Utorak, 07.11.2017.

10:40

On je bio "Plava zver", čovek koga se i Hitler plašio

Izvor: Sputnik

On je bio "Plava zver", èovek koga se i Hitler plašio IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

125 Komentari

Sortiraj po:

Dejan

pre 2 meseca

Hitler ga se nije ni najmanje plasio, ali jesu njegovi poslusnici kojima se okruzio. Hitler je takve i birao. Himler je bio 3 po snazi a to je postigso samo zbog slepe poslusnosti Hitleru. Jedini koga se Hirler plasio je Rem. A od Rema su se plasili i ostali pre svih Gering I Himler

moje ime

pre 6 godina

Hitler i njegovi saradnici poput Hajndriha i ostalih su bili logican ishod sveukupne, kolektivne svjesti svih naroda tadasnjeg doba. Oni su ucitelji koji pokazuju kako ljudi svojim odlukama i mislima kreiraju realnost i u sta se zbog tih svojih odluka i misli mogu pretvoriti i biti.
Nazalost, i danas je vrlo moguc slican razvoj dogadjaja.

Negativni

pre 6 godina

(Slobodni Klikeri, 8. novembar 2017 14:20)

I nama su ustanak organizovali Englezi. Jedan Englezi, a drugi Rusi. I u Kopenhagenu je poginulo mnogo više ljudi nego u Beogradu (boreći se protiv Nemaca - ne računam ubijanje civila Jevreja koji su najstrašnije potkazivani od strane Beogradjana). A Danci su svoje Jevreje spakovali u brodove o državnom trošku, poslali u Englesku, a posle rata ih je čekala sva imovina koju su pre istog imali. Kad pominješ Dance, treba da ustaneš, jer to je narod koji je svoju čovečnost i hrabrost dokazao. Mi se jesmo dobro držali, naročito prve godine rata, ali smo imali i sramne epizode itekako.

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

@ (mup, 8. novembar 2017 12:05)

A,koliko je to Nemaca poginulo u Pragu,pored ovog u poluuspesnom atentatu,pa se ne zna da li je umro od posledica ranjavanja ili su mu nesto "namestili" na operacionom stolu?
Koliko u Amsterdamu,Briselu,Kopenhagenu,Parizu? Jel ima 6 mrtvih Nemaca? I to zajedno sa saveznickom ofanzivom posle iskrcavanja na Normandiju.

Za tvoje bolje obrazovanje,prvi oslobodjeni grad u celoj Evropi bila je Loznica koju su slobodili ostaci jedinica kraljevske vojske i mestani jos krajem avgusta 1941. godine. Da, 1941. godine. Zatim su oslobodjeni Kraljevo ( i to tenkom koji su zarobili od Nemaca),Cacak i Uzice. Gde je posle toga uspostavljena tzv. Uzicka republika. Najveca slobodna teritorija u okupiranoj Evropi sve do 1944. godine.I posle cijeg pada su usledila masovna streljanja u Kraljevu i Kragujevcu. Sve to do novembra 1941. kada niko u Evropi nije smeo da zucne,a kamoli metak da opali i to u vazduh. Svaka cast Cesima na atentatu,ali i to su morali da im organizuju Englezi,a ne oni sami. Ispade da sa jednim atentatom Cesi oslobodise pola Evrope,slomise Treci Rajh,bokte! Bolji nego Prle i Tihi.
Uzgred,ustanak je u Ceskoj zvanicno poceo,cini mi se, 4. ili 5. maja 1945. ej,u maju 45. poceo ustanak. :D

Miloš

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)

Pa i ne, imas primere gde je njegovo mesanje bilo od presudnog znacaja za pobedu (Francuska) ili za odbranu (posle kraha kod Moskve) a imas i primere gde je gresio ali ako se podvuce crta je bio uspesniji.

Glavna greska mu je bila sto je uopste napao SSSR ali bio je ideoloski zaslepljen pa je stvarno verovao da zbog ideologije SSSR ce njega napasti iako sad je jasno da Staljinu to napamet nije padalo cak je sve radio da ucini SSSR nesposobnijim za napad na Nemacku da ne isprovocira Hitlera.

mup

pre 6 godina

Tutankamon
Pričas koješta, a knjigu nisi pročitao. O Česima postoji mišljenje da su plašljivi, a ubili su jednog od najznačajnijih ljudi rajha. Za to vreme u "slobodarskom" Beogradu je za vreme čitavog rata poginulo dvoje nemačkih vojnika. Jedan je pao sa kamiona, a drugog su umlatili neki Romi iz Marinkove Bare jer ih je švaba varao na kartama. Nisi valjda poverovao u bajke o Otpisanima.

supernault

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)

Dete, bre, da si procitao tekst bilo bi ti jasno da je Heydrich ubijen 1942, dakle bio je "zao", kako kazes, pre nego su "njegovi izgubili"!

Staljin vas je ubijao, ali ne dovoljno

pre 6 godina

"On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)"

Barry bi voleo da zna nemacki, ali nema para za casove. A ovako, da je Hitler uspeo da pobije sve sto je nameravao, onda bi Barry mogao da uci nemacki besplatno. I zvao bi se Adolf, iz postovanja.

Sta sve necu procitati...

Jagodinac

pre 6 godina

Kao mlad čovek,bio sam kod pomenute kripte 1976 godine.Na prozoru je stajalo sveže cveće.Moji prijatelji Česi mi rekoše da svakog dana stanovnici Praga donose i stavljaju cveće ne prozor kripte.Ja i supruga smo kupili cveće i stavili na prozor kripte.Pre odlaska na turističko putovanje upoznao sam se da ubistvom Hajdriha iz jedne knjige.Grupa Čeha koja je pripremala i izvršila njegovo ubistvo su bili heroji.Bio sam i u selu Lidce,čije su stanovnike pobili nacisti u znak odmazde.Sve je ono strašno,ali sam bio oduševljen dostojanstvenim ponašanjem Čeha.

Mile

pre 6 godina

Trilogija koju su zajedno pisali Aleksandar Radovic i Iv Bone upravo pod naslovom Svajcarski Gambit opisuje ove dogadjaje (izmedju ostalih) iz ugla jednog bankara. Zareporuku, pozdrav

mirko

pre 6 godina

Ja samo mogu izraziti divljenje za ove junake, Češku sam uvek voleo, a sada je volim još više. Nažalost ranije nisam znao za ovaj podvig praških rodoljuba.

BarryFerguson

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.

Tutankamon

pre 6 godina

To su odokativno svi koji su poginuli u ČS tokom drugog svjetskog rata. Inače su Nijemce dočekali kao svoje i za njih su Rusi bili okupatori. I dan danas su veće fašiste od Nijemaca.

dex

pre 6 godina

Inace, cinilo se da se potpuno oporavio, cak je poslednji dan bio raspolozen i onda je iz cista mira umro. Nisu nacisti dali ceskim lekarima da ga operisu, a razlog infekcije je bizaran. Konjska dlaka iz sedista mu je uletela prilikom eksplozije u ranu!

doc

pre 6 godina

Ček ček, polako. Ima i stariji film, Operacija praskozorje (Operation daybreak) iz 1975 koji je odlično obradio temu. Atentatori jesu Česi ali ih je obučio, naoružao i isporučio Mi6. Po lepom engleskom običaju nahebali su drugi, celo selo je posle sravnjeno sa zemljom kao odmazda, mislim oko 10 000 ljudi. Bio sam u crkvi gde su se skrivali atentatori (mislim Sv Mihaljo, zaista pravoslavna), stoji spomen ploča i još se vide rupe na zidovima od metaka. Oko Hajdrihove smrti ima špekulacija, jeste poslat hirurg iz Berlina ali se smatra da su Gering /Himler umešali prste i da je doktor "pomogao" konačnopm ishodu. Naime, Hajdrih nije bio baš omiljen među konkurentima. Sve u svemu, tipična engleska rabota.

Hr

pre 6 godina

Ko nije čuo za ustaše, ne zna šta su zveri.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (KOSIGNAS, 7. novembar 2017 12:14

@
Srećom pa su četnici bili cvijeće...

I u onom i u ovom ratu. Sve s rđavim kašikama i komadanjima tijela...

Blade

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 7. novembar 2017 11:50)
Jedan od retkih nemackih vojnika iz perioda 2.SR-a za koga mozes to izjaviti je Ervin Romel ali nikako Praski koljac!Iz tvog komentara mozemo zakljuciti da ti je verovatno i Pavelic bio vojnik nad vojnicima...

Beda nad bedama

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 7. novembar 2017 11:50)

Ljiga nad ljigama. Uspeo se u partijskoj nomenklaturi tako što je potkazivao partijske kolege. Imao je ogromnu kartoteku sa podacima o članovima nacisitičke partije, njihovim lopovlucima, seksualnim navikama, nepodobnim krvnim zrncima... To je obilato koristio ucenjujući ih kako bi uklonio konkurenciju u ostvarivanju svojih bolesnih ambicija.

luka710 2017

pre 6 godina

Dva filma najmanje se obradila ovu temu.
Pocetkom osamdesetih kao dijete gledao sam Operacija praskozorje,a kasnije film koji je odmah nakon dogadjaja snimljen,noir film Fritz Lang-a Covjek koji je morao da umre(ili nesto slicno).

Uznapredovalo je...

pre 6 godina

Ovaj covek "plava zver" je u odnosu na ove heroj,njegov vozac je hteo da da gas da pobegnu,ali ne,naredio je da stanu i izadju i obracunaju se sa teroristima.
(Spanac, 7. novembar 2017 11:28)

Pod hitno na terapiju. Stanje je ozbiljno.

jovan

pre 6 godina

pogledajte odlican TV film Zavera iz 2001. sa Kenet Branom u ulozi Hajdriha. Scenario je napisan po sacuvanim transkriptima. http://www.imdb.com/title/tt0266425/

Biće da je tako

pre 6 godina

Jeste sve tačno da je cela akcija herojska i da su smakli zlikovca (uz ogromnu pomoć i obuku Britanaca), ali baš se pitam da li su Česi uopšte svesni koliku su ludu sreću imali u WW2?!
Najviše zbog sulude rasne ideologije, Česi su kod nacista imali status 'najmanje štetnih' Slovena. Verovatno jer su u očima nacista oni bili germanizirani Sloveni. Da se to desilo bilo gde drugde (Rusija, Srbija, Poljska...) mislim da bi nacisti poklali pola nacije istog trenutka.
(Čovek po imenu Uve, 7. novembar 2017 11:11)

Ne, već je tadašnja Čehoslovačka bila industrijska sila i imala je fabrike koje su bile kompatibilne sa zahtevima tadašnje nemačke vojne industrije. Pošteđeni su jer je Nemcima trebalo stanovništvo koje bi radilo u tim fabrikama. Radi se o strateškoj odluci a ne o nekakvom mitu o germanizovanim Slovenima. Kakav su odnos imali Nemici prema Česima pokazuje masakr u Lidicama gde je ubijeno nekoliko hiljada ljudi.

ja

pre 6 godina

Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario.
(mr, 7. novembar 2017 12:00)

Ovakav komentar dobije 300+ preporuka. Valjda je trebalo cela Evropa da digne ruke i da se preda Hitleru, a mi Sloveni da čekamo sledeće konačno rešenje

Branko

pre 6 godina

Što se tiče samog atentata istina je da je hajdrih izašao ranjen iz kola i krenuo da juri napadače ,hrabar ili blesav verovatno i jedno i drugo to što je verovatno bio hrabar ne Znači da nije bio zlikovac možda i jedan od najvećih od Nemaca,sama njegova smrt od infekcije je u najmanju ruku je sumnjiva postoje indicije da su mu politički protivnici malko pomogli da umre pre svih tu se misli na Himlera

Vojvodjanin

pre 6 godina

Hitler jeste poslao svog najboljeg doktora samo sto je on, kad je video kako je ovaj raznesen, rekao Češkim lekarima "momci, sastavite ga". Jedan od tih lekara je bio Dr. Honek koji mi je ovo lično ispričao. I uspeli su da ga sastave ali je crko od sepse. Taj Hitlerov čuveni doktor se pokupio i otišao.

