Petak, 12.10.2018.

17:00

Osiromašeni uranijum nije uzrok povećanog broja maligniteta u Srbiji?

Izvor: B92

Osiromašeni uranijum nije uzrok poveæanog broja maligniteta u Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

100 Komentari

Sortiraj po:

Mire

pre 5 godina

Nije nas problem broj obolelih. Tu zaista ne odskacemo od Evrope. Problem je velika smrtnost a tu su razlozi visestruki -zdravstvena neprosvecenost, niko i ne ide na preventivne preglede, nekvalitetni lekovi ili nemogucnost da se do njih dodje, nedostatak kvalitetnih kadrova u zdravstvu i zdravstvenih ustanova..
Obolevalo se i umiralo ali se nije mnogo govorilo o tome i ranije. A o zagadjenosti - prebrojte obolele u selima oko TE Kostolac, raspitajte se koliko teskih metala ima Dunavu, sta se u vode odakle se snabdevamo vodom za pice izliva..koliko pesticida se trpa na njive i eto vam dobrih sansi za bolesti, bilo kojih.
Nas narod je pun gorcine, opravdano, jer bombardovanje nase zemlje je bilo dusmansko. Inace, doktor koga osporavate je sa zavidnom karijerom i priznat u svetu i kod nas.
Da ne bude zabune-i ja se lecim od iste bolesti

Oleg

pre 5 godina

verujem da bi neki nasi doktori davali uranijum kao lek.ako nije kancerogen,neka objasne druge stetne posledice,nije valjda bogat vitaminima.

Smuleco

pre 5 godina

@eksleriment: Nemoj tako, jbg..
kada bi im "okrečili" sobe u kući/stanu sa osiromašenim uranijumom, od "svetla" ljudi ne bi mogli da spavaju!

Trovach

pre 5 godina

@Ime...Bas zato jedemo zatrovanu hranu, jer poljoprivrednici imaju znanje o pesticidima kao sto je tvoje. Najezim se kada neko kaze "pesticidi i herbicidi". Herbicidi su podgrupa pesticida. Isto tako bi bilo glupo reci"vitamini i C vitamin". Nazalost nasi poljoprivrednici nemaju ni osnovno znanje o zastiti i djubrenju useva, a nisu mnogo bolje upoznati ni sa agrotehnikom i plodoredom.

nema tajni

pre 5 godina

„Doktore”, objasni Mariji Kiri da uranijum nije kancerogen.
(Dzeremaja, 13. oktobar 2018 20:19)

A neka tebi nastavnik hemije objasni da je Marija Kiri ceo zivot provela radeci sa elementima koji su neuporedivo aktivniji i opasniji od uranijuma (polonijum, radijum). Nego ljudi culi za uranijum u atomskim bombama a ne razlikuju fisiju i radioaktivnost, pa proglasavaju uranijum za opasnost najvecu. Sta da kazemo za izotope polonijuma, kobalta, iridijuma, cezijuma, joda...?

марко

pre 5 godina

где је столтенберг да сад нешто каже а не ринге ринге раја. не знам како га вучко у опште пусти у државу?

tuga

pre 5 godina

"Vecina komentatora nemaju veze sa uranovim mineralima U235 i U238. Oni to pricaju kako su im rekli a njihovo znanje je 0 (nula)."
(Andreja Analiticar Belosvetski, 13. oktobar 2018 08:18)

Uranovi minerali U235 i U238...? Nesto drugo je 0 (nula).

nema tajni

pre 5 godina

Niko da pomene radioaktivne gromobrane koje je komunistička vlast postavljala po celoj Srbiji još za vreme Tita a u kojima je isti takav uranijum, i koji su još uvek po zgradama iako je još 1991 donet zakon da se demontiraju. 
Recite ne uranijumu!
(Ratko, 13. oktobar 2018 13:43)

Radioaktivni gromobrani nisu izum komunisticke vlasti i Tita. U to vreme se mislilo da ce radioaktivno zracenje, usmereno u vis, u vazduhu stvoriti provodni jonizovani kanal koji bi usmerio pocetno praznjenje iz oblaka. I za tu svrhu je uranijum isuvise slab izvor nego se koriste jaci vestacki izvori (americijum, cini mi se). Nije svaka radioaktivnost uranijum, a uranijum je po svojoj aktivnosti na dnu lestvice radioaktivnih materijala.

Ime

pre 5 godina

Rak pluca nije od cigara "moj deda pusio od 10te godine i ziveo 80 godina, to nas lazu), Prskanje svime i svacim (totalom pre setve, dubinsko sa setvom i onda "uzeleno" sa onim za sirokolisne i onim za uskolisne korove) pravilo je "stavi malo vise kad mesas, za svaki slucaj", znam i one sto okucnice i oko vikendica prskaju totalima da ne moraju kositi travu. Voce se vraca iz izvoza jer je prepuno pesticida i herbicida, kvalitet mleka medju najnizim u Evropi, meso se nekotrolisano uvozi pa nas zapadne govedina iz Brazila stara nekoliko godina itd, itd....kome treba Uranijum?

Ratko

pre 5 godina

Niko da pomene radioaktivne gromobrane koje je komunistička vlast postavljala po celoj Srbiji još za vreme Tita a u kojima je isti takav uranijum, i koji su još uvek po zgradama iako je još 1991 donet zakon da se demontiraju.
Recite ne uranijumu!

eksperiment

pre 5 godina

Svima koji tvrde da osiromaseni uranijum nije opasan po zdravlje okreciti sve sobe u kuci/stanu sa istim i dati im priliku da dokazu svoje tvrdnje.

ddgb

pre 5 godina

.... објасни то, стручњаче, породицама 348 италијанских официра и војника, који су били стационирани у западном делу КиМа и који су умрли, а Суд је прихватио да држава Италија чак плати и одштету њиховим породицама ... или је узрок био прекомерно уношње тестенина, стручњаче ...
(Кики, 12. oktobar 2018 17:45)

Kako to da su samo italijanski vojnici umirali, a ne I iz drugih zemalja? Na Kosovu ima/je imalo vojnika iz 4, 5 zemalja I nikome nije nista bilo, nego samo Italijanima. Ispade da je vise italijanskih vojnika umrlo, nego ljudi koji zive na Kosovu od raka.
Italijanski sudovi su bili doneli presudu da MMR vakcina izaziva autizam, to dovoljno govori o njihovoj kompetentnosti. Kasnije je ta presuda oborena.
U mnogo razvijenijim zemljama Evrope raste broj obolelih od raka, cak I brze nego u Srbiji, a te zemlje nemaju veze sa osiromasenim uranijumom. Kod nas je problem smrtnost od raka, a to je posledica zdravstva I toga sto ljudi u Srbiji nemaju naviku da idu redovno kod lekara na kontrole, nego se ide kada vec bude kasno.

maxsa

pre 5 godina

U Srbiji reke i potoci sluze kao odvod za kanalizaciju i mini deponije a iz tih reka se navodnjavaju njive ...u poljoprivredi se nemilice i neadekvatno koriste razni pesticidi/herbicidi pa cak i neki koji su u EU odavno zabranjenji/suzbijeni...auto perionice nemaju filtere za preciscavanje ...razradjenim motornim uljima se po selima farbaju plotovi, cardaci, ambari i ta ulja zavrzavaju u zemljistu i vodi.....kada se sve to sabere dolazi se do rezultata da je opsta svest o ekologiji/ zivotnoj sredinu u Srbiji na nivou jedne amebe * ( jednocelijsko bice koje ne razmislja)

Aleksandar

pre 5 godina

Ja mislim da ce vise gradjana Srbije umreti od gladi, dobiti rak od pilica nagruvanih hormonima i ciste pijace vode, da ce se vise dece nedovoljno razviti (mentalno i fizicki) zbog nedostatka kvalitetne hrane nego sto nam preti rak od osiromasenog uranijuma. Selo gori a baba se ceslja je idealan naziv za nase zivote u Srbiji (mada seriju nikad nisam gledao). Ovde se umire od stresa i toga sto u najsiromasnijoj zemlji imamo najskuplju drzavu, zbog toga sto smo svi svrstani u kategoriju podanika na kraljevskom dvoru. Prijatan vikend u Srbistanu.

mm

pre 5 godina

@артиљерац
Pa pročitaj tekst, čovek je sve objasnio. Osiromašeni uranijum je otrovan, ali nije radioaktivan. Zaštita je prevencija trovanja, ne bi ih spasla radioaktivnosti.

T

pre 5 godina

Zna se gde je bombardovamo osiromašenim uranijumom. Zna se gde nije. Treba uporediti podatke iz jednih i drugih oblasti i imaćemo odgovor. To nije komplikovano uraditi. Sve ostalo je nagađanje.

nema tajni

pre 5 godina

зашто америчко особље које наоружава авионе А-10 Thunderbolt муницијом од осиромашеног уранијума то ради у скафандерима и са гас маскама. 

(артиљерац, 12. oktobar 2018 21:23)

Nema skafandera ni gas maski

https://i.ytimg.com/vi/RUVWlt7PIEQ/maxresdefault.jpg

https://i.pinimg.com/originals/39/07/76/390776f0eb2082f24c2fea86962ffcd8.jpg

http://www.bandepleteduranium.org/en/images/img_495.jpg

https://i.pinimg.com/236x/b3/ef/01/b3ef0127598eb1577f6fc601db0a0a9e--law-of-war-military-weapons.jpg

Andreja Analiticar Belosvetski

pre 5 godina

Vecina komentatora nemaju veze sa uranovim mineralima U235 i U238. Oni to pricaju kako su im rekli a njihovo znanje je 0 (nula). Uranovi minerali su opasni u bilo kom obliku se pojavljuju. Veoma je dobro poznato da vecina onih koji su radili na rudarenju po rudnicima urana umiru veoma rano, uglavnom od udisanja prasine i radioaktivnog zracenja. To vam govori osoba koja je radila na projektovanju uranovih rudnika po svetu. A vi profesionalni diskutanti za saku dolara, ste veoma opasni lazovi. Upamtite dobro, Uranovi minerali su opasni za sva ziva bica, ukljucujuci i biljke koje menjaju strukturu i rastu nekontrolisano.

spektrografičar

pre 5 godina

Sad će SAD, EU i NATO da nam ojasne da je to sve od duvana i dizela. Od uranijuma raste lepše cveće, veće drveće, zdraviji medvedi i tako to.

Srdjan bg

pre 5 godina

Ako se ne varam ovaj "doktor" je na platnom spisku Glaxo Smith Kline-a, i to ne izmišljam ja teoretičar zavere nego je dokazala Brankica Stanković u emisiji Insajder!

Zoki

pre 5 godina

@артиљерац - Odakle ti informacija o tim zaštitnim maskama i skafanderima? Veću glupost nisam čuo. Hiljadu puta do sada je ponovljeno da je osiromašeni uranijum upotrebljavan isključivo u municiji za protivoklopne topove, sa kojom je delovano na KiM i jugu Srbije. Uvek će se naći neko ko će ponovo da ga potegne. Do bombardovanja nam je tekao med i mleko, 80% nacije se grejalo na čvrsta goriva, a oni koji nisu su se grejali na struju dobijenu u termoelekrnanama. Kada se desio Černobil, radioaktivne kiše su padale po svim okolnim zemljama, samo na "misteriozan način" nisu iznad SFRJ, bar su tako rekli drugovi komunisti. Gas maske su nosili seljaci kada su prskali voće odokativnom metodom i hemijskim sredstvima koja su u vreme sankcija stizala kao i crveni benzin iz susednih zemalja. ne isključujem mogućnost da su pravljena u garažama u kojima su se punili i sokovi. O stresu da ne govorimo. Uprkos svemu tome, procenat obolelih od raka ne odstupa drastično od susednih zemalja.

