- Komentari -

Černobilj - jezivi grad postao još jeziviji FOTO/VIDEO

Čak 33 godine prošle su od kada je ukrajinski grad Pripjat postao grad duhova. Ništa manje pažnje privlači i danas, možda čak i više, zbog serije Černobilj, koja sve više dobija na popularnosti. Ova nuklearna katastrofa se dogodila 1986. godine.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Serija je dobra, nije za potcenjivanje. Ok verovatno ima propusta u detaljima i naravno momente koji su preuvelicani.
    Mislim da odskace od ostalih serija po nivou prikaza detalja i cinjenica. Jer realno dosta se stvari se desavalo i scenaristi i rezija su verovatno imali dosta nedoumica. Uglavnom dobro je predstavljena celokupna situacija.

    Na kraju niko da pomene da pored propusta koji su doveli do same eksploziji, dogadjaji posle su skoro perfektno organizovani.
    Zasto niko ne primeti da je SSSR rukovodstvo stvarno pitalo strucnjake oko sanacije. Skoro slepo su slusali profesora (struku) koji je rukovodio akcijama i koji je objasnio neupucenima razmere katastrofe. Takodje lik zenske naucnice, predstavlja agregaciju svih nuklearnih naucnika tog vremena koji su ucestvovali u resavanju situacije. Meni je zasmetalo u komentarima da je preovladajuci utisak i kod jednih i kod drugih surovost starog komunistickog sistema, a ne poduhvat ljudi koji su, po meni, odlicno sanirali posledice katastrofe.
    (posmatrac, 7. jun 2019 13:02)

    # Link komentara

  2. Jos jednom se pokazala zastrasujuca nesposobnost rezima. Pametni i dobri ljudi su nista drugo do potrosna roba u vecini slucajeva. Tri coveka koja su ispumpala vodu iz rezervoara za hladjenje reaktora su planetarni heroji, a o njima se skoro nista ne zna. Da ne spominjem rudare koji su sprecili topljenje reaktora, ljude koji su rukama i lopatama bacali radioaktivni ugljenik sa krova elektrane. Serija je sjajno pokazala kako se licne greske pripisuju drugima, samo ako sam se docepao malo vlasti. Sve preporuke za pogledati, a da se ovako nesto nikad vise ne ponovi.
    (Beograd, 6. jun 2019 18:56)

    # Link komentara

  3. U hrvatskoj niko živ nije izlazio napolje, sve bilo pusto. Dok je u Subotici masa bila na Paliću za 1. maj.
    (Lazarus1Long, 1. jun 2019 13:59)

    # Link komentara

  4. Rus nikada nije napravio nesto sto valja i zanimljivo bas se desilo u Ukrajini ruska posla sad ce me napasti rusofili ali istina boli sto dalje od rusije daleko im kuca bila
    (zarucnilist, 31. maj 2019 19:58)

    # Link komentara

  5. A pogotovo je herojski sto su svijetu presutili da radioaktivni oblak se siri prema Evropi. Tek kad su Svedjani otkrili radioaktivnost su priznali. I danas se sjecam tih 80'ih kako smo i kod nas nosili poveze preko usta zbog njihova herojstva.
    (Ides, 31. maj 2019 10:03)

    Mozda ste vi u HR nosili poveze preko usta,jer ste malo...znas...
    U Srbiji,bar u mojoj okolini koja nije mala, niko zivi nije nosio nista. Jedino sto mi keva nije dala da izlazim napolje,jedan dan,ali i to je bilo smesno,jer se i pored svega svakodnevno islo u skolu,na posao itd. Niko nista nije nosio.
    (Slobodni Klikeri, 31. maj 2019 18:51)

    # Link komentara

  6. Sećam se dobro tih sunčanih dana ovde u Beogradu i upozorenja da se ne izlazi.
    Da li je možda neko napravio i objavio studiju o posledicama radioaktivnog oblaka koji ja stigao i do ovih krajeva?
    (a kod nas?, 31. maj 2019 15:40)

    # Link komentara

  7. Serija je fenomenalna, ovo sa akcentima je postglu, nista ne fali engleskom.
    Osecam se duznim da prokomentarisem post @nikola:
    Nije lepo tako lagati :)
    Jedino oruzje koje koristi osiromaseni uranijum koje je korisceno za vreme bombardovanja je GAU Avenger top kojim je opremljen jedino A10 Wrathog avion.
    Isti su korisceni (i to im je jedina svrha) za napade na oklopne jedinice VJ na polozajima, tj, daleko od bilo kog naseljenog mesta van ratne zone.
    Ni jedan drugi slucaj "strife-ovanja", tj, mitraljiranja, bilo iz A10, bilo iz bilo kog drugog aviona nije dokumentovan. Razlog je jednostavan - rakete tipa Hellfire ili Maverick odrade mnogo efikasniji posao uz mnogo manje izlaganje pilota opasnosti.
    Termin "bomba sa osiromasenim uranijumom" je izmisljotina Miloseviceve propagande i njenog ministra (kako se ono zvase?!?), tako nesto ne postoji niti je ikada postojalo jer je besmisleno - oklop bilo kakve bombe treba da bude sto meksi kako bi sto manje zadrzavao razornu snagu eksplozivnog punjenja.
    Jedini izuzetak su "bunker buster" ili earthquake bombe (npr, Durandall) koje imaju zadatak da kinetickom enegrijom probiju betonski zid/krov betonskih bunkera, ali se i one prave od celika - iz opet jako prostog razloga - celik je dovoljno tvrd da probije beton, a jeftiniji je od egzoticnih materijala tipa OU ili Tungsten hiljadama puta.
    Over & out.
    (Nemanja, 31. maj 2019 14:33)

    # Link komentara

  8. Kad HBO napravi serijal o Anstajnu ili Niceu, naravno da cemo svi naprasno da postanemo matematicari i filozofi. Jer nas onda kljukaju time.

    Pogledajte samo serjal GOT. O samoj seriji se nea sta pametno (=pohvalno) reci. Apsolutni treš. Ali toliko se prica o glumcima, sta su jeli, kako su podneli plimu/oseku Atlantskog okeana, sta su obukli... i tako manipulisu i tovare mase koje vise ne razliku fikciju i realnost. Eno ih jos zale sto je glavni lik stradao...

    Ova serija je, inace, odlicna. Posle 3. epizode se mogla zavrsiti. Umesto sto celu cetvrtu jure kokoske i pse. Bzvz...
    (sux, 31. maj 2019 14:09)

    # Link komentara

  9. Nije sam uranijum toliko problematican usled dugog poluzivota, oko 4 milijarde godina, sto dovodi do jako slabog nivoa gama zracenja. Problematika lezi u tome sto u situjacijama tipa Cernobil, municija sa osiromasenim uranijumom, usled visokih temperatura koje se dostizu tokom eksplozija ili sagorevanja, uranijum se topi sto dovodi do oslobadjanja jako malih cestica (aerosola) koje su izuzetno stetne po zdravlje ukoliko recimo budu udahnute. Mnogo veci problem sto se Cernobila tice su bili radionukleidi sa jako kratkim poluzivotom tipa jod-143 (par dana) i cezium-137 (30ak godina) oni su zapravo doveli do najveceg zagadjenja/zracenja. Ako pogledate mape sirenja radioaktivnosti nakon Cernobila najzastupjeniji je upravo cezium-137 kao glavni zagadjivac.
    Sto se tice nase problematike, mislim da ko nije bio u nekoj neposlednoj blizini eksplozije tih metaka sa osiromasenim uranijumom posto su to fakticki meci ,a ne bombe ili se eventualno iz nekog razloga igrao caurama i ostaticma tih municija nema previse potrebe da se brine.
    Treba imati na umu da su tokom bombardovanja pogadjana raznorazna postrojenja koja su u sebi drzala materije stetne po zdravlje i okolinu, nije samo uranijum kancerogen.
    (Igor, 31. maj 2019 13:07)

    # Link komentara

  10. Serija je odlicna. Ovi sto pluju imaju pun internet o katastrofi i mogu da uporede sa serijom. Mogu se naci i zvanicni dokumenti, na hiljade slika i sati snimaka, za vreme i posle katastrofe. Sam tekst je toliko lupanje brojki da to nije normalno. Ne moze se svaki rak vezati sa radijacijom, svaka anomalija...
    (Nebojsa, 31. maj 2019 12:31)

    # Link komentara

  11. (Boris, 30. maj 2019 22:30) u ono vreme se nije znalo. Manje vise i ti danas svasta znas o N elektranama, i nesrecama u njima samo zato sto se Cernobil vec desio.
    (sale, 31. maj 2019 11:53)

    # Link komentara

  12. Rusi su tu odradili herojski podvig. 50.000 evakuisano u roku od 36h, još 70.000 nakon 7 dana nakon incidenta za svaki slučaj, jer je vetar menjao pravac. 100.000 mobilisano da sanira štetu. 

    Žrtava 50ak. Danas nema odstupanja u procentu malignih oboljenja kod svih evakuisanih i iz tog područja. U pripjatu nema genetski mutiranih životinja koje su ostale, tj nisu evakuisane. I to po međunarodnim istraživanjima, a u antiruskoj Ukrajini. 

