Nedelja, 15.09.2019.

17:00

Misterija čovečanstva: Grob najvećeg osvajača u istoriji vekovima niko ne može da nađe VIDEO

Izvor: B92, Express.hr

Misterija èoveèanstva: Grob najveæeg osvajaèa u istoriji vekovima niko ne može da naðe VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

Ante

pre 4 godine

@Nikola ‘58
Kao sto vidimo, pripadnici nebeskog genocidnog naroda svojataju i Dzingis Kana, kao sto uostalom svojataju i svakog drugog. Sramota ih 500 godina ropstva pa kradu tudje :)

SOS

pre 4 godine

@Zalosno neznanje
Majstore, strucnjace, genije.... i pre Osmanlija je postojao svet, zamisli. Mongoli su stigli do Beca pre Osmanlija, njihov Kan, Kublaj Kan je umro od starosti pod zidinama Beca i samo iz tog razloga Mongoli nisu osvojili i Bec. Oni su bili nepobediva sila svog vremena. Osmanlije su dolazile do Beca i dobijale po nosu. Mongoli su se sami povukli da bi sahranili Kublaj Kana i izabrali naslednika, a sve je to moralo da se obavi u Mongoliji.

radojica

pre 4 godine

Po nekoj verziji navodno je Tisa zaustavljena gde je on potom sahranjen da bi opet pustili Tisu da protece ... samo kazem...
(deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

to je Atila Hunski

Žalosno neznanje

pre 4 godine

Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!
(N., 15. septembar 2019 23:54)

Majstore, ti si tu nešto pobrkao. Nisu do kapija Beča stigli Mongoli, već turski sultani Sulejman I Veličanstveni i nešto kasnije Mehmed IV. Džingis-kan je umro mnogo ranije i to u Kini tokom opsade grada Jinčuana.

mrk

pre 4 godine

(deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

aj vrati se na brdo. to sto si rekao vazi za atilu bica bozijeg a ne za dzingis kana... omg

Dan Carlin

pre 4 godine

Ako nekog bas interesuje prica o Mongolima, "Dan Carlin's Hardcore history" podcast ima serijal koji se zove "Wrath of the Khans". Toplo preporucujem.

alo

pre 4 godine

@andrak
Mozda nije pravio lepe zgrade u koje ce da zevaju danasnji polupismeni turisti, ali je povezao tadasnji svet, povezao Zapad sa Istokom, stvorio “put svile”, modernizovao diplomatiju, napravio najefikasniji sistem komunikacije u dotadasnjoj istoriji, na osnovu toga stvoreni su postanski i komunikacioni sistemi u Evropi i kasnije Americi, koji su bili neprvazidjeni sve do kraja 19 veka. Uz to, njegova vojna organizacija je najsuperiornija u istoriji covecanstva.

...

pre 4 godine

@adriano_galliani
Japan se pokazao kao najsrecnija drzava tog vremena. Nisu oni pobedili Mongole, nego je oluja unistila mongolsku flotu koja je krenula na Japan.

alo

pre 4 godine

@Ante
Kako je to pravedno surov covek koji pri osvajanju Kine pobije 40 miliona ljudi? Bukvalno postoje zapisi o planinama od ljudskih tela koja su ostajala za njim. I to je pravedna surovost?

...

pre 4 godine

@Arch Enemy
Aleksandar Veliki je pri stupanju na vlast vec imao najmocniju armiju tog vremena, koju je stvorio njegov otac i pripremao je za napad na Persiju, imao je iskusne generale svog oca, bogatstvo, uticaj, moc.
Dzingis nije imao nista od toga. Kao dete je bezao od ubica, bio rob i kao dete i kao odrastao covek, decenijama se borio i na kraju uspeo da ujedini mongolska plemena u mocnu drzavu od koje je stvorio najvecu kontinentalnu drzavu u istoriji covecanstva (kasnije Britanija bila veca, ali teritorija nije bila povezana kopnom).
Dzingisova drzava je postojala dugo posle njega, nije bilo rata za nasledstvo, Aleksandrov se raspala odmah posle njega.
Dzingis je ratovao protiv ozbiljnih i mocnih drzava, Aleksandar osim Persije nije imao ozbiljne rivale, sve su to u to vreme bila obicna plemena.

...

pre 4 godine

@Robert
Dzingisa je drzava koju je stvorio itekako nadzivela i posle njega se cak znatno sirila i jacala. Vrhunac je dostigla za vreme njegovog unuka, Kublaj Kana. Trajala je dugo posle Dzingisa.

...

pre 4 godine

@Djenka
Jasno, a ti si strucno utvrdio koja je knjiga starija od 16 veka. Evo i Mongole su prevarili, ne znaju oni svoju istoriju, ali je znaju Deretic i slicni.

...

pre 4 godine

@petar
Kinezi nemaju ama bas nikakve veze sa nestankom mongolskog carstva. Nikakve! Kinezi su uvek bili losi ratnici, terorisao ih je ko je hteo, iako ih je uvek bilo vise nego protivnika. Dovoljno je videti sta su im radili Mongoli, pa kasnije Japanci, ili skorije Britanci i Japanci.

anti-reklamozder

pre 4 godine

da bi se razumeli u potpunosti, nijedan od osvajaca ne bi pretrpeo kritiku ratnog zlocinca po danasnjim a I tadasnjim standardima...Aleksandar, uzor gotovo svim osvajacima nakon njega,je npr spalio Tebu ,polis koji je tradicijom a I moci bio u nivou onoga sto vecina poistovecuje sa Atinom I Spartom ,narocito u prvoj polovini 4og veka pne, a celo stanovnistvo pobio ili prodao u roblje. nisu bolje prosli ni Persepolis a ni Tir (mada je osvajanje Tira jedna od najvecih pobeda u drevnoj istoriji). Cezar je takodje bio sklon genocidima ,u Galiji narocito o cemu I sam pise u svojim delima na temu. Lista moze da se nastavi do modernih vremena,ali je sustina da vecina bude opcinjena njihovim vojnim uspesima bez obzira na cenu ili sredstva. Sto se Aleksandra Velikog tice on je verovatno jedinstven ,kada se uzmu u obzir godine ,nepobedivost I brzina kojim je postigao sve svoje uspehe

na redakciju apelujem da daje vise ovakvih clanaka, kvalitetom informacija odskace od svakodnevne kolotecine

Nikola '58

pre 4 godine

Cudi me da hrvati ne svojataju Dzingis Kana? Mozda zbog toga jer imaju tako bogatu (saznajemo u poslednje vreme) antifasisticku proslost. Ne zele da se identifikuju sa jednim osvajacem i masovnim ubicom?

Sasa

pre 4 godine

Da nam je vise vise ovakvih clanaka a manje Vucica, golih sisa i guzica nacija bi nam bila mnogo bolja!!!!
(Nikola, 16. septembar 2019 00:32) # Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

Istina, kao i manje Djilasa, Lutovaca, Pajtica, Zelenovica, Jeremica, Obradovica i Stefanivica, uostalom, kao i mnogih drugih.

srb

pre 4 godine

@andrak
Jer je bio veliki osvajac, zato ga postovati... Ne moras da ga volis ali moras da postujes. Mislis li da su u africi i juznoj americi zahvalni svojim kolonijalistima? Dosli, oteli, silovali, ubijali domicilno stanovnistvo i ostavili bedu za sobom. Ni jednog velikog osvajaca ne treba voleti jer niko nije osvajao pregovorima ali moras ih sve postovati.

