Utorak, 04.10.2022.

14:38

Najotrovnije voće i povrće na pijaci: Ima čak 15 vrsta pesticida, ali znamo trik da ih se rešite

Izvor: hayat.ba

Najotrovnije voæe i povræe na pijaci: Ima èak 15 vrsta pesticida, ali znamo trik da ih se rešite IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

DEX

pre 1 godinu

Pesticidi se godinama primenjuju a primenjuju se sve masovnije. Međutim ide se i korak dalje. Sad su izmislili preparate kojima prskaju papriku da upije što više vode i dobije na težini, kao i preparate da pocrveni za jedan dan od prskanja. To su proizvođači počeli masovno da primenjuju ali izgleda nisu čitali uputstvo za upotrebu i spržili su rod pa je došlo do nestašice na tržištu. Gde god pitaš kažu loša godina, nije rodilo. A godina ko godina, ni previše sušna ni previše kišna.

domaca glista

pre 1 godinu

Ja imam malu basticu i tretiram biljke samo sa glistenjakom i koprivom. Jos uvek imam nedovoljno za svoje potrebe da se odreknem pijace, ali idem ka tome. Kucajte na fejsbuku kaliforniske gliste prodaja mini legla i pogledajte slike. Kompostiranje organskog otpada biljnog porekla uz pomoc kompostnih glista je jedina zdrava buducnost koju mozemo imati sto se tice uzgoja zdrave hrane.
(Zmaj, 5. oktobar 2022 07:44)

zmaj, bogamu, za to se zna vec pola veka. jedino ako imas farmu
kalifornijskih glista pa malo gratis reklame kad je vec prilika

poznato nepoznato

pre 1 godinu

neke biljke ne mogu bez hemije, dok neke uspevaju skoro pa na golom betonu. poklonimo im jednaku paznju i ljubav, njima opet treba hemija kao da nemaju dusu - ne znam, mozda ima takvih i ljudi;)

NS oldtajmer

pre 1 godinu

....a dodatno zlo je da poljoprivrednik cesto ne veruje uputstvu za namesavanje pesticida, ono "ko zna koliko su ga vec razredili/zakinuli", pa doda "malo vise" u emulziju za prskanje, "za svaki slucaj, jeftinije je nego da mi crvi pojedu rod"

devojka iz grada

pre 1 godinu

(Srbin, 04. oktobar 2022 23:58)

Kako si ti pametan! Svi mi koji živimo u gradovima, u stambenim zgradama imamo svoje parče obradive zemlje, samo nećemo da sadimo. Lakše nam je da kupujemo na pijaci. A i vrlo smo naivni....očekujemo da je proizvodjač pošten ili barem da nema nameru da truje ljudi radi zarade.

Slavisa

pre 1 godinu

Drugi slučaj, kod nekih rođaka pojedem 2-3 jabuke koje su doneli iz nekog voćnjaka gde su pomagali u branju, ove pokupili kao "padalice", iako su ih prali, ja sam od tih jabuka dobio "žvale" zbog otrova.
Pre par godina kupim u Lidlu one jabuke u kesi, i tokom vožnje pojedem 2 jabuke u autu, dakle nisam ih oprao, i ništa, dakle ipak ih je neko oprao pre pakovanja u te kese!
Međutim, i te jabuke "padalice" su bile dobro oprane, pa sam opet dobio infekciju po krajevima usta, pa možemo samo misliti čime su sve prskane, i to pred samo branje!
(Veliki brat, 4. oktobar 2022 20:59)

Ne mora da znaci da su mnogo prskane dok su bile na grani. Npr u Francuskoj vocari te jabuke koje su spadanice, dole poprskaju sa otrovom bas zato da ih drugi ne bi mogli skupiti i iskoristiti za nesto.

Mirka

pre 1 godinu

@Iluzija Ne pada sa neba u rafove, ali je donekle u pravu. Npr. Lidl ima kontrolu pesticida. E sad, da li je to kao kod nas kontrola vazduha, kad se gornji prag pomera konstantno, to već ne znam, ali provereno imaju kontrolu.

Zmaj

pre 1 godinu

Ja imam malu basticu i tretiram biljke samo sa glistenjakom i koprivom. Jos uvek imam nedovoljno za svoje potrebe da se odreknem pijace, ali idem ka tome. Kucajte na fejsbuku kaliforniske gliste prodaja mini legla i pogledajte slike. Kompostiranje organskog otpada biljnog porekla uz pomoc kompostnih glista je jedina zdrava buducnost koju mozemo imati sto se tice uzgoja zdrave hrane.

aki

pre 1 godinu

Ps gospoda koja ne želi da prska voće i povrće neka zasadi na terasi ili balknonu ili krovu svoje zgrade, pa će imati bio u fulu.

asdadsad

pre 1 godinu

Imam drugara koji je završio smer zaštite bilja na Poljoprivrednom faksu i bavi se time već 20 god. Kaže da ubedljivo najviše pesticida kod nas ima u zelenoj salati. Ali ta zelena salata se izgleda ne gaji u Švedskoj pa je nema na listi...

Iluzija

pre 1 godinu

Samo lud čovek danas kupuje na pijaci. U marketima ima bar neke kontrole, na pijacama nikakve.
(Locutus, 04. oktobar 2022 18:36)

Tako je. Ovo voće i povrće u marketima pada s neba direktno u rafove.

Antitoksin

pre 1 godinu

Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.
(Trovach, 04. oktobar 2022 18:30)

U pravu si, plavi kamen uopšte nije bezbedan. To što je dozvoljen u organskoj proizvodnji ne znači ništa. Ipak si ti najpametniji. Čudi me da već nisi dobio Nobelovu nagradu.

