Četvrtak, 25.10.2018.

10:30

Kako je nekada najbogatiji gradonačelnik Beograda umro u bedi?

Izvor: Saša Z. Stankoviæ

Kako je nekada najbogatiji gradonaèelnik Beograda umro u bedi? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

zoro

pre 5 godina

...a afera "dva odsto ratne stete" ? Zbog cega ona nije rasvetljena?
...a brutalna eksploatacija dece u njegovim stofarama? Dece, od 10, 8 pa i 6 godina?
... njegove spekulacije sa ratnim plenom posle I sv rata? Zbog cega to nije razjasnjeno?
...uloga Vlade u II sv. ratu? Zar saradnja sa okupatorom nije izdaja? A on je saradjivao i imao povlascen status..pa
....kako je mogao bez problema za vreme rata da dokapitalizuje svoju Jadransko-podunavsku banku u srbomrzackoj NDH?
...na osnovu cega tvrdi da je oslobodjen na inicijativu Cercila? Cime to dokumentuje?
...ima jos bezbroj zasto.
I jos jedna stvar. Zbog cega autor navodeci Vladine zasluge taksativno navodi sta je"svecano otvorio" a prilicno uopsteno sta je sam on uradio.

Draga

pre 5 godina

Komunizam je zavrsio na djubristu svetske istorije u svim zemljama Evrope sem u Srbiji gde se jos drzi zahvaljujuci nereformisanoj drzavnoj bezbednosti (kad a ce se konacno otvoriti dosijea?) Stu duze je ovde na vlasti to ce Srbija tonuti, mladi bezati.

mrzim skolu

pre 5 godina

Procitala clanak i komentare...znate sta Tito i elipa bili su humanizam i renesansa za ovaj narod,od prava glasa ženama.obaveznog školovanja,besplatne zdravstvene zastita,crvenog pasosa koji je bio zlato...
I opet kao narod nismo uspeli da se civilizujemo,a to najvise govore komentari koji velicaju lihvarstvo,ratno profiterstvo,ekspolataciju rada za mizernu nadoknadu...i hvalospeve coveku koji je bio saradnik fašista tokom citavog rata...strašno,strašno

lepi mica

pre 5 godina

a pazi komunjare u komentarima, samo bi da otimaju, uzimaju, prigrabe tudje pa oni da koriste. valjda su oni kao neki simbol postenja i skromnosti pa zasluzuju da im se da tudje. ko ih ne zna skupo bi ih platio

asteroid

pre 5 godina

jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mile, 25. oktobar 2018 18:27) # Link komentara
a ti si verujem nesebican i spreman da delis sve sa drugima, uzimas prema svojim potrebama a radis do krajnjih granica svoje izdrzljivosti. i to sve zasto sto mnogo volis zajednicu, how yes no. ljudi su takvi kakvi jesu, kakve ih je evolucija napravila i to nikakav sistem, a posebno komunizam ne moze da promeni. da je ljudima valjala plemenska zajednica u kojoj svi sve dele ne bi je ni menjali necim drugim. a o patnjama koje je desetinama miliona ljudi naneo taj komunizam ne bih ovom prilikom.

Jorginho

pre 5 godina

Odličan tekst, ali jedna rečenica mi se posebno urezala: "Krajem 1938. nemački poslanik u Beogradu, fon Viktor Heren, Ilića je predlagao za presednika Vlade." Znači Švabe nam se mešaju u sve. Onda, sada, a kako vidim tako će biti i ubuduće. Samo nekad je bilo pravih Srba, patriota, ljudi koji su osim na svoje d... mislili i na narod iz kog su potekli i državu. Osećali su obavezu i da vrate nešto i ostave za buduća pokoljena nešto, a danas... E, Srbijo!

ha ha ha ha, u pravu si, care

pre 5 godina

Ja zaista ne razumem ove poznavaoce komunizma kiji ga pljuju. Komunizam nikada nigde nije postojao kao drzavno i ekonomsko uredjenje vec samo socijalizam (prelaz izmedju kapitalizma i komunizma). Komunizam uopste nije lose uredjenje ali poblem je u ljudskoj psihologiji jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).
(mile, 25. oktobar 2018 18:27)
Ili sto bi se reklo, ideja socijalizma propada zbog toga sto nema socijalista. Seljaci hoce da postanu veleposednici, a radnici zele da postanu kapitalisti - Svetozar Markovic :-)

E, sve religije koliko ih ima se tom temom bave oduvek, pa nista nisu postigle :-( Sta da radis. Božja stvorenja :-)

kraja

pre 5 godina

...samo da bi ispljuvali "komuniste" ljudi su spremni da predju i preko ovakvih afera -

https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/1461131/potresle-kraljevinu-srbiju-i-jugoslaviju-7-najvecih-korupcionaskih-afera

...u clanku je "opancarska afera" pomenuta u jednoj recenici, kao nesto neizvesno, o cemu se pricalo...
...vojsci je prodato preko 700.000 pari opanaka, od kojih je polovina trajala samo nekoliko dana...
...sudjen, jok, pare vratio, jok...
...nejasno je iz clanka zasto je po nemackoj invaziji na poljsku shvatio da treba da podnese ostavku na mesto gradonacelnika...
...bio je savetnik nedica, potpisnik je apela srpskom narodu...
...to sve ne pise u ovom idilicnom clanku...
...evo jos malo, novcano pomagao cetnike...
...mozda ce sad neke stvari biti jasnije u vezi posleratne sudbine...
...uostalom, kucajte malo, kazace vam se...
...sto rece neko dole nize, videcemo kako ce ovi moderni tajkuuni proci kad stigne neka nova revolucija, i ko ce njih kovati u zvezde 100 godina kasnije...

Džaba vas bilo.

pre 5 godina

Ja sam takođe čitala da za vreme krize Beogradjanima nije naplaćivao mnoge dažbine
(T.J., 25. oktobar 2018 15:52)
Odakle njemu pravo da ne "naplaćuje dažbine". Je li to što nije naplaćivao njegovo (verovatno su u pitanju komunalije, voda, struja itd) , pa da deli džabe "narodu" ? Ono što Vi u stvari pričate je da se taj Vlada bavio komunizmom pre komunista (titoista)?

Pa poznato je to da je srbadija sklona komunjarizmu bila jos pre nego sto je Marks uopste napisao "Kapital". To vuce korene iz njihovih "porodicnih zadruga" gde je kakav "babo" odredjivao sve o svemu, a svi ostali, makar imali 60 godina, su bili "deca". I upravo tu lezi objasnjenje vase propasti. Vi niste komaptibilni sa civilizacijom. Vi ne zelite da budete zreli ljudi, pojedinci, koji se staraju sami o sebi, nego vi zelite da zauvek imate kakvog "babu" koji ce se starati o vama. Bas zbog toga kod vas cak i termin "individualac" oznacava nesto nepozeljno, nesto sumnjivo, nesto vama strano - "ova individua", citajte Nušića, za razliku od zemalja engleskog govornog podrucja gde rec "individual" obicno oznacava pojedinca, čoveka, sa velikim Č, nekoga ko se istakao i dokazao svojom jedinstvenošću. I upravo zbog toga ste bednici, na svaki način. I duhovna, i moralna, i materijalna, i ljudska mizerija, to ste vi, "pravi" egzemplarni srbi crtica "srbende". I ta bolest se prenosi iz generacije u generaciju, opisao pored pomenutog Nušića još žešće Radoje Domanović. Genetske komunjare, to ste vi. Džaba vas bilo.

mile

pre 5 godina

Ja zaista ne razumem ove poznavaoce komunizma kiji ga pljuju. Komunizam nikada nigde nije postojao kao drzavno i ekonomsko uredjenje vec samo socijalizam (prelaz izmedju kapitalizma i komunizma). Komunizam uopste nije lose uredjenje ali poblem je u ljudskoj psihologiji jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).

Aleksandar I

pre 5 godina

Ko ji su ovo komentari unuka komunista, pa sta ako je covek bio bogat? Sram da Vas bude, dosli su vasibpa su podelili medjusobno...Banke se ne bave zelenasanjem?

Džoni

pre 5 godina

(Simon, 25. oktobar 2018 13:09)

A ne pitaš se kako su to Turci došli na ove prostore i da li su oni prvi poharali sve pred sobom? I još dobiješ lajkove za ovaj idiotski komentar? Sama priča o poštenim Turcima na tlu Srbije ti u startu ne pije vodu.

ovako je to bilo

pre 5 godina

Zanimljivo, najbolji gradonacelnik Beograda sa juga Srbije. Cudo nije iz Bosne ili Crne Gore.
(Elektronac Leskovac, 25. oktobar 2018 14:35)
To nije nista cudno, nego je zbog toga sto su za vreme Otomanske imperije jedino tu na jugu Srbi bili integrisani u gradsko stanovnistvo, i u Vranju, Pirotu ili Nišu su ziveli u gradovima, zajedno sa Turcima i ostalima, baveci se gradjanskim zanimanjima, bili su kalfe, zanatlije, kafedžije itd, pa su se verovatno zbog toga preci tog Vlade ranije od Srba severnije od Niša poceli baviti razvojem proizvodnje i industrije. Iznad Niša, Srbima je u to vreme maltene bio zabranjen pristup u gradove (zato što su bili šumski a ne gradski ljudi) tako da na primer u Beograd Srbi dolaze tek sa Karađorđem, a pre toga ih je tu bilo možda nekoliko desetina ili nekoliko stotina.