Miki

pre 4 godine

Nije bio Mongol nego belac, kao i Atila (Zoro, 15. septembar 2019 19:47)

Naravno. Igrao ga je Džon Vejn u holivudskom filmu "Osvajač" (čuveni film sniman u pustinji gde su vršene nuklearne probe, što je upropastilo zdravlje celoj ekipi).

andrak

pre 4 godine

... jedan od mnogih osvajača koji iza sebe nije ostavio nikakvo ozbiljno kulturno nasleđe, nikakvu valjanu tekovinu ljudskog roda... samo gene, koje je širio silovanjima i smrt naroda koje je pokoravao... apsolutno ništa korisno za ljudski rod nije ostola iza njega... zašto ga poštovati?

petar

pre 4 godine

I onda su napravili gresku . Prvi genicid su Mongolu napravili nad Kinezima. Ali Kinezi nista ne zaboravljaju i tako jednog jutra vise Mongola bilo nije. Ostalo je par miliona cisto da podseca kako se zlocin ne isplati i kako sve treba vratiti.

DEX

pre 4 godine

On je osvajac a nasi generali koji su branili svoju zemlju, svoje vojnike i kasarne su ratni zlocinci. Casa je nekada polu prazna a nekada polu puna.

logican sled okolnosti

pre 4 godine

Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.
(all, 15. septembar 2019 18:44)

Nije to kralju za dzingis kana nego za atilu hunskog i veruje se da je sahranjen na podrucju danasnjeg titela tu je dunav skrenut i pusten ponovo preko groba

ene, sad...

pre 4 godine

kakve veze sa otkrivanjem grobova ima cinjenica da je malo puteva?
Nije ni Tutankamonov grob bio pored autoputa! Nisu ni actecke gradjevine po Meksiku...
Jednostavno, nije se jos uvek ovim bavilo dovoljno ljudi!
Neka Mongolija raspise nagradni fond dovoljno velik... i naci ce ga, sigurno!

BarryFerguson

pre 4 godine

"Reč je legendi o Tamerlanu, tursko-mongolskom kralju iz 14. veka ..."

Ovo zaista nema veze sa istinom. Pored toga sto nije kralj, jos manje je tursko-mongolski. Mozda ste mislili na TURKIJSKO-mongolski sto bi bilo dosta preciznije. Ovo je cesta greska, a Mongoli se veoma ljute na ovu gresku.

Anonimno

pre 4 godine

O kakvoj civilizaciji Dzingis Kana vi Srbi govorite?Istinska istorija kaze da su Mongoli koji su dosli u Evropu najnecivilizovani narod u Evropi.Istorija kaze kada je bila najezda Mongola u Evropu Mongoli su sve zivo usput poubijali i sve spalili nista nije ostalo iza njih gde su oni prosli! Bili su svirepi i divlji narod i mozete zamisliti kako su unistili Srbe koji su ziveli na prostoru dananje Madjarske jer Madjari su poreklom HUNI TJ. MONGOLI KOJI SUSE SILOM NASELILI I UNISTAVAJU SRBE OD KAD SU TU DOSLI!Ne znam kakvu istoriju vi citate i zasto vas najveci ubica u istoriji fascinira!

alo

pre 4 godine

@dnevna doza prosecnog Srbende

Ti nemas ni pravo ni kvalifikacije da odredjujes koliki je ko ratnik. Posto je cinjenica da je Dzingis Kan osvojio najvecu teritoriju u istoriji, onda je on najveci osvajac. Jos kada se zna da nije nasledio ni drzavu, ni vojsku, ni vlast, za razliku od konkurencije, njegov uspeh je jos veci.

Io sono...

pre 4 godine

Река је измештена да би се сахранио Аларих, визиготски краљ и освајач Рима из 410.г. Поздрав!

nemke

pre 4 godine

anti-reklamozder, 15. septembar 2019 17:53

Za Atilu se pouzdano zna da je u pitanju Tisa, sveta reka Huna, sta vise njegov grob se 90% nalazi u Srbiji. Cuo sam o nekim spekulacijama na osnovu dostupnih podataka da je sahranjen u okolini danasnjeg beceja/novog beceja. Ali tesko da ce to neko pronaci, jer su ga sahranili na dubini od bar 20-30 metara pri cemu je korito Tise, kao i svake ravnicarske reke, promenilo tok 100 puta da danas. Tako da se mozda neki paor obraduje jednog dana.

Amerikanac

pre 4 godine

Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og veka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?

N.

pre 4 godine

Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!

Znam ja nas

pre 4 godine

(dnevna doza prosecnog Srbende)

Pročitah svu (u Srbiji) dostupnu literaturu o najvećem ratniku ikad, ali ovo za švalera, prvi put sam sad čuo... Pa čovek je imao samo dve žene, ceo svoj život, zato je i bio tako veliki... Meni je žao što mi (evropljani) učimo o mongolima iz zapisa koje su pravili hrišćanski sveštenici, koji veze sa istinom nemaju... Svima je poznato, a nažalost i nauka je prihvatila, da se deca zaostala u razvoju, zbog kosih očiju nazivaju mongoloidi... Zašto ih ne zovu japanoidi ili kinezoidi... Samo zato što je jedanom pruskom svešteniku to bilo logično...

Arch Enemy

pre 4 godine

Ako će mo baš u detalje i sveobuhvatno praviti komparaciju najveći vojskovodja i osvajač je ipak Alexander The Great za kojeg se takodje ne zna gdje je sahranjen!

Hmm

pre 4 godine

Najvece carstvo, tj. teritorija iz jedne celine ikada kojom je vladao jedan covek, kasnije Britanija, ali ne iz celine vec sa kolonijama je imala vecu povrsinu... Kapa dole za Dzingisa...

Kuper Gari

pre 4 godine

@ Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene! (dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)

Nisam siguran da bi silovanje trebalo poistovecivati sa svaleracijom...

sima strahota

pre 4 godine

veliki strateg i osvajac. da je osvajao u poslednja 2 vijeka bio bi najveci zlocinac uz Cezara i mnoge druge ali istorija je cudna !!!

Ognjen

pre 4 godine

Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!
(dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)
Ne, za tebe je Milosevic najveci

Robert

pre 4 godine

U nekim kulturama grobovi moćnika su reprezentativne strukture oko kojih se stvaraju nacionalne mitologije, setimo se egipatskih piramida ili grobnica kineskih careva. To su sedentarne, vekovne države. Nije slučajno da istorija i arheologija uzalud 'traže' (koliko baš?) grobove trojice najvećih osvajača, koji su komandovali pokretnim armijama i koje su sopstvene državne tvorevine jedva nadživele.

Nikola

pre 4 godine

@dnevna doza prosecnog Srbende
Uglavnom to nije njegovom zaslugom. Iako on jeste imao tu cast da prvi odabere zenu koju ce silovati iz okupiranog grada, ipak nije imao nesto previse djece. Ali njegov sin jeste i to 40. Onda unuk Kublaj Kan 22 priznata sina i ko zna koliko djece koje nije priznao nego ostavio silovanim zenama. Pritom znacajan faktor koji je pomogao da se njegova krvna linija tako umnozi jeste to sto su masakrirali okupirane gradove i njihove vojske. Zapravo u odnosu na tadasnji broj ljudi na planeti, to su bili ubjedljivo najveci masakri i genocidi ikada u nasoj civilizaciji. Dakle, silovanja i genocidi, i ti pokusas na sve to da ispadnes saljiv i odusevljen u komentaru....

