Utorak, 13.02.2018.

08:38

Evropa protiv letnjeg računanja vremena, da li će Srbija pratiti?

Izvor: B92

Evropa protiv letnjeg raèunanja vremena, da li æe Srbija pratiti? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

111 Komentari

Sortiraj po:

ferdinand

pre 6 godina

gradinar, 14. februar 2018 02:53)

Potpisujem Vaš komentar. Problem je kao poremećaj bioritma, bla, bla, bla...
Majstori, kad se uletvate, pa ostanete u gradu do 5h, za koliko ste poremetili bioritam? I to više puta mesečno, a ovo je dva puta godišnje.

ferdinand

pre 6 godina

Лепо је написано да је померање за један сат на часовнику урађено како би се уштедело на потрошњи електричне енергије у оно време тј. спочетка 19. века и даље. Сада више није корисно и нема уштеде и зато се предлаже укидање. Веома корисна и практична ствар за оно време
(Светозар Милетић, 13. februar 2018 12:24)

Khm, khm, ako je moglo u 19.veku da se uštedi i bilo je korisno, zašto danas ne može da se uštedi i nije korisno? Sačuvaj me bože "pametnjakovića" koji prvo opljunu one koji kao nisu razumeli tekst, pa onda pokušavajući da ispadnu pametni, ispadnu baš ono suprotno.

Masha

pre 6 godina

Verujem da bi za gradjane Srbije bilo bolje da budemo u zoni sa Grckom. Kada god putujem zapadno, primecujem ogromnu razliku. Bila sam u decembru u Spaniji, kod njih je u 8 ujutru bio mrak, ali je dan trajao dugo, ne secam se tacno, ali dosta duze nego kod nas. Neki kazu, kada bi imali stalno vreme kao u Grckoj, da bi ujutru deca isla u skolu u 8 po mraku. to jeste tacno, ali je tacno i da bi dan trajao ne do 16h, vec do 17h. Ne znam kako vi, ali mislim da je za decu jako depresivno kada ja dodjem po njih u vrtic, a ono vec mrak (16h). Ko da se seta po mraku? Tako smo cele zime zapravo svi po kucama, tek kada dodje prolece vide se ljudi po ulicama... Zimu provodimo u zatvorenom, osim vikendima.

Cak i u Austriji zalazi kasnije, kada avion leti prema Srbiji a idete sa zapada, npr Minhena (koji je udaljen 1 sat avionom) tacno vidite kako zalazi sunce, sve je mracnije, i u Srbiji vec mrak. ALi nam je bilo nekih 7 dana provedenih u Austriji sad u januaru bas lepo, jer smo se mogli sankati sve do skoro 17h, kod nas je tada vec uveliko mrak.

Mi treba da imamo neku komisiju koja ce da se dogvoori sta je kod nas dobro, i da to usvojimo, a ne da se samo povodimo za drugima. I ja se slazem sto se dece tice, ne znam o cemu se radi, ja sam kada sam bila mala isla u krevet uvek pre 9. A sada moja deca oko 11 uvece. Trudim se da idemo ranije, ali o cemu se radi, pa svi lezemo kasnije ne znam. To takodje treba uzeti u obzir.

gradinar

pre 6 godina

"Поремећен биоритам, здравствене тегобе..."
Због померање казаљки 2X годишње?
Каква глупост!
Па онда нека укину суботу и недељу јер ту људи поремете биоритам сваких седам дана (још кад се олеше од пића суботом увече, па их сутра до подне убија мамурлук...)

Него, ајд' да будемо мало озбиљни...

Некад се човек управљао према Сунцу, током лета је већ у 4 сата био на њиви. Данас многе фирме раде тек од 9 сати. И сад замислите ако укину летње рачунање времена - то значи да ће сванути око 4, а ти спаваш до 8:00, а почињеш са радом у 9:00, дакле пет (5) сати дневне светлости је улудо изгубљено! Са посла се вратиш кући око 17:30h, а већ у 19:30 пада мрак. Дакле, људи ће имати само око 2 сата слободног времена при дневној светлости...

Powerslave

pre 6 godina

Što se mene tiče, može da se ukine to menjanje vremena, ali i ne mora, na mene to nikad nije uticalo.
Ali ako se već ukine u EU onda bi trebalo da budemo u skladu sa njima, a ne da idemo kontra većeg dela kontinenta (bar jednom za promenu).
Ipak, u tom slučaju, vreme kod bi moralo da ostane letnje ili da se pređe u UTC+2 (što je u stvari ista stvar) zonu.

Po zimskom vremenu, tokom zime sviće negde oko 6-7 (ne znam tačno), a pada mrak već oko 16:30.
Leti bi svitalo već oko 04-05h (kome to zaista treba?), a mrak bi padao pre 20h.

Po letnjem vremenu, tokom zime bi svitalo oko 7-8h, mrak padao oko 17:30.
Leti bi svitalo oko 05-06h, a mrak bi padao oko 21h.

Mislim da je više nego jasno koja nam zona (tj. računanje vreme više odgovara).
Jedini problem bi moglo da bude nešto kasnije svitanje tokom leta, ali mislim da je i to bolje nego da u slučaju zimskog računanja vremena ljudi na posao idu po (su)mraku, a vraćaju se sa posla takođe po (su)mraku. Meni bi to bila opšta depresija.

djula

pre 6 godina

jedino da sa cet predjemo na eet, gde su bugarska i grcka.
u protivnom sam protiv pomeranja sata, jer bi leti mrak padao okp 19:20, a svitalo oko pola 4. aj sto odose svi mladi iz zemlje, nego sto ce i vampiri da nas napuste ako se usvoji ovo...

Nikki

pre 6 godina

Koliko smo nekompetentni za sve. Nemamo misljenje o nicemu, cekamo da oni promene pa cemo mi, cekamo da rusi pocnu da slave Bozic decembra pa cemo i mi, cekamo da cela evropa legalizuje marihuanu pa cemo i mi... Poslednja rupa na svirali ova nasa srbija...

E-75

pre 6 godina

O ovoj temi odluku treba da donese nauka, odnoano fizika i astronomija a ne politicari. Pitajte prvo naucnike a ne ove nase politicare kojima nauka i nije tako bliska.

Eone

pre 6 godina

Koliko vidim ja sam jedan od retkih koji bi voleo da se mrdanje kazaljke nastavi.Nznm zasto ali nedostajalo bi mi to...A tegobe usled istog nikada nisam imao,tako da...Ali utice na bioritam zivotinja,zaista...

Lako pitanje

pre 6 godina

Treba potpuno preci kod nas na letnje vreme (tj. GMT+2), zimi bi dan trajao skoro do 17h, a leti do 21h. Za "mrak ujutru" tokom zime i onako vise nikoga nije briga, zato sto 98% ljudi ustaje posle 6:30 (mislim na ustajanje za posao, a ne na nesanicu i rad na njivi)

Mika

pre 6 godina

Ako se ukine letnje računanje vremena kod nas će leti mrak pasti već oko 20:00. Meni se to ne dopada. Sem kao što par komentara kažu, da promenimo mi vremensku zonu pa da ostane isto kao što je i bilo.

Sendvic

pre 6 godina

Necemo jer smo Srbi. Mi ne slusamo nikoga cak i kada su u pitanju univerzalne stvari kao sto je racunanje vremena, kalendar i slicno. Mi se slepo drzimo nade Pravoslavne tradicije koja kaze da je svaka promena losa.

adelajd

pre 6 godina

Srbija će da prati jer šta joj drugo preostaje? I SPC će na kraju da se prebaci na Gregorijanski kalendar i da Božić slavi kad i katolici. Na kraju možda SPC postanu i unijati tj. Grkokatolici.

Washington

pre 6 godina

Ako vam je OK da leti izgubite sat vremena dana posle radnog vremena onda podrzite ovo. Meni je nekako lepo kad mi dan traje do 9 navece pa i duze ovde gde jesam.

DooX

pre 6 godina

I ja sam za to da dan traje do 22h i svice uvek oko 6h. Da je temperatura konstantno kao na nekom tropskom ostrvu, od 22 do 29 *C. I da radim za 3500 a ne za 180 EUR. Ali ne moze bre!!!!!!!

RLPD

pre 6 godina

Ja sam za to da je leti dan do 21h uveče, a zimi isto duže.
(Kibo, 13. februar 2018 09:53)

Ja mislim da se 99% ljudi slaze sa ovim! Svima treba vise dnevnog svetla i ljeti i zimi. Tu nema dvojbe.

Yo

pre 6 godina

Ako mi zadržimo zimsko računanje vremena tokom cele godine, to znači da će mrak i u toku leta da pada oko 18.30 dok u Francuskoj se smraci tek oko 10.
Mi pripadamo pogrešnoj vremenskoj zoni. Treba se priključiti Grčkoj i Bugarskoj. Ušteda energije je ogromna. Šta je poenta toga da svane u 4 ujutru kada se spava do 7. Zašto paliti sijalice u 7 uveče kada još tada može biti dan.
A da ne govorim da se čovek oseća srećnijim kada prirodna svetlost duže traje.

Norge

pre 6 godina

Ovo je tek u Norveskoj besmisleno gde i najjužniji delovi ionako imaju dan od marta do septembra od 12 pa na više sati (kako se bliži vrhunac u junu). Zimi znaci da se pomeri sat i ima logike zadržati se na tome umesto pomerati u martu ponovo... Za Srbiju mi je uvek smetalo sto leti mrak pada prerano, a opet i sviće mnogo rano dobrim delom od maja do avgusta. Prelazak na UTC+2 kao Grci bi rešilo taj problem...

ja

pre 6 godina

@ (Blackbeard, 13. februar 2018 10:05)

Ne bi, dan bi bio isti kao i sada preko leta. Sada si u CET i leti važi normalno računanje vremena - kad si ti video da se u julu smrkne u 19:30? Uvek je to oko 20:30, čak i kasnije. Ako pređemo u EET, mrak će da pada u 21:30, a svitaće u 6 ujutro. Ništa ne dobijaš time što će da bude još uvek dan kad bi klinci trebalo već da spavaju, i što će da sviće u 6 umesto u 5, kad ogromna većina ljudi ionako spava bar do 7... Zimi bi bila ista situacija kao danas, jer je efekat isti kao pomeranje sata u CET - da li sada uhvatiš dan preko zime? Apsolutno je nebitno da li će mrak da pada u 15 ili 16h, kada većina ljudi radi do 16h...

vlada

pre 6 godina

eto prilike da vucic zapravo uradi nesto konkretno za ovaj narod - lepo da predjemo u drugu vremensku zonu, sa bugarimo, pa da nama radnicima malo svane. bukvalno.

samo letnje

pre 6 godina

AKo se i ukida, treba da se predje onda na letnje vreme, da dan bude sto duze, pa onda nema ukinu. Uostalom i kad nije bilo pomeranja vremena npr Grcka je bila +1 sat u odnosu na Jugoslaviju, pa sta, duzi je dan bio kad se tamo ode, a to je dobro. Zimi i tako nije vazno. Ali leti sta fali da dan bude do 9 uvece?

Igor

pre 6 godina

@Ja sam za to da je leti dan do 21h uveče, a zimi isto duže.
(Kibo, 13. februar 2018 09:53)

Vreme je relativna stvar, to je jos Ajnstajn potvrdio.
U sustini nije problem do koliko h traje dan na casovniku. Problem je u tome u koliko sati ujutru pocinju covekove aktivnosti. Mogu oni da pomere da dan traje i do 23h ali ako radni dan pocinje u 11h onda je to u stvari isti djavo. Potrebno je pisati peticije da se radna vremena i sve vezano za vreme u ovoj drzavi uvece skrati za 1h a ujutru da pocne 1h ranije i problem je resen.

P.S. Dok sam bio klinac ja se ne secam kad sam otisao u krevet posle 21h. Cekanje nove godine je bilo bas to, cekanje, i cekanje, i cekanje, i nikako da dodje... Moji klinci sada zbog svega ostalog u krevet idu izmedju 22 i 23h a neretko i u ponoc. Moju da zelim koliko mi je volja da to promenim ali od toga nema nista jer je dan kao dan organizovan naopako.

boris

pre 6 godina

Nekada se radilo od 7 do 3 (15), tako da je dan bio dug.
ako se radi od 8 ili 9, onda ostaje malo dana, ali ne samo nama. Verovatno će svi preći na letnje vrene i tu ostati.
Inače mi smo u centralnoevropskoj zoni, koja traje sve do 22.5 stepena. Samo savim mali deo je u istočnoj zoni, tipa Dimitrovgrad. Tako da je nornalno da ne menjamo zonu, a verovatno će ostatak Evrope preći na letnje vreme ali se neće vratiti na zimsko.
Mnogo je lakše tako nego ljudima reći da idu na posao od 7 ili 8.