Nicky boy

pre 6 godina

To su češki heroji, za koje mnogi i ne znaju. A mi ovde snimali seriju "Otpisani", fantazirali. Za vreme rata u Beogradu Srbi su bili mirni kao bubice.

артиљерац

pre 6 godina

Село које је сравњено са земљом(у најбуквалнијем смислу)се зове
Лидице,16 км од Прага.Од преко 1000 становника,колико је имало,после
рата је остало 153 жене и 17 деце.Чеси су исто направили још 60-их
одличан филм,црно-бели(намерно),о том догађају.

budalastina

pre 6 godina

Poginula dva mlada zivota a sa njima stradalo jos 5000 neduznih ljudi da bi engleski kapitalisti savucali svoje du... Kako nama danas vracaju za herojska dela i izgubljene zivote u prvom i drugom svetskom ratu? Nemacka je opet najveca sila u Evropi i glavni saveznik francuza i engleza a gde smo mi? Heroj je izmisljena titula da bi obicni ljudi ulodo bacali svoje zivote dok neko drugi broji lovu i planira... Ne treba govoriti svaka cast, to su heroji. To su nasamareni ljudi koji su verovali u lazne ideale.

doktor

pre 6 godina

Neverovatna glupost tada Engleza.. Pokazali su koliko ih zaista briga za narodom Evrope koji su bili pod nacistickom cizmom.. Jeste Hajdrih bio mnogo surov i opasan covjek ali isti je bio i njegov naslednik.. A to sto je poginulo oko 5 hiljada Ceha zbog ubistva i sto je umalo poginulo oko 50 hiljada stanovnika Praga boli uvo vladu Ceshe a i Engleske koji su glavne arhitekte bile.. Slava poginulim junacima!

Miha

pre 6 godina

Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.
(MisterNo, 7. novembar 2017 11:16)

možda Operacija Daybreak od 1975.

goran

pre 6 godina

Trebali ste da napisete i kakva je bila osveta nacista zbog ubistva Hajdriha,koliko je ljudi platilo glavom ovo ubistvo,zene,deca,nikog nisu postedeli,jedno selo su sravnili sa zemljom.Dobro poznati britanski scenario,i nama su tako "cinili" kroz istoriju.

теразијски

pre 6 godina

Тада је чешка православна црква била под јурисдикцијом српске. Игуман цркве је из одмазде стрељан и касније проглашен за нашег свеца. Иначе црква је у Прагу код ткз. " Плешуће" зграде коју наши туристи обилазе редовно али нема ко да им усприча о догађају из 1942.- е.

333

pre 6 godina

Atentatori da se nisu plašili smrti sačekali bi na licu mesta Nemce i pogunuli u razmeni vatre kao heroji. A oni se sakrili u crkvu 15 dana i pustili nemce da ubiju 5000 ljudi tražeći ih. A i ova priča 800 esesovaca na njih 7 prenaduvana da bi ispali heroji

samo da kazem...

pre 6 godina

(@ Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.) Taj film je bio domaći. Zove se "Stići pre svitanja".

Bojan

pre 6 godina

Prošlo je dovoljno godina da neke nove generacije zaborave.. A ne bi smelo.

Posledica WW2 je da se cela planeta temelji na antifašizmu i to ako se zaboravlja na trenutke kao sto Hrvatska na momente čini vodi u nove sukobe ili kad bi svi tako činili u WW3 a posle ka nekim novim uredjenima itd.
Jasno distanciranje od nacizma i bilo koje ideologije koja s njom koketira je po meni jedini pravi put.

Posmatrač

pre 6 godina

Za odmazdu su nacisti tenkovima sravnili sa zemljom mesto Lidice, odmah pobili sve muškarce starije od 18 godina, a decu i žene poslali u koncentracione logore...

Nešto slično, ali mnogo manje nego 1941. u Kragujevcu i 1999. u Srbiji...

Neša iz Bg-a

pre 6 godina

Znači, on je bio Hitlerova SLina?
(Mile zlojeb, 7. novembar 2017 11:40)

Kakav god da je Hajdrih bio, nije zaslužio ovakvu uvredu :)

doktor

pre 6 godina

interasantno je i to da je Hajdrih umro od ,čak i za to vreme banalne rane i infekcije...postoje podaci da je 'infekciji' kumovao lično Himler šef SS a ,na taj način uklonivši glavnog konkurenta unutar naci partijske hijerarhije,postavši glavni Hitlerov miljenik i pulen.Takođe nakon smrti Hajdriha SS znatno jača u odnosu na gestapo

istina

pre 6 godina

Treba dodati da je general Hajdrih bio glavni arhitekta holokausta i finalnog resenja.On je predsedavao onim znamenitim sastankom na Wann jezeru kraj Berlina,20,januara 1942,gde su bili okupljeni predstavnici svih relevantnih ministarstava,Vermahta,SS-a kako bi razradili plan za "evakuaciju Jevreja na istok." Hajdrihov zamenik na tom sastanku je bio Ajhman.O tome ima izvanredan film Zavera gde je Kenet Brana glumio Hajdriha,a Stenli Tuci Ajhmana.
(Oliver, 7. novembar 2017 12:05)

Savetujem te da navedes izvanrednu knjigu o nekom dogadjaju, a ne film i glumce. Niti se istorija moze uciti iz filmova niti su ti filmovi snimljeni sa idejom da se iz njih nesto istinito nauci. Ne mislis valjda da Holivud i slicni centri snimaju filmove da bi pravilno edukovali ljude? Fasisti i nacisti su poceli sa istrebljenjem Jevreja, Slovena i Roma mnogo pre datuma koji navodis. Da ne analiziramo dalje, ustaski logor za likvidacije, Jadovno je poceo da radi mnogo pre datuma koji navodis. Jos u maju 1941., samo mesec dana nakon osnivanja NDH. Slicno vazi i za najpoznatiji logor smrti, Ausvic.

nebo

pre 6 godina

@Phoenix
ne znas ali ti ne smeta da lupetas
snimljeno je bar 10 filmova o ovom ceskom herojstvu. u zadnje dve godine sigurno 2 od kojih je jedan francuska produkcija

Hangmen Also Die! (1943)
Hitler's Madman (1943)
Muži bez køídel (1946)
Atentát (1964)
Sokolovo (1975)
Operation Daybreak (1975)
Lidice (2011)
Bullet for Heydrich (2013 TV movie)[52]
Anthropoid (2016)
The Man with the Iron Heart (2017)[53]

Opération Anthropoïde – Eliminer le SS Heydrich (2013 TV Movie)

napisano jos vise knjiga

abv

pre 6 godina

otkud da ste objavili da su ustase zveri akad ja posaljem to isto onda nema objavljivanja znaci diskriminacija.Drago mi je da ste objavili da su ustase zveri samo strahujem da je smak sveta blizu zbog objave

mir brate mir

pre 6 godina

Treba zakonom zabraniti sve partije koje promovisu zlocine i mrznju. Biti patriota znaci biti castan i posten gradjanin drzave koju ne treba da vode ljudi bez morala i savesti.

Kiklop

pre 6 godina

Ima još i film "Operation: Daybreak" iz 1975. Solidan. Davno sam ga gledao, na IMDb ocena 7.1, ako je to bitno. Režija Lewis Gilbert (Samo dvaput se živi)

Beli maharadža

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 07. novembar 2017 11:50)

Svaka ti čast na odabiru prioriteta. Od tona dokaza o ljudskoj nakaznosti ovog lika, ti si mišljenja da su brzi refleksi ono zbog čega ga treba pamtiti. Hoćemo da se divimo i Džeku Trboseku jer je hirurški precizno sekao žrtve?

I to majke nekad rode...

pre 6 godina

Pogledati film Antropoid. Dobar film. Ima i HHhH, ali mislim da je Antropoid bolje uradjen.
(s, 7. novembar 2017 12:18)

Uz ta 2 filma, preporučio bih i film Conspiracy (2001) u kojem fenomenalni Kenet Brana igra Rajnharda Hajdriha. Inače, isti govori o tajnom sastanku nacističkih glavešina u berlinskom predgrađu Groser Vanzeu (događaj poznat kao Vanzejska konferencija) gde je pomenuti monstrum prvi put predstavio svoj idejni plan uništenja Jevreja na teritorijama koje je Rajh kontrolisao, poznat i po nazivu "Konačno rešenje". Jeziv film i jeziv lik.

Драган

pre 6 godina

Хитлер га се толико плашио да није смео да га смени и депортује у логор иако је био Јеврејин.

ZokiNS

pre 6 godina

Prvo, ubili su ga briti pre nego Vansee konferencije i to tako sto su ostrvski komandosi putovali u Ceske Lidice kako bi ga tamo junacki smakli. Zatim su Nemci sravnili Lidice sa zemljom u znak odmazde. Sada su Cesi kivni na Nemce, Nemci izgubili coveka koji je u miru drzao Cehe a briti zadovoljno trljaju ruke. Jos jedno mesto na koje su sipali ulje i zapalili vatru.

popov

pre 6 godina

Ajhman nije bio obična zver, već običan čovek koji je postao zver. U tome i jeste jeza, što je bio običan čovek. Adolf Ajhman je poslužio kao slučaj za kategorizaciju i shvatanje banalnosti zla.

Komša

pre 6 godina

Češki episkop Gorazd je posle obračuna u crkvi preuzeo krivicu za,skrivanje atentatora na sebe kako bi zaustavio dalje stradanje (bilo je stravično inače - od jednog celog mesta ostalo je samo osmoro dece koja su preživela jer su "usvojena" od nemačkih porodica)i tako spasao mnoge ljude.
Proglašen je za sveca .

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

I jos na kraju teksta dodati da su dva ceska sela, Lidice i Lezaki, sravnjena sa zemljom i kompletno stanovnistvo pobijeno, zbog pogresne istrage koja je povezala atentatore sa tim selima. (Ne)covek je i mrtav sejao pustos.

mr

pre 6 godina

Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario.

Komša

pre 6 godina

@Uve
Ta priča o Česima kao "podobnim Slovenima" je bila samo korisna priča u tom trenutku (previše su se bavili Poljacima koji su realno brojniji i veća opasnost za Germane a i Rusima koji su bili cilj).
Zanimljivo da je kod Marksa i Engelsa bilo obrbuto - Poljaxi su bili (kao) peihvatljivi Sloveni dok su Česi spadali u grupu onih koji su pod uticajem Rusije.
Takodje su zanimljiva slična gledišta na,Slovene oje je imala K&K sa gledištima Engelsa npr i Hitlera.Očigledno da se taj stereotip izgradjen od ranog osmog veka na Germanskom području odrazio na kasnije ideologije.
Naravno - nisu nikada postojali "povlašćeni sloveni" osim u taktičkim igricama koje je Hitler igrao zavisno od situacije na terenu.
Sudbina Slovena bi bila sasvim izvesna da je Hitler pobedio - radna snaga i lagano odumiranje naroda...
Što se tiče sreće,teško da su je Česi imali - oni su jedini narod koji je posle rata bio okupiran od strane Rusa a da nikada nisu napravili neprijateljski gest ni prema Rusiji ni prema SSSR- Poljaci su u sukobu (besmislenom) sa rusima od kraja 16 veka,ostali su bili pod Staljingradom pa tz postoji nekakvo objašnjenje,izgovor.
Okupacoja Čehoslovačke od SSSR je čista agresija,u potpunosti nezaslužena,neopravdana i veliki greh koji su Sovjeti (Rusi)napravili.
Česi su hrabar i nacionalno svestan slovenski narod i nema mnogo sreće u tome - stalna borba tog naroda i velika upornost samo.

