Ponedeljak, 03.06.2019.

11:20

Kraj: Černobilj - katastrofa koju ćemo zauvek pamtiti

Izvor: B92

Kraj: Èernobilj - katastrofa koju æemo zauvek pamtiti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

.bb

pre 4 godine

Pamtimo Hirosimu i Nagasaki, atomske probe u okeanima igde im palo na pamet, bombardovanje Iraka, Srbije, Libije...To je ok???Ljigavi smo do bola i nazad!!!Nisam rusofil, al tek ove ne varim!!

Vuk

pre 4 godine

Komentari o tome kako je serija puna pljuvacine po Rusima apsolutno nisu na mestu. Ima nekih potpuno suludih odluka komunističkih vlasti koje se čak ni nisu pojavile u seriji.
Da li znate da su za 1. Maj 1986, jedan od najvećih komunističkih praznika, ukrajinski komunisti napravili velike prvomajske sletove u Kijevu i ohrabrivali mlade da izađu na uranak? Gradu koji je tih dana bio radioaktivan, a nalazi se na manje do 100 km od Černobila.
Ovo se na primer uopšte nije pojavilo u seriji, a da je cilj bio samo da se popljuju Rusi svakako bi se našao način da se i ovo ludilo ubaci u scenario.
To je jedan od događaja zbog kojih Legasov u seriji kaže da je ludilo sve što se desilo u vezi sa Černobilom.
Komunisti su imali religijsku veru u svoj sistem i marksizam-lenjinizam i potpuno odbijali da se suoče sa posledicama eksplozije, naročito i prvim, ključnim danima.
Inače, verovatno zbog griže savesti, tadašnji gradonačelnik Kijeva se ubio par godina kasnije, jer je verovatno znao da je velika količina radioaktivne kiše pala na Kijev 30. Aprila a neko mu je ipak naredio da organizuje sletove.
Obzirom na to da ima još paro ovakvih primera, Rusi još treba da budu zahvalni kako su prikazani.

Pero

pre 4 godine

Odlomak iz knjige, po svedočenju Ljusje Ignatenko...

"U mrtvačnici su me pitali: ’Hoćete li da vam pokažemo u šta ćemo da ga obučemo?’ Hoću! Obukli su mu paradnu uniformu, kapu su mu stavili na grudi. Obuću nisu mogli da nađu, zato što su mu noge otekle. Bombe umesto nogu. Paradnu uniformu su takođe rasekli, nisu mogli da mu je navuku, nije više bilo celog tela. Sve same krvave rane. U bolnici poslednja dva dana... Podignem mu ruku, a kost se šeta, nema tkiva da je drži. Komadi pluća, komadi jetre izlaze mu na usta... Davi se svojom utrobom... Uvijem ruku zavojem i gurnem mu je usta, i sve to iz njega vadim... To se ne može iskazati!"

John

pre 4 godine

(Edin, 3. jun 2019 15:38)

I ne samo to već i skrajnutost i strah onih stručnih i obrazovanih. Pre svega strah od "onih gore" ("Šta će reći Partija"). Kao i uzimanje nekih stvari zdravo za gotovo. I ignorisanje onih koje se ne uklapaju u napametnaučene fraze i ideologiju-
- Na dozimetru piše 3,6, mora da je 3,6 (a ne uzima u obzir da taj dozimetar meri maksimalno 3,6) - Uzgred, liči li ovo nekome na "pomeranje zareza"?
- Ili na onom sastanku u bunkeru u prvoj epizodi kad onaj matori sa štapom (ispisnik Černjenka otprilike) traži/predlaže/naređuje blokadu Pripjata da niko ne izađe, pride i isključivanje telefona. I svi mu aplaudiraju. A stručnjak koji je minut pre toga predlagao momentalnu evakuaciju biva ućutkan.
- Ili kad zovu onog iz Instituta... On bi da objasni kako stvari stoje, a "glavonja" sa druge strane ne dozvoljava i na kraju mu spusti slušalicu - (To mi jako liči na scenu iz "Variole Vere" kad na sastanak dovode onog matorog u kolicima koji jedini video Variolu, onda odbijaju da ga slušaju)

bez drame

pre 4 godine

Umjesto da ih slavimo kao najveće heroje 20. vijeka, imena im ne znamo... Tuga.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (džoni, 3. jun 2019 13:00)

Znaju im se imena, cak se i u seriji predstavljaju imenom kada su se javili kao dobrovoljci. Od njih trojice jedino je Baranov preminuo 2005. i to od infarkta, dvojica su jos uvek zivi (za zdravlje je vec diskutabilno). Prosle godine dobili i odlikovanja od Porosenka. Serija je dobra, svaka im cast na nivou detalja, ali sve to vec moglo biti vidjeno kroz nebrojeno dokumentaraca koji jos detaljnije prikazuju sta se sve desavalo te godine, bez dodatka 'igranog'.

Pero

pre 4 godine

"...Ne znam da li su broj stradalih i scene njihove patnje tačni ili dramatizovani, nadam se da ipak nije ovako strašno u realnosti..."

Mnogo je gore u realnosti, sudeći po svedočenju supruge nastradalog vatrogasca Vasilija Ignatenka. To svedočenje je preneto u jnizi Černobilska molitva, beloruske nobelovke Svetlane Aksentijevič.

BeKo

pre 4 godine

Zanimljvo kuda idu komentari. A niko da se upita zasto je nasa tadasnja vlada sakrila cinjenice o visokoj radijaciji, pogotovo kisnih padavina, nakon nesrece u kontinentalnim delovima Jugoslavije. Nema pracenja frekvencije raka stitne zlezde nakon te nesrece. Sve je to prekrila ruzmarin, snjegovi i sas.
(Samo toliko, 03. jun 2019 17:45)

Lupiš i ostaneš živ. Jugoslavija je saznala za katastrofu 3-4 dana posle nesreće kada i ceo svet, igrom slučaja sam bio tih dana na praksi u Vinči gde su svi koji su dolazili iz SSSR tih dana pravo sa aerodroma išli na merenje zračenja a zelenu salatu i sveže povrće tih dana niko nije kupovao. Što se tiče štitne žlezde vreme poluraspada izotopa Joda 131 je 8 dana pa su ugroženi bili samo najbliži krajevi u Ukraini i Belorusiji (gde je i bilo najviše slučajeva raka štitne žlezde jer je oblak najviše pogodio taj deo uz granicu sa Ukrainom).

BSN

pre 4 godine

(Naše ime*, 3. jun 2019 16:02)

"- Dalje, nije pretila nikakva sekundarna eksplozija. Samo da se napravi razlog da se požuri sa akcijom."

Da, pretila je eksplozija, kada bi se istopljeno jezgro sjurilo u rezervoare sa vodom za urgentno hladjenje, koji su se nalazili ispod reaktora. Ti rezervoari su bili prepunjeni jer se u njih sjurila voda iz pokidanih primarnih cevi (za izmenu toplote prema generatorima), i voda od gasenja pozara, koje su donele radioaktivnost iz unistenog jezgra. Sad bas ne znam da li bi ta eksplozija bila reda toliko megatona koliko je spomenuto u seriji, ali bi bio sigurno veoma gadan i opasan dogadjaj. Spasioci - njih trojica hrabrih - su kroz mrak gazili radioaktivnu vodu do kolena na prvom nivou i nasli slavine za otvaranje kapije donja dva nivoa, prazneci ih. Za razliku od prica da su umrli na licu mesta, oni su preziveli taj poduhvat, dvojica su jos zivi a treci je umro od srca 20 godina kasnije. No to ne umanjuje njihovu hrabrost.

"- Onaj helikopter nije pao posipajući pesak i boron, nego snimajući reaktor kad su već ugasili požar."

Da, kako je prikazano ispada da se helikopter raspao od zracenja leteci pravo iznad jezgra.

histerija

pre 4 godine

A pre jedno deset godina u vinči poslali spremačicu da ometla ono što se prosulo iz reaktora, ona to frljnula u kontejner i istraga je tu završena.
Imate internet, proverte tvrdnje.
(Ouch!, 3. jun 2019 16:46)

Pa iz reaktora moze svasta da se prospe. Ispada da su poslali cistacicu da pocisti kobalt-60. A ona lepo pocistila i otisla kuci. Hoce to, narocito kad je reaktor odavno van funkcije. Mislim da bi bilo korektno da TI navedes sta to ima na Internetu da se nadje, i gde, a ne ovako prospes buvu i odes.

miamun

pre 4 godine

To da je serija vrlo verodostojana, mada je i fiktivna, govori to da je za neke priče (pretežno lične; o vatrogascu i njegovoj supruzi, na primer) korišćena knjiga Glasovi iz Černobila Svetlane Aleksievič, beloruske Nobelovke, koja je sakupljala lične ispovesti preživelih. Inače, serija baš ide 'do kosti', gotovo bukvalno. Ja sam je gledajući postala prvi put sebe svesna na atomskom nivou.

Milos

pre 4 godine

Sinoc sam odgledao prve dve epizode. Dobra je. Bez preterane americke propagande, sto me iznenadilo.
(cartman, 3. jun 2019 12:11)

Odgledaj 4. epizodu pa ces videti propagandu...

BSN

pre 4 godine

(brm, 3. jun 2019 14:51)

Kao prvo, kod Fukusime se nije izlilo celo gorivo u Pacifik, sacuvaj Boze sta pises. Nivoi radijacije su poviseni zbog podzemnih voda koje ispiraju zagadjenje prema okeanu, ali premasenje tih nivoa u odnosu na normalne je malo. To sto je bilo vise goriva nema veze, jer u Fukusimi nije doslo do eksplozivnog otvaranja celog reaktora prema atmosferi i pozara, kao u Cernobilju. Dalje, Cernobilj je nastao zbog ljudske greske i slabosti projekta reaktora. Fukusima je nastala zbog prirodne nepogode neslucenih razmera - cunamija visine 15m. Ne, Fukusima nije bila "mnogo gora od Cernobiljske", u nesreci nije direktno poginuo niko, za razliku od Cernobilja, i jedan jedini slucaj kancera je pripisan ovoj katastrofi.

Mihailo

pre 4 godine

Nije 100% zasnovano na dogadjajima, ali 95 jeste. Neke stvari su dodatno dramatizovane, da bi bilo interesantnije, npr.suprotstavljanje rudara ministru i puskama. To je bilo potpuno drugacije, ali samo su tako neke sitnice izmenili kljucne cinjenice su verno prikazane, za sada.
Pogledajte Battle of Chernobyl dokumentarac, on najbolje prikazuje sve u vezi nesrece i to do detalja, 99.99% verno, jer 100% ne postoji.

