Petak, 17.07.2015.

21:25

Kako je lažni diplomata spasio 100.000 Jevreja

Izvor: express.hr

Kako je lažni diplomata spasio 100.000 Jevreja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Surovi

pre 8 godina

Kada se snimi film, bice par oskara! Jos Spilberg da rezira, ako moze i crno belo.
(zre, 18. jul 2015 07:44)
Da si se malo potrudio,nasao bi da je odavno snimljen film o njemu ,a igrao ga je maestralni Ricard Cembrlen!
Nesto sumnjam u price da je bio zapadni agent koji je trebao da ogranizuje otpor iz vise razloga:
1.On nije imao nikakvo iskustvo u obavestajnom radu
2.Nije zabelezeno ni da je isao na obuku za obavestajce
3.Bio je humanitarac ,a ne ratnik i diplomata
4.Zaista je spasio veliki broj ljudi,a nije bio ni jedini koji je to radio.
Malo je poznata cinjenica da je nadaleko cuveni sef Abwera,legenda obavestajnih sluzbi, Vilhem Kanaris,takodje spasao stotine jevreja,tako sto im je izdavao legitimacije Abwera,sa kojima su kao agenti putovali van Nemacke i time bili spaseni sigurne smrti.
U ratovima ljudi uvek pokazuju samo dve stvari,a to je najbolje i najgore od sebe.Vecina pokazuje najgore,posto su iste ovce kao i u miru i podlezu pritisku vecine da se uklope,dok jedan manji broj ljudi uspeva da pokaze neverovatne vrline,za koje nisu ni svesni da poseduju.

Milos

pre 8 godina

(Harun el Rašid, 18. jul 2015 09:42)

Sovjeti su kumovali uspesima Nacista sve do "Barbarose". SSSR je jedina drzava koja je čestitala Hitleru osvajanje Pariza, ni Franko to nije uradio. Francuska KP je pozivala na dezerterstvo jer su Nacisti prijatelji Komunista (pakt Ribentrop Molotov) a tadasnju Francusku nazivala imperijalistickom (sto ruku na srce i jeste bila, ali u odnosu na "Rajh"??!!) Tako da ako ces pošteno pijani Čerčil ispada najdosledniji Antifasista tog doba, sto cak i ja kao anglofob priznajem, i De Gol naravno. Sto se tice Sovjeta u mnogome su sami sebi zapržili čorbu tj bolje reci boršč, sto i nije cudo za Slovenski mentalitet. A poginulim crvenoarmejcima večna slava i hvala!!! Naravno njihova zrtva nije opravdanje za postupke partijske vrhuške pre i posle rata. Ginu najbolji da vladaju najgori!

Harun el Rašid

pre 8 godina

(Djoka, 18. jul 2015 10:42)

Tendeciozne interpretacije me ne zanimaju, kao ni revizionizam u pokušaju. Relativno kratka, objektivna i nepristrasna analiza će ti reći da grešiš, ali izgleda da to u ovom slučaju nije ni bitno. Kako je krenulo, uskoro ćemo doživeti da nam se Hitler lično, glavom, bradom i brkovima servira kao jedan od najvećih antifašista.

Горан Вук

pre 8 godina

Оскар Шиндлер је спасао око 1.100 јевреја . Њихових потомака је данас око 6.000 у целом свету. У Пољској данас живи нешто мање од 4.000 .
Што значи да их је након рата остало свега пар стотина .
( Све су их побили .
Не Немци , него Хитлер . Немци су добри и наивни , и они нису знали шта раде . Е то је прање мозга )
А мало па мало разни западњаци и добротвори спасили хиљаде?!?
Овај швеђанин је био британски шпијун , који је припремао отпор црвеној армији у Мађарској .
А све остало су бајке или да кажем басне :)

Djoka

pre 8 godina

@harun el rashid Niko ne osporava ruske zrtve
dali si ikada cuo za dogovor rusije i nemacke koji je doveo do okupacije poljske i podele medzu rusije i nemacke.Znas li koliko Poljaka je ubijeno???Cela elita intektualaca svi oficiri ili ljudi koji su mogli da pruze logisticku pomoc otporu su ubijeni.Pakt, koji se kolokvijalno zvao Ribentrop-Molotovljev, dao je Hitleru odrešene ruke da rešava „poljski problem“ i, ako bude potrebno, da se bori protiv zapadnih saveznika Poljske Britanijom i Francuskom – bez pretnje od sovjetske intervencije i rata na dva fronta.
Sedan dana nakon potpisivanja Pakta Molotov-Ribentrop, Nemačka je – 1. septembra – napala Poljsku, što je označilo početak Drugog svetskog rata. Sovjetska crvena armija je 17. septembra ušla u istočni deo Poljske.

Široko Stopalo

pre 8 godina

Sovjetima se stvarno osladilo ubijanje, pobili su 100 hiljada pod sumnjom da su "sarađivali sa okupatorom", - to je bio izgovor... A o silovanjima sovjetske Armije ne treba ni pričati - to su tek užasi. Hajde sto su silovali pola Berlina, ali zašto su silovali žene po Srbiji... Gdje god je Ruska vojska stigla tu su zavladali jad, bijeda i smrt.