Doga

pre 6 godina

Citat: "Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario."

A šta mislite da se desilo u Šumaricama? Nemci su javno rekli "50 streljanih za ranjenog a 100 streljanih za ubijenog nemačkog vojnika". Link na sajtu Kragujevca ima činjenice: https://www.kragujevac.rs/Grad_Kragujevac_RSS-43-1-11429

Oliver

pre 6 godina

Treba dodati da je general Hajdrih bio glavni arhitekta holokausta i finalnog resenja.On je predsedavao onim znamenitim sastankom na Wann jezeru kraj Berlina,20,januara 1942,gde su bili okupljeni predstavnici svih relevantnih ministarstava,Vermahta,SS-a kako bi razradili plan za "evakuaciju Jevreja na istok." Hajdrihov zamenik na tom sastanku je bio Ajhman.O tome ima izvanredan film Zavera gde je Kenet Brana glumio Hajdriha,a Stenli Tuci Ajhmana.

ikac klisa

pre 6 godina

@mr a ti da si se pitao niko nista ne bi radio? Ne bi ti smetalo ni da si Hansov konjusar danas? Ako bi se uopste i rodio. Tunjevine svuda ima li igde muskaraca?!

Don Corleone

pre 6 godina

Klasičan tiranicid,isto kao i Mlada Bosna 1914,samo što mnogi pokušavaju da revidiranjem to predstave kao terorizam.Neće dugo proći pa će se i operacija "Antropoid" tretirati nažalost kao terorizam,u cilju skidanja odgovornost sa Nemačke.

ja

pre 6 godina

Bio sam kod te pravoslavne crkve u Pragu, tamo je spomenik tabla a šteta od metaka kod prozora je ostala u znak sečanja. Iz prozora su pucali na Nemce. Nisu se krili pod zemljom nego iznad.

Zaboravili ste reči da su zbog toga sravili selo Lidice i sve pobili.

NeverSayNeverAgain

pre 6 godina

Prezive se kao ja. Moracu da prekontrolisem licno porodicno stablo i nadam se da necemo imati nikakve povezanosti sa njim.

djuro

pre 6 godina

Logikom onih koji Gavrila Principa proglašavaju terotistom i zločincem, zar i Kubiš i Gabčik onda nisu teroristi? Da možda nećemo i to da revidiramo, recimo u sledećoj epizodi?

Spanac

pre 6 godina

Ovaj covek "plava zver" je u odnosu na ove heroj,njegov vozac je hteo da da gas da pobegnu,ali ne,naredio je da stanu i izadju i obracunaju se sa teroristima.

arh.

pre 6 godina

Nevidjeno hrabri, heroji! Pitanje je da li bi im se svidela današnja politika većeg dela Češke (izuzev predsednika), uostalom i mnogi naši heroji ne bi verovali za šta su ginuli :(.

Meister Jakob

pre 6 godina

Taj lik je inače kreator tzv. konačnog rješenja, odnosno Holokausta, poginuo je odnosno umro na bizaran način.
Česi su pokušali atentat na njega, bila su dvojica. Jedan je imao neku lošu pušku koja se zakočila a drugi je bacio negu improviziranu bombu. Ni jedno ni drugo ga nije ubilo, od bombe mu je ušao komadić plastike u slezenu.
Hitler je odmah poslao sve svoje najbolje doktore uključujući svog ličnog doktora Morella, izvadili su mu slezenu i od toga je umro, a to se ne događa skoro nikad, u manje od 1% slučajeva.
Raspisana je nagrada od milion maraka, to je danas više od 2 miliona eura i naravno našli su ih i smaknuli.

Čovek po imenu Uve

pre 6 godina

Jeste sve tačno da je cela akcija herojska i da su smakli zlikovca (uz ogromnu pomoć i obuku Britanaca), ali baš se pitam da li su Česi uopšte svesni koliku su ludu sreću imali u WW2?!
Najviše zbog sulude rasne ideologije, Česi su kod nacista imali status 'najmanje štetnih' Slovena. Verovatno jer su u očima nacista oni bili germanizirani Sloveni. Da se to desilo bilo gde drugde (Rusija, Srbija, Poljska...) mislim da bi nacisti poklali pola nacije istog trenutka.

Pedja G.

pre 6 godina

Zastitio oh Sv. Gorazd ceski, koji je dodat u kalendar Svetih i proslavlja se kao svetitelj. Inace u pocetku je bio katolicki fratar, pa je primio Pravoslavlje i ziveo i umro u skladu sa tim.
Slava mu i milost

MisterNo

pre 6 godina

Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.

Acika

pre 6 godina

Čini mi se da sam osamdesetih gledao film o ovim događajima. Sećam se scena iz kripte crkve, kako su jako dugo odolevali napadima esesovaca.

marko

pre 6 godina

film je odlično prikazao ovaj dogadjaj iz istorije, o najvećim zločincima u istoriji čovečanstva. U znak odmazde nacisti su pobili celo jedno selo. Ali ovo je bio važan korak ka slobodi i udarac u glavu nacističkoj zveri.

anti-reklamozder

pre 6 godina

snimljeno je I nekoliko filmova na temu. poslednji,koji nosi naziv knjige iz clanka je mozda I najbolji sto iz produkcijskog ugla I tumacenja uloga to I zbog nesto sire slike koju film pruza- sasvim solidno obradjena pozadina atentata a I evolucije hajdrihove licnosti.
inace, nisam fan velicanja pokreta otpora u Evropi. WWII je dobio Sovjetski Savez,a ako neko tvrdi drugacije, pitanje je uvek jednostavno ,da li bi SSSR mogao da pobedi Nemacku bez SAD I VB I obratno? samo objektivno I bez zapadne propagande...

miki

pre 6 godina

Не знам само колико је вредело то све јер су нацисти у одмазди побили 5.000 људи. Једно село су сравнили са земљом. Након тог атентата у Чехословачкој се ништа битно није десило и Чехословаци су тек са Совјетима дочекали ослобођење.

roadrunner

pre 6 godina

A u tekstu nema u kojoj su se crkvi krili. Naravno ne katoličkoj, pošto znamo odnose pape Pije sa fašistima

Krili su se u pravoslavnom hramu Ćirila i Metodija u Pragu. Utočište im je pružio vladika češki i moravsko-šleski Gorazd, poglavar crkve čije je zvanično ime glasilo „Češka pravoslavna zajednica srpske i carigradske jurisdikcije u Protektoratu Češke i Moravske“.

Vladiku i sve sveštenika Gestapo je uhapisio u surovo mučio a na kraju likvidirao

Boki

pre 6 godina

Neverovatna podvig tadašnjih čeških gerilaca. Danas bi mnogi strašljivci rekli - samoubilački potez, ali lako je filozofirati sa ove distance. U tom trenutku moralo se dejstvovati. Treći Rajh ne bi pao od prostog čekanja da sam propadne. Potražite i film Anthropoid, režisera Šona Elisa, objavljen je 2016. godine. Sasvim solidan film, prilično veran činjenicama.

mr

pre 6 godina

Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario.

roadrunner

pre 6 godina

A u tekstu nema u kojoj su se crkvi krili. Naravno ne katoličkoj, pošto znamo odnose pape Pije sa fašistima

Krili su se u pravoslavnom hramu Ćirila i Metodija u Pragu. Utočište im je pružio vladika češki i moravsko-šleski Gorazd, poglavar crkve čije je zvanično ime glasilo „Češka pravoslavna zajednica srpske i carigradske jurisdikcije u Protektoratu Češke i Moravske“.

Vladiku i sve sveštenika Gestapo je uhapisio u surovo mučio a na kraju likvidirao

djuro

pre 6 godina

Logikom onih koji Gavrila Principa proglašavaju terotistom i zločincem, zar i Kubiš i Gabčik onda nisu teroristi? Da možda nećemo i to da revidiramo, recimo u sledećoj epizodi?

Meister Jakob

pre 6 godina

Taj lik je inače kreator tzv. konačnog rješenja, odnosno Holokausta, poginuo je odnosno umro na bizaran način.
Česi su pokušali atentat na njega, bila su dvojica. Jedan je imao neku lošu pušku koja se zakočila a drugi je bacio negu improviziranu bombu. Ni jedno ni drugo ga nije ubilo, od bombe mu je ušao komadić plastike u slezenu.
Hitler je odmah poslao sve svoje najbolje doktore uključujući svog ličnog doktora Morella, izvadili su mu slezenu i od toga je umro, a to se ne događa skoro nikad, u manje od 1% slučajeva.
Raspisana je nagrada od milion maraka, to je danas više od 2 miliona eura i naravno našli su ih i smaknuli.

Oliver

pre 6 godina

Treba dodati da je general Hajdrih bio glavni arhitekta holokausta i finalnog resenja.On je predsedavao onim znamenitim sastankom na Wann jezeru kraj Berlina,20,januara 1942,gde su bili okupljeni predstavnici svih relevantnih ministarstava,Vermahta,SS-a kako bi razradili plan za "evakuaciju Jevreja na istok." Hajdrihov zamenik na tom sastanku je bio Ajhman.O tome ima izvanredan film Zavera gde je Kenet Brana glumio Hajdriha,a Stenli Tuci Ajhmana.

Čovek po imenu Uve

pre 6 godina

Jeste sve tačno da je cela akcija herojska i da su smakli zlikovca (uz ogromnu pomoć i obuku Britanaca), ali baš se pitam da li su Česi uopšte svesni koliku su ludu sreću imali u WW2?!
Najviše zbog sulude rasne ideologije, Česi su kod nacista imali status 'najmanje štetnih' Slovena. Verovatno jer su u očima nacista oni bili germanizirani Sloveni. Da se to desilo bilo gde drugde (Rusija, Srbija, Poljska...) mislim da bi nacisti poklali pola nacije istog trenutka.

Pedja G.

pre 6 godina

Zastitio oh Sv. Gorazd ceski, koji je dodat u kalendar Svetih i proslavlja se kao svetitelj. Inace u pocetku je bio katolicki fratar, pa je primio Pravoslavlje i ziveo i umro u skladu sa tim.
Slava mu i milost

arh.

pre 6 godina

Nevidjeno hrabri, heroji! Pitanje je da li bi im se svidela današnja politika većeg dela Češke (izuzev predsednika), uostalom i mnogi naši heroji ne bi verovali za šta su ginuli :(.

MisterNo

pre 6 godina

Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.

miki

pre 6 godina

Не знам само колико је вредело то све јер су нацисти у одмазди побили 5.000 људи. Једно село су сравнили са земљом. Након тог атентата у Чехословачкој се ништа битно није десило и Чехословаци су тек са Совјетима дочекали ослобођење.

doc

pre 6 godina

Ček ček, polako. Ima i stariji film, Operacija praskozorje (Operation daybreak) iz 1975 koji je odlično obradio temu. Atentatori jesu Česi ali ih je obučio, naoružao i isporučio Mi6. Po lepom engleskom običaju nahebali su drugi, celo selo je posle sravnjeno sa zemljom kao odmazda, mislim oko 10 000 ljudi. Bio sam u crkvi gde su se skrivali atentatori (mislim Sv Mihaljo, zaista pravoslavna), stoji spomen ploča i još se vide rupe na zidovima od metaka. Oko Hajdrihove smrti ima špekulacija, jeste poslat hirurg iz Berlina ali se smatra da su Gering /Himler umešali prste i da je doktor "pomogao" konačnopm ishodu. Naime, Hajdrih nije bio baš omiljen među konkurentima. Sve u svemu, tipična engleska rabota.

