Petak, 09.11.2018.

10:55

Sto godina Jugoslavije: Zemlja bez nacije VIDEO

Izvor: Radio Slobodna Evropa

Sto godina Jugoslavije: Zemlja bez nacije VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felsh

pre 5 godina

Jugoslavija je bila izuzetna ideja, a propala je zbog toga što su takozvani narodi hteli svoje "interese", a s obzirom na to da su svi ti divni narodi i narodnosti potpuno nepismeno stado, naviklo da ih gazda bije i psuje (Turčin ili Nemac - svejedno), onda su im i "interesi" bili u skladu sa situacijom - glupi, nikakvi i prizemni. Što je najcrnje, Jugosloveni je apsolutno tačan naziv za ovdašnja plemena, i tako nas i dan danas zovu i Nemci i Englezi i Francuzi. Kao kad zatvorenicima daš zlatne kašike i tanjire, a oni izvrše nuždu u njih. Kakve god bile, i jedna i druga Jugoslavija su bile ozbiljne države za ove banana slugeranjske prćije danas.
(Negativni, 09. novembar 2018 12:34)


da. dodao bih da je jugoslavija skoro uvek bila sve samo ne demokratska u pravom smislu reci... to je njen glavni problem, koji je unistio.

Komša

pre 5 godina

@Coco Bill
Nije to samo rusofilsko selrktivno pamćenje,ima tu i komunističke dogme (falsifikovane istorije) koja je prikrivala istorijske činjenice.
Crvena i Crna internacionala su bile protivnice versajskog poretka u Evropi i saradjivale su u mnogim stvarima,izmedju ostalog u razbijanju Jugoslavije.
KPJ je pripadala antiversajskom,revizionističkom bloku posle 1918. gidine i tesno saradjivala sa VMRO,Kosovskim komitetom i pružala podrški Ličkom ustanku.
Drezdenski kongres 1928. je zapravo usvajanje platforme od koje KPJ zapravo nikada neće odustati,iako je Staljin u jednom trenutku prešao na stranu versajskih sila pobednica (uspostavio diplomatske odnose sa njima - taj trenutak se uzima kao trenutak promene politike a uzrokivan je strahom od Hitlera,procenom da će ugroziti Sovjetsku Rusiju).
U tom trenutku KPJ prihvata direktivu Kominterne ali austeokomunistićki kadrovi,koji su već ovladali KPJ na terenu i prilikom kadrovanja ostaju verni svojim starim ciljevima.
Što se tiče politike carske Rusije u 19. veku nju je opisao ali i predvideo Garašanin još u periodu 1841-1844. i ,potpuno ispravno ju je uporedjivao sa politikom Austrije.Bile su to identične politike sračunate na sprečavanje stvaranja jake slovenske države na Balkanu i podelu uticaja na bivšim Turskim teritorijama.
Vatikan je tek 1900. poklekao pod pritiscima Beča inače nije vodio antisrpsku politiku ( trenutak kada su se Srbi katolici bunili zbog zavoda sv.Jeronima).
Beč i Moskva.

kimi

pre 5 godina

vuk, a je l', pa gde je onda banovina Srbija u SHS, gde su granice, je l' mario tad neko za Krajišnike, Srbe u staroj Srbiji itd?
Najmanje sam komunista, nemam ni godina za to ali svaljivati sve na njih je već postalo gadno slušati. Na stranu da je mnoge priče, likove tj. "antikomuniste" prozvela sama udba. Najveći protivnici, vajni ukinuti vernici pravoslavšćujići bili titovi diplomci, stipendisti i vlasnici stanova, ništa ispod 60kv. Ništa oni nisu uništili što već nije bilo načeto. "Veliki" Pašić je soluncima valjao gipsano brašno i kartonske opanke uz dozvolu za prosjačanje. Ali on je srpski državnik sa spomenikom a Joža je hrvat, prevarant i uništitelj. Paz' da nije.
(jako i do samog kraja, 09. novembar 2018 12:51)

Pa srbi u Hrvatskoj su uporno glasali za Pribicevica koji je non stop bio u koaliciji sa Radicem.
Na skupu u Zagrebu je rekao da su Dunav, Sava i Drina granice izmedju civilizacije i Srbijanskih varvara.
I opet su srbi glasali za njega.

realno

pre 5 godina

Jedini koji zale za Jugoslavijom su Srbi jer su oni najvise profitirali iz nje posto su koristili resurse drugih republika i njima gradili Srbiju. Danas je Srbija najnerazvijenija drzava bivse Jugoslavije, sto jasno govori kako prolazi kada nema drugih da je finansiraju.
Srbi ogorceni cinjenicom da su ih svi napustili danas pokusavaju da prodaju pricu kako njima Jugoslavija nije odgovarala, ali to je odavno provaljen princip “lisice i kiselog grozdja”.

mio

pre 5 godina

Lepa zamisao, san mnogih juznosloveskih ljudi koji je nazalost upropastila velikosrpska politika koja je od samog pocetka Jugoslaviju zamislila kao veliku Srbiju. Srbi su proizveli mrznju medju bratskim narodima i ta mrznja je sve jaca i jaca kako ljudi saznaju istinu i vide koliko zlo su im Sebi nanijeli i zele da nanesu. Ipak, Jugoslavija ostaje nesto sto je nekada postojalo kao divna ideja.

Partizan 1917

pre 5 godina

@(Coco Bill, 09. novembar 2018 14:27)

To se zove Rusofilska selektivna demencija tj. mogućnost da se zaboravi sve što im ne ide u prilog.

Arsa

pre 5 godina

@Micko
Niko me se vi druže niste oduprli, bili ste okupirani i podeljeni u više država sve dok vas nismo oslobodili i prvi put ujedinili.Ti Englezi su Londonskim ugovorom nudili Srbiji pogodi šta, ali mi glupi pa stvarali Jugoslaviju, da oslobodimo braću da Dalmacija ne bude Italijanska. Još jedna napomena veći deo hrvatskog naroda je bio pod Turcima, Hrvati iz Bosne znatno duže nego Srbi iz Šumadije

marko

pre 5 godina

Једна од највећих глупости која се може прочитати је тзв Велика Србија. Па та Велика Србија би и даље била мања од Грчке, Бугарске, Румуније, Мађарске, Аустрије, Италије, просто речено од свих из окружења. Дакле ниједна од тих великих земаља није проблем, али зато јесте мања од свих њих Србија. Дакле Велика Србија је просто мит који се вероватно најпре ширио из Беча, а онда су преузели коминисти и то остало до дан данас код разних који подлежу масмедиологији. При томе све горње наведене земље једва да имају своје сународнике у другим државама, а срба је колико видимо око пола само по околним земљама и то после свих асимилицаја и злочина. По свету и да не пишем.

igop

pre 5 godina

Nike tacno da Jugoslavija zemlja bez nacije! Ima nas Jugoslovena vise nego sto se svi nadate! To je bila velika i priznata zemlja sirom sveta, ovo su sada sve korumpirane i bedne banana republike bez ikakve buducnosti...

LucyLiu

pre 5 godina

Lepo su to komunisti uništili Srbiju !!! Jugoslavija je tad definisana po Banovinama a ne nacionalnim granicama.
(vuk, 9. novembar 2018 12:05)

Hajde što si neobrazovan, al' što si lenj da proguglaš 2 minuta i vidiš kako su tačno izgledale banovine, pa da vidimo ko je tačno više oštetio Srbiju - Aleksandar ili Josip. Hint - onaj prvi.

Boske

pre 5 godina

Sovjetski savez i Jugoslavija - kukavicja jaja Vatikana i Velike Britanije, iz kojih se izleglo epsko stradanje ruskog i srpskog naroda.

Jaja se naravno i dalje polazu, jer posao jos nije zavrsen. I dok je Srbija oduvijek bila izvrstan inkubator, u Rusiji u novije vrijeme, zbog vrlo lose klime, jaja ostaju uglavnom mucak.

Coco Bill

pre 5 godina

Problem jeste isključivo vatikanske prirode, kao i Istambulske, i ništa drugo. Kako da napravite jednu državu takvu, kada u tom slučaju htvati rade šta im nemci kažu, a slovenci šta kažu austrijanci? A sve to kreće od Pape i od broja vernika koje žele da imaju za sebe? kao i ljudskih resursa ujedno. Takodje, pošto nisu uspeli da nas satru ratom, onda su krenuli u tu bajku, da prave jugoslaviju, sa sve komunističkim idejama, sa ciljem da se sve rasturi u parčiće, što se i desilo. 1928.godine u drezdenu, KPJ donosi odluku na 4.kongresu KPJ, da se daje na pravo na otcepljenje ugnjetavanih naroda od Srba( hrvatima, sslovencima, albancima i mađarima). Danas samo još čekamo Mađare. počelo je pre 90 godina, još malo im j ostalo da reše. Pritom, do 45. godine, u Makedoniji svi koji su se prezivali na IĆ, prebacuju prezime na Ski i na OV. sve se to zna i postoje ljudi čiji su dedovi to radili, a to nije baš slučajno
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (x, 9. novembar 2018 11:48)

Nešta ste zaboravili da pomenete i Ruse koji su takođe bili ogorčeni protivnici Jugoslaije i taj kongres koji se desio u Drezdenu je aminovan baš od strane Rusa i to pominjanje ugnjetavanih naroda i prava na otcepljenje je doktrina Kominterne, to jest Rusa, koje ste Vi onako "slučajno" zaboravili

starac Vujadin

pre 5 godina

kod srpske političke elite, koja je bunama i ratovima stvarala državu, i dalje je provejavao radikalsko-hajdučki mentalitet

na ovo dodajte i endemsku korpuciju i nepotizam i eto razloga zašto smo vekovima daleko od vladavine prava, od pristojnog života, zašto kod nas stalno caruju neko polu-siromaštvo i visok stepen agresivnosti, prostakluka i bahatosti u međuljudskim odnosima. Mislim da je potrebno nekoliko vekova potpunog mira da bi se u Srbiji formirala stabilna građanska klasa koja bi upravljala državom na odgovoran i moderan način. Na žalost sa ovakvim mentalitetom i geografskim položajem teško da kod nas mir može da traje i 100 godina, a kamoli nekoliko vekova...

grrr

pre 5 godina

bio je tekst juce o berlinskom kongresu.(koga mi slavimo jer je razbio veliku bugarsku)ali nismo izvuklu pouku.na kongresu je dato pravo balkancima na niz drzava ali im nije dato pravo na stvaranje velike nezavisne drzave.da nedavim zato je napravljena jugoslavija jer bi srbija bila prevelika posle pobede u velikom ratu a jugoslavija nikad nije bila drzava.

