Četvrtak, 08.11.2018.

13:40

U udžbeniku iz srpskog piše da je muškarac čovek, a žena je žena?

Izvor: B92

U udžbeniku iz srpskog piše da je muškarac èovek, a žena je žena? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

161 Komentari

Sortiraj po:

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

čovek i ljudsko biće nije isto mi smo svi ljudska bića a čovek i žena su polne različitosti, zar ste toliko zatupeli?!
ima ona seljačka pesma:" jedan čovek i jedna žena ..." čak i gradski seljaci znaju a vi sada dramu dižete !

dokon pop..

pre 5 godina

Koliko rasipanja energije zbog kompleksa niže vrednosti
Ali tako je to kad nema dece da se brine oko njih i kad postoji milion kadrova birokratije u Srbiji.

EU Citizen

pre 5 godina

Svi totalitarni režimi pokušavaju da izobliče jezik, jer misle da će tako izobličiti i stvarnost i nametnuti joj svoju bolesnu ideologiju, pa ni neomarksizam, sa svojim raznim pojavnim oblicima tipa feminizma nije izuzetak.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Srdjan, 09. novembar 2018 17:08

Što se jezika tiče, taj „problem“ nije postojao dok ga nisu izmislili izmišljači nepostojećih problema.

Bravisimo

pre 5 godina

Pa nije baš tako. Englezi kažu "hjuman bin" i to znači ljudsko biće i to je zajedničko za žene i muškarce, jer su oboje ljudska bića. Takođe imaju izraz "men" to znači čovek, ali se uglavnom misli na muškarca i men sa malo dužim naglaskom na ono "e" i to bi trebao da bude samo čovek, bez onog "pomišljanja" na muškarca
(ogledalo naroda, 9. novembar 2018 13:01)

Nalupetao si se za sve pare.

Srdjan

pre 5 godina

Ovo jeste problem, prvenstveno gramaticki i pravopisni. Ako je imenica 1. lice jednine "covjek" kako je prvo lice mnozine... "ljudi" naravno. A ljudi nisu samo muskarci nego i zene sto znaci da je i zena covjek (ljudsko bice). Patrijarhalna zemlja, kultura pa i jezik, to je problem.

GuA

pre 5 godina

Zaprepascujuce je koliko kometatora uopste ne zna definiciju reci "Covek". Kao i to da se u patrijahnom dristvu "Covek" izjednacava sa recju "Muskarac" ali ne i "Zena".

Sto se udzbenika tice, gospodja je potpuno u pravu jer po ustavu Srbija nije patrijahalna drzava.

jasamaja

pre 5 godina

Da li ste videli spornu sliku iz udžbenika odnosno objašnjenje? Nacrtan je muškarac i strelica na kojoj piše čovek a pored žena i strelica na kojoj piše žena. Po tome ispada da žena nije čovek nevezano za rod imenice već u biološkom smislu nego je valjda gmizavac, insekt ili gljiva ne znam.

Leonardo

pre 5 godina

Elem, upoznah zgodnu čovečicu juče, i razmišljam da je ženim, da pravimo čovečuljke. Hmm, ovo ‘ženim’ da se odmah promeni u ‘očovečim’, i to bi bilo to! Svi happy.

Teodor

pre 5 godina

@kakogod Ma sve si ti lepo rekao, jedino ne kapiram kako ne vidis koliko je tvoj "pateticni i kastrirani" komentar pun mrznje. SJW poimanje pravde...komedija!

hm

pre 5 godina

Zašto ne medicinski brat? Sjw idiotizmi
(I am a robot, 9. novembar 2018 11:12)

Kad kazes medicinski brat muskarci na toj poziciji se ljute jer im se ne svidja kako zvuci. Verovatno ih podseca na ono "topli brat" Onda traze ovo finije =Medicinski tehnicar. A sad se ti bunis sto ih zovemo medicinski tehnicar a ne medicinski brat. Ko ce vama konzervativcima ugoditi.

filip

pre 5 godina

Мушкарац = Man
Жена = Woman
Човек = Human

С тим што су и мушкарац и жена човеци, шта је спорно коментаторима?

DovidjenjaPrijatno

pre 5 godina

Sve se danas svodi na to kada nema sustine, daj da se fokusiramo na formu. Vaspitavajte svoju decu da budu ljudi, ne trućajte previse i prestanite da predimenzionirate stvari.

diktator

pre 5 godina

Problem je sto se ljudi ovde ili u drugim zajednicama nikada nisu izjasnili da li zele da svi stranci budu deo njihove zajednice pod imenom ljudi. Par naucnika je odredilo gde je ljudska granica, a vidimo da se ljudi sirom sveta danas ne slazu da su druge rase deo njihove zajednice i tako je par kvazinaucnika stvorilo probleme citavim narodima.Isto vazi i za ovo, zena-covek, nek se ljudi jedne zajednice odluce sta i kako zele umesto sto im se sa strane namece.

Triput

pre 5 godina

Čovečica ili čovekulja bi bilo OK. Možda Čovenka jer se Čova već koristi u drugom smislu, kao npr. - E, vidi onog čovu, pa gde ćeš bele čarape i sandale...

Povijesnicar

pre 5 godina

Kako kaze pesma- jedan covek jedna zena..
Rec COVEK moze znaciti i MUSKARAC. Ovde ne verujem da je u pitanju seksizam vec spontano koriscenje jezika. E sad ako je jezik sovinisticki ajde da ga menjamo? Zasto je REPUBLIKA zenskog roda? Zasto je VLADA zenskog roda? Zasto je OPSTINA zenskog roda? Zasto je RUSKA GUBERNIJA zenskog roda? Zasto je KOSOVO srednjeg roda? Zasto je NEZAVISNOST zenskog roda? Zasto EU zenskog roda? Ajde sa sve to promenimo mozda cemo bolje ziveti. ZIVOT je muskog roda. Mozda cemo ziveti bolje ako ga pretvorimo u srednji ili zenski rod. Apsurd

4k4.Dex

pre 5 godina

Nek mu objasni ovako
Ljudi (Ljudski rod) = Muskarci i Zene. Muskarac = Decak, Covek, Otac, Deda...
Zena = Devojvica, Devojka, Majka, Baba...

Ne vidim nikakav problem za objasniti cak je i vrlo jednostavno.

ogledalo naroda

pre 5 godina

Kad englezi kažu human misle na ljudsko biće nebitno dal je muškarac ili žena, znači u prevodu čovek.. Nema šta tu da buni ili da se menja..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (..., 9. novembar 2018 12:01)

Pa nije baš tako. Englezi kažu "hjuman bin" i to znači ljudsko biće i to je zajedničko za žene i muškarce, jer su oboje ljudska bića. Takođe imaju izraz "men" to znači čovek, ali se uglavnom misli na muškarca i men sa malo dužim naglaskom na ono "e" i to bi trebao da bude samo čovek, bez onog "pomišljanja" na muškarca

...

pre 5 godina

Kad englezi kažu human misle na ljudsko biće nebitno dal je muškarac ili žena, znači u prevodu čovek.. Nema šta tu da buni ili da se menja..

Diksi

pre 5 godina

Ovdašnjim ženomrscima dovoljno samo da čuju reč ŽENA, pa da zapene od mržnje, agresije i teških kompleksa. Patetični ste. Teši me samo da je to jedna ista ekipa dežurnih, kastriranih, emotivno osakaćenih muškaraca koja non stop visi na ovom tipu vesti... i da je većina i dalje normalna. (Uopšte ne sumnjam da će se kompleksaši prepoznati u komentaru i sami javiti u minusima.)
(kakogod, 09. novembar 2018 11:05)

Lupaju ti minuse i normalni, jer si ista kao ti sto ih opisujes.

hojhoj

pre 5 godina

Upotrebom reci covek uglavnom se misli i odnosi na moralne vrednosti osobe a ne bas na pripadnost vrsti ili pol. Ako zena nije covek to je skroz ok i to se desava :)

HAJDUK BEZ BRKOVA I ZENE

pre 5 godina

I posle se zene bune sto su muskarci postali nesigurni, slabi, sto im ne prilaze oni finiji, kulturniji... Danas se radi na tome da vecina muskaraca postane Gej, ili da ne smeju ni da pogledaju u pravcu zene a kamoli da im se obrate, pozovu na pice, na kuvana crevca u sosu od belog luka...

kakogod

pre 5 godina

Ovdašnjim ženomrscima dovoljno samo da čuju reč ŽENA, pa da zapene od mržnje, agresije i teških kompleksa. Patetični ste. Teši me samo da je to jedna ista ekipa dežurnih, kastriranih, emotivno osakaćenih muškaraca koja non stop visi na ovom tipu vesti... i da je većina i dalje normalna.
(Uopšte ne sumnjam da će se kompleksaši prepoznati u komentaru i sami javiti u minusima.)

bolje sutra

pre 5 godina

Ja, sam, dete socijalizma, nas su svakakve gluposti učili, od jožinog drvenog korita, do streljanja zbog kašike kajmaka. Kada sam odrastao shvatio sam, svu glupost i propagandu, ali ostatak školskog programa je bio jako dobar. Ne može niko da me uvedi da nam decu ne zatupljuju namerno. Pametan čovek je vazda pametan, a glup može da postane još gluplji, to im je smisao.

A.

pre 5 godina

Ovde je u pitanju POGREŠNA upotreba imenica pol i rod, odnosno značenje tih reči, jer ih autori udžbenika izjednačavaju. I ne samo oni. Mislim da je termin 'rodna ravnopravnost' isto pogrešan, jer je u pitanju polna ravnopravnost (muško-ženska) u društvu.

Polovi su dve krajnje (suprotne) tačke na osi (prava koja prolazi kroz središte) lopte, a kada to prenesemo na značenje kod ljudi ili životinja, to su muški i ženski pol.

Rod je isto što i srodstvo (rodbina), a u srpskom jeziku imamo i GRAMATIČKI rod imenice: muški (taj), ženski (ta) i srednji (to). Zato što, u zavisnosti od njega, drugačije pravimo, na primer, prošlo vreme glagola (pevao, pevala, pevalo) i sl.

Dakle, trebalo je u udžbeniku, pored ove dve slike staviti i treću sliku sa tekstom 'dete (to)'. Onda se lekcija ne bi poistovećivala sa polom (muški i ženski), nego bi baš predstavljala učenje o gramatičkom rodu imenica.

Što se tiče "jezika rodne ravnopravnosti" (mada bih rekla, polne ravnopravnosti), slažem se sa dr Jovankom Radić. Ako već imamo najbolje pismo (piši kao što govoriš, čitaj kako je napisano), mislim da je loše da uvodimo imenice psihološkinja, sociološkinja i sl., jer bismo morali da ta ZVANJA ispisujemo i na dokumentu (diplomi, sertifikatu ...), a ako želimo da naglasimo da je u pitanju osoba ženskog POLA, kazaćemo i napisaćemo psiholog Milica ...

I am a robot

pre 5 godina

Vojnikinja, psihološkinja, pilotkinja, rudarka, ginekološkinja, bageristkinja... Fino! A muškarac babica- dedica ili babac? Medicinski tehničar? Zašto ne medicinski brat? Sjw idiotizmi

Toto-ko-tunjo

pre 5 godina

A ja budala zalim koleginice sto putuju na posao svaki dan i pricam kako bi sve muskarce prve trebalo poslati na put, a zene da rade u svom mestu... A zena eto trazi da bude covek.

