Četvrtak, 01.09.2016.

21:55

Majka Tereza: Svetica ili problematična ličnost?

Izvor: CNN

Majka Tereza: Svetica ili problematièna liènost? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

101 Komentari

Sortiraj po:

Sopska Cincarka

pre 7 godina

Majka Tereza: "Po krvi sam Albanka"
Srbi: "Ona nije albanka nego cincarka kao Branislav Nusic"

ko je ovde poludeo?
(Borislav, 2. septembar 2016 17:02)

Niko nije poludeo,bila je Cincarka i to Sopska Cincarka (Shopi) ali nije to toliko ni bitno, i ja se kao Shop u Srbiji prvo izjasnjavam kao Srbin pa onda tek kao Pirocanac pa tek na kraju kao Sop.

markos

pre 7 godina

Pravoslavlje je zwista jedina istina.Best kept secret za kojom cak i ameri polako ceznu.Procitajte o pravoslavim svetiteljima,o netruleznim telima,mirotecenju,radosti pored tih mostiju,vidljivim i opipljivim cudima. Vratih se sa Egine skoro i posetih Svetog Nektarija Eginskog cudotvorca.Slava Bogu na sili njegovoj i hvala beskrajno za ove nase pravoslavne zdrave duse koje Bog pozva sebi.

Славиша

pre 7 godina

ovo je ziva istina, ne znam sto ti daju minuse. SPC je 2005. godine kanonizovala popa macu ("maca"-deminutiv od "macola", kojom je obicavao da ubija partizane, njihovu rodbinu i simpatizere), a pored njega kanonizovano je jos dosta u najmanju ruku "kontraverznih" licnosti. poslednji smo na svetu koji mozemo da spocitavamo bilo kome kanonizaciju istih takvih likova.
(asteroid, 02. septembar 2016 08:54)

Чинио је "црну тројку", по неким изворима, али је занимљиво да не постоји апсолутно ниједан доказ за те тврдње. Комунистичка пропаганда је била превелика. Сам комунизам је убио све најпаметније људе после рата. Тако да је врло могуће да је и прича о попу Маци (сам назив "поп" говори о свему) намештена, јер, понављам, суд у Цг га је ослободио свих оптужби пре проглашења за свеца, јер нису имали нити један једини доказ. Све је завршавано на причама рекла-казала.

na tarabi svasta pise

pre 7 godina

Mi smo bili pametniji, pa smo bogumila Savu proglasili za sveca. Svakako daleko bolje nego nekog drugog.
(cinik, 02. septembar 2016 07:54)

Mislio si ubicu bogumila i otimaca njihovih imanja i sve druge imovine? Jer to je bio.

ana

pre 7 godina

Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (.)(.), 2. septembar 2016 13:02)
Ako te to zanima, lako mozes da se informises. Kada bi uporedi broj zdravstbveno i socijalno nezbrinutih u odnosu na broj stanovnika u Srbiji, video bida razlika i nije tako frapantna.

ateista

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 1. septembar 2016 22:55)

Cika Kacavenda kao i sve njegove kolege (jednakog ranga) postace sveti.
Nisam upoznata sa celom pricomo majci Terezi ali iz ovog teksta vidim samo dve stvari
1. napravila je dom u jako losim uslovima za ljude koji su na samrti
2.napravila je dom u Indiji

Indija sama po sebi je vrlo siromasna zemlja. Tuberkoloza je zarazna bolest, izolovala je te ljude od ostalih (cime je smanjila mogucnost zaraze). Koliko god uslovi u tom domu bili uzasni pogledajte kakav je porodicni dom tih ljudi. 90% tih ljudi nema mogucnost da ode kod travara a ne kod doktora!

Mozda nije svetica ili sta vec ali mislim da je daleko od zla i od "ratnog logora". Kao sto vi hocete da uvucete sto vise u pravoslavlje tako je ona htela u katolicizam. Prosto

Ko bi se od nas upustio u takav poduhvat?!

vasilije knezevic

pre 7 godina

Ovim komentarom zelim da nagradim "Don Kihota"zlatnom medaljom kao
najmudrijeg,pritom najprostijeg,komentatora svih vremena.Iako sebe smatram
premudrim,jedna takva logicnost zbog predrasuda raznih izvora,ne bi se
iskristala u mojoj glavi,
vasilije knezevic 02 sept. 2016

Unknown.MNE

pre 7 godina

Religija je paravan za svakakvi olos da radi sve i svasta... To je oduvijek bilo tako od nastanka Hriscanstva pa Islama pa sve do danas.

To smo vidjeli u ratovima '90 kod nas, to vidimo i u ratovima na Bliskom Istoku, sve u ime vjere i Boga!

Najveci olos na planeti se uvukao u odijela i mantije (msm i na muftije i sl)

Iskreniji

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности. 
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака. 
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних. 
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 01. septembar 2016 22:55)

- Posto si tako iskren, slazem se sa tobom uz opasku POGLEDAJ MALO I PRAVISLAVNE "SVECE" i njihova (ne)djela! ;-)

M

pre 7 godina

"Svetica ili ne, pomagala je u odredjenoj meri ubogim ljudima, te sirila hriscanstvo. Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...
(.)(.), 2. septembar 2016 13:02)"

Ne, nije pomagala, trosila je mizernu frakciju doniranog tudjeg novca za "brigu" o ljudima, smestala ih u neljudskim, katastrofalnim uslovima, bez pruzanja adekvatne, potrebne pomoci, prvenstveno medicinske, njeni centri su izgledali vise kao konc-logori, a sav taj novac i sva sredstva generalno, sve to je moglo otici organizacijama koje bi stvarno pomagale ljudima. I od kad je sirenje Hriscanstva, ili bilo koje religije pozitivna stvar, pogotovo sirenje po tim delovima sveta.

.)(.)

pre 7 godina

Svetica ili ne, pomagala je u odredjenoj meri ubogim ljudima, te sirila hriscanstvo. Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Budući da sam ateista, ova tema me se u biti ne bi trebala ticati. Ali...
Ako je u među katoličkim klerom (i redovništvom) - i rimokatolicima i svim onim koji se svrstavaju u tzv. grkokatolike - u poslednjih vek i po, uopšte postojala osoba koja zaslužuje da je se proglasi svetom (šta god to zaista značilo), to bi bio Pierre Teilhard de Chardin (fanovi Simmonsovog "Hyperion Cantosa" verovatno prepoznaju ime). Čovekova biografija je dovoljan razlog zašto. A što se tiče ove "Majke" Tereze - koja je bila prava "see you next Thursday" (što bi engleski školarci rekli) - rahmetli Hitchens je sve svojedobno rekao.
Smatram da bi svako normalan - bez obzira na rasnu, etničku, versku pripadnost (ili odsustvo iste) i slično - trebao gajiti prezir prema njenom liku i (ne)delu. Što ne bi trebalo imati veze sa njenom etničkom i verskom pripadnošću, već isključivo sa njenim (ne)delima.
Za komentatora (čiji sam nick nažalost zaboravio), a koji je pomenuo kako su "svi Albanci bili katolici pre dolaska Turaka na Balkan" (ili tako nešto) - grešite. Mada niko ne negira da je katoličanstvo oduvek bilo zastupljeno u Albaniji (Kelmendi, npr.), tradicionalno najzastupljeniji oblik hrišćanstva među Albancima je bilo pravoslavlje. Čak i Albanci koji žive na Siciliji i u Južnoj Italiji, pripadaju zapravo Italo-Albanskoj Katoličkoj Crkvi (reč je o crkvi istočnog obreda – tzv. Byzantine rite). Zanimljiv detalj, ne?
(objavite komentar u celini)

Darth Shone

pre 7 godina

@искрено, а Стефан Урош Милутин који је окрвавио руке крвљу брата, наредио ослепљењ сина, тај може, или поп Маца, или Николај Велимировић, или да одемо на мало јаче примере, Фотије.
@ остали коментатори, Овде је сметња њено етничко порекло, затим сама Црква. На то додајмо атеизам вешто измиксован са самозаљубљеном теоријом о супериорности сепаратистичког католичанства са мноштвом папа, јер оно што се назива православљем није ништа друго него католичанство у коме нема примата архиепископа-патријарха над другима, и у коме је држава и нација у многим случајевима стављена у исту раван са вером, а у некима је чак и основ за стварање нације, у коме нема целибата. Замерке можете да износите само ако имате комплетну слику, а не да се о нечему обавештавате из противничких извора. Јер, која је вредност извора који говоре против мајке Терезе? Никаква, јер долазе пре свега из атеистичког, протестантског, једном речју антикатоличког миљеа. Проучите оба извора, анализирајте их, па онда доносите закључке. О онима који упоређују ислам са Католичком Црквом, само још један доказ зашто су Турци овде владали вековима. Са друге стране, ако вам јутјтуб служи за сазнавање, онда јао си га вашој интелигенцији.

Boban Cvetkovic Nis

pre 7 godina

Nikada nije bila svetica vec teska gresnica i iza sebe mnogo zla ostavila vremenom ce sve na svetlost dana da ispliva.Ali sve to nema veze jer je Vatikan pri kraju,steta jer je ovo jedini papa koji je kao covek vredeo.

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Molim B92 da mi omoguci ispravku, u već objavljenom komentaru, MOJOM greskom, treba da stoji SPC (Srpska Pravoslavna Crkva) a ne SPS - sto asocira na političku partiju - s kojom nisam nikada imao veze.
Ovo je vrlo važno, kako sadržaj ne bi bio ignorisan zbog averzije na skraćenicu SPS.

Ihtis

pre 7 godina

Kad procitam komentare pomislim da sam Alisa u Zemlji Cuda. Sve "pravi hriscani", a niko po recima samog Hrista. Vi ste samo produkt crkve, neke betoncine izgradjene od coveka koji i dalje razapinju Hrista i mole se njegovom mucenju, raspecu. A od njegovih ucenja u vama ni traga.

Novosadjan

pre 7 godina

Da bi bio normalan i dobar covek uopste ti nije potrebna ni nacija ni religija, vec osnovna empatija. Da bi nekog koga ne poznajes mrzeo, dovoljna je ili nacija ili vera.

jelena

pre 7 godina

Ona je bila cincarskog, a ne albanskog porekla, ali nije to bitno. Njen fundraising je punio kase vatikanskog IORa, JEDINA "bolnica" koju je osnovala imala je 40 kreveta (duseka na podu) u kojoj su pacijenti umirali u bolovima i prljavstini. Ona licno se lecila u najskupljim americkim klinikama, a po svetu je osnivala konvente (zenske manastire) , a ne bolnice. Wake up!

Borko

pre 7 godina

Дајте молим вас, каква светитељка. Каква црква, такви и свеци. Фино друштванце, Степинац, Тереза, само им фале још Хитлер и Павелић.

