Sreda, 07.12.2011.

16:15

Da li nam zaista trebaju tableti?

Izvor: T-Portal

Da li nam zaista trebaju tableti? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Zoran

pre 12 godina

Iz komentara vidim da ima ljudi koji drhte dodirujuci tablete i ostalu tehniku. Zabavne su mi te zucne rasprave o tome da li je tablet dobar ili rdjav, koristan ili ne.
Ima ljudi koji preziru tehnologiju i onih koji je vole. Neki se plase da ce ih tehnologija pretvoriti u monstrume.
Meni to lici na strah od napredka i strah od promene.

Ima i starijih stvari koje su beskorisne, Da li je neko razmisljao o svrsi zelenog markera? Meni je to neupotrebljiva glupost.

Vladan

pre 12 godina

Evo da i ja malo uskocim u diskusiju. Jos davne 2002., cini mi se, kupio sam bio svoj prvi Pocket PC, Palm Tungsten T, koji ruku na srce jedva da sam nesto i koristio.
Sledeci je bio fenomenalni HP 4700 (iz 2003.), sa VGA ekranom i Wi-Fi mogucnoscu. Ipak ni njega nisam nesto posebno koristio, a Wi-Fi mi u to vreme nije ama bas icemu koristio.

Dakle, iz ovoga bi se mogao izvuci potpuno logican zakljucak da prosecnom korisniku ovi uredjaji i nisu od neke koristi, osim, eto da ih ima ako voli tehnicke stvari...i sa tim se potpuno slazem...pardon, slagao sam se...

...sve dok pre par meseci ne uzeh u nekoj povoljnoj transakciji SAMSUNG Galaxy S Wi-Fi 5.0.

Sta reci, evo ovaj tekst kucam na njemu, u adekvatnoj WORD verziji. Palcevima obe ruke i to jako brzo. Lako ga iskopiram i pastujem u prostoru za komentar na B92 i to sve ide jako glatko!!! Wi-Fi funkcionise besprekorno i surfovanje na 5 inch-nom ekranu je potpuno prihvatljivo, ne smara, pa cak i u duzem trajanju. Toliko sam se navikao na web preko njega da lap top, ili desk top po tom osnovu i ne palim!!

Skype funkcionise odlicno, pa su mi prijatelji sa drugih kontinenata znatno blizi dokle god sam u Wi-Fi zoni.

Excel je isto extra. U landscape modu staje pristojan broj kolona za relativno manje tabele i potpuno je upotrebljiv!!!

Mnostvo besplatnih Android aplikacija jos vise povecavaju upotrebljivost uredjaja, tako da, po meni, potpuno vredi imati ovakav uredjaj!!! Jos ladno staje u futrolu od starog HP 4700 i kacim ga na kais. Tako da nije ikakav problem imati i njega i mobilni sa sobom.

E sad, slazem se da bi uz sekciju mobilnog telefona u sebi ovo bio zaista potpuni uredjaj. Zato mi je Samsung Note privukao veliku paznju, jer to je to. Mada mi, iskreno, nije jasno sto Samsung nije napravio i verziju Note-a od 5 inch ekrana, jer je vidna razlika u velicini mog taba od 5 incha i ovog Note-a. Misljenja sam da je neki najbolji kompromis bas 5 inch ekran – potpuno funkcionalne/upotrebljive velicine, a opet i prihvatljiv kao telefon...

Obavesten

pre 12 godina

Kao veliki ljubitelj gedzeta bio sam odusevljen kada su se pojavili tableti sve do casa kada nisam probao jedan.Ono sto sam zakljucio na osnovu toga je bilo sledece:
1.Da su u pitanju samo veliki mobilni telefoni,jer koriste iste operativne ,kao i hardver,samo sa vecim ekranima
2.Da su neprakticni ,jer su kabasti za nosenje,nimalo lagani i retko koji moze da stane u dzep cak i od vijetnamke.
3.Nisu zgodni za citanje knjiga,posto dele isti problem sa svim monitorima i mobilnim telefonima,a to je da imaju pozdinsko osvetljenje sto citanje cini bolnim iskustvom.
4.Prespori su za sve ono cemu telefoni i njihovi procesori nisu direktno namenjeni,a gledanje filmova na malom ekranu je jednako lose iskustvo kao i citanje na njima.
5.bilo kakav unos vece kolicine teksta na bilo kom tac skrin uredjaju je veoma tesko i zamorno,sa ogromnom kolicinom gresaka,pa je tako i na tabletima,iako poneki modeli imaju mogucnost da im se prikace periferije,sto znatno popravlja stvar.
6.Tableti nikako ne mogu zameniti laptopove i ovaj ko tvrdi drugacije ili je potpuna neznalica koja od interneta koristi samo facebook ili se zeznuo i skupo platio uredjaj,pa ga je sramota da prizna da se zeznuo.
8.Rado bih posedovao neki skuplji tablet,ali ne znam sta ce mi?Imam laptop,desktop ,nekoliko android mobilnih telefona i jedan blackberry,tako da mi oni zavrsavaju bas svaki posao i jednostavno ne vidim gde bi tu bilo mesta jos i za tablet....
Salu na stranu,zaista ne vidim zasto bi neko ko poseduje laptop trazio bilo sta bolje od toga i preplacivao za uredjaj na kome ne moze da odradi ni 10 % ono sto moze na laptopu?

mf

pre 12 godina

ove tablete bih delio besplatno po starackim domovima i predskolskim ustanovama, zar iko ozbiljan moze da koristi ovo jos i da debelo plati

Nemanjikus

pre 12 godina

Da gledam film na 10 inchi? A jos ne moze da tera Bluray. Zasta se tablet koristim to sve mogu i na telefonu novije generacije, plus da zovu i salju poruke. :)

wlado

pre 12 godina

da, naravno da sam nasao ilegalno sve te knjige...ako mogu, ne vidim problem, a 7 inca ebook readeri su bacanje para, a razlog sto sve citam na tabletu je upravo taj sto epub i mobi ne prikazuju slike i tabele kako treba prilikom konverzije iz pdf, tako da ako citate romane, super je ebook reader, ako citate strucne literature tablet je jedina opcija

a za savet da cuvam oci, cuo sam od 10+ ljudi da su imali savrsen vid i u roku od godinu dana im se drasticno pogorsao, tako da dok mi se to ne desi hocu i zelim da iskoristim oci.

video,probao,poklonio

pre 12 godina

Sto vise razmisljam o upotrebljivosti i potrebi za tabletom sve mi manje treba. Zato sam svoj tablet poklonio bratu kome skuplja prasinu na stolu. Sve sa ekranom preko 4,3" prestavlja dodatan napor za nosenje a nudi gotovo iste mogucnosti (osim vecih slova zbog veceg ekrana). Po meni je bolje kupiti malo veci telefon i laptop/desktop za ozbiljnu primenu nego tablet. Danas veliki broj telefona ima hdmi izlaz i USB OTG tako da i njih covek moze koristiti kao neku vrstu racunara (isto kao tablet samo sto zapravo moze da stane u dzep). Potrebe i zelje su razlicite pa kako ko voli ali iz moje perspektive tableti su visak.

Long Live HTC, Samsung & Apple

pre 12 godina

E a ja sam tako drhtao od uzbudjenja kad sma prvi put drzao touchscreen telefon u ruci. I dan danas svaki put kad uzmem u ruke moj HTC obuzme me zadovoljstvo i neki osecaj koji sam imao u detinjstvu gledajuci sf filmove.
Tablet mi se jako dopao kad sam ga koristio, ali nisam ciljna grupa tableta. Posto intezivno koristim zahtevn ewindows pakete, a za mejl i surf, imam na fonu. No vecini ljudi, tablet je kao stvoren za njih, plus za razliku od pcija ili obicnog laptopa, stvarno je lep, i ocigledno hi-tech.

AppleSucks

pre 12 godina

Ko sto rece moj drugar u sali, ja tablet koristim samo kada idem u WC ahaha
Salu na stranu, ko hoce iskljucivo da cita, bolje resenje je neki ebook reader (daleko duza autonomija, eink ekran koji ne opterecuje oci)
Cak ni pdf nije problem ako se konvertuje u mobi ili epub
Ali ako sadrzaj ima dosta slika, dijagrama ili ako su u pitanju stripovi - tablet je bolje resenje...ili KindleDX :)

nik

pre 12 godina

@hibiskus
Gospodine Hibiskus, ako nisam na poslu ili kod kuce gde koristim PC sa svim svojim prednostima stvarno ne vidim svrhu ovog čuda ružnog imena (valjda treba da postanemo tabletomani), ako ću da ga koristim u prevozu, ili dok ispijam kafu ili pak na pauzi za doručak pristajem da budem konzervativan do kraja života i nikad se ne "navucem" na TABLAET

nik

pre 12 godina

@budalastina
Da pojasnim:

Kad sam dobio prvi video (Sony Beta) drhtao sam pred njim od uzbuđenja, zatim je sledio CD plejer, pa prvi PC, pa mobilni, zatim internet i uvek nova doza uzbuđenja i konačno TABLET i NIŠTA ALI NIŠTA NISAM OSETIO!
Na kupujem ništa što me ne zainteresuje na prvu loptu!!!ccc

hibiskus

pre 12 godina

Tablet NIJE desktop masina sa 10GB rama i 20TB hard diskom na kome sve radi al ga imate samo kuci, tablet NIJE laptop koji opet moze sve da radi ali avaj samo sat vremena koliko mu traje baterija(a uzgred pitajte zene/devojke koliko su odusevljene kad moraju da nose laptopove), tablet NIJE mobilni telefon na kome je font toliko veliki da vam treba lupa za citanje. Tablet JESTE sve ono sto je izmedju.
Citanje maila, pregled vesti, gledanje klipova i malo rada u nekom office paketu, zar to nije ono za sta 95% ljudi kotisti racunare?
Sve ovo sto je iznad navedeno DALEKO najlakse se obavlja preko tableta i zato tableti i jesu toliko popularni.
Takodje autor teksta je slucajno/namerno prevideo jednu veoma bitnu cinjenicu. Svi Android tableti novije generacije poseduju USB host opciju, ili narodski receno kome treba mis i tastatura samo ukljuci i vozi. Docking station(ne znam kako je prevedeno na srpski) koji u proseku kosta 20 evra za tablete, pretvara tablet u desktop masinu koju koristite uz pomoc misa i tastature.
Jos jedna velika prednost tableta je sto ne rade na Windows platformi, samim tim autonomija baterije je veca i smanjena je potraznja za resursima.
Sve u svemu, dok ne pocnete da koristite tablet necete shvatiti njegove prednosti. A da zaboravio sam, i sve je to vrlo elegantno i lepo za oko.
Pozdrav svima

zbbbz

pre 12 godina

(Wlado, 8. decembar 2011 07:26)

mislis nelegalno si skinuo knjige i nadmudrio izdavaca i pisca?
knjige u elektronskom formatu uopste nisu toliko jeftinije

nije ni cudo sto nase knjige, ili nase prevode necemo nikada videti u eformatu...

jzma

pre 12 godina

@Wlado Razočaraćeš se u čitanje na TFT ekranu. Pozadinsko osvetljenje iritira vid, naročito u uslovima slabijeg (noćnog) svetla. E-book reader i tablet renderuju pdf identično, problem je u samom pdf-u, odnosno ima li tagovan tekst. Ako da, onda se lepo prilagođava formatu ekrana (kao npr. word fajl), ako ne, bolje je da nađeš drugu verziju.
Čuvaj vid, iz iskustva ti kažem (preko 80 pročitanih knjiga na TFT-u), a za čitanje knjiga uzmi neki jeftini e-book reader (npr. novi Kindle, 79 dolara). Pozdrav!