Micko

pre 5 godina

Evo ga još jedan revizionista koji opravda ni manje ni više nego Pavelića. Jak momak nemo šta. 
Umesto tih besmislica čitaj malo šta vaši istoričari pišu na tu temu,pre svih Tvrtko Jakovina, pa budi zahvalan što smo stvorili Jugoslaviju a ne Veliku Srbiju jer vas danas ne bi bilo.
(Аljoša, 9. novembar 2018 12:29)

 Naime hrvati su kao narod opstali pod ugarima, austrijancima i oduprli se turcima. Ne mislite da su valjda austrijanci ginuli na tudjoj zemlji i za tudji narod? Proguglajte koliko su vojnika poslali Nikoli Subicu Zrinskom? Srbija nas sigurno nije trebala spasavati. Iz knjige “Život pretočen u pamćenje”, Miće Živojinovića, se jasno vidi da je kralj odlucivao kako mu je evropa govorila. Kao sto SHS nije mogla opstati bez medjunarodnog priznanja, tako ni ta vasa velika srbija nije mogla opstati bez da je evropa dala blagoslov.
Jedna Njemacka je imala prije ww1 550 000 km2 teritorije. 1991. 350 000 km2. Engleska i Francuska su radile sve sto su mogle da svabe ne ojacaju previse. Taman im je trebala i jedna velika srbija na balkanu.

ko je rušio

pre 5 godina

Srpska velika, ogromna, najveća i nepopravljiva greška. Nama Srbima će trebati bar 500 godina da se od te greške opiravimo, ako ikada to i uspemo. Hrvati i katolici su nas tokom dvadesetog veka unazadili za pet vekova.

bigserb

pre 5 godina

@magistra vitae

Ti mora da si ucio istoriju iz knjiga stampanih u NDH, one od 1941.-1945. ili ove sadasnje od 1992. do danas?
Ne znam da li da se smejem na ove gluposti koje pises ili da placem, ali mozda za tebe jos uvek nije kasno, ako se na vreme javis psihijatru?

06.04 = 24.03 = ?

pre 5 godina

čitao sam do "kriza sve do raspada zemlje 1941. "

Dobro je poznat "raspad" zemlje te godine kao i identitet strane(a) koja bi volela da divljačka agresija i ratna okupacija sa genocidnim ishodom dobije boju, ukus i miris "raspada zemlje".

Srba Pravdoljub

pre 5 godina

Sjajan clanak! Sazet a sadrzi dosta bitnih informacija koje bih dodatno prokomentarisao: 1.Sve zemlje sem Grcke osporavale granicu. Zar i Rumunija, nije mi poznato? 2.Bojkot Hrvata, Makedonaca(tj stanovnika Makedonije svakako), Albanaca. Pa, bilo je i protivnih Crnogoraca? 3. Skoro sva zandarmerija i vojska i tada bila na jugu zbog pobuna. Pa kako to ako su Srbi bili vecina na KiM i Makedoniji? 4.Srbija devastirana, 70% kapitala u Zg, a Kralj i Pasic postali bogatasi. Kako? 5. Hrvati i Slovenci, kao porazeni ali navikli na diplomatiju u KuK a Srbi kao pobednici ali kao hajduci - nediplomate nikako nisu mogli da se saglase a kako tek sa Slovencima i Albancima. 6.Ujedinjenje je zakasnilo mozda i vise od 50 god ali znamo da je ovde bila duga okupacija Austrougara i Turaka. I posto znam da ovakvi clanci privlace nacionaliste svih boja, zakljucicu samo da nije ideja kriva sto smo mi bili nezreli i nesposobni da je sprovedemo. Nama ni ova mala drzava ne funkcionise a hteli smo vecu. Lako je biti general posle bitke i samac posle razvoda.

neutralni felsh

pre 5 godina

Grobnica Srba.
(Cccc, 09. novembar 2018 11:13)


vidim sad smo prosperirali. ta drzava ne postoji skoro 30 godina a srbija je nikad jadnija i izgubljenija... svoja na svome, dabome.

Аljoša

pre 5 godina

Magistra vitae, 9. novembar 2018 11:59

Evo ga još jedan revizionista koji opravda ni manje ni više nego Pavelića. Jak momak nemo šta.
Umesto tih besmislica čitaj malo šta vaši istoričari pišu na tu temu,pre svih Tvrtko Jakovina, pa budi zahvalan što smo stvorili Jugoslaviju a ne Veliku Srbiju jer vas danas ne bi bilo.

Utin

pre 5 godina

Za vreme jugoslavije svi Srbi su ziveli u jednoj drzavi sto se nikada pre toga nije desilo. Za razliku od ostalih Srbi su bili veci komunisti i od komunista, i platili su cenu.

Srbenda

pre 5 godina

amo sreće da ta Jugoslavija nikada nije stvorena....Ni prva ni druga, ne zna se koja je veću štetu napravila za srpski narod...
Prva koja nas je ujedinjavala sa narodima koji su kulturološki i verski potpuno drugačiji od nas a druga koja nas u ime komunizma i bratstva i jedinstva, podelila između sebe da se i danas delimo na partizane i četnike...i odcepila od vere koja je naše pretke 500 godina ujedinjavala i održala....
A kada smo se otreznili od tog ludila i zanosa i kada smo shvatili su nam drugi crtali i postavljali granice i hteli ratom da to ispravimo bilo je već kasno....a rezultat porazan za naš narod....Izgubili smo Kosovo, Srba u Hrvatskoj više i nema....a i iz matice će tek da krene egzodus...
Kamo sreće da je kralj Aleksandar svojevremeno poslušao vojvodu Mišiča kada ga je savetovao da ne ulazi u jedinstvo sa Hrvatima i Slovencima...već da ih pusti da imaju svoju državu a da granicu Srbije ispiše po etiničkom principu što je mogao jer je Srbija iz Velikog rata izašla kao pobednica i imala blagoslov Velikih sila...tada bi istorija našeg naroda i sadašnjost bila bitno drugačija....Pozdrav

jako i do samog kraja

pre 5 godina

@vuk, a je l', pa gde je onda banovina Srbija u SHS, gde su granice, je l' mario tad neko za Krajišnike, Srbe u staroj Srbiji itd?
Najmanje sam komunista, nemam ni godina za to ali svaljivati sve na njih je već postalo gadno slušati. Na stranu da je mnoge priče, likove tj. "antikomuniste" prozvela sama udba. Najveći protivnici, vajni ukinuti vernici pravoslavšćujići bili titovi diplomci, stipendisti i vlasnici stanova, ništa ispod 60kv. Ništa oni nisu uništili što već nije bilo načeto. "Veliki" Pašić je soluncima valjao gipsano brašno i kartonske opanke uz dozvolu za prosjačanje. Ali on je srpski državnik sa spomenikom a Joža je hrvat, prevarant i uništitelj. Paz' da nije.

@Magistra vitae

pre 5 godina

Sve sto si napisao je apsolutna neistina. Punisa Racic je proveo godinu dana u samici u Beogradu, nakon toga je bio u zatvoru u Pozarevcu i izasao nakon petnasestak godina zbog vladanja. Nikakva Velika Srbija u okviru Jugoslavije nije bila cilj, da jeste Jugoslavije nikada ne bi ni bilo. Glorifikovanje Paveelica ne bih komentarisao...

bros

pre 5 godina

Za razliku od Hrvata, koji su imali iskustvo u nagodbenjačkoj politici u ugarskom Saboru, kod srpske političke elite, koja je bunama i ratovima stvarala državu, i dalje je provejavao radikalsko-hajdučki mentalitet. To potvrđuje ubistvo Stjepana Radića i još nekolicine hrvatskih poslanika u Skupštini 1928.

Sve je ovdje objasnjeno...i ni dan danas se nista nije promjenilo...

EU Citizen

pre 5 godina

Dobra ideja da je mogla da se ostvari sredinom devetnaestog veka, 1918. već nepotrebna, rizična i štetna za Srbiju, posebno posle suludog angažovanja u prvom svetskom ratu u koji su je uvukli crnorukaši, radikali i Karađorđevići, i koje ju je koštalo većine ljudskog potencijala neophodnog da bi se više mrgo duplo veća država aosorbovala i unifikovala, a i bez rata i sumanutog žrtvovanja tek formiranih mladih građanskih elita, teško da bi to uspelo. Toksična komunistička ideologija kojoj su etničke tenzije i bratoubilačka klanja kao direktna posledica ujedinjenja etnički srodnih i lingvistički jedinstvenih ali kulturno veoma različitih naroda otvorile put je bila poslednji ekser na bilo kakvim višim ekonomskim i civilizacijskim aspiracijama južnih Slobena. Danas su to drugorazredni i iscrpljeni narodi osuđeni na životarenje na periferiji zapadne civilizacije, što je još uvek bolje od bilo čega što bi sami umeli da smisle, u to smo se uverili.

neutralni felsh

pre 5 godina

100 godina Jugoslavije = 100 godina katastrofa i tragedija. Jugoslavija nikad više. Najgori i najtragičniji period u istoriji naših naroda. Ne ponovilo se nikad nikom.
(nikad više, 09. novembar 2018 12:11)


izgleda da su u jugi bili sve neki bivsi feudalci i industrijalci a ne kmetovi i sitni masovni profiteri od komasacije i nacionalizacije...