    A serija je američka komercijala. Nije da smo očekivali hvalospev rusa.
    (Za ovo sam rusofil, 30. maj 2019 22:43) 

    A pogotovo je herojski sto su svijetu presutili da radioaktivni oblak se siri prema Evropi. Tek kad su Svedjani otkrili radioaktivnost su priznali. I danas se sjecam tih 80'ih kako smo i kod nas nosili poveze preko usta zbog njihova herojstva.
    (Ides, 31. maj 2019 10:03)

    # Link komentara

  13. Ne gledam dok ne vidim rusku/ukrajinsku verziju Hirosime ili Fokusime ili americkog rata u Iraku.
    (Treca smena, 31. maj 2019 00:53)

    # Link komentara

  14. @Sta god
    Bacio pogled na jednu epizodu i napisao komentar. Serija je odlična. Prikazuju i nesposobnost birokratije i hrabrost ljudi koji su spasili Evropu.
    (botlevelneboysa, 31. maj 2019 00:50)

    # Link komentara

  15. Boris, nema antiruske propagande u seriji, problem o kojem prica, to da su roditelji vodili decu da posmatraju požar ili to da doktor ne zna čemu mu služe pilule, ne znače da su ti ljudi glupi, govori samo to da narod uopšte nije bio upućen u samu problematiku nuklearne energije, a još manje u to šta se zapravo desilo.
    (Dušan, 31. maj 2019 00:34)

    # Link komentara

  16. Гледао сам супер емисију на ББС-ју како су шума и дивље животиње преузеле град. Како је природа моћна.
    (Из угла, 30. maj 2019 23:03)

    # Link komentara

  17. Rusi su tu odradili herojski podvig. 50.000 evakuisano u roku od 36h, još 70.000 nakon 7 dana nakon incidenta za svaki slučaj, jer je vetar menjao pravac. 100.000 mobilisano da sanira štetu.

    Žrtava 50ak. Danas nema odstupanja u procentu malignih oboljenja kod svih evakuisanih i iz tog područja. U pripjatu nema genetski mutiranih životinja koje su ostale, tj nisu evakuisane. I to po međunarodnim istraživanjima, a u antiruskoj Ukrajini.

    A serija je američka komercijala. Nije da smo očekivali hvalospev rusa.
    (Za ovo sam rusofil, 30. maj 2019 22:43)

    # Link komentara

  18. Serija je ok osim što prave Ruse tj. Ukrajince na retarde. Kao ljudi koji zive u Pripjatu ne znaju gde je nuklearna centrala pa dovode decu u kolicima da gledaju pozar nuklearke i onda svi izgore ili doktor u bolnici ne zna čemu sluze jod tablete... mislim, serija bi bila super da nema stupidnog omalovazavanja, antiruska propaganda, donekle.
    (Boris, 30. maj 2019 22:30)

    # Link komentara

  19. Seriju ne gledam, ali od sveg srca želim da se više ne snimaju slične serije po istinitim dogadjajima.
    (Zoranson, 30. maj 2019 21:21)

    # Link komentara

  20. U Cernobilju su pronadjene radiotrofne gljive, tj. gljive koje se hrane jonizujucim zracenjem, sto je vrlo interesantno s obzirom na to koliko radijacija deluje pogubno.

    A sto se tice neobjavljivanja tekstova o ovoj temi, jednostavno nema sta da se novo napise; sve sto se dogodilo je vec poznato.
    (000, 30. maj 2019 20:57)

    # Link komentara

  21. BSN je sve objasnio.

    Greška u samom dizajnu reaktora je što je do same eksplozije i moglo doći, tj. morao je biti napravljen da ne mogu da se postignu toliki pritisci da toliko masivan krov odleti u komade.

    Što se Sovjetske reakcije tiče bila je besprekorna. Više od 100 hiljada ljudi je evakuisano u roku od 1 dana, požar je ugašen dosta brzo, čišćenje i posao likvidatora herojsko delo.

    Njihov problem je bio što je do reakcije moralo da dođe, tj. koliko je sistem kao sistem odgovoran za greške u projektovanju sistema i za kasnije greške u rukovanju pri radu elektrane.
    (oladipo, 30. maj 2019 20:05)

    # Link komentara

  22. Zašto bi imali naglasak? Izgledalo bi kao da Ukrajinci pričaju među sobom na engleskom, što baš i nema neke logike.
    (Igor, 30. maj 2019 19:07)

    # Link komentara

  23. BSN je sve lepo i jasno objasnio. Gledao sam nekoliko dokumentaraca i čitao o Černobiljskoj katastrofi. Koliko je verodostojno prikazan odnos osoblja elektrane i njene uprave kao i upošte cele priče do najsitnijih detalja teško je proceniti. Dosta je sumnjiva scena one naučnice kada istražuje arhivsk podatke, gde se neke činjenice čak sakrivaju od njih samih. Teško je poverovati u toliku neodgovornost, da je baš sve tako bilo. S druge strane, s obzirom na vreme događaja i sva dešavanja u godinama koje slede, sumnjam da to Sovjetima (pre svega Rusima) nije podmetnuto, što ne opravdava njihove postupke i zločin koji su naneli svim tim ljudima.
    (dominus, 30. maj 2019 19:01)

    # Link komentara

  24. Glavni razlog nesreće je veliki strah radnika elektrane od komunističkog režima. Nakon što je reaktor ugašen zbog testiranja pomoćnih agregata stigla je naredba da fali sturje i da reaktor mora hitno da se pokrene. Zbog velikog straha, zaposleni su prekršili niz sigurnosnih procedura kako bi što pre pokrenuli reaktor i udovoljili vlastima. Svi znamo šta je bilo posle.
    (Locutus, 30. maj 2019 18:24)

    # Link komentara

  25. Da pojasnim malo.
    Černobilj je bio velik kompleks, ali deo u kom se desilo to sto se desilo je bio eksperimentalno odeljenje, i totalno je drugačija priča od Fukušime gde su uništena sva četiri reaktora.
    Korupcija - imate dokaze da je TEPCO bio korumpiran.
    Koliko god da je velik tsunami to se ne bi moglo desiti da je ovo bila elektrana poslednje generacije.
    (tocka, 30. maj 2019 16:47)

    # Link komentara

  26. Ni danas nije jasno kako je reaktor eksplodirao kada to fizički nije 
    moguće. Jedino objašnjenje je da je ozračen velikim fluksom neutrona tačno određene energije. To jedan od onih čudnih događaja (...)
    (..., 30. maj 2019 14:12)

    Zna se kako je nastala cernobiljska katastrofa. Nema potrebe za 
    paranoickim teorijama. Desila se zbog ljudske gluposti, nestrucnosti, neodgovornosti i moze se reci kriminalnog ignorisanja bezbedonosnih postupaka i upozorenja. A reaktor nije eksplodirao kao atomska bomba, tacno, to nije moguce, nego kao dzinovski trenutno pregrejani parni kotao.

    Kada reaktor stane, zaustavljena je fisija, ali zbog beta-raspada fisionih proizvoda ne prestaje proizvodnja toplote. Potrebno je da se ukljuce glomazni dizel-agregati koji ce davati struju za pumpe za hladjenje. Posto je u cernobiljskom reaktoru startovanje agregata trajalo 70 sekundi, to se smatralo presporim, pa se razmisljalo da li bi turbine generatora u punom zamahu, svojom energijom mogle da premoste taj vremenski procep dok startuju dizel-agregati. Grupa strucnjaka nizeg ranga i tehnicara je pokusala da izvede ekperiment gasenja reaktora i njegovog hladjenja turbinama, bez dozvole projektnog tima i strucnjaka za reaktorsku tehnologiju. Mocni reaktor od 3000MW nisu u potpunosti iskljucili (nisu smeli, jer bi onda njegovo ukljucenje trajalo par dana, da ne sirim pricu), nego su ga doveli u nestabilan rezim rada na samo 1% snage, ignorisuci sve signale za nepravilan rad i uzbunu koje je davao sistem za automatsko upravljanje i nadzor. Reaktor se brzo i prebrzo probudio iz kome i dostigao u dva trena vrsnu snagu daleko iznad nominalne, sto je izazvalo kljucanje vode za hladjenje i izbijanje teskog poklopca reaktorske posude. Usijani grafit u reaktoru se nasao izlozen vazduhu, zapalio se i poceo je pozar koji je rasirio radioaktivne cestice.
    (BSN, 30. maj 2019 16:45)

    # Link komentara

  27. razocarani jer se ne goviri ruski..pa nije ruska produkcija..ako im je do ruskog nek gledaju ruske filmove..
    serija je vrhunska..
    (kingbot, 30. maj 2019 16:40)

    # Link komentara

  28. Vrhunska serija, glavni lik koji glumi nuklearnog fizicara, sta reci, covek treba oskara da dobije. Gledao sam ga skoro i u seriji "Terror", isto vrhunska gluma za oskara.
    (Pavle, 30. maj 2019 16:39)

    # Link komentara

  29. Odlicna serija , na ruskom bi bila samo autenticnija i surovija ako je to ikakao moguce!Sve pohvale
    (golijat, 30. maj 2019 16:28)

    # Link komentara

  30. Ni danas nije jasno kako je reaktor eksplodirao kada to fizički nije moguće. Jedino objašnjenje je da je ozračen velikim fluksom neutrona tačno određene energije...
    (..., 30. maj 2019 14:12)

    Ја сам задивљен!!!
    Али не позитивно, него твојом смелошћу да пишеш о нечему што не разумеш.
    Да, нуклеарни реактор може да експлодира! И то сваки! Проучи мало нуклеарну физику, технологије нуклеарних реактора, па онда пиши.
    (Камичак, 30. maj 2019 16:21)

    # Link komentara

  31. Urbeksing nije prezime, to je nadimak koji je nastao od skracenice Urebx, sto znaci urban exploration. To je zanimanje upravo za takva mesta, ima kod nas u Srbiji jedna dobra grupa na fb, urbano istrazivanje Srbija, koja obilazi sablasna mesta po nasoj zemlji.
    (Nemanjad, 30. maj 2019 16:16)

    # Link komentara

  32. @...
    Nije jasno onome ko nece da mu bude jasno.
    A evo da ja jos malo zakomplikujem. Reaktor je eksploditao jer su iskljucili PID regulator. Proporcionalno Integralni Regulator je kolo koje upravo sluzi da spreci sisteme da udju u oscilovanje. te je reaktor usao u oscilovanje i BUM.
    (Posmatrac, 30. maj 2019 16:15)

    # Link komentara

  33. Japan obozavam ali da su bili neodgovorni prema planeti zemlji jesu. Nalaze se na izrazito trusnom podrucju i ti pravis nuklearne elekrane koje mogu da ti ubiju celu naciju. Praviti nuklearne elektrane u LA(zemljotresi), Majamiju, istocnom delu Tajvana ili jugoistoku kine(uragani) je ludost i izazivanje prirode. Nema tu da se racuna verovatnoca oce li se desiti ili nece to je nesto od cega moze da ispasta cela planeta i 0,0000000001% verovatnoce treba da bude dovoljno da se od takve neke gluposti odustane
    (azija, 30. maj 2019 16:07)

    # Link komentara

  34. Bacio sam pogled na jednu epizodu.

    Sve je sivo, mracno, nema sunca ni plavog neba ni kad su danju napolju, ogromne puste (sive naravno) zgrade centralnih komiteta i ljudi sami u njima, itd itd.

