Sreda, 22.10.2014.

14:31

Šta donosi Apple SIM i kakve su posledice za operatere?

Izvor: Izvor: The Verge

Šta donosi Apple SIM i kakve su posledice za operatere? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Dan

pre 9 godina

Mrzim sve što je od Applea. I pored svih priča o stabilnosti Mac-a i kako je dobar za video, muziku itd, ne mogu da razumem kako ljudi imaju živaca da svaki put kad im treba nešto iz menija pomeraju kursor na vrh ekrana da bi došli do toga. Pa to je totalna ludost. A da ne govorim o kretenski malim ikonicama za maximize, minimize, i zatvaranje prozora. Windows je ne sto puta, nego milion puta bolji u svakom pogledu. A ko je tek probao da programira nešto za Mac OS X, taj se proveo kao bos po trnju.

Nemanja

pre 9 godina

Autor teksta nas navodi da razmisljamo u pravcu borbe jedne inventivne kompanije protiv "zlih" operatera. Ali autor ocigledno ne zna da je Apple jedan od beskrupuloznih pregovaraca. Nema tu nikakve dostojanstvene borbe. Takodje, u proizvodnji izrabljuju radnu snagu mozda jos gore od ostalih proizvodjaca, tim pre sto drze jako visoku cenu, kako smo skoro videli za telefon koji se savija u pantalonama. Drugo, kako mozete da podrzavate inovacije koje idu na ustrb korisnika? Ako vam na prostorima sa manjom penetracijom Apple uredjaja baterija ostane prazna a zaboravili ste punjac, pitao bih vas koliko je zanimljivo sto telefon ne mozete napuniti punjacima bilo kog drugog proizvodjaca na svetu.

error404

pre 9 godina

@ (DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)
>> Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda? - Svi novi radio imaju usb prikljucak.

Ako imas neki noviji tv sa tankim ekranom, mozes da punis mobilni preko tv-ea!!
http://www.distractify.netdna-cdn.com/wp-content/uploads//2014/02/391-620x-620x.jpeg

error404

pre 9 godina

@ (DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)
>> Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda? - Svi novi radio imaju usb prikljucak.
>> A sto bi neko koristio te "jeftine ispravljace iz Kine"? - Imas na primer samo jedan uredjaj, i hoces da mozes da ga punis kuci, u kola, na poso ... To su vec 3. I orginal Samsung (npr) kablovi kostaju isto kao od apple. Stvar sto Lighting ima chip, i jeftini kinezi nemaju licencu da taj chip. A taj chip daje probleme kod kabla.

I tvoji Samsung koristi micro sim, tako da nesto bolji od iphone-a.

Apple je prosto resio stvar o punjacu za lightining (novi punjac), postoji konektor koji dozvoljavlja koriscenje micro-sub za punjenje, suprotno ne postoji! Dobra stvar od novog apple-a punjaca (ne vazi za stari) je sto moze da se ukljuci u bilo kom smeru.
>> Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?
Naravno, nije ti palo napamet da npr si negde u prirodi i nemas mogucnost da punis telefon.

Danas je to veliki problem za bilo koji pametni telefon. Vecina ljudi cuva kontakte na oblakcic, cak i ne u samom telefonu.

I da napomenem. Imam iphone 5s, ipad 3, Samsung s2 i koristim samo jedan kabal. Cudna ova tehnika!

error404

pre 9 godina

Sim kartice su memorijski čipovi čiji se jedan deo memorije može upisati samo jednom (to je onaj deo koji je registruje na mrežu i daje joj broj, koliko mi je poznato čak ni operator ne može promeniti broj sim kartici). Drugi deo memorije je na raspolaganju krajnjem korisniku (imenik). Nije mi jasno kako će apple da zaštiti telefon od hakera.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Realno, 23. oktobar 2014 20:51)

I taj prvi deo memorije moze operater da upise. Ne znam jel si probao u srbiju da zamenis sim karticu, a da zadrzis tvoji broji. Dobijas jednu karticu koja vec ima jedan broji, i na tu karticu ti stave tvoji broji. Cak moze da se i zameni vise puta.
Desilo mi se u CH, otiso kod novog operatera ali zadzao broji. Posto sam hteo da imam uslugu odmah, prvi mesec danas sam imao novi broji, pa tek posle mesec dana (kada je istekao ugovor), prebacili mi broji na novog operatera.

Pitanje je samo dali ce da dozvoli gigant sim kartice otklonjenje sim-a?
Programski je veoma lako "menjati" sim karticu na takvim telefonima. Ipad to radi putem korisicno ime i sifre, tako da ce da bude veoma lako menjati sim. Isto kao sto se menja provajder za e-mail.

zmitjkoe

pre 9 godina

cekaj, ali ti imas Epl, i NE MOZES da izvadis SIM karticu... ne, to ti nikako nije palo na pamet...
(DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)

Ovime si otkrio da nikada u zivotu nisi video iPhone. Dobro, ona rupica sa strane je toliko mala da moze lako da se previdi. Niti si obavezan da znas da se u kutiji novog iPhone nalazi i "spajalica" od tecnog metala, za izbacivanje lezista za mikro SIM kartice.

Realno

pre 9 godina

Sim kartice su memorijski čipovi čiji se jedan deo memorije može upisati samo jednom (to je onaj deo koji je registruje na mrežu i daje joj broj, koliko mi je poznato čak ni operator ne može promeniti broj sim kartici). Drugi deo memorije je na raspolaganju krajnjem korisniku (imenik). Nije mi jasno kako će apple da zaštiti telefon od hakera.

DaLanik

pre 9 godina

@Zoki: Au brate al ga ti napisa netacnih stvari, to je neverovatno. Posto je komentar ogranicen na 1500 bajta moram da pisem iz vise delova, znaci ovo je 1/2

>> Ako je micro USB tako dobar, zašto ga npr. Samsung ne koristi na tabletima?

Nego sta koristi? Ceo Android svet godinama koristi Mikro USB

>> Sa druge strane, Apple koristi jedan te isti kabl za iPhone i iPad.

Auuu, revolucija, a Android to koristi godinama, mislim, da je Epl jedini koji se ovoga setio pa da skapiram sto to pises, ali kad SVI proizvodjdaci koriste jedan standar a jedino EPl drugaciji...

>> Ako negde putujem sa oba uređaja, dovoljan mi je jedan ispravljač i jedan kabl.

Ahahahaha, ti si ovo tek sad otkrio? Ili je ovo poust iz neke 2008me godine?

>> Ako pri tome nosim i Apple laptop, ne treba mi ispravljač - i iPhone i iPad se mogu puniti preko USB priključka na laptopu.

Ma hajde, tek ovo mi NIKAD ne bi palo na pamet. Jel da da si ti neki tehnicki genije, sigurno radis kao IT kad ti je ovakva zavrzlama pala napamet. A mi obicni korisnici se mucimo sa 20 razlicitih kablova... cekaj, pa ja imam android tablet, navigaciju, telefon, win tablet, zena ima win telefon, sin i cerka imaju android telefone, i svi koristimo JEDAN kabl... A ovamo DVA uredjaja (ajfoun i ajped) koriste jedan! Hmmm, stvarno impresivno.

DaLanik

pre 9 godina

@Zoki: ovo je 2/2 deo:

>> U kolima i avionu, jednostavno konektujete kabl na USB priključak i punite telefon.

Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda?

>> Što se tiče cene ispravljača, Apple zaista naplaćuje više nego što treba. Sa druge strane, znaš šta kupuješ i neće se dogoditi da se zapali, poput jeftinih ispravljača koji se uvoze iz Kine

A sto bi neko koristio te "jeftine ispravljace iz Kine"? Aha, kapiram - zato sto Samsung, LG, SONY, Alcatel, i sve ostale druge firme ne daju ispravljace uz telefon! Da, to mora da je zbog toga! To objasnjava i zasto Epl korisnici nikada ne koriste jeftine kineske adaptere jer, naravno, oni DOBIJAJU besplatno Eplove adaptere i kablove uz telefon, za razliku od nas ostalih na Win i Android platformama...

>> Ja još uvek koristim ispravljač koji sam dobio sa prvim iPadom iz 2010, samo sam promenio kabl.

I ja koristim ispravljac od svog HTC Desire HD-a jos uvek i isto sam samo prom... cekaj, ja NISAM promenio kabl! :) :)

>> Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?

Naravno, nije ti palo napamet da npr si negde u prirodi i nemas mogucnost da punis telefon. Baterija ti se isprazni, ali sreca, zena ili neko iz drustva ima pun telefon. E, sad, oni nemaju neki tarif nego placaju mnogo skuplje ili tako nesto, zato ti izvadis SIM karticu i stavis kod njih u telefon... cekaj, ali ti imas Epl, i NE MOZES da izvadis SIM karticu... ne, to ti nikako nije palo na pamet...

Stevan

pre 9 godina

Zoki, pa naravno da Samsung koristi micro usb za telefone i tablete. I to su jako kvalitetni kablovi. Brzo punjenje do 1.9-2.1A/h moze samo jako kvalitetan i skup kabl da omoguci.

Igor

pre 9 godina

Kako nikome ovde nije palo na pamet to da se pored svega navedenog u tekstu, taj prostor koji zauzima kartica moze iskoristiti za recimo vecu bateriju ili vise memorije.

micifu

pre 9 godina

isim.sve virtuelno i negde tamo,nema frke sa operaterima.posle par godina ce se desiti simpening kao fappening sa icloud.treba im jako dobar lobi i marketing da proguraju ovo

Aleksa

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc.
(Android Jelly Bean, 22. oktobar 2014 16:20)

Aj se kladimo ti i ja da ce pre Apple ubediti EU da je bolji (sto i jeste) lightning kabl od micro-usb ? Jedini razlog sto ga drugi telefoni nisu uveli je sto apple drzi patent i nije dozvolio da se koristi bez placanja prava... inace su vec hteli da uvedu i drugi.

A sto se tice drugih stvari, pa FBI je vec trazio od Apple i Google da daju kljuceve tj. smanje enkripciju podataka, da bi oni mogli da vrsljaju po telefonima iz daljine kako hoce, i bez naloga ... Aj se kladimo ko ce prvi saradjivati? (hint: "don't be evil")

Trece, sim kartica ce nestati polako i to je to , ako Apple to hoce. Neki dan sam gledao na youtube menadzera (inace totalni lujka) T-Mobile za Ameriku , koji je rekao , ne uzima se Ajfon 6 zbog naseg paketa, nego nas paket zbog Ajfona 6 .. Da se zna ko kosi a ko vodu nosi ...
Pa jesu li prvi paketi neogranicen internet uvedeni bas zbog Ajfona ? Inace bi i dalje bili kao kod nas - 1 dinar 1 kilobajt i slicni lopovluci..

zmitjkoe

pre 9 godina

Nije ovde suština u menjanju provajdera već telefona. Sad mogu svoju sim karticu da izvadim i stavim u drugi telefon kad hoću. I posle toga i da je vratim. Ovim, kako to apple zamišlja, je to mnogo komplikovanije. Aj pogodite zašto.
(only fools and horses)

Preporučujem (+72) Ne preporučujem (-9)

Zato sto ti i 72 istomisljenika nista ne razumete, a mi ne moramo da razmisljamo. Ne razumete, zato sto ste tipicni Srbi ne vole kad im se neko mesa u njihovu glupost. Srbin voli da turi i izvadi (SIM) kad mu se i kako cefne, i ne dozvoljava da mu omrazeni Apple potura SIM koji ne mora nikad da se vadi a radi sa svim provajderima,cak mozes da biras: ko je prisutniji, a ko je jeftiniji. Ali ovde 60% populacije "mrzi" Apple, a 38% njih ne razume procitano. Konji su prelepa bica, budale su u vecini, iako su sića.

trudna buva

pre 9 godina

@ (GPO, 22. oktobar 2014 17:23) e pa , i bez da se upuštamo u suštinu, konstatacija da će epl nešto da napravi da bi korisnicima sve bilo dostupnije nego do sada i da bi se sve otključalo i bilo jednostavnije, sama po sebi nikako ne bi mogla da prodje... a i bila bi presedan... nezabeležen do sada...

loodak011

pre 9 godina

sto ste vi svi naivni...pa je l' mislite da ce neko da dozvoli da na svakih sat vremena menjate provajdera?!?! ne mastajte. licno mislim da od ovakvog sistema nema nista dok se ne dogovore svi proizvodjaci i operateri. a to mozda za jedno 50 godina...kada ce taj cip verovatno da mi uglave negde iza uveta...