Flora i fauna

pre 1 godinu

Ovde neki ljudi jedva čekaju da pljunu po Srbiji. To što komentarišu stvari o kojima nemaju blage veze je nebitno. Pažljivo sam pročitao sve komentare (26). Kakvih sam gluposti pročitao da te Bog sačuva.

Srbin

pre 1 godinu

Kod nas seljak lopatom rasprsuje po posedu...Sledeceg dana tera na pijacu. Za sebe ostavio po strani i ne prska. Zamislite kakvo zlo se krije u takvom ???
Nasa pijaca je trovacnica i nista drugo.
(Zoran, 4. oktobar 2022 19:29)

Kmee,kmeee. Sadite svoje,jel vam neko brani?

program zaštite biljaka

pre 1 godinu

(kole, 04. oktobar 2022 22:18)

Ništa nije tačno u tvom komentaru. Brokoli se tretira 5 puta u toku godine a ne svaki drugi dan. Tvoj prijatelj ili je zemlju dao nekom idiotu ili laže. A jabuke se prskaju minimum 16 puta u toku godine a u zavisnosti da li je kišna ili nije i više od 16 puta.

kole

pre 1 godinu

Jabuke se na primer prskaju nekoliko puta zbog zastite od bolesti i insekata, a sva osatala prskanja su folijarna prehrana i bildovanje ploda. Biljka ne moze preko korena da preuzme dovoljno hranjljivih materija da proizvede krupan plod, pa se posebnim sredstvima biljka hrani preko lista. Tih prskanja ima od 15 do 20. Sto se tice hemije, pogresno se misli da seljaci za svaki slucaj sipaju vise pesticida. U stvari sipaju manje, jer je hemija uzasno skupa. Moj prijatelj je dao parce zemlje seljaku koji je gajio brokoli i oterao ga je sa te zemlje jer se ta biljka prska insekticidima svaki drugi dan. Gomile bubica obozavaju tu biljku i borba sa nima je veoma otrovna. Od tada ni jednom nisam kupio to povrce iako ga volim.

Umetnički poljoprivrednik

pre 1 godinu

Po ovim komentarima izgleda da se misli da poljoprivrednici jedva čekaju da prskaju voće i povrće. Pošto to ipak košta baš puno oni to ipak rade baš ono neophodno. A za kvalitet preparata ipak ne možete njih da krivite. Preparati su uglavnom kineske proizvodnje a ovde se samo pakuju.

Vaše ime

pre 1 godinu

Tačno tako.
U Nemačkoj se prodaju tako što kupiš recimo litru koja na tvoje zemljište traje 2 meseca. Ne možeš kupiti ranije novu turu. I Nemac uzme uputstvo i striktno radi kako piše. Srbi su nepismeni.
(Zoran, 04. oktobar 2022 21:15)

Auu brate, kakve kreature kolaju internetom

Gile

pre 1 godinu

Za papriku vam treba 3 metra puta 1 i rasporedite 8-10 biljki, kad dodje jesen u zamrzivac sto ostane, imate 9 meseci pariku svezu svoju neprskanu, ko ima parce baste greota da ne sadi ...

Zoran

pre 1 godinu

Dakle, kontrola primene je kljucna, a bas me zanima šta biste jeli da se ukine primena pesticida a insekti, gljive i korovi ostave na nivou prikagodjavanja i otpornosti koji imaju sada.
(Cathy, 4. oktobar 2022 19:47)

Tačno tako.
U Nemačkoj se prodaju tako što kupiš recimo litru koja na tvoje zemljište traje 2 meseca. Ne možeš kupiti ranije novu turu. I Nemac uzme uputstvo i striktno radi kako piše. Srbi su nepismeni.

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

@Loctus:

Sve to dolazi sa kvantaša u gradovima, bez obzira da li je reč o pijacama ili supermaretima, dobavljači su isti.

Veliki brat

pre 1 godinu

Pre 10-ak godina u komšiluku došao lik traktorom sa onim velikim rezervoarom da prska jagode (crevom poveće dužine kojim prođe kroz jagode, ali bar ne nosi leđnu kantu i ne pravi svakih 5 minuta smešu), pita ga prvi komšija čime prska i potom se krsti i levom i desnom i pita da li je normalan što prska jagode 3-4 dana pred branje pesticidom čija je "karenca" 14 dana, a ovaj mu odgovori: jagode nisu moje, meni je plaćeno da poprskam time, a neću ja da ih jedem...
A ovaj pita gde njegova deca kupuju jagode i onda kaže da te jagode mogu stići do njegove dece (npr. odu kod drugara i ovi ih posluže jagodama sa pijace).

Drugi slučaj, kod nekih rođaka pojedem 2-3 jabuke koje su doneli iz nekog voćnjaka gde su pomagali u branju, ove pokupili kao "padalice", iako su ih prali, ja sam od tih jabuka dobio "žvale" zbog otrova.
Pre par godina kupim u Lidlu one jabuke u kesi, i tokom vožnje pojedem 2 jabuke u autu, dakle nisam ih oprao, i ništa, dakle ipak ih je neko oprao pre pakovanja u te kese!
Međutim, i te jabuke "padalice" su bile dobro oprane, pa sam opet dobio infekciju po krajevima usta, pa možemo samo misliti čime su sve prskane, i to pred samo branje!

Lax

pre 1 godinu

Srbin ima svoje selo, pa sam nek bira da li će mnogo prskanog ili malo manje neprskanog... Došlo vreme da selo zlata vredi, bar znaš šta jedeš...