Tor

pre 7 godina

@he he, pazi ovog, pojavi se neki prevarant ili los neuki covek a on prica kako hriscanstvo u celini ne valja!!? ne decko, ovo nam samo govori da su ljudi kvarni i losi, a hriscanstvo u svojoj osnovi a pre svega pravoslavlje pokusava da tog kvarnog coveka ispravi. kartonska kutija bi donela bolji zakljucak od tvog

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Gondža Bojadži, redovnica Tereza, apsolutno nije albanka već čista Cincarka, iz naroda koji nema veze ni s jednim balkanskim narodom, ali je kod svih ostavio traga. Kod Grka, Makedonaca, Albanaca, a naročito kod Srba: Branislav Nušić, Jovan Sterija Popović, Laza Paču, Kapetan Miša Anastasijević, Aleksandar Cincar-Marković, Nikola Pašić, Vladan Đorđević, Dragutin Dimitrijević Apis, Mihailo Pupin, Koća Popović, Taško Načić, Filota i sin mu Toma Fila i td; pa Riga od Fere, Braća Manaki, Petar Ičko; Mihailo Bojadži - borac za prava Cincara iz pretprošlog veka, pisac gramatike (1813) - iz čije familije je Gondža, koja je poarnaućena.
Moji kolege, kasnije političari Ibrahim Rugova (iz Istoka) i Fehmi Agani, za koga i danas smatram da mi je bio prijatelj, su mi u jednoj opuštenoj situaciji, ''priznali'' da je ogromna cifra ''pomoći'' koju dobijaju od ''Fond majke Tereze'' za otkup Srpskih imanja...
Bilo je to pred kraj 1992. kad su sankcije Srbiji zasmetale i Kosmetu. U dva navrata sam, u ''delegaciji'' Srba sa Kosmeta, kasnije informisao Miloševića o tome, ali nije hteo da poveruje.
Na ''kupovinu'' Srpskih imanja je iz fonda ''majke Tereze'' je utrošeno između 3 i 4 milijarde nemačkih maraka!
Fond je sve vreme, normalno zar ne, kontrolisan od američkih obaveštajnih službi, a preko ''albanskog kokusa'', senatora Džozefa Diogardija (albanskog porekla, kao i danas aktivnog Bajdena!), usmeravane su silne milijarde u albanizaciju Kosova.
Od 1997. je mnogo novca iz fonda ''majke Tereze'' utrošeno u Albaniji u izmišljeno pljačkanje vojnih magacina s oružjem, koje je preneto na KiM, s kojim je napadnuta država Srbija.
Prema tome, majka Tereza je zaslužila da bude proglašena svecem, isto kao i Alojzije Stepinac: zaslugom protiv Srba...
Nemoj da čudi određena suzdržanost Vatikana oko priznavanja Kosova! Baš zbog znanja da je Vatikan umešan preko ''svete Tereze'' u otimanje petine Srbije, pa za svaki slučaj su obazrivi. Videćete, za 4-5 godina će Vatikan priznati Kosovo, jer im je ''posvećenje majke Tereze'' prošlo bez protivljenja SPS, Pravoslavnih crkava i Srbije.

M

pre 7 godina

"Ona je svetica i za svakog normalnog ostaće oličenje mudrosti, humanizma i dobrote. Oni koji je napadaju nažalost to rade iz antikatoličkih osećanja koja su jako popularna zadnjih nekoliko decenija. Evo i dan danas na primer film koji se bavi kritikom katoličke crkve "Spotlight" je dobio oskar za najbolji film, iako nije nešto posebno. I svi su bili bolji filmovi od njega osim filma "Big Short".
(Aron, 1. septembar 2016 22:25)"

Ma nemoj. Za svakog normalnog, ali idiota, ce to ostati. Bas me briga za rimokatolicku ili bilo koju drugu crkvu, bas me briga za njihove titule i beznacajne statuse. Ova zena je bila sadista i kriminalac - o tome se radi. I da nije sve radila pod banerom religije, ne bi se vodila polemika oko njene kanonizacije, vec oko toga da li neki zatvor treba nazvati po njoj. Antikatolicka osecanja? - Ma bezi bre.

nisam katolik ni pravoslavac..

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 1. septembar 2016 22:55)

Jasno..treba da uhvate lopatu u ruke , pa da vidis kako izlecenje cudom dolazi...

Marko

pre 7 godina

Ajde bre ljudi malo se informišite pre nego pričate svašta. Ja sam lično potpuni pacifista, nisam religiozan te su mi pravoslavac, katolik, musliman isti, svaki čovek mi je isti bez obzira na odabrani pol, veru, naciju, a opet znam i dosta sam pročitao da mogu da zaključim da ova baba nije bila ono za šta se predstavlja. Ovo nije nikakav sukob Srbi protiv ostalih, tako da ovo nije klasika gde srbende opljuju po nečemu katoličkom radi reda. Žena je realno bila teško zlo.

esma

pre 7 godina

I za mene je Majka Tereza bila svetica i ostace svetica i pored verovanja u kazivanje gospodina Gonzalesa da su ti domovi za nezbrinute ,vise nego materijalno siromasne sigurno,"muzeji beznadja" jer moc Majke Tereze je i pored volje na neki nacin ogranicena mnogim neminovnostima koje su,ubedjena izmedju ostalog,i ljudske prirode.

sturmmann

pre 7 godina

Agnes Gondža Bojadžiju (kako joj je pravo ime) krštena je u srpskoj pravoslavnoj crkvi, baš kao i njen brat Lazar. On je, inače, kršten u Skoplju. Celokupan rad ove žene je najobičnija prevara i laž. O tome su X - puta javno govorile sestre koje su uspele da pobegnu iz njenog "reda". Primeri koji ilustruju ludilo (u najmanju ruku) "majke Tereze" su više nego brojni. Zabranjivala je da se bolesnici prevoze liftom, "jer se o njima stara Bog". Zabranjivala je sestrama da prilikom pripremanja hrane koriste konzervans, jer, "ko ga koristi taj ne veruje u Božije proviđenje". Propovedanje skromnosti joj je išlo od ruke I SAMO TO, između ostalog. Sama je prebacivala OGROMNA NOVČANA SREDSTVA koja je dobijala kao donacije ko zna gde, kontrole nije bilo. U slučaju da se razboli, smesta su je transportovali U NAJSKUPLJE BOLNICE, gde sigurno nije imala negu kakvu je obezbeđivala drugima. Njeno viđenje skromnosti je umelo da poprimi i neke komične crte: onako krhke konstitucije, prosto je satirala ČOKOLADU, valjda i to ima neke veze sa verom, kako je ona doživljavala. Naravno da od NJENOG komfora (i hrane po izboru) njene sestre nisu imale NIŠTA, naročito ne i njeni pacijenti. Marketing joj je zbilja išao od ruke i u tome je bila pravi šampion, što joj se mora priznati. Interesantno je da se kao "skromna, siromašna i uzdržana" šetala gde god je mogla sa bogatašima, ne skrivajući ni najmanje svoje zadovoljstvo i uživanje. Opet, nikakve kontrole nije bilo nad ovom ženom i njenim ponašanjem.

M

pre 7 godina

"Tok novca niko ne kontroliše i nema uvid u njega? Pa ako je sve čisto i Bogougdno, zbog čega nisu transparentni?
(Docent, 1. septembar 2016 22:59)"

Zato sto je religija paravan za svakakve gadosti i malverzacije. Kada bi bilo koja druga firma radila ono sto rade mnoge religijska organizacije, izvrsitelji bi bili osudjeni a firma zatvorena.

Kad moze Stepinac

pre 7 godina

Iako je na kraju zivota novac koji je dobijala za lecenje bolesnih vise koristila za sirenje katolicanstva u Indiji a bolesnima USKRACIVALA LEKOVE vadeci se da ce sve biti "po volji Bozjoj",u odnosu na stepinca je ipak Svetica.

Slavica Mazak Beslic MD

pre 7 godina

Hrišćanstvo, judeizam, islamizam su političke partije, nanele su i nanose svim Zemljanima štete svemirskih razmera.

Boske

pre 7 godina

@ EU Citizen

Hvaljen Isus, komsija! Sta ima na Jutarnjem?

Inace, majka Tereza nije bila Albanka, nego Cincarka. Kao Branislav Nusic ili Tasko Nacic.

asteroid

pre 7 godina

mi smo popa iz odreda vojvode Đurišića koji je zaklao devet žena čiji su muževi bili u partizanima proglasili za sveca, jer su ga zverski ubili muževi tih žena kad su ga uhvatili. Pop koljač je u crkvenom kalendaru.Pokrimo se po ušima. Mi i o nekom nešto pišemo!?!?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (VUK, 1. septembar 2016 22:34)

ovo je ziva istina, ne znam sto ti daju minuse. SPC je 2005. godine kanonizovala popa macu ("maca"-deminutiv od "macola", kojom je obicavao da ubija partizane, njihovu rodbinu i simpatizere), a pored njega kanonizovano je jos dosta u najmanju ruku "kontraverznih" licnosti. poslednji smo na svetu koji mozemo da spocitavamo bilo kome kanonizaciju istih takvih likova.

Religija

pre 7 godina

Ona je bila produkt Vatikana. Radila je i ponasala se u skladu sa zahtevima crkve. Nije nista bolje ni u drugim religijama samo je Vatikan ovo izdigao na vrlo visok nivo. Vatikanska preduzeca imaju udela u mnogim kompanijama koje se ne mogu pohvaliti da su u sluzbi mira i cistog zivota. Sta reci o tome da Vatikan pozajmljuje pare pod kamatu firmama koje se bave razvojem pornografije, eksploatisanjem domaceg stanovnistva u siromasnim zemljama, oruzjem... Vatikan je i za vreme WW2 pomogao mnogim fasistima da uteknu ruci pravde. Majka Tereza sigurno u svojim pocecima nije bila osoba kojoj se moglo mnogo sta zameriti, ali jednom kada je usla u taj sistem ona se prosto prilagodila. Izjave su joj u to vreme bile u skladu sa stavovima Vatikana tako da se tu moze reci da im je sluzila poput pravog vojnika. Da je ostalo i dobrog iza nje jeste, ali nazalost ostale su i te kontraverze koje i dan danas odjekuju, neke su dokazane neke nisu nikada. Inace to sto je Albanka je po meni ubedljivo nebitno. Ja pogledam samo Kacavendu u Srbiji i smuci mi se zivot! SPC ima stvari koje nisu na ponos samo je razlika da je crkva sa manje uticaja i zonom delovanja pa su to pre lokalna pitanja i kontraverze nego svetski problem.

dejan76

pre 7 godina

Oni koji osuđuju Terezu da je bila monstrum koji pere lovu za Vatikan, prave u startu logičku grešku.
Sestra/majka Tereza je skupljala sa ulice umiruće i bolesne koji su bili odbačeni da umru. Iako nije vodila zdravstvenu ustanovu, Tereza je pomagala onima koje je mogla. Dakle, za zdravlje i dobrobit građana Indije se valja obratiti vlastima te zemlje a ne volonterima verske organizacije.

gari

pre 7 godina

(pipun, 1. septembar 2016 23:40) Tacno tako, ko cita bibliju, jasno mu je da postoje mnogo pitanja koje se kose sa onim sto religija radi. Danas likovi umesto da otvore knjigu i procitaju, misle da samo treba da poljube neku sliku i ostave kintu, eventualno istetoviraju i oskrnave telo nekim crkvenim motivima i ikonama. Pitas ih nesto nemaju pojma, to je zato sto im pop cita sta mu se prohte. Ne moze mantijas da ti govori sta je ispravno ili ne, i to pise u toj knjizi.

Sremac

pre 7 godina

@He he Marija tereza nema veze sa Hrišćanstvom. A kao drugo daj mi jedan dokaz da je Hrišćanstvo verovanje u prazno i daj mi dokaz koji si lično video i zaključio ti svojom glavom i logikom o nastanku sveta i ja odmah prelazim u tvoju veru(sci-fi)

....

pre 7 godina

nikad katolicka crkva nije radila za dobro covecanstva. Marija Teresa je srbe prekrstavala na silu kako bi tom narodu pomogla. Koliko je pomogla, neka proceni narod.

max

pre 7 godina

ovo je ucvrscivanje i duboko cementiranje krscanstva kod albanskog naroda,pogotovu na kosovu.i stalno pisu da je ona svetica za sve,sto je jos jedna podvala,nakon toga da je ona svetica.a to je daleko od cistog monoteizma.hvala

uredni neplatisa

pre 7 godina

Tereza je svetica. Zenu Bog stvorio od Adamovog rebra. Čiča Noje skupio sve zivotinjske vrste u camac (i to po dvoje) pa cak i pingvine koji peske dodjose na bliski istok. A zemlja je ravna ploca na ledjima kornjace.