Biber

pre 8 godina

Najzalosnije u svemu sto suzapadn saveznici ZNALI za pogrom nad Jevrejima!
Od samog pocetka Drugog svjetskog rata oni su ,plaseci se o komunizma i sovjeta, Nijemce cuvali za borbu protiv Sovjetskog saveza.
Cinjenica da se Njemacka vrlo brzo podigla iz pepela uz debelu pomoc Amerike sve govori.

Harun el Rašid

pre 8 godina

Sovjetima se osladilo ubijanje, prvo Nemaca, pa onda presli i na ostale Evropljane pa onda na kraju i na svoje gradjane...
(afrika i azija, 17. jul 2015 23:43)

Da, toliko im se osladilo da su od nešto preko pedeset miliona žrtava u WWII, oni dali ni manje ni više nego dvadeset pet miliona, da je na istočni front odlazilo 75% snaga sila osovine. Sovjeti su odneli veličanstvenu pobedu i može se reći, zadali odlučujući udarac demonu fašizma koji danas ponovo promalja glavu, glavu sa umivenim i naoko bezazlenim licem. To što zapadna istoriografija ne želi da vidi: bitku kod Kurska, najveću tenkovsku bitku u istoriji, bitku za Staljingrad, najveću bitku u ljudskoj istoriji, opsadu lenjingrada, za vreme koje je stradalo preko 700 hiljada ljudi, to već nije problem velikog Ruskog naroda.

Tatatatira

pre 8 godina

@Blagomeni- Sovjeti su oslobodili mog dedu koji je bio u nemackom zarobljenistvu od 1941.-1945. Logor odakle je oslobodjen je bio na 150km istocno od Berlina. To je danasnja zapadna Poljska. Ne moze se reci na osnovu pojedinacnog slucaja da je cela drzava losa. To su bila smutna vremena po zavrsetku rata i jednako su i Sovjeti i Amerikanci bili paranoicni.

vasilije knezevic

pre 8 godina

O Wallenbergu ste i ranije pisali.Vasi napisi su iz zapadnih izvora i
prema tome potpuno netacni pogotovu kada se radi o"andjelu" kao
sto je bio Mr.Wallenberg.Prije svega on je bio okoreli engleski
spijun,americki po potrebi je su ih po obicaju dijelili narocito u
vrijeme II SR.Naivni Sovjeti su takodje prihvatili njegove usluge
jer im se andjeoski predstavio i smatrali ga vrlo odanim spijunom.
Treci Reich je takodje sa njim saradjivao jer je djelovao potpuno
neobavijesten.Njegov zadatak u tadasnjoj Madjarskoj nije bio da
"spasi"Jevreje nego da organizuje oruzani otpor prema Crvenoj
armiji sto je ne samo bio engleski cilj nego i same Njemacke.Da
je spasio sto hiljada Jevreja je samo velika laz.Moguce je da su
se neki Jevreji spasili i da je njegov uticaj bio samo slucajnost.
Kada su Sovjeti,poalije gubitka velikog broja ljudstva prolazeci
kroz Madjarsku,realizovali da je Wallenberg dvostruki spijun
sami su izrekli presudu.Zapad se nije narocito protivio njegovom
nestanku ali su povremeno Rusi optuzivani i nehumano
tretirani.Jevreje koje su Sovjeti spasili transportujuci ih u
istocne djelove,prema zapadnim izvorima oni su bili na
prisilnom radu.Mnogi od tih su kasnije to potvrdjivali da bi
lakse dobili americko drzavljanstvo.Vrlo malo se govori o
mogucnosti spasavanja Jevreja od strane zapadnih zemalja
jer su smatrali da je tako nesto neprihvatljivo.
vasilije knezevic 17 jula 2015

Safet Cara

pre 8 godina

Niko ne pita, zasto je Hitler hteo da unisti jevreje. A i Niko ne misli, da zbog onih spasenih jevreja, vec 60 godina zive dva miliona palestinaca pod satorima. Zemlja im je oteta

Zvezdan

pre 8 godina

@ rudi: a ko će jadne hrišćnske Kopte (Egipat), Jeside (Sirija i Irak), Kurde, Bahajce i druge "nepoželjne manjine" kao što su homoseksualci spasiti od Arapa? Da Izraelci sa Palestincima stvarno ono rade što su Nemci sa njima radili tokom drugog svetakog rata (kao što ti to izgleda misliš), ne bi bilo više Palestinaca da se žale ili lansiraju rakete na Izrael. Malo se opameti pre nego što lupaš...

Surovi

pre 8 godina

a ko će da spasi palestince od tih "jadnih" jevreja?
(rudi, 17. jul 2015 22:29)
Ta zemlja koju pominjes nije ni bila palestinska,vec je bila vekovima britanska kolonija.Bitno je pomenuti i da je bila pustinja,veoma malo naseljena.
Jevreji su napravili sjajnu drzavu u toj pustinji,doveli vodu,a kako je pustinja neverovatno plodna,danas imaju i po nekoliko setvi godisnje.
Palestinci su jos uvek na nivou plemenske zajednice i nisu sposobni da formiraju drzavu.Mogli su biti integrisani u Izrael,ali sluze velikim silama da odrzavaju sukob na Bliskom istoku.

