Nedelja, 06.06.2021.

14:00

Krajnje beskorisni mitovi o vežbanju

Izvor: RTS

Krajnje beskorisni mitovi o vežbanju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

vaskularac

pre 2 godine

@eugen i to je vid lečenja, samo invazivan. ali nije hirurgija iseci, izvadi, zakrpi, vrlo je površno tako razmišljati.

kardio i vaskularna hirurgija najčešće podrazumevaju rekonstruktivne zahvate na krvnim sudovima i srcu (bajpasevi, zamene, rekonstrukcije) nakon čega organ ili deo tela dobija normalnu količinu krvi i pacijent gubi simptome koje je imao, a koji mu neposredno ugrožavaju ili značajno smanjuju kvalitet života.

ako to nije lečenje nego je lečenje “dobar dan uzmite ovaj lekić i vidimo se na kontroli” onda ok.

turci seldžuci i njihovo roblje

pre 2 godine

Majstore, nije ti Beograd svet... Vojvodina, gde živi skoro pa trećina stanovnika Srbije, na primer, ravna je kao tepsija, i u većini gradova gradića i sela imaš vrhunske uslove da bukvalno sve završavaš biciklom, i auto da pališ jedino kada pada jaka kiša. Ne, on živi u Bg, pa misli da je bg reper za celu Srbiju i ceo svet..
(aalborg)

tačno sam znao da će da se javi neko ovakav...alo, majstore, ovo je beogradski portal, ja pričam o Bgdu gde nema dovoljno staza za bicikle, šta koga zabole što je tvoja Vojvodina ravna k'o tepsija?! Imaš tamo radio pančevac, radio svinjarevo, novosadske portale i šta ti ja znam, pa tamo rešavaj svoju muku, šta tražiš ovde? čuj, on se našao prozvanim, smeta mu što Beograđani komentarišu situaciju u Beogradu...

Milan

pre 2 godine

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

A jok, vezba se sa se poveca pivski stomak..
Steroidi su visesutruko korisni...osim sto povecavaju misicnu masu, tope I masti. Najbolja kombinacija je Testosteron I hormon rasta zajedno.
(Radijator, 13. jun 2021 23:33)

Lupas kao radijator.
Naravno da mnogo ljudi ne vezba da bi povecalo misicnu masu, postoji vise tipova vezbanja i zeljeni krajnji cilj.
Evo ja vezbam redovno da bi odrzavao zeljenu kilazu i sprecio debljanje u predelu struka i da bi bio u dobroj kondiciji. Vezbanje takodje utice i na zdravlje coveka.

Jaime Vardy

pre 2 godine

ja sam pet godina svako leto pokušavao da vežbam i ništa
i zimus u sred februara krenem da vežbam i sad sam u bas lepoj formi
toliko mi je lepo da ponekad odradim dva treninga u toku jednog dana

ja

pre 2 godine

M1: Jeste, naši preci nisu vežbali vežbe radi, ali motiv vežbanja je potpuno irelevantan,jer ta vežba postoji pa postoji. Pentranje uz drvo, da bi se došlo do hrane ili pobejglo od grabljivice, u fizičkom smislu, nije ništa drugačije, nego pentranje po zidu radi rekreacije.

M2: Izbegavanje naprezanja jeste lenjost. Ako sedite na poslu čitav dan, pa onda sedite u kolima, pa se izvalite ispred televizora, jer imate tačno određeno vreme za vežbanje u teretani je upravo definicija lenjosti. Ukoliko zamenite auto hodanjem, a uporno sedenje i izležavanje nekom lakom fizičkom aktivnošću kakvo je stajanje ili rad u bašti/po kući, teretana vam neće ni biti potrebna.

M3: Pa sami ste u tekstu demantovali svoj negativan stav o ovom "mitu". Ljudi koji provode veći deo dana u sedenju su neuporedivo lošijeg zdravstvenog stanja od onih koji su aktivniji...

M4: Ovo je toliko glupo obrazloženje da ja nemam reči. Pa dovoljno je samo da pogledamo par generacija unazad da vidimo koliko ovo nije mit. Da bi moji deda i baba mogli da jedu, morali su da obrade njivu, pomuzu krave ili zakolju svinju. Da bi mogli da piju vodu, morali su da je izvade iz bunara. Ja, u 30 i kusur godina, moram da zastanem na stepenicama da se odmorim kad se penjem na 2. sprat. Moj deda se sa 80 godina peo uz konopac kao veverica i ozidao je zid betonskim blokovima od 50 kila. Kao od šale ih je dizao iznad glave. Naši preci su bili i jači i izdržljiviji od nas - i to je ČINJENICA.

M5: Mršavljenje je matematika. Ako unesete onoliko kalorija koliko vam je potrebno da održite sopstvenu težinu, uvođenje bilo koje fizičke aktivnosti (bilo to hodanje, trčanje, vožnja bicikla ili teretana) će dovesti do mršavljenja, jer ćete biti u kalorijskom deficitu...

M6: Da, trčanje će vam oštetiti kolena, jer prebacujete svu svoju težinu (pa puta ubrzanje) na te dve tačke. To je fizika za osnovnu školu. Ali to nije toliko veliki problem ako birate mekše podloge, a ne asfalt i beton.

M7: Jeste normalno. Naučna je činjenica da ljudi, s godinama, sve manje spavaju, što znači da su budni tokom većeg dela dana i potrebno im je više energije da bi održali svoj organizam. To se rešava na jedan od dva načina - ili ćete da unosite više hrane, ili ćete biti što manje aktivni u toku dana, kako biste sačuvali što više energije.

M8: Kakvo glupo rezonovanje... Naravno da postoji optimalna doza vežbanja. I naravno da je ona individualna i da se razlikuje od pojedinca do pojedinca. Možda ste mislili na najmanju zajedničku dozu vežbanja?

M9: Pa baš je to dovoljno reći. I jedino moguće. Čovek mora da nađe motiv za vežbanje. Motiv je čisto mentalna kategorija. Ako čovek prelomi u glavi da se bavi nekom fizičkom aktivnošću, on će se njome baviti. Ako ne prelomi u glavi, ne vidim kako bi se i zašto bavio fizičkom aktivnošću. Što kažu naši stari - ko hoće, nađe način. Ko neće, nađe izgovor.

M10: Ako neko živi zdravo i ima aktivan život, uvođenje nekog posebnog, dodatnog režima vežbanja nema nikakvog uticaja na njegovo zdravlje i dugovečnost. Ako neko sedi po čitav dan na poslu, izložen je velikom stresu, hrani se loše i ima loše životne navike, onda za njega vežbanje JESTE čarobni štapić. Možete da napravite milion različitih istraživanja na tu temu, rezultat će biti isti - oni subjekti koji su podvrgnuti režimu vežbanja će živeti duže i zdravije, od kontrolne grupe koja ima iste životne navike, a ne vežba...

eugen

pre 2 godine

To ti kažem kao hirurg koji leči i posledice pušenja i dugotrajnog sedenja ili stojanja. Smanji malo doživljaj i ne pravi se pametan.
(vaskularac, 13. jun 2021 20:02)

Otkad to hirurzi nesto lece? Vi ne lecite, vi secete, vadite, odstranjujete i krpite.

IQ130 Milutin

pre 2 godine

Ovde se dosta forsira neki evolucioni fazoni itd..istina je da se covek privikava na okruzenje i stil zivota koji zivi, nema tu puno mudrovanja. Sedenje ljudi moji stvarno pravi probleme arterijama u butinama i u stomaku, odnosno smanjuje dotok krvi u noge, i usporava vracanje krvi ka srcu, trebalo bi da ukoliko covek puno sedi, tu i tamo da uradi koji cucanj, malo proseta i to je to, ali generalno covek je stvoren da radi fizicki i da odmara, a koliko ce da radi to opet zavisi od okoline gde je rodjen, setite se detinjstva i okopavanja kukuruza itd, nisu svi ljudi pre bili lovci sakupljaci i ostale evolucione gluposti, nego se ljudi privikavaju i uzimaju od okoline ono sto mogu, onaj koji je rodjen u Vojvodini on ce saditi psenicu, on koji je rodjen u Ugandi on ce loviti antilope i sakupljati voce itd. Jako bitna stvar je pronaci duhovni mir, jer stanje duha jeste stanje tela i uopsteno dovodi do dobrog zdravlja.

Marko

pre 2 godine

Posle 20 godina bavljenja sportom i 10 godina lenčarenja(znači imam iskustva u svim režimima) mogu da potvrdim sve ovde napisano!
Odavno nisam pročitao text o vežbanju koji je ovoliko realan!!!
Najčešće lupetaju gluposti

Sport je emocionalan kad za cilj daješ sve

pre 2 godine

Niko u kamenom dobu nije trčao 5km da smrša, ali su trčali minimum 10 tokom svakog lova i bežanja od divljih životinja i koječega još prosto da bi preživeli.
Glas u glavi koji nas sprečava da trošimo kalorije je suvišan svakom ko ima barem jedan veliki obrok dnevno.
Nije normalno biti ultrafit/ultrajak, ali je dobro i treba da je normalno biti fit i jak.