Samo toliko

pre 4 godine

Zanimljvo kuda idu komentari. A niko da se upita zasto je nasa tadasnja vlada sakrila cinjenice o visokoj radijaciji, pogotovo kisnih padavina, nakon nesrece u kontinentalnim delovima Jugoslavije. Nema pracenja frekvencije raka stitne zlezde nakon te nesrece. Sve je to prekrila ruzmarin, snjegovi i sas.

Boris

pre 4 godine

@brm
Ne obmanjuj ljude!!
U Černobilu je kontaminacija radioaktivnim izotopima bila za red veličine (10 puta) veća nego u Fukušimi.
Osim toga, Černobil nam se nalazi maltene u komšiluku, dok je Fukušima na drugom kraju sveta. Od Černobila smo svi mogli da izginemo k'i Mančester!!

Aa

pre 4 godine

Kad god krene kritika nesposobne vlasti, vlast se poistoveti sa tzv. "narodom" ne bi li se i oni osetili napadnuti i stali u odbranu vlasti. Mnogi nažalost prihvataju tu ulogu kao nešto sasvim normalno pa otuda i Milošev komentar.

pedja

pre 4 godine

@brm
Molim te, ne pisi neistine. Mozes fino izguglati da je Cernobilj bio neuporedivo gori slucaj nego Fukusima. Cernobilj je ispustio jedno 10-20 puta vise radijacije nego Fukusima.

Milan

pre 4 godine

Cernobilj je u Ukrajini,vi veliki poznavaoci brace Rusa,vidi se koliko ste obrazovani pa ne znate ni sta je Rusija a sta Ukrajina nego mislite da je sve to Rusija.Ako mislite da su pljuvali po nekom onda nisu po Rusima nego po Ukrajincima a u stvari nije bilo pljuvacine po naciji vec po trulom sistemu,kakav je trenutno i kod nas.

Vlada M

pre 4 godine

Vrhunska serija. Gluma, scenografija, kostimi, faktualno korektna. Rusi u komentarima kažu da je autentično do sitnih detalja. Ne znam da li su broj stradalih i scene njihove patnje tačni ili dramatizovani, nadam se da ipak nije ovako strašno u realnosti.

Loša strana je jedino što će nanovo preplašiti ljude od nuklearne energije, koja je jedino rešenje za globalno otopljavanje. Naravno ne pre nego što ovladamo 4-om generacijom nuklearnih reaktora koja bi po dizajnu morala biti vrhunski bezbedna i ekološki prihvatljiva (pročitajte o tome, nemojte ljuto reagovati molim).

mrgud

pre 4 godine

@miloš
Pa ljudi su svojim greškama proizveli najvecu ekološku katastrofu i zamalo uništili planetu...zaista zasluzuju pljuvanje, a to sto su Rusi, pa to je činjenica. Da se nije desilo, pa da kazemo da je antiruska propaganda....ali jeste ;)

Djole_Kg

pre 4 godine

Samo da naglasim još jednom da su moje kolege pre nekoliko godina obišli Institut u Belorusiji koji se bavi černobiljskom katastrofom i rekli su mi nakon odgledanih epizoda da se skoro sve poklapa kao što su im zaposleni prepričavali, kao i to koliko se trudilo da se sve zataška. Dakle, na stranu to što su je radili amerikanci ili britanci, nebitno, nisam stekao utisak da se omalovažavao SSSR već isključivo sistem i slažem se da je serija stvorena kao nauk svima nama u svetu da se ovo ponovo ne desi. Ne verujem da ste svi zaboravili i katastrofu 1957. takođe, gle čuda, u SSSR-u, tačnije u Čeljabinsku.. Šta ćemo sa tim, m? Greška se ipak ponovila?

Ouch!

pre 4 godine

(Nikola, 3. jun 2019 14:32)
Kako misliš "bez nuklearke"?
A pre jedno deset godina u vinči poslali spremačicu da ometla ono što se prosulo iz reaktora, ona to frljnula u kontejner i istraga je tu završena.
Imate internet, proverte tvrdnje.

Naše ime*

pre 4 godine

Serija je igrana, nije dokumentarna. Mnoge stvari su izmišljenje radi lakše naracije ili drugih razloga.

SPOILERI!!!

- Primer, Homjuk ne postoji. Postojao je tim od nekoliko desetina ljudi koji su skupljali delove informacija sa svih strana i rekonstruisali šta se dogodilo. Seriji je bilo lakše pratiti jednog lika, kako narativno, tako i finansijski.

- Dalje, nije pretila nikakva sekundarna eksplozija. Samo da se napravi razlog da se požuri sa akcijom.

- Onaj helikopter nije pao posipajući pesak i boron, nego snimajući reaktor kad su već ugasili požar.

Vremenski tok je istumban jer su scenaristi smatrali da je tako bolje po seriju. Još jednom, ovo nije 100% verna predstava kako se sve odigalo. Jedan od ciljeva serije je da se pokaže i kako funkcioniše totalitarizam bilo gde, a na primeru SSSR.

lignjoslav

pre 4 godine

Ne ulazeci u poređenje kvaliteta Cernobila i GOT, gledanost između mini serija i serije koja je išla 8 godina se ne upoređuje.
Miniserije su drugačiji vid programa i zbog samog kratkog trajanja šira lepeza ljudi je u stanju da je odgleda.

BSN

pre 4 godine

Serija snimljena u produkciji HBOa sa engleskim govorom i glumcima koji su iz drugih drzava, a ne iz drzava ex SSSRa ne moze biti dobra serija. Jednostavno nisu dobro odglumili i nisu uopste docarali autenticnost dogadjaja i autenticnost ondasnjih niti funkcionera niti radnika iz vremena SSSRa.
(neko, 3. jun 2019 14:07)

Nisam gledao cele epizode jer nemam HBO pretplatu ali na osnovu isecaka dostupnih na Youtube mogu da kazem: gluma je PERFEKTNA, scenografija takodje, a engleski uopste nije bitan za onog koga zanima radnja. Reaktor eksplodira, spasioci umiru od radijacije, stanovnistvo ugrozeno, Gajger-Milerovi brojaci zuje, a ti slusas koji je jezik??

smuki

pre 4 godine

Kao sto neko rece, da li je ova serija radjena po cinjenicama ili je samo fikcija na srz Cernobilja? Ako je ovo drugo ne vidim razliku od onih sto placaju advokate za Kasandru i onih koji gledaju ovo i stvaraju stav u odnosu na seriju. Dokumentarac je nesto drugo.

Pedja

pre 4 godine

@Babindzen, serija je DO DETALJA zasnovana na istinitim pricama i likovima, sto sam proverio gledanjem nekoliko dokumentaraca u iscekivanju novih epizoda. Retko dobra serija, objektivna, iskrena, stvarno remek delo.

Edin

pre 4 godine

Ova serija najbolje pokazuje gde je zakazao komunizam i sta je najveci problem u Srbiji danas. Neobrazovani ljudi na vrhovnim pozicijama u politici koji odlucuju o svemu. Tako je npr Maja Gojkovic na celu instituta za radioaktivno zracene, bilo je prosle godine bas ovde u novinama..

achitwn

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
(Бабинџем, 03. jun 2019 12:12)
Bio sam tamo 86te dodji da ti sapnem.

Millennium

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Бабинџем, 3. jun 2019 12:12)

Gledaj. Trudili su se da prikažu što više činjenica, čak su i ulazili u neke detalje što je za svaku pohvalu. Ubačen je jedan ženski karakter koji povezuje priču i kroz čije oči otkrivamo šta se desilo. Inače jedna od najboljih serija u skorije vreme i po meni među prvih 10 svih vremena.

Zvoncica

pre 4 godine

Kraj cetvrte epizode me je dotukao. Ni za jedan film u zivotu nisam plakala, za zadnju scenu nisam izdrzala. Tuga. Sta su svi ti ljudi prosli.

sima

pre 4 godine

@Milos uopste nisu pljuvali po Rusima, pokazali su koliko je obican svet bio hrabar i pozrtvovan, a koliko je vlast bila samoziva i bahata, kao sto je i nasa danas.

Mr Majestyk

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Da, a dotični su inače zaslužili sve pohvale za postupanje u ovoj situaciji? Ma, udžbenici po njima da se pišu.

danger

pre 4 godine

Serija pomno prati realan sled dogadjaja i realne likove, izuzetno je precizna, sem sto je naucnica fizicarkaizmisljen lik, odnosno sinteza nekoliko stvarnih likova. Nema nikakve pljuvačine, to su cinjenice. I jeste cinjenica da su Rusi hteli da predstave sve kao ljudsku gresku a da je reaktor bez greske, ali istina je da je bilo i jednog i drugog. Sipke jesu bile lose dizajnirane i naglo uvlacenje jeste dovodilo do kratkotrajnog povecanja snage. Takodje je i ljudska greska, procitajte o Toptunovu a i o Djatlovu...

goran

pre 4 godine

Бабинџем@

So se tice makar prve epizode serije (eksplozije i desavanja unutar elektrane) citao sam na wipikediji i drugim izvorima; sve se poklapa i sve je U DETALJ dokumentovano sta se tacno desavalo od A do Ш. Kasnija dogadjanja (rusenje helikoptera, ciscenje ostataka eksplozije, likvidatori) je uglavnom preslikano iz ruskih dokoumentaraca koji se mogu naci na YT. Veliki je napor ucinjen da bi serija imala dokumentarnu vrednost, cak zasluzuje da dobije naziv igrane dokumentarne serije. I nije iskljucivo samo kritika tadasnjeg SSSR-a, vec upozorenje (u vezi opasnosti nuklearnih elektrana) svima nama.

mrcke

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Бабинџем, 3. jun 2019 12:12)

70% činjanice, 30% američko pljuvanje po Rusima

Jelena

pre 4 godine

@milos
Koja pljuvačina po Rusima? Kako neko reče, dete u nemačkoj je bilo u kući zatvoreno zbog radijacije, a u SSSR deca su se igrala napolju jer nije niko ni znao sta se zaista dogodilo. Pokazali su da ih je briga za građane, jer su "morali" da sačuvaju lepu sliku o sebi. Zamisli! Tri heroja koja su sišla u vodu su najveći heroji i zahvaljujući njima Evropa je spasena. A političare te zemlje neka je sramota za ono. Tuga i jad. Gledam seriju i razmišljam, hvala bogu da mi nemamo te elektrane. Ista priča bi bila i kod nas. Nesposobni ljudi na rukovodećim mestima i misao "valjda neće ništa loše da se dogodi ".