Blade

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 7. novembar 2017 11:50)
Jedan od retkih nemackih vojnika iz perioda 2.SR-a za koga mozes to izjaviti je Ervin Romel ali nikako Praski koljac!Iz tvog komentara mozemo zakljuciti da ti je verovatno i Pavelic bio vojnik nad vojnicima...

anti-reklamozder

pre 6 godina

snimljeno je I nekoliko filmova na temu. poslednji,koji nosi naziv knjige iz clanka je mozda I najbolji sto iz produkcijskog ugla I tumacenja uloga to I zbog nesto sire slike koju film pruza- sasvim solidno obradjena pozadina atentata a I evolucije hajdrihove licnosti.
inace, nisam fan velicanja pokreta otpora u Evropi. WWII je dobio Sovjetski Savez,a ako neko tvrdi drugacije, pitanje je uvek jednostavno ,da li bi SSSR mogao da pobedi Nemacku bez SAD I VB I obratno? samo objektivno I bez zapadne propagande...

Biće da je tako

pre 6 godina

Jeste sve tačno da je cela akcija herojska i da su smakli zlikovca (uz ogromnu pomoć i obuku Britanaca), ali baš se pitam da li su Česi uopšte svesni koliku su ludu sreću imali u WW2?!
Najviše zbog sulude rasne ideologije, Česi su kod nacista imali status 'najmanje štetnih' Slovena. Verovatno jer su u očima nacista oni bili germanizirani Sloveni. Da se to desilo bilo gde drugde (Rusija, Srbija, Poljska...) mislim da bi nacisti poklali pola nacije istog trenutka.
(Čovek po imenu Uve, 7. novembar 2017 11:11)

Ne, već je tadašnja Čehoslovačka bila industrijska sila i imala je fabrike koje su bile kompatibilne sa zahtevima tadašnje nemačke vojne industrije. Pošteđeni su jer je Nemcima trebalo stanovništvo koje bi radilo u tim fabrikama. Radi se o strateškoj odluci a ne o nekakvom mitu o germanizovanim Slovenima. Kakav su odnos imali Nemici prema Česima pokazuje masakr u Lidicama gde je ubijeno nekoliko hiljada ljudi.

Uznapredovalo je...

pre 6 godina

Ovaj covek "plava zver" je u odnosu na ove heroj,njegov vozac je hteo da da gas da pobegnu,ali ne,naredio je da stanu i izadju i obracunaju se sa teroristima.
(Spanac, 7. novembar 2017 11:28)

Pod hitno na terapiju. Stanje je ozbiljno.

Boki

pre 6 godina

Neverovatna podvig tadašnjih čeških gerilaca. Danas bi mnogi strašljivci rekli - samoubilački potez, ali lako je filozofirati sa ove distance. U tom trenutku moralo se dejstvovati. Treći Rajh ne bi pao od prostog čekanja da sam propadne. Potražite i film Anthropoid, režisera Šona Elisa, objavljen je 2016. godine. Sasvim solidan film, prilično veran činjenicama.

Beli maharadža

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 07. novembar 2017 11:50)

Svaka ti čast na odabiru prioriteta. Od tona dokaza o ljudskoj nakaznosti ovog lika, ti si mišljenja da su brzi refleksi ono zbog čega ga treba pamtiti. Hoćemo da se divimo i Džeku Trboseku jer je hirurški precizno sekao žrtve?

ja

pre 6 godina

Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario.
(mr, 7. novembar 2017 12:00)

Ovakav komentar dobije 300+ preporuka. Valjda je trebalo cela Evropa da digne ruke i da se preda Hitleru, a mi Sloveni da čekamo sledeće konačno rešenje

Beda nad bedama

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 7. novembar 2017 11:50)

Ljiga nad ljigama. Uspeo se u partijskoj nomenklaturi tako što je potkazivao partijske kolege. Imao je ogromnu kartoteku sa podacima o članovima nacisitičke partije, njihovim lopovlucima, seksualnim navikama, nepodobnim krvnim zrncima... To je obilato koristio ucenjujući ih kako bi uklonio konkurenciju u ostvarivanju svojih bolesnih ambicija.

теразијски

pre 6 godina

Тада је чешка православна црква била под јурисдикцијом српске. Игуман цркве је из одмазде стрељан и касније проглашен за нашег свеца. Иначе црква је у Прагу код ткз. " Плешуће" зграде коју наши туристи обилазе редовно али нема ко да им усприча о догађају из 1942.- е.

Nicky boy

pre 6 godina

To su češki heroji, za koje mnogi i ne znaju. A mi ovde snimali seriju "Otpisani", fantazirali. Za vreme rata u Beogradu Srbi su bili mirni kao bubice.

doktor

pre 6 godina

Neverovatna glupost tada Engleza.. Pokazali su koliko ih zaista briga za narodom Evrope koji su bili pod nacistickom cizmom.. Jeste Hajdrih bio mnogo surov i opasan covjek ali isti je bio i njegov naslednik.. A to sto je poginulo oko 5 hiljada Ceha zbog ubistva i sto je umalo poginulo oko 50 hiljada stanovnika Praga boli uvo vladu Ceshe a i Engleske koji su glavne arhitekte bile.. Slava poginulim junacima!

marko

pre 6 godina

film je odlično prikazao ovaj dogadjaj iz istorije, o najvećim zločincima u istoriji čovečanstva. U znak odmazde nacisti su pobili celo jedno selo. Ali ovo je bio važan korak ka slobodi i udarac u glavu nacističkoj zveri.

dex

pre 6 godina

Inace, cinilo se da se potpuno oporavio, cak je poslednji dan bio raspolozen i onda je iz cista mira umro. Nisu nacisti dali ceskim lekarima da ga operisu, a razlog infekcije je bizaran. Konjska dlaka iz sedista mu je uletela prilikom eksplozije u ranu!

Neša iz Bg-a

pre 6 godina

Znači, on je bio Hitlerova SLina?
(Mile zlojeb, 7. novembar 2017 11:40)

Kakav god da je Hajdrih bio, nije zaslužio ovakvu uvredu :)

mirko

pre 6 godina

Ja samo mogu izraziti divljenje za ove junake, Češku sam uvek voleo, a sada je volim još više. Nažalost ranije nisam znao za ovaj podvig praških rodoljuba.

артиљерац

pre 6 godina

Село које је сравњено са земљом(у најбуквалнијем смислу)се зове
Лидице,16 км од Прага.Од преко 1000 становника,колико је имало,после
рата је остало 153 жене и 17 деце.Чеси су исто направили још 60-их
одличан филм,црно-бели(намерно),о том догађају.

Hr

pre 6 godina

Ko nije čuo za ustaše, ne zna šta su zveri.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (KOSIGNAS, 7. novembar 2017 12:14

@
Srećom pa su četnici bili cvijeće...

I u onom i u ovom ratu. Sve s rđavim kašikama i komadanjima tijela...

Vojvodjanin

pre 6 godina

Hitler jeste poslao svog najboljeg doktora samo sto je on, kad je video kako je ovaj raznesen, rekao Češkim lekarima "momci, sastavite ga". Jedan od tih lekara je bio Dr. Honek koji mi je ovo lično ispričao. I uspeli su da ga sastave ali je crko od sepse. Taj Hitlerov čuveni doktor se pokupio i otišao.

BarryFerguson

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.

Acika

pre 6 godina

Čini mi se da sam osamdesetih gledao film o ovim događajima. Sećam se scena iz kripte crkve, kako su jako dugo odolevali napadima esesovaca.

Komša

pre 6 godina

Češki episkop Gorazd je posle obračuna u crkvi preuzeo krivicu za,skrivanje atentatora na sebe kako bi zaustavio dalje stradanje (bilo je stravično inače - od jednog celog mesta ostalo je samo osmoro dece koja su preživela jer su "usvojena" od nemačkih porodica)i tako spasao mnoge ljude.
Proglašen je za sveca .

Branko

pre 6 godina

Što se tiče samog atentata istina je da je hajdrih izašao ranjen iz kola i krenuo da juri napadače ,hrabar ili blesav verovatno i jedno i drugo to što je verovatno bio hrabar ne Znači da nije bio zlikovac možda i jedan od najvećih od Nemaca,sama njegova smrt od infekcije je u najmanju ruku je sumnjiva postoje indicije da su mu politički protivnici malko pomogli da umre pre svih tu se misli na Himlera

Komša

pre 6 godina

@Uve
Ta priča o Česima kao "podobnim Slovenima" je bila samo korisna priča u tom trenutku (previše su se bavili Poljacima koji su realno brojniji i veća opasnost za Germane a i Rusima koji su bili cilj).
Zanimljivo da je kod Marksa i Engelsa bilo obrbuto - Poljaxi su bili (kao) peihvatljivi Sloveni dok su Česi spadali u grupu onih koji su pod uticajem Rusije.
Takodje su zanimljiva slična gledišta na,Slovene oje je imala K&K sa gledištima Engelsa npr i Hitlera.Očigledno da se taj stereotip izgradjen od ranog osmog veka na Germanskom području odrazio na kasnije ideologije.
Naravno - nisu nikada postojali "povlašćeni sloveni" osim u taktičkim igricama koje je Hitler igrao zavisno od situacije na terenu.
Sudbina Slovena bi bila sasvim izvesna da je Hitler pobedio - radna snaga i lagano odumiranje naroda...
Što se tiče sreće,teško da su je Česi imali - oni su jedini narod koji je posle rata bio okupiran od strane Rusa a da nikada nisu napravili neprijateljski gest ni prema Rusiji ni prema SSSR- Poljaci su u sukobu (besmislenom) sa rusima od kraja 16 veka,ostali su bili pod Staljingradom pa tz postoji nekakvo objašnjenje,izgovor.
Okupacoja Čehoslovačke od SSSR je čista agresija,u potpunosti nezaslužena,neopravdana i veliki greh koji su Sovjeti (Rusi)napravili.
Česi su hrabar i nacionalno svestan slovenski narod i nema mnogo sreće u tome - stalna borba tog naroda i velika upornost samo.

budalastina

pre 6 godina

Poginula dva mlada zivota a sa njima stradalo jos 5000 neduznih ljudi da bi engleski kapitalisti savucali svoje du... Kako nama danas vracaju za herojska dela i izgubljene zivote u prvom i drugom svetskom ratu? Nemacka je opet najveca sila u Evropi i glavni saveznik francuza i engleza a gde smo mi? Heroj je izmisljena titula da bi obicni ljudi ulodo bacali svoje zivote dok neko drugi broji lovu i planira... Ne treba govoriti svaka cast, to su heroji. To su nasamareni ljudi koji su verovali u lazne ideale.

