1. Vidi se da mnogi ne znaju sustinu mrsavljenja.Pa nije sustina mrsavljenja skinuti kilograme dugotrajnim trcanjem jer uz to gubim i vodu i masti ali i misice.Za stariju populaciju ne znam ali valjda mladi treba da smrsaju tako sto ce izgubit masti a odrzavati misicnu masu a to se ne radi tako sto cemo trcati sat vremena i preko jer tijelo ide u katabolizam.Najidealnije da se trci 30 do 40 min najvise i naravno uz vjezbe snage da se doda 2-3 puta nedeljno da bi se odrzalavala misicna masa.Kada tijelo udje u trening laganog trcanja moze poceti sa HIIT treninzima ali polako ne odma naglo jer su to jaki treninzi i moze doci brzo do povreda.Obavezno istezanje prije i nakon HIIT treninga !!!
    (Veljo, 5. decembar 2017 12:28)

    # Link komentara

  2. @(Dragan, 30. novembar 2016 20:17)
    to sto se pracakas i pljuskas vodu u nekom kanuu na odmoru nije veslanje.
    da si ikada u zivotu probao da treniras veslanje, kajak ili kanu, znao bi da to nikako ne moze svako jer je izuzetno naporno, i fizicki a i psihicki.
    sto se tice rada na gradjevini i skidanja stomaka, sledeci put kad prodjes pored gradilista, pogledaj majstore malo bolje. vecina ima stomacine na kojima bi im sumo rvaci rekreativci pozavideli.
    (mrmlj, 1. decembar 2016 13:51)

    # Link komentara

  3. Trcanje radi trcanja jedna je od besmislenijih aktivnosti u zivotu. Ima li ista dosadnije od trcanja? Usput, stvarno ne skida kilazu. Trcao sam 6 meseci triput nedeljno po 8-10km, bio redovan u teretani, ishranu korigovao... smrsao nula kila. Jedino sto sam zadrzao status kvo. Bolje je procitati jedan suvisao clanak na vikipediji, pogledati neki film koji tera na razmisljanje, vezbati mozdane vijuge - da ne dopustimo dripcima da nas driblaju - nego gubiti vreme na tripove.
    (Hairway to Steven, 1. decembar 2016 05:31)

    # Link komentara

  4. @(mama, 29. novembar 2016 21:17)

    Ne trebaju ti nužo vežbe već jedi manje (budi u kalorijskom deficitu) i vremenom će se to istopiti. Vežbanje je zdravo i dobro za organizam al' nema tog vežbanja kojim se može spržiti više nego što se unese - ti za 5 minuta možeš da surdukneš u sebe 1000 kalorija a treba ti sat vremena sprinta (što skoro niko ne može) da to potrošiš.

    Što se tiče efikasnosti, vežbe snage su neprikosnovene al' su mnogima ili preteške ili dosadne pa se više odlučuju za trčanje, bajs i tako to...
    (Aleksandar, 1. decembar 2016 02:59)

    # Link komentara

  5. Jednom sam potrcao niz nizbrdicu da stignem autobus i sapleo sam se o neku izbocinu koja se eto stvorila niotkuda, tako sam se skotrljao dole da em sto sam stigao bus em sto sam polomio 2 rebra i nos pa sam narednih mesec dana srkao supicu iz kesice i smrsao. I posle se ne isplati, pfff
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (SAMO BAHATO, 29. novembar 2016 15:48)

    Hahaha, slatko me nasmeja! Eto rešenja za nas što ne volimo da trčimo osim za busom kad moramo. Pokušaću taj metod, a ako ne ide što se tiče mršavljenja, zamoliću nekog da mi zapne nogu kad jurim za prevozom ;):D
    (Len Ču Ga, 1. decembar 2016 01:06)

    # Link komentara

  6. Jednom sam potrcao niz nizbrdicu da stignem autobus i sapleo sam se o neku izbocinu koja se eto stvorila niotkuda, tako sam se skotrljao dole da em sto sam stigao bus em sto sam polomio 2 rebra i nos pa sam narednih mesec dana srkao supicu iz kesice i smrsao. I posle se ne isplati, pfff
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (SAMO BAHATO, 29. novembar 2016 15:48)

    Hahaha, slatko me nasmeja! Eto rešenja za nas što ne volimo da trčimo osim za busom kad moramo. Pokušaću taj metod, a ako ne ide što se tiče mršavljenja, zamoliću nekog da mi zapne nogu kad jurim za prevozom ;):D
    (Lenčuga, 30. novembar 2016 22:09)

    # Link komentara

  7. @aalborg bravo care... uopste mi ta istina nije pala na pamet!
     (zigot, 30. novembar 2016 20:27)

    # Link komentara

  8. Mislim da je veslanje idealno za gubitak tezine jer kombinuje vezbu snage i kardio. Kada sam na odmoru i u kanuu po nekoliko sati dnevno mogu da jedem koliko i sta hocu i gubim kilazu. Penjanje po planinama je je takodje jako dobro za skidanje kilaze a isto i tenis. Tenis je skoro idealan jer kombinuje jake opterecenje sa intervalima opustanja ali zahteva tehniku da bi bio dobra vezba. Da vesla moze svako. Rad na gradilistu skida stomak jos bolje od sporta.

    Manje vise od cega znojav od tog i mrsav.
    (Dragan, 30. novembar 2016 20:17)

    # Link komentara

  9. После 450 пређених километара килограми почињу са удаљавањем. Да ли ће то бити у варијанти 3*150 или 4,5*100 дана или 10*45 или од свега по мало зависи од редновног трчања.
    Трчање је препорађање и медитација и СВЕ :)
    (lucky, 30. novembar 2016 18:21)

    # Link komentara

  10. Ovo istraživanje nema veze sa realnim životom!

    Lepo je videti dosta komentara na ovu temu i da ima dosta sportista. :-)

    Samo nastavite sa trčanjem i uživajte. ;-)
     (Banaćanin, 30. novembar 2016 14:08)

    # Link komentara

  11. 45 година 185 висина и 100 кила, никад нисам у животу трчао, ал оне ствари радим сваки дан. Мож ми бити :)
    (Ранко, 30. novembar 2016 12:42)

    # Link komentara

  12. Prvo promenite ishranu, izbacite šećer, pa onda sve ostalo...
     (b, 30. novembar 2016 11:42)

    # Link komentara

  13. I ja ne kapiram sto se ljude znoje i trce kilometre, jer je to potpuno bespotrebno. Teretana i smanjenje unosa kalorija,nema treceg recepta!
     (C i n i k, 30. novembar 2016 11:29)

    # Link komentara

  14. Box- odlicna kombinacija Kondicije (trcanje I vijaca) I snage (bez tegova, sprava itd). Uz normalnu ishranu (bez preterivanja) savrvseni rezultati.
    (Nana, 30. novembar 2016 10:45)

    # Link komentara

  15. Dve reci: kalorijski deficit.
    Sportom mozete da povecate deficit, ali ishrana je glavna.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Marko, 30. novembar 2016 07:48

    Sport je kljucan, jer postoje materije u telu, unesene ishranom, koje se nagomilavaju, a NE MOGU SAGORETI BEZ FIZIČKE AKTIVNOSTI, e zbog ovaga je SPORT BROJ 1.
    Zamisli vrhunskog sportistu npr. plivaca Majkla Felpsa, koji je nakon celodnevnog treninga, za veceru jeo po dve tri porodicne pizze? Momak je dnevno trosio po 12000 kalorija, tacnje przio ih je treningom, i njemu cak ni toliko kaloricna hrana nije predstavljala nikakav problem, naravno iz razloga ogromnih opterecenja koje je dnevno trpio. Ispravio bih se iz prethodnog komentara za "anaerobni trening", mislio sam na AEROBNI, gde upravo prisustvo kiseonika, nakon 30-tak minuta trcanja pospesuje sagorevanje ne kvalitetnih materija, prvenstveno masti i ostalih da nazovem otrova u covecijem organizmu...
    (leone sergio, 30. novembar 2016 10:43)

    # Link komentara

  16. Sport nije dobar za mršavljenje. Tera vas da jedete još više nego što ste jeli. Treba se prvo osloboditi kalorične preslane i slatke hrane. Kad se naučite na neslanu i bez šećera hranu onda nije problem da hodate-trčite 18km i posle toga jedete sirovi kupus - krastavac- paradajz i da ne osetite želju da nešto masno i slatko pojedete, e tek onda se gube kilogrami. I takav režim ishrane mora najmanje 2 godine da traje. Kasnije se naviknete na takav način.
    (bre, 30. novembar 2016 10:19)

    # Link komentara

  17. @dingoslav zora lajf fejt
    Hvala na savetima!
     (mama, 30. novembar 2016 09:46)

    # Link komentara

  18. 55g, 76kg/183cm, cca 70 km nedeljno i tako decenijama, pozdrav svim trail trkačima
    (Srboljub, 29. novembar 2016 15:08)