Светозар Милетић

pre 6 godina

@ el stupido, Вашом изјавом сте сами себи рекли шта сте. Или нисте читали чланак како треба и дали коментар па сте због тога то што јесте или сте га прочитали целог али га нисте схватили па сте због тога то што јесте. Да не спомињем коментаторе који су Вам дали толике плусеве али то је одлика народа у Србији. Лепо је написано да је померање за један сат на часовнику урађено како би се уштедело на потрошњи електричне енергије у оно време тј. спочетка 19. века и даље. Сада више није корисно и нема уштеде и зато се предлаже укидање. Веома корисна и практична ствар за оно време

Gruja

pre 6 godina

Kako to vec i ne kriju na zapadu, promena vremena je nastala svojevremeno pod kapitalistickim pritiskom, vise da bi radnici radili po dnevnom svetlu i bili orniji za posao, nego sto je neko razmisljao o bioritmu i ostalim stvarima.

Sale

pre 6 godina

"Zakonska regulativa u našoj zemlji usklađuje se sa regulativom u EU, što je i obaveza Srbije zbog trenutnog procesa pristupanja EU", kažu u Ministarstvu privrede. Pa u čijem interesu radi tzv. ministarstvo? U interesu građana Srbije ili EU u koju nikada nećemo ući?

Dejca-LE

pre 6 godina

Može ali da mi imamo letnje računanje vremena, tj. da budemo kao Grčka, Bugarska UTC2.
Ljudima mnogo više znači sat vremena duži dan nego da sviće jedan sat ranije, tad ko spava ko na poslu i neznači mu ništa taj jedan sat ujutro.

Undertaker

pre 6 godina

Haha, a što ne ukinu zimsko računanje? MOžda kapitalizam? Da ujutru svane u 5, ideš čio, vedar na posao, kada dođeš kući, mrkli mrak, ali posao si odradio kako treba pa šta je bitno kako će da bude kod kuće..

Eh

pre 6 godina

@Kibo Jeste, može dan leti do 9, 10 pa i po celu "noć", samo da migriramo dovoljno daleko ili na sever ili na jug, odnosno dovoljno blizu centru ravne ploče ili ledenom obodu koji čuva do zuba naoružana zla NASA, sa izgovorom da neko ne padne "dole". A zimi, mrak.

citalac

pre 6 godina

Ukinuti pomeranje sata ali ne ostati na "zimsko", vec na "letnje", ili kao sto neko rece promeniti zonu. Ne zelim da mi svane u 4h i mrak padne u 20h kad je najlepse doba godine. I zimi da se ne smrkava u 16h..

joca

pre 6 godina

Ja sam za ukidanje pomeranja sata ali da predjemo na Bugarsko, Grcko, rum7nsko UTC +2 Jer nema smisla da svice u pola 3 ujutru a mrak u 19h ili 19 i 30.

wiener

pre 6 godina

zasto bi srbija menjala vremensku zonu kada se skoro u celosti nalazi u neutralno definisanoj zoni utc+1 (15° duzine +/-7,5°)? postoje zemlje koje su u potpunosti u pogresnoj vremenskoj zoni (francuska, zemlje beneluxa, spanija, argentina itd), ali srbija nije jedna od njih. naravno, problem je sto se koriste "skokovi" od sat vremena izmedju zona, a srbija se nalazi na krajnjem istoku zone utc+1, ali to je jedino razumno resenje.

Stefan

pre 6 godina

Kom je cilj da leti svice u 3 nocu? Zasto da bacamo 4-5h sunca leti kome je korisno. To je bilo normalno ranije kada su se ljudi bavili poljoprivredom pa se ustajalo u 5. Sada kada vecina radi od 9-17h i ljudi ne vide belog dana da se i to malo sunca koje se na kasicicu daje krati stvarno nema smisla i moze samo da dovede do povecanja deoresije...

bane124

pre 6 godina

Ako bi ostali cele godine na zimskom računanju vremena u sadašnjoj vremenskoj zoni, u tom slučaju bi nam sunce izlazilo u 3.52h a zalazilo u 19.30h. Što znači da oni koji rade od 9h do 17h veći deo jutra prespavaju.

Ko neveruje neka proveri na:https://www.timeanddate.com/sun/serbia/novi-sad?month=6
Moje mišljenje je ili da idemo na letnje računanje celegodine ili da pređemo na računaje vremena kao Rumuni, Bugari i Grci.

banacanin

pre 6 godina

za mene a verujem i za vecinu ljudi u srbiji je bitno i bolje da nam sto kasnije smrkava leti bi svitalo u tri ujutro a zalazilo bi sunce u 20 h to je bas bezveze vidim da dosta ljudi komentarise da bi srbija trebalo da predje na racunanje vremena kao u rumuniji bugarskoj i grckoj sto je i logicno pa blizi su nam oni nego pariz berlin ili recimo ljibljana u staroj sfrj je bilo ok ovo vreme ali vise nije

dukka

pre 6 godina

Ako nam ostane zimsko racunanje vremena leti ce nam svitati u 4h a smrkavati se u 19h. Sta ce nekom dan od 4h?? Svi cise manje rade od 8h ili 9h. Logicnije je kasnije svitanje i kasnije smrkavanje, sa tim cemo i manje struje trositi.

EU RUPA

pre 6 godina

Cela Evropa će tokom noći 31. marta zamoliti Srbiju za usvajanje letnjeg vremena, jer bez cele Srbije EU alternativu nema.
Engleska, Amerika, Australija i svet Pacifika će ovisiti o srpskoj odluci po evropskoj molitvi.

Meni su rekli da se 31. marta probudim u 3h jer ako tri sekunde kasnim, mogu izgubiti samo moje radno mesto i milion dolara omanje zarade.
Ja sam njima poklonio moju kravatu od hiljadu dolara i milion dolara za bolji život u filipinskom divljaštvu bez zarade.

ajdeLogika

pre 6 godina

Bicu kratak..opasuljite se,narodskim receno,ne zamlacujte Fincima,Norveznaima,itd
Pa njima mrak leti svima pada ionako posle 22h sve zapadnije od Slovenije.
Mi ako vratimo kao nekada,mrak ce u 10avg biti u 19.20. A svitanje bice u junu u 03.15h.Jle to normalno.
Sto se bar na Grke na ugledamo,kod njih je sat napred tek. U grckoj je 22h dan pocetkom jula.

molder

pre 6 godina

Ukinuti pomeranje sata, hitno. Zadržati letnje vreme (duži dan). Kome treba svitanje u 5 ili 6 ujutro? Još bolje, preći u zonu ko Grčka.

Aleksa

pre 6 godina

prvi slucaj ukida se pomeranje i vraca se na "zimsko racunjanje vremena"
u julu sunce pocinje da izlazi u 3 sata ujutru
pa da vidim kake zdravstvene posledice cemo imati sa svega nekoliko sati nocnog sna...
slucaj drugi ukida se pomeranje i vraca se na "letnje racunjanje vremena" ili ti promena vremenske zone za 1 h unapred
to znaci da ce u decembru poceti sunce da izlazi oko 8 sati ujutru tj deca ce nam biti u skolskim klupama po mraku
da li ima tu zdravstvenih problema pitam pametne?
znam sad ce te reci pomeri radno vreme na 9h
a koja je onda razlika pomeranje radnog vremena napred nazad ili pomeranje skazaljki na satu?

AtheG

pre 6 godina

Aman više, prekinite sa tim lobiranjem da pređemo u pogrešnu vremensku zonu. Srbiji po geografskom položaju nije mesto u EET vremenskoj zoni (sa Grčkom, Rumunijom, Bugarskom...), nego baš u CET vremenskoj zoni. Samo mali deo istočne Srbije nalazi se EET vremesnkoj zoni, a konvencija je takva, da države sa malom teritorijom (kao što je Srbija), ako se nalaze u dve vremenske zone, uzimaju za svoju vremensku zonu onu u kojoj im se nalazi veći deo teritorije. Više od 80% teritorije Srbije nalazi se u CET vremenskoj zoni.

Bot na kvadrat

pre 6 godina

Sta god da EU izglasa mi cemo prihvatiti,pa makar to bilo i da mora da se dubi na glavi ili skakuce na jednoj noi kada se ide ulicom,Srbija odavno nije drzava vec vazalna teritorija,a sto se tice predlogada predjemo na EET,zamislite jul ili avgust 45 stepeni u hladu jedva cekas da padne mrak,kad ono sunce zalazi u 22 casa,idi begaj.

nekad bilo

pre 6 godina

Rodjen sam 1965. i pamtim vremena kada u Jugoslaviji nije bilo nikakve igre sa satovima, vec je cele godine bilo isto (zimsko) vreme. I nikome nista nije falilo. To cimanje satova su uveli kada sam bio negde na kraju gimnazije, toga se secam dobro jer profa koji je bio strah i trepet prvi put nije dosao na svoj prvi cas na vreme jer nije navio sat, pa smo od toga pravili viceve. Inace, tada nikome uopste nije ni bilo jasno cemu to sluzi, a uz to i ne radi. Ja licno nikakve benefite od toga nisam video, niti danas vidim, tako da ... UKIDAJTE! I ne slusajte ove kvazistrucnjake koji bi nas gurali u grcko ili rumunsko vreme, ako smo svi mi u SFRJ mogli da zivimo lepo u ovoj zimskoj vremenskoj zoni, mozete i vi.

smuki

pre 6 godina

Srbija prati EU i ocuva zimsko vreme a ujedno predje na grcko vreme i ostanemo na isto. I to je bolje nego da ostanemo samo na zimskom pa cemo leti imati zoru u 2 sata izjutra.

ja

pre 6 godina

@ (čovek koji sumlja, 13. februar 2018 09:59)

Nije logično, jer Srbija geografski spada u CET. Ako odemo u EET, podne će da pada u 13h. Jeste da bi nam dan bio nešto duži preko leta, ali koji je onda smisao utvrđivanja vremenskih zona ako svako provizorno može da određuje u koju će zonu ići? Zimi ionako gubiš ceo dan, kako god da okreneš - i ako pomeraš sat, i ako si u EET...

кхм

pre 6 godina

Србија географски припада временској зони у којој се налази Грчка, Бугарска, Блиски Исток итд. У тој зони је и била одувек све док краљ Александар није због Југославије и Хрвата и Словенаца променио временску зону Србије да би се прилагодио њима. Од тада, Србија је у погрешној временској зони и дан свиће лети у 4:30 а зими имамо мрак већ у 3:30. Наравно да то није нормално. Одете у Грчку на море и видите разлику. Свакако подржавам регулисање времена али ако се реформише само делимично, настаће још већи проблем јер ће дан трајати јако кратко, још краће него сада. Имаћемо дан који је два сата краћи током лета. Дакле, вратите временску зону којој географски припадамо и укините померање сата и све ће доћи на своје.

abc

pre 6 godina

Može ali samo ako predjemo na UTC+2(Rumunija,Grčka,Bugarska) umesto sadasnjeg UTC+1
(čovek koji sumlja, 13. februar 2018 09:59)

pa da nam deca od oktobra do aprila ujutru idu u skolu po mrklom mraku?

ID

pre 6 godina

Stvarno jedan sat promene?!? Organizam se prilagodi za dan, dva. Poremećaji zdravlja? Onad bi piloti i kabinsko osoblje trebali u penziju sa 35 godina?
Promene hiljade zona i žive normalno.
A, kod nas? Leti će da sviće u 3 sata i pada mrak ranije? Ja stvarno ne vidim svrhu toga što sviće u tri, a dan je kraći. Valjda dan treba da bude duži.

Dragan

pre 6 godina

Po ko zna koji put ista debilna rasprava u komentarima. Neki navijaju za GMT+2 vreme (kao Bugarska, Rumunija, Grcka), neki za GMT+1. Argumenti, razumni ali i besmisleni.
Jedino je merodavno da 12h bude sto blize trenutku kada je Sunca iznad Srbije sto blize zenitu.
Mozemo mi da se dogovorimo da je kod nas i 3 popodne ili 9 pre podne kad je Sunce iznad Srbije u zenitu ali je to bezveze.