Djole_Kg

pre 4 godine

Zanimljivo... Samo što ste zaboravili procenu da je njegova vojska tokom osvajanja Kine i ostalih zemalja probila oko 40 miliona ljudi.

Džingis Kanova baština

pre 4 godine

Nije grob Džingis Kana sakriven nakon sahrane, pre 800 godina zato što je neko tada predvideo da bi danas neko mogao da ga oskrnavi, nego iz nekih drugih razloga, najverovatnije iz određenog verovanja, na primer o besmrtnosti ili slično. Nije poenta 1227. godine bila u tome da se grob Džingis Kana zaštiti od eventualne pohare, nego da se ne zna (da se nikad ne sazna) gde se grob nalazi, dakle da se ne utvrdi da ovaj grob postoji...

Djenka

pre 4 godine

Dzingis Kan nije bio "Mongol" i nije bio divljak na konju koji je silovao sve pred sobom. Bio je, kao i ostali kanovi, veliki vladar koji je vladao skoro celokupnom Azijom. Zato i nema njegovog groba, traze ga medju konjskim kostima, u nekim ravnicama, zamotanog u neku fiktivnu kozu divljih ljudi. U knjigama napisanim pre 16tog veka sve lepo pise. velika Tartarija, broj ljudi, konja, bogatstvo itd. Ima i starih mapa gde je lepo napisano gde se nalazila, koliko je pokrivala. Ali od 16tog veka neko pise drugu verziju istorije.

Amerikanac

pre 4 godine

Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og vrka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?

all

pre 4 godine

Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.

zoki

pre 4 godine

Pitali njega o kineskom zidu. On reče"zid nije problem, problem su ljudi na njemu ". Uvrzo kineski oficir otvara kapije kineskog zida i Kan zauzima celu Kinu.

Ante

pre 4 godine

Blago? Dao bih se kladiti da nema ništa u njegovom grobu. Njima je blago bilo dobri konji. Sa osvojenim blagom nisu znali što će. Trošili su ga za podmićivanje uhoda i kraljeva. Nisu gradili gradove jer su smatrali da gradovi "uljenuju" ratnike, što i jeste istina, zato su i pobijedili Kineze, iako su bili puno malobrojniji. Bio je surov, ali pravedno surov, nikad bez smisla i razloga. Ali je dopuštalo različite religije i sve, samo da mu se pokore. Bio sam fasciniran njime, pročitao sam sve što ima veze s njim...

...

pre 4 godine

Mongoli ne zele da se pronadje njegovo telo, ne zelim ni ja, a nije zeleo ni Dzingis Kan. Zato sto bi bilo ponizavajuce za najveceg osvajaca u istoriji covecanstva da mu telo drze u nekom muzeju, kao sto je to slucaj s faraonima.

Dosta je zanimljivija ova prica o Tamerlanu, inace nama vaznom zbog toga sto je potukao Osmanlije 1402 kod Angore, sultana Bajazita (Muratov sin) stavio u kavez, a Stefana Lazarevica oslobodio zarobljenistva i dozvolio mu da se vrati u Srbiju. Tako je nastala Despotovina Srbija i tako su usporena osmanska osvajanja u Evropi.
Inace, sto se Tamerlana tice, 1941 godine sovjetski istrazivac je otvorio njegov grob i uzeo telo za ispitivanje. U grobu se nalazio natpis na kojem je pisalo “kada ja ustanem, svet ce drhtati”! Uz pretnju da ce onaj ko se usudi da uznemiri njegovo telo, na sebe navuci bez osvajaca surovijeg od njega. Dva dana posle toga, Hitler je napao SSSR.

Kada je naucnik zavrsio s istrazivanjem, vratio je Tamerlanovo telo u grobnicu, uz islamske obicaje. Dva dana posle toga Nemci su se predali kod Staljingrada.
Iz tog dogadjaja poticu price o “smaku sveta” ukoliko se uznemiri Dzingis Kan.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!

anti-reklamozder

pre 4 godine

zanimljiv clanak.

inace za ovakve osvajace nije cudna ovakva prica...primera radi slicna je situacija sa Atilom (zna se da je izmesten tok reke kako bi bio sahranjen,I spekulise se da je Tisa) dok je npr situacija oko posmrtnih ostataka Aleksandra Velikog bila jos zamrsenija I imala dalekosezne politicke posledice ,obzirom da je borba za telo vodjena vec izmedju generala kojima su povereni razliciti delovi carstva, a sarkofagu sa telom (koje je cuvano u zlatnom pa u staklenom sarkofagu) je npr posle nekih 700 godina zametnut svaki trag dolaskom Hriscanstva kao zvanicne vere.

istorijski pozdrav :)

anti-reklamozder

pre 4 godine

zanimljiv clanak.

inace za ovakve osvajace nije cudna ovakva prica...primera radi slicna je situacija sa Atilom (zna se da je izmesten tok reke kako bi bio sahranjen,I spekulise se da je Tisa) dok je npr situacija oko posmrtnih ostataka Aleksandra Velikog bila jos zamrsenija I imala dalekosezne politicke posledice ,obzirom da je borba za telo vodjena vec izmedju generala kojima su povereni razliciti delovi carstva, a sarkofagu sa telom (koje je cuvano u zlatnom pa u staklenom sarkofagu) je npr posle nekih 700 godina zametnut svaki trag dolaskom Hriscanstva kao zvanicne vere.

istorijski pozdrav :)

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!

Nikola

pre 4 godine

@dnevna doza prosecnog Srbende
Uglavnom to nije njegovom zaslugom. Iako on jeste imao tu cast da prvi odabere zenu koju ce silovati iz okupiranog grada, ipak nije imao nesto previse djece. Ali njegov sin jeste i to 40. Onda unuk Kublaj Kan 22 priznata sina i ko zna koliko djece koje nije priznao nego ostavio silovanim zenama. Pritom znacajan faktor koji je pomogao da se njegova krvna linija tako umnozi jeste to sto su masakrirali okupirane gradove i njihove vojske. Zapravo u odnosu na tadasnji broj ljudi na planeti, to su bili ubjedljivo najveci masakri i genocidi ikada u nasoj civilizaciji. Dakle, silovanja i genocidi, i ti pokusas na sve to da ispadnes saljiv i odusevljen u komentaru....

...

pre 4 godine

Mongoli ne zele da se pronadje njegovo telo, ne zelim ni ja, a nije zeleo ni Dzingis Kan. Zato sto bi bilo ponizavajuce za najveceg osvajaca u istoriji covecanstva da mu telo drze u nekom muzeju, kao sto je to slucaj s faraonima.