Cathy

pre 1 godinu

Cela priča u vezi pesticida je mnogo kompleksnija od saveta nekih tamo portala i blogerki o potapanju u sirće, sodu bijarbonu itd…postoje sistemicni pesticidi, insekticidi ili fungicidi (ne i herbicidi) koji ulaze u biljku i zadržavaju se tamo dovoljno dugo da unište tog insekta ili gljivu koja se nalazi u nekom delu biljke ili da ih insekt pojede i otruje se. Ako se primenjuju po uputstvu, na vreme, u propisanoj koncentraciji i ako se postuje karenca, ostaci pesticida se razlože na vreme metabolickim procesima u biljci i predju u zemljišni rastvor. Dakle, kontrola primene je kljucna, a bas me zanima šta biste jeli da se ukine primena pesticida a insekti, gljive i korovi ostave na nivou prikagodjavanja i otpornosti koji imaju sada.

Zoran

pre 1 godinu

Kod nas seljak lopatom rasprsuje po posedu...Sledeceg dana tera na pijacu. Za sebe ostavio po strani i ne prska. Zamislite kakvo zlo se krije u takvom ???
Nasa pijaca je trovacnica i nista drugo.

Bieber Strutz

pre 1 godinu

Prosečni Srbin je danas:

- spušio 2 - 3 pakle cigara
- pojeo 400 - 800 grama najgoreg mesa (paštete i parizera za doručak, mlevenog za ručak)
- Popio 2 - 4 kafe (prvu na prazan stomak)
- Popio "nekoliko" rakijica ili piva (ili i jedno i drugo)
- a poslednji put je potrčao na času fizičkog u srednjoj školi...


... ali da, umreće od neprskanog paradajza...

Laganje neukih

pre 1 godinu

Najveća glupost je verovati da pranje rastvorom sode bikarbone može da odstrani pesticide.
Da pisci tih glupisti makar nešto znaju o pesticidima znali bi i to da savremene pesticide biljke usvajaju (upijaju) i da se ostaci pesticida ne nalaze na površini biljaka koje jedemo. Možete ih prati, ljuštiti... ali ne vredi ništa.

Trovach

pre 1 godinu

Jagode nikada nisam prskao, sta rodi neka rodi, a bude bas mnogo, ali neka istrune poneka. Povrce i lozu 2 do 3 puta i to pre zametanja plodova. Ako u tu fazu biljke udju zdrave i bujne, kasnije se skoro same izbore sa parazitima. Ponekad se mora reagovati, ali retko. Mora se znati kada i cime se prska. Oni fazoni "Moj deda je osto to koristio" su recept za neuspeh i nepotrebno koristenje hemije koja je manje efikasma od danasnjih preparata, a uz to i otrovnija. Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.

c i t i z e n

pre 1 godinu

@hemodroid: У Шведској је забрањена употреба пестицида. Зато је шведско воће и поврће скупо али искључиво шведско купујем. Тестови који су у Шведској рађени односе се на увозне производе - трговину не можете забранити, као ни људима да купују јевтиније.

Trovach

pre 1 godinu

Jagode nikada nisam prskao, sta rodi neka rodi, a bude bas mnogo, ali neka istrune poneka. Povrce i lozu 2 do 3 puta i to pre zametanja plodova. Ako u tu fazu biljke udju zdrave i bujne, kasnije se skoro same izbore sa parazitima. Ponekad se mora reagovati, ali retko. Mora se znati kada i cime se prska. Oni fazoni "Moj deda je osto to koristio" su recept za neuspeh i nepotrebno koristenje hemije koja je manje efikasma od danasnjih preparata, a uz to i otrovnija. Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.

Ljerka

pre 1 godinu

Ako se tretmanom sodom bikarbonom i ispiranjem otklanjaju eventualni pesticidi to bi onda znacilo da se oni zadrzavaju na samoj kori. Mislim da vodom necemo ukloniti stetnosti preteranog prskanja raznim otrovima.

Bieber Strutz

pre 1 godinu

Prosečni Srbin je danas:

- spušio 2 - 3 pakle cigara
- pojeo 400 - 800 grama najgoreg mesa (paštete i parizera za doručak, mlevenog za ručak)
- Popio 2 - 4 kafe (prvu na prazan stomak)
- Popio "nekoliko" rakijica ili piva (ili i jedno i drugo)
- a poslednji put je potrčao na času fizičkog u srednjoj školi...


... ali da, umreće od neprskanog paradajza...

Laganje neukih

pre 1 godinu

Najveća glupost je verovati da pranje rastvorom sode bikarbone može da odstrani pesticide.
Da pisci tih glupisti makar nešto znaju o pesticidima znali bi i to da savremene pesticide biljke usvajaju (upijaju) i da se ostaci pesticida ne nalaze na površini biljaka koje jedemo. Možete ih prati, ljuštiti... ali ne vredi ništa.

Ljerka

pre 1 godinu

Ako se tretmanom sodom bikarbonom i ispiranjem otklanjaju eventualni pesticidi to bi onda znacilo da se oni zadrzavaju na samoj kori. Mislim da vodom necemo ukloniti stetnosti preteranog prskanja raznim otrovima.

Cathy

pre 1 godinu

Cela priča u vezi pesticida je mnogo kompleksnija od saveta nekih tamo portala i blogerki o potapanju u sirće, sodu bijarbonu itd…postoje sistemicni pesticidi, insekticidi ili fungicidi (ne i herbicidi) koji ulaze u biljku i zadržavaju se tamo dovoljno dugo da unište tog insekta ili gljivu koja se nalazi u nekom delu biljke ili da ih insekt pojede i otruje se. Ako se primenjuju po uputstvu, na vreme, u propisanoj koncentraciji i ako se postuje karenca, ostaci pesticida se razlože na vreme metabolickim procesima u biljci i predju u zemljišni rastvor. Dakle, kontrola primene je kljucna, a bas me zanima šta biste jeli da se ukine primena pesticida a insekti, gljive i korovi ostave na nivou prikagodjavanja i otpornosti koji imaju sada.

