Sreda, 21.11.2018.

09:59

Prvi srpski pilot sa američke akademije

Izvor: B92

Prvi srpski pilot sa amerièke akademije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Tutlo

pre 5 godina

T2@
Zato sto su pobednici,pobedili su Francuze i Amerikance i njihove vazale sa juga !
I nek su sta F i USA rade u Vjetnamu,dosli da pljackaju :(

T2

pre 5 godina

@Sloboda A zasto su ovi sa severa "oslobodioci" a ovi sa juga "okupatori"? Francuzi su odavno otisli kada je poceo vijetnamski rat, i na jugu su na vlasti bili Vijetnamci, isto kao i na severu.

Idi i umi se.

pre 5 godina

@(Sloboda, 21. novembar 2018 17:06)
Nisi u pravu i izvrćeš činjenice. Jesu bacali napalm bombe, to niko ne spori ali komunistički Severni Vijetnam ie napao legitimnu državu Južni Vijetnam. Inače dozlaboga je smešno da komunistički BOT, bilo koga naziva botom. Ali šta očekivati od propagatora komunizma. Treba da te je stid.

sojic

pre 5 godina

Ovo dvoje je budućnost, a ne partizani, ustaše, četnici i tko sve ne...
(gulag, 21. novembar 2018 11:09)

Jos kad zajedno zapevaju Druze NATO, mi ti se kunemo...

Sloboda

pre 5 godina

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?
(T, 21. novembar 2018 14:14) # Link komentara

Ovakvo nepostovanje za milione civila i dece ubijenih napalm i hemijskim bombama moze samo NATO bot da napise... normalan covek ne moze niti da kaze toliku laz. Vijetnam je jedna drzava... Vijetnam je bio kolonija Francuske i Francuska je pokusala na silu da to bude i posle drugog svetskog rata..Vijetnamci su vodili borbu za oslobodjenje u tzv prvom indo kinskom ratu posle 1945 ...i oslobodili veliki deo Vijatnama na severu...kad su Francuzi videli da se kolonijalizmu blizi kraj u delovima koje su jos drzali na jugu su instalirali svoj rezim i proklamavoli tzv "state off Vijetnam" kao polu nezavisnu drzavu u uniji sa Francuskom tj da je njihov deo bio u stvari drzava VIjetnam a ne deo na severu koji su Vijetnamci oslobodili..koji su naravno hteli su da oslobode celu svoju drzavu!Tad su dosli i Amerikanci koji su od 1950 davali vojnu podrsku Francuskim trupama

I znaci ti kad oslobadjas svoju zemlju si agresor?

Nikola

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi, spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje. Nadam se da cemo opet biti oni isti. Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)

A ti isti piloti koji su spasavali su bombardovali Srpske gradove. Samo u Leskovcu pobijeno pola stanovnika u americkim bombardovanjima... Svi veci gradovi u Srbiji poruseni od tog "bratskog naroda". Sa druge strane npr na Pariz nije pala jedna bomba, niti na zapadne gradove... jer to je trebalo cuvate dok Srbe ko sisa.

народни херој друг Пера Катаи-Писар

pre 5 godina

...ova Hrvatica kulturna, lepo čestita, da se ovo prezentuje gospođi Kolindi, to se tako radi, a ne kao ono njeno "čestitanje" Mbapeu u Moskvi... najmanje rečeno, nediplomatski !!!

Pedja*

pre 5 godina

@verica kuvarica srbkinja-Intelektalni mikrobu, sto do podne mrzis sebe a od podne celi svet ,postoje razlozi zasto je to tako a to je tako jer smo mi kao drzava, vojska, narod citav vek iza po bilo kom pitanju na pomenute drzave , vojske, narode ! Otvori oci ! Mucni glavom !

Dr.No

pre 5 godina

Hteo bih samo da kazem Nikoli87 da je rat u Vijetnamu vodjen pod okriljem UN i da je Severni Vijetnam tu bio okarakterisan kao agresor na cijoj se strani borila komunisticka Kina. Sa druge strane vojsku UN su vecinom cinili Amerikanci , Australijanci , Kanadjani i jos mnogi koji nisu bili u direktnoj borbi.
Za razliku od tebe Nikola87 ja se tog rata dobro secam mada je ovde bilo puno lazi o tome slicno kao i sada.