    56g. 84kg. 185cm. Nikada u zivotu nisam trcao, pa ni za autobusom. ;)
    (Hm, 30. novembar 2016 09:38)

    # Link komentara

  19. vidim mnogi tu spominju maratonce kao primer za "sporo" trčanje... za vašu informaciju, maratonci trče 40 i kusur kilometara brzinom većom od 20km/h. To je veća brzina od tih vaših "sprinteva" u slučaju 99% ljudi što komentarišu ovde... znači ono što vi trčite "sprint" taj 1min, maratonac jačim tempom od toga trči 2 i po sata.... evo moj primer, 192cm, 91kg, 7-9% masti, trčim 5km ispod 20min, treniram veliki fudbal, trčim 100m ispod 12 sek, istina, imam i malo veću mišićnu masu od vežbi snage u teretani, ali opet, tim tempom od 20km/h mogu trčati plafon 2:30min, tj oko 800m.
     (aalborg, 30. novembar 2016 09:30)

    # Link komentara

  20. Iz ličnog iskustva...
    1. Trčanjem se redukuje težina (uz kontrolisanu ishranu).
    2. Trčanje rastura kolena (više ili manje ali problemi će se pojaviti pre ili kasnije).
     (Abebe Bikila, 30. novembar 2016 09:26)

    # Link komentara

  21. Kao neko ko je istrčao maraton da kažem par stvari "ekspertima". Izuzetno je retko da neko umre na maratonu. Velike trke (Boston, Nju Jork, London, ...) istrči i po nekoliko desetina (30-40) hiljada ljudi i baš retko neko umre. Da ste nekada bili na jednom videli ste solidan broj ljudi preko 50 čak i preko 60 godina starosti koji uspešno završavaju trku u propisanih 6 sati. To su ljudi koji trče decenijama (retko ko odluči da trči maraton iz vedra neba u 60 i nekoj) i nemaju peoblema sa kolenima ili srcem. Dolazi do mikropoderotina na srcu koje nisu bezazlene ali to se dešava kod ljudi koji nemaju adekvatan trening (minimum 60km nedeljno barem 8-10 nedelja pred trku) i trče nespremni. Isto važi i za kolena - stradaće ako u celu priču ulazite nespremni, ako naglo povećate kilometražu ili naglo pređete sa meke na tvrdu podlogu, ako imate neadekvatnu obuću ili neispravnu formu/tehniku trčanja. Zvuči neverovatno, ali mnogi ljudi ne znaju da trče. Trče na petama, noge im lete u stranu umesto napred - nazad, itd. Još jedna stvar u vezi trčanja i srca - uzmi nekog bez kondicije i sa ozbiljnim viškom kg - šta mislite da će izazvati probleme sa srcem: HIIT koji će mu nabiti puls do 180+ ili lagano trčanje 30+ minuta sa 120-130 otkucaja? Trčanje je po meni za mnoge vežbače optimum između neefikasnog hodanja i previše efikasnog HIIT-a, o kojem se jedino može raspravljati za iskusnije vežbače kkjibsu donekle u formi.
     (NC, 30. novembar 2016 09:26)

    # Link komentara

  22. Dve reci: kalorijski deficit.
    Sportom mozete da povecate deficit, ali ishrana je glavna.
     (Marko, 30. novembar 2016 07:48)

    # Link komentara

  23. ЖИВОТ БЕЗ СТРЕСА ЈЕ НАЈЗДРАВИЈИ!!!Умереност у свему, такође. Колико видим мислиоци и они који су пронашли смиреност најдуже живе, а да ли су дебели,или мршави није битно. Више ми је мука од рекламирања разних препарата за мршављење и савета шта је добро за губљење килограма.
    (Bilja, 30. novembar 2016 07:38)

    # Link komentara

  24. Imam 53 godine i trcim po Banjickoj sumi, ne zbog skidanja kilograma, nego zbog neponovljivog osećaja posle trčanja u prirodi, te ću trčati dokle god budem mogla.Tako da za mene trčanje nikako nije gubljenje vremena,a ko hoce da smrša prestane jesti.
    (Sneza, 30. novembar 2016 07:00)

    # Link komentara

  25. Crossfit je mama za skidanje kilograma, ali to podrazumeva i paleodijetu. Benefit je da posle par meseci postajes zivotinja i nema ti nazad...
    (Machina, 30. novembar 2016 06:45)

    # Link komentara

  26. @ mama
    Cucanj, mrtvo dizanje, potisak bucicama i lat masina sa progesivnim opterecenjem uz korigovanu ishranu.
    (dingoslav zora lajf fejt, 30. novembar 2016 06:38)

    # Link komentara

  27. @leone sergio
    Delimicno si u pravu ali evo i da ti dam jedan drugi primer. 2,5 meseca treninga hipertrofija/snaga, rotacija ugljenih hidrata, telesne masti sa 15% na 9% da ne ulazim u pricu koliko misicnog tkiva izgubis dok organizam ne krene da topi masti usled aerobne ciklicne aktivnosti. Sve je u ishrani.
    (dingoslav zora lajf fejt, 30. novembar 2016 06:35)

    # Link komentara

  28. da li vruc burek ima vise kalorija nego hladan?
     (Lo Fat, 30. novembar 2016 02:43)

    # Link komentara

  29. @ leone sergio
    Slažem se, ima modifikacija koja izbacuje tih prvih 30 minuta i masti sagorevaju odmah. Uveće veoma lagana večera najkasnije do 18:00, ujutru kad se probidite popite jednu čašu vode, zagrejte se osnovnim vežbama i krenite da trčite. Sagorevanje je već počelo i trajaće sve dok ne doručkujete.
     (Kako da ne, 30. novembar 2016 02:22)

    # Link komentara

  30. evo, uskoro cu 43. malo pocinje da skripi. palim se da sam jos mlad, ali ne znam da li je tako. generalno, i u 25-oj sam se osecao umorno i matoro, a za to krivim tadasnje bombardovanje i majcicu Srbiju. planiram da pocnem da trcim po banjickoj sumi uskoro jer mi je i vise nego prijalo kad sam bio redovniji ono nekoc. posle 2 km, otvore se dizne, uhvati ritam, najlepse se izbacuju bedaci, razmisljas o disanju i kapiras Forest Gampa koliko mu je bilo dobro.
     (evo vako, 30. novembar 2016 01:22)

    # Link komentara

  31. Mora ishrana da se menja isto.
     (Aramis, 29. novembar 2016 22:06)

    # Link komentara

  32. Fiziologija je sto puta potvrdila da mast sagoreva nakon 30-tak minuta vezbe, tacnije trcanja, inteziteta od 60%-80% vaseg maksimuma. Mkasimum zavisi od broja godina i iskljucivo od otkucaja srca sto se moze definisati nakon nekoliko testova opterecenja. Najbolja kombinacija uz ovaj nacin vezbanja je naravno i obratiti paznju na ishranu, gde pre svega treba iskljuciti trans masti, pre svega najveceg neprijatelja čoveka, 1) rafinisano jestivo ulje, 2) beli hlebovi sa aditivima, i 3) gazirani i sve vreste sokova u koje je umesan beli secer. Pola sata do 45 minuta trcanja na traci, ako je moguce 3 puta nedeljno, sa umerenim intezitetom i izbacivanje iz ishrane pomenutih materija milijardu posto cete od sebe napraviti drugu osobu. Tegovima mozete uraditi definiciju, ali izgubiti neku znacajniju kilazu ne mozete, sprintovima takodje. Ponovicu neophodan je kontinuiran anaerobni rad od preko 30 minuta da bi mast pocela da sagoreva, sve drugo ne pije vode...
    (leone sergio, 29. novembar 2016 22:03)

    # Link komentara

  33. @Marko
    Ja ne znam koji višak zamišljaš? Ali što se devojaka/žena tiče, imaj uvek u vidu da ponekad drame i oko minimalnog viška. ;) :)
    (..n.., 29. novembar 2016 21:49)

    # Link komentara

  34. Trčati se isplati samo za suknjama...
    (Grk Zorba, 29. novembar 2016 21:42)

    # Link komentara

  35. Stanje kolena zavisi od podloge na kojoj se trci... Trava je zakon... Zabluda je da kolena stradaju trkacim... Ja trcim zato sto mi prija i zato sto volim da forsiram sebe... Sve ostali je samo bonus...
     (Branko, 29. novembar 2016 21:33)

    # Link komentara

  36. Nema nista bolje od trcanja. Ja trcim svaki dan 7km i top kondiciji sam. 78kg bez truna sala. Tako da je ova studija zesca glupost.
    (Nikola, 29. novembar 2016 21:21)

    # Link komentara

  37. Street workout
     (djuro, 29. novembar 2016 21:20)

    # Link komentara

  38. Драги Мишко покушаћу да ти објасним унпар редака. Претпостављам да имаш неки Самсунг или Хуавеи или чак ајфон са кога си написао овај пост. Моје питање гласи, чему тако јак телефон са високим перформансама када само сппрадично напишеш поруку на Б92 и одгледаш филм за одрасле са неког секси сајта? То си могао и са телефоном прве генерације.
    (Фрфљави)

