Četvrtak, 25.01.2018.

20:25

Statistika potvrdila: Brakovi u Srbiji se raspadaju sve više

Izvor: Jelena Kikiæ

Statistika potvrdila: Brakovi u Srbiji se raspadaju sve više IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

99 Komentari

Sortiraj po:

Milan

pre 6 godina

Ma koji brak, po prvi put u istoriji mi muškarci imamo slobodu, ne tera nas i osuđuje društvo ako ne želim okove braka, da najbolje godine provedemo rintajući za ženu i dete, po prvi put u istoriji sav teret ovog sveta nije na našim leđima. Uživajmo u tome.

Wannabe

pre 6 godina

@dzaba dzaba Evo ja imam papir i isto mi je kao kad ga nisam imala. Ne znam zašto ljudi predstavljaju vjencanje kao spaljivanje na lomači. Isto tako ako mi ne bude bilo dobro u braku mogu da se razvedem samo sto će me malo vise koštati nego da nisam vjenčana.

Zvoncica

pre 6 godina

Statistika ne treba da mi potvrdi nista. Od svih mojih najboljih drugarica iz osnovne, srednje i s fakulteta dve su jos u stabilnim brakovima, tri u braku bez papira (od toga jedna bez dece, ali ljubav jos postoji), sve ostale su samohrane majke ili se nikad nisu udavale, a imaju posao, dom, obrazovanje, pa i izgled. Imam 49 godina. A od svih njihovih roditelja samo dva razvedena para. Tendencija je toliko ocigledno bolna. Brak definitivno odumire.

B

pre 6 godina

Roditelji, cemu ucite vasu decu kad je u pitanju ljubav i suprotni pol? Da li ucite sinove, da postuju i stite zene, da ne gledaju samo lepotu, nego i karakter? Da li ucite sinove da zene nisu stvari koje se kupuju i da u podizanju dece otac ima vaznu, nezamenljivu ulogu? Da li ucite sinove da slusaju svoje partnerke, bez da im stalno nude resenja? Zenama treba neko da ih slusa, ma koliko to nama muskarcima izgledalo bez veze.
Da li ucite kceri da muskarac treba pomoc, podrsku i razumevanje, da mu je tesko da izrazi osecanja, da su mu komunikacione vestine, intuicija i tako to vrlo slaba strana, da mu je tesko da ima strpljenja s decom, da mu je nekad tesko da slusa detetov plac, a da ipak voli to dete? Da li ucite kceri da muskarcu umesto ludog provoda u krevetu, sto se moze kupiti, ponude razumevanje i konkretnu pomoc koju mu nijedna druga ne moze dati.
Srbi i Srpkinje zive sa motom da komsiji crkne krava, bez empatije i razumevanja. Furaju se ili modeli "pokorna robinja i patrijarhalni muzjak" ili "Keri Bredso i muz rogonja", a zlatne sredine nigde.
Ne kazem da je ovo jedini recept, ali vredi probati...

Aleksandar

pre 6 godina

Naravno da standard utiče na broj razvoda, to je empirijski dokazano samo što ne ide u prilog tezi da se u Srbiji broj razvoda povećava zbog toga - naime, što je veći standard to je manje brakova koji opstanu do smrti jednog od partnera. Na bogatom zapadu ta brojka je odavno prešla 50% i nema naznake zaustavljanja.

Stvar je u tome da kad su ljudi finansijski situirani i ne moraju da brinu o budućnosti onda nema ni potrebe za 'udruživanjem sredstava i rada' a u cilju egzistencije što održava mnoge brakove u siromašnijim sredinama i onda kad romansa pa i privlačnost nestanu. Čak ni deca nisu dovoljna da održe takve brakove (ono čuveno "zbog dece") u takvim sredinama jer je poodavno skinuta stigma razvedenih roditelja a ljudi se i onako mahom sporazumno razvode pa mogu i dalje da pruže svojoj deci većina onog što su mogli i u braku.

Ja, za razliku od tona u ovom članku, povećanu stopu razvoda uopšte ne smatram nečim nužno lošim - naprotiv, bolje je na put ići sam nego sa pogrešnim društvom i što pre to ljudi uvide, to bolje za sve.

Попа Драги

pre 6 godina

Децо драга, да вам ово маторо чичиште нешто поручи: можете имати најбољи рецепт за колач, али он се прави само од квалитетног брашна и доброг квасца. Иако религиозан, иако традиционалан, ја у овој аргументацији међу коментаторима држим страну онима који су против брака, који га називају средњим веком и превазиђеном институцијом. Држим им страну јер су људи у праву. Немате материјал за бракове. Као што је превазиђено лепо васпитање, култура или образовање, тако је и брак превазиђен. Данас волите да будете модерни, "ин", нафурани, да причате као да имате сметње у развоју и говору, да се бахатите и да вам се диве глупљи и необразованији од вас - па зашто очекујете да можете имати нешто вредно као што је брачна заједница? Брак је квалитетан ако су људи квалитетни. А данашње генерације то нису, јер су генерације фармера, задругара, мекдоналдс мозгова, твитераша и твитерашица, фотошопираних и оперисаних старлета и других позера. И немојте мислити да не подржавам такве животне одлуке. Подржавам их. То је животни пут који су они бирали за себе. Логично је да брак као институција не може опстати у генерацији проституције. Бракови пуцају као што пуцају куће зидане од недовољно малтера и лошег цемента. Материјал је лош. Можете кривити новац, оклоности, друштво - брак је огледало оба партнера. И друштва у целини. Неће добар колач од црвљивог брашна. Није рецепт лош, него материјал не ваља.

Isidora

pre 6 godina

@ Srednji vek zauvek
Ajde ovako. Sigurna sam da bi 90% mojih prijateljica i poznanica i te kako volela da imaju supruga koji je bar malo iznad njih, narocito po inteligenciji, jer tada bi se zene osecale sigurnije. To je tako i bilo i opstajalo kroz vekove jer zene bez skole i obrazovanja, bez izlaska van uskog kruga imanja nisu mogle da se porede sa muskarcima koji su imali malo vise obrazovanja ili su pak isli u lov, borbu, nadnicu, cime su bili povlasceni , smatrani vaznijim i bitnijim od zena. Cim je pocelo masovno opismenjavanje i skolovanje zena, jasno je videlo da muskarci nisu prirodno pametniji od zena. Jos kada su zene pocele da rade i zaradjuju , to je postalo jos evidentnije. Cak se moze reci da dok su zene u intelektualnom smislu sve vise napredovale, muskarci su zadnjih 50, a narocito zadnjih 30 godina dosta nazadovali. 80% danasnjih muskaraca godina izmedju 20 i 45 je totalno , izvinjavam se na grubosti, budalasto. Kada muskarac u svom najplodonosnijem periodu zivota , a to je izmedju 20 i 50, gubi vreme na igrice, drustvene mreze, ne zna maltene da prica normalno van tih tema i fokus mu je samo na sport ( iz fotelje) , pivo, igrice i posao, onda ne znam cime to oni zasluzuju da budu i dalje smatrani da su iznad zena. Cak stavise, smatram da je u danasnje vreme , to citiranje iz biblije veoma desktruktivno po musko zenske odnose, jer muskarci nikad nisu bili na nizem intelektualnom nivou nego sto su danas, a ocekuju da i dalje budu postovani kao onda kada su bili pametniji i hranioci i branioci svoje porodice i imanja. Prosto je doslo do masovnog zaglupljivanja muskaraca i to zene jako tesko podnose. One prirodno zele jaceg , sposobnijeg i inteligentnijeg muskarca od sebe, i prema takvom bi rado pristale da budu ponizne. Ali biti ponizan prema nekome ko je mozda i ispod tebe intelektualno, ko je lenj, ko cesto ne uvidja kako stvari stoje, samo zato sto je muskarac je vrhunac gluposti.Na to zene danas ne pristaju, a muskarci nece da shvate da se postovanje, poniznost u danasnje vreme samo zasluzuje a nikako ne dobija time sto je rodjen u odredjenom polu.

Srednji vek zauvek

pre 6 godina

"Kad bi žene shvatile zašto u Jevandjelju piše da budu pokorne svojim muževima, a muškarci da shvate kako bi trebali da vole svoje žene ko sami sebe... Razvoda ne bi bilo!
I ne gledati to površno, već duboko!
U poslušnosti je odricanje od samog sebe, a u bezuslovnoj ljubavi je jedno biće. A kad su dvoje jedno...
Trebam li dalje o tome ili je sve jasno?"

Ne treba, druze. Sve je jasno.

"Ali ako optužba - da se na mladoj ženi nije našlo djevičanstvo - bude istinita, neka djevojku izvedu na kućna vrata njezina oca pa neka je ljudi njezina grada kamenjem zasiplju dok ne umre, jer je počinila besramnost u Izraelu odajući se bludu u očevu domu. Tako ćeš iskorijeniti zlo iz svoje sredine.
Ponovljeni zakon 22, 13

"Žena neka u miru prima pouku sa svom podložnošću. Poučavati pak ženi ne dopuštam, ni vladati nad mužem, nego - neka bude na miru. Jer prvi je oblikovan Adam, onda Eva; i Adam nije zaveden, a žena je, zavedena, učinila prekršaj. A spasit će se rađanjem djece ako ustraje u vjeri, ljubavi i posvećivanju, s razborom."
1Timotej 2, 12-15

"Ako se žena ne pokriva, neka se šiša; ako li je pak ružno ženi šišati se ili brijati, neka se pokrije.
A muž ne mora pokrivati glave, ta slika je i slava Božja; a žena je slava muževa. Jer nije muž od žene, nego žena od muža. I nije stvoren muž radi žene, nego žena radi muža."
1Korinćanima 11

Ja sam potpuno siguran da kada bi danas zene na ovo pristajale razvoda ne bi ni bilo.

Aji, fejsbuk je kriv za sve!

dzaba,dzaba

pre 6 godina

lljudi brak je pravazidjena tekovina.
ljubav bolje funkcionise bez papira i pecata.
Ni razlaz tj razvod nije nista neprirodno.
I to ' ne mogu vise' je dovoljan razlog da ne morate.
ne mogu ni da zamislim kako je ziveti i ' voleti' nekog samo zbog papira koji si potpisao pre 15 god.
Ljudi koji pljuju razvod zapravo pljuju brak. nesto mi se cini da jedno bez drugog ne moze da ide.

Dusica

pre 6 godina

@ zvezda
Ali muskarci zato rade mnogo gore stvari. Stalno se potencira kako su zene postale ovakve onakve zbog drustvenih mreza, tv, okruzenja, ali ja sam misljenja da je moderan svet mnogo vise uticao na muskarce nego na zene. Maltene da kod nas nema muskarca koji ne pati za najnovijim modelom telefona, skupim autom, dobrim patikama, a onda i najzgodnijom devojkom. Zenama sve te stvari nista ne znace, znaci mnogo su manje materijalisti nego muskarci. Zene zele sigurnost, neka stabilna primanja ali vecina zena nema ama bas nikakvu potrebu da poseduju najskuplji telefon, auto, patike i sl . Nema ni potrebu da ima najzgodnijeg frajera. To sto ce da se slikaju znaci samo da su jako nesigurne u ovom svetu gde muskarac zna da pogazi godine veze i braka samo zato sto misle da su nesto bitno postigli ako su zbarili neku koja je vrh riba. Daleko od toga da su sve zene super, naravno da nisu, ali mi je muka od toga sto se stalno potencira kako zene nece da se zrtvuju, da pretrpe, a niko se ne zapita o muskoj lojalnosti, vernosti, muskom pozrtvovanju. Kada ce to da dodje na dnevni red? Zene su se prosto umorile da budu pokorne svetice i da zmure na sva moguca s...nja koja im muskarci priredjuju. Pa i prica o tome da nismo monogamni. Mislim ok ljudi ajde ako zelite to da prihvatimo, ali onda se to odnosi podjednako i na zene i na muskarce. A to je nesto sto opet nasim muskarcima ne bi odgovaralo- oni bi da se njima prizna da nisu monogamni, ali da zato zene moraju da budu monogamne.Svaki bi da vara ali da mu zena bude verna. Mislim koji nedostatak logike.

Mare

pre 6 godina

Realno je to jer su shvatili ljudi da vise nisu u srednjem veku. Volis nekoga pa udjes u brak. Nema vise ljubavi i razvedes se..i ne znam kakva je sad to mudrost...ranije su ljudi ostajali u brakovima jer je bilo sramota da se razvedes, a danas je to normalna stvar..a i po meni najbolja i najiskrenija, to vam je kao da imas mogucnosti da jedes pasulj svaki dan a obozavas ga, ali ipak svaki dan dobijas kupus koji ne volis..i naravno da ces izabrati pasulj:)

Tora

pre 6 godina

Razvoda sada ima više nego ranije jer razvod više nije tabu kakav je bio nekad. Moji baba i deda su bili više od pedeset godina u braku, do njegove smrti, ali ne zbog silne ljubavi i posvećenosti jedno drugome, već jer je razvod bio nešto nezamislivo. A brak im je zapravo bio užasan.

I slažem se s onim što je nekoliko ljudi ovde već reklo: i deca i supružnici mnogo više trpe u lošem braku nego ako dođe do razvoda.