Zoran

pre 1 godinu

Kod nas seljak lopatom rasprsuje po posedu...Sledeceg dana tera na pijacu. Za sebe ostavio po strani i ne prska. Zamislite kakvo zlo se krije u takvom ???
Nasa pijaca je trovacnica i nista drugo.

Iluzija

pre 1 godinu

Samo lud čovek danas kupuje na pijaci. U marketima ima bar neke kontrole, na pijacama nikakve.
(Locutus, 04. oktobar 2022 18:36)

Tako je. Ovo voće i povrće u marketima pada s neba direktno u rafove.

Zoran

pre 1 godinu

Dakle, kontrola primene je kljucna, a bas me zanima šta biste jeli da se ukine primena pesticida a insekti, gljive i korovi ostave na nivou prikagodjavanja i otpornosti koji imaju sada.
(Cathy, 4. oktobar 2022 19:47)

Tačno tako.
U Nemačkoj se prodaju tako što kupiš recimo litru koja na tvoje zemljište traje 2 meseca. Ne možeš kupiti ranije novu turu. I Nemac uzme uputstvo i striktno radi kako piše. Srbi su nepismeni.

Lax

pre 1 godinu

Srbin ima svoje selo, pa sam nek bira da li će mnogo prskanog ili malo manje neprskanog... Došlo vreme da selo zlata vredi, bar znaš šta jedeš...

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

@Loctus:

Sve to dolazi sa kvantaša u gradovima, bez obzira da li je reč o pijacama ili supermaretima, dobavljači su isti.

c i t i z e n

pre 1 godinu

@hemodroid: У Шведској је забрањена употреба пестицида. Зато је шведско воће и поврће скупо али искључиво шведско купујем. Тестови који су у Шведској рађени односе се на увозне производе - трговину не можете забранити, као ни људима да купују јевтиније.

Gile

pre 1 godinu

Za papriku vam treba 3 metra puta 1 i rasporedite 8-10 biljki, kad dodje jesen u zamrzivac sto ostane, imate 9 meseci pariku svezu svoju neprskanu, ko ima parce baste greota da ne sadi ...

program zaštite biljaka

pre 1 godinu

(kole, 04. oktobar 2022 22:18)

Ništa nije tačno u tvom komentaru. Brokoli se tretira 5 puta u toku godine a ne svaki drugi dan. Tvoj prijatelj ili je zemlju dao nekom idiotu ili laže. A jabuke se prskaju minimum 16 puta u toku godine a u zavisnosti da li je kišna ili nije i više od 16 puta.

Trovach

pre 1 godinu

Jagode nikada nisam prskao, sta rodi neka rodi, a bude bas mnogo, ali neka istrune poneka. Povrce i lozu 2 do 3 puta i to pre zametanja plodova. Ako u tu fazu biljke udju zdrave i bujne, kasnije se skoro same izbore sa parazitima. Ponekad se mora reagovati, ali retko. Mora se znati kada i cime se prska. Oni fazoni "Moj deda je osto to koristio" su recept za neuspeh i nepotrebno koristenje hemije koja je manje efikasma od danasnjih preparata, a uz to i otrovnija. Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.

Umetnički poljoprivrednik

pre 1 godinu

Po ovim komentarima izgleda da se misli da poljoprivrednici jedva čekaju da prskaju voće i povrće. Pošto to ipak košta baš puno oni to ipak rade baš ono neophodno. A za kvalitet preparata ipak ne možete njih da krivite. Preparati su uglavnom kineske proizvodnje a ovde se samo pakuju.

Flora i fauna

pre 1 godinu

Ovde neki ljudi jedva čekaju da pljunu po Srbiji. To što komentarišu stvari o kojima nemaju blage veze je nebitno. Pažljivo sam pročitao sve komentare (26). Kakvih sam gluposti pročitao da te Bog sačuva.

Vaše ime

pre 1 godinu

Tačno tako.
U Nemačkoj se prodaju tako što kupiš recimo litru koja na tvoje zemljište traje 2 meseca. Ne možeš kupiti ranije novu turu. I Nemac uzme uputstvo i striktno radi kako piše. Srbi su nepismeni.
(Zoran, 04. oktobar 2022 21:15)

Auu brate, kakve kreature kolaju internetom

Antitoksin

pre 1 godinu

Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.
(Trovach, 04. oktobar 2022 18:30)

U pravu si, plavi kamen uopšte nije bezbedan. To što je dozvoljen u organskoj proizvodnji ne znači ništa. Ipak si ti najpametniji. Čudi me da već nisi dobio Nobelovu nagradu.

Srbin

pre 1 godinu

Kod nas seljak lopatom rasprsuje po posedu...Sledeceg dana tera na pijacu. Za sebe ostavio po strani i ne prska. Zamislite kakvo zlo se krije u takvom ???
Nasa pijaca je trovacnica i nista drugo.
(Zoran, 4. oktobar 2022 19:29)

Kmee,kmeee. Sadite svoje,jel vam neko brani?

