Petak, 16.08.2019.

12:52

Električni trotineti ovde nisu poželjni, stupila zabrana?

Izvor: Tanjug

Elektrièni trotineti ovde nisu poželjni, stupila zabrana? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

...

pre 4 godine

I biciklisti i vozaci trotineta su saglasni u jednom: za njih ni jedan propis ne vazi. Crvena svetla ne postoje, pesacki prelazi ne postoje, voze kolovozom trotoarom, kako im u tom trenutku odgovara, suprotnim smerom jednosmernim ulicama... O brzini da ni ne govorim
(Dobrivoje, 16. avgust 2019 16:43)

Sa ovim se slažem kao vozač bicikla, vozim kako se u tom trenutku osećam najbezbednije i kraj priče.
Kada bi ostali poštovali bicikliste, možda bi i biciklisti vozili po pravilima, zamisli osećaj kad pored tebe prolazi sleper ili autobus sa minimalnim rastojanjem jer oni ne žele da uspore, sačekaju i zaobidju me kao da sam učesnik u saobraćaju sa bar metar rastojanja.

Marko

pre 4 godine

U redu je na neki način regulisati vožnju, sa nekim okvirnim pravilima. Ali mi nisu jasni komentari protiv trotineta. Vama je kao ispod časti da vozite trotinet, bicikl, pa ćete i dalje u Fiat Stilu da nas gušite?! Ko god je normalan, normalno i vozi i nije opasnost ni za koga. Sam saobraćaj bilo kakve vrste nosi određen rizik. Ja lično vozim auto 10 godina, ali da ne bih prelazio 40km do posla autom svaki drugi dan, ja idem na posao u kombinaciji trotinet + firmin prevoz. Em manje stresa, em manje habam auto, em je sve to zelenije i manje me košta. Uzdravlje, i nemojte nešto pljuvati samo da bi popljuvali. Raširite vidike. Bicikla i trotinet su sjajna prevozna sredstva!

Dejan

pre 4 godine

Mene nervira to sto u Beogradu biciklisti voze po trotoarima i redovno se svadjam s njima. Trotoar je za pesake, biciklisti moraju na kolovoz, zakon je tu jasan. To sto nema biciklistickih staza ne opravdava vas da zloupotebljavate trotoare. Ista stvar su i ovi elektricni trotineti i segveji, ako vec vozite po trotoaru kocite na vreme jer trotoar je za pesake!
(Ja pa ja, 16. avgust 2019 17:40)

A vidiš mene nervira kad dođem na Adu ili park Ušće da na miru vozim bajs na stazi predviđenoj za bicikliste kad na istoj gomila pešaka, koja se nonšalantno šeta po istoj i ne registruje da je na stazi za bicikliste, čak i novopečene mame vože kolica sa svojim bebama. Narošito izraženo u dane vikenda kada je uvek više biciklista na stazi nego radnim danom. Naravno svi se žučno svađaju ako im kažeš da su na stazi za bicikliste i da je staza za pešake samo par metara dalje.

Гавра

pre 4 godine

Ја возим е тротинет и слажем се да пешаци имају предност, такође возачи бицикла и тротинета морају да знају да на пешачком прелазу морају да сиђу са возила. Надам се да ће град да направи свуда бициклистичке стазе.

pravnik

pre 4 godine

Ma sve dopustiti, ali akonudare pesaka 2 godine robije. I to po principu, ko ima brzecsredstvomkretanja uvek je kriv. Brzo bi se sredila situacija. Jel moze 50 na sat. Kriv si odmah cim nekoga udaris. A samo je pitanje dana kada ce odvaliti nekoga na trotoaru. Besumni, brzi, vozači su uglavnom asocijalni.

NikolaKG80

pre 4 godine

Ma koliko ja smatrao da su trotineti pomodarstvo, imaju veliku prednost u odnosu na vožnju bicikla do posla, a to je što se ljudi ne znoje

T

pre 4 godine

Mislim da bi bilo ok da im se ograniči kretanje po biciklističkim stazama. Za trotoar nisu, suviše su brzi, za put nisu, suviše je riskantno voziti ih pored automobila. Nažalost, u Beogradu, samo je Novi Beograd pokriven biciklističkim stazama. Ostatak grada ih ima malo i uglavnom ne mogu da se koriste za vožnju.

kiza

pre 4 godine

Djavole su to sprave..jos ljudi onda manje voze auto tj manje para za akcize
(dzoni, 16. avgust 2019 13:43)

Ako pogledate račun za struju... postoji stavka AKCIZA !!!!
Ja nisam znao da je struja luksuzna roba
(NN, 16. avgust 2019 15:29)
Da,na razna cuda u racunu ide 20% pdv i na kraju jos plus 7.5% akciza.
Sto se tice goriva,Akciza je 54% na dizel,58% na benzin i 50% je na gas.
U Makedoniji je litar benzina 1e,Bugarskoj i Turskoj.
Ali,za 2 do tri godine....bicemo ekonomski tigar.
Kome je skupa struja za elektricni trotinet neka mu ugradi plin.

Stocni pijac

pre 4 godine

Samo se vi zezajte, meni jedan idiot od 100 kila za malo da udari dete od 4 godine u Tasmajdanskom parku sa otprilike 30 na sat. Doslo mi je da ga tu na mestu zakopam sa sve tim trotinetom.
Ne treba ih zabraniti nego regulisati gde smeju da idu, da su osigurani za slucaj da neku stetu ili nesrecu naprave i da kao i svi ostali odgovaraju i krivicno ako treba za ozbiljne stvari.

Tamni Vilajet

pre 4 godine

Tipicno za 'uskisle' Srbe: ne smetaju im blatnjave ulice, smrdljivi kontejneri, erkondisni koji kaplju na glavu, raspojasani policajci i odrpani sluzbenici, cekaonice u kojima se pusi, smog koje prave Yugici ili kese na drvecu, dobri su im zardjali oluci i oronule fasade, pokvareni liftovi i internet brzine 90-tih, autobusi koji prokisnjavaju i bolnice koje lice na one sa Vaterloa - sve to im ne smeta ali elektricni trotineti, to nikako!

Nije to zavist, nije strah od novog, ma nee... oni se brinu za dobro nas 'balkanskih hipstera' koji vozimo 'to cudo'. Jako je brzo, nema dobre kocnice ni amortizere (doduse ima ali ne gledajmo u sitnice - cinjenice su tu samo da nas zavaraju) "ko zna sta moze da nam se desi"? Znate li koliko ih je do sada stradalo? Oni ne znaju ali neko sigurno jeste!

Ali ako im slucajno presecemo put pa budu morali da prikoce (sto nikako nije u duhu balkanskog macho-vozaca) oni ce uzeti taj nas bicikl i izduvati nam sve tockove... Sta? Ma nije nikakva greska, to isto vazi i za bicikliste, ove sto voze rolsue, skejtbordove i sve ostalo sto 'smeta'... Al volimo mi decu, za oladinu bi 'sve' dali... kako da ne.

aalborg

pre 4 godine

Sve Prednosti vožnje trotineta u gradu koje trotinetaši nabrajaju, ima i vožnja bicikla. Brzina oko 20-30kmh, izbegavanje gužvi i brige oko parkiranja.

krle

pre 4 godine

ma najbolje bi bilo javno ih spaliti na terazijama.zajedno sa trotinetima
mnogo je to lakse nego neko ne daj boze da se pozabavi sa problemom i da uredi oblast ali uvek je lakse zabraniti
samo ćorav ne vidi kolika je prednost trotineta u gradu, za 10 min stizes, ne pravis guzvu u prevozu,na parkingu, u koloni,ne pravi buku, ne zagadjuje
kad bi neko ko je vec placen uredio oblast....e kada bi. ali uredice tako sto ce da zabrani

bata

pre 4 godine

Koliko ljudi u svemu nalaze teorije zavere a pokazuju da ne poznaju razloge. Da je reč o "naftnom lobiju" odavno bi se zabranile i agencije za iznajmljivanje bicikala... Ovde je problem što se trotinet smatra skoro pa igračkom, voze ga i deca mlađa od 18, brtaju okolo i ugrožavaju sve, pešake, bicikliste ali i generalno vozače. To jeste sporo, ali jeste vozilo, i kao za svako vozilo potrebno je da vozač poznaje pravila saobraćaja, kao i da se urede pravila gde, kojom brzinom i pod kojim uslovima sme da ga vozi, neophodna zaštitna oprema... Apsolutno sam za uvođenje reda!

kako da ne

pre 4 godine

@ja pa ja
Takodje, po meni je veliki rizik voziti e trotinet po kolovozu u Bg-u i uopste Srbiji zbog mnogo rupica, rupetina i kratera. To cudo ima male točkove, to se okrene za čas. Izbegavanjem toga dovodis sebe u opasnost jer moze neko da te pokupi kolima, napravis zlo i sebi i drugima. Ljudi to dosta kupuju jer je i jeftinije od e-bicikle. E-bajs je vec druga prica, on moze da ide i preko 60 km/h (u CH prolazis test poznavanja propisa u saobracaju za njega), sa njim ovde barem lagano mozes i do susednog grada na 15 km na posao npr jer ide solidnom brzinom, traku imas i na putevima van grada, mislim na regionalne i nisi spor, uzbrdice savladavas uz pomoc baterije itd. Grad gde zivim je na brdu, a preko 250.000 stanovnika tj veliki je. Ovde masovno koriste e-bajseve zbog brda. Vrh stvar koju bih i ja koristio da nemam dece i da nigde ne idem bez porodice ;)

Ministarstvo za lobotomiju

pre 4 godine

Živim za dan kada neće i kurta i murta da vozi krsh od 500 evra. Kada hiljade solo vozača nece trovati okolinu jer su bolji od gradskog prevoza.

kako da ne

pre 4 godine

@ja pa ja
Bravo. Takav je propis za bicikliste svugde u svetu, trotoar je iskljucivo za pešake, biciklista treba da vozi na kolovozu, a sto kazes to nije vas problem sto im drzava tj grad ne nacrtaju traku svugde. U Švajcarskoj u svakom gradu su na kolovozu nacrtali staze za bajs, kaznjava se voznja bajsa na trotoaru, ali mogu da pisu kazne jer su obezbedili staze. Za elektricni trotinet kazu ‘Vaze ista pravila kao za bajs’, tj zabranjena voznja na trotoaru vec samo u stazi za bajs tj na kolovoz. Mladji od 16 godina ne smeju da voze elektricni trotinet, naravno jer je propis da mora na kolovoz, a za dete je to ipak opasno. Kao da je tesko doneti taj propis. Kazi, vazi isto kao za bajs i cao.

