Nedelja, 29.03.2020.

12:56

"Kod Amerikanaca postoji mit o poštenom pojedincu sa oružjem koji će zavesti red"

Izvor: B92

"Kod Amerikanaca postoji mit o poštenom pojedincu sa oružjem koji æe zavesti red" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Debos

pre 4 godine

Па и у Србији је било то исто до Тимочке буне, народ је био наоружан, и није хтео тек тако да се растане од свог оружја коју је власт краља Милана одузимала.

Le Scorpion Serbe

pre 4 godine

Amerikanci su pre svega narod vaspitan ponosu na same sebe, sveprožimajućem i bespogovornom. "Možda moja zemlja broji jedva dvesta i po godina, možda su nam obrazovanje i zdravstvo cirkus, ali ja sam Amer, suveren i svoj - i ne dam na sebe i svoju zemlju, baš zbog toga". Očigledno, to institucionalizovano samopouzdanje im je bilo više nego korisno kroz istoriju.
No isto ono što ih je učinilo tako moćnima, ironično, istovremeno ih sada sabotira. Jer, da nisu nenormalno mnogo ulagali na mačističke aspekte vojske, naoružanja i pravljenja prekookeanskih kolonija, danas ne bi bilo potrebe da razvijaju paranoju - normalno zdravstvo, kakvo su oni odbili da izgrade, obezbedilo bi im zaštitu od pandemije, i time od potrebe za naoružanjem.

milan

pre 4 godine

U dosta navrata pojedinac sa oruzjem, postujuci zakon, i jeste sprecavao tragedije u usa. Koliko vidim, njihov ineividualizam funkcionise.
(Csc, 29. mart 2020 14:04)
Jeste, narocito su se istakli u skolama, bioskopima i snajperima iz hotelskih soba.

ajde

pre 4 godine

Nadam se da nikog nisi izgubio u Milosrdnom andjelu?
(rani, 29. mart 2020 14:29)
------------------------------------------------------

A sta je to Milosrdni Andjeo?

артиљерац

pre 4 godine

@ Marko Ајде ти роде,стави руку на Библију(ако си верујући)и закуни се да си
у праву за све то што си написао.Па ти ни Панчево ниси видео,не САД.не знаш ни
где је америчка амбасада,да би аплицирао за визу.Али,Америка земља најбоља.Иди
ако знаш било шта да радиш,осим да кљуцаш испразно по тастатури.А такве не воле,имају своје будале.И лелемуде.А ја сам синак,први пут био у САД,1980.Тата
ти је тад био мали.и још 17-18 пута.Магистрирао сам у САД,И НИКАД то не бих
написао,што си ти.470 милиона ЦЕВИ ватреног оружја(с дозволама,где је оно без
дозвола)на 350 милиона становника.АЛО,сумошите се.Не будите баш толике будале.

Duda

pre 4 godine

2.Amandman garantuje svakom Amerikancu posed oruzja. Tu se ne podrazumeva samo zastita pojedinca i njegove porodice i poseda, vec i prava na odbranu od prekoracenja Vlade i drugih grupa.
Kako bi se ponasali evropski vladari kada bi narod bio naoruzan do zuba?
Sa malo vise postovanja ustavnih i osnovnih ljudskih prava, po mom misljenju.

asprilla

pre 4 godine

Čovjek koji nije živio u USA nije kompetentan da komentariše , američkim.ustavom dozvoljeno je nošenje oružja u svrhu lične zaštite.
S obzirom da USA živi ljudi iz svih djelova svijeta i svakave bagre gdje pojma nemaš ko ti je komšija to je i donekle opravdano.

Aleksandro

pre 4 godine

To funkcionise, kod nas je suprotno. Drzava koja se plasi svojih gradjana nije dobra drzava. Zato kod nas masovno oduzimaju oruzije postenim ljudima.

ajde

pre 4 godine

.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.
(legolas, 29. mart 2020 13:13)
---------------------------------------------------------------------

Da, da, a dotle se kod nas velicaju losi momci, pa im se daje jos i medijski prostor. Nazalost, to nije detinjasto, niti plitko, nego jedna duboka psihoza koja se rasirila kao kancer po srpskom nacionalnom bicu.

A ovaj doktor, koji Ameriku komentarise iz Beograda, je daleko omanuo. Ne kupuju oni oruzje da bi zaveli red, nego se oruzje kupuje jer postoji mit da se mozes odbraniti sam od onih koji ti zele zlo. U u americkoj kulturi, to se oruzje kupuje, i Ustavni amandman je zbog toga napravljen, da se pojedinac brani od samovolja drzave. Mozda plitko, mozda detinjasto, ali totalno drugacije od ovoga sto doktor ovde prica.

Hladni

pre 4 godine

Ne. Oružje se kupuje za zaštitu sebe, porodice, kuće i imovine u slučaju da dođe do raspada održavanja javnog reda i mira, što je viđeno više puta u novijoj istoriji SAD. Amerikanci ne žele da u potpunosti zavise od "države" kojoj i onako ne veruju; to su ljudi vaspitani da sami odlučuju o svojij sudbini, za razliku od Srba kojima je komunizam isprao mozak kolektivizmom i apsolutizmom.

mc

pre 4 godine

@Plus
Ne bi ti oruzjem da stitis sebe, nego da otimas od drugih. Psihicki zdrav covek ubija cesce od bolesnog. Ako si psihicki zdrav, ne znaci da nisi iskompleksirana spodoba koja mrzi ceo svet i sanja da jednom dobije priliku da ubija.

Куп је битан

pre 4 godine

Многи људи код нас смеју се Американцима и говоре како су глупи и шта све већ. Ја предлажем да размислимо само о једној ствари. У прошлом веку, велики број држава у Европи, а о осталим деловима света да не говоримо, убијао је своје грађане. Не грађане других земаља, што је такође злочин, већ своје грађане. Људи су убијани због тога што припадају "погрешној" нацији, религији или идеологији. Пре мање од 50 година, велики део Европе био је под влашћу диктатура, од Португала, Шпаније, Грчке, па до комунистичких тиранија на Истоку. И онда се неки смеју Американцима што купују оружје. Смеју им се исти чије државе су побиле огроман број својих грађана.

Nebojša

pre 4 godine

U dosta navrata pojedinac sa oruzjem, postujuci zakon, i jeste sprecavao tragedije u usa. Koliko vidim, njihov ineividualizam funkcionise.
(Csc, 29. mart 2020 14:04)

A u koliko navrata je pojedinac sa oružjem pravio tragedije u Usa? oružje samo po sebi nije problem i Kanadjani su naoružani a kao i Amerikanci i oni su multietnicka nacija a ipak se ne tamane međusobno kao južni sused.

Bokius

pre 4 godine

U Americi je ustavnim amandmanom (drugi amandman, ni peti, ni petnaesti) garantovano pravo da se pojedinci organizuju u oruzane milicije kako bi se borili za ocuvanje “slobodne drzave”. Dakle to je daleko naprednije nego evropski ustavi koji ne dozvoljavaju narodu da se organizuje i zastiti demokratiju.

E sad, sto se taj ustavni amandman zaobilazi raznim ogranicenjima pojedinih drzava ili sto se ljudi koji poseduju oruzje izvrgavaju ruglu je odraz danasnje svesti a svakako ne dokaz demokratije i genijalnosti tvoraca Sjedinjenih Drzava.

