Četvrtak, 14.09.2017.

19:59

Kako je ubijen Staljinov najveći neprijatelj

Izvor: Guardian

Kako je ubijen Staljinov najveæi neprijatelj IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

Ruslan

pre 5 godina

Vidite, Trockog nije ubio Staljin u Meksiku, iako zapad laze da jeste. Da je Staljin to zeleo, ne bi ga putio da podje na Zapad. Zasto je Staljin to uradio, pa naravno da bi Trocki uvideo njegove uspehe. Svi drugi "trockisti", kao Tuhacevski, Zinovjev, Buharin i drugi su osudjeni na smrt kao izdajice i neprijatelji naroda. Molim vas, kada Zapad ubija to nije nista, a kada Staljin ili Mao ubijaju to je terror?
Da slucajno Staljin nije doziveo Gradjanski rat i Otacestvenu vaynu, sigurno bi danas SSSR bio, ne samo najjaca vojna sila, vec i ekonomska sila.
Na kraju pronadjite na Internetu sta je rekao ruski svestenik Kljakov:
"Blagodarya Stalinu mi svi zhivi I nashi deti"!

NijePraviKomunizamReceCovekPoStotiPut

pre 6 godina

Komunizam nikad nije postojao, niti postoji u sadasnjosti. To sto su neki jednopartijski sistemi postavljali komunisticke principe kao ideal prema kojem treba teziti, ne znaci da je covjecanstvo iskusilo komunizam. Brutalni nacini na koji su se pojedinci obracunavali sa neprijateljima (drzave?) ne znaci da je to u skladu sa komunistickim idejama.
Uostalom, vlasti ili pojedinci bliski vlasti zemalja sa visepartijskim uredjenjem i izgradjenom politickom elitom, primjenjivali su i primjenjuju brutalne metode koje su opravdane svojim ciljem. Neko je napisao da su "komunisti otimali imanja"... Amerika oduzme 15% teritorije neke zemlje i kraj price. Jednostavno, zar ne?
Treba realno sagledati ulogu komunistickih ideja u razvoju pojedinih drzava, kao i postupke lidera istih. A Staljin?... On je posebna prica...
(Sislo, 14. septembar 2017 22:16)

When you're retarded system fails, but it's ok because it wasn't real communism so you try it again, and again, and again, and again, and again....

komunjara

pre 6 godina

Nisu isto komunizam i nacizam. U zamišljenom komunističkom svetu bi svi voleli da žive, u nacističkom ne. Isti je slučaj sa hrišćanstvom. Isusove reči imaju taman toliko veze sa inkvizicijom koliko i Marksove sa Staljinovim, Pol Potovim ili bilo kojim navodno komunističkim režimom. Nacizam je bolesna ideja koja ne može da se meri sa komunizmom ni na koji način.

Zozo

pre 6 godina

Nacizam kao ideologija je najgori oblik vladavine koji je postojao. Komunizam kao ideja je dobar ali se u praksi pokazao kao loš mada daleko od nacizma. Neoliberalni kapitalizam je treći po redu po zlu i u stopu prati komunizam, mada nije agresivan kao komunizam ima izrazitro nehumane karakteristike i u istoriji će biti tako zapamćen ukoliko bude bilo ljudi da je izučavaju.

verovali ili ne

pre 6 godina

komunizam je idealno drustveno uredjenje koje zahteva visoko svesne i obrazovane ljude,na zalost nikad jos nije bilo,bilo je samo "komunista"

Igor

pre 6 godina

Demokratska Amerika vise žali Staljinove žrtve nego sami Rusi. Kako to? Pričao sam sa ljudima iz Rusije, oni ne znaju nikoga da je u rodbinskim odnosima sa žrtvama čistki. Pitanje je koliko je toga bilo.

4. internacionala

pre 6 godina

Ostaje žal što istorija nije videla Trockog kao glavnog čoveka SSSR-A. Ne kažem da bi bilo mnogo drugačije (imao je i on mana, kao što je ono gušenje pobune vojnika na ostrvu Kronstad) ali svakako bolje nego pod Staljinom. Osnivač Crvene Armije koja je odnela pobedu u građanskom ratu protiv ljudi koji su hteli da vrate Rusiju u stanje feudalnog društva i jedan od glavnih arhitekata same revolucije, intelektualac, govornik i filozof. Neka ti je večna slava.

Porco rosso

pre 6 godina

@mild

u istoriji nije bilo zapamćeno kako kapitalisti citiraću Hladno pivo:

Šalju momke jake s nuklearnim ganom
da tamane divljake tamo po Iraku
na trusnome Balkanu na ruskome Uralu
gdje god se preko bare naziru neke pare

Celuloidne trake vole takve junake
i njihov ekspleneisn za evri situejsn
"It's them or us " kažu dok žvaču žvake
so let's kill the whole fuckin' nation "

Nebuloza je porediti više sistema...kako američki kapitalizam nema veze za Skandinavijom, tako je nebulozono porediti Jugoslovenski komunistički režim (ovde naravno govorim režim, jer komunizam sam po sebi ne može da bude zao, za razliku od osnova kapitalizma), sa Crvenim Kmerima, Vijtekongom, SSSR i sl.

A ako ćemo da merimo žrtve....bolje da ne ulazimo u brojanje koje uređenje je donelo više žrtava...

veljko

pre 6 godina

Kaki spasitelj Vlado veze ti nemaš da nije bio naivan tako verujući Hitleru i da je poslušao njihovog najvećeg špijuna Zorgjeva Nemci ne bi prešli dalje od 200 km od granice. Ovako svi znamo šta je blo i ode 26 MILIONA RUSA to je najveća tragedija jedne nacije na planeti koju je tada vodila jedna LUDA zvana STALJIN!

Jung

pre 6 godina

Vidim ovde se stalno forsira kako su "oni" bili ovakvi i onakvi. Vidite ovako, to bi sve bilo validno da tako nešto ne izgovaraju simpatizeri drugih političkih ideja. Zašto to kažem? Pa zato što sve moguće političke ideje isto rade sa svojim političkim neprijateljima, ali baš sve redom. Demokratija, socijalizmi i levi i desni, kraljevine, ama baš svi. Da bi neko imao uopšte prava da kritikuje deuge bez licemerja, mora biti apolitičan i po mogućnosti apatrid. Hvala i doviđenja deco.