kimi

pre 5 godina

Zanimljivo, najbolji gradonacelnik Beograda sa juga Srbije. Cudo nije iz Bosne ili Crne Gore.
(Elektronac Leskovac, 25. oktobar 2018 14:35)

Nekada su generali, ministri i industrijalci bili iz Leskovca, Vlasotinca, Valjeva, Negotina... Posle 1945. sve se menja. Dosli Matijevici iz Hrvatske, generali od ko zna odakle, Sloba iz Crne Gore, Seselj iz Hercegovine.

milena

pre 5 godina

T.J. je napisala odličan komentar, to što su obični ljudi i bivši radnici pomagali njemu i ženi posle njegove smrti govori o tome kakav je čovek bio, i kroz sami tekst možemo videti njegovu humanost (o svom trošku u ratu osnovao bolnice u svojim fabrikama), to što je uvećao bogatstvo tokom rata je zato što je bio u takvoj situaciji, od koga je inače država trebalo da nabavlja garderobu za vojnike, čisto sumnjam da je tada imao konkurenciju. Hvala za ovaj članak, lepo je podsetiti se ovakvih ljudi i velika je žalost nepravda koju su doživeli.

miki mik

pre 5 godina

mojoj koleginici, tj. njenom dedi komunisti su uzeli zemlju gde se sada nalazi banovo brdo I vidikovac.

zena ima uredno sve papire oko zemljista koje joj je ostavio deda.


tako da, ako joj vrate sve sto je deda imao , ima da bude veselo.

tomica chicago

pre 5 godina

Bas tako! To su svi ovi izvrsni direktori nasa dva najtrofejnija kluba... Pa ovi uvuceni u vojsku...nekadasnji pukovnici, bezbednjaci. Njihova deca bez skole danas grade zgrade po Beogradu, neki su bili najpoznatiji kriminalci sa kucama na Definju. E Srbijo moja i danas 50 posto naroda velica Josipa Broza i njegove izvrsitelje. A oni su najveci krivci za odvajanje Kosmeta! Mog dede brat poslanik u skupstini tih sedamdesetih jedini glasao protiv statusa Kosova ( da postane pokrajina)! Posle toga razresen! danas potomke komunista koji su otimali tuđe, vidite po gradu kako ispijaju kafu i ubiraju kintu od silnih lokala i stanova koji su nasledili...
(sremčica511all, 25. ok

BeKo

pre 5 godina

"Ово су деца из текстилних фабрика у Лесковцу. Од четрдесет седморо, шесторо их је ступило у фабрику од седам година, четрнаесторо од осам, дванаесторо од девет, осморо од десет, седморо од једанаест. Раде у фабрици по 12 сати. Њихова старост је: четворо од осам, петоро од девет, седморо од десет, десеторо од једанест, шеснаесторо од дванаест, петоро од тринаест, једно од четрнаест година.
Ову децу фабриканти Илић, Теокаревић и Петровић упропашћују у својим предузећима, тамо их туку, па кад полумртва од рада и тортура попадају, долазе им ноћу родитељи те их носе кући"

Димитрије Туцовић Сабрана дела

Načelnik

pre 5 godina

Комунизам нас је осакатио више од Турака, Немаца и свих варијација пд 1990....
(UF-сами против свих!, 25. oktobar 2018 13:52)

Komunizam u Jugi je bio demokratski raj u odnosu na recimo Rumuniju. Pogledajte šta smo sve stvorili i postigli za vreme Tita. A danas su nas Rumuni presisali u svemu. Nije stvar do komunizma, nego do toga da srbinu ustvari ne odgovara ni jedan sistem. Uvek nas nešto zulja jer smo hronicno nezadovoljan i namcorast narod koji bi pet sati da gunđa, dva sata da pije kafu, a pola sata da radi.

Lupus

pre 5 godina

Jedno je dokazati na sudu i oduzeti bespravno stečenu imovinu. A drugo pobiti tolike ljude, bez suda i sakriti lokaciju grobnica, puna ih je Srbija. Ovaj je spasao živu glavu, drugi nisu. Komunistička deca i dalje vladaju ovom zemljom, zato se i dalje sve prikriva.

Ogorčeni

pre 5 godina

Lep tekst. Komentari uzasni.

Nisam komunista, ali cinjenica je da su oni oslobodili zemlju okupacije i pobedili u građanskom ratu. Da mi je žao, žao mi je,ali oni su sada deo naše istorije i ne treba i ne smomo da ih se odreknemo. To je naše antifašističko nasleđe. Uostalom to je period kada su naši građani najbolje živeli.

Žao mi je Vlade Ilića,ali to je njegov tadašnji usud bio.

T.J.

pre 5 godina

Koliko neki ljudi preziru uspeh i bogatstvo. On je pomagao svoje radnike( zato su mu i organizovali sahranu i njegovoj ženi davali besplatno hranu). Ja sam takođe čitala da za vreme krize Beogradjanima nije naplaćivao mnoge dažbine, imao je i te kako razumevanja za obican narod i za razliku od današnjih bogataša gledao da nešto i ostavi tom narodu... ali ljudi vide da je bogat i odmah je zao. Da je bio tiranin i bahat niko ga ne bi ni pogledao posle zatvora. Nadjite i čitajte još o ovom čoveku , šteta je sto ne znamo više. Inače odličan članak.

Harison

pre 5 godina

O ovom čoveku koji je bio na robiji i umro zato jer je RADIO za vreme rata sada se otkriva istina. Do sada, po važećoj istoriji on je bio zločinac i saradnik okupatora pa ga je narodni sud osudio. Otkrivanjem istine ta istorija se revidira i otkrivaju njene laži i konstrukcije. Medjutim, ovo otkrivanje istine neki zovu revizijom istorije i protive se tome jer je za njih partijsko - komunistička istorija jedina istina. E pa neće biti, oni koji vole da žive u lažima neka veruju u Otpisane, Kozaru, Neretvu itd. Sve je više onih koji uvidjaju da nema nikakve revizije istorije već da se razobličavaju komunističke laži a nevino stradalim ljudima vraća se barem čast kad već život ne može da im se vrati.

Унклија

pre 5 godina

Три године живела од прстена који је продала, јадна... Замисли да су јој и то отели, па морала би и да ради...

kiza

pre 5 godina

"Uoči rata 1939. godine, ostvaruje veliki poslovni uspeh snabdevajući vojsku, čime vraća industrijsku imperiju Ilića na pozicije pre globalne krize. "

Korupcija, najveci problem Srbije od vajkada!

Sanja

pre 5 godina

Kao i u svemu...postoje dve strane price.... baba mi je pricala da su u toj istoj Vojvodini bili toliko siromasni da su od posteljine sili haljine...nakon rata pradeda koji je bio radnih uspeo je da fakultetski odskoluje cetvoro dece...ja sam treca generacija visoko obrazovanih u nasoj porodici. Bojim se da ne bih imala takvu srecu da je sve ostalo kao pre. I danas gledamo kako vec deca kapitalista smatraju da imaju veca prava od drugih ljudi i da im kolicina imovine kvari percepciju o ljudima. Mislim da ce se istorija opet ponavljati.

Džoni

pre 5 godina

Kako smo se mi i mogli nadati nekom prosperitetu kada smo pohapsili i pootimali sve od sposobnih i vrednih da bi vlasnik njihovih fabrika i preduzeća postala država i proleterijat? Jedno vreme je to nekako i išlo dok nisu počeli pojedinci da pustoše te fabrike i firme, najgori među nama su isplivali kao nazovi biznismeni a u stvari prevaranti i lopovi. Sada su upravo takvi najbogatiji i od njih zavisi naš prosperitet. Ovo je čist primer kako je moguće uništiti jedno društvo lošom veštačkom selekcijom! Zamislite gde bi nam kraj bio da su ti bogati industrijalci posle rata nastavili rad u svojim fabrikama i preduzećima kao što su nastavili Nemački, Francuski, Engleski, Italijanski i dr. verujem da bi danas što se tiče industrije i privrede bili uz rame ovim državama.

god bless idiots

pre 5 godina

@ South Park
sto se tice samih komunista u pravu si,sve je to manje vise bio nepismen narod upitnog morala i svesti a komunizam kao idelogija ceka na ovu civilizaciju ili biti nece?

UF-сами против свих!

pre 5 godina

Комунизам нас је осакатио више од Турака, Немаца и свих варијација пд 1990....

Simon

pre 5 godina

Moj pokojni deda mi je pricao da su braca Ilic, Kosta i Kostadin po oslobadjanju od Turaka turcima manje placali a vise otimali. Seca se da su tada turci kleli i proklinjali Srbe. Vise od 4 veka su tu ziveli i sticali, dizali svoje bogomolje a sad su se Srbi razgoropadili pa otimaju, proteruju, ruse, skrnave dzamije...Deda mi je pricao da ce se ta i takva industrijalizacija jednom naplatiti. I stvarno...isto kako su Srbi terali Turke sada Albanci teraju Srbe. Ne vredi...oteto je prokleto i to jeste pravi bumerang. Ali Srbi su kratke pameti i jos kraceg secanja. Zaboravili sta su radili drugima a sad kad im se vraca istom merom, bune se i cmizdre ko deca.

sir oliver

pre 5 godina

otac zelenas, prodavao vojnu opremu po naduvanim cenama posle balkanskih ratova, cak mu i sudjeno zbog toga, ali ga izvukao pocetak velikog rata! sin ratni profiter, duboko ugazio u politiku kao siva eminencija posle smrti kralja aleksandra! nesporno je sta je uradio za beograd, ali jako sporna prvobitna akumulacija kapitala i sta je izvukao za sebe radeci za beograd! ni malo mi nije zao kako je zavrsio, komunisti su znali sa kim imaju posla! njihova greska je sto su to iskoristili i postali kao oni! ne moze se postenim radom zaraditi prvi milion, osim ako nisi izmislio telefon ili televizor! sportiste i estradu ne racunam kao posten rad!