Mare

pre 12 godina

Tablet nije potreba - bez problema mozete ziveti bez njega

Tablet nije neophodni deo modernog zivota - nije kao televizor ili kompjuter, pa da vam je bez njega uskracen dobar deo informacija

Tablet je stvar koja vam zivot cini malo udobnijim. Otprilike kao sto je LED televizor u odnosu na televizor uopste - televizor vam je uglavnom potreban, ali njegovu funkciju odlicno obavlja i CRT televizor. Medjutim, vi biste rado kupili 42-incni LED, jer bi vam na njemu bilo prijatnije gledanje TV programa (iako bi vam slika bila losija nego na CRT-u).

Nisam razumeo tablet racunare dok nisam dao 500e za Asus Transformer. Tablet nije portabilan - moram da imam veliku torbu da bih ga nosio sa sobom. Filmovi su bolji na PC-u, internetom se lakse surfuje na PC-u, igre su bolje na PC-u... Ali, tri-cetiri meseca kasnije, postao sam svestan toga da za sve ove stvari koristim gotovo iskljucivo tablet, a ne PC.

Ne razumem zasto je to tako, ali tako je - tablet je toliko usao u moj zivot, da vec mesec dana oklevam da ga odnesem na servis (otkako mi je pao, zvuk ne moze da ide preko slusalica, nego samo na interne zvucnike), jer bih ostao bez njega dugo vreme (bar nedelju dana)

Wlado

pre 12 godina

Dobar tekst,imam bas pomenuti hp touchpad,i zadovoljan sam,stavio sam android,iako ne podrzava fabricki, sa tekstom se slazem,da je tablet u produktivnosti korak nazad, ali je mnogo zgodan za razonodu,putovanja I slicno,konkretno trebao sam da uzmem 5,6 knjiga koje bi kostale oko sto eura,i onda sam ih nasao sve u pdf,epub I mobi formatu,citanje premo racunara je mucenje,lap top nezgodan za drzanje,i eto ideje da uzmem tablet, ebook readeri nisu dobra opcija za pdf fajlove,zato sam posle puno gledanja I trazenja odustao,hp ima 10 inca lep ekran,sa dobrom rezolucijom,ima 1gb rama I dual core cpu,sto znaci da cu moci da stavim I android4,a kazu I windows8 cim izadje...tako da ako nadjete upotrebu,tablet je odlicna stvar

Ilija

pre 12 godina

Onome kome taj uredjaj pomaze u poslu i radi ono sto korisnih zahteva njemu ce biti koristan a onome kome ne radi posoa bice beskoristan, kao u ostalom i svaka druga stvar u zivotu. Nekome ce i Smart biti dobar da obavi neki posao, a drugom ce trebati Maybach ili ko zna sta. . .
Sto neko rece, sada je ista prica kao i sa mobilnima od pre 10 godina. Svi smo bili protiv a danas retko ko ga nema. Tako ce biti i sa tabletima, danas ih neko ima, neki su ljuto protive njima, a za 4-5 godina svi cemo ih imati - e sad za sta cemo ih koristiti to je sasvim drugo pitanje. Upotrebu cemo im vec naci kao sto smo nasli i telefonima. Poceli smo od toga da saljemo SMS i zovemo i zavrsili na tome da ih danas koristmo najmanje bas za to za sta smo rekli da su nam najpotrebniji. . .

kobayashi

pre 12 godina

posedujem tablet i jako mi prija. računar koristim za rad svakodnevno po više sati i sjajno je kad možete ustati od stola i monitora (laptopa) i pročitati nešto ili neobavezno pregledati internet sadržaje u fotelji/krevetu, poput novina.
ranije se to samo nastavljalo na posao, samo se aplikacija menja, a kičma puca, i kad je rad i kad je "odmor".
u srbiji je veliki problem ekonomska situacija pa ljudi i dalje kupuju samo neophodno, tj. spravu koja će da reši "sve", dok u razvijenim zemljama ljudi mogu da priušte sebi različite uređaje za različite namene, konzole za igru, desktop za rad, tablet za poneti itd.

mile marinkovic

pre 12 godina

U sushtini ne trebaju. Bio sam protiv, apple stvari ne kupujem poshto ih smatram za preskupu "style over substance" reklamo-navlakushu, dok nisam kupio moto xoom zheni za rodjendan. U roku od mesec dana celokupna strip kolekcija mi je zavrshila na istom, uz veliki broj e-knjiga. Chitnje novina, provera poshte ne vezane za posao, slushanje pandore dok se zamajavam u garazi ili oko kuce su samo neke od stvari na koje sam se insta navikao. Do te mere da sam nasrecu naleteo na HP touchpad kada mu je oborena cena na 99$ i odmah ga kupio , instalirao android na njega. Inache nemam obichaj da impulsivno kupujem. Elem, zgodna sprava, verovatno sushtinski nepotrebna mada primecujem da ih vec na poslu za neke manje zahtevne stvari vec koristimo.

Dsos

pre 12 godina

Tableti su glupost. Sa njih ne moze da se stampa,skenira,itd...veliki telefoni bez mogucnosti zvanja. Potreban nam je jedan dobar telefon i jedan laptop win/linux....i to je sve. Tableti su malogradjanstvo.

Milan

pre 12 godina

U tekstu postoji niz losih pretpostavki i zakljucaka. Odakle ideja da JEDAN uredjaj mora da zadovolji sve potrebe? Dostupnost digitalnih inforamcija nam je postala toliko vazna da se stvorila realna potreba da imamo nesto sto je racunarsko-komunikacini terminal stalno sa sobom. Tableti i smart mobilni isupunjavaju tu funkciju, ali posto su tehnoloski ograniceni jos uvek ne mogu da ispune sve potrebe. Popularni su zato sto su postali dovoljno jeftini u odnosu na onaj deo potreba koji MOGU da ispunjavaju. Za ostalo koristimo klasican racunar. To je sve, i iz toga se ne mogu izvlaciti dalekosezni sociloski zakljucci. I drugi greska: Radi se na razvoju drugih interfejsa koji se mogu koristiti bez vezivanja za radno mesto. Recimo komendovanje glasom, ali i drugih. Portabl uredjaji nece dugo biti ograniceni na trenutno mogucu vrstu ulaznih uredjaja. Nigde se u tekstu ne vidi dokaz da je trenutno stanje necija dugorocna namera, a ne trenutna tehnoloska nuznost.

dzigi

pre 12 godina

Zaista nam ne trebaju - ali ih želimo. I nije nikakav paradoks da su se rasprodale ogromne količine kad je pala cena. I Ferariji bi se rasprodali kad bi im cena bila 5-6 puta manja, ne zašto što ljudima trebaju već zato što ih žele.
Usput, kojim jezikom i za koju publiku je pisao autor? Minimizovajući, apologija, aporija, imaginarijum, imerzija, elektroničkih, imanentnost... Vrlo instruktivan i interpretativan jezik, srećom apruvan od strane editora.

ljubičica

pre 12 godina

Koristim računare već 15 godina, tablet sam kupio pre 3 meseca i jako sam zadovoljan. takođe da napomenem da posedujem stoni računar na kome radim ozbiljnije stvari, laptop koji sam do kupovine tableta koristio za konzumaciju sadržaja i povremeno neke manje posliće, modovanu konzolu koja uglavnom služi samo kao medija centar umrežen sa stonim računarom i mogu vam reći da mi je tablet došao kao šlag na tortu. sada stoni računar koristim možda 10% vremena, laptop 15%. ostalo vreme provodim sa tablet računarom, jednostavno pojedini servisi su neuporedivo udobniji za korisšćenje na tabletu nego na konvencionalnom računaru, i u tome je stvar, da olakšavate sebi život. ne mogu da ne primetim koliko ljudi viče kako to što tablet radi radi isto i smartphone ili laptop, a to je potpuno promašena komparacija. kao kada bismo sumnjali u korisnost postojanja kamiona, tvrdnjom da sa jedne strane imamo auto a sa druge strane šleper i da oni mogu da obave sve što može i kamion. ne treba na tablet gledati kao na zamenu za laptop ili smarphone već kao na posebnu kategoriju koja će da obogati eko sistem pamernih uređaja koje koristimo i popuni nišu između laptopa i telefona takodje zaboravih u uvodu da napomenem da posedujem i smartphone ali mi je previše bolno da u njemu radim sve ono za šta trenutno koristim tablet. na kraju vreme će pokazati, a meni je moje iskustvi sa tabletom pokazalo u kojem pravcu će se kretati stvari, i što mi je najvažnije spasiće mi zdravlje jer neću više strahovati hemoroida od previše sedenja u stolici, niti od neplodnosti kad pustim neki online stream pa loptop počne da mi kuva jajca.

Slonche

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života. (Skeptik, 07. decembar 2011 19:15)Potpuno te razumem. To je isto kao kupiti ferari u Srbiji gde je opasno I tenk voziti. Isto tako kupiti tablet I koristiti ga za igrice I gluposti je bezmisleno. Ja zivim na zapadu I mogu ti reci da mi je tablet skroz zamenio lap top. Sve za sta mi je trebao lap top, sada to zavrsavam na tabletu(normalno da nije ipad), jel sada ne moram da nosim 5kg 19"lap top sa sobom. Plus sto svugde imas hot-spot, a I ako negde nema, napravis konekciju preko telefona, tako da mi je tablet skroz zamenio lap top...