Jakovinac

pre 9 godina

@sim/NO_sim

U pravu ste kada se gleda sa te strane. Medjutim, moje pitanje je: cija je SIM kartica - da li je ona vlasnistvo proizvodjaca telefona, korisnika ili operatera. I pri tome ne mislim na parce kartona, nego na pravo koriscenja kartice. Nisam tako siguran da ce operateri dozvoliti da se tek tako odreknu prava na upotrebu kartice, samo zato sto to Epl hoce. Eplu smeta sto ne mozete lako do promenite operatera, a meni licno smeta sto tada ne mogu lako da promenim platformu. I sto da ne: niko nije vecan pa malo Android, pa malo Windows, pa malo Epl. A ovako ste previse za moj ukus vezani za proizvod. Ako je broj vas, u stvari nije nikada vas nego samo zakupljen, zasto onda ne mozete da ga prenosite sa uredjaja na uredjaj po izboru. Meni je to kontradiktorno sa strane Epla. Ako je sloboda, onda je sloboda u svemu. Neka se oni bore za trziste kvalitetom, to je pozeljno i dobro, a ne administrativnim merama i maltretiranjem slobodnog trzista.

dusan

pre 9 godina

u pitanju je embeded-sim i koriste ga mnogi, prvenstveno za m2m uredjaje. i ne pretstavlja opasnost za operatere, (zasto bi prestavljao problem, mrezu kontrolisu i odlucuju ko ce je koristiti). i oni guraju pricu u gsma organizaciji. ko bi trebao biti zabrinut su korisnici, prvenstveno zbog sigurnosti, jer su enkripcijski kljucevi do sada bili (prilicno) sigurni. a koriste se i koristice se i za mobilno placanje. u tom grmu lezi zec...

Zoki

pre 9 godina

@surovi
Ako je micro USB tako dobar, zašto ga npr. Samsung ne koristi na tabletima? Zato što nije dovoljno jak za uređaje te veličine. Sa druge strane, Apple koristi jedan te isti kabl za iPhone i iPad. Ako negde putujem sa oba uređaja, dovoljan mi je jedan ispravljač i jedan kabl. Ako pri tome nosim i Apple laptop, ne treba mi ispravljač - i iPhone i iPad se mogu puniti preko USB priključka na laptopu. U kolima i avionu, jednostavno konektujete kabl na USB priključak i punite telefon.
Što se tiče cene ispravljača, Apple zaista naplaćuje više nego što treba. Sa druge strane, znaš šta kupuješ i neće se dogoditi da se zapali, poput jeftinih ispravljača koji se uvoze iz Kine, a koje apsolutno niko nije testirao. Ja još uvek koristim ispravljač koji sam dobio sa prvim iPadom iz 2010, samo sam promenio kabl. Ispravljače nisam ni vadio iz kutije. Sada kada budem menjao telefon neću ni kabl dirati, ovaj stari rade bez problema.

Da se vratim na temu. Tehnički uopšte nije problem da funkciju SIM kartice preuzme čip u telefonu. Ukuca se odgovarajući kod i to je to, vaša "virtualna" SIM kartica se aktivira na tom uređaju. SIM je svakako pregazilo vreme. Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?

omtw

pre 9 godina

Pa ne znam baš da li je ovo dobro. Možda nije loše kad si u romingu, ali za domaće operatere ne vidim svrhu. Ionako je već napravljena zbrka u smislu da ljudi imaju previše brojeva, pa je stvarno teško pronaći nekog kad ti treba. Drugo, ma koliko kukali na operatere, činjenica je da ima stvarno dobrih paketa (mislim na količinu min sms i Mb, ne na cenu telefona), pa mi stvarno nije potrebno brzo prebacivanje sa jednog operatera na drugog. Pa javljaj ljudima novi broj, pa idi do banke da ti promene broj u sistemu itd. Tako da jedini kome ovo odgovara je sam Apple, jer te vezuje za svoj uređaj. Zbog svega toga nadam se da im ovo neće proći.

Surovi

pre 9 godina

@surovi, please procitaj nesto o apple punjacu please .....
(Adrenaline, 22. oktobar 2014 19:45)
Punjac ima samo jednu funkciju,a to je da puni bateriju,dok data kabl koji povezujes na racunar ili usb punjac sluzi za prenos podataka i punjenje baterije.Celu mudroliju oko kablka cine 4 zice,eventualno 5 ako je u pitanju kabl namenjen za usb 3 standard.
Nista novo Apple tu nije mogao da smisli osim sto je na novom kablu napravio prikljucak koji moze da se ubaci sa bilo koje strane.Nista revolucionarno ,niti opravdava cenu rezevnog punjaca,koja je i za par desetina evra veca od standardnog mikro usb kabla (da ,korisnici ajfona takodje gube punjace i kidaju kablove).
Da,imam ajfon 5 i nije los,mada je za moj ukus previse debilan,ali poklonu se u zube ne gleda.Imam i s4,koji je bolji samo u svemu,osim u kvalitetu oklopa.Voleo bih samo da mogu da vam opisem koliko sam samo puta hteo da razbijem taj odvratni ajfon ,kada mi riknjava baterija,a zaboravim da ponesem prokleti kabl...Mikro usb kablova imam svuda,pa i u kolima,uglavnom od proslih telefona i zato sto ih svi koriste.
Mozda sam slep,ali zaista nista revolucionarno nisam uspeo da primetim kod bezveznog punjaca za ajfon.

sim/NO_sim

pre 9 godina

Kontrola je vec tu, SIM kartica predstavlja samo identifikacioni broj i onog trenutka kada se poveze na mrezu, provajderu(sluzbi bezbjednosti) je lako dostupan i identifiakcioni broj telefona(IMEI), pa i sve sto je na telefonu. Ako je neko odlucio da koristi bilo koji sistem komunikacije koji uredjuje/odrzava neka treca osoba, gubljene privatnosi(u odredjenoj mjeri) je neminovno. :)
Onog trenutka kada SIM kartica bude samo cip(reprogramabilan) na maticnoj ploci telefona, sama promjena uredjaja predstavlja unosenje podataka o provajderu u drugi uredjaj(telefon) i brisanje sa predhodnog. Ovo je neminovnost, to jest evolucija. U ovom slucaju apple se prvi sjetio i ima dovoljno marketinske moci da je sprovede u djelo.
Kontrola/spijunaza ostaje i dalje na istom nivou, jako visokom.

a baterija?

pre 9 godina

Recimo isprazni se baterija i kako onda da prebacis tu FIXNU karticu i
u drugi aparat dok se ne docepas punjaca.... znacu nikad i jos jednom NIKAD ne bih kupio tako nesto...

Miksi

pre 9 godina

Izgleda da se niko ne seca prvih SIM karti (ne kartica). One su bile velike kao sadasnja plastika sa koje odlomite mili-mikro-nano-piko karticu i ubacivale su se cele u telefon.
Sa bocne strane je postojao jedan slajder kojim se karta vadila iz telefona na zivo. Proverite karakteristike Motorole 7200 ili 8400 na primer.

Swedenonline

pre 9 godina

Aple prikriva nedostatke mehanickog dizajna i njegove preosetljivost sa ovim. Umesto da otklone nedostatak, koji bi automatski promenio dizajn je nesto sto sujeta nedozvoljava. Ovako uvode zakrpe koje im idu na ruku a sve pod drugim motivma. Garancija na Aple uredjaje nevazi ukoliko se koriste na temperaturi ispod 0 stepeni C.

only fools and horses

pre 9 godina

Nije ovde suština u menjanju provajdera već telefona. Sad mogu svoju sim karticu da izvadim i stavim u drugi telefon kad hoću. I posle toga i da je vratim. Ovim, kako to apple zamišlja, je to mnogo komplikovanije. Aj pogodite zašto.

Piter

pre 9 godina

"Članak pun veličanja i divljenja prema apple-u
(svaka čast, 22. oktobar 2014 18:19)"
Zapravo činjenica, ali ako se Appleove zasluge konstatuju, to je onda pristrasnost... Ali činjenice se time ne menjaju.

хаџија

pre 9 godina

(sim/NO_sim, 22. oktobar 2014 18:29)
ово што си написао је језиво.
па сан сваке службе која се бави надгледањем , су овакви уређаји.
значи контрола стада се диже на нови ниво. а ајфон је лидер у томе пољу

Bobe

pre 9 godina

@Pedja, 22. oktobar 2014 18:18
malo si podrkao loncice naime EU komisija je daleke 2008 naredila da se proizvodjaci do 2011
dogovore koji standard oce kod punjaca ali treba da bude isti ako se ne dogovore do 2011
EU komisija odlucuje, tako i bilo (micro USB)

Swedenonline

pre 9 godina

Otvor za SIM karticu je jedina blokada za napraviti germeticki zatvorene uredjaje, naime, jedina slaba tacka. Kad se to izbegne, nestace sva moguca fizicka dugmad a aparati ce moci da idu ko zna koliko pod vodu. Istovremeno, vlaga ce biti nepoznat elemenat u kucistu koje ima dodnju granicu operativne radne temperature bas zbog vlage koja zaledjivanjem i kristalizacijom moze napraviti kako elektricni tako i mehanicki rsum u aparatima. Razumem Aple na sta su se usmerili i zasto.

Pedja

pre 9 godina

Za sve se na kraju pitaju kinezi. Ako kinezi odbiju, niko nije lud da izgubi kinesko trziste. Cak je i Tim Kuk isao u Peking da moli. Kinezi su prvi i naredili da svi mobilni telefoni moraju da imaju isti punjac.

Surovi

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc. A znaci li i npr ako mi se slomi tel da bih morao pri svakoj promjeni tel-a mijenjati i broj telefona?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Android Jelly Bean, 22. oktobar 2014 16:20)

Nema to veze sa androidom ,vec sa standardizacijom punjaca ,kako bi se smanjila njihova proizvodnja i prodaja,a sve u cilju ekologije.
Bez obzira na to,mikro usb je defakto standard i poslednjih godina svi osim apple-a ga koriste na svojim uredjajima.Apple ima svoj idiotski punjac koji je takav samo zato da bi bio drugaciji i da bi se bolje prodavala dodatna oprema .Niti donosi nesto bolje,niti je prakticniji u bilo kom pogledu.
Inace je bilo potpuno debilno kada je svaki proizvodjac imao svoje punjace.Danas na svakom novijem telefonu imas isti ulaz,tako da punjac nije tesko naci,a mikro usb kablovi su smesno jeftini.tako da verujem da svako ima najmanje dva komada.