Boki

pre 5 godina

Osnovni problem ovog prostora je da je većina ratova imali socijalnu pozadinu, pa tako i drugi svetski rat. Pitajte ako još uvek imate koga, ko je živeo i RADIO izmedju dva svetska rata, kolika mu je bila plata. Videćete da za većinu naroda, bez imovine i zemlje, život u nadnici ili kod nekog gazde nije ni malo bio lak. Radnik i seljak su bili maksimalno podcenjeni. I sve bi to bilo u redu, da se oni kod kojih su radili, nisu obogatili na nelegalan način. Nameštenim poslovima i ugovorima. Jer i tadašnja vlast je bila korumpirana kao i sve vlasti, pre i posle nje. Tito, kad ga vec spominjete, je samo glasno rekao ono što većina misli.

shone

pre 5 godina

jos jedan od primera kako su se komunisti ponasali prema onima koje su smatrali potencijalnim protivnicama njihovih ideja ili saradnicima njihovih 'neprijatelja'.razumem ja da je to bilo drugo vreme ali ideja da mogu da rade sta hoce I ponizavaju kako zele one sto im nisu na ruku je meni I dalje neshvatljiva. ipak je to period od nekih 70ak godina, moj otac je vec bio rodjen, ne govorimo u srednjem veku...

Ono

pre 5 godina

Znaci gradjeno dobrih 60ak godina i dosli komunisti i samo oduzeli. Pazite jeste bio kapitalista, ali gledajte koliko je trajao uspon. Ne kao danasnji tajkuni preko noći nekom prevarom već dobrih 60 godina ako ne i više je trajao uspon. Niko nije imao pravo da mu sve to samo oduzme i pretvori u drustvenu imovinu. Čovek ponižen i uništen samo zato sto je stvorio nešto.

milence

pre 5 godina

Komunisticka banda i njihovi potomci i dalje gospodare oduzetom imovinom. Drzava ne cini mnogo da vrati oteto a neko to koristi decenijama.

Zoki

pre 5 godina

Znaci tek posle demokratskih promena tj pada Milosevica bilo je moguce da se vrati imovina koja je oteta. Znaci ispravno je sto je zapad ratovao protiv Slobe koji je ocigledno hteo da nastavi Titov komunisticki legat i pljacku...

Milan

pre 5 godina

Još jedan dokaz kako su komunjare i Tito oduzimali bogatstva onim ljudima koji su bili apoliticni i kapitalisti. A mnogi su tako prošli poput gradonacelnika. Bez dokaza bez razumnog obrazlozenja poigravali su se sa ljudskim životima i imovinom. A radnim akcijama koje su bile za dz, kreditima iz inostranstva,gradio je njegovu Jugoslaviju

Унклија

pre 5 godina

Значи још један од индустријалаца који се обогатио после ратова. Напишите неки текст о томе како су живели ветерани из Првог светског рата који су радили у фабрикама ових индустријалаца...


За 70 година има да иде неки текст о Мишковићу на ову фору...

drasticna razlika

pre 5 godina

Jedini greh gospodina Ilica lezi u tome sto se rodio u pogresno vreme,da su njegove fabrike radile u vremena balkanskih ratova danas bi mu jos i dali;)

drvobradi

pre 5 godina

Vlada Ilic i Branko Pesic su dva najbolja gradonacelnika koje je Beograd imao.
Ova zemlja je izgleda oduvek znala da ceni najbolje ljude. Sto bi rekao Zivojin Misic, treba dici na Terazijama spomenik srpskom vojniku i srpskom volu, jer oni u ratu dobijaju bitke, a i posle rata isto prođu.

Meroni

pre 5 godina

Dobar clanak,primetio sam vec par puta da ih preuzimate sa ovog sajta,samo nastavite.
Beograd je izmedju dva rata postao pravi evropski,gospodski grad,u rangu sa evropskim prestonicama,za razliku od danasnje kasabe.Dan danas,svi najlepsi objekti u Beogradu su iz predratnog perioda.

Markos

pre 5 godina

Znaci na kraju je dobro prosao,postedili su mu zivot a bogatio se na racun sirotinje 50 godina,zelenasio,uvukao se u politiku i sad treba da ga zalimo.To isto kad bi sad dosla na vlast neka partija i pohapsila nase tajkune i sve im uzela i posle kad se promeni vlast mi ih kao zalimo sto su im jadnima sve uzeli

Boske

pre 5 godina

"Posle promena 5. oktobra 2000. godine, stvaraju se povoljnije okolnosti za pokretanje ovog pitanja."

E ovo vec zvuci jako optimisticno. Sad je vec pitanje decenije kad ce im vratiti imovinu.

omega seamaster

pre 5 godina

kakva tužna priča odvratni komunisti otimači imovine poštenih kapitalista, jadna je morala tri godine da živi od prstena koji je prodala mukica

Tito je bio slabić koji je premnogo ljudi pomilovao

brombur

pre 5 godina

srbija je zemlja gde se tudji uspeh uvek najteze prastao, narocito ako je steknut radom. zato umesto uspesnih preduzetnika imamo veoma uspesne lopove, kriminalce i secikese koji vode glavnu rec.

bangalor

pre 5 godina

Komunisti su unistili sve sto je bilo sposobno, pametno i uspesno u Srbiji. Zbog toga patimo i dan danas. Srbe i Srbiju su lisili buducnosti radi 40ak godina vlasti.

sremčica511all

pre 5 godina

danas potomke komunista koji su otimali tuđe, vidite po gradu kako ispijaju kafu i ubiraju kintu od silnih lokala i stanova koji su nasledili...

Mediocritical

pre 5 godina

Ja bih rekao pored sveg nabrojanog, i ovih današnjih bednika... Da je umro kao veoma bogata duhovna osoba, koja je radila, baš ono što je i obogatilo Beograd.

prokleta avlija

pre 5 godina

Generalno,ne vezano samo za ovaj sjajan tekst,svi koji su zeleli progres ovom nasem drustvu u bilo kom istorijskom momentu nisu bas najbolje prosli a neki su i glavom platili.Ne znam zasto mi uvek biramo tezi put da bi dosli do istog cilja.

sremčica511all

pre 5 godina

danas potomke komunista koji su otimali tuđe, vidite po gradu kako ispijaju kafu i ubiraju kintu od silnih lokala i stanova koji su nasledili...

Унклија

pre 5 godina

Значи још један од индустријалаца који се обогатио после ратова. Напишите неки текст о томе како су живели ветерани из Првог светског рата који су радили у фабрикама ових индустријалаца...


За 70 година има да иде неки текст о Мишковићу на ову фору...

drvobradi

pre 5 godina

Vlada Ilic i Branko Pesic su dva najbolja gradonacelnika koje je Beograd imao.
Ova zemlja je izgleda oduvek znala da ceni najbolje ljude. Sto bi rekao Zivojin Misic, treba dici na Terazijama spomenik srpskom vojniku i srpskom volu, jer oni u ratu dobijaju bitke, a i posle rata isto prođu.

bangalor

pre 5 godina

Komunisti su unistili sve sto je bilo sposobno, pametno i uspesno u Srbiji. Zbog toga patimo i dan danas. Srbe i Srbiju su lisili buducnosti radi 40ak godina vlasti.

Boske

pre 5 godina

"Posle promena 5. oktobra 2000. godine, stvaraju se povoljnije okolnosti za pokretanje ovog pitanja."

E ovo vec zvuci jako optimisticno. Sad je vec pitanje decenije kad ce im vratiti imovinu.

Milan

pre 5 godina

Još jedan dokaz kako su komunjare i Tito oduzimali bogatstva onim ljudima koji su bili apoliticni i kapitalisti. A mnogi su tako prošli poput gradonacelnika. Bez dokaza bez razumnog obrazlozenja poigravali su se sa ljudskim životima i imovinom. A radnim akcijama koje su bile za dz, kreditima iz inostranstva,gradio je njegovu Jugoslaviju

prokleta avlija

pre 5 godina

Generalno,ne vezano samo za ovaj sjajan tekst,svi koji su zeleli progres ovom nasem drustvu u bilo kom istorijskom momentu nisu bas najbolje prosli a neki su i glavom platili.Ne znam zasto mi uvek biramo tezi put da bi dosli do istog cilja.

T.J.

pre 5 godina

Koliko neki ljudi preziru uspeh i bogatstvo. On je pomagao svoje radnike( zato su mu i organizovali sahranu i njegovoj ženi davali besplatno hranu). Ja sam takođe čitala da za vreme krize Beogradjanima nije naplaćivao mnoge dažbine, imao je i te kako razumevanja za obican narod i za razliku od današnjih bogataša gledao da nešto i ostavi tom narodu... ali ljudi vide da je bogat i odmah je zao. Da je bio tiranin i bahat niko ga ne bi ni pogledao posle zatvora. Nadjite i čitajte još o ovom čoveku , šteta je sto ne znamo više. Inače odličan članak.

