Utorak, 19.06.2018.

21:50

Morbidno istraživanje: Koliko "nuklearki" treba za potpuni haos?

Izvor: B92, 24sata.hr

Morbidno istraživanje: Koliko "nuklearki" treba za potpuni haos? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

N/A

pre 5 godina

@Александар
sve zavisi sta smatras pod potpunim unistenjem
koliko se secam jednog od zadataka sa faxa (poodavno je bilo, predmet statisticka termodinamika, FFH, BGU) za unistenje vecine zivotnih formi (sigurno bi ostali neki mikroorganizmi) bilo bi dovoljno uskladjeno detoniranje nekoliko termo-nuklearnih bombi (ukupne snage oko 750Mt) duz marijanskog rascepa u tihom okeanu
to bi izazvalo aktiviranje gotovo svih aktivnih vulkana i probudilo nekoliku uspavanih a cestice izbacene u atmosferu bi obezbedile zimu u trajanju od nekoliko decenija
ako bi da je spalimo ili potpuno raznesemo slazem se sa tvojom procenom...pa, trenutno nismo u stanju da raznesemo ni omanji asteroid

Sumadin

pre 5 godina

nema nuklearnih bombi non stop bi bilo ratova izmedju velikih drzava, kao i u istoriji, uvek najjace drzave su bile u ratu... ovako su svi na oprezu i to odrzava svetski mir
(xyd, 19. jun 2018 22:34)

tom logikom onda je bolje da svaka drzava na svetu ima nuklearku. ovako veliki maltretiraju male a ostatak sveta cuti.

zz

pre 5 godina

(ja, 20. jun 2018 02:20)

A da li ti shvatas koliko je slabija fisiona reakcija i proporcionalno koliko manje radioaktivnog nuklearnog materijala potrebno za aktiviranje fuzije (nego sto je to slucaj u atomskoj bombi)? Pa vise smo mi ozraceni sa DU.
Radijacije skoro da nema (a termonuklearna bomba hiljadama puta jaca).

tocka

pre 5 godina

Najgore od svega kod atomske bombe nije razorna moc, nego radijacija.
To kada kazu 100.000 mrtvih, to znaci 10 miliona koji su koji su ozraceni.
Necemo pricati o tome sta je gore, ali smrt od radijacije je jedna od najgorih uopste, to je zivi pakao. Zatim su tu posledice urodjenih deformacija koje traju generacijama. Ima dosta toga napisanog o Hirosimi i Nagasaki, to je pakao na zemlji. Mnogo je normalnije poginuti od metka sa puskom u ruci, koliko god i to bilo nenormalno, ali termonuklearno oruzje je zapravo i hemijsko i biolosko oruzje ujedno, nesto najgore sto je covek izumeo.

Salence

pre 5 godina

@ xyd,

Upravo tako. Atomske bombe, odnosno njihova kolicina, su najveci mirotvorci savremenog doba. To doba je pocelo 6. avgusta 1945. i traje do danas, a budite sigurni da ce trajati i dalje, jer niko ne zeli prvi da poteze, jer je vise nego svestan direktnih i naknadnih posledica po ljude/drzave/prirodu ove planete!

Александар

pre 5 godina

@ne daj bože Није тачно. На свету постоји неких 15.000 бојевих глава средње снаге пар стотина килотона. Нека буде мегатон, да претерамо. Да те не замарам математиком превише, али ако срачунаш енергију тих бомби (4,184 гигаџула по килотону) и упоредиш са енергијом коју има "обичан" астероид који не би направио чак ни нешто велики кратер али би стерилисао Земљу, све те бомбе заједно да се детонирају чине један десетохиљадити део енергије астероида. Да би разнео планету Земљу (у смислу буквално, у парам парчад), теби треба енергија у нивоима 10^31 или 10^32 џула, теби фали око 10^12 или 10^13 ПУТА више бомби. Или да пређемо на познате префиксе, на 6 је милион, на 9 милијарда, на 12 билион. Дакле, само Земљу да би разнео, нама треба око 15.000 билиона бомби, или 15 билијарди (15.000.000.000.000.000). Ми имамо 15.000 и то слабијих од оног што је узето за прорачун. Мислим да Месец нема потребе ни да рачунамо. Како год окренеш, било да само хоћеш да спалиш површину Земље, или да хоћеш да је растуриш потпуно, нама фали негде између 135.000.000 бомби или преко 10 билијарди бомби. Углавном, много. Немој много да се бојиш.

mr.wolf

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

A, ne , ne, ne .... decko, ne radi se to tako....
Salu na stranu, varas se, losa yi je racunica.

Logikar

pre 5 godina

4000 puta jača bomba ne znači ni blizu 4000 puta veći prečnik kratera koji pravi. Ispadne po tvojim šestarskim proračunima da bi jedna hidrogenska bomba bačena na Minhen napravila krater preko čitave Evrope, i šire.

Goran

pre 5 godina

(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Kod svake nuklearne bombe imas prvo, radijus radijacije, pa radijus eksplozije (vatrene kugle), radijus vezdusne eksplozije (znate ono kada vazduh nosi sve pred sobom u filmovima), i na kraju radijus toplotne radijacije.

To, o cemu si ti pisao je radijus eksplozije, i on bi ostao slicne velicine, tj u slucaju 50mgtona, krater bi bio 4km.

Dr

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Druze, nije ova oblast za tebe, mani se ti sestara i uzmi nesto manje pametno u ruke!

