Petak, 02.02.2018.

11:20

Bitka koja je promenila tok II sv. rata i srušila "nepobedive"

Izvor: B92

Bitka koja je promenila tok II sv. rata i srušila "nepobedive" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

108 Komentari

Sortiraj po:

Ruslan

pre 5 godina

Da, sa pobedom kod Staljingrada Staljin je spasao ne samo Rusiju, vec i citavo covecanstvo. Ruski svestenik Kljakov je rekao: "Blagodarya Stalinu mi svi zhivi i nashi deti"!

japi

pre 6 godina

Bitku kod Staljingrada, kao uostalom i celu operaciju Brabarosa nisu odlučili ni nemci ni rusi... odlučilo je nenapadanje SSSR-a od strane Japana. Da je to bilo, Rusi bi bili između 2 vatre i verovatno ne bi uspeli da se odbrane. Ovako su imali mogucnost da stalno nove sveze snage sa istoka dovode na liniju fronta, sto gladni, i bosi nemci nisu mogli da izdrze. Ruski špijun u Japanu je Staljinu preneo mozda i najvazniju i najodlucujujucu informaciju u II svetskom ratu. Sva sreca pa su japanci donelu takvu odluku kakvu su doneli.

Hajduk Veljko

pre 6 godina

А, да, то беше она битка у којој су хрватски антифашисти ишли да бране Немачку од Совјетске агресије. Да... Мало Срба зна да је Путин лично одликовао Стипета Месића за антифашизам, јер му је отац био антифашиста. Само, још мање Срба, а и Хрвата зна да ли му је отац био антифашиста после пораза код Стаљинграда или пре њега.

Stipin stric je zarobljen kao pripadnih ustaskih snaga i sovjeti su napravili jugoslovensku diviziju koja se borila na strani sovjeta. Naravno te zarobljene snage su uvek gurane u prve redove. Stipin strikan se vratio ziv i posle rata je bio antifasista.

Sve u svemu rat je jedno veliko...

sramota za komentar, slava herojima Staljingrada

pre 6 godina

Ono kada rumuni, bugari, hrvati, madjari u očima komunista izgledaju kao elita Nazzista! Milion puta prežvakana priča. Borba kod Kurska, El Alamejn, Battle of Britain, Normandija i dr. sve je to prekretnica!!! A to što viču rusi ovo, rusi ono - pitao bih ja njih, kad su prešli Madjarsku koliko su silovali i pljačkali crvenoarmejci Šumadiju i Vojvodinu i ZAUVEK udarili pečat neprijatelja. Isto ••• drugo pakovanje
(Made in Serbia, 2. februar 2018 12:15)

Kakav sraman rusofobni komentar! Koliko laži u tako malo rečenica!

Trovach

pre 6 godina

@808 state...
Pre toga bitka za Britaniju, pa protiv nemaca u Grckoj i na Kritu, Malta, severna Afrika (malo i Etiopija), Sicilija, pa Italija, a Amerikanci pored toga na Pacifiku, Britanci u Burmi (pre toga sramna predaja u Singapuru), Australijanci na Novoj Gvineji, rat na Atlantiku...

BSN

pre 6 godina

Jel nesto slagao? Treba latinske reci da koristi, sve lepo kratko i jasno o iskrcavanju u Normandiji.
(808 state, 02. februar 2018 21:29)

Nije slagao, samo je ispoljio nepoznavanje istorije 2. svetskog rata, nerazumevanje politike, ekonomije i vojne strategije, a sve garnirano mrznjom prema zapadu. Barem 60% komentara je takvo. Ako vec hoces po latinski, Quis nimium probat, nihil probat. Ko premalo dokazuje, ne dokazuje nista. A komentari uglavnom pokazuju jadno premalo. Za vasu informaciju, prvi pokusaj saveznicke invazije s mora na Evropu je, s katastrofalnim rezultatima, izveden avgusta 1942.

808 state

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.  
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43  

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj. 
(BSN, 02. februar 2018 13:06) 

Jel nesto slagao? Treba latinske reci da koristi, sve lepo kratko i jasno o iskrcavanju u Normandiji.

Komša

pre 6 godina

@Frere Jaques
"Hajde sjašite malo sa Hrvstske..."
E ,pa ne može - ima nešto što ne možemo da zaboravimo a trudićemo se da i svet uvek ima na umu,dok svi ne shvate zašto vam je Dučić pesmu posvetio.

absolutezero

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 02. februar 2018 11:43)

Kad neko ko zarađuje 30000 dinara nekog naziva marvom.

neutralni felsh

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza. 
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43 

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj.
(BSN, 02. februar 2018 13:06)


amin.

mrs more

pre 6 godina

Svima je poznato da su se četnici borili protiv Crvene armije, a oni su rehabilitovani u Srbiji.
(leni, 2. februar 2018 14:49

u srbiji a ne rusiji. i da je drazu us kongres odlikovao.

Amerikanac

pre 6 godina

Za razliku od vecine drugih bitaka gde su Sovjeti imali vece gubitke, kod Staljingrada su gubici bili podjednaki.
(MisterNo, 02. februar 2018 11:26)

Casualties and losses

Axis 627,899 men 
Germany299,899 
Italy114,000 
Romania109,000 
Hungary105,000
900 aircraft
1,500 tanks
6,000 guns


Soviets 1,129,619 men
478,741 killed and
missing650,878
wounded or
sick2,769
aircraft4,
341 tanks
15,728 guns

Nexus

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

A da se malo informises? Od 1999 kada je dosao Putin, svake godine je prosecna plata rasla skoro 100$. Nakon sankcija koje je zapad uveo pada na 400-500, inace je bila duplo veca. Od 100$ kolika je bila 99te, Putin je podigao platu do preko 1000$. A kome je to smetalo i zasto pitaj zapad koji je uveo sankcije.

Wagner

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 02. februar 2018 11:43)

Amerika i Engleska su usle u rat posle SSSR samo zato jer je Staljin rat poceo na strani Hitlera.

Nesa

pre 6 godina

Ogromne su zrtve Rusi podneli,slava im i cast,niko to ne spori...Ali ipak,tek zajednicki napori svih saveznika su slomili Nemacku,da nije bilo strahovitog saveznickog bombardovanja nemacke industrije,pitanje je sta bi bilo,tako da je ipak ovo velika saveznicka pobeda...O tome kako su ruski vojnici bukvalno terani goloruki pred nemacke mitraljeze niko ne spominje,videlo se to i u filmu o Vasiliju Zajcevu...Kazem,Rusima veliko hvala,ali svi zajedno su pobedili Vermaht,najacu vojnu silu ikad vidjenu...

Vladan

pre 6 godina

Evo nekoliko cinjenica, pa zakljucite sami.
Sve je tragicno, ipak, molim da obratite posebnu paznju na cinjenicu 12.:

8. Četiri od pet nemačkih vojnika koji su poginuli u ratu nastradali su na Istočnom ratištu.

9. Samo 20 odsto dečaka koji su rođeni u Sovjetskom savezu 1923. godine preživeli su rat.

12. Opsada Staljingrada rezultirala je s više smrti Rusa (vojnih i civilnih) od onih koje su SAD i Velika Britanija zajedno imale tokom celog Drugog svetskog rata.

Izvor: B92

https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2015&mm=08&dd=10&nav_id=1025573

Rumun, Nijemac, Hrvat, Bugarin, Mađar... svi na Staljingrad, i ništa.

pre 6 godina

@Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Da, ali to i dalje ne mijenja činjenicu da ste poraženi u Staljingradu, a na to se ovaj tekst i odnosi.

B

pre 6 godina

Nikad mi ne objavite komentare na ovakve clanke gde dajem dodatne informacije, ali ipak da probam...
Bitka za Staljingrad je bila samo deo vece nacisticke zamisli da ili zauzmu sovjetska petrolejska bolja u Bakuu i okolini, ili da preseku snabdevanje ostatka SSSR sa tih polja, koje se obavljalo Volgom. Bitka na Kavkazu je takodje okoncana nemackim porazom, mada su zauzeli neke kavkaske vrhove.
Prvi nemacki neuspeh je sto nisu uspeli da opkole sovjetske snage kod Voronjeza. Crvena armija se povukla preko Dona, ka Volgi. Drugi neuspeh je sto nisu uspeli da zauzmu Staljingrad, koji su u avgustu 1942. prakticno spalili avionskim bombardovanjem. Sovjetska 62. i 64. armija cvrsto su drzale polozaje, stizala su pojacanja preko Volge, dalekometna sovjetska artiljerija sa istocne strane reke je odigrala znacajnu ulogu. Nemci su ubacivali sve vise i vise snaga, sve dok im na krilima nisu ostali skoro iskljucivo Rumuni, Madjari, Italijani i tome slicno.
Plan sovjetskih komandanata Zukova i Vasilevskog ukljucivao je munjevit prodor kroz te linije fronta i obuhvat 6. armije. To je izvedeno uspesno, uz ogromne gubitke na stranama nacistickih saveznika. Samo je Rumuna poginulo preko 25.000.
Poslednji pokusaj fon Manstajna da oslobodi 6. armiju je odbijen tako sto su Rusi probili front italijanske 8. armije i zapretili samom Manstajnu da ce se naci u klopci.
NAkon Staljingrada, bilo je jasno da Hitler uskoro gubi rat...

Georg

pre 6 godina

Tzv. Završni udarac izveo je i komandovao njime maršal Rokosovski. Žukov je preveden na drugi front. Ali Žukov jeste planirao operaciju u najvećem delu.

dragan

pre 6 godina

Hitlerova sudobonosna greska bila je kada je poverovao Englezima i odustao od zapocete invazije na Englesku i okrenu se invaziji na Rusiju!!! Eto sta dobar marketing moze da uradi. Da odredi ishod svetskog rata.

Frere Jacques

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 2. februar 2018 11:46)

Da i?
Ti šta su tamo poginuli velika većina nije išla dobrovoljno, pa u Njemačkoj su slavili rođendan Rudolfa Hessa ili šta već.
Ajde sjašite malo s Hrvatske i neka vaš Vožd ide malo da izriba Angelu za Dachau i Treblinku ako se usudi, kod njih su deklarirani neonacisti osvojili dobar komad Bundestaga, toga u Hrvatskoj nema!

Amerikanac

pre 6 godina

Za razliku od vecine drugih bitaka gde su Sovjeti imali vece gubitke, kod Staljingrada su gubici bili podjednaki.
(MisterNo, 02. februar 2018 11:26)

Casualties and losses

Axis 627,899 men 
Germany299,899 
Italy114,000 
Romania109,000 
Hungary105,000
900 aircraft
1,500 tanks
6,000 guns


Soviets 1,129,619 men
478,741 killed and
missing650,878
wounded or
sick2,769
aircraft4,
341 tanks
15,728 guns

Gogi

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23) # Link komentara

A Jeljcinova Rusija?

Napredna istorija

pre 6 godina

Alo ljudi, šta ste toliko navalili na Hrvatsku kad niste bili puno bolji, kod Staljingarada j poginulo 2000 Srba, i to ne na ruskoj strani.
Mantrate neku friziranu istoriju koju su smislili Deretić i vaš Firer ne bi li skrenuli pažnju sa njihove nedavne sramne prošlosti, u suđenju Stanišiću i SImatoviću teško je kompromitirana tadašnja i sadašnja vlast.
Osim u presudi Martiću sada u ovom suđenju prema svjedočenjima SRPSKIH "boraca", pripadnika Legijinih Beretki i Arkanovih Tigrova Srbija je označena kao glavni izvor zla u svim ratovima 90ih!

leni

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 2. februar 2018 11:46)

Svima je poznato da su se četnici borili protiv Crvene armije, a oni su rehabilitovani u Srbiji.

Bata Sale

pre 6 godina

Ma sta zapadnjaci pricali ovo jeste bitka koja je slomila kicmu nacistickoj ratnoj masineriji. Posle ove bitke se rat potpuno okrenuo, do tada nezaustavljivi nacisti su zaustavljeni i dali su se u povlacenje. Sve saveznicke operacije, Baklja (zauzimanje severne Afrike), Haski (invazija na Siciliju), pa i sam Dan D u Normandiji su bili moguci iskljucivo zato sto su Sovjeti polomili naciste u ovoj bici i naterali ih da prebacuju trupe na istocni front.