    Ne razumem, da li ti meni nešto objašnjavaš, ili nešto pretpostavljaš, pitaš, konstatuješ ili jednostavno reklamiraš jeftinije telefone tipa Lumia? Hajde polako, saberi se, umij se hladnom vodom, udahni duboko par puta, pogledaj se strogo u ogledalo pa navali na pisanje novog komentara. Naravno, svi očekujemo da će nov komentar pucati od logike i smisla i da neće biti ni nalik ovom prethodnom. Hajmo Frfljavi, možeš ti to, cela naša mala komentatorska zajednica veruje u tebe. Samo napred!
    (Miško, 29. novembar 2016 21:18)

    # Link komentara

  39. Pre cetiri godine sam se porodila i posle nekoliko meseci,bez vezbi,vratila staru kilazu,ali imam viska koze na somaku,nista preterano,ali mi smeta! Citajuci komentare vidim da vecina vas dugo vezba,pa vas molim da mi kazete koje vezbe da praktikujem(v 173cm 60 kg)? Hvala
     (mama, 29. novembar 2016 21:17)

    # Link komentara

  40. Kazu da u toku zivota covek ima odredjen broj koraka ili otkucaja srca. Neko ih potrosi pre, neko kasnije. Zbog toga vrhunski sportisti najcesce zive krace od amatera. Naravno, ni druga krajnost (neaktivnost) nije dobra.
    (optimist, 29. novembar 2016 21:14)

    # Link komentara

  41. Kazu da u toku zivota covek ima odredjen broj koraka ili otkucaja srca. Neko ih potrosi pre, neko kasnije. Zbog toga vrhunski sportisti najcesce zive krace od amatera. Naravno, ni druga krajnost (neaktivnost) nije dobra.
    (optimist, 29. novembar 2016 21:14)

    # Link komentara

  42. Trcanje ne sagoreva kalorije - sta bre...

    Znate ono, kineticka energija, mv2/2, pa ima neka potecijalna, mgh, pa svasta nesto. Sta mislite, odakle dodje ta energija:

    a) Kosmodisk
    b) bog tako zeli
    c) hrana
    d) mi premalo znamo, to je neka plavicasta svetlost

    A ta hemija, sagoreva pomocu, kiseonika, jel da?

    Dakle, sve sto ce da vas pokrene, ubrza puls i disanje - sagorece kalorije. Vau, sasavo ali ne boli, trcanje, plivanje, pa i dizanje tegova ako ne pravite previse pauzi.

    I da, ljudska vrsta je sustinski dugoprugas.
    Ljudi prvo imaju sjajan sistem znojenja, a drugo, umeju da nose vodu.
    Africka plemena ne sprintaju (30kmh) za cetvoronoscima (60kmh) nego ih jure do iznemoglosti, pa kad sirota zivotinja dobije toplotni udar i oce da lipce od umora - dotuku je kopljima sa 5m, jer ova ne moze da se mrdne.
    (Pehad, 29. novembar 2016 21:14)

    # Link komentara

  43. Свако треба да ради оно што му психолошки прија. Ја мрзим трчање дугих деоница, али да волим било би ме брига за научна објашњења ефеката.
    (Загор, 29. novembar 2016 21:09)

    # Link komentara

  44. Kalorijski deficit ljudi aman više. Znaci ishrana je sve pa onda uz to i fizička aktivnost.
     (Dule Pacov, 29. novembar 2016 21:05)

    # Link komentara

  45. Jednostavno trebate prestati jesti kao svinje, nego se nauciti uzimati hranu kao ljudi, i onda ce se sve staviti na svoje mesto.
    (italy, 29. novembar 2016 21:03)

    # Link komentara

  46. Notorne gluposti. Ja vozim biciklo i po sto kilometara, plivam svake nedelje, ali jedino sto mi skida kilazu garantovano je trcanje. Jedini sport koji skida kilazu bez obzira sta jedete. Ovaj tekst nema veze s mozgom. Samo treba redovno trcati, 7-8 kilometara, tri puta nedeljno, i jedite sta god hocete bez bojazni da cete dobiti na tezini.
    (Milan, 29. novembar 2016 20:53)

    # Link komentara

  47. hrono ishrana, sto znaci nema belog, za dorucak klopaj kolko ti volja , obroci na svakih pet sati, grickalice iskljucene i naravno dzoging ili sprint zbog kondicije a ne zbog naslaga i to je to. osecas se dobro, pusti kilograme, sami odu
     (Drama, 29. novembar 2016 20:52)

    # Link komentara

  48. Moze li neko strucan da mi kaze da li udaranje u dzak ima dobar efekat za organizam.
     (Marko, 29. novembar 2016 20:49)

    # Link komentara

  49. Nikada u životu nisam imao problema sa viskom kilograma. Evo vec 20 godina 1.85cm, 82-85 kila. 39 godina mlad
    (Tiberije, 29. novembar 2016 20:39)

    # Link komentara

  50. Nema nista lepse od, psiho/fizicki potpuno rasterecenog, slobodnog trcanja, napolju. Ne skida kilograme brzinom kojom to cine brze anaerobne vezbe ali ...
    Ne mogu se plivanje i aerobik porediti.
    (Ana, 29. novembar 2016 20:37)

    # Link komentara

  51. Svašta čovek napiše
    (Aca, 29. novembar 2016 20:20)

    # Link komentara

  52. HIIT
     (skrbic, 29. novembar 2016 20:19)

    # Link komentara

  53. Ko hoce i zeli, taj moze! Ja sam skinuo 10kg (sa 91kg na 81kg) za 9 nedelja, radeci "Insanity"... Narvno u tih 9 nedelja, sam se odrekao brze hrane (znacajno korigovao ishranu), grickalica i slatkisa! Na kraju sam uspeo! Imao sam volje da odradim ceo program, i ako mi se sve smucilo poslednje 9. nedelje! Svaka "fizicka" aktivnost je dobra, i ne moze da skodi!
    (NN lice, 29. novembar 2016 20:06)

    # Link komentara

  54. Svakim radnim danom osim vikenda setam jakim tempom izmedju 90min-120min predjem preko 12000 koraka nikakva temperatura me nece spreciti da izadjem izbacio sam veceru ili ako bas moram nesto da jedem to mora da bude lagano i to do 20 h nikako posle toga nisam nista sebi zabranio sve sto sam ranije jeo to i sada radim i slatko i slano i gazirano uspeo sam od aprila do novembra ove godine sa 94 kg svedem kilazu na 85,6 kg ali mora se biti uporan
    Sto se tice trcanja ja sam to pratkikovao ali sam izbacio nije lose potrcati koliko ko moze ali treba setati pogotivo oni koji rade u kancelariju kao ja ....
     (Nebojsa, 29. novembar 2016 20:02)

    # Link komentara

  55. Apsolutno tacno sto se tice trcanja. Najveca glupost koja postoji na svetu je maraton. Potpuno neprirodno i nepotrebno iscrpljivanje organizma bez ikakvih benefita a dosta njih i premine usred iscrpljenosti, kao ona devojka sto je trcala maraton za humanitarnu organizaciju.
    Vec je dokazano, a i kada se ukljuci mozak je sasvim logicno, da je za ljude najprirodniji trening sa promenom ritma i HIIT.
    Ako pogledate razvoj ljudske vrste, bilo da nas je Bog stvorio ili smo postali od majmuna, ljudi su morali da love i da beze od predatora da bi preziveli. Posle je dosla i zemljoradnja.
    Brzi sprint kroz sumu, bacanje koplja, penjanje na drvo, borba sa medvedom (kao onaj bosanac), guranje pluga... diz se lezi ustaj sedi...
    Vezbam 25 minuta dnevno visokim intenzitetom i rezultati su zaista veliki.
    (milan, 29. novembar 2016 19:55)

    # Link komentara

  56. Ljudi, kakva su vam iskustva i znanja u vezi trčanja na traci u teretani, tokom ovog zimskog perioda? 
    Hocu li ostetiti koljena,zglobove,tetive trčanjem na traci 4-5 puta sedmicno po jedno 45 min? 