Suma sumarum: Dobro je koristiti svoje telo, a ne odmarati ga. Dovoljno je biti hitar, ne mora da se dižu tegovi ili trči maraton.

vaskularac

pre 2 godine

@P76-er apslutno se slažem da je do vas, niko nije rekao da nije.

ne slažem se da mi tu ništa ne možemo inače ne bismo postojali kao grana hirurgije, ali je tačno da treba stremiti ka tome da se nikada ne sretnemo. zato nisam mogao da ćutim na izjavu “od dijete nema nikakve koristi” i “sedenje je novo pušenje”.
to ne znači da propagiram stav “živite kako hoćete, mi rešavamo problem”, nego ne mogu da istrpim netačne teorije.

“medicinski sajtovi” nisu literatura, jesu korisni, ali su uglavnom namenjeni široj javnosti te je sve na njima jako uprošćeno i šturo u odnosu na literaturu, ali za običnog čoveka sasvim dovoljno za razumevanje.

živi bili i čuvajte se!

aalborg

pre 2 godine

Npr. idite biciklom na posao,

može. jedino ako radiš negde na novom beogradu ili na adi ili na ušću. sve ostalo je otomanska selendra iz 17. veka
(turci seldžuci i njihovo roblje, 13. jun 2021 21:43)

Majstore, nije ti Beograd svet... Vojvodina, gde živi skoro pa trećina stanovnika Srbije, na primer, ravna je kao tepsija, i u većini gradova gradića i sela imaš vrhunske uslove da bukvalno sve završavaš biciklom, i auto da pališ jedino kada pada jaka kiša. Ne, on živi u Bg, pa misli da je bg reper za celu Srbiju i ceo svet..

Radijator

pre 2 godine

Svaki pocetak je tezak, ali nagrada je fantasticna. Osecate se pokretljivije, lakse, nista vam nije tesko. Hemija cini da ste srecniji, raspolozeniji. Sve u svemu, puuunoooo bolje se osecate, sa povecavanjem aktivnosti.
(s mile, 13. jun 2021 14:59)

To I ja tvrdim. Nista bez hemije.

Radijator

pre 2 godine

ti ces tom logikom da dozivis jedva 50-tu pa ce ti se isplatiti to vezbanje...
(m, 13. jun 2021

Kvalitet pre kvantiteta. To je moj izbor.
Kome se uopšte zivi u tim starackim godinama.. ja se nadam ipak do 60 I neke da doguram..I dosta.

Radijator

pre 2 godine

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

A jok, vezba se sa se poveca pivski stomak..
Steroidi su visesutruko korisni...osim sto povecavaju misicnu masu, tope I masti. Najbolja kombinacija je Testosteron I hormon rasta zajedno.

grgur

pre 2 godine

Preporuka za vežbanje - uvrstite ga u svakodnevnicu. Npr. idite biciklom na posao, brzim hodom do prodavnice, sa klincima malo fudbala, itd.
Inače brzo hodanje je dobra vežba, ali mora da se drži ozbiljan tempo.

turci seldžuci i njihovo roblje

pre 2 godine

Npr. idite biciklom na posao,

može. jedino ako radiš negde na novom beogradu ili na adi ili na ušću. sve ostalo je otomanska selendra iz 17. veka

Vuk

pre 2 godine

@(vaskularac, 13. jun 2021 20:02):

Bavi se ti lecenjem koliko hoces, ja se bavim prevencijom. Ta statistika koju si napisao je porazavajuca. Ja ne znam zasto se bas vi iz medicinske struke toliko opirete prevenciji? Manje posla za vas pa manje para ili sta?

Ja nisam teretandzija, retko zalazim tamo, ali vrlo je bezobrazno da nipodistavas ljude koji se na nacin na koji umeju bave prevencijom.

P76-er

pre 2 godine

(vaskularac, 13. jun 2021 20:02)

Naklon za diplomu i profesiju...

Kad dođemo kod tebe, tada je već kasno...

Srećom u današnje vreme postoji pristup informacijama...

Ne mislim na YT i Wiki, već na vaše medicinske sajtove gde uz par klika, dođeš do pravih informacija...

Uz malo istraživanja dođeš do informacija o obliku, sastavu, funkciji organa i odgovora na 1000 zašto i 1000 zato...

Da se ne lažemo doktore, ako mi sjebemo sebe načinom života, nema te diplome i iskustva kojom ćeš ti da nas "opraviš"...

Bez ljutnje, ipak je do nas...

Hvala tebi, ali svako od nas treba da uradi sve što može da kod tebe dođe samo da te pozdravi, pita kako si i pozove na piće...

vaskularac

pre 2 godine

@Vuk za početak da naučiš da lekar lekove i ishranu prOpisuje, a tekst se prEpisuje, pa onda da prosipaš pamet drugima.

Nedostatak bilo kakve fizičke aktivnosti, pušenje i nezdrava ishrana su glavni izazivači aterosklerotske degeneracije intime krvnih sudova, što dalje vodi u ishemijske bolesti srca i periferne okluzivne bolesti od kojih godišnje u Srbiji umre 52000 ljudi ili 51% SVIH SMRTI.

Porediti sedenje sa pušenjem je smešno, 4000 agenasa koji iritiraju i alterišu sve od endotela do respiratornog epitela, čije cilije btw na 2 sata budu paralisane svakim udahom duvanskog dima uz hiperprodukciju mukusa koji favorizuje nastanak astme, bronhitisa, pneumonija i karcinoma, nikako ne može da bude isto sa sedenjem koje destruira vensku pumpu u udovima i dovodi do proširenja vena, hemoroida i posledičnih tromboza. Štetno jeste, ali babe i žabe.

Sto posto si jedan od onih lajfkoučova ili teretandžija što su pročitali par stvari na netu i popili svu pamet ovog sveta, pa znaju bolje i od doktora. To ti kažem kao hirurg koji leči i posledice pušenja i dugotrajnog sedenja ili stojanja. Smanji malo doživljaj i ne pravi se pametan.

Školobocna

pre 2 godine

Nije tačno da se hodanjem ne dobija ništa , može da se smrša , ali treba nekoliko meseci da bi se videli efekti . Imao sam 114 kg i krenuo sa laganim šetnjama od po par km , kasnije to produžavao i kako sam dobijao na kondiciji tako se i brzina povećavala. Sad mesečno pređem između 200 i 300 km , plus ostale vežbe , plus što sam izbacio iz ishrane beli hleb , gazirane i guste sokove , naravno i slatkiše . Vežbam kući , nisam išao u teretanu od kako je počeo ovaj problem sa virusom. Ključna stvar je naterati sebe da se počne sa vežbama i redukovati ishranu, naravno da će to trajati dugo i ne treba očekivati čuda za par meseci . Sa 46 godina sad imam 92 kg , izgledam 10 god mlađi , i to mi je postao novi stil života , jedino tako neće biti jo jo efekta koji je neminovan u 90 pošto slučajeva koji prestanu sa vežbanjem i vrate se starim navikama . Samo prelomite u glavi , sve je moguće , samo volja treba .

Skuletic

pre 2 godine

Da, baš su naborani of "pljuga I alkohola". Ja sam nabora u tridesetim, ali od rada, majstore.
I kako to da ljudi ne budi proćelavi kada je svima njima to zapisano u genetskom kodu? Daj prosvetli nas svojom beskonačnom mudrošću!
(Mišar, 13. jun 2021 16:53)

Majstore, ti si naboran od rada ali to si samo ti. Ne mozes prema sebi meriti bas sve i svakoga. Ima i vas naboranih od rada, to je jasno, ali vecinom se radi o zapustenosti (losa prehrana, alkohol, cigare, malo kretanja....) i onda na kraju dobijemo matorce u tridesetima.

m

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

povecanje misicne mase se moze postici i bez stereoida, naravno da je teze i sporije i pored misica se nabaci i visak koji mora da se skida posle. ali gospoda kao prvi komentator ce radije da rizikuju zdravlje fizicko a i psihicko da bi izgledali "dobro". ali zato kada krenu da gube kosu, da smrde na 5 metara zbog hormonski poremecaja, kad krenu organi da otkazuju, kad zglobovi odu onda kukaju i idu u banje da se valjaju u blatu a tada je vec kasno.

Марко

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.

Vuk

pre 2 godine

@(Brdjanin, 13. jun 2021 16:22):

Oni koji su me ocenjivali smatraju da znam dovoljno. Ja dovoljno znam da mogu da vidim koliko ne znam.

Hodanje je besmisleno za zdravog coveka. Nema nikakvog efekta - gubljenje vremena. Ok, mozda je dobro za psihu, to nek sude psihijatri.

Sedenje je novo pusenje, osim raka pluca ostali efekti su gotovo isti.

Nasi preci su krace ziveli zbog nerazvijene medicine, pa je gomila infekcija znacila smrt. Umesto da iskoristimo ovo znanje koje imamo i zivimo po sto godina, mi smo nasli druge nacine da se samoubijamo, pa tako danas nije neverovatno da je neko zveknuo od infarkta miokarda u 30 godina.