Slava herojima!

Petar

pre 6 godina

Ne, prekretnica rata je 5.12.1941., kad je SSSR potpisao primirje sa Japanom, prabacio celu Sibirsku armiju koja je bila na granici sa Japanom (rusko-kineska granica), i zaustavio, uz pomoć generala Zime, Guderijana ispred Moskve. Da je Moskva tada pala, ko zna gde bi se Nemci zaustavili.

бува

pre 6 godina

@љубомир
да се не заборави, ссср је био у пакту са хитлером док их он није напао. нису се они борили да ослободе европу него себе да спасу. касније, куд год су прошли они те земље нису ослободили, него окупирали и завели комунизам: пољска, балтичке државе, делови финске, румунија, бугарска, југославија, мађарска, источна немачка... те државе ссср није ослободио него окупирао и завео комунистичку диктатуру.

prizrenac

pre 6 godina

Da nije bilo Amerikanaca i Engleza da bombarduju pozadinu Nemacke vojske,danas Rusi bih govorili Nemacki za Rusku vojsku,pune 3 godine drzali ovaj grad pod opsadom,do tog grada nisu potrosili nijedan metak,ostavite filmove jer istina je drugacije,oni sto su citali "Mein kampf"znaju istinu dogadjaja,dok oovi reka,cuosam taj taj istoricar to su price za malu decu.

Nizdis

pre 6 godina

Mozete da volite ili da ne volite ruse, ali oni su u ovom ratu imali zrtava skoro kao svi ostali narodi zajedno kada se skupe. Proverite ako mi ne verujete. Staljin i komanda je za ovu bitku govorila "nemaju oni toliko metaka koliko mi imamo vojnika", nije bilo povlacenja bukvalno ni korak nazad, ko krene u povlacenje upucaju ga njegovi. Jedino takvom taktikom je ova bitka i dobijena. Uz velike zrtve, ovo je zaista prava prekretnica 2 Sv. rata.

sryugos

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi. 

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci. 

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 02. februar 2018 11:23)

A kolika je bila plata ruskom seljaku u carstvu ili ruskom radniku u oruzarnici SSSR-a? Cuj evociranje stare slave, Jeljcin se pokoravao i aminovao svaku Klintonovu a Putina mogu samo da zamole ali i sami znaju da nailaze na zid.

esi mi dobar ?

pre 6 godina

Nemci treba svaki dan da se zahvaljuju Rusima sto su im dozvolili da postoje. Znaci svaki dan u podne da se dize ruska zastava na jarbolu kod Alexanderplaca i ispred Rajstaga uz intoniranje himne.

Bogdan

pre 6 godina

Da se zna! Slava ruskim i sovjetskim armijama! Zapadnjaci mogu da pričaju kako je iskrcavanje u Normandiji bila prekretnica i to je čisto dovođenje u zabludu. U to vreme Crvena armija je već spremala završnu ofanzivu na Berlin kroz Poljsku.
(Djole, 02. februar 2018 11:40)
Slažem se za Normandiju, samo da ispravim da tada nije spremana ofanziva na Berlin kroz Poljsku već operacija Bagration koja je počela 22. juna 1944 i kojom je u potpunosti uništena Nemačka grupa armija centar i oslobođena Belorusija. U svakom slučaju, ceo taj zapadni front koji je trajao nepunih godinu dana je bio relativno nebitan u odnosu na istok

da vas istorija ne zbuni

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
-----------------------------------------------------------------------------
Da podsetimo sovjetske propagandiste, Britanci, i porazeni Francuzi, su bili u ratu sa Nemcima vise od godinu dana pre nego sto su u rat sa Nemcima usli Rusi (a inace, opet da podsetimo, svetski rat je poceo invazijom Nemaca i Rusa na Poljsku). Hvala bogu, prvo je pobedjeno nacisticko zlo, a zatim jos vece, komunisticko zlo.

Sreten Žujkić, penzioner

pre 6 godina

Volgograd, nezaboravan grad. Proveo sam tamo mesec dana pre sad već davnih 18 godina. Sećanja su takva kao da sam juče bio. Grad heroj(a).

Djenka

pre 6 godina

Sovjeti su porazili Nemacku, tu nema govora. Takodje su dobro uzdrmali Japan i spremali se na kopnenu invaziju posle poraza Nemacke, pa su time "naterali" amere da bace dve nuklearne bombe da ne bi morali Japan da dele sa Staljinom. Strasno. Ali ne sme se zaboraviti da su Sovjeti zastali pred Poljskom da bi se Poljaci poklali sa Nemcima, nije im trebala konkurencija pa su ih malo izigrali, i to po drugi put, posle podele Poljske sa Nemackom. Takodje ne treba zaboraviti zlocine pocinjene na civilima svuda gde su prosli, pa i kod nas. Psi rata postoje na svim stranama, a ispod slema mozga nema. Ucite deco svaki detalj istorije, ne dozvolite da vas lazu. U drugom svetskom ratu su Sloveni narod koji je najvise stradao. Ni Nemci ni Jevreji zajedno nisu izgubili toliko dusa. A oruzani, gerilski, pokreti protiv nacista su postojali samo na terotorijama Jugoslavije i Ukranjine (iza fronta, sovjetske trupe koje nisu zarobljene zajedno sa nekim civilima). Danas nam se servira prica o francuskom pokretu otpora na primer, koji nisu prstom mrdnuli dok nije krenulo oslobadjanje. Pametnije je tako, sacuvali su civile. Ali je laz prikazati ih kao nekoga ko se uvek odupirao. I pamet u glavu Srbi. Nema nas dovoljno da bi ucestvovali u svakom svetskom ratu. Treba neke i preskociti, najbolje sve koji dolaze.

Milan

pre 6 godina

Ali rusofili u komentarima potpuno zaboravljaju da je Rusija prvo sklopila pakt sa Hitlerom, podelila sa njim Poljsku, i da ni reč nije rekla o njegovim osvajanjima i logorima sve dok nije napao i njih. Zatim se pred kraj rata zaustavila ispred Varsave i svesno dozvolila pokolj Poljaka odbivsi da napadne Nemce, odbila je dozvoliti i da im Amerikanci avionima doture oruzje i hranu. A imamo i pokolj u katinskoj sumi.
Nije uloga Rusije u 2. sv. ratu uopste tako divna kao sto pisete.

Trovach

pre 6 godina

@Mediocritical...Iako bi to bila impresivna vojna sila, nemoguce je bilo da Ameri postanu saveznici nacista. To bi bilo nemoguce cak i da su tada republikanci bili na vlasti, samo bi tada Amerika zauzela tvrdji izolacionisticki stav. Ruzvelt, koji je cak malo nagunjao ulevo, je bio izolacionista samo na papiru.

бува

pre 6 godina

најкрвавија битка и највећи пораз немаца. ипак, не бих ја о преокретима и преломним тачкама. руси су победили јер су имали много више војника и много интензивнију продукцију наоружања, а немци били развучени на три фронта. американци су победили јапанце и после немце на западу из истог разлога. када се погледа однос снага у људству и ресурсима, силе осовине нису имале никакву шансу још од самог почетка. било је само питање времена када ће их сломити и са колико жртава. иначе, хитлер је русима доста помогао, јер скоро уопште није слушао своје генерале на истоку, већ је тактику и стратегију развијао самовољно. и то врло лоше. нпр. генерали су саветовали да се стаљинград заобиђе и да се директно освоје нафтна поља на кавказу која су била највећи извор горива за русе. да је хитлер послушао, русима би било много теже. касније није допуштао повлачења у безизлазним ситуацијама чиме је непотребно жртвовао технику и људство...

BSN

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj.

Dušan Đorović

pre 6 godina

@"zar nisam u pravu"
Niste. U Putinovoj Rusiji primanja i standard su značajno skočili u odnosu na Jeljcinovu Rusiju. Daleko od toga da sam za bilo koju stranu osim naše ali činjenice govore.

Made in Serbia

pre 6 godina

Ono kada rumuni, bugari, hrvati, madjari u očima komunista izgledaju kao elita Nazzista! Milion puta prežvakana priča. Borba kod Kurska, El Alamejn, Battle of Britain, Normandija i dr. sve je to prekretnica!!! A to što viču rusi ovo, rusi ono - pitao bih ja njih, kad su prešli Madjarsku koliko su silovali i pljačkali crvenoarmejci Šumadiju i Vojvodinu i ZAUVEK udarili pečat neprijatelja. Isto ••• drugo pakovanje

igor ns

pre 6 godina

Ova bitka je zaslužila i veći tekst i opsežniju analizu. Nadljudski napori i žrtve sa obe strane. Spuštanje nemačkih snaga ka jugu je bilo katastrofalna odluka s kojom se feldmaršali nisu slagali, ali je Hitler bio neumoljiv, mogli ste biti smenjeni ili čak ubijeni. Geostrategija je bila manji deo ove igre, a sujeta je bila ključna. Želio je slomiti grad zbog imena. Verovatno ga je na suprotnoj strani onaj drugi iz sličnih razloga i branio. Bilo kako bilo, ovo je odlučilo II sv rat, u to nema sumnje. Slava junacima koji su ovo izdržali, mada i za veliku većinu nemačkih vojnika ne verujem da su želeli biti tako daleko od svojih kuća, ali su svakako odgovorni što su se tu našli.

mislite o tome

pre 6 godina

Od pet poginulih nemačkih vojnika, četiri su poginuli na Istočnom frontu.
Saveznici ozbiljnije se priključili protiv nacista tek kad se videlo da su rusi slomili nemce i zapretili da će zauzeti celu evropu.

Ivan

pre 6 godina

Da, ubedljivo najveća, najteža i najkrvavija bitka u istoriji čovečanstva je Staljingradska bitka! Trajala je čitavih 6 meseci i odnela milione žrtava! Stradanja su bila užasna! Obostrano! U toj bici Nemci su u potpunosti izgubili elitnu 6. armiju koja je skroz uništena u tom strašnom sukobu! Definitivno bitka za Staljingrad je promenila tok Drugog svetskog rata! S pravom je grad Staljingrad poneo ime Grada Heroja! Slava junačkoj armiji SSSR i građanima Staljingrada na ovoj herojskoj pobedi nad Nemcima koja je definitivno skratila Drugi svetski rat za par godina! Mi koji umemo da cenimo tu veliku žrtvu ruskog naroda smo im za navek zahvalni, nikada tu žrtvu nećemo zaboraviti! slava i hvala im!

Dragutin

pre 6 godina

Slava isto i Ukrajincima, Litvancima, Latvijcima, Estnocima, Belorusima, Jermenima, Cecenima, Azerbejdzancima i Uzbekistancim koji su pali braneci Staljingrad.

