- Komentari -

Posle dve diplome, postala je medicinska sestra da bi otišla iz Srbije

Ukoliko vam zatreba hitna medicinska pomoć zatreba u Kragujevcu, može vam se desiti da vam prvu pomoć pruže majka i njen ćerka. To možda ne bi bilo ništa čudno da majka nije odlučila da se u 50. godini života prekvalifikuje za medicinskog tehničara i da bolju budućnost uskoro potraži u Nemačkoj.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Milan Kosanovic@ a tek u Kanadi sta ima posla sa znanjem engleskog:) a isto hladno ko u Svedskoj
    (Ajde pa sa srecom, 20. septembar 2018 23:00)

    # Link komentara

  2. @ćućića ja po starom zavrsio sve nivoe, ćerka sad po novom. Šta da ti kažem, ja imam posao jer sam učio. Znam ih koji su "učili" i nemaju posao jer su kampanjski spremali ispite.
    Dosadni su maotrci koji stalno pričaju koko je nekad bilo bolje. Aha, važi.
     (boris, 20. septembar 2018 20:56)

    # Link komentara

  3. @Nebitno

    Koje smerove od elektro fakulteta trazite? Elektronika, elektroenergetika? El. instalacije, visok napon? Napisite nekako o kojoj firmi se radi. Ubacite neke simbole izmedju slova, brojeve... evo, ja hocu da se prijavim.
    (Jos jedno pitanje, 20. septembar 2018 20:02)

    # Link komentara

  4. Ne razumem kako nema posla i sa masinstvom. Brdo oglasa za masince inzenjere, trenutno samo na jednom sajtu oma oko 200. Nikada mi nije trebala veza da se zaposlim, ali nisam se ogranicavao samo na svoj grad, radio sam u nekoliko gradova u Srbiji, radio sam i kao majstor presar, nije mi bilo tesko. I sada radim kao masinski inzenjer u razvojnom odeljenju jedne velike strane kompanije.
    (Rajko, 20. septembar 2018 18:39)

    # Link komentara

  5. Za vas koji se cudite kako sa informatikom nije mogla da nadje posao evo sta jaq mislim: verovatno se skolovala za programera ko zna kada i diploma je za BASIC Fortran ili Pascal :) ako se nije doskolovalava i pratila najnovije trendove u IT svetu eto kako covek zaostane. Vec skoro 30 godina radim u IT sektoru i sta se sve promenilo u samo poslednjih 5 godina...
    (Milosav, 20. septembar 2018 15:29)

    # Link komentara

  6. Srecan put. Samo ne znam je l pocela da uci arapski... Koliko ce da placa stan u kome nece smeti da zapali cigaretu i na cijoj terasi nece moci da stavi cvece koje zeli? Uzivace tamo gde ce je gledati kao strankinju koja uzima posao domacem stanovnistvu. Uzivace sigurno, one dve nedelje kad dodje u Srbiju da trosi ono sto bi za te dve nedelje potrosila na osnovne potrebe u Nemackoj. Srecan put...
     (impeRAtor, 20. septembar 2018 14:29)

    # Link komentara

  7. "Sto nije probala preko stranke da se uglavi na drzavna jasla?"
    (C i n i k, 19. septembar 2018 22:09)

    Pa nije. Stisla je zube i uzela je svoj zivot u svoje ruke. Raspitala se gde ima posla i kakvog posla, sta se trazi, gde ima sanse, kakve skole i kurseve treba zavrsiti za to. A onda je sela, zavrsila nimalo laku skolu, polozila nimalo lake ispite ... i spakovala kofere. A mogla je svakako da tavori godinama na birou rada, place okolo kako je diskriminisana, kako uprkos znanju i iskustvu niko nece da je zaposli ... Ali ona to nije htela, jer je shvatila da od plakanja nema vajde. Ljudi, lepo vam je pokojni Djindjic rekao: "Dokle cete vise da spavate bre?!". Probudite se vec jednom, uzmite svoje sopstvene zivote u svoje ruke i pocnite da zivite sada, odmah i ovde, a ne juce, sutra i tamo daleko! I ne gledajte sta komsija drzi u svojoj basti, vec ocistite malo svoju! Skidam kapu, gospodjo ... Svaka cast!
    (kuki, 20. septembar 2018 14:17)

    # Link komentara

  8. Imam stalan posao ovde vec 14 godina. Nisu mi losa primanja. U januaru cekam bebu. To je ono sto je dobro. Ono sto je lose da mi supruga trenutno nema primanja, da u poslu ne mogu da napredujem dalje jer jbg... nemam zaledjinu. Bio na par razgovora ovde za drugi posao, uglavnom sam dobio odgovore da sam prekvalifikovan i da ne bih bio zadovoljan sa poslom. Kad pogledam oko sebe, mnogo ljudi bezi odavde tako da cu verovatno i ja put pod noge sledece godine. Gledam prvenstveno Svedsku. Ona mi je nekako prvi izbor jer postoji jako puno poslova koje mozete da radite sa znanjem Engleskog jezika.
    (Milan Kosanovic, 20. septembar 2018 14:03)

    # Link komentara

  9. Malo mi je nerealno da je zavrsila studije informatike i da ne moze da nadje posao 20 godina... Informaticari su bar trazeni ovde...
    (Petar, 20. septembar 2018 13:49)

    # Link komentara

  10. @boris
    Završih tehnički fakultet po starom, posle nekoliko godina završih master na istom fakultetu ali drugi smer po bolonjici. Razlika? Paaa, stari program te tera da razmišljaš i da se snalaziš, natera te da razmišljaš kao inženjer. Gradiva nenormalno mnogo, ispiti usmeni po nekoliko sati i ispita te celu knjigu. Bolonja? Kao srednja škola. Ako si prosečan, koliko-toliko redovan, možeš dobiti deset, usmenog NEMA ako ga ne tražiš!!! Popunjavaš testove sa zaokruživanjem i praznim linijama!!!
    Inače, bez veze posla ni sa jednim smerom, inače je zanimanje koje je DEFICITARNO, ali kažu ne možemo te zaposliti ako nisi nečija.
    Po novom programu ima previše ljudi sa desetkama, ato ke nerealno. Po starom sve moraš znati i za 6 i za 10, reći "ne znam" značilo je padanje, bolonjica prelazi preko toga.
    Ne zaluđujte se da se nekada moglo bez učenja,kad sediš ispred profesoraion te rešeta pitanjima, prelistava od korice do korice, 4-8 sati, ma dajte, molim Vas malo se informišite da se ne sramotite.
    Onih preko veze je uvek bilo i biće i oni uvek prvi dobiju najbolje poslove.
     (Ćućića, 20. septembar 2018 13:40)

    # Link komentara

  11. Proverite koliko nezaposlenih informatičara imate na birou i iznenadićete se, a novi i mlađi stalno pristižu usled gomile reklama privatnih fakulteta i visokih škola na koje svi nasedaju. Sva sreća po Nemačku biće sve više jeftinih, kompjuterski pismenih varilaca i medicinskih sestara...
    (Her Žika, 20. septembar 2018 13:31)

    # Link komentara

  12. Je li, ovi ovde sa kiselim grožđem, ovi zabrinuti nemoj slučajno neko da ode iz njihovog raja pa da mu u "tuđini" bude bolje, zašto se vi malo ne podsetite (čitanja) pa uzmete da pročitate klasike iz progresivnih zemalja, od pre 200 godina, pa onda od pre 150, pa od pre 100 itd, pa da vidite kako su tada izgledala društva tamo, kako su se menjala i kako izgledaju sada. Pa onda uzmite klasike odatle, Nušića, Domanovića, malo Milovana Glišića, malo Sterije Popovića, pa malo i izađite iz tih staklenih zvona u koja ste se zatvorili, pa kažite, šta se tu promenilo? E, to je razlog bežanije. Nisu pare. Jedino kako je već rečeno, došle su malo neke nove tehnologije, pa i to sam osnovno.

    Takođe, o čemu pričate, pa na tim prostorima su uvek misleći ljudi pripremali decu da odu. To je tu zaparložena sredina, pasivna, a ovo nije vreme koje veličate, vreme WWI kad je tu bilo seljaštvo, ali ne u današnjem smislu, kad je poljoprivreda industrija, nego u onom paganskom, proizvodi se hrana za sebe, i eventualno se nešto trampi zbog soli, i nekog alata, a nije bilo ni novina a kamo li radija i 'lektrike, nego je sad neko drugo vreme.