оће то

pre 5 godina

@ Pratim ovu temu već nekoliko dana i mogu reći da ja ovde ne vidim nikakav problem. Da bi ova majka objasnila detetu to što mu nije jasno mora i ona nešto da zna, a to kako vidimo nije slučaj! Ovo je samo primer za rod u srpskom jeziku i ova filozofiranja mogu da se protegnu u nedogled. Pa i dete je srednji rod (to) te možemo postaviti pitanje da li time unižavamo prava deteta?! Mi smo odrasli na istim primerima i ja u životu nisam doživela neprijatnost zbog “tog čoveka i te žene”. Kad već ovo ne zna da mu objasni kako će onda činjenicu da je Izrael u Evropi?
(Veca, 09. novembar 2018 08:34) То што ти у овако накарадној дефиницији речи ‘човек’ која из свог значења искључује појам ‘жена’ не видиш никакав проблем говори о томе да управо ти ништа о томе не знаш. Ово није само пример за род у српском језику, него настављање декадентних покушаја разграђивања српског језика и српског друштва. Множина речи човек је ‘људи’. Ако жена није човек, онда не припада ни људском роду, односно човечанству? Ипак ти мало боље погледај које си часове српског језика и логике пропустила, а географију остави за касније.

dragaN

pre 5 godina

Nemam nista protiv jednakosti polova, ali ovaj siledzijski feminizam nikako ne mogu da svarim. Koja je to filozofija? Zene su iste kao muskarci ali se rado pozivaju na zenstvenost kada treba da udju preko reda, kada treba nesto tesko da se ponese, kada nema mesta u autobusu, kada treba da se dodeljuje starateljstvo nad detetom, samo su zene zrtve seksualnog uznemiravanja i zrtve uopste... Pa ako hocete jednakost, uzmite i sve sto ide uz to.
(el, 9. novembar 2018 09:08)

Ja taj problem resavam vrlo lako - kazem im direkto u lice, ne mozes to da dobijes samo zato sto si zena, jer mismo ravnopravni zar ne. Problem je sto 99% muskaraca ce ustati da zena sedne jer se plase da ne ispadnu nekulturni. Kada bi se muskarci u svakoj situaciji strogo pridrzavali ravnopravnosti, brzo bi one prestale da traze ravnopravnost. Na primer, kada bi muskarci organizovali proteste i rekli hocemo da i zene idu u vojsku i da zene u rudnicima cine bar 30% rudara.

putnik

pre 5 godina

Jednom mi je u slovackoj ispalo ovo da sam rekao covek umesto muskarca i odmah sam shvatio da oni ne koriste covek kada govore o muskarcu, nije im bilo jasno zasto sam to rekao jer je i zena covek. Pa dobro, nas jezik je nas jezik, ali je poenta validna.

Tannhauser

pre 5 godina

Ako postoje psiholog i psihološkinja i sve imenice muškog roda koje se odnose na žene moraju imati ženski par, onda je jasno da i čovek mora imati odgovarajući par i da čovek ne može da se odnosi na ženu - mora biti čovek/žena ili čovek/čovečica ili šta već.
Alternativno, možemo odustati od menjanja rečnika i nastaviti da govorimo žena ubica i žena psiholog i žena čovek - neka se žene odluče šta im odgovara pa neka nam jave.

Taмо далеко

pre 5 godina

млаћење празне сламе које у крајњем случају доводи до погоршања положаја жена, уместо да се заједно слуша дивна песма Драгана Стојнића „Један човек и једна жена..."

sasa

pre 5 godina

Zanimljivo da Englezi nemaju taj problem, i to pitanje tamo niko ne postavlja, pa tako iako je u pitanju MANkind, imaju i MAN i WO-MAN.
Bitno da je nama/pojedinima ovo u Srbiji glavni problem, taman i ako ga nema niko drugi...
(Aks, 9. novembar 2018 09:37)

A sto mi moramo biti kao oni? A ne boze sacuvaj cak bolji?! I zaboravio si da oni imaju i Peoplekind koji se navodno rodio bas iz tog problema

žami

pre 5 godina

Zena z.r.jed. - coveci, pardon ljudi, z.r.mn.?????!!!!!!
Covek moze da bude zena I zena covek u figurativnom smislu. Igra recima u nasem jeziku je bogata I mastovita I u pozitivnom I negativnom kontekstu.

Uoje

pre 5 godina

Da razjasnimo, u metafizickom shvacanju na kojem se temelji europa zadnjih, pa dosta sve prolazi da je svaka osoba prvo covjek pa tek onda dolaze ostale nagradnje, spol, boja koze itd.
Nema nikakve veze sa feministickim grupama itd.

Mandrak

pre 5 godina

Posavetovao bih svakog da se upozna sa likom i delom Džona Manija (John Money), čudovišta u ljudskom obliku i rodonačelnikom "ozbiljne" rodne teorije na koje se današnje feministkinje oslanjaju.
Eksperimenti koje je ovaj čovek sprovodio nad braćom Rajner nisu daleko od onoga što je Mengele radio "nižim rasama". Nakon što im je potpuno uništio živote, jedan brat se predozirao antidepresivima, a drugi je sebi pucao u glavu sačmarom.

Babino unuce

pre 5 godina

U pola Srbije, baba će da kaže: a el imaš čoveka (muškarca), gde otišo onaj čovek (muškarac).

Naprosto - čovek znači muškarac.
Niko nikada nije vide dve žene i rekao dva čoveka.

Ako vam smeta, imate veliku muku sa pameću

Dejan

pre 5 godina

Ma da li je moguće da ovde niko ne zna odgovor na ovo pitanje? Otvorite prve strane starog zaveta i pročitajte: I Bog stvori čoveka, muško i žensko stvori ih! Znači, muškarac nije čovek i žena nije čovek! Samo su zajedno ČOVEK!

Dr A

pre 5 godina

Danas je najlakše uvrediti se. Ovaj talas feminizma je toliko mutirao da je to opasno. Ja sam žensko, ali i ja vidim da je danas najnepovoljnije biti muškarac između 18. i 65. godina, vaspitan i obrazovan - svi ostali, pa ti. Brinem se za to ko će biti ocevi sledećih generacija i da li će ih bukvalno dovesti samo do statusa oplodjivaca. Dakle, sve samo ne ravnopravnost.

covek pre svega

pre 5 godina

@Always look at the bright side of life
udaj se za mene! :)


Ovo sa covekom je vrh! Sta ce one jadnice iz engloskog govornog podrucja! Ostace HUMAN!
Posle ove zamene teze oko coveka najtupavije su mi psiholoskinje! To je novo zanimanje a bave se trazenjem pomoci za svoj ego i komplekse! Problem je medjutim sto im bas ego ne dozvoljava da odu kod PSIHOLOGA , bilo zenskog ili muskog, pa ne mogu nikako da nadju neko zanimanje sa kojim bi bile od koristi drustvu! Ipak postoji nada da ce jednom vozacica da poveze rudaricu i psiholoskinju do neke zene psihologa (ili muskarca) i da ce izaci kao vovozac, rudar i psiholog i zajedno sa svojim kolegama, muskog i zenskog pola, biti od koristi drustvu i porodici!

dragaN

pre 5 godina

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.
(Dragan, 09. novembar 2018 09:29)

Sreća pa se mi množimo, nikad više! U duhu priloga, mora da smo hermafroditi!
(Homo homini femina, 9. novembar 2018 09:51)

Ako nisi primetio, mi smo prestali da se mnozimo pre tridesetak godina. I gle cuda, to se poklapa sa periodom kada je ravnopravnost zakucala i na nasa vrata.

QA

pre 5 godina

Zena koja je covek ovo ne bi ni primetila, samo zena koja je zena. E sad sram bilo coveka koji je dozvolio da njen genecki materijal opstane.

vampirbg

pre 5 godina

Pa ako zena koja se bavi advokatskim poslom nije advokat nego advokatica onda ne moze zena da bude covek. Mozda čovečica? Same feministikinje su krive za to :)

Riki

pre 5 godina

Objašnjavati detetu ovakve gluposti?! Savet: Deci nemojte ništa nepotrebno da objašnjavate, preusmerite teške i problematične teme i pustite ih da što duže uživaju u bezbrižnom detinjstvu i neka znaju isključivo stvari primerene njihovim godinama. Sve ostalo filtrirajte koliko god možete. Zato i postojimo kao roditelji, psiho-fizička zaštita potomstva.

Neske86

pre 5 godina

Da li nam onda smeta sto je imenica "dete" u srednjem rodu? Ili nam samo smeta sto je imenica "covek", eto, u gramatickom muskom rodu? Slusao sam diskusiju, i moram da priznam, argumentacija profesorke Blagojevic je toliko suplja da bi kod mene na drugom potpitanju sama sebi uskocila u usta. Meni samo nije jasno zasto su borci za nekakva prava toliko agresivni i iskljucivi?

Aks

pre 5 godina

"Da li to znaci da zena nije covek?
@Politicka korektnost "

Zanimljivo da Englezi nemaju taj problem, i to pitanje tamo niko ne postavlja, pa tako iako je u pitanju MANkind, imaju i MAN i WO-MAN.
Bitno da je nama/pojedinima ovo u Srbiji glavni problem, taman i ako ga nema niko drugi...

sjajno

pre 5 godina

fascinantno. muškarci i žene su ljudi, muškarac je čovek i žena je čovek. U ČEMU je problem??? ZAŠTO je problem? fascinira me zaista kako može biti (i zaaaašto) dovođeno u sumnju činjenično stanje...

Лепи Цане

pre 5 godina

У Светом Писму у преводу Ђуре Даничића на једном месту пише: "Нека јој буде име човечица, јер је узета од човека." Сматрам да је израз "човечица" сасвим прикладан и да се може користити у "осетљивим" ситуацијама.

ProsecnA SrbendA u dusi MetalikA

pre 5 godina

Sam jezik je vrlo jasan po ovom pitanju:
muskarac - muskarci
zena - zene
covek - ljudi
Ako se ne varam mnozina od covek je ljudi! Nema "coveci" niti ima "ljud"! I muskarci i zene su ljudi, osim ako ne tvrdite suprotno mada me u zemlji zenomrzaca nista ne bi iznenadilo.

nnn

pre 5 godina

Mislim da bi 90% muskaraca pristalo da rec "ljudi" i "covek" vazi samo za zene a ne i za muskarce, samo da zene budu srecne.... onda bi zenama bio problem zasto su one "ljudi" i "covek"

drmr

pre 5 godina

Na ovoj temi sam dobio 9 umesto 10 iz sociologije. Bez ikakve loše namere na jedno od pitanja sam u razgovoru stalno odgovarao "čovek i žena" čisto iz navike jer je tako ustaljeno u govoru kod nas. Na kraju mi je profesor rekao da mi daje 9 umesto 10 jer i žena je čovek, odnosno ljudi (množina), čovek (jednina), a muškarac i žena (određivanje pola).

Dragan

pre 5 godina

Kako ce nam se obiti o glavu ovo silovanje u pokasaju da se zene izjednace sa muskarcima i ne samo da se izjednace nego i da budu jos vece!!!
(shone, 9. novembar 2018 08:35)

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.

Sloba

pre 5 godina

Pa po tome se i vide ostaci proslih vremena i tadasnjeg polozaja zena (ko misli suprotno, neka pogleda seriju Koreni) pa nam je stoga i jezik sovinisticki. Imamo rec covek koja bi trebalo da bude univerzalna za sva ljudska bica, a i reci zena i muskarac. Pri cemu samo muskarca povezujemo sa reci covek! U tim nedoslednostima se ipak vidi mnogo toga

chovek

pre 5 godina

Ljudi, ovo je toliko jednostavno. Radi se o višeznačnosti riječi. Nemaju sve riječi samo jedno značenje. Riječ "čovjek" ima dva značanja:
1) bilo koji pripadnik vrste homo sapiens, bez obzira na pol
2) muškarac

Na osnovu značenja broj 1, sasvim je prirodno za neku ženu reći, npr. : Nije posebno lijepa, ali je jako dobar čovjek. Ili obratno: Džaba joj ljepota, kad je loš čovjek.

Homo homini femina

pre 5 godina

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.
(Dragan, 09. novembar 2018 09:29)

Sreća pa se mi množimo, nikad više! U duhu priloga, mora da smo hermafroditi!

el

pre 5 godina

Nemam nista protiv jednakosti polova, ali ovaj siledzijski feminizam nikako ne mogu da svarim. Koja je to filozofija? Zene su iste kao muskarci ali se rado pozivaju na zenstvenost kada treba da udju preko reda, kada treba nesto tesko da se ponese, kada nema mesta u autobusu, kada treba da se dodeljuje starateljstvo nad detetom, samo su zene zrtve seksualnog uznemiravanja i zrtve uopste... Pa ako hocete jednakost, uzmite i sve sto ide uz to.