Leks

pre 5 godina

@MisterNo Bojeve glave u megatonskom opsegu jesu najjače u arsenalu, ali nisu dominantne i tekst je tu upravu - u najvećem broju slučajeva radi se o bojevim glavama između 100 i 300 kilotona. Za te od par megatona čak i ne postoji adekvatna meta već se čuvaju čisto radi onog ultimativnog scenarija gde treba zatreti sve živo neprijatelju - a to, suprotno uvreženom mišljenju javnosti, nije uvek slučaj u analizi nuklearnog rata. Nuklearna bomba je, bomba - i prvenstveno bi se u ratu koristila kao i druge bombe - za vojne ciljeve. Prvenstveno vojne baze i dobro zaštićene komplekse, veće jedinice na terenu, potapanje flota i slično. Gađanje gradova je poslednje na listi i preduzima se samo kao krajnje rešenje - ili kad neprijatelj ne želi da se preda ili kad je nemoguće uraditi išta drugo. Zbog toga je najveći deo nuklearnog arsenala svake zemlje sastavljen pre svega iz taktičkog nuklearnog naoružanja i mali broj jačih bombi za slučaj da je strateški udar neophodan.

a tu su i vakcine protiv raka

pre 5 godina

Ali neko će da smisli kako da se to preživi. Uostalom internet je samo prvi korak u tome (za to je i smišljen).

ja

pre 5 godina

@ (Šta je Wolfich obećao pre dve godine?, 19. jun 2018 22:23)

Odakle ti ideja da termonuklearne bojeve glave nisu radioaktivne!? Naravno da su radioaktivne. I to ništa manje nego klasične nuklearke. To bi ti bilo isto kao da tvrdiš da Sunce nije radioaktivno. Jel ti uopšte znaš kako funkcioniše termonuklearka? Prvo se izazove nuklearna eksplozija klasične fisione bombe, čija energija sabija termonuklearnu komponentu i izaziva fuziju. Postoje dve vrste termonuklearki i dele se prema tome kakvu će reakciju izazvati: fisija-fuzija-fisija (dakle, ovde imaš dve fisije, tako je ova vrsta još radioaktivnija) i fisija-fuzija-fuzija (malo manje radioaktivna, s obzirom na "samo" jednu fisionu reakciju)...

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Budalastina!
Da ,bombe su jake i napravile bi veliko s*anje na zemlji i verovatno unistile kompletan zivot u nuklearnoj zimi,ali za planetu,kao takvu,to nije nista ozbiljno i to su samo petarde kojebi pucketale po povrsini.
Pricas o kraterima?
Zemljin omotac je toliko debeo,da mi nismo zagrebali ni povrsinu istog,tako da se za kratere ne brini....
U slucaju nekog eventualnog nuklearnog sukoba,poslednja stvar koju bi neko mogao da pozeli,jeste da prezivi isti !

Sta pricas bre ti nesto bezveze

pre 5 godina

Kad bi se sve nuklearne boje glave koje trenutno postoje na svetu, aktivirale na mestu gde se nalaze "bez ikakvog lansiranja" , cela planeta bi se raspala zajedno sa Mesecom !
(Ne daj bože, 19. jun 2018 23:05)

Kakve gluposti bre ti pricas, kakvih sve "mudraca" ima strasno. Jesi to izracunao, e. Znas sta bi se desilo ne to sto ti pricas, to je cak zanemarljivije, nego kad bi se sve nuklearne bombe koje postoje sakupile na jednom mestu pa detonirale istovremeno? Nista. Planeta to ne bi ni primetila. Na odredjenoj daljini bi se zatresla zemlja, stvorio bi se neki krater i to je sve. Mnogo vi mislite da ste vazni, znas. Prezivela je planeta nebrojene asteroide i supervulkane pa se nije desilo nista, zivot uvek nadje put da se prilagodi (osim srba, oni ne, zato ce izumreti) a vi i vase pateticne bombe ste potpuno beznacajni za planetu, vasa ljudska rasa. U stvari ste obicne stetocine kad bi se gledalo objektivno. Da ne ublazavamo, stvari treba zvati pravim imenima, vi ste budale, preko 95% vas "ljudi". Obicne budale.

Xli

pre 5 godina

Koga zanima neka iskopa stari film iz 80-ih, zove se Threads. Nuklearni napad na Veliku Britaniju. Strava i uzas. Znalo se i pre 50-60 godina za sve to. Nego vladajucim elitama je lepo, igraju se saha sa nama, nuklearno oruzje samo sluzi za plasenje i lozenje obicnog naroda, njima ne pada na pamet da ga koriste dokle god su bezbedni. Sad ce i Kima da prime u ekipu i onda Iran i sve ovcice su na broju. Mozda se do tada i sa nama malo pozabave. Bice zavrtanja usiju izgleda.

Steiner

pre 5 godina

@onako samo usput

razumes se da je krater bio 1 km
a 4000 puta jaca bomba pravi 4000 puta veci krater?

Nazad i uci fiziku,kako se trosi energija.
Iz jednacine energije mozes da vidis u funkciji od radijusa kolika energija ce biti na kojoj koordinati tj dal ce srusiti zgradu ili ne.
4000 jaca bomba nece imati 4000 veci radijus.

A sa druge strane cist zdrav razum : krater od sahare do londona?
Pa nisu ljudi bas toliko mocni nad planetom

pazarac

pre 5 godina

Ako je izvršeno preko 2.000 nuklearnih proba od kojih su većina bile mnogostruko jače od Hirosime, kako bi 100 izazvale totalni haos.
Možda samo ako bi se bacile na 100 najvećih gradova u svetu. U špicu. Istovremeno.
Glupavo istraživanje šbbkbb

Ne daj bože

pre 5 godina

Kad bi se sve nuklearne boje glave koje trenutno postoje na svetu, aktivirale na mestu gde se nalaze "bez ikakvog lansiranja" , cela planeta bi se raspala zajedno sa Mesecom !

nele

pre 5 godina

Kakvo odvracanje sa 100nuklearki? Piginulo bi 30mil? Zar mislite da ih je briga za 5-10% sopstvenog stanovnistva? Garantujem da bi America sutra zrtvovala 100mil Amerikanaca za Sibir. Jedino odvracanje je dovoljan br nuklearki da unisti ljudski rod.