Nikola

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 03. jun 2019 13:48)

Kakva glupost! Serija je iznenađujuće objektivna. Sve što je "pljuvano" u seriji je pljuvano sa razlogom! Da se nisu upleli naučnici, sovjetske birokrate bi sahranili celu Evropu!
Užasno je to što bi danas u Srbiji katastrofa u nuklearnoj elektrani izgledala identično!!! Partijski zaposleni šljam koji bi zbog svog ega uništio celu zemlju... ups, to se već dešava, samo bez nuklearne elektrane... sreća u nesreći.

Mihailo

pre 4 godine

@Milos

Podsecas me ortaka koji obozava kultne serije kao sto su: The Wire, Breaking bad, Sopranovi... ali mu nikad nije palo napamet gledajuci ih, da stekne utisak kako su Amerikanci prikazani kao kriminalci i dileri droge. Zato, cim je odgledao prve dve epizode Cernobila, odmah je bio iz fazona kao ti. Dobra je ali su Rusi prikazani kao glupi i nesposobni.
Prvo, iskritikovan je sovjetski sistem u kome se niko nije usudjivao da preuzme bilo kakavu odgovornost, plaseci se odmazde. Pa su ili negirali ili prebacivali sve na nekog drugog. Zatim, skrivani su svi nedostaci i slabe tacke kako bi se sistem i drzava predstavljali kao nepogresivi sto je indirektno i dovelo do ove tragedije. I na kraju, ono sto je nama ovde i dan danas poznato. Na funkcijama i odgovornim mestima, sedeli su ljudi po partijskoj liniji. Rukovodioci Cernobilja su pre toga radili u termoelektranama, na mini reaktorima u podmornicama... Ministar energetike nije imao pojma kako funkcionise nuklerna eletrana, a glavni inzenjer, tokom probe u noci akcidenta, je imao 25 godina i samo 3 meseca iskustva. To su sve istorijske cinjenice, a ne izmisljotina u seriji.
Sa druge strane je prikazana velika hrabrost i pozrtvovanje obicnih ljudi, koji su dali svoje zdravlje i zivote za spas ostatka Evrope.
To je tako poznato, tako slovenski! Aljkavi i neodgovrni da upravljaju ali beskrajno hrabri i nepokolebljivi kada treba stati i suociti se i sa najgorim neprijateljem.

brm

pre 4 godine

Pre osam godina se ovoj planeti desila nuklearna katastrofa u Fukušimu u Japanu, koja je bila mnogo gora od Černobiljske o kojoj sada svi pričaju zbog serije u fazonu "moglo je tada da nam se desi mnogo gore". Pa desilo se nedavno, i niko ne priča o tome. U Fukušiminim reaktorima koji su doživeli havariju je bilo četiri puta više nuklearnog goriva nego u Černobiljskom reaktoru. U Fukušimi je je posle šest godina izmeren nivo radijacije koji je bio izmeren u Černobilju nekoliko dana nakon katastrofe. Kod Fukušime se skoro sve gorivo izlilo u Pacifik. Zašto se ne govori o tome? Katastrofa nam se dešava u ovom momentu. Černobilj se desio, sanirano je...probleme zbog Fukušime osećamo sada i tek ćemo da osećamo.

Nemanja

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Koliko sam ja video, u seriji se pljuje glupost i bahatost trulog sistema. Jel neko kriv Rusima što su na to spali?

svedok vremena

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima.
(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Vi milenijalci imate tendenciju da sve sto se ne svidja vasim usima i ocima pausalno nazivate "pljuvanjem". Na srecu, ima nas starijih koji ponesto i pamtimo, pogotovo pokusaje sovjetskih tajnih sluzbi da sakriju dimenzije cernobiljske tragedije. A koliko se secam i nasa sluzba DB se u to vreme vrlo slicno ponasala, pa su zvanicne informacije u medijima bile krajnje filtrirane i u pocetku je negirano da je nivo radijacije na teritoriji SFRJ bio povisen, iako su mnoge drzave zapadno od Jugoslavije potvrdile da je kod njih nivo radijacije bio iznad dozvoljenog.

G7

pre 4 godine

Serija je izuzetna, preporucujem svakome koga zanima ova tematika.Odgledao sam sve dokumentarce I procitao sve sto sam nasao o Cernobilju, mogu da kazem da je serija izuzetno verodostojna.

kele®

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 03. jun 2019 13:48)
Ili ste Vi gledali neku drugu seriju ili je jednostavno niste shvatili.

T

pre 4 godine

Baš sam razmišljala nakon prošle epizode zbog čega ti ljudi nemaju spomenik. Jeste, katastrofa je bila uzrokovana ljudskim faktorom, ali su svi koji su poginuli za spas čovečanstva ostali anonimni. I žrtve...

neko

pre 4 godine

Serija snimljena u produkciji HBOa sa engleskim govorom i glumcima koji su iz drugih drzava, a ne iz drzava ex SSSRa ne moze biti dobra serija. Jednostavno nisu dobro odglumili i nisu uopste docarali autenticnost dogadjaja i autenticnost ondasnjih niti funkcionera niti radnika iz vremena SSSRa.

SaleTzar

pre 4 godine

U moru preglupih serija i filmova pojavio se nekako niotkuda i totalno ne ocekivano jedan pravi dragulj....odavno nisam sa ovakvim nestrpljenjem iscekivao svaku sledecu epizodu...

džoni

pre 4 godine

Sjajna serija. Zastrašujuća ustvari, sama spoznaja da smo 24 sata bili od totalne kataklizme govori mnogo o ljudskoj rasi. Zanimljivo je da dok nismo pogledali seriju uopšte nismo ni znali o 3 čovjeka koja su spasili planetu. Umjesto da ih slavimo kao najveće heroje 20. vijeka, imena im ne znamo... Tuga.

pantelija

pre 4 godine

Znao sam o Černobilu i više i tačnije nego što je u seriji prikazanao, ali
jeza me je podilazila svake sekunde koju sam odgledao! Ma bravo!

I a kraju svega, kada vidiš kakvi su idioti bili na odgovornim pozicijama, mogu reći da sam srećan što mi nemamo nuklearnu elektranu!

gemini

pre 4 godine

Vicnaya Pamyat za sve one hrabre, neduzne ljude koje su polozile svoj zivot i veliko hvala sto su omogucili sledecim generacijama normalan zivot.

Posmatrac

pre 4 godine

Citiracu dva SF velikana

"Sistem moze biti otporan na svaku gresku, ali ne i na hotimicnu zloupotrebu" - A.C.Clarke, "Odiseja 2001"

"Protiv gluposti se i bogovi bore uzalud" - I. Asimov, "Bogovi licno"

Ili prevedeno - nema tog dizajna reaktora koji je otporan na ljudske greske i propuste. Uostalom upotreba nuklearne energije je igranje na ivici litice.

Бабинџем

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.

pantelija

pre 4 godine

Znao sam o Černobilu i više i tačnije nego što je u seriji prikazanao, ali
jeza me je podilazila svake sekunde koju sam odgledao! Ma bravo!

I a kraju svega, kada vidiš kakvi su idioti bili na odgovornim pozicijama, mogu reći da sam srećan što mi nemamo nuklearnu elektranu!

džoni

pre 4 godine

Sjajna serija. Zastrašujuća ustvari, sama spoznaja da smo 24 sata bili od totalne kataklizme govori mnogo o ljudskoj rasi. Zanimljivo je da dok nismo pogledali seriju uopšte nismo ni znali o 3 čovjeka koja su spasili planetu. Umjesto da ih slavimo kao najveće heroje 20. vijeka, imena im ne znamo... Tuga.

Edin

pre 4 godine

Ova serija najbolje pokazuje gde je zakazao komunizam i sta je najveci problem u Srbiji danas. Neobrazovani ljudi na vrhovnim pozicijama u politici koji odlucuju o svemu. Tako je npr Maja Gojkovic na celu instituta za radioaktivno zracene, bilo je prosle godine bas ovde u novinama..

SaleTzar

pre 4 godine

U moru preglupih serija i filmova pojavio se nekako niotkuda i totalno ne ocekivano jedan pravi dragulj....odavno nisam sa ovakvim nestrpljenjem iscekivao svaku sledecu epizodu...

gemini

pre 4 godine

Vicnaya Pamyat za sve one hrabre, neduzne ljude koje su polozile svoj zivot i veliko hvala sto su omogucili sledecim generacijama normalan zivot.

sima

pre 4 godine

@Milos uopste nisu pljuvali po Rusima, pokazali su koliko je obican svet bio hrabar i pozrtvovan, a koliko je vlast bila samoziva i bahata, kao sto je i nasa danas.

Mihailo

pre 4 godine

@Milos

Podsecas me ortaka koji obozava kultne serije kao sto su: The Wire, Breaking bad, Sopranovi... ali mu nikad nije palo napamet gledajuci ih, da stekne utisak kako su Amerikanci prikazani kao kriminalci i dileri droge. Zato, cim je odgledao prve dve epizode Cernobila, odmah je bio iz fazona kao ti. Dobra je ali su Rusi prikazani kao glupi i nesposobni.
Prvo, iskritikovan je sovjetski sistem u kome se niko nije usudjivao da preuzme bilo kakavu odgovornost, plaseci se odmazde. Pa su ili negirali ili prebacivali sve na nekog drugog. Zatim, skrivani su svi nedostaci i slabe tacke kako bi se sistem i drzava predstavljali kao nepogresivi sto je indirektno i dovelo do ove tragedije. I na kraju, ono sto je nama ovde i dan danas poznato. Na funkcijama i odgovornim mestima, sedeli su ljudi po partijskoj liniji. Rukovodioci Cernobilja su pre toga radili u termoelektranama, na mini reaktorima u podmornicama... Ministar energetike nije imao pojma kako funkcionise nuklerna eletrana, a glavni inzenjer, tokom probe u noci akcidenta, je imao 25 godina i samo 3 meseca iskustva. To su sve istorijske cinjenice, a ne izmisljotina u seriji.
Sa druge strane je prikazana velika hrabrost i pozrtvovanje obicnih ljudi, koji su dali svoje zdravlje i zivote za spas ostatka Evrope.
To je tako poznato, tako slovenski! Aljkavi i neodgovrni da upravljaju ali beskrajno hrabri i nepokolebljivi kada treba stati i suociti se i sa najgorim neprijateljem.

