- Komentari -

Dnevnici otkrili strašnu istinu o Opsadi Lenjingrada

Otkriće ogromnog broja neobjavljenih dnevnika ljudi koji su živeli u Lenjingradu tokom opsade u Drugom svetskom ratu, daje nam novi uvid u jedan od najbrutalnijih perioda moderne istorije.

Guardian
Pošaljite komentar
  1. Zbog svih zlodela prema svim narodima,nemci nisu kaznjeni.Cak sta vise,oni su nagradjeni
    (Nord, 26. decembar 2016 11:53)

    pa kad su pobedili na kraju...
    (mare, 26. decembar 2016 18:36)

    # Link komentara

  2. Tokom opsade Sarajeva čitao sam Dostojevskog. Nismo imali pojma da će početi rat i nismo bili spremni - majka je bila komunista i razmišljala je da ide sa JNA na Pale - kad je pala prva granata pred kuću u maju '92 predomislila se. Krajem '92 i početkim '93 bila je glad. Imao sam 62 kg a visok sam oko metar i devedeset. Od Dostojevskog preporučujem knjigu "Bedni ljudi" to je njegova prva knjiga i mislim da ljudska priroda nigdje nije bolje opisana nego što je opisana u toj knjizi.
    (ZXSpectrum, 26. decembar 2016 17:03)

    # Link komentara

  3. Sta reci? Svi se ujedinjuju, sem Rusa...a da, i nas.....
    (....., 26. decembar 2016 12:18)

    # Link komentara

  4. Ne daj Bože šta se trpiti može.
    (Straitjacket, 26. decembar 2016 12:13)

    # Link komentara

  5. Zbog svih zlodela prema svim narodima,nemci nisu kaznjeni.Cak sta vise,oni su nagradjeni
    (Nord, 26. decembar 2016 11:53)

    # Link komentara

  6. Lenjingrad je bio jedan logor cija je sudbina ostala usparana Sankt Peterburgu i to je razlika,Lenjingrad je grad heroj dok Sankt Peterburg to nikada nece biti :(
    (cobo, 26. decembar 2016 11:49)

    # Link komentara

  7. @Filip
    Greskom sam ti dala minus, a u pravu si,100%!!!
    (maja, 26. decembar 2016 10:21)

    # Link komentara

  8. Mogu zamisli sta bi bilo u komentarima da je SSSR prvi napao Nemacku i ovako opsedao Berlin, kad se ovako napada SSSR.

    Antikomunisti, po starom, opet napadaju komunizam i nalaze opravdanja za fasizam. Zato smo tu gde jesmo. Bolest.

    Najvecu gresku Rusi su napravili sto se nisu ponasali prema pokorenim zemljama ko sto se se Nemci ponasali. Vise bi ih voleli i Srbi i Bugari i svi da su ih Rusi tretirali kao rasu robova.
    (komunista, 26. decembar 2016 10:20)

    # Link komentara

  9. Mala napomena, Srbija je u Prvom svetskom ratu izgubila 36% ukupnog stanovnistva , a 50% muske populacije, malo treba razmisliti o tom stradanju.
    (mita, 26. decembar 2016 10:03)

    # Link komentara

  10. Kolektivna solidarnost jeste mozda manir socijalisticke ideologije ali sigurna sam da bez ljudske solidarnosti mnogi ne bi izvukli zive glave iz mnogih ratova,jer uprkos ratnjim stradanjima svako trazi i u tim okolnostima slamku spasa koja se tada cini kao sve na svetu i u tome se ljudi razlikuju od zveri.
    (esma, 26. decembar 2016 09:42)

    # Link komentara

  11. Xman 25.decembar 2016.21:11

    Sasvim ste u pravu,istina je da se cela Evropa ujedinila bez obzira na Prvi,pa na Drugi svetski rat,bez obzira na ratove i osvajanja Napoleona,....samo se Rusija obraca svima i kaze da je spremna za nove ratove....
    (To sto NATO ima stitove u neposrednoj blizini Rusije,u Poljskoj,Rumuniji,Finskoj,Baltickim zemljama,itd...e pa to je posledica minulog rada Rusije....Drzala ih je pola veka pod cizmom,.....Poljsku vise puta napadala i streljala joj ceo oficirski kadar na pocetku Drugog svetskog rata u Katinskoj sumi,....e pa sad su one presle u suprotan tabor,i nece vise s njom u saveze....)