Snezana

pre 6 godina

Apsolutna podrzavam ostanak na zimsko racunanje vremena. Meni je uvek problem kad se u martu prebacujemo na letnje vreme. Secam se detinjstva kad se u bivsoj Jugoslaviji racunalo samo Po sadasnjem zimskom vremenu. Nista nam nije falilo.

bilajednomjednaliga

pre 6 godina

Konacno da neko govori o ovom "problemu" ali mene vise zanima zasto se ne pridruzimo vremenskoj zoni nasih komsija sa istoka i juga?

Mi se nalazimo u istoj vremenskoj zoni kao i daleki Pariz i mnogi drugi zapadniji gradovi. Kad se kod nas smrkne oni imaju jos dosta pre mraka i to dosta utice na psihu. A mi smo na samoj granici. Sto znaci da ako predjemo sa +1 na +2 bicemo najzapadniji u vremenskoj zoni umesto sto smo najistocniji trenutno. Jedina mana bi bila "kasnije" svitanje.

Bas me zanima misljenje naroda. Ako ste me razumeli glasajte dole molicu. Hvala.

Slavisa

pre 6 godina

Debilizam. Ne treba nam sunce u 05 I 06 ujutru. Komotno moze da svice u 07. Te da imamo duzi dan I vreme za bilo sta nakon posla.
Ovako, preko zime, nakon posla vracam se kuci po mrklom mraku, gluvo doba u 17.30..

Mika

pre 6 godina

Pomerite za pola sata i nadjemo se na pola. I zimsko i letnje racunanje imaju svoje mane. Kada se pomeri za pola sata te mane se ublaze.

Goran

pre 6 godina

Znači mi smo kolonija o kojoj drugi odlučuju, koja se ništa ne pita, već samo naređeno izvršava. A što se vremena tiče, treba uvesti jedno, ali ono letnje. Fincima je lako, kod njih smrkava u 10. Da li je nama korisno da sviće u 4,smrkava u pola 8,ako se radi od 9 do 17? Pa zar i leti dana da ne vidimo? Ili uvesti radno vreme od 8 do 16. Mada, biće onako kako EU odluči i naredi.

vlado

pre 6 godina

kad uskladjuju vreme sa eu sto ne uskladise i ostale zakone pa da budemo normalna drzava.očigledno se nema nikakve koristi od toga zato.??

Torrente

pre 6 godina

Mrak leti u 20h. Ma divno - živićemo k'o kokoške.

Pored toga, pošto će svitati već od 3 ujutru, prespavaćemo pola dana.

Već od 10h sunce biti dosta jako, što skraćuje mogućnost jutarnjih šetnji za starije osobe.

Povećaće se i potrošnja struje zbog ranijeg paljenja svetla.

...I sve to zbog toga zato što je strašno teško ustati jednom godišnje sat vremena ranije.

ps
Većina onih koji podržavaju ovu odluku ne shvata da ne možemo da budemo na letnjem vremenu.
Kada čitam da treba da "ostanemo" na letnjem računanju vremena, krstim se i levom i desnom.

Nemanja

pre 6 godina

Apsolutno se slazem sa komentarima, trajno letnje racunanje vremena kod nas ima vise smisla od trajnog zimskog, u nasem slucaju je trajno zimsko chak sto vise apsurdno, jer bi to znacilo da bi svitalo vec u 3:30 leti, a mrak bi padao najkasnije u pola 8, jos bi gore bilo recimo u aprilu i maju i recimo u septembru kada bi svitalo prerano a smrkavalo se takodje prerano. Trajno letnje racunanje vremena u nasim okolnostima ima vise smisla i vecoj grupaciji ljudi bi to odgovaralo, u svakom slucaju ako je potrebno naci koncenzus, onda je mozoda referendum najbolje resenje.

Summertime

pre 6 godina

Jedino ima smisla letnje vreme cele godine a nikako zimsko. Skoro niko vise ne radi od 7h svi rade od 8h ili 9h tako da nikom ne smeta mrak do 7h-8h ujutru koliko bi svima znacio dan do 17-18h.

Blackbeard

pre 6 godina

Prelazak u EET iz sadašnje CET vremenske zone jedino ima smisla za nas.Inače bi, u slučaju da ostane samo zimsko računanje vremena kod nas i u junu i julu mrak padao u pola osam a svitalo "u pola noći".

dragan

pre 6 godina

O stetnosti letnjeg racunanja vremena pisano je vise nego dovoljno. Da li ce nasi zakonodavci otpratiti? Mislim da se oni ne pitaju. Ne bi me cudilo da zapadno evropska unija ukine, a nama ostave. Ionako smo stovariste garbidza.

sitno

pre 6 godina

Treba da postoji jedno vreme. Vecina ljudi se zali na promeni satnice.

Ne verujem da ima neke koristi za svet, ako ljudima to smeta i da se nesto dobija time.

Ali mene interesuje i ko je odgovaran za promenu vremena, jer koliko se secam to je nesto na brzinu odradjeno.

Mislim da su kapitalisti to progurali, ali posto to sada i njima smeta, nemaju kud nego da vrate kao sto je bilo.

Nismo vampiri

pre 6 godina

Sve koji su za nas prelazak u +2, bih da zamolim da pogledaju sliku casovnih zona na mapi sveta pa ce valjda da im bude jasno da se mi nalazimo u +1 zato sto tamo i treba da budemo ! Poljska na pr. koja je takodje u +1 ima jos istocniju granicu od nas. Pre bi Francuska i Spanija trebale da predu iz +1 na 0 nego mi na +2.

Komifo

pre 6 godina

Ovo je zamena loše ideje gorom. Kod nas vredi jedino da se ostavi letnje računanje vremena. Ne treba mi da mi je već dan kad krećem na posao, nego da ne bude noć kad se vraćam.

Skafi

pre 6 godina

Strašna je ova zadnja rečenica u tekstu . Naše tzv. Ministarstvo nema čak ni miščjnje a kamoli ideju šta da radi, i šta je bolje za zdravlje sopstvenih građana . Samo usklađuju zadnjih 20 godina i tako će i narednih 20 ako im dopustimo...

Barkley

pre 6 godina

Mnogi su protiv pomeranja sata zbog neugodnosti koju trpe tih par dana kad se vreme pomeri. Ok, to je razumljiv problem.

Međutim, mislim da zagovornici promene ove prakse nisu svesni da bi ukidanjem letnjeg racunanja vremena, krajem juna, kada je najduzi dan, svitalo nesto posle 3 sata a sunce bi zalazilo u 19.30.

U suprotnom, kada se zimi ne bi pomerao sat, tj. kada bi se zadrzalo letnje racunanje vremena tokom cele godine, u decembru bi svitalo tek oko 8 sati.

Ne verujem da bi ove situacije odgovarale čak ni zagovornicima ovih promena. Problem je u tome što mnogi ne razmišljaju o svim posledicama nego su vođeni samo trenutnim impulsom.

Ljeto

pre 6 godina

I sad ce emotivni baklanski narodi ponovo forsirati promjenu koja ce ici na njihovu stetu, samo zato da udare kontru.
1. Zimsko racunanje vremena je “pravo vrijeme”, sunce je oko podne u zenitu. Ne moze se ukinuti ljetno nego samo zimsko.
2. Ukidanjem ljetnog racunanja vremena dogodit ce se da od 4. do 10. mjeseca sunce izlazi sat vremena ranije i zalazi sat vremena ranije. Sta vecina ljudi time gubi? Familije nakon posla imaju sat vremena manje dnevnog svjetla za odlazak u setnju ili s djecom u park. Izletnici i planinari u toplom dijelu godine moraju ranije krenuti kuci, turisti na plazama moraju ranije u svoje hotele. A sta narod time dobiva? 99% ljudi nista, sunce ce u junu umjesto u 5 izlaziti u 4 ujutro, u maju i septembru u 5 umjesto u 6. Ako je mudrom puku manje stalo do 200-tinjak sati dnevnog svjetla godisnje od pomicanja sata dvaput godisnje, cestitam na odluci.
3. Tema vremenske zone nema veze s ovom. Srbija moze odluciti da se prebaci u zonu sa Rumunjskom, Bugarskom i Grckom, nitko joj ne brani.

Mici

pre 6 godina

Samo neko kome nije zivot zanimljiv moze da trazi da Srbija ostane na zimskom racunanju vremena. Ja licno ne zelim da celu godinu provedem u mraku. A finci, koji inace idu kod psihijatra zbog loseg sna, su previse osetljiv i umisljen narod da bi mogle da se rade ankete zdravstvenog tipa medju njima.

Skafi

pre 6 godina

Strašna je ova zadnja rečenica u tekstu . Naše tzv. Ministarstvo nema čak ni miščjnje a kamoli ideju šta da radi, i šta je bolje za zdravlje sopstvenih građana . Samo usklađuju zadnjih 20 godina i tako će i narednih 20 ako im dopustimo...

Blackbeard

pre 6 godina

Prelazak u EET iz sadašnje CET vremenske zone jedino ima smisla za nas.Inače bi, u slučaju da ostane samo zimsko računanje vremena kod nas i u junu i julu mrak padao u pola osam a svitalo "u pola noći".

Nikki

pre 6 godina

Koliko smo nekompetentni za sve. Nemamo misljenje o nicemu, cekamo da oni promene pa cemo mi, cekamo da rusi pocnu da slave Bozic decembra pa cemo i mi, cekamo da cela evropa legalizuje marihuanu pa cemo i mi... Poslednja rupa na svirali ova nasa srbija...

RLPD

pre 6 godina

Ja sam za to da je leti dan do 21h uveče, a zimi isto duže.
(Kibo, 13. februar 2018 09:53)

Ja mislim da se 99% ljudi slaze sa ovim! Svima treba vise dnevnog svetla i ljeti i zimi. Tu nema dvojbe.

Lako pitanje

pre 6 godina

Treba potpuno preci kod nas na letnje vreme (tj. GMT+2), zimi bi dan trajao skoro do 17h, a leti do 21h. Za "mrak ujutru" tokom zime i onako vise nikoga nije briga, zato sto 98% ljudi ustaje posle 6:30 (mislim na ustajanje za posao, a ne na nesanicu i rad na njivi)

djula

pre 6 godina

jedino da sa cet predjemo na eet, gde su bugarska i grcka.
u protivnom sam protiv pomeranja sata, jer bi leti mrak padao okp 19:20, a svitalo oko pola 4. aj sto odose svi mladi iz zemlje, nego sto ce i vampiri da nas napuste ako se usvoji ovo...

Yo

pre 6 godina

Ako mi zadržimo zimsko računanje vremena tokom cele godine, to znači da će mrak i u toku leta da pada oko 18.30 dok u Francuskoj se smraci tek oko 10.
Mi pripadamo pogrešnoj vremenskoj zoni. Treba se priključiti Grčkoj i Bugarskoj. Ušteda energije je ogromna. Šta je poenta toga da svane u 4 ujutru kada se spava do 7. Zašto paliti sijalice u 7 uveče kada još tada može biti dan.
A da ne govorim da se čovek oseća srećnijim kada prirodna svetlost duže traje.

DooX

pre 6 godina

I ja sam za to da dan traje do 22h i svice uvek oko 6h. Da je temperatura konstantno kao na nekom tropskom ostrvu, od 22 do 29 *C. I da radim za 3500 a ne za 180 EUR. Ali ne moze bre!!!!!!!

bilajednomjednaliga

pre 6 godina

Konacno da neko govori o ovom "problemu" ali mene vise zanima zasto se ne pridruzimo vremenskoj zoni nasih komsija sa istoka i juga?

Mi se nalazimo u istoj vremenskoj zoni kao i daleki Pariz i mnogi drugi zapadniji gradovi. Kad se kod nas smrkne oni imaju jos dosta pre mraka i to dosta utice na psihu. A mi smo na samoj granici. Sto znaci da ako predjemo sa +1 na +2 bicemo najzapadniji u vremenskoj zoni umesto sto smo najistocniji trenutno. Jedina mana bi bila "kasnije" svitanje.

Bas me zanima misljenje naroda. Ako ste me razumeli glasajte dole molicu. Hvala.

Washington

pre 6 godina

Ako vam je OK da leti izgubite sat vremena dana posle radnog vremena onda podrzite ovo. Meni je nekako lepo kad mi dan traje do 9 navece pa i duze ovde gde jesam.

Mika

pre 6 godina

Ako se ukine letnje računanje vremena kod nas će leti mrak pasti već oko 20:00. Meni se to ne dopada. Sem kao što par komentara kažu, da promenimo mi vremensku zonu pa da ostane isto kao što je i bilo.