Milun

pre 9 godina

Ma bitno da je samsung bolji jer nemam para za apple.
(miki, 22. oktobar 2014 14:36)
-------------
A što I ne bi bio bolji. Samsung odavno pravi telefone sa 2 sim kartice koje savrseno rade. Ima li tu mogucnost iPhone? Sistem je daleko jednostavniji za koristenje od ovoga što je predstavio Apple. I ne znam gde je tu pohlepa operatera ako dobijem sim karticu za džabe. Zašto Apple treba sve da kontroliše
(Komšija, 22. oktobar 2014 15:47)

Daj molim te koristim Android (na Nexus-u 5) kao što vidiš na osnovu ikonice uz komentar, isti tako koristim i iPad i iPhone 5 povremeno. Android je u nekim segmentima bolji, u nekim ne sve je individualno, ali reći da Samsung pravi telefone koji "savršeno" rade :-D, i to još savdve kartice :-))), pitam se samo da li se i količina bloatware-a duplira...

sim/NO_sim

pre 9 godina

Malo pojasnjenje, apsolutno je nebitno da li ce SIM kartica biti velika/mala/mikro/nano/pico ili samo cip na maticnoj ploci telefona. :)
Jednino bitno je da li je programabilna ili ne. Ono sto Vam omogucava programabilna kartica jeste da izaberete operatera bez izmjene kartice.
Recimo, umjesto da kupis SIM karticu i ubacis je u telefon (a pritom sacuvas staru negdje sa strane), jednostavno ces na trafici da kupis vaucer sa brojem koji ces da otkucas i aktiviras drugog provajdera (neaktivan provajder ce ostati sacuvan na kartici). Ovo bi bilo to reprogramiranje. Tako da kad imas sacuvano vise telefonskih brojeva/provajdera u telefonu, prelazak sa jednog na drugi bi bio jednak izboru provajdera iz menija. Nema potrebe da mijenjas karticu i stare cuvas iza baterije/u novcaniku. :)
A sad sto se bas to zove apple card, pa jbg voljelji ili ne voljelji apple, oni su iPhone-om promjenili svijest o mobilnoj telefoniji, a u ovom slucaju oni su ti koji su komercijalno implementirali novo rjesenje za SIM karticu pa eto i naziva. :)

baca

pre 9 godina

Opet Apple izmišlja toplu vodu i hoće da naplati to epohalno "otkriće" jer ima kao neki patent na to.
Ta nova "Apple programabilna kartica" je ustvari uklanjanje SIM kartice kao dodatnog objekta koji ubaciš u mobilni ili tablet. Novi Apple telefon će imati takav čip-softver integrisan kao deo telefona/tableta.
Apple će tako biti u mogućnosti da kontroliše da li će korisnik moći da pređe sa jedne mreže na drugu. Promena će možda postati "lakša" za neke ljude jer nećeš morati da se prošetaš do kioska i kupiš novu sim karticu, nego ćeš novu "sim konfiguraciju" u tvom telefonu da dobiješ odmah preko mreže i cap, nisi više kod T-Mobile sada si kod Verizona.
Ali tim novim načinom daješ kontrolu Apple-u da ti on (ne)dozvoljava da promeniš provajdera.
Interes Apple-a je da mu proizvođači telefona/tableta i provajderi plaćaju licencu za to "novo" tehničko "otkriće" jer Apple naravno ima patent na to "otkriće".
Interes provajdera bi mogao da bude da neće morati da plaćaju mreži kioska i prodavaca da oni prodaju njihove SIM kartice korisnicima.
Zašto bi veliki provajderi, Samsung, HTC i drugi proizvođači pristali da im Apple zavodi disciplinu i praktično ih kontroliše i uzima im pare nizašta?
Mobilni su danas većih dimenzija nego pre deset godina i problem da li je SIM kartica mikro ili nano ili "standardne pre mikro" veličine je beznačajan.

Achitwn

pre 9 godina

E EU to ne prolazi zbog direktive. I tako treba i da ostane. Jel treba mene proizvodjac da odredjuje kde, sta i koga cu da koristim.
(mihajlo, 22. oktobar 2014 15:14

Hallo, anybody home? Ti si potpuno promasio clanak. Apple radi na tome da omoguci jednostavno biranje operatera, ne odredjuje koga da koristis.

Vladimir

pre 9 godina

Procitaj malo bolje, ne menja se broj, vec se stara virtuelna SIM kartica ucita u novi telefon. Sve je isto kao do sada, samo sto ne moramo fizicki da menjamo SIM, vec se to radi softverski.

Achitwn

pre 9 godina

Verizon Wireless ni ne koristi SIM kartice, sve je digitalno.
(Vladimir, 22. oktobar 2014 15:27

Verizon koristi staru CDMA tehnologiju koja nije imala SIM. Ti telefoni se nikad nisu mogli koristit na drugim mrezama jer nema koncepta otkljucavanja. Jednostavno bacas telefon. Sim je uveden sa GSM-om

PCI-E

pre 9 godina

(mihajlo, 22. oktobar 2014 15:14)
Da li si ti procitao tekst. Proizvodjac te ama bas nigde nicime ne ogranicava i ne govori ti sta da radis. Ti si taj koji treba da odluci koji ti je operater najbolji u kom trenutku.

GPO

pre 9 godina

Dragi stručnjaci i oni koji nazivaju apple korisnike ovcama, ovaj potez apple-a nama korisnicima (svih telefona) ide na ruku jer 1. Operateri ne mogu vise da zakljucavaju telefone 2. Broj telefona ostaje isti bez obzira na to kog operatera koristite 3. Prisiljava operatere da se takmiče na polju kvaliteta usluga što će direktno dovesti do boljih paketa sa povoljnijim cenama... Takođe, zar nije lakše imati jednu karticu i jednostavno menjati operatere preko interneta kad god pronadjete ponudu koja vam najviše odgovara? Kako god okrenete, korisnici samo dobijaju, bilo da koriste iphone, android, windows, mozila phone, blackberry ili tinzen, OS ne pravi nikakvu razliku. Mislim da je sjajna vest da se neko suprotstavlja monopolu mobilnih operatera a nadam se da će se neki od vas složiti samnom...

vladica

pre 9 godina

koliko mi se cini - ovakvo ogranicavanje korisnika nece proci u EU tek tako. plis ideja reprogramiranja sim-a mi deluje kao odlican teren za razne zloupotrebe

Opusti se

pre 9 godina

Mnogo pametna stvar, imam jednu karticu odem na more, ne treba da kupujem njihovu karticu vec se prebaci da sam njihov korisnik, i zbogom roming i veliki racuni kada dodjem sa puta... Pozdrav

Android Jelly Bean

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc. A znaci li i npr ako mi se slomi tel da bih morao pri svakoj promjeni tel-a mijenjati i broj telefona?

Pantelija

pre 9 godina

Glupost!
Prvi mobilni telefoni su bili takvi i nisu imali kartice.Kada si menjao telefon,morao si da menjas i broj.
Kada kupujem telefon,pa i ajfon,zelim da mu ubacim svoju karticu i da ga odmah koristim.Svako cimanje kao sto je odlazak i cekanje u redu kod provajdera,odmah bi me nateralo da odustanem od tog modela.
Apple uporno tera filozofiju koja mi uopste nije jasna kako prolazi kod ljudi?
Uporno pokusavaju da proguraju tehnologiju koja ce te vezati samo zajedan proizvod i uskrate svaku mogucnost izbora ili prelaska na nesto drugo.
Ovcama to mozda odgovara,ali meni ne i nikada necu pristati da kupim takav proizvod,makar bio i najbolji na trzistu(a apple samo gaji iluziju da jeste).

dim u oci prvog maja

pre 9 godina

Erikson T65 imao fioku za sim karticu jedno 5 godina pre prvog Ajfona i nisi morao nikome nista da guras u rupicu, jer je moglo i prstom da se otvori. Mikro sim, nano sim, Epl sim, trt sim, mrt sim - najobicnija nebitnoca. Vazan je bio samo prelaz od velike sim na mini sim, ali to je bilo pre nego sto je 2007 izmisljen mobilni telefon, pa se mnogi toga ne secaju. Uostalom, postoje telefoni (i operateri) koji u potpunosti funkcionisu i bez sim kartice. I sad su oni kao nesto narocito napredni...

Test

pre 9 godina

U Americi su prihvatili svi osim Verizona, ali prica se da ce i oni da uskoce na voz uskoro. Sve se svodi na operatere. Oni moraju da se dogovore. Mislim da ce sistem profunkcionisati, ali u Srbiji nece nikada zato sto je pohlepa nasih operatera veeeeeelika.

Bojan

pre 9 godina

A šta je pa teško sada - izvadiš jednu SIM karticu, ubaciš drugu i gotovo. Ovako mora da ti reprogramiraju telefon, pa ti usput ubace par trojanca i špijunskih programa.

Posebno - ovo će efektivno da spreči korišćenje prepaid paketa.

Nikola

pre 9 godina

Ma uopšte nije bitno ako zadovoljava potrebe osobe koja uređaj koristi. Brend je relativan kao i karakteristike naravno u odnosu na to šta korisnik očekuje, zato postoji klasifikacija, a ne da bih se bilo fensi. Što se same sim kartice tiče ni to nije toliko bitno kao što je bitna funkcionalnost, naravno operateri bih u tom slučaju morali da pređu na neka druga rešenja u saradnji sa proizvođačima a ne sumnjam da bih se već sada snašli. Možda bih se u tom slučaju smanjila količina potrošnog materijala i vremena izrade, siguran sam da bih rešenje bez sim-a imalo niz prednosti u odnosu na sadašnje.

Komšija

pre 9 godina

Ma bitno da je samsung bolji jer nemam para za apple.
(miki, 22. oktobar 2014 14:36)
-------------
A što I ne bi bio bolji. Samsung odavno pravi telefone sa 2 sim kartice koje savrseno rade. Ima li tu mogucnost iPhone? Sistem je daleko jednostavniji za koristenje od ovoga što je predstavio Apple. I ne znam gde je tu pohlepa operatera ako dobijem sim karticu za džabe. Zašto Apple treba sve da kontroliše

Pantelija

pre 9 godina

Glupost!
Prvi mobilni telefoni su bili takvi i nisu imali kartice.Kada si menjao telefon,morao si da menjas i broj.
Kada kupujem telefon,pa i ajfon,zelim da mu ubacim svoju karticu i da ga odmah koristim.Svako cimanje kao sto je odlazak i cekanje u redu kod provajdera,odmah bi me nateralo da odustanem od tog modela.
Apple uporno tera filozofiju koja mi uopste nije jasna kako prolazi kod ljudi?
Uporno pokusavaju da proguraju tehnologiju koja ce te vezati samo zajedan proizvod i uskrate svaku mogucnost izbora ili prelaska na nesto drugo.
Ovcama to mozda odgovara,ali meni ne i nikada necu pristati da kupim takav proizvod,makar bio i najbolji na trzistu(a apple samo gaji iluziju da jeste).

dim u oci prvog maja

pre 9 godina

Erikson T65 imao fioku za sim karticu jedno 5 godina pre prvog Ajfona i nisi morao nikome nista da guras u rupicu, jer je moglo i prstom da se otvori. Mikro sim, nano sim, Epl sim, trt sim, mrt sim - najobicnija nebitnoca. Vazan je bio samo prelaz od velike sim na mini sim, ali to je bilo pre nego sto je 2007 izmisljen mobilni telefon, pa se mnogi toga ne secaju. Uostalom, postoje telefoni (i operateri) koji u potpunosti funkcionisu i bez sim kartice. I sad su oni kao nesto narocito napredni...

Bojan

pre 9 godina

A šta je pa teško sada - izvadiš jednu SIM karticu, ubaciš drugu i gotovo. Ovako mora da ti reprogramiraju telefon, pa ti usput ubace par trojanca i špijunskih programa.

Posebno - ovo će efektivno da spreči korišćenje prepaid paketa.

Komšija

pre 9 godina

Ma bitno da je samsung bolji jer nemam para za apple.
(miki, 22. oktobar 2014 14:36)
-------------
A što I ne bi bio bolji. Samsung odavno pravi telefone sa 2 sim kartice koje savrseno rade. Ima li tu mogucnost iPhone? Sistem je daleko jednostavniji za koristenje od ovoga što je predstavio Apple. I ne znam gde je tu pohlepa operatera ako dobijem sim karticu za džabe. Zašto Apple treba sve da kontroliše

Android Jelly Bean

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc. A znaci li i npr ako mi se slomi tel da bih morao pri svakoj promjeni tel-a mijenjati i broj telefona?

only fools and horses

pre 9 godina

Nije ovde suština u menjanju provajdera već telefona. Sad mogu svoju sim karticu da izvadim i stavim u drugi telefon kad hoću. I posle toga i da je vratim. Ovim, kako to apple zamišlja, je to mnogo komplikovanije. Aj pogodite zašto.

Surovi

pre 9 godina

@surovi, please procitaj nesto o apple punjacu please .....
(Adrenaline, 22. oktobar 2014 19:45)
Punjac ima samo jednu funkciju,a to je da puni bateriju,dok data kabl koji povezujes na racunar ili usb punjac sluzi za prenos podataka i punjenje baterije.Celu mudroliju oko kablka cine 4 zice,eventualno 5 ako je u pitanju kabl namenjen za usb 3 standard.
Nista novo Apple tu nije mogao da smisli osim sto je na novom kablu napravio prikljucak koji moze da se ubaci sa bilo koje strane.Nista revolucionarno ,niti opravdava cenu rezevnog punjaca,koja je i za par desetina evra veca od standardnog mikro usb kabla (da ,korisnici ajfona takodje gube punjace i kidaju kablove).
Da,imam ajfon 5 i nije los,mada je za moj ukus previse debilan,ali poklonu se u zube ne gleda.Imam i s4,koji je bolji samo u svemu,osim u kvalitetu oklopa.Voleo bih samo da mogu da vam opisem koliko sam samo puta hteo da razbijem taj odvratni ajfon ,kada mi riknjava baterija,a zaboravim da ponesem prokleti kabl...Mikro usb kablova imam svuda,pa i u kolima,uglavnom od proslih telefona i zato sto ih svi koriste.
Mozda sam slep,ali zaista nista revolucionarno nisam uspeo da primetim kod bezveznog punjaca za ajfon.