Holly Johnson

pre 6 godina

Ne treba idealizovati Trockog. Jedan od lidera boljševičke revolucije i kasnijih čistki. Uz Lenjina najodgovorniji zašto je humana ideja Karla Marksa pretvorena u primenjenu diktaturu i totalitarizam.

kaokakao

pre 6 godina

Nacin na koji su se komunisti obracunavali sa prethodnom vlascu a posle i u medjusobnim sukobima je nezabelezen u istoriji.Niko nije naneo toliko zla pripadnicima svojih naroda kao komunisti u Sssr,Jugoslaviji,Kini,Kambodzi.Cuveni Pol Pot je bukvalno streljao sve ljude koji su nosili naocare jer su takvi smatrani inteligencijom tj neprijateljskim faktorom radnickoj klasi.Posle neko kaze nisu slicni nacistima.Ne znam bas.Da li je stvarno velika razlika u tome dal ce te nacisti ubiti jer si Jevrej ili komunisti u Srbiji jer si vlasnik seoske kafane ili imas par hektara zemlje vise sto te cini klasnim neprijateljem.Ja bih rekao da nije.
(mild, 14. septembar 2017 20:39)

Sad zivis u demokrstiji, druze moj, u blagostanju koje nam je donijela americka demokratija. Danas vise na srecu nasu toga nema. Sve neki fini vladari, pomalo naivni. Nema tajnih sluzbi, nema zlocina, divota.

Djoka Fleger

pre 6 godina

@ mild

Dobar komentar. Da nastavim: Nakon streljanja "klasnog neprijatelja" komunisti je proglase narodnom. Onda ti koji su naredili streljanje jedu i piju u kafani za dzabe 55 godina a onda njihova deca otkupe tu kafanu ili zemlju po povlascenoj (komunisticko-vadikalnoj) ceni i poslanu kapitalisti. Obrt kapitala na srpski (i jos poneki) nacin.

Posebno su interesantni oni koji slave Staljina kao spasioca majcice rusije. U ime majcice pobio stotine hiljada ljudi, jadnicak bas mu je bilo stalo za majcicu.

Nije ni cudo sto smo tu gde smo. Srbin je srbinu vuk.

neutralni felsh

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !
(Vlada, 14. septembar 2017 20:26)


tako je govorio ilija cvorovic.

Milivoje

pre 6 godina

Mustafa Golubic, ime koje se vezuje za ubistvo Trockog, potkazao ga Tito, ubili ga nemci, iskopali ga Rusi i sahranili u Moskvi kao heroja SSSR, - a

kupanje cini cuda

pre 6 godina

Jel treba da žalimo jednog Bronštajna?
(Mihailo, 14. septembar 2017 20:27)

Da si nesto procitao od tog Bronstajna mozda bi shvatio mnoge stvari vezane za radnicku klasu, revolucije, kapitalizam,... , ovako si samo mali antisemita.

Ćiril Stipsa

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !
(Vlada, 14. septembar 2017 20:26)

Ti se zezaš, jel' tako. A i Solženjicin je strani agent verovatno. Užas.

oni/e su tu.

pre 6 godina

Ne postoji u istoriji veće zlo od komunizma, od Atile do nacizma.
Jer nijedna ideologija nije uspela da zlo prestavi kao dobro i obmane mase i narode, da izabiru svoju propast, da vole sivilo, zabrane i strah. Npr kod nas je specijalitet bio da se Srbin stidi što je Srbin, pametan što je pametan a preeuzetan da se samoograničava, i to ne zato što crveni mrze Srpstvo, nego zato što je svaka veza sa rojalističkom srpskom istorijom opasnost da će se raja setiti i tako ugroziti vlast. Dakle sama suština komunizma je vlast i očuvanje iste po svaku cenu, pa makar izmenili svest celokupnoj naciji. Kao što je uradjeno u Srbiji.

Zastrašujuća ideologija i mehanizam vladavine.Sila i laž i selekcija i omasovljavanje zatupljenih.


Šta mislite zašto toliko kaskamo za Evropom?
Nisu Poljaci ludi što su zakonom zabranili svako pominjanje komunizma..
Kod nas nijedna vlast posle 5.10 nije objasnila raji šta je komunizam, upravo da ne bi razotkrili mehanizme kontrole mase i vladanja.

Alessandro NESTA#13#

pre 6 godina

Eh Staljin - pravi pravcati komunista. Skinuo čoveka koji je uz Mihaila Tuhačevskog predvodio Lenjinovu armiju u sklanjanju Carske Rusije. Tuhačevskog je ubio pre Trockog, a pre odlaska vozom na poslednji počinak mu se javio telefonom i poželeo sreću. I onda preuzeo apsolutnu vlast.
Ali ipak, meni lično, Čaušesku je bio kralj komunizma. O njemu ima lepih emisija na jutjubu. :)
P.S. odličan tekst

seastar....

pre 6 godina

Staljinov najveci neprijatelj? Imao ih je on na milione u svojoj glavi, i zato naredjivao da se ubiju....Nekad na montiranim procesima, nekad bez sudjenja,....

Ako neko ne veruje, neka pogleda sjajan, potresan film "Varljivo sunce", reditelja Nikite Mihalkova koji igra i glavnu ulogu...

Sislo

pre 6 godina

Komunizam nikad nije postojao, niti postoji u sadasnjosti. To sto su neki jednopartijski sistemi postavljali komunisticke principe kao ideal prema kojem treba teziti, ne znaci da je covjecanstvo iskusilo komunizam. Brutalni nacini na koji su se pojedinci obracunavali sa neprijateljima (drzave?) ne znaci da je to u skladu sa komunistickim idejama.
Uostalom, vlasti ili pojedinci bliski vlasti zemalja sa visepartijskim uredjenjem i izgradjenom politickom elitom, primjenjivali su i primjenjuju brutalne metode koje su opravdane svojim ciljem. Neko je napisao da su "komunisti otimali imanja"... Amerika oduzme 15% teritorije neke zemlje i kraj price. Jednostavno, zar ne?
Treba realno sagledati ulogu komunistickih ideja u razvoju pojedinih drzava, kao i postupke lidera istih. A Staljin?... On je posebna prica...

Svasta

pre 6 godina

@mild, nema veceg zla od nacistickog zla. Komunisti su takodje bili zlo, ali sigurno manje u poredjenju sa nacistima. Ubedljivo najogavniji u istoriji covecanstva. Nacisti. Njih ne smes porediti ni sa kim, jer se po svireposti zajedno sa svojim slugama nalaze na vrhu sa kojeg ih nikada niko nece skinuti. Drago mi je i pozdrav.

dragaN

pre 6 godina

Stalno se govori o zlocinima Staljina, ali veoma malo ljudi zna pozadinu svega. Naime, posle revolucije I smrti Lenjina, u SSSRu su pistojale tri struje: jednu je predvodio Trocki, americki covek, koji se zalagao za to da glavna uloga SSSRa bude izvoz revolucije u druge drzave. Druga struja je htela da SSSR bude pooljoprivredna drzava I izvor sirovina za zapad. Trecu struju predvodio je Staljin koji je hteo industrijalizaciju drzave I nikakav izvoz revolucije, znaci za njega je SSSR bio na prvom mestu. Pravac kojim je on poveo SSSR je bio potpuno suprotan od onog sto su ocekivali zapadni finansijeri oktobarske revolucije. Zato su kasnije ojacali Hitlera, da bi srusio Staljina koji se otrgao kontroli. Staljin je sve do pocetka rata balansirao na ostrici noza. Da nije on radio cistke, ocistili bi njega. U tim cistkama, ubio je mnogo dobrih generala I sposobnih ljudi sto je jedan od uzroka pocetnog uspeha Hitlera u ratu, ali ironija istorije je da je upravo zahvaljujuci tim cistkama, ruski narod opstao I pobedio, jer da nije bilo Staljinove industrijalizacije, ne bi imali nikakve sanse da se suprotstave Hitleru.