Ima

pre 6 godina

@Marija
Polako Marija ima i suprotnih primera... ja sam se razveo iako bi dao obe ruke da sam mogao da zadrzim. Spreman sam bio da oprostim i prevaru (visestruku) da bi zadrzao porodicu i nastavio da gradim taj topli porodicni dom.... đaba... ali i dalje verujem da postoje zene sa "uzemljenjem"... samo da je nađem ;)

marinko

pre 6 godina

Danas vecina mladih u Srbiji ne znaju šta je brak i porodica. Ne znaju ni šta znači voleti i praviti porodicu sa nekim. Takvi nespremni ulaze u brak i rađaju decu koja na kraju najviše ispaštaju.
Deca danas idu u školu,a ne znaju da uče nego bubaju napamet, ljudi stvaraju porodicu a ne znaju šta je porodica... Kako nešto takvo da izađe na dobro? To je recept za katastrofu u kojoj se nalazimo.

Pjer&Marija

pre 6 godina

12 godina u braku,nestalo pre nekoliko godina hemije ,od prošle i fizike,gledamo jedno kroz drugo,para imamo ,hrabrosti za odlazak nemamo,deca nas drže... i kome je sad bolje,nama ili razvedenima ?

Rukfas

pre 6 godina

Ljudi gledaju lazne tudje zivote po instagramu i fejsbuku i misle da mogu bolje.Ljudi upamtite,slika na internetu je samo milisekunda necijeg zivota

Iskreno

pre 6 godina

Zivim u Australiji vec par godina.Tesko je objasniti koliko se razlikuje od Srbije...Sve. Ovde se ljudi rano vencavaju i ulaze u kredite za kucu da bi je sto pre otplatili jer je drugacije jako tesko.
A posto su ljudi ovde generalno distanciraniji, a zivot stabilniji, skoro da nema mogucnosti za preljube tj.svaleraciju. Niko ne zeli da rizikuje brak i steceno zbog jedne gluposti.
Ako neko to i zeli onda izadje u neki bar (obicno sa bliskim drugaricama i drugovima) malo popije, odradi ono sa strancem koga je pokupila/o i vrati se kuci.Ali ne zeli bilo kakva vezivanja. Prema tome,skoro da se niko ne razvodi zbog prevara koje skoro da i ne postoje a iako postoje onda su potpuno neobavezne i kratke.....
I iskreno,ako su ljudi skromni-mnjak para im nece smetati.Ako pak nisu,cak i ds su bogati-uvek ce naci problem i nezadovoljstvo kod partnera koji sta god da radi "ne moze" biti savrsen....

Ulični_Hodač

pre 6 godina

Argument sa parama je prosto netačan, da ne kažem stupidan. I dalje se više ljudi razvede u Belgiji, Danskoj ili Americi nego u zemlji poput Srbije. A sigurno se u Srbiji vise razvede brakova nego u Kambodzi, Moldaviji ili Čadu. Dakle materijalno stanje - siromaštvo može da bude samo alibi za ostanak u nesrećnom braku, jer ljudi prosto nemaju gde da odu. A razvod zbog para je stupidarija. Bogati ce se uvek vise razvoditi, jer ce uvek imati i vecu slobodu izbora. Na kraju krajeva, nabio sam 30 godina...a i dalje ne znam da li smo kao bića monogamni ili nam je to nametnulo društvo.

Zvezda

pre 6 godina

Danas niko nikoga nece da trpi, svako gleda sebe i sve je manje tolerantan u odnosu i na one najblize a kamoli na supruznika. Moja teorija je da tome ubedljivo najvise doprinose mediji: na televiziji, reklamama, serijama i filmovima uvek mozete da vidite uglavnom zene: ja, pa ja, ja sam najlepsa, najzgodnija, svi drugi mora da vide kako sam ja extra, bogata... A da ne pominjem drustvene mreze gde bar 80% devojaka se slikaju u pozama: ja, pa ja, pa ja... Da se ne lazemo muskarci ovo rade mnogo manje...

DrMr

pre 6 godina

Brak je propala inatitucija. Od 10 brakova 3 se raspadne u prvih 5 godina, a posle jos 2. Od preostalih 5, 4 trpe godinama, dakle 1 od 10 valjaju. Uglavnom su u pitanju kompatibilne ličnosti, blagog karaktera, bez specijalnih želja i nedosanjanih snova. I brak nije uslov da imate decu, ali je uslov da budete civilizovani. Vaš je izbor da li ćete da živite zajedno ili ne, ali je dobro za dete da roditelji budu dobar tim, bilo to u braku ili rastavljeni.

mora bolje

pre 6 godina

Strasno je to sto se niko vise ne trudi ni oko koga! Ma nema, kraj za dve sekunde. To je najlakse. Promiskuitetnost, primitivizam, ko je vise poj..., a koju je vise startovalo i ako se skoro porodila pa je smršala i ono slikama na fb i ostalim drustevnim mrezama salje jasnu poruku da to zeli. A i brakovi koji "opstaju", zena u kucu a ja sam baja glavni u selu jer sam zbrzao neku jadnicu na poslu, a moja zena ima trideset i nesto a liči na morža (bez vredjanja) jer je muž ne vidi u prostoru pa ona samo ždere a da se potrudi oko nje ona bi izgledala deset hiljada puta bolje od te koji je muž zbrzao, ali onda muž ima problem jer je nesiguran u sebe i misli kako će onda nju neko da juri itd. Nema poverenja.

Лепи Цане као стручњак

pre 6 godina

Можда делује невероватно, али у Србији има више склопљених од разведених бракова. Верујем да је тако свуда у свету, али је код нас поготово.

siki

pre 6 godina

@(mir svima, 25. januar 2018 21:13)

Šta ti i bilo ko drugi ima da soli pamet nekome kako treba da mu izgleda život? Ako neko želi da bude sam nek bude. I obratno. Šta tebe zanima i ugrožava nečija individualnost? Njegov život njegov stvar.

skandinavac

pre 6 godina

Pa nije slika bolja ni ovde u najstabilnijim zemljama evrope,skandinavskim, Swedjanke se uopste ne vjencaju ili to rade kad budu u penziji,Zive kao sambo partner/bez papira das su par/ ili serbo partner,/vidjaju se vikendom/ali moram reci da to ide jako dobro bar njima.,Njima je lako jer su situirani maximalno.radio ne radio njima svira radio.NJihove zene vole sex ,provode putovanja ali sto pare vole auuu mi smo amateri za njih heeh

M.Cs

pre 6 godina

Ljudi postaju sve vise detinjasti. Ziveti bez odgovornosti, odlucnosti i istrajanja, to su plodovi liberalizma. Hocu ja, hocu za mene, hocu sve, hocu odmah.

Pera

pre 6 godina

https://www.b92.net/zivot/komentari.php?nav_id=1351351#k25951147
Ma jok, cini ti se. Sta mislis kakav moze biti zivot sa prosecnom platom od 30k dinara? Pa sve da imas nasledjenu nekretninu i da nemas nikakvih troskova dodatnih ostaje ti jedva za hranu u vidu jogurta i hleba. Kako odrzati brak sa tom sumom ako treba jesti kuci svakodnevno?

Orhideja

pre 6 godina

@samuraj sta fali tvojoj mami...podrigivala ili ne, majka je, tacka...nije opravdanje kad strast nestane, da digne sidro i ode negde, to je samo najlaksa opcija i kukavicluk. Bas tako i otac treba biti pravi covek, sposoban da ispunjava svoje obaveze prema zeni i eventualno deci (tragedija je samo sto mnogi fizicki nisu sposobni da imaju decu, a neki koji ne zasluzuju da cuvaju nacrtanu ovcu na papiru istu prave ko zecevi, s jos manje mozga od istih i zelje da cuvaju njih i svoju zenu koja im ih je podarila) i tu ne pomisljam na redovan seks ili iskljucivo fizicke potrepstine, iako i to treba i mora da ispuni do i preko svojih mogucnosti, vec na to da se zrtvuje za porodicu tako da mu zena ne oskudeva u podrsci i deca nemaju ni po cemu losiju pocetnu poziciju u zivotu od drugih...pa i ako brak stane...a ako svako bude iskren postujuci suprugu tj. supruga potrajace im

Joca

pre 6 godina

Pa sta? Shvatio narod da je brak cista smaracina u zivotu. Sad kad zene imaju svoje pare, muskarci im i ne trebaju, osim za neobavezan seks i da im naprave dete kad im zazvoni bioloski sat.
Ovako je mnogo lakse i lepse! A one koje nemaju para, nameste sebi da se brakom ogrebu makar o alimentaciju, a cilj je isti i njima i onim drugima : Nece valjda ona da nekom pere, pegla i...?

Mislite o tome...

dhahja

pre 6 godina

@realno nije to iskljucivo do samih para. ako moras da radis 10 sati dnevno, nemas para za surpuznikom do bioskopa da odes kamoli na letovanje, brak trpi

Pamet u glavu

pre 6 godina

Ljudi ulaze u brak i ostaju u njemu sa stavom "ja pa ja", umesto da jedno drugome pokazuju ljubav i poštovanje. Danas su postale strane reči: oprosti, volim te, mislim na tebe... Brak je najlepša zajednica koju nam je Bog dao na dar, dao nam je i upustvo za srećan porodični život u Svetom Pismu, ali se oglušujemo i mislimo kako možemo sve kontra od toga, ali ne ide po našem.

navijac

pre 6 godina

Nije to samo u Srbiji slucaj.. Nazalost mislim da ce se ovaj trend nastaviti, brakovi ce se sve kasnije sklapati i sve krace trajati. Mnogo je faktora zasto je to tako, najmanje je novac u pitanju.

besna glista

pre 6 godina

Ima u svemu tome neke iskrenosti. Ljudi jednostavno ne vole jedni druge i po tom osnovu ne zele vise da se trpe. Pri tom ne mislim samo na brakove, nego uopste na medjuljudske odnose. Niko nema para pa nemamo zasto da se pretvaramo da se volimo. Korist izvuci necemo. Mozemo iskreno da pokazemo svoju pravu prirodu.

Aman

pre 6 godina

Dva osnovna razloga: pogresni razlozi stupanja u brak i nedovoljno novca za kvalitetan zivot i saniranje problema. 85% brakova nastaje jer je devojka nezeljno trudna. Kad na to dodate losu ekonomsku situaciju,mislim da je situacija zapravo sjajna

Marija

pre 6 godina

@ zene sa dva prezimena ....
To za gledanje samo svoje zadnjice upri prst pre svega na sopstveni tj muski pol. Vece sebicnosti od vase nema, kako prema zeni tako i nazalost prema deci. Kada sam usla u brak zelela sam i vise od troje dece. Volela sam muza do neba, s kojim sam bila 4 godine u vezi pre no sto smo se vencali. Bio mi je prvi i jedini muskarac . Zajedno smo mastali o skromnom ali toplom domu, radu, deci, ljubavi. Onda se rodilo prvo dete i tu se vec pocelo primecivati da moj muz nije ono za sta se izdavao, moguce i da sam nije bio svestan kakav je u sustini. Umesto skromnog ali divnog porodicnog doma i uzivanja u njemu, on je poceo da bezi od njega, jer eto ne moze da slusa plac deteta, ne moze da se naspava, oseca se zarobljenim. Dete i ja odjednom pocesmo da ga sputavamo u " zivotu". Onda je rekao da on ne bi da se razvodimo ali da on ne zeli da se bavi detetom, da je dete samo moja obaveza. Cak je rekao da mozemo i drugo da rodimo ali da zeli da zivi neoptereceno.Naravno rekla sam da hocu razvod .I onda kada muskarci kazu da zene nece brak , da nece da radjaju. S kim da radjaju? Sa sebicnim kretenima? Hvala Bogu da sam rodila zensko, ne znam kako bi se izborila sa ovolikim jedom na muski pol . Ali znam da cu moju cerku forsirati da nakon srednje skole ode sto dalje odavde, u inostranstvo, jer ovde je normalan muskarac redak da ne moze biti redji.Vecina su emotivni bogalji.

Neko@

pre 6 godina

Preljube, sujeta, ego, inat, nestrpljivost, gordost... Tu od braka nema ništa!
A odakle sve ovo?
Kad bi žene shvatile zašto u Jevandjelju piše da budu pokorne svojim muževima, a muškarci da shvate kako bi trebali da vole svoje žene ko sami sebe... Razvoda ne bi bilo!
I ne gledati to površno, već duboko!
U poslušnosti je odricanje od samog sebe, a u bezuslovnoj ljubavi je jedno biće. A kad su dvoje jedno...
Trebam li dalje o tome ili je sve jasno?!

logika

pre 6 godina

@REALNO Ne mogu da se slozim da je novac kriv za ovakvu statistiku jer upravo najbogatije drzave na svetu imaju najveci broj razvoda i najmanji natalitet dok su one najsiromasnije upravo suprotnost.Po mom misljenju je kriva pre svega drzava zato sto podstice razvod raznim zakonima koji kao sluze za zastitu porodice i propadanje tradicionalnih vrednosti kojima se nasi ljudi vise ne vaspitavaju.Da novac nije glavni krivac uzecu primer Sandzaka koji ima ubedljivo najveci natalitet u Srbiji ili Albanaca na kosovu koji i danas imaju najveci natalitet u Evropi.

BoltonBastard

pre 6 godina

Mom burazeru dobar drug, dečko se oženio sa 22 već sa 27 se razveo, brak im je bio takav da je on koju je stigao a žena s kim je stigla. Kakav im je to odnos bio sačuvaj me Bože, a imaju dete. Eto su vam brakovi u Srbiji. Ja nemam nameru još uvek da se ženim, trenutno studiram, međutim ja ne živim u iluziji da će mi potencijalni brak biti jedini i doživotni. Uostalom dobro došli gospodo u vreme konzumerizma, potrošačke robe i jeftinog života bez obaveza. Onako kako iskoristiš čačkalicu pa je baciš, takvi su vam i današnji brakovi.