II

pre 12 godina

Vrlo, vrlo zanimjiv tekst. Pre nekoliko dana dobih iPad na poklon, i prvi utisak je upravo to do nije zgodan za bilo sta sem surfovanja na netu, gledanja videa, pustanja muzike - cak nije ni za pisanje emailova jer je ta virtuelna tastatura prilicno "nezgrapna". (Uz sve to, ni svi snimci na YouTube-u nisu dostupni na iPadu iz nekog razloga, ukljucujuci i sve one koji zahtevaju Flash - jedno veliko razocarenje...)
Da je lep, jeste, da je saren i zanimljiv, i omogucava listanje prstom, i to je tacno, ali osim toga je vrlo ogranicavajuci..

Mozda se vremenom predomislim, ali jos uvek dajem prednost, i mislim da je buducnost, u uredjajima koji omogucavaju vise uz manje truda...

markoSTHLM

pre 12 godina

Ne...ama bas mi nizasta ne treba...dobio na poklon...poklonio dalje nakon dve nedelje.
Za ono za sta mi treba racunar tablet nije dovoljan. Za ono za sta je dovoljan tablet dovoljan mi je i smartphone sa vecim ekranom.

Ako putujem poslovno svakako mi treba laptop/notebook...a danas njih ima zaista prenosivih i malih...pogotovo najnovije slim varijante (skoro pa tanje od tableta).
Kad putujem privatno onda mi je dovoljan smartphone (preporucujem HTC) i na takvim putovanjima obavezno sebi PRIUSTIM LUKSUZ da ne nosim racunar, da nisam online 24/7 i da nisam dostupan u svakom trenutku. Jer na sta bi mi inace taj odmor licio ako cu tokom njega da visim za racunarom i da sam stalno online i dostupan kao sto sam kod kuce?

MikeLDN

pre 12 godina

Pa konstatacija iz clanka je sasvim tacna - tableti su najpopularniji za uzrast od 6-12 i preko 65 godina. Dakle za one koji imaju osnovno poznavanje racunara, nemaju potrebe za performansama bilo za posao bilo za igranje. Malo Youtube, malo FB, poneki email, chat i to je to... OK

borky

pre 12 godina

pa zar nije zadovoljio osnovnu potrebu novog čoveka/amerikanca da ode sa kompjuterom/internetom u wc na veliku nuždu. oni danas ne kupuju više novine.

N1TR0DR

pre 12 godina

Нико није рекао да су нам неопходни.
Иначе, радо бих купио један са Windows 8..

kralj mobilnosti

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života.
(Skeptik, 7. decembar 2011 19:15)
# Link komentara
...................
tipično srpski,ceo svet je lud samo smo mi najpametniji.kiselo vam grožđe a?

ma daj čoveče nisi svestan kako je to dobra spravica,kakav crni telefon.od kad sam nabavio 7inča tablet,već godinu dana ne pipam mob, osim kada telefoniram.

tablet je ostvarenje dečačkih snova.samo to ću da kažem.

Aleksandar

pre 12 godina

Retko interesantan tekst na b92 sajtu. Poslednjih godinu dana clanci ne prelaze 2 pasusa sa sarzajem tipa "ubio zenu pa sebe" ili "kosovo .....(dopisite sta god)".

Sve pohvale

zicco

pre 12 godina

Tablet je izuzetna sprava. Imam SGT P1000 godinu dana i notebook sam upalio svega nekoliko puta. Za prosečnog konzumenta it tehnologija mogućnosti tableta su sasvim dovoljne. Sve što sam radio na nb mogu i na tabletu. S druge strane,smatram sebe prilično upućenim u računare a koristio sam možda 20 procenata mogućnosti nb. O praktičnosti ne treba ni raspravljati. Puno putujem i tablet od 7 inča je odličan izbor,ne mogu da zamislim kako bih funkcionisao bez njega.

Skeptik

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života.

Joja

pre 12 godina

Tablet nije neophodan naravno, ali je u nekim situacijama super stvar. Moze da stane u stranicu fotelje i kad te neshto zainteresuje pogledash za dva minuta. Ljudi ovde komentarishu da je pametan telefon dovoljan, jeste ako sajt koji vas interesuje ima mobilnu verziju, u suprotnom nije moguce ishta chitati na telefonu, jednostavno se ne vidi nishta.

h1ghwaymen

pre 12 godina

Tablet je pogodan za one kojima je personalni racunar potreban tek toliko da prezive savremeno doba. Da mogu da potraze nesto na internetu, prime i posalju mail, cuju malo muzike i eventualno pogledaju film.
I naravno, da ih mobilni zanima do nivoa telefonskih razgovora i slanja sms poruka, pa im stoga smart phone ne treba.

Niže niže

pre 12 godina

Ja stvarno ne vidim svrhu tableta. Moj telefon ima 4,3 inča i zaista sve može lepo da se vidi, a staje u džep. Tableti nemaju snagu kompjutera nego telefona, a nemaju mobilnost koju imaju telefoni i koja je onda svrha. To je onda po performansama telefon sa uvećanim ekranom koji nemate gde da stavite. Tableti su neverovatno precenjeni, a potreba je naravno ustanovljena preko reklama.

Xxdet

pre 12 godina

Iskreno ne znam iz kojih razloga je ovo napisano. Bilo bi lepo pa da autor kaze sta zeli od uredjaja, pa da vidimo o kojoj buducnosti govorimo odnosno interakciji. Konstatacija da eto ne koristimo mis i tastaturu, vec prst, je neverovatna glupost. Autor ili nije koristio tablet, ili ne zna za sta tablet sluzi. Brzina manipulisanja programima i sadrzajem na tabletu je neuporedivo brza nego na PC. Ako govorimo o interakciji, onda je tablet itekako progres, jer je covek ranije morao sedeti kuci uz racunar da bi komunicirao preko neta, a sada to moze da uradi kad god pozeli, i odakle god pozeli, da pozavrsava gomilu poslova usput, i da odgleda film ako treba. TAblet je jednostavno praktican uredjaj za poneti, i naravno da ne moze u ovom trenutku konkurisati PC za ozbiljne poslove, jer nije zbog toga ni nastao.Danas je komunikacija neuporedivo brza sa pametnim telefonima i tabletima, nego sto je ikad bila sa PC-em. Pasivan uredjaj? Pa sigurno je da vas tablet u skoro vreme nece masirati po ledjima. Boze sta dokoni smisljaju...

smuki

pre 12 godina

Zavisi kao na to gledate. Bazicno coveku je danas potrebno nesto da pojede i mesto gde da prespava i opet moze ziveti. Mozda ce neki reci da nam tableti ne trebaju ali moze li neko danas sebe zamisliti bez mobilnog telefona iako je ista konstatacija vazila i az nih pre 10g. Ja iskreno imam Ipad 2 (dobio sam ga od firme) ali 500e nikad ne bi dao da sam morao da ga kupim. I kao svaki novi gadzet polako se uvlaci pod prste pa pod kozu pa na kraju shvatim da racunar vise ne koristim za citanje sadrzaja vec iskljucivo na tabletu sad radim to. Mogu ziveti bez njega naravno ali ako biste mi ga upravo sada uzeli narednih 3 dana bi nokte grickao (kao kad sam se skidao sa cigareta :)).

smuki

pre 12 godina

Zavisi kao na to gledate. Bazicno coveku je danas potrebno nesto da pojede i mesto gde da prespava i opet moze ziveti. Mozda ce neki reci da nam tableti ne trebaju ali moze li neko danas sebe zamisliti bez mobilnog telefona iako je ista konstatacija vazila i az nih pre 10g. Ja iskreno imam Ipad 2 (dobio sam ga od firme) ali 500e nikad ne bi dao da sam morao da ga kupim. I kao svaki novi gadzet polako se uvlaci pod prste pa pod kozu pa na kraju shvatim da racunar vise ne koristim za citanje sadrzaja vec iskljucivo na tabletu sad radim to. Mogu ziveti bez njega naravno ali ako biste mi ga upravo sada uzeli narednih 3 dana bi nokte grickao (kao kad sam se skidao sa cigareta :)).

Niže niže

pre 12 godina

Ja stvarno ne vidim svrhu tableta. Moj telefon ima 4,3 inča i zaista sve može lepo da se vidi, a staje u džep. Tableti nemaju snagu kompjutera nego telefona, a nemaju mobilnost koju imaju telefoni i koja je onda svrha. To je onda po performansama telefon sa uvećanim ekranom koji nemate gde da stavite. Tableti su neverovatno precenjeni, a potreba je naravno ustanovljena preko reklama.

Aleksandar

pre 12 godina

Retko interesantan tekst na b92 sajtu. Poslednjih godinu dana clanci ne prelaze 2 pasusa sa sarzajem tipa "ubio zenu pa sebe" ili "kosovo .....(dopisite sta god)".

Sve pohvale

Skeptik

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života.

hibiskus

pre 12 godina

Tablet NIJE desktop masina sa 10GB rama i 20TB hard diskom na kome sve radi al ga imate samo kuci, tablet NIJE laptop koji opet moze sve da radi ali avaj samo sat vremena koliko mu traje baterija(a uzgred pitajte zene/devojke koliko su odusevljene kad moraju da nose laptopove), tablet NIJE mobilni telefon na kome je font toliko veliki da vam treba lupa za citanje. Tablet JESTE sve ono sto je izmedju.
Citanje maila, pregled vesti, gledanje klipova i malo rada u nekom office paketu, zar to nije ono za sta 95% ljudi kotisti racunare?
Sve ovo sto je iznad navedeno DALEKO najlakse se obavlja preko tableta i zato tableti i jesu toliko popularni.
Takodje autor teksta je slucajno/namerno prevideo jednu veoma bitnu cinjenicu. Svi Android tableti novije generacije poseduju USB host opciju, ili narodski receno kome treba mis i tastatura samo ukljuci i vozi. Docking station(ne znam kako je prevedeno na srpski) koji u proseku kosta 20 evra za tablete, pretvara tablet u desktop masinu koju koristite uz pomoc misa i tastature.
Jos jedna velika prednost tableta je sto ne rade na Windows platformi, samim tim autonomija baterije je veca i smanjena je potraznja za resursima.
Sve u svemu, dok ne pocnete da koristite tablet necete shvatiti njegove prednosti. A da zaboravio sam, i sve je to vrlo elegantno i lepo za oko.
Pozdrav svima

h1ghwaymen

pre 12 godina

Tablet je pogodan za one kojima je personalni racunar potreban tek toliko da prezive savremeno doba. Da mogu da potraze nesto na internetu, prime i posalju mail, cuju malo muzike i eventualno pogledaju film.
I naravno, da ih mobilni zanima do nivoa telefonskih razgovora i slanja sms poruka, pa im stoga smart phone ne treba.

zicco

pre 12 godina

Tablet je izuzetna sprava. Imam SGT P1000 godinu dana i notebook sam upalio svega nekoliko puta. Za prosečnog konzumenta it tehnologija mogućnosti tableta su sasvim dovoljne. Sve što sam radio na nb mogu i na tabletu. S druge strane,smatram sebe prilično upućenim u računare a koristio sam možda 20 procenata mogućnosti nb. O praktičnosti ne treba ni raspravljati. Puno putujem i tablet od 7 inča je odličan izbor,ne mogu da zamislim kako bih funkcionisao bez njega.