Šime

pre 4 godine

Vi pozitivni, koji tvrdite da je zabrana protiv inovacije: ovi trotineti regularno jure preko 60 km/h, a genijalci ih voze po trotoarima, parkovima, šetalištima. Je l' bi vi voleli da šetate dete od 3-4 godine tamo gde je propisano, a onda vam na dete naleti čovek od 90 kg pri brzini od 60 kmh?

Mostarac

pre 4 godine

Vjerovatno se biciklistička asocijacija bori protiv trotineta jer im opada promet. Sve je biznis. Hajmo logicki, kad te pukne biciklista veca je vjerovatnoca da te isjece i izudara od trotineta, a i siri su. Masa biciklista izljece sa svojih staza na pjesake. Da me je neko veče u Zaostrogu na trotoaru udario biciklista u milimetar, mislim da bi mu glavu rasrafio. Ko kamikaza proleti na trotoaru od metar. Pozdrav Beogradu i Srbiji.

Ja pa ja

pre 4 godine

Mene nervira to sto u Beogradu biciklisti voze po trotoarima i redovno se svadjam s njima. Trotoar je za pesake, biciklisti moraju na kolovoz, zakon je tu jasan. To sto nema biciklistickih staza ne opravdava vas da zloupotebljavate trotoare. Ista stvar su i ovi elektricni trotineti i segveji, ako vec vozite po trotoaru kocite na vreme jer trotoar je za pesake!

Nix

pre 4 godine

@Ateo
Gresis, upravo biciklisti ugrozavaju slobodu kretanja motornih vozila i pesaka, jer jedno bozije saobracajno pravilo ne znaju.
Ako si na kolovozu moras da znas sva pravila koja se ticu voznje po kolovozu, a za to treba ISPIT.

Zoran

pre 4 godine

Bravo! Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca. (doktor, 16. avgust 2019 14:09)

Ne vozim trotinet, i mislim da treba obratiti pažnju na okolinu ali ova organizovana hajka na trotinete mi se smučila. Opasnost, nesreća, ubice, da li ste vi pri sebi. Politika: "Od početka godine do 5. avgusta u saobraćajnim nesrećama u Srbiji poginulo je 292 ljudi, što je 19 više nego u istom periodu prošle godine, kažu u Agenciji za bezbednost saobraćaja i ističu da od 25. juna raste broj poginulih na našim putevima...
Do 5. avgusta zabeleženo je oko 11.500 povređenih, a broj povređenih u saobraćaju ove godine smanjen je za šest odsto u odnosu na lane."
292 poginula od kola ili trotineta!?
Kola imaju oko tonu a trotinet oko 15 kg. O čemu vi pričate.
Da postoji mogućnost, metro, tuneli,ceo saobraćaj bi u Centru zatvorio za kola i prebacio na struju ili noge.

S.P.Q.R.

pre 4 godine

Zatucani Milanezi! Ali ne smeta im sto im je grad najzagadjeniji u Italiji? Tako ce i proći: reakcionarni Salvini i naftna mafija + bela kuga i loša ekonomija = fudbal i prazna glava!

Nebojša

pre 4 godine

Kao i za svako prevezno sretstvo ljudi su ono što ne valja tako i u ovom slučaju sam trotinet je dobra stvar ali mora se njime upravljati sa pažnjom i poštovanjem propisa ovde se kao protivnici najviše javljaju vozači automobila koji su najgori i najopasniji na putu trebalo bi prvo da stave sami prst na čelo prvo oni pa svi ostali.

ivan

pre 4 godine

kao neko ko svaki dan vozi auto po centru grada, ja sam za to da se zabrani ili drastično ograniči kretanje vozilima na fosilna goriva po gradu i da se ulice oslobode gradskom saobraćaju, biciklima i električnim vozilima. Brže bi se stizalo i gužve bi bile drastično smanjene.

priprema za radio®

pre 4 godine

Ja u BG na posao već šestu godinu bajsom. "Kuća-pos'o-kuća" imam 12 km.
Ne pamtim da sam se bolje osećao u životu što se tiče saobraćaja po gradu - ako se krećem bajsom.
Na žalost, nekada idem i kolima po gradu. I to je onda stra'ota jedna ...
E-trotinet me najpre veoma oduševio kao pojava, čak pomislih najpre i da ga kupim, ali, što ga više gledam, sve više mi se nekada čini jako opasnim. Naime, često idem za njima (ne pretičem ih, osim ako je bezbedno). To kako oni povremeno nestabilno krivudaju je užasno (i za gledati). A jednom sam imao priliku da vidim kako čovek na trotinetu ispred mene bukvalno leti "preko nosa" (i zamalo ga je bus udario posle pada). Oni mali točkovi slabo trpe iole više prepreke. I samo "zapneš" ... i "ode".

nodi

pre 4 godine

Kakve sve teorije zavere, pa to je strasno! Kakav taksi, kakav javni prevoz, ljudi voze trotinete po sred ulice i to sa sve slusalicama u usima?! Juce je jedna devojka terala trUtinet po sred terazijskog tunela, sa slusalicama, naravno, i to tako, da niko nije mogao da je obidje! I sta sad? Da ukinemo automobile, jer je ovo ekolosko vozilo? Moze li roba da se preveze njime? Moze li cela porodica da stane na njega? Moze li da se putuje sa njim?

phreak

pre 4 godine

Živim u Novom Sadu. Za manje od godinu dana sam prešao 1000 km trotinetom. Ušteda u odnosu na vožnju automobilom se vrlo lako izračuna. Vozim po biciklističkim stazama većinom puta. Pazim na pešake i sve druge učesnike u saobraćaju. Preporučujem svima!

Dobrivoje

pre 4 godine

I biciklisti i vozaci trotineta su saglasni u jednom: za njih ni jedan propis ne vazi. Crvena svetla ne postoje, pesacki prelazi ne postoje, voze kolovozom trotoarom, kako im u tom trenutku odgovara, suprotnim smerom jednosmernim ulicama... O brzini da ni ne govorim

Losmi

pre 4 godine

Naravno da ih ljudi nece prihvatiti zato sto je nova, nepoznata stvar, a ljudi se plase onoga sto ne razumeju. Tako su ljudi pricali za automobile pre 100 godina, svi su ih se plasili, sada se svuda voze. Svet napreduje, za 200 godina svako vozilo ce biti elektricno. Nisu problem trotineti, nego se ljudi plase promena.

gmc

pre 4 godine

Sad su svi koji voze ove trotinete od jednom postali ekolozi i zaštitari životne sredine..a da vas pitam samo, šta mislite kako se dobija ta struja kojom punite bateriju trotineta? Automatski više trošite struju što ima za posledicu pojačan rad termoelektrana kod nas.. to možda u zemljama koje svu struju dobijaju od vetra ili sunca i može da bude okej, kod nas baš i ne sa tog aspekta..

onako

pre 4 godine

Znaci nije problem sto u saobracajnim nesrecama gine hiljade ljudi svakoga dana pa nikome ne pada napamet da zabrani automobile ali je svetska vest kada pogine jedan vozac trotineta i to,gle cuda,upravo od automobila i odmah se trazi zabrana trotineta.Zasto bi placao voznju gradskim autobusom ili taksijem kada mogu maltene za dzabe da se prevezem trotinetom.Ili sto bi koristio kola za neku kratku relaciju kada mogu trotinetom.Naravno sve to ne odgovara naftnoj i gradskoj mafiji.

EU Citizen

pre 4 godine

Zabraniti svuda što pre, isto kao. i sve srodne gluposti, električne skejtborde, točkove, segwaye i slično. To je sasvim okej za rekreaciju, ali na ulici je pogibeljno i nema dovoljnu brzinu da ne bi usporabalo saonraćaj. Ali pre svega zabrnaiti bicikle na ulicama, to je još gora opasnost i usporivač saobraćaja, i postaviti primcip da ništa što ne može da ide barem 80 km na sat ne može da izađe na ulicu, a ništa što ne može barem 100 na autoput, zdravo i doviđenja, to je jedini način da stalno nobe budalaštine ne zagađuju i ne zaustavljaju automobilski saobraćaj.

Miroljub

pre 4 godine

@mali radojica, 16. avgust 2019 13:04

Upravo tako, plus pad prometa javnog saobracaja i samim tim jos vise subvencija da se pokriju gubici iz gradskih kasa. Sve je u parama. Ovo je nezaustavljivo, samo je pitanje vremena, kada ce prevladati.

Ateo

pre 4 godine

@Jarić T Živadin

Možda, Živadine, kad bi ljudi sa tvojim mentalnim sklopom razumeli da su i biciklisti učesnici u saobraćaju, a ne tu neki koji namerno sabotiraju slobodu i komfor motorizovanih učesnika, bilo bi mnogo manje incidenata na ulicama. Vožnja po ulicama (barem u BG) je u rangu samoubilačkih nagona, problem prave vozači kojima je problem da ispoštuju saobraćajna pravila ili daleko bilo sačekaju par sekundi da se bezbedno prođe pored bicikliste ... isto tako problem prave i biciklisti koji teraju inat vozačima ne koristeći signalizaciju rukama ili vozeći bez svetlosnih signala noću. A o tim "biciklističkim stazama" ne vredi ni pričati jer je vožnja njima po gradu u rangu samoubilačkih nagona, vozeći slalom između ljudi i automobila koji se načičkaju celom stazom (recimo kroz Bulevar oslobođenja).
Kao i ovo sad sa električnim trotinetima i biciklima. Treba regulisati promene, a ne čekati godinama na eventualno raspravu na tu temu, a u međuvremenu se praviti kao da se ništa ne dešava i ostaviti na ljudima samima da rešavaju probleme.
Neka osnovna obuka o saobraćajnim pravilima (kao PSP) bi trebala biti obavezna za svakog ko koristi bilo koje prevozno sredstvo i učestvuje u saobraćaju.
No to se gotovo sigurno neće desiti na ovim prostorima nikada.