Simke

pre 6 godina

Jos je veci broj onih koji nisu nikada stupili u brak,tj. nemaju dece. Bilo je i gorih vremena,pa su nase bake radjale po petoro i vise dece.
Sada je zavladala gordost. Facebook je najbitniji,da se okace neke dobre fotke. Sve se kupuje na kredit,kitimo se laznim sjajem.
Starlete, kriminalci,lazni phd vode nase drustvo u ambïs,a put je poplocan lepim recima:"Boljim zivotom".
Dosli smo dotle,da mrzimo sebe,mrzimo familiju,prijatelje. Pa necemo da radjamo decu. Neki beze glavom bez obzira,pa mrze sto su Srbi.

Usa

pre 6 godina

Baš čudno?!
Jezivi podaci ali možda tome doprinosi standard građana?
(Srb, 25. januar 2018 21:03)

Na zapadu je ista situacija. Mozda tome doprinosi standard njihovih gradjana?

Dr.Nele

pre 6 godina

INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA,MIGRACIJE STANOVNISTVA U VELIKE GRADOVE,STALNO ZAPOSLENJE , EGZISTENCIJA NIJE VISE UGROZENA,IMAMO STANOVE ,AUTOMOBILE ,PUTOVANJA PO SVETU.KIDA SE STARA TRADICIJA ,MUZ ,KOMSIJA ,KUM,PRIJATELJ,ZIVIMO U SVETU DIGITALNE TEHNOLOGIJE,RACUNAR,MOBILNI,VIRTUALNI SVET,BRENDOVI,KORPORATIVNI KAPITALIZAM,KUPOVINA-PRODAJA.KUCAM KOMENTAR NA BLOGU UMESTO SA PRVIM KOMSIJOM DA PIJEM KAFU -RAKIJICU, DA PRICAMO O ZIVOTU, PROBLEMIMA, DECI ...VIBER,TWITER,ZADRUGE...NE TREBA MI NIKO ,NI ZENA , NI DECA ,DOVOLJAN SAM SAM SEBI...MAJMUN NASAO OGLEDALCE.

Lako je okaciti znak mercedesa ispuniti obecanje o izvozu je vec nesto drugo

pre 6 godina

Ima ih bar 10% vise. Ja znam dva bivsa para koji zbog nemastine na papiru su jos uvek u braku.

SK

pre 6 godina

Kakav smo narod, i nije šteta da stanemo svi pod to jedno drvo kao što su prorekli Tarabići, kad sami sa sobom ne znamo, ne treba nas ni biti.

mir svima

pre 6 godina

U SAD je stopa razvoda brakova mnogo veca. Tamo se mnogo dalje odmaklo u uvodjenju besmislenih pravila i zakona, popularisanju i potenciranju individualnosti i egoizma, a sve pomocu medija i javnih licnosti. I Holivud daje puni doprinos. Pritom, razvod je unosan biznis. Cak i kada supruznik nije milioner.
Ko ima korist od velikog broja domacinstava sa jednim clanom? Lako je doci do odgovora ako se shvati da se vise kredita i svih proizvoda kupi ako je broj domacinstava duplo veci. Pritom, kada ljudi ne zive u porodici vec individualno, nesrecniji su i vise su skloni svim vrstama destrukcije, a i podlozni su manipulacijama.

ne zapdau je to jos izrazenije

pre 6 godina

Koliko god bilo vec normalno da se obavezno pojavljuju pljuvaci na sve u Srbiji i pisatelji krivih informacija (nije ni priblizna istina da je broj razvoda u S Mitrovici 54 odsto, niti da je svaleracija svuda prisutna - placeni autosovinisti) - realno je po ovim brojkama u usporedbi s ostalim zemljama Evrope jos uvek u Srbiji broj razvoda malen i premda je u porastu sto je zabrinjavajuce, ali najcesca istina je ona surova- puno ljudi se rastaje zbog neimastine

Doktor direktor

pre 6 godina

Čuj centri se trude da spasu brak, moji prijatelji sa 3 deteta se razvedoše ekspresno nisam stigao ni ja da popričam s njima kamoli centar.. Nažalost deca trpe

lako za proveriti

pre 6 godina

@dragan, prosek celog Srema je oko 1500 sklopljenih brakova godisnje i oko 300 zahteva za razvod ,to je daleko manje od 54 odsto, ne morate svoje botove gurati u bas svaku vest

Milan

pre 6 godina

Divna buducnost nas ceka natalitet u padu, mladi i skolovani masovno odlaze, sela opustela a brakovi se rasturaju.Pitam se samo da li su svi svesni zasto.

ja

pre 6 godina

niko ne zeli vise da pravi kompromis.sebicluk i samozivost je dovela do ovoga.brak i porodicu treba cuvati kao malo vode na dlanu.dzaba sve,ako nemate svoje malo utociste??

M

pre 6 godina

@mir svima
Ne znam (a nije ni objasnjeno u clanku) kako se statistika za razvode obradjuje kod nas. U SAD-u znam da je prilicno nerealna, odnosno da se stopa razvoda odredjuje uzimajuci u obzir koliko je razvoda bilo tokom jedne godine i koliko je brakova sklopljeno tokom jedne godine. Cime se dobija jedna prilicno arbitrarna cifra jer se tokom jedne godine razvedu ljudi koji su razliciti broj godina u braku i statisticki sigurno ima vise vec vencanih ljudi nego sto ce biti parova koji su se vencali samo tokom jedne godine.

Samuraj

pre 6 godina

Sta je tu cudno.

Vise niko nikoga nece da trpi.

Osnovni san devojaka je da budu voljene, udaju se bogato, imaju svadbu i vencanicu i da se vremenom ponasaju kao tetke dok od muzeva prave sonje i oceve...

Sa druge strane muskarci u zenama traze majke koja ce da ih voli, da ima redovan sex i vremenom da u vezi postaje muflon koji podriguje i pr.i i da se na to njegova zena smeje, lozi i voli ga.

Svoje veze u 20 tim mesaju sa brakovima u 30 i tu nastaje problem kada strast nestane i onda puste stomake, obuku trenerke a zene postanu zangrizave keve s tri stomaka i bokserskim rukama.

Tu deca dodju na scenu i onda sa 35 ljudi venu.

Imaju gde da se vrate, rade za neke bedne poslove, ne citaju knjige, gledaju zadruge i propadaju...

To je realna situacija. Pojeo vuk magarca i ujaka sto je doneo frizider na svadbu kao poklon.

mix

pre 6 godina

Sve danas ima manju "tezinu", i data rec i obecanje i istina i pravda, pa i brak. I to je tako i u okruzenju, pa i u civilizovanoj Evropi. Drustvo ide u pravcu razvoja individualnosti. Suprotno je samo tamo gde su zene obespravljene.

M

pre 6 godina

@Doktor direktor
Problem je sto se kod nas ljudi javljaju sluzbama i psihoterapeutima kada su se vec ''emocionalno razveli'' kad vise nista nije ostalo na cemu bi moglo da se radi, da se sacuva i popravi. Naravno da se onda zavrsi razvodom na brzinu, nema svrhe maltretirati ljude ni tu decu, koja bi bila jednako u problemu da odrastaju sa roditeljima koji se ne vole ili cak ne podnose i na njihovom primeru ucili da je to ljubav i brak.

Sale

pre 6 godina

Brakovi se razvode da bi ljudi pobegli iz Srbije, na žalost. Bavim se pravosudnom profesijom pa mi je ovo poznato. Tek mali broj se razvodi iz pravuh razloga.

MARIJANA

pre 6 godina

U potpisu Mir svima. Potpuno si u pravu jedno istrazivanje u AMERICI je javno to reklo, sto vise razvoda,to vise potrosnje. Razvedeni supruznik kupuje nove stvari za kucu, svako sebi. Inace se siromasni i ne razvode toliko, brakovi se uglavnom najvise raspadaju upravo materijalistima.A cinim se da su upravo materijalisti i skloni mnogim vrstama samodestrukcije.A onaj ko je inace skolon samodestrukciji niti voli sebe niti je sposoban da voli drugoga.

djo

pre 6 godina

Kako da se ozenim kad primam 30000din platu , radim od ujutro do uvece . Sa druge strane izdrzavaj decu i zenu sa tom platom, ...... ja kazem ovde kod nas u 70% slucajeva razvoda finansije su problem.

paranoid

pre 6 godina

Brojni su razlozi za ovako nesrećnu i zloslutnu statistiku, ali o jednom još nisam čuo da se javno govori - roditelji dobiju dijete, princa/princezu. Od prvog dana ih odgajaju kao da su najbitniji na svijetu. Bbg, i jesu, ja imam dvoje... Ali, ako ih već držimo na dlanu, ne moramo da im punimo glavu da je to zaista tako. Jednog dana se nađu u situaciji da dijele život sa nekim, a jedini način da opstanu je da oboje budu svjesni da je i ono drugo najbitnije na svijetu... Ovo o čemu govorim ne utiče samo na veze i brakove, već i na opšte razmišljanje o svemu. Postaju bahati u saobraćaju, bezobrazni u školi prema manje lijepim/imućni, nesposobni za empatiju bilo koje vrste.

Samuraj

pre 6 godina

Sta je tu cudno.

Vise niko nikoga nece da trpi.

Osnovni san devojaka je da budu voljene, udaju se bogato, imaju svadbu i vencanicu i da se vremenom ponasaju kao tetke dok od muzeva prave sonje i oceve...

Sa druge strane muskarci u zenama traze majke koja ce da ih voli, da ima redovan sex i vremenom da u vezi postaje muflon koji podriguje i pr.i i da se na to njegova zena smeje, lozi i voli ga.

Svoje veze u 20 tim mesaju sa brakovima u 30 i tu nastaje problem kada strast nestane i onda puste stomake, obuku trenerke a zene postanu zangrizave keve s tri stomaka i bokserskim rukama.

Tu deca dodju na scenu i onda sa 35 ljudi venu.

Imaju gde da se vrate, rade za neke bedne poslove, ne citaju knjige, gledaju zadruge i propadaju...

To je realna situacija. Pojeo vuk magarca i ujaka sto je doneo frizider na svadbu kao poklon.

Doktor direktor

pre 6 godina

Čuj centri se trude da spasu brak, moji prijatelji sa 3 deteta se razvedoše ekspresno nisam stigao ni ja da popričam s njima kamoli centar.. Nažalost deca trpe

Milan

pre 6 godina

Divna buducnost nas ceka natalitet u padu, mladi i skolovani masovno odlaze, sela opustela a brakovi se rasturaju.Pitam se samo da li su svi svesni zasto.

mir svima

pre 6 godina

U SAD je stopa razvoda brakova mnogo veca. Tamo se mnogo dalje odmaklo u uvodjenju besmislenih pravila i zakona, popularisanju i potenciranju individualnosti i egoizma, a sve pomocu medija i javnih licnosti. I Holivud daje puni doprinos. Pritom, razvod je unosan biznis. Cak i kada supruznik nije milioner.
Ko ima korist od velikog broja domacinstava sa jednim clanom? Lako je doci do odgovora ako se shvati da se vise kredita i svih proizvoda kupi ako je broj domacinstava duplo veci. Pritom, kada ljudi ne zive u porodici vec individualno, nesrecniji su i vise su skloni svim vrstama destrukcije, a i podlozni su manipulacijama.

Lako je okaciti znak mercedesa ispuniti obecanje o izvozu je vec nesto drugo

pre 6 godina

Ima ih bar 10% vise. Ja znam dva bivsa para koji zbog nemastine na papiru su jos uvek u braku.

mora bolje

pre 6 godina

Strasno je to sto se niko vise ne trudi ni oko koga! Ma nema, kraj za dve sekunde. To je najlakse. Promiskuitetnost, primitivizam, ko je vise poj..., a koju je vise startovalo i ako se skoro porodila pa je smršala i ono slikama na fb i ostalim drustevnim mrezama salje jasnu poruku da to zeli. A i brakovi koji "opstaju", zena u kucu a ja sam baja glavni u selu jer sam zbrzao neku jadnicu na poslu, a moja zena ima trideset i nesto a liči na morža (bez vredjanja) jer je muž ne vidi u prostoru pa ona samo ždere a da se potrudi oko nje ona bi izgledala deset hiljada puta bolje od te koji je muž zbrzao, ali onda muž ima problem jer je nesiguran u sebe i misli kako će onda nju neko da juri itd. Nema poverenja.

Marija

pre 6 godina

@ zene sa dva prezimena ....
To za gledanje samo svoje zadnjice upri prst pre svega na sopstveni tj muski pol. Vece sebicnosti od vase nema, kako prema zeni tako i nazalost prema deci. Kada sam usla u brak zelela sam i vise od troje dece. Volela sam muza do neba, s kojim sam bila 4 godine u vezi pre no sto smo se vencali. Bio mi je prvi i jedini muskarac . Zajedno smo mastali o skromnom ali toplom domu, radu, deci, ljubavi. Onda se rodilo prvo dete i tu se vec pocelo primecivati da moj muz nije ono za sta se izdavao, moguce i da sam nije bio svestan kakav je u sustini. Umesto skromnog ali divnog porodicnog doma i uzivanja u njemu, on je poceo da bezi od njega, jer eto ne moze da slusa plac deteta, ne moze da se naspava, oseca se zarobljenim. Dete i ja odjednom pocesmo da ga sputavamo u " zivotu". Onda je rekao da on ne bi da se razvodimo ali da on ne zeli da se bavi detetom, da je dete samo moja obaveza. Cak je rekao da mozemo i drugo da rodimo ali da zeli da zivi neoptereceno.Naravno rekla sam da hocu razvod .I onda kada muskarci kazu da zene nece brak , da nece da radjaju. S kim da radjaju? Sa sebicnim kretenima? Hvala Bogu da sam rodila zensko, ne znam kako bi se izborila sa ovolikim jedom na muski pol . Ali znam da cu moju cerku forsirati da nakon srednje skole ode sto dalje odavde, u inostranstvo, jer ovde je normalan muskarac redak da ne moze biti redji.Vecina su emotivni bogalji.