Dušan

pre 5 godina

koliko trafo-stanica iz kojih su iscurili kancerogeni izolatori.
(Posmatrac, 12. oktobar 2018 20:52)
Pa, koliko? Pretpostavljam da misliš na PCB (polihlorovani bifenili) vrstu ulja koja su se koristila kao transformatorska ulja, tipa Pyranol ili Chlorextol. Koliko je takvih transformatora bombardovano?
Otkriću ti. Nije nijedan. Prvenstveno zato što ih nije ni bilo mnogo jer su svi takvi uvoženi iz Amerike, a domaći i evropski su rađeni sa mineralnim uljima ili suvi. Svi PCB su još tada bili evidentirani i predviđeni za zamenu (najkasnije do 2015.) što će reći da su Amerikanci imali (ili mogli da imaju) precizne podatke i gde se nalaze.
Zašto je potrebno da lažeš? Time samo kompromituješ i ono ostalo gde si u pravu.

bozza

pre 5 godina

Pa zamislite da priznaju. to je isto kad mi osecamo da ima vise od 45 stepeni napolju a oni nas obavestavaju na vestima da je temperatura 37.
(mozda nekad, 12. oktobar 2018 17:45)

100% si u pravu, zavera ide jos dublje. Na satu pise 5 popodne a napolju vec mrak. Pa koga oni lazu?

ja

pre 5 godina

Znate li koliko ljudi u Srbiji baca živu (da, živu, hemijski element) u septičku jamu. Ta živa napravi rupu u zemlji pa, "domaćin" ne mora da kopa, a onda, završi u vodi koju pijemo. Da li znate gde ode sva mast i ulje iz motora, koje menjamo?

артиљерац

pre 5 godina

Нека буде како каже Гдин Професор,али нека ми објасни зашто америчко особље које наоружава авионе А-10 Thunderbolt муницијом од осиромашеног уранијума то ради у скафандерима и са гас маскама. А кад наоружавају друге авионе,јер само А-10 носи муницију од осиромашеног уранијума, у обичним комбинезонима, чак и полуголи.Да нису мазохисти,воле да се муче и пате,у одређеним ситуацијама.

ćika MUHAMED

pre 5 godina

Naravno da nije uzrok, to su samo glupe rezimske price. Uzrok je srpska plata od 250 evra pa covek mora da radi dva posla i da svakodnevno bude pod stresom koji je takodje veliki uzrok kancera jer nije siguran da li ce detetu imati za ekskurziju, uzrok su puni nocni klubovi gde su mladi svaki vikend mrtvi pijani (alkohol takodje veliki uzrocnik), uzrik je suva hrana, cigarete, kreveti i sporeti po rekama takodje, i mogu do sutra da nabrajam. Mi smo krivi za to, a ne Amerika. Je l' nam Amerikanci brane da zivimo i hranimo se zdravo? Ne.
(sef strucnog staba, 12. oktobar 2018 17:53)

Meni je jako žao ljudi kao što je ovaj komentator. To su nesrećnici "od malena". Njihov mozak i rasuđivanje je devastiran još dok su bili fetus, i tu pomoći nema. Kada bi bilo svrsishodno postavljati im pitanja, onda bi se moglo postaviti pitanje o tome kako je to "srpska plata od 250 evra" dovoljna "da su mladi svaki vikend mrtvi pijani" kao da su noćni klubovi "narodne kuhinje " Crvenog krsta, samo gde se toči alkohol, najskuplji viskiji i šampanjci? Moj šefe, tebe je neka radijacija žestoko zahvatila.

nema tajni

pre 5 godina

Aha, vazi svi sto pricaju da nema veze su placeni da to rade. A svako ko procita neka stavi prst na celo i zapita se koliko samo zna blizis slucajeva obolelih. Pa i svojih najblizih. Ne postoji porodica u Srbiji u kojoj neko nije oboleo ili vec umro od raka!
(mega bot, 12. oktobar 2018 18:44)

evo ja nisam placen, ja sam volonter. I medju blizima nemam nijednog (i slovima: NIJEDNOG) clana porodice koji je umro od raka (ujak koji je umro 1982. od raka pluca pretpostavljam da nije predmet ove rasprave). Moji umiru od SLOGA pre svega, i od srca.
Lepo covek kaze da smo mi stara i zapustena nacija.

prizrenac

pre 5 godina

Abraham/Ja zivim u Prizrenu i Pastrik nam je blizu,ovaj avion sto si spomenuo gde prolazi ostavlja samo pepeo,pa koja PVO mogla da puca na ovo cudo,kad on pre ispali granatu,ako neverujes dodji u Pz dacu ti adresu i bices drag gost,pa cu da te vodim tamo da vidis sta su radili ovi avioni.

Posmatrac

pre 5 godina

Daleko od toga da je bezopasan, ali nije glavni krivac. Koliko rezervoara nafte su nam unistili, koliko trafo-stanica iz kojih su iscurili kancerogeni izolatori. Petrohemiski pogoni, skladista hemikalija. Pa preterana upotreba pesticida....E to je glavni uzrok, a ne U238 koji ima dugacak period poluraspada, znaci da malo zraci. Izotopi joda su srednje zivuci i mnogo vise zrace, na primer.

Sloba

pre 5 godina

Lepi

U pravu si, s tim što ako proizvod ima deklaraciju onda vam verovatno uopšte ne treba u ishrani. Jedite oni hranu na kojoj piše samo jedna reč: "pasulj", "kupus", "pirinač", "jabuka". Ovo je najbolji pristup ishrani.

svetleći

pre 5 godina

Tačno je da osiromašeni uranijum nije uzročnik raka. Pozdravljam da je konačno neko smogao snage da kaže istinu. Jedva čekam da neko kaže i drugu istinu. Da nas naši dragi prijatelji iz NATO pakta nisu napali već da je to ubedjenje samo proizvod mašte. Polako. Ima vremena...

lanmi

pre 5 godina

Zapitajte se kakva nam je ishrana. Sta mi jedemo? Zivim na selu i obradjujem njive. Za svaku vocku, za za svaki usev koristi se neki pesticid, herbicid ili kako god. I to vise puta godisnje. A za jeftine salame da ne pricam jer nisam mesar. ZDRAVLJE NA USTA ULAZI!

sale

pre 5 godina

Ako se utvrdi da u hrani imamo poviseni nivo kanc. materija Vlada ce povecati nivo istih do nivoa koji odgovara sponzorima SNSa i otpustiti inspektora koji je to otkrio... glasali ste.

Gmizavac

pre 5 godina

Ja sam NERVOZAN i stalno VIČEM i sve mi smeta! A tamo bio osiromašeni uranijum! Slučajnost? Ne bih rekao!

I ko kaže da nije zato, nije pravi patriota kao ja!

Matrix

pre 5 godina

A zasto nijedan strucnjak ne potrkepi te tvrdnje cinjenicama neka lepo ode u kontamimoranu zonu ositomasenog uranijuma i neka provede tsmo par godina neka pije tu vodu i jede povrce iz tezemljenpa da vidimo... Ovako ispadaju smesni!

Jovan

pre 5 godina

Ljudi, davno je to bilo i tukli su uglavnom po metama na KIM, realno veci je problem pusenje, krsevi na putevima, grejanje na gume i smece hrana nego uranijum. Samo kazem.

nema tajni

pre 5 godina

Ocito da jedan epidemiolog i jedan advokat govore potpuno razlicitim jezikom. Ali da li jezik nauke hoce neko da slusa u vreme politickih igrica?

Ono sto nije receno je da je italijanska epidemioloska sluzba nezadovoljna obradom rezultata o oboljevanju od raka italijanskih vojnika i njegovom navodnom vezom sa osiromasenim uranijumom (OU). Izgleda da su rezultati namerno pogresno obradjeni da bi se izvukao pogresan zakjucak i od drzave izmuzla odsteta. Na primer, ucestanost oboljevanja italijanskih vojnika koji poticu vecinom sa siromasnog juga, poredjena je sa populacijom razvijenog severa.

Drugo, za smrt Salvatorea Vake, italijanskog vojnika koji je sluzio u Bosni, optuzena je drzava "koja ga nije snabdela potrebnom opremom za rukovanje uranijumskom municijom" sto je pravnicka glupost. OU koji se nalazi kao penetrator u zrnima, okruzen je aluminijumskom kosuljicom koja efikasno blokira iovako slabo zracenje OU. Nikad gole ruke ne dolaze u dodir sa OU.

Trece, italijanski vojnici su oboleli i umrli relativno brzo u odnosu na akcije NATO u Bosni i na Kosovu. A rak nije grip. Rakovima za koje se optuzuje OU treba vise od 5 godina da se zacnu. Ako nas advokat kaze "sad (posle 20 godina) je pravo vreme da se utvrdi smrtnost od raka", on time automatski odbacuje dokazni materijal o italijanskim vojnicima, koji su umrli pocetkom 2000ih.

Cetvrto, italijanski vojni autoriteti nesto drugo kriju i pristaju na isplatu odstete navodno zbog OU da zataskaju nesto drugo. Komitet italijanskog parlamenta je utvrdio da je 1999. i 2000. postojao blagi porast smrtnosti u CELOJ italijanskoj vojsci a ne samo medju onima koji su bili stacionirani u Bosni i na Kosovu, i pretpostavio da je to zbog nepravilnosti u vakcinaciji trupa za medjunarodne misije. Tako da prihvacene tuzbe i isplacene odstete ne mogu da posluze kao dokaz stetnosti OU na nasu populaciju.

abraham

pre 5 godina

Osiromaseni uranijum se koristi iskljucivo za izradu zrna metka 30mm za top tipa Avenger koji se nalazi iskljucivo na avionu A-10. zrno se upotrebljava za lako probijanje oklopa na oklpono-mehanizovanim sretstvima. nepostoji drugacija vrsta naoruzanja sa osiromasenim uranijumom jer nema svrhe koristiti ga kao bombu ili raketu. avion A-10 je namjenjem za blisku i indirektnu vazdusnu podrsku. dizajniran da bi precizno pogodio metu iz tog automatskog topa, mora da leti na malim visinama i podzvucnim brzinama sto ga cini lakom metom za bilo koju vrstu protivvazdusne odbrane, bilo artiljerijske il raketne. u agresiji 99 na vojsku jugoslavije koristen je samo u granicnom pojasu kosova sa albanijom i makedonijom, za otkrivanje i unistavanje tenkovskih jedinica, granicnih i specijalnih jedinica, utvrdjenih bunkera kao i ostale zive sile. bilo kakva upotreba ka unutrasnjosti jugoslavije nema nikakve svrhe jer bi u bilokojim meteoroloskim uslovima bio oboren gustom mrezom naseg PVO. tako da je i kontaminacija osiromasenim uranijumom moguca samo na jugu kosova i eventualno u okolini preseva i vranja. nema sta taj avion da trazi iznad beograda, novog sada, nisa, kraljeva, sombora, podgorice. tamo nema meta za njega i lako bi bio izgubljen.

aco

pre 5 godina

Зашто се онда осиромашени уранијум у САД-у складишти као радиоактивни материјал? После бомбардовања Србије, осиромашени уранијум је забрањен. Ми смо им били заморчад. Поред епидемије канцера, имамо и епидемију плаћених стручњака и медија да нас убеђују да осиромашени уранијум није штетан.