Joja

pre 12 godina

Tablet nije neophodan naravno, ali je u nekim situacijama super stvar. Moze da stane u stranicu fotelje i kad te neshto zainteresuje pogledash za dva minuta. Ljudi ovde komentarishu da je pametan telefon dovoljan, jeste ako sajt koji vas interesuje ima mobilnu verziju, u suprotnom nije moguce ishta chitati na telefonu, jednostavno se ne vidi nishta.

Long Live HTC, Samsung & Apple

pre 12 godina

E a ja sam tako drhtao od uzbudjenja kad sma prvi put drzao touchscreen telefon u ruci. I dan danas svaki put kad uzmem u ruke moj HTC obuzme me zadovoljstvo i neki osecaj koji sam imao u detinjstvu gledajuci sf filmove.
Tablet mi se jako dopao kad sam ga koristio, ali nisam ciljna grupa tableta. Posto intezivno koristim zahtevn ewindows pakete, a za mejl i surf, imam na fonu. No vecini ljudi, tablet je kao stvoren za njih, plus za razliku od pcija ili obicnog laptopa, stvarno je lep, i ocigledno hi-tech.

borky

pre 12 godina

pa zar nije zadovoljio osnovnu potrebu novog čoveka/amerikanca da ode sa kompjuterom/internetom u wc na veliku nuždu. oni danas ne kupuju više novine.

ljubičica

pre 12 godina

Koristim računare već 15 godina, tablet sam kupio pre 3 meseca i jako sam zadovoljan. takođe da napomenem da posedujem stoni računar na kome radim ozbiljnije stvari, laptop koji sam do kupovine tableta koristio za konzumaciju sadržaja i povremeno neke manje posliće, modovanu konzolu koja uglavnom služi samo kao medija centar umrežen sa stonim računarom i mogu vam reći da mi je tablet došao kao šlag na tortu. sada stoni računar koristim možda 10% vremena, laptop 15%. ostalo vreme provodim sa tablet računarom, jednostavno pojedini servisi su neuporedivo udobniji za korisšćenje na tabletu nego na konvencionalnom računaru, i u tome je stvar, da olakšavate sebi život. ne mogu da ne primetim koliko ljudi viče kako to što tablet radi radi isto i smartphone ili laptop, a to je potpuno promašena komparacija. kao kada bismo sumnjali u korisnost postojanja kamiona, tvrdnjom da sa jedne strane imamo auto a sa druge strane šleper i da oni mogu da obave sve što može i kamion. ne treba na tablet gledati kao na zamenu za laptop ili smarphone već kao na posebnu kategoriju koja će da obogati eko sistem pamernih uređaja koje koristimo i popuni nišu između laptopa i telefona takodje zaboravih u uvodu da napomenem da posedujem i smartphone ali mi je previše bolno da u njemu radim sve ono za šta trenutno koristim tablet. na kraju vreme će pokazati, a meni je moje iskustvi sa tabletom pokazalo u kojem pravcu će se kretati stvari, i što mi je najvažnije spasiće mi zdravlje jer neću više strahovati hemoroida od previše sedenja u stolici, niti od neplodnosti kad pustim neki online stream pa loptop počne da mi kuva jajca.

Ilija

pre 12 godina

Onome kome taj uredjaj pomaze u poslu i radi ono sto korisnih zahteva njemu ce biti koristan a onome kome ne radi posoa bice beskoristan, kao u ostalom i svaka druga stvar u zivotu. Nekome ce i Smart biti dobar da obavi neki posao, a drugom ce trebati Maybach ili ko zna sta. . .
Sto neko rece, sada je ista prica kao i sa mobilnima od pre 10 godina. Svi smo bili protiv a danas retko ko ga nema. Tako ce biti i sa tabletima, danas ih neko ima, neki su ljuto protive njima, a za 4-5 godina svi cemo ih imati - e sad za sta cemo ih koristiti to je sasvim drugo pitanje. Upotrebu cemo im vec naci kao sto smo nasli i telefonima. Poceli smo od toga da saljemo SMS i zovemo i zavrsili na tome da ih danas koristmo najmanje bas za to za sta smo rekli da su nam najpotrebniji. . .

MikeLDN

pre 12 godina

Pa konstatacija iz clanka je sasvim tacna - tableti su najpopularniji za uzrast od 6-12 i preko 65 godina. Dakle za one koji imaju osnovno poznavanje racunara, nemaju potrebe za performansama bilo za posao bilo za igranje. Malo Youtube, malo FB, poneki email, chat i to je to... OK

AppleSucks

pre 12 godina

Ko sto rece moj drugar u sali, ja tablet koristim samo kada idem u WC ahaha
Salu na stranu, ko hoce iskljucivo da cita, bolje resenje je neki ebook reader (daleko duza autonomija, eink ekran koji ne opterecuje oci)
Cak ni pdf nije problem ako se konvertuje u mobi ili epub
Ali ako sadrzaj ima dosta slika, dijagrama ili ako su u pitanju stripovi - tablet je bolje resenje...ili KindleDX :)

mf

pre 12 godina

ove tablete bih delio besplatno po starackim domovima i predskolskim ustanovama, zar iko ozbiljan moze da koristi ovo jos i da debelo plati

jzma

pre 12 godina

@Wlado Razočaraćeš se u čitanje na TFT ekranu. Pozadinsko osvetljenje iritira vid, naročito u uslovima slabijeg (noćnog) svetla. E-book reader i tablet renderuju pdf identično, problem je u samom pdf-u, odnosno ima li tagovan tekst. Ako da, onda se lepo prilagođava formatu ekrana (kao npr. word fajl), ako ne, bolje je da nađeš drugu verziju.
Čuvaj vid, iz iskustva ti kažem (preko 80 pročitanih knjiga na TFT-u), a za čitanje knjiga uzmi neki jeftini e-book reader (npr. novi Kindle, 79 dolara). Pozdrav!

markoSTHLM

pre 12 godina

Ne...ama bas mi nizasta ne treba...dobio na poklon...poklonio dalje nakon dve nedelje.
Za ono za sta mi treba racunar tablet nije dovoljan. Za ono za sta je dovoljan tablet dovoljan mi je i smartphone sa vecim ekranom.

Ako putujem poslovno svakako mi treba laptop/notebook...a danas njih ima zaista prenosivih i malih...pogotovo najnovije slim varijante (skoro pa tanje od tableta).
Kad putujem privatno onda mi je dovoljan smartphone (preporucujem HTC) i na takvim putovanjima obavezno sebi PRIUSTIM LUKSUZ da ne nosim racunar, da nisam online 24/7 i da nisam dostupan u svakom trenutku. Jer na sta bi mi inace taj odmor licio ako cu tokom njega da visim za racunarom i da sam stalno online i dostupan kao sto sam kod kuce?

kobayashi

pre 12 godina

posedujem tablet i jako mi prija. računar koristim za rad svakodnevno po više sati i sjajno je kad možete ustati od stola i monitora (laptopa) i pročitati nešto ili neobavezno pregledati internet sadržaje u fotelji/krevetu, poput novina.
ranije se to samo nastavljalo na posao, samo se aplikacija menja, a kičma puca, i kad je rad i kad je "odmor".
u srbiji je veliki problem ekonomska situacija pa ljudi i dalje kupuju samo neophodno, tj. spravu koja će da reši "sve", dok u razvijenim zemljama ljudi mogu da priušte sebi različite uređaje za različite namene, konzole za igru, desktop za rad, tablet za poneti itd.

Mare

pre 12 godina

Tablet nije potreba - bez problema mozete ziveti bez njega

Tablet nije neophodni deo modernog zivota - nije kao televizor ili kompjuter, pa da vam je bez njega uskracen dobar deo informacija

Tablet je stvar koja vam zivot cini malo udobnijim. Otprilike kao sto je LED televizor u odnosu na televizor uopste - televizor vam je uglavnom potreban, ali njegovu funkciju odlicno obavlja i CRT televizor. Medjutim, vi biste rado kupili 42-incni LED, jer bi vam na njemu bilo prijatnije gledanje TV programa (iako bi vam slika bila losija nego na CRT-u).

Nisam razumeo tablet racunare dok nisam dao 500e za Asus Transformer. Tablet nije portabilan - moram da imam veliku torbu da bih ga nosio sa sobom. Filmovi su bolji na PC-u, internetom se lakse surfuje na PC-u, igre su bolje na PC-u... Ali, tri-cetiri meseca kasnije, postao sam svestan toga da za sve ove stvari koristim gotovo iskljucivo tablet, a ne PC.

Ne razumem zasto je to tako, ali tako je - tablet je toliko usao u moj zivot, da vec mesec dana oklevam da ga odnesem na servis (otkako mi je pao, zvuk ne moze da ide preko slusalica, nego samo na interne zvucnike), jer bih ostao bez njega dugo vreme (bar nedelju dana)

dzigi

pre 12 godina

Zaista nam ne trebaju - ali ih želimo. I nije nikakav paradoks da su se rasprodale ogromne količine kad je pala cena. I Ferariji bi se rasprodali kad bi im cena bila 5-6 puta manja, ne zašto što ljudima trebaju već zato što ih žele.
Usput, kojim jezikom i za koju publiku je pisao autor? Minimizovajući, apologija, aporija, imaginarijum, imerzija, elektroničkih, imanentnost... Vrlo instruktivan i interpretativan jezik, srećom apruvan od strane editora.

mile marinkovic

pre 12 godina

U sushtini ne trebaju. Bio sam protiv, apple stvari ne kupujem poshto ih smatram za preskupu "style over substance" reklamo-navlakushu, dok nisam kupio moto xoom zheni za rodjendan. U roku od mesec dana celokupna strip kolekcija mi je zavrshila na istom, uz veliki broj e-knjiga. Chitnje novina, provera poshte ne vezane za posao, slushanje pandore dok se zamajavam u garazi ili oko kuce su samo neke od stvari na koje sam se insta navikao. Do te mere da sam nasrecu naleteo na HP touchpad kada mu je oborena cena na 99$ i odmah ga kupio , instalirao android na njega. Inache nemam obichaj da impulsivno kupujem. Elem, zgodna sprava, verovatno sushtinski nepotrebna mada primecujem da ih vec na poslu za neke manje zahtevne stvari vec koristimo.