Veliki brat

pre 1 godinu

Pre 10-ak godina u komšiluku došao lik traktorom sa onim velikim rezervoarom da prska jagode (crevom poveće dužine kojim prođe kroz jagode, ali bar ne nosi leđnu kantu i ne pravi svakih 5 minuta smešu), pita ga prvi komšija čime prska i potom se krsti i levom i desnom i pita da li je normalan što prska jagode 3-4 dana pred branje pesticidom čija je "karenca" 14 dana, a ovaj mu odgovori: jagode nisu moje, meni je plaćeno da poprskam time, a neću ja da ih jedem...
A ovaj pita gde njegova deca kupuju jagode i onda kaže da te jagode mogu stići do njegove dece (npr. odu kod drugara i ovi ih posluže jagodama sa pijace).

Drugi slučaj, kod nekih rođaka pojedem 2-3 jabuke koje su doneli iz nekog voćnjaka gde su pomagali u branju, ove pokupili kao "padalice", iako su ih prali, ja sam od tih jabuka dobio "žvale" zbog otrova.
Pre par godina kupim u Lidlu one jabuke u kesi, i tokom vožnje pojedem 2 jabuke u autu, dakle nisam ih oprao, i ništa, dakle ipak ih je neko oprao pre pakovanja u te kese!
Međutim, i te jabuke "padalice" su bile dobro oprane, pa sam opet dobio infekciju po krajevima usta, pa možemo samo misliti čime su sve prskane, i to pred samo branje!

Trovach

pre 1 godinu

Jagode nikada nisam prskao, sta rodi neka rodi, a bude bas mnogo, ali neka istrune poneka. Povrce i lozu 2 do 3 puta i to pre zametanja plodova. Ako u tu fazu biljke udju zdrave i bujne, kasnije se skoro same izbore sa parazitima. Ponekad se mora reagovati, ali retko. Mora se znati kada i cime se prska. Oni fazoni "Moj deda je osto to koristio" su recept za neuspeh i nepotrebno koristenje hemije koja je manje efikasma od danasnjih preparata, a uz to i otrovnija. Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.

kole

pre 1 godinu

Jabuke se na primer prskaju nekoliko puta zbog zastite od bolesti i insekata, a sva osatala prskanja su folijarna prehrana i bildovanje ploda. Biljka ne moze preko korena da preuzme dovoljno hranjljivih materija da proizvede krupan plod, pa se posebnim sredstvima biljka hrani preko lista. Tih prskanja ima od 15 do 20. Sto se tice hemije, pogresno se misli da seljaci za svaki slucaj sipaju vise pesticida. U stvari sipaju manje, jer je hemija uzasno skupa. Moj prijatelj je dao parce zemlje seljaku koji je gajio brokoli i oterao ga je sa te zemlje jer se ta biljka prska insekticidima svaki drugi dan. Gomile bubica obozavaju tu biljku i borba sa nima je veoma otrovna. Od tada ni jednom nisam kupio to povrce iako ga volim.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

....a dodatno zlo je da poljoprivrednik cesto ne veruje uputstvu za namesavanje pesticida, ono "ko zna koliko su ga vec razredili/zakinuli", pa doda "malo vise" u emulziju za prskanje, "za svaki slucaj, jeftinije je nego da mi crvi pojedu rod"

devojka iz grada

pre 1 godinu

(Srbin, 04. oktobar 2022 23:58)

Kako si ti pametan! Svi mi koji živimo u gradovima, u stambenim zgradama imamo svoje parče obradive zemlje, samo nećemo da sadimo. Lakše nam je da kupujemo na pijaci. A i vrlo smo naivni....očekujemo da je proizvodjač pošten ili barem da nema nameru da truje ljudi radi zarade.

Mirka

pre 1 godinu

@Iluzija Ne pada sa neba u rafove, ali je donekle u pravu. Npr. Lidl ima kontrolu pesticida. E sad, da li je to kao kod nas kontrola vazduha, kad se gornji prag pomera konstantno, to već ne znam, ali provereno imaju kontrolu.

asdadsad

pre 1 godinu

Imam drugara koji je završio smer zaštite bilja na Poljoprivrednom faksu i bavi se time već 20 god. Kaže da ubedljivo najviše pesticida kod nas ima u zelenoj salati. Ali ta zelena salata se izgleda ne gaji u Švedskoj pa je nema na listi...

Zmaj

pre 1 godinu

Ja imam malu basticu i tretiram biljke samo sa glistenjakom i koprivom. Jos uvek imam nedovoljno za svoje potrebe da se odreknem pijace, ali idem ka tome. Kucajte na fejsbuku kaliforniske gliste prodaja mini legla i pogledajte slike. Kompostiranje organskog otpada biljnog porekla uz pomoc kompostnih glista je jedina zdrava buducnost koju mozemo imati sto se tice uzgoja zdrave hrane.

Slavisa

pre 1 godinu

Drugi slučaj, kod nekih rođaka pojedem 2-3 jabuke koje su doneli iz nekog voćnjaka gde su pomagali u branju, ove pokupili kao "padalice", iako su ih prali, ja sam od tih jabuka dobio "žvale" zbog otrova.
Pre par godina kupim u Lidlu one jabuke u kesi, i tokom vožnje pojedem 2 jabuke u autu, dakle nisam ih oprao, i ništa, dakle ipak ih je neko oprao pre pakovanja u te kese!
Međutim, i te jabuke "padalice" su bile dobro oprane, pa sam opet dobio infekciju po krajevima usta, pa možemo samo misliti čime su sve prskane, i to pred samo branje!
(Veliki brat, 4. oktobar 2022 20:59)

Ne mora da znaci da su mnogo prskane dok su bile na grani. Npr u Francuskoj vocari te jabuke koje su spadanice, dole poprskaju sa otrovom bas zato da ih drugi ne bi mogli skupiti i iskoristiti za nesto.