Liberty

pre 6 godina

Činjenica je da na Zapadu nije baš dovoljno validno cenjen sovjetski doprinos pobedi nad fašizmom (uzrok tome je pre svega hladni rat), ali isto tako je činjenica i da je sovjetska nafta pojila nemačku mašineriju u osvajanju skoro cele Evrope, da su Sovjeti imali sporazume i sa Nemačkom i sa Japanom, da su u dvogodišnjem savezu sa Nemačkom okupirali pribaltičke republike i deo Poljske, a pre toga i Finsku. Za razliku od njih, Engleska je jedina ratovala od prvog do poslednjeg dana WW2, a pritom je i jedina sila koja je ušla u rat iz principijelnih razloga, a ne zato što je napadnuta ili je bila napadač. Borba sovjetskih naroda je bila herojska, ali Staljin je bio monstrum kojem životi nisu značili ništa.

sale

pre 6 godina

Ko je oslobodio svet od fašizma? Na istočnom frontu ratuje preko 200 nemačkih divizija. Nekoliko godina kasnije na zapadnom frontu jedva 25.

mis mouse kuca house

pre 6 godina

Nemaca je jos najmanje poginulo, oko 150k od 2 miliona sa civilima. Oni su tamo odvlacili Rumune, Bugare, Hrvate, Italijane koji su se borili pod njihovom komandom.

yoozla

pre 6 godina

Zamislite samo Amere kao saveznike Hitlera? (Mediocritical, 02. februar 2018 11:29)

Ameri su samo nastavili gde je Hitler stao,sto ratovima sto politicki ,a do Rusuje nemogu da dodju cak ni uz pomoc NATO-a

seljadin

pre 6 godina

@zar nisam u pravu voleo bih i ja da je 50.000 Srba ostalo umesto sto je otislo u Rusiju i nije se vratilo. Rusija jeste u odnosu na zapad slabijeg standarda ali su za nas misaona imenica

pilgrim

pre 6 godina

Staljingradska bitka je "majka svih bitaka" u istoriji. Naravno Rusi su je dobili nadčovečanskom hrabrošću i neverovatnim gubitcima.Inače po Nemačkim izjavama ustaše su se izuzetno dobro pokazale.( na kraju će baš oni preživeti zarobljeništvo i učestvovati u završnim borbama u Šumadiji gde će i izginuti - na strani partizana) Njihov komandant Mesićev stric će pucati na fresku ISUSA HRISTA u kapeli na Dedinju itd...

ivan

pre 6 godina

Dok je americka taktika uvek bila posalji granatu i bombu prvo a tek na kraju coveka, a kod sovjeta bas obrnuta, ta taktika je dovela do uzasnih gubitaka u ljudstvu. Moj deda je mobilisan u madjarsku armiju i bio je na tom delu fronta, mada je bio madjar i na suprotnoj strani postovao je do kraja zivota Ruse, govorio mi je da nikada takvog siromastva i bede nije video ali da su ljudi jako dobri i da se sa flasom rakije zajedno poipjenom sve resavalo! Sa takvim zdravim stavom dosao je sretno kuci !

Jovan

pre 6 godina

I poske neki nebitni istoricari i politicari izjednacavaju Hitlera i Staljina. Staljin je vodio iskljucivo odbrambeni rat i posle pobede samo je zadao odlucujucu egzekuciju fasistma na njihovom pragu kako bi ih naucio da vise nikad ne diraju tudje a narocito Rusko ognjiste. Slava velikoj Crvenoj Armiji.

PrincNaZrnuGraska

pre 6 godina

Bitka za Staljingrad je jedan od najsvetlijih primera borbe za otadzbinu u istoriji covecanstva, ako ne i najsvetliji. Odlican tekst, apsolutno se slazem sa zakljuckom da je ovo u mnogome odlucilo sudbinu rata, jer kao sto bilo koji realni poznavalac istorije zna, jenkiji su usli u rat da Staljin ne bi zauzeo celu evropu, ne bi oni jos 100 godina "oslobodili" saveznike.

toliko

pre 6 godina

3/4 nemacke ratne masinerije je unisteno na istocnom frontu.

Niko ne sme da oduzme slavu Crvenoj armiji koja je resila rat, a neki drugi, prvenstveno sa zapada, hoce da pokupe kajmak.

Paja

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Da, da,...pitaj nekog Rusa kolike su im plate kad ga sretnes negde u Egiptu, Spaniji, Tajvanu,...a da, ti najdalje do Segedina.

neutralni felsh

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 02. februar 2018 11:46)


i drazini su bili tuzni.

ma ajde

pre 6 godina

Kakva strategija velikog vodje. Staljinova strategija se svodila na nemate vi toliko municije koliko sam ja ljudi spreman da zrtvujem. Hej, 20 miliona ljudi! On i Hiter ruku od ruku sa Sotonom.

Sloba

pre 6 godina

Velika,istorijska,greška nakon Drugog svetskog rata je to što su Nemačka i njeni najverniji sateliti ostavljeni da postojene kao države.Trebali su Rusi komplet sve da ih okupiraju,i da trajno ostanu bez elemenata državnosti kao "nagrada" za preko 50 miliona žrtava.

DUKA

pre 6 godina

Po razmerama unistenja i stradanju vojnika i civila, ovo je najkrvavija bitka u istoriji ljudskog roda,nikada pre nije vidjeno toliko bezobzirno unistenje coveka i svega sto je covek stvorio.Grad od milion i po stanovnika sravnjen sa zemljom,na obe strane zajedno,poginulo je preko 2,5 miliona vojnika

Ниси у праву

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Ниси у праву. Путинова Русија је постала позната по уздизању Русије и Руса из пепела и блата, јер им је пре Путина просечна плата била на нивоу црних робова из Тексаса 30тих година 19. века. Само нису ланце имали као преци Моргана Фримена, Веслија Снајпса и Вил Смита.

Иначе, Путинова Русија ће остати упамћена и по томе јер је у међународну политику прва увела "американизацију" односа - почела је да примењује све америчке рецепте у комуникацији како са бивших совјетским републикама, тако и са западним државама. И чини се да се то западњацима баш не свиђа пуно.

Saban

pre 6 godina

Prvo su zajedno osvajali i delili (Poljsku), zatim je jedan od njih postao gramziv (na stetu ovog drugog), pa su se potom malo sporeckali i zaratili.

Covek po imenu Uve

pre 6 godina

Ma ko sta mislio o samom Staljinu, ime grada nije trebalo menjati. Simbol otpora, prkosa i ludacke hrabrosti i jedini grad koji je dobio status heroja!

neopterecen

pre 6 godina

Bog je izabrao Ruse da spasu svet od strašnog zla.Ne može biti drugačije.
(Kolubarac, 02. februar 2018 11:37)

Brate mili, ko sve ima pristup internetu danas!

ljubomir

pre 6 godina

Da se ne zaboravi , Crvena armija je herojski uz ogromne žrtve , slomila Hitlerovu armadu , i omogućila Evropi i svetu , da konačno pobedi fažizam ! Večna slava i hvala herojima i njih8vom komandantu , Maršalu Žukovu !!

Zar nisam u pravu?

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.

Arch Enemy

pre 6 godina

Slava i počast za sve vojnike SSSR - a koji su život dali za Stallingrad a kasnije u Berlinu i konačnu pobjedu uz zastavu na Reichstag-u!Slava vam!

bio bih fridrih

pre 6 godina

da je bilo drugacije , sad bi svi znali nemacki , radili za mercedes , lidl , navijali za bajern ili kajzerslautern a i problem kosova ne bi postojao , tacnije srbija ne bi imala nikakav problem , kako je nebi bilo . svi zajedno bi ziveli u jednom zajednistvu , mislim ko ostane ziv i podoban je .,verovatno bi mi se zena zvala helga ;)

Стипе је добио одликовање од Руса

pre 6 godina

А, да, то беше она битка у којој су хрватски антифашисти ишли да бране Немачку од Совјетске агресије. Да... Мало Срба зна да је Путин лично одликовао Стипета Месића за антифашизам, јер му је отац био антифашиста. Само, још мање Срба, а и Хрвата зна да ли му је отац био антифашиста после пораза код Стаљинграда или пре њега.

Dodatak

pre 6 godina

Tekst je dobar, ali niste dobro objasnili uzrok. Bitka nije bila posledica spleta okolnosti ni Hitlerove opsesije, bitka se vodila za naftu. U vreme pre drugog svetskog rata skoro polovina svetske proizvodnje nafte je stizala iz kaspijskog regiona. Nacistima je bio cilj da dođu do nafte koja pokreće tenkove i avione da bi nastavili dalje na istok, Rusi su morali to da spreče jer su se i oni snabdevali iz tog izvora...

Djole

pre 6 godina

Da se zna! Slava ruskim i sovjetskim armijama! Zapadnjaci mogu da pričaju kako je iskrcavanje u Normandiji bila prekretnica i to je čisto dovođenje u zabludu. U to vreme Crvena armija je već spremala završnu ofanzivu na Berlin kroz Poljsku.

ljubomir

pre 6 godina

Da se ne zaboravi , Crvena armija je herojski uz ogromne žrtve , slomila Hitlerovu armadu , i omogućila Evropi i svetu , da konačno pobedi fažizam ! Večna slava i hvala herojima i njih8vom komandantu , Maršalu Žukovu !!

Djole

pre 6 godina

Da se zna! Slava ruskim i sovjetskim armijama! Zapadnjaci mogu da pričaju kako je iskrcavanje u Normandiji bila prekretnica i to je čisto dovođenje u zabludu. U to vreme Crvena armija je već spremala završnu ofanzivu na Berlin kroz Poljsku.

Arch Enemy

pre 6 godina

Slava i počast za sve vojnike SSSR - a koji su život dali za Stallingrad a kasnije u Berlinu i konačnu pobjedu uz zastavu na Reichstag-u!Slava vam!

Covek po imenu Uve

pre 6 godina

Ma ko sta mislio o samom Staljinu, ime grada nije trebalo menjati. Simbol otpora, prkosa i ludacke hrabrosti i jedini grad koji je dobio status heroja!

Rumun, Nijemac, Hrvat, Bugarin, Mađar... svi na Staljingrad, i ništa.

pre 6 godina

@Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Da, ali to i dalje ne mijenja činjenicu da ste poraženi u Staljingradu, a na to se ovaj tekst i odnosi.

Vladan

pre 6 godina

Evo nekoliko cinjenica, pa zakljucite sami.
Sve je tragicno, ipak, molim da obratite posebnu paznju na cinjenicu 12.:

8. Četiri od pet nemačkih vojnika koji su poginuli u ratu nastradali su na Istočnom ratištu.

9. Samo 20 odsto dečaka koji su rođeni u Sovjetskom savezu 1923. godine preživeli su rat.

12. Opsada Staljingrada rezultirala je s više smrti Rusa (vojnih i civilnih) od onih koje su SAD i Velika Britanija zajedno imale tokom celog Drugog svetskog rata.

Izvor: B92

https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2015&mm=08&dd=10&nav_id=1025573

Djenka

pre 6 godina

Sovjeti su porazili Nemacku, tu nema govora. Takodje su dobro uzdrmali Japan i spremali se na kopnenu invaziju posle poraza Nemacke, pa su time "naterali" amere da bace dve nuklearne bombe da ne bi morali Japan da dele sa Staljinom. Strasno. Ali ne sme se zaboraviti da su Sovjeti zastali pred Poljskom da bi se Poljaci poklali sa Nemcima, nije im trebala konkurencija pa su ih malo izigrali, i to po drugi put, posle podele Poljske sa Nemackom. Takodje ne treba zaboraviti zlocine pocinjene na civilima svuda gde su prosli, pa i kod nas. Psi rata postoje na svim stranama, a ispod slema mozga nema. Ucite deco svaki detalj istorije, ne dozvolite da vas lazu. U drugom svetskom ratu su Sloveni narod koji je najvise stradao. Ni Nemci ni Jevreji zajedno nisu izgubili toliko dusa. A oruzani, gerilski, pokreti protiv nacista su postojali samo na terotorijama Jugoslavije i Ukranjine (iza fronta, sovjetske trupe koje nisu zarobljene zajedno sa nekim civilima). Danas nam se servira prica o francuskom pokretu otpora na primer, koji nisu prstom mrdnuli dok nije krenulo oslobadjanje. Pametnije je tako, sacuvali su civile. Ali je laz prikazati ih kao nekoga ko se uvek odupirao. I pamet u glavu Srbi. Nema nas dovoljno da bi ucestvovali u svakom svetskom ratu. Treba neke i preskociti, najbolje sve koji dolaze.

Nexus

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

A da se malo informises? Od 1999 kada je dosao Putin, svake godine je prosecna plata rasla skoro 100$. Nakon sankcija koje je zapad uveo pada na 400-500, inace je bila duplo veca. Od 100$ kolika je bila 99te, Putin je podigao platu do preko 1000$. A kome je to smetalo i zasto pitaj zapad koji je uveo sankcije.

Zar nisam u pravu?

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.