Vlada

pre 8 godina

Toliko o Sovjetima...
(blagomeni, 17. jul 2015 22:02)

Sovjeti su porazili nacisticku Nemacku i oslobodili Jevreje i ostale iz koncentracionih logora. Dakle sve one koje nije stigao da spase Valenberg, spasili su Sovjeti. Jos toliko o Sovjetima...

John

pre 8 godina

(Mihailo, 17. jul 2015 22:10)

Rad na uništenju jevrejske populacije je započeo mnogo pre početka rata. Počeo je donošenjem tzv "Nirnberških zakona" 1935, kojima je Jevrejima oduzeto nemačko državljanstvo i praktično su stavljeni van zakona. Ovo je, inače, jedan od razloga zašto je posle rata suđenje održano baš u Nirnbergu. Nastavilo se u "Kristalnoj noći", a kada je počeo rat samo su počeli i po okupiranoj Evropi da rade ono što su do tada radili samo u Nemačkoj.
Vanzejska konferencija je samo konkretizacija onoga što su uveliko radili i pravljenje planova za dalje. A značajna je jer su, nemački precizno, sve stavili na papir a jedna kopija je dospela u ruke saveznicima i bila dokaz na suđenju.
U osnovi ideologije nacional-socijalizma je bio antisemitizam. Rat je nešto sasvim drugo. Uostalom, počeo je jer Saveznici nisu hteli da "progutaju" napad na Poljsku onako kao što su progutali i Anšlus i okupaciju Čehoslovačke.

david

pre 8 godina

RUDI ljubitelju JADNIH palestinaca....idi tamo u gazu i zajedno sa teroristima hamasa,isis i hezbolaha ..POMAZI palestincima. A mi cemo dati odgovor na vreme kao i uvek. Shalom Shabbat

nadja

pre 8 godina

U moru vesti o nezamislivim zločinima pravo je zadovoljstvo pročitati članak o hrabrom, plemenitom, velikom čoveku. Ulepšali ste mi veče. Takvima treba dati prostora, češće ih se sećati i pominjati ih jer nam vraćaju veru u ljudski rod i čini da lakše podnesemo sve suroviju svakodnevnicu.

Mihailo

pre 8 godina

Ne može se reći da je bilo ko bio autor "konačnog rešenja", posebno ne Adolf Ajhman. Iza ideje potpunog istrebljenja jevreja stajali su najvećim delom Himler, Gering i Hajdrih, ali opet ni oni nisu jedini kreatori te, do kraja neizvedene, akcije. Ajhman je samo bio zadužen za organizovanje transporta i čišćenje država koje su Nemci zauzeli, kada je od 1942. godine "konačniom rešenjem" praktično industrijalizovano istrebljivanje jevreja.
Pre Vanzejske konferencije je bilo masovnih streljanja, poput onog u Babinom Jaru, ali je pomenuta 1942. prekretnica, što je samo još jedan dokaz koliki se otklon mora praviti od vrlo čestog krivljenja istorije i prikazivanja Drugogo svetskog rata u najvećojm meri u svetlu svetlu uništavanja jevrejske populacije. Kao da su Nemci krenuli u rat isključivo sa idejom da, za početak, unište evropske jevreje, kao da im je to bio prvi i osnovni ratni cilj.

Mili Vanili

pre 8 godina

uz sve postovanje,malo malo pa naidjemo na slican tekst. te poljski novinar spasavao,te kersten,te ovaj,te onaj. i to sve po sto hiljada minimum. pa kako ih onda nemci pobise onoliko?

Surovi

pre 8 godina

a ko će da spasi palestince od tih "jadnih" jevreja?
(rudi, 17. jul 2015 22:29)
Ta zemlja koju pominjes nije ni bila palestinska,vec je bila vekovima britanska kolonija.Bitno je pomenuti i da je bila pustinja,veoma malo naseljena.
Jevreji su napravili sjajnu drzavu u toj pustinji,doveli vodu,a kako je pustinja neverovatno plodna,danas imaju i po nekoliko setvi godisnje.
Palestinci su jos uvek na nivou plemenske zajednice i nisu sposobni da formiraju drzavu.Mogli su biti integrisani u Izrael,ali sluze velikim silama da odrzavaju sukob na Bliskom istoku.

Zvezdan

pre 8 godina

@ rudi: a ko će jadne hrišćnske Kopte (Egipat), Jeside (Sirija i Irak), Kurde, Bahajce i druge "nepoželjne manjine" kao što su homoseksualci spasiti od Arapa? Da Izraelci sa Palestincima stvarno ono rade što su Nemci sa njima radili tokom drugog svetakog rata (kao što ti to izgleda misliš), ne bi bilo više Palestinaca da se žale ili lansiraju rakete na Izrael. Malo se opameti pre nego što lupaš...

Vlada

pre 8 godina

Toliko o Sovjetima...
(blagomeni, 17. jul 2015 22:02)

Sovjeti su porazili nacisticku Nemacku i oslobodili Jevreje i ostale iz koncentracionih logora. Dakle sve one koje nije stigao da spase Valenberg, spasili su Sovjeti. Jos toliko o Sovjetima...