T1

pre 6 godina

Interesantno je da je bio Jevrej i da je sa svojom Jevrejskom elitom na celu boljsevickog SSSR pobio duplo vise ljudi (Pravoslavni Ukrajinci) nego sto su nacisti pobili Jevreja... I ako su obe stvari veoma uzasne, nije mi jasno da nikoga nije briga za Holodomor ne snimaju se filmovi, retko se pisu knjige, ne uci se o tome u skolama, ali nama Evropljanima i do dan danas se nabija krivica za Holokaust... Molim vas objavite mi komentar ovo nije mrznja ni anti-semitizam, nego cinjenice i naravno da normalni posteni Jevreji nisu imali nista sa ovim kao ni mi sa Holokaustom nego elita... Samo mislim da oba genocida trebaju da imaju isti tretman, jer je bitno da se takve stvari vise nikad ne dogode i da svi treba da uce na greskama...

stcm

pre 6 godina

Zlo od "coveka"... Zasluzan je za izgladnjivanje i ubijanje 10 miliona i vise Ukrajinaca i Rusa (najvece zrtve su bila deca)... Hteo je da unisti Ruski indetitet, tradiciju, religiju, i smejao se Holodomoru i njenim zrtvama govoreci kako ce ljudi tek da vide glad kad budu poceli da jedu svoju decu (sto se desavalo). Komunizam je zlo isto koliko i Nacizam...

libero

pre 6 godina

Jos da kazete koja je uloga Mustafe Golubica i slikara Rivere i super clanak. (pojela si bambija, 14. septembar 2017 20:35)

Slažem se. Golubić mu je prvi i ušao u trag, Riverina žena Frida Kalo, koju je zaveo, odala mu je lokaciju Trockog. Golubićeva biografija fascinira, negde sam čitao tekst o njemu koji počinje otprilike sa 'nije bilo važnijeg istorijskog događaja na Balkanu u prvoj polovini 20og veka u kojem ovaj čovek nije učestvovao'. Vrhunski obaveštajac, član mlade bosne, crne ruke, nosilac medalje obilića iz balkanskih ratova čini mi se

bluemoon....

pre 6 godina

@Vlada 14. septembar 2017. 20:26

"Staljin je spasitelj Rusije...." kazete vi.

Proguglajte malo,obavestite se....

Pobio je ogroman broj ruskih gradjana, milione slao u Sibir,...... sklopio sa Hitlerom plan o nenapadanju uoci Drugog sv.rata, zatim kad je Hitler napao Poljsku,rasparcao je i podelio sa njim, naredio ubistvo poljskih oficira u Katinjskoj sumi i posle lagao da su ih Nemci pobili.....Sad skoro je Rusija priznala da su to Rusi ucinili....

Na montiranim procesima osudio na smrt sve one za koje je mislio da su mu protivnici... (Kazu da je bolovao od paranoje....)

Gde se vi obavestavate? Koja stiva citate?

springrain.....

pre 6 godina

Zasto je Staljin naredio da se Trocki ubije? Nije ga ugrozavao ni zivotno a ni politicki...Ziveo je mirno u nekoj vrsti izbeglistva...

Sta nam to govori?Da je Staljin, uz ostalo, bio krvozedni osvetnik koji ne prasta i ne zaboravlja...

Vlada

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !

mild

pre 6 godina

Nacin na koji su se komunisti obracunavali sa prethodnom vlascu a posle i u medjusobnim sukobima je nezabelezen u istoriji.Niko nije naneo toliko zla pripadnicima svojih naroda kao komunisti u Sssr,Jugoslaviji,Kini,Kambodzi.Cuveni Pol Pot je bukvalno streljao sve ljude koji su nosili naocare jer su takvi smatrani inteligencijom tj neprijateljskim faktorom radnickoj klasi.Posle neko kaze nisu slicni nacistima.Ne znam bas.Da li je stvarno velika razlika u tome dal ce te nacisti ubiti jer si Jevrej ili komunisti u Srbiji jer si vlasnik seoske kafane ili imas par hektara zemlje vise sto te cini klasnim neprijateljem.Ja bih rekao da nije.

Антикомуниста

pre 6 godina

Један од ретких паметних Стаљинових потеза. Убио је оца данашње политичке коректности и анти(фашистичког) терора. Објавите коментар.

mild

pre 6 godina

Nacin na koji su se komunisti obracunavali sa prethodnom vlascu a posle i u medjusobnim sukobima je nezabelezen u istoriji.Niko nije naneo toliko zla pripadnicima svojih naroda kao komunisti u Sssr,Jugoslaviji,Kini,Kambodzi.Cuveni Pol Pot je bukvalno streljao sve ljude koji su nosili naocare jer su takvi smatrani inteligencijom tj neprijateljskim faktorom radnickoj klasi.Posle neko kaze nisu slicni nacistima.Ne znam bas.Da li je stvarno velika razlika u tome dal ce te nacisti ubiti jer si Jevrej ili komunisti u Srbiji jer si vlasnik seoske kafane ili imas par hektara zemlje vise sto te cini klasnim neprijateljem.Ja bih rekao da nije.

Vlada

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !

Антикомуниста

pre 6 godina

Један од ретких паметних Стаљинових потеза. Убио је оца данашње политичке коректности и анти(фашистичког) терора. Објавите коментар.

neutralni felsh

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !
(Vlada, 14. septembar 2017 20:26)


tako je govorio ilija cvorovic.

bluemoon....

pre 6 godina

@Vlada 14. septembar 2017. 20:26

"Staljin je spasitelj Rusije...." kazete vi.

Proguglajte malo,obavestite se....

Pobio je ogroman broj ruskih gradjana, milione slao u Sibir,...... sklopio sa Hitlerom plan o nenapadanju uoci Drugog sv.rata, zatim kad je Hitler napao Poljsku,rasparcao je i podelio sa njim, naredio ubistvo poljskih oficira u Katinjskoj sumi i posle lagao da su ih Nemci pobili.....Sad skoro je Rusija priznala da su to Rusi ucinili....

Na montiranim procesima osudio na smrt sve one za koje je mislio da su mu protivnici... (Kazu da je bolovao od paranoje....)

Gde se vi obavestavate? Koja stiva citate?