Meroni

pre 5 godina

Kako je meni fascinantna cinjenica da postoji ocuvani snimak ubistva kralja Aleksandra,da jednim klikom mi mozemo da ozivimo istoriju,da svedocimo jednom krucijalnom istorijskom dogadjaju koji se odigrao pre 85 godina.

Аки

pre 5 godina

(Magistra vitae, 9. novembar 2018 11:59)
Све је тачно како си написао, шта је било када си се пробудио? Класично ваше оправдање за злочине које мало има везе са истином. Да је Србија хтела Велику Србију направили би велику Србију а не би стварали Југославију. После убиства у парламенту, краљ је хтео да се раздружимо али су га ваши политичари молили да остави Југославију, на темељу тог убиства имали сте више привилегија него било ко у краљевини, па и државу у држави бановину Хрватску. Остале бановине нису биле формиране по етничким принципима. Е а када се бавиш менталном гимнастиком замисли ми нападнемо Хрватску, ви победите и примите нас у нову државу као себи равне, ми вам убијемо краља, касније извршимо геноцид над вама и ви нас и даље доживљавате као браћу.
Та оправдања за злочине остави за пиву у Имотском.

Negativni

pre 5 godina

...Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije, to je Draža sasvim jasno i nedvosmisleno tako definirao, a glavna meta su bili Hrvati i Muslimani, to malo Slovenaca im nisu bili interesantni.
Pavelić koji je tada bio poslanik u SHS parlamentu je nakon atentata pokrenuo svojevrstan hrvatski pokret otpora, no ubrzo je morao pobjeći iz zemlje a četnici su mu pobili čitavu porodicu, to je sve bilo 12 godina prije NDH.
Živo me zanima kakva bi bila reakcija u Srbiji da neki naš prolupanac u Saboru ubije Pupovca i još trojicu Srba a mi ga ne kaznimo nego ga slavimo kao heroja i smjestimo u vilu sa slugama, pa majke ti Pupovca pogode sa ostacima hrane pa je u Srbiji uzbuna nultog stepena!
(Magistra vitae,)

Pa ste tako jadni i ugnjeteni morali da pokoljete oko 13000 dece u Jasenovcu, zbog nepravde koju vam je Puniša naneo. Ma super ste.
Jugoslavija je bila izuzetna ideja, a propala je zbog toga što su takozvani narodi hteli svoje "interese", a s obzirom na to da su svi ti divni narodi i narodnosti potpuno nepismeno stado, naviklo da ih gazda bije i psuje (Turčin ili Nemac - svejedno), onda su im i "interesi" bili u skladu sa situacijom - glupi, nikakvi i prizemni. Što je najcrnje, Jugosloveni je apsolutno tačan naziv za ovdašnja plemena, i tako nas i dan danas zovu i Nemci i Englezi i Francuzi. Kao kad zatvorenicima daš zlatne kašike i tanjire, a oni izvrše nuždu u njih. Kakve god bile, i jedna i druga Jugoslavija su bile ozbiljne države za ove banana slugeranjske prćije danas.

Bgd

pre 5 godina

Jugoslavija nije najveća naša greška kako mnogi naši fašisti veruju. Jugoslavija je bio i jeste jedina opcija koju imamo. Zadnjih 25 godina nam upravo to pokazuje. Nažalost, gubitak Jugoslavije je naš veliki poraz, svih nas južnih Slovena koji smo je stvorili. I svakoga je taj poraz zaboleo i promenio na drugačiji način. Nažalost, mislim da će još vremena proći dok se Ilirija opet ne obnovi.

A

pre 5 godina

Nije bez nacije, Yugosloweni postoje samo sto se izjašnjavaju po religijskoj pripadnosti (pravoslavni kao Srbi, katolički kao Hrvati a muslimani kao Bošnjaci). Ja sam Yugoslowen, dakle postojimo.

nikad više

pre 5 godina

100 godina Jugoslavije = 100 godina katastrofa i tragedija. Jugoslavija nikad više. Najgori i najtragičniji period u istoriji naših naroda. Ne ponovilo se nikad nikom.

Magistra vitae

pre 5 godina

Puniša Račić je za to četvereostruko uvistvo bio samo formalno osuđen, kaznu je "gulio" u vili sa trojicom sluga.
A nakon uvođenja diktature četnički pokret je deklarativno imao za cilj stvaranje etnički čiste Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije, to je Draža sasvim jasno i nedvosmisleno tako definirao, a glavna meta su bili Hrvati i Muslimani, to malo Slovenaca im nisu bili interesantni.
Pavelić koji je tada bio poslanik u SHS parlamentu je nakon atentata pokrenuo svojevrstan hrvatski pokret otpora, no ubrzo je morao pobjeći iz zemlje a četnici su mu pobili čitavu porodicu, to je sve bilo 12 godina prije NDH.
Živo me zanima kakva bi bila reakcija u Srbiji da neki naš prolupanac u Saboru ubije Pupovca i još trojicu Srba a mi ga ne kaznimo nego ga slavimo kao heroja i smjestimo u vilu sa slugama, pa majke ti Pupovca pogode sa ostacima hrane pa je u Srbiji uzbuna nultog stepena!

x

pre 5 godina

Problem jeste isključivo vatikanske prirode, kao i Istambulske, i ništa drugo. Kako da napravite jednu državu takvu, kada u tom slučaju htvati rade šta im nemci kažu, a slovenci šta kažu austrijanci? A sve to kreće od Pape i od broja vernika koje žele da imaju za sebe? kao i ljudskih resursa ujedno. Takodje, pošto nisu uspeli da nas satru ratom, onda su krenuli u tu bajku, da prave jugoslaviju, sa sve komunističkim idejama, sa ciljem da se sve rasturi u parčiće, što se i desilo. 1928.godine u drezdenu, KPJ donosi odluku na 4.kongresu KPJ, da se daje na pravo na otcepljenje ugnjetavanih naroda od Srba( hrvatima, sslovencima, albancima i mađarima). Danas samo još čekamo Mađare. počelo je pre 90 godina, još malo im j ostalo da reše. Pritom, do 45. godine, u Makedoniji svi koji su se prezivali na IĆ, prebacuju prezime na Ski i na OV. sve se to zna i postoje ljudi čiji su dedovi to radili, a to nije baš slučajno

Nikka....

pre 5 godina

A šta cemo mi, bivši Jugosloveni, da radimo na ovu stogodišnjicu?

Po svoj prilici- baš ništa....Zašto? Zato što i kad bismo hteli, ne bismo umeli da se dogovorimo....Ni u okviru svojih nacija, a tek sa ostalim nacijama!!??!!

bros

pre 5 godina

Za razliku od Hrvata, koji su imali iskustvo u nagodbenjačkoj politici u ugarskom Saboru, kod srpske političke elite, koja je bunama i ratovima stvarala državu, i dalje je provejavao radikalsko-hajdučki mentalitet. To potvrđuje ubistvo Stjepana Radića i još nekolicine hrvatskih poslanika u Skupštini 1928.

Sve je ovdje objasnjeno...i ni dan danas se nista nije promjenilo...

@Magistra vitae

pre 5 godina

Sve sto si napisao je apsolutna neistina. Punisa Racic je proveo godinu dana u samici u Beogradu, nakon toga je bio u zatvoru u Pozarevcu i izasao nakon petnasestak godina zbog vladanja. Nikakva Velika Srbija u okviru Jugoslavije nije bila cilj, da jeste Jugoslavije nikada ne bi ni bilo. Glorifikovanje Paveelica ne bih komentarisao...

nikad više

pre 5 godina

100 godina Jugoslavije = 100 godina katastrofa i tragedija. Jugoslavija nikad više. Najgori i najtragičniji period u istoriji naših naroda. Ne ponovilo se nikad nikom.

Аljoša

pre 5 godina

Magistra vitae, 9. novembar 2018 11:59

Evo ga još jedan revizionista koji opravda ni manje ni više nego Pavelića. Jak momak nemo šta.
Umesto tih besmislica čitaj malo šta vaši istoričari pišu na tu temu,pre svih Tvrtko Jakovina, pa budi zahvalan što smo stvorili Jugoslaviju a ne Veliku Srbiju jer vas danas ne bi bilo.

x

pre 5 godina

Problem jeste isključivo vatikanske prirode, kao i Istambulske, i ništa drugo. Kako da napravite jednu državu takvu, kada u tom slučaju htvati rade šta im nemci kažu, a slovenci šta kažu austrijanci? A sve to kreće od Pape i od broja vernika koje žele da imaju za sebe? kao i ljudskih resursa ujedno. Takodje, pošto nisu uspeli da nas satru ratom, onda su krenuli u tu bajku, da prave jugoslaviju, sa sve komunističkim idejama, sa ciljem da se sve rasturi u parčiće, što se i desilo. 1928.godine u drezdenu, KPJ donosi odluku na 4.kongresu KPJ, da se daje na pravo na otcepljenje ugnjetavanih naroda od Srba( hrvatima, sslovencima, albancima i mađarima). Danas samo još čekamo Mađare. počelo je pre 90 godina, još malo im j ostalo da reše. Pritom, do 45. godine, u Makedoniji svi koji su se prezivali na IĆ, prebacuju prezime na Ski i na OV. sve se to zna i postoje ljudi čiji su dedovi to radili, a to nije baš slučajno

Nikka....

pre 5 godina

A šta cemo mi, bivši Jugosloveni, da radimo na ovu stogodišnjicu?

Po svoj prilici- baš ništa....Zašto? Zato što i kad bismo hteli, ne bismo umeli da se dogovorimo....Ni u okviru svojih nacija, a tek sa ostalim nacijama!!??!!