aki

pre 1 godinu

Ps gospoda koja ne želi da prska voće i povrće neka zasadi na terasi ili balknonu ili krovu svoje zgrade, pa će imati bio u fulu.

domaca glista

pre 1 godinu

Ja imam malu basticu i tretiram biljke samo sa glistenjakom i koprivom. Jos uvek imam nedovoljno za svoje potrebe da se odreknem pijace, ali idem ka tome. Kucajte na fejsbuku kaliforniske gliste prodaja mini legla i pogledajte slike. Kompostiranje organskog otpada biljnog porekla uz pomoc kompostnih glista je jedina zdrava buducnost koju mozemo imati sto se tice uzgoja zdrave hrane.
(Zmaj, 5. oktobar 2022 07:44)

zmaj, bogamu, za to se zna vec pola veka. jedino ako imas farmu
kalifornijskih glista pa malo gratis reklame kad je vec prilika

poznato nepoznato

pre 1 godinu

neke biljke ne mogu bez hemije, dok neke uspevaju skoro pa na golom betonu. poklonimo im jednaku paznju i ljubav, njima opet treba hemija kao da nemaju dusu - ne znam, mozda ima takvih i ljudi;)

DEX

pre 1 godinu

Pesticidi se godinama primenjuju a primenjuju se sve masovnije. Međutim ide se i korak dalje. Sad su izmislili preparate kojima prskaju papriku da upije što više vode i dobije na težini, kao i preparate da pocrveni za jedan dan od prskanja. To su proizvođači počeli masovno da primenjuju ali izgleda nisu čitali uputstvo za upotrebu i spržili su rod pa je došlo do nestašice na tržištu. Gde god pitaš kažu loša godina, nije rodilo. A godina ko godina, ni previše sušna ni previše kišna.

Srbin

pre 1 godinu

Kod nas seljak lopatom rasprsuje po posedu...Sledeceg dana tera na pijacu. Za sebe ostavio po strani i ne prska. Zamislite kakvo zlo se krije u takvom ???
Nasa pijaca je trovacnica i nista drugo.
(Zoran, 4. oktobar 2022 19:29)

Kmee,kmeee. Sadite svoje,jel vam neko brani?

Bieber Strutz

pre 1 godinu

Prosečni Srbin je danas:

- spušio 2 - 3 pakle cigara
- pojeo 400 - 800 grama najgoreg mesa (paštete i parizera za doručak, mlevenog za ručak)
- Popio 2 - 4 kafe (prvu na prazan stomak)
- Popio "nekoliko" rakijica ili piva (ili i jedno i drugo)
- a poslednji put je potrčao na času fizičkog u srednjoj školi...


... ali da, umreće od neprskanog paradajza...

Veliki brat

pre 1 godinu

Pre 10-ak godina u komšiluku došao lik traktorom sa onim velikim rezervoarom da prska jagode (crevom poveće dužine kojim prođe kroz jagode, ali bar ne nosi leđnu kantu i ne pravi svakih 5 minuta smešu), pita ga prvi komšija čime prska i potom se krsti i levom i desnom i pita da li je normalan što prska jagode 3-4 dana pred branje pesticidom čija je "karenca" 14 dana, a ovaj mu odgovori: jagode nisu moje, meni je plaćeno da poprskam time, a neću ja da ih jedem...
A ovaj pita gde njegova deca kupuju jagode i onda kaže da te jagode mogu stići do njegove dece (npr. odu kod drugara i ovi ih posluže jagodama sa pijace).

Drugi slučaj, kod nekih rođaka pojedem 2-3 jabuke koje su doneli iz nekog voćnjaka gde su pomagali u branju, ove pokupili kao "padalice", iako su ih prali, ja sam od tih jabuka dobio "žvale" zbog otrova.
Pre par godina kupim u Lidlu one jabuke u kesi, i tokom vožnje pojedem 2 jabuke u autu, dakle nisam ih oprao, i ništa, dakle ipak ih je neko oprao pre pakovanja u te kese!
Međutim, i te jabuke "padalice" su bile dobro oprane, pa sam opet dobio infekciju po krajevima usta, pa možemo samo misliti čime su sve prskane, i to pred samo branje!

Vaše ime

pre 1 godinu

Tačno tako.
U Nemačkoj se prodaju tako što kupiš recimo litru koja na tvoje zemljište traje 2 meseca. Ne možeš kupiti ranije novu turu. I Nemac uzme uputstvo i striktno radi kako piše. Srbi su nepismeni.
(Zoran, 04. oktobar 2022 21:15)

Auu brate, kakve kreature kolaju internetom

Zoran

pre 1 godinu

Kod nas seljak lopatom rasprsuje po posedu...Sledeceg dana tera na pijacu. Za sebe ostavio po strani i ne prska. Zamislite kakvo zlo se krije u takvom ???
Nasa pijaca je trovacnica i nista drugo.

c i t i z e n

pre 1 godinu

@hemodroid: У Шведској је забрањена употреба пестицида. Зато је шведско воће и поврће скупо али искључиво шведско купујем. Тестови који су у Шведској рађени односе се на увозне производе - трговину не можете забранити, као ни људима да купују јевтиније.

Zoran

pre 1 godinu

Dakle, kontrola primene je kljucna, a bas me zanima šta biste jeli da se ukine primena pesticida a insekti, gljive i korovi ostave na nivou prikagodjavanja i otpornosti koji imaju sada.
(Cathy, 4. oktobar 2022 19:47)

Tačno tako.
U Nemačkoj se prodaju tako što kupiš recimo litru koja na tvoje zemljište traje 2 meseca. Ne možeš kupiti ranije novu turu. I Nemac uzme uputstvo i striktno radi kako piše. Srbi su nepismeni.