Onako samo usput

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...

MisterNo

pre 5 godina

Najsnaznija pojedinacna bojeva glava u standardnom naoruzanju USA je 2 MT. Jace bojeve glave od 10MT su povucene. Kod Rusije se barata sa 5MT po glavi. Balisticki projektili obicno nose nekoliko ovakvih glava. Tako da ovaj tekst nema veze sa realnoscu, 100KT je sica...

Mediocritical

pre 5 godina

Ko zna koliko varijacija i ishoda su superkompjuterima već izračunati svi mogući scenariji? Znaju u Kremlju i Pentagonu, jer su stotine nuklearnih testova, već ispitani (svemirski, podvodni, pozemni, atmosferski)... I već su po protokolima decenijama aktivni.

Čak su "izračunali" kada će kojem "slobodnom naučniku" neke ideje pasti na pamet, koje su decenijama već uveliko razvijene u tajnim projektima u ko zna šta. Naše je samo da odrađujemo životni vek, koji je statistički izračunat, u senci globalnog nametanja programiranog mišljenja mase u funkciji efikasnijeg sistema kontrole, u koji se bez većeg opiranja asimiliramo kao "slobodni ljudi". One veće, i političke disidente, ili uticajne umetnike, rano otkrivaju, i na više načina kontrolišu, preusmeravaju, ili sprečavaju.

xyd

pre 5 godina

na nema nuklearnih bombi non stop bi bilo ratova izmedju velikih drzava, kao i u istoriji, uvek najjace drzave su bile u ratu... ovako su svi na oprezu i to odrzava svetski mir

milan

pre 5 godina

30 miliona ljudi od nuklearne bombe nije nikakva cifra, jer i ovako godišnje umre oko 55 miliona ljudi a rodi se oko 150 miliona.

tipa par stotina miliona do milijarde, to je vec ozbiljnija cifra.

Trovach

pre 5 godina

Zasto treba ublazavati eventualne posledice nuklearnog rata? Posle 100 bojevih glava nastradalo bi najmanje milijardu ljudi, jer bi tih 100 bojevih glava bilo "pametno rasporedjeno" da napravi sto vecu stetu. Problem je sto bi bilo upotrebljeno bar deset puta vise bojevih glava, tako da bismo verovatno skoro svi izginuli, a mali broj, uglavnom bogatih ljudi, bi se sklonio na bezbedno dok opasnost ne prodje. Mi ostali bismo pomrli, a ono sto bi prezivelo bi zelelo da nije.

Lala gator

pre 5 godina

Mislim da je broj zrtava visestruko umanjen. Ako jedna nuklearka padne na centar desetomilionskog grada u vreme saobracajnog spica, bice barem 200-300 hiljada mrtvih, a kamoli 100.

Šta je Wolfich obećao pre dve godine?

pre 5 godina

Nažalost braćo, sentiment je baš pesimistički što se ovoga tiče.
Današnji termo-nuklearni projektili, tj. hidrogenske bombe, nisu po principu nuklearne fisije, nego fuzije. Šta to znači je da su bombe hiljadama puta jače, a nisu radioaktivne, kao što su to bile a-bombe koje su bačene na Japan.
Posledice takvog rata bila bi petogodišnja zima, zbog količine prašine koju bi takve eksplozije podigle u atmosferu.
Nažalost braćo, izgleda da u zadnje vreme oni već kalkulišu sa takvim posledicama.

xyd

pre 5 godina

na nema nuklearnih bombi non stop bi bilo ratova izmedju velikih drzava, kao i u istoriji, uvek najjace drzave su bile u ratu... ovako su svi na oprezu i to odrzava svetski mir

Trovach

pre 5 godina

Zasto treba ublazavati eventualne posledice nuklearnog rata? Posle 100 bojevih glava nastradalo bi najmanje milijardu ljudi, jer bi tih 100 bojevih glava bilo "pametno rasporedjeno" da napravi sto vecu stetu. Problem je sto bi bilo upotrebljeno bar deset puta vise bojevih glava, tako da bismo verovatno skoro svi izginuli, a mali broj, uglavnom bogatih ljudi, bi se sklonio na bezbedno dok opasnost ne prodje. Mi ostali bismo pomrli, a ono sto bi prezivelo bi zelelo da nije.

MisterNo

pre 5 godina

Najsnaznija pojedinacna bojeva glava u standardnom naoruzanju USA je 2 MT. Jace bojeve glave od 10MT su povucene. Kod Rusije se barata sa 5MT po glavi. Balisticki projektili obicno nose nekoliko ovakvih glava. Tako da ovaj tekst nema veze sa realnoscu, 100KT je sica...

Šta je Wolfich obećao pre dve godine?

pre 5 godina

Nažalost braćo, sentiment je baš pesimistički što se ovoga tiče.
Današnji termo-nuklearni projektili, tj. hidrogenske bombe, nisu po principu nuklearne fisije, nego fuzije. Šta to znači je da su bombe hiljadama puta jače, a nisu radioaktivne, kao što su to bile a-bombe koje su bačene na Japan.
Posledice takvog rata bila bi petogodišnja zima, zbog količine prašine koju bi takve eksplozije podigle u atmosferu.
Nažalost braćo, izgleda da u zadnje vreme oni već kalkulišu sa takvim posledicama.

