Nedelja, 07.01.2018.

21:25

Na Božić pre 75 godina umro je Nikola Tesla

Izvor: Tanjug

Na Božiæ pre 75 godina umro je Nikola Tesla IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn, govori o urodjenoj mudrosti i inteligenciji srpskog naroda, koji takodje vrlo dobro zna sta je Tesla izmislio i sta bi tek izmislio da ga podli Ameri nisu zavrnuli za finansije... I koji zna da su plemeniti Teslini geni prisutni u svakom pravom Srbinu, toj superiornoj gromadi cistoce i postojanosti.
(BSN, 8. januar 2018 12:07)
Ti ocigledno nisi srbin,posto nemas najblazeg pojma o Ajnstajnu,a jos manje o Tesli.

Tesla,sve sto je postigao,postigao je u toj podloj Americi i ne postoji drugo mesto na svetu gde je svoje ideje mogao da ostvari.
Sto se tice tvojih lupetanja o genima ,samo osoba koja nema veze sa zivotom ,moze tako nesto da pise.

Tesla je bio cudna osoba,veoma cudna osoba,koja ni danas ne bi postigla mnogo vise ,nego sto je postigao tada,jer su njegove ideje bile previse radikalne,a smisao za biznis ,bas nikakav.
Vecina ga nije uopste razumela,a manjina koja jeste,uglavnom mu nije verovala.Nije umeo sa novcem niti mu je bio bitan,osim kao sredstvo za ostvarivanje cilja.
Bio je srbin ,koji je u Srbiji proveo malo vremena,a u BG citavih 15 minuta.
Bio je kockar u mladosti i verovatno homoseksualac,mada nije dokazano da je ikada bio sa bilo kime,te se smatra da je bio aseksualan.Bio je genije,a granica izmedju genija i ludaka je mala,a kod njega jos manja.Pricao je sa golubovima,bojao se zaraza i bio ono sto danas zovu "frik".
Veliki covek,srbin i amerikanac!

Pundit

pre 6 godina

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn,
(BSN, 8. januar 2018 12:07)
Nešto si ti pomešao. Takvi koje ti opisuješ ne vole Ajnštajna jer je "pokrao" Milevu Marić, a ne zato što je njegova teorija budalaština. Ipak, indirektno si objasnio zašto ni jedan Jevrejin neće nipodaštavati drugog najvećeg jevrejskog proroka, te i kako i zašto je to postao.

Zagor

pre 6 godina

@Slavonac: Nije napisao da je Milosevic bilo sta dobro uradio, niti ga je uporedio sa Teslom. Napisao da je Tesla pored Djokovica i Milosevica najpoznatiji Srbin. O tome se naravno moze raspravljati. I Hitler je pored Mocarta jedan od napoznatijih Austrijanaca. Ali nije u tome stvar. Stvar je u tome sto ti ne citas sta ljudi pisu, pa onda pogresno odgovaras.

miro split

pre 6 godina

@Petar
Slažen se ja sa svime šta si ti napisa, ali vidim da je svađa još uvik aktualna.
Tesla je najbolji detonator da se aktivira eksploziv hrvatsko - srpski kompleksa.
Ja san to već puno puta objasnija ka pripametni čovik, ali mogu opet, nije mi teško.
Sad ću vas samo pitat kako bi Tesle proša u Hrvatskoj ka hrvatski Srbin ili ka Srbin izbjeglica iz Hrvatske u Srbiji.
Ne pije, ne puši, ne rukuje se, žene ga ne zanimaju...
Bija bi niko i ništa i tamo i vamo.

eto tako

pre 6 godina

mislim da ljudi sirokog horizonta ne boluju od decjih bolesti,kao sto su nacionalna ili religijska pripadnost,nemaju oni potrebe za tim.. nedavno naletim na jedan video,neko je dosao na ideju da je tesla dete vanzemaljaca predano njegovim roditeljima na poverenje,dok opet u drugom videu tvrde kako je tesla i sam rekao,sve sto sam postigao nije zahvaljujuci meni,bilo kako bilo,danas bi nam dobro doslo vise slicnih ljudi,,

vojvodjanin kao poslednji mohikanac

pre 6 godina

Sve ste pravu, ali imate jos naucnika. Milutin Milanovic rodjen u Dalju, sta je on? Ah da, to su omrznuti krajevi sa severa pa nije bitno.

BSN

pre 6 godina

Meni je mnogo fascinantnije da nepismeni i budale bez pogovora obožavaju Ajnštajna, a to nikako ne može da bude zbog toga što Ajnštajna razumeju bolje. Odnosno, ako budale bolje razumeju doprinos Ajnštajna nego Tesle, onda nešto nije u redu sa tim naučnim doprinosom.
(Pundit, 08. januar 2018 08:31)

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn, govori o urodjenoj mudrosti i inteligenciji srpskog naroda, koji takodje vrlo dobro zna sta je Tesla izmislio i sta bi tek izmislio da ga podli Ameri nisu zavrnuli za finansije... I koji zna da su plemeniti Teslini geni prisutni u svakom pravom Srbinu, toj superiornoj gromadi cistoce i postojanosti.

Miki

pre 6 godina

Zašto pišete o nauci i naučnicima, dajte malo pišite o starletama ili sportu i sportistima. Niste odavno ništa napisali o Đokoviću, šta je doručkovao, kada je legao da spava, koliko vode dnevno popije, koliko ima košulja, a koliko majica ... E, velika je glupost ljudska.

Džo

pre 6 godina

Da nije otkrio Tesla, otkrio bi neko drugi.
(Veliki brat, 8. januar 2018 03:13)
Da tebe nije napravio tvoj ćaća, napravio bi te neko drugi, poštar, komšija, možda čak i ja, Džo. Ne broji se ko je sve mogao i ko bi mogao, nego onaj koji jeste.

student

pre 6 godina

Uz Ajnštajna, Galileja i Njutna, verovatno najveći naučnik ikada, i najpametniji čovek u ljudskoj civilizaciji. Jednostavno čovek vam svog vremena. Rodio se i radio u vreme kada su svi mislili da je sve već izumljeno. Da je danas živa ovakva veličina od čoveka, nauka verovatno ne bi imala granice.

милош

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)
Био је Србин, као и његови родитељи. Отац му је био православни свештеник. То где је рођен нема никакве везе. Ако се миш роди у штали јел он можда коњ?

Slavonac

pre 6 godina

Šta je to milošević uradio dobro za čovečanstvo? ništa dobro! A pogotovo za srpski narod. Samo ga paćenik može izjednačiti sa Teslom!
Sramota " pravi Srbine". Jado prejadna!

Miki

pre 6 godina

A vi ste se bas potrudili da predstavite Teslu kao gradjanina sveta, tj. kao da je pao sa Marsa. Zlo koje cinite ce vam se po kosmickom zakonu vratiti pravo u lice.

Milan Niš

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)
pa ima jedna sitnica,a to je cinjenica da je Srbin,inače,ako nisu znao svako od nas kad se rodi pripada nekom narodu,e sad kakav je taj narod i da li zaslužuje takvog genija,to je drugo pitanje...

plavusa

pre 6 godina

@ miro split
ma,nisi nista propustio,tu smo gde si nas i ostavio,navrati opet
za jedno dvaj's godina,cisto onako,da vidis jesmo svi na broju;)

budjavi

pre 6 godina

U skoro svakom gradu u Srbiji je postavljen bar jedan spomenik, bista ili se tako zove ulica. Sigurno nece biti nikad zaboravljen, jer je on bio i ostao van vremena.

Pundit

pre 6 godina

(zoran, 7. januar 2018 21:51)

Komentar ti je toliko nepismeno sročen da je još i najmanje tragično što je totalna glupost. No, i to otkriva nešto tipično.