Dijete, koje u nasem jeziku prakticno znace strog rezim ishrane po odredjenom planu od nekoliko nedelja do nekoliko meseci su besmislene, osim ako su prepisane od strane lekara usled postojece bolesti. Kad posaljes coveka na dijetu x nedelja on jedva ceka da prodje tih x nedelja da ponovo moze da zdere sta hoce. To je jako los "mindset". Nasuprot tome je promena ishrane koja podrazumeva dozivotnu promenu tako da se pretezno uzimaju namirnice koje su zdrave, pa onda ni povremen slatkis nije problem.

m

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

ti ces tom logikom da dozivis jedva 50-tu pa ce ti se isplatiti to vezbanje...

srebrni letac

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...
(lol, 13. jun 2021 15:48)

Sve OK, ali ne mozes procelavost i celavost porediti sa ostalim nabrojanim. Ja imam 40 i dugu kosu, koja doduse nije kao sto je bila pre 15 god, tako da se nisam osetio prozvanim, ali razumem i one koji gube kosu, na to se ne moze uticati. Za ostalo se slazem.

Mišar

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...
(lol, 13. jun 2021 15:48)

Da, baš su naborani of "pljuga I alkohola". Ja sam nabora u tridesetim, ali od rada, majstore.
I kako to da ljudi ne budi proćelavi kada je svima njima to zapisano u genetskom kodu? Daj prosvetli nas svojom beskonačnom mudrošću!

m

pre 2 godine

Ovo uopste nisu mitovi.
Nasi preci jesu bili jaci od nas. Pogledajte plemena po africi i razmislite da li bi mogli da se nosite sa njima goloruki. Da li mozete sa kopljem kroz savanu da predjete 20km? Tad nije postojala gojaznost ni bolesti srca.

Sedenje jeste novo pusenje.

Trcanje ostecuje kolena. Kupite dobre patike i izbegavajte trcanje po betonu/asfaltu.

Hodanjem necete nista uraditi osim ako niste toliko van forme i gojazni da vam hodanje podize puls iznad 120. U tom slucaju zaista preporucujem hodanje, do 120 otkucaja po sekundi dok telo ne bude spremno za vece napore.

Dijete su djubre. Nikad ne idite na dijetu. Promenite isharnu. Izbacivanje secera je vec pola posla, ali je lakse reci nego uraditi jer se danas u sve ubacuje. Cak i u cevape.

Niko ne kaze da treba da se profesionalno bavite sportom. Sat vremena aktivnosti dnevno u aerobnom treningu, uz pristojnu ishranu je sasvim dovoljno.
(Vuk, 13. jun 2021 15:25)

ti si se toliko nalupetao da ti nije dobro, posebno oko hodanja a pre toga napises da je sedenje novo pusenje, da nije to malo kontradiktorno ? promena ishrane kada se nesto izbacuje ili ogranicava se zove DIJETA ! i da gojaznost je postojala uvek i svuda i tako ce biti uvek jer ne zavisi samo od toga ko koliko i sta jede vec od dosta drugih stvari.

Brdjanin

pre 2 godine

@Vuk

Žalosno je koliko malo znaš a ubedjen si da mnogo znaš, najgora kombinacija.

Naši preci nisu bili zdraviji od nas, što se lako može proveriti prosečnim životnim vekom ljudi tada i sada. Sada ljudi prosečno najduže žive zahvaljujući medicini i dostupnosti raznolike hrane. To što neko trpa sve živo u sebe je isključivo njegov problem i neznanje a ne isključivo nekvalitetna ishrana. Danas čovek može sebi da priušti izuzetno kvalitetnu hranu ako za to ima volju, sredstva i da zna šta da kupuje.
Što se tiče ljudi u Africi, oni jadni imaju po 60 kila i glupo ih je uopšte komentarisati koliko su napaćeni.

Sedenje nije isto što i pušenje i nikada neće biti, niti je približno nezdravo. Možeš da ustaneš svakih 45min-do sat vremena i da se protegneš. Kada si pušač sve što uvučeš u sebe lepi ti se za organizam. Oboljenja koje pušenje izaziva su mnogobrojna i za pušača i za njegovu okolinu.

Hodanje jeste zdrava fizička aktivnost i savetuje se svima bez obzira na fizičku spremu, godište i pol. Pitaj bili kojeg trenera, fizioterapeuta ili lekara šta misle o hodanju. Pored hodanja naravno treba ubaciti i vežbe. Ali reći da je hodanje NIŠTA je nebuloza.

Dijete su korisne ako su napisane za tu osobu. Dijeta ne podrazumeva hranu od koje neko po automatizmu mršavi nego specifičan režim i program ishrane koju pojedinac strogo sledi kako bi se ugojio, smršao ili jednostavno poboljšao svoje zdravstveno stanje.

Vuk

pre 2 godine

Ovo uopste nisu mitovi.
Nasi preci jesu bili jaci od nas. Pogledajte plemena po africi i razmislite da li bi mogli da se nosite sa njima goloruki. Da li mozete sa kopljem kroz savanu da predjete 20km? Tad nije postojala gojaznost ni bolesti srca.

Sedenje jeste novo pusenje.

Trcanje ostecuje kolena. Kupite dobre patike i izbegavajte trcanje po betonu/asfaltu.

Hodanjem necete nista uraditi osim ako niste toliko van forme i gojazni da vam hodanje podize puls iznad 120. U tom slucaju zaista preporucujem hodanje, do 120 otkucaja po sekundi dok telo ne bude spremno za vece napore.

Dijete su djubre. Nikad ne idite na dijetu. Promenite isharnu. Izbacivanje secera je vec pola posla, ali je lakse reci nego uraditi jer se danas u sve ubacuje. Cak i u cevape.

Niko ne kaze da treba da se profesionalno bavite sportom. Sat vremena aktivnosti dnevno u aerobnom treningu, uz pristojnu ishranu je sasvim dovoljno.

lol

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...

s mile

pre 2 godine

Svaki pocetak je tezak, ali nagrada je fantasticna. Osecate se pokretljivije, lakse, nista vam nije tesko. Hemija cini da ste srecniji, raspolozeniji. Sve u svemu, puuunoooo bolje se osecate, sa povecavanjem aktivnosti.

srebrni letac

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...
(lol, 13. jun 2021 15:48)

Sve OK, ali ne mozes procelavost i celavost porediti sa ostalim nabrojanim. Ja imam 40 i dugu kosu, koja doduse nije kao sto je bila pre 15 god, tako da se nisam osetio prozvanim, ali razumem i one koji gube kosu, na to se ne moze uticati. Za ostalo se slazem.

lol

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...

s mile

pre 2 godine

Svaki pocetak je tezak, ali nagrada je fantasticna. Osecate se pokretljivije, lakse, nista vam nije tesko. Hemija cini da ste srecniji, raspolozeniji. Sve u svemu, puuunoooo bolje se osecate, sa povecavanjem aktivnosti.

Mišar

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...
(lol, 13. jun 2021 15:48)

Da, baš su naborani of "pljuga I alkohola". Ja sam nabora u tridesetim, ali od rada, majstore.
I kako to da ljudi ne budi proćelavi kada je svima njima to zapisano u genetskom kodu? Daj prosvetli nas svojom beskonačnom mudrošću!

Vuk

pre 2 godine

Ovo uopste nisu mitovi.
Nasi preci jesu bili jaci od nas. Pogledajte plemena po africi i razmislite da li bi mogli da se nosite sa njima goloruki. Da li mozete sa kopljem kroz savanu da predjete 20km? Tad nije postojala gojaznost ni bolesti srca.

Sedenje jeste novo pusenje.

Trcanje ostecuje kolena. Kupite dobre patike i izbegavajte trcanje po betonu/asfaltu.

Hodanjem necete nista uraditi osim ako niste toliko van forme i gojazni da vam hodanje podize puls iznad 120. U tom slucaju zaista preporucujem hodanje, do 120 otkucaja po sekundi dok telo ne bude spremno za vece napore.

Dijete su djubre. Nikad ne idite na dijetu. Promenite isharnu. Izbacivanje secera je vec pola posla, ali je lakse reci nego uraditi jer se danas u sve ubacuje. Cak i u cevape.

Niko ne kaze da treba da se profesionalno bavite sportom. Sat vremena aktivnosti dnevno u aerobnom treningu, uz pristojnu ishranu je sasvim dovoljno.

m

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

ti ces tom logikom da dozivis jedva 50-tu pa ce ti se isplatiti to vezbanje...

Školobocna

pre 2 godine

Nije tačno da se hodanjem ne dobija ništa , može da se smrša , ali treba nekoliko meseci da bi se videli efekti . Imao sam 114 kg i krenuo sa laganim šetnjama od po par km , kasnije to produžavao i kako sam dobijao na kondiciji tako se i brzina povećavala. Sad mesečno pređem između 200 i 300 km , plus ostale vežbe , plus što sam izbacio iz ishrane beli hleb , gazirane i guste sokove , naravno i slatkiše . Vežbam kući , nisam išao u teretanu od kako je počeo ovaj problem sa virusom. Ključna stvar je naterati sebe da se počne sa vežbama i redukovati ishranu, naravno da će to trajati dugo i ne treba očekivati čuda za par meseci . Sa 46 godina sad imam 92 kg , izgledam 10 god mlađi , i to mi je postao novi stil života , jedino tako neće biti jo jo efekta koji je neminovan u 90 pošto slučajeva koji prestanu sa vežbanjem i vrate se starim navikama . Samo prelomite u glavi , sve je moguće , samo volja treba .

