Petak, 22.02.2019.

10:40

"Ne bih bio živ bez kanabisa. Legalizovati u medicinske svrhe" VIDEO

Izvor: B92

"Ne bih bio živ bez kanabisa. Legalizovati u medicinske svrhe" VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

Komifo

pre 5 godina

(Smuleco, 25. februar 2019 18:28)

A ipak je u većini država u kojima je kanabis legalizovan ili dekriminalizovan zabeleženo značajno opadanje stope kriminalaca. Tako ti je kad je i mali Đokica pametniji od onih koji se legalizaciji protive.

Smuleco

pre 5 godina

Kako ne kapirate da legalizacijom svega i dekriminalizacijom marihuane, gde bi samo radnje prodavale proizvod kontrolisan od države a dobijala bi ogroman porez i što je neko rekao svima koji se registruju deliti besplatno heroin u posebnim kućama van grada i na taj način mafija nema nikakvu zaradu a državu bi koštalo da pravi smešno, jer u Vojvodini pola polja zvrji prazno. 

Nema više sitnih krađa, izvlačenja benzina, krađa po radnjama, obijanja automobila, prostitutke više nemaju potrebe da rade... Kroz 10-20 godina ti ljudi će nestati a mi ćemo imati uspešnu državu bez kriminala i korupcije.
(ko je ovde lud, 22. februar 2019 16:29)

Tako je to, kada mali Đokica razmišlja...
Alo, kriminal i prostitucija, nikada neće nestati!

Nemanja

pre 5 godina

Praktično ništa što si naveo za Kaliforniju nije tačno. Pozdrav iz Masačusetsa!
(phreak, 24. februar 2019 00:46)

Za ostalo ne znam, ali kriminal u Kaliforniji je na istorijskom minimumu. Ironično je kako su protivnici legalizacije uvek toliko operisani od realnosti.

phreak

pre 5 godina

Živim u Kaliforniji gde je marihuana legalna već više od 20 godina. Državni budžet je u odličnom stanju (država bira porez), kriminal je drastičo opao, a kad odem u radnju za kanabis, klijentela je vremešna i seda. Odlična biljka sa puno lekovitih svojstava. Za razliku od kafeina, nikotina i alkohola, kanabis ne stvara nikakvu naviku.
(Miloš, 22. februar 2019 20:55)

Praktično ništa što si naveo za Kaliforniju nije tačno. Pozdrav iz Masačusetsa!

Nesa

pre 5 godina

Najveca prepreka legalizacije marihuane je policija, pa znate li samo kolko pohvala/zahvala, dodataka na platu dobijaju kad dovate nekog ko pusi travu pa ga osude ko dilera, a to je preko 90%, a i ima ih kolko hoces... Ovo je mafijaska drzava i jedino je resenje pobeci odatle ko ja.

bojan

pre 5 godina

znate li koliko ima bolesti koje nisu terminalne a kod kokjih pomaze kanabis? skoro sve auto imune bolesti, od krona do multi skleroze. ti ljudi zive strasne zivote... poznajem osobu na visokoj poziciji koja prozivljava teske trenutke ali ne sme da koristi kanabis (pa i ilegalan), upravo zbog svoje pozicije. i ceka penziju da pocne sebi da skracuje muke. cemu to???

Totem

pre 5 godina

*******
Simić je rekao da u državama koje su već legalizovale kanabis za širok spektar lekova "85 odsto korisnika ostavlja sve druge lekove", koji su daleko škodljiviji.
*******
Izgleda da u tom grmu leži zec!

dr

pre 5 godina

kanabis nigde nije registrovan kao lek jer to i nije, npr kod multiple skleroze se koristi ne kao lek nego kao pomoc u smanjenju spazama

Gazda Dojkan

pre 5 godina

I heroin je lek koristio se protiv bolova, kašlja... čak su ga preporučivali i deci početkom XX veka. Ajde da legalizujemo i heroin.(herdža, 22. februar 2019 12:50)

Naravno. Sve psihoaktivne supstance treba legalizovati i staviti pod odgovarajucu kontrolu. Cak i heroin. Farmaceutski proizveden, garantovanog sastava, u apoteci, uz recept lekara.

Ovi nakaradni zakoni samo trpaju milione u dzepove kriminalaca. A nikoga nisu odvratili od koriscenja. Savezna americka drzava Kolorado je dve godine nakon potpune legalizacije kanabisa, gradjanima morala da vrati visak iz budzeta na ime vise ubranih poreza (od marihuane). Tamo vise nema dilera na ulici.

MS

pre 5 godina

@opet
Vidite,ja imam MS,poteban mi je lek.A,ovde se dugooo prica o leku,koji inace za moju bolest ne postoji.Da izleči bolest.Samo neki lekovi i terapije da zaustave širenje bolesti i ne deluju uvek niti isto,nekada uopste.Neću ja da duvam niti sam nikakav narkoman.Niti imam privilegije za bilo kojom drogom.
Ako postoji bilo koja šansa da meni bude bolje zasto je ne iskoristiti.Razlika je u tome što ne bih da me leče kojekakve vračare i mafija.Legalno i bez trunke srama zelim lecenje.I ovako ljudi ne znaju koja je to bolest,izbegavaju i imaju predrasude jer su zatucani,neinformisani.Ima nas puno sa tom bolescu i znam ljude koji bi zeleli da uzimaju pomenuti lek,samo se plase zakona,a i ne znaju koliko i kada da uzimu.Znaci ne uzimaju.
Zato i nemate takve pacijente.
I ne bih da vredjam,nego me stvarno zanima čega ste doktor?Koju specijalizaciju imate?I da li stvarno razgovarate sa ljudima ili samo onako,dobar dan i prijatno.

Miloš

pre 5 godina

Živim u Kaliforniji gde je marihuana legalna već više od 20 godina. Državni budžet je u odličnom stanju (država bira porez), kriminal je drastičo opao, a kad odem u radnju za kanabis, klijentela je vremešna i seda. Odlična biljka sa puno lekovitih svojstava. Za razliku od kafeina, nikotina i alkohola, kanabis ne stvara nikakvu naviku.

Boss..po trnju..

pre 5 godina

@Nas narod je uglavnom neobavesten i ne shvata da su cak i kafa i alkohol neke vrste psihoaktivnih supstanci odnosno druga. Alkohol je cak teza droga od samog kanabisa, alkohol nema neka lekovita dejstva, a kanabis ima.

Alkohol i kanabis se ne mogu u opšte upoređivati po štetnosti. Bio sam alkoholičar 20 godina i izlečio se pre od prilike isto toliko... i to jedva...

Od tada ni kap, ali sam par godina po prestanku počeo da koristim marihuanu. Dakle smešno je u opšte upoređivati štetnost ove dve supstance...

Postoji samo jedna stvar gora od alkohola a to je heroin a mislim da je kafa štetnija od kanabisa... o duvanu da ne pričamo...

Maja

pre 5 godina

Ne treba tu mnogo mozga. Samo gledaš šta se dešava u zemljama koje su je legalizovale i kopiraš, vrlo prosto. U pitanju su sve vrlo ozbiljne, razvijene države, pa mi kao banana treba samo da gledamo i učimo.

bzvz

pre 5 godina

Mnogi pisu bajke. Ogromna lova se vrti oko nelegalne prodaje marihuane, a u to su umesani pripadnici drzavnih sluzbi, bilo neformalni ili oni drugi. Legalizovati marihuanu bi znacilo da oni ostaju bez ogromnih prihoda, a pored njih i farmaceutske kompanije koje proizvode "lekove" za smirenje. Ti lekovi, kao sedativi npr. su legalne droge, a skinuti se sa njih je ponekad teze nego sa heroina. Marihuana je najprirodniji sedativ i izaziva najmanju zavisnost, a mnogi kazu nikakvu. Neki tvrde i da je lekovita i kad su druge bolesti u pitanju. Dakle, dajte narodu ono sto hoce, a, vi dileri i kriminalci, terajte se tamo gde vam je mesto.

ko je ovde lud

pre 5 godina

Kako ne kapirate da legalizacijom svega i dekriminalizacijom marihuane, gde bi samo radnje prodavale proizvod kontrolisan od države a dobijala bi ogroman porez i što je neko rekao svima koji se registruju deliti besplatno heroin u posebnim kućama van grada i na taj način mafija nema nikakvu zaradu a državu bi koštalo da pravi smešno, jer u Vojvodini pola polja zvrji prazno.

Nema više sitnih krađa, izvlačenja benzina, krađa po radnjama, obijanja automobila, prostitutke više nemaju potrebe da rade... Kroz 10-20 godina ti ljudi će nestati a mi ćemo imati uspešnu državu bez kriminala i korupcije.

Komifo

pre 5 godina

@(Опет, 22. februar 2019 13:47)

Apsolutna je laž da kanabis nema lekovito dejstvo i 'lekari' sa tim stavom su oni koji kao papagaji ponavljaju znanje nabiflano pre 20 ili više godina. U brojnim naučnim studijama je dokumentovano pozitivno delovanje kod glaukoma, PTSD-a multiple skleroze i brojnih drugih bolesti - potrebno je svega par minuta na internetu da se te studije pronađu. Pored toga, mnogi su stava da je SVAKA umerena upotreba kanabisa lekovita, i kao takva apsolutno prihvatljiva. A čak i da ne zazuzima taj stav i da 'ne veruje' u lekovito dejstvo, svaka iole normalna osoba bi se složila da korišćenje kanabisa ima daleko manje štetno dejstvo od progona i zatvaranja ljudi sa relativno bezazlenim porokom.

Hi

pre 5 godina

Konzument sam kanabisa oko 20god... Ono sto moram da kazem da bez nje ja nisam bas ok. Tacno je da ima lekovita svojstva da ne pominjem sad sve benefite kanabionida(pogotovo CBD`A) Ali ono sto je cinjenica da kad nisam HI jako sam nervozan,depresivan,znojanje ruku i gubitak apetita ili ti ankziozan sam. Za takvim ponasanjem nemam razloga jer mi je sve po taman.Znaci kanabis je za normalne ljude u normalnim kolicinama ok ,ali za NAS koji svaki dan po nekolio puta (ili kad god imas vremena i kolicinicu)NIKAKO NIJE OK.Svi koji je na taj nacin koriste imaju samo vise stete nego koristi(zaboravih ovo ,zaboravih ono,kako bese ovo ili ono).A ako misle da gresim,budite st8 na 15tak dana i oslusajte svoje ponasanje. IAKO JE TAKO ZALAZEM SE ZA LEGALIZACIJU U MED SVRHE,SAMO SUMLJAM DA CE TO SKORIJE BITI ZBOG NARAVNO FARMAKO MAFIJE. KANABIS JESTE LEK ALI MOZE BITI I OKIDAC ZA NEKE DRUGE PROBLEME.