    I šta ovo pokazuje? Pa da su oni koji su pravili Star Trek bili geniji sa njihovom "prime directive": uvek kad inferiorna kultura dođe u posed tehnologije superiornih kultura (a ako ćemo iskreno, pitanje je da li su danas i "superiorne kulture" u stanju da se izbore sa brzinom razvoja tehnologije) rezultat je katastrofa.

    I zbog toga je isto bežanija.
    (slušaj vamo, 20. septembar 2018 13:13)

    # Link komentara

  13. Оду они из Србије,али Србија никада неће из њих.И не говоре они нама да смо ми луди што смо остали или да нас увере да грешимо..говоре да себи објасне да су направили добру одлуку,подижу себи морал да издрже по тим земљама које им ни мало не пријају.
    (смена страже, 20. septembar 2018 02:59

    U potpunosti tacno!
     (Okreni, obrni, kuci je najlepse, 20. septembar 2018 12:57)

    # Link komentara

  14. Nemojmo zaboraviti,otišao je samo onaj koji u Srbiji nije uspeo...
    (iborac.,20. septembr 2018 03:53)
    Uspeo u cemu? To je tvoj problem sto kao da si izasao iz onih socioloskih analiza Slobodana Jovanovica o kulturnom obrascu,palanackom mentalitetu i shvatanju "uspeha" itd. Shvati covece,to je zaparlozena zemlja gde se "drustvo" nije pomerilo iz vremena od pre 150 - 200 godina,dok je ostali normalan svet otisao dva veka napred. I nece se ni pomeriti,zato sto vi tu kao da ste neki socipate ili nesto,gledano iz ugla sire zajednice,tj Evrope. Vi uopste i ne vidite zbog cega bi trebalo da se menjate i sta bi trebalo da menjate. Vazno vam je samo da napunite burag,i to je sve. Zalosno. Zalosno. Eto,na kraju je ispalo da ste vi u pravu - vi niste "zapad" sto je sinonim za evropsku civlizaciju,vi ste vise za podsaharsku Afriku. Jeste li srecni sad?

    Mada,kakvi ste,verovatno bi vas iz Afrike najurili.

    ...подижу себи морал да издрже по тим земљама које им ни мало не пријају.
    (смена страже,20. septembr 2018 02:59)
    To je ujedno i odgovor ovom gledaču u pasulj koji zna sta kome gde prija. Alo,baćo,evo meni,meni je ta vasa zemlja tuđina,tačno od trenutka kad ste izgmizali od negde,od 1989. Ono gde se prijatno osecam i gde cim odem kao da sam skinuo 1000kg sa ledja su okruzenja gde se mesaju ljudi iz svih naroda,gde se sve stalno menja i prilagođava takvom... lajfstajlu,gde nije zaustavljeno u vremenu,samodovoljno i samoizolovano. Nego šta bi ti o tome znao.
    (ne derite se, 20. septembar 2018 11:57)

    # Link komentara

  15. Dobro sad kad ode u Nemačku ponovo će polagati sve tj.,,verifikovati,, pošto diplome iz srbije ne vrede ni suve šljive a u školi sam što učenicima creva ne vade program težak nenormalno
    (Fox, 20. septembar 2018 11:24)

    # Link komentara

  16. @Nebitno

    Možda ste mogli da promenite "nick" kada ste pisali o tome o čemu ste pisali (haha)... I ne brinite za "reklamiranje", objavljivali su ovde i komentare sa sličnim sadržajem, pa nije bilo posledica (probajte, pa vidite da li će moderator da objavi bez korekcije).

    Evo, ja bih da pitam koja grana mašinstva je u pitanju, jer je mašinstvo poprilično širok pojam i nekad ne traže inženjere svake oblasti?
    (Pitanje 01, 20. septembar 2018 11:22)

    # Link komentara

  17. Ljudi,ne bezite iz Srbije, nego izadjite napolje na ulice da se resi stvar. Sta je sa vama? Vi dozvoljavate da vas nekolicina idiota maltretira? I sta onda? Pobegnete i krene da vas maltretira neko drugi tamo. Vi opet pobegnete, kad tamo treci. Ne. Jednostavno na ulice.
    (NoName, 19. septembar 2018 23:58)

    To smo vec probali, pa vidite sta ispade, jer dzabe kad su ovde SVI prodane duse i vlast i opozicija i narod. Pa zaboga, samo gledajte sta sve jadnici rade za sendvic i sok! A za 50 E bi rodjenu majku u ambis bacili!
    (Omladino, BEZI!, 20. septembar 2018 10:48)

    # Link komentara

  18. Sa masinstvom ok,nema gde da radi u Srbiji,ali sa Informatikom moze,i moze lepo da zivi, ne kapiram malo kako je moguce da u 50.godini nista nije radila u struci? Sto nije probala preko stranke da se uglavi na drzavna jasla? To bi joj bolje bilo nego da ide za DE...jer nema vece ladovine nigde na svetu.
    (C i n i k, 19. septembar 2018 22:09)

    Neće firme da zapošljavaju ljude preko 50 godina i to ti je.
     (dule, 20. septembar 2018 09:46)

    # Link komentara

  19. Odgovor ovima koji pljuju bolonju i danasnje studiranje. Zavrsila sam po prvoj bolonji bibliotekarstvo u Beogradu i nasla sam sama posao na univerzitetu u Svedskoj, gde radim kao asistent. Ovde asistenti ne moraju imati phd. Pa vidite, iako sam po toj bolonji koju tako omalozavate studirala, uspela sam da nadjem posao u struci bez prekvalifikacija... Tako da molim vas... i pozdrav za sve one koji su se podsmevali studentima bibliotekarstva! Xx
    (Tara, 20. septembar 2018 09:14)

    # Link komentara

  20. To je u Americi sasvim normalno, a to sto je u Srbiji I dalje komunisticki mindset tipa “zavrsi fakultet da nista ne radis” Ili “zavrsi fakuktet jer ti je posao zagarantovan” je druga stvar.
    (Ccc, 20. septembar 2018 08:35)

    # Link komentara

  21. Hajde malo logike.
    U srbiji zivi oko 6 miliona ljudi. Pola tog broja ce u narednih pet godina biti penzioneri. Dakle glasacko telo. Ovih preostalih tri miliona su: 1.5 miliona radno sposobnog stanovnistva i ostatak jadne dece koja su tu i treba da naslede ovu ruinu. Vlast je izracunala da je bitnije da se zadovolji vecina kao sustina demokratije a ta vecina su izlapeli ljudi. Farma, parovi, serija malo pekara, apoteka i to je to.
    Ostatak zemlje i infrasktruktura su na jako klimavim nogama. Sto zbog para a sto zbog manjka ljudi koji imaju majstorske skole.
    Odlazak u drugu drzavu gde zivi 80 miliona ljudi je po logici i mesto gde ce biti vise posla, vise para i izbora. Pogledajte sela. Nema vise ni staraca sve propalo i izumrlo.
    Realnost braco i sestre!
    (gde ima ljudi ima i para, 20. septembar 2018 08:22)

    # Link komentara

  22. Hajde malo logike.
    U srbiji zivi oko 6 miliona ljudi. Pola tog broja ce u narednih pet godina biti penzioneri. Dakle glasacko telo. Ovih preostalih tri miliona su: 1.5 miliona radno sposobnog stanovnistva i ostatak jadne dece koja su tu i treba da naslede ovu ruinu. Vlast je izracunala da je bitnije da se zadovolji vecina kao sustina demokratije a ta vecina su izlapeli ljudi. Farma, parovi, serija malo pekara, apoteka i to je to.
    Ostatak zemlje i infrasktruktura su na jako klimavim nogama. Sto zbog para a sto zbog manjka ljudi koji imaju majstorske skole.
    Odlazak u drugu drzavu gde zivi 80 miliona ljudi je po logici i mesto gde ce biti vise posla, vise para i izbora. Pogledajte sela. Nema vise ni staraca sve propalo i izumrlo.
    Realnost braco i sestre!
    (gde ima ljudi ima i para, 20. septembar 2018 08:22)

    # Link komentara

  23. Moracu da se slozim sa ovim komentarima sto pokupise minuse. Ako si informaticar i jos dipl, a iole znas posao, ima posla i te kako.