Magistra vitae

pre 5 godina

Puniša Račić je za to četvereostruko uvistvo bio samo formalno osuđen, kaznu je "gulio" u vili sa trojicom sluga.
A nakon uvođenja diktature četnički pokret je deklarativno imao za cilj stvaranje etnički čiste Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije, to je Draža sasvim jasno i nedvosmisleno tako definirao, a glavna meta su bili Hrvati i Muslimani, to malo Slovenaca im nisu bili interesantni.
Pavelić koji je tada bio poslanik u SHS parlamentu je nakon atentata pokrenuo svojevrstan hrvatski pokret otpora, no ubrzo je morao pobjeći iz zemlje a četnici su mu pobili čitavu porodicu, to je sve bilo 12 godina prije NDH.
Živo me zanima kakva bi bila reakcija u Srbiji da neki naš prolupanac u Saboru ubije Pupovca i još trojicu Srba a mi ga ne kaznimo nego ga slavimo kao heroja i smjestimo u vilu sa slugama, pa majke ti Pupovca pogode sa ostacima hrane pa je u Srbiji uzbuna nultog stepena!

Negativni

pre 5 godina

...Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije, to je Draža sasvim jasno i nedvosmisleno tako definirao, a glavna meta su bili Hrvati i Muslimani, to malo Slovenaca im nisu bili interesantni.
Pavelić koji je tada bio poslanik u SHS parlamentu je nakon atentata pokrenuo svojevrstan hrvatski pokret otpora, no ubrzo je morao pobjeći iz zemlje a četnici su mu pobili čitavu porodicu, to je sve bilo 12 godina prije NDH.
Živo me zanima kakva bi bila reakcija u Srbiji da neki naš prolupanac u Saboru ubije Pupovca i još trojicu Srba a mi ga ne kaznimo nego ga slavimo kao heroja i smjestimo u vilu sa slugama, pa majke ti Pupovca pogode sa ostacima hrane pa je u Srbiji uzbuna nultog stepena!
(Magistra vitae,)

Pa ste tako jadni i ugnjeteni morali da pokoljete oko 13000 dece u Jasenovcu, zbog nepravde koju vam je Puniša naneo. Ma super ste.
Jugoslavija je bila izuzetna ideja, a propala je zbog toga što su takozvani narodi hteli svoje "interese", a s obzirom na to da su svi ti divni narodi i narodnosti potpuno nepismeno stado, naviklo da ih gazda bije i psuje (Turčin ili Nemac - svejedno), onda su im i "interesi" bili u skladu sa situacijom - glupi, nikakvi i prizemni. Što je najcrnje, Jugosloveni je apsolutno tačan naziv za ovdašnja plemena, i tako nas i dan danas zovu i Nemci i Englezi i Francuzi. Kao kad zatvorenicima daš zlatne kašike i tanjire, a oni izvrše nuždu u njih. Kakve god bile, i jedna i druga Jugoslavija su bile ozbiljne države za ove banana slugeranjske prćije danas.

starac Vujadin

pre 5 godina

kod srpske političke elite, koja je bunama i ratovima stvarala državu, i dalje je provejavao radikalsko-hajdučki mentalitet

na ovo dodajte i endemsku korpuciju i nepotizam i eto razloga zašto smo vekovima daleko od vladavine prava, od pristojnog života, zašto kod nas stalno caruju neko polu-siromaštvo i visok stepen agresivnosti, prostakluka i bahatosti u međuljudskim odnosima. Mislim da je potrebno nekoliko vekova potpunog mira da bi se u Srbiji formirala stabilna građanska klasa koja bi upravljala državom na odgovoran i moderan način. Na žalost sa ovakvim mentalitetom i geografskim položajem teško da kod nas mir može da traje i 100 godina, a kamoli nekoliko vekova...

neutralni felsh

pre 5 godina

Grobnica Srba.
(Cccc, 09. novembar 2018 11:13)


vidim sad smo prosperirali. ta drzava ne postoji skoro 30 godina a srbija je nikad jadnija i izgubljenija... svoja na svome, dabome.

ko je rušio

pre 5 godina

Srpska velika, ogromna, najveća i nepopravljiva greška. Nama Srbima će trebati bar 500 godina da se od te greške opiravimo, ako ikada to i uspemo. Hrvati i katolici su nas tokom dvadesetog veka unazadili za pet vekova.

Srbenda

pre 5 godina

amo sreće da ta Jugoslavija nikada nije stvorena....Ni prva ni druga, ne zna se koja je veću štetu napravila za srpski narod...
Prva koja nas je ujedinjavala sa narodima koji su kulturološki i verski potpuno drugačiji od nas a druga koja nas u ime komunizma i bratstva i jedinstva, podelila između sebe da se i danas delimo na partizane i četnike...i odcepila od vere koja je naše pretke 500 godina ujedinjavala i održala....
A kada smo se otreznili od tog ludila i zanosa i kada smo shvatili su nam drugi crtali i postavljali granice i hteli ratom da to ispravimo bilo je već kasno....a rezultat porazan za naš narod....Izgubili smo Kosovo, Srba u Hrvatskoj više i nema....a i iz matice će tek da krene egzodus...
Kamo sreće da je kralj Aleksandar svojevremeno poslušao vojvodu Mišiča kada ga je savetovao da ne ulazi u jedinstvo sa Hrvatima i Slovencima...već da ih pusti da imaju svoju državu a da granicu Srbije ispiše po etiničkom principu što je mogao jer je Srbija iz Velikog rata izašla kao pobednica i imala blagoslov Velikih sila...tada bi istorija našeg naroda i sadašnjost bila bitno drugačija....Pozdrav

jako i do samog kraja

pre 5 godina

@vuk, a je l', pa gde je onda banovina Srbija u SHS, gde su granice, je l' mario tad neko za Krajišnike, Srbe u staroj Srbiji itd?
Najmanje sam komunista, nemam ni godina za to ali svaljivati sve na njih je već postalo gadno slušati. Na stranu da je mnoge priče, likove tj. "antikomuniste" prozvela sama udba. Najveći protivnici, vajni ukinuti vernici pravoslavšćujići bili titovi diplomci, stipendisti i vlasnici stanova, ništa ispod 60kv. Ništa oni nisu uništili što već nije bilo načeto. "Veliki" Pašić je soluncima valjao gipsano brašno i kartonske opanke uz dozvolu za prosjačanje. Ali on je srpski državnik sa spomenikom a Joža je hrvat, prevarant i uništitelj. Paz' da nije.

Srba Pravdoljub

pre 5 godina

Sjajan clanak! Sazet a sadrzi dosta bitnih informacija koje bih dodatno prokomentarisao: 1.Sve zemlje sem Grcke osporavale granicu. Zar i Rumunija, nije mi poznato? 2.Bojkot Hrvata, Makedonaca(tj stanovnika Makedonije svakako), Albanaca. Pa, bilo je i protivnih Crnogoraca? 3. Skoro sva zandarmerija i vojska i tada bila na jugu zbog pobuna. Pa kako to ako su Srbi bili vecina na KiM i Makedoniji? 4.Srbija devastirana, 70% kapitala u Zg, a Kralj i Pasic postali bogatasi. Kako? 5. Hrvati i Slovenci, kao porazeni ali navikli na diplomatiju u KuK a Srbi kao pobednici ali kao hajduci - nediplomate nikako nisu mogli da se saglase a kako tek sa Slovencima i Albancima. 6.Ujedinjenje je zakasnilo mozda i vise od 50 god ali znamo da je ovde bila duga okupacija Austrougara i Turaka. I posto znam da ovakvi clanci privlace nacionaliste svih boja, zakljucicu samo da nije ideja kriva sto smo mi bili nezreli i nesposobni da je sprovedemo. Nama ni ova mala drzava ne funkcionise a hteli smo vecu. Lako je biti general posle bitke i samac posle razvoda.

Bgd

pre 5 godina

Jugoslavija nije najveća naša greška kako mnogi naši fašisti veruju. Jugoslavija je bio i jeste jedina opcija koju imamo. Zadnjih 25 godina nam upravo to pokazuje. Nažalost, gubitak Jugoslavije je naš veliki poraz, svih nas južnih Slovena koji smo je stvorili. I svakoga je taj poraz zaboleo i promenio na drugačiji način. Nažalost, mislim da će još vremena proći dok se Ilirija opet ne obnovi.

Coco Bill

pre 5 godina

Problem jeste isključivo vatikanske prirode, kao i Istambulske, i ništa drugo. Kako da napravite jednu državu takvu, kada u tom slučaju htvati rade šta im nemci kažu, a slovenci šta kažu austrijanci? A sve to kreće od Pape i od broja vernika koje žele da imaju za sebe? kao i ljudskih resursa ujedno. Takodje, pošto nisu uspeli da nas satru ratom, onda su krenuli u tu bajku, da prave jugoslaviju, sa sve komunističkim idejama, sa ciljem da se sve rasturi u parčiće, što se i desilo. 1928.godine u drezdenu, KPJ donosi odluku na 4.kongresu KPJ, da se daje na pravo na otcepljenje ugnjetavanih naroda od Srba( hrvatima, sslovencima, albancima i mađarima). Danas samo još čekamo Mađare. počelo je pre 90 godina, još malo im j ostalo da reše. Pritom, do 45. godine, u Makedoniji svi koji su se prezivali na IĆ, prebacuju prezime na Ski i na OV. sve se to zna i postoje ljudi čiji su dedovi to radili, a to nije baš slučajno
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (x, 9. novembar 2018 11:48)

Nešta ste zaboravili da pomenete i Ruse koji su takođe bili ogorčeni protivnici Jugoslaije i taj kongres koji se desio u Drezdenu je aminovan baš od strane Rusa i to pominjanje ugnjetavanih naroda i prava na otcepljenje je doktrina Kominterne, to jest Rusa, koje ste Vi onako "slučajno" zaboravili

Аки

pre 5 godina

(Magistra vitae, 9. novembar 2018 11:59)
Све је тачно како си написао, шта је било када си се пробудио? Класично ваше оправдање за злочине које мало има везе са истином. Да је Србија хтела Велику Србију направили би велику Србију а не би стварали Југославију. После убиства у парламенту, краљ је хтео да се раздружимо али су га ваши политичари молили да остави Југославију, на темељу тог убиства имали сте више привилегија него било ко у краљевини, па и државу у држави бановину Хрватску. Остале бановине нису биле формиране по етничким принципима. Е а када се бавиш менталном гимнастиком замисли ми нападнемо Хрватску, ви победите и примите нас у нову државу као себи равне, ми вам убијемо краља, касније извршимо геноцид над вама и ви нас и даље доживљавате као браћу.
Та оправдања за злочине остави за пиву у Имотском.

