Sreda, 07.02.2018.

16:07

Kad Makedonci brane istoriju to košta 700 miliona evra...

Izvor: B92

Kad Makedonci brane istoriju to košta 700 miliona evra... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

cinik ovdašnji

pre 6 godina

Imam ja rešenje za ovu zavrzlamu. Ono se bazira na činjenici da sa nama neće niko, i da svi beže od nas. Elem, pošto i mi volimo da budemo drevni i najstariji, da mi lepo sebe proglasimo Makedoncima. Šta nas košta, jedan dekret i rešeno. Makedonci će graknuti da hoćemo da ih asimilujemo, jer nas je više, i automatski postati nešto drugo. recimo Pelazgi, ili Peonci. Grci će da budu tada zadovoljni, a mi dekretom vratimo da smo Srbi, i svima dobro :))))

Istorijski tripovi - balkanski recept

pre 6 godina

@ernesto che

Jovan Deretić je najveći trovač istorijske nauke u Srbiji a naivni Srbi primaju se na te nebuloze zato što im priča bajke u koje vole da veruju i koje prijaju njihovim frustriranim ušima. To što treba dovoditi u pitanje berlinsku i bečku školu istorije, ne znači da treba dozvoliti svakom hohštapleru i kvazi-akademiku da uskoči u novonastali prazan prostor. Makedonci su po tom pitanju otišli najdalje. Istorijski falsifikat su podigli na državni nivo.

Sve laz, samo pusta laz

pre 6 godina

Grci im osporavaju istoriju? Oni su, a ne Grci, potomci Aleksandra Makedonskog? DNK ih osporava u tome. Ne mogu da shvatim toliku glupost Makedonaca.Albanska nazovi istorija po kojoj su starosedioci I Iliri nije tacna. Ali je niko ni ne osporava.A na tome se temelji pravo Velike Albanije.

danili

pre 6 godina

Aleksandar da bi bio Veliki morao bi da sidje sa tacne medju narod.Nekoliko bista ma kakve bile imale bi smisla a ovako sve deluje kao gomila kiceraja.Ovako narod umesto da bude u Acinom drustvu druzi se sa nekim lavom koji je ocigledno tu zalutao.

bigserb

pre 6 godina

Ima li coveka koji veruje da su Anticki Makedonci pre vise od 3000 godina bili Slovensko pleme i da su govorili ovim danasnjim "makedonskim" jezikom? Da je to tacno, onda bi sva prica o dolasku Slovena na ove prostore morala da padne u vodu i da se citava istorija svih Juznih Slovena pise iznova!

Cvele

pre 6 godina

Ja sam Makedonac i mislim da je ovo sa Aleksandom Makedonskim bezveze, kolektivno ludilo. Pametan covek se sklanja.
(Makedonac, 07. februar 2018 11:23)

Možda se sutra probudiš i kao Atlantiđanin - zato što se pametan čovek sklanja i pušta b... le da odlučuju umesto njega...

Dule

pre 6 godina

@Srbin iz Hercegovine: "Lesandar Lagic ( iz plemena Ljutic ) je pravo ime tzv Aleksandra Makedonakog.
Grcka verzija imena: Lesandros Lagides... junak je bio Srbin poreklom ( majka njegova Trojanka )" Samo sto u vreme Aleksandra Velikog nigde na Balkanu nije bilo Srba. Jer su se jos smrzavali po uralskim pecinama. Steta. Lepa ti prica. Ali nema veze sa vezom.

Ko?! Mi ?!

pre 6 godina

Srbija ima dovoljno svojih problema ne treba da se meša u tudje stvari
(Goran, 7. februar 2018 09:42)

Ko im se bre mesa? Sto se mene tice, kao dokon penzioner samo citam, gledam, slusam i ludo se zabavljam.

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 6 godina

Kada slusam makedince razbiram (razumem) oko 80% toga sta govore e nisam znao da govorim jezikom koji je govorio Aleksandar veliki. Od sada cu da se time hvalim kako znam prastari jezik helenski. Kada bi pratili njihovu logiku onda bi dosli do zakljucka da su svi ti Rimski imperatori rodjeni na teritoriji danasnje Srbije bili Srbi... sramota je krasti tudju istoriju.

Radomir Istoricar i Geograf

pre 6 godina

Sta njih briga! Oni su te pare dobili od EU da sagrade fabrike ali su sagradili istoriju koja nista ne znaci. Veruje se da su rukovodioci pola potrosili a pola pokrali - zato su sada bogati. Sve se to pravda izmisljenom istoprijom koja nije postojala.

Superhik

pre 6 godina

Sve su Makedonci super uradili,sad samo da se prisajedine Grckoj i da lepo udju u EU! Grci ih ocigledno hoce,sa sve Aleksandrom(i Kasandrom)fino se prosire do(nepriznatog)Kosova,jezik ce brzo nauciti radeci na moru kao ugostitelji i milina,a mi ostali mozemo samo da lelecemo za njima!

znalac

pre 6 godina

pa i spartanci i atinjani su se zatirali medjusobno i vodili ratove do istrebljenja, kakve su sada to teze da su makedonci ratovali sa grcima i to je dokaz da nisu isti narod? pa scaki grcki polis je ratovao sa drugim do unistenja, sparta je cak i spalila atinu ali su atinjani predvodjeni periklom prevladali medju svim polisima na kraju

Realno

pre 6 godina

@Godzila
pojam nacije je nastao tek u XVIII veku, tako da u antickom periodu nisu nikako mogli da postoje Grci ili grcka drzava. Postojali su Heleni, tj, helenska plemena koja su zivela na teritoriji danasnje Grcke i imali su svoje gradove-drzave, tj, polise. Tako da Makedonci nisu mogli da osvoje ili okupiraju Grke, vec samo Atinjane, Spartance i ostale. Sva ta plemena su govorila istim jezikom (tj, dijalektima istog jezika) i imali su istu religiju i stalno su medjusobno ratovali. Takodje, sva helenska plemena su ucestvovala u Olimpijskim igrama (ako Makedonci nisu bili Heleni, zasto bi onda prekidali ratove u vreme igara i ucestvovali u igrama koje nemaju veze sa njihovom religijom i kulturom?).
Isti je princip kasnije bio i sa Rimom, tj sa italijanskim plemenima koja su se ujedinili kao Italija tek u XIX veku.

K O M I T I

pre 6 godina

„Ој, који тој велит, да сам Бугарин
Бугарин не знајет да с избавит сам
Он барјаку Руском долгује свој сан.

Играм српско оро, српске пјесме пејем
Чиним српски свет ден, српски барјак цјем
И судени чекам, српски Велик ден..."

gari

pre 6 godina

Ovako i mi treba u BG da gradimo lepe stare zgrade, da licimo na Pariz i Prag a ne staklene nakaze.
(Baxuz, 7. februar 2018 09:22) vau i ajfelovu kulu i triumfalnu kapiju pa da licimo, zasto bi francuzu il becljiji bilo interesantno da gleda ono sto svaki dan vidi, a ovaj aleksandar deluje ko da ga je kelner doneo, bruka, gde si leba ti video klasican spomenik na tacni

ernesto che

pre 6 godina

Aleksandar makedonski rodjeni karanovic, poslat je u donju srbiju (danasnju makedoniju) da vlada. Za vreme vladavine i pohoda do indije, dva puta je porobljavao grke a postoje i zapisi kako najveci govornici tadasnje grcke ga nazivaju varvarinom, kao i ceo srpski rod, koji se tada prostirao od kontinentalne grcke, do crnog mora na istoku, da do danasnje slovenije na zapadu, to su dokazala i dnk ispitivanja, geneologa kljosova i italijanskog lingviste djankarla tomecolija a grci su naseljavali iskljucivo priobalne delove danasnje grcke. Svojataju ga i jedni i drugi, nazalost danas novac dokazuje istoriju ali ne zivimo vise u doba berlinskog kongresa, sve ce isplivati, kao i vestacko stvaranje drzave albanije od strane beca i berlina.

А Л Е К С А Н Д А Р

pre 6 godina

"Ми,
Александар, син врховног бога Јова(Јупитер) на небу, и Филипа краља
македонског на земљи, владар света од изласка до заласка сунца, од
поднева до поноћи, освајач медске, персијске, грчке, сиријске и
вавилонске краљевине. Ви, просветљени роде вендски (славјански),милост и
мир вам, поздрав од нас и од наших потомака, који ће доћи после нас да
владају светом.
Били
сте доследни у вери, праведни и достојни својих речи и дела, у борби
храбри и без одступања, ми вам заувек додељујемо земљу од мора на северу
и леденог океана, до мора на италијанском југу. Нико да се није усудио
да се насели тамо, поред вашег потомства. Ако се неко насели, осудите га
да буде ваш поданик и слуга, вашим потомцима за век и за навек.
Објављено
у Александрији, од нас основане, на чувеној реци Нил, дванаесте године
од наше владавине, уз дозволу великог бога Јова(Јупитер),Марса и богиње
Минерве."

Alfas MK

pre 6 godina

Koliki mentol, degen, isprani mozak… (pick one or continue the line) treba da budes i stvarno da poverujes (GR logika) da se jedan citav narod (daklem ne pojedinac ili navijacka grupa), jednog jutra 1945 godine probudio i shvatio da su oni ustvari Makedonci, zemlja MK, jezik MK a do tada su bili sta? U stvari oni i nemaju pojma sta su bili i kako su se uopste nasli na tom prostoru i to vekovima (iako realno svi okolo znaju, hm?).
Gospodo” istoricari”, dali je neko Makedonac, Srbin, Hrvat, Eskim, Indijanac… on to dozna od roditelja, dede, pradede, cukun… i to je jedino validno, znajte da su na tom prostoru letele glave ako u pogresnom rezimu/vremenu kazes da si Makedonac, ali kad je dosla prva sansa (Tito – samoopredeljenje) onda se ceo narod (ej ceo narod!!!) jasno deklarirao.
Za MK-ce iz Egeja, Pirina koji su preziveli genocid i rasuli po celom svetu, (izbeglice) pitanje-kako je njima Tito naredio da se pretstavljaju kao Makedonci u zemljama u kojim ulaze? Njima, danas starci sa CAN/USA/AUS pasosom Grcka ne dozvoljava ulaz u GR iako oni imaju osim pasosa i tapije za zemlju i imanja koja su bila hmm.., ali sad su Grcka.
Naravno da GR i BG nikad nece to priznati i govoriti razne nebuloze, ali kako neko ko bar malo s vremena na vreme - ukljuci mozak, moze u to da poveruje??
Paralela, ako se danas sprovede anketa kod kosovskih albanaca ili miting u Pristini cije je Kosovo? Rezultat bice 100:0 da je Albansko. A dali to menja istinu makar i za milimetar?

Godzila

pre 6 godina

Makedonija je naziv sa izuzetnom istorijskom simbolikom.
Makedonija je postojala kao drzava kada ni jedna savremena evropska nacija nije imala svoju drzavu.
Makedonci i Grci nikako nisu mogli biti isti narod.
Prilikom okupacije Grcke, u bitci kod Heroneje 338 p.n.e., filip 2 je pobio 18.000 Grka.
Na vest o smrti Aleksanda Velikog 332 p.n.e., Grci dizu opsti ustanak koji se Makedonci u krvi ugusili pobivsi 23.000 Grka.
U bitci kod reke Pinarus, kada je Aleksandar Veliki potukao Darijusa 3, na strani Persijanaca je ratovalo 30.000 Grka.
Postoji jos mnogo istorijskih podataka koji ukazuju da Makedonci i Grci nisu isti narod.
Doci ce i taj dan kada ce nasi Makedonci, koji su sacuvali svoj identitet hiljadama godina, biti veoma ponosni na svoje pretke i na sebe same.
Ovo sto se sad dogadja je samo posledica tesko falsifikovane istorije slovenskih naroda na Helmu a i uopste.

Ajde

pre 6 godina

Sto ne prikažu koliko su srpskih manastira u tzv Makedoniji prisvojili, a naša država i dalje o tome ćuti!?
I gde služi naša SPC danas u toj državi!?
Neka prikazu i kako je ta država rušila u začetku nove bogomolje, a koja je SPC, odnosno njena autonomna Ohridska Arhiepiskopija htela podići...
I onda opet kažite da su braća!

badr_hari

pre 6 godina

Aleksandar Veliki nije imao nikakvu vezu sa današnjim makedoncima.Današnji makedonci su slovenski narod koji je došao u 13om veku na ovim prostorima.Ali takođe nije bio ni grk.Pa on je sravnio Atinu sa zemljom,pravi grci njega smatraju tiraninom.U Grčkoj jedino ovi došljaci iz Turske i Afrike smatraju da su antički makedonci...jesu antički koliko i današnji makedonci.U svakom slučaju apsurdno je sve ovo.

lajt motiv

pre 6 godina

Iznenadicete se ljudi za nekoliko godina kad saznate da slicno rade i u Albaniji. Naime njima je Milos Obiliqui i svi su ustvari Nemanjiqui i to im pise u udzbenicima za istoriju. Bas bih voleo da b92 istrazi to ako su u mogucnosti.

Nikola

pre 6 godina

To što su uradili je smešno ..jer Makedonci su južni Sloveni koji veze nemaju sa Aleksandrom Makedonskim..to je kao da Srbi viču da su Rimski carevi bili Srbi..to je probem da narodima koji su tek u 20 veku dobili državu prvi put u istoriji..tako i Albanci viču da su neki Iliri i ako veze nema sa mozgom ..tako i Albanci sad na Kosovu srpsko nasleđe preminuli u Kosovsko ..pa su Srpske trvrdjave još iz 8-9 veka sad Kosovke i to ih uče u školama.

