Subota, 25.08.2012.

12:49

Milion Srba živi na tabletama

Izvor: Autor: Miloš Santraè/dw.de

Milion Srba živi na tabletama IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

Ненад

pre 10 godina

Лекови за смирење као што им и само име каже служе служе да би нас смирили, зашто је икоме стало до тога да нас спречава у томе да будемо смирени. Са њима нарушавамо само своје здавље, и све лоше што радимо са њима, радимо само себи.

MARIJANA

pre 11 godina

Nije reklama,knjiga -veličanstveni um,doktor savetuje-nemojte pušiti,piti,drogirati se,pijte ginko bilobu,bitamin b,i snaga volje i sačuvaćete mozak.Neće vam trebati lekovi,za neurotične ipak postoji psihijatar jer oni prvi padnu u depresiju.Znači ne pravite sebi bespotrebnu nervozu,i da obavezna fizička aktivnost.

Znate šta

pre 11 godina

@dr
Probao sam u Palmotićevoj. Dobio sam prejak antidepresiv koji me je učino disfukcionalnim zbog ođšamućenosti koja je perzistirala. Nisam dobio više od desetak minuta vremena , niti je lekar bio voljan za promenu terapije.
Probao sam i u KCSu, ali mi je rečeno da je psihoterapija najbolja, ali je nemoguća u ondašnjim oslovima.
Koliko sam shvatio, ljudi sa nešto težom kliničkom slikom dobijaju onoliko pažnje koliko mogu da im pruže. Za ostale su osigurani samo nalazi sa propisanom terapijom.

@Psihoterapeut
Kako onda objašnjavate činjenicu da je psihoterapija poskupljivala (u iznosu u evrima, ne u dinarima) svaki put kada je sistem nadziranja prodaje anksiolitika postajao strožije kontrolisan? Od kada je počelo da se prelazi na sistem kontrole prodaje ovih lekova 2003., cena seanse je poskupela dva do dva i po puta u deviznom iznosu, a standard nije rastao proporcionalno cenama psihoterapije.

EEG

pre 11 godina

Obzirom šta smo sve preživeli i šta preživljavamo i šta nas tek čeka ne vidim tu ništa čudno. To je samo simptom a uzrok je "lep" život u Srbistanu počevši od 1991.
Što se psihoterapije tiče može čovek da ide i kod 10 psihijatara i da pije 100 lekova, ako ne promeni način razmišljanja, života, negativnu sredinu koja utiče na njega, džaba mu sve. A to je u Srbistanu praktično nemoguće, znači recidiv je automatski.

lokal-patriota

pre 11 godina

eto, jedan pored drugog tekstovi i istrazivanja o:
- zavisnosti koje stvaraju lekovi, legalizovano
- lecenju i nezavisnosti koje stvara marihuana, nelegalizovano
-------------
ovde jos samo fali tekst o alkoholu i cigarama koji stvaraju zavisnost a stete i pogodite ... legalizovani su

Psihoterapeut

pre 11 godina

Privatna psihoterapija je skupa za nas standard. Obuka traje dugo i nakon zavrsenog fakulteta strucnjaci se moraju edukovati jos 5-7 godina (i sami sve placaju). Zatim imaju obaveze placanja skupih supervizija i obaveznih strucnih usavrsavanja ceo radni vek. A imaju i obavezu licnog rada na sebi (kako ne bi njihovi problemi uticali na rad sa klijentima-da uprostim).
To znaci da moraju ulagati mnogo novca da bi bili efikasni u radu i ispunili eticke standarde.
I pored svega toga, ima veliki broj mladih edukovanih terapeuta koji bi rado radili u zdravstvu (cime bi terapija bila besplatna za pacijente) ali zdravstvo nece da ih zaposljava. I zdravstvo verovatno trazi sto efektivniji nacin da pokrije sto veci broj ljudi, a to su lekovi. Osim toga, kako psihoterapija jos uvek ne postoji u sifrarniku zanimanja, to se ne smatra prednoscu prilikom zaposljavanja, a uz to je uglavnom preovladjujuca jaka veza a ne obrazovanje prilikom zaposljavanja. Cak i psihijatri (a imamo vrsne terapeuta medju njima u drzavnim institucijama) nemaju uslova da je tamo rade zbog kvota koje je nametnulo Ministarstvo...jer seansa se ne moze obaviti za 15 minuta koliko imaju po pacjentu.

Dolazimo do toga da se kvalitetna psihoterapijska podrska moze dobiti najcesce u privatnoj praksi koja puno kosta. Ali ne zbog gramzivosti terapeuta nego neuredjenosti ove oblasti kod nas.

Umesto sto kritikuju ljude koji sami uzimaju lekove (a slazem se da je to opasno!) sistem bi trebalo da se pozabavi ovim problemom...