Ćiril Stipsa

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !
(Vlada, 14. septembar 2017 20:26)

Ti se zezaš, jel' tako. A i Solženjicin je strani agent verovatno. Užas.

oni/e su tu.

pre 6 godina

Ne postoji u istoriji veće zlo od komunizma, od Atile do nacizma.
Jer nijedna ideologija nije uspela da zlo prestavi kao dobro i obmane mase i narode, da izabiru svoju propast, da vole sivilo, zabrane i strah. Npr kod nas je specijalitet bio da se Srbin stidi što je Srbin, pametan što je pametan a preeuzetan da se samoograničava, i to ne zato što crveni mrze Srpstvo, nego zato što je svaka veza sa rojalističkom srpskom istorijom opasnost da će se raja setiti i tako ugroziti vlast. Dakle sama suština komunizma je vlast i očuvanje iste po svaku cenu, pa makar izmenili svest celokupnoj naciji. Kao što je uradjeno u Srbiji.

Zastrašujuća ideologija i mehanizam vladavine.Sila i laž i selekcija i omasovljavanje zatupljenih.


Šta mislite zašto toliko kaskamo za Evropom?
Nisu Poljaci ludi što su zakonom zabranili svako pominjanje komunizma..
Kod nas nijedna vlast posle 5.10 nije objasnila raji šta je komunizam, upravo da ne bi razotkrili mehanizme kontrole mase i vladanja.

springrain.....

pre 6 godina

Zasto je Staljin naredio da se Trocki ubije? Nije ga ugrozavao ni zivotno a ni politicki...Ziveo je mirno u nekoj vrsti izbeglistva...

Sta nam to govori?Da je Staljin, uz ostalo, bio krvozedni osvetnik koji ne prasta i ne zaboravlja...

stcm

pre 6 godina

Zlo od "coveka"... Zasluzan je za izgladnjivanje i ubijanje 10 miliona i vise Ukrajinaca i Rusa (najvece zrtve su bila deca)... Hteo je da unisti Ruski indetitet, tradiciju, religiju, i smejao se Holodomoru i njenim zrtvama govoreci kako ce ljudi tek da vide glad kad budu poceli da jedu svoju decu (sto se desavalo). Komunizam je zlo isto koliko i Nacizam...

Svasta

pre 6 godina

@mild, nema veceg zla od nacistickog zla. Komunisti su takodje bili zlo, ali sigurno manje u poredjenju sa nacistima. Ubedljivo najogavniji u istoriji covecanstva. Nacisti. Njih ne smes porediti ni sa kim, jer se po svireposti zajedno sa svojim slugama nalaze na vrhu sa kojeg ih nikada niko nece skinuti. Drago mi je i pozdrav.

Alessandro NESTA#13#

pre 6 godina

Eh Staljin - pravi pravcati komunista. Skinuo čoveka koji je uz Mihaila Tuhačevskog predvodio Lenjinovu armiju u sklanjanju Carske Rusije. Tuhačevskog je ubio pre Trockog, a pre odlaska vozom na poslednji počinak mu se javio telefonom i poželeo sreću. I onda preuzeo apsolutnu vlast.
Ali ipak, meni lično, Čaušesku je bio kralj komunizma. O njemu ima lepih emisija na jutjubu. :)
P.S. odličan tekst

dragaN

pre 6 godina

Stalno se govori o zlocinima Staljina, ali veoma malo ljudi zna pozadinu svega. Naime, posle revolucije I smrti Lenjina, u SSSRu su pistojale tri struje: jednu je predvodio Trocki, americki covek, koji se zalagao za to da glavna uloga SSSRa bude izvoz revolucije u druge drzave. Druga struja je htela da SSSR bude pooljoprivredna drzava I izvor sirovina za zapad. Trecu struju predvodio je Staljin koji je hteo industrijalizaciju drzave I nikakav izvoz revolucije, znaci za njega je SSSR bio na prvom mestu. Pravac kojim je on poveo SSSR je bio potpuno suprotan od onog sto su ocekivali zapadni finansijeri oktobarske revolucije. Zato su kasnije ojacali Hitlera, da bi srusio Staljina koji se otrgao kontroli. Staljin je sve do pocetka rata balansirao na ostrici noza. Da nije on radio cistke, ocistili bi njega. U tim cistkama, ubio je mnogo dobrih generala I sposobnih ljudi sto je jedan od uzroka pocetnog uspeha Hitlera u ratu, ali ironija istorije je da je upravo zahvaljujuci tim cistkama, ruski narod opstao I pobedio, jer da nije bilo Staljinove industrijalizacije, ne bi imali nikakve sanse da se suprotstave Hitleru.

T1

pre 6 godina

Interesantno je da je bio Jevrej i da je sa svojom Jevrejskom elitom na celu boljsevickog SSSR pobio duplo vise ljudi (Pravoslavni Ukrajinci) nego sto su nacisti pobili Jevreja... I ako su obe stvari veoma uzasne, nije mi jasno da nikoga nije briga za Holodomor ne snimaju se filmovi, retko se pisu knjige, ne uci se o tome u skolama, ali nama Evropljanima i do dan danas se nabija krivica za Holokaust... Molim vas objavite mi komentar ovo nije mrznja ni anti-semitizam, nego cinjenice i naravno da normalni posteni Jevreji nisu imali nista sa ovim kao ni mi sa Holokaustom nego elita... Samo mislim da oba genocida trebaju da imaju isti tretman, jer je bitno da se takve stvari vise nikad ne dogode i da svi treba da uce na greskama...

Sislo

pre 6 godina

Komunizam nikad nije postojao, niti postoji u sadasnjosti. To sto su neki jednopartijski sistemi postavljali komunisticke principe kao ideal prema kojem treba teziti, ne znaci da je covjecanstvo iskusilo komunizam. Brutalni nacini na koji su se pojedinci obracunavali sa neprijateljima (drzave?) ne znaci da je to u skladu sa komunistickim idejama.
Uostalom, vlasti ili pojedinci bliski vlasti zemalja sa visepartijskim uredjenjem i izgradjenom politickom elitom, primjenjivali su i primjenjuju brutalne metode koje su opravdane svojim ciljem. Neko je napisao da su "komunisti otimali imanja"... Amerika oduzme 15% teritorije neke zemlje i kraj price. Jednostavno, zar ne?
Treba realno sagledati ulogu komunistickih ideja u razvoju pojedinih drzava, kao i postupke lidera istih. A Staljin?... On je posebna prica...

seastar....

pre 6 godina

Staljinov najveci neprijatelj? Imao ih je on na milione u svojoj glavi, i zato naredjivao da se ubiju....Nekad na montiranim procesima, nekad bez sudjenja,....

Ako neko ne veruje, neka pogleda sjajan, potresan film "Varljivo sunce", reditelja Nikite Mihalkova koji igra i glavnu ulogu...

Djoka Fleger

pre 6 godina

@ mild

Dobar komentar. Da nastavim: Nakon streljanja "klasnog neprijatelja" komunisti je proglase narodnom. Onda ti koji su naredili streljanje jedu i piju u kafani za dzabe 55 godina a onda njihova deca otkupe tu kafanu ili zemlju po povlascenoj (komunisticko-vadikalnoj) ceni i poslanu kapitalisti. Obrt kapitala na srpski (i jos poneki) nacin.