Max

pre 5 godina

Ja imam nedostatak pigmenta poznatiji kao "Alopecija". Izražava se belim flekama na koži koje se vremenom šire i za to ne postoji lek. Doktori kažu da je to retko oboljenje, ali ja ipak vidim da popriličan broj ljudi sa ovih prostora pati od ovog oboljenja. Mislim da to nije slučajnost

pantelija

pre 5 godina

Dovoljno je bilo čuti "Ni obogaćeni, ni prirodni, ni osiromašeni uranijum nije kancerogen".
Sa druge strane, zadnjih 7 godina živim u Austriji, i sreo sam više mladih ljudi sa kancerom nego za 30 godina u Srbiji.
Treća je stvar što ovde ljudi imaju šanse da se izleče, za razliku od Srbije.

Nodi

pre 5 godina

Glavni uzročnici raka su: pušenje, alkohol i loša ishrana. prva dva mogu da se izbegnu, ali treće teško. Naša prosečna primanja su mala, kupujemo jeftinu hranu, a jeftina hrana je nekvalitetna. Naše prodavnice su pune loše hrane i prerađevina, sa kojekakvim emulgatorima, zaslađivačima, jeftinim palminim uljem, itd. Sve najjeftinije, da bi mogli da kupimo. Živim u Nemačkoj pa mogu da uporedim. Jednom sam u NS kupio pakovanje crnih maslinki. Prvo, nisu bile crne nego zelene ofarbane u crno, drugo smrdele su na benzin ili naftu. Alo rođaci, šta je bre ovo !? šta to prodajete? Ja ću baciti, ali ljudi to jedu ! I posle otkud rakovi.

Огњен

pre 5 godina

Ставио бих ја тога да живи остатак живота на земљишту које је бомбардовано муницијом са осиромашеним уранијумом или му то земљиште донео и посуо у његову башту. Па ако њему ништа не буде за 10 година повероваћу му.

mega bot

pre 5 godina

Aha, vazi svi sto pricaju da nema veze su placeni da to rade. A svako ko procita neka stavi prst na celo i zapita se koliko samo zna blizis slucajeva obolelih. Pa i svojih najblizih. Ne postoji porodica u Srbiji u kojoj neko nije oboleo ili vec umro od raka!

svet

pre 5 godina

Jedno je istina! A to je da osiromaseni uranijum uzrokuje maligno obolenje. Dali je obolilo zbog toga njih vise sto ili samo jedan. Neka odgovaraju i za tog jednog coveka. Da nisu bacili, ni taj jedan covek ne bi oboleo. Drugo ako je to tako da nije maligno, sto kog vraga onda vojnici koji pune sanzer aviona ili helikoptera tom municijom nose RHB-o opremu dok obicnom municijom nose primarne uniforme!? Sve jedan koji tvrdi da nije maligno, nek u svojo kuci drzi jedan takav metak za ukras par nedelja ili dana pa da vidi i vidimo dali maligno ili ne!

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Za rak develog creva i pluca (ubedljivo najveci broj od svih obolelih od raka) uranijum nema previse veze,jer je debelo crevo vezano za ishranu,a pluca za duvan (Srbija je cini mi se u tri u Evropi pp broju pusaca,i to loseg,prskanog,kancerogenog duvana). Onda ide stres od zivota u Srbiji i onda ide uranijum.

Skodar

pre 5 godina

Naravno da nije. Niti moze. Uranijumom mozete da se otrujete jer je tezak metal. Nikako da je radioaktivan da bi bio kancerogen. Ljudi, urazumite se. Ne dozvolite da vas estradni lekari zeljni medijske paznje ili sa politickom agendom zavaraju.

Knjige u ruke pa ucite o OU. Da se vozite boingom 737 bicete izlozeni vecoj kolicini OU nego sto je pala na Srbiju tokom cele 1999. I nista vam nece biti, kao sto i nije svima koji lete avionom.

Jednostavno je u vezi raka, rapidno starimo, vece su sanse za maligna oboljenja i to je razlog sto nam se "cini" da ima vise obolelih, jer svako ima sve vise starih ljudi oko sebe. U realnosti i prema egzaktnim brojkama drzave cije estradne lekare prizivate, nema povecanja veceg nego kod ostalih drzava u Evropi, cak i manje. To sto je smrtnost veca, nije do broja obolelih nego do lose i kasne dijagnostike i loseg sistema lecenja.

U drzavi gde se purnjaju cigarete kao da smo furune a ne ljudi, gde se zderu najgore mesne preradjevine, udise uzasno los vazduh, niko ne treba ni da pomisli da UO moze ikako da naskodi bilo kome.

aca

pre 5 godina

Pa naravno da nije, sto ne znaci da je zdrav. Povecanje malignih oboljenja u centralnoj i jugoistocnoj Evropi su direktna posledica Cernobilja.

Dusan

pre 5 godina

Kakve gluposti od strane obrazovanog coveka. Kao doktor morao bi da zna da zracenje unistava dnk, provlace se greske pri replikaciji i eto tumora... Jos nisam vido da neko rukuje uranijumom bez zastitnog odela, pitam se zasto...

Lepi

pre 5 godina

Zna se šta truje hrana! Đubre od hrane koje se ovde prodaje! Svaka namirnica ima po 5-6 emulgatora i aditiva kako bi mogla što duže i po što višoj ceni da se prodaje! A kad se usmrdi ide opet u fabriku da se prave viršle pa nazad u rafove! Pojedine namirnice imaju i 8 emulgatora i aditiva! Za stare nema pomoći jer ne vide a vi mlađi koristite OČI i čitajte sastav na deklaraciji!

ja sam mala pit bul terijer

pre 5 godina

Ako nije osiromaseni uranijum, šta jeste? Predstaviti cinjenice i rezultate istraživanja, pa onda osporavati i postavljati hipoteze. Kakvi paušalni zaključci, neverovatno...

mozda nekad

pre 5 godina

Pa zamislite da priznaju. to je isto kad mi osecamo da ima vise od 45 stepeni napolju a oni nas obavestavaju na vestima da je temperatura 37.

Циник

pre 5 godina

Уранијум није канцероген, у западним државама га додају деци у сок за јачање имунитета.

Кики

pre 5 godina

.... објасни то, стручњаче, породицама 348 италијанских официра и војника, који су били стационирани у западном делу КиМа и који су умрли, а Суд је прихватио да држава Италија чак плати и одштету њиховим породицама ... или је узрок био прекомерно уношње тестенина, стручњаче ...

.....

pre 5 godina

Jel NATO kriv za onu zakopanu burad sa radioaktivnim otpadom kod Obrenovca i ko zna gde još?

Jel NATO kriv za stare šporete,mašine i ostalo pokućstvo u rekama i kanalima?

Jel NATO kriv za đubre na svakom koraku?

Sve to truje zemlju i voće i povrće koje raste iz te iste zemlje...

supersmederevac

pre 5 godina

I bombe i djubre koje bacamo, losi automobili koje vozimo, hrana puna hemije, ind. zagadjenja, slaba zastita na radu, stres, alkohol, cigarete, i na kraju unistavanje prirode. Ovo su uzroci povecanja broja oboleli. Sve to drzava moze da kontrolise i da utice na to, ali od drzave nista. Prihvatanje odgovornosti nam nikad nije bila jaca strana, zato je nalakse okriviti samo bombardovanje.

dedza74

pre 5 godina

Ja sam čuo da su neki italijanski vojnici koji su obitavali na kosovu se razboleli od kancera i da su tužili i dobili proces gde je utvrđeno da je uzrok uranijum.
Nisu se razboleli od straha valjda!

sef strucnog staba

pre 5 godina

Naravno da nije uzrok, to su samo glupe rezimske price. Uzrok je srpska plata od 250 evra pa covek mora da radi dva posla i da svakodnevno bude pod stresom koji je takodje veliki uzrok kancera jer nije siguran da li ce detetu imati za ekskurziju, uzrok su puni nocni klubovi gde su mladi svaki vikend mrtvi pijani (alkohol takodje veliki uzrocnik), uzrik je suva hrana, cigarete, kreveti i sporeti po rekama takodje, i mogu do sutra da nabrajam. Mi smo krivi za to, a ne Amerika. Je l' nam Amerikanci brane da zivimo i hranimo se zdravo? Ne.

Jovan

pre 5 godina

Ljudi, davno je to bilo i tukli su uglavnom po metama na KIM, realno veci je problem pusenje, krsevi na putevima, grejanje na gume i smece hrana nego uranijum. Samo kazem.

.....

pre 5 godina

Jel NATO kriv za onu zakopanu burad sa radioaktivnim otpadom kod Obrenovca i ko zna gde još?

Jel NATO kriv za stare šporete,mašine i ostalo pokućstvo u rekama i kanalima?

Jel NATO kriv za đubre na svakom koraku?

Sve to truje zemlju i voće i povrće koje raste iz te iste zemlje...

Nodi

pre 5 godina

Glavni uzročnici raka su: pušenje, alkohol i loša ishrana. prva dva mogu da se izbegnu, ali treće teško. Naša prosečna primanja su mala, kupujemo jeftinu hranu, a jeftina hrana je nekvalitetna. Naše prodavnice su pune loše hrane i prerađevina, sa kojekakvim emulgatorima, zaslađivačima, jeftinim palminim uljem, itd. Sve najjeftinije, da bi mogli da kupimo. Živim u Nemačkoj pa mogu da uporedim. Jednom sam u NS kupio pakovanje crnih maslinki. Prvo, nisu bile crne nego zelene ofarbane u crno, drugo smrdele su na benzin ili naftu. Alo rođaci, šta je bre ovo !? šta to prodajete? Ja ću baciti, ali ljudi to jedu ! I posle otkud rakovi.

aco

pre 5 godina

Зашто се онда осиромашени уранијум у САД-у складишти као радиоактивни материјал? После бомбардовања Србије, осиромашени уранијум је забрањен. Ми смо им били заморчад. Поред епидемије канцера, имамо и епидемију плаћених стручњака и медија да нас убеђују да осиромашени уранијум није штетан.

Skodar

pre 5 godina

Naravno da nije. Niti moze. Uranijumom mozete da se otrujete jer je tezak metal. Nikako da je radioaktivan da bi bio kancerogen. Ljudi, urazumite se. Ne dozvolite da vas estradni lekari zeljni medijske paznje ili sa politickom agendom zavaraju.

Knjige u ruke pa ucite o OU. Da se vozite boingom 737 bicete izlozeni vecoj kolicini OU nego sto je pala na Srbiju tokom cele 1999. I nista vam nece biti, kao sto i nije svima koji lete avionom.

Jednostavno je u vezi raka, rapidno starimo, vece su sanse za maligna oboljenja i to je razlog sto nam se "cini" da ima vise obolelih, jer svako ima sve vise starih ljudi oko sebe. U realnosti i prema egzaktnim brojkama drzave cije estradne lekare prizivate, nema povecanja veceg nego kod ostalih drzava u Evropi, cak i manje. To sto je smrtnost veca, nije do broja obolelih nego do lose i kasne dijagnostike i loseg sistema lecenja.

U drzavi gde se purnjaju cigarete kao da smo furune a ne ljudi, gde se zderu najgore mesne preradjevine, udise uzasno los vazduh, niko ne treba ni da pomisli da UO moze ikako da naskodi bilo kome.

Огњен

pre 5 godina

Ставио бих ја тога да живи остатак живота на земљишту које је бомбардовано муницијом са осиромашеним уранијумом или му то земљиште донео и посуо у његову башту. Па ако њему ништа не буде за 10 година повероваћу му.

