Četvrtak, 24.11.2022.

17:06

Odobren najnoviji tretman za retku bolest zgrušavanja krvi, cena jedne doze 3,5 miliona dolara

Izvor: index.hr

Odobren najnoviji tretman za retku bolest zgrušavanja krvi, cena jedne doze 3,5 miliona dolara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

observer

pre 1 godinu

U Švajcarskoj se plaća 10% i kad imaš osiguranje, tj 360 000 u ovom slučaju bi osiguranik morao platiti
To više nije normalno

Kojekude

pre 1 godinu

Samo najbogatiji umiru od starosti: elizabeta, sorosi, gejtsovi, rokfeleri...
Niko ali NIKO od tih multimilijardera od raka, dijabetesa, sindroma ovog ili onog. Tako da ne blejite zapanjenost.
Ostaje samo da nauka jos malo napreduje pa da mogu da kupe eliksir mladosti. No, polako, bice i to...

Pa

pre 1 godinu

@Pera Ždera Razumem šta hoćete da kažete, ali nije isto. Ko može odjednom da da 3 miliona? Skoro pa niko, osim naravno ako država plaća, a 20 miliona tokom života je mozda i moguće uz razna dovijanja, odvajanja itd. Slažem se da je bolje 3 nego 20 ali jednostavno nije isto.

Admiral

pre 1 godinu

Dragi Džo, pretpostavljam da su za tebe SAD "normalna zemlja". U SAD lek plaća osiguranje onome ko osiguranje ima, odnosno ko ima posao. A ko nema posao, nema ni osiguranje pa se skupljaju kuponi i traže dotacije od raznih NVO ako ti treba neki skup lek.
(Henri, 25. novembar 2022 08:36)

Tacno, ali zato u Srbiji novac se sms-ovima skuplja i za zaposlene ljude, osiguranje tj. Rfzo pokriva samo neke lekove koji su najjeftiniji, eto u tome je razlika!

only fools and horses

pre 1 godinu

Da neće možda Hipokrat da plati za istraživanja i razvoj ovog leka? Sigurno su desetine ako ne i stotine miliona otišle na razvoj ovog leka, a samo par primeraka će biti prodato jer je bolest retka. Ionako će ovo osiguranje da plati u Americi ili država u Evropi, ne sekiraj se.
(Dr. Realan, 25. novembar 2022 03:04)

Naravno da naučnici neće da rade džabe i da neko to mora da plati. Mada je i fakt da u cenu lekova ide basnoslovna zarada kompanija koje finansiraju istraživanja, ali baš ogromna zarada. Ali u svakom slučaju, takve stvari bi trebalo društvo da pokriva, ne da zavisi od zarade pojedinca, niti da se skuplja novac putem sms poruka. A u Americi nije samo pitanje da li imaš zdravstveno osiguranje nego i kojeg je ranga, odnosno šta pokriva.

Misa

pre 1 godinu

Razumem da razvoj i istrazivanje, plate, infrastruktura kosta za razvoj lekova i nauke generalno. Ono sto bi mi mozda pomoglo je da od svake transakcije ili plate svetski poznatih sportista, glumaca odvaja neki procenat za ovakve stvari.
Samo razmisljam...

Djokic

pre 1 godinu

Lepo piše da od ove bolesti buje svega 8000 ljudi u SAD i da ovaj lek menja doživotnu terapiju koja košta 3-6 puta više.
To znači da se lek neće prodavati u milionima doza, već se troškovi razvoja koji se moraju otplatiti dele na svega nekoliko hiljada doza koje će uspeti da prodaju.
Čak i tako je isplativije rešenje, a o kvalitetu zivota pacijenta da ne pričamo.
I na kraju, mogli su i da ga ne naprave, pa onda ne biste imali šta da komentarišete.

japanski car

pre 1 godinu

Taj koji je postavio cenu dobro je analizirao trzište da pored malog obima produkcije ( retka bolest) ostane profitabilan i jeftiniji od konkurencije( alternative). Za pacijenta vin vin situacija. Prvo lečenje traje kraće(ako medikament stvarno pomaze) drugo u globalu jeftinije
Bar da je sreće da pronadju tabletu koja ilzeči rak pa eto zbog proširenosti i obima bolesti stave da košta 100hiljada dolara. Ja vam kazem da bi se i u Srbiji prodavao ko alva

ja

pre 1 godinu

Mislim da je ovo odlicna vest. Super je da se neko bavi bolescu koja je relativno retka, i da je tretman ipak moguc. Logicno je da je cena leka velika, kad nema mnogo potencijalnih korisnika. Da li ste svesni koliko kosta istrazivanje da bi se doslo do leka za ljudsku upotrebu? Da li vi radite da bi vas neko potapsao po ramenu, ili radite za novac? Ako je retka bolest, treba zdravstveno osiguiranje da ga pokrije.

rebro

pre 1 godinu

@Džo, ne pokriva osiguranje sve.
Onaj lek zolongesma koji košta 2,1 milion dolara u Češkoj ne pokriva osiguranje, ali je češka vlada pre dve godine platila dva puta taj lek.