    Jer sunce sija i boje postoje samo van komunizma.

    Tako da moze da bude istorijski kolko god hoce tacno ili ne, ne mogu.

    A nisam rusofil, zamislite, ali ne mogu da gledam americke verzije istorije.

    Btw, mogli su recimo da bace akcenat na herojstvo pojedinaca, a ne na kritiku komunisticke birokratije.
    (Sta god, 30. maj 2019 16:02)

    # Link komentara

  35. Jedna od boljih. Jedva čekam 5. epizodu...
    (Jofel, 30. maj 2019 16:02)

    # Link komentara

  36. (tocka, 30. maj 2019 10:18)

    Upravo tako, ali znamo kome je Japan kapitulirao, a znamo i kome su Rusi "pretnja"
    (lol, 30. maj 2019 15:54)

    # Link komentara

  37. Izgled srpskih gradova uskoro, kada svi odu!
    (LX, 30. maj 2019 15:36)

    # Link komentara

  38. Ta dzinovska konstrukcija je prijemna resetka sovjetskog OTH radara "Duga 1" (OTH = Over The Horizon) koji je imao domet od nekoliko hiljada km i sluzio za ranu detekciju nuklearnih projektila koji bi doletali sa zapada. U svetskoj telekomunikacionoj zajednici ovaj radar, nazvan "ruski detlic", je bio veoma ozloglasen jer je stvarao sirokopojasne smetnje u kratkotalasnom opsegu i ometao sve zivo. Protesti od strane i profesionalaca i radioamatera nisu dali rezultate. "Detlic" zbog karakteristicnog zvuka brzog kljucanja koji se cuo u prijemnicima. To je trajalo tokom kasnih 70-ih i do kraja 80-ih godina proslog veka.
    (BSN, 30. maj 2019 15:31)

    # Link komentara

  39. Mi u Bosni zivimo Cernobil vec decenijama. Covjek hoda, a covjek nije. Sta je onda.
    (Valter Šestić, 30. maj 2019 15:25)

    # Link komentara

  40. Bolje da pricaju ‘ruskim, ili da imaju njihov naglasak. Ovako na engleskom je kao kada sihronizuju filmove na zapadu. Pusti ti film sa Edi Marfijem u Francuskoj koji je naravno sihronizovan i slusas Francuza koji pokusava da skine njegov glas i osmeh, sto je nemoguce. Pogotovo je smor nama koji godinama gledamo sa titlom i slusamo pravi glas glumaca, osmeh, tipa kada bi ga sreo na ulici bio bi u fazonu evo mi ga drug. I kada bi popricao sa njim, to je to. Francuzi kada bi popricali sa nekim Americkim glumcem, ne samo oni nego svi na zapadu, zaprepastili bi se prvo njegovim glasom. Ili sihronizuju ceo film, a ako se pojavi neko ko malo prica Španski, oni to ne sihronizuju haha i smesno je koliko je to glupo.
    (kako da ne, 30. maj 2019 15:07)

    # Link komentara

  41. Za Francuski Nord Dam je skupljeno u par sati milioni i milioni,a zastitna pokrivka na Cernobilu popusta i nema ko da da pare da se sredi jer ako popusti ponovo,celo covecanstvo je u problemu.
    (laki, 30. maj 2019 09:41)

    Evropska unija pravi nov "kovčeg" koji se pravi na šine.. Još mali pa je gotov..
    (HanSolo, 30. maj 2019 15:01)

    # Link komentara

  42. A ne vidim cemu je razlika izmedju ruske I zapadne propaganda.. Koja nas danaa uci da je osiromaseni uranijum bezopasan bukvalno lekovit I ako zraci milionima godinama posle.
    1999 Sam imao 19 godina..geler od bombe leteo bukvalno pola km I probio zid od kuce kod druga.. Bio velicine nekih 5 cm I pomislis lagan pre nego uzmes u ruku Ali kad Sam uzeo sokirao sam se koliko tezak.. Bukvalno tipa 10-15 kila.. I drug se time hvalio dok stariji to videli nisu I rekli da ne diramo to vise jer mozda radioaktivno.. I posle toga dosao covek sa nekim uredjajem I skala bukvalno poletela kad stavio pored gelera.. Odmah spakovali to I odneli.
    (nikola, 30. maj 2019 14:58)

    # Link komentara

  43. Kladim se da onima koje smeta nedostatak akcenta cine pretezno milenijalci
    (Usamljeni vuk, 30. maj 2019 09:59)
    Ne bi rekao. Naprotiv. Milenijalci nemaju pijma i tim akcentime. To su sotonke od 50tK god
    (achitwn, 30. maj 2019 14:50)

    # Link komentara

  44. Serija je super i pokazuje nazadne sisteme u kojima vladaju bezbednosne sluzbe i partije koje pate od ponosa i velicine. Zbog toga je cela Evropa i deo Azije platila a vi se posle pitajte zasto je kancer ovoliko prisutan... Jedete cezijum 137 od 1986. Nisu vam Ameri krivi za to nego Rusi. A ovi nasi su jedini u Evropi koji nisu dali rezulatate merenja zracenja te godine... Toliko o UDBI i komunistima. Pozdravio vas KGB i Lenjin, Staljin, Gorbacov i Putin...
    (bole, 30. maj 2019 14:46)

    # Link komentara

  45. Ja sam zadivljen koliko tu ima pametnih ljudi, koliko znanja ( "Černobil malo eksperimentalno postrojenje/ korupcija u Japanu/ Fukušima otpušta radijaciju u ocean..."). Pa se pitam, kako da je srbija u tako lošem stanju pored toliko sveznalica? Hausdetpasabl?
    (Hajle gebreselasije, 30. maj 2019 14:34)

    # Link komentara

  46. Sandokan je pričao na italijanskom pa to nikom nije smetalo.
    (Svoga tela gospodar, 30. maj 2019 14:27)

    # Link komentara

  47. Neki detalji nisu tacni vec su promenjeni da bi bilo dramaticnije. Npr.rudari se nisu bunili kad je ministar rudarstva dosao da ih vodi.
    U seriji su izasli pred puske i kao rekli necemo da idemo dok ne saznamo gde.
    U stvarnosti su odmah krenuli i nije im receno gde. Ako cete da pogledate pravu verziju dogadjaja i tacne detalje pogledajte dokumentarac Battle of Chernobyl.
    Ali u mnogome je tacna i serija 95% stvari, ali ima i dramatizovanih i promenjenih dogadja, naravno.
    (Mihailo, 30. maj 2019 14:26)

    # Link komentara

  48. Po kritikama - najbolja serija ikada. I potpuno se slažem. Masterpiece.
    (liberal, 30. maj 2019 14:23)

    # Link komentara

  49. Serija je vrhunska, batalite engleski jezik i uzivajte!
    (marko, 30. maj 2019 14:21)

    # Link komentara

  50. Ni danas nije jasno kako je reaktor eksplodirao kada to fizički nije moguće. Jedino objašnjenje je da je ozračen velikim fluksom neutrona tačno određene energije. To jedan od onih čudnih događaja, od eksplozije fabrike čvrstog olsidanta za raketno gorivo u Americi, Tijandjin, avion koji probija čelične stubove wtc-u, rušenje zgrade 9, ruskih rupa u Sibiru, vulkana koji je pepelom prekrio celi Evropu za par sati i zaustavio avio saobraćaj i ako oblacima treba bar tri dana, itd...
    (..., 30. maj 2019 14:12)

    # Link komentara

  51. Serija je mnogo dobra, zamerka da govore engleski bez ruskog akcenta je besmislena. Toliko su se potrudili do najsitnijih detalja da opišu ne samu katastrofu nego i život u tom vremenu.Detalja koje mogu da primete samo gledaoci koji su živeli u SSSR-u u to doba, a koja je zapadnom gledalištu nebitna. Obratite pažnju na scenografiju. Scena kada bioroboti izlaze na krov da čiste kao da je dokumentarna. Čista desetka za sada.
    (Arsa, 30. maj 2019 13:59)

    # Link komentara

  52. Kad je bude pravila neka ruska kablovska onda nek pricaju kako hoce...
    (rango_unchained, 30. maj 2019 13:55)

    # Link komentara

  53. Najveca debilana je kad imitiraju akcenat. Ili neka je na engleskom ili ruskom/ukrajinskom. Mrzim cak i ovde serije kad glumci usiljeno koriste recimo vranjanski ili lalinski akcenat.
    Inace glavni glumac odlican, pogledajte i seriju "The Terror" sa njime.
    (Nix, 30. maj 2019 13:55)

    # Link komentara

  54. @laki, ne propušta, EBRD je skoro u celosti finansirao u mld. Eura novi sarkofag koji je sada već na svom mestu. Kasnilo se, ali je stari renoviran po malo da izdrži.
    (da naravno, 30. maj 2019 13:54)

    # Link komentara

  55. Come here stalker, I always have something interesting for people like you.
    (Sabre, 30. maj 2019 13:52)

    # Link komentara

  56. Nije moglo biti iseljeno 100.000 ljudi kad je
    Pripjat imao 50 ooo žitelja.
    Za sovjetske prilike bio je to dosta moderan grad
    sa puno sadržaja.
    Inače Černobil znači Crna šuma a ne crno belo.
    Likovi u seriji su autentični osim one naučnice(Emily Watson)koja predstavlja sve naučnike koji su dali obol u sanaciji Černobila.
    Čekamo 5., završnu epizodu.
    (bochini, 30. maj 2019 13:52)