Nikola

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 03. jun 2019 13:48)

Kakva glupost! Serija je iznenađujuće objektivna. Sve što je "pljuvano" u seriji je pljuvano sa razlogom! Da se nisu upleli naučnici, sovjetske birokrate bi sahranili celu Evropu!
Užasno je to što bi danas u Srbiji katastrofa u nuklearnoj elektrani izgledala identično!!! Partijski zaposleni šljam koji bi zbog svog ega uništio celu zemlju... ups, to se već dešava, samo bez nuklearne elektrane... sreća u nesreći.

Posmatrac

pre 4 godine

Citiracu dva SF velikana

"Sistem moze biti otporan na svaku gresku, ali ne i na hotimicnu zloupotrebu" - A.C.Clarke, "Odiseja 2001"

"Protiv gluposti se i bogovi bore uzalud" - I. Asimov, "Bogovi licno"

Ili prevedeno - nema tog dizajna reaktora koji je otporan na ljudske greske i propuste. Uostalom upotreba nuklearne energije je igranje na ivici litice.

goran

pre 4 godine

Бабинџем@

So se tice makar prve epizode serije (eksplozije i desavanja unutar elektrane) citao sam na wipikediji i drugim izvorima; sve se poklapa i sve je U DETALJ dokumentovano sta se tacno desavalo od A do Ш. Kasnija dogadjanja (rusenje helikoptera, ciscenje ostataka eksplozije, likvidatori) je uglavnom preslikano iz ruskih dokoumentaraca koji se mogu naci na YT. Veliki je napor ucinjen da bi serija imala dokumentarnu vrednost, cak zasluzuje da dobije naziv igrane dokumentarne serije. I nije iskljucivo samo kritika tadasnjeg SSSR-a, vec upozorenje (u vezi opasnosti nuklearnih elektrana) svima nama.

Jelena

pre 4 godine

@milos
Koja pljuvačina po Rusima? Kako neko reče, dete u nemačkoj je bilo u kući zatvoreno zbog radijacije, a u SSSR deca su se igrala napolju jer nije niko ni znao sta se zaista dogodilo. Pokazali su da ih je briga za građane, jer su "morali" da sačuvaju lepu sliku o sebi. Zamisli! Tri heroja koja su sišla u vodu su najveći heroji i zahvaljujući njima Evropa je spasena. A političare te zemlje neka je sramota za ono. Tuga i jad. Gledam seriju i razmišljam, hvala bogu da mi nemamo te elektrane. Ista priča bi bila i kod nas. Nesposobni ljudi na rukovodećim mestima i misao "valjda neće ništa loše da se dogodi ".

Mr Majestyk

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Da, a dotični su inače zaslužili sve pohvale za postupanje u ovoj situaciji? Ma, udžbenici po njima da se pišu.

Zvoncica

pre 4 godine

Kraj cetvrte epizode me je dotukao. Ni za jedan film u zivotu nisam plakala, za zadnju scenu nisam izdrzala. Tuga. Sta su svi ti ljudi prosli.

Pedja

pre 4 godine

@Babindzen, serija je DO DETALJA zasnovana na istinitim pricama i likovima, sto sam proverio gledanjem nekoliko dokumentaraca u iscekivanju novih epizoda. Retko dobra serija, objektivna, iskrena, stvarno remek delo.

svedok vremena

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima.
(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Vi milenijalci imate tendenciju da sve sto se ne svidja vasim usima i ocima pausalno nazivate "pljuvanjem". Na srecu, ima nas starijih koji ponesto i pamtimo, pogotovo pokusaje sovjetskih tajnih sluzbi da sakriju dimenzije cernobiljske tragedije. A koliko se secam i nasa sluzba DB se u to vreme vrlo slicno ponasala, pa su zvanicne informacije u medijima bile krajnje filtrirane i u pocetku je negirano da je nivo radijacije na teritoriji SFRJ bio povisen, iako su mnoge drzave zapadno od Jugoslavije potvrdile da je kod njih nivo radijacije bio iznad dozvoljenog.

BSN

pre 4 godine

Serija snimljena u produkciji HBOa sa engleskim govorom i glumcima koji su iz drugih drzava, a ne iz drzava ex SSSRa ne moze biti dobra serija. Jednostavno nisu dobro odglumili i nisu uopste docarali autenticnost dogadjaja i autenticnost ondasnjih niti funkcionera niti radnika iz vremena SSSRa.
(neko, 3. jun 2019 14:07)

Nisam gledao cele epizode jer nemam HBO pretplatu ali na osnovu isecaka dostupnih na Youtube mogu da kazem: gluma je PERFEKTNA, scenografija takodje, a engleski uopste nije bitan za onog koga zanima radnja. Reaktor eksplodira, spasioci umiru od radijacije, stanovnistvo ugrozeno, Gajger-Milerovi brojaci zuje, a ti slusas koji je jezik??

danger

pre 4 godine

Serija pomno prati realan sled dogadjaja i realne likove, izuzetno je precizna, sem sto je naucnica fizicarkaizmisljen lik, odnosno sinteza nekoliko stvarnih likova. Nema nikakve pljuvačine, to su cinjenice. I jeste cinjenica da su Rusi hteli da predstave sve kao ljudsku gresku a da je reaktor bez greske, ali istina je da je bilo i jednog i drugog. Sipke jesu bile lose dizajnirane i naglo uvlacenje jeste dovodilo do kratkotrajnog povecanja snage. Takodje je i ljudska greska, procitajte o Toptunovu a i o Djatlovu...

kele®

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 03. jun 2019 13:48)
Ili ste Vi gledali neku drugu seriju ili je jednostavno niste shvatili.

Nemanja

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Koliko sam ja video, u seriji se pljuje glupost i bahatost trulog sistema. Jel neko kriv Rusima što su na to spali?

G7

pre 4 godine

Serija je izuzetna, preporucujem svakome koga zanima ova tematika.Odgledao sam sve dokumentarce I procitao sve sto sam nasao o Cernobilju, mogu da kazem da je serija izuzetno verodostojna.

Samo toliko

pre 4 godine

Zanimljvo kuda idu komentari. A niko da se upita zasto je nasa tadasnja vlada sakrila cinjenice o visokoj radijaciji, pogotovo kisnih padavina, nakon nesrece u kontinentalnim delovima Jugoslavije. Nema pracenja frekvencije raka stitne zlezde nakon te nesrece. Sve je to prekrila ruzmarin, snjegovi i sas.

T

pre 4 godine

Baš sam razmišljala nakon prošle epizode zbog čega ti ljudi nemaju spomenik. Jeste, katastrofa je bila uzrokovana ljudskim faktorom, ali su svi koji su poginuli za spas čovečanstva ostali anonimni. I žrtve...

miamun

pre 4 godine

To da je serija vrlo verodostojana, mada je i fiktivna, govori to da je za neke priče (pretežno lične; o vatrogascu i njegovoj supruzi, na primer) korišćena knjiga Glasovi iz Černobila Svetlane Aleksievič, beloruske Nobelovke, koja je sakupljala lične ispovesti preživelih. Inače, serija baš ide 'do kosti', gotovo bukvalno. Ja sam je gledajući postala prvi put sebe svesna na atomskom nivou.

Djole_Kg

pre 4 godine

Samo da naglasim još jednom da su moje kolege pre nekoliko godina obišli Institut u Belorusiji koji se bavi černobiljskom katastrofom i rekli su mi nakon odgledanih epizoda da se skoro sve poklapa kao što su im zaposleni prepričavali, kao i to koliko se trudilo da se sve zataška. Dakle, na stranu to što su je radili amerikanci ili britanci, nebitno, nisam stekao utisak da se omalovažavao SSSR već isključivo sistem i slažem se da je serija stvorena kao nauk svima nama u svetu da se ovo ponovo ne desi. Ne verujem da ste svi zaboravili i katastrofu 1957. takođe, gle čuda, u SSSR-u, tačnije u Čeljabinsku.. Šta ćemo sa tim, m? Greška se ipak ponovila?

achitwn

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
(Бабинџем, 03. jun 2019 12:12)
Bio sam tamo 86te dodji da ti sapnem.

Milan

pre 4 godine

Cernobilj je u Ukrajini,vi veliki poznavaoci brace Rusa,vidi se koliko ste obrazovani pa ne znate ni sta je Rusija a sta Ukrajina nego mislite da je sve to Rusija.Ako mislite da su pljuvali po nekom onda nisu po Rusima nego po Ukrajincima a u stvari nije bilo pljuvacine po naciji vec po trulom sistemu,kakav je trenutno i kod nas.

brm

pre 4 godine

Pre osam godina se ovoj planeti desila nuklearna katastrofa u Fukušimu u Japanu, koja je bila mnogo gora od Černobiljske o kojoj sada svi pričaju zbog serije u fazonu "moglo je tada da nam se desi mnogo gore". Pa desilo se nedavno, i niko ne priča o tome. U Fukušiminim reaktorima koji su doživeli havariju je bilo četiri puta više nuklearnog goriva nego u Černobiljskom reaktoru. U Fukušimi je je posle šest godina izmeren nivo radijacije koji je bio izmeren u Černobilju nekoliko dana nakon katastrofe. Kod Fukušime se skoro sve gorivo izlilo u Pacifik. Zašto se ne govori o tome? Katastrofa nam se dešava u ovom momentu. Černobilj se desio, sanirano je...probleme zbog Fukušime osećamo sada i tek ćemo da osećamo.

Millennium

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Бабинџем, 3. jun 2019 12:12)

Gledaj. Trudili su se da prikažu što više činjenica, čak su i ulazili u neke detalje što je za svaku pohvalu. Ubačen je jedan ženski karakter koji povezuje priču i kroz čije oči otkrivamo šta se desilo. Inače jedna od najboljih serija u skorije vreme i po meni među prvih 10 svih vremena.

Boris

pre 4 godine

@brm
Ne obmanjuj ljude!!
U Černobilu je kontaminacija radioaktivnim izotopima bila za red veličine (10 puta) veća nego u Fukušimi.
Osim toga, Černobil nam se nalazi maltene u komšiluku, dok je Fukušima na drugom kraju sveta. Od Černobila smo svi mogli da izginemo k'i Mančester!!