Mediocritical

pre 5 godina

Ja bih rekao pored sveg nabrojanog, i ovih današnjih bednika... Da je umro kao veoma bogata duhovna osoba, koja je radila, baš ono što je i obogatilo Beograd.

omega seamaster

pre 5 godina

kakva tužna priča odvratni komunisti otimači imovine poštenih kapitalista, jadna je morala tri godine da živi od prstena koji je prodala mukica

Tito je bio slabić koji je premnogo ljudi pomilovao

Sanja

pre 5 godina

Kao i u svemu...postoje dve strane price.... baba mi je pricala da su u toj istoj Vojvodini bili toliko siromasni da su od posteljine sili haljine...nakon rata pradeda koji je bio radnih uspeo je da fakultetski odskoluje cetvoro dece...ja sam treca generacija visoko obrazovanih u nasoj porodici. Bojim se da ne bih imala takvu srecu da je sve ostalo kao pre. I danas gledamo kako vec deca kapitalista smatraju da imaju veca prava od drugih ljudi i da im kolicina imovine kvari percepciju o ljudima. Mislim da ce se istorija opet ponavljati.

drasticna razlika

pre 5 godina

Jedini greh gospodina Ilica lezi u tome sto se rodio u pogresno vreme,da su njegove fabrike radile u vremena balkanskih ratova danas bi mu jos i dali;)

Harison

pre 5 godina

O ovom čoveku koji je bio na robiji i umro zato jer je RADIO za vreme rata sada se otkriva istina. Do sada, po važećoj istoriji on je bio zločinac i saradnik okupatora pa ga je narodni sud osudio. Otkrivanjem istine ta istorija se revidira i otkrivaju njene laži i konstrukcije. Medjutim, ovo otkrivanje istine neki zovu revizijom istorije i protive se tome jer je za njih partijsko - komunistička istorija jedina istina. E pa neće biti, oni koji vole da žive u lažima neka veruju u Otpisane, Kozaru, Neretvu itd. Sve je više onih koji uvidjaju da nema nikakve revizije istorije već da se razobličavaju komunističke laži a nevino stradalim ljudima vraća se barem čast kad već život ne može da im se vrati.

Zoki

pre 5 godina

Znaci tek posle demokratskih promena tj pada Milosevica bilo je moguce da se vrati imovina koja je oteta. Znaci ispravno je sto je zapad ratovao protiv Slobe koji je ocigledno hteo da nastavi Titov komunisticki legat i pljacku...

kiza

pre 5 godina

"Uoči rata 1939. godine, ostvaruje veliki poslovni uspeh snabdevajući vojsku, čime vraća industrijsku imperiju Ilića na pozicije pre globalne krize. "

Korupcija, najveci problem Srbije od vajkada!

sir oliver

pre 5 godina

otac zelenas, prodavao vojnu opremu po naduvanim cenama posle balkanskih ratova, cak mu i sudjeno zbog toga, ali ga izvukao pocetak velikog rata! sin ratni profiter, duboko ugazio u politiku kao siva eminencija posle smrti kralja aleksandra! nesporno je sta je uradio za beograd, ali jako sporna prvobitna akumulacija kapitala i sta je izvukao za sebe radeci za beograd! ni malo mi nije zao kako je zavrsio, komunisti su znali sa kim imaju posla! njihova greska je sto su to iskoristili i postali kao oni! ne moze se postenim radom zaraditi prvi milion, osim ako nisi izmislio telefon ili televizor! sportiste i estradu ne racunam kao posten rad!

UF-сами против свих!

pre 5 godina

Комунизам нас је осакатио више од Турака, Немаца и свих варијација пд 1990....

Boki

pre 5 godina

Osnovni problem ovog prostora je da je većina ratova imali socijalnu pozadinu, pa tako i drugi svetski rat. Pitajte ako još uvek imate koga, ko je živeo i RADIO izmedju dva svetska rata, kolika mu je bila plata. Videćete da za većinu naroda, bez imovine i zemlje, život u nadnici ili kod nekog gazde nije ni malo bio lak. Radnik i seljak su bili maksimalno podcenjeni. I sve bi to bilo u redu, da se oni kod kojih su radili, nisu obogatili na nelegalan način. Nameštenim poslovima i ugovorima. Jer i tadašnja vlast je bila korumpirana kao i sve vlasti, pre i posle nje. Tito, kad ga vec spominjete, je samo glasno rekao ono što većina misli.

Ono

pre 5 godina

Znaci gradjeno dobrih 60ak godina i dosli komunisti i samo oduzeli. Pazite jeste bio kapitalista, ali gledajte koliko je trajao uspon. Ne kao danasnji tajkuni preko noći nekom prevarom već dobrih 60 godina ako ne i više je trajao uspon. Niko nije imao pravo da mu sve to samo oduzme i pretvori u drustvenu imovinu. Čovek ponižen i uništen samo zato sto je stvorio nešto.

Ogorčeni

pre 5 godina

Lep tekst. Komentari uzasni.

Nisam komunista, ali cinjenica je da su oni oslobodili zemlju okupacije i pobedili u građanskom ratu. Da mi je žao, žao mi je,ali oni su sada deo naše istorije i ne treba i ne smomo da ih se odreknemo. To je naše antifašističko nasleđe. Uostalom to je period kada su naši građani najbolje živeli.

Žao mi je Vlade Ilića,ali to je njegov tadašnji usud bio.

Meroni

pre 5 godina

Dobar clanak,primetio sam vec par puta da ih preuzimate sa ovog sajta,samo nastavite.
Beograd je izmedju dva rata postao pravi evropski,gospodski grad,u rangu sa evropskim prestonicama,za razliku od danasnje kasabe.Dan danas,svi najlepsi objekti u Beogradu su iz predratnog perioda.

milence

pre 5 godina

Komunisticka banda i njihovi potomci i dalje gospodare oduzetom imovinom. Drzava ne cini mnogo da vrati oteto a neko to koristi decenijama.

Унклија

pre 5 godina

Три године живела од прстена који је продала, јадна... Замисли да су јој и то отели, па морала би и да ради...

Markos

pre 5 godina

Znaci na kraju je dobro prosao,postedili su mu zivot a bogatio se na racun sirotinje 50 godina,zelenasio,uvukao se u politiku i sad treba da ga zalimo.To isto kad bi sad dosla na vlast neka partija i pohapsila nase tajkune i sve im uzela i posle kad se promeni vlast mi ih kao zalimo sto su im jadnima sve uzeli

Džoni

pre 5 godina

Kako smo se mi i mogli nadati nekom prosperitetu kada smo pohapsili i pootimali sve od sposobnih i vrednih da bi vlasnik njihovih fabrika i preduzeća postala država i proleterijat? Jedno vreme je to nekako i išlo dok nisu počeli pojedinci da pustoše te fabrike i firme, najgori među nama su isplivali kao nazovi biznismeni a u stvari prevaranti i lopovi. Sada su upravo takvi najbogatiji i od njih zavisi naš prosperitet. Ovo je čist primer kako je moguće uništiti jedno društvo lošom veštačkom selekcijom! Zamislite gde bi nam kraj bio da su ti bogati industrijalci posle rata nastavili rad u svojim fabrikama i preduzećima kao što su nastavili Nemački, Francuski, Engleski, Italijanski i dr. verujem da bi danas što se tiče industrije i privrede bili uz rame ovim državama.

Načelnik

pre 5 godina

Комунизам нас је осакатио више од Турака, Немаца и свих варијација пд 1990....
(UF-сами против свих!, 25. oktobar 2018 13:52)

Komunizam u Jugi je bio demokratski raj u odnosu na recimo Rumuniju. Pogledajte šta smo sve stvorili i postigli za vreme Tita. A danas su nas Rumuni presisali u svemu. Nije stvar do komunizma, nego do toga da srbinu ustvari ne odgovara ni jedan sistem. Uvek nas nešto zulja jer smo hronicno nezadovoljan i namcorast narod koji bi pet sati da gunđa, dva sata da pije kafu, a pola sata da radi.

brombur

pre 5 godina

srbija je zemlja gde se tudji uspeh uvek najteze prastao, narocito ako je steknut radom. zato umesto uspesnih preduzetnika imamo veoma uspesne lopove, kriminalce i secikese koji vode glavnu rec.

kimi

pre 5 godina

Zanimljivo, najbolji gradonacelnik Beograda sa juga Srbije. Cudo nije iz Bosne ili Crne Gore.
(Elektronac Leskovac, 25. oktobar 2018 14:35)

Nekada su generali, ministri i industrijalci bili iz Leskovca, Vlasotinca, Valjeva, Negotina... Posle 1945. sve se menja. Dosli Matijevici iz Hrvatske, generali od ko zna odakle, Sloba iz Crne Gore, Seselj iz Hercegovine.