Meni je mnogo fascinantnije da nepismeni i budale bez pogovora obožavaju Ajnštajna, a to nikako ne može da bude zbog toga što Ajnštajna razumeju bolje. Odnosno, ako budale bolje razumeju doprinos Ajnštajna nego Tesle, onda nešto nije u redu sa tim naučnim doprinosom.

abv

pre 6 godina

za ovog zorana i ostale neznalice:svi veliki geniji i naučnici su Teslu veličali i izricali reči:"""kad bi se svetu oduzeli Teslini izumi sve bi stalo""" a za ovog što lupa da Tesla nije bio Srbin samo kratko pitanje :pošto se zna da mu je otac bio pravoslavni sveštenik šta može biti NIKOLA TESLA ??? Hristos se rodi vaistinu se rodi

Iskreno

pre 6 godina

Ehhh... Istorija nije "nauka" nego spisak manipulativnih lazi, sto (i) ovaj napis ovde ponovo dokazuje.

Nikola Tesla nije "umro" nego ga je ubio Otto Skorzeny, SS-Obersturmbannführer poreklom iz Austrije, posle rata savetnik Egipatskog predsednika Gamal Abdel Nassera, a od 1962 "sluzbenik" Mossada.

Ne morate da mi verujete, ne interesuje me. Interesuje me samo ISTINA.

Dovla

pre 6 godina

Zoran: Gomila lazi sve sa nepoznavanjem teslinog dela. Prvo asinhroni teslini motori koriste se najvise i danas neprikosnoveni su. Transformatori su nezamenjivi. Citavi trofazni sistemi su onakvi kakvima ih je on zamislio. Osim toga on je izmislio i radio i pionir je bezicnog upravjanja. Drugim recima sirina njegovih izuma i sam doprinos napretku cine ga najvecim naucnikom svih vremena

P76-ers

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)

Vođeni tvojom logikom Vuk Stefanović Karadžić rođen je u Turskoj, oni vladaše ovim prostorima, radio u Beču. Kojim li jezikom trenutno pišemo i govorimo? Koje li je on vere i nacionalnosti bio?

Daj uradi nešto korisno za čovečanstvo pa sudi o čemu god hoćeš mali čoveče.

Ovakvi ljudi su naš PONOS, a mi njihova SRAMOTA

Joker

pre 6 godina

@Zoran: Ne piše da je on izmislio internet ali bez svega što je on izmislio mi danas to imamo. Čovek mora da izmisli prvo a pa b, c, ne može odmah na c.

Master

pre 6 godina

@ zasto urna u beogradu???? ja kolko znam tesla i srbija su dva razlicita poima.
(Salerno, 07. januar 2018 23:40)

Ne znam odakle potice takvo znanje ali bih voleo da podelis isto sa nama ostalima. Bas me interesuje zasto tako mislis. pozdrav

petar

pre 6 godina

Nisan odavno bija na B92, pa ne znan kako stvari trenutno stoje sa ovin Nikolon. 
Je li se još svađate koje je nacije i di se rodija?
(miro split, 07. januar 2018 21:37)
nema sta da se svadjamo, rodjen je u Austrougarskoj, na teritoriji današnje Hr, a nacionalnost mu je bila srpska, rodjen je u srpskoj porodici, otac mu je bio pravoslavni sveštenik.
To su notorne istorijske činjenice prihvaćene od strane svih, ne znam u čemu je problem.

petar

pre 6 godina

Slavimo Teslu i ostale naucnike, a ne nekog tamo izmisljenog lika
(deki, 07. januar 2018 22:27)
samo što je veliki Tesla verovao u tog nekog izmišljenog lika.. postoje brojna mesta u njegovim spisima gde on spominje Boga i kako je smatrao da mu je on podario moć stvaralastva.. i zato me nervira kad neko tako olako odbacuje veru, i to tako ponosno govori kao da je popio svu pamet sveta. Tesla, Ajnštajn i drugi blistavi umovi su verovali u Boga, a neki balavac od 20 i kusur godina što nikad ništa nije postigao u životu ga naziva nebitnim likom..

Wunderknabe

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 7. januar 2018 22:45)

Teslin pasoš: http://www.croatianhistory.net/gif/science/tesla/nikola_tesla_putovnica1883_640.jpg
Gdje piše Austrougarska?

Joca

pre 6 godina

"Po njemu je nazvana jedinica za merenje visokog napona i jedinica jačine magnetnog polja"

Ne postoji jedinica za merenje visokog napona. Svaki električni napon, visok ili nizak, meri se u voltima (V).
Tesla (T) je izvedena jedinica kao i volt, om, herc, vat ili i sam veber. Jedinica tesla (T) je uvedena kao posebna jer je univerzalnija od vebera i ne zavisi od porekla magnetnog polja i magnetnog fluksa koji kod permanentnih magneta može da bude i nepoznat ili irelevantan. Tesla je za magnetno polje ono što je amper za električno, ali ne postoji budala koja će za amper da kaže kako je "tek jedinica izvedena od kulona".

Veliki brat

pre 6 godina

Tesla jeste bio svojevrsni genije, kao što ih je bilo mnogo u to vreme.

Našao se na pravom mestu u pravo vreme i sa pravim idejama, a u Americi su, kao i danas, finansijeri imali njuh za profitabilne ideje.

Ali Tesla nije imao ni gram mozga za biznis, pa su ga svi iskoristili, a on umro u bedi i siromaštvu - praktično danas subina mnogih koji se bave nekom pravom naukom u Srbiji.
Tesla je, kada je Vestinghaus zapao u finansijske probleme, pocepao ugovor po kome je Vestinghaus bio obavezan da mu isplati određenu sumu za svaki isporučeni kilovatčas električne energije.

Da je Tesla znao da će završiti u bedi, mogao je ugovor samo da stornira dok Vestinghaus finansijski ne stane na noge, pa potom da nastavi da Tesli plaća određen procenat. Ovako je Vestinghaus kao jedini trošak imao da plaća Tesli smeštaj u hotelu.


Tesla jeste otkrio radio, za šta je potvrda oduzimanje Nobelove nagrade Markoniju, međutim pričati da danas ne bismo imali mobilnu telefoniju i slično je glupost na kvadrat. Da nije otkrio Tesla, otkrio bi neko drugi.

Čak i obrtno magnetno polje nije prvi otkrio Tesla. Faradej je pomoću četiri elektromagneta i prekidača prvi napravio primitivnu verziju indukcionog motora, a obrtno polje pomoću trofaznih namotaja je, pored Tesle, istovremeno otkrio i italijan Galileo Ferraris.

Ali, Amerika je tada oberučke prihvatala inovacije, a autori tih inovacija bi dobijali naknade za korišćenje njihovih patenata, tako da su svi imali motiv za pronalazaštvo.

BSN

pre 6 godina

Србија на својој новчаници од 100 динара има формулу T=W/m2 што имплицира да се мерна јединица T(tesla) изводи из мало познате јединице Weber датој по Њемачком физичару Weberu. Срамота је за српске физичаре и инжењере да нису тражили да се у тој формули уместо вебера унесе мерна јединица ампер која је широко позната како ћаци по Србији не би питали ко је тај вебер и је ли важнији од тесле? Народној Банци није стало до Николе Тесле и не сматра да је то битно.
(jovan Jovanovic, 07. januar 2018 22:14)

Veber mozda danas djacima nije toliko poznata jedinica, ali zato fizicarima i inzenjerima jeste jos iz 19. veka, i to preko Faradejevog zakona elektromagnetne indukcije. Razlog je taj sto nastavnici izbegavaju da djacima objasnjavaju tesko shvatljiv pojam fluksa, magnetnih linija itd. Veber je znacajan fizicar i profesor iz prve polovine XIX veka.
Veber je jedinica za magnetni fluks, a Tesla za gustinu fluksa, bas kao sto pise na novcanici T=Wb/m2. Izrazavanje jedinice Tesla preko dzula i ampera, ili kilograma, metra, sekunde i kulona ne menja stvari. Tesla je izvedena jedinica.
Uostalom, Tesla je uveden tek 1960. godine u sistem jedinica i to na predlog slovenackog inzenjera France Avcina. Tako da ova formula na novcanici smeta samo onima koji bi da se prse "moj je vazniji od tvoga".