Penzioner

pre 4 godine

Kupovina oružja je tamo totalno opravdana. Tamo ima svakojakih likova, poremećenih umova. Ja bih se prvi naoružao.
(Majkl Džondar, 29. mart 2020 13:37)

Kud ćeš više poremećenih likova pobratime, nego u Srbiji... Od vrha do dna... Pogledaj samo popove... A o drugim likovima ne bih reskirao...

Milo

pre 4 godine

Da se razumemo, protivnik sam oružja , ali oni totalno funkcionišu drugačije od nas. Činjenica jeste da svugde u svetu skoro sva ubistva a to je maltene preko 98% ,izvršena su neprijavljenim,ilegalnim oružjem.(Na stranu da uzmemo fanatike)Stopa kriminaliteta i ubistava u SAD-u u saveznim državama gde je dozvoljeno držanje oružja kod kuće je daleko niža od onih gde je zabranjeno.Da li je u pitanju strah kriminalaca da pri provali ili pljački mogu biti ubijeni ili nešto drugo iskreno ni sam ne znam. Neko bi to sad povezao sa time da u nekom državama gde tradicionalno pobeđuje demokratska stranka stopa ubistava i kriminala je veća čak i preko 300X od onih gde pobeđuju republikanci.Iskreni ni to mi nije jasno. S' druge strane razumem i reč struke - psihijatara i psihologa i njihovo neslaganje sa ovakvim stavom. Dobro se sećam slučaja ''Crne Reke'' manastira u koji su dovođeni zavisnici od droge.Funkcionisao je preko 10 godina , uslovi i disciplina sa kojima se većina nas ne bi složila ali bili su daleko od katastrofalnih.Psiholozi i psihijatri pogotovo nisu bili za taj vid tretmana. Neki su tamo živeli upravo preko 10 godina - i bili živi. Onda je izbio skandal zbog mama koje su plakale što njihovi sinovi ne mogu da imaju mobilne telefone da zovu svoje dilere, da izlaze po drogu .Struka se tada najžešće okomila , manastir je zatvoren. I pogodite šta je na kraju bilo? Već posle 2 godine niste imali više ni jednog živog zavisnika.

laki

pre 4 godine

pa citave generacije su odrasle na liku koji dodje u grad pobije lose momke i odjase u suton
danas su samo konje zamenili kolima novim oruzjem i borilackim vestinama

Srb

pre 4 godine

Da imam zakonsku mogućnost i ja bih ovde u Srbiji voleo da posedujem duge cevi. Naravno da bih kupio i dva tri sanduka municije. U ovakvim okolnostima gde otimačina lako može da se desi. Šta treba ? Da ih dočekam sa kilo brašna i 20g kvasca. Hiljade dezertera i terorista kreće ka nama a mi šta radimo ?? Naši dedovi su dizali ustanke i ostajali bez glava zato što nisu hteli da predaju oružje. Mislite o tome! Nisu Ameri ludi...

neutralni felsh

pre 4 godine

Super članak, znalačka analiza mentaliteta. Kako bio se opiasalo stanje sa posedovanjem oružja kod nas u Srbiji? I to je sigurno zanimljivo, jer su razlozi sigurno sasvim drugačiji.
(Beograđanin, 29. mart 2020 13:42)


hajduk stanko i jataci.

palanka

pre 4 godine

U odnosu na nas slovenski kolektivizam gde se svaki pojedinac zrtvuje za opste dobro ( citaj da sacici povlascenih bude lepo) , taj americki individualizam zvuci kao civilizacijska tekovina. Doktore to nije nikakav mit, nego je to u USA ustavno nacelo i pravo pojedinaca koji u celini cine nauruzani narod. Ako neko zivi mitove to smo mi a ne Ameri. To je na kraju krajeva posteno a ne da im pojam drzave bude birokratski aparat koji je svrha samom sebi i da kao kod nas ljudi generacijama MRZE svoju drzavu.

strucnjaci za usa

pre 4 godine

Cudno.
Bas pratim youtube kanal, vezano za dogadjanja u Kini.
Jedna od stvarcica koju protura KP Kine je i ta kako ce u USA da izbije gradjanski rat i opsta otimacina.
Jesmo li i mi u Srbiji osudjeni da bas pokusamo sve sto iz Kine dolazi?

Brada

pre 4 godine

Ameri imaju najbolje zakone, dovoljno da nesto zelis i sve ti je otvoreno, svako moze da ostvari americki san ukoliko je uporan. Ovde koliko god da si pametan, talentovan, voljan, nema leba, drzava ne mari za tebe, propadnes kao cvet. Druga stvar sto volim kod njih je sto im je imovina zasticena, apsolutno svako ima pravo da puca na coveka ukoliko ovaj kroci bez odobrenja na njegovo imanje, ili pokusa pljacku, sta god, to je samoodbrana i cist si pred sudom. Dok ovde imamo brdo primera gde su lopovi ulazili u kuce i ljudi ih ubijali u samoodbrani, dakle stitili svoju porodicu i sad trunu u zatvorima. Ima tu jos mnogo dobrih stvari, kao i losih, ali nije mesto gde moze da se raspravi o svemu...

neutralni felsh

pre 4 godine

To se zove divlji Zapad, šerif na strani dobra bori se protiv zla. Tipicno američki. Sva njihova kultura je na tom fonu. Dovoljno pogledati njihove holivudske proizvode, da se zadržimo na Marvelovim junacima samo, i dovoljno.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.
(legolas, 29. mart 2020 13:13)


skoro svaki mit je takav, kada ga desifrujes.

objektivnoi

pre 4 godine

Ne znam kakva je razlika u svakoj zemlji je vlast opasnost i naoruzani narod je najbolja odbrana. Cim pocnu prvi sukobi pola vojske i policije ce preci na stranu svoje brace. Kamo lepe srece da je isto u Srbiji i da smo mogli da sprecimo ogromne zlocine vlasti nad nama svih ovih decenija.

raj na zemlji

pre 4 godine

Kupovina oružja je tamo totalno opravdana. Tamo ima svakojakih likova, poremećenih umova. Ja bih se prvi naoružao.
Majkl Džondar, 29. mart 2020 13:37)

Sva sreca pa kod nas nema?

Djenka

pre 4 godine

Svi zdravi pojedinci treba da budu naoruzani. Problem je sto su zdravi pojedinci manjina na ovoj planeti. A nema ih na vlasti nikako.

pex

pre 4 godine

nema nikakvog mita. U pitanju je duboko bolesno drustvo, koje svoj sadizam projektuje hiljada kilometara daleko od njih samih. Brutalni, neljudski sistem u USA je nesto sto balkancima odgovara i kao sto se zna, misle da je to nesto pozitivno. Stotine hiljada pripadnika bandi, vecinsko neobrazovnao stanovnisto,policija koje strelja narod po ulicama, nepostojanje zdravstveno sigurnosti su sve odlike drustvenog uredjenja koja je trebalo da ostane zakopano u srednjem veku. USA jeste zemlja sa velikim ekonomskim potencijalom ali na racun mnogo vrednijih stvari. Bar sa tacke civilizovanog i svesnog coveka. Koliko glup moras da budes da mislis da ce tvoja puska da zuastavi bilo kakvu akciju drzave? Videli smo onomad u teksasu kad su ih zive spalili. Sve je to samo jedna izgoor za panicno stanje straha u kome zive otkada znaju za sebe. Ponovicu, bolesno drustvo odakle potice vecina zla koje i mi sada imamo. Inace, radim sa njima vec preko decenije. Pozdrav

janbo

pre 4 godine

''Pojedinac ne raste sa bilo kakvim očekivanjima od države, izuzev da ostvari neki svoj poencijal, kvalitet, i tako ostvari američki san.''

