Sreda, 07.11.2018.

19:00

Zašto je Karađorđe naredio svojim ratnicima da se ošišaju?

Izvor: Nedeljnik

Zašto je Karaðorðe naredio svojim ratnicima da se ošišaju? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

pogled sa strane

pre 5 godina

Kako san ja ovo razumija, vi Srbi ste sa Turcima ratovali zbog mode i frizure.
(miro split, 8. novembar 2018 23:03)
Slab sam na srpskom: bilo to zbog perčina ili peršina?

aus

pre 5 godina

@marko
Despot nije bio jedini, ali je on bio zvanicni vladar Srbije, pa je tako on najvazniji vazal. Nije ni za poredjenje sa danasnjim vremenom.
Despot Stefan je srpsku vojsku slao na krstase koji su dosli da oslobadjaju Balkan od Osmanlija. Njegova konjica odigrala je presudnu ulogu u bici protiv krstasa.
On je bio najverniji Bajazitov sluga. Pobio je i proterao sve sto je prezivelo Kosovo, znas li koliko je samo Lazarevih vitezova prebeglo u Madjarsku da spasu zivu glavu? Vuka Brankovica je gonio sve dok ga nisu bacili u osmansku tamnicu da tamo umre, pa su ga jos predstavili kao izdajnika tako da se danas Brankovic, koji se do zadnjeg daha borio protiv Turaka i dalje pominje kao sinonim za izdajnika, dok se turski vazal Stefan pominje kao svetac i veliki drzavnik.
Posle bitke kod Ankare, Stefan Lazarevic je ucestvovao u gradjanskom ratu koji je izbio u Osmanskom Carstvu i to na strani pojedinih princeva. Umesto da iskoristi rasulo kod Osmanlija i ojaca drzavu, on je slao Srbe da ginu za interes osmanskih princeva.
Zato je Srbija zavrsila kako je zavrsila.
Despot Stefan Lazarevic je jedan od “najzasluznijih” za to sto je Srbija vekovima bila pod Turcima.

kolubarac

pre 5 godina

Dex@- sve u stilu onoga koga branim, bahato, bezobrazno, drsko pa i nepismeno ako bas hoćeš. usput, napisati da je obrenović izdajnik nije istorijska činjenica već “istorijska glupost” tj. lupetanje!

Šumadinac

pre 5 godina

@Tamnavac. Čim koristiš reč srbijanac nisi ti odavde. U mom kraju Šumadije je to nepristojno reći. Ja sam Srbin, Šumadinac a ne nekakav srbijanac. I Đorđije Petrović je bio bolji :-)

Komša

pre 5 godina

@Dex
Komentator @aus je pomenuo tamnu stranu Lazarevića i tako "čačnuo" u dogmu,otuda takve reakcije.
A bio je čak blag i ,kako ti reče ogrsničio se na suve činjenice.
Zamisli da je krenuo da "glasno razmišlja" - stavitelj na dvoru Cara Dušana,posle veoma sumnjive smrti Cara (i Patrijarha Joanikija - umrli naprasno u razmaku od mesec dana) postaje centralna figura kojoj se ,pored živog Uroša monasi sa Atosa obraćaju za pomoć kako bi se raskol sa Carigradom prevazišao.Očigledno miljenik Vizantijskog krila SPC krči polako put ka tronu - zavadja velikaše i mešetari,Altomanovića huška na Mrnjavčeviće,ostavlja ga u boju da ga potuku do nogu a onda ga tako oslabljenog napada sa Tvrtkom ,Ugarima i na kraju ga je oslepeo.
Mrnjavčeviće,najjaču srpsku pirodicu slabi koliko može,ostavlja ih da ginu na Marici pa čak kreću priče kako su Mrnjavčevići ubili Uroša u livu,na prevaru iako ih je on nadživeo.
Nije narod lud pa je pevao pesme o Marku.
Posle smrti Lazareve Brankovići ispadaju izdajnici jer su bili pretnja Milici.I onda - Marko je turski vazal a Stefan koji prenosi njegove poslednje reči nije?! Brankovići izdajnici a do zadnjeg daha se borili protiv Turaka (Kako je Vuk "izdajnik" završio?) a Lazarevići srbende za primer...Naravno,Dušan nije svetac jer je udario na "šefove iz Carigrada" i tapriča se peovlači kroz sve ovo što sam pomenuo - vizantijsko krilo SPC i provizantijska vlastela je unakazila srpsku srednjevekovnu državu.

Treća Srbija

pre 5 godina

@tamnavac, komentator koji Srbe deli na Srbijance i dodjoše, a ovamo se poziva na Kumrovačku istoriju.Odmori malo i ne opterećuj se.

Dragan

pre 5 godina

@aus
Neke stavke stoje, a neke su lupetanja. Vukasina Mrnjavcevica niko od srpske vlastele nije priznao za vladara jer nije bio u srodstvu sa njima i njegova porodica na Nemanjickom dvoru nije pripadala staroj vlasteli vec "novim ljudima" koji su se tek odskora pojavili i znacajno ulozi. Novi covek je bio i Lazar, ali nije pretendovao na presto. Borbe izmedju velikasa za vecu moc i teritoriju u obezglavljenoj zemlji su prica od kada je sveta i veka, pa tako i izmedju Mrnjavcevica, Lazara, Nikole Altomanovica i drugih. Takodje, Altomanovic nije bio jedini krvno povezan sa Nemanjicima, Lazar je ozenio Milicu, Nemanjicku cerku, pa je Despot Stefan potomak Stevana Nemanje. Takodje, tu je i Vuk Brankovic, cija je majka takodje nemanjickog roda, tu su braca Dejanovici...Svi uspesni srpski vladari su vodili politiku koja nije uvek bila moralno prihvatljiva, ali je bila delotvorna i u skladu sa obicajima tog vremena

Anja

pre 5 godina

Posle svega procitanog u komentarima, mogu reci da i u proslosti drugih drzava desavale su se jos gore stvari, citajte sta su radili Lujevi u Francuskoj, poglavari u Engleskoj, itd, dakle nista od toga navedeno nije se desavalo samo u Srbiji jiti je to izum Srbije.

dominus

pre 5 godina

aus

Odakle ti informacije u vezi Nemanjića, detalji da su bili krvoloci unutar dinastije i to Lazara i ustanike? Znam detalje u vezi Dušana i Milutina, ali me interesuje za ostale.
Što se Karađorđa tiče, on nikog nije izdao, već su njega izdali. Više je vredan pamćenja od Miloša.

marko

pre 5 godina

Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom?
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?
(aus, 08. novembar 2018 21:27)

И Деспот није био једини Србин, био је и Марко Краљевић, и многи други, и шта са овим желите да докажете? Јел хоћете да кажете да је данас другачије, па погледајте које земље све иду да ратују по свету тамо где САД кажу а без икаквог свог већег интереса? Вазални однос према јачима је одувек присутан.
Оно што јесте чињеница то је да после Косовске битке Османлијско царство је запало у велике унутрашње проблеме, и после те чувене бинке код Анкоре (Анкаре) фактички је нестало (Бајазит убијен). У повратку после те битке Стефан лазаревић постаје Деспот јер је Византија постала главни играч. И тада са Деспотом креће можда и најбоље доба Српске државе. На жалост Темерлан је имао чудне одлуке, и Османлијско царство се опоравило и онда 1456. падају Цариград, Београд, Смедерево, са битком на Мохачу пада све до Беча. После тога креће и црно време, а после Хабзбуршког ослобађања Србије па велике сеобе, креће још црње. И из тог црног времена настаје и Црни Ђорђе. Какав може бити ако не Црни. Многи стављају људе од пре 2 века у данашњи контекст, као да су онда постојала људска права и невладине организације. Догађаји тог времена се морају посматрати у контексту тог времена, а не кроз призму данашњих размишљања.

neće biti

pre 5 godina

Ono malo institucija, ono malo državotvorne misli u 19. veku možemo da zahvalimo Aleksandru, sinu Karadjordjevom a kulture Mihajlu Obrenoviću koji je bio pod njegovim uticajem.
(Komša, 8. novembar 2018 22:41)

Ajdeee. I šta još molim te piše u karađorđevićevskoj verziji istorije, ima li još ovakvih bisera i hvalospeva bez ikakvog osnova.
Srbi se već sto i kusur godina RAZAPETI između dve lažne istorije - karađorđevićevske i komunističke. U njima možete pročitati samo hvalospeve na račun nalogodavaca (porodice Karađorđević, odnosno Tita i komunista) a za sve gluposti i zločine odgovor je ili negiranje ili "takvo je vreme bilo".

Neće biti gospodo, 21. vek je, ne mogu se više sakriti istorijske činjenice. Karađorđevićevsko-komunistički projekat pod radnim nazivom JUGOSLAVIJA koštao nas je možda i celih milion i po srpskih glava (i to bez uračunatih žrtava u Velikom ratu koje su takođe većinom postale uzaludne zbog epiloga iz 1918).
Teško da postoji istorija kojom to možete opravdati

True Batman Fan

pre 5 godina

@samo kazem

Mozda je to i logicno... U istoriji generalno, nista nije crno ili belo. Nema potpunih pravednika niti heroja. Svi su bili ljudi od krvi i mesa, sa svojim vrlinama i manama. Svi su cinili dobre stvari u zivotu ali i strasne kako bi se dokopali vlasti ili se odrzali na njoj. Ista je stvar sa svim istorijskim licnostima kod svih naroda na svetu. Mislite da su Dzord Vasington i Linkoln bili sveci kakvi se prikazuju u istorijskim knjigama? (uzeo sam banalan primer). Nije razlika u istorijskim licnostima (da su oni bili neprikosnoveni i bezgresni) razlika je u narodu. Razlika je u tome sto su ostali narodi prepoznali sta su njihovi preci ucinili za njihovu drzavu i naredna pokolenja te shodno tome ih prikazuju danas kao pozitivne licnosti a sve ono negativno vezano za njih (a svi mi imamo tu stranu) su se trudili maksimalno da izbrisu iz istorije. A mi srbi, zivi nismo dok necije delo ne ispljujemo, neciji podvig ne umanjimo... I onda se pitamo kako smo dospeli tu gde jesmo danas...Nema leka za nas...

Kumrovacka skola istorije

pre 5 godina

Svaki srpski vladar je bio bitanga, ubica svog i tudjih naroda, lopov, silovatelj, sve je radio samo i iskljucivo radi vlasti, jer prosto, srblji su takvi skoro svi kao ljudi. Zato ce ovaj narod uvek lose ziveti, svako drugi ce mu biti kriv, svadjace se medjusobno i sa drugima, kao i uvek.
(Ufo)

Jos ono o Jasenovcu kao radnom logoru i deset hrvatskih kraljeva pa da mitomanija bude potpuna.

VUK

pre 5 godina

@miro split...ratovali su Srbi sa Turcima jer su želeli da žive u slobodi. Iako su u vreme Osmanlija bili poštovani ( srpski jezik je bio jedan od zvaničnih jezika u carstvu) , Srbi su hteli svoju državu. Kad si već u dilemi, otiđi u Mravince ( predgradje Splita) ..u Crkvu , ili potraži familiju Marović. Oni tu žive vekovima. Rimokatolici su. Imaju krštenice, venčane izvode, umrlice...iz vremena Osmanlijskog carstva ( koje je i Dalmaciju okupiralo) na ćirilici ! Na Srpskom jeziku. Lično sam prošlo leto čitao i držao spise u rukama. Marovićii to čuvaju s kolena na koleno. Turci su dozvolili pisanu korespodenciju u to vreme na ovim prostorima samo na Srpskom jeziku. I tako prezimena i imena koja su sačuvana u Vašim familijarna , sačuvana su ćirilicom i srpskim pismom. Srbe ovde preko Drine nije imao ko da oslobodi ili otkupi od Turske. Sami su morali da pobede. I u tu cenu ušli i perčini .

свашта

pre 5 godina

Зашто би Деспот Стефан био турски вазал, било чији вазал у слободној Србији?!
То је историја по Пијади и Кардељу.

Био је вазал, ко и сви после њега, да би надјачао остале владаре у подељеној Србији.

Још горе.