Andaluzija1970

pre 5 godina

@Veca Skroz se slažem!! Obrazovanje i pismenost pre bilo kakvih pro-feminističkih ideja i sumnji! Gramatički izrazi “čovek” i “žena” ne dovode u pitanje činjenicu da su obe jedinke ljudi. Dete, kao srednji rod, takodje je ljudsko biće i “politički” govoreno jeste čovek, ali gramatički nije. Ja ne vidim ovde NIKAKAV problem i ugroženost žena, a žensko sam. Samo glasam za opismenjavanje!

ekstremizam

pre 5 godina

Ja mislim da ekstremizmu ni levicarskom ni desnicarskom nije mesto u skoli i da ga treba odatle skloniti. A u nasim skolama ili desnicarski ekstremizam u vidu ekstremnih konzervativnih ili klerofasistickih stavova ili ovaj feministicki ekstremizam koji bi da izmislja razlike izmedju polova, da pravi posebne polne odrednice za ista zanimanja i slicne gluposti. Treba da najurimo i jedne i druge.

Krakatoa

pre 5 godina

Zašto praviti problem gdje ga nema? Čovjek jeste čovjek, muški pol, žena jeste žena, ženski rod. Umjesto čovjek za rod upotrijebiti ispravni riječ koja postoji u svim jezicima, a ona se zove - ljudsko biće. A da, ima mala začkoljica, a to je riječ koja na našim južnoslavenskim jezicima glasi čovječanstvo (engleski the mankind). Ta se riječ upotrebljava češće nego ljudski rod (eng the humankind).

Goran

pre 5 godina

"Човек (Homo sapiens, првенствено подврста Homo sapiens sapiens), живо биће које има високо развијен мозак способан за апстрактно размишљање, говор, решавање проблема, интроспекцију и сл. "

Citajuci neke komentare ovde zakljucujem potpuno suprotno od navedene definicije, jako malo razvijenih mozgova...

Maksa

pre 5 godina

Za mene kad se kaže da je neko dobar čovek znači da je osoba od reči bez obzira na rod. Ali žena uvek nešto muti... makar to bila torta. Ovaj problem čovečanstva treba rešiti što pre!

"Un homme et une femme", Claude Lelouch, 1966

pre 5 godina

"Muškarac je čovek.
Žena je žena.
Dakle, žena nije čovek."

A sad pročitajte šta piše u udžbeniku iz logike. Zaključak da "žena nije čovek" jeste logička greška. Iz navedene dve premise ne može da se izvede navedeni zaključak.

Bane17

pre 5 godina

Feministkinje hoće da žena ima zaseban izraz i da bude doktorica, pilotkinja itd, sve u ženskom rodu, a s druge strane hoće i da žena bude i čovek... Dakle nije više dovoljna jednakost, sad se ide na totalnu nadmoć...

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Ja kad kažem čovek mislim na vrstu. Kad kažem čovek (muškarac) i žena mislim na pripadnike vrste. Kad kažem „moj čovek“ mislim na svog dečka ili muža, ili na nekoga sa čijim se stavovima uopšteno slažem nevezano za to da li je taj čovek (pripadnik vrste) muškarac ili žena.
Ne diskriminiše jezik žene, nego su ljudi neobrazovani i nekulturni, što rezultuje suženim pogledom i ograničenim shvatanjima, a velikom sigurnošću u lične nazore.

Čubura je raj

pre 5 godina

Ijaaaaaooooo....Kada ovaj članak pročitaju borkinje za prava žene, rodnu ravnopravnost i feministkinje....Pa Sava, Dunav i sve tri Morave neće moći da operu autora ovog udžbenika.

hm

pre 5 godina

hm kako nismo do sada shvatili da su nam i pesme seksisticke? kako bese ono jedan covek i jedna zena jedna ljubav za sva vremena. tek sad kontam da je dragan stojinic bio mizogen i da je bio sovinista

objašnjenje

pre 5 godina

Rod ne mora da se poklapa.
Nije stvar patrijarhalnih obrazaca, izmišljotina feminizma i 20.veka nego ima veze sa lingvistikom, tj. nečijim potpunim nepoznavanjem iste.
Potpuno isti slučaj u engleskom jeziku. Human je isto i muškarac i žena, u evoluciji engleskog pre human korišćeno je samo mannish, man za ljudsko.

Za dete:

Čovek=ljudsko biće. Uvek bilo i biće.
Množina od čovek=ljudi (nepravilna, takođe postoji u engleskom).
Žena je čovek. Muškarac je čovek.
Neznalice su neznalice.

Sloba iz Haga

pre 5 godina

Koliko priče oko jednostavne stvari. Ako se na srpski jezik homo sapiens prevodi kao čovek, žena je čovek. Pa i sama rečenica "žena je žena" je bez smisla. Objašnjavati pojam ponavljanjem naziva pojma.

VUK

pre 5 godina

Patrijarh Pavle kaže : budimo ljudi ! Ljudska bića ! U našem narodu , supruga kaže za muža : moj čovek ! I obratno : moja žena ! Čovek kod Srba je simbol muža,oca... nekog ko vredno radi i brani porodicu. Ko je glava kuće. Neko ko i drugima pomaže. Za takvog na kraju kažu : al je bio dobar čovek. Za ta takvu ženu kažu: al je bila dobra žena! Kada završe životni put oboje..kaže se : bili dobri ljudi ! Budimo i mi ljudi. Čuvajmo tradiciju. Polne i rodne ravnopravnosti obično dovode nauružane tinejdžere u škole i kafiće. Neka njih tamo.

Pera85

pre 5 godina

Da se covecanstvo naziva drugacije i da se ljudi ne nazivaju ljudima, onda bi bilo ok da zene nisu ljudi. Ovako ispada covecanstvo i ljudi a zene to nisu. Jezik se menja i neke promene su dobre (kao ova) a neke promene nam pokazuju da srpski jezik u skolama mora vise da se radi

Milan

pre 5 godina

Još bolje je kada su 'trenerice' ili pak 'trenerke'. Ne razumem u potpunosti tu histeriju pod izgovorom rodne ravnopravnosti, ali dobro, sada bar muškarac ne može biti ulizica niti neznalica.

Ivke

pre 5 godina

Bas je vazno to pitanje zena kod nas. Vreme je da se svi edukujemo po tom pitanju ukljucujuci i zene. Imaju i one pogresne stavove prema muskarcima.

Alan Ford

pre 5 godina

Pa sta je tu čudno? Čovek je muškog roda i žena nije čovek vec je žena. Pa gde je onda razlika ako je i žena čovek...onda je i muškarac žena po tome. Oba pola su ljudska bića. Pametnom dosta.

basketas

pre 5 godina

nepismeni ljudi sastavljaju udzbenike. kako komisija koja je odobrila udzbenik to nije primetila? sada ih treba sve zajedno sa autorima kazniti. prvo da plate stampu komplet novih udzbenika a onda i dozivotnu zabranu u izdavastvu.

bot bole

pre 5 godina

Ako je to jedini problem u ovom drustvu ajde da se pozabavimo tom problematikom. Ova tema je dokaz da ljudi ne znaju sve vise sta ce od dosade... Dok sam bio mali baka mi je stalno pricala COVEK i ZENA... umrla je u skladnoj porodici, u kakvoj istoj i ja sa svojom danas zivim...

al` se nekad dobro

pre 5 godina

Ima ona (pra)stara ljubavna pesma "Jedan covek i jedna zena" od Dragana Stojnica. Doci ce vreme kada ce biti zabranjeno njeno emitovanje jer "diskriminise" iako pesma slavi dugotrajnu ljubav izmedju muskarca i zene.

Tata

pre 5 godina

To je ono sto je moj otac govorio.
"Ja imam dva sina i dete" !!! Samo ajde za mog oca,nego je problem ovde sa drzavom i njenim funkcionisanjem. A i pismenoscu celnika....i ostalih.

Veca

pre 5 godina

Pratim ovu temu već nekoliko dana i mogu reći da ja ovde ne vidim nikakav problem. Da bi ova majka objasnila detetu to što mu nije jasno mora i ona nešto da zna, a to kako vidimo nije slučaj! Ovo je samo primer za rod u srpskom jeziku i ova filozofiranja mogu da se protegnu u nedogled. Pa i dete je srednji rod (to) te možemo postaviti pitanje da li time unižavamo prava deteta?! Mi smo odrasli na istim primerima i ja u životu nisam doživela neprijatnost zbog “tog čoveka i te žene”. Kad već ovo ne zna da mu objasni kako će onda činjenicu da je Izrael u Evropi?

anagarika

pre 5 godina

Mislim da je u pitanju čista semantika a ne šovinističi ispad...kaže se, moj čovek. Ja svojoj dragoj ne mogu to reći već samo ona meni. Ja sam njen čovek a ona je moja žena.

Veca

pre 5 godina

Pratim ovu temu već nekoliko dana i mogu reći da ja ovde ne vidim nikakav problem. Da bi ova majka objasnila detetu to što mu nije jasno mora i ona nešto da zna, a to kako vidimo nije slučaj! Ovo je samo primer za rod u srpskom jeziku i ova filozofiranja mogu da se protegnu u nedogled. Pa i dete je srednji rod (to) te možemo postaviti pitanje da li time unižavamo prava deteta?! Mi smo odrasli na istim primerima i ja u životu nisam doživela neprijatnost zbog “tog čoveka i te žene”. Kad već ovo ne zna da mu objasni kako će onda činjenicu da je Izrael u Evropi?

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Ja kad kažem čovek mislim na vrstu. Kad kažem čovek (muškarac) i žena mislim na pripadnike vrste. Kad kažem „moj čovek“ mislim na svog dečka ili muža, ili na nekoga sa čijim se stavovima uopšteno slažem nevezano za to da li je taj čovek (pripadnik vrste) muškarac ili žena.
Ne diskriminiše jezik žene, nego su ljudi neobrazovani i nekulturni, što rezultuje suženim pogledom i ograničenim shvatanjima, a velikom sigurnošću u lične nazore.

al` se nekad dobro

pre 5 godina

Ima ona (pra)stara ljubavna pesma "Jedan covek i jedna zena" od Dragana Stojnica. Doci ce vreme kada ce biti zabranjeno njeno emitovanje jer "diskriminise" iako pesma slavi dugotrajnu ljubav izmedju muskarca i zene.

hm

pre 5 godina

hm kako nismo do sada shvatili da su nam i pesme seksisticke? kako bese ono jedan covek i jedna zena jedna ljubav za sva vremena. tek sad kontam da je dragan stojinic bio mizogen i da je bio sovinista

chovek

pre 5 godina

Ljudi, ovo je toliko jednostavno. Radi se o višeznačnosti riječi. Nemaju sve riječi samo jedno značenje. Riječ "čovjek" ima dva značanja:
1) bilo koji pripadnik vrste homo sapiens, bez obzira na pol
2) muškarac

Na osnovu značenja broj 1, sasvim je prirodno za neku ženu reći, npr. : Nije posebno lijepa, ali je jako dobar čovjek. Ili obratno: Džaba joj ljepota, kad je loš čovjek.

bot bole

pre 5 godina

Ako je to jedini problem u ovom drustvu ajde da se pozabavimo tom problematikom. Ova tema je dokaz da ljudi ne znaju sve vise sta ce od dosade... Dok sam bio mali baka mi je stalno pricala COVEK i ZENA... umrla je u skladnoj porodici, u kakvoj istoj i ja sa svojom danas zivim...

bolje sutra

pre 5 godina

Ja, sam, dete socijalizma, nas su svakakve gluposti učili, od jožinog drvenog korita, do streljanja zbog kašike kajmaka. Kada sam odrastao shvatio sam, svu glupost i propagandu, ali ostatak školskog programa je bio jako dobar. Ne može niko da me uvedi da nam decu ne zatupljuju namerno. Pametan čovek je vazda pametan, a glup može da postane još gluplji, to im je smisao.

I am a robot

pre 5 godina

Vojnikinja, psihološkinja, pilotkinja, rudarka, ginekološkinja, bageristkinja... Fino! A muškarac babica- dedica ili babac? Medicinski tehničar? Zašto ne medicinski brat? Sjw idiotizmi

ProsecnA SrbendA u dusi MetalikA

pre 5 godina

Sam jezik je vrlo jasan po ovom pitanju:
muskarac - muskarci
zena - zene
covek - ljudi
Ako se ne varam mnozina od covek je ljudi! Nema "coveci" niti ima "ljud"! I muskarci i zene su ljudi, osim ako ne tvrdite suprotno mada me u zemlji zenomrzaca nista ne bi iznenadilo.

drmr

pre 5 godina

Na ovoj temi sam dobio 9 umesto 10 iz sociologije. Bez ikakve loše namere na jedno od pitanja sam u razgovoru stalno odgovarao "čovek i žena" čisto iz navike jer je tako ustaljeno u govoru kod nas. Na kraju mi je profesor rekao da mi daje 9 umesto 10 jer i žena je čovek, odnosno ljudi (množina), čovek (jednina), a muškarac i žena (određivanje pola).