ana

pre 11 godina

Nemojte da slusate crkvenjakje i td. Joga pomaze kod anaksioznaosti, naucno dokazano. Evo par caka za oslobadjanje od straha. Udahni duboko broji do tri i izdahni. Legni na krevet , zategni i polako opustaj jedan po jedan misic na telu.
Dalje, ishrana. Kod anaksioznaosti je smanjena kolicina mijelina koji obmotava nerv. Treba povecati " dobri" holesterol. Znaci sto vise integralnih zitarica,. caja, vlaknastog povrca,i td.
Sto se tice psihoterapije preskupa je nemojte da vas neko laze.
Lekari navlace pacijente na neke lekove pa posle , ljudi su krivi.
Psihijatri prepisuju antidepresive samo- tako, a to su opasni lekovi, unistavaju jetru, a moze da se stvori i krvni ugrusak, da ne redjam dalje.
Bezodiapini , da , izazivaju zabvisnost, samo polako. Uzimali ste dok vam je trebalo, sad polako smanjujete dozu, malo po malo svakog dana, pa svaki drugi dan. Moze, dugo traje odvikavanje ALI NIJE NEMOGUCE. Moze i pod kontrolom doktora opste prakse. Nemojte slucajno naglo da prekidate, bas zb0og toga sto izasiva zavisnot naglo prekidanje moze da izazove cak i epilepticke napade i stanje slicno skizofreniji.
Pisala sam na brzaka. Cuvajte se , znam koliko je tesko, sve sam iskusila na svojoj kozi. Kod socijalne anaksioznosti pomaze i postepeno izlaganje onome sto izaziva strah. Ne gubite hrabrost bice bolje. Probajter ono sa disanjem, ja sam prvo mislila da je smesno, al stvarno radi.
Pozdrav

Sercan

pre 11 godina

Rekao bih da je Petar Bozovic kriv za ove slucajeve. On licno savetuje dva bromazepana jedan vinjak (za slomljena srca).
I posle 15 godina ti bude bolje...

Vladimir Pula

pre 11 godina

Doktori dijele šakom i kapom, a ljudi zbog obične prehlade piju antibiotike .. Ljudski rod je oslabio u 50 godina ko nikad prije, sve zbog medicine koja je paradoksalno visestruko bolja nego ikad prije.

dajte pristup psihoterapiji svim zdravstvenim osiguranicima

pre 11 godina

Koja je poenta ovog teksta, koji je zbunjujuć i u raznim delovima netačan?

Slažem se sa @Dr., 26. avgust 2012 00:16 - osim u poslednjoj rečenici.Verovatno postoji "besplatna" psihoterapija negde u Srbiji, samo meni kad je trebala (zbog paničnog poremećaja) nije postojala - nego je postojalo nešto što se zove "psihoterapija" u državnoj zdravstvanoj ustanovi, ali ona to nije bila, jer se obavljala jedanput mesečno (ili ređe), uz nikakav efekat i savete neuropsihijatra (koji nije psihoterapeut, da se tuširam 'ladnom vodom i da šetam, a ostalo vreme je mi je držao predavanje o vegetativnom nervnom sistemu). U mnogim gradovima u Srbiji ne postoji ni takva "besplatna" terapija.

Ako obezbedite ljudima kroz zdravstveno osiguranje pristup psihoterapiji, ovo nasumično uzimanje sedativa i antidepresiva će se umanjiti iz niza razloga.

Uzimala sam antidepresive i sedative tri godine (prema uputstvu lekara, privatnog psihoterapeuta) i ni najmanje efekte zavisnosti nisam osetila od kad ih ne uzimam (već 10 godina). A verujte da znam šta znači biti zavisnik (jer sam zavisnik od cigareta, nikotina - kako god).

Da li neko može da mi odgovori da li kod nas u apotekama postoje lekovi za spavanje, da li je melatonin dostupan (pošto u Italiji jeste i kažu oni koji su ga koristili da se uspavaju odmah, bez ikakvih posledica pri jutarnjem razbuđivanju)?

Znate šta

pre 11 godina

@dr
Gospodine doktore, seansa kod psihologa u Beogradu košta 2000-3000 dinara.
Seansa kod neuropsihijatra u Beogradu iznosi 3000-5000 dinara. Mogu se naći i skuplji.
To pomnožite sa 4, pa izračunajte koliko to izađe na mesečnom nivou. I još uvek smatrate da psihoterapija nije skupa?

Da ne pričamo o tome o tome dobar deo psihijatara i psihologa u privatnoj praksi radi u sivoj ekonomiji, nisu prijavljeni i ne plaćaju porez. To ne poriče ni predsednik Saveza udruđenja psihoterapeuta Srbije u intervjuu za jedan poznati dnevni list.

Što se psihoterapije tiče ona je ograničena grupne seanse za jako mali procenat ljudi sa ovom vrstom problema, individualna psihoterapija (ako se to može uopšte nazvati psihoterapijom) traje 5 do 15 minuta mesečno u državnim ustanovama.
Da ne spominjemo afere oko lekova koje ovde tek počinju da se otkrivaju.

Dr.

pre 11 godina

Ljudima je potrebna pomoć, ali većina njih to ne želi da prizna sebi samima. U pitanju su depresija i anksioznost. Većina stanovništva koja konzumira antidepresive ili sedative neće priznati da imaju veliki problem. Obično se žale na brojne zdravstvene boljke izazvane stresom, tj. tipične somatizacije. A opet odlazak kod psihijatra se smatra baukom. Otuda potreba za konzumiranjem lekova bez kontrole psihijatra, kojima je u interesu da pacijente izleče, a ne da ih konstantno drže na sedativima (naravno postoje i slučajevi kojima je potrebna doživotna kontrola i terapija). Svaki psihijatar želi da pomogne pacijentu...ali ne želi svako da pomogne samome sebi.

Inače, netačno je da je psihoterapija skupa i da se vrši samo privatno. DEPRESIJA JE POTPUNO JE KAO I BILO KAKAV DRUGI ZDRAVSTVENI PROBLEM. Ovi koji tvrde drugačije su deo problema o kome tekst govori. A da je zdravstvo u Srbiji katastrofalno - a šta nije?