    Ali mi nije jasno sto dobiste 700 minusa,a samo 100 pluseva?!? Je l' to znak da je ovde javno mnenje vec spremno da Srbija okrene ledja EU,i udje u EvroAZIJSKU uniju zajedno sa Rusijpm,Belorusijom, Kazahstanom, Azerbejdzanom,Indijom,....i ostalima?!?
    (sasha, 26. decembar 2016 09:30)

    # Link komentara

  12. Jeste bilo strasno i surovo,ali rat je obicno takav..... Pitam se samo zasto se ta vest objavljuje u Srbiji na pragu 2017.?!? Zato sto su ruski istoricari bas tu nedavno pazljivije procitali pisma i dnevnike pisane za vreme opsade Lenjingrada u Drugom svetskom ratu?

    Mozda se varam,ali mozda zato da se jos jednom pojaca saosecanje sa Rusijom a potenciraju negativna osecanja prema Evropi i Zapadu.......Za slucaj da se ovde sprovede referendum da li hocemo u Evropu ili bi radije sa Rusijom.......

    (Evo,Kole66 se vec izjasnio: spreman je da brani Srbiju ruskim oruzjem!!! Od koga? Pa od Evrope,tj opet od NATO saveza!!! Jer za sada,jedino zemlje NATO pakta kojima smo okruzeni,ili opet ceo NATO moze da se napadne....A da,moze i Rusija da pocne da se brani sa OVIH prostora ako oceni da su joj interesi ugrozeni....Ili da se cenjka,ali moze i nas,tj Srbiju,da ponudi u zamenu za nesto....)

    Jasan mi je interes Rusije da ovde ima svoju vojnu bazu i nekog ma kako malog,ali ipak,saveznika- jer ih u Evropi skoro da i nema,ali mi nije jasan interes moje drzave koja se izgleda sprema da udje u Evroazijsku uniju.........
    (moonlight, 26. decembar 2016 09:12)

    # Link komentara

  13. @diskretni heroj
    Samo zato sto nismo imali prilike.
    (Filip, 26. decembar 2016 08:37)

    # Link komentara

  14. I onda se neki raduju sto nas Rusi naoruzavaju i guraju u rat. Cela Evropa se ujedinila, niko ne ratuje 70 godina, samo se Rusi ne menjaju i u svima zamisljaju neprijatelje.
    (Xman, 25. decembar 2016 21:11)

    iz tvog komentara vidi se sa nisi procitao ni naslov a kamo li ceo tekst. omasio si temu..
    (..., 26. decembar 2016 06:44)

    # Link komentara

  15. @ (diskretni heroj, 25. decembar 2016 21:46)
    BRAVO MAJSTORE!!!
    potpisujem svaku rec
    (belodedic, 26. decembar 2016 06:31)

    # Link komentara

  16. Činjenica je da za vreme opsade Lenjingrada
    nije posečeno nijedno drvo za ogrev niti spaljena i jedna knjiga.
    (emmilijana, 26. decembar 2016 04:49)

    # Link komentara

  17. Tragično je da svet ponovo srlja u rat posle svog zla i patnje kroz koju je čovečanstvo prošlo...
    (ivan, 25. decembar 2016 21:30)

    Svet ne srlja PONOVO u rat. Rat nikada nije prestajao. Uvek negde gori.
    (Rat bez mira, 26. decembar 2016 00:53)

    # Link komentara

  18. I naravno radujem se sto ce moja zemlja koliko toliko moci da se brani, ako bude napadnuta uz pomoc tog Ruskog naoruzanja.
    (Kole66, 25. decembar 2016 22:39
    Pa zbog tog naoruzavanja bi nas i napali
    (New Jersey, 26. decembar 2016 00:39)

    # Link komentara

  19. Setite se ovoga kad vam budu pominjali EVROPSKE VREDNOST...
    (BigBoca, 25. decembar 2016 21:34)


    da li je evropa napala sssr ili nacisticka nemacka?
    evropa je vec bila porobljena, od strane te iste nacisticke nemacke, koja je, gle cuda, u to vreme bas iz sssr-a naveliko snabdevana naftom i sirovinama, a ministri i vojnici im se slikali zajedno.
    (neutralni felsh, 26. decembar 2016 00:23)

    # Link komentara

  20. A da nisu mozda dnevnike pisali drugovi komunisti kasnije za potrebe muzeja?
    (King Kong, 26. decembar 2016 00:07)