Bgd

pre 5 godina

Kako san ja ovo razumija, vi Srbi ste sa Turcima ratovali zbog mode i frizure.
(miro split, 8. novembar 2018 23:03)

Da, imali smo različita viđenja modnih trendova. Budući da u to vreme nije bilo modnih pista, stvar se morala rešavati kuburom i sabljom.

profesor penzioner

pre 5 godina

turci su bili ratnicki narod, brijali glave zbog borbe, a srbi su bili intelekgualna elita zapada, Austrougarske i nisili percine....

kolubarac

pre 5 godina

Dex@- sve u duhu i stilu onoga koga branim - velikog m. obrenovica. bezobrazno, prosto i nepismeno. običnom srbinu lako razumljivo. takvo je vreme doslo pa drugačije ne može. usput, napisati da je obrenović izdajnik nije istorijska činjenica već lupetanje!

paranoid

pre 5 godina

možda bi još neko volio da vidi slike pomenute u komentarima, ali iz nekog razloga ni google ne zna za Karađorđa s kikama...

jabreja

pre 5 godina

Divno je procitati trezvena razmisljanja, ali je jos divnije navesti uverljiva i proverljiva dokmenta.
Karadjordjev deda se zvao Djerdj Pjetraj.
"Karadjordjevi muski preci dosli su preko Vasojevica iz Klimenata" - Vl. Corovic, knj 2, strana 252. pretposlednji pasus, drugi red.
Isti podatak je kod Jovana Skerlica: "Gradja za istoriju Srba", izdanje 1910.
A Klimenti, kad su u Islamu Keljmendi, zloglasno Albansko pleme, koje je u pljackaskim pohodima stizalo do Venecije, Moravske, Moldavije...
Prva albanezka noga, iz juzne Italije, je krocila na Balkan 1043. pleme Klimenti, ciji vodja se zvao Manijak - po kome se zove jedna bolest.
Karadjordje je malo govorio jer nije znao dobro Srpski! Tu manu imaju SVI Karadjordjevici, do danas. Niti Kralj Petar, Ni Aleksandar - pa do danas "moja narod, ja sam zvama".
Turski izvori su apsolutno verodostojni. A tamo stoji da je u dosluhu s Turcima Karadjordje organizovao cuvenu "Secu knezova".
Moj deda, u 107 godini mi je rekao: da krene Srbiji mora da se dese TRI STVARI:
1. da se odrekne Karadjordjevica,
2. da se ns vrti oko groba izdajice Dimitrija Tucovica i
3. da se Srbi VRATE svojom Bogovima..!
PS. deda mi je bio ministar vojni na pocetku 20. stoleca.

miro split

pre 5 godina

Mi Hrvati u ratovima sa Turcima nismo šišali kosu. Odlučili smo Turcima vraćati milo za drago.
Oni nas povuku za kosu, a mi njih za neku stvar.

Beži bre Perice

pre 5 godina

Milos Obrenovic je bio izdajnik, turski poslusnik, ubica, bogatas koji je sve radio za onoga ko vise placa, saboter, tiranin i naravno sustinski izdajnik svog naroda.
Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.
(aus, 8. novembar 2018 21:17)

Ovaj post pokazuje kako mali Perica zamišlja istoriju.

John

pre 5 godina

Obrenovic je za njega bio pojam srpskog domacina i svega ostalog.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (M. Radosavljevic, 8. novembar 2018 19:58)

Pročitaj šta je o "Obrenoviću" pisao Nićifor Ninković. Garantujem da ćeš da se zgroziš.

zavet

pre 5 godina

Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.(tamnavac, 08. novembar 2018 20:32)Prvi srpski ustanak je nastao kao posledica ubistva srpskih knezova. Nije bilo nikakve sačekuše. Karađorđe tada nije ni bio u Srbiji.Karađorđe je za vođu ustanka izabran glasanjem viđenijih srpskih ustanika. Pre nego što je prihvatio da bude vođa on je upozorio da je preke naravi. Tom sastanku je prisustvovalo i Jakov Nenadovic. Kad smo kod dođoša, prema zapisima francuskih i austrougarskoj putopisaca Šumadija je u 17-om veku bila skoro pusta zemlja, jer je narod izbegao u preko Save i Dunava. Tek krajem 17-og, i tokom 18-og i 19-og veka u Šumadiju se doseljava srpski narod pre svega iz Crne Gore i Hercegovine, ali i sa juga Srbije(Makedonije), Kosova i Bosne.

anadolka_mome_srcu_draga

pre 5 godina

Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom? 
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?
(aus, 08. novembar 2018 21:27)

Despot Stefan Lazarević jeste bio turski vazal, a njegova sestra sultanija. Despot je bio i u odličnim odnosima sa Ugarima i na taj način sačuvao srpsku državu nekoliko desetina godina. Iluzorno je komentarisati o činjenicama ako se u obzir ne uzmu političke prilike tog doba.
Turska imperija tog doba je bila carstvo sastavljeno od 16 država. Aktivna vojska je brojala više od 100 000 ljudi. Turska tog doba je bila država sa savremenom upravom, razvijenom privredom (ako se to tako može nazvati), obrazovnim sistemom...
Svaka priča ima različite aspekte.

u ime naroda

pre 5 godina

I jedan i drugi su imali gadnu narav i radili i lose ali i velike stvari za slobodu. Sta reci pojedinima kojima se i ovde prividja Tito? Pustite zavere i Tita, nego sta cemo sa vaskama? Sta cemo sa englezima koji su nas lecili od vaski i emancipovali nakon oslobodjenja od turaka? Niste znali? Sta cemo sa komunistma koji su nas opismenjavali? Kralj imao preca posla. A gde smo danas sa ovim vojvodama...(Srba Pravdoljub, 08. novembar 2018 22:04)Za samo 6 meseci nakon oslobođenja Srbije(oktobar 1944-mart 1945)komunisti su ubili, prema podacima prikupljenih od strane državne komisije preko 60.000 ljudi. Nezvanično se smatra da je taj broj preko 100.000 ubijenih. Velika većina je streljana bez suđenja, koja su ionako bila montirana. Među ubijenima su bili lekari, sveštenici, profesori, advokati sudije, predratni političari, književnici, glumci..., ubijena je celokupna srpska inteligencija stvarana skoro 150 godina, jer su obrazovani ljudi bili opasnost po nove revolucionarne vlasti.. Na masovnim grobnicama komunisti su izgradili škole, zgrade, fudbalske stadione...Posle rata komunisti su nametnuli svoju verziju istorije,po kojoj sve što je bilo pre njih je bilo loše. Pa tako pre njih narod je bio nepismen i siromašna, a kralj uživao u ogromnom bogatstvu. Samo nije im bilo mrsko da se usele u predratne vile na Dedinju,jer to je "njima njihova borba dala"

Ufo

pre 5 godina

Svaki srpski vladar je bio bitanga, ubica svog i tudjih naroda, lopov, silovatelj, sve je radio samo i iskljucivo radi vlasti, jer prosto, srblji su takvi skoro svi kao ljudi. Zato ce ovaj narod uvek lose ziveti, svako drugi ce mu biti kriv, svadjace se medjusobno i sa drugima, kao i uvek.

Nunkiš

pre 5 godina

Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.
(aus, 08. novembar 2018 21:17)

e moj ti. Karađorđe nije video dalje od nosa, da ga Miloš veliki nije ubio i preuzeo odgovornost stvaranja države na sebe, nikad mi Srbiju ne bi imali. Nikad. Sa Karađorđem je jedino tako moglo. Pobiješ g*vna i gotova stvar.

Zoran

pre 5 godina

Zašto je Karađorđe pobegao u Austro Ugarsku ?Osuđen je od Srba na smrt zbog ne sposobnosti ,gubljenju ustanka i pogibije desetine hiljada Srba (njegovi borci+seča knezova).

@

pre 5 godina

"Azanjci,cuvena ratnicka porodica iz Ivanjice,predani borci protiv turaka."

Nisam ekspert za istoriju, ali mislim da "Azanjci " odnosu na ljude iz sela Azanja kod Smederevske Palanke .

Јабучило

pre 5 godina

Kara-Djordje je bio budaletina inace, preklao svoga rodjenog brata, a oca ubio. I taj nam je hteo biti drzavnik.
(sad, 08. novembar 2018 22:15)

Идемо опет. Убио је очуха, а не оца. Убио га је због дефетизма и ширења панике. Ратовало се с Турцима, који баш нису служили ратлук и кафу. Брата је обесио због силовања.

Delije Čikago

pre 5 godina

Karađorđe je bio surov ali pravedan, i nije mu bio otac već očuh, brata ubija zbog silovanja devojke i time daje primer kako ne treba da se ponaša srpski vojnik makar bio i brat, Nemanjić je bio pametniji ali ga ne amnestira da ga ubije, Azanji su mi tu malo misterija a bili su možda i najhrabriji vojnici u bitkama.

Komša

pre 5 godina

@Zoki
Miloš jeste otac ovakve Srbije.
Kalif umesto kalifa,izdao je. sve za šta su se Srbi borili da bi izigravao "faktor mira i stabilnosti" trgujući srpskim nacionalnim interesima u zamenu za tlačenje svojih sunarodnika.
Kada je donošen Ustav odmah se žalio Rusiji a ova je podbunila Austeiju i Tursku jer mije želela "francusku baštu u turskoj šumi" a onda je ,suspendujući Ustav objašnjavao kao je to volja velikih sila.
A velike sile kao velike sile - više vole jednog "faktora mira i stabilnosti" nego da se zamajavaju sa institucijama i ,ne daj Bože voljom naroda kako bi speovodile svoje interese.
Tako je jedan od Obrenovića potpisao tajnu konvenciju za koju je tada znalo samo tri čoveka u Srbiji.Isti taj je nudio Beču srpsku krunu u zamenu za imanje i finansijsku bezbednost potomstva.
Da,presudan uticaj na razvoj našeg društva je imao Miloš i njegovi naslednici - stvarali su podanike a ne gradjane.
Ono malo institucija ,ono malo državotvorne misli u 19. veku možemo da zahvalimo Aleksandru,sinu Karadjordjevom a kulture Mihajlu Obrenoviću koji je bio pod njegovim uticajem.

Dex

pre 5 godina

aus@-aj ne lupaj života ti! m. obrenović je bio pravi političar i drzavnik a kradordje obična budala! pročitaj šta je @tamnavac napisao pa se malo posveti toj temi i možda i naučiš nešto.
(kolubarac, 8. novembar 2018 21:33)

Kakav nacin da se nekom odbrusi! Nepristojno i nepismeno. Covek je izneo svoj stav, izneo je gomilu istorijskih cinjenica u kratkom komentaru, i bio u pravu ili ne (mada su uglavnom u pitanju proste cinjenice), on je civilizovano napisao to sto je napisao, svakako argumentovano. I onda dodje neko i kaze: "'Aj' ne lupaj" i misli da je ravnopravan u komunikaciji. Da mi se neko tako obrati na ulici, ne bih ga udostojio ni jednog letimicnog pogleda, a da ne govorim o proslim vremenima, kad su takvi zavrsavali na dvobojima.

Никола87

pre 5 godina

@aus

Лазар је после Луја Првог Мађарског (био је на кратко ЛУЈЕВ вазал, док овај није умро) био први европски суверен који се супротставио најезди Османлија, и није био никакав Муратов пајташ нити вазал, нити га икакви извори из "Стамбола" (на српском је правилно "Истанбул"!) тако описују. Но, контам да је лако погодити зашто Аустријанац има комплекс према Србима и њиховој историји. У здравље, хер Аус, и кад си у прилици скокни до краја године на излет на Колубару, у Цер или у Јадар, једном је стогодишњи јубилеј.

Arhimandarit

pre 5 godina

Partizan=Karađorđe
C.Zvezda=Miloš Obrenović
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Partizan 1917, 8. novembar 2018 21:39)

Vala jeste. Mi vojska. Vi udbasi, policijski cinkarosi, islednici po logorima to jest stuP srBstva!

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Ko se malo vise posvecivao nacionalnoj istoriji tokom godina zivota i posle skole,ko je zeleo i bio u mogucnosti da cita zabranjene i skrivene knjige i spise,slusa skrajnute ozbiljne nacionalni svesne intelektualce i istoricare znao je za ovo i jos mnogo,mnogo vise.

poznavalac

pre 5 godina

Otkud Srbima uvek toliko ideja o zabranjenim knjigama i spisima? Svi su se zaverili protiv vas, svi vas mrze.... Probudite se već jednom i uklonite kriminalce i barabe i krenite napred. Inače, ja sam o ovome čitao i učio u srednjoj školi, 1985. u Gimnaziji u Negotinu!

Srba Pravdoljub

pre 5 godina

I jedan i drugi su imali gadnu narav i radili i lose ali i velike stvari za slobodu. Sta reci pojedinima kojima se i ovde prividja Tito? Pustite zavere i Tita, nego sta cemo sa vaskama? Sta cemo sa englezima koji su nas lecili od vaski i emancipovali nakon oslobodjenja od turaka? Niste znali? Sta cemo sa komunistma koji su nas opismenjavali? Kralj imao preca posla. A gde smo danas sa ovim vojvodama...