Summertime

pre 6 godina

Jedino ima smisla letnje vreme cele godine a nikako zimsko. Skoro niko vise ne radi od 7h svi rade od 8h ili 9h tako da nikom ne smeta mrak do 7h-8h ujutru koliko bi svima znacio dan do 17-18h.

E-75

pre 6 godina

O ovoj temi odluku treba da donese nauka, odnoano fizika i astronomija a ne politicari. Pitajte prvo naucnike a ne ove nase politicare kojima nauka i nije tako bliska.

samo letnje

pre 6 godina

AKo se i ukida, treba da se predje onda na letnje vreme, da dan bude sto duze, pa onda nema ukinu. Uostalom i kad nije bilo pomeranja vremena npr Grcka je bila +1 sat u odnosu na Jugoslaviju, pa sta, duzi je dan bio kad se tamo ode, a to je dobro. Zimi i tako nije vazno. Ali leti sta fali da dan bude do 9 uvece?

vlada

pre 6 godina

eto prilike da vucic zapravo uradi nesto konkretno za ovaj narod - lepo da predjemo u drugu vremensku zonu, sa bugarimo, pa da nama radnicima malo svane. bukvalno.

Norge

pre 6 godina

Ovo je tek u Norveskoj besmisleno gde i najjužniji delovi ionako imaju dan od marta do septembra od 12 pa na više sati (kako se bliži vrhunac u junu). Zimi znaci da se pomeri sat i ima logike zadržati se na tome umesto pomerati u martu ponovo... Za Srbiju mi je uvek smetalo sto leti mrak pada prerano, a opet i sviće mnogo rano dobrim delom od maja do avgusta. Prelazak na UTC+2 kao Grci bi rešilo taj problem...

Komifo

pre 6 godina

Ovo je zamena loše ideje gorom. Kod nas vredi jedino da se ostavi letnje računanje vremena. Ne treba mi da mi je već dan kad krećem na posao, nego da ne bude noć kad se vraćam.

Eone

pre 6 godina

Koliko vidim ja sam jedan od retkih koji bi voleo da se mrdanje kazaljke nastavi.Nznm zasto ali nedostajalo bi mi to...A tegobe usled istog nikada nisam imao,tako da...Ali utice na bioritam zivotinja,zaista...

Igor

pre 6 godina

@Ja sam za to da je leti dan do 21h uveče, a zimi isto duže.
(Kibo, 13. februar 2018 09:53)

Vreme je relativna stvar, to je jos Ajnstajn potvrdio.
U sustini nije problem do koliko h traje dan na casovniku. Problem je u tome u koliko sati ujutru pocinju covekove aktivnosti. Mogu oni da pomere da dan traje i do 23h ali ako radni dan pocinje u 11h onda je to u stvari isti djavo. Potrebno je pisati peticije da se radna vremena i sve vezano za vreme u ovoj drzavi uvece skrati za 1h a ujutru da pocne 1h ranije i problem je resen.

P.S. Dok sam bio klinac ja se ne secam kad sam otisao u krevet posle 21h. Cekanje nove godine je bilo bas to, cekanje, i cekanje, i cekanje, i nikako da dodje... Moji klinci sada zbog svega ostalog u krevet idu izmedju 22 i 23h a neretko i u ponoc. Moju da zelim koliko mi je volja da to promenim ali od toga nema nista jer je dan kao dan organizovan naopako.

Sale

pre 6 godina

"Zakonska regulativa u našoj zemlji usklađuje se sa regulativom u EU, što je i obaveza Srbije zbog trenutnog procesa pristupanja EU", kažu u Ministarstvu privrede. Pa u čijem interesu radi tzv. ministarstvo? U interesu građana Srbije ili EU u koju nikada nećemo ući?

molder

pre 6 godina

Ukinuti pomeranje sata, hitno. Zadržati letnje vreme (duži dan). Kome treba svitanje u 5 ili 6 ujutro? Još bolje, preći u zonu ko Grčka.

adelajd

pre 6 godina

Srbija će da prati jer šta joj drugo preostaje? I SPC će na kraju da se prebaci na Gregorijanski kalendar i da Božić slavi kad i katolici. Na kraju možda SPC postanu i unijati tj. Grkokatolici.

Sendvic

pre 6 godina

Necemo jer smo Srbi. Mi ne slusamo nikoga cak i kada su u pitanju univerzalne stvari kao sto je racunanje vremena, kalendar i slicno. Mi se slepo drzimo nade Pravoslavne tradicije koja kaze da je svaka promena losa.

Stefan

pre 6 godina

Kom je cilj da leti svice u 3 nocu? Zasto da bacamo 4-5h sunca leti kome je korisno. To je bilo normalno ranije kada su se ljudi bavili poljoprivredom pa se ustajalo u 5. Sada kada vecina radi od 9-17h i ljudi ne vide belog dana da se i to malo sunca koje se na kasicicu daje krati stvarno nema smisla i moze samo da dovede do povecanja deoresije...

кхм

pre 6 godina

Србија географски припада временској зони у којој се налази Грчка, Бугарска, Блиски Исток итд. У тој зони је и била одувек све док краљ Александар није због Југославије и Хрвата и Словенаца променио временску зону Србије да би се прилагодио њима. Од тада, Србија је у погрешној временској зони и дан свиће лети у 4:30 а зими имамо мрак већ у 3:30. Наравно да то није нормално. Одете у Грчку на море и видите разлику. Свакако подржавам регулисање времена али ако се реформише само делимично, настаће још већи проблем јер ће дан трајати јако кратко, још краће него сада. Имаћемо дан који је два сата краћи током лета. Дакле, вратите временску зону којој географски припадамо и укините померање сата и све ће доћи на своје.

nekad bilo

pre 6 godina

Rodjen sam 1965. i pamtim vremena kada u Jugoslaviji nije bilo nikakve igre sa satovima, vec je cele godine bilo isto (zimsko) vreme. I nikome nista nije falilo. To cimanje satova su uveli kada sam bio negde na kraju gimnazije, toga se secam dobro jer profa koji je bio strah i trepet prvi put nije dosao na svoj prvi cas na vreme jer nije navio sat, pa smo od toga pravili viceve. Inace, tada nikome uopste nije ni bilo jasno cemu to sluzi, a uz to i ne radi. Ja licno nikakve benefite od toga nisam video, niti danas vidim, tako da ... UKIDAJTE! I ne slusajte ove kvazistrucnjake koji bi nas gurali u grcko ili rumunsko vreme, ako smo svi mi u SFRJ mogli da zivimo lepo u ovoj zimskoj vremenskoj zoni, mozete i vi.

Dejca-LE

pre 6 godina

Može ali da mi imamo letnje računanje vremena, tj. da budemo kao Grčka, Bugarska UTC2.
Ljudima mnogo više znači sat vremena duži dan nego da sviće jedan sat ranije, tad ko spava ko na poslu i neznači mu ništa taj jedan sat ujutro.

ajdeLogika

pre 6 godina

Bicu kratak..opasuljite se,narodskim receno,ne zamlacujte Fincima,Norveznaima,itd
Pa njima mrak leti svima pada ionako posle 22h sve zapadnije od Slovenije.
Mi ako vratimo kao nekada,mrak ce u 10avg biti u 19.20. A svitanje bice u junu u 03.15h.Jle to normalno.
Sto se bar na Grke na ugledamo,kod njih je sat napred tek. U grckoj je 22h dan pocetkom jula.

joca

pre 6 godina

Ja sam za ukidanje pomeranja sata ali da predjemo na Bugarsko, Grcko, rum7nsko UTC +2 Jer nema smisla da svice u pola 3 ujutru a mrak u 19h ili 19 i 30.

Slavisa

pre 6 godina

Debilizam. Ne treba nam sunce u 05 I 06 ujutru. Komotno moze da svice u 07. Te da imamo duzi dan I vreme za bilo sta nakon posla.
Ovako, preko zime, nakon posla vracam se kuci po mrklom mraku, gluvo doba u 17.30..

ID

pre 6 godina

Stvarno jedan sat promene?!? Organizam se prilagodi za dan, dva. Poremećaji zdravlja? Onad bi piloti i kabinsko osoblje trebali u penziju sa 35 godina?
Promene hiljade zona i žive normalno.
A, kod nas? Leti će da sviće u 3 sata i pada mrak ranije? Ja stvarno ne vidim svrhu toga što sviće u tri, a dan je kraći. Valjda dan treba da bude duži.

Goran

pre 6 godina

Znači mi smo kolonija o kojoj drugi odlučuju, koja se ništa ne pita, već samo naređeno izvršava. A što se vremena tiče, treba uvesti jedno, ali ono letnje. Fincima je lako, kod njih smrkava u 10. Da li je nama korisno da sviće u 4,smrkava u pola 8,ako se radi od 9 do 17? Pa zar i leti dana da ne vidimo? Ili uvesti radno vreme od 8 do 16. Mada, biće onako kako EU odluči i naredi.

Dragan

pre 6 godina

Po ko zna koji put ista debilna rasprava u komentarima. Neki navijaju za GMT+2 vreme (kao Bugarska, Rumunija, Grcka), neki za GMT+1. Argumenti, razumni ali i besmisleni.
Jedino je merodavno da 12h bude sto blize trenutku kada je Sunca iznad Srbije sto blize zenitu.
Mozemo mi da se dogovorimo da je kod nas i 3 popodne ili 9 pre podne kad je Sunce iznad Srbije u zenitu ali je to bezveze.

Ljeto

pre 6 godina

I sad ce emotivni baklanski narodi ponovo forsirati promjenu koja ce ici na njihovu stetu, samo zato da udare kontru.
1. Zimsko racunanje vremena je “pravo vrijeme”, sunce je oko podne u zenitu. Ne moze se ukinuti ljetno nego samo zimsko.
2. Ukidanjem ljetnog racunanja vremena dogodit ce se da od 4. do 10. mjeseca sunce izlazi sat vremena ranije i zalazi sat vremena ranije. Sta vecina ljudi time gubi? Familije nakon posla imaju sat vremena manje dnevnog svjetla za odlazak u setnju ili s djecom u park. Izletnici i planinari u toplom dijelu godine moraju ranije krenuti kuci, turisti na plazama moraju ranije u svoje hotele. A sta narod time dobiva? 99% ljudi nista, sunce ce u junu umjesto u 5 izlaziti u 4 ujutro, u maju i septembru u 5 umjesto u 6. Ako je mudrom puku manje stalo do 200-tinjak sati dnevnog svjetla godisnje od pomicanja sata dvaput godisnje, cestitam na odluci.
3. Tema vremenske zone nema veze s ovom. Srbija moze odluciti da se prebaci u zonu sa Rumunjskom, Bugarskom i Grckom, nitko joj ne brani.

citalac

pre 6 godina

Ukinuti pomeranje sata ali ne ostati na "zimsko", vec na "letnje", ili kao sto neko rece promeniti zonu. Ne zelim da mi svane u 4h i mrak padne u 20h kad je najlepse doba godine. I zimi da se ne smrkava u 16h..

Barkley

pre 6 godina

Mnogi su protiv pomeranja sata zbog neugodnosti koju trpe tih par dana kad se vreme pomeri. Ok, to je razumljiv problem.

Međutim, mislim da zagovornici promene ove prakse nisu svesni da bi ukidanjem letnjeg racunanja vremena, krajem juna, kada je najduzi dan, svitalo nesto posle 3 sata a sunce bi zalazilo u 19.30.

U suprotnom, kada se zimi ne bi pomerao sat, tj. kada bi se zadrzalo letnje racunanje vremena tokom cele godine, u decembru bi svitalo tek oko 8 sati.