Robute

pre 5 godina

Marihuana ili Canabis sativa ima dve aktivne supstance. THC je supstanca koja ima opojno dejstvo i zbog kojeg ga mnogi koriste. Ova supstanca takođe ima potencijala da izazove psihoze kod stalnih i teških korisnika. Druga supstanca je tzv. CBD koja ima nekoliko lekovitih svojstava, a između ostalog i poništavanje uticaja THC na pojavu psihoza.
Poslednjih decenija marihuana je postala potentnija jer su proizvođači skontali da korisnici vole da ona ima što opojnije dejstvo, pa su veštačkom selekcijom gajili marihuanu sa više THC, a manje CBD.
Upravo je to razlog zašto bi trebalo legalizovati marihuanu u medicinske svrhe, jer bi ovlašćeni proizvođači morali da drže izjednačen nivo obe supstance, ako ne i viši nivo CBD, što nije slučaj kod marihuane koja se nabavlja kod dilera.

Nemanja

pre 5 godina

Normalno da dovodi do podele. Svako ko podržava zatvaranje normalnih građana zbog normalne navike predstavlja ozbiljnu opasnost po društvo.

kako da ne

pre 5 godina

U Svajcarskoj koja je jedna od onih ‘farmaceutskih’ zemalja, proizvode mnogo lekova, imaju jednu globalno jaku kompaniju za lekove, Novartis, pa opet im su legalizovali marihuanu za lecenje, ali takodje i za ‘uzitak’, s’tim sto je dozvoljeno da imate kod sebe nekih 5-6 gr sto oni koji se razumeju kazu da je za osobu dovoljno. Trafika koja zeli da proda to za ‘uzitak’ mora da ima posebnu dozvolu. Tako imate uvid u protok svega toga kao drzava, oni cak znaju da ima 3.800 ljudi koji se leci sa tom travkom. Drzava ubira porez. Sve je dobro da se legalizuje, ali u Srbiji to ne zele jer...sami imate odgovore ;)

Da Da

pre 5 godina

Potpuna legalizacija u sve svrhe! Bez kompromisa. Dosta je sto su decenijama zarili i palili ljudi koji pojma nemaju, koji strahuju od svega i svacega.

I onda ko voli nek izvoli!

amanaman

pre 5 godina

ne mozete zamisliti kako je ziveti u strepnji od policije i dilera boreci se samo za svoj zivot. 21. vek je, mozemo sve, a nemamo apsolutno nikakav pomak.

Goran

pre 5 godina

Evo ovako kako ovaj herdza razmislja po pitanju heroina, isto takvo misljenje ima i moja tetka, inace dipl pravnik. Heroin, marihuana...sve je to droga i sve je isto.
E pa nije dragi herdza.
Nije mi jasno zasto bar za pocetak ne legalizuju lijekove na bazi marihuane koji ne sadrze thc, samo cbd. Canabiol je prirodan sastojak, koji ne dovodi do nikakvog opijanja, omamljivanja, a pomaze kod dosta bolesti.
Imam epilepsiju i kada god sam u Amsterdamu kupujem proizvode od marihuane, sorte koje uopste ne sadrze ili sadrze do 0.1% thc ali veliku kolicinu cbd i pomaze bolje nego sve tablete koje inace pijem kao terapiju.

Icarus

pre 5 godina

Što se tiče marihuane, verovatno pozitivno utiče na neka zdravstvena stanja. Da li ih leči ili samo smanjuje simptome bolesti, to ne znam. Ali da ima pozitivna dejstva, ima. Meni prija u smislu da me povremeno uzimanje opušta od stresa na poslu i lakše podnosim poslovni stres. Ali ne smeju da se zaborave negativni aspekti pušenja marihuane. Pluća mi kolabiraju, kašljem posle. I gojenje, jer pojedem tonu hrane.

Jr

pre 5 godina

IRKA ne promoviše samo (ili "samo") lekalizaciju nego i korišćenje marihuane kao droge (što možete videti na njihovom sajtu u delu - O nama, Ciljevi). O opravdanosti upotrebe marihuane kao leka treba lekari da daju svoje mišljenje. Meni deluje da je lekalizacija opravdana, jer čak i da ne leči ništa onda valjda može da olakša patnje teško bolesnima - ali opet kažem deluje mi da je tako zato što nisam stručan pa je potrebno mišljenje lekara. Dalje: 1) Marihuana je neurotoksin (videti izjave dr Filis Bonifes (Phyllis Boniface), američkog psihijatra specijalnosti neuropsihijatrije odraslih i psihofarmakologije iz emisije Louder with Crowder prilikom intervjua koji je vodio Stiven Krauder. Objavljeno na Jutjub kanalu Steven Crowder 09.03.2015.); 2) Činjenica da je alkohol zakonit nije nikakvo opravdanje za ozakonjenje marihuane. Čak i da je alkohol zlo u smislu poređenja posledica sa posledicama marihuane (a ne vidim dokaze za to - preterivanje u alkoholu ili vožnja pod dejstvom nije argument za marihuanu) to i dalje nije opravdanje da ozakonimo još jedno zlo; 3) Argument "vidite meni ništa nije" - nije argument. Govori se sa stanovišta čitavog društva što podrazumeva mnogo različitih ljudi. Ozakonjenjem se i oni kojima ta droga izaziva ili pojačava mentalnu bolest dovode do uništenja sopstvenog zdravlja; 4) Argument "pa oni sami biraju marihuanu".

Ana

pre 5 godina

Srpski politicari ne dozvoljava legalizaciju jer zaradjuju od transporta kroz Srbiju i od same preprodaje.

Pa javna je tajna da su oduvek najveci prihodi bili od sverca i prodaje narkotika i goriva. Ako ste sprecili sverc goriva tako sto ste sve uveli u legalne tokove ne vidim zasto se to ne uradi i sa drogama. Ili vam je sladje da zaradjujete vise i ne placate poreze za to?

Postoje interesi Srpskih i Albanskih politicara koji samo glume pred kamerama da nisu u dobrim odnosima a u stvari rade zajedno.
Sustina je da Amerikanci imaju svoje kolonije za proizvodnju droge, (Avganistan, Kolumbiju i sl.) iz kojih vade drogu i salju je u ceo svet. Za Evropu rade sa Albancima koji opet za slobodni transport potplacuju lokalne politicare u drzavama kroz koje prolazi ta ista droga. E sada da vidimo kroz koje drzave prolazi. Albanija, Srbija (prvo Kosovo pa centralna pa Vojvodina), Madjarska, Austrija i dalje se grana

Ono sto je mnogo gore je sto se od ogromnog novca koji Albanci tako zaradjuju finansirao i sam rat na Kosovu, OVK i sve ostale paravojne formacije ali i celokupna Kosovska vlada i institucije a to su nasi politicari znali i ipak su dozvoljavali transport kroz Srbiju. Svi znate zasto.

Wikileks prepiska Albanskih politicara: "Srpski politicari se prodaju za male pare"

Sprecite transport droge kroz Srbiju i od nezavisnosti i drzave Kosova nema nista a posto novca nema svi Albanci ce se razbezati po Evropi.

Pitajte Srpske politicare zasto to ne urade.

zz

pre 5 godina

Kanabis je tabu tema samo medju starijom populacijom koja je ostala zaglavljena negde u svojim predrasudama. Ta biljka je dobra i u industrijske svrhe, kao gorivo itd. Treba sto pre se osvestimo i legalizujemo, drzava bi i ekonomski buknula. Ove sto ne razumeju treba samo ignosrisati, pobogu 21. je vek, informisite se malo. (Boycie, 22. februar 2019 11:56)

Evo kao pripadnik mlađih generacija koji je konzumirao kanabis, a bavi se zdravstvenim naukama, ta priča oko kanabisa nije baš takva "zle farmaceutske kompanije i čudotvorni kanabis" .. Za većinu efekata koji joj se pripisuju ne postoje studije koje to dokazuju, naprotiv.. Pokazalo se dobro u neke psihoterapeutske svrhe, i u tu svrhu treba legalizovati.. Takođe, da marihuana nema štetnih efekata je takođe netačno. Štetnih efekata nema samo ukoliko se uzimaju jako male doze.. Kod ovih što "duvaju" svaki dan, efekti itekako postoje..

fightforgoodlife

pre 5 godina

Legalizacijom marihuane pravi se veliki minus u farmaceutskoj industriji (mafiji), neće oni dozvoliti legalizaciju, imaju veliki influens

Kontras

pre 5 godina

Nas narod je uglavnom neobavesten i ne shvata da su cak i kafa i alkohol neke vrste psihoaktivnih supstanci odnosno druga. Alkohol je cak teza droga od samog kanabisa, alkohol nema neka lekovita dejstva, a kanabis ima.

E sad, u cemu je razlika. Alkohol je iz raznih razloga legalna psihoaktivna supstanca, a kanabis nije zato sto to mnogima ne odgovara, izmedju ostalih farmaceutskoj industriji.

Lepo rece neko od komentatora ovde, umesto da budemo gradjani nase drzave, mi smo podanici nase zemlje. Moramo da se izborimo ne samo za legalizaciju kanabisa mimimum u medicinske svrhe nego i za to da budemo gradjani svoje drzave, za dobrobit svih nas.

Vreme je da uredimo drzavu, da se izborimo za to. Kao sto neko rece, imamo prirodna bogatstva za platu od 1 000 evra, ali ne iskoristavamo ih, znaci do nas je.

Mateja

pre 5 godina

Ne treba vam neka super inteligencija da zakljucite da li legalizovati ili ne.
Samo pogledajte ekonomsko stanje zemalja koji su legalizovali...

sta ja znam

pre 5 godina

pa bolje da ljudi duvaju i budu pitomi i veseli nego da piju vinjak i biju zene,decu i ostale slabije od sebe.i sedaju za volan pijani.i da me smaraju svojim pijanim pricama.ja bih ponovo preispitao legalnost alkohola pa tek onda povukao paralelu sa marihuanom.

Rob sinji

pre 5 godina

Legalizovati konoplju za sve namene. Dozvoliti samostalno uzgajanje do nekoliko biljaka. Heroin davati džabe registrovanim zavisnicima koji pristanu na lečenje a država da ga proizvodi. Samo tako je moguće uništiti mafiju i smanjiti broj smrti od heroina. Od trenutnog stanja samo mafija ima koristi.