Srbi, sve, ovde i svuda, Srbi odasavuda

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.

@(Filip, 7. januar 2018 22:45)


Upravu si, nema veze sa Srbijom, ima veze sa Srbima, svojim sunarodnicima.

Kakav svet

pre 6 godina

A sta bi tek stvorio i kako bi danas svet izgledao da ga nisu toliko sabotirali i da su prihvacene i u delo sprovedene sve njegove ideje. Cista, neiscrpna, besplatna energija bez kablova... za sve!!! Planeta bi bila cista, ozonski omotac citav, brojne zivotinjske vrste bi i dalje postojale, ratova najverovatnije ne bi ni bilo jer ih je 90% zbog pljacke i otimacine pa bi samim tim izgubili smisao i dalje da ne nabrajam. Ima samo jedan problem! Odakle bi onda bogati (onih 1-2%, a mozda i manje) koji ustvari i upravljaju svetom crpili svoje bogatstvo?!! Ljudi su toliko zli da mislim i da je nas savremenik da bi isto tako bedno ili jos gore zavrsio. Veliki nas Nikola Tesla.

haren

pre 6 godina

Kada su Ajnstajna upitali kako je to biti najpametniji covek na svetu, rekao je: Ne znam, to biste trebali da pitate Teslu!
Tesla je bio pravi naucnik i nije se slagao sa mnogim tadasnjim "naucnim" otkricima medju kojima je i gravitacija. Zapitajte se zasto i istrazite.

bpm

pre 6 godina

"Po njemu je nazvana jedinica za merenje visokog napona i jedinica jačine magnetnog polja, a Teslina zaostavština je 2003. upisana u registar Uneska."

Nije jacina magnetskog polja (H), nego magnetska indukcija (B). Jedinica magnetske indukcije je Tesla [T], a jedinica jacine magnetskog polja je Amper po metru [A/m]

Aca86

pre 6 godina

@ miro split

nema tu oko cega da se svadja. Otac mu je pravoslavni pop, znaci Srbin je. Rodjen je u Austro-ugarskoj, teritorija danasnje Hrvatske. A covek je bio kosmopolita, stanovnik sveta. Nisu njega interesovale nacije, vec dobrobit covecanstva kao celine. A uvek je slao pomoc Jugoslaviji. Glupo je svadjati se oko ovih cinjenica.

kk

pre 6 godina

Zapravo Tesla je ubijen 2 dana pre nego sto ga je sobarica zatekla u sobi. To je izjavio nacisticki agent koji je tvrdio da ga je ugusio jastukom na spavanju. Mislim eto neke trivije. Inace taj nacista je bio valjda pradeda busa mladjeg. Mozete lako da proverite na netu.

Against modern football

pre 6 godina

Nikola Tesla sahranjen je po pravoslavnim obicajima i uz pesmu "Tamo daleko". Nikola Tesla je sahranjen onako kako je zeleo, tj nije zeleo da bude kremiran. Nedugo nakon sahrane u Njujork je dosao njegov sestric, Sava Kosanovic, po nalogu vlasti tadasnje socijalisticke Jugoslavije sa zahtevom da se telo Nikole Tesle ekshumira, kremira i prebaci u Jugoslaviju, sto se i desilo 1957. godine. Njegova urna se danas nalazi u muzeju Nikole Tesle u Beogradu, u Krunskoj ulici.

Joc@

pre 6 godina

Tesla je bio uman čovek. Rekao je:
"Ми живимо у времену техничких открића без преседана, која воде све потпунијем овладавању силама природе и неутралисању времена и простора. Али овај развој, иако доприноси нашем комфору, удобности и сигурности живота, не иде у правцу истинске културе и просветљења.''

jovan Jovanovic

pre 6 godina

Србија на својој новчаници од 100 динара има формулу T=W/m2 што имплицира да се мерна јединица T(tesla) изводи из мало познате јединице Weber датој по Њемачком физичару Weberu. Срамота је за српске физичаре и инжењере да нису тражили да се у тој формули уместо вебера унесе мерна јединица ампер која је широко позната како ћаци по Србији не би питали ко је тај вебер и је ли важнији од тесле? Народној Банци није стало до Николе Тесле и не сматра да је то битно. Код нас се име Николе Тесле даје и безначајним, као што су ситне фабрике текстила и слично. САНУ ништа не чини заТеслу. Србија више и не учествује у међународној награди Никола Тесла (IEEE). O tempora o mores.

kultur

pre 6 godina

Znam ga samo kroz ono što je stvorio i ostavio iza sebe. Ipak imam osećaj da volim ovog čoveka kao najrođenijeg. Živi dokaz da čovek nastavlja da živi kroz svoje nasleđe.

zoran

pre 6 godina

Nikakve on veze nema sa internetom,mobilnom tehnologijom.On je bio za naizmeničnu struju a sve ovo koristi jednosmernu struju za svoj rad sa milionima integralnih mola i čipova .To što je imai. ujnu maštu ne znači da je izumeo.U zadnje vreme se sve što je Tesla izmuslio više ne koriste.Njegovi transformatori nekad ne zaobilazan deo se izbacuje,motori se zamenjuju sa nednosmernim jer su jači,može im se fino podešavati brzina.Jedino se još u proizvodnji el energije koriste generatori i prenosna postrojenja.Očekivano je to jer posle nhega niko nije radio na polju naizmeničnih struja.

Joc@

pre 6 godina

Tesla je bio uman čovek. Rekao je:
"Ми живимо у времену техничких открића без преседана, која воде све потпунијем овладавању силама природе и неутралисању времена и простора. Али овај развој, иако доприноси нашем комфору, удобности и сигурности живота, не иде у правцу истинске културе и просветљења.''

Against modern football

pre 6 godina

Nikola Tesla sahranjen je po pravoslavnim obicajima i uz pesmu "Tamo daleko". Nikola Tesla je sahranjen onako kako je zeleo, tj nije zeleo da bude kremiran. Nedugo nakon sahrane u Njujork je dosao njegov sestric, Sava Kosanovic, po nalogu vlasti tadasnje socijalisticke Jugoslavije sa zahtevom da se telo Nikole Tesle ekshumira, kremira i prebaci u Jugoslaviju, sto se i desilo 1957. godine. Njegova urna se danas nalazi u muzeju Nikole Tesle u Beogradu, u Krunskoj ulici.

jovan Jovanovic

pre 6 godina

Србија на својој новчаници од 100 динара има формулу T=W/m2 што имплицира да се мерна јединица T(tesla) изводи из мало познате јединице Weber датој по Њемачком физичару Weberu. Срамота је за српске физичаре и инжењере да нису тражили да се у тој формули уместо вебера унесе мерна јединица ампер која је широко позната како ћаци по Србији не би питали ко је тај вебер и је ли важнији од тесле? Народној Банци није стало до Николе Тесле и не сматра да је то битно. Код нас се име Николе Тесле даје и безначајним, као што су ситне фабрике текстила и слично. САНУ ништа не чини заТеслу. Србија више и не учествује у међународној награди Никола Тесла (IEEE). O tempora o mores.

kultur

pre 6 godina

Znam ga samo kroz ono što je stvorio i ostavio iza sebe. Ipak imam osećaj da volim ovog čoveka kao najrođenijeg. Živi dokaz da čovek nastavlja da živi kroz svoje nasleđe.

милош

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)
Био је Србин, као и његови родитељи. Отац му је био православни свештеник. То где је рођен нема никакве везе. Ако се миш роди у штали јел он можда коњ?

P76-ers

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)

Vođeni tvojom logikom Vuk Stefanović Karadžić rođen je u Turskoj, oni vladaše ovim prostorima, radio u Beču. Kojim li jezikom trenutno pišemo i govorimo? Koje li je on vere i nacionalnosti bio?

Daj uradi nešto korisno za čovečanstvo pa sudi o čemu god hoćeš mali čoveče.