    Unapred sam vam zahvalan :) zivjeli
    (Nemanja, 29. novembar 2016 17:19)
    Sve zavisi od tempa i da li si u formi da trcis toliko cesto. Ako bas oces 5puta sedmicno onda drzi puls nizak to znaci polako malo brze od brzog hodanja. Najvise jednom sedmicno mozes trcati u brzem tempu. To je ako oces bez povreda. Zapamti da je odmor vazan kao i trening, zato je moj savet 3 puta trcanje.
     (Perica, 29. novembar 2016 19:44)

    # Link komentara

  57. Da, sprint je svkako efikasniji, ali koliko prosečan čovek sprintom može da istrčki? Najviše 2-3 minuta, a normalnim tempom 15,20,25,.. zavisi u kakvoj je formi. I ne pišite gluposti, ja sam ove godine uz pomoć trčanja za 2 meseca skinuo 8 kilograma, pa vi vidite dal se trčanje "ne isplati".
    (Nikola, 29. novembar 2016 19:43)

    # Link komentara

  58. 58 g., 177cm/82 kg, 46 km nedeljno, osećam se 10.godina mladji, kažu da tako i izgledam. Trčaću dok mogu da ustane iz kreveta.
    (doktor, 29. novembar 2016 19:42)

    # Link komentara

  59. Tri godine se kanim da pocnem da trcim. Dobro te procitah ovo na vreme
     (Mare, 29. novembar 2016 19:27)

    # Link komentara

  60. Ae vozi @Misko !!
     (jo, 29. novembar 2016 19:26)

    # Link komentara

  61. Ja formu odrzavam brzim hodanjem na traci. Uz trening u teratani. Ishrana je 70 % , pa odmor pa trening. Umerenost u svemu i nema problema.
    (Zeljko, 29. novembar 2016 19:25)

    # Link komentara

  62. Trčanje nije gubljenje vremena! To je nešto upravo suprotno tome i isplativ napor za zdravlje i vitalnost. Da nije možda bolje sedenje u fotelji i istezanje na otomanu?
     (Rock, 29. novembar 2016 19:19)

    # Link komentara

  63. Ja sam odustao od trčanja. Od pre godinu dana vozim bicikl samo sa jakim sprintovima, a kad je zima nabavio sam sobni bajs. Uz promenu ishrane i L-karnitin ode mast. Al mora se biti uporan kako u vežbama tako i u režimu ishrane.
    (markos, 29. novembar 2016 19:17)

    # Link komentara

  64. "Suština trčanja je u tome da je to naše prirodno kretanje. ...
    Ali biti zdrav ne znači imati 5kg manje, nego dovoljno snage, kondicije i fleksibilnosti za svakodnevne izazove."
    (Tijana)

    Neće biti da je trčanje naše prirodno kretanje, pre će biti da je to obično hodanje, zar ne? Drugo, šta su danas svakodnevni izazovi? Pa nismo mi avanturisti koji osvajaju novi kontinent, zbog čega mi je potrebno toliko snage i kondicije, zbog čega treba da budem kao zapeta puška? Da bih otišao na posao autobusom i isto tako se vratio? Da bih dok sam na poslu otišao do samoposluge i par puta na puš-pauzu? Da bih kad dođem kući seo da nešto pojedem i pogledam tv? Da bih izveo decu u parkić ili se prošetao po tržnom centru sa suprugom? Gde su ti svakodnevni izazovi? Nije dovoljno da malo pripazim na ishranu, odigram po neki fudbal s društvom, malo provozam bicikl, ne, moram da se posvetim napornim i redovnim treninzima da bih bio u top formi jer me sutra čeka odsudna bitka sa Silama Zla, a za spas čovečanstva?
    (Miško, 29. novembar 2016 17:35)


    Драги Мишко покушаћу да ти објасним унпар редака. Претпостављам да имаш неки Самсунг или Хуавеи или чак ајфон са кога си написао овај пост. Моје питање гласи, чему тако јак телефон са високим перформансама када само сппрадично напишеш поруку на Б92 и одгледаш филм за одрасле са неког секси сајта? То си могао и са телефоном прве генерације.
     (Фрфљави, 29. novembar 2016 19:08)

    # Link komentara

  65. Moj program je red zgibova, sprint, serija propadanja, sprint, i tako u krug.
    Kada samo trcim, gledam da bude HIIT, ali mora se biti u odredjenoj formi za to, prvo trcati laksim tempom u pocetku.
    Na kraju ne trcim preko 5 km, mislim da bi to bilo previse.
    (Beograd na vodi i buđavom lebu, 29. novembar 2016 19:01)

    # Link komentara

  66. Nemoj se plasiti trake(Nemanja), znacajno je meksa od betona i asvalta i idealna za intervalni trening od cca 25 minuta. Dobro je i kombinovati traku sa nordijskim skijanjem i teretani.
    (Mile, 29. novembar 2016 18:43)

    # Link komentara

  67. Trcanje je samo za one koji su antitalentovani za bilo koji sport..basket,mali fudbal po 2 sata dnevno pa da vidite kako kile lete...
    (ii, 29. novembar 2016 18:33)

    # Link komentara

  68. Nema ništa bolje od biciklizma!
    Proverite!
    (M, 29. novembar 2016 18:32)

    # Link komentara

  69. Vec 20tak godina imam svoj ritual(sada mi je 43).Ujutru oko 7.30 krecem sa laganim zagrevanjem od 15 minuta.Potom trcanje 25 minuta u srednje laganom tempu(200 metara na minut),sto je oko 5 km.Ne menjam ni tempo,ni duzinu,ovo mi savrseno prija.Posle toga 10-15 minuta istezanja.Tusiranje,pa dorucak.To je ritam koji nastojim da ne menjam i kada sam na putu.Mislim da svako prema nekom svom zadovoljstvu i ritmu treba da osmisli svoj trening,kao i ucestalost toga.Treba da bude zadovoljstvo,nikako obaveza koja mora da se obavi.
    (Tea New York, 29. novembar 2016 18:32)

    # Link komentara

  70. Vozite bajs,bolje i neuporedivo zanimljivijr od trcanja,meni bar.
     (Hitno, 29. novembar 2016 18:31)

    # Link komentara

  71. posle ručka blago masirati u stomak u smeru kazaljke na časovniku i sa vremena na vreme se pljeskati po istom dok kroz njega klizi hladan jelenko.
    (Johan, 29. novembar 2016 14:51)

    Ono poslednje kiselog ukusa je opasno po zdravlje.
     (Dex, 29. novembar 2016 18:31)

    # Link komentara

  72. Sve sto osobu sa viskom kilograma smara i mrsko im je da rade , GARANTOVANO ce skinuti visak kilograma...
    (Marko, 29. novembar 2016 18:31)

    # Link komentara

  73. Dugo trcanje nije zdravo za kolena,ma kalve god imali patike! HIIT je mnogo bolji izbor za one sto ipak vole da trce,a majka svih Kardio treninga je bicikla naravno. Msm,trcite ako hocete boli me uvo,ali nemoj posle da placete za izlizana kolena. 
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (StokholmskiLemur, 29. novembar 2016 14:44) # Link komentara 

    Da, posto je i majka priroda u stvari ljude prilagodila vise voznji bicikla nego trcanju, pa su eto i nasi preci radije lovili mamute na biciklima nego trceci.
    (Vlada, 29. novembar 2016 16:15)

    Vlado pametnjakovicu jedan...da li su lovci dzogirali pored svog plena ili su imali jak sprint jureci svoj plen ili bezeci da ne budu plen.Naravno da trcanje ali explozivno trcanje pojacava Hormon rasta,pogledaj sprintere i uporedi ih sa dugo prugasima.Deal with it majstore,dugo trcanje nije zdravo za hrskavicu kolena zbog trenja koje nastaje.Zato sam i rekao da je HIIT odnosno sprint/pa lagano setanje mnogo mnogo ucinkovitiji! Brate sto mrzim ovaj osecaj gde jednistavno znas da si u pravu,ali te likovi ubede u totalno nesto suprotno!
     (StokholmskiLemur, 29. novembar 2016 18:26)

    # Link komentara

  74. HIIT je najjači, evo ovako: 100m pun sprint iz sve snage, kasnije šetam 3-4 minuta x 10. Vremenom smanjuješ periode odmora. Negde sam pročito da kad menjas taj intezitet da telo bolje reaguje. Druga opcija je trčanje srednjim intezitetom ali minimum 1h jer tek posle 30 minuta kad telo istroši rezerve počinješ da skidaš naslage.Kad trčiš a možeš da pričaš da se ne zadišeš to je to. Mnogi ljudi posle treninga sa tegovoma trče 15 minuta ali to sve nema efekta. Uz trčanje koji je 15% posla korigovanje ishrane je 85% posla , ti možeš da trčiš 2h dnevno ali ako posle pojedeš xxl čips i 2l kole nema efekta.
     (bg, 29. novembar 2016 18:21)

    # Link komentara

  75. Sustina trcanja u fazi dijete je samo svitcovanje tela na potrosnju masti posle treninga sa opterecenjem u tom smislu trening ne treba da bude dug od 15-30min. i intenzivan. Naravno moguce je raditi i intervalski sa maksimalnim intemzitetom i pauzama, kao i neku zamenu na kardio masinama.
     (IvanZP, 29. novembar 2016 18:17)

    # Link komentara

  76. po hladnom ili toplom vremenu,po kisi,snegu,mescini ili suncu, po brdima,asfaltu,sumi ili sljaci, kad posle dobrog trcanja ostanes da dises punim plucima,neopisivo! (forestgump_Kg, 29. novembar 2016 16:45) po hladnom ili toplom vremenu,po kisi,snegu,mescini ili suncu, po brdima,asfaltu,sumi ili sljaci, kad posle dobrog trcanja sabijes limenku piva, neopisivo!(Elemental, 29. novembar 2016 17:07)21

    Bombu dvokilku ! Vise komada ! Ne treba ni trcanje !
     (zoki, 29. novembar 2016 18:17)

    # Link komentara

  77. brzo hodanje je mnogo manje agresivno za kicmu pre svega, a onda i za kolena, zglobove i sl. Posebno ovi sto trce po tvrdoj podlozi.
    (perax, 29. novembar 2016 18:16)

    # Link komentara

  78. Ima jos jedna stvar, svi vi sto trcite uradite preventivno ekg i ultrazvuk srca, posto ga vec forsirate treba proveriti da nema neku anomaliju
    (lucky luke, 29. novembar 2016 18:15)

    # Link komentara

  79. Ljudi, kakva su vam iskustva i znanja u vezi trčanja na traci u teretani, tokom ovog zimskog perioda?
    Hocu li ostetiti koljena,zglobove,tetive trčanjem na traci 4-5 puta sedmicno po jedno 45 min?