Andrej

pre 6 godina

Ajde vec jednom mi balkanci da razmisljamo sa svojom glavom. Zivim pored Grcke granice i mnogu da kazem sledece: Granica nikad nije bila problematicna kakva moze da bude granica izmedju dve zemlje koje mogu da imaju tako "veliki" spor. Makedonci na odmor u Grcku, Grci na soping u MK, mesani biznisi, mesani brakovi i nikome nista ne smeta. "Spor" traje vise od 25 godina a nije se desio niti jedan incident. Koliko ides dalje od granice toliko "problem" postaji veci, koji absurd. Niko od nas balkanaca nije se nadmasio sebe da kaze da je taj problem veoma dobro zakuvan na zapadu (kao i mnogi drugi) i da nekome odgovara da taj "problem" postoji jos 100 godina. Zapadni interesi su samo da male balkanske zemlje se ne ujedine i da imaju lose odnose, narocito pravoslavne zemlje. Tako je lakse upravljati sa regionom i sprovoditi albanski scenario. Imaju i nas "pametne" balkance koje im to omogucavamo, pa cak verujemo da mala MK ima teritorijalne pretenzije prema 6 puta vecu Grcku koja je NATO i EU clanica.

Komša

pre 6 godina

Nova nacija,nova nacija.Bože moj,kao da je kraj sveta.Svaki narod je nastao u nekom istorijskom trenutku a tome je predhodio proces stapanja raznih verskih i etničkih grupa pod spoljnim pritiskom ili zahvaljujući nekom zajedničkom političkom interesu.
I to nije strašno.
Strašna je laž,negiranje istorijskih činjenica i "traženje" porekla svog naroda tamo gde ga nema.
Ispratite ljudi istorijske podatke,bez blama - kako je tsko je.Ovako ,kao kad neko soroče koje nema oca zamišlja tatu kao supermena.Obavezno ga zamišlja kao kralja,grofa,generala a ne kao stolara ,zidara...
Ko normalan u Srbiji na primer negira da su Vlasi i Cincari postali Srbi a da to nisu izvorno bili? Ili da je Konstantin Srbin oz Niša?
Mislim ,imamo i mi Deretića ali on služi za zabavu,niko mu ne dozvoljava da piše udžbenike i gradi spomenike...
Makedonci su izgradili svoj posebsn identitet i bez Filipa i Aleksandra,šta će im to?

Snezana

pre 6 godina

Za vreme cara Dusana Skoplje je bilo prestonica drzave Nemanjica . Pod vlascu cara Dusana bill su I delovi Severne Grcke. Cudo da su preskocili njega, a prisvajaju coveka koji je Grk . Videla sam onaj kiceraj sto su napravili u centru Skoplja. Ovi nasi prave Dubai od Beogada.

Lepi

pre 6 godina

@Prekrajanje istorije
Gledala sam sinoc prilog na Prvoj i jedan od arhitekata onih skulptura po centru Skoplja je rekao da su Makedonci 6000 godina na ovim prostorima i da je genetskim istrazivanjem utvrdjeno kako su u direktnoj vezi sa Aleksandrom Velikim.
Nista Sloveni, Vrata naroda, doseljavanje na Balkan...sinoc "saznah" da su oni starosedeoci. I zapanjih se, najiskrenije.

Ima tu nesto... kao sto i mi Srbi imamo gene Slovena, tako imamo i gene Ilira i Grka. Neko vise, neko manje. Tako za svaki narod na Balkanu moze da se kaze isto.

Slazem se, nemaju kontinuitet za Aleksandrom Makedonskim i ne bi trebali da koriste. Sa Dusanom imaju jacu vezu.

Nego, da budemo mi kosmopolite i da se ne zamaramo time kako ce njihovi politicari da objasne ovo. Verujem da vecina Makedonaca prezire ovaj kic.

ernesto che

pre 6 godina

Aleksandar makedonski rodjeni karanovic, poslat je u donju srbiju (danasnju makedoniju) da vlada. Za vreme vladavine i pohoda do indije, dva puta je porobljavao grke a postoje i zapisi kako najveci govornici tadasnje grcke ga nazivaju varvarinom, kao i ceo srpski rod, koji se tada prostirao od kontinentalne grcke, do crnog mora na istoku, da do danasnje slovenije na zapadu, to su dokazala i dnk ispitivanja, geneologa kljosova i italijanskog lingviste djankarla tomecolija a grci su naseljavali iskljucivo priobalne delove danasnje grcke. Svojataju ga i jedni i drugi, nazalost danas novac dokazuje istoriju ali ne zivimo vise u doba berlinskog kongresa, sve ce isplivati, kao i vestacko stvaranje drzave albanije od strane beca i berlina.

Zemljotres kao estetska korekcija u arhitekturi

pre 6 godina

Ovo sto se danas naziva Makedodonijom kralj Vukašin Mrnjavcevic, koji je stolovao u Skoplju, izgubio je u bitci na Marici. Drugi srpski kralj Petar I Karađorđević povratio je od turaka u balkanskim ratovima. Otac rasrbljene BJRM je Josip Broz i umesto spomenika Aleksandru treba da stoji njegov spomenik, jer je on otac novokomponovane nacije, ako ta nacija uopšte postoji...

Grk

pre 6 godina

Niko njima nista ne osporava, lepo vas molim. Neka oni sami sebe nazivaju kako hoce ali istoriju tog prostora promeniti nece moci. Ne zelim nikoga da uvredim ali sustina je ta, da ne bi bilo tragicno bilo bi smesno. Nadam se dogovoru izmedju Grcke i BJRM, da obvlada razum i da se postuju cinjenice.

Three Little Birds

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

To, pre svega, nije stvar verovanja nego cinjenica, on nema apsolutno nikakve dodirne tacke sa danasnjom Makedonijom. Takodje, "Vardarska Makedonija" je istorijski najprecizniji naziv za to podrucje u danasnjem trenutku. E, sad, zbog cega se (na silu) bugarizovani Srbi danas zovu Makedonci i imaju svoju drzavu, je pre svega pitanje za Tursku, ali i za velike zapadne sile koje nekoliko vekova zdusno rade na istrebljivanju srpskog naroda kroz nasilnu promenu vere i nacionalnog identiteta.

Za kraj, podsetimo se da se Car Dusan Silni davne 1346-te u Skoplju krunisao za Cara Srba i Grka, nacinivsi Skoplje srpskom Prestonicom, u kojoj je 1349. doneo i cuveni "Dusanov zakonik". Uz to, treba napomenuti da je Aleksandar grcko ime, a ne slovensko!

pro makedonski

pre 6 godina

Većina Grka, ali i ovdašnjih ljudi duboko veruje da Makedonci (današnji) veruju da su potomci antičkih Makedonaca.
Ako pogledate njihove udžbenike iz istorije, oni decu tome ne uče. Iako je kič, "antikvizacija" VMRO-va je namenjena da ukaže da je to deo makedonske istorije, što neminovno jeste, jer se desilo na prostoru današnje Republike Makedonije.
Kontinuitet antičkog naroda u današnji, u Makedoniji barem, 99% ljudi negira, i zna da to jednostavno nije tako. Oni jasno stavljaju do znanja da su oni slovensko stanovništvo i da govore makedonskim jezikom, koji pripada slovenskoj grupi jezika.
Grci, s druge strane, duboko veruju da su potomci antičkih Grka, a da pritom tu ideju ne podržava nauka. Tačno je da govore verzijom jezika, kojim su se služili antički Grci, ali ne i da imaju genetsku sličnost.

Ono što Grčka ne voli da čuje, a istina je, jeste da su Grci počinili zloćine nad Makedoncima 1946-49, a ni da pre nisu dozvoljavali da se govori makedonskim jezikom, kao što do danas to nema ta manjina u GR. Pored ubijanja i proterivanja, Grci su isterali Makedonce sa zemlje, nad kojom imaju tapiju, a to nije mali deo severne Grčke. Toga se Grci najviše boje.

gradjanin

pre 6 godina

1913. je velika oblast Makedonija podeljena na 3 dela i prisajedinjena: Grčkoj južni i centralni deo, Bugarskoj istočni i Srbiji severni deo. Svaka od te 3 države je postupala sa tim delovima Makedonije na svoj način. Grci su je helenizovali i proterali Slovene i nazive gradova preimenovali iz slovenskih u helenske. Bugari ih unitarizovali. U Sbiji su najbolje prošli. Srpski deo se osamostalio kao republika i uzeo ime te republike Makedonija. Posle raspada SFRJ postali su država. U njoj žive stanovnici slovenskog porekla. I tu je nastao mali problem koji iritira komšije. Sloveni su prisvojili Aleksandra Makedonskog kao svog, iako nije njihov pošto je helenskog korena, a ne slovenskog. Makedonac je po tome što je živeo u velikoj oblasti Makedonija. To je jedno. Drugo je što Grci strahuju od potraživanja nepokretnosti od strane Makedonaca slovenskog porekla koje su proterali 1913. i kasnije iz svog dela Makedonije, koji je sada severni deo Grčke.

senad

pre 6 godina

Grci isto nemaju nikakve veze sa Akeksadrom Makedonskim on je za njih bio varvarin nisu bili u srostvu pocetkom petog veka su ih henolizovani od grckih kolonista koji su naseljavali Makedoniju.

Eneminem

pre 6 godina

Kada nemas vlastitu istoriju, uzmes tudju. Ni Bugari nisu slovenskog porekla, pa kada su dosli uzeli su jezik, kulturu, obicaje i religiju Slovena, pa su cak i postali Sloveni. A ovo sa "nasim" Makedoncima koji umisljaju da su loza grckih Makedonaca je pomalo tuzno. Da jesu Aleksandrovi Makedonci sugurno bi pricali grcki. No, bas nas briga. Stanovnici Bosne i cak Sandzaka postadose Bosnjaci, Albanci sa Kosova postadose Kosovari iako sami sebe nazivaju Siptarima, ovi Makedonci postadose potomci Aleksandra, ali ne i Grci!?, jedino nas teraju da ne budemo Srbi, vec Srbijanci! Glupost na kub. Nema pravde u medjunarodnim odnosima, samo sile i bezobrazluka.

berkut

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz 
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25) 

Objašnjenje je prosto - Aleksandar je i grčko ime.....ako to do sada niste znali suludo je komentarisati bilo šta što se tiče istorije.

berkut Orao

pre 6 godina

Skoplje jeste naruženo i cela priča oko Aleksandra i Filipa je prenaglašena. Gruevski se svesno poigravao sa tradicionalnim slovenskim identitetom Makedonaca. S druge strane, presmešno mi je da neko Makedoncima brani da se zovu kako se zovu? Meni su svakako bliži od Grka, a volim i jedne i druge.
(pox, 07. februar 2018 09:39)

Ako imalo poznaješ istoriju svog naroda nije mi jasno kako ti Makedonci mogu biti bliži od Grka (sem geografski).
Pa Grcima dugujemo toliko toga,spašavanje celokupne srpske vojske,plava grobnica,srpska groblja po Grčkoj,Krf.....
A Makedoncima - pa ratovali smo protiv njih u dva velika rata,Drugi Balkanski a posebno Prvi Sv.rat.
Ubili su nam 1934 godine Kralja Aleksandra u Marselju ubica Makedonac član VMRO Vlado Černozemski. Otimanje crkava i manastira hapšenje i tamničenje sveštenstva SPC.....
za Grke smo mi oduvek bili braca
za Makedonce smo oduvek bili okupatori

Srbin iz Hercegovine

pre 6 godina

Lesandar Lagic ( iz plemena Ljutic ) je pravo ime tzv Aleksandra Makedonakog.
Grcka verzija imena: Lesandros Lagides... junak je bio Srbin poreklom ( majka njegova Trojanka )

berkut

pre 6 godina

Makedonci su nacija koju je stvorio Tito(kominterna se za to zalagala još 
od 20.godina 19 veka-Palmiro Toljati-Drezden).Pape im grade autokefalnost 
od Srpske pravoslavne crkve i unijaćenje.Naravno ubrzo bi postali katolici. 
Već viđeno u delovima hercegovine,like,dalmacije,slavonije....
(xyz, 07. februar 2018 09:42)

Nije ti baš neko poređenje sa srbima iz hercegovine,like,dalmacije i neće makedonci nikad postati katolici.
Makedonci jesu i mogu da budu samo ono što su oduvek i bili - Bugari,isključivo Bugari i jedino Bugari.

3210

pre 6 godina

Čemu prezir prema Makedoniji? zar ne vidite kakvi ste ksenofobi i šovinisti? Pa, Grci osporavaju sve slovensko, osporavaju i Srbe! obrazujte se malo.
(poznavalac, 07. februar 2018 09:38)

Malo se ti obrazuj "poznavaoče"
Čemu prezir pa dovoljan je recimo Drugi Balkanski rat zatim Prvi Svetski rat pa period između dva svetska rata gde makedonci konstantn rade na razbijanju Srbije i Kraljevine SHS te pripajanju Bugarskoj.Zatim ubistvo Kralja Aleksandra u Marselju ubica makedonac Vlado Černozemski član VMRO.....jel dovoljno?

гокси

pre 6 godina

Народ им нема леба да једе, а они спуцали силне паре у ове кич гипсарске радове. Стварно је овај Балкан дно дна.

Steve G

pre 6 godina

Aleksandar je ime GRCKOG porekla! Aleksandar je Grk iz Pele, iz Grcke, cak nije ni rodjen na teritoriji danasnje Makedonije. Nema nikakve veze sa danasnjom Makedonijom! Mi, cak, imamo vise prava da tvrdimo da je car Konstantin bio Srbin, posto je rodjen na teritoriji danasnje Srbije, ali isto kao i Aleksandar, Konstantin nema veze sa Srbima i danasnjom Srbijom. I procitah jedan komentar u kojem se tvrdi da Makedonci nisu bili Grci zato sto su ratovali sa ostatkom Grcke koju su i osvojili. Pa, Grci su nonstop ratovali izmedju sebe, za one koji tvrde suprotno, Peloponeski ratovi...