Pozdrav, čuvajte se.

lazar

pre 11 godina

posto je to moja oblast,pa cu samo ukratko,licno za sebe sam trazijo od licnog Dr.tbl.za zivce,objasnijo,dok ne prođe,taj teski tragicni slucaj,mozda do mesec dana,on ce meni,pa znate ovo su lekovo,koji sa vremenom postajete ovisni,te razne price,koje zna svako ziv,pa valjda normalan porodican zdrav covek,bezi od leka,kao đavo od krsta,ali sve se moze pod kontrolom licnog doktora izvesti na pravi nacin i uz tablete ali sa postepenim ukidanjem,jer ima granica u medicini,neko ko stvar.treba lek,ili neko,kad ga popije spava na trotoaru,i takvi mangupi od svojih nekih otprilike 17-25 g.su najgori,hitno prepoznati znakove uz knjige,koje se daju posuditi,bez placanja da barem malo roditelj uđe u psihu tog decaka ili deteta za kojim ga srce boli,sve ce biti vise krize,sve vise onih odmetnika,bande,koji na sirotinji sluze pare uz to sto mu proda ga ubija na obroke ne,samo njega,nego kompletnu druzinu,roditelji mnogo razgovarajte sa decom,oni sigurno kazu,sta ti znas cale o tome,bas tu je ulazak u njegov mozak i razmisljanje,pa cujem mnogima je pomogao taj gest.

mlorad

pre 11 godina

Pomalo tendenciozno pisanje,onako kako novinari zanaju,samo da bi vest bila zanimljivija.Zaboravljamo da oko milion ljudi u Srbiji nema zdravstveno osiguranje.Kako oni da nabave lekove za smirenje a po logici stvari spadaju u kategoriju socijalno a time i zdravstveno najugrozenijih.

Karlo

pre 11 godina

"Lekari savetuju da bi stres i probleme trebalo prevazilaziti bez upotrebe lekova za smirenje."

A psihijatri nisu lekari?

Da li ste svesni koliko psihijatri lezerno drogiraju svoje pacijente, dajuci im lekove pre nego sto ih i saslusaju?

Sta je sa psihoterapijom u Srbiji? Zasto se o tome ne pise? Sta onda nudite (mislim na one koji su zabrinuti zbog potrosnje lekova) kao alternativu ljudima? Kao covek da prevazidje stres ako mu Crkva kaze da je meditiranje sektaska delatnost, ako ga u istoj toj crkvi tuku do smrti ili mu zlostavljaju dete, ako psihoterapijski lobi brani svakoj novoj skoli samopomoci da ugleda svetlost dana?

A cime se bave nasi eminentni psihoterapeuti? Vode politiku. Dodajte ih na Fejsbuku i videcete da vise sprovode antievropsku misiju ruskih sluzbi bezbednosti (pod okriljem brige za nase zdravlje i decu) nego sto rade svoj posao.

Posledica toga je da ljudi na kraju idu kod vracara i gatara. One ih nece tuci stanglom, nece ih drogirati, i uzece im manje novca nego sto ovi daju na antidepresive. Kakve ste uslove stvorili, takve rezultate imate.

Znate šta

pre 11 godina

Kad pišete o zavisnosti od benzodiazepina i čestom prepisivanju antidepresiva, čisto balansa i informativnosti radi, trebalo bi da objavite i cenu psihoterapije koja pomaže onima sa problemima sa neurozom i depresijom smanjivanje doza, a kasnije i ukidanje potrebe za lekovima.
Psihoterapija se radi samo privatno i izuzetno je skupa. Ovakvim člancima se amnestiraju psihoterapeuti gladni novca, a njihova zasluga u svemu ovome nije mala.

radovan petrovic ipawnzyoo

pre 11 godina

"Prema procenama stručnjaka, gotovo polovina njih čini to – nepotrebno!"

Cekaj, zar ih nisu ti isti strucnjaci stavili na te tablete zbog dilova sa farmaceutskim kucama?

Ko tu koga sad zeza?

pivljanin

pre 11 godina

Inače najkorišćeniji lek u Srbiji je ranisan(ranitidin). A bromazepan ide uz njega. Kažu da je gastritis između ostalog i posledica stresa. To nam je od lagodnog života u Srbiji.

pivljanin

pre 11 godina

Inače najkorišćeniji lek u Srbiji je ranisan(ranitidin). A bromazepan ide uz njega. Kažu da je gastritis između ostalog i posledica stresa. To nam je od lagodnog života u Srbiji.

Znate šta

pre 11 godina

Kad pišete o zavisnosti od benzodiazepina i čestom prepisivanju antidepresiva, čisto balansa i informativnosti radi, trebalo bi da objavite i cenu psihoterapije koja pomaže onima sa problemima sa neurozom i depresijom smanjivanje doza, a kasnije i ukidanje potrebe za lekovima.
Psihoterapija se radi samo privatno i izuzetno je skupa. Ovakvim člancima se amnestiraju psihoterapeuti gladni novca, a njihova zasluga u svemu ovome nije mala.

radovan petrovic ipawnzyoo

pre 11 godina

"Prema procenama stručnjaka, gotovo polovina njih čini to – nepotrebno!"

Cekaj, zar ih nisu ti isti strucnjaci stavili na te tablete zbog dilova sa farmaceutskim kucama?

Ko tu koga sad zeza?

Karlo

pre 11 godina

"Lekari savetuju da bi stres i probleme trebalo prevazilaziti bez upotrebe lekova za smirenje."

A psihijatri nisu lekari?

Da li ste svesni koliko psihijatri lezerno drogiraju svoje pacijente, dajuci im lekove pre nego sto ih i saslusaju?

Sta je sa psihoterapijom u Srbiji? Zasto se o tome ne pise? Sta onda nudite (mislim na one koji su zabrinuti zbog potrosnje lekova) kao alternativu ljudima? Kao covek da prevazidje stres ako mu Crkva kaze da je meditiranje sektaska delatnost, ako ga u istoj toj crkvi tuku do smrti ili mu zlostavljaju dete, ako psihoterapijski lobi brani svakoj novoj skoli samopomoci da ugleda svetlost dana?