Komša

pre 5 godina

@tamnavac
Oca je ubio jer je širio defetizam i pretio da će izdati zbeg Turcima.Apsolutno opravdano ubistvo.Ubio je potencijalnog izdajnika koji mu je samo sticajem okolnosti bio otac.
Brata nije zaklao nego obesio ispred kuće ,ostavio tako i čak zvao glavešine sa ručaju u dvorištu - slično Cepešu.
Zašto? Zbog silovanja,napastvovanja žena.Za primer (to se sada zove generalna prevencija).
Eto,Karadjordjev brat je platio glavom ono što su Obrenovići radili iz zabave (Milan npr.).
L

samo kazem.

pre 5 godina

I ova vest pokazuje kako smo uvek podeljeni medjusobno.. Karadjordje ili Obrenovic, EU ili Rusija, Tito ili bez Tita, komunizam ili kapitalizam, crkva ili ateizam, Partizan ili Zvezda, Djokovic ili izdajica..

aus

pre 5 godina

@tamnavac
Ma da, verovacemo spisima iz Stambola, ko je realniji od njih.
Zaboravio si inace da napomenes da je ta “vlada” na celu sa Nenadovicem imala zadatak koji je dobila od Sultana da SPRECI bilo kakav ustanak (Porta je znala za komesanje u narodu) i da narodu proda pricu o nekoj virtuelnoj srpskoj vladi koja bi zapravo bila pod direktnom kontrolom Osmanlija i ciji bi zadatak bio da sabotira i napada ustanike.
Kada nisu uspeli u svom zadatku, pali su u nemilost Osmanlija.
Ti “skolovani” su zapravo bili BOGATI, oni kojima je osmanski sistem izuzetno odgovarao i ucinio ih bogatasima. Njima nije odgovarala bilo kakva promena, njima nije trebao ustanak, nego im je trebala dalja turska vlast. Ti izdajnici na srecu nisu uspeli u svom naumu i iskra slobode se rasplamsala i na kraju dovela do oslobodjenja.

kolubarac

pre 5 godina

aus@-aj ne lupaj života ti! m. obrenović je bio pravi političar i drzavnik a kradordje obična budala! pročitaj šta je @tamnavac napisao pa se malo posveti toj temi i možda i naučiš nešto.

Eto

pre 5 godina

"Knez Miloš je u svemu vladao svojim narodom, pa i u modi. U mnogome je uticao na način odevanja i češljanja ljudi. A bio je, može mu se priznati, i praktičan. Kako su žene u Srbiji nosile tako spletene kose da su jedva glavu okretale, pa se stoga teško i retko i češljale a kosa im zbog toga rano opadala, naredio je knez da se ovakvo češljanje ukine. Naredba je naišla na priličan otpor, kažu knjige, pa su se morale 'upotrebiti i nasilne mere'.
Ništa lakše nije bilo ni sa perčinima u muška sveta. Mnogi su se, doduše, još u Karađorđevo vreme odrekli perčina po ugledu na ljude koji su dolazili sa strane: (jedan od prvih je bio Hajduk Veljko). Karađorđe, praktičan kao i Miloš, naredio je da se seku perčini 'jer u bojevima Turčin ščepa Srbina za perčin, pa mu ne da mrdnuti, a Srbin Turčina nema zašta da uhvati, jer mu je glava obrijana'.
Srbi su samo delimično poslušali gospodara, tako da su perčini nošeni i u vreme kneza Miloša. Ali on je bio nemilosrdan.
Narod je skupljan u zborove gde su im starešine nasilno, velikim terzijskim makazama perčine sekli. Ljudi su se, kažu sećanja, postiđeni kućama vraćali, noseći u rukama svaki svoj perčin koji su bili debeli kao konjski repovi, a žene su zbog toga iz glasa kukale, 'kao za mrtvacem' ".
(Nataša Anđelić)

Mojo

pre 5 godina

Opis karadjordja kao da je iz kumrovackih biltena.Istorojski zapisi iz Beca i Stambola govore sasvim nesto drugo.U srbiji je vec 1800 neposredno pred prvi ustsnak postojala skolovana vlada u senci na celu sa knezom Aleksom Nenadovicem koji je bio pripremljen za vodju ustanka,turski zapisi kazu da je karadjordje putem jataka prosledio gde ce biti Aleksa Nenadovic i Bircanin i tako im namestio sacekusu kako bi prigrabio sebi ulogu da bude vodja ustanka.Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tamnavac, 8. novembar 2018 20:32)

Karađorđe nije ubio svog oca, jer ga nije ni imao, već očuha, koji je pozivao žene i decu iz zbega da se predaju Turcima, iako su oni unapred bili jasni da neće poštedeti nikog. Karađorđe ga je ubio pucnjem iz kubure i to je bila jedina žrtva u zbegu. Svog brata je obesio jer je ovaj pijan silovao devojku. Kamo sreće da nam je danas jedan Karađorđe.

grrr

pre 5 godina

karadjordja su gurali na sve strane i bio je spreman da uradi sve da dodje na vlast kao i njegovi naslednici.pobio je dosta srba i on i njegovi.i najbolje je sto ga velicamo

aus

pre 5 godina

@tamnavac
Inace, kad vec pricas o tome kako je Karadjordje ubio oca i brata, zasto ne osudis i Nemanjice? Kriterijumi moraju biti isti patrioto, vernice, Srbendo.
Stefan Decanski (svetac SPC) je ubio svog brata i to stavivsi ga na najvece muke (rascerecio ga), naredio da mu odseku glavu i od njegove lobanje napravio pehar iz kojeg je pio vino.
Pre toga je pokusao da zbaci i ubije svog oca, kralja Milutina, coveka koji je ozenio devojcicu.
Stefana Decanskog je ubio njegov sin, Car Dusan. Sve zbog vlasti. A nije morao, ovaj je vec bio zbacen i nije imao podrsku vlastele. Dakle, jos jedan ubica.
Da ne idemo dalje, da ne pricamo o tome koga su sve ostali Nemanjici ubijali, kome kopali oci, a sve se odnosi na clanove porodice.
Dakle, posto su to sve sveci (osim Dusana), da li su i oni bili manijakalne ubice, ili njih postujes?
Sta reci o svetom Knezu Lazaru? Ko je ono sedeo kuci dok su Vukasina i Ugljesu klali na Marici? Ko je razbio Srbiju? Ko je odbio da kralja Vukasina (zvanicnog suvladara Cara Urosa) prihvati za vladara Srbije? Ko je odbio da Marka Mrnjavcevica (Kraljevic Marko) prihvati kao legitimnog naslednika Nemanjica? Ko je odbio da krene na Turke sa Mrnjavcevicima?
Ko je unistio Altomanovica? Najmocnijeg velikasa posle smrti Mrnjavcevica i jedinog koji je imao krvne veze sa Nemanjicima?
Ko je bio prvi Srbin Muratov vazal? Tako kazu izvori iz Stambola! Njima verujes, a oni kazu da je Lazar bio Muratov vazal i da je do sukoba medju njima doslo kada je Murat zbog pljacke kaznio (pobio) neke Lazareve vojnike u Anadoliji. Onda se Lazar setio da Turci nisu dobri.
Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom?
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?

aus

pre 5 godina

@M. Radosavljevic
Milos Obrenovic je bio izdajnik, turski poslusnik, ubica, bogatas koji je sve radio za onoga ko vise placa, saboter, tiranin i naravno sustinski izdajnik svog naroda.
Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.

Zoki

pre 5 godina

(aus, 8. novembar 2018 21:17)

Karađorđe mi je jedna od omiljenih ličnosti naše istorije, ali stvari treba nazivati pravim imenom: nakon napuštanja zemlje, on je postao dezerter - učinio je prestup, za koji je on sam lično presuđivao drugima. Pritom, u trenutku njegovog ubistva, on je samo bio hajduk - koji je, protivno volji svih zainteresovanih strana, pod lažnim imenom ilegalno ušao u zemlju da ruši trenutni poredak - nije Miloš njega jurio po Rusiji.
A da je ubistvo u Radovanjskom lugu - odvratno i kukavičko... svakako jeste.
Što ne menja činjenicu da je Miloš Obrenović - i niko drugi nego on - otac moderne Srbije... što, takođe, ne menja činjenicu da je Karađorđe veliki sin našeg naroda i svakako zaslužan za stvaranje srpske države.

Никола87

pre 5 godina

Остаје ми недоречено зашто је управо од почетка 19. века (тад су уједно скоро сви мушкарци широм Европе и у Америци ошишали своје дуге косе и увела се кратка коса као обичај) донет закон да мушкарац мора да носи кратку косу, док му дуга коса ранијих векова није сметала, нигде па ни у ратовању? Мушкарци у средњевековној Србији нису имали проблем са дугом косом усред битке, као ни после њих ускоци или устаници Јована Ненада и Теодора Несторовића? Карађорђе ми делује импозантно на слици Боровиковског, али скроз ми је кул и једна аустријска гравира на којој је Карађорђе приказан у чакширама, са капицом и киком до струка, изгледао ми је скоро као неки борац из Мортал Комбата :-)

tamnavac

pre 5 godina

Opis karadjordja kao da je iz kumrovackih biltena.Istorojski zapisi iz Beca i Stambola govore sasvim nesto drugo.U srbiji je vec 1800 neposredno pred prvi ustsnak postojala skolovana vlada u senci na celu sa knezom Aleksom Nenadovicem koji je bio pripremljen za vodju ustanka,turski zapisi kazu da je karadjordje putem jataka prosledio gde ce biti Aleksa Nenadovic i Bircanin i tako im namestio sacekusu kako bi prigrabio sebi ulogu da bude vodja ustanka.Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.

aus

pre 5 godina

@tamnavac
Inace, kad vec pricas o tome kako je Karadjordje ubio oca i brata, zasto ne osudis i Nemanjice? Kriterijumi moraju biti isti patrioto, vernice, Srbendo.
Stefan Decanski (svetac SPC) je ubio svog brata i to stavivsi ga na najvece muke (rascerecio ga), naredio da mu odseku glavu i od njegove lobanje napravio pehar iz kojeg je pio vino.
Pre toga je pokusao da zbaci i ubije svog oca, kralja Milutina, coveka koji je ozenio devojcicu.
Stefana Decanskog je ubio njegov sin, Car Dusan. Sve zbog vlasti. A nije morao, ovaj je vec bio zbacen i nije imao podrsku vlastele. Dakle, jos jedan ubica.
Da ne idemo dalje, da ne pricamo o tome koga su sve ostali Nemanjici ubijali, kome kopali oci, a sve se odnosi na clanove porodice.
Dakle, posto su to sve sveci (osim Dusana), da li su i oni bili manijakalne ubice, ili njih postujes?
Sta reci o svetom Knezu Lazaru? Ko je ono sedeo kuci dok su Vukasina i Ugljesu klali na Marici? Ko je razbio Srbiju? Ko je odbio da kralja Vukasina (zvanicnog suvladara Cara Urosa) prihvati za vladara Srbije? Ko je odbio da Marka Mrnjavcevica (Kraljevic Marko) prihvati kao legitimnog naslednika Nemanjica? Ko je odbio da krene na Turke sa Mrnjavcevicima?
Ko je unistio Altomanovica? Najmocnijeg velikasa posle smrti Mrnjavcevica i jedinog koji je imao krvne veze sa Nemanjicima?
Ko je bio prvi Srbin Muratov vazal? Tako kazu izvori iz Stambola! Njima verujes, a oni kazu da je Lazar bio Muratov vazal i da je do sukoba medju njima doslo kada je Murat zbog pljacke kaznio (pobio) neke Lazareve vojnike u Anadoliji. Onda se Lazar setio da Turci nisu dobri.
Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom?
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?

Zoki

pre 5 godina

(aus, 8. novembar 2018 21:17)

Karađorđe mi je jedna od omiljenih ličnosti naše istorije, ali stvari treba nazivati pravim imenom: nakon napuštanja zemlje, on je postao dezerter - učinio je prestup, za koji je on sam lično presuđivao drugima. Pritom, u trenutku njegovog ubistva, on je samo bio hajduk - koji je, protivno volji svih zainteresovanih strana, pod lažnim imenom ilegalno ušao u zemlju da ruši trenutni poredak - nije Miloš njega jurio po Rusiji.
A da je ubistvo u Radovanjskom lugu - odvratno i kukavičko... svakako jeste.
Što ne menja činjenicu da je Miloš Obrenović - i niko drugi nego on - otac moderne Srbije... što, takođe, ne menja činjenicu da je Karađorđe veliki sin našeg naroda i svakako zaslužan za stvaranje srpske države.

samo kazem.

pre 5 godina

I ova vest pokazuje kako smo uvek podeljeni medjusobno.. Karadjordje ili Obrenovic, EU ili Rusija, Tito ili bez Tita, komunizam ili kapitalizam, crkva ili ateizam, Partizan ili Zvezda, Djokovic ili izdajica..

Mojo

pre 5 godina

Opis karadjordja kao da je iz kumrovackih biltena.Istorojski zapisi iz Beca i Stambola govore sasvim nesto drugo.U srbiji je vec 1800 neposredno pred prvi ustsnak postojala skolovana vlada u senci na celu sa knezom Aleksom Nenadovicem koji je bio pripremljen za vodju ustanka,turski zapisi kazu da je karadjordje putem jataka prosledio gde ce biti Aleksa Nenadovic i Bircanin i tako im namestio sacekusu kako bi prigrabio sebi ulogu da bude vodja ustanka.Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tamnavac, 8. novembar 2018 20:32)

Karađorđe nije ubio svog oca, jer ga nije ni imao, već očuha, koji je pozivao žene i decu iz zbega da se predaju Turcima, iako su oni unapred bili jasni da neće poštedeti nikog. Karađorđe ga je ubio pucnjem iz kubure i to je bila jedina žrtva u zbegu. Svog brata je obesio jer je ovaj pijan silovao devojku. Kamo sreće da nam je danas jedan Karađorđe.