Aлександар

pre 6 godina

Александар Македонски нема благе везе са данашњим Македонцима. Скроз су ми смешни када је неки спортски догађај па се неки појаве у оним оклопима. Тотални фалсификат историје на којем се упорно истрајава.

nesha

pre 6 godina

Makedonija je geografski pojam, a "makedonci" su stanovnici na tom području i u stvari su bugari-sam govor im je sličan i albanci -većinom.. To je kao bosna i "bosanci" a ustvari muslimani, srbi, hrvati

zekan17

pre 6 godina

Cirkus. Makedonija kao drzava i makedonci kao narod nikada nisu ppstojali u antickoj Grcko. Ovim kicom pokusavaju da prisvoje tudju istoriju kao sto Crnogorci pokusavaju da se predstave da nisu Srbi. Imate na historiju cesto emisije gde Hrvati toboz prikazuju svoje izmisljene vojskovodje. I kada se zavrsava emisija ide prilog :" o ovome nema pisanih tragova" . Kradja istorije je poslala moderna pa su se i Makedonci u to ukljucili.

Македонац

pre 6 godina

Ево овако. Овде се не ради о некаквом брањењу историје, него о чисто криминалном подухвату владе које је водио наш Милошевиќ који се одазива на име Никола Груевски. Ова цифра није тачна, није 700 милиона веќ вероватно преко милијарду евра. От тога је по принципу „пола пије пола Шарцу даје“ Груевски и његова клика стрпала у џеб бар 40%. Ал није то све. Ових задњих неколико месеца Груевски је малтене сваки дан у суду. Има преко десетак оптужница против њега подигнутих од стране Специјалног јавног тужилаштва. Ту су свакакви криминали, измеѓу осталог и огромне провизије од Кинеза за градњу аутопутева са кинеским кредитом, и свега што можете и не можете замислити... Знам да ми нико из бивше Југе неќе веровати, али будите сигурни да су Груевски и његова клика (ту пре свега његова браќа од ујка Мијалкови који су били шеф тајне полиције односно Царине) данас најбогатији на Балкану, вероватно и шире. Воду могу да му носе и Ѓукановиќ, и Марко Милошевиќ, и Санадер... Нама простосмртним Македонцима једино остаје нада да неќе проќи некажњено и да ќе им држава одузети све оно што су покрали, а крали су багерима, не лопатама.

dovla

pre 6 godina

Ne bi ste verovali koliko ljudi veruje da je Aleksandar Makedonski bio srbin i da se prezivao Karanović.. Da je iz okoline Kraljeva koje je nekad bilo Karanovac al to je bilo pre 300 godina a ne pre 2 veka.. Eto takvi idioti pisu knjige i zaludjuju ljude u emisijama tipa. "balkan info"..

Kotromanići i Dodik su stare srpske familije

pre 6 godina

Falsifikovanje istorije od strane takozvanih Makedonaca, otimaju tuđeg kralja isto kao što i Srbima neki pokušavaju da ukradu Stefana Tvrtka I Kotromanića praunuka srpskog kralja Stefana Dragutina Nemanjića, iako je Stefan Tvrtko I Kotromanić proglasio sebe najpre za kralja Srbalja, a ne
za kralja tamo nekih bosanaca, bošnjana, bošnjaka, usorana, hercegovaca, horvata ili ko zna koga.

poznavalac

pre 6 godina

Čemu prezir prema Makedoniji? zar ne vidite kakvi ste ksenofobi i šovinisti? Pa, Grci osporavaju sve slovensko, osporavaju i Srbe! obrazujte se malo.

pox

pre 6 godina

Skoplje jeste naruženo i cela priča oko Aleksandra i Filipa je prenaglašena. Gruevski se svesno poigravao sa tradicionalnim slovenskim identitetom Makedonaca. S druge strane, presmešno mi je da neko Makedoncima brani da se zovu kako se zovu? Meni su svakako bliži od Grka, a volim i jedne i druge.

Ogorčeni

pre 6 godina

Bože gluposti! 700 miliona na spomenike i kulise?! A bolnice, a putevi? Kad vozim auto-putem kroz Makedoniju, skacem ko Dragutin Topić.

dzambo88

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz

A.C. Milan

pre 6 godina

Ako Grci dopuste BJRM da koriste ime Makedonija onda treba da imaju u vidu par činjenica, a prva je da su Arbanasi u regionu 3 puta brojniji od
takozvanih Makedonaca i da će ih vrlo brzo uz pomoć svojih prijatelja preglasati u toj nekoj budućoj Makedoniji, posle čega će puno brojniji Arbanasi početi da svojataju Aleksandra Makedonskog i ostale delove Makedonije koji pripadaju Grčkoj.

Dule

pre 6 godina

@Dzambo88: Odakle tebi da je Aleksandar slovensko ime? Ono potice od grckog Αλέξανδρος (Aléxandros). To sto Rusi i drugi Sloveni cesto koriste to ime ne znaci nista. I nasa imena Jovan, Gavrilo ili Djordje nisu slovenskog porekla.

xyz

pre 6 godina

Makedonci su nacija koju je stvorio Tito(kominterna se za to zalagala još
od 20.godina 19 veka-Palmiro Toljati-Drezden).Pape im grade autokefalnost
od Srpske pravoslavne crkve i unijaćenje.Naravno ubrzo bi postali katolici.
Već viđeno u delovima hercegovine,like,dalmacije,slavonije....

srle

pre 6 godina

Ne bi ste verovali koliko ljudi veruje da je Aleksandar Makedonski bio srbin i da se prezivao Karanović.. Da je iz okoline Kraljeva koje je nekad bilo Karanovac al to je bilo pre 300 godina a ne pre 2 veka.. Eto takvi idioti pisu knjige i zaludjuju ljude u emisijama tipa. "balkan info"..

qwerty

pre 6 godina

Sto neko vec pomenu u komentarima, ovi spomenici veze nemaju sa istorijom vec su pokrice politicara za kradju para od naroda... a na narodu je da se przi i polemise o falsifikovanju istorije i ostalom...

LepaBrena

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25)
Aleksandar je ime grčkog porijekla i znači zaštitnik luka.

beogradski

pre 6 godina

(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar nije slovensko ime. nego grčko....Aleksandar je slovenizirana verzija grčkog imena Aleksandros, što znači zaštitnik ljudi....

Rogi Obrenovac

pre 6 godina

Voleo bih da cujem od makedonaca kako se oni izjasnjavaju. Ko su oni? Heleni, Bugari, Srbi. Kada prodjes kroz centar skoplja vidis Filipa, Aleksandra, Vukasina, Ugljesu, Marka, Samuila.... Koliko ja znam istoriju oni su bili Vardarska Banovina, ali eto Tito ih je nazvao Makedonija zbog nekih skrivenih pretenzija da izadje na Egejsku obalu. Grci ne bi trebalo ovde da popuste, ali i oni su duzni pa ih nije tesko ucenjivati.

Prekrajanje istorije

pre 6 godina

Gledala sam sinoc prilog na Prvoj i jedan od arhitekata onih skulptura po centru Skoplja je rekao da su Makedonci 6000 godina na ovim prostorima i da je genetskim istrazivanjem utvrdjeno kako su u direktnoj vezi sa Aleksandrom Velikim.
Nista Sloveni, Vrata naroda, doseljavanje na Balkan...sinoc "saznah" da su oni starosedeoci. I zapanjih se, najiskrenije.

Realno

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar nije slovensko ime, ali je veoma rasprostranjeno u slovenskim narodima. Nastalo je od starogrckog Ἀλέξανδρος sto znaci "branitelj ljudi", tako da je bilo veoma rasprostranjeno ime u antickoj Grckoj

Влада

pre 6 godina

Какав неукус, страшно. Античке скулптутре поред здања комунистичке архитектуре. Ужасно. А овај стручњак за кичерицу Божиновски, несрећниче...

Sumadin

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar je ime Grckog porekla. Pozz

Aki

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dzambo88, 7. februar 2018 09:25) # Link komentara
Imam ja jednostavno, Aleksandar je ime grčkog porekla od reči alexein braniti i andros čovek.

Gillespie

pre 6 godina

Meni je ovo, budalaština i kičeraj nevidjenih razmera. Kakve oni veze imaju sa antičkim Makedoncima? Šta smo trebali mi? Da kažemo da su oni silni rimski carevi, rodjeni ovde bili naši i da im svud podižemo spomenike?

Јабучило

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25)

Александар (Александрос) је грчко име и значи, отприлике, заштитник људи.
Једино је питање да ли су Македонци били Грци или засебан народ под изузетно јаким грчким културним утицајем (нешто слично као Шкоти у односу на Енглезе). На крају су се свакако претопили у Грке.

loki

pre 6 godina

Grci za razliku od srba nece dopustiti da im drugi kradu nasledje i falsifikuju istoriju. Ja uopste ne vidim smisao "pregovora" ove dve strane kad grci drze sve konce u rukama. Blokada pristupa nato, eu, i trebaju im zakinuti i eu fondove iz kojih dobijaju desetine miliona eura godisnje. Sve dok ne promene ime drzave u neko prikladno svom poreklu. Trg u skoplju je pravo olicenje zla i svega pogresnog, fuj.

Ogorčeni

pre 6 godina

Bože gluposti! 700 miliona na spomenike i kulise?! A bolnice, a putevi? Kad vozim auto-putem kroz Makedoniju, skacem ko Dragutin Topić.

Gillespie

pre 6 godina

Meni je ovo, budalaština i kičeraj nevidjenih razmera. Kakve oni veze imaju sa antičkim Makedoncima? Šta smo trebali mi? Da kažemo da su oni silni rimski carevi, rodjeni ovde bili naši i da im svud podižemo spomenike?

Rogi Obrenovac

pre 6 godina

Voleo bih da cujem od makedonaca kako se oni izjasnjavaju. Ko su oni? Heleni, Bugari, Srbi. Kada prodjes kroz centar skoplja vidis Filipa, Aleksandra, Vukasina, Ugljesu, Marka, Samuila.... Koliko ja znam istoriju oni su bili Vardarska Banovina, ali eto Tito ih je nazvao Makedonija zbog nekih skrivenih pretenzija da izadje na Egejsku obalu. Grci ne bi trebalo ovde da popuste, ali i oni su duzni pa ih nije tesko ucenjivati.

Sumadin

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar je ime Grckog porekla. Pozz

Prekrajanje istorije

pre 6 godina

Gledala sam sinoc prilog na Prvoj i jedan od arhitekata onih skulptura po centru Skoplja je rekao da su Makedonci 6000 godina na ovim prostorima i da je genetskim istrazivanjem utvrdjeno kako su u direktnoj vezi sa Aleksandrom Velikim.
Nista Sloveni, Vrata naroda, doseljavanje na Balkan...sinoc "saznah" da su oni starosedeoci. I zapanjih se, najiskrenije.

srle

pre 6 godina

Ne bi ste verovali koliko ljudi veruje da je Aleksandar Makedonski bio srbin i da se prezivao Karanović.. Da je iz okoline Kraljeva koje je nekad bilo Karanovac al to je bilo pre 300 godina a ne pre 2 veka.. Eto takvi idioti pisu knjige i zaludjuju ljude u emisijama tipa. "balkan info"..

loki

pre 6 godina

Grci za razliku od srba nece dopustiti da im drugi kradu nasledje i falsifikuju istoriju. Ja uopste ne vidim smisao "pregovora" ove dve strane kad grci drze sve konce u rukama. Blokada pristupa nato, eu, i trebaju im zakinuti i eu fondove iz kojih dobijaju desetine miliona eura godisnje. Sve dok ne promene ime drzave u neko prikladno svom poreklu. Trg u skoplju je pravo olicenje zla i svega pogresnog, fuj.

beogradski

pre 6 godina

(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar nije slovensko ime. nego grčko....Aleksandar je slovenizirana verzija grčkog imena Aleksandros, što znači zaštitnik ljudi....

Kotromanići i Dodik su stare srpske familije

pre 6 godina

Falsifikovanje istorije od strane takozvanih Makedonaca, otimaju tuđeg kralja isto kao što i Srbima neki pokušavaju da ukradu Stefana Tvrtka I Kotromanića praunuka srpskog kralja Stefana Dragutina Nemanjića, iako je Stefan Tvrtko I Kotromanić proglasio sebe najpre za kralja Srbalja, a ne
za kralja tamo nekih bosanaca, bošnjana, bošnjaka, usorana, hercegovaca, horvata ili ko zna koga.

berkut

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz 
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25) 

Objašnjenje je prosto - Aleksandar je i grčko ime.....ako to do sada niste znali suludo je komentarisati bilo šta što se tiče istorije.

qwerty

pre 6 godina

Sto neko vec pomenu u komentarima, ovi spomenici veze nemaju sa istorijom vec su pokrice politicara za kradju para od naroda... a na narodu je da se przi i polemise o falsifikovanju istorije i ostalom...

Влада

pre 6 godina

Какав неукус, страшно. Античке скулптутре поред здања комунистичке архитектуре. Ужасно. А овај стручњак за кичерицу Божиновски, несрећниче...

гокси

pre 6 godina

Народ им нема леба да једе, а они спуцали силне паре у ове кич гипсарске радове. Стварно је овај Балкан дно дна.