Опет

pre 5 godina

Основна чињеница ја да уље канабиса није лек! Они, који то неодговорно тврде, лажу! Ни у земљама где је законита његова употреба, нигде се то не сматра леком! Заступници легализације „у медицинске сврхе" су, листом, они који „рекреативно" (која мафија је измислила тај безазлен израз?!) користе траву. Прави болесници, којима би уље канабиса МАЛО олакшало тегобе, не јављају се, углавном. Као лекар, нисам наишао ни на једног пацијента који је осетио благодет ове супстанције. Наравно, оркестриран одговор залагача ће бити да ови несрећни људи користе лоше уље.

cicvara

pre 5 godina

Kljucni deo je "u medicinske svrhe", a to ne znaci legalizaciju svega-uzgajanja, trgovine, koriscenja onako kako to prosecan konzument kod nas podrazumeva. (Ivana, 22. februar 2019 12:48) Nista se ti sestro ne sekiraj za prosečnog konzumenta. Mi ćemo i dalje po starom, a ti pijuckaj alkoholna pica i ubedjuj sebe kako je votka iz rafinerije bolja... A značiće nama da se legalizuje u med. svrhe, jer nas onda neće juriti za jedan DZ i za posedovanje istog nećemo ići na robiju, u najmanju ruku kao da smo ubili nekoga...

if_you_know_what_i_mean

pre 5 godina

"Simić je rekao da u državama koje su već legalizovale kanabis za širok spektar lekova 85 odsto korisnika ostavlja sve druge lekove koji su daleko škodljiviji."
То је заправо и највећи проблем.

Ivana

pre 5 godina

Kljucni deo je "u medicinske svrhe", a to ne znaci legalizaciju svega-uzgajanja, trgovine, koriscenja onako kako to prosecan konzument kod nas podrazumeva.

laki78

pre 5 godina

Mog oca odrzava u zivotu uprkos prognozama koje su mu davali nasi lekari.Kad je na jednoj strani nwciji fizicki opstanak a na drugoj zakon,mislim da je svima jasno ko ce tu pobediti.Velika jr sramota krivicno goniti coveka koji sebi trazi lek.Greh je to.

Ivan

pre 5 godina

Tacno je sve to ali ... drzava jasno pokazuje da stiti pojedince u njenim redovima koji imaju licnu korist ako sve ostane u ilegalnim tokovima koji su vlastima bitniji od dobrobiti njenih gradjana

Nije ni cudo sto je najveci otpor na legalizaciju bas u Srbiji preko koje i ide najveca kolicina droge poslata iz Amerike preko Albanije i Kosova za Evropu

U prevodu. Ako zelite legalizaciju marihuane, razvoj turizma i poslova, poljoprivrede, platu od 1000 evra sto je realnost za bogatstvo nase drzave, svetske cene koje nam forsiraju i koliko ubiru od silnih poreza, taksi i akciza, narod mora da zakonom zabrani sve stranke po osnovu organizovanog kriminala i korupcije a da sam narod napravi direktni parlament i direktno glasa nestranacke i postene gradjane koji ce odgovarati narodu za svoje odluke. A da bi se izbegle ogromne pronevere, kradje i korupcija kao i upropascavanje imovine drzave Srbije i ekploatacija ruda, svaka bitna odluka mora ici preko referenduma kao sto to rade kulturne demokratske drzave kao sto je Svajcarska.

A ne ko sada sa tajnim ugovorima kojima se poklanja inostranim kompanijama drzavno vlasnistvo zato sto je neko iz vlasti dobio proviziju ili sa gradnjom autoputeva gde se nenormalno krade jer su cifre milionske a nema nikakve kontrole od strane nekih nezavisnih tela ili nevladinih organizacija gradjana Srbije.

Neko iz mase

pre 5 godina

Legalizovati potpuno za lečenje, kontrolisati i dekriminalizovati rekreativnu upotrebu, strogo kažnjavati neovlašćeno puštanje u promet.

Boycie

pre 5 godina

Kanabis je tabu tema samo medju starijom populacijom koja je ostala zaglavljena negde u svojim predrasudama. Ta biljka je dobra i u industrijske svrhe, kao gorivo itd. Treba sto pre se osvestimo i legalizujemo, drzava bi i ekonomski buknula. Ove sto ne razumeju treba samo ignosrisati, pobogu 21. je vek, informisite se malo.

gusar

pre 5 godina

Meksiko bre legalizovao a mi još ne možemo. Možda vodja finansira predizbornu lovom od prodaje gandže pa mu greota da neko drugi zarađuje?

Ovde će makar podnošljivije biti kad uz paket i fiskalni račun dobiješ.

Moja Srbija

pre 5 godina

Ja sam na uslovnoj kazni zbog jedne kesice i ako mi nadju ponovo idem u zatvor. Imam 40 godina i bolest kostiju, kojoj mnogo pomaže marihuana. Alternativa mi je diklofen duo koji razara organizam i zabranjen je u većini zemalja.
I ja sad moram da pijem taj otrov i čekam da istekne uslovna kazna. A i ako legalizuju mislim da moja bolest neće biti obuhvaćena jer nije od onih najtežih smrtnonosnih. Tako da ću biti kriminalac i kriću se do kraja života.
Izvinjavam se što podelih svoju muku.

mikin

pre 5 godina

"Kanabis u medicinske svrhe, da ili ne?"
One koji su zdravi ovo pitanje ne interesuje ili su protiv. Sve dok i njih ne zahvati. A drugi su oni koji zive od te zabrane, sa ove ili one strane zakona. Pitam se moze li ova drzava jednom nesto uciniti da OLAKSA zivot svojih podanika umesto da ga svojim zakonima i uredbama KOMPLIKUJE i otezava.

Mikica

pre 5 godina

Legalizovati i u medicinske svrhe, ali i u blejacke svrhe. Kad moze alkohol da bude legalan, koji je teska droga u poredjenju sa marihuanom, zasto onda ne i sama marihuana?

Bole

pre 5 godina

Pa sta drugo srbija zna da progoni osim to nebitno? Ne daj boze da pocne korupciju, i to krupnu pa jos i unazad - nego lepo sve svalis na par jadnika i pretvaras se da je to socijalizam a ne vulgarni kapitalizam (za koji ovde potkupljeni tvrde da je kao eto to komunizam).

Podno Kopaonika

pre 5 godina

Kampanja im je vrlo jaka a zna se ko to placa i koliko novca imaju. Ipak postoji velika supljina. Gde je spisak hiljda izlecenih ljudi? Pa oni bi bili toliko srecni da bi iz zahvalnosti rado potvrdili svakom. A i komsije bi odavno pricale da se izlecio. Da je istina prosirilo bi se na drustvenim mrezama brze od pozara. Ovako jos jedan trik za otimanje para ljudima u velikoj nevolji.

xxx

pre 5 godina

U medicinske svrhe da, ali uz strogu kontrolu drzavnih institucija, i da distribucija ide legalnim putem preko apoteka i recepata. A ne da se samohrani otac trogodisnjaka "naduva" dok cuva to dete a kad ga uhapse on izjavi da se "lecio", verovatno od dosade.

lune

pre 5 godina

Šta je toliki problem sa tim kanabisom ja ne znam. Pa postoji ko zna koliko supstanci koje su gore od kanabisa a koje su legalne za korišćenje. Ako neće ovako da ga legalizuju, ne vidim problem da ga legalizuju više u te medicinske svrhe. Pa obični lekovi su štetniji od marihuane.

Moja Srbija

pre 5 godina

Ja sam na uslovnoj kazni zbog jedne kesice i ako mi nadju ponovo idem u zatvor. Imam 40 godina i bolest kostiju, kojoj mnogo pomaže marihuana. Alternativa mi je diklofen duo koji razara organizam i zabranjen je u većini zemalja.
I ja sad moram da pijem taj otrov i čekam da istekne uslovna kazna. A i ako legalizuju mislim da moja bolest neće biti obuhvaćena jer nije od onih najtežih smrtnonosnih. Tako da ću biti kriminalac i kriću se do kraja života.
Izvinjavam se što podelih svoju muku.

if_you_know_what_i_mean

pre 5 godina

"Simić je rekao da u državama koje su već legalizovale kanabis za širok spektar lekova 85 odsto korisnika ostavlja sve druge lekove koji su daleko škodljiviji."
То је заправо и највећи проблем.

laki78

pre 5 godina

Mog oca odrzava u zivotu uprkos prognozama koje su mu davali nasi lekari.Kad je na jednoj strani nwciji fizicki opstanak a na drugoj zakon,mislim da je svima jasno ko ce tu pobediti.Velika jr sramota krivicno goniti coveka koji sebi trazi lek.Greh je to.

Boycie

pre 5 godina

Kanabis je tabu tema samo medju starijom populacijom koja je ostala zaglavljena negde u svojim predrasudama. Ta biljka je dobra i u industrijske svrhe, kao gorivo itd. Treba sto pre se osvestimo i legalizujemo, drzava bi i ekonomski buknula. Ove sto ne razumeju treba samo ignosrisati, pobogu 21. je vek, informisite se malo.

lune

pre 5 godina

Šta je toliki problem sa tim kanabisom ja ne znam. Pa postoji ko zna koliko supstanci koje su gore od kanabisa a koje su legalne za korišćenje. Ako neće ovako da ga legalizuju, ne vidim problem da ga legalizuju više u te medicinske svrhe. Pa obični lekovi su štetniji od marihuane.

Ivan

pre 5 godina

Tacno je sve to ali ... drzava jasno pokazuje da stiti pojedince u njenim redovima koji imaju licnu korist ako sve ostane u ilegalnim tokovima koji su vlastima bitniji od dobrobiti njenih gradjana

Nije ni cudo sto je najveci otpor na legalizaciju bas u Srbiji preko koje i ide najveca kolicina droge poslata iz Amerike preko Albanije i Kosova za Evropu

U prevodu. Ako zelite legalizaciju marihuane, razvoj turizma i poslova, poljoprivrede, platu od 1000 evra sto je realnost za bogatstvo nase drzave, svetske cene koje nam forsiraju i koliko ubiru od silnih poreza, taksi i akciza, narod mora da zakonom zabrani sve stranke po osnovu organizovanog kriminala i korupcije a da sam narod napravi direktni parlament i direktno glasa nestranacke i postene gradjane koji ce odgovarati narodu za svoje odluke. A da bi se izbegle ogromne pronevere, kradje i korupcija kao i upropascavanje imovine drzave Srbije i ekploatacija ruda, svaka bitna odluka mora ici preko referenduma kao sto to rade kulturne demokratske drzave kao sto je Svajcarska.

A ne ko sada sa tajnim ugovorima kojima se poklanja inostranim kompanijama drzavno vlasnistvo zato sto je neko iz vlasti dobio proviziju ili sa gradnjom autoputeva gde se nenormalno krade jer su cifre milionske a nema nikakve kontrole od strane nekih nezavisnih tela ili nevladinih organizacija gradjana Srbije.