Dr Batkovski

pre 1 godinu

Nema veze cena sa hipokratom i moralisanjem itd. Lek ne moze da napravi bolnica, jedan lekar itd. Samo farmaceutske kuce koje mogu da finansiraju njegov razvoj. One su te koje su lek izmislile, da nisu ne bi postojao. Naravno njihov ekonomski interes je da zarade posle. Imaju prava na to 10 godina koliko ih stiti patent. Naravno gde nigu da zarade - u normalnim zemljama gde terapiju finnasira drzava. Mi nismo takva zemlja i kod nas to deluje kao cista nepotrebna pljacka.

Изногуд

pre 1 godinu

@napster
Вауууу, како си само смислио ту крилатицу.
Чуј, Хипократ више не хода земљом. Ајме Госпе моја!

Henri

pre 1 godinu

Samo da pomenem, u normalnim zemljama lek plaća osiguranje, niko ne skuplja pare SMS-ovima.
(Džo, 24. novembar 2022 21:34)

Dragi Džo, pretpostavljam da su za tebe SAD "normalna zemlja". U SAD lek plaća osiguranje onome ko osiguranje ima, odnosno ko ima posao. A ko nema posao, nema ni osiguranje pa se skupljaju kuponi i traže dotacije od raznih NVO ako ti treba neki skup lek.

KKK-666

pre 1 godinu

Samo da pomenem, u normalnim zemljama lek plaća osiguranje, niko ne skuplja pare SMS-ovima.
(Džo, 24. novembar 2022 21:34)

Mislis kao u zemlji gdi je lijek odobren?

Dr. Realan

pre 1 godinu

“””SRAMOTA.Hipokrat vise ne hoda zemljom ili mozda nikad nije ni bio tu.
(napster, 24. novembar 2022 23:48)
“””

Da neće možda Hipokrat da plati za istraživanja i razvoj ovog leka? Sigurno su desetine ako ne i stotine miliona otišle na razvoj ovog leka, a samo par primeraka će biti prodato jer je bolest retka. Ionako će ovo osiguranje da plati u Americi ili država u Evropi, ne sekiraj se.

igor

pre 1 godinu

Lepo je sto se radi na novim lekovima ali za koga se oni u stvari prave?! Koliko ce samo obicnih ljudi,radnika umreti i pored postojanja leka,samo zbog novca! Danasnji lekari i naucnici neka se zapitaju da li bi uopste i postojali i koliko bi ljudi opstalo na Zemlji da su njihovi
predhodnici tako naplacivali penicilin,insulin...

Henri

pre 1 godinu

Samo da pomenem, u normalnim zemljama lek plaća osiguranje, niko ne skuplja pare SMS-ovima.
(Džo, 24. novembar 2022 21:34)

Dragi Džo, pretpostavljam da su za tebe SAD "normalna zemlja". U SAD lek plaća osiguranje onome ko osiguranje ima, odnosno ko ima posao. A ko nema posao, nema ni osiguranje pa se skupljaju kuponi i traže dotacije od raznih NVO ako ti treba neki skup lek.

ja

pre 1 godinu

Mislim da je ovo odlicna vest. Super je da se neko bavi bolescu koja je relativno retka, i da je tretman ipak moguc. Logicno je da je cena leka velika, kad nema mnogo potencijalnih korisnika. Da li ste svesni koliko kosta istrazivanje da bi se doslo do leka za ljudsku upotrebu? Da li vi radite da bi vas neko potapsao po ramenu, ili radite za novac? Ako je retka bolest, treba zdravstveno osiguiranje da ga pokrije.