Komša

pre 5 godina

@tamnavac
Oca je ubio jer je širio defetizam i pretio da će izdati zbeg Turcima.Apsolutno opravdano ubistvo.Ubio je potencijalnog izdajnika koji mu je samo sticajem okolnosti bio otac.
Brata nije zaklao nego obesio ispred kuće ,ostavio tako i čak zvao glavešine sa ručaju u dvorištu - slično Cepešu.
Zašto? Zbog silovanja,napastvovanja žena.Za primer (to se sada zove generalna prevencija).
Eto,Karadjordjev brat je platio glavom ono što su Obrenovići radili iz zabave (Milan npr.).
L

Srba Pravdoljub

pre 5 godina

I jedan i drugi su imali gadnu narav i radili i lose ali i velike stvari za slobodu. Sta reci pojedinima kojima se i ovde prividja Tito? Pustite zavere i Tita, nego sta cemo sa vaskama? Sta cemo sa englezima koji su nas lecili od vaski i emancipovali nakon oslobodjenja od turaka? Niste znali? Sta cemo sa komunistma koji su nas opismenjavali? Kralj imao preca posla. A gde smo danas sa ovim vojvodama...

poznavalac

pre 5 godina

Otkud Srbima uvek toliko ideja o zabranjenim knjigama i spisima? Svi su se zaverili protiv vas, svi vas mrze.... Probudite se već jednom i uklonite kriminalce i barabe i krenite napred. Inače, ja sam o ovome čitao i učio u srednjoj školi, 1985. u Gimnaziji u Negotinu!

aus

pre 5 godina

@M. Radosavljevic
Milos Obrenovic je bio izdajnik, turski poslusnik, ubica, bogatas koji je sve radio za onoga ko vise placa, saboter, tiranin i naravno sustinski izdajnik svog naroda.
Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.

tamnavac

pre 5 godina

Opis karadjordja kao da je iz kumrovackih biltena.Istorojski zapisi iz Beca i Stambola govore sasvim nesto drugo.U srbiji je vec 1800 neposredno pred prvi ustsnak postojala skolovana vlada u senci na celu sa knezom Aleksom Nenadovicem koji je bio pripremljen za vodju ustanka,turski zapisi kazu da je karadjordje putem jataka prosledio gde ce biti Aleksa Nenadovic i Bircanin i tako im namestio sacekusu kako bi prigrabio sebi ulogu da bude vodja ustanka.Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.

Eto

pre 5 godina

"Knez Miloš je u svemu vladao svojim narodom, pa i u modi. U mnogome je uticao na način odevanja i češljanja ljudi. A bio je, može mu se priznati, i praktičan. Kako su žene u Srbiji nosile tako spletene kose da su jedva glavu okretale, pa se stoga teško i retko i češljale a kosa im zbog toga rano opadala, naredio je knez da se ovakvo češljanje ukine. Naredba je naišla na priličan otpor, kažu knjige, pa su se morale 'upotrebiti i nasilne mere'.
Ništa lakše nije bilo ni sa perčinima u muška sveta. Mnogi su se, doduše, još u Karađorđevo vreme odrekli perčina po ugledu na ljude koji su dolazili sa strane: (jedan od prvih je bio Hajduk Veljko). Karađorđe, praktičan kao i Miloš, naredio je da se seku perčini 'jer u bojevima Turčin ščepa Srbina za perčin, pa mu ne da mrdnuti, a Srbin Turčina nema zašta da uhvati, jer mu je glava obrijana'.
Srbi su samo delimično poslušali gospodara, tako da su perčini nošeni i u vreme kneza Miloša. Ali on je bio nemilosrdan.
Narod je skupljan u zborove gde su im starešine nasilno, velikim terzijskim makazama perčine sekli. Ljudi su se, kažu sećanja, postiđeni kućama vraćali, noseći u rukama svaki svoj perčin koji su bili debeli kao konjski repovi, a žene su zbog toga iz glasa kukale, 'kao za mrtvacem' ".
(Nataša Anđelić)

Никола87

pre 5 godina

Остаје ми недоречено зашто је управо од почетка 19. века (тад су уједно скоро сви мушкарци широм Европе и у Америци ошишали своје дуге косе и увела се кратка коса као обичај) донет закон да мушкарац мора да носи кратку косу, док му дуга коса ранијих векова није сметала, нигде па ни у ратовању? Мушкарци у средњевековној Србији нису имали проблем са дугом косом усред битке, као ни после њих ускоци или устаници Јована Ненада и Теодора Несторовића? Карађорђе ми делује импозантно на слици Боровиковског, али скроз ми је кул и једна аустријска гравира на којој је Карађорђе приказан у чакширама, са капицом и киком до струка, изгледао ми је скоро као неки борац из Мортал Комбата :-)

aus

pre 5 godina

@tamnavac
Ma da, verovacemo spisima iz Stambola, ko je realniji od njih.
Zaboravio si inace da napomenes da je ta “vlada” na celu sa Nenadovicem imala zadatak koji je dobila od Sultana da SPRECI bilo kakav ustanak (Porta je znala za komesanje u narodu) i da narodu proda pricu o nekoj virtuelnoj srpskoj vladi koja bi zapravo bila pod direktnom kontrolom Osmanlija i ciji bi zadatak bio da sabotira i napada ustanike.
Kada nisu uspeli u svom zadatku, pali su u nemilost Osmanlija.
Ti “skolovani” su zapravo bili BOGATI, oni kojima je osmanski sistem izuzetno odgovarao i ucinio ih bogatasima. Njima nije odgovarala bilo kakva promena, njima nije trebao ustanak, nego im je trebala dalja turska vlast. Ti izdajnici na srecu nisu uspeli u svom naumu i iskra slobode se rasplamsala i na kraju dovela do oslobodjenja.

Јабучило

pre 5 godina

Kara-Djordje je bio budaletina inace, preklao svoga rodjenog brata, a oca ubio. I taj nam je hteo biti drzavnik.
(sad, 08. novembar 2018 22:15)

Идемо опет. Убио је очуха, а не оца. Убио га је због дефетизма и ширења панике. Ратовало се с Турцима, који баш нису служили ратлук и кафу. Брата је обесио због силовања.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Ko se malo vise posvecivao nacionalnoj istoriji tokom godina zivota i posle skole,ko je zeleo i bio u mogucnosti da cita zabranjene i skrivene knjige i spise,slusa skrajnute ozbiljne nacionalni svesne intelektualce i istoricare znao je za ovo i jos mnogo,mnogo vise.

u ime naroda

pre 5 godina

I jedan i drugi su imali gadnu narav i radili i lose ali i velike stvari za slobodu. Sta reci pojedinima kojima se i ovde prividja Tito? Pustite zavere i Tita, nego sta cemo sa vaskama? Sta cemo sa englezima koji su nas lecili od vaski i emancipovali nakon oslobodjenja od turaka? Niste znali? Sta cemo sa komunistma koji su nas opismenjavali? Kralj imao preca posla. A gde smo danas sa ovim vojvodama...(Srba Pravdoljub, 08. novembar 2018 22:04)Za samo 6 meseci nakon oslobođenja Srbije(oktobar 1944-mart 1945)komunisti su ubili, prema podacima prikupljenih od strane državne komisije preko 60.000 ljudi. Nezvanično se smatra da je taj broj preko 100.000 ubijenih. Velika većina je streljana bez suđenja, koja su ionako bila montirana. Među ubijenima su bili lekari, sveštenici, profesori, advokati sudije, predratni političari, književnici, glumci..., ubijena je celokupna srpska inteligencija stvarana skoro 150 godina, jer su obrazovani ljudi bili opasnost po nove revolucionarne vlasti.. Na masovnim grobnicama komunisti su izgradili škole, zgrade, fudbalske stadione...Posle rata komunisti su nametnuli svoju verziju istorije,po kojoj sve što je bilo pre njih je bilo loše. Pa tako pre njih narod je bio nepismen i siromašna, a kralj uživao u ogromnom bogatstvu. Samo nije im bilo mrsko da se usele u predratne vile na Dedinju,jer to je "njima njihova borba dala"

anadolka_mome_srcu_draga

pre 5 godina

Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom? 
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?
(aus, 08. novembar 2018 21:27)

Despot Stefan Lazarević jeste bio turski vazal, a njegova sestra sultanija. Despot je bio i u odličnim odnosima sa Ugarima i na taj način sačuvao srpsku državu nekoliko desetina godina. Iluzorno je komentarisati o činjenicama ako se u obzir ne uzmu političke prilike tog doba.
Turska imperija tog doba je bila carstvo sastavljeno od 16 država. Aktivna vojska je brojala više od 100 000 ljudi. Turska tog doba je bila država sa savremenom upravom, razvijenom privredom (ako se to tako može nazvati), obrazovnim sistemom...
Svaka priča ima različite aspekte.

Dex

pre 5 godina

aus@-aj ne lupaj života ti! m. obrenović je bio pravi političar i drzavnik a kradordje obična budala! pročitaj šta je @tamnavac napisao pa se malo posveti toj temi i možda i naučiš nešto.
(kolubarac, 8. novembar 2018 21:33)

Kakav nacin da se nekom odbrusi! Nepristojno i nepismeno. Covek je izneo svoj stav, izneo je gomilu istorijskih cinjenica u kratkom komentaru, i bio u pravu ili ne (mada su uglavnom u pitanju proste cinjenice), on je civilizovano napisao to sto je napisao, svakako argumentovano. I onda dodje neko i kaze: "'Aj' ne lupaj" i misli da je ravnopravan u komunikaciji. Da mi se neko tako obrati na ulici, ne bih ga udostojio ni jednog letimicnog pogleda, a da ne govorim o proslim vremenima, kad su takvi zavrsavali na dvobojima.

@

pre 5 godina

"Azanjci,cuvena ratnicka porodica iz Ivanjice,predani borci protiv turaka."

Nisam ekspert za istoriju, ali mislim da "Azanjci " odnosu na ljude iz sela Azanja kod Smederevske Palanke .

kolubarac

pre 5 godina

aus@-aj ne lupaj života ti! m. obrenović je bio pravi političar i drzavnik a kradordje obična budala! pročitaj šta je @tamnavac napisao pa se malo posveti toj temi i možda i naučiš nešto.

zavet

pre 5 godina

Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.(tamnavac, 08. novembar 2018 20:32)Prvi srpski ustanak je nastao kao posledica ubistva srpskih knezova. Nije bilo nikakve sačekuše. Karađorđe tada nije ni bio u Srbiji.Karađorđe je za vođu ustanka izabran glasanjem viđenijih srpskih ustanika. Pre nego što je prihvatio da bude vođa on je upozorio da je preke naravi. Tom sastanku je prisustvovalo i Jakov Nenadovic. Kad smo kod dođoša, prema zapisima francuskih i austrougarskoj putopisaca Šumadija je u 17-om veku bila skoro pusta zemlja, jer je narod izbegao u preko Save i Dunava. Tek krajem 17-og, i tokom 18-og i 19-og veka u Šumadiju se doseljava srpski narod pre svega iz Crne Gore i Hercegovine, ali i sa juga Srbije(Makedonije), Kosova i Bosne.

grrr

pre 5 godina

karadjordja su gurali na sve strane i bio je spreman da uradi sve da dodje na vlast kao i njegovi naslednici.pobio je dosta srba i on i njegovi.i najbolje je sto ga velicamo

Komša

pre 5 godina

@Zoki
Miloš jeste otac ovakve Srbije.
Kalif umesto kalifa,izdao je. sve za šta su se Srbi borili da bi izigravao "faktor mira i stabilnosti" trgujući srpskim nacionalnim interesima u zamenu za tlačenje svojih sunarodnika.
Kada je donošen Ustav odmah se žalio Rusiji a ova je podbunila Austeiju i Tursku jer mije želela "francusku baštu u turskoj šumi" a onda je ,suspendujući Ustav objašnjavao kao je to volja velikih sila.
A velike sile kao velike sile - više vole jednog "faktora mira i stabilnosti" nego da se zamajavaju sa institucijama i ,ne daj Bože voljom naroda kako bi speovodile svoje interese.
Tako je jedan od Obrenovića potpisao tajnu konvenciju za koju je tada znalo samo tri čoveka u Srbiji.Isti taj je nudio Beču srpsku krunu u zamenu za imanje i finansijsku bezbednost potomstva.
Da,presudan uticaj na razvoj našeg društva je imao Miloš i njegovi naslednici - stvarali su podanike a ne gradjane.
Ono malo institucija ,ono malo državotvorne misli u 19. veku možemo da zahvalimo Aleksandru,sinu Karadjordjevom a kulture Mihajlu Obrenoviću koji je bio pod njegovim uticajem.

Никола87

pre 5 godina

@aus

Лазар је после Луја Првог Мађарског (био је на кратко ЛУЈЕВ вазал, док овај није умро) био први европски суверен који се супротставио најезди Османлија, и није био никакав Муратов пајташ нити вазал, нити га икакви извори из "Стамбола" (на српском је правилно "Истанбул"!) тако описују. Но, контам да је лако погодити зашто Аустријанац има комплекс према Србима и њиховој историји. У здравље, хер Аус, и кад си у прилици скокни до краја године на излет на Колубару, у Цер или у Јадар, једном је стогодишњи јубилеј.