Utin

pre 5 godina

Za vreme jugoslavije svi Srbi su ziveli u jednoj drzavi sto se nikada pre toga nije desilo. Za razliku od ostalih Srbi su bili veci komunisti i od komunista, i platili su cenu.

bigserb

pre 5 godina

@magistra vitae

Ti mora da si ucio istoriju iz knjiga stampanih u NDH, one od 1941.-1945. ili ove sadasnje od 1992. do danas?
Ne znam da li da se smejem na ove gluposti koje pises ili da placem, ali mozda za tebe jos uvek nije kasno, ako se na vreme javis psihijatru?

EU Citizen

pre 5 godina

Dobra ideja da je mogla da se ostvari sredinom devetnaestog veka, 1918. već nepotrebna, rizična i štetna za Srbiju, posebno posle suludog angažovanja u prvom svetskom ratu u koji su je uvukli crnorukaši, radikali i Karađorđevići, i koje ju je koštalo većine ljudskog potencijala neophodnog da bi se više mrgo duplo veća država aosorbovala i unifikovala, a i bez rata i sumanutog žrtvovanja tek formiranih mladih građanskih elita, teško da bi to uspelo. Toksična komunistička ideologija kojoj su etničke tenzije i bratoubilačka klanja kao direktna posledica ujedinjenja etnički srodnih i lingvistički jedinstvenih ali kulturno veoma različitih naroda otvorile put je bila poslednji ekser na bilo kakvim višim ekonomskim i civilizacijskim aspiracijama južnih Slobena. Danas su to drugorazredni i iscrpljeni narodi osuđeni na životarenje na periferiji zapadne civilizacije, što je još uvek bolje od bilo čega što bi sami umeli da smisle, u to smo se uverili.

neutralni felsh

pre 5 godina

100 godina Jugoslavije = 100 godina katastrofa i tragedija. Jugoslavija nikad više. Najgori i najtragičniji period u istoriji naših naroda. Ne ponovilo se nikad nikom.
(nikad više, 09. novembar 2018 12:11)


izgleda da su u jugi bili sve neki bivsi feudalci i industrijalci a ne kmetovi i sitni masovni profiteri od komasacije i nacionalizacije...

Micko

pre 5 godina

Evo ga još jedan revizionista koji opravda ni manje ni više nego Pavelića. Jak momak nemo šta. 
Umesto tih besmislica čitaj malo šta vaši istoričari pišu na tu temu,pre svih Tvrtko Jakovina, pa budi zahvalan što smo stvorili Jugoslaviju a ne Veliku Srbiju jer vas danas ne bi bilo.
(Аljoša, 9. novembar 2018 12:29)

 Naime hrvati su kao narod opstali pod ugarima, austrijancima i oduprli se turcima. Ne mislite da su valjda austrijanci ginuli na tudjoj zemlji i za tudji narod? Proguglajte koliko su vojnika poslali Nikoli Subicu Zrinskom? Srbija nas sigurno nije trebala spasavati. Iz knjige “Život pretočen u pamćenje”, Miće Živojinovića, se jasno vidi da je kralj odlucivao kako mu je evropa govorila. Kao sto SHS nije mogla opstati bez medjunarodnog priznanja, tako ni ta vasa velika srbija nije mogla opstati bez da je evropa dala blagoslov.
Jedna Njemacka je imala prije ww1 550 000 km2 teritorije. 1991. 350 000 km2. Engleska i Francuska su radile sve sto su mogle da svabe ne ojacaju previse. Taman im je trebala i jedna velika srbija na balkanu.

Boske

pre 5 godina

Sovjetski savez i Jugoslavija - kukavicja jaja Vatikana i Velike Britanije, iz kojih se izleglo epsko stradanje ruskog i srpskog naroda.

Jaja se naravno i dalje polazu, jer posao jos nije zavrsen. I dok je Srbija oduvijek bila izvrstan inkubator, u Rusiji u novije vrijeme, zbog vrlo lose klime, jaja ostaju uglavnom mucak.

A

pre 5 godina

Nije bez nacije, Yugosloweni postoje samo sto se izjašnjavaju po religijskoj pripadnosti (pravoslavni kao Srbi, katolički kao Hrvati a muslimani kao Bošnjaci). Ja sam Yugoslowen, dakle postojimo.

Meroni

pre 5 godina

Kako je meni fascinantna cinjenica da postoji ocuvani snimak ubistva kralja Aleksandra,da jednim klikom mi mozemo da ozivimo istoriju,da svedocimo jednom krucijalnom istorijskom dogadjaju koji se odigrao pre 85 godina.

grrr

pre 5 godina

bio je tekst juce o berlinskom kongresu.(koga mi slavimo jer je razbio veliku bugarsku)ali nismo izvuklu pouku.na kongresu je dato pravo balkancima na niz drzava ali im nije dato pravo na stvaranje velike nezavisne drzave.da nedavim zato je napravljena jugoslavija jer bi srbija bila prevelika posle pobede u velikom ratu a jugoslavija nikad nije bila drzava.

06.04 = 24.03 = ?

pre 5 godina

čitao sam do "kriza sve do raspada zemlje 1941. "

Dobro je poznat "raspad" zemlje te godine kao i identitet strane(a) koja bi volela da divljačka agresija i ratna okupacija sa genocidnim ishodom dobije boju, ukus i miris "raspada zemlje".

Komša

pre 5 godina

@Coco Bill
Nije to samo rusofilsko selrktivno pamćenje,ima tu i komunističke dogme (falsifikovane istorije) koja je prikrivala istorijske činjenice.
Crvena i Crna internacionala su bile protivnice versajskog poretka u Evropi i saradjivale su u mnogim stvarima,izmedju ostalog u razbijanju Jugoslavije.
KPJ je pripadala antiversajskom,revizionističkom bloku posle 1918. gidine i tesno saradjivala sa VMRO,Kosovskim komitetom i pružala podrški Ličkom ustanku.
Drezdenski kongres 1928. je zapravo usvajanje platforme od koje KPJ zapravo nikada neće odustati,iako je Staljin u jednom trenutku prešao na stranu versajskih sila pobednica (uspostavio diplomatske odnose sa njima - taj trenutak se uzima kao trenutak promene politike a uzrokivan je strahom od Hitlera,procenom da će ugroziti Sovjetsku Rusiju).
U tom trenutku KPJ prihvata direktivu Kominterne ali austeokomunistićki kadrovi,koji su već ovladali KPJ na terenu i prilikom kadrovanja ostaju verni svojim starim ciljevima.
Što se tiče politike carske Rusije u 19. veku nju je opisao ali i predvideo Garašanin još u periodu 1841-1844. i ,potpuno ispravno ju je uporedjivao sa politikom Austrije.Bile su to identične politike sračunate na sprečavanje stvaranja jake slovenske države na Balkanu i podelu uticaja na bivšim Turskim teritorijama.
Vatikan je tek 1900. poklekao pod pritiscima Beča inače nije vodio antisrpsku politiku ( trenutak kada su se Srbi katolici bunili zbog zavoda sv.Jeronima).
Beč i Moskva.

realno

pre 5 godina

Jedini koji zale za Jugoslavijom su Srbi jer su oni najvise profitirali iz nje posto su koristili resurse drugih republika i njima gradili Srbiju. Danas je Srbija najnerazvijenija drzava bivse Jugoslavije, sto jasno govori kako prolazi kada nema drugih da je finansiraju.
Srbi ogorceni cinjenicom da su ih svi napustili danas pokusavaju da prodaju pricu kako njima Jugoslavija nije odgovarala, ali to je odavno provaljen princip “lisice i kiselog grozdja”.

neutralni felsh

pre 5 godina

Jugoslavija je bila izuzetna ideja, a propala je zbog toga što su takozvani narodi hteli svoje "interese", a s obzirom na to da su svi ti divni narodi i narodnosti potpuno nepismeno stado, naviklo da ih gazda bije i psuje (Turčin ili Nemac - svejedno), onda su im i "interesi" bili u skladu sa situacijom - glupi, nikakvi i prizemni. Što je najcrnje, Jugosloveni je apsolutno tačan naziv za ovdašnja plemena, i tako nas i dan danas zovu i Nemci i Englezi i Francuzi. Kao kad zatvorenicima daš zlatne kašike i tanjire, a oni izvrše nuždu u njih. Kakve god bile, i jedna i druga Jugoslavija su bile ozbiljne države za ove banana slugeranjske prćije danas.
(Negativni, 09. novembar 2018 12:34)


da. dodao bih da je jugoslavija skoro uvek bila sve samo ne demokratska u pravom smislu reci... to je njen glavni problem, koji je unistio.

marko

pre 5 godina

Једна од највећих глупости која се може прочитати је тзв Велика Србија. Па та Велика Србија би и даље била мања од Грчке, Бугарске, Румуније, Мађарске, Аустрије, Италије, просто речено од свих из окружења. Дакле ниједна од тих великих земаља није проблем, али зато јесте мања од свих њих Србија. Дакле Велика Србија је просто мит који се вероватно најпре ширио из Беча, а онда су преузели коминисти и то остало до дан данас код разних који подлежу масмедиологији. При томе све горње наведене земље једва да имају своје сународнике у другим државама, а срба је колико видимо око пола само по околним земљама и то после свих асимилицаја и злочина. По свету и да не пишем.