Ovo je najvažnija karakteristika tog društva i posledica je imigrantske proslosti, svi dolaze na nešto novo, sami su snalaze se, možda će ti pomoći tvoji zemljaci, ali verovatno neće, ali će ti pomoći crkva zato tamo ima desetine raznih verskih društava, sekti, koji su nekad u Evropi bili progonjeni i vode računa o svojoj pastvi.
Inače je sama rečenica nešto najbolje što svako treba da shvati i kamo sreće da je više država tako.

Guns, God, America.

Bojan

pre 4 godine

Mi zivimo u ubedjenju da jedan covek moze da resi sve probleme. Sto ce reci da amerikanac tripuje da je kauboj koji kontrolise krdo, a mi ocigledno tripujemo da smo stoka koju treba neko da kontrolise.

legolas

pre 4 godine

To se zove divlji Zapad, šerif na strani dobra bori se protiv zla. Tipicno američki. Sva njihova kultura je na tom fonu. Dovoljno pogledati njihove holivudske proizvode, da se zadržimo na Marvelovim junacima samo, i dovoljno.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.

Mare

pre 4 godine

Pa naravno...vaša cela istorija se bazira na kravarima koji su se ubijali i tukli sa drugim kravarima i indijancima, sa konstantnom otimačinom.

Dr. Pojedinac

pre 4 godine

Mislim da je ovo prenategnuto objasnjenje gde se dugotrajno negovana induvidualna preduzimljivost sa zapustenom socilanom komponentom ili primitivizmom. Dugim recima, nema razlike izmedju onoga kod nas kad bi se grupe gradjana obracunale sa pedofilima, roditeljima skolskih nasilinika... Tu se nuzno radjaju naoruzane grupe pod kontrolom oligarhije koje ce se ustremiti na pojedine rase, politicke grupe da bi vas hapsili na kraju kad nemate propisanu frizuru. Tu se zavrsava prica o drustvu kakvo znamo. Ko si ti da uzimas pravdu u svoje ruke pored drzave i zakona? Dakle kupovina naoruzanja je grubi primitivizam nista drugo.

marko

pre 4 godine

Amerika je najbolja zemlja na svetu, imaju mnogo dobre zakone. Evropa se guši u svojoj birokratiji i zakonskim procedurama. Bože blagoslovi Ameriku.

Beograđanin

pre 4 godine

Super članak, znalačka analiza mentaliteta. Kako bio se opiasalo stanje sa posedovanjem oružja kod nas u Srbiji? I to je sigurno zanimljivo, jer su razlozi sigurno sasvim drugačiji.

jole

pre 4 godine

Da je ovo sto govori osoba iz clanka istina, govori i cinjenica da se americka strip tradicija oslanja na superheroje - likove koji su cesto naizgled obicni ali imaju super moci. Citava superherojska tradicija je proistekla iz te njihove mesavine individualnosti ka kojoj teze i naravno uticaju paganskih bozanstava koje su pokrali (Tor, Loki...). Oni su od superheroja stvorili fabrikovanu, kapitalisticku religiju 20. i 21. veka., baziranu na pojedincima koji imaju super moci ali se trude da ih, cesto bezuspesno, prikazu kao obicne ljude. Tom vidjenju doprinose i nesuperherojski usa filmovi, prepuni "get out of my property" baja sa oruzjem. U poredjenju sa njima, nekadasnjim Evropljanima, mi jesmo zaista pravi Evropljani, verujem da je nas narod, uprkos svim manama koje sami sebi cesto s pravom pripisujemo, blizi civilizovanom nego oni.

Plus

pre 4 godine

Naravno da psihički zdrave osobe treba da imaju mogućnost posedovanja oružja.
Jake obuke za oružje i dobri psihološki pregledi i edukacija, plus da to oružje bude kod kuće pravilno obezbeđeno i zaključeno. Apsolutno sve mere predostrožnosti se trebaju poštovati.
Oružje je barem nekakva sigurnost od upada u tvoj posed, stan, kuću, zaštita porodice i sebe.

Stevica Kurcubic

pre 4 godine

Kada drzava oduzima legalno oruzje ljudima koji nemaju NIJEDNU mrlju u dosijeima, pusta desetine hiljada mudzahedina u zemlju, uvodi vanredno stanje i suspenduje ustavom zagarantovana prava gradjana, ocigledno je da tada treba najvise oruzja. To nije strah, to je razumna odluka.

Ako ne bude trebalo, super, ako zatreba, bolje je M70 u ruci nego kilo brasna.

Stevica Kurcubic

pre 4 godine

Kada drzava oduzima legalno oruzje ljudima koji nemaju NIJEDNU mrlju u dosijeima, pusta desetine hiljada mudzahedina u zemlju, uvodi vanredno stanje i suspenduje ustavom zagarantovana prava gradjana, ocigledno je da tada treba najvise oruzja. To nije strah, to je razumna odluka.

Ako ne bude trebalo, super, ako zatreba, bolje je M70 u ruci nego kilo brasna.

laki

pre 4 godine

pa citave generacije su odrasle na liku koji dodje u grad pobije lose momke i odjase u suton
danas su samo konje zamenili kolima novim oruzjem i borilackim vestinama

Plus

pre 4 godine

Naravno da psihički zdrave osobe treba da imaju mogućnost posedovanja oružja.
Jake obuke za oružje i dobri psihološki pregledi i edukacija, plus da to oružje bude kod kuće pravilno obezbeđeno i zaključeno. Apsolutno sve mere predostrožnosti se trebaju poštovati.
Oružje je barem nekakva sigurnost od upada u tvoj posed, stan, kuću, zaštita porodice i sebe.

marko

pre 4 godine

Amerika je najbolja zemlja na svetu, imaju mnogo dobre zakone. Evropa se guši u svojoj birokratiji i zakonskim procedurama. Bože blagoslovi Ameriku.

jole

pre 4 godine

Da je ovo sto govori osoba iz clanka istina, govori i cinjenica da se americka strip tradicija oslanja na superheroje - likove koji su cesto naizgled obicni ali imaju super moci. Citava superherojska tradicija je proistekla iz te njihove mesavine individualnosti ka kojoj teze i naravno uticaju paganskih bozanstava koje su pokrali (Tor, Loki...). Oni su od superheroja stvorili fabrikovanu, kapitalisticku religiju 20. i 21. veka., baziranu na pojedincima koji imaju super moci ali se trude da ih, cesto bezuspesno, prikazu kao obicne ljude. Tom vidjenju doprinose i nesuperherojski usa filmovi, prepuni "get out of my property" baja sa oruzjem. U poredjenju sa njima, nekadasnjim Evropljanima, mi jesmo zaista pravi Evropljani, verujem da je nas narod, uprkos svim manama koje sami sebi cesto s pravom pripisujemo, blizi civilizovanom nego oni.

legolas

pre 4 godine

To se zove divlji Zapad, šerif na strani dobra bori se protiv zla. Tipicno američki. Sva njihova kultura je na tom fonu. Dovoljno pogledati njihove holivudske proizvode, da se zadržimo na Marvelovim junacima samo, i dovoljno.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.