Ufo

pre 5 godina

Svaki srpski vladar je bio bitanga, ubica svog i tudjih naroda, lopov, silovatelj, sve je radio samo i iskljucivo radi vlasti, jer prosto, srblji su takvi skoro svi kao ljudi. Zato ce ovaj narod uvek lose ziveti, svako drugi ce mu biti kriv, svadjace se medjusobno i sa drugima, kao i uvek.

Komša

pre 5 godina

@Dex
Komentator @aus je pomenuo tamnu stranu Lazarevića i tako "čačnuo" u dogmu,otuda takve reakcije.
A bio je čak blag i ,kako ti reče ogrsničio se na suve činjenice.
Zamisli da je krenuo da "glasno razmišlja" - stavitelj na dvoru Cara Dušana,posle veoma sumnjive smrti Cara (i Patrijarha Joanikija - umrli naprasno u razmaku od mesec dana) postaje centralna figura kojoj se ,pored živog Uroša monasi sa Atosa obraćaju za pomoć kako bi se raskol sa Carigradom prevazišao.Očigledno miljenik Vizantijskog krila SPC krči polako put ka tronu - zavadja velikaše i mešetari,Altomanovića huška na Mrnjavčeviće,ostavlja ga u boju da ga potuku do nogu a onda ga tako oslabljenog napada sa Tvrtkom ,Ugarima i na kraju ga je oslepeo.
Mrnjavčeviće,najjaču srpsku pirodicu slabi koliko može,ostavlja ih da ginu na Marici pa čak kreću priče kako su Mrnjavčevići ubili Uroša u livu,na prevaru iako ih je on nadživeo.
Nije narod lud pa je pevao pesme o Marku.
Posle smrti Lazareve Brankovići ispadaju izdajnici jer su bili pretnja Milici.I onda - Marko je turski vazal a Stefan koji prenosi njegove poslednje reči nije?! Brankovići izdajnici a do zadnjeg daha se borili protiv Turaka (Kako je Vuk "izdajnik" završio?) a Lazarevići srbende za primer...Naravno,Dušan nije svetac jer je udario na "šefove iz Carigrada" i tapriča se peovlači kroz sve ovo što sam pomenuo - vizantijsko krilo SPC i provizantijska vlastela je unakazila srpsku srednjevekovnu državu.

Šumadinac

pre 5 godina

@Tamnavac. Čim koristiš reč srbijanac nisi ti odavde. U mom kraju Šumadije je to nepristojno reći. Ja sam Srbin, Šumadinac a ne nekakav srbijanac. I Đorđije Petrović je bio bolji :-)

Nunkiš

pre 5 godina

Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.
(aus, 08. novembar 2018 21:17)

e moj ti. Karađorđe nije video dalje od nosa, da ga Miloš veliki nije ubio i preuzeo odgovornost stvaranja države na sebe, nikad mi Srbiju ne bi imali. Nikad. Sa Karađorđem je jedino tako moglo. Pobiješ g*vna i gotova stvar.

Anja

pre 5 godina

Posle svega procitanog u komentarima, mogu reci da i u proslosti drugih drzava desavale su se jos gore stvari, citajte sta su radili Lujevi u Francuskoj, poglavari u Engleskoj, itd, dakle nista od toga navedeno nije se desavalo samo u Srbiji jiti je to izum Srbije.

Delije Čikago

pre 5 godina

Karađorđe je bio surov ali pravedan, i nije mu bio otac već očuh, brata ubija zbog silovanja devojke i time daje primer kako ne treba da se ponaša srpski vojnik makar bio i brat, Nemanjić je bio pametniji ali ga ne amnestira da ga ubije, Azanji su mi tu malo misterija a bili su možda i najhrabriji vojnici u bitkama.

John

pre 5 godina

Obrenovic je za njega bio pojam srpskog domacina i svega ostalog.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (M. Radosavljevic, 8. novembar 2018 19:58)

Pročitaj šta je o "Obrenoviću" pisao Nićifor Ninković. Garantujem da ćeš da se zgroziš.

Bgd

pre 5 godina

Kako san ja ovo razumija, vi Srbi ste sa Turcima ratovali zbog mode i frizure.
(miro split, 8. novembar 2018 23:03)

Da, imali smo različita viđenja modnih trendova. Budući da u to vreme nije bilo modnih pista, stvar se morala rešavati kuburom i sabljom.

Beži bre Perice

pre 5 godina

Milos Obrenovic je bio izdajnik, turski poslusnik, ubica, bogatas koji je sve radio za onoga ko vise placa, saboter, tiranin i naravno sustinski izdajnik svog naroda.
Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.
(aus, 8. novembar 2018 21:17)

Ovaj post pokazuje kako mali Perica zamišlja istoriju.

Treća Srbija

pre 5 godina

@tamnavac, komentator koji Srbe deli na Srbijance i dodjoše, a ovamo se poziva na Kumrovačku istoriju.Odmori malo i ne opterećuj se.

Kumrovacka skola istorije

pre 5 godina

Svaki srpski vladar je bio bitanga, ubica svog i tudjih naroda, lopov, silovatelj, sve je radio samo i iskljucivo radi vlasti, jer prosto, srblji su takvi skoro svi kao ljudi. Zato ce ovaj narod uvek lose ziveti, svako drugi ce mu biti kriv, svadjace se medjusobno i sa drugima, kao i uvek.
(Ufo)

Jos ono o Jasenovcu kao radnom logoru i deset hrvatskih kraljeva pa da mitomanija bude potpuna.

Arhimandarit

pre 5 godina

Partizan=Karađorđe
C.Zvezda=Miloš Obrenović
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Partizan 1917, 8. novembar 2018 21:39)

Vala jeste. Mi vojska. Vi udbasi, policijski cinkarosi, islednici po logorima to jest stuP srBstva!

marko

pre 5 godina

Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom?
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?
(aus, 08. novembar 2018 21:27)

И Деспот није био једини Србин, био је и Марко Краљевић, и многи други, и шта са овим желите да докажете? Јел хоћете да кажете да је данас другачије, па погледајте које земље све иду да ратују по свету тамо где САД кажу а без икаквог свог већег интереса? Вазални однос према јачима је одувек присутан.
Оно што јесте чињеница то је да после Косовске битке Османлијско царство је запало у велике унутрашње проблеме, и после те чувене бинке код Анкоре (Анкаре) фактички је нестало (Бајазит убијен). У повратку после те битке Стефан лазаревић постаје Деспот јер је Византија постала главни играч. И тада са Деспотом креће можда и најбоље доба Српске државе. На жалост Темерлан је имао чудне одлуке, и Османлијско царство се опоравило и онда 1456. падају Цариград, Београд, Смедерево, са битком на Мохачу пада све до Беча. После тога креће и црно време, а после Хабзбуршког ослобађања Србије па велике сеобе, креће још црње. И из тог црног времена настаје и Црни Ђорђе. Какав може бити ако не Црни. Многи стављају људе од пре 2 века у данашњи контекст, као да су онда постојала људска права и невладине организације. Догађаји тог времена се морају посматрати у контексту тог времена, а не кроз призму данашњих размишљања.

Zoran

pre 5 godina

Zašto je Karađorđe pobegao u Austro Ugarsku ?Osuđen je od Srba na smrt zbog ne sposobnosti ,gubljenju ustanka i pogibije desetine hiljada Srba (njegovi borci+seča knezova).

VUK

pre 5 godina

@miro split...ratovali su Srbi sa Turcima jer su želeli da žive u slobodi. Iako su u vreme Osmanlija bili poštovani ( srpski jezik je bio jedan od zvaničnih jezika u carstvu) , Srbi su hteli svoju državu. Kad si već u dilemi, otiđi u Mravince ( predgradje Splita) ..u Crkvu , ili potraži familiju Marović. Oni tu žive vekovima. Rimokatolici su. Imaju krštenice, venčane izvode, umrlice...iz vremena Osmanlijskog carstva ( koje je i Dalmaciju okupiralo) na ćirilici ! Na Srpskom jeziku. Lično sam prošlo leto čitao i držao spise u rukama. Marovićii to čuvaju s kolena na koleno. Turci su dozvolili pisanu korespodenciju u to vreme na ovim prostorima samo na Srpskom jeziku. I tako prezimena i imena koja su sačuvana u Vašim familijarna , sačuvana su ćirilicom i srpskim pismom. Srbe ovde preko Drine nije imao ko da oslobodi ili otkupi od Turske. Sami su morali da pobede. I u tu cenu ušli i perčini .

neće biti

pre 5 godina

Ono malo institucija, ono malo državotvorne misli u 19. veku možemo da zahvalimo Aleksandru, sinu Karadjordjevom a kulture Mihajlu Obrenoviću koji je bio pod njegovim uticajem.
(Komša, 8. novembar 2018 22:41)

Ajdeee. I šta još molim te piše u karađorđevićevskoj verziji istorije, ima li još ovakvih bisera i hvalospeva bez ikakvog osnova.
Srbi se već sto i kusur godina RAZAPETI između dve lažne istorije - karađorđevićevske i komunističke. U njima možete pročitati samo hvalospeve na račun nalogodavaca (porodice Karađorđević, odnosno Tita i komunista) a za sve gluposti i zločine odgovor je ili negiranje ili "takvo je vreme bilo".

Neće biti gospodo, 21. vek je, ne mogu se više sakriti istorijske činjenice. Karađorđevićevsko-komunistički projekat pod radnim nazivom JUGOSLAVIJA koštao nas je možda i celih milion i po srpskih glava (i to bez uračunatih žrtava u Velikom ratu koje su takođe većinom postale uzaludne zbog epiloga iz 1918).
Teško da postoji istorija kojom to možete opravdati

dominus

pre 5 godina

aus

Odakle ti informacije u vezi Nemanjića, detalji da su bili krvoloci unutar dinastije i to Lazara i ustanike? Znam detalje u vezi Dušana i Milutina, ali me interesuje za ostale.
Što se Karađorđa tiče, on nikog nije izdao, već su njega izdali. Više je vredan pamćenja od Miloša.

kolubarac

pre 5 godina

Dex@- sve u stilu onoga koga branim, bahato, bezobrazno, drsko pa i nepismeno ako bas hoćeš. usput, napisati da je obrenović izdajnik nije istorijska činjenica već “istorijska glupost” tj. lupetanje!

True Batman Fan

pre 5 godina

@samo kazem

Mozda je to i logicno... U istoriji generalno, nista nije crno ili belo. Nema potpunih pravednika niti heroja. Svi su bili ljudi od krvi i mesa, sa svojim vrlinama i manama. Svi su cinili dobre stvari u zivotu ali i strasne kako bi se dokopali vlasti ili se odrzali na njoj. Ista je stvar sa svim istorijskim licnostima kod svih naroda na svetu. Mislite da su Dzord Vasington i Linkoln bili sveci kakvi se prikazuju u istorijskim knjigama? (uzeo sam banalan primer). Nije razlika u istorijskim licnostima (da su oni bili neprikosnoveni i bezgresni) razlika je u narodu. Razlika je u tome sto su ostali narodi prepoznali sta su njihovi preci ucinili za njihovu drzavu i naredna pokolenja te shodno tome ih prikazuju danas kao pozitivne licnosti a sve ono negativno vezano za njih (a svi mi imamo tu stranu) su se trudili maksimalno da izbrisu iz istorije. A mi srbi, zivi nismo dok necije delo ne ispljujemo, neciji podvig ne umanjimo... I onda se pitamo kako smo dospeli tu gde jesmo danas...Nema leka za nas...