Srecna nova 1016-ta!

xy

pre 7 godina

Cuj u indiskim prihvatilistima za najsiromasnije nije bilo cisto kao u nekoj privatnoj bolnici u Americi gde se za dan placa 500$ dolara ili mnogo vise.

VernikBezReligije

pre 7 godina

bila je pravi vatikanski oficir Krstaš: širila katoličanstvo, skupljala pare za Crkvu, za sobom ostavila gomilu domova za pomoć siromašnima i nemoćnima... Naravno da će je proglasiti za Sveca. ni oni ranime proglsšeni nisu bili drugačiji

kserks

pre 7 godina

to je retka osoba na svetu,koju ništa nisam razumio....niti šta priča niti šta radi....kupaš indusa u ladnoj vodi i još mu prodaješ priču o menjanju vjere....one lepe cure indijke oblačiš u redovnice...ma dajte....

Zoks

pre 7 godina

Ovi katolici proglasavaju svetce i sakom i kapom....
Pravi kapitalisticki biznis model ko se ulize CEO napreduju u firmi i dobija ordenje i pohvale

Sto je najgore da u danasnje doba milijarde ljudi prihvataju ovo kao stvarnost i istinu
nema nam spasa

my way

pre 7 godina

Узимала богатима да би отела сиромашнима. Но, изгледа да је тренд у Ватикану да се чудовишта проглашавају за свеце. Неће наравно Дијану Будисављевић да канонизују. Која чуда ће светом Алојзију да признају, стотине хиљада нових верника које је створио? То ни Исус није могао, то му важи за два.

Dragan S.

pre 7 godina

Zar je potrebno nešto pričati o Katoličkoj crkvi, njihovim (ne)delima i načelima? Ljudi, od njihovog odvajanja, toliko su zla počinili širom planete da će im Bog lično suditi za sve. Katolici su ubijali zarad proširenja vere, zar to isto ne piše i u Kuranu (parafraza: zarad proširenja vere je dozvoljeno i ubiti), pa po čemu se oni onda razlikuju od islamskih fundamentalista...ni po čemu!

zzz

pre 7 godina

"Pojedini kritičari navode i da je pokušala da preobrati u hrišćane brojne siromašne kojima je služila. “Misionarke mislosrđa” negiraju ove navode. "

Dovoljno da bi bila svetac

Boris

pre 7 godina

Koga god da kanonizuju, mene nekako baš briga. Neverovatno je da ljudi i dalje veruju u te gluposti, čuda, proroke, božje glasnike, sinove i sl.. To je bilo napredno pre 2000 godina, danas je to tragi-komično!

deni

pre 7 godina

Majka Tereza ili Gonxhe Bojaxhiu je rodjena u Skoplju i ujednom najpoznatija albanka na svetu,sve najlepse za rimokatolicku crkvu i za Papu o ovakvom činu,a za informaciju,svi albanci su bili katolici do pre dolaska turaka na Balkanu,poz!

Jole

pre 7 godina

Koga jos briga koga i sta Vatikan smatra svetim. Da nisu vise od milenijuma smatrali svetim sve i svasta, covecanstvo bi mnoooooogo brze napredovalo.
Ovo vazi za sve religije, i iako nisam nimalo fan one gospode sa bliskog istoka, oni su male mace za vatikan!

dusan

pre 7 godina

Samo odgledajte sjajan dokumentarac Kristofera Hicensa o majci Terezi "Djavolji andjeo" - https://www.youtube.com/watch?v=65JxnUW7Wk4

Pametnom dovoljno!

kalendar

pre 7 godina

U pitanju je žena koja je bespomoćne i bolesne tretirala kao stoku, aktivno se trudila da ne smanjuje njihovu bol i patnju, a pritom je uzimala milione od tiranina i mafijaša. Jedna od najužasnijih osoba u istoriji.

Ljatifi

pre 7 godina

Za Srbe je najveća "kontroverza" to što je Albanka? Ili grešim? Srbima bi trebalo biti važnije kakvi su svetitelji SPC nego nečije tuđe crkve. Svetotelj SPC pop Maca (četnik koji je ubijao nevine ljude iz političkih razloga, ubio je oca majku jednog srbijanskog glumca i grupu njezinih drugarica, sve Crnogorke, pravoslavke). Ubijao je po Bosni muslimane i Hrvate. A svetitelj.

M

pre 7 godina

Religijski fanatik, prijatelj siromastva, ne siromasnih, opsednuta patnjom kao najvisim "bozanskim" idealom, fundamentalista koji se jedino na novac ne gadi, ta njena organizacija je primala milione i milione, dok su oni kojima je novac bio namenjen ziveli u najgorim mogucim, neljudskim uslovima. Sramota za rimokatolicku crkvu da je proglase svecem, bolje bi joj stojala titula - Andjeo Pakla.

искрено

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.

EU Citizen

pre 7 godina

Daleko od toga da sam neki fan katolika, ali šta bi iritantne i drske ljudskopravaške komunjare htele, da svi igraju po njihovim pravilima i rade i govore samo ono što bi oni želeli da vide i čuju? Izvinite, to je crkveni red, a ne neka udruga NVO-parazita, nije dužan nikome da polaže račune i možete da mu pljunete pod prozor. A za razliku od komunjarskih lopina koji, iako sebe lažljivo nazivaku "nevladinim" uglavnom žive od budžetskih grantova koje državni reketaši otmu na haračima poštenom svetu, oni se makar finansiraju isključivo novcem koji im vernici dobrovoljno daju.

Nesa

pre 7 godina

Postoji puno dokaza da je u pitanju bila vrlo pokvarena osoba. Procitajte malo o novcu koji je odnela sa Haitija, od koga ga je dobila i sta je sazidala za te pare umesto da pomogne siromasne.

D.P.

pre 7 godina

Moj švedski prijatelj mi je pričao o njoj. Saradjivao je sa njom i indiji preko švedske organizacije KFUM. Kaže da je bila vrlo nasilna prema bolesnima i siromašnima a odavala je sliku o sebi da im pomaže a u stvari nije volela sirotinju i bolesne. Pomagala im je stalno budu ovisni o njoj i organizaciji!
Nije imao lepo mišljenje o njoj!

TadijaZG

pre 7 godina

Ovaj Gonzales misli da je u Americi.
Indija je to majstore ostani ti tamo pa nešto napravi za siromašne. Tu pljuješ jednu svetu ženu a onda ćeš se vratiti kući. Inače vrlo je glupo uspoređivati katoličke redovnice sa crvenim križem. To može učiniti samo netkontko nema pojma o Crkvi.

Aron

pre 7 godina

Ona je svetica i za svakog normalnog ostaće oličenje mudrosti, humanizma i dobrote. Oni koji je napadaju nažalost to rade iz antikatoličkih osećanja koja su jako popularna zadnjih nekoliko decenija. Evo i dan danas na primer film koji se bavi kritikom katoličke crkve "Spotlight" je dobio oskar za najbolji film, iako nije nešto posebno. I svi su bili bolji filmovi od njega osim filma "Big Short".

VUK

pre 7 godina

mi smo popa iz odreda vojvode Đurišića koji je zaklao devet žena čiji su muževi bili u partizanima proglasili za sveca, jer su ga zverski ubili muževi tih žena kad su ga uhvatili. Pop koljač je u crkvenom kalendaru.Pokrimo se po ušima. Mi i o nekom nešto pišemo!?!?

M

pre 7 godina

Religijski fanatik, prijatelj siromastva, ne siromasnih, opsednuta patnjom kao najvisim "bozanskim" idealom, fundamentalista koji se jedino na novac ne gadi, ta njena organizacija je primala milione i milione, dok su oni kojima je novac bio namenjen ziveli u najgorim mogucim, neljudskim uslovima. Sramota za rimokatolicku crkvu da je proglase svecem, bolje bi joj stojala titula - Andjeo Pakla.

D.P.

pre 7 godina

Moj švedski prijatelj mi je pričao o njoj. Saradjivao je sa njom i indiji preko švedske organizacije KFUM. Kaže da je bila vrlo nasilna prema bolesnima i siromašnima a odavala je sliku o sebi da im pomaže a u stvari nije volela sirotinju i bolesne. Pomagala im je stalno budu ovisni o njoj i organizaciji!
Nije imao lepo mišljenje o njoj!

Nesa

pre 7 godina

Postoji puno dokaza da je u pitanju bila vrlo pokvarena osoba. Procitajte malo o novcu koji je odnela sa Haitija, od koga ga je dobila i sta je sazidala za te pare umesto da pomogne siromasne.

VUK

pre 7 godina

mi smo popa iz odreda vojvode Đurišića koji je zaklao devet žena čiji su muževi bili u partizanima proglasili za sveca, jer su ga zverski ubili muževi tih žena kad su ga uhvatili. Pop koljač je u crkvenom kalendaru.Pokrimo se po ušima. Mi i o nekom nešto pišemo!?!?

искрено

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.

kalendar

pre 7 godina

U pitanju je žena koja je bespomoćne i bolesne tretirala kao stoku, aktivno se trudila da ne smanjuje njihovu bol i patnju, a pritom je uzimala milione od tiranina i mafijaša. Jedna od najužasnijih osoba u istoriji.

Ljatifi

pre 7 godina

Za Srbe je najveća "kontroverza" to što je Albanka? Ili grešim? Srbima bi trebalo biti važnije kakvi su svetitelji SPC nego nečije tuđe crkve. Svetotelj SPC pop Maca (četnik koji je ubijao nevine ljude iz političkih razloga, ubio je oca majku jednog srbijanskog glumca i grupu njezinih drugarica, sve Crnogorke, pravoslavke). Ubijao je po Bosni muslimane i Hrvate. A svetitelj.

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Gondža Bojadži, redovnica Tereza, apsolutno nije albanka već čista Cincarka, iz naroda koji nema veze ni s jednim balkanskim narodom, ali je kod svih ostavio traga. Kod Grka, Makedonaca, Albanaca, a naročito kod Srba: Branislav Nušić, Jovan Sterija Popović, Laza Paču, Kapetan Miša Anastasijević, Aleksandar Cincar-Marković, Nikola Pašić, Vladan Đorđević, Dragutin Dimitrijević Apis, Mihailo Pupin, Koća Popović, Taško Načić, Filota i sin mu Toma Fila i td; pa Riga od Fere, Braća Manaki, Petar Ičko; Mihailo Bojadži - borac za prava Cincara iz pretprošlog veka, pisac gramatike (1813) - iz čije familije je Gondža, koja je poarnaućena.
Moji kolege, kasnije političari Ibrahim Rugova (iz Istoka) i Fehmi Agani, za koga i danas smatram da mi je bio prijatelj, su mi u jednoj opuštenoj situaciji, ''priznali'' da je ogromna cifra ''pomoći'' koju dobijaju od ''Fond majke Tereze'' za otkup Srpskih imanja...
Bilo je to pred kraj 1992. kad su sankcije Srbiji zasmetale i Kosmetu. U dva navrata sam, u ''delegaciji'' Srba sa Kosmeta, kasnije informisao Miloševića o tome, ali nije hteo da poveruje.
Na ''kupovinu'' Srpskih imanja je iz fonda ''majke Tereze'' je utrošeno između 3 i 4 milijarde nemačkih maraka!
Fond je sve vreme, normalno zar ne, kontrolisan od američkih obaveštajnih službi, a preko ''albanskog kokusa'', senatora Džozefa Diogardija (albanskog porekla, kao i danas aktivnog Bajdena!), usmeravane su silne milijarde u albanizaciju Kosova.
Od 1997. je mnogo novca iz fonda ''majke Tereze'' utrošeno u Albaniji u izmišljeno pljačkanje vojnih magacina s oružjem, koje je preneto na KiM, s kojim je napadnuta država Srbija.
Prema tome, majka Tereza je zaslužila da bude proglašena svecem, isto kao i Alojzije Stepinac: zaslugom protiv Srba...
Nemoj da čudi određena suzdržanost Vatikana oko priznavanja Kosova! Baš zbog znanja da je Vatikan umešan preko ''svete Tereze'' u otimanje petine Srbije, pa za svaki slučaj su obazrivi. Videćete, za 4-5 godina će Vatikan priznati Kosovo, jer im je ''posvećenje majke Tereze'' prošlo bez protivljenja SPS, Pravoslavnih crkava i Srbije.