Test

pre 9 godina

U Americi su prihvatili svi osim Verizona, ali prica se da ce i oni da uskoce na voz uskoro. Sve se svodi na operatere. Oni moraju da se dogovore. Mislim da ce sistem profunkcionisati, ali u Srbiji nece nikada zato sto je pohlepa nasih operatera veeeeeelika.

Pedja

pre 9 godina

Za sve se na kraju pitaju kinezi. Ako kinezi odbiju, niko nije lud da izgubi kinesko trziste. Cak je i Tim Kuk isao u Peking da moli. Kinezi su prvi i naredili da svi mobilni telefoni moraju da imaju isti punjac.

Surovi

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc. A znaci li i npr ako mi se slomi tel da bih morao pri svakoj promjeni tel-a mijenjati i broj telefona?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Android Jelly Bean, 22. oktobar 2014 16:20)

Nema to veze sa androidom ,vec sa standardizacijom punjaca ,kako bi se smanjila njihova proizvodnja i prodaja,a sve u cilju ekologije.
Bez obzira na to,mikro usb je defakto standard i poslednjih godina svi osim apple-a ga koriste na svojim uredjajima.Apple ima svoj idiotski punjac koji je takav samo zato da bi bio drugaciji i da bi se bolje prodavala dodatna oprema .Niti donosi nesto bolje,niti je prakticniji u bilo kom pogledu.
Inace je bilo potpuno debilno kada je svaki proizvodjac imao svoje punjace.Danas na svakom novijem telefonu imas isti ulaz,tako da punjac nije tesko naci,a mikro usb kablovi su smesno jeftini.tako da verujem da svako ima najmanje dva komada.

a baterija?

pre 9 godina

Recimo isprazni se baterija i kako onda da prebacis tu FIXNU karticu i
u drugi aparat dok se ne docepas punjaca.... znacu nikad i jos jednom NIKAD ne bih kupio tako nesto...

хаџија

pre 9 godina

(sim/NO_sim, 22. oktobar 2014 18:29)
ово што си написао је језиво.
па сан сваке службе која се бави надгледањем , су овакви уређаји.
значи контрола стада се диже на нови ниво. а ајфон је лидер у томе пољу

Achitwn

pre 9 godina

Verizon Wireless ni ne koristi SIM kartice, sve je digitalno.
(Vladimir, 22. oktobar 2014 15:27

Verizon koristi staru CDMA tehnologiju koja nije imala SIM. Ti telefoni se nikad nisu mogli koristit na drugim mrezama jer nema koncepta otkljucavanja. Jednostavno bacas telefon. Sim je uveden sa GSM-om

GPO

pre 9 godina

Dragi stručnjaci i oni koji nazivaju apple korisnike ovcama, ovaj potez apple-a nama korisnicima (svih telefona) ide na ruku jer 1. Operateri ne mogu vise da zakljucavaju telefone 2. Broj telefona ostaje isti bez obzira na to kog operatera koristite 3. Prisiljava operatere da se takmiče na polju kvaliteta usluga što će direktno dovesti do boljih paketa sa povoljnijim cenama... Takođe, zar nije lakše imati jednu karticu i jednostavno menjati operatere preko interneta kad god pronadjete ponudu koja vam najviše odgovara? Kako god okrenete, korisnici samo dobijaju, bilo da koriste iphone, android, windows, mozila phone, blackberry ili tinzen, OS ne pravi nikakvu razliku. Mislim da je sjajna vest da se neko suprotstavlja monopolu mobilnih operatera a nadam se da će se neki od vas složiti samnom...

baca

pre 9 godina

Opet Apple izmišlja toplu vodu i hoće da naplati to epohalno "otkriće" jer ima kao neki patent na to.
Ta nova "Apple programabilna kartica" je ustvari uklanjanje SIM kartice kao dodatnog objekta koji ubaciš u mobilni ili tablet. Novi Apple telefon će imati takav čip-softver integrisan kao deo telefona/tableta.
Apple će tako biti u mogućnosti da kontroliše da li će korisnik moći da pređe sa jedne mreže na drugu. Promena će možda postati "lakša" za neke ljude jer nećeš morati da se prošetaš do kioska i kupiš novu sim karticu, nego ćeš novu "sim konfiguraciju" u tvom telefonu da dobiješ odmah preko mreže i cap, nisi više kod T-Mobile sada si kod Verizona.
Ali tim novim načinom daješ kontrolu Apple-u da ti on (ne)dozvoljava da promeniš provajdera.
Interes Apple-a je da mu proizvođači telefona/tableta i provajderi plaćaju licencu za to "novo" tehničko "otkriće" jer Apple naravno ima patent na to "otkriće".
Interes provajdera bi mogao da bude da neće morati da plaćaju mreži kioska i prodavaca da oni prodaju njihove SIM kartice korisnicima.
Zašto bi veliki provajderi, Samsung, HTC i drugi proizvođači pristali da im Apple zavodi disciplinu i praktično ih kontroliše i uzima im pare nizašta?
Mobilni su danas većih dimenzija nego pre deset godina i problem da li je SIM kartica mikro ili nano ili "standardne pre mikro" veličine je beznačajan.

Miksi

pre 9 godina

Izgleda da se niko ne seca prvih SIM karti (ne kartica). One su bile velike kao sadasnja plastika sa koje odlomite mili-mikro-nano-piko karticu i ubacivale su se cele u telefon.
Sa bocne strane je postojao jedan slajder kojim se karta vadila iz telefona na zivo. Proverite karakteristike Motorole 7200 ili 8400 na primer.

sim/NO_sim

pre 9 godina

Malo pojasnjenje, apsolutno je nebitno da li ce SIM kartica biti velika/mala/mikro/nano/pico ili samo cip na maticnoj ploci telefona. :)
Jednino bitno je da li je programabilna ili ne. Ono sto Vam omogucava programabilna kartica jeste da izaberete operatera bez izmjene kartice.
Recimo, umjesto da kupis SIM karticu i ubacis je u telefon (a pritom sacuvas staru negdje sa strane), jednostavno ces na trafici da kupis vaucer sa brojem koji ces da otkucas i aktiviras drugog provajdera (neaktivan provajder ce ostati sacuvan na kartici). Ovo bi bilo to reprogramiranje. Tako da kad imas sacuvano vise telefonskih brojeva/provajdera u telefonu, prelazak sa jednog na drugi bi bio jednak izboru provajdera iz menija. Nema potrebe da mijenjas karticu i stare cuvas iza baterije/u novcaniku. :)
A sad sto se bas to zove apple card, pa jbg voljelji ili ne voljelji apple, oni su iPhone-om promjenili svijest o mobilnoj telefoniji, a u ovom slucaju oni su ti koji su komercijalno implementirali novo rjesenje za SIM karticu pa eto i naziva. :)

Achitwn

pre 9 godina

E EU to ne prolazi zbog direktive. I tako treba i da ostane. Jel treba mene proizvodjac da odredjuje kde, sta i koga cu da koristim.
(mihajlo, 22. oktobar 2014 15:14

Hallo, anybody home? Ti si potpuno promasio clanak. Apple radi na tome da omoguci jednostavno biranje operatera, ne odredjuje koga da koristis.

Swedenonline

pre 9 godina

Aple prikriva nedostatke mehanickog dizajna i njegove preosetljivost sa ovim. Umesto da otklone nedostatak, koji bi automatski promenio dizajn je nesto sto sujeta nedozvoljava. Ovako uvode zakrpe koje im idu na ruku a sve pod drugim motivma. Garancija na Aple uredjaje nevazi ukoliko se koriste na temperaturi ispod 0 stepeni C.

vladica

pre 9 godina

koliko mi se cini - ovakvo ogranicavanje korisnika nece proci u EU tek tako. plis ideja reprogramiranja sim-a mi deluje kao odlican teren za razne zloupotrebe

sim/NO_sim

pre 9 godina

Kontrola je vec tu, SIM kartica predstavlja samo identifikacioni broj i onog trenutka kada se poveze na mrezu, provajderu(sluzbi bezbjednosti) je lako dostupan i identifiakcioni broj telefona(IMEI), pa i sve sto je na telefonu. Ako je neko odlucio da koristi bilo koji sistem komunikacije koji uredjuje/odrzava neka treca osoba, gubljene privatnosi(u odredjenoj mjeri) je neminovno. :)
Onog trenutka kada SIM kartica bude samo cip(reprogramabilan) na maticnoj ploci telefona, sama promjena uredjaja predstavlja unosenje podataka o provajderu u drugi uredjaj(telefon) i brisanje sa predhodnog. Ovo je neminovnost, to jest evolucija. U ovom slucaju apple se prvi sjetio i ima dovoljno marketinske moci da je sprovede u djelo.
Kontrola/spijunaza ostaje i dalje na istom nivou, jako visokom.

omtw

pre 9 godina

Pa ne znam baš da li je ovo dobro. Možda nije loše kad si u romingu, ali za domaće operatere ne vidim svrhu. Ionako je već napravljena zbrka u smislu da ljudi imaju previše brojeva, pa je stvarno teško pronaći nekog kad ti treba. Drugo, ma koliko kukali na operatere, činjenica je da ima stvarno dobrih paketa (mislim na količinu min sms i Mb, ne na cenu telefona), pa mi stvarno nije potrebno brzo prebacivanje sa jednog operatera na drugog. Pa javljaj ljudima novi broj, pa idi do banke da ti promene broj u sistemu itd. Tako da jedini kome ovo odgovara je sam Apple, jer te vezuje za svoj uređaj. Zbog svega toga nadam se da im ovo neće proći.

Opusti se

pre 9 godina

Mnogo pametna stvar, imam jednu karticu odem na more, ne treba da kupujem njihovu karticu vec se prebaci da sam njihov korisnik, i zbogom roming i veliki racuni kada dodjem sa puta... Pozdrav

Bobe

pre 9 godina

@Pedja, 22. oktobar 2014 18:18
malo si podrkao loncice naime EU komisija je daleke 2008 naredila da se proizvodjaci do 2011
dogovore koji standard oce kod punjaca ali treba da bude isti ako se ne dogovore do 2011
EU komisija odlucuje, tako i bilo (micro USB)

Piter

pre 9 godina

"Članak pun veličanja i divljenja prema apple-u
(svaka čast, 22. oktobar 2014 18:19)"
Zapravo činjenica, ali ako se Appleove zasluge konstatuju, to je onda pristrasnost... Ali činjenice se time ne menjaju.

Milun

pre 9 godina

Ma bitno da je samsung bolji jer nemam para za apple.
(miki, 22. oktobar 2014 14:36)
-------------
A što I ne bi bio bolji. Samsung odavno pravi telefone sa 2 sim kartice koje savrseno rade. Ima li tu mogucnost iPhone? Sistem je daleko jednostavniji za koristenje od ovoga što je predstavio Apple. I ne znam gde je tu pohlepa operatera ako dobijem sim karticu za džabe. Zašto Apple treba sve da kontroliše
(Komšija, 22. oktobar 2014 15:47)

Daj molim te koristim Android (na Nexus-u 5) kao što vidiš na osnovu ikonice uz komentar, isti tako koristim i iPad i iPhone 5 povremeno. Android je u nekim segmentima bolji, u nekim ne sve je individualno, ali reći da Samsung pravi telefone koji "savršeno" rade :-D, i to još savdve kartice :-))), pitam se samo da li se i količina bloatware-a duplira...

Vladimir

pre 9 godina

Procitaj malo bolje, ne menja se broj, vec se stara virtuelna SIM kartica ucita u novi telefon. Sve je isto kao do sada, samo sto ne moramo fizicki da menjamo SIM, vec se to radi softverski.

Swedenonline

pre 9 godina

Otvor za SIM karticu je jedina blokada za napraviti germeticki zatvorene uredjaje, naime, jedina slaba tacka. Kad se to izbegne, nestace sva moguca fizicka dugmad a aparati ce moci da idu ko zna koliko pod vodu. Istovremeno, vlaga ce biti nepoznat elemenat u kucistu koje ima dodnju granicu operativne radne temperature bas zbog vlage koja zaledjivanjem i kristalizacijom moze napraviti kako elektricni tako i mehanicki rsum u aparatima. Razumem Aple na sta su se usmerili i zasto.