    # Link komentara

  21. Bio sam izbjeglica iz istocne Bosne i spas sam potrazio u Zenici. Sjecam se zime 1993 godine, studen i glad. Umotan u neko cebe citao sam Alberta Moravija. Sve ono sto sam procitao odigravalo mi se u stvarnosti.Scenario pred sopstvenim ocima. Zato potpuno razumijem ove ljude.
    (Bacuska, 25. decembar 2016 23:40)

    # Link komentara

  22. Nemam posebna osecanja u vezi sa Rusijom i tamosnjim stanovnistvom, medjutim teror sa kojim se taj narod suocavao vekovima unazad, karakter neverovatno snazan i istrajan i odlucnost koja ne jenjava, kod mene izazivaju makar strahopostovanje. Neverovatno sta su ovi ljudi preziveli,ne usudjujem se dovesti u pitanje bilo koju odluku koju su ovi ljudi svakog dana morali donositi...
    (Sl88, 25. decembar 2016 23:29)

    # Link komentara

  23. Pozdrav iz Petrograda! Prelepi grad u kojem cu docekati Novu godinu i proslaviti Rodjenje Hristovo sa najmilijima! Centar je kao iz bajke, velicanstvenost Kazanjskiog sabora je nemoguce opisati recima ... U Ermitaz cemo sledece nedelje ...
    (Otpisani, 25. decembar 2016 23:12)

    # Link komentara

  24. Na ovu temu preporučujem knjigu "Grad lopova" Davida Benioffa
    (Ujmemeni, 25. decembar 2016 23:01)

    # Link komentara

  25. Nista,bukvalno nista ne moze da te pripremi za opsadu koja traje toliko dugo.
    Ne mogu da zamislim uzas ljudi koji su gledali kako im deca polako umiru od gladi.
    Svima im vecna slava.
    (zile, 25. decembar 2016 22:57)

    # Link komentara

  26. nikad se ne bih usudio da napisem bilo kakav komentar pre nego sto bih procitao neku objektivnu analizu od strane istoricara, pravnika, psihologs, psihijatara,sociologa. Ovde je previse stvari da bi se tek tako napisao komentar. Ko da okupi takvu ekipu ljudi koja bi objasnilo sta se stvarno dogadjalo u Lenjingradu, koji su sve porivi naterali ljude na tskve reakcije, sta je sve dovelo do toga i sve to bez ikakve zasleplenosti ideologijom a pogotovu brz ostrascenodti. Surovi realizam. Toliko barem dugujemo stanovnistvu koje je stradalo, a nama za iskupljivanje grehova.
    (milorad, 25. decembar 2016 22:40)

    # Link komentara

  27. I onda se neki raduju sto nas Rusi naoruzavaju i guraju u rat. Cela Evropa se ujedinila, niko ne ratuje 70 godina, samo se Rusi ne menjaju i u svima zamisljaju neprijatelje.
    (Xman, 25. decembar 2016 21:11)
    Jeste li procitali pricu ili pisete bezveze?
    Nisu rusi sami sebe drzali u izolaciji 872 dana. To su cinili nemci.
    Povodom ovoga sto ste napisali, pitao bih Vas ko je Srbiju bombardovao 1999 godine? I naravno radujem se sto ce moja zemlja koliko toliko moci da se brani, ako bude napadnuta uz pomoc tog Ruskog naoruzanja.
    (Kole66, 25. decembar 2016 22:39)

    # Link komentara

  28. @Leks,Bugarska jeste poslala svoje vojnike na istocni front,pa cak i zelaeznicku bolnicku kompoziciju o cemu postoji fotodokumentacija.
    (Ahm, 25. decembar 2016 22:28)

    # Link komentara

  29. Covek se pozali za opsadu Sarajeva i svi mu izlupaju minuse ????????
    (mex, 25. decembar 2016 22:24)

    # Link komentara

  30. "Rumunija je svoje fašiste potamanila pre sklapanja sporazuma i to je uradila da bi vratila Bukovinu i Beserabiju koju su Sovjeti oteli. "

    Ali je zato Rumunija imala svoju vojsku u opsadi Staljingrada(procitaj malo vise o operaciji "Plavo"), tako da nije ona nista potamanila...vec je neposredno pre napada Rusa na Rumuniju 1944. promenila stranu(iskusno).
    (Kako drugacije, 25. decembar 2016 22:23)