Dr. Realan

pre 1 godinu

“””SRAMOTA.Hipokrat vise ne hoda zemljom ili mozda nikad nije ni bio tu.
(napster, 24. novembar 2022 23:48)
“””

Da neće možda Hipokrat da plati za istraživanja i razvoj ovog leka? Sigurno su desetine ako ne i stotine miliona otišle na razvoj ovog leka, a samo par primeraka će biti prodato jer je bolest retka. Ionako će ovo osiguranje da plati u Americi ili država u Evropi, ne sekiraj se.

igor

pre 1 godinu

Lepo je sto se radi na novim lekovima ali za koga se oni u stvari prave?! Koliko ce samo obicnih ljudi,radnika umreti i pored postojanja leka,samo zbog novca! Danasnji lekari i naucnici neka se zapitaju da li bi uopste i postojali i koliko bi ljudi opstalo na Zemlji da su njihovi
predhodnici tako naplacivali penicilin,insulin...

KKK-666

pre 1 godinu

Samo da pomenem, u normalnim zemljama lek plaća osiguranje, niko ne skuplja pare SMS-ovima.
(Džo, 24. novembar 2022 21:34)

Mislis kao u zemlji gdi je lijek odobren?

Dr Batkovski

pre 1 godinu

Nema veze cena sa hipokratom i moralisanjem itd. Lek ne moze da napravi bolnica, jedan lekar itd. Samo farmaceutske kuce koje mogu da finansiraju njegov razvoj. One su te koje su lek izmislile, da nisu ne bi postojao. Naravno njihov ekonomski interes je da zarade posle. Imaju prava na to 10 godina koliko ih stiti patent. Naravno gde nigu da zarade - u normalnim zemljama gde terapiju finnasira drzava. Mi nismo takva zemlja i kod nas to deluje kao cista nepotrebna pljacka.

Изногуд

pre 1 godinu

@napster
Вауууу, како си само смислио ту крилатицу.
Чуј, Хипократ више не хода земљом. Ајме Госпе моја!

only fools and horses

pre 1 godinu

Da neće možda Hipokrat da plati za istraživanja i razvoj ovog leka? Sigurno su desetine ako ne i stotine miliona otišle na razvoj ovog leka, a samo par primeraka će biti prodato jer je bolest retka. Ionako će ovo osiguranje da plati u Americi ili država u Evropi, ne sekiraj se.
(Dr. Realan, 25. novembar 2022 03:04)

Naravno da naučnici neće da rade džabe i da neko to mora da plati. Mada je i fakt da u cenu lekova ide basnoslovna zarada kompanija koje finansiraju istraživanja, ali baš ogromna zarada. Ali u svakom slučaju, takve stvari bi trebalo društvo da pokriva, ne da zavisi od zarade pojedinca, niti da se skuplja novac putem sms poruka. A u Americi nije samo pitanje da li imaš zdravstveno osiguranje nego i kojeg je ranga, odnosno šta pokriva.

Admiral

pre 1 godinu

Dragi Džo, pretpostavljam da su za tebe SAD "normalna zemlja". U SAD lek plaća osiguranje onome ko osiguranje ima, odnosno ko ima posao. A ko nema posao, nema ni osiguranje pa se skupljaju kuponi i traže dotacije od raznih NVO ako ti treba neki skup lek.
(Henri, 25. novembar 2022 08:36)

Tacno, ali zato u Srbiji novac se sms-ovima skuplja i za zaposlene ljude, osiguranje tj. Rfzo pokriva samo neke lekove koji su najjeftiniji, eto u tome je razlika!

Kojekude

pre 1 godinu

Samo najbogatiji umiru od starosti: elizabeta, sorosi, gejtsovi, rokfeleri...
Niko ali NIKO od tih multimilijardera od raka, dijabetesa, sindroma ovog ili onog. Tako da ne blejite zapanjenost.
Ostaje samo da nauka jos malo napreduje pa da mogu da kupe eliksir mladosti. No, polako, bice i to...

observer

pre 1 godinu

U Švajcarskoj se plaća 10% i kad imaš osiguranje, tj 360 000 u ovom slučaju bi osiguranik morao platiti
To više nije normalno

Misa

pre 1 godinu

Razumem da razvoj i istrazivanje, plate, infrastruktura kosta za razvoj lekova i nauke generalno. Ono sto bi mi mozda pomoglo je da od svake transakcije ili plate svetski poznatih sportista, glumaca odvaja neki procenat za ovakve stvari.
Samo razmisljam...