Dragan

pre 5 godina

@aus
Neke stavke stoje, a neke su lupetanja. Vukasina Mrnjavcevica niko od srpske vlastele nije priznao za vladara jer nije bio u srodstvu sa njima i njegova porodica na Nemanjickom dvoru nije pripadala staroj vlasteli vec "novim ljudima" koji su se tek odskora pojavili i znacajno ulozi. Novi covek je bio i Lazar, ali nije pretendovao na presto. Borbe izmedju velikasa za vecu moc i teritoriju u obezglavljenoj zemlji su prica od kada je sveta i veka, pa tako i izmedju Mrnjavcevica, Lazara, Nikole Altomanovica i drugih. Takodje, Altomanovic nije bio jedini krvno povezan sa Nemanjicima, Lazar je ozenio Milicu, Nemanjicku cerku, pa je Despot Stefan potomak Stevana Nemanje. Takodje, tu je i Vuk Brankovic, cija je majka takodje nemanjickog roda, tu su braca Dejanovici...Svi uspesni srpski vladari su vodili politiku koja nije uvek bila moralno prihvatljiva, ali je bila delotvorna i u skladu sa obicajima tog vremena

jabreja

pre 5 godina

Divno je procitati trezvena razmisljanja, ali je jos divnije navesti uverljiva i proverljiva dokmenta.
Karadjordjev deda se zvao Djerdj Pjetraj.
"Karadjordjevi muski preci dosli su preko Vasojevica iz Klimenata" - Vl. Corovic, knj 2, strana 252. pretposlednji pasus, drugi red.
Isti podatak je kod Jovana Skerlica: "Gradja za istoriju Srba", izdanje 1910.
A Klimenti, kad su u Islamu Keljmendi, zloglasno Albansko pleme, koje je u pljackaskim pohodima stizalo do Venecije, Moravske, Moldavije...
Prva albanezka noga, iz juzne Italije, je krocila na Balkan 1043. pleme Klimenti, ciji vodja se zvao Manijak - po kome se zove jedna bolest.
Karadjordje je malo govorio jer nije znao dobro Srpski! Tu manu imaju SVI Karadjordjevici, do danas. Niti Kralj Petar, Ni Aleksandar - pa do danas "moja narod, ja sam zvama".
Turski izvori su apsolutno verodostojni. A tamo stoji da je u dosluhu s Turcima Karadjordje organizovao cuvenu "Secu knezova".
Moj deda, u 107 godini mi je rekao: da krene Srbiji mora da se dese TRI STVARI:
1. da se odrekne Karadjordjevica,
2. da se ns vrti oko groba izdajice Dimitrija Tucovica i
3. da se Srbi VRATE svojom Bogovima..!
PS. deda mi je bio ministar vojni na pocetku 20. stoleca.

kolubarac

pre 5 godina

Dex@- sve u duhu i stilu onoga koga branim - velikog m. obrenovica. bezobrazno, prosto i nepismeno. običnom srbinu lako razumljivo. takvo je vreme doslo pa drugačije ne može. usput, napisati da je obrenović izdajnik nije istorijska činjenica već lupetanje!

aus

pre 5 godina

@marko
Despot nije bio jedini, ali je on bio zvanicni vladar Srbije, pa je tako on najvazniji vazal. Nije ni za poredjenje sa danasnjim vremenom.
Despot Stefan je srpsku vojsku slao na krstase koji su dosli da oslobadjaju Balkan od Osmanlija. Njegova konjica odigrala je presudnu ulogu u bici protiv krstasa.
On je bio najverniji Bajazitov sluga. Pobio je i proterao sve sto je prezivelo Kosovo, znas li koliko je samo Lazarevih vitezova prebeglo u Madjarsku da spasu zivu glavu? Vuka Brankovica je gonio sve dok ga nisu bacili u osmansku tamnicu da tamo umre, pa su ga jos predstavili kao izdajnika tako da se danas Brankovic, koji se do zadnjeg daha borio protiv Turaka i dalje pominje kao sinonim za izdajnika, dok se turski vazal Stefan pominje kao svetac i veliki drzavnik.
Posle bitke kod Ankare, Stefan Lazarevic je ucestvovao u gradjanskom ratu koji je izbio u Osmanskom Carstvu i to na strani pojedinih princeva. Umesto da iskoristi rasulo kod Osmanlija i ojaca drzavu, on je slao Srbe da ginu za interes osmanskih princeva.
Zato je Srbija zavrsila kako je zavrsila.
Despot Stefan Lazarevic je jedan od “najzasluznijih” za to sto je Srbija vekovima bila pod Turcima.

profesor penzioner

pre 5 godina

turci su bili ratnicki narod, brijali glave zbog borbe, a srbi su bili intelekgualna elita zapada, Austrougarske i nisili percine....

свашта

pre 5 godina

Зашто би Деспот Стефан био турски вазал, било чији вазал у слободној Србији?!
То је историја по Пијади и Кардељу.

Био је вазал, ко и сви после њега, да би надјачао остале владаре у подељеној Србији.

Још горе.

pogled sa strane

pre 5 godina

Kako san ja ovo razumija, vi Srbi ste sa Turcima ratovali zbog mode i frizure.
(miro split, 8. novembar 2018 23:03)
Slab sam na srpskom: bilo to zbog perčina ili peršina?

paranoid

pre 5 godina

možda bi još neko volio da vidi slike pomenute u komentarima, ali iz nekog razloga ni google ne zna za Karađorđa s kikama...

miro split

pre 5 godina

Mi Hrvati u ratovima sa Turcima nismo šišali kosu. Odlučili smo Turcima vraćati milo za drago.
Oni nas povuku za kosu, a mi njih za neku stvar.

tamnavac

pre 5 godina

Opis karadjordja kao da je iz kumrovackih biltena.Istorojski zapisi iz Beca i Stambola govore sasvim nesto drugo.U srbiji je vec 1800 neposredno pred prvi ustsnak postojala skolovana vlada u senci na celu sa knezom Aleksom Nenadovicem koji je bio pripremljen za vodju ustanka,turski zapisi kazu da je karadjordje putem jataka prosledio gde ce biti Aleksa Nenadovic i Bircanin i tako im namestio sacekusu kako bi prigrabio sebi ulogu da bude vodja ustanka.Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.

aus

pre 5 godina

@M. Radosavljevic
Milos Obrenovic je bio izdajnik, turski poslusnik, ubica, bogatas koji je sve radio za onoga ko vise placa, saboter, tiranin i naravno sustinski izdajnik svog naroda.
Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.

kolubarac

pre 5 godina

aus@-aj ne lupaj života ti! m. obrenović je bio pravi političar i drzavnik a kradordje obična budala! pročitaj šta je @tamnavac napisao pa se malo posveti toj temi i možda i naučiš nešto.

aus

pre 5 godina

@tamnavac
Inace, kad vec pricas o tome kako je Karadjordje ubio oca i brata, zasto ne osudis i Nemanjice? Kriterijumi moraju biti isti patrioto, vernice, Srbendo.
Stefan Decanski (svetac SPC) je ubio svog brata i to stavivsi ga na najvece muke (rascerecio ga), naredio da mu odseku glavu i od njegove lobanje napravio pehar iz kojeg je pio vino.
Pre toga je pokusao da zbaci i ubije svog oca, kralja Milutina, coveka koji je ozenio devojcicu.
Stefana Decanskog je ubio njegov sin, Car Dusan. Sve zbog vlasti. A nije morao, ovaj je vec bio zbacen i nije imao podrsku vlastele. Dakle, jos jedan ubica.
Da ne idemo dalje, da ne pricamo o tome koga su sve ostali Nemanjici ubijali, kome kopali oci, a sve se odnosi na clanove porodice.
Dakle, posto su to sve sveci (osim Dusana), da li su i oni bili manijakalne ubice, ili njih postujes?
Sta reci o svetom Knezu Lazaru? Ko je ono sedeo kuci dok su Vukasina i Ugljesu klali na Marici? Ko je razbio Srbiju? Ko je odbio da kralja Vukasina (zvanicnog suvladara Cara Urosa) prihvati za vladara Srbije? Ko je odbio da Marka Mrnjavcevica (Kraljevic Marko) prihvati kao legitimnog naslednika Nemanjica? Ko je odbio da krene na Turke sa Mrnjavcevicima?
Ko je unistio Altomanovica? Najmocnijeg velikasa posle smrti Mrnjavcevica i jedinog koji je imao krvne veze sa Nemanjicima?
Ko je bio prvi Srbin Muratov vazal? Tako kazu izvori iz Stambola! Njima verujes, a oni kazu da je Lazar bio Muratov vazal i da je do sukoba medju njima doslo kada je Murat zbog pljacke kaznio (pobio) neke Lazareve vojnike u Anadoliji. Onda se Lazar setio da Turci nisu dobri.
Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom?
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?

Ufo

pre 5 godina

Svaki srpski vladar je bio bitanga, ubica svog i tudjih naroda, lopov, silovatelj, sve je radio samo i iskljucivo radi vlasti, jer prosto, srblji su takvi skoro svi kao ljudi. Zato ce ovaj narod uvek lose ziveti, svako drugi ce mu biti kriv, svadjace se medjusobno i sa drugima, kao i uvek.

poznavalac

pre 5 godina

Otkud Srbima uvek toliko ideja o zabranjenim knjigama i spisima? Svi su se zaverili protiv vas, svi vas mrze.... Probudite se već jednom i uklonite kriminalce i barabe i krenite napred. Inače, ja sam o ovome čitao i učio u srednjoj školi, 1985. u Gimnaziji u Negotinu!

Srba Pravdoljub

pre 5 godina

I jedan i drugi su imali gadnu narav i radili i lose ali i velike stvari za slobodu. Sta reci pojedinima kojima se i ovde prividja Tito? Pustite zavere i Tita, nego sta cemo sa vaskama? Sta cemo sa englezima koji su nas lecili od vaski i emancipovali nakon oslobodjenja od turaka? Niste znali? Sta cemo sa komunistma koji su nas opismenjavali? Kralj imao preca posla. A gde smo danas sa ovim vojvodama...

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Ko se malo vise posvecivao nacionalnoj istoriji tokom godina zivota i posle skole,ko je zeleo i bio u mogucnosti da cita zabranjene i skrivene knjige i spise,slusa skrajnute ozbiljne nacionalni svesne intelektualce i istoricare znao je za ovo i jos mnogo,mnogo vise.

grrr

pre 5 godina

karadjordja su gurali na sve strane i bio je spreman da uradi sve da dodje na vlast kao i njegovi naslednici.pobio je dosta srba i on i njegovi.i najbolje je sto ga velicamo

Komša

pre 5 godina

@tamnavac
Oca je ubio jer je širio defetizam i pretio da će izdati zbeg Turcima.Apsolutno opravdano ubistvo.Ubio je potencijalnog izdajnika koji mu je samo sticajem okolnosti bio otac.
Brata nije zaklao nego obesio ispred kuće ,ostavio tako i čak zvao glavešine sa ručaju u dvorištu - slično Cepešu.
Zašto? Zbog silovanja,napastvovanja žena.Za primer (to se sada zove generalna prevencija).
Eto,Karadjordjev brat je platio glavom ono što su Obrenovići radili iz zabave (Milan npr.).
L

Nunkiš

pre 5 godina

Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.
(aus, 08. novembar 2018 21:17)

e moj ti. Karađorđe nije video dalje od nosa, da ga Miloš veliki nije ubio i preuzeo odgovornost stvaranja države na sebe, nikad mi Srbiju ne bi imali. Nikad. Sa Karađorđem je jedino tako moglo. Pobiješ g*vna i gotova stvar.

Zoran

pre 5 godina

Zašto je Karađorđe pobegao u Austro Ugarsku ?Osuđen je od Srba na smrt zbog ne sposobnosti ,gubljenju ustanka i pogibije desetine hiljada Srba (njegovi borci+seča knezova).

Zoki

pre 5 godina

(aus, 8. novembar 2018 21:17)

Karađorđe mi je jedna od omiljenih ličnosti naše istorije, ali stvari treba nazivati pravim imenom: nakon napuštanja zemlje, on je postao dezerter - učinio je prestup, za koji je on sam lično presuđivao drugima. Pritom, u trenutku njegovog ubistva, on je samo bio hajduk - koji je, protivno volji svih zainteresovanih strana, pod lažnim imenom ilegalno ušao u zemlju da ruši trenutni poredak - nije Miloš njega jurio po Rusiji.
A da je ubistvo u Radovanjskom lugu - odvratno i kukavičko... svakako jeste.
Što ne menja činjenicu da je Miloš Obrenović - i niko drugi nego on - otac moderne Srbije... što, takođe, ne menja činjenicu da je Karađorđe veliki sin našeg naroda i svakako zaslužan za stvaranje srpske države.

u ime naroda

pre 5 godina

I jedan i drugi su imali gadnu narav i radili i lose ali i velike stvari za slobodu. Sta reci pojedinima kojima se i ovde prividja Tito? Pustite zavere i Tita, nego sta cemo sa vaskama? Sta cemo sa englezima koji su nas lecili od vaski i emancipovali nakon oslobodjenja od turaka? Niste znali? Sta cemo sa komunistma koji su nas opismenjavali? Kralj imao preca posla. A gde smo danas sa ovim vojvodama...(Srba Pravdoljub, 08. novembar 2018 22:04)Za samo 6 meseci nakon oslobođenja Srbije(oktobar 1944-mart 1945)komunisti su ubili, prema podacima prikupljenih od strane državne komisije preko 60.000 ljudi. Nezvanično se smatra da je taj broj preko 100.000 ubijenih. Velika većina je streljana bez suđenja, koja su ionako bila montirana. Među ubijenima su bili lekari, sveštenici, profesori, advokati sudije, predratni političari, književnici, glumci..., ubijena je celokupna srpska inteligencija stvarana skoro 150 godina, jer su obrazovani ljudi bili opasnost po nove revolucionarne vlasti.. Na masovnim grobnicama komunisti su izgradili škole, zgrade, fudbalske stadione...Posle rata komunisti su nametnuli svoju verziju istorije,po kojoj sve što je bilo pre njih je bilo loše. Pa tako pre njih narod je bio nepismen i siromašna, a kralj uživao u ogromnom bogatstvu. Samo nije im bilo mrsko da se usele u predratne vile na Dedinju,jer to je "njima njihova borba dala"

Mojo

pre 5 godina

Opis karadjordja kao da je iz kumrovackih biltena.Istorojski zapisi iz Beca i Stambola govore sasvim nesto drugo.U srbiji je vec 1800 neposredno pred prvi ustsnak postojala skolovana vlada u senci na celu sa knezom Aleksom Nenadovicem koji je bio pripremljen za vodju ustanka,turski zapisi kazu da je karadjordje putem jataka prosledio gde ce biti Aleksa Nenadovic i Bircanin i tako im namestio sacekusu kako bi prigrabio sebi ulogu da bude vodja ustanka.Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tamnavac, 8. novembar 2018 20:32)