NN

pre 4 godine

Djavole su to sprave..jos ljudi onda manje voze auto tj manje para za akcize
(dzoni, 16. avgust 2019 13:43)

Ako pogledate račun za struju... postoji stavka AKCIZA !!!!
Ja nisam znao da je struja luksuzna roba

ExSoldier

pre 4 godine

Evo ih E Trotinetasi,iznenadni ekolozi.Elektro trotinet je nesiguran do bola,preuske gume,prevelika brzina,slabe kocnice.Jako zeznuta stvar i lako mozes pokositi dete na trotoaru,ako bas ne pazis.Ali sva sreca(sarkazam) vozaci elektro trotineta su kao po pravilu najgori tip ljudi koji se ponasaju bahato i neodgovorno po ulicama i trotoarima.I to ne samo u Srbiji.Vidi se da kada nema pravila ljudi se u vecini(cast izuzecima) ponasaju kao stoka.Trotinetasi,da ste se ponasali odgovorno i ne bahato,ne bi doslo do ovoga.

djidjigovedina

pre 4 godine

uskoro ce ljudi poceti ponovo da uce da hodaju..gomila degenerativnih bolesti galopira ka sve mladjim generacijama..a farmakomafija zadovoljno trlja ruke jer ce dobiti milione novih hronicnih bolesnika;)

_Zabari

pre 4 godine

Zar je moguće da italijani prave ovakvu glupost! A automobili koji zauzimaju više stotina puta veči prostor, zagađuju preko svake mere su dobrodošli!

achitwn

pre 4 godine

Taxi prevoznici:Trebaju posebne dozvole i transportne licence za sve firme koje obezbeđuju prevoz putnika sa jednog mesta na drugo za novac. Firme za iznajmljivanje Električnih bicikala i trotineta:Iznajmljivaanje električnih bicikala i trotineta je isto kao i iznajmljivanje automobila. Ne trebaju dozvole za taxi prevoz niti plaćanje licence za svaki trotinet/bicikl.
(Kostantin, 16. avgust 2019 14:09)
Ni rent a car kompanije nemaju licencu za taxiranje pa iznajmljuju auta. Ajde da se svi slozimo vec jednom. KONCEPT TAXIJA IZUMIRE!!! uz ride share, zip cars, trotinete. I bicikle na iznajmljivanje taxi industrija ce da smanjuje iz godine u godinu. A kad teslin koncept automomije zazivi, a hoce, progres se ne moze zaustaviti, bunilise mi ili ne, to ce im biti kolac u sanduk.

daqx

pre 4 godine

Ovo je suludo. Ne znam zašto ljudima smeta ovaj mali "uredjaj" koji je u razvijenim zemljama doživeo veoma pozitivne rezultate, jer ljudi ne moraju autom na posao, do grada, na trening itd i ogromni faktor = ne zagadjuje svet. Beograd nema staze ni za bicikle, tako da etrotinet neće doći na skupštinski red skorije, jer ima većih problema, a i čekaju da ljudi pokupuju što više ovih trotineta pa da im onda udare neki "porez" ili neku taksu. Ja vozim bajs svuda, i kao što neki komentar spomenu, "promućkam" sve organe u telu svaki dan od rupa, neravnina, uzašnih puteva i retardiranih pešaka koji se ponašaju ponekada gore nego divljaci za volanom.

Kostantin

pre 4 godine

Da pojasnim u Italiji je sledeći konflikt.

Taxi prevoznici:
Trebaju posebne dozvole i transportne licence za sve firme koje obezbeđuju prevoz putnika sa jednog mesta na drugo za novac.

Firme za iznajmljivanje Električnih bicikala i trotineta:
Iznajmljivaanje električnih bicikala i trotineta je isto kao i iznajmljivanje automobila. Ne trebaju dozvole za taxi prevoz niti plaćanje licence za svaki trotinet/bicikl.

doktor

pre 4 godine

Bravo! Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca.

Ivan

pre 4 godine

Umesto da zabrane saobracaj vozilima na fosilna goriva i da daju podaticaj za voznju elektricnih prevoznih sredstava. Na duzi vremenski rok bi se isplatilo drzavi a boljitak bi bio neverovatan sto se tice kvaliteta vazduha u gradovima.

achitwn

pre 4 godine

Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca.
(doktor, 16. avgust 2019 14:09)
Trotinet nije opasnost nego ljudi. Regulisati i to je to. Zamiali kad bi autima prolazili kroz crveno.

achitwn

pre 4 godine

Trotinet, bicikl, i elektro bicikl, su iste kategorije.Svima treba zabraniti vožnju ulicama,kuda saobraćaju vozila javnog prevoza, i tamo gde je frenkvencija saobraćaja velika.Vožnja samo po biciklističkim stazama.
(Jarić T Živadin, 16. avgust 2019 13:29)
Ja sam aktvan biciklista, drumski biciklizam. Cesto nas bude u grupi oko 10tak prosecna vrzina nam bude oko 35kmh sa pik cesto preko 40kmh. I da tako idem po trotaru ili biciklistickoj stazi punoj dece i rekreativaca? Bezi bre

Jarić T Živadin

pre 4 godine

Trotinet, bicikl, i elektro bicikl, su iste kategorije.Svima treba zabraniti vožnju ulicama,kuda saobraćaju vozila javnog prevoza, i tamo gde je frenkvencija saobraćaja velika.Vožnja samo po biciklističkim stazama.

Ivana

pre 4 godine

Kada bi vlasti shvatile prednosti električne zamene za fosilna goriva po sve živo, izgradile dodatnu infrastrukturu za bicikle i trotinete, gde bi nam kraj bio. Umesto dodatnih parkinga. Na Novom Beogradu putujem na posao trotinetom, naravno da vozim sporo pored pešaka, ali biciklističkim stazama pičim 30km/h i vetar mi struji kroz kosu, nikoga ne ugrožavam. Ali po Zemuntusu truckala po zajedničkom trotoaru i neću više tamo ići. Ljudi masovno kuckaju poruke dok voze kola, alo pameti!!!

mali radojica

pre 4 godine

Ovo je sve zato što ovi trotineti direktno ugrožavaju taxi i naftnu mafiju širom sveta jer se turisti i drugi pešaci pre odlučuju da iznajme električni trotinet za par desetina evra za ceo dan nego da dopuste da ih deru taksisti ili da rentiraju kola i troše gorivo zaglavljeni u beskonačnim saobraćajnim gužvama po velikim gradovima. Čista je laž da ljudi stradaju zbog ovih električnih trotineta. Za par godina možda je u celom svetu povredjeno par ljudi. Ali zato se beleži evidentan pad u najmu taksija i rentiraju vozila.

Микула

pre 4 godine

Борба против новотарија је равна борби против ветрењача. Хтели то да признате или не увек новотарије победе колико год ви одбијали да их прихватите и прилагодите се. Тако је било и са аутомобилима, радиом, телевизорима, телефоном, мобилним телефонима, компјутерима, интернетом, смарт телефонима итд. Свет се развија, нове ствари се појављују, брзо се увиђају предности и свет иде даље. Што их пре прихватите то ћете брже ићи у корак са временом. Ми мало заостајемо, још увек када би имали могућност избора између Тесле и дизел немца ми ви изабрали дизло.

Marko

pre 4 godine

U Milanu zabranjeno na trotoaru, u pesackoj zoni do 6 km/h, u Novom Sadu u pesackoj zoni jure 25 km/h, po trotoarima nije zabranjeno, takodje jure. Nedavno sam video jednog kako vozi bulevarom pored automobila, iako sa obe strane postoje postoje biciklisticke staze.

Ivana

pre 4 godine

Kada bi vlasti shvatile prednosti električne zamene za fosilna goriva po sve živo, izgradile dodatnu infrastrukturu za bicikle i trotinete, gde bi nam kraj bio. Umesto dodatnih parkinga. Na Novom Beogradu putujem na posao trotinetom, naravno da vozim sporo pored pešaka, ali biciklističkim stazama pičim 30km/h i vetar mi struji kroz kosu, nikoga ne ugrožavam. Ali po Zemuntusu truckala po zajedničkom trotoaru i neću više tamo ići. Ljudi masovno kuckaju poruke dok voze kola, alo pameti!!!

doktor

pre 4 godine

Bravo! Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca.

Marko

pre 4 godine

U Milanu zabranjeno na trotoaru, u pesackoj zoni do 6 km/h, u Novom Sadu u pesackoj zoni jure 25 km/h, po trotoarima nije zabranjeno, takodje jure. Nedavno sam video jednog kako vozi bulevarom pored automobila, iako sa obe strane postoje postoje biciklisticke staze.

mali radojica

pre 4 godine

Ovo je sve zato što ovi trotineti direktno ugrožavaju taxi i naftnu mafiju širom sveta jer se turisti i drugi pešaci pre odlučuju da iznajme električni trotinet za par desetina evra za ceo dan nego da dopuste da ih deru taksisti ili da rentiraju kola i troše gorivo zaglavljeni u beskonačnim saobraćajnim gužvama po velikim gradovima. Čista je laž da ljudi stradaju zbog ovih električnih trotineta. Za par godina možda je u celom svetu povredjeno par ljudi. Ali zato se beleži evidentan pad u najmu taksija i rentiraju vozila.

Микула

pre 4 godine

Борба против новотарија је равна борби против ветрењача. Хтели то да признате или не увек новотарије победе колико год ви одбијали да их прихватите и прилагодите се. Тако је било и са аутомобилима, радиом, телевизорима, телефоном, мобилним телефонима, компјутерима, интернетом, смарт телефонима итд. Свет се развија, нове ствари се појављују, брзо се увиђају предности и свет иде даље. Што их пре прихватите то ћете брже ићи у корак са временом. Ми мало заостајемо, још увек када би имали могућност избора између Тесле и дизел немца ми ви изабрали дизло.