Никола87

pre 5 godina

@Pobesneo Maks

Па ето, следеће године ће се навршити 20 година откако нас је твој драги НАТО бомбардовао и скоро 20 откако је Милошевић отишао, и? Да ли је циљ НАТО постигнут, i.e. да ли живимо у ери демократије, слободе, људских права? Или нас, нарочито након пролећа 2003, јашу све гори, агресивнији и безобзирнији вождови, у поређењу са којима је Милошевић Перикле? Неко на западу је по свој прилици желео да Србија буде сведена на колонију неолибералног капитализма и банкарских династијā? Купио си причу Срђе Поповића, Саше Миленића, Вука Драшковића и компаније како смо “бомбардовани за наше добро”, и како су нам западне владе пријатељи, а још само да уклопиш како пријатељ за пријатеља може да каже да је “злочиначки д***главац”, или “наопаки створ чија је припадност људској раси у великом закашњењу”. И посебно – како пријатељ пријатеља може крвнички да бомбардује три месеца, заувек му загади природу и десеткује хиљаду и по људи? То “нешто бомби” је већи број бомби палих на Србију у та три месеца него број бомби од стране нациста у току целог Другог светског рата. А одговор на то зашто се западне владе и народи ретко сећају те бестидности потражи нпр. у есеју Владимира Волкофа “Je voudrais être Serbe” (наслов у преводу на српски: “Стидим се што сам Француз”). Срам те било!

Ja veliki imam, na radost Bošnjaka, a posebno Bošnjakinja mi mojijeh

pre 5 godina

Slažem se. Isto tako smo nekada obučavali sami svoje pilote, koliko mi je poznato, još od pre II rata. Da je stanje u državi malo normalnije i da nema toliko loših vesti, ovo čak ne bi ni trebalo da bide vest i da se piše o tome.
(aleks, 21. novembar 2018 12:06)

"More bit bidne, a more bit da ne bidne." Mislim "da bide vest". Mi i danas obučavamo svoje pilote. Ovaj je potencijalni slučaj "Srpski Skripalj". Odabran da se ubaci u igru koja nema veze sa upravljanjem helikopterom. Kao i bivši načelnik Generalštaba Zdravko Ponoš. Ovaj poslednji nije bio vazduhoplovac, ali cilj kurseva koje je završavao je bio da ga obuče za ovo danas.

Ja veliki imam, na radost Bošnjaka, a posebno Bošnjakinja mi mojijeh

pre 5 godina

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?
(T, 21. novembar 2018 14:14)

Svako mešanje u građanski rat je agresija, posebno na način kako su to SAD radile u Vijetnamu. A za njih je rekao da su "poluprimitivni" zato što su duplo manje primitivni od tebe.

Drakče

pre 5 godina

@Ivan
S obzirom na to da je on pilot helikoptera, a ne aviona, jedinu korisnu lekciju iz 1999 koju mu mogu preneti je "kako uleteti na neprijateljsku teritoriju i spasiti oborenog pilota".
PS. Po hiljaditi put, naziv "milosrdni andjeo" je proizvod Miloševićeve propagandne mašinerije.

eeee kad se setim

pre 5 godina

@Никола87
''... био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу. ''
U doba kada su se u Vijetnamu gradili gradovi, velelepne palate i pagode na teritoriji SAD su vladali mravojedi, tvorovi i kurjaci.

džak krompira

pre 5 godina

Svi oni što pljuju po ovom pilotu neka se zapitaju odakle dolaze njihovi ljubljeni Golfovi i Pasati i kakav je bio Hitlerov plan za Srbe, tzv Untermenschen. Vreme prolazi, ljudi se menjaju. Prihvatite već jednom da su EU i USA pravi put za nas.

T

pre 5 godina

"Рат у Вијетнаму је, рецимо, био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу."

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?

cento

pre 5 godina

Sudeci po pogledu koleginice iz Hrvatske rekao bi da je ostavio dobar utisak
(Laki, 21. novembar 2018 12:41)

Pa kapetan je ozbiljno shvatio svoje obaveze a bogami i izvrsio na obostrano zadovoljstvo.

miki

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)
Ne pise se nekada nego nikada.

aleks

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)
Slažem se. Isto tako smo nekada obučavali sami svoje pilote, koliko mi je poznato, još od pre II rata. Da je stanje u državi malo normalnije i da nema toliko loših vesti, ovo čak ne bi ni trebalo da bide vest i da se piše o tome.

Sasa

pre 5 godina

Lik nije zavrsio americku akademiju nego je pohadjao americki kurs u Njemackoj od par sedmica. Kod Amera je to sve samo izvikano i dizeno na veci nivo (odes na 1 kurs i dobijes 10 diploma, a za svaki cin, kurs itd dobijes jos i medalju), a realno je momak pohadjao obicni kurs samo "americki" na kojem cak ne moze ni da se padne...

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Tuzno!!! Ovo je isto kao da se neki izraelski oficir 52-e, na primer, skolovao u Nemackoj, ili Frankovoj Spaniji. Zanima me samo da li su bile neke lekcije zasnovane na primeru "milosrdnog andjela" iz 99-e??? Jos jednom tuzno!!!
(Ivan, 21. novembar 2018 12:19)

Sta ti je "Milosrdni Andjeo"?
Ako nekim slucajem mislis na bombardovanje Srbije,ta akcija se zvala "Noble Anvil",a ako ne znas engleski,a rekao bih da ne znas,upotrebi Google translate da to prevedes.
Bices iznenadjen da ne znaci "Milosrdni Andjeo",posto je to ime izmisljeno od strane Miloseviceve propagande.

