti koliko je udaljen Titan? Do tamo nije realno stići u sledećih 150 godina. Na Titanu je - 180 C°, dok je na Marsu - 60C°.

disko nindza

pre 4 godine

U šta sve narod veruje...
(Mrsoje, 20. novembar 2019 11:21)

Veruju u svakakve gluposti a ponajvishe u bajke koje imaju srecan kraj.
Mada, ne vidim vezu sa atmosferom na Titanu.

Ha Ha komentar

pre 4 godine

Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji.

Cek malo. Ili nafta nije fosilnog porekla ili su sa Titanci, nasi preci naselili zemlju. Mislim kad su ga sjebali. E pa blizi se vreme za povratak kuci. Jos vek ili dva.

Igor

pre 4 godine

Stotinu puta vece rezerve nafte i gasa?!?

To u prevodu znaci da je tu bujao zivot pre nego sto je poceo na nasoj planeti pa logicno bi bilo da se tamo pronadju i istaci drevnih nadeobina.

Moguce je da se populacija u jednom trenutku preselila na zemlju.

analiza

pre 4 godine

Pominju se loši klimatski uslovi tj temp ispod nule na Titanu.Šta je to problem Rusima i Eskimima.Pošaljemo prvo neke bakterije koje mogu da iskoriguju atmosferu da nama odgovara,pa posle i mi za njima.Kada se prodaju placevi na Titanu,da rezervišem na vreme u centru?

Ono

pre 4 godine

Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje.

Djenka

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka.

BSN

pre 4 godine

@Posto je kvadrat placa tamo? Zna li neko.  (brat Djura, 20. novembar 2019 10:19)

Mene zanima da mi vi mene kažete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Rasa

pre 4 godine

"Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji."

Gotovo je, što su imali, imali su. Posle ove vesti i Titanci postaju pretnja globalnom miru. Amerika već sutra objavljuje rat teroristima sa Titana!

Raso

pre 4 godine

ako poseduje 100 puta vece rezerve nafte i gasa nego zemlja, zar to niie znak da su i tamo ziveli mikrorganizmi i slicna bica, jer nafta i gas su produkti izumrlih fosila na zemlji?

zz

pre 4 godine

a na povrsini -180 stepeni i ta atmosfera je veoma toksicna,gadi mi se ova NASA,brate znaju sve cak i ako ima vode znaju dubinu,zapreminu,temperaturu,u procentima sastav svega...sve znaju!a na planeti zemlji ti veliki naucnici istrazili samo 15% okeana na zemlji,i nemaju pojma sta ima u njima?????a ovde nas gadjaju informacijama o nekim mestima koja su udaljena na milione,miljarde km,i svetlosnim godinama,i nude nam tacna merenja,informacije???

satanisticka organizacija koja ima ulogu da laze covecanstvo po nalogu od onih koje te laze kontrolisu i plasiraju ljudskoj civilizaciji preko NASE,i koja ima logo zmijski jezik,pogani i lazljivi!!!

istrazeno samo 15% okeana i vode na zemlji koja cini 70% povrsine planete!!! prst na celo i ukljucite mozak!!!!!

pravo je pitanje,ZASTO NAS LAZU?

Stole

pre 4 godine

Ako poseduje stotine puta vec?e rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji,a nafta je rezultat raspada elemenata organskog porekla onda je ovde bilo zivota

Nobelom nagrađivani

pre 4 godine

Prvo su pobili na milione Indijanaca, pa ubijali i ubijaju koga hoće i gdje hoće na Zemlji, gramzivošću zatiru život na Zemlji pa bi sada i drugdje ...

rade

pre 4 godine

tamo zive vrlo opasni terorist, demokratija je na niskom nivou, postoji opasnost od proizvodnje oruzija za masovno unistenje, objavljeno je u najnovijem izvestaju stejt dipartmenta, pentagon je hitno doneo odluku o slanju kosmickih snaga, za nadzor Titana

navali narode

pre 4 godine

Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji.

ovi nasi izburgijase planetu do nemila da nadju kap nafte a tamo se nafta vidi odavde?

bozza

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka. (Djenka, 20. novembar 2019 11:14)

iz cega si zakljucio da nije organskog porekla?

severni sektor

pre 4 godine

Ovaj tekst je laž do laži. Ne da samo nije ništa tačno, nego je to brutalna laž! Zlonamerna. Ili je ovo test da se vidi koliko ljudi će da se primi na ovu priču. Uzmite lepo Gugl ili knjige pa pročitajte šta je istina. Jedan primer:na Titanu je -180ºc!!

direkt

pre 4 godine

Kakav članak, sačuvaj Bože. Nafta je organskog porekla, nema nafte, svašta. Atmosfera je otrovna, nema vode, samo tečni metan. Jezera da, mora da, ali metanska. Život, teeeeeško, šanse su vece za Mars višestruko.