A cime se bave nasi eminentni psihoterapeuti? Vode politiku. Dodajte ih na Fejsbuku i videcete da vise sprovode antievropsku misiju ruskih sluzbi bezbednosti (pod okriljem brige za nase zdravlje i decu) nego sto rade svoj posao.

Posledica toga je da ljudi na kraju idu kod vracara i gatara. One ih nece tuci stanglom, nece ih drogirati, i uzece im manje novca nego sto ovi daju na antidepresive. Kakve ste uslove stvorili, takve rezultate imate.

mlorad

pre 11 godina

Pomalo tendenciozno pisanje,onako kako novinari zanaju,samo da bi vest bila zanimljivija.Zaboravljamo da oko milion ljudi u Srbiji nema zdravstveno osiguranje.Kako oni da nabave lekove za smirenje a po logici stvari spadaju u kategoriju socijalno a time i zdravstveno najugrozenijih.

Znate šta

pre 11 godina

@dr
Gospodine doktore, seansa kod psihologa u Beogradu košta 2000-3000 dinara.
Seansa kod neuropsihijatra u Beogradu iznosi 3000-5000 dinara. Mogu se naći i skuplji.
To pomnožite sa 4, pa izračunajte koliko to izađe na mesečnom nivou. I još uvek smatrate da psihoterapija nije skupa?

Da ne pričamo o tome o tome dobar deo psihijatara i psihologa u privatnoj praksi radi u sivoj ekonomiji, nisu prijavljeni i ne plaćaju porez. To ne poriče ni predsednik Saveza udruđenja psihoterapeuta Srbije u intervjuu za jedan poznati dnevni list.

Što se psihoterapije tiče ona je ograničena grupne seanse za jako mali procenat ljudi sa ovom vrstom problema, individualna psihoterapija (ako se to može uopšte nazvati psihoterapijom) traje 5 do 15 minuta mesečno u državnim ustanovama.
Da ne spominjemo afere oko lekova koje ovde tek počinju da se otkrivaju.

Dr.

pre 11 godina

Ljudima je potrebna pomoć, ali većina njih to ne želi da prizna sebi samima. U pitanju su depresija i anksioznost. Većina stanovništva koja konzumira antidepresive ili sedative neće priznati da imaju veliki problem. Obično se žale na brojne zdravstvene boljke izazvane stresom, tj. tipične somatizacije. A opet odlazak kod psihijatra se smatra baukom. Otuda potreba za konzumiranjem lekova bez kontrole psihijatra, kojima je u interesu da pacijente izleče, a ne da ih konstantno drže na sedativima (naravno postoje i slučajevi kojima je potrebna doživotna kontrola i terapija). Svaki psihijatar želi da pomogne pacijentu...ali ne želi svako da pomogne samome sebi.

Inače, netačno je da je psihoterapija skupa i da se vrši samo privatno. DEPRESIJA JE POTPUNO JE KAO I BILO KAKAV DRUGI ZDRAVSTVENI PROBLEM. Ovi koji tvrde drugačije su deo problema o kome tekst govori. A da je zdravstvo u Srbiji katastrofalno - a šta nije?

Pozdrav, čuvajte se.

ana

pre 11 godina

Nemojte da slusate crkvenjakje i td. Joga pomaze kod anaksioznaosti, naucno dokazano. Evo par caka za oslobadjanje od straha. Udahni duboko broji do tri i izdahni. Legni na krevet , zategni i polako opustaj jedan po jedan misic na telu.
Dalje, ishrana. Kod anaksioznaosti je smanjena kolicina mijelina koji obmotava nerv. Treba povecati " dobri" holesterol. Znaci sto vise integralnih zitarica,. caja, vlaknastog povrca,i td.
Sto se tice psihoterapije preskupa je nemojte da vas neko laze.
Lekari navlace pacijente na neke lekove pa posle , ljudi su krivi.
Psihijatri prepisuju antidepresive samo- tako, a to su opasni lekovi, unistavaju jetru, a moze da se stvori i krvni ugrusak, da ne redjam dalje.
Bezodiapini , da , izazivaju zabvisnost, samo polako. Uzimali ste dok vam je trebalo, sad polako smanjujete dozu, malo po malo svakog dana, pa svaki drugi dan. Moze, dugo traje odvikavanje ALI NIJE NEMOGUCE. Moze i pod kontrolom doktora opste prakse. Nemojte slucajno naglo da prekidate, bas zb0og toga sto izasiva zavisnot naglo prekidanje moze da izazove cak i epilepticke napade i stanje slicno skizofreniji.
Pisala sam na brzaka. Cuvajte se , znam koliko je tesko, sve sam iskusila na svojoj kozi. Kod socijalne anaksioznosti pomaze i postepeno izlaganje onome sto izaziva strah. Ne gubite hrabrost bice bolje. Probajter ono sa disanjem, ja sam prvo mislila da je smesno, al stvarno radi.
Pozdrav