Jakovinac

pre 9 godina

@sim/NO_sim

U pravu ste kada se gleda sa te strane. Medjutim, moje pitanje je: cija je SIM kartica - da li je ona vlasnistvo proizvodjaca telefona, korisnika ili operatera. I pri tome ne mislim na parce kartona, nego na pravo koriscenja kartice. Nisam tako siguran da ce operateri dozvoliti da se tek tako odreknu prava na upotrebu kartice, samo zato sto to Epl hoce. Eplu smeta sto ne mozete lako do promenite operatera, a meni licno smeta sto tada ne mogu lako da promenim platformu. I sto da ne: niko nije vecan pa malo Android, pa malo Windows, pa malo Epl. A ovako ste previse za moj ukus vezani za proizvod. Ako je broj vas, u stvari nije nikada vas nego samo zakupljen, zasto onda ne mozete da ga prenosite sa uredjaja na uredjaj po izboru. Meni je to kontradiktorno sa strane Epla. Ako je sloboda, onda je sloboda u svemu. Neka se oni bore za trziste kvalitetom, to je pozeljno i dobro, a ne administrativnim merama i maltretiranjem slobodnog trzista.

PCI-E

pre 9 godina

(mihajlo, 22. oktobar 2014 15:14)
Da li si ti procitao tekst. Proizvodjac te ama bas nigde nicime ne ogranicava i ne govori ti sta da radis. Ti si taj koji treba da odluci koji ti je operater najbolji u kom trenutku.

Nikola

pre 9 godina

Ma uopšte nije bitno ako zadovoljava potrebe osobe koja uređaj koristi. Brend je relativan kao i karakteristike naravno u odnosu na to šta korisnik očekuje, zato postoji klasifikacija, a ne da bih se bilo fensi. Što se same sim kartice tiče ni to nije toliko bitno kao što je bitna funkcionalnost, naravno operateri bih u tom slučaju morali da pređu na neka druga rešenja u saradnji sa proizvođačima a ne sumnjam da bih se već sada snašli. Možda bih se u tom slučaju smanjila količina potrošnog materijala i vremena izrade, siguran sam da bih rešenje bez sim-a imalo niz prednosti u odnosu na sadašnje.

Aleksa

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc.
(Android Jelly Bean, 22. oktobar 2014 16:20)

Aj se kladimo ti i ja da ce pre Apple ubediti EU da je bolji (sto i jeste) lightning kabl od micro-usb ? Jedini razlog sto ga drugi telefoni nisu uveli je sto apple drzi patent i nije dozvolio da se koristi bez placanja prava... inace su vec hteli da uvedu i drugi.

A sto se tice drugih stvari, pa FBI je vec trazio od Apple i Google da daju kljuceve tj. smanje enkripciju podataka, da bi oni mogli da vrsljaju po telefonima iz daljine kako hoce, i bez naloga ... Aj se kladimo ko ce prvi saradjivati? (hint: "don't be evil")

Trece, sim kartica ce nestati polako i to je to , ako Apple to hoce. Neki dan sam gledao na youtube menadzera (inace totalni lujka) T-Mobile za Ameriku , koji je rekao , ne uzima se Ajfon 6 zbog naseg paketa, nego nas paket zbog Ajfona 6 .. Da se zna ko kosi a ko vodu nosi ...
Pa jesu li prvi paketi neogranicen internet uvedeni bas zbog Ajfona ? Inace bi i dalje bili kao kod nas - 1 dinar 1 kilobajt i slicni lopovluci..

Stevan

pre 9 godina

Zoki, pa naravno da Samsung koristi micro usb za telefone i tablete. I to su jako kvalitetni kablovi. Brzo punjenje do 1.9-2.1A/h moze samo jako kvalitetan i skup kabl da omoguci.

loodak011

pre 9 godina

sto ste vi svi naivni...pa je l' mislite da ce neko da dozvoli da na svakih sat vremena menjate provajdera?!?! ne mastajte. licno mislim da od ovakvog sistema nema nista dok se ne dogovore svi proizvodjaci i operateri. a to mozda za jedno 50 godina...kada ce taj cip verovatno da mi uglave negde iza uveta...

DaLanik

pre 9 godina

@Zoki: Au brate al ga ti napisa netacnih stvari, to je neverovatno. Posto je komentar ogranicen na 1500 bajta moram da pisem iz vise delova, znaci ovo je 1/2

>> Ako je micro USB tako dobar, zašto ga npr. Samsung ne koristi na tabletima?

Nego sta koristi? Ceo Android svet godinama koristi Mikro USB

>> Sa druge strane, Apple koristi jedan te isti kabl za iPhone i iPad.

Auuu, revolucija, a Android to koristi godinama, mislim, da je Epl jedini koji se ovoga setio pa da skapiram sto to pises, ali kad SVI proizvodjdaci koriste jedan standar a jedino EPl drugaciji...

>> Ako negde putujem sa oba uređaja, dovoljan mi je jedan ispravljač i jedan kabl.

Ahahahaha, ti si ovo tek sad otkrio? Ili je ovo poust iz neke 2008me godine?

>> Ako pri tome nosim i Apple laptop, ne treba mi ispravljač - i iPhone i iPad se mogu puniti preko USB priključka na laptopu.

Ma hajde, tek ovo mi NIKAD ne bi palo na pamet. Jel da da si ti neki tehnicki genije, sigurno radis kao IT kad ti je ovakva zavrzlama pala napamet. A mi obicni korisnici se mucimo sa 20 razlicitih kablova... cekaj, pa ja imam android tablet, navigaciju, telefon, win tablet, zena ima win telefon, sin i cerka imaju android telefone, i svi koristimo JEDAN kabl... A ovamo DVA uredjaja (ajfoun i ajped) koriste jedan! Hmmm, stvarno impresivno.

DaLanik

pre 9 godina

@Zoki: ovo je 2/2 deo:

>> U kolima i avionu, jednostavno konektujete kabl na USB priključak i punite telefon.

Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda?

>> Što se tiče cene ispravljača, Apple zaista naplaćuje više nego što treba. Sa druge strane, znaš šta kupuješ i neće se dogoditi da se zapali, poput jeftinih ispravljača koji se uvoze iz Kine

A sto bi neko koristio te "jeftine ispravljace iz Kine"? Aha, kapiram - zato sto Samsung, LG, SONY, Alcatel, i sve ostale druge firme ne daju ispravljace uz telefon! Da, to mora da je zbog toga! To objasnjava i zasto Epl korisnici nikada ne koriste jeftine kineske adaptere jer, naravno, oni DOBIJAJU besplatno Eplove adaptere i kablove uz telefon, za razliku od nas ostalih na Win i Android platformama...

>> Ja još uvek koristim ispravljač koji sam dobio sa prvim iPadom iz 2010, samo sam promenio kabl.

I ja koristim ispravljac od svog HTC Desire HD-a jos uvek i isto sam samo prom... cekaj, ja NISAM promenio kabl! :) :)

>> Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?

Naravno, nije ti palo napamet da npr si negde u prirodi i nemas mogucnost da punis telefon. Baterija ti se isprazni, ali sreca, zena ili neko iz drustva ima pun telefon. E, sad, oni nemaju neki tarif nego placaju mnogo skuplje ili tako nesto, zato ti izvadis SIM karticu i stavis kod njih u telefon... cekaj, ali ti imas Epl, i NE MOZES da izvadis SIM karticu... ne, to ti nikako nije palo na pamet...

zmitjkoe

pre 9 godina

Nije ovde suština u menjanju provajdera već telefona. Sad mogu svoju sim karticu da izvadim i stavim u drugi telefon kad hoću. I posle toga i da je vratim. Ovim, kako to apple zamišlja, je to mnogo komplikovanije. Aj pogodite zašto.
(only fools and horses)

Preporučujem (+72) Ne preporučujem (-9)

Zato sto ti i 72 istomisljenika nista ne razumete, a mi ne moramo da razmisljamo. Ne razumete, zato sto ste tipicni Srbi ne vole kad im se neko mesa u njihovu glupost. Srbin voli da turi i izvadi (SIM) kad mu se i kako cefne, i ne dozvoljava da mu omrazeni Apple potura SIM koji ne mora nikad da se vadi a radi sa svim provajderima,cak mozes da biras: ko je prisutniji, a ko je jeftiniji. Ali ovde 60% populacije "mrzi" Apple, a 38% njih ne razume procitano. Konji su prelepa bica, budale su u vecini, iako su sića.

Zoki

pre 9 godina

@surovi
Ako je micro USB tako dobar, zašto ga npr. Samsung ne koristi na tabletima? Zato što nije dovoljno jak za uređaje te veličine. Sa druge strane, Apple koristi jedan te isti kabl za iPhone i iPad. Ako negde putujem sa oba uređaja, dovoljan mi je jedan ispravljač i jedan kabl. Ako pri tome nosim i Apple laptop, ne treba mi ispravljač - i iPhone i iPad se mogu puniti preko USB priključka na laptopu. U kolima i avionu, jednostavno konektujete kabl na USB priključak i punite telefon.
Što se tiče cene ispravljača, Apple zaista naplaćuje više nego što treba. Sa druge strane, znaš šta kupuješ i neće se dogoditi da se zapali, poput jeftinih ispravljača koji se uvoze iz Kine, a koje apsolutno niko nije testirao. Ja još uvek koristim ispravljač koji sam dobio sa prvim iPadom iz 2010, samo sam promenio kabl. Ispravljače nisam ni vadio iz kutije. Sada kada budem menjao telefon neću ni kabl dirati, ovaj stari rade bez problema.

Da se vratim na temu. Tehnički uopšte nije problem da funkciju SIM kartice preuzme čip u telefonu. Ukuca se odgovarajući kod i to je to, vaša "virtualna" SIM kartica se aktivira na tom uređaju. SIM je svakako pregazilo vreme. Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?

Nemanja

pre 9 godina

Autor teksta nas navodi da razmisljamo u pravcu borbe jedne inventivne kompanije protiv "zlih" operatera. Ali autor ocigledno ne zna da je Apple jedan od beskrupuloznih pregovaraca. Nema tu nikakve dostojanstvene borbe. Takodje, u proizvodnji izrabljuju radnu snagu mozda jos gore od ostalih proizvodjaca, tim pre sto drze jako visoku cenu, kako smo skoro videli za telefon koji se savija u pantalonama. Drugo, kako mozete da podrzavate inovacije koje idu na ustrb korisnika? Ako vam na prostorima sa manjom penetracijom Apple uredjaja baterija ostane prazna a zaboravili ste punjac, pitao bih vas koliko je zanimljivo sto telefon ne mozete napuniti punjacima bilo kog drugog proizvodjaca na svetu.

trudna buva

pre 9 godina

@ (GPO, 22. oktobar 2014 17:23) e pa , i bez da se upuštamo u suštinu, konstatacija da će epl nešto da napravi da bi korisnicima sve bilo dostupnije nego do sada i da bi se sve otključalo i bilo jednostavnije, sama po sebi nikako ne bi mogla da prodje... a i bila bi presedan... nezabeležen do sada...

dusan

pre 9 godina

u pitanju je embeded-sim i koriste ga mnogi, prvenstveno za m2m uredjaje. i ne pretstavlja opasnost za operatere, (zasto bi prestavljao problem, mrezu kontrolisu i odlucuju ko ce je koristiti). i oni guraju pricu u gsma organizaciji. ko bi trebao biti zabrinut su korisnici, prvenstveno zbog sigurnosti, jer su enkripcijski kljucevi do sada bili (prilicno) sigurni. a koriste se i koristice se i za mobilno placanje. u tom grmu lezi zec...

micifu

pre 9 godina

isim.sve virtuelno i negde tamo,nema frke sa operaterima.posle par godina ce se desiti simpening kao fappening sa icloud.treba im jako dobar lobi i marketing da proguraju ovo

Igor

pre 9 godina

Kako nikome ovde nije palo na pamet to da se pored svega navedenog u tekstu, taj prostor koji zauzima kartica moze iskoristiti za recimo vecu bateriju ili vise memorije.

zmitjkoe

pre 9 godina

cekaj, ali ti imas Epl, i NE MOZES da izvadis SIM karticu... ne, to ti nikako nije palo na pamet...
(DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)

Ovime si otkrio da nikada u zivotu nisi video iPhone. Dobro, ona rupica sa strane je toliko mala da moze lako da se previdi. Niti si obavezan da znas da se u kutiji novog iPhone nalazi i "spajalica" od tecnog metala, za izbacivanje lezista za mikro SIM kartice.