    # Link komentara

  57. Imao sa 12 godina. Igrali smo se napolju, na jednom brezuljku u naselju u Skoplje gde sam odrastao. Secam se jako toplog vetra tog dana, bilo je neuobicajeno za taj period godine, a topline kroz vetar koji je duvao secam se i dan danas. Roditelji su nas odmah pokupili, i tada sam prv put cuo za Cernobilj. Zabranjivali su nam da jedemo voce, koje smo naravnno “krali” po komsiluku. Jos smo zivi, hvala Bogu. Jadan taj narod koji je stradao u okolini. Jadna ova nasa planeta zemlja koju ljudi unistavaju.
    (Macan, 30. maj 2019 13:46)

    # Link komentara

  58. Serija odlično pokazuje koliko je malo falilo da celo čovečanstvo sklizne u kataklizmu. Dovoljno je samo vodu i zemlju da kontaminirmo i sva tehnologija ovog sveta nam ne može pomoći. Ono što se desilo jednom desiće se opet. Mada ne verujem da će neko kao ludi sovjeti da ulazi u radijaciju sa lopatama da čisti nuklearno gorivo. Fukušima je još uvek velika nepoznanica. Možda smo sami sebi iskopali grobove.
    (biće bolje, 30. maj 2019 13:43)

    # Link komentara

  59. Au brate kako smaraju na sve strane sada sa Cernobilom cim je krenula serija a ima samo 5 epizoda. Dva teksta o Cernobilu nisu bila za 10 godina proslih a sada sta god da otvroim Cernobil pa Cernobil. Sad kao ljude odjednom zanima sve to. Misli neverovatno je koliko televizija ima uticaj. A da si im pustio emisiju o Cernobilu na Historyju 80% bi promenili kanal al sad su svi odjednom Ajnstajni.
    (4k4.Dex, 30. maj 2019 09:56)

    potpisujem svaku rec! pre jedno 5-6 godina sam se aktivno interesovao za celu tu pricu, gledao sijaset dokumentaraca sto ukrajinskih sto stranih, snimke, fotografije, nigde nisi mogao da nadjes sagovornika na tu temu. sad su svi odjednom u prici. televizija definise interesovanja vecine definitivno, iliti ljudi ne prate ono sto ih interesuje nego ono sto im kazu da ih interesuje.
    (licimur, 30. maj 2019 13:42)

    # Link komentara

  60. Pokušali su da pričaju sa akcentom ali je zvučalo katastrofa. Zato su odlučili da pričaju normalno. Meni je engleski malo parao uši na početku, ali kada su krenula dešavanja nije mi bilo bitno makar da su pričali i na klingonskom. Serija je neverovatna. Obraćaju pažnju na detalje. Pa video sam sat na stolu kakav imaju moji baba i deda, koji je tada bio popularan a deda ga doneo iz SSSR-a kad je vodio eksurziju.
    (Millennium, 30. maj 2019 13:42)

    # Link komentara

  61. @tocka
    "Kada uzmemo u obzir da je Fukušima postala katastrofa zapravo zbog korumpiranog sistema kontrole kvaliteta u Japanu, i zemljotresa, to nije mnogo benignije od onoga što je bio uzrok katastrofe u Černobilju. A šta su Japanci uradili povodom toga, jedno veliko ništa. Otrov se kontinuirano izliva u okean, a neki procenjuju da je količina zračenja u odnosu na Černobilj i do četiri puta veća, jer je Černobilj bila malo eksperimentalno postrojenje, a Fukušima je velika nuklearna elektrana sa više reaktora"..

    Odakle ti samo ovi podaci?
    prvo i prvo nuklearka u Černobilu je gotovo iste veličine ko i Fukušima (3700 MWe u 4 reaktora, naprama 4500 MWe u 6 reaktora)... Černobil je bio jedna od najvećih nuklearki na svijetu (da su izveli još dva reaktora koja su bila planirana bila bi najveća na svijetu!), a ne nikakvo "malo eksperimentalno postrojenje"!!!!
    A količina radioaktivne materije koja je oslobođena je prema zvaničnim procjenama u Černobilu otprilike 20 puta veća nego ova iz Fukušime, a ne 4 puta manja...
    (cinober, 30. maj 2019 13:41)

    # Link komentara

  62. Svakome kome se svidja serija predlazem da procita knjigu "Cernobiljska molitva" od Svetlane Aleksejevic. Serija je zaista pravo osvezenje, ali knjiga je jos teza i strasnija. U stvari, serija se dosta bazira na knjizi.
    (zoki, 30. maj 2019 13:40)

    # Link komentara

  63. @(tocka, 30. maj 2019 10:18)

    Japan je za saniranje njihovog problema uradio mnogo vise od sovjeta, samo je problem u tome sto je njihov problem veci i kompleksniji. U zoni oko nuklearne elektrane koja se meri stotinama kvadratnih kilometara oni uveliko dekontaminiraju zemljiste, tj. skidaju povrsinski sloj zemlje od 10-15cm i pakuju to u velike vrece. Gde ce posle s tim ne znam, ali ono sto ostaje posle tog procesa je zemlja bez radijacije. Uzrok curenja radijacije u okean su podzemni tokovi vode koji prolaze ispod elektrane. Da bi ogranicili oticanje te vode u okean japanci su izbusili duboke rupe oko elektrane i sistemom za hladjenje zamrzli celokupan pojas zemlje oko elektrane do dubine od par desetina metara. Time su tu podzemnu reku preusmerili da tece pored elektrane a ne direktno ispod. Statisticki, u japanu nije bilo ni jedne zrtve koja se direktno moze povezati sa nuklearnom katastrofom i radijacijom. Sve zrtve su zrtve zemljotresa i cunamija.

    Jos jedna po meni veoma bitna stvar u celoj prici je da duplo jaci zemljotres od zemljotresa za koji je Fukusima dizajnirana da izdrzi nije ostavio na elektranu nikakve posledice. Glave im je dosao ogroman cunami koji nikada nije vidjen na tom podrucju. Zid je bio duplo visi od visine uobicajenih cunamija a ovaj fatalni je bio za metar visi od zida. Visa sila tj. totalno nepredvidiva razmera cunamija ih je kostala svih ovih problema. Da cunamija nije bilo kladim se da ti ta elektrana danas radila punom parom.
    (Igor, 30. maj 2019 13:36)

    # Link komentara

  64. Kad sam pričo sa ukraincem on mi je protumačio reč Černobil ta reč se deli na Černo(CRNO) i Bil(BILO) i da je narod od davnina zvao tim imenom tu oblast tako da je samo dodao reč CRNO OSTAJE
    (Oganj, 30. maj 2019 10:22)

    Uvek sam mislio da je pravi izgovor ČernobiLJ. Crno bilje tj pelin.
    (yuslaven, 30. maj 2019 13:30)

    # Link komentara

  65. Zasto bi bilo akcenta?
    (pada, 30. maj 2019 13:26)

    # Link komentara

  66. Serija je odlicna,bez obzira na kom je jeziku,a pre neku godinu mi je bila fascinantna epizoda River Monstersa sa onim cuvenim pecarosem Dzeremi Vejdom. On je otisao u Cernobil da ispita price o dzinovskim somovima kao posledici radijacije i da proba da uhvati jednog. Sa sobom je non stop nosio Gajgerov brojac i cim bi zapistao udaljavao bi se iz tog podrucja.Scene su isto bile nestvarne,prazan grad,napusteni luna park,velike soc realisticke zgrade. Cak ima neke brutalne,nestvarne lepote u svemu tome.Bila je nekada i jedna epizoda Zone sumraka,kad svi ljudi nestanu,a samo jedan ostane u celom gradu. Vejd je na kraju upecao soma,ali on ne da nije bio dzinovski mutant,nego je bio zakrzljao. Radijacija je delovala suprotno mitskim pricama-ona je usporila i ostetila razvoj zivotinja,a ne da ih je uvecala. Ali neverovatno je da uopste tamo postoje bilo kakve zivotinje. Ocigledno je da radijacija ne deluje isto na sve vrste zivih bica i da su neka otpornija od drugih.
    (Oliver, 30. maj 2019 13:25)

    # Link komentara

  67. @(tocka, 30. maj 2019 10:18)

    Japan je za saniranje njihovog problema uradio mnogo vise od sovjeta, samo je problem u tome sto je njihov problem veci i kompleksniji. U zoni oko nuklearne elektrane koja se meri stotinama kvadratnih kilometara oni uveliko dekontaminiraju zemljiste, tj. skidaju povrsinski sloj zemlje od 10-15cm i pakuju to u velike vrece. Gde ce posle s tim ne znam, ali ono sto ostaje posle tog procesa je zemlja bez radijacije. Uzrok curenja radijacije u okean su podzemni tokovi vode koji prolaze ispod elektrane. Da bi ogranicili oticanje te vode u okean japanci su izbusili duboke rupe oko elektrane i sistemom za hladjenje zamrzli celokupan pojas zemlje oko elektrane do dubine od par desetina metara. Time su tu podzemnu reku preusmerili da tece pored elektrane a ne direktno ispod. Statisticki, u japanu nije bilo ni jedne zrtve koja se direktno moze povezati sa nuklearnom katastrofom i radijacijom. Sve zrtve su zrtve zemljotresa i cunamija.

    Jos jedna po meni veoma bitna stvar u celoj prici je da duplo jaci zemljotres od zemljotresa za koji je Fukusima dizajnirana da izdrzi nije ostavio na elektranu nikakve posledice. Glave im je dosao ogroman cunami koji nikada nije vidjen na tom podrucju. Zid je bio duplo visi od visine uobicajenih cunamija a ovaj fatalni je bio za metar visi od zida. Visa sila tj. totalno nepredvidiva razmera cunamija ih je kostala svih ovih problema. Da cunamija nije bilo kladim se da ti ta elektrana danas radila punom parom.
    (Igor, 30. maj 2019 13:24)

    # Link komentara

  68. Ja bi iskoristio napusteni grad da organizujem Pintball turnire, idealno mesto za takve stvari.
    Trajanje borbi 7 dana, svi gopro kamere, online prenosi borbi, bio bi to odlican realiti.
    (Nindza, 30. maj 2019 13:23)

    # Link komentara

  69. Nije mi samo jasno otkud ovaj lom u sobi sa ovim klavirom ili šta je to već ? Ovo mi liči na neko razbojništvo ... ??
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ikac Jagodinac, 30. maj 2019 10:11) # Link komentara

    Prošle su 33 godine od napuštanja grada. Kroz Pripjat i dalje defiluju stotine turista na dnevnoj bazi. Kako treba da izgleda soba koju su slikale hiljade ljudi? Verujem i da je usput svako nešto čačnuo, poneo za uspomenu i tome slično.