Posebno su interesantni oni koji slave Staljina kao spasioca majcice rusije. U ime majcice pobio stotine hiljada ljudi, jadnicak bas mu je bilo stalo za majcicu.

Nije ni cudo sto smo tu gde smo. Srbin je srbinu vuk.

verovali ili ne

pre 6 godina

komunizam je idealno drustveno uredjenje koje zahteva visoko svesne i obrazovane ljude,na zalost nikad jos nije bilo,bilo je samo "komunista"

komunjara

pre 6 godina

Nisu isto komunizam i nacizam. U zamišljenom komunističkom svetu bi svi voleli da žive, u nacističkom ne. Isti je slučaj sa hrišćanstvom. Isusove reči imaju taman toliko veze sa inkvizicijom koliko i Marksove sa Staljinovim, Pol Potovim ili bilo kojim navodno komunističkim režimom. Nacizam je bolesna ideja koja ne može da se meri sa komunizmom ni na koji način.

Zozo

pre 6 godina

Nacizam kao ideologija je najgori oblik vladavine koji je postojao. Komunizam kao ideja je dobar ali se u praksi pokazao kao loš mada daleko od nacizma. Neoliberalni kapitalizam je treći po redu po zlu i u stopu prati komunizam, mada nije agresivan kao komunizam ima izrazitro nehumane karakteristike i u istoriji će biti tako zapamćen ukoliko bude bilo ljudi da je izučavaju.

Holly Johnson

pre 6 godina

Ne treba idealizovati Trockog. Jedan od lidera boljševičke revolucije i kasnijih čistki. Uz Lenjina najodgovorniji zašto je humana ideja Karla Marksa pretvorena u primenjenu diktaturu i totalitarizam.

Igor

pre 6 godina

Demokratska Amerika vise žali Staljinove žrtve nego sami Rusi. Kako to? Pričao sam sa ljudima iz Rusije, oni ne znaju nikoga da je u rodbinskim odnosima sa žrtvama čistki. Pitanje je koliko je toga bilo.

libero

pre 6 godina

Jos da kazete koja je uloga Mustafe Golubica i slikara Rivere i super clanak. (pojela si bambija, 14. septembar 2017 20:35)

Slažem se. Golubić mu je prvi i ušao u trag, Riverina žena Frida Kalo, koju je zaveo, odala mu je lokaciju Trockog. Golubićeva biografija fascinira, negde sam čitao tekst o njemu koji počinje otprilike sa 'nije bilo važnijeg istorijskog događaja na Balkanu u prvoj polovini 20og veka u kojem ovaj čovek nije učestvovao'. Vrhunski obaveštajac, član mlade bosne, crne ruke, nosilac medalje obilića iz balkanskih ratova čini mi se

kupanje cini cuda

pre 6 godina

Jel treba da žalimo jednog Bronštajna?
(Mihailo, 14. septembar 2017 20:27)

Da si nesto procitao od tog Bronstajna mozda bi shvatio mnoge stvari vezane za radnicku klasu, revolucije, kapitalizam,... , ovako si samo mali antisemita.

Milivoje

pre 6 godina

Mustafa Golubic, ime koje se vezuje za ubistvo Trockog, potkazao ga Tito, ubili ga nemci, iskopali ga Rusi i sahranili u Moskvi kao heroja SSSR, - a

NijePraviKomunizamReceCovekPoStotiPut

pre 6 godina

Komunizam nikad nije postojao, niti postoji u sadasnjosti. To sto su neki jednopartijski sistemi postavljali komunisticke principe kao ideal prema kojem treba teziti, ne znaci da je covjecanstvo iskusilo komunizam. Brutalni nacini na koji su se pojedinci obracunavali sa neprijateljima (drzave?) ne znaci da je to u skladu sa komunistickim idejama.
Uostalom, vlasti ili pojedinci bliski vlasti zemalja sa visepartijskim uredjenjem i izgradjenom politickom elitom, primjenjivali su i primjenjuju brutalne metode koje su opravdane svojim ciljem. Neko je napisao da su "komunisti otimali imanja"... Amerika oduzme 15% teritorije neke zemlje i kraj price. Jednostavno, zar ne?
Treba realno sagledati ulogu komunistickih ideja u razvoju pojedinih drzava, kao i postupke lidera istih. A Staljin?... On je posebna prica...
(Sislo, 14. septembar 2017 22:16)

When you're retarded system fails, but it's ok because it wasn't real communism so you try it again, and again, and again, and again, and again....

kaokakao

pre 6 godina

Nacin na koji su se komunisti obracunavali sa prethodnom vlascu a posle i u medjusobnim sukobima je nezabelezen u istoriji.Niko nije naneo toliko zla pripadnicima svojih naroda kao komunisti u Sssr,Jugoslaviji,Kini,Kambodzi.Cuveni Pol Pot je bukvalno streljao sve ljude koji su nosili naocare jer su takvi smatrani inteligencijom tj neprijateljskim faktorom radnickoj klasi.Posle neko kaze nisu slicni nacistima.Ne znam bas.Da li je stvarno velika razlika u tome dal ce te nacisti ubiti jer si Jevrej ili komunisti u Srbiji jer si vlasnik seoske kafane ili imas par hektara zemlje vise sto te cini klasnim neprijateljem.Ja bih rekao da nije.
(mild, 14. septembar 2017 20:39)

Sad zivis u demokrstiji, druze moj, u blagostanju koje nam je donijela americka demokratija. Danas vise na srecu nasu toga nema. Sve neki fini vladari, pomalo naivni. Nema tajnih sluzbi, nema zlocina, divota.

veljko

pre 6 godina

Kaki spasitelj Vlado veze ti nemaš da nije bio naivan tako verujući Hitleru i da je poslušao njihovog najvećeg špijuna Zorgjeva Nemci ne bi prešli dalje od 200 km od granice. Ovako svi znamo šta je blo i ode 26 MILIONA RUSA to je najveća tragedija jedne nacije na planeti koju je tada vodila jedna LUDA zvana STALJIN!

Jung

pre 6 godina

Vidim ovde se stalno forsira kako su "oni" bili ovakvi i onakvi. Vidite ovako, to bi sve bilo validno da tako nešto ne izgovaraju simpatizeri drugih političkih ideja. Zašto to kažem? Pa zato što sve moguće političke ideje isto rade sa svojim političkim neprijateljima, ali baš sve redom. Demokratija, socijalizmi i levi i desni, kraljevine, ama baš svi. Da bi neko imao uopšte prava da kritikuje deuge bez licemerja, mora biti apolitičan i po mogućnosti apatrid. Hvala i doviđenja deco.