japanski car

pre 1 godinu

Taj koji je postavio cenu dobro je analizirao trzište da pored malog obima produkcije ( retka bolest) ostane profitabilan i jeftiniji od konkurencije( alternative). Za pacijenta vin vin situacija. Prvo lečenje traje kraće(ako medikament stvarno pomaze) drugo u globalu jeftinije
Bar da je sreće da pronadju tabletu koja ilzeči rak pa eto zbog proširenosti i obima bolesti stave da košta 100hiljada dolara. Ja vam kazem da bi se i u Srbiji prodavao ko alva

Djokic

pre 1 godinu

Lepo piše da od ove bolesti buje svega 8000 ljudi u SAD i da ovaj lek menja doživotnu terapiju koja košta 3-6 puta više.
To znači da se lek neće prodavati u milionima doza, već se troškovi razvoja koji se moraju otplatiti dele na svega nekoliko hiljada doza koje će uspeti da prodaju.
Čak i tako je isplativije rešenje, a o kvalitetu zivota pacijenta da ne pričamo.
I na kraju, mogli su i da ga ne naprave, pa onda ne biste imali šta da komentarišete.

rebro

pre 1 godinu

@Džo, ne pokriva osiguranje sve.
Onaj lek zolongesma koji košta 2,1 milion dolara u Češkoj ne pokriva osiguranje, ali je češka vlada pre dve godine platila dva puta taj lek.

Pa

pre 1 godinu

@Pera Ždera Razumem šta hoćete da kažete, ali nije isto. Ko može odjednom da da 3 miliona? Skoro pa niko, osim naravno ako država plaća, a 20 miliona tokom života je mozda i moguće uz razna dovijanja, odvajanja itd. Slažem se da je bolje 3 nego 20 ali jednostavno nije isto.

ja

pre 1 godinu

Mislim da je ovo odlicna vest. Super je da se neko bavi bolescu koja je relativno retka, i da je tretman ipak moguc. Logicno je da je cena leka velika, kad nema mnogo potencijalnih korisnika. Da li ste svesni koliko kosta istrazivanje da bi se doslo do leka za ljudsku upotrebu? Da li vi radite da bi vas neko potapsao po ramenu, ili radite za novac? Ako je retka bolest, treba zdravstveno osiguiranje da ga pokrije.

Dr. Realan

pre 1 godinu

“””SRAMOTA.Hipokrat vise ne hoda zemljom ili mozda nikad nije ni bio tu.
(napster, 24. novembar 2022 23:48)
“””

Da neće možda Hipokrat da plati za istraživanja i razvoj ovog leka? Sigurno su desetine ako ne i stotine miliona otišle na razvoj ovog leka, a samo par primeraka će biti prodato jer je bolest retka. Ionako će ovo osiguranje da plati u Americi ili država u Evropi, ne sekiraj se.

igor

pre 1 godinu

Lepo je sto se radi na novim lekovima ali za koga se oni u stvari prave?! Koliko ce samo obicnih ljudi,radnika umreti i pored postojanja leka,samo zbog novca! Danasnji lekari i naucnici neka se zapitaju da li bi uopste i postojali i koliko bi ljudi opstalo na Zemlji da su njihovi
predhodnici tako naplacivali penicilin,insulin...

Henri

pre 1 godinu

Samo da pomenem, u normalnim zemljama lek plaća osiguranje, niko ne skuplja pare SMS-ovima.
(Džo, 24. novembar 2022 21:34)

Dragi Džo, pretpostavljam da su za tebe SAD "normalna zemlja". U SAD lek plaća osiguranje onome ko osiguranje ima, odnosno ko ima posao. A ko nema posao, nema ni osiguranje pa se skupljaju kuponi i traže dotacije od raznih NVO ako ti treba neki skup lek.

Dr Batkovski

pre 1 godinu

Nema veze cena sa hipokratom i moralisanjem itd. Lek ne moze da napravi bolnica, jedan lekar itd. Samo farmaceutske kuce koje mogu da finansiraju njegov razvoj. One su te koje su lek izmislile, da nisu ne bi postojao. Naravno njihov ekonomski interes je da zarade posle. Imaju prava na to 10 godina koliko ih stiti patent. Naravno gde nigu da zarade - u normalnim zemljama gde terapiju finnasira drzava. Mi nismo takva zemlja i kod nas to deluje kao cista nepotrebna pljacka.

Kojekude

pre 1 godinu

Samo najbogatiji umiru od starosti: elizabeta, sorosi, gejtsovi, rokfeleri...
Niko ali NIKO od tih multimilijardera od raka, dijabetesa, sindroma ovog ili onog. Tako da ne blejite zapanjenost.
Ostaje samo da nauka jos malo napreduje pa da mogu da kupe eliksir mladosti. No, polako, bice i to...