TadijaZG

pre 7 godina

Ovaj Gonzales misli da je u Americi.
Indija je to majstore ostani ti tamo pa nešto napravi za siromašne. Tu pljuješ jednu svetu ženu a onda ćeš se vratiti kući. Inače vrlo je glupo uspoređivati katoličke redovnice sa crvenim križem. To može učiniti samo netkontko nema pojma o Crkvi.

EU Citizen

pre 7 godina

Daleko od toga da sam neki fan katolika, ali šta bi iritantne i drske ljudskopravaške komunjare htele, da svi igraju po njihovim pravilima i rade i govore samo ono što bi oni želeli da vide i čuju? Izvinite, to je crkveni red, a ne neka udruga NVO-parazita, nije dužan nikome da polaže račune i možete da mu pljunete pod prozor. A za razliku od komunjarskih lopina koji, iako sebe lažljivo nazivaku "nevladinim" uglavnom žive od budžetskih grantova koje državni reketaši otmu na haračima poštenom svetu, oni se makar finansiraju isključivo novcem koji im vernici dobrovoljno daju.

sturmmann

pre 7 godina

Agnes Gondža Bojadžiju (kako joj je pravo ime) krštena je u srpskoj pravoslavnoj crkvi, baš kao i njen brat Lazar. On je, inače, kršten u Skoplju. Celokupan rad ove žene je najobičnija prevara i laž. O tome su X - puta javno govorile sestre koje su uspele da pobegnu iz njenog "reda". Primeri koji ilustruju ludilo (u najmanju ruku) "majke Tereze" su više nego brojni. Zabranjivala je da se bolesnici prevoze liftom, "jer se o njima stara Bog". Zabranjivala je sestrama da prilikom pripremanja hrane koriste konzervans, jer, "ko ga koristi taj ne veruje u Božije proviđenje". Propovedanje skromnosti joj je išlo od ruke I SAMO TO, između ostalog. Sama je prebacivala OGROMNA NOVČANA SREDSTVA koja je dobijala kao donacije ko zna gde, kontrole nije bilo. U slučaju da se razboli, smesta su je transportovali U NAJSKUPLJE BOLNICE, gde sigurno nije imala negu kakvu je obezbeđivala drugima. Njeno viđenje skromnosti je umelo da poprimi i neke komične crte: onako krhke konstitucije, prosto je satirala ČOKOLADU, valjda i to ima neke veze sa verom, kako je ona doživljavala. Naravno da od NJENOG komfora (i hrane po izboru) njene sestre nisu imale NIŠTA, naročito ne i njeni pacijenti. Marketing joj je zbilja išao od ruke i u tome je bila pravi šampion, što joj se mora priznati. Interesantno je da se kao "skromna, siromašna i uzdržana" šetala gde god je mogla sa bogatašima, ne skrivajući ni najmanje svoje zadovoljstvo i uživanje. Opet, nikakve kontrole nije bilo nad ovom ženom i njenim ponašanjem.

M

pre 7 godina

"Ona je svetica i za svakog normalnog ostaće oličenje mudrosti, humanizma i dobrote. Oni koji je napadaju nažalost to rade iz antikatoličkih osećanja koja su jako popularna zadnjih nekoliko decenija. Evo i dan danas na primer film koji se bavi kritikom katoličke crkve "Spotlight" je dobio oskar za najbolji film, iako nije nešto posebno. I svi su bili bolji filmovi od njega osim filma "Big Short".
(Aron, 1. septembar 2016 22:25)"

Ma nemoj. Za svakog normalnog, ali idiota, ce to ostati. Bas me briga za rimokatolicku ili bilo koju drugu crkvu, bas me briga za njihove titule i beznacajne statuse. Ova zena je bila sadista i kriminalac - o tome se radi. I da nije sve radila pod banerom religije, ne bi se vodila polemika oko njene kanonizacije, vec oko toga da li neki zatvor treba nazvati po njoj. Antikatolicka osecanja? - Ma bezi bre.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Budući da sam ateista, ova tema me se u biti ne bi trebala ticati. Ali...
Ako je u među katoličkim klerom (i redovništvom) - i rimokatolicima i svim onim koji se svrstavaju u tzv. grkokatolike - u poslednjih vek i po, uopšte postojala osoba koja zaslužuje da je se proglasi svetom (šta god to zaista značilo), to bi bio Pierre Teilhard de Chardin (fanovi Simmonsovog "Hyperion Cantosa" verovatno prepoznaju ime). Čovekova biografija je dovoljan razlog zašto. A što se tiče ove "Majke" Tereze - koja je bila prava "see you next Thursday" (što bi engleski školarci rekli) - rahmetli Hitchens je sve svojedobno rekao.
Smatram da bi svako normalan - bez obzira na rasnu, etničku, versku pripadnost (ili odsustvo iste) i slično - trebao gajiti prezir prema njenom liku i (ne)delu. Što ne bi trebalo imati veze sa njenom etničkom i verskom pripadnošću, već isključivo sa njenim (ne)delima.
Za komentatora (čiji sam nick nažalost zaboravio), a koji je pomenuo kako su "svi Albanci bili katolici pre dolaska Turaka na Balkan" (ili tako nešto) - grešite. Mada niko ne negira da je katoličanstvo oduvek bilo zastupljeno u Albaniji (Kelmendi, npr.), tradicionalno najzastupljeniji oblik hrišćanstva među Albancima je bilo pravoslavlje. Čak i Albanci koji žive na Siciliji i u Južnoj Italiji, pripadaju zapravo Italo-Albanskoj Katoličkoj Crkvi (reč je o crkvi istočnog obreda – tzv. Byzantine rite). Zanimljiv detalj, ne?
(objavite komentar u celini)

asteroid

pre 7 godina

mi smo popa iz odreda vojvode Đurišića koji je zaklao devet žena čiji su muževi bili u partizanima proglasili za sveca, jer su ga zverski ubili muževi tih žena kad su ga uhvatili. Pop koljač je u crkvenom kalendaru.Pokrimo se po ušima. Mi i o nekom nešto pišemo!?!?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (VUK, 1. septembar 2016 22:34)

ovo je ziva istina, ne znam sto ti daju minuse. SPC je 2005. godine kanonizovala popa macu ("maca"-deminutiv od "macola", kojom je obicavao da ubija partizane, njihovu rodbinu i simpatizere), a pored njega kanonizovano je jos dosta u najmanju ruku "kontraverznih" licnosti. poslednji smo na svetu koji mozemo da spocitavamo bilo kome kanonizaciju istih takvih likova.

Aron

pre 7 godina

Ona je svetica i za svakog normalnog ostaće oličenje mudrosti, humanizma i dobrote. Oni koji je napadaju nažalost to rade iz antikatoličkih osećanja koja su jako popularna zadnjih nekoliko decenija. Evo i dan danas na primer film koji se bavi kritikom katoličke crkve "Spotlight" je dobio oskar za najbolji film, iako nije nešto posebno. I svi su bili bolji filmovi od njega osim filma "Big Short".

jelena

pre 7 godina

Ona je bila cincarskog, a ne albanskog porekla, ali nije to bitno. Njen fundraising je punio kase vatikanskog IORa, JEDINA "bolnica" koju je osnovala imala je 40 kreveta (duseka na podu) u kojoj su pacijenti umirali u bolovima i prljavstini. Ona licno se lecila u najskupljim americkim klinikama, a po svetu je osnivala konvente (zenske manastire) , a ne bolnice. Wake up!

Marko

pre 7 godina

Ajde bre ljudi malo se informišite pre nego pričate svašta. Ja sam lično potpuni pacifista, nisam religiozan te su mi pravoslavac, katolik, musliman isti, svaki čovek mi je isti bez obzira na odabrani pol, veru, naciju, a opet znam i dosta sam pročitao da mogu da zaključim da ova baba nije bila ono za šta se predstavlja. Ovo nije nikakav sukob Srbi protiv ostalih, tako da ovo nije klasika gde srbende opljuju po nečemu katoličkom radi reda. Žena je realno bila teško zlo.

Novosadjan

pre 7 godina

Da bi bio normalan i dobar covek uopste ti nije potrebna ni nacija ni religija, vec osnovna empatija. Da bi nekog koga ne poznajes mrzeo, dovoljna je ili nacija ili vera.

Borko

pre 7 godina

Дајте молим вас, каква светитељка. Каква црква, такви и свеци. Фино друштванце, Степинац, Тереза, само им фале још Хитлер и Павелић.

uredni neplatisa

pre 7 godina

Tereza je svetica. Zenu Bog stvorio od Adamovog rebra. Čiča Noje skupio sve zivotinjske vrste u camac (i to po dvoje) pa cak i pingvine koji peske dodjose na bliski istok. A zemlja je ravna ploca na ledjima kornjace.

Srecna nova 1016-ta!

M

pre 7 godina

"Tok novca niko ne kontroliše i nema uvid u njega? Pa ako je sve čisto i Bogougdno, zbog čega nisu transparentni?
(Docent, 1. septembar 2016 22:59)"

Zato sto je religija paravan za svakakve gadosti i malverzacije. Kada bi bilo koja druga firma radila ono sto rade mnoge religijska organizacije, izvrsitelji bi bili osudjeni a firma zatvorena.

M

pre 7 godina

"Svetica ili ne, pomagala je u odredjenoj meri ubogim ljudima, te sirila hriscanstvo. Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...
(.)(.), 2. septembar 2016 13:02)"

Ne, nije pomagala, trosila je mizernu frakciju doniranog tudjeg novca za "brigu" o ljudima, smestala ih u neljudskim, katastrofalnim uslovima, bez pruzanja adekvatne, potrebne pomoci, prvenstveno medicinske, njeni centri su izgledali vise kao konc-logori, a sav taj novac i sva sredstva generalno, sve to je moglo otici organizacijama koje bi stvarno pomagale ljudima. I od kad je sirenje Hriscanstva, ili bilo koje religije pozitivna stvar, pogotovo sirenje po tim delovima sveta.