Realno

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar nije slovensko ime, ali je veoma rasprostranjeno u slovenskim narodima. Nastalo je od starogrckog Ἀλέξανδρος sto znaci "branitelj ljudi", tako da je bilo veoma rasprostranjeno ime u antickoj Grckoj

Dule

pre 6 godina

@Dzambo88: Odakle tebi da je Aleksandar slovensko ime? Ono potice od grckog Αλέξανδρος (Aléxandros). To sto Rusi i drugi Sloveni cesto koriste to ime ne znaci nista. I nasa imena Jovan, Gavrilo ili Djordje nisu slovenskog porekla.

xyz

pre 6 godina

Makedonci su nacija koju je stvorio Tito(kominterna se za to zalagala još
od 20.godina 19 veka-Palmiro Toljati-Drezden).Pape im grade autokefalnost
od Srpske pravoslavne crkve i unijaćenje.Naravno ubrzo bi postali katolici.
Već viđeno u delovima hercegovine,like,dalmacije,slavonije....

Македонац

pre 6 godina

Ево овако. Овде се не ради о некаквом брањењу историје, него о чисто криминалном подухвату владе које је водио наш Милошевиќ који се одазива на име Никола Груевски. Ова цифра није тачна, није 700 милиона веќ вероватно преко милијарду евра. От тога је по принципу „пола пије пола Шарцу даје“ Груевски и његова клика стрпала у џеб бар 40%. Ал није то све. Ових задњих неколико месеца Груевски је малтене сваки дан у суду. Има преко десетак оптужница против њега подигнутих од стране Специјалног јавног тужилаштва. Ту су свакакви криминали, измеѓу осталог и огромне провизије од Кинеза за градњу аутопутева са кинеским кредитом, и свега што можете и не можете замислити... Знам да ми нико из бивше Југе неќе веровати, али будите сигурни да су Груевски и његова клика (ту пре свега његова браќа од ујка Мијалкови који су били шеф тајне полиције односно Царине) данас најбогатији на Балкану, вероватно и шире. Воду могу да му носе и Ѓукановиќ, и Марко Милошевиќ, и Санадер... Нама простосмртним Македонцима једино остаје нада да неќе проќи некажњено и да ќе им држава одузети све оно што су покрали, а крали су багерима, не лопатама.

A.C. Milan

pre 6 godina

Ako Grci dopuste BJRM da koriste ime Makedonija onda treba da imaju u vidu par činjenica, a prva je da su Arbanasi u regionu 3 puta brojniji od
takozvanih Makedonaca i da će ih vrlo brzo uz pomoć svojih prijatelja preglasati u toj nekoj budućoj Makedoniji, posle čega će puno brojniji Arbanasi početi da svojataju Aleksandra Makedonskog i ostale delove Makedonije koji pripadaju Grčkoj.

Aki

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dzambo88, 7. februar 2018 09:25) # Link komentara
Imam ja jednostavno, Aleksandar je ime grčkog porekla od reči alexein braniti i andros čovek.

lajt motiv

pre 6 godina

Iznenadicete se ljudi za nekoliko godina kad saznate da slicno rade i u Albaniji. Naime njima je Milos Obiliqui i svi su ustvari Nemanjiqui i to im pise u udzbenicima za istoriju. Bas bih voleo da b92 istrazi to ako su u mogucnosti.

Јабучило

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25)

Александар (Александрос) је грчко име и значи, отприлике, заштитник људи.
Једино је питање да ли су Македонци били Грци или засебан народ под изузетно јаким грчким културним утицајем (нешто слично као Шкоти у односу на Енглезе). На крају су се свакако претопили у Грке.

LepaBrena

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25)
Aleksandar je ime grčkog porijekla i znači zaštitnik luka.

Zemljotres kao estetska korekcija u arhitekturi

pre 6 godina

Ovo sto se danas naziva Makedodonijom kralj Vukašin Mrnjavcevic, koji je stolovao u Skoplju, izgubio je u bitci na Marici. Drugi srpski kralj Petar I Karađorđević povratio je od turaka u balkanskim ratovima. Otac rasrbljene BJRM je Josip Broz i umesto spomenika Aleksandru treba da stoji njegov spomenik, jer je on otac novokomponovane nacije, ako ta nacija uopšte postoji...

Nikola

pre 6 godina

To što su uradili je smešno ..jer Makedonci su južni Sloveni koji veze nemaju sa Aleksandrom Makedonskim..to je kao da Srbi viču da su Rimski carevi bili Srbi..to je probem da narodima koji su tek u 20 veku dobili državu prvi put u istoriji..tako i Albanci viču da su neki Iliri i ako veze nema sa mozgom ..tako i Albanci sad na Kosovu srpsko nasleđe preminuli u Kosovsko ..pa su Srpske trvrdjave još iz 8-9 veka sad Kosovke i to ih uče u školama.

Steve G

pre 6 godina

Aleksandar je ime GRCKOG porekla! Aleksandar je Grk iz Pele, iz Grcke, cak nije ni rodjen na teritoriji danasnje Makedonije. Nema nikakve veze sa danasnjom Makedonijom! Mi, cak, imamo vise prava da tvrdimo da je car Konstantin bio Srbin, posto je rodjen na teritoriji danasnje Srbije, ali isto kao i Aleksandar, Konstantin nema veze sa Srbima i danasnjom Srbijom. I procitah jedan komentar u kojem se tvrdi da Makedonci nisu bili Grci zato sto su ratovali sa ostatkom Grcke koju su i osvojili. Pa, Grci su nonstop ratovali izmedju sebe, za one koji tvrde suprotno, Peloponeski ratovi...

Andrej

pre 6 godina

Ajde vec jednom mi balkanci da razmisljamo sa svojom glavom. Zivim pored Grcke granice i mnogu da kazem sledece: Granica nikad nije bila problematicna kakva moze da bude granica izmedju dve zemlje koje mogu da imaju tako "veliki" spor. Makedonci na odmor u Grcku, Grci na soping u MK, mesani biznisi, mesani brakovi i nikome nista ne smeta. "Spor" traje vise od 25 godina a nije se desio niti jedan incident. Koliko ides dalje od granice toliko "problem" postaji veci, koji absurd. Niko od nas balkanaca nije se nadmasio sebe da kaze da je taj problem veoma dobro zakuvan na zapadu (kao i mnogi drugi) i da nekome odgovara da taj "problem" postoji jos 100 godina. Zapadni interesi su samo da male balkanske zemlje se ne ujedine i da imaju lose odnose, narocito pravoslavne zemlje. Tako je lakse upravljati sa regionom i sprovoditi albanski scenario. Imaju i nas "pametne" balkance koje im to omogucavamo, pa cak verujemo da mala MK ima teritorijalne pretenzije prema 6 puta vecu Grcku koja je NATO i EU clanica.

pox

pre 6 godina

Skoplje jeste naruženo i cela priča oko Aleksandra i Filipa je prenaglašena. Gruevski se svesno poigravao sa tradicionalnim slovenskim identitetom Makedonaca. S druge strane, presmešno mi je da neko Makedoncima brani da se zovu kako se zovu? Meni su svakako bliži od Grka, a volim i jedne i druge.

Snezana

pre 6 godina

Za vreme cara Dusana Skoplje je bilo prestonica drzave Nemanjica . Pod vlascu cara Dusana bill su I delovi Severne Grcke. Cudo da su preskocili njega, a prisvajaju coveka koji je Grk . Videla sam onaj kiceraj sto su napravili u centru Skoplja. Ovi nasi prave Dubai od Beogada.

poznavalac

pre 6 godina

Čemu prezir prema Makedoniji? zar ne vidite kakvi ste ksenofobi i šovinisti? Pa, Grci osporavaju sve slovensko, osporavaju i Srbe! obrazujte se malo.

badr_hari

pre 6 godina

Aleksandar Veliki nije imao nikakvu vezu sa današnjim makedoncima.Današnji makedonci su slovenski narod koji je došao u 13om veku na ovim prostorima.Ali takođe nije bio ni grk.Pa on je sravnio Atinu sa zemljom,pravi grci njega smatraju tiraninom.U Grčkoj jedino ovi došljaci iz Turske i Afrike smatraju da su antički makedonci...jesu antički koliko i današnji makedonci.U svakom slučaju apsurdno je sve ovo.

Komša

pre 6 godina

Nova nacija,nova nacija.Bože moj,kao da je kraj sveta.Svaki narod je nastao u nekom istorijskom trenutku a tome je predhodio proces stapanja raznih verskih i etničkih grupa pod spoljnim pritiskom ili zahvaljujući nekom zajedničkom političkom interesu.
I to nije strašno.
Strašna je laž,negiranje istorijskih činjenica i "traženje" porekla svog naroda tamo gde ga nema.
Ispratite ljudi istorijske podatke,bez blama - kako je tsko je.Ovako ,kao kad neko soroče koje nema oca zamišlja tatu kao supermena.Obavezno ga zamišlja kao kralja,grofa,generala a ne kao stolara ,zidara...
Ko normalan u Srbiji na primer negira da su Vlasi i Cincari postali Srbi a da to nisu izvorno bili? Ili da je Konstantin Srbin oz Niša?
Mislim ,imamo i mi Deretića ali on služi za zabavu,niko mu ne dozvoljava da piše udžbenike i gradi spomenike...
Makedonci su izgradili svoj posebsn identitet i bez Filipa i Aleksandra,šta će im to?

Ajde

pre 6 godina

Sto ne prikažu koliko su srpskih manastira u tzv Makedoniji prisvojili, a naša država i dalje o tome ćuti!?
I gde služi naša SPC danas u toj državi!?
Neka prikazu i kako je ta država rušila u začetku nove bogomolje, a koja je SPC, odnosno njena autonomna Ohridska Arhiepiskopija htela podići...
I onda opet kažite da su braća!

Alfas MK

pre 6 godina

Koliki mentol, degen, isprani mozak… (pick one or continue the line) treba da budes i stvarno da poverujes (GR logika) da se jedan citav narod (daklem ne pojedinac ili navijacka grupa), jednog jutra 1945 godine probudio i shvatio da su oni ustvari Makedonci, zemlja MK, jezik MK a do tada su bili sta? U stvari oni i nemaju pojma sta su bili i kako su se uopste nasli na tom prostoru i to vekovima (iako realno svi okolo znaju, hm?).
Gospodo” istoricari”, dali je neko Makedonac, Srbin, Hrvat, Eskim, Indijanac… on to dozna od roditelja, dede, pradede, cukun… i to je jedino validno, znajte da su na tom prostoru letele glave ako u pogresnom rezimu/vremenu kazes da si Makedonac, ali kad je dosla prva sansa (Tito – samoopredeljenje) onda se ceo narod (ej ceo narod!!!) jasno deklarirao.
Za MK-ce iz Egeja, Pirina koji su preziveli genocid i rasuli po celom svetu, (izbeglice) pitanje-kako je njima Tito naredio da se pretstavljaju kao Makedonci u zemljama u kojim ulaze? Njima, danas starci sa CAN/USA/AUS pasosom Grcka ne dozvoljava ulaz u GR iako oni imaju osim pasosa i tapije za zemlju i imanja koja su bila hmm.., ali sad su Grcka.
Naravno da GR i BG nikad nece to priznati i govoriti razne nebuloze, ali kako neko ko bar malo s vremena na vreme - ukljuci mozak, moze u to da poveruje??
Paralela, ako se danas sprovede anketa kod kosovskih albanaca ili miting u Pristini cije je Kosovo? Rezultat bice 100:0 da je Albansko. A dali to menja istinu makar i za milimetar?

dzambo88

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz

berkut Orao

pre 6 godina

Skoplje jeste naruženo i cela priča oko Aleksandra i Filipa je prenaglašena. Gruevski se svesno poigravao sa tradicionalnim slovenskim identitetom Makedonaca. S druge strane, presmešno mi je da neko Makedoncima brani da se zovu kako se zovu? Meni su svakako bliži od Grka, a volim i jedne i druge.
(pox, 07. februar 2018 09:39)

Ako imalo poznaješ istoriju svog naroda nije mi jasno kako ti Makedonci mogu biti bliži od Grka (sem geografski).
Pa Grcima dugujemo toliko toga,spašavanje celokupne srpske vojske,plava grobnica,srpska groblja po Grčkoj,Krf.....
A Makedoncima - pa ratovali smo protiv njih u dva velika rata,Drugi Balkanski a posebno Prvi Sv.rat.
Ubili su nam 1934 godine Kralja Aleksandra u Marselju ubica Makedonac član VMRO Vlado Černozemski. Otimanje crkava i manastira hapšenje i tamničenje sveštenstva SPC.....
za Grke smo mi oduvek bili braca
za Makedonce smo oduvek bili okupatori

3210

pre 6 godina

Čemu prezir prema Makedoniji? zar ne vidite kakvi ste ksenofobi i šovinisti? Pa, Grci osporavaju sve slovensko, osporavaju i Srbe! obrazujte se malo.
(poznavalac, 07. februar 2018 09:38)

Malo se ti obrazuj "poznavaoče"
Čemu prezir pa dovoljan je recimo Drugi Balkanski rat zatim Prvi Svetski rat pa period između dva svetska rata gde makedonci konstantn rade na razbijanju Srbije i Kraljevine SHS te pripajanju Bugarskoj.Zatim ubistvo Kralja Aleksandra u Marselju ubica makedonac Vlado Černozemski član VMRO.....jel dovoljno?

senad

pre 6 godina

Grci isto nemaju nikakve veze sa Akeksadrom Makedonskim on je za njih bio varvarin nisu bili u srostvu pocetkom petog veka su ih henolizovani od grckih kolonista koji su naseljavali Makedoniju.

gari

pre 6 godina

Ovako i mi treba u BG da gradimo lepe stare zgrade, da licimo na Pariz i Prag a ne staklene nakaze.
(Baxuz, 7. februar 2018 09:22) vau i ajfelovu kulu i triumfalnu kapiju pa da licimo, zasto bi francuzu il becljiji bilo interesantno da gleda ono sto svaki dan vidi, a ovaj aleksandar deluje ko da ga je kelner doneo, bruka, gde si leba ti video klasican spomenik na tacni

zekan17

pre 6 godina

Cirkus. Makedonija kao drzava i makedonci kao narod nikada nisu ppstojali u antickoj Grcko. Ovim kicom pokusavaju da prisvoje tudju istoriju kao sto Crnogorci pokusavaju da se predstave da nisu Srbi. Imate na historiju cesto emisije gde Hrvati toboz prikazuju svoje izmisljene vojskovodje. I kada se zavrsava emisija ide prilog :" o ovome nema pisanih tragova" . Kradja istorije je poslala moderna pa su se i Makedonci u to ukljucili.