Ovakvi ljudi su naš PONOS, a mi njihova SRAMOTA

Džo

pre 6 godina

Da nije otkrio Tesla, otkrio bi neko drugi.
(Veliki brat, 8. januar 2018 03:13)
Da tebe nije napravio tvoj ćaća, napravio bi te neko drugi, poštar, komšija, možda čak i ja, Džo. Ne broji se ko je sve mogao i ko bi mogao, nego onaj koji jeste.

petar

pre 6 godina

Nisan odavno bija na B92, pa ne znan kako stvari trenutno stoje sa ovin Nikolon. 
Je li se još svađate koje je nacije i di se rodija?
(miro split, 07. januar 2018 21:37)
nema sta da se svadjamo, rodjen je u Austrougarskoj, na teritoriji današnje Hr, a nacionalnost mu je bila srpska, rodjen je u srpskoj porodici, otac mu je bio pravoslavni sveštenik.
To su notorne istorijske činjenice prihvaćene od strane svih, ne znam u čemu je problem.

Milan Niš

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)
pa ima jedna sitnica,a to je cinjenica da je Srbin,inače,ako nisu znao svako od nas kad se rodi pripada nekom narodu,e sad kakav je taj narod i da li zaslužuje takvog genija,to je drugo pitanje...

Aca86

pre 6 godina

@ miro split

nema tu oko cega da se svadja. Otac mu je pravoslavni pop, znaci Srbin je. Rodjen je u Austro-ugarskoj, teritorija danasnje Hrvatske. A covek je bio kosmopolita, stanovnik sveta. Nisu njega interesovale nacije, vec dobrobit covecanstva kao celine. A uvek je slao pomoc Jugoslaviji. Glupo je svadjati se oko ovih cinjenica.

Dovla

pre 6 godina

Zoran: Gomila lazi sve sa nepoznavanjem teslinog dela. Prvo asinhroni teslini motori koriste se najvise i danas neprikosnoveni su. Transformatori su nezamenjivi. Citavi trofazni sistemi su onakvi kakvima ih je on zamislio. Osim toga on je izmislio i radio i pionir je bezicnog upravjanja. Drugim recima sirina njegovih izuma i sam doprinos napretku cine ga najvecim naucnikom svih vremena

Slavonac

pre 6 godina

Šta je to milošević uradio dobro za čovečanstvo? ništa dobro! A pogotovo za srpski narod. Samo ga paćenik može izjednačiti sa Teslom!
Sramota " pravi Srbine". Jado prejadna!

Srbi, sve, ovde i svuda, Srbi odasavuda

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.

@(Filip, 7. januar 2018 22:45)


Upravu si, nema veze sa Srbijom, ima veze sa Srbima, svojim sunarodnicima.

abv

pre 6 godina

za ovog zorana i ostale neznalice:svi veliki geniji i naučnici su Teslu veličali i izricali reči:"""kad bi se svetu oduzeli Teslini izumi sve bi stalo""" a za ovog što lupa da Tesla nije bio Srbin samo kratko pitanje :pošto se zna da mu je otac bio pravoslavni sveštenik šta može biti NIKOLA TESLA ??? Hristos se rodi vaistinu se rodi

zoran

pre 6 godina

Nikakve on veze nema sa internetom,mobilnom tehnologijom.On je bio za naizmeničnu struju a sve ovo koristi jednosmernu struju za svoj rad sa milionima integralnih mola i čipova .To što je imai. ujnu maštu ne znači da je izumeo.U zadnje vreme se sve što je Tesla izmuslio više ne koriste.Njegovi transformatori nekad ne zaobilazan deo se izbacuje,motori se zamenjuju sa nednosmernim jer su jači,može im se fino podešavati brzina.Jedino se još u proizvodnji el energije koriste generatori i prenosna postrojenja.Očekivano je to jer posle nhega niko nije radio na polju naizmeničnih struja.

student

pre 6 godina

Uz Ajnštajna, Galileja i Njutna, verovatno najveći naučnik ikada, i najpametniji čovek u ljudskoj civilizaciji. Jednostavno čovek vam svog vremena. Rodio se i radio u vreme kada su svi mislili da je sve već izumljeno. Da je danas živa ovakva veličina od čoveka, nauka verovatno ne bi imala granice.

Master

pre 6 godina

@ zasto urna u beogradu???? ja kolko znam tesla i srbija su dva razlicita poima.
(Salerno, 07. januar 2018 23:40)

Ne znam odakle potice takvo znanje ali bih voleo da podelis isto sa nama ostalima. Bas me interesuje zasto tako mislis. pozdrav

Joca

pre 6 godina

"Po njemu je nazvana jedinica za merenje visokog napona i jedinica jačine magnetnog polja"

Ne postoji jedinica za merenje visokog napona. Svaki električni napon, visok ili nizak, meri se u voltima (V).
Tesla (T) je izvedena jedinica kao i volt, om, herc, vat ili i sam veber. Jedinica tesla (T) je uvedena kao posebna jer je univerzalnija od vebera i ne zavisi od porekla magnetnog polja i magnetnog fluksa koji kod permanentnih magneta može da bude i nepoznat ili irelevantan. Tesla je za magnetno polje ono što je amper za električno, ali ne postoji budala koja će za amper da kaže kako je "tek jedinica izvedena od kulona".

BSN

pre 6 godina

Србија на својој новчаници од 100 динара има формулу T=W/m2 што имплицира да се мерна јединица T(tesla) изводи из мало познате јединице Weber датој по Њемачком физичару Weberu. Срамота је за српске физичаре и инжењере да нису тражили да се у тој формули уместо вебера унесе мерна јединица ампер која је широко позната како ћаци по Србији не би питали ко је тај вебер и је ли важнији од тесле? Народној Банци није стало до Николе Тесле и не сматра да је то битно.
(jovan Jovanovic, 07. januar 2018 22:14)

Veber mozda danas djacima nije toliko poznata jedinica, ali zato fizicarima i inzenjerima jeste jos iz 19. veka, i to preko Faradejevog zakona elektromagnetne indukcije. Razlog je taj sto nastavnici izbegavaju da djacima objasnjavaju tesko shvatljiv pojam fluksa, magnetnih linija itd. Veber je znacajan fizicar i profesor iz prve polovine XIX veka.
Veber je jedinica za magnetni fluks, a Tesla za gustinu fluksa, bas kao sto pise na novcanici T=Wb/m2. Izrazavanje jedinice Tesla preko dzula i ampera, ili kilograma, metra, sekunde i kulona ne menja stvari. Tesla je izvedena jedinica.
Uostalom, Tesla je uveden tek 1960. godine u sistem jedinica i to na predlog slovenackog inzenjera France Avcina. Tako da ova formula na novcanici smeta samo onima koji bi da se prse "moj je vazniji od tvoga".

Pundit

pre 6 godina

(zoran, 7. januar 2018 21:51)

Komentar ti je toliko nepismeno sročen da je još i najmanje tragično što je totalna glupost. No, i to otkriva nešto tipično.

Meni je mnogo fascinantnije da nepismeni i budale bez pogovora obožavaju Ajnštajna, a to nikako ne može da bude zbog toga što Ajnštajna razumeju bolje. Odnosno, ako budale bolje razumeju doprinos Ajnštajna nego Tesle, onda nešto nije u redu sa tim naučnim doprinosom.