Bata Sale

pre 6 godina

Ma sta zapadnjaci pricali ovo jeste bitka koja je slomila kicmu nacistickoj ratnoj masineriji. Posle ove bitke se rat potpuno okrenuo, do tada nezaustavljivi nacisti su zaustavljeni i dali su se u povlacenje. Sve saveznicke operacije, Baklja (zauzimanje severne Afrike), Haski (invazija na Siciliju), pa i sam Dan D u Normandiji su bili moguci iskljucivo zato sto su Sovjeti polomili naciste u ovoj bici i naterali ih da prebacuju trupe na istocni front.

Slava herojima!

esi mi dobar ?

pre 6 godina

Nemci treba svaki dan da se zahvaljuju Rusima sto su im dozvolili da postoje. Znaci svaki dan u podne da se dize ruska zastava na jarbolu kod Alexanderplaca i ispred Rajstaga uz intoniranje himne.

B

pre 6 godina

Nikad mi ne objavite komentare na ovakve clanke gde dajem dodatne informacije, ali ipak da probam...
Bitka za Staljingrad je bila samo deo vece nacisticke zamisli da ili zauzmu sovjetska petrolejska bolja u Bakuu i okolini, ili da preseku snabdevanje ostatka SSSR sa tih polja, koje se obavljalo Volgom. Bitka na Kavkazu je takodje okoncana nemackim porazom, mada su zauzeli neke kavkaske vrhove.
Prvi nemacki neuspeh je sto nisu uspeli da opkole sovjetske snage kod Voronjeza. Crvena armija se povukla preko Dona, ka Volgi. Drugi neuspeh je sto nisu uspeli da zauzmu Staljingrad, koji su u avgustu 1942. prakticno spalili avionskim bombardovanjem. Sovjetska 62. i 64. armija cvrsto su drzale polozaje, stizala su pojacanja preko Volge, dalekometna sovjetska artiljerija sa istocne strane reke je odigrala znacajnu ulogu. Nemci su ubacivali sve vise i vise snaga, sve dok im na krilima nisu ostali skoro iskljucivo Rumuni, Madjari, Italijani i tome slicno.
Plan sovjetskih komandanata Zukova i Vasilevskog ukljucivao je munjevit prodor kroz te linije fronta i obuhvat 6. armije. To je izvedeno uspesno, uz ogromne gubitke na stranama nacistickih saveznika. Samo je Rumuna poginulo preko 25.000.
Poslednji pokusaj fon Manstajna da oslobodi 6. armiju je odbijen tako sto su Rusi probili front italijanske 8. armije i zapretili samom Manstajnu da ce se naci u klopci.
NAkon Staljingrada, bilo je jasno da Hitler uskoro gubi rat...

Ivan

pre 6 godina

Da, ubedljivo najveća, najteža i najkrvavija bitka u istoriji čovečanstva je Staljingradska bitka! Trajala je čitavih 6 meseci i odnela milione žrtava! Stradanja su bila užasna! Obostrano! U toj bici Nemci su u potpunosti izgubili elitnu 6. armiju koja je skroz uništena u tom strašnom sukobu! Definitivno bitka za Staljingrad je promenila tok Drugog svetskog rata! S pravom je grad Staljingrad poneo ime Grada Heroja! Slava junačkoj armiji SSSR i građanima Staljingrada na ovoj herojskoj pobedi nad Nemcima koja je definitivno skratila Drugi svetski rat za par godina! Mi koji umemo da cenimo tu veliku žrtvu ruskog naroda smo im za navek zahvalni, nikada tu žrtvu nećemo zaboraviti! slava i hvala im!

Sloba

pre 6 godina

Velika,istorijska,greška nakon Drugog svetskog rata je to što su Nemačka i njeni najverniji sateliti ostavljeni da postojene kao države.Trebali su Rusi komplet sve da ih okupiraju,i da trajno ostanu bez elemenata državnosti kao "nagrada" za preko 50 miliona žrtava.

Georg

pre 6 godina

Tzv. Završni udarac izveo je i komandovao njime maršal Rokosovski. Žukov je preveden na drugi front. Ali Žukov jeste planirao operaciju u najvećem delu.

toliko

pre 6 godina

3/4 nemacke ratne masinerije je unisteno na istocnom frontu.

Niko ne sme da oduzme slavu Crvenoj armiji koja je resila rat, a neki drugi, prvenstveno sa zapada, hoce da pokupe kajmak.

Nesa

pre 6 godina

Ogromne su zrtve Rusi podneli,slava im i cast,niko to ne spori...Ali ipak,tek zajednicki napori svih saveznika su slomili Nemacku,da nije bilo strahovitog saveznickog bombardovanja nemacke industrije,pitanje je sta bi bilo,tako da je ipak ovo velika saveznicka pobeda...O tome kako su ruski vojnici bukvalno terani goloruki pred nemacke mitraljeze niko ne spominje,videlo se to i u filmu o Vasiliju Zajcevu...Kazem,Rusima veliko hvala,ali svi zajedno su pobedili Vermaht,najacu vojnu silu ikad vidjenu...

Sreten Žujkić, penzioner

pre 6 godina

Volgograd, nezaboravan grad. Proveo sam tamo mesec dana pre sad već davnih 18 godina. Sećanja su takva kao da sam juče bio. Grad heroj(a).

Nizdis

pre 6 godina

Mozete da volite ili da ne volite ruse, ali oni su u ovom ratu imali zrtava skoro kao svi ostali narodi zajedno kada se skupe. Proverite ako mi ne verujete. Staljin i komanda je za ovu bitku govorila "nemaju oni toliko metaka koliko mi imamo vojnika", nije bilo povlacenja bukvalno ni korak nazad, ko krene u povlacenje upucaju ga njegovi. Jedino takvom taktikom je ova bitka i dobijena. Uz velike zrtve, ovo je zaista prava prekretnica 2 Sv. rata.

Bogdan

pre 6 godina

Da se zna! Slava ruskim i sovjetskim armijama! Zapadnjaci mogu da pričaju kako je iskrcavanje u Normandiji bila prekretnica i to je čisto dovođenje u zabludu. U to vreme Crvena armija je već spremala završnu ofanzivu na Berlin kroz Poljsku.
(Djole, 02. februar 2018 11:40)
Slažem se za Normandiju, samo da ispravim da tada nije spremana ofanziva na Berlin kroz Poljsku već operacija Bagration koja je počela 22. juna 1944 i kojom je u potpunosti uništena Nemačka grupa armija centar i oslobođena Belorusija. U svakom slučaju, ceo taj zapadni front koji je trajao nepunih godinu dana je bio relativno nebitan u odnosu na istok

DUKA

pre 6 godina

Po razmerama unistenja i stradanju vojnika i civila, ovo je najkrvavija bitka u istoriji ljudskog roda,nikada pre nije vidjeno toliko bezobzirno unistenje coveka i svega sto je covek stvorio.Grad od milion i po stanovnika sravnjen sa zemljom,na obe strane zajedno,poginulo je preko 2,5 miliona vojnika

Ниси у праву

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Ниси у праву. Путинова Русија је постала позната по уздизању Русије и Руса из пепела и блата, јер им је пре Путина просечна плата била на нивоу црних робова из Тексаса 30тих година 19. века. Само нису ланце имали као преци Моргана Фримена, Веслија Снајпса и Вил Смита.

Иначе, Путинова Русија ће остати упамћена и по томе јер је у међународну политику прва увела "американизацију" односа - почела је да примењује све америчке рецепте у комуникацији како са бивших совјетским републикама, тако и са западним државама. И чини се да се то западњацима баш не свиђа пуно.

Komša

pre 6 godina

@Frere Jaques
"Hajde sjašite malo sa Hrvstske..."
E ,pa ne može - ima nešto što ne možemo da zaboravimo a trudićemo se da i svet uvek ima na umu,dok svi ne shvate zašto vam je Dučić pesmu posvetio.

sale

pre 6 godina

Ko je oslobodio svet od fašizma? Na istočnom frontu ratuje preko 200 nemačkih divizija. Nekoliko godina kasnije na zapadnom frontu jedva 25.

ivan

pre 6 godina

Dok je americka taktika uvek bila posalji granatu i bombu prvo a tek na kraju coveka, a kod sovjeta bas obrnuta, ta taktika je dovela do uzasnih gubitaka u ljudstvu. Moj deda je mobilisan u madjarsku armiju i bio je na tom delu fronta, mada je bio madjar i na suprotnoj strani postovao je do kraja zivota Ruse, govorio mi je da nikada takvog siromastva i bede nije video ali da su ljudi jako dobri i da se sa flasom rakije zajedno poipjenom sve resavalo! Sa takvim zdravim stavom dosao je sretno kuci !

Dodatak

pre 6 godina

Tekst je dobar, ali niste dobro objasnili uzrok. Bitka nije bila posledica spleta okolnosti ni Hitlerove opsesije, bitka se vodila za naftu. U vreme pre drugog svetskog rata skoro polovina svetske proizvodnje nafte je stizala iz kaspijskog regiona. Nacistima je bio cilj da dođu do nafte koja pokreće tenkove i avione da bi nastavili dalje na istok, Rusi su morali to da spreče jer su se i oni snabdevali iz tog izvora...

Dragutin

pre 6 godina

Slava isto i Ukrajincima, Litvancima, Latvijcima, Estnocima, Belorusima, Jermenima, Cecenima, Azerbejdzancima i Uzbekistancim koji su pali braneci Staljingrad.

Liberty

pre 6 godina

Činjenica je da na Zapadu nije baš dovoljno validno cenjen sovjetski doprinos pobedi nad fašizmom (uzrok tome je pre svega hladni rat), ali isto tako je činjenica i da je sovjetska nafta pojila nemačku mašineriju u osvajanju skoro cele Evrope, da su Sovjeti imali sporazume i sa Nemačkom i sa Japanom, da su u dvogodišnjem savezu sa Nemačkom okupirali pribaltičke republike i deo Poljske, a pre toga i Finsku. Za razliku od njih, Engleska je jedina ratovala od prvog do poslednjeg dana WW2, a pritom je i jedina sila koja je ušla u rat iz principijelnih razloga, a ne zato što je napadnuta ili je bila napadač. Borba sovjetskih naroda je bila herojska, ali Staljin je bio monstrum kojem životi nisu značili ništa.

Стипе је добио одликовање од Руса

pre 6 godina

А, да, то беше она битка у којој су хрватски антифашисти ишли да бране Немачку од Совјетске агресије. Да... Мало Срба зна да је Путин лично одликовао Стипета Месића за антифашизам, јер му је отац био антифашиста. Само, још мање Срба, а и Хрвата зна да ли му је отац био антифашиста после пораза код Стаљинграда или пре њега.

Paja

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Da, da,...pitaj nekog Rusa kolike su im plate kad ga sretnes negde u Egiptu, Spaniji, Tajvanu,...a da, ti najdalje do Segedina.

Petar

pre 6 godina

Ne, prekretnica rata je 5.12.1941., kad je SSSR potpisao primirje sa Japanom, prabacio celu Sibirsku armiju koja je bila na granici sa Japanom (rusko-kineska granica), i zaustavio, uz pomoć generala Zime, Guderijana ispred Moskve. Da je Moskva tada pala, ko zna gde bi se Nemci zaustavili.

бува

pre 6 godina

најкрвавија битка и највећи пораз немаца. ипак, не бих ја о преокретима и преломним тачкама. руси су победили јер су имали много више војника и много интензивнију продукцију наоружања, а немци били развучени на три фронта. американци су победили јапанце и после немце на западу из истог разлога. када се погледа однос снага у људству и ресурсима, силе осовине нису имале никакву шансу још од самог почетка. било је само питање времена када ће их сломити и са колико жртава. иначе, хитлер је русима доста помогао, јер скоро уопште није слушао своје генерале на истоку, већ је тактику и стратегију развијао самовољно. и то врло лоше. нпр. генерали су саветовали да се стаљинград заобиђе и да се директно освоје нафтна поља на кавказу која су била највећи извор горива за русе. да је хитлер послушао, русима би било много теже. касније није допуштао повлачења у безизлазним ситуацијама чиме је непотребно жртвовао технику и људство...

yoozla

pre 6 godina

Zamislite samo Amere kao saveznike Hitlera? (Mediocritical, 02. februar 2018 11:29)

Ameri su samo nastavili gde je Hitler stao,sto ratovima sto politicki ,a do Rusuje nemogu da dodju cak ni uz pomoc NATO-a

mislite o tome

pre 6 godina

Od pet poginulih nemačkih vojnika, četiri su poginuli na Istočnom frontu.
Saveznici ozbiljnije se priključili protiv nacista tek kad se videlo da su rusi slomili nemce i zapretili da će zauzeti celu evropu.