Three Little Birds

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

To, pre svega, nije stvar verovanja nego cinjenica, on nema apsolutno nikakve dodirne tacke sa danasnjom Makedonijom. Takodje, "Vardarska Makedonija" je istorijski najprecizniji naziv za to podrucje u danasnjem trenutku. E, sad, zbog cega se (na silu) bugarizovani Srbi danas zovu Makedonci i imaju svoju drzavu, je pre svega pitanje za Tursku, ali i za velike zapadne sile koje nekoliko vekova zdusno rade na istrebljivanju srpskog naroda kroz nasilnu promenu vere i nacionalnog identiteta.

Za kraj, podsetimo se da se Car Dusan Silni davne 1346-te u Skoplju krunisao za Cara Srba i Grka, nacinivsi Skoplje srpskom Prestonicom, u kojoj je 1349. doneo i cuveni "Dusanov zakonik". Uz to, treba napomenuti da je Aleksandar grcko ime, a ne slovensko!

berkut

pre 6 godina

Makedonci su nacija koju je stvorio Tito(kominterna se za to zalagala još 
od 20.godina 19 veka-Palmiro Toljati-Drezden).Pape im grade autokefalnost 
od Srpske pravoslavne crkve i unijaćenje.Naravno ubrzo bi postali katolici. 
Već viđeno u delovima hercegovine,like,dalmacije,slavonije....
(xyz, 07. februar 2018 09:42)

Nije ti baš neko poređenje sa srbima iz hercegovine,like,dalmacije i neće makedonci nikad postati katolici.
Makedonci jesu i mogu da budu samo ono što su oduvek i bili - Bugari,isključivo Bugari i jedino Bugari.

Eneminem

pre 6 godina

Kada nemas vlastitu istoriju, uzmes tudju. Ni Bugari nisu slovenskog porekla, pa kada su dosli uzeli su jezik, kulturu, obicaje i religiju Slovena, pa su cak i postali Sloveni. A ovo sa "nasim" Makedoncima koji umisljaju da su loza grckih Makedonaca je pomalo tuzno. Da jesu Aleksandrovi Makedonci sugurno bi pricali grcki. No, bas nas briga. Stanovnici Bosne i cak Sandzaka postadose Bosnjaci, Albanci sa Kosova postadose Kosovari iako sami sebe nazivaju Siptarima, ovi Makedonci postadose potomci Aleksandra, ali ne i Grci!?, jedino nas teraju da ne budemo Srbi, vec Srbijanci! Glupost na kub. Nema pravde u medjunarodnim odnosima, samo sile i bezobrazluka.

Cvele

pre 6 godina

Ja sam Makedonac i mislim da je ovo sa Aleksandom Makedonskim bezveze, kolektivno ludilo. Pametan covek se sklanja.
(Makedonac, 07. februar 2018 11:23)

Možda se sutra probudiš i kao Atlantiđanin - zato što se pametan čovek sklanja i pušta b... le da odlučuju umesto njega...

Aлександар

pre 6 godina

Александар Македонски нема благе везе са данашњим Македонцима. Скроз су ми смешни када је неки спортски догађај па се неки појаве у оним оклопима. Тотални фалсификат историје на којем се упорно истрајава.

dovla

pre 6 godina

Ne bi ste verovali koliko ljudi veruje da je Aleksandar Makedonski bio srbin i da se prezivao Karanović.. Da je iz okoline Kraljeva koje je nekad bilo Karanovac al to je bilo pre 300 godina a ne pre 2 veka.. Eto takvi idioti pisu knjige i zaludjuju ljude u emisijama tipa. "balkan info"..

pro makedonski

pre 6 godina

Većina Grka, ali i ovdašnjih ljudi duboko veruje da Makedonci (današnji) veruju da su potomci antičkih Makedonaca.
Ako pogledate njihove udžbenike iz istorije, oni decu tome ne uče. Iako je kič, "antikvizacija" VMRO-va je namenjena da ukaže da je to deo makedonske istorije, što neminovno jeste, jer se desilo na prostoru današnje Republike Makedonije.
Kontinuitet antičkog naroda u današnji, u Makedoniji barem, 99% ljudi negira, i zna da to jednostavno nije tako. Oni jasno stavljaju do znanja da su oni slovensko stanovništvo i da govore makedonskim jezikom, koji pripada slovenskoj grupi jezika.
Grci, s druge strane, duboko veruju da su potomci antičkih Grka, a da pritom tu ideju ne podržava nauka. Tačno je da govore verzijom jezika, kojim su se služili antički Grci, ali ne i da imaju genetsku sličnost.

Ono što Grčka ne voli da čuje, a istina je, jeste da su Grci počinili zloćine nad Makedoncima 1946-49, a ni da pre nisu dozvoljavali da se govori makedonskim jezikom, kao što do danas to nema ta manjina u GR. Pored ubijanja i proterivanja, Grci su isterali Makedonce sa zemlje, nad kojom imaju tapiju, a to nije mali deo severne Grčke. Toga se Grci najviše boje.

gradjanin

pre 6 godina

1913. je velika oblast Makedonija podeljena na 3 dela i prisajedinjena: Grčkoj južni i centralni deo, Bugarskoj istočni i Srbiji severni deo. Svaka od te 3 države je postupala sa tim delovima Makedonije na svoj način. Grci su je helenizovali i proterali Slovene i nazive gradova preimenovali iz slovenskih u helenske. Bugari ih unitarizovali. U Sbiji su najbolje prošli. Srpski deo se osamostalio kao republika i uzeo ime te republike Makedonija. Posle raspada SFRJ postali su država. U njoj žive stanovnici slovenskog porekla. I tu je nastao mali problem koji iritira komšije. Sloveni su prisvojili Aleksandra Makedonskog kao svog, iako nije njihov pošto je helenskog korena, a ne slovenskog. Makedonac je po tome što je živeo u velikoj oblasti Makedonija. To je jedno. Drugo je što Grci strahuju od potraživanja nepokretnosti od strane Makedonaca slovenskog porekla koje su proterali 1913. i kasnije iz svog dela Makedonije, koji je sada severni deo Grčke.

Ko?! Mi ?!

pre 6 godina

Srbija ima dovoljno svojih problema ne treba da se meša u tudje stvari
(Goran, 7. februar 2018 09:42)

Ko im se bre mesa? Sto se mene tice, kao dokon penzioner samo citam, gledam, slusam i ludo se zabavljam.

bigserb

pre 6 godina

Ima li coveka koji veruje da su Anticki Makedonci pre vise od 3000 godina bili Slovensko pleme i da su govorili ovim danasnjim "makedonskim" jezikom? Da je to tacno, onda bi sva prica o dolasku Slovena na ove prostore morala da padne u vodu i da se citava istorija svih Juznih Slovena pise iznova!

K O M I T I

pre 6 godina

„Ој, који тој велит, да сам Бугарин
Бугарин не знајет да с избавит сам
Он барјаку Руском долгује свој сан.

Играм српско оро, српске пјесме пејем
Чиним српски свет ден, српски барјак цјем
И судени чекам, српски Велик ден..."

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 6 godina

Kada slusam makedince razbiram (razumem) oko 80% toga sta govore e nisam znao da govorim jezikom koji je govorio Aleksandar veliki. Od sada cu da se time hvalim kako znam prastari jezik helenski. Kada bi pratili njihovu logiku onda bi dosli do zakljucka da su svi ti Rimski imperatori rodjeni na teritoriji danasnje Srbije bili Srbi... sramota je krasti tudju istoriju.

Dule

pre 6 godina

@Srbin iz Hercegovine: "Lesandar Lagic ( iz plemena Ljutic ) je pravo ime tzv Aleksandra Makedonakog.
Grcka verzija imena: Lesandros Lagides... junak je bio Srbin poreklom ( majka njegova Trojanka )" Samo sto u vreme Aleksandra Velikog nigde na Balkanu nije bilo Srba. Jer su se jos smrzavali po uralskim pecinama. Steta. Lepa ti prica. Ali nema veze sa vezom.

Godzila

pre 6 godina

Makedonija je naziv sa izuzetnom istorijskom simbolikom.
Makedonija je postojala kao drzava kada ni jedna savremena evropska nacija nije imala svoju drzavu.
Makedonci i Grci nikako nisu mogli biti isti narod.
Prilikom okupacije Grcke, u bitci kod Heroneje 338 p.n.e., filip 2 je pobio 18.000 Grka.
Na vest o smrti Aleksanda Velikog 332 p.n.e., Grci dizu opsti ustanak koji se Makedonci u krvi ugusili pobivsi 23.000 Grka.
U bitci kod reke Pinarus, kada je Aleksandar Veliki potukao Darijusa 3, na strani Persijanaca je ratovalo 30.000 Grka.
Postoji jos mnogo istorijskih podataka koji ukazuju da Makedonci i Grci nisu isti narod.
Doci ce i taj dan kada ce nasi Makedonci, koji su sacuvali svoj identitet hiljadama godina, biti veoma ponosni na svoje pretke i na sebe same.
Ovo sto se sad dogadja je samo posledica tesko falsifikovane istorije slovenskih naroda na Helmu a i uopste.

Realno

pre 6 godina

@Godzila
pojam nacije je nastao tek u XVIII veku, tako da u antickom periodu nisu nikako mogli da postoje Grci ili grcka drzava. Postojali su Heleni, tj, helenska plemena koja su zivela na teritoriji danasnje Grcke i imali su svoje gradove-drzave, tj, polise. Tako da Makedonci nisu mogli da osvoje ili okupiraju Grke, vec samo Atinjane, Spartance i ostale. Sva ta plemena su govorila istim jezikom (tj, dijalektima istog jezika) i imali su istu religiju i stalno su medjusobno ratovali. Takodje, sva helenska plemena su ucestvovala u Olimpijskim igrama (ako Makedonci nisu bili Heleni, zasto bi onda prekidali ratove u vreme igara i ucestvovali u igrama koje nemaju veze sa njihovom religijom i kulturom?).
Isti je princip kasnije bio i sa Rimom, tj sa italijanskim plemenima koja su se ujedinili kao Italija tek u XIX veku.

Radomir Istoricar i Geograf

pre 6 godina

Sta njih briga! Oni su te pare dobili od EU da sagrade fabrike ali su sagradili istoriju koja nista ne znaci. Veruje se da su rukovodioci pola potrosili a pola pokrali - zato su sada bogati. Sve se to pravda izmisljenom istoprijom koja nije postojala.

Lepi

pre 6 godina

@Prekrajanje istorije
Gledala sam sinoc prilog na Prvoj i jedan od arhitekata onih skulptura po centru Skoplja je rekao da su Makedonci 6000 godina na ovim prostorima i da je genetskim istrazivanjem utvrdjeno kako su u direktnoj vezi sa Aleksandrom Velikim.
Nista Sloveni, Vrata naroda, doseljavanje na Balkan...sinoc "saznah" da su oni starosedeoci. I zapanjih se, najiskrenije.

Ima tu nesto... kao sto i mi Srbi imamo gene Slovena, tako imamo i gene Ilira i Grka. Neko vise, neko manje. Tako za svaki narod na Balkanu moze da se kaze isto.

Slazem se, nemaju kontinuitet za Aleksandrom Makedonskim i ne bi trebali da koriste. Sa Dusanom imaju jacu vezu.

Nego, da budemo mi kosmopolite i da se ne zamaramo time kako ce njihovi politicari da objasne ovo. Verujem da vecina Makedonaca prezire ovaj kic.

znalac

pre 6 godina

pa i spartanci i atinjani su se zatirali medjusobno i vodili ratove do istrebljenja, kakve su sada to teze da su makedonci ratovali sa grcima i to je dokaz da nisu isti narod? pa scaki grcki polis je ratovao sa drugim do unistenja, sparta je cak i spalila atinu ali su atinjani predvodjeni periklom prevladali medju svim polisima na kraju

А Л Е К С А Н Д А Р

pre 6 godina

"Ми,
Александар, син врховног бога Јова(Јупитер) на небу, и Филипа краља
македонског на земљи, владар света од изласка до заласка сунца, од
поднева до поноћи, освајач медске, персијске, грчке, сиријске и
вавилонске краљевине. Ви, просветљени роде вендски (славјански),милост и
мир вам, поздрав од нас и од наших потомака, који ће доћи после нас да
владају светом.
Били
сте доследни у вери, праведни и достојни својих речи и дела, у борби
храбри и без одступања, ми вам заувек додељујемо земљу од мора на северу
и леденог океана, до мора на италијанском југу. Нико да се није усудио
да се насели тамо, поред вашег потомства. Ако се неко насели, осудите га
да буде ваш поданик и слуга, вашим потомцима за век и за навек.
Објављено
у Александрији, од нас основане, на чувеној реци Нил, дванаесте године
од наше владавине, уз дозволу великог бога Јова(Јупитер),Марса и богиње
Минерве."