Goran

pre 5 godina

"Човек (Homo sapiens, првенствено подврста Homo sapiens sapiens), живо биће које има високо развијен мозак способан за апстрактно размишљање, говор, решавање проблема, интроспекцију и сл. "

Citajuci neke komentare ovde zakljucujem potpuno suprotno od navedene definicije, jako malo razvijenih mozgova...

sjajno

pre 5 godina

fascinantno. muškarci i žene su ljudi, muškarac je čovek i žena je čovek. U ČEMU je problem??? ZAŠTO je problem? fascinira me zaista kako može biti (i zaaaašto) dovođeno u sumnju činjenično stanje...

Andaluzija1970

pre 5 godina

@Veca Skroz se slažem!! Obrazovanje i pismenost pre bilo kakvih pro-feminističkih ideja i sumnji! Gramatički izrazi “čovek” i “žena” ne dovode u pitanje činjenicu da su obe jedinke ljudi. Dete, kao srednji rod, takodje je ljudsko biće i “politički” govoreno jeste čovek, ali gramatički nije. Ja ne vidim ovde NIKAKAV problem i ugroženost žena, a žensko sam. Samo glasam za opismenjavanje!

objašnjenje

pre 5 godina

Rod ne mora da se poklapa.
Nije stvar patrijarhalnih obrazaca, izmišljotina feminizma i 20.veka nego ima veze sa lingvistikom, tj. nečijim potpunim nepoznavanjem iste.
Potpuno isti slučaj u engleskom jeziku. Human je isto i muškarac i žena, u evoluciji engleskog pre human korišćeno je samo mannish, man za ljudsko.

Za dete:

Čovek=ljudsko biće. Uvek bilo i biće.
Množina od čovek=ljudi (nepravilna, takođe postoji u engleskom).
Žena je čovek. Muškarac je čovek.
Neznalice su neznalice.

nnn

pre 5 godina

Mislim da bi 90% muskaraca pristalo da rec "ljudi" i "covek" vazi samo za zene a ne i za muskarce, samo da zene budu srecne.... onda bi zenama bio problem zasto su one "ljudi" i "covek"

kakogod

pre 5 godina

Ovdašnjim ženomrscima dovoljno samo da čuju reč ŽENA, pa da zapene od mržnje, agresije i teških kompleksa. Patetični ste. Teši me samo da je to jedna ista ekipa dežurnih, kastriranih, emotivno osakaćenih muškaraca koja non stop visi na ovom tipu vesti... i da je većina i dalje normalna.
(Uopšte ne sumnjam da će se kompleksaši prepoznati u komentaru i sami javiti u minusima.)

Povijesnicar

pre 5 godina

Kako kaze pesma- jedan covek jedna zena..
Rec COVEK moze znaciti i MUSKARAC. Ovde ne verujem da je u pitanju seksizam vec spontano koriscenje jezika. E sad ako je jezik sovinisticki ajde da ga menjamo? Zasto je REPUBLIKA zenskog roda? Zasto je VLADA zenskog roda? Zasto je OPSTINA zenskog roda? Zasto je RUSKA GUBERNIJA zenskog roda? Zasto je KOSOVO srednjeg roda? Zasto je NEZAVISNOST zenskog roda? Zasto EU zenskog roda? Ajde sa sve to promenimo mozda cemo bolje ziveti. ZIVOT je muskog roda. Mozda cemo ziveti bolje ako ga pretvorimo u srednji ili zenski rod. Apsurd

Tata

pre 5 godina

To je ono sto je moj otac govorio.
"Ja imam dva sina i dete" !!! Samo ajde za mog oca,nego je problem ovde sa drzavom i njenim funkcionisanjem. A i pismenoscu celnika....i ostalih.

...

pre 5 godina

Kad englezi kažu human misle na ljudsko biće nebitno dal je muškarac ili žena, znači u prevodu čovek.. Nema šta tu da buni ili da se menja..

HAJDUK BEZ BRKOVA I ZENE

pre 5 godina

I posle se zene bune sto su muskarci postali nesigurni, slabi, sto im ne prilaze oni finiji, kulturniji... Danas se radi na tome da vecina muskaraca postane Gej, ili da ne smeju ni da pogledaju u pravcu zene a kamoli da im se obrate, pozovu na pice, na kuvana crevca u sosu od belog luka...

el

pre 5 godina

Nemam nista protiv jednakosti polova, ali ovaj siledzijski feminizam nikako ne mogu da svarim. Koja je to filozofija? Zene su iste kao muskarci ali se rado pozivaju na zenstvenost kada treba da udju preko reda, kada treba nesto tesko da se ponese, kada nema mesta u autobusu, kada treba da se dodeljuje starateljstvo nad detetom, samo su zene zrtve seksualnog uznemiravanja i zrtve uopste... Pa ako hocete jednakost, uzmite i sve sto ide uz to.

Maksa

pre 5 godina

Za mene kad se kaže da je neko dobar čovek znači da je osoba od reči bez obzira na rod. Ali žena uvek nešto muti... makar to bila torta. Ovaj problem čovečanstva treba rešiti što pre!

Ivke

pre 5 godina

Bas je vazno to pitanje zena kod nas. Vreme je da se svi edukujemo po tom pitanju ukljucujuci i zene. Imaju i one pogresne stavove prema muskarcima.

Aks

pre 5 godina

"Da li to znaci da zena nije covek?
@Politicka korektnost "

Zanimljivo da Englezi nemaju taj problem, i to pitanje tamo niko ne postavlja, pa tako iako je u pitanju MANkind, imaju i MAN i WO-MAN.
Bitno da je nama/pojedinima ovo u Srbiji glavni problem, taman i ako ga nema niko drugi...

Homo homini femina

pre 5 godina

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.
(Dragan, 09. novembar 2018 09:29)

Sreća pa se mi množimo, nikad više! U duhu priloga, mora da smo hermafroditi!

hojhoj

pre 5 godina

Upotrebom reci covek uglavnom se misli i odnosi na moralne vrednosti osobe a ne bas na pripadnost vrsti ili pol. Ako zena nije covek to je skroz ok i to se desava :)

Sloba

pre 5 godina

Pa po tome se i vide ostaci proslih vremena i tadasnjeg polozaja zena (ko misli suprotno, neka pogleda seriju Koreni) pa nam je stoga i jezik sovinisticki. Imamo rec covek koja bi trebalo da bude univerzalna za sva ljudska bica, a i reci zena i muskarac. Pri cemu samo muskarca povezujemo sa reci covek! U tim nedoslednostima se ipak vidi mnogo toga

Dr A

pre 5 godina

Danas je najlakše uvrediti se. Ovaj talas feminizma je toliko mutirao da je to opasno. Ja sam žensko, ali i ja vidim da je danas najnepovoljnije biti muškarac između 18. i 65. godina, vaspitan i obrazovan - svi ostali, pa ti. Brinem se za to ko će biti ocevi sledećih generacija i da li će ih bukvalno dovesti samo do statusa oplodjivaca. Dakle, sve samo ne ravnopravnost.

A.

pre 5 godina

Ovde je u pitanju POGREŠNA upotreba imenica pol i rod, odnosno značenje tih reči, jer ih autori udžbenika izjednačavaju. I ne samo oni. Mislim da je termin 'rodna ravnopravnost' isto pogrešan, jer je u pitanju polna ravnopravnost (muško-ženska) u društvu.

Polovi su dve krajnje (suprotne) tačke na osi (prava koja prolazi kroz središte) lopte, a kada to prenesemo na značenje kod ljudi ili životinja, to su muški i ženski pol.

Rod je isto što i srodstvo (rodbina), a u srpskom jeziku imamo i GRAMATIČKI rod imenice: muški (taj), ženski (ta) i srednji (to). Zato što, u zavisnosti od njega, drugačije pravimo, na primer, prošlo vreme glagola (pevao, pevala, pevalo) i sl.

Dakle, trebalo je u udžbeniku, pored ove dve slike staviti i treću sliku sa tekstom 'dete (to)'. Onda se lekcija ne bi poistovećivala sa polom (muški i ženski), nego bi baš predstavljala učenje o gramatičkom rodu imenica.

Što se tiče "jezika rodne ravnopravnosti" (mada bih rekla, polne ravnopravnosti), slažem se sa dr Jovankom Radić. Ako već imamo najbolje pismo (piši kao što govoriš, čitaj kako je napisano), mislim da je loše da uvodimo imenice psihološkinja, sociološkinja i sl., jer bismo morali da ta ZVANJA ispisujemo i na dokumentu (diplomi, sertifikatu ...), a ako želimo da naglasimo da je u pitanju osoba ženskog POLA, kazaćemo i napisaćemo psiholog Milica ...

Pera85

pre 5 godina

Da se covecanstvo naziva drugacije i da se ljudi ne nazivaju ljudima, onda bi bilo ok da zene nisu ljudi. Ovako ispada covecanstvo i ljudi a zene to nisu. Jezik se menja i neke promene su dobre (kao ova) a neke promene nam pokazuju da srpski jezik u skolama mora vise da se radi

putnik

pre 5 godina

Jednom mi je u slovackoj ispalo ovo da sam rekao covek umesto muskarca i odmah sam shvatio da oni ne koriste covek kada govore o muskarcu, nije im bilo jasno zasto sam to rekao jer je i zena covek. Pa dobro, nas jezik je nas jezik, ali je poenta validna.

Triput

pre 5 godina

Čovečica ili čovekulja bi bilo OK. Možda Čovenka jer se Čova već koristi u drugom smislu, kao npr. - E, vidi onog čovu, pa gde ćeš bele čarape i sandale...

dragaN

pre 5 godina

Nemam nista protiv jednakosti polova, ali ovaj siledzijski feminizam nikako ne mogu da svarim. Koja je to filozofija? Zene su iste kao muskarci ali se rado pozivaju na zenstvenost kada treba da udju preko reda, kada treba nesto tesko da se ponese, kada nema mesta u autobusu, kada treba da se dodeljuje starateljstvo nad detetom, samo su zene zrtve seksualnog uznemiravanja i zrtve uopste... Pa ako hocete jednakost, uzmite i sve sto ide uz to.
(el, 9. novembar 2018 09:08)

Ja taj problem resavam vrlo lako - kazem im direkto u lice, ne mozes to da dobijes samo zato sto si zena, jer mismo ravnopravni zar ne. Problem je sto 99% muskaraca ce ustati da zena sedne jer se plase da ne ispadnu nekulturni. Kada bi se muskarci u svakoj situaciji strogo pridrzavali ravnopravnosti, brzo bi one prestale da traze ravnopravnost. Na primer, kada bi muskarci organizovali proteste i rekli hocemo da i zene idu u vojsku i da zene u rudnicima cine bar 30% rudara.

Neske86

pre 5 godina

Da li nam onda smeta sto je imenica "dete" u srednjem rodu? Ili nam samo smeta sto je imenica "covek", eto, u gramatickom muskom rodu? Slusao sam diskusiju, i moram da priznam, argumentacija profesorke Blagojevic je toliko suplja da bi kod mene na drugom potpitanju sama sebi uskocila u usta. Meni samo nije jasno zasto su borci za nekakva prava toliko agresivni i iskljucivi?

оће то

pre 5 godina

@ Pratim ovu temu već nekoliko dana i mogu reći da ja ovde ne vidim nikakav problem. Da bi ova majka objasnila detetu to što mu nije jasno mora i ona nešto da zna, a to kako vidimo nije slučaj! Ovo je samo primer za rod u srpskom jeziku i ova filozofiranja mogu da se protegnu u nedogled. Pa i dete je srednji rod (to) te možemo postaviti pitanje da li time unižavamo prava deteta?! Mi smo odrasli na istim primerima i ja u životu nisam doživela neprijatnost zbog “tog čoveka i te žene”. Kad već ovo ne zna da mu objasni kako će onda činjenicu da je Izrael u Evropi?
(Veca, 09. novembar 2018 08:34) То што ти у овако накарадној дефиницији речи ‘човек’ која из свог значења искључује појам ‘жена’ не видиш никакав проблем говори о томе да управо ти ништа о томе не знаш. Ово није само пример за род у српском језику, него настављање декадентних покушаја разграђивања српског језика и српског друштва. Множина речи човек је ‘људи’. Ако жена није човек, онда не припада ни људском роду, односно човечанству? Ипак ти мало боље погледај које си часове српског језика и логике пропустила, а географију остави за касније.