бува

pre 6 godina

@љубомир
да се не заборави, ссср је био у пакту са хитлером док их он није напао. нису се они борили да ослободе европу него себе да спасу. касније, куд год су прошли они те земље нису ослободили, него окупирали и завели комунизам: пољска, балтичке државе, делови финске, румунија, бугарска, југославија, мађарска, источна немачка... те државе ссср није ослободио него окупирао и завео комунистичку диктатуру.

dragan

pre 6 godina

Hitlerova sudobonosna greska bila je kada je poverovao Englezima i odustao od zapocete invazije na Englesku i okrenu se invaziji na Rusiju!!! Eto sta dobar marketing moze da uradi. Da odredi ishod svetskog rata.

ma ajde

pre 6 godina

Kakva strategija velikog vodje. Staljinova strategija se svodila na nemate vi toliko municije koliko sam ja ljudi spreman da zrtvujem. Hej, 20 miliona ljudi! On i Hiter ruku od ruku sa Sotonom.

Milan

pre 6 godina

Ali rusofili u komentarima potpuno zaboravljaju da je Rusija prvo sklopila pakt sa Hitlerom, podelila sa njim Poljsku, i da ni reč nije rekla o njegovim osvajanjima i logorima sve dok nije napao i njih. Zatim se pred kraj rata zaustavila ispred Varsave i svesno dozvolila pokolj Poljaka odbivsi da napadne Nemce, odbila je dozvoliti i da im Amerikanci avionima doture oruzje i hranu. A imamo i pokolj u katinskoj sumi.
Nije uloga Rusije u 2. sv. ratu uopste tako divna kao sto pisete.

Dušan Đorović

pre 6 godina

@"zar nisam u pravu"
Niste. U Putinovoj Rusiji primanja i standard su značajno skočili u odnosu na Jeljcinovu Rusiju. Daleko od toga da sam za bilo koju stranu osim naše ali činjenice govore.

Gogi

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23) # Link komentara

A Jeljcinova Rusija?

pilgrim

pre 6 godina

Staljingradska bitka je "majka svih bitaka" u istoriji. Naravno Rusi su je dobili nadčovečanskom hrabrošću i neverovatnim gubitcima.Inače po Nemačkim izjavama ustaše su se izuzetno dobro pokazale.( na kraju će baš oni preživeti zarobljeništvo i učestvovati u završnim borbama u Šumadiji gde će i izginuti - na strani partizana) Njihov komandant Mesićev stric će pucati na fresku ISUSA HRISTA u kapeli na Dedinju itd...

Jovan

pre 6 godina

I poske neki nebitni istoricari i politicari izjednacavaju Hitlera i Staljina. Staljin je vodio iskljucivo odbrambeni rat i posle pobede samo je zadao odlucujucu egzekuciju fasistma na njihovom pragu kako bi ih naucio da vise nikad ne diraju tudje a narocito Rusko ognjiste. Slava velikoj Crvenoj Armiji.

igor ns

pre 6 godina

Ova bitka je zaslužila i veći tekst i opsežniju analizu. Nadljudski napori i žrtve sa obe strane. Spuštanje nemačkih snaga ka jugu je bilo katastrofalna odluka s kojom se feldmaršali nisu slagali, ali je Hitler bio neumoljiv, mogli ste biti smenjeni ili čak ubijeni. Geostrategija je bila manji deo ove igre, a sujeta je bila ključna. Želio je slomiti grad zbog imena. Verovatno ga je na suprotnoj strani onaj drugi iz sličnih razloga i branio. Bilo kako bilo, ovo je odlučilo II sv rat, u to nema sumnje. Slava junacima koji su ovo izdržali, mada i za veliku većinu nemačkih vojnika ne verujem da su želeli biti tako daleko od svojih kuća, ali su svakako odgovorni što su se tu našli.

neopterecen

pre 6 godina

Bog je izabrao Ruse da spasu svet od strašnog zla.Ne može biti drugačije.
(Kolubarac, 02. februar 2018 11:37)

Brate mili, ko sve ima pristup internetu danas!

mrs more

pre 6 godina

Svima je poznato da su se četnici borili protiv Crvene armije, a oni su rehabilitovani u Srbiji.
(leni, 2. februar 2018 14:49

u srbiji a ne rusiji. i da je drazu us kongres odlikovao.

PrincNaZrnuGraska

pre 6 godina

Bitka za Staljingrad je jedan od najsvetlijih primera borbe za otadzbinu u istoriji covecanstva, ako ne i najsvetliji. Odlican tekst, apsolutno se slazem sa zakljuckom da je ovo u mnogome odlucilo sudbinu rata, jer kao sto bilo koji realni poznavalac istorije zna, jenkiji su usli u rat da Staljin ne bi zauzeo celu evropu, ne bi oni jos 100 godina "oslobodili" saveznike.

Wagner

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 02. februar 2018 11:43)

Amerika i Engleska su usle u rat posle SSSR samo zato jer je Staljin rat poceo na strani Hitlera.

Amerikanac

pre 6 godina

Za razliku od vecine drugih bitaka gde su Sovjeti imali vece gubitke, kod Staljingrada su gubici bili podjednaki.
(MisterNo, 02. februar 2018 11:26)

Casualties and losses

Axis 627,899 men 
Germany299,899 
Italy114,000 
Romania109,000 
Hungary105,000
900 aircraft
1,500 tanks
6,000 guns


Soviets 1,129,619 men
478,741 killed and
missing650,878
wounded or
sick2,769
aircraft4,
341 tanks
15,728 guns

leni

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 2. februar 2018 11:46)

Svima je poznato da su se četnici borili protiv Crvene armije, a oni su rehabilitovani u Srbiji.

bio bih fridrih

pre 6 godina

da je bilo drugacije , sad bi svi znali nemacki , radili za mercedes , lidl , navijali za bajern ili kajzerslautern a i problem kosova ne bi postojao , tacnije srbija ne bi imala nikakav problem , kako je nebi bilo . svi zajedno bi ziveli u jednom zajednistvu , mislim ko ostane ziv i podoban je .,verovatno bi mi se zena zvala helga ;)

neutralni felsh

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza. 
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43 

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj.
(BSN, 02. februar 2018 13:06)


amin.

sryugos

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi. 

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci. 

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 02. februar 2018 11:23)

A kolika je bila plata ruskom seljaku u carstvu ili ruskom radniku u oruzarnici SSSR-a? Cuj evociranje stare slave, Jeljcin se pokoravao i aminovao svaku Klintonovu a Putina mogu samo da zamole ali i sami znaju da nailaze na zid.

mis mouse kuca house

pre 6 godina

Nemaca je jos najmanje poginulo, oko 150k od 2 miliona sa civilima. Oni su tamo odvlacili Rumune, Bugare, Hrvate, Italijane koji su se borili pod njihovom komandom.

BSN

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj.

absolutezero

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 02. februar 2018 11:43)

Kad neko ko zarađuje 30000 dinara nekog naziva marvom.

seljadin

pre 6 godina

@zar nisam u pravu voleo bih i ja da je 50.000 Srba ostalo umesto sto je otislo u Rusiju i nije se vratilo. Rusija jeste u odnosu na zapad slabijeg standarda ali su za nas misaona imenica

Napredna istorija

pre 6 godina

Alo ljudi, šta ste toliko navalili na Hrvatsku kad niste bili puno bolji, kod Staljingarada j poginulo 2000 Srba, i to ne na ruskoj strani.
Mantrate neku friziranu istoriju koju su smislili Deretić i vaš Firer ne bi li skrenuli pažnju sa njihove nedavne sramne prošlosti, u suđenju Stanišiću i SImatoviću teško je kompromitirana tadašnja i sadašnja vlast.
Osim u presudi Martiću sada u ovom suđenju prema svjedočenjima SRPSKIH "boraca", pripadnika Legijinih Beretki i Arkanovih Tigrova Srbija je označena kao glavni izvor zla u svim ratovima 90ih!

da vas istorija ne zbuni

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
-----------------------------------------------------------------------------
Da podsetimo sovjetske propagandiste, Britanci, i porazeni Francuzi, su bili u ratu sa Nemcima vise od godinu dana pre nego sto su u rat sa Nemcima usli Rusi (a inace, opet da podsetimo, svetski rat je poceo invazijom Nemaca i Rusa na Poljsku). Hvala bogu, prvo je pobedjeno nacisticko zlo, a zatim jos vece, komunisticko zlo.

neutralni felsh

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 02. februar 2018 11:46)


i drazini su bili tuzni.

Saban

pre 6 godina

Prvo su zajedno osvajali i delili (Poljsku), zatim je jedan od njih postao gramziv (na stetu ovog drugog), pa su se potom malo sporeckali i zaratili.

Frere Jacques

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 2. februar 2018 11:46)

Da i?
Ti šta su tamo poginuli velika većina nije išla dobrovoljno, pa u Njemačkoj su slavili rođendan Rudolfa Hessa ili šta već.
Ajde sjašite malo s Hrvatske i neka vaš Vožd ide malo da izriba Angelu za Dachau i Treblinku ako se usudi, kod njih su deklarirani neonacisti osvojili dobar komad Bundestaga, toga u Hrvatskoj nema!

808 state

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.  
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43  

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj. 
(BSN, 02. februar 2018 13:06) 

Jel nesto slagao? Treba latinske reci da koristi, sve lepo kratko i jasno o iskrcavanju u Normandiji.

Trovach

pre 6 godina

@Mediocritical...Iako bi to bila impresivna vojna sila, nemoguce je bilo da Ameri postanu saveznici nacista. To bi bilo nemoguce cak i da su tada republikanci bili na vlasti, samo bi tada Amerika zauzela tvrdji izolacionisticki stav. Ruzvelt, koji je cak malo nagunjao ulevo, je bio izolacionista samo na papiru.

Amerikanac

pre 6 godina

Za razliku od vecine drugih bitaka gde su Sovjeti imali vece gubitke, kod Staljingrada su gubici bili podjednaki.
(MisterNo, 02. februar 2018 11:26)

Casualties and losses

Axis 627,899 men 
Germany299,899 
Italy114,000 
Romania109,000 
Hungary105,000
900 aircraft
1,500 tanks
6,000 guns


Soviets 1,129,619 men
478,741 killed and
missing650,878
wounded or
sick2,769
aircraft4,
341 tanks
15,728 guns

Made in Serbia

pre 6 godina

Ono kada rumuni, bugari, hrvati, madjari u očima komunista izgledaju kao elita Nazzista! Milion puta prežvakana priča. Borba kod Kurska, El Alamejn, Battle of Britain, Normandija i dr. sve je to prekretnica!!! A to što viču rusi ovo, rusi ono - pitao bih ja njih, kad su prešli Madjarsku koliko su silovali i pljačkali crvenoarmejci Šumadiju i Vojvodinu i ZAUVEK udarili pečat neprijatelja. Isto ••• drugo pakovanje

BSN

pre 6 godina

Jel nesto slagao? Treba latinske reci da koristi, sve lepo kratko i jasno o iskrcavanju u Normandiji.
(808 state, 02. februar 2018 21:29)

Nije slagao, samo je ispoljio nepoznavanje istorije 2. svetskog rata, nerazumevanje politike, ekonomije i vojne strategije, a sve garnirano mrznjom prema zapadu. Barem 60% komentara je takvo. Ako vec hoces po latinski, Quis nimium probat, nihil probat. Ko premalo dokazuje, ne dokazuje nista. A komentari uglavnom pokazuju jadno premalo. Za vasu informaciju, prvi pokusaj saveznicke invazije s mora na Evropu je, s katastrofalnim rezultatima, izveden avgusta 1942.