Dsos

pre 12 godina

Tableti su glupost. Sa njih ne moze da se stampa,skenira,itd...veliki telefoni bez mogucnosti zvanja. Potreban nam je jedan dobar telefon i jedan laptop win/linux....i to je sve. Tableti su malogradjanstvo.

Nemanjikus

pre 12 godina

Da gledam film na 10 inchi? A jos ne moze da tera Bluray. Zasta se tablet koristim to sve mogu i na telefonu novije generacije, plus da zovu i salju poruke. :)

kralj mobilnosti

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života.
(Skeptik, 7. decembar 2011 19:15)
# Link komentara
...................
tipično srpski,ceo svet je lud samo smo mi najpametniji.kiselo vam grožđe a?

ma daj čoveče nisi svestan kako je to dobra spravica,kakav crni telefon.od kad sam nabavio 7inča tablet,već godinu dana ne pipam mob, osim kada telefoniram.

tablet je ostvarenje dečačkih snova.samo to ću da kažem.

Wlado

pre 12 godina

Dobar tekst,imam bas pomenuti hp touchpad,i zadovoljan sam,stavio sam android,iako ne podrzava fabricki, sa tekstom se slazem,da je tablet u produktivnosti korak nazad, ali je mnogo zgodan za razonodu,putovanja I slicno,konkretno trebao sam da uzmem 5,6 knjiga koje bi kostale oko sto eura,i onda sam ih nasao sve u pdf,epub I mobi formatu,citanje premo racunara je mucenje,lap top nezgodan za drzanje,i eto ideje da uzmem tablet, ebook readeri nisu dobra opcija za pdf fajlove,zato sam posle puno gledanja I trazenja odustao,hp ima 10 inca lep ekran,sa dobrom rezolucijom,ima 1gb rama I dual core cpu,sto znaci da cu moci da stavim I android4,a kazu I windows8 cim izadje...tako da ako nadjete upotrebu,tablet je odlicna stvar

N1TR0DR

pre 12 godina

Нико није рекао да су нам неопходни.
Иначе, радо бих купио један са Windows 8..

II

pre 12 godina

Vrlo, vrlo zanimjiv tekst. Pre nekoliko dana dobih iPad na poklon, i prvi utisak je upravo to do nije zgodan za bilo sta sem surfovanja na netu, gledanja videa, pustanja muzike - cak nije ni za pisanje emailova jer je ta virtuelna tastatura prilicno "nezgrapna". (Uz sve to, ni svi snimci na YouTube-u nisu dostupni na iPadu iz nekog razloga, ukljucujuci i sve one koji zahtevaju Flash - jedno veliko razocarenje...)
Da je lep, jeste, da je saren i zanimljiv, i omogucava listanje prstom, i to je tacno, ali osim toga je vrlo ogranicavajuci..

Mozda se vremenom predomislim, ali jos uvek dajem prednost, i mislim da je buducnost, u uredjajima koji omogucavaju vise uz manje truda...

nik

pre 12 godina

@budalastina
Da pojasnim:

Kad sam dobio prvi video (Sony Beta) drhtao sam pred njim od uzbuđenja, zatim je sledio CD plejer, pa prvi PC, pa mobilni, zatim internet i uvek nova doza uzbuđenja i konačno TABLET i NIŠTA ALI NIŠTA NISAM OSETIO!
Na kupujem ništa što me ne zainteresuje na prvu loptu!!!ccc

Slonche

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života. (Skeptik, 07. decembar 2011 19:15)Potpuno te razumem. To je isto kao kupiti ferari u Srbiji gde je opasno I tenk voziti. Isto tako kupiti tablet I koristiti ga za igrice I gluposti je bezmisleno. Ja zivim na zapadu I mogu ti reci da mi je tablet skroz zamenio lap top. Sve za sta mi je trebao lap top, sada to zavrsavam na tabletu(normalno da nije ipad), jel sada ne moram da nosim 5kg 19"lap top sa sobom. Plus sto svugde imas hot-spot, a I ako negde nema, napravis konekciju preko telefona, tako da mi je tablet skroz zamenio lap top...

video,probao,poklonio

pre 12 godina

Sto vise razmisljam o upotrebljivosti i potrebi za tabletom sve mi manje treba. Zato sam svoj tablet poklonio bratu kome skuplja prasinu na stolu. Sve sa ekranom preko 4,3" prestavlja dodatan napor za nosenje a nudi gotovo iste mogucnosti (osim vecih slova zbog veceg ekrana). Po meni je bolje kupiti malo veci telefon i laptop/desktop za ozbiljnu primenu nego tablet. Danas veliki broj telefona ima hdmi izlaz i USB OTG tako da i njih covek moze koristiti kao neku vrstu racunara (isto kao tablet samo sto zapravo moze da stane u dzep). Potrebe i zelje su razlicite pa kako ko voli ali iz moje perspektive tableti su visak.

zbbbz

pre 12 godina

(Wlado, 8. decembar 2011 07:26)

mislis nelegalno si skinuo knjige i nadmudrio izdavaca i pisca?
knjige u elektronskom formatu uopste nisu toliko jeftinije

nije ni cudo sto nase knjige, ili nase prevode necemo nikada videti u eformatu...

Obavesten

pre 12 godina

Kao veliki ljubitelj gedzeta bio sam odusevljen kada su se pojavili tableti sve do casa kada nisam probao jedan.Ono sto sam zakljucio na osnovu toga je bilo sledece:
1.Da su u pitanju samo veliki mobilni telefoni,jer koriste iste operativne ,kao i hardver,samo sa vecim ekranima
2.Da su neprakticni ,jer su kabasti za nosenje,nimalo lagani i retko koji moze da stane u dzep cak i od vijetnamke.
3.Nisu zgodni za citanje knjiga,posto dele isti problem sa svim monitorima i mobilnim telefonima,a to je da imaju pozdinsko osvetljenje sto citanje cini bolnim iskustvom.
4.Prespori su za sve ono cemu telefoni i njihovi procesori nisu direktno namenjeni,a gledanje filmova na malom ekranu je jednako lose iskustvo kao i citanje na njima.
5.bilo kakav unos vece kolicine teksta na bilo kom tac skrin uredjaju je veoma tesko i zamorno,sa ogromnom kolicinom gresaka,pa je tako i na tabletima,iako poneki modeli imaju mogucnost da im se prikace periferije,sto znatno popravlja stvar.
6.Tableti nikako ne mogu zameniti laptopove i ovaj ko tvrdi drugacije ili je potpuna neznalica koja od interneta koristi samo facebook ili se zeznuo i skupo platio uredjaj,pa ga je sramota da prizna da se zeznuo.
8.Rado bih posedovao neki skuplji tablet,ali ne znam sta ce mi?Imam laptop,desktop ,nekoliko android mobilnih telefona i jedan blackberry,tako da mi oni zavrsavaju bas svaki posao i jednostavno ne vidim gde bi tu bilo mesta jos i za tablet....
Salu na stranu,zaista ne vidim zasto bi neko ko poseduje laptop trazio bilo sta bolje od toga i preplacivao za uredjaj na kome ne moze da odradi ni 10 % ono sto moze na laptopu?

Xxdet

pre 12 godina

Iskreno ne znam iz kojih razloga je ovo napisano. Bilo bi lepo pa da autor kaze sta zeli od uredjaja, pa da vidimo o kojoj buducnosti govorimo odnosno interakciji. Konstatacija da eto ne koristimo mis i tastaturu, vec prst, je neverovatna glupost. Autor ili nije koristio tablet, ili ne zna za sta tablet sluzi. Brzina manipulisanja programima i sadrzajem na tabletu je neuporedivo brza nego na PC. Ako govorimo o interakciji, onda je tablet itekako progres, jer je covek ranije morao sedeti kuci uz racunar da bi komunicirao preko neta, a sada to moze da uradi kad god pozeli, i odakle god pozeli, da pozavrsava gomilu poslova usput, i da odgleda film ako treba. TAblet je jednostavno praktican uredjaj za poneti, i naravno da ne moze u ovom trenutku konkurisati PC za ozbiljne poslove, jer nije zbog toga ni nastao.Danas je komunikacija neuporedivo brza sa pametnim telefonima i tabletima, nego sto je ikad bila sa PC-em. Pasivan uredjaj? Pa sigurno je da vas tablet u skoro vreme nece masirati po ledjima. Boze sta dokoni smisljaju...

nik

pre 12 godina

@hibiskus
Gospodine Hibiskus, ako nisam na poslu ili kod kuce gde koristim PC sa svim svojim prednostima stvarno ne vidim svrhu ovog čuda ružnog imena (valjda treba da postanemo tabletomani), ako ću da ga koristim u prevozu, ili dok ispijam kafu ili pak na pauzi za doručak pristajem da budem konzervativan do kraja života i nikad se ne "navucem" na TABLAET

wlado

pre 12 godina

da, naravno da sam nasao ilegalno sve te knjige...ako mogu, ne vidim problem, a 7 inca ebook readeri su bacanje para, a razlog sto sve citam na tabletu je upravo taj sto epub i mobi ne prikazuju slike i tabele kako treba prilikom konverzije iz pdf, tako da ako citate romane, super je ebook reader, ako citate strucne literature tablet je jedina opcija

a za savet da cuvam oci, cuo sam od 10+ ljudi da su imali savrsen vid i u roku od godinu dana im se drasticno pogorsao, tako da dok mi se to ne desi hocu i zelim da iskoristim oci.

Milan

pre 12 godina

U tekstu postoji niz losih pretpostavki i zakljucaka. Odakle ideja da JEDAN uredjaj mora da zadovolji sve potrebe? Dostupnost digitalnih inforamcija nam je postala toliko vazna da se stvorila realna potreba da imamo nesto sto je racunarsko-komunikacini terminal stalno sa sobom. Tableti i smart mobilni isupunjavaju tu funkciju, ali posto su tehnoloski ograniceni jos uvek ne mogu da ispune sve potrebe. Popularni su zato sto su postali dovoljno jeftini u odnosu na onaj deo potreba koji MOGU da ispunjavaju. Za ostalo koristimo klasican racunar. To je sve, i iz toga se ne mogu izvlaciti dalekosezni sociloski zakljucci. I drugi greska: Radi se na razvoju drugih interfejsa koji se mogu koristiti bez vezivanja za radno mesto. Recimo komendovanje glasom, ali i drugih. Portabl uredjaji nece dugo biti ograniceni na trenutno mogucu vrstu ulaznih uredjaja. Nigde se u tekstu ne vidi dokaz da je trenutno stanje necija dugorocna namera, a ne trenutna tehnoloska nuznost.