Djenka

pre 4 godine

Hvala naucnici. Eto dokaza da nafta nije organskog porekla i da joj kolicina nije ogranicena. Ali to nece spreciti opec da nas i dalje pljacka. (Djenka, 20. novembar 2019 11:14)

iz cega si zakljucio da nije organskog porekla?
(bozza, 20. novembar 2019 11:57)

Koliko krda mamuta, bizona, brontosaurusa i ostalih zivujlki je zivelo na Titanu?
Zasto se vecina naftnih polja obnavlja i ponovo puni na Zemlji?
Sta se desava sa vodonikom i ugljenikom pod pritiskom od 40 kilobara i temperaturu od oko 800 stepeni celzijusa?
I pre nego sto ciknes u odbranu teorije koja ne pije vodu obrazuje se malo. Cinjenice su slobodno dostupne svima. Nauka se ne da osporiti zaludelim teorijama onih koji se trude da nam naftu prodaju kao nesto posebno. Nafte i pridodnog gasa ima SVUDA u svemiru. Zivota ne.
Pametnome dosta.

NS

pre 4 godine

Poseduje naftu i to mnogo puta vise nego na zemlji?
Ovo je sad vrlo cudno i zanimljivo. Msm, po onome sto smo ucili u skolama je to dokaz da je na Titanu postojala flora i fauna i to veca nego na zemlji. Steta sto je tekst oskudan. I kako sad da izadje neko na tv i prica nam o tome kad su medije zaokupirali politicari sportisti i rijalitiji

Igor

pre 4 godine

Stotinu puta vece rezerve nafte i gasa?!?

To u prevodu znaci da je tu bujao zivot pre nego sto je poceo na nasoj planeti pa logicno bi bilo da se tamo pronadju i istaci drevnih nadeobina.

Moguce je da se populacija u jednom trenutku preselila na zemlju.

dinospetrol

pre 4 godine

@ Stole

ako arapi imaju toliku naftu znaci i tamo je nekad bio raj na zemlji, osim toga ni oni faraoni nisu bili bas mutavi, nego brale moj stigle ih posle klimatske promene zbog najlon kesa i dizelasa, vidis sta su napravili;)

JPR24

pre 4 godine

Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje. (Ono, 20. novembar 2019 09:37)

Mnogo manje nego u slučaju Marsa? Temperatura na Titanu je -180, trenutna atmosfrpera sadrzi najviše nitrogena, okeani su od metana. Prirodno bi Titan mogao biti ok za ljude, da ima vodu u obliku tečnosti itd teoretski naravno, tek za 5 milijardi godina, kad sunce bude u fazi crvenog džina, za “rok trajanja” od nekoliko stotinak miliona godina. A da bi mi, ljudi, počeli ikakvu transformaciju, zamisli samo, pa koliko je to lakše od Marsa. I za koju budućnost, da li će covecanstvo uopšte više i postojati...
Za naftu, imaš literaturu kao i za ostalo.

sta nije

pre 4 godine

Kad su tamo izbori? (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime

tamo vlada diktatura, zar nisi citao clanak da je sve isto kao i na zemlji;)

Biće bolje

pre 4 godine

Bez vode nema života, Jupiterova Evropa krije u sebi ogroman okean zaštićen ogromnim omotačem leda. NASA je planirala misiju na Jupiterov satelit, to bi trebalo da bude prioritet, ako negde u solarnom sistemu postoji život to se mora pronaći i objaviti.

Henry VIII of England

pre 4 godine

U šta sve narod veruje...
@ (Mrsoje, 20. novembar 2019 11:21)

Da stvarno, veruju da ih je neko božanstvo stvorilo i da su oni posebni i da to božanstvo ispunjava sve njihove želje ako se dovoljno mole i da će živeti večno ali tek kada umru.
To božanstvo je stvorilo čoveka od blata a njegovu ženu od rebra tog čoveka i onda su se oni razmnožavali međusobno, majka sa sinovima, sestre sa braćom itd. itd. Ne nikako ne treba verovati u ovo što nauka kaže jer bože moj to je sve izmišljotina od GPS-a do spuštanja na mesec ili letenja avionom koji je teži od vazduha.