Dosta je zanimljivija ova prica o Tamerlanu, inace nama vaznom zbog toga sto je potukao Osmanlije 1402 kod Angore, sultana Bajazita (Muratov sin) stavio u kavez, a Stefana Lazarevica oslobodio zarobljenistva i dozvolio mu da se vrati u Srbiju. Tako je nastala Despotovina Srbija i tako su usporena osmanska osvajanja u Evropi.
Inace, sto se Tamerlana tice, 1941 godine sovjetski istrazivac je otvorio njegov grob i uzeo telo za ispitivanje. U grobu se nalazio natpis na kojem je pisalo “kada ja ustanem, svet ce drhtati”! Uz pretnju da ce onaj ko se usudi da uznemiri njegovo telo, na sebe navuci bez osvajaca surovijeg od njega. Dva dana posle toga, Hitler je napao SSSR.

Kada je naucnik zavrsio s istrazivanjem, vratio je Tamerlanovo telo u grobnicu, uz islamske obicaje. Dva dana posle toga Nemci su se predali kod Staljingrada.
Iz tog dogadjaja poticu price o “smaku sveta” ukoliko se uznemiri Dzingis Kan.

Djole_Kg

pre 4 godine

Zanimljivo... Samo što ste zaboravili procenu da je njegova vojska tokom osvajanja Kine i ostalih zemalja probila oko 40 miliona ljudi.

andrak

pre 4 godine

... jedan od mnogih osvajača koji iza sebe nije ostavio nikakvo ozbiljno kulturno nasleđe, nikakvu valjanu tekovinu ljudskog roda... samo gene, koje je širio silovanjima i smrt naroda koje je pokoravao... apsolutno ništa korisno za ljudski rod nije ostola iza njega... zašto ga poštovati?

Ognjen

pre 4 godine

Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!
(dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)
Ne, za tebe je Milosevic najveci

Ante

pre 4 godine

Blago? Dao bih se kladiti da nema ništa u njegovom grobu. Njima je blago bilo dobri konji. Sa osvojenim blagom nisu znali što će. Trošili su ga za podmićivanje uhoda i kraljeva. Nisu gradili gradove jer su smatrali da gradovi "uljenuju" ratnike, što i jeste istina, zato su i pobijedili Kineze, iako su bili puno malobrojniji. Bio je surov, ali pravedno surov, nikad bez smisla i razloga. Ali je dopuštalo različite religije i sve, samo da mu se pokore. Bio sam fasciniran njime, pročitao sam sve što ima veze s njim...

Miki

pre 4 godine

Nije bio Mongol nego belac, kao i Atila (Zoro, 15. septembar 2019 19:47)

Naravno. Igrao ga je Džon Vejn u holivudskom filmu "Osvajač" (čuveni film sniman u pustinji gde su vršene nuklearne probe, što je upropastilo zdravlje celoj ekipi).

petar

pre 4 godine

I onda su napravili gresku . Prvi genicid su Mongolu napravili nad Kinezima. Ali Kinezi nista ne zaboravljaju i tako jednog jutra vise Mongola bilo nije. Ostalo je par miliona cisto da podseca kako se zlocin ne isplati i kako sve treba vratiti.

DEX

pre 4 godine

On je osvajac a nasi generali koji su branili svoju zemlju, svoje vojnike i kasarne su ratni zlocinci. Casa je nekada polu prazna a nekada polu puna.

Džingis Kanova baština

pre 4 godine

Nije grob Džingis Kana sakriven nakon sahrane, pre 800 godina zato što je neko tada predvideo da bi danas neko mogao da ga oskrnavi, nego iz nekih drugih razloga, najverovatnije iz određenog verovanja, na primer o besmrtnosti ili slično. Nije poenta 1227. godine bila u tome da se grob Džingis Kana zaštiti od eventualne pohare, nego da se ne zna (da se nikad ne sazna) gde se grob nalazi, dakle da se ne utvrdi da ovaj grob postoji...

Djenka

pre 4 godine

Dzingis Kan nije bio "Mongol" i nije bio divljak na konju koji je silovao sve pred sobom. Bio je, kao i ostali kanovi, veliki vladar koji je vladao skoro celokupnom Azijom. Zato i nema njegovog groba, traze ga medju konjskim kostima, u nekim ravnicama, zamotanog u neku fiktivnu kozu divljih ljudi. U knjigama napisanim pre 16tog veka sve lepo pise. velika Tartarija, broj ljudi, konja, bogatstvo itd. Ima i starih mapa gde je lepo napisano gde se nalazila, koliko je pokrivala. Ali od 16tog veka neko pise drugu verziju istorije.

BarryFerguson

pre 4 godine

"Reč je legendi o Tamerlanu, tursko-mongolskom kralju iz 14. veka ..."

Ovo zaista nema veze sa istinom. Pored toga sto nije kralj, jos manje je tursko-mongolski. Mozda ste mislili na TURKIJSKO-mongolski sto bi bilo dosta preciznije. Ovo je cesta greska, a Mongoli se veoma ljute na ovu gresku.

all

pre 4 godine

Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.

logican sled okolnosti

pre 4 godine

Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.
(all, 15. septembar 2019 18:44)

Nije to kralju za dzingis kana nego za atilu hunskog i veruje se da je sahranjen na podrucju danasnjeg titela tu je dunav skrenut i pusten ponovo preko groba

Kuper Gari

pre 4 godine

@ Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene! (dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)

Nisam siguran da bi silovanje trebalo poistovecivati sa svaleracijom...

zoki

pre 4 godine

Pitali njega o kineskom zidu. On reče"zid nije problem, problem su ljudi na njemu ". Uvrzo kineski oficir otvara kapije kineskog zida i Kan zauzima celu Kinu.

Amerikanac

pre 4 godine

Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og vrka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?

Anonimno

pre 4 godine

O kakvoj civilizaciji Dzingis Kana vi Srbi govorite?Istinska istorija kaze da su Mongoli koji su dosli u Evropu najnecivilizovani narod u Evropi.Istorija kaze kada je bila najezda Mongola u Evropu Mongoli su sve zivo usput poubijali i sve spalili nista nije ostalo iza njih gde su oni prosli! Bili su svirepi i divlji narod i mozete zamisliti kako su unistili Srbe koji su ziveli na prostoru dananje Madjarske jer Madjari su poreklom HUNI TJ. MONGOLI KOJI SUSE SILOM NASELILI I UNISTAVAJU SRBE OD KAD SU TU DOSLI!Ne znam kakvu istoriju vi citate i zasto vas najveci ubica u istoriji fascinira!

nemke

pre 4 godine

anti-reklamozder, 15. septembar 2019 17:53

Za Atilu se pouzdano zna da je u pitanju Tisa, sveta reka Huna, sta vise njegov grob se 90% nalazi u Srbiji. Cuo sam o nekim spekulacijama na osnovu dostupnih podataka da je sahranjen u okolini danasnjeg beceja/novog beceja. Ali tesko da ce to neko pronaci, jer su ga sahranili na dubini od bar 20-30 metara pri cemu je korito Tise, kao i svake ravnicarske reke, promenilo tok 100 puta da danas. Tako da se mozda neki paor obraduje jednog dana.

N.

pre 4 godine

Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!