    # Link komentara

  31. @Xman...Jesi ti svestan sta si napisao???
    (Sremac76, 25. decembar 2016 22:22)

    # Link komentara

  32. Sarajevp i Lenjingrad ne mogu da se porede....
    (maja, 25. decembar 2016 22:17)

    # Link komentara

  33. Odlican tekst. Hvala na tome, treba nam vise ovakvih tekstova.
    Secam se da ste pre godinu dana objavili jedan duzi tekst, mislim da je naziv bio "Grad na koji su poslali glad". Preporucujem svima da ukucaju na Google i nadju. Sto vise znanja o ovakvim okrutnim, nehumanim, brutalnim periodima u svetskoj istoriji, mozda ce ipak nadograditi kolektivnu svest, osveziti pamcenje. Svest, koja je na niskom nivou. Pamcenje, koje je kratkotrajno.
    (Drale, 25. decembar 2016 22:13)

    # Link komentara

  34. Surova je priroda u rusiji, još tome kad se doda i rat
    (leming, 25. decembar 2016 22:10)

    # Link komentara

  35. Da da, za tu situaciju su krivi Nemci. Isti oni Nemci koji nas sad uče kakvi treba da budemo.
    (Vodice, 25. decembar 2016 22:04)

    # Link komentara

  36. @Xman
    Ili je mozda obrnuto, ceo zapad vidi u rusima neprijatelja i udruzuju se protiv rusije.. I posle rusija agresor, moze se reci apsurdna situacija. Raketni stit u rumuniji koji je samo prva dva reda defanzivan, a treci i cetvrti ofanzivan sa nuklearnim bojevim glavama i sve to kao protiv irana i nato baze u azijskim zemljama oko ruske teritorije.
    (CCCP, 25. decembar 2016 22:03)

    # Link komentara

  37. Da glad izvitoperuje čoveka nije nepoznato, snaga da u takvom stanju uopšte i pišu i potraže sećanje na ljudsko je neverovatna.
    Britanske snage, Japanske snage u prvom svetskom ratu i svojim kolonijalnim ratovima, pa i ranije (tradicija Britanske mornarice nisu samo sodomija i rum) ubijali su ljude samo da bi ih jeli i to pod mnogo manjim pritskom gladi. To je kanibalizam. Ovde to nije bio cilj, ni izbor, a kamo li organizovana strategija ili redovna pojava niti je takav nesretnik verovatno preživeo.
    (ilija, 25. decembar 2016 22:00)

    # Link komentara

  38. Strasno. Volim istoriju i citao sam o ovakvim strahotama ali po knjigama se trudim da ove delove nekako sto pre preletim. Prosto je neverovatno sta su "civilizovani hriscani" bili kadri jedni drugima da rade. Zato treba svi da se cuvamo ideologija i samoljubivih politicara koji misle da znaju sve. A njih danas bas ima.
    (N4, 25. decembar 2016 21:59)

    # Link komentara

  39. Lekse mrznja prema Rusiji i Pravoslavlju ti je pomutila razum.
    (Zoran, 25. decembar 2016 21:59)

    # Link komentara

  40. Ljudska patnja je bas to- bez obzira ko i zbog koga.....
    Tako je bilo u nacistickim logorima, tako je bilo u Sibiru gde su ruski gradjani sluzili kaznu....
    Nije cvece bilo ni na nasem Golom otoku- tako bar kazu nasi koji su to preziveli...

    (Afriku i zlocine po njoj necu ni da pominjem...potrajalo bi...)
    (moonlight, 25. decembar 2016 21:51)

    # Link komentara

  41. Da je SSSR hteo da vrati Nemcima onako kako su ovi zasluzili danas ne bi bilo ni Nemaca ni Nemacke.Svako ko je imalo normalan kad pogleda kako su ih Nemci ubijali(preko 20 miliona mrtvih) rekao bi da su zasluzili da ih zbrisu za lica zemlje.A za onu decu u Kragujevcu sto su streljali nemam reci.I jos nesto.Mi u Srbiji smo mozda prost narod,mozda i neuk,mozda i glup za neke stvari,ali NIKADA nismo imali kolonije,izrabljivali drugoga,ili drzali robove.I treba sa time da se ponosimo.Ja se ponosim.
    (diskretni heroj, 25. decembar 2016 21:46)