Partizan 1917

pre 5 godina

@(Coco Bill, 09. novembar 2018 14:27)

To se zove Rusofilska selektivna demencija tj. mogućnost da se zaboravi sve što im ne ide u prilog.

mio

pre 5 godina

Lepa zamisao, san mnogih juznosloveskih ljudi koji je nazalost upropastila velikosrpska politika koja je od samog pocetka Jugoslaviju zamislila kao veliku Srbiju. Srbi su proizveli mrznju medju bratskim narodima i ta mrznja je sve jaca i jaca kako ljudi saznaju istinu i vide koliko zlo su im Sebi nanijeli i zele da nanesu. Ipak, Jugoslavija ostaje nesto sto je nekada postojalo kao divna ideja.

kimi

pre 5 godina

vuk, a je l', pa gde je onda banovina Srbija u SHS, gde su granice, je l' mario tad neko za Krajišnike, Srbe u staroj Srbiji itd?
Najmanje sam komunista, nemam ni godina za to ali svaljivati sve na njih je već postalo gadno slušati. Na stranu da je mnoge priče, likove tj. "antikomuniste" prozvela sama udba. Najveći protivnici, vajni ukinuti vernici pravoslavšćujići bili titovi diplomci, stipendisti i vlasnici stanova, ništa ispod 60kv. Ništa oni nisu uništili što već nije bilo načeto. "Veliki" Pašić je soluncima valjao gipsano brašno i kartonske opanke uz dozvolu za prosjačanje. Ali on je srpski državnik sa spomenikom a Joža je hrvat, prevarant i uništitelj. Paz' da nije.
(jako i do samog kraja, 09. novembar 2018 12:51)

Pa srbi u Hrvatskoj su uporno glasali za Pribicevica koji je non stop bio u koaliciji sa Radicem.
Na skupu u Zagrebu je rekao da su Dunav, Sava i Drina granice izmedju civilizacije i Srbijanskih varvara.
I opet su srbi glasali za njega.

LucyLiu

pre 5 godina

Lepo su to komunisti uništili Srbiju !!! Jugoslavija je tad definisana po Banovinama a ne nacionalnim granicama.
(vuk, 9. novembar 2018 12:05)

Hajde što si neobrazovan, al' što si lenj da proguglaš 2 minuta i vidiš kako su tačno izgledale banovine, pa da vidimo ko je tačno više oštetio Srbiju - Aleksandar ili Josip. Hint - onaj prvi.

igop

pre 5 godina

Nike tacno da Jugoslavija zemlja bez nacije! Ima nas Jugoslovena vise nego sto se svi nadate! To je bila velika i priznata zemlja sirom sveta, ovo su sada sve korumpirane i bedne banana republike bez ikakve buducnosti...

Arsa

pre 5 godina

@Micko
Niko me se vi druže niste oduprli, bili ste okupirani i podeljeni u više država sve dok vas nismo oslobodili i prvi put ujedinili.Ti Englezi su Londonskim ugovorom nudili Srbiji pogodi šta, ali mi glupi pa stvarali Jugoslaviju, da oslobodimo braću da Dalmacija ne bude Italijanska. Još jedna napomena veći deo hrvatskog naroda je bio pod Turcima, Hrvati iz Bosne znatno duže nego Srbi iz Šumadije

Magistra vitae

pre 5 godina

Puniša Račić je za to četvereostruko uvistvo bio samo formalno osuđen, kaznu je "gulio" u vili sa trojicom sluga.
A nakon uvođenja diktature četnički pokret je deklarativno imao za cilj stvaranje etnički čiste Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije, to je Draža sasvim jasno i nedvosmisleno tako definirao, a glavna meta su bili Hrvati i Muslimani, to malo Slovenaca im nisu bili interesantni.
Pavelić koji je tada bio poslanik u SHS parlamentu je nakon atentata pokrenuo svojevrstan hrvatski pokret otpora, no ubrzo je morao pobjeći iz zemlje a četnici su mu pobili čitavu porodicu, to je sve bilo 12 godina prije NDH.
Živo me zanima kakva bi bila reakcija u Srbiji da neki naš prolupanac u Saboru ubije Pupovca i još trojicu Srba a mi ga ne kaznimo nego ga slavimo kao heroja i smjestimo u vilu sa slugama, pa majke ti Pupovca pogode sa ostacima hrane pa je u Srbiji uzbuna nultog stepena!

nikad više

pre 5 godina

100 godina Jugoslavije = 100 godina katastrofa i tragedija. Jugoslavija nikad više. Najgori i najtragičniji period u istoriji naših naroda. Ne ponovilo se nikad nikom.

x

pre 5 godina

Problem jeste isključivo vatikanske prirode, kao i Istambulske, i ništa drugo. Kako da napravite jednu državu takvu, kada u tom slučaju htvati rade šta im nemci kažu, a slovenci šta kažu austrijanci? A sve to kreće od Pape i od broja vernika koje žele da imaju za sebe? kao i ljudskih resursa ujedno. Takodje, pošto nisu uspeli da nas satru ratom, onda su krenuli u tu bajku, da prave jugoslaviju, sa sve komunističkim idejama, sa ciljem da se sve rasturi u parčiće, što se i desilo. 1928.godine u drezdenu, KPJ donosi odluku na 4.kongresu KPJ, da se daje na pravo na otcepljenje ugnjetavanih naroda od Srba( hrvatima, sslovencima, albancima i mađarima). Danas samo još čekamo Mađare. počelo je pre 90 godina, još malo im j ostalo da reše. Pritom, do 45. godine, u Makedoniji svi koji su se prezivali na IĆ, prebacuju prezime na Ski i na OV. sve se to zna i postoje ljudi čiji su dedovi to radili, a to nije baš slučajno

ko je rušio

pre 5 godina

Srpska velika, ogromna, najveća i nepopravljiva greška. Nama Srbima će trebati bar 500 godina da se od te greške opiravimo, ako ikada to i uspemo. Hrvati i katolici su nas tokom dvadesetog veka unazadili za pet vekova.

@Magistra vitae

pre 5 godina

Sve sto si napisao je apsolutna neistina. Punisa Racic je proveo godinu dana u samici u Beogradu, nakon toga je bio u zatvoru u Pozarevcu i izasao nakon petnasestak godina zbog vladanja. Nikakva Velika Srbija u okviru Jugoslavije nije bila cilj, da jeste Jugoslavije nikada ne bi ni bilo. Glorifikovanje Paveelica ne bih komentarisao...

Micko

pre 5 godina

Evo ga još jedan revizionista koji opravda ni manje ni više nego Pavelića. Jak momak nemo šta. 
Umesto tih besmislica čitaj malo šta vaši istoričari pišu na tu temu,pre svih Tvrtko Jakovina, pa budi zahvalan što smo stvorili Jugoslaviju a ne Veliku Srbiju jer vas danas ne bi bilo.
(Аljoša, 9. novembar 2018 12:29)

 Naime hrvati su kao narod opstali pod ugarima, austrijancima i oduprli se turcima. Ne mislite da su valjda austrijanci ginuli na tudjoj zemlji i za tudji narod? Proguglajte koliko su vojnika poslali Nikoli Subicu Zrinskom? Srbija nas sigurno nije trebala spasavati. Iz knjige “Život pretočen u pamćenje”, Miće Živojinovića, se jasno vidi da je kralj odlucivao kako mu je evropa govorila. Kao sto SHS nije mogla opstati bez medjunarodnog priznanja, tako ni ta vasa velika srbija nije mogla opstati bez da je evropa dala blagoslov.
Jedna Njemacka je imala prije ww1 550 000 km2 teritorije. 1991. 350 000 km2. Engleska i Francuska su radile sve sto su mogle da svabe ne ojacaju previse. Taman im je trebala i jedna velika srbija na balkanu.

bros

pre 5 godina

Za razliku od Hrvata, koji su imali iskustvo u nagodbenjačkoj politici u ugarskom Saboru, kod srpske političke elite, koja je bunama i ratovima stvarala državu, i dalje je provejavao radikalsko-hajdučki mentalitet. To potvrđuje ubistvo Stjepana Radića i još nekolicine hrvatskih poslanika u Skupštini 1928.

Sve je ovdje objasnjeno...i ni dan danas se nista nije promjenilo...

Аljoša

pre 5 godina

Magistra vitae, 9. novembar 2018 11:59

Evo ga još jedan revizionista koji opravda ni manje ni više nego Pavelića. Jak momak nemo šta.
Umesto tih besmislica čitaj malo šta vaši istoričari pišu na tu temu,pre svih Tvrtko Jakovina, pa budi zahvalan što smo stvorili Jugoslaviju a ne Veliku Srbiju jer vas danas ne bi bilo.

Boske

pre 5 godina

Sovjetski savez i Jugoslavija - kukavicja jaja Vatikana i Velike Britanije, iz kojih se izleglo epsko stradanje ruskog i srpskog naroda.

Jaja se naravno i dalje polazu, jer posao jos nije zavrsen. I dok je Srbija oduvijek bila izvrstan inkubator, u Rusiji u novije vrijeme, zbog vrlo lose klime, jaja ostaju uglavnom mucak.

Bgd

pre 5 godina

Jugoslavija nije najveća naša greška kako mnogi naši fašisti veruju. Jugoslavija je bio i jeste jedina opcija koju imamo. Zadnjih 25 godina nam upravo to pokazuje. Nažalost, gubitak Jugoslavije je naš veliki poraz, svih nas južnih Slovena koji smo je stvorili. I svakoga je taj poraz zaboleo i promenio na drugačiji način. Nažalost, mislim da će još vremena proći dok se Ilirija opet ne obnovi.