Dan

pre 9 godina

Mrzim sve što je od Applea. I pored svih priča o stabilnosti Mac-a i kako je dobar za video, muziku itd, ne mogu da razumem kako ljudi imaju živaca da svaki put kad im treba nešto iz menija pomeraju kursor na vrh ekrana da bi došli do toga. Pa to je totalna ludost. A da ne govorim o kretenski malim ikonicama za maximize, minimize, i zatvaranje prozora. Windows je ne sto puta, nego milion puta bolji u svakom pogledu. A ko je tek probao da programira nešto za Mac OS X, taj se proveo kao bos po trnju.

Realno

pre 9 godina

Sim kartice su memorijski čipovi čiji se jedan deo memorije može upisati samo jednom (to je onaj deo koji je registruje na mrežu i daje joj broj, koliko mi je poznato čak ni operator ne može promeniti broj sim kartici). Drugi deo memorije je na raspolaganju krajnjem korisniku (imenik). Nije mi jasno kako će apple da zaštiti telefon od hakera.

error404

pre 9 godina

@ (DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)
>> Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda? - Svi novi radio imaju usb prikljucak.
>> A sto bi neko koristio te "jeftine ispravljace iz Kine"? - Imas na primer samo jedan uredjaj, i hoces da mozes da ga punis kuci, u kola, na poso ... To su vec 3. I orginal Samsung (npr) kablovi kostaju isto kao od apple. Stvar sto Lighting ima chip, i jeftini kinezi nemaju licencu da taj chip. A taj chip daje probleme kod kabla.

I tvoji Samsung koristi micro sim, tako da nesto bolji od iphone-a.

Apple je prosto resio stvar o punjacu za lightining (novi punjac), postoji konektor koji dozvoljavlja koriscenje micro-sub za punjenje, suprotno ne postoji! Dobra stvar od novog apple-a punjaca (ne vazi za stari) je sto moze da se ukljuci u bilo kom smeru.
>> Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?
Naravno, nije ti palo napamet da npr si negde u prirodi i nemas mogucnost da punis telefon.

Danas je to veliki problem za bilo koji pametni telefon. Vecina ljudi cuva kontakte na oblakcic, cak i ne u samom telefonu.

I da napomenem. Imam iphone 5s, ipad 3, Samsung s2 i koristim samo jedan kabal. Cudna ova tehnika!

error404

pre 9 godina

Sim kartice su memorijski čipovi čiji se jedan deo memorije može upisati samo jednom (to je onaj deo koji je registruje na mrežu i daje joj broj, koliko mi je poznato čak ni operator ne može promeniti broj sim kartici). Drugi deo memorije je na raspolaganju krajnjem korisniku (imenik). Nije mi jasno kako će apple da zaštiti telefon od hakera.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Realno, 23. oktobar 2014 20:51)

I taj prvi deo memorije moze operater da upise. Ne znam jel si probao u srbiju da zamenis sim karticu, a da zadrzis tvoji broji. Dobijas jednu karticu koja vec ima jedan broji, i na tu karticu ti stave tvoji broji. Cak moze da se i zameni vise puta.
Desilo mi se u CH, otiso kod novog operatera ali zadzao broji. Posto sam hteo da imam uslugu odmah, prvi mesec danas sam imao novi broji, pa tek posle mesec dana (kada je istekao ugovor), prebacili mi broji na novog operatera.

Pitanje je samo dali ce da dozvoli gigant sim kartice otklonjenje sim-a?
Programski je veoma lako "menjati" sim karticu na takvim telefonima. Ipad to radi putem korisicno ime i sifre, tako da ce da bude veoma lako menjati sim. Isto kao sto se menja provajder za e-mail.

error404

pre 9 godina

@ (DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)
>> Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda? - Svi novi radio imaju usb prikljucak.

Ako imas neki noviji tv sa tankim ekranom, mozes da punis mobilni preko tv-ea!!
http://www.distractify.netdna-cdn.com/wp-content/uploads//2014/02/391-620x-620x.jpeg

Swedenonline

pre 9 godina

Otvor za SIM karticu je jedina blokada za napraviti germeticki zatvorene uredjaje, naime, jedina slaba tacka. Kad se to izbegne, nestace sva moguca fizicka dugmad a aparati ce moci da idu ko zna koliko pod vodu. Istovremeno, vlaga ce biti nepoznat elemenat u kucistu koje ima dodnju granicu operativne radne temperature bas zbog vlage koja zaledjivanjem i kristalizacijom moze napraviti kako elektricni tako i mehanicki rsum u aparatima. Razumem Aple na sta su se usmerili i zasto.

sim/NO_sim

pre 9 godina

Malo pojasnjenje, apsolutno je nebitno da li ce SIM kartica biti velika/mala/mikro/nano/pico ili samo cip na maticnoj ploci telefona. :)
Jednino bitno je da li je programabilna ili ne. Ono sto Vam omogucava programabilna kartica jeste da izaberete operatera bez izmjene kartice.
Recimo, umjesto da kupis SIM karticu i ubacis je u telefon (a pritom sacuvas staru negdje sa strane), jednostavno ces na trafici da kupis vaucer sa brojem koji ces da otkucas i aktiviras drugog provajdera (neaktivan provajder ce ostati sacuvan na kartici). Ovo bi bilo to reprogramiranje. Tako da kad imas sacuvano vise telefonskih brojeva/provajdera u telefonu, prelazak sa jednog na drugi bi bio jednak izboru provajdera iz menija. Nema potrebe da mijenjas karticu i stare cuvas iza baterije/u novcaniku. :)
A sad sto se bas to zove apple card, pa jbg voljelji ili ne voljelji apple, oni su iPhone-om promjenili svijest o mobilnoj telefoniji, a u ovom slucaju oni su ti koji su komercijalno implementirali novo rjesenje za SIM karticu pa eto i naziva. :)

Komšija

pre 9 godina

Ma bitno da je samsung bolji jer nemam para za apple.
(miki, 22. oktobar 2014 14:36)
-------------
A što I ne bi bio bolji. Samsung odavno pravi telefone sa 2 sim kartice koje savrseno rade. Ima li tu mogucnost iPhone? Sistem je daleko jednostavniji za koristenje od ovoga što je predstavio Apple. I ne znam gde je tu pohlepa operatera ako dobijem sim karticu za džabe. Zašto Apple treba sve da kontroliše

GPO

pre 9 godina

Dragi stručnjaci i oni koji nazivaju apple korisnike ovcama, ovaj potez apple-a nama korisnicima (svih telefona) ide na ruku jer 1. Operateri ne mogu vise da zakljucavaju telefone 2. Broj telefona ostaje isti bez obzira na to kog operatera koristite 3. Prisiljava operatere da se takmiče na polju kvaliteta usluga što će direktno dovesti do boljih paketa sa povoljnijim cenama... Takođe, zar nije lakše imati jednu karticu i jednostavno menjati operatere preko interneta kad god pronadjete ponudu koja vam najviše odgovara? Kako god okrenete, korisnici samo dobijaju, bilo da koriste iphone, android, windows, mozila phone, blackberry ili tinzen, OS ne pravi nikakvu razliku. Mislim da je sjajna vest da se neko suprotstavlja monopolu mobilnih operatera a nadam se da će se neki od vas složiti samnom...

Nikola

pre 9 godina

Ma uopšte nije bitno ako zadovoljava potrebe osobe koja uređaj koristi. Brend je relativan kao i karakteristike naravno u odnosu na to šta korisnik očekuje, zato postoji klasifikacija, a ne da bih se bilo fensi. Što se same sim kartice tiče ni to nije toliko bitno kao što je bitna funkcionalnost, naravno operateri bih u tom slučaju morali da pređu na neka druga rešenja u saradnji sa proizvođačima a ne sumnjam da bih se već sada snašli. Možda bih se u tom slučaju smanjila količina potrošnog materijala i vremena izrade, siguran sam da bih rešenje bez sim-a imalo niz prednosti u odnosu na sadašnje.

Bojan

pre 9 godina

A šta je pa teško sada - izvadiš jednu SIM karticu, ubaciš drugu i gotovo. Ovako mora da ti reprogramiraju telefon, pa ti usput ubace par trojanca i špijunskih programa.

Posebno - ovo će efektivno da spreči korišćenje prepaid paketa.

dim u oci prvog maja

pre 9 godina

Erikson T65 imao fioku za sim karticu jedno 5 godina pre prvog Ajfona i nisi morao nikome nista da guras u rupicu, jer je moglo i prstom da se otvori. Mikro sim, nano sim, Epl sim, trt sim, mrt sim - najobicnija nebitnoca. Vazan je bio samo prelaz od velike sim na mini sim, ali to je bilo pre nego sto je 2007 izmisljen mobilni telefon, pa se mnogi toga ne secaju. Uostalom, postoje telefoni (i operateri) koji u potpunosti funkcionisu i bez sim kartice. I sad su oni kao nesto narocito napredni...

Pantelija

pre 9 godina

Glupost!
Prvi mobilni telefoni su bili takvi i nisu imali kartice.Kada si menjao telefon,morao si da menjas i broj.
Kada kupujem telefon,pa i ajfon,zelim da mu ubacim svoju karticu i da ga odmah koristim.Svako cimanje kao sto je odlazak i cekanje u redu kod provajdera,odmah bi me nateralo da odustanem od tog modela.
Apple uporno tera filozofiju koja mi uopste nije jasna kako prolazi kod ljudi?
Uporno pokusavaju da proguraju tehnologiju koja ce te vezati samo zajedan proizvod i uskrate svaku mogucnost izbora ili prelaska na nesto drugo.
Ovcama to mozda odgovara,ali meni ne i nikada necu pristati da kupim takav proizvod,makar bio i najbolji na trzistu(a apple samo gaji iluziju da jeste).

Opusti se

pre 9 godina

Mnogo pametna stvar, imam jednu karticu odem na more, ne treba da kupujem njihovu karticu vec se prebaci da sam njihov korisnik, i zbogom roming i veliki racuni kada dodjem sa puta... Pozdrav

Milun

pre 9 godina

Ma bitno da je samsung bolji jer nemam para za apple.
(miki, 22. oktobar 2014 14:36)
-------------
A što I ne bi bio bolji. Samsung odavno pravi telefone sa 2 sim kartice koje savrseno rade. Ima li tu mogucnost iPhone? Sistem je daleko jednostavniji za koristenje od ovoga što je predstavio Apple. I ne znam gde je tu pohlepa operatera ako dobijem sim karticu za džabe. Zašto Apple treba sve da kontroliše
(Komšija, 22. oktobar 2014 15:47)

Daj molim te koristim Android (na Nexus-u 5) kao što vidiš na osnovu ikonice uz komentar, isti tako koristim i iPad i iPhone 5 povremeno. Android je u nekim segmentima bolji, u nekim ne sve je individualno, ali reći da Samsung pravi telefone koji "savršeno" rade :-D, i to još savdve kartice :-))), pitam se samo da li se i količina bloatware-a duplira...

Piter

pre 9 godina

"Članak pun veličanja i divljenja prema apple-u
(svaka čast, 22. oktobar 2014 18:19)"
Zapravo činjenica, ali ako se Appleove zasluge konstatuju, to je onda pristrasnost... Ali činjenice se time ne menjaju.

Test

pre 9 godina

U Americi su prihvatili svi osim Verizona, ali prica se da ce i oni da uskoce na voz uskoro. Sve se svodi na operatere. Oni moraju da se dogovore. Mislim da ce sistem profunkcionisati, ali u Srbiji nece nikada zato sto je pohlepa nasih operatera veeeeeelika.

Surovi

pre 9 godina

@surovi, please procitaj nesto o apple punjacu please .....
(Adrenaline, 22. oktobar 2014 19:45)
Punjac ima samo jednu funkciju,a to je da puni bateriju,dok data kabl koji povezujes na racunar ili usb punjac sluzi za prenos podataka i punjenje baterije.Celu mudroliju oko kablka cine 4 zice,eventualno 5 ako je u pitanju kabl namenjen za usb 3 standard.
Nista novo Apple tu nije mogao da smisli osim sto je na novom kablu napravio prikljucak koji moze da se ubaci sa bilo koje strane.Nista revolucionarno ,niti opravdava cenu rezevnog punjaca,koja je i za par desetina evra veca od standardnog mikro usb kabla (da ,korisnici ajfona takodje gube punjace i kidaju kablove).
Da,imam ajfon 5 i nije los,mada je za moj ukus previse debilan,ali poklonu se u zube ne gleda.Imam i s4,koji je bolji samo u svemu,osim u kvalitetu oklopa.Voleo bih samo da mogu da vam opisem koliko sam samo puta hteo da razbijem taj odvratni ajfon ,kada mi riknjava baterija,a zaboravim da ponesem prokleti kabl...Mikro usb kablova imam svuda,pa i u kolima,uglavnom od proslih telefona i zato sto ih svi koriste.
Mozda sam slep,ali zaista nista revolucionarno nisam uspeo da primetim kod bezveznog punjaca za ajfon.