Ne verujem da bi ove situacije odgovarale čak ni zagovornicima ovih promena. Problem je u tome što mnogi ne razmišljaju o svim posledicama nego su vođeni samo trenutnim impulsom.

vlado

pre 6 godina

kad uskladjuju vreme sa eu sto ne uskladise i ostale zakone pa da budemo normalna drzava.očigledno se nema nikakve koristi od toga zato.??

dukka

pre 6 godina

Ako nam ostane zimsko racunanje vremena leti ce nam svitati u 4h a smrkavati se u 19h. Sta ce nekom dan od 4h?? Svi cise manje rade od 8h ili 9h. Logicnije je kasnije svitanje i kasnije smrkavanje, sa tim cemo i manje struje trositi.

banacanin

pre 6 godina

za mene a verujem i za vecinu ljudi u srbiji je bitno i bolje da nam sto kasnije smrkava leti bi svitalo u tri ujutro a zalazilo bi sunce u 20 h to je bas bezveze vidim da dosta ljudi komentarise da bi srbija trebalo da predje na racunanje vremena kao u rumuniji bugarskoj i grckoj sto je i logicno pa blizi su nam oni nego pariz berlin ili recimo ljibljana u staroj sfrj je bilo ok ovo vreme ali vise nije

AtheG

pre 6 godina

Aman više, prekinite sa tim lobiranjem da pređemo u pogrešnu vremensku zonu. Srbiji po geografskom položaju nije mesto u EET vremenskoj zoni (sa Grčkom, Rumunijom, Bugarskom...), nego baš u CET vremenskoj zoni. Samo mali deo istočne Srbije nalazi se EET vremesnkoj zoni, a konvencija je takva, da države sa malom teritorijom (kao što je Srbija), ako se nalaze u dve vremenske zone, uzimaju za svoju vremensku zonu onu u kojoj im se nalazi veći deo teritorije. Više od 80% teritorije Srbije nalazi se u CET vremenskoj zoni.

Светозар Милетић

pre 6 godina

@ el stupido, Вашом изјавом сте сами себи рекли шта сте. Или нисте читали чланак како треба и дали коментар па сте због тога то што јесте или сте га прочитали целог али га нисте схватили па сте због тога то што јесте. Да не спомињем коментаторе који су Вам дали толике плусеве али то је одлика народа у Србији. Лепо је написано да је померање за један сат на часовнику урађено како би се уштедело на потрошњи електричне енергије у оно време тј. спочетка 19. века и даље. Сада више није корисно и нема уштеде и зато се предлаже укидање. Веома корисна и практична ствар за оно време

Mici

pre 6 godina

Samo neko kome nije zivot zanimljiv moze da trazi da Srbija ostane na zimskom racunanju vremena. Ja licno ne zelim da celu godinu provedem u mraku. A finci, koji inace idu kod psihijatra zbog loseg sna, su previse osetljiv i umisljen narod da bi mogle da se rade ankete zdravstvenog tipa medju njima.

smuki

pre 6 godina

Srbija prati EU i ocuva zimsko vreme a ujedno predje na grcko vreme i ostanemo na isto. I to je bolje nego da ostanemo samo na zimskom pa cemo leti imati zoru u 2 sata izjutra.

bane124

pre 6 godina

Ako bi ostali cele godine na zimskom računanju vremena u sadašnjoj vremenskoj zoni, u tom slučaju bi nam sunce izlazilo u 3.52h a zalazilo u 19.30h. Što znači da oni koji rade od 9h do 17h veći deo jutra prespavaju.

Ko neveruje neka proveri na:https://www.timeanddate.com/sun/serbia/novi-sad?month=6
Moje mišljenje je ili da idemo na letnje računanje celegodine ili da pređemo na računaje vremena kao Rumuni, Bugari i Grci.

Eh

pre 6 godina

@Kibo Jeste, može dan leti do 9, 10 pa i po celu "noć", samo da migriramo dovoljno daleko ili na sever ili na jug, odnosno dovoljno blizu centru ravne ploče ili ledenom obodu koji čuva do zuba naoružana zla NASA, sa izgovorom da neko ne padne "dole". A zimi, mrak.

ja

pre 6 godina

@ (čovek koji sumlja, 13. februar 2018 09:59)

Nije logično, jer Srbija geografski spada u CET. Ako odemo u EET, podne će da pada u 13h. Jeste da bi nam dan bio nešto duži preko leta, ali koji je onda smisao utvrđivanja vremenskih zona ako svako provizorno može da određuje u koju će zonu ići? Zimi ionako gubiš ceo dan, kako god da okreneš - i ako pomeraš sat, i ako si u EET...

Gruja

pre 6 godina

Kako to vec i ne kriju na zapadu, promena vremena je nastala svojevremeno pod kapitalistickim pritiskom, vise da bi radnici radili po dnevnom svetlu i bili orniji za posao, nego sto je neko razmisljao o bioritmu i ostalim stvarima.

dragan

pre 6 godina

O stetnosti letnjeg racunanja vremena pisano je vise nego dovoljno. Da li ce nasi zakonodavci otpratiti? Mislim da se oni ne pitaju. Ne bi me cudilo da zapadno evropska unija ukine, a nama ostave. Ionako smo stovariste garbidza.

Nemanja

pre 6 godina

Apsolutno se slazem sa komentarima, trajno letnje racunanje vremena kod nas ima vise smisla od trajnog zimskog, u nasem slucaju je trajno zimsko chak sto vise apsurdno, jer bi to znacilo da bi svitalo vec u 3:30 leti, a mrak bi padao najkasnije u pola 8, jos bi gore bilo recimo u aprilu i maju i recimo u septembru kada bi svitalo prerano a smrkavalo se takodje prerano. Trajno letnje racunanje vremena u nasim okolnostima ima vise smisla i vecoj grupaciji ljudi bi to odgovaralo, u svakom slucaju ako je potrebno naci koncenzus, onda je mozoda referendum najbolje resenje.

Aleksa

pre 6 godina

prvi slucaj ukida se pomeranje i vraca se na "zimsko racunjanje vremena"
u julu sunce pocinje da izlazi u 3 sata ujutru
pa da vidim kake zdravstvene posledice cemo imati sa svega nekoliko sati nocnog sna...
slucaj drugi ukida se pomeranje i vraca se na "letnje racunjanje vremena" ili ti promena vremenske zone za 1 h unapred
to znaci da ce u decembru poceti sunce da izlazi oko 8 sati ujutru tj deca ce nam biti u skolskim klupama po mraku
da li ima tu zdravstvenih problema pitam pametne?
znam sad ce te reci pomeri radno vreme na 9h
a koja je onda razlika pomeranje radnog vremena napred nazad ili pomeranje skazaljki na satu?

Nismo vampiri

pre 6 godina

Sve koji su za nas prelazak u +2, bih da zamolim da pogledaju sliku casovnih zona na mapi sveta pa ce valjda da im bude jasno da se mi nalazimo u +1 zato sto tamo i treba da budemo ! Poljska na pr. koja je takodje u +1 ima jos istocniju granicu od nas. Pre bi Francuska i Spanija trebale da predu iz +1 na 0 nego mi na +2.

Bot na kvadrat

pre 6 godina

Sta god da EU izglasa mi cemo prihvatiti,pa makar to bilo i da mora da se dubi na glavi ili skakuce na jednoj noi kada se ide ulicom,Srbija odavno nije drzava vec vazalna teritorija,a sto se tice predlogada predjemo na EET,zamislite jul ili avgust 45 stepeni u hladu jedva cekas da padne mrak,kad ono sunce zalazi u 22 casa,idi begaj.

EU RUPA

pre 6 godina

Cela Evropa će tokom noći 31. marta zamoliti Srbiju za usvajanje letnjeg vremena, jer bez cele Srbije EU alternativu nema.
Engleska, Amerika, Australija i svet Pacifika će ovisiti o srpskoj odluci po evropskoj molitvi.

Meni su rekli da se 31. marta probudim u 3h jer ako tri sekunde kasnim, mogu izgubiti samo moje radno mesto i milion dolara omanje zarade.
Ja sam njima poklonio moju kravatu od hiljadu dolara i milion dolara za bolji život u filipinskom divljaštvu bez zarade.

Undertaker

pre 6 godina

Haha, a što ne ukinu zimsko računanje? MOžda kapitalizam? Da ujutru svane u 5, ideš čio, vedar na posao, kada dođeš kući, mrkli mrak, ali posao si odradio kako treba pa šta je bitno kako će da bude kod kuće..

abc

pre 6 godina

Može ali samo ako predjemo na UTC+2(Rumunija,Grčka,Bugarska) umesto sadasnjeg UTC+1
(čovek koji sumlja, 13. februar 2018 09:59)

pa da nam deca od oktobra do aprila ujutru idu u skolu po mrklom mraku?

Torrente

pre 6 godina

Mrak leti u 20h. Ma divno - živićemo k'o kokoške.

Pored toga, pošto će svitati već od 3 ujutru, prespavaćemo pola dana.

Već od 10h sunce biti dosta jako, što skraćuje mogućnost jutarnjih šetnji za starije osobe.

Povećaće se i potrošnja struje zbog ranijeg paljenja svetla.

...I sve to zbog toga zato što je strašno teško ustati jednom godišnje sat vremena ranije.

ps
Većina onih koji podržavaju ovu odluku ne shvata da ne možemo da budemo na letnjem vremenu.
Kada čitam da treba da "ostanemo" na letnjem računanju vremena, krstim se i levom i desnom.

wiener

pre 6 godina

zasto bi srbija menjala vremensku zonu kada se skoro u celosti nalazi u neutralno definisanoj zoni utc+1 (15° duzine +/-7,5°)? postoje zemlje koje su u potpunosti u pogresnoj vremenskoj zoni (francuska, zemlje beneluxa, spanija, argentina itd), ali srbija nije jedna od njih. naravno, problem je sto se koriste "skokovi" od sat vremena izmedju zona, a srbija se nalazi na krajnjem istoku zone utc+1, ali to je jedino razumno resenje.

Snezana

pre 6 godina

Apsolutna podrzavam ostanak na zimsko racunanje vremena. Meni je uvek problem kad se u martu prebacujemo na letnje vreme. Secam se detinjstva kad se u bivsoj Jugoslaviji racunalo samo Po sadasnjem zimskom vremenu. Nista nam nije falilo.

boris

pre 6 godina

Nekada se radilo od 7 do 3 (15), tako da je dan bio dug.
ako se radi od 8 ili 9, onda ostaje malo dana, ali ne samo nama. Verovatno će svi preći na letnje vrene i tu ostati.
Inače mi smo u centralnoevropskoj zoni, koja traje sve do 22.5 stepena. Samo savim mali deo je u istočnoj zoni, tipa Dimitrovgrad. Tako da je nornalno da ne menjamo zonu, a verovatno će ostatak Evrope preći na letnje vreme ali se neće vratiti na zimsko.
Mnogo je lakše tako nego ljudima reći da idu na posao od 7 ili 8.

sitno

pre 6 godina

Treba da postoji jedno vreme. Vecina ljudi se zali na promeni satnice.

Ne verujem da ima neke koristi za svet, ako ljudima to smeta i da se nesto dobija time.

Ali mene interesuje i ko je odgovaran za promenu vremena, jer koliko se secam to je nesto na brzinu odradjeno.

Mislim da su kapitalisti to progurali, ali posto to sada i njima smeta, nemaju kud nego da vrate kao sto je bilo.

ja

pre 6 godina

@ (Blackbeard, 13. februar 2018 10:05)

Ne bi, dan bi bio isti kao i sada preko leta. Sada si u CET i leti važi normalno računanje vremena - kad si ti video da se u julu smrkne u 19:30? Uvek je to oko 20:30, čak i kasnije. Ako pređemo u EET, mrak će da pada u 21:30, a svitaće u 6 ujutro. Ništa ne dobijaš time što će da bude još uvek dan kad bi klinci trebalo već da spavaju, i što će da sviće u 6 umesto u 5, kad ogromna većina ljudi ionako spava bar do 7... Zimi bi bila ista situacija kao danas, jer je efekat isti kao pomeranje sata u CET - da li sada uhvatiš dan preko zime? Apsolutno je nebitno da li će mrak da pada u 15 ili 16h, kada većina ljudi radi do 16h...

Powerslave

pre 6 godina

Što se mene tiče, može da se ukine to menjanje vremena, ali i ne mora, na mene to nikad nije uticalo.
Ali ako se već ukine u EU onda bi trebalo da budemo u skladu sa njima, a ne da idemo kontra većeg dela kontinenta (bar jednom za promenu).
Ipak, u tom slučaju, vreme kod bi moralo da ostane letnje ili da se pređe u UTC+2 (što je u stvari ista stvar) zonu.

Po zimskom vremenu, tokom zime sviće negde oko 6-7 (ne znam tačno), a pada mrak već oko 16:30.
Leti bi svitalo već oko 04-05h (kome to zaista treba?), a mrak bi padao pre 20h.

Po letnjem vremenu, tokom zime bi svitalo oko 7-8h, mrak padao oko 17:30.
Leti bi svitalo oko 05-06h, a mrak bi padao oko 21h.