Ne daj bože

pre 5 godina

Kad bi se sve nuklearne boje glave koje trenutno postoje na svetu, aktivirale na mestu gde se nalaze "bez ikakvog lansiranja" , cela planeta bi se raspala zajedno sa Mesecom !

nele

pre 5 godina

Kakvo odvracanje sa 100nuklearki? Piginulo bi 30mil? Zar mislite da ih je briga za 5-10% sopstvenog stanovnistva? Garantujem da bi America sutra zrtvovala 100mil Amerikanaca za Sibir. Jedino odvracanje je dovoljan br nuklearki da unisti ljudski rod.

Mediocritical

pre 5 godina

Ko zna koliko varijacija i ishoda su superkompjuterima već izračunati svi mogući scenariji? Znaju u Kremlju i Pentagonu, jer su stotine nuklearnih testova, već ispitani (svemirski, podvodni, pozemni, atmosferski)... I već su po protokolima decenijama aktivni.

Čak su "izračunali" kada će kojem "slobodnom naučniku" neke ideje pasti na pamet, koje su decenijama već uveliko razvijene u tajnim projektima u ko zna šta. Naše je samo da odrađujemo životni vek, koji je statistički izračunat, u senci globalnog nametanja programiranog mišljenja mase u funkciji efikasnijeg sistema kontrole, u koji se bez većeg opiranja asimiliramo kao "slobodni ljudi". One veće, i političke disidente, ili uticajne umetnike, rano otkrivaju, i na više načina kontrolišu, preusmeravaju, ili sprečavaju.

milan

pre 5 godina

30 miliona ljudi od nuklearne bombe nije nikakva cifra, jer i ovako godišnje umre oko 55 miliona ljudi a rodi se oko 150 miliona.

tipa par stotina miliona do milijarde, to je vec ozbiljnija cifra.

Lala gator

pre 5 godina

Mislim da je broj zrtava visestruko umanjen. Ako jedna nuklearka padne na centar desetomilionskog grada u vreme saobracajnog spica, bice barem 200-300 hiljada mrtvih, a kamoli 100.

Onako samo usput

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...

Dr

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Druze, nije ova oblast za tebe, mani se ti sestara i uzmi nesto manje pametno u ruke!

mr.wolf

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

A, ne , ne, ne .... decko, ne radi se to tako....
Salu na stranu, varas se, losa yi je racunica.

Logikar

pre 5 godina

4000 puta jača bomba ne znači ni blizu 4000 puta veći prečnik kratera koji pravi. Ispadne po tvojim šestarskim proračunima da bi jedna hidrogenska bomba bačena na Minhen napravila krater preko čitave Evrope, i šire.

Sta pricas bre ti nesto bezveze

pre 5 godina

Kad bi se sve nuklearne boje glave koje trenutno postoje na svetu, aktivirale na mestu gde se nalaze "bez ikakvog lansiranja" , cela planeta bi se raspala zajedno sa Mesecom !
(Ne daj bože, 19. jun 2018 23:05)

Kakve gluposti bre ti pricas, kakvih sve "mudraca" ima strasno. Jesi to izracunao, e. Znas sta bi se desilo ne to sto ti pricas, to je cak zanemarljivije, nego kad bi se sve nuklearne bombe koje postoje sakupile na jednom mestu pa detonirale istovremeno? Nista. Planeta to ne bi ni primetila. Na odredjenoj daljini bi se zatresla zemlja, stvorio bi se neki krater i to je sve. Mnogo vi mislite da ste vazni, znas. Prezivela je planeta nebrojene asteroide i supervulkane pa se nije desilo nista, zivot uvek nadje put da se prilagodi (osim srba, oni ne, zato ce izumreti) a vi i vase pateticne bombe ste potpuno beznacajni za planetu, vasa ljudska rasa. U stvari ste obicne stetocine kad bi se gledalo objektivno. Da ne ublazavamo, stvari treba zvati pravim imenima, vi ste budale, preko 95% vas "ljudi". Obicne budale.

tocka

pre 5 godina

Najgore od svega kod atomske bombe nije razorna moc, nego radijacija.
To kada kazu 100.000 mrtvih, to znaci 10 miliona koji su koji su ozraceni.
Necemo pricati o tome sta je gore, ali smrt od radijacije je jedna od najgorih uopste, to je zivi pakao. Zatim su tu posledice urodjenih deformacija koje traju generacijama. Ima dosta toga napisanog o Hirosimi i Nagasaki, to je pakao na zemlji. Mnogo je normalnije poginuti od metka sa puskom u ruci, koliko god i to bilo nenormalno, ali termonuklearno oruzje je zapravo i hemijsko i biolosko oruzje ujedno, nesto najgore sto je covek izumeo.

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Budalastina!
Da ,bombe su jake i napravile bi veliko s*anje na zemlji i verovatno unistile kompletan zivot u nuklearnoj zimi,ali za planetu,kao takvu,to nije nista ozbiljno i to su samo petarde kojebi pucketale po povrsini.
Pricas o kraterima?
Zemljin omotac je toliko debeo,da mi nismo zagrebali ni povrsinu istog,tako da se za kratere ne brini....
U slucaju nekog eventualnog nuklearnog sukoba,poslednja stvar koju bi neko mogao da pozeli,jeste da prezivi isti !

Goran

pre 5 godina

(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Kod svake nuklearne bombe imas prvo, radijus radijacije, pa radijus eksplozije (vatrene kugle), radijus vezdusne eksplozije (znate ono kada vazduh nosi sve pred sobom u filmovima), i na kraju radijus toplotne radijacije.

To, o cemu si ti pisao je radijus eksplozije, i on bi ostao slicne velicine, tj u slucaju 50mgtona, krater bi bio 4km.