    Nego, to je mentalitet 50ogodisnjaka odraslih u socijalizmu - zavrsi skolu i uvali se u drzavnu firmu. A tamo nema posla bez clanstva. I tu se vrti masa tih nezaposlenih zrtava tranzicije, "samo drzavni posao je posao" i te fore. Licno pretpostavljam da je tu diplomu informatike uzela samo s namerom da se uvali negde gde je "bolji koeficijent" s tom diplomom a da ne zna posao i slicne socijalisticke fore.

    A i brate, idu mi na jetru vise ovi clanci - svi beze, svi bi da odu i to. Licno ne mogu da smislim ove na vlasti, al brate sticem utisak da mediji vrlo daju vetar u ledja ovim kukacima. Sto ne vidimo clanke kako je neko otvorio firmu i uspeo, to nema nigde, a ima tih prica mnogo oko nas. Samo kukanje.
    (antiBot, 20. septembar 2018 08:18)

    # Link komentara

  24. Zene preko 40 a bez dobre veze kod nas nece niko da zaposli sem u pekari za minimalac. Moze da ima koje hoces diplome. Vazi i za muskarce preko 50. Neki su izgubili odlicne poslove i sada su u problemu. Svi bi "mlad tim"
    (Pravite se ludi, 20. septembar 2018 08:12)

    # Link komentara

  25. Otišao drugar sa ženom u pedeset prvoj u Nemačku.Njih dvoje zarađuju 3500e,stan 500,klopa 300-400,prevoz 150 i ostane ti 2500 za život.Ovde zajedno imali 600 e.I jako mi je drago zbog njih.Barem neko da se izvuče.
    (Upoznat, 20. septembar 2018 08:10)

    # Link komentara

  26. srbija je raj za IT. posla na svakom cosku.
    baron minhauzen
     (sifra - bezi odavde, 20. septembar 2018 08:02)

    # Link komentara

  27. Najvaznije da se gospodja snasla i spasila.Srecno!
    (matori, 20. septembar 2018 08:00)

    # Link komentara

  28. Hanibal: Mnogo si naivan ako misliš da u pri atnim firmama nema veza :) U jednoj privatnoj firmi u kojoj sam radio u Srbiji bilo je par ljudi zaposleno preko veze sa smešnim kvalifikacijama i nimalo sposobnosti i lične inicijative. Par njih samo fiktivno (dobijaju platu, ide staž, ne rade). Zašto? Firma em dobija brdo poslova od državnih firmi, em u drugom sektoru radi ispitivanja životne sredine. Te stručne ocene i studije pregleda gradska inspekcija. Tako da je gazda pozapošljavao decu (čak i nečiju ljubavnicu) inspektora zaštite životne sredine i uticajnih ljudi u tim preduzećima koja pišu tendere tako da ih on dobije. To su redom sve razmaženi mamini sinovi i tarine kćerkice kojima je ispod časti da rade, bez obzira što su posao dobili preko veze i koji su besni (što mamočka ili tatica nije sredila neki bolji posao). Pod bolji posao podrazumevaju neki gde bi bili bolje plaćeni i kojim bi mogli da se pohvale u društvu (da je zvučno ili glamurozno). Umesto da se šutaju u dupe od sreće što imaju ikakav posao i priliku da nauče nešto da rade, jer mnogi njihovi vršnjaci nisu te sreće. Uopšte, previše njih u mlađim generacijama bi da ne radi ništa, da ima neki zvučni posao (savetnica u ministarstcu recimo) i da prima 100k mesečno. To je neodrživo, ali srećom ja sam zapalio preko grane i nije više moj problem :)
     (Kami, 20. septembar 2018 07:52)

    # Link komentara

  29. Ako je zavrsila informatiku,cudi me da u toj struci nije nasla posao.Prosecni zarade oko 1000 evra u Srbiji,a posao se relativno lako nalazi makar kao fri lencer.
    (Sima, 20. septembar 2018 07:49)

    # Link komentara

  30. Bavim se dizajnom , lepo zaradjujem, drzava ne moze da me klepi zato sto njeni sluzbenici zaposljeni preko partije nemaju pojma ni cime se bavim, glupi su pa ne znaju kako da zadju IT sektoru.
    Nikad zbog para ne bi isao, ovde se moze raditi privatno pod uslovom da znas sta radis. Isao bi zbog bezakonja, nedostatka pravne drzave, slabe zdrastvene zastite i koje kakvih budala iz ove ili one partije koje hoce svoj deo .Dobra vecina ljudi, cast izuzetcima, koja ide doprinose sistemu kojinbi mene oterao odavde.
     (pertinaks, 20. septembar 2018 07:45)

    # Link komentara

  31. Svaka cast gospodjo!
    (Nikola, 20. septembar 2018 07:44)

    # Link komentara

  32. To je u Americi sasvim normalno, a to sto je u Srbiji I dalje komunisticki mindset tipa “zavrsi fakultet da nista ne radis” Ili “zavrsi fakuktet jer ti je posao zagarantovan” je druga stvar.
    (Ccc, 20. septembar 2018 07:40)

    # Link komentara

  33. @ex kolega očigledno više slušaš priče nego što znaš o studiranju. Bolonja je lakša za vredne i mnogo teža za kampanjce, ako je dobro sprovedena.
    Drugim rečima nekada je bilo moguće završiti faks praktično na sreću bez mnogo stvarno naučenog.
    A na tehničkim naukama mora biti znanja ili nema posla. Takođe državni fakultet nije garancija kao što se popularno misli. Baš u ovim oblastima dolazi vrednovanje studija na osnovu stečenih veština a ne na osnovu vlasničke strukture ustanove.
    (U stvari bio sam fin, a mogu i da kažem da čačani koje znam da su napravili karijeru u ITu nisu završili to u Čačku).
     (boris, 20. septembar 2018 07:39)

    # Link komentara

  34. Wow. Ovo je vest u zemlji srbiji. Pa naravno da ce se prekvalifilovati. To je u usa sasvim normalno. Ja sam radio sa jednom izvrsnim software arhitektom, imao je diplomu hemije. A product manager za wdm switches je imao diplomu iz istorijenili tako nesto. A odlican je bio za posao koji je radio. Sve se moze kad se hoce
    (achitwn, 19. septembar 2018 23:23)

    Nije ovde stvar o prekvalifikaciji već o razlogu iste.
    (Yova, 20. septembar 2018 07:25)

    # Link komentara

  35. Ja ne razumem ovo sablažnjavanje. U celom svetu ljudi odvajkada idu tamo gde im je bolje.
     (kafka, 20. septembar 2018 07:15)

    # Link komentara

  36. Medicinsku skolu sam zavrsio 1977 godine. U moje vreme nije bilo jednostavno dobiti posao med. tehnicara bez veza, vezica i poznanstva. Nepotizam je i tada, kao i sada bio sveopsta pojava u Srbiji. Posle tri godine uzaludnog konkurisanja (uvek je bio primljen neko drugi) napustam Srbiju u pravcu Slovenije. U klinickom centru u Ljubljani primljen sam odmah. Pocetkom '90-ih odlazim u Nemacku gde sam i danas. Kad malo bolje razmislim, zahvalan sam Srbiji sto mi nije dala posao. Kolegama i kolegenicama savetujem da ne gube vreme nadajuci se da ce u Srbiji kad-tad biti bolje. Nece! Nikada necete ziveti na nivou vasih kolega u Nemackoj, Svajcarskoj, Austriji...Ucite nemacki, i kad krenete ne osvrcite se. Kupite kartu u jednom pravcu, a u Srbiju dolazite samo ako morate nekoga da obidjete.
     (Nikola, 20. septembar 2018 07:06)

    # Link komentara

  37. Kako se ko snadje, tako je ovde. Borba, plivanje uzvodno, nizvodno, samo dok se glava drzi iznad vode...
    Ja ne bih isla, radije bih se potrudila ovde da zaradim.
    U beogradu zaradjujem oko 1500e mesecno , priblizavam se 50oj... Prekvalifikovala sam se i radim u it industruji. Izdrzavam sama veliku porodicu, skolujem decu, placam kredite...
    Nije da mi nesto ostaje od te plate u beogradu, ali opet... ne bih isla iz Srbije... ovde su svi moji, ovde me prodavacica pozdravlja i tako...
    Mozda gresim...
    (Zena, 20. septembar 2018 07:05)