Ja pa ja

pre 4 godine

Mene nervira to sto u Beogradu biciklisti voze po trotoarima i redovno se svadjam s njima. Trotoar je za pesake, biciklisti moraju na kolovoz, zakon je tu jasan. To sto nema biciklistickih staza ne opravdava vas da zloupotebljavate trotoare. Ista stvar su i ovi elektricni trotineti i segveji, ako vec vozite po trotoaru kocite na vreme jer trotoar je za pesake!

achitwn

pre 4 godine

Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca.
(doktor, 16. avgust 2019 14:09)
Trotinet nije opasnost nego ljudi. Regulisati i to je to. Zamiali kad bi autima prolazili kroz crveno.

gmc

pre 4 godine

Sad su svi koji voze ove trotinete od jednom postali ekolozi i zaštitari životne sredine..a da vas pitam samo, šta mislite kako se dobija ta struja kojom punite bateriju trotineta? Automatski više trošite struju što ima za posledicu pojačan rad termoelektrana kod nas.. to možda u zemljama koje svu struju dobijaju od vetra ili sunca i može da bude okej, kod nas baš i ne sa tog aspekta..

phreak

pre 4 godine

Živim u Novom Sadu. Za manje od godinu dana sam prešao 1000 km trotinetom. Ušteda u odnosu na vožnju automobilom se vrlo lako izračuna. Vozim po biciklističkim stazama većinom puta. Pazim na pešake i sve druge učesnike u saobraćaju. Preporučujem svima!

achitwn

pre 4 godine

Taxi prevoznici:Trebaju posebne dozvole i transportne licence za sve firme koje obezbeđuju prevoz putnika sa jednog mesta na drugo za novac. Firme za iznajmljivanje Električnih bicikala i trotineta:Iznajmljivaanje električnih bicikala i trotineta je isto kao i iznajmljivanje automobila. Ne trebaju dozvole za taxi prevoz niti plaćanje licence za svaki trotinet/bicikl.
(Kostantin, 16. avgust 2019 14:09)
Ni rent a car kompanije nemaju licencu za taxiranje pa iznajmljuju auta. Ajde da se svi slozimo vec jednom. KONCEPT TAXIJA IZUMIRE!!! uz ride share, zip cars, trotinete. I bicikle na iznajmljivanje taxi industrija ce da smanjuje iz godine u godinu. A kad teslin koncept automomije zazivi, a hoce, progres se ne moze zaustaviti, bunilise mi ili ne, to ce im biti kolac u sanduk.

Jarić T Živadin

pre 4 godine

Trotinet, bicikl, i elektro bicikl, su iste kategorije.Svima treba zabraniti vožnju ulicama,kuda saobraćaju vozila javnog prevoza, i tamo gde je frenkvencija saobraćaja velika.Vožnja samo po biciklističkim stazama.

priprema za radio®

pre 4 godine

Ja u BG na posao već šestu godinu bajsom. "Kuća-pos'o-kuća" imam 12 km.
Ne pamtim da sam se bolje osećao u životu što se tiče saobraćaja po gradu - ako se krećem bajsom.
Na žalost, nekada idem i kolima po gradu. I to je onda stra'ota jedna ...
E-trotinet me najpre veoma oduševio kao pojava, čak pomislih najpre i da ga kupim, ali, što ga više gledam, sve više mi se nekada čini jako opasnim. Naime, često idem za njima (ne pretičem ih, osim ako je bezbedno). To kako oni povremeno nestabilno krivudaju je užasno (i za gledati). A jednom sam imao priliku da vidim kako čovek na trotinetu ispred mene bukvalno leti "preko nosa" (i zamalo ga je bus udario posle pada). Oni mali točkovi slabo trpe iole više prepreke. I samo "zapneš" ... i "ode".

Ateo

pre 4 godine

@Jarić T Živadin

Možda, Živadine, kad bi ljudi sa tvojim mentalnim sklopom razumeli da su i biciklisti učesnici u saobraćaju, a ne tu neki koji namerno sabotiraju slobodu i komfor motorizovanih učesnika, bilo bi mnogo manje incidenata na ulicama. Vožnja po ulicama (barem u BG) je u rangu samoubilačkih nagona, problem prave vozači kojima je problem da ispoštuju saobraćajna pravila ili daleko bilo sačekaju par sekundi da se bezbedno prođe pored bicikliste ... isto tako problem prave i biciklisti koji teraju inat vozačima ne koristeći signalizaciju rukama ili vozeći bez svetlosnih signala noću. A o tim "biciklističkim stazama" ne vredi ni pričati jer je vožnja njima po gradu u rangu samoubilačkih nagona, vozeći slalom između ljudi i automobila koji se načičkaju celom stazom (recimo kroz Bulevar oslobođenja).
Kao i ovo sad sa električnim trotinetima i biciklima. Treba regulisati promene, a ne čekati godinama na eventualno raspravu na tu temu, a u međuvremenu se praviti kao da se ništa ne dešava i ostaviti na ljudima samima da rešavaju probleme.
Neka osnovna obuka o saobraćajnim pravilima (kao PSP) bi trebala biti obavezna za svakog ko koristi bilo koje prevozno sredstvo i učestvuje u saobraćaju.
No to se gotovo sigurno neće desiti na ovim prostorima nikada.

Šime

pre 4 godine

Vi pozitivni, koji tvrdite da je zabrana protiv inovacije: ovi trotineti regularno jure preko 60 km/h, a genijalci ih voze po trotoarima, parkovima, šetalištima. Je l' bi vi voleli da šetate dete od 3-4 godine tamo gde je propisano, a onda vam na dete naleti čovek od 90 kg pri brzini od 60 kmh?

bata

pre 4 godine

Koliko ljudi u svemu nalaze teorije zavere a pokazuju da ne poznaju razloge. Da je reč o "naftnom lobiju" odavno bi se zabranile i agencije za iznajmljivanje bicikala... Ovde je problem što se trotinet smatra skoro pa igračkom, voze ga i deca mlađa od 18, brtaju okolo i ugrožavaju sve, pešake, bicikliste ali i generalno vozače. To jeste sporo, ali jeste vozilo, i kao za svako vozilo potrebno je da vozač poznaje pravila saobraćaja, kao i da se urede pravila gde, kojom brzinom i pod kojim uslovima sme da ga vozi, neophodna zaštitna oprema... Apsolutno sam za uvođenje reda!

Dobrivoje

pre 4 godine

I biciklisti i vozaci trotineta su saglasni u jednom: za njih ni jedan propis ne vazi. Crvena svetla ne postoje, pesacki prelazi ne postoje, voze kolovozom trotoarom, kako im u tom trenutku odgovara, suprotnim smerom jednosmernim ulicama... O brzini da ni ne govorim

Stocni pijac

pre 4 godine

Samo se vi zezajte, meni jedan idiot od 100 kila za malo da udari dete od 4 godine u Tasmajdanskom parku sa otprilike 30 na sat. Doslo mi je da ga tu na mestu zakopam sa sve tim trotinetom.
Ne treba ih zabraniti nego regulisati gde smeju da idu, da su osigurani za slucaj da neku stetu ili nesrecu naprave i da kao i svi ostali odgovaraju i krivicno ako treba za ozbiljne stvari.

_Zabari

pre 4 godine

Zar je moguće da italijani prave ovakvu glupost! A automobili koji zauzimaju više stotina puta veči prostor, zagađuju preko svake mere su dobrodošli!

krle

pre 4 godine

ma najbolje bi bilo javno ih spaliti na terazijama.zajedno sa trotinetima
mnogo je to lakse nego neko ne daj boze da se pozabavi sa problemom i da uredi oblast ali uvek je lakse zabraniti
samo ćorav ne vidi kolika je prednost trotineta u gradu, za 10 min stizes, ne pravis guzvu u prevozu,na parkingu, u koloni,ne pravi buku, ne zagadjuje
kad bi neko ko je vec placen uredio oblast....e kada bi. ali uredice tako sto ce da zabrani

Ivan

pre 4 godine

Umesto da zabrane saobracaj vozilima na fosilna goriva i da daju podaticaj za voznju elektricnih prevoznih sredstava. Na duzi vremenski rok bi se isplatilo drzavi a boljitak bi bio neverovatan sto se tice kvaliteta vazduha u gradovima.

Kostantin

pre 4 godine

Da pojasnim u Italiji je sledeći konflikt.

Taxi prevoznici:
Trebaju posebne dozvole i transportne licence za sve firme koje obezbeđuju prevoz putnika sa jednog mesta na drugo za novac.

Firme za iznajmljivanje Električnih bicikala i trotineta:
Iznajmljivaanje električnih bicikala i trotineta je isto kao i iznajmljivanje automobila. Ne trebaju dozvole za taxi prevoz niti plaćanje licence za svaki trotinet/bicikl.

kako da ne

pre 4 godine

@ja pa ja
Bravo. Takav je propis za bicikliste svugde u svetu, trotoar je iskljucivo za pešake, biciklista treba da vozi na kolovozu, a sto kazes to nije vas problem sto im drzava tj grad ne nacrtaju traku svugde. U Švajcarskoj u svakom gradu su na kolovozu nacrtali staze za bajs, kaznjava se voznja bajsa na trotoaru, ali mogu da pisu kazne jer su obezbedili staze. Za elektricni trotinet kazu ‘Vaze ista pravila kao za bajs’, tj zabranjena voznja na trotoaru vec samo u stazi za bajs tj na kolovoz. Mladji od 16 godina ne smeju da voze elektricni trotinet, naravno jer je propis da mora na kolovoz, a za dete je to ipak opasno. Kao da je tesko doneti taj propis. Kazi, vazi isto kao za bajs i cao.

nodi

pre 4 godine

Kakve sve teorije zavere, pa to je strasno! Kakav taksi, kakav javni prevoz, ljudi voze trotinete po sred ulice i to sa sve slusalicama u usima?! Juce je jedna devojka terala trUtinet po sred terazijskog tunela, sa slusalicama, naravno, i to tako, da niko nije mogao da je obidje! I sta sad? Da ukinemo automobile, jer je ovo ekolosko vozilo? Moze li roba da se preveze njime? Moze li cela porodica da stane na njega? Moze li da se putuje sa njim?

Nix

pre 4 godine

@Ateo
Gresis, upravo biciklisti ugrozavaju slobodu kretanja motornih vozila i pesaka, jer jedno bozije saobracajno pravilo ne znaju.
Ako si na kolovozu moras da znas sva pravila koja se ticu voznje po kolovozu, a za to treba ISPIT.

kiza

pre 4 godine

Djavole su to sprave..jos ljudi onda manje voze auto tj manje para za akcize
(dzoni, 16. avgust 2019 13:43)

Ako pogledate račun za struju... postoji stavka AKCIZA !!!!
Ja nisam znao da je struja luksuzna roba
(NN, 16. avgust 2019 15:29)
Da,na razna cuda u racunu ide 20% pdv i na kraju jos plus 7.5% akciza.
Sto se tice goriva,Akciza je 54% na dizel,58% na benzin i 50% je na gas.
U Makedoniji je litar benzina 1e,Bugarskoj i Turskoj.
Ali,za 2 do tri godine....bicemo ekonomski tigar.
Kome je skupa struja za elektricni trotinet neka mu ugradi plin.

kako da ne

pre 4 godine

@ja pa ja
Takodje, po meni je veliki rizik voziti e trotinet po kolovozu u Bg-u i uopste Srbiji zbog mnogo rupica, rupetina i kratera. To cudo ima male točkove, to se okrene za čas. Izbegavanjem toga dovodis sebe u opasnost jer moze neko da te pokupi kolima, napravis zlo i sebi i drugima. Ljudi to dosta kupuju jer je i jeftinije od e-bicikle. E-bajs je vec druga prica, on moze da ide i preko 60 km/h (u CH prolazis test poznavanja propisa u saobracaju za njega), sa njim ovde barem lagano mozes i do susednog grada na 15 km na posao npr jer ide solidnom brzinom, traku imas i na putevima van grada, mislim na regionalne i nisi spor, uzbrdice savladavas uz pomoc baterije itd. Grad gde zivim je na brdu, a preko 250.000 stanovnika tj veliki je. Ovde masovno koriste e-bajseve zbog brda. Vrh stvar koju bih i ja koristio da nemam dece i da nigde ne idem bez porodice ;)

Miroljub

pre 4 godine

@mali radojica, 16. avgust 2019 13:04

Upravo tako, plus pad prometa javnog saobracaja i samim tim jos vise subvencija da se pokriju gubici iz gradskih kasa. Sve je u parama. Ovo je nezaustavljivo, samo je pitanje vremena, kada ce prevladati.