Joker

pre 6 godina

@Zoran: Ne piše da je on izmislio internet ali bez svega što je on izmislio mi danas to imamo. Čovek mora da izmisli prvo a pa b, c, ne može odmah na c.

budjavi

pre 6 godina

U skoro svakom gradu u Srbiji je postavljen bar jedan spomenik, bista ili se tako zove ulica. Sigurno nece biti nikad zaboravljen, jer je on bio i ostao van vremena.

plavusa

pre 6 godina

@ miro split
ma,nisi nista propustio,tu smo gde si nas i ostavio,navrati opet
za jedno dvaj's godina,cisto onako,da vidis jesmo svi na broju;)

Miki

pre 6 godina

Zašto pišete o nauci i naučnicima, dajte malo pišite o starletama ili sportu i sportistima. Niste odavno ništa napisali o Đokoviću, šta je doručkovao, kada je legao da spava, koliko vode dnevno popije, koliko ima košulja, a koliko majica ... E, velika je glupost ljudska.

haren

pre 6 godina

Kada su Ajnstajna upitali kako je to biti najpametniji covek na svetu, rekao je: Ne znam, to biste trebali da pitate Teslu!
Tesla je bio pravi naucnik i nije se slagao sa mnogim tadasnjim "naucnim" otkricima medju kojima je i gravitacija. Zapitajte se zasto i istrazite.

miro split

pre 6 godina

@Petar
Slažen se ja sa svime šta si ti napisa, ali vidim da je svađa još uvik aktualna.
Tesla je najbolji detonator da se aktivira eksploziv hrvatsko - srpski kompleksa.
Ja san to već puno puta objasnija ka pripametni čovik, ali mogu opet, nije mi teško.
Sad ću vas samo pitat kako bi Tesle proša u Hrvatskoj ka hrvatski Srbin ili ka Srbin izbjeglica iz Hrvatske u Srbiji.
Ne pije, ne puši, ne rukuje se, žene ga ne zanimaju...
Bija bi niko i ništa i tamo i vamo.

bpm

pre 6 godina

"Po njemu je nazvana jedinica za merenje visokog napona i jedinica jačine magnetnog polja, a Teslina zaostavština je 2003. upisana u registar Uneska."

Nije jacina magnetskog polja (H), nego magnetska indukcija (B). Jedinica magnetske indukcije je Tesla [T], a jedinica jacine magnetskog polja je Amper po metru [A/m]

Kakav svet

pre 6 godina

A sta bi tek stvorio i kako bi danas svet izgledao da ga nisu toliko sabotirali i da su prihvacene i u delo sprovedene sve njegove ideje. Cista, neiscrpna, besplatna energija bez kablova... za sve!!! Planeta bi bila cista, ozonski omotac citav, brojne zivotinjske vrste bi i dalje postojale, ratova najverovatnije ne bi ni bilo jer ih je 90% zbog pljacke i otimacine pa bi samim tim izgubili smisao i dalje da ne nabrajam. Ima samo jedan problem! Odakle bi onda bogati (onih 1-2%, a mozda i manje) koji ustvari i upravljaju svetom crpili svoje bogatstvo?!! Ljudi su toliko zli da mislim i da je nas savremenik da bi isto tako bedno ili jos gore zavrsio. Veliki nas Nikola Tesla.

BSN

pre 6 godina

Meni je mnogo fascinantnije da nepismeni i budale bez pogovora obožavaju Ajnštajna, a to nikako ne može da bude zbog toga što Ajnštajna razumeju bolje. Odnosno, ako budale bolje razumeju doprinos Ajnštajna nego Tesle, onda nešto nije u redu sa tim naučnim doprinosom.
(Pundit, 08. januar 2018 08:31)

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn, govori o urodjenoj mudrosti i inteligenciji srpskog naroda, koji takodje vrlo dobro zna sta je Tesla izmislio i sta bi tek izmislio da ga podli Ameri nisu zavrnuli za finansije... I koji zna da su plemeniti Teslini geni prisutni u svakom pravom Srbinu, toj superiornoj gromadi cistoce i postojanosti.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn, govori o urodjenoj mudrosti i inteligenciji srpskog naroda, koji takodje vrlo dobro zna sta je Tesla izmislio i sta bi tek izmislio da ga podli Ameri nisu zavrnuli za finansije... I koji zna da su plemeniti Teslini geni prisutni u svakom pravom Srbinu, toj superiornoj gromadi cistoce i postojanosti.
(BSN, 8. januar 2018 12:07)
Ti ocigledno nisi srbin,posto nemas najblazeg pojma o Ajnstajnu,a jos manje o Tesli.

Tesla,sve sto je postigao,postigao je u toj podloj Americi i ne postoji drugo mesto na svetu gde je svoje ideje mogao da ostvari.
Sto se tice tvojih lupetanja o genima ,samo osoba koja nema veze sa zivotom ,moze tako nesto da pise.

Tesla je bio cudna osoba,veoma cudna osoba,koja ni danas ne bi postigla mnogo vise ,nego sto je postigao tada,jer su njegove ideje bile previse radikalne,a smisao za biznis ,bas nikakav.
Vecina ga nije uopste razumela,a manjina koja jeste,uglavnom mu nije verovala.Nije umeo sa novcem niti mu je bio bitan,osim kao sredstvo za ostvarivanje cilja.
Bio je srbin ,koji je u Srbiji proveo malo vremena,a u BG citavih 15 minuta.
Bio je kockar u mladosti i verovatno homoseksualac,mada nije dokazano da je ikada bio sa bilo kime,te se smatra da je bio aseksualan.Bio je genije,a granica izmedju genija i ludaka je mala,a kod njega jos manja.Pricao je sa golubovima,bojao se zaraza i bio ono sto danas zovu "frik".
Veliki covek,srbin i amerikanac!

petar

pre 6 godina

Slavimo Teslu i ostale naucnike, a ne nekog tamo izmisljenog lika
(deki, 07. januar 2018 22:27)
samo što je veliki Tesla verovao u tog nekog izmišljenog lika.. postoje brojna mesta u njegovim spisima gde on spominje Boga i kako je smatrao da mu je on podario moć stvaralastva.. i zato me nervira kad neko tako olako odbacuje veru, i to tako ponosno govori kao da je popio svu pamet sveta. Tesla, Ajnštajn i drugi blistavi umovi su verovali u Boga, a neki balavac od 20 i kusur godina što nikad ništa nije postigao u životu ga naziva nebitnim likom..

kk

pre 6 godina

Zapravo Tesla je ubijen 2 dana pre nego sto ga je sobarica zatekla u sobi. To je izjavio nacisticki agent koji je tvrdio da ga je ugusio jastukom na spavanju. Mislim eto neke trivije. Inace taj nacista je bio valjda pradeda busa mladjeg. Mozete lako da proverite na netu.

Miki

pre 6 godina

A vi ste se bas potrudili da predstavite Teslu kao gradjanina sveta, tj. kao da je pao sa Marsa. Zlo koje cinite ce vam se po kosmickom zakonu vratiti pravo u lice.

eto tako

pre 6 godina

mislim da ljudi sirokog horizonta ne boluju od decjih bolesti,kao sto su nacionalna ili religijska pripadnost,nemaju oni potrebe za tim.. nedavno naletim na jedan video,neko je dosao na ideju da je tesla dete vanzemaljaca predano njegovim roditeljima na poverenje,dok opet u drugom videu tvrde kako je tesla i sam rekao,sve sto sam postigao nije zahvaljujuci meni,bilo kako bilo,danas bi nam dobro doslo vise slicnih ljudi,,

Veliki brat

pre 6 godina

Tesla jeste bio svojevrsni genije, kao što ih je bilo mnogo u to vreme.

Našao se na pravom mestu u pravo vreme i sa pravim idejama, a u Americi su, kao i danas, finansijeri imali njuh za profitabilne ideje.

Ali Tesla nije imao ni gram mozga za biznis, pa su ga svi iskoristili, a on umro u bedi i siromaštvu - praktično danas subina mnogih koji se bave nekom pravom naukom u Srbiji.
Tesla je, kada je Vestinghaus zapao u finansijske probleme, pocepao ugovor po kome je Vestinghaus bio obavezan da mu isplati određenu sumu za svaki isporučeni kilovatčas električne energije.

Da je Tesla znao da će završiti u bedi, mogao je ugovor samo da stornira dok Vestinghaus finansijski ne stane na noge, pa potom da nastavi da Tesli plaća određen procenat. Ovako je Vestinghaus kao jedini trošak imao da plaća Tesli smeštaj u hotelu.


Tesla jeste otkrio radio, za šta je potvrda oduzimanje Nobelove nagrade Markoniju, međutim pričati da danas ne bismo imali mobilnu telefoniju i slično je glupost na kvadrat. Da nije otkrio Tesla, otkrio bi neko drugi.