Циник

pre 5 godina

Уранијум није канцероген, у западним државама га додају деци у сок за јачање имунитета.

abraham

pre 5 godina

Osiromaseni uranijum se koristi iskljucivo za izradu zrna metka 30mm za top tipa Avenger koji se nalazi iskljucivo na avionu A-10. zrno se upotrebljava za lako probijanje oklopa na oklpono-mehanizovanim sretstvima. nepostoji drugacija vrsta naoruzanja sa osiromasenim uranijumom jer nema svrhe koristiti ga kao bombu ili raketu. avion A-10 je namjenjem za blisku i indirektnu vazdusnu podrsku. dizajniran da bi precizno pogodio metu iz tog automatskog topa, mora da leti na malim visinama i podzvucnim brzinama sto ga cini lakom metom za bilo koju vrstu protivvazdusne odbrane, bilo artiljerijske il raketne. u agresiji 99 na vojsku jugoslavije koristen je samo u granicnom pojasu kosova sa albanijom i makedonijom, za otkrivanje i unistavanje tenkovskih jedinica, granicnih i specijalnih jedinica, utvrdjenih bunkera kao i ostale zive sile. bilo kakva upotreba ka unutrasnjosti jugoslavije nema nikakve svrhe jer bi u bilokojim meteoroloskim uslovima bio oboren gustom mrezom naseg PVO. tako da je i kontaminacija osiromasenim uranijumom moguca samo na jugu kosova i eventualno u okolini preseva i vranja. nema sta taj avion da trazi iznad beograda, novog sada, nisa, kraljeva, sombora, podgorice. tamo nema meta za njega i lako bi bio izgubljen.

dedza74

pre 5 godina

Ja sam čuo da su neki italijanski vojnici koji su obitavali na kosovu se razboleli od kancera i da su tužili i dobili proces gde je utvrđeno da je uzrok uranijum.
Nisu se razboleli od straha valjda!

pantelija

pre 5 godina

Dovoljno je bilo čuti "Ni obogaćeni, ni prirodni, ni osiromašeni uranijum nije kancerogen".
Sa druge strane, zadnjih 7 godina živim u Austriji, i sreo sam više mladih ljudi sa kancerom nego za 30 godina u Srbiji.
Treća je stvar što ovde ljudi imaju šanse da se izleče, za razliku od Srbije.

sef strucnog staba

pre 5 godina

Naravno da nije uzrok, to su samo glupe rezimske price. Uzrok je srpska plata od 250 evra pa covek mora da radi dva posla i da svakodnevno bude pod stresom koji je takodje veliki uzrok kancera jer nije siguran da li ce detetu imati za ekskurziju, uzrok su puni nocni klubovi gde su mladi svaki vikend mrtvi pijani (alkohol takodje veliki uzrocnik), uzrik je suva hrana, cigarete, kreveti i sporeti po rekama takodje, i mogu do sutra da nabrajam. Mi smo krivi za to, a ne Amerika. Je l' nam Amerikanci brane da zivimo i hranimo se zdravo? Ne.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Za rak develog creva i pluca (ubedljivo najveci broj od svih obolelih od raka) uranijum nema previse veze,jer je debelo crevo vezano za ishranu,a pluca za duvan (Srbija je cini mi se u tri u Evropi pp broju pusaca,i to loseg,prskanog,kancerogenog duvana). Onda ide stres od zivota u Srbiji i onda ide uranijum.

Lepi

pre 5 godina

Zna se šta truje hrana! Đubre od hrane koje se ovde prodaje! Svaka namirnica ima po 5-6 emulgatora i aditiva kako bi mogla što duže i po što višoj ceni da se prodaje! A kad se usmrdi ide opet u fabriku da se prave viršle pa nazad u rafove! Pojedine namirnice imaju i 8 emulgatora i aditiva! Za stare nema pomoći jer ne vide a vi mlađi koristite OČI i čitajte sastav na deklaraciji!

nema tajni

pre 5 godina

Ocito da jedan epidemiolog i jedan advokat govore potpuno razlicitim jezikom. Ali da li jezik nauke hoce neko da slusa u vreme politickih igrica?

Ono sto nije receno je da je italijanska epidemioloska sluzba nezadovoljna obradom rezultata o oboljevanju od raka italijanskih vojnika i njegovom navodnom vezom sa osiromasenim uranijumom (OU). Izgleda da su rezultati namerno pogresno obradjeni da bi se izvukao pogresan zakjucak i od drzave izmuzla odsteta. Na primer, ucestanost oboljevanja italijanskih vojnika koji poticu vecinom sa siromasnog juga, poredjena je sa populacijom razvijenog severa.

Drugo, za smrt Salvatorea Vake, italijanskog vojnika koji je sluzio u Bosni, optuzena je drzava "koja ga nije snabdela potrebnom opremom za rukovanje uranijumskom municijom" sto je pravnicka glupost. OU koji se nalazi kao penetrator u zrnima, okruzen je aluminijumskom kosuljicom koja efikasno blokira iovako slabo zracenje OU. Nikad gole ruke ne dolaze u dodir sa OU.

Trece, italijanski vojnici su oboleli i umrli relativno brzo u odnosu na akcije NATO u Bosni i na Kosovu. A rak nije grip. Rakovima za koje se optuzuje OU treba vise od 5 godina da se zacnu. Ako nas advokat kaze "sad (posle 20 godina) je pravo vreme da se utvrdi smrtnost od raka", on time automatski odbacuje dokazni materijal o italijanskim vojnicima, koji su umrli pocetkom 2000ih.

Cetvrto, italijanski vojni autoriteti nesto drugo kriju i pristaju na isplatu odstete navodno zbog OU da zataskaju nesto drugo. Komitet italijanskog parlamenta je utvrdio da je 1999. i 2000. postojao blagi porast smrtnosti u CELOJ italijanskoj vojsci a ne samo medju onima koji su bili stacionirani u Bosni i na Kosovu, i pretpostavio da je to zbog nepravilnosti u vakcinaciji trupa za medjunarodne misije. Tako da prihvacene tuzbe i isplacene odstete ne mogu da posluze kao dokaz stetnosti OU na nasu populaciju.

sale

pre 5 godina

Ako se utvrdi da u hrani imamo poviseni nivo kanc. materija Vlada ce povecati nivo istih do nivoa koji odgovara sponzorima SNSa i otpustiti inspektora koji je to otkrio... glasali ste.

ja

pre 5 godina

Znate li koliko ljudi u Srbiji baca živu (da, živu, hemijski element) u septičku jamu. Ta živa napravi rupu u zemlji pa, "domaćin" ne mora da kopa, a onda, završi u vodi koju pijemo. Da li znate gde ode sva mast i ulje iz motora, koje menjamo?

mega bot

pre 5 godina

Aha, vazi svi sto pricaju da nema veze su placeni da to rade. A svako ko procita neka stavi prst na celo i zapita se koliko samo zna blizis slucajeva obolelih. Pa i svojih najblizih. Ne postoji porodica u Srbiji u kojoj neko nije oboleo ili vec umro od raka!

supersmederevac

pre 5 godina

I bombe i djubre koje bacamo, losi automobili koje vozimo, hrana puna hemije, ind. zagadjenja, slaba zastita na radu, stres, alkohol, cigarete, i na kraju unistavanje prirode. Ovo su uzroci povecanja broja oboleli. Sve to drzava moze da kontrolise i da utice na to, ali od drzave nista. Prihvatanje odgovornosti nam nikad nije bila jaca strana, zato je nalakse okriviti samo bombardovanje.

Dusan

pre 5 godina

Kakve gluposti od strane obrazovanog coveka. Kao doktor morao bi da zna da zracenje unistava dnk, provlace se greske pri replikaciji i eto tumora... Jos nisam vido da neko rukuje uranijumom bez zastitnog odela, pitam se zasto...

bozza

pre 5 godina

Pa zamislite da priznaju. to je isto kad mi osecamo da ima vise od 45 stepeni napolju a oni nas obavestavaju na vestima da je temperatura 37.
(mozda nekad, 12. oktobar 2018 17:45)

100% si u pravu, zavera ide jos dublje. Na satu pise 5 popodne a napolju vec mrak. Pa koga oni lazu?

aca

pre 5 godina

Pa naravno da nije, sto ne znaci da je zdrav. Povecanje malignih oboljenja u centralnoj i jugoistocnoj Evropi su direktna posledica Cernobilja.

svetleći

pre 5 godina

Tačno je da osiromašeni uranijum nije uzročnik raka. Pozdravljam da je konačno neko smogao snage da kaže istinu. Jedva čekam da neko kaže i drugu istinu. Da nas naši dragi prijatelji iz NATO pakta nisu napali već da je to ubedjenje samo proizvod mašte. Polako. Ima vremena...

Кики

pre 5 godina

.... објасни то, стручњаче, породицама 348 италијанских официра и војника, који су били стационирани у западном делу КиМа и који су умрли, а Суд је прихватио да држава Италија чак плати и одштету њиховим породицама ... или је узрок био прекомерно уношње тестенина, стручњаче ...

nema tajni

pre 5 godina

Aha, vazi svi sto pricaju da nema veze su placeni da to rade. A svako ko procita neka stavi prst na celo i zapita se koliko samo zna blizis slucajeva obolelih. Pa i svojih najblizih. Ne postoji porodica u Srbiji u kojoj neko nije oboleo ili vec umro od raka!
(mega bot, 12. oktobar 2018 18:44)

evo ja nisam placen, ja sam volonter. I medju blizima nemam nijednog (i slovima: NIJEDNOG) clana porodice koji je umro od raka (ujak koji je umro 1982. od raka pluca pretpostavljam da nije predmet ove rasprave). Moji umiru od SLOGA pre svega, i od srca.
Lepo covek kaze da smo mi stara i zapustena nacija.

артиљерац

pre 5 godina

Нека буде како каже Гдин Професор,али нека ми објасни зашто америчко особље које наоружава авионе А-10 Thunderbolt муницијом од осиромашеног уранијума то ради у скафандерима и са гас маскама. А кад наоружавају друге авионе,јер само А-10 носи муницију од осиромашеног уранијума, у обичним комбинезонима, чак и полуголи.Да нису мазохисти,воле да се муче и пате,у одређеним ситуацијама.

Matrix

pre 5 godina

A zasto nijedan strucnjak ne potrkepi te tvrdnje cinjenicama neka lepo ode u kontamimoranu zonu ositomasenog uranijuma i neka provede tsmo par godina neka pije tu vodu i jede povrce iz tezemljenpa da vidimo... Ovako ispadaju smesni!

maxsa

pre 5 godina

U Srbiji reke i potoci sluze kao odvod za kanalizaciju i mini deponije a iz tih reka se navodnjavaju njive ...u poljoprivredi se nemilice i neadekvatno koriste razni pesticidi/herbicidi pa cak i neki koji su u EU odavno zabranjenji/suzbijeni...auto perionice nemaju filtere za preciscavanje ...razradjenim motornim uljima se po selima farbaju plotovi, cardaci, ambari i ta ulja zavrzavaju u zemljistu i vodi.....kada se sve to sabere dolazi se do rezultata da je opsta svest o ekologiji/ zivotnoj sredinu u Srbiji na nivou jedne amebe * ( jednocelijsko bice koje ne razmislja)

Ime

pre 5 godina

Rak pluca nije od cigara "moj deda pusio od 10te godine i ziveo 80 godina, to nas lazu), Prskanje svime i svacim (totalom pre setve, dubinsko sa setvom i onda "uzeleno" sa onim za sirokolisne i onim za uskolisne korove) pravilo je "stavi malo vise kad mesas, za svaki slucaj", znam i one sto okucnice i oko vikendica prskaju totalima da ne moraju kositi travu. Voce se vraca iz izvoza jer je prepuno pesticida i herbicida, kvalitet mleka medju najnizim u Evropi, meso se nekotrolisano uvozi pa nas zapadne govedina iz Brazila stara nekoliko godina itd, itd....kome treba Uranijum?