Istorijski tripovi - balkanski recept

pre 6 godina

@ernesto che

Jovan Deretić je najveći trovač istorijske nauke u Srbiji a naivni Srbi primaju se na te nebuloze zato što im priča bajke u koje vole da veruju i koje prijaju njihovim frustriranim ušima. To što treba dovoditi u pitanje berlinsku i bečku školu istorije, ne znači da treba dozvoliti svakom hohštapleru i kvazi-akademiku da uskoči u novonastali prazan prostor. Makedonci su po tom pitanju otišli najdalje. Istorijski falsifikat su podigli na državni nivo.

nesha

pre 6 godina

Makedonija je geografski pojam, a "makedonci" su stanovnici na tom području i u stvari su bugari-sam govor im je sličan i albanci -većinom.. To je kao bosna i "bosanci" a ustvari muslimani, srbi, hrvati

Grk

pre 6 godina

Niko njima nista ne osporava, lepo vas molim. Neka oni sami sebe nazivaju kako hoce ali istoriju tog prostora promeniti nece moci. Ne zelim nikoga da uvredim ali sustina je ta, da ne bi bilo tragicno bilo bi smesno. Nadam se dogovoru izmedju Grcke i BJRM, da obvlada razum i da se postuju cinjenice.

Superhik

pre 6 godina

Sve su Makedonci super uradili,sad samo da se prisajedine Grckoj i da lepo udju u EU! Grci ih ocigledno hoce,sa sve Aleksandrom(i Kasandrom)fino se prosire do(nepriznatog)Kosova,jezik ce brzo nauciti radeci na moru kao ugostitelji i milina,a mi ostali mozemo samo da lelecemo za njima!

Srbin iz Hercegovine

pre 6 godina

Lesandar Lagic ( iz plemena Ljutic ) je pravo ime tzv Aleksandra Makedonakog.
Grcka verzija imena: Lesandros Lagides... junak je bio Srbin poreklom ( majka njegova Trojanka )

ernesto che

pre 6 godina

Aleksandar makedonski rodjeni karanovic, poslat je u donju srbiju (danasnju makedoniju) da vlada. Za vreme vladavine i pohoda do indije, dva puta je porobljavao grke a postoje i zapisi kako najveci govornici tadasnje grcke ga nazivaju varvarinom, kao i ceo srpski rod, koji se tada prostirao od kontinentalne grcke, do crnog mora na istoku, da do danasnje slovenije na zapadu, to su dokazala i dnk ispitivanja, geneologa kljosova i italijanskog lingviste djankarla tomecolija a grci su naseljavali iskljucivo priobalne delove danasnje grcke. Svojataju ga i jedni i drugi, nazalost danas novac dokazuje istoriju ali ne zivimo vise u doba berlinskog kongresa, sve ce isplivati, kao i vestacko stvaranje drzave albanije od strane beca i berlina.

danili

pre 6 godina

Aleksandar da bi bio Veliki morao bi da sidje sa tacne medju narod.Nekoliko bista ma kakve bile imale bi smisla a ovako sve deluje kao gomila kiceraja.Ovako narod umesto da bude u Acinom drustvu druzi se sa nekim lavom koji je ocigledno tu zalutao.

ernesto che

pre 6 godina

Aleksandar makedonski rodjeni karanovic, poslat je u donju srbiju (danasnju makedoniju) da vlada. Za vreme vladavine i pohoda do indije, dva puta je porobljavao grke a postoje i zapisi kako najveci govornici tadasnje grcke ga nazivaju varvarinom, kao i ceo srpski rod, koji se tada prostirao od kontinentalne grcke, do crnog mora na istoku, da do danasnje slovenije na zapadu, to su dokazala i dnk ispitivanja, geneologa kljosova i italijanskog lingviste djankarla tomecolija a grci su naseljavali iskljucivo priobalne delove danasnje grcke. Svojataju ga i jedni i drugi, nazalost danas novac dokazuje istoriju ali ne zivimo vise u doba berlinskog kongresa, sve ce isplivati, kao i vestacko stvaranje drzave albanije od strane beca i berlina.

cinik ovdašnji

pre 6 godina

Imam ja rešenje za ovu zavrzlamu. Ono se bazira na činjenici da sa nama neće niko, i da svi beže od nas. Elem, pošto i mi volimo da budemo drevni i najstariji, da mi lepo sebe proglasimo Makedoncima. Šta nas košta, jedan dekret i rešeno. Makedonci će graknuti da hoćemo da ih asimilujemo, jer nas je više, i automatski postati nešto drugo. recimo Pelazgi, ili Peonci. Grci će da budu tada zadovoljni, a mi dekretom vratimo da smo Srbi, i svima dobro :))))

Sve laz, samo pusta laz

pre 6 godina

Grci im osporavaju istoriju? Oni su, a ne Grci, potomci Aleksandra Makedonskog? DNK ih osporava u tome. Ne mogu da shvatim toliku glupost Makedonaca.Albanska nazovi istorija po kojoj su starosedioci I Iliri nije tacna. Ali je niko ni ne osporava.A na tome se temelji pravo Velike Albanije.

dzambo88

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz

poznavalac

pre 6 godina

Čemu prezir prema Makedoniji? zar ne vidite kakvi ste ksenofobi i šovinisti? Pa, Grci osporavaju sve slovensko, osporavaju i Srbe! obrazujte se malo.

Godzila

pre 6 godina

Makedonija je naziv sa izuzetnom istorijskom simbolikom.
Makedonija je postojala kao drzava kada ni jedna savremena evropska nacija nije imala svoju drzavu.
Makedonci i Grci nikako nisu mogli biti isti narod.
Prilikom okupacije Grcke, u bitci kod Heroneje 338 p.n.e., filip 2 je pobio 18.000 Grka.
Na vest o smrti Aleksanda Velikog 332 p.n.e., Grci dizu opsti ustanak koji se Makedonci u krvi ugusili pobivsi 23.000 Grka.
U bitci kod reke Pinarus, kada je Aleksandar Veliki potukao Darijusa 3, na strani Persijanaca je ratovalo 30.000 Grka.
Postoji jos mnogo istorijskih podataka koji ukazuju da Makedonci i Grci nisu isti narod.
Doci ce i taj dan kada ce nasi Makedonci, koji su sacuvali svoj identitet hiljadama godina, biti veoma ponosni na svoje pretke i na sebe same.
Ovo sto se sad dogadja je samo posledica tesko falsifikovane istorije slovenskih naroda na Helmu a i uopste.

berkut

pre 6 godina

Makedonci su nacija koju je stvorio Tito(kominterna se za to zalagala još 
od 20.godina 19 veka-Palmiro Toljati-Drezden).Pape im grade autokefalnost 
od Srpske pravoslavne crkve i unijaćenje.Naravno ubrzo bi postali katolici. 
Već viđeno u delovima hercegovine,like,dalmacije,slavonije....
(xyz, 07. februar 2018 09:42)

Nije ti baš neko poređenje sa srbima iz hercegovine,like,dalmacije i neće makedonci nikad postati katolici.
Makedonci jesu i mogu da budu samo ono što su oduvek i bili - Bugari,isključivo Bugari i jedino Bugari.

senad

pre 6 godina

Grci isto nemaju nikakve veze sa Akeksadrom Makedonskim on je za njih bio varvarin nisu bili u srostvu pocetkom petog veka su ih henolizovani od grckih kolonista koji su naseljavali Makedoniju.

pox

pre 6 godina

Skoplje jeste naruženo i cela priča oko Aleksandra i Filipa je prenaglašena. Gruevski se svesno poigravao sa tradicionalnim slovenskim identitetom Makedonaca. S druge strane, presmešno mi je da neko Makedoncima brani da se zovu kako se zovu? Meni su svakako bliži od Grka, a volim i jedne i druge.

Kotromanići i Dodik su stare srpske familije

pre 6 godina

Falsifikovanje istorije od strane takozvanih Makedonaca, otimaju tuđeg kralja isto kao što i Srbima neki pokušavaju da ukradu Stefana Tvrtka I Kotromanića praunuka srpskog kralja Stefana Dragutina Nemanjića, iako je Stefan Tvrtko I Kotromanić proglasio sebe najpre za kralja Srbalja, a ne
za kralja tamo nekih bosanaca, bošnjana, bošnjaka, usorana, hercegovaca, horvata ili ko zna koga.

ernesto che

pre 6 godina

Aleksandar makedonski rodjeni karanovic, poslat je u donju srbiju (danasnju makedoniju) da vlada. Za vreme vladavine i pohoda do indije, dva puta je porobljavao grke a postoje i zapisi kako najveci govornici tadasnje grcke ga nazivaju varvarinom, kao i ceo srpski rod, koji se tada prostirao od kontinentalne grcke, do crnog mora na istoku, da do danasnje slovenije na zapadu, to su dokazala i dnk ispitivanja, geneologa kljosova i italijanskog lingviste djankarla tomecolija a grci su naseljavali iskljucivo priobalne delove danasnje grcke. Svojataju ga i jedni i drugi, nazalost danas novac dokazuje istoriju ali ne zivimo vise u doba berlinskog kongresa, sve ce isplivati, kao i vestacko stvaranje drzave albanije od strane beca i berlina.

Srbin iz Hercegovine

pre 6 godina

Lesandar Lagic ( iz plemena Ljutic ) je pravo ime tzv Aleksandra Makedonakog.
Grcka verzija imena: Lesandros Lagides... junak je bio Srbin poreklom ( majka njegova Trojanka )

Rogi Obrenovac

pre 6 godina

Voleo bih da cujem od makedonaca kako se oni izjasnjavaju. Ko su oni? Heleni, Bugari, Srbi. Kada prodjes kroz centar skoplja vidis Filipa, Aleksandra, Vukasina, Ugljesu, Marka, Samuila.... Koliko ja znam istoriju oni su bili Vardarska Banovina, ali eto Tito ih je nazvao Makedonija zbog nekih skrivenih pretenzija da izadje na Egejsku obalu. Grci ne bi trebalo ovde da popuste, ali i oni su duzni pa ih nije tesko ucenjivati.

xyz

pre 6 godina

Makedonci su nacija koju je stvorio Tito(kominterna se za to zalagala još
od 20.godina 19 veka-Palmiro Toljati-Drezden).Pape im grade autokefalnost
od Srpske pravoslavne crkve i unijaćenje.Naravno ubrzo bi postali katolici.
Već viđeno u delovima hercegovine,like,dalmacije,slavonije....

loki

pre 6 godina

Grci za razliku od srba nece dopustiti da im drugi kradu nasledje i falsifikuju istoriju. Ja uopste ne vidim smisao "pregovora" ove dve strane kad grci drze sve konce u rukama. Blokada pristupa nato, eu, i trebaju im zakinuti i eu fondove iz kojih dobijaju desetine miliona eura godisnje. Sve dok ne promene ime drzave u neko prikladno svom poreklu. Trg u skoplju je pravo olicenje zla i svega pogresnog, fuj.

srle

pre 6 godina

Ne bi ste verovali koliko ljudi veruje da je Aleksandar Makedonski bio srbin i da se prezivao Karanović.. Da je iz okoline Kraljeva koje je nekad bilo Karanovac al to je bilo pre 300 godina a ne pre 2 veka.. Eto takvi idioti pisu knjige i zaludjuju ljude u emisijama tipa. "balkan info"..

A.C. Milan

pre 6 godina

Ako Grci dopuste BJRM da koriste ime Makedonija onda treba da imaju u vidu par činjenica, a prva je da su Arbanasi u regionu 3 puta brojniji od
takozvanih Makedonaca i da će ih vrlo brzo uz pomoć svojih prijatelja preglasati u toj nekoj budućoj Makedoniji, posle čega će puno brojniji Arbanasi početi da svojataju Aleksandra Makedonskog i ostale delove Makedonije koji pripadaju Grčkoj.

ernesto che

pre 6 godina

Aleksandar makedonski rodjeni karanovic, poslat je u donju srbiju (danasnju makedoniju) da vlada. Za vreme vladavine i pohoda do indije, dva puta je porobljavao grke a postoje i zapisi kako najveci govornici tadasnje grcke ga nazivaju varvarinom, kao i ceo srpski rod, koji se tada prostirao od kontinentalne grcke, do crnog mora na istoku, da do danasnje slovenije na zapadu, to su dokazala i dnk ispitivanja, geneologa kljosova i italijanskog lingviste djankarla tomecolija a grci su naseljavali iskljucivo priobalne delove danasnje grcke. Svojataju ga i jedni i drugi, nazalost danas novac dokazuje istoriju ali ne zivimo vise u doba berlinskog kongresa, sve ce isplivati, kao i vestacko stvaranje drzave albanije od strane beca i berlina.

А Л Е К С А Н Д А Р

pre 6 godina

"Ми,
Александар, син врховног бога Јова(Јупитер) на небу, и Филипа краља
македонског на земљи, владар света од изласка до заласка сунца, од
поднева до поноћи, освајач медске, персијске, грчке, сиријске и
вавилонске краљевине. Ви, просветљени роде вендски (славјански),милост и
мир вам, поздрав од нас и од наших потомака, који ће доћи после нас да
владају светом.
Били
сте доследни у вери, праведни и достојни својих речи и дела, у борби
храбри и без одступања, ми вам заувек додељујемо земљу од мора на северу
и леденог океана, до мора на италијанском југу. Нико да се није усудио
да се насели тамо, поред вашег потомства. Ако се неко насели, осудите га
да буде ваш поданик и слуга, вашим потомцима за век и за навек.
Објављено
у Александрији, од нас основане, на чувеној реци Нил, дванаесте године
од наше владавине, уз дозволу великог бога Јова(Јупитер),Марса и богиње
Минерве."

badr_hari

pre 6 godina

Aleksandar Veliki nije imao nikakvu vezu sa današnjim makedoncima.Današnji makedonci su slovenski narod koji je došao u 13om veku na ovim prostorima.Ali takođe nije bio ni grk.Pa on je sravnio Atinu sa zemljom,pravi grci njega smatraju tiraninom.U Grčkoj jedino ovi došljaci iz Turske i Afrike smatraju da su antički makedonci...jesu antički koliko i današnji makedonci.U svakom slučaju apsurdno je sve ovo.