Psihoterapeut

pre 11 godina

Privatna psihoterapija je skupa za nas standard. Obuka traje dugo i nakon zavrsenog fakulteta strucnjaci se moraju edukovati jos 5-7 godina (i sami sve placaju). Zatim imaju obaveze placanja skupih supervizija i obaveznih strucnih usavrsavanja ceo radni vek. A imaju i obavezu licnog rada na sebi (kako ne bi njihovi problemi uticali na rad sa klijentima-da uprostim).
To znaci da moraju ulagati mnogo novca da bi bili efikasni u radu i ispunili eticke standarde.
I pored svega toga, ima veliki broj mladih edukovanih terapeuta koji bi rado radili u zdravstvu (cime bi terapija bila besplatna za pacijente) ali zdravstvo nece da ih zaposljava. I zdravstvo verovatno trazi sto efektivniji nacin da pokrije sto veci broj ljudi, a to su lekovi. Osim toga, kako psihoterapija jos uvek ne postoji u sifrarniku zanimanja, to se ne smatra prednoscu prilikom zaposljavanja, a uz to je uglavnom preovladjujuca jaka veza a ne obrazovanje prilikom zaposljavanja. Cak i psihijatri (a imamo vrsne terapeuta medju njima u drzavnim institucijama) nemaju uslova da je tamo rade zbog kvota koje je nametnulo Ministarstvo...jer seansa se ne moze obaviti za 15 minuta koliko imaju po pacjentu.

Dolazimo do toga da se kvalitetna psihoterapijska podrska moze dobiti najcesce u privatnoj praksi koja puno kosta. Ali ne zbog gramzivosti terapeuta nego neuredjenosti ove oblasti kod nas.

Umesto sto kritikuju ljude koji sami uzimaju lekove (a slazem se da je to opasno!) sistem bi trebalo da se pozabavi ovim problemom...

lazar

pre 11 godina

posto je to moja oblast,pa cu samo ukratko,licno za sebe sam trazijo od licnog Dr.tbl.za zivce,objasnijo,dok ne prođe,taj teski tragicni slucaj,mozda do mesec dana,on ce meni,pa znate ovo su lekovo,koji sa vremenom postajete ovisni,te razne price,koje zna svako ziv,pa valjda normalan porodican zdrav covek,bezi od leka,kao đavo od krsta,ali sve se moze pod kontrolom licnog doktora izvesti na pravi nacin i uz tablete ali sa postepenim ukidanjem,jer ima granica u medicini,neko ko stvar.treba lek,ili neko,kad ga popije spava na trotoaru,i takvi mangupi od svojih nekih otprilike 17-25 g.su najgori,hitno prepoznati znakove uz knjige,koje se daju posuditi,bez placanja da barem malo roditelj uđe u psihu tog decaka ili deteta za kojim ga srce boli,sve ce biti vise krize,sve vise onih odmetnika,bande,koji na sirotinji sluze pare uz to sto mu proda ga ubija na obroke ne,samo njega,nego kompletnu druzinu,roditelji mnogo razgovarajte sa decom,oni sigurno kazu,sta ti znas cale o tome,bas tu je ulazak u njegov mozak i razmisljanje,pa cujem mnogima je pomogao taj gest.

dajte pristup psihoterapiji svim zdravstvenim osiguranicima

pre 11 godina

Koja je poenta ovog teksta, koji je zbunjujuć i u raznim delovima netačan?

Slažem se sa @Dr., 26. avgust 2012 00:16 - osim u poslednjoj rečenici.Verovatno postoji "besplatna" psihoterapija negde u Srbiji, samo meni kad je trebala (zbog paničnog poremećaja) nije postojala - nego je postojalo nešto što se zove "psihoterapija" u državnoj zdravstvanoj ustanovi, ali ona to nije bila, jer se obavljala jedanput mesečno (ili ređe), uz nikakav efekat i savete neuropsihijatra (koji nije psihoterapeut, da se tuširam 'ladnom vodom i da šetam, a ostalo vreme je mi je držao predavanje o vegetativnom nervnom sistemu). U mnogim gradovima u Srbiji ne postoji ni takva "besplatna" terapija.

Ako obezbedite ljudima kroz zdravstveno osiguranje pristup psihoterapiji, ovo nasumično uzimanje sedativa i antidepresiva će se umanjiti iz niza razloga.

Uzimala sam antidepresive i sedative tri godine (prema uputstvu lekara, privatnog psihoterapeuta) i ni najmanje efekte zavisnosti nisam osetila od kad ih ne uzimam (već 10 godina). A verujte da znam šta znači biti zavisnik (jer sam zavisnik od cigareta, nikotina - kako god).

Da li neko može da mi odgovori da li kod nas u apotekama postoje lekovi za spavanje, da li je melatonin dostupan (pošto u Italiji jeste i kažu oni koji su ga koristili da se uspavaju odmah, bez ikakvih posledica pri jutarnjem razbuđivanju)?

Sercan

pre 11 godina

Rekao bih da je Petar Bozovic kriv za ove slucajeve. On licno savetuje dva bromazepana jedan vinjak (za slomljena srca).
I posle 15 godina ti bude bolje...

EEG

pre 11 godina

Obzirom šta smo sve preživeli i šta preživljavamo i šta nas tek čeka ne vidim tu ništa čudno. To je samo simptom a uzrok je "lep" život u Srbistanu počevši od 1991.
Što se psihoterapije tiče može čovek da ide i kod 10 psihijatara i da pije 100 lekova, ako ne promeni način razmišljanja, života, negativnu sredinu koja utiče na njega, džaba mu sve. A to je u Srbistanu praktično nemoguće, znači recidiv je automatski.

Znate šta

pre 11 godina

@dr
Probao sam u Palmotićevoj. Dobio sam prejak antidepresiv koji me je učino disfukcionalnim zbog ođšamućenosti koja je perzistirala. Nisam dobio više od desetak minuta vremena , niti je lekar bio voljan za promenu terapije.
Probao sam i u KCSu, ali mi je rečeno da je psihoterapija najbolja, ali je nemoguća u ondašnjim oslovima.
Koliko sam shvatio, ljudi sa nešto težom kliničkom slikom dobijaju onoliko pažnje koliko mogu da im pruže. Za ostale su osigurani samo nalazi sa propisanom terapijom.