Krakatoa

pre 5 godina

Zašto praviti problem gdje ga nema? Čovjek jeste čovjek, muški pol, žena jeste žena, ženski rod. Umjesto čovjek za rod upotrijebiti ispravni riječ koja postoji u svim jezicima, a ona se zove - ljudsko biće. A da, ima mala začkoljica, a to je riječ koja na našim južnoslavenskim jezicima glasi čovječanstvo (engleski the mankind). Ta se riječ upotrebljava češće nego ljudski rod (eng the humankind).

4k4.Dex

pre 5 godina

Nek mu objasni ovako
Ljudi (Ljudski rod) = Muskarci i Zene. Muskarac = Decak, Covek, Otac, Deda...
Zena = Devojvica, Devojka, Majka, Baba...

Ne vidim nikakav problem za objasniti cak je i vrlo jednostavno.

Uoje

pre 5 godina

Da razjasnimo, u metafizickom shvacanju na kojem se temelji europa zadnjih, pa dosta sve prolazi da je svaka osoba prvo covjek pa tek onda dolaze ostale nagradnje, spol, boja koze itd.
Nema nikakve veze sa feministickim grupama itd.

Sloba iz Haga

pre 5 godina

Koliko priče oko jednostavne stvari. Ako se na srpski jezik homo sapiens prevodi kao čovek, žena je čovek. Pa i sama rečenica "žena je žena" je bez smisla. Objašnjavati pojam ponavljanjem naziva pojma.

basketas

pre 5 godina

nepismeni ljudi sastavljaju udzbenike. kako komisija koja je odobrila udzbenik to nije primetila? sada ih treba sve zajedno sa autorima kazniti. prvo da plate stampu komplet novih udzbenika a onda i dozivotnu zabranu u izdavastvu.

vampirbg

pre 5 godina

Pa ako zena koja se bavi advokatskim poslom nije advokat nego advokatica onda ne moze zena da bude covek. Mozda čovečica? Same feministikinje su krive za to :)

"Un homme et une femme", Claude Lelouch, 1966

pre 5 godina

"Muškarac je čovek.
Žena je žena.
Dakle, žena nije čovek."

A sad pročitajte šta piše u udžbeniku iz logike. Zaključak da "žena nije čovek" jeste logička greška. Iz navedene dve premise ne može da se izvede navedeni zaključak.

VUK

pre 5 godina

Patrijarh Pavle kaže : budimo ljudi ! Ljudska bića ! U našem narodu , supruga kaže za muža : moj čovek ! I obratno : moja žena ! Čovek kod Srba je simbol muža,oca... nekog ko vredno radi i brani porodicu. Ko je glava kuće. Neko ko i drugima pomaže. Za takvog na kraju kažu : al je bio dobar čovek. Za ta takvu ženu kažu: al je bila dobra žena! Kada završe životni put oboje..kaže se : bili dobri ljudi ! Budimo i mi ljudi. Čuvajmo tradiciju. Polne i rodne ravnopravnosti obično dovode nauružane tinejdžere u škole i kafiće. Neka njih tamo.

Milan

pre 5 godina

Još bolje je kada su 'trenerice' ili pak 'trenerke'. Ne razumem u potpunosti tu histeriju pod izgovorom rodne ravnopravnosti, ali dobro, sada bar muškarac ne može biti ulizica niti neznalica.

covek pre svega

pre 5 godina

@Always look at the bright side of life
udaj se za mene! :)


Ovo sa covekom je vrh! Sta ce one jadnice iz engloskog govornog podrucja! Ostace HUMAN!
Posle ove zamene teze oko coveka najtupavije su mi psiholoskinje! To je novo zanimanje a bave se trazenjem pomoci za svoj ego i komplekse! Problem je medjutim sto im bas ego ne dozvoljava da odu kod PSIHOLOGA , bilo zenskog ili muskog, pa ne mogu nikako da nadju neko zanimanje sa kojim bi bile od koristi drustvu! Ipak postoji nada da ce jednom vozacica da poveze rudaricu i psiholoskinju do neke zene psihologa (ili muskarca) i da ce izaci kao vovozac, rudar i psiholog i zajedno sa svojim kolegama, muskog i zenskog pola, biti od koristi drustvu i porodici!

Bane17

pre 5 godina

Feministkinje hoće da žena ima zaseban izraz i da bude doktorica, pilotkinja itd, sve u ženskom rodu, a s druge strane hoće i da žena bude i čovek... Dakle nije više dovoljna jednakost, sad se ide na totalnu nadmoć...

Dragan

pre 5 godina

Kako ce nam se obiti o glavu ovo silovanje u pokasaju da se zene izjednace sa muskarcima i ne samo da se izjednace nego i da budu jos vece!!!
(shone, 9. novembar 2018 08:35)

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.

Čubura je raj

pre 5 godina

Ijaaaaaooooo....Kada ovaj članak pročitaju borkinje za prava žene, rodnu ravnopravnost i feministkinje....Pa Sava, Dunav i sve tri Morave neće moći da operu autora ovog udžbenika.

Riki

pre 5 godina

Objašnjavati detetu ovakve gluposti?! Savet: Deci nemojte ništa nepotrebno da objašnjavate, preusmerite teške i problematične teme i pustite ih da što duže uživaju u bezbrižnom detinjstvu i neka znaju isključivo stvari primerene njihovim godinama. Sve ostalo filtrirajte koliko god možete. Zato i postojimo kao roditelji, psiho-fizička zaštita potomstva.

Babino unuce

pre 5 godina

U pola Srbije, baba će da kaže: a el imaš čoveka (muškarca), gde otišo onaj čovek (muškarac).

Naprosto - čovek znači muškarac.
Niko nikada nije vide dve žene i rekao dva čoveka.

Ako vam smeta, imate veliku muku sa pameću

Лепи Цане

pre 5 godina

У Светом Писму у преводу Ђуре Даничића на једном месту пише: "Нека јој буде име човечица, јер је узета од човека." Сматрам да је израз "човечица" сасвим прикладан и да се може користити у "осетљивим" ситуацијама.

ekstremizam

pre 5 godina

Ja mislim da ekstremizmu ni levicarskom ni desnicarskom nije mesto u skoli i da ga treba odatle skloniti. A u nasim skolama ili desnicarski ekstremizam u vidu ekstremnih konzervativnih ili klerofasistickih stavova ili ovaj feministicki ekstremizam koji bi da izmislja razlike izmedju polova, da pravi posebne polne odrednice za ista zanimanja i slicne gluposti. Treba da najurimo i jedne i druge.

Mandrak

pre 5 godina

Posavetovao bih svakog da se upozna sa likom i delom Džona Manija (John Money), čudovišta u ljudskom obliku i rodonačelnikom "ozbiljne" rodne teorije na koje se današnje feministkinje oslanjaju.
Eksperimenti koje je ovaj čovek sprovodio nad braćom Rajner nisu daleko od onoga što je Mengele radio "nižim rasama". Nakon što im je potpuno uništio živote, jedan brat se predozirao antidepresivima, a drugi je sebi pucao u glavu sačmarom.

Toto-ko-tunjo

pre 5 godina

A ja budala zalim koleginice sto putuju na posao svaki dan i pricam kako bi sve muskarce prve trebalo poslati na put, a zene da rade u svom mestu... A zena eto trazi da bude covek.

Dejan

pre 5 godina

Ma da li je moguće da ovde niko ne zna odgovor na ovo pitanje? Otvorite prve strane starog zaveta i pročitajte: I Bog stvori čoveka, muško i žensko stvori ih! Znači, muškarac nije čovek i žena nije čovek! Samo su zajedno ČOVEK!

dragaN

pre 5 godina

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.
(Dragan, 09. novembar 2018 09:29)

Sreća pa se mi množimo, nikad više! U duhu priloga, mora da smo hermafroditi!
(Homo homini femina, 9. novembar 2018 09:51)

Ako nisi primetio, mi smo prestali da se mnozimo pre tridesetak godina. I gle cuda, to se poklapa sa periodom kada je ravnopravnost zakucala i na nasa vrata.

jasamaja

pre 5 godina

Da li ste videli spornu sliku iz udžbenika odnosno objašnjenje? Nacrtan je muškarac i strelica na kojoj piše čovek a pored žena i strelica na kojoj piše žena. Po tome ispada da žena nije čovek nevezano za rod imenice već u biološkom smislu nego je valjda gmizavac, insekt ili gljiva ne znam.

Bravisimo

pre 5 godina

Pa nije baš tako. Englezi kažu "hjuman bin" i to znači ljudsko biće i to je zajedničko za žene i muškarce, jer su oboje ljudska bića. Takođe imaju izraz "men" to znači čovek, ali se uglavnom misli na muškarca i men sa malo dužim naglaskom na ono "e" i to bi trebao da bude samo čovek, bez onog "pomišljanja" na muškarca
(ogledalo naroda, 9. novembar 2018 13:01)

Nalupetao si se za sve pare.

Taмо далеко

pre 5 godina

млаћење празне сламе које у крајњем случају доводи до погоршања положаја жена, уместо да се заједно слуша дивна песма Драгана Стојнића „Један човек и једна жена..."

Leonardo

pre 5 godina

Elem, upoznah zgodnu čovečicu juče, i razmišljam da je ženim, da pravimo čovečuljke. Hmm, ovo ‘ženim’ da se odmah promeni u ‘očovečim’, i to bi bilo to! Svi happy.

anagarika

pre 5 godina

Mislim da je u pitanju čista semantika a ne šovinističi ispad...kaže se, moj čovek. Ja svojoj dragoj ne mogu to reći već samo ona meni. Ja sam njen čovek a ona je moja žena.

sasa

pre 5 godina

Zanimljivo da Englezi nemaju taj problem, i to pitanje tamo niko ne postavlja, pa tako iako je u pitanju MANkind, imaju i MAN i WO-MAN.
Bitno da je nama/pojedinima ovo u Srbiji glavni problem, taman i ako ga nema niko drugi...
(Aks, 9. novembar 2018 09:37)

A sto mi moramo biti kao oni? A ne boze sacuvaj cak bolji?! I zaboravio si da oni imaju i Peoplekind koji se navodno rodio bas iz tog problema

Tannhauser

pre 5 godina

Ako postoje psiholog i psihološkinja i sve imenice muškog roda koje se odnose na žene moraju imati ženski par, onda je jasno da i čovek mora imati odgovarajući par i da čovek ne može da se odnosi na ženu - mora biti čovek/žena ili čovek/čovečica ili šta već.
Alternativno, možemo odustati od menjanja rečnika i nastaviti da govorimo žena ubica i žena psiholog i žena čovek - neka se žene odluče šta im odgovara pa neka nam jave.

Srdjan

pre 5 godina

Ovo jeste problem, prvenstveno gramaticki i pravopisni. Ako je imenica 1. lice jednine "covjek" kako je prvo lice mnozine... "ljudi" naravno. A ljudi nisu samo muskarci nego i zene sto znaci da je i zena covjek (ljudsko bice). Patrijarhalna zemlja, kultura pa i jezik, to je problem.

filip

pre 5 godina

Мушкарац = Man
Жена = Woman
Човек = Human

С тим што су и мушкарац и жена човеци, шта је спорно коментаторима?

GuA

pre 5 godina

Zaprepascujuce je koliko kometatora uopste ne zna definiciju reci "Covek". Kao i to da se u patrijahnom dristvu "Covek" izjednacava sa recju "Muskarac" ali ne i "Zena".

Sto se udzbenika tice, gospodja je potpuno u pravu jer po ustavu Srbija nije patrijahalna drzava.

QA

pre 5 godina

Zena koja je covek ovo ne bi ni primetila, samo zena koja je zena. E sad sram bilo coveka koji je dozvolio da njen genecki materijal opstane.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Srdjan, 09. novembar 2018 17:08

Što se jezika tiče, taj „problem“ nije postojao dok ga nisu izmislili izmišljači nepostojećih problema.

dokon pop..

pre 5 godina

Koliko rasipanja energije zbog kompleksa niže vrednosti
Ali tako je to kad nema dece da se brine oko njih i kad postoji milion kadrova birokratije u Srbiji.