    # Link komentara

  38. Malo vise ovakvih vesti, valjda ce i svest vlasti da se podigne kada im ovako nesto svaki put bude bolo oci. U zadnjih 30 godina za postenog i cestitog coveka u Srbiji nema mesta. Kakva ce nam pokolenja biti od onih koji budu ostali.
     (Ajvanho, 20. septembar 2018 07:04)

    # Link komentara

  39. Bravo, sa srecom vam bilo, ja se nikada nisam pokajao, lepo je ziveti van Smrdije, videcete.
     (dr.kadzija, 20. septembar 2018 07:03)

    # Link komentara

  40. Čitam komentare i smešno mi. Generacije rođene od '55 do '70 su generacije kojima je život bukvalno prekinut, u periodu kada su trebali da žive i rade, napreduju, oni su prekinuti i stavljeni u vakuum, da preživljavaju. Neki se ismevaju sa mašinskim. Pa gde je žena tad mogla da radi? Sve razbijeno i uništeno. A ona nije studirala ni kao mi. Nije radila diplomski na PC -u, već je sigurno iscrtali kilometre i kilometre na palusu. Dan danas se sećam, imala sam tri godine(studentsko dete) kako je moj tata noću crtao pod lampom. Završio mašinstvo, sa visokim prosekom, radio kao projektant...I onda -ništa. Radio je svugde od devedesetih, pa onda sam kao stolar, majstor, ma bilo šta da preživimo. Neka ide žena. Ima još 15 godina da radi i da živi u boljem sistemu.
     (Jelena, 20. septembar 2018 07:01)

    # Link komentara

  41. Mene odbili za vizu a dobio posao u Austriji, sad dalje tražim, nema predaje, ovde radim a jedva sastavim od 15. do 01. ali znam da će se sve to isplatiti kad odem.
     (Kamper na spawnu, 20. septembar 2018 06:36)

    # Link komentara

  42. Pa ne sedeće ovde da bi gladovala i gledala PreCednika na TV-u od jutra do prekosutra
    (Drljawa Cawka, 20. septembar 2018 06:25)

    # Link komentara

  43. Sve je to lepo gospodja zamislila, ali mora da zna da po novom zakonu u Nemackoj vise ne priznaju prekvalifikacije u medicini. Samo redovno zavresna medicinska skola se priznaje sa potrebnim fondom casova. U suprotnom ce zavrsiti u Nemackoj kao pomocnik negovatelja.
    (Lale, 19. septembar 2018 20:46)

    Grešiš, priznaje se prekvalifikacija isto kao i redovna. Moja supruga je već u proceduri sa prekvalifikacijom i uskoro odlazi, a i redovni i prekvalifikovani tamo moraju polagati anerkennung da bi postali švapska krankenschwester
     (King, 20. septembar 2018 06:13)

    # Link komentara

  44. @(achitwn, 19. septembar 2018 23:23)

    Sve i nekako, ali prekvalifikacija u IT može biti problem.

    Tamo gde ima najviše posla, traže se obični koderi, koji treba da poznaju najnovije tehnologije i da urade kod koji praktično u 90% slučajeva već postoji na Github-u, samo što je sve potrebno prilagoditi zahtevima klijenta i što nemate vremena da sklapate taj mozaik od koda sa interneta ako nemate dovoljno znanja.
    Ukratko, potrebni su oni koji su tek završili fakultet i koji su tokom fakulteta radili u tim programskim jezicima.


    Prekvalifikacija u IT je moguća ako firmi treba specijalista iz oblasti iz koje kandidat ima diplomu i dobro znanje.
    Konkretno, neko sa dobrim poznavanjem i diplomom mašinstva može biti koristan nekoj IT firmi koja radi softver za upravljanje mašinama ili nešto u vezi modelovanja iz mašinstva.
    Ali, mora imati odlično znanje iz mašinstva i bar neko elementarno poznavanje iz IT-a koje se zahteva zataj posao.

    Većina firmi u Srbiji nema resurse da obučava ljude za tako zahtevne pozicije, jer kasnije nema mehanizme da ih zadrži da ne odu na Zapad, a mnoge firme nemaju resursa čak ni da obučavaju početnike, jer za to morate angažovati seniore koji onda troše vreme na obuku juniora umesto da rade na projektu.
    (Veliki brat, 20. septembar 2018 05:30)

    # Link komentara

  45. Nemojmo zaboraviti, otišao je samo onaj koji u Srbiji nije uspeo, onaj koji se predao. Ni ja ne živim sjajno, al sam otvorio firmu i borim se godinama, uspeh je pod znakom pitanja svaki dan al ga ima, i za mene je satisfakcija napredovati u ovako teškum uslovima.
    Nervira me što Srbija ima mnogo heroja, ali daleko više kukavica.....
     (iborac., 20. septembar 2018 03:53)

    # Link komentara

  46. Sale, 19. septembar 2018 22:04)
    Оду они из Србије,али Србија никада неће из њих.И не говоре они нама да смо ми луди што смо остали или да нас увере да грешимо..говоре да себи објасне да су направили добру одлуку,подижу себи морал да издрже по тим земљама које им ни мало не пријају.
     (смена страже, 20. septembar 2018 02:59)

    # Link komentara

  47. [link]

    Nema vise 'mog Beograda". Sada je to grad sljama, normalni ne dizu glavu i cekaju nesto.
    (Voleo bih i ja da odem, 20. septembar 2018 02:57)

    # Link komentara

  48. Sale, jer su komentari zabavni.
     (alienware, 20. septembar 2018 02:28)

    # Link komentara

  49. Ako ste otišli iz Srbije i nemate nameru da se vraćate, zašto imate želju da pratite i vesti iz Srbije.
    (Sale, 19. septembar 2018 22:04)
    1. da bi ohrabrili one koji jos nisu "prelomili" da odu
    2. da bi se podsetili zasto su otisli (zbog takvih kao sto si ti)


    Navedi mi jednog privatnika koji ce da zaposli nekog sa privatnog fakulteta i sa vezom ako mu ne odradjuje posao?
    (Hanibal, 19. septembar 2018 22:45)
    Bilo koji koji zavisi od drzave/partije (znaci 90% njih). Takvi zaposljavaju one koje im narede, nabavljaju sredstva za rad od onih koje im odrede, trose tamo gde im odrede, itd.
    (lobot, 20. septembar 2018 01:37)

    # Link komentara

  50. Dragane u pravu si. To su struke gde se znanje lako proveri i gde su diplone više preporuka nego odlučujući činilac. Ne piše da li su fakultetske diplome ili neke druge.
    A možda je htela u Nemačku po svaku cenu.
     (boris, 20. septembar 2018 01:06)

    # Link komentara

  51. ljudi bez faxa rade po americlim it firmama za 500 evra znam ih licno. takodje licno znam i 3 barmena bez srednje svi ispod 25 da zgrcu bar 700-800 evra. ja zaglavio na gradjevini, i mogu vam rec jer znam i takve primere, da nema te diplome koja pomaze ako ne umes plivat
     (rex, 20. septembar 2018 00:52)

    # Link komentara

  52. Ali nema i papir najvazniji u Srbiji,članstvo u van vremenskoj naprednoj partiji i prema tome,svi ostali papiri su suvisni.
     (bakula, 20. septembar 2018 00:35)

    # Link komentara

  53. @tony stark , da ti znas koliko je mene masinskih inzenjera vozilo taksijem po bg ne bi pricao takve gluposti. ne mislim nistaose sa ovim tad sam bio naivni student isto zacudjen a sada sam lekar koji juri posao u nemackoj. tako da slobodno veruj.
     (drKarpakov, 20. septembar 2018 00:29)

    # Link komentara

  54. @Bruder Jakob Anerkennung znaci priznanje, npr. diplome fakulteta, erkennen znaci prepoznati, a kennen poznavati.
    (Marie, 19. septembar 2018 22:30)

    U pravu si, nikad mi prevođenje nije išlo!
    (Bruder Jakob, 20. septembar 2018 00:22)

    # Link komentara

  55. Informarika? Pa danas sa 6 meseci informatickog kursa dobijes posao iza prvog coska, a kamoli sa fakultetskom diplomom.
    (mm, 19. septembar 2018 20:22)