Zoran

pre 4 godine

Bravo! Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca. (doktor, 16. avgust 2019 14:09)

Ne vozim trotinet, i mislim da treba obratiti pažnju na okolinu ali ova organizovana hajka na trotinete mi se smučila. Opasnost, nesreća, ubice, da li ste vi pri sebi. Politika: "Od početka godine do 5. avgusta u saobraćajnim nesrećama u Srbiji poginulo je 292 ljudi, što je 19 više nego u istom periodu prošle godine, kažu u Agenciji za bezbednost saobraćaja i ističu da od 25. juna raste broj poginulih na našim putevima...
Do 5. avgusta zabeleženo je oko 11.500 povređenih, a broj povređenih u saobraćaju ove godine smanjen je za šest odsto u odnosu na lane."
292 poginula od kola ili trotineta!?
Kola imaju oko tonu a trotinet oko 15 kg. O čemu vi pričate.
Da postoji mogućnost, metro, tuneli,ceo saobraćaj bi u Centru zatvorio za kola i prebacio na struju ili noge.

ivan

pre 4 godine

kao neko ko svaki dan vozi auto po centru grada, ja sam za to da se zabrani ili drastično ograniči kretanje vozilima na fosilna goriva po gradu i da se ulice oslobode gradskom saobraćaju, biciklima i električnim vozilima. Brže bi se stizalo i gužve bi bile drastično smanjene.

Tamni Vilajet

pre 4 godine

Tipicno za 'uskisle' Srbe: ne smetaju im blatnjave ulice, smrdljivi kontejneri, erkondisni koji kaplju na glavu, raspojasani policajci i odrpani sluzbenici, cekaonice u kojima se pusi, smog koje prave Yugici ili kese na drvecu, dobri su im zardjali oluci i oronule fasade, pokvareni liftovi i internet brzine 90-tih, autobusi koji prokisnjavaju i bolnice koje lice na one sa Vaterloa - sve to im ne smeta ali elektricni trotineti, to nikako!

Nije to zavist, nije strah od novog, ma nee... oni se brinu za dobro nas 'balkanskih hipstera' koji vozimo 'to cudo'. Jako je brzo, nema dobre kocnice ni amortizere (doduse ima ali ne gledajmo u sitnice - cinjenice su tu samo da nas zavaraju) "ko zna sta moze da nam se desi"? Znate li koliko ih je do sada stradalo? Oni ne znaju ali neko sigurno jeste!

Ali ako im slucajno presecemo put pa budu morali da prikoce (sto nikako nije u duhu balkanskog macho-vozaca) oni ce uzeti taj nas bicikl i izduvati nam sve tockove... Sta? Ma nije nikakva greska, to isto vazi i za bicikliste, ove sto voze rolsue, skejtbordove i sve ostalo sto 'smeta'... Al volimo mi decu, za oladinu bi 'sve' dali... kako da ne.

Nebojša

pre 4 godine

Kao i za svako prevezno sretstvo ljudi su ono što ne valja tako i u ovom slučaju sam trotinet je dobra stvar ali mora se njime upravljati sa pažnjom i poštovanjem propisa ovde se kao protivnici najviše javljaju vozači automobila koji su najgori i najopasniji na putu trebalo bi prvo da stave sami prst na čelo prvo oni pa svi ostali.

Ministarstvo za lobotomiju

pre 4 godine

Živim za dan kada neće i kurta i murta da vozi krsh od 500 evra. Kada hiljade solo vozača nece trovati okolinu jer su bolji od gradskog prevoza.

onako

pre 4 godine

Znaci nije problem sto u saobracajnim nesrecama gine hiljade ljudi svakoga dana pa nikome ne pada napamet da zabrani automobile ali je svetska vest kada pogine jedan vozac trotineta i to,gle cuda,upravo od automobila i odmah se trazi zabrana trotineta.Zasto bi placao voznju gradskim autobusom ili taksijem kada mogu maltene za dzabe da se prevezem trotinetom.Ili sto bi koristio kola za neku kratku relaciju kada mogu trotinetom.Naravno sve to ne odgovara naftnoj i gradskoj mafiji.

achitwn

pre 4 godine

Trotinet, bicikl, i elektro bicikl, su iste kategorije.Svima treba zabraniti vožnju ulicama,kuda saobraćaju vozila javnog prevoza, i tamo gde je frenkvencija saobraćaja velika.Vožnja samo po biciklističkim stazama.
(Jarić T Živadin, 16. avgust 2019 13:29)
Ja sam aktvan biciklista, drumski biciklizam. Cesto nas bude u grupi oko 10tak prosecna vrzina nam bude oko 35kmh sa pik cesto preko 40kmh. I da tako idem po trotaru ili biciklistickoj stazi punoj dece i rekreativaca? Bezi bre

ExSoldier

pre 4 godine

Evo ih E Trotinetasi,iznenadni ekolozi.Elektro trotinet je nesiguran do bola,preuske gume,prevelika brzina,slabe kocnice.Jako zeznuta stvar i lako mozes pokositi dete na trotoaru,ako bas ne pazis.Ali sva sreca(sarkazam) vozaci elektro trotineta su kao po pravilu najgori tip ljudi koji se ponasaju bahato i neodgovorno po ulicama i trotoarima.I to ne samo u Srbiji.Vidi se da kada nema pravila ljudi se u vecini(cast izuzecima) ponasaju kao stoka.Trotinetasi,da ste se ponasali odgovorno i ne bahato,ne bi doslo do ovoga.

Mostarac

pre 4 godine

Vjerovatno se biciklistička asocijacija bori protiv trotineta jer im opada promet. Sve je biznis. Hajmo logicki, kad te pukne biciklista veca je vjerovatnoca da te isjece i izudara od trotineta, a i siri su. Masa biciklista izljece sa svojih staza na pjesake. Da me je neko veče u Zaostrogu na trotoaru udario biciklista u milimetar, mislim da bi mu glavu rasrafio. Ko kamikaza proleti na trotoaru od metar. Pozdrav Beogradu i Srbiji.

Losmi

pre 4 godine

Naravno da ih ljudi nece prihvatiti zato sto je nova, nepoznata stvar, a ljudi se plase onoga sto ne razumeju. Tako su ljudi pricali za automobile pre 100 godina, svi su ih se plasili, sada se svuda voze. Svet napreduje, za 200 godina svako vozilo ce biti elektricno. Nisu problem trotineti, nego se ljudi plase promena.

S.P.Q.R.

pre 4 godine

Zatucani Milanezi! Ali ne smeta im sto im je grad najzagadjeniji u Italiji? Tako ce i proći: reakcionarni Salvini i naftna mafija + bela kuga i loša ekonomija = fudbal i prazna glava!

daqx

pre 4 godine

Ovo je suludo. Ne znam zašto ljudima smeta ovaj mali "uredjaj" koji je u razvijenim zemljama doživeo veoma pozitivne rezultate, jer ljudi ne moraju autom na posao, do grada, na trening itd i ogromni faktor = ne zagadjuje svet. Beograd nema staze ni za bicikle, tako da etrotinet neće doći na skupštinski red skorije, jer ima većih problema, a i čekaju da ljudi pokupuju što više ovih trotineta pa da im onda udare neki "porez" ili neku taksu. Ja vozim bajs svuda, i kao što neki komentar spomenu, "promućkam" sve organe u telu svaki dan od rupa, neravnina, uzašnih puteva i retardiranih pešaka koji se ponašaju ponekada gore nego divljaci za volanom.

aalborg

pre 4 godine

Sve Prednosti vožnje trotineta u gradu koje trotinetaši nabrajaju, ima i vožnja bicikla. Brzina oko 20-30kmh, izbegavanje gužvi i brige oko parkiranja.

NN

pre 4 godine

Djavole su to sprave..jos ljudi onda manje voze auto tj manje para za akcize
(dzoni, 16. avgust 2019 13:43)

Ako pogledate račun za struju... postoji stavka AKCIZA !!!!
Ja nisam znao da je struja luksuzna roba

djidjigovedina

pre 4 godine

uskoro ce ljudi poceti ponovo da uce da hodaju..gomila degenerativnih bolesti galopira ka sve mladjim generacijama..a farmakomafija zadovoljno trlja ruke jer ce dobiti milione novih hronicnih bolesnika;)

EU Citizen

pre 4 godine

Zabraniti svuda što pre, isto kao. i sve srodne gluposti, električne skejtborde, točkove, segwaye i slično. To je sasvim okej za rekreaciju, ali na ulici je pogibeljno i nema dovoljnu brzinu da ne bi usporabalo saonraćaj. Ali pre svega zabrnaiti bicikle na ulicama, to je još gora opasnost i usporivač saobraćaja, i postaviti primcip da ništa što ne može da ide barem 80 km na sat ne može da izađe na ulicu, a ništa što ne može barem 100 na autoput, zdravo i doviđenja, to je jedini način da stalno nobe budalaštine ne zagađuju i ne zaustavljaju automobilski saobraćaj.

Marko

pre 4 godine

U redu je na neki način regulisati vožnju, sa nekim okvirnim pravilima. Ali mi nisu jasni komentari protiv trotineta. Vama je kao ispod časti da vozite trotinet, bicikl, pa ćete i dalje u Fiat Stilu da nas gušite?! Ko god je normalan, normalno i vozi i nije opasnost ni za koga. Sam saobraćaj bilo kakve vrste nosi određen rizik. Ja lično vozim auto 10 godina, ali da ne bih prelazio 40km do posla autom svaki drugi dan, ja idem na posao u kombinaciji trotinet + firmin prevoz. Em manje stresa, em manje habam auto, em je sve to zelenije i manje me košta. Uzdravlje, i nemojte nešto pljuvati samo da bi popljuvali. Raširite vidike. Bicikla i trotinet su sjajna prevozna sredstva!