žami

pre 5 godina

Zena z.r.jed. - coveci, pardon ljudi, z.r.mn.?????!!!!!!
Covek moze da bude zena I zena covek u figurativnom smislu. Igra recima u nasem jeziku je bogata I mastovita I u pozitivnom I negativnom kontekstu.

hm

pre 5 godina

Zašto ne medicinski brat? Sjw idiotizmi
(I am a robot, 9. novembar 2018 11:12)

Kad kazes medicinski brat muskarci na toj poziciji se ljute jer im se ne svidja kako zvuci. Verovatno ih podseca na ono "topli brat" Onda traze ovo finije =Medicinski tehnicar. A sad se ti bunis sto ih zovemo medicinski tehnicar a ne medicinski brat. Ko ce vama konzervativcima ugoditi.

Diksi

pre 5 godina

Ovdašnjim ženomrscima dovoljno samo da čuju reč ŽENA, pa da zapene od mržnje, agresije i teških kompleksa. Patetični ste. Teši me samo da je to jedna ista ekipa dežurnih, kastriranih, emotivno osakaćenih muškaraca koja non stop visi na ovom tipu vesti... i da je većina i dalje normalna. (Uopšte ne sumnjam da će se kompleksaši prepoznati u komentaru i sami javiti u minusima.)
(kakogod, 09. novembar 2018 11:05)

Lupaju ti minuse i normalni, jer si ista kao ti sto ih opisujes.

ogledalo naroda

pre 5 godina

Kad englezi kažu human misle na ljudsko biće nebitno dal je muškarac ili žena, znači u prevodu čovek.. Nema šta tu da buni ili da se menja..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (..., 9. novembar 2018 12:01)

Pa nije baš tako. Englezi kažu "hjuman bin" i to znači ljudsko biće i to je zajedničko za žene i muškarce, jer su oboje ljudska bića. Takođe imaju izraz "men" to znači čovek, ali se uglavnom misli na muškarca i men sa malo dužim naglaskom na ono "e" i to bi trebao da bude samo čovek, bez onog "pomišljanja" na muškarca

Alan Ford

pre 5 godina

Pa sta je tu čudno? Čovek je muškog roda i žena nije čovek vec je žena. Pa gde je onda razlika ako je i žena čovek...onda je i muškarac žena po tome. Oba pola su ljudska bića. Pametnom dosta.

EU Citizen

pre 5 godina

Svi totalitarni režimi pokušavaju da izobliče jezik, jer misle da će tako izobličiti i stvarnost i nametnuti joj svoju bolesnu ideologiju, pa ni neomarksizam, sa svojim raznim pojavnim oblicima tipa feminizma nije izuzetak.

DovidjenjaPrijatno

pre 5 godina

Sve se danas svodi na to kada nema sustine, daj da se fokusiramo na formu. Vaspitavajte svoju decu da budu ljudi, ne trućajte previse i prestanite da predimenzionirate stvari.

Teodor

pre 5 godina

@kakogod Ma sve si ti lepo rekao, jedino ne kapiram kako ne vidis koliko je tvoj "pateticni i kastrirani" komentar pun mrznje. SJW poimanje pravde...komedija!

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

čovek i ljudsko biće nije isto mi smo svi ljudska bića a čovek i žena su polne različitosti, zar ste toliko zatupeli?!
ima ona seljačka pesma:" jedan čovek i jedna žena ..." čak i gradski seljaci znaju a vi sada dramu dižete !

diktator

pre 5 godina

Problem je sto se ljudi ovde ili u drugim zajednicama nikada nisu izjasnili da li zele da svi stranci budu deo njihove zajednice pod imenom ljudi. Par naucnika je odredilo gde je ljudska granica, a vidimo da se ljudi sirom sveta danas ne slazu da su druge rase deo njihove zajednice i tako je par kvazinaucnika stvorilo probleme citavim narodima.Isto vazi i za ovo, zena-covek, nek se ljudi jedne zajednice odluce sta i kako zele umesto sto im se sa strane namece.

bot bole

pre 5 godina

Ako je to jedini problem u ovom drustvu ajde da se pozabavimo tom problematikom. Ova tema je dokaz da ljudi ne znaju sve vise sta ce od dosade... Dok sam bio mali baka mi je stalno pricala COVEK i ZENA... umrla je u skladnoj porodici, u kakvoj istoj i ja sa svojom danas zivim...

HAJDUK BEZ BRKOVA I ZENE

pre 5 godina

I posle se zene bune sto su muskarci postali nesigurni, slabi, sto im ne prilaze oni finiji, kulturniji... Danas se radi na tome da vecina muskaraca postane Gej, ili da ne smeju ni da pogledaju u pravcu zene a kamoli da im se obrate, pozovu na pice, na kuvana crevca u sosu od belog luka...

Veca

pre 5 godina

Pratim ovu temu već nekoliko dana i mogu reći da ja ovde ne vidim nikakav problem. Da bi ova majka objasnila detetu to što mu nije jasno mora i ona nešto da zna, a to kako vidimo nije slučaj! Ovo je samo primer za rod u srpskom jeziku i ova filozofiranja mogu da se protegnu u nedogled. Pa i dete je srednji rod (to) te možemo postaviti pitanje da li time unižavamo prava deteta?! Mi smo odrasli na istim primerima i ja u životu nisam doživela neprijatnost zbog “tog čoveka i te žene”. Kad već ovo ne zna da mu objasni kako će onda činjenicu da je Izrael u Evropi?

kakogod

pre 5 godina

Ovdašnjim ženomrscima dovoljno samo da čuju reč ŽENA, pa da zapene od mržnje, agresije i teških kompleksa. Patetični ste. Teši me samo da je to jedna ista ekipa dežurnih, kastriranih, emotivno osakaćenih muškaraca koja non stop visi na ovom tipu vesti... i da je većina i dalje normalna.
(Uopšte ne sumnjam da će se kompleksaši prepoznati u komentaru i sami javiti u minusima.)

al` se nekad dobro

pre 5 godina

Ima ona (pra)stara ljubavna pesma "Jedan covek i jedna zena" od Dragana Stojnica. Doci ce vreme kada ce biti zabranjeno njeno emitovanje jer "diskriminise" iako pesma slavi dugotrajnu ljubav izmedju muskarca i zene.

Toto-ko-tunjo

pre 5 godina

A ja budala zalim koleginice sto putuju na posao svaki dan i pricam kako bi sve muskarce prve trebalo poslati na put, a zene da rade u svom mestu... A zena eto trazi da bude covek.

Dragan

pre 5 godina

Kako ce nam se obiti o glavu ovo silovanje u pokasaju da se zene izjednace sa muskarcima i ne samo da se izjednace nego i da budu jos vece!!!
(shone, 9. novembar 2018 08:35)

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.

Pera85

pre 5 godina

Da se covecanstvo naziva drugacije i da se ljudi ne nazivaju ljudima, onda bi bilo ok da zene nisu ljudi. Ovako ispada covecanstvo i ljudi a zene to nisu. Jezik se menja i neke promene su dobre (kao ova) a neke promene nam pokazuju da srpski jezik u skolama mora vise da se radi

dragaN

pre 5 godina

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.
(Dragan, 09. novembar 2018 09:29)

Sreća pa se mi množimo, nikad više! U duhu priloga, mora da smo hermafroditi!
(Homo homini femina, 9. novembar 2018 09:51)

Ako nisi primetio, mi smo prestali da se mnozimo pre tridesetak godina. I gle cuda, to se poklapa sa periodom kada je ravnopravnost zakucala i na nasa vrata.

Tata

pre 5 godina

To je ono sto je moj otac govorio.
"Ja imam dva sina i dete" !!! Samo ajde za mog oca,nego je problem ovde sa drzavom i njenim funkcionisanjem. A i pismenoscu celnika....i ostalih.

Dr A

pre 5 godina

Danas je najlakše uvrediti se. Ovaj talas feminizma je toliko mutirao da je to opasno. Ja sam žensko, ali i ja vidim da je danas najnepovoljnije biti muškarac između 18. i 65. godina, vaspitan i obrazovan - svi ostali, pa ti. Brinem se za to ko će biti ocevi sledećih generacija i da li će ih bukvalno dovesti samo do statusa oplodjivaca. Dakle, sve samo ne ravnopravnost.

dragaN

pre 5 godina

Nemam nista protiv jednakosti polova, ali ovaj siledzijski feminizam nikako ne mogu da svarim. Koja je to filozofija? Zene su iste kao muskarci ali se rado pozivaju na zenstvenost kada treba da udju preko reda, kada treba nesto tesko da se ponese, kada nema mesta u autobusu, kada treba da se dodeljuje starateljstvo nad detetom, samo su zene zrtve seksualnog uznemiravanja i zrtve uopste... Pa ako hocete jednakost, uzmite i sve sto ide uz to.
(el, 9. novembar 2018 09:08)

Ja taj problem resavam vrlo lako - kazem im direkto u lice, ne mozes to da dobijes samo zato sto si zena, jer mismo ravnopravni zar ne. Problem je sto 99% muskaraca ce ustati da zena sedne jer se plase da ne ispadnu nekulturni. Kada bi se muskarci u svakoj situaciji strogo pridrzavali ravnopravnosti, brzo bi one prestale da traze ravnopravnost. Na primer, kada bi muskarci organizovali proteste i rekli hocemo da i zene idu u vojsku i da zene u rudnicima cine bar 30% rudara.

Babino unuce

pre 5 godina

U pola Srbije, baba će da kaže: a el imaš čoveka (muškarca), gde otišo onaj čovek (muškarac).

Naprosto - čovek znači muškarac.
Niko nikada nije vide dve žene i rekao dva čoveka.

Ako vam smeta, imate veliku muku sa pameću

el

pre 5 godina

Nemam nista protiv jednakosti polova, ali ovaj siledzijski feminizam nikako ne mogu da svarim. Koja je to filozofija? Zene su iste kao muskarci ali se rado pozivaju na zenstvenost kada treba da udju preko reda, kada treba nesto tesko da se ponese, kada nema mesta u autobusu, kada treba da se dodeljuje starateljstvo nad detetom, samo su zene zrtve seksualnog uznemiravanja i zrtve uopste... Pa ako hocete jednakost, uzmite i sve sto ide uz to.

Krakatoa

pre 5 godina

Zašto praviti problem gdje ga nema? Čovjek jeste čovjek, muški pol, žena jeste žena, ženski rod. Umjesto čovjek za rod upotrijebiti ispravni riječ koja postoji u svim jezicima, a ona se zove - ljudsko biće. A da, ima mala začkoljica, a to je riječ koja na našim južnoslavenskim jezicima glasi čovječanstvo (engleski the mankind). Ta se riječ upotrebljava češće nego ljudski rod (eng the humankind).

VUK

pre 5 godina

Patrijarh Pavle kaže : budimo ljudi ! Ljudska bića ! U našem narodu , supruga kaže za muža : moj čovek ! I obratno : moja žena ! Čovek kod Srba je simbol muža,oca... nekog ko vredno radi i brani porodicu. Ko je glava kuće. Neko ko i drugima pomaže. Za takvog na kraju kažu : al je bio dobar čovek. Za ta takvu ženu kažu: al je bila dobra žena! Kada završe životni put oboje..kaže se : bili dobri ljudi ! Budimo i mi ljudi. Čuvajmo tradiciju. Polne i rodne ravnopravnosti obično dovode nauružane tinejdžere u škole i kafiće. Neka njih tamo.

Sloba

pre 5 godina

Pa po tome se i vide ostaci proslih vremena i tadasnjeg polozaja zena (ko misli suprotno, neka pogleda seriju Koreni) pa nam je stoga i jezik sovinisticki. Imamo rec covek koja bi trebalo da bude univerzalna za sva ljudska bica, a i reci zena i muskarac. Pri cemu samo muskarca povezujemo sa reci covek! U tim nedoslednostima se ipak vidi mnogo toga

Alan Ford

pre 5 godina

Pa sta je tu čudno? Čovek je muškog roda i žena nije čovek vec je žena. Pa gde je onda razlika ako je i žena čovek...onda je i muškarac žena po tome. Oba pola su ljudska bića. Pametnom dosta.

Dejan

pre 5 godina

Ma da li je moguće da ovde niko ne zna odgovor na ovo pitanje? Otvorite prve strane starog zaveta i pročitajte: I Bog stvori čoveka, muško i žensko stvori ih! Znači, muškarac nije čovek i žena nije čovek! Samo su zajedno ČOVEK!