Iluzija

pre 1 godinu

Samo lud čovek danas kupuje na pijaci. U marketima ima bar neke kontrole, na pijacama nikakve.
(Locutus, 04. oktobar 2022 18:36)

Tako je. Ovo voće i povrće u marketima pada s neba direktno u rafove.

Lax

pre 1 godinu

Srbin ima svoje selo, pa sam nek bira da li će mnogo prskanog ili malo manje neprskanog... Došlo vreme da selo zlata vredi, bar znaš šta jedeš...

Antitoksin

pre 1 godinu

Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.
(Trovach, 04. oktobar 2022 18:30)

U pravu si, plavi kamen uopšte nije bezbedan. To što je dozvoljen u organskoj proizvodnji ne znači ništa. Ipak si ti najpametniji. Čudi me da već nisi dobio Nobelovu nagradu.

Flora i fauna

pre 1 godinu

Ovde neki ljudi jedva čekaju da pljunu po Srbiji. To što komentarišu stvari o kojima nemaju blage veze je nebitno. Pažljivo sam pročitao sve komentare (26). Kakvih sam gluposti pročitao da te Bog sačuva.

Laganje neukih

pre 1 godinu

Najveća glupost je verovati da pranje rastvorom sode bikarbone može da odstrani pesticide.
Da pisci tih glupisti makar nešto znaju o pesticidima znali bi i to da savremene pesticide biljke usvajaju (upijaju) i da se ostaci pesticida ne nalaze na površini biljaka koje jedemo. Možete ih prati, ljuštiti... ali ne vredi ništa.

Cathy

pre 1 godinu

Cela priča u vezi pesticida je mnogo kompleksnija od saveta nekih tamo portala i blogerki o potapanju u sirće, sodu bijarbonu itd…postoje sistemicni pesticidi, insekticidi ili fungicidi (ne i herbicidi) koji ulaze u biljku i zadržavaju se tamo dovoljno dugo da unište tog insekta ili gljivu koja se nalazi u nekom delu biljke ili da ih insekt pojede i otruje se. Ako se primenjuju po uputstvu, na vreme, u propisanoj koncentraciji i ako se postuje karenca, ostaci pesticida se razlože na vreme metabolickim procesima u biljci i predju u zemljišni rastvor. Dakle, kontrola primene je kljucna, a bas me zanima šta biste jeli da se ukine primena pesticida a insekti, gljive i korovi ostave na nivou prikagodjavanja i otpornosti koji imaju sada.

Ljerka

pre 1 godinu

Ako se tretmanom sodom bikarbonom i ispiranjem otklanjaju eventualni pesticidi to bi onda znacilo da se oni zadrzavaju na samoj kori. Mislim da vodom necemo ukloniti stetnosti preteranog prskanja raznim otrovima.

kole

pre 1 godinu

Jabuke se na primer prskaju nekoliko puta zbog zastite od bolesti i insekata, a sva osatala prskanja su folijarna prehrana i bildovanje ploda. Biljka ne moze preko korena da preuzme dovoljno hranjljivih materija da proizvede krupan plod, pa se posebnim sredstvima biljka hrani preko lista. Tih prskanja ima od 15 do 20. Sto se tice hemije, pogresno se misli da seljaci za svaki slucaj sipaju vise pesticida. U stvari sipaju manje, jer je hemija uzasno skupa. Moj prijatelj je dao parce zemlje seljaku koji je gajio brokoli i oterao ga je sa te zemlje jer se ta biljka prska insekticidima svaki drugi dan. Gomile bubica obozavaju tu biljku i borba sa nima je veoma otrovna. Od tada ni jednom nisam kupio to povrce iako ga volim.

Trovach

pre 1 godinu

Jagode nikada nisam prskao, sta rodi neka rodi, a bude bas mnogo, ali neka istrune poneka. Povrce i lozu 2 do 3 puta i to pre zametanja plodova. Ako u tu fazu biljke udju zdrave i bujne, kasnije se skoro same izbore sa parazitima. Ponekad se mora reagovati, ali retko. Mora se znati kada i cime se prska. Oni fazoni "Moj deda je osto to koristio" su recept za neuspeh i nepotrebno koristenje hemije koja je manje efikasma od danasnjih preparata, a uz to i otrovnija. Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.

Umetnički poljoprivrednik

pre 1 godinu

Po ovim komentarima izgleda da se misli da poljoprivrednici jedva čekaju da prskaju voće i povrće. Pošto to ipak košta baš puno oni to ipak rade baš ono neophodno. A za kvalitet preparata ipak ne možete njih da krivite. Preparati su uglavnom kineske proizvodnje a ovde se samo pakuju.

Trovach

pre 1 godinu

Jagode nikada nisam prskao, sta rodi neka rodi, a bude bas mnogo, ali neka istrune poneka. Povrce i lozu 2 do 3 puta i to pre zametanja plodova. Ako u tu fazu biljke udju zdrave i bujne, kasnije se skoro same izbore sa parazitima. Ponekad se mora reagovati, ali retko. Mora se znati kada i cime se prska. Oni fazoni "Moj deda je osto to koristio" su recept za neuspeh i nepotrebno koristenje hemije koja je manje efikasma od danasnjih preparata, a uz to i otrovnija. Mnogi misle da je plavi kamen bezbedan. To je prvi i najprimitivniji fungicid/baktericid, ali niti je bezbedan, niti je efikasan. Efikasniji je 1% rastvor sode bikarbone, ali ga spere prva kisa, a tada je najpotrebniji.

aki

pre 1 godinu

Ps gospoda koja ne želi da prska voće i povrće neka zasadi na terasi ili balknonu ili krovu svoje zgrade, pa će imati bio u fulu.