Leks

pre 5 godina

@MisterNo Bojeve glave u megatonskom opsegu jesu najjače u arsenalu, ali nisu dominantne i tekst je tu upravu - u najvećem broju slučajeva radi se o bojevim glavama između 100 i 300 kilotona. Za te od par megatona čak i ne postoji adekvatna meta već se čuvaju čisto radi onog ultimativnog scenarija gde treba zatreti sve živo neprijatelju - a to, suprotno uvreženom mišljenju javnosti, nije uvek slučaj u analizi nuklearnog rata. Nuklearna bomba je, bomba - i prvenstveno bi se u ratu koristila kao i druge bombe - za vojne ciljeve. Prvenstveno vojne baze i dobro zaštićene komplekse, veće jedinice na terenu, potapanje flota i slično. Gađanje gradova je poslednje na listi i preduzima se samo kao krajnje rešenje - ili kad neprijatelj ne želi da se preda ili kad je nemoguće uraditi išta drugo. Zbog toga je najveći deo nuklearnog arsenala svake zemlje sastavljen pre svega iz taktičkog nuklearnog naoružanja i mali broj jačih bombi za slučaj da je strateški udar neophodan.

Александар

pre 5 godina

@ne daj bože Није тачно. На свету постоји неких 15.000 бојевих глава средње снаге пар стотина килотона. Нека буде мегатон, да претерамо. Да те не замарам математиком превише, али ако срачунаш енергију тих бомби (4,184 гигаџула по килотону) и упоредиш са енергијом коју има "обичан" астероид који не би направио чак ни нешто велики кратер али би стерилисао Земљу, све те бомбе заједно да се детонирају чине један десетохиљадити део енергије астероида. Да би разнео планету Земљу (у смислу буквално, у парам парчад), теби треба енергија у нивоима 10^31 или 10^32 џула, теби фали око 10^12 или 10^13 ПУТА више бомби. Или да пређемо на познате префиксе, на 6 је милион, на 9 милијарда, на 12 билион. Дакле, само Земљу да би разнео, нама треба око 15.000 билиона бомби, или 15 билијарди (15.000.000.000.000.000). Ми имамо 15.000 и то слабијих од оног што је узето за прорачун. Мислим да Месец нема потребе ни да рачунамо. Како год окренеш, било да само хоћеш да спалиш површину Земље, или да хоћеш да је растуриш потпуно, нама фали негде између 135.000.000 бомби или преко 10 билијарди бомби. Углавном, много. Немој много да се бојиш.

Steiner

pre 5 godina

@onako samo usput

razumes se da je krater bio 1 km
a 4000 puta jaca bomba pravi 4000 puta veci krater?

Nazad i uci fiziku,kako se trosi energija.
Iz jednacine energije mozes da vidis u funkciji od radijusa kolika energija ce biti na kojoj koordinati tj dal ce srusiti zgradu ili ne.
4000 jaca bomba nece imati 4000 veci radijus.

A sa druge strane cist zdrav razum : krater od sahare do londona?
Pa nisu ljudi bas toliko mocni nad planetom

Salence

pre 5 godina

@ xyd,

Upravo tako. Atomske bombe, odnosno njihova kolicina, su najveci mirotvorci savremenog doba. To doba je pocelo 6. avgusta 1945. i traje do danas, a budite sigurni da ce trajati i dalje, jer niko ne zeli prvi da poteze, jer je vise nego svestan direktnih i naknadnih posledica po ljude/drzave/prirodu ove planete!

ja

pre 5 godina

@ (Šta je Wolfich obećao pre dve godine?, 19. jun 2018 22:23)

Odakle ti ideja da termonuklearne bojeve glave nisu radioaktivne!? Naravno da su radioaktivne. I to ništa manje nego klasične nuklearke. To bi ti bilo isto kao da tvrdiš da Sunce nije radioaktivno. Jel ti uopšte znaš kako funkcioniše termonuklearka? Prvo se izazove nuklearna eksplozija klasične fisione bombe, čija energija sabija termonuklearnu komponentu i izaziva fuziju. Postoje dve vrste termonuklearki i dele se prema tome kakvu će reakciju izazvati: fisija-fuzija-fisija (dakle, ovde imaš dve fisije, tako je ova vrsta još radioaktivnija) i fisija-fuzija-fuzija (malo manje radioaktivna, s obzirom na "samo" jednu fisionu reakciju)...

pazarac

pre 5 godina

Ako je izvršeno preko 2.000 nuklearnih proba od kojih su većina bile mnogostruko jače od Hirosime, kako bi 100 izazvale totalni haos.
Možda samo ako bi se bacile na 100 najvećih gradova u svetu. U špicu. Istovremeno.
Glupavo istraživanje šbbkbb

Xli

pre 5 godina

Koga zanima neka iskopa stari film iz 80-ih, zove se Threads. Nuklearni napad na Veliku Britaniju. Strava i uzas. Znalo se i pre 50-60 godina za sve to. Nego vladajucim elitama je lepo, igraju se saha sa nama, nuklearno oruzje samo sluzi za plasenje i lozenje obicnog naroda, njima ne pada na pamet da ga koriste dokle god su bezbedni. Sad ce i Kima da prime u ekipu i onda Iran i sve ovcice su na broju. Mozda se do tada i sa nama malo pozabave. Bice zavrtanja usiju izgleda.

a tu su i vakcine protiv raka

pre 5 godina

Ali neko će da smisli kako da se to preživi. Uostalom internet je samo prvi korak u tome (za to je i smišljen).