Sto se same akcije tice,o njoj nema sta da se preterano uci,posto su bacili nesto bombi,nisu susreli skoro nikakav otpor vredan pomena i postigli su cilj veoma brzo,posto je Srbija kapitulirala u Kumanovu.

Da li nas je trebalo bombardovati?
Svakako da nije,ali bi u tom slucaju Milosevic vladao barem jos 4 godinem,a pitanje je kakvu bi stetu napravio za to vreme,a ona svakako ne bi bila manja od onoga sto nam je Nato unistio.Nema opravdanja za zrtve bombardovanja,ali se ne sme umanjiti ni Miloseviceva odgovornost za njih,posto je njegova debilna politika i istorijska nesposobnost dovela do toga.

Ivan

pre 5 godina

Tuzno!!! Ovo je isto kao da se neki izraelski oficir 52-e, na primer, skolovao u Nemackoj, ili Frankovoj Spaniji. Zanima me samo da li su bile neke lekcije zasnovane na primeru "milosrdnog andjela" iz 99-e??? Jos jednom tuzno!!!

Никола87

pre 5 godina

Читајући чланак, сетих се Ленса Сајџена, илити Ленса Шијана, пилота-бомбардера српског порекла по оцу и стандардно англо-германоамеричког по мајци, који је у 26 години умро у Вијетнаму. О њему је створена легенда храброг и часног војника, који ни по цену свог живота није хтео да ода важне војне тајне својим мучитељима. Млади USAF пилоти данас се диве Шијану, сматрају га хероја коме они, како често коментаришу, никад неће бити ни до чланака. Амери врло високо вреднују своје војне хероје, невезано за контекст рата. Рат у Вијетнаму је, рецимо, био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу. Али сви амерички војници који су се у њему борили су хероји. И тако, Сајџен (Шијан) је, борећи се у једном суштински нехеројском (за његову Америку) рату, стекао култ хероја, за какав сумњам да га код нас Срба имају Путник, Мишић, Бојовић или Степа... Сајџен, или пак Мичел Пејџ (Михаило Пејић, иначе модел за чувену играчку "G.I. Joe") су хероји српског порекла који су у Америци истински заоденути ореолом славе, који им српска власт ни народ не би дали, иако су српски ратови кроз историју умногом били моралнији и праведнији од америчких. Мислите мало о томе.

Sasa

pre 5 godina

Sudeci po fotografiji reklo bi se da ima tu nesto izmedju ovo dvoje golupcica
(z, 21. novembar 2018 10:45)

# Link komentara

Da, dve ruke i letimicni zenski flert kojeg cesto nisu ni sveste. To je sve sto postoji izmedju njih dvoje.

C i n i k

pre 5 godina

Lepo.Da je pameti mi bi vec odavno sustinski bili na zapadu,cela drzava bas kao i 5 miliona gastarbajtera Srba, medjutim ne vredi,Srbija je tragicna prica...

South Park

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.

C i n i k

pre 5 godina

Lepo.Da je pameti mi bi vec odavno sustinski bili na zapadu,cela drzava bas kao i 5 miliona gastarbajtera Srba, medjutim ne vredi,Srbija je tragicna prica...

South Park

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.

Никола87

pre 5 godina

Читајући чланак, сетих се Ленса Сајџена, илити Ленса Шијана, пилота-бомбардера српског порекла по оцу и стандардно англо-германоамеричког по мајци, који је у 26 години умро у Вијетнаму. О њему је створена легенда храброг и часног војника, који ни по цену свог живота није хтео да ода важне војне тајне својим мучитељима. Млади USAF пилоти данас се диве Шијану, сматрају га хероја коме они, како често коментаришу, никад неће бити ни до чланака. Амери врло високо вреднују своје војне хероје, невезано за контекст рата. Рат у Вијетнаму је, рецимо, био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу. Али сви амерички војници који су се у њему борили су хероји. И тако, Сајџен (Шијан) је, борећи се у једном суштински нехеројском (за његову Америку) рату, стекао култ хероја, за какав сумњам да га код нас Срба имају Путник, Мишић, Бојовић или Степа... Сајџен, или пак Мичел Пејџ (Михаило Пејић, иначе модел за чувену играчку "G.I. Joe") су хероји српског порекла који су у Америци истински заоденути ореолом славе, који им српска власт ни народ не би дали, иако су српски ратови кроз историју умногом били моралнији и праведнији од америчких. Мислите мало о томе.