Mili Vanili

pre 8 godina

uz sve postovanje,malo malo pa naidjemo na slican tekst. te poljski novinar spasavao,te kersten,te ovaj,te onaj. i to sve po sto hiljada minimum. pa kako ih onda nemci pobise onoliko?

david

pre 8 godina

RUDI ljubitelju JADNIH palestinaca....idi tamo u gazu i zajedno sa teroristima hamasa,isis i hezbolaha ..POMAZI palestincima. A mi cemo dati odgovor na vreme kao i uvek. Shalom Shabbat

John

pre 8 godina

(Mihailo, 17. jul 2015 22:10)

Rad na uništenju jevrejske populacije je započeo mnogo pre početka rata. Počeo je donošenjem tzv "Nirnberških zakona" 1935, kojima je Jevrejima oduzeto nemačko državljanstvo i praktično su stavljeni van zakona. Ovo je, inače, jedan od razloga zašto je posle rata suđenje održano baš u Nirnbergu. Nastavilo se u "Kristalnoj noći", a kada je počeo rat samo su počeli i po okupiranoj Evropi da rade ono što su do tada radili samo u Nemačkoj.
Vanzejska konferencija je samo konkretizacija onoga što su uveliko radili i pravljenje planova za dalje. A značajna je jer su, nemački precizno, sve stavili na papir a jedna kopija je dospela u ruke saveznicima i bila dokaz na suđenju.
U osnovi ideologije nacional-socijalizma je bio antisemitizam. Rat je nešto sasvim drugo. Uostalom, počeo je jer Saveznici nisu hteli da "progutaju" napad na Poljsku onako kao što su progutali i Anšlus i okupaciju Čehoslovačke.

nadja

pre 8 godina

U moru vesti o nezamislivim zločinima pravo je zadovoljstvo pročitati članak o hrabrom, plemenitom, velikom čoveku. Ulepšali ste mi veče. Takvima treba dati prostora, češće ih se sećati i pominjati ih jer nam vraćaju veru u ljudski rod i čini da lakše podnesemo sve suroviju svakodnevnicu.

Tatatatira

pre 8 godina

@Blagomeni- Sovjeti su oslobodili mog dedu koji je bio u nemackom zarobljenistvu od 1941.-1945. Logor odakle je oslobodjen je bio na 150km istocno od Berlina. To je danasnja zapadna Poljska. Ne moze se reci na osnovu pojedinacnog slucaja da je cela drzava losa. To su bila smutna vremena po zavrsetku rata i jednako su i Sovjeti i Amerikanci bili paranoicni.

Safet Cara

pre 8 godina

Niko ne pita, zasto je Hitler hteo da unisti jevreje. A i Niko ne misli, da zbog onih spasenih jevreja, vec 60 godina zive dva miliona palestinaca pod satorima. Zemlja im je oteta

Mihailo

pre 8 godina

Ne može se reći da je bilo ko bio autor "konačnog rešenja", posebno ne Adolf Ajhman. Iza ideje potpunog istrebljenja jevreja stajali su najvećim delom Himler, Gering i Hajdrih, ali opet ni oni nisu jedini kreatori te, do kraja neizvedene, akcije. Ajhman je samo bio zadužen za organizovanje transporta i čišćenje država koje su Nemci zauzeli, kada je od 1942. godine "konačniom rešenjem" praktično industrijalizovano istrebljivanje jevreja.
Pre Vanzejske konferencije je bilo masovnih streljanja, poput onog u Babinom Jaru, ali je pomenuta 1942. prekretnica, što je samo još jedan dokaz koliki se otklon mora praviti od vrlo čestog krivljenja istorije i prikazivanja Drugogo svetskog rata u najvećojm meri u svetlu svetlu uništavanja jevrejske populacije. Kao da su Nemci krenuli u rat isključivo sa idejom da, za početak, unište evropske jevreje, kao da im je to bio prvi i osnovni ratni cilj.

vasilije knezevic

pre 8 godina

O Wallenbergu ste i ranije pisali.Vasi napisi su iz zapadnih izvora i
prema tome potpuno netacni pogotovu kada se radi o"andjelu" kao
sto je bio Mr.Wallenberg.Prije svega on je bio okoreli engleski
spijun,americki po potrebi je su ih po obicaju dijelili narocito u
vrijeme II SR.Naivni Sovjeti su takodje prihvatili njegove usluge
jer im se andjeoski predstavio i smatrali ga vrlo odanim spijunom.
Treci Reich je takodje sa njim saradjivao jer je djelovao potpuno
neobavijesten.Njegov zadatak u tadasnjoj Madjarskoj nije bio da
"spasi"Jevreje nego da organizuje oruzani otpor prema Crvenoj
armiji sto je ne samo bio engleski cilj nego i same Njemacke.Da
je spasio sto hiljada Jevreja je samo velika laz.Moguce je da su
se neki Jevreji spasili i da je njegov uticaj bio samo slucajnost.
Kada su Sovjeti,poalije gubitka velikog broja ljudstva prolazeci
kroz Madjarsku,realizovali da je Wallenberg dvostruki spijun
sami su izrekli presudu.Zapad se nije narocito protivio njegovom
nestanku ali su povremeno Rusi optuzivani i nehumano
tretirani.Jevreje koje su Sovjeti spasili transportujuci ih u
istocne djelove,prema zapadnim izvorima oni su bili na
prisilnom radu.Mnogi od tih su kasnije to potvrdjivali da bi
lakse dobili americko drzavljanstvo.Vrlo malo se govori o
mogucnosti spasavanja Jevreja od strane zapadnih zemalja
jer su smatrali da je tako nesto neprihvatljivo.
vasilije knezevic 17 jula 2015