Karađorđe nije ubio svog oca, jer ga nije ni imao, već očuha, koji je pozivao žene i decu iz zbega da se predaju Turcima, iako su oni unapred bili jasni da neće poštedeti nikog. Karađorđe ga je ubio pucnjem iz kubure i to je bila jedina žrtva u zbegu. Svog brata je obesio jer je ovaj pijan silovao devojku. Kamo sreće da nam je danas jedan Karađorđe.

aus

pre 5 godina

@tamnavac
Ma da, verovacemo spisima iz Stambola, ko je realniji od njih.
Zaboravio si inace da napomenes da je ta “vlada” na celu sa Nenadovicem imala zadatak koji je dobila od Sultana da SPRECI bilo kakav ustanak (Porta je znala za komesanje u narodu) i da narodu proda pricu o nekoj virtuelnoj srpskoj vladi koja bi zapravo bila pod direktnom kontrolom Osmanlija i ciji bi zadatak bio da sabotira i napada ustanike.
Kada nisu uspeli u svom zadatku, pali su u nemilost Osmanlija.
Ti “skolovani” su zapravo bili BOGATI, oni kojima je osmanski sistem izuzetno odgovarao i ucinio ih bogatasima. Njima nije odgovarala bilo kakva promena, njima nije trebao ustanak, nego im je trebala dalja turska vlast. Ti izdajnici na srecu nisu uspeli u svom naumu i iskra slobode se rasplamsala i na kraju dovela do oslobodjenja.

samo kazem.

pre 5 godina

I ova vest pokazuje kako smo uvek podeljeni medjusobno.. Karadjordje ili Obrenovic, EU ili Rusija, Tito ili bez Tita, komunizam ili kapitalizam, crkva ili ateizam, Partizan ili Zvezda, Djokovic ili izdajica..

dominus

pre 5 godina

aus

Odakle ti informacije u vezi Nemanjića, detalji da su bili krvoloci unutar dinastije i to Lazara i ustanike? Znam detalje u vezi Dušana i Milutina, ali me interesuje za ostale.
Što se Karađorđa tiče, on nikog nije izdao, već su njega izdali. Više je vredan pamćenja od Miloša.

jabreja

pre 5 godina

Divno je procitati trezvena razmisljanja, ali je jos divnije navesti uverljiva i proverljiva dokmenta.
Karadjordjev deda se zvao Djerdj Pjetraj.
"Karadjordjevi muski preci dosli su preko Vasojevica iz Klimenata" - Vl. Corovic, knj 2, strana 252. pretposlednji pasus, drugi red.
Isti podatak je kod Jovana Skerlica: "Gradja za istoriju Srba", izdanje 1910.
A Klimenti, kad su u Islamu Keljmendi, zloglasno Albansko pleme, koje je u pljackaskim pohodima stizalo do Venecije, Moravske, Moldavije...
Prva albanezka noga, iz juzne Italije, je krocila na Balkan 1043. pleme Klimenti, ciji vodja se zvao Manijak - po kome se zove jedna bolest.
Karadjordje je malo govorio jer nije znao dobro Srpski! Tu manu imaju SVI Karadjordjevici, do danas. Niti Kralj Petar, Ni Aleksandar - pa do danas "moja narod, ja sam zvama".
Turski izvori su apsolutno verodostojni. A tamo stoji da je u dosluhu s Turcima Karadjordje organizovao cuvenu "Secu knezova".
Moj deda, u 107 godini mi je rekao: da krene Srbiji mora da se dese TRI STVARI:
1. da se odrekne Karadjordjevica,
2. da se ns vrti oko groba izdajice Dimitrija Tucovica i
3. da se Srbi VRATE svojom Bogovima..!
PS. deda mi je bio ministar vojni na pocetku 20. stoleca.

zavet

pre 5 godina

Inace karadjordje je bio poznat po svojoj manijakalnoj surovosti i krvolocnosti ,svojeg brata rodjenog je zaklao a oca obesio,bas divan primer za ugled i tada mu je Jakov Nenadovic ministar policije u tadasnj vladi u senci javno poricio da ce mu odrubiti glavu ako predje kolubaru,da to izbegne on ih je prodo turcima.Ogavno je da dodjosi pisu srbijancima njihovu svetlu istoriju koja je 44 zakljucana u kumrovackim biltenima.Moze se posetiti muzej Srbskih Knezova Nenadovica u Valjevu,nije zabranjeno.(tamnavac, 08. novembar 2018 20:32)Prvi srpski ustanak je nastao kao posledica ubistva srpskih knezova. Nije bilo nikakve sačekuše. Karađorđe tada nije ni bio u Srbiji.Karađorđe je za vođu ustanka izabran glasanjem viđenijih srpskih ustanika. Pre nego što je prihvatio da bude vođa on je upozorio da je preke naravi. Tom sastanku je prisustvovalo i Jakov Nenadovic. Kad smo kod dođoša, prema zapisima francuskih i austrougarskoj putopisaca Šumadija je u 17-om veku bila skoro pusta zemlja, jer je narod izbegao u preko Save i Dunava. Tek krajem 17-og, i tokom 18-og i 19-og veka u Šumadiju se doseljava srpski narod pre svega iz Crne Gore i Hercegovine, ali i sa juga Srbije(Makedonije), Kosova i Bosne.

Arhimandarit

pre 5 godina

Partizan=Karađorđe
C.Zvezda=Miloš Obrenović
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Partizan 1917, 8. novembar 2018 21:39)

Vala jeste. Mi vojska. Vi udbasi, policijski cinkarosi, islednici po logorima to jest stuP srBstva!

Никола87

pre 5 godina

@aus

Лазар је после Луја Првог Мађарског (био је на кратко ЛУЈЕВ вазал, док овај није умро) био први европски суверен који се супротставио најезди Османлија, и није био никакав Муратов пајташ нити вазал, нити га икакви извори из "Стамбола" (на српском је правилно "Истанбул"!) тако описују. Но, контам да је лако погодити зашто Аустријанац има комплекс према Србима и њиховој историји. У здравље, хер Аус, и кад си у прилици скокни до краја године на излет на Колубару, у Цер или у Јадар, једном је стогодишњи јубилеј.

Никола87

pre 5 godina

Остаје ми недоречено зашто је управо од почетка 19. века (тад су уједно скоро сви мушкарци широм Европе и у Америци ошишали своје дуге косе и увела се кратка коса као обичај) донет закон да мушкарац мора да носи кратку косу, док му дуга коса ранијих векова није сметала, нигде па ни у ратовању? Мушкарци у средњевековној Србији нису имали проблем са дугом косом усред битке, као ни после њих ускоци или устаници Јована Ненада и Теодора Несторовића? Карађорђе ми делује импозантно на слици Боровиковског, али скроз ми је кул и једна аустријска гравира на којој је Карађорђе приказан у чакширама, са капицом и киком до струка, изгледао ми је скоро као неки борац из Мортал Комбата :-)

Јабучило

pre 5 godina

Kara-Djordje je bio budaletina inace, preklao svoga rodjenog brata, a oca ubio. I taj nam je hteo biti drzavnik.
(sad, 08. novembar 2018 22:15)

Идемо опет. Убио је очуха, а не оца. Убио га је због дефетизма и ширења панике. Ратовало се с Турцима, који баш нису служили ратлук и кафу. Брата је обесио због силовања.

Šumadinac

pre 5 godina

@Tamnavac. Čim koristiš reč srbijanac nisi ti odavde. U mom kraju Šumadije je to nepristojno reći. Ja sam Srbin, Šumadinac a ne nekakav srbijanac. I Đorđije Petrović je bio bolji :-)

Delije Čikago

pre 5 godina

Karađorđe je bio surov ali pravedan, i nije mu bio otac već očuh, brata ubija zbog silovanja devojke i time daje primer kako ne treba da se ponaša srpski vojnik makar bio i brat, Nemanjić je bio pametniji ali ga ne amnestira da ga ubije, Azanji su mi tu malo misterija a bili su možda i najhrabriji vojnici u bitkama.

Komša

pre 5 godina

@Zoki
Miloš jeste otac ovakve Srbije.
Kalif umesto kalifa,izdao je. sve za šta su se Srbi borili da bi izigravao "faktor mira i stabilnosti" trgujući srpskim nacionalnim interesima u zamenu za tlačenje svojih sunarodnika.
Kada je donošen Ustav odmah se žalio Rusiji a ova je podbunila Austeiju i Tursku jer mije želela "francusku baštu u turskoj šumi" a onda je ,suspendujući Ustav objašnjavao kao je to volja velikih sila.
A velike sile kao velike sile - više vole jednog "faktora mira i stabilnosti" nego da se zamajavaju sa institucijama i ,ne daj Bože voljom naroda kako bi speovodile svoje interese.
Tako je jedan od Obrenovića potpisao tajnu konvenciju za koju je tada znalo samo tri čoveka u Srbiji.Isti taj je nudio Beču srpsku krunu u zamenu za imanje i finansijsku bezbednost potomstva.
Da,presudan uticaj na razvoj našeg društva je imao Miloš i njegovi naslednici - stvarali su podanike a ne gradjane.
Ono malo institucija ,ono malo državotvorne misli u 19. veku možemo da zahvalimo Aleksandru,sinu Karadjordjevom a kulture Mihajlu Obrenoviću koji je bio pod njegovim uticajem.

Beži bre Perice

pre 5 godina

Milos Obrenovic je bio izdajnik, turski poslusnik, ubica, bogatas koji je sve radio za onoga ko vise placa, saboter, tiranin i naravno sustinski izdajnik svog naroda.
Srpski domacin koji naredi ubistvo vodje srpskog ustanka i jos njegovu glavu posalje turskom sultanu je izdajnik, ne domacin i ne patriota.
(aus, 8. novembar 2018 21:17)

Ovaj post pokazuje kako mali Perica zamišlja istoriju.

neće biti

pre 5 godina

Ono malo institucija, ono malo državotvorne misli u 19. veku možemo da zahvalimo Aleksandru, sinu Karadjordjevom a kulture Mihajlu Obrenoviću koji je bio pod njegovim uticajem.
(Komša, 8. novembar 2018 22:41)

Ajdeee. I šta još molim te piše u karađorđevićevskoj verziji istorije, ima li još ovakvih bisera i hvalospeva bez ikakvog osnova.
Srbi se već sto i kusur godina RAZAPETI između dve lažne istorije - karađorđevićevske i komunističke. U njima možete pročitati samo hvalospeve na račun nalogodavaca (porodice Karađorđević, odnosno Tita i komunista) a za sve gluposti i zločine odgovor je ili negiranje ili "takvo je vreme bilo".

Neće biti gospodo, 21. vek je, ne mogu se više sakriti istorijske činjenice. Karađorđevićevsko-komunistički projekat pod radnim nazivom JUGOSLAVIJA koštao nas je možda i celih milion i po srpskih glava (i to bez uračunatih žrtava u Velikom ratu koje su takođe većinom postale uzaludne zbog epiloga iz 1918).
Teško da postoji istorija kojom to možete opravdati

kolubarac

pre 5 godina

Dex@- sve u stilu onoga koga branim, bahato, bezobrazno, drsko pa i nepismeno ako bas hoćeš. usput, napisati da je obrenović izdajnik nije istorijska činjenica već “istorijska glupost” tj. lupetanje!

Dex

pre 5 godina

aus@-aj ne lupaj života ti! m. obrenović je bio pravi političar i drzavnik a kradordje obična budala! pročitaj šta je @tamnavac napisao pa se malo posveti toj temi i možda i naučiš nešto.
(kolubarac, 8. novembar 2018 21:33)

Kakav nacin da se nekom odbrusi! Nepristojno i nepismeno. Covek je izneo svoj stav, izneo je gomilu istorijskih cinjenica u kratkom komentaru, i bio u pravu ili ne (mada su uglavnom u pitanju proste cinjenice), on je civilizovano napisao to sto je napisao, svakako argumentovano. I onda dodje neko i kaze: "'Aj' ne lupaj" i misli da je ravnopravan u komunikaciji. Da mi se neko tako obrati na ulici, ne bih ga udostojio ni jednog letimicnog pogleda, a da ne govorim o proslim vremenima, kad su takvi zavrsavali na dvobojima.

John

pre 5 godina

Obrenovic je za njega bio pojam srpskog domacina i svega ostalog.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (M. Radosavljevic, 8. novembar 2018 19:58)

Pročitaj šta je o "Obrenoviću" pisao Nićifor Ninković. Garantujem da ćeš da se zgroziš.

свашта

pre 5 godina

Зашто би Деспот Стефан био турски вазал, било чији вазал у слободној Србији?!
То је историја по Пијади и Кардељу.

Био је вазал, ко и сви после њега, да би надјачао остале владаре у подељеној Србији.

Још горе.