Ivan

pre 5 godina

Tuzno!!! Ovo je isto kao da se neki izraelski oficir 52-e, na primer, skolovao u Nemackoj, ili Frankovoj Spaniji. Zanima me samo da li su bile neke lekcije zasnovane na primeru "milosrdnog andjela" iz 99-e??? Jos jednom tuzno!!!

aleks

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)
Slažem se. Isto tako smo nekada obučavali sami svoje pilote, koliko mi je poznato, još od pre II rata. Da je stanje u državi malo normalnije i da nema toliko loših vesti, ovo čak ne bi ni trebalo da bide vest i da se piše o tome.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Tuzno!!! Ovo je isto kao da se neki izraelski oficir 52-e, na primer, skolovao u Nemackoj, ili Frankovoj Spaniji. Zanima me samo da li su bile neke lekcije zasnovane na primeru "milosrdnog andjela" iz 99-e??? Jos jednom tuzno!!!
(Ivan, 21. novembar 2018 12:19)

Sta ti je "Milosrdni Andjeo"?
Ako nekim slucajem mislis na bombardovanje Srbije,ta akcija se zvala "Noble Anvil",a ako ne znas engleski,a rekao bih da ne znas,upotrebi Google translate da to prevedes.
Bices iznenadjen da ne znaci "Milosrdni Andjeo",posto je to ime izmisljeno od strane Miloseviceve propagande.

Sto se same akcije tice,o njoj nema sta da se preterano uci,posto su bacili nesto bombi,nisu susreli skoro nikakav otpor vredan pomena i postigli su cilj veoma brzo,posto je Srbija kapitulirala u Kumanovu.

Da li nas je trebalo bombardovati?
Svakako da nije,ali bi u tom slucaju Milosevic vladao barem jos 4 godinem,a pitanje je kakvu bi stetu napravio za to vreme,a ona svakako ne bi bila manja od onoga sto nam je Nato unistio.Nema opravdanja za zrtve bombardovanja,ali se ne sme umanjiti ni Miloseviceva odgovornost za njih,posto je njegova debilna politika i istorijska nesposobnost dovela do toga.

Drakče

pre 5 godina

@Ivan
S obzirom na to da je on pilot helikoptera, a ne aviona, jedinu korisnu lekciju iz 1999 koju mu mogu preneti je "kako uleteti na neprijateljsku teritoriju i spasiti oborenog pilota".
PS. Po hiljaditi put, naziv "milosrdni andjeo" je proizvod Miloševićeve propagandne mašinerije.

eeee kad se setim

pre 5 godina

@Никола87
''... био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу. ''
U doba kada su se u Vijetnamu gradili gradovi, velelepne palate i pagode na teritoriji SAD su vladali mravojedi, tvorovi i kurjaci.

cento

pre 5 godina

Sudeci po pogledu koleginice iz Hrvatske rekao bi da je ostavio dobar utisak
(Laki, 21. novembar 2018 12:41)

Pa kapetan je ozbiljno shvatio svoje obaveze a bogami i izvrsio na obostrano zadovoljstvo.

Sasa

pre 5 godina

Sudeci po fotografiji reklo bi se da ima tu nesto izmedju ovo dvoje golupcica
(z, 21. novembar 2018 10:45)

# Link komentara

Da, dve ruke i letimicni zenski flert kojeg cesto nisu ni sveste. To je sve sto postoji izmedju njih dvoje.

Sasa

pre 5 godina

Lik nije zavrsio americku akademiju nego je pohadjao americki kurs u Njemackoj od par sedmica. Kod Amera je to sve samo izvikano i dizeno na veci nivo (odes na 1 kurs i dobijes 10 diploma, a za svaki cin, kurs itd dobijes jos i medalju), a realno je momak pohadjao obicni kurs samo "americki" na kojem cak ne moze ni da se padne...

Sloboda

pre 5 godina

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?
(T, 21. novembar 2018 14:14) # Link komentara

Ovakvo nepostovanje za milione civila i dece ubijenih napalm i hemijskim bombama moze samo NATO bot da napise... normalan covek ne moze niti da kaze toliku laz. Vijetnam je jedna drzava... Vijetnam je bio kolonija Francuske i Francuska je pokusala na silu da to bude i posle drugog svetskog rata..Vijetnamci su vodili borbu za oslobodjenje u tzv prvom indo kinskom ratu posle 1945 ...i oslobodili veliki deo Vijatnama na severu...kad su Francuzi videli da se kolonijalizmu blizi kraj u delovima koje su jos drzali na jugu su instalirali svoj rezim i proklamavoli tzv "state off Vijetnam" kao polu nezavisnu drzavu u uniji sa Francuskom tj da je njihov deo bio u stvari drzava VIjetnam a ne deo na severu koji su Vijetnamci oslobodili..koji su naravno hteli su da oslobode celu svoju drzavu!Tad su dosli i Amerikanci koji su od 1950 davali vojnu podrsku Francuskim trupama

I znaci ti kad oslobadjas svoju zemlju si agresor?