Miroljub

pre 4 godine

@ako poseduje 100 puta vece rezerve nafte i gasa nego zemlja, zar to niie znak da su i tamo ziveli mikrorganizmi i slicna bica, jer nafta i gas su produkti izumrlih fosila na zemlji?
(Raso, 20. novembar 2019 10:28)

Nafta nije organskog porekla. To je jedna od najvecih prevara. Zemlja je sama proizvodi. Busotine koje su presusile pre 30-40 godina ponovo postaju aktivne. Davno je grupa Sovjetskih naucnika to dokazala, no to se zataskalo. Uostalom pricalo se 70-ih godina da nece biti nafte za 20-30 godina. Kad uporedite potrosnju nafte iz 70-ih godina proslog veka i danas, videcete da tu nesto debelo ne stima. U svakom slucaju da bi se nesto prodalo po dobroj ceni treba ga predstaviti kao nesto cega nema dovoljno i sto moze nestati. To su prvo uradili sa naftom, a vec dve decenije to rade sa vodom i flasiranjem iste.

Trovach

pre 4 godine

Strasno je sto vecina ne zna sta je to organsko poreklo. Izgleda da nisu zavrsili ni osnovnu skolu. Poreklo organskih jedinjenja nije obavezno u vezi sa bioloskim procesima, a mnogi to greskom poistovecuju. Metan na Titanu nije nastao bioloskim procesima, kao sto ni sva nafta na Zemlji nije nastala na taj nacin. Tu teoriju podupiru nalazista na mestima i dubinama gde nije mogla nastati raspadanjem mnostva zivih bica. Veoma je moguce da je dobar deo nafte i ostalih ugljovodonika nastao jos tokom formiranja planete Zemlje. Postoji vise teorija koje su u suprotnosti, a mi smo u skolama ucili onu koja je tada bila opsteprihvacena. Ne tvrdim da ni Teorija evolucije jednom nece biti revidirana, ali ona se zasad' dobro drzi. Kada mi neko ispostavi dokaze da smo stvoreni genetskim inzenjeringom vanzemaljaca, ja cu mu priznati da je u pravu. Dotle vise verujem fosilima nego jutjuberima.

disko nindza

pre 4 godine

U šta sve narod veruje...
(Mrsoje, 20. novembar 2019 11:21)

Veruju u svakakve gluposti a ponajvishe u bajke koje imaju srecan kraj.
Mada, ne vidim vezu sa atmosferom na Titanu.

tinfoilhat

pre 4 godine

Da pojasnim određenim komentatorima koji hemiju u školi nisu slušali, to što je nešto organsko jedinjenje ne znači da je životinjskog ili biljnog porekla, nego da sadrži ugljenik u sebi. Titan ima ugljene hidrate iz kojih se može vući energija kao i iz nafte, čak i padaju sa neba tamo. Ali da je članak ne pominje baš najbolje da su uslovi na Titanu u teoriji mogući jedino za neke ekstremne oblike jednostavnih živih bića, to stoji...

zec

pre 4 godine

- 180 stepeni C, u atmosferi nema kiseonika, padaju kiše od metana, odatle bre i bakterije pobegle. .... (Joker, 20. novembar 2019 09:40)

Zamisli da ima kiseonika, sva ta mora i atmosferu od etana bi mogla zapaliti jedna sibica.

Ha Ha komentar

pre 4 godine

Pored toga, poseduje značajne rezerve tečnih ugljovodonika i stotine puta veće rezerve nafte i prirodnog gasa od rezervi na Zemlji.

Cek malo. Ili nafta nije fosilnog porekla ili su sa Titanci, nasi preci naselili zemlju. Mislim kad su ga sjebali. E pa blizi se vreme za povratak kuci. Jos vek ili dva.

Рајко

pre 4 godine

@Raso
То да су нафта и земни гас продукти изумрлих организама у раном стадијуму живота планете Земље су приче за малу децу.Нафта је настала у геолошким процесима као што су настајале,рецимо, стене и нафта постоји,на различитим дубинама,на целој земаљској кугли.Та нафта је негде лако доступна (Арапске земље,Сибир,Тексас,неке Латиноамеричке земље,нафтне платформе у Северном мору итд) и тамо се експлоатише,а негде се налази на много већим дубинама и са данашњом технологијом је недоступна за вађење.