N/A

pre 5 godina

@Александар
sve zavisi sta smatras pod potpunim unistenjem
koliko se secam jednog od zadataka sa faxa (poodavno je bilo, predmet statisticka termodinamika, FFH, BGU) za unistenje vecine zivotnih formi (sigurno bi ostali neki mikroorganizmi) bilo bi dovoljno uskladjeno detoniranje nekoliko termo-nuklearnih bombi (ukupne snage oko 750Mt) duz marijanskog rascepa u tihom okeanu
to bi izazvalo aktiviranje gotovo svih aktivnih vulkana i probudilo nekoliku uspavanih a cestice izbacene u atmosferu bi obezbedile zimu u trajanju od nekoliko decenija
ako bi da je spalimo ili potpuno raznesemo slazem se sa tvojom procenom...pa, trenutno nismo u stanju da raznesemo ni omanji asteroid

zz

pre 5 godina

(ja, 20. jun 2018 02:20)

A da li ti shvatas koliko je slabija fisiona reakcija i proporcionalno koliko manje radioaktivnog nuklearnog materijala potrebno za aktiviranje fuzije (nego sto je to slucaj u atomskoj bombi)? Pa vise smo mi ozraceni sa DU.
Radijacije skoro da nema (a termonuklearna bomba hiljadama puta jaca).

Sumadin

pre 5 godina

nema nuklearnih bombi non stop bi bilo ratova izmedju velikih drzava, kao i u istoriji, uvek najjace drzave su bile u ratu... ovako su svi na oprezu i to odrzava svetski mir
(xyd, 19. jun 2018 22:34)

tom logikom onda je bolje da svaka drzava na svetu ima nuklearku. ovako veliki maltretiraju male a ostatak sveta cuti.

Onako samo usput

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...

Ne daj bože

pre 5 godina

Kad bi se sve nuklearne boje glave koje trenutno postoje na svetu, aktivirale na mestu gde se nalaze "bez ikakvog lansiranja" , cela planeta bi se raspala zajedno sa Mesecom !

nele

pre 5 godina

Kakvo odvracanje sa 100nuklearki? Piginulo bi 30mil? Zar mislite da ih je briga za 5-10% sopstvenog stanovnistva? Garantujem da bi America sutra zrtvovala 100mil Amerikanaca za Sibir. Jedino odvracanje je dovoljan br nuklearki da unisti ljudski rod.

Mediocritical

pre 5 godina

Ko zna koliko varijacija i ishoda su superkompjuterima već izračunati svi mogući scenariji? Znaju u Kremlju i Pentagonu, jer su stotine nuklearnih testova, već ispitani (svemirski, podvodni, pozemni, atmosferski)... I već su po protokolima decenijama aktivni.

Čak su "izračunali" kada će kojem "slobodnom naučniku" neke ideje pasti na pamet, koje su decenijama već uveliko razvijene u tajnim projektima u ko zna šta. Naše je samo da odrađujemo životni vek, koji je statistički izračunat, u senci globalnog nametanja programiranog mišljenja mase u funkciji efikasnijeg sistema kontrole, u koji se bez većeg opiranja asimiliramo kao "slobodni ljudi". One veće, i političke disidente, ili uticajne umetnike, rano otkrivaju, i na više načina kontrolišu, preusmeravaju, ili sprečavaju.

Trovach

pre 5 godina

Zasto treba ublazavati eventualne posledice nuklearnog rata? Posle 100 bojevih glava nastradalo bi najmanje milijardu ljudi, jer bi tih 100 bojevih glava bilo "pametno rasporedjeno" da napravi sto vecu stetu. Problem je sto bi bilo upotrebljeno bar deset puta vise bojevih glava, tako da bismo verovatno skoro svi izginuli, a mali broj, uglavnom bogatih ljudi, bi se sklonio na bezbedno dok opasnost ne prodje. Mi ostali bismo pomrli, a ono sto bi prezivelo bi zelelo da nije.

Šta je Wolfich obećao pre dve godine?

pre 5 godina

Nažalost braćo, sentiment je baš pesimistički što se ovoga tiče.
Današnji termo-nuklearni projektili, tj. hidrogenske bombe, nisu po principu nuklearne fisije, nego fuzije. Šta to znači je da su bombe hiljadama puta jače, a nisu radioaktivne, kao što su to bile a-bombe koje su bačene na Japan.
Posledice takvog rata bila bi petogodišnja zima, zbog količine prašine koju bi takve eksplozije podigle u atmosferu.
Nažalost braćo, izgleda da u zadnje vreme oni već kalkulišu sa takvim posledicama.

MisterNo

pre 5 godina

Najsnaznija pojedinacna bojeva glava u standardnom naoruzanju USA je 2 MT. Jace bojeve glave od 10MT su povucene. Kod Rusije se barata sa 5MT po glavi. Balisticki projektili obicno nose nekoliko ovakvih glava. Tako da ovaj tekst nema veze sa realnoscu, 100KT je sica...

Александар

pre 5 godina

@ne daj bože Није тачно. На свету постоји неких 15.000 бојевих глава средње снаге пар стотина килотона. Нека буде мегатон, да претерамо. Да те не замарам математиком превише, али ако срачунаш енергију тих бомби (4,184 гигаџула по килотону) и упоредиш са енергијом коју има "обичан" астероид који не би направио чак ни нешто велики кратер али би стерилисао Земљу, све те бомбе заједно да се детонирају чине један десетохиљадити део енергије астероида. Да би разнео планету Земљу (у смислу буквално, у парам парчад), теби треба енергија у нивоима 10^31 или 10^32 џула, теби фали око 10^12 или 10^13 ПУТА више бомби. Или да пређемо на познате префиксе, на 6 је милион, на 9 милијарда, на 12 билион. Дакле, само Земљу да би разнео, нама треба око 15.000 билиона бомби, или 15 билијарди (15.000.000.000.000.000). Ми имамо 15.000 и то слабијих од оног што је узето за прорачун. Мислим да Месец нема потребе ни да рачунамо. Како год окренеш, било да само хоћеш да спалиш површину Земље, или да хоћеш да је растуриш потпуно, нама фали негде између 135.000.000 бомби или преко 10 билијарди бомби. Углавном, много. Немој много да се бојиш.