Mihailo

pre 4 godine

Nije 100% zasnovano na dogadjajima, ali 95 jeste. Neke stvari su dodatno dramatizovane, da bi bilo interesantnije, npr.suprotstavljanje rudara ministru i puskama. To je bilo potpuno drugacije, ali samo su tako neke sitnice izmenili kljucne cinjenice su verno prikazane, za sada.
Pogledajte Battle of Chernobyl dokumentarac, on najbolje prikazuje sve u vezi nesrece i to do detalja, 99.99% verno, jer 100% ne postoji.

BSN

pre 4 godine

(brm, 3. jun 2019 14:51)

Kao prvo, kod Fukusime se nije izlilo celo gorivo u Pacifik, sacuvaj Boze sta pises. Nivoi radijacije su poviseni zbog podzemnih voda koje ispiraju zagadjenje prema okeanu, ali premasenje tih nivoa u odnosu na normalne je malo. To sto je bilo vise goriva nema veze, jer u Fukusimi nije doslo do eksplozivnog otvaranja celog reaktora prema atmosferi i pozara, kao u Cernobilju. Dalje, Cernobilj je nastao zbog ljudske greske i slabosti projekta reaktora. Fukusima je nastala zbog prirodne nepogode neslucenih razmera - cunamija visine 15m. Ne, Fukusima nije bila "mnogo gora od Cernobiljske", u nesreci nije direktno poginuo niko, za razliku od Cernobilja, i jedan jedini slucaj kancera je pripisan ovoj katastrofi.

pedja

pre 4 godine

@brm
Molim te, ne pisi neistine. Mozes fino izguglati da je Cernobilj bio neuporedivo gori slucaj nego Fukusima. Cernobilj je ispustio jedno 10-20 puta vise radijacije nego Fukusima.

Ouch!

pre 4 godine

(Nikola, 3. jun 2019 14:32)
Kako misliš "bez nuklearke"?
A pre jedno deset godina u vinči poslali spremačicu da ometla ono što se prosulo iz reaktora, ona to frljnula u kontejner i istraga je tu završena.
Imate internet, proverte tvrdnje.

Бабинџем

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.

Vuk

pre 4 godine

Komentari o tome kako je serija puna pljuvacine po Rusima apsolutno nisu na mestu. Ima nekih potpuno suludih odluka komunističkih vlasti koje se čak ni nisu pojavile u seriji.
Da li znate da su za 1. Maj 1986, jedan od najvećih komunističkih praznika, ukrajinski komunisti napravili velike prvomajske sletove u Kijevu i ohrabrivali mlade da izađu na uranak? Gradu koji je tih dana bio radioaktivan, a nalazi se na manje do 100 km od Černobila.
Ovo se na primer uopšte nije pojavilo u seriji, a da je cilj bio samo da se popljuju Rusi svakako bi se našao način da se i ovo ludilo ubaci u scenario.
To je jedan od događaja zbog kojih Legasov u seriji kaže da je ludilo sve što se desilo u vezi sa Černobilom.
Komunisti su imali religijsku veru u svoj sistem i marksizam-lenjinizam i potpuno odbijali da se suoče sa posledicama eksplozije, naročito i prvim, ključnim danima.
Inače, verovatno zbog griže savesti, tadašnji gradonačelnik Kijeva se ubio par godina kasnije, jer je verovatno znao da je velika količina radioaktivne kiše pala na Kijev 30. Aprila a neko mu je ipak naredio da organizuje sletove.
Obzirom na to da ima još paro ovakvih primera, Rusi još treba da budu zahvalni kako su prikazani.

Pero

pre 4 godine

Odlomak iz knjige, po svedočenju Ljusje Ignatenko...

"U mrtvačnici su me pitali: ’Hoćete li da vam pokažemo u šta ćemo da ga obučemo?’ Hoću! Obukli su mu paradnu uniformu, kapu su mu stavili na grudi. Obuću nisu mogli da nađu, zato što su mu noge otekle. Bombe umesto nogu. Paradnu uniformu su takođe rasekli, nisu mogli da mu je navuku, nije više bilo celog tela. Sve same krvave rane. U bolnici poslednja dva dana... Podignem mu ruku, a kost se šeta, nema tkiva da je drži. Komadi pluća, komadi jetre izlaze mu na usta... Davi se svojom utrobom... Uvijem ruku zavojem i gurnem mu je usta, i sve to iz njega vadim... To se ne može iskazati!"

Vlada M

pre 4 godine

Vrhunska serija. Gluma, scenografija, kostimi, faktualno korektna. Rusi u komentarima kažu da je autentično do sitnih detalja. Ne znam da li su broj stradalih i scene njihove patnje tačni ili dramatizovani, nadam se da ipak nije ovako strašno u realnosti.

Loša strana je jedino što će nanovo preplašiti ljude od nuklearne energije, koja je jedino rešenje za globalno otopljavanje. Naravno ne pre nego što ovladamo 4-om generacijom nuklearnih reaktora koja bi po dizajnu morala biti vrhunski bezbedna i ekološki prihvatljiva (pročitajte o tome, nemojte ljuto reagovati molim).

Pero

pre 4 godine

"...Ne znam da li su broj stradalih i scene njihove patnje tačni ili dramatizovani, nadam se da ipak nije ovako strašno u realnosti..."

Mnogo je gore u realnosti, sudeći po svedočenju supruge nastradalog vatrogasca Vasilija Ignatenka. To svedočenje je preneto u jnizi Černobilska molitva, beloruske nobelovke Svetlane Aksentijevič.

mrgud

pre 4 godine

@miloš
Pa ljudi su svojim greškama proizveli najvecu ekološku katastrofu i zamalo uništili planetu...zaista zasluzuju pljuvanje, a to sto su Rusi, pa to je činjenica. Da se nije desilo, pa da kazemo da je antiruska propaganda....ali jeste ;)

Aa

pre 4 godine

Kad god krene kritika nesposobne vlasti, vlast se poistoveti sa tzv. "narodom" ne bi li se i oni osetili napadnuti i stali u odbranu vlasti. Mnogi nažalost prihvataju tu ulogu kao nešto sasvim normalno pa otuda i Milošev komentar.

lignjoslav

pre 4 godine

Ne ulazeci u poređenje kvaliteta Cernobila i GOT, gledanost između mini serija i serije koja je išla 8 godina se ne upoređuje.
Miniserije su drugačiji vid programa i zbog samog kratkog trajanja šira lepeza ljudi je u stanju da je odgleda.

histerija

pre 4 godine

A pre jedno deset godina u vinči poslali spremačicu da ometla ono što se prosulo iz reaktora, ona to frljnula u kontejner i istraga je tu završena.
Imate internet, proverte tvrdnje.
(Ouch!, 3. jun 2019 16:46)

Pa iz reaktora moze svasta da se prospe. Ispada da su poslali cistacicu da pocisti kobalt-60. A ona lepo pocistila i otisla kuci. Hoce to, narocito kad je reaktor odavno van funkcije. Mislim da bi bilo korektno da TI navedes sta to ima na Internetu da se nadje, i gde, a ne ovako prospes buvu i odes.

John

pre 4 godine

(Edin, 3. jun 2019 15:38)

I ne samo to već i skrajnutost i strah onih stručnih i obrazovanih. Pre svega strah od "onih gore" ("Šta će reći Partija"). Kao i uzimanje nekih stvari zdravo za gotovo. I ignorisanje onih koje se ne uklapaju u napametnaučene fraze i ideologiju-
- Na dozimetru piše 3,6, mora da je 3,6 (a ne uzima u obzir da taj dozimetar meri maksimalno 3,6) - Uzgred, liči li ovo nekome na "pomeranje zareza"?
- Ili na onom sastanku u bunkeru u prvoj epizodi kad onaj matori sa štapom (ispisnik Černjenka otprilike) traži/predlaže/naređuje blokadu Pripjata da niko ne izađe, pride i isključivanje telefona. I svi mu aplaudiraju. A stručnjak koji je minut pre toga predlagao momentalnu evakuaciju biva ućutkan.
- Ili kad zovu onog iz Instituta... On bi da objasni kako stvari stoje, a "glavonja" sa druge strane ne dozvoljava i na kraju mu spusti slušalicu - (To mi jako liči na scenu iz "Variole Vere" kad na sastanak dovode onog matorog u kolicima koji jedini video Variolu, onda odbijaju da ga slušaju)

bez drame

pre 4 godine

Umjesto da ih slavimo kao najveće heroje 20. vijeka, imena im ne znamo... Tuga.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (džoni, 3. jun 2019 13:00)

Znaju im se imena, cak se i u seriji predstavljaju imenom kada su se javili kao dobrovoljci. Od njih trojice jedino je Baranov preminuo 2005. i to od infarkta, dvojica su jos uvek zivi (za zdravlje je vec diskutabilno). Prosle godine dobili i odlikovanja od Porosenka. Serija je dobra, svaka im cast na nivou detalja, ali sve to vec moglo biti vidjeno kroz nebrojeno dokumentaraca koji jos detaljnije prikazuju sta se sve desavalo te godine, bez dodatka 'igranog'.

BeKo

pre 4 godine

Zanimljvo kuda idu komentari. A niko da se upita zasto je nasa tadasnja vlada sakrila cinjenice o visokoj radijaciji, pogotovo kisnih padavina, nakon nesrece u kontinentalnim delovima Jugoslavije. Nema pracenja frekvencije raka stitne zlezde nakon te nesrece. Sve je to prekrila ruzmarin, snjegovi i sas.
(Samo toliko, 03. jun 2019 17:45)

Lupiš i ostaneš živ. Jugoslavija je saznala za katastrofu 3-4 dana posle nesreće kada i ceo svet, igrom slučaja sam bio tih dana na praksi u Vinči gde su svi koji su dolazili iz SSSR tih dana pravo sa aerodroma išli na merenje zračenja a zelenu salatu i sveže povrće tih dana niko nije kupovao. Što se tiče štitne žlezde vreme poluraspada izotopa Joda 131 je 8 dana pa su ugroženi bili samo najbliži krajevi u Ukraini i Belorusiji (gde je i bilo najviše slučajeva raka štitne žlezde jer je oblak najviše pogodio taj deo uz granicu sa Ukrainom).

BSN

pre 4 godine

(Naše ime*, 3. jun 2019 16:02)

"- Dalje, nije pretila nikakva sekundarna eksplozija. Samo da se napravi razlog da se požuri sa akcijom."