...

pre 4 godine

I biciklisti i vozaci trotineta su saglasni u jednom: za njih ni jedan propis ne vazi. Crvena svetla ne postoje, pesacki prelazi ne postoje, voze kolovozom trotoarom, kako im u tom trenutku odgovara, suprotnim smerom jednosmernim ulicama... O brzini da ni ne govorim
(Dobrivoje, 16. avgust 2019 16:43)

Sa ovim se slažem kao vozač bicikla, vozim kako se u tom trenutku osećam najbezbednije i kraj priče.
Kada bi ostali poštovali bicikliste, možda bi i biciklisti vozili po pravilima, zamisli osećaj kad pored tebe prolazi sleper ili autobus sa minimalnim rastojanjem jer oni ne žele da uspore, sačekaju i zaobidju me kao da sam učesnik u saobraćaju sa bar metar rastojanja.

NikolaKG80

pre 4 godine

Ma koliko ja smatrao da su trotineti pomodarstvo, imaju veliku prednost u odnosu na vožnju bicikla do posla, a to je što se ljudi ne znoje

Dejan

pre 4 godine

Mene nervira to sto u Beogradu biciklisti voze po trotoarima i redovno se svadjam s njima. Trotoar je za pesake, biciklisti moraju na kolovoz, zakon je tu jasan. To sto nema biciklistickih staza ne opravdava vas da zloupotebljavate trotoare. Ista stvar su i ovi elektricni trotineti i segveji, ako vec vozite po trotoaru kocite na vreme jer trotoar je za pesake!
(Ja pa ja, 16. avgust 2019 17:40)

A vidiš mene nervira kad dođem na Adu ili park Ušće da na miru vozim bajs na stazi predviđenoj za bicikliste kad na istoj gomila pešaka, koja se nonšalantno šeta po istoj i ne registruje da je na stazi za bicikliste, čak i novopečene mame vože kolica sa svojim bebama. Narošito izraženo u dane vikenda kada je uvek više biciklista na stazi nego radnim danom. Naravno svi se žučno svađaju ako im kažeš da su na stazi za bicikliste i da je staza za pešake samo par metara dalje.

T

pre 4 godine

Mislim da bi bilo ok da im se ograniči kretanje po biciklističkim stazama. Za trotoar nisu, suviše su brzi, za put nisu, suviše je riskantno voziti ih pored automobila. Nažalost, u Beogradu, samo je Novi Beograd pokriven biciklističkim stazama. Ostatak grada ih ima malo i uglavnom ne mogu da se koriste za vožnju.

Гавра

pre 4 godine

Ја возим е тротинет и слажем се да пешаци имају предност, такође возачи бицикла и тротинета морају да знају да на пешачком прелазу морају да сиђу са возила. Надам се да ће град да направи свуда бициклистичке стазе.

pravnik

pre 4 godine

Ma sve dopustiti, ali akonudare pesaka 2 godine robije. I to po principu, ko ima brzecsredstvomkretanja uvek je kriv. Brzo bi se sredila situacija. Jel moze 50 na sat. Kriv si odmah cim nekoga udaris. A samo je pitanje dana kada ce odvaliti nekoga na trotoaru. Besumni, brzi, vozači su uglavnom asocijalni.

mali radojica

pre 4 godine

Ovo je sve zato što ovi trotineti direktno ugrožavaju taxi i naftnu mafiju širom sveta jer se turisti i drugi pešaci pre odlučuju da iznajme električni trotinet za par desetina evra za ceo dan nego da dopuste da ih deru taksisti ili da rentiraju kola i troše gorivo zaglavljeni u beskonačnim saobraćajnim gužvama po velikim gradovima. Čista je laž da ljudi stradaju zbog ovih električnih trotineta. Za par godina možda je u celom svetu povredjeno par ljudi. Ali zato se beleži evidentan pad u najmu taksija i rentiraju vozila.

Jarić T Živadin

pre 4 godine

Trotinet, bicikl, i elektro bicikl, su iste kategorije.Svima treba zabraniti vožnju ulicama,kuda saobraćaju vozila javnog prevoza, i tamo gde je frenkvencija saobraćaja velika.Vožnja samo po biciklističkim stazama.

doktor

pre 4 godine

Bravo! Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca.

_Zabari

pre 4 godine

Zar je moguće da italijani prave ovakvu glupost! A automobili koji zauzimaju više stotina puta veči prostor, zagađuju preko svake mere su dobrodošli!

gmc

pre 4 godine

Sad su svi koji voze ove trotinete od jednom postali ekolozi i zaštitari životne sredine..a da vas pitam samo, šta mislite kako se dobija ta struja kojom punite bateriju trotineta? Automatski više trošite struju što ima za posledicu pojačan rad termoelektrana kod nas.. to možda u zemljama koje svu struju dobijaju od vetra ili sunca i može da bude okej, kod nas baš i ne sa tog aspekta..

Ivana

pre 4 godine

Kada bi vlasti shvatile prednosti električne zamene za fosilna goriva po sve živo, izgradile dodatnu infrastrukturu za bicikle i trotinete, gde bi nam kraj bio. Umesto dodatnih parkinga. Na Novom Beogradu putujem na posao trotinetom, naravno da vozim sporo pored pešaka, ali biciklističkim stazama pičim 30km/h i vetar mi struji kroz kosu, nikoga ne ugrožavam. Ali po Zemuntusu truckala po zajedničkom trotoaru i neću više tamo ići. Ljudi masovno kuckaju poruke dok voze kola, alo pameti!!!

Микула

pre 4 godine

Борба против новотарија је равна борби против ветрењача. Хтели то да признате или не увек новотарије победе колико год ви одбијали да их прихватите и прилагодите се. Тако је било и са аутомобилима, радиом, телевизорима, телефоном, мобилним телефонима, компјутерима, интернетом, смарт телефонима итд. Свет се развија, нове ствари се појављују, брзо се увиђају предности и свет иде даље. Што их пре прихватите то ћете брже ићи у корак са временом. Ми мало заостајемо, још увек када би имали могућност избора између Тесле и дизел немца ми ви изабрали дизло.

Losmi

pre 4 godine

Naravno da ih ljudi nece prihvatiti zato sto je nova, nepoznata stvar, a ljudi se plase onoga sto ne razumeju. Tako su ljudi pricali za automobile pre 100 godina, svi su ih se plasili, sada se svuda voze. Svet napreduje, za 200 godina svako vozilo ce biti elektricno. Nisu problem trotineti, nego se ljudi plase promena.

Ivan

pre 4 godine

Umesto da zabrane saobracaj vozilima na fosilna goriva i da daju podaticaj za voznju elektricnih prevoznih sredstava. Na duzi vremenski rok bi se isplatilo drzavi a boljitak bi bio neverovatan sto se tice kvaliteta vazduha u gradovima.

EU Citizen

pre 4 godine

Zabraniti svuda što pre, isto kao. i sve srodne gluposti, električne skejtborde, točkove, segwaye i slično. To je sasvim okej za rekreaciju, ali na ulici je pogibeljno i nema dovoljnu brzinu da ne bi usporabalo saonraćaj. Ali pre svega zabrnaiti bicikle na ulicama, to je još gora opasnost i usporivač saobraćaja, i postaviti primcip da ništa što ne može da ide barem 80 km na sat ne može da izađe na ulicu, a ništa što ne može barem 100 na autoput, zdravo i doviđenja, to je jedini način da stalno nobe budalaštine ne zagađuju i ne zaustavljaju automobilski saobraćaj.

S.P.Q.R.

pre 4 godine

Zatucani Milanezi! Ali ne smeta im sto im je grad najzagadjeniji u Italiji? Tako ce i proći: reakcionarni Salvini i naftna mafija + bela kuga i loša ekonomija = fudbal i prazna glava!

Tamni Vilajet

pre 4 godine

Tipicno za 'uskisle' Srbe: ne smetaju im blatnjave ulice, smrdljivi kontejneri, erkondisni koji kaplju na glavu, raspojasani policajci i odrpani sluzbenici, cekaonice u kojima se pusi, smog koje prave Yugici ili kese na drvecu, dobri su im zardjali oluci i oronule fasade, pokvareni liftovi i internet brzine 90-tih, autobusi koji prokisnjavaju i bolnice koje lice na one sa Vaterloa - sve to im ne smeta ali elektricni trotineti, to nikako!

Nije to zavist, nije strah od novog, ma nee... oni se brinu za dobro nas 'balkanskih hipstera' koji vozimo 'to cudo'. Jako je brzo, nema dobre kocnice ni amortizere (doduse ima ali ne gledajmo u sitnice - cinjenice su tu samo da nas zavaraju) "ko zna sta moze da nam se desi"? Znate li koliko ih je do sada stradalo? Oni ne znaju ali neko sigurno jeste!

Ali ako im slucajno presecemo put pa budu morali da prikoce (sto nikako nije u duhu balkanskog macho-vozaca) oni ce uzeti taj nas bicikl i izduvati nam sve tockove... Sta? Ma nije nikakva greska, to isto vazi i za bicikliste, ove sto voze rolsue, skejtbordove i sve ostalo sto 'smeta'... Al volimo mi decu, za oladinu bi 'sve' dali... kako da ne.

Zoran

pre 4 godine

Bravo! Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca. (doktor, 16. avgust 2019 14:09)

Ne vozim trotinet, i mislim da treba obratiti pažnju na okolinu ali ova organizovana hajka na trotinete mi se smučila. Opasnost, nesreća, ubice, da li ste vi pri sebi. Politika: "Od početka godine do 5. avgusta u saobraćajnim nesrećama u Srbiji poginulo je 292 ljudi, što je 19 više nego u istom periodu prošle godine, kažu u Agenciji za bezbednost saobraćaja i ističu da od 25. juna raste broj poginulih na našim putevima...
Do 5. avgusta zabeleženo je oko 11.500 povređenih, a broj povređenih u saobraćaju ove godine smanjen je za šest odsto u odnosu na lane."
292 poginula od kola ili trotineta!?
Kola imaju oko tonu a trotinet oko 15 kg. O čemu vi pričate.
Da postoji mogućnost, metro, tuneli,ceo saobraćaj bi u Centru zatvorio za kola i prebacio na struju ili noge.