Ulični_Hodač

pre 6 godina

Argument sa parama je prosto netačan, da ne kažem stupidan. I dalje se više ljudi razvede u Belgiji, Danskoj ili Americi nego u zemlji poput Srbije. A sigurno se u Srbiji vise razvede brakova nego u Kambodzi, Moldaviji ili Čadu. Dakle materijalno stanje - siromaštvo može da bude samo alibi za ostanak u nesrećnom braku, jer ljudi prosto nemaju gde da odu. A razvod zbog para je stupidarija. Bogati ce se uvek vise razvoditi, jer ce uvek imati i vecu slobodu izbora. Na kraju krajeva, nabio sam 30 godina...a i dalje ne znam da li smo kao bića monogamni ili nam je to nametnulo društvo.

paranoid

pre 6 godina

Brojni su razlozi za ovako nesrećnu i zloslutnu statistiku, ali o jednom još nisam čuo da se javno govori - roditelji dobiju dijete, princa/princezu. Od prvog dana ih odgajaju kao da su najbitniji na svijetu. Bbg, i jesu, ja imam dvoje... Ali, ako ih već držimo na dlanu, ne moramo da im punimo glavu da je to zaista tako. Jednog dana se nađu u situaciji da dijele život sa nekim, a jedini način da opstanu je da oboje budu svjesni da je i ono drugo najbitnije na svijetu... Ovo o čemu govorim ne utiče samo na veze i brakove, već i na opšte razmišljanje o svemu. Postaju bahati u saobraćaju, bezobrazni u školi prema manje lijepim/imućni, nesposobni za empatiju bilo koje vrste.

DrMr

pre 6 godina

Brak je propala inatitucija. Od 10 brakova 3 se raspadne u prvih 5 godina, a posle jos 2. Od preostalih 5, 4 trpe godinama, dakle 1 od 10 valjaju. Uglavnom su u pitanju kompatibilne ličnosti, blagog karaktera, bez specijalnih želja i nedosanjanih snova. I brak nije uslov da imate decu, ali je uslov da budete civilizovani. Vaš je izbor da li ćete da živite zajedno ili ne, ali je dobro za dete da roditelji budu dobar tim, bilo to u braku ili rastavljeni.

Zvezda

pre 6 godina

Danas niko nikoga nece da trpi, svako gleda sebe i sve je manje tolerantan u odnosu i na one najblize a kamoli na supruznika. Moja teorija je da tome ubedljivo najvise doprinose mediji: na televiziji, reklamama, serijama i filmovima uvek mozete da vidite uglavnom zene: ja, pa ja, ja sam najlepsa, najzgodnija, svi drugi mora da vide kako sam ja extra, bogata... A da ne pominjem drustvene mreze gde bar 80% devojaka se slikaju u pozama: ja, pa ja, pa ja... Da se ne lazemo muskarci ovo rade mnogo manje...

BoltonBastard

pre 6 godina

Mom burazeru dobar drug, dečko se oženio sa 22 već sa 27 se razveo, brak im je bio takav da je on koju je stigao a žena s kim je stigla. Kakav im je to odnos bio sačuvaj me Bože, a imaju dete. Eto su vam brakovi u Srbiji. Ja nemam nameru još uvek da se ženim, trenutno studiram, međutim ja ne živim u iluziji da će mi potencijalni brak biti jedini i doživotni. Uostalom dobro došli gospodo u vreme konzumerizma, potrošačke robe i jeftinog života bez obaveza. Onako kako iskoristiš čačkalicu pa je baciš, takvi su vam i današnji brakovi.

M.Cs

pre 6 godina

Ljudi postaju sve vise detinjasti. Ziveti bez odgovornosti, odlucnosti i istrajanja, to su plodovi liberalizma. Hocu ja, hocu za mene, hocu sve, hocu odmah.

Dr.Nele

pre 6 godina

INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA,MIGRACIJE STANOVNISTVA U VELIKE GRADOVE,STALNO ZAPOSLENJE , EGZISTENCIJA NIJE VISE UGROZENA,IMAMO STANOVE ,AUTOMOBILE ,PUTOVANJA PO SVETU.KIDA SE STARA TRADICIJA ,MUZ ,KOMSIJA ,KUM,PRIJATELJ,ZIVIMO U SVETU DIGITALNE TEHNOLOGIJE,RACUNAR,MOBILNI,VIRTUALNI SVET,BRENDOVI,KORPORATIVNI KAPITALIZAM,KUPOVINA-PRODAJA.KUCAM KOMENTAR NA BLOGU UMESTO SA PRVIM KOMSIJOM DA PIJEM KAFU -RAKIJICU, DA PRICAMO O ZIVOTU, PROBLEMIMA, DECI ...VIBER,TWITER,ZADRUGE...NE TREBA MI NIKO ,NI ZENA , NI DECA ,DOVOLJAN SAM SAM SEBI...MAJMUN NASAO OGLEDALCE.

djo

pre 6 godina

Kako da se ozenim kad primam 30000din platu , radim od ujutro do uvece . Sa druge strane izdrzavaj decu i zenu sa tom platom, ...... ja kazem ovde kod nas u 70% slucajeva razvoda finansije su problem.

Joca

pre 6 godina

Pa sta? Shvatio narod da je brak cista smaracina u zivotu. Sad kad zene imaju svoje pare, muskarci im i ne trebaju, osim za neobavezan seks i da im naprave dete kad im zazvoni bioloski sat.
Ovako je mnogo lakse i lepse! A one koje nemaju para, nameste sebi da se brakom ogrebu makar o alimentaciju, a cilj je isti i njima i onim drugima : Nece valjda ona da nekom pere, pegla i...?

Mislite o tome...

Aman

pre 6 godina

Dva osnovna razloga: pogresni razlozi stupanja u brak i nedovoljno novca za kvalitetan zivot i saniranje problema. 85% brakova nastaje jer je devojka nezeljno trudna. Kad na to dodate losu ekonomsku situaciju,mislim da je situacija zapravo sjajna

Pera

pre 6 godina

https://www.b92.net/zivot/komentari.php?nav_id=1351351#k25951147
Ma jok, cini ti se. Sta mislis kakav moze biti zivot sa prosecnom platom od 30k dinara? Pa sve da imas nasledjenu nekretninu i da nemas nikakvih troskova dodatnih ostaje ti jedva za hranu u vidu jogurta i hleba. Kako odrzati brak sa tom sumom ako treba jesti kuci svakodnevno?

Simke

pre 6 godina

Jos je veci broj onih koji nisu nikada stupili u brak,tj. nemaju dece. Bilo je i gorih vremena,pa su nase bake radjale po petoro i vise dece.
Sada je zavladala gordost. Facebook je najbitniji,da se okace neke dobre fotke. Sve se kupuje na kredit,kitimo se laznim sjajem.
Starlete, kriminalci,lazni phd vode nase drustvo u ambïs,a put je poplocan lepim recima:"Boljim zivotom".
Dosli smo dotle,da mrzimo sebe,mrzimo familiju,prijatelje. Pa necemo da radjamo decu. Neki beze glavom bez obzira,pa mrze sto su Srbi.

siki

pre 6 godina

@(mir svima, 25. januar 2018 21:13)

Šta ti i bilo ko drugi ima da soli pamet nekome kako treba da mu izgleda život? Ako neko želi da bude sam nek bude. I obratno. Šta tebe zanima i ugrožava nečija individualnost? Njegov život njegov stvar.

Neko@

pre 6 godina

Preljube, sujeta, ego, inat, nestrpljivost, gordost... Tu od braka nema ništa!
A odakle sve ovo?
Kad bi žene shvatile zašto u Jevandjelju piše da budu pokorne svojim muževima, a muškarci da shvate kako bi trebali da vole svoje žene ko sami sebe... Razvoda ne bi bilo!
I ne gledati to površno, već duboko!
U poslušnosti je odricanje od samog sebe, a u bezuslovnoj ljubavi je jedno biće. A kad su dvoje jedno...
Trebam li dalje o tome ili je sve jasno?!

dhahja

pre 6 godina

@realno nije to iskljucivo do samih para. ako moras da radis 10 sati dnevno, nemas para za surpuznikom do bioskopa da odes kamoli na letovanje, brak trpi

skandinavac

pre 6 godina

Pa nije slika bolja ni ovde u najstabilnijim zemljama evrope,skandinavskim, Swedjanke se uopste ne vjencaju ili to rade kad budu u penziji,Zive kao sambo partner/bez papira das su par/ ili serbo partner,/vidjaju se vikendom/ali moram reci da to ide jako dobro bar njima.,Njima je lako jer su situirani maximalno.radio ne radio njima svira radio.NJihove zene vole sex ,provode putovanja ali sto pare vole auuu mi smo amateri za njih heeh

MARIJANA

pre 6 godina

U potpisu Mir svima. Potpuno si u pravu jedno istrazivanje u AMERICI je javno to reklo, sto vise razvoda,to vise potrosnje. Razvedeni supruznik kupuje nove stvari za kucu, svako sebi. Inace se siromasni i ne razvode toliko, brakovi se uglavnom najvise raspadaju upravo materijalistima.A cinim se da su upravo materijalisti i skloni mnogim vrstama samodestrukcije.A onaj ko je inace skolon samodestrukciji niti voli sebe niti je sposoban da voli drugoga.

besna glista

pre 6 godina

Ima u svemu tome neke iskrenosti. Ljudi jednostavno ne vole jedni druge i po tom osnovu ne zele vise da se trpe. Pri tom ne mislim samo na brakove, nego uopste na medjuljudske odnose. Niko nema para pa nemamo zasto da se pretvaramo da se volimo. Korist izvuci necemo. Mozemo iskreno da pokazemo svoju pravu prirodu.

ja

pre 6 godina

niko ne zeli vise da pravi kompromis.sebicluk i samozivost je dovela do ovoga.brak i porodicu treba cuvati kao malo vode na dlanu.dzaba sve,ako nemate svoje malo utociste??

navijac

pre 6 godina

Nije to samo u Srbiji slucaj.. Nazalost mislim da ce se ovaj trend nastaviti, brakovi ce se sve kasnije sklapati i sve krace trajati. Mnogo je faktora zasto je to tako, najmanje je novac u pitanju.

mix

pre 6 godina

Sve danas ima manju "tezinu", i data rec i obecanje i istina i pravda, pa i brak. I to je tako i u okruzenju, pa i u civilizovanoj Evropi. Drustvo ide u pravcu razvoja individualnosti. Suprotno je samo tamo gde su zene obespravljene.

M

pre 6 godina

@Doktor direktor
Problem je sto se kod nas ljudi javljaju sluzbama i psihoterapeutima kada su se vec ''emocionalno razveli'' kad vise nista nije ostalo na cemu bi moglo da se radi, da se sacuva i popravi. Naravno da se onda zavrsi razvodom na brzinu, nema svrhe maltretirati ljude ni tu decu, koja bi bila jednako u problemu da odrastaju sa roditeljima koji se ne vole ili cak ne podnose i na njihovom primeru ucili da je to ljubav i brak.

Orhideja

pre 6 godina

@samuraj sta fali tvojoj mami...podrigivala ili ne, majka je, tacka...nije opravdanje kad strast nestane, da digne sidro i ode negde, to je samo najlaksa opcija i kukavicluk. Bas tako i otac treba biti pravi covek, sposoban da ispunjava svoje obaveze prema zeni i eventualno deci (tragedija je samo sto mnogi fizicki nisu sposobni da imaju decu, a neki koji ne zasluzuju da cuvaju nacrtanu ovcu na papiru istu prave ko zecevi, s jos manje mozga od istih i zelje da cuvaju njih i svoju zenu koja im ih je podarila) i tu ne pomisljam na redovan seks ili iskljucivo fizicke potrepstine, iako i to treba i mora da ispuni do i preko svojih mogucnosti, vec na to da se zrtvuje za porodicu tako da mu zena ne oskudeva u podrsci i deca nemaju ni po cemu losiju pocetnu poziciju u zivotu od drugih...pa i ako brak stane...a ako svako bude iskren postujuci suprugu tj. supruga potrajace im

Pamet u glavu

pre 6 godina

Ljudi ulaze u brak i ostaju u njemu sa stavom "ja pa ja", umesto da jedno drugome pokazuju ljubav i poštovanje. Danas su postale strane reči: oprosti, volim te, mislim na tebe... Brak je najlepša zajednica koju nam je Bog dao na dar, dao nam je i upustvo za srećan porodični život u Svetom Pismu, ali se oglušujemo i mislimo kako možemo sve kontra od toga, ali ne ide po našem.

lako za proveriti

pre 6 godina

@dragan, prosek celog Srema je oko 1500 sklopljenih brakova godisnje i oko 300 zahteva za razvod ,to je daleko manje od 54 odsto, ne morate svoje botove gurati u bas svaku vest

Pjer&Marija

pre 6 godina

12 godina u braku,nestalo pre nekoliko godina hemije ,od prošle i fizike,gledamo jedno kroz drugo,para imamo ,hrabrosti za odlazak nemamo,deca nas drže... i kome je sad bolje,nama ili razvedenima ?