Slavisa

pre 1 godinu

Drugi slučaj, kod nekih rođaka pojedem 2-3 jabuke koje su doneli iz nekog voćnjaka gde su pomagali u branju, ove pokupili kao "padalice", iako su ih prali, ja sam od tih jabuka dobio "žvale" zbog otrova.
Pre par godina kupim u Lidlu one jabuke u kesi, i tokom vožnje pojedem 2 jabuke u autu, dakle nisam ih oprao, i ništa, dakle ipak ih je neko oprao pre pakovanja u te kese!
Međutim, i te jabuke "padalice" su bile dobro oprane, pa sam opet dobio infekciju po krajevima usta, pa možemo samo misliti čime su sve prskane, i to pred samo branje!
(Veliki brat, 4. oktobar 2022 20:59)

Ne mora da znaci da su mnogo prskane dok su bile na grani. Npr u Francuskoj vocari te jabuke koje su spadanice, dole poprskaju sa otrovom bas zato da ih drugi ne bi mogli skupiti i iskoristiti za nesto.

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

@Loctus:

Sve to dolazi sa kvantaša u gradovima, bez obzira da li je reč o pijacama ili supermaretima, dobavljači su isti.

Gile

pre 1 godinu

Za papriku vam treba 3 metra puta 1 i rasporedite 8-10 biljki, kad dodje jesen u zamrzivac sto ostane, imate 9 meseci pariku svezu svoju neprskanu, ko ima parce baste greota da ne sadi ...

Mirka

pre 1 godinu

@Iluzija Ne pada sa neba u rafove, ali je donekle u pravu. Npr. Lidl ima kontrolu pesticida. E sad, da li je to kao kod nas kontrola vazduha, kad se gornji prag pomera konstantno, to već ne znam, ali provereno imaju kontrolu.

Zmaj

pre 1 godinu

Ja imam malu basticu i tretiram biljke samo sa glistenjakom i koprivom. Jos uvek imam nedovoljno za svoje potrebe da se odreknem pijace, ali idem ka tome. Kucajte na fejsbuku kaliforniske gliste prodaja mini legla i pogledajte slike. Kompostiranje organskog otpada biljnog porekla uz pomoc kompostnih glista je jedina zdrava buducnost koju mozemo imati sto se tice uzgoja zdrave hrane.

devojka iz grada

pre 1 godinu

(Srbin, 04. oktobar 2022 23:58)

Kako si ti pametan! Svi mi koji živimo u gradovima, u stambenim zgradama imamo svoje parče obradive zemlje, samo nećemo da sadimo. Lakše nam je da kupujemo na pijaci. A i vrlo smo naivni....očekujemo da je proizvodjač pošten ili barem da nema nameru da truje ljudi radi zarade.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

....a dodatno zlo je da poljoprivrednik cesto ne veruje uputstvu za namesavanje pesticida, ono "ko zna koliko su ga vec razredili/zakinuli", pa doda "malo vise" u emulziju za prskanje, "za svaki slucaj, jeftinije je nego da mi crvi pojedu rod"

DEX

pre 1 godinu

Pesticidi se godinama primenjuju a primenjuju se sve masovnije. Međutim ide se i korak dalje. Sad su izmislili preparate kojima prskaju papriku da upije što više vode i dobije na težini, kao i preparate da pocrveni za jedan dan od prskanja. To su proizvođači počeli masovno da primenjuju ali izgleda nisu čitali uputstvo za upotrebu i spržili su rod pa je došlo do nestašice na tržištu. Gde god pitaš kažu loša godina, nije rodilo. A godina ko godina, ni previše sušna ni previše kišna.

poznato nepoznato

pre 1 godinu

neke biljke ne mogu bez hemije, dok neke uspevaju skoro pa na golom betonu. poklonimo im jednaku paznju i ljubav, njima opet treba hemija kao da nemaju dusu - ne znam, mozda ima takvih i ljudi;)

program zaštite biljaka

pre 1 godinu

(kole, 04. oktobar 2022 22:18)

Ništa nije tačno u tvom komentaru. Brokoli se tretira 5 puta u toku godine a ne svaki drugi dan. Tvoj prijatelj ili je zemlju dao nekom idiotu ili laže. A jabuke se prskaju minimum 16 puta u toku godine a u zavisnosti da li je kišna ili nije i više od 16 puta.

asdadsad

pre 1 godinu

Imam drugara koji je završio smer zaštite bilja na Poljoprivrednom faksu i bavi se time već 20 god. Kaže da ubedljivo najviše pesticida kod nas ima u zelenoj salati. Ali ta zelena salata se izgleda ne gaji u Švedskoj pa je nema na listi...

domaca glista

pre 1 godinu

Ja imam malu basticu i tretiram biljke samo sa glistenjakom i koprivom. Jos uvek imam nedovoljno za svoje potrebe da se odreknem pijace, ali idem ka tome. Kucajte na fejsbuku kaliforniske gliste prodaja mini legla i pogledajte slike. Kompostiranje organskog otpada biljnog porekla uz pomoc kompostnih glista je jedina zdrava buducnost koju mozemo imati sto se tice uzgoja zdrave hrane.
(Zmaj, 5. oktobar 2022 07:44)

zmaj, bogamu, za to se zna vec pola veka. jedino ako imas farmu
kalifornijskih glista pa malo gratis reklame kad je vec prilika