Beograđanin

pre 4 godine

Super članak, znalačka analiza mentaliteta. Kako bio se opiasalo stanje sa posedovanjem oružja kod nas u Srbiji? I to je sigurno zanimljivo, jer su razlozi sigurno sasvim drugačiji.

Dr. Pojedinac

pre 4 godine

Mislim da je ovo prenategnuto objasnjenje gde se dugotrajno negovana induvidualna preduzimljivost sa zapustenom socilanom komponentom ili primitivizmom. Dugim recima, nema razlike izmedju onoga kod nas kad bi se grupe gradjana obracunale sa pedofilima, roditeljima skolskih nasilinika... Tu se nuzno radjaju naoruzane grupe pod kontrolom oligarhije koje ce se ustremiti na pojedine rase, politicke grupe da bi vas hapsili na kraju kad nemate propisanu frizuru. Tu se zavrsava prica o drustvu kakvo znamo. Ko si ti da uzimas pravdu u svoje ruke pored drzave i zakona? Dakle kupovina naoruzanja je grubi primitivizam nista drugo.

Hladni

pre 4 godine

Ne. Oružje se kupuje za zaštitu sebe, porodice, kuće i imovine u slučaju da dođe do raspada održavanja javnog reda i mira, što je viđeno više puta u novijoj istoriji SAD. Amerikanci ne žele da u potpunosti zavise od "države" kojoj i onako ne veruju; to su ljudi vaspitani da sami odlučuju o svojij sudbini, za razliku od Srba kojima je komunizam isprao mozak kolektivizmom i apsolutizmom.

Srb

pre 4 godine

Da imam zakonsku mogućnost i ja bih ovde u Srbiji voleo da posedujem duge cevi. Naravno da bih kupio i dva tri sanduka municije. U ovakvim okolnostima gde otimačina lako može da se desi. Šta treba ? Da ih dočekam sa kilo brašna i 20g kvasca. Hiljade dezertera i terorista kreće ka nama a mi šta radimo ?? Naši dedovi su dizali ustanke i ostajali bez glava zato što nisu hteli da predaju oružje. Mislite o tome! Nisu Ameri ludi...

ajde

pre 4 godine

.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.
(legolas, 29. mart 2020 13:13)
---------------------------------------------------------------------

Da, da, a dotle se kod nas velicaju losi momci, pa im se daje jos i medijski prostor. Nazalost, to nije detinjasto, niti plitko, nego jedna duboka psihoza koja se rasirila kao kancer po srpskom nacionalnom bicu.

A ovaj doktor, koji Ameriku komentarise iz Beograda, je daleko omanuo. Ne kupuju oni oruzje da bi zaveli red, nego se oruzje kupuje jer postoji mit da se mozes odbraniti sam od onih koji ti zele zlo. U u americkoj kulturi, to se oruzje kupuje, i Ustavni amandman je zbog toga napravljen, da se pojedinac brani od samovolja drzave. Mozda plitko, mozda detinjasto, ali totalno drugacije od ovoga sto doktor ovde prica.

Brada

pre 4 godine

Ameri imaju najbolje zakone, dovoljno da nesto zelis i sve ti je otvoreno, svako moze da ostvari americki san ukoliko je uporan. Ovde koliko god da si pametan, talentovan, voljan, nema leba, drzava ne mari za tebe, propadnes kao cvet. Druga stvar sto volim kod njih je sto im je imovina zasticena, apsolutno svako ima pravo da puca na coveka ukoliko ovaj kroci bez odobrenja na njegovo imanje, ili pokusa pljacku, sta god, to je samoodbrana i cist si pred sudom. Dok ovde imamo brdo primera gde su lopovi ulazili u kuce i ljudi ih ubijali u samoodbrani, dakle stitili svoju porodicu i sad trunu u zatvorima. Ima tu jos mnogo dobrih stvari, kao i losih, ali nije mesto gde moze da se raspravi o svemu...

Куп је битан

pre 4 godine

Многи људи код нас смеју се Американцима и говоре како су глупи и шта све већ. Ја предлажем да размислимо само о једној ствари. У прошлом веку, велики број држава у Европи, а о осталим деловима света да не говоримо, убијао је своје грађане. Не грађане других земаља, што је такође злочин, већ своје грађане. Људи су убијани због тога што припадају "погрешној" нацији, религији или идеологији. Пре мање од 50 година, велики део Европе био је под влашћу диктатура, од Португала, Шпаније, Грчке, па до комунистичких тиранија на Истоку. И онда се неки смеју Американцима што купују оружје. Смеју им се исти чије државе су побиле огроман број својих грађана.

Duda

pre 4 godine

2.Amandman garantuje svakom Amerikancu posed oruzja. Tu se ne podrazumeva samo zastita pojedinca i njegove porodice i poseda, vec i prava na odbranu od prekoracenja Vlade i drugih grupa.
Kako bi se ponasali evropski vladari kada bi narod bio naoruzan do zuba?
Sa malo vise postovanja ustavnih i osnovnih ljudskih prava, po mom misljenju.

Penzioner

pre 4 godine

Kupovina oružja je tamo totalno opravdana. Tamo ima svakojakih likova, poremećenih umova. Ja bih se prvi naoružao.
(Majkl Džondar, 29. mart 2020 13:37)

Kud ćeš više poremećenih likova pobratime, nego u Srbiji... Od vrha do dna... Pogledaj samo popove... A o drugim likovima ne bih reskirao...

milan

pre 4 godine

U dosta navrata pojedinac sa oruzjem, postujuci zakon, i jeste sprecavao tragedije u usa. Koliko vidim, njihov ineividualizam funkcionise.
(Csc, 29. mart 2020 14:04)
Jeste, narocito su se istakli u skolama, bioskopima i snajperima iz hotelskih soba.

palanka

pre 4 godine

U odnosu na nas slovenski kolektivizam gde se svaki pojedinac zrtvuje za opste dobro ( citaj da sacici povlascenih bude lepo) , taj americki individualizam zvuci kao civilizacijska tekovina. Doktore to nije nikakav mit, nego je to u USA ustavno nacelo i pravo pojedinaca koji u celini cine nauruzani narod. Ako neko zivi mitove to smo mi a ne Ameri. To je na kraju krajeva posteno a ne da im pojam drzave bude birokratski aparat koji je svrha samom sebi i da kao kod nas ljudi generacijama MRZE svoju drzavu.

raj na zemlji

pre 4 godine

Kupovina oružja je tamo totalno opravdana. Tamo ima svakojakih likova, poremećenih umova. Ja bih se prvi naoružao.
Majkl Džondar, 29. mart 2020 13:37)

Sva sreca pa kod nas nema?

Bojan

pre 4 godine

Mi zivimo u ubedjenju da jedan covek moze da resi sve probleme. Sto ce reci da amerikanac tripuje da je kauboj koji kontrolise krdo, a mi ocigledno tripujemo da smo stoka koju treba neko da kontrolise.

ajde

pre 4 godine

Nadam se da nikog nisi izgubio u Milosrdnom andjelu?
(rani, 29. mart 2020 14:29)
------------------------------------------------------

A sta je to Milosrdni Andjeo?