    Ne bas. Ako si zena. Narocito ako se blizis 40-toj. Sta mislite otkud inzenjeri (i zene i muskarci) u skolama?
    Sva sreca da se moze zaraditi preko interneta, ali muke sa prijavom i placanjem poreza.
    (Milutin, 20. septembar 2018 00:16)

    # Link komentara

  56. @Dragan
    sve je to tužno, ali mašinstvo pre 20 godina i danas su dve različite stvari. Informatika pre dve godine i danas su različite stvari. Dobro je da se prekvalifikovala da bi našla posao, jer u ovom slučaju, diploma ne znači ama baš ništa. Ljudi ne držite se za diplomu, već za ono što umete da radite. Isto važi bilo gde u svetu, naročito u Nemačkoj.
     (Aerospace, 20. septembar 2018 00:16)

    # Link komentara

  57. Informarika? Pa danas sa 6 meseci informatickog kursa dobijes posao iza prvog coska, a kamoli sa fakultetskom diplomom.
    (mm, 19. septembar 2018 20:22)

    Ne bas. Ako si zena. Narocito ako se blizis 40-toj. Sta mislite otkud inzenjeri (i zene i muskarci) u skolama?
    Sva sreca da se moze zaraditi preko interneta, ali muke sa prijavom i placanjem poreza.
    (Milutin, 20. septembar 2018 00:16)

    # Link komentara

  58. Ljudi, svake godine trazim inzinjere iz Srbije. Elektro, mašinstvo, visoka gradnja. Javi se odprilike 150–200 ljudi na oglas. Od toga ne mogu da slozim 10 njih koji nesto znaju a mozda dvojica od njih imaju interes i da rade. Svi su diplomirani ing. al dzaba kad nema znanja i volje. Sledeći oglas je u decembru u SU pa ako nekog zanima i ima volje nek potrazi.( ne smem da pisem ime firme radi reklame neće objaviti) . Plate su svemirske za srpske uslove i ne mora se u inostranstvo mada napolju nema limita za gore. Ah da , engleski je obavezan
    (Nebitno, 20. septembar 2018 00:08)

    # Link komentara

  59. Ljudi,ne bezite iz Srbije, nego izadjite napolje na ulice da se resi stvar. Sta je sa vama? Vi dozvoljavate da vas nekolicina idiota maltretira? I sta onda? Pobegnete i krene da vas maltretira neko drugi tamo. Vi opet pobegnete, kad tamo treci. Ne. Jednostavno na ulice.
     (NoName, 19. septembar 2018 23:58)

    # Link komentara

  60. zlatno doba u okupiranoj srbiji gde sprega vlasti opozicije i trule elite. Samo jedna1945 spasava srbiju
     (meki, 19. septembar 2018 23:49)

    # Link komentara

  61. Eto i ja da kažem nešto, rintam ko konj, žena zaposlena, dva sina, imam 40 godina, mesečno zaradimo preko 1000 evra letujemo i zimujemo svake godine, nemamo nikakve veze sa vlašću. Koliko treba da zaradimo u inostranstvu da bi živeli na ovom nivou? I kakvu budućnost možemo da pružimo deci preko, sem da budu nosači džakova iz "ugledne" gasterbajterske porodice. Nikad neću ostaviti Srbiju već ću se boriti za svoju porodicu i za njihovu budućnost u najlepšoj zemlji na svetu. A gospodi iz inostranstva koji nam "ovde" pišu kako im je odlazak najbolja odluka u životu želim puno sreće!
    (Paja, 19. septembar 2018 23:45)

    # Link komentara

  62. novosadski medicinski fakultet ima smer zdravstvene nege gde studenti polazu par knjiga manje od samih doktora i sistem ne prepoznaju njihovu diplomu. rade kao obicne med. sestre. a uci se boga i oca
    (mrk, 19. septembar 2018 23:45)

    # Link komentara

  63. Pozdravljam sve koji se trude da odu preko, zelim im sto vece plate da bi mogli sto vise novca, Evra i dolara, da salju i trose u Srbiji. Inace, kako bi mi ostali u Srbiji, pravnici, ekonomisti i ostali s posebnim potrebama kupovali mecke i audije od Nemaca ako ne bi imali cime da im platimo. Suvise munogo svinjskih papaka i glava bi nam trebalo za jedan auto !
    (Nekada bebibif danas ljudsko meso, 19. septembar 2018 23:41)

    # Link komentara

  64. Sve tri diplome dati na priznavanje, obe tehnicke ce (u N.) biti potpuno priznate. Onda aplicirati za doskolavanje u nekoj od grana tehnicke medicine (skolovanje placa ili klinika ili firma, kojoj je potreban saradnik). Sa time bi mogla da radi ili u bolnici na intenzivnom odeljenju ili u jednoj firmi koja razvija medicinske aparate - na njima bi npr. skolovala kupce i firmi pomagala da poboljsa ergonomiju. Jezik je naravno bitan, za dobar C1 bi gospodji trebale jos 1,5 -2 godine.
    (Marie, 19. septembar 2018 23:38)

    # Link komentara

  65. da li sad kapirate kako se ova vlast odrzava??? pa njima najvise odgovara da najobrazovaniji odlaze, jer se na taj nacin ratosiljas problema nezadovoljne (kriticne) mase koja bi pokrenula promene... ovako kud koji mili moji, a mutna voda ostaje u Srbiji i odrzava se
     (asomakum, 19. septembar 2018 23:37)

    # Link komentara

  66. A sad adio, a sad adio...danke Dojcland, ih bin krank. Jel ova vest treba da me ozari ? Putuj igumane ne brini za manastir.
     (Brother Cavil, 19. septembar 2018 23:37)

    # Link komentara

  67. Sve ovo bi imalo smisla, donekle, da je u pitanju zanimanje, odnosno zvanje, za koje je diploma stecena u drzavi u kojoj je jedino ta ista diploma priznata (mnogo takvih zvanja ima), a u ovakvoj situaciji gdje gospodja ima masinsko i informaticko zvanje, koje je bilo gdje priznato (uz eventualno minimalnu diferencijaciju), potreba za prekvalifikacijom mi nije jasna, osim ako razlozi nisu vezani za samu osobu, imajucu u vidu ranije navedeno.
     (Naivac, 19. septembar 2018 23:31)

    # Link komentara

  68. Wow. Ovo je vest u zemlji srbiji. Pa naravno da ce se prekvalifilovati. To je u usa sasvim normalno. Ja sam radio sa jednom izvrsnim software arhitektom, imao je diplomu hemije. A product manager za wdm switches je imao diplomu iz istorijenili tako nesto. A odlican je bio za posao koji je radio. Sve se moze kad se hoce
    (achitwn, 19. septembar 2018 23:23)

    # Link komentara

  69. Pa dobro sta je tu cudno,

    posao u Srbiji je namenjen za propale studente drzavnih fakulteta i sa Sega Mega diplomama, masterima i doktoratima
    Vi sa drzavnim fakultetima, mozete samo da motate kablove ili sijete za Turke u Srbiji.
    Ili zapalite preko grane u Njemacku.