milan

pre 5 godina

30 miliona ljudi od nuklearne bombe nije nikakva cifra, jer i ovako godišnje umre oko 55 miliona ljudi a rodi se oko 150 miliona.

tipa par stotina miliona do milijarde, to je vec ozbiljnija cifra.

pazarac

pre 5 godina

Ako je izvršeno preko 2.000 nuklearnih proba od kojih su većina bile mnogostruko jače od Hirosime, kako bi 100 izazvale totalni haos.
Možda samo ako bi se bacile na 100 najvećih gradova u svetu. U špicu. Istovremeno.
Glupavo istraživanje šbbkbb

tocka

pre 5 godina

Najgore od svega kod atomske bombe nije razorna moc, nego radijacija.
To kada kazu 100.000 mrtvih, to znaci 10 miliona koji su koji su ozraceni.
Necemo pricati o tome sta je gore, ali smrt od radijacije je jedna od najgorih uopste, to je zivi pakao. Zatim su tu posledice urodjenih deformacija koje traju generacijama. Ima dosta toga napisanog o Hirosimi i Nagasaki, to je pakao na zemlji. Mnogo je normalnije poginuti od metka sa puskom u ruci, koliko god i to bilo nenormalno, ali termonuklearno oruzje je zapravo i hemijsko i biolosko oruzje ujedno, nesto najgore sto je covek izumeo.

Salence

pre 5 godina

@ xyd,

Upravo tako. Atomske bombe, odnosno njihova kolicina, su najveci mirotvorci savremenog doba. To doba je pocelo 6. avgusta 1945. i traje do danas, a budite sigurni da ce trajati i dalje, jer niko ne zeli prvi da poteze, jer je vise nego svestan direktnih i naknadnih posledica po ljude/drzave/prirodu ove planete!

Lala gator

pre 5 godina

Mislim da je broj zrtava visestruko umanjen. Ako jedna nuklearka padne na centar desetomilionskog grada u vreme saobracajnog spica, bice barem 200-300 hiljada mrtvih, a kamoli 100.

xyd

pre 5 godina

na nema nuklearnih bombi non stop bi bilo ratova izmedju velikih drzava, kao i u istoriji, uvek najjace drzave su bile u ratu... ovako su svi na oprezu i to odrzava svetski mir

Xli

pre 5 godina

Koga zanima neka iskopa stari film iz 80-ih, zove se Threads. Nuklearni napad na Veliku Britaniju. Strava i uzas. Znalo se i pre 50-60 godina za sve to. Nego vladajucim elitama je lepo, igraju se saha sa nama, nuklearno oruzje samo sluzi za plasenje i lozenje obicnog naroda, njima ne pada na pamet da ga koriste dokle god su bezbedni. Sad ce i Kima da prime u ekipu i onda Iran i sve ovcice su na broju. Mozda se do tada i sa nama malo pozabave. Bice zavrtanja usiju izgleda.

Sta pricas bre ti nesto bezveze

pre 5 godina

Kad bi se sve nuklearne boje glave koje trenutno postoje na svetu, aktivirale na mestu gde se nalaze "bez ikakvog lansiranja" , cela planeta bi se raspala zajedno sa Mesecom !
(Ne daj bože, 19. jun 2018 23:05)

Kakve gluposti bre ti pricas, kakvih sve "mudraca" ima strasno. Jesi to izracunao, e. Znas sta bi se desilo ne to sto ti pricas, to je cak zanemarljivije, nego kad bi se sve nuklearne bombe koje postoje sakupile na jednom mestu pa detonirale istovremeno? Nista. Planeta to ne bi ni primetila. Na odredjenoj daljini bi se zatresla zemlja, stvorio bi se neki krater i to je sve. Mnogo vi mislite da ste vazni, znas. Prezivela je planeta nebrojene asteroide i supervulkane pa se nije desilo nista, zivot uvek nadje put da se prilagodi (osim srba, oni ne, zato ce izumreti) a vi i vase pateticne bombe ste potpuno beznacajni za planetu, vasa ljudska rasa. U stvari ste obicne stetocine kad bi se gledalo objektivno. Da ne ublazavamo, stvari treba zvati pravim imenima, vi ste budale, preko 95% vas "ljudi". Obicne budale.

Dr

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Druze, nije ova oblast za tebe, mani se ti sestara i uzmi nesto manje pametno u ruke!

ja

pre 5 godina

@ (Šta je Wolfich obećao pre dve godine?, 19. jun 2018 22:23)

Odakle ti ideja da termonuklearne bojeve glave nisu radioaktivne!? Naravno da su radioaktivne. I to ništa manje nego klasične nuklearke. To bi ti bilo isto kao da tvrdiš da Sunce nije radioaktivno. Jel ti uopšte znaš kako funkcioniše termonuklearka? Prvo se izazove nuklearna eksplozija klasične fisione bombe, čija energija sabija termonuklearnu komponentu i izaziva fuziju. Postoje dve vrste termonuklearki i dele se prema tome kakvu će reakciju izazvati: fisija-fuzija-fisija (dakle, ovde imaš dve fisije, tako je ova vrsta još radioaktivnija) i fisija-fuzija-fuzija (malo manje radioaktivna, s obzirom na "samo" jednu fisionu reakciju)...

mr.wolf

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

A, ne , ne, ne .... decko, ne radi se to tako....
Salu na stranu, varas se, losa yi je racunica.