Vladan

pre 12 godina

Evo da i ja malo uskocim u diskusiju. Jos davne 2002., cini mi se, kupio sam bio svoj prvi Pocket PC, Palm Tungsten T, koji ruku na srce jedva da sam nesto i koristio.
Sledeci je bio fenomenalni HP 4700 (iz 2003.), sa VGA ekranom i Wi-Fi mogucnoscu. Ipak ni njega nisam nesto posebno koristio, a Wi-Fi mi u to vreme nije ama bas icemu koristio.

Dakle, iz ovoga bi se mogao izvuci potpuno logican zakljucak da prosecnom korisniku ovi uredjaji i nisu od neke koristi, osim, eto da ih ima ako voli tehnicke stvari...i sa tim se potpuno slazem...pardon, slagao sam se...

...sve dok pre par meseci ne uzeh u nekoj povoljnoj transakciji SAMSUNG Galaxy S Wi-Fi 5.0.

Sta reci, evo ovaj tekst kucam na njemu, u adekvatnoj WORD verziji. Palcevima obe ruke i to jako brzo. Lako ga iskopiram i pastujem u prostoru za komentar na B92 i to sve ide jako glatko!!! Wi-Fi funkcionise besprekorno i surfovanje na 5 inch-nom ekranu je potpuno prihvatljivo, ne smara, pa cak i u duzem trajanju. Toliko sam se navikao na web preko njega da lap top, ili desk top po tom osnovu i ne palim!!

Skype funkcionise odlicno, pa su mi prijatelji sa drugih kontinenata znatno blizi dokle god sam u Wi-Fi zoni.

Excel je isto extra. U landscape modu staje pristojan broj kolona za relativno manje tabele i potpuno je upotrebljiv!!!

Mnostvo besplatnih Android aplikacija jos vise povecavaju upotrebljivost uredjaja, tako da, po meni, potpuno vredi imati ovakav uredjaj!!! Jos ladno staje u futrolu od starog HP 4700 i kacim ga na kais. Tako da nije ikakav problem imati i njega i mobilni sa sobom.

E sad, slazem se da bi uz sekciju mobilnog telefona u sebi ovo bio zaista potpuni uredjaj. Zato mi je Samsung Note privukao veliku paznju, jer to je to. Mada mi, iskreno, nije jasno sto Samsung nije napravio i verziju Note-a od 5 inch ekrana, jer je vidna razlika u velicini mog taba od 5 incha i ovog Note-a. Misljenja sam da je neki najbolji kompromis bas 5 inch ekran – potpuno funkcionalne/upotrebljive velicine, a opet i prihvatljiv kao telefon...

Zoran

pre 12 godina

Iz komentara vidim da ima ljudi koji drhte dodirujuci tablete i ostalu tehniku. Zabavne su mi te zucne rasprave o tome da li je tablet dobar ili rdjav, koristan ili ne.
Ima ljudi koji preziru tehnologiju i onih koji je vole. Neki se plase da ce ih tehnologija pretvoriti u monstrume.
Meni to lici na strah od napredka i strah od promene.

Ima i starijih stvari koje su beskorisne, Da li je neko razmisljao o svrsi zelenog markera? Meni je to neupotrebljiva glupost.

Niže niže

pre 12 godina

Ja stvarno ne vidim svrhu tableta. Moj telefon ima 4,3 inča i zaista sve može lepo da se vidi, a staje u džep. Tableti nemaju snagu kompjutera nego telefona, a nemaju mobilnost koju imaju telefoni i koja je onda svrha. To je onda po performansama telefon sa uvećanim ekranom koji nemate gde da stavite. Tableti su neverovatno precenjeni, a potreba je naravno ustanovljena preko reklama.

Joja

pre 12 godina

Tablet nije neophodan naravno, ali je u nekim situacijama super stvar. Moze da stane u stranicu fotelje i kad te neshto zainteresuje pogledash za dva minuta. Ljudi ovde komentarishu da je pametan telefon dovoljan, jeste ako sajt koji vas interesuje ima mobilnu verziju, u suprotnom nije moguce ishta chitati na telefonu, jednostavno se ne vidi nishta.

zicco

pre 12 godina

Tablet je izuzetna sprava. Imam SGT P1000 godinu dana i notebook sam upalio svega nekoliko puta. Za prosečnog konzumenta it tehnologija mogućnosti tableta su sasvim dovoljne. Sve što sam radio na nb mogu i na tabletu. S druge strane,smatram sebe prilično upućenim u računare a koristio sam možda 20 procenata mogućnosti nb. O praktičnosti ne treba ni raspravljati. Puno putujem i tablet od 7 inča je odličan izbor,ne mogu da zamislim kako bih funkcionisao bez njega.

nik

pre 12 godina

@hibiskus
Gospodine Hibiskus, ako nisam na poslu ili kod kuce gde koristim PC sa svim svojim prednostima stvarno ne vidim svrhu ovog čuda ružnog imena (valjda treba da postanemo tabletomani), ako ću da ga koristim u prevozu, ili dok ispijam kafu ili pak na pauzi za doručak pristajem da budem konzervativan do kraja života i nikad se ne "navucem" na TABLAET

Dsos

pre 12 godina

Tableti su glupost. Sa njih ne moze da se stampa,skenira,itd...veliki telefoni bez mogucnosti zvanja. Potreban nam je jedan dobar telefon i jedan laptop win/linux....i to je sve. Tableti su malogradjanstvo.

Skeptik

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života.

smuki

pre 12 godina

Zavisi kao na to gledate. Bazicno coveku je danas potrebno nesto da pojede i mesto gde da prespava i opet moze ziveti. Mozda ce neki reci da nam tableti ne trebaju ali moze li neko danas sebe zamisliti bez mobilnog telefona iako je ista konstatacija vazila i az nih pre 10g. Ja iskreno imam Ipad 2 (dobio sam ga od firme) ali 500e nikad ne bi dao da sam morao da ga kupim. I kao svaki novi gadzet polako se uvlaci pod prste pa pod kozu pa na kraju shvatim da racunar vise ne koristim za citanje sadrzaja vec iskljucivo na tabletu sad radim to. Mogu ziveti bez njega naravno ali ako biste mi ga upravo sada uzeli narednih 3 dana bi nokte grickao (kao kad sam se skidao sa cigareta :)).

kralj mobilnosti

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života.
(Skeptik, 7. decembar 2011 19:15)
# Link komentara
...................
tipično srpski,ceo svet je lud samo smo mi najpametniji.kiselo vam grožđe a?

ma daj čoveče nisi svestan kako je to dobra spravica,kakav crni telefon.od kad sam nabavio 7inča tablet,već godinu dana ne pipam mob, osim kada telefoniram.

tablet je ostvarenje dečačkih snova.samo to ću da kažem.

Aleksandar

pre 12 godina

Retko interesantan tekst na b92 sajtu. Poslednjih godinu dana clanci ne prelaze 2 pasusa sa sarzajem tipa "ubio zenu pa sebe" ili "kosovo .....(dopisite sta god)".

Sve pohvale

hibiskus

pre 12 godina

Tablet NIJE desktop masina sa 10GB rama i 20TB hard diskom na kome sve radi al ga imate samo kuci, tablet NIJE laptop koji opet moze sve da radi ali avaj samo sat vremena koliko mu traje baterija(a uzgred pitajte zene/devojke koliko su odusevljene kad moraju da nose laptopove), tablet NIJE mobilni telefon na kome je font toliko veliki da vam treba lupa za citanje. Tablet JESTE sve ono sto je izmedju.
Citanje maila, pregled vesti, gledanje klipova i malo rada u nekom office paketu, zar to nije ono za sta 95% ljudi kotisti racunare?
Sve ovo sto je iznad navedeno DALEKO najlakse se obavlja preko tableta i zato tableti i jesu toliko popularni.
Takodje autor teksta je slucajno/namerno prevideo jednu veoma bitnu cinjenicu. Svi Android tableti novije generacije poseduju USB host opciju, ili narodski receno kome treba mis i tastatura samo ukljuci i vozi. Docking station(ne znam kako je prevedeno na srpski) koji u proseku kosta 20 evra za tablete, pretvara tablet u desktop masinu koju koristite uz pomoc misa i tastature.
Jos jedna velika prednost tableta je sto ne rade na Windows platformi, samim tim autonomija baterije je veca i smanjena je potraznja za resursima.
Sve u svemu, dok ne pocnete da koristite tablet necete shvatiti njegove prednosti. A da zaboravio sam, i sve je to vrlo elegantno i lepo za oko.
Pozdrav svima

video,probao,poklonio

pre 12 godina

Sto vise razmisljam o upotrebljivosti i potrebi za tabletom sve mi manje treba. Zato sam svoj tablet poklonio bratu kome skuplja prasinu na stolu. Sve sa ekranom preko 4,3" prestavlja dodatan napor za nosenje a nudi gotovo iste mogucnosti (osim vecih slova zbog veceg ekrana). Po meni je bolje kupiti malo veci telefon i laptop/desktop za ozbiljnu primenu nego tablet. Danas veliki broj telefona ima hdmi izlaz i USB OTG tako da i njih covek moze koristiti kao neku vrstu racunara (isto kao tablet samo sto zapravo moze da stane u dzep). Potrebe i zelje su razlicite pa kako ko voli ali iz moje perspektive tableti su visak.

Mare

pre 12 godina

Tablet nije potreba - bez problema mozete ziveti bez njega

Tablet nije neophodni deo modernog zivota - nije kao televizor ili kompjuter, pa da vam je bez njega uskracen dobar deo informacija

Tablet je stvar koja vam zivot cini malo udobnijim. Otprilike kao sto je LED televizor u odnosu na televizor uopste - televizor vam je uglavnom potreban, ali njegovu funkciju odlicno obavlja i CRT televizor. Medjutim, vi biste rado kupili 42-incni LED, jer bi vam na njemu bilo prijatnije gledanje TV programa (iako bi vam slika bila losija nego na CRT-u).

Nisam razumeo tablet racunare dok nisam dao 500e za Asus Transformer. Tablet nije portabilan - moram da imam veliku torbu da bih ga nosio sa sobom. Filmovi su bolji na PC-u, internetom se lakse surfuje na PC-u, igre su bolje na PC-u... Ali, tri-cetiri meseca kasnije, postao sam svestan toga da za sve ove stvari koristim gotovo iskljucivo tablet, a ne PC.