    Znate kako kaze gazda Mica:"ZARSI I PALI".
    (Diplomirani DJ sa Megatrenda, 19. septembar 2018 23:18)

    # Link komentara

  70. Šta kažu botići tzv. zlatni dečaci?!!?
    (Anti SNS bot, 19. septembar 2018 23:14)

    # Link komentara

  71. Za (mm, 19. septembar 2018 20:22). Ne lupaj gluposti!
    (I.T., 19. septembar 2018 23:13)

    # Link komentara

  72. Nije lepo suditi bez cinjenica. Mozda je zena zavrsila fakultet pocetkom devedesetih i ko je tada mogao da nadje posao? Godine prolaze i odluci da rodi dete i onda od posla nista neko vreme, i sada je vec zardjala sa znanjem. Zavrsava jos jedan fakultet u nadi da ce dobiti posao i nista i vec je stara da bude pocetnik, jer svi hoce mlade pocetnike. Mozda je tako.
    A mozda je nekako zavrsavala na strebanje a nema pojma kako da radi i ne zanima je samo hoce posao i platu, a to u inzenjerstvu i informatici ne radi tako. Ko zna, zivot ume da bude okrutan...
    (Dragan, 19. septembar 2018 23:07)

    # Link komentara

  73. visite kako je mirno bez usmrdelih botova, a? :) nemoguce da vodja laze, on prica da zivimo zlatno doba..
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (taj.srbin, 19. septembar 2018 20:39)

    da, ostali samo zuti botovi
    svi komentari isti
    presmesno
    (sasa, 19. septembar 2018 23:01)

    # Link komentara

  74. slusao sam gdju na tvu, majke mi da imam da joj ponudim posao ja bih je angazovao, znate kako je elokventna. A mirno prica o tome sta joj se desava iako tako nesto nenormalno moze samo ovde da bude praksa
     (srb, 19. septembar 2018 22:57)

    # Link komentara

  75. Zavrsio sam master studije drzavnog fakulteta i nudjeni su mi poslovi od 20-25000... Sramota. Onda sam uradio razliku predmeta i postao vodoinstalater. U Nemackoj lepo zivim. Postovanje i fina plata od koje mogu da priustim sve sto pozelim. Nikad vise u Srbiju.
     (I ja, 19. septembar 2018 22:56)

    # Link komentara

  76. mrki@ Navedi mi jednog privatnika koji ce da zaposli nekog sa privatnog fakulteta i sa vezom ako mu ne odradjuje posao? Postala vam je navika da pljujete privatne fakultete. Ne zauzimaju vam oni pozicije nigde, samo, druga je stvar to sto se otimate oko drzavnih jasala. Svi bi vi na drzavne jasle.
     (Hanibal, 19. septembar 2018 22:45)

    # Link komentara

  77. bambam: ali zato ti padne b92 na pamet
     (Cica D., 19. septembar 2018 22:44)

    # Link komentara

  78. @vlada kakva patetika. fuj.
     (milodar, 19. septembar 2018 22:42)

    # Link komentara

  79. Moja sestra je zavrsila Filozofski fakultet i posle bezuspesnog trazenja posla u struci u Nisu je radila kao neki poslovodja u fabrici kablova (ne sprdam se na temu motanja kablova, stvarno je tamo radila) i pre dve godine je odlucila da presece i ucila nemacki do drugog nivoa i prijavila se kao med. sestra (to joj je stednja strucna sprema inace), ostavila muza i dete u Nisu i pravac Minhen da tetose Nemce po bolnicama. Sada joj dolaze i muz i cerka i naravno ispada da je dzabe studirala fakultet i radila na sebi ceo zivot. Bolje je biti i cistacica u Svabiji nego fakultetski obrazovan covek u Srbiji. I naravno: ako Bog da, ne vraca se!!!!
     (cvele, 19. septembar 2018 22:40)

    # Link komentara

  80. Za sve neupućene koji ovde svašta pišu... Vesnu poznajem lično jer smo nekada radili u Zastava Kamioni koji su danas otišli u stečaj. Vesna je jako vredna osoba. Završila je mašinski fakultet po starom sistemu a ne kao danas preko seminarskih tj Bolonji što završavaju. Završila je i Tehnički fakultet u Čačku, smer informatika čime se i bavila neko vreme u Kamionima. Drugim fakultetom je želela da ode u prosvetu i da radi kao profesor. Držala je časove matematike da bi upotpunila budžet.
    Kada predjete 40tu retko ko želi da vas zaposli i da vam pruži priliku da pokažete koliko možete. Prepostavljam da u hitnoj pomoci volontira... Da je primljena sigurno ne bi išla iz zemlje.
    Vesna, moje poštovanje i svaka ti čast na odluci! Sve najbolje ti želim!
    Veliki pozdrav,
    M.
    (ex kolega, 19. septembar 2018 22:35)

    # Link komentara

  81. @Bruder Jakob Anerkennung znaci priznanje, npr. diplome fakulteta, erkennen znaci prepoznati, a kennen poznavati.
    (Marie, 19. septembar 2018 22:30)

    # Link komentara

  82. Sa tobom sestro nešto ozbiljno NIJE ok... makar imala još 2 fakulteta
    (Pop, 19. septembar 2018 20:47)
    Ti uopste ne razumes o cemu se radi, zar ne? Niko ko drzi do sebe vise uopste ne zeli da zivi u toj zemlji, eto o tome se radi,. To je propala zemlja koja se nikad nece oporaviti, zato sto ti ljudi koji tu zive nisu sposobni da se promene i to je sve. I niko ko drzi do sebe ne zeli da zivi na takvom mestu. Oooo, da, dosle su neke nove tehnologije, ali i to uprkos njima, ali uzmi pogledaj Domanoviceve satire od pre... vise od sto godina, nista se tu drustvo nije promenilo od tog vremena. Od pre Domanovicevog vremena. Niti ce. To je zalosno, a poenta je da niko normalan tu vise ne zeli da zivi. Evo i ja idem, doduse moram tu da budem jos dve godne da mi deca zavrse skolu, ali posle idem, i ne postoji vise nista sto bi me tu zadrzalo. Nista. Ne znam sta cu raditi tamo, i ne znam ni gde je to uopste "tamo", setacu pse da imam koliko za hranu, a drugo mi i ne treba, stariji sam ja od ove nekoliko godina, ali prodajem sve i idem i nikad se vise necu vratiti u vasu "svoju zemlju" kod "svog naroda". ... ti ja takve ljude koji nisu nasli za shodno da promene svoje drustvo 200 godina, osim da se vrate nazad i ono malo sto su posli napred, pa i to je bilo silom i uprkos njima, i gde je meni svaki dan uvreda i gadjenje sto sam uopste ziv, zbog njihovog prostastva, primitivizma, zaostalosti i ovako generalno, odvratnosti, a samo se to tu neguje, sve drugo se proganja. Dzaba vas bilo.
    (ne, sa tobom nesto nije ok, ili se pravis, 19. septembar 2018 22:28)

    # Link komentara

  83. Između Austrije i SFR Jugoslavije je 27. januara 1979. godine potpisan sporazum o međusobnom priznavanju akademskih titula. Sporazum su nasledile sve zemlje bivše Jugoslavije.a za srednu medicinsku ti treba Pasos,Prijava Boravka,da nisi osudjivan 3 meseca maksimalno staro.svedocanstva svake godine i naravno Diploma i traze da doneses svake godine kolko si imao casova iz koga predmeta te godine.znaju to u skolama sta treba da izdaju niste vi prvi ni poslednji tamo koji to trazi.Pricam za Wien ovo sve.kosta 250 eura Imam i pomoc finansijsku ovde i savetovanje na srpskom.Ja sam bio sa mojom Rodjakom licno tamo da joj prevodim,zato znam sta su mi rekli licno .Znanje nemackog za pocetak ne traze kasnije moguce al ja bi svakom savetovao da nauci sto bolje.Diploma srednje medicinske se za pocetak prevodi u negovateljicu (pflegehilsasistentin) kasnije mozes da napredujes sa ispitima.Sto vise polazes bolja Plata.naglasio bi da ovde ima 13 i 14 plata u Austriji .Pa ako primas na primer 1 500 eura dodje ti duplo dva puta godisnje 3 000 i jos ako ti radi Muz pa i on primi 3 000 onda odete sa 6 000 eura kuci u Srbiji i kupite za samo jedan mesec Rada kucu .na primer u moje selo kosta kuca 6 000 eura.A Vucka i njegovi Botovi ostavite samog da ga leci baba vanga Ostrog i Milan Tarot.Deco gledajte vas i vasu Buducnost. Ne zalite i ne okrecite se iza sebe.
    (Mitrovic Dejan, 19. septembar 2018 22:24)

    # Link komentara

  84. Obracam se direktno Marku vezano za njegov komentar o osobi iz priloga. Pod jedan ja sam iz Kragujevca i znam veoma dobro o kome se radi. Pod dva iinformacija za sve- u pitanju je osoba koja je bila djak generacije u srednjoj skoli i odlican student. Pricamo o vremenu kada je skola bila skola i kada NISU BILI SVI ODLICNI I VUKOVCI ! U pitanju je osoba koja za razliku od nas ostalih ima hrabrosti da se suoci sa istinom ,koja je crna i koja moze da uputi i svoje dete na pravi put. A Vi ili mi svi ostali - krijmo se i dalje dok svi ne budu otisli i dok ne bude imao ni ko da nas uci ,ni ko da nas leci. Slusajmo dnevnike iste ves skoro 30 godina i gledajmo razne rijalitije. I bice nam sjajno ! A da - nastavimo samo da drzimo glavu u pesku ! To je pravi izlaz - sada tek zaista vidim da su Tarabici bili u pravu i da cemo svi staati pod jedno drvo ! A mozda nam i ono bude preveliko !
    (pedja, 19. septembar 2018 22:22)