Nebojša

pre 4 godine

U dosta navrata pojedinac sa oruzjem, postujuci zakon, i jeste sprecavao tragedije u usa. Koliko vidim, njihov ineividualizam funkcionise.
(Csc, 29. mart 2020 14:04)

A u koliko navrata je pojedinac sa oružjem pravio tragedije u Usa? oružje samo po sebi nije problem i Kanadjani su naoružani a kao i Amerikanci i oni su multietnicka nacija a ipak se ne tamane međusobno kao južni sused.

asprilla

pre 4 godine

Čovjek koji nije živio u USA nije kompetentan da komentariše , američkim.ustavom dozvoljeno je nošenje oružja u svrhu lične zaštite.
S obzirom da USA živi ljudi iz svih djelova svijeta i svakave bagre gdje pojma nemaš ko ti je komšija to je i donekle opravdano.

objektivnoi

pre 4 godine

Ne znam kakva je razlika u svakoj zemlji je vlast opasnost i naoruzani narod je najbolja odbrana. Cim pocnu prvi sukobi pola vojske i policije ce preci na stranu svoje brace. Kamo lepe srece da je isto u Srbiji i da smo mogli da sprecimo ogromne zlocine vlasti nad nama svih ovih decenija.

Aleksandro

pre 4 godine

To funkcionise, kod nas je suprotno. Drzava koja se plasi svojih gradjana nije dobra drzava. Zato kod nas masovno oduzimaju oruzije postenim ljudima.

Milo

pre 4 godine

Da se razumemo, protivnik sam oružja , ali oni totalno funkcionišu drugačije od nas. Činjenica jeste da svugde u svetu skoro sva ubistva a to je maltene preko 98% ,izvršena su neprijavljenim,ilegalnim oružjem.(Na stranu da uzmemo fanatike)Stopa kriminaliteta i ubistava u SAD-u u saveznim državama gde je dozvoljeno držanje oružja kod kuće je daleko niža od onih gde je zabranjeno.Da li je u pitanju strah kriminalaca da pri provali ili pljački mogu biti ubijeni ili nešto drugo iskreno ni sam ne znam. Neko bi to sad povezao sa time da u nekom državama gde tradicionalno pobeđuje demokratska stranka stopa ubistava i kriminala je veća čak i preko 300X od onih gde pobeđuju republikanci.Iskreni ni to mi nije jasno. S' druge strane razumem i reč struke - psihijatara i psihologa i njihovo neslaganje sa ovakvim stavom. Dobro se sećam slučaja ''Crne Reke'' manastira u koji su dovođeni zavisnici od droge.Funkcionisao je preko 10 godina , uslovi i disciplina sa kojima se većina nas ne bi složila ali bili su daleko od katastrofalnih.Psiholozi i psihijatri pogotovo nisu bili za taj vid tretmana. Neki su tamo živeli upravo preko 10 godina - i bili živi. Onda je izbio skandal zbog mama koje su plakale što njihovi sinovi ne mogu da imaju mobilne telefone da zovu svoje dilere, da izlaze po drogu .Struka se tada najžešće okomila , manastir je zatvoren. I pogodite šta je na kraju bilo? Već posle 2 godine niste imali više ni jednog živog zavisnika.

Djenka

pre 4 godine

Svi zdravi pojedinci treba da budu naoruzani. Problem je sto su zdravi pojedinci manjina na ovoj planeti. A nema ih na vlasti nikako.

janbo

pre 4 godine

''Pojedinac ne raste sa bilo kakvim očekivanjima od države, izuzev da ostvari neki svoj poencijal, kvalitet, i tako ostvari američki san.''

Ovo je najvažnija karakteristika tog društva i posledica je imigrantske proslosti, svi dolaze na nešto novo, sami su snalaze se, možda će ti pomoći tvoji zemljaci, ali verovatno neće, ali će ti pomoći crkva zato tamo ima desetine raznih verskih društava, sekti, koji su nekad u Evropi bili progonjeni i vode računa o svojoj pastvi.
Inače je sama rečenica nešto najbolje što svako treba da shvati i kamo sreće da je više država tako.

Guns, God, America.

Bokius

pre 4 godine

U Americi je ustavnim amandmanom (drugi amandman, ni peti, ni petnaesti) garantovano pravo da se pojedinci organizuju u oruzane milicije kako bi se borili za ocuvanje “slobodne drzave”. Dakle to je daleko naprednije nego evropski ustavi koji ne dozvoljavaju narodu da se organizuje i zastiti demokratiju.

E sad, sto se taj ustavni amandman zaobilazi raznim ogranicenjima pojedinih drzava ili sto se ljudi koji poseduju oruzje izvrgavaju ruglu je odraz danasnje svesti a svakako ne dokaz demokratije i genijalnosti tvoraca Sjedinjenih Drzava.

pex

pre 4 godine

nema nikakvog mita. U pitanju je duboko bolesno drustvo, koje svoj sadizam projektuje hiljada kilometara daleko od njih samih. Brutalni, neljudski sistem u USA je nesto sto balkancima odgovara i kao sto se zna, misle da je to nesto pozitivno. Stotine hiljada pripadnika bandi, vecinsko neobrazovnao stanovnisto,policija koje strelja narod po ulicama, nepostojanje zdravstveno sigurnosti su sve odlike drustvenog uredjenja koja je trebalo da ostane zakopano u srednjem veku. USA jeste zemlja sa velikim ekonomskim potencijalom ali na racun mnogo vrednijih stvari. Bar sa tacke civilizovanog i svesnog coveka. Koliko glup moras da budes da mislis da ce tvoja puska da zuastavi bilo kakvu akciju drzave? Videli smo onomad u teksasu kad su ih zive spalili. Sve je to samo jedna izgoor za panicno stanje straha u kome zive otkada znaju za sebe. Ponovicu, bolesno drustvo odakle potice vecina zla koje i mi sada imamo. Inace, radim sa njima vec preko decenije. Pozdrav

Le Scorpion Serbe

pre 4 godine

Amerikanci su pre svega narod vaspitan ponosu na same sebe, sveprožimajućem i bespogovornom. "Možda moja zemlja broji jedva dvesta i po godina, možda su nam obrazovanje i zdravstvo cirkus, ali ja sam Amer, suveren i svoj - i ne dam na sebe i svoju zemlju, baš zbog toga". Očigledno, to institucionalizovano samopouzdanje im je bilo više nego korisno kroz istoriju.
No isto ono što ih je učinilo tako moćnima, ironično, istovremeno ih sada sabotira. Jer, da nisu nenormalno mnogo ulagali na mačističke aspekte vojske, naoružanja i pravljenja prekookeanskih kolonija, danas ne bi bilo potrebe da razvijaju paranoju - normalno zdravstvo, kakvo su oni odbili da izgrade, obezbedilo bi im zaštitu od pandemije, i time od potrebe za naoružanjem.

strucnjaci za usa

pre 4 godine

Cudno.
Bas pratim youtube kanal, vezano za dogadjanja u Kini.
Jedna od stvarcica koju protura KP Kine je i ta kako ce u USA da izbije gradjanski rat i opsta otimacina.
Jesmo li i mi u Srbiji osudjeni da bas pokusamo sve sto iz Kine dolazi?

neutralni felsh

pre 4 godine

To se zove divlji Zapad, šerif na strani dobra bori se protiv zla. Tipicno američki. Sva njihova kultura je na tom fonu. Dovoljno pogledati njihove holivudske proizvode, da se zadržimo na Marvelovim junacima samo, i dovoljno.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.
(legolas, 29. mart 2020 13:13)


skoro svaki mit je takav, kada ga desifrujes.