Eto

pre 5 godina

"Knez Miloš je u svemu vladao svojim narodom, pa i u modi. U mnogome je uticao na način odevanja i češljanja ljudi. A bio je, može mu se priznati, i praktičan. Kako su žene u Srbiji nosile tako spletene kose da su jedva glavu okretale, pa se stoga teško i retko i češljale a kosa im zbog toga rano opadala, naredio je knez da se ovakvo češljanje ukine. Naredba je naišla na priličan otpor, kažu knjige, pa su se morale 'upotrebiti i nasilne mere'.
Ništa lakše nije bilo ni sa perčinima u muška sveta. Mnogi su se, doduše, još u Karađorđevo vreme odrekli perčina po ugledu na ljude koji su dolazili sa strane: (jedan od prvih je bio Hajduk Veljko). Karađorđe, praktičan kao i Miloš, naredio je da se seku perčini 'jer u bojevima Turčin ščepa Srbina za perčin, pa mu ne da mrdnuti, a Srbin Turčina nema zašta da uhvati, jer mu je glava obrijana'.
Srbi su samo delimično poslušali gospodara, tako da su perčini nošeni i u vreme kneza Miloša. Ali on je bio nemilosrdan.
Narod je skupljan u zborove gde su im starešine nasilno, velikim terzijskim makazama perčine sekli. Ljudi su se, kažu sećanja, postiđeni kućama vraćali, noseći u rukama svaki svoj perčin koji su bili debeli kao konjski repovi, a žene su zbog toga iz glasa kukale, 'kao za mrtvacem' ".
(Nataša Anđelić)

anadolka_mome_srcu_draga

pre 5 godina

Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom? 
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?
(aus, 08. novembar 2018 21:27)

Despot Stefan Lazarević jeste bio turski vazal, a njegova sestra sultanija. Despot je bio i u odličnim odnosima sa Ugarima i na taj način sačuvao srpsku državu nekoliko desetina godina. Iluzorno je komentarisati o činjenicama ako se u obzir ne uzmu političke prilike tog doba.
Turska imperija tog doba je bila carstvo sastavljeno od 16 država. Aktivna vojska je brojala više od 100 000 ljudi. Turska tog doba je bila država sa savremenom upravom, razvijenom privredom (ako se to tako može nazvati), obrazovnim sistemom...
Svaka priča ima različite aspekte.

Kumrovacka skola istorije

pre 5 godina

Svaki srpski vladar je bio bitanga, ubica svog i tudjih naroda, lopov, silovatelj, sve je radio samo i iskljucivo radi vlasti, jer prosto, srblji su takvi skoro svi kao ljudi. Zato ce ovaj narod uvek lose ziveti, svako drugi ce mu biti kriv, svadjace se medjusobno i sa drugima, kao i uvek.
(Ufo)

Jos ono o Jasenovcu kao radnom logoru i deset hrvatskih kraljeva pa da mitomanija bude potpuna.

kolubarac

pre 5 godina

Dex@- sve u duhu i stilu onoga koga branim - velikog m. obrenovica. bezobrazno, prosto i nepismeno. običnom srbinu lako razumljivo. takvo je vreme doslo pa drugačije ne može. usput, napisati da je obrenović izdajnik nije istorijska činjenica već lupetanje!

Anja

pre 5 godina

Posle svega procitanog u komentarima, mogu reci da i u proslosti drugih drzava desavale su se jos gore stvari, citajte sta su radili Lujevi u Francuskoj, poglavari u Engleskoj, itd, dakle nista od toga navedeno nije se desavalo samo u Srbiji jiti je to izum Srbije.

Komša

pre 5 godina

@Dex
Komentator @aus je pomenuo tamnu stranu Lazarevića i tako "čačnuo" u dogmu,otuda takve reakcije.
A bio je čak blag i ,kako ti reče ogrsničio se na suve činjenice.
Zamisli da je krenuo da "glasno razmišlja" - stavitelj na dvoru Cara Dušana,posle veoma sumnjive smrti Cara (i Patrijarha Joanikija - umrli naprasno u razmaku od mesec dana) postaje centralna figura kojoj se ,pored živog Uroša monasi sa Atosa obraćaju za pomoć kako bi se raskol sa Carigradom prevazišao.Očigledno miljenik Vizantijskog krila SPC krči polako put ka tronu - zavadja velikaše i mešetari,Altomanovića huška na Mrnjavčeviće,ostavlja ga u boju da ga potuku do nogu a onda ga tako oslabljenog napada sa Tvrtkom ,Ugarima i na kraju ga je oslepeo.
Mrnjavčeviće,najjaču srpsku pirodicu slabi koliko može,ostavlja ih da ginu na Marici pa čak kreću priče kako su Mrnjavčevići ubili Uroša u livu,na prevaru iako ih je on nadživeo.
Nije narod lud pa je pevao pesme o Marku.
Posle smrti Lazareve Brankovići ispadaju izdajnici jer su bili pretnja Milici.I onda - Marko je turski vazal a Stefan koji prenosi njegove poslednje reči nije?! Brankovići izdajnici a do zadnjeg daha se borili protiv Turaka (Kako je Vuk "izdajnik" završio?) a Lazarevići srbende za primer...Naravno,Dušan nije svetac jer je udario na "šefove iz Carigrada" i tapriča se peovlači kroz sve ovo što sam pomenuo - vizantijsko krilo SPC i provizantijska vlastela je unakazila srpsku srednjevekovnu državu.

@

pre 5 godina

"Azanjci,cuvena ratnicka porodica iz Ivanjice,predani borci protiv turaka."

Nisam ekspert za istoriju, ali mislim da "Azanjci " odnosu na ljude iz sela Azanja kod Smederevske Palanke .

profesor penzioner

pre 5 godina

turci su bili ratnicki narod, brijali glave zbog borbe, a srbi su bili intelekgualna elita zapada, Austrougarske i nisili percine....

True Batman Fan

pre 5 godina

@samo kazem

Mozda je to i logicno... U istoriji generalno, nista nije crno ili belo. Nema potpunih pravednika niti heroja. Svi su bili ljudi od krvi i mesa, sa svojim vrlinama i manama. Svi su cinili dobre stvari u zivotu ali i strasne kako bi se dokopali vlasti ili se odrzali na njoj. Ista je stvar sa svim istorijskim licnostima kod svih naroda na svetu. Mislite da su Dzord Vasington i Linkoln bili sveci kakvi se prikazuju u istorijskim knjigama? (uzeo sam banalan primer). Nije razlika u istorijskim licnostima (da su oni bili neprikosnoveni i bezgresni) razlika je u narodu. Razlika je u tome sto su ostali narodi prepoznali sta su njihovi preci ucinili za njihovu drzavu i naredna pokolenja te shodno tome ih prikazuju danas kao pozitivne licnosti a sve ono negativno vezano za njih (a svi mi imamo tu stranu) su se trudili maksimalno da izbrisu iz istorije. A mi srbi, zivi nismo dok necije delo ne ispljujemo, neciji podvig ne umanjimo... I onda se pitamo kako smo dospeli tu gde jesmo danas...Nema leka za nas...

marko

pre 5 godina

Ciji je sin bio turski vazal? Ciji je sin jurisao na krstase rame uz rame sa Bajazitom?
Da nije sveti Despot Stefan Lazarevic taj junak?
I od svih njih, tebi je samo Karadjordje trn u oku?
(aus, 08. novembar 2018 21:27)

И Деспот није био једини Србин, био је и Марко Краљевић, и многи други, и шта са овим желите да докажете? Јел хоћете да кажете да је данас другачије, па погледајте које земље све иду да ратују по свету тамо где САД кажу а без икаквог свог већег интереса? Вазални однос према јачима је одувек присутан.
Оно што јесте чињеница то је да после Косовске битке Османлијско царство је запало у велике унутрашње проблеме, и после те чувене бинке код Анкоре (Анкаре) фактички је нестало (Бајазит убијен). У повратку после те битке Стефан лазаревић постаје Деспот јер је Византија постала главни играч. И тада са Деспотом креће можда и најбоље доба Српске државе. На жалост Темерлан је имао чудне одлуке, и Османлијско царство се опоравило и онда 1456. падају Цариград, Београд, Смедерево, са битком на Мохачу пада све до Беча. После тога креће и црно време, а после Хабзбуршког ослобађања Србије па велике сеобе, креће још црње. И из тог црног времена настаје и Црни Ђорђе. Какав може бити ако не Црни. Многи стављају људе од пре 2 века у данашњи контекст, као да су онда постојала људска права и невладине организације. Догађаји тог времена се морају посматрати у контексту тог времена, а не кроз призму данашњих размишљања.

Dragan

pre 5 godina

@aus
Neke stavke stoje, a neke su lupetanja. Vukasina Mrnjavcevica niko od srpske vlastele nije priznao za vladara jer nije bio u srodstvu sa njima i njegova porodica na Nemanjickom dvoru nije pripadala staroj vlasteli vec "novim ljudima" koji su se tek odskora pojavili i znacajno ulozi. Novi covek je bio i Lazar, ali nije pretendovao na presto. Borbe izmedju velikasa za vecu moc i teritoriju u obezglavljenoj zemlji su prica od kada je sveta i veka, pa tako i izmedju Mrnjavcevica, Lazara, Nikole Altomanovica i drugih. Takodje, Altomanovic nije bio jedini krvno povezan sa Nemanjicima, Lazar je ozenio Milicu, Nemanjicku cerku, pa je Despot Stefan potomak Stevana Nemanje. Takodje, tu je i Vuk Brankovic, cija je majka takodje nemanjickog roda, tu su braca Dejanovici...Svi uspesni srpski vladari su vodili politiku koja nije uvek bila moralno prihvatljiva, ali je bila delotvorna i u skladu sa obicajima tog vremena

Treća Srbija

pre 5 godina

@tamnavac, komentator koji Srbe deli na Srbijance i dodjoše, a ovamo se poziva na Kumrovačku istoriju.Odmori malo i ne opterećuj se.

aus

pre 5 godina

@marko
Despot nije bio jedini, ali je on bio zvanicni vladar Srbije, pa je tako on najvazniji vazal. Nije ni za poredjenje sa danasnjim vremenom.
Despot Stefan je srpsku vojsku slao na krstase koji su dosli da oslobadjaju Balkan od Osmanlija. Njegova konjica odigrala je presudnu ulogu u bici protiv krstasa.
On je bio najverniji Bajazitov sluga. Pobio je i proterao sve sto je prezivelo Kosovo, znas li koliko je samo Lazarevih vitezova prebeglo u Madjarsku da spasu zivu glavu? Vuka Brankovica je gonio sve dok ga nisu bacili u osmansku tamnicu da tamo umre, pa su ga jos predstavili kao izdajnika tako da se danas Brankovic, koji se do zadnjeg daha borio protiv Turaka i dalje pominje kao sinonim za izdajnika, dok se turski vazal Stefan pominje kao svetac i veliki drzavnik.
Posle bitke kod Ankare, Stefan Lazarevic je ucestvovao u gradjanskom ratu koji je izbio u Osmanskom Carstvu i to na strani pojedinih princeva. Umesto da iskoristi rasulo kod Osmanlija i ojaca drzavu, on je slao Srbe da ginu za interes osmanskih princeva.
Zato je Srbija zavrsila kako je zavrsila.
Despot Stefan Lazarevic je jedan od “najzasluznijih” za to sto je Srbija vekovima bila pod Turcima.

pogled sa strane

pre 5 godina

Kako san ja ovo razumija, vi Srbi ste sa Turcima ratovali zbog mode i frizure.
(miro split, 8. novembar 2018 23:03)
Slab sam na srpskom: bilo to zbog perčina ili peršina?

VUK

pre 5 godina

@miro split...ratovali su Srbi sa Turcima jer su želeli da žive u slobodi. Iako su u vreme Osmanlija bili poštovani ( srpski jezik je bio jedan od zvaničnih jezika u carstvu) , Srbi su hteli svoju državu. Kad si već u dilemi, otiđi u Mravince ( predgradje Splita) ..u Crkvu , ili potraži familiju Marović. Oni tu žive vekovima. Rimokatolici su. Imaju krštenice, venčane izvode, umrlice...iz vremena Osmanlijskog carstva ( koje je i Dalmaciju okupiralo) na ćirilici ! Na Srpskom jeziku. Lično sam prošlo leto čitao i držao spise u rukama. Marovićii to čuvaju s kolena na koleno. Turci su dozvolili pisanu korespodenciju u to vreme na ovim prostorima samo na Srpskom jeziku. I tako prezimena i imena koja su sačuvana u Vašim familijarna , sačuvana su ćirilicom i srpskim pismom. Srbe ovde preko Drine nije imao ko da oslobodi ili otkupi od Turske. Sami su morali da pobede. I u tu cenu ušli i perčini .

paranoid

pre 5 godina

možda bi još neko volio da vidi slike pomenute u komentarima, ali iz nekog razloga ni google ne zna za Karađorđa s kikama...

miro split

pre 5 godina

Mi Hrvati u ratovima sa Turcima nismo šišali kosu. Odlučili smo Turcima vraćati milo za drago.
Oni nas povuku za kosu, a mi njih za neku stvar.

Bgd

pre 5 godina

Kako san ja ovo razumija, vi Srbi ste sa Turcima ratovali zbog mode i frizure.
(miro split, 8. novembar 2018 23:03)

Da, imali smo različita viđenja modnih trendova. Budući da u to vreme nije bilo modnih pista, stvar se morala rešavati kuburom i sabljom.