Mikica

pre 5 godina

Legalizovati i u medicinske svrhe, ali i u blejacke svrhe. Kad moze alkohol da bude legalan, koji je teska droga u poredjenju sa marihuanom, zasto onda ne i sama marihuana?

sta ja znam

pre 5 godina

pa bolje da ljudi duvaju i budu pitomi i veseli nego da piju vinjak i biju zene,decu i ostale slabije od sebe.i sedaju za volan pijani.i da me smaraju svojim pijanim pricama.ja bih ponovo preispitao legalnost alkohola pa tek onda povukao paralelu sa marihuanom.

Robute

pre 5 godina

Marihuana ili Canabis sativa ima dve aktivne supstance. THC je supstanca koja ima opojno dejstvo i zbog kojeg ga mnogi koriste. Ova supstanca takođe ima potencijala da izazove psihoze kod stalnih i teških korisnika. Druga supstanca je tzv. CBD koja ima nekoliko lekovitih svojstava, a između ostalog i poništavanje uticaja THC na pojavu psihoza.
Poslednjih decenija marihuana je postala potentnija jer su proizvođači skontali da korisnici vole da ona ima što opojnije dejstvo, pa su veštačkom selekcijom gajili marihuanu sa više THC, a manje CBD.
Upravo je to razlog zašto bi trebalo legalizovati marihuanu u medicinske svrhe, jer bi ovlašćeni proizvođači morali da drže izjednačen nivo obe supstance, ako ne i viši nivo CBD, što nije slučaj kod marihuane koja se nabavlja kod dilera.

mikin

pre 5 godina

"Kanabis u medicinske svrhe, da ili ne?"
One koji su zdravi ovo pitanje ne interesuje ili su protiv. Sve dok i njih ne zahvati. A drugi su oni koji zive od te zabrane, sa ove ili one strane zakona. Pitam se moze li ova drzava jednom nesto uciniti da OLAKSA zivot svojih podanika umesto da ga svojim zakonima i uredbama KOMPLIKUJE i otezava.

Neko iz mase

pre 5 godina

Legalizovati potpuno za lečenje, kontrolisati i dekriminalizovati rekreativnu upotrebu, strogo kažnjavati neovlašćeno puštanje u promet.

gusar

pre 5 godina

Meksiko bre legalizovao a mi još ne možemo. Možda vodja finansira predizbornu lovom od prodaje gandže pa mu greota da neko drugi zarađuje?

Ovde će makar podnošljivije biti kad uz paket i fiskalni račun dobiješ.

Rob sinji

pre 5 godina

Legalizovati konoplju za sve namene. Dozvoliti samostalno uzgajanje do nekoliko biljaka. Heroin davati džabe registrovanim zavisnicima koji pristanu na lečenje a država da ga proizvodi. Samo tako je moguće uništiti mafiju i smanjiti broj smrti od heroina. Od trenutnog stanja samo mafija ima koristi.

Kontras

pre 5 godina

Nas narod je uglavnom neobavesten i ne shvata da su cak i kafa i alkohol neke vrste psihoaktivnih supstanci odnosno druga. Alkohol je cak teza droga od samog kanabisa, alkohol nema neka lekovita dejstva, a kanabis ima.

E sad, u cemu je razlika. Alkohol je iz raznih razloga legalna psihoaktivna supstanca, a kanabis nije zato sto to mnogima ne odgovara, izmedju ostalih farmaceutskoj industriji.

Lepo rece neko od komentatora ovde, umesto da budemo gradjani nase drzave, mi smo podanici nase zemlje. Moramo da se izborimo ne samo za legalizaciju kanabisa mimimum u medicinske svrhe nego i za to da budemo gradjani svoje drzave, za dobrobit svih nas.

Vreme je da uredimo drzavu, da se izborimo za to. Kao sto neko rece, imamo prirodna bogatstva za platu od 1 000 evra, ali ne iskoristavamo ih, znaci do nas je.

Mateja

pre 5 godina

Ne treba vam neka super inteligencija da zakljucite da li legalizovati ili ne.
Samo pogledajte ekonomsko stanje zemalja koji su legalizovali...

cicvara

pre 5 godina

Kljucni deo je "u medicinske svrhe", a to ne znaci legalizaciju svega-uzgajanja, trgovine, koriscenja onako kako to prosecan konzument kod nas podrazumeva. (Ivana, 22. februar 2019 12:48) Nista se ti sestro ne sekiraj za prosečnog konzumenta. Mi ćemo i dalje po starom, a ti pijuckaj alkoholna pica i ubedjuj sebe kako je votka iz rafinerije bolja... A značiće nama da se legalizuje u med. svrhe, jer nas onda neće juriti za jedan DZ i za posedovanje istog nećemo ići na robiju, u najmanju ruku kao da smo ubili nekoga...

Bole

pre 5 godina

Pa sta drugo srbija zna da progoni osim to nebitno? Ne daj boze da pocne korupciju, i to krupnu pa jos i unazad - nego lepo sve svalis na par jadnika i pretvaras se da je to socijalizam a ne vulgarni kapitalizam (za koji ovde potkupljeni tvrde da je kao eto to komunizam).

Ivana

pre 5 godina

Kljucni deo je "u medicinske svrhe", a to ne znaci legalizaciju svega-uzgajanja, trgovine, koriscenja onako kako to prosecan konzument kod nas podrazumeva.

Gazda Dojkan

pre 5 godina

I heroin je lek koristio se protiv bolova, kašlja... čak su ga preporučivali i deci početkom XX veka. Ajde da legalizujemo i heroin.(herdža, 22. februar 2019 12:50)

Naravno. Sve psihoaktivne supstance treba legalizovati i staviti pod odgovarajucu kontrolu. Cak i heroin. Farmaceutski proizveden, garantovanog sastava, u apoteci, uz recept lekara.

Ovi nakaradni zakoni samo trpaju milione u dzepove kriminalaca. A nikoga nisu odvratili od koriscenja. Savezna americka drzava Kolorado je dve godine nakon potpune legalizacije kanabisa, gradjanima morala da vrati visak iz budzeta na ime vise ubranih poreza (od marihuane). Tamo vise nema dilera na ulici.

MS

pre 5 godina

@opet
Vidite,ja imam MS,poteban mi je lek.A,ovde se dugooo prica o leku,koji inace za moju bolest ne postoji.Da izleči bolest.Samo neki lekovi i terapije da zaustave širenje bolesti i ne deluju uvek niti isto,nekada uopste.Neću ja da duvam niti sam nikakav narkoman.Niti imam privilegije za bilo kojom drogom.
Ako postoji bilo koja šansa da meni bude bolje zasto je ne iskoristiti.Razlika je u tome što ne bih da me leče kojekakve vračare i mafija.Legalno i bez trunke srama zelim lecenje.I ovako ljudi ne znaju koja je to bolest,izbegavaju i imaju predrasude jer su zatucani,neinformisani.Ima nas puno sa tom bolescu i znam ljude koji bi zeleli da uzimaju pomenuti lek,samo se plase zakona,a i ne znaju koliko i kada da uzimu.Znaci ne uzimaju.
Zato i nemate takve pacijente.
I ne bih da vredjam,nego me stvarno zanima čega ste doktor?Koju specijalizaciju imate?I da li stvarno razgovarate sa ljudima ili samo onako,dobar dan i prijatno.

Miloš

pre 5 godina

Živim u Kaliforniji gde je marihuana legalna već više od 20 godina. Državni budžet je u odličnom stanju (država bira porez), kriminal je drastičo opao, a kad odem u radnju za kanabis, klijentela je vremešna i seda. Odlična biljka sa puno lekovitih svojstava. Za razliku od kafeina, nikotina i alkohola, kanabis ne stvara nikakvu naviku.

Опет

pre 5 godina

Основна чињеница ја да уље канабиса није лек! Они, који то неодговорно тврде, лажу! Ни у земљама где је законита његова употреба, нигде се то не сматра леком! Заступници легализације „у медицинске сврхе" су, листом, они који „рекреативно" (која мафија је измислила тај безазлен израз?!) користе траву. Прави болесници, којима би уље канабиса МАЛО олакшало тегобе, не јављају се, углавном. Као лекар, нисам наишао ни на једног пацијента који је осетио благодет ове супстанције. Наравно, оркестриран одговор залагача ће бити да ови несрећни људи користе лоше уље.

Totem

pre 5 godina

*******
Simić je rekao da u državama koje su već legalizovale kanabis za širok spektar lekova "85 odsto korisnika ostavlja sve druge lekove", koji su daleko škodljiviji.
*******
Izgleda da u tom grmu leži zec!

bzvz

pre 5 godina

Mnogi pisu bajke. Ogromna lova se vrti oko nelegalne prodaje marihuane, a u to su umesani pripadnici drzavnih sluzbi, bilo neformalni ili oni drugi. Legalizovati marihuanu bi znacilo da oni ostaju bez ogromnih prihoda, a pored njih i farmaceutske kompanije koje proizvode "lekove" za smirenje. Ti lekovi, kao sedativi npr. su legalne droge, a skinuti se sa njih je ponekad teze nego sa heroina. Marihuana je najprirodniji sedativ i izaziva najmanju zavisnost, a mnogi kazu nikakvu. Neki tvrde i da je lekovita i kad su druge bolesti u pitanju. Dakle, dajte narodu ono sto hoce, a, vi dileri i kriminalci, terajte se tamo gde vam je mesto.

xxx

pre 5 godina

U medicinske svrhe da, ali uz strogu kontrolu drzavnih institucija, i da distribucija ide legalnim putem preko apoteka i recepata. A ne da se samohrani otac trogodisnjaka "naduva" dok cuva to dete a kad ga uhapse on izjavi da se "lecio", verovatno od dosade.

Maja

pre 5 godina

Ne treba tu mnogo mozga. Samo gledaš šta se dešava u zemljama koje su je legalizovale i kopiraš, vrlo prosto. U pitanju su sve vrlo ozbiljne, razvijene države, pa mi kao banana treba samo da gledamo i učimo.

ko je ovde lud

pre 5 godina

Kako ne kapirate da legalizacijom svega i dekriminalizacijom marihuane, gde bi samo radnje prodavale proizvod kontrolisan od države a dobijala bi ogroman porez i što je neko rekao svima koji se registruju deliti besplatno heroin u posebnim kućama van grada i na taj način mafija nema nikakvu zaradu a državu bi koštalo da pravi smešno, jer u Vojvodini pola polja zvrji prazno.