Religija

pre 7 godina

Ona je bila produkt Vatikana. Radila je i ponasala se u skladu sa zahtevima crkve. Nije nista bolje ni u drugim religijama samo je Vatikan ovo izdigao na vrlo visok nivo. Vatikanska preduzeca imaju udela u mnogim kompanijama koje se ne mogu pohvaliti da su u sluzbi mira i cistog zivota. Sta reci o tome da Vatikan pozajmljuje pare pod kamatu firmama koje se bave razvojem pornografije, eksploatisanjem domaceg stanovnistva u siromasnim zemljama, oruzjem... Vatikan je i za vreme WW2 pomogao mnogim fasistima da uteknu ruci pravde. Majka Tereza sigurno u svojim pocecima nije bila osoba kojoj se moglo mnogo sta zameriti, ali jednom kada je usla u taj sistem ona se prosto prilagodila. Izjave su joj u to vreme bile u skladu sa stavovima Vatikana tako da se tu moze reci da im je sluzila poput pravog vojnika. Da je ostalo i dobrog iza nje jeste, ali nazalost ostale su i te kontraverze koje i dan danas odjekuju, neke su dokazane neke nisu nikada. Inace to sto je Albanka je po meni ubedljivo nebitno. Ja pogledam samo Kacavendu u Srbiji i smuci mi se zivot! SPC ima stvari koje nisu na ponos samo je razlika da je crkva sa manje uticaja i zonom delovanja pa su to pre lokalna pitanja i kontraverze nego svetski problem.

Boske

pre 7 godina

@ EU Citizen

Hvaljen Isus, komsija! Sta ima na Jutarnjem?

Inace, majka Tereza nije bila Albanka, nego Cincarka. Kao Branislav Nusic ili Tasko Nacic.

Ihtis

pre 7 godina

Kad procitam komentare pomislim da sam Alisa u Zemlji Cuda. Sve "pravi hriscani", a niko po recima samog Hrista. Vi ste samo produkt crkve, neke betoncine izgradjene od coveka koji i dalje razapinju Hrista i mole se njegovom mucenju, raspecu. A od njegovih ucenja u vama ni traga.

kserks

pre 7 godina

to je retka osoba na svetu,koju ništa nisam razumio....niti šta priča niti šta radi....kupaš indusa u ladnoj vodi i još mu prodaješ priču o menjanju vjere....one lepe cure indijke oblačiš u redovnice...ma dajte....

Kad moze Stepinac

pre 7 godina

Iako je na kraju zivota novac koji je dobijala za lecenje bolesnih vise koristila za sirenje katolicanstva u Indiji a bolesnima USKRACIVALA LEKOVE vadeci se da ce sve biti "po volji Bozjoj",u odnosu na stepinca je ipak Svetica.

my way

pre 7 godina

Узимала богатима да би отела сиромашнима. Но, изгледа да је тренд у Ватикану да се чудовишта проглашавају за свеце. Неће наравно Дијану Будисављевић да канонизују. Која чуда ће светом Алојзију да признају, стотине хиљада нових верника које је створио? То ни Исус није могао, то му важи за два.

Slavica Mazak Beslic MD

pre 7 godina

Hrišćanstvo, judeizam, islamizam su političke partije, nanele su i nanose svim Zemljanima štete svemirskih razmera.

VernikBezReligije

pre 7 godina

bila je pravi vatikanski oficir Krstaš: širila katoličanstvo, skupljala pare za Crkvu, za sobom ostavila gomilu domova za pomoć siromašnima i nemoćnima... Naravno da će je proglasiti za Sveca. ni oni ranime proglsšeni nisu bili drugačiji

dejan76

pre 7 godina

Oni koji osuđuju Terezu da je bila monstrum koji pere lovu za Vatikan, prave u startu logičku grešku.
Sestra/majka Tereza je skupljala sa ulice umiruće i bolesne koji su bili odbačeni da umru. Iako nije vodila zdravstvenu ustanovu, Tereza je pomagala onima koje je mogla. Dakle, za zdravlje i dobrobit građana Indije se valja obratiti vlastima te zemlje a ne volonterima verske organizacije.

Boban Cvetkovic Nis

pre 7 godina

Nikada nije bila svetica vec teska gresnica i iza sebe mnogo zla ostavila vremenom ce sve na svetlost dana da ispliva.Ali sve to nema veze jer je Vatikan pri kraju,steta jer je ovo jedini papa koji je kao covek vredeo.

nisam katolik ni pravoslavac..

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 1. septembar 2016 22:55)

Jasno..treba da uhvate lopatu u ruke , pa da vidis kako izlecenje cudom dolazi...

Tor

pre 7 godina

@he he, pazi ovog, pojavi se neki prevarant ili los neuki covek a on prica kako hriscanstvo u celini ne valja!!? ne decko, ovo nam samo govori da su ljudi kvarni i losi, a hriscanstvo u svojoj osnovi a pre svega pravoslavlje pokusava da tog kvarnog coveka ispravi. kartonska kutija bi donela bolji zakljucak od tvog

ateista

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 1. septembar 2016 22:55)

Cika Kacavenda kao i sve njegove kolege (jednakog ranga) postace sveti.
Nisam upoznata sa celom pricomo majci Terezi ali iz ovog teksta vidim samo dve stvari
1. napravila je dom u jako losim uslovima za ljude koji su na samrti
2.napravila je dom u Indiji

Indija sama po sebi je vrlo siromasna zemlja. Tuberkoloza je zarazna bolest, izolovala je te ljude od ostalih (cime je smanjila mogucnost zaraze). Koliko god uslovi u tom domu bili uzasni pogledajte kakav je porodicni dom tih ljudi. 90% tih ljudi nema mogucnost da ode kod travara a ne kod doktora!

Mozda nije svetica ili sta vec ali mislim da je daleko od zla i od "ratnog logora". Kao sto vi hocete da uvucete sto vise u pravoslavlje tako je ona htela u katolicizam. Prosto

Ko bi se od nas upustio u takav poduhvat?!

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Molim B92 da mi omoguci ispravku, u već objavljenom komentaru, MOJOM greskom, treba da stoji SPC (Srpska Pravoslavna Crkva) a ne SPS - sto asocira na političku partiju - s kojom nisam nikada imao veze.
Ovo je vrlo važno, kako sadržaj ne bi bio ignorisan zbog averzije na skraćenicu SPS.

xy

pre 7 godina

Cuj u indiskim prihvatilistima za najsiromasnije nije bilo cisto kao u nekoj privatnoj bolnici u Americi gde se za dan placa 500$ dolara ili mnogo vise.

gari

pre 7 godina

(pipun, 1. septembar 2016 23:40) Tacno tako, ko cita bibliju, jasno mu je da postoje mnogo pitanja koje se kose sa onim sto religija radi. Danas likovi umesto da otvore knjigu i procitaju, misle da samo treba da poljube neku sliku i ostave kintu, eventualno istetoviraju i oskrnave telo nekim crkvenim motivima i ikonama. Pitas ih nesto nemaju pojma, to je zato sto im pop cita sta mu se prohte. Ne moze mantijas da ti govori sta je ispravno ili ne, i to pise u toj knjizi.

deni

pre 7 godina

Majka Tereza ili Gonxhe Bojaxhiu je rodjena u Skoplju i ujednom najpoznatija albanka na svetu,sve najlepse za rimokatolicku crkvu i za Papu o ovakvom činu,a za informaciju,svi albanci su bili katolici do pre dolaska turaka na Balkanu,poz!

Jole

pre 7 godina

Koga jos briga koga i sta Vatikan smatra svetim. Da nisu vise od milenijuma smatrali svetim sve i svasta, covecanstvo bi mnoooooogo brze napredovalo.
Ovo vazi za sve religije, i iako nisam nimalo fan one gospode sa bliskog istoka, oni su male mace za vatikan!

na tarabi svasta pise

pre 7 godina

Mi smo bili pametniji, pa smo bogumila Savu proglasili za sveca. Svakako daleko bolje nego nekog drugog.
(cinik, 02. septembar 2016 07:54)

Mislio si ubicu bogumila i otimaca njihovih imanja i sve druge imovine? Jer to je bio.

Unknown.MNE

pre 7 godina

Religija je paravan za svakakvi olos da radi sve i svasta... To je oduvijek bilo tako od nastanka Hriscanstva pa Islama pa sve do danas.

To smo vidjeli u ratovima '90 kod nas, to vidimo i u ratovima na Bliskom Istoku, sve u ime vjere i Boga!

Najveci olos na planeti se uvukao u odijela i mantije (msm i na muftije i sl)

Dragan S.

pre 7 godina

Zar je potrebno nešto pričati o Katoličkoj crkvi, njihovim (ne)delima i načelima? Ljudi, od njihovog odvajanja, toliko su zla počinili širom planete da će im Bog lično suditi za sve. Katolici su ubijali zarad proširenja vere, zar to isto ne piše i u Kuranu (parafraza: zarad proširenja vere je dozvoljeno i ubiti), pa po čemu se oni onda razlikuju od islamskih fundamentalista...ni po čemu!

esma

pre 7 godina

I za mene je Majka Tereza bila svetica i ostace svetica i pored verovanja u kazivanje gospodina Gonzalesa da su ti domovi za nezbrinute ,vise nego materijalno siromasne sigurno,"muzeji beznadja" jer moc Majke Tereze je i pored volje na neki nacin ogranicena mnogim neminovnostima koje su,ubedjena izmedju ostalog,i ljudske prirode.

dusan

pre 7 godina

Samo odgledajte sjajan dokumentarac Kristofera Hicensa o majci Terezi "Djavolji andjeo" - https://www.youtube.com/watch?v=65JxnUW7Wk4

Pametnom dovoljno!

Boris

pre 7 godina

Koga god da kanonizuju, mene nekako baš briga. Neverovatno je da ljudi i dalje veruju u te gluposti, čuda, proroke, božje glasnike, sinove i sl.. To je bilo napredno pre 2000 godina, danas je to tragi-komično!

Darth Shone

pre 7 godina

@искрено, а Стефан Урош Милутин који је окрвавио руке крвљу брата, наредио ослепљењ сина, тај може, или поп Маца, или Николај Велимировић, или да одемо на мало јаче примере, Фотије.
@ остали коментатори, Овде је сметња њено етничко порекло, затим сама Црква. На то додајмо атеизам вешто измиксован са самозаљубљеном теоријом о супериорности сепаратистичког католичанства са мноштвом папа, јер оно што се назива православљем није ништа друго него католичанство у коме нема примата архиепископа-патријарха над другима, и у коме је држава и нација у многим случајевима стављена у исту раван са вером, а у некима је чак и основ за стварање нације, у коме нема целибата. Замерке можете да износите само ако имате комплетну слику, а не да се о нечему обавештавате из противничких извора. Јер, која је вредност извора који говоре против мајке Терезе? Никаква, јер долазе пре свега из атеистичког, протестантског, једном речју антикатоличког миљеа. Проучите оба извора, анализирајте их, па онда доносите закључке. О онима који упоређују ислам са Католичком Црквом, само још један доказ зашто су Турци овде владали вековима. Са друге стране, ако вам јутјтуб служи за сазнавање, онда јао си га вашој интелигенцији.

zzz

pre 7 godina

"Pojedini kritičari navode i da je pokušala da preobrati u hrišćane brojne siromašne kojima je služila. “Misionarke mislosrđa” negiraju ove navode. "

Dovoljno da bi bila svetac

.)(.)

pre 7 godina

Svetica ili ne, pomagala je u odredjenoj meri ubogim ljudima, te sirila hriscanstvo. Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...

Sopska Cincarka

pre 7 godina

Majka Tereza: "Po krvi sam Albanka"
Srbi: "Ona nije albanka nego cincarka kao Branislav Nusic"

ko je ovde poludeo?
(Borislav, 2. septembar 2016 17:02)

Niko nije poludeo,bila je Cincarka i to Sopska Cincarka (Shopi) ali nije to toliko ni bitno, i ja se kao Shop u Srbiji prvo izjasnjavam kao Srbin pa onda tek kao Pirocanac pa tek na kraju kao Sop.