T

pre 5 godina

"Рат у Вијетнаму је, рецимо, био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу."

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?

Никола87

pre 5 godina

@Pobesneo Maks

Па ето, следеће године ће се навршити 20 година откако нас је твој драги НАТО бомбардовао и скоро 20 откако је Милошевић отишао, и? Да ли је циљ НАТО постигнут, i.e. да ли живимо у ери демократије, слободе, људских права? Или нас, нарочито након пролећа 2003, јашу све гори, агресивнији и безобзирнији вождови, у поређењу са којима је Милошевић Перикле? Неко на западу је по свој прилици желео да Србија буде сведена на колонију неолибералног капитализма и банкарских династијā? Купио си причу Срђе Поповића, Саше Миленића, Вука Драшковића и компаније како смо “бомбардовани за наше добро”, и како су нам западне владе пријатељи, а још само да уклопиш како пријатељ за пријатеља може да каже да је “злочиначки д***главац”, или “наопаки створ чија је припадност људској раси у великом закашњењу”. И посебно – како пријатељ пријатеља може крвнички да бомбардује три месеца, заувек му загади природу и десеткује хиљаду и по људи? То “нешто бомби” је већи број бомби палих на Србију у та три месеца него број бомби од стране нациста у току целог Другог светског рата. А одговор на то зашто се западне владе и народи ретко сећају те бестидности потражи нпр. у есеју Владимира Волкофа “Je voudrais être Serbe” (наслов у преводу на српски: “Стидим се што сам Француз”). Срам те било!

džak krompira

pre 5 godina

Svi oni što pljuju po ovom pilotu neka se zapitaju odakle dolaze njihovi ljubljeni Golfovi i Pasati i kakav je bio Hitlerov plan za Srbe, tzv Untermenschen. Vreme prolazi, ljudi se menjaju. Prihvatite već jednom da su EU i USA pravi put za nas.

Nikola

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi, spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje. Nadam se da cemo opet biti oni isti. Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)

A ti isti piloti koji su spasavali su bombardovali Srpske gradove. Samo u Leskovcu pobijeno pola stanovnika u americkim bombardovanjima... Svi veci gradovi u Srbiji poruseni od tog "bratskog naroda". Sa druge strane npr na Pariz nije pala jedna bomba, niti na zapadne gradove... jer to je trebalo cuvate dok Srbe ko sisa.

miki

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)
Ne pise se nekada nego nikada.

Ja veliki imam, na radost Bošnjaka, a posebno Bošnjakinja mi mojijeh

pre 5 godina

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?
(T, 21. novembar 2018 14:14)

Svako mešanje u građanski rat je agresija, posebno na način kako su to SAD radile u Vijetnamu. A za njih je rekao da su "poluprimitivni" zato što su duplo manje primitivni od tebe.

народни херој друг Пера Катаи-Писар

pre 5 godina

...ova Hrvatica kulturna, lepo čestita, da se ovo prezentuje gospođi Kolindi, to se tako radi, a ne kao ono njeno "čestitanje" Mbapeu u Moskvi... najmanje rečeno, nediplomatski !!!

Pedja*

pre 5 godina

@verica kuvarica srbkinja-Intelektalni mikrobu, sto do podne mrzis sebe a od podne celi svet ,postoje razlozi zasto je to tako a to je tako jer smo mi kao drzava, vojska, narod citav vek iza po bilo kom pitanju na pomenute drzave , vojske, narode ! Otvori oci ! Mucni glavom !

Dr.No

pre 5 godina

Hteo bih samo da kazem Nikoli87 da je rat u Vijetnamu vodjen pod okriljem UN i da je Severni Vijetnam tu bio okarakterisan kao agresor na cijoj se strani borila komunisticka Kina. Sa druge strane vojsku UN su vecinom cinili Amerikanci , Australijanci , Kanadjani i jos mnogi koji nisu bili u direktnoj borbi.
Za razliku od tebe Nikola87 ja se tog rata dobro secam mada je ovde bilo puno lazi o tome slicno kao i sada.

Ja veliki imam, na radost Bošnjaka, a posebno Bošnjakinja mi mojijeh

pre 5 godina

Slažem se. Isto tako smo nekada obučavali sami svoje pilote, koliko mi je poznato, još od pre II rata. Da je stanje u državi malo normalnije i da nema toliko loših vesti, ovo čak ne bi ni trebalo da bide vest i da se piše o tome.
(aleks, 21. novembar 2018 12:06)

"More bit bidne, a more bit da ne bidne." Mislim "da bide vest". Mi i danas obučavamo svoje pilote. Ovaj je potencijalni slučaj "Srpski Skripalj". Odabran da se ubaci u igru koja nema veze sa upravljanjem helikopterom. Kao i bivši načelnik Generalštaba Zdravko Ponoš. Ovaj poslednji nije bio vazduhoplovac, ali cilj kurseva koje je završavao je bio da ga obuče za ovo danas.