Srbenda

pre 5 godina

amo sreće da ta Jugoslavija nikada nije stvorena....Ni prva ni druga, ne zna se koja je veću štetu napravila za srpski narod...
Prva koja nas je ujedinjavala sa narodima koji su kulturološki i verski potpuno drugačiji od nas a druga koja nas u ime komunizma i bratstva i jedinstva, podelila između sebe da se i danas delimo na partizane i četnike...i odcepila od vere koja je naše pretke 500 godina ujedinjavala i održala....
A kada smo se otreznili od tog ludila i zanosa i kada smo shvatili su nam drugi crtali i postavljali granice i hteli ratom da to ispravimo bilo je već kasno....a rezultat porazan za naš narod....Izgubili smo Kosovo, Srba u Hrvatskoj više i nema....a i iz matice će tek da krene egzodus...
Kamo sreće da je kralj Aleksandar svojevremeno poslušao vojvodu Mišiča kada ga je savetovao da ne ulazi u jedinstvo sa Hrvatima i Slovencima...već da ih pusti da imaju svoju državu a da granicu Srbije ispiše po etiničkom principu što je mogao jer je Srbija iz Velikog rata izašla kao pobednica i imala blagoslov Velikih sila...tada bi istorija našeg naroda i sadašnjost bila bitno drugačija....Pozdrav

A

pre 5 godina

Nije bez nacije, Yugosloweni postoje samo sto se izjašnjavaju po religijskoj pripadnosti (pravoslavni kao Srbi, katolički kao Hrvati a muslimani kao Bošnjaci). Ja sam Yugoslowen, dakle postojimo.

bigserb

pre 5 godina

@magistra vitae

Ti mora da si ucio istoriju iz knjiga stampanih u NDH, one od 1941.-1945. ili ove sadasnje od 1992. do danas?
Ne znam da li da se smejem na ove gluposti koje pises ili da placem, ali mozda za tebe jos uvek nije kasno, ako se na vreme javis psihijatru?

neutralni felsh

pre 5 godina

Grobnica Srba.
(Cccc, 09. novembar 2018 11:13)


vidim sad smo prosperirali. ta drzava ne postoji skoro 30 godina a srbija je nikad jadnija i izgubljenija... svoja na svome, dabome.

Аки

pre 5 godina

(Magistra vitae, 9. novembar 2018 11:59)
Све је тачно како си написао, шта је било када си се пробудио? Класично ваше оправдање за злочине које мало има везе са истином. Да је Србија хтела Велику Србију направили би велику Србију а не би стварали Југославију. После убиства у парламенту, краљ је хтео да се раздружимо али су га ваши политичари молили да остави Југославију, на темељу тог убиства имали сте више привилегија него било ко у краљевини, па и државу у држави бановину Хрватску. Остале бановине нису биле формиране по етничким принципима. Е а када се бавиш менталном гимнастиком замисли ми нападнемо Хрватску, ви победите и примите нас у нову државу као себи равне, ми вам убијемо краља, касније извршимо геноцид над вама и ви нас и даље доживљавате као браћу.
Та оправдања за злочине остави за пиву у Имотском.

grrr

pre 5 godina

bio je tekst juce o berlinskom kongresu.(koga mi slavimo jer je razbio veliku bugarsku)ali nismo izvuklu pouku.na kongresu je dato pravo balkancima na niz drzava ali im nije dato pravo na stvaranje velike nezavisne drzave.da nedavim zato je napravljena jugoslavija jer bi srbija bila prevelika posle pobede u velikom ratu a jugoslavija nikad nije bila drzava.

realno

pre 5 godina

Jedini koji zale za Jugoslavijom su Srbi jer su oni najvise profitirali iz nje posto su koristili resurse drugih republika i njima gradili Srbiju. Danas je Srbija najnerazvijenija drzava bivse Jugoslavije, sto jasno govori kako prolazi kada nema drugih da je finansiraju.
Srbi ogorceni cinjenicom da su ih svi napustili danas pokusavaju da prodaju pricu kako njima Jugoslavija nije odgovarala, ali to je odavno provaljen princip “lisice i kiselog grozdja”.

06.04 = 24.03 = ?

pre 5 godina

čitao sam do "kriza sve do raspada zemlje 1941. "

Dobro je poznat "raspad" zemlje te godine kao i identitet strane(a) koja bi volela da divljačka agresija i ratna okupacija sa genocidnim ishodom dobije boju, ukus i miris "raspada zemlje".

mio

pre 5 godina

Lepa zamisao, san mnogih juznosloveskih ljudi koji je nazalost upropastila velikosrpska politika koja je od samog pocetka Jugoslaviju zamislila kao veliku Srbiju. Srbi su proizveli mrznju medju bratskim narodima i ta mrznja je sve jaca i jaca kako ljudi saznaju istinu i vide koliko zlo su im Sebi nanijeli i zele da nanesu. Ipak, Jugoslavija ostaje nesto sto je nekada postojalo kao divna ideja.

Nikka....

pre 5 godina

A šta cemo mi, bivši Jugosloveni, da radimo na ovu stogodišnjicu?

Po svoj prilici- baš ništa....Zašto? Zato što i kad bismo hteli, ne bismo umeli da se dogovorimo....Ni u okviru svojih nacija, a tek sa ostalim nacijama!!??!!

Negativni

pre 5 godina

...Velike Srbije na teritoriji Jugoslavije, to je Draža sasvim jasno i nedvosmisleno tako definirao, a glavna meta su bili Hrvati i Muslimani, to malo Slovenaca im nisu bili interesantni.
Pavelić koji je tada bio poslanik u SHS parlamentu je nakon atentata pokrenuo svojevrstan hrvatski pokret otpora, no ubrzo je morao pobjeći iz zemlje a četnici su mu pobili čitavu porodicu, to je sve bilo 12 godina prije NDH.
Živo me zanima kakva bi bila reakcija u Srbiji da neki naš prolupanac u Saboru ubije Pupovca i još trojicu Srba a mi ga ne kaznimo nego ga slavimo kao heroja i smjestimo u vilu sa slugama, pa majke ti Pupovca pogode sa ostacima hrane pa je u Srbiji uzbuna nultog stepena!
(Magistra vitae,)

Pa ste tako jadni i ugnjeteni morali da pokoljete oko 13000 dece u Jasenovcu, zbog nepravde koju vam je Puniša naneo. Ma super ste.
Jugoslavija je bila izuzetna ideja, a propala je zbog toga što su takozvani narodi hteli svoje "interese", a s obzirom na to da su svi ti divni narodi i narodnosti potpuno nepismeno stado, naviklo da ih gazda bije i psuje (Turčin ili Nemac - svejedno), onda su im i "interesi" bili u skladu sa situacijom - glupi, nikakvi i prizemni. Što je najcrnje, Jugosloveni je apsolutno tačan naziv za ovdašnja plemena, i tako nas i dan danas zovu i Nemci i Englezi i Francuzi. Kao kad zatvorenicima daš zlatne kašike i tanjire, a oni izvrše nuždu u njih. Kakve god bile, i jedna i druga Jugoslavija su bile ozbiljne države za ove banana slugeranjske prćije danas.

Utin

pre 5 godina

Za vreme jugoslavije svi Srbi su ziveli u jednoj drzavi sto se nikada pre toga nije desilo. Za razliku od ostalih Srbi su bili veci komunisti i od komunista, i platili su cenu.

jako i do samog kraja

pre 5 godina

@vuk, a je l', pa gde je onda banovina Srbija u SHS, gde su granice, je l' mario tad neko za Krajišnike, Srbe u staroj Srbiji itd?
Najmanje sam komunista, nemam ni godina za to ali svaljivati sve na njih je već postalo gadno slušati. Na stranu da je mnoge priče, likove tj. "antikomuniste" prozvela sama udba. Najveći protivnici, vajni ukinuti vernici pravoslavšćujići bili titovi diplomci, stipendisti i vlasnici stanova, ništa ispod 60kv. Ništa oni nisu uništili što već nije bilo načeto. "Veliki" Pašić je soluncima valjao gipsano brašno i kartonske opanke uz dozvolu za prosjačanje. Ali on je srpski državnik sa spomenikom a Joža je hrvat, prevarant i uništitelj. Paz' da nije.

EU Citizen

pre 5 godina

Dobra ideja da je mogla da se ostvari sredinom devetnaestog veka, 1918. već nepotrebna, rizična i štetna za Srbiju, posebno posle suludog angažovanja u prvom svetskom ratu u koji su je uvukli crnorukaši, radikali i Karađorđevići, i koje ju je koštalo većine ljudskog potencijala neophodnog da bi se više mrgo duplo veća država aosorbovala i unifikovala, a i bez rata i sumanutog žrtvovanja tek formiranih mladih građanskih elita, teško da bi to uspelo. Toksična komunistička ideologija kojoj su etničke tenzije i bratoubilačka klanja kao direktna posledica ujedinjenja etnički srodnih i lingvistički jedinstvenih ali kulturno veoma različitih naroda otvorile put je bila poslednji ekser na bilo kakvim višim ekonomskim i civilizacijskim aspiracijama južnih Slobena. Danas su to drugorazredni i iscrpljeni narodi osuđeni na životarenje na periferiji zapadne civilizacije, što je još uvek bolje od bilo čega što bi sami umeli da smisle, u to smo se uverili.

Srba Pravdoljub

pre 5 godina

Sjajan clanak! Sazet a sadrzi dosta bitnih informacija koje bih dodatno prokomentarisao: 1.Sve zemlje sem Grcke osporavale granicu. Zar i Rumunija, nije mi poznato? 2.Bojkot Hrvata, Makedonaca(tj stanovnika Makedonije svakako), Albanaca. Pa, bilo je i protivnih Crnogoraca? 3. Skoro sva zandarmerija i vojska i tada bila na jugu zbog pobuna. Pa kako to ako su Srbi bili vecina na KiM i Makedoniji? 4.Srbija devastirana, 70% kapitala u Zg, a Kralj i Pasic postali bogatasi. Kako? 5. Hrvati i Slovenci, kao porazeni ali navikli na diplomatiju u KuK a Srbi kao pobednici ali kao hajduci - nediplomate nikako nisu mogli da se saglase a kako tek sa Slovencima i Albancima. 6.Ujedinjenje je zakasnilo mozda i vise od 50 god ali znamo da je ovde bila duga okupacija Austrougara i Turaka. I posto znam da ovakvi clanci privlace nacionaliste svih boja, zakljucicu samo da nije ideja kriva sto smo mi bili nezreli i nesposobni da je sprovedemo. Nama ni ova mala drzava ne funkcionise a hteli smo vecu. Lako je biti general posle bitke i samac posle razvoda.