Da, pretila je eksplozija, kada bi se istopljeno jezgro sjurilo u rezervoare sa vodom za urgentno hladjenje, koji su se nalazili ispod reaktora. Ti rezervoari su bili prepunjeni jer se u njih sjurila voda iz pokidanih primarnih cevi (za izmenu toplote prema generatorima), i voda od gasenja pozara, koje su donele radioaktivnost iz unistenog jezgra. Sad bas ne znam da li bi ta eksplozija bila reda toliko megatona koliko je spomenuto u seriji, ali bi bio sigurno veoma gadan i opasan dogadjaj. Spasioci - njih trojica hrabrih - su kroz mrak gazili radioaktivnu vodu do kolena na prvom nivou i nasli slavine za otvaranje kapije donja dva nivoa, prazneci ih. Za razliku od prica da su umrli na licu mesta, oni su preziveli taj poduhvat, dvojica su jos zivi a treci je umro od srca 20 godina kasnije. No to ne umanjuje njihovu hrabrost.

"- Onaj helikopter nije pao posipajući pesak i boron, nego snimajući reaktor kad su već ugasili požar."

Da, kako je prikazano ispada da se helikopter raspao od zracenja leteci pravo iznad jezgra.

Naše ime*

pre 4 godine

Serija je igrana, nije dokumentarna. Mnoge stvari su izmišljenje radi lakše naracije ili drugih razloga.

SPOILERI!!!

- Primer, Homjuk ne postoji. Postojao je tim od nekoliko desetina ljudi koji su skupljali delove informacija sa svih strana i rekonstruisali šta se dogodilo. Seriji je bilo lakše pratiti jednog lika, kako narativno, tako i finansijski.

- Dalje, nije pretila nikakva sekundarna eksplozija. Samo da se napravi razlog da se požuri sa akcijom.

- Onaj helikopter nije pao posipajući pesak i boron, nego snimajući reaktor kad su već ugasili požar.

Vremenski tok je istumban jer su scenaristi smatrali da je tako bolje po seriju. Još jednom, ovo nije 100% verna predstava kako se sve odigalo. Jedan od ciljeva serije je da se pokaže i kako funkcioniše totalitarizam bilo gde, a na primeru SSSR.

Milos

pre 4 godine

Sinoc sam odgledao prve dve epizode. Dobra je. Bez preterane americke propagande, sto me iznenadilo.
(cartman, 3. jun 2019 12:11)

Odgledaj 4. epizodu pa ces videti propagandu...

neko

pre 4 godine

Serija snimljena u produkciji HBOa sa engleskim govorom i glumcima koji su iz drugih drzava, a ne iz drzava ex SSSRa ne moze biti dobra serija. Jednostavno nisu dobro odglumili i nisu uopste docarali autenticnost dogadjaja i autenticnost ondasnjih niti funkcionera niti radnika iz vremena SSSRa.

mrcke

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Бабинџем, 3. jun 2019 12:12)

70% činjanice, 30% američko pljuvanje po Rusima

smuki

pre 4 godine

Kao sto neko rece, da li je ova serija radjena po cinjenicama ili je samo fikcija na srz Cernobilja? Ako je ovo drugo ne vidim razliku od onih sto placaju advokate za Kasandru i onih koji gledaju ovo i stvaraju stav u odnosu na seriju. Dokumentarac je nesto drugo.

.bb

pre 4 godine

Pamtimo Hirosimu i Nagasaki, atomske probe u okeanima igde im palo na pamet, bombardovanje Iraka, Srbije, Libije...To je ok???Ljigavi smo do bola i nazad!!!Nisam rusofil, al tek ove ne varim!!

neko

pre 4 godine

Serija snimljena u produkciji HBOa sa engleskim govorom i glumcima koji su iz drugih drzava, a ne iz drzava ex SSSRa ne moze biti dobra serija. Jednostavno nisu dobro odglumili i nisu uopste docarali autenticnost dogadjaja i autenticnost ondasnjih niti funkcionera niti radnika iz vremena SSSRa.

mrcke

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Бабинџем, 3. jun 2019 12:12)

70% činjanice, 30% američko pljuvanje po Rusima

Бабинџем

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.

smuki

pre 4 godine

Kao sto neko rece, da li je ova serija radjena po cinjenicama ili je samo fikcija na srz Cernobilja? Ako je ovo drugo ne vidim razliku od onih sto placaju advokate za Kasandru i onih koji gledaju ovo i stvaraju stav u odnosu na seriju. Dokumentarac je nesto drugo.

brm

pre 4 godine

Pre osam godina se ovoj planeti desila nuklearna katastrofa u Fukušimu u Japanu, koja je bila mnogo gora od Černobiljske o kojoj sada svi pričaju zbog serije u fazonu "moglo je tada da nam se desi mnogo gore". Pa desilo se nedavno, i niko ne priča o tome. U Fukušiminim reaktorima koji su doživeli havariju je bilo četiri puta više nuklearnog goriva nego u Černobiljskom reaktoru. U Fukušimi je je posle šest godina izmeren nivo radijacije koji je bio izmeren u Černobilju nekoliko dana nakon katastrofe. Kod Fukušime se skoro sve gorivo izlilo u Pacifik. Zašto se ne govori o tome? Katastrofa nam se dešava u ovom momentu. Černobilj se desio, sanirano je...probleme zbog Fukušime osećamo sada i tek ćemo da osećamo.

Milos

pre 4 godine

Sinoc sam odgledao prve dve epizode. Dobra je. Bez preterane americke propagande, sto me iznenadilo.
(cartman, 3. jun 2019 12:11)

Odgledaj 4. epizodu pa ces videti propagandu...

Naše ime*

pre 4 godine

Serija je igrana, nije dokumentarna. Mnoge stvari su izmišljenje radi lakše naracije ili drugih razloga.

SPOILERI!!!

- Primer, Homjuk ne postoji. Postojao je tim od nekoliko desetina ljudi koji su skupljali delove informacija sa svih strana i rekonstruisali šta se dogodilo. Seriji je bilo lakše pratiti jednog lika, kako narativno, tako i finansijski.

- Dalje, nije pretila nikakva sekundarna eksplozija. Samo da se napravi razlog da se požuri sa akcijom.

- Onaj helikopter nije pao posipajući pesak i boron, nego snimajući reaktor kad su već ugasili požar.

Vremenski tok je istumban jer su scenaristi smatrali da je tako bolje po seriju. Još jednom, ovo nije 100% verna predstava kako se sve odigalo. Jedan od ciljeva serije je da se pokaže i kako funkcioniše totalitarizam bilo gde, a na primeru SSSR.

džoni

pre 4 godine

Sjajna serija. Zastrašujuća ustvari, sama spoznaja da smo 24 sata bili od totalne kataklizme govori mnogo o ljudskoj rasi. Zanimljivo je da dok nismo pogledali seriju uopšte nismo ni znali o 3 čovjeka koja su spasili planetu. Umjesto da ih slavimo kao najveće heroje 20. vijeka, imena im ne znamo... Tuga.

achitwn

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
(Бабинџем, 03. jun 2019 12:12)
Bio sam tamo 86te dodji da ti sapnem.

Milan

pre 4 godine

Cernobilj je u Ukrajini,vi veliki poznavaoci brace Rusa,vidi se koliko ste obrazovani pa ne znate ni sta je Rusija a sta Ukrajina nego mislite da je sve to Rusija.Ako mislite da su pljuvali po nekom onda nisu po Rusima nego po Ukrajincima a u stvari nije bilo pljuvacine po naciji vec po trulom sistemu,kakav je trenutno i kod nas.

BSN

pre 4 godine

(brm, 3. jun 2019 14:51)

Kao prvo, kod Fukusime se nije izlilo celo gorivo u Pacifik, sacuvaj Boze sta pises. Nivoi radijacije su poviseni zbog podzemnih voda koje ispiraju zagadjenje prema okeanu, ali premasenje tih nivoa u odnosu na normalne je malo. To sto je bilo vise goriva nema veze, jer u Fukusimi nije doslo do eksplozivnog otvaranja celog reaktora prema atmosferi i pozara, kao u Cernobilju. Dalje, Cernobilj je nastao zbog ljudske greske i slabosti projekta reaktora. Fukusima je nastala zbog prirodne nepogode neslucenih razmera - cunamija visine 15m. Ne, Fukusima nije bila "mnogo gora od Cernobiljske", u nesreci nije direktno poginuo niko, za razliku od Cernobilja, i jedan jedini slucaj kancera je pripisan ovoj katastrofi.

SaleTzar

pre 4 godine

U moru preglupih serija i filmova pojavio se nekako niotkuda i totalno ne ocekivano jedan pravi dragulj....odavno nisam sa ovakvim nestrpljenjem iscekivao svaku sledecu epizodu...

Edin

pre 4 godine

Ova serija najbolje pokazuje gde je zakazao komunizam i sta je najveci problem u Srbiji danas. Neobrazovani ljudi na vrhovnim pozicijama u politici koji odlucuju o svemu. Tako je npr Maja Gojkovic na celu instituta za radioaktivno zracene, bilo je prosle godine bas ovde u novinama..

Posmatrac

pre 4 godine

Citiracu dva SF velikana

"Sistem moze biti otporan na svaku gresku, ali ne i na hotimicnu zloupotrebu" - A.C.Clarke, "Odiseja 2001"

"Protiv gluposti se i bogovi bore uzalud" - I. Asimov, "Bogovi licno"

Ili prevedeno - nema tog dizajna reaktora koji je otporan na ljudske greske i propuste. Uostalom upotreba nuklearne energije je igranje na ivici litice.

Vlada M

pre 4 godine

Vrhunska serija. Gluma, scenografija, kostimi, faktualno korektna. Rusi u komentarima kažu da je autentično do sitnih detalja. Ne znam da li su broj stradalih i scene njihove patnje tačni ili dramatizovani, nadam se da ipak nije ovako strašno u realnosti.

Loša strana je jedino što će nanovo preplašiti ljude od nuklearne energije, koja je jedino rešenje za globalno otopljavanje. Naravno ne pre nego što ovladamo 4-om generacijom nuklearnih reaktora koja bi po dizajnu morala biti vrhunski bezbedna i ekološki prihvatljiva (pročitajte o tome, nemojte ljuto reagovati molim).

Samo toliko

pre 4 godine

Zanimljvo kuda idu komentari. A niko da se upita zasto je nasa tadasnja vlada sakrila cinjenice o visokoj radijaciji, pogotovo kisnih padavina, nakon nesrece u kontinentalnim delovima Jugoslavije. Nema pracenja frekvencije raka stitne zlezde nakon te nesrece. Sve je to prekrila ruzmarin, snjegovi i sas.

gemini

pre 4 godine

Vicnaya Pamyat za sve one hrabre, neduzne ljude koje su polozile svoj zivot i veliko hvala sto su omogucili sledecim generacijama normalan zivot.

pantelija

pre 4 godine

Znao sam o Černobilu i više i tačnije nego što je u seriji prikazanao, ali
jeza me je podilazila svake sekunde koju sam odgledao! Ma bravo!