Idi i umi se.

pre 5 godina

@(Sloboda, 21. novembar 2018 17:06)
Nisi u pravu i izvrćeš činjenice. Jesu bacali napalm bombe, to niko ne spori ali komunistički Severni Vijetnam ie napao legitimnu državu Južni Vijetnam. Inače dozlaboga je smešno da komunistički BOT, bilo koga naziva botom. Ali šta očekivati od propagatora komunizma. Treba da te je stid.

T2

pre 5 godina

@Sloboda A zasto su ovi sa severa "oslobodioci" a ovi sa juga "okupatori"? Francuzi su odavno otisli kada je poceo vijetnamski rat, i na jugu su na vlasti bili Vijetnamci, isto kao i na severu.

sojic

pre 5 godina

Ovo dvoje je budućnost, a ne partizani, ustaše, četnici i tko sve ne...
(gulag, 21. novembar 2018 11:09)

Jos kad zajedno zapevaju Druze NATO, mi ti se kunemo...

Tutlo

pre 5 godina

T2@
Zato sto su pobednici,pobedili su Francuze i Amerikance i njihove vazale sa juga !
I nek su sta F i USA rade u Vjetnamu,dosli da pljackaju :(

Ivan

pre 5 godina

Tuzno!!! Ovo je isto kao da se neki izraelski oficir 52-e, na primer, skolovao u Nemackoj, ili Frankovoj Spaniji. Zanima me samo da li su bile neke lekcije zasnovane na primeru "milosrdnog andjela" iz 99-e??? Jos jednom tuzno!!!

C i n i k

pre 5 godina

Lepo.Da je pameti mi bi vec odavno sustinski bili na zapadu,cela drzava bas kao i 5 miliona gastarbajtera Srba, medjutim ne vredi,Srbija je tragicna prica...

South Park

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Tuzno!!! Ovo je isto kao da se neki izraelski oficir 52-e, na primer, skolovao u Nemackoj, ili Frankovoj Spaniji. Zanima me samo da li su bile neke lekcije zasnovane na primeru "milosrdnog andjela" iz 99-e??? Jos jednom tuzno!!!
(Ivan, 21. novembar 2018 12:19)

Sta ti je "Milosrdni Andjeo"?
Ako nekim slucajem mislis na bombardovanje Srbije,ta akcija se zvala "Noble Anvil",a ako ne znas engleski,a rekao bih da ne znas,upotrebi Google translate da to prevedes.
Bices iznenadjen da ne znaci "Milosrdni Andjeo",posto je to ime izmisljeno od strane Miloseviceve propagande.

Sto se same akcije tice,o njoj nema sta da se preterano uci,posto su bacili nesto bombi,nisu susreli skoro nikakav otpor vredan pomena i postigli su cilj veoma brzo,posto je Srbija kapitulirala u Kumanovu.

Da li nas je trebalo bombardovati?
Svakako da nije,ali bi u tom slucaju Milosevic vladao barem jos 4 godinem,a pitanje je kakvu bi stetu napravio za to vreme,a ona svakako ne bi bila manja od onoga sto nam je Nato unistio.Nema opravdanja za zrtve bombardovanja,ali se ne sme umanjiti ni Miloseviceva odgovornost za njih,posto je njegova debilna politika i istorijska nesposobnost dovela do toga.

Drakče

pre 5 godina

@Ivan
S obzirom na to da je on pilot helikoptera, a ne aviona, jedinu korisnu lekciju iz 1999 koju mu mogu preneti je "kako uleteti na neprijateljsku teritoriju i spasiti oborenog pilota".
PS. Po hiljaditi put, naziv "milosrdni andjeo" je proizvod Miloševićeve propagandne mašinerije.

T

pre 5 godina

"Рат у Вијетнаму је, рецимо, био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу."

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?

Никола87

pre 5 godina

@Pobesneo Maks

Па ето, следеће године ће се навршити 20 година откако нас је твој драги НАТО бомбардовао и скоро 20 откако је Милошевић отишао, и? Да ли је циљ НАТО постигнут, i.e. да ли живимо у ери демократије, слободе, људских права? Или нас, нарочито након пролећа 2003, јашу све гори, агресивнији и безобзирнији вождови, у поређењу са којима је Милошевић Перикле? Неко на западу је по свој прилици желео да Србија буде сведена на колонију неолибералног капитализма и банкарских династијā? Купио си причу Срђе Поповића, Саше Миленића, Вука Драшковића и компаније како смо “бомбардовани за наше добро”, и како су нам западне владе пријатељи, а још само да уклопиш како пријатељ за пријатеља може да каже да је “злочиначки д***главац”, или “наопаки створ чија је припадност људској раси у великом закашњењу”. И посебно – како пријатељ пријатеља може крвнички да бомбардује три месеца, заувек му загади природу и десеткује хиљаду и по људи? То “нешто бомби” је већи број бомби палих на Србију у та три месеца него број бомби од стране нациста у току целог Другог светског рата. А одговор на то зашто се западне владе и народи ретко сећају те бестидности потражи нпр. у есеју Владимира Волкофа “Je voudrais être Serbe” (наслов у преводу на српски: “Стидим се што сам Француз”). Срам те било!

miki

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)
Ne pise se nekada nego nikada.