Brdjanin

pre 2 godine

@Vuk

Žalosno je koliko malo znaš a ubedjen si da mnogo znaš, najgora kombinacija.

Naši preci nisu bili zdraviji od nas, što se lako može proveriti prosečnim životnim vekom ljudi tada i sada. Sada ljudi prosečno najduže žive zahvaljujući medicini i dostupnosti raznolike hrane. To što neko trpa sve živo u sebe je isključivo njegov problem i neznanje a ne isključivo nekvalitetna ishrana. Danas čovek može sebi da priušti izuzetno kvalitetnu hranu ako za to ima volju, sredstva i da zna šta da kupuje.
Što se tiče ljudi u Africi, oni jadni imaju po 60 kila i glupo ih je uopšte komentarisati koliko su napaćeni.

Sedenje nije isto što i pušenje i nikada neće biti, niti je približno nezdravo. Možeš da ustaneš svakih 45min-do sat vremena i da se protegneš. Kada si pušač sve što uvučeš u sebe lepi ti se za organizam. Oboljenja koje pušenje izaziva su mnogobrojna i za pušača i za njegovu okolinu.

Hodanje jeste zdrava fizička aktivnost i savetuje se svima bez obzira na fizičku spremu, godište i pol. Pitaj bili kojeg trenera, fizioterapeuta ili lekara šta misle o hodanju. Pored hodanja naravno treba ubaciti i vežbe. Ali reći da je hodanje NIŠTA je nebuloza.

Dijete su korisne ako su napisane za tu osobu. Dijeta ne podrazumeva hranu od koje neko po automatizmu mršavi nego specifičan režim i program ishrane koju pojedinac strogo sledi kako bi se ugojio, smršao ili jednostavno poboljšao svoje zdravstveno stanje.

turci seldžuci i njihovo roblje

pre 2 godine

Npr. idite biciklom na posao,

može. jedino ako radiš negde na novom beogradu ili na adi ili na ušću. sve ostalo je otomanska selendra iz 17. veka

Марко

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.

vaskularac

pre 2 godine

@Vuk za početak da naučiš da lekar lekove i ishranu prOpisuje, a tekst se prEpisuje, pa onda da prosipaš pamet drugima.

Nedostatak bilo kakve fizičke aktivnosti, pušenje i nezdrava ishrana su glavni izazivači aterosklerotske degeneracije intime krvnih sudova, što dalje vodi u ishemijske bolesti srca i periferne okluzivne bolesti od kojih godišnje u Srbiji umre 52000 ljudi ili 51% SVIH SMRTI.

Porediti sedenje sa pušenjem je smešno, 4000 agenasa koji iritiraju i alterišu sve od endotela do respiratornog epitela, čije cilije btw na 2 sata budu paralisane svakim udahom duvanskog dima uz hiperprodukciju mukusa koji favorizuje nastanak astme, bronhitisa, pneumonija i karcinoma, nikako ne može da bude isto sa sedenjem koje destruira vensku pumpu u udovima i dovodi do proširenja vena, hemoroida i posledičnih tromboza. Štetno jeste, ali babe i žabe.

Sto posto si jedan od onih lajfkoučova ili teretandžija što su pročitali par stvari na netu i popili svu pamet ovog sveta, pa znaju bolje i od doktora. To ti kažem kao hirurg koji leči i posledice pušenja i dugotrajnog sedenja ili stojanja. Smanji malo doživljaj i ne pravi se pametan.

m

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

povecanje misicne mase se moze postici i bez stereoida, naravno da je teze i sporije i pored misica se nabaci i visak koji mora da se skida posle. ali gospoda kao prvi komentator ce radije da rizikuju zdravlje fizicko a i psihicko da bi izgledali "dobro". ali zato kada krenu da gube kosu, da smrde na 5 metara zbog hormonski poremecaja, kad krenu organi da otkazuju, kad zglobovi odu onda kukaju i idu u banje da se valjaju u blatu a tada je vec kasno.

m

pre 2 godine

Ovo uopste nisu mitovi.
Nasi preci jesu bili jaci od nas. Pogledajte plemena po africi i razmislite da li bi mogli da se nosite sa njima goloruki. Da li mozete sa kopljem kroz savanu da predjete 20km? Tad nije postojala gojaznost ni bolesti srca.

Sedenje jeste novo pusenje.

Trcanje ostecuje kolena. Kupite dobre patike i izbegavajte trcanje po betonu/asfaltu.

Hodanjem necete nista uraditi osim ako niste toliko van forme i gojazni da vam hodanje podize puls iznad 120. U tom slucaju zaista preporucujem hodanje, do 120 otkucaja po sekundi dok telo ne bude spremno za vece napore.

Dijete su djubre. Nikad ne idite na dijetu. Promenite isharnu. Izbacivanje secera je vec pola posla, ali je lakse reci nego uraditi jer se danas u sve ubacuje. Cak i u cevape.

Niko ne kaze da treba da se profesionalno bavite sportom. Sat vremena aktivnosti dnevno u aerobnom treningu, uz pristojnu ishranu je sasvim dovoljno.
(Vuk, 13. jun 2021 15:25)

ti si se toliko nalupetao da ti nije dobro, posebno oko hodanja a pre toga napises da je sedenje novo pusenje, da nije to malo kontradiktorno ? promena ishrane kada se nesto izbacuje ili ogranicava se zove DIJETA ! i da gojaznost je postojala uvek i svuda i tako ce biti uvek jer ne zavisi samo od toga ko koliko i sta jede vec od dosta drugih stvari.

Skuletic

pre 2 godine

Da, baš su naborani of "pljuga I alkohola". Ja sam nabora u tridesetim, ali od rada, majstore.
I kako to da ljudi ne budi proćelavi kada je svima njima to zapisano u genetskom kodu? Daj prosvetli nas svojom beskonačnom mudrošću!
(Mišar, 13. jun 2021 16:53)

Majstore, ti si naboran od rada ali to si samo ti. Ne mozes prema sebi meriti bas sve i svakoga. Ima i vas naboranih od rada, to je jasno, ali vecinom se radi o zapustenosti (losa prehrana, alkohol, cigare, malo kretanja....) i onda na kraju dobijemo matorce u tridesetima.

P76-er

pre 2 godine

(vaskularac, 13. jun 2021 20:02)

Naklon za diplomu i profesiju...

Kad dođemo kod tebe, tada je već kasno...

Srećom u današnje vreme postoji pristup informacijama...

Ne mislim na YT i Wiki, već na vaše medicinske sajtove gde uz par klika, dođeš do pravih informacija...

Uz malo istraživanja dođeš do informacija o obliku, sastavu, funkciji organa i odgovora na 1000 zašto i 1000 zato...

Da se ne lažemo doktore, ako mi sjebemo sebe načinom života, nema te diplome i iskustva kojom ćeš ti da nas "opraviš"...

Bez ljutnje, ipak je do nas...

Hvala tebi, ali svako od nas treba da uradi sve što može da kod tebe dođe samo da te pozdravi, pita kako si i pozove na piće...

grgur

pre 2 godine

Preporuka za vežbanje - uvrstite ga u svakodnevnicu. Npr. idite biciklom na posao, brzim hodom do prodavnice, sa klincima malo fudbala, itd.
Inače brzo hodanje je dobra vežba, ali mora da se drži ozbiljan tempo.

Vuk

pre 2 godine

@(vaskularac, 13. jun 2021 20:02):

Bavi se ti lecenjem koliko hoces, ja se bavim prevencijom. Ta statistika koju si napisao je porazavajuca. Ja ne znam zasto se bas vi iz medicinske struke toliko opirete prevenciji? Manje posla za vas pa manje para ili sta?

Ja nisam teretandzija, retko zalazim tamo, ali vrlo je bezobrazno da nipodistavas ljude koji se na nacin na koji umeju bave prevencijom.

Vuk

pre 2 godine

@(Brdjanin, 13. jun 2021 16:22):

Oni koji su me ocenjivali smatraju da znam dovoljno. Ja dovoljno znam da mogu da vidim koliko ne znam.

Hodanje je besmisleno za zdravog coveka. Nema nikakvog efekta - gubljenje vremena. Ok, mozda je dobro za psihu, to nek sude psihijatri.

Sedenje je novo pusenje, osim raka pluca ostali efekti su gotovo isti.

Nasi preci su krace ziveli zbog nerazvijene medicine, pa je gomila infekcija znacila smrt. Umesto da iskoristimo ovo znanje koje imamo i zivimo po sto godina, mi smo nasli druge nacine da se samoubijamo, pa tako danas nije neverovatno da je neko zveknuo od infarkta miokarda u 30 godina.

Dijete, koje u nasem jeziku prakticno znace strog rezim ishrane po odredjenom planu od nekoliko nedelja do nekoliko meseci su besmislene, osim ako su prepisane od strane lekara usled postojece bolesti. Kad posaljes coveka na dijetu x nedelja on jedva ceka da prodje tih x nedelja da ponovo moze da zdere sta hoce. To je jako los "mindset". Nasuprot tome je promena ishrane koja podrazumeva dozivotnu promenu tako da se pretezno uzimaju namirnice koje su zdrave, pa onda ni povremen slatkis nije problem.