Znam ja nas

pre 4 godine

(dnevna doza prosecnog Srbende)

Pročitah svu (u Srbiji) dostupnu literaturu o najvećem ratniku ikad, ali ovo za švalera, prvi put sam sad čuo... Pa čovek je imao samo dve žene, ceo svoj život, zato je i bio tako veliki... Meni je žao što mi (evropljani) učimo o mongolima iz zapisa koje su pravili hrišćanski sveštenici, koji veze sa istinom nemaju... Svima je poznato, a nažalost i nauka je prihvatila, da se deca zaostala u razvoju, zbog kosih očiju nazivaju mongoloidi... Zašto ih ne zovu japanoidi ili kinezoidi... Samo zato što je jedanom pruskom svešteniku to bilo logično...

alo

pre 4 godine

@dnevna doza prosecnog Srbende

Ti nemas ni pravo ni kvalifikacije da odredjujes koliki je ko ratnik. Posto je cinjenica da je Dzingis Kan osvojio najvecu teritoriju u istoriji, onda je on najveci osvajac. Jos kada se zna da nije nasledio ni drzavu, ni vojsku, ni vlast, za razliku od konkurencije, njegov uspeh je jos veci.

sima strahota

pre 4 godine

veliki strateg i osvajac. da je osvajao u poslednja 2 vijeka bio bi najveci zlocinac uz Cezara i mnoge druge ali istorija je cudna !!!

Io sono...

pre 4 godine

Река је измештена да би се сахранио Аларих, визиготски краљ и освајач Рима из 410.г. Поздрав!

Sasa

pre 4 godine

Da nam je vise vise ovakvih clanaka a manje Vucica, golih sisa i guzica nacija bi nam bila mnogo bolja!!!!
(Nikola, 16. septembar 2019 00:32) # Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

Istina, kao i manje Djilasa, Lutovaca, Pajtica, Zelenovica, Jeremica, Obradovica i Stefanivica, uostalom, kao i mnogih drugih.

ene, sad...

pre 4 godine

kakve veze sa otkrivanjem grobova ima cinjenica da je malo puteva?
Nije ni Tutankamonov grob bio pored autoputa! Nisu ni actecke gradjevine po Meksiku...
Jednostavno, nije se jos uvek ovim bavilo dovoljno ljudi!
Neka Mongolija raspise nagradni fond dovoljno velik... i naci ce ga, sigurno!

Robert

pre 4 godine

U nekim kulturama grobovi moćnika su reprezentativne strukture oko kojih se stvaraju nacionalne mitologije, setimo se egipatskih piramida ili grobnica kineskih careva. To su sedentarne, vekovne države. Nije slučajno da istorija i arheologija uzalud 'traže' (koliko baš?) grobove trojice najvećih osvajača, koji su komandovali pokretnim armijama i koje su sopstvene državne tvorevine jedva nadživele.

Arch Enemy

pre 4 godine

Ako će mo baš u detalje i sveobuhvatno praviti komparaciju najveći vojskovodja i osvajač je ipak Alexander The Great za kojeg se takodje ne zna gdje je sahranjen!

Amerikanac

pre 4 godine

Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og veka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?

srb

pre 4 godine

@andrak
Jer je bio veliki osvajac, zato ga postovati... Ne moras da ga volis ali moras da postujes. Mislis li da su u africi i juznoj americi zahvalni svojim kolonijalistima? Dosli, oteli, silovali, ubijali domicilno stanovnistvo i ostavili bedu za sobom. Ni jednog velikog osvajaca ne treba voleti jer niko nije osvajao pregovorima ali moras ih sve postovati.

Hmm

pre 4 godine

Najvece carstvo, tj. teritorija iz jedne celine ikada kojom je vladao jedan covek, kasnije Britanija, ali ne iz celine vec sa kolonijama je imala vecu povrsinu... Kapa dole za Dzingisa...

...

pre 4 godine

@adriano_galliani
Japan se pokazao kao najsrecnija drzava tog vremena. Nisu oni pobedili Mongole, nego je oluja unistila mongolsku flotu koja je krenula na Japan.

anti-reklamozder

pre 4 godine

da bi se razumeli u potpunosti, nijedan od osvajaca ne bi pretrpeo kritiku ratnog zlocinca po danasnjim a I tadasnjim standardima...Aleksandar, uzor gotovo svim osvajacima nakon njega,je npr spalio Tebu ,polis koji je tradicijom a I moci bio u nivou onoga sto vecina poistovecuje sa Atinom I Spartom ,narocito u prvoj polovini 4og veka pne, a celo stanovnistvo pobio ili prodao u roblje. nisu bolje prosli ni Persepolis a ni Tir (mada je osvajanje Tira jedna od najvecih pobeda u drevnoj istoriji). Cezar je takodje bio sklon genocidima ,u Galiji narocito o cemu I sam pise u svojim delima na temu. Lista moze da se nastavi do modernih vremena,ali je sustina da vecina bude opcinjena njihovim vojnim uspesima bez obzira na cenu ili sredstva. Sto se Aleksandra Velikog tice on je verovatno jedinstven ,kada se uzmu u obzir godine ,nepobedivost I brzina kojim je postigao sve svoje uspehe

na redakciju apelujem da daje vise ovakvih clanaka, kvalitetom informacija odskace od svakodnevne kolotecine

...

pre 4 godine

@Robert
Dzingisa je drzava koju je stvorio itekako nadzivela i posle njega se cak znatno sirila i jacala. Vrhunac je dostigla za vreme njegovog unuka, Kublaj Kana. Trajala je dugo posle Dzingisa.

alo

pre 4 godine

@Ante
Kako je to pravedno surov covek koji pri osvajanju Kine pobije 40 miliona ljudi? Bukvalno postoje zapisi o planinama od ljudskih tela koja su ostajala za njim. I to je pravedna surovost?

radojica

pre 4 godine

Po nekoj verziji navodno je Tisa zaustavljena gde je on potom sahranjen da bi opet pustili Tisu da protece ... samo kazem...
(deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

to je Atila Hunski

Nikola '58

pre 4 godine

Cudi me da hrvati ne svojataju Dzingis Kana? Mozda zbog toga jer imaju tako bogatu (saznajemo u poslednje vreme) antifasisticku proslost. Ne zele da se identifikuju sa jednim osvajacem i masovnim ubicom?

alo

pre 4 godine

@andrak
Mozda nije pravio lepe zgrade u koje ce da zevaju danasnji polupismeni turisti, ali je povezao tadasnji svet, povezao Zapad sa Istokom, stvorio “put svile”, modernizovao diplomatiju, napravio najefikasniji sistem komunikacije u dotadasnjoj istoriji, na osnovu toga stvoreni su postanski i komunikacioni sistemi u Evropi i kasnije Americi, koji su bili neprvazidjeni sve do kraja 19 veka. Uz to, njegova vojna organizacija je najsuperiornija u istoriji covecanstva.

...

pre 4 godine

@Arch Enemy
Aleksandar Veliki je pri stupanju na vlast vec imao najmocniju armiju tog vremena, koju je stvorio njegov otac i pripremao je za napad na Persiju, imao je iskusne generale svog oca, bogatstvo, uticaj, moc.
Dzingis nije imao nista od toga. Kao dete je bezao od ubica, bio rob i kao dete i kao odrastao covek, decenijama se borio i na kraju uspeo da ujedini mongolska plemena u mocnu drzavu od koje je stvorio najvecu kontinentalnu drzavu u istoriji covecanstva (kasnije Britanija bila veca, ali teritorija nije bila povezana kopnom).
Dzingisova drzava je postojala dugo posle njega, nije bilo rata za nasledstvo, Aleksandrov se raspala odmah posle njega.
Dzingis je ratovao protiv ozbiljnih i mocnih drzava, Aleksandar osim Persije nije imao ozbiljne rivale, sve su to u to vreme bila obicna plemena.