Zoks

pre 7 godina

Ovi katolici proglasavaju svetce i sakom i kapom....
Pravi kapitalisticki biznis model ko se ulize CEO napreduju u firmi i dobija ordenje i pohvale

Sto je najgore da u danasnje doba milijarde ljudi prihvataju ovo kao stvarnost i istinu
nema nam spasa

max

pre 7 godina

ovo je ucvrscivanje i duboko cementiranje krscanstva kod albanskog naroda,pogotovu na kosovu.i stalno pisu da je ona svetica za sve,sto je jos jedna podvala,nakon toga da je ona svetica.a to je daleko od cistog monoteizma.hvala

Iskreniji

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности. 
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака. 
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних. 
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 01. septembar 2016 22:55)

- Posto si tako iskren, slazem se sa tobom uz opasku POGLEDAJ MALO I PRAVISLAVNE "SVECE" i njihova (ne)djela! ;-)

....

pre 7 godina

nikad katolicka crkva nije radila za dobro covecanstva. Marija Teresa je srbe prekrstavala na silu kako bi tom narodu pomogla. Koliko je pomogla, neka proceni narod.

markos

pre 7 godina

Pravoslavlje je zwista jedina istina.Best kept secret za kojom cak i ameri polako ceznu.Procitajte o pravoslavim svetiteljima,o netruleznim telima,mirotecenju,radosti pored tih mostiju,vidljivim i opipljivim cudima. Vratih se sa Egine skoro i posetih Svetog Nektarija Eginskog cudotvorca.Slava Bogu na sili njegovoj i hvala beskrajno za ove nase pravoslavne zdrave duse koje Bog pozva sebi.

Sremac

pre 7 godina

@He he Marija tereza nema veze sa Hrišćanstvom. A kao drugo daj mi jedan dokaz da je Hrišćanstvo verovanje u prazno i daj mi dokaz koji si lično video i zaključio ti svojom glavom i logikom o nastanku sveta i ja odmah prelazim u tvoju veru(sci-fi)

ana

pre 7 godina

Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (.)(.), 2. septembar 2016 13:02)
Ako te to zanima, lako mozes da se informises. Kada bi uporedi broj zdravstbveno i socijalno nezbrinutih u odnosu na broj stanovnika u Srbiji, video bida razlika i nije tako frapantna.

Славиша

pre 7 godina

ovo je ziva istina, ne znam sto ti daju minuse. SPC je 2005. godine kanonizovala popa macu ("maca"-deminutiv od "macola", kojom je obicavao da ubija partizane, njihovu rodbinu i simpatizere), a pored njega kanonizovano je jos dosta u najmanju ruku "kontraverznih" licnosti. poslednji smo na svetu koji mozemo da spocitavamo bilo kome kanonizaciju istih takvih likova.
(asteroid, 02. septembar 2016 08:54)

Чинио је "црну тројку", по неким изворима, али је занимљиво да не постоји апсолутно ниједан доказ за те тврдње. Комунистичка пропаганда је била превелика. Сам комунизам је убио све најпаметније људе после рата. Тако да је врло могуће да је и прича о попу Маци (сам назив "поп" говори о свему) намештена, јер, понављам, суд у Цг га је ослободио свих оптужби пре проглашења за свеца, јер нису имали нити један једини доказ. Све је завршавано на причама рекла-казала.

vasilije knezevic

pre 7 godina

Ovim komentarom zelim da nagradim "Don Kihota"zlatnom medaljom kao
najmudrijeg,pritom najprostijeg,komentatora svih vremena.Iako sebe smatram
premudrim,jedna takva logicnost zbog predrasuda raznih izvora,ne bi se
iskristala u mojoj glavi,
vasilije knezevic 02 sept. 2016

Aron

pre 7 godina

Ona je svetica i za svakog normalnog ostaće oličenje mudrosti, humanizma i dobrote. Oni koji je napadaju nažalost to rade iz antikatoličkih osećanja koja su jako popularna zadnjih nekoliko decenija. Evo i dan danas na primer film koji se bavi kritikom katoličke crkve "Spotlight" je dobio oskar za najbolji film, iako nije nešto posebno. I svi su bili bolji filmovi od njega osim filma "Big Short".

EU Citizen

pre 7 godina

Daleko od toga da sam neki fan katolika, ali šta bi iritantne i drske ljudskopravaške komunjare htele, da svi igraju po njihovim pravilima i rade i govore samo ono što bi oni želeli da vide i čuju? Izvinite, to je crkveni red, a ne neka udruga NVO-parazita, nije dužan nikome da polaže račune i možete da mu pljunete pod prozor. A za razliku od komunjarskih lopina koji, iako sebe lažljivo nazivaku "nevladinim" uglavnom žive od budžetskih grantova koje državni reketaši otmu na haračima poštenom svetu, oni se makar finansiraju isključivo novcem koji im vernici dobrovoljno daju.

Ljatifi

pre 7 godina

Za Srbe je najveća "kontroverza" to što je Albanka? Ili grešim? Srbima bi trebalo biti važnije kakvi su svetitelji SPC nego nečije tuđe crkve. Svetotelj SPC pop Maca (četnik koji je ubijao nevine ljude iz političkih razloga, ubio je oca majku jednog srbijanskog glumca i grupu njezinih drugarica, sve Crnogorke, pravoslavke). Ubijao je po Bosni muslimane i Hrvate. A svetitelj.

TadijaZG

pre 7 godina

Ovaj Gonzales misli da je u Americi.
Indija je to majstore ostani ti tamo pa nešto napravi za siromašne. Tu pljuješ jednu svetu ženu a onda ćeš se vratiti kući. Inače vrlo je glupo uspoređivati katoličke redovnice sa crvenim križem. To može učiniti samo netkontko nema pojma o Crkvi.

искрено

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.

VUK

pre 7 godina

mi smo popa iz odreda vojvode Đurišića koji je zaklao devet žena čiji su muževi bili u partizanima proglasili za sveca, jer su ga zverski ubili muževi tih žena kad su ga uhvatili. Pop koljač je u crkvenom kalendaru.Pokrimo se po ušima. Mi i o nekom nešto pišemo!?!?

D.P.

pre 7 godina

Moj švedski prijatelj mi je pričao o njoj. Saradjivao je sa njom i indiji preko švedske organizacije KFUM. Kaže da je bila vrlo nasilna prema bolesnima i siromašnima a odavala je sliku o sebi da im pomaže a u stvari nije volela sirotinju i bolesne. Pomagala im je stalno budu ovisni o njoj i organizaciji!
Nije imao lepo mišljenje o njoj!

kalendar

pre 7 godina

U pitanju je žena koja je bespomoćne i bolesne tretirala kao stoku, aktivno se trudila da ne smanjuje njihovu bol i patnju, a pritom je uzimala milione od tiranina i mafijaša. Jedna od najužasnijih osoba u istoriji.

M

pre 7 godina

Religijski fanatik, prijatelj siromastva, ne siromasnih, opsednuta patnjom kao najvisim "bozanskim" idealom, fundamentalista koji se jedino na novac ne gadi, ta njena organizacija je primala milione i milione, dok su oni kojima je novac bio namenjen ziveli u najgorim mogucim, neljudskim uslovima. Sramota za rimokatolicku crkvu da je proglase svecem, bolje bi joj stojala titula - Andjeo Pakla.

Nesa

pre 7 godina

Postoji puno dokaza da je u pitanju bila vrlo pokvarena osoba. Procitajte malo o novcu koji je odnela sa Haitija, od koga ga je dobila i sta je sazidala za te pare umesto da pomogne siromasne.

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Gondža Bojadži, redovnica Tereza, apsolutno nije albanka već čista Cincarka, iz naroda koji nema veze ni s jednim balkanskim narodom, ali je kod svih ostavio traga. Kod Grka, Makedonaca, Albanaca, a naročito kod Srba: Branislav Nušić, Jovan Sterija Popović, Laza Paču, Kapetan Miša Anastasijević, Aleksandar Cincar-Marković, Nikola Pašić, Vladan Đorđević, Dragutin Dimitrijević Apis, Mihailo Pupin, Koća Popović, Taško Načić, Filota i sin mu Toma Fila i td; pa Riga od Fere, Braća Manaki, Petar Ičko; Mihailo Bojadži - borac za prava Cincara iz pretprošlog veka, pisac gramatike (1813) - iz čije familije je Gondža, koja je poarnaućena.
Moji kolege, kasnije političari Ibrahim Rugova (iz Istoka) i Fehmi Agani, za koga i danas smatram da mi je bio prijatelj, su mi u jednoj opuštenoj situaciji, ''priznali'' da je ogromna cifra ''pomoći'' koju dobijaju od ''Fond majke Tereze'' za otkup Srpskih imanja...
Bilo je to pred kraj 1992. kad su sankcije Srbiji zasmetale i Kosmetu. U dva navrata sam, u ''delegaciji'' Srba sa Kosmeta, kasnije informisao Miloševića o tome, ali nije hteo da poveruje.
Na ''kupovinu'' Srpskih imanja je iz fonda ''majke Tereze'' je utrošeno između 3 i 4 milijarde nemačkih maraka!
Fond je sve vreme, normalno zar ne, kontrolisan od američkih obaveštajnih službi, a preko ''albanskog kokusa'', senatora Džozefa Diogardija (albanskog porekla, kao i danas aktivnog Bajdena!), usmeravane su silne milijarde u albanizaciju Kosova.
Od 1997. je mnogo novca iz fonda ''majke Tereze'' utrošeno u Albaniji u izmišljeno pljačkanje vojnih magacina s oružjem, koje je preneto na KiM, s kojim je napadnuta država Srbija.
Prema tome, majka Tereza je zaslužila da bude proglašena svecem, isto kao i Alojzije Stepinac: zaslugom protiv Srba...
Nemoj da čudi određena suzdržanost Vatikana oko priznavanja Kosova! Baš zbog znanja da je Vatikan umešan preko ''svete Tereze'' u otimanje petine Srbije, pa za svaki slučaj su obazrivi. Videćete, za 4-5 godina će Vatikan priznati Kosovo, jer im je ''posvećenje majke Tereze'' prošlo bez protivljenja SPS, Pravoslavnih crkava i Srbije.

deni

pre 7 godina

Majka Tereza ili Gonxhe Bojaxhiu je rodjena u Skoplju i ujednom najpoznatija albanka na svetu,sve najlepse za rimokatolicku crkvu i za Papu o ovakvom činu,a za informaciju,svi albanci su bili katolici do pre dolaska turaka na Balkanu,poz!

esma

pre 7 godina

I za mene je Majka Tereza bila svetica i ostace svetica i pored verovanja u kazivanje gospodina Gonzalesa da su ti domovi za nezbrinute ,vise nego materijalno siromasne sigurno,"muzeji beznadja" jer moc Majke Tereze je i pored volje na neki nacin ogranicena mnogim neminovnostima koje su,ubedjena izmedju ostalog,i ljudske prirode.

.)(.)

pre 7 godina

Svetica ili ne, pomagala je u odredjenoj meri ubogim ljudima, te sirila hriscanstvo. Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...

Darth Shone

pre 7 godina

@искрено, а Стефан Урош Милутин који је окрвавио руке крвљу брата, наредио ослепљењ сина, тај може, или поп Маца, или Николај Велимировић, или да одемо на мало јаче примере, Фотије.
@ остали коментатори, Овде је сметња њено етничко порекло, затим сама Црква. На то додајмо атеизам вешто измиксован са самозаљубљеном теоријом о супериорности сепаратистичког католичанства са мноштвом папа, јер оно што се назива православљем није ништа друго него католичанство у коме нема примата архиепископа-патријарха над другима, и у коме је држава и нација у многим случајевима стављена у исту раван са вером, а у некима је чак и основ за стварање нације, у коме нема целибата. Замерке можете да износите само ако имате комплетну слику, а не да се о нечему обавештавате из противничких извора. Јер, која је вредност извора који говоре против мајке Терезе? Никаква, јер долазе пре свега из атеистичког, протестантског, једном речју антикатоличког миљеа. Проучите оба извора, анализирајте их, па онда доносите закључке. О онима који упоређују ислам са Католичком Црквом, само још један доказ зашто су Турци овде владали вековима. Са друге стране, ако вам јутјтуб служи за сазнавање, онда јао си га вашој интелигенцији.