Mislim da je više nego jasno koja nam zona (tj. računanje vreme više odgovara).
Jedini problem bi moglo da bude nešto kasnije svitanje tokom leta, ali mislim da je i to bolje nego da u slučaju zimskog računanja vremena ljudi na posao idu po (su)mraku, a vraćaju se sa posla takođe po (su)mraku. Meni bi to bila opšta depresija.

gradinar

pre 6 godina

"Поремећен биоритам, здравствене тегобе..."
Због померање казаљки 2X годишње?
Каква глупост!
Па онда нека укину суботу и недељу јер ту људи поремете биоритам сваких седам дана (још кад се олеше од пића суботом увече, па их сутра до подне убија мамурлук...)

Него, ајд' да будемо мало озбиљни...

Некад се човек управљао према Сунцу, током лета је већ у 4 сата био на њиви. Данас многе фирме раде тек од 9 сати. И сад замислите ако укину летње рачунање времена - то значи да ће сванути око 4, а ти спаваш до 8:00, а почињеш са радом у 9:00, дакле пет (5) сати дневне светлости је улудо изгубљено! Са посла се вратиш кући око 17:30h, а већ у 19:30 пада мрак. Дакле, људи ће имати само око 2 сата слободног времена при дневној светлости...

Masha

pre 6 godina

Verujem da bi za gradjane Srbije bilo bolje da budemo u zoni sa Grckom. Kada god putujem zapadno, primecujem ogromnu razliku. Bila sam u decembru u Spaniji, kod njih je u 8 ujutru bio mrak, ali je dan trajao dugo, ne secam se tacno, ali dosta duze nego kod nas. Neki kazu, kada bi imali stalno vreme kao u Grckoj, da bi ujutru deca isla u skolu u 8 po mraku. to jeste tacno, ali je tacno i da bi dan trajao ne do 16h, vec do 17h. Ne znam kako vi, ali mislim da je za decu jako depresivno kada ja dodjem po njih u vrtic, a ono vec mrak (16h). Ko da se seta po mraku? Tako smo cele zime zapravo svi po kucama, tek kada dodje prolece vide se ljudi po ulicama... Zimu provodimo u zatvorenom, osim vikendima.

Cak i u Austriji zalazi kasnije, kada avion leti prema Srbiji a idete sa zapada, npr Minhena (koji je udaljen 1 sat avionom) tacno vidite kako zalazi sunce, sve je mracnije, i u Srbiji vec mrak. ALi nam je bilo nekih 7 dana provedenih u Austriji sad u januaru bas lepo, jer smo se mogli sankati sve do skoro 17h, kod nas je tada vec uveliko mrak.

Mi treba da imamo neku komisiju koja ce da se dogvoori sta je kod nas dobro, i da to usvojimo, a ne da se samo povodimo za drugima. I ja se slazem sto se dece tice, ne znam o cemu se radi, ja sam kada sam bila mala isla u krevet uvek pre 9. A sada moja deca oko 11 uvece. Trudim se da idemo ranije, ali o cemu se radi, pa svi lezemo kasnije ne znam. To takodje treba uzeti u obzir.

Mika

pre 6 godina

Pomerite za pola sata i nadjemo se na pola. I zimsko i letnje racunanje imaju svoje mane. Kada se pomeri za pola sata te mane se ublaze.

ferdinand

pre 6 godina

gradinar, 14. februar 2018 02:53)

Potpisujem Vaš komentar. Problem je kao poremećaj bioritma, bla, bla, bla...
Majstori, kad se uletvate, pa ostanete u gradu do 5h, za koliko ste poremetili bioritam? I to više puta mesečno, a ovo je dva puta godišnje.

ferdinand

pre 6 godina

Лепо је написано да је померање за један сат на часовнику урађено како би се уштедело на потрошњи електричне енергије у оно време тј. спочетка 19. века и даље. Сада више није корисно и нема уштеде и зато се предлаже укидање. Веома корисна и практична ствар за оно време
(Светозар Милетић, 13. februar 2018 12:24)

Khm, khm, ako je moglo u 19.veku da se uštedi i bilo je korisno, zašto danas ne može da se uštedi i nije korisno? Sačuvaj me bože "pametnjakovića" koji prvo opljunu one koji kao nisu razumeli tekst, pa onda pokušavajući da ispadnu pametni, ispadnu baš ono suprotno.

Eone

pre 6 godina

Koliko vidim ja sam jedan od retkih koji bi voleo da se mrdanje kazaljke nastavi.Nznm zasto ali nedostajalo bi mi to...A tegobe usled istog nikada nisam imao,tako da...Ali utice na bioritam zivotinja,zaista...

Blackbeard

pre 6 godina

Prelazak u EET iz sadašnje CET vremenske zone jedino ima smisla za nas.Inače bi, u slučaju da ostane samo zimsko računanje vremena kod nas i u junu i julu mrak padao u pola osam a svitalo "u pola noći".

Skafi

pre 6 godina

Strašna je ova zadnja rečenica u tekstu . Naše tzv. Ministarstvo nema čak ni miščjnje a kamoli ideju šta da radi, i šta je bolje za zdravlje sopstvenih građana . Samo usklađuju zadnjih 20 godina i tako će i narednih 20 ako im dopustimo...

adelajd

pre 6 godina

Srbija će da prati jer šta joj drugo preostaje? I SPC će na kraju da se prebaci na Gregorijanski kalendar i da Božić slavi kad i katolici. Na kraju možda SPC postanu i unijati tj. Grkokatolici.

nekad bilo

pre 6 godina

Rodjen sam 1965. i pamtim vremena kada u Jugoslaviji nije bilo nikakve igre sa satovima, vec je cele godine bilo isto (zimsko) vreme. I nikome nista nije falilo. To cimanje satova su uveli kada sam bio negde na kraju gimnazije, toga se secam dobro jer profa koji je bio strah i trepet prvi put nije dosao na svoj prvi cas na vreme jer nije navio sat, pa smo od toga pravili viceve. Inace, tada nikome uopste nije ni bilo jasno cemu to sluzi, a uz to i ne radi. Ja licno nikakve benefite od toga nisam video, niti danas vidim, tako da ... UKIDAJTE! I ne slusajte ove kvazistrucnjake koji bi nas gurali u grcko ili rumunsko vreme, ako smo svi mi u SFRJ mogli da zivimo lepo u ovoj zimskoj vremenskoj zoni, mozete i vi.

Lako pitanje

pre 6 godina

Treba potpuno preci kod nas na letnje vreme (tj. GMT+2), zimi bi dan trajao skoro do 17h, a leti do 21h. Za "mrak ujutru" tokom zime i onako vise nikoga nije briga, zato sto 98% ljudi ustaje posle 6:30 (mislim na ustajanje za posao, a ne na nesanicu i rad na njivi)

DooX

pre 6 godina

I ja sam za to da dan traje do 22h i svice uvek oko 6h. Da je temperatura konstantno kao na nekom tropskom ostrvu, od 22 do 29 *C. I da radim za 3500 a ne za 180 EUR. Ali ne moze bre!!!!!!!

Sendvic

pre 6 godina

Necemo jer smo Srbi. Mi ne slusamo nikoga cak i kada su u pitanju univerzalne stvari kao sto je racunanje vremena, kalendar i slicno. Mi se slepo drzimo nade Pravoslavne tradicije koja kaze da je svaka promena losa.

ja

pre 6 godina

@ (Blackbeard, 13. februar 2018 10:05)

Ne bi, dan bi bio isti kao i sada preko leta. Sada si u CET i leti važi normalno računanje vremena - kad si ti video da se u julu smrkne u 19:30? Uvek je to oko 20:30, čak i kasnije. Ako pređemo u EET, mrak će da pada u 21:30, a svitaće u 6 ujutro. Ništa ne dobijaš time što će da bude još uvek dan kad bi klinci trebalo već da spavaju, i što će da sviće u 6 umesto u 5, kad ogromna većina ljudi ionako spava bar do 7... Zimi bi bila ista situacija kao danas, jer je efekat isti kao pomeranje sata u CET - da li sada uhvatiš dan preko zime? Apsolutno je nebitno da li će mrak da pada u 15 ili 16h, kada većina ljudi radi do 16h...

Torrente

pre 6 godina

Mrak leti u 20h. Ma divno - živićemo k'o kokoške.

Pored toga, pošto će svitati već od 3 ujutru, prespavaćemo pola dana.

Već od 10h sunce biti dosta jako, što skraćuje mogućnost jutarnjih šetnji za starije osobe.

Povećaće se i potrošnja struje zbog ranijeg paljenja svetla.

...I sve to zbog toga zato što je strašno teško ustati jednom godišnje sat vremena ranije.

ps
Većina onih koji podržavaju ovu odluku ne shvata da ne možemo da budemo na letnjem vremenu.
Kada čitam da treba da "ostanemo" na letnjem računanju vremena, krstim se i levom i desnom.

abc

pre 6 godina

Može ali samo ako predjemo na UTC+2(Rumunija,Grčka,Bugarska) umesto sadasnjeg UTC+1
(čovek koji sumlja, 13. februar 2018 09:59)

pa da nam deca od oktobra do aprila ujutru idu u skolu po mrklom mraku?

AtheG

pre 6 godina

Aman više, prekinite sa tim lobiranjem da pređemo u pogrešnu vremensku zonu. Srbiji po geografskom položaju nije mesto u EET vremenskoj zoni (sa Grčkom, Rumunijom, Bugarskom...), nego baš u CET vremenskoj zoni. Samo mali deo istočne Srbije nalazi se EET vremesnkoj zoni, a konvencija je takva, da države sa malom teritorijom (kao što je Srbija), ako se nalaze u dve vremenske zone, uzimaju za svoju vremensku zonu onu u kojoj im se nalazi veći deo teritorije. Više od 80% teritorije Srbije nalazi se u CET vremenskoj zoni.

djula

pre 6 godina

jedino da sa cet predjemo na eet, gde su bugarska i grcka.
u protivnom sam protiv pomeranja sata, jer bi leti mrak padao okp 19:20, a svitalo oko pola 4. aj sto odose svi mladi iz zemlje, nego sto ce i vampiri da nas napuste ako se usvoji ovo...

Washington

pre 6 godina

Ako vam je OK da leti izgubite sat vremena dana posle radnog vremena onda podrzite ovo. Meni je nekako lepo kad mi dan traje do 9 navece pa i duze ovde gde jesam.

ja

pre 6 godina

@ (čovek koji sumlja, 13. februar 2018 09:59)

Nije logično, jer Srbija geografski spada u CET. Ako odemo u EET, podne će da pada u 13h. Jeste da bi nam dan bio nešto duži preko leta, ali koji je onda smisao utvrđivanja vremenskih zona ako svako provizorno može da određuje u koju će zonu ići? Zimi ionako gubiš ceo dan, kako god da okreneš - i ako pomeraš sat, i ako si u EET...

boris

pre 6 godina

Nekada se radilo od 7 do 3 (15), tako da je dan bio dug.
ako se radi od 8 ili 9, onda ostaje malo dana, ali ne samo nama. Verovatno će svi preći na letnje vrene i tu ostati.
Inače mi smo u centralnoevropskoj zoni, koja traje sve do 22.5 stepena. Samo savim mali deo je u istočnoj zoni, tipa Dimitrovgrad. Tako da je nornalno da ne menjamo zonu, a verovatno će ostatak Evrope preći na letnje vreme ali se neće vratiti na zimsko.
Mnogo je lakše tako nego ljudima reći da idu na posao od 7 ili 8.

Snezana

pre 6 godina

Apsolutna podrzavam ostanak na zimsko racunanje vremena. Meni je uvek problem kad se u martu prebacujemo na letnje vreme. Secam se detinjstva kad se u bivsoj Jugoslaviji racunalo samo Po sadasnjem zimskom vremenu. Nista nam nije falilo.

RLPD

pre 6 godina

Ja sam za to da je leti dan do 21h uveče, a zimi isto duže.
(Kibo, 13. februar 2018 09:53)

Ja mislim da se 99% ljudi slaze sa ovim! Svima treba vise dnevnog svetla i ljeti i zimi. Tu nema dvojbe.