    Inače, napisao si dve rečenice, od kojih niti jedna nije upitna. Šta će ti upitnici na kraju rečenica?
    (Pero, 30. maj 2019 13:20)

    # Link komentara

  70. @Ali možemo li pričati o kukavičluku i prljavosti japanske vlade i sistema? Pa zatrovali su ceo okean za vjek i vjekova i o tome se gotovo i ne govori.

    Ne govori se jer se ne zna. 20ak godina je trebalo da se otkrije istina o Černobilju, nekada će se saznati i šta se tačno desilo u Fukušimi.
    (Ja, 30. maj 2019 13:14)

    # Link komentara

  71. @Ikac Jagodinac

    Pripyat jeste napušteni grad ali u njega se može uči, na vlastitu odgovornost i pod nadzorom naravno.

    Verovatno če imati popriličan problem u vremenu koji sledi, kada raja bude navalila, inspirisana serijom.
    (Dado, 30. maj 2019 13:11)

    # Link komentara

  72. A nas su Nato bombe izlecile, navodno uranijum nam nista nije uradio.. Preminuo mi je drug 83godiste,majka 69 od karcinoma pluca.I jos par komsinica i komsija od drugačijeg tipa Karcinoma! ETO TAKO SLUCAJNO NIJE NATO NISU BOMBE A MI SMO LUDI. IZ PANCEVA NAS TRUJU SAD I FABRIKE PRODATE RUSIMA.PRIRODU UNISTAVATE, PRODAJETE, MINI HODROELEKTRANE, 5G....
    (Ljuti, 30. maj 2019 13:06)

    # Link komentara

  73. Kakav crni akcenat, ili pričaš Ruski ili Engleski. Tako Nemci prave svoje krimi serije, sretnu se dva Albanca i medjusobno pričaju loš Nemački. Kao da su zaboravili maternji jezik :)
    (Jova, 30. maj 2019 13:00)

    # Link komentara

  74. I za Cernobilj su uvek iskreni i dobrodusni Rusi danima tvrdili da se nista nije desilo i da je to sve zapadna propaganda.
    (kmis, 30. maj 2019 12:59)

    # Link komentara

  75. @... zastitna pokrivka na Cernobilu popusta i nema ko da da pare da se sredi jer ako popusti ponovo,celo covecanstvo je u problemu.
    (laki, 30. maj 2019 09:41)

    Novi sarkofag koji je prekrio stari je napravljen pre par godina. Sada se radi na sklanjanju starog a posle ce se raditi i na uklanjanju radioaktivnog jezgra.

    @ ma bezi bre.. od ovoga se priroda tesko oporavlja...
    (Usamljeni vuk, 30. maj 2019 09:59)

    Priroda se od coveka lako oporavila, radijacija joj uopste ne smeta. Divlji svet je raznovrstan i brojcano izuzetno jak. Veliki broj somova u radioaktivnom jezeru je preko 1m duzine. Populacija divljih svinja i vukova je izuzetno velika. U sustini celokupna populacija divljeg sveta je onakva kakva je bila nekada, pre coveka. Iznenadjujuc je podatak da je radijacija veoma malo uticala na genetske mutacije zivotinja i uopste na zivotni vek. U poredjenju sa ostalim podrucjima bez radijacije razlika je svega nekoliko procenata. Davno sam gledao te podatke, ali recimo kod ptica je stepen mutacija oko 2% u normalnim podrucjima a u cernobiljskoj zoni raste na oko 4-4.5%. U proseku je zivotni vek zivotinja manji svega oko 5%. Covek je te 86. mislio da tu nikada nista nece preziveti ali priroda ga je potpuno demantovala. Imajuce i vidu te podatke nema nikakvog razloga da se veruje da ce i za coveka u takvim podrucjima rezultati biti slicni, problem je samo sto je za coveka to izuzetno neprihvatljivo.
    (Igor, 30. maj 2019 12:58)

    # Link komentara

  76. Sad kad vidim snimak iznad Cernobilja i one prethodne pa onaj ko bi izazvao nuklearni rat bi neizmerno zaduzio planetu. Ljudi bi nestali a kroz izvesno vreme i njihovih ruku delo. Neke biljne i zivotinjske vrste bi nestale a pojavilo bi se mnogo novih i planeta bi nastavila da se razvija bez svoje jedine greske. Ko najvise steti planeti?
    (Podno Kopaonika, 30. maj 2019 12:56)

    # Link komentara

  77. Igrica Stalker je doprinela interesovanju za Cernobil vise od bilo koje knjige, serije, snimka dronom, ekremne ture...
    (djoni, 30. maj 2019 12:49)

    # Link komentara

  78. Kakve to veze ima sad ukrajinski naglasak? Ako govore engleski onda je engleski. Kakav bre naglasak? Šta sad, mi ako snimamo film o Nemackoj trebamo nas jezik sa nemackim naglaskom? Kakav je to nas jezik sa nemackim naglaskom? To bi bilo zamorno za gledati. I neozbiljno.
    (O, 30. maj 2019 10:19)

    Kao u seriji Alo Alo, gde svi pricaju na engleskom, ali na razlicitim akcentima. Pricaju engleski sa britanskim, francuskim, nemackim i italijanskim akcentom u zavisnosti koga lik predstavlja.
    (ola, 30. maj 2019 12:49)

    # Link komentara

  79. Serija je zastrašujuća opomena šta je nuklearna energija i koja je potencijalna dobit ali i rizik. U cijeloj priči sprečena je još veća katastrofa od termo nuklearne eksplozije i tada bi se i sa prostora SFRJ moralo iseliti jer je bi prostor bio kontaminiran. Dobro je da ljudi ovo vide a posebno oni koji se oduševljavaju snagom i brojem raketa SAD i Rusije da vide da bi život na zemlji u slučaju nuklearnog obraćuna bio potpuno uništen a ljudska vrsta zbrisana .
    (Felix, 30. maj 2019 12:47)

    # Link komentara

  80. (tocka, 30. maj 2019 10:18) Černobilj je bila eksperimentalna elektrana? Snabdevala je Ukrajinu sa 10% elektricne energije. Četiri reaktora i peti u izgradnji je isti broj operativnih reaktora kao u Fukusimi. U zabludi si da je bila mala, eksperimentalna elektrana. Svaki reaktor je imao snagu od 1GW!
    (bananamen, 30. maj 2019 12:45)

    # Link komentara

  81. (tocka, 30. maj 2019 10:18)
    Ne moze nikako biti istina da je Cernobil bio malo eksperimentalno postrojenje. On je sa svoja 4 reaktora trebao da proizvodi 4 gigavata el. energije, a jos 2 reaktora od po 1 gigavat su trebala da budu izradjena u buducnosti. Dok je Fukusima sa svojih 6 rekatora, proizvodila 4.5 gigavata. I jedno i drugo su veoma ozibljna postrojenja. Cernobil je sam zadovoljavao 10% ukrajinskih potreba za el. energijom.
    (lovac na dezinformacije, 30. maj 2019 12:41)

    # Link komentara

  82. Amerikanci su kao i obicno prikazali Ruse glupim, nestrucnim, tupavim,ruznim i do zla boga siromasnim.To jednostavno nije tacno i zato mi je serija neuverljiva.
    (Mile, 30. maj 2019 12:39)

    # Link komentara

  83. Crno bilj (pelin)
    (Miodrag, 30. maj 2019 12:37)

    # Link komentara

  84. (tocka, 30. maj 2019 10:18)

    "... jer je Černobilj bila malo eksperimentalno postrojenje, a Fukušima je velika nuklearna elektrana sa više reaktora."

    Sta pises covece, Cernobilj je bio nuklearna centrala snage 3000 MW! A procenjuje se da je tokom akcidenta dostigao kratkotrajno premasenje snage od 10x.

    "Ali možemo li pričati o kukavičluku i prljavosti japanske vlade i sistema? Pa zatrovali su ceo okean za vjek i vjekova i o tome se gotovo i ne govori."

    Tihi okean je toliko velik da ovo sto se izliva iz Fukusime se na americkoj obali detektuje samo najosetljivijim instrumentima i daleko je ispod praga za alarm. Kakvo "trovanje celog okeana za vjeke vjekova"?

    I zapamtite vec jednom, Fukusima je bez problema izdrzala zemljotres 8x jaci od najjaceg za koji je projektovana da izdrzi i regularno se iskljucila, ali je katastrofa nastala zbog cudovisnog cunamija, koji je preplavio zastitni zid i podavio dizel-agregate za havarijsko hladjenje reaktora. Zato je nastalo pregrevanje. Nijedna gradjevina se ne gradi da izdrzi sve moguce scenarije prirodnih katastrofa, nego se uracunava verovatnoca takvog dogadjaja s obzirom na zivotni vek gradjevine. Nuklearna centrala ima vek trajanja od 30 - 50 godina, a onakav cunami se javlja jednom u 500 godina! S druge strane, cernobiljska katastrofa je nastala iskljucivo zbog ljudske greske, neodgovornosti i neznanja. Fukusima i Cernobilj se ne mogu porediti!
    (BSN, 30. maj 2019 12:32)

    # Link komentara

  85. 676

    Bože kakva je to arhitektura, koliko je to dehumanizovano. Nije bilo lako živeti u ovom gradu...
    (Saša, 30. maj 2019 10:21)
    Dehumanizovano? spoj prirode i industrijalizacije, lepo mesto pogodjeno katastrofom. siroki bulevari,parkinzi,kanalizacija,...planski gradjeno za taj broj ljudi koji je ziveo tamo, dehumanizacija je sada u beogradu,gde se fekalije izlivaju u dunav,nema parkinga,ulice prekopane,fasade raspale,divlje deponije na svakom cosku,karton naselja,a da ne pominjem divlju gradnju,ili ti se svidja Kaludjerica,MML,Medak,Altina,Ovča,Borča,Krnjača. Katastrofa se desila zbog nestrucnosti i nemara ljudi,iz istog razloga zbog cega se i nama desava ova katastrofa.
    (sajber kurajber, 30. maj 2019 12:27)

    # Link komentara

  86. Radijacija ne postoji.
    (Raktor, 30. maj 2019 12:24)

    # Link komentara

  87. "jer je Černobilj bila malo eksperimentalno postrojenje, a Fukušima je velika nuklearna elektrana sa više reaktora."