Maksa

pre 5 godina

Za mene kad se kaže da je neko dobar čovek znači da je osoba od reči bez obzira na rod. Ali žena uvek nešto muti... makar to bila torta. Ovaj problem čovečanstva treba rešiti što pre!

hojhoj

pre 5 godina

Upotrebom reci covek uglavnom se misli i odnosi na moralne vrednosti osobe a ne bas na pripadnost vrsti ili pol. Ako zena nije covek to je skroz ok i to se desava :)

hm

pre 5 godina

hm kako nismo do sada shvatili da su nam i pesme seksisticke? kako bese ono jedan covek i jedna zena jedna ljubav za sva vremena. tek sad kontam da je dragan stojinic bio mizogen i da je bio sovinista

Bane17

pre 5 godina

Feministkinje hoće da žena ima zaseban izraz i da bude doktorica, pilotkinja itd, sve u ženskom rodu, a s druge strane hoće i da žena bude i čovek... Dakle nije više dovoljna jednakost, sad se ide na totalnu nadmoć...

Povijesnicar

pre 5 godina

Kako kaze pesma- jedan covek jedna zena..
Rec COVEK moze znaciti i MUSKARAC. Ovde ne verujem da je u pitanju seksizam vec spontano koriscenje jezika. E sad ako je jezik sovinisticki ajde da ga menjamo? Zasto je REPUBLIKA zenskog roda? Zasto je VLADA zenskog roda? Zasto je OPSTINA zenskog roda? Zasto je RUSKA GUBERNIJA zenskog roda? Zasto je KOSOVO srednjeg roda? Zasto je NEZAVISNOST zenskog roda? Zasto EU zenskog roda? Ajde sa sve to promenimo mozda cemo bolje ziveti. ZIVOT je muskog roda. Mozda cemo ziveti bolje ako ga pretvorimo u srednji ili zenski rod. Apsurd

Ivke

pre 5 godina

Bas je vazno to pitanje zena kod nas. Vreme je da se svi edukujemo po tom pitanju ukljucujuci i zene. Imaju i one pogresne stavove prema muskarcima.

nnn

pre 5 godina

Mislim da bi 90% muskaraca pristalo da rec "ljudi" i "covek" vazi samo za zene a ne i za muskarce, samo da zene budu srecne.... onda bi zenama bio problem zasto su one "ljudi" i "covek"

QA

pre 5 godina

Zena koja je covek ovo ne bi ni primetila, samo zena koja je zena. E sad sram bilo coveka koji je dozvolio da njen genecki materijal opstane.

Лепи Цане

pre 5 godina

У Светом Писму у преводу Ђуре Даничића на једном месту пише: "Нека јој буде име човечица, јер је узета од човека." Сматрам да је израз "човечица" сасвим прикладан и да се може користити у "осетљивим" ситуацијама.

ogledalo naroda

pre 5 godina

Kad englezi kažu human misle na ljudsko biće nebitno dal je muškarac ili žena, znači u prevodu čovek.. Nema šta tu da buni ili da se menja..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (..., 9. novembar 2018 12:01)

Pa nije baš tako. Englezi kažu "hjuman bin" i to znači ljudsko biće i to je zajedničko za žene i muškarce, jer su oboje ljudska bića. Takođe imaju izraz "men" to znači čovek, ali se uglavnom misli na muškarca i men sa malo dužim naglaskom na ono "e" i to bi trebao da bude samo čovek, bez onog "pomišljanja" na muškarca

covek pre svega

pre 5 godina

@Always look at the bright side of life
udaj se za mene! :)


Ovo sa covekom je vrh! Sta ce one jadnice iz engloskog govornog podrucja! Ostace HUMAN!
Posle ove zamene teze oko coveka najtupavije su mi psiholoskinje! To je novo zanimanje a bave se trazenjem pomoci za svoj ego i komplekse! Problem je medjutim sto im bas ego ne dozvoljava da odu kod PSIHOLOGA , bilo zenskog ili muskog, pa ne mogu nikako da nadju neko zanimanje sa kojim bi bile od koristi drustvu! Ipak postoji nada da ce jednom vozacica da poveze rudaricu i psiholoskinju do neke zene psihologa (ili muskarca) i da ce izaci kao vovozac, rudar i psiholog i zajedno sa svojim kolegama, muskog i zenskog pola, biti od koristi drustvu i porodici!

Čubura je raj

pre 5 godina

Ijaaaaaooooo....Kada ovaj članak pročitaju borkinje za prava žene, rodnu ravnopravnost i feministkinje....Pa Sava, Dunav i sve tri Morave neće moći da operu autora ovog udžbenika.

vampirbg

pre 5 godina

Pa ako zena koja se bavi advokatskim poslom nije advokat nego advokatica onda ne moze zena da bude covek. Mozda čovečica? Same feministikinje su krive za to :)

Aks

pre 5 godina

"Da li to znaci da zena nije covek?
@Politicka korektnost "

Zanimljivo da Englezi nemaju taj problem, i to pitanje tamo niko ne postavlja, pa tako iako je u pitanju MANkind, imaju i MAN i WO-MAN.
Bitno da je nama/pojedinima ovo u Srbiji glavni problem, taman i ako ga nema niko drugi...

Andaluzija1970

pre 5 godina

@Veca Skroz se slažem!! Obrazovanje i pismenost pre bilo kakvih pro-feminističkih ideja i sumnji! Gramatički izrazi “čovek” i “žena” ne dovode u pitanje činjenicu da su obe jedinke ljudi. Dete, kao srednji rod, takodje je ljudsko biće i “politički” govoreno jeste čovek, ali gramatički nije. Ja ne vidim ovde NIKAKAV problem i ugroženost žena, a žensko sam. Samo glasam za opismenjavanje!

4k4.Dex

pre 5 godina

Nek mu objasni ovako
Ljudi (Ljudski rod) = Muskarci i Zene. Muskarac = Decak, Covek, Otac, Deda...
Zena = Devojvica, Devojka, Majka, Baba...

Ne vidim nikakav problem za objasniti cak je i vrlo jednostavno.

Triput

pre 5 godina

Čovečica ili čovekulja bi bilo OK. Možda Čovenka jer se Čova već koristi u drugom smislu, kao npr. - E, vidi onog čovu, pa gde ćeš bele čarape i sandale...

Tannhauser

pre 5 godina

Ako postoje psiholog i psihološkinja i sve imenice muškog roda koje se odnose na žene moraju imati ženski par, onda je jasno da i čovek mora imati odgovarajući par i da čovek ne može da se odnosi na ženu - mora biti čovek/žena ili čovek/čovečica ili šta već.
Alternativno, možemo odustati od menjanja rečnika i nastaviti da govorimo žena ubica i žena psiholog i žena čovek - neka se žene odluče šta im odgovara pa neka nam jave.

Neske86

pre 5 godina

Da li nam onda smeta sto je imenica "dete" u srednjem rodu? Ili nam samo smeta sto je imenica "covek", eto, u gramatickom muskom rodu? Slusao sam diskusiju, i moram da priznam, argumentacija profesorke Blagojevic je toliko suplja da bi kod mene na drugom potpitanju sama sebi uskocila u usta. Meni samo nije jasno zasto su borci za nekakva prava toliko agresivni i iskljucivi?

Homo homini femina

pre 5 godina

Kako kad? Pa zar si slep I ne vidis da se vec obilo o glavu? Evropljani I sve druge nacije gde je ravnopravnost silom nametnuta izumiru kao dinosaurusi, bez obzira na bogatstvo. Sta mislis zasto? Ali OK, priroda je tako stvorila da vrste koje su napredne, opstaju, ono sto nije prirodno izumirzakljycakke. Pa vi sad izvedite zakljycak koliko su zapadna drustva u pravu.
(Dragan, 09. novembar 2018 09:29)

Sreća pa se mi množimo, nikad više! U duhu priloga, mora da smo hermafroditi!

I am a robot

pre 5 godina

Vojnikinja, psihološkinja, pilotkinja, rudarka, ginekološkinja, bageristkinja... Fino! A muškarac babica- dedica ili babac? Medicinski tehničar? Zašto ne medicinski brat? Sjw idiotizmi

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Ja kad kažem čovek mislim na vrstu. Kad kažem čovek (muškarac) i žena mislim na pripadnike vrste. Kad kažem „moj čovek“ mislim na svog dečka ili muža, ili na nekoga sa čijim se stavovima uopšteno slažem nevezano za to da li je taj čovek (pripadnik vrste) muškarac ili žena.
Ne diskriminiše jezik žene, nego su ljudi neobrazovani i nekulturni, što rezultuje suženim pogledom i ograničenim shvatanjima, a velikom sigurnošću u lične nazore.

anagarika

pre 5 godina

Mislim da je u pitanju čista semantika a ne šovinističi ispad...kaže se, moj čovek. Ja svojoj dragoj ne mogu to reći već samo ona meni. Ja sam njen čovek a ona je moja žena.

A.

pre 5 godina

Ovde je u pitanju POGREŠNA upotreba imenica pol i rod, odnosno značenje tih reči, jer ih autori udžbenika izjednačavaju. I ne samo oni. Mislim da je termin 'rodna ravnopravnost' isto pogrešan, jer je u pitanju polna ravnopravnost (muško-ženska) u društvu.

Polovi su dve krajnje (suprotne) tačke na osi (prava koja prolazi kroz središte) lopte, a kada to prenesemo na značenje kod ljudi ili životinja, to su muški i ženski pol.

Rod je isto što i srodstvo (rodbina), a u srpskom jeziku imamo i GRAMATIČKI rod imenice: muški (taj), ženski (ta) i srednji (to). Zato što, u zavisnosti od njega, drugačije pravimo, na primer, prošlo vreme glagola (pevao, pevala, pevalo) i sl.

Dakle, trebalo je u udžbeniku, pored ove dve slike staviti i treću sliku sa tekstom 'dete (to)'. Onda se lekcija ne bi poistovećivala sa polom (muški i ženski), nego bi baš predstavljala učenje o gramatičkom rodu imenica.

Što se tiče "jezika rodne ravnopravnosti" (mada bih rekla, polne ravnopravnosti), slažem se sa dr Jovankom Radić. Ako već imamo najbolje pismo (piši kao što govoriš, čitaj kako je napisano), mislim da je loše da uvodimo imenice psihološkinja, sociološkinja i sl., jer bismo morali da ta ZVANJA ispisujemo i na dokumentu (diplomi, sertifikatu ...), a ako želimo da naglasimo da je u pitanju osoba ženskog POLA, kazaćemo i napisaćemo psiholog Milica ...

ekstremizam

pre 5 godina

Ja mislim da ekstremizmu ni levicarskom ni desnicarskom nije mesto u skoli i da ga treba odatle skloniti. A u nasim skolama ili desnicarski ekstremizam u vidu ekstremnih konzervativnih ili klerofasistickih stavova ili ovaj feministicki ekstremizam koji bi da izmislja razlike izmedju polova, da pravi posebne polne odrednice za ista zanimanja i slicne gluposti. Treba da najurimo i jedne i druge.

оће то

pre 5 godina

@ Pratim ovu temu već nekoliko dana i mogu reći da ja ovde ne vidim nikakav problem. Da bi ova majka objasnila detetu to što mu nije jasno mora i ona nešto da zna, a to kako vidimo nije slučaj! Ovo je samo primer za rod u srpskom jeziku i ova filozofiranja mogu da se protegnu u nedogled. Pa i dete je srednji rod (to) te možemo postaviti pitanje da li time unižavamo prava deteta?! Mi smo odrasli na istim primerima i ja u životu nisam doživela neprijatnost zbog “tog čoveka i te žene”. Kad već ovo ne zna da mu objasni kako će onda činjenicu da je Izrael u Evropi?
(Veca, 09. novembar 2018 08:34) То што ти у овако накарадној дефиницији речи ‘човек’ која из свог значења искључује појам ‘жена’ не видиш никакав проблем говори о томе да управо ти ништа о томе не знаш. Ово није само пример за род у српском језику, него настављање декадентних покушаја разграђивања српског језика и српског друштва. Множина речи човек је ‘људи’. Ако жена није човек, онда не припада ни људском роду, односно човечанству? Ипак ти мало боље погледај које си часове српског језика и логике пропустила, а географију остави за касније.