Borko

pre 7 godina

Дајте молим вас, каква светитељка. Каква црква, такви и свеци. Фино друштванце, Степинац, Тереза, само им фале још Хитлер и Павелић.

dejan76

pre 7 godina

Oni koji osuđuju Terezu da je bila monstrum koji pere lovu za Vatikan, prave u startu logičku grešku.
Sestra/majka Tereza je skupljala sa ulice umiruće i bolesne koji su bili odbačeni da umru. Iako nije vodila zdravstvenu ustanovu, Tereza je pomagala onima koje je mogla. Dakle, za zdravlje i dobrobit građana Indije se valja obratiti vlastima te zemlje a ne volonterima verske organizacije.

M

pre 7 godina

"Svetica ili ne, pomagala je u odredjenoj meri ubogim ljudima, te sirila hriscanstvo. Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...
(.)(.), 2. septembar 2016 13:02)"

Ne, nije pomagala, trosila je mizernu frakciju doniranog tudjeg novca za "brigu" o ljudima, smestala ih u neljudskim, katastrofalnim uslovima, bez pruzanja adekvatne, potrebne pomoci, prvenstveno medicinske, njeni centri su izgledali vise kao konc-logori, a sav taj novac i sva sredstva generalno, sve to je moglo otici organizacijama koje bi stvarno pomagale ljudima. I od kad je sirenje Hriscanstva, ili bilo koje religije pozitivna stvar, pogotovo sirenje po tim delovima sveta.

asteroid

pre 7 godina

mi smo popa iz odreda vojvode Đurišića koji je zaklao devet žena čiji su muževi bili u partizanima proglasili za sveca, jer su ga zverski ubili muževi tih žena kad su ga uhvatili. Pop koljač je u crkvenom kalendaru.Pokrimo se po ušima. Mi i o nekom nešto pišemo!?!?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (VUK, 1. septembar 2016 22:34)

ovo je ziva istina, ne znam sto ti daju minuse. SPC je 2005. godine kanonizovala popa macu ("maca"-deminutiv od "macola", kojom je obicavao da ubija partizane, njihovu rodbinu i simpatizere), a pored njega kanonizovano je jos dosta u najmanju ruku "kontraverznih" licnosti. poslednji smo na svetu koji mozemo da spocitavamo bilo kome kanonizaciju istih takvih likova.

jelena

pre 7 godina

Ona je bila cincarskog, a ne albanskog porekla, ali nije to bitno. Njen fundraising je punio kase vatikanskog IORa, JEDINA "bolnica" koju je osnovala imala je 40 kreveta (duseka na podu) u kojoj su pacijenti umirali u bolovima i prljavstini. Ona licno se lecila u najskupljim americkim klinikama, a po svetu je osnivala konvente (zenske manastire) , a ne bolnice. Wake up!

sturmmann

pre 7 godina

Agnes Gondža Bojadžiju (kako joj je pravo ime) krštena je u srpskoj pravoslavnoj crkvi, baš kao i njen brat Lazar. On je, inače, kršten u Skoplju. Celokupan rad ove žene je najobičnija prevara i laž. O tome su X - puta javno govorile sestre koje su uspele da pobegnu iz njenog "reda". Primeri koji ilustruju ludilo (u najmanju ruku) "majke Tereze" su više nego brojni. Zabranjivala je da se bolesnici prevoze liftom, "jer se o njima stara Bog". Zabranjivala je sestrama da prilikom pripremanja hrane koriste konzervans, jer, "ko ga koristi taj ne veruje u Božije proviđenje". Propovedanje skromnosti joj je išlo od ruke I SAMO TO, između ostalog. Sama je prebacivala OGROMNA NOVČANA SREDSTVA koja je dobijala kao donacije ko zna gde, kontrole nije bilo. U slučaju da se razboli, smesta su je transportovali U NAJSKUPLJE BOLNICE, gde sigurno nije imala negu kakvu je obezbeđivala drugima. Njeno viđenje skromnosti je umelo da poprimi i neke komične crte: onako krhke konstitucije, prosto je satirala ČOKOLADU, valjda i to ima neke veze sa verom, kako je ona doživljavala. Naravno da od NJENOG komfora (i hrane po izboru) njene sestre nisu imale NIŠTA, naročito ne i njeni pacijenti. Marketing joj je zbilja išao od ruke i u tome je bila pravi šampion, što joj se mora priznati. Interesantno je da se kao "skromna, siromašna i uzdržana" šetala gde god je mogla sa bogatašima, ne skrivajući ni najmanje svoje zadovoljstvo i uživanje. Opet, nikakve kontrole nije bilo nad ovom ženom i njenim ponašanjem.

ateista

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 1. septembar 2016 22:55)

Cika Kacavenda kao i sve njegove kolege (jednakog ranga) postace sveti.
Nisam upoznata sa celom pricomo majci Terezi ali iz ovog teksta vidim samo dve stvari
1. napravila je dom u jako losim uslovima za ljude koji su na samrti
2.napravila je dom u Indiji

Indija sama po sebi je vrlo siromasna zemlja. Tuberkoloza je zarazna bolest, izolovala je te ljude od ostalih (cime je smanjila mogucnost zaraze). Koliko god uslovi u tom domu bili uzasni pogledajte kakav je porodicni dom tih ljudi. 90% tih ljudi nema mogucnost da ode kod travara a ne kod doktora!

Mozda nije svetica ili sta vec ali mislim da je daleko od zla i od "ratnog logora". Kao sto vi hocete da uvucete sto vise u pravoslavlje tako je ona htela u katolicizam. Prosto

Ko bi se od nas upustio u takav poduhvat?!

Boban Cvetkovic Nis

pre 7 godina

Nikada nije bila svetica vec teska gresnica i iza sebe mnogo zla ostavila vremenom ce sve na svetlost dana da ispliva.Ali sve to nema veze jer je Vatikan pri kraju,steta jer je ovo jedini papa koji je kao covek vredeo.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

Budući da sam ateista, ova tema me se u biti ne bi trebala ticati. Ali...
Ako je u među katoličkim klerom (i redovništvom) - i rimokatolicima i svim onim koji se svrstavaju u tzv. grkokatolike - u poslednjih vek i po, uopšte postojala osoba koja zaslužuje da je se proglasi svetom (šta god to zaista značilo), to bi bio Pierre Teilhard de Chardin (fanovi Simmonsovog "Hyperion Cantosa" verovatno prepoznaju ime). Čovekova biografija je dovoljan razlog zašto. A što se tiče ove "Majke" Tereze - koja je bila prava "see you next Thursday" (što bi engleski školarci rekli) - rahmetli Hitchens je sve svojedobno rekao.
Smatram da bi svako normalan - bez obzira na rasnu, etničku, versku pripadnost (ili odsustvo iste) i slično - trebao gajiti prezir prema njenom liku i (ne)delu. Što ne bi trebalo imati veze sa njenom etničkom i verskom pripadnošću, već isključivo sa njenim (ne)delima.
Za komentatora (čiji sam nick nažalost zaboravio), a koji je pomenuo kako su "svi Albanci bili katolici pre dolaska Turaka na Balkan" (ili tako nešto) - grešite. Mada niko ne negira da je katoličanstvo oduvek bilo zastupljeno u Albaniji (Kelmendi, npr.), tradicionalno najzastupljeniji oblik hrišćanstva među Albancima je bilo pravoslavlje. Čak i Albanci koji žive na Siciliji i u Južnoj Italiji, pripadaju zapravo Italo-Albanskoj Katoličkoj Crkvi (reč je o crkvi istočnog obreda – tzv. Byzantine rite). Zanimljiv detalj, ne?
(objavite komentar u celini)

Dragan S.

pre 7 godina

Zar je potrebno nešto pričati o Katoličkoj crkvi, njihovim (ne)delima i načelima? Ljudi, od njihovog odvajanja, toliko su zla počinili širom planete da će im Bog lično suditi za sve. Katolici su ubijali zarad proširenja vere, zar to isto ne piše i u Kuranu (parafraza: zarad proširenja vere je dozvoljeno i ubiti), pa po čemu se oni onda razlikuju od islamskih fundamentalista...ni po čemu!

Tor

pre 7 godina

@he he, pazi ovog, pojavi se neki prevarant ili los neuki covek a on prica kako hriscanstvo u celini ne valja!!? ne decko, ovo nam samo govori da su ljudi kvarni i losi, a hriscanstvo u svojoj osnovi a pre svega pravoslavlje pokusava da tog kvarnog coveka ispravi. kartonska kutija bi donela bolji zakljucak od tvog

M

pre 7 godina

"Ona je svetica i za svakog normalnog ostaće oličenje mudrosti, humanizma i dobrote. Oni koji je napadaju nažalost to rade iz antikatoličkih osećanja koja su jako popularna zadnjih nekoliko decenija. Evo i dan danas na primer film koji se bavi kritikom katoličke crkve "Spotlight" je dobio oskar za najbolji film, iako nije nešto posebno. I svi su bili bolji filmovi od njega osim filma "Big Short".
(Aron, 1. septembar 2016 22:25)"

Ma nemoj. Za svakog normalnog, ali idiota, ce to ostati. Bas me briga za rimokatolicku ili bilo koju drugu crkvu, bas me briga za njihove titule i beznacajne statuse. Ova zena je bila sadista i kriminalac - o tome se radi. I da nije sve radila pod banerom religije, ne bi se vodila polemika oko njene kanonizacije, vec oko toga da li neki zatvor treba nazvati po njoj. Antikatolicka osecanja? - Ma bezi bre.

Marko

pre 7 godina

Ajde bre ljudi malo se informišite pre nego pričate svašta. Ja sam lično potpuni pacifista, nisam religiozan te su mi pravoslavac, katolik, musliman isti, svaki čovek mi je isti bez obzira na odabrani pol, veru, naciju, a opet znam i dosta sam pročitao da mogu da zaključim da ova baba nije bila ono za šta se predstavlja. Ovo nije nikakav sukob Srbi protiv ostalih, tako da ovo nije klasika gde srbende opljuju po nečemu katoličkom radi reda. Žena je realno bila teško zlo.

nisam katolik ni pravoslavac..

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности.
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака.
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних.
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 1. septembar 2016 22:55)

Jasno..treba da uhvate lopatu u ruke , pa da vidis kako izlecenje cudom dolazi...

Boske

pre 7 godina

@ EU Citizen

Hvaljen Isus, komsija! Sta ima na Jutarnjem?

Inace, majka Tereza nije bila Albanka, nego Cincarka. Kao Branislav Nusic ili Tasko Nacic.

markos

pre 7 godina

Pravoslavlje je zwista jedina istina.Best kept secret za kojom cak i ameri polako ceznu.Procitajte o pravoslavim svetiteljima,o netruleznim telima,mirotecenju,radosti pored tih mostiju,vidljivim i opipljivim cudima. Vratih se sa Egine skoro i posetih Svetog Nektarija Eginskog cudotvorca.Slava Bogu na sili njegovoj i hvala beskrajno za ove nase pravoslavne zdrave duse koje Bog pozva sebi.