Hajduk Veljko

pre 6 godina

А, да, то беше она битка у којој су хрватски антифашисти ишли да бране Немачку од Совјетске агресије. Да... Мало Срба зна да је Путин лично одликовао Стипета Месића за антифашизам, јер му је отац био антифашиста. Само, још мање Срба, а и Хрвата зна да ли му је отац био антифашиста после пораза код Стаљинграда или пре њега.

Stipin stric je zarobljen kao pripadnih ustaskih snaga i sovjeti su napravili jugoslovensku diviziju koja se borila na strani sovjeta. Naravno te zarobljene snage su uvek gurane u prve redove. Stipin strikan se vratio ziv i posle rata je bio antifasista.

Sve u svemu rat je jedno veliko...

prizrenac

pre 6 godina

Da nije bilo Amerikanaca i Engleza da bombarduju pozadinu Nemacke vojske,danas Rusi bih govorili Nemacki za Rusku vojsku,pune 3 godine drzali ovaj grad pod opsadom,do tog grada nisu potrosili nijedan metak,ostavite filmove jer istina je drugacije,oni sto su citali "Mein kampf"znaju istinu dogadjaja,dok oovi reka,cuosam taj taj istoricar to su price za malu decu.

sramota za komentar, slava herojima Staljingrada

pre 6 godina

Ono kada rumuni, bugari, hrvati, madjari u očima komunista izgledaju kao elita Nazzista! Milion puta prežvakana priča. Borba kod Kurska, El Alamejn, Battle of Britain, Normandija i dr. sve je to prekretnica!!! A to što viču rusi ovo, rusi ono - pitao bih ja njih, kad su prešli Madjarsku koliko su silovali i pljačkali crvenoarmejci Šumadiju i Vojvodinu i ZAUVEK udarili pečat neprijatelja. Isto ••• drugo pakovanje
(Made in Serbia, 2. februar 2018 12:15)

Kakav sraman rusofobni komentar! Koliko laži u tako malo rečenica!

Trovach

pre 6 godina

@808 state...
Pre toga bitka za Britaniju, pa protiv nemaca u Grckoj i na Kritu, Malta, severna Afrika (malo i Etiopija), Sicilija, pa Italija, a Amerikanci pored toga na Pacifiku, Britanci u Burmi (pre toga sramna predaja u Singapuru), Australijanci na Novoj Gvineji, rat na Atlantiku...

japi

pre 6 godina

Bitku kod Staljingrada, kao uostalom i celu operaciju Brabarosa nisu odlučili ni nemci ni rusi... odlučilo je nenapadanje SSSR-a od strane Japana. Da je to bilo, Rusi bi bili između 2 vatre i verovatno ne bi uspeli da se odbrane. Ovako su imali mogucnost da stalno nove sveze snage sa istoka dovode na liniju fronta, sto gladni, i bosi nemci nisu mogli da izdrze. Ruski špijun u Japanu je Staljinu preneo mozda i najvazniju i najodlucujujucu informaciju u II svetskom ratu. Sva sreca pa su japanci donelu takvu odluku kakvu su doneli.

Ruslan

pre 5 godina

Da, sa pobedom kod Staljingrada Staljin je spasao ne samo Rusiju, vec i citavo covecanstvo. Ruski svestenik Kljakov je rekao: "Blagodarya Stalinu mi svi zhivi i nashi deti"!

Zar nisam u pravu?

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.

prizrenac

pre 6 godina

Da nije bilo Amerikanaca i Engleza da bombarduju pozadinu Nemacke vojske,danas Rusi bih govorili Nemacki za Rusku vojsku,pune 3 godine drzali ovaj grad pod opsadom,do tog grada nisu potrosili nijedan metak,ostavite filmove jer istina je drugacije,oni sto su citali "Mein kampf"znaju istinu dogadjaja,dok oovi reka,cuosam taj taj istoricar to su price za malu decu.

Napredna istorija

pre 6 godina

Alo ljudi, šta ste toliko navalili na Hrvatsku kad niste bili puno bolji, kod Staljingarada j poginulo 2000 Srba, i to ne na ruskoj strani.
Mantrate neku friziranu istoriju koju su smislili Deretić i vaš Firer ne bi li skrenuli pažnju sa njihove nedavne sramne prošlosti, u suđenju Stanišiću i SImatoviću teško je kompromitirana tadašnja i sadašnja vlast.
Osim u presudi Martiću sada u ovom suđenju prema svjedočenjima SRPSKIH "boraca", pripadnika Legijinih Beretki i Arkanovih Tigrova Srbija je označena kao glavni izvor zla u svim ratovima 90ih!

Frere Jacques

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 2. februar 2018 11:46)

Da i?
Ti šta su tamo poginuli velika većina nije išla dobrovoljno, pa u Njemačkoj su slavili rođendan Rudolfa Hessa ili šta već.
Ajde sjašite malo s Hrvatske i neka vaš Vožd ide malo da izriba Angelu za Dachau i Treblinku ako se usudi, kod njih su deklarirani neonacisti osvojili dobar komad Bundestaga, toga u Hrvatskoj nema!

leni

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 2. februar 2018 11:46)

Svima je poznato da su se četnici borili protiv Crvene armije, a oni su rehabilitovani u Srbiji.

Wagner

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 02. februar 2018 11:43)

Amerika i Engleska su usle u rat posle SSSR samo zato jer je Staljin rat poceo na strani Hitlera.

Nesa

pre 6 godina

Ogromne su zrtve Rusi podneli,slava im i cast,niko to ne spori...Ali ipak,tek zajednicki napori svih saveznika su slomili Nemacku,da nije bilo strahovitog saveznickog bombardovanja nemacke industrije,pitanje je sta bi bilo,tako da je ipak ovo velika saveznicka pobeda...O tome kako su ruski vojnici bukvalno terani goloruki pred nemacke mitraljeze niko ne spominje,videlo se to i u filmu o Vasiliju Zajcevu...Kazem,Rusima veliko hvala,ali svi zajedno su pobedili Vermaht,najacu vojnu silu ikad vidjenu...

Made in Serbia

pre 6 godina

Ono kada rumuni, bugari, hrvati, madjari u očima komunista izgledaju kao elita Nazzista! Milion puta prežvakana priča. Borba kod Kurska, El Alamejn, Battle of Britain, Normandija i dr. sve je to prekretnica!!! A to što viču rusi ovo, rusi ono - pitao bih ja njih, kad su prešli Madjarsku koliko su silovali i pljačkali crvenoarmejci Šumadiju i Vojvodinu i ZAUVEK udarili pečat neprijatelja. Isto ••• drugo pakovanje

Covek po imenu Uve

pre 6 godina

Ma ko sta mislio o samom Staljinu, ime grada nije trebalo menjati. Simbol otpora, prkosa i ludacke hrabrosti i jedini grad koji je dobio status heroja!

da vas istorija ne zbuni

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
-----------------------------------------------------------------------------
Da podsetimo sovjetske propagandiste, Britanci, i porazeni Francuzi, su bili u ratu sa Nemcima vise od godinu dana pre nego sto su u rat sa Nemcima usli Rusi (a inace, opet da podsetimo, svetski rat je poceo invazijom Nemaca i Rusa na Poljsku). Hvala bogu, prvo je pobedjeno nacisticko zlo, a zatim jos vece, komunisticko zlo.

neutralni felsh

pre 6 godina

U Hrvatskoj dan žalosti i dan pijateta prema Ndh bojovnicima stradalih u borbama za Staljingrad od Ruskih oslobodilaca.
(boris, 02. februar 2018 11:46)


i drazini su bili tuzni.

Milan

pre 6 godina

Ali rusofili u komentarima potpuno zaboravljaju da je Rusija prvo sklopila pakt sa Hitlerom, podelila sa njim Poljsku, i da ni reč nije rekla o njegovim osvajanjima i logorima sve dok nije napao i njih. Zatim se pred kraj rata zaustavila ispred Varsave i svesno dozvolila pokolj Poljaka odbivsi da napadne Nemce, odbila je dozvoliti i da im Amerikanci avionima doture oruzje i hranu. A imamo i pokolj u katinskoj sumi.
Nije uloga Rusije u 2. sv. ratu uopste tako divna kao sto pisete.

neopterecen

pre 6 godina

Bog je izabrao Ruse da spasu svet od strašnog zla.Ne može biti drugačije.
(Kolubarac, 02. februar 2018 11:37)

Brate mili, ko sve ima pristup internetu danas!

бува

pre 6 godina

@љубомир
да се не заборави, ссср је био у пакту са хитлером док их он није напао. нису се они борили да ослободе европу него себе да спасу. касније, куд год су прошли они те земље нису ослободили, него окупирали и завели комунизам: пољска, балтичке државе, делови финске, румунија, бугарска, југославија, мађарска, источна немачка... те државе ссср није ослободио него окупирао и завео комунистичку диктатуру.

Djole

pre 6 godina

Da se zna! Slava ruskim i sovjetskim armijama! Zapadnjaci mogu da pričaju kako je iskrcavanje u Normandiji bila prekretnica i to je čisto dovođenje u zabludu. U to vreme Crvena armija je već spremala završnu ofanzivu na Berlin kroz Poljsku.

BSN

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj.

ljubomir

pre 6 godina

Da se ne zaboravi , Crvena armija je herojski uz ogromne žrtve , slomila Hitlerovu armadu , i omogućila Evropi i svetu , da konačno pobedi fažizam ! Večna slava i hvala herojima i njih8vom komandantu , Maršalu Žukovu !!

neutralni felsh

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza. 
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43 

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj.
(BSN, 02. februar 2018 13:06)


amin.

Saban

pre 6 godina

Prvo su zajedno osvajali i delili (Poljsku), zatim je jedan od njih postao gramziv (na stetu ovog drugog), pa su se potom malo sporeckali i zaratili.

Jovan

pre 6 godina

I poske neki nebitni istoricari i politicari izjednacavaju Hitlera i Staljina. Staljin je vodio iskljucivo odbrambeni rat i posle pobede samo je zadao odlucujucu egzekuciju fasistma na njihovom pragu kako bi ih naucio da vise nikad ne diraju tudje a narocito Rusko ognjiste. Slava velikoj Crvenoj Armiji.

Nexus

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

A da se malo informises? Od 1999 kada je dosao Putin, svake godine je prosecna plata rasla skoro 100$. Nakon sankcija koje je zapad uveo pada na 400-500, inace je bila duplo veca. Od 100$ kolika je bila 99te, Putin je podigao platu do preko 1000$. A kome je to smetalo i zasto pitaj zapad koji je uveo sankcije.

Arch Enemy

pre 6 godina

Slava i počast za sve vojnike SSSR - a koji su život dali za Stallingrad a kasnije u Berlinu i konačnu pobjedu uz zastavu na Reichstag-u!Slava vam!

ma ajde

pre 6 godina

Kakva strategija velikog vodje. Staljinova strategija se svodila na nemate vi toliko municije koliko sam ja ljudi spreman da zrtvujem. Hej, 20 miliona ljudi! On i Hiter ruku od ruku sa Sotonom.

absolutezero

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.
(ernesto che, 02. februar 2018 11:43)

Kad neko ko zarađuje 30000 dinara nekog naziva marvom.

Komša

pre 6 godina

@Frere Jaques
"Hajde sjašite malo sa Hrvstske..."
E ,pa ne može - ima nešto što ne možemo da zaboravimo a trudićemo se da i svet uvek ima na umu,dok svi ne shvate zašto vam je Dučić pesmu posvetio.

Rumun, Nijemac, Hrvat, Bugarin, Mađar... svi na Staljingrad, i ništa.

pre 6 godina

@Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Da, ali to i dalje ne mijenja činjenicu da ste poraženi u Staljingradu, a na to se ovaj tekst i odnosi.