    Unapred sam vam zahvalan :) zivjeli
    (Nemanja, 29. novembar 2016 17:19)

    Nek zvučim i arogantno, ali zaista ne znam kako neko može da se povredi trčanjem? Jako volim trčanje (valjda sam za to i talentovan od sportova) i nikad se i ne zagrevam jer je samo trčanje praktično zagrevanje... Nemoj odmah krenuti sa 45 minuta, imaš koga i da pitaš u teretani, predložiće ti program.
    (VladaNS, 29. novembar 2016 18:14)

    # Link komentara

  80. e vecu glupost nisam cula. naravno da se skidaju kg. bez obzirana tempo. cak i sa stomaka.
     (marina, 29. novembar 2016 18:13)

    # Link komentara

  81. poenta kompletnog procesa mrsavljenja jesta smanjenje unosa kalorija kao i pojacano kretanje ili ti napor koji bi stvorio shok za organizam jer shok je najmocniji pokretac i takozvani wake up metabolizma. E sada ima tu dosta caka kako jos da pored kretanja ubrzate metabolizam ishranom, a to je da jedete sto vise puta u toku dana po malo kako bi navikavali organizam na cest rad, terali ga da non stop sagoreva, zatim redovan unos vode i hidriranost je jedna od najbitnijih stavki koji ima slican efekat kao i ishrana ali ima i efekat ciscenja organizma i detoksikaciju njegovu. Naravno sve ovo mora da prati koliko toliko zdrava ishrana, pri tom ne mislim ma chia semenke i slicno skupu hranu, vise voca i povrca a manje kupovnih slatkisa i gaziranih vestacki zasladjenih sokova i smanjiti masni hranu, nikako u potunosti izbaciti, u principu jedite sve samo umereno i nikako ne preskacite obroke jer to kao prvo nije zdravo i samo cete se razboleti i ostetiti organizam, pijte vodu umesto sokova, umesto cipsa jedite kikiriki u ljusci ili orahe, umesto slatkisa jedite voce, umesto svinjskog jedite pilece ili junece meso, jedite i hleb ali ga smanjite..pozdrav..
     (WTF, 29. novembar 2016 18:13)

    # Link komentara

  82. Meni je samo trcanje uzasno dosadno, ne podnosim ga. Kosarka ili fudbal su mi mnogo drazi i zanimljiviji kardio.
     (palop, 29. novembar 2016 18:00)

    # Link komentara

  83. Hrana, trening snage i trcanje. Savršeno zdrava kombinacija. 3 kg više ili manje nisu nam problem ako smo zdravi.
    (Šareniš-iš, 29. novembar 2016 17:59)

    # Link komentara

  84. Da, pomjeranje je nezdravo
    (Balvan, 29. novembar 2016 17:56)

    # Link komentara

  85. Ja trcim laganim tempom u prosjeku 4 kilometra po trcanju.Tempo mi se krece od 5,45 do 6,10 min/1km i za 4 mjeseca sam skinuo 15 kilograma. Osjecam se extra i nastavicu da trcim.
     (Zoran Cucic, 29. novembar 2016 17:55)

    # Link komentara

  86. Meni je sat vremena kolko min zahteva dolazak, trcanje, odlazak mnogo vremena jer mi oduzima vreme s porodicom. Kondiciju odrzavam 20 minutnim jutarnjim kruznim serijama nizeg intenziteta ali bez odmora podeljenih u dva dana:listovi, cucnjevi, trbusnjaci, zgibovi, sklekovi.
    (Alehandar, 29. novembar 2016 17:55)

    # Link komentara

  87. Basket je mama za sve!
     (jagator, 29. novembar 2016 17:54)

    # Link komentara

  88. Trcanje svakako ne moze da steti.Ljudi koji trce godinama zdraviji su i vitalniji.Skidanje su isnih kilograma o isi o mnogo cimbenika.O aktivnosti i o ishrani podjednako.Svaki sport je opcenito dobar ali nigdje se rezultati ne postizu za dva dana nego se najbolji ucinak vidi nakon dugogodisnjeg bavljenja sportom.Koliko znamo nema debelih maratonaca ali netrebamo svi trcati maraton.Za zdravo snazno tjelo vazna je i misicna masa a ne samo kondicija,a opce stanje organizma vaznije je nego vaga sama po sebi.Nema crno bjelih odgovora ali dugogodisnje makar povremeno bavljenje sportom sto je svakako i tcanje,cine i um i tjelo vitalnijim.Nije sve u vagi.I mrsav covjek moze da bude nezdrav.
    (Mladen, 29. novembar 2016 17:52)

    # Link komentara

  89. Manje jedite.
     (Jana, 29. novembar 2016 17:44)

    # Link komentara

  90. "Suština trčanja je u tome da je to naše prirodno kretanje. ...
    Ali biti zdrav ne znači imati 5kg manje, nego dovoljno snage, kondicije i fleksibilnosti za svakodnevne izazove."
    (Tijana)

    Neće biti da je trčanje naše prirodno kretanje, pre će biti da je to obično hodanje, zar ne? Drugo, šta su danas svakodnevni izazovi? Pa nismo mi avanturisti koji osvajaju novi kontinent, zbog čega mi je potrebno toliko snage i kondicije, zbog čega treba da budem kao zapeta puška? Da bih otišao na posao autobusom i isto tako se vratio? Da bih dok sam na poslu otišao do samoposluge i par puta na puš-pauzu? Da bih kad dođem kući seo da nešto pojedem i pogledam tv? Da bih izveo decu u parkić ili se prošetao po tržnom centru sa suprugom? Gde su ti svakodnevni izazovi? Nije dovoljno da malo pripazim na ishranu, odigram po neki fudbal s društvom, malo provozam bicikl, ne, moram da se posvetim napornim i redovnim treninzima da bih bio u top formi jer me sutra čeka odsudna bitka sa Silama Zla, a za spas čovečanstva?
    (Miško, 29. novembar 2016 17:35)

    # Link komentara

  91. @toma diploma Ne slazem se sa tobom, ishrana, odmor i trening su podjednako vazni...
     (djuki, 29. novembar 2016 17:33)

    # Link komentara

  92. Trčim redovno i kada mi to obaveze dozvoljavaju.Kada nisam na putu.A to je skoro svaki dan oko 10km.Plus vežbe.Trčanje 10km je oko 1h i 15min.ostale vežbe su oko pola sata.I zamislite dnevno da izdvojite 2h za te aktivnosti.Da! može i to.Jer nikad ne merite koliko sedite za kompom,u kaficu,za TV-om a mnogo više vremena na to odvojite.Samo na sport dajete odgovore..nema se vremena...nije tačno!
    Da li sam smršao..Ne preterano.Ali zbog stresa,depresije i haosa na poslu ostavio antidepresive,duhovno i fizički sam mnogo bolje.Smireniji,staloženiji nego pre.I da jedva čekam da trčim.
    To mi je kao droga
    (Mile_X, 29. novembar 2016 17:24)

    # Link komentara

  93. Trce dva difovca I u jednom trenutku jedan od njih stane I kaze drugom. E, ajmo kuci dosta smo ucili :)

    Odavno se zna da je trcanje dobro za neku opstu kondiciju odrzavanje kardiovaskularnog sistema, ali sa godinama postaje rizicno, posebno ako nema kontinuiteta. Svakako laganim trcanjem necete skinuti salo na stomaku. Moj recept, manje ugljenih hidrata (secer, testo), anaerobne vezbe snage I bicikl. Ali ne ono krug oko Ade, vec 50+km. Bukvalno za 3 meseca salo se istopi. Sem ako nemate 35kg viska, to onda mora malo duze. Ma bitna je redovna rekreacija kakva god, samo da vam prija, da se ne opterecujtet previse. Sve se zna odavno, samo je volja problem.