Rukfas

pre 6 godina

Ljudi gledaju lazne tudje zivote po instagramu i fejsbuku i misle da mogu bolje.Ljudi upamtite,slika na internetu je samo milisekunda necijeg zivota

Usa

pre 6 godina

Baš čudno?!
Jezivi podaci ali možda tome doprinosi standard građana?
(Srb, 25. januar 2018 21:03)

Na zapadu je ista situacija. Mozda tome doprinosi standard njihovih gradjana?

logika

pre 6 godina

@REALNO Ne mogu da se slozim da je novac kriv za ovakvu statistiku jer upravo najbogatije drzave na svetu imaju najveci broj razvoda i najmanji natalitet dok su one najsiromasnije upravo suprotnost.Po mom misljenju je kriva pre svega drzava zato sto podstice razvod raznim zakonima koji kao sluze za zastitu porodice i propadanje tradicionalnih vrednosti kojima se nasi ljudi vise ne vaspitavaju.Da novac nije glavni krivac uzecu primer Sandzaka koji ima ubedljivo najveci natalitet u Srbiji ili Albanaca na kosovu koji i danas imaju najveci natalitet u Evropi.

SK

pre 6 godina

Kakav smo narod, i nije šteta da stanemo svi pod to jedno drvo kao što su prorekli Tarabići, kad sami sa sobom ne znamo, ne treba nas ni biti.

ne zapdau je to jos izrazenije

pre 6 godina

Koliko god bilo vec normalno da se obavezno pojavljuju pljuvaci na sve u Srbiji i pisatelji krivih informacija (nije ni priblizna istina da je broj razvoda u S Mitrovici 54 odsto, niti da je svaleracija svuda prisutna - placeni autosovinisti) - realno je po ovim brojkama u usporedbi s ostalim zemljama Evrope jos uvek u Srbiji broj razvoda malen i premda je u porastu sto je zabrinjavajuce, ali najcesca istina je ona surova- puno ljudi se rastaje zbog neimastine

marinko

pre 6 godina

Danas vecina mladih u Srbiji ne znaju šta je brak i porodica. Ne znaju ni šta znači voleti i praviti porodicu sa nekim. Takvi nespremni ulaze u brak i rađaju decu koja na kraju najviše ispaštaju.
Deca danas idu u školu,a ne znaju da uče nego bubaju napamet, ljudi stvaraju porodicu a ne znaju šta je porodica... Kako nešto takvo da izađe na dobro? To je recept za katastrofu u kojoj se nalazimo.

Лепи Цане као стручњак

pre 6 godina

Можда делује невероватно, али у Србији има више склопљених од разведених бракова. Верујем да је тако свуда у свету, али је код нас поготово.

Dusica

pre 6 godina

@ zvezda
Ali muskarci zato rade mnogo gore stvari. Stalno se potencira kako su zene postale ovakve onakve zbog drustvenih mreza, tv, okruzenja, ali ja sam misljenja da je moderan svet mnogo vise uticao na muskarce nego na zene. Maltene da kod nas nema muskarca koji ne pati za najnovijim modelom telefona, skupim autom, dobrim patikama, a onda i najzgodnijom devojkom. Zenama sve te stvari nista ne znace, znaci mnogo su manje materijalisti nego muskarci. Zene zele sigurnost, neka stabilna primanja ali vecina zena nema ama bas nikakvu potrebu da poseduju najskuplji telefon, auto, patike i sl . Nema ni potrebu da ima najzgodnijeg frajera. To sto ce da se slikaju znaci samo da su jako nesigurne u ovom svetu gde muskarac zna da pogazi godine veze i braka samo zato sto misle da su nesto bitno postigli ako su zbarili neku koja je vrh riba. Daleko od toga da su sve zene super, naravno da nisu, ali mi je muka od toga sto se stalno potencira kako zene nece da se zrtvuju, da pretrpe, a niko se ne zapita o muskoj lojalnosti, vernosti, muskom pozrtvovanju. Kada ce to da dodje na dnevni red? Zene su se prosto umorile da budu pokorne svetice i da zmure na sva moguca s...nja koja im muskarci priredjuju. Pa i prica o tome da nismo monogamni. Mislim ok ljudi ajde ako zelite to da prihvatimo, ali onda se to odnosi podjednako i na zene i na muskarce. A to je nesto sto opet nasim muskarcima ne bi odgovaralo- oni bi da se njima prizna da nisu monogamni, ali da zato zene moraju da budu monogamne.Svaki bi da vara ali da mu zena bude verna. Mislim koji nedostatak logike.

Tora

pre 6 godina

Razvoda sada ima više nego ranije jer razvod više nije tabu kakav je bio nekad. Moji baba i deda su bili više od pedeset godina u braku, do njegove smrti, ali ne zbog silne ljubavi i posvećenosti jedno drugome, već jer je razvod bio nešto nezamislivo. A brak im je zapravo bio užasan.

I slažem se s onim što je nekoliko ljudi ovde već reklo: i deca i supružnici mnogo više trpe u lošem braku nego ako dođe do razvoda.

Sale

pre 6 godina

Brakovi se razvode da bi ljudi pobegli iz Srbije, na žalost. Bavim se pravosudnom profesijom pa mi je ovo poznato. Tek mali broj se razvodi iz pravuh razloga.

Попа Драги

pre 6 godina

Децо драга, да вам ово маторо чичиште нешто поручи: можете имати најбољи рецепт за колач, али он се прави само од квалитетног брашна и доброг квасца. Иако религиозан, иако традиционалан, ја у овој аргументацији међу коментаторима држим страну онима који су против брака, који га називају средњим веком и превазиђеном институцијом. Држим им страну јер су људи у праву. Немате материјал за бракове. Као што је превазиђено лепо васпитање, култура или образовање, тако је и брак превазиђен. Данас волите да будете модерни, "ин", нафурани, да причате као да имате сметње у развоју и говору, да се бахатите и да вам се диве глупљи и необразованији од вас - па зашто очекујете да можете имати нешто вредно као што је брачна заједница? Брак је квалитетан ако су људи квалитетни. А данашње генерације то нису, јер су генерације фармера, задругара, мекдоналдс мозгова, твитераша и твитерашица, фотошопираних и оперисаних старлета и других позера. И немојте мислити да не подржавам такве животне одлуке. Подржавам их. То је животни пут који су они бирали за себе. Логично је да брак као институција не може опстати у генерацији проституције. Бракови пуцају као што пуцају куће зидане од недовољно малтера и лошег цемента. Материјал је лош. Можете кривити новац, оклоности, друштво - брак је огледало оба партнера. И друштва у целини. Неће добар колач од црвљивог брашна. Није рецепт лош, него материјал не ваља.

M

pre 6 godina

@mir svima
Ne znam (a nije ni objasnjeno u clanku) kako se statistika za razvode obradjuje kod nas. U SAD-u znam da je prilicno nerealna, odnosno da se stopa razvoda odredjuje uzimajuci u obzir koliko je razvoda bilo tokom jedne godine i koliko je brakova sklopljeno tokom jedne godine. Cime se dobija jedna prilicno arbitrarna cifra jer se tokom jedne godine razvedu ljudi koji su razliciti broj godina u braku i statisticki sigurno ima vise vec vencanih ljudi nego sto ce biti parova koji su se vencali samo tokom jedne godine.

Iskreno

pre 6 godina

Zivim u Australiji vec par godina.Tesko je objasniti koliko se razlikuje od Srbije...Sve. Ovde se ljudi rano vencavaju i ulaze u kredite za kucu da bi je sto pre otplatili jer je drugacije jako tesko.
A posto su ljudi ovde generalno distanciraniji, a zivot stabilniji, skoro da nema mogucnosti za preljube tj.svaleraciju. Niko ne zeli da rizikuje brak i steceno zbog jedne gluposti.
Ako neko to i zeli onda izadje u neki bar (obicno sa bliskim drugaricama i drugovima) malo popije, odradi ono sa strancem koga je pokupila/o i vrati se kuci.Ali ne zeli bilo kakva vezivanja. Prema tome,skoro da se niko ne razvodi zbog prevara koje skoro da i ne postoje a iako postoje onda su potpuno neobavezne i kratke.....
I iskreno,ako su ljudi skromni-mnjak para im nece smetati.Ako pak nisu,cak i ds su bogati-uvek ce naci problem i nezadovoljstvo kod partnera koji sta god da radi "ne moze" biti savrsen....

Srednji vek zauvek

pre 6 godina

"Kad bi žene shvatile zašto u Jevandjelju piše da budu pokorne svojim muževima, a muškarci da shvate kako bi trebali da vole svoje žene ko sami sebe... Razvoda ne bi bilo!
I ne gledati to površno, već duboko!
U poslušnosti je odricanje od samog sebe, a u bezuslovnoj ljubavi je jedno biće. A kad su dvoje jedno...
Trebam li dalje o tome ili je sve jasno?"

Ne treba, druze. Sve je jasno.

"Ali ako optužba - da se na mladoj ženi nije našlo djevičanstvo - bude istinita, neka djevojku izvedu na kućna vrata njezina oca pa neka je ljudi njezina grada kamenjem zasiplju dok ne umre, jer je počinila besramnost u Izraelu odajući se bludu u očevu domu. Tako ćeš iskorijeniti zlo iz svoje sredine.
Ponovljeni zakon 22, 13

"Žena neka u miru prima pouku sa svom podložnošću. Poučavati pak ženi ne dopuštam, ni vladati nad mužem, nego - neka bude na miru. Jer prvi je oblikovan Adam, onda Eva; i Adam nije zaveden, a žena je, zavedena, učinila prekršaj. A spasit će se rađanjem djece ako ustraje u vjeri, ljubavi i posvećivanju, s razborom."
1Timotej 2, 12-15

"Ako se žena ne pokriva, neka se šiša; ako li je pak ružno ženi šišati se ili brijati, neka se pokrije.
A muž ne mora pokrivati glave, ta slika je i slava Božja; a žena je slava muževa. Jer nije muž od žene, nego žena od muža. I nije stvoren muž radi žene, nego žena radi muža."
1Korinćanima 11

Ja sam potpuno siguran da kada bi danas zene na ovo pristajale razvoda ne bi ni bilo.

Aji, fejsbuk je kriv za sve!

Zvoncica

pre 6 godina

Statistika ne treba da mi potvrdi nista. Od svih mojih najboljih drugarica iz osnovne, srednje i s fakulteta dve su jos u stabilnim brakovima, tri u braku bez papira (od toga jedna bez dece, ali ljubav jos postoji), sve ostale su samohrane majke ili se nikad nisu udavale, a imaju posao, dom, obrazovanje, pa i izgled. Imam 49 godina. A od svih njihovih roditelja samo dva razvedena para. Tendencija je toliko ocigledno bolna. Brak definitivno odumire.

B

pre 6 godina

Roditelji, cemu ucite vasu decu kad je u pitanju ljubav i suprotni pol? Da li ucite sinove, da postuju i stite zene, da ne gledaju samo lepotu, nego i karakter? Da li ucite sinove da zene nisu stvari koje se kupuju i da u podizanju dece otac ima vaznu, nezamenljivu ulogu? Da li ucite sinove da slusaju svoje partnerke, bez da im stalno nude resenja? Zenama treba neko da ih slusa, ma koliko to nama muskarcima izgledalo bez veze.
Da li ucite kceri da muskarac treba pomoc, podrsku i razumevanje, da mu je tesko da izrazi osecanja, da su mu komunikacione vestine, intuicija i tako to vrlo slaba strana, da mu je tesko da ima strpljenja s decom, da mu je nekad tesko da slusa detetov plac, a da ipak voli to dete? Da li ucite kceri da muskarcu umesto ludog provoda u krevetu, sto se moze kupiti, ponude razumevanje i konkretnu pomoc koju mu nijedna druga ne moze dati.
Srbi i Srpkinje zive sa motom da komsiji crkne krava, bez empatije i razumevanja. Furaju se ili modeli "pokorna robinja i patrijarhalni muzjak" ili "Keri Bredso i muz rogonja", a zlatne sredine nigde.
Ne kazem da je ovo jedini recept, ali vredi probati...