Sloba

pre 6 godina

Velika,istorijska,greška nakon Drugog svetskog rata je to što su Nemačka i njeni najverniji sateliti ostavljeni da postojene kao države.Trebali su Rusi komplet sve da ih okupiraju,i da trajno ostanu bez elemenata državnosti kao "nagrada" za preko 50 miliona žrtava.

bio bih fridrih

pre 6 godina

da je bilo drugacije , sad bi svi znali nemacki , radili za mercedes , lidl , navijali za bajern ili kajzerslautern a i problem kosova ne bi postojao , tacnije srbija ne bi imala nikakav problem , kako je nebi bilo . svi zajedno bi ziveli u jednom zajednistvu , mislim ko ostane ziv i podoban je .,verovatno bi mi se zena zvala helga ;)

Liberty

pre 6 godina

Činjenica je da na Zapadu nije baš dovoljno validno cenjen sovjetski doprinos pobedi nad fašizmom (uzrok tome je pre svega hladni rat), ali isto tako je činjenica i da je sovjetska nafta pojila nemačku mašineriju u osvajanju skoro cele Evrope, da su Sovjeti imali sporazume i sa Nemačkom i sa Japanom, da su u dvogodišnjem savezu sa Nemačkom okupirali pribaltičke republike i deo Poljske, a pre toga i Finsku. Za razliku od njih, Engleska je jedina ratovala od prvog do poslednjeg dana WW2, a pritom je i jedina sila koja je ušla u rat iz principijelnih razloga, a ne zato što je napadnuta ili je bila napadač. Borba sovjetskih naroda je bila herojska, ali Staljin je bio monstrum kojem životi nisu značili ništa.

yoozla

pre 6 godina

Zamislite samo Amere kao saveznike Hitlera? (Mediocritical, 02. februar 2018 11:29)

Ameri su samo nastavili gde je Hitler stao,sto ratovima sto politicki ,a do Rusuje nemogu da dodju cak ni uz pomoc NATO-a

esi mi dobar ?

pre 6 godina

Nemci treba svaki dan da se zahvaljuju Rusima sto su im dozvolili da postoje. Znaci svaki dan u podne da se dize ruska zastava na jarbolu kod Alexanderplaca i ispred Rajstaga uz intoniranje himne.

808 state

pre 6 godina

Onoliki rusi izginuse a marva se prikljuci ratovanju kad vide da ce rus doci do pariza.  
(ernesto che, 2. februar 2018 11:43  

zbog ovakvog komentara ne vredi ostavljati bilo kakav istorijski utemeljen komentar. Otisao portal dodjavola. Fuj. 
(BSN, 02. februar 2018 13:06) 

Jel nesto slagao? Treba latinske reci da koristi, sve lepo kratko i jasno o iskrcavanju u Normandiji.

mislite o tome

pre 6 godina

Od pet poginulih nemačkih vojnika, četiri su poginuli na Istočnom frontu.
Saveznici ozbiljnije se priključili protiv nacista tek kad se videlo da su rusi slomili nemce i zapretili da će zauzeti celu evropu.

Dragutin

pre 6 godina

Slava isto i Ukrajincima, Litvancima, Latvijcima, Estnocima, Belorusima, Jermenima, Cecenima, Azerbejdzancima i Uzbekistancim koji su pali braneci Staljingrad.

toliko

pre 6 godina

3/4 nemacke ratne masinerije je unisteno na istocnom frontu.

Niko ne sme da oduzme slavu Crvenoj armiji koja je resila rat, a neki drugi, prvenstveno sa zapada, hoce da pokupe kajmak.

Petar

pre 6 godina

Ne, prekretnica rata je 5.12.1941., kad je SSSR potpisao primirje sa Japanom, prabacio celu Sibirsku armiju koja je bila na granici sa Japanom (rusko-kineska granica), i zaustavio, uz pomoć generala Zime, Guderijana ispred Moskve. Da je Moskva tada pala, ko zna gde bi se Nemci zaustavili.

Bata Sale

pre 6 godina

Ma sta zapadnjaci pricali ovo jeste bitka koja je slomila kicmu nacistickoj ratnoj masineriji. Posle ove bitke se rat potpuno okrenuo, do tada nezaustavljivi nacisti su zaustavljeni i dali su se u povlacenje. Sve saveznicke operacije, Baklja (zauzimanje severne Afrike), Haski (invazija na Siciliju), pa i sam Dan D u Normandiji su bili moguci iskljucivo zato sto su Sovjeti polomili naciste u ovoj bici i naterali ih da prebacuju trupe na istocni front.

Slava herojima!

Paja

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Da, da,...pitaj nekog Rusa kolike su im plate kad ga sretnes negde u Egiptu, Spaniji, Tajvanu,...a da, ti najdalje do Segedina.

pilgrim

pre 6 godina

Staljingradska bitka je "majka svih bitaka" u istoriji. Naravno Rusi su je dobili nadčovečanskom hrabrošću i neverovatnim gubitcima.Inače po Nemačkim izjavama ustaše su se izuzetno dobro pokazale.( na kraju će baš oni preživeti zarobljeništvo i učestvovati u završnim borbama u Šumadiji gde će i izginuti - na strani partizana) Njihov komandant Mesićev stric će pucati na fresku ISUSA HRISTA u kapeli na Dedinju itd...

PrincNaZrnuGraska

pre 6 godina

Bitka za Staljingrad je jedan od najsvetlijih primera borbe za otadzbinu u istoriji covecanstva, ako ne i najsvetliji. Odlican tekst, apsolutno se slazem sa zakljuckom da je ovo u mnogome odlucilo sudbinu rata, jer kao sto bilo koji realni poznavalac istorije zna, jenkiji su usli u rat da Staljin ne bi zauzeo celu evropu, ne bi oni jos 100 godina "oslobodili" saveznike.

dragan

pre 6 godina

Hitlerova sudobonosna greska bila je kada je poverovao Englezima i odustao od zapocete invazije na Englesku i okrenu se invaziji na Rusiju!!! Eto sta dobar marketing moze da uradi. Da odredi ishod svetskog rata.

Ниси у праву

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23)

Ниси у праву. Путинова Русија је постала позната по уздизању Русије и Руса из пепела и блата, јер им је пре Путина просечна плата била на нивоу црних робова из Тексаса 30тих година 19. века. Само нису ланце имали као преци Моргана Фримена, Веслија Снајпса и Вил Смита.

Иначе, Путинова Русија ће остати упамћена и по томе јер је у међународну политику прва увела "американизацију" односа - почела је да примењује све америчке рецепте у комуникацији како са бивших совјетским републикама, тако и са западним државама. И чини се да се то западњацима баш не свиђа пуно.

Djenka

pre 6 godina

Sovjeti su porazili Nemacku, tu nema govora. Takodje su dobro uzdrmali Japan i spremali se na kopnenu invaziju posle poraza Nemacke, pa su time "naterali" amere da bace dve nuklearne bombe da ne bi morali Japan da dele sa Staljinom. Strasno. Ali ne sme se zaboraviti da su Sovjeti zastali pred Poljskom da bi se Poljaci poklali sa Nemcima, nije im trebala konkurencija pa su ih malo izigrali, i to po drugi put, posle podele Poljske sa Nemackom. Takodje ne treba zaboraviti zlocine pocinjene na civilima svuda gde su prosli, pa i kod nas. Psi rata postoje na svim stranama, a ispod slema mozga nema. Ucite deco svaki detalj istorije, ne dozvolite da vas lazu. U drugom svetskom ratu su Sloveni narod koji je najvise stradao. Ni Nemci ni Jevreji zajedno nisu izgubili toliko dusa. A oruzani, gerilski, pokreti protiv nacista su postojali samo na terotorijama Jugoslavije i Ukranjine (iza fronta, sovjetske trupe koje nisu zarobljene zajedno sa nekim civilima). Danas nam se servira prica o francuskom pokretu otpora na primer, koji nisu prstom mrdnuli dok nije krenulo oslobadjanje. Pametnije je tako, sacuvali su civile. Ali je laz prikazati ih kao nekoga ko se uvek odupirao. I pamet u glavu Srbi. Nema nas dovoljno da bi ucestvovali u svakom svetskom ratu. Treba neke i preskociti, najbolje sve koji dolaze.

Trovach

pre 6 godina

@Mediocritical...Iako bi to bila impresivna vojna sila, nemoguce je bilo da Ameri postanu saveznici nacista. To bi bilo nemoguce cak i da su tada republikanci bili na vlasti, samo bi tada Amerika zauzela tvrdji izolacionisticki stav. Ruzvelt, koji je cak malo nagunjao ulevo, je bio izolacionista samo na papiru.

sale

pre 6 godina

Ko je oslobodio svet od fašizma? Na istočnom frontu ratuje preko 200 nemačkih divizija. Nekoliko godina kasnije na zapadnom frontu jedva 25.

mis mouse kuca house

pre 6 godina

Nemaca je jos najmanje poginulo, oko 150k od 2 miliona sa civilima. Oni su tamo odvlacili Rumune, Bugare, Hrvate, Italijane koji su se borili pod njihovom komandom.

бува

pre 6 godina

најкрвавија битка и највећи пораз немаца. ипак, не бих ја о преокретима и преломним тачкама. руси су победили јер су имали много више војника и много интензивнију продукцију наоружања, а немци били развучени на три фронта. американци су победили јапанце и после немце на западу из истог разлога. када се погледа однос снага у људству и ресурсима, силе осовине нису имале никакву шансу још од самог почетка. било је само питање времена када ће их сломити и са колико жртава. иначе, хитлер је русима доста помогао, јер скоро уопште није слушао своје генерале на истоку, већ је тактику и стратегију развијао самовољно. и то врло лоше. нпр. генерали су саветовали да се стаљинград заобиђе и да се директно освоје нафтна поља на кавказу која су била највећи извор горива за русе. да је хитлер послушао, русима би било много теже. касније није допуштао повлачења у безизлазним ситуацијама чиме је непотребно жртвовао технику и људство...

B

pre 6 godina

Nikad mi ne objavite komentare na ovakve clanke gde dajem dodatne informacije, ali ipak da probam...
Bitka za Staljingrad je bila samo deo vece nacisticke zamisli da ili zauzmu sovjetska petrolejska bolja u Bakuu i okolini, ili da preseku snabdevanje ostatka SSSR sa tih polja, koje se obavljalo Volgom. Bitka na Kavkazu je takodje okoncana nemackim porazom, mada su zauzeli neke kavkaske vrhove.
Prvi nemacki neuspeh je sto nisu uspeli da opkole sovjetske snage kod Voronjeza. Crvena armija se povukla preko Dona, ka Volgi. Drugi neuspeh je sto nisu uspeli da zauzmu Staljingrad, koji su u avgustu 1942. prakticno spalili avionskim bombardovanjem. Sovjetska 62. i 64. armija cvrsto su drzale polozaje, stizala su pojacanja preko Volge, dalekometna sovjetska artiljerija sa istocne strane reke je odigrala znacajnu ulogu. Nemci su ubacivali sve vise i vise snaga, sve dok im na krilima nisu ostali skoro iskljucivo Rumuni, Madjari, Italijani i tome slicno.
Plan sovjetskih komandanata Zukova i Vasilevskog ukljucivao je munjevit prodor kroz te linije fronta i obuhvat 6. armije. To je izvedeno uspesno, uz ogromne gubitke na stranama nacistickih saveznika. Samo je Rumuna poginulo preko 25.000.
Poslednji pokusaj fon Manstajna da oslobodi 6. armiju je odbijen tako sto su Rusi probili front italijanske 8. armije i zapretili samom Manstajnu da ce se naci u klopci.
NAkon Staljingrada, bilo je jasno da Hitler uskoro gubi rat...