I a kraju svega, kada vidiš kakvi su idioti bili na odgovornim pozicijama, mogu reći da sam srećan što mi nemamo nuklearnu elektranu!

Mr Majestyk

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Da, a dotični su inače zaslužili sve pohvale za postupanje u ovoj situaciji? Ma, udžbenici po njima da se pišu.

Zvoncica

pre 4 godine

Kraj cetvrte epizode me je dotukao. Ni za jedan film u zivotu nisam plakala, za zadnju scenu nisam izdrzala. Tuga. Sta su svi ti ljudi prosli.

lignjoslav

pre 4 godine

Ne ulazeci u poređenje kvaliteta Cernobila i GOT, gledanost između mini serija i serije koja je išla 8 godina se ne upoređuje.
Miniserije su drugačiji vid programa i zbog samog kratkog trajanja šira lepeza ljudi je u stanju da je odgleda.

.bb

pre 4 godine

Pamtimo Hirosimu i Nagasaki, atomske probe u okeanima igde im palo na pamet, bombardovanje Iraka, Srbije, Libije...To je ok???Ljigavi smo do bola i nazad!!!Nisam rusofil, al tek ove ne varim!!

T

pre 4 godine

Baš sam razmišljala nakon prošle epizode zbog čega ti ljudi nemaju spomenik. Jeste, katastrofa je bila uzrokovana ljudskim faktorom, ali su svi koji su poginuli za spas čovečanstva ostali anonimni. I žrtve...

Mihailo

pre 4 godine

@Milos

Podsecas me ortaka koji obozava kultne serije kao sto su: The Wire, Breaking bad, Sopranovi... ali mu nikad nije palo napamet gledajuci ih, da stekne utisak kako su Amerikanci prikazani kao kriminalci i dileri droge. Zato, cim je odgledao prve dve epizode Cernobila, odmah je bio iz fazona kao ti. Dobra je ali su Rusi prikazani kao glupi i nesposobni.
Prvo, iskritikovan je sovjetski sistem u kome se niko nije usudjivao da preuzme bilo kakavu odgovornost, plaseci se odmazde. Pa su ili negirali ili prebacivali sve na nekog drugog. Zatim, skrivani su svi nedostaci i slabe tacke kako bi se sistem i drzava predstavljali kao nepogresivi sto je indirektno i dovelo do ove tragedije. I na kraju, ono sto je nama ovde i dan danas poznato. Na funkcijama i odgovornim mestima, sedeli su ljudi po partijskoj liniji. Rukovodioci Cernobilja su pre toga radili u termoelektranama, na mini reaktorima u podmornicama... Ministar energetike nije imao pojma kako funkcionise nuklerna eletrana, a glavni inzenjer, tokom probe u noci akcidenta, je imao 25 godina i samo 3 meseca iskustva. To su sve istorijske cinjenice, a ne izmisljotina u seriji.
Sa druge strane je prikazana velika hrabrost i pozrtvovanje obicnih ljudi, koji su dali svoje zdravlje i zivote za spas ostatka Evrope.
To je tako poznato, tako slovenski! Aljkavi i neodgovrni da upravljaju ali beskrajno hrabri i nepokolebljivi kada treba stati i suociti se i sa najgorim neprijateljem.

miamun

pre 4 godine

To da je serija vrlo verodostojana, mada je i fiktivna, govori to da je za neke priče (pretežno lične; o vatrogascu i njegovoj supruzi, na primer) korišćena knjiga Glasovi iz Černobila Svetlane Aleksievič, beloruske Nobelovke, koja je sakupljala lične ispovesti preživelih. Inače, serija baš ide 'do kosti', gotovo bukvalno. Ja sam je gledajući postala prvi put sebe svesna na atomskom nivou.

svedok vremena

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima.
(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Vi milenijalci imate tendenciju da sve sto se ne svidja vasim usima i ocima pausalno nazivate "pljuvanjem". Na srecu, ima nas starijih koji ponesto i pamtimo, pogotovo pokusaje sovjetskih tajnih sluzbi da sakriju dimenzije cernobiljske tragedije. A koliko se secam i nasa sluzba DB se u to vreme vrlo slicno ponasala, pa su zvanicne informacije u medijima bile krajnje filtrirane i u pocetku je negirano da je nivo radijacije na teritoriji SFRJ bio povisen, iako su mnoge drzave zapadno od Jugoslavije potvrdile da je kod njih nivo radijacije bio iznad dozvoljenog.

sima

pre 4 godine

@Milos uopste nisu pljuvali po Rusima, pokazali su koliko je obican svet bio hrabar i pozrtvovan, a koliko je vlast bila samoziva i bahata, kao sto je i nasa danas.

mrgud

pre 4 godine

@miloš
Pa ljudi su svojim greškama proizveli najvecu ekološku katastrofu i zamalo uništili planetu...zaista zasluzuju pljuvanje, a to sto su Rusi, pa to je činjenica. Da se nije desilo, pa da kazemo da je antiruska propaganda....ali jeste ;)

Ouch!

pre 4 godine

(Nikola, 3. jun 2019 14:32)
Kako misliš "bez nuklearke"?
A pre jedno deset godina u vinči poslali spremačicu da ometla ono što se prosulo iz reaktora, ona to frljnula u kontejner i istraga je tu završena.
Imate internet, proverte tvrdnje.

goran

pre 4 godine

Бабинџем@

So se tice makar prve epizode serije (eksplozije i desavanja unutar elektrane) citao sam na wipikediji i drugim izvorima; sve se poklapa i sve je U DETALJ dokumentovano sta se tacno desavalo od A do Ш. Kasnija dogadjanja (rusenje helikoptera, ciscenje ostataka eksplozije, likvidatori) je uglavnom preslikano iz ruskih dokoumentaraca koji se mogu naci na YT. Veliki je napor ucinjen da bi serija imala dokumentarnu vrednost, cak zasluzuje da dobije naziv igrane dokumentarne serije. I nije iskljucivo samo kritika tadasnjeg SSSR-a, vec upozorenje (u vezi opasnosti nuklearnih elektrana) svima nama.

Boris

pre 4 godine

@brm
Ne obmanjuj ljude!!
U Černobilu je kontaminacija radioaktivnim izotopima bila za red veličine (10 puta) veća nego u Fukušimi.
Osim toga, Černobil nam se nalazi maltene u komšiluku, dok je Fukušima na drugom kraju sveta. Od Černobila smo svi mogli da izginemo k'i Mančester!!

histerija

pre 4 godine

A pre jedno deset godina u vinči poslali spremačicu da ometla ono što se prosulo iz reaktora, ona to frljnula u kontejner i istraga je tu završena.
Imate internet, proverte tvrdnje.
(Ouch!, 3. jun 2019 16:46)

Pa iz reaktora moze svasta da se prospe. Ispada da su poslali cistacicu da pocisti kobalt-60. A ona lepo pocistila i otisla kuci. Hoce to, narocito kad je reaktor odavno van funkcije. Mislim da bi bilo korektno da TI navedes sta to ima na Internetu da se nadje, i gde, a ne ovako prospes buvu i odes.

Nemanja

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 3. jun 2019 13:48)

Koliko sam ja video, u seriji se pljuje glupost i bahatost trulog sistema. Jel neko kriv Rusima što su na to spali?

Pedja

pre 4 godine

@Babindzen, serija je DO DETALJA zasnovana na istinitim pricama i likovima, sto sam proverio gledanjem nekoliko dokumentaraca u iscekivanju novih epizoda. Retko dobra serija, objektivna, iskrena, stvarno remek delo.

kele®

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 03. jun 2019 13:48)
Ili ste Vi gledali neku drugu seriju ili je jednostavno niste shvatili.

Djole_Kg

pre 4 godine

Samo da naglasim još jednom da su moje kolege pre nekoliko godina obišli Institut u Belorusiji koji se bavi černobiljskom katastrofom i rekli su mi nakon odgledanih epizoda da se skoro sve poklapa kao što su im zaposleni prepričavali, kao i to koliko se trudilo da se sve zataška. Dakle, na stranu to što su je radili amerikanci ili britanci, nebitno, nisam stekao utisak da se omalovažavao SSSR već isključivo sistem i slažem se da je serija stvorena kao nauk svima nama u svetu da se ovo ponovo ne desi. Ne verujem da ste svi zaboravili i katastrofu 1957. takođe, gle čuda, u SSSR-u, tačnije u Čeljabinsku.. Šta ćemo sa tim, m? Greška se ipak ponovila?

BSN

pre 4 godine

Serija snimljena u produkciji HBOa sa engleskim govorom i glumcima koji su iz drugih drzava, a ne iz drzava ex SSSRa ne moze biti dobra serija. Jednostavno nisu dobro odglumili i nisu uopste docarali autenticnost dogadjaja i autenticnost ondasnjih niti funkcionera niti radnika iz vremena SSSRa.
(neko, 3. jun 2019 14:07)

Nisam gledao cele epizode jer nemam HBO pretplatu ali na osnovu isecaka dostupnih na Youtube mogu da kazem: gluma je PERFEKTNA, scenografija takodje, a engleski uopste nije bitan za onog koga zanima radnja. Reaktor eksplodira, spasioci umiru od radijacije, stanovnistvo ugrozeno, Gajger-Milerovi brojaci zuje, a ti slusas koji je jezik??

pedja

pre 4 godine

@brm
Molim te, ne pisi neistine. Mozes fino izguglati da je Cernobilj bio neuporedivo gori slucaj nego Fukusima. Cernobilj je ispustio jedno 10-20 puta vise radijacije nego Fukusima.

Mihailo

pre 4 godine

Nije 100% zasnovano na dogadjajima, ali 95 jeste. Neke stvari su dodatno dramatizovane, da bi bilo interesantnije, npr.suprotstavljanje rudara ministru i puskama. To je bilo potpuno drugacije, ali samo su tako neke sitnice izmenili kljucne cinjenice su verno prikazane, za sada.
Pogledajte Battle of Chernobyl dokumentarac, on najbolje prikazuje sve u vezi nesrece i to do detalja, 99.99% verno, jer 100% ne postoji.