Alfas MK

pre 6 godina

Koliki mentol, degen, isprani mozak… (pick one or continue the line) treba da budes i stvarno da poverujes (GR logika) da se jedan citav narod (daklem ne pojedinac ili navijacka grupa), jednog jutra 1945 godine probudio i shvatio da su oni ustvari Makedonci, zemlja MK, jezik MK a do tada su bili sta? U stvari oni i nemaju pojma sta su bili i kako su se uopste nasli na tom prostoru i to vekovima (iako realno svi okolo znaju, hm?).
Gospodo” istoricari”, dali je neko Makedonac, Srbin, Hrvat, Eskim, Indijanac… on to dozna od roditelja, dede, pradede, cukun… i to je jedino validno, znajte da su na tom prostoru letele glave ako u pogresnom rezimu/vremenu kazes da si Makedonac, ali kad je dosla prva sansa (Tito – samoopredeljenje) onda se ceo narod (ej ceo narod!!!) jasno deklarirao.
Za MK-ce iz Egeja, Pirina koji su preziveli genocid i rasuli po celom svetu, (izbeglice) pitanje-kako je njima Tito naredio da se pretstavljaju kao Makedonci u zemljama u kojim ulaze? Njima, danas starci sa CAN/USA/AUS pasosom Grcka ne dozvoljava ulaz u GR iako oni imaju osim pasosa i tapije za zemlju i imanja koja su bila hmm.., ali sad su Grcka.
Naravno da GR i BG nikad nece to priznati i govoriti razne nebuloze, ali kako neko ko bar malo s vremena na vreme - ukljuci mozak, moze u to da poveruje??
Paralela, ako se danas sprovede anketa kod kosovskih albanaca ili miting u Pristini cije je Kosovo? Rezultat bice 100:0 da je Albansko. A dali to menja istinu makar i za milimetar?

Ajde

pre 6 godina

Sto ne prikažu koliko su srpskih manastira u tzv Makedoniji prisvojili, a naša država i dalje o tome ćuti!?
I gde služi naša SPC danas u toj državi!?
Neka prikazu i kako je ta država rušila u začetku nove bogomolje, a koja je SPC, odnosno njena autonomna Ohridska Arhiepiskopija htela podići...
I onda opet kažite da su braća!

Ogorčeni

pre 6 godina

Bože gluposti! 700 miliona na spomenike i kulise?! A bolnice, a putevi? Kad vozim auto-putem kroz Makedoniju, skacem ko Dragutin Topić.

Nikola

pre 6 godina

To što su uradili je smešno ..jer Makedonci su južni Sloveni koji veze nemaju sa Aleksandrom Makedonskim..to je kao da Srbi viču da su Rimski carevi bili Srbi..to je probem da narodima koji su tek u 20 veku dobili državu prvi put u istoriji..tako i Albanci viču da su neki Iliri i ako veze nema sa mozgom ..tako i Albanci sad na Kosovu srpsko nasleđe preminuli u Kosovsko ..pa su Srpske trvrdjave još iz 8-9 veka sad Kosovke i to ih uče u školama.

Sumadin

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar je ime Grckog porekla. Pozz

Gillespie

pre 6 godina

Meni je ovo, budalaština i kičeraj nevidjenih razmera. Kakve oni veze imaju sa antičkim Makedoncima? Šta smo trebali mi? Da kažemo da su oni silni rimski carevi, rodjeni ovde bili naši i da im svud podižemo spomenike?

Prekrajanje istorije

pre 6 godina

Gledala sam sinoc prilog na Prvoj i jedan od arhitekata onih skulptura po centru Skoplja je rekao da su Makedonci 6000 godina na ovim prostorima i da je genetskim istrazivanjem utvrdjeno kako su u direktnoj vezi sa Aleksandrom Velikim.
Nista Sloveni, Vrata naroda, doseljavanje na Balkan...sinoc "saznah" da su oni starosedeoci. I zapanjih se, najiskrenije.

nesha

pre 6 godina

Makedonija je geografski pojam, a "makedonci" su stanovnici na tom području i u stvari su bugari-sam govor im je sličan i albanci -većinom.. To je kao bosna i "bosanci" a ustvari muslimani, srbi, hrvati

Andrej

pre 6 godina

Ajde vec jednom mi balkanci da razmisljamo sa svojom glavom. Zivim pored Grcke granice i mnogu da kazem sledece: Granica nikad nije bila problematicna kakva moze da bude granica izmedju dve zemlje koje mogu da imaju tako "veliki" spor. Makedonci na odmor u Grcku, Grci na soping u MK, mesani biznisi, mesani brakovi i nikome nista ne smeta. "Spor" traje vise od 25 godina a nije se desio niti jedan incident. Koliko ides dalje od granice toliko "problem" postaji veci, koji absurd. Niko od nas balkanaca nije se nadmasio sebe da kaze da je taj problem veoma dobro zakuvan na zapadu (kao i mnogi drugi) i da nekome odgovara da taj "problem" postoji jos 100 godina. Zapadni interesi su samo da male balkanske zemlje se ne ujedine i da imaju lose odnose, narocito pravoslavne zemlje. Tako je lakse upravljati sa regionom i sprovoditi albanski scenario. Imaju i nas "pametne" balkance koje im to omogucavamo, pa cak verujemo da mala MK ima teritorijalne pretenzije prema 6 puta vecu Grcku koja je NATO i EU clanica.

beogradski

pre 6 godina

(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar nije slovensko ime. nego grčko....Aleksandar je slovenizirana verzija grčkog imena Aleksandros, što znači zaštitnik ljudi....

Zemljotres kao estetska korekcija u arhitekturi

pre 6 godina

Ovo sto se danas naziva Makedodonijom kralj Vukašin Mrnjavcevic, koji je stolovao u Skoplju, izgubio je u bitci na Marici. Drugi srpski kralj Petar I Karađorđević povratio je od turaka u balkanskim ratovima. Otac rasrbljene BJRM je Josip Broz i umesto spomenika Aleksandru treba da stoji njegov spomenik, jer je on otac novokomponovane nacije, ako ta nacija uopšte postoji...

Влада

pre 6 godina

Какав неукус, страшно. Античке скулптутре поред здања комунистичке архитектуре. Ужасно. А овај стручњак за кичерицу Божиновски, несрећниче...

Komša

pre 6 godina

Nova nacija,nova nacija.Bože moj,kao da je kraj sveta.Svaki narod je nastao u nekom istorijskom trenutku a tome je predhodio proces stapanja raznih verskih i etničkih grupa pod spoljnim pritiskom ili zahvaljujući nekom zajedničkom političkom interesu.
I to nije strašno.
Strašna je laž,negiranje istorijskih činjenica i "traženje" porekla svog naroda tamo gde ga nema.
Ispratite ljudi istorijske podatke,bez blama - kako je tsko je.Ovako ,kao kad neko soroče koje nema oca zamišlja tatu kao supermena.Obavezno ga zamišlja kao kralja,grofa,generala a ne kao stolara ,zidara...
Ko normalan u Srbiji na primer negira da su Vlasi i Cincari postali Srbi a da to nisu izvorno bili? Ili da je Konstantin Srbin oz Niša?
Mislim ,imamo i mi Deretića ali on služi za zabavu,niko mu ne dozvoljava da piše udžbenike i gradi spomenike...
Makedonci su izgradili svoj posebsn identitet i bez Filipa i Aleksandra,šta će im to?

Јабучило

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25)

Александар (Александрос) је грчко име и значи, отприлике, заштитник људи.
Једино је питање да ли су Македонци били Грци или засебан народ под изузетно јаким грчким културним утицајем (нешто слично као Шкоти у односу на Енглезе). На крају су се свакако претопили у Грке.

berkut Orao

pre 6 godina

Skoplje jeste naruženo i cela priča oko Aleksandra i Filipa je prenaglašena. Gruevski se svesno poigravao sa tradicionalnim slovenskim identitetom Makedonaca. S druge strane, presmešno mi je da neko Makedoncima brani da se zovu kako se zovu? Meni su svakako bliži od Grka, a volim i jedne i druge.
(pox, 07. februar 2018 09:39)

Ako imalo poznaješ istoriju svog naroda nije mi jasno kako ti Makedonci mogu biti bliži od Grka (sem geografski).
Pa Grcima dugujemo toliko toga,spašavanje celokupne srpske vojske,plava grobnica,srpska groblja po Grčkoj,Krf.....
A Makedoncima - pa ratovali smo protiv njih u dva velika rata,Drugi Balkanski a posebno Prvi Sv.rat.
Ubili su nam 1934 godine Kralja Aleksandra u Marselju ubica Makedonac član VMRO Vlado Černozemski. Otimanje crkava i manastira hapšenje i tamničenje sveštenstva SPC.....
za Grke smo mi oduvek bili braca
za Makedonce smo oduvek bili okupatori

Snezana

pre 6 godina

Za vreme cara Dusana Skoplje je bilo prestonica drzave Nemanjica . Pod vlascu cara Dusana bill su I delovi Severne Grcke. Cudo da su preskocili njega, a prisvajaju coveka koji je Grk . Videla sam onaj kiceraj sto su napravili u centru Skoplja. Ovi nasi prave Dubai od Beogada.

berkut

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz 
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25) 

Objašnjenje je prosto - Aleksandar je i grčko ime.....ako to do sada niste znali suludo je komentarisati bilo šta što se tiče istorije.

Eneminem

pre 6 godina

Kada nemas vlastitu istoriju, uzmes tudju. Ni Bugari nisu slovenskog porekla, pa kada su dosli uzeli su jezik, kulturu, obicaje i religiju Slovena, pa su cak i postali Sloveni. A ovo sa "nasim" Makedoncima koji umisljaju da su loza grckih Makedonaca je pomalo tuzno. Da jesu Aleksandrovi Makedonci sugurno bi pricali grcki. No, bas nas briga. Stanovnici Bosne i cak Sandzaka postadose Bosnjaci, Albanci sa Kosova postadose Kosovari iako sami sebe nazivaju Siptarima, ovi Makedonci postadose potomci Aleksandra, ali ne i Grci!?, jedino nas teraju da ne budemo Srbi, vec Srbijanci! Glupost na kub. Nema pravde u medjunarodnim odnosima, samo sile i bezobrazluka.

Realno

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

Aleksandar nije slovensko ime, ali je veoma rasprostranjeno u slovenskim narodima. Nastalo je od starogrckog Ἀλέξανδρος sto znaci "branitelj ljudi", tako da je bilo veoma rasprostranjeno ime u antickoj Grckoj

LepaBrena

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
(dzambo88, 07. februar 2018 09:25)
Aleksandar je ime grčkog porijekla i znači zaštitnik luka.

3210

pre 6 godina

Čemu prezir prema Makedoniji? zar ne vidite kakvi ste ksenofobi i šovinisti? Pa, Grci osporavaju sve slovensko, osporavaju i Srbe! obrazujte se malo.
(poznavalac, 07. februar 2018 09:38)

Malo se ti obrazuj "poznavaoče"
Čemu prezir pa dovoljan je recimo Drugi Balkanski rat zatim Prvi Svetski rat pa period između dva svetska rata gde makedonci konstantn rade na razbijanju Srbije i Kraljevine SHS te pripajanju Bugarskoj.Zatim ubistvo Kralja Aleksandra u Marselju ubica makedonac Vlado Černozemski član VMRO.....jel dovoljno?

lajt motiv

pre 6 godina

Iznenadicete se ljudi za nekoliko godina kad saznate da slicno rade i u Albaniji. Naime njima je Milos Obiliqui i svi su ustvari Nemanjiqui i to im pise u udzbenicima za istoriju. Bas bih voleo da b92 istrazi to ako su u mogucnosti.

Dule

pre 6 godina

@Dzambo88: Odakle tebi da je Aleksandar slovensko ime? Ono potice od grckog Αλέξανδρος (Aléxandros). To sto Rusi i drugi Sloveni cesto koriste to ime ne znaci nista. I nasa imena Jovan, Gavrilo ili Djordje nisu slovenskog porekla.

Steve G

pre 6 godina

Aleksandar je ime GRCKOG porekla! Aleksandar je Grk iz Pele, iz Grcke, cak nije ni rodjen na teritoriji danasnje Makedonije. Nema nikakve veze sa danasnjom Makedonijom! Mi, cak, imamo vise prava da tvrdimo da je car Konstantin bio Srbin, posto je rodjen na teritoriji danasnje Srbije, ali isto kao i Aleksandar, Konstantin nema veze sa Srbima i danasnjom Srbijom. I procitah jedan komentar u kojem se tvrdi da Makedonci nisu bili Grci zato sto su ratovali sa ostatkom Grcke koju su i osvojili. Pa, Grci su nonstop ratovali izmedju sebe, za one koji tvrde suprotno, Peloponeski ratovi...

Three Little Birds

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dzambo88, 7. februar 2018 09:25)

To, pre svega, nije stvar verovanja nego cinjenica, on nema apsolutno nikakve dodirne tacke sa danasnjom Makedonijom. Takodje, "Vardarska Makedonija" je istorijski najprecizniji naziv za to podrucje u danasnjem trenutku. E, sad, zbog cega se (na silu) bugarizovani Srbi danas zovu Makedonci i imaju svoju drzavu, je pre svega pitanje za Tursku, ali i za velike zapadne sile koje nekoliko vekova zdusno rade na istrebljivanju srpskog naroda kroz nasilnu promenu vere i nacionalnog identiteta.