Šime

pre 4 godine

Vi pozitivni, koji tvrdite da je zabrana protiv inovacije: ovi trotineti regularno jure preko 60 km/h, a genijalci ih voze po trotoarima, parkovima, šetalištima. Je l' bi vi voleli da šetate dete od 3-4 godine tamo gde je propisano, a onda vam na dete naleti čovek od 90 kg pri brzini od 60 kmh?

Mostarac

pre 4 godine

Vjerovatno se biciklistička asocijacija bori protiv trotineta jer im opada promet. Sve je biznis. Hajmo logicki, kad te pukne biciklista veca je vjerovatnoca da te isjece i izudara od trotineta, a i siri su. Masa biciklista izljece sa svojih staza na pjesake. Da me je neko veče u Zaostrogu na trotoaru udario biciklista u milimetar, mislim da bi mu glavu rasrafio. Ko kamikaza proleti na trotoaru od metar. Pozdrav Beogradu i Srbiji.

Ja pa ja

pre 4 godine

Mene nervira to sto u Beogradu biciklisti voze po trotoarima i redovno se svadjam s njima. Trotoar je za pesake, biciklisti moraju na kolovoz, zakon je tu jasan. To sto nema biciklistickih staza ne opravdava vas da zloupotebljavate trotoare. Ista stvar su i ovi elektricni trotineti i segveji, ako vec vozite po trotoaru kocite na vreme jer trotoar je za pesake!

ExSoldier

pre 4 godine

Evo ih E Trotinetasi,iznenadni ekolozi.Elektro trotinet je nesiguran do bola,preuske gume,prevelika brzina,slabe kocnice.Jako zeznuta stvar i lako mozes pokositi dete na trotoaru,ako bas ne pazis.Ali sva sreca(sarkazam) vozaci elektro trotineta su kao po pravilu najgori tip ljudi koji se ponasaju bahato i neodgovorno po ulicama i trotoarima.I to ne samo u Srbiji.Vidi se da kada nema pravila ljudi se u vecini(cast izuzecima) ponasaju kao stoka.Trotinetasi,da ste se ponasali odgovorno i ne bahato,ne bi doslo do ovoga.

Miroljub

pre 4 godine

@mali radojica, 16. avgust 2019 13:04

Upravo tako, plus pad prometa javnog saobracaja i samim tim jos vise subvencija da se pokriju gubici iz gradskih kasa. Sve je u parama. Ovo je nezaustavljivo, samo je pitanje vremena, kada ce prevladati.

krle

pre 4 godine

ma najbolje bi bilo javno ih spaliti na terazijama.zajedno sa trotinetima
mnogo je to lakse nego neko ne daj boze da se pozabavi sa problemom i da uredi oblast ali uvek je lakse zabraniti
samo ćorav ne vidi kolika je prednost trotineta u gradu, za 10 min stizes, ne pravis guzvu u prevozu,na parkingu, u koloni,ne pravi buku, ne zagadjuje
kad bi neko ko je vec placen uredio oblast....e kada bi. ali uredice tako sto ce da zabrani

Ministarstvo za lobotomiju

pre 4 godine

Živim za dan kada neće i kurta i murta da vozi krsh od 500 evra. Kada hiljade solo vozača nece trovati okolinu jer su bolji od gradskog prevoza.

Marko

pre 4 godine

U Milanu zabranjeno na trotoaru, u pesackoj zoni do 6 km/h, u Novom Sadu u pesackoj zoni jure 25 km/h, po trotoarima nije zabranjeno, takodje jure. Nedavno sam video jednog kako vozi bulevarom pored automobila, iako sa obe strane postoje postoje biciklisticke staze.

onako

pre 4 godine

Znaci nije problem sto u saobracajnim nesrecama gine hiljade ljudi svakoga dana pa nikome ne pada napamet da zabrani automobile ali je svetska vest kada pogine jedan vozac trotineta i to,gle cuda,upravo od automobila i odmah se trazi zabrana trotineta.Zasto bi placao voznju gradskim autobusom ili taksijem kada mogu maltene za dzabe da se prevezem trotinetom.Ili sto bi koristio kola za neku kratku relaciju kada mogu trotinetom.Naravno sve to ne odgovara naftnoj i gradskoj mafiji.

Kostantin

pre 4 godine

Da pojasnim u Italiji je sledeći konflikt.

Taxi prevoznici:
Trebaju posebne dozvole i transportne licence za sve firme koje obezbeđuju prevoz putnika sa jednog mesta na drugo za novac.

Firme za iznajmljivanje Električnih bicikala i trotineta:
Iznajmljivaanje električnih bicikala i trotineta je isto kao i iznajmljivanje automobila. Ne trebaju dozvole za taxi prevoz niti plaćanje licence za svaki trotinet/bicikl.

Dobrivoje

pre 4 godine

I biciklisti i vozaci trotineta su saglasni u jednom: za njih ni jedan propis ne vazi. Crvena svetla ne postoje, pesacki prelazi ne postoje, voze kolovozom trotoarom, kako im u tom trenutku odgovara, suprotnim smerom jednosmernim ulicama... O brzini da ni ne govorim

achitwn

pre 4 godine

Opasnost na putu-trotoaru,pogotovo za malu decu u urbanim ulicama. Inace prolaze na sva crvena svetla,to sam primetio. Pitanje je trenutka kada ce se desiti prva ozbiljnija nesreca.
(doktor, 16. avgust 2019 14:09)
Trotinet nije opasnost nego ljudi. Regulisati i to je to. Zamiali kad bi autima prolazili kroz crveno.

Nix

pre 4 godine

@Ateo
Gresis, upravo biciklisti ugrozavaju slobodu kretanja motornih vozila i pesaka, jer jedno bozije saobracajno pravilo ne znaju.
Ako si na kolovozu moras da znas sva pravila koja se ticu voznje po kolovozu, a za to treba ISPIT.

nodi

pre 4 godine

Kakve sve teorije zavere, pa to je strasno! Kakav taksi, kakav javni prevoz, ljudi voze trotinete po sred ulice i to sa sve slusalicama u usima?! Juce je jedna devojka terala trUtinet po sred terazijskog tunela, sa slusalicama, naravno, i to tako, da niko nije mogao da je obidje! I sta sad? Da ukinemo automobile, jer je ovo ekolosko vozilo? Moze li roba da se preveze njime? Moze li cela porodica da stane na njega? Moze li da se putuje sa njim?

achitwn

pre 4 godine

Taxi prevoznici:Trebaju posebne dozvole i transportne licence za sve firme koje obezbeđuju prevoz putnika sa jednog mesta na drugo za novac. Firme za iznajmljivanje Električnih bicikala i trotineta:Iznajmljivaanje električnih bicikala i trotineta je isto kao i iznajmljivanje automobila. Ne trebaju dozvole za taxi prevoz niti plaćanje licence za svaki trotinet/bicikl.
(Kostantin, 16. avgust 2019 14:09)
Ni rent a car kompanije nemaju licencu za taxiranje pa iznajmljuju auta. Ajde da se svi slozimo vec jednom. KONCEPT TAXIJA IZUMIRE!!! uz ride share, zip cars, trotinete. I bicikle na iznajmljivanje taxi industrija ce da smanjuje iz godine u godinu. A kad teslin koncept automomije zazivi, a hoce, progres se ne moze zaustaviti, bunilise mi ili ne, to ce im biti kolac u sanduk.

djidjigovedina

pre 4 godine

uskoro ce ljudi poceti ponovo da uce da hodaju..gomila degenerativnih bolesti galopira ka sve mladjim generacijama..a farmakomafija zadovoljno trlja ruke jer ce dobiti milione novih hronicnih bolesnika;)

Nebojša

pre 4 godine

Kao i za svako prevezno sretstvo ljudi su ono što ne valja tako i u ovom slučaju sam trotinet je dobra stvar ali mora se njime upravljati sa pažnjom i poštovanjem propisa ovde se kao protivnici najviše javljaju vozači automobila koji su najgori i najopasniji na putu trebalo bi prvo da stave sami prst na čelo prvo oni pa svi ostali.

phreak

pre 4 godine

Živim u Novom Sadu. Za manje od godinu dana sam prešao 1000 km trotinetom. Ušteda u odnosu na vožnju automobilom se vrlo lako izračuna. Vozim po biciklističkim stazama većinom puta. Pazim na pešake i sve druge učesnike u saobraćaju. Preporučujem svima!

Ateo

pre 4 godine

@Jarić T Živadin

Možda, Živadine, kad bi ljudi sa tvojim mentalnim sklopom razumeli da su i biciklisti učesnici u saobraćaju, a ne tu neki koji namerno sabotiraju slobodu i komfor motorizovanih učesnika, bilo bi mnogo manje incidenata na ulicama. Vožnja po ulicama (barem u BG) je u rangu samoubilačkih nagona, problem prave vozači kojima je problem da ispoštuju saobraćajna pravila ili daleko bilo sačekaju par sekundi da se bezbedno prođe pored bicikliste ... isto tako problem prave i biciklisti koji teraju inat vozačima ne koristeći signalizaciju rukama ili vozeći bez svetlosnih signala noću. A o tim "biciklističkim stazama" ne vredi ni pričati jer je vožnja njima po gradu u rangu samoubilačkih nagona, vozeći slalom između ljudi i automobila koji se načičkaju celom stazom (recimo kroz Bulevar oslobođenja).
Kao i ovo sad sa električnim trotinetima i biciklima. Treba regulisati promene, a ne čekati godinama na eventualno raspravu na tu temu, a u međuvremenu se praviti kao da se ništa ne dešava i ostaviti na ljudima samima da rešavaju probleme.
Neka osnovna obuka o saobraćajnim pravilima (kao PSP) bi trebala biti obavezna za svakog ko koristi bilo koje prevozno sredstvo i učestvuje u saobraćaju.
No to se gotovo sigurno neće desiti na ovim prostorima nikada.

ivan

pre 4 godine

kao neko ko svaki dan vozi auto po centru grada, ja sam za to da se zabrani ili drastično ograniči kretanje vozilima na fosilna goriva po gradu i da se ulice oslobode gradskom saobraćaju, biciklima i električnim vozilima. Brže bi se stizalo i gužve bi bile drastično smanjene.

daqx

pre 4 godine

Ovo je suludo. Ne znam zašto ljudima smeta ovaj mali "uredjaj" koji je u razvijenim zemljama doživeo veoma pozitivne rezultate, jer ljudi ne moraju autom na posao, do grada, na trening itd i ogromni faktor = ne zagadjuje svet. Beograd nema staze ni za bicikle, tako da etrotinet neće doći na skupštinski red skorije, jer ima većih problema, a i čekaju da ljudi pokupuju što više ovih trotineta pa da im onda udare neki "porez" ili neku taksu. Ja vozim bajs svuda, i kao što neki komentar spomenu, "promućkam" sve organe u telu svaki dan od rupa, neravnina, uzašnih puteva i retardiranih pešaka koji se ponašaju ponekada gore nego divljaci za volanom.

priprema za radio®

pre 4 godine

Ja u BG na posao već šestu godinu bajsom. "Kuća-pos'o-kuća" imam 12 km.
Ne pamtim da sam se bolje osećao u životu što se tiče saobraćaja po gradu - ako se krećem bajsom.
Na žalost, nekada idem i kolima po gradu. I to je onda stra'ota jedna ...
E-trotinet me najpre veoma oduševio kao pojava, čak pomislih najpre i da ga kupim, ali, što ga više gledam, sve više mi se nekada čini jako opasnim. Naime, često idem za njima (ne pretičem ih, osim ako je bezbedno). To kako oni povremeno nestabilno krivudaju je užasno (i za gledati). A jednom sam imao priliku da vidim kako čovek na trotinetu ispred mene bukvalno leti "preko nosa" (i zamalo ga je bus udario posle pada). Oni mali točkovi slabo trpe iole više prepreke. I samo "zapneš" ... i "ode".