Ruslan

pre 5 godina

Vidite, Trockog nije ubio Staljin u Meksiku, iako zapad laze da jeste. Da je Staljin to zeleo, ne bi ga putio da podje na Zapad. Zasto je Staljin to uradio, pa naravno da bi Trocki uvideo njegove uspehe. Svi drugi "trockisti", kao Tuhacevski, Zinovjev, Buharin i drugi su osudjeni na smrt kao izdajice i neprijatelji naroda. Molim vas, kada Zapad ubija to nije nista, a kada Staljin ili Mao ubijaju to je terror?
Da slucajno Staljin nije doziveo Gradjanski rat i Otacestvenu vaynu, sigurno bi danas SSSR bio, ne samo najjaca vojna sila, vec i ekonomska sila.
Na kraju pronadjite na Internetu sta je rekao ruski svestenik Kljakov:
"Blagodarya Stalinu mi svi zhivi I nashi deti"!

4. internacionala

pre 6 godina

Ostaje žal što istorija nije videla Trockog kao glavnog čoveka SSSR-A. Ne kažem da bi bilo mnogo drugačije (imao je i on mana, kao što je ono gušenje pobune vojnika na ostrvu Kronstad) ali svakako bolje nego pod Staljinom. Osnivač Crvene Armije koja je odnela pobedu u građanskom ratu protiv ljudi koji su hteli da vrate Rusiju u stanje feudalnog društva i jedan od glavnih arhitekata same revolucije, intelektualac, govornik i filozof. Neka ti je večna slava.

Porco rosso

pre 6 godina

@mild

u istoriji nije bilo zapamćeno kako kapitalisti citiraću Hladno pivo:

Šalju momke jake s nuklearnim ganom
da tamane divljake tamo po Iraku
na trusnome Balkanu na ruskome Uralu
gdje god se preko bare naziru neke pare

Celuloidne trake vole takve junake
i njihov ekspleneisn za evri situejsn
"It's them or us " kažu dok žvaču žvake
so let's kill the whole fuckin' nation "

Nebuloza je porediti više sistema...kako američki kapitalizam nema veze za Skandinavijom, tako je nebulozono porediti Jugoslovenski komunistički režim (ovde naravno govorim režim, jer komunizam sam po sebi ne može da bude zao, za razliku od osnova kapitalizma), sa Crvenim Kmerima, Vijtekongom, SSSR i sl.

A ako ćemo da merimo žrtve....bolje da ne ulazimo u brojanje koje uređenje je donelo više žrtava...

Vlada

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !

Антикомуниста

pre 6 godina

Један од ретких паметних Стаљинових потеза. Убио је оца данашње политичке коректности и анти(фашистичког) терора. Објавите коментар.

mild

pre 6 godina

Nacin na koji su se komunisti obracunavali sa prethodnom vlascu a posle i u medjusobnim sukobima je nezabelezen u istoriji.Niko nije naneo toliko zla pripadnicima svojih naroda kao komunisti u Sssr,Jugoslaviji,Kini,Kambodzi.Cuveni Pol Pot je bukvalno streljao sve ljude koji su nosili naocare jer su takvi smatrani inteligencijom tj neprijateljskim faktorom radnickoj klasi.Posle neko kaze nisu slicni nacistima.Ne znam bas.Da li je stvarno velika razlika u tome dal ce te nacisti ubiti jer si Jevrej ili komunisti u Srbiji jer si vlasnik seoske kafane ili imas par hektara zemlje vise sto te cini klasnim neprijateljem.Ja bih rekao da nije.

oni/e su tu.

pre 6 godina

Ne postoji u istoriji veće zlo od komunizma, od Atile do nacizma.
Jer nijedna ideologija nije uspela da zlo prestavi kao dobro i obmane mase i narode, da izabiru svoju propast, da vole sivilo, zabrane i strah. Npr kod nas je specijalitet bio da se Srbin stidi što je Srbin, pametan što je pametan a preeuzetan da se samoograničava, i to ne zato što crveni mrze Srpstvo, nego zato što je svaka veza sa rojalističkom srpskom istorijom opasnost da će se raja setiti i tako ugroziti vlast. Dakle sama suština komunizma je vlast i očuvanje iste po svaku cenu, pa makar izmenili svest celokupnoj naciji. Kao što je uradjeno u Srbiji.

Zastrašujuća ideologija i mehanizam vladavine.Sila i laž i selekcija i omasovljavanje zatupljenih.


Šta mislite zašto toliko kaskamo za Evropom?
Nisu Poljaci ludi što su zakonom zabranili svako pominjanje komunizma..
Kod nas nijedna vlast posle 5.10 nije objasnila raji šta je komunizam, upravo da ne bi razotkrili mehanizme kontrole mase i vladanja.

dragaN

pre 6 godina

Stalno se govori o zlocinima Staljina, ali veoma malo ljudi zna pozadinu svega. Naime, posle revolucije I smrti Lenjina, u SSSRu su pistojale tri struje: jednu je predvodio Trocki, americki covek, koji se zalagao za to da glavna uloga SSSRa bude izvoz revolucije u druge drzave. Druga struja je htela da SSSR bude pooljoprivredna drzava I izvor sirovina za zapad. Trecu struju predvodio je Staljin koji je hteo industrijalizaciju drzave I nikakav izvoz revolucije, znaci za njega je SSSR bio na prvom mestu. Pravac kojim je on poveo SSSR je bio potpuno suprotan od onog sto su ocekivali zapadni finansijeri oktobarske revolucije. Zato su kasnije ojacali Hitlera, da bi srusio Staljina koji se otrgao kontroli. Staljin je sve do pocetka rata balansirao na ostrici noza. Da nije on radio cistke, ocistili bi njega. U tim cistkama, ubio je mnogo dobrih generala I sposobnih ljudi sto je jedan od uzroka pocetnog uspeha Hitlera u ratu, ali ironija istorije je da je upravo zahvaljujuci tim cistkama, ruski narod opstao I pobedio, jer da nije bilo Staljinove industrijalizacije, ne bi imali nikakve sanse da se suprotstave Hitleru.

stcm

pre 6 godina

Zlo od "coveka"... Zasluzan je za izgladnjivanje i ubijanje 10 miliona i vise Ukrajinaca i Rusa (najvece zrtve su bila deca)... Hteo je da unisti Ruski indetitet, tradiciju, religiju, i smejao se Holodomoru i njenim zrtvama govoreci kako ce ljudi tek da vide glad kad budu poceli da jedu svoju decu (sto se desavalo). Komunizam je zlo isto koliko i Nacizam...

T1

pre 6 godina

Interesantno je da je bio Jevrej i da je sa svojom Jevrejskom elitom na celu boljsevickog SSSR pobio duplo vise ljudi (Pravoslavni Ukrajinci) nego sto su nacisti pobili Jevreja... I ako su obe stvari veoma uzasne, nije mi jasno da nikoga nije briga za Holodomor ne snimaju se filmovi, retko se pisu knjige, ne uci se o tome u skolama, ali nama Evropljanima i do dan danas se nabija krivica za Holokaust... Molim vas objavite mi komentar ovo nije mrznja ni anti-semitizam, nego cinjenice i naravno da normalni posteni Jevreji nisu imali nista sa ovim kao ni mi sa Holokaustom nego elita... Samo mislim da oba genocida trebaju da imaju isti tretman, jer je bitno da se takve stvari vise nikad ne dogode i da svi treba da uce na greskama...