Za kraj, podsetimo se da se Car Dusan Silni davne 1346-te u Skoplju krunisao za Cara Srba i Grka, nacinivsi Skoplje srpskom Prestonicom, u kojoj je 1349. doneo i cuveni "Dusanov zakonik". Uz to, treba napomenuti da je Aleksandar grcko ime, a ne slovensko!

pro makedonski

pre 6 godina

Većina Grka, ali i ovdašnjih ljudi duboko veruje da Makedonci (današnji) veruju da su potomci antičkih Makedonaca.
Ako pogledate njihove udžbenike iz istorije, oni decu tome ne uče. Iako je kič, "antikvizacija" VMRO-va je namenjena da ukaže da je to deo makedonske istorije, što neminovno jeste, jer se desilo na prostoru današnje Republike Makedonije.
Kontinuitet antičkog naroda u današnji, u Makedoniji barem, 99% ljudi negira, i zna da to jednostavno nije tako. Oni jasno stavljaju do znanja da su oni slovensko stanovništvo i da govore makedonskim jezikom, koji pripada slovenskoj grupi jezika.
Grci, s druge strane, duboko veruju da su potomci antičkih Grka, a da pritom tu ideju ne podržava nauka. Tačno je da govore verzijom jezika, kojim su se služili antički Grci, ali ne i da imaju genetsku sličnost.

Ono što Grčka ne voli da čuje, a istina je, jeste da su Grci počinili zloćine nad Makedoncima 1946-49, a ni da pre nisu dozvoljavali da se govori makedonskim jezikom, kao što do danas to nema ta manjina u GR. Pored ubijanja i proterivanja, Grci su isterali Makedonce sa zemlje, nad kojom imaju tapiju, a to nije mali deo severne Grčke. Toga se Grci najviše boje.

гокси

pre 6 godina

Народ им нема леба да једе, а они спуцали силне паре у ове кич гипсарске радове. Стварно је овај Балкан дно дна.

qwerty

pre 6 godina

Sto neko vec pomenu u komentarima, ovi spomenici veze nemaju sa istorijom vec su pokrice politicara za kradju para od naroda... a na narodu je da se przi i polemise o falsifikovanju istorije i ostalom...

zekan17

pre 6 godina

Cirkus. Makedonija kao drzava i makedonci kao narod nikada nisu ppstojali u antickoj Grcko. Ovim kicom pokusavaju da prisvoje tudju istoriju kao sto Crnogorci pokusavaju da se predstave da nisu Srbi. Imate na historiju cesto emisije gde Hrvati toboz prikazuju svoje izmisljene vojskovodje. I kada se zavrsava emisija ide prilog :" o ovome nema pisanih tragova" . Kradja istorije je poslala moderna pa su se i Makedonci u to ukljucili.

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 6 godina

Kada slusam makedince razbiram (razumem) oko 80% toga sta govore e nisam znao da govorim jezikom koji je govorio Aleksandar veliki. Od sada cu da se time hvalim kako znam prastari jezik helenski. Kada bi pratili njihovu logiku onda bi dosli do zakljucka da su svi ti Rimski imperatori rodjeni na teritoriji danasnje Srbije bili Srbi... sramota je krasti tudju istoriju.

Dule

pre 6 godina

@Srbin iz Hercegovine: "Lesandar Lagic ( iz plemena Ljutic ) je pravo ime tzv Aleksandra Makedonakog.
Grcka verzija imena: Lesandros Lagides... junak je bio Srbin poreklom ( majka njegova Trojanka )" Samo sto u vreme Aleksandra Velikog nigde na Balkanu nije bilo Srba. Jer su se jos smrzavali po uralskim pecinama. Steta. Lepa ti prica. Ali nema veze sa vezom.

Grk

pre 6 godina

Niko njima nista ne osporava, lepo vas molim. Neka oni sami sebe nazivaju kako hoce ali istoriju tog prostora promeniti nece moci. Ne zelim nikoga da uvredim ali sustina je ta, da ne bi bilo tragicno bilo bi smesno. Nadam se dogovoru izmedju Grcke i BJRM, da obvlada razum i da se postuju cinjenice.

Македонац

pre 6 godina

Ево овако. Овде се не ради о некаквом брањењу историје, него о чисто криминалном подухвату владе које је водио наш Милошевиќ који се одазива на име Никола Груевски. Ова цифра није тачна, није 700 милиона веќ вероватно преко милијарду евра. От тога је по принципу „пола пије пола Шарцу даје“ Груевски и његова клика стрпала у џеб бар 40%. Ал није то све. Ових задњих неколико месеца Груевски је малтене сваки дан у суду. Има преко десетак оптужница против њега подигнутих од стране Специјалног јавног тужилаштва. Ту су свакакви криминали, измеѓу осталог и огромне провизије од Кинеза за градњу аутопутева са кинеским кредитом, и свега што можете и не можете замислити... Знам да ми нико из бивше Југе неќе веровати, али будите сигурни да су Груевски и његова клика (ту пре свега његова браќа од ујка Мијалкови који су били шеф тајне полиције односно Царине) данас најбогатији на Балкану, вероватно и шире. Воду могу да му носе и Ѓукановиќ, и Марко Милошевиќ, и Санадер... Нама простосмртним Македонцима једино остаје нада да неќе проќи некажњено и да ќе им држава одузети све оно што су покрали, а крали су багерима, не лопатама.

Lepi

pre 6 godina

@Prekrajanje istorije
Gledala sam sinoc prilog na Prvoj i jedan od arhitekata onih skulptura po centru Skoplja je rekao da su Makedonci 6000 godina na ovim prostorima i da je genetskim istrazivanjem utvrdjeno kako su u direktnoj vezi sa Aleksandrom Velikim.
Nista Sloveni, Vrata naroda, doseljavanje na Balkan...sinoc "saznah" da su oni starosedeoci. I zapanjih se, najiskrenije.

Ima tu nesto... kao sto i mi Srbi imamo gene Slovena, tako imamo i gene Ilira i Grka. Neko vise, neko manje. Tako za svaki narod na Balkanu moze da se kaze isto.

Slazem se, nemaju kontinuitet za Aleksandrom Makedonskim i ne bi trebali da koriste. Sa Dusanom imaju jacu vezu.

Nego, da budemo mi kosmopolite i da se ne zamaramo time kako ce njihovi politicari da objasne ovo. Verujem da vecina Makedonaca prezire ovaj kic.

Aлександар

pre 6 godina

Александар Македонски нема благе везе са данашњим Македонцима. Скроз су ми смешни када је неки спортски догађај па се неки појаве у оним оклопима. Тотални фалсификат историје на којем се упорно истрајава.

K O M I T I

pre 6 godina

„Ој, који тој велит, да сам Бугарин
Бугарин не знајет да с избавит сам
Он барјаку Руском долгује свој сан.

Играм српско оро, српске пјесме пејем
Чиним српски свет ден, српски барјак цјем
И судени чекам, српски Велик ден..."

Aki

pre 6 godina

Ja verujem da Aleksandar Makedonski nema veze sa danasnjom Makedonijom a isto tako mi je tesko da shvatim kako je mogao da bude grk a ima slavensko ime.Ima li neko nekakvih objasnjenja ? Pozz
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dzambo88, 7. februar 2018 09:25) # Link komentara
Imam ja jednostavno, Aleksandar je ime grčkog porekla od reči alexein braniti i andros čovek.

gradjanin

pre 6 godina

1913. je velika oblast Makedonija podeljena na 3 dela i prisajedinjena: Grčkoj južni i centralni deo, Bugarskoj istočni i Srbiji severni deo. Svaka od te 3 države je postupala sa tim delovima Makedonije na svoj način. Grci su je helenizovali i proterali Slovene i nazive gradova preimenovali iz slovenskih u helenske. Bugari ih unitarizovali. U Sbiji su najbolje prošli. Srpski deo se osamostalio kao republika i uzeo ime te republike Makedonija. Posle raspada SFRJ postali su država. U njoj žive stanovnici slovenskog porekla. I tu je nastao mali problem koji iritira komšije. Sloveni su prisvojili Aleksandra Makedonskog kao svog, iako nije njihov pošto je helenskog korena, a ne slovenskog. Makedonac je po tome što je živeo u velikoj oblasti Makedonija. To je jedno. Drugo je što Grci strahuju od potraživanja nepokretnosti od strane Makedonaca slovenskog porekla koje su proterali 1913. i kasnije iz svog dela Makedonije, koji je sada severni deo Grčke.

dovla

pre 6 godina

Ne bi ste verovali koliko ljudi veruje da je Aleksandar Makedonski bio srbin i da se prezivao Karanović.. Da je iz okoline Kraljeva koje je nekad bilo Karanovac al to je bilo pre 300 godina a ne pre 2 veka.. Eto takvi idioti pisu knjige i zaludjuju ljude u emisijama tipa. "balkan info"..

gari

pre 6 godina

Ovako i mi treba u BG da gradimo lepe stare zgrade, da licimo na Pariz i Prag a ne staklene nakaze.
(Baxuz, 7. februar 2018 09:22) vau i ajfelovu kulu i triumfalnu kapiju pa da licimo, zasto bi francuzu il becljiji bilo interesantno da gleda ono sto svaki dan vidi, a ovaj aleksandar deluje ko da ga je kelner doneo, bruka, gde si leba ti video klasican spomenik na tacni

Realno

pre 6 godina

@Godzila
pojam nacije je nastao tek u XVIII veku, tako da u antickom periodu nisu nikako mogli da postoje Grci ili grcka drzava. Postojali su Heleni, tj, helenska plemena koja su zivela na teritoriji danasnje Grcke i imali su svoje gradove-drzave, tj, polise. Tako da Makedonci nisu mogli da osvoje ili okupiraju Grke, vec samo Atinjane, Spartance i ostale. Sva ta plemena su govorila istim jezikom (tj, dijalektima istog jezika) i imali su istu religiju i stalno su medjusobno ratovali. Takodje, sva helenska plemena su ucestvovala u Olimpijskim igrama (ako Makedonci nisu bili Heleni, zasto bi onda prekidali ratove u vreme igara i ucestvovali u igrama koje nemaju veze sa njihovom religijom i kulturom?).
Isti je princip kasnije bio i sa Rimom, tj sa italijanskim plemenima koja su se ujedinili kao Italija tek u XIX veku.

znalac

pre 6 godina

pa i spartanci i atinjani su se zatirali medjusobno i vodili ratove do istrebljenja, kakve su sada to teze da su makedonci ratovali sa grcima i to je dokaz da nisu isti narod? pa scaki grcki polis je ratovao sa drugim do unistenja, sparta je cak i spalila atinu ali su atinjani predvodjeni periklom prevladali medju svim polisima na kraju

Superhik

pre 6 godina

Sve su Makedonci super uradili,sad samo da se prisajedine Grckoj i da lepo udju u EU! Grci ih ocigledno hoce,sa sve Aleksandrom(i Kasandrom)fino se prosire do(nepriznatog)Kosova,jezik ce brzo nauciti radeci na moru kao ugostitelji i milina,a mi ostali mozemo samo da lelecemo za njima!

Ko?! Mi ?!

pre 6 godina

Srbija ima dovoljno svojih problema ne treba da se meša u tudje stvari
(Goran, 7. februar 2018 09:42)

Ko im se bre mesa? Sto se mene tice, kao dokon penzioner samo citam, gledam, slusam i ludo se zabavljam.

bigserb

pre 6 godina

Ima li coveka koji veruje da su Anticki Makedonci pre vise od 3000 godina bili Slovensko pleme i da su govorili ovim danasnjim "makedonskim" jezikom? Da je to tacno, onda bi sva prica o dolasku Slovena na ove prostore morala da padne u vodu i da se citava istorija svih Juznih Slovena pise iznova!

danili

pre 6 godina

Aleksandar da bi bio Veliki morao bi da sidje sa tacne medju narod.Nekoliko bista ma kakve bile imale bi smisla a ovako sve deluje kao gomila kiceraja.Ovako narod umesto da bude u Acinom drustvu druzi se sa nekim lavom koji je ocigledno tu zalutao.

Sve laz, samo pusta laz

pre 6 godina

Grci im osporavaju istoriju? Oni su, a ne Grci, potomci Aleksandra Makedonskog? DNK ih osporava u tome. Ne mogu da shvatim toliku glupost Makedonaca.Albanska nazovi istorija po kojoj su starosedioci I Iliri nije tacna. Ali je niko ni ne osporava.A na tome se temelji pravo Velike Albanije.

Istorijski tripovi - balkanski recept

pre 6 godina

@ernesto che

Jovan Deretić je najveći trovač istorijske nauke u Srbiji a naivni Srbi primaju se na te nebuloze zato što im priča bajke u koje vole da veruju i koje prijaju njihovim frustriranim ušima. To što treba dovoditi u pitanje berlinsku i bečku školu istorije, ne znači da treba dozvoliti svakom hohštapleru i kvazi-akademiku da uskoči u novonastali prazan prostor. Makedonci su po tom pitanju otišli najdalje. Istorijski falsifikat su podigli na državni nivo.

Cvele

pre 6 godina

Ja sam Makedonac i mislim da je ovo sa Aleksandom Makedonskim bezveze, kolektivno ludilo. Pametan covek se sklanja.
(Makedonac, 07. februar 2018 11:23)

Možda se sutra probudiš i kao Atlantiđanin - zato što se pametan čovek sklanja i pušta b... le da odlučuju umesto njega...

cinik ovdašnji

pre 6 godina

Imam ja rešenje za ovu zavrzlamu. Ono se bazira na činjenici da sa nama neće niko, i da svi beže od nas. Elem, pošto i mi volimo da budemo drevni i najstariji, da mi lepo sebe proglasimo Makedoncima. Šta nas košta, jedan dekret i rešeno. Makedonci će graknuti da hoćemo da ih asimilujemo, jer nas je više, i automatski postati nešto drugo. recimo Pelazgi, ili Peonci. Grci će da budu tada zadovoljni, a mi dekretom vratimo da smo Srbi, i svima dobro :))))

Radomir Istoricar i Geograf

pre 6 godina

Sta njih briga! Oni su te pare dobili od EU da sagrade fabrike ali su sagradili istoriju koja nista ne znaci. Veruje se da su rukovodioci pola potrosili a pola pokrali - zato su sada bogati. Sve se to pravda izmisljenom istoprijom koja nije postojala.