NN

pre 4 godine

Djavole su to sprave..jos ljudi onda manje voze auto tj manje para za akcize
(dzoni, 16. avgust 2019 13:43)

Ako pogledate račun za struju... postoji stavka AKCIZA !!!!
Ja nisam znao da je struja luksuzna roba

bata

pre 4 godine

Koliko ljudi u svemu nalaze teorije zavere a pokazuju da ne poznaju razloge. Da je reč o "naftnom lobiju" odavno bi se zabranile i agencije za iznajmljivanje bicikala... Ovde je problem što se trotinet smatra skoro pa igračkom, voze ga i deca mlađa od 18, brtaju okolo i ugrožavaju sve, pešake, bicikliste ali i generalno vozače. To jeste sporo, ali jeste vozilo, i kao za svako vozilo potrebno je da vozač poznaje pravila saobraćaja, kao i da se urede pravila gde, kojom brzinom i pod kojim uslovima sme da ga vozi, neophodna zaštitna oprema... Apsolutno sam za uvođenje reda!

kako da ne

pre 4 godine

@ja pa ja
Takodje, po meni je veliki rizik voziti e trotinet po kolovozu u Bg-u i uopste Srbiji zbog mnogo rupica, rupetina i kratera. To cudo ima male točkove, to se okrene za čas. Izbegavanjem toga dovodis sebe u opasnost jer moze neko da te pokupi kolima, napravis zlo i sebi i drugima. Ljudi to dosta kupuju jer je i jeftinije od e-bicikle. E-bajs je vec druga prica, on moze da ide i preko 60 km/h (u CH prolazis test poznavanja propisa u saobracaju za njega), sa njim ovde barem lagano mozes i do susednog grada na 15 km na posao npr jer ide solidnom brzinom, traku imas i na putevima van grada, mislim na regionalne i nisi spor, uzbrdice savladavas uz pomoc baterije itd. Grad gde zivim je na brdu, a preko 250.000 stanovnika tj veliki je. Ovde masovno koriste e-bajseve zbog brda. Vrh stvar koju bih i ja koristio da nemam dece i da nigde ne idem bez porodice ;)

achitwn

pre 4 godine

Trotinet, bicikl, i elektro bicikl, su iste kategorije.Svima treba zabraniti vožnju ulicama,kuda saobraćaju vozila javnog prevoza, i tamo gde je frenkvencija saobraćaja velika.Vožnja samo po biciklističkim stazama.
(Jarić T Živadin, 16. avgust 2019 13:29)
Ja sam aktvan biciklista, drumski biciklizam. Cesto nas bude u grupi oko 10tak prosecna vrzina nam bude oko 35kmh sa pik cesto preko 40kmh. I da tako idem po trotaru ili biciklistickoj stazi punoj dece i rekreativaca? Bezi bre

aalborg

pre 4 godine

Sve Prednosti vožnje trotineta u gradu koje trotinetaši nabrajaju, ima i vožnja bicikla. Brzina oko 20-30kmh, izbegavanje gužvi i brige oko parkiranja.

Stocni pijac

pre 4 godine

Samo se vi zezajte, meni jedan idiot od 100 kila za malo da udari dete od 4 godine u Tasmajdanskom parku sa otprilike 30 na sat. Doslo mi je da ga tu na mestu zakopam sa sve tim trotinetom.
Ne treba ih zabraniti nego regulisati gde smeju da idu, da su osigurani za slucaj da neku stetu ili nesrecu naprave i da kao i svi ostali odgovaraju i krivicno ako treba za ozbiljne stvari.

pravnik

pre 4 godine

Ma sve dopustiti, ali akonudare pesaka 2 godine robije. I to po principu, ko ima brzecsredstvomkretanja uvek je kriv. Brzo bi se sredila situacija. Jel moze 50 na sat. Kriv si odmah cim nekoga udaris. A samo je pitanje dana kada ce odvaliti nekoga na trotoaru. Besumni, brzi, vozači su uglavnom asocijalni.

kako da ne

pre 4 godine

@ja pa ja
Bravo. Takav je propis za bicikliste svugde u svetu, trotoar je iskljucivo za pešake, biciklista treba da vozi na kolovozu, a sto kazes to nije vas problem sto im drzava tj grad ne nacrtaju traku svugde. U Švajcarskoj u svakom gradu su na kolovozu nacrtali staze za bajs, kaznjava se voznja bajsa na trotoaru, ali mogu da pisu kazne jer su obezbedili staze. Za elektricni trotinet kazu ‘Vaze ista pravila kao za bajs’, tj zabranjena voznja na trotoaru vec samo u stazi za bajs tj na kolovoz. Mladji od 16 godina ne smeju da voze elektricni trotinet, naravno jer je propis da mora na kolovoz, a za dete je to ipak opasno. Kao da je tesko doneti taj propis. Kazi, vazi isto kao za bajs i cao.

Marko

pre 4 godine

U redu je na neki način regulisati vožnju, sa nekim okvirnim pravilima. Ali mi nisu jasni komentari protiv trotineta. Vama je kao ispod časti da vozite trotinet, bicikl, pa ćete i dalje u Fiat Stilu da nas gušite?! Ko god je normalan, normalno i vozi i nije opasnost ni za koga. Sam saobraćaj bilo kakve vrste nosi određen rizik. Ja lično vozim auto 10 godina, ali da ne bih prelazio 40km do posla autom svaki drugi dan, ja idem na posao u kombinaciji trotinet + firmin prevoz. Em manje stresa, em manje habam auto, em je sve to zelenije i manje me košta. Uzdravlje, i nemojte nešto pljuvati samo da bi popljuvali. Raširite vidike. Bicikla i trotinet su sjajna prevozna sredstva!

NikolaKG80

pre 4 godine

Ma koliko ja smatrao da su trotineti pomodarstvo, imaju veliku prednost u odnosu na vožnju bicikla do posla, a to je što se ljudi ne znoje

Dejan

pre 4 godine

Mene nervira to sto u Beogradu biciklisti voze po trotoarima i redovno se svadjam s njima. Trotoar je za pesake, biciklisti moraju na kolovoz, zakon je tu jasan. To sto nema biciklistickih staza ne opravdava vas da zloupotebljavate trotoare. Ista stvar su i ovi elektricni trotineti i segveji, ako vec vozite po trotoaru kocite na vreme jer trotoar je za pesake!
(Ja pa ja, 16. avgust 2019 17:40)

A vidiš mene nervira kad dođem na Adu ili park Ušće da na miru vozim bajs na stazi predviđenoj za bicikliste kad na istoj gomila pešaka, koja se nonšalantno šeta po istoj i ne registruje da je na stazi za bicikliste, čak i novopečene mame vože kolica sa svojim bebama. Narošito izraženo u dane vikenda kada je uvek više biciklista na stazi nego radnim danom. Naravno svi se žučno svađaju ako im kažeš da su na stazi za bicikliste i da je staza za pešake samo par metara dalje.

...

pre 4 godine

I biciklisti i vozaci trotineta su saglasni u jednom: za njih ni jedan propis ne vazi. Crvena svetla ne postoje, pesacki prelazi ne postoje, voze kolovozom trotoarom, kako im u tom trenutku odgovara, suprotnim smerom jednosmernim ulicama... O brzini da ni ne govorim
(Dobrivoje, 16. avgust 2019 16:43)

Sa ovim se slažem kao vozač bicikla, vozim kako se u tom trenutku osećam najbezbednije i kraj priče.
Kada bi ostali poštovali bicikliste, možda bi i biciklisti vozili po pravilima, zamisli osećaj kad pored tebe prolazi sleper ili autobus sa minimalnim rastojanjem jer oni ne žele da uspore, sačekaju i zaobidju me kao da sam učesnik u saobraćaju sa bar metar rastojanja.

kiza

pre 4 godine

Djavole su to sprave..jos ljudi onda manje voze auto tj manje para za akcize
(dzoni, 16. avgust 2019 13:43)

Ako pogledate račun za struju... postoji stavka AKCIZA !!!!
Ja nisam znao da je struja luksuzna roba
(NN, 16. avgust 2019 15:29)
Da,na razna cuda u racunu ide 20% pdv i na kraju jos plus 7.5% akciza.
Sto se tice goriva,Akciza je 54% na dizel,58% na benzin i 50% je na gas.
U Makedoniji je litar benzina 1e,Bugarskoj i Turskoj.
Ali,za 2 do tri godine....bicemo ekonomski tigar.
Kome je skupa struja za elektricni trotinet neka mu ugradi plin.

Гавра

pre 4 godine

Ја возим е тротинет и слажем се да пешаци имају предност, такође возачи бицикла и тротинета морају да знају да на пешачком прелазу морају да сиђу са возила. Надам се да ће град да направи свуда бициклистичке стазе.

T

pre 4 godine

Mislim da bi bilo ok da im se ograniči kretanje po biciklističkim stazama. Za trotoar nisu, suviše su brzi, za put nisu, suviše je riskantno voziti ih pored automobila. Nažalost, u Beogradu, samo je Novi Beograd pokriven biciklističkim stazama. Ostatak grada ih ima malo i uglavnom ne mogu da se koriste za vožnju.