Tutankamon

pre 6 godina

To su odokativno svi koji su poginuli u ČS tokom drugog svjetskog rata. Inače su Nijemce dočekali kao svoje i za njih su Rusi bili okupatori. I dan danas su veće fašiste od Nijemaca.

nebo

pre 6 godina

@Phoenix
ne znas ali ti ne smeta da lupetas
snimljeno je bar 10 filmova o ovom ceskom herojstvu. u zadnje dve godine sigurno 2 od kojih je jedan francuska produkcija

Hangmen Also Die! (1943)
Hitler's Madman (1943)
Muži bez køídel (1946)
Atentát (1964)
Sokolovo (1975)
Operation Daybreak (1975)
Lidice (2011)
Bullet for Heydrich (2013 TV movie)[52]
Anthropoid (2016)
The Man with the Iron Heart (2017)[53]

Opération Anthropoïde – Eliminer le SS Heydrich (2013 TV Movie)

napisano jos vise knjiga

istina

pre 6 godina

Treba dodati da je general Hajdrih bio glavni arhitekta holokausta i finalnog resenja.On je predsedavao onim znamenitim sastankom na Wann jezeru kraj Berlina,20,januara 1942,gde su bili okupljeni predstavnici svih relevantnih ministarstava,Vermahta,SS-a kako bi razradili plan za "evakuaciju Jevreja na istok." Hajdrihov zamenik na tom sastanku je bio Ajhman.O tome ima izvanredan film Zavera gde je Kenet Brana glumio Hajdriha,a Stenli Tuci Ajhmana.
(Oliver, 7. novembar 2017 12:05)

Savetujem te da navedes izvanrednu knjigu o nekom dogadjaju, a ne film i glumce. Niti se istorija moze uciti iz filmova niti su ti filmovi snimljeni sa idejom da se iz njih nesto istinito nauci. Ne mislis valjda da Holivud i slicni centri snimaju filmove da bi pravilno edukovali ljude? Fasisti i nacisti su poceli sa istrebljenjem Jevreja, Slovena i Roma mnogo pre datuma koji navodis. Da ne analiziramo dalje, ustaski logor za likvidacije, Jadovno je poceo da radi mnogo pre datuma koji navodis. Jos u maju 1941., samo mesec dana nakon osnivanja NDH. Slicno vazi i za najpoznatiji logor smrti, Ausvic.

Bojan

pre 6 godina

Prošlo je dovoljno godina da neke nove generacije zaborave.. A ne bi smelo.

Posledica WW2 je da se cela planeta temelji na antifašizmu i to ako se zaboravlja na trenutke kao sto Hrvatska na momente čini vodi u nove sukobe ili kad bi svi tako činili u WW3 a posle ka nekim novim uredjenima itd.
Jasno distanciranje od nacizma i bilo koje ideologije koja s njom koketira je po meni jedini pravi put.

Don Corleone

pre 6 godina

Klasičan tiranicid,isto kao i Mlada Bosna 1914,samo što mnogi pokušavaju da revidiranjem to predstave kao terorizam.Neće dugo proći pa će se i operacija "Antropoid" tretirati nažalost kao terorizam,u cilju skidanja odgovornost sa Nemačke.

I to majke nekad rode...

pre 6 godina

Pogledati film Antropoid. Dobar film. Ima i HHhH, ali mislim da je Antropoid bolje uradjen.
(s, 7. novembar 2017 12:18)

Uz ta 2 filma, preporučio bih i film Conspiracy (2001) u kojem fenomenalni Kenet Brana igra Rajnharda Hajdriha. Inače, isti govori o tajnom sastanku nacističkih glavešina u berlinskom predgrađu Groser Vanzeu (događaj poznat kao Vanzejska konferencija) gde je pomenuti monstrum prvi put predstavio svoj idejni plan uništenja Jevreja na teritorijama koje je Rajh kontrolisao, poznat i po nazivu "Konačno rešenje". Jeziv film i jeziv lik.

Posmatrač

pre 6 godina

Za odmazdu su nacisti tenkovima sravnili sa zemljom mesto Lidice, odmah pobili sve muškarce starije od 18 godina, a decu i žene poslali u koncentracione logore...

Nešto slično, ali mnogo manje nego 1941. u Kragujevcu i 1999. u Srbiji...

ja

pre 6 godina

Bio sam kod te pravoslavne crkve u Pragu, tamo je spomenik tabla a šteta od metaka kod prozora je ostala u znak sečanja. Iz prozora su pucali na Nemce. Nisu se krili pod zemljom nego iznad.

Zaboravili ste reči da su zbog toga sravili selo Lidice i sve pobili.

mir brate mir

pre 6 godina

Treba zakonom zabraniti sve partije koje promovisu zlocine i mrznju. Biti patriota znaci biti castan i posten gradjanin drzave koju ne treba da vode ljudi bez morala i savesti.

abv

pre 6 godina

otkud da ste objavili da su ustase zveri akad ja posaljem to isto onda nema objavljivanja znaci diskriminacija.Drago mi je da ste objavili da su ustase zveri samo strahujem da je smak sveta blizu zbog objave

popov

pre 6 godina

Ajhman nije bio obična zver, već običan čovek koji je postao zver. U tome i jeste jeza, što je bio običan čovek. Adolf Ajhman je poslužio kao slučaj za kategorizaciju i shvatanje banalnosti zla.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

I jos na kraju teksta dodati da su dva ceska sela, Lidice i Lezaki, sravnjena sa zemljom i kompletno stanovnistvo pobijeno, zbog pogresne istrage koja je povezala atentatore sa tim selima. (Ne)covek je i mrtav sejao pustos.

jovan

pre 6 godina

pogledajte odlican TV film Zavera iz 2001. sa Kenet Branom u ulozi Hajdriha. Scenario je napisan po sacuvanim transkriptima. http://www.imdb.com/title/tt0266425/

mup

pre 6 godina

Tutankamon
Pričas koješta, a knjigu nisi pročitao. O Česima postoji mišljenje da su plašljivi, a ubili su jednog od najznačajnijih ljudi rajha. Za to vreme u "slobodarskom" Beogradu je za vreme čitavog rata poginulo dvoje nemačkih vojnika. Jedan je pao sa kamiona, a drugog su umlatili neki Romi iz Marinkove Bare jer ih je švaba varao na kartama. Nisi valjda poverovao u bajke o Otpisanima.

ikac klisa

pre 6 godina

@mr a ti da si se pitao niko nista ne bi radio? Ne bi ti smetalo ni da si Hansov konjusar danas? Ako bi se uopste i rodio. Tunjevine svuda ima li igde muskaraca?!

Doga

pre 6 godina

Citat: "Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario."

A šta mislite da se desilo u Šumaricama? Nemci su javno rekli "50 streljanih za ranjenog a 100 streljanih za ubijenog nemačkog vojnika". Link na sajtu Kragujevca ima činjenice: https://www.kragujevac.rs/Grad_Kragujevac_RSS-43-1-11429

Miha

pre 6 godina

Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.
(MisterNo, 7. novembar 2017 11:16)

možda Operacija Daybreak od 1975.

luka710 2017

pre 6 godina

Dva filma najmanje se obradila ovu temu.
Pocetkom osamdesetih kao dijete gledao sam Operacija praskozorje,a kasnije film koji je odmah nakon dogadjaja snimljen,noir film Fritz Lang-a Covjek koji je morao da umre(ili nesto slicno).

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

@ (mup, 8. novembar 2017 12:05)

A,koliko je to Nemaca poginulo u Pragu,pored ovog u poluuspesnom atentatu,pa se ne zna da li je umro od posledica ranjavanja ili su mu nesto "namestili" na operacionom stolu?
Koliko u Amsterdamu,Briselu,Kopenhagenu,Parizu? Jel ima 6 mrtvih Nemaca? I to zajedno sa saveznickom ofanzivom posle iskrcavanja na Normandiju.

Za tvoje bolje obrazovanje,prvi oslobodjeni grad u celoj Evropi bila je Loznica koju su slobodili ostaci jedinica kraljevske vojske i mestani jos krajem avgusta 1941. godine. Da, 1941. godine. Zatim su oslobodjeni Kraljevo ( i to tenkom koji su zarobili od Nemaca),Cacak i Uzice. Gde je posle toga uspostavljena tzv. Uzicka republika. Najveca slobodna teritorija u okupiranoj Evropi sve do 1944. godine.I posle cijeg pada su usledila masovna streljanja u Kraljevu i Kragujevcu. Sve to do novembra 1941. kada niko u Evropi nije smeo da zucne,a kamoli metak da opali i to u vazduh. Svaka cast Cesima na atentatu,ali i to su morali da im organizuju Englezi,a ne oni sami. Ispade da sa jednim atentatom Cesi oslobodise pola Evrope,slomise Treci Rajh,bokte! Bolji nego Prle i Tihi.
Uzgred,ustanak je u Ceskoj zvanicno poceo,cini mi se, 4. ili 5. maja 1945. ej,u maju 45. poceo ustanak. :D

goran

pre 6 godina

Trebali ste da napisete i kakva je bila osveta nacista zbog ubistva Hajdriha,koliko je ljudi platilo glavom ovo ubistvo,zene,deca,nikog nisu postedeli,jedno selo su sravnili sa zemljom.Dobro poznati britanski scenario,i nama su tako "cinili" kroz istoriju.

doktor

pre 6 godina

interasantno je i to da je Hajdrih umro od ,čak i za to vreme banalne rane i infekcije...postoje podaci da je 'infekciji' kumovao lično Himler šef SS a ,na taj način uklonivši glavnog konkurenta unutar naci partijske hijerarhije,postavši glavni Hitlerov miljenik i pulen.Takođe nakon smrti Hajdriha SS znatno jača u odnosu na gestapo

Jagodinac

pre 6 godina

Kao mlad čovek,bio sam kod pomenute kripte 1976 godine.Na prozoru je stajalo sveže cveće.Moji prijatelji Česi mi rekoše da svakog dana stanovnici Praga donose i stavljaju cveće ne prozor kripte.Ja i supruga smo kupili cveće i stavili na prozor kripte.Pre odlaska na turističko putovanje upoznao sam se da ubistvom Hajdriha iz jedne knjige.Grupa Čeha koja je pripremala i izvršila njegovo ubistvo su bili heroji.Bio sam i u selu Lidce,čije su stanovnike pobili nacisti u znak odmazde.Sve je ono strašno,ali sam bio oduševljen dostojanstvenim ponašanjem Čeha.

Spanac

pre 6 godina

Ovaj covek "plava zver" je u odnosu na ove heroj,njegov vozac je hteo da da gas da pobegnu,ali ne,naredio je da stanu i izadju i obracunaju se sa teroristima.

NeverSayNeverAgain

pre 6 godina

Prezive se kao ja. Moracu da prekontrolisem licno porodicno stablo i nadam se da necemo imati nikakve povezanosti sa njim.

Kiklop

pre 6 godina

Ima još i film "Operation: Daybreak" iz 1975. Solidan. Davno sam ga gledao, na IMDb ocena 7.1, ako je to bitno. Režija Lewis Gilbert (Samo dvaput se živi)

333

pre 6 godina

Atentatori da se nisu plašili smrti sačekali bi na licu mesta Nemce i pogunuli u razmeni vatre kao heroji. A oni se sakrili u crkvu 15 dana i pustili nemce da ubiju 5000 ljudi tražeći ih. A i ova priča 800 esesovaca na njih 7 prenaduvana da bi ispali heroji

Staljin vas je ubijao, ali ne dovoljno

pre 6 godina

"On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)"

Barry bi voleo da zna nemacki, ali nema para za casove. A ovako, da je Hitler uspeo da pobije sve sto je nameravao, onda bi Barry mogao da uci nemacki besplatno. I zvao bi se Adolf, iz postovanja.

Sta sve necu procitati...

supernault

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)

Dete, bre, da si procitao tekst bilo bi ti jasno da je Heydrich ubijen 1942, dakle bio je "zao", kako kazes, pre nego su "njegovi izgubili"!

samo da kazem...

pre 6 godina

(@ Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.) Taj film je bio domaći. Zove se "Stići pre svitanja".