Sislo

pre 6 godina

Komunizam nikad nije postojao, niti postoji u sadasnjosti. To sto su neki jednopartijski sistemi postavljali komunisticke principe kao ideal prema kojem treba teziti, ne znaci da je covjecanstvo iskusilo komunizam. Brutalni nacini na koji su se pojedinci obracunavali sa neprijateljima (drzave?) ne znaci da je to u skladu sa komunistickim idejama.
Uostalom, vlasti ili pojedinci bliski vlasti zemalja sa visepartijskim uredjenjem i izgradjenom politickom elitom, primjenjivali su i primjenjuju brutalne metode koje su opravdane svojim ciljem. Neko je napisao da su "komunisti otimali imanja"... Amerika oduzme 15% teritorije neke zemlje i kraj price. Jednostavno, zar ne?
Treba realno sagledati ulogu komunistickih ideja u razvoju pojedinih drzava, kao i postupke lidera istih. A Staljin?... On je posebna prica...

neutralni felsh

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !
(Vlada, 14. septembar 2017 20:26)


tako je govorio ilija cvorovic.

4. internacionala

pre 6 godina

Ostaje žal što istorija nije videla Trockog kao glavnog čoveka SSSR-A. Ne kažem da bi bilo mnogo drugačije (imao je i on mana, kao što je ono gušenje pobune vojnika na ostrvu Kronstad) ali svakako bolje nego pod Staljinom. Osnivač Crvene Armije koja je odnela pobedu u građanskom ratu protiv ljudi koji su hteli da vrate Rusiju u stanje feudalnog društva i jedan od glavnih arhitekata same revolucije, intelektualac, govornik i filozof. Neka ti je večna slava.

Svasta

pre 6 godina

@mild, nema veceg zla od nacistickog zla. Komunisti su takodje bili zlo, ali sigurno manje u poredjenju sa nacistima. Ubedljivo najogavniji u istoriji covecanstva. Nacisti. Njih ne smes porediti ni sa kim, jer se po svireposti zajedno sa svojim slugama nalaze na vrhu sa kojeg ih nikada niko nece skinuti. Drago mi je i pozdrav.

NijePraviKomunizamReceCovekPoStotiPut

pre 6 godina

Komunizam nikad nije postojao, niti postoji u sadasnjosti. To sto su neki jednopartijski sistemi postavljali komunisticke principe kao ideal prema kojem treba teziti, ne znaci da je covjecanstvo iskusilo komunizam. Brutalni nacini na koji su se pojedinci obracunavali sa neprijateljima (drzave?) ne znaci da je to u skladu sa komunistickim idejama.
Uostalom, vlasti ili pojedinci bliski vlasti zemalja sa visepartijskim uredjenjem i izgradjenom politickom elitom, primjenjivali su i primjenjuju brutalne metode koje su opravdane svojim ciljem. Neko je napisao da su "komunisti otimali imanja"... Amerika oduzme 15% teritorije neke zemlje i kraj price. Jednostavno, zar ne?
Treba realno sagledati ulogu komunistickih ideja u razvoju pojedinih drzava, kao i postupke lidera istih. A Staljin?... On je posebna prica...
(Sislo, 14. septembar 2017 22:16)

When you're retarded system fails, but it's ok because it wasn't real communism so you try it again, and again, and again, and again, and again....

kupanje cini cuda

pre 6 godina

Jel treba da žalimo jednog Bronštajna?
(Mihailo, 14. septembar 2017 20:27)

Da si nesto procitao od tog Bronstajna mozda bi shvatio mnoge stvari vezane za radnicku klasu, revolucije, kapitalizam,... , ovako si samo mali antisemita.

Milivoje

pre 6 godina

Mustafa Golubic, ime koje se vezuje za ubistvo Trockog, potkazao ga Tito, ubili ga nemci, iskopali ga Rusi i sahranili u Moskvi kao heroja SSSR, - a

kaokakao

pre 6 godina

Nacin na koji su se komunisti obracunavali sa prethodnom vlascu a posle i u medjusobnim sukobima je nezabelezen u istoriji.Niko nije naneo toliko zla pripadnicima svojih naroda kao komunisti u Sssr,Jugoslaviji,Kini,Kambodzi.Cuveni Pol Pot je bukvalno streljao sve ljude koji su nosili naocare jer su takvi smatrani inteligencijom tj neprijateljskim faktorom radnickoj klasi.Posle neko kaze nisu slicni nacistima.Ne znam bas.Da li je stvarno velika razlika u tome dal ce te nacisti ubiti jer si Jevrej ili komunisti u Srbiji jer si vlasnik seoske kafane ili imas par hektara zemlje vise sto te cini klasnim neprijateljem.Ja bih rekao da nije.
(mild, 14. septembar 2017 20:39)

Sad zivis u demokrstiji, druze moj, u blagostanju koje nam je donijela americka demokratija. Danas vise na srecu nasu toga nema. Sve neki fini vladari, pomalo naivni. Nema tajnih sluzbi, nema zlocina, divota.

Igor

pre 6 godina

Demokratska Amerika vise žali Staljinove žrtve nego sami Rusi. Kako to? Pričao sam sa ljudima iz Rusije, oni ne znaju nikoga da je u rodbinskim odnosima sa žrtvama čistki. Pitanje je koliko je toga bilo.

Zozo

pre 6 godina

Nacizam kao ideologija je najgori oblik vladavine koji je postojao. Komunizam kao ideja je dobar ali se u praksi pokazao kao loš mada daleko od nacizma. Neoliberalni kapitalizam je treći po redu po zlu i u stopu prati komunizam, mada nije agresivan kao komunizam ima izrazitro nehumane karakteristike i u istoriji će biti tako zapamćen ukoliko bude bilo ljudi da je izučavaju.

Ćiril Stipsa

pre 6 godina

Стаљин је спаситељ Русије , да није било њега доживјела би судбину Југославије . Слава великом Јосифу ! Чим некога запад проглашава кољачем и убицом знајте да ту нешто није у реду !
(Vlada, 14. septembar 2017 20:26)

Ti se zezaš, jel' tako. A i Solženjicin je strani agent verovatno. Užas.

Holly Johnson

pre 6 godina

Ne treba idealizovati Trockog. Jedan od lidera boljševičke revolucije i kasnijih čistki. Uz Lenjina najodgovorniji zašto je humana ideja Karla Marksa pretvorena u primenjenu diktaturu i totalitarizam.

bluemoon....

pre 6 godina

@Vlada 14. septembar 2017. 20:26

"Staljin je spasitelj Rusije...." kazete vi.

Proguglajte malo,obavestite se....