...

pre 4 godine

@petar
Kinezi nemaju ama bas nikakve veze sa nestankom mongolskog carstva. Nikakve! Kinezi su uvek bili losi ratnici, terorisao ih je ko je hteo, iako ih je uvek bilo vise nego protivnika. Dovoljno je videti sta su im radili Mongoli, pa kasnije Japanci, ili skorije Britanci i Japanci.

Dan Carlin

pre 4 godine

Ako nekog bas interesuje prica o Mongolima, "Dan Carlin's Hardcore history" podcast ima serijal koji se zove "Wrath of the Khans". Toplo preporucujem.

...

pre 4 godine

@Djenka
Jasno, a ti si strucno utvrdio koja je knjiga starija od 16 veka. Evo i Mongole su prevarili, ne znaju oni svoju istoriju, ali je znaju Deretic i slicni.

Žalosno neznanje

pre 4 godine

Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!
(N., 15. septembar 2019 23:54)

Majstore, ti si tu nešto pobrkao. Nisu do kapija Beča stigli Mongoli, već turski sultani Sulejman I Veličanstveni i nešto kasnije Mehmed IV. Džingis-kan je umro mnogo ranije i to u Kini tokom opsade grada Jinčuana.

SOS

pre 4 godine

@Zalosno neznanje
Majstore, strucnjace, genije.... i pre Osmanlija je postojao svet, zamisli. Mongoli su stigli do Beca pre Osmanlija, njihov Kan, Kublaj Kan je umro od starosti pod zidinama Beca i samo iz tog razloga Mongoli nisu osvojili i Bec. Oni su bili nepobediva sila svog vremena. Osmanlije su dolazile do Beca i dobijale po nosu. Mongoli su se sami povukli da bi sahranili Kublaj Kana i izabrali naslednika, a sve je to moralo da se obavi u Mongoliji.

Ante

pre 4 godine

@Nikola ‘58
Kao sto vidimo, pripadnici nebeskog genocidnog naroda svojataju i Dzingis Kana, kao sto uostalom svojataju i svakog drugog. Sramota ih 500 godina ropstva pa kradu tudje :)

mrk

pre 4 godine

(deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

aj vrati se na brdo. to sto si rekao vazi za atilu bica bozijeg a ne za dzingis kana... omg

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!

Sasa

pre 4 godine

Da nam je vise vise ovakvih clanaka a manje Vucica, golih sisa i guzica nacija bi nam bila mnogo bolja!!!!
(Nikola, 16. septembar 2019 00:32) # Link komentara
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

Istina, kao i manje Djilasa, Lutovaca, Pajtica, Zelenovica, Jeremica, Obradovica i Stefanivica, uostalom, kao i mnogih drugih.

Amerikanac

pre 4 godine

Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og vrka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?

Anonimno

pre 4 godine

O kakvoj civilizaciji Dzingis Kana vi Srbi govorite?Istinska istorija kaze da su Mongoli koji su dosli u Evropu najnecivilizovani narod u Evropi.Istorija kaze kada je bila najezda Mongola u Evropu Mongoli su sve zivo usput poubijali i sve spalili nista nije ostalo iza njih gde su oni prosli! Bili su svirepi i divlji narod i mozete zamisliti kako su unistili Srbe koji su ziveli na prostoru dananje Madjarske jer Madjari su poreklom HUNI TJ. MONGOLI KOJI SUSE SILOM NASELILI I UNISTAVAJU SRBE OD KAD SU TU DOSLI!Ne znam kakvu istoriju vi citate i zasto vas najveci ubica u istoriji fascinira!

Djenka

pre 4 godine

Dzingis Kan nije bio "Mongol" i nije bio divljak na konju koji je silovao sve pred sobom. Bio je, kao i ostali kanovi, veliki vladar koji je vladao skoro celokupnom Azijom. Zato i nema njegovog groba, traze ga medju konjskim kostima, u nekim ravnicama, zamotanog u neku fiktivnu kozu divljih ljudi. U knjigama napisanim pre 16tog veka sve lepo pise. velika Tartarija, broj ljudi, konja, bogatstvo itd. Ima i starih mapa gde je lepo napisano gde se nalazila, koliko je pokrivala. Ali od 16tog veka neko pise drugu verziju istorije.

anti-reklamozder

pre 4 godine

zanimljiv clanak.

inace za ovakve osvajace nije cudna ovakva prica...primera radi slicna je situacija sa Atilom (zna se da je izmesten tok reke kako bi bio sahranjen,I spekulise se da je Tisa) dok je npr situacija oko posmrtnih ostataka Aleksandra Velikog bila jos zamrsenija I imala dalekosezne politicke posledice ,obzirom da je borba za telo vodjena vec izmedju generala kojima su povereni razliciti delovi carstva, a sarkofagu sa telom (koje je cuvano u zlatnom pa u staklenom sarkofagu) je npr posle nekih 700 godina zametnut svaki trag dolaskom Hriscanstva kao zvanicne vere.

istorijski pozdrav :)

DEX

pre 4 godine

On je osvajac a nasi generali koji su branili svoju zemlju, svoje vojnike i kasarne su ratni zlocinci. Casa je nekada polu prazna a nekada polu puna.

Ognjen

pre 4 godine

Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!
(dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)
Ne, za tebe je Milosevic najveci

Amerikanac

pre 4 godine

Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og veka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?

Hmm

pre 4 godine

Najvece carstvo, tj. teritorija iz jedne celine ikada kojom je vladao jedan covek, kasnije Britanija, ali ne iz celine vec sa kolonijama je imala vecu povrsinu... Kapa dole za Dzingisa...

andrak

pre 4 godine

... jedan od mnogih osvajača koji iza sebe nije ostavio nikakvo ozbiljno kulturno nasleđe, nikakvu valjanu tekovinu ljudskog roda... samo gene, koje je širio silovanjima i smrt naroda koje je pokoravao... apsolutno ništa korisno za ljudski rod nije ostola iza njega... zašto ga poštovati?

...

pre 4 godine

Mongoli ne zele da se pronadje njegovo telo, ne zelim ni ja, a nije zeleo ni Dzingis Kan. Zato sto bi bilo ponizavajuce za najveceg osvajaca u istoriji covecanstva da mu telo drze u nekom muzeju, kao sto je to slucaj s faraonima.

Dosta je zanimljivija ova prica o Tamerlanu, inace nama vaznom zbog toga sto je potukao Osmanlije 1402 kod Angore, sultana Bajazita (Muratov sin) stavio u kavez, a Stefana Lazarevica oslobodio zarobljenistva i dozvolio mu da se vrati u Srbiju. Tako je nastala Despotovina Srbija i tako su usporena osmanska osvajanja u Evropi.
Inace, sto se Tamerlana tice, 1941 godine sovjetski istrazivac je otvorio njegov grob i uzeo telo za ispitivanje. U grobu se nalazio natpis na kojem je pisalo “kada ja ustanem, svet ce drhtati”! Uz pretnju da ce onaj ko se usudi da uznemiri njegovo telo, na sebe navuci bez osvajaca surovijeg od njega. Dva dana posle toga, Hitler je napao SSSR.