Radijator

pre 2 godine

Svaki pocetak je tezak, ali nagrada je fantasticna. Osecate se pokretljivije, lakse, nista vam nije tesko. Hemija cini da ste srecniji, raspolozeniji. Sve u svemu, puuunoooo bolje se osecate, sa povecavanjem aktivnosti.
(s mile, 13. jun 2021 14:59)

To I ja tvrdim. Nista bez hemije.

Radijator

pre 2 godine

ti ces tom logikom da dozivis jedva 50-tu pa ce ti se isplatiti to vezbanje...
(m, 13. jun 2021

Kvalitet pre kvantiteta. To je moj izbor.
Kome se uopšte zivi u tim starackim godinama.. ja se nadam ipak do 60 I neke da doguram..I dosta.

Milan

pre 2 godine

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

A jok, vezba se sa se poveca pivski stomak..
Steroidi su visesutruko korisni...osim sto povecavaju misicnu masu, tope I masti. Najbolja kombinacija je Testosteron I hormon rasta zajedno.
(Radijator, 13. jun 2021 23:33)

Lupas kao radijator.
Naravno da mnogo ljudi ne vezba da bi povecalo misicnu masu, postoji vise tipova vezbanja i zeljeni krajnji cilj.
Evo ja vezbam redovno da bi odrzavao zeljenu kilazu i sprecio debljanje u predelu struka i da bi bio u dobroj kondiciji. Vezbanje takodje utice i na zdravlje coveka.

Radijator

pre 2 godine

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

A jok, vezba se sa se poveca pivski stomak..
Steroidi su visesutruko korisni...osim sto povecavaju misicnu masu, tope I masti. Najbolja kombinacija je Testosteron I hormon rasta zajedno.

aalborg

pre 2 godine

Npr. idite biciklom na posao,

može. jedino ako radiš negde na novom beogradu ili na adi ili na ušću. sve ostalo je otomanska selendra iz 17. veka
(turci seldžuci i njihovo roblje, 13. jun 2021 21:43)

Majstore, nije ti Beograd svet... Vojvodina, gde živi skoro pa trećina stanovnika Srbije, na primer, ravna je kao tepsija, i u većini gradova gradića i sela imaš vrhunske uslove da bukvalno sve završavaš biciklom, i auto da pališ jedino kada pada jaka kiša. Ne, on živi u Bg, pa misli da je bg reper za celu Srbiju i ceo svet..

Sport je emocionalan kad za cilj daješ sve

pre 2 godine

Niko u kamenom dobu nije trčao 5km da smrša, ali su trčali minimum 10 tokom svakog lova i bežanja od divljih životinja i koječega još prosto da bi preživeli.
Glas u glavi koji nas sprečava da trošimo kalorije je suvišan svakom ko ima barem jedan veliki obrok dnevno.
Nije normalno biti ultrafit/ultrajak, ali je dobro i treba da je normalno biti fit i jak.

Suma sumarum: Dobro je koristiti svoje telo, a ne odmarati ga. Dovoljno je biti hitar, ne mora da se dižu tegovi ili trči maraton.

eugen

pre 2 godine

To ti kažem kao hirurg koji leči i posledice pušenja i dugotrajnog sedenja ili stojanja. Smanji malo doživljaj i ne pravi se pametan.
(vaskularac, 13. jun 2021 20:02)

Otkad to hirurzi nesto lece? Vi ne lecite, vi secete, vadite, odstranjujete i krpite.

ja

pre 2 godine

M1: Jeste, naši preci nisu vežbali vežbe radi, ali motiv vežbanja je potpuno irelevantan,jer ta vežba postoji pa postoji. Pentranje uz drvo, da bi se došlo do hrane ili pobejglo od grabljivice, u fizičkom smislu, nije ništa drugačije, nego pentranje po zidu radi rekreacije.

M2: Izbegavanje naprezanja jeste lenjost. Ako sedite na poslu čitav dan, pa onda sedite u kolima, pa se izvalite ispred televizora, jer imate tačno određeno vreme za vežbanje u teretani je upravo definicija lenjosti. Ukoliko zamenite auto hodanjem, a uporno sedenje i izležavanje nekom lakom fizičkom aktivnošću kakvo je stajanje ili rad u bašti/po kući, teretana vam neće ni biti potrebna.

M3: Pa sami ste u tekstu demantovali svoj negativan stav o ovom "mitu". Ljudi koji provode veći deo dana u sedenju su neuporedivo lošijeg zdravstvenog stanja od onih koji su aktivniji...

M4: Ovo je toliko glupo obrazloženje da ja nemam reči. Pa dovoljno je samo da pogledamo par generacija unazad da vidimo koliko ovo nije mit. Da bi moji deda i baba mogli da jedu, morali su da obrade njivu, pomuzu krave ili zakolju svinju. Da bi mogli da piju vodu, morali su da je izvade iz bunara. Ja, u 30 i kusur godina, moram da zastanem na stepenicama da se odmorim kad se penjem na 2. sprat. Moj deda se sa 80 godina peo uz konopac kao veverica i ozidao je zid betonskim blokovima od 50 kila. Kao od šale ih je dizao iznad glave. Naši preci su bili i jači i izdržljiviji od nas - i to je ČINJENICA.

M5: Mršavljenje je matematika. Ako unesete onoliko kalorija koliko vam je potrebno da održite sopstvenu težinu, uvođenje bilo koje fizičke aktivnosti (bilo to hodanje, trčanje, vožnja bicikla ili teretana) će dovesti do mršavljenja, jer ćete biti u kalorijskom deficitu...

M6: Da, trčanje će vam oštetiti kolena, jer prebacujete svu svoju težinu (pa puta ubrzanje) na te dve tačke. To je fizika za osnovnu školu. Ali to nije toliko veliki problem ako birate mekše podloge, a ne asfalt i beton.

M7: Jeste normalno. Naučna je činjenica da ljudi, s godinama, sve manje spavaju, što znači da su budni tokom većeg dela dana i potrebno im je više energije da bi održali svoj organizam. To se rešava na jedan od dva načina - ili ćete da unosite više hrane, ili ćete biti što manje aktivni u toku dana, kako biste sačuvali što više energije.

M8: Kakvo glupo rezonovanje... Naravno da postoji optimalna doza vežbanja. I naravno da je ona individualna i da se razlikuje od pojedinca do pojedinca. Možda ste mislili na najmanju zajedničku dozu vežbanja?

M9: Pa baš je to dovoljno reći. I jedino moguće. Čovek mora da nađe motiv za vežbanje. Motiv je čisto mentalna kategorija. Ako čovek prelomi u glavi da se bavi nekom fizičkom aktivnošću, on će se njome baviti. Ako ne prelomi u glavi, ne vidim kako bi se i zašto bavio fizičkom aktivnošću. Što kažu naši stari - ko hoće, nađe način. Ko neće, nađe izgovor.

M10: Ako neko živi zdravo i ima aktivan život, uvođenje nekog posebnog, dodatnog režima vežbanja nema nikakvog uticaja na njegovo zdravlje i dugovečnost. Ako neko sedi po čitav dan na poslu, izložen je velikom stresu, hrani se loše i ima loše životne navike, onda za njega vežbanje JESTE čarobni štapić. Možete da napravite milion različitih istraživanja na tu temu, rezultat će biti isti - oni subjekti koji su podvrgnuti režimu vežbanja će živeti duže i zdravije, od kontrolne grupe koja ima iste životne navike, a ne vežba...

Jaime Vardy

pre 2 godine

ja sam pet godina svako leto pokušavao da vežbam i ništa
i zimus u sred februara krenem da vežbam i sad sam u bas lepoj formi
toliko mi je lepo da ponekad odradim dva treninga u toku jednog dana

turci seldžuci i njihovo roblje

pre 2 godine

Majstore, nije ti Beograd svet... Vojvodina, gde živi skoro pa trećina stanovnika Srbije, na primer, ravna je kao tepsija, i u većini gradova gradića i sela imaš vrhunske uslove da bukvalno sve završavaš biciklom, i auto da pališ jedino kada pada jaka kiša. Ne, on živi u Bg, pa misli da je bg reper za celu Srbiju i ceo svet..
(aalborg)

tačno sam znao da će da se javi neko ovakav...alo, majstore, ovo je beogradski portal, ja pričam o Bgdu gde nema dovoljno staza za bicikle, šta koga zabole što je tvoja Vojvodina ravna k'o tepsija?! Imaš tamo radio pančevac, radio svinjarevo, novosadske portale i šta ti ja znam, pa tamo rešavaj svoju muku, šta tražiš ovde? čuj, on se našao prozvanim, smeta mu što Beograđani komentarišu situaciju u Beogradu...

vaskularac

pre 2 godine

@P76-er apslutno se slažem da je do vas, niko nije rekao da nije.

ne slažem se da mi tu ništa ne možemo inače ne bismo postojali kao grana hirurgije, ali je tačno da treba stremiti ka tome da se nikada ne sretnemo. zato nisam mogao da ćutim na izjavu “od dijete nema nikakve koristi” i “sedenje je novo pušenje”.
to ne znači da propagiram stav “živite kako hoćete, mi rešavamo problem”, nego ne mogu da istrpim netačne teorije.