Harun el Rašid

pre 8 godina

Sovjetima se osladilo ubijanje, prvo Nemaca, pa onda presli i na ostale Evropljane pa onda na kraju i na svoje gradjane...
(afrika i azija, 17. jul 2015 23:43)

Da, toliko im se osladilo da su od nešto preko pedeset miliona žrtava u WWII, oni dali ni manje ni više nego dvadeset pet miliona, da je na istočni front odlazilo 75% snaga sila osovine. Sovjeti su odneli veličanstvenu pobedu i može se reći, zadali odlučujući udarac demonu fašizma koji danas ponovo promalja glavu, glavu sa umivenim i naoko bezazlenim licem. To što zapadna istoriografija ne želi da vidi: bitku kod Kurska, najveću tenkovsku bitku u istoriji, bitku za Staljingrad, najveću bitku u ljudskoj istoriji, opsadu lenjingrada, za vreme koje je stradalo preko 700 hiljada ljudi, to već nije problem velikog Ruskog naroda.

Biber

pre 8 godina

Najzalosnije u svemu sto suzapadn saveznici ZNALI za pogrom nad Jevrejima!
Od samog pocetka Drugog svjetskog rata oni su ,plaseci se o komunizma i sovjeta, Nijemce cuvali za borbu protiv Sovjetskog saveza.
Cinjenica da se Njemacka vrlo brzo podigla iz pepela uz debelu pomoc Amerike sve govori.

Surovi

pre 8 godina

Kada se snimi film, bice par oskara! Jos Spilberg da rezira, ako moze i crno belo.
(zre, 18. jul 2015 07:44)
Da si se malo potrudio,nasao bi da je odavno snimljen film o njemu ,a igrao ga je maestralni Ricard Cembrlen!
Nesto sumnjam u price da je bio zapadni agent koji je trebao da ogranizuje otpor iz vise razloga:
1.On nije imao nikakvo iskustvo u obavestajnom radu
2.Nije zabelezeno ni da je isao na obuku za obavestajce
3.Bio je humanitarac ,a ne ratnik i diplomata
4.Zaista je spasio veliki broj ljudi,a nije bio ni jedini koji je to radio.
Malo je poznata cinjenica da je nadaleko cuveni sef Abwera,legenda obavestajnih sluzbi, Vilhem Kanaris,takodje spasao stotine jevreja,tako sto im je izdavao legitimacije Abwera,sa kojima su kao agenti putovali van Nemacke i time bili spaseni sigurne smrti.
U ratovima ljudi uvek pokazuju samo dve stvari,a to je najbolje i najgore od sebe.Vecina pokazuje najgore,posto su iste ovce kao i u miru i podlezu pritisku vecine da se uklope,dok jedan manji broj ljudi uspeva da pokaze neverovatne vrline,za koje nisu ni svesni da poseduju.

Djoka

pre 8 godina

@harun el rashid Niko ne osporava ruske zrtve
dali si ikada cuo za dogovor rusije i nemacke koji je doveo do okupacije poljske i podele medzu rusije i nemacke.Znas li koliko Poljaka je ubijeno???Cela elita intektualaca svi oficiri ili ljudi koji su mogli da pruze logisticku pomoc otporu su ubijeni.Pakt, koji se kolokvijalno zvao Ribentrop-Molotovljev, dao je Hitleru odrešene ruke da rešava „poljski problem“ i, ako bude potrebno, da se bori protiv zapadnih saveznika Poljske Britanijom i Francuskom – bez pretnje od sovjetske intervencije i rata na dva fronta.
Sedan dana nakon potpisivanja Pakta Molotov-Ribentrop, Nemačka je – 1. septembra – napala Poljsku, što je označilo početak Drugog svetskog rata. Sovjetska crvena armija je 17. septembra ušla u istočni deo Poljske.

Горан Вук

pre 8 godina

Оскар Шиндлер је спасао око 1.100 јевреја . Њихових потомака је данас око 6.000 у целом свету. У Пољској данас живи нешто мање од 4.000 .
Што значи да их је након рата остало свега пар стотина .
( Све су их побили .
Не Немци , него Хитлер . Немци су добри и наивни , и они нису знали шта раде . Е то је прање мозга )
А мало па мало разни западњаци и добротвори спасили хиљаде?!?
Овај швеђанин је био британски шпијун , који је припремао отпор црвеној армији у Мађарској .
А све остало су бајке или да кажем басне :)

Široko Stopalo

pre 8 godina

Sovjetima se stvarno osladilo ubijanje, pobili su 100 hiljada pod sumnjom da su "sarađivali sa okupatorom", - to je bio izgovor... A o silovanjima sovjetske Armije ne treba ni pričati - to su tek užasi. Hajde sto su silovali pola Berlina, ali zašto su silovali žene po Srbiji... Gdje god je Ruska vojska stigla tu su zavladali jad, bijeda i smrt.