Android Jelly Bean

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc. A znaci li i npr ako mi se slomi tel da bih morao pri svakoj promjeni tel-a mijenjati i broj telefona?

Achitwn

pre 9 godina

E EU to ne prolazi zbog direktive. I tako treba i da ostane. Jel treba mene proizvodjac da odredjuje kde, sta i koga cu da koristim.
(mihajlo, 22. oktobar 2014 15:14

Hallo, anybody home? Ti si potpuno promasio clanak. Apple radi na tome da omoguci jednostavno biranje operatera, ne odredjuje koga da koristis.

zmitjkoe

pre 9 godina

Nije ovde suština u menjanju provajdera već telefona. Sad mogu svoju sim karticu da izvadim i stavim u drugi telefon kad hoću. I posle toga i da je vratim. Ovim, kako to apple zamišlja, je to mnogo komplikovanije. Aj pogodite zašto.
(only fools and horses)

Preporučujem (+72) Ne preporučujem (-9)

Zato sto ti i 72 istomisljenika nista ne razumete, a mi ne moramo da razmisljamo. Ne razumete, zato sto ste tipicni Srbi ne vole kad im se neko mesa u njihovu glupost. Srbin voli da turi i izvadi (SIM) kad mu se i kako cefne, i ne dozvoljava da mu omrazeni Apple potura SIM koji ne mora nikad da se vadi a radi sa svim provajderima,cak mozes da biras: ko je prisutniji, a ko je jeftiniji. Ali ovde 60% populacije "mrzi" Apple, a 38% njih ne razume procitano. Konji su prelepa bica, budale su u vecini, iako su sića.

a baterija?

pre 9 godina

Recimo isprazni se baterija i kako onda da prebacis tu FIXNU karticu i
u drugi aparat dok se ne docepas punjaca.... znacu nikad i jos jednom NIKAD ne bih kupio tako nesto...

Aleksa

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc.
(Android Jelly Bean, 22. oktobar 2014 16:20)

Aj se kladimo ti i ja da ce pre Apple ubediti EU da je bolji (sto i jeste) lightning kabl od micro-usb ? Jedini razlog sto ga drugi telefoni nisu uveli je sto apple drzi patent i nije dozvolio da se koristi bez placanja prava... inace su vec hteli da uvedu i drugi.

A sto se tice drugih stvari, pa FBI je vec trazio od Apple i Google da daju kljuceve tj. smanje enkripciju podataka, da bi oni mogli da vrsljaju po telefonima iz daljine kako hoce, i bez naloga ... Aj se kladimo ko ce prvi saradjivati? (hint: "don't be evil")

Trece, sim kartica ce nestati polako i to je to , ako Apple to hoce. Neki dan sam gledao na youtube menadzera (inace totalni lujka) T-Mobile za Ameriku , koji je rekao , ne uzima se Ajfon 6 zbog naseg paketa, nego nas paket zbog Ajfona 6 .. Da se zna ko kosi a ko vodu nosi ...
Pa jesu li prvi paketi neogranicen internet uvedeni bas zbog Ajfona ? Inace bi i dalje bili kao kod nas - 1 dinar 1 kilobajt i slicni lopovluci..

Swedenonline

pre 9 godina

Aple prikriva nedostatke mehanickog dizajna i njegove preosetljivost sa ovim. Umesto da otklone nedostatak, koji bi automatski promenio dizajn je nesto sto sujeta nedozvoljava. Ovako uvode zakrpe koje im idu na ruku a sve pod drugim motivma. Garancija na Aple uredjaje nevazi ukoliko se koriste na temperaturi ispod 0 stepeni C.

baca

pre 9 godina

Opet Apple izmišlja toplu vodu i hoće da naplati to epohalno "otkriće" jer ima kao neki patent na to.
Ta nova "Apple programabilna kartica" je ustvari uklanjanje SIM kartice kao dodatnog objekta koji ubaciš u mobilni ili tablet. Novi Apple telefon će imati takav čip-softver integrisan kao deo telefona/tableta.
Apple će tako biti u mogućnosti da kontroliše da li će korisnik moći da pređe sa jedne mreže na drugu. Promena će možda postati "lakša" za neke ljude jer nećeš morati da se prošetaš do kioska i kupiš novu sim karticu, nego ćeš novu "sim konfiguraciju" u tvom telefonu da dobiješ odmah preko mreže i cap, nisi više kod T-Mobile sada si kod Verizona.
Ali tim novim načinom daješ kontrolu Apple-u da ti on (ne)dozvoljava da promeniš provajdera.
Interes Apple-a je da mu proizvođači telefona/tableta i provajderi plaćaju licencu za to "novo" tehničko "otkriće" jer Apple naravno ima patent na to "otkriće".
Interes provajdera bi mogao da bude da neće morati da plaćaju mreži kioska i prodavaca da oni prodaju njihove SIM kartice korisnicima.
Zašto bi veliki provajderi, Samsung, HTC i drugi proizvođači pristali da im Apple zavodi disciplinu i praktično ih kontroliše i uzima im pare nizašta?
Mobilni su danas većih dimenzija nego pre deset godina i problem da li je SIM kartica mikro ili nano ili "standardne pre mikro" veličine je beznačajan.

vladica

pre 9 godina

koliko mi se cini - ovakvo ogranicavanje korisnika nece proci u EU tek tako. plis ideja reprogramiranja sim-a mi deluje kao odlican teren za razne zloupotrebe

Pedja

pre 9 godina

Za sve se na kraju pitaju kinezi. Ako kinezi odbiju, niko nije lud da izgubi kinesko trziste. Cak je i Tim Kuk isao u Peking da moli. Kinezi su prvi i naredili da svi mobilni telefoni moraju da imaju isti punjac.

Surovi

pre 9 godina

EU je naredila Apple-u da od 2015-2016-e (nisam siguran) mora da napravi punjac tj ulaz isti kao na Androidu inace se nece moc prodavati u Evropi. Tako da im ni ovo nece proc. A znaci li i npr ako mi se slomi tel da bih morao pri svakoj promjeni tel-a mijenjati i broj telefona?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Android Jelly Bean, 22. oktobar 2014 16:20)

Nema to veze sa androidom ,vec sa standardizacijom punjaca ,kako bi se smanjila njihova proizvodnja i prodaja,a sve u cilju ekologije.
Bez obzira na to,mikro usb je defakto standard i poslednjih godina svi osim apple-a ga koriste na svojim uredjajima.Apple ima svoj idiotski punjac koji je takav samo zato da bi bio drugaciji i da bi se bolje prodavala dodatna oprema .Niti donosi nesto bolje,niti je prakticniji u bilo kom pogledu.
Inace je bilo potpuno debilno kada je svaki proizvodjac imao svoje punjace.Danas na svakom novijem telefonu imas isti ulaz,tako da punjac nije tesko naci,a mikro usb kablovi su smesno jeftini.tako da verujem da svako ima najmanje dva komada.

хаџија

pre 9 godina

(sim/NO_sim, 22. oktobar 2014 18:29)
ово што си написао је језиво.
па сан сваке службе која се бави надгледањем , су овакви уређаји.
значи контрола стада се диже на нови ниво. а ајфон је лидер у томе пољу

PCI-E

pre 9 godina

(mihajlo, 22. oktobar 2014 15:14)
Da li si ti procitao tekst. Proizvodjac te ama bas nigde nicime ne ogranicava i ne govori ti sta da radis. Ti si taj koji treba da odluci koji ti je operater najbolji u kom trenutku.

Zoki

pre 9 godina

@surovi
Ako je micro USB tako dobar, zašto ga npr. Samsung ne koristi na tabletima? Zato što nije dovoljno jak za uređaje te veličine. Sa druge strane, Apple koristi jedan te isti kabl za iPhone i iPad. Ako negde putujem sa oba uređaja, dovoljan mi je jedan ispravljač i jedan kabl. Ako pri tome nosim i Apple laptop, ne treba mi ispravljač - i iPhone i iPad se mogu puniti preko USB priključka na laptopu. U kolima i avionu, jednostavno konektujete kabl na USB priključak i punite telefon.
Što se tiče cene ispravljača, Apple zaista naplaćuje više nego što treba. Sa druge strane, znaš šta kupuješ i neće se dogoditi da se zapali, poput jeftinih ispravljača koji se uvoze iz Kine, a koje apsolutno niko nije testirao. Ja još uvek koristim ispravljač koji sam dobio sa prvim iPadom iz 2010, samo sam promenio kabl. Ispravljače nisam ni vadio iz kutije. Sada kada budem menjao telefon neću ni kabl dirati, ovaj stari rade bez problema.

Da se vratim na temu. Tehnički uopšte nije problem da funkciju SIM kartice preuzme čip u telefonu. Ukuca se odgovarajući kod i to je to, vaša "virtualna" SIM kartica se aktivira na tom uređaju. SIM je svakako pregazilo vreme. Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?

Vladimir

pre 9 godina

Procitaj malo bolje, ne menja se broj, vec se stara virtuelna SIM kartica ucita u novi telefon. Sve je isto kao do sada, samo sto ne moramo fizicki da menjamo SIM, vec se to radi softverski.

omtw

pre 9 godina

Pa ne znam baš da li je ovo dobro. Možda nije loše kad si u romingu, ali za domaće operatere ne vidim svrhu. Ionako je već napravljena zbrka u smislu da ljudi imaju previše brojeva, pa je stvarno teško pronaći nekog kad ti treba. Drugo, ma koliko kukali na operatere, činjenica je da ima stvarno dobrih paketa (mislim na količinu min sms i Mb, ne na cenu telefona), pa mi stvarno nije potrebno brzo prebacivanje sa jednog operatera na drugog. Pa javljaj ljudima novi broj, pa idi do banke da ti promene broj u sistemu itd. Tako da jedini kome ovo odgovara je sam Apple, jer te vezuje za svoj uređaj. Zbog svega toga nadam se da im ovo neće proći.

Igor

pre 9 godina

Kako nikome ovde nije palo na pamet to da se pored svega navedenog u tekstu, taj prostor koji zauzima kartica moze iskoristiti za recimo vecu bateriju ili vise memorije.

only fools and horses

pre 9 godina

Nije ovde suština u menjanju provajdera već telefona. Sad mogu svoju sim karticu da izvadim i stavim u drugi telefon kad hoću. I posle toga i da je vratim. Ovim, kako to apple zamišlja, je to mnogo komplikovanije. Aj pogodite zašto.

sim/NO_sim

pre 9 godina

Kontrola je vec tu, SIM kartica predstavlja samo identifikacioni broj i onog trenutka kada se poveze na mrezu, provajderu(sluzbi bezbjednosti) je lako dostupan i identifiakcioni broj telefona(IMEI), pa i sve sto je na telefonu. Ako je neko odlucio da koristi bilo koji sistem komunikacije koji uredjuje/odrzava neka treca osoba, gubljene privatnosi(u odredjenoj mjeri) je neminovno. :)
Onog trenutka kada SIM kartica bude samo cip(reprogramabilan) na maticnoj ploci telefona, sama promjena uredjaja predstavlja unosenje podataka o provajderu u drugi uredjaj(telefon) i brisanje sa predhodnog. Ovo je neminovnost, to jest evolucija. U ovom slucaju apple se prvi sjetio i ima dovoljno marketinske moci da je sprovede u djelo.
Kontrola/spijunaza ostaje i dalje na istom nivou, jako visokom.

DaLanik

pre 9 godina

@Zoki: ovo je 2/2 deo:

>> U kolima i avionu, jednostavno konektujete kabl na USB priključak i punite telefon.

Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda?