    Cernobilj nije malo eksperimentalno postrojenje, vec bas suprotno, to je jedna od najvecih komercijalnih nuklearnih centrala sa 4 aktivna reaktora, a jos 2 su bila u izgradnji. A svaki pojedinacni reaktor iz Cernobilja je do dan danas najjaci nuklearni reaktor ikada proizveden, sa stotinama tona nuklearnog goriva u njemu.
    (pravda365, 30. maj 2019 12:23)

    # Link komentara

  88. Engleski je bio odlican izbor, stvarno ne bih gledao seriju koja je unakazena losim pokusajem imitacije akcenta. Odlicna je serija!
    (Si, 30. maj 2019 12:17)

    # Link komentara

  89. Da li neko zna,za sta su one antene iz prvog videa?Hvala
    (Zip, 30. maj 2019 12:17)

    # Link komentara

  90. Za Francuski Nord Dam je skupljeno u par sati milioni i milioni,a zastitna pokrivka na Cernobilu popusta i nema ko da da pare da se sredi jer ako popusti ponovo,celo covecanstvo je u problemu.
    (laki, 30. maj 2019 09:41)

    A rusi im salju tenkove i otimaju teritorije, umesto da pljunu lovu za tu zastitnu pokrivku.
    (bratska pomoc, 30. maj 2019 12:17)

    # Link komentara

  91. Gledam seriju. Prilicno tacno prikazano. Ali, da li se neko zapitao koliko nuklearnih reaktora radi upravo sada, dok ovo citamo, u celom svetu? Ili bar u komsiluku? Ne daj boze da ponovo neki pukne...
    (Kratak spoj, 30. maj 2019 12:17)

    # Link komentara

  92. Mene je vec najava za seriju poprilicno zainteresovala, evropska produkcija, dobra glumacka postava. Gledam je zbog cinjenica i samog dogadjaja i bas sam bila sokirana nakon prve dve epizode, kad postanes svestan koliko je to bilo strasno. Secam se kako su nam merili radijaciju u osnovnoj skoli tada, bila sam neki nizi razred, najvise su ocitavali na cipelama, djonovima. Znali smo sta se desilo, da je ozbiljno i da moze uticati i na nase zdravlje, ali je totalno druga perspektiva kad se upoznas sa cinjenicama. Uopste mi nije svejedno.
    (Vilana, 30. maj 2019 12:14)

    # Link komentara

  93. Mini-serija Černobil je besprekorno urađena. Primedba da nije na ruskom/ukrajinskom je besmislena (da ne vređam). Vidi se da produkcija nije štedela na rekvizitima, kostimima i scenografiji. Rusku ekranizaciju ne mogu ni da zamislim a verujem da ne bi bila ni do kolena ovoj. Imao sam 10 godina kada je bila ekplozija i sećam se da nam je savetovano da izbegavamo kišu tih dana iako je Srbija dovoljno daleko da bi bilo neke ozbiljne opasnosti za nas ovde. Serija kritikuje partijsku diktaturu ali i odaje priznanje hrabrim ljudima koje danas niko ne pominje. Jedva čekam poslednju petu epizodu.
    (dejan76, 30. maj 2019 12:12)

    # Link komentara

  94. Jel moze neko da mi preporuci dobar dokimentarac na ovu temu sa pravim snimcima?
    (freality, 30. maj 2019 12:12)

    # Link komentara

  95. pise da je "stopa oboljevanja do tri puta veća nego kod ostale populacije...".

    stopa oboljevanja kod proseka je 300 na 100.000 ljudi, to znaci da je stopa bila 1000 na 100.000 ili 1%. kako su svi onda mogli umreti za nekoliko godina ?
    Film je pravljen kao propaganda, a ne kao realnost.
    (seljadin, 30. maj 2019 12:06)

    # Link komentara

  96. Ljudi koji ne razumju radnju nekog filma ili serije su optereceni nebitnim stvarima kao sto je jezik likova kojim oni pricaju....
    (Zigzag, 30. maj 2019 11:59)

    # Link komentara

  97. Jok, treba da se sinhronizuje na ruski pa da gledamo “Cudesnu sumu”!
    S kakvim ljudima delim prostor... strasno.

    Nego, prve tei epizode odlicne. Kako odmice, mozda malo slabije. Svakako poslednja, cetvrta, razocaravajuca.
    Inace, posle prve epizode osecao sam se i sam ozraceno. Svakako, nije serija uz koje mogu da se jedu grickalice ili sendvic. Sve cega se dotaknes stices utisak kontaminacije. (:

    Bio sam mali tad. Secam se austrijskih cokolada u C-marketima koje su bile pojeftinile, a opet ih niko nije kupovao te 86e.
    (sizofrenija, 30. maj 2019 11:53)

    # Link komentara

  98. Prvo ova serija je dramatizacija tako da nije sve tacno.
    Drugo mene ucili da u Tom sssru sve se Moskve bilo beda.. A onda gledao snimke tog grada pre katastrofe a koji imao samo 50 000 ljudi.. I odusevio se.. Prelepo.. Brdo zelelina, parkova, parkova za decu, infrastructura za tako Mali grad fantastic a.. I onda uporedim za gradom slicne velicine kod kad tipa paracin, cuprija.. Lepse 100 puta.
    (ja, 30. maj 2019 11:46)

    # Link komentara

  99. Ne moze nikako biti isto Chernobil i Fukusima.
    Chernobil je izazvan ljudskim nemarom, Fukusimu je pogodio razoran cunami, tj. prirodna nepogoda. Pitanje je uopste kako bi se proveo bilo kakav objekat ljudskom rukom napravljen, pri cunamiju koji je jedan od najjacih u ljudskoj istoriji. Chernobil je takodje imao 4 reaktora, a ne 1. Da ne pricamo o pokusaju zataskavanja, koji se u Japanu nije ni dogodio. Naravno, ruska propaganda zeli sve da preokrene, i predstavi u drugom svetlu, i dan danas. Japanci su po tom pitanju 1000 puta posteniji. Cak i u saniranju te nesrece, vidi se ko je tu bio ozbiljniji. Rusi su nemilosrdno slali svoje ljude u smrt, iako je sve to davalo slabe razultate, dok je u Japanu to radjeno dosta humanije, bilo je i tu kamikaza, al daleko manje nego kao u Rusiji. A i saniranje nesrece se daleko ozbiljnije radi. Pitanje je danas da li uopste na bilo kakav nacin, rusi pomazu ukrajincima vezano za dalje saniranje Chernobila. Cak im dodatno unistavaju drzavu i sabotiraju ih na razne nacine.
    (malo istine, 30. maj 2019 11:46)

    # Link komentara

  100. Serija je zastrasujuce uverljiva, to mi iz (jugo)istocne Evrope mozemo da potvrdimo. Sta znaju Englezi ili ko vec na zapadu. Vidimo da i nasa danasnja vlast funkcionise kao tadasnja u SSSR: bahate, neobrazovane neznalice na partijskim funkcijama unistavaju zivote nevinih ljudi.
    (uh, 30. maj 2019 11:45)

    # Link komentara

  101. I historijeva serija Vikinzi su na engleskom pa nikome ne smeta!
    (Djole_Kg, 30. maj 2019 11:43)

    # Link komentara

  102. Nije mi samo jasno otkud ovaj lom u sobi sa ovim klavirom ili šta je to već ? Ovo mi liči na neko razbojništvo ... ??
    (Ikac Jagodinac, 30. maj 2019 10:11)

    Moguće jer posle svake velike katastrofe u kojoj ljudi moraju da se evakuišu, uvek se obavezno pojave lešinari koji pljačkaju napuštene kuće i stanove.

    Ali ipak, meni ovo više liči na to da je neko napustio stan u velikoj žurbi pa su zato na klaviru ostale otvorene note.

    Tako je u stvari i bilo. Preživeli su dobili manje od 24 sata da napuste grad. Tovarili su ih u vojne kamione i odvozili. Kad ti se takvo nešto desi, poslednja stvar na koju misliš su klavir, note i muzika...

    Bio je jedan (mislim engleski) dokumentarac, pun ovakvih scena. Vidi se dečji vrtić sa igračkama razbacanim po podu, prodavnica muzičkih instrumenata s 10-ak nekada potpuno novih klavira, zabavni park sa napuštenim atrakcijama i slično.
    (Maslačak, 30. maj 2019 11:39)

    # Link komentara

  103. Antri ruska propaganda u oblandi.
    (fokusima, 30. maj 2019 11:20)

    # Link komentara

  104. Bas je super sto je sada to mesto kao velika suma, vratili se vukovi i srne i zivotinje su inace skoro nestale iz Evrope.
    (eX, 30. maj 2019 11:20)

    # Link komentara

  105. Tada je i stvoren naziv za jednu novu vrstu konflikta - rat protiv nevidljivog neprijatelja.
    (gola jeza, 30. maj 2019 11:19)

    # Link komentara

  106. Uopšte to nije loše što se dogodilo, priroda na tom području se preporodila bez ljudi.
    (Pedja, 30. maj 2019 11:16)

    # Link komentara

  107. Hoćemo američku reprizu
    (mrcke, 30. maj 2019 11:14)

    # Link komentara

  108. Kakav debilizam. Sto ne pricaju engleski sa ukrajinskim akcentom ahahhahah!! Vecu glupost nisam cuo.Kakve veze ima na kom je jeziku serija. Serija uradjena vrh
    (Atreides, 30. maj 2019 11:11)

    # Link komentara

  109. A sta ce ovaj lik ako mu se ozraci dron :)
    (Aleksandar, 30. maj 2019 11:11)

    # Link komentara

  110. Serija je vrhunska odgledao sam već 4 epizode i baš drži pažnju što se tiče jezika i dijalekta potpuno nebitno za gledaoce pošto postoji titl .
    (SchOne, 30. maj 2019 11:10)

    # Link komentara

  111. Serija je odlicna. Cak bi bilo glupo da govore engleski sa ukrajinskim ili ruskim akcentom.
    (Ivan, 30. maj 2019 11:09)

    # Link komentara

  112. Serija je fenomenalna!
    Odlicna scneografija, prosto kao da smo se svi preneli u taj period SSSR-a, odlinca gluma, nema nekih izmisljenih dramskih scena, nekog zaljubljivanja i sl.
    (Milance, 30. maj 2019 11:07)

    # Link komentara

  113. Nijedan grad nema toliko zelenila 🤔
    (Surfer, 30. maj 2019 11:07)

    # Link komentara

  114. @(tocka, 30. maj 2019 10:18)
    Cernobil bio malo eksperimentalno odeljenje ? WTF ?