Dr.No

pre 5 godina

Hteo bih samo da kazem Nikoli87 da je rat u Vijetnamu vodjen pod okriljem UN i da je Severni Vijetnam tu bio okarakterisan kao agresor na cijoj se strani borila komunisticka Kina. Sa druge strane vojsku UN su vecinom cinili Amerikanci , Australijanci , Kanadjani i jos mnogi koji nisu bili u direktnoj borbi.
Za razliku od tebe Nikola87 ja se tog rata dobro secam mada je ovde bilo puno lazi o tome slicno kao i sada.

Nikola

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi, spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje. Nadam se da cemo opet biti oni isti. Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)

A ti isti piloti koji su spasavali su bombardovali Srpske gradove. Samo u Leskovcu pobijeno pola stanovnika u americkim bombardovanjima... Svi veci gradovi u Srbiji poruseni od tog "bratskog naroda". Sa druge strane npr na Pariz nije pala jedna bomba, niti na zapadne gradove... jer to je trebalo cuvate dok Srbe ko sisa.

Sasa

pre 5 godina

Sudeci po fotografiji reklo bi se da ima tu nesto izmedju ovo dvoje golupcica
(z, 21. novembar 2018 10:45)

# Link komentara

Da, dve ruke i letimicni zenski flert kojeg cesto nisu ni sveste. To je sve sto postoji izmedju njih dvoje.

džak krompira

pre 5 godina

Svi oni što pljuju po ovom pilotu neka se zapitaju odakle dolaze njihovi ljubljeni Golfovi i Pasati i kakav je bio Hitlerov plan za Srbe, tzv Untermenschen. Vreme prolazi, ljudi se menjaju. Prihvatite već jednom da su EU i USA pravi put za nas.

eeee kad se setim

pre 5 godina

@Никола87
''... био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу. ''
U doba kada su se u Vijetnamu gradili gradovi, velelepne palate i pagode na teritoriji SAD su vladali mravojedi, tvorovi i kurjaci.

Ja veliki imam, na radost Bošnjaka, a posebno Bošnjakinja mi mojijeh

pre 5 godina

Slažem se. Isto tako smo nekada obučavali sami svoje pilote, koliko mi je poznato, još od pre II rata. Da je stanje u državi malo normalnije i da nema toliko loših vesti, ovo čak ne bi ni trebalo da bide vest i da se piše o tome.
(aleks, 21. novembar 2018 12:06)

"More bit bidne, a more bit da ne bidne." Mislim "da bide vest". Mi i danas obučavamo svoje pilote. Ovaj je potencijalni slučaj "Srpski Skripalj". Odabran da se ubaci u igru koja nema veze sa upravljanjem helikopterom. Kao i bivši načelnik Generalštaba Zdravko Ponoš. Ovaj poslednji nije bio vazduhoplovac, ali cilj kurseva koje je završavao je bio da ga obuče za ovo danas.

Никола87

pre 5 godina

Читајући чланак, сетих се Ленса Сајџена, илити Ленса Шијана, пилота-бомбардера српског порекла по оцу и стандардно англо-германоамеричког по мајци, који је у 26 години умро у Вијетнаму. О њему је створена легенда храброг и часног војника, који ни по цену свог живота није хтео да ода важне војне тајне својим мучитељима. Млади USAF пилоти данас се диве Шијану, сматрају га хероја коме они, како често коментаришу, никад неће бити ни до чланака. Амери врло високо вреднују своје војне хероје, невезано за контекст рата. Рат у Вијетнаму је, рецимо, био чисто агресорски рат Америке према једном полупримитивном, али храбром далекоисточном народу. Али сви амерички војници који су се у њему борили су хероји. И тако, Сајџен (Шијан) је, борећи се у једном суштински нехеројском (за његову Америку) рату, стекао култ хероја, за какав сумњам да га код нас Срба имају Путник, Мишић, Бојовић или Степа... Сајџен, или пак Мичел Пејџ (Михаило Пејић, иначе модел за чувену играчку "G.I. Joe") су хероји српског порекла који су у Америци истински заоденути ореолом славе, који им српска власт ни народ не би дали, иако су српски ратови кроз историју умногом били моралнији и праведнији од америчких. Мислите мало о томе.