BeKo

pre 5 godina

"Ово су деца из текстилних фабрика у Лесковцу. Од четрдесет седморо, шесторо их је ступило у фабрику од седам година, четрнаесторо од осам, дванаесторо од девет, осморо од десет, седморо од једанаест. Раде у фабрици по 12 сати. Њихова старост је: четворо од осам, петоро од девет, седморо од десет, десеторо од једанест, шеснаесторо од дванаест, петоро од тринаест, једно од четрнаест година.
Ову децу фабриканти Илић, Теокаревић и Петровић упропашћују у својим предузећима, тамо их туку, па кад полумртва од рада и тортура попадају, долазе им ноћу родитељи те их носе кући"

Димитрије Туцовић Сабрана дела

Simon

pre 5 godina

Moj pokojni deda mi je pricao da su braca Ilic, Kosta i Kostadin po oslobadjanju od Turaka turcima manje placali a vise otimali. Seca se da su tada turci kleli i proklinjali Srbe. Vise od 4 veka su tu ziveli i sticali, dizali svoje bogomolje a sad su se Srbi razgoropadili pa otimaju, proteruju, ruse, skrnave dzamije...Deda mi je pricao da ce se ta i takva industrijalizacija jednom naplatiti. I stvarno...isto kako su Srbi terali Turke sada Albanci teraju Srbe. Ne vredi...oteto je prokleto i to jeste pravi bumerang. Ali Srbi su kratke pameti i jos kraceg secanja. Zaboravili sta su radili drugima a sad kad im se vraca istom merom, bune se i cmizdre ko deca.

mile

pre 5 godina

Ja zaista ne razumem ove poznavaoce komunizma kiji ga pljuju. Komunizam nikada nigde nije postojao kao drzavno i ekonomsko uredjenje vec samo socijalizam (prelaz izmedju kapitalizma i komunizma). Komunizam uopste nije lose uredjenje ali poblem je u ljudskoj psihologiji jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).

ovako je to bilo

pre 5 godina

Zanimljivo, najbolji gradonacelnik Beograda sa juga Srbije. Cudo nije iz Bosne ili Crne Gore.
(Elektronac Leskovac, 25. oktobar 2018 14:35)
To nije nista cudno, nego je zbog toga sto su za vreme Otomanske imperije jedino tu na jugu Srbi bili integrisani u gradsko stanovnistvo, i u Vranju, Pirotu ili Nišu su ziveli u gradovima, zajedno sa Turcima i ostalima, baveci se gradjanskim zanimanjima, bili su kalfe, zanatlije, kafedžije itd, pa su se verovatno zbog toga preci tog Vlade ranije od Srba severnije od Niša poceli baviti razvojem proizvodnje i industrije. Iznad Niša, Srbima je u to vreme maltene bio zabranjen pristup u gradove (zato što su bili šumski a ne gradski ljudi) tako da na primer u Beograd Srbi dolaze tek sa Karađorđem, a pre toga ih je tu bilo možda nekoliko desetina ili nekoliko stotina.

shone

pre 5 godina

jos jedan od primera kako su se komunisti ponasali prema onima koje su smatrali potencijalnim protivnicama njihovih ideja ili saradnicima njihovih 'neprijatelja'.razumem ja da je to bilo drugo vreme ali ideja da mogu da rade sta hoce I ponizavaju kako zele one sto im nisu na ruku je meni I dalje neshvatljiva. ipak je to period od nekih 70ak godina, moj otac je vec bio rodjen, ne govorimo u srednjem veku...

Džoni

pre 5 godina

(Simon, 25. oktobar 2018 13:09)

A ne pitaš se kako su to Turci došli na ove prostore i da li su oni prvi poharali sve pred sobom? I još dobiješ lajkove za ovaj idiotski komentar? Sama priča o poštenim Turcima na tlu Srbije ti u startu ne pije vodu.

miki mik

pre 5 godina

mojoj koleginici, tj. njenom dedi komunisti su uzeli zemlju gde se sada nalazi banovo brdo I vidikovac.

zena ima uredno sve papire oko zemljista koje joj je ostavio deda.


tako da, ako joj vrate sve sto je deda imao , ima da bude veselo.

god bless idiots

pre 5 godina

@ South Park
sto se tice samih komunista u pravu si,sve je to manje vise bio nepismen narod upitnog morala i svesti a komunizam kao idelogija ceka na ovu civilizaciju ili biti nece?

Aleksandar I

pre 5 godina

Ko ji su ovo komentari unuka komunista, pa sta ako je covek bio bogat? Sram da Vas bude, dosli su vasibpa su podelili medjusobno...Banke se ne bave zelenasanjem?

Lupus

pre 5 godina

Jedno je dokazati na sudu i oduzeti bespravno stečenu imovinu. A drugo pobiti tolike ljude, bez suda i sakriti lokaciju grobnica, puna ih je Srbija. Ovaj je spasao živu glavu, drugi nisu. Komunistička deca i dalje vladaju ovom zemljom, zato se i dalje sve prikriva.

kraja

pre 5 godina

...samo da bi ispljuvali "komuniste" ljudi su spremni da predju i preko ovakvih afera -

https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/1461131/potresle-kraljevinu-srbiju-i-jugoslaviju-7-najvecih-korupcionaskih-afera

...u clanku je "opancarska afera" pomenuta u jednoj recenici, kao nesto neizvesno, o cemu se pricalo...
...vojsci je prodato preko 700.000 pari opanaka, od kojih je polovina trajala samo nekoliko dana...
...sudjen, jok, pare vratio, jok...
...nejasno je iz clanka zasto je po nemackoj invaziji na poljsku shvatio da treba da podnese ostavku na mesto gradonacelnika...
...bio je savetnik nedica, potpisnik je apela srpskom narodu...
...to sve ne pise u ovom idilicnom clanku...
...evo jos malo, novcano pomagao cetnike...
...mozda ce sad neke stvari biti jasnije u vezi posleratne sudbine...
...uostalom, kucajte malo, kazace vam se...
...sto rece neko dole nize, videcemo kako ce ovi moderni tajkuuni proci kad stigne neka nova revolucija, i ko ce njih kovati u zvezde 100 godina kasnije...

milena

pre 5 godina

T.J. je napisala odličan komentar, to što su obični ljudi i bivši radnici pomagali njemu i ženi posle njegove smrti govori o tome kakav je čovek bio, i kroz sami tekst možemo videti njegovu humanost (o svom trošku u ratu osnovao bolnice u svojim fabrikama), to što je uvećao bogatstvo tokom rata je zato što je bio u takvoj situaciji, od koga je inače država trebalo da nabavlja garderobu za vojnike, čisto sumnjam da je tada imao konkurenciju. Hvala za ovaj članak, lepo je podsetiti se ovakvih ljudi i velika je žalost nepravda koju su doživeli.

tomica chicago

pre 5 godina

Bas tako! To su svi ovi izvrsni direktori nasa dva najtrofejnija kluba... Pa ovi uvuceni u vojsku...nekadasnji pukovnici, bezbednjaci. Njihova deca bez skole danas grade zgrade po Beogradu, neki su bili najpoznatiji kriminalci sa kucama na Definju. E Srbijo moja i danas 50 posto naroda velica Josipa Broza i njegove izvrsitelje. A oni su najveci krivci za odvajanje Kosmeta! Mog dede brat poslanik u skupstini tih sedamdesetih jedini glasao protiv statusa Kosova ( da postane pokrajina)! Posle toga razresen! danas potomke komunista koji su otimali tuđe, vidite po gradu kako ispijaju kafu i ubiraju kintu od silnih lokala i stanova koji su nasledili...
(sremčica511all, 25. ok

lepi mica

pre 5 godina

a pazi komunjare u komentarima, samo bi da otimaju, uzimaju, prigrabe tudje pa oni da koriste. valjda su oni kao neki simbol postenja i skromnosti pa zasluzuju da im se da tudje. ko ih ne zna skupo bi ih platio

mrzim skolu

pre 5 godina

Procitala clanak i komentare...znate sta Tito i elipa bili su humanizam i renesansa za ovaj narod,od prava glasa ženama.obaveznog školovanja,besplatne zdravstvene zastita,crvenog pasosa koji je bio zlato...
I opet kao narod nismo uspeli da se civilizujemo,a to najvise govore komentari koji velicaju lihvarstvo,ratno profiterstvo,ekspolataciju rada za mizernu nadoknadu...i hvalospeve coveku koji je bio saradnik fašista tokom citavog rata...strašno,strašno

Džaba vas bilo.

pre 5 godina

Ja sam takođe čitala da za vreme krize Beogradjanima nije naplaćivao mnoge dažbine
(T.J., 25. oktobar 2018 15:52)
Odakle njemu pravo da ne "naplaćuje dažbine". Je li to što nije naplaćivao njegovo (verovatno su u pitanju komunalije, voda, struja itd) , pa da deli džabe "narodu" ? Ono što Vi u stvari pričate je da se taj Vlada bavio komunizmom pre komunista (titoista)?

Pa poznato je to da je srbadija sklona komunjarizmu bila jos pre nego sto je Marks uopste napisao "Kapital". To vuce korene iz njihovih "porodicnih zadruga" gde je kakav "babo" odredjivao sve o svemu, a svi ostali, makar imali 60 godina, su bili "deca". I upravo tu lezi objasnjenje vase propasti. Vi niste komaptibilni sa civilizacijom. Vi ne zelite da budete zreli ljudi, pojedinci, koji se staraju sami o sebi, nego vi zelite da zauvek imate kakvog "babu" koji ce se starati o vama. Bas zbog toga kod vas cak i termin "individualac" oznacava nesto nepozeljno, nesto sumnjivo, nesto vama strano - "ova individua", citajte Nušića, za razliku od zemalja engleskog govornog podrucja gde rec "individual" obicno oznacava pojedinca, čoveka, sa velikim Č, nekoga ko se istakao i dokazao svojom jedinstvenošću. I upravo zbog toga ste bednici, na svaki način. I duhovna, i moralna, i materijalna, i ljudska mizerija, to ste vi, "pravi" egzemplarni srbi crtica "srbende". I ta bolest se prenosi iz generacije u generaciju, opisao pored pomenutog Nušića još žešće Radoje Domanović. Genetske komunjare, to ste vi. Džaba vas bilo.