Isidora

pre 6 godina

@ Srednji vek zauvek
Ajde ovako. Sigurna sam da bi 90% mojih prijateljica i poznanica i te kako volela da imaju supruga koji je bar malo iznad njih, narocito po inteligenciji, jer tada bi se zene osecale sigurnije. To je tako i bilo i opstajalo kroz vekove jer zene bez skole i obrazovanja, bez izlaska van uskog kruga imanja nisu mogle da se porede sa muskarcima koji su imali malo vise obrazovanja ili su pak isli u lov, borbu, nadnicu, cime su bili povlasceni , smatrani vaznijim i bitnijim od zena. Cim je pocelo masovno opismenjavanje i skolovanje zena, jasno je videlo da muskarci nisu prirodno pametniji od zena. Jos kada su zene pocele da rade i zaradjuju , to je postalo jos evidentnije. Cak se moze reci da dok su zene u intelektualnom smislu sve vise napredovale, muskarci su zadnjih 50, a narocito zadnjih 30 godina dosta nazadovali. 80% danasnjih muskaraca godina izmedju 20 i 45 je totalno , izvinjavam se na grubosti, budalasto. Kada muskarac u svom najplodonosnijem periodu zivota , a to je izmedju 20 i 50, gubi vreme na igrice, drustvene mreze, ne zna maltene da prica normalno van tih tema i fokus mu je samo na sport ( iz fotelje) , pivo, igrice i posao, onda ne znam cime to oni zasluzuju da budu i dalje smatrani da su iznad zena. Cak stavise, smatram da je u danasnje vreme , to citiranje iz biblije veoma desktruktivno po musko zenske odnose, jer muskarci nikad nisu bili na nizem intelektualnom nivou nego sto su danas, a ocekuju da i dalje budu postovani kao onda kada su bili pametniji i hranioci i branioci svoje porodice i imanja. Prosto je doslo do masovnog zaglupljivanja muskaraca i to zene jako tesko podnose. One prirodno zele jaceg , sposobnijeg i inteligentnijeg muskarca od sebe, i prema takvom bi rado pristale da budu ponizne. Ali biti ponizan prema nekome ko je mozda i ispod tebe intelektualno, ko je lenj, ko cesto ne uvidja kako stvari stoje, samo zato sto je muskarac je vrhunac gluposti.Na to zene danas ne pristaju, a muskarci nece da shvate da se postovanje, poniznost u danasnje vreme samo zasluzuje a nikako ne dobija time sto je rodjen u odredjenom polu.

Ima

pre 6 godina

@Marija
Polako Marija ima i suprotnih primera... ja sam se razveo iako bi dao obe ruke da sam mogao da zadrzim. Spreman sam bio da oprostim i prevaru (visestruku) da bi zadrzao porodicu i nastavio da gradim taj topli porodicni dom.... đaba... ali i dalje verujem da postoje zene sa "uzemljenjem"... samo da je nađem ;)

Mare

pre 6 godina

Realno je to jer su shvatili ljudi da vise nisu u srednjem veku. Volis nekoga pa udjes u brak. Nema vise ljubavi i razvedes se..i ne znam kakva je sad to mudrost...ranije su ljudi ostajali u brakovima jer je bilo sramota da se razvedes, a danas je to normalna stvar..a i po meni najbolja i najiskrenija, to vam je kao da imas mogucnosti da jedes pasulj svaki dan a obozavas ga, ali ipak svaki dan dobijas kupus koji ne volis..i naravno da ces izabrati pasulj:)

dzaba,dzaba

pre 6 godina

lljudi brak je pravazidjena tekovina.
ljubav bolje funkcionise bez papira i pecata.
Ni razlaz tj razvod nije nista neprirodno.
I to ' ne mogu vise' je dovoljan razlog da ne morate.
ne mogu ni da zamislim kako je ziveti i ' voleti' nekog samo zbog papira koji si potpisao pre 15 god.
Ljudi koji pljuju razvod zapravo pljuju brak. nesto mi se cini da jedno bez drugog ne moze da ide.

Aleksandar

pre 6 godina

Naravno da standard utiče na broj razvoda, to je empirijski dokazano samo što ne ide u prilog tezi da se u Srbiji broj razvoda povećava zbog toga - naime, što je veći standard to je manje brakova koji opstanu do smrti jednog od partnera. Na bogatom zapadu ta brojka je odavno prešla 50% i nema naznake zaustavljanja.

Stvar je u tome da kad su ljudi finansijski situirani i ne moraju da brinu o budućnosti onda nema ni potrebe za 'udruživanjem sredstava i rada' a u cilju egzistencije što održava mnoge brakove u siromašnijim sredinama i onda kad romansa pa i privlačnost nestanu. Čak ni deca nisu dovoljna da održe takve brakove (ono čuveno "zbog dece") u takvim sredinama jer je poodavno skinuta stigma razvedenih roditelja a ljudi se i onako mahom sporazumno razvode pa mogu i dalje da pruže svojoj deci većina onog što su mogli i u braku.

Ja, za razliku od tona u ovom članku, povećanu stopu razvoda uopšte ne smatram nečim nužno lošim - naprotiv, bolje je na put ići sam nego sa pogrešnim društvom i što pre to ljudi uvide, to bolje za sve.

Wannabe

pre 6 godina

@dzaba dzaba Evo ja imam papir i isto mi je kao kad ga nisam imala. Ne znam zašto ljudi predstavljaju vjencanje kao spaljivanje na lomači. Isto tako ako mi ne bude bilo dobro u braku mogu da se razvedem samo sto će me malo vise koštati nego da nisam vjenčana.

Milan

pre 6 godina

Ma koji brak, po prvi put u istoriji mi muškarci imamo slobodu, ne tera nas i osuđuje društvo ako ne želim okove braka, da najbolje godine provedemo rintajući za ženu i dete, po prvi put u istoriji sav teret ovog sveta nije na našim leđima. Uživajmo u tome.

Marija

pre 6 godina

@ zene sa dva prezimena ....
To za gledanje samo svoje zadnjice upri prst pre svega na sopstveni tj muski pol. Vece sebicnosti od vase nema, kako prema zeni tako i nazalost prema deci. Kada sam usla u brak zelela sam i vise od troje dece. Volela sam muza do neba, s kojim sam bila 4 godine u vezi pre no sto smo se vencali. Bio mi je prvi i jedini muskarac . Zajedno smo mastali o skromnom ali toplom domu, radu, deci, ljubavi. Onda se rodilo prvo dete i tu se vec pocelo primecivati da moj muz nije ono za sta se izdavao, moguce i da sam nije bio svestan kakav je u sustini. Umesto skromnog ali divnog porodicnog doma i uzivanja u njemu, on je poceo da bezi od njega, jer eto ne moze da slusa plac deteta, ne moze da se naspava, oseca se zarobljenim. Dete i ja odjednom pocesmo da ga sputavamo u " zivotu". Onda je rekao da on ne bi da se razvodimo ali da on ne zeli da se bavi detetom, da je dete samo moja obaveza. Cak je rekao da mozemo i drugo da rodimo ali da zeli da zivi neoptereceno.Naravno rekla sam da hocu razvod .I onda kada muskarci kazu da zene nece brak , da nece da radjaju. S kim da radjaju? Sa sebicnim kretenima? Hvala Bogu da sam rodila zensko, ne znam kako bi se izborila sa ovolikim jedom na muski pol . Ali znam da cu moju cerku forsirati da nakon srednje skole ode sto dalje odavde, u inostranstvo, jer ovde je normalan muskarac redak da ne moze biti redji.Vecina su emotivni bogalji.

Neko@

pre 6 godina

Preljube, sujeta, ego, inat, nestrpljivost, gordost... Tu od braka nema ništa!
A odakle sve ovo?
Kad bi žene shvatile zašto u Jevandjelju piše da budu pokorne svojim muževima, a muškarci da shvate kako bi trebali da vole svoje žene ko sami sebe... Razvoda ne bi bilo!
I ne gledati to površno, već duboko!
U poslušnosti je odricanje od samog sebe, a u bezuslovnoj ljubavi je jedno biće. A kad su dvoje jedno...
Trebam li dalje o tome ili je sve jasno?!

mir svima

pre 6 godina

U SAD je stopa razvoda brakova mnogo veca. Tamo se mnogo dalje odmaklo u uvodjenju besmislenih pravila i zakona, popularisanju i potenciranju individualnosti i egoizma, a sve pomocu medija i javnih licnosti. I Holivud daje puni doprinos. Pritom, razvod je unosan biznis. Cak i kada supruznik nije milioner.
Ko ima korist od velikog broja domacinstava sa jednim clanom? Lako je doci do odgovora ako se shvati da se vise kredita i svih proizvoda kupi ako je broj domacinstava duplo veci. Pritom, kada ljudi ne zive u porodici vec individualno, nesrecniji su i vise su skloni svim vrstama destrukcije, a i podlozni su manipulacijama.

Joca

pre 6 godina

Pa sta? Shvatio narod da je brak cista smaracina u zivotu. Sad kad zene imaju svoje pare, muskarci im i ne trebaju, osim za neobavezan seks i da im naprave dete kad im zazvoni bioloski sat.
Ovako je mnogo lakse i lepse! A one koje nemaju para, nameste sebi da se brakom ogrebu makar o alimentaciju, a cilj je isti i njima i onim drugima : Nece valjda ona da nekom pere, pegla i...?

Mislite o tome...

Pamet u glavu

pre 6 godina

Ljudi ulaze u brak i ostaju u njemu sa stavom "ja pa ja", umesto da jedno drugome pokazuju ljubav i poštovanje. Danas su postale strane reči: oprosti, volim te, mislim na tebe... Brak je najlepša zajednica koju nam je Bog dao na dar, dao nam je i upustvo za srećan porodični život u Svetom Pismu, ali se oglušujemo i mislimo kako možemo sve kontra od toga, ali ne ide po našem.

Simke

pre 6 godina

Jos je veci broj onih koji nisu nikada stupili u brak,tj. nemaju dece. Bilo je i gorih vremena,pa su nase bake radjale po petoro i vise dece.
Sada je zavladala gordost. Facebook je najbitniji,da se okace neke dobre fotke. Sve se kupuje na kredit,kitimo se laznim sjajem.
Starlete, kriminalci,lazni phd vode nase drustvo u ambïs,a put je poplocan lepim recima:"Boljim zivotom".
Dosli smo dotle,da mrzimo sebe,mrzimo familiju,prijatelje. Pa necemo da radjamo decu. Neki beze glavom bez obzira,pa mrze sto su Srbi.

Zvezda

pre 6 godina

Danas niko nikoga nece da trpi, svako gleda sebe i sve je manje tolerantan u odnosu i na one najblize a kamoli na supruznika. Moja teorija je da tome ubedljivo najvise doprinose mediji: na televiziji, reklamama, serijama i filmovima uvek mozete da vidite uglavnom zene: ja, pa ja, ja sam najlepsa, najzgodnija, svi drugi mora da vide kako sam ja extra, bogata... A da ne pominjem drustvene mreze gde bar 80% devojaka se slikaju u pozama: ja, pa ja, pa ja... Da se ne lazemo muskarci ovo rade mnogo manje...

Ulični_Hodač

pre 6 godina

Argument sa parama je prosto netačan, da ne kažem stupidan. I dalje se više ljudi razvede u Belgiji, Danskoj ili Americi nego u zemlji poput Srbije. A sigurno se u Srbiji vise razvede brakova nego u Kambodzi, Moldaviji ili Čadu. Dakle materijalno stanje - siromaštvo može da bude samo alibi za ostanak u nesrećnom braku, jer ljudi prosto nemaju gde da odu. A razvod zbog para je stupidarija. Bogati ce se uvek vise razvoditi, jer ce uvek imati i vecu slobodu izbora. Na kraju krajeva, nabio sam 30 godina...a i dalje ne znam da li smo kao bića monogamni ili nam je to nametnulo društvo.

Sale

pre 6 godina

Brakovi se razvode da bi ljudi pobegli iz Srbije, na žalost. Bavim se pravosudnom profesijom pa mi je ovo poznato. Tek mali broj se razvodi iz pravuh razloga.

Лепи Цане као стручњак

pre 6 godina

Можда делује невероватно, али у Србији има више склопљених од разведених бракова. Верујем да је тако свуда у свету, али је код нас поготово.

logika

pre 6 godina

@REALNO Ne mogu da se slozim da je novac kriv za ovakvu statistiku jer upravo najbogatije drzave na svetu imaju najveci broj razvoda i najmanji natalitet dok su one najsiromasnije upravo suprotnost.Po mom misljenju je kriva pre svega drzava zato sto podstice razvod raznim zakonima koji kao sluze za zastitu porodice i propadanje tradicionalnih vrednosti kojima se nasi ljudi vise ne vaspitavaju.Da novac nije glavni krivac uzecu primer Sandzaka koji ima ubedljivo najveci natalitet u Srbiji ili Albanaca na kosovu koji i danas imaju najveci natalitet u Evropi.

Samuraj

pre 6 godina

Sta je tu cudno.

Vise niko nikoga nece da trpi.

Osnovni san devojaka je da budu voljene, udaju se bogato, imaju svadbu i vencanicu i da se vremenom ponasaju kao tetke dok od muzeva prave sonje i oceve...

Sa druge strane muskarci u zenama traze majke koja ce da ih voli, da ima redovan sex i vremenom da u vezi postaje muflon koji podriguje i pr.i i da se na to njegova zena smeje, lozi i voli ga.

Svoje veze u 20 tim mesaju sa brakovima u 30 i tu nastaje problem kada strast nestane i onda puste stomake, obuku trenerke a zene postanu zangrizave keve s tri stomaka i bokserskim rukama.

Tu deca dodju na scenu i onda sa 35 ljudi venu.

Imaju gde da se vrate, rade za neke bedne poslove, ne citaju knjige, gledaju zadruge i propadaju...

To je realna situacija. Pojeo vuk magarca i ujaka sto je doneo frizider na svadbu kao poklon.

M.Cs

pre 6 godina

Ljudi postaju sve vise detinjasti. Ziveti bez odgovornosti, odlucnosti i istrajanja, to su plodovi liberalizma. Hocu ja, hocu za mene, hocu sve, hocu odmah.

Srednji vek zauvek

pre 6 godina

"Kad bi žene shvatile zašto u Jevandjelju piše da budu pokorne svojim muževima, a muškarci da shvate kako bi trebali da vole svoje žene ko sami sebe... Razvoda ne bi bilo!
I ne gledati to površno, već duboko!
U poslušnosti je odricanje od samog sebe, a u bezuslovnoj ljubavi je jedno biće. A kad su dvoje jedno...
Trebam li dalje o tome ili je sve jasno?"

Ne treba, druze. Sve je jasno.