Sasa

pre 5 godina

Lik nije zavrsio americku akademiju nego je pohadjao americki kurs u Njemackoj od par sedmica. Kod Amera je to sve samo izvikano i dizeno na veci nivo (odes na 1 kurs i dobijes 10 diploma, a za svaki cin, kurs itd dobijes jos i medalju), a realno je momak pohadjao obicni kurs samo "americki" na kojem cak ne moze ni da se padne...

Ja veliki imam, na radost Bošnjaka, a posebno Bošnjakinja mi mojijeh

pre 5 godina

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?
(T, 21. novembar 2018 14:14)

Svako mešanje u građanski rat je agresija, posebno na način kako su to SAD radile u Vijetnamu. A za njih je rekao da su "poluprimitivni" zato što su duplo manje primitivni od tebe.

aleks

pre 5 godina

Nekada smo bili bratski narodi,spasavali njihove pilote od onih sa kojima nas sada udruzeno kinje.Nadam se da cemo opet biti oni isti.Ovo je dobra stvar.
(South Park, 21. novembar 2018 10:59)
Slažem se. Isto tako smo nekada obučavali sami svoje pilote, koliko mi je poznato, još od pre II rata. Da je stanje u državi malo normalnije i da nema toliko loših vesti, ovo čak ne bi ni trebalo da bide vest i da se piše o tome.

народни херој друг Пера Катаи-Писар

pre 5 godina

...ova Hrvatica kulturna, lepo čestita, da se ovo prezentuje gospođi Kolindi, to se tako radi, a ne kao ono njeno "čestitanje" Mbapeu u Moskvi... najmanje rečeno, nediplomatski !!!

Sloboda

pre 5 godina

Zasto je to bio agresorski rat kada je Severni Vijetnam napao Juzni, a Amerikanci branili svog saveznika, ali tek mi nije jasno zasto su oni "poluprimitivni"?
(T, 21. novembar 2018 14:14) # Link komentara

Ovakvo nepostovanje za milione civila i dece ubijenih napalm i hemijskim bombama moze samo NATO bot da napise... normalan covek ne moze niti da kaze toliku laz. Vijetnam je jedna drzava... Vijetnam je bio kolonija Francuske i Francuska je pokusala na silu da to bude i posle drugog svetskog rata..Vijetnamci su vodili borbu za oslobodjenje u tzv prvom indo kinskom ratu posle 1945 ...i oslobodili veliki deo Vijatnama na severu...kad su Francuzi videli da se kolonijalizmu blizi kraj u delovima koje su jos drzali na jugu su instalirali svoj rezim i proklamavoli tzv "state off Vijetnam" kao polu nezavisnu drzavu u uniji sa Francuskom tj da je njihov deo bio u stvari drzava VIjetnam a ne deo na severu koji su Vijetnamci oslobodili..koji su naravno hteli su da oslobode celu svoju drzavu!Tad su dosli i Amerikanci koji su od 1950 davali vojnu podrsku Francuskim trupama

I znaci ti kad oslobadjas svoju zemlju si agresor?

Pedja*

pre 5 godina

@verica kuvarica srbkinja-Intelektalni mikrobu, sto do podne mrzis sebe a od podne celi svet ,postoje razlozi zasto je to tako a to je tako jer smo mi kao drzava, vojska, narod citav vek iza po bilo kom pitanju na pomenute drzave , vojske, narode ! Otvori oci ! Mucni glavom !

cento

pre 5 godina

Sudeci po pogledu koleginice iz Hrvatske rekao bi da je ostavio dobar utisak
(Laki, 21. novembar 2018 12:41)

Pa kapetan je ozbiljno shvatio svoje obaveze a bogami i izvrsio na obostrano zadovoljstvo.

sojic

pre 5 godina

Ovo dvoje je budućnost, a ne partizani, ustaše, četnici i tko sve ne...
(gulag, 21. novembar 2018 11:09)

Jos kad zajedno zapevaju Druze NATO, mi ti se kunemo...

Idi i umi se.

pre 5 godina

@(Sloboda, 21. novembar 2018 17:06)
Nisi u pravu i izvrćeš činjenice. Jesu bacali napalm bombe, to niko ne spori ali komunistički Severni Vijetnam ie napao legitimnu državu Južni Vijetnam. Inače dozlaboga je smešno da komunistički BOT, bilo koga naziva botom. Ali šta očekivati od propagatora komunizma. Treba da te je stid.

T2

pre 5 godina

@Sloboda A zasto su ovi sa severa "oslobodioci" a ovi sa juga "okupatori"? Francuzi su odavno otisli kada je poceo vijetnamski rat, i na jugu su na vlasti bili Vijetnamci, isto kao i na severu.

Tutlo

pre 5 godina

T2@
Zato sto su pobednici,pobedili su Francuze i Amerikance i njihove vazale sa juga !
I nek su sta F i USA rade u Vjetnamu,dosli da pljackaju :(