    # Link komentara

  85. Bruder Jakob@
    Anerkennung znaci priznanje,npr:priznati neku drzavu,neku vladu,u ovom pr.diplomu,svedozbu itd....

    culibrk@
    Naravno da znam da se pise sa sva "nn" za ovih 40 godina u Nemackoj ali to nije relevantno,pisem za nasu citalacku publiku,to njima nista ne znaci :)
     (Pajdo, 19. septembar 2018 22:20)

    # Link komentara

  86. Pa sigurno, pametno.
    (svaka cast, pametno, 19. septembar 2018 22:18)

    # Link komentara

  87. Sa masinstvom ok,nema gde da radi u Srbiji,ali sa Informatikom moze,i moze lepo da zivi, ne kapiram malo kako je moguce da u 50.godini nista nije radila u struci? Sto nije probala preko stranke da se uglavi na drzavna jasla? To bi joj bolje bilo nego da ide za DE...jer nema vece ladovine nigde na svetu.
     (C i n i k, 19. septembar 2018 22:09)

    # Link komentara

  88. i meni je sestra zavrsila pedagogiju na filozofskom u bg i nije mogla da nadje posao, cak su i za posao vaspitacice trazili da ima diplomu srednje medicinske, pa ju je zavrsila vanredno da bi dobila i taj posao (iako je bedno placen za nesto tako stresno i naporno), kad ti je diploma drzavnog fakulteta postala bezvredna. ovi sa privatnih lepo zavrse bez muke i svi preko veze nadju neki posao kao raznorazni menadzeri dok ovima sa pravim znanjem ostaje da razvijaju tudju ekonomiju na zapadu.
     (mrki, 19. septembar 2018 22:05)

    # Link komentara

  89. Problem je kvalitet nasih diploma. Informatika? Pa ako za nesto ima posla ima za to, ali sve te diplome su funkcionalno bezvredne, to je deo problema.
     (Slobodan, 19. septembar 2018 22:04)

    # Link komentara

  90. Ako ste otišli iz Srbije i nemate nameru da se vraćate, zašto imate želju da pratite i vesti iz Srbije.
     (Sale, 19. septembar 2018 22:04)

    # Link komentara

  91. Super, ima dve diplome iz Srbije, verovatno iz Kragujevca. I šta onda očekuje? To je nivo srenje škole na zapadu.
     (Luka, 19. septembar 2018 21:59)

    # Link komentara

  92. Anerkenung

    Si siguran da se piše tako?
    (ćulibrk, 19. septembar 2018 21:18)

    Imaš Google, ali inače se piše s 2 n, die Anerkennung, znači perpoznati.
    Dolazi od glagola kennen što znači znati ili poznavati, jako je često u upotrebi kennen lernen, upoznati.
    Ali isto u formi pitanja, npr. kennst du Wien, poznaješ li Beč, odnosno jesi čuo za Beč?
    (Bruder Jakob, 19. septembar 2018 21:55)

    # Link komentara

  93. Bežite deco iz smrdije.
     (vlada, 19. septembar 2018 21:52)

    # Link komentara

  94. Preko granice sve je lepo i organizovano. Cim predjes odmah te pitaju cime bi voleo da se bavis i koliku platu zelis. Ono sto zatrazis to odmah i dobijes. Sta mislite, zašto svi ovi arapi zele da idu preko granice. Dosuse oni su i dosli od preko granice, ali to je bilo pre nego sto su saznali da u Srbiji ne vaze ista pravila za zaposljavenje.
    (Uros, 19. septembar 2018 21:49)

    # Link komentara

  95. (ćulibrk, 19. septembar 2018 21:18)

    Piše se Anerkennung..
     (Sale Zvezdaš, 19. septembar 2018 21:49)

    # Link komentara

  96. Kakva glupost!!!!

    Posla za nekoga ko hoće da RADI iz tih struka BAŠ ima i lepo su plaćeni za razliku od mase drugih, koji ni nemaju TE diplome..

    Sa tobom sestro nešto ozbiljno NIJE ok... makar imala još 2 fakulteta, džaba!

    I kao medicinska sestra je sumnjivo da ćeš zadržati posao!
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pop, 19. septembar 2018 20:47)

    Дођу људи до дипломе преписивањем домаћих задатака, пушкицама, учењем по шаблону, одлагањем испита и признавањем лаб. вежби, па чак и целих испита изишљањем разних оправдања... Онда, када на озбиљним разговорима за посао у страним компанијама, треба да покажу шта знају, они немају шта да покажу, а у домаћим компанијама, где се запошљава тако што се покаже диплома, исто онако као што се показује и карта кондуктеру у градском превозу, плата је мала. Човек треба добро да се запита шта заиста зна да ради.
    (Марко, 19. septembar 2018 21:44)

    # Link komentara

  97. Pa i ja sam od elektrotehnicara sa iskustvom postao negovatelj. Malo sam u Srbiji, malo na zapadu gde imam 12e satnicu, smestaj i hranu. Grozan posao, ali sta cu kad Vodja kaze da sam lenj sto necu da robujem za 300e.
     (Marko, 19. septembar 2018 21:43)

    # Link komentara

  98. Omladino, citaj i uci i ZALEPI DU*E ZA STOLICU, pa pali sto pre, jer te inace ceka da radis za sicu u pelenama za odrasle kad ti razni "investitori" pootvaraju radna mesta!
    (Omladino, BEZI!, 19. septembar 2018 21:30)

    # Link komentara

  99. Anerkenung

    Si siguran da se piše tako?
     (ćulibrk, 19. septembar 2018 21:18)

    # Link komentara

  100. Ovo amo pokazuje koliko su neki ljdui nesposobni. Jadna je ta informatika koju si zavrsila kada sa njom nisi mogla posao naci. Ako u ovoj zemlji nesto funkcionise to je IT. I sad ide da radi kao medicinska sestra.
    (Tarik, 19. septembar 2018 21:14)

    # Link komentara

  101. Informarika? Pa danas sa 6 meseci informatickog kursa dobijes posao iza prvog coska, a kamoli sa fakultetskom diplomom.
    (mm, 19. septembar 2018 20:22)

    E bas zbog takvih kao sto si ti, koji veruju u sve sto se plasira preko medija, pametni nemaju drugu mogucnost nego da beze odavde.
    (moje misljenje, 19. septembar 2018 21:14)

    # Link komentara

  102. Крагујевчанин сам, пре пар дана сам напунио свој тридесет први рођендан, и, што се мене тиче, мени се практично више ни не кука на стање међу младима овде. Скоро нико из моје генерације није остао у граду, оно мало што није запалило за Запад, Кину или Блиски исток скрасило се у Београду. Сва је прилика да су и мени ово задњи месеци, или бар задње године, у Србији; додуше, као будући доктор англоамеричке књижевности могу релативно лепо да се запослим, али није посреди посао нити паре, већ нерви, које убрзано губим опкољен сељаном, варалицама и злим људима. А о медицинарима који су нам остали у земљи, могу испричати ово: пре седам година, док сам лежао на КБЦ због емболије плућа, лекар, чувени др Тончев, довео је групу студената, будућих лекара (ако се добро сећам, трећа година или тако), пред мој кревет и замолио ме да им послужим као модел на ком ће да проналазе одређене телове тела, уз обавезне латинске називе за исте. Нико од студената није знао ништа (!?). Чак и мене је обузео блам, а могу да мислим за јадног Тончева. Отићи одавде у неку нормалну земљу је првенствено ствар самопоштовања и селекције друштва, па ОНДА одговарајућих економско-пословних околности.
    (Џони, 19. septembar 2018 21:10)