Kada je naucnik zavrsio s istrazivanjem, vratio je Tamerlanovo telo u grobnicu, uz islamske obicaje. Dva dana posle toga Nemci su se predali kod Staljingrada.
Iz tog dogadjaja poticu price o “smaku sveta” ukoliko se uznemiri Dzingis Kan.

Ante

pre 4 godine

Blago? Dao bih se kladiti da nema ništa u njegovom grobu. Njima je blago bilo dobri konji. Sa osvojenim blagom nisu znali što će. Trošili su ga za podmićivanje uhoda i kraljeva. Nisu gradili gradove jer su smatrali da gradovi "uljenuju" ratnike, što i jeste istina, zato su i pobijedili Kineze, iako su bili puno malobrojniji. Bio je surov, ali pravedno surov, nikad bez smisla i razloga. Ali je dopuštalo različite religije i sve, samo da mu se pokore. Bio sam fasciniran njime, pročitao sam sve što ima veze s njim...

Nikola

pre 4 godine

@dnevna doza prosecnog Srbende
Uglavnom to nije njegovom zaslugom. Iako on jeste imao tu cast da prvi odabere zenu koju ce silovati iz okupiranog grada, ipak nije imao nesto previse djece. Ali njegov sin jeste i to 40. Onda unuk Kublaj Kan 22 priznata sina i ko zna koliko djece koje nije priznao nego ostavio silovanim zenama. Pritom znacajan faktor koji je pomogao da se njegova krvna linija tako umnozi jeste to sto su masakrirali okupirane gradove i njihove vojske. Zapravo u odnosu na tadasnji broj ljudi na planeti, to su bili ubjedljivo najveci masakri i genocidi ikada u nasoj civilizaciji. Dakle, silovanja i genocidi, i ti pokusas na sve to da ispadnes saljiv i odusevljen u komentaru....

N.

pre 4 godine

Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!

petar

pre 4 godine

I onda su napravili gresku . Prvi genicid su Mongolu napravili nad Kinezima. Ali Kinezi nista ne zaboravljaju i tako jednog jutra vise Mongola bilo nije. Ostalo je par miliona cisto da podseca kako se zlocin ne isplati i kako sve treba vratiti.

srb

pre 4 godine

@andrak
Jer je bio veliki osvajac, zato ga postovati... Ne moras da ga volis ali moras da postujes. Mislis li da su u africi i juznoj americi zahvalni svojim kolonijalistima? Dosli, oteli, silovali, ubijali domicilno stanovnistvo i ostavili bedu za sobom. Ni jednog velikog osvajaca ne treba voleti jer niko nije osvajao pregovorima ali moras ih sve postovati.

nemke

pre 4 godine

anti-reklamozder, 15. septembar 2019 17:53

Za Atilu se pouzdano zna da je u pitanju Tisa, sveta reka Huna, sta vise njegov grob se 90% nalazi u Srbiji. Cuo sam o nekim spekulacijama na osnovu dostupnih podataka da je sahranjen u okolini danasnjeg beceja/novog beceja. Ali tesko da ce to neko pronaci, jer su ga sahranili na dubini od bar 20-30 metara pri cemu je korito Tise, kao i svake ravnicarske reke, promenilo tok 100 puta da danas. Tako da se mozda neki paor obraduje jednog dana.

Miki

pre 4 godine

Nije bio Mongol nego belac, kao i Atila (Zoro, 15. septembar 2019 19:47)

Naravno. Igrao ga je Džon Vejn u holivudskom filmu "Osvajač" (čuveni film sniman u pustinji gde su vršene nuklearne probe, što je upropastilo zdravlje celoj ekipi).

alo

pre 4 godine

@dnevna doza prosecnog Srbende

Ti nemas ni pravo ni kvalifikacije da odredjujes koliki je ko ratnik. Posto je cinjenica da je Dzingis Kan osvojio najvecu teritoriju u istoriji, onda je on najveci osvajac. Jos kada se zna da nije nasledio ni drzavu, ni vojsku, ni vlast, za razliku od konkurencije, njegov uspeh je jos veci.

Znam ja nas

pre 4 godine

(dnevna doza prosecnog Srbende)

Pročitah svu (u Srbiji) dostupnu literaturu o najvećem ratniku ikad, ali ovo za švalera, prvi put sam sad čuo... Pa čovek je imao samo dve žene, ceo svoj život, zato je i bio tako veliki... Meni je žao što mi (evropljani) učimo o mongolima iz zapisa koje su pravili hrišćanski sveštenici, koji veze sa istinom nemaju... Svima je poznato, a nažalost i nauka je prihvatila, da se deca zaostala u razvoju, zbog kosih očiju nazivaju mongoloidi... Zašto ih ne zovu japanoidi ili kinezoidi... Samo zato što je jedanom pruskom svešteniku to bilo logično...

all

pre 4 godine

Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.

sima strahota

pre 4 godine

veliki strateg i osvajac. da je osvajao u poslednja 2 vijeka bio bi najveci zlocinac uz Cezara i mnoge druge ali istorija je cudna !!!

Io sono...

pre 4 godine

Река је измештена да би се сахранио Аларих, визиготски краљ и освајач Рима из 410.г. Поздрав!

ene, sad...

pre 4 godine

kakve veze sa otkrivanjem grobova ima cinjenica da je malo puteva?
Nije ni Tutankamonov grob bio pored autoputa! Nisu ni actecke gradjevine po Meksiku...
Jednostavno, nije se jos uvek ovim bavilo dovoljno ljudi!
Neka Mongolija raspise nagradni fond dovoljno velik... i naci ce ga, sigurno!

Ante

pre 4 godine

@Nikola ‘58
Kao sto vidimo, pripadnici nebeskog genocidnog naroda svojataju i Dzingis Kana, kao sto uostalom svojataju i svakog drugog. Sramota ih 500 godina ropstva pa kradu tudje :)

Arch Enemy

pre 4 godine

Ako će mo baš u detalje i sveobuhvatno praviti komparaciju najveći vojskovodja i osvajač je ipak Alexander The Great za kojeg se takodje ne zna gdje je sahranjen!

Djole_Kg

pre 4 godine

Zanimljivo... Samo što ste zaboravili procenu da je njegova vojska tokom osvajanja Kine i ostalih zemalja probila oko 40 miliona ljudi.

Kuper Gari

pre 4 godine

@ Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene! (dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)

Nisam siguran da bi silovanje trebalo poistovecivati sa svaleracijom...

zoki

pre 4 godine

Pitali njega o kineskom zidu. On reče"zid nije problem, problem su ljudi na njemu ". Uvrzo kineski oficir otvara kapije kineskog zida i Kan zauzima celu Kinu.

logican sled okolnosti

pre 4 godine

Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.
(all, 15. septembar 2019 18:44)

Nije to kralju za dzingis kana nego za atilu hunskog i veruje se da je sahranjen na podrucju danasnjeg titela tu je dunav skrenut i pusten ponovo preko groba

Nikola '58

pre 4 godine

Cudi me da hrvati ne svojataju Dzingis Kana? Mozda zbog toga jer imaju tako bogatu (saznajemo u poslednje vreme) antifasisticku proslost. Ne zele da se identifikuju sa jednim osvajacem i masovnim ubicom?