    Za kraj, onaj vic sa pocetka je bas bila sala, vremenom sam stvarno shvatio znacaj fizicke aktivnosti I potrebu za strucnjacima iz ove oblasti. Respect!
    (Block, 29. novembar 2016 17:23)

    # Link komentara

  94. Ljudi, kakva su vam iskustva i znanja u vezi trčanja na traci u teretani, tokom ovog zimskog perioda?
    Hocu li ostetiti koljena,zglobove,tetive trčanjem na traci 4-5 puta sedmicno po jedno 45 min?

    Unapred sam vam zahvalan :) zivjeli
    (Nemanja, 29. novembar 2016 17:19)

    # Link komentara

  95. Nema ništa boljeg od "mešanog" trčanja, prvo sprint pa veoma lagano, pa opet sprint itd i tako skoro svaki dan po 45-60 min ujutru...
     (maki, 29. novembar 2016 17:10)

    # Link komentara

  96. Mnogo trčim, nekad smanjim na uštrb drugih aktivnosti, ali kao neko ko ima 4 istrčana maratona i ni sam ne znam koliko polumaratona, mogu da kažem da imam iskustva sa time. Činjenica je da vam trčanje neće tek tako skinuti naslage sa stomaka. Iz ličnog iskustva mogu da kažem da su vežbe visokog intenziteta mnogo efikasnije. Ali trčanje mi itekako pomaže da sve druge treninge mogu da odradim kvalitetnije za nekih 30-40%. Trčanje je savršena dopuna, jer vam drastično povećava izdržljivost i kondiciju. Ali samo po sebi neće lako spržiti salo, kao što mnogi misle. Za to vam je ishrana 80% posla.
     (kinen, 29. novembar 2016 17:09)

    # Link komentara

  97. znaci,ja sam sve ove godine pogotovo dok sam bio takmicar bio u zabludi..znaci ja sam gubio i skidao kilazu ne zbog trcanja nego zbog neceg desetog...al me bas cudi kako mi je uvek nestala kilaza kad sam pored redovnih treninga ubacivao i trcanje..mada svi znaju malu tajnu,na pamucnu trenurku nabacite suskavac..i da mi onda od ovih kaze neskida se kilaza trcanjem..
     (zapanjen, 29. novembar 2016 17:07)

    # Link komentara

  98. po hladnom ili toplom vremenu,po kisi,snegu,mescini ili suncu, po brdima,asfaltu,sumi ili sljaci, kad posle dobrog trcanja ostanes da dises punim plucima,neopisivo!
    (forestgump_Kg, 29. novembar 2016 16:45)

    po hladnom ili toplom vremenu,po kisi,snegu,mescini ili suncu, po brdima,asfaltu,sumi ili sljaci, kad posle dobrog trcanja sabijes limenku piva, neopisivo!
     (Elemental, 29. novembar 2016 17:07)

    # Link komentara

  99. Trčao sam u svoje vreme, priznajem, ali nisam oduševljen, naprotiv. Mislim da trčanje uopšte nije prirodno za čoveka, da čovek nije stvoren da trči (kao gepard na primer) i da ljudi trče uglavnom kada su prinuđeni da to rade (kad od nekog beže ili nekog jure). Trčanje pravi veliki pritisak na tabane, pete, ligamente, tetive, kolena...Danas mislim da je čovek stvoren da hoda. Hodanje običnim, umerenim tempom od sat-i-po do dva dnevno, mislim da je to prava mera, u svakom slučaju ne bi trebalo hodati ispod jednog sata dnevno. I kontrolisana ishrana, naravno. Džaba svo hodanje ako krkate neumereno.
    (ja sam vam rekao, pa vi sad vidite šta ćete..., 29. novembar 2016 17:06)

    # Link komentara

  100. Moze se trcati u dve etape - prva srednjim tempom, a zatim serija spriteva. Trcanje nikako nije gubljenje vremena, a za mrsavljenje je ishrana ipak bitnija.
     (aco, 29. novembar 2016 17:04)

    # Link komentara

  101. @bejn
    Maraton je najnezdravija sportska disciplina na svetu. Maratonci su sve samo ne zdravi. Ne prođe mesec dana a da ne bude neka smrt na maratonima širom sveta.
     (kangrga, 29. novembar 2016 17:01)

    # Link komentara

  102. Trcanje jeste bitno, ali samo trcanjem ne mozete doci do zeljenog izgleda. Ishrana je kljuc svega. Oko 80% je ishrana, a ostalih 20% su trening, san, stil zivota...
    Bavio sam se vaterpolom 15god, i pored 2-3 treninga dnevno, od kojih je jedan bio i samo kardio, imao sam lepe zalihe, 110-115kg. Povreda, kraj karijere, treninzi prestali, klopa ne, bum, 150kg. Onda sam odlucio da se malo edukujem, promenio kompleno svoju ishranu i navike i za dve godine skinuo sam 60kg. A od povrede nemam jos uvek niti jedan bilo kakav trening.
     (Miki_YNWA, 29. novembar 2016 16:57)

    # Link komentara

  103. "...Intervali, HIIT, fartlek i ostalo je možda efikasnije..."
    (NC)

    Od svega gore navedenog ja radim samo FART...
    (Prdeško, 29. novembar 2016 16:56)

    # Link komentara

  104. kao trkačica i urednica sajta o trčanju moram da dodam par stvari na ovaj tekst. Da aerobna aktivnost niskog intenziteta nije najekonimičniji vid gubitka težine nije ništa novo - odavno je dokazano da je hiit efikasniji. Nažalost mršavljenje trčanjem je i dalje broj jedan pretraga za trčanje, i ljudi počinju zbog toga, ali verujte mi da svi ostaju zbog onoga gde trčanje nema konkurenciju - osećaj posle treninga i sveopšti zdravstveni benefit. Pogledajte šta je najbitniji činilac svekupnog zdravlja (malo google malo youtube) i videćete da je zaključak KRETANJE. Ali problem je što ako si tipičan početnik/ca u Srbiji dakle 30+ nekativan sa 5+ kila i hiit i sprint postaju jako rizične aktivnosti. Povrede nastaju najviše kada sa niskim nivoom spremnosti preuzmemo na sebe novu aktivnost.
    Lepota trčanja nije samo u mršavljenju (dešava se i ono) i kao rekreativni trkač nećete nikada dovesti vaše telo da izgleda kao profesionalni maratonac. Suština trčanja je u tome da je to naše prirodno kretanje. U njemu se spajamo sa svojim potisnutim delovima i regenerišemo u prirodi. Rad sa tegovima u teretani ili grupna skakutanja to jednostavno ne mogu da zamene. Lično, sve to jesam probala i imala bolje rezultate ako pričamo o gubitku kilograma. Ali biti zdrav ne znači imati 5kg manje, nego dovoljno snage, kondicije i fleksibilnosti za svakodnevne izazove. A tu je trčanje bez premca.
    (Tijana, 29. novembar 2016 16:48)

    # Link komentara

  105. po hladnom ili toplom vremenu,po kisi,snegu,mescini ili suncu, po brdima,asfaltu,sumi ili sljaci, kad posle dobrog trcanja ostanes da dises punim plucima,neopisivo!
     (forestgump_Kg, 29. novembar 2016 16:45)

    # Link komentara

  106. Za samo dve nedelje dana trcanja izgubio sam 14 dana.
    Salim se naravno.
    Vezbam u teretani, ne da smrsam imam do 83_4kg, vec sto mi odgovara. A imam osecaj da kad bih trcao da bih ispustio dusu negde na pola.
     (ASOT, 29. novembar 2016 16:43)

    # Link komentara

  107. Lagano trcanje je za lenjivce koji nece ozbiljno da se namuce i preznoje.
     (dule, 29. novembar 2016 16:40)

    # Link komentara

  108. Ishrana.
     (Ertz, 29. novembar 2016 16:34)

    # Link komentara

  109. Mnogo velika glupost izrecena u jednom malom tekstu. Rezultati dobijeni trcanjem i podizanjem tegova uopste nisu isti, ali su efikasni. Trcanjem direktno trosimo kalorije, sto je uslov za gubitak kilograma, a tegovima, sprintom itd. trosimo manje kalorija u toku treninga i manji procenat masti, ali nam zato rastu misici, koji ce trositi dodatne kalorije cak i dok spavamo. Slikovito opisano, kao sto auto od 3000 kubika trosi vise na cak i na leru, od nekoga sa 1000 kubika. Za ljude je najbitnije da odaberu vid rekreacije koji im prija i da pored toga sto potrose koju kaloriju, skrenu paznju sa stresne svakodnevnice. A trcanje pored svega toga jako pozitivno utice na kardiovaskularni sistem, smanjenje krvnog pritiska itd.
    (Nikola, 29. novembar 2016 16:33)

    # Link komentara

  110. Run Forest, run.
    Run Lola, run.
    (marko, 29. novembar 2016 16:30)

    # Link komentara

  111. Ukoliko trčite i žurite do kafane da jedete jagnjetinu to nikako nije izgubljeno vreme.
     (Muselim, 29. novembar 2016 16:26)

    # Link komentara

  112. Slazem se,skroz tacno.
     (Patrik, 29. novembar 2016 16:26)

    # Link komentara

  113. za smanjene kilazu je 90 posto ishrana a 10 posto vezbanje ili trcanje.
     (toma diploma, 29. novembar 2016 16:23)

    # Link komentara

  114. Trcanje na duge staze je jedini nacin da se oslobodi BDNF- protein koji se pravi u telu- samo nakon dugog trcanja(!), a najvise sluzi da se obnove neuroni. To pomaze brzem razmisljanju, brzem i duzem pamcenju i brze se covek seti stvari kojih nije mogao da se seti pre pocetka treniranja.