Jelena

pre 4 godine

@milos
Koja pljuvačina po Rusima? Kako neko reče, dete u nemačkoj je bilo u kući zatvoreno zbog radijacije, a u SSSR deca su se igrala napolju jer nije niko ni znao sta se zaista dogodilo. Pokazali su da ih je briga za građane, jer su "morali" da sačuvaju lepu sliku o sebi. Zamisli! Tri heroja koja su sišla u vodu su najveći heroji i zahvaljujući njima Evropa je spasena. A političare te zemlje neka je sramota za ono. Tuga i jad. Gledam seriju i razmišljam, hvala bogu da mi nemamo te elektrane. Ista priča bi bila i kod nas. Nesposobni ljudi na rukovodećim mestima i misao "valjda neće ništa loše da se dogodi ".

Nikola

pre 4 godine

Jako lepo snimljena serija ali nisu mogli da se odupru pljuvacini pa Rusima. Bas tuzno...
(Milos, 03. jun 2019 13:48)

Kakva glupost! Serija je iznenađujuće objektivna. Sve što je "pljuvano" u seriji je pljuvano sa razlogom! Da se nisu upleli naučnici, sovjetske birokrate bi sahranili celu Evropu!
Užasno je to što bi danas u Srbiji katastrofa u nuklearnoj elektrani izgledala identično!!! Partijski zaposleni šljam koji bi zbog svog ega uništio celu zemlju... ups, to se već dešava, samo bez nuklearne elektrane... sreća u nesreći.

G7

pre 4 godine

Serija je izuzetna, preporucujem svakome koga zanima ova tematika.Odgledao sam sve dokumentarce I procitao sve sto sam nasao o Cernobilju, mogu da kazem da je serija izuzetno verodostojna.

Aa

pre 4 godine

Kad god krene kritika nesposobne vlasti, vlast se poistoveti sa tzv. "narodom" ne bi li se i oni osetili napadnuti i stali u odbranu vlasti. Mnogi nažalost prihvataju tu ulogu kao nešto sasvim normalno pa otuda i Milošev komentar.

Millennium

pre 4 godine

Да ли неко ко гледа серију може да потврди да су у серији чињенице, а не измишљени заплети зарад гледаности? Да знам да ли да гледам или не. Хвала.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Бабинџем, 3. jun 2019 12:12)

Gledaj. Trudili su se da prikažu što više činjenica, čak su i ulazili u neke detalje što je za svaku pohvalu. Ubačen je jedan ženski karakter koji povezuje priču i kroz čije oči otkrivamo šta se desilo. Inače jedna od najboljih serija u skorije vreme i po meni među prvih 10 svih vremena.

BSN

pre 4 godine

(Naše ime*, 3. jun 2019 16:02)

"- Dalje, nije pretila nikakva sekundarna eksplozija. Samo da se napravi razlog da se požuri sa akcijom."

Da, pretila je eksplozija, kada bi se istopljeno jezgro sjurilo u rezervoare sa vodom za urgentno hladjenje, koji su se nalazili ispod reaktora. Ti rezervoari su bili prepunjeni jer se u njih sjurila voda iz pokidanih primarnih cevi (za izmenu toplote prema generatorima), i voda od gasenja pozara, koje su donele radioaktivnost iz unistenog jezgra. Sad bas ne znam da li bi ta eksplozija bila reda toliko megatona koliko je spomenuto u seriji, ali bi bio sigurno veoma gadan i opasan dogadjaj. Spasioci - njih trojica hrabrih - su kroz mrak gazili radioaktivnu vodu do kolena na prvom nivou i nasli slavine za otvaranje kapije donja dva nivoa, prazneci ih. Za razliku od prica da su umrli na licu mesta, oni su preziveli taj poduhvat, dvojica su jos zivi a treci je umro od srca 20 godina kasnije. No to ne umanjuje njihovu hrabrost.

"- Onaj helikopter nije pao posipajući pesak i boron, nego snimajući reaktor kad su već ugasili požar."

Da, kako je prikazano ispada da se helikopter raspao od zracenja leteci pravo iznad jezgra.

bez drame

pre 4 godine

Umjesto da ih slavimo kao najveće heroje 20. vijeka, imena im ne znamo... Tuga.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (džoni, 3. jun 2019 13:00)

Znaju im se imena, cak se i u seriji predstavljaju imenom kada su se javili kao dobrovoljci. Od njih trojice jedino je Baranov preminuo 2005. i to od infarkta, dvojica su jos uvek zivi (za zdravlje je vec diskutabilno). Prosle godine dobili i odlikovanja od Porosenka. Serija je dobra, svaka im cast na nivou detalja, ali sve to vec moglo biti vidjeno kroz nebrojeno dokumentaraca koji jos detaljnije prikazuju sta se sve desavalo te godine, bez dodatka 'igranog'.

Vuk

pre 4 godine

Komentari o tome kako je serija puna pljuvacine po Rusima apsolutno nisu na mestu. Ima nekih potpuno suludih odluka komunističkih vlasti koje se čak ni nisu pojavile u seriji.
Da li znate da su za 1. Maj 1986, jedan od najvećih komunističkih praznika, ukrajinski komunisti napravili velike prvomajske sletove u Kijevu i ohrabrivali mlade da izađu na uranak? Gradu koji je tih dana bio radioaktivan, a nalazi se na manje do 100 km od Černobila.
Ovo se na primer uopšte nije pojavilo u seriji, a da je cilj bio samo da se popljuju Rusi svakako bi se našao način da se i ovo ludilo ubaci u scenario.
To je jedan od događaja zbog kojih Legasov u seriji kaže da je ludilo sve što se desilo u vezi sa Černobilom.
Komunisti su imali religijsku veru u svoj sistem i marksizam-lenjinizam i potpuno odbijali da se suoče sa posledicama eksplozije, naročito i prvim, ključnim danima.
Inače, verovatno zbog griže savesti, tadašnji gradonačelnik Kijeva se ubio par godina kasnije, jer je verovatno znao da je velika količina radioaktivne kiše pala na Kijev 30. Aprila a neko mu je ipak naredio da organizuje sletove.
Obzirom na to da ima još paro ovakvih primera, Rusi još treba da budu zahvalni kako su prikazani.

danger

pre 4 godine

Serija pomno prati realan sled dogadjaja i realne likove, izuzetno je precizna, sem sto je naucnica fizicarkaizmisljen lik, odnosno sinteza nekoliko stvarnih likova. Nema nikakve pljuvačine, to su cinjenice. I jeste cinjenica da su Rusi hteli da predstave sve kao ljudsku gresku a da je reaktor bez greske, ali istina je da je bilo i jednog i drugog. Sipke jesu bile lose dizajnirane i naglo uvlacenje jeste dovodilo do kratkotrajnog povecanja snage. Takodje je i ljudska greska, procitajte o Toptunovu a i o Djatlovu...

Pero

pre 4 godine

Odlomak iz knjige, po svedočenju Ljusje Ignatenko...

"U mrtvačnici su me pitali: ’Hoćete li da vam pokažemo u šta ćemo da ga obučemo?’ Hoću! Obukli su mu paradnu uniformu, kapu su mu stavili na grudi. Obuću nisu mogli da nađu, zato što su mu noge otekle. Bombe umesto nogu. Paradnu uniformu su takođe rasekli, nisu mogli da mu je navuku, nije više bilo celog tela. Sve same krvave rane. U bolnici poslednja dva dana... Podignem mu ruku, a kost se šeta, nema tkiva da je drži. Komadi pluća, komadi jetre izlaze mu na usta... Davi se svojom utrobom... Uvijem ruku zavojem i gurnem mu je usta, i sve to iz njega vadim... To se ne može iskazati!"

John

pre 4 godine

(Edin, 3. jun 2019 15:38)

I ne samo to već i skrajnutost i strah onih stručnih i obrazovanih. Pre svega strah od "onih gore" ("Šta će reći Partija"). Kao i uzimanje nekih stvari zdravo za gotovo. I ignorisanje onih koje se ne uklapaju u napametnaučene fraze i ideologiju-
- Na dozimetru piše 3,6, mora da je 3,6 (a ne uzima u obzir da taj dozimetar meri maksimalno 3,6) - Uzgred, liči li ovo nekome na "pomeranje zareza"?
- Ili na onom sastanku u bunkeru u prvoj epizodi kad onaj matori sa štapom (ispisnik Černjenka otprilike) traži/predlaže/naređuje blokadu Pripjata da niko ne izađe, pride i isključivanje telefona. I svi mu aplaudiraju. A stručnjak koji je minut pre toga predlagao momentalnu evakuaciju biva ućutkan.
- Ili kad zovu onog iz Instituta... On bi da objasni kako stvari stoje, a "glavonja" sa druge strane ne dozvoljava i na kraju mu spusti slušalicu - (To mi jako liči na scenu iz "Variole Vere" kad na sastanak dovode onog matorog u kolicima koji jedini video Variolu, onda odbijaju da ga slušaju)

Pero

pre 4 godine

"...Ne znam da li su broj stradalih i scene njihove patnje tačni ili dramatizovani, nadam se da ipak nije ovako strašno u realnosti..."

Mnogo je gore u realnosti, sudeći po svedočenju supruge nastradalog vatrogasca Vasilija Ignatenka. To svedočenje je preneto u jnizi Černobilska molitva, beloruske nobelovke Svetlane Aksentijevič.

BeKo

pre 4 godine

Zanimljvo kuda idu komentari. A niko da se upita zasto je nasa tadasnja vlada sakrila cinjenice o visokoj radijaciji, pogotovo kisnih padavina, nakon nesrece u kontinentalnim delovima Jugoslavije. Nema pracenja frekvencije raka stitne zlezde nakon te nesrece. Sve je to prekrila ruzmarin, snjegovi i sas.
(Samo toliko, 03. jun 2019 17:45)

Lupiš i ostaneš živ. Jugoslavija je saznala za katastrofu 3-4 dana posle nesreće kada i ceo svet, igrom slučaja sam bio tih dana na praksi u Vinči gde su svi koji su dolazili iz SSSR tih dana pravo sa aerodroma išli na merenje zračenja a zelenu salatu i sveže povrće tih dana niko nije kupovao. Što se tiče štitne žlezde vreme poluraspada izotopa Joda 131 je 8 dana pa su ugroženi bili samo najbliži krajevi u Ukraini i Belorusiji (gde je i bilo najviše slučajeva raka štitne žlezde jer je oblak najviše pogodio taj deo uz granicu sa Ukrainom).