Mare

pre 4 godine

Pa naravno...vaša cela istorija se bazira na kravarima koji su se ubijali i tukli sa drugim kravarima i indijancima, sa konstantnom otimačinom.

neutralni felsh

pre 4 godine

Super članak, znalačka analiza mentaliteta. Kako bio se opiasalo stanje sa posedovanjem oružja kod nas u Srbiji? I to je sigurno zanimljivo, jer su razlozi sigurno sasvim drugačiji.
(Beograđanin, 29. mart 2020 13:42)


hajduk stanko i jataci.

артиљерац

pre 4 godine

@ Marko Ајде ти роде,стави руку на Библију(ако си верујући)и закуни се да си
у праву за све то што си написао.Па ти ни Панчево ниси видео,не САД.не знаш ни
где је америчка амбасада,да би аплицирао за визу.Али,Америка земља најбоља.Иди
ако знаш било шта да радиш,осим да кљуцаш испразно по тастатури.А такве не воле,имају своје будале.И лелемуде.А ја сам синак,први пут био у САД,1980.Тата
ти је тад био мали.и још 17-18 пута.Магистрирао сам у САД,И НИКАД то не бих
написао,што си ти.470 милиона ЦЕВИ ватреног оружја(с дозволама,где је оно без
дозвола)на 350 милиона становника.АЛО,сумошите се.Не будите баш толике будале.

mc

pre 4 godine

@Plus
Ne bi ti oruzjem da stitis sebe, nego da otimas od drugih. Psihicki zdrav covek ubija cesce od bolesnog. Ako si psihicki zdrav, ne znaci da nisi iskompleksirana spodoba koja mrzi ceo svet i sanja da jednom dobije priliku da ubija.

Debos

pre 4 godine

Па и у Србији је било то исто до Тимочке буне, народ је био наоружан, и није хтео тек тако да се растане од свог оружја коју је власт краља Милана одузимала.

marko

pre 4 godine

Amerika je najbolja zemlja na svetu, imaju mnogo dobre zakone. Evropa se guši u svojoj birokratiji i zakonskim procedurama. Bože blagoslovi Ameriku.

legolas

pre 4 godine

To se zove divlji Zapad, šerif na strani dobra bori se protiv zla. Tipicno američki. Sva njihova kultura je na tom fonu. Dovoljno pogledati njihove holivudske proizvode, da se zadržimo na Marvelovim junacima samo, i dovoljno.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.

Dr. Pojedinac

pre 4 godine

Mislim da je ovo prenategnuto objasnjenje gde se dugotrajno negovana induvidualna preduzimljivost sa zapustenom socilanom komponentom ili primitivizmom. Dugim recima, nema razlike izmedju onoga kod nas kad bi se grupe gradjana obracunale sa pedofilima, roditeljima skolskih nasilinika... Tu se nuzno radjaju naoruzane grupe pod kontrolom oligarhije koje ce se ustremiti na pojedine rase, politicke grupe da bi vas hapsili na kraju kad nemate propisanu frizuru. Tu se zavrsava prica o drustvu kakvo znamo. Ko si ti da uzimas pravdu u svoje ruke pored drzave i zakona? Dakle kupovina naoruzanja je grubi primitivizam nista drugo.

Plus

pre 4 godine

Naravno da psihički zdrave osobe treba da imaju mogućnost posedovanja oružja.
Jake obuke za oružje i dobri psihološki pregledi i edukacija, plus da to oružje bude kod kuće pravilno obezbeđeno i zaključeno. Apsolutno sve mere predostrožnosti se trebaju poštovati.
Oružje je barem nekakva sigurnost od upada u tvoj posed, stan, kuću, zaštita porodice i sebe.

Stevica Kurcubic

pre 4 godine

Kada drzava oduzima legalno oruzje ljudima koji nemaju NIJEDNU mrlju u dosijeima, pusta desetine hiljada mudzahedina u zemlju, uvodi vanredno stanje i suspenduje ustavom zagarantovana prava gradjana, ocigledno je da tada treba najvise oruzja. To nije strah, to je razumna odluka.

Ako ne bude trebalo, super, ako zatreba, bolje je M70 u ruci nego kilo brasna.

jole

pre 4 godine

Da je ovo sto govori osoba iz clanka istina, govori i cinjenica da se americka strip tradicija oslanja na superheroje - likove koji su cesto naizgled obicni ali imaju super moci. Citava superherojska tradicija je proistekla iz te njihove mesavine individualnosti ka kojoj teze i naravno uticaju paganskih bozanstava koje su pokrali (Tor, Loki...). Oni su od superheroja stvorili fabrikovanu, kapitalisticku religiju 20. i 21. veka., baziranu na pojedincima koji imaju super moci ali se trude da ih, cesto bezuspesno, prikazu kao obicne ljude. Tom vidjenju doprinose i nesuperherojski usa filmovi, prepuni "get out of my property" baja sa oruzjem. U poredjenju sa njima, nekadasnjim Evropljanima, mi jesmo zaista pravi Evropljani, verujem da je nas narod, uprkos svim manama koje sami sebi cesto s pravom pripisujemo, blizi civilizovanom nego oni.

milan

pre 4 godine

U dosta navrata pojedinac sa oruzjem, postujuci zakon, i jeste sprecavao tragedije u usa. Koliko vidim, njihov ineividualizam funkcionise.
(Csc, 29. mart 2020 14:04)
Jeste, narocito su se istakli u skolama, bioskopima i snajperima iz hotelskih soba.

pex

pre 4 godine

nema nikakvog mita. U pitanju je duboko bolesno drustvo, koje svoj sadizam projektuje hiljada kilometara daleko od njih samih. Brutalni, neljudski sistem u USA je nesto sto balkancima odgovara i kao sto se zna, misle da je to nesto pozitivno. Stotine hiljada pripadnika bandi, vecinsko neobrazovnao stanovnisto,policija koje strelja narod po ulicama, nepostojanje zdravstveno sigurnosti su sve odlike drustvenog uredjenja koja je trebalo da ostane zakopano u srednjem veku. USA jeste zemlja sa velikim ekonomskim potencijalom ali na racun mnogo vrednijih stvari. Bar sa tacke civilizovanog i svesnog coveka. Koliko glup moras da budes da mislis da ce tvoja puska da zuastavi bilo kakvu akciju drzave? Videli smo onomad u teksasu kad su ih zive spalili. Sve je to samo jedna izgoor za panicno stanje straha u kome zive otkada znaju za sebe. Ponovicu, bolesno drustvo odakle potice vecina zla koje i mi sada imamo. Inace, radim sa njima vec preko decenije. Pozdrav

laki

pre 4 godine

pa citave generacije su odrasle na liku koji dodje u grad pobije lose momke i odjase u suton
danas su samo konje zamenili kolima novim oruzjem i borilackim vestinama

Beograđanin

pre 4 godine

Super članak, znalačka analiza mentaliteta. Kako bio se opiasalo stanje sa posedovanjem oružja kod nas u Srbiji? I to je sigurno zanimljivo, jer su razlozi sigurno sasvim drugačiji.