ZokiNS

pre 6 godina

Prvo, ubili su ga briti pre nego Vansee konferencije i to tako sto su ostrvski komandosi putovali u Ceske Lidice kako bi ga tamo junacki smakli. Zatim su Nemci sravnili Lidice sa zemljom u znak odmazde. Sada su Cesi kivni na Nemce, Nemci izgubili coveka koji je u miru drzao Cehe a briti zadovoljno trljaju ruke. Jos jedno mesto na koje su sipali ulje i zapalili vatru.

Драган

pre 6 godina

Хитлер га се толико плашио да није смео да га смени и депортује у логор иако је био Јеврејин.

Miloš

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)

Pa i ne, imas primere gde je njegovo mesanje bilo od presudnog znacaja za pobedu (Francuska) ili za odbranu (posle kraha kod Moskve) a imas i primere gde je gresio ali ako se podvuce crta je bio uspesniji.

Glavna greska mu je bila sto je uopste napao SSSR ali bio je ideoloski zaslepljen pa je stvarno verovao da zbog ideologije SSSR ce njega napasti iako sad je jasno da Staljinu to napamet nije padalo cak je sve radio da ucini SSSR nesposobnijim za napad na Nemacku da ne isprovocira Hitlera.

Negativni

pre 6 godina

(Slobodni Klikeri, 8. novembar 2017 14:20)

I nama su ustanak organizovali Englezi. Jedan Englezi, a drugi Rusi. I u Kopenhagenu je poginulo mnogo više ljudi nego u Beogradu (boreći se protiv Nemaca - ne računam ubijanje civila Jevreja koji su najstrašnije potkazivani od strane Beogradjana). A Danci su svoje Jevreje spakovali u brodove o državnom trošku, poslali u Englesku, a posle rata ih je čekala sva imovina koju su pre istog imali. Kad pominješ Dance, treba da ustaneš, jer to je narod koji je svoju čovečnost i hrabrost dokazao. Mi se jesmo dobro držali, naročito prve godine rata, ali smo imali i sramne epizode itekako.

Mile

pre 6 godina

Trilogija koju su zajedno pisali Aleksandar Radovic i Iv Bone upravo pod naslovom Svajcarski Gambit opisuje ove dogadjaje (izmedju ostalih) iz ugla jednog bankara. Zareporuku, pozdrav

moje ime

pre 6 godina

Hitler i njegovi saradnici poput Hajndriha i ostalih su bili logican ishod sveukupne, kolektivne svjesti svih naroda tadasnjeg doba. Oni su ucitelji koji pokazuju kako ljudi svojim odlukama i mislima kreiraju realnost i u sta se zbog tih svojih odluka i misli mogu pretvoriti i biti.
Nazalost, i danas je vrlo moguc slican razvoj dogadjaja.

Dejan

pre 2 meseca

Hitler ga se nije ni najmanje plasio, ali jesu njegovi poslusnici kojima se okruzio. Hitler je takve i birao. Himler je bio 3 po snazi a to je postigso samo zbog slepe poslusnosti Hitleru. Jedini koga se Hirler plasio je Rem. A od Rema su se plasili i ostali pre svih Gering I Himler

Hr

pre 6 godina

Ko nije čuo za ustaše, ne zna šta su zveri.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (KOSIGNAS, 7. novembar 2017 12:14

@
Srećom pa su četnici bili cvijeće...

I u onom i u ovom ratu. Sve s rđavim kašikama i komadanjima tijela...

Spanac

pre 6 godina

Ovaj covek "plava zver" je u odnosu na ove heroj,njegov vozac je hteo da da gas da pobegnu,ali ne,naredio je da stanu i izadju i obracunaju se sa teroristima.

BarryFerguson

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.

Tutankamon

pre 6 godina

To su odokativno svi koji su poginuli u ČS tokom drugog svjetskog rata. Inače su Nijemce dočekali kao svoje i za njih su Rusi bili okupatori. I dan danas su veće fašiste od Nijemaca.

Nicky boy

pre 6 godina

To su češki heroji, za koje mnogi i ne znaju. A mi ovde snimali seriju "Otpisani", fantazirali. Za vreme rata u Beogradu Srbi su bili mirni kao bubice.

mr

pre 6 godina

Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario.

333

pre 6 godina

Atentatori da se nisu plašili smrti sačekali bi na licu mesta Nemce i pogunuli u razmeni vatre kao heroji. A oni se sakrili u crkvu 15 dana i pustili nemce da ubiju 5000 ljudi tražeći ih. A i ova priča 800 esesovaca na njih 7 prenaduvana da bi ispali heroji

djuro

pre 6 godina

Logikom onih koji Gavrila Principa proglašavaju terotistom i zločincem, zar i Kubiš i Gabčik onda nisu teroristi? Da možda nećemo i to da revidiramo, recimo u sledećoj epizodi?

ZokiNS

pre 6 godina

Prvo, ubili su ga briti pre nego Vansee konferencije i to tako sto su ostrvski komandosi putovali u Ceske Lidice kako bi ga tamo junacki smakli. Zatim su Nemci sravnili Lidice sa zemljom u znak odmazde. Sada su Cesi kivni na Nemce, Nemci izgubili coveka koji je u miru drzao Cehe a briti zadovoljno trljaju ruke. Jos jedno mesto na koje su sipali ulje i zapalili vatru.

anti-reklamozder

pre 6 godina

snimljeno je I nekoliko filmova na temu. poslednji,koji nosi naziv knjige iz clanka je mozda I najbolji sto iz produkcijskog ugla I tumacenja uloga to I zbog nesto sire slike koju film pruza- sasvim solidno obradjena pozadina atentata a I evolucije hajdrihove licnosti.
inace, nisam fan velicanja pokreta otpora u Evropi. WWII je dobio Sovjetski Savez,a ako neko tvrdi drugacije, pitanje je uvek jednostavno ,da li bi SSSR mogao da pobedi Nemacku bez SAD I VB I obratno? samo objektivno I bez zapadne propagande...

budalastina

pre 6 godina

Poginula dva mlada zivota a sa njima stradalo jos 5000 neduznih ljudi da bi engleski kapitalisti savucali svoje du... Kako nama danas vracaju za herojska dela i izgubljene zivote u prvom i drugom svetskom ratu? Nemacka je opet najveca sila u Evropi i glavni saveznik francuza i engleza a gde smo mi? Heroj je izmisljena titula da bi obicni ljudi ulodo bacali svoje zivote dok neko drugi broji lovu i planira... Ne treba govoriti svaka cast, to su heroji. To su nasamareni ljudi koji su verovali u lazne ideale.

roadrunner

pre 6 godina

A u tekstu nema u kojoj su se crkvi krili. Naravno ne katoličkoj, pošto znamo odnose pape Pije sa fašistima

Krili su se u pravoslavnom hramu Ćirila i Metodija u Pragu. Utočište im je pružio vladika češki i moravsko-šleski Gorazd, poglavar crkve čije je zvanično ime glasilo „Češka pravoslavna zajednica srpske i carigradske jurisdikcije u Protektoratu Češke i Moravske“.

Vladiku i sve sveštenika Gestapo je uhapisio u surovo mučio a na kraju likvidirao

miki

pre 6 godina

Не знам само колико је вредело то све јер су нацисти у одмазди побили 5.000 људи. Једно село су сравнили са земљом. Након тог атентата у Чехословачкој се ништа битно није десило и Чехословаци су тек са Совјетима дочекали ослобођење.

arh.

pre 6 godina

Nevidjeno hrabri, heroji! Pitanje je da li bi im se svidela današnja politika većeg dela Češke (izuzev predsednika), uostalom i mnogi naši heroji ne bi verovali za šta su ginuli :(.

Pedja G.

pre 6 godina

Zastitio oh Sv. Gorazd ceski, koji je dodat u kalendar Svetih i proslavlja se kao svetitelj. Inace u pocetku je bio katolicki fratar, pa je primio Pravoslavlje i ziveo i umro u skladu sa tim.
Slava mu i milost

Драган

pre 6 godina

Хитлер га се толико плашио да није смео да га смени и депортује у логор иако је био Јеврејин.

ja

pre 6 godina

Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario.
(mr, 7. novembar 2017 12:00)

Ovakav komentar dobije 300+ preporuka. Valjda je trebalo cela Evropa da digne ruke i da se preda Hitleru, a mi Sloveni da čekamo sledeće konačno rešenje

doc

pre 6 godina

Ček ček, polako. Ima i stariji film, Operacija praskozorje (Operation daybreak) iz 1975 koji je odlično obradio temu. Atentatori jesu Česi ali ih je obučio, naoružao i isporučio Mi6. Po lepom engleskom običaju nahebali su drugi, celo selo je posle sravnjeno sa zemljom kao odmazda, mislim oko 10 000 ljudi. Bio sam u crkvi gde su se skrivali atentatori (mislim Sv Mihaljo, zaista pravoslavna), stoji spomen ploča i još se vide rupe na zidovima od metaka. Oko Hajdrihove smrti ima špekulacija, jeste poslat hirurg iz Berlina ali se smatra da su Gering /Himler umešali prste i da je doktor "pomogao" konačnopm ishodu. Naime, Hajdrih nije bio baš omiljen među konkurentima. Sve u svemu, tipična engleska rabota.

Neša iz Bg-a

pre 6 godina

Znači, on je bio Hitlerova SLina?
(Mile zlojeb, 7. novembar 2017 11:40)

Kakav god da je Hajdrih bio, nije zaslužio ovakvu uvredu :)

mup

pre 6 godina

Tutankamon
Pričas koješta, a knjigu nisi pročitao. O Česima postoji mišljenje da su plašljivi, a ubili su jednog od najznačajnijih ljudi rajha. Za to vreme u "slobodarskom" Beogradu je za vreme čitavog rata poginulo dvoje nemačkih vojnika. Jedan je pao sa kamiona, a drugog su umlatili neki Romi iz Marinkove Bare jer ih je švaba varao na kartama. Nisi valjda poverovao u bajke o Otpisanima.

istina

pre 6 godina

Treba dodati da je general Hajdrih bio glavni arhitekta holokausta i finalnog resenja.On je predsedavao onim znamenitim sastankom na Wann jezeru kraj Berlina,20,januara 1942,gde su bili okupljeni predstavnici svih relevantnih ministarstava,Vermahta,SS-a kako bi razradili plan za "evakuaciju Jevreja na istok." Hajdrihov zamenik na tom sastanku je bio Ajhman.O tome ima izvanredan film Zavera gde je Kenet Brana glumio Hajdriha,a Stenli Tuci Ajhmana.
(Oliver, 7. novembar 2017 12:05)

Savetujem te da navedes izvanrednu knjigu o nekom dogadjaju, a ne film i glumce. Niti se istorija moze uciti iz filmova niti su ti filmovi snimljeni sa idejom da se iz njih nesto istinito nauci. Ne mislis valjda da Holivud i slicni centri snimaju filmove da bi pravilno edukovali ljude? Fasisti i nacisti su poceli sa istrebljenjem Jevreja, Slovena i Roma mnogo pre datuma koji navodis. Da ne analiziramo dalje, ustaski logor za likvidacije, Jadovno je poceo da radi mnogo pre datuma koji navodis. Jos u maju 1941., samo mesec dana nakon osnivanja NDH. Slicno vazi i za najpoznatiji logor smrti, Ausvic.

mirko

pre 6 godina

Ja samo mogu izraziti divljenje za ove junake, Češku sam uvek voleo, a sada je volim još više. Nažalost ranije nisam znao za ovaj podvig praških rodoljuba.