Nema više sitnih krađa, izvlačenja benzina, krađa po radnjama, obijanja automobila, prostitutke više nemaju potrebe da rade... Kroz 10-20 godina ti ljudi će nestati a mi ćemo imati uspešnu državu bez kriminala i korupcije.

Podno Kopaonika

pre 5 godina

Kampanja im je vrlo jaka a zna se ko to placa i koliko novca imaju. Ipak postoji velika supljina. Gde je spisak hiljda izlecenih ljudi? Pa oni bi bili toliko srecni da bi iz zahvalnosti rado potvrdili svakom. A i komsije bi odavno pricale da se izlecio. Da je istina prosirilo bi se na drustvenim mrezama brze od pozara. Ovako jos jedan trik za otimanje para ljudima u velikoj nevolji.

Boss..po trnju..

pre 5 godina

@Nas narod je uglavnom neobavesten i ne shvata da su cak i kafa i alkohol neke vrste psihoaktivnih supstanci odnosno druga. Alkohol je cak teza droga od samog kanabisa, alkohol nema neka lekovita dejstva, a kanabis ima.

Alkohol i kanabis se ne mogu u opšte upoređivati po štetnosti. Bio sam alkoholičar 20 godina i izlečio se pre od prilike isto toliko... i to jedva...

Od tada ni kap, ali sam par godina po prestanku počeo da koristim marihuanu. Dakle smešno je u opšte upoređivati štetnost ove dve supstance...

Postoji samo jedna stvar gora od alkohola a to je heroin a mislim da je kafa štetnija od kanabisa... o duvanu da ne pričamo...

Komifo

pre 5 godina

@(Опет, 22. februar 2019 13:47)

Apsolutna je laž da kanabis nema lekovito dejstvo i 'lekari' sa tim stavom su oni koji kao papagaji ponavljaju znanje nabiflano pre 20 ili više godina. U brojnim naučnim studijama je dokumentovano pozitivno delovanje kod glaukoma, PTSD-a multiple skleroze i brojnih drugih bolesti - potrebno je svega par minuta na internetu da se te studije pronađu. Pored toga, mnogi su stava da je SVAKA umerena upotreba kanabisa lekovita, i kao takva apsolutno prihvatljiva. A čak i da ne zazuzima taj stav i da 'ne veruje' u lekovito dejstvo, svaka iole normalna osoba bi se složila da korišćenje kanabisa ima daleko manje štetno dejstvo od progona i zatvaranja ljudi sa relativno bezazlenim porokom.

Ana

pre 5 godina

Srpski politicari ne dozvoljava legalizaciju jer zaradjuju od transporta kroz Srbiju i od same preprodaje.

Pa javna je tajna da su oduvek najveci prihodi bili od sverca i prodaje narkotika i goriva. Ako ste sprecili sverc goriva tako sto ste sve uveli u legalne tokove ne vidim zasto se to ne uradi i sa drogama. Ili vam je sladje da zaradjujete vise i ne placate poreze za to?

Postoje interesi Srpskih i Albanskih politicara koji samo glume pred kamerama da nisu u dobrim odnosima a u stvari rade zajedno.
Sustina je da Amerikanci imaju svoje kolonije za proizvodnju droge, (Avganistan, Kolumbiju i sl.) iz kojih vade drogu i salju je u ceo svet. Za Evropu rade sa Albancima koji opet za slobodni transport potplacuju lokalne politicare u drzavama kroz koje prolazi ta ista droga. E sada da vidimo kroz koje drzave prolazi. Albanija, Srbija (prvo Kosovo pa centralna pa Vojvodina), Madjarska, Austrija i dalje se grana

Ono sto je mnogo gore je sto se od ogromnog novca koji Albanci tako zaradjuju finansirao i sam rat na Kosovu, OVK i sve ostale paravojne formacije ali i celokupna Kosovska vlada i institucije a to su nasi politicari znali i ipak su dozvoljavali transport kroz Srbiju. Svi znate zasto.

Wikileks prepiska Albanskih politicara: "Srpski politicari se prodaju za male pare"

Sprecite transport droge kroz Srbiju i od nezavisnosti i drzave Kosova nema nista a posto novca nema svi Albanci ce se razbezati po Evropi.

Pitajte Srpske politicare zasto to ne urade.

Hi

pre 5 godina

Konzument sam kanabisa oko 20god... Ono sto moram da kazem da bez nje ja nisam bas ok. Tacno je da ima lekovita svojstva da ne pominjem sad sve benefite kanabionida(pogotovo CBD`A) Ali ono sto je cinjenica da kad nisam HI jako sam nervozan,depresivan,znojanje ruku i gubitak apetita ili ti ankziozan sam. Za takvim ponasanjem nemam razloga jer mi je sve po taman.Znaci kanabis je za normalne ljude u normalnim kolicinama ok ,ali za NAS koji svaki dan po nekolio puta (ili kad god imas vremena i kolicinicu)NIKAKO NIJE OK.Svi koji je na taj nacin koriste imaju samo vise stete nego koristi(zaboravih ovo ,zaboravih ono,kako bese ovo ili ono).A ako misle da gresim,budite st8 na 15tak dana i oslusajte svoje ponasanje. IAKO JE TAKO ZALAZEM SE ZA LEGALIZACIJU U MED SVRHE,SAMO SUMLJAM DA CE TO SKORIJE BITI ZBOG NARAVNO FARMAKO MAFIJE. KANABIS JESTE LEK ALI MOZE BITI I OKIDAC ZA NEKE DRUGE PROBLEME.

dr

pre 5 godina

kanabis nigde nije registrovan kao lek jer to i nije, npr kod multiple skleroze se koristi ne kao lek nego kao pomoc u smanjenju spazama

kako da ne

pre 5 godina

U Svajcarskoj koja je jedna od onih ‘farmaceutskih’ zemalja, proizvode mnogo lekova, imaju jednu globalno jaku kompaniju za lekove, Novartis, pa opet im su legalizovali marihuanu za lecenje, ali takodje i za ‘uzitak’, s’tim sto je dozvoljeno da imate kod sebe nekih 5-6 gr sto oni koji se razumeju kazu da je za osobu dovoljno. Trafika koja zeli da proda to za ‘uzitak’ mora da ima posebnu dozvolu. Tako imate uvid u protok svega toga kao drzava, oni cak znaju da ima 3.800 ljudi koji se leci sa tom travkom. Drzava ubira porez. Sve je dobro da se legalizuje, ali u Srbiji to ne zele jer...sami imate odgovore ;)

Goran

pre 5 godina

Evo ovako kako ovaj herdza razmislja po pitanju heroina, isto takvo misljenje ima i moja tetka, inace dipl pravnik. Heroin, marihuana...sve je to droga i sve je isto.
E pa nije dragi herdza.
Nije mi jasno zasto bar za pocetak ne legalizuju lijekove na bazi marihuane koji ne sadrze thc, samo cbd. Canabiol je prirodan sastojak, koji ne dovodi do nikakvog opijanja, omamljivanja, a pomaze kod dosta bolesti.
Imam epilepsiju i kada god sam u Amsterdamu kupujem proizvode od marihuane, sorte koje uopste ne sadrze ili sadrze do 0.1% thc ali veliku kolicinu cbd i pomaze bolje nego sve tablete koje inace pijem kao terapiju.

zz

pre 5 godina

Kanabis je tabu tema samo medju starijom populacijom koja je ostala zaglavljena negde u svojim predrasudama. Ta biljka je dobra i u industrijske svrhe, kao gorivo itd. Treba sto pre se osvestimo i legalizujemo, drzava bi i ekonomski buknula. Ove sto ne razumeju treba samo ignosrisati, pobogu 21. je vek, informisite se malo. (Boycie, 22. februar 2019 11:56)

Evo kao pripadnik mlađih generacija koji je konzumirao kanabis, a bavi se zdravstvenim naukama, ta priča oko kanabisa nije baš takva "zle farmaceutske kompanije i čudotvorni kanabis" .. Za većinu efekata koji joj se pripisuju ne postoje studije koje to dokazuju, naprotiv.. Pokazalo se dobro u neke psihoterapeutske svrhe, i u tu svrhu treba legalizovati.. Takođe, da marihuana nema štetnih efekata je takođe netačno. Štetnih efekata nema samo ukoliko se uzimaju jako male doze.. Kod ovih što "duvaju" svaki dan, efekti itekako postoje..

fightforgoodlife

pre 5 godina

Legalizacijom marihuane pravi se veliki minus u farmaceutskoj industriji (mafiji), neće oni dozvoliti legalizaciju, imaju veliki influens

amanaman

pre 5 godina

ne mozete zamisliti kako je ziveti u strepnji od policije i dilera boreci se samo za svoj zivot. 21. vek je, mozemo sve, a nemamo apsolutno nikakav pomak.

Da Da

pre 5 godina

Potpuna legalizacija u sve svrhe! Bez kompromisa. Dosta je sto su decenijama zarili i palili ljudi koji pojma nemaju, koji strahuju od svega i svacega.

I onda ko voli nek izvoli!

Nemanja

pre 5 godina

Normalno da dovodi do podele. Svako ko podržava zatvaranje normalnih građana zbog normalne navike predstavlja ozbiljnu opasnost po društvo.

Icarus

pre 5 godina

Što se tiče marihuane, verovatno pozitivno utiče na neka zdravstvena stanja. Da li ih leči ili samo smanjuje simptome bolesti, to ne znam. Ali da ima pozitivna dejstva, ima. Meni prija u smislu da me povremeno uzimanje opušta od stresa na poslu i lakše podnosim poslovni stres. Ali ne smeju da se zaborave negativni aspekti pušenja marihuane. Pluća mi kolabiraju, kašljem posle. I gojenje, jer pojedem tonu hrane.

bojan

pre 5 godina

znate li koliko ima bolesti koje nisu terminalne a kod kokjih pomaze kanabis? skoro sve auto imune bolesti, od krona do multi skleroze. ti ljudi zive strasne zivote... poznajem osobu na visokoj poziciji koja prozivljava teske trenutke ali ne sme da koristi kanabis (pa i ilegalan), upravo zbog svoje pozicije. i ceka penziju da pocne sebi da skracuje muke. cemu to???

Nesa

pre 5 godina

Najveca prepreka legalizacije marihuane je policija, pa znate li samo kolko pohvala/zahvala, dodataka na platu dobijaju kad dovate nekog ko pusi travu pa ga osude ko dilera, a to je preko 90%, a i ima ih kolko hoces... Ovo je mafijaska drzava i jedino je resenje pobeci odatle ko ja.