    Nije sve u skidanju stomaka i lepom izgledu, treba nekada ukljuciti mozak da radi na visem nivou sto bi rekao herr Zika. Nisam neki pobornik trcanja, ali kada sam citao istrazivanja o BDNF vec sam krenuo na traci u teretani da trcim. Glup sam pa nisam kompetentan da dam ocenu da li bolje pamtim ili ne ;)
    (Dovla, 29. novembar 2016 16:22)

    # Link komentara

  115. Kombinacija trčanja i treninga snage je najbolja za skidanje masnih naslaga.
     (Mutimir Vlastimirović, 29. novembar 2016 16:17)

    # Link komentara

  116. Ako hocete da izgledate kao sprinter, vezbajte kao sprinter. Ako zelite da izgledate kao maratonac, onda sledite njegov primer. Tekst govori o skidanju masnih naslaga a ne o prostom gubitku kilaze. Normalno je da se trosite prilikom trcanja ali dugotrajno trcanje nije dobro za snagu.
    (Mirk, 29. novembar 2016 16:16)

    # Link komentara

  117. Dugo trcanje nije zdravo za kolena,ma kalve god imali patike! HIIT je mnogo bolji izbor za one sto ipak vole da trce,a majka svih Kardio treninga je bicikla naravno. Msm,trcite ako hocete boli me uvo,ali nemoj posle da placete za izlizana kolena.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (StokholmskiLemur, 29. novembar 2016 14:44) # Link komentara

    Da, posto je i majka priroda u stvari ljude prilagodila vise voznji bicikla nego trcanju, pa su eto i nasi preci radije lovili mamute na biciklima nego trceci.
    (Vlada, 29. novembar 2016 16:15)

    # Link komentara

  118. Ovo je skroz tacno,bolje trcati 15minuta po minut sprint dva minuta lagano i smenjivati to nego trcati lagano 60minuta.Kod prvog metabolizam ostje ubrzan i posle treninga i do 6 sati a kod laganog trcanja jedva se i ubrza metabolizam
    (Bg, 29. novembar 2016 16:08)

    # Link komentara

  119. najbolja vezba za skidanje sala je da manje zderete.
     (Salerno, 29. novembar 2016 16:01)

    # Link komentara

  120. "Trčati" je relativno savremeni termin, glagol koji označava radnju bežanja, koji je izvorni, staroslovenski izraz (zadržao se i do dan-danas u ruskom, poljskom, slovenačkom, češkom, slovačkom, itd). Dakle, logično je postaviti pitanje zašto bežati kad vas niko (ništa) ne goni.

    Što se tiče skidanja viška kilograma, postoji još jedna narodna poslovica: "Kako došlo, takoi otišlo!". Pošto višak kilograma dolazi od viška hrane, treba smanjiti unos hrane. Nije to neka naročita mudrost, a trčanje u smislu rekreacije, džoginga, jeste najobičnija moda, koja samo malo duže traje. Prirodno kretanje čoveka kao živog bića jeste hod. Da nije tako, čovek bi imao četiri noge, a ne dve.
    (Istrčao je izraz samo za konje, 29. novembar 2016 15:58)

    # Link komentara

  121. Jednom sam potrcao niz nizbrdicu da stignem autobus i sapleo sam se o neku izbocinu koja se eto stvorila niotkuda, tako sam se skotrljao dole da em sto sam stigao bus em sto sam polomio 2 rebra i nos pa sam narednih mesec dana srkao supicu iz kesice i smrsao. I posle se ne isplati, pfff
     (SAMO BAHATO, 29. novembar 2016 15:48)

    # Link komentara

  122. Moje licno iskustvo je da mi je trcanje, u kombinaciji sa drugim vezbama promenilo zivot, imam 191cm i 87kg, 25 godina i oko 8% telesne masti, pre tri godine imao sam 103 kg a telesna mast mi je bila na oko 27%. Trcanje i plivanje su bili drugi korak ka zdravijem zivotu, a danas ih praktikujem pet puta nedeljno, i neophodni su mi za odrzavanje kondicije i fizickog izgleda. Ali ako zeltite da skinete salo, prvi korak je ipak kuhinja, ishrana je baza od koje sve polazi, a kardio trening treba da bude dopuna, i to ona u kojoj uzivate.
    (Petar Denda, 29. novembar 2016 15:46)

    # Link komentara

  123. Samo da napisem zbog ljudi koji zele da nauce nesto i pomisle da su iz ove vesti to i uradili:" Ovo je potpuna glupost!" Nema smisla objasnjavati zbog cega, nije to bas tako jednostavno, ali milion faktora utice na milion rezultata.
     (''onako'', 29. novembar 2016 15:41)

    # Link komentara

  124. Za trcanje mozete da kazete sta hocete ali nikako da je "gubljenje vremena". Naprotiv, to je najkorisnije provedeno vreme. Sjajno za psihu, snagu, zdravlje a ja definitivno gubim kilazu trcanjem. Evo, kako je krenulo hladnije vreme smanjila sam sa trcanjem I samo radim vezbe snage I vec sam pocela da nabacujem kilazu. Ljudi, patike na noge I napolje na trcanje! Tempo nije bitan. Kako god vam odgovara. Najjeftiniji, najjednostavniji trening. Bicete zdraviji, srecniji I lepsi
    (Trkacica, 29. novembar 2016 15:35)

    # Link komentara

  125. Na pljeskavicu i pivo mogu da sprintam,ali do prave pecenjare ima dosta pa preferiram duze pruge !
     (Superhik, 29. novembar 2016 15:33)

    # Link komentara

  126. Zašto smo postali toliko lenji da pročitamo tekst od 4 pasusa do kraja. Kaže se da najmanje efikasno od testiranih metoda.
    (marko, 29. novembar 2016 15:30)

    # Link komentara

  127. Ako hocete da smrsate, kljucno je da smanjite unos kalorija, samo trcanje ce da sagori kalorije ali i da podigne apetit, tako da nije najbolje za skidanje kilaze ako nemate samokontrolu u ishrani. Trcanje treba da sluzi za kondiciju, za izdrzljivost nogu a ne ko pilula za mrsavljenje
    (pacer, 29. novembar 2016 15:30)

    # Link komentara

  128. Čitam ovde komentare tipa imao sam 110 kg sad imam 70 kg ili imao sam 105 sad imam 80 i sve sam skinuo trčanjem.
    Moje pitanje za ovakve osobe koje samo trce i rade kardio je prosto, kako se vi sad osecate ? Kad pogledate sebe u ogledalo da li izgledate bolje samima sebi ? Izgledate jos gore sad cu vam reci. Jer ste spržili i svu mogucu misicnu masu, pa izgledate kao maratonci iz Etiopije. E sad ako zelite takav izgled onda ok to je druga prica.
    Kao prvo da bi smrsali morate manje da unesete kalorija nego sto postrosite. Preporuke su da dnevni kalorijski deficit bude oko 200 do 300 kalorija, ne vise od toga. Kardio je najbolje raditi uz vezbe snage. Na taj nacin odrzavate misicnu masu ili je cak povecavate zavisno od rasporeda obroka, kvaliteta hrane koje unosite oporavka, spavanja itd. A pritom cete smanjiti procenat masti, jer lucenjem i prisustvom testosterona koje se desava tokom vezbi snage samo po sebi utice na smanjenje masti u organizmu. Osim toga povecanjem misicne mase povecava se i potrosnja bazalnog metabolizma sto opet dovodi do vece potrosnje kalorija i smanjenja procenta masti u orgamizmu. Vrlo cesto nije vazno koliko imas kg nego kako izgledas. Npr mozete imati 180 cm i imati 90 kg pretezno misicne mase, i bolje izgledati nego neko ko ima istu visinu kao i vi ima 80 kg sa jedno 10 i vise procenata masti u organizmu. Prema tome ko hoce da smrsa kardio naravno uz vezbe snage za vece misicne grupe. Znaci, vezbe koje angazuju vece misicne grupe cucanj, iskoraci, benč, sklekovi, zgibovi i slicno. Moja preporuka je da prvo radite vezbe snage pa zatim kardio. Pocetnici 3x nedeljno npr pon sreda petak. Ima jos toliko toga sto bih rekao ali vec sam se i previse raspisao, nadam se da sam nekome pomogao bar malo da shvati sta treba da radi ako zeli da smrša kvalitetno a da pritom i lepo izgleda. Pozdrav od mladog difovca ;)
     (DIF - DA IMAM FAKULTET, 29. novembar 2016 15:29)