Ne razumem zasto je to tako, ali tako je - tablet je toliko usao u moj zivot, da vec mesec dana oklevam da ga odnesem na servis (otkako mi je pao, zvuk ne moze da ide preko slusalica, nego samo na interne zvucnike), jer bih ostao bez njega dugo vreme (bar nedelju dana)

h1ghwaymen

pre 12 godina

Tablet je pogodan za one kojima je personalni racunar potreban tek toliko da prezive savremeno doba. Da mogu da potraze nesto na internetu, prime i posalju mail, cuju malo muzike i eventualno pogledaju film.
I naravno, da ih mobilni zanima do nivoa telefonskih razgovora i slanja sms poruka, pa im stoga smart phone ne treba.

MikeLDN

pre 12 godina

Pa konstatacija iz clanka je sasvim tacna - tableti su najpopularniji za uzrast od 6-12 i preko 65 godina. Dakle za one koji imaju osnovno poznavanje racunara, nemaju potrebe za performansama bilo za posao bilo za igranje. Malo Youtube, malo FB, poneki email, chat i to je to... OK

Nemanjikus

pre 12 godina

Da gledam film na 10 inchi? A jos ne moze da tera Bluray. Zasta se tablet koristim to sve mogu i na telefonu novije generacije, plus da zovu i salju poruke. :)

Xxdet

pre 12 godina

Iskreno ne znam iz kojih razloga je ovo napisano. Bilo bi lepo pa da autor kaze sta zeli od uredjaja, pa da vidimo o kojoj buducnosti govorimo odnosno interakciji. Konstatacija da eto ne koristimo mis i tastaturu, vec prst, je neverovatna glupost. Autor ili nije koristio tablet, ili ne zna za sta tablet sluzi. Brzina manipulisanja programima i sadrzajem na tabletu je neuporedivo brza nego na PC. Ako govorimo o interakciji, onda je tablet itekako progres, jer je covek ranije morao sedeti kuci uz racunar da bi komunicirao preko neta, a sada to moze da uradi kad god pozeli, i odakle god pozeli, da pozavrsava gomilu poslova usput, i da odgleda film ako treba. TAblet je jednostavno praktican uredjaj za poneti, i naravno da ne moze u ovom trenutku konkurisati PC za ozbiljne poslove, jer nije zbog toga ni nastao.Danas je komunikacija neuporedivo brza sa pametnim telefonima i tabletima, nego sto je ikad bila sa PC-em. Pasivan uredjaj? Pa sigurno je da vas tablet u skoro vreme nece masirati po ledjima. Boze sta dokoni smisljaju...

Wlado

pre 12 godina

Dobar tekst,imam bas pomenuti hp touchpad,i zadovoljan sam,stavio sam android,iako ne podrzava fabricki, sa tekstom se slazem,da je tablet u produktivnosti korak nazad, ali je mnogo zgodan za razonodu,putovanja I slicno,konkretno trebao sam da uzmem 5,6 knjiga koje bi kostale oko sto eura,i onda sam ih nasao sve u pdf,epub I mobi formatu,citanje premo racunara je mucenje,lap top nezgodan za drzanje,i eto ideje da uzmem tablet, ebook readeri nisu dobra opcija za pdf fajlove,zato sam posle puno gledanja I trazenja odustao,hp ima 10 inca lep ekran,sa dobrom rezolucijom,ima 1gb rama I dual core cpu,sto znaci da cu moci da stavim I android4,a kazu I windows8 cim izadje...tako da ako nadjete upotrebu,tablet je odlicna stvar

mf

pre 12 godina

ove tablete bih delio besplatno po starackim domovima i predskolskim ustanovama, zar iko ozbiljan moze da koristi ovo jos i da debelo plati

ljubičica

pre 12 godina

Koristim računare već 15 godina, tablet sam kupio pre 3 meseca i jako sam zadovoljan. takođe da napomenem da posedujem stoni računar na kome radim ozbiljnije stvari, laptop koji sam do kupovine tableta koristio za konzumaciju sadržaja i povremeno neke manje posliće, modovanu konzolu koja uglavnom služi samo kao medija centar umrežen sa stonim računarom i mogu vam reći da mi je tablet došao kao šlag na tortu. sada stoni računar koristim možda 10% vremena, laptop 15%. ostalo vreme provodim sa tablet računarom, jednostavno pojedini servisi su neuporedivo udobniji za korisšćenje na tabletu nego na konvencionalnom računaru, i u tome je stvar, da olakšavate sebi život. ne mogu da ne primetim koliko ljudi viče kako to što tablet radi radi isto i smartphone ili laptop, a to je potpuno promašena komparacija. kao kada bismo sumnjali u korisnost postojanja kamiona, tvrdnjom da sa jedne strane imamo auto a sa druge strane šleper i da oni mogu da obave sve što može i kamion. ne treba na tablet gledati kao na zamenu za laptop ili smarphone već kao na posebnu kategoriju koja će da obogati eko sistem pamernih uređaja koje koristimo i popuni nišu između laptopa i telefona takodje zaboravih u uvodu da napomenem da posedujem i smartphone ali mi je previše bolno da u njemu radim sve ono za šta trenutno koristim tablet. na kraju vreme će pokazati, a meni je moje iskustvi sa tabletom pokazalo u kojem pravcu će se kretati stvari, i što mi je najvažnije spasiće mi zdravlje jer neću više strahovati hemoroida od previše sedenja u stolici, niti od neplodnosti kad pustim neki online stream pa loptop počne da mi kuva jajca.

Slonche

pre 12 godina

Verovatno bih ga sutra kupio kada bih mu pronašao neku svrhu u svetlu sopstvenih radnih i komunikacionih navika, ali je jednostavno ne pronalazim. Za komunikaciju i instant informisanje telefon je sasvim dovoljan, a za bilo kakav RAD tablet je nedovoljan i nepraktičan. Iskreno, razočaran sam činjenicom da ima toliko pomodara koji kupuju nešto samo da bi bili "in", koji se tako lako navlače na marketinški hajp, ne razmišljajući ni sekunda da li im to zaista treba. Moguće i da sam previše kritičan prema tehnologiji, ali ja se odlučujem da nešto kupim tek kad sam siguran da će mi to realno unaprediti kvalitet života. (Skeptik, 07. decembar 2011 19:15)Potpuno te razumem. To je isto kao kupiti ferari u Srbiji gde je opasno I tenk voziti. Isto tako kupiti tablet I koristiti ga za igrice I gluposti je bezmisleno. Ja zivim na zapadu I mogu ti reci da mi je tablet skroz zamenio lap top. Sve za sta mi je trebao lap top, sada to zavrsavam na tabletu(normalno da nije ipad), jel sada ne moram da nosim 5kg 19"lap top sa sobom. Plus sto svugde imas hot-spot, a I ako negde nema, napravis konekciju preko telefona, tako da mi je tablet skroz zamenio lap top...

markoSTHLM

pre 12 godina

Ne...ama bas mi nizasta ne treba...dobio na poklon...poklonio dalje nakon dve nedelje.
Za ono za sta mi treba racunar tablet nije dovoljan. Za ono za sta je dovoljan tablet dovoljan mi je i smartphone sa vecim ekranom.

Ako putujem poslovno svakako mi treba laptop/notebook...a danas njih ima zaista prenosivih i malih...pogotovo najnovije slim varijante (skoro pa tanje od tableta).
Kad putujem privatno onda mi je dovoljan smartphone (preporucujem HTC) i na takvim putovanjima obavezno sebi PRIUSTIM LUKSUZ da ne nosim racunar, da nisam online 24/7 i da nisam dostupan u svakom trenutku. Jer na sta bi mi inace taj odmor licio ako cu tokom njega da visim za racunarom i da sam stalno online i dostupan kao sto sam kod kuce?

Milan

pre 12 godina

U tekstu postoji niz losih pretpostavki i zakljucaka. Odakle ideja da JEDAN uredjaj mora da zadovolji sve potrebe? Dostupnost digitalnih inforamcija nam je postala toliko vazna da se stvorila realna potreba da imamo nesto sto je racunarsko-komunikacini terminal stalno sa sobom. Tableti i smart mobilni isupunjavaju tu funkciju, ali posto su tehnoloski ograniceni jos uvek ne mogu da ispune sve potrebe. Popularni su zato sto su postali dovoljno jeftini u odnosu na onaj deo potreba koji MOGU da ispunjavaju. Za ostalo koristimo klasican racunar. To je sve, i iz toga se ne mogu izvlaciti dalekosezni sociloski zakljucci. I drugi greska: Radi se na razvoju drugih interfejsa koji se mogu koristiti bez vezivanja za radno mesto. Recimo komendovanje glasom, ali i drugih. Portabl uredjaji nece dugo biti ograniceni na trenutno mogucu vrstu ulaznih uredjaja. Nigde se u tekstu ne vidi dokaz da je trenutno stanje necija dugorocna namera, a ne trenutna tehnoloska nuznost.

nik

pre 12 godina

@budalastina
Da pojasnim:

Kad sam dobio prvi video (Sony Beta) drhtao sam pred njim od uzbuđenja, zatim je sledio CD plejer, pa prvi PC, pa mobilni, zatim internet i uvek nova doza uzbuđenja i konačno TABLET i NIŠTA ALI NIŠTA NISAM OSETIO!
Na kupujem ništa što me ne zainteresuje na prvu loptu!!!ccc

Long Live HTC, Samsung & Apple

pre 12 godina

E a ja sam tako drhtao od uzbudjenja kad sma prvi put drzao touchscreen telefon u ruci. I dan danas svaki put kad uzmem u ruke moj HTC obuzme me zadovoljstvo i neki osecaj koji sam imao u detinjstvu gledajuci sf filmove.
Tablet mi se jako dopao kad sam ga koristio, ali nisam ciljna grupa tableta. Posto intezivno koristim zahtevn ewindows pakete, a za mejl i surf, imam na fonu. No vecini ljudi, tablet je kao stvoren za njih, plus za razliku od pcija ili obicnog laptopa, stvarno je lep, i ocigledno hi-tech.

AppleSucks

pre 12 godina

Ko sto rece moj drugar u sali, ja tablet koristim samo kada idem u WC ahaha
Salu na stranu, ko hoce iskljucivo da cita, bolje resenje je neki ebook reader (daleko duza autonomija, eink ekran koji ne opterecuje oci)
Cak ni pdf nije problem ako se konvertuje u mobi ili epub
Ali ako sadrzaj ima dosta slika, dijagrama ili ako su u pitanju stripovi - tablet je bolje resenje...ili KindleDX :)

kobayashi

pre 12 godina

posedujem tablet i jako mi prija. računar koristim za rad svakodnevno po više sati i sjajno je kad možete ustati od stola i monitora (laptopa) i pročitati nešto ili neobavezno pregledati internet sadržaje u fotelji/krevetu, poput novina.
ranije se to samo nastavljalo na posao, samo se aplikacija menja, a kičma puca, i kad je rad i kad je "odmor".
u srbiji je veliki problem ekonomska situacija pa ljudi i dalje kupuju samo neophodno, tj. spravu koja će da reši "sve", dok u razvijenim zemljama ljudi mogu da priušte sebi različite uređaje za različite namene, konzole za igru, desktop za rad, tablet za poneti itd.