@Psihoterapeut
Kako onda objašnjavate činjenicu da je psihoterapija poskupljivala (u iznosu u evrima, ne u dinarima) svaki put kada je sistem nadziranja prodaje anksiolitika postajao strožije kontrolisan? Od kada je počelo da se prelazi na sistem kontrole prodaje ovih lekova 2003., cena seanse je poskupela dva do dva i po puta u deviznom iznosu, a standard nije rastao proporcionalno cenama psihoterapije.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Doktori dijele šakom i kapom, a ljudi zbog obične prehlade piju antibiotike .. Ljudski rod je oslabio u 50 godina ko nikad prije, sve zbog medicine koja je paradoksalno visestruko bolja nego ikad prije.

lokal-patriota

pre 11 godina

eto, jedan pored drugog tekstovi i istrazivanja o:
- zavisnosti koje stvaraju lekovi, legalizovano
- lecenju i nezavisnosti koje stvara marihuana, nelegalizovano
-------------
ovde jos samo fali tekst o alkoholu i cigarama koji stvaraju zavisnost a stete i pogodite ... legalizovani su

Ненад

pre 10 godina

Лекови за смирење као што им и само име каже служе служе да би нас смирили, зашто је икоме стало до тога да нас спречава у томе да будемо смирени. Са њима нарушавамо само своје здавље, и све лоше што радимо са њима, радимо само себи.

MARIJANA

pre 11 godina

Nije reklama,knjiga -veličanstveni um,doktor savetuje-nemojte pušiti,piti,drogirati se,pijte ginko bilobu,bitamin b,i snaga volje i sačuvaćete mozak.Neće vam trebati lekovi,za neurotične ipak postoji psihijatar jer oni prvi padnu u depresiju.Znači ne pravite sebi bespotrebnu nervozu,i da obavezna fizička aktivnost.

Dr.

pre 11 godina

Ljudima je potrebna pomoć, ali većina njih to ne želi da prizna sebi samima. U pitanju su depresija i anksioznost. Većina stanovništva koja konzumira antidepresive ili sedative neće priznati da imaju veliki problem. Obično se žale na brojne zdravstvene boljke izazvane stresom, tj. tipične somatizacije. A opet odlazak kod psihijatra se smatra baukom. Otuda potreba za konzumiranjem lekova bez kontrole psihijatra, kojima je u interesu da pacijente izleče, a ne da ih konstantno drže na sedativima (naravno postoje i slučajevi kojima je potrebna doživotna kontrola i terapija). Svaki psihijatar želi da pomogne pacijentu...ali ne želi svako da pomogne samome sebi.

Inače, netačno je da je psihoterapija skupa i da se vrši samo privatno. DEPRESIJA JE POTPUNO JE KAO I BILO KAKAV DRUGI ZDRAVSTVENI PROBLEM. Ovi koji tvrde drugačije su deo problema o kome tekst govori. A da je zdravstvo u Srbiji katastrofalno - a šta nije?

Pozdrav, čuvajte se.

lazar

pre 11 godina

posto je to moja oblast,pa cu samo ukratko,licno za sebe sam trazijo od licnog Dr.tbl.za zivce,objasnijo,dok ne prođe,taj teski tragicni slucaj,mozda do mesec dana,on ce meni,pa znate ovo su lekovo,koji sa vremenom postajete ovisni,te razne price,koje zna svako ziv,pa valjda normalan porodican zdrav covek,bezi od leka,kao đavo od krsta,ali sve se moze pod kontrolom licnog doktora izvesti na pravi nacin i uz tablete ali sa postepenim ukidanjem,jer ima granica u medicini,neko ko stvar.treba lek,ili neko,kad ga popije spava na trotoaru,i takvi mangupi od svojih nekih otprilike 17-25 g.su najgori,hitno prepoznati znakove uz knjige,koje se daju posuditi,bez placanja da barem malo roditelj uđe u psihu tog decaka ili deteta za kojim ga srce boli,sve ce biti vise krize,sve vise onih odmetnika,bande,koji na sirotinji sluze pare uz to sto mu proda ga ubija na obroke ne,samo njega,nego kompletnu druzinu,roditelji mnogo razgovarajte sa decom,oni sigurno kazu,sta ti znas cale o tome,bas tu je ulazak u njegov mozak i razmisljanje,pa cujem mnogima je pomogao taj gest.

Karlo

pre 11 godina

"Lekari savetuju da bi stres i probleme trebalo prevazilaziti bez upotrebe lekova za smirenje."

A psihijatri nisu lekari?

Da li ste svesni koliko psihijatri lezerno drogiraju svoje pacijente, dajuci im lekove pre nego sto ih i saslusaju?

Sta je sa psihoterapijom u Srbiji? Zasto se o tome ne pise? Sta onda nudite (mislim na one koji su zabrinuti zbog potrosnje lekova) kao alternativu ljudima? Kao covek da prevazidje stres ako mu Crkva kaze da je meditiranje sektaska delatnost, ako ga u istoj toj crkvi tuku do smrti ili mu zlostavljaju dete, ako psihoterapijski lobi brani svakoj novoj skoli samopomoci da ugleda svetlost dana?

A cime se bave nasi eminentni psihoterapeuti? Vode politiku. Dodajte ih na Fejsbuku i videcete da vise sprovode antievropsku misiju ruskih sluzbi bezbednosti (pod okriljem brige za nase zdravlje i decu) nego sto rade svoj posao.