Boris

pre 7 godina

Koga god da kanonizuju, mene nekako baš briga. Neverovatno je da ljudi i dalje veruju u te gluposti, čuda, proroke, božje glasnike, sinove i sl.. To je bilo napredno pre 2000 godina, danas je to tragi-komično!

xy

pre 7 godina

Cuj u indiskim prihvatilistima za najsiromasnije nije bilo cisto kao u nekoj privatnoj bolnici u Americi gde se za dan placa 500$ dolara ili mnogo vise.

....

pre 7 godina

nikad katolicka crkva nije radila za dobro covecanstva. Marija Teresa je srbe prekrstavala na silu kako bi tom narodu pomogla. Koliko je pomogla, neka proceni narod.

Slavica Mazak Beslic MD

pre 7 godina

Hrišćanstvo, judeizam, islamizam su političke partije, nanele su i nanose svim Zemljanima štete svemirskih razmera.

na tarabi svasta pise

pre 7 godina

Mi smo bili pametniji, pa smo bogumila Savu proglasili za sveca. Svakako daleko bolje nego nekog drugog.
(cinik, 02. septembar 2016 07:54)

Mislio si ubicu bogumila i otimaca njihovih imanja i sve druge imovine? Jer to je bio.

uredni neplatisa

pre 7 godina

Tereza je svetica. Zenu Bog stvorio od Adamovog rebra. Čiča Noje skupio sve zivotinjske vrste u camac (i to po dvoje) pa cak i pingvine koji peske dodjose na bliski istok. A zemlja je ravna ploca na ledjima kornjace.

Srecna nova 1016-ta!

Iskreniji

pre 7 godina

Крајње проблематична! Све око ње је маркетинг и фандрејзинг. Јако мало има аутентичности. 
У православљу не би могла да буде света због прелести, неверја и својих поступака. 
Проглашење таквих ликова као што је она или Степинац светим, само одаљава духовно посрнуло римокатоличанство од нас, православних. 
Ако римокатолици заиста желе да се приближе православљу не смеју такве људе да проглашавају свецима и морају фундаментално да се мењају и реформишу.
(искрено, 01. septembar 2016 22:55)

- Posto si tako iskren, slazem se sa tobom uz opasku POGLEDAJ MALO I PRAVISLAVNE "SVECE" i njihova (ne)djela! ;-)

Kad moze Stepinac

pre 7 godina

Iako je na kraju zivota novac koji je dobijala za lecenje bolesnih vise koristila za sirenje katolicanstva u Indiji a bolesnima USKRACIVALA LEKOVE vadeci se da ce sve biti "po volji Bozjoj",u odnosu na stepinca je ipak Svetica.

Novosadjan

pre 7 godina

Da bi bio normalan i dobar covek uopste ti nije potrebna ni nacija ni religija, vec osnovna empatija. Da bi nekog koga ne poznajes mrzeo, dovoljna je ili nacija ili vera.

Sremac

pre 7 godina

@He he Marija tereza nema veze sa Hrišćanstvom. A kao drugo daj mi jedan dokaz da je Hrišćanstvo verovanje u prazno i daj mi dokaz koji si lično video i zaključio ti svojom glavom i logikom o nastanku sveta i ja odmah prelazim u tvoju veru(sci-fi)

VernikBezReligije

pre 7 godina

bila je pravi vatikanski oficir Krstaš: širila katoličanstvo, skupljala pare za Crkvu, za sobom ostavila gomilu domova za pomoć siromašnima i nemoćnima... Naravno da će je proglasiti za Sveca. ni oni ranime proglsšeni nisu bili drugačiji

kserks

pre 7 godina

to je retka osoba na svetu,koju ništa nisam razumio....niti šta priča niti šta radi....kupaš indusa u ladnoj vodi i još mu prodaješ priču o menjanju vjere....one lepe cure indijke oblačiš u redovnice...ma dajte....

Ihtis

pre 7 godina

Kad procitam komentare pomislim da sam Alisa u Zemlji Cuda. Sve "pravi hriscani", a niko po recima samog Hrista. Vi ste samo produkt crkve, neke betoncine izgradjene od coveka koji i dalje razapinju Hrista i mole se njegovom mucenju, raspecu. A od njegovih ucenja u vama ni traga.

Unknown.MNE

pre 7 godina

Religija je paravan za svakakvi olos da radi sve i svasta... To je oduvijek bilo tako od nastanka Hriscanstva pa Islama pa sve do danas.

To smo vidjeli u ratovima '90 kod nas, to vidimo i u ratovima na Bliskom Istoku, sve u ime vjere i Boga!

Najveci olos na planeti se uvukao u odijela i mantije (msm i na muftije i sl)

dusan

pre 7 godina

Samo odgledajte sjajan dokumentarac Kristofera Hicensa o majci Terezi "Djavolji andjeo" - https://www.youtube.com/watch?v=65JxnUW7Wk4

Pametnom dovoljno!

gari

pre 7 godina

(pipun, 1. septembar 2016 23:40) Tacno tako, ko cita bibliju, jasno mu je da postoje mnogo pitanja koje se kose sa onim sto religija radi. Danas likovi umesto da otvore knjigu i procitaju, misle da samo treba da poljube neku sliku i ostave kintu, eventualno istetoviraju i oskrnave telo nekim crkvenim motivima i ikonama. Pitas ih nesto nemaju pojma, to je zato sto im pop cita sta mu se prohte. Ne moze mantijas da ti govori sta je ispravno ili ne, i to pise u toj knjizi.

Славиша

pre 7 godina

ovo je ziva istina, ne znam sto ti daju minuse. SPC je 2005. godine kanonizovala popa macu ("maca"-deminutiv od "macola", kojom je obicavao da ubija partizane, njihovu rodbinu i simpatizere), a pored njega kanonizovano je jos dosta u najmanju ruku "kontraverznih" licnosti. poslednji smo na svetu koji mozemo da spocitavamo bilo kome kanonizaciju istih takvih likova.
(asteroid, 02. septembar 2016 08:54)

Чинио је "црну тројку", по неким изворима, али је занимљиво да не постоји апсолутно ниједан доказ за те тврдње. Комунистичка пропаганда је била превелика. Сам комунизам је убио све најпаметније људе после рата. Тако да је врло могуће да је и прича о попу Маци (сам назив "поп" говори о свему) намештена, јер, понављам, суд у Цг га је ослободио свих оптужби пре проглашења за свеца, јер нису имали нити један једини доказ. Све је завршавано на причама рекла-казала.

Jole

pre 7 godina

Koga jos briga koga i sta Vatikan smatra svetim. Da nisu vise od milenijuma smatrali svetim sve i svasta, covecanstvo bi mnoooooogo brze napredovalo.
Ovo vazi za sve religije, i iako nisam nimalo fan one gospode sa bliskog istoka, oni su male mace za vatikan!

my way

pre 7 godina

Узимала богатима да би отела сиромашнима. Но, изгледа да је тренд у Ватикану да се чудовишта проглашавају за свеце. Неће наравно Дијану Будисављевић да канонизују. Која чуда ће светом Алојзију да признају, стотине хиљада нових верника које је створио? То ни Исус није могао, то му важи за два.

max

pre 7 godina

ovo je ucvrscivanje i duboko cementiranje krscanstva kod albanskog naroda,pogotovu na kosovu.i stalno pisu da je ona svetica za sve,sto je jos jedna podvala,nakon toga da je ona svetica.a to je daleko od cistog monoteizma.hvala

Religija

pre 7 godina

Ona je bila produkt Vatikana. Radila je i ponasala se u skladu sa zahtevima crkve. Nije nista bolje ni u drugim religijama samo je Vatikan ovo izdigao na vrlo visok nivo. Vatikanska preduzeca imaju udela u mnogim kompanijama koje se ne mogu pohvaliti da su u sluzbi mira i cistog zivota. Sta reci o tome da Vatikan pozajmljuje pare pod kamatu firmama koje se bave razvojem pornografije, eksploatisanjem domaceg stanovnistva u siromasnim zemljama, oruzjem... Vatikan je i za vreme WW2 pomogao mnogim fasistima da uteknu ruci pravde. Majka Tereza sigurno u svojim pocecima nije bila osoba kojoj se moglo mnogo sta zameriti, ali jednom kada je usla u taj sistem ona se prosto prilagodila. Izjave su joj u to vreme bile u skladu sa stavovima Vatikana tako da se tu moze reci da im je sluzila poput pravog vojnika. Da je ostalo i dobrog iza nje jeste, ali nazalost ostale su i te kontraverze koje i dan danas odjekuju, neke su dokazane neke nisu nikada. Inace to sto je Albanka je po meni ubedljivo nebitno. Ja pogledam samo Kacavendu u Srbiji i smuci mi se zivot! SPC ima stvari koje nisu na ponos samo je razlika da je crkva sa manje uticaja i zonom delovanja pa su to pre lokalna pitanja i kontraverze nego svetski problem.

vasilije knezevic

pre 7 godina

Ovim komentarom zelim da nagradim "Don Kihota"zlatnom medaljom kao
najmudrijeg,pritom najprostijeg,komentatora svih vremena.Iako sebe smatram
premudrim,jedna takva logicnost zbog predrasuda raznih izvora,ne bi se
iskristala u mojoj glavi,
vasilije knezevic 02 sept. 2016

zzz

pre 7 godina

"Pojedini kritičari navode i da je pokušala da preobrati u hrišćane brojne siromašne kojima je služila. “Misionarke mislosrđa” negiraju ove navode. "

Dovoljno da bi bila svetac

Zoks

pre 7 godina

Ovi katolici proglasavaju svetce i sakom i kapom....
Pravi kapitalisticki biznis model ko se ulize CEO napreduju u firmi i dobija ordenje i pohvale

Sto je najgore da u danasnje doba milijarde ljudi prihvataju ovo kao stvarnost i istinu
nema nam spasa

M

pre 7 godina

"Tok novca niko ne kontroliše i nema uvid u njega? Pa ako je sve čisto i Bogougdno, zbog čega nisu transparentni?
(Docent, 1. septembar 2016 22:59)"

Zato sto je religija paravan za svakakve gadosti i malverzacije. Kada bi bilo koja druga firma radila ono sto rade mnoge religijska organizacije, izvrsitelji bi bili osudjeni a firma zatvorena.

Kvazimodo Sorabius

pre 7 godina

Molim B92 da mi omoguci ispravku, u već objavljenom komentaru, MOJOM greskom, treba da stoji SPC (Srpska Pravoslavna Crkva) a ne SPS - sto asocira na političku partiju - s kojom nisam nikada imao veze.
Ovo je vrlo važno, kako sadržaj ne bi bio ignorisan zbog averzije na skraćenicu SPS.

ana

pre 7 godina

Ono sto mene vise zanima otkud toliko siromasnih i socijalno/zdrastveno obespravljenih u Indiji...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (.)(.), 2. septembar 2016 13:02)
Ako te to zanima, lako mozes da se informises. Kada bi uporedi broj zdravstbveno i socijalno nezbrinutih u odnosu na broj stanovnika u Srbiji, video bida razlika i nije tako frapantna.

Sopska Cincarka

pre 7 godina

Majka Tereza: "Po krvi sam Albanka"
Srbi: "Ona nije albanka nego cincarka kao Branislav Nusic"

ko je ovde poludeo?
(Borislav, 2. septembar 2016 17:02)

Niko nije poludeo,bila je Cincarka i to Sopska Cincarka (Shopi) ali nije to toliko ni bitno, i ja se kao Shop u Srbiji prvo izjasnjavam kao Srbin pa onda tek kao Pirocanac pa tek na kraju kao Sop.