Jovan

pre 4 godine

@Poseduje naftu i to mnogo puta vise nego na zemlji?
Ovo je sad vrlo cudno i zanimljivo. Msm, po onome sto smo ucili u skolama je to dokaz da je na Titanu postojala flora i fauna i to veca nego na zemlji. Steta sto je tekst oskudan. I kako sad da izadje neko na tv i prica nam o tome kad su medije zaokupirali politicari sportisti i rijalitiji
(NS, 20. novembar 2019 11:18)

Pre ce biti da ovo dokazuje da nafta ne nastaje od flore i faune.

z

pre 4 godine

ovi nasi izburgijase planetu do nemila da nadju kap nafte a tamo se nafta vidi odavde? (navali narode, 20. novembar 2019 09:45)

Da, "vidi" se odavde, uslovno rečeno. Čitava atmosfera Titana se sastoji pretežno iz metana (CH4) a to je gradivni sastojak nafte i zemnog gasa. Dakle sve atmosferalije i tečni tokovi tamo sami po sebi su goriva. Jedina razlika je što je temperatura -200 Celzijusa, pa je metan jedina stvar koja može da bude tečna na toj temperaturi. U članku su zaboravili da napomenu tu "sitnicu".

Interstellar

pre 4 godine

Vidiš @Mrsoje, ja razumem da NASA i ostali istražuju druge mesece i planete. Ali ja ne mogu da razumem kako to procesor radi na nekoliko gigaherca zna gde se elektron nalazi u jezgru i da li je 0 ili 1, pa radi na toj bazi neku aritmetiku, pa šalje taj impuls preko nekih žica, koji onda ide fiber-optičkim kablovima preko pola planete, dolazi u drugi kompjuter, i završava kao neka skupina piksela na ekranu, i formira reč "Mrsoje", bez greške. Vidiš, to je meni ČUDO, mnogo veće od onog da je neko usmerio spektroskop negde, a to čudo Mrsoje ti koristiš da bi negirao neke daleko jednostavnije stvari.

analiza

pre 4 godine

Pominju se loši klimatski uslovi tj temp ispod nule na Titanu.Šta je to problem Rusima i Eskimima.Pošaljemo prvo neke bakterije koje mogu da iskoriguju atmosferu da nama odgovara,pa posle i mi za njima.Kada se prodaju placevi na Titanu,da rezervišem na vreme u centru?

Leonida

pre 4 godine

@Odakle nafta? Bili i dinosaursi tamo? Ne razumem sto se Titan ne ispituje daleko podrobnije kada se uzme u obzir da je poprilično sličan zemlji i da u nekoj budućnosti je jedino realno nebesko telo gde se može nastaniti ljudi. Naravno moralo bi biti dosta toga uradjeno da bi tako nešto bilo moguće, ali mnogo manje nego u slučaju Marsa naprimer koji se uvek pominje.
(Ono, 20. novembar 2019 09:37)

Znaš li ti koliko je udaljen Titan? Do tamo nije realno stići u sledećih 150 godina. Na Titanu je - 180 C°, dok je na Marsu - 60C°.

Aleksa

pre 4 godine

Posto je kvadrat placa tamo? Zna li neko..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (brat Djura, 20. novembar 2019 10:19)
Имаш те што продају Месец на нету.
Месец су продавали доста јефтино, мислим да би и Титан био јако повољан...имам ја један повелики, 50000 хектара,на екватору. За сома еура је твој..

majtimajk

pre 4 godine

"Ovaj tekst je laž do laži. Ne da samo nije ništa tačno, nego je to brutalna laž! Zlonamerna. Ili je ovo test da se vidi koliko ljudi će da se primi na ovu priču. Uzmite lepo Gugl ili knjige pa pročitajte šta je istina. Jedan primer:na Titanu je -180ºc!!"
(severni sektor, 20. novembar 2019 12:01)

- pa dobro, za malo deblju jaknu!

Raspevani hemoroid

pre 4 godine

- 180 stepeni C, u atmosferi nema kiseonika, padaju kiše od metana, odatle bre i bakterije pobegle. .... (Joker, 20. novembar 2019 09:40)

Zamisli da ima kiseonika, sva ta mora i atmosferu od etana bi mogla zapaliti jedna sibica.
(zec, 20. novembar 2019 10:22)

Dodje Srbin i zapali cigaru na Titanu.

Ostalo je istorija.

Saša

pre 4 godine

Za one koje buni tekst, ne, Titan nema naftu, loše su se izrazili.

U pitanju su tečni ugljovodonici koji mogu da budu izvor energije. Oni nisu organskog porekla već su produkt atmosferskih procesa.

Bobb

pre 4 godine

Kako ste napisali, neko ko ne zna već bi raspitivao kako da kupi zemlju na Titanu za vikendicu. Nigde reči da su temperature skoro -200C i da su mora i reke u stvari tečni metan