    Prijatelju to je bila termonuklearna elektrana. Posedovala je CETRI reaktora.
    Eksplozija se desila u Reaktoru 1 cini mi se. Ostali reaktori su nastavili i kasnije sa radom sto vrlo malo ljudi zna. Reaktor 4 se zatvorio tek 2000te . Reaktor 2 se zatvorio 1993, a reaktor 3 1996.....

    Eksperimentalno odeljenje ? Izvini, i dalje je smesno.
    (mr.wolf, 30. maj 2019 11:05)

    # Link komentara

  115. Secam se tada je u bivsoj drzavi gradjanima savetovano da ne kupuju zelenu salatu.Tako je ondasnji rezim dozivljavao ovu katastrofu.A gradjani k'o gradjani,neko je jeo salatu krisom a neko je kupovao ostalo povrce i izbegavao salatu.
    (Pokondirena tikvica, 30. maj 2019 10:58)

    # Link komentara

  116. Isto sam pomislila kad je pocela serija.Likovi pricaju Engleski,bzv. Medjutim, ako prenebregnem tu cinjenicu, prnalazim da je serija fenomenalno odradjena.Nema prepoznatljivog Americkog preterivanja.Meni deluju uverljivo, sve je sivo bas kao nekad ( i sad) u zemljama istocnog bloka.JA je preporucujem.Sta vise, ne traje dugo!
    (Dragana, 30. maj 2019 10:32)

    To da je sve sivo pokušavaju da dočaraju danjašnje vucibatine, ja sam živeo u to vreme i sećam se da je sve svetlo bilo, pre će biti da je danas sivilo...
    (Jovan, 30. maj 2019 10:54)

    # Link komentara

  117. "Prestao sam da gledam Černobil. Ne samo da likovi govore engleski, nego se nisu potrudili da barem imaju istočnoevropski naglasak"

    Iste price su bile i za Film "Stalingrad" kad se pojavio. Neka govori u svoje ime. Da su to uradili (terali glumce da govore "broken ruso-english" u seriji i imitirali akcente ukrajinskih i ruskih emigranata u US i Britaniji koji ne znaju ili uce engleski jezik), serija bi za mene bila negledljiva. To sinhronizovanje sa "stranim akcentima" na britanskoj i americkoj TV je naj rasistickija i naj iritantnija stvar na svetu. Zamislite neku ozbiljnu emisiju na nasem TV gde se pojavljuje inteview na engleskom nekog amerikanca, a mi, npr. dovedemo Micka Ljubicica da se krevelji i izigrava "serbish" akcenat Milana Panica ili Nj.K.V. sa nepoznavanjem padeza, gramatike itd i sinhronizujemo taj glas preko njega kao da to on (amerikanac u intervjuu) govori da bi bio "autenticniji", eto, to je naj uobicajenija praksa na anglofonskim TV. Oni izgleda ne shvataju jednu stvar: Ova serija je o Ukrajincima i Rusima koji zive u SSSR-u i govore svoj jezik. Oni svoj jezik u sojoj zemlji govore NORMALNO bez emigrantskih akcenta itd. Molim vas objavite ovu kritiku.
    (goran, 30. maj 2019 10:54)

    # Link komentara

  118. Pa ima i zelenila po malo..
    (alek, 30. maj 2019 10:52)

    # Link komentara

  119. Serija je top. Pogledao i četvrtu epizodu i zadovoljan sam. Prikazali su sve propuste i greške ljudi.. Koliko nisu bili svesni svoje nesvesti.. Kako su sporo reagovali na sve to.. I zataskavanje državne greške. Preporuka svakom da pogleda. A to sto se tice jezika, bilo mi je čudno na početku ali što da ne, pa trebali su Ukrajinci da je snime do sada a ne da čekaju HBO. I bolje ovako jedan jezik a ne da mešaju pet jezika u seriji.
    (Igor, 30. maj 2019 10:50)

    # Link komentara

  120. Odlična serija, s tim da jako puno ljudi po društvenim mrežama brka Ukrajinu, SSSR i Rusiju, buniće se što serija nije na ruskom? A ukrajinski i ruski, dva različita jezika. Kao kad bi se neko od stranaca bunio što srpska serija, koja sticajem okolnosti ide na engleskom, nije na hrvatskom!?
    (Miki, 30. maj 2019 10:50)

    # Link komentara

  121. Sta ce im akcenat, koja je to glupost.
    (helm, 30. maj 2019 10:49)

    # Link komentara

  122. Ako je suditi po ove 4 epizode, meni je serija odlicna. Na stranu to sto se prica engleski ali docarali su zivot u SSSR tog vremena, a i sve su snimili po istinitim dogadjajima, sve se to stvarno desavalo tokom katastrofe.
    (mladost, 30. maj 2019 10:29)

    Neće biti, naučnica iz Belorusije je izmišljen lik a pola radnje se vrti oko nje...
    (Jovan, 30. maj 2019 10:46)

    # Link komentara

  123. bolje se drze fasade nego na novom zgradama
    (mile, 30. maj 2019 10:46)

    # Link komentara

  124. Moram da kazem da mi se smucila propaganda u seriji.
    Kad hoce da evakuisu ukrajinsku babu ona prica kako je prezivela WW2 dosli Nemci, dosli RUSI. WTF. E kad je prezivela i Ruse onda moze i Chernobil. Grozno.
    (koki, 30. maj 2019 10:46)

    # Link komentara

  125. Serija je vrhunska! Produkcija na najvisem nivou. Osecaj autenticnosti ne jenjava. Slazem se da bi bila jos bolja da je na ruskom ali to je nesto sto mora da se prihvati kao realnost. Ali zamislite da glumci glume neki istocnnjacki akcenat, e to bi bila smejurija. Ovako su odabrali najbolje resenje. Vazno je da serija pokazuje velicinu tragedije koja je zadesila citavu planetu i mislim da ljudi jos nisu svesni posledica. Bukvalno sam osetio radijaciju preko monitora, toliko je serija dobra.
    (zemunski trol, 30. maj 2019 10:39)

    # Link komentara

  126. Ono kad Amerikanci prave svoju verziju dogadjaja iz istorije.
    (Užasi postmoderne, 30. maj 2019 10:31)

    Sedim sa kolegom iz Ukrajine i smejem se tvom postu.
    (Nemač pojma, 30. maj 2019 10:39)

    # Link komentara

  127. Prijateljski podsetnik da je vreme poluraspada radionuklida zavisno od vrte cestice izmedju 100 i 20.000 godina. Jugoslavija je bila medju zemljama zahvacenim radijacijom i te iste cestice i danas seju radiaktivnost u Srbiji isto koliko i osiromaseni uranijum po Kosovu. Od brace Rusa sa srcem.Samo obzervacija necu da biram strane. Jos da dodam da je u Vinci jos uvek koliko hoces eadiaktivnog otpada, uz nas poznatu lezernost ne bi se zacudio da nesto eksplodira i Beograd bude zauvek nenaseljiv.Atom je jaci od coveka.
    (nixonn, 30. maj 2019 10:36)

    # Link komentara

  128. Serija je odlična, i premda bi bilo sjajno da je odrađena na ruskom, sasvim je opravdala očekivanja i na engleskom.
    (Poklonu se ne gleda u zube, 30. maj 2019 10:36)

    # Link komentara

  129. Hvala Bogu da nemaju istočno-evropski akcenat, ništa nije gluplje nego kad govore na Engleskom sa akcentom stranih državljana npr Assasins creed Odyssey
    (Leonida, 30. maj 2019 10:35)

    # Link komentara

  130. Isto sam pomislila kad je pocela serija.Likovi pricaju Engleski,bzv. Medjutim, ako prenebregnem tu cinjenicu, prnalazim da je serija fenomenalno odradjena.Nema prepoznatljivog Americkog preterivanja.Meni deluju uverljivo, sve je sivo bas kao nekad ( i sad) u zemljama istocnog bloka.JA je preporucujem.Sta vise, ne traje dugo!
    (Dragana, 30. maj 2019 10:32)

    # Link komentara

  131. Ono kad Amerikanci prave svoju verziju dogadjaja iz istorije.
    (Užasi postmoderne, 30. maj 2019 10:31)

    # Link komentara

  132. Ali kaze covek nerealna serija zato sto ne koriste engleski, sa istocnoevropskim akcentom. A inace, ako naklapaju engleski, poput onih propagandnih filmova iz 90ih, onda je realnije.
    Ili kao serija Vikinzi, kad likovi mesaju brit. engleski, americki engleski, a u toku serije islrivljeni engleski (skandinavski akcenat). Pogubim se kad krenu da govore, izmenjaju sve stilove u toku jedne epizode.
    Ili ce se sluziti engleskim, ili ruskim/ukrajinskim sa glumcima tog govornog podrucja.
    U svakom slucaju, vazna je prica, a ne akcenat. Ako je ona dobra, sve drugo je manje vazno.
    (Samo kazem, 30. maj 2019 10:29)