ddgb

pre 5 godina

.... објасни то, стручњаче, породицама 348 италијанских официра и војника, који су били стационирани у западном делу КиМа и који су умрли, а Суд је прихватио да држава Италија чак плати и одштету њиховим породицама ... или је узрок био прекомерно уношње тестенина, стручњаче ...
(Кики, 12. oktobar 2018 17:45)

Kako to da su samo italijanski vojnici umirali, a ne I iz drugih zemalja? Na Kosovu ima/je imalo vojnika iz 4, 5 zemalja I nikome nije nista bilo, nego samo Italijanima. Ispade da je vise italijanskih vojnika umrlo, nego ljudi koji zive na Kosovu od raka.
Italijanski sudovi su bili doneli presudu da MMR vakcina izaziva autizam, to dovoljno govori o njihovoj kompetentnosti. Kasnije je ta presuda oborena.
U mnogo razvijenijim zemljama Evrope raste broj obolelih od raka, cak I brze nego u Srbiji, a te zemlje nemaju veze sa osiromasenim uranijumom. Kod nas je problem smrtnost od raka, a to je posledica zdravstva I toga sto ljudi u Srbiji nemaju naviku da idu redovno kod lekara na kontrole, nego se ide kada vec bude kasno.

svet

pre 5 godina

Jedno je istina! A to je da osiromaseni uranijum uzrokuje maligno obolenje. Dali je obolilo zbog toga njih vise sto ili samo jedan. Neka odgovaraju i za tog jednog coveka. Da nisu bacili, ni taj jedan covek ne bi oboleo. Drugo ako je to tako da nije maligno, sto kog vraga onda vojnici koji pune sanzer aviona ili helikoptera tom municijom nose RHB-o opremu dok obicnom municijom nose primarne uniforme!? Sve jedan koji tvrdi da nije maligno, nek u svojo kuci drzi jedan takav metak za ukras par nedelja ili dana pa da vidi i vidimo dali maligno ili ne!

Sloba

pre 5 godina

Lepi

U pravu si, s tim što ako proizvod ima deklaraciju onda vam verovatno uopšte ne treba u ishrani. Jedite oni hranu na kojoj piše samo jedna reč: "pasulj", "kupus", "pirinač", "jabuka". Ovo je najbolji pristup ishrani.

Posmatrac

pre 5 godina

Daleko od toga da je bezopasan, ali nije glavni krivac. Koliko rezervoara nafte su nam unistili, koliko trafo-stanica iz kojih su iscurili kancerogeni izolatori. Petrohemiski pogoni, skladista hemikalija. Pa preterana upotreba pesticida....E to je glavni uzrok, a ne U238 koji ima dugacak period poluraspada, znaci da malo zraci. Izotopi joda su srednje zivuci i mnogo vise zrace, na primer.

lanmi

pre 5 godina

Zapitajte se kakva nam je ishrana. Sta mi jedemo? Zivim na selu i obradjujem njive. Za svaku vocku, za za svaki usev koristi se neki pesticid, herbicid ili kako god. I to vise puta godisnje. A za jeftine salame da ne pricam jer nisam mesar. ZDRAVLJE NA USTA ULAZI!

Aleksandar

pre 5 godina

Ja mislim da ce vise gradjana Srbije umreti od gladi, dobiti rak od pilica nagruvanih hormonima i ciste pijace vode, da ce se vise dece nedovoljno razviti (mentalno i fizicki) zbog nedostatka kvalitetne hrane nego sto nam preti rak od osiromasenog uranijuma. Selo gori a baba se ceslja je idealan naziv za nase zivote u Srbiji (mada seriju nikad nisam gledao). Ovde se umire od stresa i toga sto u najsiromasnijoj zemlji imamo najskuplju drzavu, zbog toga sto smo svi svrstani u kategoriju podanika na kraljevskom dvoru. Prijatan vikend u Srbistanu.

mozda nekad

pre 5 godina

Pa zamislite da priznaju. to je isto kad mi osecamo da ima vise od 45 stepeni napolju a oni nas obavestavaju na vestima da je temperatura 37.

prizrenac

pre 5 godina

Abraham/Ja zivim u Prizrenu i Pastrik nam je blizu,ovaj avion sto si spomenuo gde prolazi ostavlja samo pepeo,pa koja PVO mogla da puca na ovo cudo,kad on pre ispali granatu,ako neverujes dodji u Pz dacu ti adresu i bices drag gost,pa cu da te vodim tamo da vidis sta su radili ovi avioni.

Srdjan bg

pre 5 godina

Ako se ne varam ovaj "doktor" je na platnom spisku Glaxo Smith Kline-a, i to ne izmišljam ja teoretičar zavere nego je dokazala Brankica Stanković u emisiji Insajder!

ćika MUHAMED

pre 5 godina

Naravno da nije uzrok, to su samo glupe rezimske price. Uzrok je srpska plata od 250 evra pa covek mora da radi dva posla i da svakodnevno bude pod stresom koji je takodje veliki uzrok kancera jer nije siguran da li ce detetu imati za ekskurziju, uzrok su puni nocni klubovi gde su mladi svaki vikend mrtvi pijani (alkohol takodje veliki uzrocnik), uzrik je suva hrana, cigarete, kreveti i sporeti po rekama takodje, i mogu do sutra da nabrajam. Mi smo krivi za to, a ne Amerika. Je l' nam Amerikanci brane da zivimo i hranimo se zdravo? Ne.
(sef strucnog staba, 12. oktobar 2018 17:53)

Meni je jako žao ljudi kao što je ovaj komentator. To su nesrećnici "od malena". Njihov mozak i rasuđivanje je devastiran još dok su bili fetus, i tu pomoći nema. Kada bi bilo svrsishodno postavljati im pitanja, onda bi se moglo postaviti pitanje o tome kako je to "srpska plata od 250 evra" dovoljna "da su mladi svaki vikend mrtvi pijani" kao da su noćni klubovi "narodne kuhinje " Crvenog krsta, samo gde se toči alkohol, najskuplji viskiji i šampanjci? Moj šefe, tebe je neka radijacija žestoko zahvatila.

Zoki

pre 5 godina

@артиљерац - Odakle ti informacija o tim zaštitnim maskama i skafanderima? Veću glupost nisam čuo. Hiljadu puta do sada je ponovljeno da je osiromašeni uranijum upotrebljavan isključivo u municiji za protivoklopne topove, sa kojom je delovano na KiM i jugu Srbije. Uvek će se naći neko ko će ponovo da ga potegne. Do bombardovanja nam je tekao med i mleko, 80% nacije se grejalo na čvrsta goriva, a oni koji nisu su se grejali na struju dobijenu u termoelekrnanama. Kada se desio Černobil, radioaktivne kiše su padale po svim okolnim zemljama, samo na "misteriozan način" nisu iznad SFRJ, bar su tako rekli drugovi komunisti. Gas maske su nosili seljaci kada su prskali voće odokativnom metodom i hemijskim sredstvima koja su u vreme sankcija stizala kao i crveni benzin iz susednih zemalja. ne isključujem mogućnost da su pravljena u garažama u kojima su se punili i sokovi. O stresu da ne govorimo. Uprkos svemu tome, procenat obolelih od raka ne odstupa drastično od susednih zemalja.

ja sam mala pit bul terijer

pre 5 godina

Ako nije osiromaseni uranijum, šta jeste? Predstaviti cinjenice i rezultate istraživanja, pa onda osporavati i postavljati hipoteze. Kakvi paušalni zaključci, neverovatno...

Max

pre 5 godina

Ja imam nedostatak pigmenta poznatiji kao "Alopecija". Izražava se belim flekama na koži koje se vremenom šire i za to ne postoji lek. Doktori kažu da je to retko oboljenje, ali ja ipak vidim da popriličan broj ljudi sa ovih prostora pati od ovog oboljenja. Mislim da to nije slučajnost

Gmizavac

pre 5 godina

Ja sam NERVOZAN i stalno VIČEM i sve mi smeta! A tamo bio osiromašeni uranijum! Slučajnost? Ne bih rekao!

I ko kaže da nije zato, nije pravi patriota kao ja!

eksperiment

pre 5 godina

Svima koji tvrde da osiromaseni uranijum nije opasan po zdravlje okreciti sve sobe u kuci/stanu sa istim i dati im priliku da dokazu svoje tvrdnje.

mm

pre 5 godina

@артиљерац
Pa pročitaj tekst, čovek je sve objasnio. Osiromašeni uranijum je otrovan, ali nije radioaktivan. Zaštita je prevencija trovanja, ne bi ih spasla radioaktivnosti.

nema tajni

pre 5 godina

зашто америчко особље које наоружава авионе А-10 Thunderbolt муницијом од осиромашеног уранијума то ради у скафандерима и са гас маскама. 

(артиљерац, 12. oktobar 2018 21:23)

Nema skafandera ni gas maski

https://i.ytimg.com/vi/RUVWlt7PIEQ/maxresdefault.jpg

https://i.pinimg.com/originals/39/07/76/390776f0eb2082f24c2fea86962ffcd8.jpg

http://www.bandepleteduranium.org/en/images/img_495.jpg

https://i.pinimg.com/236x/b3/ef/01/b3ef0127598eb1577f6fc601db0a0a9e--law-of-war-military-weapons.jpg

Andreja Analiticar Belosvetski

pre 5 godina

Vecina komentatora nemaju veze sa uranovim mineralima U235 i U238. Oni to pricaju kako su im rekli a njihovo znanje je 0 (nula). Uranovi minerali su opasni u bilo kom obliku se pojavljuju. Veoma je dobro poznato da vecina onih koji su radili na rudarenju po rudnicima urana umiru veoma rano, uglavnom od udisanja prasine i radioaktivnog zracenja. To vam govori osoba koja je radila na projektovanju uranovih rudnika po svetu. A vi profesionalni diskutanti za saku dolara, ste veoma opasni lazovi. Upamtite dobro, Uranovi minerali su opasni za sva ziva bica, ukljucujuci i biljke koje menjaju strukturu i rastu nekontrolisano.

T

pre 5 godina

Zna se gde je bombardovamo osiromašenim uranijumom. Zna se gde nije. Treba uporediti podatke iz jednih i drugih oblasti i imaćemo odgovor. To nije komplikovano uraditi. Sve ostalo je nagađanje.

nema tajni

pre 5 godina

Niko da pomene radioaktivne gromobrane koje je komunistička vlast postavljala po celoj Srbiji još za vreme Tita a u kojima je isti takav uranijum, i koji su još uvek po zgradama iako je još 1991 donet zakon da se demontiraju. 
Recite ne uranijumu!
(Ratko, 13. oktobar 2018 13:43)

Radioaktivni gromobrani nisu izum komunisticke vlasti i Tita. U to vreme se mislilo da ce radioaktivno zracenje, usmereno u vis, u vazduhu stvoriti provodni jonizovani kanal koji bi usmerio pocetno praznjenje iz oblaka. I za tu svrhu je uranijum isuvise slab izvor nego se koriste jaci vestacki izvori (americijum, cini mi se). Nije svaka radioaktivnost uranijum, a uranijum je po svojoj aktivnosti na dnu lestvice radioaktivnih materijala.

spektrografičar

pre 5 godina

Sad će SAD, EU i NATO da nam ojasne da je to sve od duvana i dizela. Od uranijuma raste lepše cveće, veće drveće, zdraviji medvedi i tako to.

tuga

pre 5 godina

"Vecina komentatora nemaju veze sa uranovim mineralima U235 i U238. Oni to pricaju kako su im rekli a njihovo znanje je 0 (nula)."
(Andreja Analiticar Belosvetski, 13. oktobar 2018 08:18)

Uranovi minerali U235 i U238...? Nesto drugo je 0 (nula).