Nebojša

pre 4 godine

U dosta navrata pojedinac sa oruzjem, postujuci zakon, i jeste sprecavao tragedije u usa. Koliko vidim, njihov ineividualizam funkcionise.
(Csc, 29. mart 2020 14:04)

A u koliko navrata je pojedinac sa oružjem pravio tragedije u Usa? oružje samo po sebi nije problem i Kanadjani su naoružani a kao i Amerikanci i oni su multietnicka nacija a ipak se ne tamane međusobno kao južni sused.

ajde

pre 4 godine

Nadam se da nikog nisi izgubio u Milosrdnom andjelu?
(rani, 29. mart 2020 14:29)
------------------------------------------------------

A sta je to Milosrdni Andjeo?

mc

pre 4 godine

@Plus
Ne bi ti oruzjem da stitis sebe, nego da otimas od drugih. Psihicki zdrav covek ubija cesce od bolesnog. Ako si psihicki zdrav, ne znaci da nisi iskompleksirana spodoba koja mrzi ceo svet i sanja da jednom dobije priliku da ubija.

Le Scorpion Serbe

pre 4 godine

Amerikanci su pre svega narod vaspitan ponosu na same sebe, sveprožimajućem i bespogovornom. "Možda moja zemlja broji jedva dvesta i po godina, možda su nam obrazovanje i zdravstvo cirkus, ali ja sam Amer, suveren i svoj - i ne dam na sebe i svoju zemlju, baš zbog toga". Očigledno, to institucionalizovano samopouzdanje im je bilo više nego korisno kroz istoriju.
No isto ono što ih je učinilo tako moćnima, ironično, istovremeno ih sada sabotira. Jer, da nisu nenormalno mnogo ulagali na mačističke aspekte vojske, naoružanja i pravljenja prekookeanskih kolonija, danas ne bi bilo potrebe da razvijaju paranoju - normalno zdravstvo, kakvo su oni odbili da izgrade, obezbedilo bi im zaštitu od pandemije, i time od potrebe za naoružanjem.

артиљерац

pre 4 godine

@ Marko Ајде ти роде,стави руку на Библију(ако си верујући)и закуни се да си
у праву за све то што си написао.Па ти ни Панчево ниси видео,не САД.не знаш ни
где је америчка амбасада,да би аплицирао за визу.Али,Америка земља најбоља.Иди
ако знаш било шта да радиш,осим да кљуцаш испразно по тастатури.А такве не воле,имају своје будале.И лелемуде.А ја сам синак,први пут био у САД,1980.Тата
ти је тад био мали.и још 17-18 пута.Магистрирао сам у САД,И НИКАД то не бих
написао,што си ти.470 милиона ЦЕВИ ватреног оружја(с дозволама,где је оно без
дозвола)на 350 милиона становника.АЛО,сумошите се.Не будите баш толике будале.

Penzioner

pre 4 godine

Kupovina oružja je tamo totalno opravdana. Tamo ima svakojakih likova, poremećenih umova. Ja bih se prvi naoružao.
(Majkl Džondar, 29. mart 2020 13:37)

Kud ćeš više poremećenih likova pobratime, nego u Srbiji... Od vrha do dna... Pogledaj samo popove... A o drugim likovima ne bih reskirao...

Hladni

pre 4 godine

Ne. Oružje se kupuje za zaštitu sebe, porodice, kuće i imovine u slučaju da dođe do raspada održavanja javnog reda i mira, što je viđeno više puta u novijoj istoriji SAD. Amerikanci ne žele da u potpunosti zavise od "države" kojoj i onako ne veruju; to su ljudi vaspitani da sami odlučuju o svojij sudbini, za razliku od Srba kojima je komunizam isprao mozak kolektivizmom i apsolutizmom.

strucnjaci za usa

pre 4 godine

Cudno.
Bas pratim youtube kanal, vezano za dogadjanja u Kini.
Jedna od stvarcica koju protura KP Kine je i ta kako ce u USA da izbije gradjanski rat i opsta otimacina.
Jesmo li i mi u Srbiji osudjeni da bas pokusamo sve sto iz Kine dolazi?

janbo

pre 4 godine

''Pojedinac ne raste sa bilo kakvim očekivanjima od države, izuzev da ostvari neki svoj poencijal, kvalitet, i tako ostvari američki san.''

Ovo je najvažnija karakteristika tog društva i posledica je imigrantske proslosti, svi dolaze na nešto novo, sami su snalaze se, možda će ti pomoći tvoji zemljaci, ali verovatno neće, ali će ti pomoći crkva zato tamo ima desetine raznih verskih društava, sekti, koji su nekad u Evropi bili progonjeni i vode računa o svojoj pastvi.
Inače je sama rečenica nešto najbolje što svako treba da shvati i kamo sreće da je više država tako.

Guns, God, America.

Mare

pre 4 godine

Pa naravno...vaša cela istorija se bazira na kravarima koji su se ubijali i tukli sa drugim kravarima i indijancima, sa konstantnom otimačinom.

palanka

pre 4 godine

U odnosu na nas slovenski kolektivizam gde se svaki pojedinac zrtvuje za opste dobro ( citaj da sacici povlascenih bude lepo) , taj americki individualizam zvuci kao civilizacijska tekovina. Doktore to nije nikakav mit, nego je to u USA ustavno nacelo i pravo pojedinaca koji u celini cine nauruzani narod. Ako neko zivi mitove to smo mi a ne Ameri. To je na kraju krajeva posteno a ne da im pojam drzave bude birokratski aparat koji je svrha samom sebi i da kao kod nas ljudi generacijama MRZE svoju drzavu.

Bokius

pre 4 godine

U Americi je ustavnim amandmanom (drugi amandman, ni peti, ni petnaesti) garantovano pravo da se pojedinci organizuju u oruzane milicije kako bi se borili za ocuvanje “slobodne drzave”. Dakle to je daleko naprednije nego evropski ustavi koji ne dozvoljavaju narodu da se organizuje i zastiti demokratiju.

E sad, sto se taj ustavni amandman zaobilazi raznim ogranicenjima pojedinih drzava ili sto se ljudi koji poseduju oruzje izvrgavaju ruglu je odraz danasnje svesti a svakako ne dokaz demokratije i genijalnosti tvoraca Sjedinjenih Drzava.

Куп је битан

pre 4 godine

Многи људи код нас смеју се Американцима и говоре како су глупи и шта све већ. Ја предлажем да размислимо само о једној ствари. У прошлом веку, велики број држава у Европи, а о осталим деловима света да не говоримо, убијао је своје грађане. Не грађане других земаља, што је такође злочин, већ своје грађане. Људи су убијани због тога што припадају "погрешној" нацији, религији или идеологији. Пре мање од 50 година, велики део Европе био је под влашћу диктатура, од Португала, Шпаније, Грчке, па до комунистичких тиранија на Истоку. И онда се неки смеју Американцима што купују оружје. Смеју им се исти чије државе су побиле огроман број својих грађана.