"Ali ako optužba - da se na mladoj ženi nije našlo djevičanstvo - bude istinita, neka djevojku izvedu na kućna vrata njezina oca pa neka je ljudi njezina grada kamenjem zasiplju dok ne umre, jer je počinila besramnost u Izraelu odajući se bludu u očevu domu. Tako ćeš iskorijeniti zlo iz svoje sredine.
Ponovljeni zakon 22, 13

"Žena neka u miru prima pouku sa svom podložnošću. Poučavati pak ženi ne dopuštam, ni vladati nad mužem, nego - neka bude na miru. Jer prvi je oblikovan Adam, onda Eva; i Adam nije zaveden, a žena je, zavedena, učinila prekršaj. A spasit će se rađanjem djece ako ustraje u vjeri, ljubavi i posvećivanju, s razborom."
1Timotej 2, 12-15

"Ako se žena ne pokriva, neka se šiša; ako li je pak ružno ženi šišati se ili brijati, neka se pokrije.
A muž ne mora pokrivati glave, ta slika je i slava Božja; a žena je slava muževa. Jer nije muž od žene, nego žena od muža. I nije stvoren muž radi žene, nego žena radi muža."
1Korinćanima 11

Ja sam potpuno siguran da kada bi danas zene na ovo pristajale razvoda ne bi ni bilo.

Aji, fejsbuk je kriv za sve!

ne zapdau je to jos izrazenije

pre 6 godina

Koliko god bilo vec normalno da se obavezno pojavljuju pljuvaci na sve u Srbiji i pisatelji krivih informacija (nije ni priblizna istina da je broj razvoda u S Mitrovici 54 odsto, niti da je svaleracija svuda prisutna - placeni autosovinisti) - realno je po ovim brojkama u usporedbi s ostalim zemljama Evrope jos uvek u Srbiji broj razvoda malen i premda je u porastu sto je zabrinjavajuce, ali najcesca istina je ona surova- puno ljudi se rastaje zbog neimastine

mora bolje

pre 6 godina

Strasno je to sto se niko vise ne trudi ni oko koga! Ma nema, kraj za dve sekunde. To je najlakse. Promiskuitetnost, primitivizam, ko je vise poj..., a koju je vise startovalo i ako se skoro porodila pa je smršala i ono slikama na fb i ostalim drustevnim mrezama salje jasnu poruku da to zeli. A i brakovi koji "opstaju", zena u kucu a ja sam baja glavni u selu jer sam zbrzao neku jadnicu na poslu, a moja zena ima trideset i nesto a liči na morža (bez vredjanja) jer je muž ne vidi u prostoru pa ona samo ždere a da se potrudi oko nje ona bi izgledala deset hiljada puta bolje od te koji je muž zbrzao, ali onda muž ima problem jer je nesiguran u sebe i misli kako će onda nju neko da juri itd. Nema poverenja.

Milan

pre 6 godina

Divna buducnost nas ceka natalitet u padu, mladi i skolovani masovno odlaze, sela opustela a brakovi se rasturaju.Pitam se samo da li su svi svesni zasto.

Dr.Nele

pre 6 godina

INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA,MIGRACIJE STANOVNISTVA U VELIKE GRADOVE,STALNO ZAPOSLENJE , EGZISTENCIJA NIJE VISE UGROZENA,IMAMO STANOVE ,AUTOMOBILE ,PUTOVANJA PO SVETU.KIDA SE STARA TRADICIJA ,MUZ ,KOMSIJA ,KUM,PRIJATELJ,ZIVIMO U SVETU DIGITALNE TEHNOLOGIJE,RACUNAR,MOBILNI,VIRTUALNI SVET,BRENDOVI,KORPORATIVNI KAPITALIZAM,KUPOVINA-PRODAJA.KUCAM KOMENTAR NA BLOGU UMESTO SA PRVIM KOMSIJOM DA PIJEM KAFU -RAKIJICU, DA PRICAMO O ZIVOTU, PROBLEMIMA, DECI ...VIBER,TWITER,ZADRUGE...NE TREBA MI NIKO ,NI ZENA , NI DECA ,DOVOLJAN SAM SAM SEBI...MAJMUN NASAO OGLEDALCE.

siki

pre 6 godina

@(mir svima, 25. januar 2018 21:13)

Šta ti i bilo ko drugi ima da soli pamet nekome kako treba da mu izgleda život? Ako neko želi da bude sam nek bude. I obratno. Šta tebe zanima i ugrožava nečija individualnost? Njegov život njegov stvar.

SK

pre 6 godina

Kakav smo narod, i nije šteta da stanemo svi pod to jedno drvo kao što su prorekli Tarabići, kad sami sa sobom ne znamo, ne treba nas ni biti.

ja

pre 6 godina

niko ne zeli vise da pravi kompromis.sebicluk i samozivost je dovela do ovoga.brak i porodicu treba cuvati kao malo vode na dlanu.dzaba sve,ako nemate svoje malo utociste??

djo

pre 6 godina

Kako da se ozenim kad primam 30000din platu , radim od ujutro do uvece . Sa druge strane izdrzavaj decu i zenu sa tom platom, ...... ja kazem ovde kod nas u 70% slucajeva razvoda finansije su problem.

Doktor direktor

pre 6 godina

Čuj centri se trude da spasu brak, moji prijatelji sa 3 deteta se razvedoše ekspresno nisam stigao ni ja da popričam s njima kamoli centar.. Nažalost deca trpe

MARIJANA

pre 6 godina

U potpisu Mir svima. Potpuno si u pravu jedno istrazivanje u AMERICI je javno to reklo, sto vise razvoda,to vise potrosnje. Razvedeni supruznik kupuje nove stvari za kucu, svako sebi. Inace se siromasni i ne razvode toliko, brakovi se uglavnom najvise raspadaju upravo materijalistima.A cinim se da su upravo materijalisti i skloni mnogim vrstama samodestrukcije.A onaj ko je inace skolon samodestrukciji niti voli sebe niti je sposoban da voli drugoga.

dzaba,dzaba

pre 6 godina

lljudi brak je pravazidjena tekovina.
ljubav bolje funkcionise bez papira i pecata.
Ni razlaz tj razvod nije nista neprirodno.
I to ' ne mogu vise' je dovoljan razlog da ne morate.
ne mogu ni da zamislim kako je ziveti i ' voleti' nekog samo zbog papira koji si potpisao pre 15 god.
Ljudi koji pljuju razvod zapravo pljuju brak. nesto mi se cini da jedno bez drugog ne moze da ide.

BoltonBastard

pre 6 godina

Mom burazeru dobar drug, dečko se oženio sa 22 već sa 27 se razveo, brak im je bio takav da je on koju je stigao a žena s kim je stigla. Kakav im je to odnos bio sačuvaj me Bože, a imaju dete. Eto su vam brakovi u Srbiji. Ja nemam nameru još uvek da se ženim, trenutno studiram, međutim ja ne živim u iluziji da će mi potencijalni brak biti jedini i doživotni. Uostalom dobro došli gospodo u vreme konzumerizma, potrošačke robe i jeftinog života bez obaveza. Onako kako iskoristiš čačkalicu pa je baciš, takvi su vam i današnji brakovi.

DrMr

pre 6 godina

Brak je propala inatitucija. Od 10 brakova 3 se raspadne u prvih 5 godina, a posle jos 2. Od preostalih 5, 4 trpe godinama, dakle 1 od 10 valjaju. Uglavnom su u pitanju kompatibilne ličnosti, blagog karaktera, bez specijalnih želja i nedosanjanih snova. I brak nije uslov da imate decu, ali je uslov da budete civilizovani. Vaš je izbor da li ćete da živite zajedno ili ne, ali je dobro za dete da roditelji budu dobar tim, bilo to u braku ili rastavljeni.

Iskreno

pre 6 godina

Zivim u Australiji vec par godina.Tesko je objasniti koliko se razlikuje od Srbije...Sve. Ovde se ljudi rano vencavaju i ulaze u kredite za kucu da bi je sto pre otplatili jer je drugacije jako tesko.
A posto su ljudi ovde generalno distanciraniji, a zivot stabilniji, skoro da nema mogucnosti za preljube tj.svaleraciju. Niko ne zeli da rizikuje brak i steceno zbog jedne gluposti.
Ako neko to i zeli onda izadje u neki bar (obicno sa bliskim drugaricama i drugovima) malo popije, odradi ono sa strancem koga je pokupila/o i vrati se kuci.Ali ne zeli bilo kakva vezivanja. Prema tome,skoro da se niko ne razvodi zbog prevara koje skoro da i ne postoje a iako postoje onda su potpuno neobavezne i kratke.....
I iskreno,ako su ljudi skromni-mnjak para im nece smetati.Ako pak nisu,cak i ds su bogati-uvek ce naci problem i nezadovoljstvo kod partnera koji sta god da radi "ne moze" biti savrsen....

Dusica

pre 6 godina

@ zvezda
Ali muskarci zato rade mnogo gore stvari. Stalno se potencira kako su zene postale ovakve onakve zbog drustvenih mreza, tv, okruzenja, ali ja sam misljenja da je moderan svet mnogo vise uticao na muskarce nego na zene. Maltene da kod nas nema muskarca koji ne pati za najnovijim modelom telefona, skupim autom, dobrim patikama, a onda i najzgodnijom devojkom. Zenama sve te stvari nista ne znace, znaci mnogo su manje materijalisti nego muskarci. Zene zele sigurnost, neka stabilna primanja ali vecina zena nema ama bas nikakvu potrebu da poseduju najskuplji telefon, auto, patike i sl . Nema ni potrebu da ima najzgodnijeg frajera. To sto ce da se slikaju znaci samo da su jako nesigurne u ovom svetu gde muskarac zna da pogazi godine veze i braka samo zato sto misle da su nesto bitno postigli ako su zbarili neku koja je vrh riba. Daleko od toga da su sve zene super, naravno da nisu, ali mi je muka od toga sto se stalno potencira kako zene nece da se zrtvuju, da pretrpe, a niko se ne zapita o muskoj lojalnosti, vernosti, muskom pozrtvovanju. Kada ce to da dodje na dnevni red? Zene su se prosto umorile da budu pokorne svetice i da zmure na sva moguca s...nja koja im muskarci priredjuju. Pa i prica o tome da nismo monogamni. Mislim ok ljudi ajde ako zelite to da prihvatimo, ali onda se to odnosi podjednako i na zene i na muskarce. A to je nesto sto opet nasim muskarcima ne bi odgovaralo- oni bi da se njima prizna da nisu monogamni, ali da zato zene moraju da budu monogamne.Svaki bi da vara ali da mu zena bude verna. Mislim koji nedostatak logike.

Lako je okaciti znak mercedesa ispuniti obecanje o izvozu je vec nesto drugo

pre 6 godina

Ima ih bar 10% vise. Ja znam dva bivsa para koji zbog nemastine na papiru su jos uvek u braku.

Aman

pre 6 godina

Dva osnovna razloga: pogresni razlozi stupanja u brak i nedovoljno novca za kvalitetan zivot i saniranje problema. 85% brakova nastaje jer je devojka nezeljno trudna. Kad na to dodate losu ekonomsku situaciju,mislim da je situacija zapravo sjajna

Pera

pre 6 godina

https://www.b92.net/zivot/komentari.php?nav_id=1351351#k25951147
Ma jok, cini ti se. Sta mislis kakav moze biti zivot sa prosecnom platom od 30k dinara? Pa sve da imas nasledjenu nekretninu i da nemas nikakvih troskova dodatnih ostaje ti jedva za hranu u vidu jogurta i hleba. Kako odrzati brak sa tom sumom ako treba jesti kuci svakodnevno?

mix

pre 6 godina

Sve danas ima manju "tezinu", i data rec i obecanje i istina i pravda, pa i brak. I to je tako i u okruzenju, pa i u civilizovanoj Evropi. Drustvo ide u pravcu razvoja individualnosti. Suprotno je samo tamo gde su zene obespravljene.

Usa

pre 6 godina

Baš čudno?!
Jezivi podaci ali možda tome doprinosi standard građana?
(Srb, 25. januar 2018 21:03)

Na zapadu je ista situacija. Mozda tome doprinosi standard njihovih gradjana?

navijac

pre 6 godina

Nije to samo u Srbiji slucaj.. Nazalost mislim da ce se ovaj trend nastaviti, brakovi ce se sve kasnije sklapati i sve krace trajati. Mnogo je faktora zasto je to tako, najmanje je novac u pitanju.