    # Link komentara

  129. Koja gluposti, trčanje sam se rešio svakodnevne glavobolje, pritisak doveo skoro u normalu a osećam se neusporedivo bolje nego dok nisam tečao. da ne govorim o zadovoljstvu kad se popneš par spratova stepenicama i ni malo ne zadišeš.
     (Srki, 29. novembar 2016 15:20)

    # Link komentara

  130. Brzo hodanje je meni pomoglo, 30 minuta ujutru do posla, 30 minuta u povratku i za par meseci ravan stomak i 10 kg manje:-)
     (belodedic, 29. novembar 2016 15:20)

    # Link komentara

  131. Ma da. Neko ko rekreativno trci da radi anaerobne vezbe. Kratki sprintevi sa kratkim pauzama u kombinaciji sa vezbama snage. Pa to je sa profi sportiste.
    (nex, 29. novembar 2016 15:19)

    # Link komentara

  132. Ja sam usao u stare farmerce od hodanja par km. svakog drugog dana a ishranu nisam menjao... na kraju krajeva pogledajte trkace i maratonce, sve ce vam se kasti...
     (Miki, 29. novembar 2016 15:17)

    # Link komentara

  133. Probušite vi kašiku pa će i salo da se topi.
     (K.G., 29. novembar 2016 15:15)

    # Link komentara

  134. trcao sam da skinem kilograme,i jesam ih skinuo.
    Sada trcim zato sto VOLIIIIIMM
     (mihajlo, 29. novembar 2016 15:13)

    # Link komentara

  135. Naravno da cete trcanjem konstantnim tempom sporije gubiti kilograme. Zato je bitno izbacivati organizam iz ravnoteze stalnom promenom ritma u toku jednog trcanja, 5 min lagano, pa 5 min gotovo sprint i tako do 45 min. Videcete da je potrosnja mnogo veca, upravo zato sto ovo lici na HIIT, samo je zgodniji za pocetnike jer je napor mnogo manji, tj. potrebna je manja snaga tela.
     (M, 29. novembar 2016 15:13)

    # Link komentara

  136. A je li možda nekom palo na pamet da postoje ljudi koji nemaju prekomernu, težinu, ne prejedaju se, jedu zdravo, a trče da bi održali kondiciju i dobro se osećali?
     (Bosko, 29. novembar 2016 15:09)

    # Link komentara

  137. 55g, 76kg/183cm, cca 70 km nedeljno i tako decenijama, pozdrav svim trail trkačima
     (Srboljub, 29. novembar 2016 15:08)

    # Link komentara

  138. posle ručka blago masirati u stomak u smeru kazaljke na časovniku i sa vremena na vreme se pljeskati po istom dok kroz njega klizi hladan jelenko.
     (Johan, 29. novembar 2016 14:51)

    # Link komentara

  139. jel ste vi koji komentarisete procitali tekst uopste? da, trcanje je besmisleno sto se tice snage... da, povrede nisu retke, posebno kolena... da, ima gomila boljih nacina da se skine salo i poveca misicna masa.

    elem, ako neko uziva u trcanju ili se sprema za trku, svaka cast samo napred. ali to ne znaci da sve u ovom clanku nije istina.
     (djordjevic, 29. novembar 2016 14:49)

    # Link komentara

  140. To je vec odavno poznata teorija, ima mnogo nacina da se efikasnije skinu kilogrami. Medjutim trcanje stil zivota, zdravlja, mentalne higijene, prevencije. Trcanjem mogu da se bave svi, sve uzrasne kategorije. To je fizicka aktivnost sa najvecom ekspanzijom, u svetu svi trce a pocelo je da se siri i kod nas. Trcite ljudi i budite srecni :)
     (profica, 29. novembar 2016 14:49)

    # Link komentara

  141. Dugo trcanje nije zdravo za kolena,ma kalve god imali patike! HIIT je mnogo bolji izbor za one sto ipak vole da trce,a majka svih Kardio treninga je bicikla naravno. Msm,trcite ako hocete boli me uvo,ali nemoj posle da placete za izlizana kolena.
     (StokholmskiLemur, 29. novembar 2016 14:44)

    # Link komentara

  142. Trčanjem sam spao sa 110kg na 70kg za manje od godinu dana, tako da je trčanje sjajno za gubljenje kilograma.Najveća mana iz mog iskustva je to što se paralelno sa salom gube i mišići.I danas kad imam 87kg, održavam ih trčanjem jer mi je najbolji odnos vremena i trošenja energije.Istrčim 10km za nekih 45 min i mogu na slavu bez problema. :D
    (NN, 29. novembar 2016 14:33)

    # Link komentara

  143. Glupost sta su napisali, i sve nepovezano. Cuj, kod trcanja zameraju ceste povrede, a savetuju kratke sprinteve!? Kada sam dnevno trcao barem pola sata, problema nikad sa kilogramima nisam imao, bez obzira koliko sam jeo i pio. A koliko je trcanje efikasno za to nisam naucno ispitivao. Ali kod mene deluje
     (vojkan, 29. novembar 2016 14:14)

    # Link komentara

  144. Kada sam pitao jednog coveka koji se bavi time, samo je rekao da je bitno da trcim, kojim god tempom da meni odgovara, rekao je da je bolje i to nego da ne trcim.

    Znaci, nije bitno koliko brzo trcite, bitno je da trcite, a rezultati ce svakako biti bolji nego da ste sedeli po ceo dan u kuci ili na poslu.
    (diktator, 29. novembar 2016 14:12)

    # Link komentara

  145. Ja to pricam godinama,ali mnogi me ne slusaju.Odoh da napravim sendvic :).
    (Milan Nis, 29. novembar 2016 14:11)

    # Link komentara

  146. Maratonci su onako mrsavi zato sto rade snagu u teretani i puno sprinteva, vodeci se logikom zakljucka ovog istrazivanja koje je ocigledno obavio neko ko se u zitovu sportu ozbiljnije nije bavio od trcanja za autobusom. Kao neko ko se bavi atletikom mogu vam reci da rezultat ovog istrazivanja nema veze sa realnim zivotom.
    (bejn, 29. novembar 2016 14:11)

    # Link komentara

  147. Od januara do oktobra sam skinuo 14 kg trčanjem i vožnjom bicikla. Počeo sam sa 2:15 po krugu i prvog dana istrčao samo tri kruga, a došao do toga da trčim 1:40 po krugu i da mogu za 35 minuta da istrčim 20 krugova, odnosno 8km. Pored toga sam radio svakog jutra trbušnjake, a od maja meseca, kada sam već izgubio 10-ak kg, sam ubacio i vežbe snage. Meni trčanje prija i pomoglo mi je da smršam, tako da za mene nije bilo gubljenje vremena.
     (Lala Banatski, 29. novembar 2016 14:11)

    # Link komentara

  148. Ko kaze da se trci samo radi skidanja kilograma?
     (bob, 29. novembar 2016 14:08)

    # Link komentara

  149. Gluposti. Imao sam 105 kila, trčanjem sam došao na 90, onda sam ubacio i teretanu ali tako da prvo trčim dok se ne umorim pa onda radim sa tegovima dok imam volju. Skoro 2/3 svakog treninga je bilo trčanje. Došao sam do 78 kila posle 18 meseci treninga (1,5 kila mesečno, u proseku), što je možda bilo premalo na mojih 185cm, trčao sam polumaratone i na kraju maraton. Kako sam prestao da trčim kilaža je krenula na gore. Teretana je ostala i mogao sam da benčujem koju kilu više od svoje težine, čučnjeve sam radio skoro sa svojom težinom na šipci, itd. Nisam bio terminator, ali to je već solidna utreniranost i više nego što prosek može da uradi. Džaba, samo sa kardiom može da se drži kilaža, bez njega ne može. Koliko ste videli debelih maratonaca? A koliko ste videli debelih snagatora koji benčuju 100 kila a od trake beže kao đavo od krsta? Puna ih svaka teretana :) Intervali, HIIT, fartlek i ostalo je možda efikasnije (više kalorija za isto vreme) ali psihički (a i fizički) je lakše podneti konstatan napor. Manje je efikasno lagano-srednje trčanje, ali ćete potrošiti više kalorija zato što ćete vežbati mnogo duže.
     (NC, 29. novembar 2016 13:59)

    # Link komentara

  150. Burek,kola,fotelja kilogrami se tope,kakvo kretanje,trcanje.
    Kakav besmislen tekst.
     (pera, 29. novembar 2016 13:51)

    # Link komentara