Posledica toga je da ljudi na kraju idu kod vracara i gatara. One ih nece tuci stanglom, nece ih drogirati, i uzece im manje novca nego sto ovi daju na antidepresive. Kakve ste uslove stvorili, takve rezultate imate.

radovan petrovic ipawnzyoo

pre 11 godina

"Prema procenama stručnjaka, gotovo polovina njih čini to – nepotrebno!"

Cekaj, zar ih nisu ti isti strucnjaci stavili na te tablete zbog dilova sa farmaceutskim kucama?

Ko tu koga sad zeza?

Znate šta

pre 11 godina

Kad pišete o zavisnosti od benzodiazepina i čestom prepisivanju antidepresiva, čisto balansa i informativnosti radi, trebalo bi da objavite i cenu psihoterapije koja pomaže onima sa problemima sa neurozom i depresijom smanjivanje doza, a kasnije i ukidanje potrebe za lekovima.
Psihoterapija se radi samo privatno i izuzetno je skupa. Ovakvim člancima se amnestiraju psihoterapeuti gladni novca, a njihova zasluga u svemu ovome nije mala.

mlorad

pre 11 godina

Pomalo tendenciozno pisanje,onako kako novinari zanaju,samo da bi vest bila zanimljivija.Zaboravljamo da oko milion ljudi u Srbiji nema zdravstveno osiguranje.Kako oni da nabave lekove za smirenje a po logici stvari spadaju u kategoriju socijalno a time i zdravstveno najugrozenijih.

dajte pristup psihoterapiji svim zdravstvenim osiguranicima

pre 11 godina

Koja je poenta ovog teksta, koji je zbunjujuć i u raznim delovima netačan?

Slažem se sa @Dr., 26. avgust 2012 00:16 - osim u poslednjoj rečenici.Verovatno postoji "besplatna" psihoterapija negde u Srbiji, samo meni kad je trebala (zbog paničnog poremećaja) nije postojala - nego je postojalo nešto što se zove "psihoterapija" u državnoj zdravstvanoj ustanovi, ali ona to nije bila, jer se obavljala jedanput mesečno (ili ređe), uz nikakav efekat i savete neuropsihijatra (koji nije psihoterapeut, da se tuširam 'ladnom vodom i da šetam, a ostalo vreme je mi je držao predavanje o vegetativnom nervnom sistemu). U mnogim gradovima u Srbiji ne postoji ni takva "besplatna" terapija.

Ako obezbedite ljudima kroz zdravstveno osiguranje pristup psihoterapiji, ovo nasumično uzimanje sedativa i antidepresiva će se umanjiti iz niza razloga.

Uzimala sam antidepresive i sedative tri godine (prema uputstvu lekara, privatnog psihoterapeuta) i ni najmanje efekte zavisnosti nisam osetila od kad ih ne uzimam (već 10 godina). A verujte da znam šta znači biti zavisnik (jer sam zavisnik od cigareta, nikotina - kako god).

Da li neko može da mi odgovori da li kod nas u apotekama postoje lekovi za spavanje, da li je melatonin dostupan (pošto u Italiji jeste i kažu oni koji su ga koristili da se uspavaju odmah, bez ikakvih posledica pri jutarnjem razbuđivanju)?

Znate šta

pre 11 godina

@dr
Gospodine doktore, seansa kod psihologa u Beogradu košta 2000-3000 dinara.
Seansa kod neuropsihijatra u Beogradu iznosi 3000-5000 dinara. Mogu se naći i skuplji.
To pomnožite sa 4, pa izračunajte koliko to izađe na mesečnom nivou. I još uvek smatrate da psihoterapija nije skupa?

Da ne pričamo o tome o tome dobar deo psihijatara i psihologa u privatnoj praksi radi u sivoj ekonomiji, nisu prijavljeni i ne plaćaju porez. To ne poriče ni predsednik Saveza udruđenja psihoterapeuta Srbije u intervjuu za jedan poznati dnevni list.

Što se psihoterapije tiče ona je ograničena grupne seanse za jako mali procenat ljudi sa ovom vrstom problema, individualna psihoterapija (ako se to može uopšte nazvati psihoterapijom) traje 5 do 15 minuta mesečno u državnim ustanovama.
Da ne spominjemo afere oko lekova koje ovde tek počinju da se otkrivaju.

EEG

pre 11 godina

Obzirom šta smo sve preživeli i šta preživljavamo i šta nas tek čeka ne vidim tu ništa čudno. To je samo simptom a uzrok je "lep" život u Srbistanu počevši od 1991.
Što se psihoterapije tiče može čovek da ide i kod 10 psihijatara i da pije 100 lekova, ako ne promeni način razmišljanja, života, negativnu sredinu koja utiče na njega, džaba mu sve. A to je u Srbistanu praktično nemoguće, znači recidiv je automatski.

MARIJANA

pre 11 godina

Nije reklama,knjiga -veličanstveni um,doktor savetuje-nemojte pušiti,piti,drogirati se,pijte ginko bilobu,bitamin b,i snaga volje i sačuvaćete mozak.Neće vam trebati lekovi,za neurotične ipak postoji psihijatar jer oni prvi padnu u depresiju.Znači ne pravite sebi bespotrebnu nervozu,i da obavezna fizička aktivnost.