Ratko

pre 5 godina

Niko da pomene radioaktivne gromobrane koje je komunistička vlast postavljala po celoj Srbiji još za vreme Tita a u kojima je isti takav uranijum, i koji su još uvek po zgradama iako je još 1991 donet zakon da se demontiraju.
Recite ne uranijumu!

Dušan

pre 5 godina

koliko trafo-stanica iz kojih su iscurili kancerogeni izolatori.
(Posmatrac, 12. oktobar 2018 20:52)
Pa, koliko? Pretpostavljam da misliš na PCB (polihlorovani bifenili) vrstu ulja koja su se koristila kao transformatorska ulja, tipa Pyranol ili Chlorextol. Koliko je takvih transformatora bombardovano?
Otkriću ti. Nije nijedan. Prvenstveno zato što ih nije ni bilo mnogo jer su svi takvi uvoženi iz Amerike, a domaći i evropski su rađeni sa mineralnim uljima ili suvi. Svi PCB su još tada bili evidentirani i predviđeni za zamenu (najkasnije do 2015.) što će reći da su Amerikanci imali (ili mogli da imaju) precizne podatke i gde se nalaze.
Zašto je potrebno da lažeš? Time samo kompromituješ i ono ostalo gde si u pravu.

nema tajni

pre 5 godina

„Doktore”, objasni Mariji Kiri da uranijum nije kancerogen.
(Dzeremaja, 13. oktobar 2018 20:19)

A neka tebi nastavnik hemije objasni da je Marija Kiri ceo zivot provela radeci sa elementima koji su neuporedivo aktivniji i opasniji od uranijuma (polonijum, radijum). Nego ljudi culi za uranijum u atomskim bombama a ne razlikuju fisiju i radioaktivnost, pa proglasavaju uranijum za opasnost najvecu. Sta da kazemo za izotope polonijuma, kobalta, iridijuma, cezijuma, joda...?

Trovach

pre 5 godina

@Ime...Bas zato jedemo zatrovanu hranu, jer poljoprivrednici imaju znanje o pesticidima kao sto je tvoje. Najezim se kada neko kaze "pesticidi i herbicidi". Herbicidi su podgrupa pesticida. Isto tako bi bilo glupo reci"vitamini i C vitamin". Nazalost nasi poljoprivrednici nemaju ni osnovno znanje o zastiti i djubrenju useva, a nisu mnogo bolje upoznati ni sa agrotehnikom i plodoredom.

Smuleco

pre 5 godina

@eksleriment: Nemoj tako, jbg..
kada bi im "okrečili" sobe u kući/stanu sa osiromašenim uranijumom, od "svetla" ljudi ne bi mogli da spavaju!

марко

pre 5 godina

где је столтенберг да сад нешто каже а не ринге ринге раја. не знам како га вучко у опште пусти у државу?

Oleg

pre 5 godina

verujem da bi neki nasi doktori davali uranijum kao lek.ako nije kancerogen,neka objasne druge stetne posledice,nije valjda bogat vitaminima.

Mire

pre 5 godina

Nije nas problem broj obolelih. Tu zaista ne odskacemo od Evrope. Problem je velika smrtnost a tu su razlozi visestruki -zdravstvena neprosvecenost, niko i ne ide na preventivne preglede, nekvalitetni lekovi ili nemogucnost da se do njih dodje, nedostatak kvalitetnih kadrova u zdravstvu i zdravstvenih ustanova..
Obolevalo se i umiralo ali se nije mnogo govorilo o tome i ranije. A o zagadjenosti - prebrojte obolele u selima oko TE Kostolac, raspitajte se koliko teskih metala ima Dunavu, sta se u vode odakle se snabdevamo vodom za pice izliva..koliko pesticida se trpa na njive i eto vam dobrih sansi za bolesti, bilo kojih.
Nas narod je pun gorcine, opravdano, jer bombardovanje nase zemlje je bilo dusmansko. Inace, doktor koga osporavate je sa zavidnom karijerom i priznat u svetu i kod nas.
Da ne bude zabune-i ja se lecim od iste bolesti

aco

pre 5 godina

Зашто се онда осиромашени уранијум у САД-у складишти као радиоактивни материјал? После бомбардовања Србије, осиромашени уранијум је забрањен. Ми смо им били заморчад. Поред епидемије канцера, имамо и епидемију плаћених стручњака и медија да нас убеђују да осиромашени уранијум није штетан.

Max

pre 5 godina

Ja imam nedostatak pigmenta poznatiji kao "Alopecija". Izražava se belim flekama na koži koje se vremenom šire i za to ne postoji lek. Doktori kažu da je to retko oboljenje, ali ja ipak vidim da popriličan broj ljudi sa ovih prostora pati od ovog oboljenja. Mislim da to nije slučajnost

Огњен

pre 5 godina

Ставио бих ја тога да живи остатак живота на земљишту које је бомбардовано муницијом са осиромашеним уранијумом или му то земљиште донео и посуо у његову башту. Па ако њему ништа не буде за 10 година повероваћу му.

mega bot

pre 5 godina

Aha, vazi svi sto pricaju da nema veze su placeni da to rade. A svako ko procita neka stavi prst na celo i zapita se koliko samo zna blizis slucajeva obolelih. Pa i svojih najblizih. Ne postoji porodica u Srbiji u kojoj neko nije oboleo ili vec umro od raka!

Dusan

pre 5 godina

Kakve gluposti od strane obrazovanog coveka. Kao doktor morao bi da zna da zracenje unistava dnk, provlace se greske pri replikaciji i eto tumora... Jos nisam vido da neko rukuje uranijumom bez zastitnog odela, pitam se zasto...

ćika MUHAMED

pre 5 godina

Naravno da nije uzrok, to su samo glupe rezimske price. Uzrok je srpska plata od 250 evra pa covek mora da radi dva posla i da svakodnevno bude pod stresom koji je takodje veliki uzrok kancera jer nije siguran da li ce detetu imati za ekskurziju, uzrok su puni nocni klubovi gde su mladi svaki vikend mrtvi pijani (alkohol takodje veliki uzrocnik), uzrik je suva hrana, cigarete, kreveti i sporeti po rekama takodje, i mogu do sutra da nabrajam. Mi smo krivi za to, a ne Amerika. Je l' nam Amerikanci brane da zivimo i hranimo se zdravo? Ne.
(sef strucnog staba, 12. oktobar 2018 17:53)

Meni je jako žao ljudi kao što je ovaj komentator. To su nesrećnici "od malena". Njihov mozak i rasuđivanje je devastiran još dok su bili fetus, i tu pomoći nema. Kada bi bilo svrsishodno postavljati im pitanja, onda bi se moglo postaviti pitanje o tome kako je to "srpska plata od 250 evra" dovoljna "da su mladi svaki vikend mrtvi pijani" kao da su noćni klubovi "narodne kuhinje " Crvenog krsta, samo gde se toči alkohol, najskuplji viskiji i šampanjci? Moj šefe, tebe je neka radijacija žestoko zahvatila.

Циник

pre 5 godina

Уранијум није канцероген, у западним државама га додају деци у сок за јачање имунитета.

svet

pre 5 godina

Jedno je istina! A to je da osiromaseni uranijum uzrokuje maligno obolenje. Dali je obolilo zbog toga njih vise sto ili samo jedan. Neka odgovaraju i za tog jednog coveka. Da nisu bacili, ni taj jedan covek ne bi oboleo. Drugo ako je to tako da nije maligno, sto kog vraga onda vojnici koji pune sanzer aviona ili helikoptera tom municijom nose RHB-o opremu dok obicnom municijom nose primarne uniforme!? Sve jedan koji tvrdi da nije maligno, nek u svojo kuci drzi jedan takav metak za ukras par nedelja ili dana pa da vidi i vidimo dali maligno ili ne!

dedza74

pre 5 godina

Ja sam čuo da su neki italijanski vojnici koji su obitavali na kosovu se razboleli od kancera i da su tužili i dobili proces gde je utvrđeno da je uzrok uranijum.
Nisu se razboleli od straha valjda!

Кики

pre 5 godina

.... објасни то, стручњаче, породицама 348 италијанских официра и војника, који су били стационирани у западном делу КиМа и који су умрли, а Суд је прихватио да држава Италија чак плати и одштету њиховим породицама ... или је узрок био прекомерно уношње тестенина, стручњаче ...

Jovan

pre 5 godina

Ljudi, davno je to bilo i tukli su uglavnom po metama na KIM, realno veci je problem pusenje, krsevi na putevima, grejanje na gume i smece hrana nego uranijum. Samo kazem.

Skodar

pre 5 godina

Naravno da nije. Niti moze. Uranijumom mozete da se otrujete jer je tezak metal. Nikako da je radioaktivan da bi bio kancerogen. Ljudi, urazumite se. Ne dozvolite da vas estradni lekari zeljni medijske paznje ili sa politickom agendom zavaraju.

Knjige u ruke pa ucite o OU. Da se vozite boingom 737 bicete izlozeni vecoj kolicini OU nego sto je pala na Srbiju tokom cele 1999. I nista vam nece biti, kao sto i nije svima koji lete avionom.

Jednostavno je u vezi raka, rapidno starimo, vece su sanse za maligna oboljenja i to je razlog sto nam se "cini" da ima vise obolelih, jer svako ima sve vise starih ljudi oko sebe. U realnosti i prema egzaktnim brojkama drzave cije estradne lekare prizivate, nema povecanja veceg nego kod ostalih drzava u Evropi, cak i manje. To sto je smrtnost veca, nije do broja obolelih nego do lose i kasne dijagnostike i loseg sistema lecenja.

U drzavi gde se purnjaju cigarete kao da smo furune a ne ljudi, gde se zderu najgore mesne preradjevine, udise uzasno los vazduh, niko ne treba ni da pomisli da UO moze ikako da naskodi bilo kome.

ja sam mala pit bul terijer

pre 5 godina

Ako nije osiromaseni uranijum, šta jeste? Predstaviti cinjenice i rezultate istraživanja, pa onda osporavati i postavljati hipoteze. Kakvi paušalni zaključci, neverovatno...

svetleći

pre 5 godina

Tačno je da osiromašeni uranijum nije uzročnik raka. Pozdravljam da je konačno neko smogao snage da kaže istinu. Jedva čekam da neko kaže i drugu istinu. Da nas naši dragi prijatelji iz NATO pakta nisu napali već da je to ubedjenje samo proizvod mašte. Polako. Ima vremena...

Matrix

pre 5 godina

A zasto nijedan strucnjak ne potrkepi te tvrdnje cinjenicama neka lepo ode u kontamimoranu zonu ositomasenog uranijuma i neka provede tsmo par godina neka pije tu vodu i jede povrce iz tezemljenpa da vidimo... Ovako ispadaju smesni!

артиљерац

pre 5 godina

Нека буде како каже Гдин Професор,али нека ми објасни зашто америчко особље које наоружава авионе А-10 Thunderbolt муницијом од осиромашеног уранијума то ради у скафандерима и са гас маскама. А кад наоружавају друге авионе,јер само А-10 носи муницију од осиромашеног уранијума, у обичним комбинезонима, чак и полуголи.Да нису мазохисти,воле да се муче и пате,у одређеним ситуацијама.

.....

pre 5 godina

Jel NATO kriv za onu zakopanu burad sa radioaktivnim otpadom kod Obrenovca i ko zna gde još?

Jel NATO kriv za stare šporete,mašine i ostalo pokućstvo u rekama i kanalima?

Jel NATO kriv za đubre na svakom koraku?

Sve to truje zemlju i voće i povrće koje raste iz te iste zemlje...

nema tajni

pre 5 godina

Ocito da jedan epidemiolog i jedan advokat govore potpuno razlicitim jezikom. Ali da li jezik nauke hoce neko da slusa u vreme politickih igrica?