“medicinski sajtovi” nisu literatura, jesu korisni, ali su uglavnom namenjeni široj javnosti te je sve na njima jako uprošćeno i šturo u odnosu na literaturu, ali za običnog čoveka sasvim dovoljno za razumevanje.

živi bili i čuvajte se!

IQ130 Milutin

pre 2 godine

Ovde se dosta forsira neki evolucioni fazoni itd..istina je da se covek privikava na okruzenje i stil zivota koji zivi, nema tu puno mudrovanja. Sedenje ljudi moji stvarno pravi probleme arterijama u butinama i u stomaku, odnosno smanjuje dotok krvi u noge, i usporava vracanje krvi ka srcu, trebalo bi da ukoliko covek puno sedi, tu i tamo da uradi koji cucanj, malo proseta i to je to, ali generalno covek je stvoren da radi fizicki i da odmara, a koliko ce da radi to opet zavisi od okoline gde je rodjen, setite se detinjstva i okopavanja kukuruza itd, nisu svi ljudi pre bili lovci sakupljaci i ostale evolucione gluposti, nego se ljudi privikavaju i uzimaju od okoline ono sto mogu, onaj koji je rodjen u Vojvodini on ce saditi psenicu, on koji je rodjen u Ugandi on ce loviti antilope i sakupljati voce itd. Jako bitna stvar je pronaci duhovni mir, jer stanje duha jeste stanje tela i uopsteno dovodi do dobrog zdravlja.

vaskularac

pre 2 godine

@eugen i to je vid lečenja, samo invazivan. ali nije hirurgija iseci, izvadi, zakrpi, vrlo je površno tako razmišljati.

kardio i vaskularna hirurgija najčešće podrazumevaju rekonstruktivne zahvate na krvnim sudovima i srcu (bajpasevi, zamene, rekonstrukcije) nakon čega organ ili deo tela dobija normalnu količinu krvi i pacijent gubi simptome koje je imao, a koji mu neposredno ugrožavaju ili značajno smanjuju kvalitet života.

ako to nije lečenje nego je lečenje “dobar dan uzmite ovaj lekić i vidimo se na kontroli” onda ok.

Marko

pre 2 godine

Posle 20 godina bavljenja sportom i 10 godina lenčarenja(znači imam iskustva u svim režimima) mogu da potvrdim sve ovde napisano!
Odavno nisam pročitao text o vežbanju koji je ovoliko realan!!!
Najčešće lupetaju gluposti

Vuk

pre 2 godine

Ovo uopste nisu mitovi.
Nasi preci jesu bili jaci od nas. Pogledajte plemena po africi i razmislite da li bi mogli da se nosite sa njima goloruki. Da li mozete sa kopljem kroz savanu da predjete 20km? Tad nije postojala gojaznost ni bolesti srca.

Sedenje jeste novo pusenje.

Trcanje ostecuje kolena. Kupite dobre patike i izbegavajte trcanje po betonu/asfaltu.

Hodanjem necete nista uraditi osim ako niste toliko van forme i gojazni da vam hodanje podize puls iznad 120. U tom slucaju zaista preporucujem hodanje, do 120 otkucaja po sekundi dok telo ne bude spremno za vece napore.

Dijete su djubre. Nikad ne idite na dijetu. Promenite isharnu. Izbacivanje secera je vec pola posla, ali je lakse reci nego uraditi jer se danas u sve ubacuje. Cak i u cevape.

Niko ne kaze da treba da se profesionalno bavite sportom. Sat vremena aktivnosti dnevno u aerobnom treningu, uz pristojnu ishranu je sasvim dovoljno.

Radijator

pre 2 godine

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

A jok, vezba se sa se poveca pivski stomak..
Steroidi su visesutruko korisni...osim sto povecavaju misicnu masu, tope I masti. Najbolja kombinacija je Testosteron I hormon rasta zajedno.

Radijator

pre 2 godine

ti ces tom logikom da dozivis jedva 50-tu pa ce ti se isplatiti to vezbanje...
(m, 13. jun 2021

Kvalitet pre kvantiteta. To je moj izbor.
Kome se uopšte zivi u tim starackim godinama.. ja se nadam ipak do 60 I neke da doguram..I dosta.

Vuk

pre 2 godine

@(Brdjanin, 13. jun 2021 16:22):

Oni koji su me ocenjivali smatraju da znam dovoljno. Ja dovoljno znam da mogu da vidim koliko ne znam.

Hodanje je besmisleno za zdravog coveka. Nema nikakvog efekta - gubljenje vremena. Ok, mozda je dobro za psihu, to nek sude psihijatri.

Sedenje je novo pusenje, osim raka pluca ostali efekti su gotovo isti.

Nasi preci su krace ziveli zbog nerazvijene medicine, pa je gomila infekcija znacila smrt. Umesto da iskoristimo ovo znanje koje imamo i zivimo po sto godina, mi smo nasli druge nacine da se samoubijamo, pa tako danas nije neverovatno da je neko zveknuo od infarkta miokarda u 30 godina.

Dijete, koje u nasem jeziku prakticno znace strog rezim ishrane po odredjenom planu od nekoliko nedelja do nekoliko meseci su besmislene, osim ako su prepisane od strane lekara usled postojece bolesti. Kad posaljes coveka na dijetu x nedelja on jedva ceka da prodje tih x nedelja da ponovo moze da zdere sta hoce. To je jako los "mindset". Nasuprot tome je promena ishrane koja podrazumeva dozivotnu promenu tako da se pretezno uzimaju namirnice koje su zdrave, pa onda ni povremen slatkis nije problem.

Radijator

pre 2 godine

Svaki pocetak je tezak, ali nagrada je fantasticna. Osecate se pokretljivije, lakse, nista vam nije tesko. Hemija cini da ste srecniji, raspolozeniji. Sve u svemu, puuunoooo bolje se osecate, sa povecavanjem aktivnosti.
(s mile, 13. jun 2021 14:59)

To I ja tvrdim. Nista bez hemije.

Vuk

pre 2 godine

@(vaskularac, 13. jun 2021 20:02):

Bavi se ti lecenjem koliko hoces, ja se bavim prevencijom. Ta statistika koju si napisao je porazavajuca. Ja ne znam zasto se bas vi iz medicinske struke toliko opirete prevenciji? Manje posla za vas pa manje para ili sta?

Ja nisam teretandzija, retko zalazim tamo, ali vrlo je bezobrazno da nipodistavas ljude koji se na nacin na koji umeju bave prevencijom.

lol

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...

m

pre 2 godine

Ovo uopste nisu mitovi.
Nasi preci jesu bili jaci od nas. Pogledajte plemena po africi i razmislite da li bi mogli da se nosite sa njima goloruki. Da li mozete sa kopljem kroz savanu da predjete 20km? Tad nije postojala gojaznost ni bolesti srca.

Sedenje jeste novo pusenje.

Trcanje ostecuje kolena. Kupite dobre patike i izbegavajte trcanje po betonu/asfaltu.

Hodanjem necete nista uraditi osim ako niste toliko van forme i gojazni da vam hodanje podize puls iznad 120. U tom slucaju zaista preporucujem hodanje, do 120 otkucaja po sekundi dok telo ne bude spremno za vece napore.

Dijete su djubre. Nikad ne idite na dijetu. Promenite isharnu. Izbacivanje secera je vec pola posla, ali je lakse reci nego uraditi jer se danas u sve ubacuje. Cak i u cevape.

Niko ne kaze da treba da se profesionalno bavite sportom. Sat vremena aktivnosti dnevno u aerobnom treningu, uz pristojnu ishranu je sasvim dovoljno.
(Vuk, 13. jun 2021 15:25)

ti si se toliko nalupetao da ti nije dobro, posebno oko hodanja a pre toga napises da je sedenje novo pusenje, da nije to malo kontradiktorno ? promena ishrane kada se nesto izbacuje ili ogranicava se zove DIJETA ! i da gojaznost je postojala uvek i svuda i tako ce biti uvek jer ne zavisi samo od toga ko koliko i sta jede vec od dosta drugih stvari.

Mišar

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...
(lol, 13. jun 2021 15:48)

Da, baš su naborani of "pljuga I alkohola". Ja sam nabora u tridesetim, ali od rada, majstore.
I kako to da ljudi ne budi proćelavi kada je svima njima to zapisano u genetskom kodu? Daj prosvetli nas svojom beskonačnom mudrošću!

turci seldžuci i njihovo roblje

pre 2 godine

Majstore, nije ti Beograd svet... Vojvodina, gde živi skoro pa trećina stanovnika Srbije, na primer, ravna je kao tepsija, i u većini gradova gradića i sela imaš vrhunske uslove da bukvalno sve završavaš biciklom, i auto da pališ jedino kada pada jaka kiša. Ne, on živi u Bg, pa misli da je bg reper za celu Srbiju i ceo svet..
(aalborg)

tačno sam znao da će da se javi neko ovakav...alo, majstore, ovo je beogradski portal, ja pričam o Bgdu gde nema dovoljno staza za bicikle, šta koga zabole što je tvoja Vojvodina ravna k'o tepsija?! Imaš tamo radio pančevac, radio svinjarevo, novosadske portale i šta ti ja znam, pa tamo rešavaj svoju muku, šta tražiš ovde? čuj, on se našao prozvanim, smeta mu što Beograđani komentarišu situaciju u Beogradu...

vaskularac

pre 2 godine

@Vuk za početak da naučiš da lekar lekove i ishranu prOpisuje, a tekst se prEpisuje, pa onda da prosipaš pamet drugima.