Nemanja

pre 5 godina

Praktično ništa što si naveo za Kaliforniju nije tačno. Pozdrav iz Masačusetsa!
(phreak, 24. februar 2019 00:46)

Za ostalo ne znam, ali kriminal u Kaliforniji je na istorijskom minimumu. Ironično je kako su protivnici legalizacije uvek toliko operisani od realnosti.

Komifo

pre 5 godina

(Smuleco, 25. februar 2019 18:28)

A ipak je u većini država u kojima je kanabis legalizovan ili dekriminalizovan zabeleženo značajno opadanje stope kriminalaca. Tako ti je kad je i mali Đokica pametniji od onih koji se legalizaciji protive.

Jr

pre 5 godina

IRKA ne promoviše samo (ili "samo") lekalizaciju nego i korišćenje marihuane kao droge (što možete videti na njihovom sajtu u delu - O nama, Ciljevi). O opravdanosti upotrebe marihuane kao leka treba lekari da daju svoje mišljenje. Meni deluje da je lekalizacija opravdana, jer čak i da ne leči ništa onda valjda može da olakša patnje teško bolesnima - ali opet kažem deluje mi da je tako zato što nisam stručan pa je potrebno mišljenje lekara. Dalje: 1) Marihuana je neurotoksin (videti izjave dr Filis Bonifes (Phyllis Boniface), američkog psihijatra specijalnosti neuropsihijatrije odraslih i psihofarmakologije iz emisije Louder with Crowder prilikom intervjua koji je vodio Stiven Krauder. Objavljeno na Jutjub kanalu Steven Crowder 09.03.2015.); 2) Činjenica da je alkohol zakonit nije nikakvo opravdanje za ozakonjenje marihuane. Čak i da je alkohol zlo u smislu poređenja posledica sa posledicama marihuane (a ne vidim dokaze za to - preterivanje u alkoholu ili vožnja pod dejstvom nije argument za marihuanu) to i dalje nije opravdanje da ozakonimo još jedno zlo; 3) Argument "vidite meni ništa nije" - nije argument. Govori se sa stanovišta čitavog društva što podrazumeva mnogo različitih ljudi. Ozakonjenjem se i oni kojima ta droga izaziva ili pojačava mentalnu bolest dovode do uništenja sopstvenog zdravlja; 4) Argument "pa oni sami biraju marihuanu".

phreak

pre 5 godina

Živim u Kaliforniji gde je marihuana legalna već više od 20 godina. Državni budžet je u odličnom stanju (država bira porez), kriminal je drastičo opao, a kad odem u radnju za kanabis, klijentela je vremešna i seda. Odlična biljka sa puno lekovitih svojstava. Za razliku od kafeina, nikotina i alkohola, kanabis ne stvara nikakvu naviku.
(Miloš, 22. februar 2019 20:55)

Praktično ništa što si naveo za Kaliforniju nije tačno. Pozdrav iz Masačusetsa!

Smuleco

pre 5 godina

Kako ne kapirate da legalizacijom svega i dekriminalizacijom marihuane, gde bi samo radnje prodavale proizvod kontrolisan od države a dobijala bi ogroman porez i što je neko rekao svima koji se registruju deliti besplatno heroin u posebnim kućama van grada i na taj način mafija nema nikakvu zaradu a državu bi koštalo da pravi smešno, jer u Vojvodini pola polja zvrji prazno. 

Nema više sitnih krađa, izvlačenja benzina, krađa po radnjama, obijanja automobila, prostitutke više nemaju potrebe da rade... Kroz 10-20 godina ti ljudi će nestati a mi ćemo imati uspešnu državu bez kriminala i korupcije.
(ko je ovde lud, 22. februar 2019 16:29)

Tako je to, kada mali Đokica razmišlja...
Alo, kriminal i prostitucija, nikada neće nestati!

Опет

pre 5 godina

Основна чињеница ја да уље канабиса није лек! Они, који то неодговорно тврде, лажу! Ни у земљама где је законита његова употреба, нигде се то не сматра леком! Заступници легализације „у медицинске сврхе" су, листом, они који „рекреативно" (која мафија је измислила тај безазлен израз?!) користе траву. Прави болесници, којима би уље канабиса МАЛО олакшало тегобе, не јављају се, углавном. Као лекар, нисам наишао ни на једног пацијента који је осетио благодет ове супстанције. Наравно, оркестриран одговор залагача ће бити да ови несрећни људи користе лоше уље.

Podno Kopaonika

pre 5 godina

Kampanja im je vrlo jaka a zna se ko to placa i koliko novca imaju. Ipak postoji velika supljina. Gde je spisak hiljda izlecenih ljudi? Pa oni bi bili toliko srecni da bi iz zahvalnosti rado potvrdili svakom. A i komsije bi odavno pricale da se izlecio. Da je istina prosirilo bi se na drustvenim mrezama brze od pozara. Ovako jos jedan trik za otimanje para ljudima u velikoj nevolji.

xxx

pre 5 godina

U medicinske svrhe da, ali uz strogu kontrolu drzavnih institucija, i da distribucija ide legalnim putem preko apoteka i recepata. A ne da se samohrani otac trogodisnjaka "naduva" dok cuva to dete a kad ga uhapse on izjavi da se "lecio", verovatno od dosade.

Ivana

pre 5 godina

Kljucni deo je "u medicinske svrhe", a to ne znaci legalizaciju svega-uzgajanja, trgovine, koriscenja onako kako to prosecan konzument kod nas podrazumeva.

Boycie

pre 5 godina

Kanabis je tabu tema samo medju starijom populacijom koja je ostala zaglavljena negde u svojim predrasudama. Ta biljka je dobra i u industrijske svrhe, kao gorivo itd. Treba sto pre se osvestimo i legalizujemo, drzava bi i ekonomski buknula. Ove sto ne razumeju treba samo ignosrisati, pobogu 21. je vek, informisite se malo.

Mikica

pre 5 godina

Legalizovati i u medicinske svrhe, ali i u blejacke svrhe. Kad moze alkohol da bude legalan, koji je teska droga u poredjenju sa marihuanom, zasto onda ne i sama marihuana?

if_you_know_what_i_mean

pre 5 godina

"Simić je rekao da u državama koje su već legalizovale kanabis za širok spektar lekova 85 odsto korisnika ostavlja sve druge lekove koji su daleko škodljiviji."
То је заправо и највећи проблем.

laki78

pre 5 godina

Mog oca odrzava u zivotu uprkos prognozama koje su mu davali nasi lekari.Kad je na jednoj strani nwciji fizicki opstanak a na drugoj zakon,mislim da je svima jasno ko ce tu pobediti.Velika jr sramota krivicno goniti coveka koji sebi trazi lek.Greh je to.

Ivan

pre 5 godina

Tacno je sve to ali ... drzava jasno pokazuje da stiti pojedince u njenim redovima koji imaju licnu korist ako sve ostane u ilegalnim tokovima koji su vlastima bitniji od dobrobiti njenih gradjana

Nije ni cudo sto je najveci otpor na legalizaciju bas u Srbiji preko koje i ide najveca kolicina droge poslata iz Amerike preko Albanije i Kosova za Evropu

U prevodu. Ako zelite legalizaciju marihuane, razvoj turizma i poslova, poljoprivrede, platu od 1000 evra sto je realnost za bogatstvo nase drzave, svetske cene koje nam forsiraju i koliko ubiru od silnih poreza, taksi i akciza, narod mora da zakonom zabrani sve stranke po osnovu organizovanog kriminala i korupcije a da sam narod napravi direktni parlament i direktno glasa nestranacke i postene gradjane koji ce odgovarati narodu za svoje odluke. A da bi se izbegle ogromne pronevere, kradje i korupcija kao i upropascavanje imovine drzave Srbije i ekploatacija ruda, svaka bitna odluka mora ici preko referenduma kao sto to rade kulturne demokratske drzave kao sto je Svajcarska.

A ne ko sada sa tajnim ugovorima kojima se poklanja inostranim kompanijama drzavno vlasnistvo zato sto je neko iz vlasti dobio proviziju ili sa gradnjom autoputeva gde se nenormalno krade jer su cifre milionske a nema nikakve kontrole od strane nekih nezavisnih tela ili nevladinih organizacija gradjana Srbije.

cicvara

pre 5 godina

Kljucni deo je "u medicinske svrhe", a to ne znaci legalizaciju svega-uzgajanja, trgovine, koriscenja onako kako to prosecan konzument kod nas podrazumeva. (Ivana, 22. februar 2019 12:48) Nista se ti sestro ne sekiraj za prosečnog konzumenta. Mi ćemo i dalje po starom, a ti pijuckaj alkoholna pica i ubedjuj sebe kako je votka iz rafinerije bolja... A značiće nama da se legalizuje u med. svrhe, jer nas onda neće juriti za jedan DZ i za posedovanje istog nećemo ići na robiju, u najmanju ruku kao da smo ubili nekoga...

sta ja znam

pre 5 godina

pa bolje da ljudi duvaju i budu pitomi i veseli nego da piju vinjak i biju zene,decu i ostale slabije od sebe.i sedaju za volan pijani.i da me smaraju svojim pijanim pricama.ja bih ponovo preispitao legalnost alkohola pa tek onda povukao paralelu sa marihuanom.

Jr

pre 5 godina

IRKA ne promoviše samo (ili "samo") lekalizaciju nego i korišćenje marihuane kao droge (što možete videti na njihovom sajtu u delu - O nama, Ciljevi). O opravdanosti upotrebe marihuane kao leka treba lekari da daju svoje mišljenje. Meni deluje da je lekalizacija opravdana, jer čak i da ne leči ništa onda valjda može da olakša patnje teško bolesnima - ali opet kažem deluje mi da je tako zato što nisam stručan pa je potrebno mišljenje lekara. Dalje: 1) Marihuana je neurotoksin (videti izjave dr Filis Bonifes (Phyllis Boniface), američkog psihijatra specijalnosti neuropsihijatrije odraslih i psihofarmakologije iz emisije Louder with Crowder prilikom intervjua koji je vodio Stiven Krauder. Objavljeno na Jutjub kanalu Steven Crowder 09.03.2015.); 2) Činjenica da je alkohol zakonit nije nikakvo opravdanje za ozakonjenje marihuane. Čak i da je alkohol zlo u smislu poređenja posledica sa posledicama marihuane (a ne vidim dokaze za to - preterivanje u alkoholu ili vožnja pod dejstvom nije argument za marihuanu) to i dalje nije opravdanje da ozakonimo još jedno zlo; 3) Argument "vidite meni ništa nije" - nije argument. Govori se sa stanovišta čitavog društva što podrazumeva mnogo različitih ljudi. Ozakonjenjem se i oni kojima ta droga izaziva ili pojačava mentalnu bolest dovode do uništenja sopstvenog zdravlja; 4) Argument "pa oni sami biraju marihuanu".

mikin

pre 5 godina

"Kanabis u medicinske svrhe, da ili ne?"
One koji su zdravi ovo pitanje ne interesuje ili su protiv. Sve dok i njih ne zahvati. A drugi su oni koji zive od te zabrane, sa ove ili one strane zakona. Pitam se moze li ova drzava jednom nesto uciniti da OLAKSA zivot svojih podanika umesto da ga svojim zakonima i uredbama KOMPLIKUJE i otezava.