    # Link komentara

  42. Ubiti toliko ljudi ...800 000 ljudi..i ti nije GENOCID???
    Ni Jasenovac nije GENOCID a?
    A sta ono bijase genocid....obavezuje li nas istina da razlicimo sta je genocid a sta nije??
    (PRAVDA ??, 25. decembar 2016 21:44)

    # Link komentara

  43.  Cela Evropa se ujedinila, niko ne ratuje 70 godina, samo se Rusi ne menjaju i u svima zamisljaju neprijatelje.
    (Xman, 25. decembar 2016 21:11)
    Kad bi ti nabrajao koje su sve zemlje napale Amerika i te zemlje evrope širom sveta zadnjih 70 god trebalo bi da kucam 2 dana
    (b92neobjavljujesrpskekomentare, 25. decembar 2016 21:39)

    # Link komentara

  44. Setite se ovoga kad vam budu pominjali EVROPSKE VREDNOST...
    (BigBoca, 25. decembar 2016 21:34)

    # Link komentara

  45. Tragično je da svet ponovo srlja u rat posle svog zla i patnje kroz koju je čovečanstvo prošlo...
    (ivan, 25. decembar 2016 21:30)

    # Link komentara

  46. @leks
    Nije bilo kanibalizma
    Bilo je čiste borbe za preživljavanje. U takvoj situaciji meso je meso,a mrtvo je mrtvo. Surovo zvuči ali nije bilo drugog izbora
    (dekilist, 25. decembar 2016 21:26)

    # Link komentara

  47. I onda se neki raduju sto nas Rusi naoruzavaju i guraju u rat. Cela Evropa se ujedinila, niko ne ratuje 70 godina, samo se Rusi ne menjaju i u svima zamisljaju neprijatelje.
    (Xman, 25. decembar 2016 21:11)

    # Link komentara

  48. U Sarajevu nismo imali slučajeve kanibalizma ali psihološki je bilo slično. Opsada Sarajeva je trajala duže.
    (ZXSpectrum, 25. decembar 2016 21:04)

    # Link komentara

  49. @Leks
    o kanibalizamu je mnogo puta pricano, i ne treba duboko da se pretrazuje, to niko ne krije. Postoje uzasne price

    upravo ta opsada je rezultovala opsadom berlina, kada su amerikanci avionuma dostavljali hranu (civilnim) nemcima, a rusija proglasrni zlom nacijom

    tragicno je to sto sto niko sa zapada ne sagledava siru sliku, samo sebicno gleda i tumaci kako i sta njemu odgovara
    (istorija uvek pocinje ranije, 25. decembar 2016 20:38)

    # Link komentara

  50. Odlično su Nemci prošli kad su Sovjeti ušli u Berlin. Jeste bilo masovno silovanje, ali je i to prestalo posle par dana kada je STAVKA naredila da se stane sa tim jer se bruka vojska. Ništa prema onome što su nacisti radili na putu kroz Rusiju.
    (Millennium, 25. decembar 2016 20:03)

    # Link komentara

  51. Mala napomena - Finci nikad nisu učestvovali u opsadi Lenjingrada. Došli su samo do granica iz 1939 (kada su ih Sovjeti napali bez ikakvog razloga) i tu stali. Naređenje je izdato još u avgustu 1941. Nemci su nekoliko puta pokušavali da ubede Fince da nastave ofanzivu ili makar bombarduju grad. Finci to nisu uradili i ostavili su severne pristupe gradu slobodnim preko kojih je išlo snabdevanje.

    Finci se jesu udružili sa Nemcima, ali samo da bi povratili ono što su im Sovjeti oteli i ništa više. Nisu napadali grad niti su učestvovali u opsadi, nasuprot insistiranju Nemaca.

    Danas se taj rat gleda kroz crno-bele naočare, Nemci i njihovi, protiv ostalih. Ali Bugarska nije poslala ni jednog vojnika na istočni front. Rumunija je svoje fašiste potamanila pre sklapanja sporazuma i to je uradila da bi vratila Bukovinu i Beserabiju koju su Sovjeti oteli.

    Inače, ono najstrašnije oko Lenjingrada se prećutkuje, a to je kanibalizam. Da ne detaljišem, neće biti objavljen komentar, ali ne budite lenji pa potražite sami. Ruski policajci u gradu nisu mogli da veruju čega su se sve nagledali. Dotle je išlo da je straža morala biti stalno na gradskom groblju.
    (Leks, 25. decembar 2016 19:24)

    # Link komentara