Nedostatak bilo kakve fizičke aktivnosti, pušenje i nezdrava ishrana su glavni izazivači aterosklerotske degeneracije intime krvnih sudova, što dalje vodi u ishemijske bolesti srca i periferne okluzivne bolesti od kojih godišnje u Srbiji umre 52000 ljudi ili 51% SVIH SMRTI.

Porediti sedenje sa pušenjem je smešno, 4000 agenasa koji iritiraju i alterišu sve od endotela do respiratornog epitela, čije cilije btw na 2 sata budu paralisane svakim udahom duvanskog dima uz hiperprodukciju mukusa koji favorizuje nastanak astme, bronhitisa, pneumonija i karcinoma, nikako ne može da bude isto sa sedenjem koje destruira vensku pumpu u udovima i dovodi do proširenja vena, hemoroida i posledičnih tromboza. Štetno jeste, ali babe i žabe.

Sto posto si jedan od onih lajfkoučova ili teretandžija što su pročitali par stvari na netu i popili svu pamet ovog sveta, pa znaju bolje i od doktora. To ti kažem kao hirurg koji leči i posledice pušenja i dugotrajnog sedenja ili stojanja. Smanji malo doživljaj i ne pravi se pametan.

Brdjanin

pre 2 godine

@Vuk

Žalosno je koliko malo znaš a ubedjen si da mnogo znaš, najgora kombinacija.

Naši preci nisu bili zdraviji od nas, što se lako može proveriti prosečnim životnim vekom ljudi tada i sada. Sada ljudi prosečno najduže žive zahvaljujući medicini i dostupnosti raznolike hrane. To što neko trpa sve živo u sebe je isključivo njegov problem i neznanje a ne isključivo nekvalitetna ishrana. Danas čovek može sebi da priušti izuzetno kvalitetnu hranu ako za to ima volju, sredstva i da zna šta da kupuje.
Što se tiče ljudi u Africi, oni jadni imaju po 60 kila i glupo ih je uopšte komentarisati koliko su napaćeni.

Sedenje nije isto što i pušenje i nikada neće biti, niti je približno nezdravo. Možeš da ustaneš svakih 45min-do sat vremena i da se protegneš. Kada si pušač sve što uvučeš u sebe lepi ti se za organizam. Oboljenja koje pušenje izaziva su mnogobrojna i za pušača i za njegovu okolinu.

Hodanje jeste zdrava fizička aktivnost i savetuje se svima bez obzira na fizičku spremu, godište i pol. Pitaj bili kojeg trenera, fizioterapeuta ili lekara šta misle o hodanju. Pored hodanja naravno treba ubaciti i vežbe. Ali reći da je hodanje NIŠTA je nebuloza.

Dijete su korisne ako su napisane za tu osobu. Dijeta ne podrazumeva hranu od koje neko po automatizmu mršavi nego specifičan režim i program ishrane koju pojedinac strogo sledi kako bi se ugojio, smršao ili jednostavno poboljšao svoje zdravstveno stanje.

turci seldžuci i njihovo roblje

pre 2 godine

Npr. idite biciklom na posao,

može. jedino ako radiš negde na novom beogradu ili na adi ili na ušću. sve ostalo je otomanska selendra iz 17. veka

s mile

pre 2 godine

Svaki pocetak je tezak, ali nagrada je fantasticna. Osecate se pokretljivije, lakse, nista vam nije tesko. Hemija cini da ste srecniji, raspolozeniji. Sve u svemu, puuunoooo bolje se osecate, sa povecavanjem aktivnosti.

Skuletic

pre 2 godine

Da, baš su naborani of "pljuga I alkohola". Ja sam nabora u tridesetim, ali od rada, majstore.
I kako to da ljudi ne budi proćelavi kada je svima njima to zapisano u genetskom kodu? Daj prosvetli nas svojom beskonačnom mudrošću!
(Mišar, 13. jun 2021 16:53)

Majstore, ti si naboran od rada ali to si samo ti. Ne mozes prema sebi meriti bas sve i svakoga. Ima i vas naboranih od rada, to je jasno, ali vecinom se radi o zapustenosti (losa prehrana, alkohol, cigare, malo kretanja....) i onda na kraju dobijemo matorce u tridesetima.

Марко

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.

eugen

pre 2 godine

To ti kažem kao hirurg koji leči i posledice pušenja i dugotrajnog sedenja ili stojanja. Smanji malo doživljaj i ne pravi se pametan.
(vaskularac, 13. jun 2021 20:02)

Otkad to hirurzi nesto lece? Vi ne lecite, vi secete, vadite, odstranjujete i krpite.

srebrni letac

pre 2 godine

Jezivo je kako se ljudi na balkanu zapuste u tridesetim...
"potrcim za autobusom" likovi koji u tridesetim izgledaju kao da im je 50, stomacine, procelavi, krezavi, naborani od pljuga i alkohola...
(lol, 13. jun 2021 15:48)

Sve OK, ali ne mozes procelavost i celavost porediti sa ostalim nabrojanim. Ja imam 40 i dugu kosu, koja doduse nije kao sto je bila pre 15 god, tako da se nisam osetio prozvanim, ali razumem i one koji gube kosu, na to se ne moze uticati. Za ostalo se slazem.

grgur

pre 2 godine

Preporuka za vežbanje - uvrstite ga u svakodnevnicu. Npr. idite biciklom na posao, brzim hodom do prodavnice, sa klincima malo fudbala, itd.
Inače brzo hodanje je dobra vežba, ali mora da se drži ozbiljan tempo.

P76-er

pre 2 godine

(vaskularac, 13. jun 2021 20:02)

Naklon za diplomu i profesiju...

Kad dođemo kod tebe, tada je već kasno...

Srećom u današnje vreme postoji pristup informacijama...

Ne mislim na YT i Wiki, već na vaše medicinske sajtove gde uz par klika, dođeš do pravih informacija...

Uz malo istraživanja dođeš do informacija o obliku, sastavu, funkciji organa i odgovora na 1000 zašto i 1000 zato...

Da se ne lažemo doktore, ako mi sjebemo sebe načinom života, nema te diplome i iskustva kojom ćeš ti da nas "opraviš"...

Bez ljutnje, ipak je do nas...

Hvala tebi, ali svako od nas treba da uradi sve što može da kod tebe dođe samo da te pozdravi, pita kako si i pozove na piće...

m

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

povecanje misicne mase se moze postici i bez stereoida, naravno da je teze i sporije i pored misica se nabaci i visak koji mora da se skida posle. ali gospoda kao prvi komentator ce radije da rizikuju zdravlje fizicko a i psihicko da bi izgledali "dobro". ali zato kada krenu da gube kosu, da smrde na 5 metara zbog hormonski poremecaja, kad krenu organi da otkazuju, kad zglobovi odu onda kukaju i idu u banje da se valjaju u blatu a tada je vec kasno.

m

pre 2 godine

Vezbanje bez steroida je za dokone ljude j posle 30e godine zivota ne daje nikakve rezultate.
(Radijator, 13. jun 2021 14:47)

ti ces tom logikom da dozivis jedva 50-tu pa ce ti se isplatiti to vezbanje...

Školobocna

pre 2 godine

Nije tačno da se hodanjem ne dobija ništa , može da se smrša , ali treba nekoliko meseci da bi se videli efekti . Imao sam 114 kg i krenuo sa laganim šetnjama od po par km , kasnije to produžavao i kako sam dobijao na kondiciji tako se i brzina povećavala. Sad mesečno pređem između 200 i 300 km , plus ostale vežbe , plus što sam izbacio iz ishrane beli hleb , gazirane i guste sokove , naravno i slatkiše . Vežbam kući , nisam išao u teretanu od kako je počeo ovaj problem sa virusom. Ključna stvar je naterati sebe da se počne sa vežbama i redukovati ishranu, naravno da će to trajati dugo i ne treba očekivati čuda za par meseci . Sa 46 godina sad imam 92 kg , izgledam 10 god mlađi , i to mi je postao novi stil života , jedino tako neće biti jo jo efekta koji je neminovan u 90 pošto slučajeva koji prestanu sa vežbanjem i vrate se starim navikama . Samo prelomite u glavi , sve je moguće , samo volja treba .

aalborg

pre 2 godine

Npr. idite biciklom na posao,

može. jedino ako radiš negde na novom beogradu ili na adi ili na ušću. sve ostalo je otomanska selendra iz 17. veka
(turci seldžuci i njihovo roblje, 13. jun 2021 21:43)

Majstore, nije ti Beograd svet... Vojvodina, gde živi skoro pa trećina stanovnika Srbije, na primer, ravna je kao tepsija, i u većini gradova gradića i sela imaš vrhunske uslove da bukvalno sve završavaš biciklom, i auto da pališ jedino kada pada jaka kiša. Ne, on živi u Bg, pa misli da je bg reper za celu Srbiju i ceo svet..