Milos

pre 8 godina

(Harun el Rašid, 18. jul 2015 09:42)

Sovjeti su kumovali uspesima Nacista sve do "Barbarose". SSSR je jedina drzava koja je čestitala Hitleru osvajanje Pariza, ni Franko to nije uradio. Francuska KP je pozivala na dezerterstvo jer su Nacisti prijatelji Komunista (pakt Ribentrop Molotov) a tadasnju Francusku nazivala imperijalistickom (sto ruku na srce i jeste bila, ali u odnosu na "Rajh"??!!) Tako da ako ces pošteno pijani Čerčil ispada najdosledniji Antifasista tog doba, sto cak i ja kao anglofob priznajem, i De Gol naravno. Sto se tice Sovjeta u mnogome su sami sebi zapržili čorbu tj bolje reci boršč, sto i nije cudo za Slovenski mentalitet. A poginulim crvenoarmejcima večna slava i hvala!!! Naravno njihova zrtva nije opravdanje za postupke partijske vrhuške pre i posle rata. Ginu najbolji da vladaju najgori!

Harun el Rašid

pre 8 godina

(Djoka, 18. jul 2015 10:42)

Tendeciozne interpretacije me ne zanimaju, kao ni revizionizam u pokušaju. Relativno kratka, objektivna i nepristrasna analiza će ti reći da grešiš, ali izgleda da to u ovom slučaju nije ni bitno. Kako je krenulo, uskoro ćemo doživeti da nam se Hitler lično, glavom, bradom i brkovima servira kao jedan od najvećih antifašista.

Mili Vanili

pre 8 godina

uz sve postovanje,malo malo pa naidjemo na slican tekst. te poljski novinar spasavao,te kersten,te ovaj,te onaj. i to sve po sto hiljada minimum. pa kako ih onda nemci pobise onoliko?

Safet Cara

pre 8 godina

Niko ne pita, zasto je Hitler hteo da unisti jevreje. A i Niko ne misli, da zbog onih spasenih jevreja, vec 60 godina zive dva miliona palestinaca pod satorima. Zemlja im je oteta

Mihailo

pre 8 godina

Ne može se reći da je bilo ko bio autor "konačnog rešenja", posebno ne Adolf Ajhman. Iza ideje potpunog istrebljenja jevreja stajali su najvećim delom Himler, Gering i Hajdrih, ali opet ni oni nisu jedini kreatori te, do kraja neizvedene, akcije. Ajhman je samo bio zadužen za organizovanje transporta i čišćenje država koje su Nemci zauzeli, kada je od 1942. godine "konačniom rešenjem" praktično industrijalizovano istrebljivanje jevreja.
Pre Vanzejske konferencije je bilo masovnih streljanja, poput onog u Babinom Jaru, ali je pomenuta 1942. prekretnica, što je samo još jedan dokaz koliki se otklon mora praviti od vrlo čestog krivljenja istorije i prikazivanja Drugogo svetskog rata u najvećojm meri u svetlu svetlu uništavanja jevrejske populacije. Kao da su Nemci krenuli u rat isključivo sa idejom da, za početak, unište evropske jevreje, kao da im je to bio prvi i osnovni ratni cilj.

vasilije knezevic

pre 8 godina

O Wallenbergu ste i ranije pisali.Vasi napisi su iz zapadnih izvora i
prema tome potpuno netacni pogotovu kada se radi o"andjelu" kao
sto je bio Mr.Wallenberg.Prije svega on je bio okoreli engleski
spijun,americki po potrebi je su ih po obicaju dijelili narocito u
vrijeme II SR.Naivni Sovjeti su takodje prihvatili njegove usluge
jer im se andjeoski predstavio i smatrali ga vrlo odanim spijunom.
Treci Reich je takodje sa njim saradjivao jer je djelovao potpuno
neobavijesten.Njegov zadatak u tadasnjoj Madjarskoj nije bio da
"spasi"Jevreje nego da organizuje oruzani otpor prema Crvenoj
armiji sto je ne samo bio engleski cilj nego i same Njemacke.Da
je spasio sto hiljada Jevreja je samo velika laz.Moguce je da su
se neki Jevreji spasili i da je njegov uticaj bio samo slucajnost.
Kada su Sovjeti,poalije gubitka velikog broja ljudstva prolazeci
kroz Madjarsku,realizovali da je Wallenberg dvostruki spijun
sami su izrekli presudu.Zapad se nije narocito protivio njegovom
nestanku ali su povremeno Rusi optuzivani i nehumano
tretirani.Jevreje koje su Sovjeti spasili transportujuci ih u
istocne djelove,prema zapadnim izvorima oni su bili na
prisilnom radu.Mnogi od tih su kasnije to potvrdjivali da bi
lakse dobili americko drzavljanstvo.Vrlo malo se govori o
mogucnosti spasavanja Jevreja od strane zapadnih zemalja
jer su smatrali da je tako nesto neprihvatljivo.
vasilije knezevic 17 jula 2015

Vlada

pre 8 godina

Toliko o Sovjetima...
(blagomeni, 17. jul 2015 22:02)

Sovjeti su porazili nacisticku Nemacku i oslobodili Jevreje i ostale iz koncentracionih logora. Dakle sve one koje nije stigao da spase Valenberg, spasili su Sovjeti. Jos toliko o Sovjetima...