Ono sto nije receno je da je italijanska epidemioloska sluzba nezadovoljna obradom rezultata o oboljevanju od raka italijanskih vojnika i njegovom navodnom vezom sa osiromasenim uranijumom (OU). Izgleda da su rezultati namerno pogresno obradjeni da bi se izvukao pogresan zakjucak i od drzave izmuzla odsteta. Na primer, ucestanost oboljevanja italijanskih vojnika koji poticu vecinom sa siromasnog juga, poredjena je sa populacijom razvijenog severa.

Drugo, za smrt Salvatorea Vake, italijanskog vojnika koji je sluzio u Bosni, optuzena je drzava "koja ga nije snabdela potrebnom opremom za rukovanje uranijumskom municijom" sto je pravnicka glupost. OU koji se nalazi kao penetrator u zrnima, okruzen je aluminijumskom kosuljicom koja efikasno blokira iovako slabo zracenje OU. Nikad gole ruke ne dolaze u dodir sa OU.

Trece, italijanski vojnici su oboleli i umrli relativno brzo u odnosu na akcije NATO u Bosni i na Kosovu. A rak nije grip. Rakovima za koje se optuzuje OU treba vise od 5 godina da se zacnu. Ako nas advokat kaze "sad (posle 20 godina) je pravo vreme da se utvrdi smrtnost od raka", on time automatski odbacuje dokazni materijal o italijanskim vojnicima, koji su umrli pocetkom 2000ih.

Cetvrto, italijanski vojni autoriteti nesto drugo kriju i pristaju na isplatu odstete navodno zbog OU da zataskaju nesto drugo. Komitet italijanskog parlamenta je utvrdio da je 1999. i 2000. postojao blagi porast smrtnosti u CELOJ italijanskoj vojsci a ne samo medju onima koji su bili stacionirani u Bosni i na Kosovu, i pretpostavio da je to zbog nepravilnosti u vakcinaciji trupa za medjunarodne misije. Tako da prihvacene tuzbe i isplacene odstete ne mogu da posluze kao dokaz stetnosti OU na nasu populaciju.

Nodi

pre 5 godina

Glavni uzročnici raka su: pušenje, alkohol i loša ishrana. prva dva mogu da se izbegnu, ali treće teško. Naša prosečna primanja su mala, kupujemo jeftinu hranu, a jeftina hrana je nekvalitetna. Naše prodavnice su pune loše hrane i prerađevina, sa kojekakvim emulgatorima, zaslađivačima, jeftinim palminim uljem, itd. Sve najjeftinije, da bi mogli da kupimo. Živim u Nemačkoj pa mogu da uporedim. Jednom sam u NS kupio pakovanje crnih maslinki. Prvo, nisu bile crne nego zelene ofarbane u crno, drugo smrdele su na benzin ili naftu. Alo rođaci, šta je bre ovo !? šta to prodajete? Ja ću baciti, ali ljudi to jedu ! I posle otkud rakovi.

mozda nekad

pre 5 godina

Pa zamislite da priznaju. to je isto kad mi osecamo da ima vise od 45 stepeni napolju a oni nas obavestavaju na vestima da je temperatura 37.

eksperiment

pre 5 godina

Svima koji tvrde da osiromaseni uranijum nije opasan po zdravlje okreciti sve sobe u kuci/stanu sa istim i dati im priliku da dokazu svoje tvrdnje.

sef strucnog staba

pre 5 godina

Naravno da nije uzrok, to su samo glupe rezimske price. Uzrok je srpska plata od 250 evra pa covek mora da radi dva posla i da svakodnevno bude pod stresom koji je takodje veliki uzrok kancera jer nije siguran da li ce detetu imati za ekskurziju, uzrok su puni nocni klubovi gde su mladi svaki vikend mrtvi pijani (alkohol takodje veliki uzrocnik), uzrik je suva hrana, cigarete, kreveti i sporeti po rekama takodje, i mogu do sutra da nabrajam. Mi smo krivi za to, a ne Amerika. Je l' nam Amerikanci brane da zivimo i hranimo se zdravo? Ne.

ddgb

pre 5 godina

.... објасни то, стручњаче, породицама 348 италијанских официра и војника, који су били стационирани у западном делу КиМа и који су умрли, а Суд је прихватио да држава Италија чак плати и одштету њиховим породицама ... или је узрок био прекомерно уношње тестенина, стручњаче ...
(Кики, 12. oktobar 2018 17:45)

Kako to da su samo italijanski vojnici umirali, a ne I iz drugih zemalja? Na Kosovu ima/je imalo vojnika iz 4, 5 zemalja I nikome nije nista bilo, nego samo Italijanima. Ispade da je vise italijanskih vojnika umrlo, nego ljudi koji zive na Kosovu od raka.
Italijanski sudovi su bili doneli presudu da MMR vakcina izaziva autizam, to dovoljno govori o njihovoj kompetentnosti. Kasnije je ta presuda oborena.
U mnogo razvijenijim zemljama Evrope raste broj obolelih od raka, cak I brze nego u Srbiji, a te zemlje nemaju veze sa osiromasenim uranijumom. Kod nas je problem smrtnost od raka, a to je posledica zdravstva I toga sto ljudi u Srbiji nemaju naviku da idu redovno kod lekara na kontrole, nego se ide kada vec bude kasno.

bozza

pre 5 godina

Pa zamislite da priznaju. to je isto kad mi osecamo da ima vise od 45 stepeni napolju a oni nas obavestavaju na vestima da je temperatura 37.
(mozda nekad, 12. oktobar 2018 17:45)

100% si u pravu, zavera ide jos dublje. Na satu pise 5 popodne a napolju vec mrak. Pa koga oni lazu?

abraham

pre 5 godina

Osiromaseni uranijum se koristi iskljucivo za izradu zrna metka 30mm za top tipa Avenger koji se nalazi iskljucivo na avionu A-10. zrno se upotrebljava za lako probijanje oklopa na oklpono-mehanizovanim sretstvima. nepostoji drugacija vrsta naoruzanja sa osiromasenim uranijumom jer nema svrhe koristiti ga kao bombu ili raketu. avion A-10 je namjenjem za blisku i indirektnu vazdusnu podrsku. dizajniran da bi precizno pogodio metu iz tog automatskog topa, mora da leti na malim visinama i podzvucnim brzinama sto ga cini lakom metom za bilo koju vrstu protivvazdusne odbrane, bilo artiljerijske il raketne. u agresiji 99 na vojsku jugoslavije koristen je samo u granicnom pojasu kosova sa albanijom i makedonijom, za otkrivanje i unistavanje tenkovskih jedinica, granicnih i specijalnih jedinica, utvrdjenih bunkera kao i ostale zive sile. bilo kakva upotreba ka unutrasnjosti jugoslavije nema nikakve svrhe jer bi u bilokojim meteoroloskim uslovima bio oboren gustom mrezom naseg PVO. tako da je i kontaminacija osiromasenim uranijumom moguca samo na jugu kosova i eventualno u okolini preseva i vranja. nema sta taj avion da trazi iznad beograda, novog sada, nisa, kraljeva, sombora, podgorice. tamo nema meta za njega i lako bi bio izgubljen.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Za rak develog creva i pluca (ubedljivo najveci broj od svih obolelih od raka) uranijum nema previse veze,jer je debelo crevo vezano za ishranu,a pluca za duvan (Srbija je cini mi se u tri u Evropi pp broju pusaca,i to loseg,prskanog,kancerogenog duvana). Onda ide stres od zivota u Srbiji i onda ide uranijum.

spektrografičar

pre 5 godina

Sad će SAD, EU i NATO da nam ojasne da je to sve od duvana i dizela. Od uranijuma raste lepše cveće, veće drveće, zdraviji medvedi i tako to.

nema tajni

pre 5 godina

Aha, vazi svi sto pricaju da nema veze su placeni da to rade. A svako ko procita neka stavi prst na celo i zapita se koliko samo zna blizis slucajeva obolelih. Pa i svojih najblizih. Ne postoji porodica u Srbiji u kojoj neko nije oboleo ili vec umro od raka!
(mega bot, 12. oktobar 2018 18:44)

evo ja nisam placen, ja sam volonter. I medju blizima nemam nijednog (i slovima: NIJEDNOG) clana porodice koji je umro od raka (ujak koji je umro 1982. od raka pluca pretpostavljam da nije predmet ove rasprave). Moji umiru od SLOGA pre svega, i od srca.
Lepo covek kaze da smo mi stara i zapustena nacija.

pantelija

pre 5 godina

Dovoljno je bilo čuti "Ni obogaćeni, ni prirodni, ni osiromašeni uranijum nije kancerogen".
Sa druge strane, zadnjih 7 godina živim u Austriji, i sreo sam više mladih ljudi sa kancerom nego za 30 godina u Srbiji.
Treća je stvar što ovde ljudi imaju šanse da se izleče, za razliku od Srbije.

Gmizavac

pre 5 godina

Ja sam NERVOZAN i stalno VIČEM i sve mi smeta! A tamo bio osiromašeni uranijum! Slučajnost? Ne bih rekao!

I ko kaže da nije zato, nije pravi patriota kao ja!

aca

pre 5 godina

Pa naravno da nije, sto ne znaci da je zdrav. Povecanje malignih oboljenja u centralnoj i jugoistocnoj Evropi su direktna posledica Cernobilja.

Ratko

pre 5 godina

Niko da pomene radioaktivne gromobrane koje je komunistička vlast postavljala po celoj Srbiji još za vreme Tita a u kojima je isti takav uranijum, i koji su još uvek po zgradama iako je još 1991 donet zakon da se demontiraju.
Recite ne uranijumu!

prizrenac

pre 5 godina

Abraham/Ja zivim u Prizrenu i Pastrik nam je blizu,ovaj avion sto si spomenuo gde prolazi ostavlja samo pepeo,pa koja PVO mogla da puca na ovo cudo,kad on pre ispali granatu,ako neverujes dodji u Pz dacu ti adresu i bices drag gost,pa cu da te vodim tamo da vidis sta su radili ovi avioni.

Srdjan bg

pre 5 godina

Ako se ne varam ovaj "doktor" je na platnom spisku Glaxo Smith Kline-a, i to ne izmišljam ja teoretičar zavere nego je dokazala Brankica Stanković u emisiji Insajder!

Andreja Analiticar Belosvetski

pre 5 godina

Vecina komentatora nemaju veze sa uranovim mineralima U235 i U238. Oni to pricaju kako su im rekli a njihovo znanje je 0 (nula). Uranovi minerali su opasni u bilo kom obliku se pojavljuju. Veoma je dobro poznato da vecina onih koji su radili na rudarenju po rudnicima urana umiru veoma rano, uglavnom od udisanja prasine i radioaktivnog zracenja. To vam govori osoba koja je radila na projektovanju uranovih rudnika po svetu. A vi profesionalni diskutanti za saku dolara, ste veoma opasni lazovi. Upamtite dobro, Uranovi minerali su opasni za sva ziva bica, ukljucujuci i biljke koje menjaju strukturu i rastu nekontrolisano.