    # Link komentara

  103. Ovo je prava i realna slika Srbije. Nikako “kule - “metropole” (vezebez), plate ne znam kakve i sl”. Govorim iz ličnog iskustva, takodje sam se u 40oj prekvalifikovao, naučio jezik, i otišao iz tog “zlata”.... 7 godina kasnije-nikad srećniji bio nisam. 
    Žao mi je što ranije to nisam uradio. Moj Beograd mi nikad ni ne padne na pamet, kamoli da mi nedostaje... Žalosno ali realno. Svaka čast za ovu odluku!
    (bambam, 19. septembar 2018 20:26)

    Који си ти трол! Не пада ти на памет, не недостаје ти, али си свратио да оставиш поруку?
     (Јабучило, 19. septembar 2018 21:08)

    # Link komentara

  104. i to se naslo mesta i za majku i za cerku. pa nemojte me molim vas farbati.
     (micko, 19. septembar 2018 21:08)

    # Link komentara

  105. Закључак: са машинством и информатиком не би нашла посао ни у Немачкој.
     (Јабучило, 19. septembar 2018 21:06)

    # Link komentara

  106. nabijem te drzavo...!!!
     (Deki, 19. septembar 2018 21:05)

    # Link komentara

  107. Majoooooo.... ooooo - o! (voditeljka)
     (ćulibrk, 19. septembar 2018 21:04)

    # Link komentara

  108. Zavrsila masinstvo i informatiku i nema posla.....ma ne verujem....ili ne poznaje posao ili je nesto drugo posredi.....ne verujem u tu pricu...tu nesto snrdi.....
    (Elena, 19. septembar 2018 21:01)

    # Link komentara

  109. Slika i prilika Srbije.Antibot brigada nam treba.
    (Brigate Rosse, 19. septembar 2018 21:01)

    # Link komentara

  110. Nije mi samo jasno zasto uvek potencirate te med sestre ,negovatelje ,doktore itd.I ja zivim u Njemackoj kao i dosta Hrvata i Srba sa putovnicom, svih struka a ne samo medicina .Hvala bogu pa imam putovnicu pa ne moram da cekam na vize kao te vase med sestre .A ja se ne hvalim kao ti vasi.Cim odu to su price a najgori ste od svih ovdje.Prevare
    (Hei, 19. septembar 2018 20:59)

    # Link komentara

  111. Da dodje doktorica (koja bi radila kao med.sestra) u Nemacku morala bi polagati za Anerkenung (priznanje kvalifikacije) eto takve su Svabe :(
     (Pajdo, 19. septembar 2018 20:58)

    # Link komentara

  112. svaka cast majci. ali mi tu nesto debelo skripi... kako je uspela da dobije posao u drzavnoj ustanovi? bez veze nece da moze, pa neka im fali osoblja koliko hoces. objavite komentar.
     (micko, 19. septembar 2018 20:55)

    # Link komentara

  113. sta je tu za novine? ko hoce da radi, radice, u osnovnoj ili drugoj struci, u zemlji gde je rodjena(a), ili u nekoj drugoj, sa 20 ili sa 50 godina... potpuno normalna i uobicajena prica, bar medju vrednim i odgovornim ljudima, od kanade do konga i do srbije do urugvaja...
    .
    (sta je sve za vas vest..., 19. septembar 2018 20:53)

    # Link komentara

  114. Pre su ljudi bezali sa sela od teskog zivota,sada beze iz grada :(
     (Trampo, 19. septembar 2018 20:52)

    # Link komentara

  115. Da se ne lazemo, nikada vise posla preko interneta.
    (posmatrac, 19. septembar 2018 20:50)

    # Link komentara

  116. Kakva glupost!!!!

    Posla za nekoga ko hoće da RADI iz tih struka BAŠ ima i lepo su plaćeni za razliku od mase drugih, koji ni nemaju TE diplome..

    Sa tobom sestro nešto ozbiljno NIJE ok... makar imala još 2 fakulteta, džaba!

    I kao medicinska sestra je sumnjivo da ćeš zadržati posao!
     (Pop, 19. septembar 2018 20:47)

    # Link komentara

  117. Ne pije mi ova prica vodu. Sa masinskim fakultetom se moze pronaci posao u struci i u Tanzaniji.
     (Tony Stark, 19. septembar 2018 20:46)

    # Link komentara

  118. Sve je to lepo gospodja zamislila, ali mora da zna da po novom zakonu u Nemackoj vise ne priznaju prekvalifikacije u medicini. Samo redovno zavresna medicinska skola se priznaje sa potrebnim fondom casova. U suprotnom ce zavrsiti u Nemackoj kao pomocnik negovatelja.
    (Lale, 19. septembar 2018 20:46)

    # Link komentara

  119. lekar sam .Imam 10 godina radnog staza a od posla ni traga.Trenutno sam domacica i majka i uzivam u tome .Zao mi godina i muka na faxu .Svega se odrekla zbog knjige da bih sada sedela kod kuce.
    (Ana, 19. septembar 2018 20:43)

    # Link komentara

  120. Ja cu da sacekam te letece automobile
    (nex, 19. septembar 2018 20:42)

    # Link komentara

  121. visite kako je mirno bez usmrdelih botova, a? :) nemoguce da vodja laze, on prica da zivimo zlatno doba..
     (taj.srbin, 19. septembar 2018 20:39)

    # Link komentara

  122. Samo pokazuje koliko je glupa pa je čekala da napuni toliko godina
     (Sale, 19. septembar 2018 20:34)

    # Link komentara

  123. Jadna li si si Srbijo... Jedina sreca za sve vlasti u ovoj zemlji je sto na zapadu za sada pored strucnjaka najvise uvoze one sa cetvorogodisnjom srednjom medicinskom skolom koji i tamo odma mogu da rade u struci. Dok svi ostali samo sa srednjom skolom mogu da rade poslove na gradjevini i tome slicno. Zamislite da im trebaju ekonomisti, elektrotehnicari, masinci ili cak gimnazijalci samo sa srednjom skolom, pa ne bi niko ostao ovde.
     (dveki, 19. septembar 2018 20:33)

    # Link komentara

  124. I ja sam u skoro 50god dosao u Nemacku da radim kao negovatelj, a imao sam posao sa fakultetskom diplomom u drzavnoj sluzbi. Nikada se vise ne bih vratio da radim u Srbiji.
     (izvin'te, oprost'te, pardon, 19. septembar 2018 20:29)

    # Link komentara

  125. Moja drugarica iz srednje zavrsila medicinu u Bg pa se posle nemogucnosti da dodje do posla u Srbiji u struci prekvalifikovala u medicinsku sestru i otisla iz Srbije. Pola razreda iz srednje mi od Amerike, Juzne Afrike do Kine, a svi imamo tek nesto preko 30 god.
    (Me, 19. septembar 2018 20:28)

    # Link komentara

  126. Ovo je prava i realna slika Srbije. Nikako “kule - “metropole” (vezebez), plate ne znam kakve i sl”. Govorim iz ličnog iskustva, takodje sam se u 40oj prekvalifikovao, naučio jezik, i otišao iz tog “zlata”.... 7 godina kasnije-nikad srećniji bio nisam.
    Žao mi je što ranije to nisam uradio. Moj Beograd mi nikad ni ne padne na pamet, kamoli da mi nedostaje... Žalosno ali realno. Svaka čast za ovu odluku!
    (bambam, 19. septembar 2018 20:26)

    # Link komentara

  127. Tuzno ali istinito,kod mene na polaganju na drzavnom ispitu,dve doktorice i jedna sa visokom skolom,mene je sram pojeo,dosle na polaganje za srednju medicinsku.Jedino pitanje koje sam postavio je bilo da li bas moraju,odgovor znate.
     (kralj, 19. septembar 2018 20:24)

    # Link komentara

  128. Informarika? Pa danas sa 6 meseci informatickog kursa dobijes posao iza prvog coska, a kamoli sa fakultetskom diplomom.
     (mm, 19. septembar 2018 20:22)

    # Link komentara

  129. Ko moze,moze sve :)
     (cobo, 19. septembar 2018 20:22)

    # Link komentara

  130. Zato keramičari i bravari budu na jako odgovornim i visokim pozicijama,...
    (it’s my life, 19. septembar 2018 20:17)

    # Link komentara

  131. Čudi me da nije imala posao u ovim zlatnim vremenima, sigurno je lenja, mislim 100% je lenja, tako kaže naš vođa za sve nas.
     (Kraba, 19. septembar 2018 20:15)

    # Link komentara