Uznapredovalo je...

pre 6 godina

Ovaj covek "plava zver" je u odnosu na ove heroj,njegov vozac je hteo da da gas da pobegnu,ali ne,naredio je da stanu i izadju i obracunaju se sa teroristima.
(Spanac, 7. novembar 2017 11:28)

Pod hitno na terapiju. Stanje je ozbiljno.

doktor

pre 6 godina

Neverovatna glupost tada Engleza.. Pokazali su koliko ih zaista briga za narodom Evrope koji su bili pod nacistickom cizmom.. Jeste Hajdrih bio mnogo surov i opasan covjek ali isti je bio i njegov naslednik.. A to sto je poginulo oko 5 hiljada Ceha zbog ubistva i sto je umalo poginulo oko 50 hiljada stanovnika Praga boli uvo vladu Ceshe a i Engleske koji su glavne arhitekte bile.. Slava poginulim junacima!

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

@ (mup, 8. novembar 2017 12:05)

A,koliko je to Nemaca poginulo u Pragu,pored ovog u poluuspesnom atentatu,pa se ne zna da li je umro od posledica ranjavanja ili su mu nesto "namestili" na operacionom stolu?
Koliko u Amsterdamu,Briselu,Kopenhagenu,Parizu? Jel ima 6 mrtvih Nemaca? I to zajedno sa saveznickom ofanzivom posle iskrcavanja na Normandiju.

Za tvoje bolje obrazovanje,prvi oslobodjeni grad u celoj Evropi bila je Loznica koju su slobodili ostaci jedinica kraljevske vojske i mestani jos krajem avgusta 1941. godine. Da, 1941. godine. Zatim su oslobodjeni Kraljevo ( i to tenkom koji su zarobili od Nemaca),Cacak i Uzice. Gde je posle toga uspostavljena tzv. Uzicka republika. Najveca slobodna teritorija u okupiranoj Evropi sve do 1944. godine.I posle cijeg pada su usledila masovna streljanja u Kraljevu i Kragujevcu. Sve to do novembra 1941. kada niko u Evropi nije smeo da zucne,a kamoli metak da opali i to u vazduh. Svaka cast Cesima na atentatu,ali i to su morali da im organizuju Englezi,a ne oni sami. Ispade da sa jednim atentatom Cesi oslobodise pola Evrope,slomise Treci Rajh,bokte! Bolji nego Prle i Tihi.
Uzgred,ustanak je u Ceskoj zvanicno poceo,cini mi se, 4. ili 5. maja 1945. ej,u maju 45. poceo ustanak. :D

goran

pre 6 godina

Trebali ste da napisete i kakva je bila osveta nacista zbog ubistva Hajdriha,koliko je ljudi platilo glavom ovo ubistvo,zene,deca,nikog nisu postedeli,jedno selo su sravnili sa zemljom.Dobro poznati britanski scenario,i nama su tako "cinili" kroz istoriju.

Čovek po imenu Uve

pre 6 godina

Jeste sve tačno da je cela akcija herojska i da su smakli zlikovca (uz ogromnu pomoć i obuku Britanaca), ali baš se pitam da li su Česi uopšte svesni koliku su ludu sreću imali u WW2?!
Najviše zbog sulude rasne ideologije, Česi su kod nacista imali status 'najmanje štetnih' Slovena. Verovatno jer su u očima nacista oni bili germanizirani Sloveni. Da se to desilo bilo gde drugde (Rusija, Srbija, Poljska...) mislim da bi nacisti poklali pola nacije istog trenutka.

Don Corleone

pre 6 godina

Klasičan tiranicid,isto kao i Mlada Bosna 1914,samo što mnogi pokušavaju da revidiranjem to predstave kao terorizam.Neće dugo proći pa će se i operacija "Antropoid" tretirati nažalost kao terorizam,u cilju skidanja odgovornost sa Nemačke.

Posmatrač

pre 6 godina

Za odmazdu su nacisti tenkovima sravnili sa zemljom mesto Lidice, odmah pobili sve muškarce starije od 18 godina, a decu i žene poslali u koncentracione logore...

Nešto slično, ali mnogo manje nego 1941. u Kragujevcu i 1999. u Srbiji...

Meister Jakob

pre 6 godina

Taj lik je inače kreator tzv. konačnog rješenja, odnosno Holokausta, poginuo je odnosno umro na bizaran način.
Česi su pokušali atentat na njega, bila su dvojica. Jedan je imao neku lošu pušku koja se zakočila a drugi je bacio negu improviziranu bombu. Ni jedno ni drugo ga nije ubilo, od bombe mu je ušao komadić plastike u slezenu.
Hitler je odmah poslao sve svoje najbolje doktore uključujući svog ličnog doktora Morella, izvadili su mu slezenu i od toga je umro, a to se ne događa skoro nikad, u manje od 1% slučajeva.
Raspisana je nagrada od milion maraka, to je danas više od 2 miliona eura i naravno našli su ih i smaknuli.

Oliver

pre 6 godina

Treba dodati da je general Hajdrih bio glavni arhitekta holokausta i finalnog resenja.On je predsedavao onim znamenitim sastankom na Wann jezeru kraj Berlina,20,januara 1942,gde su bili okupljeni predstavnici svih relevantnih ministarstava,Vermahta,SS-a kako bi razradili plan za "evakuaciju Jevreja na istok." Hajdrihov zamenik na tom sastanku je bio Ajhman.O tome ima izvanredan film Zavera gde je Kenet Brana glumio Hajdriha,a Stenli Tuci Ajhmana.

abv

pre 6 godina

otkud da ste objavili da su ustase zveri akad ja posaljem to isto onda nema objavljivanja znaci diskriminacija.Drago mi je da ste objavili da su ustase zveri samo strahujem da je smak sveta blizu zbog objave

Blade

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 7. novembar 2017 11:50)
Jedan od retkih nemackih vojnika iz perioda 2.SR-a za koga mozes to izjaviti je Ervin Romel ali nikako Praski koljac!Iz tvog komentara mozemo zakljuciti da ti je verovatno i Pavelic bio vojnik nad vojnicima...

Beli maharadža

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 07. novembar 2017 11:50)

Svaka ti čast na odabiru prioriteta. Od tona dokaza o ljudskoj nakaznosti ovog lika, ti si mišljenja da su brzi refleksi ono zbog čega ga treba pamtiti. Hoćemo da se divimo i Džeku Trboseku jer je hirurški precizno sekao žrtve?

ikac klisa

pre 6 godina

@mr a ti da si se pitao niko nista ne bi radio? Ne bi ti smetalo ni da si Hansov konjusar danas? Ako bi se uopste i rodio. Tunjevine svuda ima li igde muskaraca?!

Bojan

pre 6 godina

Prošlo je dovoljno godina da neke nove generacije zaborave.. A ne bi smelo.

Posledica WW2 je da se cela planeta temelji na antifašizmu i to ako se zaboravlja na trenutke kao sto Hrvatska na momente čini vodi u nove sukobe ili kad bi svi tako činili u WW3 a posle ka nekim novim uredjenima itd.
Jasno distanciranje od nacizma i bilo koje ideologije koja s njom koketira je po meni jedini pravi put.

marko

pre 6 godina

film je odlično prikazao ovaj dogadjaj iz istorije, o najvećim zločincima u istoriji čovečanstva. U znak odmazde nacisti su pobili celo jedno selo. Ali ovo je bio važan korak ka slobodi i udarac u glavu nacističkoj zveri.

Boki

pre 6 godina

Neverovatna podvig tadašnjih čeških gerilaca. Danas bi mnogi strašljivci rekli - samoubilački potez, ali lako je filozofirati sa ove distance. U tom trenutku moralo se dejstvovati. Treći Rajh ne bi pao od prostog čekanja da sam propadne. Potražite i film Anthropoid, režisera Šona Elisa, objavljen je 2016. godine. Sasvim solidan film, prilično veran činjenicama.

Komša

pre 6 godina

@Uve
Ta priča o Česima kao "podobnim Slovenima" je bila samo korisna priča u tom trenutku (previše su se bavili Poljacima koji su realno brojniji i veća opasnost za Germane a i Rusima koji su bili cilj).
Zanimljivo da je kod Marksa i Engelsa bilo obrbuto - Poljaxi su bili (kao) peihvatljivi Sloveni dok su Česi spadali u grupu onih koji su pod uticajem Rusije.
Takodje su zanimljiva slična gledišta na,Slovene oje je imala K&K sa gledištima Engelsa npr i Hitlera.Očigledno da se taj stereotip izgradjen od ranog osmog veka na Germanskom području odrazio na kasnije ideologije.
Naravno - nisu nikada postojali "povlašćeni sloveni" osim u taktičkim igricama koje je Hitler igrao zavisno od situacije na terenu.
Sudbina Slovena bi bila sasvim izvesna da je Hitler pobedio - radna snaga i lagano odumiranje naroda...
Što se tiče sreće,teško da su je Česi imali - oni su jedini narod koji je posle rata bio okupiran od strane Rusa a da nikada nisu napravili neprijateljski gest ni prema Rusiji ni prema SSSR- Poljaci su u sukobu (besmislenom) sa rusima od kraja 16 veka,ostali su bili pod Staljingradom pa tz postoji nekakvo objašnjenje,izgovor.
Okupacoja Čehoslovačke od SSSR je čista agresija,u potpunosti nezaslužena,neopravdana i veliki greh koji su Sovjeti (Rusi)napravili.
Česi su hrabar i nacionalno svestan slovenski narod i nema mnogo sreće u tome - stalna borba tog naroda i velika upornost samo.

samo da kazem...

pre 6 godina

(@ Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.) Taj film je bio domaći. Zove se "Stići pre svitanja".

теразијски

pre 6 godina

Тада је чешка православна црква била под јурисдикцијом српске. Игуман цркве је из одмазде стрељан и касније проглашен за нашег свеца. Иначе црква је у Прагу код ткз. " Плешуће" зграде коју наши туристи обилазе редовно али нема ко да им усприча о догађају из 1942.- е.

Beda nad bedama

pre 6 godina

Rajhard je bio vojnik nad vojnicima. Ranjen bombom pucao je i ubio dvojicu od pet napadaca.
(monty, 7. novembar 2017 11:50)

Ljiga nad ljigama. Uspeo se u partijskoj nomenklaturi tako što je potkazivao partijske kolege. Imao je ogromnu kartoteku sa podacima o članovima nacisitičke partije, njihovim lopovlucima, seksualnim navikama, nepodobnim krvnim zrncima... To je obilato koristio ucenjujući ih kako bi uklonio konkurenciju u ostvarivanju svojih bolesnih ambicija.

Vojvodjanin

pre 6 godina

Hitler jeste poslao svog najboljeg doktora samo sto je on, kad je video kako je ovaj raznesen, rekao Češkim lekarima "momci, sastavite ga". Jedan od tih lekara je bio Dr. Honek koji mi je ovo lično ispričao. I uspeli su da ga sastave ali je crko od sepse. Taj Hitlerov čuveni doktor se pokupio i otišao.

Staljin vas je ubijao, ali ne dovoljno

pre 6 godina

"On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)"

Barry bi voleo da zna nemacki, ali nema para za casove. A ovako, da je Hitler uspeo da pobije sve sto je nameravao, onda bi Barry mogao da uci nemacki besplatno. I zvao bi se Adolf, iz postovanja.

Sta sve necu procitati...

Acika

pre 6 godina

Čini mi se da sam osamdesetih gledao film o ovim događajima. Sećam se scena iz kripte crkve, kako su jako dugo odolevali napadima esesovaca.