Posmatrac

pre 5 godina

Daleko od toga da je bezopasan, ali nije glavni krivac. Koliko rezervoara nafte su nam unistili, koliko trafo-stanica iz kojih su iscurili kancerogeni izolatori. Petrohemiski pogoni, skladista hemikalija. Pa preterana upotreba pesticida....E to je glavni uzrok, a ne U238 koji ima dugacak period poluraspada, znaci da malo zraci. Izotopi joda su srednje zivuci i mnogo vise zrace, na primer.

mm

pre 5 godina

@артиљерац
Pa pročitaj tekst, čovek je sve objasnio. Osiromašeni uranijum je otrovan, ali nije radioaktivan. Zaštita je prevencija trovanja, ne bi ih spasla radioaktivnosti.

supersmederevac

pre 5 godina

I bombe i djubre koje bacamo, losi automobili koje vozimo, hrana puna hemije, ind. zagadjenja, slaba zastita na radu, stres, alkohol, cigarete, i na kraju unistavanje prirode. Ovo su uzroci povecanja broja oboleli. Sve to drzava moze da kontrolise i da utice na to, ali od drzave nista. Prihvatanje odgovornosti nam nikad nije bila jaca strana, zato je nalakse okriviti samo bombardovanje.

Dušan

pre 5 godina

koliko trafo-stanica iz kojih su iscurili kancerogeni izolatori.
(Posmatrac, 12. oktobar 2018 20:52)
Pa, koliko? Pretpostavljam da misliš na PCB (polihlorovani bifenili) vrstu ulja koja su se koristila kao transformatorska ulja, tipa Pyranol ili Chlorextol. Koliko je takvih transformatora bombardovano?
Otkriću ti. Nije nijedan. Prvenstveno zato što ih nije ni bilo mnogo jer su svi takvi uvoženi iz Amerike, a domaći i evropski su rađeni sa mineralnim uljima ili suvi. Svi PCB su još tada bili evidentirani i predviđeni za zamenu (najkasnije do 2015.) što će reći da su Amerikanci imali (ili mogli da imaju) precizne podatke i gde se nalaze.
Zašto je potrebno da lažeš? Time samo kompromituješ i ono ostalo gde si u pravu.

Sloba

pre 5 godina

Lepi

U pravu si, s tim što ako proizvod ima deklaraciju onda vam verovatno uopšte ne treba u ishrani. Jedite oni hranu na kojoj piše samo jedna reč: "pasulj", "kupus", "pirinač", "jabuka". Ovo je najbolji pristup ishrani.

Zoki

pre 5 godina

@артиљерац - Odakle ti informacija o tim zaštitnim maskama i skafanderima? Veću glupost nisam čuo. Hiljadu puta do sada je ponovljeno da je osiromašeni uranijum upotrebljavan isključivo u municiji za protivoklopne topove, sa kojom je delovano na KiM i jugu Srbije. Uvek će se naći neko ko će ponovo da ga potegne. Do bombardovanja nam je tekao med i mleko, 80% nacije se grejalo na čvrsta goriva, a oni koji nisu su se grejali na struju dobijenu u termoelekrnanama. Kada se desio Černobil, radioaktivne kiše su padale po svim okolnim zemljama, samo na "misteriozan način" nisu iznad SFRJ, bar su tako rekli drugovi komunisti. Gas maske su nosili seljaci kada su prskali voće odokativnom metodom i hemijskim sredstvima koja su u vreme sankcija stizala kao i crveni benzin iz susednih zemalja. ne isključujem mogućnost da su pravljena u garažama u kojima su se punili i sokovi. O stresu da ne govorimo. Uprkos svemu tome, procenat obolelih od raka ne odstupa drastično od susednih zemalja.

nema tajni

pre 5 godina

зашто америчко особље које наоружава авионе А-10 Thunderbolt муницијом од осиромашеног уранијума то ради у скафандерима и са гас маскама. 

(артиљерац, 12. oktobar 2018 21:23)

Nema skafandera ni gas maski

https://i.ytimg.com/vi/RUVWlt7PIEQ/maxresdefault.jpg

https://i.pinimg.com/originals/39/07/76/390776f0eb2082f24c2fea86962ffcd8.jpg

http://www.bandepleteduranium.org/en/images/img_495.jpg

https://i.pinimg.com/236x/b3/ef/01/b3ef0127598eb1577f6fc601db0a0a9e--law-of-war-military-weapons.jpg

sale

pre 5 godina

Ako se utvrdi da u hrani imamo poviseni nivo kanc. materija Vlada ce povecati nivo istih do nivoa koji odgovara sponzorima SNSa i otpustiti inspektora koji je to otkrio... glasali ste.

ja

pre 5 godina

Znate li koliko ljudi u Srbiji baca živu (da, živu, hemijski element) u septičku jamu. Ta živa napravi rupu u zemlji pa, "domaćin" ne mora da kopa, a onda, završi u vodi koju pijemo. Da li znate gde ode sva mast i ulje iz motora, koje menjamo?

Lepi

pre 5 godina

Zna se šta truje hrana! Đubre od hrane koje se ovde prodaje! Svaka namirnica ima po 5-6 emulgatora i aditiva kako bi mogla što duže i po što višoj ceni da se prodaje! A kad se usmrdi ide opet u fabriku da se prave viršle pa nazad u rafove! Pojedine namirnice imaju i 8 emulgatora i aditiva! Za stare nema pomoći jer ne vide a vi mlađi koristite OČI i čitajte sastav na deklaraciji!

Aleksandar

pre 5 godina

Ja mislim da ce vise gradjana Srbije umreti od gladi, dobiti rak od pilica nagruvanih hormonima i ciste pijace vode, da ce se vise dece nedovoljno razviti (mentalno i fizicki) zbog nedostatka kvalitetne hrane nego sto nam preti rak od osiromasenog uranijuma. Selo gori a baba se ceslja je idealan naziv za nase zivote u Srbiji (mada seriju nikad nisam gledao). Ovde se umire od stresa i toga sto u najsiromasnijoj zemlji imamo najskuplju drzavu, zbog toga sto smo svi svrstani u kategoriju podanika na kraljevskom dvoru. Prijatan vikend u Srbistanu.

nema tajni

pre 5 godina

„Doktore”, objasni Mariji Kiri da uranijum nije kancerogen.
(Dzeremaja, 13. oktobar 2018 20:19)

A neka tebi nastavnik hemije objasni da je Marija Kiri ceo zivot provela radeci sa elementima koji su neuporedivo aktivniji i opasniji od uranijuma (polonijum, radijum). Nego ljudi culi za uranijum u atomskim bombama a ne razlikuju fisiju i radioaktivnost, pa proglasavaju uranijum za opasnost najvecu. Sta da kazemo za izotope polonijuma, kobalta, iridijuma, cezijuma, joda...?

lanmi

pre 5 godina

Zapitajte se kakva nam je ishrana. Sta mi jedemo? Zivim na selu i obradjujem njive. Za svaku vocku, za za svaki usev koristi se neki pesticid, herbicid ili kako god. I to vise puta godisnje. A za jeftine salame da ne pricam jer nisam mesar. ZDRAVLJE NA USTA ULAZI!

Ime

pre 5 godina

Rak pluca nije od cigara "moj deda pusio od 10te godine i ziveo 80 godina, to nas lazu), Prskanje svime i svacim (totalom pre setve, dubinsko sa setvom i onda "uzeleno" sa onim za sirokolisne i onim za uskolisne korove) pravilo je "stavi malo vise kad mesas, za svaki slucaj", znam i one sto okucnice i oko vikendica prskaju totalima da ne moraju kositi travu. Voce se vraca iz izvoza jer je prepuno pesticida i herbicida, kvalitet mleka medju najnizim u Evropi, meso se nekotrolisano uvozi pa nas zapadne govedina iz Brazila stara nekoliko godina itd, itd....kome treba Uranijum?

nema tajni

pre 5 godina

Niko da pomene radioaktivne gromobrane koje je komunistička vlast postavljala po celoj Srbiji još za vreme Tita a u kojima je isti takav uranijum, i koji su još uvek po zgradama iako je još 1991 donet zakon da se demontiraju. 
Recite ne uranijumu!
(Ratko, 13. oktobar 2018 13:43)

Radioaktivni gromobrani nisu izum komunisticke vlasti i Tita. U to vreme se mislilo da ce radioaktivno zracenje, usmereno u vis, u vazduhu stvoriti provodni jonizovani kanal koji bi usmerio pocetno praznjenje iz oblaka. I za tu svrhu je uranijum isuvise slab izvor nego se koriste jaci vestacki izvori (americijum, cini mi se). Nije svaka radioaktivnost uranijum, a uranijum je po svojoj aktivnosti na dnu lestvice radioaktivnih materijala.

tuga

pre 5 godina

"Vecina komentatora nemaju veze sa uranovim mineralima U235 i U238. Oni to pricaju kako su im rekli a njihovo znanje je 0 (nula)."
(Andreja Analiticar Belosvetski, 13. oktobar 2018 08:18)

Uranovi minerali U235 i U238...? Nesto drugo je 0 (nula).

Oleg

pre 5 godina

verujem da bi neki nasi doktori davali uranijum kao lek.ako nije kancerogen,neka objasne druge stetne posledice,nije valjda bogat vitaminima.

Smuleco

pre 5 godina

@eksleriment: Nemoj tako, jbg..
kada bi im "okrečili" sobe u kući/stanu sa osiromašenim uranijumom, od "svetla" ljudi ne bi mogli da spavaju!

T

pre 5 godina

Zna se gde je bombardovamo osiromašenim uranijumom. Zna se gde nije. Treba uporediti podatke iz jednih i drugih oblasti i imaćemo odgovor. To nije komplikovano uraditi. Sve ostalo je nagađanje.

maxsa

pre 5 godina

U Srbiji reke i potoci sluze kao odvod za kanalizaciju i mini deponije a iz tih reka se navodnjavaju njive ...u poljoprivredi se nemilice i neadekvatno koriste razni pesticidi/herbicidi pa cak i neki koji su u EU odavno zabranjenji/suzbijeni...auto perionice nemaju filtere za preciscavanje ...razradjenim motornim uljima se po selima farbaju plotovi, cardaci, ambari i ta ulja zavrzavaju u zemljistu i vodi.....kada se sve to sabere dolazi se do rezultata da je opsta svest o ekologiji/ zivotnoj sredinu u Srbiji na nivou jedne amebe * ( jednocelijsko bice koje ne razmislja)

Trovach

pre 5 godina

@Ime...Bas zato jedemo zatrovanu hranu, jer poljoprivrednici imaju znanje o pesticidima kao sto je tvoje. Najezim se kada neko kaze "pesticidi i herbicidi". Herbicidi su podgrupa pesticida. Isto tako bi bilo glupo reci"vitamini i C vitamin". Nazalost nasi poljoprivrednici nemaju ni osnovno znanje o zastiti i djubrenju useva, a nisu mnogo bolje upoznati ni sa agrotehnikom i plodoredom.

Mire

pre 5 godina

Nije nas problem broj obolelih. Tu zaista ne odskacemo od Evrope. Problem je velika smrtnost a tu su razlozi visestruki -zdravstvena neprosvecenost, niko i ne ide na preventivne preglede, nekvalitetni lekovi ili nemogucnost da se do njih dodje, nedostatak kvalitetnih kadrova u zdravstvu i zdravstvenih ustanova..
Obolevalo se i umiralo ali se nije mnogo govorilo o tome i ranije. A o zagadjenosti - prebrojte obolele u selima oko TE Kostolac, raspitajte se koliko teskih metala ima Dunavu, sta se u vode odakle se snabdevamo vodom za pice izliva..koliko pesticida se trpa na njive i eto vam dobrih sansi za bolesti, bilo kojih.
Nas narod je pun gorcine, opravdano, jer bombardovanje nase zemlje je bilo dusmansko. Inace, doktor koga osporavate je sa zavidnom karijerom i priznat u svetu i kod nas.
Da ne bude zabune-i ja se lecim od iste bolesti

марко

pre 5 godina

где је столтенберг да сад нешто каже а не ринге ринге раја. не знам како га вучко у опште пусти у државу?