Jorginho

pre 5 godina

Odličan tekst, ali jedna rečenica mi se posebno urezala: "Krajem 1938. nemački poslanik u Beogradu, fon Viktor Heren, Ilića je predlagao za presednika Vlade." Znači Švabe nam se mešaju u sve. Onda, sada, a kako vidim tako će biti i ubuduće. Samo nekad je bilo pravih Srba, patriota, ljudi koji su osim na svoje d... mislili i na narod iz kog su potekli i državu. Osećali su obavezu i da vrate nešto i ostave za buduća pokoljena nešto, a danas... E, Srbijo!

ha ha ha ha, u pravu si, care

pre 5 godina

Ja zaista ne razumem ove poznavaoce komunizma kiji ga pljuju. Komunizam nikada nigde nije postojao kao drzavno i ekonomsko uredjenje vec samo socijalizam (prelaz izmedju kapitalizma i komunizma). Komunizam uopste nije lose uredjenje ali poblem je u ljudskoj psihologiji jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).
(mile, 25. oktobar 2018 18:27)
Ili sto bi se reklo, ideja socijalizma propada zbog toga sto nema socijalista. Seljaci hoce da postanu veleposednici, a radnici zele da postanu kapitalisti - Svetozar Markovic :-)

E, sve religije koliko ih ima se tom temom bave oduvek, pa nista nisu postigle :-( Sta da radis. Božja stvorenja :-)

Draga

pre 5 godina

Komunizam je zavrsio na djubristu svetske istorije u svim zemljama Evrope sem u Srbiji gde se jos drzi zahvaljujuci nereformisanoj drzavnoj bezbednosti (kad a ce se konacno otvoriti dosijea?) Stu duze je ovde na vlasti to ce Srbija tonuti, mladi bezati.

asteroid

pre 5 godina

jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mile, 25. oktobar 2018 18:27) # Link komentara
a ti si verujem nesebican i spreman da delis sve sa drugima, uzimas prema svojim potrebama a radis do krajnjih granica svoje izdrzljivosti. i to sve zasto sto mnogo volis zajednicu, how yes no. ljudi su takvi kakvi jesu, kakve ih je evolucija napravila i to nikakav sistem, a posebno komunizam ne moze da promeni. da je ljudima valjala plemenska zajednica u kojoj svi sve dele ne bi je ni menjali necim drugim. a o patnjama koje je desetinama miliona ljudi naneo taj komunizam ne bih ovom prilikom.

zoro

pre 5 godina

...a afera "dva odsto ratne stete" ? Zbog cega ona nije rasvetljena?
...a brutalna eksploatacija dece u njegovim stofarama? Dece, od 10, 8 pa i 6 godina?
... njegove spekulacije sa ratnim plenom posle I sv rata? Zbog cega to nije razjasnjeno?
...uloga Vlade u II sv. ratu? Zar saradnja sa okupatorom nije izdaja? A on je saradjivao i imao povlascen status..pa
....kako je mogao bez problema za vreme rata da dokapitalizuje svoju Jadransko-podunavsku banku u srbomrzackoj NDH?
...na osnovu cega tvrdi da je oslobodjen na inicijativu Cercila? Cime to dokumentuje?
...ima jos bezbroj zasto.
I jos jedna stvar. Zbog cega autor navodeci Vladine zasluge taksativno navodi sta je"svecano otvorio" a prilicno uopsteno sta je sam on uradio.

omega seamaster

pre 5 godina

kakva tužna priča odvratni komunisti otimači imovine poštenih kapitalista, jadna je morala tri godine da živi od prstena koji je prodala mukica

Tito je bio slabić koji je premnogo ljudi pomilovao

bangalor

pre 5 godina

Komunisti su unistili sve sto je bilo sposobno, pametno i uspesno u Srbiji. Zbog toga patimo i dan danas. Srbe i Srbiju su lisili buducnosti radi 40ak godina vlasti.

Унклија

pre 5 godina

Значи још један од индустријалаца који се обогатио после ратова. Напишите неки текст о томе како су живели ветерани из Првог светског рата који су радили у фабрикама ових индустријалаца...


За 70 година има да иде неки текст о Мишковићу на ову фору...

Унклија

pre 5 godina

Три године живела од прстена који је продала, јадна... Замисли да су јој и то отели, па морала би и да ради...

Simon

pre 5 godina

Moj pokojni deda mi je pricao da su braca Ilic, Kosta i Kostadin po oslobadjanju od Turaka turcima manje placali a vise otimali. Seca se da su tada turci kleli i proklinjali Srbe. Vise od 4 veka su tu ziveli i sticali, dizali svoje bogomolje a sad su se Srbi razgoropadili pa otimaju, proteruju, ruse, skrnave dzamije...Deda mi je pricao da ce se ta i takva industrijalizacija jednom naplatiti. I stvarno...isto kako su Srbi terali Turke sada Albanci teraju Srbe. Ne vredi...oteto je prokleto i to jeste pravi bumerang. Ali Srbi su kratke pameti i jos kraceg secanja. Zaboravili sta su radili drugima a sad kad im se vraca istom merom, bune se i cmizdre ko deca.

Milan

pre 5 godina

Još jedan dokaz kako su komunjare i Tito oduzimali bogatstva onim ljudima koji su bili apoliticni i kapitalisti. A mnogi su tako prošli poput gradonacelnika. Bez dokaza bez razumnog obrazlozenja poigravali su se sa ljudskim životima i imovinom. A radnim akcijama koje su bile za dz, kreditima iz inostranstva,gradio je njegovu Jugoslaviju

Ogorčeni

pre 5 godina

Lep tekst. Komentari uzasni.

Nisam komunista, ali cinjenica je da su oni oslobodili zemlju okupacije i pobedili u građanskom ratu. Da mi je žao, žao mi je,ali oni su sada deo naše istorije i ne treba i ne smomo da ih se odreknemo. To je naše antifašističko nasleđe. Uostalom to je period kada su naši građani najbolje živeli.

Žao mi je Vlade Ilića,ali to je njegov tadašnji usud bio.

Zoki

pre 5 godina

Znaci tek posle demokratskih promena tj pada Milosevica bilo je moguce da se vrati imovina koja je oteta. Znaci ispravno je sto je zapad ratovao protiv Slobe koji je ocigledno hteo da nastavi Titov komunisticki legat i pljacku...

UF-сами против свих!

pre 5 godina

Комунизам нас је осакатио више од Турака, Немаца и свих варијација пд 1990....

Markos

pre 5 godina

Znaci na kraju je dobro prosao,postedili su mu zivot a bogatio se na racun sirotinje 50 godina,zelenasio,uvukao se u politiku i sad treba da ga zalimo.To isto kad bi sad dosla na vlast neka partija i pohapsila nase tajkune i sve im uzela i posle kad se promeni vlast mi ih kao zalimo sto su im jadnima sve uzeli

sremčica511all

pre 5 godina

danas potomke komunista koji su otimali tuđe, vidite po gradu kako ispijaju kafu i ubiraju kintu od silnih lokala i stanova koji su nasledili...

Harison

pre 5 godina

O ovom čoveku koji je bio na robiji i umro zato jer je RADIO za vreme rata sada se otkriva istina. Do sada, po važećoj istoriji on je bio zločinac i saradnik okupatora pa ga je narodni sud osudio. Otkrivanjem istine ta istorija se revidira i otkrivaju njene laži i konstrukcije. Medjutim, ovo otkrivanje istine neki zovu revizijom istorije i protive se tome jer je za njih partijsko - komunistička istorija jedina istina. E pa neće biti, oni koji vole da žive u lažima neka veruju u Otpisane, Kozaru, Neretvu itd. Sve je više onih koji uvidjaju da nema nikakve revizije istorije već da se razobličavaju komunističke laži a nevino stradalim ljudima vraća se barem čast kad već život ne može da im se vrati.

sir oliver

pre 5 godina

otac zelenas, prodavao vojnu opremu po naduvanim cenama posle balkanskih ratova, cak mu i sudjeno zbog toga, ali ga izvukao pocetak velikog rata! sin ratni profiter, duboko ugazio u politiku kao siva eminencija posle smrti kralja aleksandra! nesporno je sta je uradio za beograd, ali jako sporna prvobitna akumulacija kapitala i sta je izvukao za sebe radeci za beograd! ni malo mi nije zao kako je zavrsio, komunisti su znali sa kim imaju posla! njihova greska je sto su to iskoristili i postali kao oni! ne moze se postenim radom zaraditi prvi milion, osim ako nisi izmislio telefon ili televizor! sportiste i estradu ne racunam kao posten rad!

Boki

pre 5 godina

Osnovni problem ovog prostora je da je većina ratova imali socijalnu pozadinu, pa tako i drugi svetski rat. Pitajte ako još uvek imate koga, ko je živeo i RADIO izmedju dva svetska rata, kolika mu je bila plata. Videćete da za većinu naroda, bez imovine i zemlje, život u nadnici ili kod nekog gazde nije ni malo bio lak. Radnik i seljak su bili maksimalno podcenjeni. I sve bi to bilo u redu, da se oni kod kojih su radili, nisu obogatili na nelegalan način. Nameštenim poslovima i ugovorima. Jer i tadašnja vlast je bila korumpirana kao i sve vlasti, pre i posle nje. Tito, kad ga vec spominjete, je samo glasno rekao ono što većina misli.

milence

pre 5 godina

Komunisticka banda i njihovi potomci i dalje gospodare oduzetom imovinom. Drzava ne cini mnogo da vrati oteto a neko to koristi decenijama.

mile

pre 5 godina

Ja zaista ne razumem ove poznavaoce komunizma kiji ga pljuju. Komunizam nikada nigde nije postojao kao drzavno i ekonomsko uredjenje vec samo socijalizam (prelaz izmedju kapitalizma i komunizma). Komunizam uopste nije lose uredjenje ali poblem je u ljudskoj psihologiji jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).

kiza

pre 5 godina

"Uoči rata 1939. godine, ostvaruje veliki poslovni uspeh snabdevajući vojsku, čime vraća industrijsku imperiju Ilića na pozicije pre globalne krize. "

Korupcija, najveci problem Srbije od vajkada!