Pobio je ogroman broj ruskih gradjana, milione slao u Sibir,...... sklopio sa Hitlerom plan o nenapadanju uoci Drugog sv.rata, zatim kad je Hitler napao Poljsku,rasparcao je i podelio sa njim, naredio ubistvo poljskih oficira u Katinjskoj sumi i posle lagao da su ih Nemci pobili.....Sad skoro je Rusija priznala da su to Rusi ucinili....

Na montiranim procesima osudio na smrt sve one za koje je mislio da su mu protivnici... (Kazu da je bolovao od paranoje....)

Gde se vi obavestavate? Koja stiva citate?

verovali ili ne

pre 6 godina

komunizam je idealno drustveno uredjenje koje zahteva visoko svesne i obrazovane ljude,na zalost nikad jos nije bilo,bilo je samo "komunista"

Ruslan

pre 5 godina

Vidite, Trockog nije ubio Staljin u Meksiku, iako zapad laze da jeste. Da je Staljin to zeleo, ne bi ga putio da podje na Zapad. Zasto je Staljin to uradio, pa naravno da bi Trocki uvideo njegove uspehe. Svi drugi "trockisti", kao Tuhacevski, Zinovjev, Buharin i drugi su osudjeni na smrt kao izdajice i neprijatelji naroda. Molim vas, kada Zapad ubija to nije nista, a kada Staljin ili Mao ubijaju to je terror?
Da slucajno Staljin nije doziveo Gradjanski rat i Otacestvenu vaynu, sigurno bi danas SSSR bio, ne samo najjaca vojna sila, vec i ekonomska sila.
Na kraju pronadjite na Internetu sta je rekao ruski svestenik Kljakov:
"Blagodarya Stalinu mi svi zhivi I nashi deti"!

Djoka Fleger

pre 6 godina

@ mild

Dobar komentar. Da nastavim: Nakon streljanja "klasnog neprijatelja" komunisti je proglase narodnom. Onda ti koji su naredili streljanje jedu i piju u kafani za dzabe 55 godina a onda njihova deca otkupe tu kafanu ili zemlju po povlascenoj (komunisticko-vadikalnoj) ceni i poslanu kapitalisti. Obrt kapitala na srpski (i jos poneki) nacin.

Posebno su interesantni oni koji slave Staljina kao spasioca majcice rusije. U ime majcice pobio stotine hiljada ljudi, jadnicak bas mu je bilo stalo za majcicu.

Nije ni cudo sto smo tu gde smo. Srbin je srbinu vuk.

Porco rosso

pre 6 godina

@mild

u istoriji nije bilo zapamćeno kako kapitalisti citiraću Hladno pivo:

Šalju momke jake s nuklearnim ganom
da tamane divljake tamo po Iraku
na trusnome Balkanu na ruskome Uralu
gdje god se preko bare naziru neke pare

Celuloidne trake vole takve junake
i njihov ekspleneisn za evri situejsn
"It's them or us " kažu dok žvaču žvake
so let's kill the whole fuckin' nation "

Nebuloza je porediti više sistema...kako američki kapitalizam nema veze za Skandinavijom, tako je nebulozono porediti Jugoslovenski komunistički režim (ovde naravno govorim režim, jer komunizam sam po sebi ne može da bude zao, za razliku od osnova kapitalizma), sa Crvenim Kmerima, Vijtekongom, SSSR i sl.

A ako ćemo da merimo žrtve....bolje da ne ulazimo u brojanje koje uređenje je donelo više žrtava...

Jung

pre 6 godina

Vidim ovde se stalno forsira kako su "oni" bili ovakvi i onakvi. Vidite ovako, to bi sve bilo validno da tako nešto ne izgovaraju simpatizeri drugih političkih ideja. Zašto to kažem? Pa zato što sve moguće političke ideje isto rade sa svojim političkim neprijateljima, ali baš sve redom. Demokratija, socijalizmi i levi i desni, kraljevine, ama baš svi. Da bi neko imao uopšte prava da kritikuje deuge bez licemerja, mora biti apolitičan i po mogućnosti apatrid. Hvala i doviđenja deco.

springrain.....

pre 6 godina

Zasto je Staljin naredio da se Trocki ubije? Nije ga ugrozavao ni zivotno a ni politicki...Ziveo je mirno u nekoj vrsti izbeglistva...

Sta nam to govori?Da je Staljin, uz ostalo, bio krvozedni osvetnik koji ne prasta i ne zaboravlja...

Alessandro NESTA#13#

pre 6 godina

Eh Staljin - pravi pravcati komunista. Skinuo čoveka koji je uz Mihaila Tuhačevskog predvodio Lenjinovu armiju u sklanjanju Carske Rusije. Tuhačevskog je ubio pre Trockog, a pre odlaska vozom na poslednji počinak mu se javio telefonom i poželeo sreću. I onda preuzeo apsolutnu vlast.
Ali ipak, meni lično, Čaušesku je bio kralj komunizma. O njemu ima lepih emisija na jutjubu. :)
P.S. odličan tekst

veljko

pre 6 godina

Kaki spasitelj Vlado veze ti nemaš da nije bio naivan tako verujući Hitleru i da je poslušao njihovog najvećeg špijuna Zorgjeva Nemci ne bi prešli dalje od 200 km od granice. Ovako svi znamo šta je blo i ode 26 MILIONA RUSA to je najveća tragedija jedne nacije na planeti koju je tada vodila jedna LUDA zvana STALJIN!

komunjara

pre 6 godina

Nisu isto komunizam i nacizam. U zamišljenom komunističkom svetu bi svi voleli da žive, u nacističkom ne. Isti je slučaj sa hrišćanstvom. Isusove reči imaju taman toliko veze sa inkvizicijom koliko i Marksove sa Staljinovim, Pol Potovim ili bilo kojim navodno komunističkim režimom. Nacizam je bolesna ideja koja ne može da se meri sa komunizmom ni na koji način.

libero

pre 6 godina

Jos da kazete koja je uloga Mustafe Golubica i slikara Rivere i super clanak. (pojela si bambija, 14. septembar 2017 20:35)

Slažem se. Golubić mu je prvi i ušao u trag, Riverina žena Frida Kalo, koju je zaveo, odala mu je lokaciju Trockog. Golubićeva biografija fascinira, negde sam čitao tekst o njemu koji počinje otprilike sa 'nije bilo važnijeg istorijskog događaja na Balkanu u prvoj polovini 20og veka u kojem ovaj čovek nije učestvovao'. Vrhunski obaveštajac, član mlade bosne, crne ruke, nosilac medalje obilića iz balkanskih ratova čini mi se

seastar....

pre 6 godina

Staljinov najveci neprijatelj? Imao ih je on na milione u svojoj glavi, i zato naredjivao da se ubiju....Nekad na montiranim procesima, nekad bez sudjenja,....

Ako neko ne veruje, neka pogleda sjajan, potresan film "Varljivo sunce", reditelja Nikite Mihalkova koji igra i glavnu ulogu...