Čak i obrtno magnetno polje nije prvi otkrio Tesla. Faradej je pomoću četiri elektromagneta i prekidača prvi napravio primitivnu verziju indukcionog motora, a obrtno polje pomoću trofaznih namotaja je, pored Tesle, istovremeno otkrio i italijan Galileo Ferraris.

Ali, Amerika je tada oberučke prihvatala inovacije, a autori tih inovacija bi dobijali naknade za korišćenje njihovih patenata, tako da su svi imali motiv za pronalazaštvo.

Iskreno

pre 6 godina

Ehhh... Istorija nije "nauka" nego spisak manipulativnih lazi, sto (i) ovaj napis ovde ponovo dokazuje.

Nikola Tesla nije "umro" nego ga je ubio Otto Skorzeny, SS-Obersturmbannführer poreklom iz Austrije, posle rata savetnik Egipatskog predsednika Gamal Abdel Nassera, a od 1962 "sluzbenik" Mossada.

Ne morate da mi verujete, ne interesuje me. Interesuje me samo ISTINA.

Wunderknabe

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 7. januar 2018 22:45)

Teslin pasoš: http://www.croatianhistory.net/gif/science/tesla/nikola_tesla_putovnica1883_640.jpg
Gdje piše Austrougarska?

vojvodjanin kao poslednji mohikanac

pre 6 godina

Sve ste pravu, ali imate jos naucnika. Milutin Milanovic rodjen u Dalju, sta je on? Ah da, to su omrznuti krajevi sa severa pa nije bitno.

Zagor

pre 6 godina

@Slavonac: Nije napisao da je Milosevic bilo sta dobro uradio, niti ga je uporedio sa Teslom. Napisao da je Tesla pored Djokovica i Milosevica najpoznatiji Srbin. O tome se naravno moze raspravljati. I Hitler je pored Mocarta jedan od napoznatijih Austrijanaca. Ali nije u tome stvar. Stvar je u tome sto ti ne citas sta ljudi pisu, pa onda pogresno odgovaras.

Pundit

pre 6 godina

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn,
(BSN, 8. januar 2018 12:07)
Nešto si ti pomešao. Takvi koje ti opisuješ ne vole Ajnštajna jer je "pokrao" Milevu Marić, a ne zato što je njegova teorija budalaština. Ipak, indirektno si objasnio zašto ni jedan Jevrejin neće nipodaštavati drugog najvećeg jevrejskog proroka, te i kako i zašto je to postao.

zoran

pre 6 godina

Nikakve on veze nema sa internetom,mobilnom tehnologijom.On je bio za naizmeničnu struju a sve ovo koristi jednosmernu struju za svoj rad sa milionima integralnih mola i čipova .To što je imai. ujnu maštu ne znači da je izumeo.U zadnje vreme se sve što je Tesla izmuslio više ne koriste.Njegovi transformatori nekad ne zaobilazan deo se izbacuje,motori se zamenjuju sa nednosmernim jer su jači,može im se fino podešavati brzina.Jedino se još u proizvodnji el energije koriste generatori i prenosna postrojenja.Očekivano je to jer posle nhega niko nije radio na polju naizmeničnih struja.

jovan Jovanovic

pre 6 godina

Србија на својој новчаници од 100 динара има формулу T=W/m2 што имплицира да се мерна јединица T(tesla) изводи из мало познате јединице Weber датој по Њемачком физичару Weberu. Срамота је за српске физичаре и инжењере да нису тражили да се у тој формули уместо вебера унесе мерна јединица ампер која је широко позната како ћаци по Србији не би питали ко је тај вебер и је ли важнији од тесле? Народној Банци није стало до Николе Тесле и не сматра да је то битно. Код нас се име Николе Тесле даје и безначајним, као што су ситне фабрике текстила и слично. САНУ ништа не чини заТеслу. Србија више и не учествује у међународној награди Никола Тесла (IEEE). O tempora o mores.

Against modern football

pre 6 godina

Nikola Tesla sahranjen je po pravoslavnim obicajima i uz pesmu "Tamo daleko". Nikola Tesla je sahranjen onako kako je zeleo, tj nije zeleo da bude kremiran. Nedugo nakon sahrane u Njujork je dosao njegov sestric, Sava Kosanovic, po nalogu vlasti tadasnje socijalisticke Jugoslavije sa zahtevom da se telo Nikole Tesle ekshumira, kremira i prebaci u Jugoslaviju, sto se i desilo 1957. godine. Njegova urna se danas nalazi u muzeju Nikole Tesle u Beogradu, u Krunskoj ulici.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn, govori o urodjenoj mudrosti i inteligenciji srpskog naroda, koji takodje vrlo dobro zna sta je Tesla izmislio i sta bi tek izmislio da ga podli Ameri nisu zavrnuli za finansije... I koji zna da su plemeniti Teslini geni prisutni u svakom pravom Srbinu, toj superiornoj gromadi cistoce i postojanosti.
(BSN, 8. januar 2018 12:07)
Ti ocigledno nisi srbin,posto nemas najblazeg pojma o Ajnstajnu,a jos manje o Tesli.

Tesla,sve sto je postigao,postigao je u toj podloj Americi i ne postoji drugo mesto na svetu gde je svoje ideje mogao da ostvari.
Sto se tice tvojih lupetanja o genima ,samo osoba koja nema veze sa zivotom ,moze tako nesto da pise.

Tesla je bio cudna osoba,veoma cudna osoba,koja ni danas ne bi postigla mnogo vise ,nego sto je postigao tada,jer su njegove ideje bile previse radikalne,a smisao za biznis ,bas nikakav.
Vecina ga nije uopste razumela,a manjina koja jeste,uglavnom mu nije verovala.Nije umeo sa novcem niti mu je bio bitan,osim kao sredstvo za ostvarivanje cilja.
Bio je srbin ,koji je u Srbiji proveo malo vremena,a u BG citavih 15 minuta.
Bio je kockar u mladosti i verovatno homoseksualac,mada nije dokazano da je ikada bio sa bilo kime,te se smatra da je bio aseksualan.Bio je genije,a granica izmedju genija i ludaka je mala,a kod njega jos manja.Pricao je sa golubovima,bojao se zaraza i bio ono sto danas zovu "frik".
Veliki covek,srbin i amerikanac!

petar

pre 6 godina

Slavimo Teslu i ostale naucnike, a ne nekog tamo izmisljenog lika
(deki, 07. januar 2018 22:27)
samo što je veliki Tesla verovao u tog nekog izmišljenog lika.. postoje brojna mesta u njegovim spisima gde on spominje Boga i kako je smatrao da mu je on podario moć stvaralastva.. i zato me nervira kad neko tako olako odbacuje veru, i to tako ponosno govori kao da je popio svu pamet sveta. Tesla, Ajnštajn i drugi blistavi umovi su verovali u Boga, a neki balavac od 20 i kusur godina što nikad ništa nije postigao u životu ga naziva nebitnim likom..

Iskreno

pre 6 godina

Ehhh... Istorija nije "nauka" nego spisak manipulativnih lazi, sto (i) ovaj napis ovde ponovo dokazuje.

Nikola Tesla nije "umro" nego ga je ubio Otto Skorzeny, SS-Obersturmbannführer poreklom iz Austrije, posle rata savetnik Egipatskog predsednika Gamal Abdel Nassera, a od 1962 "sluzbenik" Mossada.