Surovi

pre 8 godina

a ko će da spasi palestince od tih "jadnih" jevreja?
(rudi, 17. jul 2015 22:29)
Ta zemlja koju pominjes nije ni bila palestinska,vec je bila vekovima britanska kolonija.Bitno je pomenuti i da je bila pustinja,veoma malo naseljena.
Jevreji su napravili sjajnu drzavu u toj pustinji,doveli vodu,a kako je pustinja neverovatno plodna,danas imaju i po nekoliko setvi godisnje.
Palestinci su jos uvek na nivou plemenske zajednice i nisu sposobni da formiraju drzavu.Mogli su biti integrisani u Izrael,ali sluze velikim silama da odrzavaju sukob na Bliskom istoku.

david

pre 8 godina

RUDI ljubitelju JADNIH palestinaca....idi tamo u gazu i zajedno sa teroristima hamasa,isis i hezbolaha ..POMAZI palestincima. A mi cemo dati odgovor na vreme kao i uvek. Shalom Shabbat

Zvezdan

pre 8 godina

@ rudi: a ko će jadne hrišćnske Kopte (Egipat), Jeside (Sirija i Irak), Kurde, Bahajce i druge "nepoželjne manjine" kao što su homoseksualci spasiti od Arapa? Da Izraelci sa Palestincima stvarno ono rade što su Nemci sa njima radili tokom drugog svetakog rata (kao što ti to izgleda misliš), ne bi bilo više Palestinaca da se žale ili lansiraju rakete na Izrael. Malo se opameti pre nego što lupaš...

Горан Вук

pre 8 godina

Оскар Шиндлер је спасао око 1.100 јевреја . Њихових потомака је данас око 6.000 у целом свету. У Пољској данас живи нешто мање од 4.000 .
Што значи да их је након рата остало свега пар стотина .
( Све су их побили .
Не Немци , него Хитлер . Немци су добри и наивни , и они нису знали шта раде . Е то је прање мозга )
А мало па мало разни западњаци и добротвори спасили хиљаде?!?
Овај швеђанин је био британски шпијун , који је припремао отпор црвеној армији у Мађарској .
А све остало су бајке или да кажем басне :)

Biber

pre 8 godina

Najzalosnije u svemu sto suzapadn saveznici ZNALI za pogrom nad Jevrejima!
Od samog pocetka Drugog svjetskog rata oni su ,plaseci se o komunizma i sovjeta, Nijemce cuvali za borbu protiv Sovjetskog saveza.
Cinjenica da se Njemacka vrlo brzo podigla iz pepela uz debelu pomoc Amerike sve govori.

nadja

pre 8 godina

U moru vesti o nezamislivim zločinima pravo je zadovoljstvo pročitati članak o hrabrom, plemenitom, velikom čoveku. Ulepšali ste mi veče. Takvima treba dati prostora, češće ih se sećati i pominjati ih jer nam vraćaju veru u ljudski rod i čini da lakše podnesemo sve suroviju svakodnevnicu.

John

pre 8 godina

(Mihailo, 17. jul 2015 22:10)

Rad na uništenju jevrejske populacije je započeo mnogo pre početka rata. Počeo je donošenjem tzv "Nirnberških zakona" 1935, kojima je Jevrejima oduzeto nemačko državljanstvo i praktično su stavljeni van zakona. Ovo je, inače, jedan od razloga zašto je posle rata suđenje održano baš u Nirnbergu. Nastavilo se u "Kristalnoj noći", a kada je počeo rat samo su počeli i po okupiranoj Evropi da rade ono što su do tada radili samo u Nemačkoj.
Vanzejska konferencija je samo konkretizacija onoga što su uveliko radili i pravljenje planova za dalje. A značajna je jer su, nemački precizno, sve stavili na papir a jedna kopija je dospela u ruke saveznicima i bila dokaz na suđenju.
U osnovi ideologije nacional-socijalizma je bio antisemitizam. Rat je nešto sasvim drugo. Uostalom, počeo je jer Saveznici nisu hteli da "progutaju" napad na Poljsku onako kao što su progutali i Anšlus i okupaciju Čehoslovačke.

Harun el Rašid

pre 8 godina

Sovjetima se osladilo ubijanje, prvo Nemaca, pa onda presli i na ostale Evropljane pa onda na kraju i na svoje gradjane...
(afrika i azija, 17. jul 2015 23:43)

Da, toliko im se osladilo da su od nešto preko pedeset miliona žrtava u WWII, oni dali ni manje ni više nego dvadeset pet miliona, da je na istočni front odlazilo 75% snaga sila osovine. Sovjeti su odneli veličanstvenu pobedu i može se reći, zadali odlučujući udarac demonu fašizma koji danas ponovo promalja glavu, glavu sa umivenim i naoko bezazlenim licem. To što zapadna istoriografija ne želi da vidi: bitku kod Kurska, najveću tenkovsku bitku u istoriji, bitku za Staljingrad, najveću bitku u ljudskoj istoriji, opsadu lenjingrada, za vreme koje je stradalo preko 700 hiljada ljudi, to već nije problem velikog Ruskog naroda.