Kontras

pre 5 godina

Nas narod je uglavnom neobavesten i ne shvata da su cak i kafa i alkohol neke vrste psihoaktivnih supstanci odnosno druga. Alkohol je cak teza droga od samog kanabisa, alkohol nema neka lekovita dejstva, a kanabis ima.

E sad, u cemu je razlika. Alkohol je iz raznih razloga legalna psihoaktivna supstanca, a kanabis nije zato sto to mnogima ne odgovara, izmedju ostalih farmaceutskoj industriji.

Lepo rece neko od komentatora ovde, umesto da budemo gradjani nase drzave, mi smo podanici nase zemlje. Moramo da se izborimo ne samo za legalizaciju kanabisa mimimum u medicinske svrhe nego i za to da budemo gradjani svoje drzave, za dobrobit svih nas.

Vreme je da uredimo drzavu, da se izborimo za to. Kao sto neko rece, imamo prirodna bogatstva za platu od 1 000 evra, ali ne iskoristavamo ih, znaci do nas je.

lune

pre 5 godina

Šta je toliki problem sa tim kanabisom ja ne znam. Pa postoji ko zna koliko supstanci koje su gore od kanabisa a koje su legalne za korišćenje. Ako neće ovako da ga legalizuju, ne vidim problem da ga legalizuju više u te medicinske svrhe. Pa obični lekovi su štetniji od marihuane.

Moja Srbija

pre 5 godina

Ja sam na uslovnoj kazni zbog jedne kesice i ako mi nadju ponovo idem u zatvor. Imam 40 godina i bolest kostiju, kojoj mnogo pomaže marihuana. Alternativa mi je diklofen duo koji razara organizam i zabranjen je u većini zemalja.
I ja sad moram da pijem taj otrov i čekam da istekne uslovna kazna. A i ako legalizuju mislim da moja bolest neće biti obuhvaćena jer nije od onih najtežih smrtnonosnih. Tako da ću biti kriminalac i kriću se do kraja života.
Izvinjavam se što podelih svoju muku.

Rob sinji

pre 5 godina

Legalizovati konoplju za sve namene. Dozvoliti samostalno uzgajanje do nekoliko biljaka. Heroin davati džabe registrovanim zavisnicima koji pristanu na lečenje a država da ga proizvodi. Samo tako je moguće uništiti mafiju i smanjiti broj smrti od heroina. Od trenutnog stanja samo mafija ima koristi.

Bole

pre 5 godina

Pa sta drugo srbija zna da progoni osim to nebitno? Ne daj boze da pocne korupciju, i to krupnu pa jos i unazad - nego lepo sve svalis na par jadnika i pretvaras se da je to socijalizam a ne vulgarni kapitalizam (za koji ovde potkupljeni tvrde da je kao eto to komunizam).

zz

pre 5 godina

Kanabis je tabu tema samo medju starijom populacijom koja je ostala zaglavljena negde u svojim predrasudama. Ta biljka je dobra i u industrijske svrhe, kao gorivo itd. Treba sto pre se osvestimo i legalizujemo, drzava bi i ekonomski buknula. Ove sto ne razumeju treba samo ignosrisati, pobogu 21. je vek, informisite se malo. (Boycie, 22. februar 2019 11:56)

Evo kao pripadnik mlađih generacija koji je konzumirao kanabis, a bavi se zdravstvenim naukama, ta priča oko kanabisa nije baš takva "zle farmaceutske kompanije i čudotvorni kanabis" .. Za većinu efekata koji joj se pripisuju ne postoje studije koje to dokazuju, naprotiv.. Pokazalo se dobro u neke psihoterapeutske svrhe, i u tu svrhu treba legalizovati.. Takođe, da marihuana nema štetnih efekata je takođe netačno. Štetnih efekata nema samo ukoliko se uzimaju jako male doze.. Kod ovih što "duvaju" svaki dan, efekti itekako postoje..

gusar

pre 5 godina

Meksiko bre legalizovao a mi još ne možemo. Možda vodja finansira predizbornu lovom od prodaje gandže pa mu greota da neko drugi zarađuje?

Ovde će makar podnošljivije biti kad uz paket i fiskalni račun dobiješ.

Mateja

pre 5 godina

Ne treba vam neka super inteligencija da zakljucite da li legalizovati ili ne.
Samo pogledajte ekonomsko stanje zemalja koji su legalizovali...

Neko iz mase

pre 5 godina

Legalizovati potpuno za lečenje, kontrolisati i dekriminalizovati rekreativnu upotrebu, strogo kažnjavati neovlašćeno puštanje u promet.

Robute

pre 5 godina

Marihuana ili Canabis sativa ima dve aktivne supstance. THC je supstanca koja ima opojno dejstvo i zbog kojeg ga mnogi koriste. Ova supstanca takođe ima potencijala da izazove psihoze kod stalnih i teških korisnika. Druga supstanca je tzv. CBD koja ima nekoliko lekovitih svojstava, a između ostalog i poništavanje uticaja THC na pojavu psihoza.
Poslednjih decenija marihuana je postala potentnija jer su proizvođači skontali da korisnici vole da ona ima što opojnije dejstvo, pa su veštačkom selekcijom gajili marihuanu sa više THC, a manje CBD.
Upravo je to razlog zašto bi trebalo legalizovati marihuanu u medicinske svrhe, jer bi ovlašćeni proizvođači morali da drže izjednačen nivo obe supstance, ako ne i viši nivo CBD, što nije slučaj kod marihuane koja se nabavlja kod dilera.

Miloš

pre 5 godina

Živim u Kaliforniji gde je marihuana legalna već više od 20 godina. Državni budžet je u odličnom stanju (država bira porez), kriminal je drastičo opao, a kad odem u radnju za kanabis, klijentela je vremešna i seda. Odlična biljka sa puno lekovitih svojstava. Za razliku od kafeina, nikotina i alkohola, kanabis ne stvara nikakvu naviku.

phreak

pre 5 godina

Živim u Kaliforniji gde je marihuana legalna već više od 20 godina. Državni budžet je u odličnom stanju (država bira porez), kriminal je drastičo opao, a kad odem u radnju za kanabis, klijentela je vremešna i seda. Odlična biljka sa puno lekovitih svojstava. Za razliku od kafeina, nikotina i alkohola, kanabis ne stvara nikakvu naviku.
(Miloš, 22. februar 2019 20:55)

Praktično ništa što si naveo za Kaliforniju nije tačno. Pozdrav iz Masačusetsa!

Smuleco

pre 5 godina

Kako ne kapirate da legalizacijom svega i dekriminalizacijom marihuane, gde bi samo radnje prodavale proizvod kontrolisan od države a dobijala bi ogroman porez i što je neko rekao svima koji se registruju deliti besplatno heroin u posebnim kućama van grada i na taj način mafija nema nikakvu zaradu a državu bi koštalo da pravi smešno, jer u Vojvodini pola polja zvrji prazno. 

Nema više sitnih krađa, izvlačenja benzina, krađa po radnjama, obijanja automobila, prostitutke više nemaju potrebe da rade... Kroz 10-20 godina ti ljudi će nestati a mi ćemo imati uspešnu državu bez kriminala i korupcije.
(ko je ovde lud, 22. februar 2019 16:29)

Tako je to, kada mali Đokica razmišlja...
Alo, kriminal i prostitucija, nikada neće nestati!

dr

pre 5 godina

kanabis nigde nije registrovan kao lek jer to i nije, npr kod multiple skleroze se koristi ne kao lek nego kao pomoc u smanjenju spazama

Hi

pre 5 godina

Konzument sam kanabisa oko 20god... Ono sto moram da kazem da bez nje ja nisam bas ok. Tacno je da ima lekovita svojstva da ne pominjem sad sve benefite kanabionida(pogotovo CBD`A) Ali ono sto je cinjenica da kad nisam HI jako sam nervozan,depresivan,znojanje ruku i gubitak apetita ili ti ankziozan sam. Za takvim ponasanjem nemam razloga jer mi je sve po taman.Znaci kanabis je za normalne ljude u normalnim kolicinama ok ,ali za NAS koji svaki dan po nekolio puta (ili kad god imas vremena i kolicinicu)NIKAKO NIJE OK.Svi koji je na taj nacin koriste imaju samo vise stete nego koristi(zaboravih ovo ,zaboravih ono,kako bese ovo ili ono).A ako misle da gresim,budite st8 na 15tak dana i oslusajte svoje ponasanje. IAKO JE TAKO ZALAZEM SE ZA LEGALIZACIJU U MED SVRHE,SAMO SUMLJAM DA CE TO SKORIJE BITI ZBOG NARAVNO FARMAKO MAFIJE. KANABIS JESTE LEK ALI MOZE BITI I OKIDAC ZA NEKE DRUGE PROBLEME.

Totem

pre 5 godina

*******
Simić je rekao da u državama koje su već legalizovale kanabis za širok spektar lekova "85 odsto korisnika ostavlja sve druge lekove", koji su daleko škodljiviji.
*******
Izgleda da u tom grmu leži zec!

Icarus

pre 5 godina

Što se tiče marihuane, verovatno pozitivno utiče na neka zdravstvena stanja. Da li ih leči ili samo smanjuje simptome bolesti, to ne znam. Ali da ima pozitivna dejstva, ima. Meni prija u smislu da me povremeno uzimanje opušta od stresa na poslu i lakše podnosim poslovni stres. Ali ne smeju da se zaborave negativni aspekti pušenja marihuane. Pluća mi kolabiraju, kašljem posle. I gojenje, jer pojedem tonu hrane.

Boss..po trnju..

pre 5 godina

@Nas narod je uglavnom neobavesten i ne shvata da su cak i kafa i alkohol neke vrste psihoaktivnih supstanci odnosno druga. Alkohol je cak teza droga od samog kanabisa, alkohol nema neka lekovita dejstva, a kanabis ima.

Alkohol i kanabis se ne mogu u opšte upoređivati po štetnosti. Bio sam alkoholičar 20 godina i izlečio se pre od prilike isto toliko... i to jedva...