Džoni

pre 5 godina

Kako smo se mi i mogli nadati nekom prosperitetu kada smo pohapsili i pootimali sve od sposobnih i vrednih da bi vlasnik njihovih fabrika i preduzeća postala država i proleterijat? Jedno vreme je to nekako i išlo dok nisu počeli pojedinci da pustoše te fabrike i firme, najgori među nama su isplivali kao nazovi biznismeni a u stvari prevaranti i lopovi. Sada su upravo takvi najbogatiji i od njih zavisi naš prosperitet. Ovo je čist primer kako je moguće uništiti jedno društvo lošom veštačkom selekcijom! Zamislite gde bi nam kraj bio da su ti bogati industrijalci posle rata nastavili rad u svojim fabrikama i preduzećima kao što su nastavili Nemački, Francuski, Engleski, Italijanski i dr. verujem da bi danas što se tiče industrije i privrede bili uz rame ovim državama.

T.J.

pre 5 godina

Koliko neki ljudi preziru uspeh i bogatstvo. On je pomagao svoje radnike( zato su mu i organizovali sahranu i njegovoj ženi davali besplatno hranu). Ja sam takođe čitala da za vreme krize Beogradjanima nije naplaćivao mnoge dažbine, imao je i te kako razumevanja za obican narod i za razliku od današnjih bogataša gledao da nešto i ostavi tom narodu... ali ljudi vide da je bogat i odmah je zao. Da je bio tiranin i bahat niko ga ne bi ni pogledao posle zatvora. Nadjite i čitajte još o ovom čoveku , šteta je sto ne znamo više. Inače odličan članak.

Ono

pre 5 godina

Znaci gradjeno dobrih 60ak godina i dosli komunisti i samo oduzeli. Pazite jeste bio kapitalista, ali gledajte koliko je trajao uspon. Ne kao danasnji tajkuni preko noći nekom prevarom već dobrih 60 godina ako ne i više je trajao uspon. Niko nije imao pravo da mu sve to samo oduzme i pretvori u drustvenu imovinu. Čovek ponižen i uništen samo zato sto je stvorio nešto.

prokleta avlija

pre 5 godina

Generalno,ne vezano samo za ovaj sjajan tekst,svi koji su zeleli progres ovom nasem drustvu u bilo kom istorijskom momentu nisu bas najbolje prosli a neki su i glavom platili.Ne znam zasto mi uvek biramo tezi put da bi dosli do istog cilja.

shone

pre 5 godina

jos jedan od primera kako su se komunisti ponasali prema onima koje su smatrali potencijalnim protivnicama njihovih ideja ili saradnicima njihovih 'neprijatelja'.razumem ja da je to bilo drugo vreme ali ideja da mogu da rade sta hoce I ponizavaju kako zele one sto im nisu na ruku je meni I dalje neshvatljiva. ipak je to period od nekih 70ak godina, moj otac je vec bio rodjen, ne govorimo u srednjem veku...

Aleksandar I

pre 5 godina

Ko ji su ovo komentari unuka komunista, pa sta ako je covek bio bogat? Sram da Vas bude, dosli su vasibpa su podelili medjusobno...Banke se ne bave zelenasanjem?

Boske

pre 5 godina

"Posle promena 5. oktobra 2000. godine, stvaraju se povoljnije okolnosti za pokretanje ovog pitanja."

E ovo vec zvuci jako optimisticno. Sad je vec pitanje decenije kad ce im vratiti imovinu.

Sanja

pre 5 godina

Kao i u svemu...postoje dve strane price.... baba mi je pricala da su u toj istoj Vojvodini bili toliko siromasni da su od posteljine sili haljine...nakon rata pradeda koji je bio radnih uspeo je da fakultetski odskoluje cetvoro dece...ja sam treca generacija visoko obrazovanih u nasoj porodici. Bojim se da ne bih imala takvu srecu da je sve ostalo kao pre. I danas gledamo kako vec deca kapitalista smatraju da imaju veca prava od drugih ljudi i da im kolicina imovine kvari percepciju o ljudima. Mislim da ce se istorija opet ponavljati.

drasticna razlika

pre 5 godina

Jedini greh gospodina Ilica lezi u tome sto se rodio u pogresno vreme,da su njegove fabrike radile u vremena balkanskih ratova danas bi mu jos i dali;)

Meroni

pre 5 godina

Dobar clanak,primetio sam vec par puta da ih preuzimate sa ovog sajta,samo nastavite.
Beograd je izmedju dva rata postao pravi evropski,gospodski grad,u rangu sa evropskim prestonicama,za razliku od danasnje kasabe.Dan danas,svi najlepsi objekti u Beogradu su iz predratnog perioda.

lepi mica

pre 5 godina

a pazi komunjare u komentarima, samo bi da otimaju, uzimaju, prigrabe tudje pa oni da koriste. valjda su oni kao neki simbol postenja i skromnosti pa zasluzuju da im se da tudje. ko ih ne zna skupo bi ih platio

Mediocritical

pre 5 godina

Ja bih rekao pored sveg nabrojanog, i ovih današnjih bednika... Da je umro kao veoma bogata duhovna osoba, koja je radila, baš ono što je i obogatilo Beograd.

Načelnik

pre 5 godina

Комунизам нас је осакатио више од Турака, Немаца и свих варијација пд 1990....
(UF-сами против свих!, 25. oktobar 2018 13:52)

Komunizam u Jugi je bio demokratski raj u odnosu na recimo Rumuniju. Pogledajte šta smo sve stvorili i postigli za vreme Tita. A danas su nas Rumuni presisali u svemu. Nije stvar do komunizma, nego do toga da srbinu ustvari ne odgovara ni jedan sistem. Uvek nas nešto zulja jer smo hronicno nezadovoljan i namcorast narod koji bi pet sati da gunđa, dva sata da pije kafu, a pola sata da radi.

BeKo

pre 5 godina

"Ово су деца из текстилних фабрика у Лесковцу. Од четрдесет седморо, шесторо их је ступило у фабрику од седам година, четрнаесторо од осам, дванаесторо од девет, осморо од десет, седморо од једанаест. Раде у фабрици по 12 сати. Њихова старост је: четворо од осам, петоро од девет, седморо од десет, десеторо од једанест, шеснаесторо од дванаест, петоро од тринаест, једно од четрнаест година.
Ову децу фабриканти Илић, Теокаревић и Петровић упропашћују у својим предузећима, тамо их туку, па кад полумртва од рада и тортура попадају, долазе им ноћу родитељи те их носе кући"

Димитрије Туцовић Сабрана дела

brombur

pre 5 godina

srbija je zemlja gde se tudji uspeh uvek najteze prastao, narocito ako je steknut radom. zato umesto uspesnih preduzetnika imamo veoma uspesne lopove, kriminalce i secikese koji vode glavnu rec.

Lupus

pre 5 godina

Jedno je dokazati na sudu i oduzeti bespravno stečenu imovinu. A drugo pobiti tolike ljude, bez suda i sakriti lokaciju grobnica, puna ih je Srbija. Ovaj je spasao živu glavu, drugi nisu. Komunistička deca i dalje vladaju ovom zemljom, zato se i dalje sve prikriva.

milena

pre 5 godina

T.J. je napisala odličan komentar, to što su obični ljudi i bivši radnici pomagali njemu i ženi posle njegove smrti govori o tome kakav je čovek bio, i kroz sami tekst možemo videti njegovu humanost (o svom trošku u ratu osnovao bolnice u svojim fabrikama), to što je uvećao bogatstvo tokom rata je zato što je bio u takvoj situaciji, od koga je inače država trebalo da nabavlja garderobu za vojnike, čisto sumnjam da je tada imao konkurenciju. Hvala za ovaj članak, lepo je podsetiti se ovakvih ljudi i velika je žalost nepravda koju su doživeli.

asteroid

pre 5 godina

jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mile, 25. oktobar 2018 18:27) # Link komentara
a ti si verujem nesebican i spreman da delis sve sa drugima, uzimas prema svojim potrebama a radis do krajnjih granica svoje izdrzljivosti. i to sve zasto sto mnogo volis zajednicu, how yes no. ljudi su takvi kakvi jesu, kakve ih je evolucija napravila i to nikakav sistem, a posebno komunizam ne moze da promeni. da je ljudima valjala plemenska zajednica u kojoj svi sve dele ne bi je ni menjali necim drugim. a o patnjama koje je desetinama miliona ljudi naneo taj komunizam ne bih ovom prilikom.

tomica chicago

pre 5 godina

Bas tako! To su svi ovi izvrsni direktori nasa dva najtrofejnija kluba... Pa ovi uvuceni u vojsku...nekadasnji pukovnici, bezbednjaci. Njihova deca bez skole danas grade zgrade po Beogradu, neki su bili najpoznatiji kriminalci sa kucama na Definju. E Srbijo moja i danas 50 posto naroda velica Josipa Broza i njegove izvrsitelje. A oni su najveci krivci za odvajanje Kosmeta! Mog dede brat poslanik u skupstini tih sedamdesetih jedini glasao protiv statusa Kosova ( da postane pokrajina)! Posle toga razresen! danas potomke komunista koji su otimali tuđe, vidite po gradu kako ispijaju kafu i ubiraju kintu od silnih lokala i stanova koji su nasledili...
(sremčica511all, 25. ok

drvobradi

pre 5 godina

Vlada Ilic i Branko Pesic su dva najbolja gradonacelnika koje je Beograd imao.
Ova zemlja je izgleda oduvek znala da ceni najbolje ljude. Sto bi rekao Zivojin Misic, treba dici na Terazijama spomenik srpskom vojniku i srpskom volu, jer oni u ratu dobijaju bitke, a i posle rata isto prođu.

miki mik

pre 5 godina

mojoj koleginici, tj. njenom dedi komunisti su uzeli zemlju gde se sada nalazi banovo brdo I vidikovac.

zena ima uredno sve papire oko zemljista koje joj je ostavio deda.


tako da, ako joj vrate sve sto je deda imao , ima da bude veselo.