Obavesten

pre 12 godina

Kao veliki ljubitelj gedzeta bio sam odusevljen kada su se pojavili tableti sve do casa kada nisam probao jedan.Ono sto sam zakljucio na osnovu toga je bilo sledece:
1.Da su u pitanju samo veliki mobilni telefoni,jer koriste iste operativne ,kao i hardver,samo sa vecim ekranima
2.Da su neprakticni ,jer su kabasti za nosenje,nimalo lagani i retko koji moze da stane u dzep cak i od vijetnamke.
3.Nisu zgodni za citanje knjiga,posto dele isti problem sa svim monitorima i mobilnim telefonima,a to je da imaju pozdinsko osvetljenje sto citanje cini bolnim iskustvom.
4.Prespori su za sve ono cemu telefoni i njihovi procesori nisu direktno namenjeni,a gledanje filmova na malom ekranu je jednako lose iskustvo kao i citanje na njima.
5.bilo kakav unos vece kolicine teksta na bilo kom tac skrin uredjaju je veoma tesko i zamorno,sa ogromnom kolicinom gresaka,pa je tako i na tabletima,iako poneki modeli imaju mogucnost da im se prikace periferije,sto znatno popravlja stvar.
6.Tableti nikako ne mogu zameniti laptopove i ovaj ko tvrdi drugacije ili je potpuna neznalica koja od interneta koristi samo facebook ili se zeznuo i skupo platio uredjaj,pa ga je sramota da prizna da se zeznuo.
8.Rado bih posedovao neki skuplji tablet,ali ne znam sta ce mi?Imam laptop,desktop ,nekoliko android mobilnih telefona i jedan blackberry,tako da mi oni zavrsavaju bas svaki posao i jednostavno ne vidim gde bi tu bilo mesta jos i za tablet....
Salu na stranu,zaista ne vidim zasto bi neko ko poseduje laptop trazio bilo sta bolje od toga i preplacivao za uredjaj na kome ne moze da odradi ni 10 % ono sto moze na laptopu?

II

pre 12 godina

Vrlo, vrlo zanimjiv tekst. Pre nekoliko dana dobih iPad na poklon, i prvi utisak je upravo to do nije zgodan za bilo sta sem surfovanja na netu, gledanja videa, pustanja muzike - cak nije ni za pisanje emailova jer je ta virtuelna tastatura prilicno "nezgrapna". (Uz sve to, ni svi snimci na YouTube-u nisu dostupni na iPadu iz nekog razloga, ukljucujuci i sve one koji zahtevaju Flash - jedno veliko razocarenje...)
Da je lep, jeste, da je saren i zanimljiv, i omogucava listanje prstom, i to je tacno, ali osim toga je vrlo ogranicavajuci..

Mozda se vremenom predomislim, ali jos uvek dajem prednost, i mislim da je buducnost, u uredjajima koji omogucavaju vise uz manje truda...

Ilija

pre 12 godina

Onome kome taj uredjaj pomaze u poslu i radi ono sto korisnih zahteva njemu ce biti koristan a onome kome ne radi posoa bice beskoristan, kao u ostalom i svaka druga stvar u zivotu. Nekome ce i Smart biti dobar da obavi neki posao, a drugom ce trebati Maybach ili ko zna sta. . .
Sto neko rece, sada je ista prica kao i sa mobilnima od pre 10 godina. Svi smo bili protiv a danas retko ko ga nema. Tako ce biti i sa tabletima, danas ih neko ima, neki su ljuto protive njima, a za 4-5 godina svi cemo ih imati - e sad za sta cemo ih koristiti to je sasvim drugo pitanje. Upotrebu cemo im vec naci kao sto smo nasli i telefonima. Poceli smo od toga da saljemo SMS i zovemo i zavrsili na tome da ih danas koristmo najmanje bas za to za sta smo rekli da su nam najpotrebniji. . .

zbbbz

pre 12 godina

(Wlado, 8. decembar 2011 07:26)

mislis nelegalno si skinuo knjige i nadmudrio izdavaca i pisca?
knjige u elektronskom formatu uopste nisu toliko jeftinije

nije ni cudo sto nase knjige, ili nase prevode necemo nikada videti u eformatu...

N1TR0DR

pre 12 godina

Нико није рекао да су нам неопходни.
Иначе, радо бих купио један са Windows 8..

borky

pre 12 godina

pa zar nije zadovoljio osnovnu potrebu novog čoveka/amerikanca da ode sa kompjuterom/internetom u wc na veliku nuždu. oni danas ne kupuju više novine.

mile marinkovic

pre 12 godina

U sushtini ne trebaju. Bio sam protiv, apple stvari ne kupujem poshto ih smatram za preskupu "style over substance" reklamo-navlakushu, dok nisam kupio moto xoom zheni za rodjendan. U roku od mesec dana celokupna strip kolekcija mi je zavrshila na istom, uz veliki broj e-knjiga. Chitnje novina, provera poshte ne vezane za posao, slushanje pandore dok se zamajavam u garazi ili oko kuce su samo neke od stvari na koje sam se insta navikao. Do te mere da sam nasrecu naleteo na HP touchpad kada mu je oborena cena na 99$ i odmah ga kupio , instalirao android na njega. Inache nemam obichaj da impulsivno kupujem. Elem, zgodna sprava, verovatno sushtinski nepotrebna mada primecujem da ih vec na poslu za neke manje zahtevne stvari vec koristimo.

jzma

pre 12 godina

@Wlado Razočaraćeš se u čitanje na TFT ekranu. Pozadinsko osvetljenje iritira vid, naročito u uslovima slabijeg (noćnog) svetla. E-book reader i tablet renderuju pdf identično, problem je u samom pdf-u, odnosno ima li tagovan tekst. Ako da, onda se lepo prilagođava formatu ekrana (kao npr. word fajl), ako ne, bolje je da nađeš drugu verziju.
Čuvaj vid, iz iskustva ti kažem (preko 80 pročitanih knjiga na TFT-u), a za čitanje knjiga uzmi neki jeftini e-book reader (npr. novi Kindle, 79 dolara). Pozdrav!

wlado

pre 12 godina

da, naravno da sam nasao ilegalno sve te knjige...ako mogu, ne vidim problem, a 7 inca ebook readeri su bacanje para, a razlog sto sve citam na tabletu je upravo taj sto epub i mobi ne prikazuju slike i tabele kako treba prilikom konverzije iz pdf, tako da ako citate romane, super je ebook reader, ako citate strucne literature tablet je jedina opcija

a za savet da cuvam oci, cuo sam od 10+ ljudi da su imali savrsen vid i u roku od godinu dana im se drasticno pogorsao, tako da dok mi se to ne desi hocu i zelim da iskoristim oci.

Vladan

pre 12 godina

Evo da i ja malo uskocim u diskusiju. Jos davne 2002., cini mi se, kupio sam bio svoj prvi Pocket PC, Palm Tungsten T, koji ruku na srce jedva da sam nesto i koristio.
Sledeci je bio fenomenalni HP 4700 (iz 2003.), sa VGA ekranom i Wi-Fi mogucnoscu. Ipak ni njega nisam nesto posebno koristio, a Wi-Fi mi u to vreme nije ama bas icemu koristio.

Dakle, iz ovoga bi se mogao izvuci potpuno logican zakljucak da prosecnom korisniku ovi uredjaji i nisu od neke koristi, osim, eto da ih ima ako voli tehnicke stvari...i sa tim se potpuno slazem...pardon, slagao sam se...

...sve dok pre par meseci ne uzeh u nekoj povoljnoj transakciji SAMSUNG Galaxy S Wi-Fi 5.0.

Sta reci, evo ovaj tekst kucam na njemu, u adekvatnoj WORD verziji. Palcevima obe ruke i to jako brzo. Lako ga iskopiram i pastujem u prostoru za komentar na B92 i to sve ide jako glatko!!! Wi-Fi funkcionise besprekorno i surfovanje na 5 inch-nom ekranu je potpuno prihvatljivo, ne smara, pa cak i u duzem trajanju. Toliko sam se navikao na web preko njega da lap top, ili desk top po tom osnovu i ne palim!!

Skype funkcionise odlicno, pa su mi prijatelji sa drugih kontinenata znatno blizi dokle god sam u Wi-Fi zoni.

Excel je isto extra. U landscape modu staje pristojan broj kolona za relativno manje tabele i potpuno je upotrebljiv!!!

Mnostvo besplatnih Android aplikacija jos vise povecavaju upotrebljivost uredjaja, tako da, po meni, potpuno vredi imati ovakav uredjaj!!! Jos ladno staje u futrolu od starog HP 4700 i kacim ga na kais. Tako da nije ikakav problem imati i njega i mobilni sa sobom.

E sad, slazem se da bi uz sekciju mobilnog telefona u sebi ovo bio zaista potpuni uredjaj. Zato mi je Samsung Note privukao veliku paznju, jer to je to. Mada mi, iskreno, nije jasno sto Samsung nije napravio i verziju Note-a od 5 inch ekrana, jer je vidna razlika u velicini mog taba od 5 incha i ovog Note-a. Misljenja sam da je neki najbolji kompromis bas 5 inch ekran – potpuno funkcionalne/upotrebljive velicine, a opet i prihvatljiv kao telefon...

dzigi

pre 12 godina

Zaista nam ne trebaju - ali ih želimo. I nije nikakav paradoks da su se rasprodale ogromne količine kad je pala cena. I Ferariji bi se rasprodali kad bi im cena bila 5-6 puta manja, ne zašto što ljudima trebaju već zato što ih žele.
Usput, kojim jezikom i za koju publiku je pisao autor? Minimizovajući, apologija, aporija, imaginarijum, imerzija, elektroničkih, imanentnost... Vrlo instruktivan i interpretativan jezik, srećom apruvan od strane editora.

Zoran

pre 12 godina

Iz komentara vidim da ima ljudi koji drhte dodirujuci tablete i ostalu tehniku. Zabavne su mi te zucne rasprave o tome da li je tablet dobar ili rdjav, koristan ili ne.
Ima ljudi koji preziru tehnologiju i onih koji je vole. Neki se plase da ce ih tehnologija pretvoriti u monstrume.
Meni to lici na strah od napredka i strah od promene.

Ima i starijih stvari koje su beskorisne, Da li je neko razmisljao o svrsi zelenog markera? Meni je to neupotrebljiva glupost.