N/A

pre 5 godina

@Александар
sve zavisi sta smatras pod potpunim unistenjem
koliko se secam jednog od zadataka sa faxa (poodavno je bilo, predmet statisticka termodinamika, FFH, BGU) za unistenje vecine zivotnih formi (sigurno bi ostali neki mikroorganizmi) bilo bi dovoljno uskladjeno detoniranje nekoliko termo-nuklearnih bombi (ukupne snage oko 750Mt) duz marijanskog rascepa u tihom okeanu
to bi izazvalo aktiviranje gotovo svih aktivnih vulkana i probudilo nekoliku uspavanih a cestice izbacene u atmosferu bi obezbedile zimu u trajanju od nekoliko decenija
ako bi da je spalimo ili potpuno raznesemo slazem se sa tvojom procenom...pa, trenutno nismo u stanju da raznesemo ni omanji asteroid

Steiner

pre 5 godina

@onako samo usput

razumes se da je krater bio 1 km
a 4000 puta jaca bomba pravi 4000 puta veci krater?

Nazad i uci fiziku,kako se trosi energija.
Iz jednacine energije mozes da vidis u funkciji od radijusa kolika energija ce biti na kojoj koordinati tj dal ce srusiti zgradu ili ne.
4000 jaca bomba nece imati 4000 veci radijus.

A sa druge strane cist zdrav razum : krater od sahare do londona?
Pa nisu ljudi bas toliko mocni nad planetom

Dragomir Hadzi Antic

pre 5 godina

Mislim da ovde neko debelo laže. Bombe koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki su napravile krater ka mesečevoj površini u prečniku od jednog kilometra.O drugim posledicama je iluzorno pričati. Te bombe su danas samo upaljači za hidrogenske bombe koje su do 4000 puta jače. Sad zamislite krater bombe od 4000 kilometara, i koje bi ona imala posledice po živi svet. Čisto radi ilustracije, ako neko baci tu jednu bombu na Moskvu, ivica tog kratera će zakačiti London,Pariz,Rim,Saharsku afriku,Tursku, ne znam, možda Teheran,Indiju...Uzmite šestar pa vidite, davno sam to merio, jer me zanimalo. Dakle, samo jedna bomba, a kamoli više njih...
(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Budalastina!
Da ,bombe su jake i napravile bi veliko s*anje na zemlji i verovatno unistile kompletan zivot u nuklearnoj zimi,ali za planetu,kao takvu,to nije nista ozbiljno i to su samo petarde kojebi pucketale po povrsini.
Pricas o kraterima?
Zemljin omotac je toliko debeo,da mi nismo zagrebali ni povrsinu istog,tako da se za kratere ne brini....
U slucaju nekog eventualnog nuklearnog sukoba,poslednja stvar koju bi neko mogao da pozeli,jeste da prezivi isti !

a tu su i vakcine protiv raka

pre 5 godina

Ali neko će da smisli kako da se to preživi. Uostalom internet je samo prvi korak u tome (za to je i smišljen).

Leks

pre 5 godina

@MisterNo Bojeve glave u megatonskom opsegu jesu najjače u arsenalu, ali nisu dominantne i tekst je tu upravu - u najvećem broju slučajeva radi se o bojevim glavama između 100 i 300 kilotona. Za te od par megatona čak i ne postoji adekvatna meta već se čuvaju čisto radi onog ultimativnog scenarija gde treba zatreti sve živo neprijatelju - a to, suprotno uvreženom mišljenju javnosti, nije uvek slučaj u analizi nuklearnog rata. Nuklearna bomba je, bomba - i prvenstveno bi se u ratu koristila kao i druge bombe - za vojne ciljeve. Prvenstveno vojne baze i dobro zaštićene komplekse, veće jedinice na terenu, potapanje flota i slično. Gađanje gradova je poslednje na listi i preduzima se samo kao krajnje rešenje - ili kad neprijatelj ne želi da se preda ili kad je nemoguće uraditi išta drugo. Zbog toga je najveći deo nuklearnog arsenala svake zemlje sastavljen pre svega iz taktičkog nuklearnog naoružanja i mali broj jačih bombi za slučaj da je strateški udar neophodan.

Goran

pre 5 godina

(Onako samo usput, 19. jun 2018 22:47)

Kod svake nuklearne bombe imas prvo, radijus radijacije, pa radijus eksplozije (vatrene kugle), radijus vezdusne eksplozije (znate ono kada vazduh nosi sve pred sobom u filmovima), i na kraju radijus toplotne radijacije.

To, o cemu si ti pisao je radijus eksplozije, i on bi ostao slicne velicine, tj u slucaju 50mgtona, krater bi bio 4km.

Logikar

pre 5 godina

4000 puta jača bomba ne znači ni blizu 4000 puta veći prečnik kratera koji pravi. Ispadne po tvojim šestarskim proračunima da bi jedna hidrogenska bomba bačena na Minhen napravila krater preko čitave Evrope, i šire.

zz

pre 5 godina

(ja, 20. jun 2018 02:20)

A da li ti shvatas koliko je slabija fisiona reakcija i proporcionalno koliko manje radioaktivnog nuklearnog materijala potrebno za aktiviranje fuzije (nego sto je to slucaj u atomskoj bombi)? Pa vise smo mi ozraceni sa DU.
Radijacije skoro da nema (a termonuklearna bomba hiljadama puta jaca).

Sumadin

pre 5 godina

nema nuklearnih bombi non stop bi bilo ratova izmedju velikih drzava, kao i u istoriji, uvek najjace drzave su bile u ratu... ovako su svi na oprezu i to odrzava svetski mir
(xyd, 19. jun 2018 22:34)

tom logikom onda je bolje da svaka drzava na svetu ima nuklearku. ovako veliki maltretiraju male a ostatak sveta cuti.