>> Što se tiče cene ispravljača, Apple zaista naplaćuje više nego što treba. Sa druge strane, znaš šta kupuješ i neće se dogoditi da se zapali, poput jeftinih ispravljača koji se uvoze iz Kine

A sto bi neko koristio te "jeftine ispravljace iz Kine"? Aha, kapiram - zato sto Samsung, LG, SONY, Alcatel, i sve ostale druge firme ne daju ispravljace uz telefon! Da, to mora da je zbog toga! To objasnjava i zasto Epl korisnici nikada ne koriste jeftine kineske adaptere jer, naravno, oni DOBIJAJU besplatno Eplove adaptere i kablove uz telefon, za razliku od nas ostalih na Win i Android platformama...

>> Ja još uvek koristim ispravljač koji sam dobio sa prvim iPadom iz 2010, samo sam promenio kabl.

I ja koristim ispravljac od svog HTC Desire HD-a jos uvek i isto sam samo prom... cekaj, ja NISAM promenio kabl! :) :)

>> Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?

Naravno, nije ti palo napamet da npr si negde u prirodi i nemas mogucnost da punis telefon. Baterija ti se isprazni, ali sreca, zena ili neko iz drustva ima pun telefon. E, sad, oni nemaju neki tarif nego placaju mnogo skuplje ili tako nesto, zato ti izvadis SIM karticu i stavis kod njih u telefon... cekaj, ali ti imas Epl, i NE MOZES da izvadis SIM karticu... ne, to ti nikako nije palo na pamet...

micifu

pre 9 godina

isim.sve virtuelno i negde tamo,nema frke sa operaterima.posle par godina ce se desiti simpening kao fappening sa icloud.treba im jako dobar lobi i marketing da proguraju ovo

Stevan

pre 9 godina

Zoki, pa naravno da Samsung koristi micro usb za telefone i tablete. I to su jako kvalitetni kablovi. Brzo punjenje do 1.9-2.1A/h moze samo jako kvalitetan i skup kabl da omoguci.

Achitwn

pre 9 godina

Verizon Wireless ni ne koristi SIM kartice, sve je digitalno.
(Vladimir, 22. oktobar 2014 15:27

Verizon koristi staru CDMA tehnologiju koja nije imala SIM. Ti telefoni se nikad nisu mogli koristit na drugim mrezama jer nema koncepta otkljucavanja. Jednostavno bacas telefon. Sim je uveden sa GSM-om

zmitjkoe

pre 9 godina

cekaj, ali ti imas Epl, i NE MOZES da izvadis SIM karticu... ne, to ti nikako nije palo na pamet...
(DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)

Ovime si otkrio da nikada u zivotu nisi video iPhone. Dobro, ona rupica sa strane je toliko mala da moze lako da se previdi. Niti si obavezan da znas da se u kutiji novog iPhone nalazi i "spajalica" od tecnog metala, za izbacivanje lezista za mikro SIM kartice.

error404

pre 9 godina

Sim kartice su memorijski čipovi čiji se jedan deo memorije može upisati samo jednom (to je onaj deo koji je registruje na mrežu i daje joj broj, koliko mi je poznato čak ni operator ne može promeniti broj sim kartici). Drugi deo memorije je na raspolaganju krajnjem korisniku (imenik). Nije mi jasno kako će apple da zaštiti telefon od hakera.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Realno, 23. oktobar 2014 20:51)

I taj prvi deo memorije moze operater da upise. Ne znam jel si probao u srbiju da zamenis sim karticu, a da zadrzis tvoji broji. Dobijas jednu karticu koja vec ima jedan broji, i na tu karticu ti stave tvoji broji. Cak moze da se i zameni vise puta.
Desilo mi se u CH, otiso kod novog operatera ali zadzao broji. Posto sam hteo da imam uslugu odmah, prvi mesec danas sam imao novi broji, pa tek posle mesec dana (kada je istekao ugovor), prebacili mi broji na novog operatera.

Pitanje je samo dali ce da dozvoli gigant sim kartice otklonjenje sim-a?
Programski je veoma lako "menjati" sim karticu na takvim telefonima. Ipad to radi putem korisicno ime i sifre, tako da ce da bude veoma lako menjati sim. Isto kao sto se menja provajder za e-mail.

Nemanja

pre 9 godina

Autor teksta nas navodi da razmisljamo u pravcu borbe jedne inventivne kompanije protiv "zlih" operatera. Ali autor ocigledno ne zna da je Apple jedan od beskrupuloznih pregovaraca. Nema tu nikakve dostojanstvene borbe. Takodje, u proizvodnji izrabljuju radnu snagu mozda jos gore od ostalih proizvodjaca, tim pre sto drze jako visoku cenu, kako smo skoro videli za telefon koji se savija u pantalonama. Drugo, kako mozete da podrzavate inovacije koje idu na ustrb korisnika? Ako vam na prostorima sa manjom penetracijom Apple uredjaja baterija ostane prazna a zaboravili ste punjac, pitao bih vas koliko je zanimljivo sto telefon ne mozete napuniti punjacima bilo kog drugog proizvodjaca na svetu.

Dan

pre 9 godina

Mrzim sve što je od Applea. I pored svih priča o stabilnosti Mac-a i kako je dobar za video, muziku itd, ne mogu da razumem kako ljudi imaju živaca da svaki put kad im treba nešto iz menija pomeraju kursor na vrh ekrana da bi došli do toga. Pa to je totalna ludost. A da ne govorim o kretenski malim ikonicama za maximize, minimize, i zatvaranje prozora. Windows je ne sto puta, nego milion puta bolji u svakom pogledu. A ko je tek probao da programira nešto za Mac OS X, taj se proveo kao bos po trnju.

Jakovinac

pre 9 godina

@sim/NO_sim

U pravu ste kada se gleda sa te strane. Medjutim, moje pitanje je: cija je SIM kartica - da li je ona vlasnistvo proizvodjaca telefona, korisnika ili operatera. I pri tome ne mislim na parce kartona, nego na pravo koriscenja kartice. Nisam tako siguran da ce operateri dozvoliti da se tek tako odreknu prava na upotrebu kartice, samo zato sto to Epl hoce. Eplu smeta sto ne mozete lako do promenite operatera, a meni licno smeta sto tada ne mogu lako da promenim platformu. I sto da ne: niko nije vecan pa malo Android, pa malo Windows, pa malo Epl. A ovako ste previse za moj ukus vezani za proizvod. Ako je broj vas, u stvari nije nikada vas nego samo zakupljen, zasto onda ne mozete da ga prenosite sa uredjaja na uredjaj po izboru. Meni je to kontradiktorno sa strane Epla. Ako je sloboda, onda je sloboda u svemu. Neka se oni bore za trziste kvalitetom, to je pozeljno i dobro, a ne administrativnim merama i maltretiranjem slobodnog trzista.

trudna buva

pre 9 godina

@ (GPO, 22. oktobar 2014 17:23) e pa , i bez da se upuštamo u suštinu, konstatacija da će epl nešto da napravi da bi korisnicima sve bilo dostupnije nego do sada i da bi se sve otključalo i bilo jednostavnije, sama po sebi nikako ne bi mogla da prodje... a i bila bi presedan... nezabeležen do sada...

DaLanik

pre 9 godina

@Zoki: Au brate al ga ti napisa netacnih stvari, to je neverovatno. Posto je komentar ogranicen na 1500 bajta moram da pisem iz vise delova, znaci ovo je 1/2

>> Ako je micro USB tako dobar, zašto ga npr. Samsung ne koristi na tabletima?

Nego sta koristi? Ceo Android svet godinama koristi Mikro USB

>> Sa druge strane, Apple koristi jedan te isti kabl za iPhone i iPad.

Auuu, revolucija, a Android to koristi godinama, mislim, da je Epl jedini koji se ovoga setio pa da skapiram sto to pises, ali kad SVI proizvodjdaci koriste jedan standar a jedino EPl drugaciji...

>> Ako negde putujem sa oba uređaja, dovoljan mi je jedan ispravljač i jedan kabl.

Ahahahaha, ti si ovo tek sad otkrio? Ili je ovo poust iz neke 2008me godine?

>> Ako pri tome nosim i Apple laptop, ne treba mi ispravljač - i iPhone i iPad se mogu puniti preko USB priključka na laptopu.

Ma hajde, tek ovo mi NIKAD ne bi palo na pamet. Jel da da si ti neki tehnicki genije, sigurno radis kao IT kad ti je ovakva zavrzlama pala napamet. A mi obicni korisnici se mucimo sa 20 razlicitih kablova... cekaj, pa ja imam android tablet, navigaciju, telefon, win tablet, zena ima win telefon, sin i cerka imaju android telefone, i svi koristimo JEDAN kabl... A ovamo DVA uredjaja (ajfoun i ajped) koriste jedan! Hmmm, stvarno impresivno.

Miksi

pre 9 godina

Izgleda da se niko ne seca prvih SIM karti (ne kartica). One su bile velike kao sadasnja plastika sa koje odlomite mili-mikro-nano-piko karticu i ubacivale su se cele u telefon.
Sa bocne strane je postojao jedan slajder kojim se karta vadila iz telefona na zivo. Proverite karakteristike Motorole 7200 ili 8400 na primer.

dusan

pre 9 godina

u pitanju je embeded-sim i koriste ga mnogi, prvenstveno za m2m uredjaje. i ne pretstavlja opasnost za operatere, (zasto bi prestavljao problem, mrezu kontrolisu i odlucuju ko ce je koristiti). i oni guraju pricu u gsma organizaciji. ko bi trebao biti zabrinut su korisnici, prvenstveno zbog sigurnosti, jer su enkripcijski kljucevi do sada bili (prilicno) sigurni. a koriste se i koristice se i za mobilno placanje. u tom grmu lezi zec...

error404

pre 9 godina

@ (DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)
>> Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda? - Svi novi radio imaju usb prikljucak.
>> A sto bi neko koristio te "jeftine ispravljace iz Kine"? - Imas na primer samo jedan uredjaj, i hoces da mozes da ga punis kuci, u kola, na poso ... To su vec 3. I orginal Samsung (npr) kablovi kostaju isto kao od apple. Stvar sto Lighting ima chip, i jeftini kinezi nemaju licencu da taj chip. A taj chip daje probleme kod kabla.

I tvoji Samsung koristi micro sim, tako da nesto bolji od iphone-a.

Apple je prosto resio stvar o punjacu za lightining (novi punjac), postoji konektor koji dozvoljavlja koriscenje micro-sub za punjenje, suprotno ne postoji! Dobra stvar od novog apple-a punjaca (ne vazi za stari) je sto moze da se ukljuci u bilo kom smeru.
>> Ko još čuva telefonski imenik na SIM kartici?
Naravno, nije ti palo napamet da npr si negde u prirodi i nemas mogucnost da punis telefon.

Danas je to veliki problem za bilo koji pametni telefon. Vecina ljudi cuva kontakte na oblakcic, cak i ne u samom telefonu.

I da napomenem. Imam iphone 5s, ipad 3, Samsung s2 i koristim samo jedan kabal. Cudna ova tehnika!

Bobe

pre 9 godina

@Pedja, 22. oktobar 2014 18:18
malo si podrkao loncice naime EU komisija je daleke 2008 naredila da se proizvodjaci do 2011
dogovore koji standard oce kod punjaca ali treba da bude isti ako se ne dogovore do 2011
EU komisija odlucuje, tako i bilo (micro USB)

loodak011

pre 9 godina

sto ste vi svi naivni...pa je l' mislite da ce neko da dozvoli da na svakih sat vremena menjate provajdera?!?! ne mastajte. licno mislim da od ovakvog sistema nema nista dok se ne dogovore svi proizvodjaci i operateri. a to mozda za jedno 50 godina...kada ce taj cip verovatno da mi uglave negde iza uveta...

Realno

pre 9 godina

Sim kartice su memorijski čipovi čiji se jedan deo memorije može upisati samo jednom (to je onaj deo koji je registruje na mrežu i daje joj broj, koliko mi je poznato čak ni operator ne može promeniti broj sim kartici). Drugi deo memorije je na raspolaganju krajnjem korisniku (imenik). Nije mi jasno kako će apple da zaštiti telefon od hakera.

error404

pre 9 godina

@ (DaLanik, 23. oktobar 2014 15:42)
>> Aha, to imas neki mnogo dobar auto sa USB izlazom umesto onog za cigarete, jelda? - Svi novi radio imaju usb prikljucak.

Ako imas neki noviji tv sa tankim ekranom, mozes da punis mobilni preko tv-ea!!
http://www.distractify.netdna-cdn.com/wp-content/uploads//2014/02/391-620x-620x.jpeg