KKK-666

pre 1 godinu

Samo da pomenem, u normalnim zemljama lek plaća osiguranje, niko ne skuplja pare SMS-ovima.
(Džo, 24. novembar 2022 21:34)

Mislis kao u zemlji gdi je lijek odobren?

Djokic

pre 1 godinu

Lepo piše da od ove bolesti buje svega 8000 ljudi u SAD i da ovaj lek menja doživotnu terapiju koja košta 3-6 puta više.
To znači da se lek neće prodavati u milionima doza, već se troškovi razvoja koji se moraju otplatiti dele na svega nekoliko hiljada doza koje će uspeti da prodaju.
Čak i tako je isplativije rešenje, a o kvalitetu zivota pacijenta da ne pričamo.
I na kraju, mogli su i da ga ne naprave, pa onda ne biste imali šta da komentarišete.

Admiral

pre 1 godinu

Dragi Džo, pretpostavljam da su za tebe SAD "normalna zemlja". U SAD lek plaća osiguranje onome ko osiguranje ima, odnosno ko ima posao. A ko nema posao, nema ni osiguranje pa se skupljaju kuponi i traže dotacije od raznih NVO ako ti treba neki skup lek.
(Henri, 25. novembar 2022 08:36)

Tacno, ali zato u Srbiji novac se sms-ovima skuplja i za zaposlene ljude, osiguranje tj. Rfzo pokriva samo neke lekove koji su najjeftiniji, eto u tome je razlika!

Pa

pre 1 godinu

@Pera Ždera Razumem šta hoćete da kažete, ali nije isto. Ko može odjednom da da 3 miliona? Skoro pa niko, osim naravno ako država plaća, a 20 miliona tokom života je mozda i moguće uz razna dovijanja, odvajanja itd. Slažem se da je bolje 3 nego 20 ali jednostavno nije isto.

Изногуд

pre 1 godinu

@napster
Вауууу, како си само смислио ту крилатицу.
Чуј, Хипократ више не хода земљом. Ајме Госпе моја!

Misa

pre 1 godinu

Razumem da razvoj i istrazivanje, plate, infrastruktura kosta za razvoj lekova i nauke generalno. Ono sto bi mi mozda pomoglo je da od svake transakcije ili plate svetski poznatih sportista, glumaca odvaja neki procenat za ovakve stvari.
Samo razmisljam...

japanski car

pre 1 godinu

Taj koji je postavio cenu dobro je analizirao trzište da pored malog obima produkcije ( retka bolest) ostane profitabilan i jeftiniji od konkurencije( alternative). Za pacijenta vin vin situacija. Prvo lečenje traje kraće(ako medikament stvarno pomaze) drugo u globalu jeftinije
Bar da je sreće da pronadju tabletu koja ilzeči rak pa eto zbog proširenosti i obima bolesti stave da košta 100hiljada dolara. Ja vam kazem da bi se i u Srbiji prodavao ko alva

observer

pre 1 godinu

U Švajcarskoj se plaća 10% i kad imaš osiguranje, tj 360 000 u ovom slučaju bi osiguranik morao platiti
To više nije normalno

rebro

pre 1 godinu

@Džo, ne pokriva osiguranje sve.
Onaj lek zolongesma koji košta 2,1 milion dolara u Češkoj ne pokriva osiguranje, ali je češka vlada pre dve godine platila dva puta taj lek.

only fools and horses

pre 1 godinu

Da neće možda Hipokrat da plati za istraživanja i razvoj ovog leka? Sigurno su desetine ako ne i stotine miliona otišle na razvoj ovog leka, a samo par primeraka će biti prodato jer je bolest retka. Ionako će ovo osiguranje da plati u Americi ili država u Evropi, ne sekiraj se.
(Dr. Realan, 25. novembar 2022 03:04)

Naravno da naučnici neće da rade džabe i da neko to mora da plati. Mada je i fakt da u cenu lekova ide basnoslovna zarada kompanija koje finansiraju istraživanja, ali baš ogromna zarada. Ali u svakom slučaju, takve stvari bi trebalo društvo da pokriva, ne da zavisi od zarade pojedinca, niti da se skuplja novac putem sms poruka. A u Americi nije samo pitanje da li imaš zdravstveno osiguranje nego i kojeg je ranga, odnosno šta pokriva.