кхм

pre 6 godina

Србија географски припада временској зони у којој се налази Грчка, Бугарска, Блиски Исток итд. У тој зони је и била одувек све док краљ Александар није због Југославије и Хрвата и Словенаца променио временску зону Србије да би се прилагодио њима. Од тада, Србија је у погрешној временској зони и дан свиће лети у 4:30 а зими имамо мрак већ у 3:30. Наравно да то није нормално. Одете у Грчку на море и видите разлику. Свакако подржавам регулисање времена али ако се реформише само делимично, настаће још већи проблем јер ће дан трајати јако кратко, још краће него сада. Имаћемо дан који је два сата краћи током лета. Дакле, вратите временску зону којој географски припадамо и укините померање сата и све ће доћи на своје.

Yo

pre 6 godina

Ako mi zadržimo zimsko računanje vremena tokom cele godine, to znači da će mrak i u toku leta da pada oko 18.30 dok u Francuskoj se smraci tek oko 10.
Mi pripadamo pogrešnoj vremenskoj zoni. Treba se priključiti Grčkoj i Bugarskoj. Ušteda energije je ogromna. Šta je poenta toga da svane u 4 ujutru kada se spava do 7. Zašto paliti sijalice u 7 uveče kada još tada može biti dan.
A da ne govorim da se čovek oseća srećnijim kada prirodna svetlost duže traje.

Aleksa

pre 6 godina

prvi slucaj ukida se pomeranje i vraca se na "zimsko racunjanje vremena"
u julu sunce pocinje da izlazi u 3 sata ujutru
pa da vidim kake zdravstvene posledice cemo imati sa svega nekoliko sati nocnog sna...
slucaj drugi ukida se pomeranje i vraca se na "letnje racunjanje vremena" ili ti promena vremenske zone za 1 h unapred
to znaci da ce u decembru poceti sunce da izlazi oko 8 sati ujutru tj deca ce nam biti u skolskim klupama po mraku
da li ima tu zdravstvenih problema pitam pametne?
znam sad ce te reci pomeri radno vreme na 9h
a koja je onda razlika pomeranje radnog vremena napred nazad ili pomeranje skazaljki na satu?

Mika

pre 6 godina

Ako se ukine letnje računanje vremena kod nas će leti mrak pasti već oko 20:00. Meni se to ne dopada. Sem kao što par komentara kažu, da promenimo mi vremensku zonu pa da ostane isto kao što je i bilo.

Nismo vampiri

pre 6 godina

Sve koji su za nas prelazak u +2, bih da zamolim da pogledaju sliku casovnih zona na mapi sveta pa ce valjda da im bude jasno da se mi nalazimo u +1 zato sto tamo i treba da budemo ! Poljska na pr. koja je takodje u +1 ima jos istocniju granicu od nas. Pre bi Francuska i Spanija trebale da predu iz +1 na 0 nego mi na +2.

EU RUPA

pre 6 godina

Cela Evropa će tokom noći 31. marta zamoliti Srbiju za usvajanje letnjeg vremena, jer bez cele Srbije EU alternativu nema.
Engleska, Amerika, Australija i svet Pacifika će ovisiti o srpskoj odluci po evropskoj molitvi.

Meni su rekli da se 31. marta probudim u 3h jer ako tri sekunde kasnim, mogu izgubiti samo moje radno mesto i milion dolara omanje zarade.
Ja sam njima poklonio moju kravatu od hiljadu dolara i milion dolara za bolji život u filipinskom divljaštvu bez zarade.

Mika

pre 6 godina

Pomerite za pola sata i nadjemo se na pola. I zimsko i letnje racunanje imaju svoje mane. Kada se pomeri za pola sata te mane se ublaze.

E-75

pre 6 godina

O ovoj temi odluku treba da donese nauka, odnoano fizika i astronomija a ne politicari. Pitajte prvo naucnike a ne ove nase politicare kojima nauka i nije tako bliska.

Nikki

pre 6 godina

Koliko smo nekompetentni za sve. Nemamo misljenje o nicemu, cekamo da oni promene pa cemo mi, cekamo da rusi pocnu da slave Bozic decembra pa cemo i mi, cekamo da cela evropa legalizuje marihuanu pa cemo i mi... Poslednja rupa na svirali ova nasa srbija...

Mici

pre 6 godina

Samo neko kome nije zivot zanimljiv moze da trazi da Srbija ostane na zimskom racunanju vremena. Ja licno ne zelim da celu godinu provedem u mraku. A finci, koji inace idu kod psihijatra zbog loseg sna, su previse osetljiv i umisljen narod da bi mogle da se rade ankete zdravstvenog tipa medju njima.

samo letnje

pre 6 godina

AKo se i ukida, treba da se predje onda na letnje vreme, da dan bude sto duze, pa onda nema ukinu. Uostalom i kad nije bilo pomeranja vremena npr Grcka je bila +1 sat u odnosu na Jugoslaviju, pa sta, duzi je dan bio kad se tamo ode, a to je dobro. Zimi i tako nije vazno. Ali leti sta fali da dan bude do 9 uvece?

Norge

pre 6 godina

Ovo je tek u Norveskoj besmisleno gde i najjužniji delovi ionako imaju dan od marta do septembra od 12 pa na više sati (kako se bliži vrhunac u junu). Zimi znaci da se pomeri sat i ima logike zadržati se na tome umesto pomerati u martu ponovo... Za Srbiju mi je uvek smetalo sto leti mrak pada prerano, a opet i sviće mnogo rano dobrim delom od maja do avgusta. Prelazak na UTC+2 kao Grci bi rešilo taj problem...

bane124

pre 6 godina

Ako bi ostali cele godine na zimskom računanju vremena u sadašnjoj vremenskoj zoni, u tom slučaju bi nam sunce izlazilo u 3.52h a zalazilo u 19.30h. Što znači da oni koji rade od 9h do 17h veći deo jutra prespavaju.

Ko neveruje neka proveri na:https://www.timeanddate.com/sun/serbia/novi-sad?month=6
Moje mišljenje je ili da idemo na letnje računanje celegodine ili da pređemo na računaje vremena kao Rumuni, Bugari i Grci.

wiener

pre 6 godina

zasto bi srbija menjala vremensku zonu kada se skoro u celosti nalazi u neutralno definisanoj zoni utc+1 (15° duzine +/-7,5°)? postoje zemlje koje su u potpunosti u pogresnoj vremenskoj zoni (francuska, zemlje beneluxa, spanija, argentina itd), ali srbija nije jedna od njih. naravno, problem je sto se koriste "skokovi" od sat vremena izmedju zona, a srbija se nalazi na krajnjem istoku zone utc+1, ali to je jedino razumno resenje.

bilajednomjednaliga

pre 6 godina

Konacno da neko govori o ovom "problemu" ali mene vise zanima zasto se ne pridruzimo vremenskoj zoni nasih komsija sa istoka i juga?

Mi se nalazimo u istoj vremenskoj zoni kao i daleki Pariz i mnogi drugi zapadniji gradovi. Kad se kod nas smrkne oni imaju jos dosta pre mraka i to dosta utice na psihu. A mi smo na samoj granici. Sto znaci da ako predjemo sa +1 na +2 bicemo najzapadniji u vremenskoj zoni umesto sto smo najistocniji trenutno. Jedina mana bi bila "kasnije" svitanje.

Bas me zanima misljenje naroda. Ako ste me razumeli glasajte dole molicu. Hvala.

citalac

pre 6 godina

Ukinuti pomeranje sata ali ne ostati na "zimsko", vec na "letnje", ili kao sto neko rece promeniti zonu. Ne zelim da mi svane u 4h i mrak padne u 20h kad je najlepse doba godine. I zimi da se ne smrkava u 16h..

dragan

pre 6 godina

O stetnosti letnjeg racunanja vremena pisano je vise nego dovoljno. Da li ce nasi zakonodavci otpratiti? Mislim da se oni ne pitaju. Ne bi me cudilo da zapadno evropska unija ukine, a nama ostave. Ionako smo stovariste garbidza.

Bot na kvadrat

pre 6 godina

Sta god da EU izglasa mi cemo prihvatiti,pa makar to bilo i da mora da se dubi na glavi ili skakuce na jednoj noi kada se ide ulicom,Srbija odavno nije drzava vec vazalna teritorija,a sto se tice predlogada predjemo na EET,zamislite jul ili avgust 45 stepeni u hladu jedva cekas da padne mrak,kad ono sunce zalazi u 22 casa,idi begaj.

molder

pre 6 godina

Ukinuti pomeranje sata, hitno. Zadržati letnje vreme (duži dan). Kome treba svitanje u 5 ili 6 ujutro? Još bolje, preći u zonu ko Grčka.

Undertaker

pre 6 godina

Haha, a što ne ukinu zimsko računanje? MOžda kapitalizam? Da ujutru svane u 5, ideš čio, vedar na posao, kada dođeš kući, mrkli mrak, ali posao si odradio kako treba pa šta je bitno kako će da bude kod kuće..

Ljeto

pre 6 godina

I sad ce emotivni baklanski narodi ponovo forsirati promjenu koja ce ici na njihovu stetu, samo zato da udare kontru.
1. Zimsko racunanje vremena je “pravo vrijeme”, sunce je oko podne u zenitu. Ne moze se ukinuti ljetno nego samo zimsko.
2. Ukidanjem ljetnog racunanja vremena dogodit ce se da od 4. do 10. mjeseca sunce izlazi sat vremena ranije i zalazi sat vremena ranije. Sta vecina ljudi time gubi? Familije nakon posla imaju sat vremena manje dnevnog svjetla za odlazak u setnju ili s djecom u park. Izletnici i planinari u toplom dijelu godine moraju ranije krenuti kuci, turisti na plazama moraju ranije u svoje hotele. A sta narod time dobiva? 99% ljudi nista, sunce ce u junu umjesto u 5 izlaziti u 4 ujutro, u maju i septembru u 5 umjesto u 6. Ako je mudrom puku manje stalo do 200-tinjak sati dnevnog svjetla godisnje od pomicanja sata dvaput godisnje, cestitam na odluci.
3. Tema vremenske zone nema veze s ovom. Srbija moze odluciti da se prebaci u zonu sa Rumunjskom, Bugarskom i Grckom, nitko joj ne brani.

ID

pre 6 godina

Stvarno jedan sat promene?!? Organizam se prilagodi za dan, dva. Poremećaji zdravlja? Onad bi piloti i kabinsko osoblje trebali u penziju sa 35 godina?
Promene hiljade zona i žive normalno.
A, kod nas? Leti će da sviće u 3 sata i pada mrak ranije? Ja stvarno ne vidim svrhu toga što sviće u tri, a dan je kraći. Valjda dan treba da bude duži.

joca

pre 6 godina

Ja sam za ukidanje pomeranja sata ali da predjemo na Bugarsko, Grcko, rum7nsko UTC +2 Jer nema smisla da svice u pola 3 ujutru a mrak u 19h ili 19 i 30.

banacanin

pre 6 godina

za mene a verujem i za vecinu ljudi u srbiji je bitno i bolje da nam sto kasnije smrkava leti bi svitalo u tri ujutro a zalazilo bi sunce u 20 h to je bas bezveze vidim da dosta ljudi komentarise da bi srbija trebalo da predje na racunanje vremena kao u rumuniji bugarskoj i grckoj sto je i logicno pa blizi su nam oni nego pariz berlin ili recimo ljibljana u staroj sfrj je bilo ok ovo vreme ali vise nije

smuki

pre 6 godina

Srbija prati EU i ocuva zimsko vreme a ujedno predje na grcko vreme i ostanemo na isto. I to je bolje nego da ostanemo samo na zimskom pa cemo leti imati zoru u 2 sata izjutra.

vlada

pre 6 godina

eto prilike da vucic zapravo uradi nesto konkretno za ovaj narod - lepo da predjemo u drugu vremensku zonu, sa bugarimo, pa da nama radnicima malo svane. bukvalno.

Summertime

pre 6 godina

Jedino ima smisla letnje vreme cele godine a nikako zimsko. Skoro niko vise ne radi od 7h svi rade od 8h ili 9h tako da nikom ne smeta mrak do 7h-8h ujutru koliko bi svima znacio dan do 17-18h.

Slavisa

pre 6 godina

Debilizam. Ne treba nam sunce u 05 I 06 ujutru. Komotno moze da svice u 07. Te da imamo duzi dan I vreme za bilo sta nakon posla.
Ovako, preko zime, nakon posla vracam se kuci po mrklom mraku, gluvo doba u 17.30..