Branko

pre 6 godina

Što se tiče samog atentata istina je da je hajdrih izašao ranjen iz kola i krenuo da juri napadače ,hrabar ili blesav verovatno i jedno i drugo to što je verovatno bio hrabar ne Znači da nije bio zlikovac možda i jedan od najvećih od Nemaca,sama njegova smrt od infekcije je u najmanju ruku je sumnjiva postoje indicije da su mu politički protivnici malko pomogli da umre pre svih tu se misli na Himlera

Doga

pre 6 godina

Citat: "Posle su Nemci spalili celo jedno selo do temelja i pobili ili proterali sve stanovnike,jer su se u njemu krili atentatori pre atentata. Ubistvo ovog naciste skupo je koštalo nedužan narod,a ideolozi su sedeli u Londonu.Nekako poznat scenario."

A šta mislite da se desilo u Šumaricama? Nemci su javno rekli "50 streljanih za ranjenog a 100 streljanih za ubijenog nemačkog vojnika". Link na sajtu Kragujevca ima činjenice: https://www.kragujevac.rs/Grad_Kragujevac_RSS-43-1-11429

popov

pre 6 godina

Ajhman nije bio obična zver, već običan čovek koji je postao zver. U tome i jeste jeza, što je bio običan čovek. Adolf Ajhman je poslužio kao slučaj za kategorizaciju i shvatanje banalnosti zla.

Biće da je tako

pre 6 godina

Jeste sve tačno da je cela akcija herojska i da su smakli zlikovca (uz ogromnu pomoć i obuku Britanaca), ali baš se pitam da li su Česi uopšte svesni koliku su ludu sreću imali u WW2?!
Najviše zbog sulude rasne ideologije, Česi su kod nacista imali status 'najmanje štetnih' Slovena. Verovatno jer su u očima nacista oni bili germanizirani Sloveni. Da se to desilo bilo gde drugde (Rusija, Srbija, Poljska...) mislim da bi nacisti poklali pola nacije istog trenutka.
(Čovek po imenu Uve, 7. novembar 2017 11:11)

Ne, već je tadašnja Čehoslovačka bila industrijska sila i imala je fabrike koje su bile kompatibilne sa zahtevima tadašnje nemačke vojne industrije. Pošteđeni su jer je Nemcima trebalo stanovništvo koje bi radilo u tim fabrikama. Radi se o strateškoj odluci a ne o nekakvom mitu o germanizovanim Slovenima. Kakav su odnos imali Nemici prema Česima pokazuje masakr u Lidicama gde je ubijeno nekoliko hiljada ljudi.

артиљерац

pre 6 godina

Село које је сравњено са земљом(у најбуквалнијем смислу)се зове
Лидице,16 км од Прага.Од преко 1000 становника,колико је имало,после
рата је остало 153 жене и 17 деце.Чеси су исто направили још 60-их
одличан филм,црно-бели(намерно),о том догађају.

doktor

pre 6 godina

interasantno je i to da je Hajdrih umro od ,čak i za to vreme banalne rane i infekcije...postoje podaci da je 'infekciji' kumovao lično Himler šef SS a ,na taj način uklonivši glavnog konkurenta unutar naci partijske hijerarhije,postavši glavni Hitlerov miljenik i pulen.Takođe nakon smrti Hajdriha SS znatno jača u odnosu na gestapo

mir brate mir

pre 6 godina

Treba zakonom zabraniti sve partije koje promovisu zlocine i mrznju. Biti patriota znaci biti castan i posten gradjanin drzave koju ne treba da vode ljudi bez morala i savesti.

Miha

pre 6 godina

Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.
(MisterNo, 7. novembar 2017 11:16)

možda Operacija Daybreak od 1975.

I to majke nekad rode...

pre 6 godina

Pogledati film Antropoid. Dobar film. Ima i HHhH, ali mislim da je Antropoid bolje uradjen.
(s, 7. novembar 2017 12:18)

Uz ta 2 filma, preporučio bih i film Conspiracy (2001) u kojem fenomenalni Kenet Brana igra Rajnharda Hajdriha. Inače, isti govori o tajnom sastanku nacističkih glavešina u berlinskom predgrađu Groser Vanzeu (događaj poznat kao Vanzejska konferencija) gde je pomenuti monstrum prvi put predstavio svoj idejni plan uništenja Jevreja na teritorijama koje je Rajh kontrolisao, poznat i po nazivu "Konačno rešenje". Jeziv film i jeziv lik.

supernault

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)

Dete, bre, da si procitao tekst bilo bi ti jasno da je Heydrich ubijen 1942, dakle bio je "zao", kako kazes, pre nego su "njegovi izgubili"!

MisterNo

pre 6 godina

Kao dete (pocetak 80tih) sam gledao neki film u kome dva atentatora ostaju zarobljeni u podrumu. Nemci na kraju upumpavaju vodu kako bi ih isterali, a oni pucaju jedan u drugog kako se ne bi predali. Znam da mi se ta scena urezala u secanje. Verovatno je film bio o ovom dogadjaju, ako neko prepoznaje, nek napise.

NeverSayNeverAgain

pre 6 godina

Prezive se kao ja. Moracu da prekontrolisem licno porodicno stablo i nadam se da necemo imati nikakve povezanosti sa njim.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 6 godina

I jos na kraju teksta dodati da su dva ceska sela, Lidice i Lezaki, sravnjena sa zemljom i kompletno stanovnistvo pobijeno, zbog pogresne istrage koja je povezala atentatore sa tim selima. (Ne)covek je i mrtav sejao pustos.

ja

pre 6 godina

Bio sam kod te pravoslavne crkve u Pragu, tamo je spomenik tabla a šteta od metaka kod prozora je ostala u znak sečanja. Iz prozora su pucali na Nemce. Nisu se krili pod zemljom nego iznad.

Zaboravili ste reči da su zbog toga sravili selo Lidice i sve pobili.

luka710 2017

pre 6 godina

Dva filma najmanje se obradila ovu temu.
Pocetkom osamdesetih kao dijete gledao sam Operacija praskozorje,a kasnije film koji je odmah nakon dogadjaja snimljen,noir film Fritz Lang-a Covjek koji je morao da umre(ili nesto slicno).

dex

pre 6 godina

Inace, cinilo se da se potpuno oporavio, cak je poslednji dan bio raspolozen i onda je iz cista mira umro. Nisu nacisti dali ceskim lekarima da ga operisu, a razlog infekcije je bizaran. Konjska dlaka iz sedista mu je uletela prilikom eksplozije u ranu!

Negativni

pre 6 godina

(Slobodni Klikeri, 8. novembar 2017 14:20)

I nama su ustanak organizovali Englezi. Jedan Englezi, a drugi Rusi. I u Kopenhagenu je poginulo mnogo više ljudi nego u Beogradu (boreći se protiv Nemaca - ne računam ubijanje civila Jevreja koji su najstrašnije potkazivani od strane Beogradjana). A Danci su svoje Jevreje spakovali u brodove o državnom trošku, poslali u Englesku, a posle rata ih je čekala sva imovina koju su pre istog imali. Kad pominješ Dance, treba da ustaneš, jer to je narod koji je svoju čovečnost i hrabrost dokazao. Mi se jesmo dobro držali, naročito prve godine rata, ali smo imali i sramne epizode itekako.

Kiklop

pre 6 godina

Ima još i film "Operation: Daybreak" iz 1975. Solidan. Davno sam ga gledao, na IMDb ocena 7.1, ako je to bitno. Režija Lewis Gilbert (Samo dvaput se živi)

nebo

pre 6 godina

@Phoenix
ne znas ali ti ne smeta da lupetas
snimljeno je bar 10 filmova o ovom ceskom herojstvu. u zadnje dve godine sigurno 2 od kojih je jedan francuska produkcija

Hangmen Also Die! (1943)
Hitler's Madman (1943)
Muži bez køídel (1946)
Atentát (1964)
Sokolovo (1975)
Operation Daybreak (1975)
Lidice (2011)
Bullet for Heydrich (2013 TV movie)[52]
Anthropoid (2016)
The Man with the Iron Heart (2017)[53]

Opération Anthropoïde – Eliminer le SS Heydrich (2013 TV Movie)

napisano jos vise knjiga

jovan

pre 6 godina

pogledajte odlican TV film Zavera iz 2001. sa Kenet Branom u ulozi Hajdriha. Scenario je napisan po sacuvanim transkriptima. http://www.imdb.com/title/tt0266425/

Mile

pre 6 godina

Trilogija koju su zajedno pisali Aleksandar Radovic i Iv Bone upravo pod naslovom Svajcarski Gambit opisuje ove dogadjaje (izmedju ostalih) iz ugla jednog bankara. Zareporuku, pozdrav

Miloš

pre 6 godina

On je zao zato sto su njegovi izgubili, a oni drugi su dobri zato sto su pobedili.
Da Hitler nije svoju njusku mesao u vojna pitanja, svi bi mi ucili Nemacki u skolama.
(BarryFerguson, 7. novembar 2017 15:31)

Pa i ne, imas primere gde je njegovo mesanje bilo od presudnog znacaja za pobedu (Francuska) ili za odbranu (posle kraha kod Moskve) a imas i primere gde je gresio ali ako se podvuce crta je bio uspesniji.

Glavna greska mu je bila sto je uopste napao SSSR ali bio je ideoloski zaslepljen pa je stvarno verovao da zbog ideologije SSSR ce njega napasti iako sad je jasno da Staljinu to napamet nije padalo cak je sve radio da ucini SSSR nesposobnijim za napad na Nemacku da ne isprovocira Hitlera.

Komša

pre 6 godina

Češki episkop Gorazd je posle obračuna u crkvi preuzeo krivicu za,skrivanje atentatora na sebe kako bi zaustavio dalje stradanje (bilo je stravično inače - od jednog celog mesta ostalo je samo osmoro dece koja su preživela jer su "usvojena" od nemačkih porodica)i tako spasao mnoge ljude.
Proglašen je za sveca .

Jagodinac

pre 6 godina

Kao mlad čovek,bio sam kod pomenute kripte 1976 godine.Na prozoru je stajalo sveže cveće.Moji prijatelji Česi mi rekoše da svakog dana stanovnici Praga donose i stavljaju cveće ne prozor kripte.Ja i supruga smo kupili cveće i stavili na prozor kripte.Pre odlaska na turističko putovanje upoznao sam se da ubistvom Hajdriha iz jedne knjige.Grupa Čeha koja je pripremala i izvršila njegovo ubistvo su bili heroji.Bio sam i u selu Lidce,čije su stanovnike pobili nacisti u znak odmazde.Sve je ono strašno,ali sam bio oduševljen dostojanstvenim ponašanjem Čeha.

moje ime

pre 6 godina

Hitler i njegovi saradnici poput Hajndriha i ostalih su bili logican ishod sveukupne, kolektivne svjesti svih naroda tadasnjeg doba. Oni su ucitelji koji pokazuju kako ljudi svojim odlukama i mislima kreiraju realnost i u sta se zbog tih svojih odluka i misli mogu pretvoriti i biti.
Nazalost, i danas je vrlo moguc slican razvoj dogadjaja.

Dejan

pre 2 meseca

Hitler ga se nije ni najmanje plasio, ali jesu njegovi poslusnici kojima se okruzio. Hitler je takve i birao. Himler je bio 3 po snazi a to je postigso samo zbog slepe poslusnosti Hitleru. Jedini koga se Hirler plasio je Rem. A od Rema su se plasili i ostali pre svih Gering I Himler