Ne morate da mi verujete, ne interesuje me. Interesuje me samo ISTINA.

kultur

pre 6 godina

Znam ga samo kroz ono što je stvorio i ostavio iza sebe. Ipak imam osećaj da volim ovog čoveka kao najrođenijeg. Živi dokaz da čovek nastavlja da živi kroz svoje nasleđe.

kk

pre 6 godina

Zapravo Tesla je ubijen 2 dana pre nego sto ga je sobarica zatekla u sobi. To je izjavio nacisticki agent koji je tvrdio da ga je ugusio jastukom na spavanju. Mislim eto neke trivije. Inace taj nacista je bio valjda pradeda busa mladjeg. Mozete lako da proverite na netu.

student

pre 6 godina

Uz Ajnštajna, Galileja i Njutna, verovatno najveći naučnik ikada, i najpametniji čovek u ljudskoj civilizaciji. Jednostavno čovek vam svog vremena. Rodio se i radio u vreme kada su svi mislili da je sve već izumljeno. Da je danas živa ovakva veličina od čoveka, nauka verovatno ne bi imala granice.

BSN

pre 6 godina

Meni je mnogo fascinantnije da nepismeni i budale bez pogovora obožavaju Ajnštajna, a to nikako ne može da bude zbog toga što Ajnštajna razumeju bolje. Odnosno, ako budale bolje razumeju doprinos Ajnštajna nego Tesle, onda nešto nije u redu sa tim naučnim doprinosom.
(Pundit, 08. januar 2018 08:31)

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn, govori o urodjenoj mudrosti i inteligenciji srpskog naroda, koji takodje vrlo dobro zna sta je Tesla izmislio i sta bi tek izmislio da ga podli Ameri nisu zavrnuli za finansije... I koji zna da su plemeniti Teslini geni prisutni u svakom pravom Srbinu, toj superiornoj gromadi cistoce i postojanosti.

Joc@

pre 6 godina

Tesla je bio uman čovek. Rekao je:
"Ми живимо у времену техничких открића без преседана, која воде све потпунијем овладавању силама природе и неутралисању времена и простора. Али овај развој, иако доприноси нашем комфору, удобности и сигурности живота, не иде у правцу истинске културе и просветљења.''

haren

pre 6 godina

Kada su Ajnstajna upitali kako je to biti najpametniji covek na svetu, rekao je: Ne znam, to biste trebali da pitate Teslu!
Tesla je bio pravi naucnik i nije se slagao sa mnogim tadasnjim "naucnim" otkricima medju kojima je i gravitacija. Zapitajte se zasto i istrazite.

Kakav svet

pre 6 godina

A sta bi tek stvorio i kako bi danas svet izgledao da ga nisu toliko sabotirali i da su prihvacene i u delo sprovedene sve njegove ideje. Cista, neiscrpna, besplatna energija bez kablova... za sve!!! Planeta bi bila cista, ozonski omotac citav, brojne zivotinjske vrste bi i dalje postojale, ratova najverovatnije ne bi ni bilo jer ih je 90% zbog pljacke i otimacine pa bi samim tim izgubili smisao i dalje da ne nabrajam. Ima samo jedan problem! Odakle bi onda bogati (onih 1-2%, a mozda i manje) koji ustvari i upravljaju svetom crpili svoje bogatstvo?!! Ljudi su toliko zli da mislim i da je nas savremenik da bi isto tako bedno ili jos gore zavrsio. Veliki nas Nikola Tesla.

Veliki brat

pre 6 godina

Tesla jeste bio svojevrsni genije, kao što ih je bilo mnogo u to vreme.

Našao se na pravom mestu u pravo vreme i sa pravim idejama, a u Americi su, kao i danas, finansijeri imali njuh za profitabilne ideje.

Ali Tesla nije imao ni gram mozga za biznis, pa su ga svi iskoristili, a on umro u bedi i siromaštvu - praktično danas subina mnogih koji se bave nekom pravom naukom u Srbiji.
Tesla je, kada je Vestinghaus zapao u finansijske probleme, pocepao ugovor po kome je Vestinghaus bio obavezan da mu isplati određenu sumu za svaki isporučeni kilovatčas električne energije.

Da je Tesla znao da će završiti u bedi, mogao je ugovor samo da stornira dok Vestinghaus finansijski ne stane na noge, pa potom da nastavi da Tesli plaća određen procenat. Ovako je Vestinghaus kao jedini trošak imao da plaća Tesli smeštaj u hotelu.


Tesla jeste otkrio radio, za šta je potvrda oduzimanje Nobelove nagrade Markoniju, međutim pričati da danas ne bismo imali mobilnu telefoniju i slično je glupost na kvadrat. Da nije otkrio Tesla, otkrio bi neko drugi.

Čak i obrtno magnetno polje nije prvi otkrio Tesla. Faradej je pomoću četiri elektromagneta i prekidača prvi napravio primitivnu verziju indukcionog motora, a obrtno polje pomoću trofaznih namotaja je, pored Tesle, istovremeno otkrio i italijan Galileo Ferraris.

Ali, Amerika je tada oberučke prihvatala inovacije, a autori tih inovacija bi dobijali naknade za korišćenje njihovih patenata, tako da su svi imali motiv za pronalazaštvo.

Wunderknabe

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 7. januar 2018 22:45)

Teslin pasoš: http://www.croatianhistory.net/gif/science/tesla/nikola_tesla_putovnica1883_640.jpg
Gdje piše Austrougarska?

Pundit

pre 6 godina

Da, zato cinjenica da svakom pravom Srbinu skoci pritisak kada se spomene Ajnstajn,
(BSN, 8. januar 2018 12:07)
Nešto si ti pomešao. Takvi koje ti opisuješ ne vole Ajnštajna jer je "pokrao" Milevu Marić, a ne zato što je njegova teorija budalaština. Ipak, indirektno si objasnio zašto ni jedan Jevrejin neće nipodaštavati drugog najvećeg jevrejskog proroka, te i kako i zašto je to postao.

Miki

pre 6 godina

A vi ste se bas potrudili da predstavite Teslu kao gradjanina sveta, tj. kao da je pao sa Marsa. Zlo koje cinite ce vam se po kosmickom zakonu vratiti pravo u lice.

милош

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)
Био је Србин, као и његови родитељи. Отац му је био православни свештеник. То где је рођен нема никакве везе. Ако се миш роди у штали јел он можда коњ?

abv

pre 6 godina

za ovog zorana i ostale neznalice:svi veliki geniji i naučnici su Teslu veličali i izricali reči:"""kad bi se svetu oduzeli Teslini izumi sve bi stalo""" a za ovog što lupa da Tesla nije bio Srbin samo kratko pitanje :pošto se zna da mu je otac bio pravoslavni sveštenik šta može biti NIKOLA TESLA ??? Hristos se rodi vaistinu se rodi

vojvodjanin kao poslednji mohikanac

pre 6 godina

Sve ste pravu, ali imate jos naucnika. Milutin Milanovic rodjen u Dalju, sta je on? Ah da, to su omrznuti krajevi sa severa pa nije bitno.

P76-ers

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)

Vođeni tvojom logikom Vuk Stefanović Karadžić rođen je u Turskoj, oni vladaše ovim prostorima, radio u Beču. Kojim li jezikom trenutno pišemo i govorimo? Koje li je on vere i nacionalnosti bio?

Daj uradi nešto korisno za čovečanstvo pa sudi o čemu god hoćeš mali čoveče.

Ovakvi ljudi su naš PONOS, a mi njihova SRAMOTA

plavusa

pre 6 godina

@ miro split
ma,nisi nista propustio,tu smo gde si nas i ostavio,navrati opet
za jedno dvaj's godina,cisto onako,da vidis jesmo svi na broju;)

Slavonac

pre 6 godina

Šta je to milošević uradio dobro za čovečanstvo? ništa dobro! A pogotovo za srpski narod. Samo ga paćenik može izjednačiti sa Teslom!
Sramota " pravi Srbine". Jado prejadna!

Džo

pre 6 godina

Da nije otkrio Tesla, otkrio bi neko drugi.
(Veliki brat, 8. januar 2018 03:13)
Da tebe nije napravio tvoj ćaća, napravio bi te neko drugi, poštar, komšija, možda čak i ja, Džo. Ne broji se ko je sve mogao i ko bi mogao, nego onaj koji jeste.