    # Link komentara

  133. Ako je suditi po ove 4 epizode, meni je serija odlicna. Na stranu to sto se prica engleski ali docarali su zivot u SSSR tog vremena, a i sve su snimili po istinitim dogadjajima, sve se to stvarno desavalo tokom katastrofe.
    (mladost, 30. maj 2019 10:29)

    # Link komentara

  134. Mnogo bitno kakav naglasak imaju. Da su hteli da bude originalno, snimali bi na ukrajinskom i ruskom. Svakako ovako je prihvatljivije većini publike.
    (estiar, 30. maj 2019 10:28)

    # Link komentara

  135. Mnogo je više radioaktivnosti ispušteno u Tiho okean, nakon katastrofe u Fukušimi, nego što je iz Černobilja ispušteno u vazduh. Samo što to nije u tolikoj meri uticalo na ljudsku populaciju,jer je Tiho okean veliki. Svakako da je serija morala biti na engleskom, jer je niko u SAD-u ne bi gledao da je na ruskom,a to je najveće tržište. Najveća glupost su filmovi i serije, čije su radnje van SAD-a i Britanije i gde svim likovima matični jezik nije engleski, a koje su rađene na engleskim jezikom sa stranim akcentom.
    (sloga, 30. maj 2019 10:27)

    # Link komentara

  136. Kad sam pričo sa ukraincem on mi je protumačio reč Černobil ta reč se deli na Černo(CRNO) i Bil(BILO) i da je narod od davnina zvao tim imenom tu oblast tako da je samo dodao reč CRNO OSTAJE
    (Oganj, 30. maj 2019 10:22)

    # Link komentara

  137. Bože kakva je to arhitektura, koliko je to dehumanizovano. Nije bilo lako živeti u ovom gradu...
    (Saša, 30. maj 2019 10:21)

    # Link komentara

  138. Strašno:(. Černobil je pokazao koliko smo ranjivi i osetljivi na radioaktivno, i uopšte jonizujuće zračenje. Nije rečeno u tekstu, a bitno je.... Radioativn oblak prelazeći preko, nošen vazdušnim strujanjima, kontaminirao je u dovoljnoj meri i akutno udisanjem, i dugoročno ulaskom u vodene tokove, jezera, i mora, živa bića pa i ljude, tako da je u poslednje 33 godine stopa oboljevanje od nekih vrsta raka kod ljudi, značajno povećana.
    (Smuleco, 30. maj 2019 10:20)

    # Link komentara

  139. Odlicna serija zaista, izuzev te “sitnice” govornog podrucja, prati zaista sled dogadjaja potkovana je cinjenicama itd...a ovi koji se bune za engleski jezik, setite se koliko filmova ima o WWII koji nisu na jeziku o naciji o kojoj se radi u filmu pa nikom nista :)
    (dexter, 30. maj 2019 10:20)

    # Link komentara

  140. Kakve to veze ima sad ukrajinski naglasak? Ako govore engleski onda je engleski. Kakav bre naglasak? Šta sad, mi ako snimamo film o Nemackoj trebamo nas jezik sa nemackim naglaskom? Kakav je to nas jezik sa nemackim naglaskom? To bi bilo zamorno za gledati. I neozbiljno.
    (O, 30. maj 2019 10:19)

    # Link komentara

  141. Get out of here, stalker.
    (Marked One, 30. maj 2019 10:19)

    # Link komentara

  142. Samo da kažem da su Sovjeti povrešili, ali su isto tako koliko su mogli reagovali i trudili se da koliko toliko isprave stvar. Poslali su 200.000 ljudi praktično u tihu smrt.
    Kada uzmemo u obzir da je Fukušima postala katastrofa zapravo zbog korumpiranog sistema kontrole kvaliteta u Japanu, i zemljotresa, to nije mnogo benignije od onoga što je bio uzrok katastrofe u Černobilju. A šta su Japanci uradili povodom toga, jedno veliko ništa. Otrov se kontinuirano izliva u okean, a neki procenjuju da je količina zračenja u odnosu na Černobilj i do četiri puta veća, jer je Černobilj bila malo eksperimentalno postrojenje, a Fukušima je velika nuklearna elektrana sa više reaktora. Još početkom dvehiljadite to postrojenje je po propisima trebalo biti zatvoreno, a nije, zbog korupcije.
    Nezahvalno je pričati o herojstvu u okvirima komunističke diktature, koliko od tih ljudi koji su se žrtvovali je imalo bilo kakav izbor? Ali možemo li pričati o kukavičluku i prljavosti japanske vlade i sistema? Pa zatrovali su ceo okean za vjek i vjekova i o tome se gotovo i ne govori. Oćemo li gledati i neku seriju koja će ispratiti ovu mnogo veću katastrofu, koja je i dalje tu, i dalje ubija okean, a u sledećim decenijama će se tek videti koliko je veća od Černobilja.
    (tocka, 30. maj 2019 10:18)

    # Link komentara

  143. Ni u Srbiji nije ništa bolje
    (lol, 30. maj 2019 10:17)

    # Link komentara

  144. Odlična serija
    (Daki, 30. maj 2019 10:17)

    # Link komentara

  145. Bolje je sto nemaju akcenat.
    Serija je na egleskom i bilo bi glupo da stereotipno istocnjacki pricaju engleski. Da je na ruskom rekao bih ok, ovako je pametna odluka sto je i naglasak engleski
    (Neutralni posmatrac, 30. maj 2019 10:15)

    # Link komentara

  146. Nije mi samo jasno otkud ovaj lom u sobi sa ovim klavirom ili šta je to već ? Ovo mi liči na neko razbojništvo ... ??
    (Ikac Jagodinac, 30. maj 2019 10:11)

    # Link komentara

  147. pa i vanzemaljci govore engleski....
    (borivoje surdilovic, 30. maj 2019 10:10)

    # Link komentara

  148. Mini serija je odlična.
    (Bot koji se skinuo sa sendviča, 30. maj 2019 10:00)

    # Link komentara

  149. I onda se neko zalaze za promovisanje nuklearnih elektrana kao glavne izvore energije.. ma bezi bre.. od ovoga se priroda tesko oporavlja...
    gledam seriju , meni uopste ne smeta nedostatak akcenta. Valjda je vazno kako je serija napravljena, a ne ko kakav jezik govori. Kladim se da onima koje smeta nedostatak akcenta cine pretezno milenijalci
    (Usamljeni vuk, 30. maj 2019 09:59)

    # Link komentara

  150. I sada priroda polako ali sigurno počinje da vraća svoje. Na krovovima nekih zgrada se već vidi rastinje. Korenje drveća odmah uz zgrade razara temelje i dovešće do urušavanja.
    Kroz nekoliko decenija jedva će se nazirati da je tu nekada bio grad.
    (PD, 30. maj 2019 09:59)

    # Link komentara

  151. Au brate kako smaraju na sve strane sada sa Cernobilom cim je krenula serija a ima samo 5 epizoda. Dva teksta o Cernobilu nisu bila za 10 godina proslih a sada sta god da otvroim Cernobil pa Cernobil. Sad kao ljude odjednom zanima sve to. Misli neverovatno je koliko televizija ima uticaj. A da si im pustio emisiju o Cernobilu na Historyju 80% bi promenili kanal al sad su svi odjednom Ajnstajni.
    (4k4.Dex, 30. maj 2019 09:56)

    # Link komentara

  152. Odlična serija , svaki put kad odgledam epizodu treba mi neko vreme da se povratim
    (car, 30. maj 2019 09:55)

    # Link komentara

  153. Nema ničeg jezivog
    Na protiv, lepo je videti kako se priroda vraća. I polako prekriva napušteni grad
    (Plavi puž, 30. maj 2019 09:51)

    # Link komentara

  154. Pored onakvih scena zbog kojih te prodje jeza neko se zali za jezik, ljudima se ne moze ugoditi.
    (Legasov, 30. maj 2019 09:47)

    # Link komentara

  155. "Prestao sam da gledam Černobil. Ne samo da likovi govore engleski, nego se nisu potrudili da barem imaju istočnoevropski naglasak"
    Kakav idiot! Ono što je nama sprdnja njemu bi bilo super.
    (kafka, 30. maj 2019 09:45)

    # Link komentara

  156. Meni licno uopste ne smeta sto likovi u seriji ne govore na ruskom i ukrajinskom. Mislim da su uspeli da verodostojno prikazu grozote koje su se tamo desile. Svaka epizoda je sve teza i teza za gledanje, napeta od pocetka do kraja.
    (Maestro, 30. maj 2019 09:44)

    # Link komentara

  157. Serija je fantasticna i ne lupajte gluposti. Kakve veze ima sto je na engleskom?
    (Urinarijum356, 30. maj 2019 09:43)

    # Link komentara

  158. Iako sam imao samo 5 godina secam se kao da je juce bilo.Nisi mogao uci u državnu bolnicu.Sestra mi se rodila te godine.Svasta nešto.Koliko se ta radijacija širi da je to neverovatno.Najjace je ovo da su svi završili u logoru.Kada gledam ove slike kao da vidim grad duhova.Deluje jezivo sve to posle 3 decenije.Da li će ikad moći covek tu ponovo da živi?
    (Jon Bon Jovi, 30. maj 2019 09:42)

    # Link komentara

  159. ako vec pricaju engleski kakve veze ima kakav je naglasak?
    (veljo gegelj, 30. maj 2019 09:42)

    # Link komentara

  160. Za Francuski Nord Dam je skupljeno u par sati milioni i milioni,a zastitna pokrivka na Cernobilu popusta i nema ko da da pare da se sredi jer ako popusti ponovo,celo covecanstvo je u problemu.
    (laki, 30. maj 2019 09:41)

    # Link komentara

  161. Kakve veze ima naglasak, bitno da se autenticno prenesu dogadjaji. Serija je odlicna.
    (sasa jokic, 30. maj 2019 09:39)

    # Link komentara

  162. obisao ga uzduz i popreko.
    (stalker, 30. maj 2019 09:32)

    # Link komentara