Nemanja

pre 6 godina

Apsolutno se slazem sa komentarima, trajno letnje racunanje vremena kod nas ima vise smisla od trajnog zimskog, u nasem slucaju je trajno zimsko chak sto vise apsurdno, jer bi to znacilo da bi svitalo vec u 3:30 leti, a mrak bi padao najkasnije u pola 8, jos bi gore bilo recimo u aprilu i maju i recimo u septembru kada bi svitalo prerano a smrkavalo se takodje prerano. Trajno letnje racunanje vremena u nasim okolnostima ima vise smisla i vecoj grupaciji ljudi bi to odgovaralo, u svakom slucaju ako je potrebno naci koncenzus, onda je mozoda referendum najbolje resenje.

ajdeLogika

pre 6 godina

Bicu kratak..opasuljite se,narodskim receno,ne zamlacujte Fincima,Norveznaima,itd
Pa njima mrak leti svima pada ionako posle 22h sve zapadnije od Slovenije.
Mi ako vratimo kao nekada,mrak ce u 10avg biti u 19.20. A svitanje bice u junu u 03.15h.Jle to normalno.
Sto se bar na Grke na ugledamo,kod njih je sat napred tek. U grckoj je 22h dan pocetkom jula.

dukka

pre 6 godina

Ako nam ostane zimsko racunanje vremena leti ce nam svitati u 4h a smrkavati se u 19h. Sta ce nekom dan od 4h?? Svi cise manje rade od 8h ili 9h. Logicnije je kasnije svitanje i kasnije smrkavanje, sa tim cemo i manje struje trositi.

Stefan

pre 6 godina

Kom je cilj da leti svice u 3 nocu? Zasto da bacamo 4-5h sunca leti kome je korisno. To je bilo normalno ranije kada su se ljudi bavili poljoprivredom pa se ustajalo u 5. Sada kada vecina radi od 9-17h i ljudi ne vide belog dana da se i to malo sunca koje se na kasicicu daje krati stvarno nema smisla i moze samo da dovede do povecanja deoresije...

Dejca-LE

pre 6 godina

Može ali da mi imamo letnje računanje vremena, tj. da budemo kao Grčka, Bugarska UTC2.
Ljudima mnogo više znači sat vremena duži dan nego da sviće jedan sat ranije, tad ko spava ko na poslu i neznači mu ništa taj jedan sat ujutro.

Komifo

pre 6 godina

Ovo je zamena loše ideje gorom. Kod nas vredi jedino da se ostavi letnje računanje vremena. Ne treba mi da mi je već dan kad krećem na posao, nego da ne bude noć kad se vraćam.

Igor

pre 6 godina

@Ja sam za to da je leti dan do 21h uveče, a zimi isto duže.
(Kibo, 13. februar 2018 09:53)

Vreme je relativna stvar, to je jos Ajnstajn potvrdio.
U sustini nije problem do koliko h traje dan na casovniku. Problem je u tome u koliko sati ujutru pocinju covekove aktivnosti. Mogu oni da pomere da dan traje i do 23h ali ako radni dan pocinje u 11h onda je to u stvari isti djavo. Potrebno je pisati peticije da se radna vremena i sve vezano za vreme u ovoj drzavi uvece skrati za 1h a ujutru da pocne 1h ranije i problem je resen.

P.S. Dok sam bio klinac ja se ne secam kad sam otisao u krevet posle 21h. Cekanje nove godine je bilo bas to, cekanje, i cekanje, i cekanje, i nikako da dodje... Moji klinci sada zbog svega ostalog u krevet idu izmedju 22 i 23h a neretko i u ponoc. Moju da zelim koliko mi je volja da to promenim ali od toga nema nista jer je dan kao dan organizovan naopako.

Gruja

pre 6 godina

Kako to vec i ne kriju na zapadu, promena vremena je nastala svojevremeno pod kapitalistickim pritiskom, vise da bi radnici radili po dnevnom svetlu i bili orniji za posao, nego sto je neko razmisljao o bioritmu i ostalim stvarima.

Goran

pre 6 godina

Znači mi smo kolonija o kojoj drugi odlučuju, koja se ništa ne pita, već samo naređeno izvršava. A što se vremena tiče, treba uvesti jedno, ali ono letnje. Fincima je lako, kod njih smrkava u 10. Da li je nama korisno da sviće u 4,smrkava u pola 8,ako se radi od 9 do 17? Pa zar i leti dana da ne vidimo? Ili uvesti radno vreme od 8 do 16. Mada, biće onako kako EU odluči i naredi.

Светозар Милетић

pre 6 godina

@ el stupido, Вашом изјавом сте сами себи рекли шта сте. Или нисте читали чланак како треба и дали коментар па сте због тога то што јесте или сте га прочитали целог али га нисте схватили па сте због тога то што јесте. Да не спомињем коментаторе који су Вам дали толике плусеве али то је одлика народа у Србији. Лепо је написано да је померање за један сат на часовнику урађено како би се уштедело на потрошњи електричне енергије у оно време тј. спочетка 19. века и даље. Сада више није корисно и нема уштеде и зато се предлаже укидање. Веома корисна и практична ствар за оно време

ferdinand

pre 6 godina

Лепо је написано да је померање за један сат на часовнику урађено како би се уштедело на потрошњи електричне енергије у оно време тј. спочетка 19. века и даље. Сада више није корисно и нема уштеде и зато се предлаже укидање. Веома корисна и практична ствар за оно време
(Светозар Милетић, 13. februar 2018 12:24)

Khm, khm, ako je moglo u 19.veku da se uštedi i bilo je korisno, zašto danas ne može da se uštedi i nije korisno? Sačuvaj me bože "pametnjakovića" koji prvo opljunu one koji kao nisu razumeli tekst, pa onda pokušavajući da ispadnu pametni, ispadnu baš ono suprotno.

sitno

pre 6 godina

Treba da postoji jedno vreme. Vecina ljudi se zali na promeni satnice.

Ne verujem da ima neke koristi za svet, ako ljudima to smeta i da se nesto dobija time.

Ali mene interesuje i ko je odgovaran za promenu vremena, jer koliko se secam to je nesto na brzinu odradjeno.

Mislim da su kapitalisti to progurali, ali posto to sada i njima smeta, nemaju kud nego da vrate kao sto je bilo.

Barkley

pre 6 godina

Mnogi su protiv pomeranja sata zbog neugodnosti koju trpe tih par dana kad se vreme pomeri. Ok, to je razumljiv problem.

Međutim, mislim da zagovornici promene ove prakse nisu svesni da bi ukidanjem letnjeg racunanja vremena, krajem juna, kada je najduzi dan, svitalo nesto posle 3 sata a sunce bi zalazilo u 19.30.

U suprotnom, kada se zimi ne bi pomerao sat, tj. kada bi se zadrzalo letnje racunanje vremena tokom cele godine, u decembru bi svitalo tek oko 8 sati.

Ne verujem da bi ove situacije odgovarale čak ni zagovornicima ovih promena. Problem je u tome što mnogi ne razmišljaju o svim posledicama nego su vođeni samo trenutnim impulsom.

Dragan

pre 6 godina

Po ko zna koji put ista debilna rasprava u komentarima. Neki navijaju za GMT+2 vreme (kao Bugarska, Rumunija, Grcka), neki za GMT+1. Argumenti, razumni ali i besmisleni.
Jedino je merodavno da 12h bude sto blize trenutku kada je Sunca iznad Srbije sto blize zenitu.
Mozemo mi da se dogovorimo da je kod nas i 3 popodne ili 9 pre podne kad je Sunce iznad Srbije u zenitu ali je to bezveze.

Sale

pre 6 godina

"Zakonska regulativa u našoj zemlji usklađuje se sa regulativom u EU, što je i obaveza Srbije zbog trenutnog procesa pristupanja EU", kažu u Ministarstvu privrede. Pa u čijem interesu radi tzv. ministarstvo? U interesu građana Srbije ili EU u koju nikada nećemo ući?

Eh

pre 6 godina

@Kibo Jeste, može dan leti do 9, 10 pa i po celu "noć", samo da migriramo dovoljno daleko ili na sever ili na jug, odnosno dovoljno blizu centru ravne ploče ili ledenom obodu koji čuva do zuba naoružana zla NASA, sa izgovorom da neko ne padne "dole". A zimi, mrak.

gradinar

pre 6 godina

"Поремећен биоритам, здравствене тегобе..."
Због померање казаљки 2X годишње?
Каква глупост!
Па онда нека укину суботу и недељу јер ту људи поремете биоритам сваких седам дана (још кад се олеше од пића суботом увече, па их сутра до подне убија мамурлук...)

Него, ајд' да будемо мало озбиљни...

Некад се човек управљао према Сунцу, током лета је већ у 4 сата био на њиви. Данас многе фирме раде тек од 9 сати. И сад замислите ако укину летње рачунање времена - то значи да ће сванути око 4, а ти спаваш до 8:00, а почињеш са радом у 9:00, дакле пет (5) сати дневне светлости је улудо изгубљено! Са посла се вратиш кући око 17:30h, а већ у 19:30 пада мрак. Дакле, људи ће имати само око 2 сата слободног времена при дневној светлости...

ferdinand

pre 6 godina

gradinar, 14. februar 2018 02:53)

Potpisujem Vaš komentar. Problem je kao poremećaj bioritma, bla, bla, bla...
Majstori, kad se uletvate, pa ostanete u gradu do 5h, za koliko ste poremetili bioritam? I to više puta mesečno, a ovo je dva puta godišnje.

vlado

pre 6 godina

kad uskladjuju vreme sa eu sto ne uskladise i ostale zakone pa da budemo normalna drzava.očigledno se nema nikakve koristi od toga zato.??

Masha

pre 6 godina

Verujem da bi za gradjane Srbije bilo bolje da budemo u zoni sa Grckom. Kada god putujem zapadno, primecujem ogromnu razliku. Bila sam u decembru u Spaniji, kod njih je u 8 ujutru bio mrak, ali je dan trajao dugo, ne secam se tacno, ali dosta duze nego kod nas. Neki kazu, kada bi imali stalno vreme kao u Grckoj, da bi ujutru deca isla u skolu u 8 po mraku. to jeste tacno, ali je tacno i da bi dan trajao ne do 16h, vec do 17h. Ne znam kako vi, ali mislim da je za decu jako depresivno kada ja dodjem po njih u vrtic, a ono vec mrak (16h). Ko da se seta po mraku? Tako smo cele zime zapravo svi po kucama, tek kada dodje prolece vide se ljudi po ulicama... Zimu provodimo u zatvorenom, osim vikendima.

Cak i u Austriji zalazi kasnije, kada avion leti prema Srbiji a idete sa zapada, npr Minhena (koji je udaljen 1 sat avionom) tacno vidite kako zalazi sunce, sve je mracnije, i u Srbiji vec mrak. ALi nam je bilo nekih 7 dana provedenih u Austriji sad u januaru bas lepo, jer smo se mogli sankati sve do skoro 17h, kod nas je tada vec uveliko mrak.

Mi treba da imamo neku komisiju koja ce da se dogvoori sta je kod nas dobro, i da to usvojimo, a ne da se samo povodimo za drugima. I ja se slazem sto se dece tice, ne znam o cemu se radi, ja sam kada sam bila mala isla u krevet uvek pre 9. A sada moja deca oko 11 uvece. Trudim se da idemo ranije, ali o cemu se radi, pa svi lezemo kasnije ne znam. To takodje treba uzeti u obzir.

Powerslave

pre 6 godina

Što se mene tiče, može da se ukine to menjanje vremena, ali i ne mora, na mene to nikad nije uticalo.
Ali ako se već ukine u EU onda bi trebalo da budemo u skladu sa njima, a ne da idemo kontra većeg dela kontinenta (bar jednom za promenu).
Ipak, u tom slučaju, vreme kod bi moralo da ostane letnje ili da se pređe u UTC+2 (što je u stvari ista stvar) zonu.

Po zimskom vremenu, tokom zime sviće negde oko 6-7 (ne znam tačno), a pada mrak već oko 16:30.
Leti bi svitalo već oko 04-05h (kome to zaista treba?), a mrak bi padao pre 20h.

Po letnjem vremenu, tokom zime bi svitalo oko 7-8h, mrak padao oko 17:30.
Leti bi svitalo oko 05-06h, a mrak bi padao oko 21h.

Mislim da je više nego jasno koja nam zona (tj. računanje vreme više odgovara).
Jedini problem bi moglo da bude nešto kasnije svitanje tokom leta, ali mislim da je i to bolje nego da u slučaju zimskog računanja vremena ljudi na posao idu po (su)mraku, a vraćaju se sa posla takođe po (su)mraku. Meni bi to bila opšta depresija.