Duda

pre 4 godine

2.Amandman garantuje svakom Amerikancu posed oruzja. Tu se ne podrazumeva samo zastita pojedinca i njegove porodice i poseda, vec i prava na odbranu od prekoracenja Vlade i drugih grupa.
Kako bi se ponasali evropski vladari kada bi narod bio naoruzan do zuba?
Sa malo vise postovanja ustavnih i osnovnih ljudskih prava, po mom misljenju.

neutralni felsh

pre 4 godine

Super članak, znalačka analiza mentaliteta. Kako bio se opiasalo stanje sa posedovanjem oružja kod nas u Srbiji? I to je sigurno zanimljivo, jer su razlozi sigurno sasvim drugačiji.
(Beograđanin, 29. mart 2020 13:42)


hajduk stanko i jataci.

Milo

pre 4 godine

Da se razumemo, protivnik sam oružja , ali oni totalno funkcionišu drugačije od nas. Činjenica jeste da svugde u svetu skoro sva ubistva a to je maltene preko 98% ,izvršena su neprijavljenim,ilegalnim oružjem.(Na stranu da uzmemo fanatike)Stopa kriminaliteta i ubistava u SAD-u u saveznim državama gde je dozvoljeno držanje oružja kod kuće je daleko niža od onih gde je zabranjeno.Da li je u pitanju strah kriminalaca da pri provali ili pljački mogu biti ubijeni ili nešto drugo iskreno ni sam ne znam. Neko bi to sad povezao sa time da u nekom državama gde tradicionalno pobeđuje demokratska stranka stopa ubistava i kriminala je veća čak i preko 300X od onih gde pobeđuju republikanci.Iskreni ni to mi nije jasno. S' druge strane razumem i reč struke - psihijatara i psihologa i njihovo neslaganje sa ovakvim stavom. Dobro se sećam slučaja ''Crne Reke'' manastira u koji su dovođeni zavisnici od droge.Funkcionisao je preko 10 godina , uslovi i disciplina sa kojima se većina nas ne bi složila ali bili su daleko od katastrofalnih.Psiholozi i psihijatri pogotovo nisu bili za taj vid tretmana. Neki su tamo živeli upravo preko 10 godina - i bili živi. Onda je izbio skandal zbog mama koje su plakale što njihovi sinovi ne mogu da imaju mobilne telefone da zovu svoje dilere, da izlaze po drogu .Struka se tada najžešće okomila , manastir je zatvoren. I pogodite šta je na kraju bilo? Već posle 2 godine niste imali više ni jednog živog zavisnika.

Brada

pre 4 godine

Ameri imaju najbolje zakone, dovoljno da nesto zelis i sve ti je otvoreno, svako moze da ostvari americki san ukoliko je uporan. Ovde koliko god da si pametan, talentovan, voljan, nema leba, drzava ne mari za tebe, propadnes kao cvet. Druga stvar sto volim kod njih je sto im je imovina zasticena, apsolutno svako ima pravo da puca na coveka ukoliko ovaj kroci bez odobrenja na njegovo imanje, ili pokusa pljacku, sta god, to je samoodbrana i cist si pred sudom. Dok ovde imamo brdo primera gde su lopovi ulazili u kuce i ljudi ih ubijali u samoodbrani, dakle stitili svoju porodicu i sad trunu u zatvorima. Ima tu jos mnogo dobrih stvari, kao i losih, ali nije mesto gde moze da se raspravi o svemu...

asprilla

pre 4 godine

Čovjek koji nije živio u USA nije kompetentan da komentariše , američkim.ustavom dozvoljeno je nošenje oružja u svrhu lične zaštite.
S obzirom da USA živi ljudi iz svih djelova svijeta i svakave bagre gdje pojma nemaš ko ti je komšija to je i donekle opravdano.

ajde

pre 4 godine

.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.
(legolas, 29. mart 2020 13:13)
---------------------------------------------------------------------

Da, da, a dotle se kod nas velicaju losi momci, pa im se daje jos i medijski prostor. Nazalost, to nije detinjasto, niti plitko, nego jedna duboka psihoza koja se rasirila kao kancer po srpskom nacionalnom bicu.

A ovaj doktor, koji Ameriku komentarise iz Beograda, je daleko omanuo. Ne kupuju oni oruzje da bi zaveli red, nego se oruzje kupuje jer postoji mit da se mozes odbraniti sam od onih koji ti zele zlo. U u americkoj kulturi, to se oruzje kupuje, i Ustavni amandman je zbog toga napravljen, da se pojedinac brani od samovolja drzave. Mozda plitko, mozda detinjasto, ali totalno drugacije od ovoga sto doktor ovde prica.

Srb

pre 4 godine

Da imam zakonsku mogućnost i ja bih ovde u Srbiji voleo da posedujem duge cevi. Naravno da bih kupio i dva tri sanduka municije. U ovakvim okolnostima gde otimačina lako može da se desi. Šta treba ? Da ih dočekam sa kilo brašna i 20g kvasca. Hiljade dezertera i terorista kreće ka nama a mi šta radimo ?? Naši dedovi su dizali ustanke i ostajali bez glava zato što nisu hteli da predaju oružje. Mislite o tome! Nisu Ameri ludi...

neutralni felsh

pre 4 godine

To se zove divlji Zapad, šerif na strani dobra bori se protiv zla. Tipicno američki. Sva njihova kultura je na tom fonu. Dovoljno pogledati njihove holivudske proizvode, da se zadržimo na Marvelovim junacima samo, i dovoljno.Sam ili u ekipi protiv loših momaka. Plitko, detinjasto dekadentno do bola.
(legolas, 29. mart 2020 13:13)


skoro svaki mit je takav, kada ga desifrujes.

raj na zemlji

pre 4 godine

Kupovina oružja je tamo totalno opravdana. Tamo ima svakojakih likova, poremećenih umova. Ja bih se prvi naoružao.
Majkl Džondar, 29. mart 2020 13:37)

Sva sreca pa kod nas nema?

Djenka

pre 4 godine

Svi zdravi pojedinci treba da budu naoruzani. Problem je sto su zdravi pojedinci manjina na ovoj planeti. A nema ih na vlasti nikako.

Aleksandro

pre 4 godine

To funkcionise, kod nas je suprotno. Drzava koja se plasi svojih gradjana nije dobra drzava. Zato kod nas masovno oduzimaju oruzije postenim ljudima.

objektivnoi

pre 4 godine

Ne znam kakva je razlika u svakoj zemlji je vlast opasnost i naoruzani narod je najbolja odbrana. Cim pocnu prvi sukobi pola vojske i policije ce preci na stranu svoje brace. Kamo lepe srece da je isto u Srbiji i da smo mogli da sprecimo ogromne zlocine vlasti nad nama svih ovih decenija.

Bojan

pre 4 godine

Mi zivimo u ubedjenju da jedan covek moze da resi sve probleme. Sto ce reci da amerikanac tripuje da je kauboj koji kontrolise krdo, a mi ocigledno tripujemo da smo stoka koju treba neko da kontrolise.

Debos

pre 4 godine

Па и у Србији је било то исто до Тимочке буне, народ је био наоружан, и није хтео тек тако да се растане од свог оружја коју је власт краља Милана одузимала.