Coco Bill

pre 5 godina

Problem jeste isključivo vatikanske prirode, kao i Istambulske, i ništa drugo. Kako da napravite jednu državu takvu, kada u tom slučaju htvati rade šta im nemci kažu, a slovenci šta kažu austrijanci? A sve to kreće od Pape i od broja vernika koje žele da imaju za sebe? kao i ljudskih resursa ujedno. Takodje, pošto nisu uspeli da nas satru ratom, onda su krenuli u tu bajku, da prave jugoslaviju, sa sve komunističkim idejama, sa ciljem da se sve rasturi u parčiće, što se i desilo. 1928.godine u drezdenu, KPJ donosi odluku na 4.kongresu KPJ, da se daje na pravo na otcepljenje ugnjetavanih naroda od Srba( hrvatima, sslovencima, albancima i mađarima). Danas samo još čekamo Mađare. počelo je pre 90 godina, još malo im j ostalo da reše. Pritom, do 45. godine, u Makedoniji svi koji su se prezivali na IĆ, prebacuju prezime na Ski i na OV. sve se to zna i postoje ljudi čiji su dedovi to radili, a to nije baš slučajno
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (x, 9. novembar 2018 11:48)

Nešta ste zaboravili da pomenete i Ruse koji su takođe bili ogorčeni protivnici Jugoslaije i taj kongres koji se desio u Drezdenu je aminovan baš od strane Rusa i to pominjanje ugnjetavanih naroda i prava na otcepljenje je doktrina Kominterne, to jest Rusa, koje ste Vi onako "slučajno" zaboravili

neutralni felsh

pre 5 godina

100 godina Jugoslavije = 100 godina katastrofa i tragedija. Jugoslavija nikad više. Najgori i najtragičniji period u istoriji naših naroda. Ne ponovilo se nikad nikom.
(nikad više, 09. novembar 2018 12:11)


izgleda da su u jugi bili sve neki bivsi feudalci i industrijalci a ne kmetovi i sitni masovni profiteri od komasacije i nacionalizacije...

starac Vujadin

pre 5 godina

kod srpske političke elite, koja je bunama i ratovima stvarala državu, i dalje je provejavao radikalsko-hajdučki mentalitet

na ovo dodajte i endemsku korpuciju i nepotizam i eto razloga zašto smo vekovima daleko od vladavine prava, od pristojnog života, zašto kod nas stalno caruju neko polu-siromaštvo i visok stepen agresivnosti, prostakluka i bahatosti u međuljudskim odnosima. Mislim da je potrebno nekoliko vekova potpunog mira da bi se u Srbiji formirala stabilna građanska klasa koja bi upravljala državom na odgovoran i moderan način. Na žalost sa ovakvim mentalitetom i geografskim položajem teško da kod nas mir može da traje i 100 godina, a kamoli nekoliko vekova...

Meroni

pre 5 godina

Kako je meni fascinantna cinjenica da postoji ocuvani snimak ubistva kralja Aleksandra,da jednim klikom mi mozemo da ozivimo istoriju,da svedocimo jednom krucijalnom istorijskom dogadjaju koji se odigrao pre 85 godina.

igop

pre 5 godina

Nike tacno da Jugoslavija zemlja bez nacije! Ima nas Jugoslovena vise nego sto se svi nadate! To je bila velika i priznata zemlja sirom sveta, ovo su sada sve korumpirane i bedne banana republike bez ikakve buducnosti...

Arsa

pre 5 godina

@Micko
Niko me se vi druže niste oduprli, bili ste okupirani i podeljeni u više država sve dok vas nismo oslobodili i prvi put ujedinili.Ti Englezi su Londonskim ugovorom nudili Srbiji pogodi šta, ali mi glupi pa stvarali Jugoslaviju, da oslobodimo braću da Dalmacija ne bude Italijanska. Još jedna napomena veći deo hrvatskog naroda je bio pod Turcima, Hrvati iz Bosne znatno duže nego Srbi iz Šumadije

neutralni felsh

pre 5 godina

Jugoslavija je bila izuzetna ideja, a propala je zbog toga što su takozvani narodi hteli svoje "interese", a s obzirom na to da su svi ti divni narodi i narodnosti potpuno nepismeno stado, naviklo da ih gazda bije i psuje (Turčin ili Nemac - svejedno), onda su im i "interesi" bili u skladu sa situacijom - glupi, nikakvi i prizemni. Što je najcrnje, Jugosloveni je apsolutno tačan naziv za ovdašnja plemena, i tako nas i dan danas zovu i Nemci i Englezi i Francuzi. Kao kad zatvorenicima daš zlatne kašike i tanjire, a oni izvrše nuždu u njih. Kakve god bile, i jedna i druga Jugoslavija su bile ozbiljne države za ove banana slugeranjske prćije danas.
(Negativni, 09. novembar 2018 12:34)


da. dodao bih da je jugoslavija skoro uvek bila sve samo ne demokratska u pravom smislu reci... to je njen glavni problem, koji je unistio.

marko

pre 5 godina

Једна од највећих глупости која се може прочитати је тзв Велика Србија. Па та Велика Србија би и даље била мања од Грчке, Бугарске, Румуније, Мађарске, Аустрије, Италије, просто речено од свих из окружења. Дакле ниједна од тих великих земаља није проблем, али зато јесте мања од свих њих Србија. Дакле Велика Србија је просто мит који се вероватно најпре ширио из Беча, а онда су преузели коминисти и то остало до дан данас код разних који подлежу масмедиологији. При томе све горње наведене земље једва да имају своје сународнике у другим државама, а срба је колико видимо око пола само по околним земљама и то после свих асимилицаја и злочина. По свету и да не пишем.

kimi

pre 5 godina

vuk, a je l', pa gde je onda banovina Srbija u SHS, gde su granice, je l' mario tad neko za Krajišnike, Srbe u staroj Srbiji itd?
Najmanje sam komunista, nemam ni godina za to ali svaljivati sve na njih je već postalo gadno slušati. Na stranu da je mnoge priče, likove tj. "antikomuniste" prozvela sama udba. Najveći protivnici, vajni ukinuti vernici pravoslavšćujići bili titovi diplomci, stipendisti i vlasnici stanova, ništa ispod 60kv. Ništa oni nisu uništili što već nije bilo načeto. "Veliki" Pašić je soluncima valjao gipsano brašno i kartonske opanke uz dozvolu za prosjačanje. Ali on je srpski državnik sa spomenikom a Joža je hrvat, prevarant i uništitelj. Paz' da nije.
(jako i do samog kraja, 09. novembar 2018 12:51)

Pa srbi u Hrvatskoj su uporno glasali za Pribicevica koji je non stop bio u koaliciji sa Radicem.
Na skupu u Zagrebu je rekao da su Dunav, Sava i Drina granice izmedju civilizacije i Srbijanskih varvara.
I opet su srbi glasali za njega.

Komša

pre 5 godina

@Coco Bill
Nije to samo rusofilsko selrktivno pamćenje,ima tu i komunističke dogme (falsifikovane istorije) koja je prikrivala istorijske činjenice.
Crvena i Crna internacionala su bile protivnice versajskog poretka u Evropi i saradjivale su u mnogim stvarima,izmedju ostalog u razbijanju Jugoslavije.
KPJ je pripadala antiversajskom,revizionističkom bloku posle 1918. gidine i tesno saradjivala sa VMRO,Kosovskim komitetom i pružala podrški Ličkom ustanku.
Drezdenski kongres 1928. je zapravo usvajanje platforme od koje KPJ zapravo nikada neće odustati,iako je Staljin u jednom trenutku prešao na stranu versajskih sila pobednica (uspostavio diplomatske odnose sa njima - taj trenutak se uzima kao trenutak promene politike a uzrokivan je strahom od Hitlera,procenom da će ugroziti Sovjetsku Rusiju).
U tom trenutku KPJ prihvata direktivu Kominterne ali austeokomunistićki kadrovi,koji su već ovladali KPJ na terenu i prilikom kadrovanja ostaju verni svojim starim ciljevima.
Što se tiče politike carske Rusije u 19. veku nju je opisao ali i predvideo Garašanin još u periodu 1841-1844. i ,potpuno ispravno ju je uporedjivao sa politikom Austrije.Bile su to identične politike sračunate na sprečavanje stvaranja jake slovenske države na Balkanu i podelu uticaja na bivšim Turskim teritorijama.
Vatikan je tek 1900. poklekao pod pritiscima Beča inače nije vodio antisrpsku politiku ( trenutak kada su se Srbi katolici bunili zbog zavoda sv.Jeronima).
Beč i Moskva.

LucyLiu

pre 5 godina

Lepo su to komunisti uništili Srbiju !!! Jugoslavija je tad definisana po Banovinama a ne nacionalnim granicama.
(vuk, 9. novembar 2018 12:05)

Hajde što si neobrazovan, al' što si lenj da proguglaš 2 minuta i vidiš kako su tačno izgledale banovine, pa da vidimo ko je tačno više oštetio Srbiju - Aleksandar ili Josip. Hint - onaj prvi.

Partizan 1917

pre 5 godina

@(Coco Bill, 09. novembar 2018 14:27)

To se zove Rusofilska selektivna demencija tj. mogućnost da se zaboravi sve što im ne ide u prilog.