Džaba vas bilo.

pre 5 godina

Ja sam takođe čitala da za vreme krize Beogradjanima nije naplaćivao mnoge dažbine
(T.J., 25. oktobar 2018 15:52)
Odakle njemu pravo da ne "naplaćuje dažbine". Je li to što nije naplaćivao njegovo (verovatno su u pitanju komunalije, voda, struja itd) , pa da deli džabe "narodu" ? Ono što Vi u stvari pričate je da se taj Vlada bavio komunizmom pre komunista (titoista)?

Pa poznato je to da je srbadija sklona komunjarizmu bila jos pre nego sto je Marks uopste napisao "Kapital". To vuce korene iz njihovih "porodicnih zadruga" gde je kakav "babo" odredjivao sve o svemu, a svi ostali, makar imali 60 godina, su bili "deca". I upravo tu lezi objasnjenje vase propasti. Vi niste komaptibilni sa civilizacijom. Vi ne zelite da budete zreli ljudi, pojedinci, koji se staraju sami o sebi, nego vi zelite da zauvek imate kakvog "babu" koji ce se starati o vama. Bas zbog toga kod vas cak i termin "individualac" oznacava nesto nepozeljno, nesto sumnjivo, nesto vama strano - "ova individua", citajte Nušića, za razliku od zemalja engleskog govornog podrucja gde rec "individual" obicno oznacava pojedinca, čoveka, sa velikim Č, nekoga ko se istakao i dokazao svojom jedinstvenošću. I upravo zbog toga ste bednici, na svaki način. I duhovna, i moralna, i materijalna, i ljudska mizerija, to ste vi, "pravi" egzemplarni srbi crtica "srbende". I ta bolest se prenosi iz generacije u generaciju, opisao pored pomenutog Nušića još žešće Radoje Domanović. Genetske komunjare, to ste vi. Džaba vas bilo.

Draga

pre 5 godina

Komunizam je zavrsio na djubristu svetske istorije u svim zemljama Evrope sem u Srbiji gde se jos drzi zahvaljujuci nereformisanoj drzavnoj bezbednosti (kad a ce se konacno otvoriti dosijea?) Stu duze je ovde na vlasti to ce Srbija tonuti, mladi bezati.

god bless idiots

pre 5 godina

@ South Park
sto se tice samih komunista u pravu si,sve je to manje vise bio nepismen narod upitnog morala i svesti a komunizam kao idelogija ceka na ovu civilizaciju ili biti nece?

kraja

pre 5 godina

...samo da bi ispljuvali "komuniste" ljudi su spremni da predju i preko ovakvih afera -

https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/1461131/potresle-kraljevinu-srbiju-i-jugoslaviju-7-najvecih-korupcionaskih-afera

...u clanku je "opancarska afera" pomenuta u jednoj recenici, kao nesto neizvesno, o cemu se pricalo...
...vojsci je prodato preko 700.000 pari opanaka, od kojih je polovina trajala samo nekoliko dana...
...sudjen, jok, pare vratio, jok...
...nejasno je iz clanka zasto je po nemackoj invaziji na poljsku shvatio da treba da podnese ostavku na mesto gradonacelnika...
...bio je savetnik nedica, potpisnik je apela srpskom narodu...
...to sve ne pise u ovom idilicnom clanku...
...evo jos malo, novcano pomagao cetnike...
...mozda ce sad neke stvari biti jasnije u vezi posleratne sudbine...
...uostalom, kucajte malo, kazace vam se...
...sto rece neko dole nize, videcemo kako ce ovi moderni tajkuuni proci kad stigne neka nova revolucija, i ko ce njih kovati u zvezde 100 godina kasnije...

mrzim skolu

pre 5 godina

Procitala clanak i komentare...znate sta Tito i elipa bili su humanizam i renesansa za ovaj narod,od prava glasa ženama.obaveznog školovanja,besplatne zdravstvene zastita,crvenog pasosa koji je bio zlato...
I opet kao narod nismo uspeli da se civilizujemo,a to najvise govore komentari koji velicaju lihvarstvo,ratno profiterstvo,ekspolataciju rada za mizernu nadoknadu...i hvalospeve coveku koji je bio saradnik fašista tokom citavog rata...strašno,strašno

Jorginho

pre 5 godina

Odličan tekst, ali jedna rečenica mi se posebno urezala: "Krajem 1938. nemački poslanik u Beogradu, fon Viktor Heren, Ilića je predlagao za presednika Vlade." Znači Švabe nam se mešaju u sve. Onda, sada, a kako vidim tako će biti i ubuduće. Samo nekad je bilo pravih Srba, patriota, ljudi koji su osim na svoje d... mislili i na narod iz kog su potekli i državu. Osećali su obavezu i da vrate nešto i ostave za buduća pokoljena nešto, a danas... E, Srbijo!

kimi

pre 5 godina

Zanimljivo, najbolji gradonacelnik Beograda sa juga Srbije. Cudo nije iz Bosne ili Crne Gore.
(Elektronac Leskovac, 25. oktobar 2018 14:35)

Nekada su generali, ministri i industrijalci bili iz Leskovca, Vlasotinca, Valjeva, Negotina... Posle 1945. sve se menja. Dosli Matijevici iz Hrvatske, generali od ko zna odakle, Sloba iz Crne Gore, Seselj iz Hercegovine.

ovako je to bilo

pre 5 godina

Zanimljivo, najbolji gradonacelnik Beograda sa juga Srbije. Cudo nije iz Bosne ili Crne Gore.
(Elektronac Leskovac, 25. oktobar 2018 14:35)
To nije nista cudno, nego je zbog toga sto su za vreme Otomanske imperije jedino tu na jugu Srbi bili integrisani u gradsko stanovnistvo, i u Vranju, Pirotu ili Nišu su ziveli u gradovima, zajedno sa Turcima i ostalima, baveci se gradjanskim zanimanjima, bili su kalfe, zanatlije, kafedžije itd, pa su se verovatno zbog toga preci tog Vlade ranije od Srba severnije od Niša poceli baviti razvojem proizvodnje i industrije. Iznad Niša, Srbima je u to vreme maltene bio zabranjen pristup u gradove (zato što su bili šumski a ne gradski ljudi) tako da na primer u Beograd Srbi dolaze tek sa Karađorđem, a pre toga ih je tu bilo možda nekoliko desetina ili nekoliko stotina.

Džoni

pre 5 godina

(Simon, 25. oktobar 2018 13:09)

A ne pitaš se kako su to Turci došli na ove prostore i da li su oni prvi poharali sve pred sobom? I još dobiješ lajkove za ovaj idiotski komentar? Sama priča o poštenim Turcima na tlu Srbije ti u startu ne pije vodu.

zoro

pre 5 godina

...a afera "dva odsto ratne stete" ? Zbog cega ona nije rasvetljena?
...a brutalna eksploatacija dece u njegovim stofarama? Dece, od 10, 8 pa i 6 godina?
... njegove spekulacije sa ratnim plenom posle I sv rata? Zbog cega to nije razjasnjeno?
...uloga Vlade u II sv. ratu? Zar saradnja sa okupatorom nije izdaja? A on je saradjivao i imao povlascen status..pa
....kako je mogao bez problema za vreme rata da dokapitalizuje svoju Jadransko-podunavsku banku u srbomrzackoj NDH?
...na osnovu cega tvrdi da je oslobodjen na inicijativu Cercila? Cime to dokumentuje?
...ima jos bezbroj zasto.
I jos jedna stvar. Zbog cega autor navodeci Vladine zasluge taksativno navodi sta je"svecano otvorio" a prilicno uopsteno sta je sam on uradio.

ha ha ha ha, u pravu si, care

pre 5 godina

Ja zaista ne razumem ove poznavaoce komunizma kiji ga pljuju. Komunizam nikada nigde nije postojao kao drzavno i ekonomsko uredjenje vec samo socijalizam (prelaz izmedju kapitalizma i komunizma). Komunizam uopste nije lose uredjenje ali poblem je u ljudskoj psihologiji jer je vecina ljudi sebicna i nespremna da deli sa drugim ljudima zbog prostog zivotinjskog instinkta za samoodrzanjem i psihologije čopora i vodje čopora (alfa muzijak).
(mile, 25. oktobar 2018 18:27)
Ili sto bi se reklo, ideja socijalizma propada zbog toga sto nema socijalista. Seljaci hoce da postanu veleposednici, a radnici zele da postanu kapitalisti - Svetozar Markovic :-)

E, sve religije koliko ih ima se tom temom bave oduvek, pa nista nisu postigle :-( Sta da radis. Božja stvorenja :-)