Miki

pre 6 godina

Zašto pišete o nauci i naučnicima, dajte malo pišite o starletama ili sportu i sportistima. Niste odavno ništa napisali o Đokoviću, šta je doručkovao, kada je legao da spava, koliko vode dnevno popije, koliko ima košulja, a koliko majica ... E, velika je glupost ljudska.

Srbi, sve, ovde i svuda, Srbi odasavuda

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.

@(Filip, 7. januar 2018 22:45)


Upravu si, nema veze sa Srbijom, ima veze sa Srbima, svojim sunarodnicima.

BSN

pre 6 godina

Србија на својој новчаници од 100 динара има формулу T=W/m2 што имплицира да се мерна јединица T(tesla) изводи из мало познате јединице Weber датој по Њемачком физичару Weberu. Срамота је за српске физичаре и инжењере да нису тражили да се у тој формули уместо вебера унесе мерна јединица ампер која је широко позната како ћаци по Србији не би питали ко је тај вебер и је ли важнији од тесле? Народној Банци није стало до Николе Тесле и не сматра да је то битно.
(jovan Jovanovic, 07. januar 2018 22:14)

Veber mozda danas djacima nije toliko poznata jedinica, ali zato fizicarima i inzenjerima jeste jos iz 19. veka, i to preko Faradejevog zakona elektromagnetne indukcije. Razlog je taj sto nastavnici izbegavaju da djacima objasnjavaju tesko shvatljiv pojam fluksa, magnetnih linija itd. Veber je znacajan fizicar i profesor iz prve polovine XIX veka.
Veber je jedinica za magnetni fluks, a Tesla za gustinu fluksa, bas kao sto pise na novcanici T=Wb/m2. Izrazavanje jedinice Tesla preko dzula i ampera, ili kilograma, metra, sekunde i kulona ne menja stvari. Tesla je izvedena jedinica.
Uostalom, Tesla je uveden tek 1960. godine u sistem jedinica i to na predlog slovenackog inzenjera France Avcina. Tako da ova formula na novcanici smeta samo onima koji bi da se prse "moj je vazniji od tvoga".

petar

pre 6 godina

Nisan odavno bija na B92, pa ne znan kako stvari trenutno stoje sa ovin Nikolon. 
Je li se još svađate koje je nacije i di se rodija?
(miro split, 07. januar 2018 21:37)
nema sta da se svadjamo, rodjen je u Austrougarskoj, na teritoriji današnje Hr, a nacionalnost mu je bila srpska, rodjen je u srpskoj porodici, otac mu je bio pravoslavni sveštenik.
To su notorne istorijske činjenice prihvaćene od strane svih, ne znam u čemu je problem.

Pundit

pre 6 godina

(zoran, 7. januar 2018 21:51)

Komentar ti je toliko nepismeno sročen da je još i najmanje tragično što je totalna glupost. No, i to otkriva nešto tipično.

Meni je mnogo fascinantnije da nepismeni i budale bez pogovora obožavaju Ajnštajna, a to nikako ne može da bude zbog toga što Ajnštajna razumeju bolje. Odnosno, ako budale bolje razumeju doprinos Ajnštajna nego Tesle, onda nešto nije u redu sa tim naučnim doprinosom.

miro split

pre 6 godina

@Petar
Slažen se ja sa svime šta si ti napisa, ali vidim da je svađa još uvik aktualna.
Tesla je najbolji detonator da se aktivira eksploziv hrvatsko - srpski kompleksa.
Ja san to već puno puta objasnija ka pripametni čovik, ali mogu opet, nije mi teško.
Sad ću vas samo pitat kako bi Tesle proša u Hrvatskoj ka hrvatski Srbin ili ka Srbin izbjeglica iz Hrvatske u Srbiji.
Ne pije, ne puši, ne rukuje se, žene ga ne zanimaju...
Bija bi niko i ništa i tamo i vamo.

Zagor

pre 6 godina

@Slavonac: Nije napisao da je Milosevic bilo sta dobro uradio, niti ga je uporedio sa Teslom. Napisao da je Tesla pored Djokovica i Milosevica najpoznatiji Srbin. O tome se naravno moze raspravljati. I Hitler je pored Mocarta jedan od napoznatijih Austrijanaca. Ali nije u tome stvar. Stvar je u tome sto ti ne citas sta ljudi pisu, pa onda pogresno odgovaras.

Aca86

pre 6 godina

@ miro split

nema tu oko cega da se svadja. Otac mu je pravoslavni pop, znaci Srbin je. Rodjen je u Austro-ugarskoj, teritorija danasnje Hrvatske. A covek je bio kosmopolita, stanovnik sveta. Nisu njega interesovale nacije, vec dobrobit covecanstva kao celine. A uvek je slao pomoc Jugoslaviji. Glupo je svadjati se oko ovih cinjenica.

Master

pre 6 godina

@ zasto urna u beogradu???? ja kolko znam tesla i srbija su dva razlicita poima.
(Salerno, 07. januar 2018 23:40)

Ne znam odakle potice takvo znanje ali bih voleo da podelis isto sa nama ostalima. Bas me interesuje zasto tako mislis. pozdrav

budjavi

pre 6 godina

U skoro svakom gradu u Srbiji je postavljen bar jedan spomenik, bista ili se tako zove ulica. Sigurno nece biti nikad zaboravljen, jer je on bio i ostao van vremena.

Milan Niš

pre 6 godina

Rodjen u Austrougarskoj, živeo i stvarao u Americi, kakve veze ima Tesla sa Srbijom, to mi nije jasno.
(Filip, 07. januar 2018 22:45)
pa ima jedna sitnica,a to je cinjenica da je Srbin,inače,ako nisu znao svako od nas kad se rodi pripada nekom narodu,e sad kakav je taj narod i da li zaslužuje takvog genija,to je drugo pitanje...

eto tako

pre 6 godina

mislim da ljudi sirokog horizonta ne boluju od decjih bolesti,kao sto su nacionalna ili religijska pripadnost,nemaju oni potrebe za tim.. nedavno naletim na jedan video,neko je dosao na ideju da je tesla dete vanzemaljaca predano njegovim roditeljima na poverenje,dok opet u drugom videu tvrde kako je tesla i sam rekao,sve sto sam postigao nije zahvaljujuci meni,bilo kako bilo,danas bi nam dobro doslo vise slicnih ljudi,,

bpm

pre 6 godina

"Po njemu je nazvana jedinica za merenje visokog napona i jedinica jačine magnetnog polja, a Teslina zaostavština je 2003. upisana u registar Uneska."

Nije jacina magnetskog polja (H), nego magnetska indukcija (B). Jedinica magnetske indukcije je Tesla [T], a jedinica jacine magnetskog polja je Amper po metru [A/m]

Joca

pre 6 godina

"Po njemu je nazvana jedinica za merenje visokog napona i jedinica jačine magnetnog polja"

Ne postoji jedinica za merenje visokog napona. Svaki električni napon, visok ili nizak, meri se u voltima (V).
Tesla (T) je izvedena jedinica kao i volt, om, herc, vat ili i sam veber. Jedinica tesla (T) je uvedena kao posebna jer je univerzalnija od vebera i ne zavisi od porekla magnetnog polja i magnetnog fluksa koji kod permanentnih magneta može da bude i nepoznat ili irelevantan. Tesla je za magnetno polje ono što je amper za električno, ali ne postoji budala koja će za amper da kaže kako je "tek jedinica izvedena od kulona".

Joker

pre 6 godina

@Zoran: Ne piše da je on izmislio internet ali bez svega što je on izmislio mi danas to imamo. Čovek mora da izmisli prvo a pa b, c, ne može odmah na c.

Dovla

pre 6 godina

Zoran: Gomila lazi sve sa nepoznavanjem teslinog dela. Prvo asinhroni teslini motori koriste se najvise i danas neprikosnoveni su. Transformatori su nezamenjivi. Citavi trofazni sistemi su onakvi kakvima ih je on zamislio. Osim toga on je izmislio i radio i pionir je bezicnog upravjanja. Drugim recima sirina njegovih izuma i sam doprinos napretku cine ga najvecim naucnikom svih vremena