Marko

pre 2 godine

Posle 20 godina bavljenja sportom i 10 godina lenčarenja(znači imam iskustva u svim režimima) mogu da potvrdim sve ovde napisano!
Odavno nisam pročitao text o vežbanju koji je ovoliko realan!!!
Najčešće lupetaju gluposti

Sport je emocionalan kad za cilj daješ sve

pre 2 godine

Niko u kamenom dobu nije trčao 5km da smrša, ali su trčali minimum 10 tokom svakog lova i bežanja od divljih životinja i koječega još prosto da bi preživeli.
Glas u glavi koji nas sprečava da trošimo kalorije je suvišan svakom ko ima barem jedan veliki obrok dnevno.
Nije normalno biti ultrafit/ultrajak, ali je dobro i treba da je normalno biti fit i jak.

Suma sumarum: Dobro je koristiti svoje telo, a ne odmarati ga. Dovoljno je biti hitar, ne mora da se dižu tegovi ili trči maraton.

ja

pre 2 godine

M1: Jeste, naši preci nisu vežbali vežbe radi, ali motiv vežbanja je potpuno irelevantan,jer ta vežba postoji pa postoji. Pentranje uz drvo, da bi se došlo do hrane ili pobejglo od grabljivice, u fizičkom smislu, nije ništa drugačije, nego pentranje po zidu radi rekreacije.

M2: Izbegavanje naprezanja jeste lenjost. Ako sedite na poslu čitav dan, pa onda sedite u kolima, pa se izvalite ispred televizora, jer imate tačno određeno vreme za vežbanje u teretani je upravo definicija lenjosti. Ukoliko zamenite auto hodanjem, a uporno sedenje i izležavanje nekom lakom fizičkom aktivnošću kakvo je stajanje ili rad u bašti/po kući, teretana vam neće ni biti potrebna.

M3: Pa sami ste u tekstu demantovali svoj negativan stav o ovom "mitu". Ljudi koji provode veći deo dana u sedenju su neuporedivo lošijeg zdravstvenog stanja od onih koji su aktivniji...

M4: Ovo je toliko glupo obrazloženje da ja nemam reči. Pa dovoljno je samo da pogledamo par generacija unazad da vidimo koliko ovo nije mit. Da bi moji deda i baba mogli da jedu, morali su da obrade njivu, pomuzu krave ili zakolju svinju. Da bi mogli da piju vodu, morali su da je izvade iz bunara. Ja, u 30 i kusur godina, moram da zastanem na stepenicama da se odmorim kad se penjem na 2. sprat. Moj deda se sa 80 godina peo uz konopac kao veverica i ozidao je zid betonskim blokovima od 50 kila. Kao od šale ih je dizao iznad glave. Naši preci su bili i jači i izdržljiviji od nas - i to je ČINJENICA.

M5: Mršavljenje je matematika. Ako unesete onoliko kalorija koliko vam je potrebno da održite sopstvenu težinu, uvođenje bilo koje fizičke aktivnosti (bilo to hodanje, trčanje, vožnja bicikla ili teretana) će dovesti do mršavljenja, jer ćete biti u kalorijskom deficitu...

M6: Da, trčanje će vam oštetiti kolena, jer prebacujete svu svoju težinu (pa puta ubrzanje) na te dve tačke. To je fizika za osnovnu školu. Ali to nije toliko veliki problem ako birate mekše podloge, a ne asfalt i beton.

M7: Jeste normalno. Naučna je činjenica da ljudi, s godinama, sve manje spavaju, što znači da su budni tokom većeg dela dana i potrebno im je više energije da bi održali svoj organizam. To se rešava na jedan od dva načina - ili ćete da unosite više hrane, ili ćete biti što manje aktivni u toku dana, kako biste sačuvali što više energije.

M8: Kakvo glupo rezonovanje... Naravno da postoji optimalna doza vežbanja. I naravno da je ona individualna i da se razlikuje od pojedinca do pojedinca. Možda ste mislili na najmanju zajedničku dozu vežbanja?

M9: Pa baš je to dovoljno reći. I jedino moguće. Čovek mora da nađe motiv za vežbanje. Motiv je čisto mentalna kategorija. Ako čovek prelomi u glavi da se bavi nekom fizičkom aktivnošću, on će se njome baviti. Ako ne prelomi u glavi, ne vidim kako bi se i zašto bavio fizičkom aktivnošću. Što kažu naši stari - ko hoće, nađe način. Ko neće, nađe izgovor.

M10: Ako neko živi zdravo i ima aktivan život, uvođenje nekog posebnog, dodatnog režima vežbanja nema nikakvog uticaja na njegovo zdravlje i dugovečnost. Ako neko sedi po čitav dan na poslu, izložen je velikom stresu, hrani se loše i ima loše životne navike, onda za njega vežbanje JESTE čarobni štapić. Možete da napravite milion različitih istraživanja na tu temu, rezultat će biti isti - oni subjekti koji su podvrgnuti režimu vežbanja će živeti duže i zdravije, od kontrolne grupe koja ima iste životne navike, a ne vežba...

Jaime Vardy

pre 2 godine

ja sam pet godina svako leto pokušavao da vežbam i ništa
i zimus u sred februara krenem da vežbam i sad sam u bas lepoj formi
toliko mi je lepo da ponekad odradim dva treninga u toku jednog dana

Milan

pre 2 godine

То што си написао важи само за вежбање које за циљ има повећање мишићне масе. Не вежба се само због повећања мишћне масе.
(Марко, 13. jun 2021 17:45)

A jok, vezba se sa se poveca pivski stomak..
Steroidi su visesutruko korisni...osim sto povecavaju misicnu masu, tope I masti. Najbolja kombinacija je Testosteron I hormon rasta zajedno.
(Radijator, 13. jun 2021 23:33)

Lupas kao radijator.
Naravno da mnogo ljudi ne vezba da bi povecalo misicnu masu, postoji vise tipova vezbanja i zeljeni krajnji cilj.
Evo ja vezbam redovno da bi odrzavao zeljenu kilazu i sprecio debljanje u predelu struka i da bi bio u dobroj kondiciji. Vezbanje takodje utice i na zdravlje coveka.

vaskularac

pre 2 godine

@P76-er apslutno se slažem da je do vas, niko nije rekao da nije.

ne slažem se da mi tu ništa ne možemo inače ne bismo postojali kao grana hirurgije, ali je tačno da treba stremiti ka tome da se nikada ne sretnemo. zato nisam mogao da ćutim na izjavu “od dijete nema nikakve koristi” i “sedenje je novo pušenje”.
to ne znači da propagiram stav “živite kako hoćete, mi rešavamo problem”, nego ne mogu da istrpim netačne teorije.

“medicinski sajtovi” nisu literatura, jesu korisni, ali su uglavnom namenjeni široj javnosti te je sve na njima jako uprošćeno i šturo u odnosu na literaturu, ali za običnog čoveka sasvim dovoljno za razumevanje.

živi bili i čuvajte se!

IQ130 Milutin

pre 2 godine

Ovde se dosta forsira neki evolucioni fazoni itd..istina je da se covek privikava na okruzenje i stil zivota koji zivi, nema tu puno mudrovanja. Sedenje ljudi moji stvarno pravi probleme arterijama u butinama i u stomaku, odnosno smanjuje dotok krvi u noge, i usporava vracanje krvi ka srcu, trebalo bi da ukoliko covek puno sedi, tu i tamo da uradi koji cucanj, malo proseta i to je to, ali generalno covek je stvoren da radi fizicki i da odmara, a koliko ce da radi to opet zavisi od okoline gde je rodjen, setite se detinjstva i okopavanja kukuruza itd, nisu svi ljudi pre bili lovci sakupljaci i ostale evolucione gluposti, nego se ljudi privikavaju i uzimaju od okoline ono sto mogu, onaj koji je rodjen u Vojvodini on ce saditi psenicu, on koji je rodjen u Ugandi on ce loviti antilope i sakupljati voce itd. Jako bitna stvar je pronaci duhovni mir, jer stanje duha jeste stanje tela i uopsteno dovodi do dobrog zdravlja.

vaskularac

pre 2 godine

@eugen i to je vid lečenja, samo invazivan. ali nije hirurgija iseci, izvadi, zakrpi, vrlo je površno tako razmišljati.

kardio i vaskularna hirurgija najčešće podrazumevaju rekonstruktivne zahvate na krvnim sudovima i srcu (bajpasevi, zamene, rekonstrukcije) nakon čega organ ili deo tela dobija normalnu količinu krvi i pacijent gubi simptome koje je imao, a koji mu neposredno ugrožavaju ili značajno smanjuju kvalitet života.

ako to nije lečenje nego je lečenje “dobar dan uzmite ovaj lekić i vidimo se na kontroli” onda ok.