Isidora

pre 6 godina

@ Srednji vek zauvek
Ajde ovako. Sigurna sam da bi 90% mojih prijateljica i poznanica i te kako volela da imaju supruga koji je bar malo iznad njih, narocito po inteligenciji, jer tada bi se zene osecale sigurnije. To je tako i bilo i opstajalo kroz vekove jer zene bez skole i obrazovanja, bez izlaska van uskog kruga imanja nisu mogle da se porede sa muskarcima koji su imali malo vise obrazovanja ili su pak isli u lov, borbu, nadnicu, cime su bili povlasceni , smatrani vaznijim i bitnijim od zena. Cim je pocelo masovno opismenjavanje i skolovanje zena, jasno je videlo da muskarci nisu prirodno pametniji od zena. Jos kada su zene pocele da rade i zaradjuju , to je postalo jos evidentnije. Cak se moze reci da dok su zene u intelektualnom smislu sve vise napredovale, muskarci su zadnjih 50, a narocito zadnjih 30 godina dosta nazadovali. 80% danasnjih muskaraca godina izmedju 20 i 45 je totalno , izvinjavam se na grubosti, budalasto. Kada muskarac u svom najplodonosnijem periodu zivota , a to je izmedju 20 i 50, gubi vreme na igrice, drustvene mreze, ne zna maltene da prica normalno van tih tema i fokus mu je samo na sport ( iz fotelje) , pivo, igrice i posao, onda ne znam cime to oni zasluzuju da budu i dalje smatrani da su iznad zena. Cak stavise, smatram da je u danasnje vreme , to citiranje iz biblije veoma desktruktivno po musko zenske odnose, jer muskarci nikad nisu bili na nizem intelektualnom nivou nego sto su danas, a ocekuju da i dalje budu postovani kao onda kada su bili pametniji i hranioci i branioci svoje porodice i imanja. Prosto je doslo do masovnog zaglupljivanja muskaraca i to zene jako tesko podnose. One prirodno zele jaceg , sposobnijeg i inteligentnijeg muskarca od sebe, i prema takvom bi rado pristale da budu ponizne. Ali biti ponizan prema nekome ko je mozda i ispod tebe intelektualno, ko je lenj, ko cesto ne uvidja kako stvari stoje, samo zato sto je muskarac je vrhunac gluposti.Na to zene danas ne pristaju, a muskarci nece da shvate da se postovanje, poniznost u danasnje vreme samo zasluzuje a nikako ne dobija time sto je rodjen u odredjenom polu.

lako za proveriti

pre 6 godina

@dragan, prosek celog Srema je oko 1500 sklopljenih brakova godisnje i oko 300 zahteva za razvod ,to je daleko manje od 54 odsto, ne morate svoje botove gurati u bas svaku vest

Orhideja

pre 6 godina

@samuraj sta fali tvojoj mami...podrigivala ili ne, majka je, tacka...nije opravdanje kad strast nestane, da digne sidro i ode negde, to je samo najlaksa opcija i kukavicluk. Bas tako i otac treba biti pravi covek, sposoban da ispunjava svoje obaveze prema zeni i eventualno deci (tragedija je samo sto mnogi fizicki nisu sposobni da imaju decu, a neki koji ne zasluzuju da cuvaju nacrtanu ovcu na papiru istu prave ko zecevi, s jos manje mozga od istih i zelje da cuvaju njih i svoju zenu koja im ih je podarila) i tu ne pomisljam na redovan seks ili iskljucivo fizicke potrepstine, iako i to treba i mora da ispuni do i preko svojih mogucnosti, vec na to da se zrtvuje za porodicu tako da mu zena ne oskudeva u podrsci i deca nemaju ni po cemu losiju pocetnu poziciju u zivotu od drugih...pa i ako brak stane...a ako svako bude iskren postujuci suprugu tj. supruga potrajace im

besna glista

pre 6 godina

Ima u svemu tome neke iskrenosti. Ljudi jednostavno ne vole jedni druge i po tom osnovu ne zele vise da se trpe. Pri tom ne mislim samo na brakove, nego uopste na medjuljudske odnose. Niko nema para pa nemamo zasto da se pretvaramo da se volimo. Korist izvuci necemo. Mozemo iskreno da pokazemo svoju pravu prirodu.

Ima

pre 6 godina

@Marija
Polako Marija ima i suprotnih primera... ja sam se razveo iako bi dao obe ruke da sam mogao da zadrzim. Spreman sam bio da oprostim i prevaru (visestruku) da bi zadrzao porodicu i nastavio da gradim taj topli porodicni dom.... đaba... ali i dalje verujem da postoje zene sa "uzemljenjem"... samo da je nađem ;)

Wannabe

pre 6 godina

@dzaba dzaba Evo ja imam papir i isto mi je kao kad ga nisam imala. Ne znam zašto ljudi predstavljaju vjencanje kao spaljivanje na lomači. Isto tako ako mi ne bude bilo dobro u braku mogu da se razvedem samo sto će me malo vise koštati nego da nisam vjenčana.

M

pre 6 godina

@mir svima
Ne znam (a nije ni objasnjeno u clanku) kako se statistika za razvode obradjuje kod nas. U SAD-u znam da je prilicno nerealna, odnosno da se stopa razvoda odredjuje uzimajuci u obzir koliko je razvoda bilo tokom jedne godine i koliko je brakova sklopljeno tokom jedne godine. Cime se dobija jedna prilicno arbitrarna cifra jer se tokom jedne godine razvedu ljudi koji su razliciti broj godina u braku i statisticki sigurno ima vise vec vencanih ljudi nego sto ce biti parova koji su se vencali samo tokom jedne godine.

Pjer&Marija

pre 6 godina

12 godina u braku,nestalo pre nekoliko godina hemije ,od prošle i fizike,gledamo jedno kroz drugo,para imamo ,hrabrosti za odlazak nemamo,deca nas drže... i kome je sad bolje,nama ili razvedenima ?

marinko

pre 6 godina

Danas vecina mladih u Srbiji ne znaju šta je brak i porodica. Ne znaju ni šta znači voleti i praviti porodicu sa nekim. Takvi nespremni ulaze u brak i rađaju decu koja na kraju najviše ispaštaju.
Deca danas idu u školu,a ne znaju da uče nego bubaju napamet, ljudi stvaraju porodicu a ne znaju šta je porodica... Kako nešto takvo da izađe na dobro? To je recept za katastrofu u kojoj se nalazimo.

skandinavac

pre 6 godina

Pa nije slika bolja ni ovde u najstabilnijim zemljama evrope,skandinavskim, Swedjanke se uopste ne vjencaju ili to rade kad budu u penziji,Zive kao sambo partner/bez papira das su par/ ili serbo partner,/vidjaju se vikendom/ali moram reci da to ide jako dobro bar njima.,Njima je lako jer su situirani maximalno.radio ne radio njima svira radio.NJihove zene vole sex ,provode putovanja ali sto pare vole auuu mi smo amateri za njih heeh

dhahja

pre 6 godina

@realno nije to iskljucivo do samih para. ako moras da radis 10 sati dnevno, nemas para za surpuznikom do bioskopa da odes kamoli na letovanje, brak trpi

Mare

pre 6 godina

Realno je to jer su shvatili ljudi da vise nisu u srednjem veku. Volis nekoga pa udjes u brak. Nema vise ljubavi i razvedes se..i ne znam kakva je sad to mudrost...ranije su ljudi ostajali u brakovima jer je bilo sramota da se razvedes, a danas je to normalna stvar..a i po meni najbolja i najiskrenija, to vam je kao da imas mogucnosti da jedes pasulj svaki dan a obozavas ga, ali ipak svaki dan dobijas kupus koji ne volis..i naravno da ces izabrati pasulj:)

Попа Драги

pre 6 godina

Децо драга, да вам ово маторо чичиште нешто поручи: можете имати најбољи рецепт за колач, али он се прави само од квалитетног брашна и доброг квасца. Иако религиозан, иако традиционалан, ја у овој аргументацији међу коментаторима држим страну онима који су против брака, који га називају средњим веком и превазиђеном институцијом. Држим им страну јер су људи у праву. Немате материјал за бракове. Као што је превазиђено лепо васпитање, култура или образовање, тако је и брак превазиђен. Данас волите да будете модерни, "ин", нафурани, да причате као да имате сметње у развоју и говору, да се бахатите и да вам се диве глупљи и необразованији од вас - па зашто очекујете да можете имати нешто вредно као што је брачна заједница? Брак је квалитетан ако су људи квалитетни. А данашње генерације то нису, јер су генерације фармера, задругара, мекдоналдс мозгова, твитераша и твитерашица, фотошопираних и оперисаних старлета и других позера. И немојте мислити да не подржавам такве животне одлуке. Подржавам их. То је животни пут који су они бирали за себе. Логично је да брак као институција не може опстати у генерацији проституције. Бракови пуцају као што пуцају куће зидане од недовољно малтера и лошег цемента. Материјал је лош. Можете кривити новац, оклоности, друштво - брак је огледало оба партнера. И друштва у целини. Неће добар колач од црвљивог брашна. Није рецепт лош, него материјал не ваља.

Tora

pre 6 godina

Razvoda sada ima više nego ranije jer razvod više nije tabu kakav je bio nekad. Moji baba i deda su bili više od pedeset godina u braku, do njegove smrti, ali ne zbog silne ljubavi i posvećenosti jedno drugome, već jer je razvod bio nešto nezamislivo. A brak im je zapravo bio užasan.

I slažem se s onim što je nekoliko ljudi ovde već reklo: i deca i supružnici mnogo više trpe u lošem braku nego ako dođe do razvoda.

B

pre 6 godina

Roditelji, cemu ucite vasu decu kad je u pitanju ljubav i suprotni pol? Da li ucite sinove, da postuju i stite zene, da ne gledaju samo lepotu, nego i karakter? Da li ucite sinove da zene nisu stvari koje se kupuju i da u podizanju dece otac ima vaznu, nezamenljivu ulogu? Da li ucite sinove da slusaju svoje partnerke, bez da im stalno nude resenja? Zenama treba neko da ih slusa, ma koliko to nama muskarcima izgledalo bez veze.
Da li ucite kceri da muskarac treba pomoc, podrsku i razumevanje, da mu je tesko da izrazi osecanja, da su mu komunikacione vestine, intuicija i tako to vrlo slaba strana, da mu je tesko da ima strpljenja s decom, da mu je nekad tesko da slusa detetov plac, a da ipak voli to dete? Da li ucite kceri da muskarcu umesto ludog provoda u krevetu, sto se moze kupiti, ponude razumevanje i konkretnu pomoc koju mu nijedna druga ne moze dati.
Srbi i Srpkinje zive sa motom da komsiji crkne krava, bez empatije i razumevanja. Furaju se ili modeli "pokorna robinja i patrijarhalni muzjak" ili "Keri Bredso i muz rogonja", a zlatne sredine nigde.
Ne kazem da je ovo jedini recept, ali vredi probati...

Milan

pre 6 godina

Ma koji brak, po prvi put u istoriji mi muškarci imamo slobodu, ne tera nas i osuđuje društvo ako ne želim okove braka, da najbolje godine provedemo rintajući za ženu i dete, po prvi put u istoriji sav teret ovog sveta nije na našim leđima. Uživajmo u tome.

paranoid

pre 6 godina

Brojni su razlozi za ovako nesrećnu i zloslutnu statistiku, ali o jednom još nisam čuo da se javno govori - roditelji dobiju dijete, princa/princezu. Od prvog dana ih odgajaju kao da su najbitniji na svijetu. Bbg, i jesu, ja imam dvoje... Ali, ako ih već držimo na dlanu, ne moramo da im punimo glavu da je to zaista tako. Jednog dana se nađu u situaciji da dijele život sa nekim, a jedini način da opstanu je da oboje budu svjesni da je i ono drugo najbitnije na svijetu... Ovo o čemu govorim ne utiče samo na veze i brakove, već i na opšte razmišljanje o svemu. Postaju bahati u saobraćaju, bezobrazni u školi prema manje lijepim/imućni, nesposobni za empatiju bilo koje vrste.

Rukfas

pre 6 godina

Ljudi gledaju lazne tudje zivote po instagramu i fejsbuku i misle da mogu bolje.Ljudi upamtite,slika na internetu je samo milisekunda necijeg zivota

M

pre 6 godina

@Doktor direktor
Problem je sto se kod nas ljudi javljaju sluzbama i psihoterapeutima kada su se vec ''emocionalno razveli'' kad vise nista nije ostalo na cemu bi moglo da se radi, da se sacuva i popravi. Naravno da se onda zavrsi razvodom na brzinu, nema svrhe maltretirati ljude ni tu decu, koja bi bila jednako u problemu da odrastaju sa roditeljima koji se ne vole ili cak ne podnose i na njihovom primeru ucili da je to ljubav i brak.

Aleksandar

pre 6 godina

Naravno da standard utiče na broj razvoda, to je empirijski dokazano samo što ne ide u prilog tezi da se u Srbiji broj razvoda povećava zbog toga - naime, što je veći standard to je manje brakova koji opstanu do smrti jednog od partnera. Na bogatom zapadu ta brojka je odavno prešla 50% i nema naznake zaustavljanja.

Stvar je u tome da kad su ljudi finansijski situirani i ne moraju da brinu o budućnosti onda nema ni potrebe za 'udruživanjem sredstava i rada' a u cilju egzistencije što održava mnoge brakove u siromašnijim sredinama i onda kad romansa pa i privlačnost nestanu. Čak ni deca nisu dovoljna da održe takve brakove (ono čuveno "zbog dece") u takvim sredinama jer je poodavno skinuta stigma razvedenih roditelja a ljudi se i onako mahom sporazumno razvode pa mogu i dalje da pruže svojoj deci većina onog što su mogli i u braku.

Ja, za razliku od tona u ovom članku, povećanu stopu razvoda uopšte ne smatram nečim nužno lošim - naprotiv, bolje je na put ići sam nego sa pogrešnim društvom i što pre to ljudi uvide, to bolje za sve.

Zvoncica

pre 6 godina

Statistika ne treba da mi potvrdi nista. Od svih mojih najboljih drugarica iz osnovne, srednje i s fakulteta dve su jos u stabilnim brakovima, tri u braku bez papira (od toga jedna bez dece, ali ljubav jos postoji), sve ostale su samohrane majke ili se nikad nisu udavale, a imaju posao, dom, obrazovanje, pa i izgled. Imam 49 godina. A od svih njihovih roditelja samo dva razvedena para. Tendencija je toliko ocigledno bolna. Brak definitivno odumire.