Sercan

pre 11 godina

Rekao bih da je Petar Bozovic kriv za ove slucajeve. On licno savetuje dva bromazepana jedan vinjak (za slomljena srca).
I posle 15 godina ti bude bolje...

ana

pre 11 godina

Nemojte da slusate crkvenjakje i td. Joga pomaze kod anaksioznaosti, naucno dokazano. Evo par caka za oslobadjanje od straha. Udahni duboko broji do tri i izdahni. Legni na krevet , zategni i polako opustaj jedan po jedan misic na telu.
Dalje, ishrana. Kod anaksioznaosti je smanjena kolicina mijelina koji obmotava nerv. Treba povecati " dobri" holesterol. Znaci sto vise integralnih zitarica,. caja, vlaknastog povrca,i td.
Sto se tice psihoterapije preskupa je nemojte da vas neko laze.
Lekari navlace pacijente na neke lekove pa posle , ljudi su krivi.
Psihijatri prepisuju antidepresive samo- tako, a to su opasni lekovi, unistavaju jetru, a moze da se stvori i krvni ugrusak, da ne redjam dalje.
Bezodiapini , da , izazivaju zabvisnost, samo polako. Uzimali ste dok vam je trebalo, sad polako smanjujete dozu, malo po malo svakog dana, pa svaki drugi dan. Moze, dugo traje odvikavanje ALI NIJE NEMOGUCE. Moze i pod kontrolom doktora opste prakse. Nemojte slucajno naglo da prekidate, bas zb0og toga sto izasiva zavisnot naglo prekidanje moze da izazove cak i epilepticke napade i stanje slicno skizofreniji.
Pisala sam na brzaka. Cuvajte se , znam koliko je tesko, sve sam iskusila na svojoj kozi. Kod socijalne anaksioznosti pomaze i postepeno izlaganje onome sto izaziva strah. Ne gubite hrabrost bice bolje. Probajter ono sa disanjem, ja sam prvo mislila da je smesno, al stvarno radi.
Pozdrav

Psihoterapeut

pre 11 godina

Privatna psihoterapija je skupa za nas standard. Obuka traje dugo i nakon zavrsenog fakulteta strucnjaci se moraju edukovati jos 5-7 godina (i sami sve placaju). Zatim imaju obaveze placanja skupih supervizija i obaveznih strucnih usavrsavanja ceo radni vek. A imaju i obavezu licnog rada na sebi (kako ne bi njihovi problemi uticali na rad sa klijentima-da uprostim).
To znaci da moraju ulagati mnogo novca da bi bili efikasni u radu i ispunili eticke standarde.
I pored svega toga, ima veliki broj mladih edukovanih terapeuta koji bi rado radili u zdravstvu (cime bi terapija bila besplatna za pacijente) ali zdravstvo nece da ih zaposljava. I zdravstvo verovatno trazi sto efektivniji nacin da pokrije sto veci broj ljudi, a to su lekovi. Osim toga, kako psihoterapija jos uvek ne postoji u sifrarniku zanimanja, to se ne smatra prednoscu prilikom zaposljavanja, a uz to je uglavnom preovladjujuca jaka veza a ne obrazovanje prilikom zaposljavanja. Cak i psihijatri (a imamo vrsne terapeuta medju njima u drzavnim institucijama) nemaju uslova da je tamo rade zbog kvota koje je nametnulo Ministarstvo...jer seansa se ne moze obaviti za 15 minuta koliko imaju po pacjentu.

Dolazimo do toga da se kvalitetna psihoterapijska podrska moze dobiti najcesce u privatnoj praksi koja puno kosta. Ali ne zbog gramzivosti terapeuta nego neuredjenosti ove oblasti kod nas.

Umesto sto kritikuju ljude koji sami uzimaju lekove (a slazem se da je to opasno!) sistem bi trebalo da se pozabavi ovim problemom...

Znate šta

pre 11 godina

@dr
Probao sam u Palmotićevoj. Dobio sam prejak antidepresiv koji me je učino disfukcionalnim zbog ođšamućenosti koja je perzistirala. Nisam dobio više od desetak minuta vremena , niti je lekar bio voljan za promenu terapije.
Probao sam i u KCSu, ali mi je rečeno da je psihoterapija najbolja, ali je nemoguća u ondašnjim oslovima.
Koliko sam shvatio, ljudi sa nešto težom kliničkom slikom dobijaju onoliko pažnje koliko mogu da im pruže. Za ostale su osigurani samo nalazi sa propisanom terapijom.

@Psihoterapeut
Kako onda objašnjavate činjenicu da je psihoterapija poskupljivala (u iznosu u evrima, ne u dinarima) svaki put kada je sistem nadziranja prodaje anksiolitika postajao strožije kontrolisan? Od kada je počelo da se prelazi na sistem kontrole prodaje ovih lekova 2003., cena seanse je poskupela dva do dva i po puta u deviznom iznosu, a standard nije rastao proporcionalno cenama psihoterapije.

Ненад

pre 10 godina

Лекови за смирење као што им и само име каже служе служе да би нас смирили, зашто је икоме стало до тога да нас спречава у томе да будемо смирени. Са њима нарушавамо само своје здавље, и све лоше што радимо са њима, радимо само себи.

pivljanin

pre 11 godina

Inače najkorišćeniji lek u Srbiji je ranisan(ranitidin). A bromazepan ide uz njega. Kažu da je gastritis između ostalog i posledica stresa. To nam je od lagodnog života u Srbiji.

Vladimir Pula

pre 11 godina

Doktori dijele šakom i kapom, a ljudi zbog obične prehlade piju antibiotike .. Ljudski rod je oslabio u 50 godina ko nikad prije, sve zbog medicine koja je paradoksalno visestruko bolja nego ikad prije.

lokal-patriota

pre 11 godina

eto, jedan pored drugog tekstovi i istrazivanja o:
- zavisnosti koje stvaraju lekovi, legalizovano
- lecenju i nezavisnosti koje stvara marihuana, nelegalizovano
-------------
ovde jos samo fali tekst o alkoholu i cigarama koji stvaraju zavisnost a stete i pogodite ... legalizovani su