Milan

pre 5 godina

Još bolje je kada su 'trenerice' ili pak 'trenerke'. Ne razumem u potpunosti tu histeriju pod izgovorom rodne ravnopravnosti, ali dobro, sada bar muškarac ne može biti ulizica niti neznalica.

Taмо далеко

pre 5 godina

млаћење празне сламе које у крајњем случају доводи до погоршања положаја жена, уместо да се заједно слуша дивна песма Драгана Стојнића „Један човек и једна жена..."

ProsecnA SrbendA u dusi MetalikA

pre 5 godina

Sam jezik je vrlo jasan po ovom pitanju:
muskarac - muskarci
zena - zene
covek - ljudi
Ako se ne varam mnozina od covek je ljudi! Nema "coveci" niti ima "ljud"! I muskarci i zene su ljudi, osim ako ne tvrdite suprotno mada me u zemlji zenomrzaca nista ne bi iznenadilo.

Mandrak

pre 5 godina

Posavetovao bih svakog da se upozna sa likom i delom Džona Manija (John Money), čudovišta u ljudskom obliku i rodonačelnikom "ozbiljne" rodne teorije na koje se današnje feministkinje oslanjaju.
Eksperimenti koje je ovaj čovek sprovodio nad braćom Rajner nisu daleko od onoga što je Mengele radio "nižim rasama". Nakon što im je potpuno uništio živote, jedan brat se predozirao antidepresivima, a drugi je sebi pucao u glavu sačmarom.

EU Citizen

pre 5 godina

Svi totalitarni režimi pokušavaju da izobliče jezik, jer misle da će tako izobličiti i stvarnost i nametnuti joj svoju bolesnu ideologiju, pa ni neomarksizam, sa svojim raznim pojavnim oblicima tipa feminizma nije izuzetak.

basketas

pre 5 godina

nepismeni ljudi sastavljaju udzbenike. kako komisija koja je odobrila udzbenik to nije primetila? sada ih treba sve zajedno sa autorima kazniti. prvo da plate stampu komplet novih udzbenika a onda i dozivotnu zabranu u izdavastvu.

Riki

pre 5 godina

Objašnjavati detetu ovakve gluposti?! Savet: Deci nemojte ništa nepotrebno da objašnjavate, preusmerite teške i problematične teme i pustite ih da što duže uživaju u bezbrižnom detinjstvu i neka znaju isključivo stvari primerene njihovim godinama. Sve ostalo filtrirajte koliko god možete. Zato i postojimo kao roditelji, psiho-fizička zaštita potomstva.

sasa

pre 5 godina

Zanimljivo da Englezi nemaju taj problem, i to pitanje tamo niko ne postavlja, pa tako iako je u pitanju MANkind, imaju i MAN i WO-MAN.
Bitno da je nama/pojedinima ovo u Srbiji glavni problem, taman i ako ga nema niko drugi...
(Aks, 9. novembar 2018 09:37)

A sto mi moramo biti kao oni? A ne boze sacuvaj cak bolji?! I zaboravio si da oni imaju i Peoplekind koji se navodno rodio bas iz tog problema

Goran

pre 5 godina

"Човек (Homo sapiens, првенствено подврста Homo sapiens sapiens), живо биће које има високо развијен мозак способан за апстрактно размишљање, говор, решавање проблема, интроспекцију и сл. "

Citajuci neke komentare ovde zakljucujem potpuno suprotno od navedene definicije, jako malo razvijenih mozgova...

chovek

pre 5 godina

Ljudi, ovo je toliko jednostavno. Radi se o višeznačnosti riječi. Nemaju sve riječi samo jedno značenje. Riječ "čovjek" ima dva značanja:
1) bilo koji pripadnik vrste homo sapiens, bez obzira na pol
2) muškarac

Na osnovu značenja broj 1, sasvim je prirodno za neku ženu reći, npr. : Nije posebno lijepa, ali je jako dobar čovjek. Ili obratno: Džaba joj ljepota, kad je loš čovjek.

"Un homme et une femme", Claude Lelouch, 1966

pre 5 godina

"Muškarac je čovek.
Žena je žena.
Dakle, žena nije čovek."

A sad pročitajte šta piše u udžbeniku iz logike. Zaključak da "žena nije čovek" jeste logička greška. Iz navedene dve premise ne može da se izvede navedeni zaključak.

...

pre 5 godina

Kad englezi kažu human misle na ljudsko biće nebitno dal je muškarac ili žena, znači u prevodu čovek.. Nema šta tu da buni ili da se menja..

jasamaja

pre 5 godina

Da li ste videli spornu sliku iz udžbenika odnosno objašnjenje? Nacrtan je muškarac i strelica na kojoj piše čovek a pored žena i strelica na kojoj piše žena. Po tome ispada da žena nije čovek nevezano za rod imenice već u biološkom smislu nego je valjda gmizavac, insekt ili gljiva ne znam.

Srdjan

pre 5 godina

Ovo jeste problem, prvenstveno gramaticki i pravopisni. Ako je imenica 1. lice jednine "covjek" kako je prvo lice mnozine... "ljudi" naravno. A ljudi nisu samo muskarci nego i zene sto znaci da je i zena covjek (ljudsko bice). Patrijarhalna zemlja, kultura pa i jezik, to je problem.

objašnjenje

pre 5 godina

Rod ne mora da se poklapa.
Nije stvar patrijarhalnih obrazaca, izmišljotina feminizma i 20.veka nego ima veze sa lingvistikom, tj. nečijim potpunim nepoznavanjem iste.
Potpuno isti slučaj u engleskom jeziku. Human je isto i muškarac i žena, u evoluciji engleskog pre human korišćeno je samo mannish, man za ljudsko.

Za dete:

Čovek=ljudsko biće. Uvek bilo i biće.
Množina od čovek=ljudi (nepravilna, takođe postoji u engleskom).
Žena je čovek. Muškarac je čovek.
Neznalice su neznalice.

žami

pre 5 godina

Zena z.r.jed. - coveci, pardon ljudi, z.r.mn.?????!!!!!!
Covek moze da bude zena I zena covek u figurativnom smislu. Igra recima u nasem jeziku je bogata I mastovita I u pozitivnom I negativnom kontekstu.

Leonardo

pre 5 godina

Elem, upoznah zgodnu čovečicu juče, i razmišljam da je ženim, da pravimo čovečuljke. Hmm, ovo ‘ženim’ da se odmah promeni u ‘očovečim’, i to bi bilo to! Svi happy.

GuA

pre 5 godina

Zaprepascujuce je koliko kometatora uopste ne zna definiciju reci "Covek". Kao i to da se u patrijahnom dristvu "Covek" izjednacava sa recju "Muskarac" ali ne i "Zena".

Sto se udzbenika tice, gospodja je potpuno u pravu jer po ustavu Srbija nije patrijahalna drzava.

dokon pop..

pre 5 godina

Koliko rasipanja energije zbog kompleksa niže vrednosti
Ali tako je to kad nema dece da se brine oko njih i kad postoji milion kadrova birokratije u Srbiji.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

čovek i ljudsko biće nije isto mi smo svi ljudska bića a čovek i žena su polne različitosti, zar ste toliko zatupeli?!
ima ona seljačka pesma:" jedan čovek i jedna žena ..." čak i gradski seljaci znaju a vi sada dramu dižete !

putnik

pre 5 godina

Jednom mi je u slovackoj ispalo ovo da sam rekao covek umesto muskarca i odmah sam shvatio da oni ne koriste covek kada govore o muskarcu, nije im bilo jasno zasto sam to rekao jer je i zena covek. Pa dobro, nas jezik je nas jezik, ali je poenta validna.

bolje sutra

pre 5 godina

Ja, sam, dete socijalizma, nas su svakakve gluposti učili, od jožinog drvenog korita, do streljanja zbog kašike kajmaka. Kada sam odrastao shvatio sam, svu glupost i propagandu, ali ostatak školskog programa je bio jako dobar. Ne može niko da me uvedi da nam decu ne zatupljuju namerno. Pametan čovek je vazda pametan, a glup može da postane još gluplji, to im je smisao.

Diksi

pre 5 godina

Ovdašnjim ženomrscima dovoljno samo da čuju reč ŽENA, pa da zapene od mržnje, agresije i teških kompleksa. Patetični ste. Teši me samo da je to jedna ista ekipa dežurnih, kastriranih, emotivno osakaćenih muškaraca koja non stop visi na ovom tipu vesti... i da je većina i dalje normalna. (Uopšte ne sumnjam da će se kompleksaši prepoznati u komentaru i sami javiti u minusima.)
(kakogod, 09. novembar 2018 11:05)

Lupaju ti minuse i normalni, jer si ista kao ti sto ih opisujes.

drmr

pre 5 godina

Na ovoj temi sam dobio 9 umesto 10 iz sociologije. Bez ikakve loše namere na jedno od pitanja sam u razgovoru stalno odgovarao "čovek i žena" čisto iz navike jer je tako ustaljeno u govoru kod nas. Na kraju mi je profesor rekao da mi daje 9 umesto 10 jer i žena je čovek, odnosno ljudi (množina), čovek (jednina), a muškarac i žena (određivanje pola).

Uoje

pre 5 godina

Da razjasnimo, u metafizickom shvacanju na kojem se temelji europa zadnjih, pa dosta sve prolazi da je svaka osoba prvo covjek pa tek onda dolaze ostale nagradnje, spol, boja koze itd.
Nema nikakve veze sa feministickim grupama itd.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Srdjan, 09. novembar 2018 17:08

Što se jezika tiče, taj „problem“ nije postojao dok ga nisu izmislili izmišljači nepostojećih problema.

sjajno

pre 5 godina

fascinantno. muškarci i žene su ljudi, muškarac je čovek i žena je čovek. U ČEMU je problem??? ZAŠTO je problem? fascinira me zaista kako može biti (i zaaaašto) dovođeno u sumnju činjenično stanje...

DovidjenjaPrijatno

pre 5 godina

Sve se danas svodi na to kada nema sustine, daj da se fokusiramo na formu. Vaspitavajte svoju decu da budu ljudi, ne trućajte previse i prestanite da predimenzionirate stvari.

diktator

pre 5 godina

Problem je sto se ljudi ovde ili u drugim zajednicama nikada nisu izjasnili da li zele da svi stranci budu deo njihove zajednice pod imenom ljudi. Par naucnika je odredilo gde je ljudska granica, a vidimo da se ljudi sirom sveta danas ne slazu da su druge rase deo njihove zajednice i tako je par kvazinaucnika stvorilo probleme citavim narodima.Isto vazi i za ovo, zena-covek, nek se ljudi jedne zajednice odluce sta i kako zele umesto sto im se sa strane namece.

Bravisimo

pre 5 godina

Pa nije baš tako. Englezi kažu "hjuman bin" i to znači ljudsko biće i to je zajedničko za žene i muškarce, jer su oboje ljudska bića. Takođe imaju izraz "men" to znači čovek, ali se uglavnom misli na muškarca i men sa malo dužim naglaskom na ono "e" i to bi trebao da bude samo čovek, bez onog "pomišljanja" na muškarca
(ogledalo naroda, 9. novembar 2018 13:01)

Nalupetao si se za sve pare.

Sloba iz Haga

pre 5 godina

Koliko priče oko jednostavne stvari. Ako se na srpski jezik homo sapiens prevodi kao čovek, žena je čovek. Pa i sama rečenica "žena je žena" je bez smisla. Objašnjavati pojam ponavljanjem naziva pojma.

Teodor

pre 5 godina

@kakogod Ma sve si ti lepo rekao, jedino ne kapiram kako ne vidis koliko je tvoj "pateticni i kastrirani" komentar pun mrznje. SJW poimanje pravde...komedija!

hm

pre 5 godina

Zašto ne medicinski brat? Sjw idiotizmi
(I am a robot, 9. novembar 2018 11:12)

Kad kazes medicinski brat muskarci na toj poziciji se ljute jer im se ne svidja kako zvuci. Verovatno ih podseca na ono "topli brat" Onda traze ovo finije =Medicinski tehnicar. A sad se ti bunis sto ih zovemo medicinski tehnicar a ne medicinski brat. Ko ce vama konzervativcima ugoditi.

filip

pre 5 godina

Мушкарац = Man
Жена = Woman
Човек = Human

С тим што су и мушкарац и жена човеци, шта је спорно коментаторима?