Džingis Kanova baština

pre 4 godine

Nije grob Džingis Kana sakriven nakon sahrane, pre 800 godina zato što je neko tada predvideo da bi danas neko mogao da ga oskrnavi, nego iz nekih drugih razloga, najverovatnije iz određenog verovanja, na primer o besmrtnosti ili slično. Nije poenta 1227. godine bila u tome da se grob Džingis Kana zaštiti od eventualne pohare, nego da se ne zna (da se nikad ne sazna) gde se grob nalazi, dakle da se ne utvrdi da ovaj grob postoji...

BarryFerguson

pre 4 godine

"Reč je legendi o Tamerlanu, tursko-mongolskom kralju iz 14. veka ..."

Ovo zaista nema veze sa istinom. Pored toga sto nije kralj, jos manje je tursko-mongolski. Mozda ste mislili na TURKIJSKO-mongolski sto bi bilo dosta preciznije. Ovo je cesta greska, a Mongoli se veoma ljute na ovu gresku.

Žalosno neznanje

pre 4 godine

Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!
(N., 15. septembar 2019 23:54)

Majstore, ti si tu nešto pobrkao. Nisu do kapija Beča stigli Mongoli, već turski sultani Sulejman I Veličanstveni i nešto kasnije Mehmed IV. Džingis-kan je umro mnogo ranije i to u Kini tokom opsade grada Jinčuana.

Robert

pre 4 godine

U nekim kulturama grobovi moćnika su reprezentativne strukture oko kojih se stvaraju nacionalne mitologije, setimo se egipatskih piramida ili grobnica kineskih careva. To su sedentarne, vekovne države. Nije slučajno da istorija i arheologija uzalud 'traže' (koliko baš?) grobove trojice najvećih osvajača, koji su komandovali pokretnim armijama i koje su sopstvene državne tvorevine jedva nadživele.

...

pre 4 godine

@Arch Enemy
Aleksandar Veliki je pri stupanju na vlast vec imao najmocniju armiju tog vremena, koju je stvorio njegov otac i pripremao je za napad na Persiju, imao je iskusne generale svog oca, bogatstvo, uticaj, moc.
Dzingis nije imao nista od toga. Kao dete je bezao od ubica, bio rob i kao dete i kao odrastao covek, decenijama se borio i na kraju uspeo da ujedini mongolska plemena u mocnu drzavu od koje je stvorio najvecu kontinentalnu drzavu u istoriji covecanstva (kasnije Britanija bila veca, ali teritorija nije bila povezana kopnom).
Dzingisova drzava je postojala dugo posle njega, nije bilo rata za nasledstvo, Aleksandrov se raspala odmah posle njega.
Dzingis je ratovao protiv ozbiljnih i mocnih drzava, Aleksandar osim Persije nije imao ozbiljne rivale, sve su to u to vreme bila obicna plemena.

alo

pre 4 godine

@andrak
Mozda nije pravio lepe zgrade u koje ce da zevaju danasnji polupismeni turisti, ali je povezao tadasnji svet, povezao Zapad sa Istokom, stvorio “put svile”, modernizovao diplomatiju, napravio najefikasniji sistem komunikacije u dotadasnjoj istoriji, na osnovu toga stvoreni su postanski i komunikacioni sistemi u Evropi i kasnije Americi, koji su bili neprvazidjeni sve do kraja 19 veka. Uz to, njegova vojna organizacija je najsuperiornija u istoriji covecanstva.

mrk

pre 4 godine

(deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

aj vrati se na brdo. to sto si rekao vazi za atilu bica bozijeg a ne za dzingis kana... omg

SOS

pre 4 godine

@Zalosno neznanje
Majstore, strucnjace, genije.... i pre Osmanlija je postojao svet, zamisli. Mongoli su stigli do Beca pre Osmanlija, njihov Kan, Kublaj Kan je umro od starosti pod zidinama Beca i samo iz tog razloga Mongoli nisu osvojili i Bec. Oni su bili nepobediva sila svog vremena. Osmanlije su dolazile do Beca i dobijale po nosu. Mongoli su se sami povukli da bi sahranili Kublaj Kana i izabrali naslednika, a sve je to moralo da se obavi u Mongoliji.

anti-reklamozder

pre 4 godine

da bi se razumeli u potpunosti, nijedan od osvajaca ne bi pretrpeo kritiku ratnog zlocinca po danasnjim a I tadasnjim standardima...Aleksandar, uzor gotovo svim osvajacima nakon njega,je npr spalio Tebu ,polis koji je tradicijom a I moci bio u nivou onoga sto vecina poistovecuje sa Atinom I Spartom ,narocito u prvoj polovini 4og veka pne, a celo stanovnistvo pobio ili prodao u roblje. nisu bolje prosli ni Persepolis a ni Tir (mada je osvajanje Tira jedna od najvecih pobeda u drevnoj istoriji). Cezar je takodje bio sklon genocidima ,u Galiji narocito o cemu I sam pise u svojim delima na temu. Lista moze da se nastavi do modernih vremena,ali je sustina da vecina bude opcinjena njihovim vojnim uspesima bez obzira na cenu ili sredstva. Sto se Aleksandra Velikog tice on je verovatno jedinstven ,kada se uzmu u obzir godine ,nepobedivost I brzina kojim je postigao sve svoje uspehe

na redakciju apelujem da daje vise ovakvih clanaka, kvalitetom informacija odskace od svakodnevne kolotecine

alo

pre 4 godine

@Ante
Kako je to pravedno surov covek koji pri osvajanju Kine pobije 40 miliona ljudi? Bukvalno postoje zapisi o planinama od ljudskih tela koja su ostajala za njim. I to je pravedna surovost?

...

pre 4 godine

@Robert
Dzingisa je drzava koju je stvorio itekako nadzivela i posle njega se cak znatno sirila i jacala. Vrhunac je dostigla za vreme njegovog unuka, Kublaj Kana. Trajala je dugo posle Dzingisa.

...

pre 4 godine

@adriano_galliani
Japan se pokazao kao najsrecnija drzava tog vremena. Nisu oni pobedili Mongole, nego je oluja unistila mongolsku flotu koja je krenula na Japan.

...

pre 4 godine

@petar
Kinezi nemaju ama bas nikakve veze sa nestankom mongolskog carstva. Nikakve! Kinezi su uvek bili losi ratnici, terorisao ih je ko je hteo, iako ih je uvek bilo vise nego protivnika. Dovoljno je videti sta su im radili Mongoli, pa kasnije Japanci, ili skorije Britanci i Japanci.

...

pre 4 godine

@Djenka
Jasno, a ti si strucno utvrdio koja je knjiga starija od 16 veka. Evo i Mongole su prevarili, ne znaju oni svoju istoriju, ali je znaju Deretic i slicni.

Dan Carlin

pre 4 godine

Ako nekog bas interesuje prica o Mongolima, "Dan Carlin's Hardcore history" podcast ima serijal koji se zove "Wrath of the Khans". Toplo preporucujem.

radojica

pre 4 godine

Po nekoj verziji navodno je Tisa zaustavljena gde je on potom sahranjen da bi opet pustili Tisu da protece ... samo kazem...
(deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

to je Atila Hunski