Amerikanac

pre 6 godina

Za razliku od vecine drugih bitaka gde su Sovjeti imali vece gubitke, kod Staljingrada su gubici bili podjednaki.
(MisterNo, 02. februar 2018 11:26)

Casualties and losses

Axis 627,899 men 
Germany299,899 
Italy114,000 
Romania109,000 
Hungary105,000
900 aircraft
1,500 tanks
6,000 guns


Soviets 1,129,619 men
478,741 killed and
missing650,878
wounded or
sick2,769
aircraft4,
341 tanks
15,728 guns

Стипе је добио одликовање од Руса

pre 6 godina

А, да, то беше она битка у којој су хрватски антифашисти ишли да бране Немачку од Совјетске агресије. Да... Мало Срба зна да је Путин лично одликовао Стипета Месића за антифашизам, јер му је отац био антифашиста. Само, још мање Срба, а и Хрвата зна да ли му је отац био антифашиста после пораза код Стаљинграда или пре њега.

Ivan

pre 6 godina

Da, ubedljivo najveća, najteža i najkrvavija bitka u istoriji čovečanstva je Staljingradska bitka! Trajala je čitavih 6 meseci i odnela milione žrtava! Stradanja su bila užasna! Obostrano! U toj bici Nemci su u potpunosti izgubili elitnu 6. armiju koja je skroz uništena u tom strašnom sukobu! Definitivno bitka za Staljingrad je promenila tok Drugog svetskog rata! S pravom je grad Staljingrad poneo ime Grada Heroja! Slava junačkoj armiji SSSR i građanima Staljingrada na ovoj herojskoj pobedi nad Nemcima koja je definitivno skratila Drugi svetski rat za par godina! Mi koji umemo da cenimo tu veliku žrtvu ruskog naroda smo im za navek zahvalni, nikada tu žrtvu nećemo zaboraviti! slava i hvala im!

sramota za komentar, slava herojima Staljingrada

pre 6 godina

Ono kada rumuni, bugari, hrvati, madjari u očima komunista izgledaju kao elita Nazzista! Milion puta prežvakana priča. Borba kod Kurska, El Alamejn, Battle of Britain, Normandija i dr. sve je to prekretnica!!! A to što viču rusi ovo, rusi ono - pitao bih ja njih, kad su prešli Madjarsku koliko su silovali i pljačkali crvenoarmejci Šumadiju i Vojvodinu i ZAUVEK udarili pečat neprijatelja. Isto ••• drugo pakovanje
(Made in Serbia, 2. februar 2018 12:15)

Kakav sraman rusofobni komentar! Koliko laži u tako malo rečenica!

ivan

pre 6 godina

Dok je americka taktika uvek bila posalji granatu i bombu prvo a tek na kraju coveka, a kod sovjeta bas obrnuta, ta taktika je dovela do uzasnih gubitaka u ljudstvu. Moj deda je mobilisan u madjarsku armiju i bio je na tom delu fronta, mada je bio madjar i na suprotnoj strani postovao je do kraja zivota Ruse, govorio mi je da nikada takvog siromastva i bede nije video ali da su ljudi jako dobri i da se sa flasom rakije zajedno poipjenom sve resavalo! Sa takvim zdravim stavom dosao je sretno kuci !

Dušan Đorović

pre 6 godina

@"zar nisam u pravu"
Niste. U Putinovoj Rusiji primanja i standard su značajno skočili u odnosu na Jeljcinovu Rusiju. Daleko od toga da sam za bilo koju stranu osim naše ali činjenice govore.

Nizdis

pre 6 godina

Mozete da volite ili da ne volite ruse, ali oni su u ovom ratu imali zrtava skoro kao svi ostali narodi zajedno kada se skupe. Proverite ako mi ne verujete. Staljin i komanda je za ovu bitku govorila "nemaju oni toliko metaka koliko mi imamo vojnika", nije bilo povlacenja bukvalno ni korak nazad, ko krene u povlacenje upucaju ga njegovi. Jedino takvom taktikom je ova bitka i dobijena. Uz velike zrtve, ovo je zaista prava prekretnica 2 Sv. rata.

Bogdan

pre 6 godina

Da se zna! Slava ruskim i sovjetskim armijama! Zapadnjaci mogu da pričaju kako je iskrcavanje u Normandiji bila prekretnica i to je čisto dovođenje u zabludu. U to vreme Crvena armija je već spremala završnu ofanzivu na Berlin kroz Poljsku.
(Djole, 02. februar 2018 11:40)
Slažem se za Normandiju, samo da ispravim da tada nije spremana ofanziva na Berlin kroz Poljsku već operacija Bagration koja je počela 22. juna 1944 i kojom je u potpunosti uništena Nemačka grupa armija centar i oslobođena Belorusija. U svakom slučaju, ceo taj zapadni front koji je trajao nepunih godinu dana je bio relativno nebitan u odnosu na istok

Gogi

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi.

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci.

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 2. februar 2018 11:23) # Link komentara

A Jeljcinova Rusija?

Vladan

pre 6 godina

Evo nekoliko cinjenica, pa zakljucite sami.
Sve je tragicno, ipak, molim da obratite posebnu paznju na cinjenicu 12.:

8. Četiri od pet nemačkih vojnika koji su poginuli u ratu nastradali su na Istočnom ratištu.

9. Samo 20 odsto dečaka koji su rođeni u Sovjetskom savezu 1923. godine preživeli su rat.

12. Opsada Staljingrada rezultirala je s više smrti Rusa (vojnih i civilnih) od onih koje su SAD i Velika Britanija zajedno imale tokom celog Drugog svetskog rata.

Izvor: B92

https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2015&mm=08&dd=10&nav_id=1025573

japi

pre 6 godina

Bitku kod Staljingrada, kao uostalom i celu operaciju Brabarosa nisu odlučili ni nemci ni rusi... odlučilo je nenapadanje SSSR-a od strane Japana. Da je to bilo, Rusi bi bili između 2 vatre i verovatno ne bi uspeli da se odbrane. Ovako su imali mogucnost da stalno nove sveze snage sa istoka dovode na liniju fronta, sto gladni, i bosi nemci nisu mogli da izdrze. Ruski špijun u Japanu je Staljinu preneo mozda i najvazniju i najodlucujujucu informaciju u II svetskom ratu. Sva sreca pa su japanci donelu takvu odluku kakvu su doneli.

seljadin

pre 6 godina

@zar nisam u pravu voleo bih i ja da je 50.000 Srba ostalo umesto sto je otislo u Rusiju i nije se vratilo. Rusija jeste u odnosu na zapad slabijeg standarda ali su za nas misaona imenica

sryugos

pre 6 godina

Rusko carstvo je bilo prepoznatljivo po svojoj umetnosti i kulturi. 

Sovjetska Rusija po tehnoloskom i naucnom razvoju i vojoj moci. 

Putinova Rusija po evociranju stare slave, jer im je prosecna plata pala na nivo Turske i Kazahstana.
(Zar nisam u pravu?, 02. februar 2018 11:23)

A kolika je bila plata ruskom seljaku u carstvu ili ruskom radniku u oruzarnici SSSR-a? Cuj evociranje stare slave, Jeljcin se pokoravao i aminovao svaku Klintonovu a Putina mogu samo da zamole ali i sami znaju da nailaze na zid.

Amerikanac

pre 6 godina

Za razliku od vecine drugih bitaka gde su Sovjeti imali vece gubitke, kod Staljingrada su gubici bili podjednaki.
(MisterNo, 02. februar 2018 11:26)

Casualties and losses

Axis 627,899 men 
Germany299,899 
Italy114,000 
Romania109,000 
Hungary105,000
900 aircraft
1,500 tanks
6,000 guns


Soviets 1,129,619 men
478,741 killed and
missing650,878
wounded or
sick2,769
aircraft4,
341 tanks
15,728 guns

mrs more

pre 6 godina

Svima je poznato da su se četnici borili protiv Crvene armije, a oni su rehabilitovani u Srbiji.
(leni, 2. februar 2018 14:49

u srbiji a ne rusiji. i da je drazu us kongres odlikovao.

Dodatak

pre 6 godina

Tekst je dobar, ali niste dobro objasnili uzrok. Bitka nije bila posledica spleta okolnosti ni Hitlerove opsesije, bitka se vodila za naftu. U vreme pre drugog svetskog rata skoro polovina svetske proizvodnje nafte je stizala iz kaspijskog regiona. Nacistima je bio cilj da dođu do nafte koja pokreće tenkove i avione da bi nastavili dalje na istok, Rusi su morali to da spreče jer su se i oni snabdevali iz tog izvora...

BSN

pre 6 godina

Jel nesto slagao? Treba latinske reci da koristi, sve lepo kratko i jasno o iskrcavanju u Normandiji.
(808 state, 02. februar 2018 21:29)

Nije slagao, samo je ispoljio nepoznavanje istorije 2. svetskog rata, nerazumevanje politike, ekonomije i vojne strategije, a sve garnirano mrznjom prema zapadu. Barem 60% komentara je takvo. Ako vec hoces po latinski, Quis nimium probat, nihil probat. Ko premalo dokazuje, ne dokazuje nista. A komentari uglavnom pokazuju jadno premalo. Za vasu informaciju, prvi pokusaj saveznicke invazije s mora na Evropu je, s katastrofalnim rezultatima, izveden avgusta 1942.

Hajduk Veljko

pre 6 godina

А, да, то беше она битка у којој су хрватски антифашисти ишли да бране Немачку од Совјетске агресије. Да... Мало Срба зна да је Путин лично одликовао Стипета Месића за антифашизам, јер му је отац био антифашиста. Само, још мање Срба, а и Хрвата зна да ли му је отац био антифашиста после пораза код Стаљинграда или пре њега.

Stipin stric je zarobljen kao pripadnih ustaskih snaga i sovjeti su napravili jugoslovensku diviziju koja se borila na strani sovjeta. Naravno te zarobljene snage su uvek gurane u prve redove. Stipin strikan se vratio ziv i posle rata je bio antifasista.

Sve u svemu rat je jedno veliko...

Ruslan

pre 5 godina

Da, sa pobedom kod Staljingrada Staljin je spasao ne samo Rusiju, vec i citavo covecanstvo. Ruski svestenik Kljakov je rekao: "Blagodarya Stalinu mi svi zhivi i nashi deti"!

DUKA

pre 6 godina

Po razmerama unistenja i stradanju vojnika i civila, ovo je najkrvavija bitka u istoriji ljudskog roda,nikada pre nije vidjeno toliko bezobzirno unistenje coveka i svega sto je covek stvorio.Grad od milion i po stanovnika sravnjen sa zemljom,na obe strane zajedno,poginulo je preko 2,5 miliona vojnika

igor ns

pre 6 godina

Ova bitka je zaslužila i veći tekst i opsežniju analizu. Nadljudski napori i žrtve sa obe strane. Spuštanje nemačkih snaga ka jugu je bilo katastrofalna odluka s kojom se feldmaršali nisu slagali, ali je Hitler bio neumoljiv, mogli ste biti smenjeni ili čak ubijeni. Geostrategija je bila manji deo ove igre, a sujeta je bila ključna. Želio je slomiti grad zbog imena. Verovatno ga je na suprotnoj strani onaj drugi iz sličnih razloga i branio. Bilo kako bilo, ovo je odlučilo II sv rat, u to nema sumnje. Slava junacima koji su ovo izdržali, mada i za veliku većinu nemačkih vojnika ne verujem da su želeli biti tako daleko od svojih kuća, ali su svakako odgovorni što su se tu našli.

Sreten Žujkić, penzioner

pre 6 godina

Volgograd, nezaboravan grad. Proveo sam tamo mesec dana pre sad već davnih 18 godina. Sećanja su takva kao da sam juče bio. Grad heroj(a).

Georg

pre 6 godina

Tzv. Završni udarac izveo je i komandovao njime maršal Rokosovski. Žukov je preveden na drugi front. Ali Žukov jeste planirao operaciju u najvećem delu.

Trovach

pre 6 godina

@808 state...
Pre toga bitka za Britaniju, pa protiv nemaca u Grckoj i na Kritu, Malta, severna Afrika (malo i Etiopija), Sicilija, pa Italija, a Amerikanci pored toga na Pacifiku, Britanci u Burmi (pre toga sramna predaja u Singapuru), Australijanci na Novoj Gvineji, rat na Atlantiku...