Od tada ni kap, ali sam par godina po prestanku počeo da koristim marihuanu. Dakle smešno je u opšte upoređivati štetnost ove dve supstance...

Postoji samo jedna stvar gora od alkohola a to je heroin a mislim da je kafa štetnija od kanabisa... o duvanu da ne pričamo...

MS

pre 5 godina

@opet
Vidite,ja imam MS,poteban mi je lek.A,ovde se dugooo prica o leku,koji inace za moju bolest ne postoji.Da izleči bolest.Samo neki lekovi i terapije da zaustave širenje bolesti i ne deluju uvek niti isto,nekada uopste.Neću ja da duvam niti sam nikakav narkoman.Niti imam privilegije za bilo kojom drogom.
Ako postoji bilo koja šansa da meni bude bolje zasto je ne iskoristiti.Razlika je u tome što ne bih da me leče kojekakve vračare i mafija.Legalno i bez trunke srama zelim lecenje.I ovako ljudi ne znaju koja je to bolest,izbegavaju i imaju predrasude jer su zatucani,neinformisani.Ima nas puno sa tom bolescu i znam ljude koji bi zeleli da uzimaju pomenuti lek,samo se plase zakona,a i ne znaju koliko i kada da uzimu.Znaci ne uzimaju.
Zato i nemate takve pacijente.
I ne bih da vredjam,nego me stvarno zanima čega ste doktor?Koju specijalizaciju imate?I da li stvarno razgovarate sa ljudima ili samo onako,dobar dan i prijatno.

Da Da

pre 5 godina

Potpuna legalizacija u sve svrhe! Bez kompromisa. Dosta je sto su decenijama zarili i palili ljudi koji pojma nemaju, koji strahuju od svega i svacega.

I onda ko voli nek izvoli!

fightforgoodlife

pre 5 godina

Legalizacijom marihuane pravi se veliki minus u farmaceutskoj industriji (mafiji), neće oni dozvoliti legalizaciju, imaju veliki influens

Komifo

pre 5 godina

@(Опет, 22. februar 2019 13:47)

Apsolutna je laž da kanabis nema lekovito dejstvo i 'lekari' sa tim stavom su oni koji kao papagaji ponavljaju znanje nabiflano pre 20 ili više godina. U brojnim naučnim studijama je dokumentovano pozitivno delovanje kod glaukoma, PTSD-a multiple skleroze i brojnih drugih bolesti - potrebno je svega par minuta na internetu da se te studije pronađu. Pored toga, mnogi su stava da je SVAKA umerena upotreba kanabisa lekovita, i kao takva apsolutno prihvatljiva. A čak i da ne zazuzima taj stav i da 'ne veruje' u lekovito dejstvo, svaka iole normalna osoba bi se složila da korišćenje kanabisa ima daleko manje štetno dejstvo od progona i zatvaranja ljudi sa relativno bezazlenim porokom.

bzvz

pre 5 godina

Mnogi pisu bajke. Ogromna lova se vrti oko nelegalne prodaje marihuane, a u to su umesani pripadnici drzavnih sluzbi, bilo neformalni ili oni drugi. Legalizovati marihuanu bi znacilo da oni ostaju bez ogromnih prihoda, a pored njih i farmaceutske kompanije koje proizvode "lekove" za smirenje. Ti lekovi, kao sedativi npr. su legalne droge, a skinuti se sa njih je ponekad teze nego sa heroina. Marihuana je najprirodniji sedativ i izaziva najmanju zavisnost, a mnogi kazu nikakvu. Neki tvrde i da je lekovita i kad su druge bolesti u pitanju. Dakle, dajte narodu ono sto hoce, a, vi dileri i kriminalci, terajte se tamo gde vam je mesto.

kako da ne

pre 5 godina

U Svajcarskoj koja je jedna od onih ‘farmaceutskih’ zemalja, proizvode mnogo lekova, imaju jednu globalno jaku kompaniju za lekove, Novartis, pa opet im su legalizovali marihuanu za lecenje, ali takodje i za ‘uzitak’, s’tim sto je dozvoljeno da imate kod sebe nekih 5-6 gr sto oni koji se razumeju kazu da je za osobu dovoljno. Trafika koja zeli da proda to za ‘uzitak’ mora da ima posebnu dozvolu. Tako imate uvid u protok svega toga kao drzava, oni cak znaju da ima 3.800 ljudi koji se leci sa tom travkom. Drzava ubira porez. Sve je dobro da se legalizuje, ali u Srbiji to ne zele jer...sami imate odgovore ;)

Goran

pre 5 godina

Evo ovako kako ovaj herdza razmislja po pitanju heroina, isto takvo misljenje ima i moja tetka, inace dipl pravnik. Heroin, marihuana...sve je to droga i sve je isto.
E pa nije dragi herdza.
Nije mi jasno zasto bar za pocetak ne legalizuju lijekove na bazi marihuane koji ne sadrze thc, samo cbd. Canabiol je prirodan sastojak, koji ne dovodi do nikakvog opijanja, omamljivanja, a pomaze kod dosta bolesti.
Imam epilepsiju i kada god sam u Amsterdamu kupujem proizvode od marihuane, sorte koje uopste ne sadrze ili sadrze do 0.1% thc ali veliku kolicinu cbd i pomaze bolje nego sve tablete koje inace pijem kao terapiju.

Ana

pre 5 godina

Srpski politicari ne dozvoljava legalizaciju jer zaradjuju od transporta kroz Srbiju i od same preprodaje.

Pa javna je tajna da su oduvek najveci prihodi bili od sverca i prodaje narkotika i goriva. Ako ste sprecili sverc goriva tako sto ste sve uveli u legalne tokove ne vidim zasto se to ne uradi i sa drogama. Ili vam je sladje da zaradjujete vise i ne placate poreze za to?

Postoje interesi Srpskih i Albanskih politicara koji samo glume pred kamerama da nisu u dobrim odnosima a u stvari rade zajedno.
Sustina je da Amerikanci imaju svoje kolonije za proizvodnju droge, (Avganistan, Kolumbiju i sl.) iz kojih vade drogu i salju je u ceo svet. Za Evropu rade sa Albancima koji opet za slobodni transport potplacuju lokalne politicare u drzavama kroz koje prolazi ta ista droga. E sada da vidimo kroz koje drzave prolazi. Albanija, Srbija (prvo Kosovo pa centralna pa Vojvodina), Madjarska, Austrija i dalje se grana

Ono sto je mnogo gore je sto se od ogromnog novca koji Albanci tako zaradjuju finansirao i sam rat na Kosovu, OVK i sve ostale paravojne formacije ali i celokupna Kosovska vlada i institucije a to su nasi politicari znali i ipak su dozvoljavali transport kroz Srbiju. Svi znate zasto.

Wikileks prepiska Albanskih politicara: "Srpski politicari se prodaju za male pare"

Sprecite transport droge kroz Srbiju i od nezavisnosti i drzave Kosova nema nista a posto novca nema svi Albanci ce se razbezati po Evropi.

Pitajte Srpske politicare zasto to ne urade.

amanaman

pre 5 godina

ne mozete zamisliti kako je ziveti u strepnji od policije i dilera boreci se samo za svoj zivot. 21. vek je, mozemo sve, a nemamo apsolutno nikakav pomak.

Nemanja

pre 5 godina

Normalno da dovodi do podele. Svako ko podržava zatvaranje normalnih građana zbog normalne navike predstavlja ozbiljnu opasnost po društvo.

ko je ovde lud

pre 5 godina

Kako ne kapirate da legalizacijom svega i dekriminalizacijom marihuane, gde bi samo radnje prodavale proizvod kontrolisan od države a dobijala bi ogroman porez i što je neko rekao svima koji se registruju deliti besplatno heroin u posebnim kućama van grada i na taj način mafija nema nikakvu zaradu a državu bi koštalo da pravi smešno, jer u Vojvodini pola polja zvrji prazno.

Nema više sitnih krađa, izvlačenja benzina, krađa po radnjama, obijanja automobila, prostitutke više nemaju potrebe da rade... Kroz 10-20 godina ti ljudi će nestati a mi ćemo imati uspešnu državu bez kriminala i korupcije.

Maja

pre 5 godina

Ne treba tu mnogo mozga. Samo gledaš šta se dešava u zemljama koje su je legalizovale i kopiraš, vrlo prosto. U pitanju su sve vrlo ozbiljne, razvijene države, pa mi kao banana treba samo da gledamo i učimo.

Gazda Dojkan

pre 5 godina

I heroin je lek koristio se protiv bolova, kašlja... čak su ga preporučivali i deci početkom XX veka. Ajde da legalizujemo i heroin.(herdža, 22. februar 2019 12:50)

Naravno. Sve psihoaktivne supstance treba legalizovati i staviti pod odgovarajucu kontrolu. Cak i heroin. Farmaceutski proizveden, garantovanog sastava, u apoteci, uz recept lekara.

Ovi nakaradni zakoni samo trpaju milione u dzepove kriminalaca. A nikoga nisu odvratili od koriscenja. Savezna americka drzava Kolorado je dve godine nakon potpune legalizacije kanabisa, gradjanima morala da vrati visak iz budzeta na ime vise ubranih poreza (od marihuane). Tamo vise nema dilera na ulici.

Nesa

pre 5 godina

Najveca prepreka legalizacije marihuane je policija, pa znate li samo kolko pohvala/zahvala, dodataka na platu dobijaju kad dovate nekog ko pusi travu pa ga osude ko dilera, a to je preko 90%, a i ima ih kolko hoces... Ovo je mafijaska drzava i jedino je resenje pobeci odatle ko ja.

bojan

pre 5 godina

znate li koliko ima bolesti koje nisu terminalne a kod kokjih pomaze kanabis? skoro sve auto imune bolesti, od krona do multi skleroze. ti ljudi zive strasne zivote... poznajem osobu na visokoj poziciji koja prozivljava teske trenutke ali ne sme da koristi kanabis (pa i ilegalan), upravo zbog svoje pozicije. i ceka penziju da pocne sebi da skracuje muke. cemu to???

Nemanja

pre 5 godina

Praktično ništa što si naveo za Kaliforniju nije tačno. Pozdrav iz Masačusetsa!
(phreak, 24. februar 2019 00:46)

Za ostalo ne znam, ali kriminal u Kaliforniji je na istorijskom minimumu. Ironično je kako su protivnici legalizacije uvek toliko operisani od realnosti.

Komifo

pre 5 godina

(Smuleco, 25. februar 2019 18:28)

A ipak je u većini država u kojima je kanabis legalizovan ili dekriminalizovan zabeleženo značajno opadanje stope kriminalaca. Tako ti je kad je i mali Đokica pametniji od onih koji se legalizaciji protive.