Široko Stopalo

pre 8 godina

Sovjetima se stvarno osladilo ubijanje, pobili su 100 hiljada pod sumnjom da su "sarađivali sa okupatorom", - to je bio izgovor... A o silovanjima sovjetske Armije ne treba ni pričati - to su tek užasi. Hajde sto su silovali pola Berlina, ali zašto su silovali žene po Srbiji... Gdje god je Ruska vojska stigla tu su zavladali jad, bijeda i smrt.

Tatatatira

pre 8 godina

@Blagomeni- Sovjeti su oslobodili mog dedu koji je bio u nemackom zarobljenistvu od 1941.-1945. Logor odakle je oslobodjen je bio na 150km istocno od Berlina. To je danasnja zapadna Poljska. Ne moze se reci na osnovu pojedinacnog slucaja da je cela drzava losa. To su bila smutna vremena po zavrsetku rata i jednako su i Sovjeti i Amerikanci bili paranoicni.

Djoka

pre 8 godina

@harun el rashid Niko ne osporava ruske zrtve
dali si ikada cuo za dogovor rusije i nemacke koji je doveo do okupacije poljske i podele medzu rusije i nemacke.Znas li koliko Poljaka je ubijeno???Cela elita intektualaca svi oficiri ili ljudi koji su mogli da pruze logisticku pomoc otporu su ubijeni.Pakt, koji se kolokvijalno zvao Ribentrop-Molotovljev, dao je Hitleru odrešene ruke da rešava „poljski problem“ i, ako bude potrebno, da se bori protiv zapadnih saveznika Poljske Britanijom i Francuskom – bez pretnje od sovjetske intervencije i rata na dva fronta.
Sedan dana nakon potpisivanja Pakta Molotov-Ribentrop, Nemačka je – 1. septembra – napala Poljsku, što je označilo početak Drugog svetskog rata. Sovjetska crvena armija je 17. septembra ušla u istočni deo Poljske.

Harun el Rašid

pre 8 godina

(Djoka, 18. jul 2015 10:42)

Tendeciozne interpretacije me ne zanimaju, kao ni revizionizam u pokušaju. Relativno kratka, objektivna i nepristrasna analiza će ti reći da grešiš, ali izgleda da to u ovom slučaju nije ni bitno. Kako je krenulo, uskoro ćemo doživeti da nam se Hitler lično, glavom, bradom i brkovima servira kao jedan od najvećih antifašista.

Milos

pre 8 godina

(Harun el Rašid, 18. jul 2015 09:42)

Sovjeti su kumovali uspesima Nacista sve do "Barbarose". SSSR je jedina drzava koja je čestitala Hitleru osvajanje Pariza, ni Franko to nije uradio. Francuska KP je pozivala na dezerterstvo jer su Nacisti prijatelji Komunista (pakt Ribentrop Molotov) a tadasnju Francusku nazivala imperijalistickom (sto ruku na srce i jeste bila, ali u odnosu na "Rajh"??!!) Tako da ako ces pošteno pijani Čerčil ispada najdosledniji Antifasista tog doba, sto cak i ja kao anglofob priznajem, i De Gol naravno. Sto se tice Sovjeta u mnogome su sami sebi zapržili čorbu tj bolje reci boršč, sto i nije cudo za Slovenski mentalitet. A poginulim crvenoarmejcima večna slava i hvala!!! Naravno njihova zrtva nije opravdanje za postupke partijske vrhuške pre i posle rata. Ginu najbolji da vladaju najgori!

Surovi

pre 8 godina

Kada se snimi film, bice par oskara! Jos Spilberg da rezira, ako moze i crno belo.
(zre, 18. jul 2015 07:44)
Da si se malo potrudio,nasao bi da je odavno snimljen film o njemu ,a igrao ga je maestralni Ricard Cembrlen!
Nesto sumnjam u price da je bio zapadni agent koji je trebao da ogranizuje otpor iz vise razloga:
1.On nije imao nikakvo iskustvo u obavestajnom radu
2.Nije zabelezeno ni da je isao na obuku za obavestajce
3.Bio je humanitarac ,a ne ratnik i diplomata
4.Zaista je spasio veliki broj ljudi,a nije bio ni jedini koji je to radio.
Malo je poznata cinjenica da je nadaleko cuveni sef Abwera,legenda obavestajnih sluzbi, Vilhem Kanaris,takodje spasao stotine jevreja,tako sto im je izdavao legitimacije Abwera,sa kojima su kao agenti putovali van Nemacke i time bili spaseni sigurne smrti.
U ratovima ljudi uvek pokazuju samo dve stvari,a to je najbolje i najgore od sebe.Vecina pokazuje najgore,posto su iste ovce kao i u miru i podlezu pritisku vecine da se uklope,dok jedan manji broj ljudi uspeva da pokaze neverovatne vrline,za koje nisu ni svesni da poseduju.